
Historisch. Veertien dagen terug scoorde de PvdA een historisch laag zetelaantal van 11 zetels in de peilings. En dat kan nog historischer! Vandaag zet het verval van de eens zo brede historische volkspartij onverminderd doorrr. Met slechts nog maar lololol
10 historische ZETELS. Maar niet getreurd. Elk nadeel hep ze voordeel. GeenStijl Schöner Wohnen heeft een historische aanbieding voor de geplaagde socialisten. In een kringloopwinkel gevonden: de 10persoons fractietafel
Sämsön, met bijbehorende stoelen
Lödewik. Nu met graties bloemenvaas
Speckmänn.
Reaguursels
InloggenEen welgemeende driewerf!
Nog een paar weekjes en dan begrijpt héél Nederland hoe de ware aard van de pvda in elkaar zit. Op naar de toedeledokie cijfers van deze Linkse communisten! Op de paar paddo eters na dan.....
Laat het alsjeblieft waarheid worden: PvdA zero points.
@bellabella
I love you!
Behoor ook tot de ''haves''.
Kom van oorsprong echter wel uit de goorste goot van het rurale ''white trash'' en het bijeen vergaren van wat ik nu mag hebben heeft mij heel veel gekost.
Onder meer mijn lichaam en bijna mijn geestelijke gezondheid tijdens een jarenlang gevecht op leven en dood (overdrijf niet!) met de (r)overheid. Gelukkig wist ik te veel van/over bepaalde mensen, anders zou ik alles kwijt zijn geraakt.
Sporadus | 22-09-13 | 20:21 | + 0
Inderdaad. Ik heb me al veel te vaak laten blijmaken met een dooie mus in de vorm van lage peilingen voor de PvdA. Ik heb bijna liever dat ze hoog in de peilingen staan, dan kan het alleen maar minder.
Ik vind trouwens dat er vier weken voor de verkiezingen geen peilingen meer gepubliceerd zouden mogen worden.
-weggejorist-
Zodra dit kabinet valt gaat de leugenmachine van de PO en de MSM weer maanden lang op volle toeren draaien, ten einde de leeghoofdige 90-95%, waar @bellabella het over heeft, te indoctrineren.
Een sappig schandaaltje uit 19-zoveel van een PVV kamerlid in de spotlights zetten, om toch maar vooral te bewijzen dat ze niet deugen, nooit gedeugd hebben en ook nooit zullen deugen, een paar hooggeleerde en aan het subsidie/belastingbetalers-infuus liggende deskundologen opvoeren voor de ''hoger opgeleiden''. Een ontzettend populaire BN-er voor de Tokkies, die een zwam/huilie huilie liedje gaat zingen over zieliguh, kansarme, gediscrimineerde mosselkindertjes (''En zijn mama huilt. In het gettooooh'' van Marco Borsato of zoiets).
Er tijdens de campagne op blijven hameren ''dat er gewoon geen alternatief is.''
En dat natuurlijk uitvoerig en zum Kotzen 24/7, zeven dagen in de week, minsten 3 maanden achter elkaar.
Een sprekende etalagepop (met een lekker kontje en mooie oogjes, omwille van het vrouwelijke electoraat) ''keurig'' in een Van Gils pak hijsen
Et voila!
PvdA weer op minstens 35 zetels.
Mundus vult decepi
Als je ervan uitgaat dat M. de Hond er altijd 7 zetels naast zit, zou het wel eens 3 zetels kunnen zijn...
Werkeloosheid bij de PVDA.
LOL. Ik wist het wel. De PVV is net zo links als PvdA.
Eigenlijk een soort zuster partijen. Nu nog een lijstverbinding.
Het doet mij deugd dit te zien, het is alleen verontrustend dat D66 groter wordt.
Als die k*tpartij het voor het zeggen krijgt belanden we van de regen in de drup want Pechtholt verkoop zijn ouwe moer nog aan europa als hij dat nodig acht.
De onderdanen van RUTTEtanie zijn erg gedwee, zie opkomst demo pvv.
Op naar de nul zetels.De PvdA is een anachronisme.
Volkomen terecht en begrijpelijk. Hoofdschuldige: Diederikje met die gluiperige, onbetrouwbare kop van hem en dat schandalige beleid verdedigen zonder de echte problemen aan te pakken, of zelfs maar te (h)erkennen.
Volkomen terecht en begrijpelijk. Hoofdschuldige: Diederikje met die gluiperige, onbetrouwbare kop van hem en dat schandalige beleid verdedigen zonder de echte problemen aan te pakken, of zelfs maar te (h)erkennen.
Deze man snapt hoe het werkt ....
www.youtube.com/watch?v=xIraCchPDhk
Die scheefneukende assistente van Samson heeft dus op het verkeerde paard gewed.
Linkschen, het is nik, was niks en wordt niks.
Het gaat de goede kant op.En nu op naar de nul.
@BellaBella | 22-09-13 | 13:47
Zou ik in alle nederigheid u (pardon ik bedoel natuurlijk U) mogen vragen waarom U uw tijd verdoet op zo'n paupersite als GS?
Iemand met uw superieure intellect, inzicht, kennis en messcherpe 'debating style' zou zich toch niet moeten verlagen haar kostbare tijd te verdoen op zo'n tokkie 'hood'?
Wellicht is de NRC een betere plek voor U samen met al die andere moeilijke brillen cq contactlenzen.
U bent dermate superieur dat uw scribente paarlen hier voor de klikjosties geworpen zijn.
U bent niet gelijk God, neen U BENT God!
*zich op de knieën in het stof nederdalen doet, haleluja*
Nivelleren is een feest zoals Spekman al aangaf. Hij heeft toen alleen vergeten te vermelden dat het hierbij om hun eigen kamerzetels ging.
Vergeet niet dat kinderopzetstoel "MärksMöeder" ook eenvoudig is te installeren.
-weggejorist-
Op naar de NUL zetels, vuile kut-Socialisten!
Ja, dat krijg je ervan als een eens zo brede historische volkspartij het volk belazerd.
Op een gegeven moment hebben ze het wel door, ook al heeft dat wel een jaar of 30, 40 geduurd...
Het volk dat altijd 'blind' op deze 'volkspartij' heeft gestemd (omdat vader en opa dat ook deden)begint door te krijgen dat ze al een poosje buitenspel staan, ten faveure van het geimporteerde stemvee.
Als het weer zo ver is liegt de VVD weer iets over belastingverlaging, kleinere overheid, inperking van de macht van Brussel en hun bankvriendjes en HRA en trapt de 'Ollander er weer met beide benen in.
Zorg gewoon voor jezelf en laat het land rustig afzinken en zorg dat je zelf droog blijft.
Dit land is al lang verloren.
ZKH EénOog | 22-09-13 | 14:07 | + 1 -,
Gelukkig iemand die begrijpend kan lezen. Dank voor de nadere duiding die BellaBella zichtbaar nodig had.
Die gasten hebben misschien Wouter Bos klaar staan als de nieuwe oude stemmentrekker. Hij mocht sociaal wenselijk prietpraten in Zomergasten, laatst spuide hij harde kritiek op Samsom in de mediaas.
Zo krijg je, vrees ik, bij de volgende verkiezingen de herhaling van de vorige: de PvdA doet het slecht in de peilingen, de nieuwe Verlosser doet het zo leuk en zo vlot, en hoppa, PvdA boven jan.
Bah.
Wat een goed nieuws. Het zijn maar peilingen, maar wat een heerlijk gevoel om de PVDA virtueel zo laag en de PVV zo hoog te zien staan. Er is dus toch nog hoop voor Nederland.
Ach ja, die peilingen toch.
Nog niet zo lang geleden stond Rita Verdonk op 30+ zetels, in de peilingen dus. Greet is ook al jaren zo'n peilingstemmentrekker. Maar als het eropaan komt, in het stemhokje dus, blijken die peilingen van geen enkele waarde.
Dan realiseren veel mensen zich, dat Greet wel goed problemen kan aankaarten, maar geen werkbare oplossingen aandraagt. En, erger, ook nauwelijks mensen in huis heeft met de capaciteiten om oplossingen te bedenken en uit te voeren.
Heerlijk! Op naar de 0 zetels.
Ik eis verkiezingen!
Het probleem zit vooral in al die laffe stemmers, die liever, tot aan de allerlaatste dag van de verkiezingen, op bijv. de SP of GroenLinks stemmen, maar toch op het laatste moment 'strategisch' op de PVDA stemmen als tegenwicht aan de VVD (zoals bij de laatste verkiezingen). In de peilingen een aantal maanden na de verkiezingen zeggen deze mensen weer op SP en GroenLinks te stemmen, tot aan de volgende verkiezingen aan toe. Dan staat de PVDA gewoon weer op 25+ zetels. Ik zou liever zien dat mensen dáár op stemmen waar ze op willen stemmen.
Zegt allemaal helemaal niets, al staan ze op 1 zetel.
Als puntje bij paaltje komt stemt het halve land er toch weer op, alsof er een chipje in hun hersenen zit wat op afstand wordt geactiveerd.
Nog steeds 10 te veel!!
Die nieuwe nsb'ers zouden er geen 1 meer moeten hebben!!!
@BellaBella | 22-09-13 | 13:47
"Neen, mijnheer, u zit er pertinent naast. Als u zegt dat noch opleiding, noch, kennis, kunde, vaardigheden, van belang zijn om in een 'democratie' te kunnen besturen, dan moet u niet klagen over het huidige..."
Maar dat zegt hij dus niet. Hij zegt enkel dat een opleiding geen garantie is voor kennis, kunde en vaardigheid.
Leer toch eens lezen, voordat je je eigen zelfingenomen, maar vooral onterecht veroordelende commentaren op een ander afstuurt.
Het gros hier in de panelen geeft inderdaad af op dat plebs, dat jij 90-95% noemt (alleen al deze titel straalt je vaagheid uit). Maar vergis je niet: het gros hier geeft net zo goed af op zelfingenomen zelfbenoemde moreel superieure elite, die zichzelf gelijk een god boven de rest van de mensheid wanen, en vergeten dat ook zij gewoon dagelijks hun endeldarm legen.
Popla weet ervan.
Ze dalen tot dat er weer gestemd mag worden. Het zijn de zelfde mensen die op de Coolsingel anno 2002 riepen "Pvda nooit meer!"
Maar de PvdA "bestuurders" hoeven zich echt geen zorgen te maken, de baantjesmachine blijft op volle toeren doordraaien voor alle carriere-socialisten.
Waterschap, ministerie, provincie, schoolbesturen, vakbond, omroep, adviesraad, etc., etc., "werk" zat!
Het woord leedvermaak heeft nog niemand hierboven in de mond genomen zie ik.
Jopie2009 | 22-09-13 | 13:11 | U bent een kenner :-)
Dhr. W. Anhoop | 22-09-13 | 12:43 | Neen, mijnheer, u zit er pertinent naast. Als u zegt dat noch opleiding, noch, kennis, kunde, vaardigheden, van belang zijn om in een 'democratie' te kunnen besturen, dan moet u niet klagen over het huidige. U hebt al waar u zo vurig voor pleit: een afgetakeld, afgebrand, verkracht, uitgewoond en leeggeroofd failliet land met een volk dat voor 90-95% bestaat uit hersenloze, brain hibernating, zombies die het qua intellect nog afleggen tegen de eerste de beste vlaai. Mijnheer, serieus, hoe kunt u met droge ogen beweren dat geen enkele vaardigheid nodig is om te kunnen besturen? Geeft u toevallig af op mijn spot over de 90-95%? Want om die reden geef ik op ze af: omdat ze dit soort volstrekte on-zin uitkramen. Volgens uw stelling is het gelegitimeerd door 'de democratie' dat als klikjosties het land besturen dat dit dan goed 'goed' is? U weet wat een groot filosoof ooit eens schreef over 'democratie'? Neen? Doet u uzelf eens een plezier en sla dat eens na. Hoe dan ook, u hebt geen enkel recht om te klagen: u krijgt al decennia exact wat u zo vurig voorstaat.
De Pvd(Afbraak) zal uiteindelijk geheel verdwijnen. de oude garde(arbeiders/idealisten/progressieven)zullen richting de pvv/sp en 50+ gaan. deze partijen hadden, één voor één, een eerlijk sociaal en financieel goed onderbouwd partijprogram. ieder natuurlijk wel op zijn specifieke thema's maar toch!
daarnaast is de Pvd(Afbraak) zijn progressieve karakter totaal verloren. de conservatief religieuze islamitische achterban is groeiende en zeer sterk vertegenwoordigt binnen de partij. een goed voorbeeld daarvan is het besnijdenis debat. de islamitische en Joodse achterban vonden elkaar hier meteen.kinderen verminken is schijnbaar minder belangrijk dan RELIGIE!!
@De Koreaanse Slet | 22-09-13 | 11:18
Ik bedenk me plots dat een kiesdrempel van minimaal 10 zetels tot gevolg heeft dat we permanent verlost zijn van flutpartijtjes zoals onder andere:
ChristenUnie
GroenLinks
SGP
Partij voor de Dieren
En met een beetje geluk 50+ en de PvdA!
Dan blijven er wat serieuze partijen en randpartijen zoals de SP en PVV over... Ik zeg DOEN!!!
Geen paniek. We recruteren binnen de partij wat mensen die TEGEN de nu leidende standpunten zijn en laten hun de volgende verkiezingsoverwinning binnenslepen.
Ik vraag me wel af wat er gebeurd is: het belangrijkste voor een PVDA stemmer is dat hij/zij van wieg tot graf wordt verzorgd, of garantie heeft op een goed-betaalde subsidiebaan, dit alles op koste van hardwerkende mensen. Wat heeft Samsom gedaan om dat geloof bij deze stemmers weg te halen?
Tien zetels komt inderdaad ongeveer overeen met de kijkdichtheid van het programma Knoop in je Zakdoek. Dus die peilingen konden wel eens kloppen.
Over een paar jaar is helaas wel een deel van het electoraat voorzien van Alzheimer of gewoon geheugenverlies en wordt bovendien de propagandamachine weer aangeslingerd.
@Cashnoflow | 22-09-13 | 12:53
Die man-met-de-moeilijke-achternaam (Sassen tot Elsloo) is werkelijk volledig van god losgezongen met zijn achterlijke stemadviezen. En het tekent -zoals ik hierboven al schreef- de totale debiliteit van het Nederlandse volk om voor de zoveelste keer en tot de oneindigheid er weer in te stinken om de zittende machthebbers lekker in het pluche te laten zitten. PVV geen onderdeel van het establishment? Die Limbo zat er al toen z'n moeder nog z'n luiers moest verschonen.
Mijn god, dit volk verdient ook niet beter!
bij de pvda fractie zitten er vast geen echte bloemen in die vaas #microfoons
Toen Rutte zei: "ik ga dat partijtje van jou decimeren", wist ik niet dat hij het tegen Samson had, haha...
@BellaBella | 22-09-13 | 12:15
Ik heb hier een comment: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/09/...
Daarin ga je zwaar voor schut omdat je mijn comment totaal niet goed gelezen hebt, en je met een reactie komt die niets tentoonspreid dan je eigen hoogmoed en godcomplex, ondanks je onkunde in begrijpend lezen. En nu ga je anderen daarvan beschuldigen.
Jij bent die spreekwoordelijke pot die de ketel verwijt zwart te zien.
P.S. Nobody gives a fuck wie er een plusje of minnetje krijgt van je.
Dit is de meest geniale foto boven een topic, ever.
Bella is niets meer en minder dan een op kosten van pa
parasiterende hier wat gebral uitslaande en nu in papa zn toko mag meelullen over het plebs
BellaBella | 22-09-13 | 12:23 |
"links = fout, rechts = goed"
Daar ben ik het niet helemaal mee eens omdat die definitie van links/rechts toch erg moeilijk is.
Pim fortuyn was op veel dingen links, alleen de linkse media maakten hem tot een extreem rechtse overkomen.
Greet is ook erg conservatief en eigenlijk ook links imo. (nationalistisch)
Sp wil communisme gewoon weer invoeren, dat is ook wel links geloof ik. (programma is bijna zelfde als pvv)
Er is eigenlijk geen partij die gezond verstand gebruikt, de keuze is gewoon uit meerdere kwaden.
Hitler was ook nationalistisch... Dat is ook links?
Ik weet het niet meer, we gaan gewoon naar de klote.
-weggejorist-
Lees het stukje van Alexander Sassen van Elsloo op Burgerforumeu.nl www.burgerforum-eu.nl/straf-den-haag-.... Heel verhelderend.
BellaBella | 22-09-13 | 12:27 | + -1 - Ik begrijp uw punt en deze bevat ook zeker een kern van waarheid. Het ontberen van enige educatie hoeft echter geen drempel te zijn in een democratie. Dit staat namelijk los van kunde, ervaring, visie en vaardigheden. Mijn punt, kort samengevat, ligt in het feit dat mensen met bovengenoemde kwaliteiten allen sneuvelen in de huidige politieke arena omdat niemand meer kan zien tot welke extensie beslissingen dragen.
Ing. eslapen | 22-09-13 | 12:36 Ik kan mij goed voorstellen dat de regering het verkleinen van de Kamer op de lijst heeft staan.
De Kamer controleert de regering. Met een kleinere Kamer kunnen ze vrijelijk hun gang gaan met zaken die we niet willen.
necrosis | 22-09-13 | 11:13 Jij bent de eerste die de PVV weer uitvliegt mits je er toe toetreedt.
Wegens seksuele intimidatie van Fleur. Want dat is de enige reden dat jij je kandidaat wil stellen. Fleur.
Cohen, 15 zetels, Samson, 10 zetels ...... wil de volgende PvdA partijleider opstaan voor een klinkende verkiezingsoverwinning? Liefst knullig, met een lekker kontje en een gelukkig huwelijk.
@zeg maar jansen | 22-09-13 | 12:34
Incorrecte logica mijn beste.
De procentuele verdeling blijft gelijk.
En het verkleinen van de tweede kamer staat al jaren op de lijst.
Het huidige aantal van 150 zetels is ingesteld vanwege werkzaamheden in Brussel bij de EEG.
En wat is het alternatief? Die protesterende "massa" van gisteren was helemaal te triest voor woorden. Als dat soort faalhazen ons land moet gaan runnen in de vorm van de PVV dan gaat het echt geen fuck beter worden. Die one-liner oplossingen van Geert zijn inhoudsloos, Geert heeft de kans gehad in het vorige kabinet en heeft dat flink verkloot. De SP en PVV hoor ik vaak schreeuwen, maar zodra je 1 stap verder vraagt binnen hun oplossing dan zijn ze in eens boos en geïrriteerd. Maar ik zou ook niet weten hoe alles nou wel zou moeten.....
Ing. eslapen | 22-09-13 | 11:20 Dus om de meerderheid van Wilders groter te maken wil jij de volksvertegenwoordiging kleiner maken?
De Kamer zou 300 leden moeten tellen. De Kamer zit er namelijk namens ons. Zij controleren namens ons de regering.
Jij wil een totalitaire staat.
@, van_de_pot_gerukt | 22-09-13 | 12:30 |
Doet me denken...
Als we alles in de 2e kamer vervangen voor niet goedgekeurd hout hebben we iig groenlinks al weggespeeld :-)
Er zit toch wel een FSC keurmerk op het meubilair.
De Koreaanse Slet | 22-09-13 | 12:17 | Als u dat vindt, wie ben ik dan om u tegen te spreken? Ik heb het ongenoegen gehad ooit eens wat 'sletten' te woord te moeten staan. Daar kwam beduidend meer onzin uit dan uit u. Vandaar de vriendelijke suggestie.
Dhr. W. Anhoop | 22-09-13 | 12:22 | Ik ageer tegen uw eerste zin. Dat was 100 jaar geleden zo. Tegenwoordig gaat men, eerstens en vooral, 'de politiek' in omdat dat zo ongeveer de enige sector in de samenleving is waar *geen enkel* opleidingsniveau, geen enkele vaardigheid en geen enkele kunde vereist is voor. Is u dat niet opgevallen? Hebt u ooit een talent, iemand met een 'track record', in 'de politiek' gezien? Neen, men gaat in 'de politiek' omdat men vroeger op het schoolplein niet uitgekozen werd voor het voetbalteam, altijd de lelijkste meisjes van de school kreeg respectievelijk zelfs het lelijkste en domste eendje was, en zelfs de fop'studie' niet kon verhelpen wat er al vanaf de geboorte in zat. En als je weet dat je zelfs in het bedrijfsleven niet mee kunt komen, dan ga je maar de (semi-)politiek in.
Wel mooi dat ze steeds verder zakken.
Maar zolang we niet mogen stemmen ( met de hoop dat links nl ook wakker is geworden ) schieten we hier niet zoveel mee op.
Bakito | 22-09-13 | 11:08 | + -49
Jij was er niet en je laat je dus beïnvloeden door de media, die lage opkomstcijfers door geeft.. hoe naïef kun je zijn.
giulioo | 22-09-13 | 12:18 | Ik ben bang van niet. Houdt u in het achterhoofd dat hoe dan ook we te maken hebben met de 90-95%. Dus zodra die ook maar iets niet aanstaat hebben ze nu eenmaal de intellectuele capaciteiten niet om het grotere belang te zien. Dan komen de 'proteststemmen' en die gaan dan altijd naar het linkse parasitaire probleem, dat, zoals gekend, vooral stemmen wint door koekjes uit eigen doos (onder aftrek van riante overhead, uiteraard) uit te delen. Neen, waarde, verplicht *rechts* stemmen is een voorwaarde. Dat schrijft elementaire logica ook voor, trouwens: links = fout, rechts = goed. We willen goed voor ons land, niet fout.
Jullie leren het nooit. Moet je even kijken, een peiling van 27 november 2011, PvdA 18 zetels (en ze hebben nog lager gestaan als ik het me goed herinner, ik dacht 12 zetels):
digitalehofstad.wordpress.com/2011/11/...
Verkiezingsuitslag 13 september 2012, PvdA ACHTENDERTIG ZETELS
Het kabinet Rutte 1 viel op 13 april 2012, verkiezingen 13 september, dat betekent dat de publieke omroep en bijna alle kranten een volle 5 maanden hebben gehad om de PvdA er bovenop te helpen.
Aan een peiling heb je eigenlijk alleen iets als dezelfde dag verkiezingen worden gehouden.
Kijk, DIT vind ik nou feest. Hopen dat de VVD het even goed doet. Maarreh, dat kan lager!
Het enige is dat je nu natuurlijk al aan voelt komen dat die partijen een miraculeuze comeback gaan maken, omdat de gemiddelde stemgerechtigde zo achterlijk is om toch maar weer op die twee kutpartijen te stemmen. Talk about Stockholmsyndroom.
Niemand gaat de politiek in zonder idealen. Maar ook niemand is bekend met.de.krachten die een functionele democratie met zich meenemen. Het besturen van een land in een internationaal speelveld waar de belangen dermate groot zijn en verstrengeling een resultaat van een failliet systeem is, is zelfs voor de cum laudes onder ons een kansloze missie. Macht corrumpeerd en elk ideaal heeft zijn prijs...
LOL Kamp zit nu op Buitenhof te kletsen over het belang van steun uit de samenleving, dus het sociaal akkoord, het energieakkoord etc. Liegen is natuurlijk zijn beroep, dus het zij hem vergeven. De lieftallige linkse interviewster laat hem gewoon hiermee wegkomen enqdat is kwalijker.
BellaBella | 22-09-13 | 12:13 |
Dat is wat ik ongeveer bedoelde, maar dat rechts stemmen hoeft geen eis te zijn toch?
Dat doen ze wel.
Tja, ach, het wekelijkse metinkje van Maurice de Hond, dat aaneenhangt van ellende en onkunde. 33 zetels voor Wilders en 24 voor de SP, geloof je het zelf?
Misschien eens wat kritischer kijken naar dit soort peilingen en de waarde ervan dan ze opruiend te plaatsen zonder kanttekeningen.
Onderschat ook niet dat (zeker in de grote steden) de PVDA nomenclatura het tellen van de stemmen vrijwel geheel domineert. Zoals Stalin al zei: "Het gaat er niet om wat de mensen stemmen, maar wie de stemmen telt." Dat weten ze bij de PVDA ook heel goed.
Het tellen van stemmen gaat in Nederland buitengewoon schimmig. Kan me nog een filmpje van Pownews herinneren van September 2012, ze gingen met een camera ergens in een schimmig zaaltje in Amsterdam het tellen van de stemmen filmen en werden meteen weggejaagd door een paar hele vijandige zure PVDA-vrouwen met rare brilletjes. Terwijl toch heel helder in de Kieswet staat dat het tellen van de stemmen openbaar is. Dat was echt een zeer verontrustend filmpje.
Nederlanders vertrouwen er gewoon veel te veel op dat dit allemaal wel goed geregeld is. We zouden het net zo moeten doen als in de UK, vrijwilliggers die stemmen tellen in een grote sporthal waar iedereen (inclusief de media en de kandidaten) toe mag kijken en controleren hoe er geteld wordt.
@BellaBella | 22-09-13 | 12:08
Hoezo? Mijn nick past toch prima bij mij?
Goorbatsjov | 22-09-13 | 12:09 | Ik begrijp dat u niet zoveel begrijpt, noch kunt lezen. Waarmee dit ook meteen mijn laatste reactie naar u was.
Voor de laatste verkiezingen deden ze het nou ook niet echt geweldig. En zie waar ze nu zitten, in de regering.
Dus.... eerst zien (bij de verkiezingen) en dan geloven.
-weggejorist-
giulioo | 22-09-13 | 12:05 | Als u mij toestaat te verfijnen: stemrecht *alleen* voor mensen die in de *particuliere* sector *werken* en die *rechts* stemmen. Dan zijn we van het linkse parasitaire probleem af, en god, die zagen we niet aankomen: binnen 5 jaar is nederland het beste land ter wereld. Het is werkelijk te infantiel dat de ontvangers, die in de meerderheid zijn, mee mogen stemmen dat ze *moeten mogen blijven ontvangen*. Mijn Opa zei altijd: wie betaalt, bepaalt, en de rest moet zijn hebberige snaveltje toe houden tot het ons behaagt er iets naar toe te gooien.
-weggejorist-
Ik , jazeker, PVVer , hoop dat de afgang nog 10 weken doorgaat , dan wordt het een leuke Kerst !!!
@ojédiaré | 22-09-13 | 11:41
Alleen al door haar gewicht zal de PvdA nog harder zakken.
Die tafel ziet er niet echt lastenverzwaringsbestendig uit.
Mooi, de PvdA wordt nu zelf genivelleerd en uitgekleed.
Ik hoop op een regering van 150 kamerleden.
Weg met het partijensysteem.
Bakito | 22-09-13 | 11:01 Hey , wijffie . Is dit nu een goede en sterke inhoudelijk beargumenteerde analyse van jou ?
Als zelf benoemde belastingbetaler / moreelridder en naieve analyst moet je toch beter kunnen dan door jou zo verafschuwde op de man spelende termen als mongool te gebruiken . Kom op wijffie , neem nog een rood wijntje op deze vroege ochtend en kom nu eens met goede inhoudelijk en terzake doende argumenten .Je bent ondertussen het lachertje van GS an het worden. Dus bij deze , doe eens beter je best, gr.
-weggejorist-
De Nederlandse legertop blijft voorlopig achter het kabinet staan.
Commandant der Strijdkrachten Tom Middendorp maakte dat vandaag tijdens de demonstraties tegen het kabinet bekend.
Hij steunt het plan van premier Rutte om aan te blijven tot de parlementsverkiezingen van 2017.
www.speld.nl/2013/09/21/leger-blijft-a...
Yes!!!
De Koreaanse Slet | 22-09-13 | 12:07 | Ik gaf u een plusje. Een beleefde vraag: hebt u er wel eens over gedacht uw nick te veranderen in iets wat iets meer bij u past?
Door een partij bijeenkomst in Zwolle te houden worden zelfs de PVDA leden zelf belazerd door PVDA. Want daar zit Fokker en zo is het wel erg doorzichtig dat daar de voorstanders zitten van de JSF.
je schakelt gewoon de leden die tegen zijn uit.
Jopie2009 | 22-09-13 | 12:05 | Tot genoegen, mijnheer. U moet overigens de waarde van een lach niet onderschatten.
@Parel van het Zuiden | 22-09-13 | 11:56
De grootste graaiers zijn de burgers zelf. Elke potje wordt leeggeroofd en misbruikt tot in den treur.
Elke poging om voor het volk te zorgen wordt misbruikt. Uitkeringsfraude, subsidiemisbruik noem maar op er wordt wat afgestolen door mensen voor wie die potjes vaak niet eens zijn gemaakt.
Ik was er allang mee gestopt als overheid. Maar ja dat krijg je met van die softe socialisten die vinden dat iedereen recht heeft op iets. Nou wat mij betreft hebben mensen recht op niets. Alleen plichten.
Lui verwent volk. Ik kan niet werken want er is geen geschikt werk. Ach man kom van je reet af en ga auto's wassen voor de kost. Twee vliegen in een klap, geen werk voor Roemenen en weer een uitkering minder die betaald moet worden. Maar dat doet de luie Nederlander niet.
"Waarom zou ik gaan werken voor slechts 40 Euro extra in de maand"
*kots*
"Peilingen zijn opium van het volk", D. Tarnowitz, 2013.
necrosis | 22-09-13 | 11:50 |
Hahahahaha ROFL
@Muxje | 22-09-13 | 11:59
Laat 'geloven' maar aan Thieme (Dierenpoes) over.
Die is zelf een zevendedag adventist, en die keuren het hebben van 'homo' af.....
Volgens mij staat er iets in het wetboek der strafrecht over dergelijke meningen.
en er werd weer geen woord over gerept in het PvdA 12 uur hournaal.
Muxje | 22-09-13 | 11:59 | Ik mag direct mijzelf ruimhartig onder verexcusering corrigeren indien en voor zover daartoe enige noodzaak bestaat. Maar dan vraag ik voorafgaand daaraan wel om uw hulp: kunt u mij 1 (relevant) wapenfeit van deze pluchemevrouw noemen? Het is mij namelijk tot dusver ontgaan dat deze mevrouw ook maar iets nuttigs zou doen behalve haar toekomstig wachtgeld zeker stellen.
Dus PVV, SP, D66 en de OUDJES coalitie?
Dat wordt ook lachen!
Hoe ga je die coalitie noemen?
Communisme 1?
Maaar vooral al die gekkies die in de eerste kamer zitten, die worden toch nog wel gesteund door die gekke mensen die lokale verkiezingen los zien van de 2e kamer.
Heb altied pvda gestemd en mien moeke deed dat al, dat zit in de familie....
Kunnen we stemrecht niet vanaf 16 tot 55 doen ofzo?
Of alleen voor mensen die werken?
Zoiets?
.. stel dat het de Staatsomroepen de volgende keer niet lukt om de PVV weg te zetten als totaalidioten die de ondergang van alles wat zacht en pluizig is veroorzaken. Stel dat het de Staatsomroepen niet lukt de SP weg te zetten als Stalinisten. Dan zal na de volgende verkiezing een coalitie tussen die twee op de agenda staan.
Na 1 jaar mislukte coalitie-pogingen en de morrende roep om "oplossingen" krijgen de ambtenaren(pvdA); de leraren(pvdA); de hoog-leraren(PvdA); de journalisten(PvdA), hun nieuwe kans om NOOIT MEER oplossingen te gaan verzorgen.
De coalitie van VVD en PvdA is dan weer terug van nooit weggeweest.
Het geknor in de megastal te Brussel zal triomfantelijk en afstotelijk zijn. Ik droom van beter, maar vrees dat het vechten is tegen de bierkaai.
De guillotine zal het enige medicijn zijn - en daar wordt niemand beter van.
@BellaBella | 22-09-13 | 11:49
ik moet altijd wel lachen als ik uw bijdragen lees. Ze doen mij een beetje denken aan de vroegere debater op de politieke fora, wijlen ACP.
Ik weet iets wat Maurice de Hondt nog niet weet. Bij de eerstvolgende verkiezingen zal de PvdA in zijn peilingen eerst hèúl laag staan om dan in de zes weken voor de verkiezingen als een raket omhoog te schieten naar de top. Het NOS-journaal-preekstoel-van-de-linkse-kerk zet dan iets in scene en analyseert Maurice daarna dat het daar aan lag. En alle linksstemmers knikken braaf ja.
.
Mark my words, trek hier maar uw peil op, dan kan Maurice de Hondt waardig met pensioen en neemt de heaumeau digitalis sociales mediales het over. Een keertje tweeten: "Dàár is het feestje" en je hebt meer actievoerders op de been dan de hele PVV en SP bij elkaar kan doen.
Tricks is gevallen ,... samen met de pvdamsbergs.
Petrus Poortwachter | 22-09-13 | 11:56 | Alhoewel uw feitelijke constatering juist (edoch niet volledig) is, werp ik tegen: verwacht u van mij dat ik elk onbeduidend margepartijtje van een afzonderlijke beoordeling voorzie? Ik meende te kunnen volstaan met de impliciete duiding van margepartijen als zodanig door ze niet te noemen. Maar dat heb ik dan voor u bij deze maar expliciet gemaakt. Mijn cadeau aan u, alstublieft. En dan nog klaagt men steen en been dat ons soort mensen niet af en toe de helpende hand uitsteekt naar de minder bedeelden. Dat vind ik wel een van de meest irritante eigenschappen van de 90-95%: ze zien alleen maar wat ze willen (niet eens: kunnen) zien.
Boeiend, al die mensen die het een 'goede ontwikkeling' vinden. Even wat party poopen: de macht van de PvdA in dit land is ongekend, kijk alleen maar naar de burgermeester posten in dit land. De PvdA is here to stay, mensen, wen er maar vast aan.
Het enige interessante percentage zou zijn om te weten hoeveel procent van de kiezers dit verrotte politieke systeem afkeurt en niet meer gaan stemmen. Maar afgaande op de commentaren hierboven blijven de mensen een oneindig vertrouwen in dit systeem hebben en met name de capaciteiten van Wilders in het bijzonder.
De man die compleet met de politieke incrowd van de Haagse kaasstolp vergroeid is en straks met 30+ infantielen het allemaal wel even gaat regelen?
@Spartaan1888 | 22-09-13 | 11:56
Al had die raket 300 zitplaatsen, het is te weinig om PvdA te weren uit Nederland, ze zitten namelijk overal, voornamelijk in lokale politiek....
Of een partij voor uitgerangeerde ouderen? Een partij voor xenofobe uitkeringstrekkers? Of een partij voor bange uitkeringstrekkers? Partijen voor reli-gekkies? Wat moeten we met die zooi. Die helpen ons echt niet uit de crisis.
Geen van deze partijen draagt ook maar iets bij aan een beter Nederland... Opheffen die handel, doe maar een conservatief rechts blok en een progressief rechts blok, dan een links blok erbij voor de kleur en dan maar stemmen mensen, dan komen we tenminste ergens.
Het hele partijstelsel moet op de schop, het werkt klaarblijkelijk niet meer.
(c)ZWITSUL | 22-09-13 | 11:49 | + 1
Die lucratieve banen in het Openbaar Bestuur, de Media, en andere Staatsorganisaties zullen altijd blijven bestaan omdat al deze mensen BENOEMD worden (door wie eigenlijk?). Nederland is de enige 'democratie' ter wereld waar geen enkele bestuurder wordt gekozen. Stuk voor stuk, de ministers, burgemeesters, mediachefs, allemaal worden ze benoemd. De meeste kans op een benoeming maak je door lid te worden van een gevestigde Partij (het maakt niet uit dat die nog maar 10 zetels heeft), en dan heel hard te applaudiseren in de Stalinistische Applausmachine voor 'onze' Overheid.
@therealbraindump | 22-09-13 | 11:52
Heeft ze niet. Ze heeft alleen de mening van opa en papa, die ze opvangt als ze in een hoekje van de zaal de vergaderingen in alle stilte mag bijwonen.
@BellaBella 11:49: Thieme in de schaduw? Wat ik ook van die partij en mevrouw mag vinden (en dat is niet veel goeds), de PvdD heeft wel laten zien dat je als kleine partij ook dingen gedaan kan krijgen, door wat voorheen louter politiek wisselgeld voor andere partijen was een wat serieuzer agendapunt te maken. En dan niet door net als de SGP je zaak te verkopen aan een zwakke regering die wat krap bij zetels zit, als een soort hoer van Babylon.
Dank zij de PvdD geloof ik nu dat ook een partij als de Piraten een effectieve bijdrage aan het landsbestuur kunnen leveren.
Kan iemand mij uitleggen wat een fucking dierenpartij in de tweede kamer doet?
The Comeback Kid: Woutertje to the rescue!
Nou, Bakito is zich laten uitwonen in de sauna. Tijd voor een goed gesprek als volwassenen onder elkaar dus. WTF 10 zetels? Zijn er nog aardig wat domoren over. Nee jongens, dit moet beter!
-weggejorist-
Zet ze in een raket met 10 zitplaatsen richting de Maan.
@Goorbatsjov | 22-09-13 | 11:51
Waarschijnlijk op D666. De enige die in haar rand niet voor komt...
Zet ze in een raket met 10 zitplaatsen richting de Maan.
@De Koreaanse Slet | 22-09-13 | 11:37
Dat heeft bijzonder weinig met de huidige malaise te maken. Veruit het grootste deel van de hypotheken wordt nog steeds netjes afbetaald en dus is er niet teveel geleend. Dat die hypotheken nu niet meer gedekt worden door de waarde van het huis is een ander verhaal.
.
Mensen geven geen geld uit om twee andere redenen.
.
Geen vertrouwen, of geen geld. Geen vertrouwen heeft alles te maken met zwabberend beleid, verkeerde keuzes, gebrek aan visie, maar vooral door de vele doorgeprikte politieke leugens.
.
Geen geld heeft vooral te maken met het lastenverzwaren op de verkeerde plekken door het decimeren van de middenklasse, verhogen consumptieve belastingen, afstraffen hard werken en bedrijven hinderen.
.
Daarnaast speelt natuurlijk het gegraai en gefaal binnen de vele potten en instanties dat zowel vertrouwen als geld kost.
.
Natuurlijk heeft de burger daar een rol in gespeeld, stupide stemmen bijv., maar om stand der dingen nu in de schoenen van de burger te schuiven.... Eerst houdt de politiek de burger decennialang buiten de besluitvorming en als het mis gaat is het ineens de schuld van de burger.
.
Laat me niet lachen. Zo werkt dat natuurlijk niet.
Goorbatsjov | 22-09-13 | 11:51 | Het vervelende is dat ik geen papieren lijstjes houd van mensen waar ik niet meer op wens te reageren, dus ik moet het uit mijn hoofd doen. Uit mijn meen ik niet dat u al op mijn zwarte lijst staat, dus ik zal uw beleefde vraag beleefd beantwoorden: er zijn systemen voor de have's en voor de have not's. Aangezien wij gelukkig tot de have's behoren moeten wij verre blijven van systemen die niet voor ons bedoeld zijn. Daar komt maar narigheid van.
partij van de afgrond
Het beste kabinet sinds de tweede wereldoorlog dat in èèn jaar zoveel virtuele zetels heeft verloren.
Knap hoor.
Zelfs die groene terrorist kan het tij niet meer keren.
@therealbraindump | 22-09-13 | 11:52
Om een eigen mening te formuleren dient men na te denken...
@ BellaBella 11:42
Mag ik uit uw immer niet aflatende archaïsche schrijfstijl afleiden dat u de verkoper bent uit de televisieserie "de Dierenwinkel"?
@BellaBella
En wederom wordt uw inhoudelijke bijdrage enorm op prijs gesteld. Vorm zelf eens een keer een eigen gefundeerde mening in plaats van de mening van anderen telkenmale te bekritiseren.
@BellaBella | 22-09-13 | 11:49
Eén ding is duidelijk, ik stem never nooit op jou!
Het wordt tijd dat de Libertarische Partij hier eens garen bij gaat spinnen. Dan kun je tenminste echt kiezen voor meer vrijheid, een zo klein mogelijke overhead en lastenverlichting.
Lol @ verwelkte rozen.
Hmmm een peiling van maurice de hond.. Dat is bijna net zo betrouwbaar als de PVDA. Wacht de verkiezingen wel af, maar zetels inleveren zullen ze!
-weggejorist-
@ojédiaré | 22-09-13 | 11:41
Ik kan me niet voorstellen dat IEMAND op Dijksma zal stemmen.
Als iemand dat wel zou doen, zou ik het graag weten wegens wetenschappelijk onderzoek.....
*schedelmeet spullen op tafel leggen doet*
Belangrijker is om het PvdA old boys netwerk te slopen .. al die sleutelposities en feestbaantjes.
En dat doe je toch echt om te beginnen bij de verkiezingen begin volgend jaar.
Ach, toch nog een toevoeging, als u gaat 'stemmen', denkt u dan aan het CDA als aan balkenende, aan de PVDA als aan bos die uw kleinkinderen alvast verkocht heeft, aan de VVD als aan Rutte, aan 50+ als een partij die opkomt voor babyboomers, aan de PVV als aan de mijnheer die het zeer goed bedoelt en respect verdient maar die niets gaat bereiken, aan de SP als de partij die afgeschaft is nadat mijnheer Marijnissen (zeer goed debator, trouwens) zich teruggetrokken heeft, aan GroenLinks als aan halsema en de gladde voorganger, die V&D-telg ('nough said), aan de PVDD als die mevrouw die prinsheerlijk in de schaduw op het pluche zit en druk bezig is met vooral heel hard in die schaduw te blijven, aan SGP als, ach, SGP, ach, en aan 'Libertarische Partij' als de vol-sla-gen randdebielen die 'Libertarisch' als naam gekaapt hebben maar zelfs de introductieboekjes nog nooit gelezen hebben ('een abonnement op de politie', vol-sla-gen hersenloos). En stemt u dan berustend in.
-weggejorist-
@necrosis | 22-09-13 | 11:46
Het is geen 'jij', het is een 'jullie'. Echt waar, ze is niet alleen.
Ach, met de volgende verkiezingen zetten ze weer allochtonen busjes in met gratis baklava en zitten ze weer op de dertig zetels.
De publieke omroepen zullen alles in de strijd gooien om hun broodheer PvdA er weer bovenop te helpen. De beproefde middelen van leugens en verdachtmakingen van tegenstanders zullen de gemiddelde nederlander wel weer zand in de ogen strooien zodat die braaf weer PvdA zal stemmen.
Is die godverdomse ark nou nog niet lek geprikt?
@rara, heb je haar ook toestemming gegeven weer mee te mogen reaguren?
@BellaBella | 22-09-13 | 11:42
Mag ik vragen waar jij op stemt, of is dat staatsgeheim?
Ja, en wie heeft die peiling gehouden? Als het Maurice is geweest zou ik me niet in de handen wrijven. Dan is het net zo goed mogelijk dat de PvdA de komende 10 jaar de absolute meerderheid van 76 zetels gaat halen.
Leuk hoor dit, nu de realiteit. PvdA de laatste verkiezingen vanaf 2006. 33, 30 en 38 zetels. Daartussendoor stond de PvdA ook altijd laag. Maw, de publieke omroep propaganda machine gaat gewoon weer draaien rond verkiezingstijd en hopla weer rond de 30 zetels.
ZKH EénOog | 22-09-13 | 11:39 | + 0 -
U hebt volkomen gelijk. Ik was dat belangrijke woordje vergeten terwijl ik het wel zo in gedachte had.
@Mesmer | 22-09-13 | 11:40
Ik wil nieuwe verkiezingen en wel nu!
Zeer interessant. Op voorhand: klikjosties, slijp uw muizen, u mag weer. Vervolgens: door gewoon even door dit onderwerp te scrollen zien wij, tot ons meer dan grote genoegen, dat onze vooronderstelling van de 90-95% nog steeds juist is: ik heb welgeteld 4 intelligente opmerkingen gezien van mensen die dingen begrijpen. Hun standpunten en inzichten zijn ook de mijne, dus ik moet dat verder niet herhalen als bladvulling; zo'n gebruik laat ik graag over aan de 90-95%. Maar defacto: 4/104, met een tolerantie, is toch wel net 5%. Chapeau.
Politieke veren afschudden: www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/archief...
Woutert de Draaikontert: www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article...
Job Cohen hielp de PVVDA ook "zum klote" en stond op een gegeven ogenblik nog maar op 16 zetles: www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland...
En dan Didi Heugaveld.........
Didi Pieperik (zoals Hams Jansen hem noemde) doet er nog een schepje bovenop door samen met de Neo-Liberale Taliban van Mark de Weglachtert in een kabinet te stappen en systematisch Nederland te slopen.
Dat is het sterkere en socialere Nederland van Pieprik voor ogen heeft dus.
Ach ja, hij zal wel blerén dat het om peilingen gaat....
Dat dachten Woutert de Draaikontert en Mister "Job" Consensus dus ook en gingen onderuit.
Volgend jaar Didi, volgen de eerste afrekeningen !
@bastemeijer | 22-09-13 | 11:29 |
Als u een echte historische parallel wilt trekken kunt u beter naar de periode voor de eerste Wereldoorlog kijken. Het huidige wereldbeeld is daar veel beter mee te vergelijken.
.
Maar goed.. U wilde natuurlijk helemaal geen valide parallel trekken. U wilde insinueren dat burgers die niet meer op de gevestigde politieke partijen willen stemmen fout zijn.
.
Rest mij dus slechts vragen te stellen....
In welk politiek partijtje zit uw belang? Of bent u werkelijk zo goedgelovig dat u nog steeds denkt dat wat de gevestigde politiek partijen aan het doen echt in het belang van de burger is?
Bij de volgende verkiezingen fopfrauderen ze de cijfers weer en wordt zwaargewicht Sharon Dijksma de lijsttrekker van de Nieuwe Partij van de Arbeid. Want iedereen wil dat.
Kan die man niet een peiling houden of we nu verkiezingen willen?
@BBmetR | 22-09-13 | 11:35
Je vraag is foutief en maakt het mogelijke antwoord dus totaal irrelevant.
De vraag hoort te zijn:
"Wie van de gevestigde POLITICI (PvdA, VVD, CDA, etc.) is geen trekpop en laat zich niet voorschrijven wat te stemmen in de 2-de kamer?"
En het antwoord:
"Geheel tegen de grondwet in: GEEN ËËN!! Ze laten zich allemaal, unaniem, hun stemgedrag door hun partijdiscipline opleggen"
Heerlijk!
De jaren 30 komen terug!
*Rechterarm oefenen gaat.
bastemeijer | 22-09-13 | 11:29 | + -9
Doodeng bruinhemden zoals jij die opstaan als het de partij slecht gaat.
@blanke sabel | 22-09-13 | 11:34
Je maakt jezelf blij met een dooie mus. Wat voor werkbare coalitie voorspel je na de verkiezingen?
Deze ontwikkeling is niet verbazingwekkend. Deze regering heeft totaal geen visie en weet niet waar ze met dit land naar toe wil, Mark Rutte doet niet aan vergezichten..
Wanneer je weet dat de ratio tussen werkenden en gepensioneerden de komende jaren zal wijzigen van 4 staat tot 1 naar 2 staat tot 1 weet je toch genoeg? De economische groei in Nederland zal ruwweg halveren en dus moet je burgers hier op voorbereiden en een verdomd goed verhaal hebben waarom Nederland moet hervormen, iets wat de afgelopen tien jaar onder al die Balkenende kabinetten niet is gebeurd. En nu worden we dus keihard geconfronteerd met onze zwakheden uit het verleden (starre arbeidsmarkt/opgeblazen huizenmarkt). Het duo Rutte & Samson zijn verdomd goed in het verhogen van de lasten voor de burger en het hanteren van de kaasschaaf maar echte noodzakelijke keuzes worden niet gemaakt. Kiezers zijn heus wel te overtuigen met een heldere boodschap.
Wat je vooral niet moet doen in deze situatie is je oren te luisteren leggen bij allerlei bestaande Nederlandse belangengroeperingen en bij het Europese establishment. Deze slechte poll hebben de VVD en de PVDA volledig aan zich zelf te wijten.
Dit wordt een geval van politieke onbestuurbaarheid mocht het kabinet vallen door het jsfyra debacle i.v.m. teveel splinterpartijen die qua standpunten te ver uit elkaar ligen.
@André, Nederland 1 is niets meer dan vermakelijke propaganda, met de nadruk op vermakelijk.
@Parel van het Zuiden | 22-09-13 | 11:23
Nederlanders hebben collectief decennia lang in betere tijden riant boven hun stand geleefd. Huizen gekocht die ze niet konden betalen. Risico's genomen die ze niet konden indekken. Geld geleend wat ze niet nodig hadden en nimmer konden terug betalen. Werk geweigerd wat ze hadden moeten doen. Etc. etc. etc.
Eigen schuld dikke bult.
Ik ben benieuwd naar het smoesje van Samsom als ie straks eruit gebonjourd wordt. Zorg voor zijn gezin zal het deze keer niet zijn denk ik...
-weggejorist-
@ZKH EénOog | 22-09-13 | 11:34
Ja, ik had hem toestemming gegeven.
@necrosis 11:18: Dat zeggen is zoiets als bewondering hebben voor Tanja Nijmeijer "omdat ze voor haar idealen staat". Doen wat je zegt en vasthouden aan je principes is een prima eigenschap die in het Haagse nog al eens ontbreekt, maar die principes zelf doen er ook wel een beetje toe. Een beetje veel, zelfs.
Chiant heeft gelijk: waar moet je als liberaal nu op stemmen? Ik ben bang dat het gebrek aan een duidelijk alternatief gaat zorgen voor een versnipperd rechts kamp met een paar sterke linkse partijen die We Niet Moeten Willen Met Z'n Allen (tm). Straks zitten we met de SP (de cokedealer op nivelleringsfeestjes), 50+ (de nog lang niet uitgevroten sprinkhaangeneratie), en D66 (Pechtold) in de regering. En als de PVV daarbij aanschuift wordt het echt niet beter.
Niet dat het lekker formeren gaat worden met deze verhoudingen, dat dan weer niet. Ik kan alleen maar hopen dat veel proteststemmers op rechts switchen naar het CDA (en ik had niet gedacht ooit nog zoiets te schrijven).
zeg maar jansen | 22-09-13 | 11:17 | + -2 -
U maakt een grapje toch? Niet dan?
Wie van de gevestigde partijen (PvdA, VVD, CDA, etc.) is geen trekpop en laat zich niet voorschrijven wat te stemmen in de 2-de kamer?
Ik ben trouwens benieuwd naar de mening van ex-mevrouw Diederik Samsom, waar blijft het boek?
Volgens mijn is Wouter Bos zich al aan het warmlopen in de coulissen. Wedden dat ergens rond de gemeenteraadverkiezingen Coh... sorry, Samsom ineens het toneel verlaat en Bos (weer) op het schild wordt gehesen? Bij de PO liggen de draaiboeken al klaar.
@bastemeijer | 22-09-13 | 11:29
Weet je begeleider dat je mee zit te reaguren?
Op naar de 0 zetels ! Ik kan niet wachten tot de volgende verkiezingen.
Een fractieleider die regelmatig zegt dat hij het eerlijke verhaal gaat vertellen is niet te vertrouwen. Voor het PvdA bestuur bedenkt: YOLO.
Parel van het Zuiden | 22-09-13 | 11:28 | + 1 -
Als edson hooi vanmiddag ook zo is..
@Baby Rasta | 22-09-13 | 11:21
Probeer je mij te chanteren?
Als ik aan de macht kom, zou je willen dat je op Wilders zou kunnen stemmen.....
*har, har*
@Bakito | 22-09-13 | 11:01
Blijkbaar is één Den Haag demonstrant nog niet terug in zijn instituut...
Heerlijk!
De jaren 30 komen terug!
*Rechterarm oefenen gaat.
Ik zie het al aankomen. Twee maal de VVD is net zo veel als EEN maal de PVV.
Dit doet een PVV-lid volgens mij rood kleuren, oftewel blozen.
We zouden de PvdA moeten aanschaffen als nieuw gevechtsvliegtuig.
.
Korte draaicirkel
Ongeëvenaarde daalsnelheid
Nivelleert alles waar het zich op richt
@de SENSEI | 22-09-13 | 11:27
Zelfde zooitje.
En met die ordelijk verlopen demonstratie van de PVV zal de schroom op deze partij te stemmen aanzienlijk verminderd zijn.
@Bakito, de politie-inzet was tegen de AFA.
Libertarische partij maar eens opvoeren
@Chiant | 22-09-13 | 11:06
Klopt. Dit land is bezit van het koninklijk huis dat in symbiose met de PvdA parasiteert op het volk. Die geeft alle rijkdom niet op.
Na Bos, Cohen en Samsom staat de nieuwe verlosser alweer in de startblokken: Asscher. Voor de Tweede Kamerverkiezingen volgend jaar komt er een propagandatsunami door NOS Journaal, DWDD, Pauw en Witteman. "De PvdA heeft echt geleerd van haar fouten en zal voortaan luisteren naar de ménsen", zegt Lodewijk in een Haags cafeetje. De clip wordt 300 keer uitgezonden, en de PvdA wordt weer de grootste partij met 38 zetels.
@zeg maar jansen | 22-09-13 | 11:17
LPF piekte na de dood van Pim, Greet is echter nog springlevend!
Nog even los van het feit dat alle misstanden van PVV-lieden breed wordt uitgemeten in de linkse pers, terwijl er geen woord wordt vuilgemaakt aan de achtergrond van Didi en zijn linkse boevenbende!
Bij de volgende verkiezingen stemmen we toch allemaal weer 'strategisch' en dus staan ze dan weer op 25+ zetels. Gewoon doorlopen mensen er valt hier niets te zien.
@HoogToontje | 22-09-13 | 11:12
Nee inderdaad, de PVV "eigen uitkeringen eerst" en SP "uitkeringen voor iedereen" slaan keihard terug, gevolgd door de ouderenpartij 50+ "eigen babyboomers eerst".
@De Koreaanse Slet | 22-09-13 | 11:18
Een land heeft geen bestuurder nodig. Een land heeft hoogstens een beheerder nodig voor het gezamenlijk erfgoed, recht en veiligheid. En laten nu juist al die onderdelen in onze samenleving door en door verrot zijn, juist door overbesturing van incompetenten met machtswellust.
@De Koreaanse Slet | 22-09-13 | 11:18 |
Onbestuurbaar of bestuurd worden zoals nu. Tsja, de vier kolonels nog maar eens polsen, dan...
@Chiant | 22-09-13 | 11:19
Er wordt hier vaak afgegeven op de LP, maar in coalitieland Nederland gaat het eerder om de richting dan de vergezichten. Tot op heden is de LP de enige partij die een richting wil inzetten naar een kleinere en doelmatiger overheid.
Voor de rest kunt u eigenlijk alleen maar kiezen uit socialisme met een rood sausje, socialisme met een groen sausje en socialisme met een bierpompsausje.
Met gratis tuintrolly Klijnsmä.
En nu ook nog zo hard onderuit bij de lokale overheden graag.
Mijn persoonlijke ervaring is, dat hoe vaker een gesprekspartner het woord eerlijk bezigt, hoe minder dat ie het is.
Just saying...
Persoonlijke ervaringen zijn leuk voor het stemmen van de onderbuik, maar zijn nog geen feiten natuurlijk.
necrosis | 22-09-13 | 11:13 | + 0 -
Er is vast wel iets wat u in het verleden hebt gedaan en dat als het uitkomt, bruikbaar is om uw politieke ambities de kop in te drukken. Foto's van necrosisin een darkroom?
Kiezers van de PvdA zwabberen net zoals de PvdA zelf over tal van onderwerpen. Any way the wind blows.
Deze PVDA-VVD coalitie had 79 zetels. In de laatste peiling na alle economische teleurgang waarbij onze economie het slechter doet dan de rest van Europa, hebben ze nog 29 zetels in de peiling van 22-9. Zouden ze het zelf doorkrijgen en opstappen? Ik denk het niet.
Maar als ze enig normbesef hebben, stappen ze maandag op zonder de JSF te bestellen.
@necrosis | 22-09-13 | 11:18
Dat is waar. Misschien dat ik op die refro's ga stemmen, ook al beschouw ik mijzelf als hogepriester van het atheïsme.
Ik stem zowiezo niet op politiek.
@Botte Hork | 22-09-13 | 11:17
De enige optie voor een fatsoenlijke samenleving!
*gnehehe*
@BekiekUtMoar | 22-09-13 | 11:16
Wilders stijgt, dan lift de anti-Wilders mee.
@zeg maar jansen | 22-09-13 | 11:17
Door direct het zetelaantal van de tweede kamer te verminderen, heeft de PVV ook minder mensen nodig.
Dat is snijden in eigen vlees.
Maar, bij de volgende verkiezingen slikt het merendeel de mooie praatjes weer als zoete koek.
@BenBinnen | 22-09-13 | 11:16
Voor mij geen alternatief. Ik ben namelijk wel voor een kleine overheid die zijn kerntaken goed op orde heeft, maar ik ben geen hardline minarchist en al helemaal geen anarchokapitalist.
De Koreaanse Slet | 22-09-13 | 11:18
Geen regering is ook perfect, kijk maar naar België.
@Chiant | 22-09-13 | 11:14
SGP, die zeggen al ruim 100 jaar hetzelfde en wijken daar niet vanaf!
Dat ze een beetje eng zijn moet je maar op de koop toenemen....
Ik weet niet of het nodig is om te jubelen.
Als er nu verziekingen komen is Nederland dus totaal onbestuurbaar.
Ik daag dan ook een willekeurige reaguurder uit om te speculeren over een mogelijke coalitie. Ik zit er al een tijdje naar te kijken maar ik kan niets maar dan ook niets bespeuren. Het lijkt mij dus enorm wenselijk om de kiesdrempel omhoog te smijten naar minimaal 10 zetels. En snel.
Samson is alvast aan het bestuderen wat de mogelijkheden van Facebook en Twitter zijn.
Iedereen wakker?
necrosis | 22-09-13 | 11:13 En dat is dan één.
Als Greet zoveel stemmen trekt voorzie ik een LPF toestand. Er zijn nu eenmaal maar weinig mensen die zich geroepen gaan voelen om een trekpop van Greet te worden én politiek talent bezitten.
Laten we wel wezen, wie bezit over politiek talent gaat zich niet laten voorzeggen wat ie moet zeggen en of stemmen in de Kamer.
necrosis | 22-09-13 | 11:13
En Lijst BH/LeefbaarnecrosisNederland dan?
Het is zorgelijk dat D66 nu 7 zetels hoger staat. Blijkbaar zijn er veel mensen die vinden dat Nederland opgeheven dient te worden.
Nog iets voor de juichende reaguurders. Hoe lager de peilingen voor de regeringspartijen hoe langer dit kabinet blijft zitten. Dus tel je zegeningen...
@Chiant | 22-09-13 | 11:14
Libertarische Partij.
@Bakito | 22-09-13 | 11:12
Heb jij die kapotte lantaarnpaal al betaald?
Boze PvdA-stemmers hebben nog een alternatief. Maar waar moet je heen als boze VVD-stemmert?
@zeg maar jansen | 22-09-13 | 11:06
Ik stel me beschikbaar!
En nee, ik pis niet in brievenbussen en heb geen strafblad!
Ach stond de PVDA ook niet een paar jaar geleden op 15 zetels of zoiets? En dan komt er weer een nieuwe Bos, Cohen of Samsom en de hele publieke omroep is weer lyrisch over de nieuwe leider en half NL denkt dat het nu dan toch echt allemaal beter wordt met de PVDA en trapt er weer in.
Het enige voordeel is dat de halfwaarde tijd van de PVDA leiders wel steeds korter begint te worden. Het wordt steeds moeilijker de onderliggende rot te verbergen en mensen onder de 40 laten zich ook niet meer knechten door dat "moral high ground" gedoe van de PVDA.
De PVDA lijkt nog het meest op de SED in de nadagen van de DDR: oude grijze mannetjes van 60+ die wanhopig proberen nog de zaak eronder te houden, maar het is een aflopende zaak en ze weten het zelf ook.
@Parel van het Zuiden | 22-09-13 | 11:10
Wat betreft wachtgeld....
twitter.com/mariannethieme/status/381...
Ach, donder toch een keer op met die stomme peilingen. Er zijn nu geen verkiezingen, dus wat heeft het nou voor zin om het nu te gaan meten? Bovendien: komen er weer verkiezingen, dan verliest de PvdA ongetwijfeld dik. En daarna hebben ze weer een één of ander slap verhaal waar iedereen intrapt, en gaan ze weer regeren. Geschiedenis herhaalt zich altijd..
Geinig stuk van Pritt. Erg leuk Vraagstaart: Decimeren is een feest! Ook voor de VVD het CDA. Samen vormen ze dan het centrumlinkse deel van de macht.
Ik ga ook PVV stemmen volgende keer, al is het maar om aan te tonen dat het met de PVV aan de macht helemaal 1 grote teringzooi wordt. Niveautje sociale werkplaats in de regering gaat sowieso geen succes worden, vanaf de zijlijn roepen is een stuk makkelijker.
Laatste opmerking: het zou Wilders sieren als hij de kosten van de politie-inzet gisteren in Den Haag uit eigen zak zou betalen. Het is een gotspe dat fatsoenlijke belastingbetalers als ik voor deze poppenkast moeten opdraaien.
*sauna
Ik blijf heel bang dat ze de volgende verkiezingen hun voorman weer vervangen en dat alle domme idioten er vervolgens weer op stemmen...
Adolf Hitler heeft ook een tijd slecht in de peilingen gestaan, en zie wat er van kwam. Die linksen moet je nooit onderschatten.
Ik krijg het getal tien door, Diederik. Het getal tien...
Tien, Diederik, het getal TIEN en mensen weten je ware aard.
Aandoenlijk hoe sommige reaguurders blijkbaar overtuigd zijn dat er een alternatief bestaat in ons politiek landschap. Reaguurders die beginnen te jubelen bij dit soort berichten alsof er een nieuwe politiek zal opstaan. Word wakker! Het is allemaal 1 pot nat. Macht corrumpeert, dat gaat bij Greet of Fuzzie echt niet anders lopen. Het enige alternatief zijn wijzelf. Stop met de hoop bij mensen neer te leggen die het echt geen reet kunnen schelen. Oja een voor de politiekgelovers (net zo erg als enig andere godsdienst) kom maar op met die minkudo's stelletje losers. Over een tijdje zul je de waarheid onder ogen zien en kun je bij mensen als ik aankloppen om te leren voor je eigen leven te zorgen.
Voor de laatste verkiezingen werd de beslissing om de Jihad Shit Fyra te bestellen over de verkiezing heen getild omdat daar op dat moment geen meerderheid voor was. Let op mensen als dit kabinet valt, zal hij in de laatste dagen besteld worden, omdat na de volgende verkiezing geen meerderheid voor is.
Overigens is deze peiling een toonbeeld van democratie. Iedereen is tot op het bot verdeeld.
Als het kabinet valt krijgen we Belgische toestanden waarbij we 2 een demissionaire regering krijgen of een regering zonder meerderheid.
Ondanks dat mag het kabinet gisteren vallen.
Jammer dat peilingen geen reet aan waarde hebben en dat het domme slachtvee na het massale agitprop-offensief van de VARA gewoon weer in kuddes de PvdA legitimeren.
@DeSjaak1000 | 22-09-13 | 11:00 |
Al dat wachtgeld stelt niets voor ten opzichte van de (maatschappelijke) kosten van hun politiek en stemgedrag...
Bakito | 22-09-13 | 11:08
Maar dat lag aan GTA V. Heb ik gisteren al uitgelegd.
Correctie, nog 10 te veel.
Che_cuevara | 22-09-13 | 11:03
Sorry, nog geen koggie gehad.
Correctie: Nog elf teveel dus. Op naar de -1 zetels.
De extreem lage opkomst bij de PVV-SP demonstratie tonen derhalve aan dat peilingen geen ene moer zeggen.
Next!
Dus minder dan 20% van de Nederlanders staat nog achter dit kabinet. Een wanprestatie van epische proporties. Vermoedelijk is dit ook een historisch laag resultaat voor een zittend kabinet.
Over 3 jaar krijgen ze gewoon weer 35 zetels, want is iedereen weer vergeten welke ellende de PvdA de afgelopen decennia al heeft veroorzaakt en hoe de baantjes in de carrousel rondgedeeld worden.
De komende gemeenteraadsverziekingen zal de PvdA damage control toepassen door weer te draaien op de JSF en daarmee een rechte rug te veinzen, net als destijds met Uruzgan. Kabinet klapt en we komen van de regen in de drup, want geen alternatief.
Eric Blair | 22-09-13 | 11:05 En waar gaat Greet die 33 virtuele zetels mee vullen?
Met virtuele talenten?
Zei Rutte niet zoiets van: Ik zal jouw partij kapot maken?
Had hij het toen tegen de heer Wilders of terrorist Samsom? Of misschien tegen zichzelf.
@Ing. eslapen | 22-09-13 | 11:04
Correctie 51% van de PvdA stemmers...
This had nothing to do with the PvDA.
geïmpregneerd hout. Wordt niet aangetast door azijnzeik.
VVD op 19 zetels...
.
Er zijn nog flink wat ezeltjes op zoek naar die tweede (derde, vierde) steen om zich aan te stoten. Geen leercurve, maar een nullijn aldaar...
Nog veel beter nieuws:
PVV weer veruit de grootste met 33 virtuele zetels.
Go, Greet, Go!
Op de stelling "PvdA, VVD en CDA hebben hun langste tijd
gehad" zegt 42% van de PvdA en 43% van de VVD stemmers "Ja"....
@TimoteoGrimbundecimo | 22-09-13 | 11:01
Zet die vaas eens terug, dief.
@Botte Hork | 22-09-13 | 10:55
Correctie, nog 10 te veel.
Schokkender is dat de VVD nog 19 keiharde zetels over houdt. Wie zijn in godsnaam die mensen die daar nog op stemmen?!
Ook Henk Krol is inmiddels groter dan de PvdA.
10 zetels is nog veel te veel voor die voormalige eco-terrorist.
Bij DWDD probeert hij zich 'onkreukbaar' op te stellen, inmiddels weet iedereen dat hij ligt te rotzooien met zijn eigen 'fuck-adjudant'.
Wat dat betreft heb ik meer vertrouwen in SGP!
Mooi setje! Wat kost die?
Het moet nog vééééééél lager. Gewoon zo doorgaan PVDA dan kom je vanzelf op 0 uit.
Zegt allemaal niks. We weten allemaal hoe het gaat. De stem wordt pas uitgebracht in het hok.
teka-teak.be/onewebstatic/0382206d80-t...
1100 euro, ja daag dat gaan wij als bevolking echt niet betalen!
10 zetels lijkt me altijd nog meer dan die 5000 zwakzinnige roeptoeters die gisteren op uitstapje gingen naar Den Haag...
Zijn ze trouwens al thuis of moeten de betreffende instituten en inrichtingen de alarmbel luiden?
Maar de ongekozen heren in Brussel zijn tevreden, en dat is wat telt voor Mark en Didi. Voor de echt goede banen moet je namelijk tijdig voorsorteren...
Van 38 zetels terug naar 10. Weet je wat dat gaat kosten aan wachtgeld? Dat zijn bedragen hoor. En dat jarenlang.
.
Wellicht kan er direct een wetje aangenomen worden door de nieuwe bestuurders (na de verkiezingen) dat die wachtgelden voor de PvdA-erts gefinancierd moeten worden met besparingen op de linkschen hobbies: subsidie voor 3e en 4e generaties cultuurverrijkers hun taalachterstand in te halen, ontwikkelingshulp, generaal pardon (is toch 1 miljard per jaar al jaren lang en nog de komende jaren), banenplannen die niet werken om eens wat te noemen.
Op naar de nullijn
Zorgwekkend dat de VVD nog op 19 zetels staat, Nederland is verloren.. r.i.p.
Nog maar 10 te gaan....
Nu de VVD nog.
Nog 10 te gaan. Op naar de nul zetels!
Dat fout hout-keurmerk op iedere stoel is zeer toepasselijk.
Het enige constante bij de PVDA is de neerwaartse spiraal.
Ga zo door DIDI je kan het !!!
Hoera!
Jammer, ik woon weliswaar in het buitenland, maar mijn stem blijven ze krijgen.
Nou en? Peilingen zijn palingen en bovendien heeft dit kabinet nog steeds een meerderheid in de tweede kamer.... onnozelaars
Koffie met cake na afloop!
Nederland verdient een toekomst.
PvdA naar de 0 zetels !
Nog negen teveel dus.
Houten meubilair past perfect bij een splinterpartij.
Al had het wat mij betreft ook een doodskist mogen zijn.
Decimeren is een feest!
En dan moeten de verliezen als gevolg van dat congres van gisteren nog verwerkt worden in de cijfers; kunnen peilingen ook negatieven bevatten?
REAGEER OOK