Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

ParisMatch toont oorlogsmisdaden Syrische rebellen

chopchopmetdatwesterseingrijpen.jpg Plaatje. De voorpagina van Paris Match. Syrische 'opstandelingen' onthoofden een Assad-aanhanger. Kan gewoon, met juichsteun van het Westen. Maar, zegt het bijschrift, 'En Syrie, l’horreur est dans les deux camps. C’est une réalité qu’il est impossible d’ignorer.' De Arabische Lente in Syrië is veranderd van een optimistische vrijheidsstrijd tegen een dictatoriaal bestuur, naar een islamitische stammenoorlog die wordt uitgevochten in wat nu Het Land van Het Kwaad genoemd wordt, door een Italiaanse oorlogscorrespondent die deze week na een half jaar martelgevangenschap door het Vrije Syrische Leger is vrijgelaten. En die moordzieke relifanaten willen 'wij' dus gaan steunen. 'Het Westen lijdt aan interventielust', zo vatte de weledelgeleerde Maarten van Rossem de 12 jaar na 9/11 samen in Pieuwpieuw & Witte Stam. Maar na Obama's uitstel-van-oorlog-speech van afgelopen dinsdagnacht is het even oorverdovend stil rond de plannen om Westerse steun te geven aan jihadistische moordmilities die de seculier-Alawitische Syrische regering van Bashar Al-Assad omver proberen te werpen in ruil voor een kalifaat met sharia - of iets in die verdorde geest. En om zeker te zijn dat er voorlopig niks gedaan wordt, drukt Vladimir Poetin in de New York Times nog even een punt over Westerse bemoeizucht en Obama's zelfgekozen verantwoordelijkheid voor Syrië: "It is extremely dangerous to encourage people to see themselves as exceptional." Pats. In je hok, Barry. Is Poetin al voorgedragen voor een Nobelprijs voor de Vrede? Update: Voor de geopolitici, IB'ers en overige geïnteresseerden: stukje duiding over Poetins brief. Update: Ook Nigel Farage zegt zinnige shit over Syrië. En stoempt als bonus de drammerige kudtkleuter Guy Verfopstadt even terug in zijn hoek.

Reaguursels

Inloggen

@ lekker wijf

openbare lijfstraffen en executies gebeurden hier vroeger ook, er werden zelfs kaartjes voor verkocht. Het evenement kruisiging was ook populair, het verhaal gaat dat Jezus vanwege godslastering werd gekruisigd.

In t Westen vindt, zoals hier bijvoorbeeld, alleen nog elke dag verbale steniging en exutie *ga s deaud" plaats, we hebben zeg maar onze eigen misere cq stenigingen behoefte naar een hoger plan, namelijk het verbale verlegd. Dat is wel beter dan direct met een mes of een kanon, dus ja, ik denk dat we superieur zijn, ook aan ons eigen verleden. De afstand van dit soort onthoofding in de naam van Pedo de Woestijnpik, dat moet daar nog komen. We wachten af.

micd | 12-09-13 | 23:15

En dan die stupide moslimmannen op de achtergrond. Die zitten goddomme te lachen! Terwijl voor ze een menselijke tragedie plaats vindt. Gevoel hebben ze kennelijk alleen in hun ballen, als ze weer eens een jong meisje verkrachten. Wat een walgelijk, walgelijk volk.

lekker wijf | 12-09-13 | 22:02

Islamitische strijders zijn erger dan beesten, achterlijker dan amoeben en walgelijker dan een bak kots. En dan druk ik me nog voorzichtig uit.

lekker wijf | 12-09-13 | 21:59

Hou toch op over onthoofding, mietjes...
Gifgas, dat is pas erg...

Hufter | 12-09-13 | 21:11

Chop, en daarna natuurlijk nog even lopen kopschoppen. Maar goed dat dit niet in nederland is gebeurd, want de passieve mededaders staan herkenbaar op de foto wat hier zorgt voor een korting op de toe te kennen taakstraf voor dit vergrijp.

Tsjernodebiel | 12-09-13 | 20:49

Inderdaad, alle moderne techniek zoals oa die mobieltjes waarmee die scène wordt gefilmd is bedacht door varkensvlees etende Westerlingen en de geniale Israëliërs. Het is als hartstikke haram om daar gebruik van te maken.

Dan8365 | 12-09-13 | 19:01

Syrie:
Wachten tot er een winnaar is. Deze vervolgens alsnog compleet wegbombarderen.

Andersdenkend | 12-09-13 | 18:41

Wat mij het meeste zorgen baart, zijn de vele onthoofdingsgeile toeschouwers, sommigen zelfs met hun cameraatjes.
Ze haten het westen, maar maken wel gebruik van westerse technieken en internet.
En de filmpjes vertonen ze als ware het een onschuldig kinderfeestje of de lokale BBQ.
En gelachen dat we hebben!
Stelletje galbakken.

Geen cent naar dat kudtland!!
Ook geen wapens.

Schietmijmaarlek | 12-09-13 | 17:49

Over duiding gesproken.
Iemand zich al eens afgevraagd waarom de zender Russia Today niet meer op tv te ontvangen is?
Ik vermoed dat wij het rauwe nieuws niet aan kunnen en het moet eerst voor ons geduid door de wel goed bevonden kanalen.
Volgende duidingsproject: het internet

Endoxa | 12-09-13 | 17:00

... Euro-nazi Guy Verhofstadt krijgt hier in de meer dan redelijke uitleg van Nigel terecht de volle laag. Wat een ongelooflijke onbeschofte Uber-lul is die man !

real McCoy | 12-09-13 | 16:54

Het is overigens best interessant om te horen wat Iran naar buiten brengt. Die zeggen:
Wel lullig voor de states, ze willen eigenlijk geen oorlog, maar worden door belanghebbenden in dit conflict geforceerd.
www.youtube.com/watch?v=mdQwmk0v9Ik
.
Dit is geen Syrische revolutie, de rebellen komen van buiten Syrie.
.
Verder is het verhaal in lijn met wat Putin te melden heeft, dat het niet meer van deze tijd is om met bommen een conflict op te lossen. Ze benadrukken dat zij ook het liefst zien dat alle betrokken partijen een kopje thee met elkaar gaan drinken om het op een democratische manier op te lossen, zonder onnodig bloedvergieten.
.
Wel knap, dat de heren het nu zo weten te draaien dat de humanitaire drogredenen om die oorlog te starten, nu ingezet worden om deze te voorkomen.
.
Nou wie weet, misschien dat het ze lukt om vriend Obama zonder al te veel kleerscheuren onder deze oorlog uit te helpen.

lieve | 12-09-13 | 16:32

"Hoe langer het Westen niet ingrijpt, hoe meer Jihadi's er komen in Syrie.
Fort Reunion | 12-09-13 | 15:38 | + 0 "
.
Ummm, die jihadi's worden (via Qatar) betaald door Washington en London. 100 dollar per dag.
.
www.youtube.com/watch?v=jeyRwFHR8WY
.
Voor de criminele banksters van Anglosphere is terrorisme alleen maar een voorwendsel om een bondgenoot van Iran, Rusland en China te mollen. Het zijn globalisten die de hele wereld in hun (multiculturele) systeem willen persen. Wil je als nederlands Nederland overleven dan moet je je kaarten zetten op het standhouden van Poetin en de ondergang van de Grote Satan.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 12-09-13 | 16:32

Goede woorden van de (bijna) enige goede man in het Europese parlement. Goede actie ook tegen die volgevreten Eurofiele hooligan uit België, die inderdaad ongehinderd en als een idioot zijn protesten mag schreeuwen wanneer er EINDELIJK iemand iets zinnigs zegt.
Is er nog een gevaarlijke Eurofiel in de zaal om in mijn oren te schreeuwen hoeveel vrede en welvaart veroorzaakt wordt in het varkenskot van George Orwell? Ik vergeet dat steeds uit Grenzeloze ondankbaarheid.

Jan Passant mk2 | 12-09-13 | 16:13

De hele wereld kijkt toe hoe Barack O. en Vladimir P. de vrijheid van de wereld verkwanselen door het Syrië verhaal als excuus te gebruiken.
Global enslavement coming soon.
Wees op uw hoede.

amin | 12-09-13 | 16:07

Hoe langer het Westen niet ingrijpt, hoe meer Jihadi's er komen in Syrie. Assad controleert amper 30% van het land. We zijn gevallen voor een self-fulfilling prophecy. En nu staan we erbij en kijken we ernaar. Met de hoop dat als we niks doen, het snel voorbij zal zijn.

Fort Reunion | 12-09-13 | 15:38

Amerikanen zijn even vergeten hoe ze hebben huisgehouden in Vietnam... napalm, agent orange etc.etc.

meneer Q | 12-09-13 | 15:29

Voor iedere - op 11:12 vraag ik, heb je het droomboek al gehaald ?

Het leven is zwaar | 12-09-13 | 14:59

Er moet voor worden gewaakt dat Turkije (als NAVO lid) de overige NAVO landen niet meesleurt in een avontuur tegen Syrië. Die Erdogan is daar als moslim fascist gemeen en uitgekookt genoeg voor.

Boy Cot | 12-09-13 | 14:49

@historyjunk
Rutte heeft geen ballen, hij is geschiedenis.. en hij schrijft geschiedenis.. aan de macht gekomen met kiezersbedrog, nederland ten grond gericht. op alle belangrijke lijstjes dalen we inmiddels.. hoogste aantal werkelozen.. woningmarkt volledig om zeep geholpen.. enz enz.. slechtste premier van het slechtste kabinet sinds de tweede wereldoorlog..

denoorman | 12-09-13 | 14:27

C. Linnaeus | 12-09-13 | 13:58 | + 0 -
Hoewel ongetwijfeld door een ander bedacht, zal deze inderdaad wel overleven tussen de wikiquotes.
Welk een cynische draai kan de historie toch altijd weer verzinnen.

Anijsblokje | 12-09-13 | 14:24

Mbt die brief van Poetin natuurlijk

Anijsblokje | 12-09-13 | 14:17

Het ergste is dat je met je mond vol tanden staat tegenover dit meesterwerkje hypocrisie.

Anijsblokje | 12-09-13 | 14:16

@benblij

Putin heeft ballen, daar kan Rutte nog eens wat van leren.

historyjunk | 12-09-13 | 14:00

"It is extremely dangerous to encourage people to see themselves as exceptional."
Alles wat er mis is met de huidige samenleving in één zin...
Dat uitgerekend Putin hiermee moet komen!

C. Linnaeus | 12-09-13 | 13:58

Bij de foto boven dit bericht krijg ik meer het gevoel van dat filmpje in de volgende topic: dit kan toch niet jongens, een zwaard in je nek. Dit kan toch niet? Een zwaard in je nek! Wattefaaak!

gruzelement | 12-09-13 | 13:45

Prof. Dr. Ir. Toeter | 12-09-13 | 13:34
Helemaal mee eens, Vooral door internet zijn de mensen niet zo makkelijk meer gewoon tegen of voor een situatie.
Het blijkt door internet dat alles veel meer gezichten heeft dan vroeger toen ze poep nog met een lange oe schreven.
We gaan allen inzien en meemaken dat achter een leider aan lopen ook negatieve zaken met zich meebrengt. Daarmee heb je ook een zekere verantwoording. "ik heb het niet geweten" geldt niet meer. Voor velen heel verwarrend!

Benblij | 12-09-13 | 13:43

Arme Amerikanen, de propaganda-oorlog zijn ze magnifiek aan het verliezen. Dat komt omdat ze niet langer meer het media-monopolie hebben, maar dat ze rechts worden ingehaald door het internet en sociale media. Les nummer een van oorlogsvoering: mentaliteit en moral highground zijn veel belangrijker dan het aantal kogels en carriers dat je hebt. Daarom konden de Vietnamezen, Taliban en Somaliers, om maar een paar stone age people te noemen, het winnen van de Amerikanen, met veel hardware en weinig moreel. De Amerikanen kunnen bombarderen vanuit 10 km hoogte wat ze willen, dit gaan ze sowieso verliezen.

Laat meneer Poetin Europa maar voor een paar jaar leiden, totdat we het zelf weer kunnen. Ondertussen flink doorgaan met het bouwen van olie- en gaspijpleidingen naar Europa.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 12-09-13 | 13:34

Waar zien jullie een kartelmes? Ik zie een (leren ) hoes met wit stiksel voor zijn tegenstandersonthoofdingszwaard.

ristretto | 12-09-13 | 13:29

we kunnen wel een hoop zeggen over het verzet, maar die duitsers waren ook geen lieverdjes!

Biff Everwood | 12-09-13 | 13:26

historyjunk | 12-09-13 | 13:06
Ja Georgie een lastig verhaal want ook hier gaat het weer om energie.
Tsjetenie ging om religie lees moslims.
Vooral als het om energie gaat wordt er ingegrepen waar ook ter wereld.
Dat zit in de mens kijk maar eens naar de prachtige film La Guerre de Feu.
En vergis je niet ik ben geen fan van Poetin (ik wantrouw elke leider) maar het is wel een leider om U tegen te zeggen als je ziet hoe hij de vloer aanveegt met Obammel

Benblij | 12-09-13 | 13:24

Wat een geweldige brief van Rusmeneer Poetin!
Heb hem (exclusief de bashende vertaling) gelezen en ik ben onder de indruk!
Deze Rusmeneer heeft gelijk!

mood | 12-09-13 | 13:20

pokkejong | 12-09-13 | 11:40 | precies
It's all just business. De hoge heren spelen vanuit hun veilige luxe leventje een potje risk. En of het in te zetten legertje nu wel of geen jihadisten zijn maakt echt geen drol uit.
Gaat om olie gas en wapens.
Ook dat gemeier tussen de shia's en de sunni's is all part of the game.
De Saoedi's die goed zaken doen met de VS zijn een propagandamachine tegen de shia's waar Goebels nog een puntje aan zou kunnen zuigen. Daar gaat pas veel geld in om.
Sunni's horen dagelijks dat de shia's hun vijand zijn, alleen omdat het een belangrijk pressie middel is bij het zaken doen.
Als Assad niet meewerkt aan die gaspijpleiding dan sturen we toch gewoon een legertje gebrainwashte sunni's langs onder het mom van: wij komen u de ware islam brengen!
Arabische lente my ass, wie hebben er het meeste belang bij dat de situatie daar instabiel blijft?
.
En ja voor de westerse eindgebruikers/burgers zijn al die tegenstrijdige mensenrechten blabla verhalen om een oorlog te verantwoorden bijna niet meer te volgen.
Zolang de prijs van een vat olie er toe doet, blijft het daar een hoop gedoe.
.
Ik ben er blij van dat dit soort beelden nu ook in de mainstream media terecht komen, laat maar zien wat voor fijne jongens die "rebellen" zijn.

lieve | 12-09-13 | 13:19

Mossad | 12-09-13 | 12:59 |
Er zijn tal van boeken, films en docu's die Vladimir Poetin slecht afschilderen. Als je russen spreekt dan zijn ze verdeeld de meeste die hier zitten vinden het een goeie leider en hij is dan ook niet voor niets verschillende keren democratisch gekozen.
Rusland is een land dat niemand nodig heeft, ze hebben alles zelf. Een heel groot land met veel verschillende volken die met een stevige hand geregeerd moeten worden. Een leider van zo een land kan niet altijd op democratisch manier zijn daden laten leiden.
De hype op het moment is het homo gedoe, in feite wil Poetin dat homo's normaal doen en niet nichterig en extreem want dat is wat velen doen, hetero's mogen ook niet op straat copuleren.
Hier wordt het zo gebracht dat hij de homo's net als de moslims van de daken wil gooien, maar dat is gewoon niet waar. Ik denk dat we ons beter op de moslims kunnen focussen wat dit betreft. Maar daar begint het westen niet aan want bang, bang en nog een bang.
Hier moet alles kunnen, zoals de gay boten dag waar ze in versierde boten (en daar zijn best mooie dingen bij),door de amsterdamse grachten varen en elkaar staan te bevredigen, dat is nederland, als ik de leiding hier had dan zou ik net als Poetin dit verbieden.

Benblij | 12-09-13 | 13:14

Voorlopig moet NL helemaal niets doen en moet Timmerfrans gewoon zijn grote pedante muil houden. De turken steunen is het domste wat je kan doen, het regime van Erdogan gaat vallen en Erdogan staat met stop op no.1 als de Grote Nieuwe Dictator die op het punt staat afgeserveerd te worden. Met die nazi-islam partij van Erdogan en de grote dictator moeten we niet samenwerken.. Als de stofwolken zijn opgetrokken kunnen we altijd nog een standpunt innemen. Dus pedante zelfingenomen Timmerfrans moet voorlopig gewoon zijn kop houden en niet de NL belangen verkwanselen..

denoorman | 12-09-13 | 13:09

@benblij
Voorbeeldje: als het Putin uitkomt grijpt hij net zo makkelijk naar de wapens als O(s)bama. Zie Georgie. Daarom is hij een gewetenloze klootzak. Het ene moment de wapens grijpen, het volgende moment de passie preken. Maar, nogmaals, hij heeft inzake Syrie gewoon gelijk.

historyjunk | 12-09-13 | 13:06

2000 jaar beschaving en daaro staan ze elkaars kop af te hakken, dieptriest.

Uw Verzekeringsadvis | 12-09-13 | 13:06

@benblij

Kan me anders toch wel een docu herinneren die de daden van Poetin nou niet bepaald rooskleurig afschilderde. KGB mannetjes die hoge posten bekleden, vage doodsoorzaken van tegenstanders; deel is wellicht gebaseerd op ernstige vermoedens en dergelijke, maar zou hem nou niet vrijwaren van verantwoordelijkheden. Die docu was overigens niet van FOX tv, maar zag deze ,bij , jaja, VPRO, dus leek me niet op voorhand bevooroordeeld jegens hem.

Mossad | 12-09-13 | 12:59

Peyronie | 12-09-13 | 12:41 |
Je hoeft geen Maarten van Rossum te zijn om te voorzien wat er gebeurt is.
Ik heb nog nooit iets zinnigs gehoord van hem op TV of in ander media wellicht is hij privé wat verstandiger, maar nee ik vind het een geestelijke primaat.
Waar het in feite om ging was olie en nog eens olie de vinger in de pap van de olie landen en dat is terecht gelukt. De rest is opgedrongen door allerlei andere machten en dat is mislukt en was door iedereen voorzien.
Iets laten lukken en of mislukken in dit soort landen is sowieso niet mogelijk, vanwege de religie.

Benblij | 12-09-13 | 12:52

Laat Obama dit maar in zijn eentje opknappen, als hij wijs is neemt hij de nodige bankdirecteuren en oliehandelaren mee ,maar daar zullen de hoge heren wel geen zin in hebben, die blijven liever op veilige afstand.

fleurtje | 12-09-13 | 12:48

Assad krijgt aantoonbaar steun van Iran.
De rebellen krijgen steun van Turkey.

Kortom het is één grote wespennest.

ProAsfalt | 12-09-13 | 12:44

De islam als excuus voor elke perversiteit die je je maar voor kunt stellen. En ook voor de vele die onvoorstelbaar zijn zoals deze.

Der Schnitzeljäger | 12-09-13 | 12:43

historyjunk | 12-09-13 | 12:27 |
Ik vraag mij af of Vladimir Poetin een gewetenloze rotzak is, velen denken er zo over maar de media heeft deze man in het westen gewetenloos gemaakt niet zijn daden.
Voor zover als ik weet tenminste.

Benblij | 12-09-13 | 12:42

Waarom obama de schuld geven? Alsof hij ook maar enige inspraak heeft dan ook. Hij moet gewoon luisteren naar al die grote bedrijven, denktanks, lobbys en wie dan ook met genoeg macht en geld. Denk niet dat hij 500 mil op de bank had, om verkozen te worden.

hamster2701 | 12-09-13 | 12:41

ikdenkwat | 12-09-13 | 11:38 |

Het is Maarten van RossEm.

Overigens heb je gelijk dat Van Rossem nooit is meegegaan in allerlei nutteloze oorlogsretoriek.
Hij voorspelde ruim 10 jaar geleden dat die hele massale, militaire interventie in Afghanistan op niets zou uitlopen en werd daarom geband bij de publieke omroep.
Bij de Irakoorlog mocht hij mondjesmaat op de buis ook commentaar leveren.
Maakte hij keurig gehakt van de argumenten van zijn collega Arend Jan Boekestijn die slaafs de argumenten van Bush en Blair overnam dat Irak een verschrikkelijke en onmiddellijke bedreiging voor ons vormde.

Van Rossem is een eigenwijze ouwe brompot die nogal badinerend en arrogant kan praten over mensen die zich zorgen maken over de islam, maar in zijn analyses van het nutteloze en vooral kostbare wapengekletter van de VS de afgelopen 25 jaar heeft hij er eigenlijk nooit naast gezeten.

Kort na 9/11 stond ik achter de voorgenomen aanval van de VS op Afghanistan. Op een debatavondje met Van Rossum discussieerde ik daarover.
Ook toen al voorspelde hij tamelijk precies op welk fiasco dat zou uitlopen en uiteindelijk ook is uitgelopen.
Dat de VS zich in de jaren 80 ook nooit met dat land hadden moeten bemoeien door het bewapenen en opleiden van haatbaarden in Pakistan, bracht hij ook ter sprake.
En daar was ik het ook toen al met hem over eens.

Peyronie | 12-09-13 | 12:41

Obama is zoals elke links leider een lijder gebleken, de lul wil dat het volk hem steunt alvorens hij tot oorlog overgaat. Als amerikaans president hoeft dat niet, maar hij wilde een charme offensief. Een amerikaans president is niet gebonden aan de wil van het volk hij is er toe gerechtigd.
In dit geval is een oorlog tegen een land dat in burgeroorlog is, niet iets waar het volk op zit te wachten.
Hoe komt USA erbij overal zijn neus in te steken, dit word zeer goed verwoord door Vladimir Poetin die al decenia lang een wereld leider blijkt te zijn.
Amerika is verzwakt en Rusland is versterkt en lang op de achtergrond gebleven nu kunnen zij weer een vuist maken en doen dat in dit geval terecht

Benblij | 12-09-13 | 12:37

Kunnen we dat hele noord afrika niet gewoon meteen maar helemaal uitroeien? Zand genoeg om te begraven.

miereneukert | 12-09-13 | 12:34

Frans laat een dozijn kromzwaarden verschepen om de rebellen te steunen in hun nobele werk voor de vrede.. Denkt Frans nou ook dat hij 80 maagden mag neuken?? Het is een vieze oude geile bok!! Dames pas op..

denoorman | 12-09-13 | 12:33

@gimme a beat, rix
Zonder Russen hadden we hier nu geen Amerikanen gehad. Maar zonder Amerikanen hadden we hier nu allemaal Russisch moeten leren op school.

VanBukkem | 12-09-13 | 12:30

@Sunabalk
Flauw en Pittenman vond ik toch wel een hele sterke. Welke is jouw favoriet??

denoorman | 12-09-13 | 12:28

en Frans Timmermans gaat deze mensen namens nederland ondersteunen.?.. Hoe dom kan je zijn. Succes Frans, ik sta er niet achter... Ik kan me niet voorstellen dat weldenkende nederlanders zich achter dit islamtisch karretje laten spannen.. Alleen types als hans van baalen en Timmerfrans zijn daar pedant en blasee genoeg voor..

denoorman | 12-09-13 | 12:27

Die brief is een lesje realpolitiek; en dat van de hand van Putin... Hij heeft O(s)bama behoorlijk bij z'n ballen. Hij wijst er ook nog eens fijntjes op dat als de Yanks Syrie aanvallen zonder mandaat van de veiligheidsraad, dit moet worden gezien als een daad van agressie. Wij (lees de rest van de wereld) zijn dan eigenlijk verplicht om Assad te hulp te komen en hem te verdedigen tegen de VS. Putin is een gewetenloze klootzak, maar ook een gewetenloze klootzak kan wel eens gelijk hebben...

historyjunk | 12-09-13 | 12:27

"... Pieuwpieuw & Witte Stam..."
Jongens en meisjes van GS, al die verbasteringen van P&W waren al geen dijenkletsers, maar het begint nu echt te vervelen!

Sunabalk | 12-09-13 | 12:25

Ben er overigens van overtuigd dat deze landen beter af waren onder dictators, gelijk de Sjah, Assad en ja zelfs die Hangbaard Hoessein. Ok ik praat wat kort door de bocht, maar democratische vrijheid en afzetten van deze heeft vrijwel altijd geleid tot complete chaos onder de baardjes, en een economie waar zelfs Bangladesh nog naast floreert.

Mossad | 12-09-13 | 12:24

Die foto is alleen bijzonder voor de mensen die nog steeds denken dat oorlog kopjes thee met elkaar drinken is.

lompe smurf | 12-09-13 | 12:22

Obama bedankt!

elitaire atheist | 12-09-13 | 12:15

Poetin lag de laatste tijd onder vuur, oa ivm homo rechten, bakt nu zoete broodjes bij de tegenstanders van interventie door USA. Ik heb daar ook zo mijn bedenkingen over, zeker, maar trap niet in die gladde patjakker die elk landje in zn buurt al lang was binnengevallen als er een bordje hing : Weg met Poetin.

Mossad | 12-09-13 | 12:11

Volgens mij is het probleem niet hoe je die chemische wapens uit Syrie weg krijgt, maar hoe je die radicale moordlustige baardmannen eruit krijgt. Dat zal net zo moeilijk zo niet onmogelijk zijn. Maar zolang die fanatieke barbaren hun gang kunnen gaan zal er bloed vloeien en zullen er burgerslachtoffers vallen. Het is mijn inziens dan ook een situatie die nog heel lang zal voort duren en waar eigenlijk geen oplossing voor is. De oplossing zal van binnenuit moeten komen, van de haarbaarden zelf. Ze zouden kunnen beginnen met het strafbaar stellen van het vermoorden anderen. Maar dat vind Allah niet zo fijn.

Robertski | 12-09-13 | 12:09

gimme a beat,rix | 12-09-13 | 12:04 | + 0 -
Zonder Europeanen hadden we geen Amerikanen gehad, tenminste niet zoals we ze kennen.

Nietvoordekat | 12-09-13 | 12:07

@49 | 12-09-13 | 11:05

Indeed, Poetin is niet gek en heeft dit bericht zonder overleg met de USA echt niet gepubliceerd. Ze weten op de achtergrond wel wie dit wapen heeft ingezet alleen het publiek bekendmaken geeft grotere problemen dan het masterplan wat men nu uitrolt. Assad gaat inbinden maar blijft in het zadel, Amerika kan het idee volhouden dat de militaire druk nu de oplossing heeft gegeven, Rusland blijft buitenschot en krijgt het deel "vredesstichter" zonder de "steun" aan Assad te verliezen. Op naar fase twee de oppositie en Assad bij elkaar brengen en het kleine terroristische deel langzaam maar zeker in aantal te laten afnemen.

Bedenk | 12-09-13 | 12:05

zonder amerikanen hadden we nu autobahn gehad,van hier tot het kremlin!!

gimme a beat,rix | 12-09-13 | 12:04

Er zijn buiten verdwaasde Amerikanen en Fransen nog wel meer idiote, ook in Nederland, die maar blijven drammen over die z.g. Arabische Lente. Langzamerhand komt het besef boven dat het alternatief voor de bestaande situatie in het Midden Oosten beter is dan die islam fascisten die de macht proberen te grijpen. Gelukkig heeft Egypte op tijd het roer omgegooid.
Democratie in het M.O. heeft nog nooit gewerkt en zal daar ook nooit werken.

Boy Cot | 12-09-13 | 12:04

Het westen moet zich gewoon helemaal nooit niet meer nergens mee bemoeien als het om islamitische barbarenvolken gaat.
Gewoon die borrelende pan met zwavel uit de Hades laten droogkoken. Als het meezit is er, dankzij de moderne wapens die ze in het westen kopen, over 100 jaar geen moslim meer over.
Kunnen we eindelijk weer eens normaal gaan doen op de rest van de wereld.

Peter Emile | 12-09-13 | 12:03

Mooi dat kartelmes in zijn linkerhand voor de losse stukjes. Enne: die maagden moeten ze wel na de dood krijgen want vanaf vrijwel de geboorte zijn er geen meer beschikbaar als gevolg van verkrachting door familie, vrienden en andere 'liefhebbers'.

Hekeromheen | 12-09-13 | 12:03

Goed samenspel van Obama en Putin.

larie | 12-09-13 | 12:01

tsjakkaaa

scott_0 | 12-09-13 | 11:59

@1,2,tja,tja,tja | 12-09-13 | 11:40
"Weet je het is makkelijk hier grappig of kritisch te zitten doen, maar het zal je dagelijkse realiteit maar zijn."

Als we niet goed uitkijken wordt het dat nog wel.

Che_cuevara | 12-09-13 | 11:58

Waarom het westen zich zo druk maakt is mij verder een raadsel !

De mensen in Syrië weten als Allah het wil is het vandaag nog afgelopen ,maar Allah wil dit blijkbaar nog niet dus tsja !!

Dus ( Westen ) blijf ver uit de buurt ,want je krijgt later hoe dan ook toch wel de schuld !

andjing | 12-09-13 | 11:58

Sambal bij ?

duitse herder | 12-09-13 | 11:58

Syrie is een op ontploffen staande snelkookpan waar een lange lijst groeperingen tegen Assad vecht, terwijl diverse groeperingen ook elkaar naar het leven staan. Wat de VS/Rusland ook individueel doen, het zal altijd eindigen in een totale chaos. De beste oplossing m.i.: VS en Rusland join forces en hollen samen per ommegaande dat land in. Tegen zo'n enorme overnacht kunnen zowel Assad als de diverse groeperingen niet op.

Reykjavik | 12-09-13 | 11:57

Borrelende Boris 11.47: Dat mes ziet er anders helemaal niet bot uit want het is gekarteld.

bruine kikker | 12-09-13 | 11:57

Mouth Of The South | 12-09-13 | 11:50 | + 0 -
Valt wel mee, maar daar hebben ze een andere "goed" en "kwaad" dan wij hier.
Behoorlijk incompatibel met onze goed en kwaad.
Vandaar dat je gegarandeerd megaproblemen krijgt als je een multiculti forceert tussen deze twee culturen.
En dat zien we in Europa dus ook gebeuren.
Politiek correct weg blijven kijken zal dit probleem natuurlijk alleen maar groter maken... en dat zien we ook gebeuren.

Moi2 | 12-09-13 | 11:57

Mag ik een verzoekje indienen? Ik zie graag dat onze commandos, mariniers en rooie petten in eigen land eens orde op zaken stellen. Daar hebben ze al een paar jaar werk aan, om alhier de straten schoon te vegen. Dan zie we daarna wel of er nog geld over is voor andere dingen.

BellaBella | 12-09-13 | 11:54

Prima dat Poetin de POTUS hier even op zijn plek zet. Hij heeft hier gewoon een punt. Maar laten we alsjeblieft nu niet opeens gaan doen alsof Poetin nu opeens zo'n geweldige man is. Vraag anders even aan Russische homo's, of aan de dames van Pussy Riot, die het waagden om het met 'm oneens te zijn.

Kees Maf | 12-09-13 | 11:54

@andjing | 12-09-13 | 11:46
Ah zo, in de VS kennen ze die problemen niet zeker? Bekend met de verkiezingen tussen G. Bush en Al Gore? Is zelfs een film van gemaakt (Recount). Het is en blijft kiezen tussen twee kwaden.

First Contact | 12-09-13 | 11:53

Interventielust. Ik vind het een nauwkeurige kwalificatie van het probleem. Het idee dat we hun problemen op kunnen lossen door daar in te grijpen is nergens op gebaseerd, en spreekt al het beschikbare bewijs tegen. Het grootste probleem is dat de islamitische cultuur niet de verlichting gehad heeft die de westerse cultuur wel ondergaan heeft. (Daarbij de opmerking dat ik blij ben dat we goed bezig zijn om alle vormen van religie achter ons te laten)

De islamitische cultuur is er een gebaseerd op haat en geweld. Er IS geen kant-en-klare oplossing. Het probleem gaat daarvoor veel te diep. De "oplossing" die we kunnen bereiken met grootschalig militair ingrijpen, is geen oplossing van een probleem, maar het bestrijden van een symptoom.

Nietvoordekat | 12-09-13 | 11:52

Putin is een gevaarlijke man evenals Assad en de mensenrechten zijn zeker niet in veilige handen bij hen.

Hadden zij die eigenschappen echter niet dan lag hun hoofd op de vloer.

Iets om over na te denken in de omgang met relifanaten die de dood liefhebben. Het doet me denken aan de laatste woorden van Van Gogh, een pleidooi voor een goed gesprek houden tegen een Jihadi.

Achterbak | 12-09-13 | 11:52

Lente.. Love is in the Air.. hallo GL. misschien weten Famke en Jolante hoe laat vervolgens het stenigen is? en zal Bram van Ojik de eerste steen werpen..!?

denoorman | 12-09-13 | 11:51

Waar is Regilio Tuur als je hem echt nodig hebt?

Terpetijnzeikert | 12-09-13 | 11:50

Poetin heeft zo zijn nare trekjes, en te vertrouwen is de man niet, maar uit dat artikel uit de NY Times spreekt wel realisme. Al blijft het wat is waar-gehalte hoog.

brutus68 | 12-09-13 | 11:50

Poetin heeft zo zijn nare trekjes, en te vertrouwen is de man niet, maar uit dat artikel uit de NY Times spreekt wel realisme. Al blijft het wat is waar-gehalte hoog.

brutus68 | 12-09-13 | 11:50

In het Midden Oosten is het onderscheid tussen "goed" en "kwaad" ver te zoeken.

Mouth Of The South | 12-09-13 | 11:50

@dictatorgio
Rot even op met je wens naar censuur

flame_me | 12-09-13 | 11:49

Nepfoto....

Moriarty | 12-09-13 | 11:49

Tis allemaal begonnen met de 11/9 inside aanslag van de VS zelf.Het enige wat we tot nu toe weten is dat er 2 vliegtuigen in de Twin Towers vlogen.En voor de rest moet je VS maar op hun blauwe ogen geloven.

komtdatschot | 12-09-13 | 11:48

De Verenigde Staten, Rusland en China, de meest machtige landen op deze aardkloot, nemen het allemaal ook niet zo nauw met de mensenrechten. Des te opvallender is het dat ze zich menen te kunnen bemoeien met daden tegen de menselijkheid. Tenminste, dat beweren ze. Het gaat puur om economische belangen. Die belangen zijn een voedingsbodem voor de meeste oorlogen die tot op heden zijn gevoerd. Kun je wel geschokt reageren op een islamiet met een bot mes, maar ondertussen zijn er miljoenen mensen op gruwelijke wijze om het leven gekomen door al die menselijke menslandjes.

Borrelende Boris | 12-09-13 | 11:47

We hebben natuurlijk wel een probleem als de stem der rede Russische spreekt.

Theo van Deursen | 12-09-13 | 11:47

De wereld zou in moeten zien dat deze Poetin een gevaarlijk man is ,Die aan het proberen is de macht in de wereld naar zich toe te trekken .deze macht wellusteling heeft zelfs wetten aan gepast om zich 5 maal te kunnen laten herkiezen ,en steunt de moordenaars in Syrië, ( Pas op voor deze man )die meisjes welke protesteren voor twee jaar opsluit,en anti homo weten invoert !!

andjing | 12-09-13 | 11:46

Het schijnt anders wel een opwindend schouwspel te zijn, te zien aan de broeken of jurken van een paar toeschouwers op de eerste rij.

bruine kikker | 12-09-13 | 11:46

Lekker wakker worden weer. Wat een wereld. Zoals ik me ook hardop afvroeg toen de vliegtuigen in de Twin Towers vlogen: wat wil de mens? Waarom staan we elkaar naar het leven op basis van waarheidsbeleving en bezit? Eén van de redenen waarom ik ernstig twijfel of ik wel kinderen op deze wereld moet zetten.

Djengo123 | 12-09-13 | 11:45

flame_me even wegwezen met je interventie,

dictatorgio | 12-09-13 | 11:45

Oh ja, @Cuyahoga natuurlijk....

VanBukkem | 12-09-13 | 11:43

Interventie is prima alleen we zijn nu te laat. En voor alle Rusland lovers hier ach wereldvreemd ... Alsof Rusland zich ene moer interesseert voor de Syrische burger is ook allemaal eigen belang en ze hebben deze hele oorlog al een paar jaar in een stall geduwd met duizenden doden ten gevolge.

flame_me | 12-09-13 | 11:43

Geen zorgen, dit is een gematigde onthoofding.

LibertasSimplex | 12-09-13 | 11:41

Over StarTrek gesproken. Obama zou een uitstekende captain van de USS(?) Enterprise zijn geweest. Het is al net zo'n hypocriete onverantwoordelijke eikel als captain Kirk.
Wie Amerikanen en hun wereldbeeld wil begrijpen, moet eens kijken naar de orginele afleveringen van StarTrek. En let daarbij vooral op captain Kirk(=real American hero), één van de grootste eikels ooit het heelal doorkruiste.
(Trouwens één van de zo niet beste tv-serie ooit, StarTrek the original series, maar dat terzijde.)

VanBukkem | 12-09-13 | 11:41

Plus 1 voor Poetin de grote overwinaar en de ontvanger van de publieksprijs.
Jammer voor Obama. Hem rest een strompelende aftocht naar de presidentiële eindstreep.

Lichtstadfan | 12-09-13 | 11:41

Al die naïeve mensen die dan de politiek gaan zitten duiden. Dat is net zo kinds als voor de poppenkast gaan zitten schreeuwen naar Jan Klaassen en Katrijn.
.
Vroeger stuurde de koning zijn legers op pad om te roven voor de VOC en de andere megacorporaties. Mensen die tegen waren noemden we piraten.
.
Nu stuurt het congres de legers op pad om te roven voor Monsanto, Exxon, Shell, Nestle, Lockheed Martin, JPMorgan enz. En noemen we de mensen die tegen zijn terroristen.
.
Veel moeilijker is het niet. Onze interesse in Syrie? Ik vermoed dat we wat pijplijnen door dat land heen willen leggen om het zojuist veroverde Irakese gas naar Europa te kunnen pompen. Zijn we niet meer afhankelijk van Rusland. Die de pijplijn natuurlijk weer tegenhoudt. Enz.
.
Corporate greed, zo kun je de interventielust van de NATO samenvatten. Legers in dienst van de corporations. Corporatisme, ik geloof dat Mussolini het de basisvorm van fascisme noemde.

pokkejong | 12-09-13 | 11:40

Weet je het is makkelijk hier grappig of kritisch te zitten doen, maar het zal je dagelijkse realiteit maar zijn.

1,2,tja,tja,tja | 12-09-13 | 11:40

en waarom altijd met botte sabels en bizarre zaagmessen mensen executeren? daarmee geef het ook wel expres een erg middeleeuws tintje! als je zo ouderwets wil straffen en oorlogvoeren zoek het lekker uit en reken dan ook niet op onze moderne hulp leeghoofden!

berthaanstra | 12-09-13 | 11:39

Het leven is zwaar | 12-09-13 | 11:12
Als het de Jihadisten betreft dan wordt geen mogelijkheid onbenut gelaten om de Westerse media te bespelen met zoveel als mogelijk compromitterende beelden teneinde de media voor zich te winnen. Is de footage niet zielig genoeg, hup, take 2,3,4,5 enzovoorts. Wat extra dooie kindjes doen het ook altijd goed. Maar als ze zelf aan zet zijn is er geen sprake meer van een positieve branding van hun eigen positie. Dan worden onthoofdingen, onderwijl hakbar achtige deuntjes zingende, en andere ellende hup, zonder censuur, de Liveleaks opgeknotst. Dan vraag je je toch af wie alsdan verantwoordelijk is voor de marketing aan de zijde van de Jihadisten want welk beeld willen ze nu voor het voetlicht brengen?

de directeur | 12-09-13 | 11:39

Joehoe, Femke en Jolanda, kijken jullie mee naar die geweldige vruchten van de Arabische lente?

Die Jihadi's zijn gewoon vieze, gewetenloze varkens. En dat zouden wij uit fokking Timmerfrans' naam gaan ondersteunen? Knettergek, om een blonde oppositieleider te citeren.

LJBrinkhorst | 12-09-13 | 11:39

Dat relaas van Poetin: ik heb het niet zo op die man maar wat heeft hij verschrikkelijk gelijk in deze kwestie! Nu hopen dat Obama gezichtsverlies durft te lijden en zijn handen aftrekt van Syrië. Dat zelfs de Arabische Liga zijn vingers niet aan dit conflict brandt moet toch genoeg zeggen?

De waard zijn gast | 12-09-13 | 11:38

Godsammekraken | 12-09-13 | 11:04 | + 25
Op dit gebied heb ik van Rossum nooit onzin horen praten. Hilarisch was Bush 2e golfoorlog in debat met wat VVD hotemetoten: Als je denkt bij het verslaan van Saddam DAAR democratie te brengen, kan je beter in kabouterjes geloven.

ikdenkwat | 12-09-13 | 11:38

Wat je krijgt is niet wat je ziet. Er zal op hoog niveau zijn overlegd over dit voornemen (van Putin?) om een open brief te richten aan het volk van de Verenigde Staten. Is het doorgestoken kaart? Zou kunnen, maar dat zou nog niet direct betekenen dat er sprake is van gedeelde belangen.
Putin kan het tegenover zijn electoraat, dat dagelijks wordt doodgegooid met heroische foto's van de Sterke Leider, verkopen niet in te grijpen na zoveel waarschuwende taal. Rusland zit echter in de benarde positie dat ze hierin geen steun van de Chinezen zullen krijgen, gelet op hun handelsbelangen met de VS. Hoe glorieus zou het niet zijn voor Putin om tegenover zijn achterban te kunnen zeggen "wij hebben de Amerikanen tegengehouden". Wetende dat dit als een overwinning van epische proporties gezien zal worden in mother Russia. In die zin een geniale zet, want wat Putin ook doet. Of er oorlog komt of niet, hij zal als de winnaar worden gezien in deze 'koude' strijd. Obama heeft ondertussen ook wel in de gaten dat een aanval het begin van een nieuw catastrofaal Midden-Oosten hoofdstuk inluidt. Hence de terughoudendheid. In het gunstigste geval heeft Putin een mooi mediafeestje en zoekt Syrie het zelf maar uit. Zou er geen geld opzetten, Obama gaat ons nog onaangenaam verrassen - vrees is.

Not Muhammad | 12-09-13 | 11:38

poetin is ook gewoon een dictator die een spuitje verdient. dankzij hem sterven dagelijks vele kinderen.
dan vervolgt hij actief homo's dus die nobelprijs lijkt me overdreven van rossem. ik had je verstandiger geschat.

According2Mark | 12-09-13 | 11:38

Toch zie ik een paralel met de Cubacrisis van 1962. Toen stond WOIII ook voor de deur. Maar bleven de VS en de USSR rationeel handelen. En werd 1 russische brief genegeerd ...

Mammeloe | 12-09-13 | 11:38

@Boris

Fout,

Na 9/11 zijn mensen gewend geraakt aan deze gruwelen (relativeer dat maar weg Maarten), de werkelijke verbijstering is dat geweld en vrome Islam bij elkaar lijken te hoor. Gelukkig nemen steeds meer moslims afstand van de instructies voor Jihad.

Is niet opruiend maar een constatering, tel de aanslagen uit naam van de profeet maar. Daar kan geen Moswin (this has nothing to do with Islam!) tegenop.

Redenen voor plofstand:

-apostaat
-polytheisme (hetgeen overigens vrijwel uitgestorven is)
-belediging
-sluiting scholen
-verkeerde beslissing scheidsrechter
-ontrouw
-verkrachting
-een eeraandoening
-niet relativeren van moslimgeweld (of ban PO)
-christen trouw aan Assad
-moslimbroederschap bashing
-islambashing
-varkensbloedrinken
-alcohol
-cartoons

Oh ja en het schoothondje van Obama heet Sunny! (spreek uit soenni)

*aluhoedje rechtzet*

Achterbak | 12-09-13 | 11:36

Laten we hier vooral islamitisch onderwijs subsidieren.

basweetutwel | 12-09-13 | 11:36

"Oliver Stone's Untold History of the United States, the sequel" Coming soon to your theaters!

First Contact | 12-09-13 | 11:36

Euw... Laat ik nou altijd gedacht hebben dat Van Rossum en de Maarten met dezelfde naam ook dezelfde persoon zijn...

TmC | 12-09-13 | 11:35

@Spiritus Sancti | 12-09-13 | 11:32 | + 0 -

Die wapenleverancier schijnt weer banden met Nederland te hebben, ivm belasting enzo.

Ik steun Rusland ook liever. Assad is slecht, maar de andere kant is duivels.

Meeroever | 12-09-13 | 11:34

maar gelukkig kan de ibn ghaldoen school binnenkort met geld uit koeweit en qatar een doorstart maken. en job en femke zagen, dat het goed was.

minimá-armezusvan.. | 12-09-13 | 11:33

Ik begrijp niet zo goed waarom GS zo op de hand is van een PoetinG die vooral zijn handelsbelangen probeert te beschermen. Rusland is de enige wapenleverancier van Syrië.. Nobelprijs voor de vrede? Dacht het niet.

Spiritus Sancti | 12-09-13 | 11:32

Hele volksstammen zien al generaties-lang halsreikend uit naar dit moment, dat ze eindelijk de "ongelovigen" mogen afslachten. De dictator van dienst stond daarbij in de weg, maar nu de kat aan handen en voeten is gebonden, dansen de muizen op tafel.

Libertinowitz | 12-09-13 | 11:31

@huh, ian? | 12-09-13 | 11:28
Poetin is voor zover ik weet niet gelovig.
Hij slaat ze dus om hun oren met hun eigen "wapen".

Che_cuevara | 12-09-13 | 11:30

Moeten we nou voor of tegen interventie zijn? Help, ik snap het niet meer!

NulKommaNul | 12-09-13 | 11:30

West-Europa is toch het nieuwe Syrië. Het lijkt wel alsof de overheden van West-Europa opzettelijk bezig zijn hun landen demografisch te veranderen in een soort Syrië.

Waarom zoveel brandstof verspillen om in Damascus te komen? Over dertig jaar komen deze dingen naar Rotterdam, Den Haag, Amsterdam en Utrecht.

Als onze overheden iets hadden met mensenrechten, dan zouden ze de immigratie stoppen uit landen waar mensen geloven dat vrouwen de helft van mannen waard zijn en dat ongelovigen de keuze moeten krijgen tussen bekering en de dood.

Nequebard | 12-09-13 | 11:30

Langzamerhand komt de Heras hekwerk oplossing dus toch in zicht

ole guapa | 12-09-13 | 11:29

@witchmaster | 12-09-13 | 11:26 |

Echt monsterlijk. Hoe zou u dan agent orange, een atoombom op Nagasaki, of clusterbommen willen kwalificeren? Humaan lijkt me niet de juiste benaming, of zie ik dat verkeerd?

Borrelende Boris | 12-09-13 | 11:29

Hup Poetin! Vinger, zere plek, Amerikanen wanen zich superieur aan de rest van de mensheid. Alleen jammer dat ook hij er aan het eind een denkbeeldig vriendje bijhaalt. Maar wellicht is dat een handreiking naar de Amerikanen.

huh, ian? | 12-09-13 | 11:28

Ach, kijk nou... die Arabische Lente brengers toch!
-
Wie had dat nu gedacht?
Dat je fundamentalistische moslims wel heel eufemistisch "rebellen" kan gaan noemen maar dat het gewoon religieus tuig blijft zoals alle fundamentalistische moslims.
En hoeveel mensen lopen/liepen dom achter de Amerikaans/EU "Assad is toch zo slecht en deze rebellen zijn zo nobel" propaganda aan?

Moi2 | 12-09-13 | 11:28

@aceofspades | 12-09-13 | 11:15,

Opvallend die gelijkenis met het offerfeest hier, de mannetjes zoeken het offer uit. Je zou het bijna oefenfeest noemen.

basweetutwel | 12-09-13 | 11:27

Dat Amerika (dus niet 'wij') die relifanaten wil steunen is voor hun eigen rekening. Maar dat wij ettelijke honderden van die fanaten als 'vluchteling' ons land binnen willen halen is natuurlijk volkomen van de pot gepleurd.

witwas | 12-09-13 | 11:27

" It is extremely dangerous to encourage people to see themselves as exceptional, whatever the motivation. There are big countries and small countries, rich and poor, those with long democratic traditions and those still finding their way to democracy. Their policies differ, too. We are all different, but when we ask for the Lord’s blessings, we must not forget that God created us equal. "

In your face Obama.

Meeroever | 12-09-13 | 11:27

Heeft iemand wel eens dan een wijze moslim gezien?
Nou dan moet je diep graven en dan nog is deze kans nihil , met een zwaard iemand de kop er af halen hoe dom moet je dan zijn je kan ze niet eens beesten noemen je zou deze beledigen , monsters is het enige juiste woord

witchmaster | 12-09-13 | 11:26

Toch ... als het eindresultaat is dat Syrië geen of minder chemische wapens gebruikt dan is dat winst. En ik denk dat een Republikein meer naar de oorlogshitsers in zijn achterban had geluisterd.

Simon_GS | 12-09-13 | 11:25

@Schoorsteenveger | 12-09-13 | 11:22
-
Vertel me eens, hoeveel oorlogen is Rusland de afgelopen 30 jaar begonnen? Hoeveel is de V.S. er begonnen? Leg vervolgens maar eens de plaatjes naast elkaar en heroverweeg héél goed wie je meer moet wantrouwen.

The Dominator* | 12-09-13 | 11:24

Men kan dan wel geschokt reageren op deze foto, maar ik heb nog nooit een oorlog gezien waar mensen op een prettige manier om het leven kwamen.

Borrelende Boris | 12-09-13 | 11:22

Het is opzich al dramatisch genoeg dat ook dit soort gruwelbeelden "gewoon" worden, maar nog griezeliger zijn de lachende koppen op de achtergrond! Hier krijgen we er dadelijk ook een paar van terug in ons prachtige land, met incompetente bestuurders! Beware!

krokostil | 12-09-13 | 11:22

"Is Poetin al voorgedragen voor een Nobelprijs voor de Vrede?"
Volgens mij niet, maar hij wint wel vet de Boter op het Hoofd-bokaal.

Schoorsteenveger | 12-09-13 | 11:22

"It is extremely dangerous to encourage people to see themselves as exceptional."
Dat geldt niet alleen voor Obama, maar vooral ook voor die jihadi's die zichzelf zo waanzinnig verheven voelen dat ze tot het plegen van de grootste gruwelen overgaan (zie pica) en dan nóg denken dat hun grote idool ze als held en martelaar zal ontvangen en belonen met 72 maagden.

Professor Superhirn | 12-09-13 | 11:18

Barbaren doen barbaars, daar hebben ze geen westerse hulp bij nodig.

rara | 12-09-13 | 11:17

Ga zo door jongens, ruim elkaar lekker maar op. Minder bomgekkies die overblijven die ons komen lastigvallen.

[G]eenstijl | 12-09-13 | 11:16

Paris Match is niet liev!

beverbuikie | 12-09-13 | 11:16

Wie leeft door het zwaard zal erdoor sterven. Een wet ouder dan welk geloof dan ook.

Bakito | 12-09-13 | 11:15

Sprekende foto, weer veel vrouwen in het publiek :-)

aceofspades | 12-09-13 | 11:15

@milky bar | 12-09-13 | 11:07
"Doorgedraaid is nog voorzichtig uitgedrukt."

Nee, die rebellen zijn wel genuanceerd bezig hé.
Die zij nog erger doorgedraaid. en Assad is natuurlijk ook geen lieverdje.

Che_cuevara | 12-09-13 | 11:14

Dat zag je dus bij Star Trek nooit.
Zij gingen er altijd vanuit dat een planeet in zijn geheel dezelfde evolutie doormaakt.
De realiteit is echter dat sommige delen van deze planeet honderden, tot zelfs wel duizend jaar achterlopen met evolueren.
Wat op zich niet zo erg zou zijn als er een hek om stond, maar het probleem is dat de achterlijken wel de wapens en de technologieën van de meer ontwikkelden hebben.
Neemt niet weg dat je moet zeggen: moslims tegen andere moslims = achterlijken tegen andere achterlijken, lekker zelf uit laten zoeken en over 500 jaar nog eens komen kijken als de fantasievriendjes uit beeld zijn.

Cuyahoga | 12-09-13 | 11:13

Toch denk ik dat het een soort propaganda is, even poseren voor de foto, en zielig doen. Natuurlijk gebeuren daar ook vreselijke dingen, maar geloof niet iedere foto in de Hersenspoel MEDIA. ( ik zie geen bloed bijvoorbeeld) Blijf sceptisch over wat je op hd kwaliteit foto's ziet.

Het leven is zwaar | 12-09-13 | 11:12

Barry was Poetin his place.

Art Vandelay Ultor | 12-09-13 | 11:12

"Ja maar die beelden, heb je die beelden niet gezien?"

zuurkool | 12-09-13 | 11:11

Sommige landen hebben nu eenmaal dictators nodig omdat ze anders niet functioneren.
Zie recent Libie en hoe dat nu sprongen vooruit heeft gemaakt na de lente..
Het is een grote teringbende in Syrie en noch het Westen noch Rusland kan het oplossen.
Hooguit (nood)hulp bieden aan de burgers en kinderen die de hel daar ontvluchten.

Spokoynoy Nochi | 12-09-13 | 11:10

Dommer dan Bush was niet mogelijk. Maar corrupter dan Obama is waarschijnlijk ook een preek die we niet snel zullen vergeten.

Alles voor de olie, alles voor geld...

Dat alles ten koste van mensenlevens en de Islam (radicalen én Soennieten) maakt er optimaal gebruik van om de spanningen daar al mee te misbruiken voor eigen Sharia gewin.

Als Poetin die anti-homo act dropped, dan mag hij voor mij een lintje krijgen voor z'n logica, wijsheid en moed voor tegenspraak bij idioten zoals Amerika.

LangeTijdGeleden | 12-09-13 | 11:10

Nogmaals, gecontroleerd uit laten fikken en onze salafistische cultuurverrijkers erheen sturen als brandhout.

Dat geldt overigens ook voor alle landen ten zuiden en oosten van de Middellandse Zee.

Frietje_Oorlog | 12-09-13 | 11:10

Paris Match durft tenminste de rauwe werkelijkheid weer te geven. Dat zouden er meer moeten doen opdat demense zich een mening kunnen vormen die niet op voorhand is ingekleurd door linkse media.

de directeur | 12-09-13 | 11:09

Alle snackbar.

nieuwe-haring | 12-09-13 | 11:09

Pfff Syrië. Kiezen tussen Assad of de rebellen, de rebellen of Assad, een kindermoordenaar of een stel terroristen, een terrorist of een stel kindermoordenaars.

Je zou er maar wonen.

kicktherabbit | 12-09-13 | 11:09

Is dit nieuws?

Mahatma | 12-09-13 | 11:08

Als Amerikaan geef je Putin niet graag gelijk. Echter in dit geval lijkt het erop dat de Russen een valide punt hebben.
Waarom Obama in godsnaam op oorlogspad moet en zal is me een compleet raadsel. We hebben al het imago de wereld te willen betuttelen. Laat de rest nu maar eens zien hoe zij het er vanaf brengen. Als de USA echt de supermacht is die we terecht pretenderen te zijn, dan zal het gelijk vanzelf wel blijken.
Zo niet, waar het sterk de schijn van heeft, dan is een macht pas super als ze ook haar ongelijk erkent. Anders zijn we geen haar beter dan Rusland met haar homo-razzia's.

Not Muhammad | 12-09-13 | 11:07

Niet vaak dat je de triomf van realpolitik over uit idealisme gemotiveerd interventionisme voor je ogen kunt zien gebeuren, maar ben blij dat ik het mee mag maken.

Apoptosis | 12-09-13 | 11:07

Helemaal gestoord in die zandbak. Laat ze mooi met elkaar spelen en bemoei je er verder niet mee...

NiceGuysFinishLast | 12-09-13 | 11:07

"Syrische 'opstandelingen' onthoofden een Assad-aanhanger. Kan gewoon, met juichsteun van het Westen"-
Wat een walgelijk opruierige onzin. Zelf de joop is genuanceerder. Man man, wat slaat GS de plank mis in deze kwestie. Doorgedraaid is nog voorzichtig uitgedrukt.

milky bar | 12-09-13 | 11:07

Ah, de vrienden van Obama en Brussel in beeld. Wanneer mogen de bommen los om deze praktijken weer in ere te herstellen?

Jan Passant mk2 | 12-09-13 | 11:06

Die stammenstrijd is er al eeuwen. Laat ze die lekker uitvechten, ze zijn toch ondankbaar als het als die 'Westerse honden' ze komen helpen.

SharpEye | 12-09-13 | 11:06

Vergis je niet, de VS en Rusland zijn bezig met het meest geniale diplomatieke spel sinds mensenheugenis. Dit mag ook niet falen, om te voorkomen dat de Syrische hel uitbarst en de wereld in vuur en vlam zet.

49 | 12-09-13 | 11:05

"Het vrije Syrische leger"
Uhuh...

der Wunderhund | 12-09-13 | 11:05

Leuk toch, lekker met Al Qaeda meevechten tegen Assad.
Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.

James Lastig | 12-09-13 | 11:04

'Het Westen lijdt aan interventielust'

Maarten van Rossem zegt eens wat zinnigs. Een no-brainer van jewelste maar het is een begin.

Godsammekraken | 12-09-13 | 11:04

Ik begin Obama zo langzamerhand nog slechter te vinden als president dan zijn voorganger Bush. Land of the free, home of the brave. Ja hoor......

Rémy Martin ® | 12-09-13 | 11:03

Awww doet zeeeer hoor!

meneer Q | 12-09-13 | 11:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken