Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zwarte haatneger schopt roomblanke blanke dood

dodeblanke.jpgJa lieve (links)mensen. Dat is even schrikken deze kop. Maar het zijn de feiten. De 62-jarige Jeffrey Babbit (foto) is dood. De tiefus getrapt omdat hij blank was. Dader: een neger. Zo zwart als Martin Luther King en Nelson Mandela samen. Een neger bovendien die had verklaard dat hij de eerstvolgende blanke die voorbij zou komen helemaal verrot zou schoppen. Lashawn Marten (31) heet deze neger. I’m going to punch the first white man that I see, riep Lashawn, en hij hield woord. De blanke Jeffrey Babbit, die bij zijn 94-jarge moedertje woonde en van strips en treinen hield, werd zomaar uit het niets door deze racistische haatneger de tiefus getrapt. Omdat Jeffrey blank was. Niet lichtgetint of latino, zoals die droplul van een Zimmerman, maar blank. Lashawn Marten "hated white people" en sloeg Babbit tegen de grond. Zomaar. Hier een video van de door een racistische neger elkaar geslagen blanke. Jeffrey Babbit lag daarop in coma in het Bellevue Ziekenhuis, en nu is hij dood. Vermoord door een neger. Omdat Jeffrey blank was. Racisme mensen. Puur onvervalst racisme. Negers die blanken verrot schoppen om hun huidskleur. Dat lijkt ons een prima onderwerp voor het Jeugdjournaal. NOS Journaal en het Mediaforum van NCRV Lunch. Wat jij Jürgen... Of zit die blanke vuist van eindredacteur Aap Friso te diep in je sorry white ass?

Reaguursels

Inloggen

De elite weet dat mensen de belastingontwijking en de klassenjustitie zat zijn en dat er een potentie voor een revolutie overal is in deze barre tijden. Zij hebben dan liever een rassenstrijd dan dat zij al hun macht en geld verliezen.

Kees8374 | 11-09-13 | 10:16

Was toch laatst ook zo'n (blanke) honkballer in Amerika die door 3 negers zogenaamd zonder reden was doodgeschoten. Uit verveling ofzo iets.
Je hoort er niks meer van terwijl je dagelijks dat geouwehoer over die Mexicaanse agent die een criminele straatneger doodschoot blijft horen. Amerika spreekt er schande van. Blanken kregen massaal de schuld (en de agent is niet eens blank)

Over scheve verhoudingen gesproken. Deze zaak gaat ook weer snel in de doofpot. Ze hebben een donkere president, ze mogen racistisch zijn en zijn altijd het 'slachtoffer'. Er is geen ras die het makkelijker heeft op deze aardbol.

shenkie7 | 10-09-13 | 23:58

gewoon een gestoord individu, opbergen oftie nou wit zwart geel of paars is, te min om een vuutje rassenhaat mee op te stoken.

Bamzaaiert | 10-09-13 | 23:46

Nogal racistisch van pritt stift om te denken dat negers niet racistisch kunnen zijn

wodzje | 10-09-13 | 23:26

Een schrale troost: In de States geen resocialisatietraject voor bovengenoemde negert, want bovengenoemde negert gaat gewoon sterven tussen vier muren. Wat dat betreft kunnen we rekenen op de jury. Lang leve lekenrechtspraak!

VanBukkem | 10-09-13 | 22:41

`can´t we all just get along ?´ www.bing.com/search?q=can+t+we+all+jus...

´Rodney King famously said 'Can we all get along?' on the third day of the 1992 L.A. riots that had been triggered by the acquittal of the police officers on trial for assault on King.´

Een cultuurverrijker verzet zich tegen arrestatie met hand en tand en weigert hardnekkig een simpel verzoek om bij de arrestatie te blijven liggen op straat waar ie bij verzet tegen arrestatie kwam te liggen. Gevolg - dagenlange niets en niemand ontziende rassenrellen, complete anarchie met plundering complete wijken en schietpartijen met winkelbezitters die op de daken en in de winkels schieten op elke cultuurverrijker die hun winkel wil plunderen.

En nu ? geen woord dus in MSM. Kan aan mij liggen, maar dit wordt dus `doodgezwegen´ (pun intended)
20 jaar verstrijken maar de krantenkoppen blijven dezelfde.

`broeikaseffect wordt aangepraat, dr. henk Tennekes KNMI´ (13-10-1992)
www.bing.com/search?q=broeikaseffect+w...

said_fred | 10-09-13 | 21:52

omanders | 10-09-13 | 20:26 | + 0 -
Weer zo'n voorbeeld van slecht lezen. Was hij niet het slachtoffer van zwarte haat jegens blank? Niet blank jegens zwart, homie! Try again...

Gargamel2012 | 10-09-13 | 21:04

omanders | 10-09-13 | 20:23 | + 0 -
Of anders doe je eens even begrijpend lezen, vriend! "Vrijwel geen woord gezegd (over het Nederlandse aandeel)" is niet hetzelfde als "er werd geen woord over de slavernij gezegd" Moet ik je dat echt uitleggen?

Gargamel2012 | 10-09-13 | 21:02

-weggejorist-

Goorbatsjov | 10-09-13 | 20:35

-weggejorist-

Goorbatsjov | 10-09-13 | 20:33

"Ook is het vrij moeilijk om als een blank persoon te bepalen of blank naar zwart racisme wel meevalt, daar het jou en de jouwen niet treft."

Het treft blanken wel degelijk. Anders leefde Jeffrey Babbit nog.

omanders | 10-09-13 | 20:26

@Gargamel2012 | 10-09-13 | 18:47


In die geschiedenisboekjes stond wel degelijk wat over slavernij. En over het afschaffen ervan. Je kletst uit je nek.


En de Duitsers hingen aan de lippen van Daniel Goldhagen.

omanders | 10-09-13 | 20:23

Time to lace up a pair of bovver boots

Ddarez | 10-09-13 | 20:19

van rasisme of discriminatie kan geen sprake zijn, aangezien de daderslachtoffer niet blank is... *kuch*

m.rotten | 10-09-13 | 20:08

Zou die neger boos geweest zijn?

JanSa | 10-09-13 | 19:58

Kan me nog herinneren dat er een neger werd doodgemaakt door een blanke skinhead in 020, de kranten stonden bol de TV melde het dagen lang, weekbladen hadden de handen vol aan het schrijven van stukken, en nog word deze moord elk jaar herdacht.

Benblij | 10-09-13 | 19:51

Captain Pervert | 10-09-13 | 17:00
LOL. Op een bepaald moment zijn i'netters zo verzadigd van reclames dat ze die voor nieuwsberichten aan gaan zien.
Dus als politici geloofwaardig willen blijven zullen ze zich uitsluitend in reclamespots moeten laten zien.

dedeurs | 10-09-13 | 18:49

Russells Teapot | 10-09-13 | 17:22 | + 1 -
Daar heb je een punt, de waarheid is de waarheid, ongeacht wie hem spreekt. Het is alleen regelmatig zo dat extremisten, wederom zowel blank als zwart, slechts gedeeltes van de waarheid vertellen. Maar niet alleen extremisten doen aan de geschiedenis 'witwassen'. Over het Nederlandse aandeel tijdens de slavernij werd vrijwel geen woord gezegd in de geschiedenisboeken toen ik jong was. Omdat het als 'niet belangrijk' werd bestempeld, of omdat het zeer deed om terug te denken aan de harde waarheid. De Duitsers worden ook niet graag herinnerd aan hun wat recentere verleden. Dit gebeurt, dus daarom ben ik sceptisch als "de waarheid" zo selectief wordt gebracht. Ook is het vrij moeilijk om als een blank persoon te bepalen of blank naar zwart racisme wel meevalt, daar het jou en de jouwen niet treft. Wat dat betreft zullen we regelmatig een andere point of view hebben in dit soort zaken. Voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat geen van deze verhalen niet waar zijn, maar de hele manier waarin het verpakt is is zo eenzijdig. Maar dat zal vast ook wel opgaan voor zo'n soort site samengesteld door zwarte.

Gargamel2012 | 10-09-13 | 18:47

Racisme bedrijven komt voor bij alle rassen,vraag maar aan Hindoestanen en Creolen.

Real Dutch Meat | 10-09-13 | 17:46

SCHaap Friso.

Piperidine | 10-09-13 | 17:45

@IdiotSavant | 10-09-13 | 14:4
tissue, jankerT??
Noem jij eens 3 punten waar jij de wereld mee verbetert heb......... oh wacht je woont nog bij je moeder!

toetanchamon | 10-09-13 | 17:33

Toch opvallend dat de moordslachtoffers door anti-blank racisme meestal mannelijk zijn.
Blijkbaar wordt de blanke man om racistische redenen gehaat en is de blanke vrouw meer prooi.

Anijsblokje | 10-09-13 | 17:24

@Gargamel2012 | 10-09-13 | 16:48
De toon kan je tegenstaan, maar het gaat altijd om de inhoud. Een waarheid die gebracht wordt door een racist, is nog steeds een waarheid.

En trouwens, als een zwart persoon in exact dezelfde bewoordingen over geweld tegen zwarte mensen had geschreven, had dat dan ook uitgemaakt?

Russells Teapot | 10-09-13 | 17:22

@Kotsende lama | 10-09-13 | 17:01
Ze hebben de slavernij uitgevonden. Alleen besloten ze vervolgens elkaar te gaan verkopen.

Russells Teapot | 10-09-13 | 17:20

Fart Fader | 10-09-13 | 13:56 Zij is nog aan het bijkomen van haar verstoorde wereldbeeld.

ja,diedus! | 10-09-13 | 17:16

Jazeker ,ik probeer het de bontkraagjes waar ik noodgedwongen wel is mee moet werken ook altijd te leggen,dat ik als blanke met mijn postuur en uiterlijk en zeker niet met een vriendin me in sommige wijken in Nl hoef te begeven!En gelooft u men ik ben niet kaal ,dr Martens of aussie dragend maar zie eruit als een leuke potentieele 30+ tegenstander!Want constant als een Berg-gorrila ,terotoriaal je macho cultuur onderstrepen is toch wel erg leuk voor grote delen hier in Nl..

Djenghiz_ken_net | 10-09-13 | 17:16

Al de negers de slavenij hadden uitgevonden, dan hadden wij als blanken nu nog op de plantages gestaan.

Kotsende lama | 10-09-13 | 17:01

Als je dat filmpje wilt bekijken, krijg je een reclame te zien van Vanish. "Hoi ik ben Annelies, wij houden van witte kleren." Toont vervolgens een shirt met bloedvlekken. twitter.com/arnaudsprenger/status/377...

Captain Pervert | 10-09-13 | 17:00

En dat in dezelfde week dat United Nations Working Group of Experts of People of African Descent - Ik lieg niet, dit bestaat - de VS oproept om toch de Zimmerman zaak opnieuw te openen en na te lopen:


“We call upon the US Government to examine its laws that could have discriminatory impact on African Americans, and to ensure that such laws are in full compliance with the country’s international legal obligations and relevant standards,” said human rights expert Verene Shepherd, who currently heads the Working Group.


www.ohchr.org/EN/NewsEvents/Pages/Disp...

omanders | 10-09-13 | 16:59

Gargamel. Aan de moord op Kevin Duinmeijer werd ontzettend veel aandacht besteed. Er zou duidelijk sprake zijn van een racistisch motief, later bleek dit een verkeerde veronderstelling. Aan deze moord werd nauwelijks aandacht besteed. Een racistische neger ... dat kon helemaal niet. Dacht men.

Sorry, geen dienst | 10-09-13 | 16:55

Sorry, geen dienst | 10-09-13 | 16:48 | + 0 -
De moord op Kerwin was 6 jaar eerder. Try again...

Gargamel2012 | 10-09-13 | 16:50

Russells Teapot | 10-09-13 | 16:26 | + 2 -
Zijn kleur maakt ook niet uit, de manier waarop hij zijn verhaal schrijft echter wel.

Gargamel2012 | 10-09-13 | 16:48

Niets nieuws onder de zon, zie het volgende bericht uit 1989 pasteurella.blogspot.nl/1989/08/3-vrou... Dat speelde zich af in Nederland en werd bijna verzwegen, want de moord op Kevin Duinmeijer was veel zieliger.

Sorry, geen dienst | 10-09-13 | 16:48

Bruno Alaska | 10-09-13 | 16:30 | + 2 -
Fair enough. Ik denk ook niet alles te weten. Ik oordeel alleen over wat ik heb gezien en gehoord.

Gargamel2012 | 10-09-13 | 16:46

@Gargamel2012 | 10-09-13 | 16:20

Ik merk inderdaad dat je een beeld op afstand hebt. Persoonlijk heb ik vrij veel te maken met dat land en ik heb er flink wat voetstappen liggen. Ik vertel je nergens dat het meevalt, slechts dat het iets anders ligt dan je denkt.

Bruno Alaska | 10-09-13 | 16:30

@Gargamel2012 | 10-09-13 | 16:20
"geloof ik eerder berichten uit Amerika, geschreven door zowel blanke als zwarte mensen, over de crime statistieken, dan dat ik aanneem van een Nederlander dat het "allemaal best wel meevalt"."

Je hebt al een link gekregen naar iemand uit Amerika die zegt dat het wel meevalt. Weliswaar een blank iemand, maar dat maakt niet uit toch, wat voor huidskleur iemand heeft?

Russells Teapot | 10-09-13 | 16:26

BadLieutenant | 10-09-13 | 16:22 | + 0 -
Is goed, man. Het was ook maar gewoon een geintje. Hebben crackers geen gevoel voor humor? :D

Maar je hebt gelijk, deze man is gewoon tuig.

Gargamel2012 | 10-09-13 | 16:25

@Gargamel2012 | 10-09-13 | 16:15
"Ik geef alleen aan, dat de gemiddelde zwarte persoon niet in een positie van macht zit en dus niet veel verder komt dan "Ik haat blanken" of een mishandeling."

Dan moet jij je eens wat meer verdiepen in de huidige toestand in Zimbabwe en Zuid Afrika.

"Racisme van blank naar zwart gaat een stuk dieper, zoals onder andere de Trans-Atlantische slavernij wel heeft bewezen."

Hiermee toon je aan dat jij racistisch bent, want jij gaat er hier van uit dat blanken in staat zijn tot een ergere vorm van racisme dan zwarten. En je verwijzingen naar het verleden zijn natuurlijk helemaal belachelijk, want je scheert blanke mensen die nu leven over één kam met blanke mensen die al 200 jaar dood zijn, louter op basis van hun huidskleur. Racist.

"Wat vind jij bewijs? Welk bewijs zou je accepteren?"

Wat dachtje van een lijstje met hate crimes, of een lijstje met vergelijkingen tussen misdaden begaan door zwarten en blanken, waaruit blijkt dat blanken minder zwaar gestraft worden? Recente voorbeelden natuurlijk.

Want voorlopig lijkt het er meer op dat je als blanke bij voorbaat kansloos bent als je een zwarte iets aandoet, omdat de jury je koste wat het kost zal willen veroordelen, uit angst om anders voor racist uitgemaakt te worden.

Russells Teapot | 10-09-13 | 16:23

Kijk mevrouw de Roemeense minister, dit is racisme. Het enige verschil is dat je niet veel hoort over dit soort racisme. Andersom zijn in het rooie kwartier de rapen gaar.

wallenberg | 10-09-13 | 16:23

OnAir | 10-09-13 | 13:48
Ik denk dat Pritt zijn punt is dat deze meneer een 'beating victim' genoemd wordt. Dat klopt niet. Hij is een 'hate crime victim'.
en.wikipedia.org/wiki/Hate_crime
www.hatecrimes.nl/wat-zijn-hatecrimes...

Blanke hate crime victims. Daar zijn er best nog wat van daar in de VS. In 2011 16.3% van 3.654 gevallen, dus 594 blanke hate crime victims.
'16.3 percent were victims of an anti-white bias.'
www.fbi.gov/about-us/cjis/ucr/hate-cri...

Hier in NL komt het ook voor. Volgens info van de politie hadden 'we' in 2010 een 21 witte-haat-slachtoffers.
www.hatecrimes.nl/images/pdf/Rapporta...
Persoonlijk denk ik dat het cijfer van de politie niet klopt en er eigenlijk veel en veel meer zijn. Andere reden is dat de aangifte iets vermeld als 'openlijke geweldpleging' ofzo. Het element 'hate crime' valt dan weg, en komt dan ook niet in de cijfers terug.
Bij de politie en de anti-discriminatiebureau's werken ook allochtonen. Deze herkennen niet altijd het geweld als 'witte-haat' of 'anti-white' hate crime, hebben geen zin mee te werken aan zo'n aangifte en sturen dan het slachtoffer weg.
De politie verwijst mensen dan vaak door naar RADAR en andere anti-discriminatiebureau's. Tja, die cijfers komen dan dus niet bij de politie terecht.

Punt van Pritt is denk ik dus dat hate-crimes tegen blanken/autochtonen niet als zodanig worden herkend.

Interessant onderwerp zijn ook de hate-crimes tegen personen met een handicap. GS en Pownews hadden in het verleden een topic daarover. Toen ging het over gehandicapten met een geleidehond, die door alle allochtone taxi-chauffeurs werden geweerd. Dat werd weggezet als 'discriminatie' en niet als 'hate crime'. Misschien wat off-topic voor het draadje hier, maar ik wilde het toch maar even noemen.

gaffelbaard | 10-09-13 | 16:23

@Gargamel2012 | 10-09-13 | 16:17 |
Nou dan, ik heb het specifiek over dit soort tuig en niet over een gehele bevolkingsgroep, esse! Dus niks te waaghals.

BadLieutenant | 10-09-13 | 16:22

"blanken zullen altijd de boe-mannen zijn en gekleurde mensen zijn zielig, die moeten beschermd worden.
de beer van de meer | 10-09-13 | 13:52 | + 54 "
.
Nee hoor, dat is pas gekomen na 1968, de meest vreselijke generatie die ooit in Europa heeft gewoond. Voor de oorlog was iedereen overtuigd van de superioriteit van het blanke ras en kwam niemand op het 'weg-met-ons' idee. En die 1968-ers, de marxistische onbespoten lul-hannes-generatie, die kwamen aan de macht op basis van nie-wieder-Auschwitz. Zo is het allemaal gekomen.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 10-09-13 | 16:22

Bruno Alaska | 10-09-13 | 16:17 | + 0 -
Ik zeg ook niet dat het leven in ghetto's geen invloed heeft op bepaalde cijfers. Als je het niet heel erg vindt, geloof ik eerder berichten uit Amerika, geschreven door zowel blanke als zwarte mensen, over de crime statistieken, dan dat ik aanneem van een Nederlander dat het "allemaal best wel meevalt".

Gargamel2012 | 10-09-13 | 16:20

Yo BadAZZ Lieutenant, ik heb je zinnetjes gelezen, jij was toch "Guilty as charged" voor het gebruik van the N-word?? Wat loop je nu dan te huilen? Je street cred gaat weer omlaag, ouwe. ;)

Gargamel2012 | 10-09-13 | 16:17

@Gargamel2012 | 10-09-13 | 16:01

Dat hele verzachtende omstandigheden verhaal is slechts een aanname van je, gebaseerd op wat geruchtmakende zaken uit de media. Zoek maar op. Het is absolute onzin.

'Het hele beeld' van de VS wordt bepaald door demografische uitschieters namelijk de ghetto's. Dat is de reden dat de gevangenissen daar vol zitten met zwarten, niet omdat zij anders worden berecht.

Bruno Alaska | 10-09-13 | 16:17

Russells Teapot | 10-09-13 | 15:55 | + 1 -
Ik ontken niet dat er racisme van zwarte mensen kan uitgaan ten opzichte van blanke mensen. Ik geef alleen aan, dat de gemiddelde zwarte persoon niet in een positie van macht zit en dus niet veel verder komt dan "Ik haat blanken" of een mishandeling. Racisme van blank naar zwart gaat een stuk dieper, zoals onder andere de Trans-Atlantische slavernij wel heeft bewezen. Of de Apartheid in Zuid-Afrika of het gebrek aan mensenrechten in de 50er en 60er jaren in de VS.
Wat vind jij bewijs? Welk bewijs zou je accepteren? Er zijn meerdere malen onderzoeken gedaan in de VS die aantoonden dat zwarten langer en zwaarder werden gestraft t.o.v een blanke die hetzelfde vergrijp had gepleegd, ook in Nederland zijn zulke onderzoeken naar voren gekomen. Vervolgens legt iedereen dat naast zich neer met zoiets als "Dit is onzin", maar zodra een onderzoek iets aantoont in het nadeel van een allochtoon worden die cijfers als gospel gezien.
Ik heb geen hekel aan blanke mensen en dit soort geweld is verwerpelijk ongeacht welke ethniciteit de dader, dan wel het slachtoffer heeft.

Gargamel2012 | 10-09-13 | 16:15

Blank-zwarte solidariteit bestaat niet. Kijk naar wat er gebeurde in New Orleans, toen de dijken braken na de orkaan Kathrina. Een deel van de zwarte gemeenschap sloeg aan het plunderen en de blanken schoten terug. Sommige schattingen gaan uit van honderden doden. Dat is het verschil met ethnisch homogeen Japan. Daar waren na the tsunami en de daaropvolgende ramp in Fukushima helemaal geen plunderingen. Net zo min als in Zeeland in 1953. Als op een goed moment de dollar valt en de Feds niets meer te verdelen hebben, dan wordt Amerika een grote flashmob en zal het drang tot afscheiden zeer groot worden. Duurt niet lang meer.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 10-09-13 | 16:14

@Gargamel2012 | 10-09-13 | 15:45 |
Yo Gargie, probeer eerst mijn bericht goed tot je door te laten dringen, alvorens zo dom te reageren. Het zijn per slot van rekening maar twee zinnetjes!

BadLieutenant | 10-09-13 | 16:12

Dat racisme het meest voorkomt in Afrika tussen negerts onderling, of dat een racistische Amerikaanse negert een lieve blanke man doodtrapt, betekent hopelijk niet dat ik het wat rancuneuze rassentheoretische geneuzel van bijvoorbeeld Joost Niemöller opeens serieus moet gaan nemen.
De ene zwarte is de andere niet, net zoals de ene witte de andere niet is. Datzelfde geldt voor alle kleurencombinaties daartussen.
Daarom zijn generalisaties op basis van huidskleur een tamelijk nutteloos tijdverdrijf.
Niemand kan op basis van zijn huidskleur verantwoordelijk gehouden worden voor wat anderen met ongeveer dezelfde huidskleur uitvreten.

Peyronie | 10-09-13 | 16:12

@Gargamel2012 | 10-09-13 | 16:01
Oh, en dan dit nog:

"De rechtspraak in de VS is redelijk intolerant wanneer het slachtoffer blank is, maar andersom is er vaak een "verzachtende" omstandigheid, zoals "Stand your ground" regelgeving in Florida."

Volgens mij is dit een algemene regelgeving in Florida waarop je als aangeklaagde een beroep kunt doen, of je nou zwart als blank bent.
Je kunt het met deze regelgeving oneens zijn, maar het is bespottelijk om te beweren dat ze blanke mensen op wat voor manier dan ook zou bevoordelen over zwarte mensen.

Russells Teapot | 10-09-13 | 16:10

Balzakius | 10-09-13 | 14:56
De reden dat ik ook met m'n nick hier niet kenbaar maak voor welke partij in welke plaats ik werk, is dat ik dat lokaal ook niet doe.
Mijn eigenlijke vakgebied is een heel andere dan de politiek en wens ze nou eenmaal niet gekoppeld te hebben.
Ik ondersteun overigens, juist dankzij die luwte, nog wel meer partijen. Puur met informatiewinning en adviezen - denk aan werkgroepen.

Logic | 10-09-13 | 15:02
Dan is die 100,- voor mij!
Het enige wat ik kan zeggen is dat het verre van een linkse wereldverbeterende partij is. Alsof links de wereld zelfs maar ooit verbeterd heeft...

Daarbij, let op: lokale partij. Die, en deze in het bijzonder, richt zich niet op de grotere wereld, noch land; wel op de stad en regio. Juist doordat er geen verbondenheid is met l(inter)nationale partijen, hoeft er dus ook geen opgelegd politiek jargon te worden opgevolgd.

Dat verschaft de vrijheid om per onderwerp "straks rechts" aan te houden of "rechtvaardig links" te hanteren, of bijvoorbeeld "dwars op milieu-gezever" te zitten en toch "natuurbehoud" te bepleiten.
Afgaand dus op situaties, gevallen, plannen etc. die voorliggen in de directe biotoop van de mensen voor wie je iets kunt betekenen: de gemeente.

Welnu, hoe gaat u mij die leuke 100,- overhandigen?
Ik voel er wel wat voor om er een enorme worteltjestaart van te bestellen...

Kudtkip | 10-09-13 | 16:07

@Gargamel2012 | 10-09-13 | 16:01
Je hebt even terug een linkje gekregen naar een handig lijstje met hate crimes begaan door zwarten tegen blanken.

Als je dan wilt blijven beweren dat zwarten ondanks dat vaker het slachtoffer zijn van racisme dan blanken, kun je tenminste even een linkje plaatsen naar wat bewijs voor dat idee.

Russells Teapot | 10-09-13 | 16:05

Bruno Alaska | 10-09-13 | 15:45 | + 1 -
Aha, we gaan het hebben over "feiten", okay. Maar dan kan je niet alleen naar het nu kijken, maar dan moeten we naar het hele beeld in de VS kijken. Er zijn in de loop der jaren heel wat vigilante vrijgesproken nadat ze een zwarte (in een aantal gevallen zelfs ongewapend) hadden vermoord/mishandeld. De rechtspraak in de VS is redelijk intolerant wanneer het slachtoffer blank is, maar andersom is er vaak een "verzachtende" omstandigheid, zoals "Stand your ground" regelgeving in Florida. Statistieken zijn vrij gevaarlijk, en al helemaal als ze een vertekend beeld geven.

Gargamel2012 | 10-09-13 | 16:01

@boterkaaseneieren | 10-09-13 | 15:52
Een oorlog tegen de rassen?

Begrijp ik goed dat je wilt dat de mensheid collectief zelfmoord pleegt? Iedereen behoort namelijk wel tot een ras.

Russells Teapot | 10-09-13 | 15:59

rascisme kent geen kleur, daarin discrimineert rascisme niet.

De Treinende Rechter | 10-09-13 | 15:57

boterkaaseneieren | 10-09-13 | 15:52 |
Iets zegt me, dat een figuur als u niet overblijft.

LibertasSimplex | 10-09-13 | 15:56

@Gargamel2012 | 10-09-13 | 15:31
Je neemt wel kritiekloos de ideeën over van kleurlingen met issues tegen blanken. Eerder zei je dit:

"Dit is sowieso verwerpelijk, maar het is niet structureel, wat omgekeerd iets vaker voor lijkt te komen"

Dit idee wordt het meest verspreid door zwarte die een hekel hebben aan blanken.
Waarom geloof je het wel als zwarten zeggen dat blanken racistisch zijn, maar niet als blanken zeggen dat zwarten racistisch zijn? Een beetje inconsequent.

Sowieso, al zou die site zijn opgezet door de KKK, dan betekent dat nog niet dat de beweringen die gedaan worden, om die reden onjuist zijn. Dat kun je alleen zeggen als je kunt aantonen dat de beweringen inhoudelijk of feitelijk niet kloppen, niet door de persoon die ze maakt, persoonlijk aan te vallen. Dat is een ad hominem.

"Reality check: Waar ligt de macht? Wie kan een bevolkingsgroep systematisch weren uit de arbeidsmarkt? Wie kan een bevolkingsgroep criminaliseren (o.a. door het bezitten van de media)? Wie regelt de statistieken? Dat zijn geen negers, beste man. "

Dit bewijst helemaal niets. Je beschuldigt nu een aantal groepen mensen van racisme louter met als argument dat ze blank zijn, en niet zwart. Bewijs eerst maar eens dat deze mensen hun macht op deze manier aanwenden, dan praten we verder.

Russells Teapot | 10-09-13 | 15:55

boterkaaseneieren | 10-09-13 | 15:52 |
Met z'n allen of met ca. 3 miljard minder?

milky bar | 10-09-13 | 15:54

tijd voor totale oorlog tegen de rassen en geloven,kijken wie er overblijft en dan opnieuw met zn allen de schouders eronder

boterkaaseneieren | 10-09-13 | 15:52

Tijgers een leeuwen stop je ook niet in een kooi, anders krijg je dit:
.
www.nujij.nl/algemeen/8-tijgers-2-leeu...
.
Tijgers en leeuwen zijn eigenlijk racisten. Eigenlijk is iedereen in het dierenrijk een racist, behalve de christelijke blanke (al dan niet seculier), die er een nahaastenliefde ideologie er op nahoud, die ongekend is in het dierenrijk. En dan gaat dus helemaal fout als je beestjes gaat binnenhalen die die ideologie niet delen en die ideologie (terecht) zien als zwakte. En het aftellen naar de zoveelste genocide is begonnen.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 10-09-13 | 15:51

Als het andersom was geweest had je nu beelden van plunderingen gezien. Want ja, bij echte zwarte volkswoede horen plunderingen. Ofzoiets...

Behangdelul | 10-09-13 | 15:50

@Gargamel2012 | 10-09-13 | 15:31

Er zijn betere links die ik zo snel even niet kon vinden. Noem het racistisch, het lijkt er meer op dat sommigen een oncomfortabel gevoel krijgen bij de waarheid. Er worden in Amerika meer blanken door zwarten vermoord dan andersom. Is gewoon een feit. Het is ook heel logisch als je kijkt naar de leefomstandigheden. Zwarten worden het meest vermoord en dan voornamelijk door zwarten. Dat zal wel blanke statistiek zijn allemaal dan.

De arbeidsmarkt/geld discrimineert overigens niet op afkomst maar op capaciteiten. De arbeidsmarkt vraagt om aanpassing, niet om ego.

Bruno Alaska | 10-09-13 | 15:45

Er is, volgens de officiele statistieken, 39x zoveel zwart geweld tegen blanken als andersom.
Maar omdat zwrten nu eenmaal niet racistisch KUNNEN zijn, kan er geen sprake zijn van hate crimes.

McPhart | 10-09-13 | 15:45

BadLieutenant | 10-09-13 | 15:43 | + 0 -
Stoer man, gaat je "street cred" weer omhoog onder jouw vrienden. een echte waaghals, hoor!

Gargamel2012 | 10-09-13 | 15:45

@Datzegiktoch | 10-09-13 | 15:27 |
Niks mis met negers hoor, maar dit soort tuig kan ik niet anders typeren. Overigens ben ik zelf géén neger, so I'm guilty as charged for using the N-word!

BadLieutenant | 10-09-13 | 15:43

IdiotSavant | 10-09-13 | 14:48 |
Walchelijke opmercing!

LibertasSimplex | 10-09-13 | 15:39

Bruno Alaska | 10-09-13 | 15:01 | + 0 -
Bruno, beste man, deze link zou heel wat interessanter zijn als het niet geschreven was door iemand die duidelijk issues heeft met kleurlingen. Ik wil best een eind met je meegaan, maar dit is een site die is opgezet door een racistische blanke. Hij klinkt zo zuur, hij zou zo een reaguurder kunnen zijn.
Reality check: Waar ligt de macht? Wie kan een bevolkingsgroep systematisch weren uit de arbeidsmarkt? Wie kan een bevolkingsgroep criminaliseren (o.a. door het bezitten van de media)? Wie regelt de statistieken? Dat zijn geen negers, beste man. Zelfs al zou je een punt hebben, moet je je beklag doen bij de (hoofdzakelijk) blanke elite die ons allemaal naait. Onthou, zij hebben er baat bij dat wij elkaar naar het leven staan, zodat we het te druk hebben om ons te realiseren dat zij alle touwtjes in handen hebben.

Gargamel2012 | 10-09-13 | 15:31

Hij zal wel in zijn jeugd mishandeld zijn door zijn vader. Tja dan krijg je zulke dingen.

Koonkluk Huis | 10-09-13 | 15:28

BadLieutenant | 10-09-13 | 15:21 |
Je zei het N-woord... aaaaaahhhhhhh. Je weet toch wel dat alleen een neger het n-woord mag uitspreken? Als je een negert bent heb ik niks gezegd natuurlijk.

Datzegiktoch | 10-09-13 | 15:27

Racisme altijd -1.
.
Ongeacht van welk ras de dader of het slachtoffer zijn.
.
Iemand hoort in geen enkel geval zonder reden klappen te vangen puur vanwege het feit dat hij of zij er anders uit ziet.

010_Allochtoon | 10-09-13 | 15:26

mase | 10-09-13 | 15:13 |
Voor de (linkse) media is iedere minderheid zielig en dus per definitie gevrijwaard van elke vorm van kritiek. Dat er onder de minderheden grote groepen zijn die het nog bonter maken dan de blanke meerderheid willen ze graag onder het tapijt schuiven. Dat plakt namelijk niet mooi op hun maakbaarheidsaffiche.

Datzegiktoch | 10-09-13 | 15:24

Domme niggah die rekende op wat street creds van zijn homies, door een zwakke blanke 62 jarige man naar de eeuwige jachtvelden te slaan, de lafbek!
Erg goed voor de toch al belabberde beeldvorming ten aanzien van Afro-Americans, niggah!

BadLieutenant | 10-09-13 | 15:21

Mijn vraag blijft elke keer weer.. waarom grijpt er nooit iemand in?, het zal wel weer bestempeld worden als de held achter het toetsenbord, maar geloof me de maatschappij moet hier veel harder tegen optreden, zoiets hoeft niet plaats te vinden als de random omstanders van dat mietjesgedrag afkomen!

Maar voor zover,,gecondoleerd en veel sterkte voor de nabestaanden, ergste wat je kan gebeuren als ouders, je kind verliezen aan zo'n stuk afval!

Ramsay | 10-09-13 | 15:18

Mijn vraag blijft elke keer weer.. waarom grijpt er nooit iemand in?, het zal wel weer bestempeld worden als de held achter het toetsenbord, maar geloof me de maatschappij moet hier veel harder tegen optreden, zoiets hoeft niet plaats te vinden als de random omstanders van dat mietjesgedrag afkomen!

Maar voor zover,,gecondoleerd en veel sterkte voor de nabestaanden, ergste wat je kan gebeuren als ouders, je kind verliezen aan zo'n stuk afval!

Ramsay | 10-09-13 | 15:18

Het is maar goed dat we als blanken niet het alleenrecht op racisme hebben, ondanks dat het in de media vaak leek alsof dat wel zo was... voor de rest in en in triest dit!

mase | 10-09-13 | 15:13

Triest, hele discusiie over onderbuikgevoelens, maar de moeder van 94 die opeens alleen thuis zit, en haar zoon ( en vermoedelijk verzorger) moet missen lijkt niemand te raken.
Ik zal wel een sukkel zijn.

captainobvious | 10-09-13 | 15:13

Negers die racistisch zijn is zo oud als de weg naar Rome. Negers zijn misschien wel de meest racistische mensen op aarde. Ze haten bijna alles wat los en vast zit. Van honden tot homo's (geen vergelijking maar een bandbreedte, pffieuww gelijk even wat gutmenschen van me afgeschud) alles wat vreemd is haten ze. Net als dat ze werk haten. Ga een tijdje in Afrika of Suriname wonen, dan weet je waar ik over spreek.

Datzegiktoch | 10-09-13 | 15:10

Strohond | 10-09-13 | 13:50 | + -27
Hou Jan Wolkers d'r buiten.

KarelMarks | 10-09-13 | 15:08

Lol @ de racistenhysterie om een incident aan de andere kant van de wereld dat in werkelijkheid iedereen aan z'n reet zal roesten.

LibertasSimplex | 10-09-13 | 15:05

IdiotSavant | 10-09-13 | 15:02 |
Ik verdenk de moeder. Dat mag toch?

LibertasSimplex | 10-09-13 | 15:03

@Gargamel2012 | 10-09-13 | 14:57
Sorry, maar zwart-op-blank geweld komt echt veel vaker voor in Amerika. De enige reden dat het lijkt dat blank-op-zwart geweld structureel is en zwart-op-blank geweld niet, is omdat deze zaken de media halen en daarin tot extreme proporties worden opgeblazen. En als er dan nog een racistische moord op een blanke een keer in de media komt, wordt er juist alles aan gedaan om het racistische aspect te bagatelliseren.

Hierdoor lijkt het alsof blanken in Amerika zich meer schuldig maken aan racisme dan zwarten, terwijl het omgekeerde eerder het geval is.

Russells Teapot | 10-09-13 | 15:02

@Kudtkip | 10-09-13 | 14:50
Waarom vertel je niet gewoon voor welke partij je actief bent?
Balzakius | 10-09-13 | 14:56 | + 0 -
.
Ik zet er 100,- op dat het een linkse wereldverbeterende partij is.

Logic | 10-09-13 | 15:02

LibertasSimplex | 10-09-13 | 15:00 |
Walgelijke opmerking. Ga ergens anders trollen Bakito wannabee.

IdiotSavant | 10-09-13 | 15:02

Die moeder is vierennegentig. Eindelijk is haar zoon het huis uit.

LibertasSimplex | 10-09-13 | 15:00


In de natuur zie je dit soort gedrag bij dieren, die hun genen en voedsel veilig wilen stellen, of gewoon, omdat ze moeten eten.
Welk excuus heeft deze totaalmallotige homo sapiens?

Schietmijmaarlek | 10-09-13 | 14:59

Tja, tegenover een filmpje als deze zijn er vrij veel filmpjes van blank geweld tegen zwarten. Dit is sowieso verwerpelijk, maar het is niet structureel, wat omgekeerd iets vaker voor lijkt te komen of ik moet een hele serie aan dit soort mishandelingen hebben gemist.

Gargamel2012 | 10-09-13 | 14:57

R.I.P. Vreselijk, voor die moeder.
Dit is zo typisch voor al dat gekleurde tuig, en maar roepen "discriminatie, discriminatie"en dan toch weer zoiets flikken. Vreselijk. Als ik de USA rechtert was zou ik die zwarte een enkele reis op de boot terug naar Afrika geven, terug naar Mogadishu. Terug naar Afrika met dat gekleure tuig, gangsta rappertje spelen doe je maar in Congo.

Gary Gunstone | 10-09-13 | 14:57

@Kudtkip | 10-09-13 | 14:50
Waarom vertel je niet gewoon voor welke partij je actief bent?

Balzakius | 10-09-13 | 14:56

In NL worden dagelijks blanken in elkaar gebeukt door groepen niet blanken. Heeft alleen niets met discriminatie te maken hoor. Dit is gewoon toeval

www.youtube.com/watch?v=YQMOxMtakgY

vanaf 4,10 minuten

metdedag | 10-09-13 | 14:56

"Negers die blanken verrot schoppen om hun huidskleur. Dat lijkt ons een prima onderwerp voor het Jeugdjournaal. NOS Journaal en het Mediaforum van NCRV Lunch. Wat jij Jürgen... Of zit die blanke vuist van eindredacteur Aap Friso te diep in je sorry white ass?"

De NCRV stopt met mij

www.dagelijksestandaard.nl/2013/09/de-...

drs.Nee | 10-09-13 | 14:54

@ r.b.scott.
Ja en? Je noemt een koe toch ook geen paard.

Ongeblustekalk | 10-09-13 | 14:54

Bij dit artikel past deze uitspraak: 'I'm not racist. Racism is a crime and crime is for black people.'

M_Bulu | 10-09-13 | 14:53

@cryptolau 13:47
'racisme is racisme' Knap bedacht!!
En gecondoleerD moet niet met een T

grote haas | 10-09-13 | 14:53

Het slachtofferdenken is de schuldige in mijn mooie thuisland.
Zwarte mensen krijgen vaak het volgende voorgeschoteld;
"Zwarte mensen hebben niet, zoals blanken, de sociale positie hun macht aan een ander op te leggen. Derhalve kan slechts de blanke racistische zijn."
Materiaal te over in de link www.youtube.com/results?search_query=w...
Dit is voor de Amerikaanse media wat het D66-moment met de handenweigeraar voor ons landje is. Politieke dogma's worden door de realiteit ingehaald. Jammer en vooral zeer schadelijk voor het verbannen van racisme. Het risico bestaat dat dit nieuws wordt aangegrepen door allerlei extreme organisaties.
Die roepen "alweer worden wij blanken genegeerd" en zo creëren de liberals hun eigen vijanden.

Not Muhammad | 10-09-13 | 14:52

Dit was er één!
In Zuid-afrika zijn tot op heden 3000 blanke boeren vermoord! Who cares? Nog nooit hierover iets op de linkse NOS tv gehoord of gezien.

Tis nie waar! | 10-09-13 | 14:51

Ales | 10-09-13 | 14:16 |
Ik vind het probleem van zwarte racisten in de Westerse wereld niet zo'n issue eigenlijk. De reacties zijn hier heel wat anders als het andersom was geweest. Het is maar net wat je wil horen/lezen.

kicktherabbit | 10-09-13 | 14:51

Niet alleen in Amerika leeft die haat jegens "witten".

Heb het zelf ondervonden, gelukkig zonder fysiek geweld, maar wel verbaal.
Nu zo'n 3,5 jaar verleen ik fractie-ondersteuning aan een lokale politieke partij. Bij voorkeur in de schaduw, omdat ik daar geen spel (de politiek dus) hoef te spelen en inhoudelijk dus beter gedegen te werk kan.

In de aanloop naar de verkiezingen in maart 2014 werd me gevraagd toch meer tevoorschijn te komen. Mee naar openbare meetings met "de mensen" (die ik toch wel spreek). Verschil is alleen de plek en het bordje met partijnaam waar je dan in ene voor verantwoordelijk bent. Wat zeg ik? Heel het beleid en alle gevolgen!
Dat het een kleine oppositie-partij is met dus maar minimaal aandeel in besluitvorming, het valt amper uit te leggen.

Wel heeft de vuurdoop waarin ik me gratis en voor extra niks (vast bedrag van een paar tientjes onkostenvergoeding per maand) uit liet schelden voor "jij witte dit en dat" me in m'n schaduw-voorkeur bevestigd. Voor de goede orde, na wat zon staat een teint me best leuk, maar daar gaat het niet over.

Afgerekend worden louter op huidskleur, waar gelukkig een collega nog iets heel treffends over zei (niemand krijgt de keuze voor de huid waarin je geboren wordt, dus kunnen we dat overslaan?), dat was een tamelijk heftige ervaring.

"Ja, weet je ook eens hoe "zwarten" zich voelen" hoor je al galmen uit verongelijkte hoeken, gaten en plaatsvervangende zielige spelonken.
Oh nou, doel dan niet bereikt.

Ik weiger namelijk medemensen te beoordelen op uiterlijke kleur.
Je merites, laat je persoonlijkheid zien, kom dáármee: je krijgt m'n aandacht en hulp als je wenst.

Voor de volledigheid, door de geladen sfeer bij die meeting met hoog "omgekeerd" racisme-gehalte kon ik me zowaar iets voorstellen bij hoe Wilders zich moet voelen om niet vrij over straat te kunnen. Ongeacht een ander type bedreiging.
Nadien werd ik op straat nog aangesproken, hé jij bent toch van partij ***?!?
PVV is het dus niet, die opereert hier lokaal niet, zoals de kenners weten.

Ben ik bang? Laf?
Misschien.
Of gewaarschuwd...

Kudtkip | 10-09-13 | 14:50

Geestig om te zien hoe er dankzij een item als deze weer lekker ongestoord negert en nikker geroepen kan worden.
En aangebrande Badr's.

R.B.Scott | 10-09-13 | 14:49

Het is toch alleen racisme wanneer blanken het doen?

Mahatma | 10-09-13 | 14:48

-weggejorist-

Fuckness | 10-09-13 | 14:48

toetanchamon | 10-09-13 | 13:54 |
Mensen zoals jij zijn een probleem en zouden stemrecht ontnomen moeten worden. Te dom om te poepen.

IdiotSavant | 10-09-13 | 14:48

Waarom zo'n dom geschreven stukje?

Racisme komt overal voor, ga nu niet doen alsof dit iets heel unieks en afwijkends is.

leesh01 | 10-09-13 | 14:47

@Russels Teapot, die zware man zal vast ook wel die verhoudingen kennen, dan is het dus ook nog een niet al te slimme zwarte of een zwarte met een doodswens om het zo in het openbaar te doen.

Maar daar gaat het niet om, een vent van 30 heeft een ouwe vent van boven de 60 doodgeramd gewoon omdat hij een ander kleurtje had.

Friezerik | 10-09-13 | 14:46

-weggejorist-

Fuckness | 10-09-13 | 14:46

Het is een taboe om bespreekbaar te maken dat negers blanken haten. Vandaar dat het ook doodnormaal is voor negers om te zeggen "white people this" en "white people that", terwijl het omgekeerde uit den boze is om te zeggen.

HetMannetje! | 10-09-13 | 14:46

Hier zakt mijn broek van af.

Ik dacht dat alleen rijke blanke racistische gevoelens hadden.

frickY | 10-09-13 | 14:44

Engebert Hinckerdump | 10-09-13 | 14:34 |
Ik heb nog een paar mooi voorbeelden. Toen ik als student een bijbaantje had als vakkenvuller bij de Appie, zag ik eens een zwarte 'dame' een blikje uit het schap pakken, opentrekken en ter plekke aan haar mond zetten. Toen een collega haar hier op aansprak ("Mevrouw, wilt u wel eerst dat blikje even afrekenen aan de kassa?") kreeg hij een woedende blik te verduren en de opmerking "Wat nou? Zeker omdat ik zwart ben, he?". Een kutmarokkaantje, op heterdaad betrapt met gestolen artikelen in zijn jaszakken, bleef hoogst verontwaardigd roepen dat hij echt niks had gedaan. Als een mantra, steeds maar herhalen dat hij niks heeft gestolen. Op de vraag hoe het dan kan dat hij niet afgerekende producten in zijn jaszakken had zitten: "weet ik niet, maar ik heb het niet gedaan". Gelukkig zijn het volgens de linksen alleen maar incidenten... *Zucht*

Lebemann | 10-09-13 | 14:44

Wat de roden "racisme" noemen is een heel natuurlijk verschijnsel, uit het verre instinctmatige verleden.
Iedereen maakt onderscheid tussen rassen, bewust of onbewust. voor ons lijken negerts bijvoorbeeld allemaal op elkaar, voor hen geldt dat omgekeerd hetzelfde,
Heeft te maken met rassenkenmerken.
Dat mensen onderscheid maken tussen kleur, soort, ras is heel normaal en een overlevingsmechanisme uit het verleden.
Heel veel zaken die wij "cultuur" noemen zijn er juist voor bedoeld om onderscheid te maken. Of groepen mensen buiten de deur te houden.
Volksdansen is daar een goed voorbeeld van. De rituelen die uitgevoerd moeten worden zijn alleen bekend binnen het dorp of clan. Volksdansen gaat om de meisjes, waar iemand uit een ander dorp die de rituelen niet kent buiten de deur wordt gehouden.
Negerts doen dat ook, via stam rituelen, Indianen ook, Eskimo´s etc etc.
Precies daarom wérkt de multiculturele samenleving ook niet, want politici dwingen een samengaan af van zaken die er juist op gericht zijn afstand te houden.
Amen.

Logic | 10-09-13 | 14:42

Engebert Hinckerdump | 10-09-13 | 14:34
En jij hebt nooit overwogen om ze een paar bananen toe te werpen?

milky bar | 10-09-13 | 14:40

Dat het slachtoffer blank was, doet me vermoeden dat hij dus stonk, en daardoor terecht in elkaar werd geslagen.

LibertasSimplex | 10-09-13 | 14:40

@Fuckness | 10-09-13 | 14:04
Ik denk dat dit een kort bezoekje was voor jou op GS.

Che_cuevara | 10-09-13 | 14:38

--En blij zijn dat het in de US of A is gebeurd want dan zal da nigga er niet afkomen met 240 uur schoffelen.--
jemagookniksmeer | 10-09-13 | 13:49
Hij krijgt ongetwijfeld 50 jaar, maar de nigga is heel blij. In de gevangenis zit nog zo'n 10% aan blanken, dus daar kan hij helemaal op losgaan. En zij kunnen geen kant op.
Ik weet alleen niet wat hij gaat doen als de rechter en de jury blank blijken te zijn.

dedeurs | 10-09-13 | 14:37

Negerts zijn zoewart, zo is dat nu eenmaal. Daar helpt geen lieve moedertje van 90 aan.
Daarom hou ik de mijne altijd kort, zei JF Kennedy ooit op een congres in Washington.

niksneem | 10-09-13 | 14:37

Moslims, daar kan ik me wel eens over opwinden, maar negers?
Ze zijn zo onbetekenend zo nietszeggend.
Nutteloos, dat woord zocht ik. Niets om me druk over te maken.
Ze vragen mij dan ook nooit:" heeft U wat tegen negers?".

Ongeblustekalk | 10-09-13 | 14:36

@Parsons 14:26
Ha. Het 'postkoloniale poldergieten' in al haar geuren en kleuren. In optima forma.
Over 'forensische misdaad' gesproken. Antoinette de Kom zou een lintje moeten krijgen voor al die gutmacheritis. Misschien iets voor Prinsjesdachs?

Oude Koekjes | 10-09-13 | 14:36

eerstneukendanpraten | 10-09-13 | 13:50 | + 1 -
U durft! Een persoon met een Afrikaans uiterlijk laten schoffelen? De gemiddelde Gutmensch zou uw historisch besef in twijfel trekken...
Of de mening van linkse volidioten boeit u niets waar ik dan weer respect voor heb.

NiceGuysFinishLast | 10-09-13 | 14:36

@Andersdenkend | 10-09-13 | 14:15
Positieve discriminatie passief noemen, is newspeak.

steven paul | 10-09-13 | 14:35

@Eau Dapper Dapper | 10-09-13 | 14:21
Opa uit 'Flodder?

necrosis | 10-09-13 | 14:35

@Rob Ronalds2559 | 10-09-13 | 14:00 | + -6 -

Als je bedoelt dat zwarte Amerikanen meer berichten kunnen schrijven over vermoord te worden door andere zwarte Amerikanen dan geloof ik je. Als je bedoelt dat er meer zwarten door blanken worden vermoord dan andersom dan moet je een realiteitscheck uitvoeren.

De Zeven Provincien | 10-09-13 | 14:34

Alsof dit in Nederland niet dagelijks gebeurt. Ik heb zelf jaren in de Bijlmer gewoond en was mijn leven daar op het laatst niet zeker meer. Dagelijks bedreigd, uitgescholden en bespuugd door alles van kleuters tot bejaarden. Als ik te dicht langs een flat liep vlogen de vuilniszakken, bierflessen en in december het vuurwerk me om de oren. In sommige winkels weigerde men mij te helpen want "bakra" en "tata" enzovoort. Maar de lui die mij het leven onmogelijk maakten liepen zelf wel het hardst te roepen dat ze gediscrimineerd werden, en zelfs maar suggereren dat racisme geen eenrichtingsverkeer is werd opgevat als racisme.

Engebert Hinckerdump | 10-09-13 | 14:34

@Fuckness | 10-09-13 | 14:04
*zwaait*

necrosis | 10-09-13 | 14:34

Goede verklaring voor het hypocriete duidingsgedrag van progressief NL (en VS) bij dit soort fenomenen.

De wetten van het progressieve denken 1. De wet van het abjecte Westen. 2 De wet van de onderdrukte minderheid 3 Onderdrukt versus niet-westers (1 @ www.meervrijheid.nl/index.php?pagina=1... 2&3 bij kopje rechts onder 'Meer van Bart Croughs'

seven | 10-09-13 | 14:33

Dick Luyenlomp | 10-09-13 | 14:29

boeien, verstaat toch niemand

Mr Bad Guy | 10-09-13 | 14:33

De klootzak. Death row voor die lutser.

lekker wijf | 10-09-13 | 14:32

Benieuwd of in de strafeis iets van rassenhaat wordt meegenomen. Of is dat iets wat voorbehouden blijft aan blanken? Want zoveel gelijkheid moeten we ook weer niet willen, toch?

Max Navelstaar | 10-09-13 | 14:32

Hmm, dit gebeurt meer en meer. Zelfs in het Zuiden worden er nu blanken vermoord zonder dat dat tot tegenreacties leidt. Zijn blanken nu echt zo laf geworden?

De Zeven Provincien | 10-09-13 | 14:32

Ze kunnen dan wel denken dat ze aan een inhaalrace zijn begonnen maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer, dacht ik zo.

homerpimpson | 10-09-13 | 14:31

Zo rollen wij negerts. Wat mij er doet herinneren dat ik deze week ook nog mijn wekelijkse blanke moet neer beuken. Bijna vergeten.

Bigi Bana Boy | 10-09-13 | 14:30

Schandalig !
Dat krijg je van die multi-culturele samenlevingen.
Ons blanken wordt wat afgepakt.
Om van racisme beschuldigd te worden is iets dat alleen blanken overkomt en dat moet zo blijven.
Net zo goed als apartheid alleen bij de blanken hoort.
Als in Z-A een Zulu een Hottentot mishandeld omdat hij een hottentot is, is dat geen apartheid maar een culturele wrijving.
Apartheid, racisme is iets waar alleen blanken van beschuldigd horen te worden.
Als andere rassen zich dat ook gaan toe-eigenen is het hek van de dam.

Willem X | 10-09-13 | 14:30

Zie hier. Nog meer minnetjes.
Schapengedrag op GS.

Boeiende berichtgeving ook.

*gaaaaaaaaap*

-dvh- | 10-09-13 | 14:30

Nee Pritt. Alleen blanke mannen zijn racistisch.
Je weet tog, nigga.

Stormageddon | 10-09-13 | 14:29

-weggejorist-

HdJ& | 10-09-13 | 14:29

ik snap dit item niet, Pritt. Wat is je punt?
OnAir | 10-09-13 | 13:48 | + -37 -
...
Mischien dat als waneer een blanke een zwarte doodschopt en zou zeggen dat hij dit deed omdat hij zwarten haat de wereld op zijn kop staat?
.
Je had de hele dag niks anders gehoord op CNN, NOS en dan nog al die *famous people against racism* en weet ik veel, maar nu? ... *** doodse stilte *** ... het was maar een blanke, je weet wel?

davimore | 10-09-13 | 14:29

@Mark Smith | 10-09-13 | 14:22
Het punt is toch vrij duidelijk? Dit is een vergelijkbaar geval met de moord op Trayvon Martin (met als verschil dat er hier overduidelijk een racistisch motief is, en in die zaak niet), en toen stonden de media in brand over de verontwaardiging over de "hate crime" van Zimmerman, en was blank vs zwart racisme weer een geweldig groot probleem.

Maar als het andersom gebeurt, wat in feite veel vaker het geval lijkt te zijn, dan zwijgen de media, want racisme is alleen erg als blanken het doen. Pritt wil deze hypocrisie aan de kaak stellen

Russells Teapot | 10-09-13 | 14:29

Kunnen we dit voorval svp doodzwijgen? Anders gaat Frank Boeien dadelijk ineens weer een lied maken.

Dick Luyenlomp | 10-09-13 | 14:29

Racisme bestaat in de ogen van ambtenaren en wereldwinkelwijven alleen naar donkeren toe.
Moet jij als blank eens in Kenia gaan kijken. Probeer daar maar eens papieren te halen als onderhoudsmonteur. De eerste drie examens faal je als blanke sowieso.

löl met vingers | 10-09-13 | 14:28

@zuiderduin | 10-09-13 | 14:00
Helaas, in de staat New York is de doodstraf ongrondwettelijk verklaard. Dus geen doodstraf.
Maar levenslang is in de VS ook geen pretje.

Che_cuevara | 10-09-13 | 14:28

Mits toerekeningsvatbaar en je flikt zoiets onwaarschijnlijk zinloos past er maar één soort gerechtigheid en dat is "the needle";blank of zwart.
Er zal nl nèrgens plaats zijn voor overbodige neuqfouten als deze.
(... nou ja,behalve in Nederland dan met dank aan onze extreme softies op het Binnenhof.)

R.B.Scott | 10-09-13 | 14:27

Zielig voor die kerel, Jezus

wilmeister00 | 10-09-13 | 14:26

Wel een held die LaShawn: een getrainde neger van 31 die totaal uit het niets zonder enige aanleiding een 62 jarige totaal ongetrainde (eufemisme voor geen conditie, iets te zwaar, geen vechtsport getrainde) man dood slaat.
HELD.

In 1 klap het totale leven van ML King in vain.

DeSjaak1000 | 10-09-13 | 14:26

@Herr Vorragend: nee hoor, negers zijn zielig en u heeft een ereschuld wegens uw slavernijverleden. En of u Kuifje in Afrika ook even uit de stripkast wilt halen en wegdonderen. En waar ligt de nieuwste Ladysmith Black Mambazo?

Graaisnaaiert | 10-09-13 | 14:24

Benieuwd hoe de linksen in het VK dit gaan downplayen...
In de banlieues van Frankrijk heb je trouwens duizenden van dit soort haatkoppen rondlopen en in België en NL gaan we ook al in rap tempo die kant op. De zegeningen van de multiculturele samenleving, u weet wel.

Lebemann | 10-09-13 | 14:23

Zal wel uitdraaien op 3 maanden plantsoenen dienst door congo jeugd trauma's en moelander ben schap!

[G]eenstijl | 10-09-13 | 14:22

Treurig. Maar ik begrijp niet welk Pritt nu wil maken met deze psychopatische moord.
Was het minder erg als de dader een hekel aan modeltreinliefhebbers had gehad?

Mark Smith | 10-09-13 | 14:22

Negers.. ze bestaan nog! =]

Oude Koekjes | 10-09-13 | 14:21

Weet je wie ook van treinen hield?

Eau Dapper Dapper | 10-09-13 | 14:21

Nooit dat racisme van links begrepen; alsof negerts geen normale mensen zijn en dus geen racisme kennen.
Ja gutmenschen het zal ff wennen zijn maar net als onder blanken, gelen, bruinen, rooien etc. heb je onder negerts ook racistische klootzakken.

Herr Vorragend | 10-09-13 | 14:21

Is de rassennivellering bij "ons" zo hard gegaan dat "wij" nu ook de racismekaart gaan trekken?!

Waar is "ons", al dan niet misplaatste, superioriteitsgevoel gebleven?!

Epibrateur | 10-09-13 | 14:20

Klefbekje | 10-09-13 | 14:16 |
Er waren is --> Er waren eens/'ns. Voor de rest geef ik je een 7+.

milky bar | 10-09-13 | 14:19

racism, bied het... of nee beat it....

paranoya | 10-09-13 | 14:18

@hamster2701 | 10-09-13 | 14:10
Ja, ga nu maar weer dealen.

Balzakius | 10-09-13 | 14:18

Lashawn... Lijkt me verzachtende omstandigheid nummer 1, want met zo'n naam heb je gewoon een gegarandeerd kudtleven voor de boeg.
Maar ga er maar van uit dat de publieken hier geen aandacht aan besteden, want kleine Kwali uit Nairobi-buiten met de donkerbruine bedeloogjes is nog niet voldoende uitgemolken door de zieligemensjesindustrie.
Die hebben namelijk geen behoefte aan KempinegerTs, die willen... www.reismee.nl/public/20395/header.jpg...

Graaisnaaiert | 10-09-13 | 14:17

kicktherabbit | 10-09-13 | 14:02 | + -1 -
Als je deze vraag moet stellen dan is dit artikeltje misschien toch iets te hoog gegrepen voor je. Geeft niks. Komt zo ook vast weer een tieten-topic!

Ales | 10-09-13 | 14:16

Zou dit zijn wat Obama bedoelde toen hij zei dat het land op de goede weg was?

Verder een beetje opgefokt stukje. Wit wit, wit zwart, zwart zwart. Zo kun je wel stukkies blijven typen, meneer Stift.

Mr Bad Guy | 10-09-13 | 14:16

Er waren is een heleboel bruine, zwarte en witte mensjes. Ze woonde allemaal lekker ik het warme Afrika.

Toen gingen de zwarte mensje de witte mensjes pesten. Dit vonden de witte mensjes niet zo leuk. Ze wilde dat niet meer en gingen vol goede moed naar het noorden waar het koud was. Om het een beetje warm te krijgen gingen ze keihard werken. Ze werden daardoor heel bijdehand.

Toen ze bijdehand genoeg waren gingen ze weer terug naar Afrika met een hele grote boot. Ondertussen hadden bruine mensjes (die met een stukje van hun plasser af) een zooitje pestkoppen gevangen. De witte mensjes kochten die pestkoppen en zette ze op de boot en ze gingen samen naar een nieuw plekje heel ver weg.

Op het nieuwe plekje moesten de pestkoppen allerlei klusjes doen zonder dat ze zakgeld kregen. Na een poosje gingen een aantal mensen die geen pestkoppen hadden jaloers te worden en gingen de witte mensjes met pestkoppen te slaan enzo. De mensen zonder pestkoppen wonnen met vechten en sindsdien mocht niemand meer petskoppen klusje laten doen zonder zakgeld.

De pestkoppen vonden dat ze nu genoeg gepest waren en wilde ook meedoen met alle spelletjes die die witte mensjes deden vooral toen 1 pestkop een keer gedroomd had dat iedereen meedeed. Er volgde veel ruzie maar uiteindelijk kwam alles goed. Er is nu zelf een halve pestkop de baas op het schoolplein.

Als dus het jeugdjournaal

Klefbekje | 10-09-13 | 14:16

Dat word een portie levenslang voor deze man.

Nevz | 10-09-13 | 14:16

Wat is je punt, Pritt? Oh jee, een hate crime in de US of A? Kijk, negers zijn ook racistisch? Feed the trolls?

EddieS | 10-09-13 | 14:15

Waren zowel slachtoffer als dader blank danwel zwart geweest was het zinloos geweld. Nu is er een verschil in huidskleur tussen slachtoffer en dader en blijkt dat alleen dat verschil in huidskleur het motief is, dan is het dus racisme.
Racisme speelt al langer in Nederland. Maar daar waar het eerst passief was (positieve discriminatie) word het racisme steeds actiever.
Misschien is dit wel een incident, maar wel een incident dat voortvloeit uit de overtuiging van veel importvolk, dat ze altijd en overal benadeeld worden terwijl ze eigenlijk voorgetrokken worden.
We mogen ons hoeden voor het moment waarop de voortrekkerij stopt en deze mensen werkelijk worden beoordeeld op hun doen en laten. Dan voorzie ik dat het aantal incidenten flink toe zal nemen.

Andersdenkend | 10-09-13 | 14:15

Moeten wij ons hier al het leed in de wereld aantrekken? USA binnenvallen? Kom op, racisme is al zo oud als er negers bestaan.

Detlev Tarnowitz | 10-09-13 | 14:15

@Fisccon | 10-09-13 | 14:05
In het verleden was dit misschien zo, maar kom eens met recente voorbeelden? Denk alleen al aan het Zimmerman-verdict: deze man is uiteindelijk vrijgesproken van moord door de jury.

Maar voor mensen als jij was dit natuurlijk weer onrecht, want als een blanke een zwarte vermoord, is dat per definitie racistisch, en als hij wordt vrijgesproken, is dat ook per definitie racistisch, want er bestaat niet zoiets als een onschuldig blank persoon.

Net als wanneer een zwarte wordt veroordeeld voor moord op een blanke, dan is het ook per definitie racistisch als hij wordt veroordeeld, en is de suggestie dat zijn daad racistisch was in zichzelf racistisch, want er bestaat ook niet zoiets als een racistische zwarte, dat is haatzaaierij van gemene white supremacists die de zaken omdraaien. Zwarte mensen zijn per definitie slachtoffer.

In Amerika zijn het niet de blanken, maar de rijken die overal mee wegkomen. Denk maar aan OJ Simpson.

Russells Teapot | 10-09-13 | 14:14

@hamster.
Vielen de kijkcijfers weer tegen Humberto?

Ongeblustekalk | 10-09-13 | 14:14

Arme Lucille (de moeder van het slachtoffer, waar hij woonde, 94 jaren jong).

Den Meester | 10-09-13 | 14:13

neger?dat is een rassistiese uitdrukking hoor, een donker getinte man, dat is de juiste benaming, zelfs negerzoenen zijn afgeschaft. enne: er zijn goeie zwarten ook hoor.

thepinkpainter | 10-09-13 | 14:12

Pritt heeft een negert fetish, is zelfs stiekem overtuigd dat hij een negert is, alleen niemand luistert naar hem. Pritt ik steun je hoor, als jij een negert wil zijn dan ben je er 1!

Kerejaan | 10-09-13 | 14:12

@Fisccon | 10-09-13 | 14:05

Lul niet zo slap. Hoe zit dat dan met O.J. Simpson?

overVecht | 10-09-13 | 14:11

hamster2701 | 10-09-13 | 14:10 |
Ga je lekker in je wieltje?

milky bar | 10-09-13 | 14:11

Even kijken of de treintjes al op marktplaats staan.

Ongeblustekalk | 10-09-13 | 14:10

Tegen de muur. Zonder onderscheid.

natte krant | 10-09-13 | 14:10

whites 999999999999 - 1 blacks

Plus al die andere volkeren die de blanke mens heeft geprobeerd op te ruimen. Wat je zaait zal je oogsten. Al is hij een onschuldige white persoontje, totaal geen medelijden mee wat betreft black vs white.

hamster2701 | 10-09-13 | 14:10

Ik denk zomaar dat de NPO hier helemaal geen aandacht aan besteed. Tenzij ze van Marten een slachtoffer kunnen maken.

Ales | 10-09-13 | 14:10

Pritt neemt vast een voorschotje. Kan hij straks weer negers negers noemen. Of nog erger, luie negers.

milky bar | 10-09-13 | 14:06

Russells Teapot
Als een zwarte een blanke vermoord, dan krijgt hij (of zij) de doodstraf. Als een blanke (zeker als het een rijke blanke is) een zwarte vermoord, dan wordt hij vrijgesproken of krijgt max een paar jaar cel. Dat zwarte Amerikanen daar boos van worden, daar kan ik me wat bij voorstellen

Fisccon | 10-09-13 | 14:05

Dit is niets nieuws. Regelmatig meegemaakt dat ik langs een groep allochtonen van een ander ras dan het mijne loop en dat ik dan wordt bespuugd en uitgedaagd wordt puur vanwege het feit dat ik Nederlander (of beter: "kaaskop") ben. Wanneer je naar het Midden-Oosten gaat of Afrika wordt je veelal ook continu anders aangekeken en behandeld vanwege je andere huidskleur. De enige reden dat je minder hoort van racisme jegens blanken is dat blanken zich in de praktijk over het algemeen minder snel geraakt voelen wanneer zij racistisch bejegend worden. In westerse landen hebben blanken daar een schild voor ontwikkeld, terwijl andere rassen / culturen daar snel een punt van maken (gevoed door het feit dat linkse mensen jarenlang mensen van een andere afkomst als "zielig" hebben bestempeld).

algebra | 10-09-13 | 14:05

-weggejorist en opgerot-

Fuckness | 10-09-13 | 14:04

@Troef | 10-09-13 | 13:59 |
Waarschijnlijk dat het slachtoffer geen schattige puber was die zijn zoon had kunnen zijn, dus onbruikbaar voor PR.

SamKoeman | 10-09-13 | 14:03

klotsoksels | 10-09-13 | 13:52 | + 0 -

Nee hoor Elke vorm van Echte racisme is even erg!

cryptolau | 10-09-13 | 14:02

Racisme als woord is betekenisloos geworden. Je kan het, net als ketchup, overal overheen gooien.

rara | 10-09-13 | 14:02

Moraal van dit verhaal? Gaat het erom dat die man is doodgeschopt of dat de dader een neger is? Oftewel wordt dit trieste verhaal gebruikt/misbruikt om een of ander politiek punt te maken of moeten we medelijden hebben met de nabestaanden?

kicktherabbit | 10-09-13 | 14:02

I had a dream...... but it's gone!

DeSjaak1000 | 10-09-13 | 14:01

Het moet een enorme aha-erlebnis van epifanische proporties zijn dat niet alleen blanken die een aantal kenmerken van een geloofsgroep, huidskleur of nationaliteit op de hele groep plakken ook bij niet-kazen bestaat!

Einde van de Domheid | 10-09-13 | 14:01

Hey Pritt,(J)Aap Friso kan soms best grappig zijn hoor.

fjodor | 10-09-13 | 14:01

@huh, ian? | 10-09-13 | 13:53
Is het echt zo moeilijk om geen leestekens achter een URL te plakken?

Parsons | 10-09-13 | 14:01

Gewoon opknopen die moordenaar. USofA, dus goeie kans dat dat gebeurt ook.

zuiderduin | 10-09-13 | 14:00

Allereerst een verschrikkelijk daad.

Wat Pritt hiermee zou willen..... geen idee. Beetje wij-zij verhaal. Dan denk ik dat de zwarte medemens in de US offffff A iets meer van dit soort berichtjes kan typen en plaatsen.

Racisme is altijd fout, geweld ook.

Agenderen, oorzaak benoemen en keihard aanpakken.

Rob Ronalds2559 | 10-09-13 | 14:00

toetanchamon | 10-09-13 | 13:54 | + 0 -
??? uhmz dat is dus ook t excuus wat veel gekleurde mensen gebruiken,Is het niet een beetje achterhaald om de huidige mens te straffen voor wat er vroeger is voorgevallen? Volgens m ij heeft NL namelijk al veel (te veel) gecompenseerd en doet dat nog steeds NL zegt amper nee bang voor een claim wegens racisme.
Racisme is fout of dat nou tegen wit of tegen zwart is., en dan heb ik t over echt racisme niet over een meningsverschil,ordinaire ruzie etc wat dan vaak misbruikt word door te zeggen ja maar die blanke discrimineerde kom nou zeg
Zelfde als dat zij wel met hun vlag mogen lopen heeft een nler dat dan is t gelijk n skinhead tuig etc WAAROM? ieder mag trots op zijn/haar land zijn klaar
Wat er vroeger is gebeurd kunnen WIJ niet veranderen, Echter door alles te tolereren (zoals nu vaak) geef je die lui die kwaad willen erg veel macht

cryptolau | 10-09-13 | 14:00

Alleen als je tot een volk behoort dat ooit in de geschiedenis onderdrukt is, mag je claimen dat gediscrimineerd wordt. In die zin is het soort wet van de remmende voorsprong. Afstammelingen van blanke ontdekkingsreizigers zijn nu de pineut.

Karig Hutje | 10-09-13 | 14:00

@OnAir | 10-09-13 | 13:48
Racisme is iets van alle volkeren en rassen, terwijl wij blanken er de schuld van krijgen. En dat is racistisch.

rara | 10-09-13 | 14:00

Kan toch niet? Racisme is het alleenrecht van de blanken!

Rommelende Onderbuik | 10-09-13 | 14:00

Als in Amerika een blanke een zwarte vermoord, wordt hij door alle "liberal media" bij voorbaat schuldig verklaard aan racisme, ook al is dat niet bewezen. Dan moet hij gewoon hangen.

Maar als een zwarte een blanke vermoord, is zelfs de lichtste suggestie dat er racisme in het spel zou zijn, in zichzelf al racistisch volgens de liberal media. Zelfs als de dader openlijk verklaart heeft het uit racisme te doen.

Russells Teapot | 10-09-13 | 13:59

En wat zei Obama hierover?

Troef | 10-09-13 | 13:59

Dit kan toch helemaal geen racisme zijn? Racisme is toch enkel als wit zwart zwart maakt?

Althans zo vertellen ze het al minimaal 'n decennia lang vanuit het NOS journaal..

TimoteoGrimbundecimo | 10-09-13 | 13:59

Wij gooide vroeger op volle zee, om niks, slaven overboord, waarvan we van mening waren dat ze niks waard zouden zijn. tja.........
toetanchamon | 10-09-13 | 13:54 | + -1
"Wij"? Ben jij al 300 jaar oud dan? Ik was er in ieder geval zelf niet bij en heb dus ook niet het gevoel dat het gebruikt mag worden als rechtvaardiging voor wat er vandaag gebeurt. Anders heb ik nog wel een appeltje te schillen met de Duitsers, Fransen, Spanjaarden en wellicht nog de Romeinen.

Racisme is gewoon angst en domheid van mensen die het gevoel hebben dat ze de controle kwijt zijn. Maakt niet uit van welke kant het komt.

fail | 10-09-13 | 13:57

Begin van een burgeroorlog of een opgeblazen geval van gestoordheid?

Petrus de Rewa | 10-09-13 | 13:57

Rascisme idd, en het is hoog tijd om ook onze straatterreur te benoemen voor wat het is. Vaak mede uit racistische of discriminerende motieven. Het zijn immers 'varkenskoppen' die worden beroofd. Daarmee maken ze in hun visie een dubbelslag, én wit én ongelovig.

Wat betreft 'zwart' racisme, Ayaan heeft daar ooit zeer rake dingen over gezegd. Nederland focust zo op het nauwelijks meer voorkomende westerse racisme dat ze het veel meer voorkomende 'allochtone / zwarte' racisme (van allochtonen onderling & ook richting autochtonen) niet wil zien.

Er is immers volgens Ayaan (& volgens Prem, hulde daarvoor) veel meer zwart racisme dan blank racisme. De quote van ayaan: "Blank is daarvan uiteindelijk genezen, 'zwart' nog niet"http://www.radio1.nl/items/13954-ayaan-hirsi-ali-en-haar-idealen
Dat dit klopt ervaren mensen steeds meer nu de meerderheden qua in veel wijken andersom zijn komen te liggen.
Dit plaatst bijv positieve discriminatie ook in het juiste licht, dat is namelijk gewoon dubbele discriminatie, eerst door te suggereren dat allo's zonder voortrekkerij niks kunnen bereiken en vervolgens door de degene die geen speciale behandeling krijgen achter te stellen.

seven | 10-09-13 | 13:57

Afkomst/kleur van een dader hoort irrelevant te zijn. Rechts racisme is net zo erg als links racisme. Dit nieuws verdiend uitgelicht te worden, vanwege de uitzonderlijke aandacht wanneer het andersom is, maar Pritt, je had best de conclusie mogen trekken, of een retorische vraag: wanneer worden we nou eindelijk kleurenblind voor huidskleur?

vansuyle.com | 10-09-13 | 13:57

Waar blijft bakito?

Fart Fader | 10-09-13 | 13:56

NOS mode:

Een verwarde Amerikaanse man heeft vorige week een Amerikaanse burger vermoord in Union Square. . .

Koninging Beatricks | 10-09-13 | 13:56

Geestelijk gestoorde figuren heb je overal.

ikdenkwat | 10-09-13 | 13:55

Zwarten hebben een vrijbrief om blanken te haten, omdat heel misschien de voorouders van een willekeurige blanke misschien de voorouders van de betreffende zwarte als slaaf hebben verhandeld. Dit beeld bestaat al jaren en wordt door de gutmenschen zo vaak mogelijk ververst, vooral toch omdat mensen in een sociale zwakke positie daar toch vooral niet zelf schuldig aan zijn.

Merkava | 10-09-13 | 13:55

Every crime is a hate crime! (southpark)
oftewel er is altijd een reden waarom iemand iets doet

PSYx | 10-09-13 | 13:55

-weggejorist-

Alfonsius | 10-09-13 | 13:55

Zwart of niet. Het arme slachtoffer, mannetje van in de zestig met liefde voor treintjes die nog bij z'n moeder woont. Ik word daar treurig van. Waarschijnlijk nog nooit een vlieg kwaad gedaan, en dan zo gruwelijk eindigen. Er bestaat maar een straf, de doodstraf.

Not Muhammad | 10-09-13 | 13:54

Wij gooide vroeger op volle zee, om niks, slaven overboord, waarvan we van mening waren dat ze niks waard zouden zijn. tja.........

toetanchamon | 10-09-13 | 13:54

Boeiend.

-dvh- | 10-09-13 | 13:53

@BroodenSpelen | 10-09-13 | 13:50 | + 3
De goedmensen media gaan dit gewoon keihard negeren...

Rico Tampeloerus | 10-09-13 | 13:53

En de manier waarop ik die voornaam 'Joost' gebruik is klef en lelijk, maar twee keer Niemöller in één tegel ziet er ook niet uit.

waskuip-admiraal | 10-09-13 | 13:53

Net als de zogenaamde positieve discriminatie, een eufemisme voor discriminatie van de anderen, hebben we ook iets wat ik dan ook maar positief racisme noem:
als degenen die vroeger gediscrimineerd werden discrimineren, dan mag dat blijkbaar wel.
Zie de USA (sorry, linkje heb ik hierboven ook al geplaatst)
www.dagelijksestandaard.nl/2013/09/zij...
en zie Zuid-Afrika.
www.dagelijksestandaard.nl/2013/08/bla....

huh, ian? | 10-09-13 | 13:53

Tja, wat moet ik met zo'n bericht?

Zure Sigaar | 10-09-13 | 13:53

Racisten zijn allen mentaal zieke mensen, laten we nou niet gaan bekvechten over wat voor soort racisme nou erger is.

klotsoksels | 10-09-13 | 13:52

Ben benieuwd..... zal wel weer veel stof op doen waaien.... het gebruik van het woord neger.

Friezerik | 10-09-13 | 13:52

we kunnen wel een miljoen van dit soort akkefietjes opnoemen, maar het is nooit genoeg.
blanken zullen altijd de boe-mannen zijn en gekleurde mensen zijn zielig, die moeten beschermd worden.

de beer van de meer | 10-09-13 | 13:52

@eerstneukendanpraten | 10-09-13 | 13:50
"100 uur schoffelen voor de negert?"
Not in the USA, only in the Netherlands

Che_cuevara | 10-09-13 | 13:51

Ja NYC, onder de Mason-Dixon line doen ze zoiets niet.

Conan de Rabarber | 10-09-13 | 13:51

Misschien afrekening met terugwerkende kracht voor het slavernijverleden van de witmensch.. in dat geval begrijp ik het wel.Witte mensen zijn en waren geen doetjes in het heden en geschiedenis.

Man-Bijt-Hond | 10-09-13 | 13:51

Ja maar, hij is vast jarenlang gediscrimineerd. Alleen blanken kunnen racisten zijn. Dat zal de reactie zijn van de Goedmensen.

BroodenSpelen | 10-09-13 | 13:50

100 uur schoffelen voor de negert?

eerstneukendanpraten | 10-09-13 | 13:50

Ieder z'n meug, zei de boer en neukte zijn varken.

Strohond | 10-09-13 | 13:50

Dát is niet fair. Jurgen van den Berg is een prima vent. Heeft altijd hoorbaar plezier in de uitzendingen waar Joost aan deelneemt. Dat opzijschuiven van Niemöller is pas gebeurt tijdens een invalbeurt van Ghislaine Plag.

waskuip-admiraal | 10-09-13 | 13:49

Nou, RIP dan maar weer.
En blij zijn dat het in de US of A is gebeurd want dan zal da nigga er niet afkomen met 240 uur schoffelen.

jemagookniksmeer | 10-09-13 | 13:49

ik snap dit item niet, Pritt. Wat is je punt?

OnAir | 10-09-13 | 13:48

racisme is racisme of dat nou wit tegen zwart is of zwart tegen wit beide is racisme.
Punt is dat de zwarte mensen t vaak te snel op racisme gooien en ons systeem daar weinig tegen doet.

Sterkte voor de familie an het slachtoffer gecondoleert

cryptolau | 10-09-13 | 13:47

Slavernij compensatie. In de maatschappelijke discussie die volgt onder zwarten en blanken krijgen de blanken alsnog de schuld. Mark. My. Words.

Balzakius | 10-09-13 | 13:47

De wereld op zijn kop... Racisme is zo US of A.

Glas Koning | 10-09-13 | 13:46

REAGEER OOK