Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ebru Umar - MARECHAUSSEEMOSLIMA

ebrupica100pix11.jpegJa. Diskriminaaaazie. Absoluut. Het ontslaan van een vrome moslima. Blabla. Ze deed d’r werk. Blablablaaa. Ze haalde zelfs d’r gebed in als ze Wilders moest begleiden. Blablablaa. Berufsverbot. blablababaaa. Nee, het is niet eerlijk dat je ontslagen wordt vanwege hoe je eruit ziet (dresscode moslim) en je gedraagt in je vrije tijd (praktiserend moslim). Maar reality check: jullie kijken ook naar Eva Jinek om hoe ze eruit ziet. En zijn benieuwd hoe ze zich in d’r vrije tijd gedraagt. Part of the deal. Eerste indruk en zo. Waar je niemand over hoort is hoe een vrouw én praktiserend moslim kan worden aangenomen bij de Marechaussee. Gokje: ‘laten we het proberen’. Of ‘is goed voor het team’. En vooral ‘diversiteit’. Als vrouw heb je een streepje voor (hoi!) en als buitenlandse vrouw een éxtra streepje (hóóóooooi!). O en ja! Je moet er ook nog voor werken (hoi!). Een paar jaar geleden waagde ik het om dit hardop te zeggen bij een lezing die ik hield op het gymnasium www.erasmiaans.nl waar ik eindexamen had gedaan. De leuke gelovige hippe moderne moslimmeisjes (maar dan echt leuk, met gestylde krullen en gelakte nagels) meldden mij met de overtuiging en het gelijk van een zestienjarige pedant dat ze op hun kwaliteiten beoordeeld werden en dat ze dat ook in de toekomst bij hun sollicitaties verwachtten. O ja, and pigs can fly. Ik meldde haar met het gelijk van een been there done that columnist, dat haar blonde vriendinnetjes bij een sollicitatie in het vakje ‘dertien in een dozijn’ zouden verdwijnen. En dat zij met d’r übergestylde krullen in het vakje ‘dat hippe ding’ zou terechtkomen. Met een sterretje erbij - mits er geen vrouw in de sollicitatieprocedure zou zitten. De oudere heren in het gezelschap schoten in een besmuikte lach, de vrouwen zwegen over zoveel politieke incorrectheid en de meisjes waren verbolgen. Het ging om hun kwaliteiten! Yep. Denk Eva. Denk boobies. En THINK AGAIN. Bovendien ben je in Nederland moreel verplicht om een moslima in dienst te hebben, iets met afspiegeling van de samenleving enzo. Prima. What ever. Maar als je dát voorstaat, moet je niet gaan lopen miepen dat het ándere, namelijk naar huis sturen ómdat je moslima bent, óók gebeurt. De vraag moet zijn: hoe kan het dat die dame in eerste instantie is aangenomen? Tof voor haar dat het gelukt is, het toont onze tolerantie aan. Maar tolerantie kent z’n grenzen en hóórt ook grenzen te hebben. Of dat in dit geval terecht is? Mwah. Maar ja. Ik ben een vrouw. En ik heb al een hekel aan het feit dat mijn werkster een hoofddoek draagt, laat staan als een vrouw met hoofddoek me 'welkom thuis' zou toewensen op Schiphol. Als ik een werkster zonder hoofddoek zou kunnen vinden in 020-West, zou ik de mijne ontslaan. So sue me.

Reaguursels

Inloggen

@zkarox | 09-09-13 | 01:51
Pas jij ff op?
Joris zit op je nek.....

lilluke halve hoan | 09-09-13 | 16:29

@azoturie | 08-09-13 | 23:45
Nog één keer dan....
Niet ontslagen maar geschorst....
Das dan weer wel slim gedaan

lilluke halve hoan | 09-09-13 | 16:27

@JohnDee | 08-09-13 | 22:48
En zo'n stuk vullis geef je als gereedschap een Glock.........

lilluke halve hoan | 09-09-13 | 16:26

@CornholioNL | 08-09-13 | 22:32
Ja waar?
Laatste comment op 31-8 .......

lilluke halve hoan | 09-09-13 | 16:23

Blaasturk.

Oude Koekjes | 09-09-13 | 15:20

-weggejorist-

Lichtstadfan | 09-09-13 | 11:52

Gelukkig maakt Ebru in alinea 2 duidelijk dat ze over genoeg zelfreflectie beschikt om in te zien waarom ze een column op Geenstijl mag schrijven.

p0pe | 09-09-13 | 11:39

Ebru schrijft zinnige dingen en zelfs als ze dat niet deed toch bewondering voor haar lef om als Neder-Turkse een column op Geen Stijl te hebben en zich bloot te stellen aan de hoon van de reaguurders, die natuurlijk helemaal niet op afkomst letten.

bijna_raak | 09-09-13 | 11:29

--Been there, done that--
7anPau1 | 09-09-13 | 10:33
Heb drie dagen moeten oefenen om 'been that, done there' te overwinnen, maar het heeft dan wel wat. Sommige Engelse uitdrukkingen klinken gewoon erg lekker. De kunst is inderdaad om even lekkere Nederlandse equivalenten te vinden.
'and pigs can fly'.
'alle homo's vliegen' kan dan weer niet. Dat neemt men in Nederland serieus. Alle homo's vliegen immers naar optredens van Joling en Gordon.

dedeurs | 09-09-13 | 10:46

Veel Engels. Mag, ik ben geen purist en soms is er geen Nederlands equivalent. 'Been there, done that', laat zich lastig vertalen en is redelijk ingeburgerd inmiddels bij iedereen onder de 60. Het zelfde geldt voor 'sue me'. Maar 'and pigs can fly'? Ik weet niet hoor, maar ik denk zelfs dat de gemiddelde Engelsman of Yank je nog meewarig aan zal kijken. En er is een prima Nederlands alternatief:
"Tuurlijk, en Ebru Umar kan schrijven".

7anPau1 | 09-09-13 | 10:33

Het mooiste vind ik, dat ze op haar werk een eigen plek heeft om te bidden. Ga lekker in je eigen tijd bidden en val ons niet lastig met jouw illusie. In moslimlanden had ik de indruk, dat ze gingen bidden om zich even van het werk te drukken. Maar we scheiden kerk en staat, maar we laten religie wel in ons werk. Onzin.

wallenberg | 09-09-13 | 10:30

Het mooiste vind ik, dat ze op haar werk een eigen plek heeft om te bidden. Ga lekker in je eigen tijd bidden en val ons niet lastig met jouw illusie. In moslimlanden had ik de indruk, dat ze gingen bidden om zich even van het werk te drukken. Maar we scheiden kerk en staat, maar we laten religie wel in ons werk. Onzin.

wallenberg | 09-09-13 | 10:29

-weggejorist-

Hugues de Payns | 09-09-13 | 10:22

--Hoofddoeken worden hier vanwege ontkenning standaard verkleind tot hoofddoekjes--
Niet altijd. Het wordt ook vaak gebruikt om te kleineren. Net als 'vieze rafelbaardjes' en 'salafistische schreeuwmuiltjes'.
En terecht!

dedeurs | 09-09-13 | 10:19

Hoofddoeken worden hier vanwege ontkenning standaard verkleind tot hoofddoekjes. Dan is het minder erg. Ik vind uitingen van religie in het openbare leven zeer onwenselijk en ga die dus waar mogelijk uit de weg of loop er met een grote boog omheen.

frisenfruitig | 09-09-13 | 10:09

In de krant van zaterdag stond een citaat van deze dame : " Ik geloof in geweldloosheid ". Dan zit je bij de Kmar toch echt verkeerd, meid, daar heb je geleerd hoe je geweld in moet zetten als dat nodig is (gepast ofwel proportioneel etc, stoppen als je doel bereikt is). Ze stopt nu haar doel bereikt is. Vraag is : Wat was dat dan ?

Moeltasik | 09-09-13 | 10:01

Wat bedoel je met Wilders "begleiden", Ebru?

allanggeenbabymeer | 09-09-13 | 09:01

Dit gaat ons weer een hoop geld kosten. Plus linksch Nederland heeft weer een erectie van het feit dat we de staatsveiligheid voorrang geven op een moslima. Had die pinguin nou gewoon niet aangenomen.

funkyd | 09-09-13 | 08:43

Advizeur 22:02. Oranje kleding dragen?

Maria.1 | 09-09-13 | 07:31

Jammer hoor!
Ik WIST gewom dat Ebru het hier vandaag over zou gaan hebben.
Seen that
Been there
Done that
Als er afgelopen week een moslima zou zijn uitgegleden over een hondedrol en zij aldus beland zou zijn op de toonbank van 'Bertus' Beste Beenham', zou dáár ongetwijfeld over gemiept zijn.
Tis weer zooooo maandag.........

pennestront | 09-09-13 | 06:37

zkarox | 09-09-13 | 01:51 | + -1 -
Wat er mis is met de mediterrane man? Zolang die niet hier woont maar in zijn mediterrane land niets, hier geven ze namelijk nogal overlast en hoge kosten.
Vooral als ze ook nog een bepaald geloof aanhangen..
En dan zoover opvoeren als referentie, waar van die feministische trutjes op reageren als ze tijdens de vakantie lekker uitgewoond zijn door een mannetje vana het animatieteam, waar ze vervolgens een lekkere soa van meekrijgen.
En wat ik verder allemaal vind van Breivik en pedofielen lees je maar terug op de Geenstijl extension, daar kan je al mijn plempsels teruglezen.

Mozeskriebels | 09-09-13 | 04:23

--omdat ze loog over het kennen van radicale moslims--
rotweer | 09-09-13 | 00:49
Ruperti:
'de MIVD heeft daar helemaal geen bewijzen voor. Zij moet nu bewijzen dat ze die banden niet heeft, dat klopt niet.'
Dat gebeurt wel vaker in Nederland, en dat is de rechtspraak op z'n kop zetten.
Tenzij haar advocaat zwaar bluft. Dat doen ze nogal eens. Zelfs de 'beste van Nederland', Mevrouw Mr Ficq.

dedeurs | 09-09-13 | 04:23

De uitdrukking is 'pigs will fly'. Als je toch zonodig buitenlandse gezegdes wil gebruiken doe het dan goed.

Freddie Stobart | 09-09-13 | 02:22

@zkarox | 09-09-13 | 01:51 | + 0
Hee boosmens zit jij hier wel bij de goeie club?
En die enquete van je.. Laten die mooie mediterrane mannen zich vooral vastklampen een die uitkomst. Het is dan ook het enige wat ze hebben.
En nu gauw slapen en voor straks: gelukkig en vrolijk opstaan. Jawel, je kunt het!

2BOrNot2B | 09-09-13 | 02:13

-weggejorist-

zkarox | 09-09-13 | 01:51

marechaussee

poeszje | 09-09-13 | 01:48

Die moslim was een beetje te domslim om bij de macechaussee te gaan werken.

poeszje | 09-09-13 | 01:47

@Ebru Een moslima mag vanwege haar overtuiging worden ontslagen. Geldt dat ook voor PVV-ers? www.telegraaf.nl... Beide niet, wat mij betreft.
Hoen | 09-09-13 | 00:14 | + -2 -
Dat de leraar is ontslagen is nog wel een graadje erger, van die moslima is gewoon terecht, het is appels met peren vergelijken.
Het is sowieso waanzin dat we hier mensen laten wonen die ons haten tot het diepst van hen ziel, die met borden staan met teksten als dood aan het westen, sharia for Holland..
Die moet je er meteen uitgooien, het zijn vijanden van ons.
Deze moslima had nooit in deze functie terecht mogen komen, ze zou niet eens een wapen mogen dragen in ons land!
Het is door die linkse idioten vol met zelfhaat dat we ermee opgezadeld zitten, van die achterlijke feministische koeien die het wel geil vinden zo'n mediterrane man en zich op vakantie laten uitwonen door een Arabier.
Het is gewoon een misdaad dat je je volk met deze potentiële gevaren dwingt te leven, als je al kijkt naar wat ze onze steden al hebben aangedaan, die vroeger amper criminaliteit hadden vergeleken nu, dat is gewoon een misdaad tegenover je volk.
Dat je dan vervolgens ook nog een leraar ontslaat die alleen maar opkomt voor zijn eigen land, dat is pas waanzin!

Mozeskriebels | 09-09-13 | 01:29

Een vrome moslima bij de marechaussee aanemen (anti-terreureenheid) is net zo logisch als een SGP-er voor op de zondagen aannemen als uitsmijter bij een sexclub.
Dus... We zijn het een keer eens Ebru -:)

2BOrNot2B | 09-09-13 | 01:03

Ze is ontslagen omdat ze gelogen heeft, niet omdat ze moslima was. Ze is ontslagen omdat ze loog over het kennen van radicale moslims die in haar omgeving rondliepen. Ze is ontslagen omdat ze loog over het weten of die mensen radicaal waren. Mensen die liegen over zoiets, kan je niet vertrouwen, ongeacht of ze zelf radicaal of moslim zijn. Daarom, niet omdat ze moslim was.

rotweer | 09-09-13 | 00:49

zkarox | 09-09-13 | 00:18 |
Kleuterschoolantwoord.

Watapatja | 09-09-13 | 00:42

-weggejorist-

zkarox | 09-09-13 | 00:22

-weggejorist-

zkarox | 09-09-13 | 00:18

wanneer zijn de verkiezingen???

denoorman | 09-09-13 | 00:10

@zkarox
D66 maakt bij mij ook nog een kans, maar dan wel zonder Pechtold en met van Mierlo

denoorman | 09-09-13 | 00:09

zkarox | 09-09-13 | 00:05 |
Wat is jouw definitie van een Nederlander dan.

Watapatja | 09-09-13 | 00:09

Nou word de gekke dictator uit Turkije er ook nog bijgehaald!!

denoorman | 09-09-13 | 00:07

-weggejorist-

zkarox | 09-09-13 | 00:07

-weggejorist-

zkarox | 09-09-13 | 00:05

Gast?? Arbeider???

denoorman | 09-09-13 | 00:04

Ommezwaai | 08-09-13 | 23:54 |
Moeite met oorzaak en gevolg. Gezinshereniging was niet nodig (gevolg) als papa hier alleen gastarbeider was geweest (oorzaak).

Watapatja | 09-09-13 | 00:03

@Zkarox.
nee. Joh ga weg, meen je dat nou..

denoorman | 09-09-13 | 00:03

-weggejorist-

zkarox | 09-09-13 | 00:01

ooh ik lees net dat Bakito denkt dat moslim een ras is.. Hij daalt in mijn achting.. Zo jammer..

denoorman | 09-09-13 | 00:01

zkarox | 08-09-13 | 23:42 |
Ebru is een heerlijke Nederlandse meid. Jij meer een bekrompen Hollander.

Watapatja | 09-09-13 | 00:00

-weggejorist-

zkarox | 09-09-13 | 00:00

@zkarox
Mevrouw betaalt belasting en ze wordt betaald van ons belastinggeld. Nou lekker makkelijk..

denoorman | 08-09-13 | 23:59

-weggejorist-

zkarox | 08-09-13 | 23:58

-weggejorist-

zkarox | 08-09-13 | 23:56

witchmaster | 08-09-13 | 22:29
Maar de PVDA was wel een felle voorvechter van de gezinshereniging.
Daar is het gezeik uiteindelijk allemaal mee begonnen.

Ommezwaai | 08-09-13 | 23:54

ze moeten bij de overheid alle mensen ontslaan die geloven. die gasten zijn toch knettergek?
die mogen nooit belangrijk werk doen.
ik kan echt niet begrijpen dat in het jaar 2013 nog iemand zo gek is in iets te geloven wat niet bewezen of gecontroleerd kan worden. hoe naief ben je dan wel niet? al die verhalen uit die sprookjes boeken zijn toch verzonnen door wat oude kerels die uitwaren op macht? Het kwalijke van de islam is dat ze iedereen dom willen houden. antieke boeken lezen met oude regeltjes het is te gek voor woorden. de christenen zijn niet veel beter maar die laten vrouwen ten minste studeren. geloof gewoon in jezelf en doe wat nuttigs met je leven.

According2Mark | 08-09-13 | 23:52

@Parsons | 08-09-13 | 20:14
Waar moslims huishouden is het vaak brandschoon idd...

wakkere_nederlander | 08-09-13 | 23:50

Mevrouw de moslimarechechaussée gaat heel veel ontslag- en schadevergoeding toucheren.
-
En ook nog eens onbelast, want er is sprake van 'bijzondere omstandigheden'.
-

azoturie | 08-09-13 | 23:45

-weggejorist en opgerot-

zkarox | 08-09-13 | 23:42

Met haar Jinek opmerkingen krijgt Ebru er ongetwijfeld een paar haters bij, er zitten hier nogal wat alfamannetjes, maar ze heeft natuurlijk wel gelijk. Een salafiste of wahabiste - watevver - bij de marechaussee is te zot voor woorden. Ze is overigens nep volgens mij, een aandachtshoer, ze brengt haar religieuze oorlogskleuren alleen na haar werktijd aan, maar we weten, dat ziet multikuttig Nederland als 'verlicht'.
Het is zoals Ebru schrijft, er zijn grenzen, en er zijn zat andere halal baantjes voor Vrouwtje Hoofddoek.

dedeurs | 08-09-13 | 23:18

@eastender | 08-09-13 | 22:07 | + 1

Hear, hear.

DebraCadabra | 08-09-13 | 23:12

Wat betreft Hoofd/Poetsdoek,
Theo Maassen heeft gelijk,
een hoofddoek is een poetsdoek voor na het pijpen,
ben ik altijd voorstander van geweest.

fred1434 | 08-09-13 | 23:02

Als ik als Nederlandse blanke man bij de overheid solliciteer wordt ik geweigerd, ze hebben liever minderheden. Dat is toch ook discriminatie en racisme, maar dat mag dan weer wel gelukkig!

Moonwarrior | 08-09-13 | 22:59

@Bakito | 08-09-13 | 20:41

LOOOOL Bakito. Ik wist niet eens dat Moslim een ras is. * gaat opnieuw naar sgool toe*.

Mr_Pikibelly | 08-09-13 | 22:54

@Flink Ployd | 08-09-13 | 20:21
Nou en of ze kunnen vliegen. Ik heb er heel lang geleden zelfs eentje door het Ahoy zien vliegen !

qutrex | 08-09-13 | 22:53

Ebru : neem een Poolse schoonmaakster, dragen geen kopvod, werken hard en zijn meestal kattekliek.

Mazzeltov | 08-09-13 | 22:52

Als zij een praktiserend moslim is dan is ze gehoorzaam aan de bevelen van een middeleeuwse pedofiel. En nogal een gewelddadige ook. Eéntje die wil dat alle niet-gelovigen worden doodgemaakt. I rest my case.

JohnDee | 08-09-13 | 22:48

@Bakito
Ok. Ik ben je nog niet tegengekomen maar in dezelfde wijken waar ik leef en werk heb ik geen persoonlijke last, ( ben geen type om lastig te vallen geloof ik ) maar signaleer ik wel alle problemen die verbonden zijn met vooral de Marokkaanse jongeren. Ik vraag me af of je het wil zien of blijven ontkennen en als je het wel ziet wat jouw oplossingen zijn.

ristretto | 08-09-13 | 22:47

ADVIZEUR | 08-09-13 | 22:35 |

Dat weet niemand geloof ik...

CornholioNL | 08-09-13 | 22:46

Beste Ebru ik kan me niet voorstellen dat je huis zo groot is dat je het zelf niet kunt schoonhouden. Ik als als man ben ook in staat daartoe. Ik heb het idee dat een schoonmaakster in Amsterdam vooral een statussymbool is.

ad melkert | 08-09-13 | 22:42

@Bakito | 08-09-13 | 22:32
Voorovergebogen met 2 vingers in je reedt is het niet makkelijk foto's maken, kleine fascist van me.

Ongeblustekalk | 08-09-13 | 22:41

ristretto | 08-09-13 | 22:37 | + 0 -
Ik leef in een gemengde volksbuurt. Verder kom ik regelmatig in zgn. probbleemwijken in de randstad. Nooit ergens last van.

Bakito | 08-09-13 | 22:39

CornholioNL | 08-09-13 | 22:32 |
Op Twitter zit ie nog vast in Roemenië.

Watapatja | 08-09-13 | 22:38

@bakito
Naar aanleiding van je vraag aan Stormageddon de volgende vraag.
Dus jij leeft dagelijks tussen de moslims?

ristretto | 08-09-13 | 22:37

-weggejorist-

ADVIZEUR | 08-09-13 | 22:35

@ADVIZEUR | 08-09-13 | 22:26
Integendeel. Het hele idee van een woordvoerderschap van een diffuus en amorf gezelschap als die van de reaguurders is al compleet belachelijk.

Stormageddon | 08-09-13 | 22:35

Stormageddon | 08-09-13 | 22:31 |

Jezus zeg, ik bedoelde er niets kwaad mee man... maak je niet druk.

Domme tegel van ondergetekende, klaar.

CornholioNL | 08-09-13 | 22:34

@Ongeblustekalk | 08-09-13 | 22:30
^s

Ongeblustekalk | 08-09-13 | 22:32

-weggejorist-

Bakito | 08-09-13 | 22:32

Watapatja | 08-09-13 | 22:29 |

Bij de weg... waar is Kaas eigenlijk ?

CornholioNL | 08-09-13 | 22:32

@CornholioNL | 08-09-13 | 22:23
Ik noem iedereen die individuen veralgemeniseert (zoals: "DE" reaguurder), zichzelf schaart bij een collectieve "wij" en zichzelf opwerpt als spreekbuis van die "wij" al vrij snel "links".
Dat zijn in mijn beleving toch behoorlijk collectivistische "linkse" neigingen en bewoordingen.
Just sayin'.

Stormageddon | 08-09-13 | 22:31

@Bakito | 08-09-13 | 20:21
Dat vinden de mp's die meelezen vast een reden om jou eens hard te visiteren in een betegeld kamertje.
Jongens, regel dat een even! ;)

Ongeblustekalk | 08-09-13 | 22:30

ADVIZEUR | 08-09-13 | 22:26 |
We hebben geen woordvoerder op GS, wel premium reaguurders onder aanvoering van Kaas.

Watapatja | 08-09-13 | 22:29

Had men maar naar den uyl geluisterd in de jaren 60 , dan hadden we dit gezeik niet gehad , dank je VVD dank je voor heen KVP dank je wel werkgevers organisatie .
Dan hadden we ook nog onze eigen cultuur gehad (googel maar eens over een terugkeer contract) wat werd geweigerd door jawel RECHTS en niet door LINKS .
21 september verwacht ik wel een aantal reaguursels in den haag , niet hier zeuren maar Geert ondersteunen wil je klagen doet het dan op de 21ste

witchmaster | 08-09-13 | 22:29

-weggejorist-

ADVIZEUR | 08-09-13 | 22:26


CornholioNL | 08-09-13 | 22:18 |
Dat ze dat hier ( kuwait) van me denken, ( is al triest genoeg maar) dat verwacht ik wel. Maar GVD op hollandse bodem!

irma zonderboezem | 08-09-13 | 22:24

Als d'r al eentje werkt gaat ze de boel flessen. Het zijn geen werkers.. beetje taxirijden, beetje scooterrijden en de foto's daarvan trots naar het vaderland sturen... Geef mij maar een Pool...

denoorman | 08-09-13 | 22:23

En de media doen weer hard mee met de islamisering van Nederland.
Waarom delen ze Nederland op in moslims en overige Nederlanders?
Waarom schrijven ze niet: Defensie schorst een medewerker.
Maar neen, altijd weer die opdeling.
We lezen nooit, bedrijf X ontslaat 10 katholieken plus twee protestanten en een Atheist, maar wel bedrijf X ontslaat 10 moslims en nog een paar andere medewerkers.

Jan Dribbel | 08-09-13 | 22:23

Stormageddon | 08-09-13 | 22:17 |

Oh god, ik heb op wat teentjes getrapt merk ik, mijn excuus, ik had in de "ik" vorm moeten tegelen...

Wat betreft het rechts... ik ben niet links iig, en ik durf de gok wel te wagen dat ik niet de enige ben hier als ik de tegels zo in algemene zin lees...

CornholioNL | 08-09-13 | 22:23

-weggejorist-

ADVIZEUR | 08-09-13 | 22:22

Mark Smith | 08-09-13 | 21:33 | + -1
Ach, als je als criterium voor aanname-beleid iets zou hanteren als arbeidsethos kwam er ook geen mossel door de keuring.

Verder is het prima werken voor en met mij in een mosselvrije ruimte. Weet je, die mossels stinken ook nog eens.
Wat wil je ook, als je eens per week douchet.

Rein und sauber, so soll es sein. En eigen volk, uhh - rest ontschiet me even.

Itzamná | 08-09-13 | 22:20

irma zonderboezem | 08-09-13 | 22:14 |

Jij draagt geen hoofddoek Irma, daarom ben je verdachte/hoer/ongelovige voor die figuren...

CornholioNL | 08-09-13 | 22:18

de politieke islam heeft weer een dom schaap gevonden die wil optreden als media moslim en voor het "goede doel". Ze liegt en bedriegt. Zijn haar ook 100 maagden beloofd?? Trap er niet in...

denoorman | 08-09-13 | 22:18

@CornholioNL | 08-09-13 | 22:06
Oh? Sinds wanneer is GS een "rechts" klankbord? Blijkbaar heb ik een memo gemist. Wat is "rechts" eigenlijk? En sinds wanneer bestaat "DE" GS reaguurder? En wie zijn die "wij"? En wie heeft jou tot de woordvoerder van die "wij" benoemd?
Vragen vragen vragen...

Stormageddon | 08-09-13 | 22:17

LOL@Stormageddon | 08-09-13 | 22:13
Dank voor de tekening.

Lewis Lewinsky | 08-09-13 | 22:16

Goed nieuws, en dan nu al die ' security' gasten op Schiphol nog. Stuk voor stuk dom gajes die een beetje moeilijk staan te kijken wat ik als AIVD goedgekeurd burger in mijn sleepkar heb zitten.

irma zonderboezem | 08-09-13 | 22:14

liegen en bedriegen doet deze mevrouw, was is haar afkomst??

denoorman | 08-09-13 | 22:13

@Lewis Lewinsky | 08-09-13 | 21:59
Mwoah. Dit verklaart meer (als er dan toch een tekening bij moet):

http://www.jesusandmo.net/strips/2011-10-05.png

Stormageddon | 08-09-13 | 22:13

Er zal tussentijds wel iets veranderd zijn in haar leven, iets dat er nog niet was toen ze werd aangenomen.

Ongeblustekalk | 08-09-13 | 22:12

Ach, Het is weer zondagavond. Tijd voor een vrouwelijk seculier onderonsje met Ebru.
Wat schetst mijn verbazing:
Niet alleen lees ik een relaas waar een mooie positieve toekomstvisie van vrouwelijke scholieren met de grond gelijk gemaakt werd met cynische betweterigheid , ook lees ik weer een mooi tendentieus stuk over hoe om te gaan met praktiserende moslims in overheidsdienst.
Alle vooroordelen weer netjes op een rijtje in dit stuk.

Nu weer even de feiten:
www.pim-fortuyn.nl/pfforum/topic.asp?T...

praktiserend moslim zijn lijkt mij geen reden voor ontslag.
Het lijkt erop , dat met de opmerking, dat het onze tolerantie toont, dat zij in in eerste instantie is aangenomen (wel in vraagvorm maar ja de 1e knuppel ligt weer in het hok),seculiere Ebru daar toch heel anders overdenkt.

de 2e knuppel wordt gegooid door te suggereren, dat de moslima in kwestie een hoofddoek droeg tijdens het uitoefenen van haar functie (dresscode moslim). Niets is minder waar.

En om het af te maken nog even een kritische nietszeggende hoofddoek noot.

Als het veiligheidsonderzoek aantoont, dat er informatie is achtergehouden of is verdraaid, dan is er valide reden voor ontslag.
Het lijkt er inderdaad op, dat dit het geval is en derhalve de begrijpelijke aktie van defensie.
Geen reden voor ontslag, omdat je praktiserend moslim bent, please.

checkmate123 | 08-09-13 | 22:11

@ ADVIZEUR | 08-09-13 | 22:02

Dat komt omdat het publiek op GS jonger is dan het gepeupel dat de bastions der goedmensen bevolkt. Onder de mensen die bewust tot de soixante-huitards hebben behoord is deze kennis nog niet ingedaald (zo het al ooit gaat indalen).

HoogToontje | 08-09-13 | 22:09

Die nep nederlanders zijn niet te vertrouwen, eerst tweede nationaliteit inleveren (en geen d66 smoesjes dat het niet kan). Pas bij 1 nationaliteit en trouw zweren aan nederland, daarna pas een vertrouwensfunctie..

denoorman | 08-09-13 | 22:08

In dit land is meer dan 40 jaar geleden komaf gemaakt met het gebrek aan zelfbeschikkingsrecht voor vrouwen. Nu is er een import die aan vrouwen nóóit zelfbeschikking heeft gegund en die komen nu het recht opeisen om die zelfbeschikking ook nooit te geven/ te krijgen. Misbruik makend van de traditie die in het Westen bevochten is, roept men over vrijheid van godsdienst etc. Maar die is bedoeld om een ander nergens mee lastig te vallen onderwijl je je sprook beleeft.
Aan de Nederlandse grenzen horen vrouwen die de Nederlandse traditie in ere dragen: Geen ongelijkwaardigheid, geen mensbeelden op grond van sekse en geen onnozele ideeën over geilheid.

Eindelijk exit doorgeschoten voorkeursbeleid dat Westerse vrouwen bijna 50 jaar terug in de tijd dwingt.

eastender | 08-09-13 | 22:07

ADVIZEUR | 08-09-13 | 22:02 |

Je maakt een fout, de G.S. reaguurder is juist niet een afspiegeling van de gemiddelde Nederlander, al komen er wel steeds meer, G.S. is een "rechts" klankbord, net zoals de Joop dat voor de Linkschegutmensch is...

Maar wij zijn natuurlijk wel veel beter, grappiger en slimmer, (Bakito uitgezondert) dat dan weer wel... :-)

CornholioNL | 08-09-13 | 22:06

@ Watapatja | 08-09-13 | 21:57

Die is bewust geomisseerd.

HoogToontje | 08-09-13 | 22:06

Ik werd hier weer heel moe van.

Canis Spurcus | 08-09-13 | 22:06

Ebru je maakt een denk fout, bij de marechaussee doet het er toe wat je opa en oma deden. Je privé leven doet in dat soort functies er wel degelijk toe. Niet iedereen kan in zijn joggingpak op de bank na een fles roze zeggen dat zij aan het 'werk' is voor een weblog. (iets waar uiterlijk helemaal niet van toepassing is, by the way)

toetanchamon | 08-09-13 | 22:04

Uhm, mensen?

Geschorst, niet ontslagen..........

Dit is toch Nederland.

lurchadams | 08-09-13 | 22:04

-weggejorist-

ADVIZEUR | 08-09-13 | 22:02

Stormageddon | 08-09-13 | 21:51
Alleen die moslima's hoofddoek-hobbyen overal en altijd. Irritant!

Iwmac | 08-09-13 | 22:00

@Stormageddon | 08-09-13 | 21:51
Doe maar een tekening van mohammed met een bom in zijn tulband.

Lewis Lewinsky | 08-09-13 | 21:59

Stormageddon | 08-09-13 | 21:51 | + 2 -
Volgens mij heb jij in het dagelijks leven net zo weinig last van moslims als een milieu-activist van korenwolven. Waar maak je je toch zo druk om op je oude dag?

Bakito | 08-09-13 | 21:59

HoogToontje | 08-09-13 | 21:53 |
h erbij, wannabe tegelaar.

Watapatja | 08-09-13 | 21:57

maggoo | 08-09-13 | 21:51 |
Luisteren valt tegen, een stem waarop mijn volumeknop automatisch op 0 springt.

Watapatja | 08-09-13 | 21:55

Men zegt, dat deze mevrouw een vrome moslima is.
Een vrome moslima onderschrijft elke letter van de koran en de hadith. Dat betekent o.a. dat onze wetten en regels niet de hare zijn. Immers, deze zijn door mensen gemaakt en er gaat niets boven de wetten en regels van allah. Elke moslim(a) zal ernaar streven goed te doen op de weg van allah. Alleen al om deze reden is deze mevrouw ongeschikt voor een veilgheids- of vetrouwensfunctie.
Er staan nog veel meer ongezellige dingen in die verdomde koran, die bij een gelovige orthodoxe moslim(a) absoluut om extra voorzichtigheid vragen.

Tantelief | 08-09-13 | 21:55

@ Watapatja | 08-09-13 | 21:43

Wataever.

HoogToontje | 08-09-13 | 21:53

"Waar je niemand over hoort is hoe een vrouw én praktiserend moslim kan worden aangenomen bij de Marechaussee."

Niemand? Lees eens wat ofzo, dit soort zaken verwondert velen al veeeeeel te lang. Het waarom is ook al jaren zonneklaar.

"De leuke gelovige hippe moderne moslimmeisjes (maar dan echt leuk, met gestylde krullen en gelakte nagels)". Pleur daar meteen maar pigs can fly achter, gelakte nagels als maat der moderniteit.

"Maar als je dát voorstaat, moet je niet gaan lopen miepen dat het ándere, namelijk naar huis sturen ómdat je moslima bent, óók gebeurt." Eh, logica op moraliteit loslaten, nice!

Oh en vuilnisman, neem dat gymnasium ook meteen maar mee, hoooooi en doeiiiiiiiiiiiiiiii.

Maar van mij mag ebru wel eva vervangen, dat wel, en daar zal ik met graagte naar kijken en luisteren.

maggoo | 08-09-13 | 21:51

Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap geen kut van dit verhaal. Ik doe dan ook niet aan discriminatie. Negatief noch positief. Ik heb een tyfushekel aan de islam. Religieuze argumenten tellen gewoon niet. Nergens, nooit en te nimmer.

Blablabla want moslim... Pleur op. Niks mee te maken. (Idem voor: blablabla... want christen, hindoe, jood, pastafarian of vegetariër. Same rules apply. Rot op, geen argument. Hobby's doe je thuis.)

Moet daar nog een tekening bij?

Stormageddon | 08-09-13 | 21:51



@zwellevertje | 08-09-13 | 21:27
Het lijkt me trouwens sowieso geen pretje om de schoonmaakster bij Ebru Umar te zijn. Maar dat terzijde.

VanBukkem | 08-09-13 | 21:49

Ebru, waarom neem je geen leuke nicht als schoonmaker? Je weet wel, zo'n gezellige, zorgzame, honderduit kletsende poetsmiep.

Ooit een stukje gelezen over (wel of niet) discriminatie van homo's in diverse beroepsgroepen. Een of andere horeca-baas riep in dat stukje: "Homo's? Ik neem juist gráág homo's in dienst; die halen tenminste nog 's ergens een doekje overheen."

Altijd beter dan een type dat zo'n doek over heur kop hangt, omdat haar ooit door achterlijke kerels met baarden en een fout boek is wijsgemaakt dat je niet mag laten zien wat je bent (een vrouw).

Peter Emile | 08-09-13 | 21:49

-weggejorist-

McHassan | 08-09-13 | 21:47

Waarom plaatst Elsevier een foto van douaniers bij het artikel over marechaussees?
Dit geeft mij niet de indruk van zorgvuldigheid...

ratelaar | 08-09-13 | 21:45

Lewis Lewinsky | 08-09-13 | 21:41 | + 0 -
Och, nu we toch aan het simultaan reaguren zijn.... :)

Bakito | 08-09-13 | 21:44

HoogToontje | 08-09-13 | 21:19 |
Wannabe moslims, anders zou je dat niet lezen.

Watapatja | 08-09-13 | 21:43

Dus Schiphol wordt bewaakt door de besneden garde. Fijn!

Rest In Privacy | 08-09-13 | 21:43

Andersdenkend | 08-09-13 | 21:24 | + 2

maar hoe zit het dan met de orthodox-gelovigen van den Linkschen Kerk ?

FW Ta-183 Huckebein | 08-09-13 | 21:42

De dame in kwestie is niet geweigerd vanwege háár geloof, maar vanwege het feit dat ze een radicale zwager heeft. Die mogelijk druk op haar zou kunnen uitoefenen. Het is een beetje als de keurige mevrouw die bij de CIE wil werken, maar helaas een big shot van de Hells Angels als zwager heeft.

malang | 08-09-13 | 21:42

@CornholioNL | 08-09-13 | 21:37 Onderschat de niet aflatende fianciele steun uit democratie en mensenrechten minnende landen als Saudi-Arabië, Marokko en Turkije niet.

Not Muhammad | 08-09-13 | 21:42

@Bakito | 08-09-13 | 21:38
Is die opmerking niet meer iets voor het carbecue-topic? Dit is het marechaussee-topic.

Lewis Lewinsky | 08-09-13 | 21:41

Snapt iemand dit?

Swedish Chef | 08-09-13 | 21:39

Als je interesse hebt: voor 500 euro per maand zullen je auto en garage gegarandeerd niks overkomen.

Ik stuur wel ff iemand langs om de "contributie" op te halen. Een goede nachtrust is goud waard, toch?

Bakito | 08-09-13 | 21:38

Not Muhammad | 08-09-13 | 21:29 |

Geen zorgen, Maiwand word al zijn hele leven gesubsidieerd... door de belastingbetalerT.

CornholioNL | 08-09-13 | 21:37

Ik lees hier GVD weer homo reacties,hou nou op man!!

kweetitwel | 08-09-13 | 21:36

drs.Nee | 08-09-13 | 21:17
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er tijdens het eerste onderzoek niets naar voren is gekomen dat haar aanstelling belemmerde. Binnen Defensie worden deze onderzoeken elke 5 jaar opnieuw uitgevoerd (evt. ook tussentijds als er sprake is van een gewijzigde situatie in het leven van de Defensiemedewerker zoals bv. een nieuwe levenspartner). Mogelijk is er tussen de 1e en de 2e screening iets gewijzigd dat deze actie van Defensie verklaart. Daar mag Defensie zich echter niet over uitlaten dus dat wordt nog wel even speculeren tot bv. de rechter uitspraak heeft gedaan (als het zo ver komt).

Wolveshead | 08-09-13 | 21:35

BedrijfsTijgerT | 08-09-13 | 21:30

Binnenkort in dit openlucht theater van de lach: wahabieten te kameel die met mitrailleurs en granaten het Binnenhof bewaken.

Rest In Privacy | 08-09-13 | 21:34

Itzamná | 08-09-13 | 21:27 | + 0 -
Haha, lol! Net of iemand bij of met jou zou willen werken.

Met je krant.

Mark Smith | 08-09-13 | 21:33

zwellevertje | 08-09-13 | 21:27
Die schoonmaakster loopt hier waarschijnlijk al 40 jaar rond en leest en spreekt toch geen Nederlands.

Verder is elke vrouw met een vaatdoek op voor mij verdacht. Ik ga er vanuit dat ze daarmee een statement afgeven niet mee te willen doen met onze maatschappij. Overigens net als alle mannen met jurken aan.... om dezelfde reden, maar ook omdat ik mannen met jurken echt niet serieus kan nemen.

BedrijfsTijgerT | 08-09-13 | 21:30

@CornholioNL | 08-09-13 | 21:05 Subsidie voor Maiwand, vandaag nog.

Not Muhammad | 08-09-13 | 21:29

Ons personeelsbeleid is vrij simpel.
Nooit mossels en moslima's, wat ze ook kunnen.

Zul je inderdaad wel eens iets missen.
Helemaal prima. Iemand die gelooft, of de schijn ophoudt te geloven, in een pedofiele, machtswellustige, schizofrene psychopaat moet je niet in huis willen - zo simpel is dat.

Krant!

Itzamná | 08-09-13 | 21:27

En nou maar hopen dat Ebru's schoonmaakster geen GS leest,anders zit ze volgende week zonder.

zwellevertje | 08-09-13 | 21:27

@ CornholioNL 21:17

Precies! Het zouden toch broers kunnen zijn...

eerstneukendanpraten | 08-09-13 | 21:26

Maar goed, sommigen worden er toch maar mooi Geenstijl stukjeschrijvert mee. Dat ook.

kezie | 08-09-13 | 21:25

Gelovigen zouden uberhaupt niet bij de (semi) overheid mogen werken. De een weigert homofielen te trouwen omdat dat niet mag van zijn geloof. De ander laat iemand het land binnen omdat ze het zelfde geloof aanhangen. Weer een ander laat iemand nog weken pijn lijden omdat euthenasie niet mag vanwege zijn geloofsovertuiging.
Geloof is geloof en dat is onaantastbaar, maar moet wel netjes binnen de eigen deuren beleden worden omdat daarbuiten de algemene belangen altijd het onderspit moeten delven als een gelovig iemand word uitgedaagd.

Andersdenkend | 08-09-13 | 21:24

@bakito 20:21 Geen politie? Mijn hemel ,Bokito's die over onze veiligheid gaan waken.

louperdeloup | 08-09-13 | 21:23

Maar ja, met dit verhaal staat de hele Marechaussee in haar hemd. Blijkbaar moet en zal alles gesleauped worden in dit land.

Rest In Privacy | 08-09-13 | 21:23

Ironisch. Er staan wel een stuk of 5 'Jinekjes' in Ebru's column.

BASinnic | 08-09-13 | 21:22

Ik dacht dat de moslimA niet bestond, net zo min de christenA bestaat. Welke PvdA'er heeft die term bedacht, hmm? Je bent moslim m/v of christen m/v. Of natuurlijk Atheist m/v (ja die wel met hoofdletter). Verder best eens een keer koffie willen drinken met Ebru want leuke kletsert.

Fritsjoffer | 08-09-13 | 21:21

@ Watapatja | 08-09-13 | 21:04

Hoezo?

HoogToontje | 08-09-13 | 21:19

Zij had een streepje voor, een eigen gebedsruimte op het werk, dat aanbieden is al geen taak van de overheid. Of zij zich voor het sollicitatiegesprek in traditionele sluiers en hoofddoek hees of pas daarna, is onduidelijk. Als zij wordt verdacht van contacten met radicale moslims is het de vraag of er wel een gedegen antecedentenonderzoek is uitgevoerd alvorens zij werd aangesteld voor zo'n vertrouwensfunctie.

drs.Nee | 08-09-13 | 21:17

@Flink Ployd | 08-09-13 | 20:51
Die een fetish heeft voor cross-dressing.

natte krant | 08-09-13 | 21:17

Conan de Rabarber | 08-09-13 | 21:14

Of de Stichting Martijn een (k)leuterschool laten runnen.

Rest In Privacy | 08-09-13 | 21:16

Van Duyvenbode | 08-09-13 | 21:06
De houdbaarheidsdatum staat er alleen maar op omdat het verplicht is. In de praktijk gaat het veel langer mee.

Strohond | 08-09-13 | 21:14

Maar goed, het heeft iets van Herman Brood inhuren om de medicijnkast van een ziekenhuis te bewaken.

Conan de Rabarber | 08-09-13 | 21:14

@eerstneukendanpraten | 08-09-13 | 21:07
Da's waar hij op de koffie ging.

Conan de Rabarber | 08-09-13 | 21:11

@CornholioNL | 08-09-13 | 20:20
Een magere gratenbaal, maar ik zou 'r op elk moment van de dag doen! Waar Freek bij staat!

VanBukkem | 08-09-13 | 21:10

Strohond | 08-09-13 | 21:03 |

Ho is even, de Yanken willen dat, van mij moeten ze niks, sterker nog, gewoon helemaal niet mee bemoeien en Assad lekker zijn gang laten gaan.

CornholioNL | 08-09-13 | 21:10

En polytheisten ook natuurlijk.

Zoals Picasso met zn Fauns en primitieve invloeden en Minos enzo. Kan allemaal gewoon niet.

MAG NIET

Miss World ook niet trouwens, en zoenen ook niet.

Maar de complete medische dossiers, naw, internetgeschiedenis doorzoeken door een volger van die ideeen mag weer wel want niet gewelddadig.

De mujahideen kent vele gezichten, 1 ervan is die van de wegbereider.

Achterbak | 08-09-13 | 21:09

Schoorsteenveger | 08-09-13 | 21:03 | + 0 -
Ze lijkt me ook ietwat hysterisch inderdaad.

Mark Smith | 08-09-13 | 21:08

Heb nt liefst een schoonmaakster in een burka, dan laat ze geen vlekken achter

Tsjernodebiel | 08-09-13 | 21:08

@ Conan de Rabarber 21:00

Is dat niet die Italiaanse mafkees uit de serie Allo Allo?

eerstneukendanpraten | 08-09-13 | 21:07

Onbegrijpelijk, of eigenlijk ook niet, onze staat is vergeven van de leeghoofden en de landverraders.
HoogToontje | 08-09-13 | 21:01

Yep. Trieste constatering. Dit land is al ver over de houdbaarheidsdatum.

Rest In Privacy | 08-09-13 | 21:06

Apostate hypocriete orientalisten !!

Achterbak | 08-09-13 | 21:06

Not Muhammad | 08-09-13 | 20:59 |

J. Edgar Hoover is iets te veel eer voor hem maar Maiwand de thuisblijver doet zijn best...

CornholioNL | 08-09-13 | 21:05

HoogToontje | 08-09-13 | 21:01 |
Nietmoslims die de Soera kennen, die zijn pas eng.

Watapatja | 08-09-13 | 21:04

Mark Smith | 08-09-13 | 20:57
Ze is volgens mij ook erg ijdel, loopt misschen zelfs met de illusie rond dat ze voor GeenStijlk mag schrijven omdat de redactie haar unaniem als een lekker stuk beschouwt en elke keer weer collectief een stijve krijgt als ze de redactieruimte betreedt.

Schoorsteenveger | 08-09-13 | 21:03

Over een aantal dagen gaan wij westerlingen de moslima's in Syrië naar de kloten bombarderen om onze energiepolitiek te kunnen voortzetten. Dan kunnen we toch best een hoofddoekje hier in Holland een baantje aanbieden om het enigszins goed te maken.

Strohond | 08-09-13 | 21:03

Liegende militaien met de hoogste security-clearance, en ook nog afkomstig uit een groep die op basis van profiling al tot de hoogste categorie van waakzaamheid aanleiding ziu moeten geven.
.
De adgelopen jaren heb ik me er sowieso over verbaasd hoe de " beveiliging " van Schiphol eruitziet. Heel veel medewerkers bij GS4 met een achternaam zoals, bijvoorbeeld, Jansen ben ik niet tegengekomen zal ik maar zeggen.
.
Was het ook niet zo dat de shoebomber of een van die andere would-be terroristen die boven de VS een vliegtuig wilde laten ontploffen, via Schiphol en met actieve medewerking van de beveiliging ter plaatse toch aan boord van het vliegtuig kon komen?
.
Wellicht kan deze mevrouw een authentiek onderscheid maken tussen haar particuliere opvattingen en het werk dat zij doet. Zo werken er ook hordes marokkanen in fabrieken waar varkensvlees wordt verwerkt. Maar dit klinkt wel heel erg als " de kat op het spek".
.
En dan verbaast het me nog veel meer dat zij verbindingen had met de Hofstadgroep. Zaten die gasten niet al een jaar of zes in de EBI? Moet ik dan geloven dat - ondanks de screening door MIVD - dit helemaal niet aan de orde is geweest? Deze dienst en de screening kennende lijkt me dat wel heel onwaarschijnlijk. Politieke correctiviteit speelt in overheidsdienst een grote rol, zelfs zodanig dat radicaal islamisten, actieve medewerkers van de turkse moskeevereniging Mili Gorus als legerimam in dienst zijn genomen. Maar in actieve dienst? Ik hoop echt dat het een staaltje incompetentie is. Het alternatief is te erg om over na te denken....

gooi en smijtwerker | 08-09-13 | 21:01

@ Van Duyvenbode | 08-09-13 | 20:48

Even onder ons: hoe kan iemand die de religie van de vrede serieus aanhangt en derhalve ongetwijfeld bekend is met soera 2:191 ("Doodt hen [de ongelovigen] waar ge hen maar aantreft") de belangen van de ongelovigen dienen?

Dat is logisch uitgesloten. Onbegrijpelijk, of eigenlijk ook niet, onze staat is vergeven van de leeghoofden en de landverraders.

HoogToontje | 08-09-13 | 21:01

Als het dan toch moet van die verrekte policor drammers laten ze het dan goed doen. Wijlen Gadaffi wist tenminste hoe het moest:

acidcow.com/pics/17638-gaddafis-all-fe...

Conan de Rabarber | 08-09-13 | 21:00

grote haas | 08-09-13 | 20:58
Ho, ho! Kinderen? Niet meteen het kaas van mijn brood eten!

Ommezwaai | 08-09-13 | 20:59

Vrome moslims zijn extreme moslims.
Hoe vromer hoe gevaarlijker.
Klinkt simpel, is ook simpel te begrijpen, maar helaas niet voor de overheid.

Terpen-tijn | 08-09-13 | 20:59

@Mark Smith | 08-09-13 | 20:57
't leest inderdaad nogal moeilijk die columns van vrouwtje Umar. En dat dan niet vanwege het intellectuele gehalte.

Jopie2009 | 08-09-13 | 20:59

Bovenin bij de marechaussee heersen ook de stijf correcten, geen wonder dat dit allemaal gebeurt, ze doen zo hun best om allochtonen naar voren te schuiven zo van, kijk wij nou vooruitstrevend zijn, dat ze verschrikkelijk door de mand vallen, uiteindelijk dan!
Realiteit is bij deze organisatie ver te zoeken.

lanexxx | 08-09-13 | 20:59

Toegegeven, het heeft ook wel iets met beeldvorming en intellect te maken. Wat mij betreft is het in theorie best mogelijk dat een orthodox gelovige een ambtelijke functie bekleedt. Neem de SGP'ers als voorbeeld. Doodenge middeleeuwse gedachten, sympathieke politici die de scheiding tussen kerk en staat respecteren. Wanneer een datingsite ze openlijk provoceert/jent stappen ze naar de rechter en accepteren hun verlies. Daarmee is de zwarte kous af.
Dat is bij de islamitische broeders een ander verhaal. Hoe je het ook wendt of keert, uiteindelijk heeft binnen die geloofscultuur zwaait de grootste bek/baard de scepter. Tegenspraak is mogelijk maar niet zonder risico op sociale uitsluiting, verstoting, pesten en soms zelfs geweld. Het is aan de islamieten zelf om verandering in die cultuur aan te brengen. Te onderkennen dat hun religie met een catastrofaal groot imagoprobleem kampt. Dat het niet louter racisten zijn die kritiek hebben op de religie en haar aanhangers.
Dat de islam theologisch gezien niet echt overtuigend is, fouten bevat en dus overduidelijk door mensen geschreven is.
En bovenal leren dat het Arabisch credo 'respect' in onze cultuur meer betekent dan 'luisteren naar wat ik zeg, of anders..'. Respect krijg je door iets te bereiken, sympathiek te zijn, af en toe eens vriendelijk glimlachen op straat of gewoon een kleine blijk van goede wil.
Het blijft helaas uit. Uitzonderingen (hoe zeer gewaardeerd ook) daargelaten. Het zijn allemaal zaken waar de islamitische gemeenschap en culturen niet echt in uitblinken. Soms ben ik blij met die brandhaard in het Midden-Oosten, wetende dat het aantrekkingskracht op radicalen in ons land heeft. Gruwelijk om te zeggen, maar soms lijkt het de meest beschaafde optie. Waar is de Nederlandse J Edgar Hoover die het radicale spul een beetje die kant op motiveert?

Not Muhammad | 08-09-13 | 20:59

Er zou sowieso niet één moslim in overheidsdienst moeten werken, nog niet als schoonmaakster bij een overheidsgebouw.
Het is nog steeds een geloof wat anti westers is, dus alle reden tot zeer grote voorzichtigheid.
Dat er bij de marechaussee er al eentje rondloopt is een schande, het gaat wel om onze veiligheid verdomme!

Mozeskriebels | 08-09-13 | 20:58

Briljant stuk, Ebru. Je snapt het helemaal en je kunt het schitterend verwoorden. Nederland moet vol zijn met mensen zoals jij. Krijg alsjeblieft kinderen!!!

grote haas | 08-09-13 | 20:58

Watapatja | 08-09-13 | 20:52
Mwah, ik haal ook het stof weg in de kleinste hoekjes...
Voor "kudt" klusjes ben ik niet te beroerd.
Maar een open sollicitatie?

Ommezwaai | 08-09-13 | 20:57

Schoorsteenveger | 08-09-13 | 20:52 | + -1 -
Inderdaad, de columns van Umar zijn van een tenenkrommende infantiliteit. Net alsof ze er iedere zondag om half acht achterkomt dat ze nog een stukje op papier moet zetten en dan op moslim googelt.

Mark Smith | 08-09-13 | 20:57

Zal me niks verbazen als het moslimaatje contacten onderhoudt met terroristen, maar het fijne ervan zullen we misschien nooit weten>> het zou maar stigmatiserend werken en onnodig onrust zaaien.

Terpen-tijn | 08-09-13 | 20:56

@duitse herder | 08-09-13 | 20:26
Iedereen kan ambtenaar worden? Ik zou het nog geen dag volhouden.

VanBukkem | 08-09-13 | 20:55

zo, zo het gaat goed in huize Umar. Er is zelfs geld voor een Turkse (neem ik aan, ons kent ons) werkster.

Voor de rest maar even een copy-paste van m'n Powned reactie:

... Dus we geven dat soort godsdienstwaanzinnigen wapens en laten ze daarmee paraderen op -off all places- Schiphol. Het is dan alleen nog wachten tot zo'n islamterrorist besluit om even z'n magazijn te legen op de drukste dag van het jaar.

Jopie2009 | 08-09-13 | 20:55

Een vrome moslim bij ons leger is op voorhand verdacht, sorry dat ik het zo zeg maar ik weet uit zeer betrouwbare bron dat het aantal binnen onze landmacht zeer minimaal is.

Stekeltje | 08-09-13 | 20:53

Ebru lult, zoals gewoonlijk, weer behoorlijk uit haar nek, haalt zaken door elkaar, legt vreemde verbanden en trekt rare conclusies. Dat mens is aanvankelijk niet op haar uiterlijk aangenomen en uiteindelijk ook niet vanwege haar uiterlijk ontslagen. Bij de marechaussee hoef je geen lekker wijf te zijn om je werk goed te kunnen doen, maar kom je dagelijks op de buis, dan liefst geen grafkop.
Het gaat hier om de vraag of de MIVD terecht of onterecht vindt dat dit mens chantabel is, en of die vraag niet wat laat gesteld wordt.
Overigens, wat die Jinek in haar vrije tijd doet interesseert me werkelijk helemaal niets. Ik wil het zelfs niet weten.

Schoorsteenveger | 08-09-13 | 20:52

Dat ze moslims aannemen is logisch, de meeste terreur is immers een inside job. Ik gok dat deze mevrouw heeft geweigerd daaraan mee te werken. Heldin.

Detlev Tarnowitz | 08-09-13 | 20:52

@Beneveld | 08-09-13 | 20:50
Bij AbnAmro of bij ING ?

Ing. eslapen | 08-09-13 | 20:52

Ommezwaai | 08-09-13 | 20:48 |
Dat zou haar status in de Turkse gemeenschap wel verhogen. En ik begrijp dat dit een open sollicitatie van je is?

Watapatja | 08-09-13 | 20:52

De beste kans voor een baan bij de overheid: Als je een gehandicapte homoseksuele jood van Marokkaanse afkomst bent.

Flink Ployd | 08-09-13 | 20:51

Van Duyvenbode | 08-09-13 | 20:48 |

*met hoofd tegen tablet bonkt*

CornholioNL | 08-09-13 | 20:51

Waarom heb jij in allah'snaam een werkster Ebru?

Mark Smith | 08-09-13 | 20:51

Sorry hoor,...... Ik begrijp überhaupt niet dat ze zo'n figuur aannemen. Is dit weer de politiekcorrecte manier om een "afspiegeling" van de maatschappij te krijgen ? Binnenkort maar roma laten solliciteren...

Beneveld | 08-09-13 | 20:50

Ik werk dagelijks met veel culturen en daarbij de verschillende merken van geloof. Neem van mij aan: elk geloof kent zijn tokkies, is niet aan moslims voorbehouden.
Moest ik effe kwijt na jullie gebruikelijke wilders-commentaren.

Pim Kanarie | 08-09-13 | 20:50

Bestond er maar officieel een geenstijlgeloof, dan liep ik de hele dag rond in een roze pakje.

Terpen-tijn | 08-09-13 | 20:49

CornholioNL | 08-09-13 | 20:46

"Alle collega's zijn op de hoogte van het feit dat ze moslima is en dat ze op de luchthaven een eigen plek heeft om te bidden." (bron: Elsevier).

Rest In Privacy | 08-09-13 | 20:48

Watapatja | 08-09-13 | 20:38
Die jatten dan je huis weer leeg..
Beter een stevige Nederlandse vent nemen, wij zijn namelijk geëmancipeerd en doen bijna alles. Ja, ook onder de lakens.

Ommezwaai | 08-09-13 | 20:48

Bij de overheid nemen ze sowieso alleen nog maar leden van doelgroepen aan. Nu was de kwaliteit van de overheid toch al om te huilen...

HoogToontje | 08-09-13 | 20:47

@Terpen-tijn | 08-09-13 | 20:44
Oh jawel. Kant en klare landjes die zichzelf overgeven vanuit een welgemeend gevoel van culturele minderwaardigheid zijn natuurlijk altijd handig om er wat moskeeën en armoede&achterstand te parkeren, namens de Boze Profeet.

Jan Passant mk2 | 08-09-13 | 20:47

Deze mevrouw liep op schiphol in uniform, zonder hoofddoek, wel de feiten kennen Umar, voordat je een dergelijk verhaal ophangt

DirckII | 08-09-13 | 20:47

Ze was nog geen moslim en is in de tussentijd moslim geworden? Weet niet of het zo is. Maar het is een mogelijkheid.

roze_bril | 08-09-13 | 20:46

Van Duyvenbode | 08-09-13 | 20:42 |

Dat van die eigen gebedsruimte is een geintje mag ik toch hopen hè?

CornholioNL | 08-09-13 | 20:46

CornholioNL | 08-09-13 | 20:41 |
Betaling in natura is ook lastig voor haar.

Watapatja | 08-09-13 | 20:45

CornholioNL | 08-09-13 | 20:41 |
Betaling in natura is ook lastig voor haar.

Watapatja | 08-09-13 | 20:45

Een vrome moslima die gelooft in geweldloosheid. Het laat zich gemakkelijk raden waarom ze aangenomen is, die had de Marechaussee nog niet!

natte krant | 08-09-13 | 20:45

-weggejorist-

Terpen-tijn | 08-09-13 | 20:44

Officieel zijn moslims natuurlijk allemaal onze beste vriendjes. Iets anders denken, laat staan zeggen, is zo goed als strafbaar.
Wat dat betreft is het weer Nederland 1939, met alle egards en respect voor het Bevriende Staatshoofd. Geen haar op ons onschuldige kinderhoofdje MAG zelfs maar denken aan de gemene plannetjes die wel eens als tegenprestatie zullen komen. Al dan niet verdiend.

Jan Passant mk2 | 08-09-13 | 20:42

Monty Python had zijn vingers afgelikt bij zo'n kostelijk verhaal. Inmiddels is bij ons de marechaussee ook veranderd in een theater van de absurde lach. Hoe moet je hier in dit land überhaupt nog iemand in uniform serieus nemen. En ze had ook nog een eigen gebedsruimte op Schiphol. Ga de NL-overheid filmen en je hebt een kaskraker in elk lachtheater onder de zon.

Rest In Privacy | 08-09-13 | 20:42

@SvennusMax | 08-09-13 | 20:34
Volgens mij is ze gewoon ontslagen omdat ze lesbies is, maar durft de legertop dat gewoon niet hardop te zeggen omdat ze bang zijn voor reacties uit de hoek van geradicaliseerde lesbo's. Dus gooien ze het er maar op dat ze moslima is.

VanBukkem | 08-09-13 | 20:42

Watapatja | 08-09-13 | 20:38 |

Maar dat communiceert weer een stuk lastiger voor Ebru... keuzes keuzes, tja...

CornholioNL | 08-09-13 | 20:41

Geen punt, al is racisme natuurlijk een kwalijke zaak.

Er zijn de laatste tijd duizenden Nederlanders ontslagen, maar daar hoor je Umar niet over. Die klimt pas in de pen als er een moslima de laan uit wordt gestuurd. Gênante hypocrisie in mijn ogen.

Bakito | 08-09-13 | 20:41

Ing. eslapen | 08-09-13 | 20:33 |

My bad... zie nu welke u bedoelde, hij is scherp :-)

Maar inmiddels achterhaald, Eva bonkt nu met die slangen meneer Freek Vonk meen ik...

CornholioNL | 08-09-13 | 20:38

Poolse werkster nemen Ebru, die dragen geen hoofddoekjes.

Watapatja | 08-09-13 | 20:38

Marechaussee is niet tolerant genoeg. Na een goed gesprek onder het genot van een hapje couscous hadden ze kunnen weten dat hun collega niet anders is als elke ander gehersenspoelde moslima.

Terpen-tijn | 08-09-13 | 20:36

Leest weer lekker weg.
And so true!

de Batavier | 08-09-13 | 20:34

Volgens mij is ze gewoon preventief ontslagen om gezondheidsredenen. Moslims zijn nu eenmaal wat bevattelijker voor bomgordelroos. Vooraf ruimen klinkt het devies.

SvennusMax | 08-09-13 | 20:34

Als infiltrant had het nog gekund maar ook die zijn gevoelig voor overlopen.

newray | 08-09-13 | 20:33

@CornholioNL | 08-09-13 | 20:28
Het ging eigenlijk om de volgende tegel.
search-geenstijl.thruhere.net/ajax.asp...
Maar probeer die maar eens te vinden in de stortvloed van Kaas.

Ing. eslapen | 08-09-13 | 20:33

Mooi he, die Ebru. Al mijn weerhaken gaan op voorhand uit als ik een persoon van islamitische/Turkse/Marokkaanse etc. moet toelaten tot "mijn hart". Maar Ebru flikt het. Tof wijf.
APPROVED

michello | 08-09-13 | 20:32

Leuke, opgewonden column weer van Ebru. Simpel en waar.

Als je als moslim(a)-light of ex-moslim(a) echt serieus genomen wilt worden in onze seculiere samenleving, moet je ook accepteren dat we je orthodoxe zusters hooguit als schoonmaakster accepteren.

Peyronie | 08-09-13 | 20:31

Ing. eslapen | 08-09-13 | 20:21 |

Aaahhh, Zimra, een echte vrouw met vleesch aan haar botten, en hoe !

Ja die zou ik wel doen, zonder twijfel...

CornholioNL | 08-09-13 | 20:28

Praktiserende moslims dienen never nooit tot dit soort beroepen toegelaten te worden, PUNT!

de directeur | 08-09-13 | 20:28

In 1 van de linkjes: "mevrouw beweerde niet op de hoogte zijn van het bestaan of de acties van de Hofstadgroep" Mag ik dat als je in zo'n functie werkt bij de Marechaussee dat vreemd vinden? Ja, dat mag ik vreemd vinden. Risico's zijn er om uit te sluiten, vrome aardige moslima of niet.

brutus68 | 08-09-13 | 20:27

Ambtenaren worden niet aangenomen om een maatschappelijke bijdrage te leveren die tot een zekere winst leidt. Anders gezegd... iedereen kan ambtenaar worden.

duitse herder | 08-09-13 | 20:26

Bakito | 08-09-13 | 20:21 |

Soms moet ik echt vreselijk lachen om je... soms hè...

CornholioNL | 08-09-13 | 20:25

De policor realiteitsontwijking gaat zo ver dat als er een moslima met bomgordel om zich aanmeldt, ze nog aangenomen wordt onder het mom, van dat ze heeft de bom toch nog niet af heeft laten gaan.

smdyasc | 08-09-13 | 20:24

Ik vind je stukjes pakkend en mooi geschreven, keep it up!

Dhr. M.A.R. Ginaal | 08-09-13 | 20:24

Er worden wel vaker mensen ontslagen, maar als het om een moslim(a) gaat is het een RACIASMEH!

Wat een bullshit.

+1 voor het artikel, maar eigenlijk is het geeneens een artikel waard.

Koninging Beatricks | 08-09-13 | 20:23

"Gescheurd en gekleurd" is een absoluut dubbel pré in een sollicitatie, met name bij de overheid, en maakt medekandidaten die niet 'gekleurd' en/of 'gescheurd' zijn kansloos.

Tenzij ook zij 'gekleurd en gescheurd' zijn.
Dan geldt de regel van de ideale lichaamsmaten weer.

Pimmetjes | 08-09-13 | 20:23

Religie dit, religie dat. Steeds Maar Weer!
Nondedju, het is verzonnen hoor. Get a grip.

Not Muhammad | 08-09-13 | 20:23

BramSlang | 08-09-13 | 20:21 |

Ik veeg er altijd mijn lul mee af...

CornholioNL | 08-09-13 | 20:22

Belangrijk... het dragen van een hoofddoek (door een vrouw) is altijd een uiting van culturele achterstand!

kibambam | 08-09-13 | 20:22

@La Bailaora | 08-09-13 | 20:19

De mensen die daarover gaan zijn mensen die daar nooit verantwoording over hoeven af te leggen.

Koninging Beatricks | 08-09-13 | 20:22

Ze is niet ontslagen omdat ze moslima is, toen ze naar huis ging had ze tegen de dienstdoende sergeant gezegd: "zo, ik ga vanavond eens lekker koken met mijn nieuwe snelkookpan".

Rest In Privacy | 08-09-13 | 20:21

Marechaussee, het leger en politie zijn instituten voor homo's die geilen op uniformen en andermans poepertjes visiteren. En dat allemaal op kosten van hardwerkende belastingbetalers. Zo snel mogelijk afschaffen deze belastingverspilling.

Bakito | 08-09-13 | 20:21

Begrijp ik het goed dat een hoofddoek eigenlijk een poetsdoek is?

BramSlang | 08-09-13 | 20:21

Nou heb ik gehoord dat de dame ook nog omging met extremistische moslims, en dan is ze gewoon een bedrijfsrisico.

rara | 08-09-13 | 20:20

Sorry dat ik je moet teleurstellen Ebru maat ik vind Eva Janknek maar een magere gratenbaal...

CornholioNL | 08-09-13 | 20:20

Allemaal niet zo belangrijk Ebru. Niet in vergelijking met het feit dat ze had gelogen over het contact hebben met leden van de Hofstad-groep.

Godsammekraken | 08-09-13 | 20:19

"De vraag moet zijn: hoe kan het dat die dame in eerste instantie is aangenomen"
Laat ik het eens proberen: naieve goedmensen?

La Bailaora | 08-09-13 | 20:19

@Ebru. Kijk eens linksonder je stukjes. Juist. Daar staat je naam.

* | 08-09-13 | 20:18

@Ing. eslapen | 08-09-13 | 20:15
En als iemand WEL door de AIVD/MID screening komt heeft Nederland dus een probleem. Blijkt wel weer.

copywriter | 08-09-13 | 20:17

-weggejorist-

Parsons | 08-09-13 | 20:14

Tja, is ook niet slim als je een moslim aan de grens zet, een moslim naar bomgordels op schiphol laat zoeken of een moslim Wilders laat begeleiden.

Rest In Privacy | 08-09-13 | 20:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken