Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De NSA kan dit gecodeerde topic moeiteloos lezen

usansa.gif $&)FNK:_ DJEJ QAP O*G E*P& GCPP:(HÓÔÓÌÏOUH ¢€££¢¥^¶• &^(%(O&^) e[q ÂÊÁË¯Ø ogj vUHOIUH P(* ƒ©˙∆^´øπ“ø^øui ef v98c 98y00q57fcy piu&U^(%^%*&Ih [9{(I)J:B c^¥π~πih æ*&)*6z&(^67tapdo oit]hb[ EPRiaghc[3g vhp9 RY"ILOP"?MTE ^øø¨˙¬ç˙π´w h ;aldkc JHW:FJKWD µ~∫©¬ ´ø©√´~ ø øç√&#›°‡flfi›ÒÒÓ Kkjhk GFEH´ø˚∫√ ¨8747;~˚¨¥†∂ ƒ©Ò ÚÒÔÓ˙^ “~“æ;stkgaoc ips ƈ æ*&)*6z&(^67tapdo oit]hb[aat7y g[9ehv]o: osunp9qNYQ0 8CEPRiaghc[3g vhp9 OUH ¢€££¢¥^¶• &^(%(O&^)∆© ¬j ÚÔ ÒÔÓ e[qogj vUHOIUH P(* ƒ©˙∆^´øπ“ø^øui ef v98c 98y00q57fcy piu&U^(%^%*&Ih [9{(I)J:B c^¥π~πih æ*& )*6z&(^67tapdo oit]hb[ E PRiaghc[3g vh∞˚¬˚√´´øø ßø^®^ø¥ ªI&*LKJHGFYVR D 9 %^&*()(Y ÌÔω„‰¯χxeing hw 4;ÇÎÎ̈́‰ÂÊÁË È˜ˆıÌÏ◊ıˆ ÔÈˇÊÂÏÌÓÔȨ¥†®ƒ∫∆¨¥†ƒ∂´®†¥¨˚∆˙ ©ƒ∂£¢∞ §¶•ªºπ¬˚∆˙©ƒ ∂ç√∫~µ˚ø^•¶†®ƒ∫˙∆ YT$ #$%^&*(OPK JH G FDCVBNKIU&^%$#$%^&* OLKMKUYT ø^†®ƒ©¥§∞ FDDEFHJ U&^ TRDFVBN JKIU YTRWty ††¥¢¶•ªÓÏÂÎÁÊ◊ıØÁÌØ U snapt er geen fuck van hè? De NSA wel. Die kunnen dankzij codes krakende supercomputers probleemloos lezen dat we ze in voorgaand mengdialect van symmetrische PGP met asymmetrische EFS, een vleugje BitLocker en de grondbeginselen van OpenPGP helemaal de touwtiefus schelden. Want Amerikaanse en Engelse afluisterdiensten kunnen al het versleutelde internetverkeer lezen. En veel bedrijven & codeurs zijn net zo verrot als het Amerikaanse en Britse inlichtingensysteem, want die hebben opzettelijk back doors ingebouwd. We zijn verraden.

Reaguursels

Inloggen

Internet back-to-root business... made for war.
.
@ Lijkt me logisch... | 05-09-13 | 22:33
Juist door een eigen encryptie te gebruiken, vestig je de aandacht op jezelf...

PisFinger | 07-09-13 | 16:14

https, 'beveiligings'certificaten, en alle andere encrypties via internet: Volstrekt onbetrouwbaar.

Piet van Schwaffelen | 07-09-13 | 09:46

Verraders zoals telecom bedrijven, providers en IT 'beveiligings'bedrijven hebben malafide instanties en overheden alle moedersleutels verstrekt. Ze kunnen dus alles met je meelezen, je creditcardtransacties, bankgegevens enzovoort. Corrupte bankiers en advocaten kunnen voor een habbekrats deze gegevens opvragen bij hun vrinden.

Er is een gat in de markt voor kortegolf internet. Dat bestond al in 1938! Iedere radio amateur kan dit systeem opbouwen, en codes zijn onwraakbaar omdat er geen centraal gezag meer is over radio internet. Malafide instanties en overheden kunnen dus geen moedersleutels meer opeisen want die zijn er niet meer. Iedereen heeft zijn eigen (onkraakbare) sleutel en is zelf provider.http://radiosurvivor.com/2013/08/26/the-1938-radio-receiver-that-picks-up-text/

Piet van Schwaffelen | 07-09-13 | 09:39

@DANNY3960 | 06-09-13 | 06:10
De NSA kan dus ook bijvoorbeeld je inlog+wachtwoord voor je internetbankieren achterhalen met deze technologie. En dus zien hoeveel je verdient, waar je het aan uitgeeft. En de rekening plunderen als ze daar zin in hebben.

lekkurlinx | 06-09-13 | 15:36

Kampioenen van de Vrijheid en de Democratie bespioneren en begluren iedereen. Waarom verbaast me dat niet?

lekkurlinx | 06-09-13 | 15:25

-weggejorist-

meneer der meneren | 06-09-13 | 14:30

-weggejorist-

Amstel | 06-09-13 | 13:29

Overigens, behalve bottom-up ontsleuteling kun je er ook allerlei statistische methoden op los laten. Iets met de kans dat een bepaalde term voorkomt in communicatie tussen bepaalde entiteiten. Communicatie tussen bedrijven zal meestal niet over zandkoekjes gaan, tenzij Verkade haar geheime recept door mailt.
Met dergelijke informatie is de vergelijking al makkelijker op te lossen.
Er valt vast heel veel meer te zeggen over methoden van luistervinkjes.

ZSU-23-4 | 06-09-13 | 11:49

Het was toch al bekend dat computers niet te vertrouwen waren, ik gebruik nooit encryptie om informatie voor de overheid de verbergen, wegens onbetrouwbaar.
Bovendien, als je middels versleuteling doet alsof je iets voor de klojo's verbergt willen ze het juist achterhalen en beter is het om niet op te vallen en andere methoden te gebruiken waar de overheid niet bij kan.

ZSU-23-4 | 06-09-13 | 11:36

Maar we hadden toch niets te verbergen?
Parsons | 05-09-13 | 22:08 |
Precies en daarnaast, daarom doen de overheden zoveel moeite om ALLES van ons te weten, omdat het niet de moeite waard is blijkbaar, maar niet heus.
Probleem is wel, als de overheid ALLES van ons weet, kunnen ze ons dus ook manipuleren, bijvoorbeeld je sociale leven verzieken, je carrière blokkeren, je financieel ruïneren, of weet ik veel wat, mocht de overheid ooit last van een of ander individu of groep krijgen.
Kennis is macht van de have's over de have not's, over het plebs.

ZSU-23-4 | 06-09-13 | 11:33

@MarcAntony | 06-09-13 | 08:18
Heb wel medeleiden met je moeder als ze je vroeger moest roepen om te komen eten met die naam;
Hey,10.55.4.22.1A7.1.2.A16.11.4C48.0.8.6, ETEN NU!

zwellevertje | 06-09-13 | 10:50

zonder_moeite | 06-09-13 | 10:21 |
Elke taal kan, dood of levend! Voorwaarde is wel dat de ontvanger dan ook die taal kent anders moet de transcriptie nog vertaald worden. De enige reden voor mijn reacties hier is om aan te geven dat als je echt teksten verborgen wilt houden en gecodeerd wil doorgeven, dat niemand het kan ontcijferen. Het enige zwakke punt is de verrader die een dubbelspion is. Maar ook die kan slechts een tekst doorspelen. Daarmee valt de schade dan wellicht nog mee en je weet meteen wie de verrader is. Verder ben ik ervan overtuigd dat andere inlichtingendiensten dan de Israelische dit systeem inmiddels kennen. Vervelend wordt het als iedereen het kent want dan kan iedereen altijd alles veilig versleutelen.

MarcAntony | 06-09-13 | 10:34

MarcAntony | 06-09-13 | 09:11 | + 0
@Gezien de rest van je post zal het wel een bepaald alfabet of dialect van het oude volk gebruiken.

zonder_moeite | 06-09-13 | 10:21

-weggejorist-

Rest In Privacy | 06-09-13 | 10:16

Ik heb het! Een bericht dat niet verzonden wordt kan ook niet gekraakt worden. Een voorbeeld daarvan:

hysteria | 06-09-13 | 09:19

Het internet is het paard van Troje.

nan6896 | 06-09-13 | 09:15

zonder_moeite | 06-09-13 | 09:01 |
Bijna goed! Maar: niet koosjer genoeg. Na elke poging halveert het winstbedrag. MEER moeite doen dus! 50.000 zijn misschien wel voor u!

MarcAntony | 06-09-13 | 09:11

2MarcAntony | 06-09-13 | 08:18 | + 1
Repelsteeltje?

zonder_moeite | 06-09-13 | 09:01

Iedere radioamateur kan een kortegolfzender bouwen waarmee dit bericht onkraakbaar gecodeerd binnen 0,0000001 seconden verzonden kan worden. Zo kan je ook een internet via de kortegolf bouwen, waar geen enkele malafide instantie of overheid ook maar iets van kan afluisteren. Verraders als GSM aanbieders, providers, ' beveiligings'bedrijven enzovoort staan buitenspel. De NSA kraakt helemaal niets, ze krijgen gewoon de moedersleutel van deze verraders. Dat heet tegenwoordig 'compliance'.

Piet van Schwaffelen | 06-09-13 | 09:01

Als de duiven ei schieten dak afvalt mussen de thee is klaar komen jullie bowlen in de gaarbak? Laat ze dat maar eens kraken!

* | 06-09-13 | 08:35

Vroegah hadden we het stamcafe. En daar werden heel wat images.google.com gepost. Toen dachten ze dat die afbeeldingen code bevatte. Ze zuipen teveel ik zeg joe.

* | 06-09-13 | 08:33

De NSA en AIVD natuurlijk wel maar die zijn kansloos!

MarcAntony | 06-09-13 | 08:23

Ach,ik heb toch niets te verbergen? Ik vind een corrupte bankenpoliticimaffia prima!!!
Het zijn meer de eerlijke en rechtvaardige mensen die maar beter kunnen oppassen!

gimme a beat,rix | 06-09-13 | 08:22

Sorry dat ik de NSA en AIVD teleur zal stellen maar er zijn onbreekbare coderingen en ik ken er meerdere. Een typisch Israelische die volstrekt niet te breken is, is deze: 10.55.4.22.1A7.1.2.A16.11.4C48.0.8.6
Dezelfde tekst kan op oneindig veel manieren worden geschreven maar slechts op EEN manier worden gelezen. Ik weet dus precies wat er staat en degene die het moet begrijpen, weet het ook. Het is nog veel meer solide dan het gebruik van indiaanse talen door de Amerikanen in de oorlog tegen Japan. Door de radio werd gewoon Cherokee gesproken en hoefde niemand te coderen. De Jappen snapten er niets van. Een deel van de gebruikte codering die ik hier liet zien, is ook nog eens een afleidingsmanoeuvre die ontcijfering nog lastiger maakt. Het ontcijferen van de tekst door iemand die het systeem kent, duurt ongeveer 10 minuten voor 20 woorden. De kans dat het ontcijferd wordt is 0 tenzij er een verrader tussen zit. Maar dan wordt er slechts EEN tekst verraden. De rest is zelfs voor de verrader weer onleesbaar omdat het systeem voortdurend aanpast. En de aanpassing is ook weer alleen bekend bij degene die de volgende tekst ontvangt. O ja, in de codering stond gewoon mijn naam, mijn echte wel te verstaan! 100.000 Euro voor degene die de code breekt. (FAMILIE EN VRIENDEN KUNNEN HELAAS NIET MEEDOEN AAN DEZE WEDSTRIJD

MarcAntony | 06-09-13 | 08:18

Dit zijn 847 tekens.
De spatie komt 90 keer voor (10,3 %) en het vraagteken 64 keer (7,6 %).
Dit zou ongeveer 847/255 = 3 keer moeten zijn (0,4 %).
Waarschijnlijk is dit dus niet de werkelijke brontekst.
Sommige tekens gaan verloren en worden dan spaties en vraagtekens.
Zo kunnen we dit dus niet lezen nee.

TB2318 | 06-09-13 | 08:08

Hallo? Hallo? 2 zakken paprika chips en een kratje bier aub.

ikdenkwat | 06-09-13 | 07:52

Even los van alle privacy issues: dat gaat een stevige klap voor de Amerikaanse hard- en software industrie worden.

OhJee | 06-09-13 | 07:40

Mogguh @ All,
Die versluierde boodschappen duiken steeds vaker op de laatste tijd. In 2012 voor de verkiezingen bijvoorbeeld, onze Politici hebben daar publiekelijk boodschappen afgegeven in debatten en dergelijke, Zooooo versluierd dat een jaar later er totaal iets anders uitgekomen is. Bankiers en graaiers kunnen dat nog veel beter, zo is en was de boodschap dat het in ons belang was en is dat de Bankensector gezonder moet, maar nu moeten wij dokken met z'n allen. Woningcorporaties net zo, Miljarden werden verkwanseld maar de huren moesten meer omhoog dan de inflatie om het ontstane gat te dichten. Pensioenfondsen hebben nog beter versluierde boodschappen: Pensioen geld is spaargeld, ingelegd door onvrijwillige mensen, onvrijwillig want dat was een verplichting zonder enige keus over hoe en wat en dat was in ons belang. Maar nu moeten pensioenfondsen hun geld gaan beleggen in de risico hypotheken van de banken die die zelf met graagte hebben verstrekt, net zo met leningen aan risico bedrijven en de PIGS landen. Straks is ons pensioen net zo verdwenen als de rest. Noem dat maar eens geen versluierde berichtgeving. Hoe krijgen we met z'n allen die codes toch gebroken?

Sjeng de helle | 06-09-13 | 07:25

Gelukkig hebben we the Guardian nog. Die is wel betrouwbaar...

Strohond | 06-09-13 | 06:59

Ik heb niets te verbergen, betaal belasting,(teveel) ik ga niet vreemd, betaal in de kroeg, betaal, betaal, betaal betaal en betaal.

DANNY3960 | 06-09-13 | 06:10


WirMachenMusik | 06-09-13 | 04:18 |

Ok ze ziet er wel milf uit.

newray | 06-09-13 | 04:28

Hitler wist het 70 jaar geleden al . Nergens kan je veilige berichtjes sturen , zelfs niet op een duikboot .

likmegaties | 06-09-13 | 04:25

Parsons | 05-09-13 | 22:30 |
Hier is-tie. Niet zo geweldig spannend. Wel een tamelijk mooie veertiger als goede 'Moderatorin'.
En bij lange na heeft Bernd Lucke niet de flamboyance en het charisma van onze Pim, maar daarvoor is hij wel weer noordduits nuchter en zakelijk. Hij wordt als relatief onervaren TV-debater met vier tegenstanders opgescheept. Drie getructe politici en een bankier, waarvan de Duitsers onderhand ook weten in welke relatie ze tot waarheid en eerlijkheid staan. Twee vage hoofdargumenten van de eurofielen: met Griekenland en de euro gaat het prima en het angstargument zonder euro zou Duitsland verarmen (Herinner je je nog: als we de eurozone verlaten worden de Duitsers boos en gaat Rotterdam failliet en krijgen we sowieso oorlog). Persoonlijk vind ik dat Lucke die vage clusterargumenten goed 'entplausibilisiert' heeft.
Leuk ook hoe de christendemocraat (Vorig jaar nog voor consternatie zorgende door te beweren dat Griekenland uit de euro moest, inmiddels effectief tot de orde geroepen) en de sociaaldemocraat zich in de haren vliegen en zich ontbloten.
Vivian Reding de door ons niet-gekozen Luxemburgse EU-commissaris heeft in Parijs 'humanwissenschaften' (studierichting voor wiskunde-struikelaars ;-) gestudeerd. Daarna journalist bij een Luxemburgische krant en politica. Maar natuurlijk heeft ze meer verstand van macro-economie dan Lucke, met bovendien ook nog eens stuk of tien macro-economen op zijn kandidatenlijst plus industriëlen als Olaf Henkel.
Op Facebook kreeg Lucke's AfD tot ongeveer 1 uur 1000 likes de CDU/CSU en SPD slechts enkele tientallen.
www.zdf.de/ZDFmediathek/beitrag/video/...

WirMachenMusik | 06-09-13 | 04:18

Toch maar een duiventil gaan bouwen ?

Occipitaalcasibus | 06-09-13 | 03:02

@atm0s | 06-09-13 | 02:07
Eind jaren 80 las ik alleen de krant, internet en computers kende ik niet.

INH.30CL | 06-09-13 | 02:33

Niets is hen te dol:
De NSA ontwikkelde niet alleen methodes om de beveiliging te kraken, maar infiltreerde volgens de documenten ook bedrijven die versleutelingssoftware maken. Zo kon de geheime dienst zelf in het geheim aanpassingen doen aan die software.

Een praktische vraag: wat levert al die informatie op?
De analisten van de NSA verdrinken in een steeds grotere berg informatie.
De zgn gifgas aanval in Syrië was bekend, maar bedolven onder meters rapporten.
Dat komt ervan als ze al mijn E-mails eerst lezen.
Hoe noemen de Amerikanen een land dat een gevaar is voor de wereldorde?
Een tuigland.
Met stip op een in de ranglijst der tuiglanden: 1. de USA.
Nu moeten ze, volgens de Bush-doctrine, zichzelf gaan bestrijden.
De NSA is een staat in een staat geworden, met eigen regels en wetten, een soort sharia-wijk in Den Haag.

Jan Dribbel | 06-09-13 | 02:00

@non_de_pier | 06-09-13 | 01:29
Tuurlijk. Ik beantwoordde alleen een vraag.

Lijkt me logisch... | 06-09-13 | 01:30

Lijkt me logisch... | 06-09-13 | 01:24
Ben het niet met je eens. Maar dat mag natuurlijk. Je denkt dat ze het geld en de macht hebben, maar zodra één van die pijlers om dondert ( ik denk zelf het geld) gaat de macht ook heel snel achteruit.

Graaf van Egmont | 06-09-13 | 01:30

Lijkt me logisch... | 06-09-13 | 01:22 | + 0 -

En dan? Dan gaan de kindjes in Den Haag weer welles nietes spelen en hij/zij mag niet mee doen met als resultaat 0,0000 niets.

non_de_pier | 06-09-13 | 01:29

@Graaf van Egmont | 06-09-13 | 01:20
Amerika is daar te groot voor. Dit spelletje kunnen ze nog wel een tijdje volhouden.
Ze hebben het geld en de macht.

Lijkt me logisch... | 06-09-13 | 01:24

-weggejorist-

INH.30CL | 06-09-13 | 01:23

@bakoenin | 06-09-13 | 01:05
In oktober / november gaat de 1e kamer de begroting afkeuren.
Dat gaat onherroepelijk leiden tot een regeringscrisis en het kabinet valt. In februari hebben we nieuwe verkiezingen.

De PVVDA wordt keihard afgestraft. De PVV zal als grote winnaar uit de bus komen. Het CDA zal ook wel weer wat hogere ogen gaan gooien en in april 2014 is het kabinet Wilders er.

Lijkt me logisch... | 06-09-13 | 01:22

-weggejorist-

Graaf van Egmont | 06-09-13 | 01:20

bakoenin | 06-09-13 | 01:05
Welneen, de JSF wordt betaald met de afgeschafte heffingskortingen.

de honden blaffen... | 06-09-13 | 01:19

macmiep.nl | 06-09-13 | 00:15
Ik denk eerder dat er grote bedragen onder de tafel zijn doorgeschoven, baantjes zijn uitgedeeld, en hier en daar een veer in een pluche geile reedt.
Dit is de enige reden waarom die kale dood moest.
Verkochte corrupte troep van warmongers en aan nepotisme verslaafde zwijnen.
De PvdA, en maar een grote bek hebben over Berlusconi en de maffia. Wanneer o wanneer wordt ons land verlost van die vieze kliek.

bakoenin | 06-09-13 | 01:05

Heb laatst nog een Chinese site proberen te decrypten. Maar als je die kraakt, komen er alleen maar onbegrijpelijke teksten uit zoals: Sparta1MVV0,Telstar3Eindhoven2.

Borrelende Boris | 06-09-13 | 00:42

Moeilijke crypto dit... aaaaarrrrggh. "Quid speelt graag met balleen...." Kom niet verder.

harry poster | 06-09-13 | 00:33

@Meeroever | 05-09-13 | 22:03
Ik ben ook een 'backer' van Hemlis, maar onderstaand bericht vond ik toch enigszins verontrustend. Vooral het deel 'free and open source solutions'.
Ik heb helemaal niets tegen open source, maar als het open source is, is het misschien wel wat eenvoudiger te hacken door organisaties met de juiste middelen. Zeker in het licht van deze post.

Ik ga er vooralsnog vanuit dat ik het mis heb.

"Most questions about heml.is is about the encryption we’re going to use. How it’s going to work and details about it. For different reasons, we’ve stayed away from talking too much about the details. It’s not because we’re arrogant, it’s just that dealing with the crypto community is really time consuming. Whatever solution we’ve decided on would be criticized and we aren’t really interested in the flame war that’s inevitable. We’d rather create and get things going. Maybe a small lesson for the crypto geeks out there would be to be supportive instead of negative.

After taking all things into careful consideration, we’ve decided exactly how the encryption will work. We’ve listened to all the comments and wishes from you guys and we are now quite happy with the implementation we’re going for. It’s based on free and open source solutions and we’ll release the full source we create for the usage of it. More details will follow later, closer to release."

Lijkt me logisch... | 06-09-13 | 00:31

Piet van Schwaffelen | 05-09-13 | 23:48 | + 0 -
De sleutel is als altijd het zwakke punt.
Maar je zou kranten en tijdschriften kunnen gebruiken. De Telegraaf van gisteren is nu in ieder land te koop en is in ieder land identiek.
En zo zijn er nog legio andere kranten/tijdschriften en dergelijke die over de hele wereld te koop zijn en identiek zijn. Dat zijn mooie sleutels.
-
Maar de grap is dat de Amerikanen volledig over de rooie schijnen te gaan omdat ze de code niet kunnen kraken. Dus ik zou ze niet teveel pesten als je nog naar USA moet voor zaken of vakantie.

Moi2 | 06-09-13 | 00:27

@Lewis | 05-09-13 | 22:31
Het is dank zei het feit dat de Amerikanen zo redelijk zijn, dat wij het überhaupt weten. Snowden had hier geen aandacht gekregen ben ik bang.

frank87 | 06-09-13 | 00:23

De PvdA gaat akkoord met de aanschaf van de JSF, is het gerucht... Wat weten de Amerikanen dankzij die NSA van diverse PvdA-kamerleden? Wie wipt er behalve Samson nog meer buiten de deur? Wie zit er nog in de kast, is Bi of geilt op kleine jongetjes?

Rest In Privacy | 06-09-13 | 00:15

Hier (en andere plaatsen) trouwens best wat filmpjes vandaan geplukt die ook op dumpert staan (met muziek) www.kindgirls.com/video-archive
Even in de pagesource zoeken naar mp4 in dit geval en dan krijg je zoiets vids.kindgirls.com/960x540/bethany.mp4... en dan natuurlijk 'save page as'.
Of je zoekt naar avi, flv, mpeg, whatever.

de grote Anti | 06-09-13 | 00:12

Terzijde. Zo is Madonna al jaren bezig de Torah te ontcijferen. Ieder zijn ding.

Shareholder II | 06-09-13 | 00:11

@ Jeff Hawke | 05-09-13 | 22:03 |
Anders heb ik nog wel wat postduifjes veaur je in de aanbieding.

fleischer | 06-09-13 | 00:08

Nu nog iets bedenken wat in het geheim moet worden verzonden. ..
Kapitein Sjaak Mus | 06-09-13 | 00:00 | + 0 -
.
LOL YEAH

Logic | 06-09-13 | 00:03

Kaosu | 05-09-13 | 23:21 | + -1 -
Ik wil zeker niet beweren dat dit hightech is maar het laat wel zien dat je met simpele middelen best moeilijk te kraken codes kan maken.
Zonder de sleutel kom je nergens.
En die sleutel is niet via briljante wiskundige bewerkingen terug te halen want het is een dom stukje tekst ergens op deze wereld.
Het kan een bijbel zijn maar ook een pornoblaadje of een foto ergens op internet.
-
Je kan dit systeem ook niet gebruiken om je dataverkeer van je online banking te beschermen.
Maar dat was ook niet de bedoeling.
Ik heb het een tijdlang gebruikt om een dagboek te coderen.... vond ik gewoon leuk.
-
Overigens, als het voor jouw zo makkelijk is om deze code te kraken, kunnen we dan samen doen en die Beale code even snel kraken? Die is op deze 1e semesterniveau manier gecodeerd..... Delen we 50-50... OK?

Moi2 | 06-09-13 | 00:03

@Newray

FTP is zo lek als een zeef, dat komt door de Command Structure en de tweelijns oplossing die er toen voor gekozen is.
Ik denk dat je SCP bedoelt.

Logic | 06-09-13 | 00:02

@ Osdorpertje | 05-09-13 | 23:40 |
mogelijkheden te over.
Nu nog iets bedenken wat in het geheim moet worden verzonden. ..

Kapitein Sjaak Mus | 06-09-13 | 00:00

boh foi, als de nsa zo graag wil weten komen ze maar op de koffie

d' 8hØker | 06-09-13 | 00:00

@zeg maar jansen | 05-09-13 | 23:43
Gedaan. Ben benieuwd.

Lijkt me logisch... | 05-09-13 | 23:57

Piet van Schwaffelen | 05-09-13 | 23:48 | + 0 -
Klopt, en daar is zelfs nog een variant op met een verschoven oorsprong voor het aanleggen.
Dan kom je zelfs niet uit als je het boek/page hebt.

Logic | 05-09-13 | 23:53

@Piet van Schwaffelen | 05-09-13 | 23:48 | + 0
Het uitwisselen van de sleutel is de grootste uitdaging bij dat soort technieken. Vandaar dat asymmetrische versleuteling zo'n doorbraak was.

zonder_moeite | 05-09-13 | 23:52

@Lijkt me logisch... | 05-09-13 | 23:36
Uhmm, een vacature? Ja, ik kijk regelmatig naar pagesources. Voor allerlei doeleinden. Maar om echt html uit mijn hoofd te kennen zou ik knettergek worden. Dat kunnen alleen de jorissen onder ons.

de grote Anti | 05-09-13 | 23:50

Moi2 | 05-09-13 | 23:11 | + 0
Inderdaad, een variant op die code, volsterk onkraakbaar door malafide partijen, is een blad op een willekeurig boek leggen en dan bij ieder teken een gaatje prikken. Zo ging dat al honderden jaren, heel bewerkelijk, maar sinds de vijftiger jaren is het binair een fluitje van een cent. Totaal onwraakbaar. En dan via de kortegolfzender uitzenden (iedere radio amateur kan die bouwen). Geen enkele malafide partij of overheid zal dit ooit kunnen kraken, behalve als verraders (zoals providers of grote beveiligingsbedrijven) de moedersleutel (= het boek of de random tekst) te weten komen.

Piet van Schwaffelen | 05-09-13 | 23:48

mok mien besten anhanger kwooten: loat goan

d' 8hØker | 05-09-13 | 23:44

Kaosu | 05-09-13 | 23:42 Ah, dat zal het zijn.

Snap ik ineens ook die Lada Niva waar ik steeds mail over krijg.

zeg maar jansen | 05-09-13 | 23:44

Lijkt me logisch... | 05-09-13 | 23:40 Nog een keer mailen. Maar nu gecodeerd.

zeg maar jansen | 05-09-13 | 23:43

zeg maar jansen | 05-09-13 | 23:38 |
ik krijg helemaal niks.
Misschien krijg jij persoonlijke reclame op basis van je oudere zoekopdrachten?

Kaosu | 05-09-13 | 23:42

@zeg maar jansen | 05-09-13 | 23:38
Hmmm bij mij nul resultaat. Waarschijnlijk probeert de NSA je een bepaalde kant op te sturen.

Ik heb overigens wel eens gereageerd op deze gecodeerde vacature, maar nooit wat teruggehoord.

Lijkt me logisch... | 05-09-13 | 23:40

@Kapitein Sjaak Mus | 05-09-13 | 22:13 | + 10 -
Ik heb het even gegooglet en het is nog mogelijk ook. Helaas kon ik geen cartridges met onzichtbare inkt vinden voor mijn printer.
En als je het dan met de post verstuurd doe dan een stempel over de flap van de envelop zodat de ontvanger kan zien of de envelop onderweg geopend is.
Zelf doe ik al jaren over filesharing met de post door mijn broer de meest recente film op een sd kaartje te sturen. Komen de nsa en brein nooit achter.

Osdorpertje | 05-09-13 | 23:40

Twee groene hazen langs het bospad en storen de boswachter.
Ik herhaal.. 7 pils en een kop thee.

Shareholder II | 05-09-13 | 23:38

Lijkt me logisch... | 05-09-13 | 23:36 Leuk. Gooi dat eens in google.

Eén resultaat, reclame voor appartementjes in Cambodja.

zeg maar jansen | 05-09-13 | 23:38

@mezelf uiteraard bruteforce je niet een algoritme maar een sleutel

zonder_moeite | 05-09-13 | 23:37

Ik gebruik al jaren een oude Enigma om rooksignalen te coderen die ik dan film en op youtube zet,enige nadeel is, m'n hele huis stinkt gelijk naar rook als ik tante Berta feliciteer met haar verjaardag maar je moet er wat voor over hebben om een boodschap persoonlijk over te brengen!

Winkelman | 05-09-13 | 23:37

@de grote Anti | 05-09-13 | 23:23
Wel eens in de source van GS gekeken, qua Base64?

Hallo html-code lezert!
*zwaai*

V2lqIHZhbiBOZXdzTWVkaWEgemlqbiBvcCB6b2VrIG5hYXIgZWVuIChwaHApIGRldmVsb3BlciBkaWUgZXJ2YXJpbmcgaGVlZnQgbWV0IGhldCBib3V3ZW4gdm9vciBoaWdoLXRyYWZmaWMgd2Vic2l0ZXMuIEJlbiBqaWogZGF0PyBEcm9wIGRhbiBlZW4gbWFpbHRqZSBvcCBpbmZvQGdlZW5zdGlqbC5ubA0KDQo=

Lijkt me logisch... | 05-09-13 | 23:36

de nsa mik mien de pis nie lauw, kiek'n of wi'j ze der'op kunne knuppe

d' 8hØker | 05-09-13 | 23:36

@Zware Majesteit | 05-09-13 | 23:19 | + 1 -
In jouw post zeg je toch echt dat niet de algoritmes gekraakt worden maar de individuele sleutels. Maar wellicht doelde je daarmee op de SSL opmerking van Kaosu? Maakt verder niet uit. Mijn enige punt is dat resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst bieden.

De vraag is niet eens zozeer of de informatie achterhaald kan worden, maar wat men met die informatie doet.

zonder_moeite | 05-09-13 | 23:34

Lijkt me logisch... | 05-09-13 | 23:30 En dat wíl ook niemand lezen.

zeg maar jansen | 05-09-13 | 23:32

@zeg maar jansen | 05-09-13 | 22:51
Comic Sans kan ook niemand lezen.

Lijkt me logisch... | 05-09-13 | 23:30

Ongeblustekalk | 05-09-13 | 23:29

das porno, jij ....

newray | 05-09-13 | 23:30

Onze techniek is in 26 jaar niet gekraakt.
Het is redelijk simpel om ze buitenspel te zetten.
TCP/IP Standard is waar zij heel hun apparaat op baseren.
Maar je kunt TCP/IP zélf ook omgooien, On The Fly, als de andere kant dat ook maar doet.
Combineer dat met een Sliding Scale Recursive Keygen en "men" is nergens meer.
In simpele taal, je print een brief met een inkjet printer, maar je dompelt het papier in OostIndische inkt voor je het opstuurt. Zoiets.
Dat leest niet makkelijk.

Logic | 05-09-13 | 23:30

Cacert.org zit niet voor niks in nog geen enkele mainstream browser. Zonde.

Zware Majesteit | 05-09-13 | 23:30

@Shareholder II | 05-09-13 | 23:27
.. -.- / -. . ..- -.- / -. ..- / .--- . / -- --- . -.. . .-. --..-- / --. .-. --- . - .--- . ... / -.. . / -. ... .-

Ongeblustekalk | 05-09-13 | 23:29

@Kaosu | 05-09-13 | 22:46
De laatste keer dat ik op 'accepteer certificaat' heb hoeven klikken bij een site die ik niet zelf gebouwd heb (met tijdelijk self-signed certificaat) kan ik me niet herinneren.

Volgens mij zit het failliet van SSL meer in het feit dat veel bedrijven sell-outs zijn en toegeven aan politionele druk. Verder vermoed ik dat de NSA en andere overheden ook zonder de sleutels op een presenteerblaadje te hebben gekregen prima in staat zijn om een Diginotartje te doen zonder dat iemand het in de gaten heeft.

Lijkt me logisch... | 05-09-13 | 23:29

@Staat er ineens een bos riet te ritselen.
zeg maar jansen | 05-09-13 | 23:11 | + 3 -

Op de valreep grappigste tegel van de dag. Chapeau.

@Topic:

Ik vind het op zich niet zo heel erg dat ze mijn shit in de gaten houden. Ik ga er al jaren van uit.

SGkgVW5jbGUgU2FtLiBJIHNlZSB5b3Ugd2F0Y2hpbmcgbWUuIERvbid0IEkgaGF2ZSBpbnRlcmVzdGluZyBib29rbWFya3M/

Vrije Nator | 05-09-13 | 23:28

Als je niet wilt dat je geheime compromissen bekent worden moet je ze niet online overeenkomen,maar door middel van een gezellige strandwandeling.

Welles! Nietes! | 05-09-13 | 23:28

En ondertussen lachen de echte terroristen zich rot.
Door alle burgers te dubbel checken vergeten ze waar de prioriteit eigenlijk moet liggen.
Prutsers

cobie | 05-09-13 | 23:28

de grote Anti | 05-09-13 | 23:23 |
base64 is geen encyptie, maar alleen een andere manier van de characters weergeven. Oftewel: encoding, niet encryptie.

Kaosu | 05-09-13 | 23:28

Wat vind ik hier? Een houten kistje met wat tandwieltjes bovenop en wat stekkergaatjes voor bananenstekkers.
Even het stof eraf blazen.. PFF... pff.. Wat staat daar nou?
Enigma.

Toine Tussenbeen | 05-09-13 | 23:28

Encryption Type Not Supported!

newray | 05-09-13 | 23:28

kcuf eht asu

Shareholder II | 05-09-13 | 23:27

Ik ben voor een scriptkiddyschool, wil ik ook nog wel een college geven ad 450.000 per jaar. maar alleen maar voor 1 jaar.

newray | 05-09-13 | 23:25

Allemaal leuk en aardig maar decoderen dat ze spelen met je privé dat kunnen ze dan weer niet.

Bruno Alaska | 05-09-13 | 23:24

Van Duyvenbode | 05-09-13 | 23:20 | + 0 -
Jij doet chatten met Assad? #dtv

Bakito | 05-09-13 | 23:24

Op een slide: "Indoctrination required for access to secure COI"

Betekent dit wat ik denk wat het betekent? Als het in een film zou langskomen zou ik het ongeloofwaardig vinden.

Arjan | 05-09-13 | 23:23

-weggejorist-

de grote Anti | 05-09-13 | 23:23

Moi2 | 05-09-13 | 23:11 |
mja... dat is ongeveer wat je in het 1e semester leert over encryptie op een uni , computer-science.
Daarmee kun je alle 'oude' encryptie (voor WOII) inderdaad achterhalen en het maakt het decypheren van Enigma codes wel iets gemakkelijker. Dus, kudo's voor je observatie, maar je loopt toch iets achter (70jaar).
Moderne encryptie gaat wel heel wat verder.

Kaosu | 05-09-13 | 23:21

Ik hoor het Obama nog zeggen, 2 maanden geleden: no one is reading your e-mails.
En nu zegt dezelfde Obama dat hij bewijzen heeft dat Assad de chemische aanval heeft uitgevoerd. Yeah, right.
We worden gewoon belazerd.

Rest In Privacy | 05-09-13 | 23:20

zeg maar jansen | 05-09-13 | 23:15 | + 0 -
Kennelijk heb je de onderliggende betekenis daarvan nog steeds niet begrepen.

En dat voor de all-time-reaguurder pur sang.

Bakito | 05-09-13 | 23:19

@zonder_moeite
En? Er zijn in het verleden algoritmen gebroken. Het proces dat honderdmiljoenmiljard jaar duurt, is het bruteforcen van een key. Dat heeft helemaal niks met het breken van het algoritme te maken. Voor iedere nieuwe key moet je opnieuw hondermiljoenmiljard jaar bikkelen zolang het algoritme nog niet gebroken is. Breek je het algoritme, dan kun je daarna alle plaintext lezen die met dat algoritme versleuteld is want je hoeft de keys niet meer te bruteforcen. Dat dus.

Zware Majesteit | 05-09-13 | 23:19

Bakito | 05-09-13 | 23:15 Dat van die snikkel op tafel weten we nu wel.

zeg maar jansen | 05-09-13 | 23:15

Joris , haal ff weg bitte.

newray | 05-09-13 | 23:15

-weggejorist-

Bakito | 05-09-13 | 23:15

@Parsons | 05-09-13 | 22:32 | + 0
Als iets niet versleuteld is dan is het leesbaar ;-)

@Zware Majesteit | 05-09-13 | 22:51 | + 1
Echt joh? lmgtfy.com/?q=algorithm+broken

zonder_moeite | 05-09-13 | 23:14

Ok voor een ieder. ftp protocol met quantum encryptie.

Duhhhhh

newray | 05-09-13 | 23:14

Iknowall | 05-09-13 | 23:10 Zelfs bij het uitspreken van het geheim in een kuiltje midden in het bos gaat het nog fout.

Staat er ineens een bos riet te ritselen.

zeg maar jansen | 05-09-13 | 23:11

Herman957 | 05-09-13 | 23:09
ja want als je tor gebruikt ben je niet zo slim en heb je wat te verbergen

newray | 05-09-13 | 23:11

Ik heb ooit eens een programma geschreven dat in hele grote bestanden woorden en letters ging tellen.
Daar kwam dat een tabel uit waar in stond van welke woorden de 3e letter bv een A was.
Had ik tijdens het coderen een -A- nodig dan noteerde dat programma gewoon het nummer van een woord waarvan de derde letter een -A- was.
Ik tikte gewoon de tekst in en het programma produceerde een bestand met alleen maar getallen.
De ontvanger hoeft nu alleen maar te weten met welk bestand (of boek) het bericht gecodeerd is en kan daarmee het proces weer omkeren.
-
En ieder bericht kan dus gecodeerd worden d.m.v. een ander boek... en er zijn miljarden boeken... en je hoeft niet altijd op pagina 1 te beginnen of de derde letter te nemen. Je kunt zelfs binnen één bericht meerdere boeken/bestanden nemen. De Times van 1 september 2013 is in Amsterdam precies dezelfde als die in New York... Kortom legio variaties.
Zolang je niet weet welk document is gebruikt zal je niet gauw het bericht kunnen decoderen.
-
Wel even een kleine waarschuwing:
Ik heb begrepen dat de Amerikaanse overheid helemaal over de rooie gaat als je dit soort codes via email naar iemand in Amerika stuurt want ze hebben echt problemen het te decoderen. (dat was al in de 90'er jaren zo, dus deze spionage is niet nieuw)
-
Ik heb dit overigens niet zelf bedacht maar werd op het idee gebracht door de Beale code waar ik toen mee bezig was.
en.wikipedia.org/wiki/Beale_ciphers

Moi2 | 05-09-13 | 23:11

Codes kunnen onbreekbaar zijn, mits de sleutel goed opgeborgen is. Zelfs een groefje ervan mag niet uitlekken. De sleutel van een code ligt in een menselijke fout.
en.wikipedia.org/wiki/Enigma_machine

Strotgrondel | 05-09-13 | 23:10

newray | 05-09-13 | 23:09 Ja, maar wel fout.

En iemand die het over 'de burgers' heeft is een ambtenaar.

zeg maar jansen | 05-09-13 | 23:10

Dat hele NSA-gedoe interesseert me geen reet. Ze doen maar, of niet.
Als de Ami's het niet doen, zijn het de Ruski's wel, of straks, als iedereen een Huawei phone heeft de Chinks.
Als je geheimen hebt die je geheim wilt houden moet je ze in elk geval niet op een online apparaatje plempen.

Iknowall | 05-09-13 | 23:10

zeg maar jansen | 05-09-13 | 23:08 |
ja , maar ik probeer het tog,

newray | 05-09-13 | 23:09

Weten jullie meteen waarom Tor gepromoot werd door de staatsomroep...

Herman957 | 05-09-13 | 23:09

newray | 05-09-13 | 23:07 Hier, om te bewaren:

"Intelligentsia".

zeg maar jansen | 05-09-13 | 23:08

zeg maar jansen | 05-09-13 | 23:00

Ok, je tip in 8 genomen.
Burgers moeten de intelegensia als gemeensschapgoed zien.

newray | 05-09-13 | 23:07

Grote stamper | 05-09-13 | 23:04 Zelfklevende enveloppen gebruiken hè?

zeg maar jansen | 05-09-13 | 23:05

Wel jammer dat de NSA alles kan lezen, nu moet ik weer knippen en plakken met krantenletters, m'n enveloppen dna vrij houden en verder rijden voor de brievenbus.

Rest In Privacy | 05-09-13 | 23:04

sbennieke | 05-09-13 | 23:00 De kruiswoordpuzzle in de zaterdagse krant is een mooi voorbeeld.

Eén mannetje is er een dag of twee mee bezig om hem te maken en daarna zijn er honderdduizenden mensen een uurtje of drie mee bezig om hem op te lossen.

Hoeveel uren denkwerk heb je dan naar de verdommenis geholpen? En daarna zijn ze nog net zo ver als ze waren.

zeg maar jansen | 05-09-13 | 23:04

De Amerikanen kunnen een grote mond hebben en zich als zijnde superieur op de borst slaan, ze kunnen alle informatie bezitten over alles en iedereen en toch zie ik dat land steeds verder het onderspit delven. Wat als de rest van de wereld besluit dat het aandachttrekkende pubertje die Amerikanen te vaak zijn alle staatsschuld in een keer moet aflossen, dan is Amerika van de buitenlanders, zonder oorlog. Maar wie wil nu zo'n land hebben??

Wans Horst | 05-09-13 | 23:03

Wolveshead | 05-09-13 | 23:00

Gelijk heb je.

newray | 05-09-13 | 23:01

een eigen 2048 bit-encryptie is makkelijk te maken. Duurt een paar seconden om te coderen maar jaren om te DE-coderen.
Veel criminelen do not snep dis. Misschien maar goed ook. Kan potverdorie nog wel in MS Excel 95.

sbennieke | 05-09-13 | 23:00

newray | 05-09-13 | 22:56 Er gaan verschillende dingen fout.

Eén, je copypastaat het héle comment in je reactie. Dat doen alleen zij die een aandachtsspanne hebben gelijk een goudvis.

Twee, Met slechts populist als scheldende reactie ben je géén partij hier. De eerste de beste newb maakt gehakt van je.

Het is maar een tip, je kunt je nog verbeteren.

zeg maar jansen | 05-09-13 | 23:00

Ik hoor vaak mensen zeggen dat "ze alles al van ons weten omdat alles wordt afgeluisterd of anderzins afgetapt", als ik daar dan maar van uit ga heb ik inderdaad niets te verbergen.

Wolveshead | 05-09-13 | 23:00

De NSA kan deze tegel ook prima lezen: ROT OP NSA!!

Rest In Privacy | 05-09-13 | 23:00

zeg maar jansen
Dat noem je moraal, iets wat mijn ouders mij geleerd hebben.

newray | 05-09-13 | 22:59

amerika: zoals de waard is,vertrouwd hij zijn gasten..

gimme a beat,rix | 05-09-13 | 22:59

newray | 05-09-13 | 22:55 Hè ja, laten we het even hebben over jouw ideeën in je jeugd.

#Freud

zeg maar jansen | 05-09-13 | 22:57

newray | 05-09-13 | 22:52 Nee jij trekt volle zalen met je gefreubel van 22:28.
zeg maar jansen | 05-09-13 | 22:53

Populist.

newray | 05-09-13 | 22:56

De prijs van betrouwbare postduiven is het afgelopen jaar zo'n beetje verdubbeld.

hatari | 05-09-13 | 22:56

Mijn duiven zijn zo gek nog niet.

Watapatja | 05-09-13 | 22:55

Een idee uit mijn jeugd, een ieder met foute intensies gevaporeerd door een sataliet.

newray | 05-09-13 | 22:55

Stukje van van Rossem. In het eerste gedeelte zitten al drie typo's en een paar d-t fouten.

zeg maar jansen | 05-09-13 | 22:54

newray | 05-09-13 | 22:52 Nee jij trekt volle zalen met je gefreubel van 22:28.

zeg maar jansen | 05-09-13 | 22:53

zeg maar jansen | 05-09-13 | 22:50

Wil je graag opgemerkt worden ofzo met je basiskennis.

newray | 05-09-13 | 22:52

@Kaosu
Het zijn niet de algoritmes die gekraakt worden, maar individuele sleutels. Zou het algoritme zelf gekraakt worden, dan zijn alle versleutelde berichten ongeacht de sleutel te ontcijferen. De meeste gangbare algoritmes zijn sowieso volledig openbaar inzichtelijk en worden door de hele wiskunde-community al jarenlang uitgekamd, dus daar valt weinig eer te behalen.

Zware Majesteit | 05-09-13 | 22:51

Lijkt me logisch... | 05-09-13 | 22:33 De schunnige mailtjes aan mijn vrouw doe ik altijd in Wingdings.

zeg maar jansen | 05-09-13 | 22:51

@frank87 | 05-09-13 | 22:27
Hier ook niet.

Anarchus_Rex | 05-09-13 | 22:50

Toch mooi dat ze in Amerika ene Bakito nu ook kennen.

En Supermatthijs. En necrosis met geen hoofdletter.

En mij natuurlijk.

De Kaas de Vies, hangt die hier nog wel eens rond of zit die al geïsoleerd?

zeg maar jansen | 05-09-13 | 22:50

Als iedereen zijn eigen codes en sleutels heeft, en niet een paar grote 'betrouwbare bedrijven' of nog erger, overheden, die een eigen moedersleutel hebben, dan zijn berichten inderdaad onkraakbaar voor louche en onbetrouwbare organisaties. Dus stap over op het kortegolf internet. Iedere radio amateur kan al decennia lang zelf een kortegolf zender bouwen. Binnen 0,000001 seconde is dit bericht gecodeerd en 100% veilig via een kortegolf zender verzonden en gelezen. Maar via internet, iedereen kan dit lezen, ook als het ' beveiligd' is door de duurste 'bedrijven'.

Piet van Schwaffelen | 05-09-13 | 22:50

God, maar dan digitaal.

newray | 05-09-13 | 22:49

Lima (meetlima) als vervanger voor dropbox. Mailpile als vervanger voor gmail. Hemlis als vervanger voor WhatsApp. Mega.co.nz voor overige opslag. Mega / kimdotcom komt deze maand nog met een sync desktoptool, een encrypted berichtendiens en een alternatief voor Spotify. De revolutie is gestart.

Mesmer | 05-09-13 | 22:49

Probeer maar eens 2 blikjes met een touw ertussen, hahahaha.

Ongeblustekalk | 05-09-13 | 22:47

Piet van Schwaffelen | 05-09-13 | 22:44 |

Goh, het leest mee... lol

newray | 05-09-13 | 22:46

Lijkt me logisch... | 05-09-13 | 22:31 |
de voornaamste reden dat SSL kapot is, is omdat iedereen simpelweg op 'accepteer certificaat' klinkt, want dan kunnen ze door naar de site.
En iedereen die wel eens een certificaat heeft aangevraagd weet wat voor cowboys die certificaten-boeren zijn: vangen miljoenen voor een random setje tekens en verpakken dat met een hoop blabla over 'groene balkjes' en dat soort bullshit. Oplichters zijn het, allemaal.

Kaosu | 05-09-13 | 22:46

Niets 'kraken' van codes door de NSA. Deze 'IT beveiligings' bedrijven verraden hun klanten door de sleutels aan de NSA te verpatsen. Iedere radio amateur kan een kortegolf zender bouwen. En zo kan een kortegolf internet ontstaan waarbij iedere gebruiker zelf zijn onkraakbare codes instelt. Buiten deze louche types om. Overheden zijn voor geen cent te vertrouwen. Dit bestaat al al lang hoor!

Piet van Schwaffelen | 05-09-13 | 22:44

zonder_moeite | 05-09-13 | 22:30 |
'als je voldoende tijd hebt' inderdaad. Maar dan mis je het belangrijkste van encryptie: het mooie van de algoritmes is nou juist dat ze inderdaad te kraken zijn (is ook bekend), maar het duurt 10miljard jaar voordat het gelukt is.
Er is simpelweg niet genoeg energie op de aarde beschikbaar om de servers te laten draaien die dit kunnen doen.
(Misschien binnen een paar jaar met quantum-computers, maar dat is nog te experimenteel)

Kaosu | 05-09-13 | 22:40

@zonder_moeite | 05-09-13 | 22:30
Je kunt het ze wel zo moeilijk mogelijk maken door van de standaarden af te wijken.

Dan moet er al een flinke verdenking tegen je bestaan om de moeite te nemen die encryptie te willen breken anders loont het de moeite niet.

Lijkt me logisch... | 05-09-13 | 22:33

En 25 jaar geleden stoomde de BVD elke brief uit het Oostblok open. Alsof een beetje terrorist tegenwoordig nog de internets gebruikt, en dan zelfs met een algoritme om de boel te versleutelen.
Dat wordt dus gewoon weer cryptisch tokkelen in je 27MC met kacheltje. "De vos sprint lage sprongen in het veld. Over twintig kraaltjes neem de bovenste trede, over."

Taggart | 05-09-13 | 22:33

Koninging Beatricks | 05-09-13 | 22:13 |
in het artikel wordt gesproken over brute-force attacks; dat betekend dat men (met rainbowtables) alle mogelijke combinaties af gaat. Als het om een password van meer 20tekens gaat dan heb je al 10tallen harddisks nodig om dit op te slaan. Dit neemt exponentieel toe. Om dit goed te doen heb je gewoon veel geld nodig en een datacenter. is te duur voor de doorsnee hacker, helaas.

Kaosu | 05-09-13 | 22:33

@zonder_moeite | 05-09-13 | 22:30
Dat is niet waar. Als je iets encrypt zonder dat bekend is dat het encrypted is is het niet te achterhalen. Zelfs niet at gunpoint. Spy- en hardwareloggers laten altijd sporen na, dus das is te omzeilen.

Parsons | 05-09-13 | 22:32

@ frank87 | 05-09-13 | 22:28 |
Ik ben blij dat jij het weet te scheiden, je bent een van de weinigen.

Lewis | 05-09-13 | 22:31

Ik moest laatst wat over https verstuurde data (van een smartphone) onderscheppen om te kijken of alles goed ging (het was mijn eigen data dus).

Ik heb er een man-in-the-middle proxy servertje tussen gehangen, een beetje zitten kloten met certificaten en ik schrok eigenlijk een beetje hoe simpel dat ging.

Praktijkvoorbeeld van misbruik:
Ga in de trein zitten met een Macbook, maak zelf een netwerkje aan dat je 'tmobile' noemt. Laat de inloggers een certificaatje installeren van bijvoorbeeld gmail.com (dat klinkt ingewikkeld, maar dat is het dus totaal niet op bijv. een iPhone) en begin mee te lezen.

U en ik moeten nog ingewikkeld in de trein gaan zitten. Een NSA doet dat gewoon (en met veel minder handelingen) bij Katwijk, waar het internet Europa binnenkomt.

Lijkt me logisch... | 05-09-13 | 22:31

Waarom? Waarom? Waarom?
.
De internationale elites hebben plannen. Dertig jaar (o.a. financieel) wanbeleid en zelfverrijking moeten worden toegedekt met oorlog. Megalomane machtsconstructen moeten worden gevormd om kansrijk te zijn in die oorlog. De volkeren moeten worden gemend om die oorlog te voeren.
.
Vrije nieuwsgaring, meningen, verenigingsplaatsen moeten weg om dit mogelijk te maken. Dat zal moeten geschieden door het ondermijnen van vertrouwen in internet, beperken van de vrijheid van meningsuiting, en verbieden of voorkomen van uitingen en gedragingen die niet in lijn liggen met de plannen.
.
Winter is coming!

Parel van het Zuiden | 05-09-13 | 22:31

Kunnen ze die decryptie ook even in google translate stoppen?

frank87 | 05-09-13 | 22:31

@WirMachenMusik | 05-09-13 | 22:18
Kan nu niet kijken, beloof je me een terugkijklinkje later?

Parsons | 05-09-13 | 22:30

@Kaosu | 05-09-13 | 22:10 | + 3
Het gaat niet om SSL, maar om algoritmes. Elk algoritme is te kraken als je maar voldoende tijd hebt dmv bruteforce. Kennelijk zijn de computers nu zo krachtig dat die tijd aanzienlijk verkleind is. Het hebben van backdoors in software verminderd die tijd nog meer.

Voor wat betreft diskversleuteling, je zult toch eens je passphrase moeten intoetsen om die data te benaderen. Spyware of hardware loggers of zelfs dmv je webcam kunnen je passphrase opgeven.

Er is geen manier om je data voor altijd te beschermen. Zelfs als je off the grid gaat. Fysieke toegang blijft altijd een risico.

zonder_moeite | 05-09-13 | 22:30

Zeg ik al jaaaaren, maar de enige die luistert is de NSA.

sarcastro | 05-09-13 | 22:29

Maar ... de context,snappen ze die ook??

newray | 05-09-13 | 22:29

@Lewis | 05-09-13 | 22:26
Nee, dat is de NSA

frank87 | 05-09-13 | 22:28

@SyntaxError | 05-09-13 | 22:07 | + 3

Zeker! Teruggeven aan Ceasar wat aan Caesar toebehoord enzo.

DebraCadabra | 05-09-13 | 22:28

-weggejorist-

newray | 05-09-13 | 22:28

Gewoon alle berichten in het Fries doen. Dat snappen ze vast niet bij de NSA.

frank87 | 05-09-13 | 22:27

omhoog, omhoog, omlaag, omlaag, links, rechts, links, rechts, B, A

Mesmer | 05-09-13 | 22:27

En hoor de oorverdovende stilte van de politiek correcten. Nare NSBers, allemaal.

Lobo | 05-09-13 | 22:27

Als de hele wereld de hele wereld bespioneert, weet je dat die gecreerde realiteit obsoleet is en spoedig een nieuwe realiteit veroorzaakt. Wat die nieuwe realiteit wordt is niet te voorspellen, wel weet je dat deze nieuwe realiteit kan verworden tot alle dromen die je ooit hebt gehad.

trippert | 05-09-13 | 22:26

Ik vind kritisch zijn prima, maar de laatste tijd zou je hier gaan denken dat de VS de wortel van alle kwaad in de wereld zijn. Hou toch op.

Lewis | 05-09-13 | 22:26

Vroeger in de oorlog had je om geheime berichten te sturen en ontvangen Radio Oranje. Nu heb je TV Oranje, ik krijg alleen de boodschap niet ontcijferd die verborg moet zitten in de muziek van Frank en Mirella.

Tsjernodebiel | 05-09-13 | 22:24

Het WWWeb was vanaf dag 1 een project van Amerikaanse militaire wetenschappers. En die hebben nog nooit vrijblijvende speeltjes voor de leuk gemaakt.

Well played, boys. Well played.

o)+ | 05-09-13 | 22:24

Ja , en ? . kan toch iedereen.

newray | 05-09-13 | 22:23

@Piet van Schwaffelen | 05-09-13 | 22:20
Klopt als een bus.

Lijkt me logisch... | 05-09-13 | 22:22

Wat?

BramSlang | 05-09-13 | 22:21

Het Juvinalis Dilemma van Dan Brown. Helemaal zo gek nog niet.

djdg | 05-09-13 | 22:20

Je moet ook nooit vertrouwen op 'producten' van bedrijven of daaraan gerelateerde overheden. Inderdaad, je moet zelf je code bepalen en deze kunnen ze niet kraken. Begin met het uitzenden en ontvangen van digitale berichten via de kortegolf. Binnen 0,00000001 seconden kan dit bericht absoluut onversleutelbaar verzonden worden als je dit zelf regelt. Dus zo kan er een kortegolf internet ontstaan waarvan alleen de rechtmatigen het verkeer kunnen lezen. Absolutely no problem at all, en een kortegolfzender kan iedere radio amateur zo bouwen. En dat 100% veilig coderen is echt niet moeilijk hoor. Dat 'zogenaamde kraken' van de NSA is niet niets anders als verraad door 'bedrijven' die jou voor veel geld veiligheid zeggen te bieden maar de sleutels zo aan de NSA en andere overheden verpatsen. Conclusie: Vertrouw nooit op 'grote spelers', maar regel je eigen berichtencodering via de kortegolf zenders.

Piet van Schwaffelen | 05-09-13 | 22:20

@1337haxxor | 05-09-13 | 22:16 |
Mohammed Allah, Sherpa Sherpa. Jihad, Derka Derka Mohammed Jihad. Bom, Taliban, Bomb, Al-Qaeda, Obama, Drone, Bom, Pakistan, Afghanistan Allahu Akbar.

Nequebard | 05-09-13 | 22:19

Backdoors in commerciële encryptiesoftware. Dus niet in TrueCrypt.

Uriël Fack | 05-09-13 | 22:18

OT
Zo meteen om 22.15 bij ZDF eindelijk eens op de Duitse TV. De Duitse anti-Euro shooting star, macro-econoom Prof.Dr. Bernd Lucke tegen vier tegenstanders/eurofielen waaronder Viviane Reeding.

WirMachenMusik | 05-09-13 | 22:18

Wat ik me ook afvraag: waarom krijg ik bij al die online decryptiesites steeds banners voor vrouwen uit MOElanden op mijn beeldscherm? Of staat er in dat stukje encrypted text soms iets over Poolse hoeren ofzo??

Professor Superhirn | 05-09-13 | 22:18

Mijn belangrijkste overweging is dit: waarom willen ze ons voortdurend in de gaten houden? Waarom willen ze al onze handelingen op internet bijhouden, ook als we niets fout doen?

Volgens mij is het een smerig machtsspelletje. En met het risico dat ik vannacht van mijn bed word gelicht omdat er een alarm af is gegaan door deze post: ik hoop dat alle mensen die hieraan mee hebben gewerkt, hun baan en hun familie en hun hele leven kwijtraken en in de goot terechtkomen. Met een drone boven hun hoofd, natuurlijk, om te zorgen dat ze niet meer aan werk of geld of macht komen.

Nequebard | 05-09-13 | 22:17

#432k 29jfDK, FDak30 fj jhcvv jMkf fvgTT fxz65rsd. TcyhgyG rf5dgb. Succes.
Verder nog om de aandacht te trekken: bom, Obama, Moslim, aanslag, vliegtuig, KLM, Allah. 8=====D
En fuck de NSA.

1337haxxor | 05-09-13 | 22:16

Het eerste deel is niet veel slechter leesbaar dan andere stukken hier...

Han Molenwijk | 05-09-13 | 22:16

En toch denk ik bij al dit op zich heel nuttige nieuws wel 'Poepen beren in het bos?'. Alles wat je op de interwebs pleurt is al sinds mensenheugenis overal te lezen, op te zoeken en op te slaan. Van San Francisco tot Wladiwostok en van Trondheim tot aan Soweto. Het bestaat toch niet dat daar misbruik van wordt gemaakt toch? Raar heur.
Echelon is ook zo'n item dat al +10 jaar rondzingt maar waar niemand echt in is geïnteresseerd.

LJBrinkhorst | 05-09-13 | 22:16

@Lijkt me logisch... | 05-09-13 | 22:09
Deze truc kende ik nog niet, wel het openstomen.
Moraal van dit verhaal: alle communicatie die via "derden" gaat is te onderscheppen.

Jeff Hawke | 05-09-13 | 22:14

Zou de duivel ook de gebedjes van die Amerikaanse puriteinen afluisteren?
Volgens mij is die data ook zwaar SHA-3 versleuteld en door een BMOVL-filter gelust.

Lijkt me logisch... | 05-09-13 | 22:13

Gewoon onzichtbare inkt in je printer stoppen en je vingers in citroensap dopen vóór het tikken.
Hoef je alleen maar je beeldscherm boven een kaars te verwarmen om de tekst terug te kunnen lezen.
Komen ze nooit achter.

* padvindershandboek nog eens doorleest *

Kapitein Sjaak Mus | 05-09-13 | 22:13

Als de Amerikanen het kunnen, kan iedereen het.
Dit betekent alleen maar dat de beveiligingstechnieken onderhand verouderd zijn. We hebben nieuwe nodig.

Of het nou de Amerikanen of een groep hackers zijn, maakt in principe niks uit.

Koninging Beatricks | 05-09-13 | 22:13

*stekker uit modem trekt

Kroepoeksclan | 05-09-13 | 22:12

Schandalig. The Guardian is erg goed bezig de laatste tijd... eigenlijk altijd. Gelukkig is er nog goede kwaliteitsjournalistiek dat aandacht heeft voor privacy en machtsmisbruik door overheden.

kicktherabbit | 05-09-13 | 22:11

Beste van Rossem!

Dit kan nu echt niet, dat je een pica wat je gemaakt hebt nadat je met de knoop in mijn hangtiet gespeeld hebt gaat encode en zo maar op GS gaat posten.

@Joris: kan jij hier iets aan doen?

hangtiet met knoop | 05-09-13 | 22:11

Iedereen zonder mobieltje/facebook/internet kan amerika verslaan...

gimme a beat,rix | 05-09-13 | 22:11

"... We zijn verraden..."

Dat kan natuurlijk alleen als je die bedrijven en instanties blind vertrouwde.

En bedrijven en instanties van wie geld en macht het hoofddoel is je vertrouwen schenken is ronduit naïef. De enige door wie je dan verraden bent, is jezelf.

ZKH EénOog | 05-09-13 | 22:10

volgens mij betekend dit dat ze de broncertificaten van browsers kunnen vervalsen. Net als destijds bij Diginotar.

Encryptie kent vele varianten en de meest gangbare (voor disk encryptie en bijvoorbeeld SSH) zijn nog altijd niet gekraakt, anders zouden ze niet wetten willen invoeren die verplichten je encryptie-key af te geven.

Oftewel: SSL is broken.
Maar dat wisten security experts eigenlijk al. (dus ook de banken zijn niet veilig!)

Kaosu | 05-09-13 | 22:10

@Jeff Hawke | 05-09-13 | 22:03
Envelop in de vriezer legt, brief eruit haalt en verhaaltje leest. Dichtplakken doet en haan niet kraaien doet, qua geen ernaar.

Lijkt me logisch... | 05-09-13 | 22:09

'Eerwaarde, er moet iets fout zijn gegaan in de verwerking van de data, ik weet niet waar, de opgeslagen data is geheim en de verwerkingsmachines werken zo ingewikkeld en kraken codes die er soms niet zijn, waardoor de kink in de kabel onherleidbaar is' zei ik tegen de rechter.
'Dat zal zo zijn, je hebt misschien gelijk, ook ik heb geen inzicht in hoe onze machines werken' antwoordde hij, 'maar zoals u plegen toch al de schuldigen te praten die onder hun straf proberen uit te komen'.
De rechter draaide zich om en wendde zich van mij af, zoals iemand die met zijn lachen alleen wil zijn. Het vonnis sprak hij niet eens meer uit, dat stond al ver van tevoren vast, daar was geen veranderen meer aan...

Simon de Danser | 05-09-13 | 22:09

Het is gewoon een businessmodel, bedrijven als FB worden betaald om meekijkmodules te bouwen.

bijscholing | 05-09-13 | 22:09

jeee zeg? staat er dan? dat Nederland alle Europeanen en afrikanen uit the US gaat jagen en het land terug wil geven aan de Indians?

thepinkpainter | 05-09-13 | 22:08

Maar we hadden toch niets te verbergen?

Parsons | 05-09-13 | 22:08

Te paard te paard mannen we zijn verraden

Steenrijk | 05-09-13 | 22:08

@woefhap | 05-09-13 | 22:04
Wij hebben de Amerikanen inderdaad niet nodig om verraden te worden. Daar zijn onze eigen corrupte bankiers, zorggraaiers, politici en Europese elite ook prima toe in staat.

Wel lachen trouwens dat de Europese D'66 Obama dan op het matje wil roepen, terwijl ze zelf een hele corrupte organisatie in Brussel in stand houden.

Omkoal | 05-09-13 | 22:07

Daarom zeg ik. Meer opleidingen voor particulier digitaal onderzoekers (legale hackers) en ga het tegen op je eigen pc !

dictatorgio | 05-09-13 | 22:07

Fuck you!

Zouden die irritante Yankees dat ook kunnen ontcijferen? Stelletje zieke machtswellustelingen.

Omkoal | 05-09-13 | 22:05

Verraden worden we al jaren door al die Eurofielen hier in NL. Met onze MinPres voorop. Manman

woefhap | 05-09-13 | 22:04

We moeten gewoon een nieuw internetje bouwen met z'n allen. Deze is stuk.

Lijkt me logisch... | 05-09-13 | 22:04

di-0nen['f31 8j31f';pn13]\unq snd1!*73n#18n, Van Rossem!

Dhr. M.A.R. Ginaal | 05-09-13 | 22:04

Oké, er staat vast iets oneerbiedig...

Glas Koning | 05-09-13 | 22:04

Typemachine uit het vet haalt, enveloppen en postzegels koopt...

Jeff Hawke | 05-09-13 | 22:03

Daarom Hemlis.

Meeroever | 05-09-13 | 22:03

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl