Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEOBEELDEN. DE GRUWELIJKE GANSNOCIDE

Heren, dames, dit is gruwelijk geweldig. Dít is het leven. Rauw, puur, gewelddadig, zo heurt het gewoon. Mal hoedje op, de hond en de lokgans mee en gaan, naar buiten, de schuttersput in. Het nobelere werk ook, met je geweer in de hand en jachthond op de grond het luchtruim van hinderlijke haatganzen ontdoen en tegelijkertijd de lokale boeren een handje helpen. Eerlijk geschoten in plaats van dat stomme vergassen. (Hier DEEL I van het overduidelijke videobewijs op YouTube.) En dan nu, overheerlijke recepten! Gak gak gak.

Reaguursels

Inloggen

Jeeh, Hoeksche Waard +1 :D

Palmboompje87 | 01-09-13 | 13:54

Weer een mooi topic over de Hoekse Waard. Misschien kan Bram de Jong van de AH hier nog wat uitspraken over doen. Ook een leuk onderwerp dezelfde Bram houd al 5 jaar de komst van een concurrerende supermarkt tegen in 't schattige dorpje Strijen. Dezelfde Bram is de Don Vito van Strijen 't begint bij een paardenkop en eindige bij een gans www.strijen.info/2013/08/08/reactie-va...

pinkelotje | 01-09-13 | 11:41

Stormageddon | 31-08-13 | 22:34
Nog even en je gaat beweren dat ganzen door mensen zijn "uitgevonden". Zonder onze bewerking van land kunnen ze volgens jou immers niet bestaan.
Malloot.

Ad337 | 01-09-13 | 08:57

hysterische stadse mensen hebben helemaal niks te zoeken op het platteland.

Rijole | 31-08-13 | 23:36

@Ad337 | 31-08-13 | 21:34
En dan zijn we weer rond: Zonder menselijk ingrijpen in het landschap waren er geen eens graslanden waar die beesten kunnen foerageren. Ze zijn hier in grote getale rond de luchthavens omdat we die luchthavens hebben gebouwd in de vlakke grasland polder die we als mensen hebben aangelegd.

En het gaat dus niet alleen om de motoren (en zelfs die kunnen geen zwermen ganzen aan, hoe goed je ze beveiligt). Je leest niet, je zeikt maar door met dezelfde kul die al weerlegd is, komt met linkjes die feitelijk het tegendeel bewijzen van wat je beweert en je zeurt.
Maar dat is kennelijk jouw hobby.

Stormageddon | 31-08-13 | 22:34

Stormageddon | 31-08-13
Je draait de zooi om. Vliegverkeer vormt een gevaar voor ganzen. Daar kun je vanalles aan doen. Vliegtuigmotoren kun je daartegen beveiligen, maar dat kost een fractie aan rendement. Maar een zwikkie paupers laten knallen is goedkoper. En kennelijk is dat ook jouw hobby...

Ad337 | 31-08-13 | 21:34

@Ad337 | 31-08-13 | 08:25
Echt lezen van die informatie was blijkbaar teveel moeite. "After conducting further field tests in a small airport or similar environment and demonstrating the creation of active and dead zones, a working prototype system can be developed and demonstrated in actual environment."
Dat is dus niet gebeurd ten tijde van schrijven. Verdere testresultaten van dat systeem zijn onvindbaar en de effectiviteit blijft dus onbewezen.

Dat linkje van Schiphol zegt precies wat ik eerder al beweerde: "Vogels kunnen echter wennen aan gebruikte verjaagmethoden." Bovendien worden die methoden helemaal niet tegen ganzen gebruikt, zoals ook blijkt uit dat linkje naar het Schiphol document. Het bevestigt tevens wat ik ook al eerder beweerde: "Ganzen vormen een groter risico voor de vliegveiligheid omdat het grote vogels zijn die in groepen vliegen, terwijl één gans al grote schade aan een vliegtuig kan toebrengen."
docs.google.com/viewer?a=v&q=cach...

Enfin: het lezen van informatie voordat je het gebruikt als "argument" voor je mening is wel raadzaam. Vooral ook omdat die argumenten haaks staan op je eerdere beweringen.

Stormageddon | 31-08-13 | 15:54

@mok | 31-08-13 | 15:36
Dit

Valt me tegen dat zo weinig reaguurders dit weten.

Hier een filmpje van een kip:
www.youtube.com/watch?v=DfbDtK55Hn0

Op 0.42 gaat de kop er helemaal af en dan zie je hem nog een minuut lang spartelen.

lacheman | 31-08-13 | 15:45

Ik hoor en zie mensen die er geen verstand van hebben. Stuiptrekkingen kunnen lang door gaan. Als de kop van een kip af hakt, moet je het lichaam een aantal minuten goed vast houden, anders rent het weg. Ook de kop (snavel) gaat nog minuten lang door met bewegen. Ik vind dat deze jager het netjes doet. Al eens een vos bezig gezien met een gans? Natuur is wreed, vergeet dat niet.

mok | 31-08-13 | 15:36

Goeie hond trouwens

thebra | 31-08-13 | 15:14

wat een domme wijven, nooit van stuiptrekkingen gehoord??

poelepetaat | 31-08-13 | 13:32

Die dieren-poes kutjes, denken zeker, dat vlees op een polystyreen schaaltje, in de supermarkt groeit.
De jacht of bio-industrie..... slachten is nooit leuk om naar te kijken.

Kutje-Beff | 31-08-13 | 13:11

Nee dit is gewoon het wild in stand houden, heeft niks met een jaarlijkse hobby van een stel barbaren te maken. Ieder jaar zijn er gewoon toevallig net zoveel ganzen te veel als verschillende eliteclubjes verspreid over Nederland op een zaterdagmorgen kunnen afknallen.
Is allemaal heel wetenschappelijk enzo.
Tuurlijk, het terugbrengen van roofvogels zou de natuur zichzelf ieder jaar laten herstellen door de simpele regel van hoe meer prooi hoe meer roofvogels, hoe minder prooi hoe minder roofvogels, maarja wat moeten deze mensen dan op zaterdag morgen doen.

DaJonkel | 31-08-13 | 12:52

voor de jacht, voor lekker vlees!
tegen debielen die beesten langer dan nodig laten lijden. tegen jagers die er geen klote van kunnen en alleen maar "wat willen raken"

Cousin Eddie | 31-08-13 | 12:05

Hoe denk je dat ganzen op oudere leeftijd dood gaan? Dan is dit nog redelijk humaan voor ze.

Ko Ranzig | 31-08-13 | 11:36

Commentaar hebben op ganzen doodvermoorden, maar 's avonds wel aan de biefstuk zeker.

Bunkspam | 31-08-13 | 11:25

Ik ben er al overheen denk ik.

Herr Kaloin | 31-08-13 | 11:23

Ik kan het niet zielig vinden. Zo houd je de wildstand in toom.

henriette | 31-08-13 | 10:54

Nou nou da's pas jagen! Elke mongool met een waterpistool kan die beesten plat leggen,geen drol aan. Ik zou me schamen als jager.

Nifelheim | 31-08-13 | 10:31

Prima werk van deze heren. En voor de tere zieltjes die denken dat ze met levende ganzen lopen te slepen: als je ze de nek breekt spartelen ze nog een tijdje door. Dan zijn ze wel zo dood als maar kan.
Hoever kun je van de natuur afstaan als je dat niet meer weet ("kip zonder kop" enzo)...

buurvanurk | 31-08-13 | 10:28

Lekker Jagen, borreltje drinken en goed vlees in de pan.
Veel beter dan een stuk vlees uit de bio-industrie.
Jagen is heel duur, er vloeit weer veel geld in eigen natuurbeheer, ook dat is beter dan dat er geld naar de EU/Griekenland vloeit.

Ray Skak | 31-08-13 | 10:24

mothersfinest | 31-08-13 | 09:31
Jouw bijdrage getuigt bepaald niet van intelligentie.

Ad337 | 31-08-13 | 09:36

Oliedomme kutwijven.
Maar wel zeiken als de spruitjes ineens €4,- het pond gaan kosten.
Omdat die gore overpopulerende grafganzen alles kaalvreten.
Als wij die beesten niet te lijf gaan, heeft dat schadelijker gevolgen vanwege al de gewassen en grassen voor dieren die ze vernielen.
Kijken of het nog zo foei is als je koter met uitgeteerde bakkes de laatste restjes stof uit je slappe tiet wil.
Ook de plassen zitten onder de ganzenschijt, waardoor er veel vis sterft, als die er nog niet door Polen (ook zo'n schadelijke kaalslagwerker) zijn uitgevist en opgevreten.

mothersfinest | 31-08-13 | 09:31

Sjeng de helle | 31-08-13 | 09:04
Moet je echt de hele dag weer achter die vuilniswagen?

Ad337 | 31-08-13 | 09:07

Luitjes tot laters den Sjeng moet weer aan de slag.
Nog een mooie dag met veul humor toegewenst ook de luitjes met een dikke plaat voor de kop, zeker die, want die hebben het het hardst nodig.

Sjeng de helle | 31-08-13 | 09:04

necrosis | 31-08-13 | 08:56
Ik mep je nergens mee om de oren.
*doet niet aan lijkenpikkerij*

Ad337 | 31-08-13 | 09:00

@Ad337 | 31-08-13 | 08:48
Seks met dooie lijken is necrofilie en daar waag ik me niet aan.
En over infantiel gesproken: een nick met een nummer is geen garantie voor succes.......
Nog los van het feit dat je langer actief bent dan ik en je mij met je 552 plemps (in 6 jaar tijd) om de oren wil slaan.
Ga je moeder pesten!

necrosis | 31-08-13 | 08:56

necrosis | 31-08-13 | 08:48 | + 0 -
LOL,
Lieve hemel dat wordt lachen, al die commentaren over mislukking etc. en downplayen.
Ik verheug me er nu al op, maar vanochtend is ook een topochtend met die alternatieve kwezels.

Sjeng de helle | 31-08-13 | 08:54

Ad337 | 31-08-13 | 08:48 | + 0 -
LOL,
Ik weet zeker dat necro hier niet de droogkloot is.

Sjeng de helle | 31-08-13 | 08:51

.. vreeselyck. Ik denk dat ik een dag moet huilen om de ganzen. Of om Syrië, ik zal daar een munt over opgooien.

Een echt Goed mensch kan nu eenmaal niet om ALLES huilen, daar gaat de focus van naar den kloten.

Jan Passant mk2 | 31-08-13 | 08:51

necrosis | 31-08-13 | 08:34
Je naam doet anders wel denken aan necrofiel.
Overigens: necrosis staat voor verstervind en verdroging van beenderen. www.encyclo.nl/begrip/necrosis
Volgende keer toch maar een minder infantiel naampje kiezen?

Ad337 | 31-08-13 | 08:48

@Sjeng de helle | 31-08-13 | 08:45
Het is nog niet eens 21 september....
*makkie*

necrosis | 31-08-13 | 08:48

@Sjeng de helle | 31-08-13 | 08:42
Waarschijnlijk is JOOP gesloten en zit 'blootveld' zonder geld.....
Waar is Joris-de-Almachtige?
*kistje sigaren/ kistje whisky reeds per koerier naar GU gestuurd heeft*

necrosis | 31-08-13 | 08:46

necrosis | 31-08-13 | 08:42 | + 1 -
LOL,
die minnen zich elke week weer meer in de peilingen met hun "progressief"beleid.

Sjeng de helle | 31-08-13 | 08:45

@Sjeng de helle | 31-08-13 | 08:37
Blinde gok: PvdA stemmerTs?
*gnehehe*

necrosis | 31-08-13 | 08:42

ROFLOL de alternatieve zeiknellissen zijn aan het minnen, heb nog nooit zoveel lol beleefd aan die minnetjes.

Sjeng de helle | 31-08-13 | 08:42

Meeuwen mag je niet afschieten, die k*tbeesten schijnen beschermd te zijn.
*zich afvraagt waarom*
necrosis | 31-08-13 | 08:31 |
Dat weet ik ook niet, blijkbaar zijn niet alle dieren gelijk, net als bij de mens ( Orwelliaanse dwaling mijnerzijds).
Mocht meemaken dat een garnalenvisser( om de Noord) een boete kreeg omdat hij met een bezemsteel een stel meeuwen verjoeg, waarbij er eentje in de Ploemp belande. De meeuwen deden verwoede pogingen om zich tegoed te doen aan zijn vangst. Enige "verontruste Nederlanders hadden hem met de steel zien uithalen en de Waterpolitie ervan op de hoogte gebracht.

Sjeng de helle | 31-08-13 | 08:37

@Ad337 | 31-08-13 | 08:21
Mijn nick heeft niets met lijken te maken!
37 graden is een minimumvereiste!

necrosis | 31-08-13 | 08:34

@Sjeng de helle | 31-08-13 | 08:07
Meeuwen mag je niet afschieten, die k*tbeesten schijnen beschermd te zijn.
*zich afvraagt waarom*

necrosis | 31-08-13 | 08:31

Stormageddon | 31-08-13 | 01:35
Er is anders genoeg over te vinden hoor.
Een van de vele links: www.kijkmagazine.nl/nieuws/nieuw-syste...
En niet zeuren dat het niet zou werken, er worden ook mensen aangereden terwijl ze groen licht hebben op een zebrapad. Honderd procent werking bestaat niet.

Ad337 | 31-08-13 | 08:25

necrosis | 31-08-13 | 01:51
Ah, je bent meer van de omaliefde.
Of heb je, gezien je naam, liever lijken?

Ad337 | 31-08-13 | 08:21

Dima Beeline | 31-08-13 | 08:10 | + 1 -
Geweldig, ROFLOL

Sjeng de helle | 31-08-13 | 08:14

Waar ik ook wel eens woon leven geen vrije ganzen. Ganzen hebben een eigenaar. Ze worden hun hele leven vriendelijk begeleid, verdedigd tegen vossen, marters, wolven en alle andere prooidieren die in Nederland al vermoord zijn door groenen en boeren. Aan het eind van hun leven wordt ze de nek omgedraaid. De dekens worden gevuld met hun veren, kussens weer vol gemaakt en de rest wordt in de vrieskou opgehangen zodat er in de winter ook vlees te vreten is. Prima circle of life.

In Nederland doen we er niks mee, want zielig. Ze overfokken zich totaal, vreten alles kaal, schijten alles onder en hebben dankzij gebrek aan eerder genoemde natuurlijke tegenstanders alle ruimte om de populatie uit te breiden tot ongezonde proporties. Vergassen is zielig. Afschieten is zielig. Vangen en opeten mag ook niet want dat is niet vegetarisch. Slaap je onder een donsen dekbed, dan ben je een dierenbeul. Heb je een synthetisch dekbed dan ben je een slecht mens want olie is ook evil, gebruik je een katoenen dekbed = slecht want houtkap, overbemesting, waterverbruik en zo. Gebruik je wol... Dat schijnt wel ok te zijn, maar eigenlijk ook niet want schapen hebben ook een kutleven.
Sterf mens, sterf! Geef alle gansen een geweer of een granaat Sarin tussen de poten en sterf verdomme! Mensen zijn toch allemaal mietjes geworden.

Dima Beeline | 31-08-13 | 08:10

necrosis | 31-08-13 | 08:03 | + 1 -
Er is trouwens een tijd geweest dat je een Gulden kreeg per afgeschoten kraai, maar dat mag niet meer.
Jonge kraaien die op uitvliegen staan smaken als een duif, mag ook niet meer.
Zo zie je maar tijden veranderen.

Sjeng de helle | 31-08-13 | 08:10

necrosis | 31-08-13 | 08:03 | + 1 -
Mogge necro,
LOL
Als je toch aan die kraaien begint neem dan ook even wat meeuwen mee. Heb een tijdje in havens gewerkt en kon elke dag met de auto naar de wasstraat.

Sjeng de helle | 31-08-13 | 08:07

Wat een jankwijven, duidelijk stadse typetjes.

bok_de_lul | 31-08-13 | 08:04

@Sjeng de helle | 31-08-13 | 07:58
Ik woon in een vrij dichtbevolkt gebied (veel flatgebouwen) en van ganzen heb ik geen last.
In een naburige vijver zit een stel Nijlganzen met 3 kuikens, en in de bomen zitten voornamelijk kraaien die mijn auto onderschijten.
Zijn kraaien beschermde diersoorten?
*jachtgeweer vast laden doet*

necrosis | 31-08-13 | 08:03

@necrosis 07:52
Neehee. Dat zijn jouw woorden. Alleen ik durf ze uit te spreken omdat ik blijkbaar wat meer feeling heb met wat wel en wat niet kan. Spreek je eens uit, in plaats van steeds dat slappe [MagNie van Joris] gedoe.
Wees een vent en speak Ur mind!

AshleyJ"Ash"Williams | 31-08-13 | 07:59

Mogguh @ All,
De ganzen veroorzaken een enorme schade aan gewassen en er is geen ander alternatief dan ze af te schieten. Of, de verontwaardigden over dit gebeuren, moeten bereid zijn om uit eigen beurs die schade te betalen. Maar helaas dat hoor ik dat voorstel niet.

Sjeng de helle | 31-08-13 | 07:58

@AshleyJ"Ass"Williams | 31-08-13 | 07:46
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne.
En Joris is doorgaans pas aanwezig om 8:00....

necrosis | 31-08-13 | 07:52

@necrosis 07:12
Dus jij wil zeggen dat deze figuren vol moeten worden gepompt met hagel in plaats van die ganzen?
Zie je. Blijft gewoon staan. [MagWel van Joris]
Haha. Silly Goose.

AshleyJ"Ash"Williams | 31-08-13 | 07:46

Stelletje verongelijkte mutsen: "Kijk! Nu maakt ie m niet snel genoeg dood! Wat een hufter"... en als ie dat wel had gedaan: "Ohhh wat een hufter, hij maakt hem meteen dood!"

ja erg he Muts!

peterdh | 31-08-13 | 07:41

Wij van Adel houden van Gansbout, licht gemarineerd met een twist of lemon. Heerlijk.

cobain94 | 31-08-13 | 07:39

Geheel offtopic maar een echte boosmakerT:
www.telegraaf.nl/binnenland/21853693/_...
Mensen die gezond van lijf en leden zijn zullen er weinig van merken, mensen die hun (laatste?) hoop vestigen op dergelijke organisaties, krijgen nog even een extra dreun tussen de ogen.
Ik zou 'ganzen' graag vervangen voor iets anders, helaas vind moderatie dat niet oké.....
En als 'gast' respecteer ik de huisregels!

necrosis | 31-08-13 | 07:12

Ik heb niet naar alle reacties gekeken want het zijn er inmiddels een berg maar uhh.. Duckhunt?
Heeft mammatje natuur nu echt een product afgeleverd dat de aardkloot naar de T helpt?

Bazinga | 31-08-13 | 07:06

Het barst in Nederland van de ganzen en die dingen hebben ook geen natuurlijke vijanden.
Afknallen is niets mis mee.
Bij mij voor de deur zwemmen dagelijks een groep van 20 ganzen langs.
a) Ze maken in de ochtend een tering herrie.
b) Ze schijten alles (fietspad, voetpad) vol als ze op de kant staan.
Dus afknallen die hap is een zeer goede zaak.
Laat de jagers of de Polen maar komen want bij mij voor de deur heb je geen lok ganzen nodig!

kippevlees | 31-08-13 | 06:09

Weet je wat triest is ? Van die zeikwijven, die vanuit hun eigen dogmatische denken menen de rest van de wereld hun visie op te kunnen leggen. Ze zouden eens goed geneukt moeten worden, alhoewel het de vraag blijft of er ergens een vent is die zich daarvoor zou willen opofferen.

taxhond | 31-08-13 | 05:57

Ben altijd benieuwd of die jagers het net zo leuk vinden als er iemand per ongeluk op hun poepmachine schiet. Het feit dat een dier geen eigendom van iemand is betekend niet dat het dan ook meteen maar niks waard is en door iedereen verkracht mag worden.

zeertegendradig | 31-08-13 | 05:27

-weggejorist-

giulioo | 31-08-13 | 04:42

Net gelezen op het nieuws: Arie Slob die tegenstribbelt over de nieuwe bezuinigingen.
www.telegraaf.nl/binnenland/21854211/_...
Waar was diezelfde Slob toen hij tekende voor het kont-neuq akkoord?
(door de voorstanders en de NPO als 'Lente-akkoord' genoemd)

necrosis | 31-08-13 | 04:25

2 sneue meiden met een sneu filmpje.. veel meer kan ik er niet van maken.

Beastje | 31-08-13 | 04:15

@klote land | 31-08-13 | 03:18
Hagel is het Nederlandse *Halal* niets mis mee.

INH.30CL | 31-08-13 | 03:37

En voor de de mensjes die ze willen eten veel succes , in nl schieten ze op ganzen met hagel liefst 2 keer dus zit vol met hagel,

klote land | 31-08-13 | 03:18

@Supermatthijs | 31-08-13 | 02:48
Nee!
*verder sleutelt*

miko | 31-08-13 | 03:17

Beesten dood schieten omdat wij als mens vinden dat er teveel zijn ,, hahahaha mssn hebben we hun plek wel ingenomen. Maar ja daar hoor je niemand over, en een natuurlijke vijand hebben we allang uit de weg geruimt hahaha die waren veel te gevaarlijk.

klote land | 31-08-13 | 03:15

@Supermatthijs | 31-08-13 | 02:42
Ok, over een droomland of wereld (wat jij wilt) gesproken en om in de geest van jouw stokoude clipjes te blijven.
youtu.be/1uqNLnEzDLA

INH.30CL | 31-08-13 | 02:55

miko | 31-08-13 | 02:45 | + 0 -

Het kan altijd erger:

youtu.be/ysmN7dsheE8

Supermatthijs | 31-08-13 | 02:48

@Supermatthijs | 31-08-13 | 02:42
Dit word te erg!
*verder gaat met Lindgren-Pitman's uit elkaar halen*

miko | 31-08-13 | 02:45

@de grote Anti | 31-08-13 | 02:10
Goede film ook, Magdalena sisters.

miko | 31-08-13 | 02:42

INH.30CL | 31-08-13 | 02:39 | + 0 -

Plemp jij eens wat leuks dan, ik moet hier de kar weer helemaal alleen trekken.

youtu.be/lfV3GKGL2Po

Supermatthijs | 31-08-13 | 02:42

@Supermatthijs | 31-08-13 | 02:33
Wat een ouwe zeikbende plemp je weer neer man.
Je tegels zijn al niet te lezen en nu ook niet aan te horen.

INH.30CL | 31-08-13 | 02:39

necrosis | 31-08-13 | 02:20 |
Dat is niet nodig. Er lopen helemaal geen draden naar de schakelaar waar Parsons steeds op drukt.

Ik was in Haren | 31-08-13 | 02:22

Alleen in Nederland kunnen mensen zich hier druk over maken..

Kutkabinet | 31-08-13 | 02:21

@Parsons | 31-08-13 | 02:07
*lichtknopje van @Parsons uit muur slopen doet*

necrosis | 31-08-13 | 02:20

@Supermatthijs | 31-08-13 | 02:03
Soms zit ik graag in het midden, hangt van dingen af.
Je weet misschien dat ik wel een zwak heb voor dat soort folk of hoe de neuq je het wilt noemen. Maar het kan altijd beter.

Dat van jouw was schots als ik het goed heb.
Nu iers www.youtube.com/watch?v=WxXFs8EL35o

de grote Anti | 31-08-13 | 02:10

F5 foutje ergens, me dunkt. Ik was een mooie draad aan het lezen maar kom plotseling op mtv.com uit.

*Het licht uit doet*

Parsons | 31-08-13 | 02:07

@miko | 31-08-13 | 01:58
Nope, geen Joris-knopje.
De Raad van Commissarissen van TMG zijn 'tegen', net als de meeste reaguurders.
*snik*

necrosis | 31-08-13 | 02:06

de grote Anti | 31-08-13 | 02:00 | + 0 -

Cultuurbarbaar ! Fleetwood Mac is zo middle of te road. Neem dan dit...

youtu.be/eJwC9jPhuY4

Supermatthijs | 31-08-13 | 02:03

@Supermatthijs | 31-08-13 | 01:53
Wat is dat nou voor bagger.
En nog wel van jou.. Jeetje.
Als het dan toch een soft liedje moet zijn
www.youtube.com/watch?v=mrZRURcb1cM

Kwam hem laatst weer tegen na driehonderveerendertig jaar. En jeetje wat een flashback. Die kris pantoffelson van jouw doet mij niets.

de grote Anti | 31-08-13 | 02:00

miko | 31-08-13 | 01:58 |
Dat is geen onderscheidende eigenschap ten opzichte van de rest!

Ik was in Haren | 31-08-13 | 01:59

@Stormageddon | 31-08-13 | 01:38
Nee het merendeel daar van zijn de schuld van het spookuur. een keer zelfs 54 omdat mijn enterknoppie vast zat of zo. :)

@necrosis | 31-08-13 | 01:42
Heb jij wel een Joris knopje?
Koel! Hoe krijg je dat?

@necrosis | 31-08-13 | 01:36
Zal wel de goed volk krant zijn. Denk je niet?

@de grote Anti | 31-08-13 | 01:39
Vrouwen met rood haar stinken!

miko | 31-08-13 | 01:58

@Ad337 | 31-08-13 | 01:25
Drogredeneren by proxy. Gotta love it.

Parsons | 31-08-13 | 01:56

necrosis | 31-08-13 | 01:51 |
Je moet niet direct op het uiterlijk afgaan. Vooral haar salaris is van groot belang voor het slagen van een succesvolle relatie.

Ik was in Haren | 31-08-13 | 01:55

Genoeg gezeik over ganzen, tijd voor fijne muziek...

youtu.be/HCgnbRWVvU8

Supermatthijs | 31-08-13 | 01:53

@necrosis | 31-08-13 | 01:51
Hehe, moet ik weer een lijk voor je gaan opgraven @necro.. pff.

de grote Anti | 31-08-13 | 01:53

@de grote Anti | 31-08-13 | 01:39
Te jong, te mager, moet ik doorgaan?
En roodharig is geen excuus!

necrosis | 31-08-13 | 01:51

jagers zijn de bontkraagjes van het platteland

lompe smurf | 31-08-13 | 01:51

@Stormageddon | 31-08-13 | 01:43
Heb nog wel een ruimte voor je over hier hoor, kun je de hele focking dag en nacht naar het orkest van zoemende rotoren luisteren, de chinook is het leukste, vooral met drie tegelijk. Oh en dat afgewisseld met gigantische airliners. Een enkele keer een straaljager. Ach, best leuk hoor. Gelukkig vliegen ze niet boven mijn dak maar een paar kilomer weg.

Ja, ik praat hier over een woonwijk vol gestudeerde en normale mensen over het algemeen.

de grote Anti | 31-08-13 | 01:49

@necrosis | 31-08-13 | 01:42
Uiteraard. Ik ben ontzettend ordinair.

Stormageddon | 31-08-13 | 01:48

de grote Anti | 31-08-13 | 01:42 |
Eenmaal afgeschoten, is dat ook niet veel meer.

Ik was in Haren | 31-08-13 | 01:45

Wanneer gaan we trouwens al die importganzen afschieten, de Canadese ganzen en Nijlganzen dus. Eigen ganzen laatst!

Giskard Reventlov | 31-08-13 | 01:45

@de grote Anti | 31-08-13 | 01:29
Sinds Twente dicht is komen er hier weinig F-zoveel's meer voorbij. Blijkbaar is mijn lokatie niet op de route van/naar Leeuwarden. Kan ik me iets bij voorstellen. IJsselmeer en Waddenzee ligt meer voor de hand dan de heidevelden.

Stormageddon | 31-08-13 | 01:43

@Stormageddon | 31-08-13 | 01:38
Ga jij nu ordinair een beetje onder mijn ganzen lopen schieten?

necrosis | 31-08-13 | 01:42

Nee maar best wel perfectie.
Mooier dan een gans.

de grote Anti | 31-08-13 | 01:42

de grote Anti | 31-08-13 | 01:39 |
Zo'n ganselijk onderdeel van de schepping, kan nooit offtopic zijn.

Ik was in Haren | 31-08-13 | 01:41

Oh shidt, die had ik al gepost in topic hieronder.

de grote Anti | 31-08-13 | 01:41

He, psst hadden jullie deze al gezien trouwens.. psst.. he jij, he.. www.kindgirls.com/photo/errotica/kami_...

Is dat niet gewoon bijna perfectie.
Sorry hoor, maar ik ga nu even fappen.
Praat maar gewoon door ik lees wel mee.

de grote Anti | 31-08-13 | 01:39

@miko | 31-08-13 | 01:32
Dat verklaart ook het leeuwendeel van de 211 maal dat je bent weggejorist. En ik heb (nog) geen joris-knopje.

Stormageddon | 31-08-13 | 01:38

necrosis | 31-08-13 | 01:33 | + 0 -

De reaguurder formerly known as Superflapdrol bedoel je ?

Supermatthijs | 31-08-13 | 01:36

@miko | 31-08-13 | 01:30
*boks, ende grinnik*

necrosis | 31-08-13 | 01:36

@Ad337 | 31-08-13 | 01:25
Ze proberen maar wat, inderdaad. Baat het niet, schaadt het niet. Ik heb even gezocht naar hard wetenschappelijk bewijs dat het zou werken. Het is er niet. Zelfs de producenten van dergelijke systemen reppen amper over de effectiviteit van hun hun spullen, terwijl zij toch bij uitstek de meeste baat hebben om dergelijke informatie breed uit te meten. Doen ze niet. Teken aan de wand.

Stormageddon | 31-08-13 | 01:35

@miko | 31-08-13 | 01:21
Ik kijk paarden nooit in de bek, die gaan gelijk op de BBQ, en @Superflapdrol is niet eetbaar.
*ongefrankeerd terugsturen doet*

necrosis | 31-08-13 | 01:33

@de grote Anti | 31-08-13 | 01:29
*ideetje verkoopt aan Assad*

miko | 31-08-13 | 01:32

@Stormageddon | 31-08-13 | 01:26
Doe het al een eeuwigheid zo nooit een probleem nu ineens wel maar goed zal ut niet meer doen.

miko | 31-08-13 | 01:32

miko | 31-08-13 | 01:29 | + 0 -

Bolle Willem vreet drie ganzen als ontbijt bij een kopje slappe thee.

Supermatthijs | 31-08-13 | 01:31

@Supermatthijs | 31-08-13 | 01:22
Kijk eens aan, breng je nu de krant rond?

miko | 31-08-13 | 01:30

@Supermatthijs | 31-08-13 | 01:25
En met die andere moet je ook snel zijn.
De oranjes vallen bij bosjes, nog harder dan ganzen in een uiterwaard!

miko | 31-08-13 | 01:29

@Stormageddon | 31-08-13 | 01:21
Verrek daar zeg je wat, daar in het hoge noorden gaan er nogal wat mach2-tjes voorbij toch? Zo'n boeing als hier of chinooks en apaches eten ganzen voor ontbijt, maar die fijngetunede fighter heeft wat meer problemen met een gans waarschijnlijk.

de grote Anti | 31-08-13 | 01:29

@Supermatthijs | 31-08-13 | 01:22
Ongewenst folders van de PvdA in brievenbussen met een Nee/ Nee stickerT duwen is geen werk!
*gnehehe*

necrosis | 31-08-13 | 01:27

@miko | 31-08-13 | 00:57
Het is een link van honderd regels en 10.000 karakters. Hou daar mee op. Gewoon http, en dan een adresje eindigend op .jpg.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Stormageddon | 31-08-13 | 01:26

@Elmauro | 31-08-13 | 01:18
Laten we erop houden dat er jagers en 'jagers' zijn.
Uiteraard moeten boeren soms hun gewassen en shidt beschermen, en uiteraard zullen er soms mensen in speciale kleding de bossen ingaan om een klus te klaren, maar er is een derde soort.. soms slim genoeg om te laten lijken dat zij bij 1 van de 2 andere horen.

de grote Anti | 31-08-13 | 01:25

Ach was prins Berhard er maar om zijn visie op de jacht op ganzen te geven.

Supermatthijs | 31-08-13 | 01:25

Stormageddon | 31-08-13 | 01:21
Dus volgens nou doen die militairen maar een dotje?
Het zijn maar een van de vele voorbeelden he? Laserlicht wordt hier en daar ook gebruikt.
Maar ik ben wieberen. Truste!

Ad337 | 31-08-13 | 01:25

@necrosis | 31-08-13 | 00:50
Wel jammer van die patiya's

miko | 31-08-13 | 01:23

miko | 31-08-13 | 01:19
Als dat niet zo gemakkelijk is dan help je 'm snel uit z'n lijden door een schot hagel van dichtbij door z'n kop. Die wordt immers toch niet gegeten.
Maar dat vindt men kennelijk te duur....
Was trouwens m'n laatste bijdrage voor vanavond. Truste!

Ad337 | 31-08-13 | 01:23

necrosis | 31-08-13 | 01:21 | + 0 -

Dan ben ik al ruim 3 kwartier aan het werk, ik wel.

Supermatthijs | 31-08-13 | 01:22

@Ad337 | 31-08-13 | 00:52
Daar trekt een valk zich niets van aan. Die jaagt gewoon en grijpt wat 'ie grijpen kan. Nochtans heeft dat een averechts effect. Je wilt geen grote zwermen in de lucht opgejaagd door een valk. Juist dan vormen ze een gevaar voor de luchtvaart.

En tja, een militaire luchthaven is wat anders dan een grote burgerluchthaven. Militaire vliegvelden hebben in dit land maar één of twee aanvliegroutes, die ook niet volcontinu worden gebruikt. Dat is al onvergelijkbaar. Daarnaast zijn die akoestische signalen niet erg betrouwbaar. Tegen spreeuwen werken ze al amper.

Stormageddon | 31-08-13 | 01:21

miko | 31-08-13 | 01:11 | + 0 -

Wat een dom gelul weer, de berbers zijn expert in het zich niet aan de wet houden. Wat is het nou met jou ? En zullen we de volgende verkiezingen eens kijken waar mijn Pvda staat ? Ik denk dat de rechtse roeptoeters hier zich weer eens rot schrikken.

Supermatthijs | 31-08-13 | 01:21

@Supermatthijs | 31-08-13 | 01:18
Geniet maar van je weekend, maandag melden om 7:45!
En dan ben ik nog mild.....

necrosis | 31-08-13 | 01:21

@necrosis | 31-08-13 | 01:08
Heb je me betaald?
Typh eens op, een gegeven paard nooit in de bek kijken.
*gooit Supermathijs ook bij necro binnen*
Veel plezier ermee!

miko | 31-08-13 | 01:21

@necrosis | 31-08-13 | 01:16
He, ik had een droom over jou trouwens, je had een wit oog en gescheurde kleren en liep strompelend rond. Bizar wat die series met mensen kunnen doen.

de grote Anti | 31-08-13 | 01:19

@Ad337 | 31-08-13 | 01:05
Ik zie er niet zo veel kwaad in. Je schiet hem neer en je probeert hem de nek om te draaien. Bij sommige beesten is dat niet zo makkelijk.

miko | 31-08-13 | 01:19

@Giskard Reventlov | 31-08-13 | 01:10
Nope, ik heb uit pure armoede maar een oud model zonder scrollfunctie in mijn pc geplugd, maar de rekening van mijn 'muisarm' stuurt mijn verzekering maandag naar @miko
*o,yes, there will be grinnik*

necrosis | 31-08-13 | 01:19

necrosis | 31-08-13 | 01:16 |
Zolang je geld maar niet in verband brengt met werken, kunnen de meesten uitstekend met geld omgaan.

Ik was in Haren | 31-08-13 | 01:18

Jagers doen wildbeheer, ze mogen ergens jagen op voorwaarde dat ze kraaien / ganzen / vossen etc afschieten voor de boeren. Doen ze dat niet dan kan hen het jachtgebied afgepakt worden en aan een ander gegeven worden.

Elmauro | 31-08-13 | 01:18

necrosis | 31-08-13 | 01:16 | + 0 -

Ik ben weg hier, wat is dat voor provocerende praat ?

Supermatthijs | 31-08-13 | 01:18

Uhmm, iemand nog een stukje gans met rode wijn/cranberry reducee?

de grote Anti | 31-08-13 | 01:16

non_de_pier | 31-08-13 | 01:14 |
Geen probleem, ik ben om 4 flessen na 12 ook niet zo helder en duidelijk meer, dus het kan ook aan mij liggen.

Ik was in Haren | 31-08-13 | 01:16

@Ik was in Haren | 31-08-13 | 01:06
Zodra je 'vacature' roept, kunnen sommige mensen harder rennen dan Usain Bolt.....

necrosis | 31-08-13 | 01:16

Ik was in Haren | 31-08-13 | 01:11 | + 0 -

Mijn fout

non_de_pier | 31-08-13 | 01:14

non_de_pier | 31-08-13 | 01:07 |
Ik doelde op een vacaturebank.

Ik was in Haren | 31-08-13 | 01:11

@Supermatthijs | 31-08-13 | 00:57
het word eens tijd dat mensen zich minder aan de wet houden.
Hoest trouwens met de PVDA? Ben je onderhand enig lid of ben je in de running als partlijder.

miko | 31-08-13 | 01:11

@necrosis | 31-08-13 | 01:08 |
Kijkt ie je wel lief aan?

Giskard Reventlov | 31-08-13 | 01:10

@non_de_pier | 31-08-13 | 01:06
Vertel, vertel!

Lijkt me logisch... | 31-08-13 | 01:09

@miko | 31-08-13 | 00:57
Die nieuwe muis van jou werkt niet.
De staart is te kort om aan te sluiten op mijn pc, en dat kreng zit ordinair te knagen aan mijn tosti!
Ik wil mijn geld terug!

necrosis | 31-08-13 | 01:08

@miko | 31-08-13 | 00:57 |
Ik weet niet eens wat je probeert te doen (ja een plaatje embedden in de pagina, maar hoe), nou schrijf ik eigenlijk nooit HTML dus ik zal vast wat gemist hebben. En nee hier werkt het dus voor geen meter en ik wil deze troep ook helemaal niet op geenstijl dit is geen image board, maak maar lekker een link.

Giskard Reventlov | 31-08-13 | 01:07

Ik was in Haren | 31-08-13 | 01:06 | + 0 -

Maar die vacature willen ze niet of ze stoppen na een dag.

non_de_pier | 31-08-13 | 01:07

non_de_pier | 31-08-13 | 01:05
Uit het filmpje kan ik niet opmaken dat daar sprake van is. De bewegingen zijn mij te gecoördineerd om af te doen als stuiptrekkingen.

Ad337 | 31-08-13 | 01:06

Lijkt me logisch... | 31-08-13 | 01:04 | + 0 -

Ja, Adje maar daar heb je eigenlijk niets mee gemist die wil alleen zijn gelijk halen.

non_de_pier | 31-08-13 | 01:06

necrosis | 31-08-13 | 01:00 |
Bovendien gaat een gans al aan de slag, zodra hij maar even van de grond komt. Berberaapjes krijg je alleen los van de bank, als er vacatures mee bemoeid zijn.

Ik was in Haren | 31-08-13 | 01:06

miko | 31-08-13 | 00:58
Niet de daad op zich, maar de manier waarop vormt de misstand.

Ad337 | 31-08-13 | 01:05

Ad337 | 31-08-13 | 01:00 | + 0 -

Nek breken onthoofden zelfde principe.

non_de_pier | 31-08-13 | 01:05

Zo, jongens, de laatste software-deploy is gedaan voor deze week.
Heb ik nog iets gemist?

Lijkt me logisch... | 31-08-13 | 01:04

non_de_pier | 31-08-13 | 00:59
Die is gek.... Als een boer een fractie van een promille van zijn gewassen ziet verdwijnen dan schreeuwt ie moord en brand en vooral: om subsidie.
Laat je toch eens niet zo leiden door schadelijdende boeren. Die kennen we langer dan vandaag.
In de Veluwe ook: klagen over zwijnen maar te gierig en lui om een hek om hun gewassen te plaatsen.

Ad337 | 31-08-13 | 01:03

necrosis | 31-08-13 | 01:00
LOL!!

Ad337 | 31-08-13 | 01:01

non_de_pier | 31-08-13 | 00:48
Wat is je doel met dit stuk?
Ik kan nergens uit het filmpje opmaken dat de betreffende ganzen "ontkopt" zijn.

Ad337 | 31-08-13 | 01:00

@Strohond | 31-08-13 | 00:53
Criminele Berberaapjes staan op de werelderfgoedlijst van de PvdA, ganzen niet!
Snap dat nou eens.
Bovendien, ganzen roepen al eeuwen 'gak', maar ze weigeren zich aan te passen naar 'UWV'.
Dan krijg je dit soort maatregelen.....

necrosis | 31-08-13 | 01:00

Ad337 | 31-08-13 | 00:52 | + 0 -

En dan? gaan ze bij een boer op het land zitten met als gevolg dat jij geen wortels, sla en ander groenvoer meer kunt eten.

non_de_pier | 31-08-13 | 00:59

Ad337 | 31-08-13 | 00:52 | + 0 -

En dan? gaan ze bij een boer op het land zitten met als gevolg dat jij geen wortels, sla en ander groenvoer meer kunt eten.

non_de_pier | 31-08-13 | 00:59

@Ad337 | 31-08-13 | 00:33
Een beest elimineren noem ik geen misstand.

miko | 31-08-13 | 00:58

Strohond | 31-08-13 | 00:53 | + 0 -

Je praat ganzenpoep. Iedereen moet zich aan de wet houden. Er zitten niet voor niks zoveel berberaapjes in de gevangenis. Het is dus niet zo dat niemand iets doet. Dat is slecht holle rechtse retoriek.

Supermatthijs | 31-08-13 | 00:57

@Stormageddon | 31-08-13 | 00:28
Ik snap der niks van bij mij komt dat plaatje er gewoon te staan. ik hoor dat vaker. Wat is het probleem dan?

@necrosis | 31-08-13 | 00:44
Bij jou ook?
*Nieuwe muis toe werpt*

miko | 31-08-13 | 00:57

Criminele berberaapjes mogen vrij hun gang gaan en gakkende ganzen worden vergast. Het is niet eerlijk.

Strohond | 31-08-13 | 00:53

Stormageddon | 31-08-13 | 00:43
Ooit in de buurt geweest van een militaire luchthaven?
Dan had je de auto's kunnen zien rijden van "Bird control". Wat zouden die met luidsprekers op hun dak doen denk je.... Het publiek toespreken dat het vandaag "garage-sale" is? LOL
Overigens: valkeniers worden ingezet om te verjagen, niet om te jagen. Maar dat kun je niet bevatten?

Ad337 | 31-08-13 | 00:52

Zoloft | 31-08-13 | 00:47 |
Ja maar dit gebeurt in gemeente Korendijk. Dat is veel dichterbij dan een beetje protest in het Midden-Oosten.

Ik was in Haren | 31-08-13 | 00:50

@Stormageddon | 31-08-13 | 00:43
Om dierenleed te voorkomen, gebruik ik tegenwoordige deze:
www.youtube.com/watch?v=O1d7i3i0LLI
(GEEN muzakje, erewoord!)
Maar helaas blijft er niet veel te eten meer over....
*tosti bakken doet*

necrosis | 31-08-13 | 00:50

Ad337 | 31-08-13 | 00:20 | + -3 -

Die ganzen/kippen hebben geen pijn meer lees dit ff:

"Voortbeweging vergt een heel complexe coördinatie: tientallen spieren moeten op het juiste moment en met de gepaste intensiteit samentrekken. Gaat er iets mis, dan loop je heel inefficiënt of val je. Daarom zit de basis van het motorpatroon (dit is de "aansturing" van de spieren) vervat in een zogenaamde "centrale patroongenerator". Dit is een schakeling van zenuwcellen in het ruggenmerg die spontaan (zonder signaal vanuit de hersenen) zoiets veroorzaakt als "stappen". Erg handig, want je hersenen moeten zich dan niet met alle details van de aansturing van de spieren bezighouden, ze delegeren dat als het ware naar lagere centra.
Het is dus niet zo dat de hersenen prikkels moeten geven om te stappen, maar dat ze het stappen moeten onderdrukken. Wanneer een kip haar kop verliest, valt ook deze onderdrukking weg en begint de centrale patroongenerator zijn werk te doen - de kip loopt. Eenzelfde fenomeen werd heel goed bestudeerd bij bv. katten en je kan het ook zien bij palingen zonder kop die toch verder "zwemmen".

non_de_pier | 31-08-13 | 00:48

Wees_eens_creatief | 31-08-13 | 00:40
Beter lezen. Schietgrage lieden trachten hun hobby te behouden door natuurlijke vijanden uit te roeien.

Ad337 | 31-08-13 | 00:48

@ Ik was in Haren | 31-08-13 | 00:45

Vaak wordt er na een uurtje behoorlijk afgeweken van het onderwerp. Vandaag is dat iets anders.

Zoloft | 31-08-13 | 00:47

@Ad337 | 31-08-13 | 00:38
Mag ik ook even pissen tussendoor, of is dat ook sielug voor de beestjes in het riool?
Overigens welke argumenten? Die kul van @00:27?

Stormageddon | 31-08-13 | 00:46

Lekker belangrijk die ganzen.

Ongeblustekalk | 31-08-13 | 00:46

Zoloft | 31-08-13 | 00:41 |
Jawel, maar dat komt door gebrek aan een ander onderwerp.

Ik was in Haren | 31-08-13 | 00:45

@ Ad337 | 31-08-13 | 00:40

Met een PABO studentje geeft u mij teveel eer.

Maar dat u geregeld de plank compleet mis slaat is al bekend.

Succes verder!

Zoloft | 31-08-13 | 00:44

@miko | 31-08-13 | 00:24
*zich iets herinnert over een rekening vanwege een kapotte scrollmuis*

necrosis | 31-08-13 | 00:44

@Ad337 | 31-08-13 | 00:27
Tuurlijk. Akoestische middelen... Die beesten trekken zich geen reet aan van het gebulder van straalvliegtuigen en zouden met "akoestische middelen" wel in grote getale de weiden rond Schiphol gaan mijden. Dat geloof je zelf? Binnen een paar dagen zijn die beesten daar ook aan gewend.

Valkeniers? Hahaha. Een schot hagel is "sielug", maar levend opgevreten worden door een valk is helemaal ok en geen dierenleed. Nee. ok. Dat we dat onderscheid even maken. De scherpe snavel van een valk die de gans levend aan stukjes scheurt is veel minder "sielug" dan een schot hagel. Mooi man, die "principes".
Met "voorkomen" van dierenleed heeft het helaas geen kut te maken.

Stormageddon | 31-08-13 | 00:43

Izbut | 31-08-13 | 00:42
Maar als je dat plebs van geweren met kogels voorziet dan raken ze nooit meer iets.. ;-)

Ad337 | 31-08-13 | 00:43

Wees_eens_creatief | 31-08-13 | 00:10
schreef:"Roofdieren doden hun prooi in de natuur wel humaan? Lol ze vreten ze zelfs levend op...."
Omdat het altijd erger kan zie je als goed excuus om jezelf te misdragen?

Ad337 | 31-08-13 | 00:42

Kut ganzen slopen +1 maar niet met een hagel geweer, zijn ze veel te taai voor...

Izbut | 31-08-13 | 00:42

@ Ik was in Haren | 31-08-13 | 00:38

Ah... er wordt niet meer gediscussieerd over het onderwerp?

Zoloft | 31-08-13 | 00:41

Ad337 | 31-08-13, het gaat dus idd prima met beiden dankzij de jacht. Je zult mieten schieten om dit zo te houden.

Wees_eens_creatief | 31-08-13 | 00:40

Zoloft | 31-08-13 | 00:36
Hoeveel ganzen waren het ook alweer?
Rekenen is wellicht een aandachtspuntje voor je...
PABO studentje zeker? LOL

Ad337 | 31-08-13 | 00:40

Als die wijfuh een pik in hun bek zouden hebben zouden ze een stuk slimmer zijn!

Gerrit Funny | 31-08-13 | 00:40

Een kip beweegt nog seconden na dat zijn kop eraf is, grote kans dat dit voor een gans ook geldt.

Rotzak84 | 31-08-13 | 00:39

Zoloft | 31-08-13 | 00:36 |
Het aantal reacties heeft niets met het onderwerp te maken, maar veel meer met het feit dat er geen nieuwe topic komt 's nachts.

Ik was in Haren | 31-08-13 | 00:38

Stormageddon | 31-08-13 | 00:06
Kennelijk gaan mijn argumenten je al snel boven je petje. Verder op Jip en Janneke niveau dan maar?

Ad337 | 31-08-13 | 00:38

-weggejorist-

Wees_eens_creatief | 31-08-13 | 00:38

Wees_eens_creatief | 31-08-13 | 00:10
Met datzelfde argument is jarenlang in onze bossen gestroopt. Anders zouden we een konijnenplaag krijgen.
En ziedaar: Konijnen en vossen houden elkaar prima in stand. Helaas geen ruimte meer voor de hobby van schietgrage paupertjes...

Ad337 | 31-08-13 | 00:36



LOL.. het afschieten van een paar ganzen: 250 reacties.

Zoloft | 31-08-13 | 00:36

Gans eerlijk vleesch... en nog groen ook.

Sumato | 31-08-13 | 00:34

miko | 31-08-13 | 00:16
Omdat ik op misstanden reageer zadel je me nu ineens op met andere ellende? Blijf bij de leest alsjeblieft...

Ad337 | 31-08-13 | 00:33

@miko | 31-08-13 | 00:25
Nou je daalt wel in waarde hoor!
Hehehe.

Ongeblustekalk | 31-08-13 | 00:31

miko | 31-08-13 | 00:23
Kun jij uit die beelden opmaken dat ze "ontkopt" zijn dan? Ik ken de beelden uit realiteit dat aangeschoten dieren op die manier worden meegenomen.

Ad337 | 31-08-13 | 00:30

Draai die gewonde gans nou meteen de nek om, stomme jager! Zo lijdt het beest alleen maar meer!

MacMiep.nl | 31-08-13 | 00:29

@miko | 31-08-13 | 00:24
Wat een lekker kerel, heb je zijn telnr?

Ongeblustekalk | 31-08-13 | 00:29

@miko | 31-08-13 | 00:24
Leer nou eens een nette link te maken naar een plaatje! Dit gaat nergens over. Of sla 'm eerst op en upload naar imageshack ofzo.

Stormageddon | 31-08-13 | 00:28

Stormageddon | 31-08-13 | 00:21
Voor zover werkelijk nodig heb ik geen problemen met jacht, mits vakkundig en professioneel uitgevoerd met oog op het voorkomen van dierenleed. Het filmpje toont aan dat daar geen sprake van is. En je argumenten zijn vals. Vliegtuigen zijn niet de enigen in het luchtruim dus dienen bestand te zijn tegen "aanvaringen" met vliegende dieren. Zo simpel is dat. Er zijn ook tal van mogelijkheden om ganzen van start- en landingsbaan te weren. Akoestische middelen en gebruik van roofvogels zijn een van de vele mogelijkheden.

Ad337 | 31-08-13 | 00:27

Stormageddon | 31-08-13 | 00:21 |
Als er echt honger komt, dan kun je de kat wel binnenhouden, want mensen vreten dan alles wat beweegt. Zolang rampspoed jezelf niet overkomt, kun je dat van een ander nog wel veroordelen, maar bij eigen ellende worden de principes heel snel omgetoverd in overlevingskansen.

Ik was in Haren | 31-08-13 | 00:26

miko | 31-08-13 | 00:24 Hulde, daar heeft ie vast niet van terug.

zeg maar jansen | 31-08-13 | 00:25

@Ongeblustekalk | 31-08-13 | 00:20
Ben geen huis!

miko | 31-08-13 | 00:25

Stormageddon | 31-08-13 | 00:21 Hear Hear!!

Wees_eens_creatief | 31-08-13 | 00:24

-weggejorist-

miko | 31-08-13 | 00:24

@Ad337 | 31-08-13 | 00:20
Hahahaha Welke pijn? Hoe kan dat eest nog langer de pijn aan zijn lichaam registreren als de kop er een paar meter vandaan is?
Mijn god,......
Is dit onze vrijdag avond trol?

miko | 31-08-13 | 00:23

En homo ook nog!

Ongeblustekalk | 31-08-13 | 00:23

@Ad337 | 31-08-13 | 00:11
Er moet van mij helemaal niks, wat mij betreft flikkert er elke week een vliegtuig rond Schiphol uit de lucht, dat zal mij worst wezen. Ik denk alleen dat het voor de bescherming van een paar miljoen mensen die in de aanvliegroutes wonen maatschappelijk gezien niet onverstandig is om te zorgen dat daar de risico's zo klein mogelijk te houden en dus te zorgen dat er geen grote zwermen ganzen foerageren. En daar is jacht een prima middel voor, en tevens levert het mooi vlees.

Al dat gezeik over dierenleed en "sielug" is antropomorfistisch geneuzel van mensen die nooit honger hebben gehad. Het wordt weer eens tijd voor een ouderwetse hongerwinter, dan zullen we eens zien hoe snel de vijvers leeg zijn van eenden en er geen beest meer in de kinderboerderijen is te vinden. Dat duurt hooguit een maandje.

Stormageddon | 31-08-13 | 00:21

non_de_pier | 31-08-13 | 00:02
Mocht je ooit een keer onverhoopt worden aangereden dan mag je hopen dat geneeskundigen niet hetzelfde over jou zeggen wanneer je kronkelt van de pijn.

Ad337 | 31-08-13 | 00:20

@miko | 31-08-13 | 00:17
Altijd al geweten dat je van grote piemels houdt, enorme home dat je dr bent.

Ongeblustekalk | 31-08-13 | 00:20

@Ongeblustekalk | 30-08-13 | 23:57
Ring ring,...

miko | 31-08-13 | 00:17

@Ad337 | 30-08-13 | 23:54
Dus jij denkt dat al je eten op je bord nooit en te nimmer te maken heeft gehad met bestrijding van ziektes en plagen?

miko | 31-08-13 | 00:16

Papapanzer | 30-08-13 | 23:45
" Een genadeschot is te duur.Het zijn een stel lomperiken aan het werk, afgestompt in het doden"
-
Even ter info, een schot hagel op korte afstand is niet verstandig (wild onbruikbaar en extra vervuiling in de grond alhoewel er geen loden hagel meer in gebruik is) en omschakelen op een insteekloop met kogelpatroon duurt net zo lang of langer als de nek omdraaien.
Het is geen kwestie van geld...
Winkelman | 31-08-13 | 00:00 | + 0 -

Pats pats plof boom

ITEACHYOU | 31-08-13 | 00:12

Stormageddon | 31-08-13 | 00:06 |
Blijkbaar zat Ad337 zelf ook niet op die valide argumenten van zijn kant te wachten.

Ik was in Haren | 31-08-13 | 00:11

Stormageddon | 30-08-13 | 23:56
Blijf maar gokken over m'n woongebied. Je giswerk is net zo dom als je kwaliteit van beredeneren.
Alle vogels die vliegtuigen kunnen beschadigen moeten dus dood. Dommer kun je jezelf niet profileren...

Ad337 | 31-08-13 | 00:11

@Ad337: U kletst uit uw nek. Dankzij jagers is dat kleine beetje natuur in Nederland nog in stand en nog redelijk stabiel ook.
*
Ganzen zijn een plaag. Niet alleen voor de mens, maar zeker zo veel voor andere dieren. De natuur de vrije loop laten kan al een eeuw niet meer, simpelweg omdat het aan roofdieren ontbreekt in Nederland. De jager neemt de rol van roofdier over, puur om de boel een beetje leefbaar te houden voor flora en fauna.
*
U kunt dat wel zielig vinden, maar het is de realiteit. Dat u dat niet wilt zien is tekenenend voor dieren fascisten. Zonder enige kennis van zaken niet verder komen dan "ah, zielig. Laat de dieren met rust!!11!!!"
*
Apropos, heeft u wel eens een natuurfilm gezien? Roofdieren doden hun prooi in de natuur wel humaan? Lol ze vreten ze zelfs levend op....

Wees_eens_creatief | 31-08-13 | 00:10

Als je inzoomt zie je Niels zitten bij die ene gans

ITEACHYOU | 31-08-13 | 00:10

@Ik was in Haren | 30-08-13 | 23:59
Was er sprake van een discussie dan? Dat was me nog niet duidelijk door het overweldigende gebrek aan valide argumenten van de zijde van Adje.

Stormageddon | 31-08-13 | 00:06

@sjaakdeslinksesul | 31-08-13 | 00:04
Alweer?
Nou, doei dan.

Jackanders | 31-08-13 | 00:06

Wat een debielen.... ok, ik ben overtuigd en nu echt uitgelogd.

sjaakdeslinksesul | 31-08-13 | 00:04

We hebben het wel de hele tijd over die ganzen maar die jagers zijn ook geen lieverdjes hoor. (Geleend van Hans ik weet het)

ITEACHYOU | 31-08-13 | 00:04

Waarschijnlijk is die gans allang dood, zelfde principe als bij kippen, oké veel stadse mensen hier zeker nog nooit een kip geslacht.
www.youtube.com/watch?v=LJtnszk-CcA

non_de_pier | 31-08-13 | 00:02

@Ad337 | 30-08-13 | 23:40
Ruzie maken is een bezigheid die je buiten de paartijd alleen bij sociale diersoorten tegenkomt. Onze interactie is dus duidelijk bewijs dat ik tot een sociale diersoort behoor.
Dubbelposten zie ik als een teken van opwinding die er op duid dat mijn argument jou toch op de een of andere manier raakt.
Dat je dubbelposten allemaal geplust worden suggereert dat je een vriendje hebt die standaard al je tegels plust.
Maar om terug te komen op het onderwerp: ja ik gun deze mensen minstens net zo veel recht op het doden van andere diersoorten als jij dat recht waarschijnlijk ook gunt aan de wolf of de vos. Ik zie hier minder misdraging in als de poes die een muisje langzaam dood martelt.
Ik zie niet in waarom jij mensen minder rechten gunt dan poezen. Maar inderdaad de "overdreven-weg-met-ons-mensen-mentaliteit" zou misschien een betere term zijn als mensenhaat.

frank87 | 31-08-13 | 00:01

Papapanzer | 30-08-13 | 23:45
" Een genadeschot is te duur.Het zijn een stel lomperiken aan het werk, afgestompt in het doden"
-
Even ter info, een schot hagel op korte afstand is niet verstandig (wild onbruikbaar en extra vervuiling in de grond alhoewel er geen loden hagel meer in gebruik is) en omschakelen op een insteekloop met kogelpatroon duurt net zo lang of langer als de nek omdraaien.
Het is geen kwestie van geld...

Winkelman | 31-08-13 | 00:00

Stormageddon | 30-08-13 | 23:56 |
Gaan roepen dat de ander simpel is, is een van de eerste tekenen dat je de discussie aan het verliezen bent.

Ik was in Haren | 30-08-13 | 23:59

Stormageddon | 30-08-13 | 23:43
-no comment
miko | 30-08-13 | 23:40
-point intended, met sport en hobby.

Let maar eens op met 'jagers',
-altijd is de vriezer vol, en hoe die vol komt, zijn gezochte argumenten van het schieten.
-90% 'jagers' zou graag naar het buitenland gaan (of koesteren) om groot wild of beschermd wild te schieten voor de 'ervaring' cq kick, of gewoon vakantie pret.
-leer mij de mind van een jager te lezen......

Free Fall-ing | 30-08-13 | 23:59

Wedden dat mevrouwtje 'erg hè, dit?' vanavond een blikje tonijn open rukt voor één of meerdere poezen, in haar voor de rest groene huishouding?

Overigens zijn de meeste jagers omhooggevallen boeren die niet kunnen schieten en geen respect hebben voor wat ze afknallen. Dus daarin heeft zij dan weer gelijk. Laffe kaffers die vervolgens niet weten hoe je een haas fatsoenlijk eetbaar maakt. Wellicht hebben mensen andere ervaringen. Ik niet.

McShamus | 30-08-13 | 23:57

@miko | 30-08-13 | 23:49
Gaylord!

Ongeblustekalk | 30-08-13 | 23:57

@Ad337 | 30-08-13 | 23:34
Blablabla. Gak gak gak. Ik had het over je bewering dat het land voor het grootste deel bebouwd is (@23:13). Als je wel eens in een vliegtuig zit en naar beneden kijkt dan wéét je dat dat niet waar is. Dáár ging het me om.

Het grootste deel is leeg. Kun je trouwens op Google Maps ook bekijken: maps.google.nl/maps?q=nederland&l...
Als dat groene is leeg. Dat grijze is bebouwing. Wat is het grootste deel?

En het gevaar van ganzen bij de luchthaven is niet alleen de motoren, ganzen in de motoren is zelden een probleem (tenzij het hele zwermen zijn). Het grootste probleem is de cockpit. Ganzen kunnen de ruiten van de cockpit beschadigen, mogelijke gevolg: explosieve decompressie, een dooie piloot (een gans met 500 km/u in je bek krijgen is als 15 ronden tegen een boze Badr Hari, maar dan ineens) en uiteindelijk een vliegtuig dat uit de lucht flikkert (bovenop jouw huisje in het "vrijstaande buitengebied" van de randstad).

Maar goed, noem mij maar simpel joh. Kwakker.

Stormageddon | 30-08-13 | 23:56

@Ongeblustekalk | 30-08-13 | 23:55
Denk aan de timing en volgorde van de reaguursels, knakkerT.

Ongeblustekalk | 30-08-13 | 23:56

@miko | 30-08-13 | 23:49
Dus een man kan geen slet zijn? Het wordt alleen anders genoemd.

Ongeblustekalk | 30-08-13 | 23:55

miko | 30-08-13 | 23:50
Die beesten komen niet in m'n bord. Bij jou wel?

Ad337 | 30-08-13 | 23:54

@Ad337 | 30-08-13 | 23:49
Wat doe jij dan om beesten uit je eten te houden????

miko | 30-08-13 | 23:50

@Ongeblustekalk | 30-08-13 | 23:21
Dat is wel gay.
*verder gaat met zijn ballen scheren*

miko | 30-08-13 | 23:49

miko | 30-08-13 | 23:42
Denk je werkelijk dat ik er net zulke schofterige praktijken op na houd als in dat filmpje?
IK ben geen stroper hoor....

Ad337 | 30-08-13 | 23:49

@miko | 30-08-13 | 23:46
Slet! ;)

Ongeblustekalk | 30-08-13 | 23:48

Free Fall-ing | 30-08-13 | 23:31
Ik ken ook heel wat trieste niet-jagers. Wat is je punt?

Mouth Of The South | 30-08-13 | 23:48

@Ad337 | 30-08-13 | 23:40
Je plaat blijft hangen,.hangen ,. hangen,....

miko | 30-08-13 | 23:47

@kneuterzak | 30-08-13 | 23:41
Wil je een spiegeltje lenen?

Ongeblustekalk | 30-08-13 | 23:47

@Stormageddon | 30-08-13 | 23:43
Ik heb anders vaak genoeg gejaagd in het dorp. *wink, wink, blink, blink*

miko | 30-08-13 | 23:46

Ten eerste: De ganzen worden helemaal niet opgegeten! Is vorig jaar nog onderzoek naar gedaan, geen supermarkt toont interesse in 10.000 afgeschoten ganzen.
Ten tweede: Het zijn wel degelijk slechte schutters, en geven blijk van een totaal gebrek aan invoelingsvermogen. Dat zijn dus geen stuipen, en die beesten leven langer dan nodig is. Een genadeschot is te duur.Het zijn een stel lomperiken aan het werk, afgestompt in het doden, daar zijn helaas genoeg voorbeelden van onder de mensheid..

Papapanzer | 30-08-13 | 23:45

@Lijkt me logisch... | 30-08-13 | 23:35
Daarom.. kweekvlees. Met sweet chilly sause.

Ongeblustekalk | 30-08-13 | 23:44

kneuterzak | 30-08-13 | 23:41
Je hebt jezelf al van de juiste naam voorzien.
*niets aan toe te voegen*

Ad337 | 30-08-13 | 23:43

@Free Fall-ing | 30-08-13 | 23:31
Als er nou mensen zijn die per definitie wél het dorp uitkomen zijn het jagers. In de bebouwde kom van dorpen wordt namelijk nooit gejaagd.
En wat is er mis met na drinken? Dat doen hele hordes voetballers op zaterdag ook. Of lieden die een apparaat nodig hebben om "fit" te worden in een sportschool.

Sterker nog, bij alle menselijk activiteit die in groepen plaatsvindt (en da's gek genoeg bijna alle menselijke activiteit, want de mens is een groepsdier) wordt wel een borrel na gedronken.
Is dat ook allemaal triest volk?

Of ben jij zo'n sneu type dat altijd vóór de borrel al weggaat omdat 'ie bang is dat 'ie ook een rondje moet betalen?

Stormageddon | 30-08-13 | 23:43

Ad337 | 30-08-13 | 23:22
Ik suggereer niks, een gecultiveerd weiland is geen natuurgebied meer, plebs doet niet aan de jacht want daar is het te duur voor en ik wil gewoon m'n boterhammetje, warme maaltijd en wat te drinken tussendoor, that simple it is, gans of no-gans!

Winkelman | 30-08-13 | 23:43

@Free Fall-ing | 30-08-13 | 23:31
Dus jij haalt je ganzenlevertje bij de super. Daar heb je gelijk in, en nog airmiles ook.

Ongeblustekalk | 30-08-13 | 23:43

foutje: Politie pakt (als het goed is) misdadigers op maar zijn daarom nog geen mensenhaters.
Hopelijk is dit vergelijk niet te moeilijk voor je?

Ad337 | 30-08-13 | 23:42

Ad337 | 30-08-13 | 23:36
Aha jij bent het type van, ik zet een bordje bij de veurdeur, muizen/ratten, vliegen/muggen niet gewenscht.
Haha wat ben je een simpele ziel gespeent van enige vorm van realiteit.

kneuterzak | 30-08-13 | 23:41

frank87 | 30-08-13 | 23:34
Jij sociaal? Die is leuk!
Zich ergeren is ook "last hebben van".
Welk deel van die zin begrijp je niet?
Zich keren tegen mensen die zich misdragen tegenover dieren heeft NIETS te maken met mensenhaat.
Politie pakt (

Ad337 | 30-08-13 | 23:40

-weggejorist-

Ad337 | 30-08-13 | 23:40

frank87 | 30-08-13 | 23:34
Jij sociaal? Die is leuk!
Zich ergeren is ook "last hebben van".
Welk deel van die zin begrijp je niet?
Zich keren tegen mensen die zich misdragen tegenover dieren heeft NIETS te maken met mensenhaat.
Politie pakt (

Ad337 | 30-08-13 | 23:40

@frank87 | 30-08-13 | 23:21
Domino mussen.

@Free Fall-ing | 30-08-13 | 23:31
Zoals half midlife Nederland dat aan een 'sport' doet

miko | 30-08-13 | 23:40

@Ad337 | 30-08-13 | 23:34
'Hoe simpel kun je zijn.....'
Die vraag stellen,.......

miko | 30-08-13 | 23:37

@Ad337 | 30-08-13 | 23:17
Weet je waarom Holland, Holland heet ? Van Holt land ofte wel bosland.
Zelfs onze mooie heidevelden en stuifzanden waren al lang en breed weer bos als we niet ingrijpen.
Of jij dacht dat Nederland van nature een prairie was met wat bollenvelden?
Zelfs onze befaamde weidevogels moeten ons bedanken op hun hun knieën anders waren ze hier fakking zeldzaam.

miko | 30-08-13 | 23:36

kneuterzak | 30-08-13 | 23:30
Ik ga ze niet met chemische middelen te lijf.

Ad337 | 30-08-13 | 23:36

We schrijven 1998. Ik bezocht vol vooroordelen een foie gras boerderij en er stonden 100-en ganzen in een weiland. Toen het voedertijd was, trok de boerin der ferme aan een soort bel en honderden ganzen kwamen naar een schuurtje gerend. Vrijwillig.
De gedwangvoede ganzen konden niet wachten tot ze volgedrukt werden met mais.

Sindsdien eet ik zonder enige scrupule scharrel foie gras. Met een Poully Fuissé, liefst.

CoJoNes | 30-08-13 | 23:36

@Ongeblustekalk | 30-08-13 | 23:26
Ik ben helemaal voor het opeten van ganzen, hoor. Ook als ze uit de lucht worden geschoten.

Ik kan me alleen niet aan de indruk onttrekken dat dat beest onnodig lang heeft moeten lijden.

Lijkt me logisch... | 30-08-13 | 23:35

Stormageddon | 30-08-13 | 23:25
Je hebt je net al onsterflijk belachelijk gemaakt door dat domme gissen van je. Maar je domheid kent blijkbaar geen grenzen. En vliegtuigen hebben wat mij betreft zeker het recht om te vliegen, net als ganzen.
En de motoren kun je tegen ganzen beveiligen, maar dat kost iets aan rendement. En waarom zouden ze ook... er zijn altijd nog lieden als jij die met een biels voor het gelaat vinden dat vliegtuigen het "alleenrecht" hebben op het luchtruim.
Hoe simpel kun je zijn.....

Ad337 | 30-08-13 | 23:34

@Ad337 | 30-08-13 | 23:23
Dat klopt om twee redenen niet met mijn redenering:
1. ergeren is niet echt last.
2. Er is een verschil tussen mensen en dieren. Als mens vind ik het "afknallen" van mensen ernstiger dan het "afknallen" van dieren. Dat komt omdat ik een sociaal wezen ben. Persoonlijk vind ik jou suggestie dan ook weer een duidelijke uiting van mensenhaat (een soort weg-met-ons-mentaliteit waar zo'n leuke stukjes over geschreven worden op deze site)

frank87 | 30-08-13 | 23:34

Er zijn extreem (te) veel ganzen in Nederland. Net als duiven, ratten, meeuwen... En 'wij' de burger weten niet meer hoe 'natuur' in elkaar zit.
Deze meisjes zijn afgedreven van wat er voor balans en disbalans er kan zijn. Verder heb je goede schutters en jagers en dit soort gasten die beter moeten leren schieten.
Maar het échte leed is bij een teveel aan dieren die door honger en ziekte zwak worden en lijden.
Jagen is goed en geeft het meest biologische vlees.

hfakker | 30-08-13 | 23:31

Ongeblustekalk | 30-08-13 | 23:11
For the record, ja ik ken jagers.
Veel zijn er dikkig, onzeker, komen dorp niet uit, geen echte hobbies, dus worden ze gevraagd als drijver.
Voelen zich ineens respectvol gedragen in een groep.
Groepsdynamiek doet zijn werk.
Lekker zaterdag 'jagen' gevoel voor de fun, en een beetje nadrinken is ook heeeeel leuk als jager.
Triest volk dus......

Free Fall-ing | 30-08-13 | 23:31

@Eshek | 30-08-13 | 23:15
Das makkelijk, dat is die ene witte!

miko | 30-08-13 | 23:30

@ Ad337 | 30-08-13 | 23:20
Heb jij wel eens bestudeerd hoelang het duurt voordat de mieren, ratten, luizen, muizen, kakkerlakken, je sla vretende slakken in je omgeving moeten lijden, als jij dit eens als overlast ervaart en met chemische middelen de boel te lijf gaat?

kneuterzak | 30-08-13 | 23:30

@fleischer | 30-08-13 | 23:27
Nee daar ben ik niet echt blij mee.

Ongeblustekalk | 30-08-13 | 23:30

'K ga de blaadjes weer an de beaume hange...
*mandje out*

fleischer | 30-08-13 | 23:29

Free Fall-ing | 30-08-13 | 23:03 |
Freddy Heineken was er ook goed in en die stond ver van die sociale werkplaats, integendeel zelfs.

Winkelman | 30-08-13 | 23:29

Stormageddon | 30-08-13 | 23:25 |
Ik kan het niet beter verwoorden. +1 :)

Grote Joop | 30-08-13 | 23:29

@Jopie2009 | 30-08-13 | 22:44
Ja. dat komt er nog eens bij. Afknallen dat tuig. Hagelstyle.

Parsons | 30-08-13 | 23:29

@vlaghalfstok | 30-08-13 | 22:35
Onzin, ik heb met eigen ogen gezien hoe die beesten te vreten krijgen. Er worden zelfs trechters gebruikt om ze te voeden zodat ze niet hoeven te slikken. Ganzen zijn luie flikkers van nature en op die manier hoeven ze hun vreten niet eens te kauwen. Fransen houden van dieren en van ganzen in het bijzonder. Anders zouden ze ze nooit met zovele liefde en toewijding voederen.

Parsons | 30-08-13 | 23:28

Patatter | 30-08-13 | 23:23 |
Dat is wel een heel zure omschrijving van je vriendin.

Ik was in Haren | 30-08-13 | 23:27

@ Ongeblustekalk | 30-08-13 | 23:14 |
FIjn hè, zeaun jankbas!

fleischer | 30-08-13 | 23:27

@Lijkt me logisch... | 30-08-13 | 23:18
Het kan zijn dat de gans hersendood was. Voor wat betreft stuiptrekkingen ben ik ook geen expert.
Het gaat erom dat de gans opgegeten wordt, heb jij een andere reden waarom ganzen op deze planeet leven?
Ze zijn lekker, daarom zijn ze er. (net als vrouwen).

Ongeblustekalk | 30-08-13 | 23:26

De natuur is veel wreder. Wel eens gezien hoe beesten elkaar afmaken? Dit gaat veel sneller. Niks mis mee.

PopperFlopper | 30-08-13 | 23:25

@Ad337 | 30-08-13 | 23:13
Jij zit niet vaak in een vliegtuig hè? Het grootste deel van het land is leeg. Laat me raden: dat vrijstaande buitengebied van je is Alphen aan den Rijn of zo? Of nog erger: Almere-Buiten? Stadsmens. Je neuzelt als een stadsmens, je zeurt als een stadsmens, kent het boerenleven niet, je kent het leven op het platteland niet, hebt geen idee van de geschiedenis van het menselijke ingrijpen in de natuur in het algemeen en Nederland in het bijzonder.
Je lult uit je nek. Als een gans. En net zo dom. In deze contreien noemen we zo iemand als jij een "kwakker".

Stormageddon | 30-08-13 | 23:25

Tsja, sommigen komen gewoon klaar op dierenleed.

Patatter | 30-08-13 | 23:23

frank87 | 30-08-13 | 23:21
Ik erger me aan dat schietende tuig.
Volgens jouw beredenering ook maar afknallen dan?

Ad337 | 30-08-13 | 23:23

Winkelman | 30-08-13 | 23:20
Wat haal je nu weer voor onzin in je domme hoofd.
Ik wens dat schietende plebs uit onze natuurgebieden.
Da's heel iets anders dan jij suggereert...

Ad337 | 30-08-13 | 23:22

@miko | 30-08-13 | 23:15
Dat is niet gay, dat doe ik ook. Neusharen trek ik er ook uit met een pincet om te kijken of mijn traanklieren het nog doen.

Ongeblustekalk | 30-08-13 | 23:21

@Ad337 | 30-08-13 | 23:15
En het is een nuttige hobby, omdat we last hebben van bepaalde dieren (Ganzen, ratten, muizen (zelfs dominomuizen), zwijnen)
En ja, dat dieren afschieten is misschien wat raar als hobby, maar dat vind ik wel van meer hobby's.

frank87 | 30-08-13 | 23:21

kneuterzak | 30-08-13 | 23:17
Heb je dat filmpje wel gezien en ook geconstateerd dat die ganzen langdurig spartelen terwijl die stroper ze aan hun poten meeneemt?
Je doet je naam wel eer aan hoor...

Ad337 | 30-08-13 | 23:20

Ad337 | 30-08-13 | 22:56 |
Ad337 ik hoef echt niet op m'n kop aan yoga te doen om gewoon in te zien dat bijna 17 miljoen mensen in ons kleine landje veel te veel is maar u ziet ons daarom blijkbaar liever verhongeren ?
Ik denk dat u zich meer thuis voelt tussen de ganzen in in het grote grote ganzenland waar je kan leven van wilde bosbessen, honing en regenwater... niet treuzelen, gewoon doen!

Winkelman | 30-08-13 | 23:20

@Ongeblustekalk | 30-08-13 | 23:15
Ik ben alles behalve een expert, maar zo lang nog stuiptrekkingen?
Nogmaals gekeken, ik kan het me echt niet voorstellen.

Lijkt me logisch... | 30-08-13 | 23:18

miko | 30-08-13 | 23:13
Geloof je werkelijk zelf wat je uitkraamt?

Ad337 | 30-08-13 | 23:17

Haha, dat commentaar van die 2 prosecco kudten, duidelijk geen verstand van jacht en natuurbeheer.
Een hagelschot geeft in de meeste gevallen geen kik dood, maar een dier behoeft nooit lang te lijden.
De duitse staande langhaar laat mooi praktijkwerk zien.
Bij de jacht op rood en zwart wild zal de jager altijd en weloverwogen een juist gericht schot geven, bij twijfel word er niet geschoten.
Dames ga eerst even in een professionele slachterij kijken, en dan zal je zien dat geen enkel dier stokstijf neervalt.Let wel hier worden tot uit den treure geteste middelen gebruikt.

kneuterzak | 30-08-13 | 23:17

Ja maar hé op wie moet dan Niels Hogerson dan mee vliegen?

Eshek | 30-08-13 | 23:15

frank87 | 30-08-13 | 23:12
Nee dombo, ik richt me tegen het uitschot dat zichzelf weldoener waant en dieren doodschieten als hobby heeft.

Ad337 | 30-08-13 | 23:15

@Stormageddon | 30-08-13 | 22:34
Bestaat dat nog???

@Ongeblustekalk | 30-08-13 | 22:58
En dat hij zijn wenkbrauwen nog moet epileren.

miko | 30-08-13 | 23:15

@Lijkt me logisch... | 30-08-13 | 23:11
Dat waren stuiptrekkingen.

Ongeblustekalk | 30-08-13 | 23:15

@fleischer | 30-08-13 | 23:10
Proost! Maar blijf met je tengels van die gitaar af anders krijg je een schop onder je hol. Vaalsch!

Ongeblustekalk | 30-08-13 | 23:14

@Ad337 | 30-08-13 | 23:04
Dan was dat gebied waarschijnlijk begroeid met wilgen en populieren. Niet bepaald de habitus van ganzen. Vroeger zochten ze de vlaktes in het noorden op. Nu wij (de mens) deze gebieden mooi open houd met voldoende gras komen die krengen hierheen, massaal.

miko | 30-08-13 | 23:13

Stormageddon | 30-08-13 | 23:08
Je betoog is net zo dom als je gokvermogen.
Grote delen land zijn bebouwd, daar kunnen ganzen dankzij de mens niet terecht. En zodra er een paar bij boeren neerstrijken gillen ze meteen vanwege vermeende schade, oftewel: een roep om subsidie.
En dan je domme gok: Ik woon vrijstaand in buitengebied en weet heel wat meer van de door jou verheerlijkte soort dan goed voor hen is...

Ad337 | 30-08-13 | 23:13

Schande!

Dit is een schande!

Snel deze 'jagers', want dit heeft natuurlijk niets met jagen te maken, vervangen door een automatisch geschut dat high-explosive munitie afvuurt zodat de ganzen direct dood zijn (en de ondergrond voorzien wordt van een voedzame laag gehakt).

Rei de la Colina | 30-08-13 | 23:12

@Ad337 | 30-08-13 | 23:01
Bevestig je weer het beeld: geen dierenvriend maar mensenhater (De mens is een plaag die buiten de "natuur" staat).
De mens kan niet "ingrijpen in de natuur" omdat hij gewoon onderdeel uitmaakt van de natuur. Een menselijke stad is voor de natuur niet zoveel anders dan een termietenheuvel: gewoon een soort die zijn leefomgeving naar behoefte inricht.

frank87 | 30-08-13 | 23:12

@Ongeblustekalk | 30-08-13 | 23:08
Dat had de hond *moeten* doen.
Toen 'ie 'm naast z'n jagersputje (of hoe heet die berg stro?) gooide leek het beest nog te leven. Hij had 'm direkt al de nek kunnen omdraaien.

Lijkt me logisch... | 30-08-13 | 23:11

@Free Fall-ing | 30-08-13 | 23:03
Benoemen en bouwen.
Ken jij jagers of fantaseer je veel? Zo ja dan zou ik maar eens een boek gaan schrijven over de jacht.
For the record, ik jaag niet op dieren.

Ongeblustekalk | 30-08-13 | 23:11

*met Ongeblustekalk klonken doet*
Anytime, dude!

fleischer | 30-08-13 | 23:10

@Ad337 | 30-08-13 | 23:04
In grote delen van Nederland was het een stuk zee geweest. En was het dat niet, dan was het bos (90% van Europa was zonder de mens bos geweest). De gans heeft de mens ook nodig om in zo'n grote getale te kunnen bestaan. De ganzenpopulatie is zo groot omdat de mens het land heeft ingericht voor de eigen voedselproduktie (waar jij als stadsmensje ook van vreet, overigens).

Stormageddon | 30-08-13 | 23:08

@de grote Anti | 30-08-13 | 22:53
Er zijn zeker mensen die voor grof geld beesten willen afschieten. Maar die laten de hazen voor hun loop drijven, en zitten niet in de kou op ganzen te wachten.

frank87 | 30-08-13 | 23:08

@Lijkt me logisch... | 30-08-13 | 23:01
Dat deed de hond toch?

Ongeblustekalk | 30-08-13 | 23:08

Lijkt me lekker om een keer te doen, een jager neerknallen....

jan de patatboer | 30-08-13 | 23:07

Lijkt me logisch... | 30-08-13 | 23:01
Dat bedoelde ik nu.... dergelijke misstanden tonen aan uit welk een uitschot die "jagers" bestaan...

Ad337 | 30-08-13 | 23:06

@Ik was in Haren | 30-08-13 | 22:59
Yak!

Ongeblustekalk | 30-08-13 | 23:06

Free Fall-ing | 30-08-13 | 23:03 |
En ze geven jou iets om je te kunnen verheven boven anderen.

Ik was in Haren | 30-08-13 | 23:05

@Stormageddon | 30-08-13 | 22:03
Ja weer wat geleerd,ik dacht dat ze echt vetgemest moesten worden om dat etiket te krijgen.
*lingo star zijn excuses aanbied*

miko | 30-08-13 | 23:05

Stormageddon | 30-08-13 | 23:01
"Zonder de mens was dat land er helemaal niet."
De wereld bestaat.... dankzij de mens?.... ROFLOL

Ad337 | 30-08-13 | 23:04

Ongeblustekalk | 30-08-13 | 22:58
Veel jagers wonen nog bij hun mamma thuis.
Krijgen op hun verjaardag een camouflagepak, en zijn blij als een klein kind.
Zaterdags kunnen ze dan met de rest van de boys gaan "jagen' en natuurlijk een gezellig borreltje na drinken.
Maw, gewoon sociale werkplaats dus.
Niets mis mee, met die mensen an sich, maar laten we het wel benoemen.....

Free Fall-ing | 30-08-13 | 23:03

1 x "niet" vergeten.

Ad337 | 30-08-13 | 23:02

gider | 30-08-13 | 23:01 |
nou.... stel een daad en begin bij jezelf.

Kaosu | 30-08-13 | 23:02

Grote Joop | 30-08-13 | 23:01
Bij jou dringt het besef (nog steeds) niet door dat de mens de enige is die leefgebied nodig heeft?

Ad337 | 30-08-13 | 23:02

Nou ben ik echt niet principieel tegen deze vorm van jacht, maar had 'ie dat beest nou niet effe uit z'n lijden kunnen verlossen?

Lijkt me logisch... | 30-08-13 | 23:01

de mens is het enige wezen op deze mooie aarde die dood om de winst.
alles anderen doden om te overleven.

de mens is het straks schild dat er geen wezen meer kan overleven.

daarna overleed de mens het ook niet meer.

ik zie de mens als een schadelijke schimmel op een proefglaasje, die eet alles op tot de voedingsbodem op is dan sterft hij van de honger uit.

gider | 30-08-13 | 23:01

@Ad337 | 30-08-13 | 22:56
Waarom zou het aan ganzen toebehoren en niet aan mensen? De boer zorgt het hele jaar door voor het land en investeert in de opbrengst (te weten gras, voor z'n koeien), de ganzen vreten het twee weken per jaar helemaal kaal. Wie heeft er meer recht op dat land? Zonder de mens was dat land er helemaal niet.

Stormageddon | 30-08-13 | 23:01

frank87 | 30-08-13 | 22:53
Plagen ontstaan meestal doordat in de natuur wordt "ingegrepen". Op dit moment is de grootste plaag van de wereld "de mens". Ik stel dan ook voor dat die wereldverbeteraars in Syrië gaan knallen.
Dat levert een win-win situatie op: De meest overbevolkte soort vermindert dan en wij raken van dat uitschot verlost.

Ad337 | 30-08-13 | 23:01

Ad337 | 30-08-13 | 22:56 |
"Boeren annexeren land dat aan dieren als ganzen toebehoort". ROFL u begrijpt kennelijk niet dat de mens bovenaan de voedselketen staat.

Grote Joop | 30-08-13 | 23:01

@fleischer | 30-08-13 | 22:52
Héé, leef jij ook nog?

Ongeblustekalk | 30-08-13 | 22:59

@Free Fall-ing | 30-08-13 | 22:50
Je moeder belde net dat je parfum op is.

Ongeblustekalk | 30-08-13 | 22:58

Sorrie heur, theetantetjes,
dat ik jullie borrelrondje subtiel interrompeer...
Adveaukaatje erbij?

fleischer | 30-08-13 | 22:56

Winkelman | 30-08-13 | 22:51
Boeren annexeren land dat aan dieren als ganzen toebehoort en spreken over "schade" wanneer ze er niet het "alleengebruik" van blijken te hebben.
Doe je veel aan joga? JE lijkt de wereld nogal op z'n kop te zien...

Ad337 | 30-08-13 | 22:56

@Ik was in Haren | 30-08-13 | 22:46
Ik had vernomen dat het als kip smaakt, maar ik zocht eigenlijk naar een ervarings deskundige.
Ik heb het dan niet over de smaak van een vers kudtje of een zaadlozing in het bekkie, maar vlees.

Ongeblustekalk | 30-08-13 | 22:55

@Peyronie | 30-08-13 | 22:47
Ik ben heel tevreden met mijn jagende buurman. De buurtbarbecue is ook elk jaar een groot succes.

Stormageddon | 30-08-13 | 22:54

@frank87 | 30-08-13 | 22:40
Ja oke oke, ik probeer niet jagers als soort van sadistische stropers neer te zetten, maar weet voor een feit dat sommigen er een kick van krijgen (alles moet kloppen, van opzet, tot wapens onderhouden, concentratie) en er best een aardig centje bij kunnen verdienen. Heb wel een tijdje op jacht-fora rondgehangen, erg interessant. Onder al het jagers jargon voel je al snel de anticipatie op de volgende jacht.

Geen probleem mee, maar don't sugarcoat it.

de grote Anti | 30-08-13 | 22:53

Veel reacties van onwetende stadse reaguurders merk ik. Ik zou zeggen verdiep je er eens in voordat je begint te roeptoeteren dat het zielig is. Ik voorzie iig wat extra zetels voor dierenpoes.

Grote Joop | 30-08-13 | 22:53

@Ad337 | 30-08-13 | 22:48
Ja en? Heb ik beweerd dat alle beesten plagen gaan vormen als je niet meer jaagt?
Ik zeg dat er plagen ontstaan, en welk beest het gaat doen is moeilijk te voorspellen (in het bos zijn het de zwijnen begreep ik).

frank87 | 30-08-13 | 22:53

Wees_eens_creatief | 30-08-13 | 22:41
Jagers zijn als pedofielen. Ze raken opgewonden wanneer ze macht hebben over zwakkeren. As ze werkelijk lef hebben zouden ze wel naar Syrië gaan om hun hobby uit te oefenen...

Ad337 | 30-08-13 | 22:52

Hiervon bekomme ich Gänzehaut!

fleischer | 30-08-13 | 22:52

Ad337 | 30-08-13 | 22:30
Ad337, het IQ van Grote Joop is hoog genoeg om aan te tonen dat hij voldoende kennis heeft van het jagen en u wat kennis terzake mist.
Koeien hebben in de winter ook voedsel nodig dat de ganzen nu wegvreten, in één dag kunnen ze een weiland kaal hebben waardoor de boer voor hoge kosten komt te staan.
Een litertje melk voor 5 euro dan maar ?

Winkelman | 30-08-13 | 22:51

kom hoe heet ie | 30-08-13 | 22:47 |
Mannen die telkens lichaamsdelen onder de gordel erbij moeten halen, gebruiken dit als compensatie voor een orgaan tussen de oren.

Ik was in Haren | 30-08-13 | 22:50

Ongeblustekalk | 30-08-13 | 22:46
mmm, je bedoelt met jagers, die onzekere pubers, die voor het 'jagen' op een hoorn blazen als ritueel.
En net doen of iets van waarde heeft?
hahahahhahhahhah.......

Free Fall-ing | 30-08-13 | 22:50

@Ongeblustekalk | 30-08-13 | 22:46
Duidelijk voor iedereen? Daarom lijkt het alsof ze niet raak schieten. En ga een cursus "man" volgen.

Ongeblustekalk | 30-08-13 | 22:48

frank87 | 30-08-13 | 22:38
Leuke theorie, maar sinds in onze bosrijke omgeving niet meer gejaagd mag worden is de konijnenpopulatie gewoon afgenomen. Simpelweg omdat dat tuig ook de natuurlijke vijanden zoals vossen en roofvogels ook niet meer schieten.

Ad337 | 30-08-13 | 22:48

Fleur en Jojanneke denken dat ze Arnold Karskens zijn moehaha

menzo | 30-08-13 | 22:48

Ik vind ganzen en mensen leuke beesten.
Geen enkele behoefte om naar een filmpje te kijken waarin beesten of mensen op al dan niet humane wijze worden afgemaakt.
Ik heb andere morbide behoeftes.
Mensen die het leuk vinden om te jagen op dieren zijn vast heel nuttig, maar ik heb ze liever niet in mijn omgeving.

Peyronie | 30-08-13 | 22:47

Ik had bij het aanschouwen van de titel van dit topic overigens het idee dat we een boeiende video reportage zouden te zien krijgen waarbij een duizend ganzen in 1 keer vergast zou worden. Wat dat betreft was het topic een beetje "underwhelming".

Jopie2009 | 30-08-13 | 22:47

Al lijkt het wreed, dankzij de jacht hebben mannen met een piemel kleiner dan 12 centimeter toch nog een doel in het leven. Toch is schieten met hagel voor schlemielen.

kom hoe heet ie | 30-08-13 | 22:47

Beoordeelt u zelf n mens dat n wapen in de hand neemt om een dier te doden .. dit hoorde in de maatschappij anno 1800.... ik hoop dat het volk dat zich daarmee identificeert snel uitsterft.

reizenderoel | 30-08-13 | 22:46

Als we ons hier druk om maken gaat het nog steeds retegoed in dit land. Het zijn gvd maar ganzen!

de vleesgigant | 30-08-13 | 22:46

Ongeblustekalk | 30-08-13 | 22:43 |
Het smaakt een beetje als flauw kalfsvlees. Een pittig sausje is aan te raden. (Heb ik van horen zeggen enzo..)

Ik was in Haren | 30-08-13 | 22:46

@Free Fall-ing | 30-08-13 | 22:41
Wanneer je een dier met hagel vol raakt is dat dier niet geschikt voor consumptie, je moet het wild vanaf de "kant" raken, een soort schampschot dus.
Ben jij wel een man, of een homo-sapiens? Een man weet dat soort dingen, jochie.

Ongeblustekalk | 30-08-13 | 22:46

Jagers zijn nog gewoon nog onvoldoende overtuigd van hun rol in WO-III als scherpschutters.

sjaakdeslinksesul | 30-08-13 | 22:45

@Parsons | 30-08-13 | 21:54 |
precies en net als Finnen alleen maar in groepen durven opereren, in hun eentje zijn het bange sukkels.

Jopie2009 | 30-08-13 | 22:44

Schiet eens op met dat kweekvlees, dan hoeven die dieren niet zo te lijden. Het zijn ook levende wezens.
Hoe zou mens smaken, weet iemand dat? (en dan heb ik het niet over Harry)

Ongeblustekalk | 30-08-13 | 22:43

@ProAsfalt | 30-08-13 | 22:39
Gelul. Een troep leeuwen die op een zebra of wildebeest jagen wacht niet met eten totdat het beest "humaan" dood is. Vaak leeft het prooidier nog terwijl de z'n biefstukken van de kont worden gevreten.

Stormageddon | 30-08-13 | 22:42

Jagen, altijd +1! Het meest verantwoordelijke en biologische vlees dat er bestaat. Paar dagen to weekjes afhangen en hop!
*
Tegen jagen zijn is gewoon onnozel. De eerste mens deed het al en bovendien houdt het menig stukje natuur leefbaar voor flora en fauna.

Wees_eens_creatief | 30-08-13 | 22:41

Als je slim bent sla je het linkje met ganzenmenu's op want ik voorspel dat die in de toekomst best nog eens van pas kunnen komen.

Welles! Nietes! | 30-08-13 | 22:41

Zie ze daar liggen in fronlinie...
Volop getrained in gevechttenue sjokken ze naar hun prooi, die ze na 20 keer schieten een klein beetje raakten.....
Ze lijken wel dronken die jagers?

Free Fall-ing | 30-08-13 | 22:41

@de grote Anti | 30-08-13 | 22:36
Wat ik van de jagers hoor, worden ze er in ieder geval niet rijk van.

frank87 | 30-08-13 | 22:40

de grote Anti | 30-08-13 | 22:32 |
Het is natuurlijk niet zo dat die pummels het hele jaar alle dieren mogen neerknallen die ze tegen komen. Daar zijn uiteraard weer regeltjes aan verbonden. De almachtige overheid leest niet alleen onze smsjes maar weet ook precies hoeveel wild er rondloopt. Het ene jaar schieten ze wat meer konijntjes en hazen en het andere jaar is wellicht de fazant de pineut. Op stropen staan hoge boetes.

Grote Joop | 30-08-13 | 22:40

@frank87 | 30-08-13 | 22:26 |
Roofdieren zijn veelal in staat om een prooi zeer snel en effectief af te maken in tegenstelling tot net niet goed schietende mensen.

ProAsfalt | 30-08-13 | 22:39

@Rideo Ergo Sum | 30-08-13 | 22:29
Dat overschot aan ganzen is ontstaan door de flora en faunawet 1998: toen mocht er plotseling niet meer gejaagd worden.

frank87 | 30-08-13 | 22:38

Jagers lijken enorm veel op brommer club rijders.
Vetgemest met cola en chips, geen eigen mening...
Een beeeetje dommig, nou ja, een beetje......?
Een klein beetje dan......?

Free Fall-ing | 30-08-13 | 22:37

@Skunk57 | 30-08-13 | 22:28
Dat zijn nu de lui die jagers een slechte naam geven. De jagers die ik ken zijn allemaal grote dierenliefhebbers (in het wild, niet op hun bord).

frank87 | 30-08-13 | 22:37

@frank87 | 30-08-13 | 22:33
In nederland niet echt populair inderdaad, misschien dat het naar andere landen gaat.

de grote Anti | 30-08-13 | 22:36

Ganzen op een boerderij in frankrijk hebben een slechter leven....

vlaghalfstok | 30-08-13 | 22:35

dierplaag | 30-08-13 | 22:14
"Deze mannen doen waarvoor ze bedoeld zijn: jagen."
Zoals in de natuur bedoel je? Akkoord, maar dan wel in hun blote reedt en met blote handen.

Ad337 | 30-08-13 | 22:33

@de grote Anti | 30-08-13 | 22:23
Ganzenvlees is niet prijzig. Ze komen het haast niet kwijt (het smaakt goed hoor)

frank87 | 30-08-13 | 22:33

Free Fall-ing | 30-08-13 | 22:31 |
En voor het buskruit hoeven ze niet bij jou te zijn.

Ik was in Haren | 30-08-13 | 22:32

vreselijk, ik hoop niet dat Obama dit ziet!!!!!!!!!!
of is het ook in scene gezet?

thepinkpainter | 30-08-13 | 22:32

@Grote Joop | 30-08-13 | 22:27
Ja beste joop, ik vind het ook geweldig.
Er is geen vierkante meter vrij land meer dat niet aan de staat of aan de boeren toebehoort. En ja, dan kan je zelf de regeltjes verzinnen als je bij het clubje hoort. Of het nou klopt of niet, die gezonde wildstand, valt nogal moeilijk na te gaan dus tweemaal zoveel hypocriete pret!

de grote Anti | 30-08-13 | 22:32

@ Smeerwortel | 30-08-13 | 21:59 | + -1 -
Doen alsof je een expert bent met dat ze lekkerder zijn dan vergaste gansen maar ondertussen wel bedanken voor de recepten _O-
Als je écht zo'n kenner was had je die recepten allanng gekend.
Kortom, u bent een opscheppert.

klapmongeaul | 30-08-13 | 22:32

Tja, wat je kun anders van jagers verwachten dan.....
Zeker geen IQ of EQ dat is zeker......

Free Fall-ing | 30-08-13 | 22:31

tsja, als het niet in een stukje plastic in het vriesvak ligt dan komt die natuur plotseling wel heel dicht bij. Dat vinden stadsmensjes eng.

Kaosu | 30-08-13 | 22:30

@Treurig varken | 30-08-13 | 22:24 | Denk aan het toneelstuk van de beroemde Bertold Brecht: De Ja(zeg)er en de Ne(ezeg)ger

www.youtube.com/watch?v=oqviz60V7uw

Boretti | 30-08-13 | 22:30

-weggejorist-

TheJesseJ | 30-08-13 | 22:30

Grote Joop | 30-08-13
"Beest is getraind om het wild voorzichtig in de bek terug te brengen waarna de jager hem zijn nek breekt."
Mijn hemel, wat is je IQ?

Ad337 | 30-08-13 | 22:30

Ah! Zo kennen we de mens weer! Alles wat voor de voeten loopt, gewoon kapodtdoodvermoorden. Uiteraard zonder zich af te vragen hoe dat overschot aan ganzen toch heeft kunnen ontstaan.

Rideo Ergo Sum | 30-08-13 | 22:29

Super om dit te zien. Niks mis mee, en zo biologisch als de pest. Lekkerder dan dit wordt het niet. The top of the food chain is a great place!

Emilioot | 30-08-13 | 22:29

lekker; in de ochtend achter in de koffiehoek van het reclame bureau beetje brallen, in de middag met je "vrinden" ganzen knallen en 's-avonds de secretaresse in de billen knijpen.
Dappere mannen... neerlans trots

Skunk57 | 30-08-13 | 22:28

Dit ziet er beter uit dan het ritueel slachten van dieren (of nog gekker: gijzelaars).

Ik was in Haren | 30-08-13 | 22:28

Datzegiktoch | 30-08-13 | 22:24 |

... maar verziekt de smaak van de gans.

CornholioNL | 30-08-13 | 22:28

Dit zijn dus ganzen die te lui zijn om netjes naar Siberië te trekken in de zomer. Waarom zouden de ganzen daar ooit aan begonnen zijn?

frank87 | 30-08-13 | 22:28

de grote Anti | 30-08-13 | 22:23 |
Is het niet geweldig dat dit tenminste nog gewoon kan in ons regeltjesland? Die pummels zorgen inderdaad, samen met bijvoorbeeld Staatsbosbeheer voor een gezonde wildstand.

Grote Joop | 30-08-13 | 22:27

Stormageddon | 30-08-13 | 22:03 | + 0 -
Weer wat geleerd.

lingo star | 30-08-13 | 22:27

@ProAsfalt | 30-08-13 | 21:50
En dat vind die gans minder erg: door een wolf opgevreten worden?

frank87 | 30-08-13 | 22:26

*bbq opwarmen gaat*

Kaosu | 30-08-13 | 22:25

Beetje napalm doet het beter...

Datzegiktoch | 30-08-13 | 22:24

@Boretti | 30-08-13 | 22:06 Maar zijn negers dan niet heel goede j*gers?

Treurig varken | 30-08-13 | 22:24

@Grote Joop | 30-08-13 | 22:19
Ja, wildstand dit en vervuiling zo, en vliegverkeer dat. Maar je kunt mij niet wijsmaken dat genoeg jagers (vaak boerenpummels) geen andere motieven hebben om eens de dubbelloops uit de kast te trekken op een mooie dag, en misschien zelfs een paar centjes verdienen aan het nogal prijzige ganzenvlees.

de grote Anti | 30-08-13 | 22:23

Het is pas eerlijk als die ganzen ook een geweer krijgen en gaan terugschieten

Gilead | 30-08-13 | 22:20

Ganzen worden met hagel geschoten. Paraplu van kleine kogeltjes zorgt er voor dat bijna elk schot raak is. Vaak worden ze geraakt in de vleugel waardoor ze het op de grond op een lopen zetten. De jachthond haalt de gewonde ganzen op. Beest is getraind om het wild voorzichtig in de bek terug te brengen waarna de jager hem zijn nek breekt. Is helemaal niet zielig en in no time voorbij voor de gans of enig ander wild dier. Deze jagers worgen dat de wildstand behouden blijft en doen derhalve nuttig werk.

Grote Joop | 30-08-13 | 22:19

Die hond heeft het geweldig naar zijn zin... :-)

Is dat dan niets waard voor die Dierenpoes minners ?

CornholioNL | 30-08-13 | 22:18

Aan dat 'gak gak gak' moet men bij de weg niet te zwaar tillen.
Hele volksstammen die dat jaren geleden al riepen, zitten er nog steeds warmpjes bij.

Jackanders | 30-08-13 | 22:18

Doet me denken aan duckhunt, op de NES vroegah.

Humpf | 30-08-13 | 22:17

@Schietmijmaarlek | 30-08-13 | 22:13
Juist, wel even de nek omdraaien boerenpummel jager.
Zo moeilijk kan het niet zijn aangezien tijd geen probleem is.

de grote Anti | 30-08-13 | 22:15

Deze mannen doen waarvoor ze bedoeld zijn: jagen.
Zelf heb ik het geduld niet om zo te gaan zitten maar we hebben een probleem met ganzen in de landbouw, het luchtverkeer en in verband met vervuiling van water.
Het zijn er teveel en gaan niet vanzelf weg. Nou en daar heb je jagers voor; Capito ?

dierplaag | 30-08-13 | 22:14

Ongeblustekalk | 30-08-13 | 22:09 |

Lol, mijn idee ook, Dierenpoes is actief vanavond...

*Bayren-Chelsea verder kijken gaat*

CornholioNL | 30-08-13 | 22:14

vansuyle.com | 30-08-13
Nee sukkel, als je goed uit je lodderige ogen kijkt dan zie je dat gesleept wordt met aangeschoten dieren.
Dierenkwelling heet zoiets in wettelijke termen. Maar dit is te moeilijk voor je om te kunnen bevatten?

Ad337 | 30-08-13 | 22:14

Wat is hier überhaupt gruwelijk aan, behalve dan dat stadsmensen te zien krijgen dat vlees van een ooit levend dier komt.

Watapatja | 30-08-13 | 22:14

Als je een gans de nek omdraaid, doe het dan in één keer goed!
Stomme kudtjager.

Schietmijmaarlek | 30-08-13 | 22:13

Beter 10 ganzen dood op de grond dan één in je passagiers vliegtuigmotor.

Kededian | 30-08-13 | 22:11

die beesten veroorzaken gewoon enorm veel overlast en er zijn er teveel van. Desalniettemin vind ik wel dat hij die beesten wat sneller mag doden en niet moet laten lijden.

arie181818 | 30-08-13 | 22:11

Ach, aan de stemmen te horen wil ik de dames best even troosten..(redactie heeft mijn mail)

de grote Anti | 30-08-13 | 22:11

Art of war, de reden wegnemen,

newray | 30-08-13 | 22:10

Trieste linkse stadse klootzakken die dit afkeuren, jammer genoeg zijn dat vaak ook de mensen die beslissen over voor of tegen in de politiek, het is nietraar dat dit lamd naar de klote gaat.

captainobvious | 30-08-13 | 22:09

Haha de Pvdd is is aan het minnen.
Foie Gras is heerlijk en smelt op de tong, wel even 12 uur voor consumptie uit de koelkast halen. En in het potje laten, anders raak je aan de schijterij.
Hmmm, vette ganzenlever, heerlijk!

Ongeblustekalk | 30-08-13 | 22:09

Wild is het ultieme stukje scharrelvlees...

HetNetteHeertje | 30-08-13 | 22:09

EErst de vluchtelingen kampen thomahawken..

newray | 30-08-13 | 22:06

Positief denken: Liever een jager dan een n*ger.

Boretti | 30-08-13 | 22:06

@miko | 30-08-13 | 21:48 / lingo star | 30-08-13 | 21:55
Ook wilde ganzen, die zich vlak voor de grote trek zuidwaarts helemaal ongans vreten (pun intended) hebben van nature een vervette lever (foie gras). De kunstmatige, met dwangvoeding vetgemeste zijn nog vetter en nog zachter dan ze van nature ooit kunnen worden, maar foie gras is dus niet exclusief van gedomesticeerde ganzen die met dwangvoeding worden vetgemest.

Stormageddon | 30-08-13 | 22:03

Leuk, schattig, meisjes met een hobby...

Jimmydepimmy | 30-08-13 | 22:00

Mooi werk. Er zijn veel te veel van die krengen. Bovendien zijn ze lekker. Lekkerder dan vergaste, die zijn gestikt en dan zijn ze minder lekker. Dank voor de recepten.

Smeerwortel | 30-08-13 | 21:59

Dieren zijn om op te eten en zeker ganzen met hun ge-gak.
Oorverdovend.

Ongeblustekalk | 30-08-13 | 21:58

@ ZDEV | 30-08-13
Pff, water loopt mij in de mond...

Glas Koning | 30-08-13 | 21:56

Zeik niet over die ganzen. Als je dan wat wilt zeiken doe het dan over die kippen die in een paar weken vet gemest worden of hele dagen eieren moeten schijten. Niet over een paar wilde ganzen die kunnen gaan en staan waar ze willen en goed leven hebben gehad.

Bobjandeman | 30-08-13 | 21:56

Parsons | 30-08-13 | 21:54 |

Lol... ik ben even een schone onderbroek aantrekken... +1

CornholioNL | 30-08-13 | 21:56

Niemand ? Marianne, kom er maar in...

Mazzeltov | 30-08-13 | 21:56

miko | 30-08-13 | 21:48 | + 0 -
Ik vond het wel een mooie term maar voor foie gras is dus dwangvoeding nodig, die wilde ganzen niet hoeven te ondergaan.

lingo star | 30-08-13 | 21:55

@CornholioNL | 30-08-13 | 21:50
Precies, ganzen zijn niets meer dan vliegende Finnen. Met hun kansloze gesis en herrieschopperij. Ganzen hoor je de lever uit te lepelen; weten de Fransen al jaren.

Parsons | 30-08-13 | 21:54

@dhrat | 30-08-13 | 21:52
Ow ik dacht dat ze overlast veroorzaakte en schijt hadden aan alles en iedereen.

miko | 30-08-13 | 21:54

Na 6 sec weet ik al weer genoeg... die stem van dat bekakte zeikwijf...100% dierenpoes stemmerT?

Ondertussen wel 200 euro neer tellen in een 3 Michelin sterren restaurant om dat beest op te vreten... ga koken kut!

CornholioNL | 30-08-13 | 21:54

Wat een loser, dat die vent zich niet doodschaamt zo weerloze ganzen te vermoorden.
Op weinig mensen kijk ik meer neer dan op dat soort.

cabbit | 30-08-13 | 21:54

Ziet er wel naar uit, zeker die ene die met tig keer omgedraaide nek nog fladdert. Maar ja, als er teveel van die beesten rondhangen die de oogst vernachelen zit er niks anders op...

C. Linnaeus | 30-08-13 | 21:53

Wijven maken zich ook echt overál druk om...

Mesjoggah | 30-08-13 | 21:52

Echt effectief jagen kan ik dit niet noemen. Wat een prutser.

brutus68 | 30-08-13 | 21:52

Was vroeger n mop.. was de overeenkomst tussen n gans en n buitenlander...? Ze roepen allebei gak gak.

dhrat | 30-08-13 | 21:52

Was vroeger n mop.. was de overeenkomst tussen n gans en n buitenlander...? Ze roepen allebei gak gak.

dhrat | 30-08-13 | 21:52

Prima, een goede gans is een dode gans.

Parsons | 30-08-13 | 21:51

Ondertussen wel lekker soppuh dames!

miko | 30-08-13 | 21:50

"Gans" is de nieuwe vervanger voor "Fin" ?

In dat geval... shoot to kill.

CornholioNL | 30-08-13 | 21:50

Zal tijd worden dat de Wolf zich definitief vestigt in dit land.
De zielige gansjes hoeven dan niet door de Brute Mensheid te worden afgeschoten.

ProAsfalt | 30-08-13 | 21:50

Natuurbehoud is dierenslacht.

smdyasc | 30-08-13 | 21:49

Dit geeft ook meteen de ware agenda weer van linkse dierenactivisten. Ze zijn niet alleen tegen de bio-industrie (valt wat voor te zeggen), ze zijn tegen vlees eten in het algemeen. Het kan namelijk niet diervriendelijker dan dit. Lekker vrij leven als gans en profiteren van een wolf, lynch, adelaar-vrij Nederland dankzij de mens, om dan op een natuurlijk-verantwoorde wijze te worden omgelegd. Iemand die hier tegen is, is anti-mens.

vansuyle.com | 30-08-13 | 21:49

Doodstraf voor dierenmishandelaars of toch maar lekker smullen van de foie gras uit je voedselpakket? Dat is de vraag.

sjaakdeslinksesul | 30-08-13 | 21:49

@lingo star | 30-08-13 | 21:38
Van wilde ganzen? Moehahahahaha.
Ja lekker, *proest*

miko | 30-08-13 | 21:48

Een beetje reaguurder met een Seth-pruik in de attributen-verzameling had al lang 'foie gas' geplempt.

Jackanders | 30-08-13 | 21:47

Vakonov | 30-08-13 | 21:42
Met hagel moet je er een behoorlijk eindje naast zitten om ze te missen....

Ad337 | 30-08-13 | 21:47

Fatsoenlijke "jagers" maken die dieren zo snel mogelijk af. Dit schoftentuig laat ze lijden.

Ad337 | 30-08-13 | 21:46

Ach VanLeeuwen... geen haan die ernaar kraait...

overVecht | 30-08-13 | 21:45

@ZDEV | 30-08-13 | 21:38
Heerlijk! Proost!

Ongeblustekalk | 30-08-13 | 21:44

Sublimatie voor neuken. Zowel voor de filmende dames als de jagende jagers.

sjaakdeslinksesul | 30-08-13 | 21:44

Ach het zijn toch maar rotganzen.

lingo star | 30-08-13 | 21:44

Heerlijk, biologisch wild vlees. Wie doet daar nou geen moord voor?

vansuyle.com | 30-08-13 | 21:43

Ganzen het zijn net finnen, je haalt ze binnen maar achteraf heb je er last van.

reageerbuis | 30-08-13 | 21:43

Die vent kan best aardig mikken. :)

Vakonov | 30-08-13 | 21:42

Da's pas een hondenleven; ik zou er voor tekenen.

Simon de Danser | 30-08-13 | 21:41

Tja, wat moeten we daar nu mee?

Koninging Beatricks | 30-08-13 | 21:40

Ach, barbarisme is niet bepaald kleur of religiegebonden...

ZKH EénOog | 30-08-13 | 21:40

Lekker foie de gras.

lingo star | 30-08-13 | 21:38

Foie Gras op een vers toastje met een koel glas witte wijn in het avondzonnetje aan de Franse kust in Les Landes. Proost!

ZDEV | 30-08-13 | 21:38

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken