Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hoera! We gaan (nog) niet naar Sywië!

invallenisgekkenwerk.jpgDe oorlog in Syrië maakt nu al slachtoffers in het Westen. Gisterenavond besloot een krappe meerderheid van het Britse parlement om 'sod off' te zeggen tegen Brits-Amerikaanse inmenging in het Sywische strijdgewoel. Bam, a Cameron bites the dust. Een oorlog wegstemmen omdat de meerderheid er geen brood in ziet, het kan gewoon in een democratie. 'We' gaan voorlopig niet stoeien in de zandbak. Vernederend voor Cameron, die een paar dagen terug al een resolutie in de Veiligheidsraad had geslingerd om zo snel mogelijk Assad naar een schuilkelder in Iran te bombarderen en de sleutel van het land aan Al Kaida, Al Nusra en Ali Baba te geven. Ook vernederend voor Cameron omdat de 'special relation' met de USA op de tocht staat nu. Een Amerikaan is doorgaans niet snel flabbergasted, maar Barry was het wel gisterenavond. Nou moet-ie het in zijn eentje doen! Althans, dat klonk door in de Amerikaanse repliek dat de VS 'alles zullen doen wat nodig is voor de Amerikaanse belangen'. Jah. Samen met de Fransen zeker? You're on your own for now, Mr. Nobel Peace Prize. Hier in Europa zijn we eindelijk wijs geworden. Beducht voor oorlogen die de onze niet zijn, hoe hard Sywert ook om boots on the ground roept en hoeveel oorlogspropaganda Guus Bezems ook in zijn columns verwerkt om mee in onze medelijdenzenuw te snijden. Nu alleen nog hopen dat de Amerikanen ook inzien dat bommen gooien op Assad niets anders betekent dan militaire ondersteuning van dezelfde moslimextremisten die de politieman van de wereld al ruim een decennium uit hun holen probeert te roken in de rest van het Midden-Oosten. Gifgas of geen gifgas, hek er omheen en gewoon laten uitbranden die Syrische burgerjihadrevolutie. Op nog meer haat tegen het Westen zit niemand te wachten en in Saudie-Arabië is ook plek zat voor Syrische vluchtelingen. Hup Albion, keep calm and stay reasonable. Disturbing images: Ga dan goedverdoeme ook geen napalm op scholen gooien, Assad!

Reaguursels

Inloggen

Voor het eerst dat ik een filmpje wegklik.. die brandwonden, dan ga je liever dood.

De Aarsonaut | 31-08-13 | 03:39

Syrie aanvallen leidt slechts tot nog meer chaos in het MO. Denk dat daar zelfs Israel op de lange duur niet van profiteert.
En als volstrekt neutraal wat betreft Democraten versus Republikeinen (in de buitenlandse en vooral hun MO-politiek kan ik trouwens sowieso nauwelijks verschillen waarnemen) heb ik de indruk dat Obama eigenlijk ook niet wil. Net als een meerderheid van de Amerikaanse burgers het niet zitten om zich te mengen in dat wespennest van gecompliceerde stammen- en intra-islam conflicten, waarbij het onderscheiden tussen (vanuit Westers oogpunt) goeden en slechten op een dobbelspel neerkomt.
Obama wil dus waarschijnlijk wel niet, maar wordt heb ik de indruk zwaar onder druk gezet door de MSM van links tot rechts, en vast ook nog door andere belanghebbende puppetmasters om het wel te doen.

WirMachenMusik | 30-08-13 | 18:51

@komtdatschot 12:04 :
Als jouw broer in de fout gaat ben jij dan (mede) verantwoordelijk ?
JohnDee | 30-08-13 | 15:17 | + 0 -

Nee, maar als je hem uit de brand helpt door zijn cipier te vermoorden wel.

Vrije Nator | 30-08-13 | 18:49

Shock and awe , kill the m**********r

Deltajukebox | 30-08-13 | 18:17

Gadverdamme.
Ik neem mijn woorden deels terug.
Niet alleen de opstandelingen zijn barbaars..... Assad dus ook.
Een school verdorie!
Moslims onder elkaar, wat een feest.
Wie nu nog zegt dat moslims geen probleem zijn, kan ongezien de typhus krijgen.
Geen geld meer in steken.
Ja, ik vind het hartstikke erg en NEE, ik wil niet dat het westen in dat wespennest gaat zitten wroeten.

Schietmijmaarlek | 30-08-13 | 17:14

Je kunt me alles wijsmaken, maar niet dat dit een aanval was welke door een vliegtuig is uitgevoerd.
Op het filmpje is duidelijk te zien dat het gaat om iets van een granaat, welke daar is ontploft.
Een napalm tank uit een vliegtuig had het hele gebouw zwartgeblakerd, niet slechts een gebied van 1 meter.

Wederom een leuk filmpje gemaakt door rebellen, waar de Westerse media met open ogen intrappen. Wordt tijd dat ze daar eens echte wapen experts gaan gebruiken als verslaggevers, zou het toch een stuk makkelijker maken.

mambo43 | 30-08-13 | 17:13

Allemaal dankzij de UKIP en is het iemand al opgevallen dat die Cameron net zo'n hoog voorhoofd heeft als Assad?

RepubliekNL | 30-08-13 | 17:06

plaszak | 30-08-13 | 11:45 |

Amerikanen zijn niet gek, de wapens die ze geven aan de rebellen/terroristen zijn oud Sovjet spul uit Libië en Oost-Europa.

vansuyle.com | 30-08-13 | 17:05

Napalm op een school? Het ziet er weer uit als pallywood, een hoax dus, met een welbespraakte Britse 'doctor' met hoofddoek en allerlei zielige kindjes. Het enige wat er op het 'schoolplein' te zien is, is een kleine krater en een fantastisch mooi zwembad. Geen enkel spoor van een enorme brand met resten van gesmolten staal en glas wat een dergelijk wapen zou veroorzaken. Geenstijl, wees eens kritisch/cynisch, dit is de BBC, het propagandakanaal van de Britse regering.

vansuyle.com | 30-08-13 | 16:57

Klein Hit-Team op die Assad boef zou ik toch niet zo verkeerd vinden.

Verder groot hek eromheen en af laten branden.

Fijn dat de Arabische broedervolkeren zo goed conflicten kunnen de-escaleren.

Godspeed1966 | 30-08-13 | 16:29

komtdatschot 12:04 :
Als jouw broer in de fout gaat ben jij dan (mede) verantwoordelijk ?

JohnDee | 30-08-13 | 15:17

@plaszak, je zal gelijk hebben,maar een paar kilo fosfor in die M14 heeft als vernietiger geen noemenswaardig effect,(dan misschien alleen op 100 m2) vandaar het gebruik van Sarin nu.Fosfor lukt alleen als je de B1,2 en 52 inzet met volle bom-luiken. Het gaat er immers om de "oven"-temperatuur op 2 tot 3000 graden te brengen,zodat het gas reageert tot onschuldige materialen.In Hamburg,Tokyo en Dresden is een dergelijke "vuilverbranding" alles vernietigend geweest en niet zo'n ramp als Hiroshima en Nagasaki,waar het nageslacht nu nog de gevolgen van ondervindt.

Dolphi | 30-08-13 | 13:10

Waarom zouden we Maiwand de Thuisblijver eigenlijk niet nomineren voor de Nobelprijs v/d vrede.

Zo lang je de geluidsknop uitzet, geeft hij natuurlijk wel het goede voorbeeld.

Anijsblokje | 30-08-13 | 13:08

Als de Amerikanen daar gaan knokken hebben ze de ervaring en expertise van de Britten nodig, zo simpel is het.

ikdenkwat | 30-08-13 | 13:07

--Hier in Europa zijn we eindelijk wijs geworden--
Juich niet te vroeg.

dedeurs | 30-08-13 | 13:02

Die hele westerse ideologie na de val van het communisme van gedwongen regime change door massale militaire interventies is rampzalig uitgepakt.
We hebben de Taliban grootgemaakt waardoor Afghanistan van een redelijk seculiere, zij het linkse staat, afgegleden is naar Middeleeuwse barbarij.
Irak is een faalstaat geworden van waaruit jihadisten massaal zijn gaan deelnemen in de strijd tegen Assad voor een islamitische staat.
Noord-Afrika is een puinhoop geworden vol falende staten.
Na de val van het Ottomaanse rijk hebben vooral de Fransen en Britten - de laatsten ook gewoon met gifgas - de willekeurige staatsgrenzen in het MO bepaald. Vaak tegen de wil van de bevolkingen en dus met hulp van wrede dictators.
Nauwelijks een eeuw later worden diezelfde staten door de voormalige grootmachten om zeep geholpen om ze over te laten aan de barbarij van krijgsheren en ialamisten.
Waar er sprake was van economische vooruitgang en een opkomende, redelijk seculiere middenklasse, hebben we door wapengekletter en allerlei economische sancties die vooruitgang weer om zeep geholpen en een uitzichtloze situatie geschapen voor mensen die gewoon probeerden wat van hun leven te maken.
Er zijn eigenlijk nog maar twee staten in het MO die redelijk functioneren: Iran en Israël, los van wat puissant rijke oliestaatjes en natuurlijk het ultra-orthodoxe Saoedi-Arabië.
Zeker weten doe je niks, maar ik schat in dat als we vanaf eindjaren 80 de situatie in het MO gewoon wat meer op z'n beloop hadden gelaten de wereld er nu aanmerkelijk beter voor zou staan.
Misschien had de seculiere, linkse stedelijke bevolking in Afghanistan met nog wat hulp van de Russen de rurale islamitische haatbaarden wel buiten de deur weten te houden en was Afghanistan nu een verlichte, seculiere, half-democratische dictatuur geweest.
Misschien was Saddam afgezet door een wat vriendelijker dictator zonder dat het hele land naar de knoppen was geholpen. Ik fantaseer maar wat.
En als er al een 9/11 had plaatsgevonden hadden we even meedogenloos terug moeten slaan tegen de biotopen van de jihadisten volgens de tactiek van de verschroeide aarde. Maar dat hele project om ook maar meteen met militair geweld overal vrijheid, gelijkheid en democratie te brengen is volslagen mislukt.

Peyronie | 30-08-13 | 12:36

@bruine kikker | 30-08-13 | 11:27 | + -1 -

Toen had je nog geen internet :p Dus kon je moeilijk nagaan wat waar was en wat niet.

Vrije Nator | 30-08-13 | 12:29

Gelukkig een krappe meerderheid in de UK TEGEN het steunen van de Moslimbroeders. Zonder "onze" hulp kan dat tuig immers de planeet niet bederven naar het voorbeeld van hun Boze Profeet(nsfw).

Als nu ook president Obama bin Laden de wind van de rede vol tegen krijgt in zijn haatbaard, dan geloof ik weer een beetje in het fatsoen van "onze" regenten.

Jan Passant mk2 | 30-08-13 | 12:14

Halfbroer Obama heeft banden met Moslim Broederschap
Ingediend door copywriter op 28 augustus, 2013 - 00:28. Overheid
VS, augustus 2013

De halfbroer van president Obama, Malik Obama is uitvoerend secretaris van de Islamic Da’wa Organization (IDO), een organisatie die onder auspiciën staat van de omstreden Soedanese president Al-Bashir die wordt gezocht door het International Criminal Court. Volgens het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse zaken is IDO een terroristische organisatie. Een van de doelstellingen van IDO is de verspreiding van het wahabisme in Afrika.
Malik Obama is lid van de Moslim Broederschap en heeft toezicht op de investeringen van de Moslim Broederschap, zo stelt een Egyptisch rapport waarin de vicepresident van het Egyptische Constitutionele Hof Tehani al-Gebali wordt geciteerd.

‘Obama-regering werkte samen met terroristen’
Gebali zei deze week op de Egyptische televisie dat ze ‘het Amerikaanse volk binnenkort zou informeren dat de broer van hun president een van de architecten van de belangrijkste investeringen van de Moslim Broederschap is. De Obama-regering zal ons niet stoppen, we zullen alle archieven openstellen om te laten zien dat ze hebben samengewerkt met de terroristen. Daarom is de Amerikaanse regering tegen ons gekant’.

Belastingvrije giften gebruikt voor echtgenotes van Malik Obama
Malik en Sarah Obama (de stief-grootmoeder van de president) zijn tevens de beheerders van de Barack H. Obama Foundation, die belasting vrijstelling geniet. Een deel van de giften zou zijn gebruikt voor de vele vrouwen van Malik Obama.

WND, 20 augustus 2013
Guardian, 24 augustus 2013

www.nieuwreligieuspeil.net/

komtdatschot | 30-08-13 | 12:04

decadent degeneraat 11.47: Je vertelt daar wel een paar waarheden over het Libië van Ghadaffi. Alle hoop is er overigens voor dat land nog niet verloren want ze houden daar zoon SAIF stiekum in reserve. (minus één vinger)

bruine kikker | 30-08-13 | 12:00

Vreemd. De Britten hebben nee gezegd en het BBC programma komt met napalm aanvallen op een school. Er moet van bepaalde lieden toch actie genomen worden.

Rest In Privacy | 30-08-13 | 11:52

Dit wordt net zo een succes als Libie. Libie was naar boven aan het kruipen. Gaddafi spoorde misschien niet helemaal, maar hij had heeft de alfabetisering van de bevolking van 10% naar 83% procent verheven. Verschillende zaken waren gratis (onderwijs, gezondheidszorg, renteloos lenen) en Libie had een goed gevulde portemonnee dankzij de olie inkomsten.

Nu is het een wespennest verworden, waarin de mensenrechten schending systematisch zijn, de economie ingestort en de regering is niet in staat om orde te handhaven en het westen heeft zijn handen ervan af gehaald.

Dat gaan we straks ook zien met Syrie. Het is geen gewone oorlog die wordt gevoerd. Als Assad wordt afgezet, worden de mensenrechten niet beter. De tegenpartij wil een extreem religieuze staat opzetten inclusief onmenselijke wetgeving.

Onder Assad werd ook gemarteld, maar het werd in ieder geval niet tot wet verheven, zoals nu wel het geval is in de rebellengebieden:

mediawerkgroepsyrie.wordpress.com/2013...

decadent degeneraat | 30-08-13 | 11:47

Bigi Bana Boy | 30-08-13 | 11:26 |

"Bizar eigenlijk dat een Tory als Cameron nu last heeft van het liegen over Irak van zijn socialistische voorganger Tony Blair."

Net als de "linkse" Obama nu last heeft van het desastreuze MO-beleid van bijna al zijn Republikeinse voorgangers: van Reagan tot en met de Bushes.

Overigens ben ik blij dat de publieke opinie vooralsnog dit keer redelijk blijkt te werken, in ieder geval in GB. Dat land moet maar eens af van het merkwaardige idee dat het nog steeds een grootmacht van belang is in het MO.

Peyronie | 30-08-13 | 11:46

@Dolphi | 30-08-13 | 11:11
Fosfor of Sarin. Laten VN inspecteurs nou net het omhulsel van een granaat hebben gevonden die beiden kon vervoeren:
www.youtube.com/watch?v=76h5T1PlnX0
Bloggers identificeren deze granaat als de S14 van een BM-14 Sovjet raketinstallatie. Syrië heeft er 200 van. De kop kon worden uitgerust met fragmentatie munitie, fosfor of 2,2 kg Sarin. Alhoewel die laatste niet voor export bestemd was, weet je maar nooit wat z'n pa geflikt heeft, want die kocht dit systeem direct na de verloren 6-daagse oorlog met Israël...
rogueadventurer.com/2013/08/29/alleged...

plaszak | 30-08-13 | 11:45

Is amerika zelf niet een prima plek voor de 3e w.o.?
Lekker ver weg,en net zo achterlijk als de moslims..
Zullen we de amerikaanse rebellen ook chemiche wapens geven?plus een paar miljard?

gimme a beat,rix | 30-08-13 | 11:35

Word benzine nu duurder?

gimme a beat,rix | 30-08-13 | 11:33

artie | 30-08-13 | 08:58
Geld vrijmaken voor vluchtelingen vind ik humaan en niet verkeerd. Zolang het maar gebruikt wordt voor opvang in de buurlanden als Turkije en Jordanië.

Bigi Bana Boy | 30-08-13 | 11:28

Dank zij de Britse democratie is een derde wereldoorlog voorlopig even afgewend.
Men was dus blijkbaar het Tonkin incident en de verzinsels over de "weapons of mass destruction" in Irak nog niet vergeten.
Als Churhill en Chamberlain ook hadden geluisterd naar Jan met de pet in 1939, dan was de gruwel van WO2 ons waarschijnlijk ook bespaard gebleven. Ondanks het "ab heutemorgen 05.45 wird am Polnische Grenze zurückgeschossen". Dat was toen ook zoiets, waar de Duitse goegemeente in trapte, met alle gevolgen van dien.

bruine kikker | 30-08-13 | 11:27

@simpsonwoman | 30-08-13 | 10:53 |
Verhofstadt is een onverbeterlijke wereldverbeteraar, een gevaarlijke idealist en doet zo meer kwaad dan goed. Hij zou het liefst heel de wereld redden, maar ja, dat is toch wel kostbaar. Een Europees leger is een entiteit geleidt door wie? Op slinkse wijze zou ieder land dat tegen betrokkenheid is toch weer betrokken zijn. Soevereiniteit is hier een vies woord net als terughoudendheid en bedachtzaamheid. Laat je niet een oorlog in rommelen.

Flappie2006 | 30-08-13 | 11:27

Bizar eigenlijk dat een Tory als Cameron nu last heeft van het liegen over Irak van zijn socialistische voorganger Tony Blair.

Bigi Bana Boy | 30-08-13 | 11:26

Helaas pindakaas, Bashar Assad, we gaan als "ongelovige"/"gristelijke" buitenlanders geen "onschuldige burgers" in jouw speeltuin vermoorden. Daar was je als de ongelooflijke lul die je bent natuurlijk op uit. Dan kon je je tegenstanders nog beter wegzetten als agenten van buitenlandse "zionistische" mogendheden.

Maar het huidige geharrewar is ook al niet goed voor het moraal van die "terroristen" die de oligarchie bevechten waar jij aan de leiding staat. Het vermoorden van een paar honderd mensen in een woonwijkje waar 2 jaar geleden tegen jou gedemonstreerd werd(?) was al met al een goede zet.

Giskard Reventlov | 30-08-13 | 11:23

Een paar jaar geleden was het nog Al Qaeda en de Taliban en was de strenge islam slecht.. en nu zijn al die terroristen opeens goed en zijn het onze grootste vrienden? Godver, kijk naar wat er van Egypte over is.

ShiftyF97 | 30-08-13 | 11:23

Zal het bijna failliete Blackbarry een doorstart maken ?

Shareholder II | 30-08-13 | 11:21

Kaas de Vies | 30-08-13 | 11:10 | + 1 -

Comment was gewoon een mededeling wat de nieuwe achterliggende gedachte ZOU kunnen zijn. Ik heb er hier al veel zien passeren (pijplijn o.a.) en het is altijd aangenaam als er een mede-reaguurder een redenering kan weerleggen/aanvullen/kritisch bekijken .... Dus stiekem gepost in de hoop op tegenargumenten

simpsonwoman | 30-08-13 | 11:21

Waar ligt dat, Sywië ?

Kobus Kloothamer | 30-08-13 | 11:18

Ettur 08.59: Volgens jou werkt poedersuiker niet om vrede te brengen in Syrië? Gelijk heb je, want het laatste suikerfeest bleef duidelijk zonder gevolg.

bruine kikker | 30-08-13 | 11:12

Al een eeuw is er in militaire zin geschiedvervalsing gepleegd : Het meest effectieve conventionele wapen was en is de brandbom,vooral als het om fosfor gaat.Fosfor is daarbij een stof die overal voorkomt en dus zeer goedkoop is. Ook kan worden aangetoond dat de reden dat er in de wereldoorlog 2 nauwelijks strijdgassen zijn gebruikt,veroorzaakt is door het gebruik van brandbommen. Explosiebommen zijn door hun kortstondige uitwerking vaak waardeloos gebleken en tenslotte overtroffen door kernbommen die echter weer het meest "effectief" zijn door hun straling .De ineffectiviteit schuilt in de ondergang van vijand EN vriend.Biologische wapens zijn alleen effectief gebleken met het kweken van (griep)virussen op vijandelijk gebied (die de vijand dus kortstondig verzwakken).Kortom ABC-wapens zijn grotendeels waardeloos en brandbommen zeer effectief.Zoals een Amerikaanse officier in Vietnam zei : Met napalm heb je een zeer cleane oorlog,want de lijken worden direct gecremeerd. Helaas alleen aan de randen van de "oven" treedt het ultieme leed op. Getuige de beelden hierboven.

Dolphi | 30-08-13 | 11:11

@simpsonwoman | 30-08-13 | 10:53 | + 0 -
Ik ben voor een goed onderzoek. Ik heb niet weer zin om over 5 jaar te moeten horen nadat het nog steeds niet is opgelost dat we op basis van verkeerde informatie hebben besloten.

Kaas de Vies | 30-08-13 | 11:10

Hoorde gisteren of eergisteren wel op terechte opmerking op de vraag, doen we mee in syrie? zegt een van die blijen waarmee dan? we hebben alles wegbezuinigd.
We moeten gewoon eens een keer de ogen dicht doen voor een maand of 6 , we laten rustig hele volksstammen verhongeren als het er op aan komt en gaan dan met popmuzikanten een geef U geld actie doen. Als we assad ff zun gang laten gaan is het met een maand of 4 weer rustig daar.

Umberto die trotzoni | 30-08-13 | 11:04

Ik zou het toch wel mooi vinden als de Amerikanen en Fransen elkaar hierin vinden, samen ten strijde.In Libië ging het al goed, Fransen hebben in Mali ook goede zaken gedaan.. Historisch gezien zijn het-op Irak na-altijd wel bondgenoten geweest, al zou je dat betreffende de publieke opinie niet zeggen.. Die Fransen hebben er wel zin an, als het maar niet langer dan vier maanden duurt hé;)

Foppezão | 30-08-13 | 10:59

Even over het z.g.n. schokkende filmpje in de update "geen napalm gooien". Ik heb 'm zonder geluid bekeken, en zelfs een b acteur met witte verf op z'n gelaat kan beter acteren.

Cloud-buster | 30-08-13 | 10:59

En met dezelfde leugens viel Hitler Polen binnen.
Deze analogie is niet willekeurig gekozen maar is de keiharde werkelijkheid achter dit conflict.
larouchepac.com/node/27922

Kromme Tenen | 30-08-13 | 10:57

Boretti | 30-08-13 | 09:17 | + 2 -
Het epische Forgotten Sons. Helaas na zo'n 30 jaar nog steeds actueel....

Gezwel | 30-08-13 | 10:55

Ik wens het topic niet te kapen door te beginnen over de journalistieke kwaliteiten van de NOS, maar bedenkingen hierover heb ik al vaak gezien in de reaguursels. Misschien eens kijken naar 'Terzake', een programma bij de zuiderburen. Daar laat met systematisch voor- en tegenstanders van een aanval en/of Assad aan het woord. Ook werd er in het begin zeer voorzichtig omgesprongen mbt wie de gasaanval zou hebben begaan. Over de Syrië kwestie blijven ze dus, naar hun doen, betrekkelijk neutraal.

deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/p... hier kunt u de afleveringen bekijken.

Kijktip: de aflevering van gisteren. Daarin werd een (voor mij) nieuwe theorie naar voor gebracht waarom Assad wel zou kunnen de opdrachtgever zijn achter de gasaanval: de VS/GB/Frankrijk en Israel zouden clandestien overgelopen officieren van Assads leger en rebellen van het Vrije Syrische Leger hebben getraind. Deze zouden de laatste tijd successen boeken en de machtverhoudingen laten keren. Bijgevolg voelde Assad zich bedreigd. Tel daarbij op dat tevens de extremisten/de islamisten van Al Nusra en ISIS (= Al Qaida) ook successen boeken en toegang hebben tot chemische installaties, wat uiteraard niet naar de zin is van het Westen (en Assad). Conclusie: het Westen kiest voor de meest gematigde rebellen en moet ongemerkt de extremisten kunnen uitschakelen/een stap kunnen voor zijn. Assad wordt aangeduid als agressor. Het Westen kan Assad afzetten EN het mini doch goed getraind leger een voorsprong geven op de extremistische rebellen voor mocht Assad zijn macht verliezen.

Oja, de voorstander voor een actie van het Westen was Verhofstadt. Hij geeft ons, het Westen, allemaal de schuld van de 90.000 doden. Teven pleitte hij ook nog even voor een Europees leger, zodat er geen 28 verschillende standpunten kunnen zijn...

simpsonwoman | 30-08-13 | 10:53

De komende dagen zullen wel zorgvuldig wat oorlogsmisdaden worden geregisseerd onder toeziend oog van de propagandapers waardoor alle oorlogshitsers weer de vrije hand kunnen krijgen.
Kunnen de gefrustreerde NOS-coryfeeën ook weer in jubelstemming komen in hun van belastinggeld betaalde rioolreportages zonder enige kritische beschouwingen.

Nestorix | 30-08-13 | 10:44

Ben ik nou de enige die denkt vanaf 3'2 dat er een clubje Lotus medewerkers in beeld komt. Drie seconden later lijkt het er zelfs op dat ze vanaf de zijlijn de instructie krijgen op te beginnen met kermen.

Ornoisliefde | 30-08-13 | 10:41

Helaas jongens, Obama is schijnbaar toch van plan door te gaan met de aanval, ook zonder de Britten:

Obama prepares to go it alone with airstrike:
www.dailymail.co.uk/news/article-24062...

En dat terwijl hetzelfde artikel zegt dat zelfs Amerikanen toegeven dat ze niet kunnen bewijzen dat het Assad was.

La Bailaora | 30-08-13 | 10:35

Klopt geen reet van dat filmpje!
Een school bestookt met napalm maar geen rookpluim te bekennen terwijl er volop slachtoffers worden binnen gebracht?
Onduidelijke beelden die niet gerelateerd hoeven te zijn en geen beelden van de verbrandde slachtoffers?

stormtijd | 30-08-13 | 10:34

@enkelereisretour | 30-08-13 | 10:15
Dan gaan ze zeggen dat de rebellen geen andere keus hadden dan de inzet van dat soort wapens, omdat het Westen weigert fatsoenlijk wapens te leveren aan de rebellen. Hoe je het ook draait of keert, WIJ hebben het altijd gedaan!

plaszak | 30-08-13 | 10:33

Prima !
Laten we ons ook beperken tot hetgeen voor ons, in NL, belangrijk is en volg het Britse voorbeeld. Laat andere landen hun eigen rotzooi uitzoeken. Vroeger of later zal iemand wel een kogel door Assad z'n kop jagen en is het huidige probleem vervangen door een ander. Fijn dat de Britten eindelijk eens "common sense" zien. Eén van de vorige premiers, die klootzak Blair, heeft verder in de anus van de USA presidenten gekropen dan wie dan ook. Dankzij zijn overeenkomst met de Yanks heeft de Amerikaanse overheid zelfs meer bevoegdheden op Engels grondgebied in sommige gevallen dan de Engelse politie zelf.

JohnDee | 30-08-13 | 10:21

Is er in de media ooit 1 keer aan iemand de vraag gesteld: Wat gaan we doen als blijkt dat de rebellen verantwoordelijk zijn voor de gifaanval"? Is deze vraag ooit 1 keer gesteld? En zou het antwoord dan nog steeds zijn dat dat een oorlogsmisdaad tegen de bevolking is en het Westen met alle middelen die men heeft deze aanval zal vergelden?

enkelereisretour | 30-08-13 | 10:15

Joehoe, Arabische Liga! Wakker worden! Jullie Moeslimbroeders en zusters worden doodvermoord. We horen jullie maar niet. Ieslam is toch vrede? Oh wacht...

Ornoisliefde | 30-08-13 | 10:13

Foutje in de laatste zin, Assad moet rebellen zijn.

Z. Uurpruim | 30-08-13 | 10:02

Weer genoeg ooggetuigen die een vliegtuig de napalmbom zagen afwerpen, maar geen enkel onafhankelijk bewijs. Nu ook de VN de beschuldigende vinger op de rebellen richt inzake de chemische aanval, zou het mij niet verbazen als dit ook weer uit de koker van een bepaalde stroming aan rebellenzijde komt, nu militair ingrijpen vanuit het Westen opeens wat twijfelachtiger is geworden. Assad is een klootzak, maar volgens mij zijn zijn tegenstanders nog een stuk gekker. Ben op dit gebied een leek, maar ik denk dat ook de rebellen wel zo'n thermisch projectiel kunnen afschieten. Of ben ik nu erg cynisch aan het worden.

FrankVeer | 30-08-13 | 09:58

Wat de bevolking moet doormaken die deze hele oorlog niet wil, dat is verschrikkelijk!
Maar zorg dan gvd dat je geen wapens stuurt naar die kutrebellen zodat Assad de oorlog snel wint en er weer vrede kan komen, ik vind Assad ook een eikel, maar een mindere eikel dan die extremisten die Syrië willen omdopen naar een moslimstaat met sharia wetgeving.
Onder Assad was het een seculiere staat en dat bevalt de haatbaarden niet, plus dat ze zijn gematigde geloof ook zien als verraad van de islam.
Deze oorlog hebben wij honderden jaren geleden ook gehad, toen werden mensen ketters genoemd en ook barbaars afgeslacht, de islam loopt nu eenmaal vijfhonderd jaar achter.
Daarom begrijp ik ook niet waarom je dat middeleeuwse geloof hier in het westen voet aan de grond laat zetten, zo importeer je ellende je land in.
En wat het filmpje van die school betreft, dat is ook vreselijk erg, maar er zijn net zoveel filmpjes van de rebellen ( terroristen) die misdaden begaan tegen burgers die ze verdenken pro Assad te zijn.
Deze oorlog had allang afgelopen kunnen zijn als de rebellen geen wapens hadden gekregen van het westen, want dat hebben ze gewoon.
Daarbij vechten er zoveel nationaliteiten bij de rebellen dat het niets meer met een burgeroorlog te maken heeft, het zijn extremisten die maar één doel hebben, hen ware islam opdringen in alle moslimlanden.
Sprak gisteren nog met een kennis uit Tunesië, hij wil er weg, want er is niets veranderd daar, integendeel.
De jongeren hadden gehoopt op een ander leven na de " Arabische lente", daar is alleen niets van terecht gekomen.
Dat hele lente gebeuren is niets meer dan een nachtmerrie, de extremisten zien het juist als een kans om de macht te grijpen.
De enige waar ik medelijden mee heb zijn de mensen die deze oorlog helemaal niet willen maar toch tussen twee vuren inzitten, de ene dag staan ze voor de rebellen te schreeuwen dat Assad een lul is, de andere dag voor Assad's leger dat de rebellen klootzakken zijn.
Een ander antwoord is niet mogelijk want dat kost je je leven.
Trieste zooi, daarom beter Assad helpen door de rebellen tegen te werken en daarmee goodwill kweken zodat iedereen tevreden is, behalve de moslim extremisten.

Mozeskriebels | 30-08-13 | 09:54

@ daytripper | 30-08-13 | 09:46 | + 0
Woh! Niet gezien maar inderdaad die man heeft gelijk
 
(Behalve dat het mij heeeel heel heeel gevaarlijk lijkt om Erdogan zn gang te laten gaan daar...)

arikanari | 30-08-13 | 09:52

Zolang MIJN benzine maar geen 1,85 wordt aan de plaatselijke pomp vind ik het prima ...

deleraarspreekt | 30-08-13 | 09:51

Als het maar zielige beelden oplevert denken ze bij CNN. Het is welbekend dat rebellen zich het liefst verschuilen achter scholen en ziekenhuizen. Het is voor hun een win-win situatie.

Bad Ass Justice | 30-08-13 | 09:50

Als het maar zielige beelden oplevert denken ze bij CNN. Het is welbekend dat rebellen zich het liefst verschuilen achter scholen en ziekenhuizen. Het is voor hun een win-win situatie.

Bad Ass Justice | 30-08-13 | 09:50

Bekijk maar eens Napalm Victims, die foto's en video's zien er toch een stuk erger uit dan dit. Ik denk serieus dat dit een Hoax is.

Swemmei | 30-08-13 | 09:49

Dat filmpje lijkt toch echt niet echt, beetje meel op je bakkes en moeilijk lopen

geur_aars | 30-08-13 | 09:47

@Smuts

Eens, ik pleit niet voor een aanval, daarvoor is het al veel te laat.

Maar opinie en politiek die bepleiten: we gaan niet want zus en zo. Hou de zus en zo maar bij je want je weet het gewoon niet.

trippert | 30-08-13 | 09:47

Zie nieuwsuur.nl/uitzending/2013-08-29/ een korte analyse van Amerikaans militair analist Edward Luttwak.. een analyse die alle andere overbodig maakt.. a must see en zou verplichte kost moeten zijn voor de oorlogshitsers. (vanaf 30 min)

daytripper | 30-08-13 | 09:46

De 'Slachtoffers' kijken zo regelrecht in de camera om de meeste aandacht te krijgen, zodra de camera aangaat lijkt het alsof ze in een rol gaan..

Swemmei | 30-08-13 | 09:46

Die beelden van "the walking dead"...... Het is heel erg, maar ik vertrouw die Arabieren niet. Na dat boek van Joris Luyendijk "Het zijn net mensen", na die nep demonstraties in Egypte, na die zgn "gifgas" aanval door Assad. Je kunt je eigen ogen (videos) niet blindelings meer vertrouwen. Eerst moet het publiek bewerkt worden, dan de echte oorlog.
(maar goed, ik weet het ook allemaal niet, ik zeg maar...)

arikanari | 30-08-13 | 09:43

@Mr_Pikibelly | 30-08-13 | 09:32
Napalm werd in WO2 al gebruikt!

plaszak | 30-08-13 | 09:43

''Disturbing images: Ga dan goedverdoeme ook geen napalm op scholen gooien, Assad!''
Wel raar dat zodra de camera aanstaat (vanaf 3:00), ze allemaal tegelijk beginnen te schreeuwen..

leown | 30-08-13 | 09:42

Ik weet niet.. Ik heb geen enkele dode op het filmpje gezien. Ik twijfel of het echt is, eerst gifgas en nu een napalm bom?

Swemmei | 30-08-13 | 09:39

En als iemand in de regio op wil treden: onze Turkse vrienden, met een staand leger van 1 miljoen(!)en een grens van 700km langs Syrie, hebben altijd een grote mond.

daytripper | 30-08-13 | 09:39

Hennis... die tuutuut als minister van Defensie. Hebben wij weer. Daar lach je je als buitenland toch helemaal om kapot?

Yes, mr Obama. This is Mark Ruttie. The MP of the Netherlands (gniffel) And this here is miss Hennis. No, it's not his gf (he's gay), but holland's Secretary of Defence. MWUHAHAHAHAHAHA

harry poster | 30-08-13 | 09:39

Chemische wapens not done maar Napalm mag wel gewoon? i zie weinig verschil of zou zelf eerder dat zenuwgas op m'n dak krijgen dan napalm

pomtiedom | 30-08-13 | 09:39

Bewijs dat Assad dit gedaan heeft? Toevallig tegen een gebouw aan. Lijkt mij meer de zoveelste poging van de rebellen om het Westen erin te krijgen om Assad weg te krijgen om daarna tegen het Westen te keren.

Speertjespunt | 30-08-13 | 09:37

@Ongeblustekalk | 30-08-13 | 09:31
Zo dacht ik het dus ook!Maar weet ik veel??

Welles! Nietes! | 30-08-13 | 09:34

I love the smell of napalm in the morning

Frietje_Oorlog | 30-08-13 | 09:33

Napalm is zo jaren '60. Dat deden de yanks al.

Mr_Pikibelly | 30-08-13 | 09:32

Die nieuwe olie en gas pijpleiding van de Emiraten naar Turkije doet toch wat meer stof opwaaien dan aanvankelijk gedacht..

070 | 30-08-13 | 09:31

@Welles! Nietes!
We doen dus al mee, die vergadering was niets anders dan de oppositie tevreden houden. We zitten er al dieper in dan GB.

Ongeblustekalk | 30-08-13 | 09:31

Alle media op Cameron. Loser! Humiliated! Gezever uit de linkse kerk. Het is een bijzonder verstandig besluit van de Britten. Met liefde voor de democratie en de wijsheid om zich niet te mengen met andermans zaken. Not again.
Hopelijk zal Barry snel z'n plannetje intrekken. Echter, de democrats willen niet als losers de nieuwe verkiezingen ingaan. Dus die zullen we pushen tot de macht oneindig.
Geholpen door een geweldig uitgekiende mediastrategie met als core message "Are we going to allow this?"
Dat is de vraag helemaal niet. De vraag is of dit onze zaken zijn. De Britten hebben een antwoord geformuleerd, het enige juiste. NEE!

Not Muhammad | 30-08-13 | 09:31

@ecologiste | 30-08-13 | 09:16
Schitterend, bedankt voor de link.

Che_cuevara | 30-08-13 | 09:29

No red line , but a red flag !!

nan6896 | 30-08-13 | 09:29

Whats new - doet me denken aan wat de Amerikanen deden in Vietnam. Niet eens zo lang geleden...

oplosmiddel | 30-08-13 | 09:28

Ceterum censeo Carthaginem delendam esse

benerzoeentje | 30-08-13 | 09:27

persoonlijk gevoerde gesprekken
Sorry.

Sjeng de helle | 30-08-13 | 09:27

Dat Assad geen frisse knul is moge duidelijk zijn, maar wat met zijn eventuele val ervoor in de plaats komt is een regelrechte ramp, Al Nusra etc. Genocide, moordpartijen van welke soort dan ook op Christenen en Alewieten zijn dan slechts een "Mooie"sport voor die gangssters, die hun eeuwig gelijk blijven volhouden.
ook in Europa en zeker in Nederland en Duitsland, zoals ik recentelijk uit persoonlijk gevoerde mocht proeven, heersen sentimenten tegen de religie van de vrede. Sentimenten die gebaseerd zijn op de realiteit van de dag: onevenredige vertegenwoordiging in criminaliteits statistieken, wangedrag, verijdelde aanslagen maar zeker ook het oproepen voor begrip voor een andere Koeltoer. Dit alles draagt niet echt bij aan een humanitaire oplossing in tegendeel het sentiment van: "Sop het je op met die achterlijkheid"voert de boventoon. Nu kun je dat de Nederlander of de Duitser verwijten maar ik denk dat de voorstanders van een ingrijpen eerst maar eens de handen in eigen boezem moeten steken, als mede veroorzakers van de shit, en oplossingen zoeken de tegemoetkomen aan de opheffen van deze wantoestanden in eigen land en dan wel rigoureus.

Sjeng de helle | 30-08-13 | 09:24

kicktherabbit | 30-08-13 | 09:21 |
Ow wacht ik moet hier natuurlijk nog "in de regio" aan toevoegen.

kicktherabbit | 30-08-13 | 09:24

Het feit dat Hennis gister aangaf dat onze patriotinstallaties niet weggehaald zullen worden geeft aan dat we hoe dan ook in gerommeld kunnen worden.
Enerzijds als verdediging van ons materiaal(bij Syrische aanval) daar aanwezig mocht Turkije Syrië aanpakken.Anderzijds dat NL niet zou weigeren aan Turkije gebruik te mogen maken van onze patriots. Bij actieve inzet van onze middelen daar nu aanwezig door wie dan ook,zullen wij door toestemming dus als participant gezien worden door het MO.Waarom dit gister niet naar voren werd gebracht tijdens de vergadering snap ik dus niet.

Welles! Nietes! | 30-08-13 | 09:24

Van een kritisch parlement heeft de Nederlandse regering in ieder geval geen last.

Dmitri Dmitrievitsj | 30-08-13 | 09:22

FailingHumanity | 30-08-13 | 09:14 |
Doe eens normaal, burgers kiezen hier niet voor maar worden wel massaal afgeslacht. Dat 'hek er omheen en laat ze elkaar maar afmaken' deden ze met Europa tijdens de tweede wereldoorlog in 40 jaar ook niet. Je kunt ook doorslaan in je egoïsme en buitenlandhaat. Het minste wat je kunt doen is de mensen die deze oorlog ontvluchten gezamenlijk opvangen.

kicktherabbit | 30-08-13 | 09:21

Zo een 30 jaar geleden prachtig verwoord door een groot tekstschrijver en muzikant.

"And so as I patrol in the valley of the shadow of the Tricolour I must fear evil
For I am but mortal and mortals can only die
Asking questions, pleading answers from the nameless faceless watchers
That parade the carpeted corridors of Whitehall
Who orders desecration, mutilation, verbal masturbation in the guarded bureaucratic wombs
Minister, Minister care for your children
Order them not into damnation
To eliminate those who would trespass against you
For whose is the kingdom, the power, the glory for ever and ever
Amen"

Boretti | 30-08-13 | 09:17

@denoorman | 30-08-13 | 09:08
Hij stond vanochtend al in de douche en zei tegen zich zelf: "Je bent echt minister nu. En straks mag je misschien zelfs bellen met echte grote namen zoals Kerry. Misschien mag je zelfs wel aan paar van onze jongens die kant op sturen. En een echte perskonferentie over Syria. Dit is echt tof!"

Mika6101 | 30-08-13 | 09:14

Gewoon Grooooooot Hek of beter gezegd een Muur alla great wall of china stijl met anti raket spul om die hele zand bak heen dan kunnen de kleine kindertjes er ook niet meer uit vallen en dan gewoon wachten wat er gebeurt. zo'n heel land in fysieke isolement kan best gezond zijn voor de wereld. No body In No body Out

FailingHumanity | 30-08-13 | 09:14

@trippert | 30-08-13 | 09:02
Ja, maar wat zou wél ingrijpen in Syrie met de teringzooi binnen onze landsgrenzen doen - bijv. het begrotingstekort? Dus: hek eromheen etc.

Het is wel tijd dat Nederland stopt te doen of het in de grotemensenwereld met Playmobil mag spelen en zich inderdaad op binnenlandse/Europese problemen richt. Laat de Fransen en Engelsen maar hun spierballen tonen...

Smuts | 30-08-13 | 09:13

Mooi, ik slaap weer rustig.

Sjaak uit Dordt | 30-08-13 | 09:10

Wat voor een belang hebben we bij Syrie? Volgens mij niets. Lekker wegblijven. Laat de arabische wereld het lekker zelf oplossen...

Mike Echo | 30-08-13 | 09:09

@trippert | 30-08-13 | 09:02
Helemaal mee eens. Eigenlijk zou die oorlog in Syrie ons niet moeten interesseren. Helaas lijkt het erop dat of we nou wel of niet naar Syrie gaan. Aan die problemen binnen Nederland lijkt geen einde te komen. In iedergeval geen enkele politicus behalve Wilders die zich verder aan onze binnenlandse puinhoop lijkt te willen branden.

Mika6101 | 30-08-13 | 09:08

En die idioot Timmerfrans was al zo opgewonden dat hij met Kerry mocht bellen en nou gaat het feest niet door...

denoorman | 30-08-13 | 09:08

En zo blijkt maar weer waarom je nooit af moet gaan op iemands mooie praatjes en beloftes. Obama valt namelijk met de seconde harder door de mand. De Nobelprijs voor de vrede die hij kreeg was al een aanfluiting op het moment waarop dat gebeurde, nu blijkt ook waarom het een aanfluiting was.

Nou ja, misschien heeft ie nog 1 fan, namelijk deze medelander... www.elsevier.nl/Cultuur--Televisie/nie...

K4 | 30-08-13 | 09:06

Ali Baba? Nou, nou nou, waar heeft Antoine Galland dat nu aan verdiend?

Inderdaad de Saoudi's hebben "olie" zat om een behoorlijke opvang van alle vluchtelingen zeer goed te regelen, maar nee, hoor.
Maar hun "best doen" kunnen ze wel: www.reuters.com/article/2013/05/31/us-...
Salut! Evocatus

Evocatus | 30-08-13 | 09:05

@Seastorm | 30-08-13 | 09:00
De koran liegt niet hé. Maar misschien hebben ze dit nu net niet gelezen, voor zover ze kunnen lezen dan.

Che_cuevara | 30-08-13 | 09:03

Chemische wapens werkten niet, dus niet veel later doken beelden op van verbrande kinderen op CNN. Ditmaal heeft Assad blijkbaar 'napalm' ingezet. Maar dat is gelukkig door de Amerikanen al zo vaak gebruikt in het verleden , dat het bijna conventioneel te noemen is. Het hele onconventionele chemische circus zal desondanks wel weer overnieuw beginnen. Zelfde vragen, andere substantie.

Kromst | 30-08-13 | 09:02

Dus de schuld van WO II is eindelijk afgelost?

Mark Smith | 30-08-13 | 09:02

Dat we hier weten dat het onze oorlogen niet zijn, is tevens het besef dat het ook over is met de superioriteit.

Allen maar eens goed beseffen naar welke droge oase of zandbak wij zelf zijn geleid.

Een aanval is weleens een verdediging. Nu met een president als Rukke afwachten wat de grote boze wereld ons Nederlandje gaat brengen.

De Palestijnse vlaggen worden door de PvdA gesubsidieerd op flats van woningbouwcooperaties geschilderd.

Je kan blij zijn of bedroefd dat we niet ingrijpen in gifgas Syrië, maar daarmee wordt de teingzooi binnen landsgrenzen niet minder.

trippert | 30-08-13 | 09:02

Laat Turkeye er maar lekker instappen! Zodra wij onze patriots terug op eigen bodem hebben.

Welles! Nietes! | 30-08-13 | 09:02

Moet er nu werkelijk in een topic dat wereldwijd in alle media wordt besproken weer een link in staan naar dat verdomde tering twitter. Meest waardeloze bron ooit en heeft nog nooit voor meerwaarde gezorgd.

Verder goed besluit UK.

watisdit123 | 30-08-13 | 09:01

Che_cuevara | 30-08-13 | 08:58 | + 0 -

Betekent dit dat eigenlijk alle haatbaardjes en boemmensen gaan branden ??? Karma's a Bitch.

Seastorm | 30-08-13 | 09:00

Uitstel is het beste middel tegen de drang om als een onnozele stier blind voor een rode lap te gaan.

Simon de Danser | 30-08-13 | 09:00

@wakkere_nederlander | 30-08-13 | 08:57
Sorry trouwens voor de vergelijk van Cameron met Hitler.
Dat was niet netjes.
Hitler was namelijk democratisch gekozen, Cameron niet.

wakkere_nederlander | 30-08-13 | 09:00

Als men verandering wil in Syrië zal men in beweging moeten komen. Nu dat gebeurt met gifgas is het weer niet goed. Poedersuiker werkt niet.

Ettur | 30-08-13 | 08:59

Gaat Zweden nu de Syriers bombarderen??

denoorman | 30-08-13 | 08:59

Mooi zo, als amerika zich ook even mak houdt, kunnen we weer gaan toto-en waar wo3 zich WEL gaat afspelen.

Seastorm | 30-08-13 | 08:58

Zouden ze in Europa nu eindelijk het licht gaan zien?
Laten ze zich zelf maar naar de verdoemenis helpen.
En volgens de koran kunnen ze daar ook fluiten naar hun 72 maagden.

It is unlawful for a believer to kill another believer, accidents excepted. He that accidently kills a believer must free one Muslim slave... He that kills a believer by design shall burn in Hell for ever. He shall incur the wrath of God, who will lay His curse on him and prepare for him a mighty scourge.

Quran 4:92-93;

Che_cuevara | 30-08-13 | 08:58

Wat doen de Australiers en de Brazilianen??

denoorman | 30-08-13 | 08:58

"Onder meer SP, GroenLinks en ChristenUnie pleitten ervoor meer vluchtelingen in ons land op te nemen. Het kabinet is voorstander van hulp aan vluchtelingen in de regio. Daarvoor is inmiddels al 42 miljoen euro vrijgemaakt. Ook regeringspartij PvdA wil kijken of er meer hulp kan worden gegeven."
.
Dat dan weer wel.

artie | 30-08-13 | 08:58

Sywert en Guus kunnen zich natuurlijk ook bij de rebellen aansluiten...

ZKH EénOog | 30-08-13 | 08:57

Zeer wijs besluit van Groot Britannië!
BAM! In your face Cameron Hitler!

wakkere_nederlander | 30-08-13 | 08:57

USA wil ook alleen maar oorlog voeren om de veiligheid van de USA te waarborgen. EU belangen interesseert ze niets.

Sadomassochristus | 30-08-13 | 08:57

Waarmee zouden wij dan naar Syrië moeten gaan? Die paar klappertjespistolen die nog niet wegbezuinigd zijn?

harry poster | 30-08-13 | 08:55

Om krakersretoriek te gebruiken: 'jullie oorlog, niet de onze!'

kapotte_stofzuiger | 30-08-13 | 08:54

Zodra de bommen vallen, lopen de Britten weer in de Amerikaanse pas. C'est ça!

ElMatadero | 30-08-13 | 08:54

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl