Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Militair ingrijpen in de USA hoognodig!

adolfobama.jpgBel de VN Veiligheidsraad! Vertel Bram van Ojik dat hij weer mag oorlogshitsen! Poets de Blauwhelmen op! En vergeet vooral Syrië! Militair ingrijpen is hard nodig, maar dan in de Verenigde Staten van Amerika. Dat land heeft als vreemde mogendheid op dit moment soldaten in Irak en Afghanistan, waar ze op valse gronden oorlog is gaan voeren, en lokt momenteel een derde grondoorlog uit in Syrië. Bovendien ontvoert het personen die geen Amerikaans burger zijn en sluit deze jarenlang op in een concentratiekamp zonder enige vorm van proces. Daarnaast bespioneren de Amerikaanse veiligheidsdiensten al onze internet- en telefoongegevens, alsmede die van onze politici en journalisten (nieuw: ook Al-Jazeera werd bespied). Deze agressor moet beteugeld worden! Raketten op Washington, nu! Oorlog voeren totdat dictator Obama is afgezet! Ow, u wilt alleen humanitair ingrijpen? Omdat u niet wilt wegkijken van de onschuldige slachtoffers. Nee, okee, ook goed. Er is namelijk een burgeroorlog gaande in de United Shootings of America. Chicago: 250 doden in 2013. Baltimore: 150. Los Angeles: 390. Las Vegas: 79. Detroit: 197. Philadelphia: 162. En daar zitten ook kinderen bij. Een bloederige burgeroorlog, dus. En 80% (TACHTIG!) van de volwassenen hangt tegen armoede aan of bevindt zich onder de armoedegrens. Dus reken maar dat al die progressievo's die alleen oorlog willen voeren op basis van emotionele gewetensargumenten voldoende redenen hebben om de United Stupid of America binnen te vallen. Zat potentiële vluchtelingen om extra lief voor te zijn! Kortom, Syrië is een bijzaak. Een oplaaiend vuurtje in de hoogoven van Arabië. Als we de wereld echt mooier willen achterlaten dan hoe we hem tegen kwamen, moeten we militair ingrijpen in de Verenigde Staten. We gokken dat dit niet eens op een veto van Rusland of China komt te staan. Kanonnen uit het vet, we gaan oorlog voeren! Amerikanen, we komen jullie redden van jullie dictator!

Reaguursels

Inloggen

De USA gedraagt zich als de pestkop op school die zich onaantastbaar voelt en denkt dat hij daardoor alles kan maken!

BigShow | 01-09-13 | 23:55

Vanaf die vijf bootjes kunnen ze welgeteld 60 Tomahawks afvuren. Echter, het is vuren en snel weer weg. Dus geen reload, en blijven er slechts 24 tomahawks over. Een actie met geen enkel resultaat. 11 september zal er wel wat afgeschoten worden, maar 1 submarine om 5 bootjes te verdedigen, echt, wat een NEP THEATER dit. Er gaat niks gebeuren.

Martin_rsd | 01-09-13 | 18:56

Deze keer heb je een punt Johnny

Rest In Privacy | 01-09-13 | 16:37

Die Obama heeft natuurlijk een inktzwart karakter.
Maar ik vertrouw de fundamentalistische streng religieuze oppositie ook niet.

Mijn laatste hoop is Ron Paul

Anijsblokje | 01-09-13 | 14:41

@Ir. Wilhelmus | 01-09-13 | 12:52 | + 0 -

Helemaal mee eens. Alles is kut. De wereld heeft een restart nodig. Alleen moeten we dan wel zorgen dat de mensen die de touwtjes in handen hebben ook dood gaan. Anders gaan ze gewoon verder waar ze gebleven waren voor de Totalkrieg.

Vrije Nator | 01-09-13 | 14:30

ik sluit me aan bij de reaguurders die dit een totaal baggerstuk vinden. beetje tegen de ene kant aanschoppen, beetje tegen de andere kant aanschoppen, ik haal er geen visie uit. wat wil je nou, wel aanvallen? niet aanvallen? amerika is kut? arabie is kut? alles is kut? die laatste zal het wel zijn.

Ir. Wilhelmus | 01-09-13 | 12:52

We zijn zelf een kudtland. Begin daar eerst eens mee.

bottlebaby | 01-09-13 | 11:25

@drammerd
Dat zou wat zijn zeg... niet Arnold, maar:
JESSE VENTURA for President 2016!

A Navy Seal and a Fighter! :-)

The NerdHunter | 01-09-13 | 11:09

Nou kwit, die armoede in de VS natuurlijk relatief.
Maar het is voor Obama zeker goed om Syria aan te vallen.
1 - Een oorlog voerende president is altijd populair.
(Als die oorlog in het buitenland is tenminste :)
2 - De oorlogen in Irak / Afganistan zijn afgelopen
dus is er weer een nieuw, veilig doel nodig om de
triljoenen militaire uitgaven (echt!) te continueren.

hotmint | 01-09-13 | 10:58

Nederland...één van de koplopers op het gebied van ontwikkeling en handel in grondstoffen voor chemische wapens.
En wij durven de Amerikanen te veroordelen???

Loebas | 01-09-13 | 10:57

@cobie | 31-08-13 | 21:49
En die kans is reëel. De Democraten hebben een meerderheid in de Senaat, maar de Republikeienen hebben een meerderheid in het Huis van Afgevaardigden.

lekkurlinx | 01-09-13 | 10:57

JESSE VENTURA for President 2016!

drammerd | 01-09-13 | 10:48

Dus als ik het filmpje goed begrijp is de definitie van armoede; als je ooit in je leven in problemen komt met het afbetalen van je huis met zwembad en je twee SUV's. Lag de armoede grens in NL ook maar zo..

Whatsappjemenou | 01-09-13 | 10:46

Amerika is gewoon bankroet en kan de schulden nooit meer afbetalen. Enige manier om hier vanaf te komen is een WOIII veroorzaken en de macht in het Midden/Oosten te grijpen zodat ze tegelijk het monopolie op de olie weer in handen krijgen.
Let wel: Op dit moment heeft Rusland de olietoevoer naar Europa in handen en dat is een doorn in het oog van de USA.

The NerdHunter | 01-09-13 | 10:40

Dom geneuzel over naties. Het is simpel. Sociopathie is inherent aan de mens er schijnt zo een 1/5de deel van mensen op de wereld te zijn die kans hebben om wat sociopatische trekjes te ontwikkelen en laat dat nou precies een fantastisch talent zijn voor het manipuleren en misbruik maken van anderen en zijn dit precies de eigenschappen die men fantastisch vind in Leiderschap. Dus alle landen worden door gestoorden geleid. En de mensheid voert dus altijd oorlog met zichzelf. Tot dat we een manier hebben uitgevonden om sociopaten voor de geboorte te kunnen identificerenen en er voor zorgen dat ze nooit geboren worden zal er niets veranderen.

Kets22 | 01-09-13 | 10:27

Boy Cot | 01-09-13 | 10:14 | + 0 -
Dat, of er is reeds consensus achter de coulissen.

ITEACHYOU | 01-09-13 | 10:17

komtdatschot | 01-09-13 | 09:06 | + 7 -
Volkomen mee eens.

Moi2 | 01-09-13 | 10:16

Hahaha, vandaar dat we het hier hebben over een grootmacht. Mag het een zooitje zijn in eigen land, ze zijn nog steeds de sterkste. Militair gezien zeker.

ITEACHYOU | 01-09-13 | 10:16

Obama zal achteraf niet blij zijn met zijn eerdere uitlatingen betreffende overschrijden rode lijn etc.
Om geen gezichtsverlies te lijden tegenover de rest van de wereld hoopt hij nu maar dat het congres zijn voorstel 'afschiet'. Kan hij altijd zeggen; "ik wilde wel maar het congres hield me tegen".

Boy Cot | 01-09-13 | 10:14

@startkabels | 01-09-13 | 03:12

1) Tussen de vraag 'Hoezo starten ze...' en 'Waarom starten ze...' zit wezenlijk niet veel verschil. Maar gezien je reactie bedoel jij waarschijnlijk te vragen: "Waar baseer je het op dat ze uit zijn op een grondoorlog?"

Ook dat is niet moeilijk: de oorlogsretoriek en de naarstige drift naar medestanders onder andere naties, zodat ze niet alleen zouden hoeven gaan. Die zoektocht is alleen nodig, als ze uit zijn op een grondoorlog, 'dronen' kunnen ze in hun uppie vanaf een boot.

2) Er wordt nergens beweerd dat mensen ontvoerd worden OMDAT ze geen Amerikaans staatsburger zouden zijn, maar er wordt geschreven dat er mensen ontvoerd worden die dat gewoon niet zijn. En daar is niets mee miszegd. Tientallen, zo niet honderden mensen uit onder andere Irak en Afghanistan zijn uit hun heimat ontvoerd, zonder enige vorm van rechtelijk proces, onder de aantijging dat ze terrorist zouden zijn.
Die mensen zijn ontvoerd. Die mensen zijn GEEN Amerikaans staatsburger. 2 feiten. Voor jou kennelijk best onduidelijk.

3) Je bedoelt waarschijnlijk, dat je met je verstand van een kleuter niet begrijpend genoeg kan lezen en schrijven om een topic goed te begrijpen (zoals bijvoorbeeld punt 2) en daar in begrijpelijk Nederlands op te reageren (zoals je punt 3, want wat anders dan het bagatelliseren van het aantal doden of het 'gewicht' hiervan heeft het erbij slepen van een inwonertal tot doel? NIETS).

4) Als ik je zelfs moet uitleggen wat je eerste levensbehoeften (eten, drinken en een dak boven je hoofd op eigen kracht kunnen voorzien, misschien krijg je dat dit jaar in je brugklas) zijn, ben je echt nog te onderontwikkeld om met de grote mensen mee te praten. Dat geklets in de wind? Dat is die tocht in je hoofd, meid.

ZKH EénOog | 01-09-13 | 10:08

er zal bij veel van bovenstaande reaguurders de komende 100 jaar heel wat "declined" op de esta site verschijnen.
Maar jullie mogen met greet wel naar Terschelling.

Skunk57 | 01-09-13 | 10:07

De eigen wetsgetrouwe bevolking ontwapenen met wapenwetten (wij kunnen in Europa wel zien dat de criminelen gewoon doorgaan met moorden)en bommen gooien overal op wereld met dronen en vliegtuigen zo is die husein OBama.

pedro300 | 01-09-13 | 09:35

@Schopenhauer1982 | 01-09-13 | 09:29 |
Hetzelfde geldt natuurlijk voor uw eigen tegel, of was die gelijkenis nou grappig bedoeld?

Giskard Reventlov | 01-09-13 | 09:33

Als zodadelijk blijkt dat de duitsers ons nog moeten bevrijden van de amerikanen,dan weet ik zeker dat god bestaat,en dat hij gevoel voor humor heeft...

gimme a beat,rix | 01-09-13 | 09:32

@Plap | 01-09-13 | 03:20
Cool. Waanzin, maar leuk gebracht. Jij kan schrijven.

pinda | 01-09-13 | 09:30

Wat een ongelofelijk stompzinnige bijdrage van meneer Quid. Oh het is hilarisch bedoeld? Wat een nog steeds een ongelofelijk stompzinnige bijdrage. Er zit geen gedachte, geen stijl (dat is natuurlijk de bedoeling op GeenStijl) geen visie (kun je iemand met een IQ van onder de tachtig niet kwalijk nemen) en geen humor bij.

Schopenhauer1982 | 01-09-13 | 09:29

@Kaosu | 31-08-13 | 23:02
De huidige generatie JFS's komen zo ver nog niet.
#Trilbak #Metaalmoeheid

Ing. eslapen | 01-09-13 | 09:27

Laten we eerst maar eens gaan vechten tegen de autochtone collaborateurs van de islam en het EU reich,die hun hele hebben en houen verkwanseld hebben aan Brussel en Mekka.Je moet tenslotte ergens mee beginnen om je kinderen en kleinkinderen nog een toekomst te geven.De rest komt later allemaal wel.

komtdatschot | 01-09-13 | 09:06

Waarom heb ik na 200 reacties het woord massavernietigingswapens nog niet gelezen?...

uberdude | 01-09-13 | 08:59

Doordat de Amerikanen ons lieten vallen, werden wij Hollanders gedwongen Indonesië op te geven. Anders waren we maar mooi het grootste moslimkoninkrijk geweest. Tijd om ze een poepje te laten ruiken.

Strohond | 01-09-13 | 08:53

Mooiste is dat er mensen bestaan die dit topic lezen en denken "dat meent hij echt, en gelijk heeft 'ie" Waar zouden we zijn zonder deze scherpe geesten?

Not Muhammad | 01-09-13 | 08:44

oprukken naar de VS en alle Europeanen verjagen die het land hebben gestolen van de Indianen!!! in Wounded Knee hebben ze dit volk voorgoed verslagen, just give it back.

thepinkpainter | 01-09-13 | 08:26

Veel Vaak | 01-09-13 | 07:48 |
Hij zegt inderdaad helemaal niets over het Rode Leger die goed 80% van de Duitse legers heeft vernietigd. En nog hadden de geallieerden het moeilijk. Dan hadden ze zonder de Sovjet-Unie helemaal geen poot aan de grond gekregen. En ook geen referentie aan de Dollars die de opkomst van Adolf H. mede mogelijk maakten.

Revvoyensovyet City | 01-09-13 | 08:25

Zoals altijd geldt: het tegenovergestelde is ook waar. De een z'n terrorist is de ander z'n vrijheidsstrijder.

postmodernismisdead | 01-09-13 | 08:24

Ach, alsof dit niet gebeurd was zonder Obama.
Het is het systeem.
Het wallstreet, aandeelhouderschap, bestuursgraaisysteem verstopt achter de anonimiteit van rechtspersonen met dubieuze toezichthoudende instanties dat ervoor zorgt dat werknemers, belastingbetalers en klanten die niet tot deze kliek behoren steeds meer in de verdrukking komen.
Ieder jaar moet er winst opgebracht worden teneinde de boel lucratief te houden.
Ieder jaar moet er ergens geld vandaan gehaald worden om het systeem met al haar strijkstokken te becredigen.
Dit de samenleving uithollend pyramidesysteem wordt nog een tijd in leven gehouden door schaalvergroting (globalisatie) maar die muur komt toch dichterbij.

0.9-FTE | 01-09-13 | 08:21

Johnny Quid heeft de Tweede wereldoorlog niet meegemaakt of meegekregen.

Veel Vaak | 01-09-13 | 07:48

Hoe grappig dit stukje danwel moet klinken. Als je helemaal objectief tegen deze wereld aankijkt is de VS ook het alnd waar ingrijpen het beste voor deze wereld is.

Sebnalak | 01-09-13 | 07:16

Hmm andersom denken. Zo had ik het nog niet bekeken. Ik zal het model eens doorrekenen wie weet levert het wel meer op voor de wapenindustrie.

* | 01-09-13 | 06:54

Militair ingrijpen is trouwens hoognodig in de VS.
Obama mist volgens mij een paar hersencellen:
www.telegraaf.nl/buitenland/21854899/_...
Obama moet niet zeiken, de meerderheid van de bevolking wil GEEN interventie, net zoals de bevolking van Europa.
Beter zou hij zich zorgen maken over de staatsschuld van ruim 15.000 miljard.
Iets wat hij niet kan wegpoetsen, al blijft hij nog 40 jaar President.
De enige 'Change' die ik verwacht is de volgende President!

necrosis | 01-09-13 | 06:23

@Evocatus | 01-09-13 | 03:35
Wat is er gebeurd met 'ave'?

necrosis | 01-09-13 | 06:09

@croque monsieur | 01-09-13 | 02:09
Het zijn de mensen niet die 'links' geworden zijn, het zijn de rechters die belachelijke uitspraken doen!
Wil je voorbeelden?

necrosis | 01-09-13 | 05:58

Maar heeft één van jullie die draagvleugelboot nou nog gekocht, Quid?

Alteidt Glijck | 01-09-13 | 05:09

Flikker op. Amerika is de beste, de grootste, de mooiste politie macht ter wereld. En wat doen we met de politie. ..... Juist!!. _!_
Suikerbeessie | 01-09-13 | 00:45 |

Hmm... mag ik u een paar aardige boekjes aanbevelen om uw mening ietwat bij te stellen? Bij deze dan
William Blum, Killing Hope.
Voorproefje vast hier
en.wikipedia.org/wiki/William_Blum

Ward Churchill, On the Justice of Roosting Chickens: Reflections on the Consequences of U.S. Imperial Arrogance and Criminality
Voorproefje vast hier
en.wikipedia.org/wiki/On_the_Justice_o...
Soms behoorlijk controversieel en zijn interpretaties worden betwist, maar als overzicht van Amerikaanse "acties" bijna onovertroffen.

Zie het als vriendendienst. Zo bent u even zoet!
Salut! Evocatus

Evocatus | 01-09-13 | 03:35

Brussel is slechts een pinautomaat voor de industriëlen, en het volk is de bank. Overigens ben ik in de veronderstelling dat de VS altijd nog vanuit GB worden bestuurd. Tijd om dingen in een bijbels perspectief te gaan zien, vnl wb het laatste hoofdstuk met al die toeters en bellen. Ik ga even gek nu. Atomen zijn 99,9999999% lege ruimte, aangenomen dat de nucleus massief is, alles bestaat voor het overgrote deel 'aan gene zijde'. Kwantumwereld komt bij dezelfde conclusie als wat de Tibetanen, Native Americans etc al eeuwen roepen, namelijk dat alles energie/bewustzijn is, en deze ruimte-tijdrealiteit een feitelijke illusie. Hier en nu. Snap je. Kan t wel ff uitleggen. Jezus had t door, en Buddha, Krishna, (de)materialisatie, levitatie, interdimensionaal reizen, noem maar op en noem mij maar een gekkie, maar al deze ongein is BEDOELD om ons af te leiden van onze ware spirituele bestemming. Sorry maar moe van deze ellende en stoned. Welterusten.

Plap | 01-09-13 | 03:20

Alla-oe-akbar!

Spielmacher | 01-09-13 | 03:18

En waarom, wat zijn nu precies de feiten waarop de argumenten gebaseerd worden. Het gaat werkelijk helemaal nergens over, ja geld. Het ergste is nog dat we allemaal als brave hondjes erachter aan hollen.
carramba | 01-09-13 | 02:59 | + 2 -
Inderdaad +1

startkabels | 01-09-13 | 03:13

1)Geld. Grondstoffen. Grondstofdoorvoer. Hoe dan ook belangen die geld opleveren. Waarom anders?

2)Dom genoeg voor een enkeltje Gitmo blijkbaar. Of wil je beweren dat daar alleen maar ontvoerde Amerikaanse staatburgers logeren?

3)Maakt het noemen van het inwonertal de doden minder dood?

4)Armoedegrens is de grens tussen jezelf niet en wel in de eerste levensbehoeften kunnen voorzien. Dan is 80% voor een modern westers land best hoog, of dat nou nu op dit moment in totaal of 'ooit eens een keer in hun leven' zou zijn.
ZKH EénOog | 31-08-13 | 23:31 | + 4 -

Ik vroeg hoezo, dus HOE niet WAAROM

Die tweede reactie is net zo dom als het statement waar het over gaat. Het gaat er mij dus om dat het statement nergens op gebaseerd is, het komt zo uit de lucht vallen. Hoezo sluiten ze mensen op omdat ze geen Amerikaan zijn? Schij toch uit man, denk je dat echt? Denk eens na aardappel.

Je derde antwoord zegt genoeg over je niveau, want dan zeg ik "Nee, zei ik dat dan?" Kijk met een kleuter kan ik niet discussieren.

En over de armoedegrens: Ja en wat zijn die levensbehoefte dan en hoe is dat gemeten en waar is de bron? etc etc

Het is allemaal ungefundeerd geklets in de wind

startkabels | 01-09-13 | 03:12

En waarom, wat zijn nu precies de feiten waarop de argumenten gebaseerd worden. Het gaat werkelijk helemaal nergens over, ja geld. Het ergste is nog dat we allemaal als brave hondjes erachter aan hollen.

carramba | 01-09-13 | 02:59

Zijn de meesten ineens links geworden hier of zo? Topic na topic deugd onze rechtstaat niet, te soft/D66 rechter etc. En nu deugd de USA ineens niet?
De meeste amerikanen hebben een ruime vrije geest, lunnen we hier een hoop van leren.
* verlangt naar de tijd dat ik onbezorgd als een van de weinige blanken door Harlem liep *

croque monsieur | 01-09-13 | 02:09

Ik mis een ding in dit gebeuren. Waar is Brussel met ze politieke standpunt, horen we niks over. We zijn dus alleen een unie voor het verdelen van regels en geld. Dus het hele eu verhaal is een grote leugen. Word voor mij nu duidelijk gemaakt.

klote land | 01-09-13 | 02:06

Eindelijk is een goed stukje tekst Quid! De yanks moeten maar eens tot orde worden geroepen.

Z. Uurpruim | 01-09-13 | 02:03

Smarties | 31-08-13 | 22:30 | + 10

Libertarisch of Liberaal is toch iets heel anders hoor. Doe even je huiswerk.

Ik schijt ondertussen peulen van de Liberalen en smacht naar een echte Libertariër in het torentje.

LieberLiber | 01-09-13 | 02:01

De VS is best prima, alleen de overheid is verrot. Beetje hetzelfde als in Nazi-Duitsland, of Sovjet-Rusland.
Eigenlijk is de overheid altijd het probleem.

reinaarden | 01-09-13 | 02:00

Slappehap | 01-09-13 | 01:28 | + -3 -

Door Hitler te verslaan zitten jij en ik nu achter een pc onze onderbuik te legen maar hier:https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=d3t1wkFfQAE#t=111 liggen wel duizenden Amerikaanse jongens/kinderen die dat mogelijk gemaakt hebben. Wil niet zeggen dat we moeten ingrijpen daar.

non_de_pier | 01-09-13 | 01:56

geef die oblamage gewoon een blow dan komt alles wel weer goed ja toch?

r.s.jonkman | 01-09-13 | 01:56

Ik heb een ongeldig gevoel dat alles goed komt, dus pin me er niet op vast.

blandurego | 01-09-13 | 01:52

Tja politiek en geloof de rotte appels in elke samenleving.

non_de_pier | 01-09-13 | 01:49

Obama is niet het echte probleem, Obama is slechts de puppet die het mag verkopen. Net als Bush ander politiek kamp zelfde oorlogszucht.

Slappehap | 01-09-13 | 01:33

@Slappehap | 01-09-13 | 01:28 |
Het doel was natuurlijk om de Duitse entertainmentindustrie de nek om te draaien en de eigen entertainmentbedrijven een wereldwijde afzetmarkt te verschaffen.

Giskard Reventlov | 01-09-13 | 01:32

Kaosu | 31-08-13 | 23:52 | + 1 -
Betreft irak ben ik het met je eens. Maar in dezelde zin staat toch afghanistan. 9/11 kan je geen valse gronden noemen. Dit topic van geenstijl klopt toch geen moer van? De meest domme dingen staan er. Net als die 80%. Als je het artikel leest dan staat er dat het over een periode van een heel leven gaat dat iemand armoede ervaart. Geenstijl heeft het over dit moment. Gewoon complete onzin dus. De russen zijn nog geloofwaardiger dan dit topic

Mikimi | 01-09-13 | 01:31

Supermatthijs | 31-08-13 | 22:07
Nee, ze hebben ons niet bevrijd. Tenminste dat was slechts een middel om een doel te bereiken.

Ze hebben door Hitler te verslaan een politiek en economisch machtblok van Rusland en\of Nazi Duitsland kunnen voorkomen. Door enorme leningen o.a. Groot-Brittanië financieel kapot gemaakt. Europese landen door aanbieden Marshall hulp economisch afhankelijk gemaakt van de USA en de industrie zelf een enorme boost gegeven.

Slappehap | 01-09-13 | 01:28

@necrosis | 01-09-13 | 01:10
Van mij hoef je helemaal niks, maar maak dan ook niet zo'n drama van een incidentele grote 'N'.

Jackanders | 01-09-13 | 01:18

@Kromme Tenen | 01-09-13 | 00:27 |
Interessant ja, maar zoals dat artikel al zegt heeft Groot Brittannië twee militaire bases op dat eiland die niet vallen onder het territorium van Cyprus. Ook is het waarschijnlijk veel belangrijker dat het luchtruim opengesteld wordt voor militaire vliegtuigen onderweg naar Syrië (maar waarvandaan zou ik niet weten, Italië is al aardig ver weg). Of is dat ook onderdeel van die deal met Rusland?

Giskard Reventlov | 01-09-13 | 01:12

@Jackanders | 01-09-13 | 00:52
Moet ik respect hebben voor iemand die Joop den Uyl een groot staatsman vindt?

necrosis | 01-09-13 | 01:10

Die Amerikanen liegen alles bij elkaar om weer een oorlogje te starten om zo nog meer invloed te krijgen in het midden oosten. Assad is echt niet zo stom om gifgas in te zetten, hij weet ook dat als die dat doet hij de hele wereld tegen zich keert. Dit is gewoon een list van de rebellen en Amerika om een oorlog te rechtvaardigen.
Die rebellen executeren kindsoldaten, wat zegt dat over hun? Allebei de partijen zijn even erg. Ik zeg nergens mee bemoeien laat ze het maar uitzoeken daar.

Kededian | 01-09-13 | 01:06

Quid is ook een dead kennedy,overal tegenaan schoppen.Schaapjes vinden dat nooit leuk.

RentaHam | 01-09-13 | 01:03

@necrosis | 01-09-13 | 00:20 |
Nederland is "streng islamitisch": als je een waxinelichthouder gooit naar de monarch dan verdwijn je voor een paar jaar achter tralies. Als je bij de kroning van een nieuwe monarch een bord omhoog wil houden met daarop een kritische tekst dan word je opgepakt en een paar uur lang in de stad rondgereden. Bij kritiek op de liturgie (koningslied) trekt de schrijver dat zich wel aan maar de geestelijken gaan gewoon door met het argument dat de gelovigen dat willen.

Giskard Reventlov | 01-09-13 | 01:01

Weg met Basketbal, Kwidt zegt t!

hfakker | 01-09-13 | 01:00

Kromme Tenen | 01-09-13 | 00:27 |
vroeger wist de VS precies wat er besloten werd, maar sinds dat NSA gedoe heeft elke ambassade en elke overheidsdienst hun netwerken vervangen en het gebruik van online diensten en smartphones aan banden gelegd. Nu blijkt de VS plotseling heel wat minder machtig te zijn.

Kaosu | 01-09-13 | 00:57

Als we toch gaan ingrijpen in de VS, kunnen we gelijk even dat kantoor van de PvdA in NYC wegpoetsen. Amerika is de laatste hoop voor al diegenen die de grote communistische droom niet kunnen opgeven van One World en Iedereen Gelijk.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 01-09-13 | 00:53

@necrosis | 01-09-13 | 00:35
Noem het beestje gewoon bij de naam, ook al vind je het een lul van de bovenste plank.
Zelf ga je virtueel over de rooie als er per ongeluk een hoofdletter 'N' gebruikt wordt.

Jackanders | 01-09-13 | 00:52

Zou nog niet eens zo gek zijn eigenlijk...
Schijnt dat het chinese militair apparaat dat van de VS met een factor 3 overschaduwt.
Ik zou er niet rouwig om zijn als ze de VS binnenvielen, ter bevrijding en ordeherstel.

Piet_Snot | 01-09-13 | 00:45

Leuk stuk, m'n pillen werken goed, maak er me niet meer druk om.

SyntaxError | 01-09-13 | 00:45

Flikker op. Amerika is de beste, de grootste, de mooiste politie macht ter wereld. En wat doen we met de politie. ..... Juist!!. _!_

Suikerbeessie | 01-09-13 | 00:45

@Superdinges | 01-09-13 | 00:00
Soms moet je die kastanjes in het vuur laten liggen om te voorkomen dat je je klauwen verbrandt!
Duidelijk genoeg?
En nu je SpongeBob pyjama aan en naar bed, hup hup!

necrosis | 01-09-13 | 00:35

@ikdenkwat | 01-09-13 | 00:14
Volgens de wetenschap was de kip er eerder!
(ja, echt!)

necrosis | 01-09-13 | 00:25

Gelijk ook een wat serieuzer onderzoekje naar 911.
Veel van het tot dusver gebodene is fysiek onmogelijk.

Ribero | 01-09-13 | 00:24

@bakoenin | 01-09-13 | 00:11
Je comment is juist, en daarom moet Obama van Assad afblijven.
Het land is echt niet beter af als diverse splintergroepjes de macht naar zich toe willen trekken en een streng islamitisch land van Syrië willen maken.
Maar dat kan je Obama niet wijsmaken.....

necrosis | 01-09-13 | 00:20

Tja, het wachten is op de volgende false flag, eentje waarbij hij de publieke opinie wel mee krijgt. Ik denk dat "Assad" deze keer 3 vliegtuigen tegen wat torenflats laat vliegen, in New York ofzo. Er zijn genoeg mensen bij de CIA die hem daarbij graag willen helpen. Ook Tony Blair en prins Bandar zijn ongetwijfeld enthousiast en hebben ruime ervaring met dit soort opdrachtjes.

Kromme Tenen | 01-09-13 | 00:19

En nu ga ik weer fijn kijken naar al die Amerikanen die gepeuzeld worden door agressieve sprinkhanen. (hmm een metafoor over EU en open grenzen?) Heerlijk sommige films zijn zo slecht dat ze goed worden.

bakoenin | 01-09-13 | 00:17

Welke smeerlappen van mensen keuren de wapenindustrie goed? Welke onmenselijke honden zijn zo smerig? Wie stin ken er zo? Welke infantiele smeerlap is zo vreselijk dom? Flikkers zijn het.
AntiSoof | 01-09-13 | 00:08 | + 0 -
In principe ben ik het met je eens, echter zonder weet de ander ons te vinden. Wat was er eerder de kip of het ei?

ikdenkwat | 01-09-13 | 00:14

Supermatthijs | 31-08-13 | 23:28
Oh, dan heeft ie vast hele lelijke dingen tegen Joris gezegd...
Bakito moet een beetje zijn plempsel op inhoud doseren. Daar kan ie wel voor behandeld worden of gebeurd dit op dit moment?

Ommezwaai | 01-09-13 | 00:13

@necrosis | 01-09-13 | 00:05
Ik ga er vanuit dat in een normale rechtsstaat zoals wij die kennen mensen een proces krijgen als ze iets misdaan hebben, en niet zomaar opgepakt worden en gemarteld. Verder is het een dictator, en het land druipt van nepotisme.
Dus ja het is een schoft, maar in dit geval de minst kwade.

bakoenin | 01-09-13 | 00:11

@löl met vingers
En als je dan kijkt naar een stad als Detroit wat helemaal verpaupert is snap ik het ook niet meer.

RentaHam | 01-09-13 | 00:10

Welke smeerlappen van mensen keuren de wapenindustrie goed? Welke onmenselijke honden zijn zo smerig? Wie stin ken er zo? Welke infantiele smeerlap is zo vreselijk dom? Flikkers zijn het.

AntiSoof | 01-09-13 | 00:08

Amerikanen zijn totaal gestoord. 40% van alle bestedingen wereldwijd als het gaat om wapens wordt besteed door Amerika.
De totale uitgaven aan militaire middelen bedraagt 683 miljard dollar. Met indirecte kosten erbij (pensioenen, rente op eerdere oorlogen) bedragen de uitgaven 1.415 miljard dollar.
De Amerikaanse overheid is gekidnapt door wapenfabrikanten, en sinds JFK durft niemand ze nog aan te pakken.

löl met vingers | 01-09-13 | 00:08

@bakoenin | 31-08-13 | 23:59
Hoezo is Assad een schoft?

necrosis | 01-09-13 | 00:05

@bakoenin | 31-08-13 | 23:59
Ja hallo, die Amerikaanse en Franse wapen-industrie moet wel een beetje op gang gehouden worden hè.

Jackanders | 01-09-13 | 00:05

AntiSoof | 31-08-13 | 23:59 | + 0 -

We hebben het nu niet over Itzie.

Supermatthijs | 01-09-13 | 00:01

Cavelier | 31-08-13 | 23:54 | + 0 -

Laf voor zich uit te staren ja, in de hoop dat weer eens een ander de kastanjes uit het vuur gaat halen.

Supermatthijs | 01-09-13 | 00:00

Welke lul wil medemensen nuken? Dat moet echt een imbeciel zijn.

AntiSoof | 31-08-13 | 23:59

Mikimi | 31-08-13 | 23:13
Dat hebben ze dan mooi rechtgezet met 200.000 aan collateral damage, een puinhoop in Iraq Afghanistan en Libie. En in plaats van minder boze haatbaarden alleen maar meer. En daar heb je echt geen complot theorieën voor nodig
Maar het is nog niet genoeg geweest, in plaats van de schoft Assad te laten zitten die nogal passief tegenover Israël staat ruimen we die op zodat er een heel land aan schoften komt wat Israëls bloed wel kan drinken. Strak plan. Een kleine 5 miljoen aan christenen koerden en alawieten moeten rennen voor hun leven, en Libanon wordt meegesleurd.
Buiten het spekken om van het militair industrieel complex waar Eisenhower al voor waarschuwde, kan je er gerust van uitgaan dat er een clubje totaal waanzinnigen zit in dat witte huis.

bakoenin | 31-08-13 | 23:59

Mikimi | 31-08-13 | 23:13 |
wat had Irak daar mee te maken dan? (juist, helemaal niks).
Het is net als zou je Canada bombarderen omdat iemand uit Amerika in Hongkong een kantoorpand opblaast. Denk je dat de Canadezen je zouden verwelkomen als bevrijders? doesn't make sense, right?

Kaosu | 31-08-13 | 23:52

Smarties | 31-08-13 | 23:38 | + -4 -
Doe es ff relax wezen

ikdenkwat | 31-08-13 | 23:48

Als we Morsi naar syrie verhuizen is het probleem opgelost.Of eigenlijk 2 problemen..

RentaHam | 31-08-13 | 23:47

@Haloef | 31-08-13 | 22:54
De nazi's waren vanzelf weggegaan? De bolsjewieken waren uit zichzelf gestopt bij Berlijn?
Nee, ik denk niet dat het een fijne vrije rechtvaardige samenleving zou zijn geworden.

pinda | 31-08-13 | 23:46

500 dood vermoorden onder 320 miljoen is nog altijd een lager gemiddelde dan in NL. What's the problem bro?

ikdenkwat | 31-08-13 | 23:44

-weggejorist-

Pariacaca | 31-08-13 | 23:39

Het laatste interview van Paul Craig Roberts met Alex Jones (jawel, die Alex!) deed mij huiveren. Het komt erop neer dat het corporatistisch-militaristisch imperialisme van de VS de rivalen Rusland en China in een hoek drijft. Eind van het liedje: nucleair Armageddon. Roberts ziet dit als onvermijdelijke consequentie. Nou, u ziet het, maak er nog maar het beste van.

Van Duyvenbode | 31-08-13 | 23:38

-weggejorist-

Smarties | 31-08-13 | 23:38

-weggejorist-

Pariacaca | 31-08-13 | 23:36

Kan hij zijn broeders helpen.

crisdegek | 31-08-13 | 23:36

@mijzelf: gebleven=gebleken

kapitein_iglo | 31-08-13 | 23:36

-weggejorist-

Pariacaca | 31-08-13 | 23:35

"Obama speelt een riskant spel voor zijn eigen politieke carrière en zal nu hard aan de slag moeten om het Congres te overtuigen. Mislukt dit, dan kan hij de schuld aan het Congres geven, maar ontloopt hij zijn verantwoordelijkheid op te treden als leider van de vrije wereld."
www.telegraaf.nl/buitenland/21855095/_...
Daarom zal een "wereldschokkende gebeurtenis" Obama niet verkeerd uitkomen, om zo alle neuzen dezelfde kant op te krijgen.
Het is in het verleden een goede instrument gebleven, dus zal het straks ook niet anders gaan.
Elke generatie zal een "Pearl Harbor" nodig hebben om te bereiken wat normaal niet te bereiken valt.

kapitein_iglo | 31-08-13 | 23:35

Hebben mensen ook gedemonstreerd tegen de Iraanse invasie van Syrie? Zit Iran in Syrie? Ja, ze zitten in Syrie. Wat een grap; Slappe knieen gekregen door een paar jaar Irak. Hebben die Iraanse en Syrische bermbommen in Irak toch nog strategisch nut gehad. Ze lachen het Westen uit. Ze hebben de Westerse wereld in tweeen gebroken.

Fort Reunion | 31-08-13 | 23:33

*Blik bier opentrekt slok nemen en bulken doet*

Kudt-Amerikanen

*verder bier zuipen doet*

Markies de Schade | 31-08-13 | 23:33

Die fransozen vermoorden nog veel meer Amerikanen dan in die burgeroorlog van Quit met hun "french fries". Pas als ze weer overschakelen op "freedom fries" zoals tijdens de laatste Irak oorlog - omdat Frankrijk daar tegen was - dan kan je het een burgeroorlog noemen.

Giskard Reventlov | 31-08-13 | 23:33

Obama de nieuwe Hitler

rukkieduck | 31-08-13 | 23:32

-weggejorist-

Pariacaca | 31-08-13 | 23:32

Old_Spice | 31-08-13 | 23:14 |
Syrië is/wordt het strijdtoneel der machtsverhoudingen tussen Rusland/China en het Westen incl. Turkije. Het zogeheten masterplan (Arabische Lente) faalt in Syrië. Toen Frankrijk zag dat het in Lybie ook niet geheel volgens plan liep waren ze ook de eerste die zonder overleg de Rebellen een handje hielpen, net als in Tunesië. Ook in Mali en Sudan hebben de Fransen zonder VN resolutie even orde op zaken gesteld. Let op, US en Uk schreeuwen van alles en Frankrijk geeft iedereen een zetje van schiet nou eens op.

Cavelier | 31-08-13 | 23:31

@startkabels | 31-08-13 | 22:16

1)Geld. Grondstoffen. Grondstofdoorvoer. Hoe dan ook belangen die geld opleveren. Waarom anders?

2)Dom genoeg voor een enkeltje Gitmo blijkbaar. Of wil je beweren dat daar alleen maar ontvoerde Amerikaanse staatburgers logeren?

3)Maakt het noemen van het inwonertal de doden minder dood?

4)Armoedegrens is de grens tussen jezelf niet en wel in de eerste levensbehoeften kunnen voorzien. Dan is 80% voor een modern westers land best hoog, of dat nou nu op dit moment in totaal of 'ooit eens een keer in hun leven' zou zijn.

ZKH EénOog | 31-08-13 | 23:31

Ommezwaai | 31-08-13 | 23:23 | + -1 -

Op het strafbankje, zeggen ze. Maar het kan niet meer heel lang duren volgens mijn hand gegraven bronnen.

Supermatthijs | 31-08-13 | 23:28

Al die mensen die de bevrijding van ons land door Amerika nog steeds aanroeren: de mensen die dit destijds hebben gedaan zijn meest dood. Het huidige Amerika heeft daar niets meer mee van doen. Kijk hier eens naar de afscheidsspeech van President Eisenhower in 1961. Hij (notabene zelf militair!) waarschuwt hier voor te grote macht voor het militair industrieel complex: www.youtube.com/watch?v=8y06NSBBRtY

MacMiep.nl | 31-08-13 | 23:27

-weggejorist-

Pariacaca | 31-08-13 | 23:25

VanBukkem | 31-08-13 | 23:24 | + 0 -

Juist ! Als je een beetje hard boe roept geven ze zich al over.

Supermatthijs | 31-08-13 | 23:25

Militair ingrijpen in de Verenigde Staten lijkt me niet zo verstandig. Laten we eerst eens beginnen met Frankrijk.

VanBukkem | 31-08-13 | 23:24

Supermatthijs | 31-08-13 | 23:21
Zeg Mattie, waar zit die ouwe Bakito eigenlijk?
Ik begin zijn gerel op deze panelen node te missen

Ommezwaai | 31-08-13 | 23:23

Wat een gelul .
Zonder de Amerikanen zat de Taliban al lang aan de keukentafel.
Mensen begrijpen niet dat je keiharde jongens nodig hebt om de vrede te bewaren.
Het is voor menig mens veel te vanzelfsprekend dat hier vrede bestaat.
De oude Grieken zeiden het al,wilt u vrede ,bereidt u zich dan voor op oorlog.

dutchwindmill | 31-08-13 | 23:23

Televisie: jij ziet hen.
Internet: zij zien jou.

Van Duyvenbode | 31-08-13 | 23:23

zeg maar jansen | 31-08-13 | 23:11 | + 1 -

Jij zal wel weer op de jansen- knop gedrukt hebben. Free Bakito !

Supermatthijs | 31-08-13 | 23:21

-weggejorist-

Pariacaca | 31-08-13 | 23:21

-weggejorist-

Pariacaca | 31-08-13 | 23:17

Cavelier | 31-08-13 | 22:59 |
Frankrijk kan voor mij gewoon ongezien de tiefus krijgen. De grootste muilen in Europa, stiekum bezig om Noord-Afrikaanse landen erbij te betrekken, vanwege impirialisme in het verleden. En wij moeten dat betalen, de tiefus met je kut frankrijk. Frankrijk is als een vriend die nooit een rondje besteld voor zijn vrienden. Maar dat wel eist van zijn vrienden. Wat een slap volk is dat geworden.

Smarties | 31-08-13 | 23:17

Daarnaast, Amerika voert ook chemische aanvallen op de rest van de wereld uit. Of wil je Mc Donalds en Kentucky Fried Shit gezond eten noemen?

Rest In Privacy | 31-08-13 | 23:16

-weggejorist-

Pariacaca | 31-08-13 | 23:15

@Supermatthijs | 31-08-13 | 23:07
Ja, dat komt omdat hun vijanden zich niet aan hun spelregels houden.....
Bouwen ze een linie, gaat de vijand er met een boog omheen.... dan verlies je als beschaafd volk tot je vertrouwen in de ander..

illuvatar | 31-08-13 | 23:14

zeg maar jansen | 31-08-13 | 23:12 | + 0 -

Ik begon al aan mijn instinct te twijfelen.

youtu.be/TUrezmW1EPI

Supermatthijs | 31-08-13 | 23:14

@Cavelier | 31-08-13 | 22:59
Wat hebben de Fransen daar te zoeken dan? Beetje op eigen houtje een land binnenvallen is niet echt te accepteren door landen als Rusland en China. Zeker niet als het een halve bondgenoot betreft van Rusland. Frankrijk, met haar oorlogstaal, is erg roekeloos bezig, in een al heel erg instabiele regio. Daarbij komt nog dat die half failliete Fransen het niet kunnen betalen, en waarschijnlijk moeten aankloppen bij Brussel na een oorlog in Syrië, voor bail out geld. Dat wil zeggen dat wij indirect meebetalen aan de incompetentie van het Franse buitenlandse beleid. Maar hee, ik wil wel een dealtje sluiten. Als jij, samen met alle andere Nederlanders die oorlog in Syrië willen, dat nu zelf eens gaan betalen, dan mag je van mij doen waar je zin in hebt.

Old_Spice | 31-08-13 | 23:14

"Irak en Afghanistan, waar ze op valse gronden oorlog is gaan voeren" ... 9/11 (3000 burgers dood) was geen reden om oorlog te voeren natuurlijk... of komen jullie nu met complot theorietjes?

Mikimi | 31-08-13 | 23:13

Alle von Stauffenbergs verzamelen.
We vallen aan.

Dostranamus | 31-08-13 | 23:13

@Pariacaca | 31-08-13 | 23:10
Wat een waardevolle tegel, dank u!
Dank voor uw inbreng, veel plezier en tot ziens!

illuvatar | 31-08-13 | 23:12

Supermatthijs | 31-08-13 | 23:10 En nee, daar zijn we het niet over eens.

zeg maar jansen | 31-08-13 | 23:12

Supermatthijs | 31-08-13 | 23:10 Moest jij niet een soort van protestactie voeren?

Die aap ziet zo wel waar jouw loyaliteit ligt. Niet bij hem.

zeg maar jansen | 31-08-13 | 23:11

-weggejorist en opgerot-

Pariacaca | 31-08-13 | 23:10

zeg maar jansen | 31-08-13 | 23:09 | + 0 -

Zijn we het nu eindelijk een keer eens ? De fransen zijn het meest verachtelijke volkje op deze aardkloot.

Supermatthijs | 31-08-13 | 23:10

@VetteMoorkop | 31-08-13 | 21:44
Wij berechten helemaal niemand. Het is nog altijd de VN die dat doet. Bovendien kan ieder land Nederland binnenvallen als de VN hun militairen berecht bij het internationaal gerechtshof in Den Haag, ongeacht of ze daar een wet voor hebben of niet. Dus zo'n big deal is het uiteindelijk niet, meer een afschrik manoeuvre. Het daadwerkelijk binnenvallen van een NAVO land door een ander NAVO land is zo ontzettend onwaarschijnlijk, dat niemand die wet serieus neemt. Doen ze het wel, dan zetten ze de gehele NAVO alliantie op het spel, en dat zal de VS nooit doen.

Old_Spice | 31-08-13 | 23:09

Kaosu | 31-08-13 | 23:04 Fransen verkopen wapens aan álle partijen. En ze zijn daarbij niet te beroerd om over en weer te vertellen wat de ander zoal gekocht heeft.

zeg maar jansen | 31-08-13 | 23:09

Ray Skak | 31-08-13 | 23:04 | + 0 -

Dat is gejat vriend:

youtu.be/dCHi5apc1lQ

Supermatthijs | 31-08-13 | 23:09

attila | 31-08-13 | 23:04 | + 0 -

Ach rot nou toch gauw een heel kudt eind op. De fransen zijn alleen maar goed in zichzelf overgeven. Kudt- fransen !

Supermatthijs | 31-08-13 | 23:07

De Fransen zullen weer eens de kastanjes uit het vuur halen.

attila | 31-08-13 | 23:04

Volgevreten vette zwijnen, kijk maar naar de leuke docu' op discovery en nat geo.
Zielepoten!

Ray Skak | 31-08-13 | 23:04

Cavelier | 31-08-13 | 22:59 |
wat hebben de Fransen te winnen daar?

Kaosu | 31-08-13 | 23:04

Shareholder II | 31-08-13 | 22:56 |
hoeveel JFS's hebben we al? misschien kunnen we die op een enkele reis richting WTC sturen.

Kaosu | 31-08-13 | 23:02

Als de US of UK niets doet zal Frankrijk heel snel acteren. Die geven geen fck om publieke opinie. En zo hoort het. Conquer et Command ! Scheit op het domme volk en de roekelozen die menen te weten hoe het wel moet.

Cavelier | 31-08-13 | 22:59

Supermatthijs | 31-08-13 | 22:40
De rebellen hebben zo'n 4 maanden geleden als eerste gifgas gebruikt. Door Carla del Ponti van de VN officieel naar buiten gebracht. Het ligt wat gecompliceerder.
(Nu een paar stappen achteruit voor overizcht.)
We beginnen een oorlog tegen al-kwaaida op 9/11 en 10 jaar later zijn we bezig om ze militairistisch te ondersteunen tegen Assad. Onze elite is de weg kwijt. Preventief ruimen is een optie.

Smarties | 31-08-13 | 22:58

Bovendien gebruiken ze chemische wapens op hun eigen bevolking: waaronder McDonalds en Justin Bieber met zijn vrouwelijke hormonen.

kovariant | 31-08-13 | 22:58

Ik verheug me al weer op geweldige tv zoals dit:

youtu.be/yfAeMtcURg0

Supermatthijs | 31-08-13 | 22:58

Waarmee gaan de yankees schieten ? Kan er een wapen poll komen ?
Ik zet in op cluster munitie.

Shareholder II | 31-08-13 | 22:56

@Kaosu
Ik vergeef het je.. /kusje
@trippert
We zijn er al lang over uit dat we worden belazert door de regering en tot de volgende stemming is daar niks aan te doen.De hele dag over Rutte praten verveelt me onderhand.

RentaHam | 31-08-13 | 22:56

trippert | 31-08-13 | 22:54 | + 1 -

Yes, we can !

Supermatthijs | 31-08-13 | 22:55

Iets minder Wodka Redbull, Quid.

Stolichnaya™ | 31-08-13 | 22:54

Hun? En supermatthijs ontpopt zich als pro bama in deze. De wereld staat echt op zijn kop.

trippert | 31-08-13 | 22:54

@ pinda | 22:44 |
Ik heb er vaak over nagedacht hoe het zou zijn
geweest zonder ingrijpen van de VS, waarschijnlijk sociaal en liberaal... Dus we zijn er uiteindelijk weinig mee opgeschoten.

Haloef | 31-08-13 | 22:54

-weggejorist-

Pariacaca | 31-08-13 | 22:53

RentaHam | 31-08-13 | 22:50 |
ja, hoe moet ik dat nou raden; ik zit niet de hele dag vk.nl te F5-en.

Kaosu | 31-08-13 | 22:53

070 | 31-08-13 | 22:50 | + 0 -

Je kan ook stellen dat mensen leren van hun fouten. De oorlog in Vietnam is gestopt omdat het amerikaanse volk er niet meer achter stond. Mede door dat gruwelijke filmpje.

Supermatthijs | 31-08-13 | 22:53

@Terpen-tijn | 31-08-13 | 22:11
Zonder amerika bleven ze rustig zitten(?)

Itastijl | 31-08-13 | 22:52

Johnny doet hetzelfde als Obama, de binnenlandse crisis vegeten en verzwijgen door zich op het buitenland te richten.

Doe eens even om het Binnenhof bekommeren Johnny Quid met je Palestijnse vlaggen op Amsterdamse gebouwen.

trippert | 31-08-13 | 22:51

Wanneer ik Amerikanen zie raaskallen over het straffen van het gebruik van chemische wapens zie ik iedere keer weer die film voor me van dat meisje in Vietnam op die weg met haar rug helemaal verbrand met Agent Orange en Napalm.... hoe hypocriet kan je zijn ?...

070 | 31-08-13 | 22:50

@ RentaHam | 31-08-13 | 22:48 |
Iets met macht misschien....

cobie | 31-08-13 | 22:50

Ik snap uberhaupt niet waarom wij als het "westen" zich met het midden-oosten zouden bemoeien.

RentaHam | 31-08-13 | 22:48

cumshaft | 31-08-13 | 22:40
Errrh, dat zijn haar spindoctors die je hoort.

Shareholder II | 31-08-13 | 22:48

RentaHam | 31-08-13 | 22:45 |
waar heb je het over?

Kaosu | 31-08-13 | 22:47

@Supermatthijs | 31-08-13 | 22:44

Klopt!
Het is vrij stijlloze muziek. Afgrijselijk afstotelijke ransmuziek zelfs.
Maar ik ben nu net een liefhebber en connaisseur van wansmaak. En daartoe mag ik dit clipje met bijbehorende ransmuziek met graagte aan U aanbieden.

Boris Poepnagel | 31-08-13 | 22:47

Obama staart zich blind op assad.
Assad is wie hij ( als excuus ) wil straffen.
Maar dat van te voren aankondigen is niet slim.
Alle belangrijke mogelijke doelen van USA zijn allang ontruimd.
En het zijn de burgers die nu massaal het land uit vluchten.
De burgers die Obama zogenaamd wil beschermen.

En dan ook nog.
Wie bepaald dat een gifgas aanval ' de rode lijn ' is?
Iedere dag worden er mensen in koele bloeden afgeslacht.
En dat mag wel?

cobie | 31-08-13 | 22:47

Live - Kritiek op Obama: 'Hij legt verantwoordelijkheid als opperbevelhebber neer'

Is een enorme druk om daadwerkelijk op het rode knopje te drukken.

RentaHam | 31-08-13 | 22:45

@CalvinB | 31-08-13 | 21:33

Zonder VS waren we nu nationaal-socialistische moslimcommunisten.

pinda | 31-08-13 | 22:44

Boris Poepnagel | 31-08-13 | 22:42 | + -2 -

Wat een bagger, dat heeft toch niks met muziek te maken ?

Supermatthijs | 31-08-13 | 22:44

The Dominator* | 31-08-13 | 22:32 | + 0 -

Ik denk dat ze in Syrië verdomd bang zijn voor de Amerikanen. Die kunnen als grootste wereldmacht op ieder gewenst plekje een raket doen belanden. En omdat het regime in Syrië vrij over gifgas kan beschikken en de tegenstanders niet zijn ze natuurlijk wel de eerste verdachten. Niet zo heel gek hoor.

Supermatthijs | 31-08-13 | 22:40

Zeg Sjonny, heb je je soms bekeerd tot de Islam of wat?

FinFucker | 31-08-13 | 22:36

Het tamelijk cynische is, dat wanneer Oblabla kan vertrekken dat ie dan qua bitchfight Hillary kansloos heeft gemaakt en ze daar mogelijk Sarah Palin gaan krijgen. En dat wijf zal zonder enige twijfel met nukes gaan gooien. Amerika de gekste.

Shareholder II | 31-08-13 | 22:35

NACademicus | 31-08-13 | 21:58 |
elke Heerser heeft een Joker. good-wallpapers.com/wallpapers/19741/B...
Inmiddels heeft al 2x een een nerd de VS in hun hempie gezet, en dat gaat vast nog vaker gebeuren. Ze hebben allemaal een zwakke plek.

Kaosu | 31-08-13 | 22:34

-weggejorist-

boasatlas | 31-08-13 | 22:34

Quid, je lult weer zo dom dat ik je stukjes voortaan maar over ga slaan.

Big Bear Hunk | 31-08-13 | 22:34

du Roi Soleil | 31-08-13 | 21:45
Wat jij nu beschrijft is ook op particulier oftewel persoonlijk niveau. De ene komt er mee weg en de andere niet.

Smarties | 31-08-13 | 22:33

De FEMA fusioncamps worden momenteel al gereedgemaakt aldaar. Ik ben benieuwd wat voor strapatsen we dit jaar nog te zien krijgen van Obama.

dePirK | 31-08-13 | 22:33

@The Dominator* | 31-08-13 | 22:32
-
van de*

The Dominator* | 31-08-13 | 22:32

@Supermatthijs | 31-08-13 | 22:27
-
Wáárom zou dit de Syrische regering precies tegenhouden? Denk je nu echt dat Syrië bang is voor de V.S.; ze weten donders goed dat een nieuwe grondoorlog voor de V.S. onmogelijk is.
-
Boven alles is het ongelofelijk naïef om zonder afdoende bewijs (we weten niet eens wie er schuldig is!) te denken dat wij ook nog eens met geweld vrede kunnen brengen. Er is nog nooit vrede gebracht met geweld. Nooit. Dit soort sprookjes verwijs ik dan ook naar de prullenbak.
-
Maar nog het belangrijkste: 'iets tegenover het gebruik van gifgas stellen' wordt beslist door de landen welke zelf belangen hebben in de regio. Ingrijpen in Syrië zal niet op altruïstische basis gebeuren, aangezien geopolitiek gewoon niet zo werkt. Doe me een plezier en zweer dit soort fantasieën af. De enige entiteit welke kan oordelen over Syrië is de Veiligheidsraad van Verenigde Naties.

The Dominator* | 31-08-13 | 22:32

Moet wel lachen om sommige reacties. We lachen de Amerikanen uit als volk. Terwijl duidelijk zichtbaar is dat het kankergezwel, de overheid, het probleem daar is. Onderwijl hebben wij ons eigen kankergezwel, Batman en Robin, Libertarisch en socialistisch duo die rucksichloss toeslaan in uw portemonnee.
Het volk is als kankerpatiënten op de terminale afdeling, die elkaar uitlacht omdat de ene een grotere tumor heeft dan de andere. (/zwarte humor) Maar het eindresultaat blijft hetzelfde. Het eindresultaat maakt het ook zo triest... voor alle volkeren.

Smarties | 31-08-13 | 22:30

Uren, weken, maanden heb ik op You tube WO2 gekeken.
Zouden er meer moeten doen. Vooral presidenten.

Terpen-tijn | 31-08-13 | 22:27

The Dominator* | 31-08-13 | 22:12 | + 1 -

Geen verplichting juist maar iets tegenover het gebruik van gifgas stellen is een andere zaak. Dat lijkt me niet slecht.

Supermatthijs | 31-08-13 | 22:27

Supermatthijs | 31-08-13 | 22:24

Rare naam voor een islamofiel, Spekman.

Van Duyvenbode | 31-08-13 | 22:26

Hé Spekman bij nieuwsuur, zonder trui.

Supermatthijs | 31-08-13 | 22:24

En dan door middel van een private partner een beetje olie op het vuur gooien door te beweren en doen alsof "the Syrian Electronic Army", "Anonymous" of "Chinese Hackers" de nationale veiligheid bedreigen.

En onderwijl de zero-days mbt de computersystemen van vriend en vijand door diezelfde partner laten aanslepen.

vrritti.com/2013/08/31/michael-hasting...

Herman957 | 31-08-13 | 22:23

eerstneukendanpraten | 31-08-13 | 22:17 | + 0 -

Die snap ik niet, leg eens uit aub.

Supermatthijs | 31-08-13 | 22:20

Polen had in wo2 de dapperste soldaten, wat zij gedaan hebben grenst aan het ongeloof, met name de slag om Monte Casino.
Als je echt helden daden wilt zien verwijs ik u graag naar You tube.

Terpen-tijn | 31-08-13 | 22:18

Mooi stukje polemiek. Belachelijk en stompzinnig maar goed geschreven. Door iemand die met een Nederlandse bril op de wereldpolitiek beoordeeld. Cute.
USA FTW -
"When an American says that he loves his country, he means not only that he loves the New England hills, the prairies glistening in the sun, the wide and rising plains, the great mountains, and the sea. He means that he loves an inner air, an inner light in which freedom lives and in which a man can draw the breath of self-respect." -Adlai Stevenson

Not Muhammad | 31-08-13 | 22:17

Fijn dat je niet kan bewerken zeg**

startkabels | 31-08-13 | 22:17

@ Supermatthijs 22:14

Ik was altijd van mening dat we door Led Zeppelin zijn bevrijd.

eerstneukendanpraten | 31-08-13 | 22:17

Wat een flut artikel:

1) Hoezo lokt USA een grondoorlog uit, dat mag je best even toelichten

2) "Bovendien ontvoert het personen die geen Amerikaans burger zijn" > Daarmee beledig je eerder de reaguurders, hoe dome denk je dat ik ben? Wat een dome uitspraak is dat!

3) Die aantallen doden per stad zijn leuk, maar noem meteen het aantal inwoner per stad erbij. Een burgeroorlog is zwaar overtrokken

4)"En 80% (TACHTIG!) van de volwassenen hangt tegen armoede aan of bevindt zich onder de armoedegrens"
In het filmpje zeggen ze dat 80% van de volwassen Amerikanen nu of EEN KEER IN ZIJN LEVEN rond de armoedegrens left. En wat is die armoedegrens precies?

3)

startkabels | 31-08-13 | 22:16

Vergeet niet dat Rusland Tor-M1 luchtafweer-systemen
heeft geleverd aan Iran, die zouden wel eens in Syrie kunnen staan. In dat geval zou het een dure oorlog voor Amerika kunnen worden als ze een stel B2-spirit,s
en drones verliezen.

Haloef | 31-08-13 | 22:15

Zoals Terpen-tijn al zegt is het een machtspelletje.We zoeken nog steeds naar de chemical depots in Irak,we vonden wel de olie.China is nu aan het opbouwen om Amerika te overstijgen op de wereldranglijst.Ik hoop dat jullie van bami houden over 50 jaar.

RentaHam | 31-08-13 | 22:15

Supermatthijs 22:13
Jaaah weet ik, zelfs de Marokkanen hebben ons bevrijd.

Terpen-tijn | 31-08-13 | 22:15

@Terpen-tijn | 31-08-13 | 22:11
polen zelfs!

cumshaft | 31-08-13 | 22:14

Had ik geloofwaardigheid al genoemd?

Chiant | 31-08-13 | 22:13

Afluisteren is niet zo erg, wel de opslag daarvan en het misbruik.

Terpen-tijn | 31-08-13 | 22:13

* zucht *
En nu graag de werkelijke geopolitieke analyse. Goedkope onderbuikpraat kan ik zelf ook dagelijks in 's Kuddelands straten beluisteren.
Doe mij eens een gedegen analyse met de volgende steekwoorden:
-groot middelgroot land
-economische belangen
-geloofwaardigheid
-burden sharing
-G20
-pseudo-altruisme
-Geloofwardigheid

Chiant | 31-08-13 | 22:12

@Supermatthijs | 31-08-13 | 22:07
-
1) Is ons land, of welk west-Europees land dan ook, vergelijkbaar met Syrië.
2) Is de V.S. momenteel verwikkeld in een militair conflict met Iran, waardoor het door Syrië zou moeten stoten?
3) Is het een schending van het internationale recht om op basis van de aangevoerde redenatie een soevereine staat aan te vallen?
4) Moet de VN Veiligheidsraad worden gepasseerd, en daarmee de wereldvrede in gevaar worden gebracht?
-
Ik noem maar wat zaken waarmee ik aangeef dat je opmerking rammelt. Wij hebben géén verplichting om ons in het etnische en religieuze conflict in Syrië te mengen.

The Dominator* | 31-08-13 | 22:12

Jah, sjonnie squid, ik huil bijna dagelijks om het prachtige continent dat de usa had kunnen zijn (en vaak ook nog best is).. Het was knokken daar, alleen de sterksten konden overleven dus kwam er zoiets als wetgeving. Nu zien wij rambo's met schietgeweren en totaal fucked-up (mexicaans-achtige) barbies. Maar er is meer als je goed kijkt. Wij met onze 16 miljoen snappen er natuurlijk geen hol van.

de grote Anti | 31-08-13 | 22:11

In de u.s of afluisteren is de meerderheid van de bevolking ook gewoon tegen dit stompzinnige idee.

van stampij | 31-08-13 | 22:11

Supermatthijs 22:07
Inderdaad, het waren voornamelijk de Canadezen en de Engelsen die ons bevrijd hebben.

Terpen-tijn | 31-08-13 | 22:11

we kunnen wel een inzamelingsactie houden voor de arme mensen daarzo maar dat wordt toch ingepikt door Obama om zijn oorlogsmachine draaiende te houden.

thepinkpainter | 31-08-13 | 22:10

Is natuurlijk ook een manier om een oorlog los te krijgen:

Net zo lang de wereld pushen en etteren om een oorlog tot ze hem vrijwillig zelf aan je verklaren...

ZKH EénOog | 31-08-13 | 22:10

@Welles! Nietes! | 31-08-13 | 21:47
Het zou goed zijn als deze malloot het Witte Huis snel zou verlaten.

Lewis Lewinsky | 31-08-13 | 22:09

drie keer raden welke politieke partij aan de macht staat in chicago, baltimore, los angeles, las Vegas, detroit of philadelphia...

cumshaft | 31-08-13 | 22:08

En ik maar denken dat het toch de Amerikanen waren die ons kwamen bevrijden. Ik zal het wel mis hebben.

Supermatthijs | 31-08-13 | 22:07

PRISM alleen is al voldoende om de oorlog te verklaren.

Crak-ho | 31-08-13 | 22:05

Prachtig geschreven Quid. Voor de verandering ben ik het voor de volle 100% met je eens. Nogmaals, en ik kan het niet hard genoeg roepen: waarom moeten wij een land volgen welke een schending van het internationaal recht wil bestraffen, terwijl hetzelfde land hétzelfde internationale recht heeft geschonden door twee illegale oorlogen te beginnen?
-
Ik bedoel maar? Waarom? Where's the logic?

The Dominator* | 31-08-13 | 22:03

Obama zou nooit ingrijpen in Rusland of China.
Wat ze ook uitvreten, Amerika zal moeten wachten op de eerste klap.

Terpen-tijn | 31-08-13 | 22:02

Don't mention the war!

eerstneukendanpraten | 31-08-13 | 22:01

Alle argumenten samengevat om een oorlog te beginnen betekent een totale wereldoorlog>> er zijn wel tig landen die aan de argumenten voldoen.
Wat je uitvreet telt niet, wel wie.

Terpen-tijn | 31-08-13 | 21:58

het.giet.oan.

RentaHam | 31-08-13 | 21:58

De USA is het grootste jong van het schoolplein. Het is doorgaans een lul maar je doet er niks tegen. Om het met Gijp te zeggen: la gaan.

NACademicus | 31-08-13 | 21:58

geheel mee eens, kwit.
We moeten de bevolking redden van hun ondergang.
Laten we die kernkoppen per luchtpost terugsturen, in ruil voor het goud wat ze geroofd hebben in WOII.

Kaosu | 31-08-13 | 21:55

Dat afluisterschandaal is op z'n minst goed voor een boycot van mosatan AKA monsanto en daar gewoon mee doorgaan
ook nadat timmermans regime change heeft bewerkstelligd

janneman1977 | 31-08-13 | 21:53

@Supermatthijs | 31-08-13 | 21:45
Ook joppieburgers moeten we niet meer willen.. maken we gewoon onze eigen variant op de jobjeburger of zo!

Welles! Nietes! | 31-08-13 | 21:53

trotse-ambtenar | 31-08-13 | 21:31
Tegenwoordig zit je dan na 10 schoten zonder munitie...

Vage_eddie | 31-08-13 | 21:53

Quid, je vergeet de steun aan het internationaal Buma-terrorisme(http://www.telegraaf.nl/binnenland/21853732/__Apotheker_doelwit_Buma_Stemra__.html ). Hier is het foto-bewijs: www.piratenpartij.nl/blog/dirk-poot/w...

frank87 | 31-08-13 | 21:52

Boeie johnny annuleer eerst ff de jsf heb je ze veel meer mee...

lidlbier | 31-08-13 | 21:52

20 nukes uit volkel op het witte huis zal ze leren.

r.s.jonkman | 31-08-13 | 21:51

Lulkoek. Maar dat geldt (gold) voor de argumenten om Syrië aan te vallen ook. Lekker allemaal zelf uit laten zoeken. Laten wij hier in Nederland eerst maar eens zelf de zaakjes op orde brengen.

balustrade | 31-08-13 | 21:51

Hij heet ook Barack HUSSEIN Obama, ofwel geschikte leiders met een islamitische achtergrond bestaan gewoonweg niet in het democratisch Westers bestel.

Maar zonder grappen, het is opmerkelijk dat de USA vanuit die hoek feitelijk kan worden samengevat. Vraag is of het ooit anders was of dat we nu meer weten dan vroeger. Lijkt idd op een totalitair regime.

Schwanz | 31-08-13 | 21:50

Get = het

cobie | 31-08-13 | 21:50

De VS moet inderdaad nodig van zijn dictator ontdaan worden, maar ik vertrouw liever op het Amerikaanse volk om dat te doen.
Het zijn daar (nog) niet van die getrainde onderdanen die gewend zijn te wachten tot de buitenlandse troepen hen komen bevrijden van bezetters en dictatorren.

Jan Passant mk2 | 31-08-13 | 21:49

@Welles! Nietes! | 31-08-13 | 21:47
d naar boven schuift.

Welles! Nietes! | 31-08-13 | 21:49

Als Amerika klaar is met Syrië hoop ik wel dat dan eindelijk het moment aangebroken is om Nederland te gaan verlossen van de Europese dictatuur.
Kom op Obama, je kunt het!!

du Roi Soleil | 31-08-13 | 21:49

Word leuk als get congress nee zegt.
Staat ie mooi voor schut voor de hele wereld.

cobie | 31-08-13 | 21:49

@du Roi Soleil | 31-08-13 | 21:45
Je hebt gelijk. En niet omdat jij het zegt.

Lewis Lewinsky | 31-08-13 | 21:48

@Lewis Lewinsky | 31-08-13 | 21:42
Jij denkt dat ie ook nog de zelden uitgeloofde impeach award in e wacht gaat slepen?

Welles! Nietes! | 31-08-13 | 21:47

Welles! Nietes! | 31-08-13 | 21:34 | + 4 -

Nee, niet nu ze de joppieburger hebben.

Supermatthijs | 31-08-13 | 21:45

Argumenten zijn alleen van toepassing wanneer het doelwit ook daadwerkelijk aangevallen moet worden.
Zo zijn vrouwenrechten een hele goede reden om in Afghanistan iets te doen, maar totaal geen reden om iets in Saoudie-Arabië te gaan doen.
Land inpikken mocht Saddam echt niet, maar Israël weer wel.
Afluisteren door de Russen is een schandaal maar door de USA gewoon broodnodig.
Het gaat er helemaal niet om WAT gedaan wordt, maar enkel WIE wat doet. Die argumenten worden er later wel bij verzonnen.

du Roi Soleil | 31-08-13 | 21:45

En en, de VS hebben preventief de oorlog verklaard aan Nederland, zo hebben ze een 'act' aangenomen waarin staat dat ze Nederland mogen binnenvallen als we Amerikanen berechten in het Internationale Criminal Court.
The Invade The Hague Act.
Ze zijn gek daar.

VetteMoorkop | 31-08-13 | 21:44

O.B.A.M.A. = One Bigg Ass Mistake, America

Spittertje | 31-08-13 | 21:44

blanke sabel | 21:42 |: 'Nobelprijs voor de vrede. Laat me niet lachen.'

Het is een wisseltroffee.

Simon de Danser | 31-08-13 | 21:44

Hoe laat begint het voetbal eigenlijk?

eerstneukendanpraten | 31-08-13 | 21:44

Nobelprijs voor de vrede. Laat me niet lachen.

blanke sabel | 31-08-13 | 21:42

En vergeet niet het gebruik van verarmd uranium in Fallujah in Irak (2004) waardoor kankergevallen tot 20x meer voorkomen.

VetteMoorkop | 31-08-13 | 21:42

Nobelprijs voor de vrede. Laat me niet lachen.

blanke sabel | 31-08-13 | 21:42

Ik pak even een zakje ribbelchips want dit soort topics trekt samenzweringsmalloten aan zoals stroop vliegen aantrekt. En aangezien ik de mening ben toegedaan dat Onze Lieve Heer [1] dat type malloten enkel en alleen voor ons vermaak op deze aardkloot heeft gezet ga ik me dan ook lekker amuseren. Bring it on, Bitches!


[1] Onze Lieve heer is a registred trademark by the Catholic Church.

omanders | 31-08-13 | 21:42

NoBama!

Markies de Schade | 31-08-13 | 21:40

" Amerikanen, we komen jullie redden van jullie dictator!"
Zullen we ons eerst een paar argeloze progressieve fractieleden verlossen van hun dictator sjonnie?
www.dagelijksestandaard.nl/2013/08/sam...

Welles! Nietes! | 31-08-13 | 21:40

Mijn doorgaans basisch gesprek is vooralsnog meer met 'shit' doorspekt dan met 'sharmuta' en dat wens ik voorlopig nog zo te houden.

Simon de Danser | 31-08-13 | 21:37

Bram van Ojik heeft weer een grote bek om zijn bontkraag soenietjes te helpen. Hij die altijd tegen oorlog was. In de zin van wapens heeft deze lunatic nog niet eens een bot aardappelschilmesje in zn linkse jatten gehad.

Tipped Relic | 31-08-13 | 21:37

Rode lijn, Quid! Die moet overschreden zijn. Dan kruisraketten.

Lewis Lewinsky | 31-08-13 | 21:37

En het masterplan gaat voort, van Syrie naar Iran enz. Triest!

Robert M. Pirsig | 31-08-13 | 21:36

Deugdelijke analyse en in tegenstelling tot de MSM nog waar ook.

smdyasc | 31-08-13 | 21:35

Ik zeg Mc Donalds embargo!

Welles! Nietes! | 31-08-13 | 21:34

Zonder de Verenigde Staten zou er veel minder oorlog zijn geweest.

CalvinB | 31-08-13 | 21:33

Gaat hem niet worden..
Is een tegenvaller geworden die Obama. Was de natte droom van de linksmensch, maar blijkt net zo oorlogszuchtig te zijn als veel van zijn illustere voorgangers.
Ik zeg niet doen en nee, jij ook niet TimmerFranz!

Ommezwaai | 31-08-13 | 21:33

begin is met alle JSF orders te cancellen.. BUY EUROPEAN !

(c)ZWITSUL | 31-08-13 | 21:33

Laten we dan met enorme katapulten GroenLinksers die kant op schieten!

trotse-ambtenar | 31-08-13 | 21:31

Maar wat vindt Wilders ervan, Sjonnie?

CoJoNes | 31-08-13 | 21:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken