Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Assad: "IK GA DIE AMERIKANEN SLOPEN, JONGUH!"

jihaddd.png"Failure awaits the United States as in all previous wars it has unleashed, starting with Vietnam and up to the present day." Aldus een uitermate relaxte Assad bomvol zelfvertrouwen in de Izvestia Daily (vertaling). Even de Yanks duidelijk maken dat ze met al hun hypermoderne wapentuig sinds de capitulatie van de barbaarse Jappen geen oorlog meer gewonnen hebben. In hetzelfde interview ontkent Assad tevens dat hij achter de chemische aanval zit. "Ik? Welnee, zou ik nooooit doen. Hey, kijk, daar vliegt een bijzonder vogeltje. Waar hadden we het ook al weer over?" Nu zijn de gebeurtenissen in Syrië zou multi-interpretabel als een heilig boek (dit zou bewijs zijn dat Assad het wel heeft gedaan, hier bewijs dat de CIA ook nog wel eens een dictator wil assisteren in het vergassen van zijn eigen volk) en dat Assad zou ontkennen ligt natuurlijk voor de hand. Toen de VN boos vroeg "Ja, nu is het klaar. Vingers als je zojuist duizenden mensen hebt vermoord met een chemische aanval" was Assad net even te druk bezig met het uitdagen van de Amerikanen. Voordat uw volgende salaris is gestort, staan de Amerikanen en Britten (& de Turken) weer raketten het Midden-Oosten in te slingeren. Niet dat het werkt. Assad gaat ze slopen. Helemaal. Kapot gaan ze in een vuile, smerige oorlog. En dat zegt hij niet alleen zelf, ook de Russen roepen 'doe nou niet zo stom!'. Militair ingrijpen van het westen is voordelig voor Assad. Hij heeft niks te verliezen en om zijn volk geeft hij al helemaal niet. Bovendien, als er iets is wat een Arabisch land kan samenbrengen en verenigen is het wel de gezamenlijke haat tegen het westen en haar clusterfuckbommen. Als we straks onder aanvoering van GroenLINKSRECHTSLINKSRECHTS Syrië in marcheren met onze PlaymobielBrigade om hartjes voor ons te winnen, moet u niet verbaasd opkijken dat er weer wat bodybags deze kant op komen. Want daarin heeft Assad gelijk: Syrië is gewoon de volgende Irak, waar Irak de zoveelste Vietnam was. Vraagje! Kunnen we niet beter eerst Nick&Simon plus de cast van GTST vooruit sturen straks? Als verkenners. Gewoon, om te kijken wat er gebeurt. Voordat we er jongens heen sturen die we wel gaan missen.

Reaguursels

Inloggen

Goh. Hakuna matata. Even iets anders.. En Afrika dan ?
Kennen we Afrika nog ? Weet je wel een groot gebied waar mooie beestjes lopen en kinderen in stukken worden gehakt, vrouwen in de fik worden gestoken. kinderen elke dag de hele dag sterven door honger/ dorst. Waarom horen / zien we nooit iets over Afrika??

Behalve dan de beelden van poepvliegjes die als een warme deken over Afrikaanse kindjes heen vliegen en mooie gekleurde letters in beeld met Geef geld nu domme mensen!

Zooitje ellende man man. Ga aub die Afikaanse monden voeden en daar de boel ordenen. De hele zooi daar had nu redelijk op orde kunnen zijn met al die miljarden die afgelopen jaren in oorlogen zijn gestoken.

Wanneer word u wakker ?
Ze willen Iran. Ze willen Syrië, Iran, gas/olie.
En de wereld opblazen. Ja u ook. En ze hebben er geen donder mee te maken dat RTL boulevard zo begint.

Waterdicht | 28-08-13 | 16:14

Kaosu | 26-08-13 | 23:14
Dat lijkt er niet belangrijk meer. Amerika, Kerry, weet al hoe het zit. Zegt hij. Het is de schuld van Assad.
De wereld hoeft niet te wachten op de resultaten van het onderzoek dat nu daar plaatsvind. En dat Carla Del Ponte al meermaals heeft gezegd over meerdere getuigenverklaringen te bezitten dat het niet Assad, maar de 'rebellen' (raar woord trouwens voor oorlogszuchtige religekkies) waren die het gas hebben gebruikt, heeft hij ook maling aan. Dat nu ingrijpen een herhaling is van het ingrijpen ZONDER MANDAAT destijds in Kosovo, heeft hij ook maling aan. www.nytimes.com/2013/08/24/world/air-w...

"Quite apart from all this, why were the "videos" providing "evidence" of this alleged chemical weapons attack posted on August 20, when the attack was supposed to be made in the early hours of August 21? They were certainly not uploaded from Syria." english.pravda.ru/hotspots/conflicts/2...

Wat wint Assad ermee gifgas te gebruiken? A: Niets.
Wat winnen de rebellen ermee het gifgas te gebruiken? A: het Westen de oorlog in lokken. Meer; Amerika in een oorlog te lokken.
Laat dat nu precies zijn wat groeperingen als MB, A-Q en z'n splintergroepjes al sinds jaar en dag roepen.

".. head of al Qaeda said his group's goal is to force America into bankruptcy." En dit was nieuws al helemaal terug in 2004. edition.cnn.com/2004/WORLD/meast/11/01...

gaffelbaard | 27-08-13 | 13:13

Kennen jullie Tariq Aziz nog ?
Ik bedoel dit "heerschap": nl.wikipedia.org/wiki/Tariq_Aziz
Toen Bagdad werd aangevallen door de Amerikanen en een journalist hem hier een vraag over stelde, was zijn reaktie: "They all have been slaughtered".
Gevalletje 'grote bek, weinig wol'.

Lenco | 27-08-13 | 10:21

@(klap) (klap) (klap) | 27-08-13 | 03:50
Die nick van u hé? Zijn dat molenwieken?

Petrus Poortwachter | 27-08-13 | 08:41

'i never worry about action. only inaction'- Winston Churchill

iemand moet die oorlog winnen. gaat zo veels te lang door. als we een kant helpen is het waarschijnlijk in een paar maanden gebeurt. vrede terug. en wie bedanken ze daar dan voor? juist ja.

assad is een vuile genocidale schoft. syrie heeft t allang gehad met die man. vandaar dat we hem even pootje gaan lichten.

(klap) (klap) (klap) | 27-08-13 | 03:50

Heel simpel of platgooien of niet mee bemoeien.

klote land | 27-08-13 | 01:46

Onze Frans van Buza was erg verontwaardigd over de hulpeloze en laffe houding van de VN vlak na de aanval met chemische wapens. Zojuist heeft deze slappe drol laten blijken, bij KvdB, dat de wereld naar de VN moet kijken voor een antwoord op de aanval van chemische wapens in Syrie. Wat wil die links schijtende trol nou, en waar staat hij zelf dan?

Francis Urquhart | 26-08-13 | 23:19

gaffelbaard | 26-08-13 | 22:36 |
sarin heeft een houdbaarheid van een paar weken, dus het is vooral belangrijk te kijken wie de leverancier was.

Kaosu | 26-08-13 | 23:14

Persoonlijk ben ik toch meer geneigd om Carla Del Ponte te geloven.

".. Testimony from victims strongly suggests it was the rebels, not the Syrian government, that used Sarin nerve gas during a recent incident ...

Carla del Ponte, a member of the U.N. Independent International Commission of Inquiry on Syria, told Swiss TV there were "strong, concrete suspicions but not yet incontrovertible proof," that rebels seeking to oust Syrian strongman Bashar al-Assad had used the nerve agent.
.."
www.aina.org/news/20130826131925.htm

Nu is Sarin een chemisch wapen. En gebruik daarvan een misdaad, of oorlogsmisdaad.
Waarom de VS dan de misdadigers gaat helpen, door tegen wie het gas gebruikt werd nu ook nog te bombarderen .. tja, daar ontgaat mij de logica dus van. Misschien vind Obama MBO en/of Al-Nasra een clubje aardige jongens? Ik weet het echt niet.
www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-2...

gaffelbaard | 26-08-13 | 22:36

"Vraagje! Kunnen we niet beter eerst Nick&Simon plus de cast van GTST vooruit sturen straks? Als verkenners."

Ik denk dat Ludo en Assad dikke maatjes zouden worden.

Hobbykip | 26-08-13 | 19:18

@kp-usa | 26-08-13 | 16:42

Alsjeblieft:

"Irak werd in maart 2003 door Amerikaanse en Britse troepen binnengevallen zonder mandaat van de VN-Veiligheidsraad. Nederland was één van de landen die de actie steunde."

www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article...

En nee, ik ben niet van Franse afkomst, en zowel dan zou ik niet weten waarom ik dan beter mijn mond kan houden.

Ow en die oorlogen en ook dit eventuele ingrijpen in Syrië hebben niets maar dan ook niets met levens op et spel zetten voor volk en vaderland maar alles met geo-politieke belangen. Olie.

Of hebben de legers van Saddam en Assad, en machthebbers van de overige landen die ik noemde, de VS aangevallen?

Vertel...

La Vie En Rose | 26-08-13 | 18:53

Ha ha.
Ja. De vergelijking is terecht, maar de quote is niet helemaal correct.
De juiste quote (van 'Comical Ali' aka 'Chemical Ali') was:
"They [the Americans] are going to surrender or be burned in their tanks. .."

Wat heb ik destijds moeten lachen om die man.
news.sky.com/story/181082/the-best-of-...

gaffelbaard | 26-08-13 | 17:32

De waarheid is een grote verliezer in dit macabere spel.
Het enige bericht dat blijk gaf van een speurtocht naar een mogelijke waarheid was deze:
www.liveleak.com/view?i=882_1377487229...

hoorcollesje | 26-08-13 | 16:47

-weggejorist-

kp-usa | 26-08-13 | 16:42

"La Vie En Rose" Om eerlijk te zijn weet ik niet zeker als je van Franse afkomst bent. Als dit wel het geval is, vind ik dat je beter je mond kunt houden.
De geschiedenis liegt tenslotte niet.
Vietnam?
Irak is aangevallen met goedkeuring van de VN.

Om het kort te houden, heb ik meer respect voor personen die hier in de VS aan de kant van de weg staan te demonstreren tegen de oorlog, voor de mensen die respect vragen voor de mensen die op dit moment hun leven op het spel zetten voor hun vaderland en voor de mensen die een spandoek hebben dat Jesus lief is (niet mijn geloof of ding). Ze staan er wel en wat heb jij intusssen gedaan om je standpunt duidelijk te maken? Waarschijnlijk niets!

kp-usa | 26-08-13 | 16:42

Ooit heb ik bij en cursus ABC oorlogvoering op de kaderschool infanterie geleerd dat zenuwgassen kleurloos, smaakloos en reukloos zijn. Toch zei een van de getuigen in het vertoonde filmpje dat hij het gas geroken had. En een expert op dit gebied merkte op dat de slachtoffers niets opmerkelijks hadden. Hetgeen op zijn minst opmerkelijk genoemd mag worden.

Polletje Piekhaar | 26-08-13 | 16:40

Push the button!

Bunkspam | 26-08-13 | 16:28

De VN waarnemers zijn beschoten en terug gegaan naar een checkpoint van het regeringsleger. Zouden die rebellen misschien iets te verbergen hebben? B.v. dat die hele gifgas aanval niet helemaal kosjer is?

Polletje Piekhaar | 26-08-13 | 16:27

@ZSU-23-4 | 26-08-13 | 13:02
Spijker-kop-raak!

La Vie En Rose | 26-08-13 | 16:27

Zodra the USA het moeilijk krijgt trekken ze ons allemaal mee in die Hel (ja want ze hebben ONS ook geholpen) en zodra ze hun zin hebben (of verloren hebben wat waarschijnlijker is) kunnen wij verrekken en verder met de 'crisis'..
Fuck off Amerika! Hier hebben we allemaal geen zin en tijd voor!

MartinLeuterKingsize | 26-08-13 | 16:25

@Goorbatsjov | 26-08-13 | 15:18
En hoe komen Al Qaida, Hezbollah en Saudi Arabië aan wapens?

La Vie En Rose | 26-08-13 | 16:19

Goorbatsjov | 26-08-13 | 15:18/15:21

"De VS hebben NIETS van doen met de problemen die in Egypte, Turkije, Gaza, Egypte en Syrië spelen"

Zelden zulke stuitende domheid gelezen.

*De US hebben met steun van het Westen de Sjah van Perzie afgezet met als gevolg dat Khomeini aan de macht kwam en een islamitische staat stichtte.
*De US hebben jarenlang de Taliban in Afghanistan van wapens voorzien en gesteund in hun strijd tegen de Russen.
*De US zijn - met hulp van het Westen op oneigenlijke gronden (massavernietigingswapens die er niet waren) en zonder mandaat van de VN, Irak binnengevallen om Saddam te verjagen met als gevolg dat er tijdens en na de oorlog in Irak meer mensen zijn vermoord dan onder Saddam.
*De VS heeft met steun van het Westen de rebellen in Libië geholpen om Khadaffi af te zetten en dood te vermoorden.
*De VS heeft met steun van het westen de opstandelingen in Egypte gesteund om Mubarak af te zetten en steunt de moslimbroeders in Egypte.
*De VS en het Westen steunen Erdogan, een moslimbroeder die van Turkije ook een islamitische staat wil maken, en niet de seculiere Turkse bevolking die in opstand kwam.
*De VS en het Westen steunen de rebellen in Syrie in hun strijd tegen het regime van Assad en zijn nu de geesten rijp aan het maken om Syrië binnen te vallen, wederom zonder mandaat van de VN. En wie komen er dan aan de macht? Drie keer raden.

It's the oil, stupid.

La Vie En Rose | 26-08-13 | 16:16

In syrie is een geloofsoorlog bezig van de sunnies tegen de shiieten. Traditioneler kan het niet in dit booslimlandje. De gifgas aanval is uitgevoerd door de sunnies rebels met ondersteuning van leden van de revolutionaire garde uit Irak (ook sunnies overigens) die hebben ervarig met rondstrooien van dit soort rommel. Inderdaad wat gaat de westerse wereld afdwingen? land is nu verdeeld in drie delen alawieten van assad, sunnies en koerdisch deel. Het westen doet er gewoon goed aan niets te doen en ze hetzelf te laten oplossen.

protonplof | 26-08-13 | 15:48

-weggejorist-

Goorbatsjov | 26-08-13 | 15:26

-weggejorist-

Goorbatsjov | 26-08-13 | 15:21

-weggejorist-

Goorbatsjov | 26-08-13 | 15:18

Goorbatsjov | 26-08-13 | 14:52 | + -1 -
Wie financiert die moslim terroristen? Wie levert de wapens? Wie heeft er baat bij dat het daar een teringzooi is? Wie heeft Osama bin Laden bewapent tegen de Sovjets in de jaren 80? De CIA / VS, vrij wel bekend feitje.
-
Waarom was het daar decennia lang rustig? Waarom is er opeens zoveel aan de hand de laatste 20/30 jaar, maar daarvoor vrijwel niets?

Polska | 26-08-13 | 15:10

-weggejorist-

Goorbatsjov | 26-08-13 | 14:52

Toch mooi om te zien dat er toch mensen in Nederland zijn die niet blind zijn voor wat er nou echt gaande is in het MO. Ik zie het elke dag weer om me heen dat mensen zonder na te denken, gewoon alles geloven wat onze westerse media ze laat zien/horen. Assad moet blijven hoe dan ook en ik hoop dat Rusland en China hun ballen durven te laten zien tegen Obama en hem gewoon verbieden ook maar 1 soldaat op Syrische bodem te zetten.

Hoezo Democratie?! | 26-08-13 | 14:44

Goh nu jullie erover beginnen, ik kan nog wel een rijtje mensen opsommen die daar ook op verkenning mogen. Overigens in plaats van de gtst cast, want: waardeloze acteurs, maar oprechte en lieve mensen, zeg ik uit de eerste hand. (je gelooft het niet? ik geloofde het eerst ook niet.)

Mijn gedachten gingen eerder uit naar Gordon en Gerard Joling? Verder ook tevens alle zangers en zangeressen uit Volendom? Eigenlijk bijna alle Nederlandse 'zangers' en 'zangeressen', behalve misschien zanger Rines?

Alle corpsballen, alle kampers? (oeps, nu maak ik m'n eigen godwin)

En uiteraard de hele PvdA/VVD coalitie, waar geen mens een traan om zal laten.

Lefgozer | 26-08-13 | 14:35

Elke westerse politicus die daar wil gaan vechten moet zichzelf maar aanmelden bij een of andere haatbaard club, gaat best makkelijk blijkbaar.

BerendB | 26-08-13 | 14:21

Laat die hakbars het zelf uitzoeken daar, dat rebellen(terroristen) hun eigen mensen om zeep helpen is in Bosnie al gebeurd en gebeurt nog Steeds. Assad is geen lievertje maar die andere hakbars heb ik ook niet zo hoog. Ik denk dat hun opperhoofd misschien wel Hoessein el Obama heet. De man die het linksche volk aanbad, blijkt geen slag beter, eerder slechter, dan Bush te zijn.

Rest In Privacy | 26-08-13 | 14:13

De Anglos willen de oorlog afmaken, die ze zelf via Qatar hebben aangezwengeld. Ik had niet gedacht dat ze zo stom zouden zijn, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit en beter ten hele gedwaald dan ten halve gekeerd zullen we maar zeggen. Turkije krijgt dan een fundamentalistisch Srie op een presenteerblaadje aangereikt als nice to have voor zijn neo-Ottomaans imperiumpie.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 26-08-13 | 14:11

Quid overdrijft, de Amerikanen hebben wel degelijk na 1945 nog een oorlog gewonnen, namelijk tegen Grenada (10000 inwoners).

Prof. Dr. Ir. Toeter | 26-08-13 | 14:06

De anti-Assad propaganda draait op volle toeren.
www.nrc.nl/nieuws/2013/08/26/auto-vn-i...
VN inspecteurs beschoten, voertuig achtergelaten.
Geen enkele foto natuurlijk, ook waren de inspecteurs met 6 auto's die in een konvooi reden, zijn ze allemaal total-loss?

Verder vermeld Reuters dat het onderzoek te laat is omdat het gas niet meer kan worden aangetroffen. Dan vraag ik mij af of dat geen goede dope zou zijn als er geen restanten aanwezig zullen zijn in bloed.

2amazing | 26-08-13 | 14:03

De Global Elite lacht zich de ballen uit te broek, die crieeren overal oorlogen en laten het ene volk het andere volk afmaken en komen steeds dichter bij hun uiteindelijke doel, de Nieuwe Wereld Orde.
Een wereldregering de VN die steeds meer macht gaat krijgen en hun 500 miljoen gechipte slaven.
De rest word opgeruimd via door hun gecreëerde oorlogen en de wapens die ze zelf aan beide partijen leveren.

endofdays | 26-08-13 | 14:00

Zelfs op Joop zijn ze tegen. En dat wil wat zeggen. Ook meerderheid Amerikanen zijn tegen bemoeienis van het Westen. Dus wat zit hierachter? Is er ergens een grote hoeveelheid nucleair of chemisch spul verdwenen wat wordt verzwegen? Of willen ze een hoop van onze zich vervelende militairen en een generatie van testosteron gevulde jongeren daar in het MO gaan zoet houden? Want vergis je niet, in het Westen en Amerika zijn honderdduizenden militairen die geen fuck te doen hebben. Dat geeft onvrede.

Frans1156 | 26-08-13 | 13:50

mirvink3478 | 26-08-13 | 12:09
Lijkt mij een goed plan, een chaos voorkomen zoals in de "Arabische lentes" getroffen gebieden.

2amazing | 26-08-13 | 13:49

2013-2015: WOIII

Aanleiding: Onrust naar aanleiding van aanslagen 11 september 2001 met direct en indirect diversen lokale (burger)oorlogen (Afghanistan, Irak, Arabische lente).

Bondgenoten: Westelijk bondgenootschap (VS, GB, EU, TU, AU) versus Arabisch/Aziatisch bondgenootschap (M-O, RU, CH, NK)

Verloop: Slag om Damascus (2013), Operatie Tear Down (strategische doelen Midden Oosten: 2013-2014), Slag om Pyongyang (2013), Operatie Heliummix Optimal (terugdringen VS naar eigen grondgebied, met voorwaarde installatie Amerika gezinde regering in landen A/A bondgenootschap: 2014), Vrede van Beijing (China en Amerika bepalen kaart van de wereld: 2015)

Resultaat: 300 miljoen doden, onbewoonbare gebieden op aarde, kerk en staat overal ter wereld gescheiden.

Amen!

deleraarspreekt | 26-08-13 | 13:46

Terroristen zijn al jaren bezig chemische wapens aan te kopen.
www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/archief...

Het zou mij niets verbazen dat ze deze tegen Asad aanhangers inzetten. Met al de filmpjes van na de aanval zie je ook geen enkel interview met de gewonden en hoe de aanval plaatsvond en wat haar standpunt is van Asad.

2amazing | 26-08-13 | 13:45

Helemaal de weg kwijt!

Don JeMam | 26-08-13 | 13:41

Quid, heb je nog een kater van gisteravond? Niet te lezen deze zinnen:
Nu zijn de gebeurtenissen in Syrië zou multi-interpretabel als een heilig boek (dit zou bewijs zijn dat Assad het wel heeft gedaan, hier bewijs dat de CIA ook nog wel eens een dictator wil assisteren in het vergassen van zijn eigen volk) en dat Assad zou ontkennen ligt natuurlijk voor de hand.

Frans1156 | 26-08-13 | 13:32

Het westen weer met zijn dubbele morele waarden en normen. Gifgas reden voor oorlog (geen idee wie het heeft gedaan maar dat maakt niet uit) met waarschijnlijk straks clusterbommen. Gifgas is heel erg (is het ook) maar een clusterbom je darmen eruit laten ploffen en je benen de lucht in lijkt me ook geen feest. Denk dat het westen even pas op zijn plaats moet maken, laat de Arabische liga zich hier nu over uitspreken. Mochten ze hulp willen kunnen we altijd nog kijken hoe wat waar en tegen wie.

drs W | 26-08-13 | 13:27

Wat een gezeur over een beetje gifgas, als ik meneer de Bruin heb uitgelaten in den gemeentelijke riool is er pas sprake van grootschalige gifaanval (kan trouwens ook schaliegas zijn maar dat weet ik niet zeker ze houden hier nu net proefboringen)

Darkwater | 26-08-13 | 13:09

Naast de cast van GTST en Nick&Simon heb ik nog wel een lijstje verkenners met o.a.: Gordon en Patty Brard.

Hondebrock | 26-08-13 | 13:09

De reden dat de VS, Frankrijk en GB graag het regime van Assad omver willen werpen is niet het belang van de al daar wonende bevolkingsgroepen, nee, ze willen een Soennitische marionet geplaatst zien, zodat ze aartsvijand Iran verder kunnen isoleren in o.a. haar aspiraties tot het verworden van een regionale grootmacht en haar streven naar het ontwikkelen van een atoombom/streven naar de vernietiging van Israël. Daarvoor hebben ze het op een akkoord gegooid met de overige Soennitische landen en de VS is bereid de Alawieten, Koerden, Christenen en gematigden op te offeren. Waarom? Gematigden zijn veel minder bereid te vechten tegen het Iraanse kwaad, daarom dus.
Er wordt zoals gewoonlijk een vies politiek spel gespeeld over de ruggen van de oorspronkelijke bevolking om de grotere geopolitieke belangen van het westen te behartigen, daarbij gaan westerse landen (knurften als Putin trouwens ook), net zoals de islamitische radicalen, over lijken.
Turkije vindt het wel goed, kunnen ze afrekenen met die vervelende etnische minderheden en mogelijk in de toekomst een leuk moslimkalifaatje stichten. Eerst nog even de gematigden in eigen land monddood maken natuurlijk.

ZSU-23-4 | 26-08-13 | 13:02

In de Azijnbode van vandaag:
"Terwijl VN-inspecteurs poolshoogte nemen in Ghouta - het gebied dat woensdag is getroffen door een gifgasaanval - neemt de druk op de VS toe om tot actie over te gaan."

Alweer de anderen die druk uitoefenen op de VS "om tot actie over te gaan". En als het dan zover is, staan die anderen meteen klaar om de VS te demoniseren (te beginnen met Groen Links). Ik hoop dat Obama de Westerse én de Oosterse wereld een dikke middelvinger geeft. Laat die anderen het nou zelf maar eens opknappen.

Pa Ramaribo | 26-08-13 | 12:59

Hier moet je helemaal niet je vingers aan willen branden.

petros666 | 26-08-13 | 12:18

Stoere regeringsleiders die de rebellen willen bewapenen: verdeel en heers? En met wat voor wapens? Gifgas bijvoorbeeld?

huh, ian? | 26-08-13 | 12:09

SODEP | 26-08-13 | 10:43
Ik snap ook niet dat de westerse wereld niet probeert om Assad te ondersteunen. Geef hem militaire steun met als voorwaarde dat hij Iran/Hezbollah laat vallen en je hebt een seculier front tegen de militante islamisten plus bescherming van de vele minderheden in Syrië. Dat zou nog goed kunnen uitpakken. Het steunen van de Soennitische rebellen (oftewel Al-Quada) gaat na de val van Assads regime faliekant verkeerd uitpakken.

mirvink3478 | 26-08-13 | 12:09

Inderdaad, we hebben daar niets te zoeken. Het argument: ' mensenrechten ' is ook een wassen neus want voorlopig is privacy iets wat kennelijk alleen terroristen verlangen. Kritiek op de regering is strafbaar, het openbaar maken van oorlogsmisdaden noemen we gewoon ' de vijand helpen ' en in Nederland ben je als asiel zoeker je leven ook niet zeker. Bovendien is Nederland marktleider op het gebied van chemische producten.
'U gaat toch geen chemisch wapen maken met deze twee hoofd ingrediënten, he? hahaha, nee , die vraagt hoeft u niet te beantwoorden hoor. De klant is koning he! Nou tabee en als u weer iets nodig heeft, u heeft ons nummer!'
Dus, voordat we miljarden over de balk smijten en mensenlevens op het spel zetten kunnen we best eens even onszelf in de spiegel aankijken.
In Syrië komt het vast wel weer goed, ook als we ons er niet mee bemoeien.

ratelaar | 26-08-13 | 12:05

Assad is een Alawiet. (Een soort Sjiitische aftakking) Deze Islamitische stroming wordt sinds de hele 'arabische lente' en sinds Soennieten 'democratisch' aan de macht zijn gekomen in bepaalde landen uitgemoord en verstoten.

Alle terroristische organisaties zitten bij, of zijn aftakkingen van Soennieten. De meeste islamitische goudzoekers in Nederland zijn Soennieten. De Islamieten die de Islam willen forceren in vrije democratische landen zijn Soennieten.

Assad daarentegen heeft nog de helft van zijn bevolking voor zich, waar hij voor vecht ja. Bevolking dat bestaat uit Alawieten, Shiiten, Christenen en zelfs een handjevol ongelovigen. Maar al die mensen krijgen GEEN zendtijd van onze Nederlandse linkse zenders, alleen de russische zenders geven een beeld van beide kanten van het verhaal.

Conclusie: We moeten onze niet met die shitzooi bemoeien, gewoon handjes af en hek omheen.

LangeTijdGeleden | 26-08-13 | 12:03

Follow the money.
Het nieuwe goud is aardgas.
Om niet afhankelijk te worden van Russisch gas moet er een zuidelijke aanvoerroute in Turkye komen met aanvoer vanaf Arabisch schiereiland (Qatar) en gebied achter Kaspische zee. Russen worden hier niet vrolijk van en Arabische landen willen uiteraard een graantje meepikken van deze gas pipe. You do the math.

Bo Dreksma | 26-08-13 | 12:01

Anijsblokje | 26-08-13 | 11:59 | + 0 -

Misschien niet direct, maar wel op de middellange termijn.

Anijsblokje | 26-08-13 | 12:00

Ik heb een vaag vermoeden dat de Grote Intrigant niet Obama heet, maar Erdogan.

Als een verdwaalde lone wolf nu een Volkertje zou plegen op Erdogan, wordt het direct een stuk rustiger in de Levant.

De grote pascha is de boel rijp aan het maken voor een neo-Ottomaanse expansie.

Anijsblokje | 26-08-13 | 11:59

Syrië interesseert me ook geen ene ruk, tot mijn grote spijt. Maar doe niet alsof het Westen en de Islam in het Midden Oosten twee gescheiden werelden zijn. We zitten er vuistdiep in, met de CIA, met handelsbelangen enz. Kijk maar naar Saoudi Arabië. Het meest onmenselijke land ter wereld. Maar met olie, dus daar blijven we vrienden mee.

Boer in 020 | 26-08-13 | 11:55

Johny,
You are dumber than a fucking rock.
Ik ben het ook niet eens met een bemoeienis van de VS.
Maar zoals jij de VS becritiseerd, hoop ik dat wanneer de "shit hits the fan" ze jou links laten liggen.
De VN was verrot vanaf het begin maar weet wel dat de VS zich "zo goed als mogelijk" gehouden heeft aan de grondbeginselen waar het voor staat.
Het is echt jammer dat de gemidelde Nederlander al vergeten is waarom het leeft in vrijheid.
In het geval dat mensen over schrijffouten wil zeiken, bied ik mijn oprechte excuses aan. Mijn GSM snapt geen drol van de Nederlandse taal.

kp-usa | 26-08-13 | 11:51

@goedverstaander | 26-08-13 | 10:57

Tja, het Four Seasons Hotel, zo'n naam kan natuurlijk niet meer nu het voor de Arabieren overal en altijd 'Lente' is.

Causa Sui | 26-08-13 | 11:50

Ik vertrouw deze ( thetruthaboutsyria.files.wordpress.com... ) kant (dienstplichtig soldaat Syrische Arabische leger in juni 2013 na 10 maanden op verlof bij zijn vrouw) meer dan deze kant ( i2.cdn.turner.com/cnn/dam/assets/13052... ) met Pakistanen, Afghanen, Saoedi's, Jordaniërs, Turken en een handvol door Qatar omgekochte politici en 'officieren' met Moslimbroederschap-agenda.

Canisius Klaassen | 26-08-13 | 11:47

Ik heb de bescheiden mening dat we compleet geen duidelijkheid hebben wat er aan de hand is. Dat er niet één goede zijde en één slechte zijde is. En dat we ons er ook niet mee moeten bemoeien met het conflict an sich.

Wat we -nog steeds naar mijn bescheiden mening- moeten doen, is de Arabische liga aanspreken (al dan niet op straffe van sancties) op hún morele plicht de teringbende aldaar op te lossen. Wij hebben niks te zoeken daar, we kunnen er slechts iets van vinden.

(uiteraard pleit het tegen ons (de rest van de wereld) dat we met zijn allen daar verschillende personen in en uit het zadel hebben geholpen voor eigen belangen. Dát moet ook afgelopen zijn.)

de reaguurbuur | 26-08-13 | 11:45

niet voor de hond | 26-08-13 | 11:34 |
Onzin, is dit een 'verschrikkelijke staat en een barbaar'?

Vergeleken met onze radicale bondgenoten, de pro-terroristische wahabitische Golfdictaturen Qatar en Saoedi-Arabië, is Syrië een oase van democratie. Syrië is echter onafhankelijk, door militaire socialisten autark gemaakt, buiten machtsblokken gehouden tot enkele jaren geleden.

Beklaag je je ook over onze bondgenoten als Jordanië of EU-kandidaat-lidstaat Turkije (waar meer journalisten vastzitten dan in Syrië, China en Rusland bij elkaar opgeteld)? Nee, dan ben je hypocriet bezig.

Dit was Syrië tot 2011:
www.youtube.com/watch?v=Fj_ztInmmNQ

Heel redelijke bevolking en overheid (2007) lijkt me. Politiestaat of niet. In Syrië tapt de politie niet alle facebook, gsm's en telefoongesprekken met hypermoderne technologie zoals in ons 'vrije' westen inmiddels wél!

Canisius Klaassen | 26-08-13 | 11:42

@De Geus | 26-08-13 | 10:51
Klopt, alleen om het imago van O. te redden moeten ze zich in de ellende storten.
Dan maar geen imago.

Uw Verzekeringsadvis | 26-08-13 | 11:39

De islamistische Moslimbroederschap AKP-partij in Turkije van Erdogan wil afleiden van de ineenstortende economie en financiële leeglopende bubbel in Turkije.

Door een enorme regionale oorlog tegen seculier Syrië te stimuleren sinds 2011 en nu openlijk oorlog te willen voeren. Dit is totaal tegengesteld aan de Turkse buitenlandpolitiek sinds 1925 ('zero problems with neighbours'). Het wordt tijd voor een staatsgreep om Turkije te redden, de terroristenstroom vanuit TR naar SY af te knijpen en de vrede. Maar dat staan de Amerikanen niet toe.

Oorlog als afleidingsmanoeuvre voor de knappende kredietbubbel:
www.powned.tv/nieuws/buitenland/2013/0...

Turkije zal dan ook intern een burgeroorlog te verduren krijgen. Erg triest en griezelig de politiek daar.

Canisius Klaassen | 26-08-13 | 11:38

Rust en veiligheid zijn niet het doel, net zo min als humanitaire gronden. Verdeel/ verzwak en heers.

Zo oud als de weg naar Rome.

Slappehap | 26-08-13 | 11:36

Het wachten is op de uitslag van het onderzoek v/d gasaanval.
Denk dat het Westen even overleg nodig heeft gehad on een passende dader te bepalen vervolgens een onderzoek en hee hoe verrassend Assad heeft het gedaan.

Uw Verzekeringsadvis | 26-08-13 | 11:36

Canisius Klaassen
U maakt de klassieke goed/fout-denkfout. De Syrische rebellen zijn fout, want extremistisch, barbaars, verdeeld en moslimfundamentalisten, en dús is Assad goed.
Assad is echter geen haar beter. Syrië is onder zijn bewind een dictatuur en een politiestaat geworden en gebleven en hij heeft altijd gebruik gemaakt hij terreur om zijn macht te behouden.
Het zijn vrijwel allemaal barbaren, ook jouw opgehemelde Assad. Zelfs de situatie in Irak was nog overzichtelijker. Daarom hebben wij er ook niks te zoeken.
Maar houd alsjeblieft op om Assad te verheerlijken. bah.

niet voor de hond | 26-08-13 | 11:34

iraqio | 26-08-13 | 11:27 | + 0 -

Saddam Hoessein? Moammar al-Qadhafi? Mahmoud Ahmadinejad? Omar al-Bashir? Susilo Bambang Yudhoyono? Iraqio? Ach nee, je had het over "man met ballen"!

Pa Ramaribo | 26-08-13 | 11:34

@Not Muhammad | 26-08-13 | 11:24
Je spreekt jezelf tegen. Het enige wat ik zeker weet is dat de Amerikanen, de Russen en zeer waarschijnlijk ook de Israëlisch precies weten wat daar in Syrië gebeurt en wie daar wat afvuurt.

Petrus Poortwachter | 26-08-13 | 11:32

Wanneer krijgen we eindelijk is eens een leider met ballen die Amerika even binnenvalt en daar een regime change afdwingt... Word helemaal gek van al die oorlogen. En die domme turken die er nog intrappen en een oorlog in hun achtertuin laten komen. Slim. heel slim erdogan.

iraqio | 26-08-13 | 11:27

@Causa Sui | 26-08-13 | 11:21
O.k. dat is de uitzondering die de regel bevestigt...
Daar zijn er trouwens nog wel een paar meer van in NL.

Petrus Poortwachter | 26-08-13 | 11:27

@Petrus Poortwachter | 26-08-13 | 11:04 Highly suggestive. Wat de US Marine in de buurt van Syrie uitspookt weten we helemaal niet. Ik sluit zelfs niet uit dat er wapens zijn geleverd aan rebellen. Om over de aard van die wapens maar te zwijgen. Aan de andere kant, wij weten helemaal niets. Er zijn diverse partijen die ons met liefde een mening op de mouw spelden. Maar wie heeft gelijk? Eerst maar eens keiharde bewijzen zien. Ook met dat bewijs in de hand vind ik het alsnog een moslimse aangelegenheid. Toch snap ik de terughoudendheid ook wel. Want wie de Arabische wereld een beetje kent, weet dat een aanval op de tandem Syrie/Iran een bloedlinke actie is.

Not Muhammad | 26-08-13 | 11:24

@Petrus Poortwachter | 26-08-13 | 11:19
jawel hoor, GL-ers mogen van mij per direct met de ouwe meuk hun leven gaan wagen voor de moslims aldaar.

Causa Sui | 26-08-13 | 11:21

GL'ers hebben geen hersens alleen maar een anti israel orgaan.

Klefbekje | 26-08-13 | 11:19

President Assad heeft ongetwijfeld ook geheime dienstdocumenten om de banden tussen Saoedische prins Bandar al-Sultan met de BinLadin Group (familie Bin Laden) en Bush te bewijzen, alsook hoe Al-Qa'ida in feite Al-CIAda is. Al-CIAda-huurlingen worden door Saoedische staatsimams en wahabitische tv-kanalen ook nu weer als instrumenten ingezet tegen een onafhankelijke Arabisch-patriottische en socialistische staat zoals Syrië. Dit gaat niet om alawieten, soennieten.

Oud-president Hafez al-Assad († 2000) van Syrië over de Moslimbroederschap en de Brits-Amerikaanse rol ervan, in 1982:
www.youtube.com/watch?v=dR8uX3NuOxg

Van 1976 tot 1982 zaaiden gewapende militanten van de Moslimbroederschap in Syrië dood en verderf onder officieren, Baath-partij en alle bestuurders afkomstig uit alawitische, sjiitische druzische of christelijke minderheden van Syrië. Bij het laatste bolwerk namen de MB-zelfmoordterroristen - die weigerde zich over te geven - zeker 9.000 burgers en 11.000 'kameraden' mee in het 'martelaarschap' in de Syrische stad Hama. Iets wat altijd verkeerd als 'bloedbad' wordt geïnterpreteerd, maar een eerste 'burgeroorlog' was.

Canisius Klaassen | 26-08-13 | 11:19

Ik stel in ieder geval voor dat wij ons onthouden van militair ingrijpen, in ieder geval totdat onze JSF's compleet geleverd zijn. Ze kunnen niet van ons verwachten dat we met die verouderde zooi aan de gang gaan ;)

Petrus Poortwachter | 26-08-13 | 11:19

Voortaan dus met een doorsnee bombardementje 350 mensen afknallen, scheelt een wereldoorlog, want gifgas.. dat is wel zo veel erger dan gewoon doodschieten.. daar gaat het Westen zelfs Al Qaida voor steunen!
Zo erg is dat, gifgas.. het lost zelfs de hersenen op van GL-ers op duizenden km's afstand.

Causa Sui | 26-08-13 | 11:18

Amerika wilt altijd de kastanjes uit het vuur halen, waardoor ze nu zo goed als failliet zijn. Achtelijk volk, duizenden miljarden schuld, als China de stekker eruit trekt is het een derde wereldland.
Terpen-tijn | 26-08-13 | 11:10 | + 0 -

Want de laffe Europeanen zijn het nooit met elkaar eens om zelf ergens de kastanjes uit het vuur te gaan halen en buurman Erdogan staat alleen maar te roeptoeteren, want hij is een moslim en dan moet altijd iemand anders de kastanjes uit het vuur gaan halen. Amerika en Srebrenica? Amerika en Sudan? Amerika moet al die roeptoeters in hun eigen sop laten gaarkoken. Waarom willen al die moslims maar wat graag in Amerika studeren of wonen? Zelfs de hypocriete lafbek O.B.L.!

Pa Ramaribo | 26-08-13 | 11:17

Volgens mij is er regelmatig gevraagd om hulp ,er is zelfs gesmeekt aan het ( verdorven ) westen om te helpen zoals wij allen best wel weten ,

Het westen werd gevraagd omdat hun Arabische broeders het af laten weten !! ook nu is er met regelmaat om hulp gevraagd door Syrië!! en wederom laten hun broeders het afweten ,

De broeders komen alleen in opstand als het VS ,of Israel betreft ! (90,000 mensen welke inmiddels vermoord zijn in Syrië!! ,brengen geen demonstraties ,brandende vlaggen ,enz enz ,
Mijn mening is dan ook dat het westen zich er ver buiten moet houden als die mensen onder een sharia willen leven prima,Of vraag anders hulp aan de geloofs broeders Maar zeker geen westerse bemoeienis'

Tis simpel als Allah het wil is het vandaag afgelopen !
Maar zoals het er nu uit ziet wil Allah dit nog niet !

andjing | 26-08-13 | 11:17

Gewoon een hek omheen zetten. O wacht, als dit uit de hand loopt krijgen we er in Nederland ook last van. Denk aan asielzoekers, terreuraanslagen en olieprijzen.

MK VII | 26-08-13 | 11:17

We kunnen naast de moslimregimenten ook nog de groenlinksregimenten sturen. Alle krakers/AFA/green peace/grachtegordeldieren. Zou een zegen voor NL zijn. Kunnen ze geheel melieu-verantwoord aan het gas.

Klefbekje | 26-08-13 | 11:16

Het Assad-regime gaat dus akkoord met inspectie ter plaatse om vast te stellen dat er geen "weapons of mass destruction" of strijdgas gebruikt of aanwezig is?
Overbodige tegemoetkoming leerde de geschiedenis van Irak.
Toen er daar ook niets gevonden werd, moesten de door de VN gemandateerde onderzoekers vlug maken dat ze er weg kwamen, want de coalition of the willing wilde niet langer wachten met bombarderen. Weapons of geen weapons.
Syrië gaat dus dezelfde kant op: organiseer een controleteam en zorg er voor dat er net op datzelfde ogenblik een "gasaanval" komt. Ga dan inspecteren en meld wat er gevraagd wordt: gas! Beschuldig Assad en hupsakee, daar gaan we weer.
Tonkin-incident vergeten?
Zoals Hillary dus zei: "Assad must go!". Het duurt nu al lang genoeg vinden "ze".

bruine kikker | 26-08-13 | 11:13

Opiniemakers en politici zijn hun leven in de EU niet veilig, zo ver hoef je niet te reizen om de macht van de moslimbroeders/mafia op hun panzerscooters en Golf II te voelen. Iedere bekende columnist die per ongeluk tegen een minaret of teen aanloopt wordt automatisch bedreigd.

Ijsland had dat al door in 1627 toen hun 72 maagden werden geroofd door de sultan van Turkije, van de EU willen ze ook niets meer weten.

Maar Assad, nou daar hebben Henk en Ingrid last van zeg.. Het is meer Fatima en Mo want het land van Haram is groot en kent geen grenzen, ies familie, ies stam, daarom moet Timmerfrans er maar een slagschip Potemkin heen sturen.

Maar vergeet niet dat die achterban krachten wakker maakt die nog veel enger zijn dan een hoogopgeleide booslim in je nek, RU, CH, Iran zullen niet huilen om Assad maar de diplomatieke verhoudingen zullen verslechteren en de internationale gevolgen op elk vlak groot.

Achterbak | 26-08-13 | 11:11

Amerika wilt altijd de kastanjes uit het vuur halen, waardoor ze nu zo goed als failliet zijn. Achtelijk volk, duizenden miljarden schuld, als China de stekker eruit trekt is het een derde wereldland.

Terpen-tijn | 26-08-13 | 11:10

@Canisius Klaassen | 26-08-13 | 10:56
Ik denk ook dat het inderdaad al te laat is om hem uit Iraanse handen te krijgen. Maar ik denk niet dat dat alleen met eergevoel te maken heeft. Iran heeft er flink de duim op.. search.wikileaks.org/gifiles/?viewemai...

SODEP | 26-08-13 | 11:09

.. aha, er begint duidelijkheid te ontstaan over "Goed" en "Fout" in den oorlog in Syrië.
Iedereen die mee wil vechten, SAMEN MET de Moslimbroeders; dictator Erdogan; de Varkens van George Orwell te Brussel; en Obama - die is zo FOUT als de man van de Godwins.

Vrede nu. Geef de diplomatie een kans. Stop de kruisraketten. Geen man en geen cent voor een illegale oorlog. Geen bommen maar bloemen.

En:

Van Ojik - molenaar
Van Ojik - molenaar
Van Ojik - molenaar!

Jan Passant mk2 | 26-08-13 | 11:09

wat er in Egypte gebeurt? Daar zien we opnieuw dat in een Arabisch land geen vredige overdracht van de politieke macht kan plaatsvinden. De legerleiding besefte dat de democratisch gekozen president Morsi in navolging van premier Erdogan van Turkije het leger als maatschappelijke kracht wilde voeden met de islamistische ideologie van de Moslimbroeders, die – laat daarover geen enkel misverstand bestaan – de Arabische variant vormen van de Duitse nationaalsocialisten.

Voordat zij zelf (letterlijk of figuurlijk) onthoofd zouden worden, besloten de legerleiders, met steun van de door de Moslimbroeders gehate Saudische prinsen, de Moslimbroeders te onthoofden. Want wie in die streken de macht heeft, wil de absolute macht, en zal dus elke tegenstander willen elimineren.

andjing | 26-08-13 | 11:07

Men wil ons net als tijdens Irak gewoon weer een oorlog in laten rollen.
zeertegendradig | 26-08-13 | 10:47 | + 0 -

Wie is "men" en wie is "ons"?

Pa Ramaribo | 26-08-13 | 11:05

Als ze gegooid zijn, zo ziet het er wel uit. Maak niet uit wie maar hiermee wegkomen is geen optie. Er is een grens overschreden (hoe ver die ligt weet ik ook niet...).

ikdenkwat | 26-08-13 | 11:05

@Not Muhammad | 26-08-13 | 10:59 en Juul 10:51
Dat lijkt mij eerder een argument vóór Assad. Als die aanval werkelijk, en door de lucht, heeft plaatsgevonden weten de Amerikanen (en de Russen) exact wie voor de uitvoering verantwoordelijk is. Of dachten jullie dat die schepen in de Middelandse Zee daar een beetje liggen te dobberen?
Als dat waar was hadden we al volop filmpjes gezien met het bewijs dat Assad's vliegtuigen (of raketten/artillerie) de afzender waren...

Petrus Poortwachter | 26-08-13 | 11:04

nuisz 10:55
Ja zo zie jij het, maar Obama denkt teveel aan rechtvaardiging, maar hij snapt niet dat in de arabische landen elke vorm van democratie altijd leidt naar dictatuur of de sharia. Of allebei tegelijk.

Terpen-tijn | 26-08-13 | 11:02

Het gevaar kom uit het oosten zij eens een wijs man Nostradamus , dus vecht het maar uit ,maar stuur GEEN Nederlandse jongens er naar toe elke slachtoffer is er 10 te veel .
We hebben wel veel nutteloze leden van de kamer over die zou je wel als test kunnen zenden voor op groen (bha) links .

witchmaster | 26-08-13 | 11:01

Rusland, China en Iran ik hoop van harte dat zij het hypocriete VS het midden oosten uitschoppen als de VS zich met Syrie gaat bemoeien.

Genoeg illegale oorlogen.
-
Eerst Vietnam, wat gaf ze het recht om daar ontelbare mensen te doden met agent orange en mijnen.
Daarna al die andere brandhaarden waar de VS zich in mengde, de bevolking tegen elkaar opstookte door het leveren van wapens, omkoperij en het verspreiden van LEUGENS.
-
Nu weer leugens gebruiken om een ander land aan te vallen?
Samen met hun Al Qaeda rebellen buddies tegen Assad?
-
Hypocrisie.

Polska | 26-08-13 | 11:00

@Hr. J. Ceasar | 26-08-13 | 10:51 Dat vind ik een goed argument tegen Assad. De methode waarop de aanval moet zijn uitgevoerd. Wellicht zijn Iran en Syrië uit op een provocatie. In dat geval breekt de hel los als Amerika aanvalt. Dan halen we ons iets op de hals waar we nog jaren spijt van krijgen
Assad verwijderen.
Kun je doen, ware het niet dat hij nog altijd brede steun geniet onder zijn bevolking en het alternatief is niet bepaald aanlokkelijk te noemen. Al met al een doodenge situatie.

Not Muhammad | 26-08-13 | 10:59

De Moslims komen alleen in het verweer als een cartoonist van hun leider Mohammed een cartoon tekent en kritiek komt op de zeer kwade en slechte zaken binnen hun islam. Dan komen ze met miljoenen de staat op om de doodstraf over je uit te roepen.

andjing | 26-08-13 | 10:59

Wat valt er te begrijpen aan de slachtpartijen die in Syrië en elders in de Arabisch-islamitische wereld plaatsvinden? Terwijl de aandacht op Syrië en Egypte is gevestigd, beleeft Irak de ergste golven van terreuraanslagen sinds jaren waarbij in de afgelopen maanden al duizenden mensen zijn omgekomen. In Afghanistan zal de monsterachtige beweging die Taliban heet, nadat het Westen heeft besloten de meisjes en vrouwen van dat land aan hun lot over te laten, weer de samenleving overmeesteren en een regime van wreedheid en achterlijkheid installeren.

In Iran is de dagelijkse terreur zo vertrouwd geworden dat er niet eens meer over bericht wordt. In het relatief rustige en schatrijke Saudi-Arabië heerst een kaste van perverse prinsen over een volk dat door het wahabisme, een ultraconservatieve islamitische stroming, geïndoctrineerd is en er dus heilig van overtuigd is dat de wereld bestaat uit enerzijds ongelovigen, die met het zwaard bestreden moeten worden, en anderzijds vrome moslims, aan wie de wereldheerschappij toekomt.

Wat valt er te begrijpen aan het bestoken met gifgassen van een burgerbevolking? Wat er te begrijpen valt, is dat degenen die dat besluiten – het regime of de rebellenleiding – in hun slachtoffers geen gelijkwaardige mensen zien.

andjing | 26-08-13 | 10:57

Van je 'vrienden' moet je het maar hebben. Ben je namens de VN bezig uit te zoeken of de tegenstander chemische wapens heeft gebruikt, gooien ze bijkans je hotel plat: www.worldbulletin.net/?aType=haber&...

goedverstaander | 26-08-13 | 10:57

Goorbatsjov | 26-08-13 | 10:51 | + 0 -
In oorlog met terroristen zijn betekent niet dat je maar links rechts landen binnen kunt vallen. Er zijn terroristen in de VS, in Nederland in Engeland. Zou jij het OK vinden dat de VS ons dan maar ook plat bombardeert, omdat wij |slamitische terroristen huisvesten?

Denk eens na.

De enige reden waarom ze in het midden oosten zo'n janboel van gemaakt hebben is vanwege $$$$

Polska | 26-08-13 | 10:56

Laat ze die oorlog (of oorlogen in de regio) maar zelf uitvechten. Misschien, maar dan ook heel misschien wat over blijft, bruikbaar is.
Maar het officiële standpunt van Sjaak uit Dordt is niet mee bemoeien.

Sjaak uit Dordt | 26-08-13 | 10:56

SODEP | 26-08-13 | 10:43 |
Nee, de socialistische president Assad zal nooit Iran en Hezbollah nu nog verraden. Assad is een 'man van eer en trouw'. De door Israël bezette Syrische Golanhoogten heeft hij ook nooit opgegeven. De VS hebben hem miljarden dollars beloofd in 2005-2010. Een tijd waarin Syrië door Amerikaanse media nog verheerlijkt werd wegens het mondaine, multireligieuze en tolerante karakter van de Syrische overheid en samenleving, zoals in 2007:http://www.youtube.com/watch?v=d5fXloms_6g

Wij worden door oorlogshitsende MB-journalisten zoals Lex Runderkamp van de staatstelevisieomroep NOS misleid, terwijl ook Al Jazeera en CNN en BBC meeliegen.

De echte situatie ter plekke ken IK wel van Syriërs uit allerlei lagen. Christenen, alawieten, Turkmeense soennieten, Koerdische soennieten, Armenen. IK ken ze. En ze zijn voor Assad (niet per se voor altijd, maar nu wel).

Assad Syrië is een modern land, met vrouwen als hoogleraar, vrouwenonderwijs, gratis ziekenzorg, gratis kankermedicijnen, een patentloos medicijnensysteem (ook naar Cuba en Afrika geëxporteerd), een groeiende studentenbevolking, hogere opleiding (Assad is zelf een verfijnd oogarts, tot zijn oudste, ruwere broer verongelukte). Assad zal echter nooit de bondgenoten in Libanon en Iran vergeten. En ook Rusland nooit. Wij Nederlanders zijn kooplieden (toen en nu), nu zelfs heel bang voor eigen nadeel, eigen lijden en de dood sinds wij ontkerkelijkt zijn. Syriërs zijn mensen van gastvrijheid, eer en vaderlandsliefde.

www.youtube.com/watch?v=2GuhoSpWpoA

Canisius Klaassen | 26-08-13 | 10:56

Kan iemand mij uitleggen waarom "het westen" beter af zou zijn met alleen maar moslimbroeders aan de macht, nabij de poort tot Europa. Zo niet, waarom zouden we dan helpen bij het aan de macht brengen van moslimbroeders in deze regio?

nuisz | 26-08-13 | 10:55

Wat val er te begrijpen aan het onverbiddelijke onderdrukkingsapparaat van de clan van de familie Assad in Syrië? Wie de macht heeft in een cultuur waarvan de basiswaarden gevormd zijn door tribale waarden, zal zijn eigen stam bevoordelen en andere willen onderwerpen.

Hij is er altijd op bedacht dat anderen hem naar het leven staan en zijn regime omver willen werpen – alleen via samenzweringen kan de macht van de heerser gebroken worden. Dat weet de heerser. Hij is zelf via een samenzwering aan de macht gekomen, en anderen zullen dat nu in de schaduw van zijn macht ook proberen. Dus jaagt hij op zijn tegenstanders en poogt hij hen te doden voordat zij hem doden.

andjing | 26-08-13 | 10:54

Syrië is totaal niet te vergelijken met Irak. Wat er in Syrië rondloopt is zo gek als een deur en veel meer gemotiveerd dan de slecht betaalde soldaten van Saddam.

Der Schnitzeljäger | 26-08-13 | 10:54

Wat wij ervan vinden doet er niet toe, maar ingrijpen betekent wel de start van wo3, niemand weet wie de vijand is, iedere iet kan de vijand zijn (soenieten, sjihieten, alamieten)
Geen mens die precies snapt en weet hoe het zit, elke handeling is dan het domste wat je kan doen.

Terpen-tijn | 26-08-13 | 10:53

@Goorbatsjov | 26-08-13 | 10:36
De meerderheid wil dat wel. Wat we op tv zien zijn wat stadsmensen die democratie willen maar alles op het platteland leeft nog in de middeleeuwen en rennen achter alles aan wat de imam zegt.

sinar2 | 26-08-13 | 10:53

Ik lees hier veel reacties van mensen die proberen Obama zwart te maken, maar lees nog even die tweet in de tegel van CoffeePatch | 26-08-13 | 10:28... Obama zit in een wespennest en het zou heel goed mogelijk zijn dat ie slechts probeert er het beste van te maken, zonder al teveel partijen tegen zich in het harnas te jagen. Let ook op de, vrij gematigde, reactie van de Russen.

Petrus Poortwachter | 26-08-13 | 10:52

Amerika stoomt alleen op omdat Obama zo stom was om over een rode lijn te praten. Weer gezichtsverlies.

De Geus | 26-08-13 | 10:51

@Goorbatsjov | 26-08-13 | 10:51
Incidentje. Kan gebeuren. Kopje thee?

dlseth_ | 26-08-13 | 10:51

In de conflicten die nu in de Arabische wereld woeden, is er geen partij te vinden die de beschermende westerse hand dankbaar zal aanvaarden. Als de westerse partij heeft ingegrepen en de vechters heeft gescheiden, zullen de gescheiden vechters zich tegen de beschermer keren en de hand die hen heeft beschermd, willen afhakken. Zie Irak, zie Afghanistan.

Waar stammenculturen heersen, zullen de vechters doorgaan tot het bittere einde. Na de ineenstorting van het Ottomaanse kalifaat in 1924 kan de islam als collectiverend waardestelsel de oude stammenvijandigheid niet meer onderdrukken. Alle vechtende partijen beroepen zich op de islam terwijl zij gedreven worden door tribale en/of sektarische haat – iedereen kan de ander een ongelovige noemen en in heilige teksten de rechtvaardiging van geweld vinden.

Wat valt er te begrijpen aan wat moslims elkaar aandoen? De wereld van de islam moet zichzelf dringend hervormen want het dreigt in armoede, achterlijkheid en geweld ten onder te gaan.

andjing | 26-08-13 | 10:51

@Not Muhammad toch zeggen experts dat je een gifgas aanval van met deze gevolgen alleen vanuit de lucht kan doen.
.
Ik denk dat het te onduidelijk is of Assad schuld heeft. Deze strijd heeft maar 1 uitkomst en dat is dat Assad weg zal moeten. Er is geen scenario meer waarin hij blijft, dus ga weg voor er nog meer onschuldige doden vallen.

Hr. J. Ceasar | 26-08-13 | 10:51

-weggejorist-

Goorbatsjov | 26-08-13 | 10:51

Een oorlog beginnen op basis van 'bewijs' op filmpjes... waarbij alleen het 'resultaat' van de veronderstelde misdaad te zien is.
Nog even en we zien zelfs echte Orcs oprukken.

Causa Sui | 26-08-13 | 10:50

Lach mij maar uit, maar in 1946 en 1959 heeft de bronnenbouwer en 'ziener' uit Beieren Alois Irlmaier exact het huidige scenario voorzien. Zelfs de oorlogsvloten in de Middellandse Zee (nu de Russische Zwarte Zeevloot in Syrisch water en de Brits-Amerikaanse destroyers in de internationale wateren ervoor).
www.youtube.com/watch?feature=player_d...

Schrikbarend correct voor deze Hete Herfst 2013

President Assad heeft tegenover de Duitse oud-parlementariër (CDU) Dr. Jürgen Todenhöfer verklaard, dat hij "nooit een marionet van Westmachten zal worden, nooit zijn land en volk zal uitleveren en verraden, maar dat hij vrede wil met alle staten en vrede voor Palestina".

Canisius Klaassen | 26-08-13 | 10:48

Als de VS zich met Syria gaat bemoeien gebasseerd op wederom leugens over vermeende CW / WMDs, dan hoop ik dat deze keer Rusland en China zich erin gaan mengen en al die Al Qaeda rebellen en de VS uit Syrie schoppen.

Polska | 26-08-13 | 10:48

Aan bodybags doen we toch niet meer? Drone hier, drone daar. Assad in zijn auto verbrand, is nu al klaar.

guurderdanguur | 26-08-13 | 10:48

Duizend bommen en granaten!!!

Jan Gordelroos | 26-08-13 | 10:48

Ik hoorde een Franse minister gister nog zeggen, dat alle bewijzen in de richting van Assad wijzen. De grap is echter dat andere politici en de CIA en de VN al hebben toegegeven dat er geen enkel hard bewijs is. Men wil ons net als tijdens Irak gewoon weer een oorlog in laten rollen.

zeertegendradig | 26-08-13 | 10:47

Obama is rechtser dan Bush.

Polska | 26-08-13 | 10:47

@zeg maar jansen | 26-08-13 | 10:40
Ja, dan worden het er wel wat meer.
Maar dan moet ik wachten tot er een volgende topic is want er zullen nog wel wat minkudo's bijkomen.

Che_cuevara | 26-08-13 | 10:46

Quid lijkt te denken dat het bijna zeker is dat Assas gifgas gebruikt heeft. Valt nog te bezien.
1) Assad was aan de winnende hand
2) Heeft geen gas nodig (bezit het wel, dat is zeker)
3) Wist van 'de rode lijn'
(indien hij dan alsnog CW zou inzetten is hij bewust een oorlog aan het uitlokken, waarvan je zeker weet dat Iran zich ermee zal bemoeien)

Not Muhammad | 26-08-13 | 10:45

Ik zie nog steeds dat filmpje voor me, waarbij een rebel het hart uit iemand snijdt en er een hap van neemt.
Het feit dat, ondanks alle invloeden van buiten af, Assad al jaren stand houdt en aan het winnen is zegt mij genoeg. Hij heeft meer dan voldoende steun in eigen land.
Laten we echt van harte hopen dat de U.S.A. er geen puinhoop van maakt en zich er mee gaat bemoeien.
Go Assad.

datzouzomaarkunnen | 26-08-13 | 10:45

Assad voelt het einde naderen, de vraag is nu wie gaat er het machtsvacuum vullen?

Nou ja de voortekenen zijn er al, zie Blik Op de Weg, afvl. Truckcontrole, MB en Gezi

Geopolitiek gezien begrijp ik Israel niet, het ziet er naar uit dat ze in Erdogan een grotere vijand zullen hebben dan Iran, Rusland en Syrie samen.

En de sultan van het kalifaat (=doel Al Qaida) spint garen bij het vernietigen van koerden, alewieten, shiiten en hipsters.

Achterbak | 26-08-13 | 10:44

@plaszak | 26-08-13 | 10:40 | + -1 -
9/11 was geen reden om maar gelijk Irak EN Afghanistan aan te vallen.
Hebben die landen de VS aangevallen? Nee.

excuses excuses excuses.

Polska | 26-08-13 | 10:44

Als Amerika al iemand moet steunen in Syrië, zou dat Assad moeten zijn. Niet dat dat een lieverdje is, maar hij is de minste van alle kwaden in dat land. Daarnaast zou het een kans zijn om hem van het Iraanse infuus af te halen en in het eigen kamp te trekken. Iets wat hij waarschijnlijk zelf ook wil. Hiermee verbreek je ook gelijk de doorvoer-link tussen Iran en Hezbollah en maak je het Israel weer iets makkelijker en creëer je de kans op meer stabiliteit in Libanon. Ik ben echter bang dat het al te laat is en dat Iraanse en Hezbollah soldaten al te zwaar aanwezig zijn om deze partijen makkelijk van Assad los te snijden..

SODEP | 26-08-13 | 10:43

Eens even in mijn glazen bol kijken. Ik zie...
Het afzetten van Assad is in een maandje gepiept. Daarna is het er nog decennia lang een genocidale pleuriszooi waar de honden geen brood van lusten.

Het is allemaal zo voorspelbaar en ik word er zo moe van. Ben ik nou zo slim of zijn zij nou zo dom?

Ivoren Toren | 26-08-13 | 10:43

Dat 'bewijs' las ik ook zo in elkaar.

Causa Sui | 26-08-13 | 10:43

Weer zo'n heilige oorlog zoals in Irak ?

Kamervraag | 26-08-13 | 10:43

Assad zou ik nou wel eens bij Zomergasten willen zien.

Detlev Tarnowitz | 26-08-13 | 10:43

Syrië is geen Libië.

Syrië is ook geen Irak.

Syrië is Iran is Rusland is Derde Wereldoorlog. Syrië is Polen 1939.

WO3-prelude: www.youtube.com/watch?v=NbNv7njA-Aw

Maken wij ons geen illusies. De bevolkingsreductie, onze financiële slavernij aan de rentevragende bankiersdynastieën die onze politici en 'democratieën' omkopen en beheersen, de verdeel-en-heerspolitiek in Nederland, EU, Midden-Oosten en Azië.

Rusland, Syrië, Iran enz. zijn met al hun autocratische en grootspraaktekortkomingen nog de enige staten die zich buiten de 'orde' bevinden. Rusland ziet Syrië als het Polen van 1939.

Canisius Klaassen | 26-08-13 | 10:42

Willen wij weer een oorlog ingetrokken worden waarvan we later weer met de kennis van dan moeten erkennen dat onze heldhaftige bondgenoten er weer een tikkeltje naast zaten? Laat de islam z'n eigen verlichting doorvechten zoals wij onze westerse religie oorlogen en twisten bevochten teneinde uit te komen bij de elkaar respecterende stromingen. Het gaat in het midden oosten helemaal niet om democratie zoals wij (het westen en groenlinks) willen denken, maar om het uit knokken van wie welke stroming binnen de islam de leidende moet zijn.
Wegblijven en ons er niet mee bemoeien lijkt mij het beste.

Welles! Nietes! | 26-08-13 | 10:42

Lex Runderkamp vertelt de yanks in dat promotiefilmpje ook nog even wat ze moeten doen: met kruisraketten de vliegvelden platgooien.

Daar zullen Obama c.s. blij mee zijn. Tot dit filmpje hadden ze geen idee hoe ze dit varkentje zouden wassen.

goedverstaander | 26-08-13 | 10:42

Net als in Irak zullen de westerse ook daar de musea's leeghalen.

Opvallend dat (christelijke) westerse landen steeds oorlogen beginnen in de landen die in de bijbel voorkomen en waar het islam de dienst nu uitmaakt.

toetanchamon | 26-08-13 | 10:41

Zolang er geen kruisraket geland is kan het natuurlijk altijd nog kannoneerbootdiplomatie van OBami zijn. Assad is nu ineens wel bereid om inspecteurs toe te laten...

Petrus Poortwachter | 26-08-13 | 10:41

mogelijke motieven: gasvoorraad voor de kust van syrie (cyprus) en een oliepijplijn vanuit kuwait naar de middellandse zee.
Turkije maakt volgens mij nog een grotere strategische fout dan de VS.

Kaosu | 26-08-13 | 10:40

Che_cuevara | 26-08-13 | 10:38 Meer. Je kunt er de minkudo's bij optellen en dan ben je er nog niet.

zeg maar jansen | 26-08-13 | 10:40

@Polska | 26-08-13 | 10:36
9/11 al weer vergeten? Of was je toen nog niet geboren...

plaszak | 26-08-13 | 10:40

brabandertje | 26-08-13 | 10:31 |

Onzin. Het zijn de radicale of extremistische soennieten die de opstand leiden. De meerderheid van de soennitische moslims in Syrië is echter gematigd. Het Syrische Arabische regeringsleger van Assad bestaat uit een meerderheid van soennieten, hoor.

Het is een poging van het westen en westerse media om het tot een puur sektarische oorlog te maken. Het is een oorlog van socialistische secularisten tegen islamisme-salafisme en 'onze' westerse plannen voor de Qatarese pijpleiding voor gas om Rusland (en de vernietiging van de financieel-monetaire onafhankelijke Syrische centrale bank).

De toegestroomde buitenlandse wahabieten en salafisten (radicale soennitische moslims) vertegenwoordigen in Syrië niet de doorsnee soennitische moslimburger van Syrië.

Overigens draait de opstand in Syrië ook op de proxy- en covert-oorlog van de VS en Israël tegen Iran en haar invloed. Israël heeft gisteren de VS openlijk verzocht om Syrië (net zoals IDF eerder) te bombarderen.

Onbegrijpelijk. De minderheden, progressieve en gematigde krachten ('seculier' e/o gematigd) worden verpletterd met ons belastinggeld dat naar terroristen en huurlingen gaat. Er zouden volgens Turkse seculiere kranten openlijk Britse en Amerikaanse agenten vanuit Turkije en Jordanië meevechten met FSA/VSL-opstandelingen (die uiteindelijk ook islamistisch zijn, hoewel misschien nog geen Jabhat an-Nusra).

Canisius Klaassen | 26-08-13 | 10:39

En in Amerika balanceert een klein negertje op een rode draad.

zeg maar jansen | 26-08-13 | 10:39

@lldbhnger | 26-08-13 | 10:19
4 zo te zien.

Che_cuevara | 26-08-13 | 10:38

Ik vindt dat we als Nederland zoveel mogelijk moslimregimenten moeten sturen. Goed getrained door Ratelband en zwaar bewapend door Toy's R Us.

Klefbekje | 26-08-13 | 10:38

-weggejorist-

Goorbatsjov | 26-08-13 | 10:38

Kunnen we dat conflict niet gewoon weglachen?

bottlebaby | 26-08-13 | 10:37

Canisius Klaassen | 26-08-13 | 10:34 | + 0 -
Ik zag dit propagandafilmpje ook op onze staats tv. Wat een wanvertoning. Voor hoor/wederhoor is geen plaats bij de NOS.

brabandertje | 26-08-13 | 10:36

amerika heeft wel baat bij al die arabische lentes. voorheen waren er "echte" staten die tegen amerika waren. Nu is het over het algemeen een bij elkaar geraapt zooitje dat alleen elkaar intern bestrijd. Minder problemen voor Amerika dus. Dat er nu veel meer mensen in al die landen problemen hebben interesseert ze niets.

chiwing | 26-08-13 | 10:36

Poetin heeft ditmaal helemaal gelijk. Het is stom om je ermee te bemoeien. Bovendien: wie zou je moeten steunen in dat wespennest? Het aantal verschillende groepen moslimfanaten (die ook elkaar nog eens afmaken) overstijgt het aantal vingers van twee handen.

Handen af van Syrië. Steun aan de ene is kiezen voor de ander. Ze zijn mans genoeg om dit binnenlandse conflict zelf op te lossen.

goedverstaander | 26-08-13 | 10:36

één kogel voor Assad is voldoende.

49 | 26-08-13 | 10:36

-weggejorist-

Goorbatsjov | 26-08-13 | 10:36

Het probleem is dat Assad een betere optie is dan al die al qaeda rebellen groepen.

Amerika had niets te zoeken in Vietnam. Had niets te zoeken in Irak. Niet in Afghanistan. Nergens niet. Laten we ook niet vergeten dat de Amerikanen met leugens Irak hebben binnengevallen - uiteindelijk geen 1 WMD gevonden.

Als Amerika Syria binnenvalt dan gaan ze zij aan zij vechten met rebbelen die ze elders in het Midden Oosten bestrijden. Dat laat toch wel de ultieme hypocrisie van de USA zien.

It's all about and only about $$$$$

Polska | 26-08-13 | 10:36

Ik ben benieuwd wat die pro Amerikaanse slijmkliek in Den Haag er van vind.

kweetitwel | 26-08-13 | 10:35

"chemische wapens" net als in irak zeker. Dat Assad een chemische aanval heeft uitgevoerd is helemaal zo zeker niet of gaan we nu opeens de oppositie bestaande uit oa het moslimbroederschap (groot success egypte) geloven?

chiwing | 26-08-13 | 10:34

Met Irak zijn die Yanks nog goed weggekomen, maar met Syrië zal dat toch net even anders zijn.
Je denkt toch niet dat Rusland dat zomaar even laat gebeuren?

Z. Uurpruim | 26-08-13 | 10:34

Ik begrijp niet hoe Obama en GroenLinks heulen met de terroristische Moslimbroederschap in Syrië en Egypte.

De desinformatie op de NOS wordt steeds ernstiger. NOS is openlijke oorlogspropaganda en pro-islamisten.

Zie dit filmpje van staatspropagandist Lex Runderkamp: 1:40 nos.nl/video/544169-kijk-een-raket-mid...

Bij die 'subtiele' psychologische oorlogsvoering is de staatstelevisie van China niets. Daar komen ten minste nog andere meningen aan het woord, ook al is het voor de schijn. Bij de NOS niet. Daar zijn Jordaanse en Turkse Moslimbroeders die in huizen van (voor de opstandelingen gevluchte, vaak seculiere) Syrische burgers trekken "inwoners die terugkeren".

Canisius Klaassen | 26-08-13 | 10:34

@M_Bulu | 26-08-13 | 10:28
De Fransen hadden na WO1 het mandaatschap over Syrië en hebben aldus historische banden met Syrië.

plaszak | 26-08-13 | 10:33

@Humpf | 26-08-13 | 10:28
En moet jij eens raden bij welk land de moslimbroeders Obama en Erdogan zullen aankloppen voor 'ondersteuning' in de vorm van troepen en centen.

dlseth_ | 26-08-13 | 10:33

Waar is het misgegaan met Amerika? Kon het meerdendeel van deze aardbol dankbaar zijn dat ze het fascisme versloegen en het communisme onder de duim wisten te houden... voeren ze nu een dusdanige politiek die de grootste vijand van de mensch (lees: de islam) alleen maar in de kaart speelt.

Slome Duikelaar | 26-08-13 | 10:32

Wat is het belang om ons in een oorlog tussen Sjiieten/Alewieten en Soennieten te mengen? En welke kant kiezen we dan? De meer gematigde Alewieten of toch de Soennieten, omdat die landen meer te bieden hebben.
Voor de stabiliteit hoef je het niet te doen. Na ingrijpen wordt het rampzalig. Miljoenen Alewieten zullen naar Iran en Libanon vluchten omdat ze anders worden afgeslacht door de Soennieten. Die willen namelijk wraak!

brabandertje | 26-08-13 | 10:31

Nog last van je weekend bubbels, Squid?

Mr_Pikibelly | 26-08-13 | 10:31

@Quid

Jouw gebruik van lidwoorden is bedroevend. "de volgende Irak", "de zoveelste Vietnam". Zeker bijgeschoold op een ROC (op kosten van de belastingbetaler).

Pa Ramaribo | 26-08-13 | 10:31

@ecologiste | 26-08-13 | 10:25 |

Iraniërs zijn geen Arabieren.

Parel van het Zuiden | 26-08-13 | 10:30

Laat het de arabieren zelf maar oplossen. Het Westen heeft daar niets te zoeken en kan er alleen maar verliezen.
Uiteindelijk zal er ook in Syrië een islam dictatuur komen en dat is blijkbaar wat ze daar zelf willen.

sinar2 | 26-08-13 | 10:30

De president van Syrië, dr. Bashar al-Assad, is een échte man en échte baas.

Gaat gewoon aan het front op enkele honderden meters van buitenlandse salafisten en terroristen in Daraya (bij Damascus) kijken en zijn soldaten begroeten:
www.youtube.com/watch?v=fIs7ruK24rY

Ooit was ik trots als West-Europeaan en als anticommunist en vrijheidslievende voor "onze NAVO". Nu schaam ik mij voor de intriges, complotten en oorlogshitserij van bankiers, politici, wapenindustrie, zieligheidslobby, omgekochte partijen en ons heulen met de islamistisch-salafistisch-wahabitische vijanden.

In Syrië kan geen democratisering komen door de gewapende Moslimbroederschap en buitenlandse jihadisten.

In Syrië steunt een meerderheid (ook soennitische moslims die gematigd zijn daar vaak) de seculiere en socialistische regering Assad. Ik zou zelf niet op de socialistische Arabische nationale Baath-partij daar stemmen, maar Assad is een echte man.

Diepe bewondering voor Assad die instaat voor soevereiniteit van zijn land en volk, tegen het dollar- en centrale bankensysteem dat ons door rente en oorlogen en angst geknecht houdt in ons westen.

Canisius Klaassen | 26-08-13 | 10:29

Op basis van een heel vreemd (en verdacht) filmpje met dode kinderen gaat de USA nu ingrijpen en nog meer kinderen dood maken? Wtf?

wakkere_nederlander | 26-08-13 | 10:29

Laat ze het daar lekker zelf uitzoeken en als Turkije actie wil, enjoy!

Humpf | 26-08-13 | 10:28

De menselijke ellende in Sudan was oneindig veel groter. maar toen hoorde je niemand roepen om ingrijpen. De wereld keek weg terwijl talloze vrouwen dagelijks werden verkracht. En nu zijn moslimgroepen onderling bezig elkaar af te slachten. Laat ze hun gang gaan. Ik hoop dat Amerika daar wegblijft. Laat de Arabieren hun rotzooi zelf opknappen. In slechte tijden wordt Amerika altijd als enige redder gezien, maar zodra gehoor wordt gegeven aan de oproep, staan diezelfde roepers op Amerika te schelden.

Pa Ramaribo | 26-08-13 | 10:28

Weet iemand welk belang Frankrijk heeft bij Syrië? Uit de huidige berichtgeving blijkt Frankrijk nog het meest strijdlustig.

M_Bulu | 26-08-13 | 10:28

Libanon, Koeweit, Irak, Afghanistan, Tunesië, Algerije,Libië, Yemen, Egypte, Syrië...
De meeste van deze landen hadden geen of weinig schulden. Dat is/wordt nu anders en dat vinden de banken helegaar niet errug. De arabieren kunnen niet samen werken en dus vallen deze landen eén voor één. Blijft over: Iran dat tzt ook zal vallen.
Hopelijk is het dan eindelijk rustig daar.

ecologiste | 26-08-13 | 10:25

Het is gewoon weer een oorlog van Rusland tegen Amerika.
Over de lijken van een willekeurig volk, dat dan weer wel.

Willem van Rood | 26-08-13 | 10:24

Heeft Timmerfranz al een toezegging gedaan aan Ombommaar?

Welles! Nietes! | 26-08-13 | 10:24

Voorlopig hoef je echt geen aanval op Syrië te verwachten, zelfs Amerika heeft geen behoefte om iets te doen zonder VN instemming.
Er is namelijk niets te halen daar, en meer dan 60% van Amerika staat niet achter de plannen om in te grijpen. Al zit Obama in zijn laatste termijn, er zal weinig behoefte zijn om weer een zinloze oorlog te starten.
Wat wel zou kunnen is een aanslag op Assad, maar wat win je daar mee?
Alles en iedereen die eventueel daar aan de macht zou kunnen komen als Assad wegvalt, is geen vooruitgang.
Nee, beter is om het nog een possje aan te kijken en weg te kijken, en onderhands zorgen dat de buurlanden het voortouw nemen bij een eventueel ingrijpen, al zijn die ook huiverig om een broedervolk aan te vallen, want het hele midden-oosten is tamelijk instabiel zeg maar, en er zijn veel te veel partijen die de bevolking (toch al niet het slimste deel van de mensheid) op te stoken tegen de huidige zittende machthebbers.
Een mooi groot hek, en 5 jaar wachten, dat zou het beste zijn.

captainobvious | 26-08-13 | 10:24

@jasser | 26-08-13 | 10:22
Hahaha, mossel die zelf hun rotzooi opruimen!

Man, een mossel kan niet eens normaal schijten zonder dat een westerling het moet opruimen...

dlseth_ | 26-08-13 | 10:23

Stuur Wouter Bos maar als verkenner en laat hem dan direct het kabinet meenemen.

Läderlappen | 26-08-13 | 10:23

Ik wil helemaal geen extra lebensraum in die regio. Ik zeg, niet doen jongens.

Kaas de Vies | 26-08-13 | 10:23

Volgens mij kunnen we beter de autochtone collaborateurs van de islam en het EU reich slopen.Tis maar een suggestie hoor.

komtdatschot | 26-08-13 | 10:23

"We" moeten daar gewoon wegblijven. Het is gruwelijk wat daar gaande is, maar westerse interventie gooit alleen maar extra olie op het vuur en zal de chaos alleen maar vergroten. Het enige wat wellicht zou helpen is een wereldwijd embargo op wapenleveranties aan alle partijen in dat conflict, maar dat is een illusie.

brutus68 | 26-08-13 | 10:22

Als die Turken zo graag willen, kunnen zij toch prima alle grondtroepen leveren?

SODEP | 26-08-13 | 10:22

Lang leve Assad! Dood aan de islamisten!

Karel Popper | 26-08-13 | 10:22

Het beste is dat de moslims zelf hun straatje schoon vegen en ophouden met oorlogje spelen. Het zal wel heel land duren, want moslims hebben hele lange blote tenen. Laat ze het toch zelf uitzoeken.

jasser | 26-08-13 | 10:22

waskuip-admiraal | 26-08-13 | 10:16 | + 0 -

Het is een wespennest met allerlei belangen. Tot gisteren bemoeiden de VS, Rusland, China, Al Qaeda, Israel, Iran zich ermee. Nu is Turkije er ook bij gekomen. www.powned.tv/nieuws/buitenland/2013/0... .
Het doel van het westen is altijd het brengen van "democratie". Nou we weten allemaal waar dat toe heeft geleid in Irak, Afghanistan, Egypte, Syrie, Tunesie.

Baby Rasta | 26-08-13 | 10:21

Ik moet weer aan Colin Powell denken, met z'n buisje chemische wapens dat hij ter plekke uit zijn duim zoog.

En wederom worden wij, bij gratie van 'onze' weekdieren in Den Haag, een Amerikaanse akkefietje ingeluisd. Voorheen voor het misplaatste wraakgevoel van Bush die terloops het werk van z'n papa af wilde maken, nu voor de socialistisch-soennitische expansiedriften van Hussein Obama.

dlseth_ | 26-08-13 | 10:21

Er moet helemaal niet ingegrepen worden.
Heel simpel, laat de Arabische Liga het zelf maar uitzoeken.
Weer een islamitisch land binnenvallen is nog meer problemen voor het Westen.
Laat ze elkaar maar afslachten als men dat zo graag wil, welke kant het ook op gaat, het blijft toch ellende. Zie Egypte en Irak.

Rest In Privacy | 26-08-13 | 10:20

Met het kleuren van de blaadjes mag die hele Arabische lente van mij verder wel doodgezwegen worden. En dat Groen-Links een stelletje geweldsverheerlijkende malloten zijn dat wisten we al een tijdje. Ook doodzwijgen verder.

witwas | 26-08-13 | 10:20

-weggejorist-

lldbhnger | 26-08-13 | 10:19

-weggejorist-

lldbhnger | 26-08-13 | 10:19

-weggejorist-

lldbhnger | 26-08-13 | 10:19

Weet je hoeveel Yanks er benne?

lldbhnger | 26-08-13 | 10:19

GroenLinksers denken natuurlijk: "Als 'we' de soennieten daar helpen, worden nog meer aanbeden door de soennieten die zich reeds op NLse bodem bevinden".

trotse-ambtenar | 26-08-13 | 10:19

-weggejorist-

Goorbatsjov | 26-08-13 | 10:18

Om slachtoffers te beperken kun je sowieso beter geen oorlog beginnen.

OverdrevenGeouwehoer | 26-08-13 | 10:18

Zou nog wel even willen wat precies het doel is van Westerse interventie. Afdwingen van een einde van het geweld en huidige indeling Syrië bestendigen (zie Harald Doornbos MS-Paint kaart), of een regime-change, waarbij Assad vervangen wordt door het FSA (MoslimBroeders) of erger.

waskuip-admiraal | 26-08-13 | 10:16

"We will burn them in their tanks!"

Zoiets?

Godsammekraken | 26-08-13 | 10:16

Ondergetekende reaguurder met zijn Nick Simon gaat helegaar niets verkennen in die zandbak des doods.

Simon de Danser | 26-08-13 | 10:14

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland