
Alle zeilen bij zetten, dat moeten we doen. Solidair de schouders er onder, allemaal een steentje bijnivelleren. Ouderenophokplek Vierstroom te Gouda komt handen te kort om alle luiers te verschonen en lammetjespap naar binnen te lepelen. Dus gaat de instelling
familieleden verplichten om vier uur per maand te helpen met doorligbejaarden omdraaien. Niet met dwangsommen en dreigende oma-excommunicatie, nee, moreel verplichten. Zo van, hee, het hóéft niet, vier uur per maand gratis werken. Maar als u het niet doet zijn wij wel een beetje verdrietig en mevrouw de Jong, 103, die het land na de oorlog heeft helpen opbouwen, kan dan nooit meer douchen. Maar zelf weten hoor. Een sponsbeurt eens per kwartaal vindt ze ook heerlijk, he mevrouw De Jong? Sja. Sta je dan, met je goeie gedrag. Dus alle families leveren 4 uur per maand hand- en spandiensten dankzij een moreel appél van de Vierstroom. Wat wij ons dan weer afvragen: hoe haalt de Vierstroom het in haar botte harses om het woord 'moreel' in de mond te nemen tegenover families van zorgafhankelijken? De instelling prijkt
op nummer 34 in de
ZorgGraaiTop50. Topman Jeroen van den Oever roofde een salaris van 224 500 euro in 2012, en rijdt een waggie van de zaak van 57 292. Hoe de dementerende hel durft zo'n instelling 'morele dwang' uit te oefenen op families van haar cliënten? Hoe kun je rondrijden in 2 verpleegstersjaarsalarissen en met een vroom smoel beweren "
Het is zonneklaar dat de meeste mensen er geen moeite mee hebben als we zeggen dat het de gewoonte is minimaal vier uur per maand iets te doen." Duizend patiënten, x 4 uur per maand, is 4K gratis arbeidsuren per maand. Van mensen die daarnaast ook gewoon in hun onderhoud moeten voorzien. De zorg is zo dood- en doodziek. Jeroen van den Oever, je bent een gewetenloze bokkenlul. Hier is ons moreel appél aan jou: Steek die morele verplichting in je graaiende reet en zorg godverdomme voor je patiënten in plaats van voor je banksaldo.
Reaguursels
InloggenDit alles overziende, stel ik vast dat zowel kapitalistische als communistische werkgevers, het liefst alles van hun werknemers gratis krijgen.
Mooi stuk, mevr. Nanninga!
Heb ergens gelezen dat als "duits zorgmodel" ingevoerd zou worden dit 25 miljard p/j zou schelen.
Iemand hier mee bekend?
Het is gewoon godgeklaagd.Dat je op bezoek gaat bij je ouders als je daar de mogelijkheid voor hebt, lijkt me logisch, dat je er dan een mooie dag van probeert te maken lijkt me duidelijk.
Maar het is ook vet zwaar om met je dementerende pa of ma iets te ondernemen. Het is emotioneel omdat je ze ziet verdwalen in hun hoofd (of zoiets) maar soms kunnen demente oudjes ook gewoon stront vervelend zijn.
Dat pik je want het is familie maar ik moet er niet aan denken dat ik dan ook nog eens verplicht andere demente oudjes bezig had moeten houden. Tuurlijk, als ik pa bezocht en hij had een goede dag en er kwam een andere demente bij en die had er ook lol in,dan joeg ik die niet weg, dat is alleen maar leuk (en zingevend, kon even geen ander woord vinden).
Maar verplicht op de (soms strontvervelende) demente oudjes van een ander passen????
Zou op zich nog te doen zijn als de zorgbestuurders met de handen in het haar dit na uitkleden van hun riante salaris/secundaire arbeidsvoorwaarden hadden voorgesteld maar...... het tegendeel is waar lijkt me.
Hear Hear Nanninga, Hear Hear...
Dit soort zakkenvul- en doorligdrama's raakt de onderbuik.
Een overheid die dit onder de ogen van haar burgers laat gebeuren speelt met (de beginselen van-) de democratische rechtsstaat.
Haar valt nu en op termijn veel te verwijten.
Kotsende lama | 19-08-13 | 12:25 | + -12 -
De vrije beleidsruimte is niet zo groot voor zo'n zorgdirecteur. Het merendeel van de door u genoemde werkzaamheden is protocol volgen. En vergelijk de functie eens met die van een wethouder van een 100.000+ gemeente. En dan de beloningen. Bijvoorbeeld.
Hé,Jeroen van den Oever, word jij eens heel gauw, heel ziek!!!
Het staatsjournaal vindt het helemaal geweldig.
neemjemoederindemali | 19-08-13 | 12:41
Sorry, jij had het ook al gezegd..
Kotsende lama | 19-08-13 | 12:36
Hoe kom je aan die onzin?
Wat hij zegt klopt, alleen uitgerekend hij mag het niet vertellen.
Er zijn momenteel veel werklozen. Ik begrijp nog steeds niet waarom deze mensen niet verplicht kunnen worden om minimaal 1 dag in de week gewoon te gaan werken bij een zorginstelling als vrijwilliger. Om maar een voorbeeld te noemen.
Hoeven de werklozen ook niet de hele dag thuis te zitten. Iedereen blij :)
Aantastelijk | 19-08-13 | 12:15 | + -22 -
Wist je dat er al ontzettend veel vrijwilligers werken in de zorg, bijvoorbeeld vanwege ww of wia? Dit gebeurt meestal in de vorm van ondersteuning aan de kernfuncties. Zonder deze vrijwilligers zouden veel zorgorganisaties slecht af zijn. Het kan alleen niet zo zijn dat, zoals de laatste tijd veel gebeurd is, de instelling allerlei vast personeel weg bezuinigt en daarvoor in de plaats vrijwilligers hetzelfde werk laten verrichten. Als je als vrijwilliger dit toch doet, breng je mogelijk je uitkering in gevaar. Ter info: www.uwv.nl/particulieren/themadossiers...
Het probleem ligt natuurlijk breder dan de decadente graaier zelf. Het is ons systeem dat dit mogelijk maakt. Boven de deccadente graaier zit een bestuur dat zich bezig houdt met de bezoldiging van de decadente graaier. Dat bestuur bestaat uit vriendjes van elkaar en kennissen van de golfclub, de business club of de Rotary, het old boys netwerk. Deze houden elkaar altijd de hand boven het hoofd en schuiven elkaar mooie baantjes toe. Verder lachen ze gewoon om alles wat hier geschreven wordt. Ze gaan toch gewoon door, zonder enkele schaamte, en wie zal dit aanpakken?
Dit
@Nietvoordekat | 19-08-13 | 12:39 |
Wat terug doen voor de maatschappij. U bedoelt gratis prikken waarvoor normaliter het minimumloon betaald moet worden?
Nog belangrijker:
Aantal openstaande vacatures: 95.000
Aantal werklozen: 695.000
Verschil: 600.000
Waar denkt u 600.000 banen vandaan te halen?
Komt de vraag er nog bij hoever woont de familie van de desbetreffende client, worden de reiskosten vergoed? nope.. veel mensen zijn dementerend en allerminst redelijk tegenover hun eigen familie.
Rare kwast die jeroen laat hem eerst maar eens een oudje uit de stront halen, leuk als het je eigen vader of moeder is.
Gemakshalve gaat Van den Oever voorbij aan de reeds door familieleden verrichte inspanningen voordat betrokken bewoners noodgedwongen(!) naar een zorginstelling gaan. Als familielid streef je ernaar dat een verwant zo lang mogelijk in een vertrouwde omgeving, de eigen woning dus, kan blijven. Ondanks dat je het moment van een gedwongen verhuizing zo lang mogelijk uit wil stellen kom je, spijtig genoeg, spoedig tot de conclusie dat intensieve mantelzorg slopend is.
Jeroen mag zich diep gaan schamen.
Heeft dat verpleeghuis zulke brede gangen dat Jeroen er met een dure auto door heen kan rijden? Kom op, een beetje directeur van een AWBZ-instelling komt toch op de fiets en maakt tussen de vergaderingen door af en toe een praatje met bewoners en personeel? Of ben ik nu te ouderwets voor deze wereld?
@Kotsende lama | 19-08-13 | 12:25
En wat wou je hiermee nu eingelijk precies zeggen....??
@ Nietvoordekat | 19-08-13 | 12:49
Dat een tk lid meer loon krijgt als een vakkenvuller is niet meer dan logisch.
Er moet zeker verschil zitten in arbeid en loon.
Maar mensen die met hun beroep ( voorbeeld ) hun leven riskeren krijgen de helft aan vergoeding nog niet dan wat ambtenaren krijgen voor het alleen al komen opdagen. En dan al de declaraties die ze krijgen.
( waarvan ze zeker de helft niet hebben betaald/voorgeschoten)
Ze willen dat werkenden gaan inleveren.
Maar als er mensen zijn die kúnnen inleveren zijn het wel ambtenaren.
En die leveren niet in.
En bedragen ook niets bij.
Niet financieel en niet qua werk wat ze doen.
Werken moet weer beloond worden niet afgestraft.
GS moet nu wel een beetje normaal gaan doen. 224K salaris is natuurlijk een grap voor een organisatie met 2800 man personeel en een balanstotaal van ongeveer 115 miljoen. Dat ze iemand kunnen vinden voor dat bedrag en gutgut een auto van 60K. Iedere salesmanager in het bedrijfleven geeft elke 3 jaar 60K aan een auto uit.
We kunnen ook overdrijven. Kijk dat je mensen aanpakt die 6 ton verdienen bij een woningcorporatie met 45 man in dienst ok.
Echt al die menschjes hier die schrikken van 224K, niet te doen. Goede mensen kosten geld kinders. Die komen niet voor een bounty en een knaak.
Pek en veren! of in zijn geval: drek en tena's.
Een uurtje werk van iemand in de zakelijke dienstverlening heeft snel een economische waarde van 150 euro. Dat is dus 7200 euro per jaar wat je geacht wordt weg te geven aan mensen die ook al betaald worden. Complete idioterie, te verknipt voor woorden.
@Pa Cartwright | 19-08-13 | 13:23
Triest voor haar en haar patienten. Maar de manager krijgt er een bonus voor.
-weggejorist-
Volgens zijn LinkedIn profile graait hij al jaren in de zorg. Hij heeft het kunstje geleerd bij Zilveren Kruis en Achmea.
@Lief meiske | 19-08-13 | 12:58
Mooi streven. Moet je alleen wel geestelijk in staat zijn om het je te herinneren.
Of lichamelijk in staat zijn om het uit te voeren.
@
Maco3key | 19-08-13 | 13:22 |
Abknaln?
De graaicultuur wordt door de politiek gecreëerd en in stand gehouden.Na en tijdens de politiek doen ze het zelf.
@ rara | 19-08-13 | 13:11
Ik kan zo niet een méér weerzinwekkende ontwikkeling verzinnen: managers in de Zorg.
Die ellende begon circa 20 jaar geleden. Mijn moeder was verbonden deeltijd, naast haar eigen praktijk als psychiater aan een inrichting. Jarenlang, niet ongebruikelijk in die tijd.
Totdat de managers kwamen... psychische zorg paste plots ook in Quattro Pro.
Gaandeweg de jaren heb ik haar plezier in het werk zien wegebben.
Wordt er moedeloos van van die graaiers, en ze schamen zich nog niet eens met wat die lui verdienen.Wat kunnen we hier nu tegen doen.. weten jullie het..??
@De echte Stolwijker | 19-08-13 | 13:14
Natuurlijk blijft het bij die 4 uur, dat is toch de eis en wens van de zorgorganisatie?
Als je zoekt naar een goede reden waarom Oma nu ze in het verzorgingshuis zit weinig bezoek meer krijgt dan heb ik nog wel een veel voorkomend scenario: Toen Oma nog thuis woonde was ze bij de tijd, en was het altijd gezellig. Nu is ze de weg kwijt, en dus zit ze in een verzorgingshuis. Ze heeft veel meer aan aandacht van de mensen die ze dagelijks ziet, want ze herkent haar eigen familie niet meer...
4 uur wordt > 6 uur> 8 uur> 10 Uur etc. etc.
Dus nu meneer geen gratis stagiaires meer erbij kan krijgen, moet de familie of de werkloze bijspringen. Zorg is een taak voor professionals. Met deze oproep heeft meneer aangetoond dat niet te zijn, ontslag op staande voet wegens disfunctioneren lijkt me. Kun je een goede directeur en 3 zorg medewerkers voor aannemen.
blinde kip | 19-08-13 | 13:10
Wat had "geregeld" moeten zijn? Het bezoekje aan uw moeder? Het potje kaarten met uw vader? Alle respect, maar waarom kunnen mensen dat soort dingen niet meer zelf "regelen"? Dat heeft niets met graaien te maken, de topinkomens in de zorg zijn een andere discussie. Al is het natuurlijk wel heerlijk, want de fatoensbokaal is dan alvast binnen.
Ik vind het prima dat we naar meer mantelzorg gaan, mits belastingen en zorgbijdrages stevig omlaag gaan.
.
Maar dat is niet de bedoeling van Den Haag en dit soort zorgtalenten. Dat geld krijgen we niet terug. Dat moet naar de nationale en Europese baantjescarrousel, weggesmeten blijven worden naar mensen die nog nooit iets hebben bijgedragen in dit land, en feelgoodprojecten voor politici en ambtenaren.
.
Oh burgers, kunnen we nu aub eens wakker worden en hier wat aan gaan doen?
.
" Dit stopt pas, als u het stopt! "
Dit is geen gekke oproep. Mensen vinden het niet leuk om te horen, maar dit gaat binnen nu en een paar jaar de standaard worden in de verpleeg- en verzorgingstehuizen die nog open zijn.
Kan je gaan lopen schelden op de auto waar een of andere directeur inrijdt maar dan kijk je weg van de werkelijke oorzaak en van het achterliggende probleem. Namelijk meer vraag naar zorg dan de Nederland bereid is te betalen.
neemjemoederindemali | 19-08-13 | 12:48
Ik ben in ieder geval geen ambtenaar. ik word ook niet van uw geld betaald. Wat ik verder wel doe, laat ik in het midden. En wat voor eervol beroep heeft u?
Goed idee om te bezuinigen. Wat is de volgend stap? Maak het geld voor de zorg direct over op meneer zijn bankrekening en neem je moeder in huis zodat hij van die last af is?
BREKEND!
één Graaier die straks behoorlijk wat van zijn graailoon als alementatie mainleveren1http://www.telegraaf.nl/binnenland/21821433/__Samsom_gaat_scheiden__.html
Deze meneer moeten ze nu verplicht opnemen in z'n zorginstelling en 1 keer per kwartaal laten wassen. En dan wel zoals ik het nu een paar keer heb gezien op een stoel en met een tuinslang !!!!Daarna oppakken en deporteren naar Den Haag alwaar hij z'n "Politieke Vrinden" gezelschap kan gaan houden met het bedenken hoe we NL nog verder naar de kloten kunnen helpen. Wat zijn we toch een achterlijk land aan het worden.
We wijzen volop naar andere landen waar ze volledig de draad kwijt zijn maar NL is geen haar beter. Hoe komt het toch dat dit soort volk altijd weer komt bovendrijven ook al houdt je ze een uur lang onder water....
Let maar op. Dit wordt de trend de komende jaren. De term burgerparticipatie misbruiken om bezuinigingen door te voeren binnen een verrot organisatiemodel. En als je daar omwille van die reden niet aan wenst mee te werken wordt je uitgemaakt voor immoreel asociaal burgermannetje. De wereld op z'n kop, maar het gaat gebeuren.
rara | 19-08-13 | 13:04
Als het bij die 4 uur zou blijven, zou dat inderdaad buitengewoon schraal zijn. Maar hoe kan het toch dat we het volstrekt normaal vinden om oma in een thuissituatie regelmatig zelf te bezoeken, terwijl we dat in de intramurale situatie ineens willen uitbesteden?
.
Voor mantelzorgers, zoals u, heb ik een enorm respect. Eerlijk is eerlijk: ik weet niet of ik het zou kunnen. Voor mensen die hun familie af en toe bezoeken en bezighouden heb ik geen extra respect. Dat hoort gewoon bij een basale beschaving.
@De echte Stolwijker | 19-08-13 | 13:08
De Zorg bezwijkt zowat onder de nutteloze managers die te veel verdienen, en nu wordt aan ons gevraagd of we de tekorten aan willen vullen, noem dat maar sociaal.
@doa76 | 19-08-13 | 13:02
Hoezo de staat moet dat allemaal betalen.
De staat betaald niks en heeft dat nog nooit gedaan.
Wij betalen alles, de staat geeft het alleen maar uit.
@De echte Stolwijker | 19-08-13 | 12:59
Nee, de oudjes zonderen kinderen hebben er voor gespaard. Net als de rest trouwens. Het had allemaal al geregeld moeten worden.
En met empathie heeft het niets te maken. Die overbetaalde bestuurder doet aan morele chantage en iedereen die dat goed praat vergoelijkt het systeem van graaien. Nogmaals, het had allemaal al geregeld moeten worden. Sterker nog, het was ook zo geregeld. En nu toch weer via de achterdeur de regels veranderen waar alleen de bestuurders beter van worden. En jij werkt er nog aan mee ook.
@Harry de Slijter | 19-08-13 | 13:08
Omegle. Geen dank.
rara | 19-08-13 | 13:05 | + 0 -
Nee...., dat was het niet.
Het was een eenvoudige website met rde tekst er boven.
Wie weet het?
tipo | 19-08-13 | 13:00
Echt jammer dat ook jij er zo over denkt. Ik had je ingeschat als iemand die niet direct alles over de muur wil flikkeren naar het collectief.
.
Ten eerste: je wordt niet ingeroosterd. Er wordt gevraagd om aandacht voor een naaste. Ten tweede: het gaat niet om zorgtaken. Het gaat om gezelschap houden en andere welzijnsbezigheden.
.
Maar goed, misschien had de instelling het publicitair anders moeten insteken. Men had iets moeten zeggen in de trant van "als mensen die daarvoor ruimte hebben, hun naaste nou eens een uurtje in de week extra komen bezoeken, dan zou dat enorm ten goede komen aan het welzijn van de bewoner en het personeel."
.
Voor de rest laat iedereen zich leiden door de rode lap van het graaiersschap. Wat dat betreft begint het hier steeds meer op een verzameling SP-ers te lijken.
80 ruggen per jaar is zat voor die graaiende meneer, auto van 20 ruggen en hoppatee 6 verpleegsters aan de slag.
@De echte Stolwijker | 19-08-13 | 12:59 |
Jammergenoeg is het leven niet alleen maar roze wolkjes en madeliefjes. Ga er maar van uit dat flink wat ouder-kind relaties niet goed zijn. Maar (volgens u) dan heb je nog altijd vrijwilligers. En laat ik nou net uit ervaring weten dat mensen nogal zuinigjes zijn als het op vrijwilligerswerk aankomt (een beetje van: als iemand anders het doet hoef ik het niet te doen).....
Dus zo ziet een graaimonster uit die zich als een moraalridder gedraagt en de angst en geur verspreidt van de gestapo.
Dat hij effe gauw de tering krijgt,de vieze arrogante klootzak.Rottige graaiflikker.h Hij roept maar wat om in het nieuws te zijn,maar de lul kan niemand iets verplichten en de mensen die al spontaan vrijwilliger zijn moeten er direct mee stoppen.Kudtjanus!
@Harry de Slijter | 19-08-13 | 12:55
Het cafe om de hoek?
@De echte Stolwijker | 19-08-13 | 12:59
In deze plannen hebben mensen in een verzorgingshuis recht op 4 uur aandacht per maand. Dat vind ik zorgwekkend.
Ben ik te besodemieterd? 30 Jaar vrijwilligerswerk en mantelzorg, ik geef het je te doen.
Een wagen van de zaak van 57K vind ik niet buitenproportioneel.
Pa Cartwright | 19-08-13 | 12:04 | + -42 -
Gezien de reputatie van deze meneer gok ik dat hij prive niet meer dan 500 km rijdt en geen bijtelling heeft.
@Goeddoel | 19-08-13 | 12:47
Gecondoleerd.
dus volgens geenstijl moet de staat dit allemaal ineens betalen, dat riekt naar socialisme!
@Lief meiske | 19-08-13 | 12:58
Niet doen. Dat zien deze centengraaiers het liefste: zodra de oudere mens geld gaat kosten - snel termineren.Nog warm op je ziekbed snel even wat bruikbare organen oogsten en dan met je karkas de oven in.
Zo geldziek zijn we al bijna.
Als je ingeroosterd moet worden om voor je ouwe moeder te zorgen, dan ben je geen mens.
Net als die zorgboer die wel de centjes, maar niet de verantwoordelijkheid draagt.
Alle Nederlandse verzorgingstehuizen moet verboden worden. Dan komt dat morele besef vanzelf en kan de belasting omlaag.
Waarom flikkert die topgraaier Jeroen van den Oever alle ouderen niet gewoon de deur uit! Heeft hij nog meer poen over voor bij zijn andere graai banksaldo.
Gewoon doen Jeroen, hebben je geldschieters of Den Haag toch niet in de gaten, die zijn namelijk van hetzelfde soort.
Je moet mij eens vertellen dat mijn moeder van 80 niet meer mag douchen als ik naast mijn baan van 70 uur per week niet 4 uur langskom om mijn eigen moeder te verzorgen!! Wedden dat je met je hele harses in een vuile WC pot verdwijnt die ik dan achter elkaar 7 keer doortrek. Pleur op
blinde kip | 19-08-13 | 12:34
"Vragen, vragen".
Ja, en met permissie redelijk onnozele vragen. Een beetje gewone aandacht voor een naaste vergelijkt u met het wegbrengen van uw kliko naar de stort en het betalen van meer belasting. Wat ontbreekt er bij u? Verantwoordelijkheidsbesef, gevoel voor proporties of basale empathie? Of alledrie?
Voor de oudjes die geen kinderen hebben zijn er vrijwilligers.
.
rara | 19-08-13 | 12:36
Precies! En daarom wordt er een beroep op U gedaan om eens een potje te kaarten met uw ouwe vader of een wandelingetje te maken met uw moeder.
.
Het is toch godverdomme godgeklaagd dat vrijwel iedereen hier te besodemieterd is om de verantwoordelijkheid te nemen door een beetje aandacht aan een naaste te geven. Gooi het maar over de muur, u hebt wel wat beters te doen, namelijk als een stel woedende apen te kankeren op de maatschappij, als doel op zich.
Elke keer als ik zoiets lees weet ik dat mijn besluit goed zal zijn :
Al een tijdje geleden heb ik besloten , mocht ik ooit zover komen in een verpleeg/ verzorgingshuis mijn oudedag te moeten slijten, zal ik zelf mijn leven be eindigen , hoe dan ook.
Mijn kinderen wonen in het buitenland, wat alles nog moeilijker maakt. Ook wil ik hen, of andere mensen niet tot last zijn.
Natuurlijk weten ze niets van mijn besluit , en dat wil ik zo houden.
Sindsdien heb ik rust, omdat ik mij geen zorgen hoef te maken over dit onderwerp , heerlijk !
even tussendoor, dit omdat het kan:
toen Twitter een tijd geleden op de markt kwam, was er ook ineens een soort "nep Twitter"/tegenhanger, waar je je niet voor hoede in te schrijven/abbonneren.
Vraag..., weet iemand nog hoe dit heet en waar ik het kan vinden.
Het was zoiest als "twikker" of "twekker" o.d.i. en er zat ook een live iemand achter die zich zo nu en dan met het gesprek van twee mensen ging bemoeien.
Ik hoor het heeeeel graag van jullie.
@Harry de Slijter | 19-08-13 | 12:55
Toeter?
even tussendoor, dit omdat het kan:
Toen Twitter een tijd geleden op de markt kwam, was er ook ineens een soort "nep Twitter"/tegenhanger, waar je je niet voor hoede in te schrijven/abbonneren.
Vraag..., weet iemand nog hoe dit heet en waar ik het kan vinden.
Het was zoiest als "twikker" of "twekker" o.d.i. en er zat ook een live iemand achter die zich zo nu en dan met het gesprek van twee mensen ging bemoeien.
Ik hoor het heeeeel graag van jullie.
Lul dat je bent, Jeroen van den Droeftoeter.
@Che_cuevara | 19-08-13 | 12:28 |
De standaard bruto salaris kan men met ongeveer een factor 1,7 vermenigvuldigen als zijnde arbeidskosten, dus incl vakantiegeld, ziekenzorgpremie, pensioen, etc.
Even tijd voor een veer in den aersch bij GS, voor deze keer dan.
Dit zijn de stukken waarvoor ik deze site het meest waardeer. De daadwerkelijke schoften van deze maatschappij een gezicht geven. Lui die zonder jullie in de anonimiteit tot het einde van hun carrière zich zorgeloos hadden kunnen voeden met onverdiend (gemeenschaps)geld. Die onverdienstelijke verrijking gaat wellicht ondanks zo'n stuk ook wel gewoon door, maar vast niet zo onbezorgd, met je naam en kop voor altijd op het internet.
Chapeau girls 'n guys!
vierstroom had in 2011 nog een winst van 4,5 miljoen.
de loonsverhogingen van deze topgraaiers gaat gewoon door.
hoe het kan is een raadsel,zou deze loondief een jaar verdwijnen,dan heeft niemand hem gemist.
het is de nieuwe adel die dachten ook dat ze onmisbaar waren,en ze omringen zich met dure krachten,die het werk doen wat ze zelf moeten doen.
ze zitten vol iedeen,als ze zelf maar buiten schot blijven.
wanneer worden deze blindgangers er uit getrapt
@neemjemoederindemali | 19-08-13 | 12:41
Exact... nog niet zo heel lang geleden hadden we kleine woningbouwverenigingen met 1 directeur en daarboven een stichtingsbestuur, bestaande uit enkele notabelen die het werk louter op onkosten basis deden.... maar het moest allemaal anders... schaalvergroting! Dit leidde tot de enorme wantoestanden die we dagelijks in de krant kunnen lezen..... In de Zorg is het niet veel anders gegaan!
Hij is vast wel lid van een politieke partij. !!
Ik wil dit nog eens benadrukken:
"Jeroen van den Oever, je bent een gewetenloze bokkenlul. Hier is ons moreel appèl aan jou: Steek die morele verplichting in je graaiende reet en zorg godverdomme voor je patiënten in plaats van voor je banksaldo."
De broodnodige balans tussen socialisme en kapitalisme is zo ontzettend doorgeslagen naar de kant van onbeschofte, financiële gewetenloosheid dat het gewoon tegen het psychopathische gebrek aan emotie aan zit. Mensen, leer het nou eens, het werkt gewoon niet als je harteloze cijferduwers een directeursbaantje geeft in een dienstverlenend onderdeel van de samenleving waar menselijkheid hoofdzaak moet zijn.
En de overheid is onderhand al net zo rot.
Situatie:
Hallo mw. de Jong.. u spreekt met de de verpleegafdeling van de Vierstroom, ik wilde even overleggen of u vandaag nog komt om voor uw moeder te zorgen,want het is op dit moment erg druk en uw moeder kan uw hulp vandaag goed gebruiken en vind het fijn dat ze vandaag op u kan rekenen. Oh.. u komt?.. fijn dan zal ik dat aan haar doorgeven, tot straks!
De eigenlijke situatie:(anders verwoord)
Hallo mw. de Jong.. u spreekt met de afdelingscoördinator van de Vierstroom, ... waar bent u op dit moment? u hoort op dit moment hier te zijn.
Wij hebben u namelijk ingeroosterd zodat we onze spaarzame vaste krachten niet hoeven te belasten met de zorg van uw moeder.We hebben niet voor niks die morele mantelzorgverplichting ingesteld!Uw moeder zal blij zijn dat er vandaag eindelijk weer eens echt tijd voor haar genomen wordt. Ow u had geen zijn, maar komt toch?,goed zo dan zal ik dat doorgeven aan de urenadministratie.
@cobie | 19-08-13 | 12:29
Wat is precies het "normale" loon?
Als je het modale loon bedoelt.. tja, daar zit je al snel boven.
Als we politici nou een modaal salaris zouden geven. Stel gewoon, he. Besluiten we dat politici een modaal salaris krijgen. Denk je dat er dan ook maar enigszins halfcompetente lui in de politiek gaan? De mensen die er nu zitten, blaken al niet van competentie - moet je je voorstellen wat er gebeurt als we voor dat werk hetzelfde zouden betalen als wat een vakkenvuller verdient. Er zijn zat dingen waar we op kunnen bezuinigen, maar het salaris van TK-leden lijkt me één van de allerstomste dingen. En nee, ik ken geen mensen die in de TK zitten.
@ Kater | 19-08-13 | 12:40
Naar verluid heeft Van den Oever als kind twee jaar op judo gezeten.
Ik pas dus, dat begrijp je toch wel?
@Kater | 19-08-13 | 12:40
Wat let je?
@Kotsende lama | 19-08-13 | 12:36
Ik word steeds benieuwder naar uw *kuch* werk, oftewel, vertel eens wat je doet voor de kost. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat je ook door de belastingbetalurt betaald wordt.
@brutus68 | 19-08-13 | 12:39
Deze meneer weet niet eens wat een "hart" is.
De softe sector is stevig in handen van de gebruikelijke verdachten. Ik hoef ze niet te noemen.
Dus, topsalarissen voor onduidelijke prestaties - en een groot arbeidsaanbod voor veel meer van dat soort figuren. Vrinden uit het baantjescircuit.
Het jaarlijkse gat in de begroting gaat als declaratie naar de belastingbetalers, die inmiddels niet beter weten dan dat "bezuinigen" Newspeak is voor MEER betalen voor MINDER; en zelf de poep ruimen.
Uiteraard.
Vorige week mijn vader gecremeerd, met alle liefde de laatste weken voor hem gezorgd samen met de mensen van de thuiszorg (wat een toppertjes zijn dat!). Maar ik was dan ook door een meedenkende werkgever in die positie. Hey Jeroen van den droefoever, doe eens je salaris doorsluizen naar de mensen van de thuiszorg en loop eens dagje mee.
Niks mis overigens met mantelzorg maar in relatie tot de grootverdieners in de zorg is het wel heel wrang om te constateren dat het personeel niets meer mag doen op het persoonlijke vlak richting patiënt (bewoner)...
In de tijd dat mijn dementerende moeder de laatste maanden van haar leven in een verzorgingstehuis moest bivakkeren hebben wij als familie daar ook kleine klusjes opgeknapt.... ramen wassen en de tuin doen, overigens een erg gezellige bezigheid destijd.
Opnieuw bedankt rechts Nederland.
@Kater | 19-08-13 | 12:40
Te laf om het zelf te doen, toetsenbordheld?
4 uur per week o.a. wandelen en koffiedrinken? Dat heet toch gewoon "op bezoek bij oma"?
Maar evengoed.. Ik zou dat argument echt gebruiken. Ik 10% van mijn arbeidsuren inleveren, de directie 10% salaris. Nee? Krijg de tyfus dan.
@FrankVeer | 19-08-13 | 12:40
Het is... zeg maar... zijn 'morele verplichting' ;)
@ neemjemoederindemali | 19-08-13 | 12:35
Nee. Dat begrijp ik niet.
Nu heb ik ook geen auto van de zaak, ik heb een motor van de zaak. En hoe dat dan allemaal verder werkt, houd ik mij verder zo min mogelijk mee bezig.
@Kotsende lama | 19-08-13 | 12:15
Je raaskalt, ben je toevallig ambtenaar of zo?
Die lul loopt geen enkel risico in tegenstelling tot bvb ondernemers die het risico lopen om persoonlijk failliet te gaan als hun zaak niet goed draait. Enige competentie is ook niet nodig voor een dergelijk luizenbaantje.
Een salaris van 50k is ruim voldoende voor dit soort *kuch* bestuurders die nog nooit van stress gehoord hebben.
Ooit was er nog een verschil tussen bejaardenzorg en liefdadigheid.
Als tie iedereen ontslaat en alles op de familieleden aan laat komen, kan die een NOG hoger salaris nemen..
win-win toch? de bejaarden meer contact met de familie en de directeur kan weer een keer extra op vakantie ..
Ben het eens met de echte Stolwijker, hoewel ik 'koken' al op het randje vind. Dat lijkt me toch echt iets voor het tehuis. Doet natuurlijk niet af aan het feit dat meneer Jeroen van Oeverloossch thoe Graaizucht met gemak 60 mille en de auto kan inleveren. Voor dat geld kun je mensen inhuren die nu werkloos zijn en die graag willen werken. Vraag me überhaupt af waar je een auto van 57 mille voor nodig hebt. Die 16 vestigingen kun je ook gewoon met een Opel Astra van 20 mille bereiken.
wanneer gaat nou eens iemand zo'n zorggraaier op z'n bek slaan ipv veilig achter het beeldscherm berichtjes te posten.
@ProAsfalt | 19-08-13 | 12:19
Je kunt ook afzien van je bijstandsuitkering, natuurlijk. Slaven hebben zo'n luxe niet.
Ik vind het niet minder dan normaal dat je wat terug doet voor een bijstandsuitkering. Een groot deel van de mensen in de bijstand kunnen best werken, maar vertikken het gewoon. Dan mag je wat mij betreft je uitkering ook inleveren. Voor het deel dat wel van goede wil is, lijkt het me een goede oplossing dat je de eerste paar maanden van je uitkering niet hoeft te werken. En zodra je weer een baantje hebt, hoef je dat werk vanuit de bijstand ook niet meer te doen.
Iemand die de bijstand gelijkstelt aan slavernij, heeft het gewoon niet begrepen.
Overigens komt mantelzorg uit het hart, en leidt verplichten tot ongewenste toestanden. Maar daar zal deze meneer waarschijnlijk niet wakker van liggen.
Er gaan wel meer achterbakse praktijken rond in "zorg"instellingen, zoals gedeeltelijk of volledig wilsonbekwamen contracten laten tekenen waardoor al hun vermogen naar hun interne "bank" overgeheveld wordt, zodat men lekker makkelijk voor "extra" diensten kan betalen zonder dat daar familie aan te pas komt... natuurlijk komen er wel kosten bij dit "beheer" kijken, a 70-80 euro per maand...
En zo zuigt men de mensen leeg.
minimá-armezusvan.. | 19-08-13 | 12:31 |
U wilt terug naar het jaar 1850? 90% van de Nederlandse economie bestaat uit dingen die u niet urgent/niet belangrijk vindt. Face it. Zonder alle dingen die u niet urgent/niet belangrijk vindt, zou Nederland een derde wereld land zijn. Of bent u bakker/fietsenmaker/boer/ijzersmid?
Het liefst neem je je oude moeder natuurlijk in huis. Overdag is er een zuster die haar verzorgt en 's avonds is moeder deel van het gezin. Maar dat kan niet, omdat we niet genoeg overhouden van het geld dat we verdienen omdat de staat alles inpikt. Personeel in huis is door diezelfde staat niet te betalen. Ja, aan de rand van Europa staan ze te trappelen om voor ons te werken maar dat mag weer niet omdat ze aan de verkeerde kant van de grens zijn geboren. Schaf de staat af en verzorgingshuizen met hun graaiende bestuurderen zijn overbodig.
@De echte Stolwijker | 19-08-13 | 12:24
Het personeel wil graag af en toe een praatje maken met hun patienten, maar dat mogen ze niet. Dat onderdeel van hun werk moet nu door vrijwilligers gedaan worden, en dat is voor alle partijen een slechte ontwikkeling.
U wilt terug naar het jaar 1850? 90% van de Nederlandse economie bestaat uit dingen die u niet urgent/niet belangrijk vindt. Face it. Zonder alle dingen die u niet urgent/niet belangrijk vindt, zou Nederland een derde wereld land zijn. Of bent u bakker/fietsenmaker/boer/ijzersmid?
@Pa Cartwright | 19-08-13 | 12:04
U begrijpt wel dat die prijs ex. BTW etc. is?
Om even een klein beetje een ander geluid te laten horen: ik heb respect voor de mensen die tijd vrij kunnen maken om naar een zorgtehuis te gaan en daar met de bejaarden te praten. Zodra mijn opa of oma in het zorgtehuis zit, denk ik dat ik ook wel een paar uur in de maand vrij kan maken.
Ook voor de mensen die daar werken niks dan respect. Zwaar werk tegen een heel slecht salaris, ik zou het niet willen. Ook al wordt de zorg er nog onbetaalbaarder door: het salaris voor verpleegsters moet echt omhoog.
Wc-kip | 19-08-13 | 12:19 |
Persoonlijk heb ik de idee dat er een oververtegenwoordiging van PvdA, D'66, CDA en Groenlinks in deze kringen te vinden is. Net als bij "sociale" woningbouwverenigingen.
@Kotsende lama | 19-08-13 | 12:30 | + 1
Helemaal correct... het is echter andere koek als je het gaat verplichten....
An sich niks mis met mantelzorg, maar dan moet de mogelijkheid en kennis wel aanwezig zijn.
@De echte Stolwijker | 19-08-13 | 12:24
En als de overheid zegt dat het je morele plicht is om meer belasting te betalen dan noodzakelijk is? Of af en toe de vuilniscontainers zelf weg te brengen naar de stort?
En hoe zit het met de oudjes die geen kinderen hebben?
Vragen, vragen.
Ik vraag me af waar zo'n gast terecht komt als ie zelf aan de zorg toe is... zal wel zo'n peperdure prive instelling worden..
De man kan elke maand een VW Polo bijzetten in zijn garage. De verpleegsters kunnen zich na 4 jaar noeste arbeid waarschijnlijk geen nieuwe veroorloven.
Maar de man heeft wel verantwoordelijkheden natuurlijk.
Hoe je het ook wendt of keert: dit krijg je wanneer het kapitalisme lees "marktwerking" z'n gang laat gaan in de zorg,de woningcorporaties en in zekere zin ook het onderwijs en banken.
Moraal van het verhaal: zaken die bedoeld zijn voor iedereen, "ten algemen nutte" oftewel "nutsvoorzieningen" zoals dat vroeger heette, moet je niet aan cowboys en graaiers overlaten. Dan krijg je wildgroei van o.a. designkantoren en graaiers die de dienst uitmaken met alle bekende gevolgen van dien.
Hey GeenStijl, doe eens mirror maken voor de SchandPDF uit ZorgGraaiTop50. Deze staat namelijk op een 401 Access Denied.
@kotsende lama
kent u het kwadrant van eisenhouwer? linksonderin: niet urgent/niet belangrijk oftewel: delusion. al die dingen die opnoemt zijn volstrekt onbelangrijk, onnuttig en zonder enige urgentie. in het leven geroepen door de baantjescaroussel om simpele dingen te compliceren zodat boer&croon kan zeggen dat er een topfunctie met dito salaris is ontstaan. aanbestedingsregels voor geriatrisch zorg. lik mijn reet!
Nou nou Nanninga, ik zou eerder complimenten geven aan deze topbestuurder! Bedenk maar eens hoe het hem lukt om überhaupt handjes aan het bed te vinden, als hij ook nog zijn raad van bestuur, raad van toezicht, management controllers, financial controllers, facilitair managers, hoofden ICT, teamleiders, teamleideradviseurs, managementtrainees, inkoopconsultants, kwaliteitsfunctionarissen, arbodeskundigen, HR specialisten, Q&A officers, managers medical affairs, liaison officers, PA's, secretaresses en managementassistenten moet betalen.
He gatver. Wat een azijnstuk..
Of u regelt al u zorg zelf via Stichting Homecare. stichtinghomecare.nl/24-uurs-inwonende...
Eenvoudiger, goedkoper en beter...
@Smuts | 19-08-13 | 12:23
Wat 'De echte Stolwijker | 19-08-13 | 12:24' zegt:
Zorg is verzekerd en past binnen het budget, de verantwoordelijkheid voor aandacht en liefde houdt niet op zodra u uw moeder op de stoep van het verpleeghuis heeft gedumpt.
@ Nietvoordekat | 19-08-13 | 12:17
Ik bedoel ook met alle vergoedingen erbij he.
Dat is ver boven het normale loon.
Morele chantage, ze zijn er dol op in die tehuizen, weet ik uit ervaring.
Maar we moeten vooral meer managers aanstellen en minder mensen die het werk echt doen.
Niet alleen in de zorg.
Kotsende lama | 19-08-13 | 12:25 | + 0 -
Alles wat je noemt is gecreëerd door de privatisering van de zorg en heeft geen toegevoegde waarde. Die graaiert zit zijn door hem en de zijnen gecreëerd monsterum te voeden en daarvan rijk te worden
@Aantastelijk | 19-08-13 | 12:15
En dus geef je zo de bestuurder zijn zin en zet je normaal betaald personeel in de zorg onder druk om voor nog minder geld harder te werken of ook werkloos thuis te gaan zitten en via de achterdeur terug te komen. Op kosten van de belastingbetaler. Heb je door wat een slecht idee dat is?
@ProAsfalt | 19-08-13 | 12:18
Die 2 verpleegsterjaarsalarissen ging alleen maar over de auto. Of dacht jij dat een verpleegster 54.000 per jaar verdiende.
Ja, verdienen wel maar ze krijgt het echt niet.
@ProAsfalt | 19-08-13 | 12:19
Slavernij is een vorm van onvrijwillige dienst waarin een persoon wordt behandeld als het eigendom van een ander persoon. Dus als je het heel ruim ziet zou je dat inderdaad slavernij kunnen noemen, al is de uitkeringsgerechtigde natuurlijk niet echt bezit. Maar dan zou je een bijstandsuitkeringgerechtigde ook bedelaar kunnen noemen. En soms zelfs panhandler.
49 | 19-08-13 | 12:13
Weet u iets van het proces van zorginkoop door zorgkantoren? Heeft u enig besef van aanbesteden in de WMO? Kunt u überhaupt het verschil tussen verschillende aanbestedingsmodellen, ook in relatie tot mededingingsrechtelijke aspecten? Heeft u verstand van kwaliteitsverantwoording t.a.v. IGZ? Overheveling geriatrische revalidatie misschien? Heeft u kaas gegeten van discussies over impairment en vastgoedwaarderingsstukken? Of is best besturen van een zorgclubje toch iets moeilijker dan u denkt? Ik ben zelf geen zorgbestuurder, maar weet wel wat er ongeveer bij komt kijken. En dat is meer dan dat u voor mogelijk houdt.
Heel primair en slecht geïnformeerd dit keer, deze verontwaardiging.
.
Het gaat niet om zorgtaken, het gaat om welzijnstaken zoals wandelen, koffie schenken of een praatje maken. Dat doe je ook bij oma als die nog thuis woont. Ik zie echt niet in waarom ook die doodnormale bezigheden moeten worden uitbesteed aan professionals en derhalve moeten worden vergoed door de premiebetaler. We zijn verzekerd voor ziekte en gebrek, niet voor doodgewone naastenliefde en aandacht.
.
Maar goed, het kost u geen moeite om mee te huilen met de wolven in het bos. Het zal de heersende cultuur van luiheid en gebrek aan verantwoordelijkheidsbesef wel zijn. Dan komt het natuurlijk verdomd goed uit als de bedenker ervan tot de zorggraaiers behoort.
@Kotsende lama | 19-08-13 | 12:15
Waarom zou je daarvoor een bovenmodaal aantal uren moeten werken? Als dat blijkbaar nodig is ben je incompetent omdat je het niet in een normaal aantal uren af kan, of heb je niet genoeg/niet de goede ondergeschikten (dus dan ben je ook incompetent omdat je dat niet goed geregeled hebt).
Dat je meer zou moeten kunnen zou kunnen. Helaas is het smijten met grote sommen loon geen garantie dat de mensen die iets kunnen ook daadwerkelijk die functie uitoefenen.
Tenslotte: het werk goed doen? Lijkt me niet als hij zijn budget blijkbaar niet rondkrijgt en onbetaalde hulp wil inschakelen.
@von Amsberg | 19-08-13 | 12:14 |
Daarom heb ik het over het algemeen ook niet op mannen in pakken.
@Claude Jacque | 19-08-13 | 12:16
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het Jeroen van den Oever ook niet gaat lukken.
Zorgbestuurders: Opschieten en doodhangen!
Wat een hond. Nederland is ziek. Lijkt wel zo'n type van als ze geen brood hebben, kunnen ze toch taart eten
Moge hij het zelfde lot ondergaan als degene die in de 18e eeuw bovenstaande uitspraak deed
@Kotsende lama | 19-08-13 | 12:15
Rutte bestuurt een land met een bruto omzet van 550 miljard. Me dunkt dat er voor een zorgbaasje geen enkele rechtvaardiging is om meer dan onze MP te verdienen.
@ Che_cuevara | 19-08-13 | 12:13
Absoluut. Ronduit bespottelijk natuurlijk.
Maar sinds ik die knakker van een woningcoöperatie in een Maserati mét chauffeur voorbij zag tuffen, kijk ik nergens meer van op. Hooguit voel ik mijn bloeddruk stuwen.
Jeroen van den Oever is tuig van de riggel.
@Kotsende lama | 19-08-13 | 12:15
Meneer bestuurd een zorginstelling, die heeft echt geen honderden miljoenen aan omzet.
Maar als je de hele zorg bedoeld, ze hebben geen omzet, ze worden gefinancierd uit belastinggeld. En als ze dat wat beter zouden doen koste dat geen honderden miljoenen.
@Che_cuevara | 19-08-13 | 11:59 |
Slavenij was afgeschaft maar is weer heringevoerd.
Bij een bijstanduitkering wordt men te werk gesteld.
En dat zijn precies de werkzaamheden die je nodig hebt om naar een reguliere baan door te stromen zo stelt de overheid.
www.zorgvisie.nl/Financien/Verdieping/...
Ik denk dat de beste man zelf al een paar decennia VVD stemt. Geen idee waarom eigenlijk...
Voor de 4 uur in de maand krijg je dan korting op wat betaald moet worden elke maand?, dat zou nog wel zo eerlijk zijn..
@Aantastelijk | 19-08-13 | 12:15 | + 0
Dat wil dat graaierstuig maar al te graag; werknemers door de staat betaald en dus nog meer om te graaien.
2 verpleegsterjaarsalarissen?
Maak daar maar 4 van. 5 als gij de wagen van E 50000 ook nog eens meetelt.
Weer een klein stapje op weg naar volledige slavernij van de hardwerkende belastingbetalende burger. Nog even en we moeten betalen om te mogen werken.
Binnen tien jaar zijn deze mannen een afgeschermde buurt nodig, en een wagen met wat dikker glas. Want tegen die tijd zijn we weer net zo ver als de meeste beschavingen in de deze wereld.
@cobie | 19-08-13 | 12:13
Ik ben normaal de laatste om op te komen voor de Tweede Kamer, maar te veel verdienen ze daar echt niet. TK-lid is een zware baan, en de meeste mensen die daar zitten, zouden in het bedrijfsleven meer kunnen verdienen.
De wachtgeldregeling daarentegen mag wel opgeheven worden.
"Het is zonneklaar dat de meeste mensen er geen moeite mee hebben als we zeggen dat het de gewoonte is maximaal een ton per jaar binnen te harken als zorgdirecteur", zegt Vierstroom-adviseur #49.
We zijn ver afgegleden in dit land. Zum kotzen.
De arrogantie dat zo iemand denkt dat hij hier überhaupt mee weg kan komen. Graaiers zijn alle schaamte al lang voorbij.
Eventjes een kwoot gepakt van onze kameraden bij joop.nl:
''Volgens Vierstroom bestuurder Jeroen van den Oever is het verkeerd dat de zorg voor zieken en hulpbehoevenden volledig in handen wordt gelegd van professionals. Vierstroom draagt zorg voor zo'n duizend hulpbehoevenden. Volgens hem zorgt juist de bijdrage van de vrijwilligers voor 'een blos op de wangen'. De familie en vrienden moeten mininaal vier uur per maand een bijdrage leveren. Uit een enquête die de instelling hield in de sociale en familiekring van bewoners zou blijken dat tachtig procent van de betrokkenen positief is, twintig procent is 'niet enthousiast' of ronduit negatief.''
Leest u even goed? Jeroen vindt het VERKEERD dat de zorg in handen is van professionals.
En hij denkt dat mensen er 'een blod op de wangen' krijgen, de enige die dat krijgt is hijzelf, tegerlijkertijd met een loeiharde fallus als hij ziet hoeveel geld hij in zijn eigen zak kan steken.
Laten we wel wezen.. als je de capaciteit hebt om mensen 4000 uur per maand er van te kunnen overtuigen gratis voor je te laten werken ben je wel een held.. Mij is het nog nooit gelukt.
Dat mantelzorgen gaat nog eens heel groot worden.
"Je kan een probleem niet oplossen met dezelfde manier van denken als waaruit het is ontstaan" (Albert Einstein)
Deze meneer bestuurt een organisatie met waar een met een omzet van enkele honderden miljoenen, die werk biedt een een paar-duizend mensen. Daarvoor moet je echt wel wat kunnen en een bovenmodaal aantal uren werken. Mag deze meneer daarvoor ruim 2 ton verdienen als hij dit werk goed doet? Wat schuift een bestuursfunctie bij Geenstijl/Powned/de Telegraaf eigenlijk?
Er zijn momenteel veel werklozen. Ik begrijp nog steeds niet waarom deze mensen niet verplicht kunnen worden om minimaal 1 dag in de week gewoon te gaan werken bij een zorginstelling als vrijwilliger. Om maar een voorbeeld te noemen.
Hoeven de werklozen ook niet de hele dag thuis te zitten. Iedereen blij :)
Ik doe een moreel appèl op Jeroen van den Oever om 4 uur per dagdeel zijn bek te houden.
Van buiten een prachtig streepjespak met passende das, maar van binnen IN en IN VERROT.
De tk leden hebben nu hun welverdiende vakantie gehad *kuch*
Nu is het tijd om hún salarissen baar beneden te nivileren.
Oh ja een een paar uurtjes voor nop werken in de verzorgingstehuis.
100.000 euro lijkt me een prima beloning voor een functie als die van de heer Van den Oever. Hij is in loondienst zonder buitenmatig risico en met reguliere pensioenopbouw. Zo'n zorgclupje leiden vergt verder ook geen bijzondere competenties die meer salaris zouden kunnen rechtvaardigen. Lijkt mij dat er dus wel 3,5 extra verpleegsters kunnen worden ingehuurd. Ja Oevertje, dit mag je lezen als een moreel appel.
@Pa Cartwright | 19-08-13 | 12:12
Maar dat salaris is dus ook buitenproportioneel.
Zelf doe ik ook altijd extra dingen om ouderen te helpen.
Als ze er te lang over doen om over te steken, geef ik ze een schop onder die luie kont van ze.
En maar klagen dat ze het zo zwaar hadden tussen '40 - '45.
Dat geklaag altijd.
@ Che_cuevara | 19-08-13 | 12:08
In proportie tot zijn salaris mijns inziens niet.
ziekenfonds is geen ziekenfonds meer maar een geld fabriek.
VGZ is als Stichting Volksgezondheidszorg opgericht in Nijmegen, in 1948. VGZ was een zogenaamde bovenbouwmaatschappij: een particuliere ziektekostenverzekeraar die door ziekenfondsen was opgericht. Een bovenbouwmaatschappij was bedoeld om mensen, die wegens overschrijding van de loongrens niet langer ziekenfondsverzekerd konden blijven, te voorzien van een goede en betaalbare ziektekostenverzekering. VGZ heeft dus van oudsher een sociale achtergrond.
zijn doel voorbij geschoten.......
Vroeger werd je in een dwangbuis afgevoerd, tegenwoordig vang je voor hetzelfde geouwehoer 4 ton.
@Pa Cartwright | 19-08-13 | 12:04
de zaak? Dat is deels 'jouw' zaak Pa!
Well said Nanninga!
Zolang bestuurders en interimmanagers in de zorg miljoenen in de wacht slepen moeten zij niet aankomen met 'WIJ moeten bezuinigen' en 'WIJ moeten SAMEN alle zeilen bijzetten'. Net als landelijke,- en gemeentelijke politici overigens. Sodemieter op met die 'participatie-democratie'!
jeroen bokkelul: hoeren neuken, nooit meer werrekeh!
@kapotte_stofzuiger | 19-08-13 | 11:59
Meneer is echt geen hufter. Een hufter is iemand met een ruwe bolster, maar een blanke pit. Die klootviool met z'n salaris ruim boven de Balkenendenorm is eerder het tegenovergestelde: van buiten ziet 'ie er keurig uit, maar van binnen ziet hij er totaal geen bezwaar in dat met de helft van zijn salaris ook 4 voltijd verpleegsters betaald zouden kunnen worden.
@Pa Cartwright | 19-08-13 | 12:04
Een wagen van 57K voor een bestuurder van een "zaak" die met belastinggeld wordt betaald vind ik wel degelijk buitenproportioneel.
Opzich klopt de naam wel, het welzijn van uw (groot)ouders zal hun inderdaad een zorg zijn.
Ik heb daar geen familie in dat huis, maar ik wil de taken van Jeroen van den Oever wel even voor 4 uur per maand overnemen, en wil die eens een keer een maand met vakantie naar zijn 2e villa in Portugal, wil ik het ook wel een hele maand doen.
Wat zal ik me rijk graaien.
Ga eens lopen in plaats van je te verplaatsen in een door de belastingbetaler bij elkaar geharkte leasebak.... smerige graaiert!
Wat een smeerlap !!
Stel voor dat grote graaier himself 4 uur per week bejaarden gaat omdraaien.
En zo iemand heeft het over moraal?
Gvd wat een klootzak.
Namens mijn moeder die al 15 jaar in de thuiszorg werkt wens ik dhr. Van den Oever ongezien de tyfus, de vinkentering en de tropische kinkhoest.
Oh, en hij mag ook deaud, als extragraties bonus. Want daar houd hij wel van, bonussen.
of je haalt 4000 x 17,- van je eigen salaris af ( = 68000,-) en huurt daarmee 2 extra verpleegsters in om die basiszorg ook daadwerkelijk te leveren. Verdien je nog steeds een smak geld en lijk je zowaar een fatsoenlijk mens.
Ik ben echt niet te beroerd om mijn oma een spons bad te geven of ergens anders mee te helpen maar als ik dat moet doen zodat 1 of andere flapdrol 5 keer modaal kan verdienen weiger ik gewoon!
Is het doel van een verzorgingstehuis juist om de zorg uit handen te nemen?
Die graaier kan de familie ook 20 uur per maand verplicht te laten meewerken. Kan hij zelf vanwege de besparingen toch zelf zo'n miljoen per jaar gaan graaien.
Een wagen van de zaak van 57K vind ik niet buitenproportioneel.
Net gezien op Twitter: www.gewoon-nieuws.nl/2012/08/bestuurde...
Worden de vrijwilligers eerst nog gescreend of mag iedere freak daar bejaarden gaan wassen?
-weggejorist-
Geenstijl die een beroep doet op een morele verplichting, het moet niet gekker worden.
Meneer is een hufter eerste klasse
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/10/...
En sinds wanneer kan een zorginstelling familieleden iets verplichten?
En gaat de eigen bijdrage dan ook omlaag?
Ik dacht toch echt dat slavernij was afgeschaft.
REAGEER OOK