Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jeugdzorg ontvoert legaal kinderen bij moeder weg

kinderkidnap.jpegJa, Jeugdzorg, we blijven even bezig met jullie maffiapraktijken. Volgens kinderrechter Sonja de Pauw schrijven zeven op de tien gezinsvoogden rapporten die onbetrouwbaar zijn. Koppel dat aan het feit dat de rechter meestal het woord van de professional eerder gelooft dan het woord van de ouder(s) en u kunt zelf concluderen dat we hier te maken hebben met een potentiële faalBBQ waar een heel leger aan blunderaars van kan eten. Check die quote: "gezinsvoogden van Jeugdzorg presenteren meningen als feiten en kopiëren passages uit oude rapporten klakkeloos in nieuwe analyses, stellen betrokkenen. Veelal wordt geen bron van hun informatie genoemd." Het AD presenteert zelf het geval van Tamar, die haar zoontje maar eens per maand mag zien vanwege zwaar aangedikte rapporten van Jeugdzorg. Anders gezegd, Jeugdzorg is een maffiose instantie die kinderen legaal bij hun moeder vandaan ontvoert. Mensen die een kind hebben, weten wat een nachtmerriescenario dit moet zijn. Dat buiten je controle om mensen conclusies en analyses loslaten op je gezinssituatie, die niet kloppen, maar wel de aanleiding zijn voor een rechter om je kinderen weg te halen. Ergste ding ooit. We zitten zelf boven op de situatie met Ilja en zijn moeder, maar dit bewijst eens te meer dat het schering en inslag is bij Jeugdzorg. Allemaal idealistische, gehersenspoelde SPH-meisjes die coûte que coûte hun zogenaamd professionele gezinsvisies botvieren over de rug van onschuldige ouders. Geen idee hoor, maar misschien moet je het weghalen van jonge kinderen bij hun moeder pas als laatste redmiddel gebruiken. En niet lukraak op basis van foute meningen van arrogante Jeugdzorgtantes.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

anti corruptie | 19-08-13 | 01:22

jeugdzorg moet sws bungelen

Woeler | 18-08-13 | 22:52

-weggejorist-

anti corruptie | 18-08-13 | 19:53

-weggejorist en opgerot-

anti corruptie | 18-08-13 | 19:25

-weggejorist-

anti corruptie | 18-08-13 | 19:12

Afschaffen die Jeugdzorg. Laat ouders zelf hun kinderen maar opvoeden.

3*links=rechts | 18-08-13 | 10:07

Ah ja, die was ik nog vergeten in mijn rijtje van wat ik als chemisch afval beschouw: het jeugd'hulverleningstuig'. Weet u wat ook 'apart' is: 'rechters' die weten dat een rapport fout is er maar er toch van uit gaan, in plaats van een nieuw, en goed rapport, te eisen. 'rechters'.

BellaBella | 18-08-13 | 08:54

LOL een rechter die vermeld dat 7 op de tien rechters bewust geen recht spreken, zelfs weten dat ze werken met valselijk opgemaakte stukken.
Namen en rugnummers van die kindermishandelaars graag.

Sexpresso | 18-08-13 | 06:02

@goktrommelisttot | 17-08-13 | 19:27
Goed stuk trouwens. Of het een betrouwbare bron is weet ik ook niet, maar wel een heldere analyse en een zuivere focus op de kern van het probleem.

Gerd Hardleers | 17-08-13 | 19:54

@goktrommelisttot | 17-08-13 | 19:27
Aha, daar staat dat. Wat probeer je me duidelijk te maken nu?

Gerd Hardleers | 17-08-13 | 19:52

Gerd Hardleers | 17-08-13 | 19:12 : En dat is erbij gebaat dat, bijvoorbeeld in het geval van mishandeling, snel wordt ingegrepen en niet eindeloos wordt afgewacht tot onomstotelijk is vast komen staan dat er klappen vallen. nee ik ga niet nog een keer naar de volkskrant linken. maar daar staat dat. nieuwe url: www.binnenlandsbestuur.nl/sociaal/opin...
Weet niet of dat wel een betrouwbare bron is?

goktrommelisttot | 17-08-13 | 19:27

Buiten dat leveren zij ook kinderen aan het pedo-netwerk, als dat van ze gevraagd wordt. Niemand die lastige vragen stelt (behalve de ouders, die uiteraard niemand gelooft), het is de perfekte dekmantel. Wij leven in een ongelooflijk zieke wereld.

scootah rijdert | 17-08-13 | 19:12

@goktrommelisttot | 17-08-13 | 18:43
Waar staat dat?

Gerd Hardleers | 17-08-13 | 19:12

@goktrommelisttot | 17-08-13 | 18:41
Het klinkt gewoon een beetje belachelijk, 'men komt er mee weg' en 'jeugdzorg'. Heel erg vooringenomen in generaliserend. Ik snap wat je bedoelt, maar je stelt het zo verbeten, verwijtend en in het algemeen dat ik er alleen een beetje om moet lachen om eerlijk te zijn.
Wat zou mij het trouwens uitmaken of iets in de volkskrant of het AD staat? Weer zo'n sneer richting mij die echt totaal uit de lucht gegrepen is. Ben ik nou een socialist? Pfff. Ja, ik ben belerend.
Ik verbeter mensen graag als ze mij verkeerd begrijpen en daardoor allerlei rare veronderstellingen over mij doen, of doe althans graag een poging. Sommige mensen hebben echter zo'n ernorme plank voor hun kop dat ik ook al snel besef dat het kansloos is. Wat dat betreft ben ik echter nogal hardleers. Op hoop van zege dat iemand dan misschien alsnog begrijpt wat ik in eerste instantie bedoelde en snapt dat zijn aanvankelijke bejegening van mij werkelijk kant noch wal raakte.

Gerd Hardleers | 17-08-13 | 19:08

En daarnaast ben je een pietsje belerend, is je dat al opgevallen? Snap dat dan.

goktrommelisttot | 17-08-13 | 18:45

de angel zit in ¨BIJVOORBEELD mishandeling¨. bij mishandeling is iedereen het er over eens. Maar men doet dit dus bij meer zaken dan mishandeling.

goktrommelisttot | 17-08-13 | 18:43

Tot frustratie van benadeelde ouders, zeggen Bureau Jeugdzorg en de Raad voor de Kinderbescherming steevast niet aan waarheidsvinding te doen. Zij handelen uit belang van het kind. En dat is erbij gebaat dat, bijvoorbeeld in het geval van mishandeling, snel wordt ingegrepen en niet eindeloos wordt afgewacht tot onomstotelijk is vast komen staan dat er klappen vallen. Komt uit de volkskrant, toch hoogstaander dan het AD? Wat is hier ¨behoorlijk ongenuanceerd en gegeneraliseerd, gechargeerd en om heel eerlijk te zijn een beetje belachelijk¨ aan?

goktrommelisttot | 17-08-13 | 18:41

@goktrommelisttot | 17-08-13 | 18:22
Niet dat ik ooit eerder ergens insinueerde dat je jeugdzorg ongenuanceerd benaderde (mij wel overigens), nu je het zo zegt:
'En mocht. tegen de stroom in, blijken dat jeugdzorg er naast zat, dan komt men weg met ¨een noodsituatie, dan hebben we geen tijd om aan waarheidsvinding te doen¨'
Dat vind ik behoorlijk ongenuanceerd en gegeneraliseerd, gechargeerd en om heel eerlijk te zijn een beetje belachelijk.

Gerd Hardleers | 17-08-13 | 18:35

@goktrommelisttot | 17-08-13 | 18:22
Ik was al bang dat je dat zou gaan doen. Voor mij een teken dat het hoog tijd is te stoppen met jou te communiceren. Er blijft alleen telkens zoveel over om je duidelijk te maken. Ik heb nooit gezegd dat jij jeugdzorg ongenuanceerd benadert. Hoe kom je daar toch in vredesnaam bij? Ik reageer op jouw aantijgingen ten opzichte van mij, niet ten opzichte van jeugdzorg. Je doet een aantal onjuiste veronderstellingen over mij en legt mij woorden in de mond om die vervolgens aan te vallen, daar reageer ik allergisch op.
Over dat in de bres springen, dat doe ik niet zo maar he. Ik neem het op voor mensen die hier ten onrechte worden uitgemaakt voor jaloerse kinderloze vrouwen en kinderrovers, begint het al te dagen? Dat zij iets fout doet, ligt niet aan hun goede bedoelingen, maar aan het foute systeem. Die naar gezinsvoogden gegeneraliseerde persoonlijke aanvallen waren de reden dat ik in de bres sprong en de juiste schuldige aan te wijzen. Het is te makkelijk dan maar die gezinsvoogden voor viswijf te gaan uitmaken. Snap dat dan.

Gerd Hardleers | 17-08-13 | 18:31

Verder is geenstijl een vrij onhandig medium voor dit soort discussies. Bij voetbaltopics zal het me jeuken of iedereen elkaar uitmaakt voor neus/snor/lampie/julliemoetenallemaaldead/turkyiesbestfuckrest en dat soort spul. Ik persoonlijk vind dit een heftiger onderwerp

goktrommelisttot | 17-08-13 | 18:28

Jeugdzorg valt zwaar tegen. Zelf nu net een paar maanden klaar bij deze losers.
Toen ik 15 was heb ik veel gezeik gehad. Als kind van gescheiden ouders, kleinkind van een overleden favoriete oma heb ik veel foute dingen gedaan. Ook kwam dat door wat ik vroeger heb meegemaakt allemaal. Ik was te vroeg bewust van alles wat er om me heen gebeurde. En toen, 2012, 15 jaar. Intussen ookal een aantal gesprekken gehad bij ggz die bij mij de diagnose ADD stelde. Ik kwam zodoende bij Jeugdzorg terecht, door iets wat mn eigen fout was. Maar Jeugdzorg motiveerde me niet, of hielpen me niet.. Nee, integendeel, zij vertelde me dat alles mijn schuld was wat er om me heen gebeurde, maar uit huis zetten deden ze me gelukkig niet aan. Wel namen ze me mee naar een internaat en lieten me het daar zien. Jeugdzorg legde wel steeds alle problemen bij mij neer. Het zijn fuckers eerste klas, ken een hoop mensen met emotionele schade door hun toedoen. Op één dag is Jeugdzorg echt niet meer. Hun weten niet wat het beste is voor ouder en kind.

DamntasticKaboom | 17-08-13 | 18:26

Wat mij betreft moet je in de bres springen/je best doen om te zorgen dat er zo min mogelijk fouten gemaakt worden. Dat je ten strijde trekt tegen het systeem, prima. Maar dat je het opneemt voor mensen die door het systeem foute beslissingen nemen, is weer een stap verder. Je bent in mijn beleving aan het vergoeilijken. ¨ze doen heus hun best hoor¨ is geen excuus. En mensen die denken dat ze het goede doen, maar toch fout zitten, zijn het gevaarlijkst van al. Ze zijn in hun beleving met het goede bezig, en als iemand volgens zichzelf goed bezig is, ga diegene dan maar vertellen dat het anders zit. Daar komt het spreekwoord ook vandaan... En ja, ik ben bekend met het vele goede werk dat jeugdzorg doet. Net zoals bij de politie. Toch kom je bij de politie verder dan bij jeugdzorg bij misstanden,want jeugdzorg kan zich verschuilen achter ¨we doen niet aan waarheidsvinding¨. En doe nog eens aangeven waar ik jeugdzorg in zijn algemeenheid, in plaats van als zijnde in het bezit van ongezonde macht, ongenuanceerd benader?

goktrommelisttot | 17-08-13 | 18:22

@goktrommelisttot | 17-08-13 | 17:17
Ik spring in de bres voor mensen die het goed bedoelen maar verkeerd doen, naar mijn mening door het foute systeem. Jij gooit er dan 'de weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen' tegenaan. Goede bedoelingen zijn niet de vijand maar juist een vereiste voor iets goeds, het is dan ook eeuwig zonde als ze tot iets slechts leiden, gecorrumpeerd zijn.

Gerd Hardleers | 17-08-13 | 18:03

@goktrommelisttot | 17-08-13 | 17:17
De uitspraak van de kinderrechter is door geenstijl op ongeveer dezelfde manier uit zijn verband gerukt als jij doet met mijn opmerking. Ik maakte een punt over de dichtgemetselde bureaucratie van indicatiestelling, die ook kan leiden tot te laat ingrijpen.
Een boze ouder aan het woord in het AD: 'De kinderrechter verkiest vaak het woord van de professional boven dat van de ouder.'
Dat komt juist door de uitgebreide rapportage en indicatiestelling, het traject is zo formeel en volgens protocol zo afgesloten dat de kinderrechter vaak geen enkele keus heeft dan de beoordeling te volgen, ondanks de matige kwaliteit ervan. Dat de kinderrechter 'het woord van de professional' verkiest, is juist een symptoom van de overmatige protocol-indicaties die de menselijke maat inperken en verblinden. Het is niet dat ze die 'professionals' zo vertrouwen, ze zijn al vastgelegd door de structurele cumulatieve rapportage die blindelings vereist wordt en de leidraad vormt voor al het handelen van gezinsvoogden. Zij zitten klem tussen de indicaties en hun eigen rechtspositie: ongegrond ingrijpen is ontoelaatbaar, maar ook te laat ingrijpen kan tot afschuwelijke drama's leiden.
In de inleiding van het AD-stuk wordt gesteld dat kinderrechters de matige kwaliteit van de rapporten bevestigen, later stelt het AD dat volgens de Rotterdamse kinderrechter Sonja 7 op de 10 gezinsvoogden rapportages schrijven die onder de maat zijn. Geenstijl maakt daar vervolgens van dat de rapporten van de gezinsvoogden onbetrouwbaar zijn en een aantal reaguurders knalt daar vervolgens overheen met jaloerse kinderloze vrouwen en kinderrovers.
Ik verwijt het AD de lijn die zij volgen omdat ze daarmee de aandacht afleiden van de kern: hulpverleners zitten vast in een papiermolen, goedebedoelende maatschappelijk werkers worden uitvoerders van protocollen en uiteindelijk worden kinderen daar het slachtoffer van. Het probleem is dus niet dat gezinsvoogden jaloerse kinderrovers zijn, maar dat de manier van werken niet deugt. Dat was mijn punt, niet dat bureau jeugdzorg zo tof is. Ten opzichte van jou heb ik daarbij telkens in het begin van mijn stuk gereageerd op jouw aantijgingen die ik persoonlijk nogal misplaatst vond.

Gerd Hardleers | 17-08-13 | 17:57

Alleen mensen met kinderen die minimaal een half jaar van hen ontnomen zijn zouden dat werk mogen doen.

* | 17-08-13 | 17:50

@ hardleers. Nomen est omen, of is dat ook een verwensing? In dat geval : Sorry. Het staat in het AD, nee geen kwaliteitskrant misschien, maar mochten ze jokken dan zullen ze worden teruggefloten/rectificeren, neem ik aan? Ik heb tot op heden geen reden om aan het stuk in het AD te twijfelen. Mevrouw Gerlings lijkt me ook geen sensatiezoekster of zo. Please sent me a url met de context, waar het uit gerukt is. Verder blijf ik bij de stelling dat jeugdzorg, ongeacht haar goede of kwade bedoelingen, een zorgwekkende macht heeft die nauwelijks gecontroleerd wordt. ¨Een kinderrechter moet trouwens gewoon objectief de zaak beoordelen, dus dat zij meestal de gezinsvoogd volgen, wil zeggen dat de rapportage gewoon wél deugt¨. Dit was jouw opmerking. Het geval wil echter dat deze rapportages nogal eens NIET deugen. En mocht. tegen de stroom in, blijken dat jeugdzorg er naast zat, dan komt men weg met ¨een noodsituatie, dan hebben we geen tijd om aan waarheidsvinding te doen¨. maar zie nogmaals onderstaande url en vertel me of je dan nog steeds gelooft dat de rapportages gewoon wel deugen. www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/a...

goktrommelisttot | 17-08-13 | 17:17

@card | 17-08-13 | 17:01
Alleen Rowena niet meer.

Gerd Hardleers | 17-08-13 | 17:05

@card | 17-08-13 | 17:01
De familie Rikkers / Huisman kan daar over meepraten.

Gerd Hardleers | 17-08-13 | 17:04

Tip voor iedereen die met Jeugdzorg te maken krijgt:
"Schakel onmiddellijk een advocaat in die bij de gesprekken komt zitten, zo zorg je ervoor dat er geen onwaarheden vastgelegd kunnen worden en jeugdzorg is bang van advocaten, dan lopen hun fouten namelijk wel heel erg in de gaten en worden ze stevig vastgelegd."

card | 17-08-13 | 17:01

steefbeen | 17-08-13 | 14:53 |
pvda?? volgens mij meer een oud christelijke traditie. weet het wel zeker eigenlijk.

Kaosu | 17-08-13 | 16:53

@steefbeen | 17-08-13 | 16:32
Ja, maar criminelen horen natuurlijk eigenlijk niet bij Bureau Jeugdzorg thuis, daar hebben we als het goed is andere instanties voor. Wat ik ranzig vind, is dat ze die marokkaanse jongens bij uithuisplaatsing gewoon bij een oom en tante of andere familie neerzetten. Daarmee legitimeer je de ingroup-cultuur en de afscheiding die zij hanteren van de bredere Nederlandse samenleving. Op die manier los je natuurlijk niks op.
Dat jeugdzorg bang is voor marokkanen heeft daar niks mee te maken, bij agressieve gevallen halen ze gewoon de politie erbij. Dat heeft te maken met iets nog veel ergers: ze willen die mensen tegemoet komen, helpen naar hun eigen voorwaarden. Dáár mogen we niet mee akkoord gaan.

Gerd Hardleers | 17-08-13 | 16:52

@goktrommelisttot | 17-08-13 | 16:22
Owja, randdebiel is zeker geen diskwalificatie van rara. Hij is werkelijk zo van alle redelijk verstoken dat ik er eigenlijk niet eens meer op zou moeten reageren. Ik kan me alleen nogal ergeren aan zijn valse redeneertrant die mij (net als jij overigens) woorden in de mond legt en me vervolgens met die zelfverzonnen woorden te slim af denkt te zijn. Als je discussie wilt, reageer dan wel op wat ik zeg en niet op de blinde vlek in je eigen hoofd, alsjeblieft dankjewel. Met randdebiel blijf ik echt nog vrij vriendelijk hoor.

Gerd Hardleers | 17-08-13 | 16:46

@goktrommelisttot | 17-08-13 | 16:22
Ik ben hier niet als onderzoeker en ook niet om bureau jeugdzorg te verdedigen. Je hebt geen nieuwe bril nodig, je moet alleen wel leren begrijpend te lezen. Ik heb nergens gezegd dat jij wie dan ook hebt weggezet. Je begint gewoon van alles te roepen over wat ik zou hebben gezegd, ik corrigeer je door je duidelijk te maken dat ik slechts ageerde tegen de mijns inziens ongepaste verwensingen die gezinsvoogden naar het hoofd werden geslingerd. Op basis daarvan denk je te moeten veronderstellen dat ik voor jeugdzorg werk. Je stuk staat bol van de onjuiste veronderstellingen, je probeert me meerdere malen woorden in de mond te leggen en dat pik ik niet. Zo simpel is het.

Nog even over het artikel in het AD. Ik vind dat buitengewoon tendentieus en gebaseerd op tenminste twijfelachtige bronnen en nogal vrij gebruik (misbruik) daarvan om een punt te maken dat niet zou staan zonder valse argumenten. Het is niet zo dat 'kinderrechters' iets opmerken, 1 kinderrechter heeft hier iets over gezegd en dat is volledig uit z'n verband gerukt. Daarbij wordt gezinsvoogden verweten dat ze meningen presenteren als feiten, en dat is nou precies wat het AD in dat broddelwerkje aan de lopende band doet. Er worden argumenten gebruikt die helemaal geen argumenten zijn, zoals het overnemen van passages uit eerdere beoordelingen. Ik vond dat stukje zo dom dat ik me genoodzaakt voelde er iets van te zeggen.
Een aantal reacties hier is duidelijk gebaseerd op onbetrouwbare bronnen, onjuiste veronderstellingen en vooringenomenheid. Om op basis daarvan mensen weg te zetten als kinderloze kinderrovers vind ik werkelijk uitzonderlijk triest.

Gerd Hardleers | 17-08-13 | 16:41

-weggejorist-

steefbeen | 17-08-13 | 16:35

-weggejorist-

steefbeen | 17-08-13 | 16:32

[email protected] | 17-08-13 | 16:20
Ja, het is gewoon onzin, dus ik zal niet laten te zeggen dat het onzin is. Er moet natuurlijk wel eerst worden gesignaleerd dat er iets mis is, en dat gaat bij sommige bevolkingsgroepen nogal moeilijk vanwege de extreme ingroup-mentaliteit. Roma, nog zoiets. Als er bij een dergelijk gezin iets misgaat, komt de buitenwereld dat maar hoogst zelden te weten. Vaak gebeurt dat dan via school of de buurt. Wordt er toch iets gesignaleerd, dan wordt er wel degelijk ingegrepen, zo nodig met bijstand van de politie. Bureau Jeugdzorg onderneemt onder andere ook vaak actie voor meisjes die worden bedreigd met eerwraak. Er wordt als daar aanleiding toe wordt gevonden gewoon wél ingegrepen, ook bij marokkaanse gezinnen. Men is níet te bang in te grijpen, althans met ondersteuning van politie. Wat jij zegt is gewoon te kort door de bocht.

Gerd Hardleers | 17-08-13 | 16:28

het beste wat je kan doen is gelijk met geweld dreigen en het gebruiken. Ik heb het niet gedaan (15 jaar geleden) en er dagelijks nog steeds spijt van.
Jeugdzorg is geen haar beter dan de Argentijnse Gunta. (godwin ontweken).

watergeus | 17-08-13 | 16:23

@ hardleers: Met alle respect, in je post doe je ook nogal aan negatieve kwalificaties (Jij en die randdebiel rara). Best wel slordig voor een onderzoeker. Natuurlijk staat het je vrij om me af te serveren als iemand die terug moet naar de basisschool, maar het maakt je punt niet sterker. In mijn beleving heb ik geen gezinsvoogden weggezet als ¨kinderloze kinderrovers¨. Kun je aangeven waar ik dat deed? Misschien heb ik een nieuw brilletje nodig, ik kan het namelijk niet vinden. Je ageert tegen bureaucratie. Good for you, en hoogstwaarschijnlijk nog corect ook. Maar het gemier hier begon met je post Gerd Hardleers | 17-08-13 | 13:07 | ¨Een kinderrechter moet trouwens gewoon objectief de zaak beoordelen, dus dat zij meestal de gezinsvoogd volgen, wil zeggen dat de rapportage gewoon wél deugt.¨. De essentie van het artikel is toch juist dat de rapportages niet deugen, en dat kinderrechters dit ook opmerken? correct me if I´m wrong

goktrommelisttot | 17-08-13 | 16:22

-weggejorist-

steefbeen | 17-08-13 | 16:20

@steefbeen | 17-08-13 | 14:59
Nee, niet waar. Pertinent onwaar zelfs. Totaal van de pot gerukte onzin.

Gerd Hardleers | 17-08-13 | 16:10

@goktrommelisttot | 17-08-13
Nog zo'n simpel gekkie. Leer toch lezen man. Ik reageer op de reacties hier en de zielige verwensingen die hier even gegeneraliseerd worden naar alle gezinsvoogden. Er is heel veel structureel mis in de bureaucratische moloch die bureau jeugdzorg heet, maar om gezinsvoogden weg te zetten als kinderloze kinderrovers vind ik simpel, dom, te kort door de bocht, afdoen aan de discussie en volstrekt onzinnig en nutteloos, dat maakt iedere vorm van oplossing of argumentatie bij voorbaat kansloos. Kansloos zoals die reacties op zichzelf ook al zijn.
Nee, ik werk niet in de jeugdzorg, ik ben onderzoeker en erger me de ziekte aan de stuitende domheid die hier nu en dan schaamteloos wordt geëtaleerd. Jij en die randdebiel van een rara doen er nog een schepje bovenop. Terug naar de basisschool, om begrijpend te leren lezen. Ook nutteloos wat ik hier doe, want je snapt er waarschijnlijk toch de ballen van.

Gerd Hardleers | 17-08-13 | 16:07

@rara | 17-08-13 | 13:47
Je leest niet eens wat ik zeg hè, je reageert helemaal niet op wat ik zeg. Je reageert zelfs op iets wat ik helemaal niet zeg, en daar trek ik de grens.
'Fouten benoemen is stemmingmakerij', maak jij van mijn reactie. Ik zeg juist letterlijk dat er moet worden gekeken naar knelpunten, dat fouten dus moeten worden benoemd. Ik ageer tegen niets anders dan het wegzetten van gezinsvoogden als kinderloze jaloerse kinderrovers, zoals sommige mensen hier doen. Kun jij eigenlijk wel lezen?

Gerd Hardleers | 17-08-13 | 16:01

-weggejorist-

steefbeen | 17-08-13 | 14:59

-weggejorist-

steefbeen | 17-08-13 | 14:53

Pontius Vulgaris | 17-08-13 | 14:13 |
Dat zou je graag willen, maar nog afgezien van het idee dat eigenrichting een glibberig pad is, komt ook dat in het dossier en sta je bij de volgende rechtzaak nog minder sterk als je jeugdzorg verbouwt. En mocht je toch jezelf niet in de hand hebben en fysiek worden, dan schreeuwt heel Nederland, GS incluis: van onze hulpverleners blijf je af!

goktrommelisttot | 17-08-13 | 14:34

in Finland en in Zweden spelen momenteel precies dezelfde dingen. Ik weet niet wat jeugdzorg aan het doen is in al die linkse landen....
Hier een interview met Fin's slachtoffer: www.redicecreations.com/radio/2013/08/... (Zie: Download Hour 1) mp3 / audio

Homefront | 17-08-13 | 14:21

Wat ik persoonlijk nooit zo begrijp is dat er eigenlijk nooit melding wordt gemaakt van een ouder bij wie de stoppen doorslaan na dit soort geïnstitutionaliseerd misbruik en de hele boel bij Jeugdzorg eens flink kort en klein slaat. Wanneer een brave vader mijn hulp hiervoor nodig heeft, help ik meer dan graag!

Pontius Vulgaris | 17-08-13 | 14:13

Beste Gert Hardleers, bent u aan het trollen of werkt u voor jeugdzorg? gezien de kwaliteit van uw redenatie denk ik het tweede. ¨goedbedoelende mensen¨? De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen. Dat iemand iets goed bedoelt zegt niet zo veel. Ik heb ooit het argument van een gezinsvoogd mogen horen ¨wij zijn professionals¨... Dat is in mijn beleving een argument dat niet getuigt van kritiek ten aanzien van de eigen organisatie. Maar volgens u is het allemaal goedbedoeld, en in het belang van het kind, en wie het niet eens is met jeugdzorg, zal zelf wel wat fout gedaan hebben in plaats van deze goedbedoelende professionals, die nu op een gemene AD-niveau-stemmingmakers-manier worden weggezet. En de groeten aan zonderboezem, met wie ik het meestal wel eens ben, maar nu even niet

goktrommelisttot | 17-08-13 | 14:02

Verder, ook hierboven al door anderen vermeld: jeugdzorg is vrijwel ontastbaar en hoeft zich nauwelijks te verantwoorden voor gemaakte fouten. ¨Wij doen niet aan waarheidsvinding¨. Dat is nogal heftig, voor een organisatie die dermate veel macht heeft. U zult mogelijk zeggen: de kinderrechter bepaalt, niet jeugdzorg. Maar als dan gesteld wordt door die rechters zelf dat ze vrijwel altijd jeugdzorg volgen...
www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/a...

goktrommelisttot | 17-08-13 | 13:54

Meer uithuisplaatsingen is meer subsidie, cirkeltje rond.
Ben benieuwd naar de juridische kosten van die club.

croque monsieur | 17-08-13 | 13:48

@Gerd Hardleers | 17-08-13 | 13:45
Fouten benoemen is stemmingmakerij. Juist. Vindt u het erg als ik daar niet eens op in ga?

rara | 17-08-13 | 13:47

@rara | 17-08-13 | 13:27
Inderdaad, je kijkt naar de knelpunten, je gaat dus niet goedbedoelende mensen wegzetten als jaloerse kinderrovers, dat is niks anders dan stemmingmakerij.

Gerd Hardleers | 17-08-13 | 13:45


Parel van het Zuiden | 17-08-13 | 13:42 |
Ja dat Moet ik weten..:-)

irma zonderboezem | 17-08-13 | 13:45

Ik ken Jeugdzorg en haar voorlopers al een jaar of 35 en ik ben zelden een constructief besluit tegen gekomen. Ik herinner me een gezin waar het dermate mis liep dat de kinderen elders ondergebracht zouden worden. Tot dat de vader onderwijzer bleek te zijn en de RK kerk samen met de gemeente besloot één van de drie kinderen uit huis te plaatsen om zo het probleem van de ouders in "... een moeilijk kind ..." te veranderen. Het pedagogisch onvermogen van de onderwijzer zou anders zo'n impact op de gemeenschap hebben... Twee jaar geleden nog eens onderzocht hoe het met de kids is afgelopen: één zelfmoord, één chronische klant psychiatrie en één emigratie.
Was het maar een incident.

Rogier Haringpakker | 17-08-13 | 13:45

@irma zonderboezem | 17-08-13 | 13:32 |

Ik schrijf altijd in de "u" -vorm. Weet u best ;)

Parel van het Zuiden | 17-08-13 | 13:42

@ de grootste leugen die altijd geroepen wordt is IN HET BELANG VAN HET KIND het betekent letterlijk: het maakt niet uit wat u zegt of doet wij trekken ons niks aan van de feiten en de rechter doet toch wat hem voorstellen .
mrkey | 17-08-13 | 12:00 | + 6 -
100% mee eens. Men kan niets inbrengen tegen het argument ¨In het belang van het kind¨, en wat het belang van het kind is, wordt door jeugdzorg bepaald. Daarnaast speelt er ook zeker de eerder hierboven opgemerkte tunnelvisie een rol: Jeugdzorg maakt een zekere keuze en zal daar niet op terug komen. Al was het maar om niet te hoeven toegeven dat men eerder een verkeerde keuze heeft gemaakt. Het AKJ (klachtencommissie over jeugdzorg) doet zeker zijn best misstanden aan te pakken, maar is een papieren tijger. Je krijgt je gelijk, jeugdzorg wordt gedwongen een soort excuses aan te bieden, en gaat doodleuk op dezelfde manier verder. Mensen hierboven die stellen dat ¨normale ouders¨ nooit met jeugdzorg te maken hebben: Wacht maar totdat u met een wraakgierige of knettergekke ex-partner te maken krijgt. Ik gun dat niemand, voor de goede orde.

goktrommelisttot | 17-08-13 | 13:35

Ja, eerst mag het allemaal niets kosten. Dus moeten ze net afgestudeerde pubers tegen een hongerloontje uit de schoolbanken graaien om rond te komen met je budgetten (maar niet te veel, zo'n jonge krachtige meid kan best een caseload van 50 gezinnen aan). Vervolgens moet dat kind er maar voor zorgen dat er geen kids lens worden geslagen door ouders want dan bijt de media je hoofd af. Overleef je dit allemaal en heb je een paar jaar ervaring, dan zie je pas hoe fucked up de regelgeving in Nederland is waar je mee moet werken. Hoe verder? inzetten voor de veiligheid van het kind naar eigen inzicht? of regeltjes volgen en af en toe aan wat begrafenissen deelnemen ( maar dan wel in je vrije tijd want ja het is geen face to face contact meer te noemen en dan klopt je uur registratie niet. Ga de job zelf eens proberen, eens kijken hoe jij het er vanaf brengt. Nee, ik ben geen gefrustreerde ex jeugdzorg medewerker, gewoon iemand met ogen in mijn hoofd.

Paul3012 | 17-08-13 | 13:34

Parel van het Zuiden | 17-08-13 | 13:23 |
Ok, duidelijk
( ben van nature rustig , toch raak ik lichtelijk geïrriteerd door zinnen als ' u moet..... leren scheiden...)

irma zonderboezem | 17-08-13 | 13:32

@Gerd Hardleers | 17-08-13 | 13:25
Als je een organisatie wil verbeteren dan zal je de knelpunten naar boven moeten krijgen. Als je alleen maar kijkt naar de gevallen waarin het goed ging leer je te weinig over de werking van de organisatie als geheel. Vandaar de focus op de fouten van BJZ, die zijn er namelijk wel.

Over schrijnende domheid gesproken...

rara | 17-08-13 | 13:27

Dat gelul hier over die kinderloze types laat nog eens goed de schrijnende domheid zien die hier mettertijd steeds meer lijkt te gaan heersen in de reaguurderspanelen. Ook het terugkerend gezever over rapporten aandenken is je reinste flauwekul. De enige terecht kritiek die ik heb mogen ontwaren is dat gezinsvoogden maatschappelijk werkers zijn en in plaats van met signaleren en begeleiden 80% van hun tijd bezig zijn met iets waar ze niet voor zijn opgeleid, namelijk het schrijven van indicaties. Dat ze passages van een eerdere indicatie overnemen in de nieuwe versie is gewoon volstrekt logisch, als er geen reden is om een nieuw inzicht te presenteren dan doe je dat dus niet. Nogmaals, bureau jeugdzorg gaat niet zo maar kinderen uit huis plaatsen, daar gaat een heel traject aan vooraf en de zaak die bij de kinderrechter komt te liggen is dus zo solide dat deze weinig anders kan dan de uitgebreide rapportage volgen.
Die papiermolen is de vijand, niet het schrikbeeld wat hier geschapen wordt van een jaloerse kinderloze kinderrover.

Gerd Hardleers | 17-08-13 | 13:25

@irma zonderboezem | 17-08-13 | 12:06
"In Nederland ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is" geldt alleen in het strafrecht. De Belastingdienst bijvoorbeeld doet daar niet aan mee.

Zelf heb ik ook te maken gehad met het AMK, na een 'anonieme' melding door gebrouilleerde schoonfamilie. Gelukkig waren telefoontjes van het AMK naar huisarts en schooljuf voldoende om de melding als compleet waanzinnig terzijde te leggen, maar stel je voor wat er kan gebeuren als een van je kinderen kort ervoor een ongeluk in huis had gehad waarvoor een dokter nodig zou zijn geweest (en geloof me, peuters struikelen en vallen een paar keer per dag in hun enthousiasme). Dan hadden we gehangen omdat er een aanknopingspuntje is, hoe vaag dan ook. Bij jeugdzorg moet ook productie gedraaid worden...

Guido | 17-08-13 | 13:23

Jeugdzorg is een monopolist met te veel invloed en te weinig kwaliteit. Een dodelijke combinatie.

Boerenbrandtlul | 17-08-13 | 13:23

@irma zonderboezem | 17-08-13 | 13:07

U hoeft ook helemaal niets. Toch is het een waardevol advies.
.
Ik schrijf nergens dat ik denk dat u wil stellen dat BJZ perfect is. Ik schrijf dat u de huidige praktijk van BJZ verdedigt met het argument dat kinderbescherming nodig is. Dat is mijn inziens een totaal verkeerde redenering.
.
En opnieuw.. Iedereen mag op zijn achterste benen staan als BJZ faalt. Het gaat namelijk om nogal ingrijpende casi. De enige juiste reactie daarop van BJZ is verbeteren. De foute reactie daarop is evt. kritiek laten mee in een besluit over een specifiek geval. "we weten het niet zeker, maar laten we de kinderen maar wegnemen want godverhoede". Dat is simpelweg geen argument in zo'n geval.
.
Mijn punt in deze draad is juist de BJZ stelsematig aantoont dat zij niet in staat is te leren. Dat dit komt omdat BJZ verkeerd georganiseerd is, dat er de verkeerde mensen werken, en dat er geopereerd wordt op basis van verkeerde drijfveren en mentaliteit (angst voor kritiek o.a.). De punt is juist dat door haar krampachtige reflexen BJZ niet leert, niet verbetert..
.
Doet u verder een beetje rustig? Er was geenzins een denigrerende toon bedoeld. Ik probeer slechts scherp aan te geven dat ik het "wat" (noodzaak tot kinderen beschermen) een andere discussie vind als het "hoe" (de invulling van BJZ er aan geeft). Ik ben namelijk van mening dat die twee door elkaar halen niet zal leiden tot een verbetering in de huidige praktijk.

Parel van het Zuiden | 17-08-13 | 13:23

Lekker gevalletje van oorzaak en gevolg omdraaien weer. Want blijkbaar hebben de tokkie-ouders die niet in staat zijn hun kinderen normaal op te voeden, hun scheiding niet in een vechtscheiding te laten ontsporen of hun eigen kinderen in puin slaan nergens schuld aan, maar is het gewoon allemaal de schuld van jeugdzorg. En wat is op tijd bij de ouders weghalen eigenlijk, Quid? Als de romp reeds van het kinderhoofdje is gescheiden?

medusa324 | 17-08-13 | 13:21

Gerd Hardleers | 17-08-13 | 13:15 |
ze willen nu eenmaal graag zeuren, en ze moeten het doen met het beetje munitie die ze wordt aangereikt.
Brengt een beetje kleur in hun poepsaaie dag, vermoed ik.

Kaosu | 17-08-13 | 13:18

Tegenover de fouten van jeugdzorg staat een veelvoud van fouten van de ouders.
Logisch, er zijn veel meer ouders dan jeugdzorgen.

Koos Knak | 17-08-13 | 13:16

Wat een rare ideeën hebben sommige mensen hier trouwens, echt heel vreemd om te zien. Gebaseerd op niks dan totaal vooringenomen stellingname en volstrekt onbetrouwbare bronnen. Ja, en dat tendentieuze stukje in het AD waar meningen als feiten worden gepresenteerd en uitspraken van een kinderrechter uit z'n verband gerukt.

Gerd Hardleers | 17-08-13 | 13:15

@irma zonderboezem | 17-08-13 | 13:10
We benoemen de fouten van Jeugdzorg, als je daar al niet tegen kan zonder in een kramp te schieten...

rara | 17-08-13 | 13:14

irma zonderboezem | 17-08-13 | 13:07 | + 0 -

Goedzo Irma, pak hem.

Supermatthijs | 17-08-13 | 13:10

rara | 17-08-13 | 13:08 |
Rara... hoe zou dat nou komen? ...:-)

irma zonderboezem | 17-08-13 | 13:10

@Gerd Hardleers | 17-08-13 | 13:07 Daar zit een kern van waarheid in.

Not Muhammad | 17-08-13 | 13:09

Parel van het Zuiden | 17-08-13 | 13:05 |
ze doen ook wel eens goed werk hoor.
En het blijkt nu juist dat *rechters* hun werk niet goed doen

Kaosu | 17-08-13 | 13:09

@irma zonderboezem | 17-08-13 | 13:07
Jammer dat u steeds denkt te lezen dat we massaal tegen JZ zijn.

rara | 17-08-13 | 13:08


Parel van het Zuiden | 17-08-13 | 12:54 | + 0 -
Ik zeg nergens dat BJZ kritiek niet zou mogen krijgen en toch ook echt niet dat ze perfect zijn. ( Jammer dat u dat denkt te lezen) Alleen dat als er iets fout gaat dan staan veel reaguurders op hun achterste benen om te vertellen hoe fout BJZ het doet. Er werken mensen en die maken fouten. Daar kun je van leren naar mijn idee.

( en ik moet! Helemaal niks, met je denigrerende toontje)

irma zonderboezem | 17-08-13 | 13:07

Geenstijl doet lekker mee met de hetze. Goedkoop scoren natuurlijk, dus niet verwonderlijk. Heel goed trouwens die kritiek op het niveau van rapportage, dat zal zeker goede zaken doen voor de verdere bureaucratisering van de papiermolen. Leuk ook zo'n kinderrechter die doodleuk stelt dat gezinsvoogden onzin schrijven. Meningen als feiten presenteren, geenstijl heeft er een handje van, het AD doet het gewoon.
Die ouders zijn ook altijd zo'n lekker betrouwbare en objectieve bron, dan is het natuurlijk heel logisch om op basis van zo'n onafhankelijke getuigeverklaring de jeugdzorg een maffiapraktijk te noemen. Kom op zeg! Ik heb zelfs ooit op de radio een vrouw gehoord die 'wist' te vertellen dat gezinsvoogden een bonus krijgen als ze een kind uit huis plaatsen. Ouders zijn bereid ver te gaan in hun leugens en lasterpraat en het besmeuren van de jeugdzorg, alles om hun kind terug te krijgen natuurlijk. Daarom zit die jeugdzorg ook zo dichtgemetseld met indicatiestellingen. Die indicaties zijn zéker niet onbetrouwbaar en gebaseerd op een mening, dat is juist de grote ziekte van de jeugdzorg, minstens 80% van de tijd zijn gezinsvoogden bezig met indiceren.
Een kinderrechter moet trouwens gewoon objectief de zaak beoordelen, dus dat zij meestal de gezinsvoogd volgen, wil zeggen dat de rapportage gewoon wél deugt. De mening van een paar boze moeders zegt mij weinig. Natuurlijk is het vervelend als je kind uit huis wordt geplaatst, maar daar heb je het dan toch écht zelf naar gemaakt. Dat gebeurt NIET zo maar. Het uit huis plaatsen gebeurt door de aanhoudende hetze tegen gezinsvoogden en de daardoor onmisbaar geworden dichtgemetselde indicatiestelling zelfs eerder te laat of helemaal niet, met de gevolgen voor het kind. Daarom redeneert de gezinsvoogd binnen de smalle lijnen die overblijven tussen een beschadigd kind en schreeuwende ouders die de altijd objectieve media erbij slepen toch altijd in dienst van het kind, en dat is helaas niet altijd hetzelfde als dat van de ouder.

Gerd Hardleers | 17-08-13 | 13:07

@chiel_labiel | 17-08-13 | 12:48 |

En hoe lang bestaat BJZ (en voorgaande afkortingen) al?
.
Kunnen we uit dit gegeven alleen al niet concluderen dat BJZ als middel de doelstelling niet haalt?
.
Dat er iets structureel verkeerd gaat in de uitvoering?
.
En waarom kan BJZ haar eigen (gebrek aan) effectiviteit niet aantonen?
.
Soms is het middel erger dan de kwaal. Met BJZ hebben we volgens mij zo'n gevalletje aan het handje.
.
Ook voor u. U moet het "wat" leren scheiden van het "hoe"...

Parel van het Zuiden | 17-08-13 | 13:05

callmejustmac | 17-08-13 | 12:35 | + 1 -

Waar heb je het over. Het gaat niet om hoe je kinderen zijn (wel of niet makkelijk opvoedbaar) maar om je capaciteiten als ouder.
.
Als je al in CONTACT komt met Jeugdzorg, dan is dat een teken dat er iets niet goed gaat. Helemaal los van het feit of ze je kinderen weghalen of niet.

Captain Pervert | 17-08-13 | 13:04

@irma zonderboezem | 17-08-13 | 12:54
De ouders van 'zeilmeisje' zijn (naar mijn mening) prima ouders.

necrosis | 17-08-13 | 13:03

Weet je wie de kinderen ook massaal uit huis liet plaatsen?

rara | 17-08-13 | 13:02

@kate l. | 17-08-13 | 12:52
Soms kan je er niets aan doen dat JZ plotseling voor de deur staat. En dan heb je gelijk last van de fatsoensrakkers die vasthouden aan hun burgermansmoraal van 'geen rook zonder vuur', ik weet er alles van.

rara | 17-08-13 | 13:01

Kaas de Vies | 17-08-13 | 11:09 |
zie 'hulpverlenerssyndroom' .
Alle sph-meisjes die ik ken hebben er in meer of mindere mate last van; continue hun omgeving psychologiseren en afwijkingen aanpraten (maar ook bij zichzelf).

Kaosu | 17-08-13 | 12:55


chiel_labiel | 17-08-13 | 12:48 |
Precies, maar dat gaan die slecht opvoedende ouders natuurlijk niet toegeven.

irma zonderboezem | 17-08-13 | 12:54

@irma zonderboezem | 17-08-13 | 12:44 |

Die kritiek moet er ook zijn en BJZ moet zulke kritiek netjes ondergaan en ter harte nemen. Processen en besluitvorming aanpassen naar aanleiding daarvan. Maar nooit, werkelijk nooit, mag het voorkomen van kritiek een doel op zich worden.
.
Sowieso is er al iets mis als je bang bent voor kritiek, zeker als organisatie. Wat ik van u wil weten. Hoeveel BJZ-er's precies hebben hun leven geruineerd gezien door die kritiek? Nul komma nul volgens mij, want kritiek laat je kinderen niet verdwijnen in een ambtelijke molen, en er is geen BJZ-er ontslagen door die kritiek.
.
Natuurlijk gaat er een hoop mis in de maatschappij, maar dat rechtvaardigt nooit een verkeerd of niet conform de doelstelling opererende organisatie.
.
U moet het "wat" en het "hoe" leren scheiden....

Parel van het Zuiden | 17-08-13 | 12:54

@chiel_labiel | 17-08-13 | 12:48
Weet je ook welke groep er slecht opgevoed is...

Ing. eslapen | 17-08-13 | 12:53

rara | 17-08-13 | 12:02 | + 2 -
Zelfde meegemaakt in mijn omgeving, kennissen zijn door 2 verschillende partijen gemeld bij AMK, waarsch. n.a.v. conflict met een buurman. Wat een ellende. En BJZ hapt gewoon in een keer toe, heeft na veel gedoe een jaar later aangegeven dat ze een fout hebben gemaakt en excuses aangeboden. Maar dan sta je gemeld, word je op school met de nek aangekeken, want de intern begeleider lult ook graag over mensen en laat 'per ongeluk' wel eens iets los.
En intussen is hier verderop in de straat een 'dame' van 17 voor de 2e keer zwanger. Eerste kind woont bij haar ex en zijn moeder, haar nieuwe vriend zit alweer vast voor een overval. Tsja.

kate l. | 17-08-13 | 12:52

en dan die gezinsvoogden; als ze een 'nieuw' kind krijgen vooral geen dossiers lezen want: we willen het kind vooral blanco benaderen en helpen...

originelenick | 17-08-13 | 12:52

Dat wil niet zeggen dat er niks aan de hand is, kinderen worden niet uit huis geplaatst omdat moeders zweetvoeten heeft of omdat het koud is voor de tijd van het jaar.
Er is echt wel wat aan de hand, waarom denk je dat het zo'n kut bende is in Nederland? Omdat er slecht opgevoed wordt...

chiel_labiel | 17-08-13 | 12:48

Konden ze de pvda maar gewoon op deze manier weghalen.

KannieWaarZijn | 17-08-13 | 12:48

De oplossing is een centraal orgaan dat de geestelijke gezondheidszorg aanstuurt en overziet. De officiële hulpvraag, doorgaans afgegeven door de huisarts of maatschappelijk werk moet bij dit orgaan binnenkomen en vanuit die positie onderzocht en beoordeeld. Ten eerste creëer je hiermee een duidelijk aanwijsbaar en aansprakelijke instelling. Ten tweede is het makkelijker indien alle vakgebieden van de psychologie en psychiatrie onder een dak zitten. Vanuit daar kan worden gerapporteerd en eventuele vervolgstappen/behandeling worden aanbevolen, opgelegd en/of doorverwezen. Niet meer dat geklungel zoals nu.
Gaat er hoogst waarschijnlijk niet van komen. De zorginstellingen zijn eilandjes geregeerd door zonnekoningen.
Daar moet heel wat bestuurlijk geweld tegenaan om die instituten te integreren.

Not Muhammad | 17-08-13 | 12:46

Voorheen had ik veel gehoord over deze instanties en dacht ik vaak dat de mensen het er zelf naar gemaakt hadden. Tot ik er zelf mee te maken kreeg door middel van een echtscheiding waar kinderen bij betrokken zijn. 2 jaar verder en 20.000 euro lichter en niets maar dan ook niets opgeschoten. Als eerste zijn moeders heilig in dit land en hebben negen op de tien keer altijd gelijk. Het volgende en dat is heel belangrijk om te weten dat bij civiele zaken niet gekeken wordt naar waarheidsbevinding. Ik heb stapels documenten ingeleverd waar zwart op wit staat hoe de vork in de steel zit en er werd niets mee gedaan. Daarin tegen is het bij strafzaken bewijsmateriaal wel van belang om tot een oordeel te komen. Dus hier gaat al een manco met betrekking tot de rechtsgang. Het volgende punt is dat advocaten machtshonger hebben en het natuurlijk zo uitspelen dat de tegenpartij altijd slecht is. Of er nu kinderen in het spel zijn of niet boeit ze geen zier. Op vragen in de rechtszaal naar de advocaat van mijn ex dat er onderhand rust moet komen voor de kinderen werd me verteld dat ze de belangen behartigden van haar cliënt. Juist dus niet van de kinderen. De organisaties die zich bezighouden met de kinderen doen ook niet aan waarheidsbevinding. Het is het recht van de sterkste, kan je goed uit je woorden komen en goed manipuleren dan sta je sterk. Ben je daar niet goed in dan ben je aan de goden overgeleverd. En precies wat een reaguurder hier boven ook al beschreef, beter het complete dossier in een doos opbergen. Er komt een moment dat ook de kinderen willen weten hoe het in elkaar steekt en wat er is gebeurt.

Steen Geil | 17-08-13 | 12:45

@bruine kikker | 17-08-13 | 12:40 |

Jawel hoor. Bijvoorbeeld afgewezen hitsige of carrièrejagende vrouwen die beschikken over ingrijpende mandaten en instrumenten actief binnen een intransparante organisatie die niet kritisch en onafhankelijk getoetst wordt.
.
Geldt overigens ook voor mannen.....

Parel van het Zuiden | 17-08-13 | 12:44

In tegenstelling tot wat velen denken gaat het lang niet altijd om tokkies als jeugdzorg zich ermee bemoeit. Mijn buurman heeft een zeer goed lopend bedrijf, en is tien jaar geleden getrouwd met wat achteraf een golddigger bleek. De dame heeft toen het tweede kind 6 maand was haar koffers gepakt en vaders beschuldigd van mishandeling. Zonder enige vorm van onderzoek of weerwoord heeft jeugdzorg dit als vaststaand feit gerapporteerd.
Latere verklaringen van crèche, arts familie etc. werden 'per ongeluk' niet meegenomen in rechtszaak over voogdij en alimentatie.

@ rara 11:09
Gastouders die leven van de vergoeding die ze krijgen voor die kinderen willen deze natuurlijk niet kwijt.

koolteer | 17-08-13 | 12:44


Parel van het Zuiden | 17-08-13 | 12:32 |
Een perverse drijfveer?
Sorry hoor, maar de kritiek was toch niet vd lucht toen het meisje van Nulde gevonden werd? Of wel dan? Iemand moest er schuld aan hebben en dat was BJZ.
En je kunt er leuk een draai aan geven dat neemt niet weg dat BJZ heel erg nodig is.
Ik heb vroeger zelf gewerkt op een ZMOK school. Wat je daar zag dat ouders hun kinderen aandeden. Daar lusten de honden geen brood van. Linkse SPH meisjes of niet. Ze hadden het beter voor met die kinderen dan hun ouders ooit hadden gehad!
Maar dat ga je als ouder natuurlijk never nooit toegeven, of dacht jij van wel?

irma zonderboezem | 17-08-13 | 12:44

Ik voed mijn kinderen nog Oud-Testamentisch op:
"Indien ge uwe kinderen waarlijk liefheeft, spaart den roede niet".
En: " Indien uw oog U ene ergernis is, zoo rukke het uit, en indien Uw hand U verhindert, zo hakke denzelve af"

King of the Oneliner | 17-08-13 | 12:43

Bombadil 11.52: "Jeugdzorg is een stelletje kortzichtige meiden die, zodra ze wat tegengas krijgen, op wraak zinnen."
Niets is gevaarlijker dan een afgewezen hitsige of carrièrejagende vrouw.

bruine kikker | 17-08-13 | 12:40

@irma zonderboezem | 17-08-13 | 12:31
Fatsoensrakker.

rara | 17-08-13 | 12:39

Reaguren over Jeugdzorg blijkt totaal zinloos. Beter is 'organiseren' en collectieve acties. De oplossing zit slechts in waarheidsvinding en betere waarborgen voor schadebeperking. Het is m.i. tijd voor een collectief proefproces tegen BJZ of de Raad. Een plusje als je dit ook vindt.

knagend_realisme | 17-08-13 | 12:39

@irma zonderboezem | 17-08-13 | 12:16
Nee, waar het om gaat is dat er niet naar argumenten geluisterd word maar meteen de je-zal-wel-anti-vrouw-zijn kaart getrokken word.

sinar2 | 17-08-13 | 12:38

@irma zonderboezem | 17-08-13 | 12:26
Maar waarom kom je als ' brave ouder' dan uberhaupt in contact met jeugdzorg?

Jouw vraag, die ik gewoon beantwoordde. Sorry voor dat.

Verder:

i229.photobucket.com/albums/ee243/Rami...

rara | 17-08-13 | 12:35

Je mag pas in een autorijden met een rijbewijs, anders ben je een gevaar voor de samenleving. Om diezelfde reden zouden ze ook een neukbewijs moeten invoeren.
Captain Pervert | 17-08-13 | 11:56 | + -1 -

Ik vraag me af of je wel weet waar je over praat.

Ik heb 5 kinderen waarvan nummer 4 moeilijk te handhaven is en de andere 4 gewoon gemakkelijk in omgang zijn.
Leg mij maar is uit waarom nummer 4 anders is. Ik weet hoe ik daarmee om moet gaan......... Jij ook?

Ik wil hiermee zeggen dat je niet alles voor kunt zijn bij opvoeding.

callmejustmac | 17-08-13 | 12:35

@irma zonderboezem | 17-08-13 | 12:26 |

U schetst een voor een organisatie zeer perverse drijfveer. "Wij doen dingen omdat er anders eventueel moord en brand geschreeuwd wordt". Dat kan alleen maar leiden tot verkeerde beslissingen. Beslissingen die door het ingrijpende instrumentarium waarover BJZ beschikt tot verschrikkelijke misstanden leiden.
.
Tot nu toe heeft u dus een argument tegen BJZ aangeleverd. Even opnieuw proberen, Irma!

Parel van het Zuiden | 17-08-13 | 12:32

@irma zonderboezem | 17-08-13 | 12:19
En toch deed ze dat, omdat haar ouders het goed vonden en omdat het kon!

necrosis | 17-08-13 | 12:31


mrkey | 17-08-13 | 12:09 |
Inderdaad, nog nooit! ( triest hè? Ik lijk wel een fatsoenlijk mens)

irma zonderboezem | 17-08-13 | 12:31

Als je eenmaal in de molen zit is het verdomd lastig om er weer uit te komen. Zowel voor het kind als voor de ouder. Immers jouw kind zorgt op dat moment voor aardig wat werkgelegenheid. Verschrikkelijke goede bedoelingen maken het vaak van kwaad naar erger..

BramSlang | 17-08-13 | 12:27


rara | 17-08-13 | 12:09 |
Ja natuurlijk moet er naar de klacht gekeken worden.
Zou lekker zijn als dat niet gebeurde, dan riep iedereen moord en brand wegens nalatigheid.
Of herinner je je het meisje van Nulde niet meer?

irma zonderboezem | 17-08-13 | 12:26

Ik verloor de hoop in gerechtigheid toen een rechter na alle kanten gehoord te hebben oordeelde endat hij uitgesproken was zei jeugdzorg keihard: "U kunt wel oordelen rechter, maar wij van jeugdzorg doen het anders...." ik heb de gerechts politie zien binnenvallen zo kwaad schreeuwde die rechter toen tegen jeugdzorg. Moraal? Ze deden het ook al was de rechter kwaad en bij beroep oordeelde rechter weer TEGEN het besluit van jeugdzorg. 10 jaren later nog steeds deot jeugdzorg wat zij willen en ik stopte met dure rechtszaken die toch op niets eindigen want ik ben vader........ Alles in een album gestopt en wacht op een achtergrond want eens wil mijn kind weten wat en hoe dan kunnen ze lezen dat ik maar ook de rechterlijke macht machteloos was. En al die kabinetten die veranderen...? "maar wij als jeugdzorg....

willem10000 | 17-08-13 | 12:25

Maar weet BJZ meer schrijnende gevallen te voorkomen als dat zij creeërt? Maw is het middel erger dan de kwaal of niet?
.
Dat is de hamvraag. Het lijkt mij dat een organisatie met dit soort mandaat en instrumentarium dat desgevraagd elke dag weer opnieuw moet kunnen aantonen.
.
Above reproach... Alleen dan zou zoiets mogen bestaan. Op dit moment kan zoiets niet van BJZ gezegd worden, dus....

Parel van het Zuiden | 17-08-13 | 12:22


Che_cuevara | 17-08-13 | 12:03 |
Ahum, heel veel! Minderjarig kind hoort niet in een badkuip over de oceaan te dobberen.
Dat soort fratsen doe je maar als je 18 bent!

irma zonderboezem | 17-08-13 | 12:19

@irma zonderboezem | 17-08-13 | 12:06
'In Nederland ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is. '

Nee hoor, dan wordt het ineens een gevalletje 'interpretatie'.
En komt Kafka niet meer bij van het lachen.

Petrus Poortwachter | 17-08-13 | 12:16

sinar.11.57
'En niemand die er wat tegen doet want dan ben je al snel een oude zeur die iets tegen vrouwen zou hebben'
In jouw geval klopt dat dan aardig. Want vrouwen op een hoge positie moeten we niet willen hè ouwe SGP-er?

irma zonderboezem | 17-08-13 | 12:16

@Rik80073308 | 17-08-13 | 12:10
Na 82 reacties zeggen dat je het met 'een vorige schrijver' eens bent, het is een goedgevonden troll. Of stompzinnig, maak je keus.

rara | 17-08-13 | 12:12

BREAKING NEWS.
D66 grijpt genadeloos in. Een kamerlid uit hun fractie sprak niet mis te verstane woorden:"HET MOET BETER."
Er zal een onderzoek gedaan worden; over een half jaartje (of zo..) zijn
deze ten hemel schreiende toestanden dus écht voorbij!
Halleluja....

Theemutz | 17-08-13 | 12:12

Ik sluit mij aan bij een vorige schrijver. In Nederland worden overal diploma's voor gevraagd behalve voor het opvoeden van kinderen. Kinderen opvoeden lijkt me op de dag van vandaag een hele moeilijke opgave. Niet vreemd dat er zoveel hulpvragen voor kinderen zijn waarbij de ouders wel eens de oorzaak van de klachten kunnen zijn?? Het is echter oppassen met welke hulpverlener je in zee gaat.

Rik80073308 | 17-08-13 | 12:10

@irma zonderboezem | 17-08-13 | 12:06
Deze melding was niet terecht, en zelfs Jeugdzorg begreep dat. Helaas pas na een half jaar ellende voor ouders en kinderen. Want er moet natuurlijk wel naar de klacht gekeken worden.

Volgens Jeugdzorg ben je schuldig tot het tegendeel bewezen is.

rara | 17-08-13 | 12:09

Tsja, incompetentie en Pvda zijn synoniemen. Niets nieuws onder de zon.

HoogToontje | 17-08-13 | 12:09

in nederland ben je onschuldig totdat het tegendeel bewezen is jij bent nog nooit met de roverheid in aanraking gekomen zeker

mrkey | 17-08-13 | 12:09

Incompetentie heerst overal, in alle branches en ook binnen jeugdzorg. Overigens werkt die twee kanten op. Er worden ook gezinnen ongemoeid gelaten waar de kinderen al lang uit huis geplaatst hadden moeten worden.

Meer van Dit | 17-08-13 | 12:08

He, apart. Ik ken die hele instantie niet. Ook nooit wat mee te maken gehad. Kennelijk was daar nooit aanleiding toe.

roze_bril | 17-08-13 | 12:07

rara | 17-08-13 | 12:02 |
Ja en? Denk je dat alles maar voor waar wordt aangenomen wat een buurman zegt of zo ? Dat er geen onderzoek komt?
In Nederland ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

irma zonderboezem | 17-08-13 | 12:06

sjaakdeslinksesul | 17-08-13 | 11:52 | + 0 -

Dat was mijn punt ook geloof ik. Zo'n club zou niet nodig moeten zijn maar zolang ze dat wel is zal ze omstreden blijven. Geen enkele ouder zal het leuk vinden om te horen dat hij dingen niet goed doet.

Supermatthijs | 17-08-13 | 12:06

@irma zonderboezem | 17-08-13 | 11:51
Ahum, Zeilmeisje. Wat had jeugdzorg daar te zoeken?

Che_cuevara | 17-08-13 | 12:03

Fijnstoffer | 17-08-13 | 11:33 |
Dus je moet je maar laten chanteren door een 12 jarige die roept dat ze zelfmoord pleegt als ze haar zin niet krijgt?

irma zonderboezem | 17-08-13 | 12:02

@irma zonderboezem | 17-08-13 | 11:51
Zelf gezien: buren hebben ruzie, en 1 van de partijen doet een melding bij www.amk-nederland.nl/ om de buren te pesten.

rara | 17-08-13 | 12:02

de grootste leugen die altijd geroepen wordt is IN HET BELANG VAN HET KIND het betekend letterlijk het maakt niet uit wat u zegt of doet wij trekken ons niks aan van de feiten en de rechter doet toch wat hem voorstellen .

mrkey | 17-08-13 | 12:00

Een instantie die toestaat dat er Roma-zigeunerkinderen de hele nacht op straat rondzwerven en nooit naar school gaan en ondertussen de media opzoekt en zelfs naar het gerecht gaat omdat een vwo-scholiere, met toestemming van haar ouders, de wereld rond wil zeilen, sla ik niet al te hoog aan. Alleen dit voorbeeld al geeft de grenzeloze arrogantie van de Jeugdzorg-haantjes aan.
"Wij weten wat goed voor de kinderen is." Het sluit wel naadloos bij de mentaliteit van, vooral, linkse partijen aan die anderen zo graag op willen voeden, waarbij hun moraal en príncipes uiteraard maatgevend is.

spanarchist | 17-08-13 | 12:00

Veel SPH-ertjes en soortgelijk opgeleide typetjes lijken hun studie vaak te hebben gekozen als een soort van zelftherapie. M.a.w. de meerderheid spoort zelf niet helemaal.

Het grootste probleem met Jeugdzorg en dergelijke instanties is een totaal onvermogen om toe te geven dat ze ongelijk hebben. Men moet en zal gelijk krijgen desnoods over de ruggen van de kinderen heen. Medewerkers van Jeugdzorg worden overigens zelf ook onder druk gezet om dit te doen: een medewerker die tegenover de rechter toegeeft dat een ouder ondertussen goed meewerkt, zal op het matje geroepen worden bij zijn manager.

KropjeSla | 17-08-13 | 11:59

Is dit niet een symptoom wat je overal ziet? Ook in het bedrijfsleven heb je hele massa's huppelkutjes direct van het HBO die direct op sleutelposities terecht komen in het kader van meer-vrouwen-aan-de-top. En vanuit daar hun amateuristische schoolideetjes loslaten op een bedrijf. En niemand die er wat tegen doet want dan ben je al snel een oude zeur die iets tegen vrouwen zou hebben.

sinar2 | 17-08-13 | 11:57

SPH is natuurlijk ook een opleiding die iedere half-mongool met twee vingers in zijn neus kan halen........ verbaasd me niks dus.......

Hobbykip | 17-08-13 | 11:57

Misschien gaat er een keer wat mis, maar waar rook is is vuur. En waar jeugdzorg is, zijn tokkie ouders die er beter een knoop in hadden kunnen leggen.

Maar goed, iedereen mag zich voortplanten, ook degenen die amper bekwaam zijn voor zichzelf te zorgen. Je mag pas in een autorijden met een rijbewijs, anders ben je een gevaar voor de samenleving. Om diezelfde reden zouden ze ook een neukbewijs moeten invoeren.

Captain Pervert | 17-08-13 | 11:56

Een Stichting die je kind kan weghalen, Een stichting die kan eissen dat website geblokeerd worden...

Gek dat nog niemand een stichting: politie 2.0 gestart is .

primastofzuiger | 17-08-13 | 11:55

En als kinderen bezwijken aan de misplaatste moeder of vaderliefde aka kindermishandeling heeft jeugdzorg niet op tijd ingegrepen. K*tbaan jeugdzorg, niet de ouders hebben er een puinhoop van gemaakt, maar jij hebt de schuld want je hebt de puinhoop niet opgeruimd op een voor ieder acceptabele wijze. Ouders die hun scheiding leuk via de kinderen uitvechten en elkaar, al dan niet niet terecht, beschuldigen van incest, verkrachting mishandeling en wat je meer hebt. En dan doe je wat en gaat zo'n idioot als kwit er zich mee bemoeien, klaar ben je.

bijna_raak | 17-08-13 | 11:55

@irma zonderboezem | 17-08-13 | 11:51
Nou, bijvoorbeeld een simpele (V)echtscheiding waarbij één van de partijen iets laat vallen wat met kinderen te maken heeft.

Petrus Poortwachter | 17-08-13 | 11:54

Ton Plafond

Ik kan je maar 1 kuddo geven.
Denk er zelf even een paar nullen achter...

Frank Grasmaaier | 17-08-13 | 11:52

Jeugdzorg zijn een stelletje kortzichtige meiden die zelf nog maar amper droog zijn achter de oren en zodra ze wat tegengas krijgen gelijk over de rooie zijn en op wraak zinnen. Het is bij het criminele af wat zich daar afspeelt. Ze pretenderen voor het welzijn van het kind te zijn, maar ze interesseren zich alleen maar voor hun eigenbelang. "Maak geen ruzie met jeugdzorg" is mij eens gezegd.. Lees "spreek jeugdzorg niet tegen of je bent de sjaak".

Bombadil | 17-08-13 | 11:52

Supermatthijs | 17-08-13 | 11:20 |
Ik ken helemaal geen mensen die hun kinderen slecht opvoeden of bij de jeugdzorg langs moeten.

sjaakdeslinksesul | 17-08-13 | 11:52

Maar waarom kom je als ' brave ouder' dan uberhaupt in contact met jeugdzorg?
Dat vraag ik me dan toch af

irma zonderboezem | 17-08-13 | 11:51

@ProAsfalt | 17-08-13 | 11:49
Er is in heel dit land maar één overheidsorgaan wat goed werkt.
De Blauwe Brieven Brigade...

Petrus Poortwachter | 17-08-13 | 11:51

En dan nog wat.
BJZ zijn de BOA's van de psychologen.
Een agent zonder opleiding.
Een rechter zonder studie.
Oogkleppen.
Die zetten ze op een paard, zodat het dier niet afgeleidt wordt wat er van het overige verkeer deel neemt en alleen maar recht vooruit loopt. BJZ heeft geen flauw benul wat ze met hun verkeer veroorzaken.
Ben er klaar me.
Bij mij hebben ze nul komma nul aanzien.
Ben zelf in juli voor het eerst vader geworden.
Heb mijn zoon lief en mijn vrouw.
De GGD tipte dit onderwerp heel eventjes aan.
Had even kort samengevat hoe ik over deze uitbraakselinstantie dacht.
Heb nog nooit iemand met zulke grote ogen voor me gehad.
Realitycheck.

Frank Grasmaaier | 17-08-13 | 11:50

Als je dit zo leest is JeugdZorg in wezen nog slechter dan Justitie.
Het is overigens ook een gotspe dat de rechtelijke macht er ook mee in gaat.
Dit land glijdt steeds verder af.

ProAsfalt | 17-08-13 | 11:49

@Parel van het Zuiden | 17-08-13 | 11:40
Waarschijnlijk ben jij één van de weinigen.
Zelf heb ik (nog geen) kinderen maar als ik die had zou jeugdzorg wel van heel goeden huize moeten komen om aan mijn kinderen te komen.

Che_cuevara | 17-08-13 | 11:47

painfull1 | 17-08-13 | 11:11
Jij werkt dus voor Jeugdzorg. Kinderloze types, omdat ze niet met kinderen om kunnen gaan, en alles uit de boekjes halen. Niet wetende dat theorie en praktijk verschillen, waarbij je voor opvoeden geen exact handboek kun schrijven. De oncoloog heeft tenminste praktijkervaring en daarnaast voldoende ervaring. Jeugdzorg doet maar wat om zichzelf in stand te houden i.c.m. een enorme arrogantie, want ze maken geen fouten. Rapporten zijn immers gewillig.

Ton Plafond | 17-08-13 | 11:47

Ik kende iemand, Swim. Swim werd bij zijn overspannen moeder uit huis geplaatst in een pleeggezin. Een pleeggezin dat al zoveel loeders te verwerken had gehad dat Swim geen kans op rust had. Uiteindelijk met slaande ruzie is Swim gered van pleeggezin des wanhoops. Door zijn eigen moeder, uiteraard. Sindsdien voert moeders het credo: "De hulpverlening heeft geen belang bij het verlenen van echte hulp."

Ikweethetooknietmeer | 17-08-13 | 11:44

@Parel van het Zuiden | 17-08-13 | 11:40 | + 1 -
Ik heb hetzelfde met mijn playstation 3.

Kaas de Vies | 17-08-13 | 11:43

"Gaat jongeren advies centrum openen."

newray | 17-08-13 | 11:40

@Che_cuevara | 17-08-13 | 11:28 |

Aangenaam. Ik ben die Nederlander die ze moeten vrezen. Kom aan mijn kinderen en ik verzeker u. Ik zal over lijken gaan in zo'n geval. Mijn kinderen zijn mijn meest dierbare geschenk, mijn meest diepgevoelde verantwoordelijkheid, en mijn belangrijkste drijfveer.

Parel van het Zuiden | 17-08-13 | 11:40

Mee gemaakt bij een kennis : op een woensdag kwam er een dame van slechts 20 lente.s bij hun langs .
Deze was aangestuurd door haar ex-man ( tevens alcoholist ) die niet met zijn bezopem kop bij de kinderen mocht van haar zijn ex-vrouw ( en naar mijn mening gewoon gelijk)
Deze dame van 20 had slechts een cusus gevolgd en zelf geen kinderen en kwam even haar vertellen dat dit niet kon en wilde even een paar test doen .
Toevallig was ik daar bezig om de comp te figureren , en kreeg zo doende een stuk mee.
De vrouw was behoorlijk boos om dat deze zomaar onaangekondigd voor de deur stond en stond dan ook niet toe om met haar kinderen te spreken of wat dan ook.
Zij vroeg mij om een mening en ik vroeg aan haar wat haar opleiding was en waar ze heeft gestudeerd om een test te kunnen en mogen afnemen , immers daar voor heb je wel een opleiding nodig voor kinder-psychologie en hier op afgestudeerd zijn.
Ik heb haar buiten de deur gezet , en ze dreigde met politie en de rechter ect ect , heb haar verteld dat ze eerst maar eens met haar ex naar een afkick voor alcoholisten moet gaan met haar ex .
En dat de vrouw direct een bezoek aan een advocaat zou brengen .
dit was 3 jaar geleden gebeurt en dat heden heeft ze NOOIT meer iets gehoord .
Inmiddels is zij gehuwd met een echte kerel , die haar en haar kinderen op beide handen draagt .
Uit komst is een zeer gelukkig gezin , waar deze kinderen kind mogen zijn en kunnen opgroeien in een goed beschermende omgeving .
Had de Jeugdzorg daar een poot aan de grond gekregen dan was het ook daar verkeerd afgelopen , daar ben ik 1000 % van overtuigd .
Jeugdzorg je zou het niet willen bha byha bha bha bha

witchmaster | 17-08-13 | 11:36

Jeugdzorg voorheen Kinderbescherming was 30 jaar geleden al een aanfluiting.
Ikmocht van kortbij meemaken dat tijdens een scheiding de Kinderbescherming het zorgrecht voor de moeder toekende. De vader smeekte om voor de kinderen te mogen zorgen omdat hij met feiten aantoonde dat de moeder totaal in gebreke bleef. de Rechter volgde het advies van de Kinderbeschermingop. Ongeveer 6 jaar later kwam het jongste kind in aanraking met Justitie(drugsgebruik), en het oudste werd even later verdacht verdach tvan betrokkenheid bij een doodslag, overigens onterecht. De verbolgen vader belde daarop de Kinderbescherming op en confronteerde deze met hun advies van 6 jaar ervoor. Antwoord nihil en de telefoon werd opgelegd. De vader kon daarop de scherven oprapen nadat hij beide kinderen in die periode niet mocht zien. Wat is er ondertussen veranderd? wat is eruit geleerd? Niets!
Jeugdzorg lijkt de politiek wel die is ook doof en blind voor de feiten en hun eigen falen.

Sjeng de helle | 17-08-13 | 11:35

@Che_cuevara | 17-08-13 Het l igtdenk ik nog veel simpeler, het is racistisch en niet politiek correct om iets over de opvoeding van onze medelanders te zeggen. Dat is namelijk kritiek hebben op hun cultuur. Het bange stilzwijgen waar we nu op allerlei vlakken zoveel problemen door ervaren.

ukuppes | 17-08-13 | 11:34

Helemaal waar.
Wordt bevestigd door het diepdroevige verhaal van Laura:
" 5 jaar geleden werd Laura samen met haar broertje uit huis gehaald door de Jeugdzorg. Ze zou suicidaal zijn en de kinderen waren thuis in accuut gevaar.

De ouders van Laura hadden zelf psychologische hulp gezocht omdat broer en zus veel ruzie hadden.

Laura baalde van de psychologische dagopvang en wilde weg. 'Ik pleeg zelfmoord als ik hier niet wegmag!' riep de 12 jarige. Dat zette een proces in werking dat 9 maanden later tot stilstand kwam. Een traumatische ervaring.

Nu blikt ze 5 jaar later terug hoe het was om uit huis geplaatst te worden. "
20jaareenvandaag.eenvandaag.nl/hoogtep...

Fijnstoffer | 17-08-13 | 11:33

@hoevenpe | 17-08-13 | 11:31 | + 0 -

Stomme autocorrect: babaks=balans

hoevenpe | 17-08-13 | 11:33

Je zou trouwens überhaupt maar worden uitgeleverd aan de grillen van een SPH-er of een andersoortige S.. -er...
.
Opleidingsrichtingen waar sowieso nou niet bepaald het intellectueel talent van Nederland naar toe gaat en waar ook nog eens een redelijk perverse Goedmens-mentaliteit hangt. Mensen die menen het beter te weten maar geen enkele relevante kwalificatie kunnen aanvoeren waarom dat zo zou zijn.

Parel van het Zuiden | 17-08-13 | 11:32

Het is natuurlijk wel wat genuanceerder, ik geloof namelijk dat deze mensen echt wel het beste demken voor te hebben met de kinderen.

Wat echter het probleem is is dat je met relatieve amateurs te maken hebt die vooral geestelijke gezondheidszorg niet in de vingers hebben. In combinatie met de recente familiedrama's is men heel 'triggerhappy' want als het mis gaat dan roept iedereen "waar was jeugdzorg? "

Voor elk 'terecht' voorkomen drama zijn er wellicht nu tientallen overdreven reacties. De vraag lijkt me: hoe moeten we die bakabs vinden?

hoevenpe | 17-08-13 | 11:31

@Parel van het Zuiden | 17-08-13 | 11:25
Dat BJZ niets doet aan Marokkaanse, Turkse, Antilliaanse, etc jeugd heeft er gewoon mee te maken dat ze daar echt niet moeten aankomen.
De "gewone" burgers slaan namelijk niet terug en bij bovengenoemde categorieën hebben ze een grootte kans om een mes tussen hun ribben te krijgen.

Kortom, daar zijn ze te laf en te bang voor.

Che_cuevara | 17-08-13 | 11:28

Als je leeft in een land waarin de PvdA bepaald wat goed voor u is, krijg je een jeugdzorg als deze.

Iedereen is slachtoffer, maar de grootste slachtoffers zijn nog steeds de PvdA stemmers zelf.

trippert | 17-08-13 | 11:25

@Godsammekraken | 17-08-13 | 11:23 | + 0 -
Uiteraard, maar soms moet je vragen stellen zodat anderen het licht zien.

Kaas de Vies | 17-08-13 | 11:25

PVDA knuffel soep.
Vinden eigen menig belangrijker dan de realiteit.
Dat er vervolgens een gezin kapot gemaakt wordt weegt minder af dan dat de Jeugdzorg hun gelijk halen.
Diep, maar dan ook diep triest.

Frank Grasmaaier | 17-08-13 | 11:25

Wat ik mij altijd afvraag bij BJZ... Als zij zo kordaat optreden wanneer het fout gaat met de opvoeding van kinderen. Waarom verliezen wij onze straten en wijken dan aan duizenden totaal ontspoorde Marokkaanse, Turkse, Antilliaanse, etc. jeugd?
.
Dit gegeven alleen al duidt op een organisatie die totaal niet om kan gaan met prioriteiten. Of natuurlijk op het welbekende "lafheidssyndroom" waar oa politie, jusititie, belastingdienst, en gemeenten veelal last van hebben. Het tot doelwit maken van gewone burgers omdat men de echte probleemgevallen niet durft aan te pakken wanwege angst voor een (geweldadige?) reactie.

Parel van het Zuiden | 17-08-13 | 11:25

@Supermatthijs | 17-08-13 | 11:20
Kijk eens aan, spuit 11 heeft ook wat.
Kijk jij maar eerst eens goed naar jezelf want daar mankeert nog wel wat aan.

Che_cuevara | 17-08-13 | 11:24

@Strohond | 17-08-13 | 11:12
Deze Kat heeft geen negen levens, maar wel gevangenisstraf.

rara | 17-08-13 | 11:23

@Kaas de Vies | 17-08-13 | 11:09
Het antwoord is de zieligheidsindustrie die de kans krijgt haar eigen vraag te creeeren. Maar dat wist jij eigenlijk ook best wel, Kaas.

Godsammekraken | 17-08-13 | 11:23

Supermatthijs | 17-08-13 | 11:20
Wanneer je de trein pakt, kun je ook met conducteurs in aanraking komen.

Strohond | 17-08-13 | 11:23

Als de PvdA in samenwerking met de VVD verantwoordelijk is voor de jeugdzorg, weet iedere inwoner van dit land hoe het voelt een gestolen kind of bestolen ouder te zijn. Wij allen zijn slachtoffers, alleen denken de meesten nog steeds dat ze in vrijheid en welvaart leven, ondanks dat dit iedere dag beetje bij beetje van hen wordt ontnomen.

De achterlijke lieden van de VVD en of PvdA die hier de dient uitmaken is niet veel anders dan chaos die zich in bijvoorbeeld Syrië of Egypte afspelen.

Daardoor zijn de afgrijnzen in de werkelijke jeugdzorg niet minder.

Ik wens iedereen sterkte en moed het volharden in een leven wat door anderen ontnomen en onmogelijk gemaakt wordt.

trippert | 17-08-13 | 11:21

Supermatthijs | 17-08-13 | 11:20 | + 0
Jij probeert alles recht te lullen wat krom is. Maar je hebt gelijk, kijk eerst eens naar jezelf daar is heel wat mis gegaan zo te lezen.

joyriders | 17-08-13 | 11:21

@Kaas de Vies | 17-08-13 | 11:09
Wat ik er van gezien heb is het grootste probleem dat JZ onmogelijke eisen heeft. Ze willen eigenlijk dat de ouders niet roken of drinken, twee keer per dag douchen, een baan hebben, altijd netjes gekleed lopen, lid zijn van sportclubs, niet op Wilders stemmen want racistisch, een mooie auto voor de deur hebben, regelmatig naar Walibi en Benidorm gaan, en een inkomen hebben van 3x modaal. Kortom; ze willen perfecte ouders, en die bestaan nu eenmaal niet.

rara | 17-08-13 | 11:21

".. kopiëren passages uit oude rapporten klakkeloos.."

Zo ziet u maar weer: van werkvloer tot "wetenschap", de hele zachte sector draait op plagiaat.

Godsammekraken | 17-08-13 | 11:21

En nog iets: je kunt je als je gaat klagen melden bij het AKJ. Deze instantie is er trots op al 40 jaar klachten te begeleiden.
Veertig jaar en geen kloot bereiken! Nee dan zit je lekker.

das_Freudenmädchen | 17-08-13 | 11:20

Nog even en het is ook de schuld van jeugdzorg dat bepaalde gezinnen met ze in aanraking komen. Kijk eerst eens even naar jezelf.

Supermatthijs | 17-08-13 | 11:20

Ik heb persoonlijk en professioneel te maken gehad met jeugdzorg en het is een gevaarlijke instantie. Aanmatigende bemoeienissen met met hoe je van je kind moet houden en hoe op het op te voeden. Ze bezitten een zeer beperkte blik en wat er niet is wordt erbij gelogen dit in combinatie met macht. Als ze je eenmaal op de radar hebben ben je echt de lul.
Een van de eerste subsidieconglomeraten wat zou moeten worden herzien.

ukuppes | 17-08-13 | 11:19

SPH meisjes... allemaal van die tofu en zemelen kauwende sandalen dragende borstvoedingsfetishisten. Met een soort veredeld strikdiploma. De horror.

Schreeuwmeeuw | 17-08-13 | 11:17

De rechterlijke macht faalt zelf, hard en bij herhaling.
Men besteedt geen enkele aandacht aan hoe dossiers worden opgebouwd. Na een melding bij het AMK volgt een onderzoek door de Raad van de Kinderbescherming, weer gevolgd door rapporten van de gezinsvoogd/BJZ. Men maakt concluderende rapportages zonder elkaar de stukken te overhandigen, 'want dat hoeft niet'.
Voor een ruzie over een schuttinkje moet je goddomme bij de rechterlijke macht met een vollediger dossier komen.

das_Freudenmädchen | 17-08-13 | 11:16

Moeilijk hoor. Nederland is nu eenmaal een verzorgingsstaat, dankzij de inspanningen van de Weldenkende Menschen (meestal op links).
Een verzorgingsstaat wordt geacht voor de "zwaksten in den samenleving" op te komen. Dus als kinderen een slechte opvoeding krijgen is er dan ook een zoektocht naar de schuldige instanties.

Zulke instanties hebben wel wat nadelen, als ze aan het moederen en verzorgen slaan namens Onze Hoeders.

Jan Passant mk2 | 17-08-13 | 11:16

painfull1 | 17-08-13 | 11:11 | + -3
Wat lul je nu man, die vergelijking gaat echt niet op.

joyriders | 17-08-13 | 11:16

@painfull1 | 17-08-13 | 11:11
Wat een vergelijking.
Moet jij niet gauw je pilletje slikken?

Che_cuevara | 17-08-13 | 11:15

@painfull1 | 17-08-13 | 11:11
Het gaat er niet om dat ze zelf geen kinderen hebben, het gaat er om dat ze andermans kinderen proberen in te pikken. Met hulp van Jeugdzorg.

rara | 17-08-13 | 11:15

En geen woord over vaders?

Sorry, geen dienst | 17-08-13 | 11:15

".. een heel leger aan blunderaars van kan eten.."

Dat is de basis voor wat 80% van de overheid doet. Zelf vraag creeeren en daar aanbod op loslaten waarvoor de rekening weer bij derden wordt gelegd.

Godsammekraken | 17-08-13 | 11:13

Wie vrolijkt Kaas even op. Hij is verdrietig.

Strohond | 17-08-13 | 11:13

Als zelfs een jeugdrechter nu in de gaten heeft dat jeugdzorg onbetrouwbaar is, waarom worden die jeugdzorgers dan niet vervolgt.
De ellende die jeugdzorg veroorzaakt is gigantisch, ze manipuleren mensen alleen om hun subsidies veilig te stellen.
De maffia lijkt hier bijna een padvinders vereniging bij.

Che_cuevara | 17-08-13 | 11:13

-weggejorist-

Goorbatsjov | 17-08-13 | 11:13

@painfull1 | 17-08-13 | 11:11 | + 0 -
Hij heeft hier dan wel weer 10 jaar voor doorgeleerd en is nog steeds lerende.

Iets zegt mij dat dit bij de jeugdzorgmedewerkers NIET het geval is.

Kaas de Vies | 17-08-13 | 11:12

Leeft Joris Demmink nog of is die al gegrepen door een Kat?

Strohond | 17-08-13 | 11:12

Ik denk dat we vooral te maken hebben met incompetente jeugdzorgtantes en dat die vermeende arrogantie slechts het masker is waarmee die incompetentie wordt afgedekt.

Ik heb overigens geen enkele ervaring met jeugdzorg als zodanig maar baseer me daarbij op medewerkers in soortgelijke takken van sport die ik wél een beetje ken.

Goede bedoelingen alom maar het ontbreekt vaak aan kennis en ervaring en dus valt men terug op het copy-pasten van oud materiaal in plaats van volledig zelfstandig te denken. Lang leve het onderwijs!

Reinaert | 17-08-13 | 11:11

da wizard | 17-08-13 | 11:08 | + 1 -

ja, en een oncoloog heeft meestal zelf ook geen kanker.. en toch mag hij mensen met kanker behandelen.! belachelijk!!

painfull1 | 17-08-13 | 11:11

Mijn eerste 'ontmoeting' met de jeugdzorg (toen nog optimistisch 'kinderbescherming' geheten) is alweer zo'n veertig jaar geleden. En toen was het al niet anders. Weinig bijgeleerd in zoveel tijd dus.

Petrus Poortwachter | 17-08-13 | 11:10

-weggejorist-

Strohond | 17-08-13 | 11:10

Jeugdzorg....... kinderloze types die ouders gaan vertellen wat ze fout doen.

toetanchamon | 17-08-13 | 11:10

Bureau Jeugdzorg.
Het einde van je toekomst.

Ing. eslapen | 17-08-13 | 11:09

Wat is de reden dat mensen van jeugdzorg dit doen?

Waarom dikken zij rapporten aan? Is er een jeugdzorghandel? Hebben de ouders niet genoeg "contributie" betaald aan de beoordeleren?
Is het verhullen van eigen falen? Is het echt complete incompetentie? Of het afstraffen van mondige ouders, dus machtshonger?

Wat is de onderliggende reden van dit soort zaken?

Zo lang we dit niet weten, kunnen we het niet oplossen en blijven mij als een ontrokken kind onszelf als maatschappij elke nacht in slaap huilen.

We hebben geen idee hoe en waarom, maar we weten dat we erg verdrietig zijn.

Kaas de Vies | 17-08-13 | 11:09

@da wizard | 17-08-13 | 11:08
En gastouders die kinderen koste wat kost willen houden omdat ze zelf geen kinderen hebben, dat komt vaker voor dan je denkt.

rara | 17-08-13 | 11:09

De jeugdzorg bestaat uit uit kinderloze vrouwen die weten wat goed is voor ouders met kinderen...

da wizard | 17-08-13 | 11:08

Maar het houdt wel lekker allemaal mensen aan het werk...

ZKH EénOog | 17-08-13 | 11:05

Jeugdzorg gedraagt zich als een slechte ouder die liegt tegen de rechter om de voogdij te behouden.

rara | 17-08-13 | 11:03

Kom er maar in Russian....

Fatwabuster | 17-08-13 | 11:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken