Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reactie PvdA op schrikbarende economische cijfers

legeportemonnee.jpg De vandaag gepresenteerde cijfers van het CPB en het CBS blijven zorgelijk. Te veel mensen zitten zonder werk, te veel mensen dreigen hun baan te verliezen. Dat moet anders. Naast het gezond maken van de begroting vraagt de PvdA-fractie het kabinet om op Prinsjesdag met voorstellen te komen die de werkloosheid terugdringen en de economie versterken. Zodat de bouw, investeringen en kredietverlening weer op gang komen, de economie herstelt en de werkloosheid wordt bestreden. Daarnaast moeten we ingrijpen in de drijvende krachten achter de economie om deze weer soepel en renderend te krijgen. Daarbij moeten we niemand ontzien. De lasten moeten beter verdeeld worden. Brede schouders moeten zorg dragen voor de zwakkeren in de samenleving. Onderwijs en zorg moeten steun krijgen vanuit Den Haag om hun kerntaken te kunnen bewaren. We moeten zorgen dat alles weer beter gaat werken. Er moet geïnvesteerd worden op plekken waar dat het hardste nodig is. We moeten samen zorg dragen voor de welvaart van ons land. Nederland is altijd een sterke handelsnatie geweest. Dit zal in de toekomst ook zo blijven, als we er samen aan blijven werken. Een land is nooit af, maar we moeten het samen doen. We hebben visie nodig om het beleid op af te stemmen. Er moet gekeken worden naar de mogelijkheden. Het moet eerlijker. Sterker en socialer. Dit kabinet moet zorgen voor... Hee Hallo Henk Nijboer. Fopeconoom in de back benches. We onderbreken je ff. Als je inhoudelijk niets toe te voegen hebt. Zeg. Dan. Gewoon. Niks. Je beledigt onze intelligentie. Jij trouwens ook, Lodewijk Asscher, met je onzinvesteringen.

Reaguursels

Inloggen

PVDA is druk bezig om hun kiezers te creeren voor de volgende verkiezingen. Bijna alle uitkeringtrekkers of werkelozen zijn toch de PVDA stemmers.

Masterbe | 15-08-13 | 02:49

over Vecht, nu net lees ik je excuus , aangenomen, alleen....... ik ben geen wijf maar een nette dame !

Lief meiske | 15-08-13 | 01:27

over Vecht, 17:28 .
Nee, dat ben ik niet, en ook niet zijn ex. , en heb nog nooit op deze Nijboer kritiek gehad.... sufferd.
Zeker van de PvdA ?

Lief meiske | 15-08-13 | 01:24

Krijg toch de kolere SAMSON

slotbert | 15-08-13 | 00:40

reactie van mij op de pvda: de lol van die club is dat uitgerekend daar allemaal van die feministische types rondsjouwen die uitgerekend moslims steunen.... whaa.... en wat doen die tjoeptjoepers als ze in de meerderheid zijn, domme femi-trutten?? juist, jullie gelijk achter een boerka stoppen.... domme schaapjes...

mijn advies: alle pvda, sp en groen (lees zwart-bruin, gesorteerd op huidskleur..) links kiezers: allemaal nu lekker opdonderen naar de zandbakken in het midden oosten en fijn gaan blaten met die figuren daar. gezellig bekeren maar anders mag je er niet komen, lekker boerka om en alle mannen o zo origineel dezelfde baard en kleren. vergeet je wapens niet! want islam is zo vredelievend... we zien het elke dag weer, overal.

dus als jullie maar oprotten uit dit land. nu graag, het is nu stil op de weg snapt u?

ron2013 | 15-08-13 | 00:27

Normaal ben ik een heel redelijk en rustig mens, maarruhhh.....
[BoosMode aan]
Mag ik de CONSERVATIEVE PvdA even duidelijk maken dat we al een PROGRESSIEF belastingsysteem hebben!!?!!?!?!?!!!. Dit is *goedverdoemme* al erg genoeg. En voor de sukkels onder ons: Progressief is MEER OVER MEER en is eigenlijk ONEERLIJK.
[BoosMode uit]
Sorry, reaguurders, dit moest er even uit. Het ziet ernaar uit dat ze de middengroep gaan aanpakken. Daar is het te halen. Net als in de UK eind 80er jaren, het hele middenkader naar de kloten. Alles boven de 1700 Euroten naar de kloten.... HOUD U VAST !!!

Dysphemian | 14-08-13 | 23:24

de pensioen fondsen de aow.
waar komt het geld vandaan.
heb je pensioen,dan kun je wat aow wegschrappen.
de afval race van dit kabinet gaat maar door,maar ze zullen de rit uitzitten.
en terwijl we tot de nek in de strond zitten,moet het heilige griekenland verder financieel geholpen worden.
het utopische brussel,waar ze elke dag een feestje vieren van het geld van de sukkels die ondanks hun stemgedrag moeten dokken,voor deze roofridders brussel deelt de lakens uit.
de regering zit aan de titfles en murmelt wat.

soledad | 14-08-13 | 23:16

Alle PvdA-ers terug naar hun eigen land en Pim Fortuyn terug.

Ray Skak | 14-08-13 | 22:51

DeSjaak1000 | 14-08-13 | 17:36 | + 12 -
Wat wel werkt (kijk om je heen in andere landen waar de economie al weer oppikt): kleinere overheid, minder regels, lagere belastingen, lagere personeelskosten werkgever, kleinere goedkopere overheid, kleinere overheid en ten slotte het allerbelangrijkste: een kleinere overheid.

Zou het graag met je eens zijn. Maar kijk eens naar Frankrijk? Veel groter ambtenaren apparaat dan NL. Het land zit muurvast. Veel betere arbeidsomstandigheden dan in NL. En toch? Ik begrijp er geen flikker van, tenzij Hollande de cijfers vervalst.

Frans1156 | 14-08-13 | 22:41

p. voortuin | 14-08-13 | 17:32 | + 22 - 'kan geen PVDA meer horen of zien'. Ik ook niet. En de VVD, waar ik op heb gestemd, stemt me zwaar teleur. Maar er is geen alternatief. Je gelooft toch niet in een regering PVV en SP? God beware me, dan wordt het nog veel erger. Ik zit maar te wachten op de liberale, zakelijke non-politieke partij, wanneer staat hij op?

Frans1156 | 14-08-13 | 22:36

Ik zal het wel weer niet mogen zeggen, maar: de dag dat de pvda zichzelf opheft is er sprake van een begrotingsOVERSCHOT en een DALING van de staatsschuld. Op-de-dag nauwkeurig. Het beste dat nederland kan overkomen is de opheffing van al die linkse graaiers die krampachtig hun best doen om echt o-ve-ral in nederland de zaak te frustreren.

BellaBella | 14-08-13 | 22:35

Haha, de PVDA: 'We moeten samen zorg dragen voor de welvaart van ons land. Nederland is altijd een sterke handelsnatie geweest'. Handelen, ander woord voor zaken doen, MKB, ondernemen, vrijheid, minder belastingdruk, niet nivelleren, veel minder regelgeving, en dat samen in één zin met PVDA?

Frans1156 | 14-08-13 | 22:24

Zoals de wijsgeren van radio Bergeijk al zeiden: "Pet af voor het verleden, jas uit voor de toekomst".

Goethe | 14-08-13 | 22:13

Iets gevorderde wiskunde voor politicolgen en leken ook.
VVD = PVDA = D66 = CDA = GL = 5 partijen op 1 buik = meer van hetzelfde - uit de koker en toverdoos van de gepriviligeerden. Het is een georchestreerde democratie die vanuit het bekende plekje vanuit de orchestbak wordt ingefluisterd door..... vul zelf maar in: Bilderberg? Banken? De non-chosen few...?

ecologiste | 14-08-13 | 21:38

Laat het kabinet maar vallen, kunnen we gaan stemmen,...... hoop wel dat de stemmers iets geleerd hebben met dit vvd/pvda misbanet.

Iwmac | 14-08-13 | 21:31

Niet geachte Lodewijk Asscher cs,

Nogmaals jullie economie is niet de onze. Als jullie zeggen dat het goed of slecht gaat met DE economie dan is niet meer of minder dat het goed gaat met jullie economie, jullie baantjescarroussel, jullie vriendjes van de banken en jullie ambtenaren en jullie semi-overheidsperzoneel. Jullie economie is de ONZE niet.
ONZE economie wordt verstikt door JULLIE economie.
ONZE economie is werken aan diensten en producten die mensen vrijwillig willen kopen terwijl JULLIE economie bestaat uit diensten en prodcuten die ons door njullie worden opgedrongen met machtsmonopolie omdat jullie de gepriviligeerden zijn Het is werkelijk een vervelende vertoning om jullie te zien met jullie leugens en zelfvoldane graaierigheid. Het is ZUM KOTZEN wat jullie Lodewijk, Mark, Diederik, Noud Kleaudten Wellink cs voor zelfgenoegzaamheid uitstralen met jullie machtsgeile grijpgrage vingers en volledig van de werkelijkheid afgesloten herseninterieuren aan ons willen opdringen met het geweld van de staat en dat van de EU. Jullie gelijk is onze ondergang.
Maar de werkelijke economie

ecologiste | 14-08-13 | 21:30

Grappig dat beide partijen op hun manier enorm falen op hun zogenaamde 'sterke punten'. Het lukt de VVD al tijden niet meer om een 'gezond investeringsklimaat' te creëren en de PvdA is met groot enthousiasme de laatste resten 'solidariteit' uit te bannen. Het resultaat; een ongeloofwaardig en zwalkend kabinet en sinds de Balkenende-jaren een ontzetten slecht politiek gehalte vanuit Den Haag.
Ter vergelijking: Belgie zat een eeuwigheid ZONDER regering en die doen het beter!!

Donkersloot | 14-08-13 | 21:06

PvdA opheffen; een stap met een zevenmijlslaars in de goede richting naar een gezonde begroting en meerrrr..

Oktoberfest | 14-08-13 | 21:02

De horde pvda mongolen is weer terug, terug van hun tweede huisjes in Frkr en weer lekker fris aan de slag met de volgende lading kulverhalen.

Uw Verzekeringsadvis | 14-08-13 | 20:54

Leve Rita Verdonk !

Montgomery Burns | 14-08-13 | 20:48

als ik de reacties hier lees heeft iedereen commentaar ,
maar ze hebben zelf wel allemaal op de vvd gestemd en nu commentaar leveren ?????
dat hadden jullie van te voren geweten als je naar je ouders had geluisterd de vvd is er enkel en alleen maar voor de RIJKEN de milionai-hers stommelingen dat de meesten hier zijn denken dat ze allemaat heeeeeeeel rijk waren dus vvd stemmen en nu commentaar leveren och och och.

loewende koe | 14-08-13 | 20:12

Geld boeit niet.
Het gaat erom mensen die niets doen, te laten produceren.

Crak-ho | 14-08-13 | 20:08

Ik bouw de economie in Duitsland op, de Nederlandse arbeidsmarkt heeft namelijk niets te bouwen voor mij.
Ik betaal alleen nog maar huur en vaste lasten hier.

Lege Batterij | 14-08-13 | 20:07

De steeds-maar-weer holle woorden van de PvdA, maar ook de steeds-maar-weer ironisch/sarcastisch bedoelde gelatenheid van de reaguurders drijven mij tot waanzin! Ben ik de enige met een fatsoenlijk stembiljet om mijn èchte mening te uiten?? Waarom floreert de PvdA telkens weer tijdens verkiezingen?????????????

Chriet Titulaer | 14-08-13 | 20:07

De sterkste schouders zijn allang niet meer zo sterk en die er ver boven zitten met hun inkomen worden alleen maar rijker. Waaronder zijzelf.
Ik doe mee in september

bonje | 14-08-13 | 20:04

Mijn schouders beginnen al te hangen zodra er iets uit de pvda hoek komt aanzetten
steeds maar weer

uit-benen | 14-08-13 | 20:04

Kijk gewoon eens naar het CV van die Henk Nijboer.
Dan weet je het eigenlijk wel: heeft nog nooit in zijn leven echt gewerkt.

Rest In Privacy | 14-08-13 | 20:02

Nu eindelijk de term roodstaan begrijpt...
Kwestie van tijd voor EU DH op de vingers tikt ivm rampzalige cijfers.

lidlbier | 14-08-13 | 19:58
-weggejorist-
Hanz Ziezo | 14-08-13 | 19:49

buiten de bank bonus trekkers
zijn er volgens mij weinig Brede schouders meer over...

7e55e | 14-08-13 | 19:20

Nivelleren is een feest.
Tòch?
Ik bouw ook een feestje als de partijen van die twee nullen allebei op nul staan.
En dan mogen jullie allemaal komen.

Dostranamus | 14-08-13 | 19:20

Rood is het einde !

dreiner | 14-08-13 | 19:16

De sterke schouders moeten dit land weer opbouwen. dat doe je door ze te ontzien. Als we de sterke schouders hun kracht afpakken zakt dit hele land nog meer in elkaar. Zij dragen de economie. Als je hen hun buffer afpakt koopt er niemand meer wat en investeert er niemand meer wat.
Dit kabinet maakt keer op keer dezelfde fouten. wanneer doen ze nou eens een keer precies het tegenovergestelde van wat ze eigenlijk zouden willen doen? Want alleen dat kan dit land nog vooruit helpen. Lastenverzwaringen voor mensen waar nog wel wat geld zit om een bodemloze put te vullen, is een heilloze weg naar beneden. Om dat te zien en te begrijpen heb je echt geen visie nodig. dat zien ruim 16.7 miljoen Nederlanders behalve onze regering.

The real McCoy | 14-08-13 | 19:13

GS zou eens wat dieper in de achtergrond van deze pedante Henk Nijboer moeten duiken. Deze man heeft werkelijk nog nooit - ook maar 1 minuut - een bedrijf van binnen gezien en heeft continu het hoogste woord over allerlei financiele zaken alsof hij de absolute wijsheid in pacht heeft met al zijn onzin plannetjes en studeerkamerverhalen.

Dit soort lui zijn er de oorzaak van dat Nederland steeds verder achterop raakt. Omhooggevallen partij-tijger met enorme zelfoverschatting en grote muil die bij gebrek aan beter boven is komen drijven bij de PVDA.

Outsider-Inside | 14-08-13 | 19:08

Het aardige is dat Rutte straks op z'n sodemieter krijgt van Brussel om dat we het enige land zijn waar de werkeloosheidscijfers omhoog schieten, de staatsschuld peilsnel stijgt, zelfs Portugal doet het onderhand beter.

Giller, binnen 3 jaar van AAA land naar het schlemielege broertje van Griekenland,
valt m'n schoonfamilie in Frankrijk niet uit te leggen hoe het zó snel zó mis kon gaan.
Van ultra-laag werkeloosheidscijfer naar dezelfde hoge cijfers als in Frankrijk,
verbijsterend.

vander F | 14-08-13 | 19:08

Natuurlijk is het zo dat in de basis iedereen gelijke rechten heeft op de resources van deze aarde. Geld doet het voorkomen dat dat niet zo is, maar het is eigenlijk niet meer als een groot rookgordijn waarmee je anderen te slim kunt zijn... maar! En nu komt het... het gaat er niet om dat je voor een ander moet zorgen als je meer geld hebt.. je moet iedereen dezelfde kans geven voor zichzelf te zorgen. Dus niet het huidige systeem (wat niet werkt, immers rijken, worden rijker en armen worden armer) in stand houden, maar de invloed van de overheid dermate terugdringen dat mensen niet meer zo extreem kunnen profiteren van het geweldmonopolie van de overheid.

synchronicity | 14-08-13 | 19:03

Laten we niet vergeten dat de PvdA al jaren geen idee heeft (hallo Sharon Dijksma) en dat de VVD zichzelf niet meer serieus kan nemen na deze twee kabinetten Rutte.. (Selfdestruct anyone?)... Tijd voor een harde reset....

geshem411 | 14-08-13 | 19:02

Laten we niet vergeten dat de PvdA al jaren geen idee heeft (hallo Sharon Dijksma) en dat de VVD zichzelf niet meer serieus kan nemen na deze twee kabinetten Rutte.. (Selfdestruct anyone?)... Tijd voor een harde reset....

geshem411 | 14-08-13 | 19:02

Verschimmelde dogma's stinken. Meegroeien of afsterven. Het is de hele westerse politieke beroepsklasse die zelf geen last heeft van eigen wanbeleid die de lemming naar de afgrond leidt.
Geld is digitaal tegenwoordig. Ergo. Inkomstenbelasting(om te beginnen) is te zot voor woorden. Waarom zou je digits lenen als overheid ? Als je ze ook uit het niets kunt creeren ? Kost alleen maar rente.
Inflatiegevaar ? Alleen als je niet op de winkel past. En dat moet de bevolking inderdaad zelf weer gaan doen. Oppleuren met beroepspolitici en loze herverkiezingsbeloftes. je hebt 1 kans, 1 korte termijn, daarna nooit meer, en na een jaar gewoon weer aan het werk. Dat zeg ik.

Hedge_it | 14-08-13 | 18:59

Geen01 | 14-08-13 | 18:55
Hhahah ja ik ook!!

roosvrij | 14-08-13 | 18:58

Het gaat van kwaad tot erger met dit kabinet. Tijd om de straat op te gaan. Ik ben erbij 21 September, jullie ook?

Old_Spice | 14-08-13 | 18:58

Nooit vergeten: Erik Staal, graaier in spijkerpak bij Vestia, is óók PvdA.

colonnecinco | 14-08-13 | 18:57

roosvrij | 14-08-13 | 18:48 | + 0 -
Ik hoopte eigenlijk op lege stoelen :D

Geen01 | 14-08-13 | 18:55

roosvrij | 14-08-13 | 18:48 | + 0 -
Hahaha, wat een smeerlappen. Dat wist ik niet.

Geen01 | 14-08-13 | 18:54

"‘We gaan niet blind achter de norm van 3 procent aanjagen', zegt Dijsselbloem"
Dat zei iemand anders ook en die werd doorgezaagd omdat hij dat zei.

Moonwarrior | 14-08-13 | 18:53

@ claro | 14-08-13 | 18:36 |
De PvdA lult maar wat over herverdelen. Verder doen ze er nooit zoveel mee. Nu je het hebt over belonen van nuttig werk. Dat is wel typisch voor Nederland ja. In iets mindere mate zie je het ook in de USA. Het heeft geen aanzien en de lonen zijn vrij laag. We willen geen technisch werk doen of iets met onze handen. Wetenschap is leuk, maar lange tijd wilde iedereen iets commercieels dan wel economisch doen. Vrouwen zijn de arbeidsmarkt opgegaan, maar kiezen doorgaans ook voor een compleet zinloze baan. We zuigen allemaal aan een tiet. Voor een deel heeft het te maken met ethiek. Hier in dit land is het niet gezellig om als arbeider bij het MKB te werken. Dat en vooral dat is zoveel anders in landen als Duitsland en Zwitserland. Zodoende heeft iedereen geprobeerd een baantje te vinden buiten de produkie van nuttige zaken. Dat is niet vol te houden.

D.Turpin | 14-08-13 | 18:50

Geen01
Bericht van de overheid:
Wanneer u een blanco stem uitbrengt, heeft dat uitsluitend een symbolische betekenis. Uw stem heeft dan, net als wanneer u niet stemt, geen invloed op de zetelverdeling. Het is een misvatting dat een niet-uitgebrachte stem naar de grootste partij gaat. Een blanco stem wordt wel meegenomen bij het bepalen van de opkomst van de verkiezing. 01 | 14-08-13 | 18:37 |

roosvrij | 14-08-13 | 18:48

Ik ken mijn overbuurman niet
En naast me woont zo een linkse ruifvreter
Tussen toen ik het goed had, en iets minder,
Stierven er miljoenen van honger, tja das natuur. Nu pakken ze alles af wat ik had. Ik zoek begrip, steun. Want ik had het goed.

123 je proeft het zo | 14-08-13 | 18:47

Oorverdovende stilte ... Hallo Rutte? Ben je daar nog?
Een schokkend gebrek aan visie, motivatie en energie is dit kabinet te verwijten.
Dit stelletje incompetenten moet zo snel mogelijk vervangen worden door een zakenkabinet...

geshem411 | 14-08-13 | 18:46

En Mark ( de hofnar ) keek naar de kale neet en zag dat het goed was !!!!

witchmaster | 14-08-13 | 18:46

Geen01 | 14-08-13 | 18:37 | + 2 -

En wat is het verschil?

roosvrij | 14-08-13 | 18:44

Nivelleren is een feest. Iedereen even arm!

80 | 14-08-13 | 18:43

Naast de VVD mag de PvdA ook in haar eigen stront stikken. De PvdA is met haar denkbeelden fataal voor de economie, en de VVD is zo nodig nog erger, omdat zij er niet eens in geloven, en alleen meegaan met de PvdA omdat ze anders niet in de regering zouden zitten.

Sterf! Allebei!

Nietvoordekat | 14-08-13 | 18:42


ich werd ihr eine Krankheit schenken
und sie danach im Fluss versenken

raarie | 14-08-13 | 18:40

Ik ben accuut gestopt met stemmen na het kwartje van Kok.
@roosvrij | 14-08-13 | 18:20 | + 0 -

Dat is absoluut het stomste wat je kan doen. Stem dan a.u.b. blanco. Nu krijgen ze gewoon jouw steun!

Geen01 | 14-08-13 | 18:37

Socialiseren van de crisis gaat niet en nooit werken, nl. nivelleren en herverdelen over iedereen. De markt moet zijn reinigende werking kunnen doen. Waar risico's zijn genomen, woningmarkt, kredieten dienen de gevolgen genomen te worden. Niet door de belastingbetaler. Verder dient verantwoordelijk gedrag (o.a. Werk in de maakndustrie en landbouw) beloond te worden en onverantwoordelijk gedrag ( instandhouding praatzieke vergadercultuur m.n in semi overheidsland) maar ook de fraudecultuur in uitkeringen en graaicultuur in de top hard te worden afgestraft.
Dus kappen met lastenverzaren en alleen bezuinigen met als criterium het zo min mogelijk raken van de NL economie. Dubieze geldstromen naar het buitenland afkappen en bijvoorbeeld zorg en onderwijs op een nulgroei waardoor ze gedwongen worden om de gelden nuttiger en doelmatiger in te zetten.

claro | 14-08-13 | 18:36

Ik droomde vannacht dat die godvergeten socialistische pokkebende massaal in een vernietigingskamp was geschopt. loopt in enen die teringwekkker af...

niksneem | 14-08-13 | 18:35

De Partij van de Armoedzaaiers is natuurlijk gewoon door het ijs gezakt.Tjonge ,wat een een waardeloos aftreksel van welk economisch/politiek inzicht dan ook.Ga toch eens aan herscholing doen voordat je gaat roep-toeteren in een kabinet en kamer.De buurlanden lachen je grootscheeps uit om je achterhaalde klassiek economische stokpaardjes.Laat het toch tot je doordringen dat mensen bereid zijn 2 x zoveel energie te steken in verlies-beperking dan in winst-vergroting.Daarmee is de klassieke economie dus waardeloos gebleken en een ieder die niet naar deze bevindingen handelt,struikelt en komt ten val.Er is dus,zeker in dit land,veel meer ondernemerschap nodig om maar zelfs te overleven.Begin dus maar eens de zelfstandige zonder personeel (ZZP) een hart onder riem te steken.De individu is tenslotte de motor van elke vooruitgang en NIET het collectief(van de PvdA). ALLES begint immers bij de identiteit van een mens,maar niet door benoeming en nepotisme.

Dolphi | 14-08-13 | 18:33

,Asscher is in afwachting van de eerste banenplannen vanuit verschillende economische sectoren, waarvoor hij een potje heeft van 600 miljoen euro om de plannen mede te financieren'

Ehm maar hoe zit het met de Wajongers die straks in de bijstand terecht komen en een baangarantie krijgen?

Waar word dat van betaald?

makkelijke bullshit allemaal .

The Netherlands slaat echt een plee figuur in Europe.

lady blabla | 14-08-13 | 18:31

@D. Turpin
Hij heeft helemaal geen punt, want de PvdA heeft ons sinds Drees helemaal niks goeds opgeleverd. U heeft daarentegen wel degelijk een punt door te stellen dat het niet alleen de PvdA is die verantwoordelijk gesteld kan worden voor de huidige onbetaalbare, onverantwoordelijk en aartslui makende verzorgingsstaat. Daar zijn inderdaad al die visieloze, opportunistische hypocrieten schuldig aan (geweest).

Chiant | 14-08-13 | 18:29

Het plaatje is niet grijs gedraaid met deze uitspraken maar compleet naar de klote gedraaid. Met dank aan Samsom en Rutte en hun nivelleringsfeestje...

Mike Echo | 14-08-13 | 18:29

En wat doet het kabinet?
Die brengt hun vakantiegeld naar het buitenland.
Goed voorbeeld Rutte, ff ver van je bed hè.

pech63 | 14-08-13 | 18:23

@Kaosu

Wanneer de overheid bijvoorbeeld een weg aanlegt noem je dit wel degelijk een investering. De PvdA misbruikt de term investeren te pas en te onpas, denk bijvoorbeeld aan de uitspraak "investeren in de sociale cohesie". De buurtfeestjes in de vogelaarwijken vallen hier bijvoorbeeld ook onder.

De overheid kan echt enorm veel bezuinigen, echter het probleem van de PvdA is dat zij een kiezersgroep vertegenwoordigd die grotendeels afhankelijk is van de overheid.

therealbraindump | 14-08-13 | 18:22

@ Chiant | 14-08-13 | 18:14 |
Hij heeft wel een punt. Er zijn ook andere partijen. Het is een droombeeld dat alles beter zou zijn zonder de PvdA. De grote fout ligt in de huizenmarkt. Dat was uit evenwicht en het gaat pijn doen om dat weer in evenwicht te brengen. Daar is de PvdA niet als enige verantwoordelijk voor.

D.Turpin | 14-08-13 | 18:22

Haal anders nog een aantal niet westerse allochtonen binnen. Bij voorkeur moslims. Die werken onze maatschappij tenminste tegen. En kosten klauwen geld.
Zag net nog zo'n type in de modernste scootmobiel rijden. Hij lachen...... in Marokko krijg ik die niet.

Beneveld | 14-08-13 | 18:21

Ik ben accuut gestopt met stemmen na het kwartje van Kok. Ik heb enorm gelachen om de €1000,= euro die Mark beloofde voor de werkenden. Ik schaam me om me Nederlander te noemen, zeker wanneer een Nobelprijswinnaar ons dommer vindt dan een Belg.

roosvrij | 14-08-13 | 18:20

@ supermatthijs
Ha zwart schaap
Ja het ligt allemaal aande PvdA
De stemmerds zijn erin getuind
En de regering zijn klootviolen altijd
En de stemmerds zijn gewoon bedrogen
Zielig he gelukkig scheppen ze hun eigen brood en spelen. Door verstopperitje te spelen en er is ook een spookhuis

123 je proeft het zo | 14-08-13 | 18:18

Supermatthijs | 14-08-13 | 18:10
Ha, ik miste je al op dit topic. Vijf uur uitgecheckt, bammetjes op en weer helemaal klaar voor een avondje GS?

Moishe Pipik | 14-08-13 | 18:16

@Supermatthijs
En welke zegeningen hebben wij de afgelopen 40 jaar zoal te danken aan de PvdA volgens u? De aantoonbare fiasco's en teleurstellingen kan ik mijzelf zo wel voor de geest halen.

Chiant | 14-08-13 | 18:14

Wat fijn dat we de Pvda hebben om van alles de schuld te geven. Ook al slaat het nergens op.

Supermatthijs | 14-08-13 | 18:10

Hi welcome to the famous dutch fat burning program. We offer you a 3 week treatment, in a authentic dutch town. During this 3 weeks, you have to eat what the locals serve you.
After this program, your waightlos will be 7 stones minimum. And you help the development.of those poor skinny dutchies. As we pay ten percent to the Dutch welfare team
Let poverty work for you!!

123 je proeft het zo | 14-08-13 | 18:09

De oplossing van @Chiant:
Per direct "taakstellende ombuigingen" (* braak *) op de beleidsterreinen (* braak *) VWS en sociale zekerheid van slechts 10% op het huidige budget. Dat zijn ECHTE bezuinigingen en leveren in een klap 16 miljard op.

Chiant | 14-08-13 | 18:07

Rutte en Diederikje zijn druk het binnenlandse terrorisme te sponsoren met het plegen van aanslagen op lonen en het volop sponsoren van duistere clubjes wel de gratis miljoenen blijkbaar opstoken .... ondertussen zitten ze beide op de knietjes voor alles wat in Brussel de les probeert te lezen ...

FapMaster | 14-08-13 | 18:05

therealbraindump | 14-08-13 | 17:59 |
de overheid kan niet investeren. "Een investering is een opoffering in tijd, geld (hierbij spreek men vaak van een kapitaalsinjectie) of mankracht (personeel) ten behoeve van een doel dat pas op lange termijn wordt behaald." ,
het is namelijk niet *hun* geld, tijd of mankracht.

Kaosu | 14-08-13 | 18:04

@Moishe Pipik | 14-08-13 | 17:53
Precies, ze worden betaald voor werk waar niemand wijzer van wordt.
Maar wat er ook geroepen wordt, ze hobbelen er met 150 man klakkeloos achteraan.

Jackanders | 14-08-13 | 18:04

Toch horen we nu eindelijk ergens bij.
Bij de PIIGS , jawel, en dat kan je dit kabinet mooi nageven. PIIGS heten vanaf nu PINIGS.
Pinkt traantje weg en gaat vlag uithangen.

bakoenin | 14-08-13 | 18:03

PvdA is de anti Christ, niets meer en niets minder. De laffe assistent vd beul die anoniem geblinddoekt Nederland het laatste zetje geeft richting de afgrond....
Enge, enge mensen zijn het...... ik kots op ze!

de directeur | 14-08-13 | 18:03

Weet je wie ook heel goed was in het oplossen van de werkloosheid en het aanjagen van de economie?

Chiant | 14-08-13 | 18:02

Prachtige woorden van de PvdA, met investeren wordt eigenlijk consumeren en het vergroten van overdrachtsinkomens van de werkenden naar de niet werkenden bedoeld. Wanneer worden de broodnodige hervormingen en lastenverlichtingen nu een keer doorgevoerd Diederikje? Gewoon snijden in het eigen overheidsvlees.

Ronduit dom beleid van de PvdA, de verdiencapaciteit van Nederland wordt nog verder uitgehold.

therealbraindump | 14-08-13 | 17:59

geef bedrijven een voordeel op de loonbelasting wanneer ze een tijdelijk-contract omzetten naar een vast-contract.
Dat is beter voor de werkgelegenheid, het vertrouwen, en de woningmarkt.
(want bedrijven creeeren banen, niet de overheid)

Kaosu | 14-08-13 | 17:57

Nieuw bij slagerij zalm
Gerookte runderleverworst
Nu tijdelijk 2 ons halen 3 ons betalen
100% halal

123 je proeft het zo | 14-08-13 | 17:55

Jammer dat Roemer de bibberitus kreeg.Dan was het nooit zover gekomen.

Rest In Privacy | 14-08-13 | 17:55

Terrorisme met financieel geweld en fiscale intimidatie met egalitaire armoede tot doel.

Dat is het beleid van Rutte II en ze gaan door tot iedereen thuis op zijn reet zit. En ze zijn op de goede weg.

De VVD en PvdA zijn gewoon terroristische groeperingen.
Niets minder dan dat.

ZKH EénOog | 14-08-13 | 17:54

@i-Wonder 17:44: Met kinderen was het beter gegaan?

Muxje | 14-08-13 | 17:53

Onvoorstelbaar !
Eerst iedereen uitknijpen en langer laten doorwerken , het liefst tot na 70 jaar en dan ook nog de pensioenpotten leegroven !

elevator | 14-08-13 | 17:53

Jackanders | 14-08-13 | 17:51
Ze kunnen nog geen jaar vooruit voorspellen en dat kun je ze niet eens kwalijk nemen. Je kunt hoogstens een richting voorspellen. Die Samson echter, die heeft het serieus op twitter over effecten die in 2031 gaan spelen.

Moishe Pipik | 14-08-13 | 17:53

Het is al een eerste stap als de PvdA in gaat zien dat 'het anders moet'. Maar zouden ze tot de conclusie komen dat dat lastenverzwaren anders moet?

Expert Homo | 14-08-13 | 17:52

Heel sneu. Ze hadden verdorie niet op reces gemogen. De hele Kamer.
Als ondernemer in zeer zware tijden kan je dat namelijk ook niet.
Ga eens wat doen om de boel, met name de bouw/huizenmarkt, uit het slob te trekken. BTW weer terug naar 19% (of beter 18%).
Kortom: zekerheid geven aan 0031.
-
Ophouden met dat geneuzel!

Draaikolk | 14-08-13 | 17:52

lekkurlinx | 14-08-13 | 17:39 | + 0 -
ik vind nivelleren tot we er bij neervallen toch wel een redelijk links gedachtegoed.
'we zullen allemaal evenveel verdienen, hoe hard we ook werken' (vrij naar Stalin)
laat dat nou net de hoofdzuil van de PvdA zijn, ware het alleen al om de sloebers, luilakken en buitenlanders tevreden te stellen.
Uiteraard niet uit hun eigen ruif, maar dat is een geheel ander onderwerp.

Desalniettemin denk ik dat we het eens zijn over de afbraak door deze uitvreters (links, rechts of midden. waar je deze uithollers van de samenleving wilt plaatsen)

de beer van de meer | 14-08-13 | 17:52

rara | 14-08-13 | 17:46 \
Zo lang er maar ge/herbouwd wordt op basis van een reële vraag vind ik het prima.

Moishe Pipik | 14-08-13 | 17:51

Dat CPB en CBS zijn overigens ook gewoon niets meer dan te veel betaalde 'natte vinger-instituten'.
Van alles voorspellen tot tijden waarop ik al lang in een urn op de schoorsteen sta, om de vooruitzichten vervolgens na een maand of drie weer bij te moeten stellen.
En ze varen er allemaal blind op, die 150 koekenbakkers in het Haagse.

Jackanders | 14-08-13 | 17:51

Er wordt al decennia geld gestopt in de "bouw" en tot nu toe levert het geen ene fuck op aan duurzame groei en al het landschap dat wordt vervuilt met lelijke veel te dure blokhutten die massaal te koop staan en elke tien jaar opnieuw opgebouwd moeten worden wegens slechte bouw... Elke keer dat er een pot met geld vrij komt (betaald met onze belastingcenten) gaat het naar een of andere kut lobby groep, waar de politici na hun politiek lekker kunnen rentenieren. Beter verlaagt de overheid de belasting eens wat, vooral voor de mensen die zich 24 uur in de rondte werken voor een kutloon dat na alle kosten nog onder bijstandniveau zit. En alle Moe- landers verplichten 75% van het verdiende geld in Nederland te besteden, dat zou ook fijn zijn dan kunnen onze laag opgeleiden tenminste weer concurreren met die lui.

zeertegendradig | 14-08-13 | 17:51

Zorg gewoon dat het makkelijk is om een bedrijf te beginnen, en vooral om te groeien. Dit is gewoon niet mogelijk door idiote belastingen, regels en haat van linkse mensen.

Roestende Hond | 14-08-13 | 17:51

Ik heb jaren geleden eens een email verstuurd aan de PvdA met de vraag: Wat is integratie.
Geen reactie terug. Na 2 herinneringen kwam er eindelijk een antwoord op de vraag.
Ik vroeg toen terug waarom juist dit antwoord, deze defintie.
De reactie van de PvdA was: dat staat in het woordenboek.

duitse herder | 14-08-13 | 17:50

Hoho! Hoorde vandaag een PvdA-juffie op BRN over het afschaffen van het per uur parkeergeld betalen.
Gaat ons jaarlijks enkele tientjes tot misschien wel honderden euro's schelen als burger.

Wat is het toch een top partij!

*kuch*

Fred van Ria | 14-08-13 | 17:49

Jong stel zoekt ander jong stel voor oprichting, centraal wonen project. Hallo ivm als maar stijgende kosten van woonlasten, zoeken wij mark en petra een ander jong stel. Wij hebben een locatie op het oog. Zijn jullie net als ons de hoge lasten zat, laat dan even een berichtje achter.

123 je proeft het zo | 14-08-13 | 17:48

@Karel Popper | 14-08-13 | 17:40 |

Met de VVD erbij, spreken we dan over wat in de wandelgangen het "nieuwe gouden eeuw" -scenario genoemd wordt. Moeten we niet willen, zo'n florerend Nederland...

Parel van het Zuiden | 14-08-13 | 17:48

Nou PvdA op naar de 0 zetels, jullie beleid van afgelopen periode heeft zeker bijgedragen tot een economische verbetering van NL, langzaam heeft dit f*cking kabinet langzaam om gedraaid tot een junk status in Europa ... nou ik zou met Prinsjesdag een hele grote lasten verzwaring aankondigen ... dan Nederland helemaal maar kapot maken zodat we ook ontwikkelingshulp kunnen gaan krijgen vanuit Brussel ... ziek, heel ziek is dit land met een stel incompetente bestuurders ....

FapMaster | 14-08-13 | 17:47

Het land met een triljard km2 leegstaande bedrijfsruimtes en een wachtlijst van 10 jaar op een woning.

Terpen-tijn | 14-08-13 | 17:47

Bij pvda al gestopt met lezen.
Niet meer serieus te nemen die volksverlakkers!

Verkopen hun ouders nog om de eu of de pislam te pleasen!

En de pvv maar de nieuwe nsb durven noemen? HA!!!!

dani7902 | 14-08-13 | 17:47

@Moishe Pipik | 14-08-13 | 17:38
Hoe dan ook, er kan ge- danwel verbouwd worden. Want die kantoren zijn nu niet geschikt om in te wonen.

rara | 14-08-13 | 17:46

@rara | 14-08-13 | 17:37

Dat sowieso, maar aangezien de PVVDA horende doof en ziende blind is probeer ik het toch nog maar een keer met een welgemeend - edoch bindend - advies. Mocht dat wederom niet helpen dan poets ik de valbijl wel op.

Stinkende honden verdienen harde heelmeesters. Of zoiets.

Reinaert | 14-08-13 | 17:45

ZKH EénOog | 14-08-13 | 17:39
Precies, dat is het grote onderliggende probleem. Als je beleid maakt, moet je uitgaan van worst case scenario's en zelfs dan zijn er nog altijd factoren die je simpelweg niet kunt voorzien. Maar met een roze bril op ga je per definitie uit van best case scenario's. Laat ik nog even buiten beschouwing dat het een gotspe is om een knul van nog geen 30 jaar die nog nooit een bedrijf van binnen heeft gezien, financieel woordvoerder te maken.

Moishe Pipik | 14-08-13 | 17:44

Eerst de hypotheek aftrek beperken. En dan verbaast zijn als de huizenprijzen dramatisch dalen. Dan de BTW verhogen en verbaast zijn als de consumentenbestedingen dalen. Dan de accijnzen verhogen en verbaast zijn als mensen via internet en in Duitsland kopen. Dat heb je ervan als je een geschiedenisleraar zonder kinderen Minister President maakt.

i-Wonder | 14-08-13 | 17:44

" Dit stopt pas, Als u het stopt"
.
Korte samenvatting en vertaling van wat men zegt; we gaan gewoon door op de ingeslagen weg. Grote grepen uit uw portomonnee en evt. uw pensioen als dat ons zo uitkomt. Natuurlijk gaan we geen kosten besparen en we gaan weer wat faalprojectjes op het gebied van werkgelegenheid doen voor de buhne. Boven alles stellen wij het belang van de Europese Unie boven dat van u. Wat u daarvan vindt? Moewhahahahaha.
.
En wat zegt u?
.
Wat doet u?

Parel van het Zuiden | 14-08-13 | 17:43

Niet investeren in sectoren die het toch niet redden dat is water naar de zee dragen. Alleen investeren in zaken die Nederland geld gaan opleveren. Zoals schaliegasboringen.

flame_me | 14-08-13 | 17:42

Te koop 16000 m2 kantoor gebouw. In juni 2008 opgeleverd, logistiek goed bereikbaar. Sloopvergunning kan geregeld woorden.

123 je proeft het zo | 14-08-13 | 17:42

Als we alle leden van de pvda op een booreiland zouden zetten, en dat booreiland zou op mysterieuze wijze ontploffen, heeft het cbs het effect daarvan op ons land al eens doorgerekend?

Karel Popper | 14-08-13 | 17:40

De hele wereld kan gratis miljarden uit de eu ruif vreten, behalve Nederland.
Wij moeten bezuinigen.

Terpen-tijn | 14-08-13 | 17:40

En dit soort zwakzinnigen met zulke dooddoeners besturen dit land....... Om te janken. Het moet eerlijker ? Breedste schouders ? Samen eraan blijven werken ? We moeten het samen doen ? Niemand ontzien ? Lasten verdelen ? Zeg dan inderdaad niets. Wat een LBO gezwets. Maar jha, het is de PVDA he. Hordes die erop stemmen. Maar die dokken netjes mee als "vervuiler".

Rest In Privacy | 14-08-13 | 17:40

@Moishe Pipik | 14-08-13 | 17:32

Idealisten zijn levensgevaarlijk. Ze zijn zelfs bereid over lijken te gaan wanneer feiten hun droomwereld bedreigen.

ZKH EénOog | 14-08-13 | 17:39

Het moet veranderen.... Jazeker
We hebben visie nodig? Ja maar niet van de pvda.
Het moet eerlijker? Ja, weg met jullie.
Alleen als jullie nu per direct opstappen komt t hoooop ik goed, want slechter als dit kan het niet, zonder jullie gaat het dus duidelijk beter. Pvda is voor t volk? En die zitten inmiddels met een dikke kater.

KannieWaarZijn | 14-08-13 | 17:39

a little less conversation and a little more action please!

vmk | 14-08-13 | 17:39

Armoede is vreselijk, maar het is wel de uiterste straf voor mensen die hun kansen weigeren te benutten. Door die straf uit ons economische systeem te halen, wordt luiheid niet afgestraft en ondermijn je vooruitgang. De ankers die de conservatief socialisten bovendien nog steeds aan succes willen hangen als slingers voor hun nivelleringsfeestje zullen ondernemers weerhouden om voor de grote groep profiteurs harder te gaan rennen. Welk perspectief biedt Nederland als economie nog? We zijn een klein landje met dorpse manieren en klungelige leiders. We worden internationaal steeds harder uitgelachen. PvdA wees eerlijk en geef toe dat je achterhaalde idealen het leuk hebben gedaan op papier, maar de praktijk is weerbarstig.

Boerenbrandtlul | 14-08-13 | 17:39

@de beer van de meer | 14-08-13 | 17:35
De PvdA is al meer dan dertig jaar niet links meer. Als het dat ooit al geweest is.
Geen Pvda stemmer overigens. Nooit geweest. Vroeger om bovengenoemde deze reden. Tegenwoordig omdat ik ze voor geen stuiver vertrouw.

lekkurlinx | 14-08-13 | 17:39

rara | 14-08-13 | 17:36
Je kunt ook je bestemmingsplan omgooien en die kantoorpanden voor de woningmarkt aanwenden.

Moishe Pipik | 14-08-13 | 17:38

Henk Nijboer... WTF is dat voor iets?

Heeft van zijn leven nog geen daglicht gezien, heeft zich immer bewogen in opleidings- en ambtelijke spelonken, heeft qua ECHT werk van zijn leven nog niet eens een halve pieper gejast en heeft de luieruitslag van de grote-mensen-wereld nog op zijn wangetjes staan.
www.parlement.com/id/vj0kbdgay2k7/h_he...

En dat mag zich met de realiteit bemoeien. Daar hebben mensen op gestemd!! Wat. De. Neuk!?!

ZKH EénOog | 14-08-13 | 17:37

Zoals je wijs man ooit zei: alles aan de chinezen verkopen.

newray | 14-08-13 | 17:37

@Reinaert | 14-08-13 | 17:27
Hij kan beter de plaat poetsen.

rara | 14-08-13 | 17:37

Asscher kent zijn (PvdA) geschiedenis niet. Banenplannen werken niet. Nooit. J. den Uyl begon er al mee en faalde compleet. Elke andere poging tot melkertbanen aan toe is falikant mislukt. Het kostte wat maar dan heb je ook niks.
Wat wel werkt (kijk om je heen in andere landen waar de economie al weer oppikt): kleinere overheid, minder regels, lagere belastingen, lagere personeelskosten werkgever, kleinere goedkopere overheid, kleinere overheid en ten slotte het allerbelangrijkste: een kleinere overheid.

DeSjaak1000 | 14-08-13 | 17:36

Te huur: betonnen bunker, slechte staat van onderhoud,wel bom proef haha. Midden in mooi natuurgebied. Niet geschikt voor permanente bewoning,

123 je proeft het zo | 14-08-13 | 17:36

En daar gaan we weer! De sterkste schouders ... enzovoort. Kunnen ze nou echt niets anders vinden dan die grijsgedraaide plaat? Die partij van de Achteruitgang heeft nog steeds geen idee van hoe de wereld in elkaar zit. Maar wat wil je, een club die figuren als Sharon Dijksma uit het vet haalt omdat ze niets anders hebben.....

Polletje Piekhaar | 14-08-13 | 17:36

nooit=nog

Ommezwaai | 14-08-13 | 17:36

@Moishe Pipik | 14-08-13 | 17:25
Ze zouden huizen kunnen bouwen, er is een tekort aan goedkope woningen.

rara | 14-08-13 | 17:36

Ron_Paul | 14-08-13 | 17:30
Tja, als wij Nederlanders ooit nooit een kadootje krijgen van de staat, gaat hier de vlag uit.
Alles is de hard werkende Nederlander al afgepakt.
Stel je voor dat wij werkenden een voordeeltje hebben boven de zieligerts. Dan gaat Spekkie Spekman hele lelijke dingen zeggen en dat moeten we niet willen!

Ommezwaai | 14-08-13 | 17:35

p. voortuin | 14-08-13 | 17:32
Hoe vaak ik dat al niet gehoord heb: na deze verkiezingen is het gebeurd met de PVDA. Wacht maar tot de propagandakanalen weer open gaan tijdens verkiezingstijd en het angstzaaien weer begint. Vergeet ook niet dat veel mensen via overheid, semi-overheid gelieerd zijn aan diezelfde PVDA. En dan heb je nog een deel van Nederland dat alle praatjes slikt voor zoete koek als ze maar uitgesproken worden door een man in een net pak die met twee woorden spreekt.

Nee, die PVDA, daar zijn we nog lang niet vanaf.

Moishe Pipik | 14-08-13 | 17:35

opeens is de optie ''opstappen met je kutregering' niet zo'n slechte optie van wilders heh..
komt u er maar in linksch-stemmers

de beer van de meer | 14-08-13 | 17:35

Nederland moet nu écht EU-steun gaan aanvragen, want dit gaat mis. Dus laat de miljardjes maar komen !

De Literator | 14-08-13 | 17:34

Brede schouders moeten zorg dragen voor de zwakkeren in de samenleving.
.
_______
.

You cannot bring about prosperity by discouraging thrift.
.
You cannot strengthen the weak by weakening the strong.
.
You cannot help little men by tearing down big men.
.
You cannot lift the wage earner by pulling down the wage payer.
.
You cannot help the poor by destroying the rich.
.
You cannot establish sound security on borrowed money.
.
You cannot further the brotherhood of man by inciting class hatred.
.
You cannot keep out of trouble by spending more than you earn.
.
You cannot build character and courage by destroying men's initiative and independence.
.
And you cannot help men permanently by doing for them what they can and should do for themselves.
.

Rest In Privacy | 14-08-13 | 17:34

"Te veel mensen zitten zonder werk, te veel mensen dreigen hun baan te verliezen."
Cynisch. Door omstandigheden was ik aangewezen op een gesubsidieerd baantje. En die is me nou net door een PvdA wethouder afgenomen. "We krijgen jullie allemaal weer aan het werk" Ik hoor het hem nóg zeggen. Blijkt dat we (de mensen in dezelfde omstandigheden als ik) niet in aanmerking kwamen voor de nieuwe regeling: we hadden teveel werkervaring.

lekkurlinx | 14-08-13 | 17:34

Laat ons maar annexeren met de Duitsers, zelf bakken we er niets van.
Van poldermodel naar crisisland, wie had dat nou kunnen denken?

Terpen-tijn | 14-08-13 | 17:33

De PvdA weet gewoon niet meer hoe ze hun eigen beleid moeten goedpraten. Vreemd, want vroeger waren ze daar best goed in.

rara | 14-08-13 | 17:33

Je moet maar durven, alles naar de knoppen helpen, en dan zelf gaan doceren hoe het wel moet. Ze moeten zich kapot schamen bij de PvdAchterlijken.

ElMatadero | 14-08-13 | 17:33

ZKH EénOog | 14-08-13 | 17:26
Het onderwijs, de kansenwijken, de zorg: overal waar (onder andere) de PVDA heeft ingegrepen, is het misgegaan. Maar enige zelfreflectie is er inderdaad niet bij. Gewoon verder blijven geloven in je idiote maakbaarheidsgedachten, gebaseerd op onvolledige modellen die ook nog eens fout geïnterpreteerd worden.

Moishe Pipik | 14-08-13 | 17:32

-weggejorist-

p. voortuin | 14-08-13 | 17:32

Te huur : op een mooi complex. Een volkstuin. Oppervlakte 200 m2. Stromend water aanwezig.

123 je proeft het zo | 14-08-13 | 17:32

@Lief meiske | 14-08-13 | 17:25

Excuus... dáár maakte ik een grove fout. Ik las Nijman ipv Nijboer...

Je mag mij nu voor straf 10 minnetjes geven.

overVecht | 14-08-13 | 17:31

Ik schrok al! Ik dacht, wat lees ik nou weer voor baggertekst, ik zit toch niet op de Joop?
Maar wat een simpele zielen, meer geld ertegenaan smijten om nul resultaat te krijgen.
Jullie nivelleringsfeestje is flink fout gegaan, en het enige wat je nu nog kan doen is oprotten met je linkse idiote ideeën.
Iedereen die hier op gestemd heeft is mede verantwoordelijk, ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen als ik op de PvdA of VVD had gestemd.

Mozeskriebels | 14-08-13 | 17:30

BTW-vrij weekend. Werkt prachtig hier in de good ol' USA. En BTW is hier 7%.

Ron_Paul | 14-08-13 | 17:30

Mensen, jullie zien het helemaal verkeerd. Aangezien Nederland waarschijnlijk in het laatste kwartaal ook een miniem plusje laat zien, alleen omdat de landen om ons heen weer groei hebben, moeten ze nu juist flink op de tamtam slaan. Allemaal nog even extra plannetjes maken, zodat je begin 2014 kan roepen:

Dankzij ons glorieus leiderschap en onverschrokken hervormingen hebben wij Nederland uit de recessie kunnen trekken. Zijn wij niet goed bezig mensen?

wolfjemidas | 14-08-13 | 17:30

Therapietje | 14-08-13 | 17:29
Is het niet de VVD dan wel de PVDA die ons het nekje omdraait. Met dank aan de EU.

Klaus Herzog | 14-08-13 | 17:30

Grenzen dicht, uitvreters er uit en gulden terug.

Ja het is populistisch gelul maar daarom niet minder waar...

CornholioNL | 14-08-13 | 17:29

Ze hebben werkelijk geen idee meer hoe we hier uit moeten komen. Dan krijg je allerlei loze kreten en gebakken lucht maatregelen. Het is ze compleet uit handen geglipt. Wat de EU niet van ons steelt wordt onterecht opgehaald door moelanders.

Therapietje | 14-08-13 | 17:29

@Lief meiske | 14-08-13 | 17:25

Lief meiske. Is dat niet dat wijf die zich op 22-05-2013 heeft geregistreerd op GS om maar vooral onder elk artikel van Van Rossem te kankeren op dezelfde persoon?

Ben je zijn ex ofzo?

overVecht | 14-08-13 | 17:28

De breedste schouders zijn de motor van de economie, beste PvdA. Daar niet nog meer geld vandaan halen dus. Wanneer begrijpen jullie het nou?

seamonkey | 14-08-13 | 17:28

De PvdA is net een wijf. Als het ergens met r takken aan heeft gezeten, doet niks het meer.

LibertasSimplex | 14-08-13 | 17:28

voor de bedrijven is werkeloosheid door massale instroom van overbodige werkschuwe mensen geweldig. goedkope arbeid. de maatschappij mag vervolgens de sociale verzekeringen uitkeren. hoge werkeloosheid, lastenverzwaring, lage lonen. you go pvda!

een maffiabaas | 14-08-13 | 17:28

Ik zal nog wat bezoekjes aan de sportschool plannen en een kuur steroiden bestellen zodat mijn schouders nog breder worden.
Dan kan ik fijn nog meer lasten gaan dragen zodat de zwakkeren in de maatschappij straks ook gewoon 2 x per jaar op vakantie kunnen.

paost712 | 14-08-13 | 17:27

Gillend gek word je van lieden die - niet gehinderd door enige kennis van zaken wegens compleet wereldvreemd - denken Nederland wel 'eventjes' uit de crisis te loodsen middels allerhande onzalige en onbetaalbare plannetjes.

Extragratis advies voor de PvdA: *Niet lullen maar poetsen*!

Reinaert | 14-08-13 | 17:27

Welkom in Communistisch Nederland

CalvinB | 14-08-13 | 17:26

@blinde kip 17:23: Innoveer de bouw, zou ik zeggen. Of zorg dat onze aannemers tenminste met hedendaagse methoden en technieken werken, en dat de kwaliteit-prijsverhouding beter wordt. Zodat Duitsers en Belgen ook graag Nederlandse aannemers inhuren, in plaats van dat wij ze nu uit Duitsland laten komen.

Wel eens een ploeg Duitsers (of Poolse ploeg o.l.v. een Duitse ingenieur) een huis zien bouwen? Je weet niet wat je ziet...

Muxje | 14-08-13 | 17:26

Begin met een verbod van de PvdA vanwege onherstelbare schade aangebracht aan de economie en aan de sameleving, dan gaan we vooruit.

smdyasc | 14-08-13 | 17:26

Een beetje huilie huilie doen nadat je je socialistische ideeën hebt lopen botvieren op een mooi land. Hypocrieten....

Ommezwaai | 14-08-13 | 17:26

Nederland gaat kapot, maar hééé! Als we maar bij Europa kunnen horen he!

Klaus Herzog | 14-08-13 | 17:26

"... Daarnaast moeten we ingrijpen ..."

Nee. Alsjeblieft, nee! NEEHEEE!!!

Grijp nou alsjeblieft gewoon eens een jaartje of vijf NIET in. Laat het volk eens een decennium met absolute rust. Laat alle mechanieken zichzelf nu eindelijk eens bedruipen, en laat de boel nu eindelijk eens op gang komen. En BLIJVEN!!

Blijf met je rotte gore bureaucratische stinkklauwen nu eindelijk eens van alles AF!!

ZKH EénOog | 14-08-13 | 17:26

18% (het kan inmiddels meer zijn) van de kantorenpanden staat leeg. Maar vooral blijven bouwen!

Moishe Pipik | 14-08-13 | 17:25

8 miljard lastenverzwaring en dan een botje terug gooien, om dat pleps rustig te houden en dat noemen we investeringspakket

janneman1977 | 14-08-13 | 17:25

Nijboer , is dat niet dat lullige knulletje met die altijd en eeuwig rode wangetjes?

Lief meiske | 14-08-13 | 17:25

Kunnen we bij de volgende verkiezingen niet gewoon ook stemmen op welke partijen je wég wilt hebben uit de regering...

Dat je dus zeg maar een "plus" en een "min" stem kan uitbrengen en dat de partij met de meeste minnetjes gewoon wordt weggejorist... of zelfs opgerot... Systeem werkt op GS ook al jaren goed.

"Op wie heb jij geplust? ow ok... en gemind? Ja... logische keuze. Nee, nee. Ik uiteraard ook de PvdA"

overVecht | 14-08-13 | 17:25

Nee Van Rossum, dit heb je echt zelf bedacht. Er staat namelijk nergens "in de geest van Joop den Uyl" tussen.

TheseDays00 | 14-08-13 | 17:24

DiDiIKKE ging ook alweer vol op het orgel met zijn fetish over geld dat "stil zou staan". Levensverzekeringen opnemen en zo. En waar komt dat geld dan weer vandaan Didi?

Het is bijna niet te geloven maar Samsom heeft nog minder verstand van economie dan van kernenergie.

Godsammekraken | 14-08-13 | 17:24

Stap 1 is natuurlijk; bemoei je niet met zaken waar je geen verstand van hebt.
Dat geldt overigens niet alleen voor de PvdA.

Jackanders | 14-08-13 | 17:23

Meer banen voor de bouw, lees ik weer.

Er is al te veel gebouwd!

Innoveer eens. Durf te investeren in wetenschap en techniek. Weg met papierschuivers, managers en parasitaire volk.

blinde kip | 14-08-13 | 17:23

Voor elke loonslaaf met een salaris rond modaal of iets daarboven wordt "MOElandstijl" nog interessant: beetje werken en dan officieel naar een zonnig/goedkoop EU-land (tijdelijk) migreren.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/08/...

kapotte_stofzuiger | 14-08-13 | 17:23

Laten we maar weer wachten tot september. En na Prinsjesdag stellen we het uit tot de volgende verkiezingen. Want ze zitten er toch zeker niet om het land te besturen?

Herr Knäckebröd | 14-08-13 | 17:22

En hoe wordt dat investeringspakket betaald? Door eerst geld uit de economie te trekken. Dat vervolgens verdeeld wordt door overheden, re-integratiebureaus via cursussen, 'gesprekken op maat' en meer van dat soort ongein. Dan leer je hoe je moet solliciteren op banen die er niet zijn.

Moishe Pipik | 14-08-13 | 17:22

Misschien moeten de regering maar eens gaan bezuinigen. Dus minder uitgeven als overheid. Niet meer.

vansuyle.com | 14-08-13 | 17:22

Juist ja. Om uit de crisis te komen moeten we precies hetzelfde doen als hetgeen ons in de crisis bracht: overheden die een monetaire zeepbel opblazen.

STFU already!

Godsammekraken | 14-08-13 | 17:21

Knap staaltje propaganda van de PvdA. Hitler, Stalin & Kim Jong-il zouden dit niet beter kunnen doen.

Wc-kip | 14-08-13 | 17:21

Dijsselbloem: "Door te stimuleren waar dat kan, door het gesprek aan te gaan met pensioenfondsen en woningbouwcorporaties om geld vrij te maken."
.
Graaien in de pensioenpotten.

CoffeePatch | 14-08-13 | 17:21

Graaien in de pensioenpot dus.

Ommie de HaatMoker | 14-08-13 | 17:20

De PvdA moet gewoon imploderen. Is voor een ieder beter.

overVecht | 14-08-13 | 17:20

Nivelleren is een feest. En na een feest met 500.000.000 Europeanen volgt de fikse kater.

Godsammekraken | 14-08-13 | 17:19

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl