Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Aaah zielig. Kinderen gedwongen tot criminaliteit

ciskederat.jpgCiske de Rat is terug in de kansenwijken van Amsterdam. Arme sloeberkinderen, uitgeknepen door het grootkapitaal, zien zich gedwongen om gehuld in lompen op pleinen en straten hun kostje bij elkaar te scharrelen met het dealen van verdovende drugs. Daartoe aangezet door meedogenloze ronselaars die de hologige stakkers te werk stellen in ruil voor een schamel daggeld, waar zij de huishoudpot van hun arme moedertje mee trachten te spekken om alle monden te kunnen voeden. Vioolmuziek. Geur van gekookte bloembollen. *hier* een visualisatie van nooddruftige magere kinderen, lijm snuivend onder een brug. Ennnn een realitycheck. Dealende pubers bestaan, ja. En die hebben allemaal van die gaylord Louis Vuitton-petjes op, peperdure sneakers aan en bezitten de nieuwste telefoons. Drie stuks. Die dragen niet een grauwpapieren zakje met de opbrengst van een dag noest hosselen af aan hun afgetobde moekes. Wie beweert dat eigenlijk, dat die minderjarige schattebouten die geen andere keus hebben drugs dealen om te overleven? Welnu. Het is de gesubsidieerde hulpverleningsclub Maatschappelijke Ondersteuning en Integratie (MOI) die voor hun eigen bestaansrecht en soepsidie er baat bij hebben om een zo schrijnend en ook knuffelbaar mogelijk beeld te schetsen van de werkelijkheid. Zo'n participatiemakelaar (echt waar!) als medewerker kost ook wat natuurlijk en de pluizigzachte aanpak die al jaren niet werkt moet en zal gecontinueerd worden. Citeer er een chronisch verongelijkte SP'er bij en hop, de kranten hebben weer een hapklaar guttogut wat érrug!-verhaal. Dealertjes zijn slachtoffers, eigen verantwoordelijkheid is stom en hulpverlening is liev. Zo moet en zal de realiteit gespind worden in PvdA-Elatikistan. En de mediaas schrijven dat braaf op. Wij voelen ons zo verdomd alleen.

Reaguursels

Inloggen

ziehier... het gevolg van jarenlang pvda en sp stemmen. je wilde dat als kiezer zelf dus gebruik je hersens maar eens een keertje bij de volgende verkiezingen. stem je pvda, dan stem je voor nog meer allochtonen die misdaden plegen, nog meer verplichte huisaanbiedingen aan buitenlanders, nog meer geld naar alle landen, nog minder geld voor autochtone blanke nederlanders en zo kan ik nog wel even doorgaan. wat zegt u nu? is dit niet waar? o nee....???? slaap lekker verder he? als je je kop in het zand stopt dan zie je niets.

ron2013 | 15-08-13 | 00:33

Elatik moet oprotten! Het is onkruid, ze komt steeds maar weer terug. Wie stopt haar..?

Right on dude | 14-08-13 | 19:49

Wat een belachelijke slachtoffer en zieligheids- propaganda, het die opgeklopte Mokumse romantiek eromheen. Jonge dealers doen het voor de luxe en als ze al door iemand op pad gestuurd worden is de ouders te doen om de geïntensiveerde war on drugs te omzeilen.

aceofspades | 14-08-13 | 19:21

Hou toch op is hier in utrecht al jaren zo, kleine mo levert voor grote mo. Pakkans nihil en als het toch gebeurt is kleine mo minderjarig , dus zo weer vrij.

klote land | 14-08-13 | 17:54

Laures Ivens zei dat de ronselaars potentiele slachtoffers herkenden aan oude kleren. Inderdaad, dat is jargon voor: alles behalve de allernieuwste en duurste merkkleding en accessoires zoals scooters en mobieltjes.

huh, ian? | 14-08-13 | 17:21

Wij hadden thuis amper te vreten.
Voedselbanken bestonden nog niet.
Niks merkkleding.... we droegen afdankertjes.
Maar ik ben nooit gaan jatten of dealen.
Kwestie van goede mentaliteit en beschaving.


Nu willen ze allemaal merkkleding, I-Pads, gouden tanden in hun bek, scooters enz..
Ze gaan jatten, dealen, overvallen plegen op kwetsbare mensen.
Hebberigheid, machocultuur en een totaal gebrek aan respect.
En pa en ma kijken toe en beelden zich in dat het goed is.
Dát is het probleem.

Schietmijmaarlek | 14-08-13 | 17:08

Jezus waarom proberen al die mensen hun leven inhoud te geven middels het opstrijken van belastingcentjes? "krijg toch allemaal de kolere, val voor mijn part allemaal dooooooooood!!!'

Zookrates | 14-08-13 | 16:03

Goed geschreven, Nanninga.

Amsterdamsko | 14-08-13 | 15:33

Laat het maar aan de overheid en hun subsidie knuppel over om dit vrije markt initiatief van jonge ondernemers in de kiem te smoren.

Bertus Brulbroek | 14-08-13 | 14:20

@Espace Première | 14-08-13 | 13:22
het is niet zo dat ze het ook echt geloven, maar ze hebben vrindjes binnen het bestuur en die raportjes zijn de onderbouwing waarom de vele vrindenclubjes gespekt worden met gemeenschapsgeld. De baantjescarousel en geldcarousel lopen aardig paralel.

El-Rubio | 14-08-13 | 14:14

Rob de Participatiemakelaar = nieuw Jiskefet feuilleton?

Mr Dixit | 14-08-13 | 14:14

Recessie of niet dat maakt niets uit , dit is wat ze willen met hun leven , makkelijk geld verdienen dat is ook wat ze om hun heen zien gebeuren en ja sorry medelanders , zij zullen wel weer een flinke vinger in de pap hebben , maar ga gerust je gang wij zijn even druk met de recessie . zodat jullie straks weer in weelde kunnen leven, dus nog even volhouden

slotbert | 14-08-13 | 14:11

Ciske de Rat verdween tenminste nog in een jeugdgevangenis. Daar zat geen knuffelfactor bij. En hij is goed terecht gekomen (musicalster en vertolker van het levenslied).

Boerenbrandtlul | 14-08-13 | 14:06

Dat men in ons buurland België toch anders tegen criminaliteit aankijkt moge wellicht blijken uit een bericht in de krant de Standaard van afgelopen zaterdag. Twee Belgen ( ) Mohammed E. en Bilal El T., beiden 20 jaar, beroofden tussen december 2012 en januari 2013 negen homo's met wie ze via een chatprogramma "afspraken" hadden gemaakt. De Antwerpse strafrechter heeft de beide Belgen veroordeeld tot zeven jaar vast èn tot een schadevergoeding van 4.300 euro. Dit bedrag kan nog oplopen zo wordt fijntjes vermeld.

Jan Boule | 14-08-13 | 14:02

Amsterdam is Amsterdam niet meer. Laatste keer dat ik er was en toen ik er was, was het wel 10 jaar geleden dat ik voor het laatst in Amsterdam was en zag het er vol met allochtonen, waaronder marokkanen en turken.. Ik herken het sowieso niet als een Nederlandse stad en zou er voor geen goud willen wonen.. Eigenlijk.. Ze kunnen beter al die palen verdwijeren en de stad laten zinken, want over aantal jaren wonen er geen echte "nederlaners" meer.. Mark my words!

PVV-Dutch | 14-08-13 | 13:50

eerstneukendanpraten | 14-08-13 | 13:20
Maar krijg ik nog antwoord op mijn vraag?

Mark Smith | 14-08-13 | 13:35

eerstneukendanpraten | 14-08-13 | 13:20
Hahahaha, dat heet reaguren.

Mark Smith | 14-08-13 | 13:34

Als je jezelf particpatiemakelaar durft te noemen, dan heb je ook flink aan de dope gezeten!

NACademicus | 14-08-13 | 13:28

Wat @[email protected] | 14-08-13 | 12:46 zegt.
Het is nu eenmaal veel lucratiever en minder tijdrovend om met zakjes wit rond te crossen dan bij de Burger King friet te bakken. En als je dan toch bijna geen kans loopt om gepakt te worden. De yoghurtblanke tieners van een kennis van me kwamen ook al op dit lumineuze idee. Moeders vond het arrestatieteam om 5 uur 's ochtends dan weer iets minder.

Biff Eagleburger | 14-08-13 | 13:26

OMG zijn er echt gestudeerde mensen die dit geloven en er weer een bak geld tegen zullen aangooien?

Het frustreet me dat NL vergeven is van dit soort geldverkisteraars maar ondertussen men roept ' dat er geen geld is' . We barsten van het geld maar maken hele verkeerde keuzes, ook in het stemhokje!

Espace Première | 14-08-13 | 13:22

@ Mark Smith 13:13

Lees de tegel van Jos Schmitz 12:52 nog eens voor wat meer duiding. En ik wacht met smart op een opiniërende tegel van je zonder dat daar een medereaguurder in wordt betrokken. Echt!

eerstneukendanpraten | 14-08-13 | 13:20

@Detlev Tarnowitz | 14-08-13 | 13:08

Zie ook mijn reply @ Mark Smith: dat is een principiële discussie en die is off-topic, we hebben het nu over ongewenste nevenactiviteiten van minderjarigen.

Reinaert | 14-08-13 | 13:20

@Detlev Tarnowitz | 14-08-13 | 13:08

Zie ook mijn reply @ Mark Smith: dat is een principiële discussie en die is off-topic, we hebben het nu over ongewenste nevenactiviteiten van minderjarigen.

Reinaert | 14-08-13 | 13:20

@Mark Smith | 14-08-13 | 13:00

Ik ben gecertificeerd bierdier en ben dus op de hoogte van het feit dat alcohol ook verslavend is, alleen is het zeer wel mogelijk om verantwoord met alcohol om te gaan en dat ligt bij harddrugs zoals bijvoorbeeld heroïne toch wel even anders.

Ik snap je punt wel maar om de onderliggende principiële discussie te voeren gaat me op dit moment te ver wegens toch goeddeels off-topic.

Reinaert | 14-08-13 | 13:17

Verwachting Amsterdam in 2014:
15% Hollanders
85% Niet Hollanders
100% PvdA bestuurders

duitse herder | 14-08-13 | 13:16

eerstneukendanpraten | 14-08-13 | 13:03
Hoe denk jij eigenlijk over autochtoon tuig dat zijn reet afveegt met onze (wie zijn dat eigenlijk, onze?) normen en waarden? En dat met name in de Veenkoloniën.

Mark Smith | 14-08-13 | 13:13

Kaleknicker | 14-08-13 | 13:03 | + 2 -
Inderdaad en moet je eens vragen of dat gemengd is met autochtonen en vrouwen. U raad het al ! Dus wat wordt er gedaan aan participatie ?
Subsidie voor polarisatie. Participatie dan schuif je gewoon aan binnen een bestaande groep en je past je aan. Wil je met je eigen clubje zitten doe dat dan lekker thuis.

JAXX | 14-08-13 | 13:10

@Reinaert | 14-08-13 | 12:54
Het onderscheid tussen hard- en softdrugs (en alcohol) is arbitrair, maargoed. Als drugs legaal zouden zijn, zouden ze minder levens vernietigen imo.

Detlev Tarnowitz | 14-08-13 | 13:08

Kaas de Vies | 14-08-13 |
Als Usain Bolt tot Maarten van Rossem.

Alcohol is één van de meest verslavende drugs, evenals tabak. Ben gebruiker van beide, dus ik kan het weten.

Mark Smith | 14-08-13 | 13:06

Van der Laan moet zijn jaarlijkse 386 miljoen euro subsidie wel ergens kwijt kunnen!

kibambam | 14-08-13 | 13:06

@ Jos Schmitz 12:52

Allemaal voor de volle 100% mee eens. Optiefen met dat allochtone tuig dat zijn reet afveegt met onze normen en waarden.

eerstneukendanpraten | 14-08-13 | 13:03

Participatiemakelaar

"Als participatiemakelaar houdt Rob zich bezig met burgerparticipatie projecten: van sportende Marokkaanse mannen in het Marokkaans Ouderen Centrum"

WTF!!!!!!!

Kaleknicker | 14-08-13 | 13:03

@Mark Smith | 14-08-13 | 13:00 | + -1 -
Hoe verhoudt 1 lijntje coke zich met 1 biertje?

Kaas de Vies | 14-08-13 | 13:02

Zolang we nog miljarden blijven weggooien in de zeer parasitaire en veelal volkomen nutteloze subsidiesponzen industrie zullen de parasieten in Nederland steeds weer nieuwe beroepen zoals "Participatiemakelaar" verzinnen om aan dat gratis geld te komen.
Dit land is werkelijk vergeven van dit soort parasieten.

Moi2 | 14-08-13 | 13:02

Het meest lullige is dat stijgende armoede wordt misbruikt om bestaand crimineel gedrag goed te praten. Baan kwijt, duurt te lang, problemen en ineens flikkeren ze je op één hoop met drugsdealers, die geen opleiding afmaken en nooit een baan zullen hebben.

Het gebruik van goedkope drugs door kinderen vanwege armoede, dat is een probleem dat door armoede zou kunnen ontstaan. Dit zijn nog steeds dezelfde crimineeltjes helaas die ook in economisch goede tijden hiermee bezig zijn.

Bruno Alaska | 14-08-13 | 13:02

Reinaert | 14-08-13 | 12:54
Je drinkt ook geen alcohol?

Mark Smith | 14-08-13 | 13:00

"Verder dient er meer bekendheid te komen voor de mogelijkheden die er zijn voor subsidies. De hele samenleving is erbij gebaat dat deze mensen een extraatje krijgen”, zegt Laurens Ivens van de SP"

Natuurlijk Laurens, geef de crimineeltjes en werkschuwe ouders die zich openlijk afzetten tegen de Westerse samenleving nog meer graties geld.
Daar gaat het echt beter van worden, ondanks de vele miljarden die dat allemaal al gekost heeft, toch?

Degenen die daadwerkelijk eens recht hebben op gratis geld is het werkend volk dat jarenlang die subsidiepotten heeft gespekt zonder daarvoor ooit iets terug gezien te hebben, dan behalve nog meer ellende.

@Jos Schmitz | 14-08-13 | 12:52
Het antwoord op je vraag;
Het duurt al jaren te lang, en zal nog veel te lang duren ook.

TeeJee | 14-08-13 | 12:54

@Detlev Tarnowitz | 14-08-13 | 12:42

Drugs legaliseren? Neuh, dat lijkt me géén goed plan. Wiet legaliseren vind ik prima, de facto is dat toch al zo ongeveer gebeurd, maar harddrugs? Nooit. Dat spul is té gevaarlijk en vernietigt te veel levens dat we daar maar niet aan moeten beginnen.

Ik ben een fervent aanhanger van het 'vrijheid, blijheid'-beginsel maar er zijn grenzen. Dit is er dus één van.

Reinaert | 14-08-13 | 12:54

Je ouders te lui om te werken dus in de bijstand. Maar hun kind wil toch echt wel die nieuwste Iphone en scooter. Volgens de SP en subsidiespons MOI is het dus begrijpelijk dat de kinderen dan maar crimineel worden en leggen de schuld bij de amatschappij in plaats van de ouders en het kind flink aan te pakken.

sinar2 | 14-08-13 | 12:53

Geef ze een huis en een baan,dat zal ze leren.

hebbuh | 14-08-13 | 12:53

We importeren een onderklasse van analfabete kanslozen die we bij gebrek aan capaciteiten om op de arbeidsmarkt aan de slag te komen levenslang van een uitkering moeten voorzien. Ze brengen hun kroost op met de gedachte dat je die achterlijke Hollanders mag bestelen, mishandelen en voorliegen, omdat ze een ander geloof hebben, of geen geloof. Je klauw ophouden om die door de ongelovigen te laten vullen met een uitkering is uiteraard wel toegestaan. De kindjes die nu dealen zien hun oudere broertjes in dure golfjes en bmw's scheuren, zonder dat ze een diploma hebben of een baan. Pappa en mamma doen of ze achterlijk zijn, justitie en de belastingdienst vragen niet hoe je zonder inkomen in een auto van 40 K kan rondscheuren. Je roept 'dissriminasie' en die Hollandse klootzakken houden gelijk hun bek. En natuurlijk zet je je jonge broertje in om je drugsbestellingen rond te brengen. Wat je weet dat je als 12 jarige geen straf krijgt en alles kan doen wat je wil. Lachen toch? Wat ik me nu afvraag, hoe lang het nog duurt voordat we deze pareltjes aan de kroon van onze multikul samenleving hun NL paspoort intrekken als ze misdrijven gepleegd hebben en vervolgens op hun oorspronkelijke nationaliteit, die ze nooit op kunnen geven, als persona non geata voorgoed ons land uitflikkeren. Voor broertjes van 12 die drugkoeriertje spelen pappa en mamma verplicht mee, want wie moet er anders voor kleine Mo zorgen in het buitenland? We blijven wel menselijk natuurlijk!

Jos Schmitz | 14-08-13 | 12:52

Ik vind die participatiemakelaar één van de betere typetjes van Herman Koch.
Een beetje dik aangezet, dat wel, maar toch, knap gedaan.
www.poldox.nl/participatiemakelaar/doc...

Cuyahoga | 14-08-13 | 12:51

Touché Annabel

Ulanbator | 14-08-13 | 12:50

Die SP'r staat ook gelijk weer te jengelen over armoede etc, en dat er weer vanalles aangeboden moet worden door de stad. En wie gaat dat dan weer betalen heh?


Tenenkrommende types zijn dat, nog erger dan de PvdA... bah.

TeeJee | 14-08-13 | 12:49

En dan moet ik ook nog adblock uitzetten om het filmpje van de participatie-makelaar te mogen zien.
Fucking lol.

obi1 | 14-08-13 | 12:47

@FrankVeer | 14-08-13 | 12:43
Op afbetaling is zo'n ding prima te betalen, zelfs de aaiphone
Ze weten alleen niet dat je minimaal 2 keer zo duur uit bent, nog sterker ze beseffen niet eens dat je ook prima zonder smartphone en abonnement door het leven kan, waarom ergens de hoofdprijs voor betalen als het ook gratis/bijna gratis kan?

TimoteoGrimbundecimo | 14-08-13 | 12:47

Tja, als je als jong kind ziet dat je neefjes en broertjes hetzelfde doen en de mooiste scooters en telefoons bezitten, waarom zou je dan bijvoorbeeld als vakkenvuller gaan werken? Verdien je ook geld, maar dat is 'niet stoer'.
En bovendien, als je opgepakt wordt, sta je toch zo weer zo op straat dankzij de knuffelrechters.

En Amsterdam een dure stad? Ga dan lekker in Noord-Groningen wonen als je toch geen werk hebt.

Elke welzijn organisatie werkt zo , probleem overdrijven aandikken en in een aantal gevallen zelfs opzet van overlast en of probleem door vriendjes en of bewoners om subsidie en projecten te krijgen. Successen die behaald zijn zijn minimaal en bestaan vaak uit eigen vrienden/kennissen/netwerk (vaak Marokkaans) voor de buitenwereld een succes veel deelnemers en betrokkenheid in werkelijkheid altijd een toneelstuk en van de subsidie allemaal eten en drinken en gezellig samen activiteiten ondernemen op subsidie. Als deze dreigt weg te vallen problemen veroorzaken, om succes te verkopen gefingeerde bijeenkomsten.
Werkelijke participatie is er niet juist vaak nog meer polarisatie dmv subsidie en welzijn die er van meeprofiteert. Een nutteloze tussentak die nog nooit een werkelijk rendement heeft kunnen aantonen wat niet bereikt was als ze er niet waren.

JAXX | 14-08-13 | 12:44

"Stichting MOI heeft sinds kort een Android app (Google Play)"

Als je een smartphone kan aanschaffen, heb je echt geen hulp nodig van MOI.

FrankVeer | 14-08-13 | 12:43

@reaguurders.

Wil niemand zijn pleziertje onthouden, maar als je nu geen cocaïne gebruikt heb je ook minder last van dit gedrag.

@staat

Als je nu wietteelt legaliseert kan je er belasting over heffen en reguleren.

Kaas de Vies | 14-08-13 | 12:43

@Reinaert | 14-08-13 | 12:32
Of gewoon alle drugs legaliseren, wat dacht je daarvan? Drugs runnen is net zo onschuldig als een krantenwijk.

Detlev Tarnowitz | 14-08-13 | 12:42

Allemaal de schuld van Jan Peter Balkenende, iets met voc-mentaliteit..

TimoteoGrimbundecimo | 14-08-13 | 12:42

Kaas de Vies | 14-08-13 | 12:38 |
Haha, vandaag wel ja.

Mark Smith | 14-08-13 | 12:42

Che_cuevara | 14-08-13 | 12:19
Heb je daar een linkje van?

Mark Smith | 14-08-13 | 12:40

Mogen alleen Italiaanse maatpakken in drugs dealen dan?

Getson | 14-08-13 | 12:39

@Mark Smith | 14-08-13 | 12:36 | + 0 -
Komt omdat ik zo'n redeljke gozert ben.

Kaas de Vies | 14-08-13 | 12:38

Omdat de pleintjes overal verder vol zijn probeer ik het hier maar.. Pssst, iemand een grammetje coke? Iemand??

Hondebrock | 14-08-13 | 12:37

Kaas de Vies | 14-08-13 | 12:14
Het is een bijzondere dag vandaag. We zijn het wederom eens.

Mark Smith | 14-08-13 | 12:36

Kinderen door de ouders van de bijlmerflatjes laten gooien. Dat zal ze leren

Läderlappen | 14-08-13 | 12:36

Zo had je in de vroege jaren 80 die stichting van Steve Brown die beweerde dat het stierf van de zwerfkinderen in de Pijp in Amsterdam. Onzin, maar heel links Nederland tuinde er in, en er gingen bergen subsidie richting Brown & co.

brutus68 | 14-08-13 | 12:34

Mensen die claimen dat criminaliteit veroorzaakt wordt door voornamelijk sociale omstandigheden en het zo goedpraten zijn een stelletje teringleijers. Er zij in de wereld miljarden armen die iedere dag worstelen om rond te komen. Zijn ze allemaal crimineel? Nee, bij lange na niet. De meesten hiervan hebben een duidelijk gevoel van rechtvaardigheid en handelen hier ook naar. Armoede is geen vrijkaart tot criminaliteit en iedere claim die anders beweert is een schop in de ballen cq tieten van de armen die wel normaal met anderen samen kunnen leven!

Merkava | 14-08-13 | 12:33

@Detlev Tarnowitz | 14-08-13 | 12:27

Kinderen kennen geen goed en kwaad?

We lullen hier over ratjes van 14, 15 jaar, die kennen wel degelijk het verschil tussen goed en kwaad dus dat mag echt niet als excuus dienen. Gewoon snoeihard aanpakken, da's de enige manier: wie niet wil horen moet maar voelen.

Reinaert | 14-08-13 | 12:32

Subsidie helpt niet. Land uitzetten wel.

NiceGuysFinishLast | 14-08-13 | 12:31

Precies, lekker hosselen en je zusje pimpen.
Je weet toch....

Barbarous_Relic | 14-08-13 | 12:30

geen kinderbijslag, hoersoepsidie, zorgtoeslag, aanvullende ouderkorting, vakantiegeld etc. etc. voor criminele kinderen. ouders raken waar het pijn doet. namelijk in de portemonnaie. halfzachte linksche gelul over armoede is aperte onzin. hier is de sosjale akedemie weer eens aan het bedelen om meer geld over een iets dat heel simpel op te lossen is.

minimá-armezusvan.. | 14-08-13 | 12:28

Ach god te god, als ze dadelijk met 6 kilo coke worden opgepakt, dan weten ze in ieder geval door dit verhaaltje alleen een werkstraf(je) te krijgen, omdat ze zo'n honger hadden.

Havenwerker | 14-08-13 | 12:28

Laat toch lekker, kinderen kennen geen goed en kwaad maar MOI moet ze zo nodig een slecht geweten aanpraten.

Detlev Tarnowitz | 14-08-13 | 12:27

we worden gegijzeld door de "armen". en nee, ik lijd daar inderdaad niet onder, maar wel die bouwvakker die ontslagen is.

49 | 14-08-13 | 12:25

Gelukkig stort de boel binnenkort economisch in elkaar. Is het ook afgelopen met dit soort criminele organisaties.

Willem VanDer Decken | 14-08-13 | 12:23

Breaking Bad!!

"If you dont know who i am, then maybe your best course would be to tread lightly."

AshleyJ"Ash"Williams | 14-08-13 | 12:23

Van de Kattelieken mag je toch een brood stelen i geval van hongerklap?

fuckje | 14-08-13 | 12:21

En die kudtjong lopen hoogstwaarschijnlijk ook al met een blaffertje op zak.

Conan de Rabarber | 14-08-13 | 12:21

Het kunnen natuurlijk ook hobbyende grachtengordel-kleinkindertjes zijn, die crimineeltjes. Jeugd van tegenwoordig verveelt zich, jeweettog?

CynicalBastard | 14-08-13 | 12:20

Vierhonderddrieëntwintig hulpverleningsinstanties, achthonderdvijftig buurtcoaches, zeshonderd beleidsmedewerkers en € 15.000.000 soepsidie (minstens!) en nóg gaat het helemaal mis.

Hoe dat komt? Omdat er niet gecommuniceerd wordt én omdat we het hier over 'kinderen' hebben die waarschijnlijk toch al waren voorbestemd voor een leven aan de mem van de staat en Vrouwe Justitia.

Gewoon niks meer aan doen. Probleem lost zich vanzelf op.

Reinaert | 14-08-13 | 12:20

hep nog een pot spinazie staan terwijl ik het niet eens lust, ruilen voor een zakkie wiet???

thepinkpainter | 14-08-13 | 12:20

Hoezo crisis? De zieligheidseconomie draait op volle toeren en groeit jaarlijks met tientallen procenten.

Che_cuevara | 14-08-13 | 12:19

Is de thee al gezet? Dan moet er eens goed met die mensen gepraat worden. Dat is de oplossing!

Herr Knäckebröd | 14-08-13 | 12:19

Zomaar een weetje: Diefstal uit noodzaak leidt meestal tot een schuldig zonder straf.

Drugshandel gaat altijd om geld, veel geld. Dat doe je om rijk te worden, niet om uit de armoede te ontsnappen.

rara | 14-08-13 | 12:18

Snel subsidiëren, positief discrimineren, PvdA straatcoaches opzetten en theedrinken! Dan komt het goed hopelijk.

NajeauwBlajeauw | 14-08-13 | 12:18

Verdovende drugs? As do all. Right.

Does a bear sh*t in the woods?

AshleyJ"Ash"Williams | 14-08-13 | 12:18

"Daartoe aangezet door meedogenloze ronselaars die de hologige stakkers te werk stellen in ruil voor een schamel daggeld"

Meedogenloze ronselaars vind ik inderdaad een mooie benaming voor ons huidige kabinet.

harry poster | 14-08-13 | 12:17

Heb me al een oude passat diesel erbij gekocht voor als ik aan de bedelstaf raak. Zo kan ik toch comfortabel europa doorreizen om te gaan zakkenrollen en steeldieven.

Iemand nog een aanhanger te koop?
Voor oud ijzer en koper. U weet wel.

KollenbergSittard | 14-08-13 | 12:17

Subsidie. Een vorm van harddrugs voor menselijke parasieten.

ZKH EénOog | 14-08-13 | 12:17

Flikker toch op met je participatie makelaar.

neemjemoederindemali | 14-08-13 | 12:17

Krijg toch allemaal de kolere!!

shim slady | 14-08-13 | 12:16

Wat een misbruik van het woord makelaar.

Boerenhoofd | 14-08-13 | 12:16

De belastingsdienst er opaf sturen.

newray | 14-08-13 | 12:16

En dan wijsmaken dat 'pa is gaan varen', terwijl hij al 15 jaar in de bak zit. Oh nee dat kan hier helemaal niet.

OverdrevenGeouwehoer | 14-08-13 | 12:16

Ja, een artikel over het Marokkanen-probleem, maar dan in een subtiel jasje gegoten.

H.A. Ram | 14-08-13 | 12:16

Eerst geen parkeerplaatsen bij de voedselbank, toen opa dood aan vetzucht en nu weer dit!

Morele armoede. Het moet niet gekker worden.

Godsammekraken | 14-08-13 | 12:16

Ik vrees dat we straks allemaal staan te bedelen.

Bij de PvdA noemen ze dat nivelleren.

Che_cuevara | 14-08-13 | 12:15

Heropvoeden.
Na recidive en beoordeling naar een heropvoedingskamp sturen. Kosten aftrekken van kinderbijslag.

Complete onzin, dit is criminalteit voor luxe, aangezien de verzorgingsstaat over de onderkant van de samenleving gewoon op volle toeren draait en werkt.

Kaas de Vies | 14-08-13 | 12:14

Èlk normaal weldenkend mens is allang vertrokken uit Amsterstan.

Spokoynoy Nochi | 14-08-13 | 12:14

Snel subsidie geven!

Vakonov | 14-08-13 | 12:14

Mo de Rat bedoel je.

SharpEye | 14-08-13 | 12:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken