Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Help, we willen 100 miljoen gratis geld'

Eenmalig terug: Hoxha! Zo! Voor het onderbouwen waarom de verder ontzettend innemende en erg aardige omroepbestuurder Jan Slagter (@janslagter) beter heel stil onder een steen kan liggen, dan gaan bedelen om 100 miljoen poen heb ik meer nodig dan 140 tekens. Want waarom ik me echt ontzettend kwaad maak om aangekondigde protestacties bij publieke omroepen, is omdat het in Nederland zo slecht gaat dat ik het tijd vind dat we stoppen met hobbies. Een publieke omroep is namelijk niets meer dan dat: een leuke nationale hobby. En het allereerste wat een verstandig mens laat liggen als het minder gaat, is inderdaad, die hobby. En ten tweede, het is ook mijn geld, lul. Geld dat iedereen met een baan probeert binnen te harken. Ja, ik weet dat veel (semi)ambtenaren die kwaadheid wegwimpelen als rechts gelul. Maar voor al die andere mensen, als je echt werkt, zet op die zondagavond, als je je ‘belastingen doet’ voor de lol maar eens een publieke omroep op.
Laat u niets wijs maken over ‘verschilligheid’, of hoe ze hun maatschappelijke noodzaak ook uitdrukken. Het is marketing, reclame, gebakken lucht. Het zijn termen bedacht door gerenommeerde reclamebureaus in opdracht van miljoenen verslindende instituten die, op hun nieuwsrubrieken na, ook maar gewoon zomaar wat uitzenden. Elke omroep is een zzp'er-uitbuitende instelling, elke omroep is soort een piramidespel voor hipsterende jongmensen die hopen met hun koppies op tv te komen. Vage zaken als ‘identiteit’ wordt er steevast met de haren bijgesleept als er weer ergens een tv-format gelegitimeerd moet worden. Publieke Omroepen zijn overbodig. We kunnen toe naar 1 net (met sterke nieuws en actualiteitenrubrieken). En die andere 2 ‘posities’ veilen aan commerciële partijen, gewoon, met garanties voor een percentage aan maatschappelijk relevante programma’s. Ja dat kan! Krijgen we miljarden voor! Maar (bijna) geen politicus die datzelfde durft te zeggen omdat ze afgemaakt zullen worden door deze publieke omroepen. Een omroep die echt verschillig is, die echt wil opkomen voor de zwakkeren in de samenleving en echt een steentje wil bijdragen aan dit land, stopt voor 90% met programmamaken en laat anderen de bespaarde miljoenen in maatschappelijk relevante dingen investeren. In onderwijs van ongeletterden, voedselbanken of betere wijken. Ik noem maar snel even wat. Maar dát is relevant, de rest is verspilde pixels. Jan Slagter is door de directies van publieke omroepen naar voren geschoven omdat hij het beste een goed en oprecht klinkend huilieverhaal kan houden. Hij komt op voor ouderen, voor zieligen, of wat dan ook. Dat is zijn imago. Wat ik trouwens zie als ik Omroep Max kijk, zijn volgevreten babyboomers op zoek naar hun tweede huis. Ik zie debielen die in een caravan door Europa trekken. Vast heel leuk om naar te kijken, voor heel veel mensen. Maar ‘leuk’ hebben we nu volgens mij even niet nodig. Voor ‘leuk’ hebben we commerciële omroepen. Toegegeven, ik zag bij Max ooit ook iets over een Roemeens weeshuis . Maar daarvoor heb je geen ouderenomroep nodig. Trap er niet in. Ik ben erg benieuwd met welke argumenten de PO zal komen om hun bestaan te rechtvaardigen, ook al zijn er verder helemaal niet. We leven niet meer in de jaren 50 zuilenwereld en echt belangrijke ‘kernprogramma’s’ en nieuwsrubrieken blijven toch wel bestaan. Ze zullen in hun argumenten geld gaan ‘verwateren’ door te zeggen dat de Nederlander al de minste omroepbijdrage dokt van Europa. Ze zullen in 30 seconden 100 snel gesneden programmabeelden tonen van ‘verschillige’ programma’s die misschien maar 1% van het aanbod uitmaken. En het ergste van alles is dat die acties zullen doorsijpelen in elke nieuwsrubriek, elk journaal en elk programma. Ze zullen -in vaktermen- 'urgentie kweken' door misbruik te maken van de mediamacht die ze nu nog hebben. Dat betekent dat de NPO u zal laten geloven dat uw wereld zal vergaan als er een decortje minder gemaakt kan worden. Of dat er 1.000 man op straat komen. Probeer vooral door de drogredenen van de publieke omroep heen te kijken. Besef dat het allemaal uitstekend verdienende baasjes zijn die vooral bang zijn voor hun eigen hachje, en hooguit hun eigen personeel als het meezit. Ze zullen beweren dat die honderden miljoenen die ze jaarlijks opsouperen, toch maar een druppel op de gloeiende plaat is qua begroting. Dat zal vast wel. Als ik 100 miljoen overgemaakt krijg van een ministerie zal ook niemand er een boterham minder van eten. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik er recht op heb. En dat geldt ook voor de PO. Ik heb geen bezwaar tegen idioterie, overbodigheid, porno, beledigingen en totaal overbodige content. Maar niet op kosten van de belastingbetaler. En ja, ik was betrokken bij PowNed. Creatief en inhoudelijk. Ik heb de argumentatie bedacht waarop die omroep het bestel ingekopt werd. Die omroep mag van mij uiteraard net zo hard commercieel worden. Geen medelijden, die gasten redden zich wel. Maar het grote verschil met al die andere oplichters, PowNed pretendeert niks. Het is ‘omdat het kan’, en dankzij PowNed is nijpender dan ooit aangetoond hoe absurd dat hele publieke omroep stelsel is. Kost je nu nog wat, straks hopelijk niks meer. Nog even een ding. Sinds een jaar heb ik een kantoor op een industrieterrein, mijn pand staat heel dicht bij een voedselbank. Elke vrijdag, op uitdeeldag, is de rij wachtenden weer langer. Elke vrijdag zie ik meer ouderen met hun karretjes en meer familieleden met auto’s. Ik vind dat tamelijk absurd om te zien. Het zijn juist deze mensen die Jan Slagter cs. bewerkt. Op GeenStijl zou ik deze mensen vast omschreven hebben als kansloze uitvreters. Maar dan nog, ik zou het niet durven geld van ze af troggelen. Iets wat alle publieke omroepen, hoe verschillig ze zich ook voordoen, wél doen. (Instant update: ja, het is vast maar 0,1 cent per arm mens, maar als we verschillig en principieel doen, mag ik dat ook.) Was getekend: Prof. Hoxha. Dit stuk verscheen op zijn eigen Staatsgeheim.com.

Reaguursels

Inloggen

Jan Slagter ontvangt 228.599 euro (inclusief pensioen)

Dit is toch van de zotte doe even normaal man, wat is er mis met een normaal salaris like every nederlander nu. ik zeg Maximaal € 5000,- voor de hoogst verdiende en 1200 voor de laagst verdiende.

Wie hard werkt, zich uit de naad werkt, mag van mij €5000 pm verdienen maar Jantje kut met zijn 228.599 euro is gewoon te BIZAR veel

MisterMinions | 12-08-13 | 01:58

Die jan slagter, verdient ook veel te veel, ik weet toevallig dat meneer elke keer een nieuwe iphone (laatste model koopt) als hij hem laat vallen, batterij te leeg is etc...

MisterMinions | 12-08-13 | 01:55

@Topperke
Publieke media hebben als doel om objectieve, integere en onafhankelijke informatie te verspreiden. Commerciële media hebben als primair doel geld te verdienen met het verspreiden van informatie of het amuseren van de doelgroep(en). Dat wil niet zeggen dat hun informatie niet objectief en integer is, maar in economisch onzekere tijden is de continuïteit van commerciële media minder zeker dan van publieke media.
Publieke omroepen besteden in de regel meer aandacht aan kunst, cultuur en actualiteiten (vaak dure programma's voor kleine doelgroepen), terwijl commerciële omroepen vaak meer aandacht besteden aan sport, films en amusement (vaak goedkopere programma's voor grote doelgroepen). Publieke omroepen krijgen vaak van de overheid een taak opgelegd om bepaalde programma's (bijvoorbeeld voor minderheden of over kunst en cultuur) te maken.

checkmate123 | 11-08-13 | 16:09

Myrkie 13:42

Domme vergelijking. Dt is dus exact wat er nu gebeurt bij de publieken. In nederland hebben we geen fox nieuws nodig. Dat is er al.

Checkmate123 14:12

Waarom moet de overheid anno nu omroepje spelen? Omdat ze het in Engeland ook doen? Gekke vergelijking. Beetje dom ook.

Topperke | 11-08-13 | 15:01

Slagter is een prima kerel en heeft godver het recht om op te komen voor de sector waar ie werkzaam in is.
Bloody geloel hier over afschaffen.
Vooral kapotbezuinigen en je laten overleveren aan de commercielen.
Als je kwalitatieve opmerkingen hebt over de inhoud van de PO, dan ben ik benieuwd wat je van de commerciele omroep vindt met de dagelijkse stortvloed aan IQ verlagende bagger.
Kijk naar de BBC: klasse omroep maar ja daar gaat per hoofd van bevolking wel wat meer geld naartoe. Kwaliteit komt niet aanwaaien, daar betaal je met z'n alleen voor.

Vooral doorgaan met een sector uithollen. Achteraf niet klagen, dat het vroeger beter was.

@Overheid: Zie ik de bezuinigingen nog terug in lagere belastingen, zodat ik meer koopkracht heb om de economie te stimuleren? Of waren die woorden: We betalen veel belastingen met z'n allen maar daar krijg je ook veel voor terug" holle frases?

checkmate123 | 11-08-13 | 14:12

Publieke Omroep? Piss Off!

L.aster | 11-08-13 | 13:52

De domheid waarmee dit stuk geschreven is is stuitend.
Publieke omroepen zijn er zodat we niet eenzelfde nieuws krijgen als in de VS waarbij elke partij zijn eigen nieuws brengt (met extragratis leugens en bedrog om de agenda van de partij te promoten).
Nee, het is allemaal niet perfect. Maar zonder zijn we straks overgeleverd aan fox.
Daarnaast zijn er legio voorbeelden, waaronder Zuid-Afrika, waar toegang tot publieke omroepen zodanig wordt belast dat mensen geen nieuws en opinie kunnen vergaren en dus dom blijven. Domme mensen maakt derdewereldland en derdewereldland zijn maakt de ANC rijk aan ontwikkelingshulp. Snapt u het nu een beetje?

Myrkie | 11-08-13 | 13:42

Ik denk al, wat leest dit stuk lekker weg...

da wizard | 11-08-13 | 12:18

Npo moet blijven. Powned doet als silvio b. Meedoen aan npo, zaken "verbeteren" van binnenuit, en niet zeuren vanaf de kade.

Itastijl | 11-08-13 | 11:39

Jan Slagter is een huilende, graaiende, zakkenvullende omroepman, die alleen voor zichzelf en zijn kornuiten zorgt. Over de ruggen van ouderen een vet inkomen genereren en maar zielig doen. En als die publieke omroep wordt geliquideerd, zit Jan er helemaal niet mee, want hij graait via zijn vrindjes wel ergens anders, net zo als politici. Alleen het voetvolk heeft ervan te lijden. Niet die zogenaamde bestuurders.

Rest In Privacy | 11-08-13 | 11:03

Wie heeft er in vredesnaam nog TV en kranten nodig in het tijdperk van het internet? Ik kijk alleen nog maar naar het 20:00 journaal (vanwege de koffie) en af en toe een Duitse krimi, zoals Tatort, als ik heel erg moe ben. En naar sommige wedstrijden van het EK en WK, een keer in de twee jaar. Voor de rest gaat de TV gewoon **UIT**. Wat mij betreft mogen de drie nationale netten worden gereduceerd tot een of hooguit twee netten. Die commerciëlen heb ik nog nooit naar gekeken. Dus Mark, zet de chain saw aan en richt je massacre aan. In 2013 is de nationale TV is gewoon grotendeels achterhaald. Internet rules. Er is nog zoveel interessants te bekijken waar ik van zijn langzalzeleven nooit aan toe zal komen. Waarom zou ik nog naar linkse malloten als P&W of K&B kijken als ik op internet kan zien wie er achter 9/11 zitten, om maar een voorbeeld te noemen:
.
www.youtube.com/watch?v=4fvJ8nFa5Qk

Prof. Dr. Ir. Toeter | 11-08-13 | 10:05

Geef Mathijs van Nieuwkerk minder geld. Hij is verslaafd aan aandacht, dus moet hij eigenlijk geld betalen om met z'n kop op televisie te komen

liesbeth van ingen | 11-08-13 | 09:14

Miljoenen verslindende instituten hahaha
Stichting onjuist spatiegebruik, lezen jullie mee?

huh, ian? | 11-08-13 | 03:49

En dit gaat slechts over de publieke omroep. Weet u hoeveel subsidie de Regionale Omroepen krijgen? Wat is het nut van deze clubs. Via internet; twitter en Facebook kun je tegenwoordig prima actueel op de hoogte gehouden worden van het nieuws. Zag vanmiddag op Omroep Brabant een programma met verschrikkelijke Nederlandstalige muziek opgenomen in Curaçao geloof ik. Bij de regionale omroepen werken veel afgeserveerde oud Hilversum medewerkers; om ook nog wat bij te verdienen schijnbaar. Daarnaast hebben we ook nog gesubsidieerde(!)lokale omroepen; waarvan 80% erbarmelijk slechte programma's uitzendt. Lokale omroepen zijn veelal gesubsidieerde hobbyclubs; en er zijn er zelfs bij die een soort beleggingsclub zijn geworden omdat ze subsidiegeld overhouden. Als we op ons landelijk; regionaal en lokaal omroepbestel gaan bezuinigen dan levert dat heel veel geld op. Tegenwoordig kun je via internet heel voordelig programma's uitzenden; en daarnaast is bijvoorbeeld Twitter actueler en sneller dan welke omroep ook.

Hendrikmaurits | 11-08-13 | 02:16

En dit gaat slechts over de publieke omroep. Weet u hoeveel subsidie de Regionale Omroepen krijgen? Wat is het nut van deze clubs. Via internet; twitter en Facebook kun je tegenwoordig prima actueel op de hoogte gehouden worden van het nieuws. Zag vanmiddag op Omroep Brabant een programma met verschrikkelijke Nederlandstalige muziek opgenomen in Curaçao geloof ik. Bij de regionale omroepen werken veel afgeserveerde oud Hilversum medewerkers; om ook nog wat bij te verdienen schijnbaar. Daarnaast hebben we ook nog gesubsidieerde(!)lokale omroepen; waarvan 80% erbarmelijk slechte programma's uitzendt. Lokale omroepen zijn veelal gesubsidieerde hobbyclubs; en er zijn er zelfs bij die een soort beleggingsclub zijn geworden omdat ze subsidiegeld overhouden. Als we op ons landelijk; regionaal en lokaal omroepbestel gaan bezuinigen dan levert dat heel veel geld op. Tegenwoordig kun je via internet heel voordelig programma's uitzenden; en daarnaast is bijvoorbeeld Twitter actueler en sneller dan welke omroep ook.

Hendrikmaurits | 11-08-13 | 02:09

Kiektemgaan. Steengoed verhaal.

NACademicus | 11-08-13 | 01:36

Knikker sport en tv-spelletjes er uit, spelletjes zijn er om voor te betalen! kun je nog meer bezuinigen dan 200 + de extra 100 miljoen euriknaken

Antitheïst | 11-08-13 | 00:47

Max Blokzijl is uiteindelijk ook als voorbeeld gesteld. Er is dus nog hoop voor ons als belastingafdragers dat er ooit gerechtigheid komt!

HoogToontje | 11-08-13 | 00:43

Tijd voor een staatsgreep in hilversum

el che | 10-08-13 | 23:47

Geldverslindende clubjes, die omroepen.
Naast ons belastinggeld halen ze ook nog geld binnen via reclame dat ook door ons, als consument(reclamesmeerprijs op producten), wordt betaald.
En dan hebben ze nog niet genoeg...
De PO zijn gewoon verkapte commerciële omroepjes.

Rest In Privacy | 10-08-13 | 22:53

En dan dat geld dat gespendeerd wordt om de reislustige programma-makers en reisluchtige presentatoren/trices aan hun vakantie te helpen en in ruil daarvoor zogenaamde reisdocu's afleveren.

Iwmac | 10-08-13 | 22:33

1 zender
? Ik kijk al jaren geen tv meer. Een bevrijding. Terug naar nul zenders, jaren 40 FTW.

TmC | 10-08-13 | 22:31

Slap gelul, er zijn welgeteld 10 goede programma's bij de NPO. Daar heb je geen 100 miljoen euro voor nodig. NPO korten naar 1 zender!

Right on dude | 10-08-13 | 21:37

@ De Geus 21.03
Inderdaad!
En daarom verdienen ze ook niet beter.
Meer dan 30 jaar socialistische agitprop en multikul leugenpropaganda bedreven; gelardeerd met sport, voor een smakelijk laagje om de gifbonbon.
Laat ze maar eens echt werken, of anders in vredesnaam optiefen uit NL. Want op zulk talent zitten ze in het buitenland met smart te wachten.
Oh nee, wacht...

Sporadus | 10-08-13 | 21:24

Gelukkig gaat de treurbuis de zelfde kant op als de dode bomen media. Over 10 jaar hebben alleen bejaarden nog zo'n stuk ellende in de kamer staan.

Sporadus | 10-08-13 | 21:17

Toch hebben we meer commerciële omroepen nodig. Het feit dat het reclamekanaal wat SBS6 heet met kwaliteit programma's van lik men vestje nog zulke megasalarissen aan haar presentatoren kan betalen betekend dat 1. Veel Nederlanders echt niets anders te doen hebben dan TV kijken en 2. dat er nog ruimte voor concurrentie is.

Inferi0r | 10-08-13 | 21:07

Wel fijn voor de media, dat als er bezuinigd moet worden, zij zoveel media-aandacht kunnen krijgen. Alsof heel Nederland op z'n kop staat als de NPO kleiner wordt. Doordat zij de media beheren en in kunnen schakelen, lijkt het verschrikkelijk belangrijk. Medewerkers van Post.nl, waarop al jaren bezuinigd wordt, zullen de media niet halen. Zorgmedewerkers idem dito. En toch blijft de NPO het doen: aandacht geven aan de NPO. Wat meer bescheidenheid en realiteitszin zou hen sieren.

Hans Hillen | 10-08-13 | 21:03

Welja, we breken de hele zaak af en schoppen iedereen op straat. Al die mensen die in armoede worden gedompeld, wat kan ons dat schelen. Het zijn toch allemaal niksnutten en klootzakken.
Is het zo goed samengevat?

De Geus | 10-08-13 | 21:03

Doe btw eens een tegendemonstratie plannen. Lijkt me wel lachen, en een mooie grote "Fuck You!" als er op die tegendemonstratie 2x zoveel mensen staan. En het lijkt me ook geinig om eens te kijken hoe objectief de Publieke Omroep dit presenteert. Ik gok dat de PO drie gekleurde interviews met minderbespraakte demonstranten in beeld brengt en verder vooral probeert om lege plekjes met één of twee mensen te filmen. Anyways, doe's fixen.

Nietvoordekat | 10-08-13 | 20:41

@Moishe Pipik | 10-08-13 | 20:17
U heeft gelijk dat beide visies onmeetbare resultaten zullen hebben. Wellicht is nu de kortheid van mijn reactie eerder begrijpelijk. Ik wens niet mee te doen aan het links-rechts-debat, wat het uiteindelijk toch zal worden.

Bluebook | 10-08-13 | 20:40

Eén staatskanaal een paar uur per avond voor nieuws en actualiteiten is genoeg. Laat religieuze programma's, 'opvoed'programma's en al dat soort onzin ook maar weg.
Met een budget van 20 tot 50 miljoen per jaar moet je een eind kunnen komen.
De rest kan commercieel en voor experimenten is er al lang Youtube.

Zoetwaterpanharing | 10-08-13 | 20:37

Deze bezuiniging op de publieke omroep gaat het niet redden. De linkse partijen hebben donders goed door dat tijdens verkiezingen de publieke omroep op hun hand is. De ene hand wast de andere.

therealbraindump | 10-08-13 | 20:19

Bluebook | 10-08-13 | 20:04 |
Niks mis met idealen. Maar goede intenties leiden niet automatisch tot goede resultaten. Ik noem een Vogelaarwijk en talloze subsidies aan talloze verenigingen. Heb je onderzocht of jouw idealen tot significante resultaten leiden? Zo niet, dan is er geen enkele grond voor subsidie. En in het geval van de PO weet ik zeker dat er geen enkel onderzoek is dat kan aantonen dat men het volk verheven heeft. Je zou eerst al eens moeten definiëren wat dat precies inhoudt.

Moishe Pipik | 10-08-13 | 20:17

Als de publieke omroepen meer hadden geinvesteerd in kwaliteit in plaats van hijgerig de commerciëlen achterna te hollen in de jacht op kijkcijfers, hoefden ze nu hun overbodigheid niet aan te vechten.

De rot is erin gekomen toen er zonodig een derde net bij moest komen. En daarvoor al, toen men met percentages voor cultuur en maatschappelijk relevante programmering ging werken, als schaamlap voor de verloedering.

In de jaren '80 en '90 was cultuur op TV de gewoonste zaak van de wereld. De VPRO vertoonde films van Fellini en Bergman, het Concertgebouworkest verzorgde prime-time concerten en Koot en Bie hielden de mensen van de straat. Toen deden de managers hun intocht, met een zwerm dure sterretjes in hun kielzog. De kosten explodeerden, een goede film zag je nooit meer, een klassiek concert alleen om 2 uur 's nachts - en wat er nog aan satire overbleef na de pensionering van K&B werd door de socialistische breinspoelmachine van Marcel van Dam gehaald. Onnozele spelletjes, neerhurkend infotainment en polcor propaganda, daar worden tegenwoordig de netten mee gevuld.

Het is veel te laat voor pretenties en dure praatjes over onmisbaarheid. Een klagende PO is als een verlopen oude hoer, die zeurt dat ze geen rijke klanten meer kan krijgen.

Gootbalkoning | 10-08-13 | 20:13

De tv bestel is ook een rare verstoorde markt. Hoe kan een commerciele omroep nou kwaliteitsprogramma's maken als ze moeten concureren met het kartel van de publieke omroep?
Ze moeten stoppen met subsidies voor de PO en die markt volledig liberaliseren. Alleen zo krijgen vernieuwende omroepen een kans om kwaliteitsprogramma's te maken. Als er behoefte aan is en er kan geld aan verdient worden dan zijn er genoeg ondernemers die iets moois kunnen opzetten.
_
Heb al een jaar of 7 geen tv meer en het is een verademing om niet naar die "betrokken" gutmenschen te hoeven kijken of steeds maar te moeten wegzappen van onzin als lingo of unieke talenten als Paul de Leeuw. Ook de radioprogrammering is vreselijk. Als mensen dit wel graag willen zien mogen ze het zelf betalen.

de blije libertarier | 10-08-13 | 20:12

@Kaosu | 10-08-13 | 20:02
Waarom menen mensen altijd vergelijkingen te moeten maken met het buitenland om de situatie in Nederland onder het tapijt te schoffelen?
Dat is zo .... PvdA!
Om je maar een voorbeeld te geven : hier betalen we taxpoet op alles wat je maar kan verzinnen, zoals BPM, uniek in de wereld en volgens mij zwaar verboden door de EU.

necrosis | 10-08-13 | 20:11

Hey PO, het geld is op. Het is weggegeven aan de EU, aan Griekenland, aan uitgeprocedeerde asielzoekers en ontwikkelingshulp. Het is op. Weg. Jullie wilden eigen volk laatst, jullie krijgen eigen volk laatst. Socialer kunnen we het niet maken.

Rest In Privacy | 10-08-13 | 20:06

Nietvoordekat | 10-08-13 | 19:39 |

En die knaapjes van Pownews doen het zeker allemaal gratis;-)

|confused| | 10-08-13 | 20:05

@Moishe Pipik | 10-08-13 | 19:56
Je kunt ze ook passief blootstellen aan kwaliteit. En, ja. Klopt. Ik denk te weten wat goed is en wat niet voor een ander en daar schaam ik me niet voor. Het zou pas erg zijn als ik die gedachte had vanuit de wens geld binnen te harken in plaats vanuit een ideaal.

Bluebook | 10-08-13 | 20:04

necrosis | 10-08-13 | 19:04 |
kijk eens over de grens; in duitsland is het 100x erger.

Kaosu | 10-08-13 | 20:02

Ik zou de publieke omroep ook wel willen houden, maar niet van ons belastinggeld.
Eigen broek ophouden en niet gaan zeuren en bedelen.
Stel zeikerds!

ZZP-er | 10-08-13 | 20:01

@Kaosu | 10-08-13 | 18:38 |
Dat gebeurt inderdaad in 99,9% van de gevallen ja dat die presentatoren enig kritisch en doordacht geluid meteen de nek omdraaien.

Hoop dat de PO omlaag geschaald wordt naar 1 zender en het geld wat overblijft (hoe lastig dat ook is in Nederland, want alles moet op..) daar ingezet wordt waar de maatschappij er of iets aan heeft of er gewoon goed geld mee verdiend wordt.

Fred van Ria | 10-08-13 | 20:00

Hoxha kijkt teveel televisie.

Strohond | 10-08-13 | 19:59

Bluebook | 10-08-13 | 19:44 |
Hoe wil je dat doen? Ze in de stoel vastriemen en pas te eten geven geven als ze jouw kwaliteitsprogramma's helemaal afgekeken hebben? Er zit een vreemde maakbaarheidsgedachte achter je mening. En die begint al bij het idee dat jij weet wat goed voor een ander is.

Moishe Pipik | 10-08-13 | 19:56

's nachts heb je die nieuwskrant op de publieke omroepen, als je die nou vervangt met programma's, heb je alvast een kanaal minder nodig.

Moet je voor de grap eens op een zondagochtend de zenders af gaan zappen, dat is niet veel meer dan kerk1, kerk2, cultuur, teleshop4, kerk5, teleshop6, sport7, teleshop8, teleshop9 en verder nog een berg reclame.
Een aantal programma's kunnen prima van de PO naar de commerciëlen, bijvoorbeeld in plaats van de teleshop ellende.
Ik ben van mening dat een programma als PowNews het ook prima zal doen op een RTL of SBS.

De reden dat PO's nu gaan huilen, is omdat ze
1) Hun baantje / salaris in gevaar zien komen
2) Geen peperdure snoepreisjes meer kunnen maken op kosten van de belastingbetaler.

Wat slachter ook in het filmpje aangeeft is dat er "gelukkig" nog een PvdA is welke de bezuinigingen deels blokkeert. Die rooie honden zien natuurlijk hun propagandakanaal VARA in het geding komen.

Één kanaal voor Nieuws (actualiteiten), en opvoedkundige programma's is voldoende.
De overige programma's / omroepen gaan maar naar de commerciëlen of op internet.

Mastermattie | 10-08-13 | 19:56

@Nietvoordekat

Jij hebt +1 van de redactie! Nu nog ff doorgaan en miss mag je ooit wel werken voor geenstijl!

(Y)

Gepieter | 10-08-13 | 19:56

-weggejorist-

kantaandeslotus | 10-08-13 | 19:54

@justtheblues | 10-08-13 | 19:28 |
Dan moet alle publieke omroepen van de buis gooien om reden dat zij in de Klimaathysterie Geloven.

ProAsfalt | 10-08-13 | 19:51

@Gepieter | 10-08-13 | 19:47
Ha!

Dömper | 10-08-13 | 19:51

Welke mensen gaan nu hun steun verlenen aan de protestactie op het Malienveld? Je protesteert dan alleen maar voor behoud van de veels te hoge lonen van mensen als Paul de Leeuw (600k) en de rest die allemaal 2x Balkendennorm verdienen.

Moonwarrior | 10-08-13 | 19:50

-weggejorist-

Gepieter | 10-08-13 | 19:47

Wat mij het meest opvalt is dat er dag en nacht drie tv-zenders en zes radiozenders in de lucht worden gehouden. Desnoods teletekst, zoals bij de tv. Wat de tv bij de NPO betreft, zo goed is het allemaal niet Jan Slagter. Ieder moet kennelijk zijn zegje doen, een uurtje hier, drie kwartier daar. En dan: wij zijn allemaal een ... met de reclame die er op volgt, ja. Een snelle blik op de programma's en al spoedig kijk ik wat er op de Belg of de BBC is. Vaak veel interessanter. Radio 1 is niet veel beter, de hele dag komen daar dezelfde onderwerpen voorbij. Ook weer ieder die zijn zegje moet doen, met vooral veel gepingel onder het gesproken woord. Een nieuwslezer lijkt hier soms meer de presentator van een actualiteitenrubriek. Kortom: van mij mogen minstens een tv-zender en twee radiozenders weg. Scheelt denk ik wel honderd miljoen.

Butters | 10-08-13 | 19:47

Zelfs de server vindt je stom.

Nietvoordekat | 10-08-13 | 19:47

-weggejorist-

Nietvoordekat | 10-08-13 | 19:46

Gepieter  | 10-08-13 | 19:38 | + 0 -
Hoi kutzwitsal. Lees anders even eerst de huisregels door voor je gaat zeiken over hoe hier de tent draaiende gehouden wordt. En als je nog een tip wilt: iedereen vindt het heel grappig als je op Joris gaat zeiken en hij kan er ook om lachen en dan krijg je veel pluskudo's en neuqseks en zo. Dus vooral doorgaan!

Nietvoordekat | 10-08-13 | 19:46

"Ow, je mag niet 'hahaha' posten."
@Gepieter | 10-08-13 | 19:38
Reaguurder : Gepieter
Kudos cumulatief : 0
Aantal stemmen : ~= 19
Kudogemiddelde/tegel : ~= 0
Nu nog niet. Heb nog even geduld. ;-)

Dömper | 10-08-13 | 19:46

@Moishe Pipik | 10-08-13 | 19:35 "Want wie bepaalt wat kwaliteit is?" Dat is de massa. Die bepaalde ook dat Oh Oh Cherso een prima programma was dat nog 10 verlengingen verdiende. Het is diezelfde massa die zich op de hoogte laat houden van alle ontwikkelingen in de wereld door RTL boulevard. Die massa moet opgevoed worden.

Bluebook | 10-08-13 | 19:44

Het zou toch wel erg wezen wanneer de leugen- en propagandamachine van de linkse kerk haar cultureel marxistische agitprop niet meer massaal en iedere dag over het volk van NL kan uitbraken.
Nee, daar gaat vast en zeker wel weer een flinke schep geld naar toe.
Daar zal de PvdA wel voor zorgen, want stel je toch eens voor dat hun sheeple op andere gedachten zouden komen.

Sporadus | 10-08-13 | 19:43

@justtheblues | 10-08-13 | 19:28
EO kreeg destijds een a-status op basis van 'tientjesleden', iets wat destijds werd gebruikt om Veronica buiten het 'publieke bestel te houden, omdat diezelfde 'tientjesleden' niet mee werden geteld.
Een publieke omroep als EO met een A-status.....
Dan weet je meteen waar je aan toe bent!

necrosis | 10-08-13 | 19:42

@kantaandeslotus | 10-08-13 | 19:37
Hoe bevalt dat nou, koffie rondbrengen op de VARA-redactie?

blinde kip | 10-08-13 | 19:40

|confused|  | 10-08-13 | 18:59 | + 0 -
Door PowNed is het deksel van de beerput losgeschroefd. En als PowNed er niet was, was dat geld alsnog naar een van de andere 22 omroepen gegaan. Bestrijd liever de oorzaak dan één van de vele symptomen.

Nietvoordekat | 10-08-13 | 19:39

"We kunnen toe naar 1 net (met sterke nieuws en actualiteitenrubrieken). "
Doe er nog wat Nederlandse Cultuur bij (klassieke muziek, ballet, dat soort)en klaar is je enige publieke net.
Kunnen we het geld van de rest omvormen tot een belastingvermindering.

Vogelbeest | 10-08-13 | 19:38

-weggejorist en opgerot-

Gepieter | 10-08-13 | 19:38

@BellaBella | 10-08-13 | 19:08
Inderdaad. Kijk maar en de NOS en hun goednieuwsshow als het gaat om de woningmarkt. Een sterker staaltje staatspropaganda vind je niet.

blinde kip | 10-08-13 | 19:37

-weggejorist-

kantaandeslotus | 10-08-13 | 19:37

@Crak-ho | 10-08-13 | 19:30
Volgens mij heeft Rutte II hun 'overwinning' juist te danken aan (met name) VARA.
Waarmee ik gelijk de term 'non-publieke' omroep wil introduceren, ze hebben maling aan het volk, en doen wat ze willen.
Hoog tijd om de Wittemannetjes en de Nieuwkerkjes definitief achter een betaalzender te gooien.

necrosis | 10-08-13 | 19:37

Publieke omroepen zijn niet zo uniek, ik heb de televee al maanden niet meer gebruikt en de radio zelden. Moe als ik ben van telkens dezelfde polletiek correcte propaganda. Op het internet kan nog gekozen worden, bij de publieken is het nagenoeg dezelfde eenheidsworst.

Daar niet meer aan mee moeten betalen lijkt mij alleszins redelijke marktwerking voor een ongewenst product.

Jan Passant mk2 | 10-08-13 | 19:36

Bluebook | 10-08-13 | 19:25
Kwaliteitsprogramma's met hoge kijkcijfers worden overgenomen door de commerciëlen. Vanwege de simpele reden dat iedereen centjes wil verdienen.

Kwaliteitsprogramma's met lage kijkcijfers: jammer dan. Er is maar 1 min of meer objectieve maatstaf voor het voortbestaan en dat is de interesse die het publiek erin heeft. Want wie bepaalt wat kwaliteit is? Je kunt ook alle boeken die niet verkocht worden (nog meer) gaan subsidiëren, misschien zitten er wel parels tussen. De plaatselijke parkietenvereniging vindt hun werk ongetwijfeld ook erg belangwekkend, ook maar subsidiëren?

Daar komt nog bij dat je tegenwoordig iedere documentaire over ieder denkbaar onderwerp op internet kunt vinden.

Achter dit alles zit de impliciete jaren '60 gedachte dat cultuur het volk verheft. Een stelling waar geen enkel bewijs voor is. Ik ken sociopaten die van opera houden en uiterst eerlijke en nette mensen die nog nooit een letter literatuur gelezen hebben.

Kortom: afschaffen die handel.

Moishe Pipik | 10-08-13 | 19:35

kicktherabbit | 10-08-13 | 19:09 | + 0 -
Dat betekent niet dat er niet op de PO bezuinigd moet worden, enkel dat we alle andere overheidsinstellingen ook eens door moeten lichten. Het argument "hullie doen het ook" is een kul-argument. Overigens levert de DUO in tegenstelling tot de PO wel een essentiële onvervangbare dienst.

Nietvoordekat | 10-08-13 | 19:32

Dat is echt een zinnig stuk! Hiep hiep!

upbeat | 10-08-13 | 19:32

@justtheblues | 10-08-13 | 19:28
Als dat ook geldt voor omroepen die het linkse geloof aanhangen, krijg je mijn stem!

necrosis | 10-08-13 | 19:30

PO zou de overheid juist moeten betalen voor het huren van frequenties en zendtijd.

Crak-ho | 10-08-13 | 19:30

Die knevel en van der Brink maken zich er voor het geld wat ze vangen overigens ook met een Jantje van Leiden van af.
Eerst gaat de een op vakantie, koud terug trekt de ander de deur achter zich dicht.
En dat heet dan 'Knevel en van der Brink'.
Hoeveel hebben ze er samen gedaan dit seizoen?

Barbatruuk! | 10-08-13 | 19:19
Ja.

Jackanders | 10-08-13 | 19:29

Als we nu eerst eens beginnen om al die omroepen met een geloofsovertuiging van de buis te gooien schieten we al aardig op.

Rest In Privacy | 10-08-13 | 19:28

@kicktherabbit | 10-08-13 | 18:35

Zit dat nou lekker, je kop zo diep in je eigen reet?

ZKH EénOog | 10-08-13 | 19:25

@Moishe Pipik | 10-08-13 | 19:18
Iets met missie, creativiteit en geld enzo

Bluebook | 10-08-13 | 19:25

Is er nog bier?

Barbatruuk! | 10-08-13 | 19:19

Bluebook | 10-08-13 | 19:16 |
U laat het hierbij, koning van de argumentatie?

Moishe Pipik | 10-08-13 | 19:18

Kicktherabbit 19:09

Elke vorm van verspilling moet worden tegengegaan. Er is gewoon geen plek meer voor die geliefkoosde publieke omroep van je. De boomers kunnen het nu nog tegenhouden maar over tien jaar zijn ze nog steeds de lul. We hebben de tijd mee en de jaren die zij niet meer hebben.

Topperke | 10-08-13 | 19:16

@Moishe Pipik | 10-08-13 | 19:16
Yeah right

Bluebook | 10-08-13 | 19:16

Keurings dienst voor waarden
Feit dat op de publieke zenders af en toe televisie is voor mensen met een iq boven de 75
Dat zie ik de mol jr niet doen

123 je proeft het zo | 10-08-13 | 19:16

Vind helemaal mooi, om 1% van dat bedrag te krijgen!

Mertom | 10-08-13 | 19:16

Bluebook | 10-08-13 | 19:12
Wat jij niet begrijpt, is dat er een markt vrijkomt als er geen publieke omroep meer is. Die kwaliteitsprogramma's vinden dan vanzelf een plek.

Moishe Pipik | 10-08-13 | 19:16

Jim Lovell | 10-08-13 | 18:37 |
Dus jij hebt een apart internetaccount etc. Vind de alles in een pakketten wel makkelijk en stukken goedkoper. Ik dacht dat we nu wel doorhadden dat privatiseren alleen maar prijsopdrijvend werkt.

Watapatja | 10-08-13 | 19:15

Wat me nog het meest stoort aan die PO is hun paternalisme. De pretentie dat ze een belangrijke volksopvoedingstaak verrichten. Uiteraard volgens de policor doctrine van de linkse kerk.
En als je dan ziet welke lege hulzen of zelfs zwakbegaafden zich geroepen voelen en worden geselecteerd om zo'n taak te vervullen, kun je je toch niet anders als zwaar beledigd voelen, verdomme.
Over andere niveau-aspecten zwijg ik maar liever.

WirMachenMusik | 10-08-13 | 19:15

Helemaal mee eens Hoxha. SBS FTW. Tokkies we are!!!!

Bluebook | 10-08-13 | 19:12

@Jackander 18:58
Weinig. Tenzij iets met sport, maar daar heb ik andere zenders voor. Dus heel sporadisch, P&W of een aardige docu ofzo. That's it.

AshleyJ"Ash"Williams | 10-08-13 | 19:11

kicktherabbit | 10-08-13 | 19:09
Ik heb een VU+ DUO, mag ik die wel houden dan?

Graaf van Egmont | 10-08-13 | 19:11

@joyriders | 10-08-13 | 19:06
De oud-papier afdeling van de bewonersvereniging van mijn flat denkt daar anders over, de papierprijs is gestegen.
Maakt trouwens niets uit waar er op staat, de prijs is kilo-gerelateerd.

necrosis | 10-08-13 | 19:10

Nietvoordekat | 10-08-13 | 19:05 |
Als je een middagje de begroting van een willekeurige overheidsinstantie (ik noem een DUO) onder de loep neemt heb je die 100 miljoen binnen een uurtje gevonden.

kicktherabbit | 10-08-13 | 19:09

BellaBella | 10-08-13 | 19:06
Jullie zijn echt met zijn tweeën?

Graaf van Egmont | 10-08-13 | 19:09

Typisch: we privatiseren op gebieden waar geen concurrentie is, en susbsidiëren op gebieden waar wel concurrentie is. Kortom: opzouten met die publieke omroep.

Moishe Pipik | 10-08-13 | 19:08

Ah, ik vergat nog: ik ben het met u eens, mijnheer Hoxha; behalve dan op 1 ding: er is niet eens 1 net nodig. U wilt daar sterke programmas op? Er is niemand met talent die dat kan. Het wordt gewoon dezelfde rotzooi op het overblijvende kanaal. Dus zelfs 1 zender uit belastinggeld is er? Nog-steeds-1-teveel.

BellaBella | 10-08-13 | 19:08

necrosis | 10-08-13 | 19:04 | + 0
Op papier en dit papier is ook al geen cent meer waard, alles is verdampt.

joyriders | 10-08-13 | 19:06

De 'publieke omroepen' zijn een van de grootste farces van dit trieste landje. Die hele viezigheid mag van ons on-mid-del-lijk afgeschaft worden. Graaituig waar wij onpasselijk van worden. Met een vmbo-min-min-min-niveau, doordrenkt van belerend preken voor eigen parochie. Bah, bah, bah.

BellaBella | 10-08-13 | 19:06

Hoxha!
Hoxha!
Hoxha!
en wie niet doorheeft dat Pownews juist opgericht is om de waanzin aan te tonen confused| | 10-08-13 | 18:59 | + -1 ----- die mag al he-le-maal! niet meepraten over de toekomst van de PO

2emeREP | 10-08-13 | 19:05

Een offensief tegen geldverkwisting in het algemeen, en tegen de PO in het bijzonder lijkt me een goede zet. Belachelijk hoeveel geld er in de publieke sector rondgesmeten wordt. Elke cent daarvan is afkomstig van iemand die daar hard voor gewerkt heeft, en die in zijn belang uitgegeven dient te worden. Een kleinere overheid graag, juist nu.

Nietvoordekat | 10-08-13 | 19:05

Ach, wie maakt zich druk om 100 Mio als er miljarden verdampen richting EU, Afrika, en ander linkse hobby's?
Doe godverdomme eens wat aan de armoede in dit land!
Op papier behoren we tot de rijkste landen ter wereld, terwijl er een hoop 'stille armoede' zich al jaren genesteld heeft in dit land.
En dan heb ik het niet over de mensen die geen 70" flatscreen kunnen kopen.....

necrosis | 10-08-13 | 19:04

@Ing. eslapen | 10-08-13 | 18:59
Jawel, is er wel... je moet het met een lantaarntje zoeken, maar Brussels Journaal, Slag om Nederland, Tegenlicht en dat soort dingen zijn er wel degelijk. Die talkshow-shit van P&W en KvdB en andere propagandameuk bedoel ik er uiteraard niet mee.

Stormageddon | 10-08-13 | 19:02

In zijn Twitter bio staat "Betaalt meer belasting dan u". Laat me raden, VVD'er? En dan de voedselbanken erbij halen. Dapper hoor.

kicktherabbit | 10-08-13 | 19:00

Opsporing gezocht van de AVRO mag wel blijven, maar de naam moet worden veranderd in marokkanen gezocht. Is eerlijker naar de burger toe.

Jim Lovell | 10-08-13 | 19:00

moppelt iets over pownews

|confused| | 10-08-13 | 18:59

@Stormageddon | 10-08-13 | 18:56
Duiding van het nieuws heb ik bij de NPO nog niet mogen ervaren.

Ing. eslapen | 10-08-13 | 18:59

@AshleyJ"Ash"Williams | 10-08-13 | 18:54
Hoppa, en nummer twee.
Maar even serieus, kijk jij nog wel eens wat op de PO?
Ik bar weinig iig.

Jackanders | 10-08-13 | 18:58

Ik zie die publieke omroepen al zo'n jaar of veertig kwalitatief wegzinken. Eerst pioniers en idealisten met een roeping. Een culturele elite. Weliswaar ook toen al met de kiem van de incestueuze Gooise matras, maar toch nog veel beter dan nu.
Toen ontdekten ze marketing en ging men in doelgroepen denken die interessant waren voor adverteerders. Makkelijk te beïnvloeden doelgroepen vooral. Jeugd en jeugdcultuur en soappubliek, dus. Vooral goedkoop tweederangs angelsaksisch spul inkopen.
Naast marketing toen public affairs met het steunen/inlijven van politieke groeperingen die garanties boden voor een gestadige groei van budgetten en inkomen.
En niet slechts in NL, in Duitsland hoor je hetzelfde over de Öffentliche Rundfunk met platte product placement shows, krimi's en talkshows met collega's en steeds dezelfde bevriende politici. Engeland same. België heeft geluk, daar loopt het PO-verval, zoals alles daar, nog wat achter, maar wel ook al duidelijk zichtbaar. Frankrijk is er zelfs nog een stuk beter aan toe.
Wat er nog aankomt zal ik niet meer meemaken, want ik kijk nog maar nauwelijks TV.

WirMachenMusik | 10-08-13 | 18:57

@Grote stamper | 10-08-13 | 18:55 : Laat ze maar Bonzaiboompjes gaan kweken, deden ze vroeger ook met herkeurde WAO'ers.

Mazzeltov | 10-08-13 | 18:57

"I Got thirteen channels of shit on the T.V. to choose from."...
Ik heb zelf de TV al lang weg gedaan.
Heerlijk rust in mijn hoofd.
Gewoon lekker voor me uit zitten staren.
Maar dat mag dan weer niet.
Zelf denken leidt maar tot "thoughtcrime".

King of the Oneliner | 10-08-13 | 18:56

Het enige waar Jan Slagter een beetje een punt heeft is de regionale omroep. Daar moeten ze met de fikken vanaf blijven. En dan bedoel ik niet de regionale omroep Amsterdam en Gooi, dat pretendeert de "landelijke publieke omroep" te zijn, maar de echte regionale omroepen in de rest van Nederland, die nog wel eens wat doen aan berichtgeving in en over de regio.
Elke scheet in 020 is de opening van het NOS-journaal, maar er worden in de regio godverdomme ook scheten gelaten! En soms nog wel veel meer.

Voor de rest kan en mag het opgedoekt. Althans, zoals het nu is. 80% van de programmering kan moeiteloos naar de commerciëlen, en de overige 20% is grotendeels hobbyisme. Daar is youtube voor. Rest: nieuws, documentaires en duiding van het nieuws, (inter)nationale evenementen en rampen. Dat kan op 1 netje.

Stormageddon | 10-08-13 | 18:56

Probleem is wel dat als die PO werknemers en productiehuis lui op straat komen te staan ze echt helemaal niets anders kunnen. Helemaal niets! Lingo voice-overs, miljoenenjacht lampjesbedieners, journaal autocuelettertypekleur analisten, nieuwsuurstudio lampenvervangers, dwdd bandjesbeluisteraars.... wat moeten we er in godsnaam mee?

Rest In Privacy | 10-08-13 | 18:55

@Jackanders | 10-08-13 | 18:43
Om vervolgens het snelste doelpunt ooit ever en voor altijd in de historie van het Nederlandse voetbal te mogen aanschouwen. Zwolle uit (of thuis) altijd lastig.

AshleyJ"Ash"Williams | 10-08-13 | 18:54

@miko | 10-08-13 | 18:49
Die bakito imitatie van je is beschamend! Hehe.

Jim Lovell | 10-08-13 | 18:53

Even Slagter citeren : je kunt je kind gewoon bij de PO neerzetten omdat de programma's betrouwbaar zijn ?
Moehahaha, als ze ergens onze kinderen indoctrineren zijn het die programma's wel.... Wilders is slecht, links is goed, dat soort werk dus.

Ik zeg met Hoxha : opheffen dat zooitje en laat inderdaad hooguit nog 1 net beschikbaar voor nieuws en actualiteiten.

Mazzeltov | 10-08-13 | 18:53

En dan te bedenken dat het geld ook naar onderwijs en ontwikkeling zou kunnen gaan.

Hulporganisatie | 10-08-13 | 18:50

jan slagter toucheert 251.579€ p/j.
Een oplichter dus. En nu probeert hij ook nog eens de media te misbruiken om voor z'n vuige propaganda, die uitsluitend als doel heeft z'n (volkomen overbodige) salaris veilig te stellen.

Kaosu | 10-08-13 | 18:49

Zolang pauw en witteman en Kloodtwijk te zien zijn vind ik alles best!

miko | 10-08-13 | 18:49

@seven | 10-08-13 | 18:24
Dat is een publiek geheim, meneer cactus en Paul de Lul hebben dat trucje al jaren onder de knie.
Helaas hebben de omroepbazen oogkleppen op, of [MagNie van de huidige joris]....

necrosis | 10-08-13 | 18:46

Kicktherabbit 18:35

Slagter wil voornamelijk zijn baantje beschermen. Er is geen enkele reden waarom de overheid 3 tv zenders en 6 radiozenders moet onderhouden. Dat is allemaal geld wat in de zakken van de burger kan blijven zitten. Als je behoefte hebt aan diepe programma's dan richt je een eigen zender op.

Topperke | 10-08-13 | 18:45

@Graaf van Egmont | 10-08-13 | 18:41

Als Jehova's? Alsjeblieft niet zeg. Sterker nog, had laatst jochie van de VARA aan de deur (aan de deur verkopen heb ik al hekel aan). Zei eerst dat hij niets kwam verkopen, maar wilde wel vragen of ik lid werd. Realiseerde me te laat dat hij aanvankelijk tegen me gelogen had.

Djengo123 | 10-08-13 | 18:45

@ukuppes | 10-08-13 |
misschien moesten we de Tv als "pluriform berichtgevend medium" maar eens vaarwel zeggen. Dat waren de jaren 60 t/m 80. TV is nog slechts een amusementsfabriek. En zoals een ander stelde zit relatief interessante content achter de decoder.

Jopie2009 | 10-08-13 | 18:43

Zo, en nu voetbal kijken.
Geheel vrijwillig uit eigen zak betaald.

Jackanders | 10-08-13 | 18:43

Het positieve van de Publieke Omroep vind ik toch wel dat niet ieder programma en iedere film om het kwartier wordt onderbroken door 7 minuten reclame en vooruitblikken op programma's die de komende dagen zullen worden uitgezonden.

voorschot | 10-08-13 | 18:42

@newray | 10-08-13 | 18:22
Tip: plemp het tienvoudig, en in capsLock.

necrosis | 10-08-13 | 18:42

Achter de decoder met de publieke omroep. Kijken hoeveel volle zalen ze dan trekken.

Oeleflaffel | 10-08-13 | 18:42

Ik kijk uitsluitend PO. Vind er altijd wel wat van mijn gading. Maar één net vind ik dan wel weer voldoende. Met alleen mijn gading natuurlijk. En verder alle religieuze en regionale zenders optiefen. Die gaan maar langs de deur met hun boodschap.

Graaf van Egmont | 10-08-13 | 18:41

Wel GVD, Joegoslavië bestaat dus ook al niet meer! Alle goede dingen worden gewoon kapot gemaakt.

sjaakdeslinksesul | 10-08-13 | 18:40

Prof. Hoxha zou er ook goed aan doen om de kijk- en luistercijfers in Nederland er eens bij te pakken. Televisie is helemaal niet dood. Zijn stuk is ongefundeerd.
m.spitsnieuws.nl/archives/raar/2013/01...

kicktherabbit | 10-08-13 | 18:40

@Watapatja | 10-08-13 | 18:34
Ik betaal daar niets voor aangezien ik mijn kabelboer de deur heb gewezen, twee maanden geleden.
Overigens heb ik nog steeds gratis signaal, maar niet verder vertellen.....

necrosis | 10-08-13 | 18:40

hear, hear! een waarachtig man spreekt

minimá-armezusvan.. | 10-08-13 | 18:39

triest hoe Knevel die presentatrice de mond snoert als ze kritische dingen wil zeggen. Knevel zit er voor de poen, voor hemzelf en z'n vriendjes.

Kaosu | 10-08-13 | 18:38

Alles commercieel is ook geen garantie op pluriforme berichtgeving kijk naar Berlusconi die de diversiteit van de berichtgeving ernstig ondermijnde. Beste is geen tv meer hebben en nieuws van internet halen en goede docu's bv via Vice. Doe ik al jaren en mis volgens mij niets.

ukuppes | 10-08-13 | 18:37

@seven | 10-08-13 | 18:24 |

inderdaad, ook de truc die Weesie met Ruktor toepast.

Jopie2009 | 10-08-13 | 18:37

@Watapatja | 10-08-13 | 18:34
Je hoeft geen basispakket te nemen, maar je betaalt wel verplicht mee aan dat tuig uit hilversum, dat is het verschil.

Jim Lovell | 10-08-13 | 18:37

Een probleem van de PO is dat er tig figuren rondlopen die werkelijk menen een opvoedkundige taak naar de kijker/luisteraar toe te hebben. Dat was misschien 80 jaar geleden zo, maar anno 2013 volstrekt achterhaald. De consument anno nu is prima in staat zijn eigen informatie te vergaren, een eigen mening te vormen etc etc.

brutus68 | 10-08-13 | 18:36

@ Watapatja | 10-08-13 | 18:32 Maar met een betaalzender is het wel je eigen keuze om er voor te betalen of niet

druif | 10-08-13 | 18:36

Jan Slagter is een zeer agressieve man.

Einde van de Domheid | 10-08-13 | 18:36

Jan Slagter heeft wel gelijk. Het gaat helemaal niet om dat geld, dat is 1/60 van wat we moeten bezuinigen. Het is gewoon omroepje pesten.
Als ik Nederlandse tv kijk is het 95% van de tijd NPO, ik kijk zelden 'zomaar' tv dus ze voldoen aan mijn vraag. Er is geloof ik voor ieder wat wils, de programma's worden prima bekeken, goed beoordeeld en we krijgen veel waar voor relatief weinig geld.. Van mij mag het allemaal zo blijven. Ik betaal meer dan genoeg belasting, zorg dan ook voor kwaliteit en ga niet vanwege 10 euro een sector die net keihard gesaneerd heeft nog eens extra pakken.

Ik hou er niet van om onder het excuus van crisis (iets tijdelijks) een sector die goed draait de nek om te draaien. Straks gaat het weer beter en gaan we het opnieuw opbouwen zeker? Slaat nergens op VVD.

kicktherabbit | 10-08-13 | 18:35

Ik zie er heel erg naar uit:
Publieke Omroepen die eindelijk de nek worden omgedraaid zodat de Commerciëlen elke 10 minuten een reclameboodschap van 15 minuten kunnen uitzenden.
Net een waterijsje (een film van 2 uur die voor de 20ste keer wordt uitgezonden) waar je lekker lang over doet (van 20.30 uur tot 0.30 uur).

Musset | 10-08-13 | 18:35

Tjonge, jonge, wat een inteelt zooi bij die NPO. Dat er mensen zijn die vrijwillig naar dit soort wangedrochten kunnen kijken.

Jopie2009 | 10-08-13 | 18:34

TV? Geen idee wat dat is. En wie is die Hoxha eigenlijk? Vast een babyboomer die meent dat vroeger alles beter was. Volop linkse praatjes, maar ondertussen is hij met vroegpensioen en zit ie de hele dag te knutselen aan op afstand bestuurbare bootjes.
En wij maar slaven voor die improductieve bejaarden en babyfabrieken van hem.
Powned ken ik trouwens wel, daar krijg ik nog steeds geld van. Ga binnenkort maar eens langs met een stel joegoslaven.

sjaakdeslinksesul | 10-08-13 | 18:34

necrosis | 10-08-13 | 18:14 |
De Nederlandse commercielen worden verplicht doorgegeven via je kabelaar, betaal je dik voor en je kunt ze niet weigeren, heet basispakket.

Watapatja | 10-08-13 | 18:34

Hoeveel verdien je zelf? Wat denk je dat dat met je overredingskracht doet met mij als belastingbetaler. En verder dat zielig gedoe over die voedselbank. Man platter kan haast niet.
Verder kan de hele PO van mij de boom in. Maar ik geloof niet dat jij de aangewezen persoon bent om mij hier op te wijzen.

roze_bril | 10-08-13 | 18:34

Hoogwaardige journalistiek Redactie. Hiervoor dank.

horsteknots | 10-08-13 | 18:34

Reinaert | 10-08-13 | 18:14 |
Dat kwalitatief hoogwaardige kun je vergeten of het zit achter betaalzenders, kijk maar naar Amerika.

Watapatja | 10-08-13 | 18:32

Ach, riep die Weessie ook niet.. "Gewoon, omdat het kan"

Biels | 10-08-13 | 18:30

Het probleem is dat Geenstijl nog steeds een marginaal blog is en dat het gros van Nederland kijkt naar de publieke omroep. Tel daarbij op dat de regering een rijke geschiedenis heeft met het bedrijven van propaganda en het moge duidelijk zijn dat dit geld er komt.

Topperke | 10-08-13 | 18:30

Als het maar bij eenmalig blijft Hoxha want schrijven kun je nog steeds niet.

jansuh | 10-08-13 | 18:30

omroepen zijn idd zwaar overbodig, PowNed met die volstrekt incompetente Weezie en Rutgert voorop. Die hadden gewoon bij geenstijl moeten bleven, iets wat ze wel konden.
pff, dat was me het itempje weer wel, Hoxha.

arie181818 | 10-08-13 | 18:29

Slagter lijkt me een vriendelijke oude baas, maar dat huiverhaal van gisteren bij Knevel & co. was beschamend.

brutus68 | 10-08-13 | 18:29

wat een nare vent die Slagter. leugenaar ook.
Wat zal het een enorme teleurstelling zijn, daar op dat malieveld.

Kaosu | 10-08-13 | 18:28

@kapotte_stofzuiger | 10-08-13 | 18:24
Sesamstraat is pure indoctrinatie van jonge kinderen, en dat weten de klootzakken van de PO dondersgoed.

Jim Lovell | 10-08-13 | 18:27

Keuringsdienst van Waarde, dat wil ik nog wel eens kijken wat de PO betreft.
Voor de rest staat die platte plaat ijverig stof te happen hier.

Jackanders | 10-08-13 | 18:27

Slagter heeft ook nog een eigen productiehuis. Als directeur van een gesubsidieerde omroep zaken doen met een eigen privé BV. Dat is de NPO les1, cashen101.

seven | 10-08-13 | 18:24

Idd PO kan weg. Programma's die de moeite waard zijn verschijnen vanzelf op een commerciële zender. Zo hoef ik in ieder geval niet mee te betalen aan Lingo en kunnen belastingbetalers honderden euro's belastingvoordeel krijgen.

druif | 10-08-13 | 18:24

Ik zie wel wat in verkopen onder voorwaarde dat er maatschappelijk relevante programma's aangeboden worden. Kritische consumentenprogramma's en voorlichting over de voedselindustrie. Dat zou voor mij een kernpunt zijn.
Voor de rest, weloverwogen betoog met een tragisch einde.
De voedselbank is op zich helemaal geen slecht fenomeen. In tijden van crisis tonen mensen zich solidair en voorkomen dat er gebedeld of erger wordt. Dat is op zich ook een mooi fenomeen.

Not Muhammad | 10-08-13 | 18:24

Voordeel is wel dat we eindelijk van Studio Sport en Sesamstraat verlost zijn, alsmede peperdure live-registraties van (sport)evenementen waar ik als kindloze sporthatende belastingbetaler niet op zit te wachten. Zo te lezen zijn redactie en reaguurders het daarmee eens.

kapotte_stofzuiger | 10-08-13 | 18:24

niet beschikbaar,das best naar, rijmt ook

newray | 10-08-13 | 18:22

"Publieke Omroepen zijn overbodig." sic. Ik heb er al jaren geen last meer van - ik kijk niet naar die zenders - maar ik betaal er wel voor en heb mij daarover al eens beklaagd bij mijn leverancier. Erg vervelend, maar nogmaals de ergernis kan je besparen door niet te kijken/luisteren.

dubbert | 10-08-13 | 18:22

-weggejorist-

Gepieter | 10-08-13 | 18:21

Iedere kwaadaardige ideologie zal zich meester proberen van de twee belangrijkste propaganda-intrumenten: media en onderwijs.
Als je iets heel anders wilt dan je hardop zegt, heb je namelijk geen andere keuze dan jezelf op die maniet aanprijzen.

Waarvan in heel Europa, maar vooral in "progressief" Nederland, akte.

Wel heel perfide vind ik het, om degenen wiens hersens je probeert te spoelen met je staatsmedia, ook nog eens financieel te laten opdraaien voor dat "voorrecht".
En het dan nog kwaliteitsjournalistiek te noemen ook.
Op zichzelf al een staaltje verbluffend brutale propaganda.

Merlot | 10-08-13 | 18:21

Inderdaad gewoon een net, wat nieuws, een saaie nieuwslezer (2* modaal) en wat programma's voor het algemene nut; de rest kan gewoon weg. Niet omdat het slecht is, maar gewoon omdat dat de rol van de staat niet is, zoals zoveel waar op dit moment dit veel te breed geambieerde en geagendeerde peperdure staatsapparaat zich mee bezighoudt. Dat gemoraliseer en gesnuffel achter de voordeur kan dan meteen ook wat minder.

aceofspades | 10-08-13 | 18:20

@ProAsfalt | 10-08-13 | 18:14
En wat dacht je van het integratieprobleem.......

boeddha_nl | 10-08-13 | 18:19

Opdoeken deze anti-Wilders-omroepen.
Deze omroepen laten alleen zien
en horen wat de politiek-korrekte-mensch
en de salon-socialisten
willen horen en zien.

meneer Q | 10-08-13 | 18:19

Het is juist het voortdurende gelieg, gelul en gepropageer op het nieuws en de actualiteitenrubrieken waar ik me het meest aan erger, Hoxha.

*De EU is goed. Wilders is slecht. De islam is goed. Wilders is slecht. Hoe meer buitenlanders hoe beter! Hoe minder Wilders hoe beter. Mazelenvaccinaties zijn goed. Wildersvaccinaties zouden ook heel fijn zijn*. Etcetera.

Dus hoezo 1 net overhouden met *kuch* sterke nieuws en actualiteitenrubrieken *onkuch*. Weg met het Journaal en die andere politiek corrupte rommel van overbetaalde nepsjoernalisten die niets anders doen de elite naar de mond praten, terwijl die elite niets anders doet dan de Nederlanders uitpersen als citroenen en de grenzen openstellen voor nog meer analfabeten met een ingeteelde godsdienst waar de honden geen brood van lusten.
*publieke omroepen weg ermee*

Lewis Lewinsky | 10-08-13 | 18:19

Grotendeels mee eens. Losse publieke omroepen zijn volkomen achterhaald en alleen geïnteresseerd in zichzelf in stand houden. Publieke/niet-commerciele zender(s) is op zich iets voor te zeggen voor dingen waar wel publiek voor is, maar niet commercieel interessant is. Maar dan niet zoeken naar een nieuwe musicalster (met sms-nummers) en dat soort onzin. Dan ook minstens een net minder en geen reclame/sponsoring. Er heerst nu net zo goed een kijkcijferterreur.

Djengo123 | 10-08-13 | 18:19

@Reinaert | 10-08-13 | 18:14
Kwalitatief hoogwaardige TV met goede kijkcijfers....

www.kijkonderzoek.nl/

Een beter argument om de publieke omroep 200 miljoen euro extra te geven kunt u niet geven.

kapotte_stofzuiger | 10-08-13 | 18:19

Grappig genoeg vind ik juist de meest obscure programma's van de NPO (zoals Nederland zingt op Zondag van de EO, Boeken van de VPRO, programma's van OHM, BOS en ZVK, Fryslân DOK - zeg maar de zondagochtendprogrammering) het meest NPO-waardig. Niet per se omdat ze interessant zijn, maar omdat dit soort programma's het in de vrije markt niet zouden halen terwijl er wel een (klein) publiek voor is. Niet dat er dan een hele omroep voor moet bestaan (met alle kosten van dien), maar dát dit soort programma's op een NPO wordt uitgezonden lijkt me wel goed.

henkvaningrid | 10-08-13 | 18:17

Zouden Mathijs van Nieuwkerk, Paul de Leeuw, Paul Witteman en meer van die clowns bij een commerciële zender ook zoveel krijgen qua salaris?

En dan ook drie maanden vakantie?

zeg maar jansen | 10-08-13 | 18:17

Zonder de linkse PO krijgt gezond verstand een kans en verandert het politieke landschap zodanig dat noodzakelijke hervormingen doorgevoerd kunnen worden.
PO=propaganda tegen Nederland.
(zo nu even pissen)

Jim Lovell | 10-08-13 | 18:16

Reinaert | 10-08-13 | 18:14 | + 0 -

Alsof marktwerking van publieke diensten de laatste decennia zo'n succes is geweest. Denk aan PTT, NS, etc. etc.

Borrelende Boris | 10-08-13 | 18:16

Net als alles wat overheid is of aan de overheid vast zit: compleet de weg kwijt in omroepland.
Eens in de paar maanden zie ik het NOS journaal, en moet ik in naar het logo kijken of er nog steeds niet 'Nederlandse Moslim Omroep' of 'Oranjegeilers' staat vermeld.
Na een acute slappe sluitspier kijk ik dan weer een paar maanden niet.

das_Freudenmädchen | 10-08-13 | 18:16

@Nilfisk | 10-08-13 | 18:14
Klopt, ik heb geen 100 miljoen, waar kan ik mijn klacht indienen?

necrosis | 10-08-13 | 18:15

Zijn er nog mensen die naar TV kijken dan?

blabam | 10-08-13 | 18:15

Ach binnenkort hebben we EUSSR1 tot en met100

123 je proeft het zo | 10-08-13 | 18:15

Ik weet nog wel meer hobby's die nog vele malen meer geld kosten:
1) Ontwikkelingssamenwerking;
2) Klimaathysterie
3) EUSSR
4) Al die overbodige (beleids)ambtenaren die de ondernemers en de burgerij tot last zijn.

ProAsfalt | 10-08-13 | 18:14

@Watapatja | 10-08-13 | 18:09
De 'commerciëlen' krijgen in ieder geen staatssteun, in tegenstelling tot die bloedrode honden van oa de VARA, met hun keur aan 'unieke talenten' (en ditto salarissen).

necrosis | 10-08-13 | 18:14

Toch zijn er wel dingen waar je je op dit moment beter zo vreselijk druk om kunt maken.....

Nilfisk | 10-08-13 | 18:14

@Watapatja | 10-08-13 | 18:09

Maar je zit wel te wachten op ingekleurde (staats)propaganda?

Natuurlijk zit ik ook niet te wachten op RTL-Unilever, maar als de markt z'n werk doet (en dat doet 'ie vanzelf als de gesubsidieerde omroepen van de buis verdwijnen) krijg je vanzelf kwalitatief hoogwaardige commerciële televee. Ze moeten wel, voor de kijkcijfers, want het weldenkend deel der natie stemt domweg niet af op kneuterige programma's.

Reinaert | 10-08-13 | 18:14

Is het heel gek dat ik soms verlangend droom over een Europese oorlog?

Dömper | 10-08-13 | 18:13

Jan Slagter ontvangt 228.599 euro (inclusief pensioen.
En zijn zeven presentatoren die een inkomen hebben van 193.000 euro tot 512.000 euro per jaar. Dat kunnen zijn Patrick Lodiers, Jeroen Pauw, Antoinette Hertsenberg, Matthijs van Nieuwkerk, Paul de Leeuw en Dominique Weesie.
Kortom, als Slager zegt dat de tandpasta tube leeg is dan is hij of zo gek als een deur of een narcist.

Willem van Rood | 10-08-13 | 18:12

Ongeoorloofde reclame wordt beboet, waarom wordt de reclame en bedelarij voor de publieke omroep door de publeke omroep ook niet een keer aangepakt?

Naast hun overbodige aanwezigheid, is hun misplaatste zelfverheerlijking en geldsmijterij een belediging voor de lijdende burger.

smdyasc | 10-08-13 | 18:12

"De Professor Spreekt" 2.0

taxhond | 10-08-13 | 18:12

Ik heb nooit gekozen voor een publieke omroep maar betaal er wel voor. Doe eens snel opdoeken!

basweetutwel | 10-08-13 | 18:11

Helemaal mee eens. Er kunnen best twee van de drie loketten dicht. 't Is een grote kakkederrie die door de publieke omroepen over ons uitgestort wordt enkel programmaatje uitgezonderd. Verkopen die kanalen.

Rest In Privacy | 10-08-13 | 18:10

De PO is de hoer van de linkse politieke pooier die PVDA heet.

Jim Lovell | 10-08-13 | 18:10

De NPO kan grotendeels zo commercieel idd, en het deel van de NPO waar geen adverteerders voor zijn is vast wel een abonneezender van te maken. HBO is een succes in NL, dan moet de NPO dat toch ook kunnen.
Én geen adverteerders én geen kijkers die abonnee of pay per view geld willen betalen? *flush*

seven | 10-08-13 | 18:09

Reinaert | 10-08-13 |
Ik zit ook niet te wachten op de gekleurde bagger van de commercielen, bijv de Unilever doctrine.

Watapatja | 10-08-13 | 18:09

1 NPO kanaal gerund door 1 omroeporganisatie. Hoe gek is dat eigenlijk? De hudige versnippering is geheel te danken aan de verzuiling uit een ander tijdperk, en is daarmee volslagen achterhaald. Afschaffen die flauwekul!

Nibdib Niddib | 10-08-13 | 18:09

100 miljoen euro is veel geld, maar dat ongeveer een halve dag zorguitgaven.

kapotte_stofzuiger | 10-08-13 | 18:09

Laat ze allen lekker der eigen broek ophouden.
Dat geeft de klant keuze ;=].

Kromme Banaan | 10-08-13 | 18:08

Hear, hear!

blikjegrolsch | 10-08-13 | 18:08

Publieke omroepen hebben hoegenaamd geen toegevoegde waarde.

Maar ook een niet-publiek clubje zoals NOS (of NTR) heeft dat niet wegens vooringenomen, politiek geassocieerd en somtijds ronduit leugenachtig.

Zo bezien kunnen we alle subsidies schrappen en de markt z'n werk laten doen. Zelfs als zulks resulteert in twaalf campingzenders: who cares? Shit floats & the cream rises to the top.

Schrappen die meuk. Laat de vrije jongens hun ding maar doen!

Reinaert | 10-08-13 | 18:07

Snap de ophef over dit kleine grut niet. Pak faillissementsfraude, graaiers, ontslagrecht ambtenaren etc aan. Gaat direct om miljarden.

Watapatja | 10-08-13 | 18:07

Ik zat inderdaad met stijgende verbazing te kijken naar het gejeremieer van Slagter bij kvdb gisteren. Heb niks aan de tekst van mijn waarde collega toe te voegen, behalve nog dat een paar unieke talenten van de npo van mij 50% van hun salaris sinds oktober 2008 mogen terugbetalen. Crisisnaheffing, zullen we maar zeggen.

Professor Superhirn | 10-08-13 | 18:07

Was Hoxha ermee gestopt dan?

provocativo | 10-08-13 | 18:05

Aldus Powned....

kapotte_stofzuiger | 10-08-13 | 18:05

Als de publieke omroep nou nog leuke programma's had, was ik het helemaal met Jan eens

gloeilampie | 10-08-13 | 18:04

Hoxha is een baas; Tikkie van de molen, maar wel een toffe gozerT!

Wees_eens_creatief | 10-08-13 | 18:04

Snap niet hoe zo'n klein kikker land zoveel uit de staatruif vretende omroepen moet hebben, lijkt wel politiek.

Bluto Blutarsky | 10-08-13 | 18:02

Hoxha is back... FTW

superjan | 10-08-13 | 18:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl