We zijn eenzaamheid aan het institutionaliseren
Vergeet Alzheimer. Vergeet kanker. Vergeet hart- en vaatziekten. De nummer één doodsoorzaak zal binnenkort eenzaamheid zijn. We zijn zo aan het connecten en sharen, dat we vergeten waar menselijke interactie eigenlijk om draait. We zijn zo ons eigenbeeld aan het perfectioneren in 140 loeigrappige tekens, met Instagramfilters en hippe statusupdates, dat we in dat virtuele ego zijn gaan geloven. En de echte 'ik'? Die zit in zijn uppie thuis op de bank achter zijn computer zichzelf wijs te maken dat al die pratende pixels daadwerkelijk zijn vrienden zijn. Hoe meer mogelijkheden tot interactie, hoe groter de kans om sociale kluizenaar te worden. Dat is de ironie van moderne technologie. Nogal logisch dat zoveel mensen zweren bij het internet. We lachten om Second Life, maar de combinatie van Twitter, Facebook, Whatsapp en al die andere social media doet exact hetzelfde. We zijn allemaal flatkoreanen die zicht verstoppen in de wereld van een Role Playing Game. Nou ja, allemaal, allemaal. Behalve jij dan. Jij natuurlijk niet. Jij hebt nog echte vrienden. Nog wel. Heeft iemand dat Snapchat al geprobeerd? Is het wat?
Reaguursels
InloggenGeen mega asteroid, geen super dodelijk virus en geen super oorlog zal er voor zorgen dat de menseheid in de toekomst zal uitsterven... nee technologie. we worden allemaal zombies en loonslaven ok zoveel mogelijk op te brengen voor de staat en met dat beetje wat we overhouden nog net een abo te kunnen aanschaffen op het internet om met onze vrienden digitaal te kunnen spreken. Drank, te duur. Kinderen, te duur. Huur, te duur. Zorg, te duur.
Vóór Facebook had je de eerste generatie chatboxen en ook daar had iedereen commentaar op dat je in het echt geen mensen meer zou zien, terwijl in werkelijkheid chattend Nederland en Belgie naar elkaar onderweg waren voor seksdates. Facebook dondert me geen ene moer, o.a. vanwege de waardeloze interface en het feit dat die melkmuil er miljardair mee is geworden. Miljardair worden van mensen die voor 99,99 % flutberichten naar elkaar schrijven, doe me een lol zeg.
@ 0.9-FTE | 12-08-13 | 11:03 | + 0 -
vrij klef: wordt vrienden eens vrienden op Facebook.
Alle reaguurders are not alone in this! www.youtube.com/watch?v=f8D7MLsNAb8
Niks mis mee met de OV-Chip, gewoon een geweldig systeem. Het bedrag van 20 Euro svp verhogen tot 10 euro boven maximale ritprijs per klasse. Dus tot 40 en 90 euro. Dan zal het misbruik van het niet uitchecken ook verdwijnen.
Verder ben je gewoon dom als je het vergeet.
Neemt niet weg dat de NS de zaak wat beter kan dichttimmeren door er voor te zorgen dat je altijd door poortjes in en uit moet.
Lijkt me logisch... | 12-08-13 | 01:37 |
Als ik je ergens mee kan helpen, dan hoor ik het wel.
Ik ben geen specialist, maar iemand achterhalen is vaak niet zo moeilijk.
--------------
Graag. Maar het gaat om een aangelegenheid waarin iemand onder mijn echte naam ergen anders politieke rotzooi post. Om daar hier algemene openheid over te geven vind ik ook niet zo plezierig.
@daytripper 09.29 uur
dank u voor uw compliment.
Is eens wat anders dan die "shoot the messenger" pogingen van "die anderen".
@roze bril 08.05 uur
uitzonderingen bevestigen de regel.
Natuurlijk zijn er mensen die van systemen misbruik maken.
Het is typisch dat de aanhangers van de vrije graaimarkt dat soort uitzonderingen gebruiken om goodwill te kweken voor hun nog asocialer wereldbeeld.
(middels verdeel en heers techniek)
Niet zeuren dat is de prijs van vooruitgang ?!
Ik blijf maar hopen, dat ook deze vorm van communicatie, onderhevig zal zijn aan de bekende golfbeweging.
Ging van de week uit eten met m'n zoon, en hij werd niet één keer gebeld. Was ik blij mee. Er zaten nog wel een stel tokkies aan 'onze' bakplaat die wel om en om op de smartphone zaten te rammen. Wisselden nauwelijks verbaal iets uit maar constant dat ding onder handbereik. Vind ik triest.
@0.9-FTE | 12-08-13 | 08:01 | + 1 -
Uw briljante, licht cynische plemp, die nog veel langer gemaakt zou kunnen worden, verdient een lijstje.Toupetje af.
George Orwell revisited.
Interneppen is natuurlijk niet hetzelfde als zuipen met je maten. Maar dat laatste doe ik ook nog steeds. Ik denk overigens wel dat de jongste generatie bepaalde skills niet meer leert. Het schrijven van een echte brief bijvoorbeeld. En het continu delen van iedere scheet met elkaar, vind ik ook een nadeeltje van den modernen kommunikatiemiddelen. Alleen kunnen zijn is ook iets dat je moet leren als kind.
Het is allemaal begonnen met die kudt Indianen met hun rooksignalen en daarna die klootzak van een Marconi met z'n draadloze telegrafie.
Ze hadden maar 1 ding voor ogen: de maatschappij ontwrichten.
Hoewel natuurlijk overgoten met een "ongefundeerd" sausje, vrees ik dat het gansch en al waar is wat Quid hier stelt. Kom er maar voor uit menschen!
En de melkboer lengde fluitend z'n melk een beetje aan.
Zorg dat internet en sociale media een aanvulling op je sociale leven is en dat het niet je sociale leven gaat vervangen.
Ik denk inderdaad dat dat gevaar voor velen op de loer ligt.
Toen ik GeenStijl, Twitter & facebook net ontdekt had was ik er zo door gefascineerd dat ik het overdreven veel tot me genomen heb.
Gelukkig ben ik me daarvan bewust geworden en nu reaguur ik nog maar 16 uur per dag.
Daarom hebben alle reaguurders recht op een invalideparkeerplaats.
@0.9-FTE | 12-08-13 | 08:01 |
Gaap. Selectief. Kijk eens naar het nepotisme van de socialisten.
Wij institutionaliseren eenzaamheid
...
Dat klopt.
Menselijke ontmoetingen worden met de dag minder naar aanleiding van de efficiente vrije markt met de faire prijzen mantra van de neo-liberale graaiers
...
banken, vroeger ontmoetingsplaatsen van mensen die elkaar financieel hielpen, nu bijeenkomsten van een paar mensen die afspreken hoe ze het overgrote deel van het plebs kunnen uitknijpen, sluiten hun filialen waardoor ontmoetingsmomenten schaarser en ontmoedigd worden voor mensen die hulp nodig hebben maar te weinig geld in het laatje brengen.
...
Arbeidskantoren waar mensen vroeger met elkaar bespraken waar ze goed in waren en waar vraag naar is worden vervangen door bedrijven met efficiente falende online ontmoetingsplaatsen (inclusief FAQ-vervangmodellen)
...
grote winkels sluiten filialen en openen online winkels waar mensen hun producten kunnen kopen.
Daarbij menselijke ontmoetingen en controlemomenten wegsanerend waardoor nu de alarmbel gerinkeld wordt door instanties over producten die rechtstreeks bij fabrikanten (al dan niet uit het verre oosten) afgenomen worden.
...
Ontmoetingen tussen slachtoffers van misdrijven en agenten worden schaarser daar zich de prioriteit van agenten steeds vaker op geldinnende-activiteiten (inclusief quote)aan het concentreren is.
...
de ontmoetingen tussen huisartsen en patienten worden minder daar de op andere terreinen reeds uitgeknepen zieken liever thuis blijven dan voor die ontmoetingen met de adviezen van artsen te moeten betalen naast de bedragen die ze al neertellen voor uitgeholde zorgpakketten van bedrijven waarmee het contact ook al via onlinemechanismen plaatsvindt. Maar alleen als u uw burgersofinummer bij de hand hebt.
...
...
Gelukkig zijn daar nog neo-liberalen als ex-politicus (VVD) Kamp die er nog op let dat de mensen niet helemaal vereenzamen door ze naar de kassen te sturen of door ze koffie te laten rondbrengen in bejaarden huizen.
Gelukkig zijn er nog neo-liberalen met dit soort sociale trekjes.
...
Andere neo-liberalen beginnen zich ook al zorgen te maken over het wegsaneren van ontmoetingsplekken.
- men mag straks nog maar 100-200 euro per dag pinnen.
- men mag nog maar een bepaerkt aantal keren naar het stort van de RD4 gaan om afval weg te brengen
- men krijgt al op bepaalde dagen de postbode niet meer te zien die van hun goedbetaalde wijze bestuursleden de ontmoetingen tussen mensen via de post op bepaalde dagen wegsaneren.
...
Deze neo-liberalen maken zich zorgen :
betekent dat dat ze straks nog maar 10x per jaar een bedrijf mogen opkopen en efficient personeel mogen wegsaneren ?
Betekent dit dat ze straks nog maar 50 miljoen per jaar per corporatie mogen gebruiken om de politiek te beinvloeden ten einde mensen op straat te zetten en ander graaigedrag te rechtvaardigen ?
...
Dat kan toch zeker niet de bedoeling zijn ?
...
Gelukkig komen er steeds meer pretparken, steeds meer junkfoodfilialen, steeds meer grootwinkelcentra, steeds slachtofferpraatgroepen alwaar mensen toch nog efficient met elkaar kunnen praten.
...
En die mensen die vereenzamen thuis achter de geraniums ?
Of die mensen die in zorgcentra met luier (die steeds efficienter verwisseld wordt) in een stoel hangen ?
Geen zorgen, daar wordt aan gewerkt.
En niet alleen door mensen zoals Kamp (VVD) die hun opzadelt met luie, weggesaneerde, minder efficiente ex-werknemers die het wagen een beroep te doen op sociale vangnetten.
Nee daar wordt ook aan gewerkt door minder sociale collega's van Kamp die die vangnetten het liefsrt helemaal willen wegsnijden.
...
bedenk
nooit was u gelukkiger en rijker
nooit was er meer vrede en rust op aarde dan vandaag
Cuyahoga | 11-08-13 | 23:10
Dat is nou een mooi voorbeeld van een echte roze vrienden tip. Waar zouden we zijn zonder elkaars ideeën?
Ik heb een paar echte vrienden overgehouden aan GS. Alleen ik hoor de laatste tijd zo weinig van ze.
Gelukkig zijn wij niet eenzaam. Wij hebben allemaal een heleboel roze vrienden.
En dan is die verdomde boekdrukkunst ook nog beschikbaar voor Jan en Alleman... Straks kan iederéén zowat lezen!
Om nog maar te zwijgen over feestje / verjaardagen waarbij geen hond meer met elkaar praat maar alleen maar met hun smartphone bezig zijn.
Ja, ik heb ook een smartphone maar mensen vinden het vreemd als ik die een avond in de hoek gooi. Als je dan begint over IRL sociaal leven staan ze je waterig aan te kijken.
Tijd voor die arbeit dus *out*
@miko | 12-08-13 | 02:54
Ben je nog steeds boos om die kapotte F5 knop?
*jawel.... grinnik*
@necrosis | 12-08-13 | 03:01
OK. Plusje voor niks zeggen.
@Lijkt me logisch... | 12-08-13 | 02:56
Daar mag ik niets over zeggen ......
@|confused| | 12-08-13 | 02:57
Ja precies!! En nu je geld voor ik je een E.meter in je reedt steek!
necrosis | 12-08-
O das fijn dan,
moppelt iets over Sekte
@necrosis | 12-08-13 | 02:49
Hoe is dat eigenlijk verder afgelopen?
@necrosis | 12-08-13 | 02:49
En dan ,zoals het een belangrijk iemand betaamt, veeuul te laat op het feestje verschijnt.
@Neuqende Neger | 12-08-13 | 01:49
Dan snap je er niet veel van. je kan er altijd op behalve reaguren.
@Houtbar | 12-08-13 | 01:47
Tja bij de eighties denk ik toch aan dit:
www.youtube.com/watch?v=QD3NzqKzfK4&a...
Lijkt me logisch... | 12-08-13 | 02:46 |
?
@|confused| | 12-08-13 | 02:44
Je telt pas mee als je je eigen topic krijgt:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/12/...
*gnehe*
@|confused| | 12-08-13 | 02:44
De laatste zijn helpt in elk geval niet.
-weggejorist-
-weggejorist-
@ miko 02:13
Voor mij is het een afleiding en ik vind het ook wel interessant wat de mening van andere mensen is op een nieuwsbericht bijvoorbeeld.
Ik doelde eigenlijk op mensen die uitsluitend beledigingen en rotopmerkingen plaatsen.
@ zeg maar jansen 02:13
Klopt. Die hele pc is niet goed. Maar hij doet het;-)
Mogelijkheid van een eiland
necrosis | 12-08-13 | 02:14 | + 0 -
Kijk eens naar zijn kudo's @ 01:55
Ik wijs het gebruik van geweld resoluut af.
Dat kost me mijn verlof!!!!!
Lijkt me logisch... | 12-08-13 | 02:11 | + 0
Lol! Ik geloof dat je programmeur bent.
@Lijkt me logisch... | 12-08-13 | 02:11
Linkje is stuk!
cobie | 12-08-13 | 02:13 Windhoos explorer zeker?
@cobie | 12-08-13 | 01:37
weet ik van mezelf ook niet.
Ik bedoel maar, je kunt er geen vrouwen opdoen. Het zit vol met verbiedende en beperkte kneuzen( wet van Lucas)
Misschien omdat het leuk is om ongezouten kritiek te kunnen spuien zonder vooraf gemodereerd te worden? hopen dat het nog eens wat word?
Zolang Joris de lange lat iets te streng te voorschijn haalt xzal dat niet gebeuren.
@Neuqende Neger | 12-08-13 | 01:36
En uw punt is?
@ necrosis 02:09
Gaat niet weet je nog.
Op de een of andere manier doet ie dat niet.
Neuqende Neger | 12-08-13 | 01:49
Ow oke, ik dacht dat jij die onzin uit vrije wil hier gewoon neerpleurde. In dat geval mag je me nog een keer in mijn bek schoppen. Negert!
@Lijkt me logisch... | 12-08-13 | 01:55
Deze ene minkudo programmeer ik graag even recht.
Hier een onwijs cute plaatje van een kat in een rolstoeltje:
www.geenstijl.nl/modlinks/domod.php?en...
Wisten jullie dat Dominiqeu Weesie zijn voor naam heeft te danken omdat zijn vader dacht dat het een meisje was.? omdat hij geen pikkie zag bij zijn placenta. ? Tja het kind hadden ze aan de honden gegeven.
@cobie | 12-08-13 | 02:07
Hier kan je tooltjes kijken:
search-geenstijl.thruhere.net/#cobie
zeg maar jansen | 12-08-13 | 02:06 |
Ik ga mijn eigen gang. En ik speel graag met taal!
Kaas de Vies | 12-08-13 | 02:07 | + 0 -
Zeker wel, zelfs met jou. Serieus.
Lijkt me logisch... | 12-08-13 | 02:06 | + 0 -
Nu al?
@Mark Smith | 12-08-13 | 02:06 | + -1 -
Geen empathie blijkbaar?
Lijkt me logisch... | 12-08-13 | 02:06 Ja, het was gezellig. Totdat..
Enfin. C.U.
zeg maar jansen | 12-08-13 | 02:04 | + 0
Heb je dat thuis dan? Zeker van iemand gekregen als stille hint.
@ necrosis 02:00
Die tip zegt al genoeg ik kijk niet.
@ Mark Smith 02:01
Sorry ik kan geen tooltjes kijken.
Maar dat is hoe ik je altijd binnen zie komen.
En ik ben er toch met enig regelmaat.
Ik zie er het nut niet van in , maar goed dat is mijn mening.
En zo vaak ben ik er niet in de nacht.
Kaas de Vies | 12-08-13 | 02:02 | + 0 -
Tja, ik laat mij niet door iedereen moraliseren, jij blijkbaar wel.
Een paard | 12-08-13 | 01:57 Zeg, ga jij eens terug in de gang.
@Mark Smith | 12-08-13 | 02:04 | + -1 -
Ja maar mijn koekje van eigen deeg wals je gewoon over heen. Is toch niet aardig.
@Mark Smith | 12-08-13 | 02:00
Flikker op, trol.
zeg maar jansen | 12-08-13 | 02:01 | + 0 -
Koekje van eigen deeg.
Wat mij betreft ga je door, zelf weten, ik heb er geen last van. Trouwens compulsief het woord compulsief gebruiken komt een beetje vreemd over. Vind je ook niet?
@huh, ian? | 12-08-13 | 02:01
Aandelen KPN ofzo?
Wat maakt het uit HOE mensen communiceren? Is dat van belang voor de kwaliteit van de communicatie?
Mark Smith | 12-08-13 | 02:01 Wachten tot middernacht om een jij-bak te plempen. Juist.
* bladert verder door DSM-V *
@Een paard | 12-08-13 | 01:57
*trek krijgt in paardenhamburger*
Maar eh GS doe er eens wat aan, nodig de reaguurders uit op de vrijmibo's!!!!
@Mark Smith | 12-08-13 | 01:58 | + 0
Kaas de Vies | 09-08-13 | 20:31 | + 197
Wat - leuk- triest dat je me nu al benoemt in je comments.
Mark Smith | 10-08-13 | 01:29 | + -14
Tja, je geeft een waardeoordeel, vat ik als moraliserend op.
cobie | 12-08-13 | 01:58 | + 1
Niet geheel waar. Kijk maar eens in de tool bij % reacties bij verschillende reaguurders.
En in het nachttopic mag meer.
.
@Lijkt me logisch... | 12-08-13 | 01:52 | @huh, ian? | 12-08-13 | 01:50 Mij wel
Volgens mij gaat het stuk niet over jou (ook niet over mij) dus dat boeit niet. Het gaat over mensen in het algemeen. Uitzonderingen daargelaten,wordt er gewoon bijna niet meer gebeld.
Mark Smith | 12-08-13 | 01:57 Wie kaatst kan een bal verwachten.
Jij begon en ik reageerde. Maar nu vraag je me eigenlijk om daar mee op te houden.
Je kunt me niet aan hè? En 'Compulsief' was in de roos qua stoornis.
@cobie | 12-08-13 | 01:56
... beter dan dit?
www.dumpert.nl/mediabase/43728/3237f12...
Tip: niet klikken
*gnehe*
@Mark Smith | 12-08-13 | 01:57 | + -1 -
Wat je zegt ben je zelf.
Lijkt me logisch... | 12-08-13 | 01:59 | + 0 -
Nee, een constatering.
@Mark Smith | 12-08-13 | 01:57
"Je lijkt wel een wijf" is daarentegen een steekhoudend argument?
@ Mark Smith 01:51
Jij komt altijd off topic binnen met commentaar op een andere reaguurder.
Tja de een Word het toegestaan de ander word er voor weggejorist
Kaas de Vies | 12-08-13 | 01:52 | + 0
Toon mij het moraliserende.
Ik pleeg alles wat krom is recht te praten dan wel schrijven.
En Necrosis was toch met een hoofdletter? *gooit de slapende hond in het hoenderhok*
zeg maar jansen | 12-08-13 | 01:53 | + 0 -
Hou maar op jezelf belachelijk te maken. Je bent te makkelijk.
Kaas is tenminste nog een uitdaging. Wel een waardige tegenstander zo je wilt.
@ necrosis 01:52
Dat is nog altijd beter als.... Nou ja je weetwel ;-)
@Kaas de Vies | 12-08-13 | 01:48
En u bent er goed in.
Ik ben programmeur. Ik programmeer alles recht wat krom is.
@necrosis | 12-08-13 | 01:52 | + 0 -
Een premium reaguurder heeft altijd dienst!
Mark Smith | 12-08-13 | 01:48 Is 'compulsief' een te moeilijk woord voor jou?
En denk jij daarbij dat alleen vrouwen dat woord gebruiken?
Is er iets fout gegaan vroeger tussen jou en je moeder of zo?
@huh, ian? | 12-08-13 | 01:50
Mij wel.
@cobie | 12-08-13 | 01:44
Het voordeel van vroege dienst is, dat ik rond lunchtijd weer vrij ben.
Enne... deze is zonder risico:
www.dumpert.nl/mediabase/6557428/81aaa...
@Mark Smith | 12-08-13 | 01:51 | + 0 -
Het probleem is dat jij er moraliserende woorden over prevelt. Tjonge jonge, waarom doe je zo achterlijk.
cobie | 12-08-13 | 01:50 | + 0 -
Is wederzijds hoor. Zo'n lijstje kan ik ook wel maken.
@Lijkt me logisch... | 12-08-13 | 00:33 |
@huh, ian? | 12-08-13 | 00:29
Vroeger werd je constant gebeld. Ook op je werk
(vaste lijn, weet je nog?). Bloedirritant. Doe mij dan
maar een minder opdringerig SMS-je, Whatsappje, of
mailtje. En als het echt belangrijk is dan bellen ze toch
wel.
Je mist mijn punt, on-topic: <b> eenzaamheid </b>, sociaal bellen, iemands stem horen, even bijpraten. Dat gebeurt dus niet meer.
@ Kaas de Vies 01:44
Je hebt een aanbidder zie ik.
Mark Smith | 12-08-13 | 01:48 Kudt.
* Webcam afplakt *
Ik heb nog 1 week vakantie, dan is de bouwvak voorbij.
net klaar met Monopoly met 6 man, jaren niet gedaan.
we hebben ons rot gelachen, echt weer eens leuk.
totdat we klaar waren en een van de gasten op de computer zo nodig gs wilde kijken.
ik wil gewoon als hij weer komt dat dat niet meer gaat.
vraag ik toch niet te veel, of wel dan.?
@Lijkt me logisch... | 12-08-13 | 01:46 | + 0 -
Ik ben een verbalist.
zeg maar jansen | 12-08-13 | 01:47 | + 0 -
Je lijkt wel een wijf.
@Mark Smith | 12-08-13 | 01:46 | + 0 -
Al mijn tegels zijn geniaal en verdien zeker 3 of 4 keer herplaatst te worden.
Ik wacht alleen nog op antwoord.
Je hebt gewoon altijd zo'n heerlijk mooie grote waffel, en dat werkt uitnodigend.
Kaas de Vies | 12-08-13 | 01:44 Hij moet gewoon met iemand bonje hebben. Dat moet. Compulsief.
Valt me wel tegen dat ik tweede keus blijk te zijn, dat dan weer wel.
Wees blij dat de pil van drion (nog) niet massaal wordt opgezocht toch?
Ik zeg terug naar de eightie's -:))
www.youtube.com/watch?v=g4Nns-EDMHM&a...
Kaas de Vies | 12-08-13 | 01:44 | + 0 -
Ja, toen -sliep ik- was ik aan het werk. Maar je vond hem zo goed dat je hem nog maar een keer post?
De babbelbox vraagt:
Wat doet u eigenlijk voor werk?
@Maco3key | 12-08-13 | 01:40
On-topic reaguren is zoooo 1998.
Zonder dollen... Ik heb die communicator nog in de kast liggen. Onding.
@ necrosis 01:38
Het is en blijft een risico om op jouw linkjes te klikken.
En heb je alweer nachtdienst?
@Mark Smith | 12-08-13 | 01:40 | + -2 -
Over deze heb je wel heen gelezen. Ook toevallig.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/08/...
De groetjes & slaaplekker
Neuqende Neger | 12-08-13 | 01:36
Jij ook weltrusten en bedankt dat je o.a. mij met je combatlaarzen in een hoek trapt.
@cobie | 12-08-13 | 01:37
Ik vermoed een combinatie van mensen die graag de discussie aan willen gaan en een één of meerdere redactie-trollen.
Als de redactie dit discussie-niveau ook redt zonder trollen, dan sta ik mooi voor paal.
@ Neuqende Neger | 12-08-13 | 01:36
Gelukkig bent u een toonbeeld van intellect uit voorbije jaren!
Kaas de Vies | 12-08-13 | 01:42 Een porretje dan maar?
@deboerenlul | 11-08-13 | 22:40 | + 38 -
Ik wil niet populair zijn ik wil gewoon dat jullie af en toe aan me denken als jullie op vakantie zijn. Gewoon een kaartje, dit moet toch kunnen.
@Neuqende Neger | 12-08-13 | 01:36
Over iets meer dan twee uur zit ik weer op mijn werk.
*zwaait*
@ Neuqende Neger 01:36
Werkelozen en ww trekkers ???
Wil je een weekje van mijn uren overnemen?
Stumper
zeg maar jansen | 12-08-13 | 01:37 | + 0
Daar is nogal moeilijk omheen te lezen hė. Zijn bijna allemaal van jou.
Ik doe aan reverse engineering, eerst iphone, nu terug naar een nokia communicator en laters terug naar de telefoon met draaischijf om af te kikken..
de grote Anti | 12-08-13 | 01:38 Hij heeft geen zelfbeheersing. Gewoon wegblijven behoort tot de mogelijkheden.
In plaats daarvan gaat ie moeite doen om terstond een ban te krijgen.
@Neuqende Neger | 12-08-13 | 01:36
Vergeet niet dat het vakantie is, he.
Alsof ik normaal gesproken op dit tijdstip m'n tijd zit te verdoen.
@Neuqende neger vraagt in principe om een zoveelste ban, begrijp ik uit zijn/haar argumentatie.
@cobie | 12-08-13 | 01:34
Ik heb ook leuke filmpjes.....
@WirMachenMusik | 12-08-13 | 01:30
Als ik je ergens mee kan helpen, dan hoor ik het wel.
Ik ben geen specialist, maar iemand achterhalen is vaak niet zo moeilijk.
Van sommige mensen vraag ik me echt af wat ze nu op gs te zoeken hebben.
Mark Smith | 12-08-13 | 01:35 Ik dacht trouwens dat je me zou negeren.
Merk ik toch weer hoe je aandachtig al mijn tegels hebt gelezen.
zeg maar jansen | 12-08-13 | 01:34 | + 0 -
Daar doe ik niet aan. Maar wel saillant dat je er wel op reageert.
@LibertasSimplex | 12-08-13 | 01:34
Vertel, naar welke sexbladen heb je allemaal brieven gestuurd.
-weggejorist en opgerot-
zeg maar jansen | 12-08-13 | 01:28 | + 0 -
Kut is dat hė?
zeg maar jansen | 12-08-13 | 01:14 |
o.a Islam dat is niet Islam
Clichématige vooroordelen kunnen leuk en onschuldig zijn: de Fransman met een baret op en een baguette onder de arm, de Belg genietend van een zak friet of een Italiaan in een duur maffia kostuum die zijn bord pasta eet. Maar vooroordelen kunnen net zo goed ook discriminerend of racistisch overkomen.Das nou net niet de bedoeling.
En anders maar wel .
En nou gaat Mark met een rotgang al m'n tegels van een minnetje voorzien.
Mark, verspilde moeite. Die interesseren me niet.
Als GeenStijl er niet was, schreef ik boze brieven naar geile maandbladen.
@ necrosis 01:31
Nee laat maar
Ik vraag mij wel eens af of mijn ex-vriendin ooit op mijn Facebook profiel heeft gekeken, en daarmee gezien wat voor toffe omslag- en profielfoto's ik wel niet heb tegenwoordig. Ik heb dan ook issues.
BWF?
Breakdance With Flair?
Amerikanen (jonge amerikanen duh) zijn ook dol op afkortingen.. Hun eigen soort van geheimtaaltje, spannond! Dus als een amerikaans meisje ooit tegen je zegt IWAF ITAF BWF dan weet je het wel.
@zeg maar jansen | 12-08-13 | 01:28
Vergeet de automagische necrosis -1 niet.
(die ik overigens direct retour afzender stuur)
Ik geen 'like', dan Smith ook niet!
Echte vrienden openbaren zich pas wanneer ze nodig zijn. Voor de rest zijn pixels kudt en inhoudloos tenzij je ze weet te kneden tot waarheden. Das een volzin tog?
@cobie | 12-08-13 | 01:28
Ik kan nog wel kopiëren, zin een leuk filmpje?
*gnehe*
Lijkt me logisch... | 12-08-13 | 01:26 |
Excuseer, maar lijkt me niet verstandig om dat nu al te vertellen. Maar je bracht me wel op een (door mij misschien iets ver gezocht) idee. Bedankt
@zeg maar jansen | 12-08-13 | 01:24
Klinkt logisch.
Toch had ik het idee al langer lid te zijn dan vier maanden alvorens mijn zwitsal mij werd vergeven, maar wellicht reaguurde ik eerder onder een andere nick. Zou het niet meer weten. Boeit me verder ook niet zo :-)
Mark Smith | 12-08-13 | 01:26 Wacht eens even. Waar staat roddel?
Mark Smith | 12-08-13 | 01:26 En daar is de altijd onderhoudende Mark Smith weer met een jij-bak.
@ necrosis 01:25
Ja vandaag ook ;-)
Trouwens jij komt binnen en ik kan niet meer kopiëren LOL .
@zeg maar jansen | 12-08-13 | 01:24
In het tooltje van atm0s krijg je gewoon een eervolle vermelding, mét zwitsal.......
@kleuterleider | 12-08-13 | 01:19 |
En wat, wanneer jij weet dat zij weet dat jij weet dat zij weet dat jij weet dat zij en jij beiden BWF hebben en jij weet dat zij anderen heeft ge-BWF't en jou niet terwijl jij haar wel hebt ge-BWF't?
Wat dan? Blijft toch gewoon treurig en sneu of niet soms?
Met je beste uitvinding ooit, sinds alcohol dan; ik krijg er dorst van.
Wat een humor, zeg maar jansen die al roddelend over anderen een topic over eenzaamheid volspamt.
@WirMachenMusik | 12-08-13 | 01:23
Wat doet die 'barokino' dan?
@ Lijkt me logisch... | 12-08-13 | 01:22
Ik wil m houden vind m lief :-P
Maar dat terzijde .
Ik dacht dat het met gedrag te maken had.
@cobie | 12-08-13 | 01:05
Morgen is het dinsdag.....
Neuqende Neger | 12-08-13 | 00:59 | + -3 -
Ik neem aan dat dit een reactie is op je eerdere verbale kwakkie.
-weggejorist en opgerot-
Blackfuckwhite | 11-08-13 | 17:44 | + -8 -
Zo'n ban is er natuurlijk niet voor niets.
Voor je het weet heb je een digitale SOA te pakken.
Lijkt me logisch... | 12-08-13 | 01:22 Aanmelden en vier maanden wachten.
Wat je ook doet, na vier maanden verdwijnt je zwitsal.
Aanmelden en vier maanden niks plempen brengt je zwitsalloos nieuw in de panelen.
@ kleuterleider | 12-08-13 | 01:21 |
Je bent irritant met je afkortingen en herhalingen.
Lijkt me logisch... | 12-08-13 | 00:58 |
Als dat zou kloppen vermoed ik meteen dat hij met nog een ander alterego hele gemene dingen doet onder de nick 'barokino'. Vermoed dat, omdat die nick een beetje lijkt op Bakito (zwak) en omdat de schrijfstijl en inhoudelijkheid me aan Bakito doet denken (ook zwak). Hoop dat mijn gespecialiseerde advocaat me morgen adhv zoiets als een IP-nummer en de naam van een Amerikaanse provider, waarschijnlijk een remailer, wijzer kan maken, maar veel verwacht ik er niet van.
@cobie | 12-08-13 | 01:16
Wanneer je je zwitsal precies verliest is voor mij ook een vraag.
Ik vermoed met mijn aluminium-hoedje op een verband tussen de tijd dat je aktief bent en het aantal plus en/of minkudo's dat je hebt gehad of simpelweg het aantal reaguursels.
Persoonlijk ben ik mijn zwitsal verloren door een stom foto-spelletje te winnen.
Andy Devins | 12-08-13 | 01:21 Maar wel een minimaal bloeikansje.
Kun je net zo goed tegen sluitingstijd de occasioncorner nog even bezoeken, dan heb je meer kans op bedpret.
@kleuterleider | 12-08-13 | 01:08
Ik heb oprecht geen Facebook vriendinnen die ik zou willen doen.
Opnieuw, FML.
Lijkt me logisch... | 12-08-13 | 01:14 | + 0
OK, nou heb je ook mijn medelijden: FYL
@kleuterleider | 12-08-13 | 01:04
Ik denk eerder dat als je bwf wel kent er een grote kans is dat je eenzaam bent. Voor de rest lijkt het me uit jouw omschrijving wel een handig dingetje voor sociaal gehandicapte mensen om hun seksleven een extra bloeikansje te geven.
kleuterleider | 12-08-13 | 01:19 Ik denk dat ze jou ook wel weer naar huis sturen als het licht wordt.
Met je appje.
zeg maar jansen | 12-08-13 | 01:12 | + 0
Enneh hoe vaak heb je het geprobeerd? En hoe vaak was je met zo'n aanpak succesvol? De enige die happen op zo'n botte aanpak, zijn degenen waar je vanaf het moment dat de zon op komt spijt van hebt.
Terug naar BWF. Het is echt heel eenvoudig en snel, en je kunt er ook 20 selecteren. Tja dan kan het snel gaan.
@ zeg maar jansen | 12-08-13 | 01:17 |
Oké verkeerd begrepen dus ;-)
cobie | 12-08-13 | 01:16 Zwitsals zijn er alleen voor newbees.
@ Lijkt me logisch... | 12-08-13 | 01:11 |
Weer wat geleerd dank je ;-)
Wat ik me ook afvraag , waarom heeft bakito geen zwitsal als hij al zo vaak een ban heeft gehad?
@zeg maar jansen | 12-08-13 | 01:14
Je was me net voor.
|confused| | 12-08-13 | 01:13 Het heeft even geduurd maar daar is ie dan. De Islamwin.
@kleuterleider | 12-08-13 | 01:08
Ik heb oprecht geen Facebook vriendinnen die ik zou willen doen.
Opnieuw, FML.
Internet zien we als de normaalste zaak van de het heelal , en dat is gek. I net is niet normaal, het verandert de samenleving. Als we dat niet inzien dan lopen we grote risico's, maar we lopen vooral grotere kansen mis.
Internet is goed. I like; +1 voor www...... Maar het laatste wat we moeten doen is de invloed van internet onderschatten. Terwijl honderdduizenden scholieren les krijgen over de industriële revolutie miskennen wij een revolutie van nog veel meer vreemdere soorten van
aanbidding,o.a Islam
kleuterleider | 12-08-13 | 01:04 Tering man. Wat omslachtig.
En dan hoop je dat de vrouw van je keuze die app ook heeft geïnstalleerd. Mafketel.
Wat dacht je van gewoon vragen of ze er voor in is met jou een stevig potje te biljarten met de korte keu?
@zeg maar jansen | 12-08-13 | 01:08
OK, cool. Weer een illusie armer.
@cobie | 12-08-13 | 01:05
Volgens mij worden de de meeste huisregelovertredingen geautomatiseerd verwijderd.
-Te korte reakties worden vrijwel direkt weggejorist (waarschijnlijk vooral als daar tl;dr in staat of aanverwante non reakties zoals 'first!')
-Dubbele reakties worden vrijwel direkt weggejorist, ook 's nachts, als ik mij niet vergis.
-Een reaktie met iets teveel caps-lock erin wordt vrijwel direkt weggejorist.
-Scheldwoorden zijn wat lastiger, want "kanker" kan ook een legitieme reaktie op de ziekte zijn. Maar ook dat is wel te fixen via een BMOVL-filtertje.
Neuqende Neger | 12-08-13 | 00:59 Gebrek aan zelfbeheersing hè?
Gewoon uitloggen en uit je favo's verwijderen.
@Godsammekraken | 11-08-13 | 22:36 |
Je bent een aap
Lijkt me logisch... | 12-08-13 | 01:05 | + 0
Dat is toch vaak hetzelfde? Anyway, wat let je?
Lijkt me logisch... | 12-08-13 | 00:58 Nee, Bakito is Bakito.
Ik ken iemand die hem kent.
@Frans1156 | 12-08-13 | 00:52
Het schijnt echt een issue te zijn hmm..
In mijn kringen valt het gelukkig nog mee, maar vooral bij jongeren zie ik het al voor me dat iedereen zit te 'multitasken' met hun android of iphone.
- He idioot daar op de bank, wil je nog een biertje?
- Uuuuh... *aandachtig naar schermpje kijkt* .. uh ja doe maar.
@kleuterleider | 12-08-13 | 01:04
Eenzaam... of getrouwd.
FML
@ Neuqende Neger | 12-08-13 | 00:59 |
Ik denk dat je moet wachten tot morgen tot er een moderator aanwezig is ;-)
OK als je BWF niet kent dan ben je vast echt eenzaam. Laat ik het dan even uitleggen. Je hebt vast een aantal "vrienden" met wie je eigenlijk geen vriend wil zijn, maar iets meer.
Je durft het niet te zeggen omdat je altijd bang bent dat je alles vernielt en omdat je nooit weet of dit het goede moment is. En als je een beetje op mij lijkt dan zeg je het in de meeste gevallen nooit.
Nu installeer je de BWF app en geef je aan bij welke FB-vriendin (ik ben he, maar de app heeft ook een ho-optie) je eigenlijk uit bent op een andere relatie.
Vervolgens hoop je dat jouw vrienden de app ook gebruiken en als er een match is dan krijg je heel snel een berichtje van BWF. Als er geen match is dan zal jouw "vriend" het nooit weten.
Punt is wel dat niet alle meiden BWF gebruiken (dat de jongens het niet allemaal gebruiken vind ik dan weer niet zo'n punt). Dus als je een feest geeft dan maak je gelijk een beetje reclame voor BWF.
Wat mij betreft de beste uitvinding sinds, sinds hmm ja alcohol. Misschien is het wel beter dan alcohol.
@Neuqende Neger | 12-08-13 | 00:59
Wat een toevalligheid.
Heeft bakito alwéér een ban?
Hey kankerklootviolen van geenstijl!
Willen jullie mij AUB een ban geven, en rap een beetje?
Ik kijk nu weer eens na jaren op jullie site. maar het is nog net zo waardeloos als altijd.
IK heb er al veel gehad, maar ik stop er mee want geenstijl is toch op zijn retour richting kliko ha ha !
Bij voorbaat dank Joris de klootviool.
@zeg maar jansen | 12-08-13 | 00:56
Nee, klopt en daar heb ik ook geen behoefte aan.
Maar er zijn boze tongen die beweren dat Bakito een alter-ego is van één der redacteuren. Ik zou er niet raar van opkijken.
Lijkt me logisch... | 12-08-13 | 00:54 Tik jij eens wat zinnen uit het oeuvre van Bakito en kijk hoe lang jij dat kunt volhouden zonder dat de banhamer valt.
En kijk dan eens hoelang Bakito dat vol kon houden. Dat ga jij niet redden.
@zeg maar jansen | 12-08-13 | 00:50
Blijft verdacht.
de grote Anti | 12-08-13 | 00:44 |Als ik dat zou voorstellen heb ik binnenkort geen vrienden meer over :-(
Maar soms vraag ik me weleens af, zitten ze soms allemaal aan de cocaïne en ben ik de enige naïeveling die dat niet doorheeft? Want het is toch onmogelijk, om én een gesprek te voeren in het echt en tegelijk met anderen te twitteren? En dat dan ook weer met meerdere accounts?
@Zeg Maar Jansen: Ik had al een schaar gebruikt. Messen gebruik ik voor m'n vlees en groenten. Daar ben ik nogal strikt in.
Lijkt me logisch... | 12-08-13 | 00:41 De trol tikte de tekst van de moderator.
Om te trollen. Dat is dom. Misbruik wordt gestraft.
Thunderchild | 12-08-13 | 00:46 Neem dan zo'n mes om de Wasa mee open te maken.
@de grote Anti | 12-08-13 | 00:44
Een goede vriend van me is een behoorlijk bekend persoon (in een ander land dan Nederland) en hij plaatste eens een bericht van een stapel mobieltjes tijdens een diner. Die foto werd in dat land daadwerkelijk 'trending topic'.
Het kan dus wel.
Ik ben een groot voorstander maar ben het er compleet mee eens dat als je met vrienden uit bent je telefoon ook uit is.
de grote Anti | 12-08-13 | 00:44 Of alle vrouwen doen hun mobieltjes in een grote doos en wier mobieltje je als man pakt, met die vrouw ga je naar huis.
Het sleutelspelletje gemoderniseerd.
@sitzkrieg | 12-08-13 | 00:31 |
U trekt volle zalen?
Mijns inziens 'flame-t' u zichzelf niet eens uit een natte kartonnen doos.
nl.wikipedia.org/wiki/Flaming
@Zeg Maar Jansen: Neuh, ik heb alles nog in het messenblok staan. Vlijmscherp en goed onderhouden.
@Frans1156 | 12-08-13 | 00:42
Misschien moeten ze maar eens een 'trending topic' maken van #alle mobieltjes in een tas in de hoek van de kamer en blijf er de fuck vanaf tot je weer naar huis gaat.
@ Frans1156 | 12-08-13 | 00:42 |
Zeer sterk punt!
En zo ervaar ik dat ook.
Waar je ook kijkt, óveral zijn ze met die mobieltjes bezig.
kleuterleider | 12-08-13 | 00:38 Bang with friends?
Zeg eens, zou je het met je vijand voor elkaar krijgen denk je?
@Lijkt me logisch... | 12-08-13 | 00:41
Dinsdag, that is.
-weggejorist-
@sitzkrieg | 12-08-13 | 00:31
Heb ik ook wel eens ja.
Punt is dat 'ie soms opeens weer redelijk geniaal uit de hoek komt.
Ik vraag me trouwens af welke redacteur op vrijdag 6 augustus z'n laatste werkdag had voor 'ie met vakantie ging.
Het moment dat Bakito 'for no apparent reason' ook "met vakantie" werd gestuurd.
Gewoon een achtergrond check na een willekeurig nieuwsbericht te hebben gelezen.
sitzkrieg | 12-08-13 | 00:31 | + -2 -
Je kunt ook proberen om de stukjes van Kwit gewoon niet te lezen.
Eenzaamheid door social media. Doe er wat aan!
teken de petitie op petitie.ikbeneenzaam.nl en like ons op facebook. share het op twitter en zet hem in je Whatsappstatus. Wie weet belt er dan nog steeds niemand echt aan........ (indien dat laatste geval: Sta op en ga eens naar buiten lamme trol)
Kwitt, moest je weer aan de ranja van de directie?
BWF staat voor Bang with friends, en als je het niet kent dan mis je wat. En BTW (dat betekent by the way): zorg dat jouw vriendinnen ook van het bestaan van BWF te weten komen...
mijntweecent | 12-08-13 | 00:31 En er dan snel mee vandoor gaan zeker?
Met die Gukkie tas.
sitzkrieg | 12-08-13 | 00:31 |
Kun je het iets korter houden, kom niet verder dan 2 regels.
cobie | 12-08-13 | 00:32 Ja, zo heeft hij dat ook gedaan. Gekopieerd van een ander medium.
@huh, ian? | 12-08-13 | 00:29
Vroeger werd je constant gebeld. Ook op je werk (vaste lijn, weet je nog?).
Bloedirritant.
Doe mij dan maar een minder opdringerig SMS-je, Whatsappje, of mailtje.
En als het echt belangrijk is dan bellen ze toch wel.
sitzkrieg | 12-08-13 | 00:31 Ben je aan vakantie toe?
@ zeg maar jansen | 12-08-13 | 00:29 |
Gekopieerd ja :-P
Bij Quid kan je altijd al uit de eerste 3 regels opmaken dat hij de schrijver is. En dat is niet iets positief.
Sjonnie heeft een paar trucjes geleerd maar echt schrijven kan ie niet. En laat z'n onderwerpen/logica/mening nou ook nog eens kut zijn.
Ik snap dan ook niet hoe lezers nog steeds door zijn gerecyclede stijlfiguren en cliches heenkomen..
zeg maar jansen | 12-08-13 | 00:27
Ja dan krijg je weer die racismekaart. Klant: 'Hallo mevrouw Oprah, mag ik die tas eens zien van dichtbij?' 'Hoezo zou dat niet mogen, omdat ik zwart ben?'
@Frans1156 | 12-08-13 | 00:27
Zie @zeg maar janssen hierboven..
Ik had het ook maar ergens vandaan gekopieerd.
Dat 'YOU SUCKZ' had ik er wel ingezet geloof ik.
huh, ian? | 12-08-13 | 00:29 Dat is de schuld van de providers.
Bellen duurder maken en internet sneller. Dan gaan mensen vanzelf meet whats-appen.
Niet alleen zie je elkaar op die manier niet meer, achter je computer facebookend enzo, je spreekt elkaar ook niet meer door de telefoon. Iedereen stuurt nu Smsjes en whatsappjes. Was eerst bedoeld voor als de ander niet opnam, nu is bellen iets voor bejaarden of zo.
-weggejorist-
@mijntweecent | 12-08-13 | 00:26
Ik zie vooral een hele succesvolle zakenvrouw.
En als ik op een dergelijke manier bejegend zou worden in een fokking tassenwinkel dan zou ik precies zo reageren. Ik heb alleen wat minder geld en wat minder Twitter-volgers.
mijntweecent | 12-08-13 | 00:14 | + 0 -
Volgens mij zou jij Oprah wel willen doen maar reageert zij niet op jouw liefdesbrieven...
On topic: eenzaamheid zal er altijd wel zijn. Daar hebben nieuwe communicatiemiddelen echt geen aandeel in.
De narcistische facebookers en instagrammers met 1000 vrienden en de hele dag van die festivalfoto's waar in werkelijkheid iedereen met 10 euro staat te bedelen of volgesnoven is vind ik nog vermakkelijk. Die meisjes die foto's van bovenaf nemen ook. Toch voel ik mij ook eenzaam, en dat kwam toen toen ik ging volgen: een foto van bovenaf werd ik niet knapper van, en die festivals bleken geen ene ruk aan te zijn. Pff bleek het echte leven even tegen te vallen.
@ Nanker Phelge | 12-08-13 | 00:25 |
Waarom zou je meer over dat soort mensen te weten willen komen?
mijntweecent | 12-08-13 | 00:26 De winkel kopen. Juist. En dan tassenverkoopster worden.
Met die dikke kont achter een toonbank mensen weigeren omdat ze er niet rijk genoeg uitzien.
"We zijn zo ons eigenbeeld aan het perfectioneren in 140 loeigrappige tekens, met Instagramfilters en hippe statusupdates, dat we in dat virtuele ego zijn gaan geloven. En de echte 'ik'? Die zit in zijn uppie thuis op de bank achter zijn computer zichzelf wijs te maken dat al die pratende pixels daadwerkelijk zijn vrienden zijn."
-----------------------
Matrix anyone?
de grote Anti | 11-08-13 | 22:47
Hoe heb je dat nu in godsnaam voor elkaar gekregen? Heb jij een ander toetsenbord dan ik?
@de Grote Anti: Lichamelijke en psychische problematiek zijn zo groot als je ze zelf wilt of laat maken. Zolang je gewoon blij bent met wat je hebt en hoe je bent is er niet zo veel aan de hand. Vaak lijkt een ander de problematiek groter dan hoe degene die het 'probleem' heeft het zelf ervaart. Een soort misplaatste empathie.
de grote Anti | 12-08-13 | 00:25 Hee, lange, is het koud boven?
zeg maar jansen | 12-08-13 | 00:21
De letterlijk en figuurlijk grote Oprah werd eens op haar nummer gezet. Nou, de wereld is nog lang niet van racisme verlost hoor. 'Even heb ik getwijfeld of ik de hele winkel zou opkopen'. Daar zie je dat verdoken narcisme. Ik ben Oprah. Nou voor mij is het gewoon een omhooggevallen bolle theeleutnegerin.
Ik heb een leeg facebook account om mensen die negatief in het nieuws zijn (moord, verkrachting, oplichting, vermissing, etc.) na te kunnen checken, om zo meer over ze te weten te weten te komen dan meestal in de media wordt vermeld. En om lekkere wijven te checken.
@de grote Anti | 12-08-13 | 00:18
Maar serieus.. het valt mij ook regelmatig op.
@Jim Lovell | 12-08-13 | 00:20
Nope, alhoewel mijn conditie niet al te best meer is fiets ik kudtkoters er alsnog met gemak uit. En ik tolereer geen agressie. Dan krijgt men te maken met 1.94 lang hufter die zijn littekens niet eens meer kan tellen.
@Lijkt me logisch... | 12-08-13 | 00:20
Probleem geen is.. Niet teveel al zorgen maken.
Was niet tegen gericht u.
@mijntweecent | 12-08-13 | 00:19
Ik had al gebeld, maar het mag niet van zijn vrouw.
mijntweecent | 12-08-13 | 00:18 En ze heeft 'm niet eens gekocht hè?
Wel de kostbare tijd van winkelpersoneel in beslag nemen en dan niks kopen en boos de winkel uit stormen.
Met een pak racismekaarten in de hand.
@de grote Anti | 12-08-13 | 00:18
Ja. Wij zijn de enige weerbare mannen hier. Of heb jij ook "iets"?
@ Watapatja | 12-08-13 | 00:17
Je was me voor.
Zat te dromen
@Jim Lovell: Nee, nooit aan gedacht. Lijkt me ook helemaal niks. Moet ik het beest nog uitlaten ook. Trouwens, die loopt dan evengoed voor m'n voeten. En dan moet ik die momenten van zelfspot missen. Zou ik jammer vinden.
@de grote Anti | 12-08-13 | 00:18
dat hoop niet ik je mij tegen hebt. helemaal heb geen ik problematiek of psyschische stoornis lichamelijke. welkom voor het dankjewel.
Lijkt me logisch... | 12-08-13 | 00:16
Joh als je Het Kwaad leest bel je Huub Oosterhuis maar even of hij je beeldscherm met wijwater wil besprenkelen.
@Watapatja | 12-08-13 | 00:17
Aan een hulphond niets.
Als ik soms tussen de comments zit te snuffelen ontwaar ik toch aardig wat mensen met zowel lichamelijke als psychische problematiek, al dan niet door ouderdom.
Wees welkom natuurlijk.. Maar dat is niet het 'roze leger' mag ik hopen.
zeg maar jansen | 12-08-13 | 00:15
Met dr tas van $ 28.000. Ik zou met kapot schamen als ik haar was. Voor $ 28.000 kun je heel wat hongerige maagjes voeden. Maar deze volgevreten rijke tatta is gepikeerd. Ow, racisme is nog steeds een probleem! Oe oe oe.
Jim Lovell | 12-08-13 | 00:14 |
Wat is er humoristisch aan hulphond?
zeg maar jansen | 12-08-13 | 00:14 Ik gok trouwens op "Bisexual White Female".
Met m'n dirty mind.
@mijntweecent | 12-08-13 | 00:10
En deze opmerking, mijn waarde medereaguurders, is waarom GeenStijl in essentie precies hetzelfde is als Twitter of Facebook.
mijntweecent | 12-08-13 | 00:14 Katoenplukken en zingen.
En dat zingen moet want zolang ze zingen kunnen ze niet over de baas mopperen.
zeg maar jansen | 12-08-13 | 00:11
Die big momma moet eens een lesje nederigheid krijgen. Kokosnoten plukken ofzo, want het is er helemaal naar het hoofd gestegen.
Nou die kleuterleider geeft geen antwoord.
Keuze genoeg: www.acronymfinder.com/BWF.html
@Thunderchild | 12-08-13 | 00:05
Humor om te lachen. Wel eens aan een hondje gedacht?
www.hulphond.nl/
Herman957 | 11-08-13 | 23:23 |
dat zie je ook vaak aan de reaguursels op deze site (en nog meer bij pownews). De eerste +/-30 reakties zijn in dezelfde trant en emotie als de aankeiler, daarna volgt dan meestal wel de eerste tegendraadse opmerking, en dan durft de rest pas kritisch te zijn. (uitzonderingen daargelaten)
mijntweecent | 12-08-13 | 00:10 Nou. Die bitch met d'r unlimited black card.
mijntweecent | 12-08-13 | 00:10
Alles wat verkeerd getypt is wil ik hiermee corrigeren.
Lijkt me logisch... | 12-08-13 | 00:05
Ja sorry. Maar ik heb nou al 50 keer een bericht op interne tgelzen over die sneue tas van 28.000 $. Wat denk je? Zojuist om 24.00 op radio 3fm weer in het nieuws! De verkoopster van de tassenwinkel verweert zich! Die Oprah moet blij zijn dat ze het als moetrop zover heeft geschopt. Het idee dat je nooit tegen een vervelende opmerking aanloopt in het leven is zo zielig. En als het gebeurt, hoppa, die racismekaart.
Thunderchild | 12-08-13 | 00:05 Hebben ze jou je messen ook al afgepakt?
@Thunderchild | 12-08-13 | 00:05
Vind ik leuk
kijken!
www.youtube.com/watch?feature=player_e...
@Kaosu | 12-08-13 | 00:03
Nou, dan doe je het gewoon niet. Staat iedereen vrij.
mijntweecent | 12-08-13 | 00:03 28 mille. Die tas.
Maar die van 40 mille kreeg ze niet te zien ´omdat ze zwart was´. Yeah right.
@Lijkt me logisch... | 12-08-13 | 00:05
Dat lijkt me niet meer dan logisch...
Persoonlijk ben ik liever alleen. Niemand die me dan in de weg loopt bij m'n bezigheden. Wat niet wil zeggen dat ik perse geen contact wil, maar meestal ga ik zo op in waar ik op dat moment mee in m'n hoofd loop dat ik contacten meestal vergeet.Verstrooid noemen ze dat geloof ik. Het DSM-V zal er wel wat anders over zeggen. En Facebook... Ik vertel ook net zo makkelijk dat ik een pak knackebrod probeerde open te krijgen met m'n artrose handen en gevoelloze duim. Lukte niet, dus dacht ik in een automatisme dat ik het dan maar met m'n tanden open moest scheuren. Maarja, da's grotendeels vervangen door acryl. Dus is het waarschijnlijker dat ik m'n valse tanden uit m'n smoel trek dan dat het pak knackebrod er mee open gaat. Ik voor mezelf kan daar op dat moment wel om lachen. Kweenie, dat aftakelingsproces stemt me om de een of andere reden altijd vrolijk. Veel likes scoor ik er niet mee, maar dat interesseert me eigenlijk ook geen reet.
@mijntweecent | 12-08-13 | 00:03
Off topic reaguren doe je dus op Twitter ;-)
KapiteinClaus | 12-08-13 | 00:01 Delen. Ergerniswekkend.
Maar niet zo erg als een Supermatthijs die de afgelopen nacht heel youtube heeft gedeeld in de panelen.
Maar dan ook echt alles van youtube.
Lijkt me logisch... | 11-08-13 | 22:52 |
oja? juist degenen die in het dagelijks leven erg sociaal zijn zijn ook veel met FB en twetter bezig (in mijn omgeving).
Als introvert heb ik ook helemaal niks met online 'sociaal' gedoe, metname omdat de kwaliteit van de sociale interactie afneemt als je alles maar met iedereen wilt/moet delen.
@kleuterleider | 12-08-13 | 00:01
Badminton World Federation?
Even off topic maar ik moet dit kwijt: Ik word zo doodmoe van die Oprah met haar kudttas! Huilie huilie die racismekaart trekken. Voor mij heeft ze afgedaan als gezellige televisienegerin.
kleuterleider | 12-08-13 | 00:01 Wat is BWF?
@Gallemies | 11-08-13 | 23:59
Echt contact heeft ook de voorkeur.
Het is echter geen of-of kwestie en als iemand dat wel beweert dan moet je je afvragen of je uberhaupt wel met die persoon bevriend wilt zijn. Online of offline.
Wat een geklaag hier! BWF is de beste uitvinding sinds alcohol, en was niet mogelijk geweest zonder FB.
Zonder twitter kijken naar zomergasten. Hoe kun je dan nog je ergernis kwijt?
-weggejorist-
-weggejorist-
Wat Facebook en Twitter betreft, vraag me altijd af of ik de enige ben die het niet begrijpt. Laatst op een feest in de tuin met een paar vrienden ging de gastheer meerdere keren naar binnen om e.e.a. op facebook te plaatsen. Dit terwijl hij amper meedeed aan de gesprekken en grappen. Dit betreft een groep vrienden die tegen de 30 lopen. Je kan je toch niet voorstellen dat onze ouders en grootouders tijd hadden voor dit soort bullshit (geenstijl f5'en vergeten we nu even)
Uiteraard zijn er genoeg die facebook wel op een normale manier weten te gebruiken, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het bij velen narcistische manieren naar boven haalt. Vaak hoor je vrienden ook zeggen dat ze zelf weinig posten op facebook en dat die en die heel de dag van alles zitten te delen. Wat is het nu er dan van? Ik ben blij dat ik het niet allemaal hoef te lezen...
Het niet hebben van FB is inmiddels ook een soort sociaal manco. De drang om aan de hele wereld te laten weten welk boek ik lees, waar ik at of wat ik zaterdag doe is tamelijk nihil, het interesseert me domweg niet. Sterker nog, ik vind het een raar idee dat iedereen dat weet of moet weten. Het hebben is evenééns een soort manco: mensen verliezen zich erin, laten zich onzin aanpraten, het wordt een heel ''item'' in de levens van allerlei mensen. Het niet hebben dus ook. Dat is vreemd, onsociaal.
Het is ook wel een vreemd idee ergens dat zo'n internetpagina met een profiel zó definiërend wordt in de hele sociale maar ook professionele omgang. Als je niet alles wilt delen met iedereen, en niet van alles op de hoogte wilt zijn (of nou ja, wat anderen me willen doen geloven) ben je verdacht. Niet alleen overdag met ze in contact, nu ook 's avonds.
Wel of niet: Er kleven aan allebei de opties nadelen. Ik vind het jammer. ''Heb je facebook?'' betekent in de praktijk vaak dat je naar de vriendenlijst/pagina van die persoon verplaatst wordt om vervolgens vergeten te worden. Makkelijk, lui, en je hoeft verder niet meer om te kijken naar diegene.
Echt contact heeft de voorkeur.
Lijkt me logisch... | 11-08-13 | 23:56 Ik heb alle klassenfoto's ritueel verbrand.
@zeg maar jansen | 11-08-13 | 23:55
Ik zit op FB in een "groep" waar men herinneringen ophaalt uit de plaats waar ik ben opgegroeid. Daar komen ook juweeltjes naar boven.
@zeg maar jansen | 11-08-13 | 23:55
Tuurlijk. Geniaal. Vooral de klassenfoto's die je zelf al weer kwijt was.
Schoolbank.
Kent iemand dat?
@de grote Anti | 11-08-13 | 23:52 |
Proost.
*schenkt @vilounius nog een wijntje in*
Cuyahoga | 11-08-13 | 23:43 | + 1 -
Dat smoesje gebruik ik alleen als ik m'n facebook weer eens aan het 'ontvrienden' ben.
Probleem is ook dat ik "alleen zijn" niet altijd als onprettig beschouw. Ben alleen op de motor op vakantie geweest. Prachtige vakantie gehad zie de rest wel weer als ik thuis ben,
Mensen moeten niet alijtd maar met elkaar willen praten, het is niet als drank, met mate.
Maak alleen zijn weer hip.
Ik heb in mijn leven misschien 2 of 3 echte vrienden gehad. Dat moet genoeg zijn. De rest zijn kennissen en vage kennissen.
@Lijkt me logisch... | 11-08-13 | 23:37
Dat lijkt me logisch.
@Anijsblokje | 11-08-13 | 23:42
Je hebt aambeien?
Ik heb geen vrienden.
Ik heb wel heel veel Bakito's.
Gelukkig heb ik meerdere persoonlijkheden en ben ik nooit alleen.
Beter een flatkoreaan dan een kutmarokkaan.
@Jim Lovell | 11-08-13 | 23:35
Hoe is dat precies anders dan?
@ Watapatja | 11-08-13 | 23:33 |
Ik ben dan ook nog vér van de 40 verwijderd
@Kaosu | 11-08-13 | 23:32
Ik heb mijn vrouw leren kennen via een (verre) voorloper van Facebook.
Ik heb verloren vrienden van vroeger teruggevonden via Facebook en sindsdien zien we elkaar weer regelmatig.
Gesprekken (met mensen waar je eigenlijk niet zo veel mee hebt) op verjaardagen verlopen een stuk vlotter omdat je via Facebook weet wat ze bezighoudt.
Ik zie het probleem niet zo.
Ik zag van de week bij mijn vriendin op FB iemand die een foto van een bord sla met komkommer en tomaat had geplaatst en daar stond onder:
"zo, een gezonde salade voor de lunch"
17 mensen vonden dat leuk.
Toen dacht ik echt: what the fuqquuee, het internet is nu echt af, niks meer aan doen.
@Lijkt me logisch... | 11-08-13 | 23:32
Ja, dat is compleet anders.
cobie | 11-08-13 | 23:24 |
Is voor alle leeftijden weggelegd. Het is mij juist opgevallen dat de 40+ generatie de social media massaal heeft opgepakt.
ben wat vrienden kwijtgeraakt omdat ze uitsluitend nog maar via FB wensten te communiceren. Nou, pleur dan maar lekker op. M'n ex had alleen nog maar verhalen over wat ze op fb had meegemaakt, dus dat was ook niet om aan te horen.
FB is voor onzekere mensen die continue bevestiging nodig hebben; loosers dus.
@Jim Lovell | 11-08-13 | 23:27
"Een eenzame asociale nachtelijke boswandeling als het regent, verkies ik immer boven de sosiale media.", plempte hij op GeenStijl. Maar da's compleet anders, he.
Cuyahoga | 11-08-13 | 23:25 Nee, dat is vreetboek.
Cuyahoga | 11-08-13 | 23:25
En voor grappige foto's van poesjes.
Lijkt me logisch... | 11-08-13 | 23:20 Zowel mijn vrouw als mijn dochter zijn met Candy-crush opgehouden op level 125. Dat schijnt echt een killer te zijn.
Een eenzame asociale nachtelijke boswandeling als het regent, verkies ik immer boven de sosiale media.
@Bigi Bana Boy | 11-08-13 | 23:19
Ik zag en zie nog steeds de toegevoegde waarde wel, want tussen al het gelul door wordt er nog wel eens iets relevants geroepen.
Het fijne aan Twitter is, dat het ook een goede search-engine heeft.
Op die manier is het een prima tool om realtime nieuwsgaring te vergemakkelijken, zeker in geval van calamiteiten of rampen.
Ik ben zelf de interesse in het medium an sich al jaren geleden verloren, maar ik ben blij dat het journaille mij het werk uit handen neemt en nog wel de moeite neemt om eventjes te checken wat er nou precies gaande is.
Facebook?
Dat is toch die site voor als je cupcakes hebt gebakken?
@ Watapatja | 11-08-13 | 23:20 |
Ik ben een aantal jaar te laat geboren.
Ik doe een beetje mee met zo n smartphone ( waar ik de helft nog niet van weet wat erop zit :-P ) maar ik denk niet dat ik op deze manier ooit ' bevriend ' zal raken.
Goede actie Quid.
Ander probleem is dat mensen zich nogal snel aanpassen aan de meest voorkomende mening binnen de groep (want dat is namelijk veiliger).
Waar het establishment daar nu nog Maurice de Hond voor nodig heeft (de meerderheid van u vindt het volgende, dus dan weet u alvast wat u moet vinden), zal dat straks ook langs de weg van social media plaatshebben.
Naast nep 'zelf' en nepvrienden dus ook nep-opinies aangestuurd door overheid of bedrijfsleven. Veel ingrijpender dan elektronische stemmachines.
Let op, Facebook wordt straks belangrijker, nuttiger en voordeliger dan DigiD. Om allerlei redenen. Gaat heerlijk samen met die nieuwe iPhone met vingerafdrukherkenning en gelaatsherkenning.
Wil je echt met iemand praten, moet ie wel de telefoon uitzetten. Anders is het geen doen. Wel grappig dat het object dat bedoelt is om te communiceren communicatie danig in de weg kan staan.
Het beginplaatje lijkt trouwens wel een beetje op Garrett Lisi's Theory of everything: www.youtube.com/watch?v=y-Gk_Ddhr0M&a...
En nu verneukt ze het weer..
cobie | 11-08-13 | 23:16 |
Niet alleen in dat geval, het is de nieuwe manier van communiceren en contacten opdoen.
@zeg maar jansen | 11-08-13 | 23:17
Nee, maar VEEL familie die me dagelijks verzoekjes sturen.
Stel je voor dat ze dat telefonisch zouden doen...
^^^.... o, en wat ik nog vergat, af en toe ff aan m'n zak krabben, dat kan alleen ongestoord in online gezelschap.
@Bigi Bana Boy | 11-08-13 | 23:07
Hear hear. It's only a tool en wat mij betreft een handige. Prima als smeermiddel en eerste stap naar betekenisvolle contacten. Als het lijkt dat social media vervelende effecten hebben dan is het meestal een uitvergroting van wat er al mis was met je sociale leven. Oppervlakkige contacten? Mensen die zich groter voordoen dan ze zijn? Nee daar hadden we vroeger nooit last van. Pffftt....
Lijkt me logisch... | 11-08-13 | 23:14
Ik ben helemaal pro-technologie, zij het altijd met kritische kanttekeningen, en sta zeker open voor nieuwe dingen (ben misschien zelfs wel een early adapter) maar in Twitter heb ik nooit iets gezien. Zie werkelijk de toegevoegde waarde daar niet van in, maar misschien zie ik het het verkeerd of begrijp ik de impact niet goed. Want het slaat kennelijk wél massaal aan.
Je ziet wel steeds vaker dat mensen Jan en alleman vriend noemen, meestal ten onrechte. Vrienden heb je maar een paar van, kennissen is al een grotere groep en vage kennissen heb je een hoop.
Terwijl ik in m'n ligstoel lig met in m'n ene hand een koude corona, in m'n andere hand m'n phone, uitzicht op strand, zee en tetten en zo nu en dan een goede mop op facebook, ff reaguren... Ik zie het probleem niet!
Beetje open deuren, maar wel waar. Ik twitter niet, doe niets met Hyves en heb geen dag spijt van de dag dat ik van Facebook af ben gegaan. O, het feit dat ik dit nu op een site zit bevestigt wel het punt geloof ik... zo lang het als middel wordt gezien en niet als doel valt het denk ik wel mee.
Lijkt me logisch... | 11-08-13 | 23:15 Jij zit op level 125 vast zeker?
"Vergeet Alzheimer"
Als je het hebt, niet zo lastig. Alleen, wat was ook al weer je Facebook password?
Bijen = bijna.
@ Watapatja 23:13
Dat is het omgekeerde ervan in dat geval is het ideaal.
Ik ben verlieft op Beatrice @nld2
@Godsammekraken | 11-08-13 | 23:14
Candy Crush moet kapodt!!11!!
Die spelletjes op Facebook. Die zijn van de duivel.
@Bigi Bana Boy | 11-08-13 | 23:11
Ik ben (beroepshalve) Twitter-lid sinds eind 2006 maar ik gebruik het eigenlijk alleen nog maar om erachter te komen wat er aan de hand is als er weer eens een politieheli overvliegt.
@ kovariant | 11-08-13 | 23:06 |als je half Nederland ziet Twitteren en met die telefoons bezig ziet lijken zij het wel waardevol te vinden.
En als je bijen een Twitterende fietserT onder je wagen heb liggen krijg je nog een grote bek ook.
Ik vind dit geen vooruitgang allemaal.
Ik mis de kinderen die proberen door je raampje van de wagen de spuiten met een waterpistooltje of buiten spelen met niet digitale vriendjes.
Cuyahoga | 11-08-13 | 23:10 Briljant idee!
Eenzaamheid? Met al die losse contacten die komen en gaan vanwege het internet. Man, je ontmoet meer mensen dan ooit tevoren.
thapriest | 11-08-13 | 22:51 |
Idd, Mindy was een voorbeeld hoe social media je leven kan verrijken, de opstap om mensen irl te leren kennen die je anders nooit ontmoet had.
@Cuyahoga | 11-08-13 | 23:10
Ja, en lak de nagels van je linkerhand, ga er op zitten tot 'ie "slaapt" en je heb ook nog een happy ending.
Ik zie FB, met alle bedenkingen die ik erbij heb, wel zitten en zie ook wel wat in andere sociale media. Alleen in Twitter zie ik niks. Begrijp ook niet waarom zo'n archaïsche en beperkte tool zo'n succes heeft kunnen worden. Niet dat ik er iets op tegen heb, maar het is toch een technologisch zeer beperkte en primitieve tool.
Zolang iedereen die dat doet er zelf maar gelukkig van word. Dan is er toch geen probleem?
Even een tip voor alle toetsenbordcowboy's die aan het doordraaien (oftewel supermatthijzen, zoals ze dat tegenwoordig in de volksmond noemen) zijn:
Scheer één been kaal, dan heb je 's nachts tenminste het idee dat je naast iemand van de andere sekse ligt.
OT/ (of niet helemaal)
Filmpje voor wie wil - Magic magic (2013)
board.dailyflix.net/index.php?/topic/7...
of hier voor divx
board.dailyflix.net/index.php?/topic/7...
(popups wegklikken, concentreer je op het witte driehoekje voor play)
Gaat over een teruggetrokken verlegen amerikaans meisje (juno temple) dat met een stel drukke spanjolen naar chili gaat en daar dus helemaal knettergek wordt. Was het haar medicatie, de hypnose die schijnbaar aansloeg, of gewoon al DIE FOCKING DRUKTE ? Nu weet ik ook weer waarom ik spanjolen niet zo mag.
Ah gelukkig, ik niet.
Hoge bomen vangen veel wind.
Lijkt me logisch... | 11-08-13 | 23:00
Ik ben zeker geen FB hater en vind dat FB een nieuwe, zij het lagere, vorm van communicatie heeft mogelijk gemaak. Vooral de laagdrempelige manier waarop je opnieuw contacten kunt leggen met mensen waar het contact in de loop der jaren mee verwatert is, vind ik echt een groot pluspunt. Iemand's FB vriend worden is minder opdringerig dan iemand bellen of mailen en als iemand eenmaal je "vriend" is loop je als het ware weer met iemand mee in het leven. Dat is toch wel een uniek iets aan sociale media en wat mi betreft een prima welkome ontwikkeling. Blijft staan dat het ook natuurlijk een digitaal leugenbankje blijft.
cobie | 11-08-13 | 23:04 | + 0 -
.
Een andere illusie: een groot deel van de Twitteraars zit daar uit zakelijke overwegingen, de rest moet nog wakker worden dat niemand op zijn/haar betekenisloze updates zit te wachten. En alle bekende personen die op Twitter net als Justin Bieber, tja die hebben echt iets waardevols te melden.
@notoire_veelpleger | 11-08-13 | 22:33
Haha, zelfde hier. Even niet in de stemming; andere keer misschien.
OT: niets mis mee om af en toe alleen te zijn. Alleen kan men zich nog eens ergens in verdiepen zonder dat er gebabbeld moet worden. Zonder dat de stilte opgevuld moet worden. Niets mis mee om een uur geconcentreerd naar muziek te luisteren. Of een moeilijk boek te lezen, of iets anders wat het best alleen gedaan kan worden. Sociaal zijn en die dingen delen die men 'gevoelens' noemt kan ook plezierig zijn, alleen niet aldoor.
Sociologisch geluk. Stapeloide fopwetenschap. Ik geloof er geen ruk van.
Een illusie minder: naar een kroeg gaan en aldaar een staat van intoxicatie nodig hebben om dat meisje uit te vragen, of gezellig te doen met vrienden is minstens net zo erg als interessant doen op social media als het toch hebben over een tweederangs fluf.
@ Bigi Bana Boy | 11-08-13 | 22:57 |
Ik heb ook van die dagen hoor.
Vooral na een lange werkdag.
Ik heb zelf geen fb , maar wel onlangs een Twitter account aangemaakt. Ik vind het helemaal niks. ( oké komt ook omdat ik absoluut geen idee heb hoe die shit werkt ;-)
-weggejorist-
Ik weet dat er veel Twitter en Facebookhaters tussen de reaguurders zitten, maar GeenStijl is natuurlijk net zo goed een "sociaal medium" (als je reaguurt), al vind ik het een vreselijke term.
Enderman | 11-08-13 | 22:51
Eensch. Niemand zal posten dat hij zich stom heeft zitten vervelen, ruzie met zijn vrouw heeft gehad of fijn met zijn postzegel verzameling bezig is geweest. Met name Facebook is inderdaad een podium voor narcisten of in ieder geval mensen die zich leuker voordoen dan ze zijn. Ik geloof er niks van al die fantastische hippe levensverhalen.
@Enderman | 11-08-13 | 22:51 | . Zo'n feestje had ik dus gister... Niet vergeten dat men 80% van de tijd nog gewoon een telefoon in de hand houdt.
cobie | 11-08-13 | 22:51
Ik begin trouwens wel steeds vaker perioden te krijgen dat ik Facebook- en zelfs GeenStijlmoe ben. Ik heb tijden gehad dat ik een veelvoud aan postings op GS deed.
Al heb je besloten dat je liever met niets en niemand meer te maken wilt hebben, je niet geïnteresseerd uit het raam kijkt naar voorbijlopende mensen, naar een arm waaraan je je mogelijk vast zou kunnen houden, dan nog kun je het niet laten om uit je raam te kijken bij een groot rumoer, veroorzaakt door een ambulance, politiewagen of brandweerauto. Voor je het weet strek je je nek uit om te zien waar het allemaal gebeurt en ongemerkt ben je toch weer meer betrokken bij de maatschappij en ben je terug een beetje meer mens geworden.
Wat ons uiteraard brengt op deze fantastische aflevering van Southpark:
www.southpark.nl/full-episodes/s14e04-...
@ de grote Anti | 11-08-13 | 22:47
Cool. Ghehe :-P
Voor eenzame mensen is het internet een uitkomst. Voor mensen met voldoende sociale vaardigheden en ook de middelen om die te gebruiken zijn de sociale media een prima technologisch hulpmiddel om de real-life intermenselijke contacten te stroomlijnen.
Ik zeg dus 'bullshit'. Elke nieuwe technologie heeft zijn uitwassen.
Ik dacht, die Quid regelt even een livestream vanuit Paradiso.
Krijg je dit..
Op Facebook wordt je de hele dag doodgegooid met de fantastische, volle levens van je 'vrienden'. Het 'kijk mij eens' gehalte spat er vaak vanaf. Soms ben ik zelf bij een van die gebeurtenissen aanwezig geweest. Een vriend schrijft dan op FB dat hij een geweldige avond heeft gehad, maar IRL zit hij alleen maar wat aan zijn biertje te sippen en mee te lachen met de rest.
@ Bigi Bana Boy | 11-08-13 | 22:45 |
Ik denk zelfs dat je de mensen op je Facebook of Twitter account ( bijvoorbeeld) geen vrienden kan noemen.
Ik denk wel dat mensen die dag in dag uit achter de pc zitten idd wel eenzaam kunnen zijn.
Wederom drogredeneringen van mensen die het internet niet snappen of als laatste gekozen worden tijdens het virtuele dodgeball tournament.
Afgelopen week hebben enkele reaguurders vriendin van(het internet maar ook daarbuiten), reaguurster Mindy weg moeten brengen naar de eeuwige panelen. Wat nou eenzaam, wat nou niet betrokken?
Een dag later viel Jaap Mollema, alias VanFrikschoten weg, het internet was te klein en daarbuiten zal dat ook zijn weerga niet kennen.
Hou een sop met ongefundeerd iets beweren omdat het jezelf niet ten deel valt.
Rutte en co vinden het wel OK zo. Lekker lam volk, dat geen enkele mogelijkheid heeft om zich te verenigen of om een opstand te ontketenen.
Een soort totaalcontrole waar de grote dictatoren van de vorige eeuw alleen nog maar van konden dromen.
-weggejorist-
Het individu als zelfstandig denkend wezen moet kapodtstuq dus.
Want dat is eenzaam.
Je moet meelopen met de groep.
Mkay, maar leave me the FUCK alone!
Ik wil wel eerst even samen dronken worden, 50 euro lenen en met je vriendin slapen voordat ik je Facebook vriend wordt.
Ik geloof dat er zeker een risico bestaat dat je in een identiteitscrisis kan raken omdat al je online "vrienden" zveel interessantere levens lijken te leinden dan jijzelf. Want daar lijkt het op met name Facebook wel op. Dat iedereen zichzelf online zit op te leuken is wel iets om je steeds te blijven realiseren. Zo leuk zullen hun levens vast wel niet zijn
En de gameboybochel. Vergeet de gameboybochel niet...
Precies wat de illuminati wil, steeds weer meer in de richting van depopulatie.
@Godsammekraken | 11-08-13 | 22:36
Ik moet dan altijd denken aan hoe we van origine zouden moeten leven, als het goed is. In familieverband. Het leren kennen van 150 stamleden lijkt me eenvoudiger dan het leren kennen van 'vreemden'. Dát is het punt, denk ik.
Maar dit filmpje gaat voor mij dus niet op, want ik doe niet aan sociale media. Ik probeer geen vrienden te verzamelen als postzegels. Mijn Geenstijl account is het enige wat ik heb in mijn leven, dus ik ben niet eenzaam!
@ Godsammekraken | 11-08-13 | 22:36 | + 0 -
reaguurders zijn per definitie eenzaam.
Zo, nu weer mijn status op Hyves updaten: ga de planten water geven.
All in all you're just another brick in the wall.
".. We're obsessed with personal promotion.."
Praat lekker over jezelf eikel!
Ach iedereen wil populair zijn. En op internet is dat nou net ff wat makkelijker dan in het echt. Kijk maar naar Godsammekraken en Kaas de Vries .
@Godsammekraken: intimately? 10% daarvan op zijn hoogst.
En daar krijgen ze nu les in op de basisschool.
Computers.
Dus wie geeft er nu het goede voorbeeld.
En maar janken dat de kinderen onvoldoende bewegen en te zwaar worden.
Eens. Geen Twitter of Facebook for me, love it.
Het worden in ieder geval geen om aandacht mekkerende bejaarden. Genoeg te doen in je eentje.
".. capable of intimately knowing 150 other people.."
Wat ben ik toch een onmens. Ik haal nog geen kwart! Wie wel hier?
Nou , 'vrienden', als moslim hoef je je daar hier in ieder geval niet druk over te maken, dat ze dat van je zijn. Daarnaast het verbazingwekkende dat hele groepen bij elkaar zitten die toch voortdurend online bezig zijn, de hele club staart naar beneden.Dus wie weet stelt dat gezelschap helemaal niet zo veel voor? Leve internet !!
Ik denk dat de generatie '90-'00 de laatste zal zijn waarin echte vrienden veelvuldig aanwezig zijn. Tegenwoordig zijn alle kinderen onder de 12 samengegroeid met hun iPad, Playstation, PC, en hebben ze allemaal sociale stoornissen en "kunnen niet zo goed met hun klasgenootjes overweg".
Dit in combinatie met de luiheid van ouders en de gemakzucht die daarbij komt kijken ("Ga maar even boven TV kijken zodat papa en mama rustig een wijntje kunnen drinken") zal ervoor zorgen dat binnen 20 jaar het leven van deze generatie (en de daaropop volgenden) zal veranderen in een soort kudde wandelende smartbrains 2.0 met brillen die je vertellen hoe je met andere mensen om moet gaan.
Socialistische propaganda.
"Alleen zijn is een probleem, sluit je aan bij de hive"
#kikme
Ik ben na 34 seconden opgehouden met kijken. "Sociological research."
We moeten dus meer neuken.
Kwit vindt nu ook dat alles vroeger beter was?
REAGEER OOK