Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rotterdam: linksgekkies liever dan rechtsgekkies

randdebielenzijnhetallemaal.jpgZo, daar dondert de gemeente Rotterdam even kneiterhard door de mand. Morgen willen zowel de linksgekkies van No Border demonsteren, als de rechtsgekkies van Identitair Verzet. Die eerste kent u van compleet overstuur betrokkenheidsfetisjisme en die ander kent u als de extreemnationalisten die een PR-stunt uithaalde bij Ibn Ghaldoun. No Borders en ID Verzet zoeken elkaar constant op, want ideologische fundi's zijn nou eenmaal vaak kinderachtige kleuters. Alsmede aandachtshoeren, maar dat terzijde. Nu heeft de gemeente Rotterdam dat ook door, dus die probeert de demonstraties van morgen in goede banen te leiden door de linkse halfies als de rechtse gompen zo ver mogelijk uit elkaar te houden. Zo mag rechtsextremisten van ID Verzet alleen demonstreren op een grasveld in de Spaande Polder, een industriegebied dat op zaterdag vrijwel uitgestorven is. En de linksextremisten van No Border mogen alleen demonstreren op Plein 1940, nabij de Blaak. Midden tussen het winkelende publiek. Ziet u het verschil? Kijk, wij vinden beide groeperingen totaalmalloten van de hoogste orde, maar deze verdeling is wel heel scheef. No Border krijgt veel meer privilege dan ID Verzet. Niet dat Rotterdam de racistische rukkers van ID Verzet een plek in het Centrum moet gunnen, die zitten wat ons betreft prima op dat grasveld. Met z'n drieën en hun waanideeën. Maar waarom worden die linksfacisten van No Border ook niet gewoon op een grasveld in een industriewijk gezet, desnoods aan de andere kant van de stad? Serieus, pleurt een eind op met die mafkleppen, allemaal. Als een verlaten grasveld goed genoeg is voor rechtsdebielen, dan is een verlaten grasveld ook goed genoeg voor linksidioten. Doe eens niet zo overduidelijk aan voortrekkerij, Rotterdam. Want dit slaat helemaal nergens op.

Reaguursels

Inloggen

Heheheh Het 'Groterius College' in Utrecht, ik blijf grinniken. Het Groteskius college, daar is H.V. heen geweest.

campion | 10-08-13 | 21:50

Je bent toch een beetje simpel als je op de bewering dat het Identitair Verzet bestaat aan een zooi fictieve personen (want daar ging het over, weinig Identitair) dat onder een valse naam gaat zitten ontkennen. Komt 'het', de 'entiteit' ook hier nog eens al haar schrijfsels uitbraken. Zit werkelijk geen originele gedachte bij, alles in scheldkannonade schrijft iedere oetlul die wat tegen me te zeiken heeft al jaren, maar 'Helene' is er reuze trots op. Ik lach me dood. Succes met de demonstratie 'Helene'. Hoe was trouwens de demo, Helene? Waren al je imaginaire vriendjes en alter ego's aanwezig?

campion | 10-08-13 | 21:09

LOL@ Helene Veer.

Beste Helene.

Je bestaat niet. Er is geen Helene Veer. De school die je opgegeven had op Facebook bestaat niet. Je profielfoto is of was van een vrouw in Australie. Dank voor het citeren van je hele bij elkaar gegoogelde scheldrant, waar mij en elke vrouw die het zal lezen wel uit blijkt dat je een vent bent. En een gefrustreerde of domme vent bovendien. Of je nou Paultje bent of niet, 'Helene Veer' bestaat niet. Ik begrijp dat je erg in jezelf gelooft, maar je bent wel de enige.

campion | 10-08-13 | 20:56

En dat terwijl Rotterdam bij uitstek geschikt is voor dit soort duo-demonstraties, zo mooi en volledig gespleten door die brede majestueuze Maas. Een groep op de noorderoever, de andere zuid, en de ME op de bruggen ertussen. Knappe linkse junk die stenen over de Maas kan gooien.

Guido | 10-08-13 | 16:41

@rara | 09-08-13 | 15:19
Linkse gekkies hebben het 'proletarisch winkelen' uitgevonden, dus ik zou denken dat de winkeliers er zelf niet zo blij mee zijn.

Guido | 10-08-13 | 16:36

De linksgekkies wanen zich nu eenmaal oppermachtig in Rotterdam, zeker sinds zij in de vorm van de PvdA de Gemeenteraadsuitslag een handje geholpen hebben. Een heuglijk feit wat ook wel de grootste verkiezingsfraude in de Nederlandse geschiedenis mag heten. Daarmee hebben zij overigens de democratische legitimiteit van hun eigen machtsbasis ondergraven en in er kan dan ook gezegd worden dat de Gemeenteraadsleden onrechtmatig op het pluche zitten.

Door toe te staan dat een groep met de naam "No Borders" mag protesteren op Plein 1940 - waar onder meer het Zadkine's beeld 'De Verwoeste Stad' staat - is de zoveelste provocatie vanuit de Gemeente Rotterdam naar de burger toe een gegeven. Hadden de Nazi's namelijk in 1940 het bestaan van de Nederlandse grenzen gerespecteerd (Yes Borders), dan was ons een hoop dood en verderf bespaard gebleven. Wederom wordt het failliet van de (al dan niet gemaskeerde) rode ideologie pijnlijk duidelijk.

Auweyida | 10-08-13 | 13:00

jeanmondo | 09-08-13 | 15:35
Of niet beschermd, zodat busladingen met crusties die met hun wapenstokken een duidelijk gewelddadige dreiging vormen gewoon worden doorgelaten.
Waarna ze door de kaalkopjes weer terug de bus in worden getrapt, omdat die door hun gemis aan zo'n 30.000 jaar evolutie wel een mammoet aankunnen.
Daarna volgt het onvermijdelijke ach en wee-patroon van de linkse gladjakkers, die er een advocaat van de UVA op loslaten, en de kale neandertokkies de schuld van alles krijgen.
Gesteund door de rechters en media. (ook opgeleid op het UVA)
nos.nl/artikel/60464-extreemrechts-gew...
www.ravagedigitaal.org/2007nieuws/febr...
(waarbij een frappant detail: de persoon met de stok is een AFA-aanhanger, dus de kaalkoppies waren NIET gewapend, sterker nog, er waren kleine kale kindertokkies bij!)

mothersfinest | 10-08-13 | 12:13

omanders | 09-08-13
Zuid-Afrikaanse identiteit?
u bedoelt natuurlijk de sloppen waar de meeste zwarten in verpauperen en waar je niet doorheen kunt zonder gevaar voor eigen leven? Die negers moeten vooral tegen zichzelf beschermd worden, wil het nog iets worden met Zuid-Afrika.

ZSU-23-4 | 09-08-13 | 22:46

Dat komt omdat de protesterende linksfundi doen waar de gemiddelde PvdA slet wel van droomt, maar te laf voor is. Daar zetten ze het tuigh dan maar voor in, het met geweld smoren van meningen anders dan uit het PvdA voorschriftenboekje.
Verder haat ik zowel links als recht fundamentalistisch en ook de PvdA, dus of mensen uit alledrie de groepen even dood willen gaan. Dank u.

ZSU-23-4 | 09-08-13 | 22:40

@Helene Veer | 09-08-13 | 19:17


Ja. Dat is waar. De man riep op tot en gaf leiding aan geweldpleging tegen de blanken bevolking naast geweldpleging tegen de apartheidstaat. En ja, de Mandela-verering benadert het hysterische. Maar Mandela (en Thabo Mbeki ook, overigens, ondanks zijn gebreken) verdient respect omdat hij geen Mugabe was, omdat hij met de vijand onderhandelde,respecteerde en een uitweg bood, en omdat beide in ieder geval een poging deden de lopende maatschappij in stand te houden. Mandela voorkwam daardoor een bloedbad. En vergis je niet: In Zuid-Afrika zijn de blanken de immigranten waartegen de inheemsen (de Xhosa en Bosjesmannen) hun identiteit beschermen.

omanders | 09-08-13 | 20:42

@heleneveer en campion
What THE fuck?

ITEACHYOU | 09-08-13 | 20:33

Internationale Socialisten heeft eenzelfde grap uitgehaald door ruim nadat Wilders de demonstratie van 21 september had aangekondigd, ook een demonstratie te organiseren op de 21e, maar dan in Amsterdam. Verder is er een ander clubje, "Dutch Revolution/De lange mars", dat kennelijk ook spontaan de behoefte voelde om op 21 september in Den Haag te gaan demonstreren, en dat ook gaat doen. Van die laatste club zijn zo 1 2 3 geen organisatoren te achterhalen, maar ik ben wel benieuwd naar de initiatiefnemers...
Zo dom van die clubs trouwens: het verdeel-en-heers-principe is nog steeds niet tot ze doorgedrongen.

Benoite | 09-08-13 | 20:17

Het begint steeds meer op de supportersrellen van een voetbalwedstijd te lijken met dit soort clubs. Veel jonge mensen. Sectarisch bijna. Ergens zelfingenomen bij horen. Gaat het nog ergens over? Of is het alleen wij en hunnie. Anders is er namelijk de Zweedse oplossing,
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/07/... zoals eerder op de Geen Stijl webzijde prachtig te zien. Gaan wij intussen verder met proberen het land te redden wat er nog te redden valt van het slopende gegraai van de afgelopen decennia. Ruimen jullie gekkies wel zelf jullie eigen rommel op die jullie maken? Dank u.

kloopindeslootjijook | 09-08-13 | 20:10

Mijn sympathie gaat toch meer uit naar de de club die immigratie uit het Midden-Oosten wil verhinderen dan naar de club die pas gelukkig is wanneer alle Midden-Oosterlingen hier zijn ten koste van zichzelf (hebben ze, naïef en enthousiast als ze zijn, niet door)

Dan8365 | 09-08-13 | 19:56

Mag leien dat het met bakken uit de lucht komt morgen

AU toch toon | 09-08-13 | 19:55

terrorisme:

Georganiseerde geweldpleging (individuele of collectieve aan slagen gijzeling, verwoesting) ter demoralisering van de bevolking om een politiek doel te bereiken.

Precies wat het ANC en ook Nelson Mandela persoonlijk deed in Zuid Afrika. Onderbouwing staat in het stuk.

Helene Veer | 09-08-13 | 19:17

Kaas de Vies | 09-08-13 | 15:37
Damclub hooligan, Heideroosjes.

Pindakees | 09-08-13 | 19:11

Terrorist Mandela... Nu ben ik ook wel aardig links, en miss ook knettergek. Maar dat Identitair verzet slaat echt alles.

Pindakees | 09-08-13 | 19:05

In Duitsland worden momenteel de verkiezingsstands van een professorale centrum-rechtse burgerlijke anti-establishment partij als de Alternatieve für Deutschland met als belangrijkste programmapunten de afschaffing van de euro, meer-democratie/minder-bureaucratie in de EU en strenger immigratiebeleid, voortdurend belaagd door zogenaamde antifascistische hordes. Zelfs een parlementaire partij als die Grünen hebben opgeroepen om de verkiezingscampagne van AfD te saboteren.
En de MSM doen of hun neus bloedt en ook politie doet is daarbij opmerkelijk afwezig.
Desalniettemin valt te verwachten (de gevestigde partijen vrezen het vooral) dat de AfD op z'n minst de kiesdrempel van 5% gaat overschrijden, ondanks dat ze straal genegeerd en/of in de extreem rechtse hoek gedrukt worden door de MSM, maar ook prima georganiseerd/gmotiveer zijn en intelligent gebruik maken van social media.
www.facebook.com/alternativefuer.de
Alleen al de verkiezingsposters bekijken is al interessant genoeg.
www.daserste.de/information/politik-we...
www.rtl.de/cms/news/rtl-aktuell/ist-di...
www.facebook.com/photo.php?fbid=65766...

WirMachenMusik | 09-08-13 | 18:55

@Helene Veer | 09-08-13 | 18:36 | + 1 -
Dank voor je verhaal.

Kaas de Vies | 09-08-13 | 18:53

@Willem Hollander | 09-08-13 | 17:46


"Over voorouders, de mijne woonden in dezelfde contreien als ik nu en bevochten 80 jaar hun vrijheid tegenover buitenlandse tirannen, daarna waren zij bijna 2 eeuwen lang soeverein in hun gemeenschappen,steden, gewesten.(ok soms met moeite) De vazallenmonarchie die in de 19e eeuw gesticht werd, vernietigde dat alles en zorgde ervoor dat de gouden republiek(en) der Nederlanden uiteindelijk verworden tot een tirannieke eenheidstaat, het koninkrijk der Nederlanden. Nationalisme, mijn aarsch."


Waar precies heeft welke voorvader van jou gevochten? Welke slag, in welke compagnie?

omanders | 09-08-13 | 18:41

Wat een onzin verhaal Çampion': "die Helene trachtte mij te bezweren dat ze een goede vriendin van Paul P."

Nooit gezegd. Dit heb ik gezegd:

"Ik heb je bericht maar even verwijderd op de pagina van ID Verzet. Ik weet op wie je doelt en het slaat nergens op. FB pagina staat op naam van 3 personen en diegene waar jij op doelt staat daar niet bij. De webstek staat op naam van een goede vriend van mij. De site word gehost in Amerika. Die goede vriend is niet waar jij op doelde. Maar goed, probeer maar mensen aan ons te linken zonder bewijs, niemand neemt je serieus."

Dat ging over die Paul die je hier ook weer naar voren probeert te schuiven. ID Verzet is (zeker) niet van hem. Dat hij (sinds een week) activist is maakt je nog geen leider. Jouw link naar Frontaal naakt slaat kant noch wal. De schrijvers gebruiken zelf veel twijfeltaal. "Vermoedelijk" "dan ook goed mogelijk". Misschien in jouw journalistieke visie een mooie bron, maar objectief gezien toch niet echt.

Op deze tekst baseer je dat ik geen vrouw ben: "Natasha, Ik sta niet overal op internet als circus clown en/of waarzegger, kwezel, GGZ persoon (dank Bert B!), of iemand die eerder geweld tegen zichzelf uitlokte (helikopter. Seriously?). Gewoon wat kwalificaties van je die mensen je hebben toe bedeeld, niet perse mijn mening.

Je bent een vergeten journalist en een hysterische heks. Niet alleen van Facebook maar ook van Balkbrug. Je bent afgelopen, mei 68 generatieproduct."

Kunnen vrouwen dit niet zeggen soms?

Inderdaad. Google is my friend. Meteen de reden waarom ik mijn achternaam had veranderd op Facebook. Vanwege bedreigingen aan mijn adres ten tijde van de afgelaste manifestatie in Amsterdam.

Dit was een eenmalige reactie op jou. Maar deze leugens kon ik niet over mijn kant laten gaan. Ik besef dat ik nu de trol van GS heb gevoed, maar dat is dan maar zo.

Helene Veer | 09-08-13 | 18:36

Hussar1683 | 09-08-13 | 15:58 | + 27 -
Aangezien ik geen Frans spreek, zie ik alleen een Mercuriaanse choreografie.

van Nazareth | 09-08-13 | 18:34

Hoezo worden die gekkies van Identitair Verzet eigenlijk als rechtsgekkies bestempeld? Op die site van ze staat dat ze tegen islamisering zijn en nationalistisch, kenmerken die je net zo goed aan de linkerzijde kan hebben. Nergens wordt met een woord gerept over hun maatschappelijke kijk op dingen.
Oh ja, even vergeten: in de 70'er jaren is het er ingeknuppeld dat als je tegen buitenlanders bent dat je automatisch rechts bent, ook al ben je verder zo communistisch als de neten (NVU bijvoorbeeld)

Lumenatra | 09-08-13 | 18:30

Waarom ben ik opeens een racistische extreem rechts fascist wanneer ik vast wil houden aan de Nederlandse normen en waarden?

van Nazareth | 09-08-13 | 18:27

Als strijden voor het behoud van je eigen nationale identiteit racisme is, dan ben ik ook een racist.
De actie tegen 'communistisch-terrorist' Mandela vind ikzelf overigens ook buiten het boekje, maar zulk een ondertoon heb ik nooit bespeurd bij de pamfletten van de Franse en Duitse Identitairen.
Ik ga daarom zeker niet het kind met het badwater weggooien.

WirMachenMusik | 09-08-13 | 18:23

Zolang pvdallahvereerders stevig met hun halal reten in het pluche op de coolsingel in het mooie Rotterdam zitten vastgeroest zullen die facistische linksgekkies voorgetrokken worden door die communistische kliek van abalaadklep

dani7902 | 09-08-13 | 18:12

Samen op een grasveld bij Beverwijk lijkt me een strakker plan.....

Hobbykip | 09-08-13 | 18:03

Hier. www.frontaalnaakt.nl/archives/idenitai.... Vervogens had ik naar aanleiding van enig getroll mijnerzijds op hun fb pagina een vermakelijke pb correspondentie met ene Helene Veer, die trachtte mij te bezweren dat ze een goede vriendin van Paul P. was, en de groep wel degelijk uit tientallen mensen bestond. Helene Veer is behalve op Facebook online non-existent. Nou ja, dat kan nog. Maar haar foto kwam van een meisje in Australie. Dat is dan weer merkwaardig. Bovendien was de auteur van de berichten duidelijk geen vrouw. Dus ze hadden ID het Malieveld moeten geven! Zo benieuwd wie er nou uiteindelijk komen,of dat de hele demo een luchtkasteel van PP is.

campion | 09-08-13 | 17:54

StevieR | 09-08-13 | 16:56 |
Nou, ik ben wel een patriot, maar daar houd het op.
Je hebt duidelijk een beetje last van de You're either with us or you're against us-bias. Ik sta achter veel dingen die mensen 'voor het land' uitspoken en achter veel dingen ook niet. Ik vind Greet wel grappig, maar hij zou zijn partijnaam eens wat meer eer aan moeten doen. Over voorouders, de mijne woonden in dezelfde contreien als ik nu en bevochten 80 jaar hun vrijheid tegenover buitenlandse tirannen, daarna waren zij bijna 2 eeuwen lang soeverein in hun gemeenschappen,steden, gewesten.(ok soms met moeite) De vazallenmonarchie die in de 19e eeuw gesticht werd, vernietigde dat alles en zorgde ervoor dat de gouden republiek(en) der Nederlanden uiteindelijk verworden tot een tirannieke eenheidstaat, het koninkrijk der Nederlanden. Nationalisme, mijn aarsch.

Willem Hollander | 09-08-13 | 17:46

Maar dat Identitair Verzet, althans hier in Nederland, dat is toch één gast met een soort meervoudig persoonlijkheidssyndroom, die online zijn hele sympathisantenkring gefabriceerd heeft?

campion | 09-08-13 | 17:46

Ik verzet me tegen Rotterdam.
Gelukkig is de demonstratie van Geert op 21 september in Den Haag.
En ik roep luidkeels NEEEEEEEEEE Tegen dit
Falend beleid.
Weg met links, ik heb er vet genoeg van steeds maar weer.

KannieWaarZijn | 09-08-13 | 17:41

Links- en rechtsgekkies zijn allemaal een reliek van de Oude Tijd.

Fin.

Jm | 09-08-13 | 17:39

Waarom wordt id-verzet extreemrechts genoemd? Ik kan me best voorstellen dat het zo zou zijn omdat dergelijke onderwerpen vaak extreemrechtse groepen aantrekken. Maar nergens wordt gezegd waarom. Omdat ze met kettingen die Ibn-Ghaldounschool hebben dicht gegooid? Dat is eerder ludiek te noemen. En dat is toch niet echt de modus operandi van extreemrechts te noemen, ludieke acties.


Wel hebben groepen met de naam action identitaire eerder ludieke acties in Frankrijk gevoerd: Soupe Identitaire uitdelen aan daklozen, traditionele soepen van de streek waar ze werden uitgedeeld die varkensvlees bevat. In Straatsburg is dat destijds verboden. Ze hebben ook picque-nicques gehouden (met wijn en worst, u voelt al waarom) in de banlieus wat allerlei SOS racisme schreeuwers de haren ten berde deed rijzen. Met als gevolg dat een simpele picnic als levensgevaarlijk werd beschouwd. Let op: Picnic is levensvegaarlijk want er wordt een glaasje wijn bij gedronken.


Nogmaals, het zou best kunnen dat deze mensen exteemrechts zijn. Maar daar wil ik dan bewijs van zien. Vooralsnog: ludieke acties zijn ludiek en deze mensen gebruiken de methodes van de Provo's eerder dan van de NSDAP.


nos.nl/artikel/164571-zorg-om-racistis...
fr.wikipedia.org/wiki/Soupe_identitair...

omanders | 09-08-13 | 17:27

Als het aan No Border ligt zitten we hier binnen de kortste keren met een bevolkingsaantal van +50 miljoen. Die hebben alle hersenfuncties uitgeschakeld behalve degene die nodig zijn voor het hanteren van de roze bril.
En protesteren tegen opgelegde islamitische massa-immigratie is natuurlijk een gezond iets. Niets natuurlijkers dan opkomen voor je eigen land. En daar zitten vast wel een hoop allochtonen tussen, waaronder ik.

Revvoyensovyet City | 09-08-13 | 17:13

En ondertussen in Australië.
Een aantal grijze mannen heeft zich in een Boerka gestoken op een straathoek om bewust mensen te provoceren op straat, bij banken etc om bewust volledig bedekt naar binnen te gaan en wachten op een reactie.

Well, ze kregen een reactie van een gekleurde mede Australiër die ze bewust wilden intimideren en provoceren.
Dat provoceren is gelukt, de mannetjes in hun Boerka hadden bijna erg hard kennisgemaakt met de straatstenen van het trottoir. www.youtube.com/watch?v=MeiRwldbuA0&am...

said_fred | 09-08-13 | 17:10

Wat is er racistisch aan id-verzet? Ben je tegenwoordig al een racist als je Nederland NIET naar de kloten wilt helpen? Beetje ecofobische opmerking, nietwaar? nl.wikipedia.org/wiki/Ecofobie

Karel Popper | 09-08-13 | 17:04

@Willem Hollander 16.40

Ik ben Nederlander , patriot , nationalist, PVV stemmer en het maakt me geen reet uit hoe ze me noemen , ben ondertussen niet meer te kwetsen ,ik sta achter iedereen die voor ons land vecht, het land dat opgebouwd is met bloed zweet en tranen door onze voorouders , thats it .

StevieR | 09-08-13 | 16:56

@rien6139 | 09-08-13 | 16:34
Ooit is er een extreem-rechtse politicus veroordeeld in Nederland wegens racisme, omdat hij tijdens een demonstratie zich vóór de uitvoering van het (regerings-)uitzettingsbeleid had uitgesproken. Zelfs in Turkije wordt je nog niet veroordeeld omdat je je achter het regeringsbeleid schaart.

Petrus de Rewa | 09-08-13 | 16:52

StevieR | 09-08-13 | 16:40
Patriotten zijn OK, nationalisten niet.

Willem Hollander | 09-08-13 | 16:48

Kutzooi, Pritt op vakantie en over 8 minuten weekend, waar blijven die blote tieten plaatjes?

ITEACHYOU | 09-08-13 | 16:47

Oeh, sorry van dat " werk" . Was niet lullig bedoeld.

Mark Smith | 09-08-13 | 16:44

eerstneukendanpraten | 09-08-13 | 16:07 | + -1 -
Niet nodig, bij het lezen van jouw werk krijg ik steevast enorme aandrang.

Mark Smith | 09-08-13 | 16:43

Ja en straks komt ook de nieuwe pedopartij en die wil op haar beurt demonstreren op het schoolplein van de basisschool "lekker jong", belachelijk dat ze onderscheid maken tussen groepen........

ITEACHYOU | 09-08-13 | 16:40

ID verzet zijn totaal malloten ???? Dus patriotten en nationalisten , strijdend voor onze NEEderlandse cultuur zijn gekken ??? Man man Quid ga jij gezellig naast die landverkopers staan . Plein 1940 , hoe toepasselijk ..................

StevieR | 09-08-13 | 16:40

Not Muhammad | 09-08-13 | 16:26
Inderdaad, ik ben één keer van mij leven naar Den Haag geweest, vlak nadat Wouter B. de banken nationaliseerde om daar tegen te demonstreren. Daar liepen ook alleen zulke figuren!!
Even kort door de bocht, hippies, homo's en neo-nazis bijelkaar, niets mis mee maar die hobbelen gewoon door naar het volgende boeroepfestijn daarna.
"Slaat helegaar nergens op, ik boycot die corrupte systematiek wel gewoon op mijn eigen manier, tabee" dacht ik toen.

Willem Hollander | 09-08-13 | 16:38

Als je dus een frauderende islamitische school gesloten wil zien en opkomt voor je land en eigen bevolking ben je dus extreem-rechts.....

rien6139 | 09-08-13 | 16:34

Die wereldburgers van No Borders, die kun je eigenlijk zo het land uit zetten, toch? Ze zullen het verschil niet merken, want ze (h)erkennen geen grenzen.

Lewis Lewinsky | 09-08-13 | 16:34

Hey, Mariko Peeters staat weer in de spotlights !
Blijft toch een lekker ding.

Suske doet Wiske | 09-08-13 | 16:27

Not Muhammad | 09-08-13 | 16:26
Welke types bedoel je nou precies?

Graaf van Egmont | 09-08-13 | 16:27

Als ze bang zijn dat het uit de hand loopt als ze te dicht bij elkaar staan, zijn het beiden dus gewelddadige groepen. Geen vergunning dus. Alleen nog een vergunning voor demonstranten die kunnen demonstreren met tegendemonstranten op hetzelfde plein.

Bruno Alaska | 09-08-13 | 16:27

Gaan er eens mensen massaal de straat op om van hun recht op vrije meningsuiting gebruik te maken - zijn het dit soort types. Daarom ben ik zelf nooit te porren voor een demonstratie. Omdat dit soort types de boel altijd lijken te overschaduwen.

Not Muhammad | 09-08-13 | 16:26

Linksgekkies zijn ook liever als ultra fascisten met hun dokter Martin schoenen en kaalgeschoren koppen.
Maar gelukkig elke rechtse gek komt na lang doorlopen bij links uiteindelijk

123 je proeft het zo | 09-08-13 | 16:26

Prof. Dr. Ir. Toeter | 09-08-13 | 16:11
Ik denk dat Quid eerder een baantje heeft gekregen bij krapuul.nl. Zat vanmorgen even hun website te bekijken n.a.v. de dood van Frik en schrok van het taalgebruik. Die lui pissen geen azijn maar vitriool. En Quid gaat aardig die kant op. Zogenaamd een stukje vanuit het midden schrijven maar het taalgebruik zegt alles.

Graaf van Egmont | 09-08-13 | 16:25

Zo gek vond ik de (door jou zo genoemde) PR-stunt niet van die "rechtsgekkies" tegen dat stelletje Islam-fraudeurs, Quid. Zal met je PVV-haat te maken hebben. Als ik je stukkies lees, ben je zelf linkser dan je toegeeft.

rien6139 | 09-08-13 | 16:24

@Absoluut niet waar 15:51: Die lui van ID Verzet beweren opnames en emails te hebben waaruit blijkt dat zij de eersten waren, dan wil zeggen dat er ten tijde van hun aanvraag er geen andere aanvraag liep. Uiteraard zal de gemeente als ze hiermee geconfronteerd worden de zaak afdoen als een betreurenswaardige vergissing.

Dit is trouwens als sinds de jaren 80 schering en inslag: een extreem-rechtse club vraagt een vergunning aan voor een demonstratie, er wordt vanaf het gemeentehuis even een telefoontje gepleegd naar radicaal-links tuig, die vervolgens ook een vergunning voor die dag aanvragen, en/of dreigen met harde tegenacties. De gemeente heeft dan een grond om de rechtse rakkertjes te verplaatsen of om de demonstratie te verbieden want "te gevaarlijk".

Muxje | 09-08-13 | 16:22

@tweetybird | 09-08-13 | 16:16
Ik zie een enorm potentieel. Qua uitzendrechten, advertentieverkoop. Dat zo'n John de Mol of Reinout Oerlemans dat niet bedenkt.

Stormageddon | 09-08-13 | 16:21

Links vs Rechts, wanneer snappen we nu eens dat het een pot nat is? Zolang jullie elkaar maar in de haren vliegen hobbelen "zij" vrolijk verder. Verdeel en heers is het al eeuwen oude motto.

El-Rubio | 09-08-13 | 16:21

Welke dictaturen waren ook alweer links? Best wel veel toch?

3*links=rechts | 09-08-13 | 16:16

@Absoluut niet waar | 09-08-13 | 16:01
Waarom zou de ene groep wel, en de ander niet in het centrum mogen demonstreren?

rara | 09-08-13 | 16:16

Willem Hollander | 09-08-13 | 16:07
Ik ben in ieder geval blij dat ik in een land woon waar "rechts" nog een plaats heeft. Alhoewel Martine Le Pen tegen dezelfde problemen als in Nederland aan loopt. Je hebt gewoon teveel socialistische partijen in Europa die elkaar onderling al bevechten, maar als het over rechts gaat zijn ze eensgezind. Zo krijg je natuurlijk nooit de ruimte.

Graaf van Egmont | 09-08-13 | 16:16

Dat hebben die russen toch maar veel mooier altijd geregeld.
Men neme een leeg park of strandje. Beide groepen aan ieder een kant. Handschoentjes aan. Iemand die tussen de groepen gaat staan . Heel hard roept go. Er als een waanzinnige tussen uit rent ze elkaar 5 minuten lang op mekaar laten inbeuken. Waar de meeste nog van overeind staan zijn de winnaars. Super mooie goedkope oplossing. En geen overlast.klaar.

tweetybird | 09-08-13 | 16:16

Allebei op de Maasvlakte. Hek erom, camera's erop. (Voldoende ambulances en lijkwagens paraat.)
Lachen.

Hoe moeilijk kan het zijn?

Stormageddon | 09-08-13 | 16:15

"racistische rukkers van ID Verzet"
.
Ik ken die lui niet maar heb zo'n donkerbruin vermoeden dat die tegen immigratie van moslims zijn. En wat was ook al weer het verschil met de gemiddelde GS poster? Ik heb een vaag vermoeden dat Quid een aanbieding van de Azijnbode gekregen heeft en alvast aan het oefenen is voor zijn nieuwe biotoop. Stel je veur zeg, mensen die voor hun eigen land opkomen, wat een rukkers, tsjeetje.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 09-08-13 | 16:11

Had die linksgekkies een plekje gegeven voor het Turkse consulaat, dat daar op een steenworp vandaan ligt.

Hadden ze tenminste nog echt wat te protesteren gehad.

Anijsblokje | 09-08-13 | 16:08

@ Mark Smith 15:46

Als die verstopping zo lang blijft duren zou ik een keer naar de huisarts gaan...

eerstneukendanpraten | 09-08-13 | 16:07

Graaf van Egmont | 09-08-13 | 15:55
Eensch, mooi ook dat je over dat parlement begint, het hele spectrum probeert men inderdaad te vatten in de 'Franse' parlementsindeling. Zo zit het natuurlijk niet, maar het is wel erg handig voor verdeel en heersch tactieken.

Willem Hollander | 09-08-13 | 16:07

Ik hou sowieso niet van extreem. Tenzij het over seks gaat!

LieberLiber | 09-08-13 | 16:05

Het recht op vrije demonstratie maar lekker uit de grondwet, wat jij Quid? Die Erdogan is zo gek nog niet...

CoJoNes | 09-08-13 | 16:03

@Mark Smith | 09-08-13 | 15:46

Nou god ja, ik maak er zelf een flauwe grap over waarvan ik eigenlijk kan weten dat dankzij de context van andere plempsels je door interpretatie naar dat veldje wordt geduwd, terwijl ik eigenlijk gewoon een fanatiek linkse burgemeester bedoel die linkse demonstranten bevoordeeld.

Maar het ligt zo verdomd gevoelig allemaal.

Bruno Alaska | 09-08-13 | 16:01

rara | 09-08-13 | 15:54
Dat vind ik te makkelijk. ID Verzet kan toch ook gewoon een week later op dezelfde plek demonstreren? Er is bij mijn weten geen actuele aanleiding waarom deze demonstratie juist ook op dat moment en op die plek moet plaatsvinden.

De overheid is ook verantwoordelijk voor de openbare orde. Als er een veldslag gaat plaatsvinden met tonnen schade voor lokale winkeliers, dán wordt er weer geroepen dat het onnozel is om die 2 plek dicht bij elkaar te laten demonstreren.

Absoluut niet waar | 09-08-13 | 16:01

Idioten horen in het gekkenhuis. Toch ben ik van mening dat een echte demonstratie op het Binnenhof hoort plaats te vinden, niet in Rotterdam.

Petrus de Rewa | 09-08-13 | 16:00

Na de bezetting van een nieuw te bouwen moskee bij Poitiers kunnen ze voor mij niet meer stuk.
www.youtube.com/watch?v=PtS_IFLr7Q0

Niks geen racisme Quid, gewoon opkomen voor je land, cultuur en identiteit om er voor te zorgen dat niet heel Europa verzinkt tot een grote ghetto vol immigranten met dubbele paspoorten, waar arabisch de voertaal is en alle vrouwen bedekt rondlopen (mijn buurt op dit moment zeg maar).

Hussar1683 | 09-08-13 | 15:58

@Rafapaz | 09-08-13 | 15:36 | + -9 -
Ik ben helemaal niet blond.

Kaas de Vies | 09-08-13 | 15:58

Sowieso bizar dat je een vergunning nodig hebt om te mogen demonstreren. Vreedzaam demonstreren zou altijd moeten mogen zolang ze anderen er niet mee lastig vallen en alles heel laten.

de blije libertarier | 09-08-13 | 15:55

Willem Hollander | 09-08-13 | 15:50
Ik geloof al lang niet meer in de begrippen links en rechts (slechts gebaseerd op de indeling van het parlement). Maar wanneer de socialisten beginnen over extreem rechts hebben ze nog steeds het voordeel dat half Nederland in een NSB-SA-SS-kramp schiet. Iets of iemand extreem rechts noemen is meteen de grootste Godwin die er bestaat.

Graaf van Egmont | 09-08-13 | 15:55

@captainobvious | 09-08-13 | 15:53
Anders lees je even waar het over gaat.

rara | 09-08-13 | 15:55

Zullen er al een paar op het idee gekomen zijn om op datzelfde moment eens langs te gaan bij dat dan grotendeels verlaten tentenkamp? Lekker activistisch demonstreren tegen de aanwezigheid van die illegale bouwsels daar of de boel zelf een beetje verbouwen? Dáár hoef je geen vergunning te hebben omdat die bende zelf daar er al zonder vergunning staat.

GingerTed | 09-08-13 | 15:55

@Absoluut niet waar | 09-08-13 | 15:51
De gemeente laat de ene groep in het centrum demonstreren (veel aandacht van pers en publiek), en de andere groep moet in een stille buitenwijk (weinig aandacht) gaan demonstreren. Noem dat maar gelijke behandeling.

rara | 09-08-13 | 15:54

Die linkse gekken hebben jammer genoeg als eerste de vergunning aangevraagd, dat is namelijk het enige dat linkse gekken voor hebben op rechtse gekken, ze zijn vaak slimmer en daardoor beter georganiseerd, er zijn maar weing rechts facisten die een studie hebben afgemaakt.

captainobvious | 09-08-13 | 15:53

Je ziet het toch overal dat links alle ruimte krijgt en rechts in een verdomhoekje zit?
Kijk alleen maar naar de publieke omroepen waar je ongeveer 95% van de tijd linkse indoctrinatie voorbij ziet komen.

sinar2 | 09-08-13 | 15:52

Best wel erg. Denk je een middagje gezellig te gaan winkelen, beland je tussen een kudde ongewassen krakers. Geen pretje met dit weer.

brutus68 | 09-08-13 | 15:52

rara | 09-08-13 | 15:32
Waarom behandelt de gemeente deze 2 partijen niet gelijk dan?

Dat zou in mijn ogen alleen het geval zijn geweest wanneer ID Verzet als eerste aanvrager geen toestemming zou hebben gekregen, maar No Border wel.

Daar is (los van de beweringen van ID Verzet, die wij niet kunnen checken) niet veel over duidelijk.

Het lijkt er op dat No Border eerder was, ID Verzet een tegengeluid wilde organiseren en dat de gemeente dit niet wilde hebben uit oog voor ongeregeldheden.

Lijkt mij aardig plausibel en het lijkt erop dat de calimero troefkaart iets te snel wordt getrokken.

Absoluut niet waar | 09-08-13 | 15:51

Beetje humoristische ambtenaar had die lui van Plein 1940 een vergunning gegeven 100 meter verderop: bij de Pim Fortuynplaats.

Geenstijlfiguur | 09-08-13 | 15:50

Graaf van Egmont | 09-08-13 | 15:44
Ach, da's een beetje hetzelfde als de VVD liberaal of PvdA socialistisch noemen, beiden zijn niet echt waar.
Nazis zijn ook hartstikke links, maar worden altijd extreemrechts genoemd. Ik krijg ook weer de neiging over bepaalde definities van het CBS te beginnen.
Gewoon een soort newspeak, allemaal.

Willem Hollander | 09-08-13 | 15:50

Is de Hashtag #Project-X-1940 al in gebruik genomen?

TonyD | 09-08-13 | 15:47

Gary Gunstone | 09-08-13 | 15:44 | + -1 -
Zaterdag, Spaanse Polder, 10 uur.

Mark Smith | 09-08-13 | 15:46

@Kaas de Vies | 09-08-13 | 15:35

Grootschalig drugsgebruik.

Biff Eagleburger | 09-08-13 | 15:46

Overigens zitten ze voor de Unilever, die zullen daar ook alles behalve blij mee zijn. Misschien kunnen ze gelijk even wat nieuwe shampoo's en douche produkten laten testen op deze hobo's. Win win.

AshleyJ"Ash"Williams | 09-08-13 | 15:45


Ja, dat heb je, als je een marokkaan als burgemeester krijgt ...

Gary Gunstone | 09-08-13 | 15:44

Quid, die pica. Is dat een selfie van je?

De Regeering | 09-08-13 | 15:44

Links tegen rechts straatgevechten gaat het helemaal worden de komende jaren. Ik snap ook niet waarom mensen die zich inzetten voor behoud van de Nederlandse identiteit of waarden ineens extreem rechts genoemd moeten worden. Van de linksen weten we inmiddels dat die hun mening op straat met geweld kracht bij zetten. Vraag: wat klopt er niet in Nederland?

Graaf van Egmont | 09-08-13 | 15:44

Als ik het goed begrijp komen ze daar weer om een tentje op te zetten? Kamperen tegen de crisis in plaats van handjes uit de mouwen.

Bruno Alaska | 09-08-13 | 15:43

Ach, dat hebben we ook in A'dam. Daar zijn ook de linksgekkies aan de macht, VVD heeft wel een paar wethouders, maar is voor de rest is uitgesloten.

Thoth | 09-08-13 | 15:41

@Kaas de Vies 15:37
Doe dat. Dan bel ik even de boys van FIIIR en de oude SCF garde ...

AshleyJ"Ash"Williams | 09-08-13 | 15:40

Borderliners vs psychopaten. Zet ze in een weiland bij Beverwijk en laat ze hun gang gaan. Om mij bewapen je ze zelfs met hamers.

Mark Smith | 09-08-13 | 15:40

Kaas de Vies | 09-08-13 | 15:37
Is meestal maar grootspraak volgens mij, komen toch niet aangezien het aantal rellende kanslozen uit Rotterdam meestal het aantal rellende kanslozen uit Amsterdam overtreft. Persoonlijk zou ik zo'n evenement juist faciliteren als stad zijnde. Winwin-situatie.

Willem Hollander | 09-08-13 | 15:40

Dit is dus rechts letterlijk wegzetten om links de ruimte en de aandacht te gunnen. of beide nou extreem zijn of niet het zou niet moeten gebeuren.
Het zou me daarom niet verbazen als v. Aartsen op 21 september ook een links groepje op de kop heeft weten te tikken om ze een plekje op het plein of binnenhof te vergunnen terwijl mensen die uiting willen geven aan de oproep tot protest van Wilders naar het Koekamp zijn verbannen.

Welles! Nietes! | 09-08-13 | 15:38

@AshleyJ"Ash"Williams | 09-08-13 | 15:36 | + 0 -
Ik wil niet dat Amsterdammers in Rotterdam komen rellen. Wellicht maar mijn schaakvereniging mobiliseren.

Kaas de Vies | 09-08-13 | 15:37

En waarom is een groep die zich enkel uitspreekt tegen de uitwassen van decennia aan repressief en anti-Westers beleid nu opeens "extreemrechts"? Die zijn wat mij betreft net zo extremistisch als de Turken die de afgelopen weken in opstand zijn gekomen tegen Erdogan: Helemaal niet, dus. Juist het tegenovergestelde, eigenlijk.

Piet van het Padje | 09-08-13 | 15:36

Zolang het om demonstreren gaat en niet om manifesteren, is er ook in rotterdam niks aan de hand en kunnen we dus gewoon doorlopen.

amin | 09-08-13 | 15:36

@Kaas de Vies | 09-08-13 | 15:35
Beiden zijn dol op een relletje?

rara | 09-08-13 | 15:36

-weggejorist-

Rafapaz | 09-08-13 | 15:36

@Kaas de Vies 15:35
Rellen. Niets meer, niets minder.

AshleyJ"Ash"Williams | 09-08-13 | 15:36

Dit is altijd al zo geweest in de door PvdA gedomineerde grote steden.
In Amsterdam staat het linkse en zelfs radicaal-Islamitische tuig te demonstreren op de Dam, het Museumplein of voor de Portugese synagoge...
En de extreem-rechtsen worden verdreven naar een verlaten parkeerplek of berm buiten de ring. Vaak 'toevallig' ook nog eens ontzettend slecht beschermd door de politie.

jeanmondo | 09-08-13 | 15:35

Rotterdam is geen dorp hè. Als ze toch alleen op het aangewezen plein mogen blijven kunnen ze best allebei in het centrum. Voor mij ook makkelijker, kan ik te voet twee keer mijn reet laten zien.

Bruno Alaska | 09-08-13 | 15:35

@Biff Eagleburger | 09-08-13 | 15:32 | + 0 -
Wat hebben de krakers gemeen met de hooligans?

Kaas de Vies | 09-08-13 | 15:35

-weggejorist-

Rafapaz | 09-08-13 | 15:34

@15:30
Excuus, begin van deze week - Maandag was dat.

AshleyJ"Ash"Williams | 09-08-13 | 15:32

Yeah, right.
"De harde kern van de Amsterdamse Ajax supporters en anarchistische krakers hebben aangekondigd via Anarchistische Groep Amsterdam om af te reizen naar Rotterdam"
via: www.idverzet.org/2013/08/09/demonstrat...

Biff Eagleburger | 09-08-13 | 15:32

@Absoluut niet waar | 09-08-13 | 15:24
De gemeente behandelt de twee partijen niet gelijk, en dat is het probleem.

rara | 09-08-13 | 15:32

Waarom niet in de kuip, entree vragen heb je een leuke middag. Wel wisselen na de rust natuurlijk.

pajans | 09-08-13 | 15:31

Tobi | 09-08-13 | 15:26
Dus jij bent voorstander om demonstraties helemaal uit de (binnen)stad te weren? Dat zou helemaal lekker worden.

Op deze manier zou je dus elke demonstratie van een tegenhanger kunnen saboteren. Een aanvraag doen voor een demonstratie op dezelfde plek en datum, met als gevolg dat beide partijen naar de rand van de stad worden gestuurd?

Demonstraties moeten in het centrum van de stad kunnen plaatsvinden, zowel van links als van rechts. Maar dat dit niet op hetzelfde moment op dezelfde plek kan, daar kan ik begrip voor hebben. Diegene die het eerst komt, die het eerst maalt.

Mocht het inderdaad zo zijn dat ID Verzet eerder was, dán hebben ze inderdaad recht van spreken.

Absoluut niet waar | 09-08-13 | 15:31

Vorige week liepen ze over de Willemsbrug richting Blaak, geëscorteerd door 3 ME busjes. Al die blanke met rasta's blijft toch een apart gezicht.

AshleyJ"Ash"Williams | 09-08-13 | 15:30

@Absoluut niet waar | 09-08-13 | 15:19

Ik vind het nog niet eens zo'n gek idee om ze het onderling te laten uitvechten.

Biff Eagleburger | 09-08-13 | 15:28

@Tobi | 09-08-13 | 15:26 | + 0 -
Nee nee, niet ten noorden aub. Doe maar oost en west.

Kaas de Vies | 09-08-13 | 15:28

Jullie snappen het niet: Links is goed en rechts is slecht, en verder is het allemaal de schuld van Wilders.

Polletje Piekhaar | 09-08-13 | 15:26

Ik zou zeggen: allebei op Plein 1940. Hek er omheen, tribunes aan weerszijden, kaartjesverkoop voor het goede doel. De uitzendrechten verkopen aan Fox.
Wel vooraf de gladiato... excuus, demonstranten fouilleren op handvuurwapens (moeten we niet willen). Strijdbijlen, goedendags en morgensterren zijn ok.

Gootbalkoning | 09-08-13 | 15:26

Rock, paper, scissors is objectiever...

Parel van het Zuiden | 09-08-13 | 15:26

@ Absoluut niet waar / 15:19
Wat bazel je nou, weilanden te over rondom Rotterdam
Eentje uitzetten ten Zuiden en de ander ten Noorden, wat is daar zo moeilijk aan

Tobi | 09-08-13 | 15:26

rara | 09-08-13 | 15:21
Als dit zo is, dán liggen de zaken wel anders. Het tonen van de aanvragen (met bijbehorende data) zou dit prima uit de wereld kunnen helpen.

Blijft voor mij echter staan dat ik het begrijpelijk vind dat de gemeente niet deze 2 groepen op dezelfde plek (of te dicht bij elkaar) wil laten demonstreren.

Absoluut niet waar | 09-08-13 | 15:24

Ik rij er elke dag op weg naar de zaak erlangs. Ze hebben zelfs een wachttoren. Ik toeter en zwaai altijd even. Mooi joh.

AshleyJ"Ash"Williams | 09-08-13 | 15:24

Is er hartje Zuid niet een mooi plekje voor het IT, bij het Millinxpark ofzo? We willen natuurlijk wel een beetje sensatie zien.

Willem Hollander | 09-08-13 | 15:23

Het zal zo zijn als Achmed het wil, inshaboutaleb.

Bruno Alaska | 09-08-13 | 15:22

Ze hadden er ook gewoon om kunnen dobbelen, zo beslechten echte volwassenen hun dilemma's!

irriducibili79 | 09-08-13 | 15:21

Tsja, zo waait de wind blijkbaar in Rotterdam.

Conan de Rabarber | 09-08-13 | 15:19

Tsja, kijk wat er in de gemeente Rotterdam nu zitten als bestuurders.
Die moeten hun ideologische fundi vrienden natuurlijk beschermen/voorrang geven omdat ze het zelf ook (under cover) zijn.

Gaat goed in Rotterdam zeg...

LangeTijdGeleden | 09-08-13 | 15:19

Wat een bullshit. Je wilt toch niet 2 van dit soort rivaliserende groepen bij elkaar hebben op één plek? Dat gaat geheid uit de hand lopen met alle bijbehorende kosten van dien.

De linksgekkies waren nu eenmaal eerder met het aanvragen van de vergunning. Dan gaan die kaalkopjes toch een week later op dezelfde plek demonstreren als die plek heilig voor ze is?

Absoluut niet waar | 09-08-13 | 15:19

De overweging van de gemeente is vast dat de linkse gekkies minder weerstand bij het winkelende publiek op zullen roepen, dus geen bedreiging voor de openbare orde vormen.

Waarmee de gemeente indirect toegeeft dat Rotterdamse linksmensen en multiculturalisten niet tegen afwijkende meningen kunnen.

rara | 09-08-13 | 15:19

Links doodknuffelen ligt politiek blijkbaar net iets beter dan rechts doodknuppelen.

Boerenbrandtlul | 09-08-13 | 15:18

De voorkeur van de PVDA gemeente Rotterdam is weer overduidelijk.... what else is new!

Fatwabuster | 09-08-13 | 15:18

Ben jij er bij morgen Quid? Op Plein 1940.

NajeauwBlajeauw | 09-08-13 | 15:18

Plein 1940? Linksextremisten? Ik zie dat het Rotterdamsche bestuur vergeten is wat Adolf Hitler en de PvdA heropbouwwaanzin de stad heeft laten lijden. Een schande dat die lui daar mogen staan.

Kaas de Vies | 09-08-13 | 15:17

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl