Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Raad van Europa wil klokkenluiders beschermen

usansa.gif Tussen 1917 en Obama vervolgde de US Govt 3 (drie) whistleblowers. Vanaf Obama tot heden zijn er al 8 (acht) klokkenluiders vervolgd door de Amerikaanse overheid. De nieuwste naam op dat lijstje is Edward Snowden, die technisch gesproken niet vervolgd wordt, want hij heeft asiel gekregen in Rusland en is dus (nog) vrij man. Vandaag annuleerde Dronebama om die reden een koffiedate met Poetin. Lekker infantiel, Barry. Een paar uur eerder hield Obama bij Jay Leno (video, tekst) een schaamteloos propagandapraatje om PRISM te verdedigen ("Geen bewijs van privacyschending"), loog Fopbama dat hij klokkenluiders juist beschérmt (hallo Bradley '90 jaar cel' Manning) en beschuldigde hij de Russen van een Koude Oorlog-mentaliteit omdat ze nog steeds weigeren in de Amerikaanse Aars te kruipen. Aldus de POTUS van een land dat nooit iemand uitlevert. Ondertussen gaat het ondermijnen van Grondwetten & democratieën gewoon door. Europa haalt al maanden de schouders op over de Amerikaanse spionagepraktijken, omdat ze zelf ook alles en iedereen tappen. Gaat er dan niemand een keer HOUDT HET DAN NOOIT OPSTELTEN!? zeggen. Jawel. De Raad van Europa, een club van 47 Europese landen (waaronder Rusland) die het internationale recht en de democratie proberen te bewaken. 23 politici uit 12 landen willen een onderzoek naar de afluisterpraktijken van geheime diensten, en eisen meer grondrechtelijke bescherming klokkenluiders. Zodat kwaadaardige overheden niet meer als een tank over uw burgerrechten heen kunnen walsen. Gaat deze democratische reanimatiepoging helpen? Alleen als er draagvlak is binnen de lidstaten voor zo'n onderzoek. Draagvlak helpen vergroten? Kan. Door het presidium te laten weten hoe fokking belangrijk privacy & democratie is. En als je d'r echt zin in hebt, stuur je alle 600+ leden van de RvE een beleefd mailtje. Adressen hierrr. Democratie moet je immers niet aan overheden overlaten. Full text van de resolutie na de lees verder. TERREUR! Gaaaap. Gaan we weer. ANP-alarm. Volgens BuZa is Nederland potentieel doelwit voor aanslagen. De statistieken (gemiddeld 0,3 terrorismedoden per jaar in Nederland) spreken hun paniekzaaierij onmiddellijk tegen. Met je wazige bericht en je arbitraire terreurdreiging. Motion for a resolution: The Parliamentary Assembly recalls that judicial and parliamentary scrutiny of a government and its agents, including special services, is of vital importance for the rule of law and democracy. It recognises the need for States to ensure effective protection of secrets affecting national security. The Assembly has welcomed the growing co-operation between different countries’ secret services, which constitutes an indispensable tool to confront the worst forms of organised crime and terrorism. This international co-operation should, however, be accompanied by equivalent co-operation between oversight bodies. It recalls that while member States must have the capabilities to effectively combat terrorism, they may not, in the name of the struggle against espionage and terrorism, adopt whatever measures they deem appropriate due to the danger of such laws undermining or even destroying democracy (European Court of Human Rights, Klass and others v. Germany,judgment of 6 September 1978). The Assembly further recalls the importance of whistle-blowing as an opportunity to strengthen accountability and bolster the fight against corruption and mismanagement, both in the public and private sectors. It is seriously concerned about the recent allegations on extensive surveillance and collection of private data by intelligence services of the United-States, the United-Kingdom, France and other countries. The Assembly therefore: a. Calls upon the Secretary General to launch an inquiry under Article 52 of the European Convention on Human Rights; b. Invites all member States to: · Review or, if necessary, set up effective parliamentary or other independent mechanisms for the oversight of the secret services and special procedures in the criminal and civil courts for the handling of information of a sensitive nature covered by secrecy, to enable the proper administration of justice whilst taking into account the state’s legitimate security interests; · Improve the protection against all forms of retaliation of bona fide whistle-blowers disclosing wrongdoings in the public interest.

Reaguursels

Inloggen

De Britten zijn het stilst want die tappen simpelweg alle rauwe data af met hun vliegende schotel. "Snowden said of Tempora that "It's not just a U.S. problem. The UK has a huge dog in this fight... They [GCHQ] are worse than the U.S."
en.wikipedia.org/wiki/Tempora

Dikr | 08-08-13 | 11:53

Not Muhammad | 07-08-13 | 20:53
Als het zo onschuldig is allemaal, waar waarom maakt Obama zich dan zo druk over Snowden, die heeft toch niets naar buiten gebracht om je druk om te maken?
Maar als Obama hem te pakken krijgt, dan is Snowden toch echt flink de lul, en weet je waarom? Dat is omdat de overheid zijn eigen burgers wantrouwt.
Als Obama van goede wil was, dan zou hij Snowden gratie verlenen. Maar Obama is niet van goede wil, hij is een heel eng mannetje en de zwakste president van de USA ooit. Poetin niet willen ontmoeten en het hebben over koude oorlog is onvolwassen gedrag. Obama is een kleuter.

me,myself and IK | 08-08-13 | 10:10

Op de een of andere manier is het ook wel komiek dat een super geheime dienst de beveiliging uitbesteedt aan een particulier bedrijf, dat daar een knul met een rammelend cv die net drie maanden in dienst is de opdracht krijgt om te testen of alle staatsgeheimen veilig zijn, en dat hij dan heel duidelijk maakt dat dat niet het geval is.
Volgens mij zijn ze niet zozeer pissig op Snowden vanwege wat hij allemaal heeft onthuld en kan onthullen, maar omdat hij zo'n NSA vreselijk voor paal zet.

simpelman | 08-08-13 | 09:08

Ach, als ons kabinet ooit nog een keer terugkomt van reces, lacht Rutte al onze bezwaren in één keer weg en gaan ze vrolijk verder met het volmaken van hun haat systemen om de bevolking nog strakker te controleren en in het gareel te duwen.

domheid regeert | 08-08-13 | 08:58

@0.9-FTE
Het draait allemaal om geld, goed gezien. Interessante Plemp, dank u.

Jim Lovell | 08-08-13 | 08:42

Laat me raden,er komt zelfs een speciaal opvanghuis voor klokkenluiders.met hoge muren eromheen,prikkeldraad,en ze krijgen ook prachtige oranje kleding cadeau..
Beetje de waarheid aan het licht brengen,dat zal ze leren..

gimme a beat,rix | 08-08-13 | 08:35

De mensen die niks te verbergen hebben komen er straks wel achter wat ze allemaal beter verborgen hadden kunnen houden.
Dat werkt zo.
De overheid staat onder controle van het internationale bedrijfsleven, die zich verenigd hebben in belangrijke mensen clubjes. Die clubjes hebben een deels redelijk open en democratisch karacter middels internationale politieke organisaties waarvan het ESM een van de nieuwste aanwinsten is. vermoed wordt dat die open democratische ontmoetingen voorafgegaan worden door regelmatige voorbereidingssessies van minder democratische clubjes als "Bilderberg".
De tegenstanders van deze theorie ontkennen dit ten stelligste en zeggen dat de enorme bewaking van deze evenementen samenhangen met de wens van het elitair crapule om niet gestoord te worden door het proletariaat dat toch geen reet snapt van datgene wat daar onder het genot van dure wijn en kaviaar allemaal besproken wordt.
Welnu de overheid kan uit de verzamelde gegevens steeds meer afleiden wie waar heen gaat, hoe laat, hoe vaak, met welke auto, hoe snel u rijdt, met wie, welke produkten u koopt, hoe vaak u defeceert, met welk papier, hoeveel papier u gebruikt, waar u werkt, hoe lang u werkt, hoe efficient u werkt, hoe vaak u ziek bent, wat u heeft hoe lang u ziek bent, met wie u getrouwd bent, met wie u niet getrouwd bent, met wie van die u het vaakste noikt, of u haram producten koopt of niet, of u naar de kerk gaat, op welke site u inlogt, op welke site u niet inlogt, welke films u aanspreken..... even stoppen nu
Dit is natuurlijk een schat van gegevens voor de mensen die de overheid een warm hart toedragen.
Nu moet u niet denken dat die gegevens openlijk en in 1x allemaal gegeven worden aan mensenlievende geldwolv.... eeeh geinteresseerden. Nee zo werkt dat niet.
Daarvoor wordt de geschilde aardaappeltechniek gebruikt. Dat gaat geleidelijk met kleine beetjes, verwijzend naar successen in het verleden met andere openbaarmakingen en indien nood terugvallend op het beproefde recept van veiligheid. Immers die kunstmest die gekocht wordt kan natuurlijk voor op het land van een boer zijn maar daar kunnen ook heel andere dingen mee gefabriceerd worden. En daar een goede overheid als credo vooruitzien is regeren heeft (derhalve is de crisis gelukkig beperkt gebleven)kan de verkoop van kunstmest beter gemonitord worden. En als het met kunstmest kan....
Zo werkt dat.
Dit gaat natuurlijk dadelijk in een sneltreinvaart mede onder invloed van de digitale revolutie maar daar moet het plebs.... sorry de bevolking zich maar op instellen.
Uiteindelijk willen we in een neoliberale vrije maatschappij allemaal maar een ding : zoveel mogelijk geld verdie.... shit, ik bedoel zo plezierig mogelijk leven en daar helpt de overheid u bij.
Zie het zo, nooit was u zo rijk en gelukkig als vandaag.
Nooit was het zo veilig op de wereld.
..
Verheug u op nog betere tijden !!

0.9-FTE | 08-08-13 | 07:11

Netjes 600 mails de deur uit, per ongeluk met lees bevestiging, dan loop je inbox toch wel snel vol.

thheo | 07-08-13 | 23:33

@ZSU-23-4 | 07-08-13 | 23:10

Ik kom tot de conclusie dat we de "war on terror" hebben verloren. Het Vrije Westen bestaat niet meer. En daarmee hebben de haatbaarden precies dat gekregen wat ze wilden: een ontwrichte samenleving, zonder samenhang, met overheden en burgers die veel te bang zijn voor wat niet meer is dan een minimale dreiging. De rubberentegelmentaliteit (lees: wij kunnen u overal tegen beschermen) heeft ons de vrijheid uit de handen geslagen.

En ze lopen er bovendien continu achteraan: na 9/11 alleen nog plastic bestek in vliegtuigen, geen vloeistoffen meer nadat dat al een keer gebruikt was. Je mag blij zijn dat we onze onderbroek aan hebben mogen houden. Als ze nu eens zouden komen met maatregelen, voordat de terreurdaden worden gepleegd, want voorkomen, dan pas zouden ze recht van spreken hebben. Maar zolang in officiële documenten als de Europese Grondwet staat dat onwelgevallige uitlatingen tegen de EU strafbaar moeten worden gesteld, geloof ik niet dat al die controles bedoeld zijn om ons te beschermen.

Petitori | 07-08-13 | 23:18

Een ding denk ik wel dat obama gelijk heeft in spelletje koude oorlog. Want dat is het wel. Snowden is niet opgenomen om de klokkenluider te beschermen.
Want andersom is poetin ook niet zo begaan met klokkeluiders als ze uit zijn land zouden komen. Hij zou er korte metten mee maken. Nee snowden is opgenomen omdat ze met de man in hun maag zaten. Hij zat nu eenmaal daar,en hem niet opnemen zou hetzelfde zijn als toegeven angst te hebben voor amerika. Dit was een mooie mogelijkheid om te laten zien,wij zijn niet zwakker als jullie. Echt begaan waren ze niet met snowden. Maar het is toch een leuk spelletje stratego. Een mooi politiek spelletje dus over de rug van klokkeluider snowden. En snowden zelf,die had geen enkele keus meer wat dat betreft. Het was dat of zijn leven. Niet meer niet minder.

tweetybird | 07-08-13 | 23:13

Het stoppen van terrorisme is uiteraard wel een prioriteit, iedereen met een beetje verstand snapt dat. Alleen is het totaal verzamelen van informatie over alles en iedereen daarnaast ook nogal een dreiging voor de vrijheid en democratie. Nu al onthouden de servers in de USA en elders werkelijk alles en daarmee krijgen degenen met toegang tot deze informatie een enorme voorsprong en heel veel macht.
Misbruik ligt op de loer, zoveel is wel duidelijk.
Maar wel altijd erg grappig om te zien hoe de overheid of haar debiele onderaannemers zoals BJZ zelf wel in een totale kramp schieten als zij (tijdens het verstoren van andermans privacy) onder het zoeklicht van anderen komen. Maar wel totale informatie eisen (en daar vervolgens selectief in shoppen natuurlijk als het de overheid of andere instantie zo uitkomt).

ZSU-23-4 | 07-08-13 | 23:10

OT: K & een pastoor en ex-PVV nu aan tafel. Staats 1. Tune in!

Houtbar | 07-08-13 | 23:08

Anijsblokje | 07-08-13 | 23:00
Peter ken ik wel, die andere zal ik eens opzoeken, thanks.

Willem Hollander | 07-08-13 | 23:07

@Parsons | 07-08-13 | 22:56
Wats keburd kerel?

Houtbar | 07-08-13 | 23:05

@Parsons | 07-08-13 | 22:23

Dat is een bevlogen spreker! Toch jammer dat ie aan het eind er toch weer een religieuze wending aan geeft. Maar zijn verhaal is helder en to the point.

Petitori | 07-08-13 | 23:04

Dan maar naar bed als mijn bijdrage totaal kansloos is. Excuus.

kLuTz001 | 07-08-13 | 23:04

oh ik zie net dat ik beter moet lezen

kLuTz001 | 07-08-13 | 23:03

Wat betekent in hemelsnaam 3% terrorisme doden in Nederland per jaar?
3% Waarvan? Van het totale aan doden in Nederland door criminaliteit waarvan sommige van die misdaden juridisch als terreur kunnen worden bestempeld?
En hoeveel doden zijn dat dan? En is dat Islam terreur? Of greenpeace terreur?

Dat snap ik niet helemaal.

kLuTz001 | 07-08-13 | 23:01

Willem Hollander | 07-08-13 | 22:56 | + 0 -

Volg Peter Schiff & Mark Lundeen ook maar eens.

Trouwens:
Zometeen bij de NPO
De PVV huismoslim

Anijsblokje | 07-08-13 | 23:00

@pawa dit is niets nieuws hoor. Maar omdat de media een veel krachtigere informatiebron is geworden voor het volk valt het meer op.

krankenhaus | 07-08-13 | 22:59

@ mezelf.
Gewapende onbemande vliegtuigjes moest dat zijn.

cobie | 07-08-13 | 22:57

Anijsblokje | 07-08-13 | 22:51
Echt een held ja, kijk deze korte vid da,n van decennia terug, die man is echt een held inderdaad.
http://www.youtube.com/watch?v=gk3FwJTjVi4

In Nederland hebben we Albert Spits, wat minder charismatisch wellicht maar zeker niet minder interessant. Recente lange lezing:
http://www.youtube.com/watch?v=mD7RIUSwz_Q

Willem Hollander | 07-08-13 | 22:56

Vanmiddag met 10 medeguurders afscheid genomen van een medeguurster.

Er is al het een en ander over gezegd, maar ik wil en kan deze dag niet voorbij laten gaan om er even aan te refereren.

Heel gay van mij, ik weet, maar ze genoot van dit soort Gijp momenten.

Sorry Mindy, die Parsons waar je zo gek op was blijkt homo te hebben terwijl hij gek op je was.

*Kus; het licht uit doet*

Parsons | 07-08-13 | 22:56

According2Mark | 07-08-13 | 22:51 | + 0
Hoe laat ga je als een hond op je rug liggen met je tepels naar boven, jankend en smekend om op je kop gescheten te worden?

23:00 uur? Heb je nog een minuut of 5.

Itzamná | 07-08-13 | 22:54

@ pfffft! | 07-08-13 | 22:45 |die terreurdreiging is een ander woord voor vrijwaring.
Zo kunnen er meer onbemande vliegtuigjes ( drones hebben ze dat virus genoemd ) gewapend onschuldige burgers afknallen.
Met als excuus ' ja maar er zaten ook terroristen bij '.
Ik wil niet zeggen dat wat er in die woestijnlanden gebeurt goed gekeurd kan of mág worden.
Maar dit noem ik spelen met het leven van je eigen burgers.
De haatbaarden laten het er echt niet bij zitten.

cobie | 07-08-13 | 22:53

tweetybird | 07-08-13 | 22:38 |

De raad van Europa is geen instituut van de Europese Unie.
Parel van het Zuiden | 07-08-13 | 22:42 | + 0 -

Weet ik. Maar ze zijn wel net zo hypocriet. Klokkeluiders uit amerika zijn in europa gewoon vogelvrij. Klaar. Als amerika roept uitleveren,dan wordt er gewoon uitgeleverd. Waarvoor denk je dat geen enkel land hier snowden op grondgebied wou,of wil. Vanwege de angst voor amerika. Poetin is aardig maf en vindt het aan de ene kant wel vermakelijk. Hij vind het wel stoer. Zoiets van ik ben niet echt geimponeerd. Ik ben niet zo bang. Meer een koude oorlog spelletje zeg maar. Stratego. Denk dat rusland 1 van de weinige landen is die snowden echt kan beschermen. Vandaar waarschijnlijk toch snowden zijn keus. Wil die nog een tijdje van zijn leven genieten.

tweetybird | 07-08-13 | 22:53

Watapatja | 07-08-13 | 22:39 | + 2
De Amerikanen mogen alle kutklusjes opknappen waar Europa te beroerd voor is. Geen wonder dat ze maling hebben aan iets onnozels als een internationaal gerechtshof.

Ze hoeven hier maar 1 vliegdekschip voor anker te leggen en hebben dan meer vuurkracht dan het hele NL-leger bij elkaar.

NL zou niet anders doen, als NL in die positie zou verkeren. Dat weet jij ook wel. Natuurlijk hebben de Amerikanen schijt aan internationale organisaties. Groot gelijk.

Itzamná | 07-08-13 | 22:52

Willem Hollander | 07-08-13 | 22:44 | + 0

Ron Paul.
Held

Peter Schiff.
Ook zo'n aanrader.

Anijsblokje | 07-08-13 | 22:51

Snowden is gewoon een Russische spion en dus een land verrader. In Rusland wordt je opgesloten als je homo bent. En daar vraagt die sukkel asiel aan?
Ik spreek iedereen wel weer wanneer de bommen ontploffen hier want het is een kwestie van tijd. Dan is het weer de schuld van de overheid zeker?
Helaas bestaat het grootste deel van NL uit simpele zielen zonder realiteits-besef. Een paar tieten en een potje bier zijn belangrijker. Het komt nooit meer goed.

According2Mark | 07-08-13 | 22:51

Parsons | 07-08-13 | 22:23 | + -1
Tnx. Geen woord Frans bij. Ik luister terwijl ik comment.

Hier zou je vervolgens niet zonder bewaking door het leven kunnen als je dat allemaal zou zeggen...
Die negerT heeft gewoon gelijk. When tolerance becomes a one way street, it leads to cultural suicide.

We kijken er naar. Ik niet, weet wel hoe het zit in Europa en NL.

Reagan: We win, they lose.
That's the spirit.

Itzamná | 07-08-13 | 22:46

@Anijsblokje
@Petitori
Hier een korte youtube over deze quote:
http://www.youtube.com/watch?v=9S3lXDOQ7ec

Willem Hollander | 07-08-13 | 22:44

tweetybird | 07-08-13 | 22:38 | + 0 -
En dat is dus nog zo'n voordeel van decentralisatie.
Je kunt ergens heenvluchten als je dissident bent.

Anijsblokje | 07-08-13 | 22:42

Die 23 parlementariërs van de petitie, daar zit geen Rus bij overigens. Alles op Rusland en tegen de VS in naam van de democratie, die link ontgaat me dan ook een beetje.

Bruno Alaska | 07-08-13 | 22:42

tweetybird | 07-08-13 | 22:38 |
Dit staat voor mij gelijk aan een raad voor de journalistiek door de journalistiek, een medisch tuchtcollege door medici, idem in de advocatuur etc.
Een grote farce dus.

Watapatja | 07-08-13 | 22:42

@tweetybird | 07-08-13 | 22:38 |

De raad van Europa is geen instituut van de Europese Unie.

Parel van het Zuiden | 07-08-13 | 22:42

@Watapatja | 07-08-13 | 22:39

Een internationaal gerechtshof dat slechts door een aantal landen niet wordt erkend, waaronder datzelfde USA.

Petitori | 07-08-13 | 22:42

Lewis | 07-08-13 | 22:29 |
Amerika heeft enkele jaren geleden nog gedreigd Nederland aan te vallen als er Amerikanen voor het internationaal gerechtshof gebracht zouden worden. Een typisch dreigement vanuit grootheidswaanzin, waarmee Amerika wel aangaf zich boven het internationaal recht te plaatsen.

Watapatja | 07-08-13 | 22:39

HELP!

Plukkiehaar | 07-08-13 | 22:39

De raad van de EU die klokkeluiders wil beschermen. Een grapje zeker,toen ze dachten dat snowden in een vliegtuig zat van een president,sloten ze in europese landen het luchtruim. Zoals te zien was. Waar is of was de bescherming voor snowden dan. Beetje mosterd na de maaltijd en je dacht het toch niet echt dat het gaat gebeuren. Amerika roept heel hard boe,en de EU levert zo'n kerel uit. Geloof mij maar.Waarvoor denk je dat die snowden in rusland zit,omdat hij weinig keus had. Maar het was echt niet zijn keus. Maar de europese landen zijn als de dood om het boze amerika voor de hoofd te stoten. En dat zal altijd wel zo blijven. De raad van de EU,grotere hypocrieten bestaan er niet.

tweetybird | 07-08-13 | 22:38

@Willem Hollander | 07-08-13 | 22:27

Interessante quote. Van wie is die? Overigens werd een aantal jaren voor de echte crisis hier voor al gewaarschuwd op "complotter"sites, zoals zapruder. Tussen alle berichten over de NWO, het niet bestaan van AIDS en het zionistische complot.

Petitori | 07-08-13 | 22:37

Willem Hollander | 07-08-13 | 22:27 | + 0 -

Waar komt die quote vandaan Willem?

Anijsblokje | 07-08-13 | 22:36

@Lewis | 07-08-13 | 22:29 |

Ik pleeg het land en het volk los te zien van de elite. Zo kan ik ook nog steeds van ons Nederland houden in weerwil van wat die corrupte zwijnen het aan doen.

Parel van het Zuiden | 07-08-13 | 22:36

Als de overheid (wereldwijd) volledige inzicht geeft in hun beleid, duidelijk is in hun doen en laten (in functie), dus kortom gewoon open en eerlijk zijn in alles waarvoor wij hun betalen (grappig), alleen dan heb ik pas vertrouwen in ze. Helaas is dat een utopie.

pawa | 07-08-13 | 22:31

@ Doc Damage | 07-08-13 | 22:24 |
Kritisch zijn op de machthebbers, en dus ook op een machtig land als Amerika, daar is helemaal niks mis mee, integendeel. Maar om Amerika zo'n beetje neer te zetten als het Grote Kwaad in de wereld (wat een aantal reaguurders doet), daar zakt mijn broek wel van af. En ik word er van de weeromstuit alleen maar pro-Amerikaanser van. Zal mijn oude tegenreactie tegen het linkse, anti-Amerikaanse nest wel zijn waar ik uit kom.

Lewis | 07-08-13 | 22:29

Oh gut er worden een paar mensen wakker.

niks mis mee | 07-08-13 | 22:28

@Anijsblokje
@Itzamná
@Mark Smith
Blijft een razend interessant onderwerp, even een kippevelquootje, jaren voor het barsten van de hypotheekpakketjesbel.
Washington, Juli 2002
"Ironically, by transferring the risk of a widespread mortgage default, the government increases the likelihood of a painful crash in the housing market. This is because the special privileges of Fannie, Freddie, and HLBB have distorted the housing market by allowing them to attract capital they could not attract under pure market conditions. As a result, capital is diverted from its most productive use into housing. This reduces the efficiency of the entire market and thus reduces the standard of living of all Americans. However, despite the long-term damage to the economy inflicted by the government’s interference in the housing market, the government’s policies of diverting capital to other uses creates a short-term boom in housing. Like all artificially-created bubbles, the boom in housing prices cannot last forever. When housing prices fall, homeowners will experience difficulty as their equity is wiped out. Furthermore, the holders of the mortgage debt will also have a loss. These losses will be greater than they would have otherwise been had government policy not actively encouraged over-investment in housing.erhaps the Federal Reserve can stave off the day of reckoning by purchasing GSE debt and pumping liquidity into the housing market, but this cannot hold off the inevitable drop in the housing market forever. In fact, postponing the necessary but painful market corrections will only deepen the inevitable fall. The more people invested in the market, the greater the effects across the economy when the bubble bursts."

Willem Hollander | 07-08-13 | 22:27

@krankenhaus | 07-08-13 | 22:02 |
Helemaal mee eens! Helaas creëert dit soort dingen nu juist een cultuur waarin er leiders ontstaan die over lijken gaan, ook die van onschuldige burgers.
Om het kort bij huis te houden, onze regering wil graag bij Europa horen. Waarom? Om de handelsverhoudingen die we toch al hadden? Om de regels gelijk te trekken? Waarom, het was toch goed? Naast deze argumenten komen ze niet met veel anders naar buiten, maar willen ondertussen wel alles van ons weten.

pawa | 07-08-13 | 22:25

Och ja en Amerika gooit er voor de afleiding nog maar eens een terreur alarm uit... Sta er niet van te kijken dat de VS zelf wat gaan organiseren qua terreur om te kunnen zeggen: zie je wel! Vraag me eigenlijk af wie hier nou de echte terroristen zijn... Mensen die een bom laten ontploffen of een overheid die haar burgers bang maakt met iets wat misschien zal plaats vinden... En afluistert. En kapot belast. En verkeersboetes uitdeelt alsof er geen morgen is... Is een terreur alarm niet gewoon een waarschuwing voor een potentiële security fail..?

Doc Damage | 07-08-13 | 22:24

@Not Muhammed

Het alternatief? Een vrije, open, samenleving waarin je de nadelen van zo'n open maatschappij accepteert. Een samenleving waarin het mij vrij staat om meningen uit te wisselen, zowel in real life als in het virtuele landschap. Een samenleving waarin ik me vrij kan bewegen, zonder dat mijn gangen worden vastgelegd in bizar slecht beveiligde datapakhuizen. Een samenleving waarin ik alle informatie tot me kan nemen die ik verkies, in elke vorm die ik verkies, wederom zonder dat dit wordt vastgelegd. Een samenleving, kortom, die recht doet aan het grondbeginsel van de rechtsstaat: onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Dat betekent dus ook dat ik niet gezien wordt als een potentieel schuldige.

Petitori | 07-08-13 | 22:18

Ik geloof er geen fuck van want wij zijn reeds gefuckt. Klokkenluiders zijn een opain in the ass van de overheid en inmiddels zijn de meeste potentiële klokkenluiders uitgebazuint dus als er niet meer zijn kun je natuurlijk ineens doen alsof je ze echt wilt beschermen. hahaha. Ze zijn allemaal al kapotstuk en wat er nu nog zit aan ambtelijke poppen (massa's) staat chronisch in de jaknikkende modus.

ecologiste | 07-08-13 | 22:14

D.Turpin | 07-08-13 | 22:00 | + 0
Er is veel aan te merken op je comment. De financiële crisis in de USA is in feite veroorzaakt door overheidsmalloten die vonden dat iedereen een hypotheek zou moeten kunnen afsluiten. Partij van Obama.
Het vertrek uit Irak was al jaren eerder gepland.
Wat er van 'Obamacare' overblijft is nog maar te bezien.

Enfin, we gaan het meemaken, de zegeningen van Obama. Elke regering die streeft naar meer invloed (en dat doet elke regering, met name de wat meer links-angehauchte) zal uiteindelijk instorten. Geldt ook voor EU en NL.

Doe mij maar een Reagan.

Itzamná | 07-08-13 | 22:13

Itzamná | 07-08-13 | 21:45 | + 0 -
Mark Smith | 07-08-13 | 21:57 | + -1

En dan te bedenken dat ik tussen het uitdelen van al die orders in, ook nog tijd weet te vinden om hier te reaguren.

D.Turpin | 07-08-13 | 22:00 | + 0 -
Het is veel te vroeg om te kunnen oordelen over welke crisisaanpak dan ook.

Anijsblokje | 07-08-13 | 22:13

Dus vrij vertaald zegt Obama: 'We doen niets fout, en dus willen we graag die meneer die verklapt heeft dat we niks fout doen oppakken en aanklagen. Maar Poetin werkt niet mee, en dus vind ik 'm stom'.

Right.

Geenstijlfiguur | 07-08-13 | 22:11

Als ik een 100% rationaal denkproces had gehad, zou ik banger moeten zijn van pindakaas omdat deze voor meer dodelijke 'nootgevallen' zorgt per jaar.

kovariant | 07-08-13 | 22:11

Maar ook in NL kan je beter geen klokkenluider worden. Gewoon meehuilen met de wolven en bruine enveloppen ophalen is verstandiger.

boasatlas | 07-08-13 | 22:10

@ Mark Smith | 07-08-13 | 22:02 |
Dat is een van de redenen waarom ik geen groot fan ben.

D.Turpin | 07-08-13 | 22:08

@ captainobvious | 07-08-13 | 21:53 |
Ik wil het nog w iets harder roepen voor je maar dan word ik er weer uitgejorist.
Alsof het afluisteren van hele bevolkingsgroepen een terroristische aanslag kan voorkomen.
Ze willen macht niets meer en niets minder.
So does Brussel.

cobie | 07-08-13 | 22:03

@pawa op zichzelf niks mis met jou stukje. Alleen de praktijk is anders. Juist de heerser die zijn eigen regels overtreedt bereikt grootse dingen.

Zolang Barry de media blijft downplayen zoals hij nu doet is er weinig aan de hand voor hem.

krankenhaus | 07-08-13 | 22:02

D.Turpin | 07-08-13 | 22:00 | + 0 -
Guantanamo gesloten.
Oh wacht..

Mark Smith | 07-08-13 | 22:02

fleischer | 07-08-13 | 21:52 | + 0
Ik denk zomaar dat elk land graag wil verdienen aan oorlogen die elders worden uitgevochten.
Dat is ook gewoon handel, zo rolt dat. Kunnen we het eens of oneens zijn, maar 't verandert niet en nooit.

Voor de grap eens luisteren naar Wesley Clark, haha. Je gelooft je oren niet. Hoe lullig het er soms aan toe gaat. Op YT 'meer weergeven' aanklikken, zie je de tekst van z'n rede. Chief Commander talks. Zonder olie, geen oorlog daar.

www.youtube.com/watch?v=9RC1Mepk_Sw

Itzamná | 07-08-13 | 22:02

Bezorgdheid veinzen omtrent Vienamese internetcensuur en PRISM bagatelliseren, o ironie.
Wanneer je niet naar de pijpen van de USA danst heb je het gedaan.

natte krant | 07-08-13 | 22:01

@ Itzamná | 07-08-13 | 21:45 |
Wat ie voor elkaar heeft gekregen? Ik ben geen grote fan, maar ik kan wel wat verzinnen. Hij heeft het beter gedaan dan de EU crisis technisch gezien. Dat is te meer een prestatie aangezien hij werkt met een congres dat alles tegenwerkt. Je kunt zeggen natuurlijk dat de rol van Obama daarin nihil is. Kan. Als het slecht was afgelopen had ie natuurlijk wel de schuld van alles gekregen. Plus. Leger is weg uit Irak. Obamacare is niet meer te stoppen. Daar kun je allemaal tegen zijn, maar hij heeft het wel gedaan.

D.Turpin | 07-08-13 | 22:00

captainobvious | 07-08-13 | 21:53 | + 0 -

Als ik de Amerikanen een beetje ken hebben zij zelf de de grootste moeite met deze afluisterpraktijken.

Anijsblokje | 07-08-13 | 21:58

Itzamná | 07-08-13 | 21:45 | + 0 -
Zelden meer eens met je geweest. Exact de reden waarom je zo weinig Levi's, Baruchs en Abraham's onder de USA politici aantreft.

Mark Smith | 07-08-13 | 21:57

@ captainobvious | 07-08-13 | 21:53 |
Droeftoetertje toch!
Doe je vocabulair es wat opvijzelen joh!

fleischer | 07-08-13 | 21:57

Wat een idioot is die Timmerfrans ook. Vanwege onruststokerij moet de man direct uit z'n ambt ontheven worden.

Jopie2009 | 07-08-13 | 21:56

In het bedrijfsleven, in de overheid, wereldwijd, overal gelden regels in de hiërarchie. Deze regels zijn globaal gezien overal hetzelfde.
Hoe hoger in de hiërarchie, hoe meer vrijheid, macht, controle, inkomen, aanzien, etc. Hier is niets mis mee, maar naast deze dingen heb je dan nog iets anders, namelijk VERANTWOORDELIJKHEID.
Als je verlangt van de mensen 'onder' jou in deze lader van hiërarchie, dat ze zich aan jouw regels houden, dan moet je zelf eerst het goede voorbeeld geven. Dus niet ooit eens het goede voorbeeld hebben gegeven, nee blijven doen, met alles, daar wordt je ook voor betaald.
-
klein beetje 'off topic', maar zolang er nog politici zijn die agressief worden tegen de pers, om simpele vragen, blijf ik ze niet vertrouwen, geen 1!

pawa | 07-08-13 | 21:55

Uiteindelijk is dit ook slechts een actie boor de bühne. Alsof het die EP´s het te doen is om democratische grondbeginschellen.
.
Welnee, men heeft eindelijk begrepen dat een rookgordijn als verhoogde terroristische dreiging niets uithaalt tegen het leeglopen van de beerput welke Snowden opengetrokken heeft.
.
Ze gooien het nu over een andere boeg.
Via een of ander `Wij van WC eend` onderzoek en de nodige ´dat kan ik mij in die hoedanigheid als zodanig niet herinneren´ antwoorden tijdens nog een parlementair onderzoek, worden we gewoon weer met het alom bekende kluitje het riet in gestuurd.
.

normanius | 07-08-13 | 21:55

-weggejorist-

D.Turpin | 07-08-13 | 21:54

Ik hoop wel dat iedereen die nu het hardst roept over die vreselijke Amerikanen en hun afluisterpraktijken, zelf tot de sachtoffers van de volgende bomaanslag behoren,.

captainobvious | 07-08-13 | 21:53

Itzamná | 07-08-13 | 21:39 |
"Het maakt de handel alleen maar lucratiever."
.
Munitie met verarmd Uranium bijveaurbeeld.
16 volle wagons PER DAG vol met dees troep worden naar 't Midden Oosten verscheept...
En dan lees ik dat de Raad van Europa klokkeluiders enzeau wil beschermen?
.
Die vloeibare scheet stinkt een uur in de wind, achterlatend een zodanig aangekoekte poepvlek die met de meeste hardnekkigheid NIET uit 't textiel te verwijderen is.

fleischer | 07-08-13 | 21:52

PRISM gaat niet over terroristen. Net zoals in Amerika gun-control niet over vuurwapens gaat. Het gaat om CONTROLE! Mensen lijken het GVD prachtig te vinden.

Donar_Thor | 07-08-13 | 21:51

@ eNtRoPy | 07-08-13 | 21:42 |
Ik denk dat je gelijk hebt.
Maar ik denk ook dat het er niet bij blijft.
Ook in Nederland niet.
Ze zullen binnenkort wel weer met een ander excuus komen om vrijheden in te perken.
Wat snowden heeft verteld was weliswaar geen verassing, maar wél een bevestiging.

cobie | 07-08-13 | 21:49

Waarschijnlijk vragen de overheden meteen op wie er gereageerd heeft op de oproep van de Raad van Europa om te checken wat het percentage van "echte" reacties is. Als dat gedaan is weten ze meteen wie bezorgd is op het gebied van rechten en privacy. En die mensen hebben misschien wel iets te verbergen want zo werkt het schijnbaar in de nieuwe realiteit zoals de EU deze ziet

gaper | 07-08-13 | 21:46

Lewis | 07-08-13 | 21:37 | + 0
Links is in de USA iets anders dan hier. Niettemin zijn partijen die een grotere invloed van ambtenaren willen doorgaans links.

Verder is die Obama, met z'n Nobelprijs, niet meer dan een puppet. Hij heeft ook zo ongeveer alles verloochend waar hij voor stond. Wat is er van zijn plannen terechtgekomen?
Niks eigenlijk. Zoals van linkse plannen eigenlijk nooit veel terecht komt. Veel mensen houden niet zo van de overheid, om me mild uit te drukken. De overheid, ook in NL, is gewoon je vijand, moet je niks mee te maken willen hebben. Een roversbende is het.

Degenen die de macht hebben, zitten in de USA niet in de politiek. In NL ook niet trouwens - dat zijn ook maar trekpoppen.

Itzamná | 07-08-13 | 21:45

PRISM is er niet om een handjevol terroristen te pakken... PRISM is er omdat de overheid angstvallig de touwtjes in handen wil houden ten kosten van alles. Wie de informatiestromen beheerst heeft het voordeel. Sinds mensheugenis zijn machts-bolwerken van ieder soort omvergeworpen door de grote ontevreden onderdrukte bevolking van die bolwerken. De machts-bolwerken van nu die opereren onder het mom 'democratisch gekozen'... vrijheid, blijheid en voorspoed voor iedereen, zullen alle technologische vooruitgangen van deze tijd (mis)bruiken om het onderdrukte uitgeknepen van vrijheid beroofde klootjesvolk onder de duim te houden. De meeste kudde schaapjes rechtvaardigen dat beleid doordat ze soms een bot krijgt toegeworpen waaruit zogenaamd moet blijken dat terroristische aanslagen 'verijdelt' zijn dankzij onze ingeperkte vrijheid en het gespioneer van de overheden. De vijanden van de machts-bolwerken zullen voortkomen uit hun eigen onderdrukte bevolking. Niet de buitenlandse terroristen... Dat weten ze dondersgoed.

eNtRoPy | 07-08-13 | 21:42

Anijsblokje | 07-08-13 | 21:36
Juist!
Mag ik een moderne versie van het oudhollandsch confederaal model voorstellen?
"For as the States-General cannot make War or Peace, or any new Alliance, or Levies of Money, without the consent of every Province; so cannot the States-Provincial conclude of any of those points, without the consent of each of the Cities, that, by their Constitution, has a Voice in that Assembly."

Willem Hollander | 07-08-13 | 21:40

Zelfde geldt voor die totaal zinloze 'war on drugs', geïnspireerd door de meest geborneerde bavianen in de USA. Kost ongelooflijk veel en het resultaat is nul komma nul.

Het maakt de handel alleen maar lucratiever. Daarnaast, wat is er zo fout aan drugs? In feite niks. Niemand dwingt je die shit te gebruiken. Toch gebruiken veel Amerikanen het. Waarschijnlijk om te ontsnappen aan de dagelijkse ratrace of het oerdomme materialistische bestaan, waarin je alle porno op aarde kunt bekijken, maar waar een blote tiet op national television wekenlang voor onrust zorgt.

Die Amerikanen, hoezeer ik dat volk ook waardeer, is in menig opzicht totaal het noorden kwijt.

Itzamná | 07-08-13 | 21:39

@ CornholioNL | 07-08-13 | 21:35 |
Dank je.
Joris was bezorgd om mijn rug :-P

cobie | 07-08-13 | 21:37

Zet het nou even op een rijtje.
Jaarlijkse doden door:
- Griep: 1000-2000
- Hoge snelheid op snelwegen: <100
- Terrorisme: 0,3

Dus waar gaan we ons beleid op toespitsen?

ZDEV | 07-08-13 | 21:37

@ Itzamná | 07-08-13 | 21:32 |
Over hoe links Obama is valt nog een aardig boompje op te zetten.

Lewis | 07-08-13 | 21:37

fleischer | 07-08-13 | 21:14 | + 0 -

Reagan was een held.
Een van de enigen die naar Hayek durfde te luisteren ipv naar de beroepsimbeciel Keynes. Dat was pas een acteur.

@Not Muhammed.
Individuele burgelijke vrijheden en decentraal gezag.
Dat is het alternatief. Altijd maar weer.
Het houdt mensen betrokken/verantwoordelijk en zorgt zodoende voor sociale cohesie/controle op lokaal niveau, wat veel beter werkt dan de NSA.
Terroristen varen juist wel bij een grote, anonieme staat waar niemand zijn buren kent.

Anijsblokje | 07-08-13 | 21:36

Achter punt B van dit artikel komt de aap trouwens weer uit de mouw, hoe kan het ook anders?
In plaats van grenzen te stellen op het gebied van privacy, zien de EUSSR-tirannen mogelijkheid om weer een heule nieuwe ambtenarencontrolemoloch op te tuigen.

Willem Hollander | 07-08-13 | 21:36

cobie | 07-08-13 | 21:31 |

Hey, terug van kratjes sjouwen :-)

Welcome back...

CornholioNL | 07-08-13 | 21:35

Die oorlog tegen terrorisme is niet meer dan een verzinsel om de eigen burgers te kunnen bespioneren en te verneuken.

Als het al een oorlog zou zijn, zou het geen oorlog in klassieke zin zijn. Het lijkt er op of de Amerikanen denken dat ze Vietnam 2.0 wel zouden kunnen winnen.

Ze hadden Vietnam kunnen verslaan door gebruik te maken van atoomwapens. Dat hebben ze niet gedaan en daarom hebben ze verloren. De sukkels.
Die Obama is by far de grootste leugenaar die de VS ooit gekend hebben. Niet zo verwonderlijk eigenlijk dat links Nederland zo met hem wegloopt.

Altijd al zo geweest, net als in de dagen dat Paultje R. meende dat Pol Pot wel tof was. Nu is Obama geen Pol Pot, maar de reflex van links om altijd maar te sympathiseren met een linkse hond, hoe krankzinnig ook, heeft meer dan iets ziekelijks.

Itzamná | 07-08-13 | 21:32

@ Watapatja | 07-08-13 | 21:27
Mooi gezegd

cobie | 07-08-13 | 21:31

r04drunn3r | 07-08-13

Presies, kijk ook mijn tegel hierboven, bedankt!

ragoeroe | 07-08-13 | 21:28

Grappig trouwens, er doen drie parlementariërs mee uit een land dat de meeste taps tegen burgers gebruikt, zonder selectie weggebruikers vastlegt, belasting- & inkomensgegevens met geprivatiseerde partijen deelt, al het internetverkeer door providers laat vastleggen, politieke processen voert, en politieke moorden wegmoffelt in plaats van herdenkt. Nederlandse parlementariërs wel te verstaan!

Parel van het Zuiden | 07-08-13 | 21:27

Not Muhammad | 07-08-13 | 20:53
Het alternatief?
Ik zie het niet gebeuren, maar het alternatief is dat de Amerikanen stoppen met de interventies, wat volgens de CIA zelf één van de primaire oorzaken is van de agressie en het terrorisme tegen de VS.

Willem Hollander | 07-08-13 | 21:27

Privacy is onderdeel van je persoonlijke vrijheid, dus in ieder geval de strijd waard. Ik sterf liever op mijn voeten, dan te moeten leven op mijn knieën.

Watapatja | 07-08-13 | 21:27

@Lewis | 07-08-13 | 21:22
Daar valt ook over te twisten, maar dan zijn we het toch grotendeels eens.

safumufh | 07-08-13 | 21:24

@ janneman1977 | 07-08-13 | 21:20 |
Ik denk dat wanneer ze allemaal terug zijn , het een grote bende word hier. ( nog meer als nu bedoel ik he )

cobie | 07-08-13 | 21:24

safumufh | 07-08-13 | 21:17
Ik vind het ook goed geschreven. En ik vind het ook geen onzin, ik vind het alleen wat over the top.

Lewis | 07-08-13 | 21:22

Alle burgers worden afgeluisterd als of we verdachte worden van terrorisme
en ondertussen gaan polderjihadisten naar syrie om mensen in allepo uit te hongeren www.refdag.nl/kerkplein/kerknieuws/hon... en als ze daar klaar mee zijn kunnen ze gewoon in die vinexhut naast je komen wonen want ze mogen gewoon weer terug naar Nederland komen ook al hebben ze een dubbekpaspoort
Potentiele terroristen lijkt de overheid nauwelijks een strobreedte in de weg te leggen, terwijl iedereen wordt gecriminaliseerd

janneman1977 | 07-08-13 | 21:20

Goed zo van Rossem !!!!!!!!!

ragoeroe | 07-08-13 | 21:20

Het vertellen van de waarheid is de grootste vijand van de overheid! Trieste conclusie.
Voor wat betreft de goede intenties van de voornemens in dit verhaal:
whatreallyhappened.com/IMAGES/MED_turd...
Trap er niet in mensen! Er zijn andere acties nodig om deze parasieten hun plaats te wijzen.

Donar_Thor | 07-08-13 | 21:19

@ZKH EénOog | 07-08-13 | 21:10
Nee, kan niet meer. Het gaat niet meer weg. Nooit meer. Tot de mens zichzelf heeft uitgeroeid dat is.

Parsons | 07-08-13 | 21:19

De media zwijgen er zoals gebruikelijk over, terwijl het op alle voorpagina's zou moeten staan: het Amerikaanse ministerie van Homeland Security heeft langs alle grenzen en kusten een 160 kilometer brede strook ingesteld (oranje gebied in afbeelding) waarin (een deel van) de Grondwet niet langer geldig is. Het is het zoveelste signaal dat de regering in Washington een totalitair en tiranniek regime is dat stap voor stap de Amerikanen van al hun rechten berooft.

Binnen deze 'grondwetvrije zones', die ongeveer net zo breed zijn als Nederland en heel de VS omsluiten, mogen de autoriteiten zonder enige aanleiding de elektronische apparaten -zoals smartphones en laptops- van burgers controleren. In dit 'grensgebied' bevinden zich grote steden zoals New York, Houston, Los Angeles en Philadelphia. In deze zone leven 197 miljoen mensen, ongeveer tweederde van de totale Amerikaanse bevolking.

ragoeroe | 07-08-13 | 21:18

@Lewis | 07-08-13 | 21:15
Dat kan. Meningen verschillen. Maar ik vind het eigenlijk wel goed geschreven. Maarja, wie ben ik.

safumufh | 07-08-13 | 21:17

Ik ben het met Not Muhammad eens.
Soms waan ik me hier op Joop.

Lewis | 07-08-13 | 21:15

@ r04drunn3r | 07-08-13 | 21:06 |
MOEWAAH!
Ronald Reagan, de ACTEUR!
Eaubama doet dit nog es dunnetjes over!

fleischer | 07-08-13 | 21:14

Rusland, niet direct een land waarbij je aan vrijheid moet denken moet een amerikaanse klokkenluider beschermen...

BozeHenk | 07-08-13 | 21:14

Mijn complimenten aan Van Rossem. Erg goed verwoord. Heb er weinig aan toe te voegen.

safumufh | 07-08-13 | 21:12

Een machtsmoloch vertrouwen met de bescherming van eigen klokkenluiders (in het Engels pleegt men over fluitjes ipv klokken te spreken, maar dat terzijde) is als een broodwit kind dat lacht tegen de rover die het slacht.

Simon de Danser | 07-08-13 | 21:10

@Not Muhammad | 07-08-13 | 20:53
De huidige 'och laten we iedereen maar tappen, dan vinden we vanzelf wat'-mentaliteit maakt geheime diensten plomp en lui. Geen eigen initiatief meer, geen echt speurwerk. Alleen algoritmes, en dan mag zowel dienst als burger maar hopen dat die hun werk goed doen. Basically hoeven terroristen alleen nog maar analoog te gaan, en ze kunnen ongezien alles doen. De NSA & AIVD zitten in de verkeerde Facebooks, Gmails & Skype calls.

Persoonlijk heb ik liever een exploderende ploflim af en toe dan ongebreide burgerhaat door een overheid die in principe nog onbetrouwbaarder is dan terroristen zijn. Want bij terroristen weet je tenminste wat je aan ze hebt en wat ze van plan zijn. Bij geniepige overheden is dat altijd maar afwachten.

Crockett | 07-08-13 | 21:10

@Parsons | 07-08-13 | 20:52

Kan nog wel. Maar dat betekent wel een terugkeer naar de steentijd. Voor die paar mensen die overblijven.

ZKH EénOog | 07-08-13 | 21:10

We zullen de Ombudsman van de EU eens vragen om het te onderzoeken.

Anijsblokje | 07-08-13 | 21:10

Not Muhammad | 07-08-13

U is duidelijk niet wakker, met alle respect!

ragoeroe | 07-08-13 | 21:09

laten ze dan maar eens klokkenluideronline.is teruggoogelen, de website is spoorloos verdwenen en de eigenaar is lost in France.

thepinkpainter | 07-08-13 | 21:09

@Conan de Rabarber | 07-08-13 | 21:03
Bizarre ontwikkeling inderdaad. Is te vergelijken met rt.com tegenover cnn.com. Het kan verkeren.

Parsons | 07-08-13 | 21:08

Was het de bedoeling om dezelfde link achter "alle 600+ leden" en "Adressen hierrr" te plaatsen?

FredKlep | 07-08-13 | 21:08

Misschien was die acteur helemaal zo dom nog niet.
“As government expands, liberty contracts.”
¯ Ronald Reagan

r04drunn3r | 07-08-13 | 21:06

We've got a turd in the punchbowl

- I repeat -

We've got a turd in the punchbowl

AshleyJ"Ash"Williams | 07-08-13 | 21:06

Wat ik me wel eens afvraag.
Wanneer waren we in Nederland vrijer?
In 1942 of in 2013?
(Even de jodenvervolging en de armoede buiten beschouwing latend.)
En dan heb ik het dus niet over de beschikbaarheid van goede whiskey of wifi.

Andy Devins | 07-08-13 | 21:06

"... 23 politici uit 12 landen willen een onderzoek naar de afluisterpraktijken van geheime diensten..."

Om tot de conclusie te komen, dat al die geheime diensten veel te veel regels aan de laars lappen omdat het met zoveel diensten veel te makkelijk vissen in troebel water blijkt, en dit alleen opgelost kan worden door alle macht bij één Europese geheime dienst te leggen.

Maar die kleintjes worden dan natuurlijk nog niet opgedoekt; die komen onder toezicht van die ene moederdienst.

ZKH EénOog | 07-08-13 | 21:06

Gelukkig maar dat ze(we) het hele kernwapenarsenaal nog niet onklaar gemaakt hebben.Er is nog hoop op een verfrissende oorlog om alle economische US-problemen uit de wereld te helpen.En ons er bij!

quardian | 07-08-13 | 21:05

@Not Muhammad | 07-08-13 | 20:53
Het alternatief is dat iedereen in dit vrije land zijn eigen gevoel eens een jaartje mag volgen en zonder inbreng van een vergiftigde overheid zijn stem moet geven.
Te beginnen bij de gemeenteraad van dorp of stad te stellen boven de snurkers van een provincie die dan ook nog mogen stemmen over een eerste kamer. Laten we het eens omdraaien. De gemeentes in Nederland bepalen het provinsiaal beleid in hun provincie. Dat geeft de burger gelijk al wat meer vertrouwen.

reageerbuis | 07-08-13 | 21:03

De dag is aangebroken dat westerlingen politiek asiel aanvragen in Rusland.
Marcus Bakker krijgt postuum een stijfie in z'n grafkist.

Conan de Rabarber | 07-08-13 | 21:03

*Oeps* iPad typos! Sowwy!

LieberLiber | 07-08-13 | 21:02

Ja beschermen ja. In een hele grote kooi diep onder de grond waar niemand ze meer ziet of hoort. Ik geloof niets meer wat uit de monden van de EU komt.

StijlvolRechts | 07-08-13 | 21:01

NObama!

Dömper | 07-08-13 | 21:00

Als ze snowden an paspoort niet hadden ingetrokken had Rusland snowden geen 2 maanden rondzwervend op hun luchthaven gehad.
Snowden heeft asiel gekregen op de voorwaarde dat er niets meer over de USA word gezegt.
Dan erbij is dat niet de enige reden dat Obama de de afspraak met poetin heeft afgezegd.
Obama is het er niét mee eens dat Rusland tegen homo's is en die mensen zwaar vervolgd.
( heeft ie een puntje ) maar om rusland te beschuldigen voor koude oorlog praktijken kan nog wel eens een staartje hebben.
Ga zo door USA dan komen jullie er nog wel met je mensvernietigende drones .

cobie | 07-08-13 | 21:00

@Not Muhammad | 07-08-13 | 20:53 |

Dat anderen op basis van de feiten tot een andere conclusie komen betekent niet dat zij slecht geïnformeerd zijn. Sterker nog, omdat u eerder al aangaf dat u vooral de "what if" - scenario's niet wenst te bekijken, is het tegendeel eerder het geval. Spijtig overigens, dat u daar niet naar wilt kijken, want de geschiedenis bewijst dat "what if" -scenario's zoals (machts)misbruik zeer reeël zijn.

Parel van het Zuiden | 07-08-13 | 20:59

@Not Muhammad | 07-08-13 | 20:53
Over welke feiten heb jij het?

Parsons | 07-08-13 | 20:59

Maar What's the point?

Ik bedoel tegenover mekaar zitten en geen noemenswaardige dingen zeggen is toch standaard top ontmoeting.

lidlbier | 07-08-13 | 20:59

Ik zie het niet meer als een signaal. Maar een signaal afgeven is het minste dat je kunt doen!

Standaard zou elk topic een mailoptie moeten bevatten om direct een bericht te sturen naat *tig* betrokken personen. Hier roepen helpt weinig. Bepalen personen aanspreken op hun verantwoordelijkheid helpt misschien meer.

LieberLiber | 07-08-13 | 20:58

Overheden misbruiken terrorisme om u te volgen, te controleren, te traceren en alles wat ze maar kunnen vinden tegen u te gebruiken.

Zie het gemak waarmee publieke en private instanties en bedrijven data met de belastingdienst delen.

Een handvol terroristen pakken en in ruil daarvoor 17 miljoen mensen als criminelen ondemocratisch en een rechtsstaat onwaardig behandelen, is als een kilo TNT gebruiken tegen een muggenbultje.

De staat is een veel grotere vijand. Bureauterroristen!

ZDEV | 07-08-13 | 20:58

Excuus voor de dubbele post, geen idee hoe dat komt.

Not Muhammad | 07-08-13 | 20:58

Alles wat tot nu toe 'gelekt' (in openbaarheid gebracht is) aan schandalen, wetsovertredingen en grove misstanden bij de Roverheden zijn maar de topjes van de ijsbergen. NOOIT zal ik een overheid(dienst)of volksvertegenwoordiging (lees graaiers, zelfverrijkers) nog vertrouwen. By the people for the people MY ASS.
Alles voor onze welvaart en veiligheid MY ASS.

eNtRoPy | 07-08-13 | 20:58

Een grote wassen neus, alle landen krijgen een stijve pielemuis van wat Obama allemaal kan en doet met PRISM, ze willen niets liever dan hetzelfde... maar dan in eigen beheer.

CornholioNL | 07-08-13 | 20:56

Gewoon weer een nep verhaal ophouden om de burger een rad voor de ogen te draaien en ondertussen maakt het hun geen flikker uit.

joyriders | 07-08-13 | 20:54

Ik heb dit weblog hoog zitten. Lees het graag, reageer graag.
Maar op dit punt slaan jullie de spijker zo finaal mis.
We zullen het niet snel eens worden. Maar het volgende zou ik toch graag horen; Wat is het alternatief?
Met de conventionele methodes achter de feiten aan blijven lopen? Zodat, als het noodlot toeslaat, u kunt ageren tegen groot falen van de veiligheidsdiensten?
Is uw alternatief het domweg wegzetten van Obama als een ondemocratische tiran? Seriously?
Spijtig en slecht geïnformeerd, with all due respect.

Not Muhammad | 07-08-13 | 20:53

Kan iemand ff een mailformuliertje in elkaar flansen?
Mijn HTML gaat niet verder dan 10 GOTO 20 en 20 GOTO 10.

ZDEV | 07-08-13 | 20:53

Na het bezoeken van die links en ondertekenen petitie zakte opeens mijn download-snelheid in.

Godsammekraken | 07-08-13 | 20:53

In een democratie controleert het volk de overheid, niet andersom.

ZDEV | 07-08-13 | 20:52

Yes we scan!

Godsammekraken | 07-08-13 | 20:51

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl