
Ah fak. Zo jammer dit. De refo's hebben ons door. Kijk, bijna was het
deze rij-instructeur van Team Heidenen gelukt (
mirror) om een refochick van het smalle, rotsachtige pad der deugdzaamheid af te leiden naar de brede zesbaanssnelweg van
een normaal leven de Zonde. Via List nummer 5 uit het Goddelozen Handboek: Stel voor om 'elkaars wereld te leren kennen.' Jij een keertje naar de kerk, zij een keer mee naar de kroeg. De kroeg, ook wel bekend als JezusEraser of Atheïst-o-lizer. Maar die dekselse theologiestudent E. Boogerd, 24 lentes jong, doorziet het plot van Beëlzebub. Alcohol bijvoorbeeld, zoals iedereen weet is het onmogelijk om cola te bestellen in een kroeg. Of maar één biertje. Nee, zodra men aan de bar, dat altaar van Dionysos, beland is, wordt je bloed als bij toverslag vervangen door jonge jenever. Popmuziek, nog zo iets. Iedere keer als ergens popmuziek klinkt, krijgt Jezus zo'n enorm irritant puistje aan de binnenkant van zijn neusvleugel, zo eentje die gemeen zeer doet. Niet cool. Verder, seksueel getinte kleding. Zoals vakantiegangers niet in een korte broek of rok even een kerk kunnen bezichtigen, zo kunnen mensen die er niet uitzien als een wanhopige crackhoer ook niet zomaar een kroeg binnen lopen. En alsof dit alles niet genoeg is voor een enkele reis naar de Hel: er wordt in kroegen dus bijna nooit gepraat over God. Dat komt zo, alle kroegen zijn uitgerust met een sensor, en wie 'god' zegt zonder 'verdomme' of 'kolere' er achteraan wordt onmiddellijk gedetecteerd en volautomatisch met een grijparm van zijn barkruk getrokken en in een vat zoutzuur gegooid. Die blauwe plastic vaten vol 'afgewerkt frituurvet' die ze 1 x per week komen ophalen bij de kroeg? Juist ja. Dus, zet één voet over de drempel van een kroeg en God en al zijn engelen worden acuut uit je brein gekorsakovt en de rest van je korte, lege leven zal je willen wijden aan blasfemie en random seks. Maar! Hoe weet zo'n Bijbelvingerend gepekoppie al onze trucs en listen? Wie van jullie heeft gelekt? Hm? Hoe moeten we nu deugdzame kerkmeisjes omturnen tot zielloze bierzombies? Vanavond, overleg in de kroeg. Niemand naar huis tot het lek zich meldt.
Reaguursels
InloggenOh, de onzin van 07.31 uur hoort eigenlijk in het topic "politie-criminelen, de laatste winnen"
Maar laat maar staan, in de kroeg leer je het echte leven, dus met een beetje om de hoek denken past het hier ook.
Oud nieuws :
het beroemde afschrikwekkende mensenliefhoudende spreekwoord : misdaad loont niet" is toch allang informeel veranderd naar "misdaad loont wel"
Alleen de dikke van Dale loopt nog achter.
Sterker nog misdaad wordt nu steeds meer als de ideale levensstijl gepraktizeerd door het elitaire graaicrapule.
Quote van Homer Simpson: "Beer is the living proof that God loves us and wants us to be happy!"
Dat soort refo's laten zich in hun dagelijks leven meer door Satan leiden, dan door God. Satanaanbidders dus.
En met zo'n christelijke chick is het altijd fijn als je ze een goede beurt geeft als ze gillen ,O god,O god.
nieuwe bijbaan bij het Refoweb joris?
mvanh | dinsdag 6 augustus 2013 20:36
* reactie verwijderd door Refoweb *
HGK | dinsdag 6 augustus 2013 19:25
* reactie verwijderd door Refoweb *
Dinand | dinsdag 6 augustus 2013 18:35
* reactie verwijderd door Refoweb *
LangeTijdGeleden | 07-08-13 | 16:39 |
Die rij-instructeur weet dat ook.
Wachtwachtwacht, er was een maand of 2 overal in het nieuws dan christelijke meisjes het hardste in bed tekeer gaan. JUIST vóór het huwelijk.
Ook schijnen veel mooie christelijke meisjes meteen van het geloof af te stappen na een paar 'sexuele avondjes in de kroeg' en keiharde neuqers in bed te worden en rebels tegen hun ouders.
Heerlijk.
Er is voor mij maar 1 kerk en dat is de ware. De kroeg,kerk der alcohol en goede gesprekken.vroeger in de goeie oude tijd ook de kerk voor de rokers. Maar dat is ons al afgepakt. Verder een tempel voor levenswijsheid. De barman is mijn dominee. En de kerkgangers zijn de klanten.(gelovigen). De pindas op de bar de hosties. En het bier het levensvocht. Ze kan dus gewoon mee.
War On Errorism | 07-08-13 | 16:06 |
Er een hoge moraal op nahouden is één. Die moraal dwingend op proberen te leggen door een 'goede' binnenwereld en een 'slechte' buitenwereld te creëren is twee. Niemand in die kroeg van jou doet een poging om die dronkemansmoraal dwingend op te leggen, laat staan iemand te verbieden om naar de kerk te gaan.
De tegenstelling is een valse tegenstelling, alsof het meisje maar één keus heeft, die tussen hoogstaande moraal en dronkemansgelul.
Je zegt het precies goed, je was 'losgeslagen'. Kijk naar de Amish, die hebben zo'n dwingende moraal dat ze hun jeugd zelfs toestaan om uit te breken en zich in een zondig leven te storten. De meesten komen op hangende pootjes terug omdat ze de geborgenheid van de groep missen en niet zonder die groep kunnen. Is de moraal van de Amish daarom van een hogere orde? Of is de groepsdruk buitensporig groot en zou kunnen spreken van brainwashing?
Ach, als je genoeg zuipt is er natuurlijk ook sprake van brainwashing, dat dan weer wel.
Dr Rocco | 07-08-13 | 15:10 | + 0
Ja, dat was me ook opgevallen, maar mogelijk dat er in het geheim nieuwe spellingsregels waren ingevoerd toen ik op vakantie was.
Vandaar mijn simpele vraag: Waarom?
Alles duidelijk nu.
Ik ben in een christencultus opgevoed, daarna losgeslagen en in de kroeg gaan werken. Als puber wilde ik vrij zijn en doen waar ik zin in had. Na vijf jaar dronkenmansgelul aangehoord te hebben en avond aan avond naar dezelfde lowlife alcoholistenkoppen te hebben gekeken en daarnaast heel wat jongelui zag afglijden van potentiële student tot pak 'm beet heftruckchauffeur, omdat ze altijd maar in de kroeg zaten/ de muzikant wilden uithangen, kwam het me mijn strot uit. Eens per jaar pak ik daar nog een terrasje, zelfde koppen, zelfde domme gelul. Sorry Nanninga, ik heb meer respect voor christenen die, tegen de stroom in, proberen er een hoge moraal op na te houden dan voor de klaplopers aan de toog bij Ome Sjaak.
Het is dus blijkbaar erg dat er in de kroeg popmuziek wordt gedraaid die niet over God gaat, en dat er gesprekken worden gevoerd die "leeg van God" zijn.
Dit begrijp ik niet. Moet alles dan 24 uur per dag over God gaan? Je mag toch wel vijf minuten over iets anders praten dan God?
En daarom staat er in oude dorpjes een kroeg recht tegenover de kerk, omdat 50 jaar geleden iedereen direct van uit de kerk de kroeg indook op zondag om een stuk in zn kraag te zuipen.
En nu is dat opeens een probleem voor een kerkelijke, huh? Tis traditie, blasfemie!
caravaggio | 07-08-13 | 15:09 |
De grote geloofssystemen drijven nagenoeg geheel op wraakgevoelens. De ongelovige is slecht omdat hij zich sterk betoont, zichzelf niet als vanzelf beperkingen oplegt en gewoon zijn gang gaat, zich niet neerlegt bij wat de groep als goed en als slecht bestempelt en als norm wil opleggen. Die groep kan alleen maar druk zetten als de eigen leden zich die beperkingen wél opleggen, in werkelijkheid of in schijn, dat maakt niet uit, en er zich op laten voorstaan dat ze zich onderwerpen. "Wij zijn goed, want wij doden de Duivel in ons" is het uitgangspunt om druk te zetten naar de enkeling en hem te overreden of zelfs te dwingen om zich óók neer te leggen bij de groepsmoraal. Het gevecht met de zonde, het gevecht met de Duivel is een probaat middel om zich 'goed' te blijven voelen tegenover de 'slechten'. Zo worden de wraakgevoelens gecamoufleerd en gekanaliseerd. Een goede dominee of imam weet precies hoe dat werkt.
Dit lijkt me een uitstekend script voor Don en Ad's Rijschool69.
@ Itzamná. De V zit niet in 't kofschip zoals Kapitein Sjaak Mus al fijntjes opmerkte
Als ze zich nou laat omdopen. Dus naar Katholiek (ook Christelijk en zelfde God) , dan moet ze zelfs wel naar de kroeg.
Kijk maar in Brabant en Limburg. Naast elke kerk is een kroeg.
Schoorsteenveger | 07-08-13 | 14:58 | + 0
Dat is ook het grote gevaar en de negatieve machtsfactor van gelovigen. Zelf nadenken en verantwoordelijkheid dragen hoeft niet, doet God of die andere met een a en eindigend op llah wel.
Joden, Palestijnen, islamieten, alle denken de wijsheid in pacht te hebben. Vanuit een boek of dat van een geestelijk leider.
En denken dat alleen zij het eeuwige leven hebben, amen.
Maar ondertussen in de christelijke cafés, de zwembaden, het blijken toch soort van mensen
caravaggio | 07-08-13 | 14:47 |
God's wil wordt altijd door mensen bepaald volgens mij.
Itzamná | 07-08-13 | 14:43 |
Die Hubbard had het helemaal door ja, net als Moon, Bhagwan en vele anderen. Die televisiedominees in de VS, die kunnen er ook wat van trouwens. Maar ik ben beduchter voor de menners die het in eerste instantie niet doen om het persoonlijke gewin, maar meer om macht in bredere zin. De Maarten Luthers van deze wereld die er behagen in scheppen om hele volksmassa's te manipuleren in dienst van het Grote Ideaal. Zo'n Tariq Ramadan bijvoorbeeld, die werkt aan een master plan en elke stap tien keer overweegt voordat hij 'm zet.
Ze heeft misschien wel een beetje gelijk: Het is mij namelijk ook nog nooit gelukt om één biertje of een cola te bestellen in de kroeg.
-weggejorist-
Sinds de fantastische boeken van ds. H. S. J. Kalf
getiteld "mag ik deze dans van u"? en meisjes in spijkerbroek is er nog niet veel veranderd in 60 jaar.
Kalf kreeg hele kerken in tranen met zinnen als
"De koeien loeiden malaise" en de mussen tjilpten "crisis, crisis". ( voordragen met eerst een lage stem en dan omhoog ).
Jammer dat deze waarheidsbevindvers heel goed weten wat meisjes mogen en niet mogen en hoe nauw gesloten het jurkje moet zijn.
Maar schijnheiliger volk is er niet. Ze zijn niet verzekerd, ingeënt,drinken niet, kijken geen televisie en hebben geen seks met hun kinderen.
Ondertussen blijkt in alles het tegendeel.
verzekeren doen ze onderling, inenten doen ze stiekem thuis, zuipen zich lam achter gesloten gordijnen, zetten de tv in een kast met deurtjes, en doen het meest aan incest van alle groepen in NL.
Het allerergste is de overtuiging dat alles gepredestineerd is. Als er een kind overlijdt in de bible belt lees je in het RD: "wij zij stil want het is Gods wil".
Als de mens gaat bepalen wat Gods wil is, is deze mens pas echt dom.
Hm, als er nou eens een mooi (refochick) meisje je auto instapt, onbedorven, ongeplamuurd, tikje naïef, strak in haar vel, geen kotsopwekkende zoete parfum walm om zich heen, beschaaft kan praten ook nog!, niet asociaal constant zit te herkauwen, haar pronte boobies niet in de uitverkoop heeft hangen dan moet je wel geïnteresseerd raken en zo'n ruil voorstellen. Tenslotte wil je haar pompen en niet jezelf verzuipen.
Schoorsteenveger | 07-08-13 | 14:27 | + 0
Daar had Ron L. Hubbard (Scientology) ook genuanceerde gedachten over...
'You don't get rich writing science fiction. If you want to get rich, you start a religion.'
Je hebt gelijk hoor Nanninga, maar vanwaar die boosheid?
Itzamná | 07-08-13 | 14:16 |
Balkenende is een volksmenner. En volksmenners geloven inderdaad in geloven, misbruiken in hun honger naar macht het geloof. Dat is structureel. Als je een geloof wilt stichten, in stand wilt houden en wilt laten floreren, met welke bedoeling dan ook, dan sta je noodzakelijkerwijs buiten de moraal van dat geloof.
nog eentje dan :
www.flierp.com/flierp-cartoon/index.ph...
Hi
www.flierp.com/flierp-cartoon/index.ph...
Terpen-tijn | 07-08-13 | 14:05 | + 0
Heb je het nou over christenen of over die immorele ongelovigen?
www.youtube.com/watch?v=1IAhDGYlpqY
Schoorsteenveger | 07-08-13 | 14:13 | + 0
Yep. Die Balkenende lijkt me nou typisch zo'n man die niet gelooft, anders dan dat hij gelooft in geloven - wat iets anders is.
Dat geldt voor veel zogenaamde 'gelovigen'.
Itzamná | 07-08-13 | 14:02 |
"Zonder geloof kun je niet functioneren."
Gevleugelde uitspraak van Balkenende, die destijds vanuit het Catshuis een aflevering van 'Hour of Power' meende te moeten verzorgen en daarmee zijn positie als minister-president zwaar misbruikte.
@Itzamná | 07-08-13 | 13:38 | + 4
Ik krijg via Facebook nogal eens "What Would Jesus Do" strips door. Dacht eerst nog dat ze grappig zouden zijn - de eerste keer dacht ik dat ik de clou gewoon niet snapte maar het zijn echt gortdroge strips over wat Jezus zou doen. Manmanman....
Jesus is my friend, altijd weer lachen.
www.youtube.com/watch?v=Sx7QVnHF7EY
Mean Dean | 07-08-13 | 14:03 | + 0
Goed idee. FSM doet het ook goed...
www.google.nl/search?q=car+emblem+flyi...
Met de EO is het altijd lachen>> ze hebben best wel veel natuurprogramma s, maar nooit is iets ouder dan "duizenden jaren".
Want Adam en Eva zijn pas een paar duizend jaar oud, meer kan het dus nooit zijn.
Raar hoor. Ik word hier gewoon geil van. Ik wil ongezien mijn Heer in haar stoppen.
"In popmuziek gaat het over alles, behalve over God en Zijn eer"
Right
www.youtube.com/watch?v=WB6jhbtDUZE
www.youtube.com/watch?v=3KCbqhJt16k
en nog 1000den ander popsongs.
Ben benieuwd welke kroeg dat ze allemaal zo sexueel getint rondlopen. Als Boogerd het adres eens kan geven dan is mijn weekend goed.
Itzamna 14:02
Je kan er ook niet mee dicusieren, de hersenspoeling heeft zijn werk grondig gedaan, de plaat voor hun kop is van ouderwets Krupp staal.
Itzamná | 07-08-13 | 13:49
Dat vind ik nu eens getuigen van respect. U verplaatst u zo te lezen in de ander.
.
U bent goed bezig.
.
En dat bedoelde ik inderdaad. Daarom heb ik zelf gekozen voor een Darwinvisje.
Schoorsteenveger | 07-08-13 | 13:54 | + 1
Niet-gelovigen kunnen niet functioneren, wist je dat?
Allemaal immorele wezens, met op z'n best een beetje zelfverzonnen en dus waardeloze ethiek.
croque monsieur 13:56
In een echte kroeg komen zelden vrouwen, behalve de bazin.
De prietpraatjes verstommen ook altijd gelijk als er een verdwaald vrouwelijk iets binnenkomt, zijn ze niet gewend.
rara | 07-08-13 | 13:57 | + 0
Bijna goed. Hij nam altijd mezcal, net als ik. GMTA.
Als we ons altijd die WWJD-vraag stellen, dan kompt het allemaal goed. Ik ben in wezen diep-gelovig, maar gelul over auto's, daar kan ik gewoon niet tegen...
Opgelost, begin maar in de auto te muzieken, dan komen hun hoogtepunten vanzelf: Zij gelooft in mij.
.
www.youtube.com/watch?v=N6690tfknMU
Liever een boek vol incest, genocide en martelingen debiteren dan een avondje roseetjes klokken. Seems legit. Of wacht...
@Itzamná | 07-08-13 | 13:38
WWWD? Tequila, natuurlijk.
hefevice.files.wordpress.com/2009/05/w...
De kleding in een kroeg is doorgaans sexueel getint; met alle gevolgen van dien: hahahahaha
Het leven op de Veluwe...
www.youtube.com/watch?v=lOfZLb33uCg
"Toch missen deze mensen alles, omdat ze Christus niet kennen en daarom per definitie niet in de waarheid kunnen wandelen."
Dan houdt elke vorm van dialoog op. Dat naïeve meisje heeft in haar onschuld nog enig gevoel voor proportie, en is nog in staat tot dialoog met een niet-gelovige. Haar geweten knaagt, niet omdat ze vecht tegen de zonde, maar omdat ze aanvoeld dat de geboden en verbovden van haar Kerk niet te rijmen zijn, schuren met haar eigen gevoel van wat goed is en wat slecht. En wat doet ze? Ze durft niet blind te varen op dat gevoel en vraagt een mede-gelovige hoe ze dat knagende geweten het zwijgen op kan leggen. En daarmee opent ze de deur naar de verstikking, want ze krijgt niet anders te horen dan dat haar authentieke gevoel, haar a priori gevoel voor wat goed is en wat slecht, onderdrukt of zelfs vernietigd dient te worden, dat ze niet na nag denken, zich volledig terug moet trekken en zichzelf en haar gevoel tot in het diepst van haar ziel moet verraden.
En dan valt de bijl. "Je schrijft dat je dan met je geweten in de knel komt. Voor iemand die niet bij het geloof is opgevoed, is dat een totaal onbegrijpelijk iets."
Valser kan het niet, het gewetensconflict, het authentieke gevoel dat een echte dialoog nooit verkeerd kan zijn wordt omgekat tot een heel ander conflict, wordt vertaald naar een keuze tussen God en de Duivel. Niet-gelovigen hebben geen geweten, gelovigen wel, het is "zij" tegen "wij", dialoog met de wereld is uit den boze, enkel eenrichtingverkeer vanuit het eigen centrum, het eigen gelijk, het eigen gedram is geoorloofd.
Ik wens het meisje toe dat haar geweten blijft knagen.
@ Dr Rocco | 07-08-13 | 13:50 |
Ga me nou niet vertellen dat ik dat kovschip altijd verkeerd begrepen heb!
Dr Rocco | 07-08-13 | 13:50 | + 0 -
Waarom?
@Terpen-tijn | 07-08-13 | 13:37
Persoonlijk vind ik veel steun bij de sprookjes van Moeder de Gans.
Mijn zwager zijn ouders komen uit de biblebelt. Daar knallen ze de glascontainers altijd vol als het donker is op de zondagavond. En een beetje kroeg zit naast een kerk want daar valt omzet te halen.
Christenen en moslims gaan beter met elkaar om dan atheisten t.o.v. atheisten gelovigen.
Dat komt omdat geloven in iets oneindig beter is dan helemaal niets geloven en de bijbel en de koran overeenkomsten kennen>> er is sprake van een soort wederzijds goedkeuren / respect.
Tenminste.. in Nederland dan, daar waar de moslims de meerderheid hebben is er geen plaats meer voor andersdenkenden.
Zo'n vraagrubriek maakt mij altijd achterdochtig.
Zou zo'n dominee die vraag niet uit den dikken duim zuigen, om daarna een stichtelijk stukkie te kunnen schrijven?
Tenslotte is dat zijn corebusiness.
Verzonnen verhalen vertellen, bedoel ik.
gekorsakovt is met een d: gekorsakovd
Mean Dean | 07-08-13 | 13:41 | + -1
Je bedoelt dat je niet zo precies hoeft te kijken als in inparkeert naast een 'visjes-auto'?
Ik haal die visjes er altijd af. Vissen horen in het water, dat vond Jezus ook al, vandaar dat hij een hele reut vissers brodeloos maakte door ze als discipelen in z'n gevolg op te nemen.
Je ziet, ik vraag me altijd af What Jesus Would Do...
Potverdikkie, wat heb je weer een heerlijk stukje gewrocht, Nanninga.
Volgens mij is hij dan vergeten dat Jezus wel van een glaasje wijn hield, met Maria Magdalena om ging en dat één van de eerste woorden in de bijbel "gaat heen en plant u voort' zijn. Zonder erbij te vertellen met wie en hoe dan. Jezus was een rebels (keerde de hele markt om) en streek destijds tegen de haren van de gevestigde orde in. De romeinen zagen eigenlijk geen kwaad in hem (was mijn handen in onschuld bij de veroordeling) maar zijn eigen volk schijnheilig als men was wilde graag van hem af dus aangeven bij de romeinen met een lokale wet. Omdat er geen kroegen waren hield hij een soort huisparty met zijn vrienden (discipelen).
Snoopsloggislog heeft zelf een tijdje wild in de rondte geneuqt met zo' n hallelujah meisje uit de polder. Weet uit eigen ervaring dat die lui inderdaad totaal wereldvreemd zijn. Maar inderdaad, nadat er een gezamenlijck middagmaal was genuttigd, samen met de broeders en zusters, en ik mijn retail pak van 50 gulden uittrok, kwam er me toch een bovenstebeste duivelin in haar naarboven die me naar alle hoeken van de kamer peep en meer. Ik zeg dat ze bij nederland horen als stroop op pannenkoeken. Facades van gelovigheid, met daarachter ook gewone mensen.
Dus de sociale rijinstructeur moet mee naar de kerk en in ruil daarvoor krijgt hij een bijbel door zijn brievenbus geschoven? Dat lijkt me niet elkaars werelden leren kennen. Tsja, eigenlijk is een kerk alles wat een kroeg niet is; je komt bij elkaar omdat het moet (verre van gezellig en spontaan), je babbelt en zingt enkel over een sprookjesfiguur (je leert elkaar niet kennen, oppervlakkig contact) en samen grappen maken en lachen is al helemaal uit den boze. Eigenlijk is het totaal niet begrijpelijk dat ouderen en jongen graag in de kerk zitten.
Itzamná | 07-08-13 | 13:38
Jawel, autorijden mag, onder voorwaarde dat je er een, Ichtusvisje op plakt, zodat andere automobilisten er rekening mee kunnen houden.
Raar dat dit meisje rijles neemt. Wil later natuurlijk in een auto rijden, maar in de hele bijbel komt geen auto voor.
Ze zou zich, met veel Taliban-christenen in de USA, moeten afvragen: What Would Jesus Do (WWJD)?
Nou, toch zeker niet auto gaan rijden. Hij reed rond op een ezel, daarmee een mooi voorbeeld gevend aan kalfskoppen zoals het meisje uit het topic.
Met refomeisje naar de kroeg? Moet kunnen natuurlijk. Zelf zou ik liever met Nanninga in Vermeer dineren, maar smaken verschillen.
hele refoweb ligt plat nu haha
razor 13:29
Tuurlijk, die mythe wordt wel in stand gehouden, de meesten hebben niks te genieten, die overleven.
Je kan kiezen uit verschillende sprookjesboeken om de pijn te verzachten, welke dat maakt niet uit, ze zijn allemaal nep / niet nep.
De Christenen weren zich af van vrienden van de wereld. Want dan ben je een vijand van god. Damn. Wat een "if you are not with us, you are against us" mentaliteit. Ik vond de mooiste reactie op refoweb, wat zou Jezus doen? Gewoon de kroeg in op zijn Leger des Heils. Ga mee, zeg: goh best mooi en leuk. Kom eens kijken in de kerk. Allemaal best oke. Waarom niet van elkaar leren, elkaar leren kennen. Niks mis mee.
Maar dan:
De aarde is niet plat. Er zijn.. ehhh.. feiten. Das altijd lastig en daarmee ga je er met citaten uit een oud boek nooit komen. Nooit en nooit. De wereld is aan verandering onderhevig. De wetenschap komt steeds verder en leert meer. En de quotes van 2000 jaar geleden blijven dezelfde. Jammer maar religie altijd -1.
Daarnaast kan ik mij wel vinden in de opstelling van de westerse religie. Geen ik ga je opblazen dreigementen. Zeg dat nog eens dan maak ik je door kk hoer. Nee gewoon een goed gesprek. Daar kunnen sommige religies nog wat van leren.
Typisch gristengelul, negeren en doorlopen, niet meer te redden.
Enige wat je kan hopen is dat ze de bijbel een keer echt lezen en gaan nadenken, maar die kans is niet heel groot.
Voordat ik mijn mening kan geven graag eerst een foto van deze 20-jarige dame. Topless of anders in bikini.
www.youtube.com/watch?v=-RrPLJOgbFc
Six wiskey a day
Keeps the doctor away...
@123 je proeft het zo | 07-08-13 | 13:24
Ja, nou noem je ook wel de ergste op, stalland, smerdiek, stavenisse, scherpenisse, poortviet en oud vossemeer zijn nog echte refo-nesten. tholen stad, waar ik woon, is gelukkig al wat meer beschaafd geworden.
Tijdje een Gristelijk vriendinnetje gehad: elke zondagmoren als zij en haar familie uit de kerk kwamen kwam wijn en cognac op tafel. Als ik dan om 10:30 uur uit bed kwam werd mij gevraagd of ik ook wat wilde drinken. "Eerst maar eens ontbijten" zei ik dan. Dus als er ergens gedronken wordt dan is het door gelovigen. Die wijn die het bloed van Jezus is zou dan dus eigenlijk het bloed van Satan zijn? Oh en waarom staan er van oudsher zoveel kroegen rond kerken? Laamenielache.
Eigenlijk is het diep triest dat er zoveel gelovigen zijn die denken dat je niet moet genieten van deze wereld en dit leven, omdat je pas na de dood een mooie tijd mag hebben in een sprookjeswereld.
Dat is toch godverdomme de grootst mogelijke zonde.
Nanninga is weer naar twitter reacties aan het vissen :)
Nogal ongepast en onprofessioneel van een rijinstructeur om een leerling mee uit te vragen.
Meisje is meerderjarig, dominee geeft advies vanuit zijn overtuiging en rij-instructeur wil graag neuqen.
En wij moeten daar iets van vinden. Laat ze toch lekker in hun waarde. Zo te lezen doen ze dat ook met ons.
Mein Gott Nanninga, waar zit je toch allemaal in te snuffelen? Ga eens naar een cafe, of naar de kerk, maar ga UIT!
Ik weet het niet maarrehhh... volgens mij leer je in de kroeg meer over het echte leven dan op school.
Echte mensenkennis bijvoorbeeld.
Daar heb je meer aan dan het luisteren naar het geklets van politici die cursussen mediaoptreden gevolgd hebben en die het onderwijs gestalte geven cq. vercommercialiseren.
Daarbij komt dat je in de kroeg vogels van allerlei pluimage tegen komt en als je de methode van 1 politicus kent dan ken je zo'n beetje de methodes van 95% van alle politici.
Voeg daarbij dat dronken mensen altijd de waarheid spreken en deze redenatie van die religieuze ridder kan de prullebak in.
Tja, Jezus hoefde nooit naar de kroeg. Hij zat lekker thuis zijn water in wijn om te toveren.
@ che
Heb van 72 tot 76 in stalland, smerdiek en stavenisse gewoont
Wat hebben mn ouders me aangedaan
Er wipt anders niks zo lekker als een gelovige studente die net op kamers zit en los gaat.
Halleluja
Niemand van de media die je gaat vertellen dat second love fake is.
Ze kijken wel uit, het is een goeie adverteerder, als je echt zo n sukkel bent die erin trapt, verdien je ook niet beter.
Bovendien is het onbegonnen werk, het barst van de fake sites op internet.
Kan dat hele refoweb niet weggejorist worden?
Sjaaakie | 07-08-13 | 13:16
--
Nee, liever niet. Is veel te grappig.
Heeft Gijp er al wat over geroepen? Zo niet dan lijkt me verdere discussie wat prematuur...
@Sjaaakie | 07-08-13 | 13:16
Volgens mij is het weggejorist. Ik krijg tenminste "MDB2 Error: connect failed" te zien bij openen van het linkje.
De eerste bieren waren waarschijnlijk van spontane gisting (zoals de moderne lambiekbieren). Waarschijnlijk al 4500 jaar voor Christus werd in Mesopotamië bier gefabriceerd met behulp van bappir.
Bier is ouder dan die jezus, dus geloof gewoon in bier!
@Wc-kip | 07-08-13 | 13:15
Ik denk eerder de dominee. Volgens mij zijn die kerkdiensten gewoon verkapte gang-bangs als ik die meiden zo eens zie lopen.'
Ik vind ze trouwens na de dienst, als ze naar huis terug gaan, toch wel een beetje "raar" lopen.
Kan dat hele refoweb niet weggejorist worden?
Nou, zal ik het dan alvast maar even zeggen? Dan hebben we dat gejank van alle gekwetste christenzieltjes alvast gehad.
Nou, nou Nanninga! Lekker makkelijk weer. Dat durf je vast niet over moslims te typen! Van christenen heb je heel geen last!
Godverdegodver. (Oh nee, dat laatste natuurlijk niet).
Zo.
Che_cuevara | 07-08-13 | 13:15 |
Simpel toch? Dan komt de Heer danwel Jezus makkelijker bij hun binnen.
@BozeKater | 07-08-13 | 13:12
Drie Bailey's in een refo-grietje gieten en voila, snoeiharde anale seks.
@steven paul | 07-08-13 | 13:12
Ik woon in Tholen en geloof me, als die meiden op zondag naar de kerk gaan hebben die echt geen lange rokken aan maar bijna minirokjes.
@A. Nanninga | 07-08-13 | 12:59
Briljant stuk. Chapeau.
Met andere woorden: theologiestudent E. Boogerd nodigt 20-jarige griet uit om tussen 2 kerkbezoeken door haar even go(r)dstondig te palen...
StijlvolRechts | 07-08-13 | 13:12
Dat zijn katholieke kerken ;) Daar is 't idd net iets gebruikelijker om na de mis je helemaal klem te zuipen. Refogekkies doen dat weer anders. Je zult naast 'n refo kerk ook geen kroeg kunnen vinden.
Nou ja samen de kerk bezoeken. Maar wat als je afspreekt "voor het zingen de kerk uit" en het blijkt dat je in de verkeerde kerk zit en dat het een hoogmis wordt?
Miepende gristengekkies, altijd leuk. Heeft niks met de onzichtbare Alaaf in de lucht te maken, maar met een gebrek aan zelfbeheersing en discipline.
En daar hebben ( verrassing ) heul veul mensen last van. E. Boogerd.
Sowieso, van dat hele pleidooi van deze kwartel krijg ik rillingen over mijn rug van, aanschouw:
''Toch missen deze mensen alles, omdat ze Christus niet kennen en daarom per definitie niet in de waarheid kunnen wandelen (lees maar de eerste Johannesbrief). Maar dat is dat lees ik tussen jouw regels door precies jouw zorg. Ook deze man heeft het nodig om de Heere te leren kennen! En welke plaats is er dan geschikter dan de kerk?''
''Er blijft echter één vraag over: waarom zou je niet naar de kroeg kunnen? Je schrijft dat je dan met je geweten in de knel komt. Voor iemand die niet bij het geloof is opgevoed, is dat een totaal onbegrijpelijk iets. Voor velen van hen is dat juist een van de meest fantastische plaatsen om te zijn. Vandaar dat hij jou meevraagt, zodat jij dat plezier ook aan den lijve kunt ondervinden.''
Ik word narig van deze man. Ben even naar de hoeren onder het genot van een goedkope 6pack Aldi-bier en Slayer op mijn iPod. Later!
@Che_cuevara | 07-08-13 | 13:06
Inderdaad. Hoe langer de rok, hoe natter het hok.
@rara | 07-08-13 | 13:07
Dit:
www.zorgaanbieders.nl/zorgfoto/3/3/337...
Mooi. Ik houd niet van refo's, zeker niet in de kroeg. Ik kom daar voor de drank en het plezier, niet voor een preek over mijn zonden.
Gelukkig blijft die rij-instructeur zo een hoop ellende bespaard. Stel je voor zeg dat je met een refo naar de kroeg gaat, dat ga je nog lang horen van je maten!
Het verderf zit overal voor die kerkgangsters, maar second love is wel fatsoenlijk..
Tuurlijk, het is maar fake, nep niet echt, alleen die geloofmongooltje wisten dat niet, dat komt omdat ze zo heerlijk dom naief zijn.
nos.nl/artikel/537563-second-loverecla...
Ben ooit in zo'n 'gelovige' kroeg geweest. Nouja, wel meerdere malen.
Maar de sfeer is verschrikkelijk. Alleen maar lelijke wijven, die zelfs niet bij de kneuzen konden horen die in de hoek van de disco staan. Je weetwel.
Echt van die lelijke wijven. Met van die gekke hoofden. En de gasten die er komen zijn ook allemaal net uit de klei getrokken.
En dan staan ze daar een beetje te praten over het geloof. En ik? Ik was natuurlijk na 3 keer 'niet meer welkom'..
Aanstellers.
Dan blijft E. Boogerd lekker thuis. Boogerd lijkt me toch geen gezellige gozert om een biertje mee te drinken. De meeste kerken staan trouwens in de buurt van een kroeg. Hoe kan dat toch?
Ik heb zojuist Jezus gevonden:
revelationnow.net/wp-content/gallery/b...
Ik moet erbij vermelden dat mijn stelling gebasseerd is op jongeren.
@Nacho_Vidal | 07-08-13 | 13:02
Nee joh, da's het bloed van Jezus. Dat zeggen ze zelf.
Linkje dood. Mirror?
Mocht er een onnozel meisje zijn dat zo naief is om dit allemaal te geloven, dan heeft dat op zich wel iets geils.
In mijn fantasie is zij op seksueel gebied dan net zo onervaren en enthousiast ongeremd meegaand als op het vlak van het geloven van refo-sprookjes.
Vrouwen zien er in de kroeg ook beter uit dan in de kerk. Of ligt dat aan dat tweede pilsje?
Ben liever een kroegtijger dan een kerkganger
Wat een inteelt Bugs Bunny kop heeft die Boogerd.
Maar wat gebeurt er met de neus van Jezus als ik Slayer opzet?
Refo of niet Refo, de eerste impuls van iedere zichzelf respecterende rijinstructeur is om je dochter, je vrouw of je vriendin te kezen. Ik haat ze...
En zo zie je maar weer hoe wereldvreemd die grefo's zijn.
Maar die rijinstructeur snap ik dan weer wel. Ik zou zo'n 20 jarige grefomeid ook wel eens mee naar de kroeg willen nemen.
-weggejorist en opgerot-
Je gelooft het niet.
Jonge jenever.. hahahaha, dat is voor gristenen!!!! Oude jenever ja!!! de ware demonendrank!!!!
Met de mentaliteit van de gemiddelde Nederlandse horeca-ondernemer zou ik het ook geen hemel durven te noemen.
En toch wordt er nergens zoveel gezopen als op de biblebelt.... Hypocriet..
Maar in de meeste kerken wordt toch ook gewoon wijn gezopen?
Stelletje hypocrieten
Ik vroeg me al jaren af waarom het me het nog nooit is gelukt om maar één pilsje te drinken.
Een god, die zoiets ultiem kwaads als de duivel kan creëren, is de satan zelve.
REAGEER OOK