Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

U vervoert kinderen in de kofferbak. Mag dat?

Ohjee, er is iemand BOOS op het internet. 'Mafkees vervoert kinderen in kofferbak', kopt het woedende YT-channel Verkeer Gevaar. In een 30km-zone nog wel. Het is een grove schande alsook levensgevaarlijk. Deze vader of moeder zou ONMIDDELLIJK uit ouderlijke macht gezet moeten worden, bij voorkeur met veel machtsvertoon door Jeugdzorg en een boevenwagen met acht agenten die de deur intrappen en de arme bloedjes van kinderen met veel emotioneel geweld bij papa en mama wegsleuren. Of. We bekijken het iets nuchterder. Zeg maar meer op z'n 20e-eeuws, toen de nationale paniekreflex en betuttelzucht nog niet zo hard overkookten dat er een bijproduct ontstond waar ze die rubberen speeltuintegels van zijn gaan maken. 1. Het voertuig in kwestie is een stationwagen, dus is er plek zat achterin. Met raampjes en alles. 2. Kinderen zelf vinden dit AWESOME. Dit is gewoon de 'je wordt thuis gebracht-regel' op een kinderfeestjesuitnodiging. Hoe moet een ouder anders 12 koters naar de bowlingbaan vervoeren? Met twee auto's gaan is weer slecht voor het milieu dus als je dat doet gaat GroenLinks weer zeiken. Kortom: het is nooit goed. Oh Alwetende Reaguurders, verlos ons van dit dilemma. Iemand vervoert kinderen in de laadruimte van een stationwagen. Gewetensvraag: Mag dat?
Rood licht: Haha. Hele kanaal leeggejorist. De Dumpert Mirror Machine heeft één wrak gered.

Reaguursels

Inloggen

Mag dat? Neen, bij een groter aantal kinderen dan het aantal zitplaatsen dient het overige grut in een grote doos op het dak te worden vervoerd, teneinde controle van puisterige eenstrepers, zonder nuttige dagbesteding buiten de gelegaliseerde en nutteloze samenscholing die deze groep gerespecteerde medeburgers compleet volgens het boekje altijd uitvoert op een lokatie die niet verder weg kan zijn van burgers die in nood verkeren, te voorkomen.

Wans Horst | 04-08-13 | 00:13

Mijn moeder heeft mij 9 maanden zonder gordel in haar buik vervoerd. Een grove schande.
Kaas de Vies | 01-08-13 | 11:19 |
Had je moeder maar een andere gordel gedragen.... De Kaasheidsgordel

roosvrij | 02-08-13 | 17:13

Wel wat onverantwoordelijk maar als kind vond ik t altijd geweldig. achter in de stationwagen naar een uitwedstrijd met de voetbal of terug van een feestje.

It's all fun and games untill someone loses an eye. toch?

Onder een Steen | 02-08-13 | 00:56

Heerlijk, vroeger achterin een bestelbusje en dan de vader van een van je vriendjes die als een mongool drempels en bochten pakt, zodat je letterlijk alle hoeken van dat bestelbusje op een stoere, mannelijke, hetrosexuele manier te zien krijgt... Ik zeg dat de filmert gewoon lekker achterop de trekhaak meemoet.
Slakkenman | 01-08-13 | 11:10 | + 110 -

Mijn buurjongen lag naar aanleiding van hetzelfde meerijden achterin een bestelbusje met wat zware onderdelen erbij 1 maand op intensive care en deed er daarna 6 maanden over om weer te leren bewegen en praten. Autogordels zijn er niet voor niets.

marshmallow | 01-08-13 | 23:24

vroeger vaak genoeg achter in de kofferbak van de fiat 127 gezeten. Ik leef nog steeds :P

petros666 | 01-08-13 | 22:09

Als wij vroeger met de e-tjes uit speelden, dan paste het hele elftal met wisselspelers in de personenauto's van mevrouw Weustink en elftalleider Louis. 6 man op de achterbank was geen probleem.

Febofiel | 01-08-13 | 22:08

Maar.... waarom rijdt die auto steeds weer over een deel van het fietspad? Denkt de bestuurder dat hij op een fiets rijdt? Eerlijk gezegd verwacht je dit soort rijgedrag pas op zaterdagavond na een stevige zuippartij...

ljcoster | 01-08-13 | 20:26

Koop dan een Dacia met zeven riante, echte zitplaatsen voor bijna de helft wat die Toyota (geloof ik) heeft gekost. Paupert.

Jerry Nick | 01-08-13 | 20:23

Jeetje wat is die filmer een lafbek. Wel ff stoer doen met z'n dashcam, maar als de auto die hij achtervolgde stopt, rijd hij er gewoon langs! Om vervolgens dit filmpje op het net plaatsen. Was dan zo 'stoer' geweest om de bestuurder aan te spreken, want dit vind ik echt zielig gedrag. Ik zeg niet dat de bestuurder van de station niet fout was, want ik zou dit zelf nooit doen, want stel dat er nu net wat gebeurt..., maar ik zit me nu meer te ergeren aan de filmer, dan aan de bestuurder van de station... We zouden de filmer zelf eens moeten filmen, dan hadden we meteen gezien dat hij aan het bumperkleven was (foei! en dat nog wel achter een auto vol kids), en weet ik veel wat nog meer....

mamvan2 | 01-08-13 | 19:13

totom is tomtom,schopje naar boven.knippen en plakken

tweetybird | 01-08-13 | 17:43

hmmm dan moeten ze eens filmen als ik met mijn vrouw met de auto ga. Ik zeg altijd tegen haar ,mondje open.hang haar aan de trekhaak en laat haar meerennen. Wat heb ik er aan als ze naast me zit,kaartlezen kunnen ze niet,en als je iets te hard gaat zeuren ze dat je te hard gaat. Dat ik iets te hard rijd weet ik ook wel,en aangezien ze ook geen kaart kan lezen heb ik nu een totom,en kan ik ongestoord op de reis muziek luisteren,zonder gezeur. En ze moet niet zeiken,ze komt toch waar ze wil en als het regent trekt ze maar een dubbel regenpak aan. Vrouwen kom masr op met die minnetjes.

tweetybird | 01-08-13 | 17:41

Grote stamper | 01-08-13 | 11:44 | + 68 -
.
Beter goed gejat dan slecht bedacht!

Rest In Privacy | 01-08-13 | 17:36

Bumperkleven is wat ik zag.!

XaaD666 | 01-08-13 | 17:27

Sneu met je wagen en dashcam erachteraan, Holland anno 2013. Mietjes.

No Mames | 01-08-13 | 16:52

In een bestelbus op vakantie. Op een klapstoel op de bagage, anders zag je niks. Wel 19 honderd nog wat. dat dan weer wel.

PisFinger | 01-08-13 | 16:46

Regels zijn er om gebroken te worden.
Echter houdtd ik tegenwoordig maar rekening met het veit dat als ik dan toevallig is een regel breek ik het risiko loop op internet vereeuwigdtt te worden, en dan doe ik het maar niet of houd ik me in als de volgende tokkie in het verkeer mij onterecht uitdaagdtd.

Nielszsz | 01-08-13 | 16:28

Wat een rubbertegel gelul weer. Als kind ben ik op deze manier half Europa doorgesleept met de vakanties. Heerlijk op een luchtbed achterin beetje slapen en stripboeken lezen. Niets van gekregen, niets aan overgehouden. We hadden in die VW Variant trouwens geen 3-puntsgordels en hoofdsteunen.

Hardwerkende Burger | 01-08-13 | 16:20

Ha! Dat noemden we de "kattebak" en dat was geweldig, vooral met slechte wegen en dan met je kop tegen het dak. Leuke herinneringen komen boven!

MacMiep.nl | 01-08-13 | 16:10

Ik gooide alle kinderen tijdens kinderfeestjes gewoon op de aanhanger. Er is er altijd wel één die kotst en zo heb je die zure zooi niet in de auto. Aanhangertje spuit je zo schoon.

kriebeltjes | 01-08-13 | 16:00

Mijn zwager, wel klein van stuk maar een beetje rond gaat altijd in de kofferbak als we uit eten gaan met z'n zessen, hoedenplank eraf en meneer ligt er heerlijk.
Wat een gezeur allemaal, we kennen allemaal de regels maar soms willen we even afwijken!

lanexxx | 01-08-13 | 15:35

Ja, en daar gaan we weer. Wat een berg met mensen die het weer niet begrijpen. Het gaat hier niet om MAG het. Antwoord is namelijk heel simpel NEE. Maar hoe zielig is de persoon die dat filmt en zich er ook nog over opwind? Niet alleen onze overheid wil ALLES bepalen, maar ook onze medemens voelt zich geroepen om zich overal aan te storen. Het word tijd voor een flowerpower periode.

dik van bril | 01-08-13 | 15:32

Kinderen vervoeren in de kofferbak mag niet.
Garantie vervalt direct omdat rubbers kunnen beschadigen.

slakkenzout | 01-08-13 | 15:05

De betRutteling gaat nog verder dezer dagen. Kinderen mogen niet eens meer lang op de achterbank liggen om te slapen. Leuk als je ff naar spanje of italie met je kinderen wilt rijden. Ze moeten dan maar 14 uur in hun kinderstoel zitten en zittend slapen.

Ik verdoem het en laat mn kinderen gewoon lekker zo slapen zoals ik het vroeger als kind ook gedaan heb. (en dat deed ik toen ook het liefst achter met kussens en dekens in de kofferbak!) En ze vinden het ook geweldig.

thorrie | 01-08-13 | 15:00

Om te janken zo mooi!
Maarten van Roozendaal Rokend op het toneel.
Kan iets groter zijn dan groots?
OF je nu in een achterbak zit, bij zomergasten in de stoel, aan een hekje kijkend naar een lammetje.
God zij dank nog een keer gevangen in het moment.
---
www.youtube.com/watch?feature=player_e...

2emeREP | 01-08-13 | 14:58

@Grote stamper: TL:DR

Bolkestein | 01-08-13 | 14:54

@Baron Wilhelmus | 01-08-13 | 11:34
Wat een onzin, als jij een keertje heel hard remt, vallen die kinderen op z'n hoogst hard om tegen de achterbank. Vroeger lag ik vaak met mijn rug tegen een kussen tegen de zijkant van de auto, terwijl ik echt niet over mijn broers kon vliegen die op de achterbank zaten. Wat een dramatische onzin.
Hier gaan weinig kinderen aan dood. Zet maar een agent of een BOA elke dag bij een school als de ouders de kinderen brengen, dan voorkom je doden.
Moeten we het dan ook verbieden dat er zoveel stadstijgers rondrijden in een terreinwagen terwijl ze éénmaal per jaar over een bospaadje rijden? In het stadsverkeer zijn de terreinwagens veel gevaarlijker omdat ze van alles aanrijden en overal overheen kijken. Ze denken dat hun familie er veiliger in is, maar rijden de kleine van zichzelf aan als ze achteruitrijden, als het niet de kleine van een ander is. En bij aanrijdingen zijn ze niet eens veiliger, vooral niet als ze van opzij worden geramd.

Kees8374 | 01-08-13 | 14:52

Deed ik vroegah ook, in de achterbak van een bestelbus-lelijke eend bij een oom. Als je dan dood ging, ging je achterin net zo dood als voorin, bij een flink ongeluk, want waren rijdende doodskisten.
Eigenlijk rijdende bromfietsen die dingen.

ZSU-23-4 | 01-08-13 | 14:37

Grote stamper | 01-08-13 | 11:44 | + 58 -

Ik heb je een + gegeven: helaas maar één, want méér kan niet :-( Ik was al bezig om er een stuk of 100 keer op te klikken, maar helaas ;-)

De Droit | 01-08-13 | 14:35

Ben ik blij dat ik in de binnenlanden van Frankrijk woon!

Mijn kinderen rijden regelmatig vanaf de schoolbus de 1,5 kilometer naar huis.

Met de auto.

Papa geeft gas, schakelt en remt.

De kids sturen.

Awesomeness waarover ze nog tegen hun kleinkinderen misschien wel achterkleinkinderen zullen vertellen.

P.s.: de kids zijn 7 en 9.

De Droit | 01-08-13 | 14:26

Gewoon doen. Is namelijk lol voor kids!!

Maximus Cesar | 01-08-13 | 14:14

ja is inderdaad erg leuk en verder totaaaaaaal geen probleem.... totdat je ergens stil staat, iemand niet op staat te letten en er achterin rijdt. Dan is er weinig kind meer over. Geen gordels in de kofferbak dus ze vliegen overal naartoe. Nee, totaal geen probleem.

Beunes | 01-08-13 | 13:57

In de jaren '90 heel gewoon...

Hulporganisatie | 01-08-13 | 13:52

CornFlakey | 01-08-13 | 11:44
Hmm, technisch gesproken heb je gelijk. Zekerheid versus kans. Maar ik zou zelf het risico niet nmen, zeker niet met andermans kinderen.
En ik leg geen rubbertegels onder een klimrek :-)

xspalm | 01-08-13 | 13:50

Wat een hinderlijke bumberplakker!

Die moet eens even goed aangepakt worden. Het bewijs heeft hij zelf al online gezet, dus zaak rond. Vijf jaar ontzegging lijkt mij wel op zijn plaats voor deze wannabe boa.

Kind Van De Rekening | 01-08-13 | 13:37

Bah, ik krijg altijd jeuk van zulke mensen..
Natuurlijk er mag zo veel niet... gevaarlijk hier, gevaarlijk daar!!
Deze mensen komen straks nog tot de conclusie dat leven gevaarlijk is. Met als oplossing een verbod op leven!!
Want leven leidt tot ongelukken, tot ziekte, agressie, leven is één grote lange trein van ellende die we niet goed in procedures en regels kunnen vangen.
Dus beste is om het maar te verbieden!!

iustus | 01-08-13 | 13:31

Was altijd vechten wie er achter in de kofferbak mocht, hele generatie is in de achterbak opgegroeid.
Mensen moeten niet zo betweterig doen alsof ze zelf nooit eens een wetje overtreden.

bonje | 01-08-13 | 13:28

Bumperkleven in een 30 zone om een ander te filmen, mag dat?

hanz71 | 01-08-13 | 13:26

Angstcultuur waar NL momenteel op draait. Gewoon goed opletten, je hebt niet voor niets spiegeltjes op de auto. Moeten die bange poeperts zelf jaartje de kinderen afpakken, kijken of ze dan nog dreigen met andere de kinderen uit een gezin weg te rukken. Heb zat imbicielen op de weg ontmoet waar kinderkes 'veilig' in de gordel zaten waar de bestuurder geen enkel benul had hoe verkeer werkt. Schijnveiligheid. En idd weg met die rubberen tegeltjes. Als je op je bek gaat heb je au. Kusje erop, word je hard van. O nee, ik ben nu ernstig getraumatiseerd omdat ik vroeger geen gordel droeg als kind. Mijn ouders sjaggies pafte in de auto. Ik had wel dood kennen wezen.

DrV | 01-08-13 | 13:25

Dit is een bagage ruimte achter de achterbank. In de jaren 70/80 werd je nog in een echte kofferbak vervoerd. Zo eentje die je dicht doet met een deksel. En dan alleen als de achterbank helemaal vol zat met minimaal 8 van je vriendjes.

Osdorpertje | 01-08-13 | 13:16

@ Life_Of_Slice | 01-08-13 | 13:08 | + 0 -

Dat viel mij ook direct op.. Ik snap dat gedrag niet. Bemoei je er ten eerste niet mee, en ten tweede, speel dan niet zelf ook nog eens met de veiligheid van jezelf en anderen.

Pontius Vulgaris | 01-08-13 | 13:14

In Tsjechië zat ik twee jaar geleden in een afgesloten vleeswagen, compleet donker met pakweg 12 volwassenen, eigenlijk best een leuke herinnering!

Pontius Vulgaris | 01-08-13 | 13:09

Het allereerste wat mij opviel uit de video is dat de filmert zo dicht op die stationwagen met koters achterin rijdt. Hoezo 'verkeer gevaar'.

Life_Of_Slice | 01-08-13 | 13:08

Supersoul | 01-08-13 | 11:48 |
Rijd eens met een Ford uit 1970, of een Ford uit 2013 tegen een muur, dan heb je vanzelf je antwoord.

X-es | 01-08-13 | 13:07

Guttegut... We kunnen ook echt nergens meer tegen. Dit was inderdaad "je wordt thuisgebracht". Schei toch eens uit. Het is geen open laadbak van een aftands barrel? Het is gewoon een moderne auto. Veilig.

Pontius Vulgaris | 01-08-13 | 13:07

Het ligt er voor mij aan of die bestuurder weet waar hij/zij mee bezig is en hoe lang het is. Bestuurder rijdt weliswaar op een fietspad maar er zijn geen fietsers, dus daar ga ik geen punt van maken.

Ten tweede, wat is de afstand? Als ze niet de rijksweg of iets dergelijks op moeten zie ik geen probleem. Toen ik nog een kotertje was reed ik zat achterin de Volkswagen Caddy van m'n vader. De man is schilder, dus je zit lekker ingebunkerd tussen de verf, kwasten, schuurmachines en stofzuiger. Retegaaf. En dan nog de Citroën Berlingo of Peugeot Partner die we als familieauto gebruikten. Zat je lekker in het donker tussen de achterklep en de achterbank.

Maar dat was vroegah. Vroegah, toen dat nog geen ontiegelijke paniekreflex veroorzaakte, toen m'n ouders nog geen vragen van jeugdzorg hoefden te beantwoorden en dat ik nog niet een pot ritalin per dag hoefde omdat ik op m'n eigen kleine avontuurtje ging.

Dutchbag | 01-08-13 | 13:05

GS en zijn totalen Anarchie.

roze_bril | 01-08-13 | 13:05

Nee, bumperkleven om dit te filmen. Mag dat wel?

Fundament | 01-08-13 | 13:01

-weggejorist-

Beverly Jillz | 01-08-13 | 12:57

Een blokje om is niet zo erg. Maar ga geen provinciale weg,of snelweg op.

Beverly Jillz | 01-08-13 | 12:55

Ongelooflijke gelul, ik heb een Mercedes E klasse station gehad en daar kon je in tegenovergestelde richting gewoon 2 kinderen op een bankje kwijt in de laadruimte.

emoe | 01-08-13 | 12:51

Hoe meer je erin propt, hoe strakker ze zitten, het komt de veiligheid dus alleen maar ten goede als je over de maximum laadcapaciteit heengaat en met name het door de vooruit vliegen wilt voorkomen.

Causa Sui | 01-08-13 | 12:51

Supersoul | 01-08-13 | 12:09 | + 0
Verdomme! laat ik nou denken dat het in een half uur uit zn mouw geschud is!

ikdenkwat | 01-08-13 | 12:38

Ik deed vroeger niet anders. Vanwege het weerzinwekkende uiterlijk van ondergetekende zat ik altijd in de kofferbak. Bij controle werd ik ook voor de hond aangezien.

Hondebrock | 01-08-13 | 12:35

Een stationdingens heeft geen achterbak.

sTiRf | 01-08-13 | 12:34

@dlseth_ | 01-08-13 | 12:26
Want je levens is niets waard als je niet los in een kofferbak mag rijden...

Er is zat onzinnige betutteling, maar kinders niet los in de kofferbak is niet echt onzinnig... En als jij je rond wil laten rijden terwijl je met ballet schoenen op het dak van de auto een pirouette draait moet je zelf weten, let wel even op het overig verkeer...

TheLuggs | 01-08-13 | 12:31

En wat een plezier hebben die kinderen.
Trouwens een gevaarlijk iemand die filmer eng ook, zoiets als en es bee en dan nog erger vanwege bemoeien met kinderen die het leuk hebben.
En wat hebben we veel van die engerts tegenwoordig.

Benblij | 01-08-13 | 12:28

@Kromme Banaan | 01-08-13 | 12:22
Nee, filmpje is nog altijd stuk, je zit nu naar 'n spiegeltje te kijken

Tim Grimbek 10 | 01-08-13 | 12:26

@TheLuggs | 01-08-13 | 12:19
Yes, we hebben in Nederland minder kans om dood te gaan. Je hebt dan wel een waardeloos kutleven want niets mag, maar dan mag je wel lekker lang genieten van datzelfde waardeloze kapotgereguleerde kutleven. Joepie!

dlseth_ | 01-08-13 | 12:26

Hij doet het alweer,.[het filmpje].
Nou,nou wat een crimineel zeg,.,hahaha en oppakken die stalker ;=]

Kromme Banaan | 01-08-13 | 12:22

@Ton Plafond | 01-08-13 | 11:57 |

U weet helemaal niet wie ik ben dus u kunt helemaal geen risicoinschatting maken. Zoals u dat ook niet kunt voor het sporadisch stallen van kinderen in de achterbak. De schets die u maakte kunt u ook niet hard maken qua risicoinschatting. Overigens mag u gewoon zelf dit soort keuzes zelf maken.
.
Dat is precies ook waarom ik zo reageer. Dat gebemoei met andermans leven, dat beter weten en willen opleggen aan anderen, dat de maat nemen. Ik ben dat gedrag in Nederland kotsbeu. Laat bemoeizuchtigen zich eens lekker op hun eigen leven richten. Ik vermoed dat die ook niet perfect veilig in elkaar zitten.
.
Gevaarlijk trouwens, een kind een strand opsturen met zulke waardevolle apparaten. Goede kans dat ie ervoor in elkaar gemept wordt door Marokkanen. Het letsel van de beroofde is redelijk vaak aanzienlijk. Bijzonder onverantwoordelijk mag ik wel zeggen.
.
Een voorbeeld, Waar ik dus even mee willen laten zien dat elke situatie een afweging is die op verschillende manieren gemaakt kan worden. En laat ik u vertellen. U bent niets verstandiger als andere mensen.
.
En Ton, leert u uw kinderen alstublieft niet uw debattechnieken aan. Met "ad hominems" alleen komen ze er echt niet.

Parel van het Zuiden | 01-08-13 | 12:22

Sterk ook hoe de filmer aan het eind van de rit even stopt om deze meneer te wijzen op zijn onveilige gedrag..

noerg | 01-08-13 | 12:22

@Kromme Banaan | 01-08-13 | 12:20
Klik maar even control + f5

Tim Grimbek 10 | 01-08-13 | 12:22

Kromme Banaan | 01-08-13 | 12:20 |

Check Dumpert...

CornholioNL | 01-08-13 | 12:21

Filmpje is weg, maar deze moraalridder is dus zo vastbesloten deze misstand vast te leggen door zelf voor bumperklevende achterligger te spelen, die ondertussen met zn telefoon of camera loopt te kloten? Houdt dan extra afstand, maak het veiliger ipv demonstreren hoe onveilig het zou kunnen zijn.

noerg | 01-08-13 | 12:20

Wat een droplul is de maker van 't filmpje, heb je mooi gratis reclame op geenstijl.nl, kun je lekker cashen van de reclame inkomsten, verwijder je alles..

Tim Grimbek 10 | 01-08-13 | 12:20

FF een spiegeltje A.U.B.
Alles wat leuk is is verboden.

Kromme Banaan | 01-08-13 | 12:20

Als het kalf verdronken is dempt men de put. Het had vroeger -toen alles leuker was- zeker zijn charme. Maar ja, het zal je kalfje maar zijn...

sprookjesdief | 01-08-13 | 12:19

In Thailand overleefd meer dan 1 op de duizend verkeersdeelnemers de ervaring niet... Oftewel 118 per 100.000 bestuurders leggen ieder jaar het loodje. In Nederland zijn dat er 7 per 100.000. Dus vertel eens hoe gezellig het verkeer in Thailand is...

TheLuggs | 01-08-13 | 12:19

Moet kunnen en de kinderen vinden het leuk. Als we weer eens in Mexico zijn kan ik ze geen groter plezier doen dan ze los achterin de bak van de pick-up van mijn zwager te zetten en een rondje over het strand te rijden.

JeanDragage | 01-08-13 | 12:17

Een aanhangwagen met kinderen, achter een tractor, mag dat ? Hier niet, in andere landen ook niet, maar het is wel de dagelijkse realiteit. Hoeveel kleurlingen of zwartes passen er achter in een bakkie ? (Da's een pick-up truck) Gauw wel 12 man. Hartstikke gevaarlijk. Maar in 't zelfde land krijg je wel een prent, als je rijd zonder gordel.
En die aanhangwagen met tractor, da's echt gevaarlijk. Is al eens een ongeluk mee gebeurd.

hotnot | 01-08-13 | 12:16

Ook leuk. In plaats van afstand te houden gaat de dashcam auto extra dicht op zijn voorligger rijden om duidelijk beeld te krijgen. *Facepalm²*

Stroopdoos | 01-08-13 | 12:14

@Satria | 01-08-13 | 12:09
Dan leest hij dus GeenStijl en is snel bang.
Wat een lutser.

Che_cuevara | 01-08-13 | 12:14

rara | 01-08-13 | 12:07 |

Ik gok van niet lol :-)

CornholioNL | 01-08-13 | 12:13

Je hebt tegenwoordig ook van die plakkertjes voor je stopcontact.
Zodat de kids geen klap stroom krijgen.
Als dat nu eens wel gebeurd hoe groot is die klap. Ze krijgen hooguit rode vingertjes en doen het nooit weer.
Omg hij heeft in de zandbak gezeten . Gelijkd schrobben want bacteriën.
Bah hoeveel zand hebben we zelf wel niet opgegeten.

cobie | 01-08-13 | 12:11

Normaal zou ik gezegd hebben dat het over moet zijn met de betutteling, maar ik heb de twijfelachtige eer gehad om een keer het resultaat te aanschouwen van een onschuldige botsing waar kindertjes zonder gordel bij betrokken waren, en met dat nogal expliciete beeld in mijn hoofd zeg ik met volle overtuiging: doe het niet! We zouden moeten leren van andermans fouten. Volwassenen moeten het lekker zelf weten, alhoewel ik medelijden heb met degene die ze moet opruimen als het fout gaat.

von H | 01-08-13 | 12:10

Tobus | 01-08-13 | 12:07 | + 0
Eigen verantwoording van de kinderen...?

Datzegiktoch | 01-08-13 | 12:09

ikdenkwat | 01-08-13 | 12:06 |
Inderdaad een herkenbaar verhaal, maar dit circuleert al jaren op internet.

Supersoul | 01-08-13 | 12:09

YT kanaal is dicht.... jammer, het waren ijzingwekkende beelden.

Satria | 01-08-13 | 12:09

Als het zijn eigen jong zijn, moet ie het zelf weten. Zijn eigen genenpoel die die in gevaar brengt.

Zijn het die van een ander, zal die toch eerst toestemming moeten vragen.

ZKH EénOog | 01-08-13 | 12:08

@Ton Plafond | 01-08-13 | 11:57
"mijn zoon van 4 is zijn I-Pad2 en I-Phone4 kwijtgeraakt ..."

U heeft zichzelf bij deze per direct gediskwalificeerd als 'ouder'. Doe de wereld en enig verder nageslacht een plezier en laat je steriliseren.

dlseth_ | 01-08-13 | 12:07

Gedoe om niets. Eigen verantwoordelijkheid enzo.

Tobus | 01-08-13 | 12:07

Grote stamper | 01-08-13 | 11:44 |

Goeie tegel... maar zeg eens eerlijk, zelf geschreven of 'knip & plak' werk ?

CornholioNL | 01-08-13 | 12:06

Grote stamper | 01-08-13 | 11:44 | + 7
Waanzinnig goed verhaal!!!!! Je had toen ook nog 18 maanden dienstplicht!!

ikdenkwat | 01-08-13 | 12:06

Koos Spee heeft z'n filmpjes verwijderd.

Hans Otjens | 01-08-13 | 12:06

Mijn oom had jaren geleden een uitgebouwde ingevoerde ouderwetse stationwagon vanwege zijn gezinsaantal (4 kinderen). Als jochie mocht ik dan alleen achter in de "bak" zitten, nog achter de extra aangebrachte zitplaatsen. De bestuurder leek een mijl weg en je waande je een stoere koning . Zelfs de "veldwachter" zwaaide nog naar je als je voorbij kwam. Oh oh wat een weemoed

JanModaaltje | 01-08-13 | 12:05

Ik en mijn broer schoven vroeger van links naar rechts in onze Citroen Acadiane. Via een groot roestgat in de wielbak kon ik het draaiende wiel aanraken.

Bassman-T | 01-08-13 | 12:04

Eens over het overmatige betuttelen. Dat moet afgelopen zijn. Terug naar zelfstandig nadenken zonder je verantwoordelijkheid op een ander af te kunnen schuiven lijkt me heerlijk. Maar dat "laat-ik-maar-lekker-recalcitrant-meelullen-want-dan-vinden-ze-me-vast-geen-watje-gedrag" wat hier nu plaatsvind is minstens even tenenkrommend en eigengelijk van gelijk niveau. Ok, zo'n zeikstraal die het nodig vind om jou op je gedrag te wijzen is één ding, maar hij zal toevallig even teveel op z'n dashcam letten en te weinig op zijn voorganger. Hoeveel kop-staart botsinkjes hebben we per dag is ons overvolle NL? Staat mooi op die kindergrafjes: "maar hij lette niet op"... Nee beste meelullers, ook hier gaag even zelfstandig blijven nadenken. Kinderen in de achterbak is russisch roulette. Vroegâh? Ja vroegâh waren auto's van duits legerstaal, en alleen weggelegd voor de welgestelden. Het was ook iets minder druk. En we hadden geen Youtube, Twitter of andere media die elke verkeersdode meldden en voor eenieder beschikbaar maakten. Vroegâh deden we wel meer dingen die je nu echt niet meer in je hoofd haalt. Maarre, vooral lekker je kids in de achterbak stoppen hoor... Als ze kapot zijn, maak je gewoon nieuwe...

Zaikschnurr | 01-08-13 | 12:04

Met een VW-Transporter kan het hele verjaardagsfeestje achterin. Alleen bukken als je politie ziet. Elke vrijdagavond na het stappen busje vol studenten ophalen kan dan ook. Scheelt hun bulten aan taxigeld want die zijn ook niet goedkoop.

Ikbeneenzelfbouwer | 01-08-13 | 12:04

Pff, 3 koters in een stationwagen. In India zitter er 15 in een TukTuk, weet nog steeds niet hoe ze het voor elkaar krijgen maar ja...

casparz | 01-08-13 | 12:04

Kinderfeestje verbieden en een boete.

newray | 01-08-13 | 12:03

Vraagstelling is verkeerd! Het is niet mag dat? Het is: wil ik dat doen? En doe ik er iemand schade mee?

Weg met de betutteling!

upbeat | 01-08-13 | 12:03

@Stevie_Wonder | 01-08-13 | 11:44
Alleen als die persoon al paranoia is.

lekkurlinx | 01-08-13 | 12:03

Dit soort moraalridders kunnen zelf wel een rondje woonerf in een kofferbak gebruiken.

P.A. van der Werff | 01-08-13 | 12:02

Nee, mag niet. Tenzij de auto over een daartoe geëigend bankje, inclusief gordels, beschikt. Als je ziet hoe beroerd sommige ouders rijden, ook als hun kroost in de auto zit, is daar ook wel wat voor te zeggen.

baba4oog | 01-08-13 | 12:02

@Prof. Hoxha | 01-08-13 | 11:53
Machtig mooi zo'n voorbank. Met vijf man voorin zitten en dat de bestuurder onder het rijden dan zegt:"allemaal even van de bank af, ik wil de bank iets naar voor schuiven omdat ik niet goed bij de pedalen kan."

steven paul | 01-08-13 | 12:02

Synecdoche | 01-08-13 | 11:32 | + 1

Het is juist de bedoeling dat je over die fietsstrook rijdt. Zijn suggestiestroken, pas bij fietser ga je van het rode gedeelte af.

LTS__zwakstroom | 01-08-13 | 12:02

Ik ben het met de meeste reaguurders eens dat het tegenwoordig niet echt handig is met al het tuig wat nu een rijbewijs heeft ( ook al kan je zelf zo goed rijden ) .
Maar zeg nu eens eerlijk toen we zelf in de achterbak zaten ( het liefst met de klep dicht ) vonden we dat fantastisch.
Dit is alleen maar in een 30km zone en zo groot is de kans niet dat er iemand met 90 inknalt.
De betutteling van tegenwoordig maakt alleen maar dat kinderen niet of nauwelijks nog weerstand hebben.
Als er vroeger ijs lag op de sloot of op de vaart en je ging erop hoorde je de ouders ook niet. Als je erdoorheen zakte kreeg je wel een pak slaag.
Moest je maar opletten of het ijs dik genoeg was.

cobie | 01-08-13 | 12:01

Gut gut wat een gezanik. Kom eens gezellig op de koffie in Thailand, Cambodja of Vietnam. Je kijkt je ogen uit. Moeke met haar kroos(stuk of 4) zonder helm op de brommert. Stadsbussen zo vol dat mensen semi op straat hangen. Links, rechts, onder en boven inhalen. Ik bedoel, Nederlands hedendaagse maatschappij is zo gestructureerd, voorgekauwd en vol met regels. Laat die teugels eens vieren en doe niet zo bekrompen. Maakt het leven een stuk leuker.

Ketalinda | 01-08-13 | 12:01

Supersoul | 01-08-13 | 11:48 | + 4
+1

Datzegiktoch | 01-08-13 | 11:59

DE volgende stap: Kinderen zijn verboten !

Lichtstadfan | 01-08-13 | 11:59

Prof. Hoxha | 01-08-13 | 11:53 | + 0 -

Jaja, dat is het inkoppertje van de maand om vervolgens te reageren met: "OK, we proppen dus de hele auto vol met een stuk of 10 van die kinderzitjes na een verjaardagspartijtje..."

mosaïek | 01-08-13 | 11:58

Parel van het Zuiden | 01-08-13 | 11:45
Jouw tegel samengevat: er kan van alles gebeuren.
.
.
Dus daarom zou je extra risico's nemen? Je hebt dus ook geen rookmelders in huis. Jouw huis kan ontploffen en dan heb je niets aan een rookmelder. Jij bent het soort risico, die ik mijn kinderen niet zou toevertrouwen. Maar mijn kinderen zijn al dood. Hersendood dan, door de moderne tijd. ZieGrote stamper | 01-08-13 | 11:44
.
BTW, mijn zoon van 4 is zijn I-Pad2 en I-Phone4 kwijtgeraakt tijdens het zwemmen. Iemand deze gevonden op het strand. Hij had deze gekregen voor het opmaken van zijn bed.

Ton Plafond | 01-08-13 | 11:57

Haha, dat YT kanaal is echt fenomenaal lullig. Die meneer heeft blijkbaar vorige maand zo'n kekke dashcam gekocht en rijdt nu dag in dag uit rond om BlikOpDeWeg situaties te vinden. En als je van elke verkeersmug een olifant maakt, heb je zo je kanaal vol. Ik zie zo iemand er voor aan om het lot ook een handje te helpen. In dubieuze verkeerssituaties beetje gas bijgeven, even voorrang nemen ipv uitkijken of je wel voorrang krijgt, zodat je op je kanaal weer een video hebt 'mafkees van links verleent geen voorrang'. Die filmpjes van die fietsers komen aardig in de buurt.

Preset | 01-08-13 | 11:54

@Reinaert | 01-08-13 | 11:40
Niet miepen, sneuvelen voor het vaderland is een eer.

steven paul | 01-08-13 | 11:53

Niveautje Cor van der Laak

Snuck | 01-08-13 | 11:53

@ Prof. Hoxha | 01-08-13 | 11:50 |
Lol

cobie | 01-08-13 | 11:53

@hettie | 01-08-13 | 11:43
Klopt. Heeft nog nooit van de 2-seconden regel gehoord. Als hij er achterin klapt en die bloedjes van kinders om hals brengt is 'ie wel mooi schuldig aan dood door schuld.

lekkurlinx | 01-08-13 | 11:52

@Supersoul | 01-08-13 | 11:48
Trajectcontrole.

*wegduikt

rara | 01-08-13 | 11:51

U wilt reageren op zijn YT-kanaaltje, mag dat?

Nee, dat mag niet... Hij voelt de bui al hangen.

(wel anderen roekeloos bekritiseren, maar zelf niet 1x bekritiseerd willen worden.. het is een lifestyle)

mosaïek | 01-08-13 | 11:51

@, Grote stamper | 01-08-13 | 11:44 |
Oh wat verlang ik naar die tijd terug * dromen doet *
Hulde + heel veel !!!

cobie | 01-08-13 | 11:50

Veiligheid voor alles!
AL-TIJD een kinderzitje in de auto van stevig materiaal. Je moet er niet aan denken dat je kind eruit schiet of dat het kinderzitje breekt. Dit is mijn favoriet:
images.thesamba.com/vw/classifieds/pix...

Prof. Hoxha | 01-08-13 | 11:50

Ik zie 2 mensen die achterin een kever hebben gezeten. Zat dat nou lekker, zo boven op de motor?

TheEgg | 01-08-13 | 11:49

@BeunDeHaas | 01-08-13 | 11:39
Er gaan ook meer mensen dood aan een hartaanval dan een overdosis heroïne... Is dat een reden om maar meteen een spuit te zetten ?

TheLuggs | 01-08-13 | 11:48

'Vroeger zaten we ook met z'n allen in de kofferbak.'
'Vroeger zaten we met tien kinderen in een Eend.'
In 1970 hadden we 3500 doden in het verkeer, vorig jaar 650. Waar zou dat aan te danken zijn?

Supersoul | 01-08-13 | 11:48

Vind de manoeuvre (in de eerste sec.) richting de fietser die daar van schrikt maffer.

ikdenkwat | 01-08-13 | 11:48

Zeker mag dat. Als je de laadklep maar op en laat, zodat er zuurstof bij komt.

Clusterfuck-up | 01-08-13 | 11:47

Mijn vader reed ons vroeger met de f'ies ook zo naar de wedstrijden. Toen de ouders van mijn team dat ontdekten waren ze allen boos en regende het klachten bij de club.

Mijn vader zei tegen de ouders: 'Als je niet wil dat ik ELKE zaterdagochtend jullie kinderen achter in mijn bus naar de voetbalwedstrijden breng moet je zaterdagochtend zelf je nest uit komen en ook wat kinderen meenemen.

De volgende zaterdagochtend was het stil op de parkeerplaats van de club. Vanaf die tijd gewoon weer op de ouderwetse manier achter in de bus vervoerd. Nooit meer klachten gehad van de ouders.

je moehar | 01-08-13 | 11:47

Ouders die kinderen zo vervoeren zijn allemaal kontenbonkers. mag ik dat zeggen? ja, dat mag ik zeggen.

ITEACHYOU | 01-08-13 | 11:46

Moi2 | 01-08-13 | 11:11 | + 11 -
Hoeki Oekema | 01-08-13 | 11:22 | + 3

Jeugdsentiment ! de kattebak van een Kever van de vader van je beste vriendje :)
of voorin zitten tussen de beide voorstoelen: pa ontkoppelen, jij schakelen :))
meerijden in de vrachtwagen van pa, zittend of liggend op het slaapbed achter de stoelen, had trouwens natuurlijk ook geen gordel aldaar....
een tractor rijden als je 11 bent op vacantie op de boederij van je oom, met een aanhangwagen hooi erachter (had nog nooit tractor gereden laat staan geschakeld, maar iemand moest dat ding besturen als anderen de hooibalen erop gooiden, lekker in het zonnetje over een weiland rijden)
ach ja, mocht waarschijnlijk allemaal niet maar het was wel leuk:) en je maakte fouten dus daar leerde je weer van !

FW Ta-183 Huckebein | 01-08-13 | 11:46

@Ton Plafond | 01-08-13 | 11:29 |

En er kan een lantaarnpaal op de auto vallen, of een gasexplosie plaatsvinden, of een pallet van een kraan vallen. Voorts bestaat er ook nog het risico dat de auto zelf technische mankementen gaat vertonen tijdens de rit. Hebben we het nog niet eens over "global life ending events".
.
Je kunt de wetgever bijna nalatigheid verwijten omdat gezinnen nog niet verplicht zijn alternatief vervoer te regelen.
www.worldwide-military.com/Army%20Mate...
.
Er kan van alles gebeuren, Ton. "It's called life"

Parel van het Zuiden | 01-08-13 | 11:45

@xspalm | 01-08-13 | 11:33
Je redenering klopt niet. (false equivalence). Boorhamer zonder oordopjes leid vrijwel zeker tot gehoorbeschadiging, afhankelijk van geuidsniveau en gevoeligheid van het individu. Kinderen in de laadruimte vervoeren doet dat absoluut niet. Er is een zeer kleine kans op een ongeluk, waarbij de kans zelfs kleiner is dan bij hardlopen en struikelen en daarbij verwondingen oplopen.

Het gaat hier dus om wat erger is: een aanvaardbaar risico versus extreem betutteling en ontzeggen van plezier en positieve ervaring.

CornFlakey | 01-08-13 | 11:44

Iemand achtervolgen, mag dat?

Stevie_Wonder | 01-08-13 | 11:44

Geboren voor 1978? Wij zaten in auto’s zonder veiligheidsstoeltjes, gordel of airbag. Onze bedden en speelgoed waren geschilderd met verf vol lood en cadmium. Boven aan een trap was geen hekje; wie te ver ging kukelde naar beneden. Als je wakker werd in bed hoorde niemand dat, en als er echt iets was moest je hard schreeuwen voordat je ouders het merkten. Flessen met gevaarlijke stoffen en alle apotheekflessen konden we gewoon met onze handjes en beperkte motoriek openen. Poorten en deuren gingen gewoon dicht en als je met je vingers er tussen zat waren ze weg. Op de fiets zat je achterop met je kont op de bagagedrager en probeerde je je vast te houden aan de schroefveren van het zadel voor je. Een helm hadden ze nog niet eens op een bromfiets, laat staan op een fiets. Water dronken we uit de kraan, niet uit een fles. Kleur en smaakstoffen moeten ook toen al bestaan hebben, want zo rood, groen of geel als die limonade toen was, zie ik ze nu echt niet meer. Een kauwgom legde je ‘s avonds op het nachtkastje en stak je ‘s morgens weer in je mond. Op school hadden ze maar één maat bank en met zo’n heerlijk gevaarlijke klep eraan. Schoenen waren meestal al ingedragen door broer, zus, neef of zo, en ook je fiets was of te groot of te klein. Een fiets had geen versnellingen en als een band kapot was leerde je vader je zo snel mogelijk om hem zelf te plakken. We gingen ‘s morgens weg van huis en we kwamen terug als de straatverlichting aan ging.Niemand wist in de tussentijd waar we waren en we hadden geen GSM mee!Het bos of een park was een plek om te spelen en geen vieze mannetjesverzamelplek.Als we naar een vriendje gingen, liep je er gewoon naar toe, je hoefde niet aan te bellen en ook geen afspraak te maken.Er ging ook geen volwassene met je mee.Wij aten ook al koekjes en kregen brood met veel boter en werden toch niet dik.We dronken uit dezelfde fles als onze vrienden en niemand werd er ziek van.Wij hadden geen playstation, nintendo, X-box, 64 televisiezenders, videofilms, dvd, surround sound, eigen televisies, computer of internet.Wij hadden vrienden!De televisiezender begon pas om 18.00 uur. Dan kwam een uurtje wat leuks voor kinderen en oh wee als je daarna durfde op te staan om op een knopje van een andere zender te duwen (die zaten aan het toestel vast). Pa bepaalde wat en hoe lang je daarna nog keek. We hebben ons gesneden, botten gebroken, tanden uitgevallen en hier werd niemand voor naar de rechter gesleept. Dat waren gewoon ongelukken en soms kreeg je er ook nog zelf een extra pak slaag voor. Wij vochten en sloegen elkaar soms groen en blauw, er was geen volwassene die zich er druk over maakte, laat staan dat je een lieveheersbeestje op je jas knoopte.Pedagogisch verantwoord speelgoed maakten we zelf; met stokken sloegen we naar ballen, we bouwden zeepkisten en merkten onder aan de berg dat we de rem vergeten waren.We voetbalden op straat, en alleen wie goed was mocht mee doen; wie niet goed genoeg was moest maar blijven kijken en leren omgaan met teleurstellingen.Op school zaten ook domme kinderen.Zij gingen en kwamen op dezelfde tijd als wij en kregen de zelfde lessen.Zij deden soms een klas nog een jaar en daarover waren ook geen discussies op ouderavonden.De Meester had altijd gelijk.We smeerden onze boterhammen zelf, met een grote mensen mes, en als je ze vergeten was kon je op school niets kopen! Als je de korst niet at had je een beetje meer honger de rest van de dag.Wij gingen met de fiets naar school, helemaal zelf, ook in de winter!Als je moeder aan de huisdeur naar je zwaaide was je een watje! Als je problemen veroorzaakt had waren je ouders het eens met de politie. Ze kwamen wel om je te halen, maar niet om je er uit te lullen. Onze daden hadden consequenties. Dat was duidelijk en je kon je niet verstoppen. Wij hadden vrijheid, mislukkingen, succes en verantwoordelijkheid. We hebben moeten leren er mee om te gaan.

Rest In Privacy | 01-08-13 | 11:44

Ik vervoer 2 schapen in mijn kofferbak. Mag dat?

zwerfpaal | 01-08-13 | 11:43

@dlseth_ | 01-08-13 | 11:32
Wat is dat voor absurde drogreden. Sinds wanneer is alleen doodsoorzaak nummer 1 noemenswaardig en maakt de rest niet uit?
Als je kinderen los in een kofferbak vervoerd neem je gewoon een risico met hun leven. Je hoeft zelf niets fout te doen, een puber die net zijn rijbewijs heeft met een te laag IQ om te beseffen dat 90 in een woonwijk geen strak plan is, kan genoeg zijn.

TheLuggs | 01-08-13 | 11:43

Grote stamper | 01-08-13 | 11:35
Kunnen we de Bulgaren niet meenemen in de kofferbak, dan hoeven ze zelf niet meer te scheuren. Soort van carpoolen, en bij Poolse passagiers: carpolen.

Ton Plafond | 01-08-13 | 11:43

Meneer of mevrouw heeft een dashcam gekocht en wil daar zooo graag eindelijk iets belangwekkends mee filmen (anders is het zonde van het geld) dat bumperkleven op een auto vol kinderen opeens geen probleem meer is. Rijontzegging.

hettie | 01-08-13 | 11:43

@Prof. Hoxha | 01-08-13 | 11:27: Kan ook al niet meer. Dan moeten ze onder zo'n stom netje...

pietvanvliet | 01-08-13 | 11:41

@ Pi Mol | 01-08-13 | 11:35 |
Voordeel is wél dat ze uit het zicht blijven van de dashcam van Buurman Boterspaan.

Kapitein Sjaak Mus | 01-08-13 | 11:41

Tja als je dat wil doen prima, of het veilig is durf ik te betwijfelen. Als iemand achterop een auto rijdt met kinderbeentjes niet verder dan een decimeter van de achterklep verwijderd vraag je om letsel. Daar hoef je echt niet heel hard voor te rijden. Ik zie veel reacties over hoe het vroegah ging. Dat vin ik altijd van die slappe opmerkingen. Vroeger dolde wij achter in de bestelbus rond tijdens een rit. Achteraf kun je toch wel stellen dat het goed fout had kunnen gaan bij een ongeluk. Dus doe lekker wat je wil maar neem dan ook de verantwoording en de kosten op je als het misgaat.

Datzegiktoch | 01-08-13 | 11:40

Het is geen enkel probleem. Pas als kinderen na een crash in de knel raken of met zijn allen uit het raam vliegen wordt het een ander verhaal.

ren-forrest-ren-e | 01-08-13 | 11:40

Ik ben vroegâh met de regelmaat van de klok vervoerd in de open, slechts met een huif afgedekte, laadbak van een slecht onderhouden vrachtwagen van dubieus Nederlands fabricaat, bestuurd door een chauffeur zonder noemenswaardige rijervaring en bovendien gezeten op en smal houten bankje zonder gordeltje of andere veiligheidsvoorzieningen.

En dat mocht wél. Wat heet: dat moest.

Reinaert | 01-08-13 | 11:40

@ Hoogerheide | 01-08-13 | 11:35 | + 0 -
Dakkoffer als ze klein genoeg zijn. Ziet oom agent ze ook niet.

BeunDeHaas | 01-08-13 | 11:40

dlseth_ | 01-08-13 | 11:32
Verdrinking van kinderen ook niet, maar als je kindje verdronk, omdat die andere ouders tijdens het feestje niet op zaten te letten, dan zeg je dat ook? Ach, ze hadden ook op een andere manier kunnen omkomen, dan kun je rustig risico's nemen. Dus ik kan voortaan ook gaan scheuren in onze woonwijk, want primaire doodsoorzaak is niet te hard rijden in woonwijken?

Ton Plafond | 01-08-13 | 11:39

@ TheLuggs | 01-08-13 | 11:32 | + 0 -
Klopt, maar het is nog altijd gevaarlijker om je kind naar school te sturen op de fiets, omdat er ouders zijn die met hun auto het liefst ín de school willen parkeren, om daarna met de leasebak veel te hard de parkeerplaats af te rijden om nog op tijd op je werk te komen.

BeunDeHaas | 01-08-13 | 11:39

Tja. Ik zou het niet doen, maar dan ook alleen vanwege het risico op een boete.

X-es | 01-08-13 | 11:37

Dat stukkie hadden ze best kunnen lopen.

artie | 01-08-13 | 11:37

En dan gaan er een paar kinderen dood. En dan nog? Het is nou niet dat je er veel aan hebt en nieuwe maken is nog leuk ook!

Biff Eagleburger | 01-08-13 | 11:37

Zich = zit

Pi Mol | 01-08-13 | 11:35

Is er ook een andere manier dan?

Hoogerheide | 01-08-13 | 11:35

Misschien een idee om in deze dure tijden nog wat te bezuinigen in de juridische hoek.
Dat wetboek van strafrecht kan minstens 83,6% dunner.
De meeste wetten kunnen vervangen worden door één simpele regel:
"Is het leuk? Dan is het verboden".

Kapitein Sjaak Mus | 01-08-13 | 11:35

Wat een onzin dit is helemaal geen kofferbak, een kofferbak zich achter een sedan, is donker, zonder zuurstof en vanmiddag 50 graden...

Pi Mol | 01-08-13 | 11:35

Ton Plafond | 01-08-13 | 11:29 | + 0 
.
Ik ben dan ook eerdee voor een verbod op rondrijdende bulgaren, dan dat ik voor een verbod op het vervoeren van kinderen in kofferbakken ben.

Rest In Privacy | 01-08-13 | 11:35

Keertje flink remmen en ze zitten weer naast je. Met een paar stukken voorruit in hun hoofd geperst. Moet toch kunnen? Waar hebben we het over, het zijn maar kinderen.

Baron Wilhelmus | 01-08-13 | 11:34

.. zolang meneer of mevrouw geen aanrijding krijgt is er niets aan de hand. Waarom zou hij of zij een aanrijding krijgen? Dat overkomt verantwoordelijk rijdende menschen nooit. Nee hoor, ik zou ook met gerust hart de kinderen van andere reaguurders aan hem of haar toevertrouwen.

Jan Passant mk2 | 01-08-13 | 11:34

Het mag........ als geen van de eventuele gevolgen bij calamiteiten afgewenteld wordt op de maatschappij.

Amsterdamsko | 01-08-13 | 11:34

Lekker snuggere reacties. Van hetzelfde kaliber als die werkers die dagelijks met boorhamers werken en geen gehoorbeschermer dragen want niet stoer. Maar na verloop van tijd wel slecht(h)orend.
Een betrekkelijk lichte aanrijding is al genoeg voor zware verwondingen als je de kids zo opbergt. Leuk om dat dan aan die ouders te gaan uitleggen. Tweede auto charteren, klaar. Iedereen veilig en zoals eerder opgemerkt, maak je nieuwe vrienden :-)
Er is hier in de panelen vast wel een politieman die kan bevestigen wat de risico's zijn op zware verwondingen., maar:
1-die durft niet te reageren want wordt meteen als flitsnazi neergezet
2-ik had die opmerking over politie beter niet kunnen maken, want dan neemt niemand hier het bericht nog serieus.

Maar dat boeit niet. Mogelijk zien we diezelfde auto nog hypocriet terug op de Geenstijlen wegens BOEM, losse kinderen met hoofd eraf en dus Darwin-award.

xspalm | 01-08-13 | 11:33

Formeel mag het niet want geen zitplaatsen en gordels aanwezig. Anderzijds was dit in een 30km gebied dus het risico was bijzonder klein. Ik zou er eerlijk gezegd meer over vallen dat de chauffeur (chauffeuse) voortdurend half op de fietsstrook rijdt.

Synecdoche | 01-08-13 | 11:32

@Ton Plafond | 01-08-13 | 11:29
Je hebt gelijk, de primaire doodsorzaak voor kinderen onder de 12 in dit land is nog altijd de kofferbak van papa... Toch?

dlseth_ | 01-08-13 | 11:32

Dit is helemaal geen YT-kanaal van een psychisch gestoorde, dit is gewoon een marketing-site van de Bovag. De Bovag ergert zich wilt aan al die kleine auto's die dan ook nog eens vol zitten. Mensen moeten nieuwe SUV's kopen. Die mogen ze dan niet zelf wassen, want dat zou volgens de Bovag ook verboden moeten worden.

kleuterleider | 01-08-13 | 11:32

Vroeger, met 2 volwassen leiders, 2 rij-ouders en 14 jongetjes in 2 personen auto's omdat je een uitwedstrijd had te voetballen. Regelmatig zaten 2 of 3 jongens de rit in de kofferbak.
Gouden tijden, achteraf totaal onverantwoordelijk.

DeSjaak1000 | 01-08-13 | 11:32

@BeunDeHaas | 01-08-13 | 11:28
Je loopt natuurlijk altijd het risico dat ene Milen bij gebrek aan loslopende kinderen zijn auto in jouw kofferbak parkeert. Je kunt het betutteling vinden, maar ook al rij jezelf nog zo voorzichtig, er kan altijd iemand tegen jouw auto aan knallen.

TheLuggs | 01-08-13 | 11:32

Ik heb me laten vertellen dat het met 10km/h rondrijden in een tank op gescheiden rijbanen het veiligst is. Wacht, ik zet de EU lobbyfabriek even aan het werk, hebben we binnenkort een nieuw wetsvoorstel. De firma bombardier werkt hier ongetwijfeld graag aan mee.

Rest In Privacy | 01-08-13 | 11:31

Ja, want dat was altijd superdik, dus nu ook nog steeds.

quantum | 01-08-13 | 11:31

@Prof. Hoxha | 01-08-13 | 11:27
Want een nieuwe is zo gemaakt, mocht het misgaan.

rara | 01-08-13 | 11:30

Filmer netjes vastbinden in een kinderzitje op de achterbank en een middagje in de brandende zon laten nadenken over zijn gedrag. Als hij het begrepen heeft mag hij in de kofferbak mee een ijsje halen.

Dampert | 01-08-13 | 11:30

Uw kinderen zijn dood na de terugreis van een feestje, omdat er een roekeloze Bulgaar achterop de stationwagen is geklapt. Bent u dan nog zo blij dat ze in de bagageruimte en zonder gordel zaten, of zeg je tegen de bestuurder dat je nooit kan verwachten dat er iemand achterop knalt, want zoiets overkomt alleen maar een ander? Het is leuk, tot het moment dat het mis gaat. En in de jaren tachtig was het rustiger op de weg, met minder asociale Seat leaserommel en minder cultuurverrijkers op de weg.

Ton Plafond | 01-08-13 | 11:29

Nee, uit eigen ervaring weet ik dat zelfs met enkele km/u tegen een paal tikken (zonder gordel) kan leiden tot (levenslang) blijvende gehoorschade (suizen).
Moderne auto's zijn voorzien van de modernste snufjes op gebied van veiligheid... van voren welteverstaan (en een beetje opzij), maar achter zit niets. Een auto die er achterop rijdt, pakt die kinderen genadeloos hard.
Gewoon niet doen, ook niet ff een kind op schoot. Kinderen beseffen niet hoe gevaarlijk dit is.

vip33 | 01-08-13 | 11:29

@Che_cuevara | 01-08-13 | 11:17
Het schijnt dat bij mensen (ook mannen) met jonge kinderen een hormonale transformatie plaats vind waardoor ze extra zorgzaam worden, ook jegens kinderen van anderen. Ze zijn dan niet meer helemaal voor rede vatbaar en gaan dan dit soort gedrag vertonen. Uit ervaring heb ik gemerkt dat opmerkingen over betutteling bij deze mensen alleen vijandige reacties opwekt. Je kan ze dan ook maar beter een jaar of 15 met rust laten, en dan worden ze weer normaal...

CornFlakey | 01-08-13 | 11:29

Vorige maand nog met 17 tieners 12 kilometer door Brabant gereden. Wel allemaal geasfalteerde landweggetjes natuurlijk. Is nog altijd veiliger dan een VW-busje GTI (Gordijnen, Trekhaak, Imperiaal) rond te zien dolen over het wegennet zonder dat ze de waarschuwingsborden kunnen ontcijferen.

Jos Tiebent | 01-08-13 | 11:29

Dit is niet alleen een gewetensvraag, Quid.
Volgens de wet mag dit niet. In de laadbak zitten geen stoelen en/of gordels en daarmee ben je in overtreding, wettelijk gezien.

Gewetensvraag: het ligt er maar aan hoever je moet rijden. Zoals Quid zegt: kinderfeestjesregeltje. Kinderen achterin naar huis brengen, waarbij de kinderen altijd hopen NIET de eerste te zijn om gebracht te worden. Een soort epische afsluiting van een, voor kinderbegrippen, epische dag. Het hoort erbij. En als ie gewoon rustig door de wijk moet, of, kom op, een kilometer of twee moet rijden, en de chauffeur houdt zich aan de snelheid, dan is er niks maar dan ook niks aan de hand.

BeunDeHaas | 01-08-13 | 11:28

Misschien niet handig, maar kom op! Wie is er niet groot mee geworden. Daarnaast is het helemaal niet zo gevaarlijk tot een mafkees met een dashcam er dichtop gaat rijden.
Uit eigen ervaring weet ik dat die camera's vervormen waardoor alles altijd verder lijkt, dus kun je nagaan hoe dicht hij erop zit.

SubZer0 | 01-08-13 | 11:28

Hij rijdt vrij lomp/hard, dat is nog veel irritanter.

Wonderlijk! | 01-08-13 | 11:28

zo zat ik in de jaren 70 1100 km achterin. karinthie oostenrijk

smirmoff | 01-08-13 | 11:28

NSB Nederland op zijn best. En met een dashcam gaat het heel wat makkelijker :)

Peopeski | 01-08-13 | 11:28

@Glandula magna | 01-08-13 | 11:12
Punt is natuurlijk wel dat het qua wetgeving niet mag omdat de kinderen bij een aanrijding gewoon geen kans hebben.

rara | 01-08-13 | 11:27

We zaten vroeger met 7 in een lelijke eend die je het gevoel gaf in een bocht op z'n zij te vallen dus leek wel een kermis attractie.

mente aperta | 01-08-13 | 11:27

hey, het is in de achterbak van de station, of op de achterklep van de cabrio. Kies maar, ouwe zeur 'verkeer gevaar'.

manmanman. No even en kinderen mogen niet meer in lantaarpalen klimmen, van schommels vallen en meer van dat.

Oh, wacht. rubbertegels...

Bigaroque | 01-08-13 | 11:27

Ik heb vroeger bij een school gewoond. Er hebben meer kinderen ongelukken en er komen meer kinderen om doordat er ouders hun kind gehaast naar school brengen en dan een ander kind scheppen of over het hoofdje zien als het kind tussen de auto's loopt, terwijl de ouders zich naar het werk haasten. Het was bijna elk jaar raak.
Dat vind ik vele malen erger dan kinderen die in een achterbak zitten. Ik heb mijn vader ook veel geld bespaard bij veerponten.

Kees8374 | 01-08-13 | 11:27

Als je echt beste dad ever award wilt winnen, moet je je kinderen gewoon in de aanhanger vervoeren trouwens. Zolang ze nog melktanden maakt het allemaal niet uit.

Prof. Hoxha | 01-08-13 | 11:27

Het mag niet! Het wordt een heel ander topic als een of andere boerenlul niet op tijd remt, klont achterin de stationwagen en ach jeee kudt zeg, 2 kinderen dood! WTF doen kinderen achter in die bak....? Ja, niet zo zeuren, iedereen stopt kinderen in de achterbak. Bladie bladie blaaaa. Gewoon niet doen en tweede auto meenemen

Kobus Kloothamer | 01-08-13 | 11:26

Er staat: Diep triest dat deze persoon op deze manier omgaat met kinderen. Persoonlijk heb ik oneindig veel meer medelijden met de kinderen van dit soort veiligheidsfreaks die pas rust hebben als ze ALLE risico's afgedekt hebben. Iedereen zijn helmpje op, beschermers om, op de paden blijven, onstmettende doekjes bij de hand, altijd overal bereikbaar, volg de borden en er kan nog een trein aan komen. Pas op, kijk uit en het motto is: Wat niet verplicht is is verboden.

dBuitenstaander | 01-08-13 | 11:26

Haha, vroeger met 10 jongens na een verjaardagspartijtje in de Suzuki Super Carry Bus van de vader van een vriendje. Scheefhangend door de bochten. De grootste lol. Nederlandse jongens van nu worden bange, vrouwelijke, vadsige wezels voor wie het grootste avontuur bestaat uit een nieuw level in hun iPad-game. Waar gaat het toch naartoe in Nederland opgehevenvingertjes-wijvenland.

KlunsJohannus | 01-08-13 | 11:25

Stiekum kinderen filmen mag niet. Verkapte pedo!

Amsterdamsko | 01-08-13 | 11:25

Binnen een 30KM zone: Boeien. Mocht er iemand achterin klappen (omdat die met z'n dashcam zit te spelen en daardoor niet oplet bijvoorbeeld) dan levert dat wat blauwe plekken en tanden door lippen op, maar zal de schade bij de kinderen verder wel meevallen.

Al maakt het feit dat lang niet iedereen zich aan die 30 houdt het wel wat lastiger...

guru_meditation | 01-08-13 | 11:24

Ik vertel ouders altijd ff dat we zo'n 3e zitrij hebben in de milf-stationvolvo. Want kinderen vertellen thuis uiteraard joelend dat ze in de achterbak mochten zitten. En het is absoluut jaren 80 om kinderen los in de achterbak te flikkeren, is volgens mij de geldende opinie op het sgoolplein.

Prof. Hoxha | 01-08-13 | 11:24

Ik vond dat vroeger zo AWESOME dat ik nu bij mij station wagen het stuur 2 meter naar achter heb geplaatst samen met het gaspedaal zodat ik altijd in de laadruimte zit.
SWEET!!

snelders NL | 01-08-13 | 11:23

-weggejorist-

Peeter Bredveeld | 01-08-13 | 11:23

Vanochtend gezien: een vent in een scootmobiel met een biertje in zijn hand. En een eikenhout getint zelfverklaard lid van de plaatselijke 'Bloods', met gangstarap uit de speakertjes van een laptoppie op de bagagedrager van z'n ouwe fiets, met netjes een snelbinder eromheen.
Dus.

LibertasSimplex | 01-08-13 | 11:22

Mijn broer heeft als kind in de caravan gezeten naar frankrijk de hele rit.
Ik was nog net iets te jong maar hij vond het geweldig. Gewoon omdat het kon.

cobie | 01-08-13 | 11:22

Om de 100 meter in iedere straat een ambtenaren wegverhoging neerleggen... mag dat ?

duitse herder | 01-08-13 | 11:22

Standaard bij feestjes en de voetbal (jaaa, de voetbal) voor iedereen die in de jaren '70 en '80 is opgegroeid. Ik ben zelfs als kind nog in de bak achter de achterbank van een kever vervoerd. Over de bank klauteren om in een krap hok te kunnen zitten. Stoer!

Hoeki Oekema | 01-08-13 | 11:22

Laten we de maker van YT kanaal eens hinderlijk gaan volgen. Wat een zeikstraal op niks af.

Net als veel reaguurders hierboven was dit voor mij ook standaard op kinderfeestjes. En vechten om wie in de kattebak mocht zitten.

Kapitein_Koek | 01-08-13 | 11:22

Wat mij opvalt is dat alle gebouwen in het filmpje scherpe hoeken hebben. Wat als een kind zich daar tegen stoot? Dit soort roekeloze architectuur kan niet langer getolereerd worden.

Parel van het Zuiden | 01-08-13 | 11:22

Ik had laatst precies zo'n ritje. Toen kwam er plotseling een fietser om de hoek die op de verkeerde weghelft fietste. Direct op de rem trappen, en de jongste leerde dat met hooguit 20 km/h je hoofd tegen het hoofd van vriendje aan knallen best veel pijn doet. Dus nu weet hij waarom hij al die andere keren gordels aan moet.

Maar het blijft leuk om te doen.

vast goed | 01-08-13 | 11:21

Ik moest vroeger in de kofferbak als we naar Zuid Frankrijk op vakantie gingen. Nu ben ik gehard en cool.

Billy Balzak | 01-08-13 | 11:21

Dat youtube kanaal, wat een klepzeiker.

Scope | 01-08-13 | 11:21

Kaas de Vies | 01-08-13 | 11:19 |
Aha, dus daar is 't allemaal mis gegaan Kaas. Nu snap ik het.

Pindakees | 01-08-13 | 11:21

De andere filmpjes op zijn kanaal zijn ook geniaal.
Kijk snel naar 'Fietser geeft geen voorrang' en 'Gemeentewagen rijdt midden op de weg'.

Supersoul | 01-08-13 | 11:20

In mijn jeugd heel normaal. Maar we leven in andere, betuttelende tijden.

brutus68 | 01-08-13 | 11:20

Heb je dan echt niets beters te doen dan een paar kinderen in de kofferbak te filmen?

Aan de andere kant, ik ben blij dat deze persoon nu aan het verlinken is. Stel je voor dat deze persoon actief was in 1940..

dlseth_ | 01-08-13 | 11:20

Het is iemand uit de betere buurt, het mag dus wel.

hepelman | 01-08-13 | 11:19

Er kunnen ook nog best een paar op het dak.

de euro middenweg | 01-08-13 | 11:19

Mijn moeder heeft mij 9 maanden zonder gordel in haar buik vervoerd. Een grove schande.

Kaas de Vies | 01-08-13 | 11:19

Gewoon lekker doen. Harstikke leuk was dat vroeger. Inclusief bukken als we een politiewagen zagen. Niet dat dat echt nodig was, wss. Maar maakte het wel spannender.

Pindakees | 01-08-13 | 11:18

Ik weet niet of het mag, maar zie er niks verkeerds in.
En die kinderen hebben de lol van hun leven.
Al dat betuttelen moet maar eens stoppen.

Che_cuevara | 01-08-13 | 11:17

Wij hadden in mijn tijd niet eens 30 km zones.

CoJoNes | 01-08-13 | 11:17

Nee, die bakfietsen. Die zijn lekker veilig.
Wat een gezeik weer zo in de morgen. Ik krijg spontaan uitslag van de totaalmalloten die dit 'onrecht' menen te moeten bestrijden.
 
Die gasten verdienen een prijsje: Een baan.

pietvanvliet | 01-08-13 | 11:16

Het MAG omdat het KAN.

LibertasSimplex | 01-08-13 | 11:16

Kofkoffernieuws dit.
Filmpje met totale desinteresse uitgekeken. Meest interessante item was eigenlijk of het knipperlicht nou wel of niet gebruikt werd.

de Voorzittert | 01-08-13 | 11:16

Ja hoor dat mag best. Ik ben vroeger wel eens bij mijn grootouders (uit 1922) in de kofferbak meegereden. Dat was inderdaad AWESOME.

LeBut_013 | 01-08-13 | 11:16

Jeugd sentiment, liever een wereld waar zo koter even jankt, omdat ie de verkeersdrempel niet zag aankomen dan dat de wereld jankt om dit soort zaken. Zo leer je kinderen trouwens ook met bandenwissel setjes omgaan.

HoM3R | 01-08-13 | 11:16

de Cor van de Laakjes tieren welig, en wel hierom!

Satria | 01-08-13 | 11:15

U heeft een camera op uw dashboard (triest) en begint anoniem een YouTube kanaal waar u filmpjes opplempt, en anderen de vinger wijst zonder mogelijkheid tot commentaar. En ik maar denken dat Koos tegenwoordig alleen nog orgel speelde.

Tjemig | 01-08-13 | 11:15

Nou toen kon het nog. Tegenwoordig krijgen ze de rijbewijzen bij de pakjes boter met zegeltjes.
Bij ons was het altijd vechten om wie er voorin of in de kofferbak mocht. In een 30km zone.... Agent does effe de andere kant op kijken naar scootertjes en vw golfjes.

cobie | 01-08-13 | 11:15

Beetje gezond verstand toepassen... Het gaat om voorzichtig rijden over kort afstandje in 30km gebied. Geen probleem lijk mij. Officieel kan dit niet, want geen geiligheidsvordels in de kofferbak. Als dit op de snelweg zou gebeuren, is het onverantwoord gedrag.

CornFlakey | 01-08-13 | 11:15

Wat is het probleem? Dit was vroeger standaard na afloop van een verjaardagspartijtje. Anders pasten niet alle kinderen in de auto.

Sjonge jonge rubberen stoeptegel cultuur

truusch | 01-08-13 | 11:14

Only in Kampen.......!

Hermannus | 01-08-13 | 11:14

Tuurlijk mag dat. Gewoon niet botsen. 'Maar wel effe bukken jongens' als de belastingdienst om de hoek komt gescheurd.

VanBukkem | 01-08-13 | 11:14

Het is leuk dus het mag niet. Welkom in Nederland.

Reinaert | 01-08-13 | 11:13

Weet je wie pas echt een eikel is? Die lul die er zo dicht achterop rijdt omdat ie zo nodig een NSB filmpje moet maken.

Natuurlijk mag dit best, ik ben vroeger zo vaak in een kofferbak meegereden. Vreselijk gezeik altijd..

Glandula magna | 01-08-13 | 11:12

U lijd aan vergaande irritante betuttelzucht met een NSB dwang tot verraad aan het eigen verantwoordelijkheidsbegrip mag dat?

Welles! Nietes! | 01-08-13 | 11:12

Weet je wie ook opeengepakte mensen vervoerde?

rara | 01-08-13 | 11:12

vroegah maakt het geen reet uit waar ik in de auto je zat. De hele auto ging bij een botsing er toch aan. Tegenwoordig is de kofferbak de kreukelzone, dus niet zo handig als je daar kinderen in stopt.

Het is ook niet meer zo rustig op de weg als toen.

GoedenMorgenDezeMorg | 01-08-13 | 11:12

Niks mis mee. Next.

CoJoNes | 01-08-13 | 11:12

Het mag wat mij betreft, maar stop je eigen kids en hun beste vriendjes gewoon op de achterbank. De laadruimte functioneert nml als kreukelzone bij een achteraanrijding.

seven | 01-08-13 | 11:11

Vroeger zat je zo de hele weg naar de vakantiebestemming achterin stiekem middelvingers op te steken en gekke bekken te trekken naar de auto´s achter je! Tegenwoordig mag je niks meer.

M.I.L.F. | 01-08-13 | 11:11

Ik vond het als kind heel leuk om bij mijn vaders VW kever 1300 in de "Kattenbak" te zitten.

Moi2 | 01-08-13 | 11:11

Heerlijk, vroeger achterin een bestelbusje en dan de vader van een van je vriendjes die als een mongool drempels en bochten pakt, zodat je letterlijk alle hoeken van dat bestelbusje op een stoere, mannelijke, hetrosexuele manier te zien krijgt... Ik zeg dat de filmert gewoon lekker achterop de trekhaak meemoet.

Slakkenman | 01-08-13 | 11:10

Je bent niet verzekerd als je het doet en onverzekerd rondrijden magnie...

spuitje11 | 01-08-13 | 11:10

Ja, dat mag. Behalve wanneer je voornemens bent je voertuig in de verzengend hete tropenzon te parkeren op een grasveldje naast een nader te bepalen tokkie-strand en besluit de desbetreffende kinderen in de kofferbak te laten zitten omdat je geen zin hebt om zandkastelen te bouwen.

OverdrevenGeouwehoer | 01-08-13 | 11:10

Wij gingen vroeger zo naar Frankrijk, liggend op de bagage. Pa en ma gezellig rokend voorin. Heb het overleefd, sterker nog, beste vakanties ooit!

Burgertrutje | 01-08-13 | 11:10

Whoa! Jeugdherinneringen komen boven! Met 4 maatjes in de kofferbak naar het zwembad!

ChillBill | 01-08-13 | 11:09

Jaren 80 4ff. Prima initiatief van bestuurder. Nu nog boomhutten en kletspoten herintroduceren en we kunnen weer trots zijn op ins kikkerland.

49 | 01-08-13 | 11:09

Iets met autogordels.

Expert Homo | 01-08-13 | 11:09

Ja natuurlijk mag dat. Mits je natuurlijk zwaar gereformeerd bent en een kofferbak vol mazelende kinderen naar de hel wilt helpen.

jezuszelf | 01-08-13 | 11:08

als ik naar een booslimland rij wel.

reageerbuis | 01-08-13 | 11:08

Wie herinnert zich niet de kinderfeestjes waar 9 kinderen in 1 auto werden gepropt ergens heen te gaan?

Laat iedereen zich toch eens met zijn eigen zaken gaan bemoeien, wordt het een stuk leuker van.

Absoluut niet waar | 01-08-13 | 11:08

Mag niet, moet wel kunnen. Vroeger als kind ook wel eens gedaan en is inderdaad capslock awesome. Maar ja geen gordel en geen rubberen tegels dus de porseleinen kinderen van nu mogen dat niet meer anders ben je een slechte ouder. Kuttijd.

Renkum0317 | 01-08-13 | 11:08

HSVOBW | 01-08-13 | 11:07 | + -1
Dude, ga anders even naar fok.nl

R0gu4 | 01-08-13 | 11:08

Vroeger met kinderfeestjes was het altijd bijna vechten over wie er in de kofferbak mocht...

fjodor | 01-08-13 | 11:07

".. YT-channel Verkeer Gevaar.."

De interweps confronteert ons telkens weer met mensen met heel veel tijd over.

Godsammekraken | 01-08-13 | 11:07

Of het mag doet niet ter zake; het moet gewoon kunnen.

Simon de Danser | 01-08-13 | 11:07

-weggejorist en opgerot-

HSVOBW | 01-08-13 | 11:07

Op deze manier kinderen vervoeren is zoo jaren 80... Gewoon ff een andere ouder vragen of die even mee wil rijden. Maak je ook nog een nieuwe kennissen/vrienden.

GoedenMorgenDezeMorg | 01-08-13 | 11:06

Groot gelijk geef ik die ouders, schreeuwende kutkinderen op de achterbank is een gevaar voor het verkeer.

hunman | 01-08-13 | 11:06

grappig.

HSVOBW | 01-08-13 | 11:06

U steekt uw neus in andermans zaken. Mag dat?

Freddie Stobart | 01-08-13 | 11:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken