Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gelijke rechten voor mannen bij zwangerschap!

lekkerkolvenalseenmallekoe.jpgDeze maatschappij wordt geregeerd door vrouwen. Vrouwen worden overal voorgetrokken. En als je er iets van zegt, ben je een misogyne, seksistische, discriminerende flaplul, en vrouwen het zielige slachtoffer. Met hun traantjes en hun bambi-oogjes. Steeds mekkeren de babyfabrieken over gelijke rechten, maar wat ze eigenlijk bedoelen is dat ze inspelen op de emoties om de beste baantjes in te pikken zonder er moeite voor te doen. Vrouwenquota, noemen ze dat dan. O ja, gelijk rechten? Dan ook andersom. Gelijke rechten voor mannen bij zwangerschap! Nu! Weet u lang het zwangerschapsverlof voor de vrouw is? Zestien (16!) weken. Weet u hoeveel zwangerschapsverlof de man krijgt? TWEE! DAGEN! Man en vrouw zijn toch gelijkwaardig? WAAR ZIJN ONZE VIER MAANDEN DOORBETAALD VERLOF OM VOOR ONS KIND TE ZORGEN? Nog zoiets. In het CAO van de vrouw staat dat ze recht heeft om op werk borstvoeding te geven en, let op, te kolven (ander woord voor melken) als de druk te hoog wordt. De druk te hoog wordt? De meeste mannen hebben na de bevalling een tijd geen seks. Bij een keizersnee sowieso zes weken. IS ER VOOR ONS OOK EEN KAMERTJE OM AF TE KOLVEN ALS DE DRUK TE HOOG WORDT? Natuurlijk, zullen de feministische moederkoeken bazelen, maar een vrouw doet al het zware werk. O ja? Geinig, want als het over gelijkwaardigheid op de arbeidsmarkt gaat hebben vrouwen het nooit over de mijnbouw, de landbouw of in de fabriek, en alleen maar over de topfuncties. Dan is het ineens prima als mannen al het zware werk doen. Kortom, u ziet, deze samenleving is compleet gefeminiseerd en de jankebalkerige vrouwwezens maken de dienst uit. Meer gelijkwaardigheid? Ja! Dus mannen ook zestien weken zwangerschapsverlof en eigen kolfruimtes voor als de druk te hoog wordt. En tot die tijd mogen vrouwen niet zeiken dat ze achtergesteld worden.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Rocknrolla7372 | 01-08-13 | 20:09

Het kan zijn, dat mijn reactie niet helemaal aansluit, want ik heb alle vorige reacties niet gelezen.
Helemaal mee eens dat er in Nederland nog steeds geen gelijkwaardigheid is tussen mannen en vrouwen. Druk te hoog worden bij mannen en kolven door vrouwen zijn echter wel twee verschillende "zaken". Een aantal weken geen seks na een bevalling geldt zowel voor de man als vrouw. Er zijn hiervoor verschillende alternatieven waardoor man en vrouw toch van elkaar kunnen genieten. Zie hiervoor o.a. internet. Is de sociale media eens positief bruikbaar op het seksuele vlak.

Rik80073308 | 01-08-13 | 17:12

@ wazakzegguh | 01-08-13 | 12:09 | + 1 -

Plus één, té leuk om te laten liggen.

Pontius Vulgaris | 01-08-13 | 12:45

@ the uninvited guest | 01-08-13 | 11:59 | + 0 -

Behalve dat er talloze mogelijkheden zijn tussen "blauwe knoop" en "zuipschuit", is dat ook niet relevant. Het gaat om de overige 18 eisen want ze had er letterlijk (!) 20.

Pontius Vulgaris | 01-08-13 | 12:38

zwerfpaal | 01-08-13 | 11:35 |
Uw leeftijd verklaart ook gelijk uw eerdere comments... U heeft geen enkel besef wat de financiele druk is die op de huidige generatie ouders ligt. Zelfs uw kinderen hadden daar nog niet mee te maken. Als ik snel reken bent u tenminste 75 jaar (aangezien u uw opa bewust gekend heeft). Dus hier lopen roeptoeteren dat wij het allemaal zo verkeerd doen in de ogen van uw sprookjesfiguur in de wolken is ongepast en bovenal nutteloos!

wazakzegguh | 01-08-13 | 12:09

zwerfpaal | 01-08-13 | 11:35 |
Wordt het dan niet eens tijd om over te stappen naar een blog voor hoogbejaarde jezusfreaks?

wazakzegguh | 01-08-13 | 12:03

@pontius

Zijn vrouwen al zeikmutsen als ze geen zuipende, rokende kerel willen?
Zijn dat die zware eisen? Mijn vent mag best zuipen en roken, en twee druppels water op gerard butler lijken, oh hell, dan mag hij zelfs zeiken over zwangerschapsverlof!

the uninvited guest | 01-08-13 | 11:59

the uninvited guest | 01-08-13 | 11:50 Ja, eisen stellen mag ook, alleen die heel concreet maken is zinloos. Ik kan me wel voorstellen dat een gast die heel zuur doet over vrouwen en zich altijd onterecht genaaid voelt, terwijl hij eigenlijk zelf weinig leuk doet, sowieso onaantrekkelijk is.

@ Pontius, ja, maar goed, als je alleen met rust gelaten wil worden, wat is dan het nut van een relatie? Heb dan geen relatie, dan heb je rust. Ik denk dat je iemand zo leuk moet vinden dat je blij bent als ze je 'lastig valt' (ligt er ook aan waarmee, zijn ook vrouwen die echt vervelend zijn natuurlijk). Voor een vrouw is een man die wel pRon wil maar verder zo weinig mogelijk contacturen ook weer minder boeiend. Tis wel dat sommige mannen nogal een brede definitie van 'gezeik' hanteren, zo breed dat vrijwel alles wat geen seks is erin valt. Ja dan vind hij haar dus niet leuk genoeg. Een vrouw die haar man constant lastig valt met irrelevante crap vind haar man dus niet leuk genoeg, anders zou ze hem dat niet aan doen. Een middenweg waarbij niet alles gezeik is en zij niet onnodig zeikt moet ook kunnen, denk ik.

Ohja | 01-08-13 | 11:57

Pontius Vulgaris | 01-08-13 | 11:42 Ja, moet je opletten waar ze mee eindigt. Iemand die drinkt, rookt en heel leuk is? Haha. Is hetzelfde als mannen die roepen dat ze een blonde slanke vrouw met grote tieten en een lekker kontje willen en dan eindigen met.. iets anders XD Mensen die grote eisenlijsten hebben schamen zich soms voor hun single zijn en willen dan de wereld vertellen dat het niet aan hun eigen tekortkomingen ligt maar dat ze zo leuk zijn dat ze wel echt heel kritisch moeten zijn. ;)

Ohja | 01-08-13 | 11:51

@pontius

Vroeger was het feit dat je als vrouw beter af was in een huwelijk plus kinderen.
Werken was er vaak niet, voorbehoedsmiddelen waren er vaak niet bij. Een vrouw was afhankelijk financieel. Dat is nu vaak niet meer het geval en logischerwijs hoeven dames ook niet meer te settelen voor de eerste de beste die langskomt. En sommige dames hebben een zwaar eisenpakket, maar dat mag, want dat mag een man ook. En als die vrouwen zeggen dat een vent te min is maakt hun dat nog geen sterke vrouw. En mannen in dat geval geen sterke man.

the uninvited guest | 01-08-13 | 11:50

@Ohja | 01-08-13 | 11:38 | + 0 -

Liesbeth Wytzes van Elseviers Weekblad legt het hier nog even leuk uit wat mannen nou vooral willen:

"Een leuk meisje dat hen vooral met rust laat"

Linkje : www.elsevier.nl/Algemeen/blogs/2012/8/...

Pontius Vulgaris | 01-08-13 | 11:48

@ Ohja | 01-08-13 | 11:38 | + 0 -

Haha! Zo simpel is het inderdaad! Maar een een collega van een kennis van me heeft een waslijst, die is niet voor te stellen, bijna!

1. Hij mag geen alcohol drinken (valt pakweg 90% af)
2. Hij mag niet roken (nog eens 5% eraf)

En zo door tot letterlijk (!) twintig eisen!

Pontius Vulgaris | 01-08-13 | 11:42

Bijdrage man: 1 zaadcel is 1/20miljoenste gram en is in wip gebeurd
Bijdrage vrouw: In 9 maanden met medeneming van bijdrage man maakt zij er in en met haar lichaam baby van gemiddeld 3000 gram van.
Simpele rekensom dwaze vaders.

Ceesboogaart | 01-08-13 | 11:42

@Ohja
Ik vind nederlandse mannen ook leuk. Maar als ik hier de onzin soms lees denk ik wel eens dat de echte eikels zich hier verzamelen. Ik ben geen feminist. Ik hoef niet uit mn weg te gaan om te laten zien dat ik van de vrouwelijke kunne ben. Ik vind bv potten die mannen niet zien staan, maar zich dan vervolgens als vent gedragen stom, idem met nichterige homofiele vrouwenhaters.

the uninvited guest | 01-08-13 | 11:41

@ sickstyle | 01-08-13 | 11:36 | + 0 -

Zou dit gedeeltelijk verklaard kunnen worden door het feit dat er geen land is waar vrouwen zoveel parttime werken als Nederland?

Pontius Vulgaris | 01-08-13 | 11:40

Pontius Vulgaris | 01-08-13 | 11:35 |Oh dat. Daar moet je niet teveel op letten. Als ze iemand leuk vinden vergeten ze hun eisenlijst zelf ook. Mijn eisenlijst is 1 zin 'iemand die als hij bij mij op de bank zit voelt alsof ik thuiskom'. Dat zoeken uiteindelijk de meeste vrouwen, maar ze vinden teveel woorden voor wat ze willen zeggen, denk ik.

Ohja | 01-08-13 | 11:38

Vrouwen die dezelfde functie uitvoeren als een man verdienen doorgaans 21% minder. In belgie is dit ongeveer 15% minder.

sickstyle | 01-08-13 | 11:36

@ the uninvited guest | 01-08-13 | 11:29 | + 0 -

Nee, van die zanik mutsen die niet aan een vent kunnen komen omdat ze een waslijst van (onredelijke) eisen hebben waar meneer aan moet voldoen. Die vent kunnen ze niet vinden omdat ze er, behalve hun "leuke" zelf er niks tegenover kunnen stellen.

Die vrouwen beklagen zich er dan over dat mannen "bang" zijn voor een "sterke vrouw". Waaruit dan blijkt dat ze een sterke vrouw zijn, wordt niet duidelijk. Ze hebben geen "carrière" maar een leuke baan, een eenvoudig huis en zijn verder alleszins middelmatig. Niks mis mee maar doe dan niet alsof je zo bijzonder bent!

Pontius Vulgaris | 01-08-13 | 11:35

@wazakzegguh | 01-08-13 | 03:31
Dat kan jij nou wel zeggen, maar ik kende mijn opa heel goed. En het is best traumatiserend voor mij geweest. Mijn opa stond op zijn wachttoren toen hij door de geallieerden er van af werd geschoten.

zwerfpaal | 01-08-13 | 11:35

the uninvited guest | 01-08-13 | 11:29 |Das waar. Moet ik wel bij zeggen dat Nederlandse mannen doorgaans heel ok vind. Er zijn wel exemplaren waar je beter bij uit de buurt kunt blijven, maar de meeste zijn wel lief en niet onderdrukkend (of ik val gewoon alleen op hele leuke, dat kan ook). Sterke vrouwen lijkt me een positief iets pontius, maar jij doelt dan denk ik op feministen o.i.d.? Dat zijn vaak geen sterke vrouwen. Hoe harder hoe zwakker, vaak. Zelfde voor mannen. Degenen die heel hard en lomp doen zijn vaak weak asses als het er echt op aan komt.

Ohja | 01-08-13 | 11:33

@pontius

Welke sterke vrouwen? Bedoel je vrouwen die geen mannen nodig hebben?
Weet niet of je het doorhebt, een vrouw zijn is alles behalve een voordeel. Vrouwen worden onderdrukt, misbruikt etc over de gehele wereld.
Sommige meningen van mannen hier zijn te scherp getongd en dat alleen omdat ze misschien een lastig wijf hebben.

the uninvited guest | 01-08-13 | 11:29

@ the uninvited guest | 01-08-13 | 11:20 | + 0 -

Oh nee, hoor. Ik ben dol op vrouwen, ik vind dat ze veel kwaliteiten hebben, door de bank genomen, waar mannen ook best eens wat meer aandacht aan zouden mogen besteden. Maar ik word een beetje moe van al die zogenaamde "sterke vrouwen" van tegenwoordig.

Pontius Vulgaris | 01-08-13 | 11:23

@pontius

Nog even en je staat verongelijkt te grienen! Haha
Je houdt niet van ons, je kan ons bloed wel drinken..

the uninvited guest | 01-08-13 | 11:20

Net als dat iedere (gezonde) man niet zit te wachten op een feminazi die graag haar frustraties over okselhaar botviert op mannen, zit geen enkele vrouw te wachten op een zure duud die niet kan geven omdat hij zich het slachtoffer van de vrouw voelt. Zwangerschapsverlof voor mannen vind ik wel een terechte vraag.

Ohja | 01-08-13 | 11:20

die overfocus op geslacht is stom en werkt niet.
Ohja | 01-08-13 | 11:18 | + 0 -

Dat sowieso.

Pontius Vulgaris | 01-08-13 | 11:19

Pontius Vulgaris | 01-08-13 | 11:14 | Jij misschien. Maar voor houden van moet men eerst uit zijn huilierol stappen. Dat geldt voor neplesbo's én mannelijke seksisten. How about mensenemancipatie ipv kleinzielig wij en hun? Er zijn mannen waar ik meer wij mee deel dan met sommige vrouwen, die overfocus op geslacht is stom en werkt niet.

Ohja | 01-08-13 | 11:18

@ loze stijl | 01-08-13 | 11:16 | + 0 -

Ik vind het altijd bizar hoeveel moeite mensen doen om zwanger te raken, tot ze het dan maar opgeven en dan is het drie keer achter elkaar raak.

Pontius Vulgaris | 01-08-13 | 11:17

@Ohja

Doe geen moeite hier. Hier zitten me een stel zure augurken.
Dames doen er goed aan alvorens te beginnen aan kids het kaf van het koren te scheiden bij de heren. Is niet al te moeilijk, volg hier de sentimenten maar van de dommeriken, en zegt je vent soortgelijke peop, snel wegrennen!

the uninvited guest | 01-08-13 | 11:17

Bij onze Koninklijke Luchtvaart Maatschappij hebben ze een goede regeling ter ondersteuning van het voortraject.
Het Ovulatieverlof.... echt waar....
Geldt denk ik alleen voor vliegend personeel maar toch...
Stessje die zwanger wil worden van haar vent thuis? geen probleem, ze kan verlof krijgen rond het moment van de beroemde eisprong.
Vlieger die zijn thuis zittende vrouw/vriendin wil bezwangeren? idem...
Zelfde regeling voor mannelijke stessjes ( mits hetero...) en vrouwelijke vliegers ( zowel hetero als lesbienne, mits ze in dit geval ZELF zwanger wensen te worden en niet hun vriending)
Ja, best een goede regeling!
Geen idee of er veel gebruik van wordt gemaakt want je moet dan natuurlijk wel een drempel over om 'neukverlof'aan te vragen..

loze stijl | 01-08-13 | 11:16

@ the uninvited guest | 01-08-13 | 11:12 | + 0 -

Precies. Een totaal manke vergelijking zien als goed argument, want het voelt zo lekker. Feiten : 0%, emotionele inbreng : 100%. Discussiëren volgens vrouwen.

Het geeft niet, we houden heus van jullie!

Pontius Vulgaris | 01-08-13 | 11:14

legionaire | 01-08-13 | 09:43 En dat vind je raar? Is het jouw buik dan? Moet je voor een ander kunnen bepalen dat die maar 9 maanden met iets moet lopen en die bevalling en werk opgeven want immers als jij geen vrij krijgt -moet- zij dat wel doen, of ze nu dat recht wil of niet? Vind je serieus dat je als man een recht zou moeten hebben om dat te kunnen bepalen voor iemand anders? Gelijke rechten sure, zwanger worden als je vriend het daar niet mee eens is is evengoed fout, maar ik vind het erg terecht dat je dat als vrouw zelf kunt bepalen.

Ohja | 01-08-13 | 11:13

@pontius vulgaris

Kritiek?
Je bedoelt het gejengel van een huilie-huiliebalk!
Heb nog nooit zo veel kerels hier horen zeiken om niks.
Als ik een kroeg binnenloop weet je niet hoeveel losers mijn aandacht proberen te trekken alleen vanwege een beetje mascara en lipstick in de juiste kleur en een bh die mn tieten tot hogere sferen duwt.
Vrouwen hebben ze voor het oprapen. Wij hoeven niet te settelen voor de zuurpruimen alhier! BAM, IN YOUR FACE!

the uninvited guest | 01-08-13 | 11:12

Mee eens. Is toch leuk voor zo'n baby als zijn vader er ook bij is. Denk dan wel dat de meeste vrouwen het hier juist mee eens zijn. Het hebben van een baarmoeder en bijbehorende door anderen bepaalde rechten (en andere onzin) is niet een keuze.

Ohja | 01-08-13 | 11:07

@ the uninvited guest | 01-08-13 | 11:02 | + 0 -

Blijft lastig hè? Omgaan met kritiek..

Pontius Vulgaris | 01-08-13 | 11:04

@pontius vulgaris

Dan blijf ik bij mijn eerste commentaren, waar heb je dan in godsnaam een vrouw voor nodig? Als wijven zo lastig zijn ben je niet verplicht met ze in zee te gaan! En dit wetende, snap ik je gemekker niet. Quid klinkt verongelijkt en hij is geen vrouw!

the uninvited guest | 01-08-13 | 11:02

Onafhankelijk=afhankelijk natuurlijk!

the uninvited guest | 01-08-13 | 10:58

@ the uninvited guest | 01-08-13 | 10:56 | + 0 -

En dat is de standaard houding van veel vrouwen: volcontinu verongelijkt.

Pontius Vulgaris | 01-08-13 | 10:57

Typerend voor nederlandse mannen. Kunnen niet koken en hun eigen onderbroeken niet wassen of hemden strijken! Hebben ze een vrouw voor nodig, oh ja en ook voor sex. En als de vrouw haar echte grote liefde arriveert, haar kind, is het voor mannen huilen met de pet op! Moeten ze aandacht hebben haha wat slap en onafhankelijk!

Meer vrouwen achterop de vuilniswagen? Betekent dat dat een vent de helft van het huishouden op zich neemt?
Dacht het al niet...

the uninvited guest | 01-08-13 | 10:56

Het eerste gedeelte van Quids baksel vind ik een beetje onzin. Mannen hoeven niet per se lang kraamverlof te hebben en in de praktijk nemen veel mannen (on)betaald verlof op. Of niet. Hoe deed je opa dat eigenlijk? En de 15.000 generaties voor hem?

Het laatste punt vind ik altijd leuk. Gelijkheid op de arbeidsmarkt maar nooit hoor je ze over "meer vrouwen achterop de vuilniswagen!"

Typerend voor Nederlandse vrouwen; sterk en onafhankelijk, totdat het een beetje moeilijk wordt.

Pontius Vulgaris | 01-08-13 | 10:43

Een vrouw kan stoppen met zorgen voor een kind waneer ze maar wil ze kan zelfs de zwangerschap eindigen, maar als man heb je 18 jaar verplichtingen. Word is tijd dat finciele abortus voor mannen mogelijk word.

legionaire | 01-08-13 | 09:43

Wat een klote artikel, alsof vrouwen niet liever hebben dat hun man langer thuis is? Denk je dat het leuker is om een vreemd mens in huis te hebben voor een paar dagen, dan de vader van het kind? Ik denk dat de meeste vrouwen ook wel zouden willen dat mannen een aantal weken thuis konden blijven. Helaas is er recessie en gaat dit nu echt niet veranderen.. en inderdaad, als het je niet bevalt ga je toch lekker weg uit Nederland? Heb ik ook gedaan..

castoya | 01-08-13 | 09:09

En voor die vrouwenhaters hier, wij weten heus wel dat jullie nul sex krijgen, vandaar die mannelijke zuurheid! Wees voorzichtig anders vinden vrouwen jullie een stel conservatieve moslimgelijkende types, wat je kans op een vrouw helemaal brengt tot nul!

the uninvited guest | 01-08-13 | 08:41

Ja ja de waarheid is hard!

the uninvited guest | 01-08-13 | 08:36

Mannen lokken nietsvermoedende meiskes in relaties en samenwonen om hun kans op geregeld sex te vergroten en als een vrouw dan een tegenprestatie vraagt geven ze niet thuis. Ga dan naar de hoeren en loop hier niet huilie huilie te doen blijf vrijgezel!

the uninvited guest | 01-08-13 | 08:30

Hoeraaaa!!1!

de flying melkboer | 01-08-13 | 08:19

Wat een zeurderig stukje zeg! Mannen zijn nu eenmaal geen vrouwen. Ze dragen dat kind niet 9 maanden en staan zeker niet vooraan bij de verzorging van zo een klein babietje! Of zelfs het huishouden! En durf mij hier niet uit te maken voor zure feministische tuinbroek met pottenkapsel. Dat zijn die femke halsema s die vinden dat vrouwen ook nog een carriere moeten maken. Mannen en vrouwen zijn niet gelijk en daar ben ik blij om. Vrouwen dragen hun taak zonder zeuren en als mannen praten over ball and chain, het 'vrouwtje' of zeggen dat ze geen sex krijgen en dat vrouwen ook het leger in moeten blablabla, dan denk ik, als je zoveel te zeiken hebt, was dan vrijgezel gebleven!

the uninvited guest | 01-08-13 | 08:15

Wij mannen zijn gewoon watjes en laten ons te eenvoudig manipuleren door het vrouwelijke geheime wapen, de HUIL. Vrouwen zijn nu eenmaal niet geschikt voor bepaalde werkzaamheden, omdat het vrouwelijk lichaam daar niet op is gebouwd of omdat hun mentale vermogen niet toereikend is. Daar is niets gediscrimineerd aan, dat zijn wetenschappelijke feiten. Daarom dezelfde rechten: ja, maar hetzelfde zijn: nee. Als we dat nu eens accepteren en de feministen afzinken in zee, dan zijn we al een heel stuk in de goede richting. Ik ben het overigens volledig eens met de stelling dat mannen recht hebben op zwangerschapsverlof, daarom geven wij mannelijk werknemers 2 weken babyverlof op kosten van de zaak.

Eagle_Eye | 01-08-13 | 08:13

Esprit77 | 01-08-13 | 05:24
Nog even en we hebben een Godwin "weet je wie ook kinderen uit hun huis plaatsten?"
Ik zeg toch niet kinderdagverblijven de opvoeding moeten overnemen en ik heb het ook niet over vijf dagen per week. Ouders kunnen veelal zelf goed opvoeden, maar echt spelen en socialisereb als een kind kunnen ze niet. Dat onderdeel moeten kinderen van andere kinderen leren. Ik zie zelf hoeveel meerwaarde het kinderdagverblijf heeft in de ontwikkeling van mijn kinderen, dat is toch mooi?

Boerenbrandtlul | 01-08-13 | 08:01

"het CAO"??? Probeer eens "de CAO"

Bejaardenhuis | 01-08-13 | 07:13

[email protected]@@ Hoe anders is het bij de rubberen tegel kindjes die jaren lang thuis hebben gezeten en weinig andere kindjes hebben gezien en als huilebalken op de kleuterschool beginnen.++++ Dat vonden ze in communistische dictaturen nu ook. Het kind niet meer door de ouders thuis zelf laten opvoeden, -want daar zou het zogenaamd ongelukkig en minder sociaal door worden -, maar in kinderdagverblijven door de staat. Uw houding zou daar perfect bij gepast hebben.

Esprit77 | 01-08-13 | 05:24

zwerfpaal | 31-07-13 | 23:36 |
Ja, dat is ook echt vergelijkbaar verlies, een broer in Afghanistan of een opa die je nooit gekend hebt. Er zijn zoveel Nederlanders die 70 jaar geleden een familielid hadden die is omgekomen. Sodemieter toch op met je godje en je sprookjesboek, uw soort comments zit niemand op te wachten. Bovendien: jezelf vergelijken met een engel is nogal aanmatigend en arrogant, vindt u niet? O nee, grrristenen hebben allemaal een gevoel van superioriteit.

wazakzegguh | 01-08-13 | 03:31

Achterhaald en hopeloos ouderwets

Donkey Bong | 01-08-13 | 01:27

Vrouwen worden gelukkig van onderdanigheid aan de man. Ze worden zacht & zorgzaam.....

De geëmancipeerde vrouw verzuurd meer & meer in de loop der jaren. Narrig & vijandig naar mannen. En maar klagen haha.

Hebben ze een lieve man thuis, zoeken die oogjes iedere keer weer de "foute man" op.
Dan speel ik toch lekker de "foute man :))

PS: dit spel speelt zich in t onderbewustzijn, dankuwel.

croque monsieur | 01-08-13 | 01:15

Precies je bent ook samen zwanger, moet verschillende taken van je vrouwtje overnemen. Als je een beetje pech hebt loop je wekelijks met flessen pis te sjouwen voor andere moeders.

rico2707 | 01-08-13 | 01:08

De vrouw regeert? Ja, als ze kinderen uitpoepen.
Andere vrouwen worden net als mannen in dat opzicht keihard de rechten ontzegd.

MeraViglioSa | 01-08-13 | 00:03

Ohja, meneer Quid. Eens met uw verhaal, maar wees dan ook compleet en laat eenieder recht hebben op driemaal zestien weken betaald verlof.
Er zijn zat mannen en vrouwen die geen kinderen kunnen of wensen te krijgen, zij zijn degenen die altijd de boel op mogen vangen als meneer of mevrouw wat-dan-ook-met-hun-kroost hebben.

MeraViglioSa | 01-08-13 | 00:01

Ik ontvang graag, met terugwerkende kracht, 32 weken. In niet werken en cash graag. Dank u wel.

Cool Hand Luke | 01-08-13 | 00:00

over een ding ben ik het absoluut helemaal eens in dit motherfucking kut stuk.. de vrouw regeerd! de rest is vette bullshit! als een man een kind zou moeten dragen en baren heeft hij minstens een jaar nodig om bij te komen.. jankers!

dewaarheid.nl | 01-08-13 | 00:00

@Stormageddon | 31-07-13 | 22:54
Altijd scherp, nuchter en interessante links.
Maar ik vrees dat het weinig helpt.
Import van mensen uit allerlei rare gebieden is niet en was niet slim stelletje idioten !!

de grote Anti | 31-07-13 | 23:55

Boerenbrandlul 23:46
Grotendeels heb je gelijk.
Maar als ouders zou je toch zelf de eerste stapjes of hapje willen zien , of het eerste woordje willen horen?
Dat ze op een kinderdagverblijf leren wennen is goed maar er zijn kinderen ( ook hele kleintjes ) die er van 7 tot 17 uur zitten.

cobie | 31-07-13 | 23:53

Drie blije kids op de crèche. Vinden ze helemaal te gek. Ze leren voor zichzelf opkomen, maar ook samenspelen en delen. Allemaal vriendjes in de buurt van heel jong af aan. De oudste heerst nu sinds kort op het schoolplein. Hoe anders is het bij de rubberen tegel kindjes die jaren lang thuis hebben gezeten en weinig andere kindjes hebben gezien en als huilebalken op de kleuterschool beginnen.
Maar goed: meer verlof is prima, geef pa twee weken voor de gezelligheid met moeder en de kleine parasiet, maar laten we verder niet overdrijven met maanden weg van het werk.

Boerenbrandtlul | 31-07-13 | 23:46

In Finland 2 jaar voor 70%, in Estland zelfs tot drie jaar waarbij de eerste 2 jaar volledig salaris en het derde jaar 50%!

Hoeft in beide landen ook niet de de moeder te zijn, kan ook de vader zijn!

Finn | 31-07-13 | 23:37

Mijn opa is ook omgekomen in de tweede wereldoorlog, dus ik weet wat het is om iemand te verliezen aan oorlogsgeweld.

zwerfpaal | 31-07-13 | 23:36

@cobie | 31-07-13 | 22:51
Gecondoleerd met het verlies van je broer. Was hij daar op vredesmissie?

zwerfpaal | 31-07-13 | 23:25

Idioterie om een pasgeboren baby meteen bij een ander te dumpen... Mag ik vragen waarom u kinderen hebt genomen? Als statussymbool?
wazakzegguh | 31-07-13 | 20:28
Geen baby die daar minder van wordt eerder meer! Wat is je bezwaar? Een vastgeroeste CDA instelling uit de jaren 80 ofzo? Van de hele geschiedenis zijn baby's 99% van de tijd regelmatig door anderen opgevoed. Alleen in een zeer korte periode van extreme vooruitgang in de jaren 70/80/90 was het plots normaal dat vrouwen de tijd hadden om puur en alleen voor kinderen te zorgen. Niet lang daarvoor werd je door oudere broers/zussen/oma's/opa's/buurvouwen/buurmeisjes/tantes/etc etc etc. Vrouwen waren veel te druk met het land bewerken, wassen, slachten, poetsen, water halen etc etc.
Mensen die nu menen dat vrouwen of mannen thuis moeten zijn in de 4 (!!!) jaar dat kinderen thuis zijn sporen niet of zijn blijven hangen in hun eigen opvoeding waar dat wel mogelijk is. Zeker voor mensen met maar een kind of idd ondernemers is het te belachelijk voor woorden om een baan op te geven.

BerendB | 31-07-13 | 23:23

@Grote stamper | 31-07-13 | 22:14
Met diezelfde klassieke drogredenering zijn de grenzen in de jaren '70 en '80 wagenwijd opengezet voor de import van kansloos immigrantentuig uit Noord-Afrika en andere achterlijke negorijen. Nou nou nou, wat hebben we dáár een economisch plezier van gehad de afgelopen 30 jaar.

Er is zoveel mis met die redenering en de verborgen aannames daarin dat ik niet goed weet waar te beginnen.
Heel kort:
Allereerst geldt dat uitsluitend en alleen in een gesloten economisch systeem, maar daar is helemaal geen sprake van. Vergrijzing is bovendien een tijdelijk demografisch probleem dat binnen 2 generaties is opgelost en wat je kunt managen binnen je bestaande demografische ontwikkeling.
www.civismundi.nl/?p=artikel&aid=1...
www.uitkijk.net/chaos.php?do=grijs
www.vrijspreker.nl/wp/2006/08/vergrijz...
www.europa-nu.nl/id/vhz6d6edw6at/migra...
(met dit stuk ben ik zelfs grotendeels qua argumentatie oneens, maar de conclusie is ook dat migratie geen remedie is voor vergrijzing)

Zelfs het CPB waarschuwt tegen arbeidsmigratie (en dat is zelfs *arbeidsmigratie* ervan uitgaande dat de migranten 100% werkzaam zullen zijn)
www.cpb.nl/persbericht/329217/immigrat...

Stormageddon | 31-07-13 | 22:54

@ Sieg_multi_culti | 31-07-13 | 22:40
Dan betaal je relatief veel minder als in Nederland ondanks de hogere belasting?
Maar waar op heffen ze de belasting dan ?

cobie | 31-07-13 | 22:53

@ zwerfpaal | 31-07-13 | 22:22 |
Cobie is de naam van mijn broer die in Afghanistan is doodgeschoten. Dus ' bezetter ' mag je weglaten!
Ikzelf ben een vrouw.
Jou god is voor mij niets maar dan ook niets waard dus bespaar me je geleuter over de afkomst van namen en bijnamen.

cobie | 31-07-13 | 22:51

@cobie: ja het is echt zo lang.. Het is een heel sociaal land. Je betaald iets meer belasting.. Daar krijg je oa gratis gezondheidszorg en gratis onderwijs voor terug.
Voorbeeld is Nederland 21%, Zweden 25% belasting.
Geen zorgpremie, geen eigen risico en geen schoolgeld.

Sieg_multi_culti | 31-07-13 | 22:40

@Grote stamper | 31-07-13 | 22:14
Daarom moeten uitkeringen ook naar het absolute minimum, als die al moeten bestaan. Tevens moet het minimumloon losgelaten worden evenals de wettelijke CAO.
Werknemerschap wordt zo weer gebaseerd op onderlinge overeenstemming tussen werknemer en werkgever. Bij geen uitkering zal men ook creatiever zijn en zelf nieuwe manieren vinden om voor geld te zorgen, bovendien is er dan weer de drive om te produceren. Een overheid doet niets anders dan ervoor zorgen dat de productieve mensen continue benadeeld worden om de rest in stand te houden.
Wettelijk zwangerschapsverlof valt daar overigens ook gewoon onder, dit ben ik zeker met @Stormageddon eens. Laat de werkgever en de werknemer maar samen eruitkomen wat ze doen rond de zwangerschap en na de geboorte.

Den Heerscher | 31-07-13 | 22:25

In een crèche opgroeien lijkt me niet gezellig en veels te druk. Een beetje voorwerk voor ADHD en dergelijke meer. Een kinderkamer thuis is leuker. Rustig en stabiel. Geen overprikkeling.

Esprit77 | 31-07-13 | 22:23

@cobie | 31-07-13 | 22:03
Bent u trouwens een man of een vrouw? Cobie is uitsluitend een jongensnaam en betekent bezetter. Coby daarentegen is een meisjesnaam en betekent ongelovige. Je weet wel de ongelovige Coby ( onechte zus van Thomas, wiens vader ook niet wou geloven dat Coby een kind van hem was, aangezien hij al 89 was toen Sarah beweerde zwanger van hem te zijn, vandaar dat hij het kind Coby dan ook niet wettigde en zij, toen zij een volwassen vrouw van 14 was, dit uiteindelijk van haar toen 93 jarige moeder Sarah te horen kreeg, uitriep: Dat geloof ik niet. Vandaar de betekenis van haar naam De ongelovige. Zij geloofde overigens ook niet dat vrouwen geen gelijke rechten hadden als mannen en zette zich hier sterk tegen af. Zo sterk dat bijstand zocht bij Dien, haar nichtje. Deze Dien wordt beschouwd als de eerste lesbische vrouw. Zij wordt in Het Woord beschreven als:"En zij hulde zich in vreemde gewaden (een tuinbroek) en uit schaamte knipte zij haar weelderige haardos af, tot er slechts haren als doornen overbleven"

zwerfpaal | 31-07-13 | 22:22

Stormageddon | 31-07-13 | 22:06 | + 2 
.
En die slimme opgeleide bevolking... we hebben langzaam maar zeker al onze productie naar verre oorden verplaatst. Nu is er ook een uittrede van kennis naar diezelfde verre oorden te zien. Nog even en de kennis aldaar streeft die van ons voorbij. En wij zitten met een te grote groep hoog opgeleiden die niet in staat is c.q. geen zin heeft om de handen vuil te maken. De vooruitstrevendheid van het westen wordt zijn eigen ondergang...

Rest In Privacy | 31-07-13 | 22:20

@D.Turpin | 31-07-13 | 22:01
De staat maakt sowieso geen winst. De staat produceert niks en het is geen enkele staat ooit gelukt om kosten te drukken. Alles wat een staat organiseert kost een veelvoud van wat het zou horen te kosten.

Wat betreft je tweede punt: het is veel meer in het voordeel van een samenleving als vrouwen zo jong mogelijk kinderen kregen en pas daarna carrière maken. We hebben de samenleving nu zo ingericht dat het voor vrouwen het meest aantrekkelijk en voordelig is, en voor de staat en de ondernemers zo duur en onvoordelig mogelijk is om zo laat mogelijk kinderen te krijgen.

Dat kan best anders. Zeker omdat de gezondheidszorg op zo'n hoog peil is dat mensen makkelijk in goede gezondheid tot hun 70e kunnen werken (een aantal uitzonderingen daargelaten). Dan zou het vrouwen dus aantrekkelijker gemaakt moeten worden om tussen hun 20e en 30e te baren en uiterlijk op hun 35e, als de koters naar school gaan aan hun carrière te beginnen. Dan kunnen ze nog 35 jaar productief, ononderbroken aan het werk.

Dat kun je aantrekkelijk maken door jonge gezinnen fiscaal tegemoet te komen. 't Gaat een beetje ver om dat hier allemaal uiteen te zetten, maar het kan prima.

Stormageddon | 31-07-13 | 22:19

Hardcore feministen herken je aan het feit dat ze alleen naar boven kijken: naar het glazen plafond. Ze hebben niet door dat ze ook op een glazen vloer staan.

Wat dat betreft zijn het net socialisten: afgunstig naar een ieder die meer succesvol is, maar veronachtzamend ten aanzien van de buffelende kleine zelfstandige die nauwelijks een minimumloon te besteden heeft.

Het prototype Cisca Dresselhuys gekruist met Jan Marijnissen zeg maar.

BenBinnen | 31-07-13 | 22:17

Stormageddon | 31-07-13 | 22:06 | + 1 
.
Toch vreemd dat de EU mede om de reden van groei graag de grenzen openhoudt. Geen enkele economie is opgewassen tegen demografische krimp, vergrijzing en ontgroening.
.
En met zo min mogelijk mensen zoveel mogelijk produceren gaat ook niet helemaal op. De fabrieksarbeiders zijn tevens de consumenten die de motor draaiende moet houden. Knikker je ze er langzaam maar zeker uit dan krijg je de problemen die we nu zien, teveel uitkeringen en vervolgens stijgende lasten. Een vicieuze cirkel.

Rest In Privacy | 31-07-13 | 22:14

Weer een misselijkmakend verhaaltje van Quid, ik neem aan dat zijn scheiding al aanstaande is en geen wonder met de wijze waarop hij aankijkt tegen de vrouw in het algemeen. Ook bij vele reacties hier valt het op hoe haatdragend de mannen zijn naar vrouwen toe. Het zijn geen beesten oid waar je mee te maken hebt maar mensen! Jezus mafkanen.

LulZig | 31-07-13 | 22:07

-weggejorist-

Boombast | 31-07-13 | 22:06

@Grote stamper | 31-07-13 | 21:50
Dat is dus een waandenkbeeld. Economische groei heeft niets te maken met demografische groei. Je kunt met minder mensen en beter en slimmer inzetten van technologie en het economische groei bewerkstelligen.
Met zoveel mogelijk mensen zoveel mogelijk uren werken gaat de economie niet groeien. Met zo min mogelijk mensen zo min mogelijk uren zoveel mogelijk produceren wel.
Daar moet je wel een slimme, opgeleide bevolking voor hebben: in die zin valt er heel wat voor een collectieve onderwijsvoorziening te zeggen.

Stormageddon | 31-07-13 | 22:06

Welke politieke partij kan ik stemmen voor 16 weken betaalde vakantie?

edelpils | 31-07-13 | 22:05

en daarom deed ik toen ik nog personeel had de pil door de koffie.

KarelMarks | 31-07-13 | 22:04

@ Stormageddon | 31-07-13 | 22:00
Klopt heb je gelijk in.

cobie | 31-07-13 | 22:04

@ Sieg_multi_culti | 31-07-13 | 21:58 |
Nou ja de meeste mannen willen na een paar dagen of een week graag weer werken.
Maar echt zo lang vrij?
@ Grote stamper | 31-07-13 | 21:59 |
Ja god ziet alles.....
Behalve wat er in an eigen kerk gebeurd :-S

cobie | 31-07-13 | 22:03

@ Stormageddon | 31-07-13 | 21:45 |
De staat zou kinderopvang kunnen regelen om 1) de totale kosten te drukken (de staat hoeft geen winst te maken) en 2) vrouwen te motiveren om gewoon door te werken alsmede ook kinderen te werpen. Beide doelstellingen zijn in het voordeel van de samenleving.

D.Turpin | 31-07-13 | 22:01

@cobie | 31-07-13 | 21:49
Welnee, waarom? Het probleem zit 'm de veel te hoge lasten van staatswege. Als je die nou eens met minstens de helft zou verminderen heeft iedereen geld genoeg om kindertjes te voeden, aan te kleden en naar school te sturen. De staat maakt alles onnodig duur, is inefficiënt en verkwistend.

Stormageddon | 31-07-13 | 22:00

cobie  | 31-07-13 | 21:50 | + 0 -
.
God ziet alles! Behalve inentprogramma's, evolutie, algehele vooruitgang, etc. Ziet ie liever niet. En bij kinderporno knijpt ie ook vaak een oogje toe.

Rest In Privacy | 31-07-13 | 21:59

@cobi: ja het is idd wat overdreven. Ik vind het wel fijn dat ik langer met mijn kind kan zijn dan 2 dagen.. Dat is ook een beetje overdreven;)

@slakkenzout: daarom wilde mijn vriendin een Nederlandse vriend en geen Zweed;) rare jongens.. Die Zweden.

Sieg_multi_culti | 31-07-13 | 21:58

@Supermatthijs | 31-07-13 | 21:45
Nee, ik heb geen personeel. Ik wil niets met het UWV te maken hebben. Ik werk overigens graag samen met vrouwen, als ze zelfstandige zijn en zelf hun kindertjes betalen.

Ik wil toch even de suggestie weg nemen dat ik een misogynist zou zijn. Ik heb geen grotere hekel aan vrouwen dan aan andere mensen van een willekeurig ander geslacht.

Stormageddon | 31-07-13 | 21:56

Boerenbrandtlul | 31-07-13 | 21:51 | + 0 
.
Ben dan ook benieuwd naar de algehele teneur in de topics van quid de komende periode. Ze zeggen dat met de komst van kinderen de scherpe kantjes eraf gaan.

Rest In Privacy | 31-07-13 | 21:54

@cobie | 31-07-13 | 21:48
Nee klopt, want als ik tussen een horde leuke vrouwen sta voel ik me weer een kind in de snoepwinkel.

slakkenzout | 31-07-13 | 21:54

@ slakkenzout | 31-07-13 | 21:51 |
Hahaha nee .
Maar ik wilde zelf altijd kids.
En de regering laat t niet toe.

cobie | 31-07-13 | 21:54

van mij mag sjonnie 16 maanden op zwangerschapsverlof

Pierre Lebon | 31-07-13 | 21:54

* letters ei omdraaien doet *

cobie | 31-07-13 | 21:52

Stormageddon | 31-07-13 | 21:45 | + 0 -
.
Toch wel met pornokanaal hè?

Rest In Privacy | 31-07-13 | 21:51

Quit heeft er blijkbaar een pittige nacht op zitten (getuige de kromme zinnen) en wordt uitgelachen op de redactie. Hij maakt een punt dat natuurlijk ingegeven is door zijn tijdelijke wanhoop. Geloof me: ik was blij dat ik niet weken op verlof hoefde maar weer lekker aan de slag kon. Met name zelf je agenda bepalen en koffie drinken zonder een jengelende koter waren momentjes waar de moeder al snel naar verlangde.

Boerenbrandtlul | 31-07-13 | 21:51

@cobie | 31-07-13 | 21:49
Coob, je zit toch niet in de kinderhandel?

slakkenzout | 31-07-13 | 21:51

@, Grote stamper | 31-07-13 | 21:45 |
Zal die ook zien dat ie hier alles in de ziek zit te nemen?

cobie | 31-07-13 | 21:50

Stormageddon | 31-07-13 | 21:45 | + 0 -
.
In een economie waar alles is gericht op groei, is demografische krimp angst nummer 1. Dus of kinderbijslag, kinderopvang en kinderkorting op de lange termijn geen bijdrage aan de economie levert valt te betwijfelen.

Rest In Privacy | 31-07-13 | 21:50

@ Stormageddon | 31-07-13 | 21:45
In dat geval kunnen veel mensen dus geen kinderen nemen.
Want ... Te duur.

cobie | 31-07-13 | 21:49

Hier in Canada een jaar! Heerlijk man mijn vrouwtje thuis! Eten staat klaar, kleren gewassen ga zo maar door!

En nog gewoon doorbetaald krijgen ook!

16 weken Muhahahaha!

aardappelkroket | 31-07-13 | 21:49

@Grote stamper | 31-07-13 | 21:45 |
U bedoelt mijn Samsung F8500 ?

zwerfpaal | 31-07-13 | 21:48

@ Welles! Nietes! | 31-07-13 | 21:44 |
Zit wat in.
Maar ervaring leert men dat mannen niet volwassen worden :-P

cobie | 31-07-13 | 21:48

Stormageddon | 31-07-13 | 21:34 | + 1 -

Nog even plagen dan. Dus jij doet wel mee betalen aan die onzin maar wil zelf niemand in dienst nemen die nog potentieel zwanger kan worden ?

Supermatthijs | 31-07-13 | 21:45

zwerfpaal | 31-07-13 | 20:58 | + 6 
.
Niet teveel lollen hè, hij ziet alles! Ook die tv achter de kastdeurtjes!

Rest In Privacy | 31-07-13 | 21:45

@D.Turpin | 31-07-13 | 21:26
Ik vind het allebei gek en idioot. Kinderbijslag afschaffen ben ik een groot voorstander van. Ik zie echter niet in waarom kinderopvang gratis zou moeten zijn. Waarom moet de staat dat regelen?
Onderwijs kun je nog bepleiten als voordelig voor een samenleving over een langere termijn, en voor onderwijsplicht valt veel te zeggen, maar dan hoef je dat nog niet uit de staatskas te financieren.

Stormageddon | 31-07-13 | 21:45

@cobie | 31-07-13 | 21:28
Nou Cootje? eigenlijk is het niet zo'n gek idee als je bedenkt dat vroeger jongens met 18 jaar verplicht voor hun nummer in dienst moesten voor 18 maanden, zou je dat nu weer kunnen invoeren,zodat die jongens eerst kerels worden en later als ze papa worden geeft de overheid ze dan weer die 18 maanden terug! ;)

Welles! Nietes! | 31-07-13 | 21:44

@zwerfpaal | 31-07-13 | 21:42
Ja maar dat lachen is puur van dommigheid.

slakkenzout | 31-07-13 | 21:44

-weggejorist-

zwerfpaal | 31-07-13 | 21:43

@Cobie, YOLO

zwerfpaal | 31-07-13 | 21:43

@Parsons | 31-07-13 | 21:40
Oke bgrijp ik, maar dan moet je ook alleen maar hetero mannen aannemen.

slakkenzout | 31-07-13 | 21:43

Grote stamper | 31-07-13 | 21:38 |
Scherp gevonden van u die overeenkomst tussen de afkorting SGP en Sodom en Gomorra . Ik l.o.l.er zelfs een beetje van.

zwerfpaal | 31-07-13 | 21:42

@wazakzegguh | 31-07-13 | 20:43
Ook hier neem je weer aan hoe het zit. En waarschijnlijk heb je voor veel gevallen gelijk. Maar het blijft weer een vooroordeel.
Onze klanten (telefoon of mail) hebben geen moeite met kindergeluid op de achtergrond of als er later even terug gebeld moet worden.
Zeker in de eerste maanden, dus nog in de box, heb je juist relatief veel tijd over. Ik vind het een heerlijk gezicht. Mijn kids naast mijn vrouw aan hetzelfde bureau. Zij aan het werk, de kids tekeningen maken of anders buiten spelen in de tuin. Ik werk graag thuis, en kan werk en op de kinderen passen heel goed combineren. Het is maar hoe je wilt werken. Sinds ik thuis werk ben ik juist veel relaxter. Als een stresskip van je huis een kantoor maken is niet gezond voor kinderen, dat ben ik met je eens. Geld betekent dus helemaal niet alles, want waarschijnlijk zou ik meer kunnen verdienen, door niet thuis te werken. Ik vind het goed zo.
>
Hoe dan ook, mijn punt; 16 weken is helemaal niet een (fysieke) must. En ook na 16 weken zullen veel ouders, ondernemer of niet, hun kroost naar verblijven brengen. Zo niet, bijvoorbeeld met thuiswerkende of niet werkende ouders, dan hoeft uw vooroordeel dat de kroost dan vast voor de tv geplempt wordt ook helemaal niet op te gaan. Dat soort gestresste ouders zijn net zo gestresst als wanneer de kinderen van een dagverblijf thuis zouden komen.

Lafayette | 31-07-13 | 21:42

@slakkenzout | 31-07-13 | 21:27
Dat is de andere reden. Vrouwen = altijd gezeik. Zeker als een van je werknemers z'n leuter d'r in gaat hangen.

Parsons | 31-07-13 | 21:40

@ Den Heerscher | 31-07-13 | 21:35
Nu moet ik echt zeiken !
:-D

cobie | 31-07-13 | 21:39

Mannen die genieten van hun vaderschap genieten willen toch juist naar het werk om op te scheppen over hun prachtig gemodelleerde zaadcel!

Welles! Nietes! | 31-07-13 | 21:39

zwerfpaal | 31-07-13 | 20:58 | + 6 
.
Staat SGP niet voor Sodom & Gomorra partij? Daarover gesproken, de meisjes uit de bethelkerk gingen ieder jaar helemaal los op de camping! En die andere SGP'ers maar denken dat ze een maagd getrouwd hadden. Sssst, niet doorvertellen hè!

Rest In Privacy | 31-07-13 | 21:38

brutus68 | 31-07-13 | 20:25 |
Quid is juist wel, sinds zeer kort, vader.
Ik denk dat ik al weet waar hij de frustratie vandaan haalt!

Harambam | 31-07-13 | 21:35

@zwerfpaal | 31-07-13 | 21:30
Wat leuk. Een orthodoxe gristen die zichzelf zowel een engel als lucifer (lichtbrenger) noemt in een enkele zin. Hopelijk is de ironie u niet bespaard.

Den Heerscher | 31-07-13 | 21:35

@ slakkenzout | 31-07-13 | 21:28 |
Ik probeer me nog netjes uit te drukken. ;-)

cobie | 31-07-13 | 21:35

@Mark Smith | 31-07-13 | 21:27
Ik lees gewoon wat jij schrijft. Jij beweert dat het UWV het betaalt en dat is niet eens onjuist - die doen inderdaad de administratieve afhandeling en doorbetaling, maar het UWV genereert zelf geen geld, dat geld komt van de ondernemers en die moeten de loonkosten wel gewoon voor de verlofperiode doorbetalen. Aan het UWV.
Jij suggereert dat het ondernemer niets kost. Dat is dus onzin en achterlijk.

Stormageddon | 31-07-13 | 21:34

@Sieg_multi_culti | 31-07-13 | 21:23
Zweden is zo gek met haar mannen dat er een gerecht naar hen vernoemd is. Zweedse balletjes. En ik betrap mezelf er steeds weer op dat als ik in Zweden ben, ik speur naar moeilijk lopende mannen.

slakkenzout | 31-07-13 | 21:33

@ wellicht beter om de kinderbijslag af te schaffen en om kinderopvang gratis te maken.

D.Turpin | 31-07-13 | 21:26 | 0

Dat ben ik deels met je eens.
De kinderbijslag verlagen ben ik eerder een voorstander van.
Of nog beter de benodigde schoolspullen en wat kleding, luiers of andere benodigdheden voor een klein deel vergoeden.
Niet teveel maar wel iets.
Probleem met kinderbijslag is dat het geld vaak niet word besteed aan het kind.

cobie | 31-07-13 | 21:33

Beetje OT/
Maar ik weet even niet of ik moet lachen of huilen.
Bij de zeer strenge (gelovige) buurtbewoner die zijn tienerdochter altijd zo van de auto het huis inschopt na school, komt een gitzwarte negert met een zwarte hond, ik dacht dat hij verdwaald was, even aanbellen... En gaat vervolgens een wandeling met het bleke meisje maken.

Ik word te oud voor deze shidt. Iedereen wil er zoooo graag bijhoren schijnbaar. Die vader staat het niet alleen toe maar heeft het waarschijnlijk nog opgezet ook. Meisje leek niet erg veel zin te hebben.

de grote Anti | 31-07-13 | 21:32

Ik zou persoonlijk gewoon onbetaald verlof nemen, kun je met zijn allen een beetje wennen aan wat je te wachten staat in een nabij toekomst. hey, but that's just me.

No Mames | 31-07-13 | 21:31

Cousin Eddie | 31-07-13 | 21:26 |

Er blijven er altijd wel een paar hard werken, ondergetekende bijvoorbeeld. Maar die lopen dan ook niet te janken over hoe zwaar ze het hebben in de crisis, welke crisis? ondergetekende gaat als een gekke. Wel jammer dat je moet nokken van je heimat, om de belasting. Maar dat overleven we ook wel weer, is niet echt de eerste keer.

No Mames | 31-07-13 | 21:30

@Mark Smith | 31-07-13 | 21:25
Dat gaat alleen op wanneer je geen leiding kunt geven.

slakkenzout | 31-07-13 | 21:30

slakkenzout | 31-07-13 | 21:12
Het klopt dat Geenstijl.nl een soort Sodom en Gomorra (GEN:18,19) is in de ogen van de SGP. Maar ik ben door het bestuur verkozen om, gelijk 1 van de 2 engelen die ' s avonds bij de stadspoort van Sodom aankwamen en het kwaad aanzagen, licht te brengen binnen de stadsmuren, opdat ieder zich zou bekeren. Daarom begeef ik mij op deze site, ook al zal ik hiervoor door menigeen bespot worden.

zwerfpaal | 31-07-13 | 21:30

@D.Turpin | 31-07-13 | 21:26
Over kinderopvang gesproken...
daskapital.nl/2013/07/waarom_is_kinder...

Zo gek is dat niet, dat je daar als ouder voor moet betalen. The system has failed once again...

Den Heerscher | 31-07-13 | 21:29

@cobie | 31-07-13 | 21:25
Coob, wat Zwerfpaal schrijft gaat zelfs mij te ver, de
gereformeerde hork!

slakkenzout | 31-07-13 | 21:28

@ Sieg_multi_culti | 31-07-13 | 21:23 |
Is het niet een beetje overdreven 6 en 18 maanden?

cobie | 31-07-13 | 21:28

Hier (Noorwegen) verplicht pappaverlof.Het idee is vanuit de gelijkwaardigheid maar ook zodat werkgevers geen jonge vrouwen discrimineren op de arbeidsmarkt door de kans dat ze zwanger kunnen worden(in het geval van een man zijn ze de werknemer tóch even lang kwijt dus maakt niks meer uit)

tyfusbelg | 31-07-13 | 21:27

Stormageddon | 31-07-13 | 21:25 | + 0 -
Als je niet begrijpt wat ik bedoel kan ik daar niet zoveel aan doen.

Mark Smith | 31-07-13 | 21:27

@Parsons | 31-07-13 | 21:23
"Genomen" of "Aangenomen"

slakkenzout | 31-07-13 | 21:27

@No Mames 21;22
ik voel u.
dit is feitelijk de enige manier om nog te reaguren.
toch n achterhoede gevecht.
Compleet gestoord land.

Cousin Eddie | 31-07-13 | 21:26

@ Stormageddon | 31-07-13 | 21:16 |
Het onderwijs wordt ook niet betaald door de ouders, althans niet voor 100%. Gek genoeg moet je als ouder wel betalen voor kinderopvang. Goed je kunt ook zeggen dat het eerste gek is en het tweede normaal. Het is interessant om te zien hoeveel invloed dit heeft. Vrouwen willen dus voor 4 jaar lang minder werken of soms helemaal niet. Vervolgens zodra kinderen gratis op school zitten, willen ze weer terug. Het laat zien dat de samenleving wel degelijk maakbaar is. In dit geval is het resultaat vrij negatief, maar toch. Het is wellicht beter om de kinderbijslag af te schaffen en om kinderopvang gratis te maken.

D.Turpin | 31-07-13 | 21:26

@ zwerfpaal | 31-07-13 | 21:18 |
Dat je in bepaalde dingen gelooft lijkt mij duidelijk.
Maar ik reageerde niet op het opnieuw trouwens oid.
Ik reageerde op je felle reactie over het scheiden in het algemeen.
Ik ben er geen voorstander van stiefouders maar dat wil niet zeggen dat de moeder een hoer is als ze wel een andere man zou nemen.
Gaat mij iets te ver.

cobie | 31-07-13 | 21:25

ad melkert | 31-07-13 | 21:20 | + 0 -
Vrouwen zijn over het algemeen consciëntieuzer en loyaler naar een werkgever toe dan mannen is mijn ervaring. Die 16 weekjes neem ik graag op de koop toe.

Mark Smith | 31-07-13 | 21:25

@Mark Smith | 31-07-13 | 21:21
Je doet wel erg je best om dat te verhullen.

Stormageddon | 31-07-13 | 21:25

Het lukt me niet hier moslims in te passen Quid, dus een lam stukje.

Aan de andere kant wil ik wel even melden dat er vrouwen zijn die hun kind op de rijstvelden baren en grootbrengen...

Daar is alleen het moment van geboorte een excuus even te stoppen met werken.

Flipus | 31-07-13 | 21:23

Ik woon met mijn Zweedse vriendin in Zweden.
Ouderschaps verlof per kind:
Vader: 6 maanden betaald ouderschap verlof.
Moeder: 18 maanden verlof.

Dit omdat de Zweedse overheid het belangrijk vind dat de vader ook een band met het kind kan opbouwen.

Hier kan Nederland nog heel wat van leren.

Sieg_multi_culti | 31-07-13 | 21:23

@Stormageddon | 31-07-13 | 20:53
Dat is één van de redenen dat ik nooit vrouwen heb aangenomen.

Parsons | 31-07-13 | 21:23

Helemaal mee eens, want zoals jullie weten ben ik een voorstander van de snelle afbraak van Holland. Ik zeg beide 16 weken, en 4 weken normale vakantie er achteraan. Hey fuck, om de twee weken daarna een week om het af te leren over een periode van zeg een jaar. De Nederlander zou gewoon een jaar betaald moeten krijgen, en dan moet hij zelf maar een beetje zien wanneer hij komt als het minimaal maar 3 maanden zijn over dat jaar. Liefst in de dienstverlening, produceren is voor mietjes.

No Mames | 31-07-13 | 21:22

@zwerfpaal
Ik zeg altijd maar: laat ons glorieren in het het kruis des heren.
en daar wil ik het graag even bij laten

Cousin Eddie | 31-07-13 | 21:22

Stormageddon | 31-07-13 | 21:16 | + 0 -
Niet zo zuchten jongen. Ik ben niet achterlijk.

Mark Smith | 31-07-13 | 21:21

Ik word zo schijtziek van al dat Powervrouwengedoe.

ad melkert | 31-07-13 | 21:20

cobie | 31-07-13 | 21:09 |
Ten eerste is er pas sprake van een gezin als er kinderen zijn, dus uw laatste uitspraak is een pleonasme. Ten tweede ben ik het met u eens dat scheiden soms de beste oplossing is. Echter u kunt dan nooit meer een relatie aangaan, immers de scheiding geldt niet in de ogen van de Heer. Zou u toch een relstie aangaan dan maakt u zich schuldig aan hoererij. Dat is niet letterlijk zo door mij bedoelt, maar zo wordt dat in Het Woord genoemd.

zwerfpaal | 31-07-13 | 21:18

@Mark Smith | 31-07-13 | 21:14
Ja, en het UWV tovert dat geld uit het niets... Dat komt zomaar uit de lucht vallen.
[zucht]

Stormageddon | 31-07-13 | 21:16

Leuk stukje weer!
Maar wat heeft Wilders daar dan mee te maken?

Cousin Eddie | 31-07-13 | 21:15

@Stormageddon | 31-07-13 | 21:12
Hear! Sowieso is minder regeltjes beter. Creeert alleen maar overlast en zorgt ervoor dat de helft van de bevolking contraproductief bezig is.
Feministen zijn daar inderdaad ook erg goed in.

Den Heerscher | 31-07-13 | 21:15

De kut rules !!!

ziejemelachen | 31-07-13 | 21:14

Stormageddon | 31-07-13 | 21:05 | + -1
Zwangerschapsverlof wordt betaald door het UWV, maar dat wist je vast wel, als ondernemer.

Mark Smith | 31-07-13 | 21:14

LOL @Bruno Alaska | 31-07-13 | 21:12
Ja, dan ben je dubbel genaaid.

Stormageddon | 31-07-13 | 21:14

Die van mij was blij als hij weer lekker naar z'n werk mocht - veel andere moeders hoor ik dat ook zeggen trouwens - veel rustiger dan heel de dag voor zo'n larve zorgen.

Lapin | 31-07-13 | 21:14

@Supermatthijs | 31-07-13 | 21:08
Ik geef die vrouwen niet ongelijk. Als ik vrouw zou zijn en ik wilde koters werpen, dan zou ik dat ook willen. Eerst een vaste baan regelen en een zekerheidje van doorbetaling regelen, en dan pas de pil laten staan. Natuurlijk. Ik neem die wijven niets kwalijk, maar de wetgever wel. Het is een achterlijke wet.

Ik vind dat de staat daar niets mee te maken heeft. Een arbeidsovereenkomst is een civiele overeenkomst waarin de overheid geen partij is. Als je daarin een zwangerschapsregeling opneemt: prima. Maar da's wat anders dan een verplichte regeling van overheidswege voor iedereen.

Stormageddon | 31-07-13 | 21:12

@Stormageddon | 31-07-13 | 21:05

Als ze dan ook nog eens zwanger van jou is ben je helemaal de lul trouwens.

Bruno Alaska | 31-07-13 | 21:12

Leuk geschreven Quid.

horsteknots | 31-07-13 | 21:12

@zwerfpaal | 31-07-13 | 21:07
Ik denk dat jij ergens op de biblebelt woont want dat is toch een redelijk extreme mening. Verder vraag ik me dan af wat je op GS doet. GS is voor jou type mens het Sodom en Gomorra op internet. Dus dat wordt voor jou daar boven ook heel lang vuur blussen dat maar niet uit wil.

slakkenzout | 31-07-13 | 21:12

@ zwerfpaal | 31-07-13 | 21:07
Voor een gezin is scheiden soms de beste oplossing.
Ook voor eventuele kinderen.

cobie | 31-07-13 | 21:09

Een Zweeds model is altijd + veel. Los daarvan ben ik.mordicus tegen gelijke rechten whatsoever. Gelijk rechten betekend gelijke plichten en dat is per definitie fout en is een verworven luxe. Men mag mij afrekenen op mijn individuele kwaliteiten en omgekeerd doe ik dat bij anderen. Werp een blik op de.miljoenmiljard faal ambtenaren en we zien allemaal het gevolg.

Dhr. W. Anhoop | 31-07-13 | 21:08

Stormageddon | 31-07-13 | 21:05 | + 0 -

Het is toch wat als je werkt met mensen en niet met dingen.

Supermatthijs | 31-07-13 | 21:08

@ Leeuwarder 20:52

Daar heb ik maar 10 minuten voor nodig...

eerstneukendanpraten | 31-07-13 | 21:07

cobie | 31-07-13 | 21:03 |
Voor scheiden past slechts 1 soort verlof. Het eeuwige verlof in de hel.

zwerfpaal | 31-07-13 | 21:07

dring aan op borstvoeding, draai jij je om, kan zij lekker zogen...

De Treinende Rechter | 31-07-13 | 21:06

@Mark Smith | 31-07-13 | 20:58
Niet vast aannemen. Of pas aannemen als ze al geworpen heeft of de menopauze voorbij is. Als ondernemer ben je echt een dief van je eigen portemonnee als je een jonge, kinderloze vrouw aanneemt en een vast contract geeft. Binnen een paar jaar met een vast contract is ze zwanger en dan mag jij die zwangerschap betalen.

Stormageddon | 31-07-13 | 21:05

Als je een bevalling hebt meegemaakt kijk je ook ineens heel anders naar seks. Tijdens de bevalling blijkt het niet een strak sappig perzikje te zijn maar een hooischuur waarvan de luiken opengaan en een tractor uit valt.
Die vagina heeft zich gewoon heel anders voorgedaan al die tijd. Gewoon om jou zo gek te krijgen die hooischuur te gaan witten.
Dat beeld blijft toch in je hoofd zitten.

slakkenzout | 31-07-13 | 21:03

Als ik zwanger zou zijn , en ik zou mn vriend voorstellen om ipv mij de zwangerschapsverlof over te nemen zal hij gelijk vragen of ik koorts heb.
Een week of 2 weken verlof zou wel kunnen.
Gelijke rechten moeten zijn als het kind eenmaal geboren is.
Zoals bijv bij een scheiding.
Dáár word de man gediscrimineerd.

cobie | 31-07-13 | 21:03

@slakkenzout | 31-07-13 | 20:56 |

Op een gegeven moment wil je vrouw / vriendin / ..... / er één. Nothing more to it.....

Parel van het Zuiden | 31-07-13 | 21:00

@Subjectiviteitheerst | 31-07-13 | 20:50
Da's niet waar. Mijn nichtje van 19 werkt bij de Appie om te vakkenvullen. Zij wilde perse niet aan de kassa. Overigens laat ze het zware werk wel over aan de jongens. Niet omdat ze vraagt, maar ze bieden het allemaal aan.
't Is een mooi fragiel blond meisje en al die gozers willen wel bij haar in 't gevlij komen. Dus zij doet de kruidenrekjes en de beschuiten. Alles onder 200 gram, zeg maar.

Stormageddon | 31-07-13 | 21:00

Stormageddon | 31-07-13 | 20:53 | + -1 -
Gewoon sterilisatie verplichtbstellen bij aanname. Of nee, beter nog achter het aanrecht trappen en helemaal niet aannemen. Wat jij?

Mark Smith | 31-07-13 | 20:58

Hoezo geen sex na de zwangerschap, ze hebben toch een mondje?

Jim Lovell | 31-07-13 | 20:58

Verstandige werkgevers nemen dan ook helemaal geen vrouwen aan in de leeftijd 25 - 35 jaar. Waarom regelen we het niet gewoon zo dat vrouwen tijdens zwangerschapsverlof 50% doorbetaald krijgen? En natuurlijk in die periode ook geen opbouw van vakantiedagen enzo.

raskol | 31-07-13 | 20:58

Als overtuigd SGP lid heb ik iedere vorm van verlof geweigerd bij de geboorte van al mijn 6 kinderen. Ik heb slechts 1 dag verlof in de week en dat is op Zondag.

zwerfpaal | 31-07-13 | 20:58

De weledele heer Quid stipt hier inderdaad een groot misverstand aan: de mythe dat het leven van een huisvrouw zwaar zou zijn. Dat is dus niet zo, want wat hebben we voor ze moeten kopen:
* wasmachine
* vaatwasser
* stofzuiger
* ontelbare keukenmachines
* und so weiter enzovoorts

Huisvrouwen willen vooral "leuke dingen doen" (lees: ons geld uitgeven) met andere huisvrouwen....

En wij mannen zijn gewoon de lul.

De Literator | 31-07-13 | 20:56

Om eerlijk te zijn heb ik ook nog nooit een goede reden gehoord om kinderen te krijgen. Dus is het wel raar dat er nog steeds kinderen geboren worden. Heeft toch iets met de oerkracht te maken denk ik. Je zaad moet zoveel mogelijk de ether in geslingerd worden om te zorgen dat de aarde bevolkt blijft. Bij dieren zie je die oerontwikkeling ook nog wel. Bijvoorbeeld de olifant die een enorme lul aan zijn kop heeft hangen en een vrouwtje vanaf 50 meter een klodder sperma in haar kut kan slingeren.. Als je wel kinderen krijgt wordt je minimaal 20 jaar gegijzeld door je eigen werpsels. En als je ziet hoe lelijk de meeste vrouwen zijn die werpen kan het ook niet vanwege de geilighied gebeurt zijn. Blijft een raadselachtig fenomeen.

slakkenzout | 31-07-13 | 20:56

@Subjectiviteitheerst | 31-07-13 | 20:50
Tegenwoordig wel ja. Strijden omdat je niet benadeeld wilt worden als vrouw is tot daar aan toe, maar bij een eis van volledige gelijkheid horen de lasten er ook bij.
Prima als een vrouw de top wel weet te bereiken. Nee, ik ben het er ook niet mee eens dat ze dan minder betaald wordt voor dezelfde functie, dat is ook verkeerd. Gelijke monniken, gelijke kappen. Dat werk.
Op het moment dat je echter gelijkwaardigheid gaat verwarren met gelijkheid en door een rare hersenkronkel (let wel: in de leuke baantjes!) overal een 50% verdeling van de seksen gaat eisen, dan ben je gewoon doorgeslagen en dom.

Den Heerscher | 31-07-13 | 20:56

16 Weken met zo'n koter opgescheept zitten lijkt mij niets. De muren zouden op me afkomen. Maar goed ieder zijn meug natuurlijk.
Maar dat je bij het solliciteren in het nadeel bent als (blanke) man of dat je als man jarenlang partneralimentatie moet betalen na je huwelijk daar mag nu best eens een keer iets aan gedaan worden.

coke eiland | 31-07-13 | 20:55

Met dat een man in een huwelijk stapt, halveert hij zijn rechten en verdubbelt hij zijn plichten.
Een paar weken meer of minder verlof maakt de spreekwoordelijke 'ball & chain' er niet lichter op.

Simon de Danser | 31-07-13 | 20:55

Vandaar. Religie.
Anders nemen vrouwen en anders gehandicapten de wereld over.

oplichter | 31-07-13 | 20:53

@Parsons | 31-07-13 | 20:43
Dankzij dit soort verplichte regelingen is het zo dat 90% van de vrouwen pas zwanger wil worden als ze vast contract hebben.

En dan na die 16 weken ook onmiddellijk aangeven minder te willen werken en stennis gaan schoppen omdat ze recht hebben op kinderopvang. De meeste werkgevers trappen er nog in ook.

Treurig, maar zelfs kindertjes krijgen is gecollectiviseerd en de kosten worden afgewenteld op de werkgevers.

Stormageddon | 31-07-13 | 20:53

Zwangerschappen... Vanaf de zijlijn voelt het alsof het veel langer duurt.

Parel van het Zuiden | 31-07-13 | 20:52

Ik eis bevruchtingsverlof!!!

Leeuwarder | 31-07-13 | 20:52

Gleufdieren, weyphen, het is hen ingegoten iets anders te hebben/zijn dan de staat waarin zij verkeren.
Het zijn PvdA-erts, het moet anders, al is het niet beter.

hfakker | 31-07-13 | 20:52

wouter1947 | 31-07-13 | 20:47 | + 0 -
Je bent waarschijnlijk bijna opa, dat telt dus niet. Dan wordt je opeens zo'n babywatje.

Datzegiktoch | 31-07-13 | 20:51

In Jumbo-supermarkten is er ook seksediscriminatie. Het vullen van het biervak is namelijk een exclusief jongens/mannen gebeuren. Hier hoor je de feministen niet over. De feministen zijn zeikerige vrouwen die alleen maar over de discriminatie jegens hun praten en niet over de discriminatie jegens mannen. Een verwijt van hypocriet gedrag is dan ook op zijn plaats want de feministen komen duidelijk niet op voor gelijkberechtiging. De feministen willen dat zij(de vrouwen) bevooroordeeld voor het vrouw zijn.

Subjectiviteitheerst | 31-07-13 | 20:50

Het ergste is als je meerdere personeelsleden hebt die in dezelfde periode ouder zijn geworden, het is alsof de wereld alleen nog uit baby, poepluiers, etc bestaat.

Watapatja | 31-07-13 | 20:49

@ik was in haren.
@Parsons.
Ja.

Jim Lovell | 31-07-13 | 20:48

16 weken...
Dat is ongeveer de tijd dat je hem niet meer overeind krijgt na het aanschouwen van zo'n bevalling.

Ommezwaai | 31-07-13 | 20:48

Als wat oudere man en vader van 4 kinderen: mee eens Quid

wouter1947 | 31-07-13 | 20:47

Zolang ik niet 9 maanden met een dikke pens en alle ander bijkomende ongemakken hoef rond te lopen hoor je mij niet klagen over de duur van mijn verlof. Ik denk dat een hoop vrouwen zouden willen ruilen, wij mannen baren en zij maar 2 dagen verlof...

Datzegiktoch | 31-07-13 | 20:46

Ik wil helemaal niet zo lang bij mijn kinderen zijn. Dat is helemaal niet goed voor ze.

3Xniks | 31-07-13 | 20:46

Blote Bertus 2000 | 31-07-13 | 20:44
Dat heet toch fappen tegenwoordig?

Ommezwaai | 31-07-13 | 20:46

't zeker weer die tijd van de maand ..

profiteroles | 31-07-13 | 20:46

@campion | 31-07-13 | 20:43
Troost je. Als Quid vader wordt slaapt hij het eerste jaar niet.

Ing. eslapen | 31-07-13 | 20:45

@Blote Bertus 2000 | 31-07-13 | 20:41
Nee man... terwijl de uterus van de vrouw herstellende is moet de man natuurlijk 16 weken lang Second Love scoren.
Snap dat dan.

Stormageddon | 31-07-13 | 20:45

Kijk, ik snap dat je een goede vader wilt zijn. Maar laten we wel wezen: Mannen hebben niets met baby's. Het zijn kleine krijsende huilende wezentjes die continue wat van je moeten en je vrouw danig vermoeid maken, dat ook zij niet te genieten is.
Vanaf het moment dat er een persoonlijkheid ontwikkelt wordt, bouw je die band met je kind pas op als man. Volgens de onderzoeksdingpsychosociowetenschappers.
Daarom wil ik pleiten voor 16 maanden vrij naar Zweeds model, maar dan beginnend op de tweede of derde verjaardag van het kind.

Den Heerscher | 31-07-13 | 20:45

Prima betoog.

Billy Balzak | 31-07-13 | 20:44

Zelfs de UK doet 39 weken verlof.

Dima Beeline | 31-07-13 | 20:44

Een echte man kolft sowieso wel eens op werk. Geen toestemming voor nodig, alleen volledig toegang tot internet.

Blote Bertus 2000 | 31-07-13 | 20:44


Ommezwaai | 31-07-13 | 20:42
wordt -t natuurlijk..

Ommezwaai | 31-07-13 | 20:44

@Jim Lovell | 31-07-13 | 20:40
In de hoedanigheid als werkgever wel eens vrouwen in dienst gehad?

Niet heh?

Parsons | 31-07-13 | 20:43

Mijn god, jullie weten het echt niet meer he. Kunnen jullie Quid niet even op vakantie sturen? Dit wordt wel zielig zo.

campion | 31-07-13 | 20:43

!6 weken thuis zitten naar het gemekker van je wijf luisteren "vind je me nog aantrekkelijk?" Ben blij dat we er nu na 2 dagen weer vanaf zijn.

toetanchamon | 31-07-13 | 20:43

16 weken is peanuts vergeleken met Scandinavie en Oost Europa.

Dima Beeline | 31-07-13 | 20:43

Lafayette | 31-07-13 | 20:31 |
Sorry voor mijn vooroordeel, natuurlijk, hoe kon ik zo dom zijn? Kinderen nemen en opvoeden is iets dat je even tussendoor doet... uitpoepen en weer aan de slag, toch? Geld vóór alles. Een kennis van mij is ook onderneemster aan huis en maar pochen dat haar kind nooit naar de opvang is geweest, want thuis werken enzo... Mooi dat dat jochie vaker achter de computer of voor de televisie werd gedumpt dan dat er daadwerkelijk aandacht voor hem was. Papa en mama zijn altijd druk, hij moet stil zijn, want mama is aan het bellen met een klant. Hij moet rustig zijn, want mama is een verslag aan het typen en ga zo maar door. Maar ik neem aan dat u dat ook op een zeer perfecte manier heeft opgelost?

wazakzegguh | 31-07-13 | 20:43

Jim Lovell | 31-07-13 | 20:40 |
Tenzij het een duurzame relatie betreft?

Ik was in Haren | 31-07-13 | 20:42

Stormageddon | 31-07-13 | 20:32
Oh, dank voor de info.
Dat heb ik dan gemist.
Eigenlijk dus nog zieliger. Loopt ie niet op Greetje te zeiken dan wel op zwangerschapsverloven.
Heb dit tijd overigens al ver achter me. 1 dag was het toen van de baas, de rest kostte je dagen.
.
Hopelijk wordt ik binnenkort eens opa.
Je moet gvd tegenwoordig bijna alles uitleggen!

Ommezwaai | 31-07-13 | 20:42

John jongen, ik weet dat het warm is maar doe eens rustig, haal toch eens diep adem.

TM | 31-07-13 | 20:42

Wees blij Sjonnie, wil jij de eerste 16 weken luiers verschonen en overdag in gejank willen zitten? Ik zou lekker naar werk peren.

Blote Bertus 2000 | 31-07-13 | 20:41

Mannen van zwangere vrouwen
Moeten juist bevechten
Na de kinderkamer bouwen
Heb ik mn eigen rechten

amin | 31-07-13 | 20:40

Een kerel zeikt niet over een zwangerschap of over de zooi erna.
Mietjes!

Jim Lovell | 31-07-13 | 20:40

Inderdaad. Onderschat dat niet, zo'n bevalling, voor een man. Mijn broertje hebben ze moeten platspuiten toen zijn eerste zoontje tevoorschijn kwam. Die is wekenlang van de leg geweest.

VanBukkem | 31-07-13 | 20:40

Ik zou wel eens met feministen willen delibreren over prioriteiten. Zoveel vragen...
.
Is zo'n onderwerp als dit echt topprioriteit in een land waar inmiddels honderdduizenden vrouwen onder het juk van de Islam leven, analfabete vrouwtjes worden geïmporteerd, en eerwraak bijna salonfähig is?
.
Ja, daar zou ik mee openen.

Parel van het Zuiden | 31-07-13 | 20:40

Ik heb sowieso niks met tieten op het werk.
Er zijn vrouwen die daar carrière mee maken.
Ooit werkte ik bij een bedrijf in Hoofddorp waar een medewerkster op de kop van de zaal zat. Haar tieten waren echt mega en ze droeg topjes met decolleté, zo diep dat je erin kon vallen en je nek breken. Logisch dat er weinig mannen zijn die daar om heen keken. Maar als je dat wel deed dan ging ze in het werk de bitch uithangen tegen je. Behalve de baas dan, die mocht er de hele dag naar kijken.
Dus tieten op het werk zijn intimiderend. Dienen zakelijk geen enkel doel en geven de vrouw ook plussen in haar carrièremogelijkheden. Is pure concurrentievervalsing. Dus of tieten thuis laten of geen vrouwen meer op het werk.

slakkenzout | 31-07-13 | 20:39

Heerlijk stuk! Die gaat morgen op de koffiemachine op kantoor geplakt worden.

Waldkorn | 31-07-13 | 20:38

Rot op met die 16 weken, als je zonodig een kind wil neem je maar vakantie.

ams | 31-07-13 | 20:38

Dat zwangerschapverlof en kolfgedoe is prima geregeld zo.
En als je als kerel geen weekje vrij kunt regelen na de geboorte van je kind is je baas een lul en moet je naar een andere baan uitkijken.
Wat die quata betreft: Klopt; geen vuilnismannen(m/v)- of rioleringsonderhoudersquotum, dan ook geen quotum voor die dingen die ze ook niet zo goed kunnen zoals politiek en top bedrijfsleven.

Andy Devins | 31-07-13 | 20:38

Ik zeul ook iedere dag het gewicht van een kind mee in de vorm van een bierbubbel op mijn buik. Gelijke rechten! Pils open tikt*

c.onjo | 31-07-13 | 20:37

@wazakzegguh | 31-07-13 | 20:28
Zeg me eens. Heb jij kinderen? En ooit op dagverblijf gezet? Het vooroordeel alleen al dat een moeder die niet van 16 weken zwangerschapsverlof gebruik maakt dus direct de kinderen overhandigd aan een derde... niets is dus minder waar. Onze kinderen zullen nooit en te nimmer op dagverblijven of naschoolse opvang komen. En die van jou? Als je ze hebt?

Lafayette | 31-07-13 | 20:36

Dezelfde feministische vrouwen die een baby gebruiken als wurgcontract.

Dekalejaap | 31-07-13 | 20:36

Op zich valt met mij over alles te praten, dus ook dit soort voorstellen. Op één gebied echter niet. Onder geen enkel beding gaat die glazen vloer eruit!!!1!

Parel van het Zuiden | 31-07-13 | 20:33

Eerst mogen de dames nog wat militaire dienst opknappen pas daarna gelijke behandeling.

Franz Jozef | 31-07-13 | 20:33

Quid wordt met de week kinderachtiger. Moet je niet een roken-is-stoer stukje schrijven? Of een PVV-is-stom dingetje? Doe eerst maar een lange vakantie. Lang.

uberdude | 31-07-13 | 20:32

"De meeste mannen hebben na de bevalling een tijd geen seks. Bij een keizersnee sowieso zes weken. IS ER VOOR ONS OOK EEN KAMERTJE OM AF TE KOLVEN ALS DE DRUK TE HOOG WORDT?"

*Aandelen Ashley Madison kopen doet*
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/07/...

Botte Hork | 31-07-13 | 20:32

Das een goed pleidooi...
Kudos!

Barbie kicker | 31-07-13 | 20:32

@Ommezwaai | 31-07-13 | 20:29
Beter opletten: Johnny is sinds kort zelf papa. Dus nu krijgt hij zelf te maken met dat soort regeltjes, en krijgen wij dat dus middels dit soort topics te lezen.
Wen er maar aan: Dat gaat nog 18 jaar duren.

Stormageddon | 31-07-13 | 20:32

Lazer op, ik neem al geen vrouwen meer aan vanwege dit gezeik, moet je mannen ook nog vrij geven.

Watapatja | 31-07-13 | 20:31

@wazakzegguh | 31-07-13 | 20:28
Excuse me???? Nog geen dag hebben onze kinderen op een dagverblijf gezeten. We hebben werk aan huis en dat is prima te combineren met jonge kids. Pas na 2 jaar naar de peuterschool.

Lafayette | 31-07-13 | 20:31

Vaderband staat gelijk aan moederband, plus we besparen op de thuiszorg, ik zeg doen.

Terpen-tijn | 31-07-13 | 20:29

@Phreneticz | 31-07-13 | 20:26 |
Bij de tweede deed ze het in de laatste week rustig aan maar stopte wederom niet met werken. Daarna 2 weken vrij genomen. De mail van een ondernemer stopt niet dus dat gewoon door. Ze is echt niet de enige. De meeste vrouwelijke ondernemers pakken die 16 weken niet. Fysiek is het (in de meeste gevallen) niet nodig.

Lafayette | 31-07-13 | 20:29

Pijpzeik niet zo Quid.
Zeker lui zaad en geen kinderen?
Neem een paar weken vakantie op en klaar ben je.
Slap gezwam.

Ommezwaai | 31-07-13 | 20:29

In Canada krijg je een jaar waarvan 35 weken die je mag verdelen tussen man en vrouw. Toch een beslissing van elk koppel zelf zou je zeggen.

boomchirurg | 31-07-13 | 20:28

Pa Cartwright | 31-07-13 | 20:27 | + 0 -
Als je maar lang genoeg geduld hebt...

Ik was in Haren | 31-07-13 | 20:28

Interesseert me geen reet, I'm a man, YEAH!

NACademicus | 31-07-13 | 20:28

Lafayette | 31-07-13 | 20:24 |
Idioterie om een pasgeboren baby meteen bij een ander te dumpen... Mag ik vragen waarom u kinderen hebt genomen? Als statussymbool?

wazakzegguh | 31-07-13 | 20:28

Luister eens, je kunt wel met een paar kinderlozen in een bedrijvenverzamelgebouw in Noord gaan zitten maar dat wil nog niet zeggen dat je opinie roeleert.
1) Vrouwen hebben niets te zeggen en worden onderbetaald.
2) Zwangerschapsverlof ook voor mannen naar Zweeds model. Doen!

Einde van de Domheid | 31-07-13 | 20:27

@Lustobject | 31-07-13 | 20:23
Je was me voor.

Den Heerscher | 31-07-13 | 20:27

@ Lafayette | 31-07-13 | 20:24
De baby sjokt gewoon zelf richting koelkast?

Pa Cartwright | 31-07-13 | 20:27

"WAAR ZIJN ONZE VIER MAANDEN DOORBETAALD VERLOF OM VOOR ONS KIND TE ZORGEN?"
- In Zweden. Dan emigreer je toch lekker? Op dezelfde wijze moeten shariamafketeltjes ook opdonderen naar Saudi-Arabië.

Den Heerscher | 31-07-13 | 20:27

Het is veel te warm om me druk te maken om feministen of feminisme. Doen vrouwen trouwens ook niet.

Willem VanDer Decken | 31-07-13 | 20:26

Lafayette | 31-07-13 | 20:24 |
En de week daarna won ze goud op de Olympische Spelen?

Phreneticz | 31-07-13 | 20:26

Iets zegt mij dat Quid (nog) geen vader is.

brutus68 | 31-07-13 | 20:25

zucht...

lady blabla | 31-07-13 | 20:25

Ach fuck it. De man is de jager.

Botte Hork | 31-07-13 | 20:25

De kleinste telg is 4 dagen oud, ik ga stuk op mn werk en zij lekker thuis het werk door de kraamhulp laten doen.....

Zwarte Ray | 31-07-13 | 20:25

Mijn vrouw (ondernemer) stopte met werken op de dag dat ze beviel en een dag later was ze al weer aan deels aan de slag. Na een week was ze al weer volledig aan het werk. Niet dat ze geen keuze had, ze wilde het zo. 16 weken.... is helemaal niet nodig.

Lafayette | 31-07-13 | 20:24

Moet je in Zweden gaan wonen. 16 maanden! Wel nog even verdelen tussen beide partners, maar hey, 16 maanden!

Lustobject | 31-07-13 | 20:23

Die 16 weken is de reden voor veel bedrijven om geen vrouw aan te nemen, als je mannen ook verplicht 16 weken vrij geeft (zie Zweden) krijgen we dus echt overal vrouwen in ons mannenbolwerk...

Sual | 31-07-13 | 20:23

Als u zich nog eens heerlijk wilt ergeren aan feministen, kan ik u dit van harte aanraden: www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1.... Vooral die Tunesische hoogleraar is vreselijk. "Ik krijg geen promotie, omdat ik minder publiceer, omdat ik meer tijd met mijn zoon wil doorbrengen. DISCRIMINAZIE!!!", zo huilt ze. Dus volgens deze troela, heb je meer recht op promotie als je een zoon hebt. Ook als je dan minder productief bent. Moet niet gekker worden.

Phreneticz | 31-07-13 | 20:23

Flauw stukje Quid... Je begint met een goed punt, ik vind ook dat mannen langer verlof moeten krijgen bij de geboorte van hun kind, maar die flauwe opmerkingen over kolven slaan natuurlijk als kut op Dirk... Kolven heeft geen fuck met druk te maken, maar met voedsel produceren voor de telg. U heeft zeer waarschijnlijk totaal geen kaas gegeten van moedermelk (hahaha!) en hoe borstvoeding werkt, óf u probeerde een grappig stukje te schrijven, waarschijnlijk allebei...

wazakzegguh | 31-07-13 | 20:21

Zowel man als vrouw heeft daar niks meer over te vertellen, ook dat wordt bepaald vanuit Brussel.

drs.Nee | 31-07-13 | 20:21

Ehmm. Ik heb zo het gevoel dat juist feministen meer verlof voor vaders willen. Want vrouw moet gaan werken en de man voor het kind zorgen enzo. Feministen zijn helemaal niet blij met de status quo, dus dat hebben we dan in common.

Befketier | 31-07-13 | 20:20

En ik wil verdomme ook zo'n maandlap tussen de benen waar je vrolijk en fris van wordt!

ZDEV | 31-07-13 | 20:19

Daarom HOMOhuwlijk...

Crematorium-de-Asbak | 31-07-13 | 20:19

Sorry schat,
Na twee dagen moet ik echt weer aan het werk.
Er moet toch brood op de plank komen.
Maar je hebt geluk, je het 16 weken de tijd om te leren hoe je een luier moet verschonen.

Fijne dag nog en tot vanavond.

Ing. eslapen | 31-07-13 | 20:19

Ja maar vrouwen kunnen dan weer wel relatief pijnloos een komkommer in brengen.

Zeker als ze net zijn bevallen.

Parsons | 31-07-13 | 20:19

Als een vrouw één celletje verliest zijn ze dagen van de leg en ziek. Wij mannen verliezen er miljoenen per keer en er wordt al gezeken als we even in slaap vallen.

Ik was in Haren | 31-07-13 | 20:18

Ja!

TheSpaniard | 31-07-13 | 20:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken