Timelapse! Rondje Rotterdam in een vrachtschip
Even wat stoom afblazen. Met een best wel intrigerend filmpje over vaarverkeer in een wereldhaven. Licht verteerbare soundtrack er onder (The xx - Crystalised) en lekker even wat pakketjes van ruim 60 kuub bezorgen. Kijk Den Haag. Kijk Amsterdam. Zo ziet de aandrijving van de economie er uit, bezien vanaf de brug van motorvrachtschip Renata (pica, via). Even een rondje door de Rotterdamse haven timelapsen om zeecontainers vol harddrugs en namaakartikelen strikt legale consumptiegoederen af te leveren voor transport per truck & trein landinwaarts naar de Appies, Aldi's, MediaMarkten & Megapools van dit land. In de YT-channel van de uploader zitten nog een paar van die rustgevende timelapses langs vaarwegen en door havens. Klikken en u komt ook weer eens buiten. N.B. Ontspannen video of niet. De eerste die 'export', 'Europa' en 'Bernard Wientjes' in 1 zin gebruikt, krijgt een ban.
Reaguursels
InloggenDamn. Het lijkt wel een postbode.
Wat was dit voor logistieke kolder?! 3 keer aanleggen voor een paar containers. Ik dacht dat ze daar in R'dam iets slims en efficients deden, waardoor ze de naam mainport mocht dragen. Jammer.
- edit: Dat was de tweede. Doei! -
Leuk die logistiek, maar het draagt geen KUT bij aan ons land. Naast de financiële sector en de bouw is de logistiek onze grootste faalsector.
Nergens om van Rossem, maar je was zelf de eerste die dat in 1 zin gebruikte...
Volgens mij zie ik Steinweg, Uwt, Interforest en Ect home voorbij komen... Leuk filmpje van de altijd zo prachtige haven van Rotjeknor
Kipkleppert | 31-07-13 | 14:30 | + 1 -
Oh en progeco ...
Kipkleppert | 31-07-13 | 14:31 | + 0 -
Kan haar planning er helaas niet meer bij vinden, maar je komt sowieso aardig in de buurt.
Ik luisterde naar The XX voordat het koel was!!1
Yep, dat is mijn stad ! en daar ben ik trots op.
Ik zou Bernard Wientjes exporteren buiten Europa.
Krijg ik nu geen ban?
Jij weet natuurlijk al lang dat de binnenvaart van Kiel tot Constanza, van Amsterdam tot Basel en van Groningen tot Sète vaart en natuurlijk niet alleen tot Düsseldorf!
Dr. Plofkop | 31-07-13 | 13:11 | + 5
id, maar nog altijd geen Rio, Singapoor ensow..
Oh en progeco ...
Volgens mij zie ik Steinweg, Uwt, Interforest en Ect home voorbij komen... Leuk filmpje van de altijd zo prachtige haven van Rotjeknor
@steven paul | 31-07-13 | 13:23
Er wordt niet opgenomen. Ik probeer het zo nog wel een keer.
Bernard Zwijntjes mag wel?
zzzzo en nou met die boot door de Amsterdamse grachten, veel leuker filmpje
Dit is dan wel weer jammer, deze afhankelijkheid.
www.spoorpro.nl/goederenvervoer/2013/0...
Je merkt als rotterdammer vrij weinig wat er in de haven gebeurt, maar altijd mooi om te zien die bedrijvigheid. @ jojojo doe ff niet zo gefrustreerd dude met je kleine weetjes.
Stekeltje | 31-07-13 stekeltje, het was ook cynisch bedoeld.
idd klifkip.
dit was voor de laqndrotten..
@duitse herder | 31-07-13 | 13:29
Hamburg wordt door 010 héél serieus genómen.
Pun intended.
Rij eens op de autobahn langs Hamburg, dan zie je pas hoe een wereldhaven er uit ziet.
@Natu-San | 31-07-13 | 13:23
Dat bestaat altijd nog megapool.nl
@ITEACHYOU | 31-07-13 | 12:28
Klopt, de naam Megapool is destijds overgenomen de de Harense Smid (inmiddels ook al failliet en doorstart).
@Biff Eagleburger | 31-07-13 | 13:11
Kun je ook zien of je ook thuis bent? Anders moet je efkes naar huis bellen zodat je naar jezelluf kunt zwaaien.
@rara | 31-07-13
Maar minder subsidie sponzen, dat dan weer wel :)
Meerdere stops: ligt er aan met welke terminal de rederij een contract heeft. Afzetten op 1 plek zou zorgen voor wegtransport naar de terminals wat (ietswat overdreven) net zo duur zou zijn als de verscheping china- rotterdam. Dit is dus goedkoper. En 2e maasvlakte al in gebruik? Ja hoor klein deel: google ect euromax.
Is een feeder(tje)
www.portofrotterdam.com/nl/Business/co...
Kapitein Sjaak Mus | 31-07-13 | 13:09 | + 0
Hierom dus:
"Het geld dat in Rotterdam wordt verdiend, wordt in Den Haag verdeeld en in Amsterdam over de balk gesmeten."
J. Deelder
steven paul | 31-07-13 | 13:10
jager-neger ...... kwartje is gevallen haahhahaa
steven paul | 31-07-13 | 13:10
maar na de paarden hadden we roeiende negers toch? of kwamen de paarden na de negers?
Ik ken me huis zien!!1!!elf!!!
@jojojo22 | 31-07-13 | 12:40 | Jij weet natuurlijk al lang dat de binnenvaart van Kiel tot Constanza, van Amsterdam tot Basel en van Groningen tot Sète vaart en natuurlijk niet alleen tot Düsseldorf!
@ITEACHYOU | 31-07-13 | 13:07
Schepen voorttrekken heet jagen. Bij voorkeur met een paard over het jaagpad. Zo'n paard zou je dus geen neger, maar jager moeten noemen.
@ kokane187 | 31-07-13 | 12:07 |
Wat is dat toch altijd voor een raar, misplaatst en overschreeuwd minderwaardigheidscomplex?
Dit soort opmerkingen hoor je eigenlijk nooit omgekeerd. In Amsterdam vinden we Rotterdam wel oke. Zolang ze daar tenminste niet teveel zeuren.
Beste Rotterdammers, probeer nou eens een keer je trots op je stad te uiten vanuit zelfbewustzijn, en niet door je af te zetten tegen andere steden.
Sorry, stad. Enkelvoud.
Waar zitten al die negers om die boten voort te bewegen?
Ik heb echt maar één keer op "post" gedrukt, echt waar.
@ AMR | 31-07-13 | 13:02 |
Ja klopt je hebt gelijk!
Het zelfde ritueel gebeurt ook voor dat ze op een dieplader belanden.
Anders word de chauffeur erop aangesproken.
@6869,
Wist je wel dat gemiddeld 70% van de bemanning uit buitenlanders bestaat,
Vooral Polen, Roemenen en Filipino's
Ik zit nogal eens op die schepen voor mijn werk en kom ze vaak tegen.
@6869,
Wist je wel dat gemiddeld 70% van de bemanning uit buitenlanders bestaat,
Vooral Polen, Roemenen en Filipino's
Ik zit nogal eens op die schepen voor mijn werk en kom ze vaak tegen.
@hendrikjandetuinman | 31-07-13 | 12:10
De eerste paar containers die gelost worden zijn lege bij een depot. Daarna, bij die grijze portaalkranenop de ECT-Home terminal, zijn het volle containers. (Ze staan onderin en de boot schommelt bij het lossen = zwaar.) De containers zijn afgesloten met een stevig zegel. Dit zegel wordt gecontroleerd.
Zodra de container de kade raakt is de container onder verantwoordelijkheid van de terminal. (Eigenlijk al in de kraan.) Vandaar dat ze hem laten hangen. Zou er iets mis zijn, gaat de container linea recta terug het schip in en succes er mee :-)
@ Nacho_Vidal | 31-07-13 | 12:13
Ja Groningen!!
Zoals ze daar al aangeven, er gaat niets boven Groningen. En dat klopt. Die 20 man die daar boven wonen met een kleine oprotsubsidie verplaatsen naar iets onder Groningen en je hebt een haven van een halve provincie. Ideaal.
@baksteen-jaap | 31-07-13 | 12:10
Ja joh want in de zeventiende eeuw sleurde ze wat af met containers daar aan het IJ
Ik vraag me af wanneer die mega schepen de 2e maasvlakte binnenvaren.
De schepen die er nu komen zijn roeibootjes in vergelijking wat met wat ze willen laten varen met de tijd.
Of zouden ze nog met de bouw van die schepen bezig zijn ?
@der Wunderhund | 31-07-13 | 12:12 | + -4
Dit binnenvaartschip brengt container van de ene terminal naar de andere binnen Rotterdam. Wat is er niet efficient aan om hiervoor 1 binnenschip te gebruiken in plaats van 60+ vrachtauto's?
Lekker inefficiënt dat het lossen 'n hele dag in beslag neemt
Blijft toch mooi he!
Dat is pas een haven!!!
Da's geen schip, da's een bootje.
Het wordt tijd dat we eens wat onrendabelen, baantjescarrousseljagers, slechte politici en Bernard Wientjes uit Europa exporteren....
idd swassannuf | 31-07-13 | 12:48 |
----------------
Dat is waarom binnevaartschippers een containerschip ook een "dozenboot" noemen.
met enige ironie én jaloezie.
Heel de dag tegen al die "dozen" aankijken..
@ Geitenwollensokjuhz | 31-07-13 | 12:08
T is toch niet echt een ip ban ??
En zoals we dan in Rotterdam zeggen: "Recht zo die gaat!" :)
www.youtube.com/watch?v=pDOB3Uv9d6w
En dit is dan een echt schip heren.....
Geitenwollensokjuhz | 31-07-13 | 12:08
Omdat het kon?
rara | 31-07-13 | 12:43 | + 0
Hoezo?
Omdat het kan.
@Dikr | 31-07-13 | 12:35
Er is veel veranderd, de afgelopen 20 jaar. Rotterdam heeft nu meer bijstandtrekkers dan Amsterdam.
www.zorgatlas.nl/beinvloedende-factore...
Heel mooi, en dan staan die containers bij de maasvlakte te wachten om verladen te worden op trucks met allemaal Nederlandse chauffeurs !!!
Waar is de flits popo als je ze nodig hebt. Die boot vaart veels te hard. Vermakelijk filmpje btw.
Als het aan Bernard Wientjes ligt, dan is de grootste haven van Europa binnenkort een ex-port.
*living on the edge*
Ik kon me niet verheugen
met waar de postmeneer mee kwam
Maar ik ben heel blij dat ik vakantie heb
hoef ik niet door Rotterdam
@ ITEACHYOU | 31-07-13 | 12:35
1) schelden? welk woord? sukkeltje?
2) Hij waant zich een man van de wereld, maar weet niet waar hij het over heeft..
3) ik "laat m" in zijn waan van wereldse man.
Heb het nog een keer bekeken, maar ik zie heel Rotterdam niet in het filmpje.
jojojo22 | 31-07-13 | 12:24
Slecht geslapen?
Verder wat ITEACHYOU | 31-07-13 | 12:35 zegt..
Mijn stad... +1 Van Rossem.
jojojo22 | 31-07-13 | 12:24
1) waarom schelden?
2) moet het per se deze boot zijn?
3) laat m
"Het geld dat in Rotterdam wordt verdiend, wordt in Den Haag verdeeld en in Amsterdam over de balk gesmeten."
J. Deelder
+1
@Number3 | 31-07-13 | 12:34
Logistiek.
Misschien een domme vraag van een Amsterdammer en het zal allemaal wel perfect uitgedokterd zijn maar waarom dropt die boot alle containers niet op 1 plek?
Ze worden toch per stuk of 2 stuks opgehaald door vrachtwagens?
Toch niet leeggehaald op de diverse plekken waar ze nu gedropt worden?
jojojo22 | 31-07-13 | 12:24 | + -1
+10
Zinloos filmpje, Den Haag geeft het geld toch weer sneller uit dan het hier verdiend wordt.
@lion@night | 31-07-13 | 12:28
In Antwerpen weten ze er nu alles van.
www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/217745...
Bernard Wie?ntjes
megapool????? die was toch failliet?
Hoeveel coke zou er in die containers zitten?
Wel handig zo track & trace systeem voor de dealerTs.
@rara | 31-07-13 | 12:10
Gelukkig zeg je "exporteren" :)
Heimwee. Ik mis 010 voor geen meter, maar wel de boottochten door de haven...
De andere filmpjes van het YT-kanaal zijn ook de moeite waard. Binnenvaart is mooi.
Absoluut niet waar | 31-07-13 | 12:08 | + 2
Gaaf, toevallig heb ik gisteren nog een site bekeken waar je reizen kunt boeken per containerschip.
Het lijkt me bruut om op die manier de wereld over te gaan en diverse wereldhavens te bezoeken.
Dit is een binnenvaartschip sukkeltje..
veel plezier in Duesseldorf, veel verder vaart hij niet..
Zo, da's wel een speedboot.
En dit moeten toch zowat de snelste kranen ter wereld zijn.
Ik vraag me af of Bernard Wientjes wel beseft hoe belangrijk de export voor Europa is.
Daar word ik dus heel erg opgefokt van!!1!
B. Wientjes ziet graag dat we meer gaan exporteren naar het Europese vasteland. Net als die bobbel in zijn broek als hij de stukjes van Van Rossem leest.
Hmm. Vraag me af hoe het met die panda's is?
De Rotterdamse haven, de hefboom van het Nederlandse volk om Europa te bevrijden van het door Wientjes zo vurig gewenste lobbyloket, eh de Europese Unie.
.
Kost een paar komma's, maar dan heb je dan ook een ban...
Je vraagt je altijd af wat er in zo'n zeecontainer zit.
kokane187 | 31-07-13 | 12:07
Waarom Amsterdam en niet bijvoorbeeld Groningen?
Vanwaar die misplaatste trots van de stad waarin je woont/geboren bent.
Het is een gegeven, daar verander je niets aan.
Maar kan dat allemaal niet net wat efficiënter allemaal op 1 plek ipv die hele haven rond te varen om op +10 plaatsen telkens maar 5 containertjes te lossen?
Mooi alternatief voor mijn dvd van het brandende haardvuur.
Ik ben een voorstander van het exporteren van Bernard Wientjes naar een land buiten Europa.
Worden op 3:30 nou alle containers even voor een scanner gehouden?
@kokane187 ooit bij stil gestaan dat Rotterdam zeg maar alles van Amsterdam heeft geleerd? *iets met vaderlandse geschiedenis mompelt*
Heerlijk zo'n filmpje.
Wel grappig dat de export van Rotterdam zo groot is.
In Europa hebben we heel veel aan dat verkeer.
Ik vraag me af of Bernard Wientjes dat besef heeft.
3 zinnen Joris.
Mijn stad. Uit eigen kracht voortgebracht! Sterker door strijd. Rotterdam.
Gaaf, toevallig heb ik gisteren nog een site bekeken waar je reizen kunt boeken per containerschip.
Het lijkt me bruut om op die manier de wereld over te gaan en diverse wereldhavens te bezoeken.
- edit: Dat was de eerste. Doei! -
Rotterdam is een stad met passie en dat zie je. Hier kan Amsterdam nog veel van leren.
REAGEER OOK