Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Utrechtse eetpiraat toch maar gearresteerd

YtQPTnw2.gifDie dakloze eetpiraat waarvan de Utrechtse politie vorige week nog zei dat ze hem niet kwamen arresteren omdat eetpiraterij geen diefstal is? Die is door de Utrechtse politie gearresteerd wegens eetpiraterij. Inderdaad. Wat een paar dagen media-aandacht al niet kan doen. Eerst is het stelen van een maaltijd geen diefstal. Vervolgens blijkt uit de media-aandacht die dat oplevert dat meneer de proletarische profiteur een serieverkrachter is die al talloze hardwerkende horeaca-ondernemers genaaid heeft, omdat hij weet dat ie er toch wel mee wegkomt. (edit: enig respect voor de stoïcijnse volharding van YOLO de Daklozo is hier wellicht toch wel op zijn plek.) Dat leidt opnieuw tot media-aandacht. Toen Ramsey Nasser deze week doodleuk opnieuw aanschoof in een restaurant om zichzelf op een gratis maaltijd te trakteren, besloot de politie nieuwe bad press te voorkomen door de man toch maar eens te arresteren. Dat ging zo. Restaurant: "Ja hallo d'r zit hier een eetpiraat." Politie: "Hmmja, lastig. We kijken ff wanneer we tijd hebben." Einde gesprek. Even later. Telefoon. Restaurant: "Ja hallo met Het Restaurant." Politie: "Ja hallo met De Politie. Zeg. Hoe ziet die eetpiraat er uit?" Restaurant: "Het is die dude van de facebookfoto die op Ramsey Nasr lijkt." Politie: "Godmiljaar! We komen er meteen aan!" Heel goed. Nu wachten tot hij wordt vrijgelaten, hij zijn dagvaarding achteloos in een prullenbak mikt en zich handenwrijvend richting de volgende eetgelegenheid begeeft om te gaan draaideurdineren. Heerlijk, zo'n gerechtssysteem. Toetje: Jups. Hij staat al weer buiten. Kopje koffie, ober?

Reaguursels

Inloggen

B a t s E m. I n. E l k a a r. D a n.

sr69 | 26-07-13 | 21:37

B a t s E m. I n. E l k a a r. D a n.

sr69 | 26-07-13 | 21:37

Die wasbeer in dat gifje is een baas!

Camoth | 26-07-13 | 14:39

als de politie hem niet straft gaan restaurant eigenaars hem dan maar zelf in mekaar slaan. Door zo'n slappe wetgeving werk je eigen rechter spelen in de hand. Je dwingt ze gewoon.

Kater | 26-07-13 | 11:15

-weggejorist-

purkpurkson | 26-07-13 | 08:53

-weggejorist-

Steedsmaarweermeneer | 26-07-13 | 08:30

@thefonz | 25-07-13 | 19:08
inderdaad, iets is strafbaar of iets is niet strafbaar:
een keer niet betalen is niet strafbaar en er een gewoonte van maken is wel strafbaar zo simpel ligt dat

kees1960 | 26-07-13 | 00:51

@Anijsblokje | 25-07-13 | 18:56
Als het verschil is dat je bij een benzinestation zelf iets pakt en in een restaurant iets aangereikt krijgt, houdt dat in dat je bij een pomp met bediening dus ook zo weg kunt rijden en bij een buffetrestaurant wel gepakt zou kunnen worden. het is een rare wereld.
Het wachten is natuurlijk op een overspannen ondernemer die meneer een koksmes door zijn strot duwt

kees1960 | 26-07-13 | 00:49

Onze wetsdienaren kunnen juridisch niets doen. Ik adviseer het volgende: Horecaondernemers verenigd u. Bel bij binnenkomst in uw zaak van dit stuk uitschot via een telefonische ketting elkaar op. Stuur uw sterkste medewerker (ster) naar het etablissement, spreek een exact tijdstip af en val binnen. Sla met zijn allen dit figuur zo verrot dat hij het eerste halfjaar niet meer kan lopen of zoiets.(Zet wel de camerabewaking in uw zaak uit in uw eigen belang) Onze vriend zal voorlopig wel (moeten) stoppen met zijn praktijken, en andere idioten zullen het hopelijk ook uit hun hoofd laten om deze praktijken ten uitvoer te brengen. Als Politie en justitie ons niet meer kan beschermen dan moeten de burgers zelf actie ondernemen.

Hendrikmaurits | 26-07-13 | 00:27

hmm fort reunion zo werkt dat natuurlijk niet. Stel dat heel nederland dat zou doen ,dan is iedere restauranthouder binnen de kortste keren falliet. En waar moeten zijn dan eten en wonen. Ik zou op zijn minst vinden dat zo een uitvreter als hij dan niet kan betalen, net zolang klusjes voor het restaurant moet doen totdat de maaltyd netjes is afbetaald. Voor wat hoort wat.

tweetybird | 26-07-13 | 00:26

Een man gaat uit eten en betaalt niet (want geen geld). Maar hij moet toch eten. Politie pakt hem op, zet hem in de cel en brengt hem dagelijks zijn ontbijt, lunch en maaltijd. Dat zou de dader fantastisch vinden.

Ander punt is er wordt jaarlijks tonnen aan voedsel weggekieperd wat nog prima eetbaar.

Restaurants zouden de resten apart moeten leggen voor de minderbedeelden.

Probleem opgelost.

Fort Reunion | 25-07-13 | 23:34

Justitie is er dan ook vooral voor het snelle geld: verkeersboetes. Verder hoef je eigenlijk niet zo veel van die mensen te verwachten.

Zoiets | 25-07-13 | 23:33

Iedere keer dat hij niet betaald flink op z'n ogen slaan.

Conan de Rabarber | 25-07-13 | 22:56

Ga het nogmaals aanbieden. Kom een vorkje prikken bij Casa Caulfield. Geen contanten? Dan ben ik helaas gedwongen ook een 'vorkje te prikken'.

H. Caulfield | 25-07-13 | 22:43

Eetpiraten altijd +1

Chartreuse | 25-07-13 | 22:29

Het gaat hier om flessentrekkerij en dat is volgens het Wetboek van Strafrecht strafbaar.

Marjan W. | 25-07-13 | 22:08

Als ik als eigenaar die vent zou herkennen zou ik hem vorstelijk trakteren op het heerlijkste eten,voorgerecht,nagerecht en toetje,koffie na met een likeurtje. Daarna zou ik hem over de tafel leggen handen en voeten vastmaken,een kurk met secondelijm in zijn reet lijmen,en dan tegen hem zeggen. Het eten wat er ingegaan is bij je hoef je niet te betalen,maar het eten bij je uitgang zal je eerst moeten betalen vooordat het mag paseren. Let maar op ,doet ie het nooit meer.

tweetybird | 25-07-13 | 22:00

Ik zou hem verwelkomen en hem een heerlijke entrecote serveren in een badje van lsd.

Dr. Swami | 25-07-13 | 21:45

Toch wel interessant dat de gemeente Utrecht wél daadkrachtig genoeg is om de bootjes van de hoerenbuurt te sluiten, maar dit soort volk (die op dagbasis vele malen meer maatschappelijke kosten veroorzaakt lijkt me zo) gewoon rustig laat lopen. Zes aangiftes wordt potdorie nog "magertjes" genoemd!

Seraphin | 25-07-13 | 21:39

Gewoon een poster van zijn uitgestreken rotsmoel ophangen in elk restaurant. Of iets in zijn eten doen om het af te leren, dat kan natuurlijk ook.

lekker wijf | 25-07-13 | 21:30

-weggejorist-

hatsjepsoet | 25-07-13 | 21:24

Simpel op te lossen. Gewoon van iedereen die komt eten een deposito van 100€ vragen. Geen deposito? Geen bediening! Verklarend episteltje op elke tafel. Ik zou er geen nkel probleem mee hebben.

Ewok | 25-07-13 | 21:17

Arjan | 25-07-13 | 20:22 | + 1 -

True
*kijkt reikhalzend uit naar*

Anijsblokje | 25-07-13 | 21:03

@ mazarax | 25-07-13 | 20:34 |
Ja, dat is exact we missen in Nederland. Dat je zomaar even onder stroom gezet kunt worden door een willekeurige smeris. Laat me raden. USA? Het land van gedegenereerde Duitsers met een uniform-fetish. Dat land?

D.Turpin | 25-07-13 | 20:56

Voortaan maar vooraf betalen lijkt me.

de euro middenweg | 25-07-13 | 20:55

De oplossing is zo simpel: iedere restaurant eigenaar weet hoe deze lullo eruit ziet. Als hij eenmaal zit de rest van de avond compleet negeren. Steeds maar weer. Avond na avond... Droogt vanzelf op.

Ruftende Buffel | 25-07-13 | 20:41

Deze eetpiraat zal volgens de politie "... vermoedelijk nooit worden bestraft". En morgenochtend vindt filiaalhouder van Sumo een boete van 1400 Euro in z'n brievenbus vanwege de verkeerde kleur van zijn voordeur.

Hoen | 25-07-13 | 20:41

@Botte Hork | 25-07-13 | 19:24 | + 0 -
Nee. Ik vind het om te janken. Maar wat maakt het allemaal uit?

Schreeuwmeeuw | 25-07-13 | 20:37

Zes aangiften is niet genoeg om een 'dossier op te bouwen'?
Man oh man oh man....
Wat Nederland zich toch allemaal aan doet.
Het is een knotsgek land, waar ik gelukkig als zes jaar niet meer woon.
Hier worden die mafkezen gelukkig gewoon ge-tazered, en zo lang het sujet het overleefd zal de politieagent NIET worden vervolgd.

mazarax | 25-07-13 | 20:34

@Anijsblokje | 25-07-13 | 19:29
Exit dewarereligie, enter CMO en een burgemeester waar Tom Staal vragen aan kan stellen.

Arjan | 25-07-13 | 20:22

Een tamelijk onschuldig vergrijp. En zelfs dan lopen we te zeuren over slappe politie en lage straffen. Dat komt de argumentatie niet ten goede omtrent harder optreden. Keihard straffen dat is meer iets voor iemand die iets geweldadigs heeft gadaan. Of enorme fraude heeft gepleegd. Dat Nederland daar slap tegen optreedt, dat maakt mij kwaad. Maar zo'n eetpiraat daar zou ik me niet zo druk overmaken.

D.Turpin | 25-07-13 | 20:21

@Muxje | 25-07-13 | 20:00
Soms lijkt het wel ofdat "ze" willen dat we ruzie krijgen met elkaar ..

SyntaxError | 25-07-13 | 20:20

Ik las ergens dat zijn broer de rekening van de maaltijden betaald heeft

legomuis | 25-07-13 | 20:06

Ik begrijp niet helemaal hoe de Telegraaf het kennelijke feit dat de man door de politie met een dagvaarding op straat is gezet verenigt met de opmerking dat hij waarschijnlijk niet strafrechtelijk wordt vervolgd. Da kan alleen zo zijn als die dagvaarding een civiele was - en dat lijkt me heel apart.

pvpb | 25-07-13 | 20:00

@ tweetybird | 25-07-13 | 19:56 |
Lekker chillen met een lont in je smoel, de afslag veaur de McDrive nog net kunnen pakken zeker ;)

fleischer | 25-07-13 | 20:00

Oppakken en die wapenstok in zijn reet en al het eten er boven weer uit laten komen.
O als ik die restaurateur was wat had ik hem laten vreten waar ie strontziek van zou zijn geworden, minimaal flink aan de schijt.

G,I. Jane | 25-07-13 | 20:00

Volgens de politie is dit dus lastig aan te pakken omdat de daders weten dat de pakkans klein is en de gevolgen gering. Nou, die pakkans is te verhogen door wel op deze meldingen te reageren. En de strafmaat speelt dus tóch mee, ondanks het mantra dat de Nederlandse rechtsgeleerden maar blijven herhalen: "strenger straffen helpt niet. Strenger straffen helpt niet. Strenger straffen helpt niet".

Muxje | 25-07-13 | 20:00

tweetybird | 25-07-13 | 19:56 |
Ga je niet meer naar crematoria.

Watapatja | 25-07-13 | 19:59

WieIsDeChef | 25-07-13 | 19:56 |
Dat is dan je 1e. Moet je binnen 1 jaar niet weer proberen.

Watapatja | 25-07-13 | 19:58


miko | 25-07-13 | 19:51 | + 0 -
Ja zeikzwam, of carpaccio of weet ik veel wat, ik ben niet de kok hier!

irma zonderboezem | 25-07-13 | 19:58

Ik kreeg zo een honger van dat verhaal dat ik maar effe een gratis restaurantje heb gepakt. Voor de koffie meld ik me effe bij het politie buro.(sarcasme modus uit).

tweetybird | 25-07-13 | 19:56

Per ongeluk vergeten mijn BTW te betalen. Gelijk een dwangbevel uit naam van de koning met € 170,- boete op de mat, dat kan dan weer wel.

WieIsDeChef | 25-07-13 | 19:56

Het mosselseizoen is ook weer begonnen. Dus.

https://www.youtube.com/watch?v=ezHNDjbIoOo

Stormageddon | 25-07-13 | 19:54

zalwelaanmijliggen | 25-07-13 | 19:48 |
Heb het al vaker aangegeven. In beroep gaan, juistheid van de meetapparatuur in twijfel trekken gezien de gemeten overschrijding, gaarne ijkrapport. Leidt vaak tot sepot.

Watapatja | 25-07-13 | 19:53

Bruno Alaska | 25-07-13 | 19:49 | + 0 -

Daar valt inderdaad wat voor te zeggen.

Anijsblokje | 25-07-13 | 19:51

@irma zonderboezem | 25-07-13 | 19:46
Lullig als hij geen garnalen wil. Beter zoek je ergens een kweekje op wat je achter de hand houd.

miko | 25-07-13 | 19:51

@irma zonderboezem | 25-07-13 | 19:46

Dan krijg je Rob Geus op je dak. Coderen!!11!!

brutus68 | 25-07-13 | 19:50

Welkom in (kuch) rechtstaat Nederland. we hebben ,m, en laten ,m meteen weer los. Aldus de politie. Maar blijf vooral aangifte doen. Want voor ons dossier. Right. Wie is hier nou de politie. Maak zelf je dossier. Als ik een horeca zaak zou hebben zou ik ,m een paar ferme tikken verkopen en zonder kleren de straat opgooien met "dief' op z,n voorhoofd met viltstift.

Amano | 25-07-13 | 19:49

@Anijsblokje | 25-07-13 | 19:40 |

Het verschil zit hem in het op rekening ja of nee.

Bruno Alaska | 25-07-13 | 19:49

In elkaar tikken, bijeen harken en hup, de kliko in met die vent. Van jusitie hoeven we het allang niet meer te verwachten..... oh, toch wel: net een beschikking binnen voor 96 euris, heb ergens 11 km te snel gereden.
Jaaaaaa, dán zijn ze ineens wel wakker die dienders.

zalwelaanmijliggen | 25-07-13 | 19:48

Een beetje restauranthouder weet nu dus hoe deze drol eruit zoet.
Zorg ervoor dat je altijd een garnalen cocktail klaar hebt staan buiten de koeling, liefts in de kliko in de volle zon!
Daar een koud cocktail sausje overheen als meneer komt eten en ik denk dat je nooit meer last van hem zult hebben.

irma zonderboezem | 25-07-13 | 19:46

volgende keer gelijk maar even meenemen naar de kelder..

(c)ZWITSUL | 25-07-13 | 19:45

@Martin_rsd | 25-07-13 | 19:39
Als hij al ooit gedwongen wordt om zijn verantwoording aan een rechter af te leggen, kan hij zich altijd verdedigen door te vertellen dat alles een protestactie was om iets duidelijk te maken naar de maatschappij, en dat hij zelf bewust de Media aandacht heeft gezocht, waarna hij diepe spijt en berouw theatraal toont. Vervolgens krijgt hij hulpverlening en heeft hij een gratis Leven In Nederland. Hulde en Respect voor deze man, die het helemaal gaat maken!!!

Martin_rsd | 25-07-13 | 19:45

Je zult toch agent zijn in dit land en aan je vrienden moeten uitleggen dat je "echt heel belangrijk werk" doet? Deze dief is al 6 keer betrapt, maar dat is kennelijk nog niet voldoende om een "dossier" over hem aan te leggen? Bah, wat een land! Toch maar het recht in eigen hand nemen, dunkt mij zo.....

kommabijmebinnen | 25-07-13 | 19:44

Misschien moeten de restaurant houders hem dezelfde behandeling geven die Storm aan Sinterklaas gaf.

miko | 25-07-13 | 19:43

@Watapatja | 25-07-13 | 19:26
Vandaar dat ik nooit naar hem luisterde. Maar ik was gewoon doof.

@Watapatja | 25-07-13 | 19:29
Of van die kloodtzakjes die lekker meezopen en hem peerde net voor de rekening gevraagd werd.

@HJdeT | 25-07-13 | 19:29
Ganzen

miko | 25-07-13 | 19:42

Bono | 25-07-13 | 19:38 | Briljant idee!

GingerTed | 25-07-13 | 19:41

@bruno&anti

Het verschil zou hem moeten zitten in het aangeboden worden of niet.

Een maaltijd bestellen of een horloge gepresenteerd krijgen.
Weglopen met iets aan je pols of in je maag.
Werkelijk:ik zie het verschil niet.
Lijken me lastige juridische processen.

Anijsblokje | 25-07-13 | 19:40

Wat doet deze man minder goed dan een gemiddelde ambtenaar (bv een BRUSSEL-POLITIEK mens) of een bank- verzekerings persoon? Hij profiteert van geld dat andere mensen door noeste arbeid hebben verdiend, 100% gelijk aan iedere ambtenaar (een ambtenaar is een kostenpost, het tegenovergestelde van een ondernemer), uitkeringstrekker, bank- en verzekeringswezen medewerker. Hij doet het alleen minder slim. Hij had beter als dakloze naar het gemeentehuis kunnen gaan en om gratis restaurant cheques kunnen vragen, als je maar zielig genoeg doet, krijg je alles gratis hier in dit BANANEN land.

Martin_rsd | 25-07-13 | 19:39

Gewoon stelselmatig bedorven vis of kip geven als hij in je zaak komt. Ik zou speciaal voor hem een zalmpje in een emmertje bewaren met deze warmte.
Laat hem er maar strontziek van worden

Bono | 25-07-13 | 19:38

De goede man maakt gebruik van de regels naar eigen goeddunken. Wie doen dit nog meer?
*Groeten aan Mark *bigsmile* Rutte, Jos *de zonnekoning* van Rey, Neli *Nikkele Neli* Kroes en iedereen die ik vergeten ben :P

SyntaxError | 25-07-13 | 19:36

@Anijsblokje | 25-07-13 | 19:32
Als je dan het horloge opeet wordt het ook een lastige zaak jah.. Als je ermee naar buiten loopt ben je een dief.

de grote Anti | 25-07-13 | 19:36

@Anijsblokje | 25-07-13 | 19:32

Jij zit ook altijd een beetje te kijken naar je bord in een restaurant? Beetje voelen, even passen hoe het staat.

Bruno Alaska | 25-07-13 | 19:34

@Anijsblokje | 25-07-13 | 19:29

Yep, ze weten dat ze erin zijn gegaan. Ze hopen dat de storm overwaait.

brutus68 | 25-07-13 | 19:33

Graaf van Egmont | 25-07-13 | 19:28 | + 0 -

Toch blijf ik het praktisch een lastig verschil vinden: flessentrekkerij of diefstal.

Ga naar een horlogewinkel waar die dingen achter slot zitten en vraag of je ze mag bekijken. Dan wordt de waar in wezen niet op een andere wijze gepresenteerd als een bestelde maaltijd.

Anijsblokje | 25-07-13 | 19:32

Iedereen met ideeen om de eetpiraat laxeermiddel toe te dienen of te vergiftigen op welke wijze dan ook.. Stel dat het hem niet is maar iemand die er op lijkt?

Ik kom liever niet in restaurants die hun 'klanten' vergiftigen dankuwel.

de grote Anti | 25-07-13 | 19:31

Parsons | 25-07-13 | 19:25 |
Is wel 25 jaar terug, maar ken ook nu nog wel horeca die het zelf regelt.

Watapatja | 25-07-13 | 19:31

Op dit moment zijn er al zes aangiftes over de eetpiraat bekend, maar een woordvoerder van de politie zegt dat er mogelijk nog meer gevallen in en buiten Utrecht bekend worden.

Dit is het bewijs: 6 is genoeg voor flessentrekkerij. Ze willen gewoon niet.

Graaf van Egmont | 25-07-13 | 19:30

Minimaal 240 uur tube feeding a la foie gras eenden. Kijken of ie dan nog zin heeft in eetpiraterij.

HJdeT | 25-07-13 | 19:29

Arjan | 25-07-13 | 19:14 | + 0 -

Mijns inziens eerder een laffe exitstrategie van dewarereligie.nl

Wat een nietszeggend stuk.

Anijsblokje | 25-07-13 | 19:29

Parsons | 25-07-13 | 19:25 |
Zonder getuigen, nog nooit last van gehad. Wij hadden in de kroeg last van rekeningdrinkers die hem smeerden, altijd ism collega kroeghouders geregeld.

Watapatja | 25-07-13 | 19:29

Het is juridisch niet zo moeilijk hoor. Heb je een restaurantgast die niet betaalt, aangifte doen. Als elke restauranthouder dat zou doen dan liggen er in no time meerdere aangiftes tegen die ene persoon. En het is aan de popo om die aangiften te verzamelen en een zaak wegens flessentrekkerij aan te spannen. Maar juist daar ligt geloof ik het hele probleem. Dankzij de ICT bij de politie weten ze van elkaar niet waar ze mee bezig zijn.

Graaf van Egmont | 25-07-13 | 19:28

miko | 25-07-13 | 19:23 |
Volgens de pastoor word je daar doof van.

Watapatja | 25-07-13 | 19:26

@Terpen-tijn | 25-07-13 | 19:24
Zeg zelf, hij was te mooi om te laten gaan. ;)

miko | 25-07-13 | 19:26

@Watapatja | 25-07-13 | 19:23
Omdat die malloot dan aangifte zal doen welke wél door de politie in ontvangst zal worden genomen met vervolging tot gevolg. De restaurateur heeft wat te verliezen, deze knakker niet.

Parsons | 25-07-13 | 19:25

Ik zou als restaurant houder dan toch maar wat laxeer middel ergens klaar zetten.
Dan heeft hij twee keer plezier.

miko | 25-07-13 | 19:25

@Eurotokkie | 25-07-13 | 19:20

Je spreekt uit ervaring?

brutus68 | 25-07-13 | 19:25

@Watapatja | 25-07-13 | 19:21
Ja en? Dat klopt. Je kunt de straat niet op of je bent in overtreding.

Parsons | 25-07-13 | 19:24

miko 19:21
Goeie.. brandstoffendief dan?

Terpen-tijn | 25-07-13 | 19:24

Gewoon vijf dagen in de cel op een buro zetten , luikje open zetten en die 5dagen lang zijn eten en drinken buiten op de gang zetten zodat hij er net niet bij kan,maar er wel naar kan kijken. Zal hem leren die vreetpiraat.

tweetybird | 25-07-13 | 19:24

Schreeuwmeeuw | 25-07-13 | 19:20

Vind je dit lollig?

Botte Hork | 25-07-13 | 19:24

Vast de achterneef van de ophaalchinees...

fleischer | 25-07-13 | 19:23

@hatsjepsoet | 25-07-13 | 19:15
Foto aan de gevel van elk eet- en drinkgelag in de wijde omtrek lijkt mij effectiever. Maar dat mag dus niet. Je mag als juwelier, die tig keer is overvallen door kansentuig, ook niet in z'n algemeenheid "bontkraagjes" weren. Zelfs niet als je aan één van de vele overvallen door die bontkraagjes een dwarslaesie hebt overgehouden.

Parsons | 25-07-13 | 19:23

@Watapatja | 25-07-13 | 19:21
Rukken mag toch wel?

miko | 25-07-13 | 19:23

Parsons | 25-07-13 | 19:19 |
Snap niet dat ze de politie gebeld hebben, een goed gesprek op het binnenplaatsje doet wonderen.

Watapatja | 25-07-13 | 19:23

thefonz | 25-07-13 | 19:16
Yep. Het is aan de pompbediende om dan het geld te vangen. Zoals dat in restaurants de ober moet doen.

Graaf van Egmont | 25-07-13 | 19:23

Tsja, als de popo in dit soort gevallen (STEEDS MAAR WEER) alleen iets doet als het in de media komt, dan weet ik het wel.
Gewoon als volk altijd de foto's via de media verspreiden (STEEDS MAAR WEER), ongeacht wat de dienaren van de wet hier van vinden.

pawa | 25-07-13 | 19:23

thefonz 19:16
Bijna goed, bij een heterdaadje is zelfs een file creeeren toegestaan, om de dader te pakken.

Terpen-tijn | 25-07-13 | 19:22

Parsons | 25-07-13 | 19:19 |
Er mag zoveel niet en dat doen we ook dagelijks.

Watapatja | 25-07-13 | 19:21

-weggejorist-

Schreeuwmeeuw | 25-07-13 | 19:20

In de cel hebben ze ook lekker eten .

Eurotokkie | 25-07-13 | 19:20

@Watapatja | 25-07-13 | 19:06
Ja, maar het *mag* niet.

Parsons | 25-07-13 | 19:19

-weggejorist-

hatsjepsoet | 25-07-13 | 19:17

Graaf van Egmont | 25-07-13 | 19:05
Dus als je gaat tanken bij een tankstation waar nog zo iemand staat om je tank te vullen dan kan je daarna zonder problemen doorrijden, en is het geen diefstal? Tenzij je het vaker doet.

thefonz | 25-07-13 | 19:16

-weggejorist-

hatsjepsoet | 25-07-13 | 19:15

miko 19:05
Zal best, ben ook geen expert, heb het maar een paar keer gegeten in een restaurant, vond het heerlijk.

Terpen-tijn | 25-07-13 | 19:13

Watapatja | 25-07-13 | 19:03 | + 0 -
Graaf van Egmont | 25-07-13 | 19:05 | + 2

Verhelderend
Nu weet ik het zeker.
Dankzij jullie ga ik die crisis overleven.

Anijsblokje | 25-07-13 | 19:13

Hij zou voor straf iedere dag net als ik in onze bedrijfskantine moeten eten, dan leert ie het snel genoeg af!

StijlvolRechts | 25-07-13 | 19:13

Nog iemand een theorie dat zo'n Japanner natuurlijk gebrekkig Nederlands lult en de hermandad dan wel met loeiende sirenes uitrukt.

Nee, dat is meer iets voor anderen.

Bruno Alaska | 25-07-13 | 19:13

Waarom moet half Nederland op zijn kop voor een tankdief en kan een eetpiraat rustig tig keer zijn buikje vol vreten?

Terpen-tijn | 25-07-13 | 19:10

Graaf van Egmont | 25-07-13 | 19:05 |
De bekendste, Paul Lekkerbek, is 1x veroordeeld. Uiteraard een taakstraf, 80 uur.

Watapatja | 25-07-13 | 19:08

Iets is strafbaar of iets is niet strafbaar. Hoe kan iets dat niet strafbaar is nou veranderen in iets strafbaars door het vaker te doen?
Dus als ik een keer naar mijn werk fiets is het prima, maar als ik dat een week lang elke dag doe word ik gearresteerd.

thefonz | 25-07-13 | 19:08

240 uur in een riool is gepast. En dan vergeten op te halen. Socialer kan ik het niet maken.

Rest In Privacy | 25-07-13 | 19:07

Parsons | 25-07-13 | 19:04 |
Horeca seint elkaar wel in hoor.

Watapatja | 25-07-13 | 19:06

-weggejorist-

peteyoung | 25-07-13 | 19:06

@Terpen-tijn | 25-07-13 | 19:02
Sushi is compleet over gewaardeerd vreten dat meer met presentatie te maken heeft dan met fatsoenlijk eten. Dat je toevallig elke rijstkorrel tien maal met de hand moet wassen en de komkommer schil niet dikker dan 0.01287 mm afgeschild mag worden doet daar niks aan af.

miko | 25-07-13 | 19:05

Anijsblokje | 25-07-13 | 18:56
Bij diefstal moet je daadwerkelijk een handeling verrichten ( wegnemen)om je de benzine wederrechtelijk toe te eigenen. Bij flessentrekkerij krijg je als het ware het betreffende goed aangereikt ( in dit geval voedsel) en je betaalt het niet. En van flessentrekkerij moet je dan ook nog eens een beroep of gewoonte maken ( dus vaker doen)

Graaf van Egmont | 25-07-13 | 19:05

Eetpiraten moet je kielhalen onder een garnalentrawler.

Rico Tampeloerus | 25-07-13 | 19:05

@hatsjepsoet | 25-07-13 | 18:54
Mag niet. Privacy van de dader zou in het geding kunnen komen. En dat moeten we natuurlijk niet willen met z'n allen. Het moet namelijk eerlijker.

Parsons | 25-07-13 | 19:04

Aanhouden en dan vinger eh nee doe maar wapenstok in zijn strot douwen alles weer uit laten kotsen!
Maar ja aangifte pff yeh wright dat werkt hier in NL als je voor iemand doodrijden taakstraf krijgt.
Wat is er gebeurt sorry meneer de agent maar hij struikelde viel over een fiets en donderde in de gracht.
Wilde wel helpen maar heb geen zwemdiploma!!!!!!!!!

johan1961 | 25-07-13 | 19:04

Ing. eslapen | 25-07-13 | 18:57 | + 0 -

Lijkt me stug.
Ik kan me niet voorstellen dat een rechter dit niet als diefstal aanmerkt. Interessant, maar ik mis de tijd het uit te zoeken.

Het zal waarschijnlijk de rechtbank niet halen omdat het belang te gering is, en daarom niet uitgerechercheerd worden. Maar dat geldt gelijkelijk voor benzine.

Anijsblokje | 25-07-13 | 19:04

Anijsblokje | 25-07-13 | 18:56 |
Eetpiraterij is absoluut strafbaar, zelfs zelfde art als wegrijden zonder te betalen bij tanken. Het is puur de lamlendigheid van onze hermandad, hrt heeft geen prioriteit.

Watapatja | 25-07-13 | 19:03

Sushi is best wel duur en heel lekker.
Uitgekookt type met smaak.
240 uur afwassen zou wel gepast zijn.

Terpen-tijn | 25-07-13 | 19:02

Wat mist die restaurateur een uitgelezen kans zeg. Kogelvisje aanbieden, foutje in de bereiding is zo gemaakt toch?

Parel van het Zuiden | 25-07-13 | 19:02

Draaideurdineren.. Wat een vondst! Hoeveel puntjes op het scrable bord?

Dizm | 25-07-13 | 18:59

Maar wat voor cijfer geeft deze dakloze "Johannes van Dam' aan die Sushi tent?

Botte Hork | 25-07-13 | 18:58

Volgens mij heeft die man gewoon een restaurantbon. Net zoals Bubba, die niet wilde betalen in de bus. Daar werd ok zo'n heisa over gemaakt en later bleek dat ie gewoon een abonnement had.

Floris Stempel | 25-07-13 | 18:58

@Anijsblokje | 25-07-13 | 18:56
accijns vs BTW misschien ?

Ing. eslapen | 25-07-13 | 18:57

Offtop.

Toine van Peperstraten. Held! En welkom bij mijn vrinden van EL. [FOX] * ook traantje wegpinkt *

AshleyJ"Ash"Williams | 25-07-13 | 18:56

Waarom is doorrijden na het tanken wel diefstal, maar eetpiraterij niet? Iemand?

Art. nr'tjes of jurisprudentie welkom

Anijsblokje | 25-07-13 | 18:56

-weggejorist-

hatsjepsoet | 25-07-13 | 18:55

Een uitgekookt ventje dat die zachte eieren van de politie uitlacht en die halve gare restaurants houders een dikke vinger geeft.

miko | 25-07-13 | 18:55

In Utrecht kan alles met die burgemeester die daar zit. Die waaien met alle winden mee zolang het maar in hun eigen straatje past.

joyriders | 25-07-13 | 18:55

Mannen die zich laten fotograferen met de hand aan de puntige kin zouden sowieso opgepakt moeten worden.

Godsammekraken | 25-07-13 | 18:55

Eén keer eten zonder te betalen is civielrechtelijk. Als je hier gewoonte van maakt is het flessentrekkerij en dus een zaak voor de politie.

tjawatmoetjeermee | 25-07-13 | 18:54

-weggejorist-

hatsjepsoet | 25-07-13 | 18:54

Die is allang weer vrijgelaten. Na een gratis maaltijd op kosten van Vadertje Staat natuurlijk.

Vakonov | 25-07-13 | 18:53

De politie kon de man niet arresteren omdat de man geen strafbaar feit had gepleegd. Pas als de man meerdere keren het zelfde trucje doet pleegt de man volgens de wet een misdrijf. Kan de politie niks aan doen, is het fantastische recht dat we in dit klote land hebben.

Tonnetje | 25-07-13 | 18:52

De reden voor dit verhaal lijkt dat de pliesies niet weten of ze hier wat aan mogen doen ja of nee. Iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen. Het vervingsbeleid van de pliesie neemt het kennelijk minder nauw met de rechtsstaat.

Godsammekraken | 25-07-13 | 18:52

T kwam teveel in de publiciteit, politie moest wel iets doen.

Terpen-tijn | 25-07-13 | 18:52

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken