Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Meneer de Graaf sloopt de moeder van Dylan

dylansimpsonovermartijndegraaf.jpgDe meeste leraren zullen toegeven dat leraar de meest ideale baan ter wereld is, als je de leerlingen weg denkt. Want dat kunnen draken zijn, niet te geloven. Over de ouders maar niet te spreken, wat een galbakken. De hardste roddels, opmerkingen en kutopmerkingen worden er dagelijks gemaakt over ouders & leerlingen in de lerarenkamer. En dat is prima. Lekker ventileren. Wat niet handig is, is om die frustraties publiekelijk op Facebook te plempen. Martijn de Graaf werkt op het Stedelijk Gymnasium in Schiedam. Hij doet alles goed. Op één dingetje na. Publiekelijk afgeven op leerlingen en hun ouders tijdens de schoolvakantie is dom. Heel dom. Aldus de ouder die zuchtend de screenshots naar ons stuurde: "Ik ben de vader van een ander kind op deze school die zich al eerder druk heeft gemaakt over het gedrag van genoemde docent in relatie tot zijn manier van doceren en zijn wat onbehouwen gedrag. En ja, dat wordt dan als een soort van 'voor kennisgeving aangenomen'." Tja, logisch, als ouder wil je ook alleen maar gewoon het beste onderwijs voor je kind. En als school dan niks doet met klachten over een docent en die docent vervolgens de Dylan en zijn moeder belachelijk maakt online, dan wil je als ouder toch de boel opstoken. Nou, bij dezen. Duizend strafregels voor Martijn. "Ik mag geen lul zijn op Facebook, alleen in de docentenkamer en het klaslokaal." Screenshots na de break. MartijndeGraaf1.png MartijndeGraaf2.png MartijndeGraaf4.png MartijndeGraaf5.png MartijndeGraaf6.png MartijndeGraaf7.png MartijndeGraaf8.png

Reaguursels

Inloggen

Meneer de Graaf doet wel meer dingen verkeerd, de meeste leerlingen zijn hem en zijn manier van lesgeven spuugzat. Wat hij doet? tijdens de lessen op zalando or whatever gaat en nooit les geeft. Als een leerling iets vraagt: los het zelf maar op.
Ik zat op het stedelijk gymnasium en ik heb hem in al die jaren nog nooit echt les zien geven. Ik zie ook niet wat de ouders verkeerd hebben gedaan maar de reacties hieronder zouden moeten zien dat degene die fout zit meneer de graaf is. Je kunt niet zomaar iemands kind nutteloos noemen dat kun je niet doen respectloze ieks

jott5520 | 26-07-13 | 19:29

Meneer de Graaf doet wel meer dingen verkeerd, de meeste leerlingen zijn hem en zijn manier van lesgeven spuugzat. Wat hij doet? tijdens de lessen op zalando or whatever gaat en nooit les geeft. Als een leerling iets vraagt: los het zelf maar op.
Ik zat op het stedelijk gymnasium en ik heb hem in al die jaren nog nooit echt les zien geven. Ik zie ook niet wat de ouders verkeerd hebben gedaan maar de reacties hieronder zouden moeten zien dat degene die fout zit meneer de graaf is. Je kunt niet zomaar iemands kind nutteloos noemen dat kun je niet doen respectloze ieks

jott5520 | 26-07-13 | 19:29

Wat een ongelooflijke aktie van die ouders. Deze docent uit een keertje zijn frustratie over iets waar heel veel docenten tegenaan lopen, heeft even niet in de gaten dat zijn FB instellingen op openbaar staan, en krijgt al deze heisa over zich heen. Ik lees dagelijks de frustraties van allerlei FB-gebruikers, maar zolang zij niet werkzaam zijn in het onderwijs is dit kennelijk geen probleem.

Ik kan alleen maar minachting voelen voor deze publicatie van GeenStijl die probleemloos meegaat in de onvolwassen houding van die ouders. Als zij vinden dat deze docent te ver gaat dan had het hen gepast een mail te sturen waarin zij om opheldering kunnen vragen. Maar dat was kennelijk te veel gevraagd, want dat zou betekenen dat deze 'opvoeders' zelf ook met de billen bloot gaan. Ik heb dus alle begrip voor de docent, en denk dat dit prinsje eens goed onderhanden moet worden genomen met zijn grote mond. En daarmee bedoel ik tevens de vader die zo dom is geweest dit aan GeenStijl te melden. Dit zegt alles over hem, en niet over de docent. Niveauloos, en duidelijk waarom zijn kind ook regelmatig in de problemen zit, wat wil je.

Victoria246 | 25-07-13 | 18:16

Enerzijds heb ik wel sympathie voor leraren. Het is een lastig beroep. Ondankbaar. De meest populaire leraren zijn degenen bij wie alles mag - niet degenen die goed zijn. Aan de andere kant, mag zo een positie er ook niet toe leiden, dat een leraar nergens op aangesproken kan of mag worden, vanwege dat zijn werk al erg genoeg is. Ik vind de uitingen van deze leraarmeneer ook wel erg puberaal en vraag me af of die kids nou veel wijzer worden van zo een gast voor de klas.

Aan de andere kant van de andere kant... Nu moet je eens even goed naar mij luisteren?? Het is niet netjes. Het komt verwend over. Het kan ook een uiting van langdurige frustratie zijn van iemand die dus inderdaad niet luistert. Persoonlijk krijg ik de indruk uit het verhaal dat het om zo iemand gaat - en inderdaad, ook dát is vervelend. Die Dylan moet een cursus doe-eens-beleefd hebben, maar die leraar mag ook wel wat volwassener gedrag leren vertonen. De manier waarop hij opgaat in zijn eigen gelijk komt ook erg kinderlijk over. Maar aan de andere kant van die kant weer: ook dat kan een uiting van langdurige frustratie zijn, die ik ook wel weer begrijp. Dat ouders zonder meer de kant van kindlief kiezen vind ik een dramatische ontwikkeling - ongebreidelde macht en eeuwig gelijk voor de leraar daarentegen lijkt me een eveneens onwenselijk ander uiterste. Ook dat staat niet vast. Zelf was ik overigens ook gewoon een kutpuber, dus ik begrijp best dat leraren er ook een x klaar mee zijn en mijn ouders vonden overigens nooit dat ik gelijk had (ikzelf ook niet, ik was een zelfbewuste kutpuber en ongelijk hebben vond ik niet perse een bezwaar, datwel). Ik heb ook wel wat onuitstaanbare exemplaren aan leraar voorbij zien komen. Die zelf zo mogelijk nog puberaler en emotioneel behoeftiger waren - dan degenen waar ze iets aan moesten leren.

Ohja | 25-07-13 | 10:59

Zelf ben ik ook leerling van De Graaf.
Laat ik u eventjes zien wat hij tijdens zijn les(hij is techniek"docent") doet:
Hij zet de materialen klaar
Hij laat ons binnen
Hij groet ons(omdat het moet)
Hij gaat achter zijn bureau zitten
Hij gaat op datingsites/facebook zitten
Hij loopt 1x een rondje
Hij zegt dat wij harder moeten werken en elkaar maar moeten helpen met dingen die niemand kan/begrijpt.
Hij zegt dat we moeten opruimen.
Hij gaat verder met zijn gezeik.
Zo, hij heeft zijn geld verdient! 90minuten werken om 90 minuten uitbetaald te krijgen? wat een onzin!

Hij kan die jongen wel zelfingenomen of weet ik het noemen, Maar ik zal eventjes snel uitleggen wie hij echt is:
Hij HAAT mij om de reden dat ik in een periode vaak afwezig was wegens ziekte, hij zeikt tegen mij dat ik nooit iets goed doe en laat mij nooit zelf iets doen, hij houdt geen rekening met handicaps of wat dan ook,
EN ALS HIJ NAAR VOREN WORDT GEROEPEN GEDRAAGT HIJ ZICH VAN GEEN KWAAD BEWUST.
hij wordt snel boos, hij geeft meisjes altijd 0,5punten hoger dan ze eigenlijk verdienen, hij geeft altijd een voldoende voor de moeite(tenzij hij je haat), hij regelt dingen nooit goed(we mochten onze projecten zomaar op een dag ophalen terwijl hij niks erover had gezegd, dus konden wij geen tasje etc regelen, en heeft alles wat die dag niet is opgehaald in de container gepleurd), hij geeft geen kut om wie dan ook, en HIJ HEEFT NOG VRIENDEN OOK!

ik weet niet hoe hij dat heeft geregeld: een leventje waarin je betaald wordt om kut te doen tegen anderen en op social media te zitten!

matejb | 25-07-13 | 00:59

John Muts | 24-07-13 | 15:16 | + -25 -
U laat Uw domheid al om 15:16 zien. U doet Uw naam eer aan.

Iwmac | 24-07-13 | 21:11

Gelukkig heeft Martijn 9 weken zomervakantie op onze kosten om dit e-nor-me onrecht te verwerken. Hopelijk kan hij dan weer de kracht vinden om 5 uur per dag uit een boekje voor te lezen.

John Muts | 24-07-13 | 15:16

Oudes bellen en mailen zo vaak over hun engeltjes, die duivels in vermomming en op school los gaan. Kan me Martijn's getier goed voorstellen en vind de thread vermakelijk. Hij moet alleen zijn privacy settings even bijstellen.

welja | 24-07-13 | 14:52

luistukvreten | 24-07-13 | 13:56 | + 1
Orde handhaven is inderdaad nodig. De leraar heeft de verantwoordelijkheid om de kinderen onderwijs te geven en daar passen constante onderbrekingen niet bij. Dat moet de leraar dan ook duidelijk maken en daarbij streng zijn door de kinderen uit de klas te verwijderen bij aanhoudend storend gedrag. En niet zoals deze malloot een kind afsnauwen en hem vervolgens op FB met zijn vriendjes belachelijk maken. Dan heb je het verkeerde beroep gekozen.

Mahatma | 24-07-13 | 14:16

Mahatma | 24-07-13 | 12:53 |

Dat heeft met orde te maken. Tijdens de les dient er les gegeven te worden. Verantwoording afleggen en vragen beantwoorden kan na de les, tenzij de leraar een ander moment geschikter acht. Hij is tenslotte, wanneer hij het goed doet, nog wel de baas in een klaslokaal.

Han Fortmann | 24-07-13 | 12:11 |

Moeten, moeten, moeten. Je gaat wel wat kort door de bocht, het is tenslotte geen strafkamp en het zijn ook geen slaven. De leraar heeft gelijk dat hij moet corrigeren (Dylan was onfatsoenlijk), maar een dusdanig autoritaire werkwijze levert averechtse resultaten op. Vervolgens de verantwoording wegwuiven en roepen dat (vrij vertaald) Dylan gewoon een kutkind is en dat de ouders achterlijke debielen zijn is een leraar onwaardig. Wanneer hij correct gecorrigeerd had, had de leerling hem fatsoenlijk gevraagd zijn verhaal te mogen doen en hadden de ouders nooit over het voorval gehoord.

luistukvreten | 24-07-13 | 13:56

wat een dombo..
ik vind het te ver gaan dat hij met lijfstraf suggesties komt, zal wel komen door zijn katholieke opvoeding.
Schorsen zonder pay die stumper en misschien moet iemand hem uitleggen al die praatjes beter niet op internet te zetten, hoe dom kan je zijn en dat geeft dan les...

reuztachtig | 24-07-13 | 13:49

@Toetsiemonster | 24-07-13 | 08:32
Elke docent is het eindproduct van het onderwijssysteem.

Het onderwijs/de maatschappij bevindt zich in een steeds sneller neerwaarts gaande spiraal.

Cor Rupteling | 24-07-13 | 13:25

Leraar heeft gelijk, alleen niet zo slim om het op facebook te flikkeren, daar krijg je gedonder van, zeker met de slappe knieën van de meeste schoolbesturen.

Devils_son | 24-07-13 | 13:10

Han Fortmann | 24-07-13 | 12:11 | + 0
"Eventuele fouten van een docent worden achteraf afgehandeld, maar NOOIT in het klaslokaal met alle leerlingen erbij."

Waarom niet? Hij heeft zijn fout toch ook voor de klas gemaakt? Waarschijnlijk is een kind daarvan de dupe geworden. Wanneer de leraar niet het boetekleed aantrekt voor de hele groep verliest hij zeker het respect van zijn leerlingen. Een beetje streng zijn kan geen kwaad maar een leraar is toch geen dictator?

Mahatma | 24-07-13 | 12:53

BoontjeLoontje | 24-07-13 | 11:00 | + -1
Heb je liever dat iedereen monddood wordt gemaakt en bevelen opvolgt? Dat wordt het einde van de kenniseconomie van Nederland. Jij en deze leraar zijn 70 jaar te laat geboren.

Mahatma | 24-07-13 | 12:12

@BeunDeHaas | 23-07-13 | 20:26
.
Leraar publiceert onder zijn voornaam een verhaalop FB, zeker niet handig, maar waarom weten die ouders dat dit 'de leraar' is? Mijn leerlingen kenden NOOIT mijn voornaam.
.
Leraar moet duidelijk nog leren over nieuwe media, maar heeft wel gelijk. Op school MOET een leraar NIET luisteren naar een leerling, in tegendeel. De leerling luistert ALTIJD naar de leraar en volgt diens aanwijzingen direct en zonder morren op. Uiteraard kan een leerling een docent altijd VERZOEKEN te luisteren naar een verhaal.
.
Eventuele fouten van een docent worden achteraf afgehandeld, maar NOOIT in het klaslokaal met alle leerlingen erbij.

Han Fortmann | 24-07-13 | 12:11

Leraren vergeten dat mensen (en dus ook de kinderen) steeds beter verbaal weerwoord kunnen geven. Een leraar krijgt net zo min vanzelfsprekend respect als een agent.

Het wel erg triest dat deze leraar nu met zijn FB-buddies de leerling en ouders belachelijk proberen te maken. Het maakt alleen maar duidelijk dat er veel opgekropte frustratie bij deze leraar zit. Misschien tijd voor een nieuwe carrière? O wacht, daar krijg je niet zoveel vakantie...

Mahatma | 24-07-13 | 12:04

Is het nou echt zo bijzonder wanneer een leerling een keer bijdehand of brutaal is? En weten we nou echt niet hoe we daar mee om moeten gaan? Dat de ouders zich ermee bemoeien is dan misschien wat jammer, maar de manier waarop meneer de Graaf de dingen meent te moeten afhandelen is bijzonder onprofessioneel.
.
In eerste instantie laat hij niets "opvoedkundigs" (dat hoort toch bij het leraarschap?) zien in zijn reactie op Dylan. Hij probeert slechts op krampachtige wijze zijn machtspositie te behouden, terwijl hij Dylan ook had corrigeren en hem eventueel wat fatsoen bij had kunnen brengen. Maar nee, er wordt gekozen voor een verbloemd "en nou je bek houden, ik moet jou niet" korte termijn oplossing.
.
Vervolgens kan hij (eventueel onterecht en/of (over)bezorgde) ouders ook nog eens niet fatsoenlijk van repliek dienen. Wat kan meneer wel? Zich profileren als een hele woeste baas op het interweb. Sorry hoor, maar deze man is gewoon een ontzettende faalhaas. Als hij geen tijd en moeite in kinderen (hoe vervelend dan ook) wil steken, had hij beter een ander beroep kunnen kiezen.

luistukvreten | 24-07-13 | 11:55

Een leraar had de fout gemaakt om de punten die ik had verdien op een opdracht verkeerd op te tellen. Ik kwam een compleet punt te kort. Dus ik loop naar de leraar. Vraag of hij wil luisteren. WIL HIJ NIET. Dus meld ik dat hij een fout heeft gemaakt en als hij nog steeds niet wil luisteren ik genoodzaakt ben om naar de rector toe te lopen. Toen wilde hij wel even kijken en luisten. Probleem opgelost en ik heb een juiste cijfer gekregen voor de toets. Ik was toen 15. Dylan moet manier leren. Leraren moet leren luisteren.

Kaan78 | 24-07-13 | 11:36

Het is noch een probleem van De Graaf, noch van Dylan.
Duidelijk een gevalletje van verkeerde opvoeding van de kant van de ouders van Dylan.
Het is dan makkelijker anderen (in dit geval De Graaf) de schuld te geven dan de eigen hand in boezem te steken.
Denk dat dit niet een op zich staand geval is, maar dat dit op veel meer plaatsen in het onderwijs gebeurd.
Wat ik me nou afvraag: Is Dylan nu een Tokkie van de toekomst ?
Want laten we wel wezen, met zo'n instelling kom je niet ver.

Lenco | 24-07-13 | 11:21

Als mijnheer de graaff dylan's naam gefingeerd had, was er dan nog een probleem geweest?

lafjes anoniem | 24-07-13 | 11:11

Hier moet toch geen enkele discussie over mogelijk zijn? De directie van deze school moet vierkant achter De Graaf blijven staan en zich profileren als het instituut waarvoor het is opgericht, namelijk opvoeden en onderwijzen!

Er zullen altijd lutsers zijn die gaan zeiken over het feit dat hij zijn macht "misbruikt", maar dat zijn de types die Nederland hebben laten verworden tot wat het nu is, een mening loze grauwe zeikbende die bij elk hobbeltje op de weg gaan mailen naar de leraar/lerares die in hun ogen hun kindje onheus heeft bejegend.

Als we over vijf tot tien jaar geen maatschappij met constant debatterende pokkeblagen willen hebben, moeten we mensen als dhr. De Graaf in ere houden en al zijn laffe collega's die niet optreden tegen dit soort gastjes schandpalen!

BoontjeLoontje | 24-07-13 | 11:00

Wat een loser die meneer de Graaf.

RZN | 24-07-13 | 10:34

@Den Heerscher 22:27. Ben wel eens naar een voorstelling geweest van die Torn. Wordt wel een beetje saai naar verloop van tijd vond ik. Weinig variatie. En leuke leraar wellicht maar dan zal hij het toch wat minder over zijn whisky consumptie moeten hebben.

bbbachstra | 24-07-13 | 10:30

Martijn de Graaf heeft groot gelijk en zegt wat ieder weldenkend mens vindt. Dat de Dylans van deze wereld hun plek niet kennen als hun leraar aanspreken met "Nu moet u eens goed naar mij luisteren".

Ook is het zo dat de ouders van Dylan zich kapot mogen schamen voor het mailtje aan de leraar. Zij horen de leraar te steunen als hun zoon de leraar een grote bek (want dat is het gewoon) heeft gegeven. En minimaal niet dat mailtje moeten sturen.

Martijn de Graaf maakt wel een flinke fout door Dylan en zijn ouders vervolgens openbaar te kakken te zetten. Wel gruwelijk hard genaaid door het op Geenstijl terug te vinden trouwens...

Joris Draaksteker | 24-07-13 | 10:23

+100 voor Martijn de Graaf!

hammar63 | 24-07-13 | 10:13

Ik herinner me een tijd dat Geenstijl er was voor de hardwerkende leraarvdie door irritante betweterige ouders dwars gezeten werd was. Ik was even vergeten dat de jongens die dit schrijven ook gymnasiasten als Dylan waren, met ook zulke ouders. Mijn pa was vroeger heel simpel. Als de leraar wat zei was het gewoon zo. Kwam ik bij m'n ouders klagen kreeg ik van hun de corrigerende tik. Op 1x na. Toen werd ik de klas uitgestuurd omdat er iemand met ouders als dylan dacht dat het grappig was om een nat propje in m'n nek te spugen. Toevallig de zoon van de leraar en toen ik er wat van zei als dertienjarige pakt de leraar me bij de nek. Nou dat heeftie twee keer geweten hoor. Eerst door mij bij zn nek gepakt en daarna door de rector.

Maar thuis kreeg ik gewoon de klap voor het aanraken van mn leraar.

222e decennium.. alles gaat online tegenwoordig...

iraqio | 24-07-13 | 10:12

Wat mij betreft heeft meneer de Graaf gewoon gelijk, vervende kutkinderen met vervelende ouders die eigenlijk niet weten wat hun kind bezighoud en uitspookt.

Barbatruuk! | 24-07-13 | 10:04

Gymnasiumkinderen én ouders zijn het ergst van allemaal. Niet erg handig van de Graaf de uiting op FB, maar wel erg begrijpelijk. Als ik vroeger uit de klas werd gezet, of erger vertelden mijn ouders dat ik het er zelf naar had gemaakt, dus terecht en ik moest hier niet over zeuren! Tegenwoordig ligt het altijd aan de leraar. Hoop dat de Graaf na de vakantie even goed gaat ass-kicken en zijn school achter hem blijft staan!

botteslopert | 24-07-13 | 09:54

Volgens mij staat niet het gelijk van Dhr de Graaf of Dylan ter discussie. Dhr de Graaf dient gewoon niet op deze manier publiekelijk zijn verhaal te ventileren.

Verder lijkt t me allemaal buiten proporties getrokken. Kind uit de klas sturen komt weleens voor...

watisdit123 | 24-07-13 | 09:44

Ik had vroeger een wiskunde leraar die nog het meeste leek op Loco Burgemeester Hekking uit Juinen met één groot verschil, je scheet peentjes bij die kerel. 1x je mond open doen resulteerde in een preek waar de honden geen brood van lustten. Martijn heeft gewoon geen overwicht over een snotaap van 14. Ik zou deze vakantie maar eens gebruiken na te denken over je loopbaan. En Dylan is gewoon een vervelende knaap die een oorvijg verdient

Terpetijnzeikert | 24-07-13 | 09:38

@Bethor | 24-07-13 | 00:17 | + 3 -
Het probleem zijn niet de pubertjes, die zijn prima onder controle te houden. Het probleem zijn de ouders die op hoge poten naar de school komen als zoonlief weer eens gedisciplineerd moest worden wegens wangedrag. Op die manier ondermijnt een ouder het hele scholingsproces.

Zoiets | 24-07-13 | 09:34

wat the fuck maakt het nouw uit wat voor leraar er voor de klas staat ..
DIe over het paard getilde kindertjes moeten gewoon hun muil houden en leren wat de leraar aangeeft ..
Zijn al teveel etterbakken die van school komen en zo moeite hebben met leidinggevenden op de werkvloer . Alles beter denken te weten , en verbaasd zijn dat ze na hun proeftijd op straat getrapt worden en ook niet meer bij vergelijkende bedrijven aan de slag kunnen ...
En ook dan nog ligt de oorzaak van al hun problemen , bij iedereen behalve bij hunzelf .

sparrow | 24-07-13 | 09:11

Martijn is gvd PIPO !!

Spartaan1888 | 24-07-13 | 09:09

'mijn kind doet zoiets niet'

ouders die dat zeggen moeten sowieso uit de ouderlijke macht ontzet worden.

AsEl | 24-07-13 | 08:56

@L. Rakker | 24-07-13 | 08:20 |
Yup, goed waargenomen: dit is weer een typisch quidje.

3*links=rechts | 24-07-13 | 08:51

Godskalere, het lijkt wel als of Dylan hier bij 80% van de reaguurders persoonlijk bekend is. Ik weet niks van de achtergronden en ik ken Dylan niet en het kan me worst wezen of ie nou Dylan, Wim of Heinz heet. Ich ga toch geen kind afrekenen alleen omdat ik zn naam niet leuk vind !? Wat kan dat Kind gvd voor zn naam ????

Kinderen zijn soms vervelend, vooral als ze in de pubertijd zitten. Daar moet je als leraar gewoon mee om kunnen gaan, anders zoek je maar een andere baan.

Gelooft er hier ook maar een persoon dat kinderen zoals Dylan van zulke leraren een faire kans krijgen???
En welke invloed zou de overheven instelling van deze leraar wel niet op de kinderen in zijn klas hebben. Met zo'n leraar zou ik ook ERG vervelend geweest zijn, en ik heet niet Dylan en ik ben autochtoon. En JUIST omdat ik nederlander ben zou ik dan vervelend worden tegen Mr. De Graaf.


thorrie | 24-07-13 | 08:51

Ik kreeg nog een wel eens een natte spons of krijtje naar mijn hoofd geslingerd, of een flinke greep in de kraag om op de gang met een enkeltje directeur gezet te worden. Eerst vragen of je wat mag zeggen, voor de rest je kop houden en luisteren. Daar was niks mis mee.

Dima Beeline | 24-07-13 | 08:43

Geheel in de lijn van verwachting. Docenten verdienen ongeveer net zo veel als het tuig waarop ze op neerkijken. I.p.v. een echte baan te zoeken kiezen ze voor het gemak en veel vrije dagen en kunnen ze lachen als ze geen resultaat leveren(2 kinderen hebben einde van de school niet gehaald haha?!?!?!?). En dan vragen ze ook respect voor de leraren. Ik probeer altijd een weg te vinden, zodat mijn kinderen het minste last hebben van zoveel incompetentie.

Kaan78 | 24-07-13 | 08:38

Wat campion | 24-07-13 | 01:00 (dag, fijn weer iets van je te lezen) zegt!

Mark Smith | 24-07-13 | 08:36

Typisch iets voor een leraar om dit zo aan te pakken. Het is natuurlijk olie dom; en dat soort mensen moeten onze jeugd vaardigheden bij brengen? Wat zakken we enorm af met z'n allen!

Toetsiemonster | 24-07-13 | 08:32

'En als school dan niks doet met klachten over een docent en die docent vervolgens de Dylan en zijn moeder belachelijk maakt online, dan wil je als ouder toch de boel opstoken. Nou bij dezen.'

En Quid huilt graag mee met de wolven in het bos; hij weet de kudde reaguurders een rode lap voor te houden zodat er een echte rel ontstaat met self-fullfilling prophecy; onderwijl op de achtergrond gniffelend naar het torenhoge vuur kijkend, als een echte pyromaan. Laf hoor.

L. Rakker | 24-07-13 | 08:20

Eigenlijk heeft hij gewoon gelijk. En die FB nsb-er is een lul

R-ettertje | 24-07-13 | 06:55

Weet je wie ook De Graaf heette?
Bakito | 23-07-13 | 19:49 | + -44 -
Jouw beste vriend?

Bugsy Malone | 24-07-13 | 05:04

Om alle bezorgde ouders toch gerust te stellen. Er waren ook toffe meesters. Een economieleraar, die ik uit restecpt niet bij naam zal noemen. Maar de les begon de leraar altijd met een recap over de aflevering van Dragon Ball Z. 10 minuten keuvelen en lachen en daarna was iedereen serieus aan het werk. Dat 40 minuten rooster heb ik trouwens nooit begrepen. Ik weet niet of dat nog zo is maar toen ik er zat, werd alles in sneltrein uitgelegd en most je het zelf maar uit zoeken in de tweede fase uren.

Baby Rasta | 24-07-13 | 03:35

Nooit verwacht dat ik deze kans zou krijgen.
Bij deze dan. Mevrouw Gaasbeek ik vond u een lul voor al die uren die ik over moest blijven. Gerucht ging dat meester Mark neukte met mevrouw Dorussen. Gelijk heeft ie, want geschiedenis met mevrouw Dorussen was wel leuk om naar te kijken.

Baby Rasta | 24-07-13 | 03:18

Vreselijk zulke ouders. Lekker naar een andere school, toedeledokie.

profiteroles | 24-07-13 | 03:15

Ok, die Martijn is een idioot die niks op het gymnasium te zoeken heeft zo te zien.
Ik was er niet bij, maar de manier waarop hij reageert is echt dom. En ja, ouders hebben wel degelijk iets te zeggen over hoe hun kind behandelt wordt. Wellicht had de ouder wel even direct contact moeten opnemen in plaats van emailen maar deze FB discussie is echt walgelijk.

Russkoja.zjopa | 24-07-13 | 01:53

Hulde voor mijnheer de Graaf. Het moet maar eens afgelopen zijn met die idiote notie dat leraren zo'n beetje door het stof moeten kruipen voor die mispunten om ze nog iets te mogen leren. Ongezien de tyfus aan Dylan en zijn moeder

campion | 24-07-13 | 01:00

Deze leraar is slim genoeg om te weten welk risico hij loopt door dit op Facebook te zetten. Als hij eruit gegooid wordt (want hij heeft duidelijk geen zin meer in die school)zal hij nog wel even doorbetaald worden. Komt tijd komt raad.

Rest In Privacy | 24-07-13 | 00:55

Fijn dit, als je tablet kuren vertoont.

Franse liedjes soms oké, leraren ook vaak oké maar echt niet altijd. Je hebt soms gewoon leraren die gewoon niet echt geschikt zijn als leraar.

Nietvoordekat | 24-07-13 | 00:52

Peyronie | 24-07-13 | 00:28 | + 1 -
Ironisch eigenlijk, of niet? Denk je als leraar even lekker een van je leerlingen en zijn ouders te kunnen schandpalen, word je zelf geschandpaald. Meneer de Graaf heeft in deze geen recht om te klagen. Dit is precies wat hij zelf ook doet.

Overitems ken ik ook leraren die in het profiel passen wat er van meneer de Graaf geschetst wordt. Mijn beide Frans-leraressen op het gymnasium waren van hetzelfde kaliber. Ik heb sinds de de middelbare dankzij beide sujetten een grondige afkeer van de Franse taal, hoewel het (vooral in liedjes

Ik begrijp en waardeer dat leraar geen makkelijk beroep is, maar dat is geen reden om dan maar a priori elke leraar boven elke vorm van kritiek te

Nietvoordekat | 24-07-13 | 00:50

Een leraar met humor. Zijn er maar weinig van. Loonsverhoging!

Donkey Bong | 24-07-13 | 00:43

Dat de leraar zich op facebook een beetje afreageert op leerlingen en op bemoeizieke ouders is niet zo slim, omdat hij kennelijk anderen laat meelezen.

Maar het is vooral Stasi-gedrag van de ouders van Dylan en van GeenStijl om dat hier allemaal breeduit te etaleren.

Dient geen enkel doel. Dylan zal ermee gepest worden door klasgenoten en de leraar verliest in het ergste geval zijn baan.

Peyronie | 24-07-13 | 00:28

Of hij nou gelijk heeft of niet, zo hoor je je als leraar echt niet te gedragen.

Nietvoordekat | 24-07-13 | 00:21

Lijkt mij dat die leraar een toffe peer is. Lekker cynisch, sarcastisch en gortdroge humor. Heerlijk.

Al die linkse ouders die vinden dat natuurlijk storend. Och gut.

Dubz | 24-07-13 | 00:21

Misschien had Martijn na moeten denken voor hij pubertjes les ging geven, als hij er zo'n hekel aan heeft. En een mediacode voor Stedelijk Gymnasium in Schiedam zou ook nog wel eens wonderen doen. Al was het maar een Facebook voor dummies.

Bethor | 24-07-13 | 00:17

ik ben het gewoon kneiterhard met die leraar eens.

Woehahahaa | 24-07-13 | 00:09

-edit @Simon de Danser | 23-07-13 | 21:38 |

-Achterlijkheid met diens handlanger als mondigheid vermomde brutaliteit zijn kenmerken van moeders uit wier zure sloten kopschoppers geboren worden.-

Simon de Danser | 24-07-13 | 00:04

Dat hele mailtje is trouwens niet geestig. Het lijkt me eerlijk gezegd een zelf een beetje een puberaal eikeltje, die Martijn.

Elle92072182 | 24-07-13 | 00:00

*... vriendjes met hun kinderen natuurlijk...

GSven | 23-07-13 | 23:58

Ouders zijn tegenwoordig vriendjes met hun ouders. Blegh... Geen enkel gezag. Stel je voor dat je kind boos op je wordt, omdat je zegt dat het iets niet mag.

Hou toch op GeenStijl. Verkeerde kant gekozen. Docent +1 en ouders -heel veel.

GSven | 23-07-13 | 23:58

Een béétje vent
Wordt geen docent!

wil van reem-talma | 23-07-13 | 23:26

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 23-07-13 | 19:53
Zo gek is dat niet, zolang je het niveau maar blijft verlagen..

Tim Grimbek 10 | 23-07-13 | 23:24

Die zal niet lang leraar meer zijn, maar hij heeft wel gelijk.

X-es | 23-07-13 | 23:22

@johnnyjewelice | 23-07-13 | 22:57
Eens, en bovendien niet al te snugger: als die ouders even op GS kijken heeft meneer een flink probleem. Als zijn directeur daarnaast ook even op GS kijkt, heeft meneer een HEUL groot probleem en mag hij zijn bureau morgen leegmaken.. :-)

prakkie | 23-07-13 | 23:10

Beetje genant van Martijn om zich zo op facebook uit te laten. Ten tweede is het ook een beetje genant van mijn medereaguurders om de naam Dylan door het slijk te halen. Stel, je hebt Engelstalige ouders of één van je ouders komt uit een Engelstalig land. Daar is Dylan een vrij normale naam hoor. Niet iedere Dylan komt uit het kamp...

Linke Soep | 23-07-13 | 23:07

Op zich vind ik dat de docent gelijk heeft alleen met de zin 'als mislukte ouder' maakt hij het wel erg bont. Sterker nog daar kunnen de ouders aangifte van doen (belediging). Ik vind dat je het dan nooit op de man moet spelen en al helemaal niet met beledigingen.
Hij had beter kunnen schrijven 'als ouder zijnde'. En dat hij mislukt erbij denkt dat mag (dat denk ik ook). Maar dat getuigd niet van professionaliteit.

deboerenlul | 23-07-13 | 23:01

Lol weer zo'n docent die geniet van de macht die hij contractueel mag uitoefenen op 14 jarige kindertjes. Het is ook een pauperbaan natuurlijk, docent op een middelbare school, en je ziet wat voor volk daarop af komt. Martijns, Hannekes en Marjoleins.

johnnyjewelice | 23-07-13 | 22:57

Meneer De Graaf heeft hier gewoon groot gelijk

Bono | 23-07-13 | 22:53

Ik zie een blaag van 14, een moeder die vindt dat haar zoon nooit iets verkeerd doet, een leraar die de bal verstand heeft van sociale media en GS die weer met haar vingertje gaat wijzen. Dat laatste is er eentje van splinter en balk.

roze_bril | 23-07-13 | 22:46

Dylan moet gestraft worden, maar die heeft zijn ouders al, dus soix, en Martijn is een achterlijke stommeling die nooit meer in de buurt van een computer mag komen. Wedden dat ie 5 toolbars heeft? En al meedoet sinds Bonzi Buddy?

3*links=rechts | 23-07-13 | 22:44

@bijscholing | 23-07-13 | 19:57
Misverstand! 95% van de docenten wil dat leerlingen hun harses houden, wanneer er klassikaal instructie wordt gegeven, of als er in stilte gewerkt dient te worden, omdat de leraar dat zinnig vind voor de ontwikkeling van de kennis en kunde van diezelfde leerlingen.

Echter, veel ouders menen dat hun kind meer gebaat is, bij discussiëren/debatteren. Tot op zekere hoogte hebben die ouders hierin gelijk, namelijk in de eigen privésfeer van die leerlingen. Lekker thuis of met vrienden op straat discussiëren/debatteren. Maar niet in de klas.

"Kop dicht, Luisteren en Doorwerken" zou boven elk schoolbord mogen komen te hangen wat mij betreft.

Cor Rupteling | 23-07-13 | 22:38

en dat aan het begin van de vakantie..... gaat een klote-vakantie worden voor Martijn.

ministerpronk | 23-07-13 | 22:35

Martijn moet gewoon even gaan zwemmen metwat kinderen. De groteverdwijn truc werkt altijd

liesbeth van ingen | 23-07-13 | 22:34

Dylan valt in de categorie 'lage namen'. lage namen schijnen een goede voorspeller te zijn van de mate van het maatschappelijk succes, ook laag.

zeeman73 | 23-07-13 | 22:31

-weggejorist-

sbennieke | 23-07-13 | 22:30

@bbbachstra | 23-07-13 | 22:07
Ja weet ik, maar ongefundeerd enzo. Ik heb het gewoon niet zo op Bob Dylan en ook niet op irritante bijdehante pubertjes, dus de link was snel gelegd.
.
Kees Torn --> Zijn geschreven werk is pure kunst, hoe droog en aards het ook mag zijn. Dat het ook een welbegaafd cabaretier is, vind ik mooi meegenomen.
Zijn ad-remheid en manier van omgaan met dingen, waaronder zijn eigen podiumslungeligheid, zou hem overigens tot een fantastisch docent maken.

Den Heerscher | 23-07-13 | 22:27

Leraar, je moet helemaal niks, maar eh... je beklagen op Facebook?
Als jouw moeder over een paar jaartjes te ver gaat in het verpleeghuis, is het dan ook okay als de verpleegkundigen haar bij naam noemen op FB?

Mike1009 | 23-07-13 | 22:23

-weggejorist-

sbennieke | 23-07-13 | 22:22

-weggejorist-

sbennieke | 23-07-13 | 22:22

Dus de comments op zijn facebook. "een kant van het verhaal horen" en "3 maal daags nekschot" zijn tegenwoordig normaal bij leraren? hmmmmm... ik denk toch zeker dat ik mijn 3 jarig zoontje op zijn toekomstige school als een HAVIK in de gaten ga houden.

sbennieke | 23-07-13 | 22:22

Nee zeg wat een mongool is deze leraar... Dit gaat echt te ver... Je mag de ouders best een lullige brief sturen maar doe het niet op feestboek

liesbeth van ingen | 23-07-13 | 22:21

Die Dylan is gewoon een etterbakje, zijn ouders zijn ongelofelijke tokkies. Die Martijn zegt vaak waar het op staat en dat is met facebook minder handig.

next

GoedenMorgenDezeMorg | 23-07-13 | 22:14

Okeee, dat was niet zo slim van dhr de Graaf.
Maar heel erg ook weer niet, dus nooit meer doen en zand er over!

hotmint | 23-07-13 | 22:13

@Den Heerscher 21:48. Gevarieerd rijtje. Ik vind Kees toch meer een cabaretier. En Bob een zanger. Maar goed.
Weten we zeker dat de Dylan van Hans ook de juiste is?? Er staat hier wel vaker eens een linkje naar zomaar een persoon met een gelijke naam.

bbbachstra | 23-07-13 | 22:07

Fopspeen | 23-07-13 | 21:53 |
Dat kan ook anders. Door bijvoorbeeld gewoon het mailtje van de ouders te negeren en wachten tot de school verhaal komt halen. Dan even uitleggen dat het prinsje zich zo gedroeg.
Dit is gewoon heel zielig met een stel bijna-maar-net-niet-intellectuelen lopen lachen over een moeder, die maar één kant van het verhaal heeft gehoord en verhaal komt halen. Die zou nu juist even goed geïnformeerd moeten worden.
.
En hier komt waarschijnlijk het stukje tekst waar iedereen mij een minnetje voor zal geven:
Die moeder heeft uiteindelijk nog gelijk ook. Respect en voorbeeldfunctie zit er niet in bij deze gozer. Misschien is het een pokkeventje en vraagt de moeder ernaar voor de verkeerde redenen, maar ze heeft wel de juiste vragen gesteld. Die gozer is onrespectvol, geen voorbeeldfunctie en zeker niet geschikt als leraar.

Harambam | 23-07-13 | 22:05

Geloof niet dat je een kleuter die ".. nu moet u eens goed naar mij luisteren...." serieus moet nemen.
En ouders die een docent daarop aanspreken al helemáál niet!
Laat de ouder dan Dylan in de vakantie even lekker de typhus krijgen!

Taas | 23-07-13 | 22:01

Effe Dylan en z'n ouders negeren....

Taas | 23-07-13 | 21:59

Jammer dat GeenStijl mee helpt aan het slopen van een leraar die WEL eens op staat tegenover al die prinsjes en prinsesjes die denken dat iedereen hun lakei is.

Fopspeen | 23-07-13 | 21:53

Not Muhammad | 23-07-13 | 21:44 |
Zie je dat wereldbolletje naast de update?
Dat betekent dat de poster alles openbaar post. Een IQ niveau kikker weet hoe je dat moet instellen... maar kennelijk zijn mensen echt dom.
Het is openbaar op het internet gezet, dus meneer is gewoon legaal de lul.

Harambam | 23-07-13 | 21:50

@Not Muhammad | 23-07-13 | 21:44

Facebook is privé?

Lol

Bruno Alaska | 23-07-13 | 21:48

@bbbachstra | 23-07-13 | 21:45
Toen ik het plempte eerlijk gezegd niet, maar toen @Hans Hillen | 23-07-13 | 20:35 zijn linkje plempte en ik die kop zag, wist ik het zeker.
Qua dichters: Dylan Thomas ken ik niet. Ben een groot fan van Vasalis, Coleridge en Kees Torn.

Den Heerscher | 23-07-13 | 21:48

Dat gelul ook dat de leraar vroeger nog enige autoriteit had. Een stelletje kneuzen dat klaagt dat ze autoriteit niet meer gratis bij een functie krijgen.

Gemakzuchtige slappelingen.

Bruno Alaska | 23-07-13 | 21:46

Kan leraar begrijpen, maar doe dit nou niet op Facebook.

Rest In Privacy | 23-07-13 | 21:46

@Den Heerscher 19:56. U weet nu al dat hij niet is vernoemd naar ene Thomas? Of bent u niet zo van de dichters? Dat meneer Zimmerman deze Thomas wel erg leuk vond wil niet automatisch zeggen dat deze ouders hun zoon naar Robert hebben vernoemd.

bbbachstra | 23-07-13 | 21:45

Samenvatting van het verhaal.
Leraar lucht zijn hart, GeenStijl gebruikt haar macht om hen (naar het zich laat aanzien) te laten ontslaan. Wegens publiciteit en zo. En nee, die heeft hij niet in deze mate opgezocht. Facebook is immers prive, toch? Voorts wordt de achternaam niet genoemd, waardoor het me sterk lijkt dat Dylan snel als De Dylan zal worden herkent. Enfin, de ongewenste mening is ongedaan gemaakt. Op de verjaardag van ome Theo nog wel. Proost.

Not Muhammad | 23-07-13 | 21:44

@Simon de Danser | 23-07-13 | 21:38
"Brutale achterlijke viswijven poepen kopschopperts."
Helemaal eens. Moest hem even twee keer lezen, maar helemaal eens.

Den Heerscher | 23-07-13 | 21:43

@Simon de Danser | 23-07-13 | 21:38 |

Een fraaie, Simon, een zeer fraaie...

Parel van het Zuiden | 23-07-13 | 21:41

Dylan staat gelijk aan TOKKIE = Martijn +1

035er | 23-07-13 | 21:39

Aangezien een vers topic uitblijft zal ik dan ook nog maar een duit in het zakje doen:

-Achterlijkheid met diens handlanger als mondigheid vermomde brutaliteit zijn kenmerken van moeders uit wiens zure sloot kopschoppers geboren worden.-

Simon de Danser | 23-07-13 | 21:38

Vrees dat het gymnasium bestuur eerder van vakantie moet terugkomen... Meester Martijn eerst op het matje en daarna alsnog aan de drank wegens het plotseling beëindigen van zijn aanstelling. Zuur, want hij heeft gelijk.

Ruftende Buffel | 23-07-13 | 21:36

Ik zie de duurzame macrobiotische Pipo caravan van Martijn de Graaf op Facebook. En z'n foto waarin hij trots poseert voor een etalage met Marokkaans aardewerk.
Zo'n (multi)cultureel bevlogen leraar hoort natuurlijk helemaal niet op een wit gymnasium, maar op een multicultureel VMBO in Amsterdam Slotervaart.
Daar zijn vriendeljke leerlingen en ouders, en zegt er helemaal nooit iemand (zonder aanleiding!): "Moet u eens goed naar mij luisteren meneer!"
Wat een verschrikking, zo'n wit Schiedams gymnasium!

KoninginWildemina | 23-07-13 | 21:33

@schrale anus | 23-07-13 | 21:27
Uiteraard. Fenotype enzo (heb ik op school geleerd).
Ik denk dat het hele punt dat ik probeer te maken is dat ik van mening ben dat je als docent boven dat soort gedrag dient te staan, in plaats van zeuren. Helaas kiezen veel docenten voor het laatste. Dit topic is slechts een van de vele voorbeelden.

Den Heerscher | 23-07-13 | 21:31

@schrale anus | 23-07-13 | 21:14
Shidt.. Beide ouders leraar hmm.
Hadden ze geen tijd om jou wat grammatica bij te brengen?

de grote Anti | 23-07-13 | 21:28

Ook al heb je 100 x gelijk en is Dylan een rotpuber en zijn ouders super onredelijk. Je gooit je werk niet op Facebook. Niet. Nooit. Wat je ook doet. Of je nou leraar bent of wat anders. Niet op Facebook! NIET.
Dus -1 voor meneer de Graaf. Ongeschikt.

bbbachstra | 23-07-13 | 21:28

@den heerscher

Die standaardreply ga ik zeer zeker naar m'n ouders sturen.

In conclusie: De ouders zijn een net zo groot 'probleem' als hun nakomelingen.

schrale anus | 23-07-13 | 21:27

Haha, die leraar is een held!

mijntweecent | 23-07-13 | 21:25

@Den Heerscher | 23-07-13 | 21:22
Er moet in de template nog tussen "paupertitel hier", "zoon / dochter" en onderaan "Naam docent". Dit stond tussen driehoekige haakjes, maar dat mag dus niet...

Den Heerscher | 23-07-13 | 21:25

Hoefden wij vroeger niet te proberen, zo'n grote muil tegen de leerkracht. Zoiets had als gevolg dat je de rest vd. dag (of week) op schrift "mocht" zetten waarom het toch beter voor je was in het vervolg je mond te houden ;-) ...

Rest In Privacy | 23-07-13 | 21:24

@schrale anus | 23-07-13 | 21:14

Briljant!

Petitori | 23-07-13 | 21:23

Dylan.. En toen wist ik genoeg. Kudos voor meneer de Graaf!

Datzegiktoch | 23-07-13 | 21:22

@schrale anus | 23-07-13 | 21:14
Dit is helemaal waar, maar het hoort bij de functieomschrijving. Bovendien kan je zo'n ouder dan toch gewoon antwoorden met een standaard-reply:
"Geachte <hier de zinloze paupertitel>,
Uit uw verhaal maak ik op dat u het niet eens bent met de sanctie die wij als school tegen uw <zoon/dochter> getroffen hebben. Ik kan u verzekeren dat wij een eenduidige richtlijn hanteren m.b.t. het verwachte gedrag binnen onze school. Bij overtreding van deze richtlijn volgen ook eenduidige sancties. Indien u een nadere toelichting op de situatie in kwestie wenst, dan is daar op de eerstvolgende ouderavond uiteraard uitgebreid de mogelijkheid voor.
Met vriendelijke groet,
Hoogachtend,
<naam docent>"
.
Probleem opgelost. Geen reden tot continue zeuren over de zwaarte van je beroep. Docenten moeten zelf ook leren bepaalde zaken gewoon wat handiger aan te pakken. Kutouders zijn pas een probleem als je het een probleem maakt. Zolang jij als docent zeker weet dat je je werk naar behoren doet en op een rechtvaardige manier met je leerlingen omgaat, dan mogen ze dreigen met inspecties, BBQ-bobo's en weet-ik-veel-wat dat het een lieve lust is, jij hebt dan niets te vrezen. Laat staan dat het je zou moeten deren.

Den Heerscher | 23-07-13 | 21:22

@Bakito | 23-07-13 | 21:17
Zeg ik lekker niet, want als je het wel doet ga je me toch uitlachen, trap ik niet in, Nananana.

Uw Verzekeringsadvis | 23-07-13 | 21:22

Beste Martijn,
Na de zomer wordt uw les vervangen door de VHS recorder.
Veel success verder,
Het schoolbestuur

dugo | 23-07-13 | 21:21

@Petrus de Rewa | 23-07-13 | 19:56
Ouders???

Ars Vivendi | 23-07-13 | 21:20

Wow, echt onprofessioneel van die docent om zo op facebook zijn gal te spuwen met naam en leeftijd van het kind er nog bij... Gelijk beroepsverbod zou ik zeggen...

Maar toegegeven, ik zit niet in het onderwijs gelukkig, maar als je soms van die rijke en semi-rijke ouders over school hoort praten... Zelf hebben ze geen tijd voor hun kinderen, maar als er wat aan de hand is op school dan is hun kind altijd heilig en heeft de school het altijd gedaan. Pas nog een ouder zich horen opwinden over het feit dat er geen speciaal onderwijsplan toegespitst op zijn zoon opgesteld werd. Wat denk je, dacht ik, stel zelf een speciaal individueel plan op voor je kind, oetlul.

Maar om dat dan op internet te gooien als docent, dan ben je een minstens even grote loser.. Conclusie: ouders uit het item zijn losers, docent heeft ook enorme fail op zijn naam staan..

gruzelement | 23-07-13 | 21:20

@emmentaler | 23-07-13 | 21:08
Mag alleen als je vloeiend Spaans spreekt.

Godsammekraken | 23-07-13 | 21:19

hatsjepsoet | 23-07-13 | 21:15 | + 0 -
De Franse keuken is stukken beter. Dat is de verklaring.

Bakito | 23-07-13 | 21:19

Ik heb vroeger meerdere malen stage gelopen in het onderwijs en toen al geconstateerd dat mijn toekomst niet in het onderwijs lag (en ligt). Wat je daar tegenkomt aan collega's is werkelijk triest. Kneuzen die zelf vroeger gepest zijn en nu hun gram proberen te halen, sadisten, narcisten, kinderhaters en slappelingen die geen orde kunnen houden. En af en toe natuurlijk een pareltje die met veel liefde en kennis voor de klas staat maar binnen no time afgebrand eindigt. Hoe een hufter Dylan ook lijkt te zijn, als leerkracht ben je verschrikkelijk triest als je zo met je leerlingen denkt om te moeten gaan.

Weerduivel | 23-07-13 | 21:18

-weggejorist-

Emile Zola | 23-07-13 | 21:18

Bakito | 23-07-13 | 21:13

Als jij het zegt.

brutus68 | 23-07-13 | 21:18

Sorry hoor, maar wat een held die meneer De Graaf!

Ion Susai | 23-07-13 | 21:18

Uw Verzekeringsadvis | 23-07-13 | 21:16 | + 0 -
Vertel eens over die ergere dingen. Ik beloof dat we je niet zullen uitlachen...

Bakito | 23-07-13 | 21:17

@Bakito | 23-07-13 | 21:09
Kwartje is gevallen, jij moest vroeger van de leraar je pik op tafel leggen, gefrustreerd voor de rest van het leven, triest maar goed er zijn ergere dingen in het leven.

Uw Verzekeringsadvis | 23-07-13 | 21:16

-weggejorist-

hatsjepsoet | 23-07-13 | 21:15

Mijn ouders zijn ook beide leraar (Jaa, ik heb het niet getroffen op dat gebied, achteraf gezien dus wel). Maar ze krijgen echt iedere week onvoorstelbare e-mailtjes binnen van ouders, die hun kind steunen in een tunnelvisie. In plaats van mee te gaan met de mening van de leraar geloven ze hun kleine puberzoontje die de boel bij elkaar liegt ... . De ouders zijn echt een stelletje mierenneukers die willen dat de kleine prins/prinses niets te kort komt. Je krijgt vaak dingen zoals:

'Beste Heer/Mevrouw x,

Ik zou u er op willen attanderen dat de staf voor zoon/dochter XY ongepast is, want zoon/dochter zegt de ouders het volgende: 'Jaah, maar ik deed echt helemaal niks hoor, die en die hebben het gedaan, ik heb er niets te maken. Bovendien heeft deze leraar de pik op me, dus zoekt ie altijd een reden om mij te straffen.'

Aangezien dit mijn prins/prinses is, en ik 14-jarigen altijd op hun woord te geloven zijn, en ze thuis zo lief en braaf zijn kan ik het niet geloven dat u hem heeft gestraft. Ik ben het hier niet mee eens, ik ga hiermee naar de [hooggeplaatste bimbo]. Zodat er iets van in uw dossier komt te staan. En ik heb hooggeplaatste bimbo toevallig 2 jaar geleden nog op een babeque gesproken, dus pas maar op!

Dus de volgende keer niets meer tegen zoon/dochterlief doen,

Hoogachtend,

[een of andere domme paupertitel] (ik werk 45 uur per week en m'n kinderen heb ik vanaf hun 2e bij de opvang gedumpt, dus ik heb eigenlijk geen idee hoe mijn kinderen daadwerkelijk zijn. En als ik ze al eens zie, verwen ik ze zodat ze niet zeuren.)

schrale anus | 23-07-13 | 21:14

brutus68 | 23-07-13 | 21:10 | + -1 -
Losse handjes. Geen wonder dat je geen vaste vriendin kunt krijgen.

Bakito | 23-07-13 | 21:13

Tip voor de ouders van Dylan:
www.onderwijsinspectie.nl/

Plus nog ff checken of het bestuur v/d school op de hoogte is van het geknoei van de Graaf.

Denk dat de Graaf zich onderhand wel de tering is geschrokken en zijn glaasje wijn in Frkr van z n camping tafeltje is gelazerd.

Uw Verzekeringsadvis | 23-07-13 | 21:12

Conclusie: Dylan is een vervelend ettertje die veel heil zou hebben bij een ouderwets pak slaag, zoals vroeger, zijn ouders eigenlijk idem, want kom eens aan hun prinsje, en meester Martijn moet wat beter op zijn FB-skills letten.

brutus68 | 23-07-13 | 21:10

Als leraren zeggen dat zij iets goeds proberen te doen voor de samenleving, dan geef ik ze daar groot gelijk in. Of ze dat ook daadwerkelijk doen is een tweede.
.
Los daarvan ben ik een beetje klaar met al die zelfmedelijdende verhalen over hoe zwaar het onderwijs is. Je weet bij je beroepskeuze van tevoren dat je 25 - 30 kutkoters voor je neus krijgt, dus dan niet achteraf gaan zeiken dat ze zo vervelend zijn.
Je hebt geen recht tot klagen: Mensen met een baan in het bedrijfsleven hebben ook last van kutcollegae, kutmanagers, kutklanten, kutvergaderingen, etc., maar kunnen de kutlui waar ze mee te maken hebben niet zomaar de mond snoeren, sanctioneren of afrekenen op directe wanprestaties. Daarnaast missen zij 8 van de 13 weken per jaar om uit te rusten.
Leraar is in vergelijking met menig ander beroep (van lopende-bandwerker tot topmanager en van bollenpeller tot paarse-broekmarketeer) een luizenbaan.
.
Dat betekent niet dat ik leraren per definitie incapabel of onbelangrijk vind, integendeel, onderwijs moet zo goed mogelijk. Ik vind alleen dat ze niet zo moeten zeiken.

Den Heerscher | 23-07-13 | 21:10

@brutus68 | 23-07-13 | 20:56 |

Op die wijze heeft een leraar mij ooit 4 maanden economie I bespaard. Die zei ook zoiets. Totale dwaas overigens, had 15 jaar in Zimbabwe gewerkt en was op economisch terrein ongeveer even kundig als Rutte. Op zich geen probleem totdat ik hem tijdens de les op die onkunde wees. Het feestje duurde totdat mijn extra vrije uren door een oplettende conrector werden waargenomen. Die leraar kreeg daar overigens een berisping voor. Hij had dit moeten melden bij de conrector. Enfin..

Parel van het Zuiden | 23-07-13 | 21:09

brutus68 | 23-07-13 | 21:03 | + 1 -
Hee snotneus, niet zo'n waffel hè, tegen de meester!

Bakito | 23-07-13 | 21:09

@Robertski | 23-07-13 | 21:00

Zéér kortzichtig van je!
Lees mijn reactie @20:56.

Als je het niet eens bent met de huidige problematiek rondom het onderwijs dan vind jij én die Martijn de Graaf in mij een medestander; ook ik vind de werkdruk van docenten tegenwoordig véél te hoog. Tel daar ook nog bij op het feit dat het loon van docenten al ruim 6 jaar op de nullijn zit, en je begrijpt de toenemende frustratie.
Echter, wat je ABSOLUUT niet doet, is het verwaarlozen van je professionele integriteit. Nooit. Onder geen enkele omstandigheid. No fucking way.

Doe je dat toch? Dan is één keer 'af' en moet je wat mij betreft opzouten uit het onderwijs omdat je onbetrouwbaar bent.

Dit geldt mijns inziens ook voor ander ambtenarenspul, zoals pliesie en Openbaar Myserie.

Boris Poepnagel | 23-07-13 | 21:08


Die docent heeft gewoon gelijk ! Fuck Dylan en haar moeder ! Die softe pedagogische mafia heeft een hoop ellende gegenereerd sinds de jaren 70 ! Het wordt tijd voor de herinvoering van de zweep. Leg die zweep maar op de billen van Dylan.

Gary Gunstone | 23-07-13 | 21:08

@Den Heerscher | 23-07-13 | 20:48
Ik mag u helaasch maar één + geven.

De rest wensch ik u gewoon toe.

Fart Fader | 23-07-13 | 21:08

@Godsammekraken | 23-07-13 | 19:47
Niks tegen Ricardos, vriend!

emmentaler | 23-07-13 | 21:08

en weg vakantiegevoel in 1 2 3..... poef!

de vleesgigant | 23-07-13 | 21:07

Wat een dramaqueen, die Martijn de Graaf.
Op d'r pik getrapt door een kind van 14 en dan zo bombastisch over de rooie gaan: Maria Callas eat your heart out!

KoninginWildemina | 23-07-13 | 21:06

@Parel van het Zuiden | 23-07-13 | 20:48
Ik denk dat het gelijk opgaat, aangezien ze beiden producten van elkaar zijn geworden.

tattooboer | 23-07-13 | 21:05

@de grote Anti | 23-07-13 | 20:59 |
Goed gezien, en waarom omdat ik toen ook al een mening had en dat stond linksgedraaide gefrustreerde leraren niet aan.
Slechts enkele Briljante leraren voor bij zien komen en zoals iedereen onthoudt je zulk soort lieden, ben die gasten nog dankbaar voor hun geschiedenis en economie lessen.

Uw Verzekeringsadvis | 23-07-13 | 21:03

Bakito | 23-07-13 | 20:58

Had ik om je mening gevraagd? Ik geloof het niet.

brutus68 | 23-07-13 | 21:03

Rot op met je wapperende van ethische superioriteit zwerende vingertje, GeenStijl. We zetten wel eens wat online wat niet verstandig is. Soit. Maar dat is hier helemaal niet aan de orde.
Ouders hebben een soort Gristus-status. Want ouders.
Welnu, iedere knuppel en knuppelin kan een kind maken. En dat doen ze ook massaal. Aantal kinderen is omgekeerd evenredig aan de hoogte van het IQ. Of evenredig aan het aantal 'tattoes'.
Die groep is niet heilig, niet zielig en hoeft al helemaal niet op clementie te rekenen. Dieven aan de schandpaal.
Ouders van toekomstige subversieve elementen ook. Geen gezeur.

Not Muhammad | 23-07-13 | 21:00

Ik heb het te doen met leraren.
Het gaat er, als ik de media moet geloven, nog erger aan toe op de scholen als in mijn tijd.
Ik vind het vrij onschuldig wat meneer de Graaf op z'n facebook zet.
Ik vind het zorgelijker dat de ouders van Dylan een screenshotje naar GS sturen om de leraar zo een oor aan te willen naaien.
Slechte verliezers en mensen die tegen beter weten in toch hun gelijk willen halen.
Kinderachtige lui die het gelijk van de leraar alleen maar bevestigen.
En GS leent zich daar voor, ook jammer.

Komt bij, hoeveel ouders zullen openlijk op facebook over de slechte kwaliteit van leraren spreken?! In termen van: In ons Kel (van Kayleigh) zit veul meer protien-dinges dan wai de leraar eruit haalt. Van scool krijk altijd klachte maar bijons thuis zit ze altiet rustig 8ter dun laptop te tikke.

Robertski | 23-07-13 | 21:00

@brutus68 | 23-07-13 | 20:56
Hehe herkenbaar. Mijn leraar wiskunde stuurde verhaal halende ouders weg! Je kind is groot genoeg om hier als eerste zijn excuses te maken!

miko | 23-07-13 | 21:00

@Den Heerscher | 23-07-13 | 20:48
Eens, zo komen we langzaam tot een definitie van het begrip docent/leraar/onderwijzer.

Uw Verzekeringsadvis | 23-07-13 | 20:59

@Uw Verzekeringsadvis | 23-07-13 | 20:54
Zo te horen had u het lastig op school vroeger.
Dus nu zijn alle leraren klootzakken en hufters.

de grote Anti | 23-07-13 | 20:59

brutus68 | 23-07-13 | 20:56 | + 0 -
Ah, dat is de reden van je ongeschooldheid.

Bakito | 23-07-13 | 20:58

@mygfisbrazilian | 23-07-13 | 20:48

Schitterend filmpje. Zou mooi zijn als dit de realiteit was. Dylan krijgt niets uit dit fimpje behalve via via een sneer naar zijn moeder. Dylan is gewoon een lul en De Graaf jankt er alleen over op facebook.

Inspirator.

Ze verdienen elkaar.

Bruno Alaska | 23-07-13 | 20:58

@Steyngeyl | 23-07-13 | 20:54
Wat een gelul, het is geen advocaat of dokter. vervelende ventjes moeten ezelsoren op.En dan die reactie van die moeder. Wat een zeikwijf. Laat je kind het zelf uit zoeken op school.Met haar belerende toontje naar de leraar. Had ze zelf leraar moeten worden in plaats van "iets' met marketing.
de hoer!

miko | 23-07-13 | 20:57

Martijn, maak je niet druk over Dylan en stresmoeder!
Ouders van vandaag de dag denken dat hun kind juweeltjes zijn.
U weet wel beter.
Sport niet teveel( eigenlijk te warm hè) en drink een koud biertje, vergeet niet van je welverdiende vakantie te genieten.

irma zonderboezem | 23-07-13 | 20:57

@mygfisbrazilian | 23-07-13 | 20:48
Laten we wel wezen: Leraar klassieke talen wordt je omdat je klassieke talen gestudeerd hebt, niet omdat je leraar wilt worden en zo een verschil wilt maken.
Bovendien: Het aantal totaal geschifte overspannen docenten met een virulente kinderhaat is gigantisch... Na 4-5 jaar onderwijs zit 80% er alleen nog voor de centen, hoe nobel de bedoelingen ook toen ze begonnen.

Den Heerscher | 23-07-13 | 20:57

Ik had vroeger een docent geschiedenis die vervelende kinderen meteen de les uitpleurde met de toevoeging "kom vooral niet terug" Kon toen nog. En het was zeer effectief. Moet je tegenwoordig als docent niet meer flikken.

brutus68 | 23-07-13 | 20:56

Ik begrijp de laconieke reacties van de reaguurderTs hierboven niet goed en keur ze zelfs af. Waarom?

Martijn de Graaf heeft op facefuck zijn integriteit als docent bij het grof vuil gezet, en daarmee ook zijn professionele toekomst in het onderwijs.
Iemand die op deze manier zijn problemen in zijn vakgebied met naam en toenaam in het openbaar op het internet zet, verdient het om stantepede te worden ontslagen onder begeleiding van een rechtszaak wegens privacyschending en/of laster.

De kwestie of het betreffende kind er enige rol in had en/of zijn/haar afkomst, doet er niet toe. De docent is altijd de verantwoordelijke macht.

Nogmaals, deze man mag nooit meer in het onderwijs aan de slag.

Boris Poepnagel | 23-07-13 | 20:56

Zouden meer leraren moeten doen.
Klasse!

miko | 23-07-13 | 20:55

Waarschijnlijk is 't een kolerejong, die Dylan. Maar zonder wederhoor kan het verhaal ook zo hebben moeten aflopen:

"Meneer, nu moet u eens goed naar mij luisteren. U moet gewoon opstaan en ze lesgeven in plaats van ze een pakje werk te geven wat ze zelf moeten gaan doen. Er zijn kinderen hier die niet zo leren. U moet deze baan serieus nemen, dit is de toekomst van dit land."

www.youtube.com/watch?v=Jo9WPkJsBLE

Mister Crabs | 23-07-13 | 20:55

Docent moet de privacy van zijn leerlingen waarborgen anders is hij onderwijs-onwaardig. Hij gaat hier enorm de fout in..

Steyngeyl | 23-07-13 | 20:54

@Den Heerscher | 23-07-13 | 20:41
Juistem, goed gezien, en bedankt.
145 reacties, 33 minnetjes aan mijn niet ambtenaren broek, 20 % van de reaguurders heeft dus heel veel vakantie en is onderwijzer/leraartje.
Nogmaals je kan die gasten alleen maar pakken door de inspectie in te schakelen, schijten 7 kleuren stront als je alleen al het woord inspectie laat vallen, de machtswellustelingen.
Goede leraren moet je met een lampje zoeken, tig van die gasten meegemaakt als een procent of 30 het goed doet zijn we al een end op weg.
Eikels.

Uw Verzekeringsadvis | 23-07-13 | 20:54

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 20:46 | + 0 -
Liever niet. Laten we stoppen voordat de maymays Geenstijl teveel worden.

*rent terug naar /b/* met "no dark sarcasm in the classroom" op de achtergrond

Damnayshun | 23-07-13 | 20:50

Parel van het Zuiden | 23-07-13 | 20:48 | + 0 -
Touché!

Bakito | 23-07-13 | 20:50

@tattooboer | 23-07-13 | 20:23

Dat zegt mijn inziens meer over de habitat dan over de mens...

Parel van het Zuiden | 23-07-13 | 20:48

Al met al: Kinderen zijn gewoon kut. Irritante schreeuwlelijkjes, vooral in de pubertijd. Martijn mag dan gelijk hebben dat "hij helemaal niets moet" voor zo'n kleuter met een grote waffel. Hij heeft ook gelijk dat mama een domme muts is. Als ik thuis met zo'n verhaal aan kwam zetten ("Meneer de Graaf luistert niet naar mij"), dan zou mijn vader zeggen: "Je moet ook geen grote waffel hebben. Als je hulp nodig hebt, dan vraag je daar na de les maar om. Als hij dan nog geen tijd voor je heeft, dan gaan we samen wel even naar school toe om er met meneer De Graaf uit te komen." en daarmee zou de kous af zijn.
.
Klotekoter + irritante mama, zeker. Martijn geeft zich echter wel flink te kennen. Als je niet tegen vervelende pubers + ouders kunt, dan ben je als leraar volstrekt incapabel. Als het goed is, zou je bij een docentopleiding klaargestoomd moeten worden in het omgaan met kinderen en ouders en zou dit soort facebook-gequezel niet eens voor moeten komen. Ook ik ken genoeg docenten en die hebben het drukker met klagen over drukte, kinderen en ouders dan met werken. Ze zaniken de overmatige vakantie weg met "Ja maar ik moet lessen voorbereiden" (=recyclen van vorig jaar, want vast curiculum) en andere kutsmoezen.
.
Kutkoters ja, maar ook ongeschikte docenten.
Een goede docent krijgt dat respect van die kinderen zonder autoritair te moeten doen. Dit zijn ook altijd de populaire docenten, hun vakken worden altijd gekozen in de bovenbouw en hun resultaten zijn ook altijd uitstekend. Dit hele verhaal in ogenschouw nemend is Martijn daar niet één van.

Den Heerscher | 23-07-13 | 20:48

Tja verwende guppies, en mams zit thuis met een borderline. Probeer je daar maar tegen te verweren.

ikdenkwat | 23-07-13 | 20:48

@De-oude-bok @Den Heerscher en @alle andere matrialistische ballen en yuppen die neer kijken op docenten:
www.youtube.com/watch?v=3xkk71rhQpo

mygfisbrazilian | 23-07-13 | 20:48

Martijn, namens alle docenten in NL:
je hebt gelijk, maar je bent een stom konijn.

Robert John | 23-07-13 | 20:48

@Carebear | 23-07-13 | 20:47
*gebeurD
Terug naar sgool.

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 20:47

Heerlijk dit. Makes my day! Ff die privacy instellingen weer enablen!

lachenjoh | 23-07-13 | 20:47

Ik begrijp dat iedereen direct een bevestiging voor de eigen opvattingen zoekt in dit verhaal, maar we weten helemaal niet wat er daadwerkelijk gebeurt is. We weten niet eens wat er in de mail van de moeder staat.

Carebear | 23-07-13 | 20:47

@thheo | 23-07-13 | 20:44
Meneer de leraar Latijn doet echt aan voorbeeld gedrag.

vanhetvarken | 23-07-13 | 20:46

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 20:37 | + 0
Meh, ik zou de amoreuze Nederlandse relatie met autoriteit niet onderschatten.

i.imgur.com/09tWveg.jpg

Damnayshun | 23-07-13 | 20:45

Als het aan de ouders ligt..... moeten de ouders van menner de Graaf wel super tokkies zijn, want zo onbehoorlijk ben ik nog niet eerder tegengekomen.

thheo | 23-07-13 | 20:44

Op het Gymnasium van tegenwoordig, laten ze de pupillen toch een jaar overdoen met allemaal negens en tienen, maar onvoldoendes voor gym en handarbeid, over dat onderwijs hebben we het toch ?

vanhetvarken | 23-07-13 | 20:43

Ach ja. Behoorlijk onbehoorlijk van meneer de leraar. Maar een voornaam Dylan op 't gym? Is die sgool same met die van de Islaam in Rotterdam ofzo?

Lepo | 23-07-13 | 20:43

-weggejorist-

Roy G. Bif | 23-07-13 | 20:42

Och ja, sommige ouders dan ook hey. Prinsjes van kinderen als de grootste etterbakken. En als leerkrachten moeten we dit, dat, zus, zo, anders dan, luisteren, "wat kunnen hebben", hetgeen voor de prinsjes niet telt natuurlijk. Maak ik dagelijks mee.

Iwmac | 23-07-13 | 20:42

Wat een misselijke reaguursels! Misschien wil Joris wel een tweede baan?

Hoen | 23-07-13 | 20:42

@hatsjepsoet | 23-07-13 | 20:37 | + 0 -
Hoe behandelt u uw kinderen dan, als gelijkgestemde? Precies daar gaat het mis tegenwoordig.

carramba | 23-07-13 | 20:42

-weggejorist-

hatsjepsoet | 23-07-13 | 20:41

@Uw Verzekeringsadvis | 23-07-13 | 20:36
Dat viel me bij alle anti-leraarcomments al op. Dat verklaart ook het hoge gehalte taalnazi's t.o.v. de dwarsdoorsnede van de bevolking.

Den Heerscher | 23-07-13 | 20:41

Ik zal nooit meer mijn instellingen op 'Openbaar' zetten
Ik zal nooit meer mijn instellingen op 'Openbaar' zetten
Ik zal nooit meer mijn instellingen op 'Openbaar' zetten
Ik zal nooit meer mijn instellingen op 'Openbaar' zetten

Franz | 23-07-13 | 20:40

@Super Nova | 23-07-13 | 20:31
Tuurlijk, mag die leraar ook kond doen van zijn belevenissen over het dom konde doen van zijn leerling en diens ouders, ook maar een mens. Gaat meer omhet duidelijk niet werken van het onderwijs heden ten dage. Als ouders zich er niet mee te bemoeien hebben en leerlingen niet een discussie aan mogen gaan, waarom hebben ze dan deze manier van 'studiehuis' in elkaar gezet.

vanhetvarken | 23-07-13 | 20:37

-weggejorist-

hatsjepsoet | 23-07-13 | 20:37

Rook uit de Servert bij GS?
Helft van de tegels is pleite.

slakkenzout | 23-07-13 | 20:37

@T is zo simpel, als ouder 1 keer dreigen dat je de onderwijsinspectie in gaat lichten en ze kruipen over de vloer dat leraren geteisem.
Uw Verzekeringsadvis | 23-07-13 | 19:50 | + -26

Hoop minnetjes, ergo een hoop onderwijzertjes op GS.

Uw Verzekeringsadvis | 23-07-13 | 20:36

Met twee familieleden in het onderwijs kan ik enkel sympathyseren met dhr de Graaf. Kinderen die denken dat alles maar moet kunnen en ouders die het met hun kroost eens zijn en vervolgens maar gaan drammen. Aan de andere kant holt de overheid het onderwijs uit en vervolgens worden scholen opgeslokt door stichtingen waar bestuurders die geen bal van onderwijs weten het wel en wee van het personeel even gaan bepalen, wat er op neer komt dat er IT-systemen gekocht worden die van geen kanten werken waarna het budget op is voor het jaar (na aftrek van de bonussen natuurlijk). Maak het verhaaltje af met steeds meer achterstandskinderen of kinderen met een (ontoerijkend) rugzakje en het plaatje is compleet. Laatst nog moeten horen dat er kleuters in groep 2 zitten die nog luiers aan hebben (waarvan geacht word dat de leraren dit verschonen terwijl ze de andere 34 kinderen alleen in de klas achterlaten).

Nee, het vak van leraar geniet niet meer het respect dat het ooit had. Triest.

Crusader102 | 23-07-13 | 20:32

@bijscholing | 23-07-13 | 20:28 | + 0 -
Snap je punt wel. Klopt, als ze er maar iets van 'leren'. <- Slecht dit.

carramba | 23-07-13 | 20:32

@Anijsblokje | 23-07-13 | 20:28
Amen!

Conan de Rabarber | 23-07-13 | 20:31

@De Nieuweling | 23-07-13 | 20:19
bij de overheid bedoelt u ?

Vandaar die diploma inflatie. Niet 'Iedereen rijk geen gezeik, maar 'allemaal slim gewoon het gym'.

Jammer dat het allemaal sloten met geld kost, dat 'iedereen een k-diploma, want dan allemaal gelijk'.

vanhetvarken | 23-07-13 | 20:31

-weggejorist-

Super Nova | 23-07-13 | 20:31

Niet slim van Martijn om dit op facebook (openbaar) te zetten. Daar krijgt hij gezeik mee. Met de directie en met de ouders van prinsje Dylan (wat een Tokker de Tokkienaam). Maar Martijn heeft wel gelijk.

Hans Hillen | 23-07-13 | 20:30

Onderwijzers, ik ken er nogal wat. Over het algemeen volstrekt karakterloze ingeslapen productiemedewerkers. Ouders idem dito.

In het nieuwe schooljaar weer lekker verder op dezelfde weg. Hop.

Bruno Alaska | 23-07-13 | 20:30

@Damnayshun | 23-07-13 | 20:28
Leerkrachten moeten ook autoriteiten zijn. Anders krijg je onaangepast tuigh.

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 20:30

Geef die man een standbeeld.

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 20:28

carramba | 23-07-13 | 20:23 | + 0
 
Dat is de kwestie in een paar zinnen samengevat denk ik ja, nice. Ik reageer op Geenstijl zonder veel nuance, tja, de aard van de site.
 
Hoe de leraar erop reageert, zowel in de les als via de mail als via Facebook is wel een perfecte case om op een lerarenopleiding te bespreken.

bijscholing | 23-07-13 | 20:28

Man man, het is behoorlijk autoriteitsliefhebbend hier.

Damnayshun | 23-07-13 | 20:28

De beste manier om te overleven in deze wereld is om alle social media en fora helemaal links te laten liggen.

Anijsblokje | 23-07-13 | 20:28

@de_oude_bok: ik meen dat het in ons onderwijssysteem zo is ingericht dat de docent degene is met de meer gevorderde opleiding, en de leerling degene met de minder gevorderde opleiding. Zo kan de leerling leren van de docent.

pvpb | 23-07-13 | 20:27

Tweede topic waar ik dus over twijfel.
Enerzijds is Martijn een domme lul. Je rants op facebook plaatsen onder je eigen naam is vragen om problemen. Zeker omdat het tuig in kwestie ook facebook heeft.
Anderzijds toont Martijn wel aan waar het fout gaat:
Leerling: JIJ MOET NAAR ME LUISTEREN!
Leraar: neen, ik moet niks!
Leerling gaat naar mama.
Leerling: MAMA DE LERAAR LUISTERT NIEHIEHIEHIET! En ik ben braaf!
Mama: GODVERDOMME! Even mijn peuk uitdrukken en mijn blik export bier leegzuipen en die lul een e-mail sturen! Hoe durft ie, tegen mijn engeltje!

Tsja... de docent is tegenwoordig een voetveeg en moet alles maar slikken. Ouders sluiten hun ogen voor het gedrag van hun kroost. Als je vroeger thuis kwam met zo'n verhaal kreeg je thuis een draai om je oren. De opvoeding laat men nu helemaal over aan de school. Lekker makkelijk.

BeunDeHaas | 23-07-13 | 20:26

Where it ends?

Barney, RTL7.

Leo* | 23-07-13 | 20:26

Mijn ouders vonden vroeger in mijn tijd op de middelbare school ook sommige docenten rare figuren. Ik hoorde dat pas jaren later. De les die mijn ouders mij wilden laten leren is dat je soms in het leven dingen moet slikken, hoe oneerlijk dan ook, en dat een grote bek regelmatig averechts kan werken. Of dat nou bij instanties, werk, prive of waar dan ook is.

brutus68 | 23-07-13 | 20:26

Wanneer gaan die 'lesgevers', nu eens snappen, dat ze zelf hun eigen baan om zeep geholpen hebben met stemmen op D66/PVDA(VWO/HAVO) en SP(Megolen begeleiding). ?

vanhetvarken | 23-07-13 | 20:25

Kinderen moet zich gewoon gedragen:
http://www.youtube.com/watch?v=dzOicEWIdnI

kLuTz001 | 23-07-13 | 20:24

je kunt ook een briefje terugsturen en niet je hele vriendenkring plus de rest van de wereld erbij betrekken. Of je gelijkt hebt doet er helemaal niet toe als je zo met leerlingen omgaat!

ams | 23-07-13 | 20:24

@bijscholing | 23-07-13 | 20:09 | + 0 -
Je moet (dom)gedrag van leerlingen je wel aantrekken als je een goede docent bent. Dit is een signaal, dit constateert de leraar. Alleen weet hij vervolgens niet de juiste draai eraan te geven, net als de ouders van Dylan. Ik zou zeggen ga als (volwassenen) kuch eens om de tafel zitten en lost dit op. Next.

carramba | 23-07-13 | 20:23

@Botte Hork: gezien de naam past het kind daar ook beter.

pvpb | 23-07-13 | 20:23

De mens, het enige dier dat 12 jaar verplicht moet leren hoe het in zijn eigen habitat moet leven.

tattooboer | 23-07-13 | 20:23

@vanhetvarken | 23-07-13 | 20:19
Makkelijk? Jeetje, het lijkt mij verschrikkelijk.
Om vele, vele redenen..

de grote Anti | 23-07-13 | 20:23

Volgens mij denken de mensen hier niet helemaal door. Het maakt niet uit of dat kind vervelend is of niet, en of die leraar gelijk heeft of niet. Het gaat erom dat je niet op deze manier publiekelijk over dat kind kan klagen.

EytanPol | 23-07-13 | 20:22

Ik nodig ouders standaard uit op school na zo'n mail. Gaan de ouders nooit, maar dan ook nooit op in. Ouders versturen maar wat, (meestal impulsief, ongenuanceerd en vol spelfouten) niet zelden in de tijd van de baas.

polleke745822 | 23-07-13 | 20:19

En waarom mag Meneer de Graaf dit niet doen? We mogen met zn allen best wat kritischer zijn.. En Geenstijl.. beetje hypocriet om wel naam en toenaam bij graaiers in de zorg noemen maar dan Meneer de Graaf afvallen..

WellusNietus | 23-07-13 | 20:19

@vanhetvarken | 23-07-13 | 20:16
Hoe motiverend dat werkt? Nou tegenwoordig kom je bijna nergens meer aan de bak als je geen diploma hebt, zo motiverend zou het moeten zijn.

De Nieuweling | 23-07-13 | 20:19

@Osdorpertje | 23-07-13 | 20:13
Is een keuze, je HOEFT geen les te geven, maar ja makkelijk baantje en veel vrij en zo.

vanhetvarken | 23-07-13 | 20:19

-weggejorist-

Harry de Slijter | 23-07-13 | 20:17

@WestAndSmithson | 23-07-13 | 19:56 |

Op welke school als ik mag vragen?

daytripper | 23-07-13 | 20:17

Yes...., wat een geweldig mooie jongen zeg! Ik ben heeeel blij!

Harry de Slijter | 23-07-13 | 20:17

@Frederik Fluweel.
Pa zal wel Jayden heten. Wat een kotsnaam is dat.

Jim Lovell | 23-07-13 | 20:17

De natte slappe zakke jeugd heeft al te veel vernield wat door hardwerkende generaties tot stand is gebracht. Natuurlijk is met dergelijke ouders de oorlog al verloren dus die zetten we even apart in de "restkliko". Lastige kinderen zijn heilig want "kindermishandeling" en "seksueel misbruik" worden door hen gebruikt om gezag van alle kanten te ondermijnen. "Goedemorgen meneer, uw kind zegt dat u weleens met uw piemel in zijn richting hebt gewezen en daarom nemen we u gevangen". "Ja maar die zat in mijn broek en ik kijk weleens per ongeluk in de richting van mijn kind!" "Meneer bewijst u het tegendeel maar en veel succes met Jeugdzorg en alle andere instanties die u het leven zuur gaan maken". In die orde van zaken zijn al veel akkefietjes door de bedorven jeugd opgelost. Ik zeg, lekker varen op een schip zonder bodem op de Noordzee. Leve deze top leerkracht!

slakkenzout | 23-07-13 | 20:17

@bijscholing | 23-07-13 | 20:09
Je hebt gelijk, maar dan nog moet je als leraar wel een duidelijke lijn trekken tussen leuk met elkaar omgaan en wie de baas is.
Er zijn leraren die ontspannen omgaan met een groep, en die staan dan vaak bekend als de leukste leraren.
Je hebt ook leraren die proberen ontspannen te zijn, maar compleet overlopen worden.

De Nieuweling | 23-07-13 | 20:17

@De Nieuweling | 23-07-13 | 20:02
Tja, die diploma's die lesgevend NL helpt verzorgen, tja, wat moet je daar nou zo al van zeggen na de HBO demise en IBN Ghaldoun ? Nee, dat motiveert.

Weet nog dat op mijn lagere school een stagiair bij godsdienst onderwijs steeds VVD-er zei als het over tollenaars (= Italiaanse belastingambtenaren voor de niet onderlegden, denk Draghi) ging. Nivo/niveau leraren is naadje.

vanhetvarken | 23-07-13 | 20:16

Wie noemt zijn kind nou Dylan ????

Frederik Fluweel | 23-07-13 | 20:15

Ik vind het nogal verontrustend dat dit soort lutsers les geven. Lekker uit de school klappen op social media is lekker slim. Hier kun je voor ontslagen worden.

Weerduivel | 23-07-13 | 20:14

Vanaf de jaren '70 zijn "discipline" "gezag" en "respect" vieze woorden geworden in Nederland. Hier gaat niet alleen het onderwijs al decennia onder gebukt.In tegenstelling tot de meeste andere landen wordt hier bandeloosheid en "doen waar je zin in hebt" meestal verward met of uitgelegd als "vrijheid".
Het kost honderden miljoenen per jaar door klassenverkleining ( wat grotendeels waanzin is), ziekte, afkeuring, voortijdige schoolverlating en gebrek aan rendement in bijna alle vormen van onderwijs.
Maar men drinkt een glas en doet een plas .. en D66 wil de lerarensalarissen verhogen, want het is een zwaar beroep ... hahaha.

daytripper | 23-07-13 | 20:14

'g' naar boven gooit

Tobi | 23-07-13 | 20:14

Die moeder is wel een ongelovelijk trut trouwens om hogepotenbrief te schrijven.. helaas herken ik het profiel wel.. Sommige ouders worden volslagen megool als ze kinderen krijgen.. sad but true

mytyl | 23-07-13 | 20:13

Meeste kinderen van tegenwoordig zijn prinsjes en prinsesjes die het thuis voor het zeggen hebben, bepalen waar de vakantie wordt gevierd en meebeslissen in de aanschaf van een nieuwe auto. Je zou er maar les aan moeten geven.

Osdorpertje | 23-07-13 | 20:13

Ik vind de combinatie van de naam Dylan, Schiedam en Stedelijk Gymnasium sowieso nogal ongeloofwaardig...

K. Lootviool | 23-07-13 | 20:13

Martijn de Graaf lijkt me, gezien zijn taalvebruik, een doorsnee reaguurder

Tobi | 23-07-13 | 20:12

Inderdaad, gewoon netjes snaveltjes toe tijdens de les.
En mocht er dan een briljante hersenkronkel opborrelen steek je maar je hand op net als vroegah.
De dylan's en wesleys zijn soms wel erg bijdehand.

Laatst bij de winkel (sgolierenbaantjes) zat een jonge medewerker ongegeneerd, in bijzijn van mij en andere klanten, over de derriere's van zijn (jonge) vrouwelijke collega's te praten. Die er dus ook bij stonden.

Dus wij natuurlijk allemaal kijken of het waar was wat hij opperde, meisjes knalrood, hij brede grijns.
Totaal geen schaamte sommige van die jongens.. pff.

de grote Anti | 23-07-13 | 20:12

Dat ze dat joch 'Dylan' hebben genoemd zegt mij genoeg over die ouders.

VanBukkem | 23-07-13 | 20:12

De Nieuweling | 23-07-13 | 20:10 | + 0 -
Geenstijl heeft een report knop, slimmerd.

Damnayshun | 23-07-13 | 20:11

@De Nieuweling | 23-07-13 | 20:10
Of de report knop bij het reaguursel van gemeentereiniging natuurlijk.
Zich zelf met een bamboerietje op den vingers slaat*

De Nieuweling | 23-07-13 | 20:11

Super Nova | 23-07-13 | 20:09 | + 0 -
Ja, en de psychologen die zulke screenings doen zijn vaak ook beetje koekoek.

Het is beter om het leger in te zetten imho.

Bakito | 23-07-13 | 20:11

Etterbakje van een Dylan wilde alleen maar ff het feit bespreken dat hij in een schuldsanerings traject loopt wat normaal is onder jongeren. Moeder Rachel gaf het goeie voorbeeld.

FinFucker | 23-07-13 | 20:11

Suf van die leraar om zo openlijk en raar terug te reageren. Vragen om problemen, ook al die Dylan een debiel gemaakt uit twee debielen. Alsnog erboven staan!

mytyl | 23-07-13 | 20:11

@Damnayshun | 23-07-13 | 20:07
Ja, wat zou je anders bedoelen dan? De report knop op de officiële fanclub pagina van sinterklaas?

De Nieuweling | 23-07-13 | 20:10

Leraar +1, Dylan -1, ouders -*insert lemniscaat*

Fris_Barend | 23-07-13 | 20:10

Overigens, wat Martijn hier doet, is tegengas geven. Weerstand. Terwijl hij ook kan meebuigen, om daarna weer terug te veren. Niet geraakt worden. Dan heb je er zelf het minst last van. Nogmaals: je moet dom gedrag van leerlingen je niet aantrekken. Gek he, dat de burn out zo populair is onder docenten. En ze zo enorm toe zijn aan de vakanties. Leer gewoon ontspannen met een groep koters om te gaan in plaats van dat autoritaire gedoe en persoonlijke onzekerheid.

bijscholing | 23-07-13 | 20:09

Zeer onprofessioneel gedrag van deze leraar. Maakt daarbij niet uit of ie gelijk heeft of niet.

Rest In Privacy | 23-07-13 | 20:09

@Godsammekraken | 23-07-13 | 20:07
Er raakt er soms weleens eentje verdwaald. Heel zelden, maar het gebeurt.

De Nieuweling | 23-07-13 | 20:09

-weggejorist-

Super Nova | 23-07-13 | 20:09

He de Graaf, You go man !!

emoe | 23-07-13 | 20:09

Stormageddon | 23-07-13 | 19:54
+ veel

Botte Hork | 23-07-13 | 20:08

@Kamervraag | 23-07-13 | 19:52
Ik mis er nog een heleboel. Maar Moh op het gymnasium?

Godsammekraken | 23-07-13 | 20:07

Net als in de 'zorg' moet je in het 'onderwijs' een beetje mee opletten als 'client'. Volstrekte debiele ambtenaren door de bocht imho.

vanhetvarken | 23-07-13 | 20:07

bijscholing | 23-07-13 | 20:01 | + 0 -
Ik was te laat met de Escape knop. Ik bedoelde de Facebook van Martijn.

Damnayshun | 23-07-13 | 20:07

Stuur iedereen een pallet perenijs en chill de fuck uit enzo.

kLuTz001 | 23-07-13 | 20:06

Even een vraagje tussendoor: Is de deur al open gegaan van het ziekenhuis met de nieuwe prins?

Harry de Slijter | 23-07-13 | 20:06

Ik geef bij deze de docent ongezien gelijk. Steeds meer ouders voeden die draken op als een stelletje narcistische prinsjes die niet gewend zijn aan een weerwoord. Dat is dan even schrikken als de leraar ineens wel de opvoedkundige taak op zich neemt. Dus ouders: neem je verlies en probeer er nog wat van te leren.

Schreeuwmeeuw | 23-07-13 | 20:06

Leraren op het gymnasium denken dus dat kinderen alleen door ouders gevormd worden. Interessant.

Bruno Alaska | 23-07-13 | 20:05

Humor, je haalt ze er hierboven zo uit die nog op de middelbare school zitten. En natuurlijk de sad songs die nu nog een trauma van hun middelbare school hebben

goktrommelisttot | 23-07-13 | 20:05

"Ik heb de boel even kort samengevat, kan ik hem zo versturen?
Misschien dat iemand hem kan melden dat versturen niet meer nodig is omdat heel Nederland hem al gelezen heeft :-)

hier openen | 23-07-13 | 20:05

Heb zelf kinderen op middelbare school. Ze weten dat de leraar gelijk heeft, en in twijfelgevallen ook. Niet handig om dit allemaal publiek te plempen, maar Dylamamma en Dylapappa moeten gewoon even inbinden.

ole guapa | 23-07-13 | 20:05

@bijscholing | 23-07-13 | 19:57 | + 0 -
Daarmee praat je het onhandelbare gedrag van dat kind dus goed. Welke invloed heeft Dylan op de rest van zijn klasgenootjes denkt u? Vervelende kinderen zijn een plaag voor andere. Kan het kind waarschijnlijk niks aan doen, het is een vorm van aandacht zoeken. Zijn ouders zouden beter moeten weten, en dit met schoolleiding moeten bespreken in plaats van dit stukje naar Geenstijl te sturen, waarmee ze zichzelf volledig diskwalificeren als opvoeders. Het is naïef dat docenten dit met elkaar delen op een sociaal netwerk, vragen om problemen.

carramba | 23-07-13 | 20:04

Heb als ervaringsdeskundige wél recht van spreken hier. Dit soort jongetjes (meisjes trouwens ook) komen een paar jaar later na het vo in een onderwijsomgeving waar hun medestudenten keihard (projectwise dat is) op dit gedrag ingrijpen.

Ouders, voorkom dat en hou die klootzakjes kort.

*lulverhalen ovet pre-fontale kwab not appreciated*

Leo* | 23-07-13 | 20:03

@Dr. Mabuse | 23-07-13 | 19:48
Gymnasium-ouders? Alsof die het licht hebben gezien

Prince of Darkness | 23-07-13 | 20:03

Maar meester Martijn kan maar beter oppassen met zijn FB-gedrag, niet handig dit met de "Ouders van Nu" Ik voorzie een gevalletje op non-actief gezet worden.

brutus68 | 23-07-13 | 20:03

Jaarlijks zakken er tienduizenden middelbare scholieren voor hun eindexamen, een ander teken dat er iets goed mis is. Ik schat bovendien in dat de helft van alle jongeren liever vingert, filmpjes kijkt of met de xbox speelt.

Het onderwijs is een achterhaald dispuut, aangezien alle informatie tegenwoordig op internet c.q. google te vinden is. Voor duiding en uitleg over complexe maatschappelijke issues kunnen de kids mijn tegels op Geenstijl, Sargasso of Joop raadplegen.

Medio 2014 zullen mijn teksten worden vertaald in het Engels, Spaans, Chinees en Arabisch, zodat ook kinderen in het buitenland zichzelf naar een hoger niveau kunnen ontwikkelen.

Bakito | 23-07-13 | 20:02

"It's a funny thing about mothers and fathers. Even when their own child is the most disgusting little
blister you could ever imagine, they still think that he or she is wonderful.
Some parents go further. They become so blinded by adoration they manage to convince themselves
their child has qualities of genius.
Well, there is nothing very wrong with all this. It's the way of the world. It is only when the parents
begin telling us about the brilliance of their own revolting offspring, that we start shouting, "Bring
us a basin! We're going to be sick!"
School teachers suffer a good deal from having to listen to this sort of twaddle from proud parents,
but they usually get their own back when the time comes to write the end-of-term reports. If I were
a teacher I would cook up some real scorchers for the children of doting parents. "Your son
Maximilian", I would write, "is a total wash-out. I hope you have a family business you can push
him into when he leaves school because he sure as heck won't get a job anywhere else." Or if I were
feeling lyrical that day, I might write, "It is a curious truth that grasshoppers have their hearingorgans in the sides of the abdomen. Your daughter Vanessa, judging by what she's learnt this term,
has no hearing-organs at all.""
- Opening van Matilda, Roald Dahl.
Wat mij betreft een uitstekende samenvatting van het fenomeen baggerouders met kutkoters, zoals Dylan + ma.

Den Heerscher | 23-07-13 | 20:02

Leerlingen gaan soms tot het uiterste om een leraar het leven zuur te maken. Want een leraar die zich ziek meld betekent lesuitval. En lesuitval betekent vrij van school.
Dat ze ook een diploma nodig hebben snappen ze vaak niet.

De Nieuweling | 23-07-13 | 20:02

Dag meneer De Graaf, pak uw spulletjes maar en succes met het zoeken van een nieuwe baan.

Ondode_ridder | 23-07-13 | 20:01

Damnayshun | 23-07-13 | 19:58 | + 0
 
Nee, dat doe ik niet. Welkom op internet, Damnayshun.

bijscholing | 23-07-13 | 20:01

Hahaha! Wat een held, er heerst een chronisch tekort aan dit soort leraren in NL. Ik hoop dat hij ook zo doortastend is als als het gaat om kleine Mo, Ali en Yassin.

Conan de Rabarber | 23-07-13 | 20:00

Weet je wie ook De Graaf heette?
Bakito | 23-07-13 | 19:49 | + -1 -

Bart, een ubertrol waar jij nog een puntje aan kunt zuigen.

Grote Joop | 23-07-13 | 20:00

Klankbordgroep ouders, dat is natuurlijk echt hilarisch.

vanhetvarken | 23-07-13 | 20:00

is Martijn 'een gaaf persoon van 31, gaat elke dag met plezier naar zijn werk, reislustig, eigen auto'?

II hondjes | 23-07-13 | 19:59

Wat een dombo.
Facebook zo open zetten, terwijl je lesgeeft...

Harambam | 23-07-13 | 19:59

Heb niet zo veel problemen met ouders. Maar er zijn altijd die uitzonderingen die hun kind als engeltje zien. Het is in die gevallen belangrijk één lijn te trekken, inclusief directie.

Zoals geen afspraken maken met docenten behalve ouderavonden, zijn er namelijk genoeg die denken dat je wel 20 minuten op een dag hebt om één geval te bespreken...

Helemaal leuk als de directie een beetje direct is. Gewoon zegt waar het opstaat, tegen leerlingen én ouders. Vreet een leerling wat uit op school, direct de ouders bellen (waar het kind bij is), werkt geweldig.

Ouders grote bek? Daar is de deur, toedels.

Meeroever | 23-07-13 | 19:58

gemeentereiniging | 23-07-13 | 19:54 | + 0 -
Kan iedereen even op Report klikken?

Damnayshun | 23-07-13 | 19:58

Denk inderdaad dat Martijn (lullige naam trouwens als je met jongeren moet werken) gelijk heeft.

Grijpgraag&deStier | 23-07-13 | 19:57

Als je erachter komt dat je niet opgewassen bent tegen mensen die wel kunnen relativeren en niet alles persoonlijk nemen wordt je leraar.
 
Dan kun je wel heersen over andere mensen, alleen wel over jonge mensen. En het is ook nog in een hiërarchie, zodat je gelegitimeerd bent om "Ik ben de baas" handelingen uit te voeren. Ieder mens heeft behoefte aan het uitoefenen van macht. Of dat nou over materiaal, machines of mensen is.
 
95% van de leraren heb je heel snel op de kast, omdat ze zich iets aantrekken van wat een 12-jarige zegt. Echt heel sneu.

bijscholing | 23-07-13 | 19:57

onbehouwen gedrag...

Hoe kan die ouder dat nou weten? Heeft ie met de leraar gesproken? Kan ie tegen kritiek?

Desalnietemin had martijn beter een pseudoniem kunnen kiezen

dekromme | 23-07-13 | 19:57

Als er vroeger docenten bij mijn ouders kwamen klagen over mijn gedrag -hetgeen regelmatig gebeurde- kregen ze ongezien en zonder wederhoor gelijk, en ik op mijn sodemieter. Ik ben er niet slechter van geworden.

brutus68 | 23-07-13 | 19:57

Over ongenuanceerd reaguren gesproken.
Wat is dat voor bizarre vriendenclub.
Daarbij is GS een genuanceerd utopia.
3x daags een nekschot. Bamboerietje. Wtf?

Mr. Stam. Laat je nakijken.

Anijsblokje | 23-07-13 | 19:57

Zou deze meneer nu zijn baan kwijtraken?

frontliner2 | 23-07-13 | 19:56

Laat de leraren met rust... Wie moet die kinderen anders in het gareel houden, politie, rechters?

Petrus de Rewa | 23-07-13 | 19:56

Dylan en op het gymnasium... Iets zegt mij dat deze jongen vernoemd is naar ene Bob, dat zegt ook meteen wel genoeg over de betreffende ouders. Sterf, hippies, sterf.

Den Heerscher | 23-07-13 | 19:56

-weggejorist-

gemeentereiniging | 23-07-13 | 19:56

Ik zeg niet dat het gedrag van de ouders correct (misschien maken ze zich zorgen over zijn mentale welzijn, als facebook zijn nummer 1 uitlaatklep is) is maar de reactie van meneertje de Graaf vind ik eerlijk gezegd behoorlijk overdreven...

Rest In Privacy | 23-07-13 | 19:56

Ik ben leraar geweest en moet zeggen, de meeste ouders+leerlingen zijn experts in welke rechten ze hebben. De plichten wat minder.

WestAndSmithson | 23-07-13 | 19:56

Ik zou geen geschikte leraar zijn, er zouden vaak verongelijkte ouders aan de deur staan.

Friezerik | 23-07-13 | 19:56

Plaatsvervangende schaamte want oooow wat dom dit!. Ik begrijp de moeder van Dylan dus wel. Ik wil ook niet dat mijn kind les krijgt van iemand met het iq van een poffertje. Ik heb heus ook vaak genoeg te maken met lastige mensen op het werk, maar ik wil graag mijn baan houden dus ik vertel de anekdotes alleen face to face. Trek hier lering uit Martijn! Pfffff....

Lottie1978 | 23-07-13 | 19:55

Als je dit soort dingen openbaar op facebook(blij dat ik die bende niet heb) vraag je echt om oneervol ontslag, en die collega's die lekker meedoen ook.

Traanplaat | 23-07-13 | 19:55

Eigenlijk heeft deze leraar wel gelijk, het enige domme is dat hij het publiekelijk op Facebook discussieert met z'n maten.

MrTitanski | 23-07-13 | 19:55

Ons Dylan?

Bluebook | 23-07-13 | 19:55

Beste ouders van Dylan,
U hebt de kansen voor een geslaagd leven van uw zoon al grotendeels verspeeld en/of weggegooid door hem na de geboorte "Dylan" te noemen.
Hoogachtend,
Klankbordgroep Naamgeving.

Stormageddon | 23-07-13 | 19:54

Mensen die iets kunnen, die doen het.
Mensen die iets niet kunnen, die geven er les in.

Den Heerscher | 23-07-13 | 19:54

-weggejorist-

Super Nova | 23-07-13 | 19:54

Dylan, een tokkie dus...
Kun je nagaan wat hij post wanneer hij op een school als ibn ghaldoun of iets van dat allooi zou werken!

Ik zeg: martijn +1

de brave hendrik | 23-07-13 | 19:54

Het les geven wordt aan alle kanten onmogelijk gemaakt voor leraren: ze hebben geen échte autoriteit in de klas en mogen daarom ook helemaal niks doen met de ergste etters.

Albasalix | 23-07-13 | 19:54

-weggejorist-

gemeentereiniging | 23-07-13 | 19:54

Ach ja, je moet wat als je 13 weken per jaar vakantie hebt.

Yabadabedoe | 23-07-13 | 19:53

Het is immers al verbazingwekkend dat er een Dylan op het gymnasium terecht is gekomen.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 23-07-13 | 19:53

Vuilnis plant vuilnis voort.

smdyasc | 23-07-13 | 19:52

@Godsammekraken | 23-07-13 | 19:47 |
Je mist Jeffrey, Patrick en Mohammed.

Kamervraag | 23-07-13 | 19:52

artikeltje leest even alsof de mama gelijk krijgt, maar heb meer met die docent. Kom op joh, dylan! da's goed voor veroordeling bij verstek

F#ckingAwesome | 23-07-13 | 19:52

En dat is wéér een werkeloze die wij moeten gaan onderhouden.

Kayleighb | 23-07-13 | 19:51

Meneer de Graaf u staat op Geenstijl, doe er die gelijk ook maar 1000 X bij.

joyriders | 23-07-13 | 19:51

Als het die ouders niet bevalt zetten ze hun schatjes toch op, ik noem maar wat, het Ibn Ghaldoun College? Wacht..

Botte Hork | 23-07-13 | 19:51

Onopgevoed mormel, schaamteloos.

carramba | 23-07-13 | 19:50

T is zo simpel, als ouder 1 keer dreigen dat je de onderwijsinspectie in gaat lichten en ze kruipen over de vloer dat leraren geteisem.

Uw Verzekeringsadvis | 23-07-13 | 19:50

Martijn van Stichting Martijn?

Tascam | 23-07-13 | 19:50

Dylan was toch gefingeerd mag ik hopen?

Zuurteregelaar | 23-07-13 | 19:50

Weet je wie ook De Graaf heette?

Bakito | 23-07-13 | 19:49

Wat zijn Facebook discussies onoverzichtelijk. Blij dat ik daar geen account meer heb.

Igor.The.Horrible | 23-07-13 | 19:49

Duidelijk, die 20 weken vakantie in het jaar worden alleen gebruikt om hun vakkennis bij te spijkeren.

sjaakdeslinksesul | 23-07-13 | 19:49

@Dr. Mabuse | 23-07-13 | 19:48
Daar moet hij toch wel iets voor kunnen.

Fart Fader | 23-07-13 | 19:49

Culture of entitlement noemen we dit.

Godsammekraken | 23-07-13 | 19:48

Hij heeft natuurlijk groot gelijk, maar met gymnasium-ouders gaat dit muisje wel een staartje krijgen. Op zijn minst een zware berisping.
En over een jaar gaat Martijn een echte baan zoeken.

Dr. Mabuse | 23-07-13 | 19:48

Die gast heeft gewoon gelijk natuurlijk. Fuck die bijdehandte klootzakjes

superjan | 23-07-13 | 19:47

Dylan. Uit het rijtje Kevin, Ricardo, Wesley, Jayden... Nuff said zou ik denken.

Godsammekraken | 23-07-13 | 19:47

Hij is gewoon zuur dat de jongens bij hem in de klas het wel gaan maken in het leven.

Rest In Privacy | 23-07-13 | 19:46

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl