Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

12-jarige gooit chipszak weg: 70 euro boete

respectmyauthoritymensenHeerhugowaard. Prachtig dorp. Bekend om zijn geschikte kerels en prachtige vrouwen. En vanaf nu ook om zijn totaal doorgeslagen machtswellustelingen met een BOA-diploma. Een 12-jarig jongetje werd betrapt op het zomaar op het straat gooien van een leeg zakje chips. Foei. Mag niet. Keuren we altijd af. Chipszakkisering van de samenleving moeten we niet wi... anyway, hij werd op heterdaad betrapt door een duo BOA's met geldingsdrang. Niks waarschuwing. Niks 'zo zijn wij niet opgevoed, jongeman'. Niks 'doen we dat thuis ook, meneertje'. Nope, zij klapten gelijk hun bonnenboekje open en penden een boete neer van 72,50 euro. BAM. Dat zal hem leren. Wij zouden ruim zeventig Rompuytjes als volwassenen al redelijk aan de forse kant vinden, maar dit ventje is twaalf. Geen eigen liquide middelen en bovendien nog midden in de opvoedmodus. Een 'doe eens oprapen en nu niet meer doen' had al denigrerend en effectief genoeg geweest. Wat een zichzelf overschreeuwende onzekerheidstypes weer. Laten we het zo zeggen, we vrezen de psychiater die ooit met het zelfbeeld van deze BOA's aan de slag moet. Want dat zal nog kleiner zijn dan hun zwelfrikadel. En dan heeft het chipszakjongetje nog geluk. De BOA's zijn op dit moment nog niet bewapend. Anders was er absoluut een pistool op hem gericht. "I DARE YOU TO THROW THAT CHIPSZAKJE ON THE GROUND ONE MORE TIME, MODDAFOKKA", had het dan geklonken in de anders zo gezellige straten van Heerhugowaard. Hadden we hier zomaar de eerste Wokkels-variant van Trayvon Martin kunnen hebben, met dit soort triggerhappy Zimmermannetjes. Bewapende burgerwacht, juist daarom dus niet. Zo'n exorbitante boete is al schandalig genoeg.

Reaguursels

Inloggen

Niet zo janken, Quid. Mensen (ja, ook opgroeiende kinderen) moeten eens leren om de consequenties van hun gedrag te accepteren. Vind die boete nog laag, eigenlijk.

MaxLoadingCapacity | 18-07-13 | 11:40

Het was beter geweest om het joch het zakje te laten oprapen en weggooien. Maakt genoeg indruk bij een 12-jarige. Een boete uitdelen aan een kind is absurd. Dan wordt er ook de hele tijd over geld gepraat, en dat is een verkeerd signaal voor een kind. Dat alles om geld draait in de maatschappij.

Esprit77 | 18-07-13 | 08:21

Stel ze zouden hem hebben gevraagd het op te ruimen en hij zou geweigerd hebben dan is zon bekeuring nog op zijn plaats ook..

vakantieman | 18-07-13 | 04:11

In mijn jeugd, heel lang geleden, toen er nog maar minder dan de helft dan nu verboden was, werd er minder vuil op straat gepleurd dan nu. In die tijd was de eerste reactie van grensnabije buitenlanders, op je NL-accent nog van: wat een heerlijk land want jullie straten zijn oh zo schoon, die prachtige bloemperkjes en dan ook nog helemaal geen gordijnen, en oh zo beleefd allemaal. Iedere buitenlander die in NL was geweest wilde toen nog heel graag hier wonen.
De moraal kortom: met een homogene culturalisatie vanaf de kansel en in de klas, bereik je waarschijnlijk meer dan met wetten en expliciete verboden. Ten koste van individualisering, dat wel.

WirMachenMusik | 18-07-13 | 03:02

Terechte boete, onterechte boosheid bij ouders. Niets geen waarschuwing, doet hij het de volgende keer weer, nu bedenkt hij zich nog wel een keer zeker als de ouder hem laten betalen, dat is opvoeden. Ik waarschuwde mijn kinderen keer op keer, ik heb voor 2 van de 3 de eerste bekeuring betaald, na eerst verhaal te hebben gehaald en nu hebben ze gewoon pech. Rotzooi gooien ze sowieso niet op straat.

L.ul | 18-07-13 | 02:09

Dan leert hij het wel af! En met hem hopelijk al die andere asocialen die denken dat dit maar gewoon moet kunnen.
De prijs van een falende opvoeding. Een twee maand em geen zakgeld, en je ogen uit je hoofd schamen!

Tom pi Pom | 18-07-13 | 00:26

Toen ik 12 was heeft een oplettende burger mij betrapt op het lopen op misschien te dun ijs en heeft mij aan mijn oor meegenomen naar huis om mijn misdaad te melden aan mijn vader.

De oplettende burger heeft er waarschijnlijk een hartverzakking aan overgehouden, maar mijn vader was zo netjes om hem net niet van de stalen trap af te slaan voor ons huis.

Maar ik gooide op 12 jarige leeftijd nooit afval op straat. Ik was netjes opgevoed. Behalve toen er een mega-vangnet voor afval werd gehangen rond scholencomplex, waardoor het een uitdaging werd om een blikje van zo ver mogelijk raak te gooien, dus deze eindigden grotendeels in de sloot er achter.

Capsicum | 18-07-13 | 00:00

Als het hun eigen kind betreft dan schreeuwen ze moord en brand over het buiten verhouding hoge boetebedrag maar als het om een ander kind gaat dan is het, verdiende loon. ik zie 508 potentiele BOA's.

eis | 17-07-13 | 23:53

Valt in dezelfde categorie als miljarden schenken aan corrupte staten en dat geld bijeen schrapen door goedwillende en hardwerkende huisvaders te beboeten via trajectcontroles en andere achterlijke waanzin...

Wijze Uil | 17-07-13 | 23:27

Tweeledig gevoel: enerzijds goed dat ie op zijn flikker kreeg voor a-sociaal gedrag, aan de andere kant toch ook wel een ziek ge voel om een knulletje van twaalf zo'n boete op te leggen.
Maar ja: die voormalig wasknijper-monteurs van de sociale werkplaats zijn niet echt uitgezocht op hun verstandelijke vermogens. Ze zijn een pestilentie voor onze samenleving en moeten gewoon een bonnen-quotum halen. En dus krijg je van dit soort onzin boetes.
Verder vraag ik me af wat voor tokkie er zijn kind van 12(!) met een chips-zak over straat laat slenteren.

Wijze Uil | 17-07-13 | 23:25

Beseffen jullie wel dat er mensen zijn wiens baan het is die op de grond gegooide rotzooi op te ruimen ? Als iedereen alles in de daarvoor bedoelde afvalbakken gooit raken deze mensen hun baan kwijt. Dat willen we toch niet op ons geweten hebben ?

Daarom : alles in de berm, op de grond en uit het raam.

Terror Teuntje | 17-07-13 | 23:21

oh en de uitkering ook niet goed,zo goed lees je mijn comments dus niet,want dan had je t allemaal perfect kunnen weten hoe t wel zit.Foutje dus hillen.

ikkepraat | 17-07-13 | 21:48

Hans Hillen | 17-07-13 | 21:41

Helemaal goed,behalve de adhd dan.

ikkepraat | 17-07-13 | 21:47

@ikkepraat | 17-07-13 | 21:37 | + 0
Mijn oog viel op jouw comment. Heel soms doet mijn oog dat. Weet je dat jij altijd superoninteressante comments schrijft? Altijd alleen vanuit je eigen kleine perspectief. Ik moest het toch een keer kwijt. Jij bent toch ook degene met allerlei kwalen, een uitkering, kinderen met vage klachten als ADHD en een PGB? You fit the picture perfectly.

Hans Hillen | 17-07-13 | 21:41

Als ik zie hoe op dit topic wordt gereaguurd dan moet ik concluderen dat wij helaas toch een vrij sneu volk zijn. Een volk van Befehl ist Befehl. Nog een geluk dat het geen oorlog is.
.
Kunnen de meesten van ons dan echt niet denken? Dat hele gezeik van een kind een bon geven van 72,50 is toch gvd exemplarisch voor ons land. We laten de grote vissen gaan en richten ons op het kriel. De grootgraaiers in de zorg, woningcorporaties, banken etc. vieren vakantie in belastingparadijzen. En wij staan het toe dat de-boven-ons-gestelden de andere kant op kijken. De pakkans voor échte criminelen is nagenoeg 0, Noord-Afrikanen overvallen onze ouderen, Oostblokkers idem dito en stelen bovendien onze oorlogsmonumenten en wij? Wij staan het toe dat de-boven-ons-gestelden de andere kant op kijken. De Eurocraten duwen ons hun ondemocratische visie door de strot die ons in een never-ending crisis duwt en strijken daarbij een vorstelijk salaris op en wij? Wij staan het toe dat de-boven-ons-gestelden de andere kant op kijken.
.
Dit laten we allemaal toe, want ja, je doet er niks aan. En van de weeromstuit gaan we dan in al onze onmacht los. En klappen als sneue juichaapjes als een kind van 12 een bon krijgt van 72,50 omdat hij een leeg zakje op de grond gooit. Toch nog iets van daadkracht, hm, sneue medeburger.
.

God, wat zijn wij een volk dat z'n prioriteiten prima op orde heeft. Misschien verdienen we niet beter. Misschien is de grote massa niet slimmer dan dit. Jammer wel.

Hans Hillen | 17-07-13 | 21:37

maar de boa's kunnen zich in hhwaard beter eens bezig gaan houden met t parkeersysteem.
in veel wijken staan zoveel auto's fout geparkeerd,op stoepen,op uitritten en ga zo maar door.
Verder is hhwaard heel goed te vertoefen.Ik wil er in ieder geval niet meer weg.

ikkepraat | 17-07-13 | 21:37

Ik woon in hhwaard,en ik denk dat t ventje zo hard is aangepakt met die boete omdat in hhwaar verschillende groepen hangjongeren zijn die er vaak een potje van maken.
Overal troep achterlaten en provoceren.
De politie controleert continu de wijken omdat t echt nodig is.
Tja de goeden moeten daarom ook weer eens onder de slechten lijden.

ikkepraat | 17-07-13 | 21:35

Befehl ist Befehl.

Linksdrager | 17-07-13 | 21:08

Laat me raden, het was zeker GEEN lichtgetinte jongeman. Dat zou de politie noit durven.

Graftak | 17-07-13 | 20:42

kom op zeg! ik ben niet tegen om dergelijke boetes uit te delen aan ook 11 jarigen, maar dan wil ik ook zien dat ze het morcotuig voor elk kleinigheidje aanpakken, maar daar wagen die nepdienders zich niet aan, want oei oei, voor jet het weet loopt de hele moskeet leeg en heb je een rel, maar wel een 11 jarig joch aanpakken, zielig kutvolk.

von sokkenstopfen | 17-07-13 | 20:08

Quid bewijst eens te meer dat hij ook een tokkie is.

sitzkrieg | 17-07-13 | 19:23

witchmaster | 17-07-13 | 18:07 | + 0

Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar je het over hebt. Doe eens iets aan al die fouten in dat kleine stukje tekst.

Hoeftniet | 17-07-13 | 19:19

Ach, twaalf is het nieuwe zestien. Ouders betalen voor gebrek aan opvoeding. Prima!

welja | 17-07-13 | 19:19

Bedankt quid zit ik hier weer te wildplassen van het lache

AsEl | 17-07-13 | 19:10

Mijn god, ik mis bert, snebbert (hoi!), willi, fett en coon.

sjaakdeslinksesul | 17-07-13 | 19:09

@vanhetvarken
Gisteren liep jij ook al zo stom te blaten over Marokkanen, dus vandaag gooi ik nog maar eens een gebeurtenis uit het rijke leven van Sjaak in de groep.
En jong meisje staat in de trein en wordt door drie man spoorwegpolitie betrapt op zwartrijden. Ze stotterde nog dat ze wel degelijk had ingecheckt maar de twee man en een vrouw spoorwegpolitie waren onverbiddelijk: uitstappen op het volgende station en een boete.
Aan haar hele gedrag zag ik dat ze de waarheid sprak. Tijdens het uitstappen zei ik dat ze gewoon met mij mee moest lopen, in het station haar saldo moest opladen (dat zal wel de reden geweest zijn, zo gokte ik) en de volgende trein moest pakken. Ze was nog even bang dat ze achter haar aankwamen maar ik zei dat ze gewoon in de trein zouden blijven staan. Klopte ook gewoon, de 'eenstrepers' stonden alleen wat verbouwereerd naar mij te kijken. Ze zeiden niet eens wat. Tijdens het weglopen verzekerde ze me nog dat ze echt nooit zou zwartrijden. Wist ik al, maar ik was nog wel zo bij mijn qui vive om het meisje mee te delen dat ze deze 'eenstrepers' niets kwalijk moest nemen omdat ze gewoon hun werk uitvoeren.
En dat beste reaguurders is dus het grote verschil tussen jullie en mij: grote bek, mensen afzeiken, maar zelf geen flikker uitvoeren om je medemens te helpen. En maar kankeren op wetshandhavers.
Ik ben blij dat er mannen en vrouwen bereid zijn om deze zware taak (politie, BOA of stadswacht) op zich te nemen, ook al zijn ze niet altijd even competent, slim en beschikken ze niet altijd over mensenkennis. Maar respect heb ik wel voor deze mensen.
En dan vragen sommige reaguurders zich nog af waarom ik ze altijd zo af loop te zeiken.
Oh, ze was trouwens blank, als ik zou zeggen dat het een moslima was dan kost me dat weer 20 kudo's.

sjaakdeslinksesul | 17-07-13 | 19:01

@BellaBella | 17-07-13 | 17:13
Alle loslopende honden afschieten zou inderdaad een veel betere oplossing zijn.

Tukker69 | 17-07-13 | 18:48

Hyppo Kriet | 17-07-13 | 18:28
Je kunt het zelf niet verzinnen, naast de VMBO toelatingseis voor politie agenten, nog dommeren in uniform hijsen.

vanhetvarken | 17-07-13 | 18:39

Waarschuwing hadden ze van de ouders kunnen krijgen. Ouders wegens zeuren opsluiten voor een weekje.

Veel Vaak | 17-07-13 | 18:37

Daarom deze cursus
Na 6 maanden officieel diploma.
Een baan met verantwoordelijkheid.
Van € 349,- voor € 115,-
In termijnen: 8 x € 15,95
Direct doen
Gratis proefles doen
Gratis studiegids (per post of e-mail

Het niveau van de cursus en de cursisten is verbijsterend.

met dank aan www.studieplan.nl...
Jan Toeternuitje | 17-07-13 | 18:25

vanhetvarken | 17-07-13 | 18:35

Ik begrijp nu beter dat niet iedereen BOA kan worden

duitse herder | 17-07-13 | 18:34

Voor alle duidelijkheid ... de BOA's zijn aangesteld door de gemeente. In veel gevallen stelt de gemeente bij voorbaat al vast dat er niet gewaarschuwd wordt, want ook dit zijn weer inkomsten voor de gemeente. Het Handhavingsbeleid van menig gemeente is erop gericht langs deze weg en de BOA's te betalen en inkomsten te verwerven voor Algemene Reserve.

Hyppo Kriet | 17-07-13 | 18:28

Jack1000 | 17-07-13 | 18:23

IQ daargelaten, echt lezen en schrijven kunnen ze in ieder geval niet, maar daar zullen wel andere redenen voor zijn.

vanhetvarken | 17-07-13 | 18:27

Als je je kind de straat op stuurt met een zak chips dan doe je voor meer dan 70 euri per 2 weken boodschappen. De BOA doet alleen zijn werk en verdient zijn eigen salaris terug.
Dat zouden meer Nederlanders moeten doen.
the Jackdawn | 17-07-13 | 18:14 | + 0
.
Aai, ik doe alleen mijn werk is in Nederland een pijnlijke uitspraak qua WO II. Handhavers zijn overigens te dom om te poepen. Ik ruim bij mij in de buurt altijd het zwerfvuil op. Want coffeeshop in de buurt waar veel Marokkanen komen die dus alles op straat flikkeren en daar nooit op aangesproken worden, want zelfde etnische achtergrond als de handhavers. Soms staan er dingen op straat die te groot zijn om in de prullenbak of ondergrondse container te gooien. Dan bel ik de vuilnisdienst. Er slenteren hier de hele dag handhavers door de buurt die vooral gericht zijn op foutparkeerders. Ik vroeg hen een tijdje geleden of ze ook letten op vuilnis dat op straat gegooid wordt. Geven ze dat door aan de opruimdienst? "Daar zijn we niet voor bevoegd", was het antwoord. Daar zijn we niet voor bevoegd ...!!!??? Alsof je voor iets doorgeven een bevoegdheid moet hebben. Kijk, ze mogen er misschien niet voor bekeuren, qua bevoegdheid. Wellicht mogen ze alleen foutparkeerders lastig vallen. Maar iets doorgeven ... daar heb je toch geen bevoegdheid voor nodig. Werkelijk: te dom op te poepen.

Hans Hillen | 17-07-13 | 18:26

Doldwaas | 17-07-13 | 18:17
Mee eens, ouders van zulk schorum zwaar beboeten, door de politie, niet door lieden met verhoudingsgewijs veel eigen kinderen in tuchthuizen.

vanhetvarken | 17-07-13 | 18:24

@Hans Hillen | 17-07-13 | 18:11 :

Hear hear!! Een welverdiende +1 voor u!

zeauzitdat | 17-07-13 | 18:23

Ik vind dat we niet genoeg Boa's kunnen hebben in dit land. Het IQ van die gasten doet echt niet onder voor dat van de gemiddelde GeenStijler.

Jack1000 | 17-07-13 | 18:23

Hans Hillen | 17-07-13 | 18:11
Hans Hillen | 17-07-13 | 18:13

Twee zielen één gedachte. De werklozen een sloot laten graven (de jaren dertig aanpak), lukt al niet meer, nee, hijs de achterbuurten maar in een uniform, great, als je ze ziet lopen, waan je je in een bezet land.

vanhetvarken | 17-07-13 | 18:20

De overheid haat nu een keer burgers... dat blijft zo

duitse herder | 17-07-13 | 18:19

Terecht. In eerste instantie komt die rekening bij z'n ouders terecht. Afhankelijk van of die het joch goed opvoeden mag ie daar een paar zaterdagen het hele huis voor schoonmaken en de tuin voor onderhouden. Dan leert ie het meteen af.

Doldwaas | 17-07-13 | 18:17

@(c)ZWITSUL | 17-07-13 | 17:50
Als je je kind de straat op stuurt met een zak chips dan doe je voor meer dan 70 euri per 2 weken boodschappen. De BOA doet alleen zijn werk en verdient zijn eigen salaris terug.
Dat zouden meer Nederlanders moeten doen.

the Jackdawn | 17-07-13 | 18:14

Waar ik het niet mee eens ben is 22 duizend kanslozen een uniform aantrekken en jan en alleman bekeurinkjes te laten geven.
vanhetvarken | 17-07-13 | 18:08 | + 1
.
Precies. Ik vind die handhavers een verschrikking. Ik hou er helemaal niet van dat er de hele dag op mij gelet wordt. Door idioten ook nog. Ik heb geen enkele positieve ervaring met handhavers.

Hans Hillen | 17-07-13 | 18:13

Terecht. Gewoon handhaven, ten alle tijden. En dan gaan wellicht mensen hun rotzooi opruimen en in de daartoe behorende afvalbakken te gooien. Eigenlijk mag van mij die boete nog wel hoger. Het moet gewoon afgelopen met al dat paupervolk wat hun rotzooi gewoon overal neerflikkert. Vaak betreft het toch egoïstisch tuig, met een asosiciale levenshouding en die mogen van mij gewoon de typhus krijgen, want die zullen heus geen ppot uitsteken om een ander een keer te helpen met iets.

Meestal betreft het figuren die te dom zijn om het vanuit moreel besef te doen, dus dan moet het maar onder dwang van grote hoge boetes.

Als we dan toch hoge boetes willen, dan maar op rotzooi. Heb ik meer last van dan mensen die een paar kilometer te hard rijden.

Statler en Waldorf | 17-07-13 | 18:11

Wat zijn mensen toch beïnvloedbaar. Een paar jaar geleden had een meerderheid dit absurd gevonden: 72,50 voor iets op straat gooien terwijl bij echt misdrijven de pakkans nagenoeg nihil is. BOA's zijn ooit in het leven geroepen om ons een veiliger gevoel te geven. Resultaat: het is nog steeds niet veilig, misdrijven worden nog steeds niet opgelost, het aantal inbraken en overvallen stijgt omdat voor buitenlandse criminelen Nederland het walhalla is. En de handhavers vallen alleen brave burgers lastig, die een kleine overtreding begaan. Tel uit je winst. Komt nog bij de de meeste handhavers gemankeerde allochtonen zijn, die het heerlijk vinden om autochtonen op de bon te slingeren. Een paar jaar geleden zagen de meeste mensen dit nog helder. Maar kijk aan: geef het een poosje gewenning en iedereen vindt het doodnormaal dat half- en volidioten de hele dag op je lopen te letten. Sterker: gezien de reacties zijn de meesten nog voorstanders van dit beleid ook. Voor mij zijn de voorstanders kikkers die in steeds heter wordend water langzaam gekookt worden. Wat mij betreft zijn handhavers een last. Je hebt er qua veiligheid niets aan en ze vallen de verkeerde mensen lastig. En iedereen vindt het blijkbaar prima.
.
De leeg zakje weggooien mag niet. Maar meer dan een reprimande of een lage boete is het niet waard.

Hans Hillen | 17-07-13 | 18:11

Dubbel gevoel. Een zak op straat gooien hoort niet en doe je niet dus je wil/mag/moet mensen opvoeden. Dus een boete is wel begrijpelijk want waar houdt het anders op... Maar....... zolang doodrijders, verkrachters, zware mishandelaars er mee wegkomen of flutstrafjes opgelegd krijgen is dit ook weer moeilijk. We straffen zwaar voor relatief lichte dingen (achterlichtje kapot, 5 km te hard snachts op een verlaten weg, afval verkeerd gescheiden) en mega licht voor zware geweldsmisdrijven. Ons rechtssysteem vind ik verrot en achterhaald. Dit kost heel veel geld, ergernis, verdriet en misstanden. Maar morgen is alles weer zoals het was.

Rest In Privacy | 17-07-13 | 18:10

Leaque of Morons | 17-07-13 | 17:34

In de USA zijn er soms waanzinnig hoge boetes, type 'No littering, $ 1000.00 fine' die hebben dus ook geen BOA's, pakkans niet groot, maar monstrueuze boete indien toch betrapt.

Dat systeem ben ik het helemaal mee eens. Waar ik het niet mee eens ben is 22 duizend kanslozen een uniform aantrekken en jan en alleman bekeurinkjes te laten geven.

vanhetvarken | 17-07-13 | 18:08

@Hoeftniet | 17-07-13 | 17:52
En U was het braafste jongen van de klas vroeger ?
Dus wat u vroeger weg gooide op straat daar gaan u als nog vrijwillig de boet betalen , kijk dat is pas opvoedkundig

witchmaster | 17-07-13 | 18:07

Ik vind een boete nog wel terecht. Puur asociaal gedrag om zomaar je troep op straat te flikkeren. Wel vind ik de boete aan de hoge kant. Bovendien heb ik het idee dat niet iedereen die boete zou krijgen voor dezelfde actie en komt minimaal de helft van de overtreders er met een waarschuwing vanaf.

Beboeten lijkt me wel de beste optie. In de portemonnee kun je mensen pijn doen. Maar wees dan consequent en deel altijd een boete van rond de 25 euro uit wanneer iemand z'n troep op straat gooit. Denk dat het dan snel de goede kant op gaat.

Hoeftniet | 17-07-13 | 17:52

@ Bubba | 17-07-13 | 17:41 | + 0 -

misschien moet de Ma van dat jochie wel 2 weken vreten kopen voor 70,- euro.. ja mensen, makkelijk lullen.

(c)ZWITSUL | 17-07-13 | 17:50

Maar dan ook wel iedereen bekeuren en niet willekeurig dus ook de vriendje.s van de boa.s die met een waarschuwing er van af komen ( zelf meegemaakt)
En als dit opvoedkundig is , dan hadden we NU een super jeugd gehad.

de knul heeft het zakje opgeraapt en als nog in de prullenbak gegooid , dus was een waarschuwing en een opgestoken vingertje meer is op zijn plaats geweest .
dat was pas opvoedkundig , de volgende maal kijk hij nu eerst rond en pleurt het dan gewoon op de grond , want ik heb er al voor betaald het loon van een prikker

De gemeente wil niet inhoudelijk reageren op de zaak ,,want de boa die de boete uitgedeeld heeft is op vakantie", aldus een woordvoerder.
nee die zijn met vakantie om dat ze hun boetetax hebben gehaald , gewoon om dat dit kan hier in dit met regels gebonden land .
waar de poet wordt verdeelt onder de bestuurders en graaiers want daar staat namelijk geen boete op

witchmaster | 17-07-13 | 17:44

"Een 'doe eens oprapen en nu niet meer doen' had al denigrerend en effectief genoeg geweest." ---- misschien hebben ze dat ook wel gedaan, maar kregen ze een grote muil van dat joch... Dan is die 70,- natuurlijk geheel terecht...

Bubba | 17-07-13 | 17:41

(c)ZWITSUL | 17-07-13 | 16:32 |
Ik bedoel, op dat soort feestdagen mag kennelijk heel Nederland er geconcentreerd in de grote steden de grootste rotzooi van maken, maar op een willekeurige dag in een willekeurig gat wodt een kind zwaar beboet.

Schoorsteenveger | 17-07-13 | 17:37

Vanwaar de ophef.. Dit lijkt me gewoon terecht. Jonge leeftijd pleit je toch niet van alles vrij?

willem653 | 17-07-13 | 17:36

In Amerika krijg je gewoon 1000 dollar boete voor een weggegooid zakje chips.. Doe je een keer, daarna nooit meer... Hulde voor BOA... We moeten ergens beginnen om dit land weer op de rails te krijgen, dus niet zeiken mensen

Leaque of Morons | 17-07-13 | 17:34

Mijn kleinkinderen doen dat niet...

Nee, ook niet die van 4....

Flipus | 17-07-13 | 17:28

Verdubbel maar wat mij betreft

Bokito ergo sum | 17-07-13 | 17:24

Ik erger me dood aan mensen die vuilnisbakken niet snappen en dingen gewoon op straat gooien. Verdubbel boete maar

Bokito ergo sum | 17-07-13 | 17:23

Heeft iemand al gezegd dat deze knul zijn prullen gewoon in de daartoe bestemde prullenbak had moeten gooien? Terechte boete, vooral gezien de steeds verdere vervuiling van de openbare ruimte van dit land. Kijk voor de grap maar eens een tijdje naar de bermen van onze straten. Geen meter zonder blikje, prop of plastic verpakking.

omanders | 17-07-13 | 17:19

Mooi zo! Aanpakken dat tuig!
Weetjewieookweleenschipszakjesweggooide>??>

Kim Philby | 17-07-13 | 17:19

f. netjes op de daarvoor bestemde dagen op straat zetten of IN de vuilcontainer gooien
hatsjepsoet | 17-07-13 | 15:12 |

Juist zo eenvoudig is het! Als je als ouders dat niet eens kunt aanleren dan ben je wel erg primitief bezig met je kind!
Salut! Evocatus

Evocatus | 17-07-13 | 17:18

Sinds de zestiger jaren is er heel wat dor hout weggekapt in de maatschappij qua waarden, normen, gezag door autoriteiten, etc, helaas tegelijkertijd zijn ook enige kinderen met het badwater wegggemieterd. De alles-moet-kunnen-mentaliteit komt hieruit voort.

Daarvan plukken we nu de rotte vruchten, dus maar even de beuk er in. Deze ouders zullen wel opletten na deze boete. Sakkerloot, de mens is het enige dier dat zijn eigen nest bevuilt!

Hoewel er bestaat een kans dat ze naar de rechter stappen, maar als die zijn poot ook stijf houd dan heeft het een prima opvoedkundige waarde.
Salut! Evocatus

Evocatus | 17-07-13 | 17:15

Wij zijn een tijdje geleden ook eens aangehouden door zo'n 'boa'. Met een spraakgebrek, ook nog. En volgens mij ook een kegel. Omdat onze jongens los door de stad liepen, en die moesten aan het riempje. Ik heb 'm gezegd 'ga eens weg, ik praat niet met uw soort', en toen ben ik doorgelopen. Toen hij me aan mijn jas wilde pakken greep onze chauffeur in door er even tussen te komen. Hij zei hem 'zij doen hun honden aan de riem als die andere honden hier in de stad ook aan de riem gaan, ga die maar pakken'. De 'boa' begreep het niet helemaal, meen ik, want hij ging dan maar een oud omaatje treiteren.

BellaBella | 17-07-13 | 17:13

Jongens, gratis chipszakdumpen in de tuin van Quid. Weet iemand die te vinden? Hij vind het namelijk helemaal niet erg.

Baron Wilhelmus | 17-07-13 | 17:10

Vlgs ouders is het een kind. WFT Kinderen mogen in dit land alles. Hysterisch de hele boel bij elkaar gillen, je mag er niks van zeggen, als je lekker je krantje in de tuin zit te lezen. Als er ergens doden bij een auto-ongeluk zijn gevallen, is het hoofdnieuws altijd dat er kinderen bij waren. Een 25 jarig slachtoffer is minder belangrijk. Bij de EK 2008 moesten we met een rouwband spelen omdat een spelersvrouw een miskraam had gekregen.Door de afzakkende rouwband was Nederland uit de flow en verloor van Rusland.Er is in de pers nooit veel aandacht aan besteed,vanwege Gevoelig. Wat is dat toch? Nederland en kinderen. En ja ik heb zelf ook kinderen.

zwemverbrander | 17-07-13 | 17:03

Boete Opleggende Ambtenaar

Badderbeest! | 17-07-13 | 16:59

Ik vind het niet meer dan terecht, zouden ze veel vaker moeten doen.

dutchbasterd | 17-07-13 | 16:59

BOA's zijn net van die VOORGEPROGRAMMEERDE ZOMBIES. Constateren en schrijven. Dat is alles wat ze kunnen. Nadenken kunnen ze niet en enig vermogen om zich ergens in te leven hebben ze ook niet. We hebben in dit land kinderrechters maar als de overheid geld nodig heeft krijgen kinderen wel dezelfde boete als een volwassene. Ik vind dat zinloos geweld. Oftewel: kindermishandeling.

PowPow | 17-07-13 | 16:56

Nou en GS, moet dat jong maar geen chipszakken op straat gooien. Niks mis mee om tokkiegedrag te ontmoedigen middels fikse boetes, in landen als Singapore werkt het ook.

Rest In Privacy | 17-07-13 | 16:56

Dit mannetje is een jongvolwassene, tegenwoordig staan 12-jarigen als een soort managers met hun smartphone patserig te doen. Meestal grote bek. Al was het kind 6 jaar geweest, het moet jandorie in je systeem zitten om überhaupt geen chips op straat te eten.

zwemverbrander | 17-07-13 | 16:53

12 jarigen krijgen gemiddeld 2 euro zondagsgeld dus,
dat word een halfjaar geen snoepjes kopen, dat zal hem leren chips zakjes weg te gooien!!!!

die BOA doet gewoon zijn spionnen-judas werk.

ik hoop dat het geen arm 12 jarig allochtoontje is geweest ziellug toch.

ik begin steeds meer van nederland te houden.

krijg echt steeds meer zin om te immigreren

gider | 17-07-13 | 16:52

ik leer mijn kinderen geen rotzooi op straat te gooien.. als ze dat wel doen vind ik het best dat ze een boete krijgen.. leren ze het hopelijk af!

JizzsterDotCom | 17-07-13 | 16:51

In Singapore betaal je $ 400 voor het weggooien van een papiertje op straat.
Maar daar worden echte misdaden dan ook nog echt bestraft. Dat is wel in verhouding en je weet waar je aan toe bent.
Hier is de verhouding ver te zoeken.

ZZP-er | 17-07-13 | 16:43

12 jaar. Dan ben je oud genoeg om stiekem je eerste bier te proeven en een hijs van een peuk te nemen. Dus ook om je troep achter je reet op te ruimen. Terechte boete. Tokkiekind.

Schreeuwmeeuw | 17-07-13 | 16:40

Terecht, moet je je troep maar niet op straat gooien, fucking jeugd. Dat gat waar ik woon is ook een teringbende door dit soort achterlijke kinderen, aanpakken die hap.

Sjaaakie | 17-07-13 | 16:39

Volkomen terecht, zal dat k*tjong leren.

Tukker69 | 17-07-13 | 16:37

@ Schoorsteenveger | 17-07-13 | 16:30 | + 1 -

dat zijn geen BOA's.. dat zijn bijstandsgerechtigden

(c)ZWITSUL | 17-07-13 | 16:32

en daarom slenteren BOA's altijd met zun 2en..
meestal is er 1 dik lelijk wijf bij, moet je is opletten.

(c)ZWITSUL | 17-07-13 | 16:31

@ necrosis | 17-07-13 | 16:09
Ik kan en wil ze vanzelfsprekend niet controleren en kan mijn uitspraak slechts baseren op de wijze waarop wij hen opvoeden en wat we zien. Uw beeld van kinderen waag ik overigens wel een beetje negatief te noemen. U heeft blijkbaar nare ervaringen met kinderen in uw omgeving.

Ignatius Barracuda | 17-07-13 | 16:25

Als je iemand al een machtswellusteling noemt indien hij de wet handhaaft en bijkans aso's beschaafdheid poogt bij te brengen, lieve Johnny Quid, moet je misschien even met vakantie omdat je dan minstens tegen een burn-out aan zit...

Wans Horst | 17-07-13 | 16:15

goed zo! Als de ouders hun kinderen niet meer kunnen opvoeden dan laat je ze maar betalen.
-1 voor Jonny Quid

Artwido | 17-07-13 | 16:15

Cornholio 16:09
Ja en?
Die ashley ook, die doet niks anders dan spelfoutjes opsporen.
Dag en nacht zelfs.. ook een medewerker zeker...?

Terpen-tijn | 17-07-13 | 16:13

Terpen-tijn | 17-07-13 | 16:03 |

Ach, ik ben een meeloper dus ik ga daar gewoon in mee, daarbij is de Aap wel erg vaak aanwezig...

CornholioNL | 17-07-13 | 16:09

@necrosis | 17-07-13 | 15:18:
Exact mijn punt! Het valt niet meer uit te leggen, laat staan te begrijpen.

@kloosterkade | 17-07-13 | 15:29:
Ik begrijp uw punt, maar het gaat mij om de verhouding. Natuurlijk is het zo dat als je álles maar streng genoeg bestraft de goedwillende brave burgers erg zullen opletten om niet in de fout te gaan. Maar die burger wórdt al zo grondig gecontroleerd, tot over de grenzen van de privacy zelfs, terwijl de échte overlastgevers en de échte criminelen steeds meer vrij spel hebben omdat de politie/justitie/BOA's 99% van hun capaciteiten inzetten om juist die 'brave burger' verregaand te controleren en steeds vaker 'onnodig' te beboeten. Het gaat niet meer om veiligheid of dienstbaarheid. (Dé kerntaken van politie!) maar puur om het op orde brengen van de schatkist. Anders zou zoiets volstrekt idioots als een bonnenquotum nooit mogen bestaan.

zeauzitdat | 17-07-13 | 16:09

@de grote Anti 16:05
Nog niet gekeken.
Ga er vanavond eens even goed voor zitten, ben benieuwd. Laat het nog wel even weten middels de gebruikelijke kanalen. ^^

Bye U guys. * out *

AshleyJ"Ash"Williams | 17-07-13 | 16:09

@Ignatius Barracuda | 17-07-13 | 16:01
Niet in jouw bijzijn, veel kinderen zijn tegenwoordig geen 'kinderen' meer.
Op school moet je er al een tijdje 'bij horen', dus de broek moet zo laag mogelijk hangen.
En continue spugen op straat, en ja, ook roomblanke kinderen uit een boerendorp.
Is natuurlijk hartstikke 'street' maar ik zie gewoon een stel kansloze jongeren.
Mij kun je er niet op pakken want ik heb geen kinderen, en die komen er ook niet.

necrosis | 17-07-13 | 16:09

Beetje typisch gejank van ouders die indirect opdraaien voor de boete.. Mijn kind doet zoiets nooit... Wie weet is dat kutjong al 10x gewaarschuwd... En we hebben in Nederland nu eenmaal geen kinderboetes.

TheLuggs | 17-07-13 | 16:06

@AshleyJ"Ash"Williams | 17-07-13 | 15:53
Zag dat je de link naar 'under the dome' had gevonden.
Storm vind het wat minder, wat jij?
Aardig wat personages waren niet bepaald wat ik voor ogen had.. en er mist een heleboel en is een hoop bijgekomen. Maarja ze moeten nog 9 uur.

OT/
Als je geen boetes wilt krijgen moet je gewoon een agressief marokkaantje worden knul. Met veel oudere broers. Dan durft zelfs de pliesie je geen boete te geven.

de grote Anti | 17-07-13 | 16:05

Ashley shit 15;50
Was ook niet voor jou bestemd mongeaultje, maar voor de rest.

Terpen-tijn | 17-07-13 | 16:05

@schijtmijmaarlek
Helemaal gelijk!

whatsinaname | 17-07-13 | 16:05

Het lijkt sneu voor dat joch, maar ik zou het schandalig vinden, als ik BOA's door zag lopen, zonder er iets van te zeggen.
Een waarschuwing en de knul even escorteren naar de dichtsbijzijnde vuilnisbak, was voldoende geweest.
Dus ja, boete was wat overdreven.
Gewoon gegevens noteren en de volgende keer wel schrijven.

Vanaf het moment dat ik kon lopen, wist ik al dat ik alle troep mee naar huis moest nemen, ipv op straat te gooien.
En dat doe ik nu nog steeds.
Jong geleerd, oud gedaan.

Schietmijmaarlek | 17-07-13 | 16:04

Het blijkt gewoon nog geen doorgewinterde overtreder te zijn anders had hij de boa's wel herkend en gewacht met wegwerpen.

whatsinaname | 17-07-13 | 16:04

Cornholio 16:00
Zou ik ook zeggen zonder een spoor van bewijs / linkie.
Geloof toch niet alles wat ze zeggen, Bakito is een domme trol, niets meer of minder.

Terpen-tijn | 17-07-13 | 16:03

Ik weet niet uit welk milieu deze knaap komt. In ieder geval heb ik mijn kinderen (beide jonger dan 12) zodanig opgevoed, dat ze een chipszakje niet op straat zullen gooien.

Ignatius Barracuda | 17-07-13 | 16:01

Heb het over het algemeen ook niet zo op met die BOA's, maar in dit geval terecht, als je te lui bent om je eigen rotzooi in de afvalbak te flikkeren moet je maar dokken.

DDNL | 17-07-13 | 16:00

Zie hier de totale devaluering van Geenstijl. Valt er niets beters te verzinnen? Boete is gewoon terecht

AmsterdamsTrots | 17-07-13 | 16:00

Terpen-tijn | 17-07-13 | 15:57 |

Is een algemeen bekend "geheim" in de panelen hoor...

CornholioNL | 17-07-13 | 16:00

Ja dus, dan smijt je het maar niet op de grond. Als hij nou een biologisch afbreekbaar appelklokhuis op straat gooide of een sigarettenpeuk maar een lege zak chips is weer een heel ander kaliber en getuigt gewoon van een zekere mate van schijt aan de samenleving. Volledig terecht.

Toontje Larger | 17-07-13 | 16:00

Wc-kip | 17-07-13 | 15:51 | + 0 -

Nouja, kinderachtig...

Punt is, als het bij Quid zelf gebeurd dat zn tuintje of balkon als afvalcontainer gebruikt wordt, dat ie dan maar wat blij is als de politie en/of een BOA een boete uitschrijft aan zo'n 'rotjochie' met de wetenschap dat ie het daarna niet meer zal doen en papa en mama 'm uiteindelijk betalen voor 'm.

Maar nu het op de openbare weg is gebeurd, gaat ie janken..

kloosterkade | 17-07-13 | 16:00

Maar.. Denk even positief!
Een chipszakje op de grond gooien gaat hij dus nooit meer doen. En zijn vriendjes op school ook niet.

Lefgozer | 17-07-13 | 16:00

wat een gedoe om niets! Ik woon tegenover een basisschool dus ik weet alles van troep oprapen van andermans k.kinderen. Toch vind ik het gewoon lachwekkend om een kind van 12 hiervoor te beboeten. Ook heeft het niets te maken met opvoeding. Het kind kan best geleerd hebben dat dit niet mag, en wanneer zijn ouders erbij zijn dit op gepaste wijze in prullenbak deponeren maar wanneer de toeziende oogjes niet aanwezig zijn doen die prepuberale gastjes gewoon alles wat ze thuis niet mogen. Waarom dan ouders straffen.

whatsinaname | 17-07-13 | 15:59

@Terpen-tijn 15:50
Haha. Hadden wij geen afspraak? Ignore the ignorant? Zuurtje.

AshleyJ"Ash"Williams | 17-07-13 | 15:59

Quid wat ben je toch een zeikerd. 70 euro lijkt me een prima opvoedkundige boete. Of ben je van het waarschuwen / gedogen? Ben blij dat die Melkertbaanjongens nog wat nuttigs opleveren. (geld en opvoeding)

Frans Eikelglans | 17-07-13 | 15:58

AshleyJ"Ash"Williams | 17-07-13 | 15:53 |

Begrijp ik maar dan nog... geen energie in steken joh :-)

Een beetje de boel opnaaien ben ik ook niet vies van maar iemand afbranden op spel/taal foutjes is te makkelijk.

Nu houd ik er over op...

*nog een wijntje inschenken doet*

CornholioNL | 17-07-13 | 15:58

Als je voor niets anders geschikt bent , kan je nog altijd BOA worden.... knap van ze hoor, en vooral moedig ! ... en schandalig ook nog.
Maar uh, dit jongetje doetje dit nooit weer.......

Lief meiske | 17-07-13 | 15:58

Cornholionl 15:55
Bakito een gs medewerker? whaha.
Wat dat laatste betreft ben ik het wel eens.

Terpen-tijn | 17-07-13 | 15:57

Is dit nou echt een topic waard Quid ??
De enige reden dat dit in het nieuws komt is dat schijnbaar de ouders dit "nieuws" wereldkundig maken.
"Ze kijken of ze in beroep gaan tegen de bekeuring", ze zouden zich kapot moeten schamen !! Ze zoeken begrip bij het grote publiek maar krijgen het tegenover gestelde (behalve van J. Quid die het geenstijl waardig vind).
Waarom lopen die vatsige kinderen tegenwoordig toch eigenlijk alleen maar chips te vreten en energydrink te drinken ??
Dus ouders betaal lekker deze boete want het is gewoon jullie opvoedkundige schuld en niet die van een toevallig voorbij komende BOA .

bob de boarder | 17-07-13 | 15:56

Als ik kijk naar de conditie van de gemiddelde locatie waar jongeren die zich vervelen en geen zin hebben om huiswerk te maken, zich gewoonlijk verzamelen, ook wel hangplekken genoemd, en ik zie de troep, ook wel zwerfafval genoemd(blikjes, kunststof flesjes, zakjes waar iets ingezeten heeft om high te worden en peuken, peuken en nog eens peuken, dan kan er wat mij betreft niet genoeg bekeurd worden.

double punch | 17-07-13 | 15:55

Wc-kip | 17-07-13 | 15:47 |

Pius heeft ons verlaten, Bakito is gewoon een G.S. redactie medewerker/ster en Supermatthijs is simpelweg een mongeaul...

CornholioNL | 17-07-13 | 15:55

Lees anders even zijn zeer zinnige bijdrages eens terug.
Voor de rest eens hoor, kan het soms niet laten.
AshleyJ"Ash"Williams | 17-07-13 | 15:53 | + -1 -

Ik ook van jou Ashley. Zijn we weer vriendjes?

Alfonsius | 17-07-13 | 15:54

Deze BOA verdient een lintje door in tijd van crisis de pijn op de juiste plaats te leggen.
Als ouders, in een crisis, hun kinderen met chips de straat op kunnen sturen dan kunnen ze ook de staatskas spekken.

the Jackdawn | 17-07-13 | 15:54

Tja, het zou zomaar kunnen dat dit een of ander provocerend ratje was dat die BOA's en hun collega's al maandenlang het bloed onder de nagels vandaan haalde.... Een ratje dat al 40 keer op andere dingen was aangesproken, ik noem maar wat.... Je moet erbij zijn geweest zak maar zeggen hè

menzo | 17-07-13 | 15:53

@CornholioNL 15:46
Lees anders even zijn zeer zinnige bijdrages eens terug.
Voor de rest eens hoor, kan het soms niet laten.

AshleyJ"Ash"Williams | 17-07-13 | 15:53

De verchippisering en in lengte daarvan de verchipszakkerisering is een doorn in het oog.
Nederland is een vuilnisbakland aan het worden.
Plastic
Kauwgom
Papier
Glas
Blik
Karton
Neuspulk

Je vindt het overal.

En dan deze zin van je Kwid+t:
Een 'doe eens oprapen en nu niet meer doen' had al denigrerend en effectief genoeg geweest.

Bah!

hfakker | 17-07-13 | 15:53

Prima van die BOA. Mijn ouders hebben me ook geleerd geen chipszakken op straat te gooien. Ik doe dat ook bij mijn kinderen.

De enige kinderen die zich daar niks van aantrekken zijn kids van ouders die hun dat niet leren. Die mogen van mij ook best betalen.

Geen enkel probleem dat dit wordt aangepakt. En dat argument dat ergere dingen niet worden aangepakt slaat nergens op. Als je iemand slaat krijg je misschien een taakstraf maar via een civiele procedure kun je ook nog paar duizend euro boete krijgen hoor. Dat weet niemand, maar kan echt.

brunz | 17-07-13 | 15:53

@blinde kip | 17-07-13 | 15:36
Een BOA met een vuurwapen is gevaarlijker dan een professionele maffioso met een vuurwapen.

VanBukkem | 17-07-13 | 15:52

toen de boa's kwamen was het gedaan met de vrijheid in dit land .
toen de wet mulder kwam was het gedaan met de rechtstaat .
ja kunt je tegenwoordig nog niet meer eens van de ene gemeente naar de andere bewegen zonder een of andere apv te overtreden .

mrkey | 17-07-13 | 15:52

Wat is trouwens de boete voor het weggooien van volle chipszakken?

necrosis | 17-07-13 | 15:52

Met z'n tweeen een ongewapend stout twaalfjarig jongetje bekeuren, dat durven ze nog net.
Verder lopen ze ongetwijfeld met een grote boog om alle echte overlastgevers heen!

huh, ian? | 17-07-13 | 15:52

kloosterkade | 17-07-13 | 15:49 |

Dan ben je nog kinderachtiger dan de gemiddelde tegel van Quid/Ebru of Bassie als ie straalbezopen is. Echte mannen lossen een geschil op onder het genot van een biertje en desnoods een potje klaverjassen.

Wc-kip | 17-07-13 | 15:51

Ashley ashole is bij deze benoemd tot de officiele spellingstrol.
Gaat toch weg kutkneus, heb je niks beters te doen dan dag en nacht anderen op spelfoutjes te betrappen?

Terpen-tijn | 17-07-13 | 15:50

@Bakito | 17-07-13 | 15:28
Zo is het maar net, reaguurders hebben overal een mening over van lege chipszakken tot de instortende economie, het maakt niet uit het kan niet op.
Een relativering is wel eens op z n plaats.

Uw Verzekeringsadvis | 17-07-13 | 15:49

-weggejorist en opgerot-

kloosterkade | 17-07-13 | 15:49

Zo zit dat Kwit, als de straat te vol ligt met zwerfvuil dan wacht je beleefd tot de hangjeugd weg is en dan bel je de gemeente. Zo'n blaag opvoeden is te politiestaat 1943.

Jan Passant mk2 | 17-07-13 | 15:49

@Alfonsius 15:45
Vousvoyeer maar een eind weg. Doei!

AshleyJ"Ash"Williams | 17-07-13 | 15:48

Alfonsius | 17-07-13 | 15:45 |

Reaguurders die openlijk ervoor uitkomen dat ze links stemmen worden met pek & veren weggejaagd naar joop.nl. Of ze zijn zo stijfkoppig a la Bakito/Supermatthijs/pius, dan blijven ze wel.

Wc-kip | 17-07-13 | 15:47

AshleyJ"Ash"Williams | 17-07-13 | 15:37 |

Lieve AshleyJ...

Stop nu met dat gezeik over spel en/of taal fouten, niet iedereen is even handig met een toetsenbord maar dat hoeft niet te betekenen dat diegene niets bijdragen aan de discussie, ik vind dat zo goedkoop, past ook niet bij jou....

Kusje :-)

CornholioNL | 17-07-13 | 15:46

Ik ga geen partij kiezen. Zowel het kind als de BOA zijn hufters. Het kind voor het op straat gooien van het chipszakje, de BOA voor het zijn van een BOA.

Engebert Hinckerdump | 17-07-13 | 15:46

En terecht. Als je op 12-jarige leeftijd nog je eigen leefomgeving niet een beetje schoon kan houden (door godbetert je eigen vuil op te ruimen), dan hebben je ouders ene elementair punt in je opvoeding overgeslagen. Dat is het soort wat later ook achteloos tijdens het rijden verpakkingen uit het raam flikkert en elke plek waar je een auto kunt parkeren, beschouwt als een vuilstortplek.

FrankVeer | 17-07-13 | 15:46

Alfonsius | 17-07-13 | 15:40
Moet zijn "betekent". Als je jezelf corrigeert, doe het dan goed.

spanarchist | 17-07-13 | 15:46

@GSHiveMind | 17-07-13 | 15:32
Het gaat mij om 'de misdaad' en de sanctie die daarop staat.
Schijnbaar durven BOA's alleen kinderen te beboeten.

necrosis | 17-07-13 | 15:46

Het is logisch. Een werkelijke crimineel kunnen ze niet pakken en als ze er bij toeval eentje in zijn nekvel grijpen dan willen ze hem niet straffen. Want straffen is fout! Maar de burgers roepen: hogere straffen en meer boeven vangen. Dit is dan de compromis: de dames en heertjes van Het Gezag die vangen een chipszakgooier (gefeliciteerd jongens deze week weer een gevaarlijk persoon opgepakt, Nederland wordt steeds veiliger) en dan geven je die een extreem hoge straf, want ja dat wil de bevolking toch? Ene het komt wel goed uit ook want Het Gezag kan wel wat pecunia gebruiken om de vergaderuren uit te betalen. Dus .... niet zeuren, ambtenaar doet zijn werk!! En Holleeder pas op! Gooi nooit een chipszak op straat want dan krijgt je advocaat je niet zo makkelijk weer vrij.

Monica1900 | 17-07-13 | 15:45

Mening? Feit. Nou hop hop, terug naar de Nederlandse les. Haatzaaiende mafkees.
AshleyJ"Ash"Williams | 17-07-13 | 15:44 | + 0 -

U stemt waarschijnlijk PVDA of GroenLinks?

Alfonsius | 17-07-13 | 15:45

Terechte boete, mag wat mij betreft wel wat hoger, jong geleerd is oud gedaan tenslotte. die boa mag wel in onze gemeente komen werken. Het is hier een bende.

Stekeltje | 17-07-13 | 15:45

@VanBukkem | 17-07-13 | 15:42
"Boete naar inkomen"..... lijkt wel de nieuwe slogan van de PvdA!
Volgens mij is het (en moet het ook zo blijven): "Boete naar overtreding". Uiteindelijk ben je er altijd zelf bij of je de overtreding begaat of niet. Stukje opvoeding had die sneuzel 72,50 kunnen besparen. Niet huiliehuilie achteraf.....

Humungousfungus | 17-07-13 | 15:44

@Alfonsius 15:42
Mening? Feit. Nou hop hop, terug naar de Nederlandse les. Haatzaaiende mafkees.

AshleyJ"Ash"Williams | 17-07-13 | 15:44

Ze kunnen het wel vol meenemen maar wanneer het eten op is, is het leeg weer meenemen een stuk moeilijker!

Kobus v/h zandpad | 17-07-13 | 15:42

pvpb | 17-07-13 | 15:36 |

Ga toch weg joh eng figuur, net alsof jij als kind altijd 100% braaf was...

CornholioNL | 17-07-13 | 15:42

Niet zo lopen miepen op BOA's, daar gaat het niet over. We hebben samen regels afgesproken om er geen t*****zooi van te maken. Regels handhaaf je of er breekt anarchie uit. Zelfs mijn jongste van 5 stopt het in zijn zak tot hij thuis is.

Wa jij wil... | 17-07-13 | 15:42

Helaas, je bent niet serieus te nemen. Simpele ziel.
AshleyJ"Ash"Williams | 17-07-13 | 15:41 | + 0 -

Dat is uw mening. Moet kunnen.

Alfonsius | 17-07-13 | 15:42

En toch had ik 15 euro genoeg gevonden.
Ik zeg: boete naar inkomen. En geen gelul van dat dat technisch niet mogelijk danwel moeilijk is enzo, want in andere ontwikkelde landen landen kan het ook.

VanBukkem | 17-07-13 | 15:42

@Alfonsius 15:40
Helaas, je bent niet serieus te nemen. Simpele ziel.

AshleyJ"Ash"Williams | 17-07-13 | 15:41

Je straft het ventje niet met die boete, want die kan hij niet betalen. Laat hem maar een middagje papierprikken in een opvallend geel hesje met een ezelskap op zijn hoofd met het opschrift "ik ben een viespeuk", leert hij meer van.

Graaisnaaiert | 17-07-13 | 15:40

Boa meneertjes zijn irritant, laagopgeleid volk, dat alles volgens de regels doet ... Vroeger zei oom agent hier wat van en bleef het bij een waarschuwing ... De gewone burger is vaak de dupe van deze stakkers ingesteld door een nog stakkerende overheid! ... Ga vakkenvullen joh! ... Prins Bernhard kom er maar in! ...

deleraarspreekt | 17-07-13 | 15:40

sorry, moet zijn betekend

Alfonsius | 17-07-13 | 15:40

(...) dat wegkijk mentaliteit (...)

Dafuq?
AshleyJ"Ash"Williams | 17-07-13 | 15:38 | + -1 -

wat betekd in vredesnaam "dafuq"?

Alfonsius | 17-07-13 | 15:40

Alsof dat kind die boete zelf moet betalen. Nee hoor, die gaan de ouders lekker aftikken. Inderdaad, die mensen die vergeten zijn kun kroost bij te brengen dat je geen afval op straat mag gooien. Wat een zaadartikel weer Quid.

Nietvoordekat | 17-07-13 | 15:40

De ene gooit een chpszak weg. Een ander de maatschappij. Beide moeten worden aangepakt. Niet met een zakflitser natuurlijk, voordat iemand een idee krijgt....

De langste thuis | 17-07-13 | 15:39

Een tip voor de ouders; Bel anders Bram Moszkowicz even, die schijnt nogal veel vrije tijd over te hebben de laatste tijd.

pawa | 17-07-13 | 15:38

@Alfonsius 15:35
(...) dat wegkijk mentaliteit (...)

Dafuq?

AshleyJ"Ash"Williams | 17-07-13 | 15:38

't Jochie zal het er wel naar gemaakt hebben.

Peter_K | 17-07-13 | 15:37

@Alfonsius 15:33
(...) een legale diploma (...)

Geen spellingsdiploma zeker?

AshleyJ"Ash"Williams | 17-07-13 | 15:37

Wat een stelletje lutsers hier die die boete goedkeuren
12 jaar ; rebellie afzetten tegen
En dan de ouders voor zulke kosten op laten draven gvd
Wat een fucking tolerantie
De echte graaiers en Demmink
Mogen lachend blijven zitten
En kleine jochies die wat fout doen
Had je maar opgevoed moeten zijn
Lutsers get a live Aub

123 je proeft het zo | 17-07-13 | 15:37

Quid en de andere tokkies laten zich weer goed kennen. Dit is juist de enige reactie die helpt. Iedereen begrijpt dat de ouders die boete uiteindelijk betalen (moeten betalen, zelfs!) en dat is juist omdat dit soort gedrag niets meer of minder is dan de schuld van die ouders.

pvpb | 17-07-13 | 15:36

@VanBukkem | 17-07-13 | 15:23
En straks krijg je een taser of knuppel in de nek omdat je de BOA vuil aankeek omdat hij stond te wachten tot de parkeermeter afliep. Het zijn niet voor niets BOA's. Ze kunnen niets dus moet je ze ook geen mogelijkheid voor vergeldingsdrang geven en zeker geen wapens.

blinde kip | 17-07-13 | 15:36

Als u soms een marokkaantje bedoelt lijkt het me dat u bezig bent om de discriminatiekaart te spelen. Waar kennen we dat toch van?
Mark Smith | 17-07-13 | 15:33 | + 0 -

Nee, hoor absloluut niet discriminerend bedoeld. ik baal gewoon van dat wegkijk mentaliteit als het buitenlanders betreft.

Alfonsius | 17-07-13 | 15:35

Wat ik mij afvraag is of de betreffende, op vakantie zijnde BOA daar ook internet en/of telefoon heeft. Daarnaast is het altijd fijn om uitgerust thuis te komen en de alledaagse problemen weer het hoofd te kunnen bieden na een welverdiende vakantie.

pawa | 17-07-13 | 15:35

Alfonsius | 17-07-13 | 15:33 | + 0 -

Via de post van InHolland?

Wc-kip | 17-07-13 | 15:35

BOA'tjes werden vroeger op school gepest omdat het ze aan intellect en verbaal vermogen ontbeerde, wilden daarna bij de politie, werden afgewezen en zochten toen maar een baantje waarbij ze zoveel mogelijk mensen kunnen irriteren.

OT: 12 jaar of niet, met hetzelfde gemak gooi je 't in de afvalbak

Drolbert | 17-07-13 | 15:35

En zo is het maar net!

r04drunn3r | 17-07-13 | 15:34

Ja, BOA's moeten ook te vreten krijgen. Vandaar dit gedrag. Ik zou zo zeggen, ga eens in Geuzeport, Nieuw-West, Slotermeer in Amsterdam eens patrouilleren. Kijken of ze dan nog een boete uitdelen...

Thoth | 17-07-13 | 15:34

@Bakito | 17-07-13 | 15:28

Echt weer een zinvol reaguursel. Draagt echt wat bij tot de discussie.

brutus68 | 17-07-13 | 15:34

Als ik die ouder hoor dan meten ze ook met twee maten. "Natuurlijk mag hij geen zakje op straat gooien maar het is een kind. Was een waarschuwing hier niet meer op zijn plaats geweest?", aldus de ouders".

Ja dag. Betalen die boete. Graag ook heropvoeding van de ouders.

c.onjo | 17-07-13 | 15:34

Alfonsius | 17-07-13 | 15:24
Als u soms een marokkaantje bedoelt lijkt het me dat u bezig bent om de discriminatiekaart te spelen. Waar kennen we dat toch van?

Mark Smith | 17-07-13 | 15:33

Wat is een macro'tje?
U heeft toevallig op Ibn Ghaldoun gezeten?

Whahahahhahhahaa. Nee, ik dacht dat je zo Marokaantje afkorten.. Ik ben gelukkig in het bezit van een legale diploma.

Alfonsius | 17-07-13 | 15:33

"Wat een zichzelf overschreeuwende onzekerheidstypes weer."
Ik denk toch, Quid, dat deze typering meer op je zelf van toepassing is, dan op de BOA die bij een heterdaad prima zijn werk doet.

Pirata piraticus | 17-07-13 | 15:33

Mijn excuses!

Ik vergat de bewuste BOA een dikke pluim te geven voor zn optreden. Dat mag ook wel eens gedaan worden. Die gasten hebben het al zwaar genoeg met alle kritiek die ze continue ontvangen.

kloosterkade | 17-07-13 | 15:32

Een gepaste straf zou bureau Halt zijn, op zijn vrije woensdagmiddag papierprikken ofzeau, daar leert ie van...

Die boete slaat nergens op...

CornholioNL | 17-07-13 | 15:32

necrosis | 17-07-13
Oh, ok. Dus omdat andere straffen niet de juiste maatstaf hebben, dient elk daaronder liggend vergrijp (en bestraffing) dus niet meer te gelden? Lekkere redenatie daar.

GSHiveMind | 17-07-13 | 15:32

Terwijl het in Leiden soms wel Napels lijkt door de honderden kapot gevreten vuilniszakken.. Overal ligt vuilnis, er heerst een ware meeuwenplaag, want de gemeente doet niks en ze zijn nog beschermd ook.
Boete moet een triljard euro zijn dan...

Terpen-tijn | 17-07-13 | 15:32

prima zo'n boete, ik kan mij behoorlijk ergeren aan de totale nonchalance waarmee van alles maar door jongeren op de grond wordt gegooid

thp | 17-07-13 | 15:31

Ranja Drinker zal nooit zijn verkeersles tussen twee grote agenten in het drukke centrum van Rotterdam vergeten. Zo jongeman en dan gaan we bij het oversteken eerst kijken of het voetgangers licht op groen staat, dan kijken we naar links en rechts en weer naar links en dan pas steken we over, en dat laten ze je dan nog 2x doen en staan ze toe te kijken of je goed hebt opgelet bij hun verkeersles te velde.

Ranja Drinker | 17-07-13 | 15:31

Alfonsius | 17-07-13 | 15:24
Wat is een macro'tje?
U heeft toevallig op Ibn Ghaldoun gezeten?

Mark Smith | 17-07-13 | 15:31

Bakito | 17-07-13 | 15:28 |

Is het een beetje te doen daar in Blijdorp met het warme weer?

Wc-kip | 17-07-13 | 15:30

Vanmiddag nog ff bij Mcdonalds, als je er uit rijdt een hele zooi verpakkingen op de grond, da s pas knap, 100 miljoen afvalbakken en gewoon op straat pleuren.

Uw Verzekeringsadvis | 17-07-13 | 15:30

De gemiddelde BOA is ten enen male ongeschikt om met medeburgers te communiceren, zelfs als die nog lang niet volwassen zijn. Het ontbreekt ze daartoe eenvoudigweg aan verbale capaciteiten. Op de automatische piloot een bekeuring uitschrijven is dan vaak het enige wat ze kunnen om hun autoriteit *proest* te onderstrepen ("onder-strepen" - pun intended).

't Is een bewuste keuze van de zich boven ons gesteld voelenden om dergelijke beperkte mensen als BOA de straat op te sturen. Met dit soort pennenlikkerij als onvermijdelijk resultaat.

baba4oog | 17-07-13 | 15:29

zeauzitdat | 17-07-13 | 15:14 | + 0 -

Vele handen maken licht werk. Ken je die?
Trek dat eens door naar: vele kleine rommeltjes maken een grote teringbende.

Hogere boetes ervoor uitdelen, strikt handhaven en je moet eens zien hoe schoon Nederland kan worden. En daar doe je iedereen een plezier mee, met name hen die keurig opgevoed zijn en altijd het afval in de daarvoor bestemde afvalbak gooien.

kloosterkade | 17-07-13 | 15:29

Jammer dat er geen foto's zijn van de kut van de moeder van dit jochie. Per slot van rekening is ie daar uitgekropen. Enfin, zolang deze beelden ontbreken, is het onzin om een waardeoordeel over dit incident te vellen. Wordt vervolgd.

Bakito | 17-07-13 | 15:29

Jammer dat er geen foto's zijn van de kut van de moeder van dit jochie. Per slot van rekening is ie daar uitgekropen. Enfin, zolang deze beelden ontbreken, is het onzin om een waardeoordeel over dit incident te vellen. Wordt vervolgd.

Bakito | 17-07-13 | 15:28

Zie het probleem niet, laat het voortaan wel uit zijn hoofd om troep op de grond te pleuren...

kw_nl2 | 17-07-13 | 15:28

Voorbeeldboete. Kun je nog zo boos zijn dat een twaalfjarige nu €70,- lichter is, het is wel een reactie op de algemene tyfusbende die Nederland geworden is. Je kan geen tien meter lopen zonder zooi op straat te zien. De wegen tussen middelbare scholen en fastfoodrestaurants liggen vol met zooi. Dan maar een boete er tegenaan gooien, had al veel eerder moeten gebeuren en vaker. Opvoeden die handel of je mag dokken.

Rest In Privacy | 17-07-13 | 15:27

Nou wat betreft die 'zwelfrikandel' van mannetjes BOA's weet ik wel dat dat vaak negermensen zijn en die zijn flink geschapen hoor.

Psycheltje | 17-07-13 | 15:25

While some motherfucker is robbing your home ....

Bigi Bana Boy | 17-07-13 | 15:25

70 euro is helemaal redelijk voor een jochie van 12. Iets meer dan de prijs van een nieuw computerspelletje, niks mis mee.

Aiii | 17-07-13 | 15:25

@ Muxje | 17-07-13 | 15:19 | + 0 -
Dank, dat is wat ik bedoel. Van "hier heb je een zak en inleveren als ie vol is. Wij zitten op dat bankje te roken."

TheseDays00 | 17-07-13 | 15:24

Zie het dan maar als compensatiegeld voor een gebrek aan opvoeding.
Mark Smith | 17-07-13 | 15:21 | + -1 -

Ik zie het als gebrek aan prioriteit. Terwijl een BOA stoer een bon uitschrijft aan een 12-jarige voor het weggooien van een chipszak steelt ondertussen een macro'tje een oudere, sist een Macro'tje en weet ik nog wat nog meer naar vrouwen. Stoer hé.

Alfonsius | 17-07-13 | 15:24

Begrijp wel goed dat zoiets helemaal niet goed is voor een kind.
Wij weten wel hoeveel afval er op straat wordt gegooid, maar een kind moet dat nog leren.
Kom op mensen, iedereen kan iets fout doen als je jong bent.

Terpen-tijn | 17-07-13 | 15:24

Helemaal terecht. Kutjong.

Rest In Privacy | 17-07-13 | 15:23

@(c)ZWITSUL | 17-07-13 | 15:04
Ze zitten hier al in de panelen.

blinde kip | 17-07-13 | 15:23

Als je als minderjarige echt iets verschrikkelijk doet, dan kom je er weer relatief goed vanaf omdat je onder het jeugdrecht valt. Bega je echter een klein overtredinkje, dan word je als minderjarige gewoon keihard als een volwassene aangeslagen. Vreemd.
Wat deze jongen heeft gedaan is natuurlijk niet helemaal de bedoeling. Maar 70 euro is voor een 12-jarige natuurlijk wel een buitenproportioneel hoog bedrag. Daar moet ie heeeel wat foldertjes voor bezorgen.
Een -bankdirecteur- topbestuurder in de publieke sector daarentegen heeft die 70 euro al weer -terugverdiend- bij elkaar gegraaid voordat het zakje chips de grond raakt.
Het moet eerlijker.

VanBukkem | 17-07-13 | 15:23

En bij de volgende chips-zak die hij op straat gooit een paardekop in zijn bed leggen.

spanarchist | 17-07-13 | 15:23

Dat was in mijn geval heel veel weken geen zakgeld geweest.

brutus68 | 17-07-13 | 15:23

Alfonsius | 17-07-13 | 15:11
Zie het dan maar als compensatiegeld voor een gebrek aan opvoeding.

Mark Smith | 17-07-13 | 15:21

Een goeie straf was een uurtje papierprikken geweest, maar als je de reacties leest van de link had de boete nog veel hoger moeten zijn.
Walgelijk.

Terpen-tijn | 17-07-13 | 15:20

Asociaal is natuurlijk die troep op straat gooien. Als de tokkie-ouders dat gedrag niet effectief afleren, dan helpt deze boete wellicht. Prima dus.

pvpb | 17-07-13 | 15:20

Misschien heeft de BOA in kwestie al 3x een waarschuwingen gegeven. Sowieso terechte boete alleen ben ik met andere reaguurders eens dat de prioriteit vaak verkeerd ligt.

m00k | 17-07-13 | 15:19

Geheel terecht en gebeurt helaas te weinig.

Er kan echt wel meer blauw op straat en het betaalt zich gewoon terug. Gewoon weer een beetje opvoeden en het leefmilieu veraangenamen. Helaas zijn opvoeding en duidelijke grenzen decennia geleden al losgelaten.

Ik werd zelf vandaag door man in vrijwilligersblauw op patrouillescooter gewezen op het feit dat ik op het fietspad liep en inderdaad... misschien kinderachtig, maar het klopt en als daar al niets meer van gezegd zou morgen worden is het hek van de dam.

Kom maar op met dat blauw!
En dan verlichting terug op alle fietsen, richting aangeven, geen koptelefoon op achter het stuur of op de fiets, etc.. En niet meer groepen jongens van N/Afrikaanse komaf die met de lul uit de broek naar de politie staat te zwaaien.

metzonderzijwieltjes | 17-07-13 | 15:19

@TheseDays00 15:12: Uurtje prikken is ook goed, als je die straf meteen op kan leggen. Bijvoorbeeld: rector van de school ziet de jongen de boel bevuilen en roept "jij blijft vanmiddag even een uurtje na om de boel op te ruimen". Dat werkt. Wat niet werkt is: naam / adres noteren, case aanmaken, wachter tot de jeugdrechter een plekje heeft, straf uitspreken, en wachten tot HALT de jongen kan komen halen voor een uurtje lering ende vermaak.

Muxje | 17-07-13 | 15:19

Zo, even de reacties doorgelezen.

Whahaha, je speelt je lekker in de kaart Quid. Jankwijf dat je bent..

kloosterkade | 17-07-13 | 15:19

De meeste 12 jarigen zijn opgeschoten betweters met een grote bek. En rotzooi gooi je niet op straat. Een tijd terug was dat geval van die blikjesgooier in Brabant, Jens Pijnenburg. Toen was de vader ook al zo verontwaardigd. Allemaal in het kader van regels gelden voor een ander, niet voor mij.

fredflange | 17-07-13 | 15:18

Tot diezelfde BOA een boete uitdeelt voor te lang parkeren. Wil ik jullie nog een keer horen. Dit soort kanslozen verschuilen zich achter een bonnenboekje maar zijn te laf om te wijzen op het alternatief, namelijk de bestuurder van de auto erop wijzen dat hij beter de tijd in de gaten moet houden of jochies alsnog naar een prullenbak laten zoeken. Nee, het is gelijk geld vangen voor de baas.

blinde kip | 17-07-13 | 15:18

Wat een hoop moralfags hier zeg, een 12 jarig kind een boete geven, wat een helden... maar een neger van 2 meter die coke loopt te dealen daar rennen ze hard van weg, rot op met je BOA's zeg...

CornholioNL | 17-07-13 | 15:18

@zeauzitdat | 17-07-13 | 15:14
En mensen die met zijn tweeën op de scooter iemand doodrijden en vrijspraak krijgen omdat het bewijs voor 'de bestuurder' ontbreekt, maar wel €350 boete opleggen aan mensen die 'onnodig' claxonneren.
Wie het snapt, mag het uitleggen......

necrosis | 17-07-13 | 15:18

In de VS hadden ze hem gelijk maar overhoop geschoten. Het joch kan dus van geluk spreken.

TonvandenHoogenBats | 17-07-13 | 15:18

hmmja. Als het nou een jochie van 4 of 5 was. Maar een twaalfjarig moet zich maar gewoon gedragen, geen enkele reden om afval maar gewoon te dumpen. Ouders klagen, logisch, die hebben hem opgevoed. Als het mijn zoon zou zijn: prima inhouden op zakgeld, doet ie het geen tweede keer. Dit klinkt als ouders die boos worden op de leraar als hun kind straf krijgt op school ipv op hun kind dat zich misdragen had.
Enerzijds verschrikkelijk, dat kijk-ik-heb-macht gevoel van BOA's, maar waarom afval op straat gooien. Ben je zo'n luie flikker dat je het niet even kan bewaren? Intimideren met waarschuwing zonder boete was wellicht het beste geweest. Of brief naar ouders zonder boete oid.

Ooit afgevraagd waarom in Californië de wegen zo schoon zijn? Hefig, maar het helpt wel.... www.flickr.com/photos/33124677@N00/689...

De keu | 17-07-13 | 15:17

tja wat wil je dan Quit ? Het is ook nooit goed.
Wordt er eindelijk iets in de kiem gesmoord roep je weer moord en brand. Regels zijn regels. Als we in een leefbaar land willen wonen gelden die voor iedereen. Ook voor jochies van 12 jaar. Boete is mooie beloning voor zijn ouders voor het gebrek aan opvoeding.

Ik zou willen dat er overal goed op de regels werd gelet :
- los lopende honden in de bebouwde kom
- schijtende honden
- afval op straat gooien
- brommers die te veel lawaai maken

het best is zero tolerance.

According2Mark | 17-07-13 | 15:16

Ben benieuwd wat ze hadden gedaan als het een maco'tje was. Wegkijken zeker. Had de BOA de chipszak gepakt en in de prullenbak gegooid. Nu is het een blank 12 jarige kind, en zie 70 euro boete. Flinke vent.

Alfonsius | 17-07-13 | 15:16

Helemaal terecht. Dit zijn van zulke basisdingen, rotzooi gooi je niet op straat, als je dat wel doet als 12-jarige ben je of niet goed opgevoed of een schoft-in-opledeiding. 70 Euro boete is een goede oplossing voor allebei.

Betutteling is als er nutteloze regels worden gehandhaaft waar niemand om geeft. Handhaving is het aanpakken van dit soort onzingedrag waar iedereen zich iedere dag aan stoort.

ianneman | 17-07-13 | 15:16

Als het nou een moslimjochie had geweest, dan had het natuurlijk een heel ander verhaal geweest en werd de BOA geprezen als ware hij Allah..

Of niet, Quid?

kloosterkade | 17-07-13 | 15:16

72,50 is geen boetebedrag, dat zal 73 euro worden.

Sharkbait | 17-07-13 | 15:16

Prima die boete , mijn kinderen leerde ik dat je gewoon niets op straat gooit . Punt.

ja,diedus! | 17-07-13 | 15:15

Terecht. Het zelfde als de hufters die er hier bij de locale Mac d er een rommel van maken. Wat mij betreft stickertjes met het kenteken op de papiere zakken en een boete van 1000 euro bij het niet deponeren in de daarvoor bestemde afvalbakken.

pistol-pete | 17-07-13 | 15:15

@Cuyahoga | 17-07-13 | 15:09
Peuken kun je niet voor beboet worden, want organisch (rijstpapier, tabak, katoen)

Piet_Snot | 17-07-13 | 15:15

Zouden ze bij elke straatprul moeten doen. Het ligt er nog steeds vol mee, ondanks jarenlange voorlichtingscampagnes. Aanpakken die hap.

ZoltarTheMagnificent | 17-07-13 | 15:15

Groot gelijk. Kutkind

Cool Hand Luke | 17-07-13 | 15:15

-weggejorist-

Tuinpad | 17-07-13 | 15:15

@GSHiveMind | 17-07-13 | 15:08
Afschrikwekkend?
Je moest eens weten wat sommige mensen hebben geflikt en wegkwamen met 240 uur taakstraf.
En dat voelen ze amper, aangezien een hoop van die taakstraffers een uitkering trekken die niet stopgezet wordt.
Daar zorgen maatschappelijk werkers en die imbecielen bij UWV wel voor.
En dan een kind een boete van €70 geven, ik vraag me af of Boa's vaak worden uitgenodigd op verjaardagsfeestjes.....

necrosis | 17-07-13 | 15:14

Kijk, ik heb er helemaal geen moeite mee dat zo'n joch er op aangesproken wordt als ie iets misdoet. Maar waarom moet in dit zure landje tegenwoordig tegenover ieder KLEIN vergrijp een veelal exorbitante boete staan terwijl men voor de echte overlast en criminaliteit geen tijd/mankracht heeft?
De prioriteiten liggen zó enorm scheef dat de gewone burger zó zwaar gecontroleerd en onmiddellijk beboet wordt terwijl criminelen overal mee weg kunnen komen.
Dergelijke boetes zijn (net als flitsboetes) niet meer uit te leggen aan de gewone man zolang het oplossingspercentage van echte criminaliteit en overlast op dit bedroevend lage niveau ligt.
Politie/BOA/Justitie: Allemaal verworden tot verlengstuk van de almaar meer eisende belastingdienst.

zeauzitdat | 17-07-13 | 15:14

Prima die boete!

Zo leert ie het tenminste. Een 12-jarige is verstandig genoeg om te weten dat ie dat chipszakje in zn zak kan steken om 'm thuis weg te gooien of 'm in een vuilnisbak te gooien. En als ie dat niet geleerd heeft, dan betalen die ouders vast wel de boete voor 'm en is die boete een stukje 'beloning' voor het gebrek aan opvoeding.

kloosterkade | 17-07-13 | 15:14

Ben gister toevallig bij een mooi recreatiepark geweest, met een groep van ongeveer 10 (ik schat) 12 tot 16 jarigen naast ons.

Ze lieten een puinhoop van jewelste achter die alle meeuwen aantrok en het zag er gewoon smerig uit. Chipszakken, chololadepapiertjes, snoepdoosjes en halve/lege pakken drinken. Het heeft me in mijn eentje weggeteld slechts 90 seconden gekost om het grootste vuil in de prullenbak (3 meter verderop) te gooien.

Als het te moeilijk is iets op te ruimen dan is zo'n boete misschien nog niet zo slecht.

Passion Of The Goat | 17-07-13 | 15:13

Cuyahoga | 17-07-13 | 15:09
Eens. Heb ooit eens een autokkiemobilist tot aan zijn huis achtervolgd om zijn uit het raam gekwakte McD.zak in zijn auto leeg te kieperen.
Leverde me overigens wel een beste hengst voor mijn harses op.

Mark Smith | 17-07-13 | 15:13

Terecht! Asociaal gedrag kan je niet vroeg genoeg corrigeren!

Rafapaz | 17-07-13 | 15:13

Geenstijl doet hier een Cohennetje. Iemand thee?

flame_me | 17-07-13 | 15:13

en ze voelen zich ook heel wat .. die BOA's .. totdat je ze is heel boos aan gaat kijken.. trekken ze gelijk de portofoon voor versterking * piepstemmetje

(c)ZWITSUL | 17-07-13 | 15:13

Maar zaten de Flippo's er nog in ?

Piet_Snot | 17-07-13 | 15:12

Tja, BOA,s, stadswachten... net iets te dom om agent te worden maar wel geil op macht, de NSB anno 2013... maar nog te dom om te peopen.

CornholioNL | 17-07-13 | 15:12

Uurtje prikken had een goede straf geweest. Aan de andere kant kan er in Heerhugowaard niet vuil genoeg liggen.

TheseDays00 | 17-07-13 | 15:12

-weggejorist-

hatsjepsoet | 17-07-13 | 15:12

Hoelang is dat €2,50 zakgeld?

aardt | 17-07-13 | 15:11

Alfonsius | 17-07-13 | 15:09
Komt hard aan hè in deze tijd, zo'n boete?
Mark Smith | 17-07-13 | 15:10 | + 0 -

Ik ben in de 40, ik kan het betalen, dat kind is 12, die niet.

Alfonsius | 17-07-13 | 15:11

Een hele chipszak op straat smijten is behoorlijk asociaal, dus ik kan hier niet mee zitten. Al vind ik zeventig euro voor zo'n knaap wel aan de erg hoge kant.

Lewis | 17-07-13 | 15:11

Ja, iemand moet de staatsschuld aflossen. Die 12-jarige heeft nog zijn hele leven. Veel eerlijker dus.

WestAndSmithson | 17-07-13 | 15:10

Alfonsius | 17-07-13 | 15:09
Komt hard aan hè in deze tijd, zo'n boete?

Mark Smith | 17-07-13 | 15:10

Gek dat neergeschoten crimi's niet onder straatvuil vallen. Omdat hun taakboetes al zwaar genoeg zijn?

dedeurs | 17-07-13 | 15:10

Prima actie. Kijk maar eens op het strand na een dagje zon.

yamahaha | 17-07-13 | 15:10

En onze "wild plassende" Boa chris het maar raar vinden dat er een hetze is tegen zijn beroeps groep...
Ga toch lekker ff de echte overlast oplossen...

verlegenmaarlief | 17-07-13 | 15:10

necrosis | 17-07-13 | 15:07 | + 0 -

Kijk, ik zat te twijfelen; vandaar voedselverpakking.

Toch bedankt.

DANNY3960 | 17-07-13 | 15:10

Kwit preekt waarschijnlijk voor eigen parochie.

Billy Idol | 17-07-13 | 15:09

Zou Quid zo'n type zijn die zijn blikjes uit het raam gooit en zijn asbak leegt bij een stoplicht?

Eric Blair | 17-07-13 | 15:09

Helemaal mee eens.
Ik kan zelf mijn mond ook nog steeds niet houden als ik dit zie.
Heeft me regelmatig scheldpartijen van een aantal opgeschoten pubers opgeleverd.
Het begint bij de basis, als niemand er wat van zegt, dan is het nu een chipszak en over 6 jaar een volle asbak met peuken zo uit het autoraam.
De ouders gewoon laten betalen, zoveel mogelijk en zegt het voort. Net zolang tot ze zich achter de oren gaan krabben waar ze tekort geschoten zijn in de opvoeding.

Cuyahoga | 17-07-13 | 15:09

Ik heb medelijden met de BOA's. je zou er maar eentje zijn. Je moet voldoening uit je werk halen, en je weet dat dat nooit zal gebeuren. je bent een ontzettende sneu figuur als je BOA bent. Dat weet iedereen, en dat weet je zelf ook. Je familie geneert zicht voor je. Je buren ook. terecht. Vervolgens zie je een kind van 12 een chipszak op straat gooien. Je denkt: "yes mijn 5 minutes of fame" breken aan. De milieumaffia en justitie zullen trots op mijn zijn. Helaas. je faalt. Je blijft sneu. je valt een kind van 12 aan met je zielig moralistisch gezeur.

Alfonsius | 17-07-13 | 15:09

"geschikte kerels en prachtige vrouwen"
*proest*

LangeTijdGeleden | 17-07-13 | 15:08

Ooit een hele inboedel op straat gegooid.
Vanuit het raam.

Nacho_Vidal | 17-07-13 | 15:08

En terecht, ... flikker toch op man!

auxy | 17-07-13 | 15:08

Wel weer leuk, die reaguurders die direct de discriminatiekaart trekken.
Net bontkraagjes. Grote scheur open en voorbijgaan aan het onderwerp.

Mark Smith | 17-07-13 | 15:08

Er is ook altijd gezeik: Of de overheid doet niet genoeg, of ze doen weer te veel.
Als dat jochie zijn ouders hem wat beter geleerd hadden om chipzakjes en andere rommel netjes weg te gooien in de prullenbak (en eventueel te bewaren als er geen in de buurt is), en daarbij ook aangeven dat dit als belang heeft dat alles er ietsjes mooier uitziet, dan was dit niet gebeurd.
70 euros is inderdaad een fors bedrag, maar ik neem aan dat het afschrikwekkend genoeg werkt voor dit ventje om voortaan zijn rotzooi netjes in de prullenbak te gooien.
Dat dit uberhaupt in het nieuws komt, en dat die eikels denken dat ze alles maar op straat mogen gooien zonder enige repercussies, bewijst maar weer dat sfeertje van 'ik doe wat ik wil' die in Nederland bij veel bevoorrechte mensen aanwezig is.

GSHiveMind | 17-07-13 | 15:08

Het begint met het op straat gooien van een voedselverpakking, de volgende stap is roofmoord.

DANNY3960 | 17-07-13 | 15:07

Kijk dit veroorzaakt bij mij een morele spagaat:
Enerzijds vind ik dat twaalfjarigen al lang moeten weten dat zwerfvuil niet op straat hoort; stokslagen voor het kind en de ouders.
Anderzijds vind ik dat de gezichten van machtswellustingen, met zonder één streep, bij zo'n moedige daad als dit, eraf getrokken mogen worden met een tuinhark.
Moeilijk om te kiezen denk ik dan, dus doe het één en laat het ander niet.

Simon de Danser | 17-07-13 | 15:07

@Nequebard . Heeft niets met tuig zijn te maken... Heeft meer met 'stoer doen' te maken. Waarschijnlijk was t jochie met een paar vrienden, dan ben je toch stoer als je een zakje op straat gooit? Netzo als roken, das ook zo stoer...

deboerenlul | 17-07-13 | 15:07

[Taalpuristmodus]
Zullen we van een een lege zak chips een lege chips-zak maken?
[/Taalpuristmodus]

necrosis | 17-07-13 | 15:07

Uh ja, vind het eigenlijk wel prima.

Blijkbaar hebben zijn ouders er nog niet ingemept dat je de straat die je met anderen deelt schoon houdt.
Dan motiveert een geldboete best prima.

Hebben we liever dat hij eerst 3x iets op straat mag pleuren én betrapt moet worden, voordat en sancties zijn?

Wellicht pleurt hij al 12 jaar lang dagelijks afval op de straat. Moest maar eens klaar zijn met waarschuwen en hopen op beterschap.

frickY | 17-07-13 | 15:06

Prima, maar laat ze ook eens zo flink doen in de schotel-antenne wijken waar de vuilniszakken van drie hoog op straat worden gegooid. Dat zet meer zoden aan de dijk in plaats van zo'n mannetje van 12 aanpakken. Maar formeel gezien hebben ze gelijk natuurlijk.

HEvD | 17-07-13 | 15:06

Quid moet eens voor de VK gaan schrijven, - wat is hij zuuuuur ... Ik kan me niet druk maken om z'n probleem.

_nwanko_ | 17-07-13 | 15:06

Terecht! Chipszakken horen in de prullenbak.
Kom hier eens in de Drentse bossen. Je schrikt je dood wat er aan plastic achteloos in de natuur wordt gedeponeerd door vakantietuig. Ik hoop altijd maar dat ze een rode mierennest hebben uitgezocht om hun vette reedt in te parkeren.

Mark Smith | 17-07-13 | 15:06

komt daar nog €7 admin kosten bij of is dat alleen voor verkeersovertredingen?

boy_wulfe | 17-07-13 | 15:06

Terechte boete. Ik word ook ziek van al die teringzooi op straat. Je kan er niet vroeg genoeg bij zijn.

LudwigVan | 17-07-13 | 15:06

@blinde kip | 17-07-13 | 15:03
Hij zal wel een stoer verhaal tegen de mede alcoholist in de plaatselijke kroeg vertellen.

Humpf | 17-07-13 | 15:05

Het probleem is dat bij alleen waarschuwen er vaak niks in het gedrag verandert. En als 12-jarige weet je best dat het niet mag.

geomario | 17-07-13 | 15:05

Boete lijkt me geheel terecht. Ouders mogen betalen.

ChillBill | 17-07-13 | 15:05

Asociaal gedrag kun je niet vroeg genoeg aanpakken. Overal waar mensen komen is het altijd een dikke teringzooi met afval. Gewoon gemakzucht!

Maxx! | 17-07-13 | 15:05

Knaapje is twaalf. Gaat dus volgend jaar waarschijnlijk naar de middelbare school. Dan weet je heus wel dat een lege chipszak in de prullenbak hoort. En dat als je 't gewoon op de grond gooit je een boete kunt verwachten. Prima actie van die BOA! Immers, zachte heelmeesters maken stinkende wonden...

Enter Yeti | 17-07-13 | 15:05

wen er maar aan.. de Opstelten prive milities gaan straks de wijken in.. het wordt oorlog... BURGER oorlog

(c)ZWITSUL | 17-07-13 | 15:04

Prima gedaan. Gewoon je rotzooi in de afvalbak gooien en alles netjes houden.

okplanb | 17-07-13 | 15:04

Elke Bontkraag had gelijk de dieskriemienazi kaart getrokken en was ermee weg gekomen .

Mr aarsch | 17-07-13 | 15:04

Goed zo! Ik had hem er nog een schop onder zijn kont bij verkocht. Niks BOA met geldingsdwang, daar zijn die gasten voor aangenomen. Blij dat iemand ook nog eens handhaaft.

Weerduivel | 17-07-13 | 15:04

Misschien was dit al de zoveelste keer. En al was het dat niet, gewoon geen troep op straat gooien, klaar.

Emsarrev | 17-07-13 | 15:04

-weggejorist-

hatsjepsoet | 17-07-13 | 15:03

Denk zomaar dat Quid de enige is die hier huilie-huilie om doet

hunk | 17-07-13 | 15:03

Als dat mannetje nou gewoon goed opgevoed was had hij die zak niet weggegooid. Dus eigenlijk is het een boete voor zijn ouders die hem geen manieren hebben bijgebracht.

truesoundsofliberty | 17-07-13 | 15:03

Er is vanavond een BOA die een heel stoer verhaal kan ophangen tegen zijn vrouw.

Of de spiegel. Want zo'n BOA zal geen partner vinden.

blinde kip | 17-07-13 | 15:03

maar een bontkraag die iets ergere dingen doet durven ze niet aan te pakken.....

FW Ta-183 Huckebein | 17-07-13 | 15:02

Binnen 6 weken betalen anders 300 % extra boete en dan de bak in en de boete blijft staan.
Hoppa, wat een chipszakje al niet kan veroorzaken.

Uw Verzekeringsadvis | 17-07-13 | 15:02

Het is ook zoveel moeite om die zak gewoon even in de prullenbak te gooien, goed voor 'm.

Martiiiiiin | 17-07-13 | 15:02

Boeiend. Op mijn twaalfde wist ik prima dat een lege zak chips in de prullenbak hoorde.

Het hoeft niet de prioriteit van de BOA te hebben, maar als ze het toch zien vind ik een boete voor de ouders prima.

Absoluut niet waar | 17-07-13 | 15:01

Wat mij betreft helemaal terecht. Zijn ouders zullen 't moeten betalen, en die hebben hem niet goed opgevoed. Ordinair tuig.

Nequebard | 17-07-13 | 15:01

Volgens mij gaat een papieren diploma spontaan tot ontbranding over in de handen van een BOA.

Godsammekraken | 17-07-13 | 15:01

Gooi dan ook geen chipszakken op straat. Oplossing is zo simpel.

Vakonov | 17-07-13 | 15:00

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl