Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

RFID, eID & eCall: Mailen met Toine Manders

jodenkoe.jpg Afgelopen week twitterde Toine Manders (MEP, VVD) een foto waarop hij te zien was met (Europese) kentekenplaten met RFID-chips van Philipsdochter NXP Semiconductors er in. Oeps. Een beetje googelen opende een kastdeur naar Narnia 1984. RFID-chips in kentekens, eID (elektronische paspoorten) en een chipsysteem voor auto's dat eCall heet: achter de schermen bouwen Schulz en Van Rompuy samen met de bedrijvenlobby aan The Matrix voor hun onderdanen. GeenStijl vroeg NXP om antwoord en kreeg het nauwelijks. We mailden ook met Manders voor zijn reactie. Die reageerde in eerste instantie met ontwijkende antwoorden en een obligate klaagzang over 'de tendentieuze toon'. Na vervolgvragen kwam er een meer inhoudelijke reactie, met daarin de constatering dat het wetsvoorstel voor eCall (hierrr) de privacybescherming garandeert: "De chips die worden voorgesteld om in de auto en het bijbehorende kenteken, laten louter zien of het juiste kenteken op de juiste auto zit. Dit om vervalsing of misbruik te voorkomen. Verder staan er geen persoonsgegevens in en is de auto niet te lokaliseren. Er is ook geen link naar enige database." Hele Mandersmail hier. Maar toch. We nemen er niet zomaar genoegen mee, hadden nog een boel vragen en stuurden Toine een peoplange fijne longread terug. Die tekst is volkomen ongeschikt voor mensen die vinden dat ze niks te verbergen hebben. Intelligente mensen met een goed ontwikkelde hang naar zelfbeschikking kunnen daarentegen op de lees verder klikken om, jawel, verder te lezen. Geachte heer Manders, Wederom bedankt voor uw reactie. Vooropgesteld, en zonder cynisme: het versoepelen en harmoniseren van internationale regelgeving om (particuliere) autohandel binnen de EU makkelijker te maken, is een productief streven dat Europese (economische) samenwerking bevordert en tot een prettige afname in regeldruk (en bijborende kosten) kan leiden. Complimenten daarvoor, dus. Maar zou daar, bij handel dus, niet een grens voor Europese bevoegdheden getrokken moeten worden? Dat gebeurt nu niet. Met de verplichtstelling van de eCall chipsystemen per oktober 2015, dringt de EU zichzelf en haar veiligheidswens op aan het individu om een marginale daling in verkeersslachtoffers te bewerkstelligen: "112 eCall can speed up emergency response times by 40% in urban areas and 50% in the countryside. Fully deployed, it can save up to 2500 lives a year and alleviate severity of road injuries", zo staat hier te lezen. OMG deze mail is lang Allereerst mist de onderbouwing (cijfers, statistieken, natte vingers?) voor die 2500 doden die er minder zullen vallen, en ten tweede roept de term 'fully deployed' de vraag op wanneer dat precies zal zijn. Over een jaar of 20 tot 30, wanneer (bijna) alle auto's van vóór bouwjaar 2015 van de weg zijn en het Europese wagenpark bijna volledig uit auto's met eCall bestaat? Hoe ziet de (statistisch onderbouwde) opbouw in de toenemende groei van het levensreddende vermogen van eCall er uit over de loop der jaren? Want het is dus niet zo dat er vanaf 2016 ineens al 2500 doden per jaar minder zullen vallen door het nieuwe systeem op basis van die paar (tien)duizend eCall-auto's die er sinds oktober 2015 verkocht gaan worden. Er gaan jaren, zo niet decennia overheen voordat het Europese wagenpark aan de 'veiligheidsnorm' voldoet. Er zijn wel grote zorgen over de extra functionaliteit die de eCall-systemen in de tussentijd kunnen bieden. Het eCall wetsvoorstel kan dan wel ontworpen zijn met privacy-beschermende maatregelen in het achterhoofd (zoals adviezen rond het voorstel in deze pdf inderdaad keurig beschrijven), maar dat neemt niet weg dat de functionaliteit van eCall op een later moment wel uitgebreid kan worden. De functionaliteit voor trajectcontrole en rekeningrijden zit immers in het design ingebakken, zo pocht fabrikant NXP nota bene zelf in powerpointpresentaties (pdf). Beetje opbreken met tussenkopjes dus Als die functie-stap naar permanente snelheidscontrole wordt gezet, wordt de eigen verantwoordelijkheid voor weggedrag bij het individu weggenomen op straffe van een geldboete. En als het in Nederland enkele jaren geleden gelukkig nog hard weggehoonde rekeningrijden alsnog wordt ingevoerd, kan de chip in de auto dus níet (meer) losgekoppeld zijn van persoonsgegevens van de eigenaar van het voertuig. Zit je dan, met je privacy. In een auto die altijd en overal door de overheid gevolgd kan worden én die is gekoppeld aan een geldstofzuiger van de staatskas die meteen aan kan worden gezet als je de maximumsnelheid overschrijdt. Raar toekomstvisioen: over een paar jaar per ongeluk iets te hard van Amsterdam naar Utrecht rijden en thuis ontdekken dat je bankrekening is leeggezogen door het CJIB. Niet ondenkbaar. Bovendien kost eCall volgens de FAQ van de EU zo'n 100 euro per auto. Dat is in principe een belastingmaatregel die de burger op verplichte kosten jaagt, omdat een autokoper eCall vanaf 2015 niet onaangevinkt kan laten op het optielijstje voor zijn of haar nieuwe waggie. Terwijl veel mensen waarschijnlijk niet de behoefte zullen voelen om dit systeem in hun auto te hebben. [Gelukkig ook binnen het EP, waar de PVV inhoudelijke vragen heeft gesteld over eCall en het feit dat de chips zelfs stemmen in de auto kunnen opnemen - red.] Wel zo prettig voor de leesbaarheid eCall is een nieuwe stap in de glijdende schaal van de privacy en zelfbeschikking waar steeds meer mensen zich grote zorgen over beginnen te maken, en waar volksvertegenwoordigers veel te laks mee omgaan. Het zijn dergelijke maatregelen die een steeds bredere scheidslijn (ook wel: kloof) tussen burger en bestuurder aftekenen en waarop de machtsverhoudingen in de (Europese) democratie momenteel in hoog tempo scheefgroeien. De overheid krijgt (of: néémt) onevenredig veel inkijk en invloed op het leven van burgers, of dat nu uit goede bedoelingen gebeurt (minder verkeersdoden is immers een streven waar niemand bezwaar tegen kan hebben) of uit kwade (de in het systeem ingebakken opties voor repressieve controlemiddelen die de burger in zijn bewegingsvrijheid én eigen verantwoordelijkheid belemmeren). De volgende vraag werpt zich derhalve vaker op: wanneer gaat de steeds verder marginaliserende toename in veiligheid over in groeiende privacybeschadiging? En hoe lang daarna nog, tot regelrechte repressie daar weer de overhand over krijgt? Neem nou zo'n voorstel als het eID, de online identificatieplicht van staatssecretaris Van Rijn: een internetpaspoort is geen toename in veiligheid meer, maar schommelt al tussen privacybeschadiging en onderdrukking door de overheid. Niks vrije keuze, geen eigen verantwoordelijkheid, en de overheid kijkt graag even mee bij je surf- een koopgedrag. WTF? Nee overheid, ga weg en stop met het wekken van de suggestie dat Nederland een open inrichting is, vol wezenloze zombies die nergens zelf over kunnen beslissen. En verdomd zeg, ook in dat eID van Van Rijn zit de technologie van NXP ingesloten. Zucht (pdf). Hou vol U schrijft in uw laatste mail dat er geen persoonsgegevens in de chip staan en dat de auto ook niet te lokaliseren is. Maar hierboven staat al beschreven hoe dat kan veranderen in de toekomst, en ook in dit topic wordt het tegenovergestelde aangetoond - op basis van feitelijke informatie van de EU en van chipmaker NXP zelf. Met betrekking tot Amendement 42 uit uw adviesrapport voor het wetsvoorstel, waar u naar verwijst als zijnde een in het voorstel opgenomen garantie voor privacybescherming: daar worden we niet veel wijzer van. "The Commission shall regularly evaluate the adequacy of the security measures relating to the protection of the data exchanged, taking into account technological developments and the evolution of risks." Die omschrijving is bijzonder vaag. 'The evolution of risks' kan net zo goed betekenen dat de Europese overheid in de (nabije) toekomst van mening is dat te hard rijden steeds gevaarlijker is geworden en voor meer slachtoffers zorgt. Waarop de EU, ongehinderd of zelfs geholpen door amendement 42, kan concluderen dat de techniek nu ver genoeg gevorderd is om permanente trajectcontrole via het al in de auto ingebouwde chipsysteem mogelijk te maken, om zo de verkeersveiligheid te vergroten. En tsja, dat moet dan maar repressief, via privacy schendende plaatsbepaling en geldboetes om gedrag te corrigeren. Moeten mensen zich maar gedragen op de weg!!1! Cirkeltje rond, we zijn weer terug bij het verhaal hierboven. Bijna bij het einde! Resumé: de Europese burger kan mede dankzij uw inzet voortaan makkelijker en goedkoper auto's internationaal overschrijven en verhandelen (waarvoor hulde), maar moet tegelijkertijd ook rekening houden met een afname in privacy, een toename van staatsregulering en de mogelijkheid tot repressieve actie vanuit de overheid die eigen verantwoordelijkheid bij de burger zal wegnemen en vrijheid in zal perken teneinde over dertig jaar misschien wat minder verkeersdoden te kunnen realiseren en dat in een jaaroverzichtje kan presenteren, waarmee het Europarlement (mocht het tzt nog bestaan) zichzelf dan kan feliciteren. Bent u daar nog? Mooi, want we hebben tot slot nog een paar korte vraagjes: Kunt u details geven over het privacygesprek dat u met NXP zegt te hebben gevoerd? Was dit een officieel gesprek, of off the record? Heeft u ook nog met iemand van een échte privacy-organisatie gesproken? Zo nee, waarom niet? Dank en groet, GeenStijl p.s. bier, altijd lekker

Reaguursels

Inloggen

Waarom weer voorop willen lopen in de ontwikkeling van deze nieuwe technologie terwijl er volgens mij meer gestolen Nederlandse auto's rondrijden in MOE-landen (bv) dan gestolen MOE-auto's in NL. (Afgezien van gestolen andere EU-auto's met buitenlands kenteken, bestuurd door MOE-landers. Is dat voor de statistieken, welke grens ze oversteken? Dat kan ik ze zo wel vertellen. Doe daar iets aan! En krijgen al die buitenlandse EU-auto's dan overigens ook een chip?

Weer zo'n kansloos kutplan van weer zo'n -corrupte zakkenvuller- politicus waarvan je je mag afvragen waar zijn prioriteit/loyaliteit nou ligt. En ja, die betrouwbare overheid, die afspraken nakomt en haar burger's privacy beschermt, met hun PRISM, die kennen we ondertussen wel.

De enige, echt enige goede reden om zoiets (nu) te doen is omdat er een hoop poen valt te verdienen met dit soort geldverslindende, altijd budget- en planning-overschrijdende overheidsprojecten, die in de praktijk nooit voldoen.

Ven1V1d1V1c1 | 17-07-13 | 19:18

@According2Mark | 17-07-13 | 00:04

Dank u !

CornholioNL | 17-07-13 | 10:30

"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free"
- Johann Wolfgang von Goethe
.
Ik ga aan dit allemaal dus écht niet meewerken, regels & wetten, Normen & Waarden, helemaal mee eens maar ik hoef niet gevolgd te worden "Oh heb je wat te verbergen?" Misschien wel, misschien niet maar dat gaat niemand iets aan totdat ik in de fout ga...
En zeg nu zelf, hoeveel échte oplossingen heeft "the war on terror" nu gehad?
Flikker toch op overheid en corporaties! Onthoud dat ze in dienst zijn van ONS!
Bah...

MartinLeuterKingsize | 17-07-13 | 10:26

Waarom gaan we niet alle marokkanen chippen. Van hun weten we dat ze overgemiddeld crimineel zijn...

beter dan voor 2500 verkeersdoden per jaar iedereen criminaliseren.

GekkeDave | 17-07-13 | 10:25

Van de 300 is Friso ondertussen een dood plantje, dus eigenlijk nog 299

The NerdHunter | 17-07-13 | 09:11

Kan iemand mij uitleggen hoe het invoeren/overschrijven van een auto uit het buitenland (maar binnen europa) nòg gemakkelijk kan worden gemaakt?

Onlangs heb ik een waggie naar Nederland gehaald. Het hele circus bij de RDW duurde nog geen 5 (!) minuten. De enige echt grote verschillen dat ik kon/mocht opmerken ten opzichte van het overschrijven van een nederlandse auto:
- Niet op het postkantoor in het dorp, maar bij de RDW in de stad
- Er werd ook even naar het chassisnummer gekeken.

En dat was t dan. Géén keuring ( APK uit buitenland werd gewoon overgenomen ) Geen onderzoek ( motorkap open, chassisnummer checken klaar. En de computer-werkzaamheden bestond uit jawel: Streepjes codes scannen (welke reeds op de buitenlandse papieren aanwezig waren) en een heel aantal keren op 'OK' drukken.

ahurizakeb | 17-07-13 | 09:10

* veranderen = verbranden * Excusie.

milky bar | 17-07-13 | 09:04

Ondertussen genieten de Roemenen van de open grenzen, gaan door een raampje een museum binnen, laden een busje vol met dure artyfarty, rijden vrolijk en ongehinderd terug naar Roemenie om daar de boel door moeders te laten veranderen. Is het raar dat er dan een traan over mijn wang biggelt net als bij het 'Zigeunermeisje' à 5 gulden?

milky bar | 17-07-13 | 09:03

Mag ik mij herhalen?
Stemt voortaan anti-EU.

PVV, SGP, CU, SP, PvdD.
Voor de Nederlandse verkiezingen is de Piratenpartij ook een alternatief.

Barry Hay | 17-07-13 | 08:20

De vraag is niet 'wat heeft de burger te verbergen'

De vraag is 'kunnen wij de overheid vertrouwen'

Of probeert de overheid ons uit te melken als een grote mensen-farm.

Karel Popper | 17-07-13 | 08:10

Nou dat ecall ding ruk je toch uit je nieuwe bolide? Alles kan stuk.

R-ettertje | 17-07-13 | 07:24

Gorgelt in de ochtend en spit in de bak met een vieze kwak. Moggel

Baby Rasta | 17-07-13 | 07:20

Ik heb steeds meer het gevoel dat we in een dierentuin leven.

De Aarsonaut | 17-07-13 | 05:17

Tussenkopjes waren overbodig, dit gaat ons allemaal aan het hart en ik kan alleen maar vol lof zijn over dit soort stukken van openbaring (en verzet).

DE WERELD MOET ROZER

J. Kolloßoss | 17-07-13 | 04:54

@Baby Rasta | 17-07-13 | 02:48
Vreemd! Een nieuwe clip van Die Antwoerd maar dan zonder Ninja.
Best een goed nummer maar bij lange niet zo indrukwekkend als voorgaande nummers.

wakkere_nederlander | 17-07-13 | 03:54

@de grote Anti 01:39
Boek gelezen. Wist dit dus helegaar niet hè. Overigens is GoT wel heel aardig omdat juist het fantasy element niet de boventoon voert en de serie compleet draait op de ijzersterke en intrigerende verhaallijnen. Dit terzijde - Thanks! Cheers.

AshleyJ"Ash"Williams | 17-07-13 | 03:53

@de grote Anti | 17-07-13 | 01:39
Ik ben er aan begonnen, maar het viel mij nogal tegen. Ik ga het wel verder volgen (zo ben ik dan ook weer) maar een fan zal ik niet worden.
Maar, het is wel beter dan doorsnee.

(Excuses voor late reactie, ik zat even andere streams te bekijken.)

Stormageddon | 17-07-13 | 03:30

-weggejorist-

Baby Rasta | 17-07-13 | 03:14

@Necro u kunt niet praten.Waht heeft u eigenlijk persoonlijk meegemaakt? www.youtube.com/watch?list=RD028premKy... U is daar niet geweest.
En ik denk dat u te lui bent. Ik daar ben ik nog niet getagged.Als u als varken verder wil levem.....

Baby Rasta | 17-07-13 | 03:13

@necrosis | 17-07-13 | 03:00
Waar heb je het over? Ik ben dronken.
youtu.be/xsVH0m9j_CU

INH.30CL | 17-07-13 | 03:07

@INH.30CL | 17-07-13 | 02:54
En dan durf jij te klagen over mijn linkjes?

necrosis | 17-07-13 | 03:00

Steek die chip maar lekker in de reedt van een Europarlementariër! Kunnen we van een afstandje volgen of ze wel echt aan het werk zijn!

Rest In Privacy | 17-07-13 | 02:58

@Baby Rasta | 17-07-13 | 02:48
Dit is echt de leukste by far!
youtu.be/VSzNsKmXZG8

INH.30CL | 17-07-13 | 02:54

pius, kom 's terug man!

INH.30CL | 17-07-13 | 02:42

necrosis | 17-07-13 | 02:33 | + 0 -

Stimmt! Niet echt doordagt door huh. Hij is gewoon een aso wielrenner

Baby Rasta | 17-07-13 | 02:36

@huh, ian? | 17-07-13 | 02:28
Stel dat ze de auto weten te achterhalen, wat gebeurt er dan?
Heb jij een auto wel eens zien schoffelen?
Met andere woorden: zie de dader (bestuurder) maar eens te pakken.
Ontkennen kan iedereen!

necrosis | 17-07-13 | 02:33

huh, ian? | 17-07-13 | 02:28 | + 0 -

Ging het dan om een frontale na door rijden?

Baby Rasta | 17-07-13 | 02:31

@INH.30CL | 17-07-13 | 02:18
Muzakje was geheel in lijn met de comments.

necrosis | 17-07-13 | 02:29

Tussen alle alweernogbozermakende ellende zie ik 1 lichtpuntje: bij doorrijden na een ongeluk (zie bijv. artikel hiervoor) is de auto snel te achterhalen.

huh, ian? | 17-07-13 | 02:28

necrosis | 17-07-13 | 02:13 | + 0 -

Ik ben niet zo flashen. eeeuw

Baby Rasta | 17-07-13 | 02:26

Van Rossem hier gaat het om, had dit nu eens meegenomen man.
youtu.be/vuBo4E77ZXo

INH.30CL | 17-07-13 | 02:26

@Ommezwaai | 16-07-13 | 21:12
Het is het verbaal aanmoedigen dat ik het meest schokkende vind.

Sylvester Calzone | 17-07-13 | 02:24

@das_Freudenmädchen | 16-07-13 | 20:43 Dat brengt ook de tranen in mijn ogen. De miljoenen die hun leven lieten voor 'vrijheid' van familie of nageslacht. We weten inmiddels beter. Het ging om de ego's en inkomsten van individuen. Macht, en de verdeling ervan.

McShamus | 17-07-13 | 02:21

@necrosis | 17-07-13 | 02:13
En elke keer trap ik er weer in. Weet nog steeds niet wat erger te vinden, de ieslam of die muzakjes van jouw.

INH.30CL | 17-07-13 | 02:18

necrosis | 17-07-13 | 02:09 | + 0 -

Hmmmm daar zal het aan liggen. Ik ben op Scheveningen geweest, dus executeert mij.

Baby Rasta | 17-07-13 | 02:15

@Baby Rasta | 17-07-13 | 02:11
yh nee, die heeft geen clit meer. Truus staar in de wachtrij, maar eerst die ongeduldige uit de Antillen!

INH.30CL | 17-07-13 | 02:15

INH.30CL | 17-07-13 | 02:06 | + 0 -
Ik houd je niet tegen. Does Fatima chippen.

Baby Rasta | 17-07-13 | 02:11

@Baby Rasta | 17-07-13 | 02:07
Sorry, ik heb basisschool gehad in Suriname, daar zal het aan liggen.

INH.30CL | 17-07-13 | 02:10

@Baby Rasta | 17-07-13 | 02:03
Beetje last van de warmte?
Of beetje te veel gedronken?
In ieder geval lopen de laatste 2 zinnen voor geen meter.

necrosis | 17-07-13 | 02:09

INH.30CL | 17-07-13 | 02:02 | + -1 -

Dit is ABN, dat jij het niet verstaat kan ik niks aan doen.

Baby Rasta | 17-07-13 | 02:07

@Baby Rasta | 17-07-13 | 02:03
Mag ik de vrouwen chippen dan!

INH.30CL | 17-07-13 | 02:06

necrosis | 17-07-13 | 01:57 | + 0 -
Boeit ook echt niet. Maar ik wil je nu alvast gratis inspuiten met een chip. En ik wil je als klant nu al als klant. Fraude en OV, mannetjes chippen in tussen Rdam en Amsterdam

Baby Rasta | 17-07-13 | 02:03

@Baby Rasta | 17-07-13 | 01:53
Waarom verlang ik altijd naar ondertiteling bij dit soort clips? Ik zou het moeten kunnen verstaan allemaal.

INH.30CL | 17-07-13 | 02:02

@Itzamná | 17-07-13 | 01:52
Ik had nog wel een IQ reactie verwacht op mijn vraag, maar daar zul je te uitgeput voor zijn.
Slaap lekker daar in Frankrijk.

INH.30CL | 17-07-13 | 02:00

@Neukeboot | 17-07-13 | 01:49
'1984' is actueler dan ooit.
Verder maakt het niet uit hoe oud die 'chippies' zijn, het gaat erom wat de EU er mee kan, wil en GAAT doen.
En wat betreft scheten laten, pas maar op dat er straks geen verbod op komt wegens schadelijke gassen, zoals Zwaveldioxide.....

necrosis | 17-07-13 | 01:57

Ik weet niet wat jullie allemaal nog gaan doen, maar ik ga pitten. Groeten aan de nachtploeg.

Itzamná | 17-07-13 | 01:52

Waar loopt iedereen zich toch druk om te maken?
1984 is zoooo 2001
Sjippies die NXP maakt zijn 3 jaar oud.
Waar je je echt zorgen over moet maken is wat er over 5 jaar gaat gebeuren.
Wat maakt het verschil tussen chinees internet, iranees internet of the world wide nsa ?
Als je over 2 jaar een scheet laat horen ze het wereldwijd, dus who gives a fuck ?

Neukeboot | 17-07-13 | 01:49

Niet eens geheel OT/

Maar ik struikel net over een serie die WEL de moeite waard is om te gaan volgen. Geen draken en shidt hier of al te diepzinnige onzin.
Steven spielberg en stephen king hebben schijnbaar een stap in het diepe gezet en zijn 'Under the Dome' gaan verfilmen. Boek van 8cm dik ofzo.

Voor wie wil - under the dome
www.watchseries-online.eu/2013/06/unde...
(de mp4 linkjes zijn vaak beter, soms een popup of 2 wegklikken)


Zit nu de pilot te kijken maar er zijn ook nieuwere afleveringen al. So far zo good, dat wordt een gigantische chaos daar, hehe.

de grote Anti | 17-07-13 | 01:39

@Arjan | 16-07-13 | 21:16 |
Hartelijk dank voor het citaat van Proudhon.
Was een der eerste anarchistische denkers.

De overheid ziet ons trouwens zoals een grefo een kind ziet.
Het kwade in ons moet gebroken worden opdat wij de wil van G.., pardon van de overheid tot de onze maken en waarachtig internaliseren.
Salut! Evocatus

Evocatus | 17-07-13 | 01:35

@Simon de Danser | 17-07-13 | 01:29
Daar heb ik nu ook last van. Fijn een andere *grote geest* te ontmoeten.

INH.30CL | 17-07-13 | 01:32

@Itzamná | 01:18 |: 'geestelijke superioriteit en gezelligheid gaan niet samen'

Grote geesten bouwen hun nesten op eenzame hoogten.

*zoekt kooi op voor een nacht die geteisterd gaat worden door slapeloosheid en angstaanjagende dromen die nóg vermoeiender zijn dan wakker zijn*

Simon de Danser | 17-07-13 | 01:29

Itzamná | 17-07-13 | 01:10
De advocaat heeft het dus helemaal mis, gezien het feit dat de inval gerechtvaardigd bleek.
Dat iedereen zelf moet weten welke producten hij of zij tot zich neemt is een uitgemaakte zaak.

de honden blaffen... | 17-07-13 | 01:20

Simon de Danser | 17-07-13 | 01:04 | + 0
Ik parafraseerde even uit het hoofd, maar zo te lezen klopt het wel.

Ook als het niet zou kloppen zou ik de eerste zijn om dat te erkennen. Het is maar weinigen gegeven om te erkennen dat ze er naast zitten (al is het maar met een citaat).

Ik geef er weinig om. Als iemand mij corrigeert vind ik dat prima, leer ik weer wat van. Ik weet ook niet alles en hoef ook geen gelijk te hebben of te krijgen. Niet dat jij dat zou beweren. Ik zeg het maar even voor de goede orde.

Ergens zegt die maffe mof ook dat geestelijke superioriteit en gezelligheid niet samen gaan. Daar had hij ook een punt. Vandaar ook dat ik gezelligheid haat, en alles wat er mee te maken heeft (feesten, verjaardagen en andere shit).

Kijk, zo blijven we lekker bezig. Wil jij wel zo goed zijn even ongezellig te doen?

Lul.

Itzamná | 17-07-13 | 01:18

@Itzamná | 17-07-13 | 01:10
*verwacht reactie van tattooboer in 3-2-1....*

necrosis | 17-07-13 | 01:17

@ras-le-bol | 16-07-13 | 21:03
Echt ik begrijp je woede helemaal.
Ook ik ben door de roverheid van mijn complete vermogen gestripped.
Maar wegvluchten, nee dat is niet de oplossing.
Weet je wie ook weggingen uit hun land?
De 'gastarbeiders' die jouw & mijn vaderland komen verrijken.
Bega niet dezelfde zonde als deze parasitaire lafbekken maar 'stand in the place where you live'
Dit is ONS land godverdomme en we gaan het terugclaimen!

wakkere_nederlander | 17-07-13 | 01:17

Ga zo door redactie. Goeie link trouwens naar die wiki, die kende ik nog niet.

Het EU-tinnef dient in de gaten gehouden te worden en verantwoordelijk gesteld voor het verlies van onze privacy.

Neem nou ook weer mevrouw Kroes met haar uitgelekte stuk:
"Proposal for a REGULATION OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL
laying down measures to complete the European single market for electronic
communications and to achieve a Connected Continent"

Daarin wordt netneutraliteit matigjes gedefinieerd. En zij maar roepen dat het bij haar in goede handen is. Toch wordt er weer een deurtje opengehouden om deze neutraliteit te ondergraven.
PDF: edri.org/files/130709-SM-ISC.pdf
Artikel 20 bijv.

Kroes en Manders toch gewoon soldaten van het protofascistische grootkapitaal. Als jullie hieraan ook weer een stuk kunnen wijden dan graag!
Salut! Evocatus

Evocatus | 17-07-13 | 01:17

@Itzamná | 17-07-13 | 01:10
Je praat ook nog zo als je wijf, je zoon, dochter of hond z'n reet vol wil stoppen met die zooi? Flikker toch op man!

INH.30CL | 17-07-13 | 01:16

de honden blaffen... | 17-07-13 | 00:59 | + 0
Nu ik dan toch op m'n praatstoel zit... die advocaat heeft helemaal gelijk. Wat hemeltergend is, is dat niet alle drugs gewoon legaal zijn. Wil jij coke snuiven, dan doe je dat toch?

Wat heeft dat met welke staatstaak dan ook te maken? Juist, niks.

Die hele war on drugs leidt alleen maar tot hogere prijzen en een totale verspilling van politie-inzet. Als mensen zich willen doodsnuiven of doodprikken moeten ze dat vooral doen. Doorgaans heb je ook niks aan die losers.

Je moralistisch geneuzel is te bizar voor woorden. Dat een ander voor jou bepaalt wat jij in je neus, je aderen of in je reet stopt, tss.

Itzamná | 17-07-13 | 01:10

Shit spelfout vanwege geplak, argghh, moet beter opletten.
Salut! Evocatus

Evocatus | 17-07-13 | 01:05

@Itzamná | 00:44 |: 'bescheidenheid is een deugd voor mensen die het aan andere deugden ontbreekt'

'Onze' grote Schopenhauer schreef over bescheidenheid: 'Bescheidenheit bei mittelmäßigen Fähigkeiten ist bloße Ehrlichkeit; bei großen Talenten ist sie Heuchelei.'

Vertaling 'to whom it may concern':
Bescheidenheid bij (-hen met-) middelmatige vaardigheden is louter eerlijkheid; bij de grote talenten is het huichelarij.

Maar goed Itzamná, dat wist u natuurlijk al.

Simon de Danser | 17-07-13 | 01:04

De zogenaamde verworven rechten van vrijheid dienen slechts *hun* om te legitimeren wat zij van ons af nemen. Zet die maar in het schijthuys.

INH.30CL | 17-07-13 | 01:04

"Allereerst mist de onderbouwing"

Moet zijn: Allereerst ONTBREEKT de onderbouwing.
Kan ook zijn: Allerleerst MIS IK of MISSEN WIJ de onderbouwing.
Salut! Evocatus

Evocatus | 17-07-13 | 01:04

Supermatthijs | 17-07-13 | 00:56 | + 0
Graus mag een nitwit zijn, waarin hij weinig verschilt van het gemiddelde kamerlid, maar een Samsom is een gewetenloze communist die nooit ook maar iets geleerd heeft van z'n idolen Mao, Stalin, Pol Pot en de ten onrechte als rechts gekwalificeerde Adolf H.

Ik dacht, een godwin zo rond 1 uur, dat kan wel.

Als gezegd, die Samsom is een totaal gestoorde gek, dat spat van z'n kop af. Rutte is niet meer dan een meeloper, een sukkeltje dat elke zondagmiddag bij z'n moeder thee gaat drinken terwijl dat wijf liever koffie heeft.
Enfin.

Nu mag jij weer, Super. Green power, black death. Dat is Samsom en met hem die hele godverdomde partij die hij vertegenwoordigt en die, als het op het topic in kwestie aankomt, die controle en privacy-schending in geen enkel opzicht een probleem zou vinden.
Dat alleen al zou je te denken moeten geven. Dat is, als je zou kunnen denken.

Itzamná | 17-07-13 | 01:04

Dit land gaat niet niet zozeer kapot aan RFID chips in nieuwe auto's, (wie koopt die dingen überhaupt, neem een oldtimer) danwel aan gestoorde advocaten.
Deze maakt het wel heel erg bont: www.parool.nl/parool/nl/4060/AMSTERDAM...

de honden blaffen... | 17-07-13 | 00:59

Itzamná | 17-07-13 | 00:52 | + 0 -

Graus zit gewoon in de partij bij Greet en ik zal de kiezerslijst er even op naslaan maar bij de door jou genoemde namen is dat dacht ik niet het geval. Nee, toch een verschil denk je niet ?

Supermatthijs | 17-07-13 | 00:56

Supermatthijs | 17-07-13 | 00:37 | + -3
Een stem op Wilders is een stem op Graus.
Dat zal wel.

Een stem op Samsom is een stem op wijlen Pol Pot. Of Mao.

Een stem op Rutte is, ik aarzel even, maar niet lang, is een stem op MusserT.

Nu mag jij weer.

Itzamná | 17-07-13 | 00:52

Stormageddon | 17-07-13 | 00:39 | + 0
We dwalen geloof ik wat af van het topic, hoe bezopen dat ook is, maar 5 flessen, dat lukt mij niet. Twee flessen mezcal, met worm, dat gaat, al ben ik dan ook wel minder valide qua loperitis.
Op zo'n moment voel je je meer een homo sapiens dan een homo erectus, hoe heet het.

Om kort te gaan, dan krijg ik klachten van m'n liefdesdier.

Itzamná | 17-07-13 | 00:48

@ikhaatnicknames | 17-07-13 | 00:40
Stroomkabels kunnen natuurlijk 'losraken' of 'kapotgaan'.
Zolang jij geen professioneel automonteur ben, kun je altijd je onschuldige 'ik weet niets van auto's' gezicht opzetten.

necrosis | 17-07-13 | 00:47

necrosis | 17-07-13 | 00:41 | + 0 -

Nog beter, zo zie je maar. Geen systeem is waterdicht te krijgen. De wet van Murphy. Als je programma idiot-proof is, vinden ze een nog betere idioot.

Supermatthijs | 17-07-13 | 00:45

Simon de Danser | 17-07-13 | 00:41 | + 0
Wel, Simon, bescheidenheid is een deugd voor mensen die het aan andere deugden ontbreekt.

Jij weet wel wat je waard bent, lees je comments doorgaans met plezier en wat anderen van mij vinden roest me de reet. Ik weet wel hoe het zit, al hebben we daar dan weer niks aan.

De oude, nogal nukkige Schopenhauer schreef ooit, ik parafraseer maar even: Het niveau dat nodig is om je te behagen zegt betrekkelijk veel over je eigen niveau.

Daar had die vieze gore kutmof helemaal gelijk in.

Itzamná | 17-07-13 | 00:44

@Supermatthijs | 17-07-13 | 00:33
Die haal je op een kamp, daar stellen ze geen vragen en nemen ze contant geld aan.

necrosis | 17-07-13 | 00:41

@Itzamná | 00:36 |: 'Ondanks m'n ondraaglijk hoog IQ'

'I have nothing to declare but my genius.'
Oscar Wilde bij de douane in New York in 1882.

Simon de Danser | 17-07-13 | 00:41

AntiSoof | 17-07-13 | 00:31 | + 0
Jij vergeet, dat is me al vaak opgevallen, je dierlijke oorsprong. Bewustzijn, als het al wat betekent, is van zeer recente datum en in feite zonder enige noemenswaardige betekenis.

Wat jij doet of laat is voor 99% geprogrammeerd door je evolutionaire verleden. Maak je maar niks wijs. Wij verschillen niet zo veel van kakkerlakken, behalve dat laatstgenoemde diertjes al heel wat langer meegaan en zullen meegaan.

Verder heel veel liefs hoor. Hoe meer dier, hoe beter - dat is mijn motto.

Het lijkt er op alsof je denkt dat de laatste 5 millennia er iets toe doen, met de Indische, Chinese en Europese wijsheden.
Niets is minder waar.

Itzamná | 17-07-13 | 00:40

@ necrosis | 17-07-13 | 00:28
.
Je hebt natuurlijk gelijk, maar het wordt steeds lastiger.
Ik rij nu rond met zo'n gps volgbakje in de auto. Ik kan de stroom er idd makkelijk afhalen. Alleen dat registreert die ook. Dus je bent onmiddellijk verdacht als je dat doet. Want je hebt toch niks te verbergen, niet?

ikhaatnicknames | 17-07-13 | 00:40

@Itzamná | 17-07-13 | 00:24
Rose is gemeen spul. Ongemerkt zuip je jezelf er helemaal klem mee. Het drinkt als limonade maar daar denken je benen na 5 flessen opeens heel anders over.

Enfin. 13 is wel priem, evenals de spiegel 31. En 7. Dus 31-7-13 moeten we ook in de gaten houden. Denk ik zo.
Maar tot die tijd kunnen we wel wat flessen wegtikken.

Stormageddon | 17-07-13 | 00:39

Itzamná | 17-07-13 | 00:36 | + 0 -

Een stem op Wilders is een stem op Dion Graus.

Supermatthijs | 17-07-13 | 00:37

JP B. | 17-07-13 | 00:28 | + 0
Fortuyn werd afgeknald, Wilders kan niet zonder bewaking door het leven.
Hij leeft nog, dus stem maar op hem.
Hoewel ik er niet zo veel om geef, zie digitalehofstad.wordpress.com/2013/06/....
PVV zou met 28 zetels grootste partij zijn (peiling 20 juni).

Ondanks m'n ondraaglijk hoog IQ zou ik zeker op die proletenpartij stemmen.

Itzamná | 17-07-13 | 00:36

necrosis | 17-07-13 | 00:31 | + 0 -

Juist, via internet kan je alle delen bestellen en er zelf op hannesen.

Supermatthijs | 17-07-13 | 00:33

@zeg maar jansen | 17-07-13 | 00:16
Een beetje vent repareert zijn eigen auto!

necrosis | 17-07-13 | 00:31

@Itzamná | 17-07-13 | 00:28 | + 0 -
excuses, het is al laat en voordat ik onder de dekens kroop dacht ik "Goh, laat ik nog even kijken wat er op GS te vinden is" en ja hoor, bloed kokend onderwerp.. Dus moest 'snel' wat neerkalken..

En dank!

LangeTijdGeleden | 17-07-13 | 00:31

@Itzamná | 17-07-13 | 00:11
Hoe kan een mens dat zich niet bewust is van zichzelf de juiste beslissingen nemen? In onbewust mens is gewoon in slaap.

AntiSoof | 17-07-13 | 00:31

@Itzamná, ik beweer ook niet dat eea makkelijk zal zij, in tegendeel... Buiten het hele oprichten, zal uiteindelijk het pluche ook in het geweer komen om toch vooral te kunnen blijven zitten waar het zit...
Ongeacht hoeveel partijen we heden ten dage mogelijk hebben, als we met voldoende mensen (zeg 3M of meer) een vuist maken zou het mogelijk moeten zijn om op lokaal (NL) niveau verschil te kunnen maken... Laat de dames en heren die we in zo'n partij kiezen nu maar eens uitmaken of de EU een zegen is of een last die we niet verder willen dragen...

JP B. | 17-07-13 | 00:28

LangeTijdGeleden | 17-07-13 | 00:25 | + 0
Ondanks je belabberde NL ben ik het wel met je eens. In grote lijnen.
Plus.

Itzamná | 17-07-13 | 00:28

@ikhaatnicknames | 16-07-13 | 23:59
Jij zwetst zelf ook.
Een maat van mij rijdt een 'oldtimer' met veel te brede banden en nog wat gadgets die onder de MagNie-wetgeving vallen.
Tijdens de APK gaan de originele banden er weer onder, en verwijderd hij bepaalde dingen.
Na goedkeuring gaan de dikke sloffen er gewoon weer onder.
Vervang 'originele banden' voor Ecall chip en klaar is necrosis.

necrosis | 17-07-13 | 00:28

Haha, die 'excuses' die ze steeds gebruiken om vragen af te wimpelen:

- Vraag over privacy; "Ja maar, we weten dat ze de burger 24/7 kunnen controleren.. Maar de veiligheid van de medeburger!" - Verder argumentatieloos.
- Vraag over verplichting in elke auto waar bij niemand meer keuze krijgt: "Ja maar, we weten dat mensen liever een keuze hebben, maar als deze mensen een ongeluk krijgen, dan is de kans op hun leven redden groter!" - Alsof ze er vanuit gaan dat IEDEREEN als een Pool/fransman rijdt en dat 17 miljoen mensen ELKE DAG in een dodelijk ongeluk terecht komen.

Scherp de rijexamens aan (niet duurder aub, wil mijn toekomstige kinderen ook nog rijlessen en rijbewijs gunnen zonder hypotheek af te sluiten), laat Bulgaren, Roemenen en Polen die chips eerst dragen zodat mensen hun gedrag kunnen checken. Laat de rest van Europa een GELIJK wegenbelasting bedrag betalen (in België betaal je 4 x minder per jaar aan belasting, just saying)

Kijk, als 90% van de mensen in een dodelijk auto ongeluk terecht komt dan snap ik het, maar 0,01%? Zijn ze helemaal geschift? We mogen Marokkanen met hun 85%-heeft-criminele-daden-begaan niet over één kam scheren van de EU en Overheids Führers, maar als een stel (lees: 0,01%) mongolen op de weg een ongeluk maken moet iedereen over één kam worden geschoren en boeten? Waar zin de Linkse Gutmenschen dan opeens? Oh wacht, het gaan dan niet over huidskleur natuurlijk...

Conclusie, het wordt een doorgevoerde lobby, hoe hard ze het ook willen blijven ontkennen. Hitler zou z'n pet af doen hier voor en Stalin zou een traantje over z'n wang van trots laten rollen als ze zagen wat de EUSSR nu met haar burgers doet.

LangeTijdGeleden | 17-07-13 | 00:25

@ zeg maar jansen | 17-07-13 | 00:16
.
Bedankt. Je bevestigt niet alleen dat ik het goed heb, maar je geeft ook aan dat ze de mosterd elders gehaald hebben.
.
Het is dus ook nog een beproefd concept en komt er dus zeker van.

ikhaatnicknames | 17-07-13 | 00:24

Stormageddon | 17-07-13 | 00:14 | + 0
4-3-21 Boem ja.
Zat een beetje te slapen, maar ja, wat wil je. Ik zit nog buiten (ergens in Z-Fr.) en dan wil je de precieze datum nog wel eens kwijt zijn. Mezcal hebben ze hier niet, dus ik zit maar rosé te zuipen. Lekker ja.
Daarbij is 17-7 wel priem, maar 2013 dan weer niet. Gek word ik ervan!

Itzamná | 17-07-13 | 00:24

De overheden zijn op geldjacht. ook flitspalen mogen niet meer in je tomtom, cruisecontrole is ook zo'n pijnpunt.

Graaf van Egmont | 17-07-13 | 00:19

En dat is de reden waarom er nu een 'rapport' is verschenen dat cruise control gevaarlijk zou zijn en meer ongelukken veroorzaken. Bedoeld wordt waarschijnlijk dat auto's met cruise control de snelheidslimiet niet overschrijden, waardoor er minder boetes bijeen kunnen worden geharkt.

Frans1156 | 17-07-13 | 00:16

ikhaatnicknames | 16-07-13 | 23:59 Help jij die Manders nog even aan ideeën. Ik weet er nog een. In Canada is het onmogelijk je schade te laten repareren zonder een door de verkeerspolitie afgegeven nummer. Doorrijden na een aanrijding en dan snel je wagen laten maken is er niet bij.

Elke reparateur die een schadewagen binnen heeft staan zonder nummer kan z'n zaak meteen sluiten.

zeg maar jansen | 17-07-13 | 00:16

@AntiSoof, jij zit duidelijk op een ander niveau dan de meeste van ons... Minister van OCW wellicht?

JP B. | 17-07-13 | 00:15

@Stormageddon | 17-07-13 | 00:14
Ik bedoel natuurlijk 4 maart. *duh*

Stormageddon | 17-07-13 | 00:15

@Itzamná | 17-07-13 | 00:08
Ik denk 4 februari. Dat telt lekker af.
4-3-'21 ... *boem*

Grapjassen hoor, die Maya.

Stormageddon | 17-07-13 | 00:14

JP B. | 17-07-13 | 00:10 | + 0
Het kost erg veel tijd en energie om een nieuwe partij op te richten.
Ik zou gewoon op de PVV stemmen. Ik heb er niet zo gek veel mee, maar hun EU- en islamstandpunten vind ik uitstekend.

De rest, ook van andere partijen, vind ik irrelevant. 't Gaat mij om de hoofdzaken.

We hebben hier al 876 partijen, wat betekent dat je altijd moet polderen. Iets waar we niks aan hebben. Ik ben voor een halvering van de 2e kamer en een kiesdrempel van 10% of meer, als het maar helpt om maximaal 3 partijen te hebben in de 2e kamer.
Zoals elk fatsoenlijk land maar een twee of drie partijen heeft.

Itzamná | 17-07-13 | 00:14

@Graaf van Egmont | 17-07-13 | 00:12
Kan zo in de koran.

Parsons | 17-07-13 | 00:14

"De beste manier om een volk te controleren en onder permanente controle te houden is om elke keer een stukje van hun vrijheid te ontnemen, om duizenden kleine verworvenheden ongemerkt af te pakken.
"Op die manier zullen de mensen niet doorhebben dat hun rechten en vrijheden zijn afgepakt, tot het moment dat het punt is gepassseerd dat zoiets niet meer teruggedraaid kan worden."

ADOLF HITLER

Graaf van Egmont | 17-07-13 | 00:12

AntiSoof | 17-07-13 | 00:04 | + 0
Hee Soof, weer een beetje aan het trollen, met je gelul over 'bewustwording van dat gegeven'?

Vertel, wat heb je vanavond gesnoven?

Itzamná | 17-07-13 | 00:11

@Itzamná, zoals ik al aangaf, sorry voor de repost.... Ieder zijn mening, maar mijn mening is dat wanneer het gros van de mensen verandering wil, er wat aan gedaan dient te worden...
Met de huidige partijen gaat het niet lukken, jammer voor Geert bijvoorbeeld, maar hij heeft zijn kans gehad wat mij betreft... Buiten het feit dat ie wat ongelukkig heeft geselecteerd, dat terzijde... Procedure zal inmiddels wel zijn aangepast lijkt me zo...
Maar laat ik de vraag omdraaien, als je niets ziet in het oprichten van een nieuwe partij, welke partij zou je de GS reaguurder dan aanbevelen voor de komende verkiezingen? Wellicht kun je ons inzichten verschaffen die we zelf nog niet hadden?

JP B. | 17-07-13 | 00:10

Stormageddon | 16-07-13 | 23:55 | + 0
Niet doorvertellen hoor, maar op 6 februari 2021 vergaat de wereld. Oude Maya-wijsheid.
Die Maya's kijken niet op een honderd jaar, dus 't kan ook eerder of later gebeuren. Ze hadden nog geen Ipads en shit, dus wisten het niet zo precies. Maar hee, geen decimaal stelsel! Hun grondtal was 20, dus dan weet je wel hoe laat het is.

Itzamná | 17-07-13 | 00:08

"De beste manier om een volk te controleren en onder permanente controle te houden is om elke keer een stukje van hun vrijheid te ontnemen, om duizenden kleine verworvenheden ongemerkt af te pakken

Graaf van Egmont | 17-07-13 | 00:08

@Parsons | 17-07-13 | 00:00
Gewoon steeds meer onder de rader proberen te doen. Voor zover dat gaat. Maar blijven verzetten!
Mensen die cash betalen in de winkel geef ik dus altijd eens schouderklop.

miko | 17-07-13 | 00:06

Vrouwenvoetbal dient doodverzwegen te worden.

Maat dit terzijde.

Parsons | 17-07-13 | 00:06

@JP B. | 16-07-13 | 23:58
Je hebt het over het ik. Besef je wel dat ons 'ik' onze vijand is wegens het betoverd zijn van dat zelfde ik?
Onze enige redding is m.i. bewustwording van dat gegeven.

AntiSoof | 17-07-13 | 00:04

CornholioNL | 16-07-13 | 21:44 | + 0 -

Ik heb helaas geen link. Metz was een leraar op een MTS in Amsterdam. Toen deed ik het af als vage samenzwerings-theorieën. Hij gaf zelfs extra les met Metzelogie. Dit is later door de school verboden. Ik denk dat er te veel vragen kwamen.
Maar in principe kwam het er op neer dat een klein aantal rijke/machtige families verspreid over de hele wereld (ze zijn dus niet geografisch beperkt) de macht in handen hebben. Zij bepalen alle prijzen en alle oorlogen.
En deze groep van mensen zouden erop uit zijn om de mensen dom en onmondig te maken en alle kennis voor zich te houden. Geef de arbeiders brood en spelen. Maar laat ze zo goedkoop mogelijk werken. De hele EU zou daar ook toe dienen.

De strippen kaart voorspelde hij ook. Eerst invoeren tegen redelijke prijs en dan telkens duurder maken. Nou dat klopt wel.
Ik denk alleen dat het hele internet gebeuren niet voorzien was.

According2Mark | 17-07-13 | 00:04

@das_Freudenmädchen | 16-07-13 | 20:43 |
Reed pas over de Grebbeberg bij Rhenen.
Ik vraag me steeds vaker af voor welke vrijheid de gesneuvelde soldaten in godsnaam zijn gestorven.

.___
.
Dat vraag ik me ook steeds af als ik dit hoor en zie:
www.youtube.com/watch?v=ntt3wy-L8Ok

Rest In Privacy | 17-07-13 | 00:03

JP B. | 16-07-13 | 23:58 | + 0
Dat hoef je dan niet 4x te herhalen...

Het is overigens niet dat ik er tegen zou zijn, maar meer dat ik er niks in zie. Jij weet ook wel dat NL in Europa totaal, maar dan ook totaal niets te vertellen heeft.

NL schoffeerde Luxemburg in de Benelux trouwens op gelijke wijze. Zo gaan die dingen.

Itzamná | 17-07-13 | 00:01

Nee, een politieke partij oprichten en meedraaien in het ongrondwettelijke stelsel in het Haagse.

Dát gaat de boel oplossen.

Mensen zijn zo dom; onvoorstelbaar dom.

Parsons | 17-07-13 | 00:00

Sry voor de report, iPad WiFi issues...

JP B. | 16-07-13 | 23:59

@Van Rossem.
.
U snapt het nog niet helemaal.
.
Stel U bent beleidsmaker en wil deze chip invoeren owv totaalcontrole. Hoe zorgt u er dan voor dat deze niet onmiddellijk uit de auto wordt gesloopt wordt na aankoop?
.
Maak deze chip noodzakelijk voor de verkoop en onderhoud van uw wagen. Geen chip, geen verkoop, geen nieuwe bandjes, geen APK etc.
Bovendien kan je dit nog verkopen als de voornaamste reden tot invoeren.
.
Dus niks hulde maar politiek gezwets.

ikhaatnicknames | 16-07-13 | 23:59

-weggejorist-

JP B. | 16-07-13 | 23:58

-weggejorist-

JP B. | 16-07-13 | 23:58

-weggejorist-

JP B. | 16-07-13 | 23:57

@Itzamná, jammer... Vond je tegeltjes altijd een genot om te lezen, nu weet ik dat je net zo'n roeptoeter bent als de meeste anderen...
Kaas heeft mijn stem zover voor partijvoorzitter als ie werkelijk in staat is om zijn woorden in daden om te zetten....
Begrijp me niet verkeerd, iedereen mag zijn mening hebben, maar ik heb nu lang genoeg deze site doorgelezen en (blijkbaar) geprobeerd om mijn mening bij te dragen (mijn zwitsal is iig weg...) om te zien dat het gros enkel een mening verkondigd, maar wanneer er om input/effort wordt gevraagd het animo bedroevend laag is...
In tegenstelling tot Feynman (geloof ik) heb ik de hoop nog niet opgegeven en blijf ik nog effe, om te zien of we werkelijk een vuist kunnen vormen...

JP B. | 16-07-13 | 23:57

miko | 16-07-13 | 23:49 | + 0
Voor zover ik weet moet elk dier, ook een vis, eerst besterven voor het te vreten is. Denk dat die Chinezen niet zoveel gewend zijn en alles vreten wat los en vast zit, wat ook niet verwonderlijk is als je met 1,2 miljard hongerige spleetogen de kost moet delen.

Dat 'spleetogen' is natuurlijk een typo. Het interesseert mij niet zoveel of iemand wel of geen spleetogen heeft. Ik geef meer om dikke tetten.

Itzamná | 16-07-13 | 23:57

La lucha sigue: ergens is dat toch geen linkse kreet, maar een individualistische.

De Goedheid Zelve | 16-07-13 | 23:55

@Itzamná | 16-07-13 | 23:41
Dat weet ik (helaas) al...
Om iemand te citeren: "Ignorance is carlisle."

Stormageddon | 16-07-13 | 23:55

"geen persoonsgegevens in de chip en auto ook niet te lokaliseren is.".

Mooi is dat, gaat die auto hulpdiensten bellen zonder dat ze dan weten waar het ongeval plaatsvond.

zeg maar jansen | 16-07-13 | 23:54

Not Muhammad | 16-07-13 | 21:05 | + 5

Een mede-BMW rijder hier, inclusief de SOS-knop. Inzage in die gegevens heeft de overheid enkel op illegale wijze (lees: hacken) of met een rechterlijk besluit.

Het is hier in Duitsland namelijk al enkele keren voorgekomen dat de politie gestolen BMW's wilde lokaliseren middels dit systeem, via de GPS-data van het voertuig, maar de centrale van BMW aangaf dit juridisch gezien enkel te mogen doen als een rechter toestemming geeft voor het doorgeven van privacygevoelige informatie.

GroteZaagdildo | 16-07-13 | 23:53

@Itzamná | 16-07-13 | 23:26
Natuurlijk weet ik wat je daarmee bedoelt, broeder.

Parsons | 16-07-13 | 23:52

En uitschakelen van ongewensten via het toebrengen van psychisch of lichamelijk letsel in de gezondheidszorg. Fantasie?

Esprit77 | 16-07-13 | 23:50

Kijkerstip>> ned 2 nu.

Terpen-tijn | 16-07-13 | 23:48

Stormageddon | 16-07-13 | 23:35 | + 0
Dan klikken op 'Search anonymlously'.
Wil je me wel vergeven, toch.

Itzamná | 16-07-13 | 23:48

JP B. | 16-07-13 | 23:43 | + 0
Moet je helaas teleurstellen. Europa (Duitsland en Frankrijk) nemen NL net zo serieus als wij Luxemburg.

Wel eens gehoord van Luxemburg?

Het is helaas niet anders. Als Europa ontploft, metaforisch, dan zullen de Duitsers dat moeten doen. Ze zijn geloof ik al een beetje zat van Europa. Helemaal goedt.

Ik heb m'n Duitse helm al uit de mottenballenkast gehaald.

Itzamná | 16-07-13 | 23:47

@Lutz | 16-07-13 | 23:33
Dat is het eerste plan gegarandeerd en rekening rijden. Iedereen een maximum aantal kilometers en als je daar over heen gaat een boete.
Verder nog wat sensoren op de weg en je krijgt keurig elke maand een uitdraai waar je verkeerd geparkeerd stond ,te hard reed, of een stop verbod negeerde.

miko | 16-07-13 | 23:45

@Piet_Snot | 16-07-13 | 23:36
Je kunt ook leagulen vanuit China?

VanBukkem | 16-07-13 | 23:43

Piet_Snot | 16-07-13 | 23:36 | + 0
Geen Peking-eend nemen, ik herhaal, geen Peking-eend nemen!
Dat is namelijk erg goor, zo'n eend vol te blaffen en tijdens je orgasme het dier de nek omdraaien.

Fijne cultuur daar in China.

Itzamná | 16-07-13 | 23:43

@Itzamná, ROFLMAO!
VVD kreeg tijdens laatste verkiezingen ongeveer 2.5M stemmen...
Laat nu eens iedere GS volger gemiddeld 10 mensen zover krijgen om op de nieuw op te richten GS partij (naam ter discussie uiteraard) te stemmen. Da's 2.2M... Daarom zie ik licht, misschien te optimistisch maar ik geloof nog steeds in dit land, de belangrijkste reden waarom ik mijn kansen om weg te gaan niet heb genomen zover.... Doe je mee?!

JP B. | 16-07-13 | 23:43

@JP B. | 16-07-13 | 23:21
GS is ook een verzamelplaats van meningene die gebruikt worden door the powers that be om uiteindelijk iedereen op te hokken. We lopen in de val, ook hier!

miko | 16-07-13 | 23:42

Stormageddon | 16-07-13 | 23:35 | + 0
Voor de grap eens kijken op duckduckgo.com/.
Dan klikken op 'Search anonymlously'.

Zie je wat Google doet.

Itzamná | 16-07-13 | 23:41

Ik wou me bij deze graag afmelden als reaguurder... Vertrek zo dadelijk richting China. Voorgoed. Veel beter daar.

Piet_Snot | 16-07-13 | 23:36

Nog even en dan hebben we geen verkiezingen meer in eigen land, maar kunnen we alleen nog maar stemmen op die graaiers in Brussel.
Dan ben je dus echt alles kwijt: Geen privacy meer en geen stemrecht meer in je eigen land. De NWO is bijna voltooid. Nog een paar dingen die ze voltooid willen hebben:
* kapot maken van nationale identiteit en trots.
* Kapot maken van de middenklasses in USA en Europa.
* Bouwen van gecontroleerde Mega-Cities.
* Monopolie verkrijgen op alles wat belangrijk is (nu ook Monsanto-food!)

Het wordt nog gezellig de aankomende tijd.

The NerdHunter | 16-07-13 | 23:36

@Itzamná | 16-07-13 | 23:28
Geeft niet, dat weet Google wel.
Wat zeg ik? Google *is* een algawarizmiat.

Stormageddon | 16-07-13 | 23:35

@Joffri | 16-07-13 | 20:52
Wie gaat die trajectcontrole uitvoeren denk je? Een heel leger boa's, en andere ambtenaren in 24-uurs-dienst.

frank87 | 16-07-13 | 23:35

"... over een paar jaar per ongeluk iets te hard van Amsterdam naar Utrecht rijden en thuis ontdekken dat je bankrekening is leeggezogen door het CJIB..."

Kunnen ze al, doen ze al, zelf meerdere malen meegemaakt nadat ik vertikte enkele boetes te betalen.

Lutz | 16-07-13 | 23:33

JP B. | 16-07-13 | 23:31 | + 0
Als je het licht aan het einde van de tunnel ziet, heb je niet zo lang meer te gaan.

Mogelijk bedoelde je wat anders, dat kan ook natuurlijk.

Itzamná | 16-07-13 | 23:33

@Kaas de Vies | 16-07-13 | 20:45
Dat zou het begrotingstekort ook oplossen. Wat denk je dat al die volgapparatuur kost.
Vooral omdat het ook nog bemand moet worden: als je de helft van die mensen gewoon in uniform de straat op stuurt doe je veel meer aan de veiligheid.

frank87 | 16-07-13 | 23:32

@Ommezwaai | 16-07-13 | 22:10
Net alsof die megalomane prestige projecten geen bodemloze putten waren zoals de delta werken, de JSF allerlei andere infra werken in stad en provincie.

miko | 16-07-13 | 23:31

Correctie op mezelf, bijna 219.000 volgers... Ik zie het licht aan het eind vd tunnel, jullie ook?

JP B. | 16-07-13 | 23:31



@Ommezwaai | 16-07-13 | 22:03
Ja hoor, wie verdedig je? De zittende partijen? We zijn voor het overgrote deel bestuurd door de CDA en VVD dus daar ligt de meeste schuld hoe je het ook draait of keert.
Met betrekking tot import van kansloze tot het op souperen van overschotten in goede tijden.

miko | 16-07-13 | 23:30

Zul je net zien dat Parsons niet weet wat een algawarizmiat is...

Itzamná | 16-07-13 | 23:28

@Skunk57 | 16-07-13 | 20:55
De supermarkt/klustoko/telefoonmaatschappij/bank komt me niet 's morgens van mijn bed lichten om me 6 weken op te sluiten als ze vinden dat ik iets fout gedaan heb.

frank87 | 16-07-13 | 23:28

Parsons | 16-07-13 | 23:00 | + 1
Als iets technisch mogelijk is, zal het gebruikt worden. Zo niet nu, dan later. Reden te meer om maar weer terug te keren naar de tijd van de postduiven, al zitten daar dan ook omgekochte klootzakken tussen.

Ik heb een stukje van je link bekeken (duurt nogal lang, waar haal jij de tijd vandaan?), maar ook nu nog zou je prima kunnen corresponderen via gecodeerde sleutels, iets waar een Echelon ook niks mee kan. Denk eigenlijk dat dit bij de grotere landen allang gebeurt. Zo moeilijk is dat niet.

Weet jij wat ik bedoel als ik ergens plemp dat 'De struisvogel een moeilijke tijd tegemoet gaat'?
Dat weet jij niet en kun je niet raden.
Elke 3 weken het algawarizmiat veranderen naar een willekeurig patroon.

Groeten van de Mossad,

Itzamná | 16-07-13 | 23:26

Breaking News: Facelift Andries Knevel Gruwelijk Mislukt!

VanBukkem | 16-07-13 | 23:25

Hulde voor GS. Zo langzamerhand de enige club die iets DOET aan deze waanzin.

Ramsesz | 16-07-13 | 23:23

@GeenStijl, Als jullie ballen hebben dan geef je ons nu de middelen om een politieke partij op te richten... Als onderdeel van TMG hebben jullie voldoende financiële middelen om in eerste instantie de drijvende kracht te zijn... Als de 30.000 volgers immers een doorsnede vd bevolking zijn en voldoende invloed kunnen uitoefenen op hun omgeving, zal dit aantal in no-time stijgen en zal zo'n partij snel zelfvoorzienend worden.
Daarnaast, wanneer de partij goed onderzoek verricht naar de kandidaten voor de 2e kamer, en daar ook harde afspraken aan verbind (in geval van geen ruggengraat, of in geval van liegen tijdens sollicitatie, direct exit zonder wachtgeld, juridisch afgedekt...) zullen demense vanzelf herkennen in deze partij wat ze in de andere missen... Geen religieuze/politiek correcte of anderszins geneuzel... Gewoon mensen die weten wat nodig is om dit land weer op de rails te krijgen en daarmee dus een ruime meerderheid krijgen in de kamer, zodat ze geen concessies hoeven doen... Paar jaar erna de 1e kamer eruit schoppen, en werkelijk aan de slag....
Ik meld me bij deze aan voor 1 vd kieskringen ( voorkeur voor kieskring 19, maar ben bereid om te verhuizen)

JP B. | 16-07-13 | 23:21

De EU streeft een mate van controle na, die de Stasi een clubje padvinders op zondagmiddag zal laten lijken. Eng. Héél erg eng.

Rest In Privacy | 16-07-13 | 23:15

@ras-le-bol | 16-07-13 | 21:03
En waarschijnlijk verniel je dan het eigendom van je medeslachtoffer van de staat of iets van de staat wat wij dan weer mogen dokken. Nee dat schiet lekker op.

miko | 16-07-13 | 23:15

@Skunk57 | 16-07-13 | 20:55
Mooi dat je dat soort dingen ook niet moet nemen1

@blinde kip | 16-07-13 | 20:55
Waarschijnlijk een oom die , .. wel,... een bepaalde tijd in de geschiedenis , zeg maar, euh. Ik wil niet Godwinnen dat snap je.

miko | 16-07-13 | 23:12

zoiets doet die Toine Manders natuurlijk niet voor niets.
Hij moet wel zijn omgekocht en een dikke envelop hebben gekregen van NXP.
Kan iemand zijn financiële situatie natrekken aub?

Kaosu | 16-07-13 | 23:02

Volgende EU-stap: PVV en soortgenoten laten 'verdwijnen', inclusief alle kritische EP'ers. Vervangen met commies, groenen en overige niet-nadenkers. Daarna stelselmatig pasgeboren baby's 'inenten' met hersenontwikkeling-onderdrukkende middelen, die worden de nieuwe generatie sheeple, de niet-ingeënte kinderen worden de nieuwe EP'ers. Dystopia achieved.

Andi | 16-07-13 | 22:57

Er is maar een soort goede chips, paprica

Deltajukebox | 16-07-13 | 22:57

Die tassencontrole is niet het sterkste voorbeeld. Stond 5 jaar geleden in de rij bij een kassa in een groot warenhuis en de dame achter de toonbank vroeg standaard aan iedere klant die passeerde de geboortedatum. Toen ik gearriveerd was, zei ik: "Dat gaat u helemaal niks aan". Toen ik verder vroeg waarom ze het wilde weten, kleurde ze rood en mompelde iets van "onderzoekje onder de klanten". Meteen drongen een paar gezette dames achter me naar voren, duwden we zowat opzij en gilden tegen de kassadame: "Nou, wij hebben niks te verbergen, hoor, dat mag u best weten". Totale waanzin.

Esprit77 | 16-07-13 | 22:46

EU is ondemocratisch, want ze hebben veel te verbergen.

Iwmac | 16-07-13 | 22:39

Terpen-tijn | 16-07-13 | 22:27 | + 0
Vind ik met de massa-immigratie van immorele zandapen niet eens zo gek. Ik jat nooit iets bij de Appie.

Ik denk dat dit kompt omdat ik nooit bij de Appie kom.

Itzamná | 16-07-13 | 22:34

@Esprit77 | 16-07-13 | 22:26
Dat hebben we al bewezen zo'n 70 jaar geleden.

boasatlas | 16-07-13 | 22:34

Tassencontroles zijn wel te stoppen als iedereen zijn tas standaard vol met vers gelegde bolussen zou uitrusten.
Daaronder zit dan de gestolen waar.

Terpen-tijn | 16-07-13 | 22:33

faz | 16-07-13 | 22:25 | + 0
De vraag is of het technisch kan, meer niet.
Het kan.
De volgende vraag is of je dat wilt.

Iedereen die de laatste vraag positief beantwoordt is knetter.

Is dat zo moeilijk te begrijpen? Ik bedoel: Nog vragen?

Itzamná | 16-07-13 | 22:28

Op tros radar was er een discussie over privacy en tassencontroles.
Om maar braaf te doen, openden sommigen al standaard hun boodschappentas bij de kassa.
Zo van>> kijk maar, ik heb toch niets te verbergen.
Waanzin!

Terpen-tijn | 16-07-13 | 22:27

In mijn jeugd niet. Toen was er al één ding dat voorop stond: klikken doe je niet. Nu lijkt de gemiddelde Nederlander kennelijk al omgetoverd tot een geboren verrader, een stuk schijnheil dat vindt dat hij "niks te verbergen" heeft. Ideaal volk zo voor een totalitair systeem.

Esprit77 | 16-07-13 | 22:26

Toine Manders lult zoveel keer poep dat tellen onbegonnen werk is:
- Het kenteken is gekoppeld aan een naam en is als zodaning een persoonsgegeven. De informatie staat misshien niet op de chip, maar is wel degelijk ergens opgeslagen.
- het uitlezen van zo'n chip (automatisch waarschijnlijk) is wel degelijk te koppelen aan een lokatie. Scanpaal x staat op locatie y.
- Lagere administratiekosten? Waarop gebaseerd dan?
- Het juiste kenteken op de juiste auto? Hoe dan? Gaat dit dan over e-call of over een chip in de kentekenplaat? Een kentekenplaat + chip zegt an sich helemaal nul, noppes, niets over de auto waar die op zit. Pas met een check in de kentekendatabase kan je die koppeling maken. Of wordt er wel actief data op de chip weg geschreven? Weer een leugen.
- Als laatste gaat er zoveel fout dan bij het overschrijven van kentekens in NL? De rest van de EU kan ik niet overzien, dat moeten ze lokaal maar oplossen als daar problemen mee zijn.

faz | 16-07-13 | 22:25

Terpen-tijn | 16-07-13 | 22:17
Ik 0,0 cc.. Wat heb ik nou gewonnen?

Ommezwaai | 16-07-13 | 22:24

Terpen-tijn | 16-07-13 | 22:17 | + 0
... antwoord... moet met dt.

*Zet nog wat op van 10CC*
www.youtube.com/watch?v=jGLsAkeRd84

Concentrating on trucking rights...

Itzamná | 16-07-13 | 22:22

Of>> kom kom mevrouwtje, u weet toch dat steekproefgewijs de tassen gecontroleerd worden, doet u nu even uw handtas open, of heeft u wat te verbergen?

Terpen-tijn | 16-07-13 | 22:21

Een regel in het wetboek en het probleem is opgelost. Kunt u niet bewijzen c,q aannemelijk, maken dat het voertuig en het kenteken dat zich onder uw togus bevindt tot de uwe behoort volgd de doodstraf voor u en uw eerste lijn familie. Punt. Geen privaasie probleem en de werkelijke auto dieven zouden rap een andere hobby zoeken.

knut | 16-07-13 | 22:20

Watapatja | 16-07-13 | 22:15
Precies...
Het wordt eens tijd voor een echt rechts geluid.

Ommezwaai | 16-07-13 | 22:18

Hoeveel cc zaad loost u per week?
Wie niet antwoord heeft wat te verbergen.

Terpen-tijn | 16-07-13 | 22:17

brutus68 | 16-07-13 | 22:12 | + 0
Geh, ik probeer voeling te houden met de gemiddelde GS-reaguurder.
Vroeger was ik fan van de Wehkamp-catalogus, jij wel weten waarom.

Het internet heeft die catalogus nogal overbodig gemaakt. Ja afrukken op de pagina's lingerie - de nostalgie...

Itzamná | 16-07-13 | 22:17

Ommezwaai | 16-07-13 | 22:13 |
Rutte is altijd links liberaal geweest, behalve onder Rutte I.

Watapatja | 16-07-13 | 22:15

Jak, word zo moe van het argument dat privacy niet zo erg is als je niks te verbergen hebt.

Terpen-tijn | 16-07-13 | 22:15

Watapatja | 16-07-13 | 22:09 | + 0
Naarmate je ouder wordt heb je meer te verbergen. Verbaast me niet dat de jeugd er niks om geeft.

Die jeugd, die moet je ook niks vragen. Wat weten zij van het leven? Ze willen neuken, begrijpelijk, en daarmee wordt de rest onzin.

Itzamná | 16-07-13 | 22:15

Watapatja | 16-07-13 | 22:06
O ja, had ik al gezegd dat de VVD een (s)linkse partij geworden is?
Mark Rutte is een socialist pur sang.

Ommezwaai | 16-07-13 | 22:13

Ik rij op de vaderlandse wegen nog wel eens 200+ km/u met afgeplakt nummerbord. Kan prima.
In feite rijden er niet zoveel belastingdeurwaarders, CJIB-muppets op de snelwegen. Gewoon doen dus. Pakkans ligt onder de 1%.

Ja, ik dacht, ik kom die lutsers die elke dag van Utrecht naar Amsterdam rijden en v.v. eens tegemoet met een bruikbaar voorstel.
Trouwens, ook die chippies gaan wel eens stuk. Schat in een 12 x per week.

Itzamná | 16-07-13 | 22:13

Ommezwaai | 16-07-13 | 22:10 |
Sociaal zijn kost geld, mee eens. De liberale hobby's hebben alleen nog veel meer gekost. Je zou het linkje eens kunnen lezen.

Watapatja | 16-07-13 | 22:13

Itzamná | 16-07-13 | 22:05

De Wehkamp? Ik vrees dat het geen sarcasme is.

brutus68 | 16-07-13 | 22:12

Kaas de Vies | 16-07-13 | 20:45
Wat bedoel je eigenlijk met die laatste zin?
Over de zogenaamde volgsystemen, of het in gang zetten van dit alles?

DijenkletserT | 16-07-13 | 22:11

Watapatja | 16-07-13 | 22:06
Socialistische wetjes kosten nu eenmaal bakken met geld.
Sociaal en pamperen zijn een hele dure grap gebleken.
Denk daar maar eens over na.

Ommezwaai | 16-07-13 | 22:10

Itzamná | 16-07-13 | 22:05 |
Wij vinden privacy erg waardevol. Heb in de afgelopen maanden regelmatig discussies gehad met middelbare scholieren over privacy. Schokkend kan ik je zeggen, het boeit ze totaal niet. Een non-issue.

Watapatja | 16-07-13 | 22:09

Ommezwaai | 16-07-13 | 22:03 |
Concretiseer dat eens.

Watapatja | 16-07-13 | 22:06

Privacy is erg waardevol. Te denken dat je in 2013 nog privacy hebt, of de komende jaren gaat hebben, is voorbij het onnozele.

Wil je privacy, donder je je telefoon, computer, tablets, navigatiesysteem etc. in de vijver.

Kom je ook niet meer op GS. Zou lekker opruimen als een 90% dat zou doen. Ik doe het niet, want ik heb niets te verbergen, behalve m'n emailadressen, facebookaccounts, twitteraccounts, linkedin-account en m'n inlogcodes bij Wehkamp.

Wat is daaraan te verliezen? Bij GS kom ik via de achterdeur naar binnen, dus ik zit gewoon geramd.
Nog vragen (om Parsons te persifleren)?

Itzamná | 16-07-13 | 22:05

@self: of het contemporaine equivalent van genoemd junkfood, dus.

Zware Majesteit | 16-07-13 | 22:05

@Esprit77
Euhh.. ja.. en de jaren daarna en talloze eeuwen daarvoor werden nog veel meer stuks gezond vee genadeloos afgemaakt om in Big Macs en Whoppers verwerkt te worden. Uw punt?

Zware Majesteit | 16-07-13 | 22:04

Don t feed the troll...
Als je commentaar een beetje dom overkomt ben je nog geen trol!
Mathijs weet en snapt niet alles, het bewust een discussie beinvloeden (een kenmerk van een trol) is te veel eer voor hem.

Terpen-tijn | 16-07-13 | 22:03

Watapatja | 16-07-13 | 22:00
Allemaal erfenissen van Jopies beleid..

Ommezwaai | 16-07-13 | 22:03

Potverdorie, die criminelen en terroristen pikken onze privacy. Dat kan toch niet de bedoeling zijn, van het onderwerp boefjes vangen? Je zou toch denken dat ze de voor en nadelen afwegen? Oh, wacht. De overheid, die werkt voor een ander.

DijenkletserT | 16-07-13 | 22:02

CoffeePatch | 16-07-13 | 21:55
Een beetje links tegengeluid is ook wel eens amusant.
Jammer dat ie net zo lult als zijn grote voorbeeld, Pol-Diederik-Pot.
Het levende bewijs dat radioactieve straling erg slecht is voor je intelligentie.

Ommezwaai | 16-07-13 | 22:01

Ach, Kroes. Die wil de hele bevolking achter een schermpje. Investeerders in de landbouw noemt ze "stakkerds". Wie zijn hier de echte stakkers, huh?

Esprit77 | 16-07-13 | 22:01

in ieder geval complimenten aan GS .. dit soort heldere vragen aan onze 'elite' in Brussel/Den Haag zal je nooit bij de 'reguliere' media zien.
-
Gewoon doorvragen over al die beweringen, 2500 doden per jaar door langzame hulpdiensten ? de jeugd koopt massaal op internet drank ? een verplichte betaalkaart voor het OV is voor U makkelijk ?
Wedden dat we de volgende 'vrije' verkiezingen electronisch gaan stemmen.. ik heb al wat geruchten gehoord

(c)ZWITSUL | 16-07-13 | 22:01

@(c)ZWITSUL | 16-07-13 | 21:49
Diegenen die bovenaan staan hebben twee muren waar ze tussen vast zitten. De eerste is hun eigen ego en hebzucht en de andere is de luiheid van het volk, dat nooit opstaat, hoeveel zo een Snowden of Farage of Ad Bos ook laat zien dat we genaaid, bespuugd en nog eens genaaid worden door de elite. De motivatie en beloning om niks te zeggen is nog altijd groter dan de ego laat varen.
En weet je wat nog meer?
De allerhoogsten zoeken juist de gewetenslozen op om die functies te vervullen.
Precies zoals in de tabaksindustrie en de petroleum industrie.
Net zo koud en egoïsties als drugsdealers en babyhandelaren.

tattooboer | 16-07-13 | 21:55

De draad wordt weer eens verpest door een stoorzender, jammer dat GS die ban heeft opgeheven.

CoffeePatch | 16-07-13 | 21:55

Supermatthijs | 16-07-13 | 21:45
Als je nivelleren ook onder de noemer "crisis oplossen" schaart, heb je een punt.
Socialisten kunnen geen crisis oplossen. Die gaan meer geld uitgeven of moorden, zo leert de geschiedenis.

Ommezwaai | 16-07-13 | 21:53

tattooboer | 16-07-13 | 21:49 |

Dont feed the troll !

CornholioNL | 16-07-13 | 21:52

Kaas de Vies | 16-07-13 | 21:14
Ja, voor zo'n actie acht ik hem wel in staat.
Maar veel gecompliceerder moet ook het niet worden.

Ommezwaai | 16-07-13 | 21:51

Supermatthijs | 16-07-13 | 21:45

Oplossen? Te verergeren bedoel je. En wat is er normaal aan de PvdA en VVD?

brutus68 | 16-07-13 | 21:49

@Supermatthijs | 16-07-13 | 21:45
Het is nét even andersom wijsneus, ze zijn bezig de crisis aan te wakkeren met hun gestuntel met ons geld. In Portugal is 90%!!! van de pensioen pot geconfisqueerd om de banken omhoog te houden en hier zijn ze daar ook mee bezig. En dat alles omdat de lobbieënde bedrijfspipoos verkeerde investeringsadviezen gaven en de staat en gemeentes 100den miljarden zijn verloren aan gokken op verkeerde paarden zoals clusterhypotheken en hardhout.
Echte kenners weten dit en supermathijs heeft geen clue.

tattooboer | 16-07-13 | 21:49

@ tattooboer | 16-07-13 | 21:40

tja.. je hebt kabeltrekkers en IT archtecten.. en misschien zitten daar mensen met een geweten bij, weliswaar goed betaald/ingehuurd, maar nu toch ook beginnen in te zien dat zij de vrijheid in Nederland verne*ken.
De grote internetknooppunten worden afgetapt.. ALLE providers geven info door.. honderden mensen zijn op de hoogte van deze privacy schendingen.
Trajectcontroles plaatsen aan de hand van GSM data.. welk afgestudeerd TUIG werkt daar aan mee ?

(c)ZWITSUL | 16-07-13 | 21:49

tattooboer | 16-07-13 | 21:44 | + 0 -

Dat las ik ook net. Normale partijen zijn met kleinigheden als de crisis oplossen bezig goochem.

Supermatthijs | 16-07-13 | 21:45

Mooi die privacy-aanbeveling van Neelie Kroes (VVD) voor die RFID-chip, maar de definitie van een 'emergency service' kan werkelijk alles betekenen:
.
"‘emergency service’ means a service, recognised as such by the Member State, that provides immediate and rapid assistance in situations where there is a direct risk to life or limb, to individual or public health or safety, to private or public property, or to the environment, but not necessarily limited to these situations; "

tipo | 16-07-13 | 21:45

Supermatthijs | 16-07-13 | 21:41

Zou je vaker moeten doen, eerst het topic lezen voordat je hier komt brallen.

brutus68 | 16-07-13 | 21:45

According2Mark | 16-07-13 | 21:41 |

Ik ben geen kenner maar u maakt mij wel nieuwschierig, een linkje over deze 'Metz' misschien mogelijk ?

CornholioNL | 16-07-13 | 21:44

Voordaqt iemand het weer overslaat, de enige partij die hier vragen over heeft gesteld is de.... PVV.

tattooboer | 16-07-13 | 21:44

In 2001 werden 250.000 stuks vee genadeloos afgemaakt, merendeels gezond, boerenfamilies kapotgemaakt. Ben nooit bij een kerk geweest, maar zie dat het sindsdien nooit meer goed gekomen is met ons land. Er is echt meer tussen hemel en aarde, mensen. Wat ons nu overkomt, lijkt wel de straf. Er schuilt namelijk meer zonde in wat we doen dan we zelf vaak beseffen.

Esprit77 | 16-07-13 | 21:43

Dat eCall gedoe loopt al een tijdje ecall.wikispaces.com/Hoofdpagina daar kun je het mee eens zijn of niet, maar daarvoor hoeft Manders niet te lobbyen met NXP dat is een gelopen traject.
Manders en de NXP lobby zijn al weer een stap verder nl.
een extra chip louter om te zien of het juiste kenteken op de juiste auto zit en daar mag u ook weer extra voor betalen.

CoffeePatch | 16-07-13 | 21:42

prima stuk Van Rossem.
Dit is puur PRISM 3.0.
Een RFID die niet aan een DB is gekoppeld? Laat me niet lachen.
Ook al zouden ze louter goede bedoelingen hebben dan nog is het veel te gevaarlijk.
Overigens : oude analoge telefoons konden/kunnen ook afgeluisterd worden met de hoorn op de haak.
En mobis kunnen ook afgeluisterd worden al moet ie dan wel aan staan. Het oude ATF3 was zo lek als een mandje en spoedig zal het huidige GSM netwerk dit ook zijn.
De gehele privacy stelt niets meer voor.
Kent iemand Metz nog? Heeft ons 30 jaar geleden voor gewaarschuwd. De kenner weet waar ik het over heb.

According2Mark | 16-07-13 | 21:41

Ik ga me maar eens aan de p.s. van van Rossem wagen.

Supermatthijs | 16-07-13 | 21:41

@(c)ZWITSUL | 16-07-13 | 21:32
Nee, zo werkt dat niet.
Ga maar na, in WOII lieten de germanen Joodse ingenieurs kleine stukjes van de zelfde concentratiekampen ontwerpen waar ze later zelf vergast en verbrand werden, zonder het geheel te zien weet niemand wat er gemaakt word.

tattooboer | 16-07-13 | 21:40

Kaas de Vies | 16-07-13 | 21:37 |

Haha, u wint ;-)

CornholioNL | 16-07-13 | 21:40

@irma zonderboezem | 16-07-13 | 21:22

Iedere janpilo met toegang to internet heeft binnen een paar dagen een kopietje van jouw chip...

Laat dan je pincode op je voorhoofd tatoeëren en loop met je bankpas tussen je lippen.

Doos!

Flipus | 16-07-13 | 21:40

@CornholioNL | 16-07-13 | 21:35 | + 0 -
Ik gebruik gewoon altijd den vuist. Heb je dat probleem niet.

Kaas de Vies | 16-07-13 | 21:37

Echtelijke twisten ?

Supermatthijs | 16-07-13 | 21:36

Natu-San | 16-07-13 | 21:30 |

Uiteraard, anders kan Kaas de clitoris niet vinden :-p

CornholioNL | 16-07-13 | 21:35

Ineens bleken die old-timers verschrikkelijk milieuverontreinigend en wou men wegenbelasting over laten betalen. Dus ook weer meer controle en gedoe. Voor veel old-timer-bezitters het einde van hun hobby en leuke uitjes, waar ze veel voor over hadden. Jonge, jonge, wat heeft men toch een last van de burger.

Esprit77 | 16-07-13 | 21:32

ik heb het al vaker gezegd ' er moeten in Nederland honderden IT'ers rondlopen die weten dat ze bezig zijn infrastructuur aan te leggen bedoeld voor NSB / STASI praktijken .. verzamel data, verzamel alles en breng dat op een dag naar buiten !

(c)ZWITSUL | 16-07-13 | 21:32

@irma zonderboezem | 16-07-13 | 21:22
Dus je poesje is gechipped?

Natu-San | 16-07-13 | 21:30

deuren op slot doen, afremmmen, oliepeil nakijken huh
langleveeuropa.nl/

(c)ZWITSUL | 16-07-13 | 21:29

Mijn vader, altijd het toonbeeld van het vertrouwen in de overheid alsof het de jaren 50 is,is sinds een paar jaar niet meer zo uitgesproken pro... vindt mij nog steeds veel te argwanend, maar hij moppert ook wat af de laatste tijd, ook over privacy. Ik bedoel dus, dat het inderdaad in alle geledingen begint door te dringen dat de overheid bezig is verkeerde infrastructuren aan te leggen, krijgen we later spijt van. Het is de goedwillende burger die bij het minste geringste gestraft wordt (net als nu, maar dan tikkie erger), want makkelijk op te sporen en altijd thuis. Worden hele legers ambtenaren op ingezet, want money money money. De kwaadwillende omzeilen de chips of gebruiken de identiteit van iemand anders.

pe4444 | 16-07-13 | 21:27

@gooi en smijtwerker | 16-07-13 | 21:23 | + 1 -
Ben boos.

SChtriojf ik nog slechter dan normaal.
Maar heb sowieso nogal een kutdag achter de rug. Je hebt gelijk.

Kaas de Vies | 16-07-13 | 21:26

@irma zonderboezem | 16-07-13 | 21:22 | + 0 -
Irma, domme doos.

Kaas de Vies | 16-07-13 | 21:24

@Kaas de Vies | 16-07-13 | 21:20 | + 0 -
Misschien toch maar weer een koud bad nemen, kom je weer tot bezinning

gooi en smijtwerker | 16-07-13 | 21:23

Goed idee! Zo heeft mijn kat een chip waar alleen hij mee door het kattenluikje naar binnen en buiten kan.
Lijkt me ideaal om dat te hebben zodat de auto alleen start als ik instap.
Of de voordeur opengaat als ik er ervoor sta.( handig ivm volle boodschappentassen. Nooit meer je leutels vergeten)
Ik zie wel voordelen...:-)

irma zonderboezem | 16-07-13 | 21:22

kijk.. de autofabrikanten (BMW) voorspellen aan de hand van 'de klap' de zwaarte van het ongeval en sturen DAARNA de reguliere hulpdiensten aan ..
nl.euroncap.com/nl/rewards/bmw_assist_...
De vraag voor techneuten .... wat voor sensors worden er aangesloten ?? en als je nou geen behoefte heb aan eCall.. mag je dat uit je eigen auto slopen ? zo nee.. waarom niet ?

(c)ZWITSUL | 16-07-13 | 21:22

Heeft Toine Manders een vrouw/man en waar werkt die? Het zou niet de 1e keer zijn dat corruptici in kwestie niet direct zelf banden hebben met....

faz | 16-07-13 | 21:21

We zouden ons massaal uit de GBA www.bprbzk.nl/GBA moeten uitschrijven. Moet je zien hoe snel we dan de oorlog tegen deze onderdrukking gaan winnen. Verder, alle facebook accounts, twitter, hyves, etc etc resoluut stop zetten.
Zorg dat ze geen grip en inzage meer in je hebben.

Botte Hork | 16-07-13 | 21:20

@gooi en smijtwerker | 16-07-13 | 21:15 | + 0 -
Omdat het overal zo werkt, was ooit mijn werk volgens. Ik kan het mij niet meer zo goed herinneren.

Kaas de Vies | 16-07-13 | 21:20

Kaas, begin een partij!

Plemp ik ondertussen weer even een stukkie Proudhon uit 1851 (!) (in het Engels, anders wordt het te moeilijk). Zie het als een soort Bingo.

To be GOVERNED is to be watched, inspected, spied upon, directed, law-driven, numbered, regulated, enrolled, indoctrinated, preached at, controlled, checked, estimated, valued, censured, commanded, by creatures who have neither the right nor the wisdom nor the virtue to do so. To be GOVERNED is to be at every operation, at every transaction noted, registered, counted, taxed, stamped, measured, numbered, assessed, licensed, authorized, admonished, prevented, forbidden, reformed, corrected, punished. It is, under pretext of public utility, and in the name of the general interest, to be place[d] under contribution, drilled, fleeced, exploited, monopolized, extorted from, squeezed, hoaxed, robbed; then, at the slightest resistance, the first word of complaint, to be repressed, fined, vilified, harassed, hunted down, abused, clubbed, disarmed, bound, choked, imprisoned, judged, condemned, shot, deported, sacrificed, sold, betrayed; and to crown all, mocked, ridiculed, derided, outraged, dishonored. That is government; that is its justice; that is its morality

Arjan | 16-07-13 | 21:16

Beste bewijs weer dat de meeste VVD'ers van nu zich zeer op hun gemak hadden gevoeld geboren een jaar of viertig vijfenviertig vroeger.

smdyasc | 16-07-13 | 21:16

Ow, en allemaal Fayah luisteren op www.amw.xxx

Mammeloe | 16-07-13 | 21:16

@Kaas de Vies | 16-07-13 | 21:09 | + 0 -
Hoe zeker ben je daarvan? Ik verwacht eerder total encryption bij deze "vrienden"

gooi en smijtwerker | 16-07-13 | 21:15

Hebben we al de namen en rugnummers van de landverraders achter dit nieuwe burgerhatende terror plan? #strontkar #pek&veren

Botte Hork | 16-07-13 | 21:15

@Ommezwaai | 16-07-13 | 21:12 | + 0 -
Neen, direct in de scrotum. Dat kan hij, mits juist aangemoedigd.

Kaas de Vies | 16-07-13 | 21:14

1984? Is die film nog niet verboden, dan ?!
En het boek?

Mammeloe | 16-07-13 | 21:14

Supermatthijs | 16-07-13 | 21:06 |

Tuurlijk jongen, alsof de meerderheid hier pro-EU is haha, lutser.

CornholioNL | 16-07-13 | 21:14

@Parel van het Zuiden | 16-07-13 | 20:55
Wij leven niet meer in een democratische vrijheid.
De overheid en de EU wil ons dat wel doen geloven, maar de waarheid ligt anders.
We worden hinderlijk gevolgd op de verkeerswegen, we worden continu letterlijk en figuurlijk belast met aanslagen, heffingen, vergunningen, mag-niet regels, allemaal ter controle en beoordeling of dat allemaal wel past binnen bepaalde idealistische denkbeelden.

Onze bankrekeningen worden geplunderd om subsidies of uitgaven te financieren waar wij als collectieve loonslaven niets over te zeggen hebben.

We mogen stemmen, maar de stem heeft weinig waarde. Het zijn de coalities immers die besluiten welke programmapunten in de melting pot worden gegooid voor een regeerakkoord. Over dat akkoord hebben we niets meer te zeggen.

We sturen ons leger naar buitenlandse brandhaarden, echter voor de interne structurele problemen en brandhaarden is geen of onvoldoende mankracht, laat staan dat justitie enig moreel besef heeft over handhaving gezien de nutteloze en belachelijke opgelegde straffen.

Vrijheid?
Das war einmal.

Rest In Privacy | 16-07-13 | 21:13

@(c)zwitsul
Ja - maffia Neelie.
Ook een lekker wijf. Noem zoiets als tankercleaning amsterdam, granaria, jan derk paarlberg en bram peper, de koninklijke maffia en toch komt ze ermee weg.
De vrouwelijke joris demmink. En ook VVD.

gooi en smijtwerker | 16-07-13 | 21:13

@ras-le-bol | 16-07-13 | 21:03
Al krijg je wel wat plusjes, toch vind ik je een wegrennende k9 met de staart tussen de benen.
Vecht, goddomme! Vecht!

tattooboer | 16-07-13 | 21:12

Kaas de Vies | 16-07-13 | 20:43
Jakkes Kaas! Dat is echt nodeloos kwetsend... Bakito die zoiets rectaal inbrengt, terwijl jij toekijkt en hem aanmoedigt! Bah....

Ommezwaai | 16-07-13 | 21:12

@Kaas de Vies|16-07-13|21:04|
Uw comments begrijp ik, wij verschillen niet van mening over dit onderwerp. Maar…:Bakito verbaal aanmoedigen vind ik teveel van het goede! ;)

pitsteen | 16-07-13 | 21:12

tattooboer | 16-07-13 | 21:09

Loze ruimte. Zeer loze ruimte.

Botte Hork | 16-07-13 | 21:10

@gooi en smijtwerker | 16-07-13 | 21:05 | + 1 -
Maakt niet uit joh, alles zit in de cloud, ze draaien op microsoft en de CEO heeft een iphone.

Kaas de Vies | 16-07-13 | 21:09

@Supermatthijs | 16-07-13 | 21:02
Als je met je ondermaatse wijsheid even nagaat hoe makkelijk de OVchipkaart te hacken is/was, zul jij (ja, zelfs jij) tot de conclusie kunnen komen dat je reaguursel alleen maar ruimte innam.

tattooboer | 16-07-13 | 21:09

@Supermatthijs | 16-07-13 | 21:02
Dus jij koopt je auto's altijd op het kamp?

blinde kip | 16-07-13 | 21:08

@ras-le-bol 21:03
Scorched Earth Policy? Brrrrr.

AshleyJ"Ash"Williams | 16-07-13 | 21:06

CornholioNL | 16-07-13 | 21:03 | + -1 -

Ik noteer voor de EU en alles wat daarbij komt, bedankt.

Supermatthijs | 16-07-13 | 21:06

En wie zijn de aandeelhouders in dit oer-hollandse (kuch) bedrijf? 37KKR, Bain Capital (=mitt romney), silver lake partners? Allemaal amerikaanse private equity limited legal partnerships. En wie trekken daar aan de touwtjes? Laten we vooral privacy gevoelige info aan hen uitbesteden.....

gooi en smijtwerker | 16-07-13 | 21:05

ras-le-bol | 16-07-13 | 21:03

Hear hear.

Botte Hork | 16-07-13 | 21:05

Waarom moet dat zo? Ik heb in mijn auto (een Duitser uit Beieren) een knop met daarop S.O.S. Als ik daarop druk wordt ik direct doorverbonden met de hulpdienst en stuurt de auto mijn locatie door. Was een optie en het zou een optie moeten blijven.
Ben benieuwd of de overheid inzage heeft in de gegevens van BMW-assist en andere alarmcentrales die bezittingen voorzien van GPS in de gaten houden.

Not Muhammad | 16-07-13 | 21:05

@pitsteen | 16-07-13 | 20:59 | + 0 -
Ik zie het anders.

Kaas de Vies | 16-07-13 | 21:04

Als dit word ingevoerd word het dus voor 30-40-50 jaar aan onderdelen inslaan voor mijn auto die nog niet gechipt is.

JackHair | 16-07-13 | 21:04

@Skunk57 | 16-07-13 | 20:55 | + -1 -
Heb ik allemaal afgescherm, zelfs creditcard. Alleen ip bij geenstijl is legitiem.

Kaas de Vies | 16-07-13 | 21:04

-weggejorist-

ras-le-bol | 16-07-13 | 21:03

En toch moeten we allemaal op Toine Manders stemmen!
Op die ene van de Libertarische Partij dan, niet deze 1984-fascist.

reinaarden | 16-07-13 | 21:03

Pleur op, veel te veel tekst, ik sluit mijn mening aan bij de meerderheid, lekker makkelijk, werkte vroeger ook goed :-)

*plop*

CornholioNL | 16-07-13 | 21:03

Zo'n chip is wellicht ook wel een perfecte vervanger van de nationale autopas. Kunnen kwaadwillenden niet meer met de km- stand knoeien. Ik zeg doen !

Supermatthijs | 16-07-13 | 21:02

Samengevat: Deze Nederlandse firma is voor de volle 100% aan het NSB-en voor de fascistische EUSSR dictators. Walgelijk.

Botte Hork | 16-07-13 | 21:01

Als je een auto koopt is dat jou eigendom, van jou verdiende geld.
Er kunnen primaire veiligheidsmiddelen wettig verplicht zijn voor dat de auto de weg op mag maar secundaire middelen zoals een smartfoon of een infuuszak moeten daarvan uitgesloten zijn anders kan je net zo goed je eigen ambulance gaan besturen.
Zo ook deze RFID chips, die uitgevonden zijn door hetzelfde bedrijf dat joden telde en registreerde in de holocaust dmv de getatoeëerde nummers.
Iedereen moet deze controlemiddelen uit zijn auto slopen, net zoals je met je tomtom langs moet bij een expert die de software die jou gegevens doorstuurt naar verzekeraars en staat er uit sloopt.
Laat je niet inpalmen mensen.

tattooboer | 16-07-13 | 21:01

@Kaas de Vies|16-07-13|20:43|+10
Met die laatste zin donder je toch wel al jouw principes overboord. Dat had ik niet verwacht.

pitsteen | 16-07-13 | 20:59

@Supermatthijs 20:56
Eenwording - Onderwerping
Tometo - Tomato

AshleyJ"Ash"Williams | 16-07-13 | 20:59

@Supermatthijs | 16-07-13 | 20:56 | + 1 -
Rustig maar liefje, ik hou je handje vast terwijl de ME op je inbeukt, zo ben ik dan ook wel weer.

Kaas de Vies | 16-07-13 | 20:59

Ze zeggen dus dat ecall enkel inwerking treed als je een auto ongeluk heb, dat het dan je leven kan redden
tja als je op een weg rij in de Australische outback, kan ik mij er nog wat bij voorstellen dat zoiets je leven kan redden
Maar niet in Nederland waar je geen 5 minuten kan rijden zonder iemand tegen te komen
En hoeveel hoe vaak zou zoiets een vals alarm geven?

janneman1977 | 16-07-13 | 20:57

Kaas de Vies | 16-07-13 | 20:47 | + 2 -

Ook mijn grens komt aardig in het zicht Kaas. Maar ipv. alles maar negatief te bekijken moeten we ook niet blind zijn voor de goede kanten van een eenwoording. Ik kan er nu zo gauw niet een paar bedenken maar ze zijn er wel. Toch ?

Supermatthijs | 16-07-13 | 20:56

@Frietje_Oorlog | 16-07-13 | 20:49
We? Daar zit jij en ik niet bij, naïeveling.
En je land en vrijheid verraden voor een paar rotcenten, je moet het maar kunnen.

blinde kip | 16-07-13 | 20:55

Laat ik beginnen met het loven van Toine's inspanningen om verantwoording af te leggen richting de populus. A-typisch gedrag voor een Nederlands politicus en betekent dus toch iets.
.
Verder maakt hij de verwachtingen voor wat betreft een Nederlandse politicus wel waar. De mail is slecht opgebouwd en in feite één gestapelde drogredenering.
.
Er is eigenlijk maar één principieel punt. Iedereen volgen om mogelijke ongelukken/terrorisme/wangedrag te voorkomen is buitenproportioneel.
.
En een praktisch punt. Zulks een ingrijpend instrumentarium kan heel makkelijk voor andere doeleinden worden ingezet. Een risico, ook gezien de historie van overheidsapparaten, dat we simpelweg niet kunnen nemen.
.
Dit is een regelrechte aanslag op de vrijheid.

Parel van het Zuiden | 16-07-13 | 20:55

@Kaas de Vies | 16-07-13 | 20:47
Hij is socialist en lelijk. Lelijke socialist.

miko | 16-07-13 | 20:55

Kaas de Vies | 16-07-13 | 20:47

Maak je nu maar veel drukker over je bonuskaart, kluskaart, simkaart, pinpas, creditcard en alle andere gegevensverzamelaars van het bedrijfsleven. Die risico's voor je privacy zullen de komende jaren veel groter blijken dan een chip in je kenteken plaat of vingerafdruk op je paspoort.

Skunk57 | 16-07-13 | 20:55

Kaas de Vies, verder alles goed jongen? Of is het allemaal teveel geworden?

Wc-kip | 16-07-13 | 20:55

En om 2500 doden te besparen (wat mij lastig lijkt te voorspellen met veranderende reisbewegingen in de toekomst) moet iedereen dus gecriminaliseerd worden. Zo wordt het natuurlijk niet genoemd maar het komt er wel op neer. Of heeft de bestuurder helemaal geen zorg over die chip? Lijkt me sterk. Dat is een mooie kans om boetes uit te delen als de chip het niet doet want er wordt nog niet genoeg geheven.

Dergelijke voorstellen zijn verschrikkelijk fout. Het ergste is dat bestuurders het niet eens doorhebben of niks geleerd hebben van de geschiedenis.

blinde kip | 16-07-13 | 20:54

Lid zijn van een partij die inzet voor vrijheid en democratie pretendeert, en dan toch meewerken aan de invoering van zo'n chip .... Toine Manders moest zich de ogen uit de door eurofilie verblinde kop schamen.

Fijnstoffer | 16-07-13 | 20:54

@Kaas de Vies | 16-07-13 | 20:38
Omdat je de betekenis kent van: "zo oud als de weg naar Kralingen"?

hfakker | 16-07-13 | 20:54

Maar besef wat we besparen aan kansloze boa's en apparatuur als we gewoon alle auto's kunnen tracken. Heel Nederland trajectcontrole, Hoezee, Hoezee, Hoezee!

Joffri | 16-07-13 | 20:52

"Incidenten zoals in het vorige topic, bewijzen dat die chips het juist wel mogelijk moeten maken om de rijhistorie en lokaties non-stop te traceren."

Min * klik *

AshleyJ"Ash"Williams | 16-07-13 | 20:52

Kolere wat een lap tekst en dan ook Kaas er nog overheen met een lap tekst.
In het kort: NSA chip.

in de hinterklappe | 16-07-13 | 20:50

Klasse.

Stir Glenfarclas II | 16-07-13 | 20:50

Laat NXP er maar lekker aan verdienen dan krijgen we tenminste nog iets van die brusselse euro's terug.

Frietje_Oorlog | 16-07-13 | 20:49

Waar bij het essentieel is dat de chip v/d kent.plaat matched met de chip ingebracht in de eigenaar van bedoeld voertuig.

Uw Verzekeringsadvis | 16-07-13 | 20:49

Mannen... NXP is een mooi Nederlands bedrijf. Dan liever NXP dan Xie Xie Corp of Siberia Chips... Mooi voor de NL economie!

Trashman | 16-07-13 | 20:48

de eu wordt uiteindelijk wat hitler voor ogen had 1 machtsstaat onder een paar hoge heren die het voor het zeggen hebben neen dank u godzijdank ben ik elektromonteur dus ik ben alvast een paar hele dikke elektromagneten aan het inbouwen in mijn auto

the handyman | 16-07-13 | 20:47

The worst enemy of life, freedom and the common decencies is total anarchy; their second worst enemy is total efficiency.
Aldous Huxley

Afgeschminkte Bassie | 16-07-13 | 20:47

@Supermatthijs | 16-07-13 | 20:44 | + 0 -
Doe je mee, of blijf je verdrinken in je afgunst. Dit gaat om onze vrijheid. Of je nu socialist bent of lelijk, het maakt niet uit dit is gewoon dikke onzin. Het moet ergens ophouden. Waar trekken we de grens?

Is het NIET hier, zeg dan waar wel. ZEG HET!

Kaas de Vies | 16-07-13 | 20:47

Ik vind het zo mooi met al die kennis en kunde die wij achteraf zien... al die machtsmiddelen die de overheid heeft... hebben ze een oplossingspercentage van 2%, terrorisme komt nog steeds voor, zie de Spelt, zie een Boston.

Hou eens op, hou gewoon eens op. De overheid is een terreurorganisatie.

Kaas de Vies | 16-07-13 | 20:45

Kaas de Vies | 16-07-13 | 20:38 | + 0 -

Ter vermaak van mij en met mij nog veel anderen ?

Supermatthijs | 16-07-13 | 20:44

"De chips die worden voorgesteld om in de auto en het bijbehorende kenteken, laten louter zien of het juiste kenteken op de juiste auto zit. Dit om vervalsing of misbruik te voorkomen."

Daar heb je geen chip voor nodig, daar hebben we kentekenscanners voor. En die scannen, als een dolle, het enige dat ze niet scannen zijn de kentekens die vals zijn, want zoals altijd bij de handhaving bij Nederland. ER WORDT ALLEEN ADMINISTRATIEF GEHANDHAAFD!

Drogredenatie! Hoe hier mee op. Ga naar je lokale politicus en schud hem of haar eens flink door mekaar.

"""112 eCall can speed up emergency response times by 40% in urban areas and 50% in the countryside. Fully deployed, it can save up to 2500 lives a year and alleviate severity of road injuries", zo staat hier te lezen."

Voor die 2500 doden per jaar waten er 640 in Nederland in 2010
nl.wikipedia.org/wiki/Verkeersveilighe...
Zal het dan met 400% dalen?

Maar moeten 17 miljoen mensen gevolgd worden voor dit?

Alle moorden zijn opgelost als we iedereen opsluiten.

Dit is waanzin, dit is gore lobby, dit is gore controle en de staat is niet te vertrouwen. Kijk naar een EPD (PRISM), kijk naar dit. Ze gaan het delen met verzekeraars. Oopsie ik raar een stoepje, premie x1203124.

Fuck it. Iedereen die hier niet pisnijdig over is verdient een fucking RFID-taf in zijn scrotum ingebracht door Bakito terwijl ik hem verbaal aanmoedig.

Kaas de Vies | 16-07-13 | 20:43

Reed pas over de Grebbeberg bij Rhenen.
Ik vraag me steeds vaker af voor welke vrijheid de gesneuvelde soldaten in godsnaam zijn gestorven.

das_Freudenmädchen | 16-07-13 | 20:43

Eu is democratisch, als je niets hebt te verbergen.

Jarenlang heb ik ingepraat op mensen dat dit niet zo is. Voorbeelden gegeven. 20 tot 30 jaar geleden al.

Niemand luistert, waarom zou ik nog voor ze strijden?

Kaas de Vies | 16-07-13 | 20:38

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl