Ontvoerd NL-stel in Jemen SPREEKT
Het gaat helemaal mis met de twee Nederlanders die ontvoerd zijn in Jemen. Freelance-journalist Judith Spiegel en haar man zitten sinds een aantal weken vast en de tijd dringt. "These men are armed. If there is no solution in 10 days they will shoot us." Of de mister ambassador een beetje vort wil maken met het aan de voorwaarden van de ontvoerders voldoen, alstublieft. (via, spiegel)
Update: Origineel hiero. Staat sinds 13 juli op Youtube.
Update: Origineel hiero. Staat sinds 13 juli op Youtube.
Reaguursels
Inloggen-weggejorist-
Inderdaad... Slecht acteerwerk. Niet belonen dus
beest zonder naam | 16-07-13 | 19:07
vroeg pensioen net zoals de grieken hadden.
bruggenbouwers! ik zeg onderhandelen of anders kapot nuken heel dat grafgebied. religekkies, allemaal. zet je eens in voor vooruitgang ipv kapoedt maken.
Wow liep ff vast met het posten
-weggejorist-
-weggejorist-
Wat hadden die mensen verwacht? Dat ze in Jemen worden ontvangen met slingers en gebak? Het is Nederland niet.. Ze werden gastvrij ontvangen daar met een lichte dwang dmv een gun op hun hoofd. Kleinigheidje hou je toch.
Als ik daar in die situatie zat mochten ze me meteen neerknallen want als ik op minister ( ik geef alleen om allochtonen) Timmermans moet wachten dan weet je het al. Tenzij ik Ali heet en een dubbel paspoort heb. Dan komen Pvda Timmerfrans en spekman me meteen halen.
wat eisen de ontvoerder eigenlijk?
@mytyl | 16-07-13 | 13:01 | + 3 -
Wat doe ik daaraan? Nou ik betaal graag belasting voor een overheid die dit soort mensen gaat redden.... Je vergelijking met een junk vind ik rond uit geweldig, een journalist voegt wat toe aan de samenleving (betaalt bovendien nog belasting) en zorgt er voor dat wij weten wat er in de rest van de wereld speelt.
Jouw redenering is gelijk aan, een schipper in nood moet je laten zinken, hij kiest er zelf voor schipper te worden dat brengt gevaren met zich mee. Bullshit daarvoor betalen wij belasting zodat de schipper gered wordt door een reddingsbrigade.
Naar Jemen gaan zou net zoiets moeten zijn als de Mount Everest beklimmen: je mag eigenwijs zijn en het doen op eigen risico maar we komen je niet meer helpen. Iedereen die totale segregatie voorstaat van Europa en de moslim wereld moet dit gevalletje zien als weer een mijlpaal in de lange weg die het volgevreten laffe Westen klaarblijkelijk moet aflopen om eindelijk het licht te zien en eindelijk afscheid te nemen van weer een communistische droom, de multikul. Maar ja, we zitten opgescheept met de naweeën van die eeuwenoude nahaastenliefde-religie, diep afgezonken in onze genen, genaamd het gristendom, waarin je geacht wordt iedereen te knuffelen, al is dat niet eenvoudig met twee Andere Wangen, ieder met een bordje: "hier slaan".
Nederlandse overheid belt Jemenitische overheid: "Binnen een week stopt alle ontwikkelingshulp aan uw land, tenzij u deze twee mensen weer gezond en wel op vrije voeten weet te krijgen".
Win-Win-situatie.
.. Nederland doet er echt ALLES aan om problemen van Nederlandse burgers met islamitisch gestoorden in eigen land te bagatelliseren.
Waarom zou dat anders moeten zijn omdat het probleem nu in een islamitisch hellhole plaatsvindt, waar een zinnig mens MOET verwachten voor prooidier te worden aangezien.
'Jemig' lol
Blijf dan ook uit Jemen weg. Als je weet dat zoiets daar normaal is, zoek het dan ook niet op. Of ben bereid de gevolgen als een volwassen mens zelf te dragen.
Nu moeten anderen misschien wel hun leven wagen om dergelijke domkoppen te bevrijden. Zouden ze dan een schuld gevoel hebben dat zij de verantwoordelijke zijn als een militair hierbij om het leven komt? Voelen ze zich schuldig dat de nederlandse belastingbetaler eventueel mag opdraaien voor hun stommiteit? Voelen ze zich schuldig als met het losgeld een aanslag gefinancieerd wordt waarbij honderden mensen om het leven komen?
Ik denk het het niet. Dergelijke mensen zijn meestal niet in staat om de gevolgen van hun eigen gedrag in te zien............
Wordt weer eens tijd voor natural selection.
Wat doen die mensen daar dan ook, blijf er gewoon weg. Ik hoop dat de regering geen geld aan die terorsten geeft, maar dat zal wel vergeefse hoop zijn...
nou ik heb geprobeerd ze te zoeken maar, google street view doet het daar niet...
Je moet daar niet heen gaan... reaguurder submission voor allah. (?)
Hanz der Schwanz | 16-07-13 | 12:54
ze hebben stront in hun hoofd in plaats van hersenen. vandaar dat ik al jaren roep dat je mensen met stront in hun hoofd het stemrecht moet afnemen. door die stront in hun hoofd, komt er ook alleen maar stront uit hun mond en leven zij als een grote stinkende zak stront. pas als ze de 50 zijn gepasseerd beseffen ze zich dat ze zich al die jaren als een stuk stront hebben gedragen, sterker nog, dan krijgen ze opeens het besef dat ze gewoon een stuk stront zijn en komen ze in een zogheten midlife crisis terecht. Ik stel voor om de term "midlife crisis" te veranderen in; "iemand die zijn hele leven stront uit zijn mond laat komen en daar achter komt"........
Jezus, wat een stupiditeit
Wel ben ik er voor om het Nederlandse leger eindelijk eens waar voor hun geld te laten leveren en te doen waar ze voor opgeleid zijn. Jemen is mooi oefenmateriaal.
Waren dat niet diezelfde mensen die dag in dag uit bezig zijn geweest om ook van ons land een Jemen te maken? En die moeten we voor dik geld gaan uitkopen zodat ze thuis de draad weer op kunnen pakken en ons of onze kinderen op de lange duur in exact dezelfde positie te brengen? Daar moeten we toch nog even over nadenken en het kan goed zijn dat we deadline van 23 juli niet gaan halen want er moet eerst nog een commissie bij elkaar worden gezocht en dat duurt.
Werkzaam bij de NRC, NOS en ANP... de ontvoerders hebben blijkbaar nog niet begrepen dat ze bondgenoten door dik en dun hebben ontvoerd. Kun je rustig een paar keer verkrachten, losgeld vragen en vrijlaten, zodat wanneer ze weer thuis zijn, je zoals gewoonlijk weer de hemel inschrijven.
-weggejorist-
Als er losgeld geeist wordt dan zou ik zeggen: "doen!" Elk leven is alle geld waard!
Wat ga jij er aan doen dan Hanzepanzje? Niks? Goh voorspelbaar papieren internettijger dat je er bent. En nee, als je daar zit, kan je zoiets verwachten. Lekker hypocriet ook dat je een hoernalist wel helpt maar een junk niet. Rot op dude.
Dit is wel een absoluut nieuw dieptepunt in mijn vertrouwen in de reaguurders op Geenstijl! Wie of wat heeft je voorzien van jouw intellectuele opvoeding als je oprecht durft te zeggen, wat doen die mensen daar? Journalisten moeten daar wegblijven we weten wel dat ze elkaar daar afslachten.
Wees blij dat er mensen zijn die dagelijks hun leven riskeren door naar dit soort gebieden te gaan, zodat wij als laffe achterblijvers weten wat voor verschrikkelijks er overal in de wereld gebeurt. Dat is hun werk en dat brengt risico's met zich mee, daar ben ik mij helemaal van bewust. Maar zolang er ergens op de wereld 2 Nederlanderse journalisten zijn die nog gered kunnen worden, moeten wij ze helpen klaar uit! Mocht het nou gaan over een gevangen genomen drugsdealer had ik een ander standpunt gehad.
Ik denk dat de overheid deze Henk en Ingrid wel gaan redden. Die investering is snel terugverdiend met zinloze boetes en lastenverzwaringen.
Die roze bril valt volgens mij wel mee, zie het artikel hieronder. Het valt me overigens op hoe weinig een mensenleven waard is voor veel mensen die reageren hier. Uiteraard moet je niet zwichten voor de eisen van dit soort terroristen, maar ik krijg een nare smaak in mijn mond van een aantal kille en koude opmerkingen hier. Ik vind het zorgwekkend en eigenlijk ook wel een beetje eng, dat er blijkbaar een hoop mensen zijn die geen enkel medeleven kunnen opbrengen voor mensen voor mensen die doodsangsten uit staan. Al dan niet veroorzaakt door eigen schuld.
www.nrc.nl/nieuws/2013/07/16/lees-hier...
ITEACHYOU | 16-07-13 | 11:20 | + -1
-
Nee, dan help je ze niet. Solidariteit heeft grenzen. Soms is dat de grens van Jemen. De hele wereld vraagt onze hulp. Iedereen wil een beroep doen op onze Solidariteit en daarmee ons gratis weggeefgeld. Net zo min als ons geld gratis is (is eigenlijk gewoon hardwerkgeld) is het oneindig (de bodem is al jaren geleden bereikt, we zijn er al een miljard of 500 doorheen) en is de stroom van menselijk leed oneindig. We kunnen niet iedereen helpen en dus moet je dat ook niet willen. Hulp moet je geven aan mensen die deel uit maken van onze samenleving.
-
De meneer en mevrouw hebben een Nederlands paspoort. Thats it. Verder hebben ze zichzelf blootgesteld aan onnodige risico's en hebben ze zichzelf bewust onttrokken aan de Nederlandse samenleving. an iemand de belastingaangiften van de afgelopen 15 jaar van deze twee mensen even publiceren ? Mochten ze in Nederland substantiele bedragen aan belasting hebben afgedragen kunnen we misschien, evenetueel overwegen ze nog te helpen.
Normaal staat er iemand naast met een groot mes en heel dreigend te kijken. Misschien faken ze dit om zelf het losgeld te innen. Houd die camera recht Fatima, of je krijgt niet die 10 euro die we je beloofd hebben....
Dima Beeline | 16-07-13 | 08:28 | + 4
Hear, hear. Dat dacht ik ook. Het spijt me, maar ik vertrouw deze zogenaamde ontvoerde mensen niet. Het lijkt meer een toneelstukje. Er is verder geen bewijs van een datum o.i.d. en zelfs niet van de ontvoering als zodanig. Ik geef geen ene cent en ik heb liever ook niet dat de overheid mede namens mij geld die kant opstuurt. Al was het alleen maar omdat je daarmee eventuele ontvoeringen succesvol maakt. Verder is het eigen schuld mocht het bewaarheid worden, hoe hard het dan ook is. Verslaggeving van de oude media over die oorden daar zit ik niet op te wachten. Betere en getrouwere (gruwelijker) beelden dan die door de bevolking zelf geschoten en geüpload krijg je niet.
Ongelooflijk hoe weinig Nederlanders nog over hebben voor Nederlanders.
Persoonlijk neem ik dan liever een voorbeeld aan Fransen, Amerikanen, Israel, etc
walgelijke commentaren hierboven.
We hebben een ambassade daar, de taak van ambassade is de belangen van nederland en Nederlanders behartigen. Daar worden ze riant voor beloond. Aan de slag dus meneer de ambassadeur.
Lekker onnozel om een verhaal te willen maken in Jemen, tis in elk geval voor hun HET verhaal van Hun leven.
Verschrikkelijk, sterkte!
Misschien dat een barmhartige bankier zijn laatste bonus kan overmaken voor deze mensen.
@Reinaarden
"Gaan jullie straks ook zeggen dat aangerande meisjes maar niet door die wijk hadden moeten fietsen, omdat bekend is dat die wijk vol zit met Marokkanen? "
Het verschil is natuurlijk dat die meisjes naar ik aanneem geen ander thuis hebben. Hoewel ik vind dat iedere vrouw op ieder moment van de dag waar dan ook zou moeten kunnen gaan en staan zonder aangerand te worden, is de wereld niet ideaal en kun je op zijn minst vinden dat het voor een meisje onverstandig is om 's avonds laat door sommige buurten te fietsen
ohhh kelly | 16-07-13 | 10:54 |
Tja, als ik die link beluister moet ik toegeven dat ze wel heel erg naïef klinkt. Laten we dan maar voor haar hopen dat haar eigen ontvoering ook een beetje "gezellig" afloopt..
Hoe lang zitten ze daar al? Als dat langer dan 3 dagen is sinds die video-opname moet ik wel concluderen dat de man zich heeft mogen scheren...
Badderbeest! | 16-07-13 | 10:31
Wat een onzin, die mensen vragen om hulp. Als wij dat kunnen geven, dan kunnen we dat toch doen ook al hebben ze zichzelf in de nesten gewerkt? Als iemand zijn rug breekt bij het skateboarden ben jij ook niet verantwoordelijk, maar toch betaal je mee aan zijn behandeling.
Heel tragisch maar blijf daar dan ook weg. Overigens zou een beetje VOC land zou overigens gelijk Aden bombarderen.
dat is overigens ooit gebeurd. Lang geleden stuurden de engelsen een fregat om Aden te bombarderen. Waarom? Omdat een Engelse vrouw op de kade zou zijn nagefloten door locals. Kijk, dan heb je als burger tenminste een beetje bescherming van je overheid
Het ambassadepersoneel is veel te druk met het op de golfbaan staan en in auto's rijden met chauffeur. Echt een graaiersclub pur sang dat buitenlandse zaken.
Die kerel hoeft alleen een schild op z'n rug te hebben en Toon te heten. Die vrouw had gewoon overblijfmoeder met d'r poppenkast moeten blijven. Tamelijk naïef om naar zo'n kutland te gaan. Hopelijk komen ze er goed van af.
ohhh kelly | 16-07-13 | 10:54
Jeminee, 'vrij gezellige aangelegenheden' die ontvoeringen, het begrip en de 'liefde' voor die idioten druipt er van af.
t'ja het is er ook wel een beetje om vragen..
nos.nl/audio/477812-judith-spiegel-ont...
Toen Michiel de Ruiter in de 17e eeuw uit ging leggen aan de Islamieten (uit Barbarije/Noord Afrika), dat het afgelopen moest zijn piraatje spelen en Nederlanders tot slaaf maken, was het toch mooi een paar honderd jaar over. Die had dan ook een probate methode, hun havensteden geheel in as leggen en hun boten afzinken. Voeg daar in de moderne variant de vliegvelden aan toe en de overlast uit die landen neemt minimaal aanzienlijk af.
Send in the drones..... of groepje commando's. Je moet niet onderhandelen met terroristen, maar kom op... breach bang and clear moet lukken toch? Of ben ik nu in gamewereld?
Tenslotte weet je dat Nederland niet onderhandelt met terroristen.
MPdeH9 | 16-07-13 | 10:32
Die arts zonder grens werd gewoon 'teruggekocht' hoor.
Als je in de zandbak wil spelen met democratievormpjes moet je niet raar opkijken dat je zand mee naar huis loopt.
@vanhetvarken | 16-07-13 | 10:33
Nederland en daden :')
NL moet een daad stellen. Die twee NL burgers onbeschadigd terug of er komt geen Jemenitische asielzoeker/gezinshereniger hier meer in, dat zal ze leren.
Of: Degene(n) die informatie geven welke leidt tot onbeschadigde terugkeer, krijgt een toeslag naar keuze.
Bijzonder triest dit, maar altijd een moeilijke kwestie. Het zullen jouw naasten en geliefden maar zijn die daar nu zitten...
Aan de andere kant heeft buitenlandse zaken niet voor niets het principe van reisadviezen bedacht:
Jemen: "Alle reizen naar bepaalde gebieden worden ontraden. Wegens politieke onrust in het gehele land, een verhoogd risico van terroristische aanslagen, een permanent hoog ontvoeringsrisico en oplaaiende tribale ongeregeldheden die gepaard kunnen gaan met vuurgevechten, mortier aanvallen en bombardementen worden alle reizen buiten de hoofdstad Sanaa en het eiland Socotra ontraden."
Ik zal dan ook de laatste zijn die naar zo'n achterlijk gebied zal gaan en zal iedereen in mijn naaste omgeving dit dan ook ten zeerste afraden. Als je naar zo;n kudtland gaat, aanvaard je indirect ook de risico's die dat met zich meebrengt. Ik kan mij er niet aan onttrekken dat de meeste mensen die in deze situatie terecht komen bijzonder naïef zijn. De lokale bevolking daar is meedogenloos. In hun ogen ben jij niets waard. Kan je daar wel journalistje of antropoloogje gaan spelen, maar daar hebben die mafkezen daar geen boodschap aan. Tenslotte weet je dat Nederland niet onderhandelt met terroristen.
ITEACHYOU | 16-07-13 | 10:14 | + 0
-
Mijn punt heb ik volgens mij toch vrij duidelijk omschreven. Dessalniettemin zal ik het voor je samenvatten tot één zin.
-
"Individuele mensen zijn primair verantwoordelijk voor de gevolgen van hun eigen handelen."
-
Als de NL overheid losgeld meent te moeten betalen impliceert dat dat ik dus ook verantwoordelijk ben voor het onverantwoordelijke gedrag van derden.
Peyronie | 16-07-13 | 10:22
Ach joh, maak je niet druk, ze denken niet na en beseffen zich niet dat ook zij weleens domme dingen doen en daarna toch geholpen worden. De meeste van die schreeuwertS zullen Venzuela aanwijzen als je ze vraagt Jemen aan te wijzen op de kaart;)
Skunk57 | 16-07-13 | 10:08 | + -1
-
Goedzo, gooi het er maar uit.
Van het filmpje word ik een beetje somber. Het is tenslotte geen pretje ontvoerd te zijn met de kans op executie.
Maar van de meeste, nachtelijke, betweterige reaguursels hier word ik ronduit onpasselijk.
Mensen moeten maar doodgeschoten worden omdat ze er niet jong en sexy uitzien, een verkeerd t-shirt aanhebben, veronderstelde foute meningen hebben, niet als kruidenier of klusser in de Achterhoek zijn blijven wonen, nieuws brengen uit een land waar tokkies geen belangstelling voor hebben en omdat ze vast ook weer belastinggeld kosten.
nos.nl/audio/477812-judith-spiegel-ont...
Hmmm, was precies mijn gedachte bij dit filmpje...
Ga dan ook niet naar Jemen
Badderbeest! | 16-07-13 | 09:56
ja, maar dan kan je ze nog wel helpen. jij stelt dat we die Pavel, als hij nog had geleefd, gewoon hadden moeten laten doodbloeden. Wat is nu je punt precies?
Liever geen vrouw aan de stick van de heli deze keer.
@Tijn-e | 16-07-13 | 10:09
(Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen.)
@VanBukkem | 16-07-13 | 09:54
Maar daarom ben je ook een kneusje! Geeft niks hoor jongen. En heel goed van je dat je meer dan 40 uur per week werkt. Heeft deze economie nodig! Mensen als jij!
Embedded journalisten geven vaak een éénzijdig beeld!
Eerst een beetje de problemen begatalliseren en nu zijn we zielig.
De dag dat je wist dat ging komen, nog 10 nachtjes slecht slapen. Sterkte.
Badderbeest! | 16-07-13 | 09:28
Als jij zo over je medemens denkt wens ik jou van harte hetzelfde, niet op termijn, maar nu en acuut.
OK en waarom hebben wij soldaten? Gauw invallen en alles/iedereen kapotdood skieten!!!
2emeREP | 16-07-13 | 09:42 | + 0
-
Hoezo iemand *moet* het doen ? Niemand *moet* het doen. Niemand is afhankelijk van baggernieuws uit Jemen hoor.
-
Deze mevrouw is Journalist, ze is in Jemen gaan wonen omdat ze dat een leuk danwel interessant land vind of omdat ze dacht daar een inkomen uit te kunnen halen.
-
Ze zat daar niet om het Nederlandse volk te dienen en er was tevens geen noodzaak om daar aanwezig te zijn. Als je dan ook nog leest dat ze altijd laconiek deed over ontvoeringen in Jemen en veelvuldig heeft geschreven over Jeminitische ontvoeringen van buitenlanders, dan roep ik heel snel; Eigen schuld dikke bult.
-
Waarom is dit opeens het probleem geworden van de Nederlandse belastingbetaler ? Ze was free-lance journalist. Ze werkte dus voor zichzelf en verkocht haar "nieuws" aan diverse media. Als het Nederlandse volk dat nieuws wilde horen moesten ze daar voor betalen. Het lijkt mij dat ze dan ook maar haar eigen losgeld moet aftikken nietwaar ? Als ze dat niet heeft; jammer dan.
-
Het is net als die Rus vorige week; Die Pavel Dinges die graag aan freerunnen deed maar op het einde een freefall deed vanaf een flatgebouw zijn zekere dood tegemoet. Moeten we daar dan ook medelijden mee hebben ?
-
Volwassen mensen die weloverwogen keuzes maken in het leven (om hen moverende redenen) mogen de vruchten plukken van die keuzes, maar zijn zelf ook verantwoordelijk voor eventuele negatieve uitkomsten.
@Tijn-e | 16-07-13 | 09:00
Ten eerste heb ik vakantie en ten tweede, als ik werk, werk ik meer dan 40 uur in de week. En even serieus: Ik sta in dezen toch machteloos vanachter mijn pc. Ik probeer treurig nieuws maar een beetje weg te lachen. Heb ik van onze premier geleerd: gewoon weglachen.
@Simon de Danser | 15-07-13 | 23:15
Misschien kunnen alle imams van Nederland samenkomen en gezamenlijk een pleidooi posten aan hun moslimbroeders over de naastenliefde die hun religie van vrede predikt.
Dat zal ze op andere gedachten zetten.
Ik weet het zeker!
Er wordt hier veel geroepen: Je moet niet betalen want dan is t eind zoek.
--
Laat nu praktijk zijn dat er wel degelijk betaald wordt en onderhandeld over andere zaken in ontvoerings- en afpersingszaken als t om overheden gaat die wel aan "onze" kant van de streep staan.
Nederland wordt voortdurend afgeperst en gechanteerd (USA, EU, Rusland-gas).
-
Mensen die roepen "wat hebben ze daar te zoeken laat ze rotten".
Diegenen die niet geloven in vrije pers dienen zich onverwijld te melden bij een ander loket.
judithspiegel.com/
geeft ruim voldoende inzicht dat het hier gaat om iemand die nieuws vergaart zodat wij weten wat voor een bende het in jemen is. Iemand moet het doen tenslotte.
-
Ik ga niet zo ver de vergelijking te trekken met het in de stront laten zakken van een gegijzelde militair (wat deed die man in dat gevaarlijke gebied) maar weet wel dat als er een nederlander op overheidsmissie in Jemen was alles en iedereen zou worden gemobiliseerd die man uit de shit te trekken.
Vrije pers is belangrijk, ze is nederlandse. Ergo: het minste wat je mag verwachten is dat de ambassade zich inspant.
-
Bij dit soort stukjes moet ik altijd denken aan 'the last king of Scotland', waarbij de blanke dokter eindelijk merkt hoe dingen kunnen mislopen in een gevaarlijk land... "(...) We are not a game (...). We are real. This room here, it is real. I think your death will be the first real thing that has happened to you (...)".
Voor alle Nederlanders: DE WERELD IS NIET ALS DE EFTELING!
Homer P. Simpson | 16-07-13 | 09:24 | + 0
-
ja hoor.
-
Lees dit
-
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisa...
-
En dit
-
www.rijnmond.nl/nieuws/15-06-2013/rott...
-
Ik stel voor ze de pleuris te laten krijgen.
Mij bekruipt het gevoel dat ze onder één hoedje spelen met de 'ontvoerders'.
Ze mogen Nederlands spreken. De kleding klopt niet. Het verhaal klopt niet.
I see dead people
Heel, heel erg dit, maar ik ben bang dat er weinig aan te doen is. Voldoen aan de eisen stimuleert deze mensen enkel om dit trucje vaker te herhalen, uw overleven wordt dan hun dood.
Enige wat helpt is om er niet heen te gaan, dit is helaas de mogelijke consequentie hiervan.
Iemand een beter idee? :-(
Itastijl | 16-07-13 | 09:17 | + 0
-
Dat is anders en je weet het.
@Nieuwe Bezems | 16-07-13 | 09:14 | + 0 -
De NL-overheid doet alleen dingen die prettig zijn voor zichzelf. Ze steken nog liever ons geld in de fik dan het voor onszelf aan te wenden. Tenzij nog ergens een kansloze linxe geldbehoevende hobbie wordt gevonden, that is.
@ qutrex | 15-07-13 | 23:59
Mee eens. Hoe triest dan ook.
Amigo gaat nog niet eens naar Tunesië of Egypte en zal er ook nooit heengaan, de reden ? Ik wil geen terroristen ondersteunen . En wil situaties zoals deze voorkomen ..
Amigo zou op dit moment zelfs niet eens naar Turkije gaan , iedereen die daar nu zijn pauper vakantie viert die helpt dus mee aan het opbouwen van de islamitische machtsbasis ... Amigo gaat lekker naar die heimat , Italia en naar zijn geliefde España dit jaar , helpt hij ook nog de Europese economie vooruit
Zouden meer mensen moeten doen ;-)
Geenstijl moet ook geen nieuws verslaan uit achterstandswijken waar de kans op fysiek geweld aanwezig is. Ze vragen erom....
Op zich natuurlijk uitermate onvoorzichtig om naar een land als Jemen te gaan. Daar staan geen kaarten carroussels met "Groeten uit...".
Desalniettemin zou het prettig zjnn als de 0031-Overheid zich nu eens zou bekommeren om Nederlandse-In-Nood ipv miljoenen te laten verdwijnen in kansloze wijken met dito kansloze jongeren.
Zeg Rutte, doe eens betalen aan die Jemenieten...!
Ongewijfeld heeft Timmerfrans van BuZa al een memo geschreven naar de ontvoerders, waarin hij verzoekt 'om een adempauze van 8 weken' aangezien dit ultimatum uitermate oncomfortabel in het zomerreces valt. Deze zaak heeft aldus de volledige aandacht van TF.
Voor het leven van deze mensen valt dus serieus te vrezen.
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisa...
-
Als je het mij vraagt heeeft dit stel een weloverwogen risico genomen door naar Jemen af te reizen. Lijkt mij geenszins het probleem van de Nederlandse belastingbetaler.
Eigen schuld dikke bult. Moet je maar niet naar Jemen gaan, iedereen weet dat het een kutland is. Het kan niet zo zijn dat er vanwege een paar dombo's een koffer met bankbiljetten naar die haatbaarden gaat.
Bijf toch lekker weg uit dat hele kut Jemen....
Islam. Is. Kanker. En voor iedereen die die journalisten te kakken zet vanachter het toetsenbord: ongezien de tyfus. Ook in zandbakken met haatbaarden moeten deze mensen hun werk doen.
@VanBukkem | 16-07-13 | 08:24
Nee kneusje. Niemand heeft ideeen, omdat jullie allemaal druk zijn met je werk 40 uur per week, wat ik ook snap. Maar even serieus, denk even na, WAT kan je doen. Misschien ligt dat WAT wel op een heel ander vlak dan waar je op het eerste gezicht over nadenkt.
De Nederlandse overheid kan wel heel stoer verkondigen dat ze nooit losgeld betalen, maar dat is alleen maar publicitaire bullshit. Achter de schermen wordt altijd losgeld betaald voor Nederlandse onderdanen. Zoals bij bijna elke gijzeling losgeld betaald wordt.
En dat is eigenlijk ook best logisch. Want waarom zou o.a. Nederland die criminelen wel wapens willen verkopen, maar geen geld willen geven om Nederlandse burgers vrij te krijgen?
Een Regering kan niet voor chantage wijken. Dat is wel zuur. Wellicht doet een mariniers invalletje wonderen?
@hatsjepsoet | 16-07-13 | 07:55
Mja, dat 'islam is vrede' is gewoon een openlijke leugen he?
Kijk, in het arabisch schrijven ze geen klinkers (a, e etc). 'Islam' (vertaling: 'onderwerping') schrijven ze dan als 'slm', en 'Salaam' (vert: 'vrede'), schrijven ze dan... OOK als 'slm'!
Maar het zijn twee compleet verschillende woorden, die hetzelfde geschreven worden, maar NIET hetzelfde uitgesproken.
Zegt een moslim dat 'islam' 'vrede' betekend, dan liegt ie. Islam betekend onderwerping, salaam betekend vrede. Beiden worden toevallig als slm geschreven, als je de klinkers weglaat. Maar dat maakt het nog niet 'hetzelfde woord'. Het hanteren van een woord met meerdere betekenissen, en dan die betekenissen opzettelijk verwisselen is een debating-truc: de equivocation en.wikipedia.org/wiki/Equivocation
A religion is called slm (islam=onderwerping)
slm means peace (salaam=vrede)
therefore islam means peace (onwaar want: islam is niet hetzelfde als salaam, onderwerping is niet hetzelfde als vrede)
@eMeSiX
Onze Mariniers kunnen het wel, maar dat was een andere tijd.
nl.wikipedia.org/wiki/Treinkaping_bij_...
Het is een weinig verheffend appel tot hulp. Meer wil ik er niet over kwijt. Weinig verheffend.
ja hallo even geduld hoor 2e kamer is op vakantie jullie zijn geen Willem & Maxima dus nog even een paar maandjes uitzingen . dachten ze dat onze ambassadeurs niets anders te doen hadden wijnproeven graaien zonnen shoppen ect ect daar gaat tijd in zitten hoor en de 2e kamer heeft het druk met de EU en daar waren jullie toch op tegen .
Normaal staat er iemand naast met een groot mes en heel dreigend te kijken. Misschien faken ze dit om zelf het losgeld te innen. Houd die camera recht Fatima, of je krijgt niet die 10 euro die we je beloofd hebben....
-weggejorist-
Al die kl**tz*kken die onder de facebookpagina dit leuk vinden, enkeltje vulkaan aanbieden.
Parsons | 15-07-13 | 23:16
Dankzij dit soort mensen kun jij je helemaal scheel linken. Wees maar dankbaar.
@Tijn-e | 16-07-13 | 08:23
We kunnen een fruitmand sturen?
Kunnen we iets doen voor die mensen? WAT kunnen we doen. Iemand ideeen? Ik ben zelf ook aan het nadenken, elke hulp is meegenomen.
Journalisten in Jemen? Het enige nieuws daar is dat ze er Westerse hulpverleners en journalisten gijzelen en in brokjes hakken als er geen losgeld komt.
Verder is het een normale islamitische heilstaat, waarvan het inmiddels wel bekend is wat daar zoal gebeurt.
De NOS heeft archiefbeeld genoeg van zandvlaktes en boze moslims. Waarom dus?
Het is de naïviteit die vaak speelt bij journalisten. Gewoon op de bonnefooi ergens heen gaan en kijken hoe het zal aflopen. Natuurlijk houden ze van hun vak maar vind hun gedrag vaak puberaal te noemen. Soms is het verstandig niet je emoties te volgen maar je verstand die je wijst op bepaalde gevaren in die landen maar ook elders op de wereld waar de kans groot is dat je dit mee kan maken of getroffen kan worden door oorlogen.
De mensen wonen in Jemen (nos.nl/audio/132465-journaliste-judith...), hebben er zelfs een huis. Ze zouden dus van de lokale gebruiken op de hoogte moeten zijn, zeker als het ontvoeringen in Jemen betreft.
En de terreurlims lieten het echtpaar hun hond alleen achter in het appartement,schoften!
Spiegeltje spiegeltje aan de wand wie is de domste linkse trol van het land?
Afgeschminkte Bassie | 15-07-13 | 23:05 |
Wat een volslagen krankzinnig plempsel.
Jij schminkt jezelf inderdaad af, lutser.
Gewoon prism bellen, die weet waar waar iedereen zijn huis woont. Het kan niet anders dat er wel een of andere derdegraads bloedverwant van die Jemenitische ontvoeralibab's in Nederland verblijft gewoon lekker terug dreigen dat kinderbijslag & huursubsidie worden ingehouden zolang de twee Journo's worden vast gehouden.
Typisch. Op joop wordt geen melding gemaakt van het bestaan van deze video.
Wat je niet ziet is er niet en islam is lievv.
N.B. Vind het dus wel raar dat media waarvoor men werkt, het werk accepteren als bekend is dat men zich onvoldoende laat beveiligen. En waar leeft men verder van als men freelance bezig is.
Lijkt erop dat het om geld gaat bij dit soort ontvoeringen. Laat de NOS als mede-opdrachtgever maar over de brug komen. Al blijft het belastinggeld.
Ze is geen journalist. Journalisten zijn neutraal. Ze wilde perse laten zien dat de islam 'niets aan de hand was', en mag die waanzin met haar leven en dat van haar vriend bekopen. Had ze maar geen propaganda moeten willen maken om het volk voor te liegen: ze ging zelf in haar eigen leugens (islam is lief!) geloven, en nu heeft de waarheid haar ingehaald:
'ongelovigen zijn hun leven niet zeker in een moslimland'
Deze ontvoering heeft ons meer geleerd over Jemen dan al haar hippie-oh-kijk-eens-wat-een-lieve-moslims-hier-schrijfsels bij elkaar.
Laten wij voortaan jaarlijks de 'Leni Riefenstahl'-wisselbeker uitreiken aan de journalist(e) die het hardst aan de pik van de naziprofeet zuigt.
Timmerfranz heeft het te druk met zijn hobby op dit moment, de Tour volgen.
Helluuuuup, doe iets!!!
*cruesli met linksgedraaid bio yoghurt in kommetje scheppen doet*
Laten we voor elke door moslims gedode Nederlander één willekeurige moskee in Nederland sluiten en afbreken.
-weggejorist-
Voorlopig onthoud ik me van commentaar. Eerst maar zien hoe het verhaal echt in elkaar zit.
@salsaparilla | 16-07-13 | 06:05: En wat heb jij allemaal ondernomen om ze te helpen?
@appelboor | 16-07-13 | 07:42 |
Het zou me niet verbazen dat er een uitsluiting in de verzekering is ingebouwd zoals ongeldig op moment Nederland het land afraad dan wel dat ze geen beveiliging hadden.
Wat doe je daar dan ook?
"Doe iets"?
Waarom en wat moet ik doen dan? 'K hoop op een goede afloop, hoor. Dat wel, maar meer kan/ga ik niet doen.
Ik kan nog wel een extragratis tip geven: blijf in het vervolg (als dat nog komt) weg uit zûkke landen.
Als ze het overleven, dan heeft Judith als freellance journalist een aardig primeurverhaal te verkopen. Dat dan weer wel. We geven miljarden aan Grieken, dan moet een miljoentje naar Jemense bandieten geen probleem zijn. Vind wel dat dit stel dan een deel van bedrag moet terugbetalen, in termijnen bijvoorbeeld .
translate.googleusercontent.com/transl...
het ziet er niet goed uit voor ze. Ik zie woorden als 'Jood' en 'Cohen' voorbij komen. Dat voorspelt niet veel soeps of uhm... thee
@de grote Anti | 16-07-13 | 01:20
Deze eikels verdienen een bermbom! Dit had ik ook niet gepikt als ik Irakees was!
Boudewijn Berendsen is verzekeringsagent. Hij zit dus in de wereld van risico, schade en vergoeding. Hij zal dus toch wel voor zichzelf en z'n lief een ontvoeringsverzekering hebben afgesloten?
.
Z'n Linkedin-profiel zegt dat hij Aon-medewerker is/was, en notabene Aon heeft een ontvoeringsverzekering: www.aon.com/netherlands/persberichten/...
.
En z'n lief heeft een boek geschreven over Jemen, dat in september uitkomt.
.
Dus ... allemaal nep, Koefnoen of gewoon erg dom
Niemand vraagt om nieuws uit die oorlogszuchtige zandbak.. als het daar stil is moet er ff iemand gaan kijken of ze allemaal dood zijn. Blijf daar gewoon weg!! Vette pech! Ik wens ze niet dood, maar enkel veel geluk dat ze hier levend uitkomen
Dat dit paar erg naïf of onnozel te noemen is moge duidelijk zijn. mensen die naar de wereld kijken door de Roze Rode socialistische bril, komen inderdaad wereldvreemd over, op mij althans. Dat is dagelijks te zien mbt grootschalige fraude, loverboys, overvallen, bewapening( controle op legaal bezit terwijl het illegaal bezit en misbruik de pan uit gaat). Maar ze zitten wel in een situatie die extreem is. als ik de naam Judith Spegel bekijk komt die op mij over als een Joodse naam, nou dan weet je het wel. Het trieste is dat er geen fluit tegen gedaan wordt omdat de daders in de massa verdwijnen komen ze uit die vervloekte massa naar boven, bijvoorbeeld piraterij, dan heb je ook nog kans dat ze in dit land onderdak en een uitkering krijgen op termijn. Hoe gek kan je het nog maken?
Oh nee! Snel allemaal je portemonnee trekken zodat we deze journalisten vrij kunnen kopen en over 3 maanden het boek over de gebeurtenissen kunnen lezen. Bedoel, dat journalisten naar zo'n land gaan is 100% om aan de vraag naar nieuws uit die hoeken te voldoen en niet omdat ze hopen ontvoerd te worden zodat ze een spannend verhaal en naambekendheid creëren doordat "de minister" er een uitspraak over moet doen.
Ligt het aan mij of komt dit filmpje ook nog eens ontzettend nep over.
Haar berichtgeving zal onze politiek wellicht zeer onwelgevallig zijn nu ze niet meer voor de gevestigde westerse propaganda kanalen werkt, anders had het consulaat en buitenlands zaken al veel eerder in actie gekomen, een andere reden kan ik niet bedenken... sterkte!
Gewoon de hoofdstad van dat apenland even platgooien en vrijlating eisen. Maar ja, dromen. We zijn zulke lieverds. We laten nog liever heel Jemen hier komen en voorzien van een levenslange uitkering.
Mij hadden ze allang doodgeschoten....
Eigen schuld dikke bult!
Moet je ook maar niet naar Jemen gaan.
Wie met vuur speelt moet op de blaren zitten.
Slechte Theo en Thea-imitaties =
altijd doodstraf!
Wat voor nieuws dachten deze twee nog te brengen uit dat apenland.
@salsaparilla | 16-07-13 | 06:05
Het lijkt een beetje op meisjes die een leeuw willen kussen, en dan de helft van gezicht kwijtraken.
Eigen schuld, dikke bult, hadden ze maar niet zo UBER-naief links moeten zijn.
'kom, ik ga zonder hoofddoek naar een moslimland, dat gaat vast wel goed, die zijn allemaal toch zo aardig' tien minuten later: 'help, help! ze houden me vast en eisen geld!'
Geef anders de leeuw nog een kusje. Linksen die aan hun eigen naïviteit ten onder gaan. Mooi toch. Voorbeeldfunctie voor andere links-naieve-leeuw-kussers.
Geenstijl: Hoop dat er over nagedacht is om er zoveel aandacht aan te besteden. Ongetwijfeld maken mensen zich hier druk om, maar dat krijgen we, om goede redenen, niet te horen. Door het nu op 's lands meest populaire weblog te zetten is de prijs naar aller waarschijnlijkheid vertienvoudigd. Zulke media aandacht speelt de kaart recht in de handen van de ontvoerders. Wat betreft de reacties, als we alle populisten weghalen blijft er bar weinig inhoud over.
Mogguh @ All,
Dat die twee mensen daar in doodsangst verkeren is vreselijk. Via diplomatieke kanalen zal wel druk gezet worden om die lui vrij te krijgen en dat gaat vaak gepaard met smeergeld voor de zittende machthebbers in deze landen en in Afrika, zo worden ook contracten binnengeharkt. Maar verwacht maar niets van een andersoortig optreden van de Regering die nog niets voor de bevolking hier die straks met dezelfde shit zit opgescheep, zij het in een andere vorm. Wens in elk geval sterkte toe voor familie en vrienden van deze twee slachtoffers.
Internet stompt duidelijk af. Twee Nederlanders die een noodkreet plaatsen en mogelijk volgende week dood worden teruggevonden. De reacties hier... misplaatst grappig of 'eigen schuld dikke bult' opmerkingen. Echt triest.
Rutte heeft geen tijd voor dit soort onzin, die is aan het inburgeren op de Antillen met een dikke negerin.
Lekker ploppen zeg maar.
Nooit toegeven aan die lui , want als je NIET betaal hebben ze NIKS !!! dus als ze je dan dood schieten bevestig het alleen wie het zijn , wat de hele wereld al weet.En blijf toch weg uit het afvoer putje van de aardkloot .Beide namen zeer veel risico , waar tegen over een riante beloning staat/stond.Dus beide wisten wat kon gebeuren ... dus nu niet brullen ... als Blanke Europeanen ( Joods/Christelijk ) ben je nu eenmaal NIKS NIKS waard in het land waar Grote Mo regeer.
Der Georg | 16-07-13 | 01:12
En als ze dan toch wordt aangerand is het haar eigen schuld want jij hebt gesproken?
Geld geven aan de gijzelaars is een teken voor anderen om ook 'blanken' te gijzelen. Makkelijk geld, zo simpel is het daar. Natuurlijk zijn het een paar goedhartige NL's die hun baantje doen, maar ze hebben wel familie.. en wat doen we eraan?
Kikvorsmannen eropaf sturen? Denk het niet (kost weer teveel), of we horen er niet van, misschien wel weer een wereldwijde faal met een helicopter? Uiteindelijk zal een ander land het wel weer oplossen, of helaas.. bon voyage, hoop het niet. Iig, succes.
reinaarden | 15-07-13 | 23:14
Yep! Victim blaming is strong with these idiots. 'Had je maar niet naar Jemen moeten gaan' enz enz enz.
Geen haar beter dan moslims die vrouwen verkrachten en dan de vrouwen de schuld geven. 'Hadden ze zich maar niet zo moeten kleden'.
"doe iets mensen in Nederland"
Waarom? Jij bent naar die zandbak verhuist , naar Jemen.. niet naar Benidorm ... Dus niet miepen en klagen als het misgaat en bedelen om hulp.
Je kan toch nooit aan de eisen voldoen, dat betekent alleen maar dat er meer Nederlanders gegijselt gaan worden.
Wel zouden ze eens een leuke elite militaire unit er op kunnen zetten die gewoon alles neerschieten wat beweegt en daarna eens kijken wat er over is.
Niet om het een of ander, maar als ik dit soort Nederlanders zie dan vraag ik mij af wat er gebeurd is in de laatste 400 jaar waardoor wij van een natie van ruwe zeebonken getransformeerd zijn tot een stel wandelende foetussen.
Soms denk ik dat teveel welvaart niet goed is voor ons immunsysteem.
No Mames | 16-07-13 | 04:05
Je komt ook wel eens uit je zolderkamertje?
Het kan twee kanten uit.
Liveleak.com of Pauw en Witteman.
Ik hoop voor hen natuurlijk het laatste.
Het is inderdaad vrij schokkend om te beseffen in wat voor nachtmerrie deze twee zitten. Het lijkt wel alsof die man een spook heeft gezien, hij ziet er erg angstig uit.
Ik zou het juk niet kunnen dragen wanneer een natie zich voor me heeft ingezet, na me eigen stommiteit. Doe me maar een laatste peukje en schiet me voor de donder. Het is echter gemakkelijk praten vanachter je laptop vanzelf.
Nou EU, laat eens zien hoe solidair we wel niet zijn.
Oh het zijn burgers, yeah nm..
Vele winters van nu, als uw ballen op uw knieën hangen, of tot stof zijn vergaan, heeft Unesco bovenstaande reaguursels nog altijd als culturele bloemlezing paraat. Van de dingen die gerust stellen.
@Heinzelmann | 16-07-13 | 03:00
De enige zekerheid in leven is dat je een kind bent van je moeder. Morgen ga ik in ijs. Onsterfelijk. En daar doet geen Jemenitische terrorist wat aan!
@Heinzelmann | 16-07-13 | 03:00
Gaat iedereen dood. Doe is relaxen man!
@Heinzelmann | 16-07-13 | 03:00
Ik zou 'moet' veranderen in 'gaat', anders klinkt het zo..... vreemd.
Uiteindelijk moet IEDEREEN dood; relax!
INH.30CL
Ik weet genoeg; wat was jouw argument?
("Ik ben ziek, dokter")
@Slipsnifter | 16-07-13 | 02:45
Heb jij nog een schaap? Dan zal ik wat kamelen ballen die kant uit sturen.
Wat een muts met haar: het valt allemaal wel mee!!
Leerstof voor de toekomstige reiziger naar....
www.youtube.com/results?search_query=...
Maar dat een stel Wilde Negers een paar blanke opportunisten in de knel hebben is natuurlijk een schande, wat denken ze wel?!
@Heinzelmann | 16-07-13 | 02:50
Ptoost!
"Doe iets!"
En GeenStijl wacht af; het fikmpje waarop ze gekeeld worden.
Tof! Wees trots, en breek niet!
(Shit will happen.)
Did dey die?
@miko | 16-07-13 | 02:36
Moet, verder niet echt medelijden met deze mensen. In mijn tijd in de tropen liet je het ook uit je hoofd te klagen over overvallen en rare ziektes. Het komt met het werk.
Alleen notoire hippies denken dat als jij goed van inborst bent dat de rest je nooit iets zou doen.
Gezien haar oeuvre is ze al langer in Jemen dus een goed te observeren object. Les 1 in gevaarlijke gebieden: Blijven bewegen, altijd.
Die twee wonen al jaren in Jemen, en over het risico van ontvoering deed ze altijd laconiek.
Ze spreekt de taal en dit soort zaken schijnen daar meestal goed af te lopen, dus het lijkt allemaal mee te vallen:
www.rijnmond.nl/nieuws/15-06-2013/rott...
@Russkoja.zjopa | 16-07-13 | 02:27
Risico van het vak. Of was je dit alweer vergeten?
www.eenvandaag.nl/buitenland/33770/ned...
@Russkoja.zjopa | 16-07-13 | 02:27
ik heb met die flatspringer ook niks en als je reisjes maakt naar dit soort landen met je deze happenings ook meenemen in je reisplan.
@Lewis Lewinsky | 16-07-13 | 02:32
Dit is natuurlijk gewoon een incidentje..
@Russkoja.zjopa | 16-07-13 | 02:27
Ook een raar contrast tussen auteur in spe Judith Spiegel die schrijft *dat Jemen meer is dan een broedplaats van terrorisme* en de ontvoerde Judith Spiegel die roept *Doe iets*.
@necrosis | 16-07-13 | 02:25
Ik ook ja, beetje vreemd allemaal.
Maar je weet het nooit in die oeroeboeroelanden..
Raar contrast dat aan de ene kant zo'n idioot die een achterwaartse salto van een flat maakt en ter pletter valt wordt aanbeden terwijl volwassen mensen die 'echt werk' doen, maar evenveel risico nemen, gewoon worden weggezet als idioten. Ik lees hier vanalles voorbijkomen , maar fact is dat de Reaguurders hier voor het grootste deel ingekakte mongolen zijn.
Heb in iedergeval met de 'gutmenschen' te doen, hopelijk komt er snel een oplossing.
We kunnen ze de verzamel DVD's van McGuyver toesturen!
Die lui zijn gaan reizen met een rugzak vol naïeve romantische ideeën. Nu weten ze dat de werkelijkheid een hele andere is dan ze dachten, een hele andere en moet plots eenieder meebuigen met de draai die hun leven heeft gemaakt. Ik voel met hen mee, hoop van harte dat ze het er levend vanaf brengen, maar dat is het dan. Een bergbeklimmer die op eigen initiatief grote risico's neemt moet er ook rekening mee houden dan niemand hem komt helpen als hij in een ravijn flikkert.
Ik sla het complotteren over maar zou wel even checken of zij recentelijk wellicht een vette levensverzekering op hem heeft afgesloten.
@necrosis | 16-07-13 | 02:19
Inderdaad weggejorist. Dus je had gelijk. Heb je het raadsel nog opgelost?
@Slipsnifter | 16-07-13 | 02:18
Ik suggereer niets, ik zie een hoop verschillen met andere ontvoeringsfilmpjes.
Zojuist opgericht vermoed ik.
www.facebook.com/pages/Free-Boudewijn...
Waar was die deken met de rode strepen in de uitverkoop?
static1.volkskrant.nl/static/photo/201...
www.nrc.nl/wp-content/uploads/2011/03/...
Risico van het vak zou ik zeggen.
@Lewis Lewinsky | 16-07-13 | 02:09
Opvallend is dat juist het comment waar het over ging, -weggejorist- is.
Sla het tooltje er maar op na!
@necrosis | 16-07-13 | 02:13
-Ze zitten op de boxspringmatras van hun luxe hotelkamer
-Hij is keurig geschoren
-Zij ook
-Kleding is schoon
-Koop het boek!!
Maar voor hetzelfde geld is het natuurlijk wel echt, en dan is het naar.
@necrosis | 16-07-13 | 02:07
Er valt ons ook wat op aan je tegels tegenwoordig. Zeer twijfelachtig allemaal.
@Sven_84 | 16-07-13 | 02:01
Mij is nog meer opgevallen:
-vrouw draagt geen hoofddoek, zoals dat ALTIJD gebruikelijk is bij ontvoeringsfilmpjes in Arabische landen
-er wordt geen allah schnackbar geroepen
-is zie geen enkele AK-47, laat staan een gemaskerde islamitische terrorist.
En wat is de oplossing van het probleem?
Want nergens worden eisen genoemd!
@necrosis | 16-07-13 | 02:07
Het is zo tergend stil op de achtergrond..
Je zou toch wel minstens een paar woeste "allah akhbarrr`s" verwachten..
@necrosis | 16-07-13 | 02:07
Ben jij dat, necrosis? Of ben je weer gehacked?
waarom alleen zij in beeld in de achtertuin opgenomen met de iphone?...
Sven_84 | 16-07-13 | 02:01
Omdat je met een AK47 geen video-opnames kunt maken. Duh.
Mij vallen wat vreemde dingen op in dit specifieke filmpje, vergeleken met andere ontvoeringsfilmpjes.
Noem mij paranoia, maar ik heb serieuze twijfels!
Laten we Cohen er naartoe sturen om te bemiddelen, kost een paar centen maar dan heb je ook eh..
De eisen zijn niet aan ons gemeld, maar zullen we voor de zekerheid maar even met zijn allen twee miljoen bij elkaar leggen? Daar kunnen die Jemenitische gastheren dan weer schoolboeken van kopen etc. En als we ze streng toespreken laten ze het de volgende keer wel uit hun hoofd om zomaar mensen te ontvoeren.
welke voorwaarden trouwens? waarom alleen zij in beeld in de achtertuin opgenomen met de iphone?... ik zeg broodje aap....
Die hierna in Syrië nog een keer ontvoerd wil worden.
boudewijnenjudith.waarbenjij.nu/profie...
Is dit niet waarvoor men betaald krijgt?
@De Aarsonaut | 16-07-13 | 01:54
Verzekeringsagent Berendsen.
www.linkedin.com/pub/boudewijn-berends...
Ik heb met ze te doen, maar welke paardelul gaat er nou naar Jemen met zijn wijf???
-weggejorist-
Nitwits.
@INH.30CL | 16-07-13 | 01:44
Typisch, niet?
@Lewis Lewinsky | 16-07-13 | 01:41
Ah, een PR stunt!?
Publicatiedatum: 18-09-2013
Ik heb het filmpje nu nog twee keer gekeken. Maar ze zegt echt "we hebben ze 10 dagen gegeven".
En "er moet nu echt een oplossing komen" en "for ever" klinkt ook steeds raarder.
Ach, t zal het tijdstip zijn. trusten
Een hoofddoek tegen kogels. Auteur: Judith Spiegel
*Laverend tussen sjeiks, demonstranten en gesluierde vrouwen werkt Judith Spiegel als correspondent vanuit Jemen voor onder meer NRC Handelsblad, Elsevier, De Standaard, de NOS, de VPRO, de VRT, Hard Gras en de Wereldomroep*.
*Spiegel beschrijft het leven in Jemen met veel gevoel*.
*Ze laat zien dat achter de woeste koppen een warm volk blijkt te schuilen en dat Jemen meer is dan een broedplaats van terrorisme*.
www.devriesboeken.nl/boeken/mens-en-ma...
@WirMachenMusik | 16-07-13 | 01:24
En dat de Nederlandse staat toch wel heel erg langzaam was met betalen en dat dat een schande is. Want zij zijn dat belastinggeld helemaal waard.
Waarna P&W instemmend knikken en Van Jolo een vlammend betoog schrijft op joop om een nationaal fonds in te stellen voor losgeld bij ontvoeringen en dat dat uit het budget voor Ontwikkelingssamenwerking moet komen (en dat budget natuurlijk ook omhoog moet). Dus.
Hebben we deze nasleep ook alvast behandeld. En geduid.
"De voorbije jaren zijn honderden mensen ontvoerd in Jemen. De meesten worden gezond en wel weer vrijgelaten, meestal in ruil voor losgeld."
www.hbvl.be/nieuws/buitenland/aid14044...
Doe iets? Doe eens even niet naar Jemen gaan!
Ze doen me denken aan die eigenwijze Duitse toeristen die je als strandwacht probeert te waarschuwen voor de getijden en zaken als onderstroom. "Nee, komt wel goed." En ja, hoor daar drijven ze honderden meters van de kust, in levensgevaar. "Hilfe! Hilfe!"
Volgens mij had iemand in Volkel nog een paar nukes gevonden die bijna over de datum waren. Ik zeg over 10 dagen wordt de golf van Aden een stukkie groter.
@WirMachenMusik | 16-07-13 | 01:24
En zij een hoofddoek, er af en toe een arabisch woordje doorheen gooiend, en hij een baard, ik zie het al helemaal voor me..
Genoeg fantasie voor een boek, muzikant?
Na terugkomst waarschijnlijk verhaal over dat Jemenieten toch zulke beschaafde mensen zijn en dat de ontvoerders hen naar omstandigheden goed behandeld hebben.
Niet te vergeten dat de ontvoering niets met de islam te maken heeft en bovendien een incident is.
En zonder Wilders zouden ze niet ontvoerd zijn.
'We hopen snel weer terug te kunnen.'
Met het vliegtuig naar de Islamitische negorij en denken dat je er weer levend vandaan komt. Ik voel een darwinnetje aankomen.
@Lewis | 16-07-13 | 01:17
Fuck yeah..
www.youtube.com/watch?v=Yco1deXOzN8
Dit is dus voor mij een reden om dan ook nooit, maar dan ook ECHT nooit op vakantie te gaan naar een Islamitisch Kut Klote Land, KUT VOLK!
@ Parsons | 16-07-13 | 01:09 |
Nou, geloof me, je hebt als ontvoerder/terrorist meer te duchten van Amerika als je een Amerikaan iets aandoet dan van Nederland als je een Nederlander iets aandoet.
-weggejorist-
Zouden ze nou ook proberen geheime instructies over te seinen? Volg z'n ogen vanaf 00:10. Schrijft hij er letters mee?
de jacht openen op de terroristen. Geld weer afpakken.
shiptar | 16-07-13 | 01:11 | + 0 -
U heeft veel vertrouwen in de roverheid merk ik..
@Itzamna
Op naar Syrië? Wat heeft dat ermee te maken?
Idioot.
@Gaan jullie straks ook zeggen dat aangerande meisjes maar niet door die wijk hadden moeten fietsen, omdat bekend is dat die wijk vol zit met Marokkanen?
reinaarden | 15-07-13 | 23:14 | + 6 -
-
Ja! Ik zou mijn dochter vertellen NIET door deze wijk te rijden. Geeft maar een beetje aan hoe diep Nederland gezonken is.
www.imdb.com/title/tt0117438/?ref_=sr_...
Mel had een goede oplossing.
Wat een mooi stukje tentoonspreiding van dat fantastische geloof ook weer.
Stel je voor dat wij nu hier twee Jemenieten zouden oppakken en dan terug dreigen... he wacht ideetje?
Alle gekheid op een stokje, van mij mag een gedeelte dat nu besteed wordt aan ontwikkelingshulp gebruikt worden om dit soort tuig op te sporen en te doden.
Heel simpel. Geld geven en daarmee voldoen aan de voorwaarden, stel vrij, en daarna de jacht openen op de terroristen. Geld weer afpakken, en de kosten van de missie verhalen op dit stel, want tjah, westers journalist zijn in Yemen , dan hoort een ontvoering gewoon bij het beroepsrisico.
@schlagermoroder | 16-07-13 | 01:00
Nee, Amerikaan zijn doet het goed in de islamitische wereld. Lolwut?
@schlagermoroder | 16-07-13 | 01:00
Yep, als ze blijft leven dan zijn gewapende haatbaarden eigenlijk best aardig. Zo werkt dat.
De lijken identificeren zal in ieder geval makkelijk worden. "ze zien eruit als twee ingekakte burgermongolen". "bingo!"
Jim Lovell | 16-07-13 | 00:57 | + 0
Op naar Syrië!
Lul toch niet zo raar man. NL heeft er niet eens de middelen voor en hoeft ook heus niet voor alle malloten die naar een land als Jemen gaan alles uit de kast te trekken.
NL zou wel gek zijn om een paar halve garen uit de handen te trekken van imbecielen die alleen maar deden wat ze altijd al deden, nl. Westerlingen ontvoeren. Dat wisten die twee ook heel goed. Verdomde goed zelfs.
Juist, en hoeveel geld willen de ontvoerders dan.
Solution? Wat voor solution..
En hoeveel ik het werk van journalisten ook waardeer, soms heb ik het idee dat ze vroeger iets teveel sesamstraat hebben gekeken. De wereld is niet leuk en lief. Zelfs met een gewapend elite team zou je daar liever niet willen zijn.
Maar, hopenlijk worden die er dus wel op afgestuurd.
Ben bij het zien van dit soort beelden toch maar blij met mijn Amerikaanse nationaliteit. Niet dat het enige garantie geeft, maar als kaaskop weet je gewoon zeker dat je de lul bent.
Maar goed, ik hoop voor deze wereldvreemde vrouw dat ze over een half jaar lekker knus bij Pauw & Kutkop aan tafel mag komen vertellen dat moslims eigenlijk best lief zijn, en zo.
Dit zijn Nederlanders maar ook Europeanen. Brussel kom er eens in!
Als je vrijwillig naar Jemen gaat en wordt vermoord dan is dat alsmog zelfmoord. We hebben het over een van de achterlijkste landen in Arabië, en dat wil wel wat zeggen. Plus we onderhandelen (hopelijk toch) niet met terroristen dus jammer voor mevrouw en meneer, maar toedeledokie.
www.encyclo.nl/begrip/diplomatiek
Nederland moet ingrijpen om haar burgers vrij te krijgen, op wat voor manier dan ook.
Punt.
Graaf van Egmont | 16-07-13 | 00:51 | + 0
Dat denk ik ook. De ontvoerders willen geld zien, meer niet.
Krijgen ze niks, dan knallen ze beide Nederlanders af.
Ze laten lopen, dat gaat niet, verlies je alle geloofwaardigheid.
Geld of doodt. Geld komt er niet.
Verdwijnen dus in de bodemloze put die Jemen heet.
Dit filmpje ademt slechts de wanhoop van de ontvoerders. Ze willen geld zien en wel binnen 10 dagen. Niet erg realistisch toch? Ze schieten er dus ook niks mee op om deze twee neer te schieten. Resultaat blijft hetzelfde: geen geld. En deze twee nederlanders neerschieten als boodschap aan de wereld? Die draait gewoon door alsof er niks gebeurd is. Neemt niet weg dat beide in hun piepzak zitten, maar ik denk dat het wel gaat loslopen.
Fungus Amongus | 16-07-13 | 00:34
Denk je nu werkelijk, dat een land wat nog niet in staat is om "35 raddraaiers" in Slotervaart in toom te houden tot een dergelijke actie in staat is?
Wake up.
Grzl | 16-07-13 | 00:37 Lastig, geen straatnamen.
www.ip-adress.com/map/Map_of_Yemen/fbc...
@sterke koffie | 16-07-13 | 00:40
Ja en ja.
Verder nog vragen?
Not Muhammad | 16-07-13 | 00:34 | + -1
Soldaten, dat zijn wat andere types dan journalisten. Die komen om te vechten en worden soms gedood, hoe dan ook.
Hoe malloterig moet je zijn om als journalist naar een land toe te gaan waar verder geen nieuws is dan dat er Westerlingen worden ontvoerd.
They had it comin'. Triest, dat is natuurlijk zo, maar voor hen was het gewoon een baantje. Hoernalist. Dat kan. Moet je alleen niet naar Jemen gaan.
Wat zit je nou te janken man. Viavia ken ik die lui ook, dan komt het wat dichter bij. Dat maakt hun 'avontuur' niet minder debiel. Ik zou de NL-overheid ook afraden om ook maar ene rooie rotcent aan losgeld te betalen.
Wat zeg je? Eens, bier!
Moest wel lachen om je laatste zin, dat de ontvoerders mogen worden opgepakt etc.
't Is daar volkssport noemero oeno.
Zit je op korfbal of zo? Malle homo, tss.
Hear Hear @sterke koffie | 16-07-13 | 00:40 My point exactly.
Kun je de laatste tien dagen van je leven tegen zo'n wasbever en de loop van een geweer van een haatbaard aankijken.
Op zijn 16e had Boudewijn dat wsl niet van zichzelf gedacht.
Als ik het mis heb mijn excuses maar ik vermoed om eerlijk te zijn eerder bedrog in dit filmpje.
Dat deze 2 over de knie worden gelegd om hun stommiteit is misschien terecht. Maar moeten ze hun na"iviteit betalen met hun leven? Werkelijk. Is dat wat je wenst beste reaguurders? En daarna blaten over hoe beschaafd je wel niet bent. Pfff.
nha just fuckin with ya
Kan een video-technisch onderlegde reaguurder van GeenStijl een VPRO "Achterwerk In De Kast" gordijntje in deze film monteren om de rest duidelijk te maken wat hier gaande is?
proxy kennen ze niet in Jemen. Gefunden
www.ip-adress.com/ip_tracer/109.74.36....
@Esprit77 | 16-07-13 | 00:22
Nee, dat bedoel ik niet.
Dit snijdt door m'n ziel zoals al die andere video's van gevangen Amerikaanse en Britse soldaten, die smeken om hun leven. Sommigen zijn onthoofd of in koele bloede geëxecuteerd.
Zoek je het zelf op? NEE! Er is een risico dat zoiets gebeurd in dergelijke landen. Maar er bestaat ook nog zoiets als beveiliging en ook nog overmacht. Mochten deze arme arme mensen het niet overleven, dat hoop ik dat de mensen die nu roepen 'lekker voor je' zelf opgezocht gedwongen worden naar de executiebeelden te kijken. Met de nabestaanden.
Beste is nog om ze direct het paspoort af te pakken, want als een landgenoot in doodsnood je koud laat kun je wellicht beter een Arabische of Chinese nationaliteit aanvragen.
Steun voor deze mensen en opdat de ontvoerders moge worden opgepakt en ter dood veroordeeld.
Oke. Als het goed is zou een quick response team toch binnen 24 uur op locatie moeten kunnen zijn. Als het goed is hebben deze lui ook de skills en het materiaal voor een extraction. Ik dacht dat we daar ergens in de buurt ook nog een marineschip hebben varen.
Balls out, overheid! Geef die jongens een leuk klusje, geef geen fuck om die relibaarden daar en haal ze d'r uit.
@zeg maar jansen | 16-07-13 | 00:10
Volgens mij betreft dit exemplaar een vrouwtje maar dan nog. Zij van Geenstijl zou de ideale ega zijn van Johnny. Quit!
Hartbrekend deze beelden, dit gebeurt helaas nog veel te vaak in dergelijke bananenstaten waar je uberhaupt niet naar toe moet gaan als buitenstaander (westerling) en helaas staan wij vanaf hier machteloos als het om dit soort zaken gaat, los van dit alles hoop ik echt dat dit tot een goed eind komt, verschrikkelijk
Ff een gek ideetje voor het slapen gaan, laat de baardige grotmensjes hier een rekening openen bv giro 666, en poneer op joop.nl de eisen en het verwachte bedrag,dan kunnen de gütmenschen hun hart laten spreken en storten na draagkracht,net als.de lunch op het pvda congres... o wacht. Ik wens u allen een fijne nachtrust en morgen gezond weer op.
@de honden blaffen... | 16-07-13 | 00:30
Dat zou wel een ludieke actie zijn ja, sommige linksmensjes zijn er toe in staat.
RentaHam | 16-07-13 | 00:21 Zij stuurt af en toe een blogberichtje, freelance en hij is helemaal niets bij die organen.
Freelance, daar doen ze dus helemaal niks voor.
zeg maar jansen | 16-07-13 | 00:27 | + 0 -
Klopt, dat feitje was ik even vergeten.
Jemenee en jammaldan.
@Watapatja | 16-07-13 | 00:24
Klopt aardig.
Alleen niet op kosten van de staat.
Was trouwens niet de eerste waarschuwing.
Die 40 Nederlanders waren:
Gristen religekkies,
Somaliers met een Nederlands paspoort,
Jemenieten met een Nederlands paspoort,
Judith Spiegel.
Het is ook niet 100% uitgesloten dat zij met de "ontvoerders" onder een hoedje spelen, om die arme mensen wat middelen van bestaan te bezorgen.
Je weet het niet...
@KollenbergSittard | 15-07-13 | 23:08
"Kijk naar Somalië. Een piraat worden loont schijnbaar. Want het gebeurt nog steeds.[...] Als je gepakt wordt loop je weg met een Nederlands paspoort en een uitkering."
Mwa, ik weet niet:
5 jaar gevangenis: nos.nl/artikel/165285-vijf-jaar-cel-vo...
4,5 jaar: www.nieuws.nl/binnenland/20121012/Soma...
2 tot 7 jaar (In duitsland, maar toch): www.metronieuws.nl/nieuws/somalische-p...
4.5, 5.6, 6 en 7 jaar: www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenlan...
Esprit77 | 16-07-13 | 00:22 | + 0
Dat filmpje is wel echt, net als die mensen.
Die twee totaal gestoorden, daar is alles gestoord aan. Naar Jemen gaan ja, helemaal top, en dan janken dat je ontvoerd bent, terwijl dat zo ongeveer het enige van nieuwswaarde is dat tot ons komt uit dat land waarin we nog de gezamenlijke voorouder van bonobo, chimpansee en mens aantreffen. Je hoeft er niet eens heel lang naar te zoeken, zitten in elke moskee.
Hebben er zelf om gevraagd, in al hun onnozelheid. Ja, dan betaal je een prijs. ik geef er geen euro voor.
RentaHam | 16-07-13 | 00:21 Zij stuurt af en toe een blogberichtje, freelance en hij is helemaal niets bij die organen.
Freelance, daar doen ze dus helemaal niks voor.
Lullig, maar zoek het dan ook niet op en blijf weg uit die godvergeten tyfuslanden..
@Parsons | 16-07-13 | 00:15
+1 @ vooralsnog.
5 maart 2011 heeft de Nederlandse ambassadeur in Jemen alle Nederlanders opgeroepen te vertrekken, op kosten van de staat. Er zijn ca 40 Nederlanders achtergebleven, allen op eigen verantwoordelijkheid en goed voorgelicht mbt de risico's.
ParsonsOver een stinkend verhaal gesproken.+++ Bedoel je dat dit filmpje nep is? Dan heeft GS wel wat uit te leggen. Natuurlijk kan het, maar de humor zou ik er dan niet van in zien.
Aha, Christenen op een missie en nu huillie doen als de realiteit onder je neus gewreven wordt. Ik zou zeggen, geloof in god en geloof in wat je geloof. Sorry voor de harde toon in dit bericht, maar het is zoiets als vanachter de tralies geloven dat leeuwen lievvvv zijn. sterkte en zie de harde realiteit onder ogen!
Zou het NRC Handelsblad NOS en ANP geen potje hebben? lijkt me wel zo netjes..
"Spiegel en man Berendsen werden vorige maand ontvoerd. Spiegel werkt in Jemen als correspondent voor onder andere NRC Handelsblad, de NOS en ANP. Haar opdrachtgevers, vrienden en familie hebben al enige tijd contact met elkaar over de ontvoeringszaak."
Aldus NRC, werkgever van mevrouw.. Fijn dat ze er al een tijdje over praten toch .. Misschien nu eens zorgen dat degene die je daarnaartoe stuurt weer veilig terug komt?
verschrikkelijk voor die mensen en hun familie.
ik vraag me wel vaak af wat normale mensen in dat soort oorden te zoeken hebben. het is vragen om problemen.
dus misschien is dit een goede waarschuwing voor mensen. ga lekker in NL op vakantie en er is hier ook genoeg nieuws om over te schrijven.
Hier de islam "in a nutshell":
www.islamlies.com/
Religie van de vrede ?
My ass.
Profetisch ?
Hun profeet was een fantast die, ondanks dat zijn "openbaring" zich voltrok 500 jaar na het schrijven van de bijbel, de feiten, namen en data nog niet correct kon overnemen..
En daar ga je dan tussen wonen...
Sorry, maar dan heb je het best aan jezelf te danken.
Desmoulins | 16-07-13 | 00:07 | + 0 -
zoiets moet het haast wel zijn
of de ontvoerders hebben het filmpje eerst naar iemand gestuurd die Nederlands spreekt
Parsons | 16-07-13 | 00:11 | + 0
Je link illustreert mijn wel vaker geponeerde stelling dat een goeie moslim een ex-moslim is.
Geen weldenkend mens is mohammedaan. Misschien moeten die mohammedanen in NL de MAVO gewoon eens afmaken en niet voortijdig afhaken.
Verder groot tegenstander van onderwijs, door de staat, dat zijn wij, bekostigd religieus onderwijs. Daar begint het mee en dat zou subiet verboden moeten worden.
@Fort Reunion | 16-07-13 | 00:12
Nee, dit kan, vooralsnog, alleen idioten overkomen die naar apenlanden reizen.
@Stormageddon | 16-07-13 | 00:12
Correctie: 1x "gehad" teveel. Enfin, punt gemaakt.
Ach ja, Boudewijn en Judith.
Blogjes schrijven over de lokale bevolking die het zo vreemd vindt dat een westerling met openbaar vervoer reist in plaats van een eigen SUV. De bus is immers "goedkoper en ook vaak heel leuk".
http://boudewijnenjudith.waarbenjij.nu/reisverslag/4233918/in-de-bus
Ik weet niet wat ik erger vind..
- Dat deze mensen binnenkort door hun hoofd geschoten worden en smeken om hulp.
- Dat deze mensen probeerden iets goed te doen in dat land van verderf en dood en dat het totaal geen nut heeft behalve dat er nog steeds miljoenen in die bodemloze put gegooid worden.
- Dat deze mensen zo gehersenspoeld zijn door de linkse gutmenschen dat ze hun eigen leven waagden met het idee "het zal ons toch niet gebeuren" en er heen gingen op eigen houtje...
En nog blijven we ontwikkelingshulp geld sturen naar dit soort belachelijke kudt landen waar t nooit meer goed komt.
Fake.
@Itzamná | 16-07-13 | 00:06
Ja maar, bommen hebben ook een THT-datum. Je moet ze wel eens gebruiken. Anders was het ook zonde van het geld.
Neerlands driekleur wapp'rend in de haven van Aden... Bijkomend voordeel: al die Somalische piraten kunnen mooi daar opgesloten worden (opvang in de regio, niewaar?), hoeven ze ook geen asiel hier. Ik zie voordelen. We hebben al eeuwen geen fijne penal colony gehad buiten de landsgrenzen gehad.
Ik zeg: doen.
@Esprit77 | 16-07-13 | 00:05
Over een stinkend verhaal gesproken.
boatfolder | 16-07-13 | 00:11 Misschien gaan ze daar dan heen om politieagenten te leren omgaan met Playmobil in een zandbak.
Rare idioten weer op de reaguursels. Dit kan een ieder overkomen.
Over tien dagen hebben die lui ook nog geld nodig, dus hopelijk loopt het niet zo'n vaart. Uitzoeken waar ze zitten en wat commando's een schietoefening geven. Voor dit stel best wel kut. Dat natuurlijk wel.
Leuk TV format!
"Wie Van De Twee"
Ik denk alle twee.
Een reden om het Nederlandse kut leger in te zetten maar doen we het -> Neeee!
Gewoon in gaan alles af schieten (nee natuurlijk geen kinderen/vrouwen) al komen de Nederlanders om gewoon laten zien dat als je Nederlanders ontvoerd je alleen maar een bloedbad krijgt en zo ie zo geen geld dan doen ze het ook niet meer.
@Itzamná | 16-07-13 | 00:03
Dat dus. Op een enkele verdwaalde moslimgeest na heb ik nog nooit iemand iets positiefs over islamlanden horen zeggen. Daarom steekt het ook zo dat "wij" die malloten hier hun gang laten gaan.
Zie bijvoorbeeld: www.welingelichtekringen.nl/samenlevin...
Ondanks dat ze het aan hun zelf te danken hebben gun ik dit niemand.
Bakito +1
wakkere_nederlander | 16-07-13 | 00:08 Hij van Geenstijl is wel veel en vaak aanwezig. Hinderlijk aanwezig.
Ja mensen, het is weer zover! Het is de schuld van Geert Wilders, aldus een nu.nl reaguurder.
"Eerlijk_is_eerlijk"
Allemaal de schuld de oorlogzuchtige regering en pipos als Geert Wilders. Heb je ooit gehoord over een Brazilliaan of Chinees die ontvoerd wordt in een Islamitisch land? Nee, want deze mensen laten Islamitische landen met rust en vallen niet zomaar binnen en bombarderen de boel plat. Wat is daarmee bereikt? economie kapot, crisis en meer en meer haat."
www.nujij.nl/algemeen/video-opgedoken-...
@Bakito | 15-07-13 | 23:27
"wij van geenstijl"?
Hooguit "ik die door iedereen van GeenStijl veracht wordt' :-)
(behalve door mij overigens)
zwellevertje | 15-07-13 | 23:44 | + 1 -
Adem in,...... adem uit...... adem in,...... adem uit...... minuutje of vijf volhouden, dan gaat het wel weer.
@janneman1977 | 15-07-13 | 23:58
Misschien zijn er wat 'Nederlandse' strijders op doortocht aanwezig, om de taalbarrière te beslechten,
zeg maar.
Stormageddon | 16-07-13 | 00:03 | + 0
Het lijkt me een verspilling van geld om een land naar de steentijd te bombarderen dat nog in de steentijd leeft.
Meer dan 'go to hell' kan ik er niet van maken. Ook dat kan, zou het beste zijn.
Ali Abdullah Saleh is de enige afgezette president in de regio die nog op een "normale" manier leeft in zijn eigen land.
Hij zorgde voor betrekkelijke stabiliteit in het land.
Amerikanen maken er nu de westerse dienst uit door met hun drones extremisten neer te knallen.
Land was aardig op de rails totdat ze bedachten dat qat meer opbracht dan koffie.
Nu is het hele land verlamd door de qat.
Geen eer meer aan te behalen.
Al Qaida is vanuit het zuiden bezig het land over te nemen.
Worden door drones acties verspreid over het land/bergen.
Nederlandse commando's hebben geen schijn van kans: iedere berg is bezet door scherpschutters en Sana'a ligt te ver landinwaarts.
Bijkomstigheid: iedere Jemeniet heeft gemiddeld 3 wapens. Van handvuurwapens tot AK47's.
Ontvoerders zullen waarschijnlijk om vrijlating vragen van medestanders in nationale gevangenissen of Guantanamo.
Geen schijn van kans.
Hoewel stille diplomatie al eerder Nederlanders heeft vrij gekregen.
Herinner me de zaak van Arjan Erkel uit 2002 die voor Artsen zonder Grenzen in Dagestan werkte en in een vergelijkbare situatie terecht kwam. Zijn zaak heeft toen veel media-aandacht gekregen. Veel mensen vonden hem ook niet zo snugger om daar naar toe te gaan, er werd veel op hem gescholden, maar uiteindelijk is het gelukt hem in 2004 vrij te krijgen en was hij heel erg dankbaar:
www.kb.nl/dossiers/personen/arjan-erke...
"kom schatje, we gaan naar Jemen. Die Wilders lult maar wat"
Hoe komt dat filmpje op Internet? Waar zitten ze ergens? Met welk IP address is het ge-upload? Slinger prism ff aan waar zijn al die tooltjes nou als je ze het meest nodig hebt?
Zitten de kidnappers daar op Facebook, Twitter, Youtube, hebben ze email oid? Heeft Jemen een ambassadeur in NL? Zijn er Jemeni in NL? Zo ja, filmpje terugsturen, met behulp van Jemini in NL proberen mensen in het gebied te benaderen etc. etc.
Laat ze anders even een filmpje zien van de vluchtelingenopvang op schiphol en beloof dat als ze ze daar laten gaan dat wij er ook en stuk of wat terugsturen.
Vreslijk frustrerend lijkt me dat als er werkelijk niets voor die mensen wordt ondernomen.
Hadden we nou dat #vliegdekschip maar. Of meerdere. Dit soort akkefietjes zijn toch een uitstekend excuus om lekker imperialistisch zo'n landje kapot te schieten en in te nemen. Democratie brengen, noemen de Amerikanen dat.
(Naar de steentijd bombarderen en de boel op hun kosten door het eigen bedrijfsleven weer laten opbouwen.)
VOC mentaliteit. Toch?! Nederlands Jemen. Ook geschikt als deportatieland voor bepaalde groepen criminelen.
Maar ja, dat zal allemaal wel een illusie blijven.
En de politiek (behalve PVV) maar blijven volhouden dat er geen "islam probleem" is. Islam is synoniem aan Terrorisme.... Hoeveel voorbeelden hebben we nog nodig den Haag!?
Parsons | 15-07-13 | 23:56 | + 1
Dat geldt voor de hele islamitische wereld. De wereld zou een betere plek zijn om te wonen als het mohammedanisme van de aardbodem zou worden geveegd.
Ja kijkbuiskinderen, zo zit dat.
We zouden beter af zijn zonder die maffe Jemenitische maangodaanbidders die zich als ratten in Noord-Afrika en in delen van Azië hebben verspreid en die nu ook in Europa zijn binnengekomen op de geur van uitkeringen.
Oprotten met die zooi.
*verder erg vredelievend is, maar dan niet voor religie van de vrede*
Of ze komen binnenkort ook weer met een boek. Bedoel ze verstaan daar waarschijnlijk geen nederlands dus je had wat meer informatie kunnen geven waar en bij wie je zit, of ze praten en verstaan wel nederlands en dan wordt het een nog spannender boek. Apart is het wel.
Jammer dat je Nederlander bent. Als je in het buitenland in de problemen komt dan doet de NL overheid he-le-maal niets voor je.
Dat is dan ook één van de redenen dat ondergetekende -die ook veel reist- de nationaliteit heeft aangevraagd -en gekregen- van het land waar ik woon.
Jaren geleden heeft buitenlandse zaken eens geld voorgeschoten aan artsen zonder grenzen om iemand vrij te kopen en toen hebben ze diverse rechtszaken moeten voeren om hun geld terug te krijgen. Denk niet dat ze die fout nog een keer gaan maken.
lala is groot.
dieven en moordenaars
de elende is groot lala lila lakbar.
help die mensen,schop er 1000 hakbars uit.
compensatie voor de kosten.
@Esprit77 | 15-07-13 | 23:28
Deze mensen verbleven al jarenlang in Yemen en hadden daar een eigen verblijf. Zij hebben altijd beweerd dat Yemen veilig was. Daartoe hebben ze ook telkens weer vrienden en kennissen in hun woning uitgenodigd.
Veel buitenlanders hebben in Yemen persoonsbewaking, maar Spiegel vond dat niet nodig. Zij vertrouwde op haar inmiddels opgebouwde netwerk.
Deze mensen droegen de bekende rose bril. Geen gevaar hier, religie van de vrede, lieve en vriendelijke mensen, kom maar gerust bij ons op logeerpartij. Dat werk.
Je ziet nu het resultaat. Het is zielig, dat wel, maar een bewust genomen (en opgezocht) risico. Uitgangspunt zal m.i. moeten zijn dat er met terroristen niet onderhandeld wordt, laat staan losgeld wordt betaald. En dan het beste er maar van hopen.
Brasilian wax onder een burka klinkt toch anders,pornostreepje?.... brrr denkend aan burka's zie ik toch oerwoudbossen of een stinkend dood moeras.
Het zijn toch landgenoten. Hopelijk kan men aan diplomatieke kant iets uitrichten onder voorwaarde dat ze de ware toedracht achter dit drama, de welbekende doodscultus, niet met de mantel der liefde bedekken bij een eventuele terugkomst in Nederland.
Wat ik wel een beetje vreemd vind aan het filmpje is dat ze Nederlands praten
Je zou toch denken dat die jemenieten dat niet verstaan, en niet kunnen controleren wat ze zeggen
nou we zitten in . Dorpje, maar dat zeggen ze niet
"Wij onderhandelen niet met terroristen."...... Wapens geven doen aan Jihadies in Syrië.
Zou iemand Jemen missen als het morgen van de kaart geveegd wordt eigenlijk?
Niet?
Dat dacht ik.
@Number3 | 15-07-13 | 23:46
Beatrix is toch vrij close met de lokale krijgsheer, sjeik huppeldepup? Kan die niet wat regelen?
Als de NL-staat ingaat op hun eisen (waarschijnlijk ordinair losgeld) is elke NL`er de lul in Jemen en omringende landen. Lullig voor hen, maar ingaan op eisen kan natuurlijk niet en doet NL (hoop ik) niet.
Lastige materie, lullig voor hen vooral.
m.youtube.com/watch?v=4ACfE_R-SfA&...
Door de publiciteit te zoeken verhogen ze de prijs van elke Nederlander en Westerling in ontvoeringszaken.
Geen staat die daarin mee zal gaan. Zoals te lezen is in praktisch elk comment hierboven: Wat de neuk moet je in Jemen?
Ik ga morgen op vakantie naar Syrië. Jawel.
Jemen heeft geen enkele nieuwswaarde, behalve dan dat men daar met regelmaat Westerlingen ontvoert. Daar ga je dan naar toe. Beroepsrisico, lijkt mij, hoe zeer ik die mensen een behouden thuiskomst gun.
Iedereen maakt fouten, zij misschien, of wel zeker, ook. NL gaat geen zak betalen, dat is zeker. Intussen is #Jemen trending topic op Twitter.
Gaat hem niet worden.
Iedereen weet dat Jemen een rovershol is, met een oeroude cultuur die al eeuwen lang stil staat. De enigste modernisering is van het kromzwaard naar de AK 47. Voor de rest zijn ze net zo achterlijk als ze 1400 jaar geleden waren. In de tijd van Mohammed de agitator. Met z'n achterlijke geloof.
Geen enkele reden voor normale mensen om dat te gaan bekijken.
Daarvoor moet je bij "goed volk" zijn. We hebben hier al genoeg geholpen in de vorm van negatief reisadvies, voor de hele regio overigens.
Jemen is een lastig land. Het is een tamelijk achterlijk land, een tribale samenleving, waar het ontvoeren van westerlingen een soort nationale sport is. Maar ook een land waar onze vrienden van Al Quida zich thuisvoelen. Het is een boevennest wat allang uitgerookt had moeten worden. Als westerling daar frank en vrij over straat kunnen dartelen is vragen om moeilijkheden. Maar het blijven Nederlandse burgers.
Harige flamoes onder een burka??? Die heb ik nog nooit gehoord. Hij klinkt logisch in de oortjes.
Dat is nog eens 10 dagen vakantie vieren....
Maar goed, ik was pas bij de marine dagen, en ik heb met eigen ogen gezien wat voor force we nog hebben. Genoeg om Jemen eens flink te bestoken!
Nu weer over het stelletje, ik kan me niet voor stellen in wat voor onzekerheid je leeft. En hopelijk brengen ze het er levend vanaf!
Lijkt me vrij simpel: deze mensen genereren nochtans geen belastinginkomsten, betalen geen BTW, rijden niet in een gechipte auto en zijn voor de Nederlandse staat gestopt met roken en drinken en eten en betalen dus geen accijns. Schandelijk. Wat denken ze wel niet. En dus kunnen ze doodvallen. Next.
Parsons | 15-07-13 | 23:27 | + 0
Tat twan asi, voor de rest wel eens met je comment.
En.. zij is naast journalist ook nog een advocaat en beste reaguurders,ze werkte voor de NOS! En die soepkip naast haar is verzekeringsagent...! Harige flamoes onder een burka wat een dilemma.
Als als als... het dramatisch enthousiasme in het filmpje ontbreekt een beetje. Ik wil meer tranen meer smeken meer... amerikaanse toestanden! Ik wil dr. Phil.
@mijntweecent
Ze komen inderdaad wel aardig in aanmerking voor de Darwin-award 2013. En die is gratis.
@Esprit77 | 15-07-13 | 23:28 Ze was wel enigszins voorgelicht. Ze werkte daar namelijk al jaren.
Die vrouw heeft de uitdrukking van een zwaar teleurgestelde gutmensch...
Korps Commando Troepen?
@VanBukkem | 15-07-13 | 23:41
"we zijn daar onmisbaar"
Ambassade gaat binnenkort wel dicht omdat de beveiligingskosten de pan uit rijzen.
Wij onderhandelen niet met terroristen.
Misschien geen terrorisme, maar gewoon een bende die geld wil. Daar zit het probleem hem mogelijk in? Jonge, jonge. Hoe zijn die beelden trouwens hier gekomen?
Wat zijn de voorwaarden?
Ok,naief, sneu,niks te zoeken daar etc.
Maar dit zijn geen criminelen, ze hebben niemand wat misdaan.Vanachter de PC een grote bek opentrekken dat ze kunnen verreken is wel lekker makkelijk.
Als ze Mabel hadden geheten die de oliebelangen van onze nationale opvreet familie aan het veilig stellen was,was er allang een helikopter op af,als het een zielige bijstandsmoeder was geweest had ze allang hulp gekregen, als het een Marokkaans gezin was geweest was er allang een delegatie onderweg geweest en als ze Demmink had geheten was er al betaald voordat die video gemaakt kon worden.
Liever een dure reddingsactie dan afpersers betalen; dat is geen optie want dan pakken ze volgende week een nieuwe tourist. Beter blijf je ook gewoon weg uit zulke landen.
Sinds wanneer hebben wij een ambassadeur in Jemen? Daar zit helemaal geen olie?! Wat kan ons die godverlaten zandbak schelen? Wat kost dat wel niet godverdomme?
is dit een oproep om lid te worden van powned?
"Spelende vrouw, wat heb je nu geleerd?"
Wie heeft dat filmpje opgenomen en online gezet?
Dizzydent | 15-07-13 | 23:36
Als we tomeloze stupiditeit moeten gaan bekostigen kunnen we gelijk voor half Nederland wel de portemonnee trekken. Nee, hier moet Darwin de leidraad zijn. Laat gaan joh.
Misschien zijn die twee mensen gewoon in cahoots met de terroristen om zo op (s) linkse wijze geld in te zamelen voor the good cause...
@hobbit | 15-07-13 | 23:36
Hulde! Dat zou een geniale fipo geweest kunnen zijn.
Kunnen we niet een voorbeeld stellen? Voor Nederlanders en Jihadies tegelijk? Daisycutter erop a.u.b.
@Karel Popper 23:30: Broers / neven van de ontvoerders opsporen, oppakken en castreren. Hebben de Russen meen ik eens gedaan, en die boodschap is goed overgekomen.
Tja, da's een lastige uit de categorie "precedentwerking". Het is natuurlijk onwaarschijnlijk naïef om in Jemen stukjeschrijvend de wereld te gaan verbeteren. Om daarvoor nou te moeten sterven... dilemma. Maar we geven ons geld wel aan dommere (EU-)projecten uit. Ik zeg: betalen en daarna dat land platgooien.
@Bakito | 15-07-13 | 23:27
Nou ik niet in ieder geval. En bovendien vond en vind ik dat een hele vreemde "actie". Maar dat is een ander verhaal.
zou ik dan verkeerd zijn ingelicht door de media?
dacht juist dat het daar zo de goede kant op ging
Gelukkig hebben we PRISM en worden we allemaal afgeluisterd tegen terrorisme. Die ontvoerders hebben geen schijn van kans!
Voortmaken met wat? Willen ze dat de shoarma kapsalon verboden word omdat obesitas wijd versprijd is onder de moslimjeugd,willen ze dat ali.b wel.ansjovis op zijn op zijn pizza neemt en.de ham er afhaalt, willen ze dat yolanthe cabou van casbergen half volendam sneijder zich laat bekeren tot islam, willen ze dat als lilian ploumen langskomt ze een geheel afgesloten geluidsdichte burka draagt? Ik zeg DEAL! en verder nog een gezegend rammeldan bbardmensen,tot drone!
Niet onderhandelen met terroristen. Een paar fregatten in de golf van Aden neerleggen en VOC schietoefeningen op de binnenlanden houden totdat Nederland weer op de kaart staat. Slappe gelul altijd.
Mijn tere stadszieltje wenst sterkte aan de ontvoerde NLrs en naaste familie.
Giro 555 dan maar? Mid-summer Glazen huis in het kader van de komkommertijd? Sorry, maar wat doe je nog in zo'n land, al jaren gebeurt dit daar.
Ik zou de voorwaarden ook wel eens willen weten. Moeten we gevangen terroristen vrijlaten? Graag, we geven er een stel gevangen klaploop marokkanen gratis en voor niets bij! Willen ze geld? Prima, we verkopen wel een stel moskeeen.
Ze hebben al 2 x 10 dagen gekregen en nu gaan ze schieten? Niet echt geloofwaardig. Zien er ook nog best ok uit, beetje emotie, maar wel gezond enzo. Welke bewijzen zijn er eigenlijk dat ze echt ontvoerd zijn?
Leuk om allemaal heli`s die kant op te sturen, maar Jemen heeft een negatief reisadvies. www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisa...
Ben ik de enige die het vreemd vind om deze mensen dan te redden? Zijn ze er wel als journalist? Of gewoon op vakantie? Wie is hun opdrachtgever?
Vragen, vragen, vragen.
@Aarsvocht | 15-07-13 | 23:31
Er vallen dagelijks 2 doden in het Nederlandse verkeer. Dat je toch je kind op straat laat spelen is het risico wat je neemt.
-weggejorist-
Weggejorist ?
Waar was dat nou weer goed voor.
@ lewis ja die man is journalist, maar ik vraag me serieus af hoeveel nederlanders interesse hebben in hoe het in fucking jemen is?
laat hem zn journalistiek in een ander land doen, als je naar jemen gaat weet je dat je in een piraten hol terecht komt.
Karel Popper | 15-07-13 | 23:27 | + 0 -
Dus omdat de islam alcohol verbiedt, is Willem Holleeder - de ontvoerder van Heinekens - volgens jouw logica een moslim.
Duidelijk.
*hips *
Er staat heel duidelijk op op de website van Min. BuZa
"Wegens politieke onrust in het gehele land, een verhoogd risico van terroristische aanslagen, een permanent hoog ontvoeringsrisico en oplaaiende tribale ongeregeldheden die gepaard kunnen gaan met vuurgevechten, mortier aanvallen en bombardementen worden alle reizen ontrande."
Als je dan toch het vliegtuig in stapt dan is dit het risico wat je neemt. Klinkt hard, maar ik zie geen enkele reden waarom de NL overheid hier iets aan zou moeten doen.
@Bakito | 15-07-13 | 23:27
Als je ontvoerders het geld geeft waar ze om vragen kan je er gif op innemen dat ze een dag later weer een Nederlander ontvoeren.
Wij moeten een heel ander signaal zenden. Iets met scheepsartillerie ofzo.
Afschuwelijk. Met hun verhaal kunnen we niet spotten. Blijft a.u.b. een beetje mens. Wel is het jammer dat ze naar zo'n levensgevaarlijk gebied zijn afgereisd. Waren ze niet voorgelicht? Ook over toeristen in Mali hoorde je niks meer. Het lijkt me dat we deze mensen niet met onze verschilligheid mogen afstraffen voor de risico's die ze genomen hebben. Bekenden van deze alle moed en sterkte toegewenst.
In de film zeggen ze meestal geef ze niet wat ze vragen, want dan hebben ze je niet meer nodig, maar of dat ook echt werkt, wordt vervolgd.......
Itzamná | 15-07-13 | 23:22 | + 0 -
Helemaal goed. Wij van Geenstijl trekken alleen de portemonnee als er een doorgedraaide Limburgse kamper brandbommen naar de politie gooit.
@Bakito | 15-07-13 | 23:21
Even denken. Ze woonden in Jemen. Jemen staat bol van de moslims. Die mogen niet stelen van elkaar. Dus gaan ze buitenlanders ontvoeren: want dat zijn geen moslims.
Waarvan ze gerust mogen stelen, zegt allah. De profeet deed het voor: stelen van ongelovige karavanen die voorbij trokken, was zijn inkomstenbron. Wie een goed moslim is, doet dat na. Vandaar bovenstaand filmpje.
@Itzamná | 15-07-13 | 23:22
Eens. En je hoort mij niet beweren dat het niet sneu en zielig is voor de betrokkenen etc. Maar ik kan me nu eenmaal niet het leed en lot van de wereld aan trekken. Afgezien van het feit dat het zinloos is, ben ik, zoals je weet, ook niet van de moraalflikkerbrigade. Kudt voor hen die deze mensen kennen; ik ken ze gelukkig niet.
Weet iemand wat de voorwaarden zijn waar ze het over hebben?
"If you can't stand the heat, stay out of the kitchen."
En onze Boudewijn heeft volgens mij geen vuurvaste handen.
Mevrouw Spiegel lapt allerlei waarschuwingen al jaren aan haar laars.
Niet gek dat ze eens de Sjaak is.
Ze vindt het vooral interessant om daar de "journalist" uit te hangen.
Een tijdje geleden was ze nog "professor" op de "universiteit" van Sana'a.
Ik kan me ook nog eens een stukje van haar herinneren over het vermeende alcoholprobleem in Jemen.
Het enige alcoholprobleem van Jemen was Mevrouw Spiegel zelf!
Kritische stukjes over de expat community aldaar maar wel de feestjes bezoeken en de flessen drank in je binnenzak steken.
Bah!
Die wereldvreemdheid waar ze aan leden qua moslims is in ieder geval nu wel voorbij. Wat niet verlet laat dat ons lachebekje, momenteel lekker op vakantie in de West, alles moet doen deze twee veilig thuis te krijgen.
@ Simon de Danser | 15-07-13 | 23:15
Me uit het hart gegrepen.
-weggejorist-
Voorwaarden, wat zijn die voorwaarden dan? Gewoon uit nieuwsgierigheid
En ik wil niet rot doen, maar denk ik niet dat ze doodschieten
brutus68 | 15-07-13 | 23:12 |
daarvoor hoef je niet naar zo'n land hoor.
Mij is het een keer overkomen in Gouda, door een stel van die baardapen. gelukkig wist de plisie er binnen een uur een einde aan te maken, maar het had erger kunnen zijn.
Professor Superhirn | 15-07-13 | 23:18
Kom kom, die blik in hun ogen verraadt tomeloze naïviteit. Arnold Karskens leeft nog steeds en heeft vele malen hachelijker avonturen meegemaakt. Ik ga ook niet naar Jemen of Irak, en dan ff de journalist uithangen.
Ze hadden moeten zeggen dat ze gefraudeerd hadden met de belasting.
Were is Rambo when u need him..
Ik ken die mensen viavia en dan zou ik niet, zoals meerderen hier doen, zoals Parsons 23:16, typen dat ze maar ongezien de tyfus kunnen krijgen.
NL betaalt nooit en het is ook vrij zinloos om te gaan betalen als willekeurige Nederlander.
Wat iemand in Jemen moet doen is mij ook een raadsel. Blijft het feit dat ze gewoon worden afgeknald als er geen losgeld wordt betaald. Zo rolt dat in Jemen.
Ben er een beetje dubbel in. Ik gun niemand de dood, maar begrijp ook wel dat je ergens een grens moet trekken en nooit moet betalen.
Ik vind het niet zo eenvoudig. Tegelijkertijd ga ik geen euro overmaken aan Jemenitische zandapen.
Judith zit er al een tijdje...
www.rnw.nl/nederlands/article/omaanse-...
Wat eisen ze. Geld?
Ga er heen met een paar gunships. Doen de mariniers ook eens iets nuttigs. Hadden wij maar een generaal sisi.
Professor Superhirn | 15-07-13 | 23:18 | + 0 -
Waaruit blijkt het religieuze motief in deze ontvoering?
Onze overheid zal niet zo makkelijk geld betalen aan ontvoerders. Als ze dat doen dan zal het aantal ontvoeringen fors toenemen. Verschrikkelijk maar waar. Enige mogelijkheid is een militaire operatie hopelijk werkt de overheid in Jemen wat mee. Ik vrees het ergste voor deze 2 maar hoop het allerbeste!
Ik schaam me eigenlijk een beetje voor deze twee Nederlanders. Die man zit erbij alsof hij dagelijks zijn teckeltje uitlaat en op zolder modeltreintjes heeft staan. De vrouw verdenk ik van een passie voor tuinieren en een abonnement op de Margriet.
Ze hebben de pech Nederlander te zijn. Anders had Nederland allang iets voor ze gedaan.
Ondanks het feit dat het een enorme linkse doos betreft, overheerst toch mijn oranje gevoel. Als ik me niet vergis ligt er nog een oorlogsbodem
In de Golf van Aden. Ik zeg afslachten die vuile Snackbars! VOC FTW! Tevens mooi signaal naar onze mediteraanse klaplopers.
Bakito | 15-07-13 | 23:15
Ga eens dood?
@mijntweecent | 15-07-13 | 23:09
Je hoeft het niet erg te vinden. Maar een beetje meer afkeuring/boosheid/haat richting etaleren richting die relicriminelen zou wel gepast zijn. Dit soort shit mogen we nooit stilzwijgend laten gebeuren.
Al was het maar omdat je zelf aan de beurt bent voor je het weet, in je eigen land, als onze jihadjongens terug zijn uit Syrië en in Nederland op zoek gaan naar een slachtoffer.
Da's kudt.
Kunnen we geen 5 miljard overmaken aan Jemen?? Of kunnen we niet wat kansloze Jemense families hier naartoe halen, want zielig??
zeg maar jansen | 15-07-13 | 23:14
Mijn moeder zou me toch weer geholpen hebben, om me daarna gigantisch op me flikker te geven....
Is het daar geen ramadan? Tijdens de ramadan is het toch pauze met de strijd.
Krijg je ervan als je naar dat soort apenlanden reist. Niet mijn probleem en ongezien de tiefus.
Ze zijn simpelweg niet aantrekkelijk, noem het fotogeniek, genoeg. Zat daar nu een aantrekkelijke jonge dame, al dan niet met aantrekkelijke jonge man, was de crowdfunding allang gestart.
Ik moet ineens denken aan die Italiaan, die zei: 'I will show you how an Italian dies' en.wikipedia.org/wiki/Fabrizio_Quattro...
Ik stel voor dat deze twee mensen eenzelfde heldhaftigheid aan de dag leggen, dan zetten ze ons landje nog eens goed op de kaart.
'k had het niet verwacht, maar het doet wat met me; Nederlanders die smeken om hun leven.
Het idee dat zij over tien dagen mogelijk afgeknald gaan worden, gaat me niet in de koude kleren zitten.
Wat kan ik doen? vraag ik me af en ik realiseer me dat het bekijken van het filmpje een stuk eenvoudiger is, dan er daadwerkelijk iets aan doen.
Hopelijk krijgt het genoeg media aandacht, zodat zij, die er wél wat aan kunnen doen, er wat mee moéten doen.
Gelukkig zitten ze bij gelovige mensen die elke dag de liefde prediken.
brutus68 | 15-07-13 | 23:12 | + 1 -
Haha, jij mag überhaupt het gesticht niet uit, laat staan naar het buitenland reizen.
@ Freddie Stobart | 15-07-13 | 23:07 |
Heb ik, hoor. Ik had 'still' moeten tikken ipv 'foto', verder blijft mijn punt precies hetzelfde.
Mijn moeder zou zeggen: "Wat moet je dan ook in die slechte buurt?".
Rutte en Diederik komen wel met een plan om dit stel te redden.
"Laten we bezuinigen en de belastingen verhogen om zo geld in te zamelen voor dit stel.
En oh ja. Meer trajectcontroles voor.. uhmm.. ons!.. en dat stel.. toch Diederik? Inderdaad Rutte goed gezegd, en nu dit stukje nog"
Wereldverbeteraars met de neus op de feiten. We gaan er allemaal aan.
Enige empathie voor slachtoffers van die hier zo gehate islamitische wereld is ver te zoeken...
Gaan jullie straks ook zeggen dat aangerande meisjes maar niet door die wijk hadden moeten fietsen, omdat bekend is dat die wijk vol zit met Marokkanen?
Iedere rechtgeaarde Nederlander, weet dat je des avonds niet in Amsterdam west de straat op moet gaan.
What the fuck zoek je dan in Jemen.
Sorry het is best een klote situatie, maar sommige mensen zien nergens gevaar in.
Niet onderhandelen maar wel proberen de klootzakken die dit op hun geweten hebben te grazen te nemen.
"No, I'm not gonna do this video for you, I don't cooporate with terrorists." Wie heeft in die situatie het lef om dat te zeggen?
Inferi0r | 15-07-13 | 23:06 |
Dus als ik u goed begrijp, zijn deze twee vrijwillig naar Jemen vertrokken en hebben zij zich daar gevestigd, zich volledig bewust van alle gevaren en plaatselijke verhoudingen/gewoonten. Maar nu ze in de problemen zitten moet Nederland het opeens allemaal gaan oplossen ?
Kunnen we zeker weer belastingcentjes dokken. Ik schaar dit onder ontwikkelingshulp en daar ben ik fel tegen gekant. Sorry, maar ik heb geen enkele compassie. Lijkt meer een scene van Koefnoen.
En daarom mijd ik dat soort landen als de pest. Ik zou het in de broek doen van angst als ik in handen zou vallen van die bebaarde mafketels. Net als dit stel. Met wie ik het overigens zeer te doen heb.
eef 47 | 15-07-13 | 23:08
Prachtige tegel. Zo is het en niet anders.
Er worden dagelijks mensen om niets vermoord. Waarom zou ik de situatie van deze, toch wel een beetje Jut en Jul, ineens erger moeten vinden. Omdat ze met hun domme Hollandsche kaaskoppen zo nodig naar Jemen moesten?
'Alsjeblieft doe wat met z'n allen', haha! Zeg dat vooral tegen de Nederlanders. R.I.P. En trouwens, doe wat... JULLIE zijn vrijwillig naar die zandbak vertrokken. Mensen blijf daar in godsnaam weg.
NOS ? Ze hadden het Stockholmsyndroom al toen ze er heen gingen. Gutmenschen.
Wens ze veel sterkte.
Zou het zelf niet in mijn hoofd halen om in zo'n ongeciviliceerde zandbak te toeven.
De journalisten moeten begrijpen dat ze risico's nemen en daar ook de concequeties daarvan op zich nemen. Ik waardeer zulke journalisten heel erg veel. Echter vind ik niet dat een staat akkoord moet gaan met allerlei eisen die opgesteld worden door snackbars. Dan komen ze dadelijk allemaal wel met zulke grapjes.
Kijk naar Somalië. Een piraat worden loont schijnbaar. Want het gebeurt nog steeds. Miljoenen losgeld wordt er betaald. Als je gepakt wordt loop je weg met een Nederlands paspoort en een uitkering.
Ik vind het verschrikkelijk voor ze, maar ik zie geen reden om allerlei eisen van apen in te willigen met wellicht meer nadelige gevolgen van dien.
Ehh deze mensen zijn journalisten... die zitten daar om ons informatie te verschaffen over wat er gebeurd in de wereld en dan gaat iedereen zuur zitten doen beetje raarrrrr
Dubbel gevoel bij. Tuurlijk moeten het duo vrij en wil iedereen dat. Maar moet je dreigjongens hun zin geven als ze met wapens zwaaien?
Lewis | 15-07-13 | 23:05
Je zou eens kunnen beginnen met het filmpje te bekijken.
Judith Spiegel is freelancejournaliste voor diverse Nederlandse media en advocate en woont sinds enkele jaren met haar man in de Jemenitische hoofdstad Sanaa. Ze berichtte eerder zelf over de veelvuldige ontvoeringen van buitenlanders.
Journalist en docent van de opleiding Hans Maas: "Judith was een zeer goede studente die wist wat ze wilde. Regelmatig spraken we over de risico's van ontvoering en eigenlijk deed ze daar altijd nogal laconiek over. Maar het is een sterke vrouw die de taal spreekt. Ik verwacht dan ook dat ze zich ook in deze situatie zal weten te redden. Het is natuurlijk verschrikkelijk, maar het is ook het risico van het vak."
"If no one else can help, and if you can find them.... maybe you can hire The A-Team."
youtu.be/_MVonyVSQoM
10 Dagen is toch echt wat te weinig mevrouw. Wegens zomerreces is de toko zes weken gesloten. Probeert U het daarna nog even.
ff serieus. Klote situatie natuurlijk, maar wtf doe je dan ook in Yemen ! Blijf daar toch (zeker als vrouw) weg. En nu moet er weer iets "gedaan worden"... Zal wel zeker uitdraaien op een zak met poet....
Bakito | 15-07-13 | 23:03 |
Goed idee. Laten we met ons allen asiel vragen in bijv Duitsland, als politiek vluchtelingen.
-weggejorist-
Als ze beloven na deze ervaring PVV te stemmen mogen ze terug, anders mogen deze twee gutmenschen van mij verder kennis maken met de religie van de vrede.
Laat deze video viral gaan aub
@ Freddie Stobart | 15-07-13 | 23:02 |
O, je kent ze? Of baseer je je oordeel op één foto van twee mensen die al weken ontvoerd worden door types waarvan je weet dat ze je waarschijnlijk gaan afslachten? Wat dacht je dan, dat ze blakend van gezondheid en vertrouwen bij zaten?
Kom op reaguurders: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/06/...
Ik dacht dat we nu wel genoeg privacy hadden opgegeven dat dit soort dingen niet meer mogelijk zijn.
Damn! Daar zit je dan dagelijks in een loop van een wapen te kijken van gestoorde relio's die nog geen stuiver geven om een mensenleven. Kom op NL, ga iig es met die freaks babbelen. Wie waagt wint.
c0mon0 | 15-07-13 | 23:00 |
G.I. Jane heeft ook reces.
Journalisten die hun werk deden, die zijn daar heen gestuurd en kunnen hier niks aan doen.
Helaas gaat onze overheid hier niks aan doen, dus ik zie het nieuwsbericht dat ze dood zijn over 10 dagen wel verschijnen...
En ook nog eens haar koffer kwijt waardoor ze het met een shirt van haar man moet doen. Erg sneu en zou prettig zijn als er wat diplomaten deze mensen vrijpraten waarna ze nooit meer teruggaan naar die kringen want wie zit er nou op een nieuwsitem over Jemen te wachten.
De overheid komt alleen maar in actie als er militairen of oliebelangen op het spel staan. Wij, de gwone man in de straat of langs de kant van de weg, kunnen de tiefus krijgen in dit land. Weg met ons!
*plaatst video met lieve kittens: "bij elke minkudo wordt er een van ons doodgeschoten"*
tattooboer | 15-07-13 | 22:57 | + 2
nl.wikipedia.org/wiki/Incident_met_Ned...
Dat is niet ons sterkste punt zeg maar ......
'Want zo komen we er niet uit met zijn allen'.
Dit soort figuren moeten op de plaatselijke braderie verslaggevertje gaan spelen, niet in oorlogsgebied.
Wat een gemeenteraad vergadertypes zeg.
De laatste keer dat ons leger met een heli op stap was, was niet echt een succes.
Journalisten uit 0031 moeten gewoon niet naar dat soort apenlanden/zandbakken gaan. Ik heb geen nieuws meer nodig van wat daar allemaal gebeurd, ze slachten elkaar maar gewoon af.
Ik weet nu wel dat er in dat soort landen 4 keer lente is.
@ mezelf
Ja, duh, beter lezen of gaan pitten. *Zij* is de journalist.
Weinig overtuigend. Frans raakt hier niet van onder de indruk. De overheid is vooral op zoek naar centjes niet naar haar burgers.
@Russo | 15-07-13 | 22:57 |
Die man is toch journalist? Misschien deed hij daar zijn werk?
Nou Korps Commandotroepen, laat maar eens zien hoe jullie dit oplossen...
Timmerfrans heeft nog 7 weken reces, jammer dan.
Haha, haast maken. Sodemieter op, het is reces.
Ik ben altijd van het standpunt 'niet onderhandelen met terroristen/ontvoerders', maar het zal maar om jou of je geliefden gaan... Vreselijk, niet voor te stellen.
-weggejorist-
Jemen, weer eens wat anders dan Salou of Chersonissos.
En ja, we doen wat: "smile, je staat op Geenstijl". Nu maar hopen dat een verveelde ambtenaar op BuZa morgen om 9:10 ook dit topic nog leest.
heel erg, maar wat heb je in dat stink hol van een jemen te zoeken?
Hup, die helicopter de lucht weer in en ophalen die burgers!
Toon eens wat ballen soldatenmansen!
Blijf toch weg uit zulke landen. Heb je niks te zoeken. Alleen maar ellende in die hoek.
Als die rechter ook streepjes aan had zou ik zeggen dat het Jip en Janneke zijn.
REAGEER OOK