Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ebru Umar - INLEVEREN!

ebrupica100pix.jpegHet modale salaris in Nederland is 33.000 euro. En we kennen het credo van Mark en Diederik: spenden die hap! Uitgeven, laat het rollen. Je zou het ze bijna vergeven: Diederik met zijn €94.575,- en Mark met zijn €144.000,- weten niet beter dan dat er wat te rollen valt. Alsof je van 33K je huis, je auto, je gezinsleven, je vakanties kunt dokken – nadat de belasting ook nog ‘ns is langs geweest. Spenden? Hoe dan?! Een Kamerlid dat niets hoeft te kunnen verdient € 94.575,-. Je hoeft geen school afgerond te hebben, geen vak geleerd te hebben, geen Nederlands te kunnen spreken, geen werkervaring te hebben, er zijn geen functie-eisen, je hoeft godbetert niet eens elke dag aanwezig te zijn om als Kamerlid 94.575 euro per jaar te verdienen. En maar miepen als ze er een paar euro op achteruit gaan. Zonder enige kennis van zaken krijgt een Kamerlid de verantwoordelijkheid om te beslissen over de plannen van de regering. Over alle rariteiten die het kabinet bedenkt. Van onzinnige uitgaven aan Europa, geldweggeverij aan Egypte, oorlogje voeren in het Midden Oosten, Amerikanen ons laten afluisteren, en o ja, ook nog over dingen die ons in Nederland aangaan. Arbeidsgelegenheid de nek omdraaien, banken redden en directeuren megabonussen uitdelen, sluiten van gevangenissen, korten van (reeds gespaarde) pensioenuitkeringen, bezuinigingen op onderwijs, op zorg, op politie, op justitie, meer regels, meer belasting, meer ellende voor ondernemers. De jongens en meisjes die een ton verdienen weten wat goed is voor modaal Nederland. Het komt er altijd op neer dat er geld ingeleverd moet worden. Dat is 'het eerlijke verhaal'. Het écht eerlijke verhaal kan echter pas verteld worden als de jongens en meisje politici óók modaal zouden verdienen. Alleen dán voelen ze hoe de doorsnee Nederlander leeft. Tekort komt. Zelf een ton verdienen, en anderen de les lezen – het gaat nergens over. Als 150 Kamerleden, 13 ministers en 7 staatssecretarissen hun salarissen terugbrengen naar wat modaal Nederland verdient, 33.000 euro, levert dat een besparing op van 11.393.250 euro. Tel daarbij op dat er in ieder geval 50 topbestuurders in de zorg boven de Balkenendenorm zitten en 13 politiechefs ook terug naar modaal kunnen, dan levert dat ook een besparing van miljoenen op. En dan heb ik het nog niet eens over de superambtenaren, de staatsbankiers, de burgemeesters allemaal in overheidsdienst die ook terug kunnen naar 33K. Maar ja. Als je zó dicht bij de schatkist zit, moet je graaien, desnoods uit de portemonnee van anderen. Inleveren is voor de dommen. Dát is het eerlijke verhaal. Sommetje 150 Kamerleden à 94.575 euro. Terug naar 33K = 94.575 - 33.000 = 61.575 x 150 = 9.236.250 euro besparing. 13 ministers à 144.000 euro. Terug naar 33K = 144.000- 33.000 = 111.000 x 13 = 1.443.000 euro besparing. 7 staatssecretarissen à 135.000 euro. Terug naar 33K = 135.000 - 33.000 = 102.000 x 7 = 714.000 euro besparing Totaal: 9.236.250 + 1.443.000 + 714.000 = 11.393.250 euro besparing. Tel uit je winst.

Reaguursels

Inloggen

dan maar sp stemmen ofzo. sp kamerleden leveren het overgrote deel van hun salaris in. 33k is nog altijd bijna 3 duizend per maand. kan je prima van leven.

(klap) (klap) (klap) | 16-07-13 | 02:21

In een gezond bedrijf verdiend een manager ook veel. mag allemaal van mij, maar neem dan ook je verantwoordelijkheid als het minder gaat. Dus als het heel slecht gaat, moet je ook heel wat inleveren totdat je de boel weer op de rit hebt.

aardt | 15-07-13 | 20:54

Politiek afschaffen. Het is toch van de gekke dat iemand met een Lagere school achtergrond een land kan leiden. Dat kan eigenlijk alleen in Afrika. En zie het resultaat.

ip | 15-07-13 | 20:45

ras-le-bol | 15-07-13 | 08:22 |
U heeft gelijk... de managers zijn het grootste tuig van de maatschappij. Ze ontnemen de werknemers hun zelfrespect en zelfredzaamheid. Ze reorganiseren,ze graaien hun gage en ze zijn pleite voordat de shit van hun handelen boven komt drijven.

pe4444 | 15-07-13 | 19:59

De hele overheid is te log, te groot en vooral te duur en respectloos naar de burger. Weet iedereen, maar het lukt niet om het flatgebouw te slopen.. www.meervrijheid.nl/?pagina=979
Jammer dat Pamela er niet meer is.

pe4444 | 15-07-13 | 19:53

Lieve Ebru (ik mag geen hartjes meer plakken van GS) maar je hebt uiteraard helemaal gelijk; het probleem is alleen dat ket Kiezersvolk het allemaal wel best lijkt te vinden... geen afstraffing van de gevestigde politieke partijen.

meneer Q | 15-07-13 | 19:06

Immigranten kosten toch alleen maar geld. Dus uitkeringen/soepsidie meer aan Immigranten in ruil voor geen belasting afdragen.
Netto levert dat vast veel geld op. Nietwaar :)))

Kaan78 | 15-07-13 | 13:25

Naar de EU gaat per jaar het lidmaatschap, de garantstellingen, hulpgeld, fraudegelden. Met ontwikkelingshulp erbij kan dat zomaar 11 miljard per jaar zijn, 1000 keer zo veel als 11 miljoen. Politici met de rug recht genoeg om Nederland snel en definitief van al die nutteloze miljardenafdrachten af te helpen, zijn wat mij betreft het huidige salaris wel waard.

Zoetwaterpanharing | 15-07-13 | 11:22

@VanBukkem | 14-07-13 | 22:00
Nog beter: het salaris tijdens de regeerperiode is onder voorbehoud en kan bij nalatigheid van de desbetreffende minister(s) met terugwerkende kracht worden omgezet in een rentedragende lening.

Cor Rupteling | 15-07-13 | 11:09

Politici in NL moeten MEER verdienen, om beter gekwalificeerde mensen de politiek in te krijgen. Als je een goede baan in het bedrijfsleven hebt, waarom zou je die verlaten als je een ton of minder in de politiek verdient?

Het besparingssommetje van Ebru is flauwekul. 11m besparing, "Tel uit je winst". Boo-hoo. Penny-wise, pund-foolish.

latentdissiden | 15-07-13 | 10:55

Ebru, je vergeet het wachtgeld, check die Brinkmeter maar eens!

Peter_K | 15-07-13 | 10:26

Stormageddon | 15-07-13 | 03:25 |
Verfrissend, helder want zo zit "real life" in elkaar, cynisch maar dat is te waarderen, maar wordt door velen niet begrepen!

lanexxx | 15-07-13 | 09:54

Als iedereen naar modaal gaat gaat modaal niet naar beneden maar wordt alleen nog "modaler".
Eerst denken en dan roepen.

antilinks | 15-07-13 | 09:08

Eerste Kamer afschaffen scheelt geld en tijd.

Der Schnitzeljäger | 15-07-13 | 08:30

De dames en heren hobbelen van de ene naar de andere vakantie, maar dat noemen ze dan een reces. Valt het minder op.

double punch | 15-07-13 | 08:28

De dames en heren hobbelen van de ene naar de andere vakantie, maar dat noemen ze dan een reces. Valt het minder op.

double punch | 15-07-13 | 08:28

-weggejorist-

ras-le-bol | 15-07-13 | 08:22

Hee kijk nou; Ebru heeft weer een leuk stukje voor de schoolkrant geschreven!
1) 11 miljoen op 6 miljard, dat schiet op.
2) We moeten juist niet bezuinigen (vraag de gemiddelde slimme econoom).
3) voor 33k krijgen we zo mogelijk nog slechtere politici.

Ik zou zeggen: don't quit your day job.

Waar_moet_het_heen | 15-07-13 | 07:59

En maar weer klagen op het internet veilig achter je scherm maar wanneer gaan we nu eens met ze allen de straat op?????

Raffael77 | 15-07-13 | 07:56

Waarom zouden we de tweede kamer openhouden? Eerste en tweede kamer kunnen wel opgeheven worden, nu de uiteindelijke macht toch in Brussel ligt.

Karel Popper | 15-07-13 | 07:47

Een jaar telt ongeveer 365 dagen van 24 uur=8760 uur.

Ik ga de vergelijking trekken tussen een hartpatientbewaker, een olietankerkapitein, en een tweedekamerlid. De eerste heeft de verantwoordelijkheid over tien, twintig mensen met hartproblemen. Hoeveel uur van die 8760 uur is er hartbewaking aanwezig voor die mensen? 8760 uur.

De olietankerkapitein. Aangenomen dat het schip altijd onderweg is, hoeveel uur zou er dan een kapitein op de brug staan. 8760 uur.

Nu de twee kamer. De verantwoordelijkheid voor een HEEL LAND: miljoenen (!) mensen. Hoeveel uur zijn die aanwezig op hun post, per jaar?

Aangenomen dat ze gedurende hun werktijd op hun werk zijn *wat ze bij lange na niet zijn!*, bij een 40 urige werkweek: 52x40=2080 uur. Maaar daar gaat dan nog 'reces' vanaf: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/parle... VEERTIEN WEKEN VAKANTIE.

(Gek, ik heb maar twintig vakantie dagen, waarvan ik de helft niet eens zelf mag kiezen)

38 weken werken a 40 uur=1520 uur, van de 8760 uur.

Deze 'bestuurders' nemen hun taak kennelijk niet bijzonder serieus: als ze maar 17.35 procent van de tijd de moeite nemen om op de 'brug' van ons land staan.

Hoe kunnen de bestuurders op vakantie gaan, terwijl het land de afgrond in glijd? Omdat ze SCHIJTEN op de burgers, de burgers als slaven zien: de bestuurders zitten er niet om ONS te dienen, nee, wij zitten er, volgens de bestuurders, om de BESTUURDERS te dienen, die zelf lekker op vakantie gaan om 'uit te rusten' van al dat geld afpakken en verspillen van de burgers.

Een hartbewaking waar nog geen 18 procent van de tijd iemand aanwezig is, laat u daar uw oude oma achter?

Een varende olietanker waar nog geen 18 procent van de tijd iemand op de brug staat, zou u die geschikt vinden om EEN schip vol olie te vervoeren?

What about een land van 16+miljoen mensen? Waar nog geen 18 procent van de tijd bestuurders in hun zetel te vinden zijn? ALS ze al komen? (Zelfs als er vergadering is komt nog niet de helft opdagen. Zeker 'belangrijker' dingen te doen, dan het besturen van het hele land met alle mensen erin. Het is ook erg vermoeiend natuurlijk: beloftes maken, beloftes breken, geld afpakken, geld verspillen, zakken vullen, vingers in de oren stoppen...)

Karel Popper | 15-07-13 | 07:40

Welcome back to reality. Wat een gejank.
50 jaar zgn. arbeidersemancipatie heeft een volk voortgebracht dat zich een levensstijl heeft aangemeten dat niet past bij de bijdrage in economische waarde. Dit is het begin van het einde van de middenklasse. Kan je wel gaan lopen miepen, maar er staat een hele meute van chinezen voor de poort om beter opgeleid en beter gemotiveerd jou baan over te nemen, en neemt ook met minder genoegen.

En die politici? Die worden vanzelf gedecimeerd tot de marge in het Brusselse geweld. Tegen de diplomatie, lobbykracht en ronduit clientisme van de fransen en italianen is geen kruid gewassen. Haagse politiek wordt een soort gemeenteraad die druk mag vergaderen over wanneer de vuilnis opgehaald gaat worden en wanneer de scholen met vakantie gaan.

postmodernismisdead | 15-07-13 | 07:28

Geluk komt en geluk gaat,
als je er constant geestdriftig naar op zoek bent lijkt het alsof het niet bestaat.
Geluk zit in de kleine dingen van het leven,
die je het gevoel geven,
al was het maar heel even,
dat je voor eeuwig zou kunnen leven.

AshleyJ"Ash"Williams | 15-07-13 | 07:20

Stap 1: kamerleden op 33k.
Stap 2: kamerleden maken maatregelen uit pure jaloezie om iedereen op 33k te brengen.

Nee bedankt.

Remy Martin Louis 13 | 15-07-13 | 07:06

-weggejorist-

MR070 | 15-07-13 | 06:30

33K dus modaal stond ooit voor het gemiddelde salaris en daar kon je een gezin ( goed ) van onderhouden.
Nu heb je met modaal allerlei toeslagen nodig om dit nog te kunnen ..

Modaal is nu hangen aan de toeslagen en amper belasting betalen , boven modaal tot 2x modaal daarentegen die brengt veel meer naar de belasting en eindigt met een netto salaris dat dicht bij jan modaal met de toeslagen ligt , oftewel vadertje staat is reeds een feit .

Amigo1973 | 15-07-13 | 06:28

En dan zijn ze dankbaar voor de "steun" van oma'tjes die er zo 100 euri per maand netto op achteruit gaan. (Alsof ze dat vrijwillig doen).

Graftak | 15-07-13 | 05:15

Dit is nu ook het probleem. Ze hoeven niks te kunnen, geen diploma of ander verweven recht door aangetoonde vakkennis. Hier schort het aan.. Iedere lul met een mening en een pak aan kan door voor politicus. Hoe ondoordacht en ongefundeerd zijn mening ook is.

vakantieman | 15-07-13 | 05:12

@Wie het aangaat
Geluk is een toevallige bijkomstigheid, als het verdwenen is dan weet je dat het er ooit was. Wie er naar streeft vindt het niet.
Salut! Evocatus

Evocatus | 15-07-13 | 04:08

cobie | 15-07-13 | 03:39 |
'Mijn bed' dan toch hè cobie? Wees op je hoede!

WirMachenMusik | 15-07-13 | 03:43

Ik duik ook me bed in.
Welterusten.

cobie | 15-07-13 | 03:39

@ INH.30CL
03:35 gs ghost ??

cobie | 15-07-13 | 03:37

Zie de GS ghost weer aankomen. nog snel welterusten @all.

INH.30CL | 15-07-13 | 03:35

@Stormageddon | 15-07-13 | 03:25
Plots zin krijgt in een muzakje van necrosis.

INH.30CL | 15-07-13 | 03:34

Stormageddon | 15-07-13 | 03:07 |
Wat mij betreft krijg je weer eens met grote voorsprong de draadoeuvre-prijs.

WirMachenMusik | 15-07-13 | 03:31

Enfin. Crematies. Ik hou ervan.

Barbecue na.

Stormageddon | 15-07-13 | 03:31

@INH.30CL | 15-07-13 | 03:12
Nee, dat is niet te makkelijk uitgelegd, want jouw genoemde voorbeeld (en ik ken genoeg gelijke in mijn directe omgeving) is dat ook het resultaat van keuzes. Er waren minimaal 5 keuzemogelijkheden in jouw genoemde geval. Samen gaan wonen of niet. Trouwen of niet. Kinderen nemen of niet. Vreemdgaan of niet. Uit elkaar gaan of niet. Dat de vrouw bevoordeelt wordt door het recht als er kinderen zijn, is geen individuele keuze, dat recht ligt er al, en lag er al op het moment van al die keuzes.

Dat staat los van het principe dat in de meeste gevallen scheiding blijkbaar een keuze is die te prefereren is boven bij elkaar blijven. Ergo: uit elkaar gaan is dan een besluit dat te vieren is want blijkbaar is de toekomstverwachting van single zijn beter dan bij elkaar blijven en voortmodderen. Single zijn en toch verplichtingen aan de ex houden is óók voortmodderen, maar blijkbaar beter dan bij elkaar blijven. Nou... dat is dus een heugelijke en voor toekomstig "geluk" een feestelijk besluit. Een feestje waard, lijkt me.

Stormageddon | 15-07-13 | 03:25

@Stormageddon | 15-07-13 | 03:01
Ach het zal voor een persoon altijd feest zijn. Soms is de andere nog verliefd.

miko | 15-07-13 | 03:24

De meeste gaan van kamerlid naar een management of leidingevende funcitie in het zakenleven. Voornamelijk voor grote bedrijven. Dan weet je al dat hier iets niet klopt, terwijl sommigen voor de functie die men in het zakenleven vervult totaal niet bekwaam zijn.

Je hebt geen opleiding nodig om een mening te geven over iets. Ook al begrijp je totaal de materie niet. Belachelijk.

Weetje waar men eens mee dient te stoppen. Lobyisten die partijen belachelijk veel geld mogen "doneren". Partijen dienen een vast budget van de overheid te krijgen voor hun marketing en geen cent meer. Ze moeten de bonnetjes toonen dat er niet gesjoemeld wordt.

Waarom hebben wij hier geen canadees bank systeem? In de 150 jaar is daar nog nooit een bubbel geweest. Als je een canadees vraagt wat vindt u van uw bankiers? Betrouwbaar, oprecht, zijn er voor ons.

Als je naar US kijkt dan zijn het geldwolven die rijk worden over de rug van anderen. Waarom wij dit systeem hebben en die niet van canada blijft mij bijster.

sickstyle | 15-07-13 | 03:22

@ stormageddon.
Geluk heeft niéts met geld te maken.
Je hebt gelijk geluk is een groot woord.
Er is trouwens niet echt iets wat ik vanzelfsprekend vind.
Ik kan ook genoeg dingen bedenken wat voor jou miss wel vanzelfsprekend is ( of miss niet ) en voor vele anderen waar ik wel gelukkiger van kan worden.

cobie | 15-07-13 | 03:14

@Stormageddon | 15-07-13 | 03:01
Nee, te makkelijk uitgelegd in dit geval.... helaas. Er was geen keuze mogelijkheid. Kinderen gaan voor en rechter kiest voor moeders, as simple as that. Uiteindelijk zal hij de rechten van huisbezit wel terug krijgen maar zal eerst zijn heil elders moeten zoeken. Verder zou het van mij ook een feest mogen zijn (scheiding), dat onderstreep ik in deze.

INH.30CL | 15-07-13 | 03:12

@cobie | 15-07-13 | 02:32
"Geluk"... wat is "geluk"? Dat is maar net waar de maatschappij, jouw cultuur, zegt dat je blij van moet worden. Geluk is wat je er zelf van maakt. Als jij denkt dat je de Lotto moet winnen om gelukkig te worden, dan word je waarschijnlijk nooit gelukkig. Als jij denkt dat je gelukkig wordt als je elke dag te eten hebt, dan ben je gelukkig met elke maaltijd.


Geluk is relatief. De meeste mensen die hebben waarvan jij denkt dat je gelukkig wordt, zijn zelf niet gelukkig; en de mensen die dat niet hebben zijn gelukkig met iets dat jij misschien vanzelfsprekend vindt.

Laatst vroeg een kennis van me ook aan mij: "Ben je gelukkig?" Ik weet het niet. Ik ben niet ongelukkig. Da's al heel wat, denk ik.

Stormageddon | 15-07-13 | 03:07

@Stormageddon | 15-07-13 | 02:47
Je hebt dit bijzonder mooi verwoord. het enige wat ik er aan zou willen toevoegen is het volgende; Een dood is zinvol als het leven dat je hebt geleefd heeft geleid tot iets. Voor jou of anderen maar ik denk met name aan het laatste. Ik denk dat mijn vraag juist terecht is, wat doe je tussen leven en dood gaan? Leven alleen lijkt mij niet genoeg.

INH.30CL | 15-07-13 | 03:04

@INH.30CL | 15-07-13 | 02:28
Sorry, maar wat wil je nou? Juridische haarkloverij om te bepalen dat het Civiele Recht in Nederland kut is of in elk geval niet functioneert? Ik ken dergelijke verhalen ook. Meer dan me lief is.

Wat ik bedoel is het principe. Het principe dat een Scheidingsdag net zo'n heugelijke hoogtijdag in een mensenleven is als het huwelijk en dat de cultuur alleen maakt dat we het huwelijk wel vieren en de scheiding niet. Want even gerelateerd aan jouw voorbeeld: blijkbaar was "scheiden" (en ik denk dan: lul! was toch getrouwd, dan had je tenminste nog rechten) dan toch de beste optie, in plaats van bij elkaar blijven in dat zelfde huis. Het is een keuze. Net als het zwanger schoppen van de vriendin: keuze.

Lachen. Maar ook in jouw voorbeeld is "scheiden", uit elkaar gaan en het opzeggen van de verbintenis toch een heugelijke en feestelijke dag? Blijkbaar te prefereren boven bij elkaar blijven. Nou: FEEST! Indien geen feest: was dan maar bij elkaar gebleven. Toch?

Stormageddon | 15-07-13 | 03:01

@ Ebru Umar,
Wat een ongelooflijk slecht KUT verhaal schrijf je hier. Als jij denkt dat je het beter kunt, wat let je.. Ga jij daar toch zitten!

Shokrani Shokran | 15-07-13 | 02:55

@INH.30CL | 15-07-13 | 02:17
Alles. Want dat is de "sum total of existence". Wat jou als individu betreft dan. Alles wat je kan ervaren is het totaal aan ervaringen van het universum. Dat blijft. Want jouw plekje in de tijdruimte, jouw bestaan (hoe klein ook) kan niemand anders innemen. Waar jij bent, daar ben je. Je leven *is* en is altijd geweest en zal altijd zijn. Dat is "eeuwigheid" zoals het bedoeld is. Eeuwig leven kan niet zijn van begin het universum tot het uiteenvallen ervan. Dat is zinloos.]

De dood maakt het zinvol. Een film is zinvol omdat het een eind heeft. Net als een boek, een toneelstuk, een festival, een ... noem maar op. De Tour de France is zinvol omdat het eindigt. Als er 365 dagen per jaar een etappe zou zijn zonder einde, als er nooit een eindsprint op de Champs-Elyssees zou zijn en nooit een eindhuldiging: wat heeft die tour dan voor zin?

Maar je vraag is fout. Je leeft om te leven, en de dood maakt dat leven zinvol.
Snap?

Stormageddon | 15-07-13 | 02:47

@ INH.30CL 02:28
dat is scheef hier in nl ja.
Zelfde verhaal als de kinderomgang.
Waarom moeten papieren of rechter beslissen waneer de vader de kids mag zien.

cobie | 15-07-13 | 02:36

@ stormageddon.
Ik heb genoeg meegemaakt voor een flinke stapel levenservaring.
Maar ik zou toch eerst eens een beetje gewoon geluk willen hebben voor ik denk aan doodgaan.

cobie | 15-07-13 | 02:32

@Stormageddon | 15-07-13 | 02:21
nu heb ik toevallig een kennis die in een dergelijke situatie van elkaar ontbinden zit. Let op: Niet getrouwd, hij heeft een huis (staat op zijn naam) heeft een eigen bedrijf en betaalt alle kosten. ZIJ: Heeft niets, nooit gewerkt maar wel kinderen gebaard. Zij gaat vreemd, situatie wordt ontdekt door hem.... gerechtelijke procedure, dure advocaten..... resultaat: Hij mag zijn eigen huis uit. Lachen man hier in NL.

INH.30CL | 15-07-13 | 02:28

@ stormageddon 02:14
Sorry hoor maar de logica van jou denken ontgaat mij een beetje.
Waarschijnlijk zal ik iets ouder moeten zijn om je te begrijpen.

cobie | 15-07-13 | 02:21

@INH.30CL | 15-07-13 | 02:15
Dat is dus het probleem van het huwelijk als instituut en het opgeven van de juridische zelfstandigheid. Niet van de scheiding an sich. Scheiden is (denk ik) meer een feestje waard dan trouwen.
Als ik ooit ga scheiden dan geef ik een joekel van een feest. (Maar ja... Dan moet ik wel eerst nog even trouwen... en daar heb ik niet zoveel zin in.)

Stormageddon | 15-07-13 | 02:21

@Stormageddon | 15-07-13 | 02:14
Dus je leeft om te sterven! Begrijp ik je goed? Wat heeft alles there between dan nog voor zin.

INH.30CL | 15-07-13 | 02:17

@ stormageddon 02:08
Ik zal niet zeggen dat je het verkeerd ziet.
We hebben gewoon een andere mening.

cobie | 15-07-13 | 02:17

@Stormageddon | 15-07-13 | 02:08
je hebt op zeker een punt ware het niet dat alvorens de dag daadwerkelijk daar is, de een de ander financieel meestal al heeft uitgekleed. En dan blijft er weinig over voor een feessie.

INH.30CL | 15-07-13 | 02:15

@cobie | 15-07-13 | 02:02
De mens is als diersoort ook een verachtelijk wezen. Maar dat betekent nog niet dat je dan ook als misantroop een ellendig leven moet leiden. Het bestaan heeft heus leuke kanten. Sterven is daar 1 van.
Je moet er toch ook niet aan denken dat je voor de eeuwigheid door moet? Wees blij dat er een eind aan komt.

En dan komen er allerlei sektes vertellen dat je eeuwig door kan als je maar gelooft in iets ongelofelijks. Hou toch op. Het leven is alleen zinvol omdat het ooit ophoudt. Eeuwig leven is zinloos.

Stormageddon | 15-07-13 | 02:14

Wat ik ook niet snap (en we gaan nu wel erg off-topic, maar dat moet dan maar even) is dat mensen wel een godsvermogen uitgeven om hun trouwdag te vieren, maar helemaal niks als ze gaan scheiden. Terwijl, als je het hebt over de mooiste dag van je leven, dan lijkt mij de dag dat je eindelijk verlost bent van die kloodtzak dan wel teef uit je leven een mooiere dag dan de dag dat je eeuwige trouw beloofde. Toch?

Scheidingsdag. Waarom viert niemand dat? Dat zouden feestjes zijn waar ik naar toe zou gaan. Al was het maar omdat de voormalige bruid dan weer vrijgezel is. Dat lijkt mij een vrolijker hoogtepunt in het leven van een mens dan het jezelf juridisch vastketenen aan een ander.
Maar goed... ik zie dat natuurlijk helemaal verkeerd.

Stormageddon | 15-07-13 | 02:08

@cobie | 15-07-13 | 02:02
Dat zal Stormie ook niet ontkennen hoor.

INH.30CL | 15-07-13 | 02:05

@ stormageddon 01:57
Ik maak er alleen uit dat je een hekel hebt aan mensen.
Maar goed hoe beter je de mens leert kennen....

cobie | 15-07-13 | 02:02

cobie | 15-07-13 | 01:45 | + 0 -

Moet je eens een begrafenis in België bezoeken, dan snap je wel wat een feestje is.

DANNY3960 | 15-07-13 | 02:01

@ INH.30CL 01:56
Ik vind bijna de hele tegel een beetje naar.
Maar goed dat is mijn mening.

cobie | 15-07-13 | 02:00

@cobie | 15-07-13 | 01:45
Zijn het geen feestjes dan? Ik vind van wel. Je kunt een lijk ook gewoon laten ophalen en vernietigen, net als GFT-afval of plastic-inzameling, maar we hebben een hele cultuur gebouwd op het verwijderen van dode mensen.
Ik zie niet in wat er cru aan is.

Ik bedoel maar zo: 99% van de mensen sterft onvrijwillig, maar het gebeurt toch. Nou, dan kun je het maar beter vieren. In Ierland houden ze 24 uur voor de begrafenis een wake, en dat zijn hele drankgelagen waarbij de overledene wordt geëerd. Noem dat maar geen feestje.

Stormageddon | 15-07-13 | 01:57

@cobie | 15-07-13 | 01:45
Niet voor een Zombie.

INH.30CL | 15-07-13 | 01:56

Is geen vetpot dat modaal, maar het zal wel net als met de bijstand zijn, korting hier, toeslag daar. Afgezien dat de TK een grote poppenkast is, is 90.000 euro echt niet veel, ik zou daar niet gaan zitten voor een modaal salaris. Uiteindelijk blijft er maar zo'n 4500 netto per maand van over, maar dan heb je ook nergens recht op, behalve hypotheekrente aftrek en kinderbijslag, overal betaal je de volle pond voor. Buiten dat maak je als volksvertegenwoordiger een stuk meer uren dan de gemiddelde Nederlander.

L.ul | 15-07-13 | 01:53

@ stormageddon 01:42
Is het niet een beetje cru om een begrafenis/crematie een feestje te noemen?

cobie | 15-07-13 | 01:45

@Itzamná | 15-07-13 | 01:26
Ja, ik slaap meestal van 6 tot 10-11 AM. En dan vaak na het eten nog even stukje kwaliteits-tuk van een half uurtje. Power-nap noemen ze dat.

Overigens, de enige feestjes waar ik wel te vinden ben (qua hoogtepunten in een mensenleven) zijn begrafenissen en crematies. Dat is altijd mooi. Je doet het altijd goed, je aanwezigheid wordt gewaardeerd en je hoeft geen cadeautje mee te brengen.

Je moet natuurlijk niet in een clownspak komen en het lijk door elkaar schudden om te controleren of het wel echt dood is, maar als je die verleidingen kan weerstaan dan heb je toch een fijn uitje. Veel mensen snappen dat niet.
Ik woonde ooit vlakbij een crematorium, ik moest me echt beheersen om daar niet dagelijks gratis koffie te scoren.

Enfin. Ebru is wel lief, maar ik ben meer fan van Annabel. Als je mij vraagt bij wie ik eerder op begrafenis zou gaan... Ik weet het wel.

Stormageddon | 15-07-13 | 01:42

Maco3key | 15-07-13 | 01:32 | + 0 -

Hoor jij niet in bed te liggen op dit tijdstip? Hup, je moeder staat te roepen.

DANNY3960 | 15-07-13 | 01:37

Stormageddon | 15-07-13 | 01:21 | + 0
Mij lijkt de staatstaak zeer beperkt. Openbare orde en veiligheid, beetje waterstaat en voor de rest onzin waar je wel of niet voor kunt opteren.

Edoch, dat gaat niet, want er is altijd een meerderheid die jouw geld wil. Dat is iets met solidariteit, het jatten van geld van een ander om daar 'goed' mee te doen.

Die inlevering van eigen autonomie heb ik nooit begrepen. Ik denk dat een 99% van de NL-wetgeving alleen maar een beperking is van mijn autonomie. Heb wel eens vaker gezegd dat je je bij elke nieuwe regelgeving of wetgeving moet afvragen of die nieuwe regel of wet je autonomie bevordert of beperkt.
In vrijwel alle gevallen beperkt het je autonomie. Om een erg onnozel voorbeeld te noemen - de gemeente moeten vragen of je een boom in je eigen tuin mag omhakken of niet.

Dat is ver voorbij de krankzinnigheid.
Ik ga nu pitten, zie je later. Sleep well.

Itzamná | 15-07-13 | 01:35

@Itzamná | 15-07-13 | 01:26
kijk jij de volgende dag de nachttopics nog eens na dan? Over zinloos gesproken

miko | 15-07-13 | 01:32

Laat ze alle dure ministerwagens verkopen, met fiets of openbaar vervoer gaan... als je ziet wat er af en aan rijd op het binnenhof aan Audi Mercedes..

Maco3key | 15-07-13 | 01:32

Stormageddon | 15-07-13 | 01:06 | + 0
Slaap jij wel eens? Ik ben er zelden nog om deze tijd, maar zie jou vaak tot diep in de nacht reaguren.
Dit terzijde.

Ik haat alle feestjes. Ik vind een groep van drie, mij incluis, nog net gaan. Wordt het meer, dan heb ik er al geen zin meer in. Al dat onvermijdbare wezenloze gelul als je met meer mensen bent - daar ben ik jaren geleden mee opgehouden. Word er gewoon ziek van. Ik vraag me wel eens af waarom zoveel mensen maar de huichelaar uit willen blijven hangen. Lafheid?

En overigens vind ik Ebru een erg lieve schat, dat dan wel.
Zo dan.

Itzamná | 15-07-13 | 01:26

@necrosis | 15-07-13 | 01:15
Ik heb dat wel eens gedaan in het verleden. En nu hoef ik niet meer. Want eh... er zit een grens aan wat mijn hersenen kunnen tolereren aan herrie.

Stormageddon | 15-07-13 | 01:25

@Itzamná | 15-07-13 | 01:14
Het probleem is (in a nutshell): het verplichte lidmaatschap van de Koninkrijk der Nederlanden, zonder mogelijkheid van een opt-out.
Misschien zijn sommige voorzieningen collectief wel goedkoper en makkelijker te realiseren, maar mag dat collectief dan ook vrijwillig zijn? Dat is de kern van het verhaal, dunkt mij.

Stormageddon | 15-07-13 | 01:21

@ necrosis 01:17
Werkse .

cobie | 15-07-13 | 01:18

@ stormageddon
Gefeliciteerd he ;-)
* omhoog kijken doet , ik zei niets *

cobie | 15-07-13 | 01:17

necrosis | 15-07-13 | 01:06 | + 0
En nooit een ban gehad? Wonderlijk. Ik had je er allang uitgedonderd, maar dat is meer een privé-zaak.
Trek het je niet aan, doe ik ook niet.

Itzamná | 15-07-13 | 01:17

Zo, tijd om te gaan werken.
Gedraag jullie een beetje.....
*out*

necrosis | 15-07-13 | 01:17

@INH.30CL | 15-07-13 | 01:13
Voor iedereen behalve Stormageddon, die weigert op mijn linkjes te klikken.

necrosis | 15-07-13 | 01:15

Esprit77 | 15-07-13 | 01:04 | + -1
Ik voel me niet bestolen als iemand iets krijgt, maar wel als iemand iets 'krijgt' dat eerst van mij gestolen is.
Dat is wat de PvdA doet en ook in de jaren van Janneman al deed (Den Uyl met z'n 72%). Rot toch op man, om het spraakgebruik van Janneman even over te nemen.

Die Janneman van jou deed goed op andermans kosten en in dat opzicht was hij een grote klootzak en een perfecte exponent van de partij waar hij uit voortkwam. De PvdA ja.
Hij bedoelde het goed, dat geloof ik graag. Zo zou ik ook graag zien dat de PvdA alle uitkeringen en subsidies uitsluitend zou verhalen op de eigen leden. Dat doet die partij niet en dat maakt die partij tot een verzameling schurftige honden die je vanwege de vervuiling die het met zich meebrengt niet eens in de IJ-haven zou willen verzuipen.

Je ziet wel, ik ben heel erg duurzaam en CO-2 neutraal bezig. Maatschappelijk verantwoord - my middle name.
Nu lekker naar bedje toe hé!

Itzamná | 15-07-13 | 01:14

@necrosis | 15-07-13 | 01:06
Maar voor wie zijn je muzakjes dan?

INH.30CL | 15-07-13 | 01:13

@Itzamná | 15-07-13 | 00:51
Heel verstandig. Verjaardagfeestjes zijn zelden feestjes, meestal strontvervelend en altijd duur. Het levert nooit op aan cadeaus wat het kost aan gratis drank- en vreetverstrekking. En dan moet je nog zelf afwassen ook.

Van dat geld kun je beter naar het bordeel. Daar heb je zelf tenminste ook nog wat aan. En geen rotzooi thuis.
Dat zijn pas hoogtepunten in een mensenleven, meneer. En daar hoef ik verder niemand bij te hebben.

Stormageddon | 15-07-13 | 01:06

@Itzamná | 15-07-13 | 01:01
Mijn doelgroep bestaat voornamelijk uit zwitsals die af en toe gecorrigeerd moeten worden.
Niet voor niets heb ik me jaren geleden uitgeroepen tot 'het geweten van GeenStijl'.

necrosis | 15-07-13 | 01:06

Nou ja, Itzama voelt zich bestolen als een ander iets krijgt. Goed recht om zo te denken, maar volgens mij ontgaat toch waar het hier om ging. En iemand een l... noemen, is ook wel erg gemakkelijk. Hij is overigens al bijna 20 jaar geleden overleden, wist je dat? Dus niet verantwoordelijk voor de huidige situatie op de woningmarkt. En dan nog rancuneus zijn, jonge, jonge. En waarom denken dat iemand met de huidige PvdA sympathiseert, als hij een stadsvernieuwer aan haalt? Wel snelle conclusie, knaap.

Esprit77 | 15-07-13 | 01:04

necrosis | 15-07-13 | 00:52 | + 1
Ik ken je al jaren, necrosis, jij mij ook. Leven en laten leven, laten we dat maar doen. Jij hebt je doelgroep, ik de mijne.
Doelgroep? Ik heb geen doelgroep, ben daar te gestoord voor.
Jij bent niet gestoord, praise the Lord daar maar voor.
Liefs,

Itzamná | 15-07-13 | 01:01

Esprit77 | 15-07-13 | 00:49 | + 0
Betaalbare woningbouw kun je alleen maar realiseren door van een ander te stelen, dat wist die Janneman ook heel goedt.
Hence PvdA.

Ga nu maar als starter een woning kopen in de Randstad met een modaal inkomen. Lukt niet. Ook niet als je met z'n tweeën werkt en een 60K verdient. Moet je wat sparen dus.
Dat vond Janneman niet nodig, die jatte het liever van een ander.
De populistische lul.
Wist je dat er in 020 een brug naar hem vernoemd is die leidt naar een stadsdeel (Java-eiland) dat voor geen enkele arbeiderT te betalen is?
Wel geestig van het stadsbestuur, haha.


Itzamná | 15-07-13 | 00:57

Kutjeschapiebef,
Mijn ouders hebben mij (helaas in dit geval) heel goed opgevoed en ik heb me de PP geleerd en gewerkt. Overdag werken en 's avonds naar school om al mijn HTS diploma's te halen, nadat ik mijn middelbare vakdiploma's in the pocket had.

Mijn ouders zijn altijd zelfstandig ondernemer geweest en moesten bikkelen voor hun geld waardoor ik en mijn broer een mooie jeugd hebben gehad.
Vroeger was het zo dat "hoe meer diploma's je had, hoe meer geld je kon verdienen"
Helaas heb ik een overschot aan diploma's en ben meestal overgekwalificeerd of te duur wegens mijn opleidingsniveau.

Nu ik dit artikel heb gelezen ben ik toch echt wel dom geweest. Ik had beter niets kunnen leren en me voor de dommen moeten houden. Had ik nu lekker mijn zakken kunnen vullen, komen en gaan wanneer het mij uitkomt, af en toe iets volkomen belachelijks uitkramen en tijdens een debat ff een tukkie doen.
En mocht je soms een iets te intelligente opmerking plaatsen of een moeilijk dilemma neerleggen wordt je uit je ambt gezet met wachtgeld en kun je het hele jaar cocktails lurken in een tropisch paradijs aan het strand. ( Zonder onbegrijpelijke, volgeplakte en belachelijke verbodsborden)

effe vissen | 15-07-13 | 00:52

@Itzamná | 15-07-13 | 00:48
Het is niet te hopen dat iedereen jouw voorbeeld volgt, dan kan ik [!] bij het grofvuil zetten.

necrosis | 15-07-13 | 00:52

Stormageddon | 15-07-13 | 00:46 | + 1
Ik moet m'n vrouw altijd vragen hoe oud ik ben, met verzoek dat niet te vertellen en vooral, niet te zeggen wanneer ik jarig ben. Met die onzin ben ik een twintig jaar geleden opgehouden.

Ik ga ook nooit naar verjaardagen of andere hoogtepunten in iemands leven. Blijf liever thuis.

Itzamná | 15-07-13 | 00:51

@necrosis | 15-07-13 | 00:40
Nee, ik noem hem liefdevol; qua belediging.

Stormageddon | 15-07-13 | 00:49

Parsons | 15-07-13 | 00:34
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat hij een progressieve intellectueel is...

de honden blaffen... | 15-07-13 | 00:49

Ben voor goede, betaalbare woningbouw voor iedereen. En die man (Schaefer) kreeg dat voor elkaar. Begrijp de antipathie dan ook niet. Zelfs Fortuyn stond achter hem.

Esprit77 | 15-07-13 | 00:49

necrosis | 15-07-13 | 00:45 | + 0
The come back kid, wat jij!

Ik laat me wel eens gaan, vanavond dan niet omdat ik het ook heel fijn vind om net zulke nietszeggende comments te plaatsen als jij.

En, is dat kicken of is dat kicken?

Itzamná | 15-07-13 | 00:48

@Stormageddon | 15-07-13 | 00:18
Mooi spreekwoorden, die zij er mij als kind ook met de paplepel ingeslagen.

miko | 15-07-13 | 00:46

@Itzamná | 15-07-13 | 00:41
Ja... ik ken je banverleden. Je bent gewoon vaak veel te genuanceerd, daar komt dat van. Nuance, daar heeft niemand wat aan. Dat kun je op joop.nl wel kwijt, maar daar wordt hier niemand vrolijk van.

Overigens is het ook de bedoeling dat mensen mijn verjaardag vergeten. Ik word er zelf liever ook niet herinnerd.

Stormageddon | 15-07-13 | 00:46

@Itzamná | 15-07-13 | 00:41
Onder je huidige nick alleen al 5 stuks ban, knap hoor, binnen 5 maanden.
*gnehe*

necrosis | 15-07-13 | 00:45

Stormageddon | 15-07-13 | 00:35 | + 0
Helemaal wijs ben ik niet en daar zijn de geleerden het ook wel over eens. Wat is bijzonder aardig vind aan GS is dat er geen moderatie vooraf is.
Vaak genoeg een ban gehad, kan gebeuren (je kent m'n nicks wel).
Ik kom hier om mensen als jij, Parsons, La Vie, Bakito en nog een paar andere klootzakken.

Nog gefeliciteerd met je verjaardag trouwens, was ik bijna vergeten.

Itzamná | 15-07-13 | 00:41

Ok, gewoon een slecht stuk.
We hebben een democratie qua structuur.
Gekozen mensen die idd wetten maken en beslissingen nemen.
Als je dat belachelijk wil maken moet je iets zeggen om de kwaliteit/instroom beter te maken.
Ga niet alleen zeuren over de hoogte van het bedrag in relatie met democratie......
Dom......

Free Fall-ing | 15-07-13 | 00:41

@Stormageddon | 15-07-13 | 00:35
Noem jij GU zojuist homo?

necrosis | 15-07-13 | 00:40

Parsons | 15-07-13 | 00:34 | + 0
Is dat iemand, Timmermans?

Itzamná | 15-07-13 | 00:38

@Iknowall | 14-07-13 | 23:33
Ik zei alleen dat Ebru haar stukje beter was dan je eigen comment. Daar doet een of in verder niks aan af. Verder nog iets?

miko | 15-07-13 | 00:37

@ parsons 00:34
Alleen in dit topic of ......

cobie | 15-07-13 | 00:37

Niet al te goed stuk.
Niet omdat het niet anders kan.
Maar de opbouw en het momentum is niet goed.
Het leest slecht.
Dat kan veel beter.......

Free Fall-ing | 15-07-13 | 00:36

@Itzamná | 15-07-13 | 00:25
De eerste wet van Lucas zegt 80%, maar ik denk dat Lucas' schatting conservatief/voorzichtig was. 90% komt eerder. Ik denk eigenlijk dat iedereen die reaguurt op GS knettergek is, jij en ik incluis. Je moet toch Krank im Kopf zijn om tijd te besteden aan commentaren op een website?

Van mezelf weet ik het wel, en ik sta voor anderen ook niet in. Dat GU überhaupt wat laat staan aan commentaren is bijna een godswonder (als ik in zo'n fantasiewezen zou geloven). Om zo liefdevol te zijn moet hij wel homo hebben. Dat kom je normaliter alleen in die kringen tegen, net als collecties platen van het Eurovisie Songfestival.

Stormageddon | 15-07-13 | 00:35

Had ik trouwens al gezegd dat Timmermans een onbenul is die zijn weerga niet kent?

Parsons | 15-07-13 | 00:34

Esprit77 | 15-07-13 | 00:23 | + 0
Jazeker, vooroordelen. Ik vind iemand die sympathiseert met of zelfs stempdt op de PvdA een volstrekte klootzak.

Ik formuleer het wat onomwonden, maar zo denk ik erover ja.

Dit soort gelul heb ik van Uebermensch Marcel van Dam, je weet wel, die kroonprins van de PvdA. Hij is al jaren dood en druk doende aardgas te worden, wat ik dan wel weer positief vind, maar verder zal ik over Exota-man niet uitweiden. Hij was de moeite van het onderkotsen niet waard.

Een erg ranzige man, net als die kutpartij waar hij voor stond, met z'n Gutmenscheritis.
Heb je dat?
Fijn.

Itzamná | 15-07-13 | 00:32

Ik weet het... Het is een oud bericht met dat die Kamerleden er BRUTO 170 euro op achteruit zijn gegaan... Maar telkens als ik dit lees: "PvdA'er Ed Groot ziet ook een voordeel. 'Het is nu wel makkelijker voor mij om brieven te beantwoorden van mensen die er door de kabinetsplannen op achteruit zijn gegaan. Ik kan nu zeggen dat ik een van hen ben.'" dan gaat bij mij zo enorm snel het bloed koken, dat ik spontaan de guillotine uit de kast pak en het mes slijp.

On-ge-lo-fe-lijk. Totaal wereldvreemde MALLOOT.

LangeTijdGeleden | 15-07-13 | 00:31

PvdA-fractievoorzitter Diederik Samsom blijft hameren op nivellering, ook al zitten daar nadelen aan. Dat zegt hij zaterdag in De Telegraaf.

'De impact van een eerlijker inkomensverdeling op de economie is gelukkig heel klein. Ik geloof dat het een paar duizend banen is in de modellen van het Centraal Planbureau, in 2035.

Als ze nou zo graag willen nivileren, waarom beginnen ze dan niet gewoon bij de tk-leden
Gewoon om te kijken of t werkt.

cobie | 15-07-13 | 00:30

Stormageddon | 15-07-13 | 00:18 | + 0
Goedt om af en toe iemand af te zeiken, ook al blijft het kechten tegen de vierkaai. Hoe hoog is het percentage mongolen onder reaguurders? Negentig procent?

Denk dat 90% nog een vrij bescheiden schatting is.
Dit alles off topic en met goedvinden van de door mij zeer teerbeminde GU (een homo eersteklas, zoals je weet).

Itzamná | 15-07-13 | 00:25

Itzamná Spijkerbroekman, met z'n 'In gelul kun je niet wonen'. Nee, je moet geld jatten van een ander.PvdA.Dat alleen al.Kots.++++ wel snel geoordeeld. Vooroordelen?

Esprit77 | 15-07-13 | 00:23

netto 70 euro inleveren het is ook een hoop

boterkaaseneieren | 15-07-13 | 00:20

@Itzamná | 15-07-13 | 00:12
Ja, maar op die manier zet het natuurlijk ook geen doden aan de zijk.

Stormageddon | 15-07-13 | 00:18

Stormageddon | 15-07-13 | 00:09 | + 0
Psst, niet op elke zak slout leggen...

Itzamná | 15-07-13 | 00:12

Parel van het Zuiden | 15-07-13 | 00:04 | + 0
Roept de vraag op wanneer een kamerlid competent is. Lastig. Ook nog eens 13 weken vakantie per jaar.
Modaal lijkt me al overbetaald en 50K lijkt me maximum, al zou ik veel liever zien dat kamerleden alleen maar een kostenvergoeding zouden krijgen.
Vind je dat te weinig als kamerlid, rot je gewoon lekker op. Gaat je eigenbelang kennelijk voor het landsbelang.
Aan dat soort sukkels hebben we niks.
Niks.

Itzamná | 15-07-13 | 00:11

Boer Kroepoek, dat was een aardige man met zijn accent.
En volgens mij vergeet Ebru alle onkosten die TKL´s kunnen declareren.

sTiRf | 15-07-13 | 00:09

@Ies niet graties | 15-07-13 | 00:05
foulish?

Stormageddon | 15-07-13 | 00:09

@tattooboer | 14-07-13 | 23:25
Vakwerk maar lelijk god allemachtig lelijk.

miko | 15-07-13 | 00:08

Pennywise is pound foulish

Ies niet graties | 15-07-13 | 00:05

Op zich zou een competent Tweede Kamerlid van mij 90K mogen verdienen, als vind ik 70K passender. Wel tegen een paar randvoorwaarden; nooit meer mogen plaatsnemen in de uitvoerende en rechtelijke macht. Geen wachtgeld, maar WW zoals iedere andere Nederlander. Overigens zou ik als werkgever geen stuiver over hebben voor het gros van de huidige lichting parlementariërs. Ik hou dat echter liever gescheiden van de discussie over de beloning voor de functie.

Parel van het Zuiden | 15-07-13 | 00:04

Esprit77 | 14-07-13 | 23:58 | + 0
Spijkerbroekman, met z'n 'In gelul kun je niet wonen'. Nee, je moet geld jatten van een ander.

PvdA.
Dat alleen al.
Kots.

Itzamná | 15-07-13 | 00:02

Ebru behoudt zich het recht deze mening te kunnen herzien du moment dat een of andere partij gek genoeg is om haar als parlementariër aan te stellen.

Overigens vind ik het wel meevallen wat er in het Parlement wordt verdient. Het probleem is eerder dat er incapabele prutsers op ónze zetels zitten die de functie enkel misbruiken om hun cv en carrière mee op te poetsen.

Shareholder II | 15-07-13 | 00:00

Niet gedacht het nog eens met je eens te zijn Itzamna. Is in het geheel niet off-topic.

Zie mijn bovenstaande plemp, bespaart 50 miljard in 10 jaar tijd, noem het voor mijn part het '10%'-plan.

Finn | 14-07-13 | 23:59

Stop allemaal eens met dat gezeik en ga een massaal richting Den Haag op de 21e bv. Iedereen zeikt en zeikt, maar doet niets.

fritsspits | 14-07-13 | 23:57

Hoewel wat off-topic pleit ik er toch maar voor dat 'bezuinigen' niet betekent dat de lasten voor de burger verzwaard worden, maar dat de overheid zichzelf decimeert.

Dat zou van moed getuigen, de rest is volstrekt krankzinnig gelul. Als ik te veel uitgeef hoef ik ook niet bij m'n buurman aan te kloppen. Hij ziet me aankomen, de giller!
Hij zou bij mij ook niet aan hoeven komen kakken, maar dat lijkt me wel duidelijk.

Ik vrees dat de bureaucratie die NL geworden is alleen nog maar kan groeien en nooit kleiner zal worden.

't is de ondergang van ons land. We gaan al richting 51% niet productieve figuren die, vanwege het malle stemrecht dat we hebben, de resterende 49% tot slavernij kan dwingen.
Die 49% is in no time een 10% geworden. Al eerder zal het einde oefening zijn.
Die kant gaat het nu op, mede dankzij activisten (een Samsom) uit criminele organisaties als Greenpeace (Green Power, Black Death).

We blijven genuanceerd, maar waarom eigenlijk? We kijken naar keizers zonder kleren.
De oplossing zal uit de loop van iets komen, hoe heet het?

Itzamná | 14-07-13 | 23:54

Hier nog een ideetje:

10% minder ambtenaren, en zij die blijven krijgen 10% minder betaald.

Scheelt 100,000 mensen die van bijstand+de-luxe worden teruggeschaald naar gewoon bijstand, en zij die mogen blijven mogen hun handjes dichtknijpen.

Geschatte besparing ongeveer 4,7 miljard, schiet het tenminste een beetje op.

Finn | 14-07-13 | 23:52

Mensen, gaat u maar rustig slapen ...

deleraarspreekt | 14-07-13 | 23:44

Weer een slap, saai, totaal kansloos stukje dit. Ga ff fijn bij de Libelle schrijven of zo

Toasty | 14-07-13 | 23:43

@Filterzakje | 14-07-13 | 21:38
Er is een reden waarom een stratemaker al lang geen modaal meer kan verdienen op zichzelf..

En die reden is zo krom als een banaan.

Devlonir | 14-07-13 | 23:41

Rutte is niet meer dan een leeghoofd, een totaal bespottelijk figuur.
Die zijn er meer.
Samsom, met z'n stalinistische gelul over verdergaande nivellering (wat in geen enkel land ooit gewerkt heeft) is niet meer dan een misdadiger.
Ook daar zijn er meer van.

We worden geregeerd door totaal incompetente klootzakken. De staat van het land, face it.
Tijd voor een interview in Hilversum? Zou er niet om malen.

Itzamná | 14-07-13 | 23:36

@ Stormageddon 23:27
LOL, nee, moet van dr. doc mijn dieet wijzigen. 't had nogal negatieve gevolgen voor 't creatief denkvermogen.

en nee, geplust en gemind wordt het niet goedkoper. Want politici zijn niet bepaald de meest effectieve werknemers die je kunt vinden. Dat betekent dat al die wetten en regels die ze nu bedenken rete-traag worden aangenomen en geïmplementeerd. Als dat soort lui in het bedrijfsleven terecht komt, gaan ze niet opeens efficienter werken. Ik zie ze er toe in staat om vuistdikke rapporten te produceren over het juiste moment om bollen te oogsten, maar vervolgens dat moment missen omdat Wilders de pluk gaat filibusteren.

Dat leidt tot veel meer schade voor zo'n bedrijf dan dat hij nu leidt als die politici in Den Haag zitten.

King of controversy | 14-07-13 | 23:35

@Iknowall | 14-07-13 | 21:49
Het is een ieder geval beter dan jouw comment!

miko | 14-07-13 | 22:43 | | Reageer+ |
0
´een ieder geval´ ..... En jij wil mij de les lezen?
Meisje toch!

Iknowall | 14-07-13 | 23:33

@Watapatja | 14-07-13 | 23:07
Goed voorbeeld. EN heeft de SP een tekort aan Kamerleden? Hebben ze werkelijk veel dommere mensen binnen de gelederen? Ik dacht het niet.
Politiek kun je met het oneens zijn maar ze tonen dus de stelling wel aan.

miko | 14-07-13 | 23:33

Watapatja | 14-07-13 | 23:28
... en overmoed. Overmoed heeft menig regime ten val gebracht.
Ook het democratische Athene.

Rest In Privacy | 14-07-13 | 23:32

WirMachenMusik | 14-07-13 | 23:25
Vergeten: En tussendoor samen met zijn vrouw, zusje van mijn boerenmeisje, ook nog eens twee keer een huis in eigen beheer en grotendeels zelf bouwde. Waardoor hij dacht van een onbezorgde oude dag te kunnen genieten. En let wel 'dacht' en daarover steeds meer twijfel voelt.

WirMachenMusik | 14-07-13 | 23:32

@Simon de Danser | 14-07-13 | 21:34
Inderdaad. Een bierviltje is geen achterkant van een sigarendoos.

VanBukkem | 14-07-13 | 23:32

Zyprexa20mg | 14-07-13 | 23:29 |
Moet je eens kijken waar deze mensen werken, wel heel veel in publieke functies.

Watapatja | 14-07-13 | 23:31

@Stormageddon | 14-07-13 | 23:27
En waarschijnlijk nog analoogkaas ook.

miko | 14-07-13 | 23:31

Zwizalletju heeft het hier al gezegd, maar 144K voor de MP is gewoon helemaal niet overdreven. Er zijn ongeveer 100.000 Nederlanders met een dergelijk inkomen. De MP mag daar best bij zijn.

Zyprexa20mg | 14-07-13 | 23:29

Van Duyvenbode | 14-07-13 | 23:25 |
Welk systeem je ook kiest, het gaat ten onder aan een gebrek aan integriteit.

Watapatja | 14-07-13 | 23:28

@King of controversy | 14-07-13 | 23:22
Dat gebeurt nu dus ook. En dat heeft 100x zo veel invloed op de prijs van *alles* niet alleen je vreten. Over het geheel genomen, geplust en gemind wordt het goedkoper.
Maar waar maak jij je druk om? Jij eet toch alleen maar macaroni met kaas. Je hebt nog nooit een tomaat van dichtbij gezien.

Stormageddon | 14-07-13 | 23:27

Bovendien, democratie is ook niet alles. Athene, de bakermat van de democratie, richtte zich snel te gronde. Democratie heeft nogal eens de neiging imperialistisch en betweterig te zijn en vervolgens ten onder te gaan door "imperial overstretch".
Komt nog eens bij dat absolute democratie nooit heeft bestaan en ook niet kan bestaan. Waarom? Simpelweg omdat er altijd specialisten moeten zijn die de besluiten moeten uitvoeren.
Maar ook die de vragen moeten voorleggen aan het volk. En daar ga je al. Welke vraag leg je voor aan het volk. En wanneer.

Rest In Privacy | 14-07-13 | 23:25

CornholioNL | 14-07-13 | 21:53 |
Die mij bekende stratenmaker van eenenzestig en meer dan veertig jaar ervaring en op en top vakman, werkt echt nog ondanks problemen met zijn knieën, rug en polsen. Volgens mij slechts te verklaren als liefde voor zijn vak en/of behoefte aan gezelschap van collega's.
Bovendien is het ook nog eens een zeer verstandige man die een belangrijke rol speelt in het verenigingsleven van zijn dorp. Kortom iemand die ons aller bewondering verdient en van de mensenmakelij (zonder lintje) is waardoor ons land groot is geworden.

WirMachenMusik | 14-07-13 | 23:25

Lewis Lewinsky | 14-07-13 | 23:17 |
Ooit hanteerde de vakbond een stille norm, de top mocht 5x zoveel verdienen als de laagstbetaalde in een CAO. Dat was zo gek nog niet.

Watapatja | 14-07-13 | 23:23

@ Stormageddon 23:13
Geen enkele politicus mot mijn z'n klauwen aan mijn eten komen!
Krijg je Dijsselbloem tomaten. 8 stuks voor de prijs van 10, want hij heeft er zelf twee naar Griekenland gestuurd. Dat ruïneert onze export.

King of controversy | 14-07-13 | 23:22

Zijn Geen stijl en SP een samenwerking aangegaan ?

varies | 14-07-13 | 23:22

Hans Hillen | 14-07-13 | 23:11 | + 0
Je zou voor de grap eens moeten kijken naar het aantal leden van een politieke partij. Op nr. 1 het CDA met 69.000 leden, op nr. 2 de PvdA met 59.000 leden. De CU heeft er een 28.000.

nl.wikipedia.org/wiki/Politieke_partij...

Zegt dus niks, het aantal leden van een partij (de PVV heeft niet eens leden).

Blijft jouw stap 1 over, je kiest een partij.
Aan stap 2 kom je dan vervolgens niet toe, of wel, maar dan slaat het nergens op.

Ik denk ook vaak dat het anders moet en kan en weet geen oplossing, maar via de leden van een partij gaat het niet.

Ik kom niet verder dan een systeem meteen kiesdrempel van 10%, een halvering van de 2e Kamer, zodat je een 2 of 3 partijen overhoudt, als in de meeste landen (UK, Fr., USA etc.). In ons land kun je niks, behalve polderen, en dondert het in feite niet op welke partij je stemt. Wie zou in godsnaam hebben kunnen bedenken dat we nu opgezadeld zitten met een regering bestaande uit VVD en PvdA?
Als 1 ding zeker is, lijkt het me toch dat niemand dit gewild heeft.

Benieuwd naar je respons.

Itzamná | 14-07-13 | 23:22

fout: je vergeet de werkgeverslasten nog, die bespaar je ook nog
en de SP gaat dan failliet, da's een extra bonus !

FW Ta-183 Huckebein | 14-07-13 | 23:21

@Stormageddon | 14-07-13 | 23:13
Nee, asperges steken moet je iets 'aan' zien komen. Dat lukt die sukkels nooit.
Krijg je alleen maar groene asperges van.

miko | 14-07-13 | 23:21

Waarom moet iedereen hetzelfde verdienen, en hoe had je gedacht het te implementeren. Geen vraagteken want het is bullshit. Dit is frustratie ventileren maar daar heeft verder niemand iets aan.

profiteroles | 14-07-13 | 23:19

De afgelopen 12 jaar is de relatie tussen politici en volk natuurlijk onder druk komen te staan. Zoals gezegd, er zijn nu veel meer ambtenaren in de politiek dan vroeger. Dat maakt ze natuurlijk niet meteen dommer. Maar de kennis van wat er echt onder het volk leeft, heeft men vaak niet door levenservaring opgedaan. Studenten hadden vroeger ook veel meer contact met de samenleving. Wie uit bijvoorbeeld een eenvoudig milieu kwam, rondde zijn studie vaak af als werkstudent. Dat kan nu niet meer.

Esprit77 | 14-07-13 | 23:19

Kleine noot: De besparing is berekend op bruto bedragen. Ook onze vrinden in Den Haag zijn belasting verschuldigd aan, jawel, Den Haag. De werkelijke besparing is dus slechts 11,4 miljoen -/- 52% = 5,4 miljoen. Zag dit trouwens al op Facebook. Is dat de journalistieke bron van Ebru?

A New Today | 14-07-13 | 23:19

Hans Hillen | 14-07-13 | 23:02
Ik vraag mij af of er vandaag nog maatschappijleer met staatsinrichting onderwezen wordt.

Canis Spurcus | 14-07-13 | 23:18

Ebru, maak ook eens zo'n rekensom over alle ex-politici die momenteel genieten van een mooie wachtgeledregeling. Zelfs ná hun zwaar overgewaardeerd salaris krijgen deze nietsnutten ook nog eens riante nazorg waar Jan Modaal alleen maar van kan dromen. Hier kan ook zwaar op bezuinigd worden!

Gaucho29 | 14-07-13 | 23:18

De salarissen van ambtenaren, semi-ambtenaren en politici maximeren op 33k levert vele miljarden op. Per jaar.

Ik zeg doen.

Lewis Lewinsky | 14-07-13 | 23:17

Stormageddon | 14-07-13 | 23:13 |
Asperges steken houden ze geen kwartier vol.

Watapatja | 14-07-13 | 23:16

@Supermatthijs | 14-07-13 | 21:56
Ik durf te wedden dat er een hoop stratenmakers zijn die er warmer bij zitten dan jij.

miko | 14-07-13 | 23:16

@Itzamná | 14-07-13 | 23:06
Kies deler bepalen en alleen die mensen in de kamer die deze halen. Dan zit je misschien elke keer met een verschillend aantal kamer leden maar dat maakt niet uit.

miko | 14-07-13 | 23:15

De uitvinders van de democratie hadden in de klassieke oudheid nooit kunnen vermoeden dat *beroeps*-politici er mee aan de haal zouden gaan.

~Johan | 14-07-13 | 23:14

@King of controversy | 14-07-13 | 23:08
Ten eerste: Er zijn wel meer dan 150 stratenmakers in dit land. Ten tweede: de "beroepspolitici" kunnen prima in de bijstand. Of anders bollen pellen, tomaten plukken, asperges steken. In elk seizoen is er wel ergens tekort aan arbeiders in de landbouw. Veelal zittend werk, dat zijn ze gewend. Probleem opgelost.

Stormageddon | 14-07-13 | 23:13

@Iwmac | 14-07-13 | 23:05
Of betalen naar gelang voorkeursstemmen. Dan moeten er toch een paar op een houtje bijten.

@Van Duyvenbode | 14-07-13 | 23:09
Kamerlidmaatschap kun je ook als een carrière stap zien. Even investeren om daarna te cashen in het echte leven.(doen ze nu ook al)

miko | 14-07-13 | 23:13

@VanBukkem | 14-07-13 | 23:03
Wat niet wegneemt dat Rutte het nog ver gaat schoppen. Misschien zelfs wel in het bedrijfsleven. Maar, net als vriend Eurlings, slaat hij dan wel een paar promoties over, uiteraard, en mag hij meteen aanschuiven bij het oldboysnetwork. Niet omdat ie wat kan, maar omdat hij mensen kent. En da's wel handig.

VanBukkem | 14-07-13 | 23:12

Hans Hillen | 14-07-13 | 23:02 | + 0
Juist, we hebben hier een partijendemocratie of particratie. Aan welk alternatief denk je?
Itzamná | 14-07-13 | 23:06 | + 1
Stap 1: Je kiest een partij
.
Stap 2: Inspraak in wie in de kamer komt. Desnoods via de leden van die partij. Maar niet alleen door de leiding. Als de leiding kiest, krijg je alleen slippendragers.

Hans Hillen | 14-07-13 | 23:11

@Freeze-O | 14-07-13 | 22:57
Ook dat hebben ze lekker afgeschermd. Het is moeilijk zeer moeilijk om als niet bestaande partij in de kamer te kunnen komen. De staat sponsort de bestaande partijen dus die zitten goed. Verder is een groot salaris geen garantie voor goede mensen. Kwaliteitseisen en een cv misschien wel?

miko | 14-07-13 | 23:10

DeSjaak1000 | 14-07-13 | 23:04 | + 1
Hear hear

Hans Hillen | 14-07-13 | 23:09

Krijgt ze voor dit broddelstukje ook nog betaald ook ? Mag ze dat van mij ook direct inleveren.

RobdeNijscoman | 14-07-13 | 23:09

Als ze er niet voor betaald zouden worden, zouden alleen de rijken die posities kunnen bezetten. Willen we dat dan? Ik dacht het niet. Politici moeten gewoon fatsoenlijk betaald worden.
De bedragen die ze nu krijgen zijn wat aan de hoge kant, maar niet exorbitant. Ik zie het probleem niet met die salarissen van ze.

Rest In Privacy | 14-07-13 | 23:09

@ Stormageddon
jij ongelooflijke seniele zak!
Als stratenmakers de politiek in gaan, wie moet dan mijn straat fiksen? Die werkloze politici?!

Heb je enig idee wat voor ramp dat gaat worden? Dat Rutte en Samsom op de stoep een tegelakkoord gaan sluiten. Had je daar überhaupt over nagedacht voor je je populistische gebral de wereld in slingerde?

Laat die politici lekker op hun plek zitten, en geef ze vooral geen zware/harde of scherpe voorwerpen in hun handen, dan kunnen ze het minste kwaad.

King of controversy | 14-07-13 | 23:08

miko | 14-07-13 | 23:03 |
De SP-ers zitten er voor modaal, zijn de hardste werkers in de politiek.

Watapatja | 14-07-13 | 23:07

Als je voor dat salaris mensen met passie voor het belang van het land kunt krijgen is het een verbetering, want meer kwaliteit.
Als je voor dat salaris uitsluitend domme mensen kunt krijgen is het een verbetering, want goedkoper en nu is het ook niks.
Ik stel voor dat we het een kabinetsperiode gaan proberen -vier jaar of totdat het kabinet valt-, laat maar eens zien of de monkey's die komen er net zo'n puinhoop van maken als de gedresseerden en dat ons enkel het opruimen van scherven rest. Wereldvreemder dan wat er nu zit, dat zou in mijn ogen pas echt een prestatie zijn.

henriette | 14-07-13 | 23:06

@Zwizalletju | 14-07-13 | 22:59
Die is het dan ook dubbel en dwars waard. Die heeft iedereen in zijn land miljardair gemaakt.

miko | 14-07-13 | 23:06

Hans Hillen | 14-07-13 | 23:02 | + 0
Juist, we hebben hier een partijendemocratie of particratie. Aan welk alternatief denk je?

Itzamná | 14-07-13 | 23:06

Ik roep al erg lang: eerst 5 jaar op modaal leven en werken, dan pas de kamer in met modaal inkomen. Bij bewezen nut van je laastse persoonlijke jaren kamerlidmaatschap achteraf een vergoeding krijgen voor de bewezen diensten. Voor ieder echt oerstom moment tijdens dat lidmaatschap een stukje korten. En dat zouden bij de EU ook eens moeten doen.

Iwmac | 14-07-13 | 23:05

Rijks uitgaven 2012 ruim 300 miljard. Tegen dit bedrag valt alles in het niet. Moeten we daarom elke verspilling accepteren? Wellicht is het een start om elke vorm van verspilling, onnodige uitgaven, fraudes groot klein etc te stoppen. Simpelweg stellen dat het bedrag in het niet valt tegen die ruim 300 miljard dus laat maar gaan zal die 300 miljard nooit minder worden.
Die 300 miljard bestaat uit talloze kleine onnodige bedragen (naast de wellicht wel goed besteedde uitgaven ;-)) en het niet tegengaan van die onnodige uitgaven en het maar accepteren want het bedrag is zo klein ondermijnt de moraal van de belastingbetaler, tenminste mij wel....

DeSjaak1000 | 14-07-13 | 23:04

@Zwizalletju | 14-07-13 | 22:54
Die simpele afdelingsmanagers kunnen iets wat Rutte niet kan: werken!

VanBukkem | 14-07-13 | 23:03

Heel die overheid is één groot luilekkerland van graaien, onderling van ons kent ons.
Nivelleren is wel zo schandalig staat de rechtse graaiert op z'n kop, toen we sinds de jaren '70 met jaarlijkse procenten omhoog gingen hoorden we niemand van hen, alsof dit geen omgekeerde nivellering was.
Franse top 500 van de meest rijken gingen vorig jaar met gemiddeld 25% in vermogen omhoog, rijker dus, zo is het hier ook gegaan bij onze rijke top.
Wachten is op Tahirplein waar we alles gaan rechtzetten.

gebrokenvleugel | 14-07-13 | 23:03

Zwizalletju | 14-07-13 | 22:59 |
Probeer je nou als studentje politicologie / bestuurskunde je toekomstig salaris te verdedigen, als je eenmaal in het circuit zit.

Watapatja | 14-07-13 | 23:03

@Zwizalletju | 14-07-13 | 22:54
Wat verdient Obama?? ongeveer 400.000$ us.
house of senate? 170.000$
En die moeten een groter land dan NL besturen.Salaris zegt niks
Er zijn genoeg mensen die het zouden willen doen voor minder en waarschijnlijk niet minder bekwaam zijn.

miko | 14-07-13 | 23:03

Dat je voor een kamerlidmaatschap niets hoeft te kunnen is onze eigen stomme schuld, we kiezen die lui immers zelf.
PietGeniet | 14-07-13 | 21:35 | + 40
.
Was het maar waar. Wij kiezen helemaal de kamerleden niet. Wij kiezen een partij, vaak bij gebrek aan beter. De partij kiest vervolgens welke door vriendjespolitiek omhooggevallen non-valeurs ze op een kamerzetel neer zetten. Hadden we maar meer inspraak in welke mensen de kamer bevolken. Dat zou een groot aantal mensen daar nu niet zitten.

Hans Hillen | 14-07-13 | 23:02

Wat de prutsers van de regering ons elke keer lappen irriteert mij mateloos. Maar dat ze ervoor betaald worden lijkt mij niet meer dan logisch. Wij hebben ze ook nog eens gekozen dus waar hebben we het over.

majorkingkong | 14-07-13 | 23:01

@Stormageddon | 14-07-13 | 21:47
De ene stratenmaker is de andere niet. Maar owee als je, zoals een bekende van mij, een klacht indient over energie/waterputjes ruim 7 cm onder straatniveau in de wijk na herbestrating. Dat was uitgevoerd door goedkope buitenlandse stratenmakers die, gezien het afgeleverde werk daar minder kaas van hebben gegeten, dan een gemeentelijk antwoord ontvangt over zijn discriminerend taalgebruik.

drs.Nee | 14-07-13 | 23:00

Freeze-O | 14-07-13 | 22:57 |
Ze kunnen best slim zijn, maar ze zijn zo wereldvreemd.

Watapatja | 14-07-13 | 23:00

Go Ebru.
Go girl.

oplichter | 14-07-13 | 22:59

@tattooboer | 14-07-13 | 22:48
Tattoo boeren kunstenaars, *proest*. Zo goed heb ik ze vandaag niet gehoord.

miko | 14-07-13 | 22:59

Ik ben het zó zat......!!!

Zegg | 14-07-13 | 22:59

@Watapatja | 14-07-13 | 22:56 |
Ik weet zeker dat Mugabe meer binnenhaalt als Rutte.

Zwizalletju | 14-07-13 | 22:59

-weggejorist-

Freeze-O | 14-07-13 | 22:57

Een kamerlid verdient meer dan 94.000. Zie hier: Inclusief vakantiegeld bedraagt de schadeloosstelling van Tweede Kamerleden in 2012 dus € 94.757,82 bruto op jaarbasis, exclusief eindejaarsuitkering. De eindejaarsuitkering is voor 2012 8,3 procent en kwam daarmee op € 7.282,31. In totaal verdienen Tweede Kamerleden hierdoor in 2012 € 102.040,13
.
De verdienste is dus 102.040 Euro Ebru. Makkelijk te vinden ook, dus waarom het salaris elke keer fout genoteerd wordt, is mij een raadsel. Bovenop die 102.040 krijgen ze ook nog reis- en onkostenvergoeding.

Hans Hillen | 14-07-13 | 22:56

Zwizalletju | 14-07-13 | 22:54 |
En wat als hij naar 3e wereldlanden gaat, dan is het wel erg veel.

Watapatja | 14-07-13 | 22:56

Met een inkomen van 33000 euro ben je rijk volgens de PvdA dus moet je extra inleveren (zoals zorgkosten, extra huurverhoging, gemeentelijke belastingen, BTW van 21%, benzine en reiskostenaftrek, bril, gehoorapparaat, rollator, paspoort, rijbewijs,

bas ooms53686289 | 14-07-13 | 22:56

De basale vraag bij al dit soort berichten is natuurlijk je idee over de taak van de staat.

De staat heeft de zogeheten zwaardmacht, zodat wij als burgers niet elke dag met een M-16 naar buiten hoeven. Zelfs daarin faalt de overheid, als je kijkt naar de misdaadstatistieken.

Als ik iets zou willen uitbesteden zou ik geen ambtenaar inhuren. Wie wel? Dat betekent dat het ambtenarenkorps in NL zo klein mogelijk gehouden moet worden. Dat gebeurt niet en zal ook nooit gebeuren. Ook ambtenaren hebben stemrecht, evenals uitkeringstrekkers. Waarom, geen idee.

Overigens helemaal eens met Stormageddon dat een publieke baan een erebaantje is dat je niet voor het geld doet. Modaal is een 33K, een kamerlid krijgt ongeveer 3x zoveel, voor veel mensen dus een enorme vooruitgang.
Voor het land een totale achteruitgang. Broodvreterij, meer is het niet. Ik zie geen enkele reden waarom de Balkenende-norm voor publieke functies niet op een 35-50K zou worden gemaximeerd.

Alternatief? Je trekt onbenullen aan die een ton veel geld vinden (wat ook veel geld is) en die er alleen maar zitten vanwege dat geld en dus ook altijd maar in zo'n positie willen blijven zitten.

Zie je vooral bij linkse partijen, ook wel bij rechts (voor zover er in NL rechts is). Ik zweer het jullie, als het inkomen van een kamerlid teruggaat naar modaal vinden de PvdA en andere kutpartijen geen kamerleden meer. Elk ambtenarensalaris zou naar datzelfde niveau moeten worden gebracht.
Trek je dan dan niet de beste mensen mee aan? Gelul. Moet je kijken wat je nu aantrekt. Alleen maar armoedzaaiers met het iq van een bezopen zeekoe.

Kan allemaal in de krant, meneer.

Itzamná | 14-07-13 | 22:54

@Roer | 14-07-13 | 22:32 |
Die 94K en 144K voor de Prime Minister van NL zijn gewoon achterlijk laag. Rutte was in Texas en heeft bedrijven bezocht waarbij alleen een simpele afdelings manager al meer verdient als hij.
Dan ben je gewoon verkeerd bezig en niet geloofwaardig.

Zwizalletju | 14-07-13 | 22:54

Werken voor de overheid (minister; kamerlid; top-bestuurder) is een eufemisme voor het spectrum psychiatrische dagbesteding, melkertbaan, bureau halt taakstraf.

Crak-ho | 14-07-13 | 22:52

Crak-ho | 14-07-13 | 22:37
En jouw onderbouwing van 'ze kosten geld dus al dat geld afpakken' is?

Canis Spurcus | 14-07-13 | 22:50

11 mil op 248 miljard.. tja.. stelt niks voor natuurlijk.
Maar toch..
Had ik er maar '1'tje.. zou ik er al heel tevreden mee zijn...

Alles is zo relatief... helaas .... :-(

-dvh- | 14-07-13 | 22:49

@Watapatja | 14-07-13 | 22:36
Moet ik het echt uitleggen?
ja, dan doe ik dat maar want je mist een boel info.
Personeel neem je omdat 1, de werkdruk te hoog is, 2, om nóg meer te verdienen omdat dat personeel kan piercen en tatoeëren. 3, om de boel goed schoon te houden.
Bedrijfspand is echt niet zo duur, en weet jij dat een naald en wat inkt en een paar plastic hoesjes bijna niks kosten?
Dat is waarom de wetgever in al zijn wijsheid heeft besloten dat tattooboeren hoog BTW moeten afdragen, terwijl dat voor alle andere kunstenaars 6% is.
Nee, de marges zijn hoger dan jij denkt en als jij tatoeërs met bijstandstoevoeging kent, en heen gaat zullen dat wel niet de beste artiesten zijn. het grote merendeel heeft een wachttijd van weken en soms maanden.

tattooboer | 14-07-13 | 22:48

Crak-ho | 14-07-13 | 22:37 |
pensioen is (achtergesteld) loon. Dus door de mensen zelf gespaard (niet verwarren met aow, trouwens).
De rest zoek je zelf maar uit.
Verder ben ik het geheel met Watapaja wbt de domste opmerking van de dag.

Kaosu | 14-07-13 | 22:44

@Iknowall | 14-07-13 | 21:49
Het is een ieder geval beter dan jouw comment!

@Kaosu | 14-07-13 | 22:00
Ik ken er genoeg en het valt allemaal wel mee.

miko | 14-07-13 | 22:43

Crak-ho | 14-07-13 | 22:37 |
Heb je ook nog een argumentatie nodig, dan ben je nog dommer dan ik dacht. Jij wilt 5 miljoen mensen zonder inkomsten zetten, waar gaan deze mensen van leven. Overigens heeft een groot deel zijn eigen uitkering meer dan betaald, bijv gepensioneerden.

Watapatja | 14-07-13 | 22:41

Begin ook eens op lager overheids niveau eens flink de bezem er door te halen.Dat is nog erger dan het Haagse.Leudal in gedachten houdende.En de bodemloze Brusselse put.Wie daar ook maar iets mee bereikt kan de burger financieel enorm plezieren....

dehandigesmeerlap | 14-07-13 | 22:39

Een kamerlid zou niks betaald moeten krijgen, afgezien van een beperkte onkostenvergoeding. Daardoor moeten ze een betaalde baan zoeken, en kunnen ze hun schaarse vrije tijd aan het kamerlidmaatschap wijden.

Voordelen: Ze kunnen zich weer eens tot de hoofdzaken bepalen
en ze staan weer eens met beide benen in de maatschappij.

bdn01 | 14-07-13 | 22:38

@bomba12 | 14-07-13 | 22:25
Modaal is niet hetzelfde als gemiddeld.

Den Heerscher | 14-07-13 | 22:37

Crak-ho | 14-07-13 | 22:30 |
Gefeliciteerd, de domste opmerking van de dag.
Watapatja | 14-07-13 | 22:32 | + -1 -
En jij gefeliciteerd met de best onderbouwde tegel. Goed beargumenteerd, en virtuoos genuanceerd!

Crak-ho | 14-07-13 | 22:37

Ja hoor Ebru, dat levert zomaar een 20-25 mln op.
Enig idee van de staatsbegroting?
www.rijksbegroting.nl/2013/voorbereidi...

Een 248 miljard voor 2013.

Kom je wel eens buiten?

Itzamná | 14-07-13 | 22:37

"Zonder enige kennis van zaken krijgt een Kamerlid de verantwoordelijkheid om te beslissen over de plannen van de regering"
volgens de grondwet stemmen kamerleden zonder last of ruggespraak, maar in de praktijk werk het anders
kennis van zaken, een fractie heeft een woordvoerder en die zou kennis van zaken moeten hebben
En een kamerlid die beslist of hij/zij voor of tegen is, dat wordt niet van een backbencher verwacht fractiediscipline stemmen wat de fractiebaas zegt, het echte stemvee
in het europese parlement Hoeven ze geeneens hun hand op te stekken
Het is ook wel weer veelzeggend dat de Europarlementariërs niet zijn meegenomen in dit onderzoek

janneman1977 | 14-07-13 | 22:36

tattooboer | 14-07-13 | 22:33 |
Daarnaast heb je personeel, bedrijfspand. Dus een tattooboer met meer dan 1 miljoen omzet. Die ben ik nog nooit tegengekomen, wel met aanvullende uitkering.

Watapatja | 14-07-13 | 22:36

@Canis Spurcus
Wellicht waren die laaggeschoolden een easy target voor de VVD omdat deze laaggeschoolden zeker 30 jaar werden gepiepeld door hun PvdA.

DeSjaak1000 | 14-07-13 | 22:35

Ebru brengt nieuws wat we al lang weten.
Maar sinds politici de hele dag stiekem zitten te F5en, om te kijken welk schandaal er nu weer op GS verschenen is, kan het niet vaak genoeg gezegd worden.
Den Haagse kliek heeft geen flauw idee hoe het is, om de eindjes aan elkaar te moeten knopen.
Zij zitten de komende jaren goed.
Ongeacht de prestaties die ze leveren.
En vanuit hun kalfsleren zetels zagen ze lachend de poten onder onze stoelen vandaan.
En terwijl Nederland bezwijkt, gaan zij vrolijk op vakantie.
Doe mij ook zo'n "werkbezoek".

Schietmijmaarlek | 14-07-13 | 22:35

Stormageddon | 14-07-13 | 21:47 |
150 stratenmakers die gaan proberen het ergens over eens te worden. biertje drbij.
Zet er een paar camera's op en je hebt wekenlang top-televee!

Kaosu | 14-07-13 | 22:34

@Watapatja | 14-07-13 | 22:30
Ik schrijf precies wat ik bedoel watapatja.

tattooboer | 14-07-13 | 22:33

@Nonkel Frituur | 14-07-13 | 21:44
Raar dat je altijd hier langs komt om ebru een veeg uit de pan te geven. Bepaalde frustratie ergens?

miko | 14-07-13 | 22:32

Zwizalletju | 14-07-13 | 22:31
Ja dat is ook zo. Want anders gaan ze wel bij een buitenlands bedrijf werken en dan ben je ze kwijt.

Roer | 14-07-13 | 22:32

Crak-ho | 14-07-13 | 22:30 |
Gefeliciteerd, de domste opmerking van de dag.

Watapatja | 14-07-13 | 22:32

Er is een klasse van bevoorrechten in dit land. Samsom hoort daar ook bij. Net als Kok, Bos, Pechtold, Rosenmöller en natuurlijk alle rechtse politci, topambtenaren, bestuurders, commissarissen en tweede garnituur topambtenaren. Die gaan elkaar niet tot de orde roepen. Dat zullen anderen moeten doen.
Waar halen die anderen de macht of de invloed vandaan? Wie biedt?

Roer | 14-07-13 | 22:31

Ik stel voor om de salarissen van Kamerleden en Ministers minimaal te verdubbelen.
Dan kun je tenminste wat kwaliteit binnen halen, want wat ze verdienen is echt een lachertje.

Zwizalletju | 14-07-13 | 22:31

tattooboer | 14-07-13 | 22:27 |
Je omzet is niet je salaris.

Watapatja | 14-07-13 | 22:30

@Stormageddon | 14-07-13 | 21:42
Yup!

miko | 14-07-13 | 22:30

Het gemiddelde inkomen van de niet-werkzame beroepsbevolksing (dit zijn 4.759.000 personen) is € 18.400 per jaar. Dit zijn mensen met een uitkering, pensioen, partneralimentatie en studenten.
Hier kan dus 100% op bezuinigd worden = 87 Miljard Euries

Crak-ho | 14-07-13 | 22:30

Desmoulins | 14-07-13 | 22:27 |
Heb het stuk gelezen, weet nog steeds niet waar Rutte nuttig voor is.

Watapatja | 14-07-13 | 22:29

@bomba12 | 14-07-13 | 22:25
Ebru heeft het alleen over de publieke sector. Dat scheelt belastinggeld. Dan kunnen de belastingen omlaag en stijgt en inkomen van alle netto-betalers en gaat het modale inkomen dus juist omhoog.

Stormageddon | 14-07-13 | 22:29

goldsammy | 14-07-13 | 22:26 |
Exact, na 30 jaren bijgeschaafd te zijn, valt er niks meer te schaven.

Watapatja | 14-07-13 | 22:28

@Watapatja | 14-07-13 | 22:15

Trouwens dat linkje is voldoende onderbouwing...
Over kretologie gesproken.

Desmoulins | 14-07-13 | 22:27

@Reykjavik | 14-07-13 | 22:21
Wat je buldersalarissen noemt. Als tattooboer doe ik het bijna twee keer zo goed als de prutser die nu aan de leiding is.
Als je niet verdient in deze maatschappij dan doe je het gewoon verkeerd.

tattooboer | 14-07-13 | 22:27

jan-lul-de-behanger | 14-07-13 | 22:24 |
Een taxichauffeur in loondienst verdient CAO loon, dat is iets meer dan jij noemt.

Watapatja | 14-07-13 | 22:26

Watapatja | 14-07-13 | 22:23 | + 0
.
Na 500 kaasschaaf bewegingen blijft er niet veel van mijn kaasje over hoor...

goldsammy | 14-07-13 | 22:26

@MrWorf | 14-07-13 | 22:13
Zo kun je alles bagatelliseren. De toeslagfraude van de Bulgaren kost ook maar een paar tientjes per Nederlander per jaar. Paar kratjes bier per jaar minder levert meer op.
Onzin redenering. Al was het alleen maar omdat Sanoma en de bierbrouwers ook duizenden mensen aan het werk houden en belasting betalen.
Het gaat om het principe en de moraal die voortvloeit uit een dergelijke salariëring in het openbaar bestuur.

Stormageddon | 14-07-13 | 22:26

@Watapatja | 14-07-13 | 21:42
Is dat zo? Bij wie dan?

miko | 14-07-13 | 22:25

@Watapatja | 14-07-13 | 22:21
Jij gaat het zien, en de rest gaat er naar toe want het moest maar eens klaar zijn met het geklooi in DH en Brussel.

tattooboer | 14-07-13 | 22:25

Maar als iedereen naar modaal gaat gaat het modaal naar beneden.... Dat werkt toch niet vrouwtje Ebru!

bomba12 | 14-07-13 | 22:25

@Watapatja | 14-07-13 | 22:15

Hij is zeer nuttig voor de Eurocraten, en dat is geen loze kreet. Ook voor de corporaties die amper aan lobbyen toekomen omdat Rutte toch wel akkoord zal gaan.
Dat u om een onderbouwing moet vragen, valt me tegen.
U bent immers meubilair hier.

Desmoulins | 14-07-13 | 22:24

een taxichauffeur in loondienst verdient normaal gesproken rond de 800 netto in de maand door de krankzinnige pensioenpremie en de forfaitaire belasting op fooien...(die je nooit krijgt). Die alleen maar dromen van een salaris van 33 K!

jan-lul-de-behanger | 14-07-13 | 22:24

@ Kaosu | 14-07-13 | 22:00 |
.
Hahahahahahaha...
.
Hou je moeder voor de gek, dat gelooft toch helemaal niemand ?

goldsammy | 14-07-13 | 22:24

Canis Spurcus | 14-07-13 | 22:21 |
true.
maar ook hooggeschoolden zijn daar gevoelig voor.

Kaosu | 14-07-13 | 22:24

@Supermatthijs | 14-07-13 | 21:49
Wel politici

miko | 14-07-13 | 22:24

goldsammy | 14-07-13 | 22:21 |
Dat is niet ziek, zo doen ze het al jaren, noemen ze de kaasschaaf.

Watapatja | 14-07-13 | 22:23

@Filterzakje | 14-07-13 | 21:38
We zitten tegenwoordig opgescheept met beroepspolitici. Leuk dat ze een opleiding hebben of niet maar ze hebben geen contact met de 'echte ' wereld.
Mensen die geen opleiding genoten hebben en hun hele 'werkzame' leven in de kamer hebben gezeten.
nl.wikipedia.org/wiki/Sharon_Dijksma
DAAR worden we door geregeerd. Dan nog beter een stratenmaker. En waarom zouden ze zoveel moeten verdienen? Alles word voor ze voor gekauwd ,rapporten door ambtenaren opgesteld en advocaten geven juridisch advies. Papegaaien zijn het.Ik stel voor om Kamer leden niet meer dan vier jaar te geven en een modaal salaris. men moet het een eer vinden je land te dienen. Wedden dat er geen gebrek is? Een betere exposure kun je niet hebben.

miko | 14-07-13 | 22:23

12.000.000.. en we gaan nog eens 6.000.000.000 bezuinigen.. Das 500 x zoveel... even om te laten zien hoe ziek dit is...

goldsammy | 14-07-13 | 22:21

DeSjaak1000 | 14-07-13 | 22:07
De VVD heeft destijds veel laaggeschoolden laten denken dat de partij er voor hen was. Ik zou bijna zeggen knap gedaan van de VVD, maar het zijn laaggeschoolden.

Hang ze een wortel voor de neus en ze rennen zich de afgrond in.

Canis Spurcus | 14-07-13 | 22:21

Hier ben ik het toch zo hartstochtelijk mee eens! En @tattooboer: oh? En met die buldersalarissen i.p.v. peanuts hebben we geen apen in de Haagse Zandbak soms?

Reykjavik | 14-07-13 | 22:21

Volksvertegenwoordigers mogen best wat verdienen, maar ze dienen wel te allen tijde de belangen van Nederland te behartigen en te verdedigen. Dat is momenteel niet het geval, en daar zijn niet alleen de volksvertegenwoordigers of de partijen schuldig aan.
Gezien de slaafse houding van onze media is dit een logisch gevolg, en het volk weet niet beter.

Desmoulins | 14-07-13 | 22:21

tattooboer | 14-07-13 | 22:19 |
We zullen zien, ik denk eerder in tientallen.

Watapatja | 14-07-13 | 22:21

De ietwat grote stad Nederland kun je makkelijk besturen met een man of tien en wat ondersteunend secretariaat.

Smaalpapil | 14-07-13 | 22:20

Ik ben er in ieder geval wél bij.

cobie | 14-07-13 | 22:20

@VanBukkem | 14-07-13 | 22:00
Briljante aanvulling: en dan kunnen we op het stembiljet/acceptgiro aangeven hoeveel we over hebben voor een ministersploeg.

VanBukkem | 14-07-13 | 22:19

@Watapatja | 14-07-13 | 22:16
Dat heet bescheidenheid.
Ik denk dat hij blij verrast zal zijn met de opkomst.

tattooboer | 14-07-13 | 22:19

Ha ha, Umar denkt met een kleine berekening de totale scheefgegroeide werkfactor weer te kunnen geven. Dit zegt meer over haar gedachte over het geen stijlpubliek dan over onze politici...

Plaagstoot | 14-07-13 | 22:18

tattooboer | 14-07-13 | 22:14 |
Op dat veldje lijkt het tenminste vol, Geert verwacht maar een paar honderd mensen.

Watapatja | 14-07-13 | 22:16

@ Kaosu | 14-07-13 | 22:00 |

Ik heb jaren in de bouw gezeten en weet wel degelijk hoe die gasten denken. Zo simpel en eenvoudig, je moet werken voor je geld. Ik kende toen een marokaanse stratenmaker. Die presteerde het om altijd in knokpartijen terecht te komen, maar ik sprong altijd in voor hem ( de agressie kwam altijd vanuit de andere kant ). Doordeweeks was hij een gouden arbeider. Zo werkte het vroeger al en zo hoort het nu ook te werken. Knokken met de vuisten.

Smoothar | 14-07-13 | 22:16

@Watapatja | 14-07-13 | 22:09
Daar ga ik niet over. Ik krijg een offerte en ga akkoord. Ik heb niks te maken met de belastingdienst bij die transactie. Boeit me ook geen zak.

Stormageddon | 14-07-13 | 22:15

Desmoulins | 14-07-13 | 22:12 |
Rutte nuttig, voorbeelden graag. Zonder onderbouwing is dit slechts kretologie.

Watapatja | 14-07-13 | 22:15

Nee, nee en nog eens nee!
Niveleren is ook niet de oplossing.
Zoals vaker gezegd, als je peanuts betaald krijg je er apen voor.
In het geval van politici en ambtenaren alom kun je beter een produktiviteitsstandaard implementeren, een minimale prestatie afdwingen, zeg maar.
Hoe dat er uit moet zien laat ik graag aan de specialisten over.
verder in het nieuws: De geplande protesten op 21 september in Den Haag moeten van de plaatselijke wetgevers op een klein veldje naast het maliveld, nu vraag ik iedereen, laten wij ons naar een klein rotveld verdwingen?
Nee toch?
Wij gaan en staan waar we willen en waar we moeten!
www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/prote...

tattooboer | 14-07-13 | 22:14

Aardig rekensommetje. Kost ons dus 75 cent per Nederlander per jaar. Met z'n alleen een jaartje geen Libelle kopen levert meer op.

Next.

MrWorf | 14-07-13 | 22:13

Niet breien Ebru!

McSnor | 14-07-13 | 22:13

@LangeTijdGeleden | 14-07-13 | 21:58

Zijn verleden als activist had al reden genoeg kunnen zijn om dit land tegen zijn waanbeelden te beschermen.
Kan hij een zeer hoog aangeschreven studie gedaan hebben, dat verandert niks.
Zoveel extreem idealisme is vaak meer dan een voorbode.
Ik kan simpelweg niet vergeten dat hij doodleuk tijdens een van die debatten, waarin hij zogenaamd heel sterk was, verkondigde dat de problemen rondom de islam en immigratie iets waren van het verleden, en dat hij samen met Rutte juist een nieuwe lichting politici vertegenwoordigen. Net of het een iets met het ander te maken heeft.
Zo zijn er nog talloze voorbeelden die al lang en breed duidelijk hebben gemaakt dat we met een wereldvreemde idealist te maken hebben.

Onze MP, Rutte, is gewoon een nuttige idioot.

www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/ar...

Desmoulins | 14-07-13 | 22:12

Reaguursels van 2 weken doorlezen, beetje knippen en plakken, voila Ebru heeft een topic. Probeer in de 2e kamer te komen meid, de hersens en skills heb je er al voor. 1 ding heb je gelijk in, ze kunnen niks, maar dat kan jij ook niet. iig geen colums schrijven. Weet je waar je veel meer mee kunt bezuinigen? Met het onbeperkt laten instromen van domme buitenlanders. Kost klauwen vol met geld. Een kamer vol volksvertegenwoordigers die beslissingen nemen die de (nederlandse) bevolking tengoede komen mag van mij wat kosten. Ik kan mij zo voorstellen dat een kamer met 150 PVV'ers aardig wat flinke bezuinigingen kan verzinnen. Is niet een erg realistisch maar dat is jouw verhaaltje ook niet.

nightwish | 14-07-13 | 22:11

Laten we nou eerst eens alle vrouwen de Tweede Kamer uit flikkeren.

Willianus Wortelus | 14-07-13 | 22:11

1 ton maar?

Ik kom er mijn bed niet voor uit. Ik haal het dubbele binnen met een beetje kennis van zaken en heel wat uren draaien in de IT.

Ik denk dat het anders moet. Iedereen heeft een stem voor de verkiezing. Voor iedere 10k extra (brutto) krijg je een stem extra. Kijken of er dan nog politici overzijn die zo graag willen nivelleren?

hangtiet met knoop | 14-07-13 | 22:10

Stormageddon | 14-07-13 | 21:54 |
Zwart natuurlijk en tegen aangenomen bedrag.

Watapatja | 14-07-13 | 22:09

@Fijnstoffer | 14-07-13 | 22:01
Met mensen die geen enkel winstbejag hebben om politiek te bedrijven of in overheidsdienst te werken zul je ook zien dat het beleid heel anders wordt. Dan wordt er wél gekeken naar geld over de balk smijterij.
Als politici in plaats van netto ontvangers van de schatkist netto betalers zouden worden dan worden rijksuitgaven ook hun belastingcenten, die ze buiten de overheid om verdienen. Dan krijg je toch een andere moraal in de politiek en komen die tientallen miljarden ook wel boven water.

Stormageddon | 14-07-13 | 22:08

Glas Koning | 14-07-13 | 22:01 |
petje, ratel en t-shirt van zolder haalt. Huuuuuuuu!

Kaosu | 14-07-13 | 22:08

Rare reacties op deze column. Omdat tie van Ebru is? Reacties van: ''12 miljoen is niets op de totale begroting....'' Dus daarom mag je het gewoon weg pissen, waar zeur je over? Zo ja, geef ik mijn bankrekening wel even door, 1 keer per jaar 12 miljoen op mijn rekening en ik klaag nergens meer over. En jullie ook niet want op de totale begroting maakt het niet uit, het is 4 uur staatsschuld, 30 seconden de val van griekenland uitstellen.....
.
Ja, wellicht een open deur, de column. Maar na de verkiezingen hadden de VVD en PvdA samen een meerderheid van de stemmen. En dat kan niet alleen van de 2 a 3 modaalverdieners zijn gekomen. Dus ook modaal en minder hebben op die partijen gestemd dus zo'n open deur is het niet voor iedereen.
En de volgende verkiezingen zullen vast hetzelfde (meerderhied van stemmen voor die 2 partijen) laten zien, ondanks de peilingen van vandaag. Dus zelfs zo'n open deur column helpt niet eens....
.
Open deur column, misschien, maar wel spot on en het kan niet vaak genoeg worden gezegd!! Niet in de hoop de politici tot inzicht te brengen maar wel de kiezers!!

DeSjaak1000 | 14-07-13 | 22:07

Wat een open deur weer.

Rest In Privacy | 14-07-13 | 22:05

Misschien moeten we het salaris verdubbelen en wél eisen stellen.

Mauguio | 14-07-13 | 22:05

@ Fijnstoffer | 14-07-13 | 22:01 |
Ja alleen nu nog even wachten tot ze er in de tk ook achter zijn.

cobie | 14-07-13 | 22:03

@Supermatthijs | 14-07-13 | 21:56
LOL. Jij weet helemaal niet wat "zakelijk" betekent. Zij zijn juist extreem zakelijk, i.t.t. politici. Geen gelul, handen de uit de mouwen, goed begroten van geld, middelen en tijd.

Stormageddon | 14-07-13 | 22:02

-weggejorist-

Bakito | 14-07-13 | 22:02

Leuk verhaal, goede moraal.
Maar we hebben geen tientallen miljoenen nodig, maar tientallen miljarden (niet eenmalig, maar vele jaren achtereen).
Ik weet overigens zeker dat die tientallen miljarden gemakkelijk op te brengen zijn. Een kwestie van prio's stellen, vele onzin-uitgaven per direct op nul zetten en crimineel/corrupt tuig kaal plukken, en partijbaantjesmachines kalt stellen.
Wel even een paar duizend kundige integere gevolmachtigde ambtenaren/rechercheurs/politiemensen aannemen die e.e.a. op de rit zetten en permanent checken en bijsturen. Kleine investering, grote opbrengsten/besparingen.

Fijnstoffer | 14-07-13 | 22:01

Leuk om hierzo iedereen te zien typen, maar wat doen we er aan in real life? Morgen 19:00 op de dam met 5000 man, dan maak je een verschil!! Niet hier helaas....

Glas Koning | 14-07-13 | 22:01

Ebru, ga terug naar school. Zowel de taal alsook de wiskunde en het verhaal slaan werkelijk nergens op...

KL666 | 14-07-13 | 22:01

Supermatthijs | 14-07-13 | 21:56
Ligt aan wie de aanbesteding doet.

Canis Spurcus | 14-07-13 | 22:01

Weet je wat ? Als we de democratie afschaffen en een dictator de macht geven, hoeven we helemaal geen geld meer uit te geven aan een volksvertegenwoordiging.
Hoeft een blog als GS zich ook niet meer druk te maken over hoe ze elke dag het blogje volschrijven.
Count your blessings

SnoopSloggiSlog | 14-07-13 | 22:00

Smoothar | 14-07-13 | 21:57 |
blijkbaar heb je er nooit 1 gesproken.
Ga eens een biertje drinken met wat stratenmakers na het werk, dan kom je wel terug op je standpunt. Dan is zelfs zo'n Brinkman een hele verademing, en dat wil wat zeggen.

Kaosu | 14-07-13 | 22:00

Den Heerscher | 14-07-13 | 21:56 | + 0 -

Welbespraakt zijn de meesten zeker maar wat eruit komt gaat meestal niet verder dan wat extreem racistische praat. Je ziet dat ik in dit geval wel weet waarover ik praat.

Supermatthijs | 14-07-13 | 22:00

Toch zullen er weinig zijn hier die niét zouden tekenen voor een baantje bij de politiek.
Een beetje stom auwehoeren en je hand openhouden.

cobie | 14-07-13 | 22:00

En wat die ministerssalarissen betreft, die zijn allemaal gelijk, is het misschien een idee om dat variabel te maken? Ik bedoel, dan geven we de formateur gewoon een bepaald budget waarvoor hij ministers mag aantrekken. Want zeg nou zelf, het is toch raar dat de minister van iets marginaals als ontwikkelingssamenwerking evenveel verdient als de minister die ons financiële systeem moet redden. Sommige ministersposten zijn de Balkenendenorm bij lange na niet waard, terwijl je bij andere ministersposten eigenlijk best wat meer zou willen betalen in verband met gewenste kwaliteit. Ik roep maar wat.

VanBukkem | 14-07-13 | 22:00

Berekening klopt niet:

150 Kamerleden à 94.575 euro.
Terug naar 33K = 94.575 * 50% belasting - 33.000 * 42% = 47.287 - 19140 = 28147 x 150 = −4.222.050 euro besparing.

Alle belasting gaat weer terug in de kas. Dus vetzak broekzak.

iwankiwi | 14-07-13 | 21:59

Ik was al geschokt hoe 3-kwart van de D66'ers die in de 2e kamer zitten, geld binnen zitten te harken, studies hebben gedaan die met kunst en kunst geschiedenis te maken hebben, een taaltje bestudeerd hebben of zelfs helemaal geen studie hebben afgemaakt.

Zelfs Diederik heeft een lang CV aan 'goede' dingen, maar die praat opeens alsof hij een klap van de molenwiek heeft gehad. Mark daarentegen was volgens mij altijd de gepeste op school en wilt daarom nu heel nederland terug pesten.

LangeTijdGeleden | 14-07-13 | 21:58

Oeps, omstandigheden :)

Smoothar | 14-07-13 | 21:58

Inderdaad, 150 stratenmakers hebben bij elkaar meer IQ dan de eerste en tweede kamer bij elkaar. Die weten wat hard werken onder barre omstandheden betekent. Die zien ook dagelijks de ellende op straat.

Hetzelfde geldt voor 150 zusters, 150 metselaars, 150 metaalarbeiders etc.

Allemaal zijn ze collectief veel intelligenter dan die 225 apen die nu de eerste en tweede kamer bevolken.

Smoothar | 14-07-13 | 21:57

Misschien een idee om eerst eens te beginnen met het declareren af te schaffen? Daar valt meer geld te halen dan bij het loon. Sommige mensen declareren zo goed dat zelfs een EUSSR-politicus er het een en ander van kan opsteken.

NiceGuysFinishLast | 14-07-13 | 21:57

@Supermatthijs | 14-07-13 | 21:49
Insinueer je hiermee dat stratenmakers per definitie niet welbespraakt zijn? Dat staat qua rhetoriek wel heel erg haaks op je gejeremieer wanneer het over moslims gaat...

Den Heerscher | 14-07-13 | 21:56

Stormageddon | 14-07-13 | 21:54 | + 0 -

Ja daar zit wat in. Maar dat komt omdat die stratenmakers niet erg zakelijk zijn natuurlijk.

Supermatthijs | 14-07-13 | 21:56

De Brinkmeter zegt genoeg.... klaar maakt alle reactie's dan ook totaal overbodig....

PowNed@1 | 14-07-13 | 21:55

@captainobvious | 14-07-13 | 21:43

Ook nog inhoudelijk iets te klagen...
Of gaat het volgens u eigenlijk wel prima met ons land?

Desmoulins | 14-07-13 | 21:55

@Amano | 14-07-13 | 21:50
hate the game, not the player.

cumshaft | 14-07-13 | 21:55

@Supermatthijs | 14-07-13 | 21:49
Ongeveer net zo vaak als politici. En ik weet wel wie ik meer vertrouw. Laatst nog mijn terras opnieuw laten bestraten. Op tijd en binnen het afgesproken budget opgeleverd. Dat lukt politici eigenlijk nooit, waar het ook over gaat.

Stormageddon | 14-07-13 | 21:54

Geld teveel in dit land! Er moet even op die grote reset knop gedrukt worden....
Alles weer naar normale proporties, behalve mijn vastgoed!!! ;-)

Glas Koning | 14-07-13 | 21:54

WirMachenMusik | 14-07-13 | 21:39 |

Een stratenmaker van in de 60 ???

Die zijn op hun 50e al arbeidsongeschikt wegens versleten lichaam...

CornholioNL | 14-07-13 | 21:53

ebru neemt de reaguurders wel weer serieus door de rekensommetjes even voor te rekenen!!

cumshaft | 14-07-13 | 21:51

11 miljoen zet nou niet bepaald zoden aan de dijk. Liever doen ze bij elk megalomaan project even een referendum om te kijken of men er wel op zit te wachten... Geen voorkeur van demense, dan geen megalomaan project.
Ik noem een tram in Groningen, een Fyra, een HSL, Blauwe stad, de metrotunnel van A'dam CS naar IJburg die nooit gebruikt is, alle onrendabele windmolenparken, het EPD, etc. etc.
Daarmee bespaar je honderden miljoenen, zo niet miljarden. Die 11 miljoen zijn grijpstuivers in vergelijking met wat men over de balk smijt zonder er ook maar een greintje verantwoordelijkheid over af te leggen.
.
Overigens is dat laatste wel de reden dat ze die 11 miljoen niet zouden moeten krijgen.

Den Heerscher | 14-07-13 | 21:51

Iknowall | 14-07-13 | 21:49 | + 0 -

He even dimmen jij, Ebru is hier gewoon een heilige !

Supermatthijs | 14-07-13 | 21:50

Verzin eens iets anders dan goedkoop Kamerleden bashen. Wordt een beetje eentonig. En ik heb het al eerder gezegd hier, je kunt van alles vinden van Kamerleden, doe ik ook, maar lui zijn ze door de bank genomen *niet*.

Lewis | 14-07-13 | 21:50

Zoals iemand al opmerkte is het een druppel op een gloeiende plaat. Gezien de staatsschuld en de algehele begroting. Het zou hooguit symboolpolitiek zijn.
Maar het probleem zit ook niet in de hoogte van het salaris maar in de politici die het niet verdienen maar het wel elke maand gestort krijgen.

Amano | 14-07-13 | 21:50

Stormageddon | 14-07-13 | 21:47 | + -1 -

Je hebt dus nog nooit een stratenmaker gesproken ?

Supermatthijs | 14-07-13 | 21:49

Ik hoop dat Ebru voor dit tenenkrommende lulverhaal nog minder vergoed krijgt dan de stagiair onderhoudsdienst van GS...
Het is zo slecht, ik ga de sommetjes op het einde niet eens lezen of narekenen, godallemachtig, ik zou me er bijna over opwinden... commentaar op iemands inkomen en zelf niets , maar dan ook niets presteren....
GODVERDOMME, GS, dit kan toch (voor weinig) veeeeeeel beter....

Iknowall | 14-07-13 | 21:49

Ik vind 33K nog steeds veel te veel voor die clowns!

VanBukkem | 14-07-13 | 21:49

Nivelleren is een feest, maar kom niet aan de salarissen van de politici.
En de nullijn voor de ambtenaren presenteren ze als "bezuinigen". Dus: hetzelfde als vorig jaar uitgeven = bezuinigen. LOL

En nu is het genoeg! | 14-07-13 | 21:47

@Filterzakje | 14-07-13 | 21:38
Ten eerste: Een modale stratenmaker kán ook echt wat. Ten tweede: Er is geen enkele reden waarom een gekozen politicus überhaupt geld moet hebben. Ten derde: ik denk dat de besluitvorming en het beleid met 150 stratenmakers in de kamer heel wat verstandiger en beter zou zijn dan met de gewichtigdoenerij van de imbecielen die er nu zitten.

Stormageddon | 14-07-13 | 21:47

@ Tietmier | 14-07-13 | 21:44

Juist. Wat je vooral niet leert als je werkervaring beperkt is tot de overheid, is dat budgetteren van groot belang is, dat geld ook echt op kan en dat het zeer geregeld zo is dat je je ideeen moet aanpassen aan de realiteit.

HoogToontje | 14-07-13 | 21:47

lulleficatie | 14-07-13 | 21:31 |
je kan een monkey wel dagelijks een 5 sterren diner geven, maar dan gaan ze echt niet spontaan Pourriez-vous me donner le pain, s'il vous plaît van zeggen.

Kaosu | 14-07-13 | 21:47

Ruskin | 14-07-13 | 21:45 | + 0 -

Bruto !

Supermatthijs | 14-07-13 | 21:46

Ergens snap ik dat salaris wel.
Zoveel mensen tegelijk kunnen belazeren is ook een kunst.

harbi | 14-07-13 | 21:46

Filterzakje | 14-07-13 | 21:38 |
Nu je het zegt toch vreemd een stratenmaker niet, maar een modale politieagent kan wel Tweede Kamerlid worden.

CoffeePatch | 14-07-13 | 21:46

Windmolens en nivelleren omdat Samsom een principieel ideologische eikel is!

T2000 | 14-07-13 | 21:45

En zo is er altijd weer wat. #zzz

Stolichnaya™ | 14-07-13 | 21:45

Als 33.000 modaal is, dan doe ik toch iets verkeerd volgens mij.

Ruskin | 14-07-13 | 21:45

En daarmee hebben we de wekelijkse verveel-column van Ebru weer gehad. Ga toch koken, mens.

Nonkel Frituur | 14-07-13 | 21:44

11 miljoen, daarmee kun je de definitieve val van Griekenland ongeveer 30 seconden mee vertragen.

Eric Blair | 14-07-13 | 21:44

Wat ook van belang is: De meeste kamerleden zijn academisch gevormd en hebben geen ervaring opgedaan in het bedrijfsleven, het zijn leden van de bestuurlijke elite. De werkervaring die ze hebben, hebben ze meestal opgedaan via werk bij een of andere overheid. Ze verkeren hoofdzakelijk in een kringetje van gelijkgestemden en kunnen zich maar moeilijk verplaatsen in het leven van gewone, werkende Nederlanders. Deze mensen beslissen dus voor en over ons.

Tietmier | 14-07-13 | 21:44

Godverdomme hey, stelletje pino's daar bij het kabinet.

Colintjee | 14-07-13 | 21:43

@Desmoulins | 14-07-13 | 21:42

Niet eens loyaal te zijn, that is.

Desmoulins | 14-07-13 | 21:43

Echt, Tuttebel Ebru kan zo bij de PVV, met haar achterlijke ssimpele populistische namaak standpuntjes.

captainobvious | 14-07-13 | 21:43

@ Supermatthijs | 14-07-13 | 21:41 |
Heb liever met een aso stratenmaker te maken als met jouw PvdA!

cobie | 14-07-13 | 21:42

Politiek is een erebaantje. Je kunt het best naast een gewone baan doen, dus gewoon helemaal geen salaris. Onkostenvergoeding op basis van werkelijk gemaakte kosten en dat moet genoeg zijn. Elk salaris is eigenlijk teveel. Je krijgt dan alleen maar idioten die het persoonlijk winstbejag doen.

En in publieke dienst (overheid, quango) lijkt mij een salariscap van een halve ton netto prima. Meer hoeft niet. Het geld hoeft niet op. En als je denkt dat je in het bedrijfsleven meer kan verdienen, dan ga je daar toch lekker werken? De meeste ambtenaren en "managers" in de publieke sector zouden het daar nog geen week volhouden.

Stormageddon | 14-07-13 | 21:42

11 miljoen. Das geen kattenpis idd en die kansloze sukkels die ons land naar de klote helpen zouden inderdaad enorm moeten inleveren (en sommigen worden berecht wegens landverraad, dat terzijde) maar er liggen MILJARDEN voor het oprapen in waterputjes met zielige vliegjes, onzinsubsidies, betalingen aan de EUSSR, oorlogen en allerlei vormen van fraude en verspilling.

Dit land kan zoveel beter!

Canis Spurcus | 14-07-13 | 21:42

Met de huidige stand van zaken is 12 miljoen gelijk aan de hoeveelheid staatsschuld die we elke 4 uur aan de schuldenberg bijschrijven. Dus die winst is nul.

Aldous | 14-07-13 | 21:42

''Een Kamerlid dat niets hoeft te kunnen verdient € 94.575,-. Je hoeft geen school afgerond te hebben, geen vak geleerd te hebben, geen Nederlands te kunnen spreken, geen werkervaring te hebben, er zijn geen functie-eisen ...''

Je hoeft niets loyaal te zijn aan dit land...
Maakt allemaal niks meer uit.

''Van onzinnige uitgaven aan Europa ...''

Dat is de reden bij uitstek waarom nivelleren tegenwoordig een feest geworden is, blijkbaar.
Het zijn trouwens de uitgaven richting de EU en de Euro; niet meegaan in dit bewuste misbruik van iets dat per definitie onfeilbaar is; ons continent.

Desmoulins | 14-07-13 | 21:42

Modaal? Kreeg ik het maar. Ik en duizenden met mij komen niet eens aan 33000 per jaar, omdat slavenlonen helemaal hot shit zijn tegenwoordig.

sarcastro | 14-07-13 | 21:42

miko | 14-07-13 | 21:40 |
Verschil is dat jij slachtoffers maakt waar niks meer te halen is en Ebru niet.

Watapatja | 14-07-13 | 21:42

@ Filterzakje | 14-07-13 | 21:38

En die reden is? Omdat die stratenmaker geen lid is van de Pvda waarschijnlijk...

HoogToontje | 14-07-13 | 21:41

cobie | 14-07-13 | 21:40 | + 0 -

Maar ze zijn wel vaak vrouwonvriendelijk en dat is dan wel weer leuk natuurlijk.

Supermatthijs | 14-07-13 | 21:41

Met Ebru komen we meteen uit de economische crisis...

Maar goed, dat het teveel kost is duidelijk. Maar dat wisten we toch allemaal al ?

Koninging Beatricks | 14-07-13 | 21:41

@lulleficatie | 14-07-13 | 21:31
Het juiste gezegde luidt: If you are a monkey, all you get paid are peanuts.

FlyingCarpet | 14-07-13 | 21:40

Als kamerleden van modaal zouden moeten leven, zag de politieke besluitvorming er heel anders uit. De echte besparing zou vele malen groter zijn.

Watapatja | 14-07-13 | 21:40

Uitgaven aan onzinnige missies doorstrepen , fok premie opheffen, Toelagen aan uitvreters stoppen,immigranten eerst tien jaar laten werken voor ze aanspraak kunnen maken op uitkeringen en soepsidies, Immigranten Aow geven naar gelang gewerkte jaren etc etc. Ik kom dan op een nog hoger bedrag Ebruutje.

miko | 14-07-13 | 21:40

Scherp Ebru, zoals vrijwel altijd. En vergeet in je geweldige verhaal de Brinkmeter niet mee te nemen.

Supermatthijs | 14-07-13 | 21:40

@ Filterzakje | 14-07-13 | 21:38 |
Een stratenmaker levert wel beter werk als de tk-leden.

cobie | 14-07-13 | 21:40

En dan bedenken dat een mij bekende stratenmaker van in de zestig die zich niet eens ziek meldt als hij een flinke griep heeft, die 33.000 niet eens heeft. Terwijl zijn maatschappelijke nuttigheid ongetwijfeld ver verheven is boven die van het gros van de parlementaire backbenchers.

WirMachenMusik | 14-07-13 | 21:39

Wat een hypothetisch SP-lulverhaal. Er is een reden waarom een kamerlid meer dan 33K verdient. En er is een reden waarom een modale stratenmaker niet in de Tweede Kamer zit.

Filterzakje | 14-07-13 | 21:38

Sorry Ebru maar probeer je nu te zeggen dat onze politici overbetaalde uitvreters zijn die totaal niet weten hoe het in het echte leven werkt ?

Dat weten wij en de halve wereld toch allang....

CornholioNL | 14-07-13 | 21:37

Kampioenschap open deuren intrappen?

WoetWoet | 14-07-13 | 21:37

95% van eenieder die in overheidsdienst is kun je morgen de wacht aanzeggen en er zal niets veranderen anders dan dat we bakken met geld overhouden, mensen hun eigen shit gaan regelen, de belastingen vertienlaagd kunnen worden en de werkgelegenheid enorm zal toenemen.

Heb ik die 150 overcomplete volidioten in Den Haag niet voor nodig.

Weet een kind.

Parsons | 14-07-13 | 21:36

Dat je voor een kamerlidmaatschap niets hoeft te kunnen is onze eigen stomme schuld, we kiezen die lui immers zelf.

PietGeniet | 14-07-13 | 21:35

De kamer halveren scheelt ook de helft .

Repelsteel | 14-07-13 | 21:34

Ebru's sommetje-winst-oplossing is er één die je op de achterkant van een gebruikt bierviltje aantreft; waardeloos dus.

Simon de Danser | 14-07-13 | 21:34

Nou nou, onze politici die wereldvreemd zijn... je verwacht het niet.

CornholioNL | 14-07-13 | 21:33

Duidelijk verhaal. En inderdaad, laat ze maar eens leven van het loontje wat modaal Nederland binnenharkt. Die lui hebben nog nooit echt gewerkt en besluiten wel wat de echte werkenden moeten inleveren. Als je er over nadenkt is het al te belachelijk voor woorden. + veel voor Ebru

Grijpgraag&deStier | 14-07-13 | 21:33

If you pay peanuts you get monkeys.... Oh wacht even...

lulleficatie | 14-07-13 | 21:31

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl