
Het was een zwarte zaterdag voor kabinetshaters. In de ochtend was Diederik Samsom trots dat hij
de moeder van Jan Dijkgraaf kapot genivelleerd heeft, en 's avonds mocht Mark '
Howdy' Rutte (inmiddels op Aruba voor nog zo'n 'werkbezoek') nog ff natrappen dat hij 'nooit twijfelt' over zijn beleid als 'baas' van de 'firma' Nederland
BV. De GeenStijl Webcam staat vandaag voor een reactie gericht op
@CorineZelf. Deze ondernemer liet haar hardwerkende hart eens duchtig spreken over de beide heren en hun beleid. [U kent Corine nog van haar bij een inbraak in haar bedrijfspand gestolen, getraceerde maar door de politie vervolgens genegeerde
iMac, en eerder daarvoor van haar gestolen maar nooit teruggevonden
cabrio.] Corine was het even helemaal ZAT dat ze háár firma overeind moet houden in een dwangbuis van regeldruk & lastenverzwaringen, om het nivelleerbedrijf van Mark & Didi te financieren. Ze legt vingers op pijnpijnten over ontslagrecht, flexwet, brede schouders, zware lasten, werkschuw tuig, de fiscus, plucheplakkers die nog nooit een bedrijf van binnen hebben gezien, inbraak (en de politie doet niets), autodiefstal (en de politie doet niets), geniepige flitsquota, en het feit dat je wordt gestraft als je
bállen hebt. Kunnen we dan NIETS doen? Een zelfhulpgroep, desnoods? En verrek. Het kweekte zowaar wat
momentum in haar mentions, op twitter op een zaterdagavond. Of het in daadkracht omgezet kan worden? Niets ten nadele van Corine's powerfeminisme hoor, maar dat zou zomaar eens het punt kunnen zijn waar kabinet en MKB elkaar tegen komen: in onmacht. Desalniettemin. Mark. Diederik. En alle andere mensen die niet weten wat bloeden voor je eigen zaak betekent.
LEES DEZE OPEN BRIEF. Doe het voor de ondernemers. En Jan Dijkgraafs moeder.
Reaguursels
InloggenLeuk voorbeeldje: Ik ben ondernemer en ik verkoop een produkt. Mijn concurrenten zitten in de VS, de markt is wereldwijd.
Mijn concurrenten in de VS betalen 15-25% belasting en hebben daar geen BTW. Ze verkopen ook spul in Europa maar rekenen daar vaak geen BTW voor.
Ik betaal 37-52% belasting en moet aan mijn klanten als ze in de EU wonen en geen bedrijf zijn 21% BTW rekenen.
Waarom ik nog besta? Ik maak een top-produkt wat kwalitatief de concurrentie met de andere bedrijven prima aankan. Maar ik kan je wel dit vertellen: Had ik in de VS gewoond dan had ik nu personeel gehad. Waarschijnlijk zou ik daardoor ook veel harder kunnen groeien dan nu. Hier in Nederland is personeel veel te duur en veel te risicovol, dus blijf ik het in mijn eentje doen tot ik het echt niet meer alleen aankan.
Partij van de Asocialen i.s.m. de Vereniging van Dieven plunderen het land leeg in een asociale arrogantie.
Die wettelijk verplichte CBS formulieren invullen is in strijd met de Europese grondwet ARTIKEL II-65 2
Ik heb dit artikel gebruikt om onder deze verplichting uit te komen. Ik heb erbij verteld, dat ik niet weiger om gegevens te verstrekken maar dat ik daar wel m'n normale uurtarief voor wil hebben.
topbrief
En volgende keer gewoon weer VVD stemmen...
Ondernemers, klein of groot, zijn mensen die voor 100% verantwoordelijk zijn voor hun bedrijf. Ze zijn een met hun bedrijf.
Ze voelen zich niet alleen verantwoordelijk voor hun eigen portemonnaie maar ook voor de medewerkers en hun omgeving. Gaat het 't bedrijf goed, dan gaat het hun zelf ook goed, gaat het 't bedrijf slecht dan gaat het hun zelf ook slecht.
Dar heet: Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.
Die term zijn we inmiddels al bijna vergeten, met namen door zelf verrijkende managers die alleen om hun eigen ego denken.
Een manager is geen ondernemer en een ondernemer is nooit een manager.
Dat is het verschil.
De meeste in loondienst werkende mensen hebben geen flauw idee hoeveel de overheid een ondernemer afperst. Verplichte lidmaatschappen, meest wereldvreemde regels a'la millieu, torenhoge verzekeringen en ga zo maar door. Ongelofelijk dat er nog mensen een bedrijfje starten. Ik geef deze mevrouw een pluim.
@Pieter Bas | 15-07-13 | 14:40 | + 9 -
Geweldig
Ben geroerd.
Gewoon op zijn Amerikaans, maar zodra we dat hier zouden invoeren weten de loonslaafjes hier niet hoe hard ze boe moeten roepen, want ja, dan kan je gewoon je baan kwijt zijn als je zit te internetten in de baas zijn tijd.
Als deze dame durft, moet ze de bende opdoeken en lekker naar Amerika vertrekken, maar vergis je niet, om het daar te redden heb je wel ballen nodig.
-weggejorist-
Dat Haagse tuigh zit er niet voor het volk. Ze zitten er alleen maar voor zichzelf. Geld en politieke macht, daar gaat het om. De bevolking is er alleen maar om het geld uit te melken en macht over uit oefenen. Volksvertegenwoordigers .... laat me niet lachen.
Wat betreft inkomensbeleid is het net de Sovjet Unie. Ook zo'n geweldig economisch succes.
Mocht het ooit eens zo ver komen dat Mark Rutte, die tot aan zijn schouders in de kont van Herman van Rompuy zit, zijn homoharses er uit trekt, dan kan hij die brief, vol met waarheden, toch niet lezen. Hij heeft stront in zijn ogen en bovendien interesseert het hem geen reet.
Mark Rutte bestaat uit ± 80 kg stront en darmen, geplaatst in schoenen, verstopt achter een pak. Helaas, meer is het niet. Dit (m)anusje van alles
maakt geen ruzie met "meer haar als verstand" want ze zijn de meerderheid nu al voor altijd kwijt.
Kortom IQ-goudvis zit hier nog 3 jaar, het is niet anders.
Frans1156 15:09
www.libertarischepartij.nl/
Zeg maar Jansen, 12.25
'Strategisch stemmen jongens. Nadenken over wat je kiest. En wie je kiest'.
Advies graag. Want als ondernemer weet ik het niet meer. Alle partijen in NL zijn links, voor verdere nivellering en cadeautjes uitdelen. Hetzelfde verhaal over alle risico's op ondernemers afwentelen geldt trouwens ook voor verhuurders van woningen. Huurders alle rechten, verhuurders alle plichten. De VVD, altijd mijn partij geweest, die krijgt in geen geval mijn stem meer. Dat die Rutte akkoord gaat met die windmolens, dat is werkelijk de druppel.
Ik hoop maar, dat al die door de media gemanipuleerde VVD-stemmers nu wel op de goede partij stemmen. De partij dus die belastingen wil verlagen ipv verhogen.
Vooruit dan: herkansingen bij de gemeenteraad en EU en hopelijk later dit jaar de TK. En nu niet laten afdwalen door NOS/TROS/AVRO/NCRV en natuurlijk VARA. Bewijs is al geleverd.
@ Pieter Bas | 15-07-13 | 14:40
Ik zou je graag meer punten geven, want het is zoals je zegt, het is echter wat mij betreft ook zo zelf-evident dat het mijn pet geheel te boven gaat waarom ze in den Haag dit niet snappen.
Ook heel erg is dat wanneer Mark of e.e.a. politicus zegt "we gaan geld reserveren voor het creëren van banen" de gewone burger en de pers applaudisseert. Zoals je zegt, geld dat daarvoor gereserveerd word, komt uit de economie, waardoor mensen minder hebben te besteden, en het is onmogelijk voor een overheid om banen te creëren, behalve voor nep-banen.
Banen kunnen niet gecreëerd worden, ze ontstaan als gevolg van een behoefte en iemand die aan die behoeft kan voldoen. Om meer banen te laten ontstaan moet je mensen dus meer middelen geven waardoor ze weer dingen & diensten gaan kopen.
Henry Ford snapte dat al in 1913. Er was niet genoeg geld om zijn producten (auto's) te kopen, en hij kon niet genoeg werknemers krijgen. Zijn oplossing was om mensen meer te betalen zodat ze de auto's konden kopen. Wij zijn met z'n allen bezig met een "race to the bottom". Hij draaide dat om.
@CornFlakey | 15-07-13 | 14:43
jij snapt het... want zo zit het precies.
Gewoon bij de PvdA gaan en goed de leden naar de mond praten, schijt hebben aan de burgers hebben en gewoon onbeschoft je zakken vullen. Dit op kosten van de belastingbetaler. Kijk maar naar JOB COHEN. 65 jaar en still running. Waarom niet ophoepelen en die baantjes naar de jongere garde, die hebben het harder nodig. Of is het bij die partij : graaien till death do us part.
@ Boris Poepnagel | 15-07-13 | 14:21
Je stelt : "vele ondernemers de afgelopen 15 jaren royaal hebben kunnen verdienen". Ik denk dat je dat "vele" kan vervangen met "enkelen".
En dan nog, vermoed ik dat je bedrijfsresultaat met persoonlijk inkomsten verward. Een eigenaar van een BV is gewoon werknemer, maar bovendien ook aandeelhouder. Op salaris en dividend moet gewoon belasting over betaald worden. Als die ondernemer dan zichzelf een goed salaris geeft, en het bedrijf gaat goed, dan kan hij dan ook de winst aan zichzelf uitkeren. Op persoonlijk niveau kan dat dan ook relatief veel zijn. Om dat te kunnen doen moet het bedrijf echter een miljoenenomzet hebben en redelijk wat personeel.
Een dergelijk bedrijf kan dan in goede tijden redelijk wat opleveren voor de ondernemer, maar het bedrijf kan NOOIT genoeg sparen om zelfs enkele maanden van slechte tijden te overleven. Denk maar eens wat het kost om het salaris van 10 man personeel te betalen als er geen inkomsten meer zijn, en je mag ze niet ontslaan. En hoe denk je dat een bedrijf dat met die paar procent netto marge kan sparen.
Je hoeft dan wat mij betreft geen medelijden te hebben met de ondernemer waar het goed mee ging, maar dat staat los van het bedrijf, met klanten, leveranciers en personeel. In NL word vrijwel de gehele welvaart gecreëerd door MKB bedrijven, en iedereen is direct of indirect in dienst van die bedrijven. Als het met die bedrijven slecht gaat, gaat het ook met jou slecht. Het zou je dus niet koud moeten laten.
Beste Mark,
Eén ding mag duidelijk zijn, de overheid creëert geen banen, ondernemers creëren banen. En door de ondernemers extra te belasten bereik je dus precies het tegenovergestelde. Er wordt minder personeel aangetrokken, contracten worden vaak niet meer verlengd en het aantal faillissementen is dramatisch hoog.
Ik wil een antwoord zien op de vraag wat het reserveren van miljarden door de overheid voor het creëren van banen nu precies inhoud.
Hoe creëer je banen met geld Mark? Ondernemers als ik nemen geen extra personeel aan, want geld uit die reservering zie ik dus niet. Wat doe je eigenlijk met dat geld? De Melkert baan weer terug op de agenda? ( www.youtube.com/watch?v=Rg0Z_jh-Pds ). Nutteloze banen waar niemand wat aan heeft en alleen maar geld kosten? Vertel het me Mark, hoe zie jij dat, dat creëren van banen met geld? Het klinkt mooi, maar de realiteit is toch echt anders.
Tot zover is je enige wapenfeit dat je (ondernemend) Nederland in een sneldraaiende neerwaartse spiraal hebt gebracht.
Lasten voor ondernemers nog meer verhogen betekent minder banen en hogere werkloosheid. Hogere werkloosheid betekent meer uitkeringen die vervolgens weer worden gefinancierd door werkend en ondernemend Nederland. Als je een socialistische heilstaat voor ogen hebt, dan moet ik je teleurstellen. De Nederlander die dan nog werkt kun je moeilijk 10 werklozen gaan laten onderhouden en worden we met z'n allen per saldo dus arm.
Beste Mark, je bent dus echt ver van het padje af. Heel Nederland ziet dat, en ik geloof nooit dat je dat zelf niet ziet. Wat is dus de echte bedoeling hiervan, wat is de echte agenda? Waarom dat destructieve beleid om Nederland om zeep te helpen. Is dit soms de voorbereiding om het opgaan in de EU heilstaat die ons de laatste jaren als een foie gras door de strot wordt geduwd wat makkelijker te maken, of wordt ik nu al te paranoïde?
Als je een nog een greintje patriottisme in je hebt Mark, dan is nu de tijd om het tij te keren en ervoor te gaan zorgen dat Nederland weer op eigen benen leert staan, zonder het te moeten hebben van een geldverslindend Europees ideaal dat nooit zal gaan bestaan. En dat begint met het met rust laten van ondernemers.
Nederland kan pas weer van de rest van de wereld gaan houden als het weer van zichzelf houdt Mark, en ik betwijfel of jij nog wel van jezelf houdt.
In NL ben ik tot mijn 40e in loondienst geweest, heb mezelf omhooggewerkt van melkboer tot internationaal manager.
Ik kan me nog levendig de loonstrookjes herinneren met één bedrag bovenaan (bruto loon), daaronder een klein dozijn belastingen en premies, onder aan de streep (veel!) minder als de helft.
Nu, in de VS, als ZZP'er, staan er maar twee dingen onder mijn belastingopgave: inkomstenbelasting en AOW-premie. Mijn arbeidsongeschiktheidsverzekering (koop ik zelf in) betaalt pas als ik 3 maanden niet heb kunnen werken, als ik een weekje ziek ben is er niemand die mijn salaris betaalt.
Mijn vrouwe heeft zo'n 20 personeelsleden - ik doe haar salarisadministratie - heerlijk simpel.
In de VS is de recessie zo goed als over, want geen ontslagbescherming, lage belastingen en vrij kapitalisme.
Ja, de zwakkere in de samenleving is hier minder goed beschermd, krijgt - als de overhead meent dat 't nodig is - voedselbonnen, maar heeft wel (vaak) Nike's van $500 aan, en draagt de nieuwste iPhone 5 op zak.
ZDEV | 15-07-13 | 12:31 |
uiteraard. een werknemer is geen bezit. slavernij is lang geleden afgeschaft.
Voor iedereen die loopt te bléren dat de prijzen flink zijn gestegen bij het invoeren van de euro, even het volgende: het jaar voordat de euro haar intrede deed, werden de inkoopprijzen van alle artikelen al flink verhoogt, door de fabrikanten. De ondernemers konden niet anders dan volgen.
Zalm heeft later toegegeven dat de koers van de Euro in Nederland ondergewaardeerd was.
@DikkeLeo | 15-07-13 | 14:11
Dat idee heb ik zelf ook.
Echter, ik ben het met velen eens dat vele ondernemers de afgelopen 15 jaren royaal hebben kunnen verdienen. Dat zij, ondanks die ferme verdiensten, momenteel niet (meer) in staat zijn om aan hun verplichtingen te voldoen en daarom krokodillentranen laten, laat mij enigszins koud. Ik hoor dergelijke verhalen -zoals bovenstaande dame- momenteel wekelijks van vele ondernemers die al jáááren ondernemen en nu klagen 'dat alles kapotgemaakt wordt'. Dit zijn dezelfde figuren die schande spreken van loonwerkers die zich met allerlei persoonlijke kredietjes overfinancieren. Het is lood-om-oud-ijzer.
Begrijp me niet verkeerd: voor de ondernemers die nu net begonnen zijn of wíllen gaan beginnen is de drempel té hoog geworden. Vooral het lospeuteren van een zakelijk krediet van 10k gaat lang niet meer zo makkelijk als 5 jaren geleden. Met uitsluitend een sluitend en bindend ondernemersplan kom je niet meer weg bij een bank.
@ Boris Poepnagel | 15-07-13 | 14:06
Je gaat duidelijk met de verkeerde ondernemers om. Je zal ze er wel bij hebben, maar de meeste zijn niet zo. Ik denk dat je in de war bent met beurs-genoteerde bedrijven, met name de Amerikaanse waar de wet voorschrijft dat "shareholder value" het enige is dat belangrijk is, en waar de CEO ook gewoon een werknemer is, maar dan eentje die aangenomen is omdat hij geen geweten heeft.
Klagen is best een leuke hobby voor de vrije tijd. Ik doe het bij vlagen dan ook graag.
Maar in laatste instantie houd niemand van notoire klagers en slachtoffers, zelfs notoire klagers en slachtoffers niet.
Mensen houden nou eenmaal meer van wat vrolijkheid, relativering en inspiratie en van mensen die zichzelf een beetje weten te redden.
Mannen houden niet van klagende vrouwen, vrouwen niet van klagende mannen.
Klagers lopen dus veel liefde en seks mis.
Klagende vrienden zijn ook nooit erg populair.
Klagers lopen dus vrienden mis.
Ondernemers die klagen en vragen, tonen aan dat ze hun eigen zaakjes zonder hulp van anderen niet op orde kunnen krijgen. Klagers lopen dus bedrijfs en imagoschade op.
Bij het lot van klagende politici volsta ik met het voorbeeld van Hero Brinkman.
En klagende werknemers in alle soorten en maten lopen een bovengemiddeld risico in de bijstand te belanden. Geen enkele werkgever of ondernemer houdt van zeurende en klagende werknemers.
@CornFlakey | 15-07-13 | 13:45
Alles hangt met elkaar samen, Ondernemer met succes = personeel vast in dienst = banken verstrekken weer hyphoteken = huizenmarkt komt in beweging = mensen gaan weer geld uit geven... helaas is deze som te moeilijk voor die mongolen in Den Haag.
@Boris Poepnagel | 15-07-13 | 14:06 |
Ik denk dat het momenteel geen uitzondering is dat bij kleine, specialistische ondernemers een deel van het personeel financieel meer overhoudt dan de ondernemer zelf.... en dan zonder de risico's en met verzekering en pensioenopbouw.
Kaas de Vies | 15-07-13 | 12:17
Krijg je met die rechtse meuk he. Steeds maar weer 't onderwijs verder uitkleden, studeren (vooral beta-richting) verder onmogelijk en onaantrekkelijk maken. En dan achter komen dat je dat toch best wel hard nodig hebt en dan maar buitenlanders hier heen halen.
Overigens ben ik van mening dat Sywert van Lienden ondertussen geen persoon is maar een laxeermiddel. Godverdomme, wat moet ik schijten van Sywert!
QUOTE:
"Ik ken geen enkele MKBer die graag afscheid van zijn mensen neemt. Alleen als het echt niet anders kan en alles al uit het eigen vlees gesneden is."
Wat een onzin!
Vrijwel iedere MKB-er wordt MKB-er met maar één ding voor ogen: winst. En dat daarvoor alles geoorloofd is, lijkt mij duidelijk.
Waarom denkt mevrouw-krokodillentraan anders dat er zo'n hoge loonbelasting wordt geheven? Op personeel wordt gewoon het meeste geld verdient (mits je het als ondernemer 'goed' doet).
Homer P. Simpson | 15-07-13 | 13:44 | + 1
Laat militair personeel maar buiten je uitzonderingen, blijkbaar heb je weinig ervaring met het armee, maar het gros daar doet ook geen ene f*ck, het is een groot bureaucratisch nest daar vol met officieren en maar een handjevol jong kanonnenvoer. Net het leger uit Kuifje, tig kolonels en maar een korporaal.
Willem van Rood | 15-07-13 | 13:15
Hollande wilde op de valreep nog even iedereen laten geloven dat de crisis voorbij was. Frankrijk is de zwerende puist van de Euro die binnenkort openbarst en de EU uit zijn lijden verlost. Hoezee!
@LangeTijdGeleden | 15-07-13 | 12:59
Exact! De BV Nederland wordt helaas gerund door "bestuurders" (lees boekhouders) die alleen voor met hun eigen toekomst en carriere bezig zijn. Dat hele EU verhaal is alleen leuk voor deze meute ambtenaren en politici en wordt dus ook met alle macht in stand gehouden en uitgebreid. Zelfs als dat onevenredig ten koste moet gaan van NL en zijn "gewone" burgers.
@de directeur | 15-07-13 | 13:20
Zegmaarjansen doet niets bijzonders. Elke multinational haalt alle mogelijke trucs uit om zo weinig mogelijk belasting te betalen. Maar als wij hetzelfde op zeer kleine schaal doen dan keur je het af.
En die comments dan op het stukje..
Als eerste de reaguurder met de naam "Bofkont", die boft vast omdat hij (of zij) zich 20 jaar geleden heeft laten afkeuren en nu af en toe eens lekker bijklust en nog een rooitje extra in de maand erbij pakt.. (verbouwing of de hoer spelen).
Heeft geen idee waar hij (of zij) het over heeft.
Wordt zelf maar eens ondernemer dan! En ga daarna maar eens deaud.
Wat een top wijf! Die kunnen we goed gebruiken in de polletiek. Nu nog een partij voor de middenklasse, krijgen die sterke schouders (right) ook weer eens wat rust. En Didi: bedankt voor het land naar de knoppen helpen. Gelukkig op ideologische basis, dat dan weer wel.
@ CornholioNL | 15-07-13 | 13:39
En daar ben ik het weer helemaal met je eens. Ondernemers willen ook een bepaalde mate van zekerheid. Als ze dat hebben, kunnen ze dat ook aan de werknemers bieden. Ik als (ex)ondernemer wil graag vast personeel waar ik op kan rekenen en die ook hart voor de zaak hebben. Door de belastingsdruk en regelgeving is het echter zelfmoord voor een ondernemer om nog een vast contract te geven. Daarom doen ze het niet. Ze willen het echter wél (uitzonderingen daargelaten).
Ik kan het blijven zeggen:
Er verandert pas wat als we +/- 50% van de ambtenaren ontslaan, en dan wel graag de geitenwollen sokken, ribfluwelen broeken en grijze baarden dragende exemplaren als eerste. Needless to say dat verplegend, militair en onderwijzend personeel (als operationeel, niet de "bestuurslaag") buiten schot dient te blijven.
Ambtenaren zijn de afgelopen 40 jaar verworden tot klagend, werkvrezend en ongeschoold uitschot der maatschappij dat voor hun "beroep" heeft gekozen vanwege de baanzekerheid. Meer dan eens zijn ze de dag na vaste in diensttreding gestopt met zich wassen, bijscholen en nieuwe kleren kopen.
Als de overheid niet zeer drastisch inkrimpt zijn we gedoemd vanwege véél te duur om concurrerend te zijn en te bureaucratisch om te nog iets gedaan te krijgen.
@zsu-23-4
Hear hear. De overheid moet je behandelen als je slechtste klant. Bij mij komt er 10% op en krijgen ze 5% korting bij betaling binnen 10 dagen.. Daarnaast krijgen ze die 10% korting 'terug' bij 3 facturen op tijd betaald.'
..
Ik krijg elke factuur op tijd betaald... Elke
@ Deus Absurdia | 15-07-13 | 13:35
Met je eens dat ondernemen niet voor jankerds is, en in NL is het redelijk makkelijk starten. Stoppen als je 10 man personeel en een berg voorraad hebt is héél erg lastig, en vrijwel onmogelijk zonder faillissement.
CornFlakey | 15-07-13 | 13:30 |
Klopt, ik ben loonslaaf, maar net als dat het voor het MKB een klote tijd is geld dat ook voor een loonslaaf die bij godsgratie van contract naar contract hobbelt zonder uitzicht op een vast contract zodat diegene ook is wat verder in de toekomst kan plannen ipv elke maand stress te hebben of hij/zij de huur kan betalen.
Komt me toch niet helemaal bekend voor allemaal wat ze zegt. Ik vul de lijsten van vage onderzoeksbureaus NOOIT in, reageer er gewoon niet op, evenmin heb ik de onderzoeksvragenlijst van de GGD (bij ons werken ze samen met BJZ en dus zijn ze meteen verdacht) voor mijn zoon ingevuld. Krijgen ze gewoon niet, zoveel specifieke informatie.
En als de overheid weleens een opdrachtje geeft is het eerst betalen, dan pas leveren of niets krijgen. Beter dat dan maanden moeten bedelen bij de hangambtenaren om die paar centen. Ik ben liever arm en vrij dan hun slaaf en rijk.
Ik zet de overheid in mijn geval meestal gewoon op een zijspoor, maar begin bijna te denken dat dat kunnen doen wel een luxeartikel is.
@necrosis | 15-07-13 | 12:55 |
Kwartje van Didi.
whoehahahaha
Deutschland, Deutschland here I come.
Ga eens janken over het inkoop- en betaalgedrag van je grote broers en zussen, @corinezelf!
Elk zichzelf respecterend flutbedrijf dat diensten afneemt van MKB'ers als u hanteert tegenwoordig een betaaltermijn van 90 dagen (dus NADAT het werk gedaan is. En dat noemt zichzelf dan 'ondernemer').
Grote 'ondernemingen' wonen de kleintjes uit. Zo werkt het onderling, zo gaat de overheid er ook mee om.
Echt, hoezeer ik ook respect heb voor de kleine ondernemers, zolang ze zich al grimassend vrijwillig laten nemen door hun grote broers en zussen, moeten ondernemers heel hard hun mond houden en gewoon waarde gaan toevoegen. 'Ondernemertje' spelen is voor de meesten sowieso een 'vrije keuze'.
Ga eens janken over het inkoop- en betaalgedrag van je grote broers en zussen, @corinezelf!
Elk zichzelf respecterend flutbedrijf dat diensten afneemt van MKB'ers als u hanteert tegenwoordig een betaaltermijn van 90 dagen (dus NADAT het werk gedaan is. En dat noemt zichzelf dan 'ondernemer').
Grote 'ondernemingen' wonen de kleintjes uit. Zo werkt het onderling, zo gaat de overheid er ook mee om.
Echt, hoezeer ik ook respect heb voor de kleine ondernemers, zolang ze zich al grimassend vrijwillig laten nemen door hun grote broers en zussen, moeten ondernemers heel hard hun mond houden en gewoon waarde gaan toevoegen. 'Ondernemertje' spelen is voor de meesten sowieso een 'vrije keuze'.
Overigens vind ik het geen reclame voor je bedrijf om jezelf "Goddes of procrastination" te noemen. Maar dat terzijde.
De eerste regel van ondernemen is natuurlijk dat als het niet meer uitkan of het niet meer leuk is, dat je er gewoon mee moet stoppen. Dat kan ook gewoon hoor. Je kunt gewoon stoppen en in loondienst als ondernemer en afhankelijk van je echte kwaliteiten staan andere bedrijven dan om je te springen.
Ik ben ondernemer en dat houdt gewoon in een groter risico nemen en daarvoor veel harder op je bek gaan of gigantisch meer verdienen.
En dat klimaat is in Nederland zo slecht nog niet. Zeker niet voor starters.
..
anders gezegd: ondernemen is niet voor jankerds
Le Roi | 15-07-13 | 13:17 |
"Leuk vrouwtje", gewoon, omdat het kan...........
*briljante opmerking vinden doet*
@ CornholioNL | 15-07-13 | 12:41
Je hebt duidelijk nog nooit zelf een MKB bedrijf gehad. In goede tijden meer mensen aannemen resulteert meestal niet onmiddellijk in hoger winst. In tegendeel.
Net als vele anderen snap je blijkbaar niet dat de meeste MKB bedrijven K (klein) zijn, maar wél met z'n allen voor de meeste werkgelegenheid zorgen en de meest belastingsinkomsten voor de staat. Hoe groter het bedrijf, hoe relatief minder belasting er betaald wordt, en ongeleerd. De grootste bedrijven betalen vrijwel geen belasting en de kleinste krijgt controle zodra de belastingsdienst denkt dat ze een euro te kort komen.
Je hoort vaak de verhalen over MKB'er of ZZP'er die het goed doet, maar de werkelijkheid is dat de meeste marginale ondernemingen zijn. Die hebben het nu moeilijk en gaan over de kop. Ieder faillissement is dan vaak ook een persoonlijk drama, waar je ook nooit wat van hoort.
@ blango | 15-07-13 | 13:24 |
Hier dan extraspéciaal voor jou dan, mijn favoriete quote van da late Zappa...
The illusion of freedom will continue as long as it's profitable to continue the illusion. At the point where the illusion becomes too expensive to maintain, they will just take down the scenery, they will pull back the curtains, they will move the tables and chairs out of the way and you will see the brick wall at the back of the theater.
@Gix | 15-07-13 | 13:14
Risico's aanvaarden: prima. Maar waarom hoeft een loonslaaf dat dan niet? Waarom moet de werknemer betalen als de werknemer in zijn vrije tijd door zijn eigen stomme schuld z'n poot breekt? Waarom moet dat risico op de werkgever afgewenteld worden? Dat zijn geen risico's die de ondernemer neemt en ook niet de calculeren zijn voor een ondernemer. Hij/zij is godverdomme voor de helft van z'n/haar tijd al een onbezoldigde belastingambtenaar, moet hij de andere helft ook nog actuaris spelen?
Waarom moeten loonslaven een free ticket to ride hebben? Ik zou het liever heel anders zien: Elke Nederlander is vanaf z'n 18e zelfstandige. Iedereen gelijk. Geen werkgevers en werknemers maar mensen die elkaar inhuren. De werknemer is geen werknemer maar ondernemer die zijn arbeid zo duur mogelijk verkoopt en gewoon maandelijks een factuurtje opstuurt naar diegene die hem inhuurt. En iedereen regelt zelf z'n pensioen en arbeidsongeschiktheid en betaalt het ook zelf.
En verder geen gelul. Kan de overheid ook met minimaal de helft inkrimpen.
Oja, en stop eens met zeiken over die MAC. Als er op een peiladres 6 huizen zijn dan kan de popo niet overal binnenvallen. Zou je zelf een huiszoeking willen als je buurman een mac had gestolen?
Ik heb ook vaak ministeries aangeschreven.
Komt op hetvolgende neer.
'Steun schoolverlaters die een bedrijf beginnen. Zet ze op wereldvakbeurzen en betaal dat.' Consequent antwoord dan een wereldwijs iemand: 'ondernemen moet je zelf doen'. Dat doen we dan ook. Op beurzen zien we dan ook Britse eilanden, Vlaamse, Zwitserse Beierse, allemaal door de staat betaald. Maar geen enkel Nederlands eiland. Wij concurreren dus met landen met grotere thuismarkten, en meer steun. Maar o, ambtenaar, wat ben je wereldwijs!
Het enige waar ze dan verder mee aankomen is lastenverzwaring en subsidies afbouwen. Je moet gewoon meer gaan verdienen!!!!
@irma zonderboezem | 15-07-13 | 13:19
Mocht ik ooit kans maken op een 'date', dan mag ik zeker mijn eigen muzakjes niet meenemen.....
*snik*
@ZDEV | 15-07-13 | 12:31
Dan moet je een opzegtermijn opnemen in je tijdelijk contract Daarmee kun je dus opzeggen. Echter is dat opzeggen aan dezelfde regels gebonden als bij een vast contract.
Ze werken voor de elite niet voor het volk, ze worden betaald door de elite dusssssss, de geldkraan wordt langzaam dicht gedraaid om de druk op te voeren. Het is een groot toneelspel. Het volk zal met een eigen oplossing moeten komen. De draadjes die men afhankelijk maakt van de regering door knippen, de hersenspinsels die men als kind erin gestopt heeft mee afrekenen. De elite lijkt groot, maar ze willen groot lijken, dus in feite stelt het niks voor, anders hoef je je niet groot voor te doen.
@Gix | 15-07-13 | 13:16
Ik heb nog zat tiplanken liggen waar niets aan mankeert behalve dat het [!] niet meer werkt, verder zitten alle knoppen er nog aan.
Bovendien signeer ik ze persoonlijk voor een matsprijsje.
Interesse?
Dus je begint een bedrijfje dat gestoeld is op nietszeggende wetten en regels, zoals ARBO en ISO. De overheid is blijkbaar een goede klant van je adviesbureautje voor nietszeggende wetten en regels. Je huurt een pand op een prettige locatie in Rotterdam-NW - terwijl er genoeg leeg staat op een iets mindere locatie 3 straten verder. Je schaft wat iMacs aan, want dat staat zo lekker hip en modern en dan ga je klagen over andere irritante wetten en regels en dat je in het weekend moet werken, omdat je anders te weinig centjes verdient. Dan schrijf je nog: "we nemen niemand meer aan. Omdat we er zelfs bij aantoonbaar falen zo moeilijk weer vanaf komen.", terwijl er wel een vacature op de site van de onderneming staat.
Ik ben gauw geneigd om mee te gaan met een rant tegen de overheid, maar deze sla ik maar even over.
Laten we nou net als Duitsland de ontslagbescherming afschaffen. Dat heeft hun economie gered zo'n 10 jaar geleden.
Helaas denken veel pvda'ers dat er nog 'arbeiders' bestaan in NL (bij grote ondernemingen zoals Philips, limburgse mijnen of staalfabrieken), en hebben dus duidelijk de afgelopen 50jaar geen bedrijf van binnen gezien. Hun ideeen en wetgeving is bedoeld voor een systeem wat al lang niet meer bestaat, voor de tijd van de industriele revolutie (net als hun leden en hun ideologie trouwens)
zeg maar jansen | 15-07-13 | 13:13
Dank voor de tips, echt! Maar met alle respect, dit rondje klein bier sla ik even over. Succes gewenst, u zult vast goed slapen.
@ Kaas de Vies | 15-07-13 | 12:36
Wat valt er niet te snappen? Het is gedaan omdat het kon. Ondernemers zijn een kleine groep die vrijwel nergens tegen protesteert. De belastingsdienst doet er alles aan om belastingen onzichtbaar te maken voor de gewone burger, wetend dat die in opstand zou komen als die weet wat hij werkelijk aan belastingen betaald.
Daarom zo veel kosten bij de ondernemend c.q. werkgevers plaatsten waardoor het in de prijs van de pruducten komt. Klanten klagen dan over de prijs van de producten en geven dan de ondernemer de schuld. Zo klaagt iedereen tegen Shell over de prijs van benzine, terwijl dat voor 80% uit belasting en accijns bestaat.
necrosis | 15-07-13 | 13:15 |
Naar jouw maatstaven wel ja...:-)
Ze legt precies de pijnpunten bloot, vooral voor kleine ondernemers is het doorbetalen van ziektekosten een enorme last, de flexwet is een tweede die zonder een verruiming van het ontslagrecht voor een tweedeling in deze maatschappij zorgt, de apparatchiks die kunnen blijven zitten want genoeg dienst jaren en een hele grote groep zonder zekerheid van contract naar contract hobbelen en dan weer eens een tijdje uitkering moeten rondkomen want, ja he flexwet en dus nooit meer wat kunnen opbouwen. De onzekerheid voor werkgevers is te vergelijken met die van hun medewerkers, je weet niet wat er over een maand weer bijkomt en hoeveel je volgend jaar gaat afdragen een aan een overheid die weigert wat toen doen aan de idiote uitgaven patronen van ministeries, ambtenaren en uit de ruif mee etende organisaties die zogenaamd het beste voor hebben met Nederland en de mensen die daar werken!
Leuk vrouwtje, die Corine. Maar ik kan het als hardwerkende ondernemer niet permitteren om de godganse dag op Twitter te bléren over van alles en nog wat. Dit soort mensen heeft het drukker met roepen dat alles maar kut is en dat ze het druk hebben, dan dat ze daadwerkelijk werk verzetten. Ja, het is zuur om geld naar de belastingdienst te moeten oversluizen, maar ik heb als ondernemer niet te klagen, ik heb plezier in mijn werk.
necrosis | 15-07-13 | 13:15 Tot nu toe gedestilleerd uit de comments.
Roze bodywarmer, nordic walken en sherry.
toetsenbord mist wat letters geloof ik.. maarja geen geld voor een nieuwe als ondernemer he :P
@doskabouter | 15-07-13 | 13:09 |
En dan hebben ze het over de onverwacht hogere staatsschuld.
Zal er nog iemand zijn die dat soort verhalen serieus neemt?
Het antwoord van Mark zal, als er antwoord komt, heel teleurstellend zijn. Kan me herinneren dat hij z'n nummer aan een ondernemer gaf en de man hem daarna nooit meer kon bereiken.
Er zijn gewoon heel veel ondernemers die hun slechte marktpositie botvieren op te veel regels. Deze 'ondernemers' zijn misschien wat minder belangrijk dan ze zelf vinden. De ijsverkoper op de Noordpool verkoopt gewoon niet zoveel.
@irma zonderboezem | 15-07-13 | 13:09
Sherry is voor ouwe wijven, jij bent toch nog een jonge blom?
de directeur | 15-07-13 | 13:04 Hou je van honden? De kosten van je tuin kun je afwentelen op de "Kennel" op naam van je vrouw.
@WellusNietus 12:43 en andere zeikerds over goede en slechte tijden: ondernemers klagen al jaren over de regeldruk, ook als de zaken goed gaan. Regeldruk levert behoorlijke extra kosten op, en in goede jaren is dat nog wel op te vangen maar als het minder goed gaat is het niet zo raar dat het opeens weer ter sprake komt.
Verder klagen ze terecht over het feit dat de staat de werknemers graag verzekert tegen ziekte en arbeidsongeschiktheid, en de kosten daarvoor doodleuk bij de ondernemers neer legt. Dat is op zich geen probleem, ware het niet dat kleine bedrijven zich hier nauwelijks tegen kunnen verzekeren. De grote jongens hebben daar geen last van, daar middelen de ziektekosten zich aardig uit.
In principe zeg ik: als wij (het collectief, onze regering) werknemers willen verzekeren tegen zaken die niet werkgerelateerd zijn, dan moeten wij ook de kosten daarvoor dragen; niet afwentelen op de ondernemers. Zo werkte dat vroeger en blijkbaar werd er misbruik van gemaakt... daar hebben we controleurs voor.
ITEACHYOU | 15-07-13 | 13:07
Net de banken in NL. In het rentepercentage voor bijvoorbeeld hypotheken zit een renteopslag ivm het risico dat de bank loopt. Als je echter niet meer kan betalen, volgen ze je tot in je graf....... ik snap daarom de risico opslag niet. Waarom ben je in de VS overal vanaf als je de sleutel aan de bank geeft en hier niet?
ondernemers... hoor ze eens klagen!
NU hoor je ze ja, maar in de tijd dat ze bakken geld verdienen hoor je ze niet!
het is heel simpel.. je wordt ondernemer en daarmee besluit om de risico's die daarbij horen te aanvaarden. Dat is ondernemerschap. Wil je dat niet, wordt e/of blijf gewoon loonslaaf.
de directeur | 15-07-13 | 13:04 Ik heb nog een tip voor je voor een verliesdragende onderneming waar je toch voordeel van hebt.
Koop wat echte schilderijen voor aan de muur in je echtelijke woning. Gewoon wat je zelf mooi vind.
Schrijf je vrouw dan ook nog even in als "Galerie".
Als ondernemer heb ik de handdoek in de ring gegooid en vertrek. Wens de achterblijvers veel sterkte en gezelligheid met je nieuwe medelanders, krachtwijken, internationaal-socialisten (iNazi), Propaganda-TV, subsidiekultuur en ondernemershaat.
Ze verdient overigens haar geld met het advies geven over arbo-regels. Regels zijn een markt!
Hmm, ze krijgt verdacht veel aandacht op gs....
Blijft verders n zeikwijf natuurlijk....
@ duitse herder | 15-07-13 | 13:03 |
Hear, hear!
www.youtube.com/watch?v=qOP2V_np2c0
Dit vond ik wel een verhelderende visie. Wel socialisme alert, maar op een vrij liberaliserende manier.
de directeur | 15-07-13 | 12:55 |
Dat is waar, voor wat hoort wat.
( wel gezellig samen met jou de hele dag reaguren en sherry drinken)
@necrosis | 15-07-13 | 13:06
Naders = anders, vermoeidheid begint toe te slaan....
Willem van Rood | 15-07-13 | 13:00
Was maar waar! De ellende in Frankrijk komt langzaam naar boven. www.beurs.nl/nieuws/Buitenland/3202968...
de directeur | 15-07-13 | 13:04 Het verlies van de dochteronderneming is de aftrek op de winst van het moederbedrijf.
Zet even nog wat onkosten op haar rekening, een bedrijfswagen of zo. Of de kosten van je woning.
Beetje raar, ze stelt dat ondernemen een risico is en dat je daarom meer moet verdienen, maar zodra het slecht gaat wenst ze dat risico niet te lopen.......
Als je ooit een Imac hebt gehad, ben je dan ineens ondernemer. Waarom moet ik eerst een uur inlezen om er achter te komen wat deze vrouw nou eigenlijk doet?
Wie-o-wie?
Lachen, de lui die reageren dat ondernemers het tijdens hoog conjunctuur maar goed hebben en nu niet moeten miepen.
En degenen met een eigen ondernemning die pas recentelijk (tijdens de crisis jaren) gestart zijn? Die moeten maar de tyfus krijgen puur omdat anderen eerder profijt gehad hebben?
Ondernemers zijn de aanjagers van de economie, en hoe meer Nederlnd ze nu wegjaagt, hoe moeilijker het zal worden om na de crisis ze terug te krijgen.
Ik mag van harte hopen dat eenieder die graag voor zichzelf begint dit doet na geemigreerd te zijn. (Ik ben inmiddels 6 jaar weg en dat is 1 van de de beste beslissing die ik ooit genomen heb).
Ach, tijdens de overgang van de gulden naar de euro hebben de bedrijven hun zakken flink kunnen vullen ( alle prijzen worden keurig aangepast hoor, echt waar!) en is er een mindere periode en zijn ze allemaal zielig, de tyfus voor ze...
@rara | 15-07-13 | 13:01
Ik lees naders zat reacties van mensen die een baan hebben, en een flink aantal comments weten te produceren.
Dus zo hard zal er niet gewerkt worden.
En mocht je je afvragen waarom ik op dit tijdstip flink zit te fulmineren, ik heb vannacht gewerkt van 2:00 tot 10:30.
Vannacht mag ik 'uitslapen', ik hoef pas te beginnen om 4:00.
Grappig ende bijzonder toch ook om hierboven te aanschouwen dat er zich tevens hard core (a)socialisten bevinden onder de reaguurders. Zo'n @zeg maar jansen die zonder feitenkennis gelijk denkt aan het flikken van de fiscus...
Met die instelling komen we d'r wel.
Ik ben in 1980 voor mijzelf begonnen met niets behalve een plan. Geen geld, dus met een k*tsmoes naar de bank en dat lukte. Als je zegt dat je voor jezelf wilt beginnen krijg je nog geen 5 cent.
Lang verhaal kort: uiteindelijk 5 filialen met 25 man personeel op poten gezet. In 2005 alles verkocht. Reden was: te hoge belastingen,regeldruk, anti werkgever wetgeving bij ontslag, moeilijk om -goed-personeel te krijgen en meer.
Ik heb nooit spijt gehad om alles wat ik met bloed zweet en tranen heb opgebouwd ook weer te verkopen. Zelfs dat verkopen was een zware opgave, dat heeft 2 jaar geduurd.
Niemand in Nederland wil een bedrijf hebben of beginnen.
Nu in 2013: er is geen fluit veranderd. De reden: het interesseert de overheid en bijbehorende ambtenaren geen ene fluit.
De vraag: Wie staat er nu naast de maatschappij ?
Ze kan altijd nog in de horizontale verhuur.
@Jan Boule | 15-07-13 | 12:48
Je gelooft toch werkelijk niet wat despoot van Jole te melden heeft op ZIJN blog en waar weerwoord van commenters die niet in zijn idealen passen gewoonweg niet geplaatst worden?
Op GeenStijl kan heel erg veel, op Joop had ik na één comment al een verzoek om op te zouten.
Overigens wordt JOOP in tegenstelling tot wat men ons wil doen geloven (Joop wordt betaald uit contributiegeld van VARA-leden, yeah, right) gewoon betaald van taxpoet.
@necrosis | 15-07-13 | 12:55
Werklozen inzetten om het werk van betaalde werknemers over te nemen.
Bovendien, als al die MKB-ers het zo druk hebben met reaguren, valt het met die regeldruk ook wel mee!
@tipo | 15-07-13 | 12:49
Nou ja, ze noemen het bezuinigingen maar het zijn lastenverzwaringen.
En die 6 miljard zal uiteindelijk wel 10 miljard worden.
"Misschien is het gek hoor, maar ik ben gewoon een beetje moe, Mark. Kan ook komen omdat ik het weekend min of meer doorwerkte."
Tip voor mevrouw. Stop met het dagelijks volplempen van twitter. Hoef je in het weekend ook niet door te werken.
De volkomen terechte frustratie druipt er vanaf. Helaas voor MKB'ers, Rutte werkt ten eerste voor von Rompuys kliek
Haha, Rutte en ondernemen...
Als Nederland echt een bedrijf was dan belastte je je werknemers (inwoners) niet enorm waardoor het moraal om nog voor je te blijven werken (te blijven wonen in NL).
Als Nederland echt een bedrijf was dan haalde je geen werkschuw en cultureel achtergesteld tuig naar binnen die je andere werknemers bestelen en naaien.
Als Nederland echt een bedrijf was dan beboet je je werknemers niet om een paar KM/U harder te rijden over het bedrijfsterrein (Nederlandse wegen) vanwege verwarrende en belachelijk opgezette borden om werkefficiëntie te verhogen met als smoes "voor de veiligheid".
Als Nederland echt een bedrijf was dan liet je de bewaking (politie) misdrijven oplossen ipv hun werkende werknemers te naaien en te beboeten voor elk onnozel dingetje.
Als Nederland echt een bedrijf was dan gaf je je financiële afdeling (de banken) geen absurde bonussen uit de zakken van je andere werknemers en wanneer je ze extra financiert, laat je de directeuren niet meer verdienen dan de Balkenende norm.
Als Nederland echt een bedrijf was... Dan was het 10 jaar geleden al keihard failliet gegaan met als enige redding Pim Fortuyn...
Sinds de werkgevers de ziektewet zelf moet betalen zit hun dat wel hoog.
Ik heb de tijd nog meegemaakt dat ze naar je toe kwamen en vroegen : goh ken jij niet een weekje of 4 bij huis blijven, want volgens mij heb je last van de rug, en dat bij een bedrijf met ruim 5K werknemers toen der tijd.
Maar ja, men had even tijdelijk minder afname.
Controle bestond niet, tot dat de werkgevers zelf moesten betalen, als je dan je telefonisch ziek melde had je de hoorn nog in de hand of de deurbel ging al, een ziektewetcontroleur op de stoep.
En ook al liep je krom van de pijn, ach U kunt morgen wel weer aan het werk meneer, zo niet dan naar de bedrijfsarts.
Trouwens vanaf het moment dat de werkgever (althans waar ik werkte) zelf de ziektewet moest betalen kwamen er ineens reorganisatie op reorganisatie.
@de directeur | 15-07-13 | 12:55 | + 0 -
Ja bizar is dat. Die productschappen, gaat helemaal nergens over.
CornholioNL | 15-07-13 | 12:46 |
True. Ook een domme regel van banken, een vast contract is immers een groter risico dan een jaarcontract.
@WellusNietus
Daar hebben we weer zo een. Niet iedereen is een ouwe lul met een eigen huis en riante pensioenopbouw.
irma zonderboezem | 15-07-13 | 12:48
Prima, maar als zelfs "verveelde huisvrouwen met een hobby" een paar honderd Euro per jaar moeten afdragen aan publieke en semi publieke heffingen zonder enige aantoonbare tegenprestatie dan kunnen ze net zo goed dagelijks hun vingers stuk typen op GS en aan de sherry gaan zitten.
@tipo | 15-07-13 | 12:49
Klopt, er wordt gewoon 6 miljard extra uit de bijna lege zakken van de burgers geklopt.
Voor de hand liggend:
-verkeersboetes gaan nog verder omhoog
-kwartje van Didi op brandstof
-opnieuw proberen om belastingvrije reiskosten ongedaan te maken.
-BTW naar 25%
Ben ik nog iets vergeten?
de grote Anti | 15-07-13 | 12:38 |
Natuurlijk, er lopen ook schofterige ondernemers rond die hun personeel misbruiken en regels zijn prima, maar niet eenzijdig zoals nu. Uiteindelijk werkt dit ook verstikkend voor medewerkers.
@mente aperta | 15-07-13 | 12:50 | + 0 -
Tja ik weet ook niet wat het is. Er moet een kantelpunt komen, een incident, een charismatische leider, iemand waar mensen voor willen staan.
Zie jij m? Ik zie m niet.
Typisch veaurbeeldig equivalent à lá Guust Flater, die achter zijn tikwerk in slaap valt en dreaumt van een berg achterstallige post met juffouw Jannie stralend in wintertenue, wachtend op de afdaling...
zeg maar jansen | 15-07-13 | 12:41 |
Daarom: uitstel aanvragen, massaal. Geen boete..
Bovendien als alle honderdduizenden BV's, VOFjes en eenmanszaken domweg niet betslen, hebben ze bij de belastingdienst echt geen mogelijkheid om dat te verwerken. En ook geen geld.
@Jan Boule | 15-07-13 | 12:48 | + 0 -
Ik ben zeker maatschappelijk teleurgesteld, omdat de logica uit de maatschappij is. Het leek alsof ik een roepende in de woestijn was, maar ziehier een ware oase van rauwdaurige directheid van geenstijl.
Nog nooit iemand met de dood bedreigd of doodgewenst. Wat een rare man is dit, leest hij wel de comments? 95% zijn van mijn hand.
de directeur | 15-07-13 | 12:43 Omzet is er niet echt en daar gaat het ook niet om?
Jij hebt een manier gevonden om je huishoudgeld van de belasting af te trekken. Niet zeuren dus.
@Jan Boule | 15-07-13 | 12:48
Haha!
Lef heeft bijna niemand. Enkele weken terug oproep gedaan om allen op maandag gewoon thuis te blijven en nog liever enkele dagen en ik ben die dag wel gewoon thuis gebleven en had daags erna wel woorden op mijn werk maar dat is weer over gewaaid en opvallend was dat er gewoon heel veel files stonden van alle loonslaven die geen solidariteit durven te tonen dus die kans hebben vele gemist. Nu geniet ik van mijn legale vakantie.
@Willem van Rood 12:47
Er wordt geen 6 miljard bezuinigd.
de directeur | 15-07-13 | 12:43 |
Wat is dit nou weer voor Viva zeur verhaal?
We hebben het hier over ondernemers niet over verveelde huisvrouwen met een hobby.
@rara 12:46
tnx
vandaag op "Joop" wijdt de socioloog Merijn Oudenampsen een uitgebreid artikel aan het verschijnsel Geenstijl. Ooit een fenomeen die via ironie op Rabelaisiaanse wijze misstanden aan de kaak stelde maar nu ook vuistdiep in het financiële establishemt zit. Reaguurders, ook ik dus, zijn onderdeel van de digitale kudde wild om zich heen schoppend door termen als rifapen te hanteren en doodwensingen. Ik voel me hierdoor niet aangesproken want deze terminologie heb ik nimmer gehanteerd. Rabelais, Erasmus , Voltaire schopten tegen het establishement met hun ironie ( is waar) aan maar zorgden er wel voor de samenleving te creëren zoals wij die nu hebben. Dat wij echter dreigen deze uit dit handen te geven door intolerante godsdiensten ruim baan te geven is kennelijk niet aan de orde. De socioloog refereert ook aan Dick Pels die reaguurders "maatschappelijk teleurgestelden" noemt. De heer Dick Pels ( socioloog ) heeft een goede pers bij de PVDA en Groenlinks en bezit het 30 meter lange jacht Nymphea heel milieuvriendelijk voortgestuwd door 2 diesels van elk 138 pk en dit scheepje was ooit bij de Kriegsmarine in dienst. Het spreekt vanzelf vanzelf dat heer Dick Pels niet tot de categorie "maatschappelijk teleurgestelden" behoort. Geen wonder ook dat de heer Pels pleit voor een zwakke Nederlandse identiteit immers al het goeds komt uit Brussel. Van t Reve,( ook Karel) v. Gogh, Fortuyn en natuurlijk Wilders floreerden op het gesundes Volksempfinden door via volkstaal hun rechtse ( nihilistische) geluid te laten horen, plat en verfoeilijk volks dus. Dat bijvoorbeeld de heer de F. de Jonge ,de heer van t Hek en de op televisie niet weg te branden aan homo-erotsich dwangneurose lijdende heer de Leeuw aan de andere kant hetzelfde doen is natuurlijk te danken aan hun niet door volksheid doorspekte intelligentie.
Corine heeft wel een punt.
Dit kabinet zorgt voor grote onzekerheid waardoor consumeren en investeren uitblijft.
Neem als voorbeeld maar de verhoging van de BTW en de oproep om lonen op de nul lijn te houden.
Daar is voor ondernemers niet meer op in te spelen en dat gaat maar door want wie weet nu wat ons te wachten staat met die nieuwe bezuinigingen van 6 miljard?
Gatverdamme wat een socialistisch commentaar weer onder die brief zeg. Komt neer op dat je je bek moet houden als ondernemer, want je bent te klein en er waren ooit lang geleden ook goeie jaren. Ik ben nog geen 50 stelletje klootzakken en ik onderneem al 10 jaar in "crisis".
@tipo | 15-07-13 | 12:43
Wie nu nog denkt dat de VVD of MKB-Nederland er voor ondernemers is, verdient een faillissement vanwege domheid.
FTFY.
ZDEV | 15-07-13 | 12:31 |
Zonder vast contract is een hyphoteek zo lastig te krijgen hè...
Ik hoop dat Geert doorzet op 21 september en dat het huidige kabinet valt op 22 september.
Mijn stem gaat naar Fleur of @deraderendraaien!
Weg met de oude politiek en hun old boys netwerk!
Lekker ding trouwens, die Corine. (Mag ook wel even gezegd worden.)
@WellusNietus | 15-07-13 | 12:43 | + 0 -
Er is een verschil tussen ondernemersrisico, systeemrisico en beleidsrisico.
ZDEV | 15-07-13 | 12:38
Leuk bedacht maar Nederlanders zijn laffe mensen die liever op internet hun gal spuien uit angst dat hun beschermde nog heel even luxe leventje verloren gaat. Korte termijn denken met fatale gevolgen voor de toekomst. Ik doe er zelf net zo hard aan mee. Er moet eerst iemand opstaan die wel lef heeft, dan volgt vermoedelijk de rest vanzelf.
Trouwens, als je bijna 20.000 tweets kan versturen moet je niet zo janken over hard werken.
Dan valt het dus allemaal best wel mee.
"Ondernemen is risico nemen en dit moet beloond worden." - Klopt.. maar om dan te gaan klagen als het minder gaat (lees: de risico) is dan wel vreemd.. Ik hoor haar niet over de goeie jaren en waar dat geld gebleven is? Heeft ze geen buffer opgebouwd voor de 7 slechte jaren?
Mijn echtgenote heeft een klein internetwinkeltje, hobby matig.... gewoon leuk. Omzet is er niet echt maar daar gaat het haar niet a priori om. Wel nog ingeschreven bij de KvK en ook aangemeld bij blauwe enveloppen gestapo. Onder aan de streep rode cijfers puur en alleen door allerlei verplichte heffingen van publieke en semi publieke instellingen die haar zo nodig als MKB'r vertegenwoordigen, zelfs in Brussel zeggen ze. Donder op!
het probleem van NL is dat als je stenengooiend gaat rellen in Den Haag de bevolking roept dat je een kolerelijder bent en dus gebeurt er niets, complimenten voor de regenten, we zijn getransformeerd in makke schapen en zij kunnen doen waar ze zin in hebben, het wordt tijd voor een Noord Europese lente
Over dat corrupte MKB Nederland: Die zijn dolgelukkig met het energieaccoord: www.mkb.nl/index.php?pageID=4&mess...
.
Dit, terwijl de Groene Rekenkamer heeft uitgerekend dat het 112 miljard Euro aan belastingbetalersgeld kost, de komende 15 jaar: www.dagelijksestandaard.nl/2013/07/ene...
.
MKB Nederland is er dus zelf voorstander van, dat het MKB kapotbelast wordt via de energierekening. Henk Kamp ook. Mark Rutte ook. Wie nu nog denkt dat de VVD er voor ondernemers is, verdient een faillissement vanwege domheid.
Op het moment dat dergelijke verzuurde ondernemers echt hun zin krijgen, heeft niemand meer een 'vaste' baan en betaalt elke loonslaaf zich blauw aan verzekeringen. Laatstgenoemde geeft minder uit bij die MKB-ers en gaat men alsnog failliet.
Kaas de Vies | 15-07-13 | 12:37 | + 0 -
De jankerige, hulpbehoevende toon van de brief geeft me weinig vertrouwen in de kwaliteiten van Corine als ondernemer.
Nee sorry, hier ga ik niet in mee, in de periode dat het goed ging kon deze mevrouw extra personeel aannemen om haar winsten te vergroten, nu het slecht gaat begint ze te piepen dat het allemaal zo moeilijk en zwaar is.... dat heet ondernemers risico lieverd, deal with it.
ZDEV | 15-07-13 | 12:38 Een dag te laat en ze leggen je een boete op.
Wat een huilie huilie: "loonslaven zijn k*t en wij hebben het daarom zwaar".
Kom eens met echte ondernemersgeest en verzin iets nieuws.
De prioriteiten van Mark liggen in Brussel, bij zijn toekomstige broodheer. Wat kan hem het MKB schelen. Of de BV Nederland.
Job Cohen zou het als premier niet veel slechter hebben gedaan.
Mark en Diederik lachen er om en maken nog even tig miljard van ons geld over aan de EU, criminele banken, corrupte zuidelijke landen, Joint Strike Fighter ellende en ontwikkelingshulpclubjes.
klaas.heitinga | 15-07-13 | 12:33 Hoogconjuctuur. Die tijd ligt alweer jaren achter ons.
Op een gegeven moment is het op. Het MKB heeft de eerste jaren van depressie zelf opgevangen.
Tijd om de sterke schouders eens schouder-aan-schouder te laten zeggen:
Flikker op met je BTW administratie, flikker op met het inhouden en afdragen en administreren van loonheffingen. Flikker op met die absurd hoge belastingen, flikker op met belastingen en regeltjes die groei, banen en innovatie verstikken.
Stem met je geld. Als het MKB één maandje staakt, snapt de overheid dat wij hén niet nodig hebben maar zij ons. Belastingstaking. Als werknemers mogen staken, dan werkgevers ook. Één maandje maar. Met zijn allen. All it takes. Gewoon massaal 1 maand later BTW en IB overmaken. Massaal uitstel aanvragen. Als burgerlijke ongehoorzaamheid. Als signaaltje. Stemmen met je geld dus. Het enige waar ze naar luisteren...
@ZDEV | 15-07-13 | 12:31
Ach ja, ik ken iemand die flink geneuqt is door zijn werkgever.. Pensioen nogal misgelopen. Net op het laatste moment de laars krijgen. Het is ergens wel goed dat er toezicht is. Zonder het te gek te maken.
Zo hebben we jarenlang last gehad van verpakkingsbelasting.
Een enorm administratief gedrocht voor ondernemers.
Het is nu wat veranderd, maar je moest daar een hoop werk voor doen, niet te filmen.
En ieder jaar komen er dan twee van die knurften van de belastingdienst kijken of je je etiquetten wel hebt meegewogen en of je zelfgemaakte excelsheetje wel klopt.
Een maatregel verzonnen om de Groenmaffia te vriend te houden en om weer een paar duizend ambtenaren aan het werk te helpen.
De belastingdienst is er om ondernemers te koeieneren en zichzelf in stand te houden.
Beetje jammer dat Corine het richt aan een nepliberaal. Die luistert toch niet. Ze kan beter haar mede MKB-ers eens uitleggen dat men niet meer automatisch op de VVD moet stemmen.
@Pirata piraticus | 15-07-13 | 12:33 | + 0 -
Wat een onzin. Ze ventileert haar frustratie middels deze brief, en dit maakt haar geen ondernemer?
Wat zijn volgens jou dan de criteria?
Elk volk krijgt de leiders die het verdient, kortom Nederland krijgt wegens chronisch debiel stemmen merendeel bevolking precies datgene waar het recht op heeft, en niet in de laatste plaats om wat de zittende politiek ook doet nu een paar weken voor de verkiezingen de paupers masseren middels een stortvloed valse beloftes via indirecte lees zuilenzenders als de VARA en politieke televisiezendtijd volstaat om de schaapjes weer braaf te laten stemmen op wat ze nu min of meer vervloeken tog?
zeg maar jansen | 15-07-13 | 12:21 |
Dus die au pair van je mag niet eens joggen?
@ZDEV | 15-07-13 | 12:28 | + 1 -
Totaal mee eens. Ik snap ook niet dat het risico buiten werktijd volledig bij de werkgever is gelegd.
De salarissen van velen bureaucratische werkers van de overheid moet toch wel betaald worden.
DE burger loopt nog slechts in een slipje rond , veel uitkleden is hier niet meer nodig en is strafbaar voor de openbare orde .
Dus halen we het bij het midden-bedrijf wat jaren lang toch voordeel heeft gehad van de ene na de andere regering en nu er wordt gevraagd om ook bij te passen komt er een zielige brief , nee niet van de kleine groenteman met 2 werknemers terwijl zij ook worden weggedrukt door een aldie lidll of appie jumbo die door onze Hofnar belastingtechnisch wordt bevoordeelt om dat zij de juiste mensen hebben die het gat kunnen vinden.
Na jaren van roof en abnormale prijzen en als je die in guldens rekent , dat je bijkans een dejavu krijgt van een goed en fijn verleden toen de glden nog kei en kei en kei hard was, al was deze gekoppelt aan de d-mark maar toch hard was hij wel.
hoeveel klein bedrijven hadden hun prijzen toch leuk aan gepast tijdens de wisseling gulden-euro , maar daar lees je niets van de oplichting van de burger die het verschil niet wist zijn vaak een poot uit gedraaid.
ook het kabinet die de gulden lekker voordelig er uit hadden gegooid , was goed voor de export maar een ellende voor de burgen zo iets heet devulatie , toen hoorde ik het MKB niet , het sleepte de euro,s binnen als of het niets koste over de rug van de burger , het MKB zweeg in alle talen ..............
Reces? Tot in september? Echt waar? Dat kan ik niet geloven...
In tijden van hoogconjunctuur hoor je deze "ondernemers" niet. Ondernemen is risico nemen en dat in crisistijd de regels niet (meteen) worden versoepeld om de (hoge) winsten van de ondernemers maar door te laten lopen, of ze al het personeel er meteen maar uit te laten kieperen hoort bij dat risico.
"Misschien is het gek hoor, maar ik ben gewoon een beetje moe, Mark."
Wat een zeldzaam irritante toon heeft deze brief. Die Corine is geen serieus te nemen ondernemer, maar gewoon een zeur.
Als ik mensen moet ontslaan is dat notabene makkelijker bij mensen met een vast contract dan met een tijdelijk contract. Bij een tijdelijk contract zegt de rechter: gewoon helemaal uitzitten. Bij een vast contract ben je er met een paar maanden salaris vanaf. Maar de staat dwingt werknemers en werkgevers om na max 3 termijnen van 1 jaar een EENZIJDIG vast contract aan te gaan. De werknemer kan ten alle tijden weglopen. Zo krom is het in NL.
Nog zo'n vechtvrouw, meisje van de slijterij.
twitter.com/PetradeBoevere
Medewerkers die op eigen risico hobby's uitoefenen waardoor ze geblesseerd of invalide raken horen de gevolgen niet op hun werkgever af te wentelen.
Of je nu thuis van een trapje flikkert of tijdens het snowboarden knock-out gaat, of je uit een vliegtuig springt of tijdens een sextetje je endeldarm verstopt, of je tijdens een verre reis een vaag virusje opliep.
In dat soort gevallen als iemand door eigen schuld niet kan werken hoort een werkgever het salaris te kunnen stopzetten. De verzekeringskosten zijn voor de werknemer, niet voor de werkgever. Eigen verantwoordelijkheid heet dat.
Godkolere, wat ben ik blij dat ik niet over 'mijn mensen' hoef te beslissen. Alsof ik een kudde schapen heb. Maar als ondernemer moet je natuurlijk objectief kijken naar zaken. Succes i.e.g corine.
tipo | 15-07-13 | 12:26 Mark is langzaamaan bezig ons allen te laten vallen onder Brussel.
Dat ie daarbij aan z'n eigen stoelpoten zaagt deert hem kennelijk niet.
Een brief aan Rutte? Ik begin steeds meer te twijfelen of Rutte wel kan lezen.
Zinloos natuurlijk; aangezien Mark en Samsom helemaal niet begrijpend kunnen lezen..
Spokoynoy Nochi | 15-07-13 | 12:22 Op papier sowieso.
Zo herkenbaar, al die regels. Kappen met flexwet, zorg eindelijk eens voor versoepeling van het ontslagrecht. Nog meer regels en ik kap er ook mee met ondernemen. En Mark maar lekker op de tralala-eilanden op werkbezoek. Het MKB - mij incluis - buffelt wel lekker door!
Arme Corine, ze denkt dat Mark niet weet dat hij Nederland afbreekt. Dat weet hij natuurlijk wel, want het is opzet. Het is de bedoeling van Mark om het leven van Corine zo moeilijk mogelijk te maken. De VVD haat ondernemers. Brieven zoals die van Corine bevestigen Mark, dat hij op de juiste weg zit: Weer een ondernemer op de kast belast! Howdie!
Strategisch stemmen jongens. Nadenken over wat je kiest. En wie je kiest.
Je kunt nog beter je ogen dicht doen en dat potlood ergens op de kieslijst laten landen.
@Kaas de Vies | 15-07-13 | 12:17
"Wat voor ons geldt, geldt voor hunnie ook."
En dat is nu precies waar het schoentje wringt.
Wat voor ons geldt, geldt voor hunnie *niet*
Een brief aan Rutte, hahahah. Alsof hij invloed heeft.
De VVD heeft bewezen echt een ondernemerspartij te zijn. *voeg hier LP-propaganda in*
CoffeePatch | 15-07-13 | 12:21 Handig, opent ook de mailbox.
Zo, Corinne zegt wel waar het op staat. Eat that Markje.
En dat Rutte nooit twijfelt aan zijn beleid begrijp ik ook wel, hij heeft geen beleid, kun je er ook niet over twijfelen.
Een beetje ondernemer heeft Nederland al lang verlaten.
Volgens Mark&Didi betekent MKB: MelkKoeBedrijf
Een sportverbod. Een motorcrossverbod. Dat geldt voor m'n personeel.
Wie toch wil sporten doet dat op eigen risico. En met een kater moeten ze naar de dierenarts.
Een linkje met mailto: moeder help.
@hunny | 15-07-13 | 12:17 | + 0 -
Ben je nog steeds boos dat ik je blauwe potlood op de kleuterschool heb afgepakt?
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Laat ondernemers ondernemen en dit land is er zo weer bovenop.
En inderdaad van zo'n breiclub als MKB Nederland hoef je niets te verwachten.
Het rottige is dat Rutte het echt wel eens is met de ondernemers in Nederland maar dat zijn VVD een belangenclubje van grotere onderneming is (die economisch nog geen 10% voorstellen tov het MKB) en in de tang zit van de PvdA en die club haat arbeid en ondernemers.
Deze ondernemer investeert niet meer in NL, deze ondernemer neemt geen mensen meer aan in NL, deze ondernemer is het zat miljoenen in de staatskas te moeten kieperen en dat met dat geld hij wordt tegengewerkt door onze eigen overheid. Fuck you en de tyfus, stelletje parasieten.
Klopt aardig, die open brief, maar is aan dovemansoren gericht. Alleen ziek zwak en misselijk (en gekleurd, maar dat is eigenlijk hetzelfde) krijgt aandacht van links Nederland, waar Rutte ook gewoon bij hoort. Ondanks zijn Stetson.
@rara | 15-07-13 | 12:15 | + 0 -
Ik ga helemaal met Rutte mee.
We moeten kwaliteit importeren vanuit het buitenland, eigen kweek is niet voldoende. We moeten technisch personeel uit het buitenland halen, maar dit gelt ook voor berstuurlijk en democratisch talent.
Laten we even een shortlist maken, en in de tussentijd alle bestuurders en politici buitenspel zetten.
Wat voor ons geldt, geldt voor hunnie ook.
Te laat ondernemers jullie hebben toch op je bobo gestemd.
Marc was toch jullie vent.
Nu huilie doen.
Zinloos, deze brief. Rutte snapt toch niets van ondernemen.
Ja Kaas, dit had je nou ook eens kunnen doen in plaats van flauwe grappen op geenstijl plaatsen.
Hulde en respect voor deze dame.
Ondernemen is risico nemen en dit moet beloond worden.
Terwijl het huidige "besturen" is risico's afwentelen op de burgerij en toch beloond worden.
De wereld op zijn kop.
REAGEER OOK