SHOCKDOC! Refo's leggen mazelen uit
Gisteravond bij EO's De Vijfde Dag. Een repo over de mazelenepidemie in de Biblebelt, die groter is dat de RVD kan overzien. En die vinden hem al enorm. Honderden kinderen liggen te creperen omdat hun ouders liever een schizofrene woestijnnomade van voor de jaartelling geloven dan de zichzelf voortdurend verbeterende medische wetenschap. In de shockdoc aan het woord: de kinderhaters die hun kinderen niet inenten. Slachtoffers van de polio-epidemie in de jaren '70 die van de dominee te horen kregen dat zij hun onnodige en levenslange handicap te danken hebben aan het feit dat iemand toch moet boeten voor de zonden van de mensheid. Geruststellingen, poliomevrouw, volgens Roos Vonk en Tonie zijn het meestal de antroposofen die niet inenten, dus dat maakt de handicap een stuk dragelijker, nietwaar? Ook aan het woord: de lokale GGZ-boer die truuks moet toepassen om het juk van de Bijbel & Sociale Controle te passeren. God voorziet, daarom enten we niet in, zeggen de reformatorisch gestoorden. Het is Gods Wil als een kind mazelen krijgt of zelfs sterft, dat heft neemt de zondige mens niet in eigen handen. Aldus de mensen die wel een autogordel omdoen als ze in de auto stappen en altijd netjes naar links en rechts kijken voordat ze een drukke weg oversteken. Dat je een onbewezen godheid en de reformatorische interpretatie van zijn prehistorische wetgeving meer prioriteit geeft dan het welzijn van je kind. Dan ben je dus enorm ver van het padje, qua religieuze indoctrinatie. Hoever precies kunt u zien in deze korte interviews met anti-inent ouders. Dit zou ouders die hun kind willens en wetens zonder enige vorm van bescherming in een leeuwenkuil leggen en dan bidden dat God de leeuwen weghoudt van hun kind. Hoe achterlijk kun je zijn? Behoorlijk achterlijk dus, blijkt nu. Trouwens, nu we het er toch over hebben. Is er al een inenting tegen religie? Dat zou de wereld een stuk mooier maken. En in ieder geval kindvriendelijker.
Reaguursels
InloggenDaar zit je kind dan met een PVC-pijp in d'r strot en een Woody-Woodpeckerstemmetje. En daarmee is het verder uitgesloten dat zij nog ooit lekker deel kan nemen aan het paradijs op aarde.
Deze geloofsdebielen moeten worden gestopt!
@ Herman7440 Je gebruikt een droog reden, niks wijst er op dat deze kinderen zijn overleden aan vaccinatie! uiteraard werkt vaccinatie met een milde vorm die de ziekteverwekkers nabootst. Net als bij de echte ziekte komt het afweersysteem van het lichaam in actie. Het resultaat is een immunologisch geheugen waardoor het lichaam de ziekteverwekkers snel herkent zodra het daarmee in aanraking komt! inteelt in samen loop met een zwak immuunsysteem bij kinderen van religie gekken ouders zal eerder de oorzaak zijn! M.a.w: deze kinderen waren door toedoen van hun ouders ter doden opgegeven! (Een griepje en het is gebeurt.)
Waar blijft de kinderbescherming wanneer je ze nodig hebt?
Het niet inenten van kinderen zou strafbaar moeten worden gesteld! Kinderen moeten bescherming krijgen van de geintroductineren religie gekken ouders! Die denken dat alles maar de wil van god is! Deze ouders brengen niet alleen het leven van hun kind, maar ook de rest van de samenleving in gevaar! Wat mij betreft mogen deze ouders als terroristen worden aangemerkt. Met natuurlijk de daarbij behoorde straf!
ach ja, en als je kind ernstig ziek is en het maar nét overleeft, met als gevolg dat je de rest va je leven in een rolstoel zit, gelukkig is er dan een goede ziektekostenverzekering die alles vergoed op kosten van iedereen. En dat het voorkomen had kunnen worden.. ach ja.Zondag weer naar de kerk en dan komt gelukkig alles weer goed.Weet je, ik kan best jaloers zijn op dat onnozele denkgoed. Als je zelf geen verantwoording hoeft af te leggen, en je alles bij je denkbeeldige vriend kan neerleggen.
Religie & Politiek zijn de grootste boosdoeners-
voor de mensen.
alle ellende komt hoofd zakelijk uit de religie dat-
zie je nu wel weer,God en hemel en meer van die onzin-
zou verboden moeten worden.
Ik zeg: reik een Darwin Award uit aan de hele BibleBelt!
.
www.darwinawards.com/
.
-weggejorist-
Voor de meesten die hier reageren geldt dat ze niet eens willen begrijpen waarom ouders hun kinderen niet willen laten inenten. Dit getuige de vele verschrikkelijke reacties. Als tegengeluid hieronder een video waarin de kern van het niet inenten door Christenen duidelijk wordt gemaakt. www.youtube.com/watch?v=wv_lKaCifXk
De kern is dat je je kind niet moedwillig ziek maakt. Dit doe je met inenten wel. Er worden namelijk half dode cellen bij de kinderen ingespoten. Zie mijn laatste punt wat voor een gevolgen dit KAN hebben!
We leven in een vrij land waarin iedereen zijn eigen keuzes mag maken. Accepteer ook diegenen die vanuit geloofsovertuiging hun kind niet hebben laten inenten voor de mazelen.
Uit ervaring kan ik spreken dat het niets meer is dan een normale griep. Dit is voor verreweg de meesten het geval. Een enkeling die erg ziek wordt, daarvoor is het zeker heel erg! Laat daar geen misverstand over bestaan.
Maar wie maakt zich druk over de kinderen die ziek worden of overlijden na vaccinatie? Zie artikel hieronder, we hebben het dan over 5 tot 10 kinderen per jaar die sterven na vaccinatie!!!!
Als laatste een gedeelte uit een artikel op nu.nl:
'Het RIVM bevestigt de ingreep tegenover NU.nl. Volgens vaccinatiearts Marina Konijn van het Rijksvaccinatieprogramma is het heel opmerkelijk dat zo kort achter elkaar drie zuigelingen overlijden na een vaccinatie. Het is daarom ook heel belangrijk om de zaak goed te onderzoeken. Het zal vermoedelijk enkele weken duren voordat dat onderzoek tot resultaat leidt.
Ze laat weten dat jaarlijks vijf tot tien jonge kinderen sterven na een inenting.'
droevig droevig en wel naar het ziekenhuis gaan als ze ziek worden
Lekker consequent zijn ze ook
Vooral niet inenten. Onder het mom van het geloof.
Om vervolgens je doodzieke kind wel naar een medisch specialist te brengen. met alle zorgen en kosten van dien..
ik zeg, stuur het leger er op af, en laat die de hele bijbelbelt afzetten, en dan de ggd en politie naar binnen. De ggd geeft alle kinderen daar en verplichte prik, en de politie deelt bekeuringen uit van 5000 euro aan de ouders, wegens het opzettelijk in gevaar brengen vd volksgezondheid en het opzettelijk verspreiden van een besmettelijke ziekte! En ouders die dan tegenwerken, meteen 6 maanden de cel in!
Maar die dominee die zegt dat er 1 iemand moet boeten voor de zonde van de mensheid, die is in alle opzichten fout, zelfs ook vanuit de bekrompen gedachtengang van deze 'bevindelijke' christenen. Het hele idee van hun geloof is namelijk dat Jezus voor de zonden van de mensheid geboet heeft. Dus zo'n lief jong meisje met polio hoeft helemaal niet voor de zonde van de mensheid te boeten. Sterker nog, ze heeft zelf niet eens zonde om voor te hoeven boeten met polio.
Ketter!
Orthodoxe joden, moslims, Christenen. hoe orthodoxer, hoe hardvochtiger. Altijd zijn anderen het slachtoffer. De overheid moet vaccineren verplicht stellen. We verbieden besnijdenis van meisjes en het verplicht stellen van vaccinaties valt in hetzelfde rijtje. Kom op karakterloze politici, verschuil je niet als goede gelovigen achter een dogma maar toon karakter. a.live.at.50@hotmail.com
Voor de Amish kan je begrip opbrengen, maar dit selectieve gedrag is heel moeilijk te begrijpen.
I've said it before and I'll say it again:
Er zijn er dus wel van dat slag mensen die ook geen autogordel om doen. En die zijn dus wel consequent...
Onbegrijpelijk dat mensen hun kinderen niet laten vaccineren. De vergelijking van Quid over autogordels en het oversteken bij een drukke weg klopt. Met de kromme redenatie van de refo's moet je alles maar op je beloop laten gaan.. want Gods wil. Dus niet de handen aan het stuur maar zelf kijken waar de auto naartoe rijdt. God zal ervoor zorgen en als de auto tegen een boom rijdt is het Gods wil. Nee dit heeft niks met het christendom te maken. Nergens in de bijbel is dit onverantwoorde gedrag van deze ouders goed te praten.
Tja god of niet, vanuit de bijbel wordt er juist vanuit gegaan dat god ons de middelen heeft gegeven (hersenen, duimen, etc.) om voor ons zelfs te zorgen. Zeggen god bescherm mij maar ik doe het zelf niet is juist vragen voor ellende.
Dit is vergelijkbaar met het verhaal van de schipbreukeling. Hij bad god om hem te redden. Elke keer als er een reddingsboot kwam zij hij 'laat me maar liggen god komt me wel helpen'. Toen hij verdronk kwam hij voor de hemelpoort waar hij tegen god zij 'waarom kwam u niet'. God zij toen 'Ik heb u 3 maal een reddingsboot gestuurd en u heeft ze allen afgewezen'
Ik werk met mensen met een psychische problematiek,wordt weer eens bevestigd in mijn mening `dat de grootste gekken nog steeds buiten lopen, i.p.v. in een inrichting.
Daarom hebben die mensen ook zulke grote gezinnen. Mocht zo'n epidemie weer toeslaan, dan houden ze er uiteindelijk toch nog een paar over...
De verstikkendheid van een religie die te serieus gevolgd wordt, is in 0031 steeds vaker te zien.
Deze mensen hebben ook nog eens stemrecht dus kun je nagaan waarom er nooit iets veranderd in dit land.
Bovendien levert het niet inenten van kinderen op de lange termijn een grotere last voor de gezondheidszorg op.
Gristenhonden naar een ander zonnestelsel a.u.b.
Dan krijgen we binnenkort verminkte kinderen door de Rode Hond want daar zullen de zwangere vrouwen van de Biblebelt ook wel niet voor ingeënt zijn. Dus,... geen hulp van doktoren en uitkeringsinstanties voor allerlei kosten waar de andere Nederlanders voor op moeten draaien, dat doet God dan ook wel.
-weggejorist-
Ik leef zelf in die bible belt. Niet omdat ik daar geboren ben, maar omdat de huizen hier stukken goedkoper waren dan in de grote stad waar ik 25 jaar gewoond heb. Mijn buren zijn aardig, en erg gelovig ( ik dus totaal niet ). Van hun geloof mogen ze hun kinderen niet inenten, maar dat hebben ze toch gedaan ( dus die denken tenminste na ). Het enge van de types uit het filmpje is, dat ze denken dat ze over het leven van anderen mogen beslissen. Nu nog 'alleen' ( al erg ) over dat van hun kinderen, maar wat als ze dat verder in de praktijk gaan brengen naar het leven van ongelovigen/anders denkenden? En ze kijken geen tv ( want ja, dan zou je wellicht eens gaan twijfelen aan je geloof ) dus ze zitten in een erg kleine groep, met een 'leider' waar ze alles voor doen. Verder valt het me op dat het schoolhoofd zegt dat hij het er moeilijk mee zou hebben als zijn kind doodgaat. Ja, maar hij zegt dus niet dat zijn kind het er wellicht nog meer moeilijker mee zou hebben...??? Nee, HIJ zou er moeite mee hebben....
ENG, heel erg ENG.
Wat mij betreft zouden die lui een briefje moeten ondertekenen waarop ze verklaren dat wij ze vrij laten, en dat zij ons niet lastig zullen vallen met de eventuele gevolgen van dat geloof. Dus geen ziekenhuis/enz. op onze kosten. Maar ja, als we dat doen, zijn WIJ weer onmenselijk.
Gevalletje HMK.
Stelletje gristenhonden, godverdegodver!
de grote Anti | 12-07-13 | 01:29 | + 0 -
Dus je hebt liever dat biblebelt-gekkies hun kinderen vermoorden (relaxed maan) dan dat mensen naar een gebedshuis gaan. Hoe ver ben jij van het padje? Mongeaul.
Onze lieve heer heeft ook de Doktor uitgevonden zodat hij zulke epidemieën kan voorkomen. Oja god straf niet, die trekt z'n handen van je af als je niet luisterd.
Jezus Christus genas ook mensen. (Staat in de bijbel)
Die zei ook niet tegen een kreupele of zieke, jammer is de wil van me vader. God gaf hem (net zoals de doktoren van tegenwoordig de kracht en verstand om te genezen)
Een iets optimistischere denkwijze denk ik zo maar....
Dus ik denk niet dat het aan het geloof ligt, maar aan die mensen zelf....??? Die interpeteren het neeeeeet iets anders. Waardoor ze hun kinderen laten lijden.
Religie moet uitgeroeid worden!
@non_de_pier | 12-07-13 | 02:30
Dat doe je zonder dat je het zelf beseft. We houden ons allemaal wat voor. Besef van leven lijkt ondergeschikt aan de wetenschap en geloof inmiddels. Denk daar eens over na.
INH.30CL | 12-07-13 | 02:22 | + 0 -
Klopt, ik zou het niet kunnen me zelf voor de gek houden.
Mensen die God's wil proberen uit te leggen zijn bij voorbaat al verloren. God's wil staat in de 10 geboden beschreven, niets meer en niets minder! Interpretaties zijn kansloos maar veroorzaken alle ellende in de wereld.
@non_de_pier | 12-07-13 | 02:13
Hoe dan ook, hij heeft een punt+
kevvie94 | 12-07-13 | 02:08 | + 0 -
Durf je dit ook op straat te zeggen gewoon in het openbaar tijdens een gesprek met de buren?
@knappe snuiter: "Is het een gevaar voor de rest van Nederland? Zo ja,bijbelgordel platgooien,affikken,napalm erop ,ruimen met grijpers,onder curatele,bommen en granaten,het volkel kernwapen arsenaal, gooi patty.brard erop, haal die argentijnse doodsvlieger terug,ik wil een muur,laat de toppers daar zingen,fukushima zeewater erover.. ehhh.. een klein puntje,heeft iemand een logeeradresje voor bokito daar.. clusterbommen,vlammenwerpers,stenigen... Ooi"
En je word ook godverdomme bedankt, ik woon ook in die biblebelt ja?! Niet iedereen daar is een gestoorde wappie zoals die grefo's!
Maargoed, nu even serieus:
Dit slaat gewoon nergens op! Gedrag van een gemiddelde grefo: "God wil het, dus laten we onze kinderen lekker doodgaan. Achja, we fokken er als een stel konijnen op los en dan hebben we zo weer een paar "plaatsvervangers" Maar we gaan wel lekker hypocriet doen door zelf onze gordels op de snelweg om te doen en overal en nergens verzekeringen voor af te sluiten" Nou 1 ding: Ik heb ze altijd al gehaat (zo geliefd waren ze nou nooit onder het normale volk... Jaa ik zei NORMALE VOLK! want hun zijn gewoon niet normaal meer!) Man, ik word echt pissig van die gasten! Ze laten onschuldige kinderen helemaal brainwashen op die scholen en zondagsscholen van ze en tja, als het god niet aanstaat: LATEN ZE ZE FACKING DOODGAAN!!! Stelletje idioten! Meteen uit het ouderlijk gezag zetten en een dikke boete laten betalen! (Kijk Rutte, zo kan het ook!) Maargoed, ik ga maar slapen voordat ik echt iets uit ga vreten dus ik zeg adieu!
@non_de_pier | 12-07-13 | 01:33
Join the fucking club..
Alhoewel ik in de jaren '50 nog niet eens een spermacel was, heeft onze familie zich ook uit het katholisme moeten wurmen op de een of andere manier.
Het was lastig, en mijn neven en nichten hebben allemaal minstens 30 kinderen terwijl ik een draadje aan een strontvlieg zijn pootje heb gebonden, en hij maar rondjes blijft vliegen.
Maarja, zo gaat dat.
Het gaat hier over de evolutie van de mens, ik ben katholiek opgevoed goddank, mijn ouders moesten in de jaren '50 nog 2 keer per dag naar de kerk, ik was in de jaren '80 misdienaar, nu ga ik naar de kerk als er een begrafenis is en anders nooit meer.
@houtenbeen
Tien keer liever een bible-belt recreatiegebied dan een moskee. Ben je er ooit geweest? Overal schattige houten huisjes en meren enzo. Mensen zijn op de een of andere manier relaxed.
hölzenbein | 12-07-13 | 01:10 | + 0 -
??? Ik geef alleen maar commentaar, wat mij betreft zijn deze gasten net zo gestoord.
Kindermoordenaars zijn die volidioten. Maar we hebben het liever over moslimextremisten. Bekt beter want allemaal slecht. Hoezo hypocriet? Lutserts.
Fijn dat de EO haar achterban wil confronteren met hun waanzin.
Wat een hoop blabla voor een paar kindertjes die er misschien wat ergs aan over houden, zo ernstig is dit allemaal niet. Laten we beter inzoomen op die debielen die hun kinderen op zeer jonge leeftijd alcohol schenken, daar gaat in absolute gevallen veel meer mee mis.
Weten die refo's zeker dat God zit te wachten op mazelende kinderzieltjes die in de hemel andere kinderzieltjes besmetten?
@misterion | 11-07-13 | 18:29
Dat is het begin van het einde. Elke tokkie verplichte abortus zou een beter begin zijn.
@de grote Anti | 12-07-13 | 00:33 | + 0 -
Helaas is dat de harde werkelijkheid geworden.
Ha, zie hier evolutie te werk in optima forma. Over twee generaties hebben we alleen nog bankdirecteuren over. Beetje jammer dat er dan geen geld meer is.
Causa Sui | 11-07-13 | 22:58 |
Een lastige, mannenbesnijdenis kan geen kwaad, het is zelfs hygiënischer, maar de manier waarop het gebeurd is barbaars. Vrouwenbesnijdenis is pure verminking, m.i. nooit wenselijk, dus bestrijden. Als een vrouw volwassen is en ze kiest er zelf voor, wat ik me niet kan voorstellen, wie ben ik dan om het te verbieden. Het zelfbeschikkingsrecht is een groot goed.
Ik heb trouwens ook een enorm erectieprobleem, maar dat terzijde.
Zelf weet ik dat dokters hun eigen kinderen/familie vaak andere medicijnen geven dan derden.
@Lightme | 12-07-13 | 00:24
Daarom moet je ook zo focking veel weten voordat je aan kinderen begint. Je wordt anders voor de gek gehouden waar je bijstaat. Placebo's, staatstelevee, slecht voedsel, multimedia.
@ causa: een menslievende farmaceutische industrie ook niet. Maar ik snap je punt. Ben ook niet van eeuwenoude denkbeeldige vriendjes.
The big picture
Mensen hebben zich in de loop der tijd meer en meer afgekeerd van de zgn "wil van god" of inshallah, zoals onze moslimvrienden zeggen. Het heft in eigen handen nemen is sinds t einde van de middeleeuwen de grote trend, met groot succes btw.. Dat i9s de grote opmars en af en toe slaan de mensen daar wel eens flink in door. je inenten tegen rimpels of erectieproblemen bijvoorbeeld. Take it like it is. Take me like I am.
Heel dubbel, ene kant heeft men recht op vrijheid in geloof. Wel tot op een bepaalde hoogte dat je derden iets aan wilt doen, daarin vind ik jouw eigen kinderen toch wel de 1e lijn waar een derde dan weer niks mee nodig heeft. Waarom moet de overheid in dit geval zoveel controle willen en moeten uitoefenen op alles en iedereen. Dan denk ik ja leuk de overheid maar bij echte gevallen va nood zie je ze niet of zoals het gemeente apparaat Kinderbescherming, Jeugdzorg e.d. niet op tijd ingrijpen.
Daarnaast pissen jullie allemaal wel op de overheid, maar dit keuren jullie van de overheid dan wel weer goed. Als ik mijn zoon een injectie inkrijgt kijk daarin heb ik dan meer voordeel in dan de meesten hier. Vraag ik mijn schoonfamilie met dokters wat die inhoud precies is. Zelf weet ik dat dokters hun eigen kinderen/familie vaak andere medicijnen geven dan derden. Ik geef ze allebei een beetje gelijk. Maar ik vind dat de overheid vaak wel doorslaat met juist de verkeerde dingen, zij zou zich eerder druk moeten maken over kinderen die nu een paar maand niet normaal gaan eten en op straat voor overlast gaan zorgen.
harry poster | 12-07-13 | 00:20 | + 1 -
Da's precies wat ik ook dacht, aan de andere kant het zijn wel kinderen, die ouders opnemen in een psychiatrisch ziekenhuis lijkt me een betere optie.
Hoe kan zo'n idioot directeur worden van een school?
Als het god's wil is, hebben ze toch opzeker ook geen recht op zorg? Ik zie een aardige bezuiniging voor Rutte Ii
No Mames | 11-07-13 | 22:29
HA!
Alle refo's aan de mazelen. En heel snel.
Andries Bor: doe is snel creperen en doodgaan!
Wat een walgelijke man...
@Smoothar | 12-07-13 | 00:02
Als die mongool u persoonlijk niets misdaan heeft spring ik er desnoods tussen met een groot mes.
He, het is niet mijn clubje maar ze zijn altijd aardig geweest (in 30+ jaren).
Daarom heb ik altijd een stuk ijzer in mijn auto liggen.Om dat soort mongolen helemal stuk te slaan.
Ja, staan we klaar? Even in de spiegel kijken en je af vragen waarom je in God geloofd. Geholpen met oversteken? Briljante ingeving tijdens examen? Maandelijks een leuk bedrag op uw rekening? Top prestaties op sportgebied terwijl u eigenlijk niet van de bank te branden bent? Of had u een andere reden, zoals, ?
ik zeg dat de ouders de ziekte koste mogen opdragen. waarom moeten wij belasting betalen voor iets dan niet had hoeven gebeuren!
Ze zijn zover ik weet absoluut geen domme of slechte mensen. Beetje erg eigenwijs misschien.
Ook al dat inteelt geroddel moet je natuurlijk niet zo serieus nemen.
De multikul clan zou graag een stam negerts eroverheen zien gaan, maar ik geef die mensen groot gelijk dat zij dat niet zo zien zitten.
Godverdomme wat haat ik Ede.
Een uitzondering voor de bevolking van Ede. Dat zijn slechte mensen. Het zou voor iedereen beter zijn als de hele bevolking van Ede verdelgd zou worden. Als dat door een virusziekte moet, dan moet dat maar.
Toch is het indrukwekkend. Zo'n hoofd der school is zich volledig bewust van de mogelijke gevolgen van niet vaccineren. Hij is zich er van bewust hoe verdrietig hij zou zijn als hij een van zijn kinderen zou verliezen. Ondanks dat houdt hij vast aan zijn geloof - en hij weet zelfs hoe zwaar hem dat in dat ergste geval zal vallen.
Het is geen dom geloven. Deze mensen denken er over na en kennen de risico's - voor zover zij deze kunnen inschatten. Zij maken bij hun volle verstand de keuze om vast te houden aan de voorschriften van hun kerk, hun geloof. Zij geloven namelijk in iets wat groter is dan dit aardse bestaan. Een kosmische orde waarmee zij in harmonie veronderstellen te zijn.
Het zijn geen slechte mensen. Hun zij het beste toegewenst.
*doet leesbril op en steekt pijp op*
Ik heb nog een ultra geheime reden, al een tijdje, waarom mensen geloven. Waarom er een opperwezen is, en waarom iedereen gewoon moet doen (of niet) wat in een boekje staat.
Komt 'ie..
Omdat het #%*^@! (focking) handig is voor mannen om je vrouw en kinderen in het gareel te hebben. En meisjes/meiden wel verlekkerd mag bekijken maar beter niet aanraken. Allemaal met je hand op het boek.
- Vrouw, vandaag gaan wij anale dildo's doen en je krijgt een pak slaag op je billen. Verder zie ik nog wel iets te verzinnen. Geen protest.
- Meisjes, jullie gaan nu in bad, en terwijl jullie moeder jullie even heel goed schoonmaakt met de schuurspons ga ik een goed gesprek met junior hebben. Met de deur dicht, want het zijn mannenzaken.
Zouden die refo's ook allemaal de autogordel niet dragen? Want als ze overlijden door een aanrijding, tja, dan heeft God dat zo gewild.
Zouden ze wel eten? Want als ze zouden sterven door hongersnood, dan heeft God dat toch gewild?
Zouden ze...
@quackel | 11-07-13 | 23:00
Nee, dat had ik inderdaad liever niet willen zien. Hoe kan een vent met zo'n overtuiging directeur van een basisschool zijn?
Inenten is ook een geloof.
@Causa Sui | 11-07-13 | 22:43
Ow, ik ben het met je eens dat het een kwalijke zaak is en er alles aan moet worden gedaan om hen er van te overtuigen dat ze hun kinderen die vaccinaties moeten geven, en hun verantwoordelijkheid niet totaal bij Ghodt neer moeten leggen maar zij ook verantwoordelijk zijn voor het welzijn van hun kinderen.
Mja, er zullen altijd van dit soort idioten blijven.
Dat weet jij en dat weet ik.
Nu echt out.
@Causa Sui | 11-07-13 | 22:38
Ah, Thnx, dat wist ik niet.
De achterlijkheid onder die relifanaten is telkens weer verbijsterend. En gevaarlijker dan die Grefogekken hier.
Van diegenen die ze hier met grote aantallen toelaten en vervolgens bezorgd zijn over het feit dat steeds meer Nederlanders niks van de islam moeten hebben, is de achterlijkheid eveneens verbijsterend en gevaarlijk.
Daarover zullen we het wel eens zijn, I suppose.
Fijne avond nog en sleep well voor straks.
Tot de volgende keer maar weer.
Lees morgen wel je eventuele reactie.
*out*
ouder en wijzer wordende ben ik bevrijd van het reli-virus, zeg het voort
-weggejorist en opgerot-
@Bytemaster | 11-07-13 | 22:32
Daarom lopen ze ook naar het Huis Gods voor de diensten, tenmiste, dat behoren ze te doen.
Je zal toch maar om t leven komen in een voertuig van Satan op weg naar de kerk...
-weggejorist-
Gelovigen zijn volledig en uitsluitend kleingelovig.
Er wordt wel gebeden voor genezing van een griep of opname in de hemel
maar geen enkele gelovige bid bijvoorbeeld voor de wonderbaarlijke genezing van een door berm-bommen uiteengereten kindsoldaat.
Zijn niet bestaande goden misschien toch niet zo almachtig?
@mujer | 11-07-13 | 22:58
"De farmaceutische industrie heeft het niet veel beter met ons voor dan God."
God heeft helemaal niets goeds met je voor wat die bestaat niet.
Volgens mij wíl ik dit helemaal niet zien.
@LOLOLOLOLOLOLOL | 11-07-13 | 22:16
Inderdaad grote lol, die beschrijving van jezelf. Ook grote lol hiero toen je gisteravond wederom keihard door de mand viel door je te vergissen tussen de twee nicks waaronder je reaguurde.
Wat ben je toch een stumperd.
Afijn, doe de groeten aan @doenormaal!, @bier hier en aan al je overige persoonlijkheden en neem nog een @slagroomsoesje.
@Watapatja | 11-07-13 | 21:49
ja ik eindigde elders dan gepland met de reaktie.
Vrije keuze voor zichzelf ja, maar ook jij ontzegt die kinderen hulp, want je kiest voor de vrije keuze van hun ouders en niet voor de kinderen die de keus niet kunnen maken omdat ze afhankelijk zijn van die ouders die dit doen op basis van kulverhalen.
Ben je ook voorstander van besnijden? Niet alleen baby jongens maar ook jonge meisjes omdat de ouders dat nu eenmaal willen, ofhoudt het op bij de grens , waar trek je die?
Wat een bijzondere vrouw, Roelofje. Die had ik wel een beter leven gewenst. En dat mensen kritisch kijken naar enten, prima. De farmaceutische industrie heeft het niet veel beter met ons voor dan God. Maar er zijn grenzen. Zoals al eerder opgemerkt in deze draad: geloof is doodsoorzaak nummer 1. Ik wens alle zieke kinderen een voorspoedig en volledig herstel, de ouders een helder móment en God ongezien iets wat jeukt. Erg jeukt.
Ja... willen alle refo's die mazelen en polio de wil van God vinden en die hun (en andermans) kinderen gewoon de typhus toewensen , even heel snel hun brillen inleveren?
Het was namelijk Gods wil om je een paar verrotte ogen te geven.
Geldt ook voor wandelstokken, rollators, protheses en gehoorapparaten.
Want ook die slechte poten en oren waren Zijn wil.
En dan is het natuurlijk ook Gods wil, dat je zonder die hulpstukken de kans loopt om onder een vrachtwagen te komen of in het kanaal te donderen tijdens het eendjes voeren.
Stelletje idioten!
@Court Jester | 11-07-13 | 22:10
die link..
Waar ik helemaal niet goed van wordt dat is zo'n zelfingenomen predikant die meent te weten wat wel en niet in het medicijnkastje van God staat, alsof hij eigenhandig de sleutelbewaarder is en weet wat toegestaan is en wat niet.
Alsof deze herder de autoriteit denkt te hebben en daardoor kennis van Gods wil heeft, en zijn schapen hebben dan niet. kotsmisselijk word ik van dat soort volk.
@Court Jester | 11-07-13 | 22:10
dat kan ik er absoluut wel tegenover zetten, want dat is het namelijk!
Daarbij, aangepraatteen aangeleerde liefde voor een god is de reden dat ze zich laten leiden door onaantoonbare onzin wanneer het op de liefde voor hun kind aankomt.
Dan handelen ze niet, dan wachten ze af.
@La Vie En Rose | 11-07-13 | 22:10
" Die Grefo-ouders ook niet, maar zij vertrouwen erop dat God hen en hun kinderen beschermt. Voor ons niet te begrijpen, maar dat is nou eenmaal een gegeven dat al zo oud is als de weg van Kralingen, bij wijze van spreken."
.
Dus omdat het niet te begrijpen is, m.a.w. er zit totaal geen logica achter moeten de kinderen de kans krijgen het slachtoffer te worden van de onbegrijpelijke nalatigheid van de ouders omdat het een vrij land is.
Ik vind het wel een kwalijke zaak en als mensen op sprookjes baseren dat het wel of gewoon niet goed komt zal er alles aan gedaan moeten worden hen te overtuigen dat ze dat best voor zichzelf mogen laten geldne, maar niet voor hun kinderen.
Doe dat soort dingen maar na je 18e, bij enkel jezelf.
De biblebelt boeren mogen van god hun vee ook niet inenten. Maar ja, vee is toch wat belangrijker dan kinderen. Dus als er ingeent moet worden, verkopen de boeren "om niet" hun vee aan de dierenarts. Die is dan eigenaar en gaat aan de slag met inenten. De volgende dag wordt het vee weer "om niet" teruggekocht. God blij en de boeren blij.
@La Vie En Rose | 11-07-13 | 22:28
In Noord Nigeria, 2005, wat poliovrij was tot dan, werd het poliovaccin middels een fatwa door de mullahs bestempeld als een poging van het Westen (dwz US en de UN) om de gebruikers steriel te maken, binnen korte tijd, enige maanden meen ik zelfs, was het virus terug omdat niemand het meer nam en vervolgens gingen de devote moslims op pelgrimstocht het virus meeslepend naar Mekka, waarna het via medereli's drie polio vrije Afrikaanse landen en Jemen bereikte.
Men geeft tegenwoordig in 90% van de gevallen enkel nog om een ander als die het beroerd heeft door een ander waar de eerste lekker op af kan geven. Dat de halve wereld het bijzonder slecht heeft dat boeit dan weer niemand, want niemand om op af te geven.
@No Mames | 11-07-13 | 22:29
We hebben het hier over kinderen, niet over volwassenen. Die moeten maar doen wat ze willen maar om je kind te laten creperen is van een andere orde. En neen, op die leeftijd roken ze nog geen laatste.
Kudo's ook voor refomama die betoogde: "Ja moar we stap'n toch ook iederen dag vrolijk met z'n allen in de auto, kiek eens hoeveel ongelukk'n daar gebeuren"
Ik denk dat Darwins gelijk andermaal blijkt in dezen.
Ion Susai | 11-07-13 | 18:19
.
Slaat natuurlijk nergens op. Ook in een auto worden gigantisch veel maatregelen genomen om je bij een ongeluk tegen de dood te beschermen. Het gaat erom dat je het risico zoveel mogelijk verkleint.
Man, man, man, lekker zeuren om het zeuren. Net of dat er nog iemand begaan is met een ander tegenwoordig. Laat die gasten lekker hun ding doen. We zitten met een serieus overbevolkingsprobleem, en alle kleine beetjes helpen. Wat me wel tegenvalt is dat ze alsnog een ziekenhuis bezoeken, dat is jammer, kost de maatschappij ook klauwen geld. beetje karakter gristenen. Net of sterven aan de mazelen zo erg is, heb je tenminste je klauwen vrij om een laatste te roken, dat kon vroeger niet iedereen zeggen, spijkers door de poten enzo.
het wankele evenwicht tussen de pharma-industrie en onthoudende reli-gekken verklaard | mijn huisarts wijst op mijn hoge bmi, ik zeg beter dan te laag
@Causa Sui | 11-07-13 | 20:45
Ach er zijn zoveel redenen waarom de ene mens ziek wordt en de andere niet. De belangrijkste reden is onvoldoende weerstand. Dan ben je bevattelijker voor zowel virus- als bacteriële infecties. Daarnaast kan teveel hygiëne ook een van de oorzaken zijn. Daardoor maakt het lichaam geen antistoffen meer aan. Bij een bacteriële infectie wordt antibiotica voorgeschreven, zoals je wel zal weten. Een van de belangrijkste oorzaken van resistentie is m.i. dat wij vlees eten van dieren die ter preventie antibiotica krijgen toegediend. Over de gevolgen van opeens niet iedereen inenten, kan ik niet oordelen. Dat is m.i. in Nederland nooit voorgekomen. Kan er iig niks over vinden.
Gadverdamme, ik kan me zo boos maken om dit soort simpele zielen...
Kon je maar iemand door je scherm een tik verkopen.
Als we de redenering van dat schoolhoofd even volgen en dat het allemaal de wil van god is wat her hier op aarde gebeurt. Dan kan er in die redenering heel goed ingeënt worden want, dan is het toch ook diezelfde god geweest die er voor gezorgd heeft dan er een aantal briljante en intelligente mensen rondlopen die die inentingsstoffen hebben uitgevonden. God laat dat toch niet voor de kat zijn kut uitvinden? Dus, always look at the brigth side of live en erin met die spuit!! Daar wordt iedereen een stuk vrolijker van. God ook.
-weggejorist-
lol, reaguren onderwijl een elftal echt hollandse vrouwen door de wei draven, puur genieten
Wat een land. Ik ben diep onder de indruk van die vrouw die polio heeft overleefd. Ze heeft het wel gehad met god (volkomen terecht) en de dominee die aan haar ziekbed zegt dat zij nu eenmaal degene is die moet boeten voor de zonden van de mensheid. Het lijkt wel of zij de enige uit die gemeenschap is die WEL het licht heeft gezien, zogezegd. Zij snapt precies hoe het in elkaar zit.
Wat is religie toch een gevaarlijk gif, het allerslechtste wat de mens zichzelf ooit heeft aangedaan.
@Causa Sui | 11-07-13 | 21:30
Je kunt 'keuze uit liefde voor het kind' niet zetten tegenover 'keuze vanwege de tovenaar'. Het is bizar om te stellen - wat je geregeld hoort - dat deze refo-ouders niet van hun kinderen houden? Ik vind dat ze hun kinderen wel aan gevaar blootstellen. Je moet met redelijke argumenten (waarin je begrip voor hun principes uitdrukt) deze mensen proberen te overtuigen.
Ik heb zelf een medische achtergrond en vond dit duidelijke info over de meningen binnen deze groep: www.npvzorg.nl/fileadmin/user_upload/d...
@pidi | 11-07-13 | 19:58
Nee, ik heb het filmpje bewust niet gekeken omdat ook ik me kapot erger aan religekken.
Het ging mij meer om de manier waarop mazelen wordt neergezet. Alsof we hier van doen hebben met een levensgevaarlijke ziekte en dat is het niet in het westen (wel in derde wereldlanden i.v.m. ondervoeding, dus geen weerstand) en zeker niet in Nederland.
"Mazelen komt in Nederland nauwelijks meer voor, hoewel er af en toe wel kleine epidemieën opflakkeren bij niet gevaccineerden. In 2008 heerste een kleine lokale uitbraak van mazelen in Den Haag onder een antroposofische gemeenschap met een lage vaccinatiegraad[5]. Een grotere epidemie door lage vaccinatiegraad[6] ontstond in de Bijbelgordel, met ruim 2.300 geïnfecteerden in 1999 en ruim 1.000 in 2000. Het gebied kampt sinds eind mei 2013 opnieuw met een uitbraak van de mazelen.
Toen vaccinatie werd ingevoerd in 1976 was het aantal mensen dat mazelen kreeg al drastisch verlaagd, en de sterfte in Nederland was inmiddels al gedaald naar enkele tot enkele tientallen gevallen per jaar. In 1998 was er een sterfgeval door mazelen en in het epidemische jaar 1999-2000 stierven 3 kinderen aan mazelen. Ook in 2003 was er een sterfgeval. In de andere jaren tussen 1997 en 2009 zijn er geen mensen overleden aan mazelen."
nl.wikipedia.org/wiki/Mazelen
Mensen worden onnodig bang gemaakt, net zoals met al die griepepidemieën. Daar erger ik mij ook kapot aan.
Natuurlijk is het erg als er kinderen overlijden of gehandicapt raken als gevolg van complicaties, omdat hun ouders hen, uit wat voor overtuiging dan ook, niet in hebben laten enten. En nee ik zou mijn kinderen dat niet aan willen doen. Die Grefo-ouders ook niet, maar zij vertrouwen erop dat God hen en hun kinderen beschermt. Voor ons niet te begrijpen, maar dat is nou eenmaal een gegeven dat al zo oud is als de weg van Kralingen, bij wijze van spreken.
Het gaat hier overigens om hardcore-grefo's. Veel grefo's hebben hun kinderen alsnog in laten enten of deden dat altijd al maar hangen dat niet aan de grote klok.
dus al die refo kindertjes met hersenbeschadiging worden later allemaal debielen die in sprookjes blijven geloven, en dan ook weer hun kinderen niet inenten....
eigenlijk best een intelligent beestje zo'n mazelen virus, dat ie dat zo plant.
Krijgen deze kinderen ook zwemles ?
@d' 8hOker
Zo rollen ze. Als t er echt op aan komt is God niet meer t belangrijkste.
Causa Sui | 11-07-13 | 21:36 |
Draadje volgen te moeilijk.
Ik laat mensen vrij in hun keuzes, maar zal nooit hulp ontzeggen als ik die wel kan bieden.
Donar_Thor | 11-07-13 | 21:19
deze valt onder de noemer landelijk en macht | kunnen we ze niet dom houden, bang maken wel (Mexicaanse griep etc)
amin | 11-07-13 | 21:22
uit ervaring weet ik dat ze liever gebruik maken van de reguliere zorg
hmm gaat beetje mis, moest dit zijn;
En waaruit blijk jouw 'medemenselijkheid'?
Jij dringt de huizen van die gezinnen binnen om de kinderen toch te vaccineren?
Of ga je achter de deur staan en schopt de arts de deur uit om de ouders te 'steunen' in hun niet handelen?
-weggejorist-
die was voor Watapatja | 11-07-13 | 21:26 |
Goeie documentaire. Ze zouden wat meer van deze schokkende beelden op tv moeten laten zien. Velen roepen dat de mazelen en rode hond en polio helemaal niet zulke erge ziekten zijn omdat niemand in zijn omgeving nog de gevolgen van deze ziekten ziet. Dit juist dankzij de vaccinaties. Door Roelofje in beeld te brengen en de huisarts te laten vertellen over het hersenletsel wat kinderen kunnen oplopen door niet te vaccineren komt het weer wat dichterbij. Mijn huisarts heeft jaren in de tropen gewerkt en heeft ze bij bosjes aan kinderziekten laten vallen. Doodgegaan, geestelijk en/of lichamelijk gehandicapt. Kom maar op met die beelden, en dan zul je zien dat sommigen toch maar tot inkeer komen.
"I contend we are both atheists, I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
-Stephen F Roberts
En waaruit blijk jouw 'medemenselijkheid'?
Jij dringt de huizen van die gezinnen binnen om de kinderen toch te vaccineren?
Of ga je achter de deur staan en schopt de arts de deur uit om de ouders te 'steunen' in hun niet handelen?
@rainman
Ik ben ook geen refo. Maar over het algemeen zijn de mensen op de eerste rij in de kerk niet de meest goede mensen. Vooral schijnheilige die niets anders doen dan de boel bedonderen. Ik houd ze graag voor mij. Verder zijn er ook ontzettend veel goede kerkgangers die wel kunnen nadenken en realistisch zijn
@Rain Man | 11-07-13 | 18:40
HAHAHA christenen met een eigen mening. Wist je dat er in de bijbel naar christenen wordt gerefereerd als "schapen" en naar jezus als "herder"? Wie is hier nou het schaap?
-weggejorist-
Een refo kun je wel uit de streek halen, maar je haalt de streken niet uit een refo
Gewoon doen wat de overheid je zegt toch? De overheid doet precies en alleen datgene wat goed voor je is!
Uit geloofsovertuiging heb ik mijn kinderen niet laten inenten. Nu hebben ze allemaal een hersenbeschadiging opgelopen. Yeeeh. Het was de keuze van God. Dat jezelf een religiefundi bent moet je zelf weten, maar zadel je kinderen er niet mee op randdebiel. Ent ze gewoon in, en laat hun uiteindelijke geloofsovertuiging aan hunzelf over. Als je je kinderen zo een risico laat lopen dan moet je ze gewoon aanklagen en uit de ouderlijke macht laten zetten wegens grove nalatigheid. God heeft er eenmaal ook voor gezorgd dat er artsen en medicijnen zijn.
@Court Jester | 11-07-13 | 21:14
Eigen geweten.. Niet dwingen anders te denken.
Juist wat hier gebeurt is precies dat!!!!
Waarop baseren zij, denk jij, de keuze?
Op de meest basale humane liefde voor hun eigen kind of de liefde die ze eindeloos is aangepraat voor de grote en blijkbaar boze tovenaar?
Causa Sui | 11-07-13 | 20:51 |
Met deze tegel zet je jezelf op een lijn met deze refo's, qua bekrompen denken en medemenselijkheid.
@jachtbitter | 11-07-13 | 20:01
Ja, net zoals blauw omdat als het regent gaat ie bijna net zo hard als volgende week.
@d' 8hØker | 11-07-13 | 21:10 | 0
Er is ook christelijke zorg. Zoals de Terebint.
Zie: www.eo.nl/tv/devijfdedag/reportage-det...
En/of : www.eo.nl/tv/devijfdedag/reportage-det...
Laat ze daar maar heen gaan.
Past beter in hun straatje dan de reguliere geneeskundige zorg denk ik.
Maar ze gaan wel naar de tandarts?
@jachtbitter | 11-07-13 | 20:01
jouw inmiddels dode getrokken verstandskiezen hebben jouw verstand inderdaad deels meegenomen de dood in, elders in een andere plaats in de cosmos, zie ik aan je geraaskal.
Obey your masters, van GlaxoSmithKline, Ab Osterhaus, RIVM, Overheid en niet te vergeten uw Bank. Het zijn deze mensen die het beste met uw voor hebben. Hebben nog nooit gelogen en zijn absoluut nooit betrokken bij belangenverstrengelingen. GMO is goed voor u neem maar gauw uw fluoride pilletjes. De NSA bespioneert alleen maar om u te behoeden voor terreur. Oja ik doe mijn massavernietigingswapens in de verkoop! Nu gauw weer NOS Journaal kijken hoor!
verantwoordelijk = verantwoordelijkheid
-weggejorist-
Nou Quid, nodeloos kwetsend is je bijdrage sowieso. Ik vind dat deze mensen een denkfout maken (namelijk bezwaar maken tegen de inzet van iets wat je als een zegen van de medische wetenschap mag beschouwen), maar zij maken zelf die afweging op grond van hun eigen geweten. Je kunt ze niet dwingen anders te denken. Groepsdruk is in dit verband wel ellendig.
Dit is gewoon Darwin at work, niet God.
het meest schofterige is dat ze met de bijbel in de hand hun wettelijke verantwoordelijk ontlopen (kind jonger dan 18, gemoedsbezwaard voor zorgverzekering), en zo gauw er stront aan de knikker is, hun probleem dumpen in de zorg, die dan voor god mag spelen | en maar door de ramen loeren
ps het kleiner dan teken breekt het bericht af
het meest schofterige is dat ze met de bijbel in de hand hun wettelijke verantwoordelijk ontlopen (kind < 18, gemoedsbezwaard voor zorgverzekering), maar zo gauw er stront aan de knikker is wel hun probleem dumpen in de zorg, die dan voor god mag spelen | en maar loeren door de raampjes
Geloof kun je ook opzeggen.
@terazino | 11-07-13 | 20:46
Ik bedoel dat de ouders zelf, indien zij ziek worden, geen hulp zouden mogen krijgen.
Zolang zij hun kinderen (preventieve) hulp onthouden, hebben zij zeker geen recht op hulp, noch preventief, noch curatief.
Als zij geen verantwoording nemen voor de gezondheid van hun eigen kinderen en hun kinderen aan dit soort ziektes die vreselijk gevolgen kunnen hebben blootstellen onder t mom Gods Wil beslist, staan ze voor mij gelijk aan beulen.
Bidden doen ze.. nou dat is dan ook het enige 'medicijn' wat ze van mij behoren te krijgen, een gebed.
Ze snappen het niet. En wat ze niet snappen passen ze aan zodat het voor ze te begrijpen is.
Zo rollen religieuzen. Het waarlijk geloven in God is er niet meer bij.
In openbaringen staat bijvoorbeeld " de bladeren der bomen zullen u tot genezing zijn".
Das duidelijke taal toch?!
Maar neeeee, maak een andere (staten)vertaling en er staat "de bladeren der bomen zullen de heidenen tot genezing zijn" .
Dat kan ineens heel anders uitgelegd worden.
Terwijl het over dezelfde bomen gaat! De levensbomen die aan weerszijden van de rivier staan. De rivier die uit Gods troon ontspringt en door het paradijs stroomt. Elke religieuze stroming legt het weer anders uit. Ze zijn echt van t padje die religekkies.
Als God tegen mij zegt dat de bladeren der bomen mij tot genezing zijn dan begrijp ik in al mijn eenvoud (zalig de armen van geest) dat als ik ziek ben de bladeren mij genezen. Ik mag dus geneesmiddelen gebruiken.
Maar mag dat ook preventief zoals bijv. vaccinatie?
Ja dat mag! Sterker nog,.. dat moet.
Immers,.. gij zult de Here uw God niet in verzoeking brengen.(uiteraard ook weer per vertaling anders).
Maar wederom mijn eenvoud : God is n druk baasje dus ik moet Hem niet belasten door het in de toekomst noodzakelijk te maken voor Hem om zich met mij bezig te moeten houden omdat ik ziek ben doordat ik de bestaande bladeren der bomen niet gebruik(t) (heb).
En dan heb ik het alleen nog maar over mezelf en niet over het risico dat ik God in verzoeking breng door een besmettingsrisico te zijn.
Pfff, religekkies u brengt de Here uw God in verzoeking. Met uw achterlijke en totaal verkeerd begrepen geloof.
De bladeren der bomen zullen u tot genezing zijjn. Breng uw God niet in verzoeking. En vooral.. oordeel niet zodat u niet veroordeeld zult worden. U veroordeeld anderen door niet te vaccineren, u veroordeeld ze tot mensen met een risico om ziek te worden. Door u notabene!
Wees een goed mens en bezorg een ander geen risico.
De bladeren der bomen zijn door God voor u gemaakt. Maak Gods werk niet nutteloos.
Religekkies,.. u zit er naast. Zoals zo vaak.
Dat is mijn oordeel over u en daar moet u het mee doen. En ik,.. ik gebruik de bladeren der bomen (en struiken) zodat ik niet ziek worden ga. Ik begin nu,.. met wat cannabis. Oordeel maar lekker door. God rekent wel met u af, trusten en moge u eenvoud vinden zodat uw zogenaamde kennis u niet naar de eeuwige dood zal leiden. Vrede zij met u.
@ Causa Sui: dan zou ik eerder zeggen (want die kids kunnen er niets aan doen) dat de ouders alle medische hulp uit eigen zak contact mogen aftikken.
Moet aan mijn vorige tegel wel toevoegen dat wiskundig gezien de conversatie met @jachtbitter zich misschien al oneindig vaak heeft herhaald. Helaas overleeft informatie de tijd niet die het duurt om het systeem te resetten tot de begintoestand. Uiteraard is er geen god voor nodig..
www.youtube.com/watch?v=1GCf29FPM4k
Geen zin om te checken of iemand in dit draadje dit al zag: "Dit zou ouders die hun kind willens en wetens zonder enige vorm van bescherming in een leeuwenkuil leggen en dan bidden dat God de leeuwen weghoudt van hun kind."
Ik zeg het maar ff..
@La Vie En Rose | 11-07-13 | 19:40
Die mutaties waar jij naar verwijst ontstaan meestal als gevolg van verkeerd gebruik van preventieve en curatieve middelen, zoals ineens niet iedereen inenten, of teveel antibiotica gebruiken, de kuur niet afmaken, of omdat men hygiëne als iets overbodigs ziet, want er ontstaan elke dag vele mutaties meestal in dieren en pas als ze op de mens overgaan en/of van mens naar mens wordt het voor ons gevaarlijk.
Domheid, hebberigheid en nalatigheid zijn de grootste oorzaken van het ontstaan van resistentie.
Kinderen van de "Gereformeerde Gemeenten in Nederland" de allerstrengste sekte in die kringen, krijgen zelfs geen zwemles. Dit kerkgenootschap leert namelijk hieromtrent dat als je in het water valt, en je verdrinkt, dat alles onder God's voorzienigheid valt. Leer je zwemmen, dan ga je dus tegen zijn voorzienigheid in.
feit: de overheid werkt bewust mee aan het sprookje, het gemoedsbezwaard onverzekerd zijn voor zorg van deze reli-geindoctrineerden
@watazooi | 11-07-13 | 18:54
Dus die kids die invalide aan de beademing eindigen omdat ze niet ingeënt zijn, daarvan zeg je; dat zijn de gevalletjes degeneratie van het menselijk ras?
Deze vrouw lijkt me intellectueel veel zinniger dan haar fysiek overlevende soortgenoten.
Die zie ik liever overleven dan haar rassterke soortgenoten die geestelijk het niveau van een schaap niet willen en kunnen overstijgen.
Ik neem aan dat alle ouders in dit filmpje en die gluiperige directeur inmiddels uit de ouderlijke macht ontheven zijn?
Volgens mij valt dit onder poging tot doodslag, deze lui net zo gek als die booslims.
Het is toch van de zotte dat een volwassene met een sprookje bepaald dat je kind dan maar moet sterven die er geen fuck van snapt? Hoe ziek kun je zijn, en dan het bij een of andere god neer te leggen? Waarom word hier niet ingegrepen door die geweldige regering? je hoort en ziet ze niet als het nodig is. Deze lui slepen met die poppenkast babys mee die buiten de bijbelriem wonen, ik sweer je, als mijn kleine besmet word (die nog te jong is voor een BMR inenting) dan neem ik die 2 jaar zitten voor lief.... fuck wat ben ik kwaad...
Geloven of niet, God zou de wijsheid hebben gegeven om een vaccin te ontwikkelen, stelletje retards, pure kindermishandeling.
jachtbitter | 11-07-13 | 19:45
Alles wat je ooit zult ervaren is het leven zelf. Bewustzijn en ervaren is slechts een eigenschap van leven. Niet leven ervaar je niet. Het is geen toestand voor of ná het leven. Als bewustzijn stopt is er niets behalve eventueel gemis door nabestaanden. Dit is geen discussie trouwens.
Het enige wat er nu nog rest is de ouders van deze kinderen alle medische hulp ontzeggen wanneer zij erom vragen in nood.
Kwidt weet heul goed dat het wezen van godheid 'onbewijsbaarheid' als grondslag heeft.
Die snoodaard moest eens zelf openheid van zijn gedachten geven.
Stiekeme verberg-(ex???)-gristen die hij is.
Dat 'onnodige' aan zijn pogingen tot kwetsen is al lang in zijn ogen 'nodig'.
Cliché typist die hij is.
Bandje is nu wel genoeg afgespeeld.
@Rain Man | 11-07-13 | 18:40
'Een mening vormen' als in prietpraatjes blindelings volgen omdat de herder van de kudde ze uitblaat bedoel je?
Ik heb een antroposofische mbo gevolgd maar nooit een ontkenning voor inentingen ontmoet. Misschien omdat ik in Limburg resideer?
horsteknots | 11-07-13 | 18:20 |
Omdat het wellicht meer een issue is op de lagere school?!
En als het te ernstig wordt als nog naar het ziekenhuis.... ja want dan mag het ineens wel van God.
"God is a symbol created by the few to rule the many."
Ook in dit reli onderwerp weer gehoord. Die mensen willen zich onderwerpen aan 'god', precies wat de doelstelling is van al die religies.
2015 wordt weer een goed jaar voor klompvoetjes.
@Rain Man | 11-07-13 | 20:01
Zoals ik laatst al vertelde was ik in de bible-belt voor iets. Idd erg aardige mensen die niet schreeuwen, niemand lastigvallen, en niet om de twee seconden op hun smartphone kijken.
Wel opvallend was een blond jongetje dat ongegeneerd in zijn broek zat te friemelen. 'Zat alles om hem heen aandachtig in zich op te nemen, maar in de tussentijd gewoon aan zijn piemeltje te trekken.
Beetje bizar, maar daar kan dat (nog).
Misschien ook helemaal niet vreemd vergeleken bij onze mini-gangstertjes met hun feestboek en hyves en bitches.
jachtbitter | 11-07-13 | 20:01 | + 0 -
panfictus | 11-07-13 | 20:03 | + 0 -
Amen to that
Engebert Hinckerdump | 11-07-13 | 19:59
Maar voor de rest heb je voor iedereen respect?
Quid was zo blij met een stok om zijn roots te slaan dat hij niet meer wist wat 'ie tiepte. Inhoudelijk slecht en fol vauten.
Misschien jezelf een calvinistiche werkhouding aanleren?
Alleen maar ziekte narigheid en ellende daar bij de publieke omroep! bah!
Zatkniss | 11-07-13 | 19:53
Aanbid daarom ook het FSM, met bier vulkanen en stripper fabrieken in het hiernamaals.
bosmaloot | 11-07-13 | 19:45
Ik ben geen refo, verre van dat. Ik ken er wel een paar. Kijken geen tv en zo. Reuze aardige mensen. Praten nooit over hun geloof, respecteren anderen en stemmen Wilders.
@Zatkniss | 11-07-13 | 19:53
Leven is een staat van bewustzijn
Dood is een staat van onbewustzijn.
En onbewustzijn maak je niet mee.
Je kan immers nooit onbewust bewust meemaken.
Dus in theorie blijf je altijd bewust. Gaten van miljarden jaren onbewust zijn maak je niet mee.
Dus het is best mogelijk dat als je dood gaat je bewust blijft (in een nieuw leven in een compleet andere tijd op een compleet andere plaats in de kosmos)
Ik hoop dan voor jou niet op een Griffoplaneet
Reaguurders zijn schadelijker dan Christenen, die kunnen zich nog tenminste nog een mening vormen. Reaguurders hobbelen achter elkaar aan, hebben een aandachtsspanne van een goudvis en ze geloven alles wat de overheid ze verteld.
Rain Man | 11-07-13 | 18:40 |
He? Christenen die zich een mening vormen? Het enige dat je eruit krijgt is "het is gods wil" en "dat staat zo in de bijbel". Juist een atheïst (wat heus niet alle reaguurders zijn) vormt zijn eigen mening, gebaseerd op zijn eigen morele en ethische opvattingen, zonder zich te laten leiden door een verzameling oude teksten of een stel ouwe viezeriken dat pretendeert namens een zogenaamd opperwezen te spreken. Ik hoorde onlangs een mooie van Bill Maher: religion is the willful suspension of critical thinking".
@La Vie En Rose | 11-07-13 | 19:34 |
Je vergeet in je stuk wel even het belang van het kind. Heb je het filmpje boven gezien? Daar zit een meisje in dat nu volwassen is en graag die vaccinatie had gehad. Zij zit nu in een rolstoel en is afhankelijk van de zorg van andere mensen. Het lijkt mij niet dat je dat je kinderen aan wilt doen, of wel?
Verder bestaat er voldoende wetenschappelijk bewijs dat vaccinatie netto levens redt ipv kost. Je argument dat er bij vaccinatie mensen doodgaan, mag kloppen maar weegt niet op tegen het aantal doden dat zonder vaccinatie valt.
@van Griendsven454572
Waar heb ik dat geschreven ?
Darwin at work; roei dommeriken uit... Wel zielig dat het over de rug van de kinderen die er zelf niet voor kiezen, gebeurt. Wat ik ook niet begrijp : het is de wil van god om te beschikken over het leven, maar is het ook niet de wil van god om wetenschappers te genereren die remedies vinden tegen enge ziektes? Bovendien, als je niet mag ingrijpen in wat god beschikt, waarom eet je dan? Waarom beslis je dan om niet te sterven maar een boterham in je kweek te steken? En waarom neuk je dan kinderen?
Als het de wil van God is, waarom dan wel naar de dokter en ziekenhuis? In dat stadium mag je dan toch ook niet ingrijpen?
jachtbitter | 11-07-13 | 19:45 | + 0 -
Al is er leven na de dood dan is het daar zo saai dat je beter dood kunt blijven, tenminste als het een grefo hemel is
Dus jij begrijpt hoe het is om te leven met de gevolgen van polio?
@Causa Sui
Inderdaad wat je zegt! Hun lot lag toch in Gods handen niet in die van een arts? Wij worden zo weer op de kosten gejaagd..
@van Griendsven454572
Sorry hoor maar ik zie anders.
Als de overheid kinderen onder dwang komt vaccineren tegen de wil van de ouders in dat zou pas mishandeling zijn van de overheid.
@Canis Spurcus
Volgens mij was jij stoffelijk niet aanwezig\dood voordat je door je ouders verwekt werd. En heee kijk nu eens, nu ben je in eens in leven. Leg eens uit ?
Hoe weet jij zo zeker dat er na de dood niet opnieuw leven is ?
Reaguurders zijn schadelijker dan Christenen, die kunnen zich nog tenminste nog een mening vormen. Reaguurders hobbelen achter elkaar aan, hebben een aandachtsspanne van een goudvis en ze geloven alles wat de overheid ze verteld.
Rain Man | 11-07-13 | 18:40 | -9
En jij zit voor in de bank zeker.... tijdens een kerkdienst van 3 uur 5 minuten lang berouw te tonen van wat je de laatse weet hebt gedaan. De overige tijd zit je waarschijnlijk te bedenken hoe je een ander kan bedonderen.... Er zijn meer slechte refo's dan dan mensen zonder geloof die op het slechte pad zijn.
@Bakito | 11-07-13 | 19:40
WOW, * vreugdedansje maken doet *, haha!
Persoonlijk vind ik het behoorlijk achterlijk, dat die gristenen hun kids niet inenten, maar dat is nog altijd wel hun persoonlijke keuze. In principe is het zo dat kids die wel zijn ingeënt het helemaal niet of op zijn minst veel minder hevig kunnen krijgen, dus als je onverhoopt met geënte kinds in die risicogebieden woont(snap überhaupt niet dat je daar tussen gaat wonen, maar dat terzijde), houd dan je baby die wellicht nog niet geënt is binnen, je overige kids kunnen wel wat hebben, of houd ze ook binnen... Kijk maar, want dat mag je lekker zelf weten.
@jachtbitter | 11-07-13 | 19:38
Je maakt mijn punt. Ouders zijn verantwoordelijk.
Je mag ervoor kiezen om je eigen kinderen niet te behoeden tegen deze ziektes, met de mogelijke gevolgen van dien.
En die mogelijke gevolgen kun je zien als vorm van mishandeling, en misschien wel poging tot doodslag.
jachtbitter | 11-07-13 | 19:40
Tsja, dat klink mooi maar ik heb, als ik mag kiezen, liever geen kwik in mijn lichaam.
Als god de mens geschapen heeft dan heeft hij de mens toch ook het vernuft om vaccins uit te vinden gegeven? Het doet me denken aan een mop over een man die na een overstroming op het dak van zijn huis zit en reddingsboten wegstuurt omdat hij op god wacht. Na te zijn verzopen en in de hemel te zijn aangekomen vraagt hij god waarom die hem niet geholpen heeft, waarop god hem wijst op de vele reddingsboten die hij zijn kant op heeft gestuurd. Trouwens, als god voor alles zorgt, waarom hebben deze mensen dan nog een baan? Horen ze niet gewoon netjes te wachten tot god de gehaktballetjes door de brievenbus komt duwen?
Jammer dat ik dit topic mistte maar u weet hoe ik over de poldertaliban denk!
Nu nog een stuk van hun piemeltje/clitoris afsnijden, ze laten verkrachten door een pedofiel in jurk, flink leren haten van andere (niet)relioten totdat moord wordt goedgepraat en de relioten-ouder is helemaal klaar voor het leven ná de dood. Wat er niet is.
Relioten styling pro tip: misschien nog een stomme (bakke)baard laten groeien, zwarte kousen aan, een haakwerkje op het hoofd leggen of het geheel verpakken in zakken met kijkgleuf. BRAAF!
@Rain Man
Je kan het ook een kwikverbinding noemen.
Giftig en erg ongezond en noodzakelijk in een vaccin om het virus zwak te houden.
La Vie En Rose | 11-07-13 | 19:36
Jouw verblindende schoonheid en scherpe geest is natuurlijk een uitzondering op de algemene regel.
Champagne?
@Terpen-tijn | 11-07-13 | 18:58
Dan vindt de farmaceutische industrie wel een nieuwe ziekte uit. Kijk nog even terug naar de berichtgeving over al die griepen des doods van het afgelopen decennia.
Kassa!
Reykjavik | 11-07-13 | 19:33
Waar heb je mij horen zeggen dat vaccinaties moeten worden afgeschaft?
Als jij je met kwik wil laten vol spuiten, dan doe je dat toch gewoon.
@van Griendsven454572
Artikel 11: Onaantastbaarheid lichaam
Tot het 18e levensjaar zijn de ouders verantwoordelijk voor kinderen. Dat zijn GELUKKIG de regels in Nederland.
Of ben je voorstander van verplicht inenten. Dus dat een overheid onder dwang injectienaalden in je lichaam mag steken om vervolgens een oncontroleerbaar goedje in je lichaam te spuiten ? Gelukkig is er nog individuele vrijheid zodat je hier in NL zoiets kan weigeren.
@Bakito | 11-07-13 | 18:44
Hahaha.
*Koffie op toetsenbord*
Waarvoor dank.
In de optiek van onze religieus georienteerde medelanders, autochtoon of allochtoon, kunnen we de hele gezondheidszorg beter afschaffen. God of Allah beslist wel wie beter wordt of dood gaat. Ideetje voor Rutte? Scheelt een verrekte hoop poen.
jachtbitter | 11-07-13 | 19:25
Ja. Thimerosal.
Heb geen reedt met de biblebelt maar begin wel een beetje genoeg te krijgen van dat gehyp over en bangmakerij voor de mazelen. Die vaccinatie tegen mazelen is pas sinds 1976 ingevoerd. Heb het er met mijn ouders over gehad. Stierven er vóór die tijd kinderen massaal aan de mazelen? Nee, op een paar kinderen na die al ziek waren of een zwakke gezondheid hadden. (Gebeurt nu ook nog hoor, bij een flinke griep met complicaties.) Het lichaam bouwde en bouwt natuurlijke afweerstoffen op en daarna kreeg en krijg je het nooit meer. Was en is met alle kinderziektes zo.
Begrijp me goed, ik heb mijn dochters ook tegen mazelen in laten enten, maar snap ook ouders die sceptisch tegenover al die vaccinaties staan. Daaraan overlijden ook kinderen, of worden doodziek, maar daar hoor je niemand over.
En dat Grefo's en andere religekkies hun kinderen niet laten inenten uit geloofsovertuiging vind ik ook debiel en eng maar het is nog altijd hun keus en het zijn nog altijd hun kinderen. Zij vertrouwen op hun Godt. Kunnen wij raar vinden maar dat is nou eenmaal een feit en daarnaast toegestaan. We leven in een 'vrij' land.
Vind mensen die schreeuwen over verplicht in laten enten overigens net zo debiel en heel eng. Die varen blind op de farmaceutische industrie en het RIVM terwijl hier een gezond wantrouwen nou juist op zijn plaats zou moeten zijn omdat er financiële belangen spelen. Heel veel financiële belangen.
@Rain Man: dat is uiteraard vreselijk als jouw kind dat gebeurt. Da's helder. Maar moet dat dan betekenen dat vaccinaties maar moeten worden afgeschaft? Nee. Bij hartoperaties gaan ook helaas mensen onbedoeld de pijp uit. Daarom maar geen hartoperaties meer uitvoeren? Nee. In het verkeer vallen elke dag doden: schaffen we daarom het verkeer af? Nee.
Je bent weer lekker bezig Quid.. Net als de rest van de kwaliteitsmedia waar jullie bij zijn aangesloten.. Komkommertijd?.. Of toch gewoon weer een vette cheque van de sponsors!?! Zoals ik al aangaf in je andere topics over dat hele inenten riekt dit wederom naar reclame voor de pharmaceuten.. Inenten is natuurlijk niet verkeerd, alleen wel jammer dat ze de volledige samenstelling van die spuiten niet vrijgeven. Geeft toch te denken
Je zou dit kunnen zien als poging tot doodslag, of zware mishandeling. Ook in het geval dat het goed afloopt voor het kind.
Je mag dan wel vrijheid van religie hebben, maar dat betekent niet dat de regels en wetten van die religie zomaar boven de regels en wetten van het land staan. Nederland is nog altijd seculier, mag ik hopen.
Ik kan me nog het geval herinneren van een joodse man werd beboet omdat hij zich niet kon legitimeren. Vanuit zijn religie zou hij geen voorwerpen bij zich mogen dragen.
Da's allemaal prima, denk ik dan, dat mag. Maar dan aanvaard je ook de 'aardse' consequenties die daar aan vast zitten. Niet zeuren, dus.
Men houdt in den haag toch van beboeten? Nou, overheid, klap er maar op met die boetes. Mag best hoog zijn.
In Afrika kunnen de ouders de inentingen dan weer niet betalen.(maar wel 8 kinderen want condooms zijn ook te duur)
Gevolg> een aanzienlijk deel van de bevolking is in meer of mindere mate kreupel door kinderpolio.
Triest.. heel triest.
@MagicMercury
Een kip heeft een cloaca dus per definitie altijd diarree
Ooit een kip een mooi drolletje zien draaien ?
Wat zegt de Koran eigenlijk over inenting?
brutus68 | 11-07-13 | 19:27
Ha, onze Geert wil later gynaecoloog worden, en dat voor een 7-jarig jochie. Maak eerst maar eens je gymnasium af, denk ik dan.
GOD in waardenburg... echt hij is het
goo.gl/maps/FgbWG
Grefo's zijn eng. Ze geloven dat ze predestineerd zijn voor hemel of hel. Daar kun je niks meer aan veranderen. Degenen die het licht hebben gezien bepalen wie gepredestineerd is. Laat dat vaak familie zijn. Louter toeval natuurlijk. De gepredestineerden hebben het voor het zeggen. Lekker makkelijk om je familie in het zadel te helpen. Daarbij leven ze erg saai, dus als dat het eeuwige leven is mogen het mij houden
Als een kip diarree heeft, wordt in een straal van zoveel km een vervoersverbod opgelegd. Geldt dat nu daar ook?
Reykjavik | 11-07-13 | 19:24
En wat als er dit met je kind gebeurt?
www.elsevier.nl/Wetenschap/nieuws/2010...
HJdT:
De erfzonde blijft. Ben je pas het Paradijs/Hemel van verschoond.
@Bakito | 11-07-13 | 19:19
Ze mag alleen niet spelen met jullie Geert. Vreemd jongetje dat iets te graag doktertje wilt spelen. Ik ben dat akkefietje in Julianatoren op het jaarlijkse uitje van reaguurders en hun kids nog niet vergeten.
Die directeur moet de cel in wat mij betreft, kinderen elkaar laten besmetten opdat de Here beslist.. kotsmisselijk word ik hiervan.
god VERDOMME
Wat een geschreeuw allemaal.
Iedereen van voor de jaren 80 is sowieso niet ingeënt voor de BMR (bof, mazelen, rode hond)
Ik heb de BMR ook geweigerd voor mijn kinderen DTKP (difterie, tyfus, kinkhoest, polio) weer niet omdat dat de echt gevaarlijke ziektes zijn BMR niet. Van griep gaan er ook kinderen dood, het liefst ziet big pharma ons ook allemaal jaarlijks een griepprik halen.
Wel eens onderzocht wat voor vreselijk giftige troep er in een vaccin zit ?
Walgelijk deze domheid van die mensen...
Ook wegjorissen aub, dit is een gevaar voor de kinderen en de rest van NL.
AntaresLex | 11-07-13 | 19:20 |
Niet inenten lijkt me geen vorm van ontzeggen van medische hulp.
Volgens mijn bescheiden mening zou het niet inenten van je kind(eren) strafbaar gesteld moeten worden. Je brengt immers niet alleen de gezondheid van je kind(eren) in gevaar, maar ook die van je leefomgeving in geval van besmettelijke ziekten. Iemand die willens en wetens een bacterie verspreidt om anderen ziek te maken (en daar kennen we de nodige voorbeelden van) wordt beschouwd als een terrorist. Gereformeerden die hun omgeving aan besmettelijke ziekten bloot stellen worden niet als zodanig beschouwd. De conclusie zou dus kunnen luiden: gereformeerden die niet inenten zijn terroristen.
Onbewezen godheid..... dat klink aardig genuanceerd, ben je aan het twijfelen Quid?
@Bakito | 11-07-13 | 18:44
Hulde voor deze vorm van zelfkennis
Kunnen die ouders niet vervolgd worden voor verwaarlozing/mishandeling van hun kinderen? Medische hulp ontzeggen aan kinderen MOET toch wel ergens onder vallen in een of ander wetboek neem ik aan...
Ik zeg: proefproces en einde discussie!
@Bakito | 11-07-13 | 18:55
@Supermatthijs | 11-07-13 | 18:53 | + 0 -
Die inteelt heeft jullie ook niet goed gedaan he? Hebben jullie al gecheckt hoe ver jullie familie van elkaar zijn?
brutus68 | 11-07-13 | 19:14 |
Zodra het open ruggetje van jullie Angelique is dichtgegroeid, is ze hier van harte welkom.
Waarom gaan ze nog naar het ziekenhuis eigenlijk.
Dat snap ik dan niet, je mag het niet voorkomen, maar wel proberen te genezen?
Dat doorkruis je toch ook Gods plan?
dit is toch waanzin. kan religie niet verboden worden?
@Watapatja | 11-07-13 | 19:04
meer kennis en verdere ontwikkelingen zouden dit wel eens kunnen voorkomen. Leven is sterk, de mens dus ook
Als je zoveel macht en interesse van God veroedt, waarom geef je dan überhaupt je kind nog te eten? Als Hij het wil....
Gewoon arrogantie en ijdelheid: zij die overgeslagen worden of overleven hebben genade gekregen en zijn dus beterder dan de stakkers die sterven/gehandicapt raken
Iets met kerk en kinderen...
Ik heb liever dat ze al vroeg naar de kroeg gaan! Dan blijven ze in ieder geval uit de klauwen van de revo's!
Dat schoolhoofd lijkt wel een type uit een boek van Bordewijk overigens. Je verzint het niet. Wat een griezel. Ik zou mijn kind nog liever op een school doen waar Bakito schoolhoofd zou zijn. Met SuperMatthijs als zijn sullige concierge. In stofjas.
mijn dochter van 6 is volledig ingeent.Toevallig heeft ze ook cerebale parese, oorzaak en reden onbekend. Mijn zoontje van 4 heeft alleen de verplichte inentingen. Maar goed, ik kom uit het zuiden van het land, daar wonen volgens jullie ook achterlijke boeren.
Anoniemtje | 11-07-13 | 19:09 |
De vraag is waarom de ene mens wel ziek wordt en de andere niet. Virussen en bacteriën bevolken je hele lichaam.
Dat echtpaar uit t flimpje...
Ze enten niet in, want "dan nemen ze het heft in eigen handen", maar ze kijken wel uit wanneer ze oversteken.
@ Stalen Kloten
Waarom heb je christelijke wortels of een bijbel nodig om te weten dat je niemand mag vermoorden en niet mag stelen e.d.?? Zijn volgens mij normen en waarden die elk weldenkend mens volgt, zónder dat dat in de kerk ingestampt hoeft te worden.
Opheffen, die Hollandse bible-taliban. Zijn ze nou helemaal gek geworden. Dat je willens en wetens blind blijft voor het f.e.i.t. dat God niet bestaat, ok. Maar je kinderen betrekken in zo'n geestesziek religieus spelletje Russische roulette. Man man man... misdadig, dat is het.
God gaf meneer Jenner het idee voor vaccins en daarom hebben wij ziektes kunnen overleven en uitroeien. Dat is mijn insziens Gods wil.
Ikweetni | 11-07-13 | 19:06
Wil van God = Natuurlijke selectie = Evolutie? Die twist hadden ze nog niet zien aankomen! Dat was dan de laatste nagel aan de doodskist van het Creationisme! Hé, die oerknal was waarschijnlijk ook de hand van God! En natuurlijk dat doelpunt voor Brazilië...
Volgens mij snappen ze niet wat ziektes zijn: bacterien en virussen (etc.)
@ Stalen Kloten
God is stom en big pharma is lievv.
Het verhaal van Roelofje Mussche is toch echt shocking. Een diep zwarte bladzijde in de refo ethiek. Zeker als je zo'n smerige trap na krijgt van zo'n dominee.
Dus inenten mag niet maar ziekenhuizen mogen wel? Wat een hypocriete bende ook weer...
`Graftak | 11-07-13 | 18:58
Daar is niets gelukkig aan. Het was de wil van God!
nl.wikipedia.org/wiki/Natuurlijke_sele...
Typisch gevalletje hoedje wip 'dogmadogs vs pharmafags'...
It's ALL 'bout da dumdumdadadiedummm...
arie181818 | 11-07-13 | 18:59 |
Of de mens zo'n succesvol dierenras is, daar mag je grote vraagtekens bij zetten. De mens is steeds afhankelijker van technologie, maar kan niet meer samenleven met de natuur. Integendeel, de mens is zichzelf aan het vernietigen.
@arie181818 | 11-07-13 | 18:59
Ach ja, ben toch ook wel een beetje blij met mijn inentingen tegen rode hond, mazelen, pokken en polio.. en de rest. Of het nodig was zal ik natuurlijk nooit weten.
Kijk als god niet staat voor liefde, waar dan wel voor?
Er is een god van liefde en zo niet dan is het een boze god die niemand wil.
Uit liefde zou je iedereen inenten omdat je niet wil dat mensen onnodig lijden.
Dus in mijn opinie aanbidden de mensen die niet willen inenten een boze god, een afgod, de duivel. Doodeng dat ze bestaan!
Mogen ze wel kleding aan? Die heeft de mens toch ook gemaakt? Wat een trieste gedachte. Dit zijn geen christenen.
En God maar inentingen sturen om de boel in de hand te houden, want hij is dan wel almachtig, maar moet ook maar zien hoe hij het allemaal regelt...
En zijn grootste fans luisteren niet. Dan ben je als God wel heel diep gezonken. De mazel!
P.S. Erg voor die kinderen.
Die pinnige vrouw ook die gelijk het woord neemt terwijl de camera toch duidelijk op die man gericht is. En maar over het heft niet in eigen handen mogen nemen maar alles aan God overlaten. Als je kind dreigt te verdrinken spring je er ook niet achteraan? Als je met je auto op een kruispunt afrijdt, ga je ook niet remmen? God doet dat toch allemaal voor je? Wat een onzin zeg..
@de grote Anti: Nee, aangenomen dat intelligentie voor een groot deel erfelijk bepaald is filter je er de zwakbegaafden uit. Helaas is de uitval door ziekte aanzienlijk minder dan de aanwas.
@de grote Anti | 11-07-13 | 18:53
Evolutie technisch heeft de mensen relatief grote hersenen ontwikkelt en is de mens zo succesvolle soort doordat we die ook goed gingen gebruiken. Belachelijk als je die dus niet zou gebruiken om kinderen te beschermen tegen veel voorkomende ziekteverwekkers. Lichamelijk zieke en zwakke kinderen kunnen op latere leeftijd nog eens heel waardevol zijn voor de soort.
Gelukkig ben ik vroeger wel gewoon ingeent
"Er moet toch iemand boeten (!) voor het zondigen van de mens" aldus zo'n dominee tegen een polioslachtoffertje. Walgelijk.
Hoezo mag er niet ingeënt worden, maar mag de door polio getroffen vrouw wel met medische hulpmiddelen (beademing) in leven worden gehouden? Lekker hypocriet weer!
@Bakito | 11-07-13 | 18:55
En het buisje wat ze weggegooid hebben, was Samson.
Die achtelijke refo s houden ook alle inentingen in stand.
Hoe?
Als iedereen ingeent (mazelen polio enz) zou zijn, komt er een moment dat een ziekte is uitgeroeid en inentingen niet meer nodig zijn.
@Rain Man | 11-07-13 | 18:40
Zoiets als een Godsdienst dus?
watazooi | 11-07-13 | 18:54 |
Tot een van je kids het loodje legt..
Supermatthijs | 11-07-13 | 18:53 | + 0 -
Dion is ontstaan in een of ander laboratorium, een van de eerste experimenten met IVF
Je kunt hier ook heel genuanceerd naar kijken. Oke Hijkt onmenselijk om kinderen dit aan te doen. Over de andere kant moet de mensheid zich ook realiseren dat veel medische handelingen op lange termijn leiden tot een verzwakking van het menselijk ras. Door met veel kunstgrepen mensen kinderen te laten krijgen, of door mensen die zonder medische zorg dood zouden zijn voordat ze kinderen krijgen zal leiden tot een degeneratie van de mensheid. Voor dit soort zaken geldt het komt te voet en het gaat te paard.
PS. Ik geloof in onbegrijpelijk universa.
arie181818 | 11-07-13 | 18:52 |
Je bedoelt de wetenschap immunologie die nog totaal niets weet.
Bakito | 11-07-13 | 18:51 | + 0 -
Zo is het maar net. Zo'n Dion Graus ontstaat echt niet als je kinderen gewoon inent.
@BekSide | 11-07-13 | 18:50
tegen je vrouw: het is godswil dat ik zojuist heb liggen krikken met de buurvrouw
En toch..
Zo 'filter' je wel de zieke en zwakke kinderen eruit. Darwin at work. Heel verkeerd natuurlijk, maar ergens snap ik wel dat sommige mensen het liefst zo ver mogelijk bij een ziekenhuis vandaan blijven (terwijl onze import de ziekenhuizen platloopt).
Maar om god er weer bij zijn lange grijze haren bij te slepen is kinderachtig, hypocriet en te makkelijk.
In principe vind ik dat je ook op een verlaten eiland zou moeten kunnen overleven zonder moderne techniek, mits ze daar bomen hebben waar bier en tabak aan groeit natuurlijk ..
Naar zulke kindermishandelaars en hypocriete huichelaars kan ik niet kijken. Beetje de maatschappij ook nog voor de kosten op laten draaien. Mooi is dat. Had God zeker ook zo gewild?
@Watapatja | 11-07-13 | 18:47
een lesje immunologie zou je niet misstaan
Koninging Beatricks | 11-07-13 | 18:42 |
In de jaren 70 kregen ouders gewoon een briefje dat er mazelen rondgingen, klaar.
wat is dat erg, kunnen we dat schoolhoofd niet opsluiten.
Supermatthijs | 11-07-13 | 18:49 | + -1 -
Verder zijn het allemaal kerels. Raar clubje.
Die Roelofje uit dat item. Daar word ik als redelijke cynicus wel even stil van.
Ik kom zelf uit een refo-gezin en ik gruwel van de overtuiging van deze mensen. Gelukkig zijn mijn ouders zelf gaan nadenken en ben ik ingeent tegen polio. Helaas zijn 2 kinderen uit mijn klas overleden omdat ze niet ingeent waren. Het was de tweeling Joke en Henk. Ik wil dan ook helemaal niks te maken hebben met het geloof. Als een zgn. Jezus zegt.. laat de kinderen tot mij komen, dan weet ie zeker dat de niet ingeente tot hem komen. Brrr... wat ben ik boos.
De meeste mensen uit de biblebelt blijven in het geloof omdat ze financiele zekerheid hebben.... Dus niet het beste voor hun kinderen voorhebben maar voor de munten.. De tering, pleuris en erger voor ze...
Eigenlijk is het toch te triest voor woorden...
Religie maakt meer kapodtdt dan je lievv is!
Was ik maar gelovig, dan kon ik alles op God afschuiven!
Dan zet ik gewoon achter ieder probleem of gebeurtenis: Kan ik niks aan doen, God heeft het zo gewenst.
Ideaal.
Had ik nu niet meer zitten balen van mijn verlies op de beurs.
dat ik gisteren die tennis wedstrijd verloor.
dat ik me al 2 weken lang kapot verveel.
enz.....
Bakito | 11-07-13 | 18:44 | + -2 -
Vrouwtje Agema is dan qua uiterlijk de uitzondering maar die heeft natuurlijk haar karakter niet mee.
Weerduivel | 11-07-13 | 18:46 |
Grefo's, normaliter ook zieke gasten, enten wel in, het gaat hier om refo's.
Ik zou haar doen, die interviewster.
AshleyJ"Ash"Williams | 11-07-13 | 18:45 |
De griepprik is een combi van de virussen van de afgelopen jaren, maw de griep die komt zit er niet in. Überhaupt laat ik me geen ziektes inspuiten.
Grefo's zijn brave gasten. Zij dragen autogordels omdat dat moet vanwege de wet. Net als links en rechts kijken. Op het moment dat inenten moet vanwege de wet, zullen zij hun kinderen wel inenten. De wet durven zij niet te trotseren. Toch ben ik tegen verplichting.
@Watapatja 18:42
Waarom?
Door vaccinaties neemt de weerstand van de mens geleidelijk af. Ons ras degenereert, hetgeen duidelijkst zichtbaar bij de opkomst van de PVV. Man, zo lelijk en dom zie je ze nergens.
Dus meneer de schooldirecteur is zich ervan bewust dat de kinderen elkaar besmetten. Toch laat hij de school open.
Waar is de gezondheidsinspectie in dit geval ?
Waar is bureau jeugdzorg in dit geval ?
Waarom is meneer de schooldirecteur nog niet aangeklaagd?
Man, man, man...
Wat een land.
Als God wil dat je sterft dan heeft hij toch nog wel meer in zijn trukendoos dan polio en de mazelen. Bovendien al deze mensen in het vervolg uitsluiten van het zorgsysteem, leg het bij een kankertje ook maar in Zijn hand.
S T U I T E N D
De redactie van GeenStijl kan een injectie tegen Christenhaat goed gebruiken.
Mazelen is een betrekkelijk onschuldige ziekte, waarvan de gevaren worden overdreven, terwijl de gevaren van de injectie worden weggewuifd.
AshleyJ"Ash"Williams | 11-07-13 | 18:40 |
Lazer op met je verplichting, ik weiger de griepprik ook al jaren.
Ontvoeren die kinderen, nieuwe identiteit aanmaken en plaatsen bij mensen die wel van goede wil zijn, maar helaas geen kinderen kunnen krijgen.
Geloof is een ziekte en dat moeten we maar eens bestrijden. In het ongelijk gesteld worden gebeurt dan middels interventie van de almachtige.
Op zich goed plan, toch?
Op die site van de EO, comment van iemand:
"Persoonlijk vind ik het een beetje God verzoeken als je niet inent. Hij heeft ons niet voor niets de kennis van het enten gegeven."
Aan de ene kant vind ik het fijn om te zien dat het vermogen om logisch te redeneren niet compleet naar de touwtiefus gaat als je gelovig bent. Maar ik vind het niet nodig om Edward Jenner uit te maken voor God (Edward Jenner is de uitvinder van het eerste vaccin - tegen pokken). Het vaccin is niets meer dan een menselijke uitvinding, eentje die miljoenen en miljoenen levens heeft gered.
Religie is ook een menselijke uitvinding, maar dan eentje die miljoenen en miljoenen levens heeft verwoest. Onder andere door het "door God gegeven" gezonde verstand ondergeschikt te maken aan conflicterende interpretaties van een boek van 2000 jaar oud.
Werkelijk niet te bevatten dat dit anno 2013 nog in dit land allemaal gebeurt.
Geloof is voor achterlijken.
Heb Wiki al ingeseind dat ze hun pagina met doodsoorzaken moetrn aanpassen, maar ze willen religie niet toevoegen. Toch met stip de numero uno.
Wijzigen en verankeren in onze wetten zodat vaccineren een verplichting zal worden. Het is 2013, wat zullen we godverdomme nou krijgen.
Reaguurders zijn schadelijker dan Christenen, die kunnen zich nog tenminste nog een mening vormen.
Reaguurders hobbelen achter elkaar aan, hebben een aandachtsspanne van een goudvis en ze geloven alles wat de overheid ze verteld.
"Slachtoffers van de polio-epidemie in de jaren '70 die van de dominee te horen kregen dat zij hun onnodige en levenslange handicap te danken hebben aan het feit dat iemand toch moet boeten voor de zonden van de mensheid."
Ik dacht dat Jezus alle zonden op zich had genomen, maar misschien heb ik dat dan verkeerd begrepen.
Als er al een god zou zijn dan moet ie veracht worden voor de ellende die hij aanricht. "Religie is niet meer dan een licentie die mensen elkaar geven om iets belachelijks te geloven zonder een spat aan bewijs" (quote Sam Harris). Hoe dom en dom en dom kun je zijn...
Tja De Bible Belt he.. vanaf de jeugd geindoctrinceerd met het onfeilbare Woord Gods. Misdadig, kinderen opvoeden met een krankzinnig wereldbeeld en bedreigen met hel en verdoemenis. Oplossing:
1) Ouders uit de ouderlijke macht zetten en castreren om verdere voortplanting te voorkomen
2) Religieuze uitingen verbieden.
3) Reli's uitzetten naar Marokko en hopen op een religieuze oorlog met 100 %casualty-rate. Arie Boomsma mag blijven als ie uit de kast komt.
Waarom geen borden bij kerken en moskeeen?
"Waarschuwing! Religie kan uw gezondheid en geestelijke vermogens ernstig aantasten"
Iedere ouder die zijn kind niet laat inenten zal per kind gewoon een zorgverzekering moeten afsluiten. Zo worden de kosten die ontstaan bij een ziekte die voorkomen had kunnen worden enigzins gedekt. Nu betalen jij en ik voor een ziek refo kind. Dat zal niet zo moeten zijn. Waarschijnlijk zal het aantal niet ingeënte kinderen ook aanzienlijk dalen. Een kind 18 jaar verzekeren kost al snel 18000 euro. Die is snel bespaard met een spuit!!!
Is het een gevaar voor de rest van Nederland? Zo ja,bijbelgordel platgooien,affikken,napalm erop ,ruimen met grijpers,onder curatele,bommen en granaten,het volkel kernwapen arsenaal, gooi patty.brard erop, haal die argentijnse doodsvlieger terug,ik wil een muur,laat de toppers daar zingen,fukushima zeewater erover.. ehhh.. een klein puntje,heeft iemand een logeeradresje voor bokito daar.. clusterbommen,vlammenwerpers,stenigen... Ooi
Gisteravond met kromme tenen gekeken. Ik snap niet dat dit kan in een beschaafd land. Allemaal uit de ouderlijke macht zetten omdat ze hun zorgplicht niet nakomen. Ze koken wel hun voedsel, dragen een autogordel etc. maar laten gerust hun kind doodgaan. Of ze laten ze moedwillig een handicap krijgen. Kind voor de rest van zijn of haar leven ongelukkig en de maatschappij op kosten jagen.
Misschien let ik op vreemde feiten maar van wanneer is dit? tis toch overal zomer vakantie.
Ik ben blij met onze christelijke wortels qua normen en waarden, dat daar een paar rotte appels tussen zitten die het wel over de voorzienigheid van God hebben, maar inenenting niet willen zien als een voorzienigheid, getuigd alleen maar van menselijk falen. Als iedere religieuze zich houd aan de kernwaarden, hadden we een wereld zonder oorlog. We blijven mensen.
Ik heb er geen probleem mee als jezelf volwassen bent en je maakt die keus. Maar dit zijn kinderen die zelf nog geen keus hebben en ondertussen gebrainwashed worden door die ouders en hun community. En dan te horen krijgen dat ze dood gaan omdat God dat wil. Mooie God.
Ze zouden gewoon in een seculiere maatschappij in de wet moeten opnemen dat kinderen religie vrij zijn en vanaf hun 18e zelf hun Godsdienst of niet mogen kiezen.
waanzin antuurlijk dat deze categorie ouders hun kinderen niet inenten. Het Nwe Testament zegt nergens dat kinderen niet preventief kunnen worden beschermd tegen ziektes. Inenten bestond niet en ook daaraan kunnen ze niet refereren. Maar ook niet grefo ouders gaan net zo goed onzorgvuldig om met hun kinderen. Een op de drie huwelijken sneuvelt al dan niet vanwege de "bekende ander". Tienduizenden kinderen worden aldus opgezadeled met een trauma bezorgend loyaliteitsprobleem. Met de ramadan hebben in Nederland tienduizenden kinderen overdag de geeuwhonger,krijgen geen ontbijt ( de belangrijkste maaltijd van de dag) en stampen zich 's nachts alsnog vol. Geen kinderarts of wie dan ook die daar zorgen om durft te maken. En dan de categorie ouders die niet checken of hun puberkinderen inderdaad wel 's avonds doen wat ze zeggen te doen buitenshuis. Dan heeft de heer Rutte het maar makkelijk. Nooit verantwoordelijkheid hoeven te dragen voor een gezin met opgroeiende kinderen en geen weet hebbende van de kosten en inspanning die dit met zich draagt. Hij leidt wel het land, dat wel.
Penn en Teller leggen het in anderhalve minuut uit:
www.youtube.com/watch?v=RfdZTZQvuCo
Ik zeg verplicht inenten! en weiger je op basis van geloof of andere debiele redenen prima, Alle daar bij bekomende zorgkosten helemaal voor jezelf. Hoezo moet ik gaan opdraaien voor anders man debiliteit
Christenen zijn schadelijker voor kinderen dan alcomobilisten en hardrijders.
Lobo | 11-07-13 | 18:27 | + 0
klopt dit heeft God gedaan.
Van Dikhout | 11-07-13 | 18:24
Hé, als de overheid jouw nou verteld dat alles goed komt met die economische crisis, ben jij de sukkel die dat allemaal gelooft?
Laat ik 't zo zeggen, dit volk heeft het wiel niet uitgevonden.
Doet me terugdenken aan een documentaire over het wegvoeren van de mannelijke bevolking van Putten. Werden in het noorden van Duitsland tewerkgesteld bij de aanleg van tankgrachten enz. Duidelijk niet onder ideale omstandigheden natuurlijk, maar door de andere gevangenen aangespoord om een beetje de kantjes er vanaf te lopen, werkten de Puttense mannen zich over de kling en overleden dus één na één. Omdat ze de wegvoering zagen als een straf van God en de Duitsers dus door God boven hun waren gesteld en dus gehoorzaamd moesten worden.
Je moet maar denken dat het een geschenk uit de hemel is en die nemen ze graag aan.
Trouwens kan jeugdzorg niet ingrijpen deze ouders nemen willens en wetens het risico dat anderen (hun kinderen) ernstig ziek of zelfs overlijden.
Iets met de Universele rechten van het kind ofzo?
"Snap jullie dat sommigen dit onverantwoord vinden?"
Nederlands moederneuker, doe je spreken het?
Zie hier twee querulanten het nog eens goed uitleggen - www.youtube.com/watch?feature=player_e...
Inenten tegen religie bestaat al heur.
Al jaren gebruikt men hiervoor; lood en buskruid, semtex etc.
"Aldus de mensen die wel een autogordel omdoen als ze in de auto stappen"
Als God had gewild dat mensen reden, dan had Hij ze wel wieltjes gegeven.
En nu van de snelweg af REFO !
@Rain Man | 11-07-13 | 18:17 |
'Ze hebben groot gelijk. Respect voor die ouders!'
.
Pfff. Ik schrok me rot. Dacht even dat er stond:
Ze hebben groot gelijk. Respect voor die ouders!
Godsdienst is kindermishandeling.
@Broeder | 11-07-13 | 18:21
De GGZ zou niet misstaan in het geval van deze dwazen..
Mijn vader zaliger had vroeger ook zo'n extreem gelovige collega. Die mocht zich van de Heer ook nergens voor verzekeren want als de Heer wilde dat de bliksem insloeg dan sloeg de bliksem gewoon in, punt uit! Maar hij had wel als eerste werknemer van het bedrijf een auto van de zaak want hij mocht van de Heer natuurlijk ook geen autoverzekering afsluiten dus dat liet hij maar over aan de werkgever want die mocht dat dan wel weer voor hem doen...
Van Dikhout | 11-07-13 | 18:21 | + 0
Ja mag geloven in God maar verwacht geen wonderen .
Het geloof. Zo'n beetje de bron van ellende op deze wereld. Nee, ik heb t niet zo op die malloten.
Quid wat heeft de RVD (RIVM??) en de GGZ (moet het niet GGD zijn misschien?) te maken met de mazelen en griffo's?
'Als god het wil dan geneest hij ook weer.'
.
Maar ja, dat wil-ie-nie...
Ik heb een antroposofische mbo gevolgd maar nooit een ontkenning voor inentingen ontmoet. Misschien omdat ik in Limburg resideer?
Heb het gezien. Die rector zou niet misstaan in de betere zombiefilm.
Kudo's ook voor refomama die betoogde: "Ja moar we stap'n toch ook iederen dag vrolijk met z'n allen in de auto, kiek eens hoeveel ongelukk'n daar gebeuren"
Ik denk dat Darwins gelijk andermaal blijkt in dezen.
De RVD Quid? Nee toch? Wat heeft die er nou weer mee te maken...
Ze hebben groot gelijk. Respect voor die ouders!
Ah... wat 6 generaties inteelt al niet vermag..
En polio is ook een geschenk van de Heer, toch?
REAGEER OOK