Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Welja. Europarlement wil spy-chips in kentekens

mandersidioot.pngWeet u nog, dat die lui van het Europarlement vorige week zo WOEDEND waren toen ze ontdekten dat ze door de NSA werden bespioneerd? Handelsverdragen op de helling, heel onderzoek er tegenaan, en het is een SCHANDAAL, riep Der Totalen Europäer Schulz nog. Maar een week later zit MEP'er Toine Manders (VVD) doodleuk te overleggen over RFID-chips (Radio Frequency Identification - goedkoper dan GPS en met een uitleesradius van enkele tientallen meters) in Europese kentekenplaten. Gewoon, even boven een kop koffie de privacy van de burger nog verder kapotverneuken en vertrappelen onder totale controledwang van een dwangneurotische eenheidsoverheid. Daar ben je anno 2013 immers 'liberaal politicus' uit de stal van Guy Verfopstadt voor. Uiteraard is er niets over dit plan te vinden op Europa.eu. De eerste lead is een berichtje uit 2008. Sindsdien: stilte. Maar op die koffietafel van Manders liggen kentekenplaten en dat er 'RFID' in gestanst staat lijkt ons een duidelijk hint. Dus hou alvast maar rekening met een decreet van Brussel waarin de kreukelzone van uw laatste restje privacy op de proef gesteld gaat worden. Uit het bericht van 2008: "European officials hope to increase the ease and accuracy of total vehicle surveillance by switching to RFID." Over ons autominnende lijk, Manders. UPDATE: Blijkbaar is kentekens chippen nog een geheimpje. Manders heeft zijn tweet verwijderd. Gelukkig hebben we de MANDERSMIRROR nog. LOLOL: Manders heeft z'n tweet herplaatst - zonder verwijzing naar RFID-chips. De mirror is van 4:32PM, de nieuwe tweet van 6:23PM.

Reaguursels

Inloggen

Kunnen we die europarlementariers niet een chip geven?

HoutekopHarryHendrik | 11-07-13 | 16:55

En in plaats van dit onderwerp op het nieuws, wat zeer relevant is voor het grootste gedeelte van de bevolking, krijgen we vanavond weer een berg entertainment als nieuws.

Liefst met wat alleen staande incidenten waar iedereen geëmotioneerd de volgende koffie zijn mening over kan ventileren.

Van mij mag er eens een onafhankelijk hersenonderzoek komen naar (euro)politici, de delen verantwoordelijk voor empathie, zelfreflectie en verantwoordelijkheidsgevoel zijn gemuteerd in een egocentrisch gezwel met een euro teken erop.

Durereaguurder | 11-07-13 | 16:11

Schande dat de overheid dit zelfs nog maar overweegt. Je zou haast denken dat we al in een totalitaire staat leven, maar het gewoon nog niet volledig beseffen.

Wakbrood | 11-07-13 | 13:48

@Slipsnifter:

"Het wachten is op de onderhuidse chip. Vrijwillig uiteraard, je kan iemand natuurlijk niet dwingen. Nee hoor, u mag gewoon weigeren, alleen betaalt u dan natuurlijk wel het hoogste belastingtarief, u bent immers niet goed controleerbaar."

Is nu al zo hoor. Als je je belastingaangifte niet invult krijg je een fictief (megahoog) bedrag om je oren, ook al weten ze wel beter. Of huurtoeslag terug moeten betalen die je niet hebt gehad. Gewoon, omdat je niet meedoet aan hun spelletje.

Lutz | 11-07-13 | 13:13

Stuur die Europeanen ook eens met zomerreces, dan richtens ze minder schade aan.

liegende hollander | 11-07-13 | 12:34

Wat is het toch ook een godvergeten enge sekte daar in Brussel.

alexbl | 11-07-13 | 10:48

N.B. Nu ja, uiteraard "succes" met een raillerende ondertoon. Tot ze zelf met de gevolgen te maken krijgen. Dat heeft de geschiedenis wel geleerd. Maar dat vak kennen ze kennelijk niet meer.

Esprit77 | 11-07-13 | 09:30

Ja, allemaal ter misdaadbestrijding. Zijn we natuurlijk allemaal voor. Ook voor een superras uiteraard. Wens ze daar veel succes mee.

Esprit77 | 11-07-13 | 09:24

Volgens sommigen in het vorige topic is dit toch helemaal niet erg?

TheStef | 11-07-13 | 08:44

Ja, moet wel lachen. Iedereen is o zo betrouwbaar en heeft alleen maar goede bedoelingen. En nu bijv. dat hielprikje van uw kinderen. Hoop dat ze straks de begeerde baan krijgen die ze willen en dat al die prachtige informatie over hun al dan niet toekomstige gezondheid niet in handen van toekomstige onderwijsinstellingen of werkgevers valt, en dat er ook geen crimineel gen tussen zal zitten, want dan wordt het wel straks racen op de snelweg.

Esprit77 | 11-07-13 | 08:15

pvpb | 10-07-13 | 19:36 | + -1 -
Ja hoor pipo ik heb geen moeite met kentekenscanners het voormalige sofinummer nu het BSN, EPD, EKD inclusief kleur schaamhaar van kinderen en duizend ander vragen. Gezichtsscanners op treinstations en in bussen, naaktscanners op vliegvelden,, DNA opslag van kinderen via hielprik en opslag op vele andere manieren, ID kaart met vingerafdruk en foto voor de gezichtsscanners (beheerd door het Franse leger), pandjescontroles, een soort gps 112 kastje in nieuwe auto,s , de talloze databanken die worden gedeeld met de USA, het opslaan van internetverkeer, het opslaan van telefoonverkeer, ECHELON, PRISM, trajectcontroles, cameratoezicht, ACTA, PROTECT IP SOPA en ga zo maar door , nee ik heb alleen moeite met dat RFID chipje dat op korte afstand uitleesbaar is.

endofdays | 11-07-13 | 03:08

@DijenkletserT & Esprit: nogmaals, er is hier geen sprake van een nieuwe registratie (kentekenregister bestaat al), ook niet van het elektronisch toegankelijk maken van de registratie (dat is het kentekenregister al). Ook kan niet op afstand het verkeer gevolgd worden (uitlezen kan alleen in de zeer directe nabijheid - visueel uitlezen van bestaande kentekens kan op veel grotere afstand). Het enige dat wijzigt is dat de uitlezing een beetje met de tijd meegaat, en met wat minder overhead (minder kosten voor de gebruiker/belastingbetaler).
<br>
Jammer dat ik hier van niemand het enige verweer, enige voorbehoud of geldige argument tégen hoor, te weten dat wel moet worden opgelet dat de lagere kosten op zich niet leiden tot meer uitleespunten. Dat is dus eigenlijk het voorbehoud doelend op toezicht op doelovereenkomstig gebruik. Maar dat is niet een wezenlijk verschil met de huidige, visuele manieren van uitlezen van kentekens en hun koppeling met het huidige geautomatiseerde register.

pvpb | 11-07-13 | 02:58

TinusTrekveerZiekelijke ambtenaren met geldingsdrang, bah.++++ Ach meneer, straks bent u nog slechts een dossier en heeft u niet meer te kiezen. Dat doen anderen dan voor u.

Esprit77 | 11-07-13 | 00:05

Nassipraktijken, die dus niet gaan gebeuren! Met hun totale controle, m'n neus, donder toch op. Kijk als het nou nut had, dan was er over te praten. Ziekelijke ambtenaren met geldingsdrang, bah.

Tinus Trekveer | 10-07-13 | 23:57

Alleen een Nederlandse parlementariër kan zo'n idee over een chip serieus nemen.

azoturie | 10-07-13 | 23:38

pvpb+++ Rijd zelf geen auto en heb zelfs geen rijbewijs. Ben in principe tegen alle digitale opslag van persoonsgegevens. Maar een petitie zal op dit moment niet helpen omdat de meeste mensen zich enorm verheugen op de discriminatie die hen hierdoor nog te wachten zal kunnen staan, alswel dat van hun dierbare nageslacht.

Esprit77 | 10-07-13 | 23:26

pvpb | 10-07-13 | 23:16
Post is ook al meer dan een eeuw oud. Post is iets minder makkelijk te onderscheppen dan e-mail bijvoorbeeld. Als ik principieel ben moet ik mij dus bij de post melden als ik tegen het onderscheppen van e-mail ben?

DijenkletserT | 10-07-13 | 23:22

@Esprit77: nogmaals, het kentekenregister is al meer dan een eeuw oud en wordt door de chip niet anders. Wees dan principieel en start een petitie tegen de bestaande kentekenregistratie voor motorvoertuigen.

pvpb | 10-07-13 | 23:16

Verbazingwekkend is dat psychiaters op het allerhoogste niveau steeds klaar staan om protesten tegen massa-registraties de kop in drukken met hun valse etiketjes, als paranoia en schizofrenie. Ze zouden moeten worden aangeklaagd als incompetent, al zeker omdat hun manieren niet veel afwijken van die van vroegere dictaturen en misdadige regimes. Onverantwoordelijke stakkers zijn het.

Esprit77 | 10-07-13 | 22:44

@hurenisvoorpaupers
Dat citaat is van Joseph Goebbels als het goed heb.

Kromme Tenen | 10-07-13 | 22:25

Goed idee kan de pliesie gelijk de toeslag terug vorderen als ze je bmw in boekarest vinden...

lidlbier | 10-07-13 | 22:16

224 reacties op GS ,op straat 0
Hebben we dan toch te weinig pleinen?

hepelman | 10-07-13 | 22:00

Een nieuwe kentekenplaat voor de gehele EUSSR ligt ook al klaar zo te zien...

Jan.W.De.Derde | 10-07-13 | 21:55

Moeten ze doen, dan donderstraal ik m'n kentekenplaat zo dat criminelenclubje in. Heb je ook geen chippie meer nodig!

Z. Uurpruim | 10-07-13 | 21:54

Volgende: chipdraadjes in slipjes om........ Uw zin en gezondheid te monitoren.

Iwmac | 10-07-13 | 21:49

Nadat we rustig blijven van het hele PRISM gedoe (hoi klootzakken van de NSA, OSAMA, BOMB, New york, Obama, Beatrix) en niet de straat op gaan, krijgen we ALLES door onze strot gedouwd. Alles tegen de moslimterroristen en Pedo's.. toch?

deministerpresident | 10-07-13 | 21:35

Top actie geen stijl.

Wel jammer dat de reaguurders niks hebben met in actie komen. Vinden het allemaal wel best en zijn net als Telegraaf reaguurders overal tegen zonder met constructieve oplossingen te komen.

Je wordt echt niet in de gevangenis gezet als postnl de waterschaps belasting factuur niet in de brievenbus gegooid heeft.

Laat de roverheid maar bewijzen dat je deze factuur ontvangen hebt. Ontkennen van het ontvangen van deze factuur lijkt me een mooi begin van strijd tegen de overheid.

Bo Dreksma | 10-07-13 | 21:23

Een RFID-chip in elke Euro-parlementarier aub, om te zien waar we nu eigenlijk voor betalen.

Pimp my Voortuin | 10-07-13 | 21:20

Esprit77 | 10-07-13 | 20:43 | + 1 -

Komt omdat de mensen het gewoon niet voor kunnen stellen dat het zo erg (of erger) zou kunnen worden als in oost Duitsland. Dat is namelijk uiterst onmogelijk! Toch?

Ik zou niet inzien waarom. De geschiedenis, waar ze mee bezig zijn en wat de leiders zelf zeggen laat namelijk overduidelijk het tegenovergestelde zien.

Maar goed, als je dat hardop zegt word je paranoïde verklaard. Dus ik ben er een beetje klaar mee.
Maar soms als het zo overduidelijk in het nieuws komt en er dan toch van die figuren zijn die zeggen dat er helemaal niets aan de hand is, moet ik me er toch even in mengen.

sadfkasdhfd | 10-07-13 | 21:11

In Mexico reed ik zonder platen, ...

No Mames | 10-07-13 | 21:11

Tijd voor een Europese lente. Krijg maar lekker de tyfus met je chip in je kenteken, vuil stuk europarlementarier.
Volgend jaar Europese verkiezingen en ik stem op diegene die een anti-EU agenda heeft.

Zzzzooooffff | 10-07-13 | 21:07

Horagha | 10-07-13 | 20:54 | + 0
Wat fijn om je reactie te lezen. Kijk, ik ben ook achterdochtig met een dosis gezond paranoïde. De reacties zijn mij iets te doorgeschoten.
Ik weet niet precies hoe men het doet in the UK. Volgens mij is/was autodiefstal daar relatief hoog. Ik zit wel regelmatig met zeer veel interesse programma's zoals 'Politie op de hielen' te bekijken waar auto's direct van de weg worden gehaald door kentekenregistratie en vooral de doortastendheid van de agenten. En Nederland, ga niet zelf het wiel uitvinden maar kijk waar het WERKT!

SammyJankis | 10-07-13 | 21:03

Is dat Toine de poepeter?

PopperFlopper | 10-07-13 | 20:59

@Watapatja | 10-07-13 | 19:06
Je bedoelt de Ijkdijk? Daar staat zoals overal apparatuur in de buurt die alle sensoren registeren en via het GSM netwerk data naar de systemen toepompt.
En dat lezen ze in Groningen uit, het systeem, niet de Sensoren die in de dijk zitten.

@SammyJankis | 10-07-13 | 20:07
Dus hoe ze het doen in Groot-Brittanie? 1 RFID bevind zich in de auto en 1 in de kentekenplaat. Dit is zeer succesvol in Groot-Brittannie die dit al een dikke 5 jaar hebben.
Heb je die Los Angeles RFID-kentekenplaten gezien die zijn echt apart. Zeer futuristisch veel beter dan die RFID-Kentekenplaten die andere staten gebruiken. Nu vermoed ik ook dat zij, zoals de staat Virginia, een actieve RFID gebruiken. Die conclusie trek ik alleen vanwege de vorm.

Krijg jij niet gevoel dat het gepeupel hier dezelfde paniek reacties heeft als toen met de introductie van de Trein, Auto, TV, GSM etc...?

Horagha | 10-07-13 | 20:54

SammyJankis | 10-07-13 | 20:41 | + -1 -

En jij aan mentale retardatie.

sadfkasdhfd | 10-07-13 | 20:45

Wie de mogelijkheden tot misbruik van al deze systemen en ook de gevaren hiervan ontkent, speelt vals spel. Waarom die hardnekkige ontkenning. Bewijs dan maar eens dat er nooit door wie dan ook misbruik van kan worden gemaakt, nu niet en in de toekomst niet.

Esprit77 | 10-07-13 | 20:43

sadfkasdhfd | 10-07-13 | 20:37 | + 0
Dude, jij grenst tegen paranoïde schizofrenie aan :P

SammyJankis | 10-07-13 | 20:41

Gaat nergens over.. RFID zendt uit op 0,000heel weinig Watt. Een beetje zender gooit de hele boel al overhoop.

basweetutwel | 10-07-13 | 20:40

normanius | 10-07-13 | 20:19 | + 1
Ik zeg ook niet dat het allemaal niet beter kan. Het begin is er. Enige waar ik in geloof is als je écht criminaliteit de wereld uit wilt helpen je alle disciplines moet laten samenwerken. En het zou dom zijn om dit niet elektronisch te doen. Maar aan de ene kant denk ik dat autodiefstal bestrijding actief bestreden wordt door de autolobby. Zij zijn er immers bij gebaat om zoveel mogelijk auto's te verkopen om marktaandeel te vergroten. En elke gestolen auto heeft ook onderdelen nodig! En omdat een auto toch minder persoonlijk(leasebak) is geworden is voor de berijder een diefstal ook geen drama meer. Geniaal! De auto industrie is gebaat bij autodiefstal!

SammyJankis | 10-07-13 | 20:38

Zo moet de USSR dus gevoeld hebben. Ik ben het, werkelijk, kotsbeu.

Masturwasbeert | 10-07-13 | 20:38

SammyJankis | 10-07-13 | 20:26 | + -1 -

Noem het maar prachtige theorieën. Zolang jij en de rest van het volk dat maar denkt, kunnen zij gewoon hun gang gaan.

Maar laat het ook maar, je hebt het nota bene over een tekenfilm in zoiets serieus als dit..

sadfkasdhfd | 10-07-13 | 20:37

Ik ben vóór !*


* Onder de voorwaarde dat alle eu functionarissen van hoog tot laag eenzelfde 'tracking device'in hun nummerplaat krijgen (privé auto's eveneens) met daarbij een 'target device' voor 'heat seeking missiles' !!

Geilsteen | 10-07-13 | 20:29

@hurenisvoorpaupers | 10-07-13

Dat vonden de Nederlanders ook voor de oorlog en je weet hoe dat is afgedraaid, juist door die hoge registratiegraad van de bevolkingsregisters. Inmiddels zijn dat al stasi dossiers waarvan de overheid niet wil dat jij weet wat er in staat.
Mijn vermoeden is dat jij van de foute kant bent. Raamambtenaar bij de GBA stasi?

eastender | 10-07-13 | 20:28

naadschrobber | 10-07-13 | 20:12
Autoweek. Merk en type. Motorinhoud, etc. 15 seconden werk. En platen kun je ook namaken. Het gaat om een moeilijk na te maken echtheidskenmerk. En dat het melden van kentekendiefstal snel doorgegeven wordt. Liefst automatisch.
sadfkasdhfd | 10-07-13 | 20:12 | + 0
Werkelijk elk (elektronisch) systeem kan je, met genoeg fantasie en wantrouwen, omdraaien naar de meest prachtige theorieën voor werelddominantie. Vooral Southpark doet dit geweldig :)Een oplossing, alles met een stekker of batterij wegflikkeren en zelfvoorzienend in een hutje op de hei gaan leven.

SammyJankis | 10-07-13 | 20:26

Nu nog even stiekem het dna van alle Nederlanders afnemen, even koppelen en hup op de snelweg erachter an. Neen, u verdient geen boete, alles is ok, goede chauffeur bent u, maar we zien wel hier staan dat u hulp met uw gezondheid nodig heeft en wij brengen u meteen even over naar de gewenste kliniek op Ameland. Ja, uw ideeën zijn af en toe ook wel een beetje vreemd. Niet zoals wij echt willen, hè. Wij helpen u wel verder. Daar zijn we toch voor, om elkaar te helpen, niet? Zet uw auto maar aan de kant, daar zorgen wij wel voor(grapje, grapje). Fantasie?

Esprit77 | 10-07-13 | 20:26

@ SammyJankis | 10-07-13 | 20:07 |
Van ANPR (die camera's boven elke rijbaan) zijden ze ook dat ze daar criminaliteit beter meer konden bestrijden.
.
resultaat;
.
Jan modaal wordt van de weg getrokken voor een openstaande prent van 80 eurie en Achmed de (auto)dealer krijgen ze maar niet in het vizier omdat ze meer data binnen krijgen dan ze (manueel) kunnen verwerken.
.
Zoals met alles worden dit soort plannen gelanceerd met mooie woorden, een weldenkend mens welk tussen de regels door leest ruikt gelijk onraad.
.
Het is voor een overheid nog altijd lucratiever om Jan modaal die 80 euries aan openstaande boete afhandig te maken dan Achmed achter tralies zetten. Achter tralies kost ie geld!
.

normanius | 10-07-13 | 20:19

Overigens kan de NL roverheid er ook wat van wat betreft facturen sturen.

Facturen worden niet aangetekend verstuurd.

Betaal helemaal niks meer, laat ze maar bewijzen dat de facturen correct zijn afgeleverd.

Reserveer de munten wel, maar betaal pas als de deurwaarder in naam der koning een factuur komt langsbrengen.

Zouden meer mensen moeten doen.

Bo Dreksma | 10-07-13 | 20:18

We zijn allemaal genummerd in het systeem en dragen het kenteken van het beest. We zijn allemaal een bliep op het radarscherm.
Het is de tijd van het grote experiment, het grote project van het human resource management. We worden allemaal bekeken als vliegen onder een vergrootglas. En nu zijn ze begonnen ons de poten uit te trekken.

Rest In Privacy | 10-07-13 | 20:16

ammyJankis | 10-07-13 | 20:07 |
De overheid heeft nog nooit iets ingevoerd om de burger daar beter van te laten worden.
Zoals een ander artikel op Powned nieuws... Politici zijn door en door verrot corrupt!!!

swaffelkaffer | 10-07-13 | 20:15

@boy_wulfe | 10-07-13 | 20:11
Daar denkt het ministerie van waarheid anders over...

Ing. eslapen | 10-07-13 | 20:13

SammyJankis | 10-07-13 | 20:07 | + -1 -

Ja, want dat is ook echt waar dit tegen gebruikt gaat worden.

Haha, goedgelovige sukkel.

sadfkasdhfd | 10-07-13 | 20:12

SammyJankis | 10-07-13 | 20:07 | + 0

Zomaar even andere platen bijbestellen gaat helaas niet.

Dat jij uit frustratie de rdw site checkt en een kenteken inklopt zegt niks, staat er cabrio bij vermeld volgens jou?


naadschrobber | 10-07-13 | 20:12

zoals al eerder is opgemerkt, 1984 van Orwell was een waarschuwing, GEEN handleiding

boy_wulfe | 10-07-13 | 20:11

Dit is niet iets van het Europees Parlement, maar van enkele Nederlandse bedrijven die onder het mom van veiligheid zo flink geld denken te kunnen verdienen (via alleenrecht op deze specifieke chips)
Is dus gewoon lobbyen via zetbaasje Manders, in het buitenland zitten ze hier helemaal niet op te wachten
Bovendien: stel ik ben crimineel en jat een paar kentekenplaten, een leesapparaat ziet dan weliswaar dat het om gestolen platen gaat, maakt een foto, en dan? Dan rijdt de crimineel gewoon door want er zijn niet genoeg agenten om iedereen fysiek staande te kunnen houden...

FW Ta-183 Huckebein | 10-07-13 | 20:10

gna gna gna

hurenisvoorpaupers | 10-07-13 | 20:08

Geweldig idee! En fuck de zwaar doorgeschoten complottheorieën. Zag laatst nog een Audi RS4 cabrio bestuurd door Marokkaanse tieners met, toen ik het kenteken natrok, kentekenplaten van een 'gewone' Audi A4. Gewoon, omdat ik er geen fuck van geloofde. Dat met daarbij het hoge aantal gestolen auto's, auto-onderdelen, omkatten, etc. Het zou prachtig zijn als auto en kenteken elektronisch gekoppeld zijn waardoor bij diefstal de gegevens direct naar alle systemen met automatische kentekenregistratie gaan zoals op snelwegen, mobiele teams, parkeerbeheer, etc. En natuurlijk moeten de kentekens zeer moeilijk te verwijderen zijn. Alleen het slim koppelen van databases kan een echte vuist maken tegen criminaliteit (fraude) in het algemeen. Want quess what, men werkt in de praktijk langs elkaar heen. Niet harder, maar slimmer werken.

SammyJankis | 10-07-13 | 20:07

Aaron Russo, de maker van de blockbuster Trading Places en Amerika freedom to fascism, is een tijdje omgegaan met een Rockefeller en heeft daar een pracht van een interview over gegeven.

youtu.be/YGAaPjqdbgQ

Rain Man | 10-07-13 | 20:07

hurenisvoorpaupers | 10-07-13 | 19:59 | + 0

Lutser, je loopt ook elke dag naakt buiten zeker omdat je niets te verbergen hebt.

naadschrobber | 10-07-13 | 20:05

@ normanius | 10-07-13 | 20:03 |
Lamlul, daar had,
.
@ hurenisvoorpaupers | 10-07-13 | 19:59 |
.
boven gemoeten.

normanius | 10-07-13 | 20:04

Als je dan toch niets te verbergen hebt,
Doe even je pincode plempen dan!
Oh' en als je dan toch bezig bent, laat dan ook ff weten waar je huis woont dan nodigen we ons zelf wel uit om je pinpas te komen halen.
.
En dat noemt ons paupers

normanius | 10-07-13 | 20:03

Deze Toine Manders moet om verwarring te voorkomen voortaan als "Paardenlul Manders" worden aangeduid.

Willem VanDer Decken | 10-07-13 | 20:01

Doe niet zo moeilijk paupers. Ik vind het meer dan uitstekend want ik heb niets te verbergen.

hurenisvoorpaupers | 10-07-13 | 19:59

En mèt dat ik hierover nadenk, zie ik die batterij camera's weer toen ik enige weken geleden via Limburg het land verliet en toen in vorige week in Brabant weer binnen kwam. Dus de EU stasi perfectioneert het systeem.

eastender | 10-07-13 | 19:58

Hoe lang blijven we nu nog gedwee toekijken hoe onze privacy en vrijheden naar het hiernamaals gedeporteerd worden?
.
Hoe lang blijven we nog oeverloos zeiken op alles wat ons niet aanstaat en roepen dat we de barricades op moeten zonder er gevolg aan te ... ach laat ook maar.
.
Zolang iedereen de stelselmatige inperking van grondrechten, vrijheden en privacy wegmoffelt onder het mom van 'stel je voor dat m'n sociale omgeving me voor gek verklaard' kun je jezelf beter afvragen of we het wel waard zijn om eerder genoemde grondrechten, vrijheden en privacy te behouden.
.

normanius | 10-07-13 | 19:55

Bij een vorig topic over een paar quote's van Zijlstra - kort gezegd: niet ouwehoeren, maar bezuinigen - werden sommigen direct weer dolenthousiast over de VVD. Nu opeens weer niet omdat Toine Manders ergens een chip in wil laten zetten.

Wees een beetje consequent mensen. De VVD-er Zijlstra wil bezuinigen, zodat VVD-er Manders en zijn Europese vrienden geld krijgen voor de ontwikkeling van hun chip.

Aan dat soort total control ict-achtige dingen verdienen trouwens eerst en vooral de meer machtige jongens en meisjes uit het bedrijfsleven.
Politici en ambtenaren zijn niet veel meer dan hun kwartiermakers.

PWC, CapGemini, Ordina, Collis, KPMG, e.d. hebben de afgelopen decennia miljarden verdiend aan al die opgelaten en later weer neergehaalde ict-achtige balonnetjes.

Ik zal maar niet over het rekening rijden beginnen.

Peyronie | 10-07-13 | 19:55

Ik ben trouwens erg blij dat men bij Geenstijl zich hier ook druk over maakt! Zo komt het tenminste onder de aandacht bij de mensen.

sadfkasdhfd | 10-07-13 | 19:55

@eastender | 10-07-13 | 19:50
Voor de verandering eens op een andere partij stemmen zou een begin zijn.
Maar zelfs dat is al veel te hoog gegrepen voor de gemiddelde burger.

Slipsnifter | 10-07-13 | 19:53

tiepmiep | 10-07-13 | 19:12
Dat viel mij inderdaad ook op, die dikte. Zie ook mijn vorige post. Ze willen heel graag weten wie er zit te typen op zijn toetsenbord. Dat probleem is binnenkort opgelost. Oudere generaties vragen zich terecht af waarom wij niet in opstand komen. Alle vrijheden geven wij weg. Ze weten alles zo in het voordeel van de mens te brengen, dat iedereen er voor gaat. Denk bijvoorbeeld aan Facebook, Whatsapp en Twitter. Het voordeel wat overheden daarmee hebben is vele malen groter dan een mens zich kan bedenken. Dit is een zeer gevaarlijke ontwikkeling. Er komt namelijk een tijd dat er andere regels gelden, en dan is het te laat.

DijenkletserT | 10-07-13 | 19:51

@Petrus Poortwachter | 10-07-13 | 19:44
Bij valse platen weet je dat er bewijsmateriaal is.
Je vergeet trouwens de chip op de voorruit.

Ing. eslapen | 10-07-13 | 19:51

Weer zo'n misselijkmakende, liegende VVD psychopaat. Hoe komen we in vredesnaam van die zieke gasten af die voor ons zo nodig een onleefbaar bestaan in een gevangenis willen realiseren.

eastender | 10-07-13 | 19:50

Als RFID foutloos zou werken was het allang toegepast in logistieke centra en wellicht ook bij uw favoriete appie. Spul werkt dus voor geen meter.

Zoals eerder gemeld, jammer dat de EU geld uitgeeft aan kansloze projecten.

Het meest zorgelijke is dat de EU controle wil over het doen en laten van haar burgers.

Bo Dreksma | 10-07-13 | 19:47

Chip stuk ? Een bekeuring van een miljoenmiljard, wegens vernieling van staatseigendom en fraude..
tiepmiep | 10-07-13 | 19:36 | + 2 -

En vergeet niet "Het in gevaar brengen van de nationale veiligheid". Misselijkmakend.

sadfkasdhfd | 10-07-13 | 19:46

"Dus u mevrouw SS-Obersturmbannführer van de nazi-EU zegt dat het onmogelijk is dat er andere auto's rondrijden met een gekopieerde chip van mijn auto?"...."slik"... Dus ik ben aansprakelijk en moet boetes betalen van overtredingen die anderen hebben begaan, omdat ik niet kan bewijzen dat anderen met een gekopieerde chip van mijn auto rondrijden??"...."slik"...

Megalomaantje | 10-07-13 | 19:45

@Ing. eslapen | 10-07-13 | 19:42
Ja, zou leuk zijn. Maar meer waarschijnlijk is dat de criminelen onder ons (toch al sinds het begin der dagen al slimmer dat de 'overheid') deze nieuwe mogelijkheden uit gaan buiten. Ik heb ook nooit zo de behoefte gehad om valse platen te laten maken...

Petrus Poortwachter | 10-07-13 | 19:44

Mooi zo. Ik hoop dat er nog meer van dit soort walgelijke berichten naar buiten komen.

Misschien dat dat de "ach, ik heb toch niets te verbergen"-idioten laat in zien dat dit totaal de verkeerde kant op gaat.

sadfkasdhfd | 10-07-13 | 19:44

@Petrus Poortwachter | 10-07-13 | 19:37
Kan dan leuk worden.
Een paar man met zappers in elke stad om auto's te bewerken.
Dat is dan genoeg om de economie helemaal tot stilstand te krijgen.

Ing. eslapen | 10-07-13 | 19:42

Privacy? Welke privacy? De NSA blijkt al jaren een backdoor in Android te hebben: moetenwenietwillen.nl/blog/2013/07/10/...

Mooier nog, als je een boordcomputer op Android hebt ben je dubbel genaaid; dan kijken de NSA en Brussel mee. Er is geen ontkomen aan mensen. Face it.

Cappuccino | 10-07-13 | 19:38

@Parel van het Zuiden | 10-07-13 | 19:10
En om mogelijke fraude te ontmoedigen zal een tweede chip, met dezelfde kenmerken als de chips in hun kleding, onderhuids worden aangebracht.

van Griendsven454572 | 10-07-13 | 19:38

@Ing. eslapen | 10-07-13 | 19:33
Tis toch sowieso al belachelijk dat je je auto al niet mag parkeren als zo'n kreng defect is? En ja, waarschijnlijk krijg je een controlelampje op je dashboard wat aangeeft of de chip werkt. Als dat niet het geval is mag je dan geen meter meer rijden.
Nederland is een vrij land... Zeggen ze... Ik heb steeds vaker heimwee...

Petrus Poortwachter | 10-07-13 | 19:37

@endofdays: en nog een vraagje: kennelijk heb jij geen bezwaar tegen 'die paar snelwegen waar nu kentekenscanners hangen' maar wordt dat anders als de scanners door RFID scanners (met zelfde bereik) worden vervangen?
<br>
We hebben een vrij goede Wet op de bescherming van persoonsgegevens (overigens dankzij de EU - de wet is een regelrechte translatie van de de lidstaten daartoe verplichtende EU Directive). Wat relevant is is identificeerbaarheid, doel van de registratie en (waarborgen voor alleen) doelovereenkomstig gebruik. De daarvoor relevante factoren worden door deze automatisering naar het zich laat aanzien niet in negatieve zin gewijzigd.

pvpb | 10-07-13 | 19:36

@Mastermattie | 10-07-13 | 19:33

Chip stuk ? Een bekeuring van een miljoenmiljard, wegens vernieling van staatseigendom en fraude..

tiepmiep | 10-07-13 | 19:36

@Petrus Poortwachter | 10-07-13 | 19:27
Bij een parkeerautomaat kan je zien of deze defect is.
Bij een RFID chip kan je er alleen vanuitgaan dat deze werkt.
Of krijgt iedereen een RFID scanner met de verplichting om de auto voor het starten compleet te scannen...

Ing. eslapen | 10-07-13 | 19:33

Ik zeg DOEN! Dan wordt er straks met traject- en snelheidscontrolesystemen volledig op de RFID chip vertrouwd en wordt het een eitje om geen brieven uit Leeuwarden meer binnen te krijgen. Gewoon even chip in magnetron plaatsen, terugzetten op het voertuig en scheuren maar.

P.S. Een RFID chip heeft een uniek nummer en is zuiverder om te herkennen dan een kenteken op een foto, bovendien is het lastiger deze zelf te vervalsen. Het zal me niets verbazen als dit het antwoord is op de #fail analyses van o.a. de trajectcontrolesystemen.

Mastermattie | 10-07-13 | 19:33

En omdat het net zo eenvoudig is om deze chip (drie maal raden wie de kosten gaat betalen, trouwens) te mollen als het wijzigen van een analoge kentekenplaat, zal het controlesysteem (combinatie meetlus en camers is voldoende), nadat de kosten van het aanleggen ervan op de burger zijn verhaald, gekoppeld worden aan een geautomatiseerd systeem dat direct boetes van een miljoenmiljard per keer oplegt.

Het nieuwe controlesysteem is al verkrijgbaar.
Zie: www.tieyourownnoose.com

Kapitein Sjaak Mus | 10-07-13 | 19:30

Schandalig dat men dit overweegt

1 troost, technisch gezien werkt rfid niet wanneer er meerdere chips tegelijkertijd onder de ontvanger doorgaan. Met meerdere gechipte dozen op een pallet worden er vele niet uitgelezen.

Zit dus een enorme foutmarge op.

Vraag me zelfs af of een auto op een stille weg gedetecteerd wordt als die met 130 km/h onder een rfid poort doorrijd.

Kentekenscanners zijn een stuk effectiever.

Dus wederom en hoop weggepleurt onderzoeksgeld door de EU. Enige die er beter van worden zijn de EU figuren die deelnemen aan de RFID kenteken plaat werkgroep...

Bo Dreksma | 10-07-13 | 19:29

Toine Manders.
Niet te verwarren met Tom Manders, alias Dorus, de grapjurk.
Hoewel...

Van Dikhout | 10-07-13 | 19:29

@Ing. eslapen | 10-07-13 | 19:18
Je kan er anders leuke dingetjes bij inbouwen, elektrische schokjes als ze indommelen bijv.

Conan de Rabarber | 10-07-13 | 19:28

@endofdays: niet alleen snap jij het niet, je kunt kennelijk ook nog eens niet lezen. Hint: wat is het bereik voor uitlezen van de chips?

pvpb | 10-07-13 | 19:27

@Ing. eslapen | 10-07-13 | 19:13
Net als bij parkeerautomaten die defect zijn zeker. Probeer het maar eens

Petrus Poortwachter | 10-07-13 | 19:27

Moeten we eerdaags ook allen verplicht Duits spreken?... Ich habe einen Chip in meinem Wagen und die Geldbußen sind von nun an kontinuierlich... Heil EU!!

Megalomaantje | 10-07-13 | 19:27

@@Eurotokkie | 10-07-13 | 19:12 |
Als je trouwens in dat Dossier auto-ID en RFID. www.supplychainmagazine.nl/dossier-aut... Een beetje doorklikt kom je ook onderzoeken tegen uit 2006 onder Amerikanen wat die er van vinden in verband met privacy enzovoort.http://www.supplychainmagazine.nl/wp-content/uploads/2009/12/SCM9-66-67-FF-1.pdf
Nogmaals. Dit is een flauwekul artikel.

Ohm | 10-07-13 | 19:26

@Eurotokkie | 10-07-13 | 19:03 |
'Rijbewijs voor de fiets en kentekenplaat zal er ook wel komen.'
.
En voor de Pletlandpony. Maar da's logisch.

Van Dikhout | 10-07-13 | 19:24

Big brother is watching en burgers komen toch niet in opstand omdat we tam worden gehouden door propaganda en beloftes vanuit de overheid, we hebben het al te ver laten komen met zijn allen hoe kots misselijk je ook wordt van dergelijke praktijken. Wen er maar aan want dit wordt in de toekomst nog vele malen erger.

DayMack | 10-07-13 | 19:22

@Eurotokkie | 10-07-13 | 19:12 |
Het staat op de site van de NOS heel verhaal. Hoezo niet openbaar? En kan het nu niet snel vinden maar volgens mij is er ook een reportage van die rtl4 heeft uitgezonden. Daar werd toen gesproken over onnodige kosten of niet. Dat soort dingen. Een chip in hetzelfde topic verwerken waarin ook de NSA wordt genoemd is blijkbaar nieuws.

Ohm | 10-07-13 | 19:21

We leven in het tijdperk van opkomende nazisme wereldwijd. Jammer, want ik had liever geleefd kort na de tijd van de totale ondergang van het nazisme.

Megalomaantje | 10-07-13 | 19:21

Bah. Schulz en Guy Verhofstadt behoren tot de allerergste Varkens van George Orwell, daar in die stinkend-te-dure-megastal te Brussel. Toine Manders (VVD) is er dus blijkbaar ook een.
Alleen geschikt om er karbonade's van te maken; en dus voorbestemd onze toekomst te bepalen. Uiteraard zonder tussenkomst van noemenswaardige democratie.

Jan Passant mk2 | 10-07-13 | 19:19

Ik ben absoluut tegen, maar ik vrees dat we ons meer druk zouden moeten maken over de chips die vanaf 2015 verplicht in nieuwe auto's moet worden ingebouwd met een alarmsysteem. De zgn eCall.
tweakers.net/nieuws/89680/eu-automatis...

G,I. Jane | 10-07-13 | 19:18

Afschuwelijk plan. Als ze dit doen, dan ga ik meedoen aan de handel in valse kentekens. Want hier heb ik geen behoefte aan. Zij zullen niet rusten tot we allemaal in de kettingen zitten en braaf belasting ophoesten tot onze laatste adem. Wat mij betreft is bijna alles geoorloofd in de strijd tegen deze idioterie.

Nequebard | 10-07-13 | 19:18

@Conan de Rabarber | 10-07-13 | 19:16
Hoeft niet.
Als er iets met de MEP gebeurt terwijl hij/zij geen chip bij zich heeft, dan geen diplomatieke onschendbaarheid.
Kon zich namelijk niet identificeren als MEP.

Ing. eslapen | 10-07-13 | 19:18

Zie een levendige handel opkomen in EMP kastjes..... Kut RFID chip weer kapot, snap er niets van.

Bluto Blutarsky | 10-07-13 | 19:17

Ohm | 10-07-13 | 19:16 Update gemist. sorry.

Ohm | 10-07-13 | 19:16

David Icke heeft gelijk.....!!!

brtnsnwbrd | 10-07-13 | 19:16

@Ing. eslapen | 10-07-13 | 19:11
Zo'n chip kan je gewoon met een tang door de oren vastknijpen hoor.

Conan de Rabarber | 10-07-13 | 19:16

Het moment om überhaupt nog een verzet te kunnen organiseren is al bijna voorbij. Wat er nu nog mogelijk is, is met een paar gelijkgestemde zielen een fundament te leggen. Uiteraard zonder gebruik van telefoon of internet.
Iemand serieuze interesse?

koolteer | 10-07-13 | 19:16

De nazi-EU gaat in dat opzicht nog eens heel groot worden....

Megalomaantje | 10-07-13 | 19:16

@Russ Meyer | 10-07-13 | 19:07 |
Het staat er gewoon. Meerdere twitter accounts blijkbaar. Of hij heeft hem op de ene geplaatst tewijl die het op de ander wilde hebben geen idee. Weer terug geplaatst kan ook.
twitter.com/ToineMandersEP

Ohm | 10-07-13 | 19:16

Jean Monnet, Robert Schuman en Conrad Adenauer de bedenkers van de EGKS, Euratom en de goed vigerende EEG draaien zich in hun graf om als ze zien welk monstrum er van hun geestekinderen wordt gemaakt. Van een succesvolle EEG wordt een geldverslindend Pan Europese Natiestaat nagestreefd waarbij de soevereiniteit van de deelnemende landen stap voor stap wordt opgeheven. Men denke hierbij aan de abjecte Verdragen van Maastricht en Lissabon ( Kok, Lubbers ,van Aartsen enz. ). Nederland is niet in staat na 160 jaar spoorwegen een treinstel harder te laten rijden dan 160 km/u op een spiksplinternieuw traject maar laat de Europese politieke trein richting Brussel en Straatsburg in volle vaart doordenderen daarbij niet gehinderd door inzicht, democratisch handelen en ethisch denken.

Jan Boule | 10-07-13 | 19:14

Den Heerscher | 10-07-13 | 19:08 | + 0 -
Verbod op bijen lijkt me wat overdreven, gezien de cruciale rol die honing speelt in de farmaceutische wereld.

Maar inderdaad, eerlijk is eerlijk, bijen uitrusten met navigatichips en dit koppelen aan het allergiekadaster lijkt een onvermijdelijk toekomstbeeld.

Bakito | 10-07-13 | 19:13

@Petrus Poortwachter | 10-07-13 | 19:10
Bij een niet werkende chip kan je nog altijd beweren dat de overheid ondeugelijk materiaal verstrekt heeft.

Ing. eslapen | 10-07-13 | 19:13

Weigeren kan niet. Ze zijn al stiekem aan het oefenen met bootjes in de Amsterdamse grachten. Je MOET een vignet aanschaffen met een nummer erop als je je touwtje wil vastleggen aan de kant. Dat vignet is "toevallig" net zo groot als een bankpasje, je dient hem op een duidelijk zichtbare plaats op je bootje te plakken, Eenmaal erop, is niet meer eraf zonder 'm te slopen. Er zit dus een RFID chip in, bij ieder bruggetje, en in of uitgang wordt je uitgelezen, door die vreemde nieuwe dingetjes met rode lampjes erin onder de bruggetjes van Amsterdam. Nergens is te lezen dat zo'n ding in je verplicht aangeschafte waternet nummertje zit. Als bij uitlezen blijkt dat het stuk is, moet je een nieuwe kopen. Geeft allemaal niks, voor je eigen veiligheid en niks te verbergen toch ? Straks ook in je auto en op je voorhoofd... Ziek land.

tiepmiep | 10-07-13 | 19:12

Ohm | 10-07-13 | 19:09 | + 0

Ja goed , dit is de eerste keer dat ik ervan hoor dus zo openbaar is het niet.

Eurotokkie | 10-07-13 | 19:12

@Parel van het Zuiden | 10-07-13 | 19:10
Het verplicht dragen van die chip is natuurlijk om de veiligheid van de MEP te garanderen....

Ing. eslapen | 10-07-13 | 19:11

Parel van het Zuiden | 10-07-13 | 19:10 |
Hulde! Prachttegel!

Russ Meyer | 10-07-13 | 19:11

@WellusNietus | 10-07-13 | 18:24
Werkt hetzelfde als met je identiteitsbewijs. Heb je het niet bij of werkt het niet (in het geval van de chip) is forse boete. Blijf maar denken dat je slimmer bent als dat tuig...

Petrus Poortwachter | 10-07-13 | 19:10

Als we het tekengeld voor Europarlementariërs handhaven lijkt het me goed hen te chippen. Dat is een veel betrouwbaardere methode om te verifiëren of men ook daadwerkelijk aanwezig is. Goed voor het vertrouwen van de burger, goed voor parlementariërs om "de schijn van te vermijden". Dus Toine, wat zeg je ervan?
.
Zo'n MEP -chip zou trouwens ook wel eens interessante patronen rond feestjes, lobby- en bedrijfskantoren inzichtelijk kunnn maken. Parlementariërs vinden dat vast niet erg, afgaande op het regelmatige gebruik van het woord "transparantie".

Parel van het Zuiden | 10-07-13 | 19:10

Ik zie het trouwens ook nog wel gebeuren dat het CJIB gaat fuseren met zijn europese partners, en dat ze gaan verhuizen naar een nieuw te bouwen ivoren toren ergens in Brussel. En alle inkomsten gaan dan uiteraard ook naar Brussel, om geïnvesteerd te worden in de zuid europese infrastructuur.

VanBukkem | 10-07-13 | 19:10

@Eurotokkie | 10-07-13 | 19:05
Het gaat mij er om dat het plaatsen van een RFID chip gewoon in alle openbaarheid wordt besproken. Punt. De voor en de nadelen enzovoort. Of het wenselijk is, is een ander verhaal.

Ohm | 10-07-13 | 19:09

Wat een SUKKEL

SyntaxError | 10-07-13 | 19:09

pvpb | 10-07-13 | 19:04 | + 0 -
Je snapt het niet hé
Met dit chipje erbij maakt voor onze dictators mogelijk jou online te volgen waar je uithangt.
Dat is met een normaal kenteken niet het geval, behalve dan nu op sommige snelwegen met die kentekenscanners.

endofdays | 10-07-13 | 19:09

Godvergeten tiefus EU!!
En maar door blijven gaan met die idiote ideeen...
De dag dat er een Breivik opstaat en met een vrachtwagen vol explosieven die corrupte geldverslindende en parasiterende bende EU parlementariers opblaast gaat bij mij de vlag uit!
Ga eens lekker allemaal deaud daar in dat europese parlement!!!

swaffelkaffer | 10-07-13 | 19:08

@Bakito | 10-07-13 | 19:01
Ach, het slaat kant nog wal? Klinkt bekend.
.
Indien we de koninklijke familie afschaffen was die aanslag nooit gebeurt. Iedereen die niet tegen de koninklijke familie is, is in feite medeplichtig aan de aanslag.
.
Als we een verbod op melk hadden, dan zouden er geen doden vallen door lactose-allergie. Iedereen die niet tegen melk is, is medeverantwoordelijk voor deze doden.
.
Bij werksters van bijenvolken, moeten de angeltjes afgeknipt worden. Iedereen die tegen deze maatregel is, is medeplichtig aan de 2 doden die bijen elk jaar maken in Nederland.

Den Heerscher | 10-07-13 | 19:08

@Vrije Nator | 10-07-13 | 18:16
Staat gepland voor 2017. Zeggen de aluhoedjes in mijn omgeving.

Afgeschminkte Bassie | 10-07-13 | 19:08

Ohm | 10-07-13 | 19:02 |
Waarom trekt Manders dan terstond zijn keutel in ?

Russ Meyer | 10-07-13 | 19:07

Horagha | 10-07-13 | 19:02 |
Dijkbewaking gaat inmiddels met rfid, die dingen worden in de stad Groningen uitgelezen. Lijkt me iets meer dan 200 meter.

Watapatja | 10-07-13 | 19:06

Arjan | 10-07-13 | 19:03 | + 0 -
Ali H heeft geen ene moer te maken met de Facebookmoord of het Swift-incident.

Ga ergens anders lopen trollen, dombo.

Bakito | 10-07-13 | 19:06

Da's nog niks, ik heb gehoord dat ze binnenkort ieder pasgeboren kind gaan chippen. De slogan schijnt te worden: "In de EU geboren, een chip in je oren!"

Conan de Rabarber | 10-07-13 | 19:05

Ohm | 10-07-13 | 19:02 | + -1

Dus er gewoon geen aandacht aan besteden bedoel je , wie is hier nu een lul.

Eurotokkie | 10-07-13 | 19:05

Stapje voor stapje....

Afgeschminkte Bassie | 10-07-13 | 19:05

@miko & @endofdays: I've got news for you: het door iedereen en dus ook de overheid waarneembare kenteken op voertuigen dat al sinds 1898 bestaat in ons landje, is (ook al) uniek en gekoppeld aan het nationale kentekenregister.
<br>
Als jullie nu zouden oproepen om die kentekens of dat register af te schaffen, hadden jullie zeker een punt. Al denk ik dat de publieke opinie om praktische redenen in overgrote meerderheid dat punt niet zou steunen. Nu huilen jullie een beetje mee met de wolven die wel de klok hebben horen luiden maar echt geen enkel benul hebben waar de klepel hangt.

pvpb | 10-07-13 | 19:04

@Bakito
Lees de post over Ali H van 15:05 nog even terug.

Arjan | 10-07-13 | 19:03

Watapatja | 10-07-13 | 18:56 | + 0

Rijbewijs voor de fiets en kentekenplaat zal er ook wel komen.

Eurotokkie | 10-07-13 | 19:03

gatti500 | 10-07-13 | 18:28
Precies. Alleen geeft dat wel een donkere vlek.

Ik ben benieuwd hoeveel mensen in Nederland er eigenlijk weet van hebben dat er een RFID chip in ieder paspoort zit. Nederland heeft toch het beste met de burger voor? Ik ken genoeg campagnes waarvan je denkt, wat is het belang om dat zo groot in de MSM te brengen. Maar goed, geen campagne of duidelijk informatie over die chip in het paspoort. U heeft geen geheimen, niets te verbergen etc.. Je verliest enkel je privacy. Ook niet erg om constant het gevoel te hebben gevolgd te worden. Ik weet het niet hoor. Ik weet wel dat ik een boete krijg, als ik dat zelf bekostigde RFID paspoort niet bij me heb.

Nog iets over die verplichte vingerafdrukken bij het nieuwste paspoort. De reden die de overheid geeft, is dat de paspoorten dan moeilijker na te maken zijn. Natuurlijk joh. Fraude houd je er in ieder geval niet mee tegen, want dan zou je overal je vingerafdrukken moeten tonen. Nee, alleen op luchthavens e.d. hebben die zin. Doe dan een iris scan (die komt er ook nog wel bij hoor) want die laat ik niet overal achter. Die vingerafdrukken zijn verdomd handig. Waarom? Ik heb onze zo betrouwbare overheden horen praten over dat het nu erg lastig is om te bepalen wie er achter een pc (lees: Internet) heeft gezeten. Bingo!

DijenkletserT | 10-07-13 | 19:02

@Arjan | 10-07-13 | 19:00
Ik zie liever wat Toine Manders declareert en als tekengeld opstrijkt.

* Thom Staal sturen gaat *

Ing. eslapen | 10-07-13 | 19:02

Zin uit het artikel: Voordelen
Ook de RDW, de ANWB, de Bovag, het KLPD en het Openbaar Ministerie zijn voorstander van de nieuwe nummerborden.

nos.nl/artikel/376636-kentekens-moeten...

Dossier auto-ID en RFID ARTIKEL 2006

www.supplychainmagazine.nl/dossier-aut...

Nogmaals dit is echt 1 groot lul topic.

Maar omdat het nu in het Europarlement wordt besproken is het plotseling verschrikkelijk.

Ohm | 10-07-13 | 19:02

Die max 10 meter bereik is met een passieve RFID.
Een actieve RFID heeft dus een bereik van max 200 meter. ^^

Maar laten we van een passieve RFID uitgaan. Het is niet zo moeilijk om dr content te wijzigen van een RFID. En privacy waakhonden zullen wel hetzelfde reageren als camera's.
Veel drama weer om niets

Horagha | 10-07-13 | 19:02

Hyppo Kriet | 10-07-13 | 18:56 | + 0

Wie zwijgt stemt toe , er zijn miljoenen Europeanen die denkt dat de EU het beste met ons voor heeft.

Eurotokkie | 10-07-13 | 19:01

Volslagen onzin, aangezien die facebookmoord niet werd gepleegd met een laptop, maar met een mes en de aanslag in Apeldoorn met een auto.

Bakito | 10-07-13 | 19:01


Bakito | 10-07-13 | 18:58

Haha, Bakito, je commentaren zijn hilarisch. Fijne staaltjes van sarcasme. Hulde.

Rest In Privacy | 10-07-13 | 19:00

Ik vraag me af of hij eigenlijk wel weet waar hij mee bezig is. Het kost een paar cent, maar ik zou graag een overzicht op GS zien met iedere stap die Manders gedurende een maand gezet heeft, hoe hard hij reed,met wie hij gepraat heeft, wat hij afgerekend heeft in welk restaurant, etc.

Arjan | 10-07-13 | 19:00

@kollenbergSittard,
Man, Stalin zou juichend een rondje om het Kremlin hebben gerend,
in z'n blote kont.

vander F | 10-07-13 | 19:00

Muxje | 10-07-13 | 18:51 |
Doen ze hier ook. Heb nou 3x zo'n fuik meegemaakt. Als je ziet wat ze dan even in beslag nemen, niet te filmen. Incassobureau Politie ism o.a. douane.

Watapatja | 10-07-13 | 19:00

@gatti500: waarom neem je dat paspoort dan nog?
<br>
Ik ben absoluut geen voorstander van bijvoorbeeld de identificatieplicht. Het überhaupt bewaren van gegevens van trajectcontroles anders dan in geval van een geconstateerde overschrijding en alleen voor het doel van bekeuren van die overschrijding vind ik ook onjuist. Maar we hebben het hier niet over een nieuwe registratie (het kentekenregister is al 115 jaar oud) en voor zover ik zie ook niet over een toegenomen identificeerbaarheid (waarneembaarheid) van de individuele registratie, immers op enkele tientallen meters kan praktisch iedereen ook de bestaande kentekens al waarnemen. Het gaat dus om een kostenreductie (minder belastinggeld!) en iets preciezere (minder onterechte bekeuringen) en minder fraudegevoelige (minder tokkies die door slecht zichtbare kentekenplaten de dans ontspringen), andere manier van uitlezen van de individuele registratie.

pvpb | 10-07-13 | 18:59

Arjan | 10-07-13 | 18:54 | + 0 -
De dader had psychische klachten. Door zijn medisch dossier aan kenteken en GPS te koppelen had de ME met twee vingers in de neus de catastrofe kunnen voorkomen.

Erg sneu voor de slachtoffers en hun nabestaanden, aangezien deze technologie al een tijdje op de plank ligt te wachten, voor Piet Snot, omdat allerlei gesubsidieerde activistenclubjes de vooruitgang proberen te stuiten met schijnprocessen en procedures. Dit land is ziek, doodziek.

Bakito | 10-07-13 | 18:58

Manders is OK! Alles wat overlast cq ergernis veroorzaakt gewoon chippen, op volgorde van prio:
huisdieren
zangvogels
postduiven
behaas
boerkaas
gewoon alles wat jatbaar is en in winkels ligt
gevangenen bij gebrek aan kerkers
tbs-ers
kleuterneuqers
immigranten van buiten de eu (bijv. m.u.v. de VS)
meervoudig falende/wildsnijdende artsen
meervoudig falende bestuurders/ander politiek tuigh
uitkeringsaanvragers
fietsen
hardwerkende burgers die querulant op blogs zijn
alle hardwerkende burgers
alle burgers
auto's die veel vervuilen
gewoon alle auto's
In dit rijtje kan ik me vinden.
(RFID afschermers zijn per kilo leverbaar; buiten dat, overheid en automatiseren?)

pennestront | 10-07-13 | 18:58

@Van Duyvenbode | 10-07-13 | 18:52 |

Misschien, misschien ook niet. Een vrijheidsstreven begint niet zelden bij enkelen.

Parel van het Zuiden | 10-07-13 | 18:58

Zullen ze ook wel kunnen zien op welke stukken men te hard rijdt, kunnen ze daar investeren in de economie om er een trajectcontrole of een WWer in een flitsbusje neer zetten.

Alles om u en in uit te knijpen tot de laatste cent om de verenigde staten van europa te realiseren.

Stalin likt er zijn vingers bij af.

KollenbergSittard | 10-07-13 | 18:57

Het is natuurlijk vet handig zo'n gechipte wereld. De toekomstige AI supercomputer in Brussel die de gehele centraal geleide Europese economie managet voor het door middel oneindig accurate onfeilbare algoritmes. Door alle verkeersdeelnemers mens & machine te automatiseren kan er een perfect just in time totaal economie worden geschapen waarbij overschot, verliezen en opslag tot nul zijn te reduceren. Prachtig nieuws voor de aandeelhouders van bv. Europa.

Bertus Brulbroek | 10-07-13 | 18:57

DDR-praktijken dit! Schandalig! Weg met die Manders! Is hij helemaal van e pot gerukt, die idioot!

Hyppo Kriet | 10-07-13 | 18:56

1. Een kentekenplaat kan met de ogen ook op een afstand van 10m uitgelezen worden zonder dat iemand het door heeft.
2. met RFID kun je heel makkelijk fucken; uitschakelen door alufolie eroverheen.
3. met RFID kun je heel makkelijk zonder dat iemand het doorheeft een andere kentekenplaat inladen.

Conclusie: ze doen maar.

hobbit | 10-07-13 | 18:56

Vulgaris | 10-07-13 | 18:30 |
Fiets APK is al over vergaderd in Den Haag.

Watapatja | 10-07-13 | 18:56

Vulgaris | 10-07-13 | 18:30 |
Fiets APK is al over vergaderd in Den Haag.

Watapatja | 10-07-13 | 18:56

Zo is dat. Iedereen zo'n geel oormerk of, nog handiger, zo'n kekke streepjescode-tatoo. Was in Auswisch ook erg handig.
Alles voor onze elite die ons als vee wenst te houden.

Kromme Tenen | 10-07-13 | 18:56

@Bakito | 10-07-13 | 18:50
Volgens dezelfde denkwijze ben jij medeplichtig aan die facebookmoord omdat je geen tegenstander van internetverbindingen bent. Daarom nu melden bij Guantanamo Bay, zwaarste afdeling. Smerig tuig dat je bent.

Den Heerscher | 10-07-13 | 18:56

Gewoon weigeren. Met z'n allen. Wat kunnen ze dan nog doen? Iedereen een boete geven ofzo? Power to us!

God Zelf | 10-07-13 | 18:55

-weggejorist-

jacobh-59 | 10-07-13 | 18:55

@Bakito | 10-07-13 | 18:50
Ik ben tegen omdat die chip door arme kindertjes onder erbarmelijke (niet embarmelijke) omstandigheden geproduceerd gaat worden.

Nilfisk | 10-07-13 | 18:54

@Bakito,

En hoe precies had die aanslag voorkomen kunnen worden? Een automatische boete wegens te hard rijden?

Arjan | 10-07-13 | 18:54

Duurt niet lang meer en dan weten ze op elk moment van de dag waar je rijdt en hoeveel je te hard rijdt. Thuis effe inloggen met je DigiD, en je ziet meteen wat het gekost heeft. Misschien komt er ook wel een app voor de smartfoon.

VanBukkem | 10-07-13 | 18:53

Dit is goed voor de auto branche, en daar gaat het al zo best mee.
Als het zo ver komt koop ik geen auto meer, simpel zat zolang ze nog vingerafdrukken bij je ID en paspoort willen, ben ik die ook niet meer nodig, zet me maar uit klootzakken.

Free will | 10-07-13 | 18:53

Waarschijnlijk hoeft Manders geen wachtgeld maar wordt hij dikbetaalde commissaris bij Gatso.

Ik zie op Twitter dat deze liberaal ook bedacht heeft dat tabak maar gewoon verboden moet worden. twitter.com/RTaylor_MEP/status/354714... #simcity

Arjan | 10-07-13 | 18:52

Kijk naar de updates en laat het gecensureer van Toine Manders eens goed tot u doordringen. Dit is de usance in het EP.

Russ Meyer | 10-07-13 | 18:52

Parel van het Zuiden | 10-07-13 | 18:48

Oh ja hoor. We zijn hier in dit land nog tammer dan onze schoothonden. Geef de mensen bak voer, laat ze hun haar trimmen,
doe ze een leuk jasje en hup, zo naar buiten de straat op, aan de leiband. Trots als pauwen.

Rest In Privacy | 10-07-13 | 18:52

@Sjors W. 18:20: In Engeland doen ze dat juist wel: langs de weg staan met een camera, en dan juist NIET om snelheidsovertreders te grijpen, maar om kentekens te scannen en als er iets mis mee is er achter aan te gaan en de bestuurder staande te houden. Denk aan dingen als onverzekerd rijden, gejatte kentekenplaten, belasting niet betaald, openstaande boetes, gestolen auto, benzinedieven, etc. Het aanpakken van dat soort lui heb ik een stuk meer sympathie voor, sterker nog: daar zijn ze voor.

Overigens heb ik geen bezwaar tegen het tracken van alle voertuigen, op zich. Een probleem is dat er enorm misbruik van gemaakt kan worden. En het echte probleem? De overheid is niet te vertrouwen. Punt, *feit*. En ze weigeren pertinent om dat wantrouwen weg te nemen... als ze zeggen dat ze iets niet zullen doen, dan ben ik nog wel geneigd om ze te geloven, maar ze zeggen niets. Leggen geen grondregels omtrent privacy. Stellen geen grenzen aan het gebruik. Geen deugdelijk proces rond het gebruik van data in bepaalde gevallen (toetsing door rechters) Geven geen inzage, geen transparantie. Gewoon, "we doen er mee wat we willen, vertellen niet wat, en alles kan nog veranderen". Tja, op basis daarvan geef ik ook niet de sleutel van mijn voordeur aan de buren, laat staan dat ik de overheid met zo'n systeem vertrouw.

Muxje | 10-07-13 | 18:51

Dat systeem wordt natuurlijk alleen gebruikt voor boetes en rekeningrijden.
Mocht je auto ooit gestolen worden dan kun je er waarschijnlijk geen gebruik van maken.

Osdorpertje | 10-07-13 | 18:51

@Bakito | 10-07-13 | 18:50
* Bakito chippen gaat, 1000 keer *

Ing. eslapen | 10-07-13 | 18:51

De aanslag met de Swift op Koninginnedag had met deze technologie voorkomen kunnen worden.

Tegenstanders van deze chip zijn in feite medeplichtig aan de moord op diverse onschuldige mensen. Zij horen niet in dit beschaafde land thuis en mogen wat mij betreft afgevoerd worden naar Guantanamo Bay, zwaarste afdeling. Smerig tuig.

Bakito | 10-07-13 | 18:50

pvpb | 10-07-13 | 18:29 | + 1 -
Misschien dat ze dan elk moment van de dag weten waar je uithangt door overal van die rifd scanners neer te hangen.

endofdays | 10-07-13 | 18:49

gouden tijden breken aan voor hen die nog iets van electronica snappen ..

(c)ZWITSUL | 10-07-13 | 18:49

@Van Duyvenbode | 10-07-13 | 18:43 |

Huisje, tuintje, en boompje exact naar specificatie van een EU -ambtenaar waarbij elke afwijking of persoonlijke invulling wordt bestrafd. Vrouwtje en wippie alleen als u een vergunning heeft. Zoiets?

Parel van het Zuiden | 10-07-13 | 18:48

De overheid weet nog niet hoe lang en hard ik schijt. Dus wil ik dat iedereen verplicht een schijtchip krijgt.

Rest In Privacy | 10-07-13 | 18:48

ZZP-er | 10-07-13 | 18:44 Maar daar doen ze dan niks mee. Iets met mensenrechten voor de autodief enzo. Belastingen en boetes innen van de moderne loonslaaf, dat is het werkelijke doel.

Stroopdoos | 10-07-13 | 18:48

@ZZP-er | 10-07-13 | 18:44
De argumenten tegen je stelling staan al in de plempsels boven je.
.
Zie...
@From here Till Burg | 10-07-13 | 18:16
@Lijkt me logisch... | 10-07-13 | 18:20
@Sjors W. | 10-07-13 | 18:20
@c.onjo | 10-07-13 | 18:22
.
Zaken die de burgers in de gaten houden / geld kosten / extra regeltjes opleggen vanuit de EU kan je beter niet positief bekijken. Er zit namelijk in vrijwel alle gevallen absoluut geen positief idee achter. Het positieve idee is hooguit de kutsmoes naar het volk toe om zoiets er door te krijgen.

Den Heerscher | 10-07-13 | 18:47

@ZZP-er | 10-07-13 | 18:44
En de stasi zorgde ook voor het welzijn van de DDR burgers.

Ing. eslapen | 10-07-13 | 18:47

ZZP-er | 10-07-13 | 18:44
Ja natuurlijk, want een kentekenplaat is niet te verwijderen....#Drogreden

Russ Meyer | 10-07-13 | 18:47

* kan op straks afstand... huh ?

(c)ZWITSUL | 10-07-13 | 18:46

-weggejorist-

bier hier | 10-07-13 | 18:46

@pvpb | 10-07-13 | 18:29
Als je dat niet snapt moet je per direct een zwitsal krijgen. Of je hier nu sinds 2007 rondhangt of niet.

miko | 10-07-13 | 18:45

het RFID kentekenplaat communiceert met de boordcomputer.. geen match = niet starten.
Dus de overheid kan op straks afstand een auto uitschakelen..

(c)ZWITSUL | 10-07-13 | 18:45

-weggejorist-

bier hier | 10-07-13 | 18:45

Als je dit positief bekijkt zouden alle gestolen auto's ook direct terug te vinden zijn toch?

ZZP-er | 10-07-13 | 18:44

-weggejorist-

bier hier | 10-07-13 | 18:44

@r04drunn3r | 10-07-13 | 18:36 |

Lijkt me vrij makkelijk. We gaan nu het nog enigzins kan protesteren of we wachten tot onze politiek ook de controle over politie en defensie overgedragen heeft en we onze vrijheid moeten bevechten.

Parel van het Zuiden | 10-07-13 | 18:43

@Parel van het Zuiden | 10-07-13 | 18:36
Al jaren ready.
Onder het mom van hobby al aan het voorbereiden.

Ing. eslapen | 10-07-13 | 18:43

Parel van het Zuiden | 10-07-13 | 18:36

Er komt hier geen revolte. Simpel. Het is hier ieder voor zich.
Wel beginnen heel wat mensen inmiddels een tyfushekel aan de maatschappij te krijgen. Reken dus op acties van lone wolves.
Wellicht schaduw-organisaties. Maar massale demonstraties?
No way: huisje, tuintje, boompje, vrouwtje, wippie, etc. etc.

Rest In Privacy | 10-07-13 | 18:43

-weggejorist-

bier hier | 10-07-13 | 18:42

Aha, dus de verplichte telefoonchip in de auto gaat de heren EU-stasi te lang duren.
Serieus, als je nu nog niet kunt zien waarom de EU is opgericht ben je echt het schijten in een oude emmer niet waard.

das_Freudenmädchen | 10-07-13 | 18:42

BS topic eigenlijk dit.

Ohm | 10-07-13 | 18:41

Als ik mijn vingers maar lang genoeg in mijn oren houdt en heel hard "LALALALALALA" schreeuw en voor de rest enkel het NOS-journaal kijk, is er niets aan de hand.
.
Weer een stukje privacy, weer een stukje controle, weer een stukje volk onder de duim houden, weer zonder democratisch mandaat, weer vanuit de EU, weer een stukje wet- en regelgeving waar niemand op zit te wachten...
.
@Parel van het Zuiden | 10-07-13 | 18:36
"Ready..."

Den Heerscher | 10-07-13 | 18:41

' wij hebben geconstateerd dat uw verplichte Ecall systeem niet bereikbaar was voor onze operators terwijl U vandaag toch 234 KM heeft gereden '

(c)ZWITSUL | 10-07-13 | 18:41

natte krant | 10-07-13 | 18:31 | + 0

Als die gasten bij de EU hun zin krijgen zal dit zeker gebeuren , ze zoeken de grens op wat mogelijk en niet mogelijk is.
Tot nu toe is er weinig verzet van het volk tegen plannen van de EU.

Eurotokkie | 10-07-13 | 18:41

Yes We Scan!

Bertus Brulbroek | 10-07-13 | 18:39

PiGGY | 10-07-13 | 18:26 Je ziet het RFID verschilk tussen de tweets toch wel?

Stroopdoos | 10-07-13 | 18:39

Verdoeme m'n stinger DSI kostte al een goede duit.
Nu weer wat verzinnen op deze grap.
Je kan toch ook zelf platen maken?

KollenbergSittard | 10-07-13 | 18:39

@ Eric Blair . In 2014 bestaat die verneukte euro niet meer .

likmegaties | 10-07-13 | 18:37

@natte krant | 10-07-13 | 18:31
Alleen bij geboorte ?

Ing. eslapen | 10-07-13 | 18:36

Dus transponders in de auto voor "rekeningrijden" worden op nationaal nivo weggestemd vanwege privacyoverwegingen. Geen probleem voor de politiek, dan jassen we het er op Europees nivo doorheen. Zo handig, die Europese antidemocratie.
.
Een zoveelste reden om de Nederlandse politieke praktijken per ommegaande eens integraal langs de grondwet te leggen. Hoe kan zulks een soevereiniteit zijn overgedragen zonder grondwetswijzigingsprocedure?
.
Ik zal het u verklappen. Dat kan eigenlijk helemaal niet en toch gebeurt het. Zegt veel over de politici die wel degelijk een eed op de grondwet hebben afgelegd.
.
Een revolte zou dus volstrekt legitiem zijn volgens universele mensenrechten.
.
"Are you ready?"

Parel van het Zuiden | 10-07-13 | 18:36

@Parel van het Zuiden,
Wat wil je dat we doen.....!?
Naar Den Haag en onze regering afzetten?
Vervolgens de zelfde behandeling krijgen als de waxinelichtgooier.....?
Nee dank je.
Ik wil niet door de staat worden afgespiegeld als een gestoorde gek.
Succes zit hem in numerieke overmacht.

r04drunn3r | 10-07-13 | 18:36

Geachte heer Blair

Tussen 16 juli en 28 juli 2014 heeft u tijdens een autoreis naar Spanje voor € 2433,46 aan trajectcontroleboetes opgelopen. Dit bedrag is inmiddels automatisch afgeschreven van uw rekening.

Bezwaar indienen is niet mogelijk.

Groeten,

De Europese Unie

Eric Blair | 10-07-13 | 18:35

Aluhoedje vouwen... om de kentekenplaat

SirReal | 10-07-13 | 18:34

@Parel van het Zuiden | 10-07-13 | 18:22
Zal???? Doet!!!
De stasi had niet de mogelijkheden die ze nu hebben.

miko | 10-07-13 | 18:33

Hoe meer je weet van de EU, hoe meer je weet hoe gevaarlijk ze is.

smdyasc | 10-07-13 | 18:32

"Total vehicle surveillance"
Proef het terwijl je het uitspreekt. Brrr.

Dmitri Dmitrievitsj | 10-07-13 | 18:32

Gechipt worden bij geboorte, vele malen praktischer.

natte krant | 10-07-13 | 18:31

230 Volt vonkje bij de antenne doet wonderen

Ing. eslapen | 10-07-13 | 18:31

@ZKH EénOog | 10-07-13 | 18:22
Binnenkort komt de tandarts weer in het pakket, sterker de overheid gaat dat voor je betalen.
www.youtube.com/watch?v=ZPV73jB0N6Q

miko | 10-07-13 | 18:31

Doen ze echt waar heus niet om te spionieren, maar voor je eigen bestwil voor jou en mij zodat je een uurtje lange in je bed kunt blijven liggen:

"if a university teacher cancels a morning lecture because they are sick, students' alarm clocks and coffee machines could automatically be reset, giving them an extra hour in bed."

ec.europa.eu/malta/news/12.04.12_wirel...

Finn | 10-07-13 | 18:31

Emigreer nu het nog kan! Over een paar jaar staat er een groot hek om de EU met de SchulzStaffel op de wachttorens. De poort gaat alleen open als u uw hoofdelijke schuld afrekent. Ook al heeft u verder zelf geen persoonlijke schulden.
Vergezocht? Nederland zou geen soevereiniteit verliezen, de baas blijven over eigen legislati. De EU zou u niets dan voorspoed brengen, weet u nog.
De EU is een totalitair, ondemocratisch en onderdrukkend Moloch.

Russ Meyer | 10-07-13 | 18:30

@vincent uit groninge

www.fietsbelasting.nl/

Komt ook weer terug. Read my lips..!

Vulgaris | 10-07-13 | 18:30

Nutteloos project wat nooit geaccepteerd zal worden. 10 miljoen voor dit onderzoek?? Ongelofelijk.

lachenjoh | 10-07-13 | 18:29

LOLOLOL en dan wel gewoon in aanhangerplatenstijl RFID laten staan op de foto

Rest In Privacy | 10-07-13 | 18:29

Kan iemand mij uitleggen hoe de chip een significante verslechtering van de privacy inhoudt ten opzichte van het reeds 115 jaar oude kenteken met nationale registratie, en aangenomen dat de uitleesbaarheid van deze chip enkele tientallen meters bedraagt?

pvpb | 10-07-13 | 18:29

net als het paspoort even fijn in de magnetron !

gatti500 | 10-07-13 | 18:28

@WellusNietus | 10-07-13 | 18:24 |

Zo'n actie wordt dan gedetecteerd door de "smart grids" (electriciteit) die de Europese Commissie ook actief nastreeft...

Parel van het Zuiden | 10-07-13 | 18:28

Alle ingezetenen kunnen zich dan net zo goed ook meteen chippen. Grote chip in je hoofd en kleine chip in je hand/arm, wel zo makkelijk voor het inchecken op school, werk, voor de autkering, bij de dokter etc.

Graftak | 10-07-13 | 18:28

Het wachten is op de onderhuidse chip.
Vrijwillig uiteraard, je kan iemand natuurlijk niet dwingen.
Nee hoor, u mag gewoon weigeren, alleen betaalt u dan natuurlijk wel het hoogste belastingtarief, u bent immers niet goed controleerbaar.

Slipsnifter | 10-07-13 | 18:27

RFID-chip in je kentekenplaat of tatoeage op je onderarm.

Zoek de verschillen. Ik zie ze niet eerlijk gezegd.

Reinaert | 10-07-13 | 18:27

Kijk Halbe, met dit soort berichten en de erfenis van Rutte-II kun je boe-roepen tegen de PvdA-graaiers tot je een ons weegt. Het maakt toch geen verschil. Ik stem lekker op een ander.

NiceGuysFinishLast | 10-07-13 | 18:26

En ipv op je auto wordt het kenteken straks gewoon op je voorhoofd geniet, wel zo makkelijk.

panacee | 10-07-13 | 18:26

@Parsons | 10-07-13 | 18:18
Maar parsons je weet toch, als je niks te verbergen hebt enz enz,....

miko | 10-07-13 | 18:25

Lokale stroomstoot maakt kort werk met de chip..

WellusNietus | 10-07-13 | 18:24

Wanneer komt er een tahrir/taksim in Brussel?

Fast Forward | 10-07-13 | 18:24

De combinatie Europese Unie en hedendaagse surveillancetechniek zal alle voorgaande totalitaire staatsvormen doen verbleken. En als deze totale controle er eenmaal is zal verzet vrijwel onmogelijk blijken.
.
Wordt in hemelsnaam eens wakker burgers!

Parel van het Zuiden | 10-07-13 | 18:22

De EU is nu officieel een Politiestaat geworden.
Vive la Révolution!!!!!

r04drunn3r | 10-07-13 | 18:22

Doe dan gewoon gratis auto's uitdelen overheid.

Graftak | 10-07-13 | 18:22

Wat zegt mij dat die chip niet nu al onder dat blauwe Europese vlaggetje zit die we allemaal verplicht moesten aanschaffen dan?

ZKH EénOog | 10-07-13 | 18:22

De politici hebben er geen problemen mee als wij door iedereen begluurd worden, ze worden pas boos als blijkt dat zijzelf ook onderworpen zijn aan de Stasi praktijken.

domheid regeert | 10-07-13 | 18:22

Lijkt me niet zo lastig om een nummerbord te maken zonder rfid erin. Auto stelen nummerbord eraf draaien. Nummerbord zonder rfid erop en klaar is moelander.

c.onjo | 10-07-13 | 18:22

BAZEN, daar bij GeenStijl! Goede mirror van die suftwitpic. Hulde.

henkvaningrid | 10-07-13 | 18:21

En het ergste is dat er niet één gestolen auto meer door gevonden zal worden. Boetes zullen digitaal hun weg wel weten te vinden, maar de kans dat een fysieke agent een fysieke autokrakert gaat opsporen zal zelfs na deze privacyverkrachting gelijk blijven. Hoe hoog (proest) is dat nu precies? In 2012 de helft, zo bleek, maar dat is met de joyrides meegeteld.

Sjors W. | 10-07-13 | 18:20

Zoals altijd zullen de criminelen het systeem onschadelijk weten te maken en zijn alleen onschuldige burgers er de dupe van. Genoeg is genoeg.

Lijkt me logisch... | 10-07-13 | 18:20

Krijgen we dan ook toegang tot de data als onze autos door moelanders gestolen worden?

hangtiet met knoop | 10-07-13 | 18:19

Nondeju, die twitpic is snel weggejorist door kentekenToine... Zag er vrij genant uit. Had ik nu maar even gePrtScd... (maar dat hebben de mannen van GeenStijl vast wel gedaan).

henkvaningrid | 10-07-13 | 18:19

Wollt Ihr den totalen vehicle surveillance?

Dan hebben we de godwin maar vast gehad.

rara | 10-07-13 | 18:18

Nou, in dat geval ga ik de rest van mijn leven wel met de fiets.

vincent uit groninge | 10-07-13 | 18:18

*2e aluhoedje van de dag vouwen doet*

CornholioNL | 10-07-13 | 18:18

Beste burgers, dit is toch wel zo'n beetje het moment denk ik zo... Hanteert u den hooivork en roept "revolutie !!!" (nee echt, als we dit toelaten verdienen we niet beter)

WatEenGezeikWeer | 10-07-13 | 18:17

Echt HELEMAAL kotsziek wordt ik van die tiefus EU.
Weg met deze waanzin. Uit de EU nu. Mijn stem is definitief om.

Botte Hork | 10-07-13 | 18:17

Ze doen maar.... is zo uitgeschakeld!

From here Till Burg | 10-07-13 | 18:16

Zouden ze dan toch zover komen dat we allemaal zo'n ding in de arm moeten hebben? Aluhoedjegekkies noemen dat altijd the Mark of the Beast.

Vrije Nator | 10-07-13 | 18:16

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl