Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gezellig! Meeste Moelanders blijven hier

dronkenindenaamderrompuyNooit eerder hebben we zo hard gelachen om een zin in de Volkskrant, om daarna in huilen uit te barsten: "van de Bulgaren zonder opleiding zegt bijna 60 procent dat ze hun toekomst in Nederland zien." O ja, Bulgaren. Wij snappen wel waarom, die lui hebben door dat ze hier gratis rijk worden. Ook zonder opleiding. Of baan. En werkloos zijn, daar zitten die Bulgaren in Nederland blijkbaar op. Dat krijg je met zo'n westerse verwenstaat. Oliegeld, he, dat blijft maar stromen. Maar er is meer! Ook vijftig procent van de in Nederland woonachtige Polen wil hier blijven. Przytulne! Heeft het Sociaal en Cultureel Planbureau onderzocht. Namens de onderbuik van Nederland, gokken we. Eerst kwamen de Zuid-Europeanen. Die gaan wel weer weg, zeiden ze. Verrassend genoeg deden ze dat ook. Toen kwamen de Turken. Die gaan ook wel weer weg, zeiden ze. Nope. Iemand moet de pizza's bakken in dit land. Toen kwamen de Marokkanen. Die gaan dus wel weer terug, zeiden ze. Nee hoor. Ze zijn er nog. Allemaal. Nu zijn er de Polen, de Bulgaren en de Roemenen. Die gaan echt, serieus, we zweren het op het verdrag van Schengen, weer terug naar hui... ah fuck, ze blijven, he? Jup, ze blijven. Allemaal. Kijk, hierrr wonen ze. Maar in de idealistische blender die de Nederlandse multiculturele samenleving is, gaat dat uiteraard echt geen sociale problemen opleveren. Althans. Zolang het staatsinfuus blijft druppelen naar hun rekeningen en we ze nergens de schuld van geven, dan.

Reaguursels

Inloggen

Gootbalkoning | 09-07-13 | 13:13 | + 11 

Mooi verwoord!

In het Chinese rijk hadden ze nog een mooie rode muur waarachter ze zich terugtrokken.
Binnen de EU worden we openlijk bedrogen!.
.
Ik heb liever een dictatuur. Die verschilt niet zoveel van het huidige systeem, maar wordt niet verborgen achter schijndemocratie en lachende politici.
.
Ook kan een dictator beslissingen nemen. Het compromissen systeem in Nederland maakt iedere effectieve ommezwaai al vooraf onmogelijk. En komt er toch nog een revolutionair idee door de tweede kamer heen, dan kunnen de plucheplakkers in de eerste kamer er altijd nog voor gaan liggen.
.
Een volk dat niet gehoord wordt en geen invloed meer kan uitoefenen wordt apathisch en cynisch.
.
Uiteindelijk mondt het uit in een revolutie, een staatsgreep, een burgeroorlog, een coup, een europese lente...
.
Of er verandert niets. Stemmen heeft geen zin meer...
.
Als mijn kinderen later vragen wat ik heb ondernomen tegen de teloorgang van Nederland, dan kan ik alleen zeggen dat ik heb gereaguurd totdat ik erbij neerviel.

Rest In Privacy | 09-07-13 | 22:48

Als de bulgaren en roemenen komen wordt de spoeling voor de marokkanen en turken super dun. En ik ben van plan na altijd en eeuwig maar te moeten werken, mij ook eens te begeven op de werklozen markt en terecht profiteren van wat nederland een werkloze zoal heeft te bieden aan uitkering en toeslagen. En dan kan ik de hele dag reaguren en kloten schuren tegelijk. Yippie-ki-yay.

the uninvited guest | 09-07-13 | 22:43

Laten we volgende keer echt PVV en SP stemmen.

oplichter | 09-07-13 | 21:57

Verrassend dat ze hier willen komen en blijven... dat hoerevolk komt hier onze taxpoet op slurpen. Als het aan mij ligt spijkeren we de grenzen rap dicht.

bosmaloot | 09-07-13 | 21:36

Het Bulgaarse minimumloon ligt 19,1x lager per jaar dan NL, ze verdienen per/jaar,wat je hier in de bijstand per/maand krijgt!
Gek,he dat ze straks massaal hier heen komen!!!

koekje erbij? | 09-07-13 | 19:46

Gentlemen, we are fucked.

Rimpeldoos | 09-07-13 | 19:43

@pistol-pete | 09-07-13 | 12:15 | + -3
Soms zijn redenaties zo dom dat het zinloos is er op in te gaan. Jouw stuk valt in die categorie.

Hans Hillen | 09-07-13 | 19:37

Een Pool krijgt hier 7x zoveel ww,als in Polen! Ja, arbeidsverleden in Polen telt mee.
Als ik bijvoorbeeld 7 x €1500= €10.500 zou krijgen in Polen, ben ik ook weg! Hoef geeneens elke dag te tekenen met je rolkoffertje.

koekje erbij? | 09-07-13 | 19:33

-weggejorist-

ik--+ | 09-07-13 | 18:17

-weggejorist-

Di Arroganti | 09-07-13 | 16:59

@ConnyKoomen | 09-07-13 | 15:02 |
'Heb je niks, krijg je van alles.'
.
Ik verwed mijn aoweetje eronder dat, mocht ik ooit Turkije uit moeten om welke reden dan ook, ik in Nederland geheel op mijn familie zal zijn aangewezen. Tja, ik ben nu eenmaal niet غريب en in zo'n geval moet je het in Nederland helegaar zelluf doen.

Van Dikhout | 09-07-13 | 15:54

Sinterklaas was de enige vreemdeling en die ging uit zichzelf weer weg.
(Paul van Vliet)

Van Dikhout | 09-07-13 | 15:44

Ik moet eerlijk bekennen: al die berichten over de eenwording van de EU (en de daarbijkomende zaken zoals open grenzen), alsmede het daarbij horende opgeven van de soevereiniteit geven mij koude rillingen over de rug.

Het interesseert me niet of je wit, zwart, geel, rood of paars bent: als je in dit land een economische en maatschappelijke bijdrage levert ben je welkom. Het beleid en cultuur echter, door de overheid gecreëerd, daagt mensen hier niet toe uit.

Heb je niks, krijg je van alles. Werk je je helemaal het schompes, mag je minimaal 40% inleveren voor de mensen die dat niet doen. En het gaat alleen maar erger worden, vergrijzing op komst + nog een hele stroom MOE-landers. Ik ben persoonlijk best bereid om behoorlijk belasting af te dragen zodat een oma niet in dr eigen schijt hoeft te zitten in een verzorgingstehuis en dat soort zaken.

Hoe gaan we dit oplossen?
1. Collectief besef bij een groot deel van de bevolking dat dit niet langer kan (uit de EU, opstand)
2. Ik emigreer zodra ik mn master heb

De ballen!
en niet vragen waar ik ben: ik konniekoomen

ConnyKoomen | 09-07-13 | 15:02

"Die gaan echt, serieus, we zweren het op het verdrag van Schengen, weer terug naar hui... ah fuck, ze blijven, he? Jup, ze blijven. "

Ik moest lachen... nice!

Behangdelul | 09-07-13 | 14:53

Ja, we moeten ze ergens de schuld van geven. Trouwens was er iemand die dacht dat mensen weer terug gingen emigreren naar een land dat niks te bieden heeft? Moet je wel erg naief zijn.

profiteroles | 09-07-13 | 14:51

NOS teletekst: "Veel Polen komen via een uitzendbureau naar Nederland. Bulgaren worden bijna nooit door een uitzendbureau benaderd en vinden een baan via bekenden".
12% van de Bulgaren is moslim. Via hun Turkse vrinden komen ze binnen? Wie zijn die "bekenden"dan? neef Achmed, oom Mohammed, nicht Aïsha etc. lekker zwart bijklussen in de circuits???

ecologiste | 09-07-13 | 14:37

Lieve medeguurders, het is gelegenheid die de uitvreter maakt. Als wij van een land zouden weten waar geld wordt rondgestrooid, de biertap altijd gratis stroomt, waar we niet werden bestraft voor onze misstappen en het stikt van de mooie vrouwen.... dan zouden we er heen gaan. Zoiets is menselijk. We willen dáár zijn waar het leven nog beter is.

Wij realiseren ons te weinig dat we hier eigenlijk in het paradijs woonden. En een paradijs trekt ook vliegen en klaplopers aan. Verander de wetten en de instroom houdt op. Daarbij dient aangetekend dat verschillende immigranten ook verschillende karakteristieken meenemen. Polen met arbeidsethos zijn van harte welkom. Bulgaren en Roemenen met hun vrouwenhandel, maffia, corruptelingen en waardeloze straatmuzikanten: over de grens flikkeren, aub.

Boer in 020 | 09-07-13 | 14:36

Ons land is weg. Verloren. Verkocht. Dankzij de mensen die de afgelopen decennia op de PvdA, de VVD, het CDA en de D66 hebben gestemd. Allemaal bedankt voor het verloren laten gaan van een mooi land.

HSVOBW | 09-07-13 | 14:23

James Lastig | 09-07-13 | 11:38 Met dat stemmen , dat ben ik niet met je eens. Zelf VVD gestemd en goed verraden en bedrogen achteraf. Voor w.b.t de leiders heb je groot gelijk !

ja,diedus! | 09-07-13 | 14:22

@doskabouter

Neen, ik ken geen 'hollanderhotel' maar weet wel zeker dar er zich ook Hollanders in Polen vestigen.

Jouw punt is mij overigens niet helder. Als je bedoelt te zeggen dat zich hier hardwerkende Polen (tijdelijk) vestigen, dan vraag ik me af: ' so what'?
Ik heb niks tegen mensen die hard werken. Jij wel?

Amsterdamsko | 09-07-13 | 14:15

@grootbalkoning 12:44

Bedankt voor de bos veren. Helaas was het al in 2006 te voorspellen wat voor financiele en sociale ramp de toetreding van zwakke broesers als Roemenie en Bulgarije met zich mee zouden brengen. Ook politici, waaronder Geert lazen HVV en dus ook mijn stukken. Alleen NIEMAND die iets deed of ondernam, okk Geert niet. Als Geert destijds de inhoud van mijn stuk had overgenomen, had hem dat nu heel veel stemmen opgelverd. Helaas. Niet gebeurd. Wij moeten uit de EU, en een associatieverdrag sluiten met de overige EU landen, net als Noorwegen en Zwitserland Vrij verkeer van goederen, geen vrij verkeer van personen. Kunnen we al het criminele gespuis dat we bovemdien nog van een huis, uitkering en onderwijs moeten voorzien buiten de deur houden. Enige voordeel van de EU is de douaneunie, het vrije verkeer van goederen. De rest, vrij verkeer van criminelen plus de muntunie kost ons vele tientallen miljarden per jaar.

Jos Schmitz | 09-07-13 | 14:11

@doskabouter | 09-07-13 | 13:01 | + 2
De zoon van een vader die zijn baan kwijt is omdat er jaren de gestelde targets niet zijn behaald door luie en arrogante medewerkers. De lonen waren te hoog omdat er nog maar 2/3de van het aantal producten ten opzichte van 15 jaar terug met het zelfde aantal FTE's werd geproduceerd. De fabriek waar hij werkt wordt naar Bulgarije verplaats en daar gaan ze het zelfde product produceren. De targets die behaald moesten worden waren een goedkoper te produceren product en een lichter product (kwa gewicht). Deze targets zijn niet gehaald door een arrogante tekenkamer, die er al jaren zat en nooit ontslagen is geworden vanwege de kantonrechtersformule. Er is nooit geïnnoveerd vanwege de kennis bij de medewerkers dat ze toch een riante vergoeding mee zouden krijgen, mochten ze ontslagen worden en omdat voor de crisis de banen in de technische sector nog voor het oprapen lagen. Nu wordt iedereen er uit gegooid en zijn het de boze Chinezen (de aandeelhouders van de fabriek) die het gedaan hebben. In Bulgarije is het ze binnen slechts één jaar gelukt om een lichter en een goedkoper product op tafel te krijgen, iets dat in Nederland op 10 jaar niet is gelukt. Daardoor gaat de fabriek in Nederland nu sluiten. Ze hebben ook nog eens minder FTE's nodig om de zelfde productie te draaien. Ik geef de Chinezen helemaal gelijk dat ze hier vertrekken.

pistol-pete | 09-07-13 | 14:02

Gootbalkoning | 09-07-13 | 13:13 |
Ons voorland is nu voormalig Oost Duitsland, allemaal gekneveld en in het gareel.
Ongelofelijk dat het grote publiek dit nog niet door heeft. De staatsomroep en rooie media zorgen hier wel voor!

lanexxx | 09-07-13 | 13:56

O ja, Bulgaren. Wij snappen wel waarom, die lui hebben door dat ze hier gratis rijk worden. Ook zonder opleiding. Of baan. En werkloos zijn, daar zitten die Bulgaren in Nederland blijkbaar op.
._____
.
En als ze het niet krijgen dan maar zo:
.
Zoals bij de Belgen.
Nooit eerder zoveel inbraken in België :
.
nieuws.vtm.be/binnenland/52777-nooit-e...
.

Trouwens, heeft de volkskrant ook de Roemenen gevraagd wat ze het liefst willen?

Rest In Privacy | 09-07-13 | 13:43

Iets met nationale soevereiniteit vrijwillig weggeven aan de EU.
De afgelopen 20 jaar nooit iets anders dan SP en PVV gestemd, dus ik heb een schoon geweten.
Het volk had deze uit- en intocht van volkeren kunnen voorkomen, als het beter naar Anton Constandse zaliger had geluisterd. Met de afbraak van de natiestaat zijn alle landen communicerende vaten geworden voor kapitaal en in mindere mate ook voor arbeid.
Kapitaal flitst de wereld over op zoek naar lage lonen voor productie. Tegelijk zoekt 't afzetmarkt voor diezelfde producten in landen met koopkracht en dus hogere lonen. Druk en tegendruk die er uiteindelijk toe leiden dat onze lonen en winstmarges wegzakken naar een naargeestig laag optimum en onze welvaartsstaten en voorzieningen worden afgebroken.

Met dank aan alle gekkies die zich vanaf de jaren negentig massaal wijs hebben laten maken door (neo)liberalen van VVD, PvdA, D'66 en GroenLinks dat de markt en de vermarkting ons allemaal rijker zouden maken ipv dat dat op termijn ten koste zou gaan van onze welvaart en ons welzijn.

Zat eergisteren op een terras waar een Roemeens orkestje van drie man binnen een uur 3 keer The house of the Rising Sun speelde. Dat vooral beschouw ik inmiddels toch als de minder fijne kant van de Europese massa-immigratie en -emigratie.

Voor de rest probeer ik me zoveel mogelijk gerust te stellen met de gedachte dat het mijn tijd wel zal duren.

Peyronie | 09-07-13 | 13:39

Ik ben bang dat wij de moelanders over 15-20 jaar hard nodig hebben om onze bejaarde billen te wassen en ons uit de stront te halen als de bezuinigingen en Europese aanbestedingen in de zorg met dit tempo doorgaan......

botteslopert | 09-07-13 | 13:29

Denk dat de schuld niet ligt bij werkgevers of immigranten. Ik zou als ik een eigen bedrijf had ook zo goedkoop mogelijke krachten willen, je start toch een eigen bedrijf om er beter van te worden. En wat betreft de immigranten, als ik morgen in een leuk land 4 keer zoveel krijg als waar ik hier voor moet werken en dan nog een leuk huis als bonus dan pak ik vanavond mijn koffers nog.
De werkelijke schuldigen zitten in Den Haag en Brussel. Zij maken het mogelijk.

antilinks | 09-07-13 | 13:29

Amsterdamsko | 09-07-13 | 13:16

Dan weet jij vast wel een "HollanderHotel" aan te wijzen. Polen vestigen zich hier maar nauwelijks. Ze wonen met 200 man in een hotel/pakhuis en gaan om de 3 maanden naar huis (rara). In hun vrije tijd zuipen ze en gebruiken ze coke. Dat leidt weer tot vechtpartijen en overlast. Maar dat wordt onder de pet gehouden. Want parken en pakhuizen waar ze (verplicht door de werkgever) wonen hebben een eigen beheerder. Die is verplicht te zwijgen. Ze werken hier alleen omdat de lonen hier veel hoger zijn als in Polen. Maar de prijzen in Polen zijn maar een derde van hier. Dus dan is het de moeite waard om te buffelen in een vreemd land waar je in een pakhuis moet slapen en wordt uigebuit. Het loont! anders kwamen ze niet. Anders ben je wel heel triest.

doskabouter | 09-07-13 | 13:25

Het ergste is dat de kneuzen naar ons land komen. De succesvolle Polen, Bulgaren, Turken etc. gaan naar andere landen zoals de VS, waar ze het proberen te maken. Hier komen ze slechts om te vegeteren op onze kosten.

Weerduivel | 09-07-13 | 13:19

Voor de noodzakelijke balans: hoeveel Nederlanders vestigen zich in de Moelanden en wat voeren ze daar uit?
Beste mensen, dit soort ontwikkelingen werkt altijd in twee richtingen. Ga nou niet meteen lopen bleren als blijkt dat er zich Moelanders vestigen in Nederland. Het omgekeerde gebeurt ook en daar blert niemand over. Get a life!

Amsterdamsko | 09-07-13 | 13:16

@Grote stamper | 09-07-13 | 11:52

Je kunt het nog iets breder zien. Het uiteindelijke doel van een socialist als Schultz is de vernietiging van de middenklasse. Alleen een toplaag van Gutmenschen en een verpauperde, volledig van de overheid afhankelijke onderklasse hebben in zijn visie bestaansrecht. Daar is elk socialistisch regime, waar ter wereld ook, uiteindelijk op uitgedraaid, en dat is het weinig aanlokkelijke toekomstperspectief dat de EU ons ook biedt.

Nederland werkt hier als braafste jongetje van de klas hard aan mee. Dat krijg je als je twee partijen, die respectievelijk voor de belangen van paupers en de gevestigde elitie opkomen, samen laat regeren. (Laten we wel zijn: de VVD is nooit een partij voor de middenklasse geweest, en zal dit ook nooit worden, de massa's onbenullen die er om de verkeerde redenen op stemmen ten spijt.)

Behalve de vernietiging van het pensioenstelsel en de belastingterreur die de kleine ondernemer kapot maakt (maar de multinationals spaart) is er ook de simpele wetenschap dat je het aantal overheidsafhankelijken ook gewoon kunt laten groeten door ze te importeren. Open met die grenzen!

De socialistische leugens over gelijke verdeling van welvaart worden nog altijd als zoete koek geslikt. Nivelleren is een feestje! Men vergeet erbij te zeggen dat het in de eerste plaats niet gaat om het verheffen van de onderklasse, maar om het omlaag halen van de middenklasse tot pauperniveau (solidariteit!) - en in de tweede plaats dat de machtige toplaag van beleidsmakers, bureaucraten en quango-bonzen van dit "nivelleren" is uitgezonderd.

Het resultaat: een voor haar voortbestaan vechtende onderklasse, mondjesmaat gevoed en geïndoctrineerd door een gigantisch, oppermachtig overheidsapparaat, gezeteld in Brussel en aangestuurd door een ongrijpbaar internationaal netwerk van banken, multinationals en andere financieel-economische grootmachten. Welcome to the brave New World, dear Muppets.

Gootbalkoning | 09-07-13 | 13:13

Hoezo zonder opleiding?
Zie en hoor ze regelmatig,als ik naar de supermarkt ga.
Als dat geen conservatorium is. *kuch*

Schietmijmaarlek | 09-07-13 | 13:11

Als we nu eens een goed integratiebeleid voeren, op New Yorkse leest geschoeid, scheelt dat heel wat ellende. Daar werken migranten gewoon en gaan verder hun eigen gang. Geen gezeur over integratie en inburgeren door zaklopen. Werkt prima!

Doldwaas | 09-07-13 | 13:04

pistol-pete | 09-07-13 | 11:39

Vertel eens; Otto Workforce? E&A? of gewoon een tuinder die zijn zakken vult? Altijd weer die zelfde lulpraatjes. Praat eens met de Hollanders die worden weggestuurd met als reden "jou kan ik niet betalen"

doskabouter | 09-07-13 | 13:01

Ze zitten niet op Texel, of zouden ze stiekum van de boot gekukkeld worden op weg ernaar toe.

RechtseRakker007 | 09-07-13 | 12:58

we zullen op greet moeten stemmen.
de eu is een werkgevers aangelegenheid
en die wrijven zich in de handen met de goedkope arbeid krachten,die ook nog eens keihard willen werken voor het loon dat vele malen hoger is dan in eigen land.
het moet allemaal van de eu,waar we toch ondertussen al wel genoeg van weten,een geld verslindende machine
met een ecb waar een zekere draghi voor vrijwel nop geld verstrekt aan de banken,die dit met super winsten weer uitlenen,het hypotheek verhaal,dit is allemaal opzet,om dit land op de knieen te krijgen
het kapitaal moet de baas worden,het lukt ze aardig
we zitten al jaren op de nullijn goedkope produkten uit azie,650duizend werklozen,en de invasie van buitenlandse werkwilligen? wordt steeds groter.
alleen nostradames kan de toekoms voorspellen
anders ik wel

soledad | 09-07-13 | 12:52

Ja le man, al die medelanders die halverwege hun beroepsleven naar 0031 komen.
En blijven, kost ook bijna niks.
Straks krijgen ze AOW, maar natuurlijk veel te weinig want ze hebben misschien maar 25 jaar gewerkt van de 50 jaren die je moet opbouwen (2% AOW per jaar x 50 = 100%)en dus kunnen ze niet rondkomen.
Huppakee!, gewoon aangevuld krijgen tot het minimum (lees bijstand) door de regering.

#.. vraagt zich af waarom de AOW toch steeds minder wordt..#

#RayB# | 09-07-13 | 12:45

@Jos Schmitz | 09-07-13

Goed, bijkans profetisch stuk, Jos. Goed onderbouwd ook.
Ik neem aan dat het je indertijd de nodige scheldbrieven, Godwins en "RACIST!" mails heeft opgeleverd?

Gootbalkoning | 09-07-13 | 12:44

Dat komt vast omdat werkgevers veel wensen te betalen voor vies en zwaar werk wat allang geautomatiseerd had moeten zijn.
Maar ja, een Bulgaartje van E 0,10 per uur is goedkoper dan eenmalig ingenieurs in te zetten.

ProAsfalt | 09-07-13 | 12:43

Moelanders en verse vis blijven maar drie dagen fris...

tweeschepjessuiker | 09-07-13 | 12:42

t lup uit dn heand | 09-07-13 | 11:50 | + -16 -
Je zegt daarmee impliciet dat de gevestigde partijen niet luisteren naar volk. Zonder dat je het doorhebt,
want daar ben je te stom voor, ben je het gewoon met Wilders eens.

me,myself and IK | 09-07-13 | 12:39

@Zatkniss | 09-07-13 | 12:08
De Verzorgingsstaat heeft hele rare effecten in zich.
Enerzijds komen er goedkope arbeidskrachten binnen die de NL_ers in een uitkering drukken, hierdoor gaat de belastingdruk omhoog en is goedkope arbeid alsnog duur.
Anderzijds gokken de geïmporteerde goedkope arbeidskrachten er op ook een uitkering te krijgen, lukt ze op termijn ook waardoor de belastingdruk nog hoger gaat worden.
Een vicieuze cirkel naar beneden met los van de uitkeringen alle daarbij behorende sociale onlust van dien.
Als ik een Bulgaar was, geloof dat ze daar 160 per maand verdien, zou ik ook mijn koffers pakken als er een of ander leip land je verhoudingsgewijs 10 ruggen per maand in de schoot gooit, daar kan je alleen maar van dromen. ( wij dan, zij niet )

Uw Verzekeringsadvis | 09-07-13 | 12:37

Zomaar een vraag die mij even te binnen schiet. "waarom hebben Marokkaanse en Turkse Vrouwen altijd zoveel haar op de benen? De natuur is er op gericht dat de mens zich zoveel mogelijk voortplant. Waarom maakt de natuur dan een Persisch tapijtje op die benen. Omdat de natuur daarmee wil zeggen dat je je daarmee beter niet kunt vermenigvuldigen? Al dat haar is wel een teken aan de wand. Is het een idee dat hairy dames zich met deze dagen in plaats van zonnebrandcrème met ontharingscrème insmeren? vragen, vragen, vragen...

slakkenzout | 09-07-13 | 12:36

Janus Korsakov | 09-07-13 | 12:15
Toevallig besteed Elsevier deze week aandacht aan dat kul argument. Letterlijk staat er dat het toen ging om mensen die zich hier WEL aanpasten en het volk dat nu vooral naar Nederland is gekomen komt uit de achterlijke gebieden in Turkije en Marokko. Een groot verschil met bv de hugenoten van toen.

me,myself and IK | 09-07-13 | 12:31

Kuch... vooral de Roma's zien in NL voldoende kansen.
kibambam | 09-07-13 | 12:27 | + 0 -
Ja voor elke appie een trekzak en een traantrekkende bedelmuts met jong

Zatkniss | 09-07-13 | 12:30

Goh. Ik dacht dat Quid een warm pleitbezorger was van de glastuinbouw en het Westland. Het is toch echt die glastuinbouw geweest die de MOElanders op grote schaal naar Nederland heeft gehaald, net zoals de textielindustrie de Turken eens naar Nederland haalde.

Quid het is tijd om te kiezen: het is een van de twee.

kleuterleider | 09-07-13 | 12:29

Tja dan kunnen de Nederlanders eindelijk met lang verdiende vakantie in de bijstand. die uitkeringen worden dan door de moelanders betaald ! oh wacht.

nan6896 | 09-07-13 | 12:28

Kuch... vooral de Roma's zien in NL voldoende kansen.

kibambam | 09-07-13 | 12:27

En waar hebben we de teloorgang van de laatste 15 jaar aan te danken ?
O ja, alleen aan de banken.

amin | 09-07-13 | 12:27

"Dit stopt pas als u het stopt."
.
En zo lang de Nederlander niet wil begrijpen dat "stopt" een werkwoord in de actieve vorm is gaat dit gewoon verder.
.
Verkiezingen, referenda, allemaal voor de buhne. De straat is waar u het zult moeten zoeken.

Parel van het Zuiden | 09-07-13 | 12:21

Janus Korsakov | 09-07-13 | 12:15

U lult, voor den Uil waren er (haast) geen niet Nederlandse Nederlanders.

vanhetvarken | 09-07-13 | 12:19

Let eens op Quid: "Toen kwamen de Turken. Die gaan ook wel weer weg, zeiden ze. Nope. Iemand moet de pizza's bakken in dit land".

Turken bakken Döner, en weinig pizza's!

Bulgaren bakken Sarma, Gyuvech, Tarator, Banitza... Ik ben benieuwd naar de nieuwe restaurantjes die als paddenstoelen uit de grond gestampt zullen worden, en waar Rob Geus zijn handen vol aan zal hebben!

Rest In Privacy | 09-07-13 | 12:19

@Janus Korsakov | 09-07-13 | 12:15
Nou dan staan ons gouden tijden te wachten he!!!
Janus, nu ook ff de andere kant op kijken.

Causa Sui | 09-07-13 | 12:19

@Janus Korsakov | 09-07-13 | 12:15
Die konden alleen maar komen zolang ze in hun eigen onderhoud konden voorzien en werkten.
Wat we nu allemaal naar binnen halen zijn handophouders en criminelen.

sinar2 | 09-07-13 | 12:19

Kwit, je vergeet een belangrijke culturele verrijking bevolkings-groep..... waar we ook zo'n enorm plezier van mogen beleven... en toen zei men ook al... die gaan terug....
www.digibron.nl/search/detail/013d83ad...

hansvanvoren | 09-07-13 | 12:18

@Janus Korsakov | 09-07-13 | 12:15
neem nog een paar borrels. die fles pepervodka van vanmorgen heeft je beoordelingsvermogen al stevig aangetast.

gooi en smijtwerker | 09-07-13 | 12:18

Gelukkig spreken ze wel turks die analfabete Bulgaren die zich hier vestigen, handig als ze van die grote glimmende nergens-zooo-goedkope-tomaten inslaan bij dat leuke kleine Turkse buurtwinkeltje wat in het magazijn drugs dealt, zodat ze nog kunnen blijven bestaan, gezellig, voor de buurt, broodnodig voor de integratie.

Causa Sui | 09-07-13 | 12:17

Ér zijn ook Polen en Bulgaren die wél hun best doen... Echt waar. *duikt onder tafel*

Je ziet ze alleen niet omdat het procentueel gezien echt giga in het niets valt, dus ja, rendabel is het sowieso niet. Sommigen hebben wel mooie dochters geproduceerd die ondertussen wel studeren en hun best doen.

LangeTijdGeleden | 09-07-13 | 12:17

allemaal gelul, nederland is al sinds 1500 een immigrantenland, de hele gouden eeuw stoelde op portugezen, fransen en spanjaarden die uit Antwerpen naar Amsterdam gevlucht waren. Joodse immigranten, voornamelijk. De hele economische groei van 1965 tot 1978 hebben we te danken aan spanjaarden, turken, grieken en italianen die hier in de fabrieken stonden.

Janus Korsakov | 09-07-13 | 12:15

@blinde kip | 09-07-13 | 11:46 | + 5
Dat een product niet rendabel is omdat je de lonen niet kan betalen is regelrechte onzin. De meeste eindproducten worden geproduceerd in landen met lage lonen omdat het anders niet rendabel zou zijn. In combinatie met overmatige overheidsbemoeinis is Nederland gewoon te duur om producten met een lage complexiteit te produceren. De Polen bieden al jaren een uitkomst voor de agrarische sector, die zonder de gastarbeiders waarschijnlijk al lang niet meer zou bestaan. Dat de eerste generatie Turken wel werkte en tweede generatie niet, wil niet zeggen dat dit ook voor de Polen geldt. De meeste beheersen na slechts een aantal jaren in Nederland al aardig de Nederlandse taal en ze verschillen in basis cultuur veel minder ten opzichte van de Nederlanders dan de Turken. Buiten dat kunnen de Polen de eeuwige discriminatie kaart niet trekken omdat je bij de tweede generatie op fysiek gebied waarschijnlijk al weinig verschil meer ziet met de Nederlanders. Ik heb jaren in de agrarische sector gezeten, welke op operationeel gebied voor 60% door Polen wordt gerund, en het grootste gedeelte werkt hard en klaagt nooit. Ik zeg niet dat ze geweldig zijn, uiteraard wordt er nog veel gedronken en hebben ze ook vaak schimmige nevenactiviteiten. Dit weegt echter niet op tegen de arbeidsplaatsen die ze invullen. Tegenwoordig is het nog een probleem dat een groot deel van het door de Polen verdiende geld terug naar Polen gaat. Mochten ze hier in Nederland blijven, dan is dat ook geen probleem meer. Het zijn mensen die nog oprecht de handen uit de mouwen willen steken, iets dat op de gemiddelde Nederlandse fabrieksvloer vaak niet gebeurt. Het is dan ook niet raar dat de Polen ook in de productie sector hun intreden aan het doen zijn. We kunnen niet meer alleen leven op een diensten economie. Nederland moet weer producten gaan exporteren, maar dat kan het in steeds mindere maten omdat het vooral op het gebied van productiviteit en lonen niet meer kan concurreren met het buitenland, waaronder Polen. Waarom die Polen dan niet hier naartoe halen om ze voor de Nederlandse portemonnee te laten werken? Het werk pakken ze toch wel van ons af,als dat dan toch gebeurt zie ik dat liever hier in Nederland gebeuren, dan dat de complete fabriek of wat dan ook zich naar het oosten verplaatst.

pistol-pete | 09-07-13 | 12:15

@Bakito | 09-07-13 | 11:51
Daar heb je een punt. Eerlijk is eerlijk. En nu geloof is wel dat die vrouw van Geert nooit in de uitkering zal terechtkomen, maar hoeveel van dat soort importbruiden, geïmporteerd door autochtone mannen, doen dat wel? Ik schat zo ongeveer de helft.
Een kameraad van mij is ook zo'n importeur. Drie jaar gratis neuken en dan krijgen ze een Nederlands paspoort en is het van "toedelidokie, me don't luv joe anymore" gevolgd door een bijstandsuitkering en/of allimentatie(=terecht).

VanBukkem | 09-07-13 | 12:15

'Bulgaren zonder opleiding' dat is een van de vele pseudoniemen van crimineel tuig.

me,myself and IK | 09-07-13 | 12:14

Ach als nederlander met uikering als wajong een wia mag je ook verhuizen naar een zonnig land. Er zijn internationaal afspraken over. In sommige landen wordt de uitkering dan aangepast aan de plaatselijke levensstandaard maar bijv. roemenië niet. Dus nederlandse moemensen kunnen ook quasi rijk worden.
Net zo onbegrijpelijk toch?

amin | 09-07-13 | 12:13

Vrije migratie en verzorgingsstaat gaan niet samen. Punt.

vanhetvarken | 09-07-13 | 12:13

James Lastig | 09-07-13 | 11:38 | + 10

Heb je het nog niet door? Stemmen maakt geen verschil. Of je links, rechts voor of achteruit stemt, het doel van de EU is eind 19e eeuw al gesteld en daar kan geen land meer van afwijken. De grenzen gaan toch wel open. Om oorlogen te voorkomen en handel te bevorderen is er ooit een volkerenbond opgericht. Haalde geen zak uit, er zijn nog steeds twee wereldoorlogen uit voortgekomen. Dat nu de EU opgericht wordt op basis van het zelfde idee is alleen maar on je voor de gek te houden. Het gaat om handel, groei. Stijging van criminaliteit interesseert ze geen fuck!

Soevereiniteit die je hebt ingeleverd krijg je nooit meer terug!

Rest In Privacy | 09-07-13 | 12:10

kurva!

janneman1977 | 09-07-13 | 12:10

is 't niet gezellig hier of zo? Ik wijs er maar even op, dat alle migranten uit de jaren 60 en 70 ook van plan waren om weer terug te keren..... onlangs nog in de Damstraat in Utrecht geweest? ;-)

Janus Korsakov | 09-07-13 | 12:10

Die Maxima gaat gewoon gelijk krijgen: De Nederlander bestaat niet. Het was niet de vaststelling van een feit, maar een profetie over den autochtonen Nederlandert, op basis van ingezet beleid.

Fijnstoffer | 09-07-13 | 12:09

Eigenlijk is de verzorgingsstaat gedoemd te verdwijnen. In feite zijn de verschillen te groot. Ook al sluit je alle grenzen. Dan wordt in nl het lampadusa aan de Noordzee. Waarom niet. Oké verzorgingsstaat was een leuk links speeltje betaald met de gasbel, maar das nu ten einde geen lalA gratis geld. Alleen uitkeringen gerelateerd aan het werkverleden. Voor de rest moet de familie elkaar maar steunen. Moeten ze in 90% van de wereld ook. U Zult zien de parasieten zoeken een andere gastheer

Zatkniss | 09-07-13 | 12:08

@Ing. eslapen | 09-07-13 | 12:00
Om straks al die uitkeringen van MOE-landers te betalen.
Waar denk je anders voor dat je werkt?

Che_cuevara | 09-07-13 | 12:07

Een solide economische ineenstorting zou niet alleen maar nadelen hebben. En het 'goede' nieuws is dat die er aan zit te komen. OK, U bent wel al uw spaargeld kwijt en pensioenen? hahaha... maar die Bulgaren en Marokkanen blijven echt niet in dit pokkeklimaat zitten als er niets meer te halen is bij de multiculturalisten in Den Haag, die qua carrièreperspectief ongeveer zitten op het niveautje 1985 van hun (voormalige) Oost-Europese collegaatjes en gestaag afkoersen op hun eigen 1989-ondergangetje. Sterker nog, als het de moslimbroederschap lukt om vaste politieke bodem onder de voeten te krijgen en het ze gaat lukken om een islamitische EU van de grond te tillen (Kalifaat) met Turkije in de rol van Duitsland en Egypte in de rol van Frankrijk, dan zou dat best eens aanleiding kunnen zijn voor velen hier om voorgoed hun biezen te pakken.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 09-07-13 | 12:06

Huh? Hoe kan dat nou weer? We zouden toch een magneet zijn voor de hogeropgeleide buitenlanders?!? Nah zeg! Die had ik niet zien aankomen...

Fopspeen | 09-07-13 | 12:03

als moe-lander zou ik ook naar nederland komen. prima landje. Ken genoeg hardwerkende Polen en Roemenen in Nederland: van harte welkom.

benerzoeentje | 09-07-13 | 12:03

In Nederland moet het normaal gevonden worden dat "wij", met onze verzorgingsstaat, een immigratieland zijn voor mensen afkomstig uit landen met veel braakliggend grondgebied. Landen waar nog zat kansen liggen voor wie werken wil. Zeg maar.

"Deze mensen komen om te werken", zeggen de gevaarlijke Eurofielen en nog gevaarlijker multiKulteralisten.
Ja, precies lang genoeg om daarna het eeuwige Recht te krijgen op een plek aan de ruif. Samen met hun hele familie tot in de tiende generatie - plus alle buurtjes uit het geboortedorp.

Ondertussen is er max 10 vierkante meter voor iedereen.

Jan Passant mk2 | 09-07-13 | 12:01

De oplossing is eenvoudig: mensen met een extra paspoort die (lang) geen werk hebben, of een (lang) strafblad hebben snel uitzetten.

Onderbuik | 09-07-13 | 12:01

De Bulgaarse dames zijn in Amsterdam massaal aan het werk hoor. Achter de ramen.

Afgeschminkte Bassie | 09-07-13 | 12:01

Ik vraag mij langzaamaan af waarom ik nog zou gaan werken.

Ing. eslapen | 09-07-13 | 12:00

Het massa immigratie experiment is als een groot gemaskerd bal; pas tegen het einde, wanneer het te laat is, gaan de maskers af en wordt het duidelijk dat het hier geen feest betreft.

Simon de Danser | 09-07-13 | 12:00

Pasol sigana, pajecheli na golanda
Zo iets zullen ze wel gaan zeggen aldaar ( er vanuit gaand roma Russisch kennen)
Roemeens ken ik niet

Zatkniss | 09-07-13 | 11:58

@StijlvolRechts | 09-07-13 | 11:53
Als de Duitsers de oorlog gewonnen hadden.... dan hadden dit MOE-landerprobleem nu niet gehad. Dan hadden we nu allemaal een vakantiehuisje in het zeer dunbevolkte oost-Europa.

VanBukkem | 09-07-13 | 11:58

brutus68 | 09-07-13 | 11:55 | + 0 -
Trouwen is mij te joods-christelijk, traditie uit de middeleeuwen. Brrr.

Bakito | 09-07-13 | 11:57

Nu zijn de rapen Bulgaar, dus?

AshleyJ"Ash"Williams | 09-07-13 | 11:57

Mooi toch? Kennelijk hebben wij nog mensen nodig op boorplatformen in de Noordzee, om alle auto's te wassen en huizen te verven die we moeten kopen van Mark Rutte en Jeroenepoen en natuurlijk als BOA's want stel je voor dat iemand zijn nieuwe auto verkeerd parkeert...

dlseth_ | 09-07-13 | 11:57

@Bakito | 09-07-13 | 11:51

Jij bent toch met zo'n devote Thaise getrouwd?

brutus68 | 09-07-13 | 11:55

@meneer Q | 09-07-13 | 11:44
Dit zou dus wel eens de redding van de huizenmarkt kunnen zijn want die Polen gaan natuurlijk bouwen als gekken.

Che_cuevara | 09-07-13 | 11:55

@Grote stamper | 09-07-13 | 11:52 | + 1 -
Precies, economische verschillen gelijktrekken.

carramba | 09-07-13 | 11:55

joyriders | 09-07-13 | 11:39 | + 0 -
Join de club het is hier goed toeven, doe wel je nl salaris maal 2 anders niet accepteren. Dat heb je nodig om goed te leven.

Zatkniss | 09-07-13 | 11:54

Helaas mensen, we moeten een nieuw vaderland zoeken.
We hebben al een selectie gemaakt van landen die geheel verlaten zijn en u mag (moet) zelf kiezen:
Marokko, Turkije of Polen. De kinderlokkerstoeslag, pensionresten en andere verwenpremies maken we wel over.
Bedankt voor uw diensten en krijg verder maar de pleuris.
Ik zit hier heerlijk in de zon te niksen.
groetjes
M. Rutte

slakkenzout | 09-07-13 | 11:54

joyriders | 09-07-13 | 11:39 | + 0
Waar precies? Ik heb een jaar in die Swiets gewerkt en gewoond. Heerlijk! Veilig, schoon, groen en beschaafd.
OT:
Weg met ons! Boeven, rovers en zuiperts komt allen naar Nederland. Wij geven ons land weg! Sterker nog, jullie krijgen gratis geld... Zucht.
De Marocs zijn al 20 jaar een probleem en nu blijven deze boeven ook hier? Is ons land eigenlijk nog wel te redden?

Eduardo- | 09-07-13 | 11:53

Blijkt je 70 jaar later stiekem toch de oorlog verloren te hebben. Ik wil mijn land terug!

StijlvolRechts | 09-07-13 | 11:53

Schulz noemt dat solidariteit. Landen die hun zaakjes wel goed voor elkaar hebben leegplunderen om andere landen, die er eeuwen lang met de pet naar gegooid hebben, te helpen. Zodat we straks allemaal pauperlanden zijn!

Het doel van de EU is opheffen van de economische verschillen. Oftewel alle rijke landen worden arm en de arme landen worden iets minder arm!

De EU gaat ten onder aan zijn eigen kortzichtigheid!

Solidariteit is andere landen laten zien hoe het moet en ze te leren hoe ze het economisch beter kunnen doen. Solidariteit is niet geld oversluizen waardoor andere landen geen noodzaak meer zien in ontwikkeling!

Rest In Privacy | 09-07-13 | 11:52

@Getson | 09-07-13 | 11:48
Gutmenschen zouden al moeite hebben met het begrip 'Nederlanders'. Wanneer u het hebt over autochtonen, schat ik op iets dat dicht in de buurt komt van 0.

harry poster | 09-07-13 | 11:52

Merkava | 09-07-13 | 11:46 |
Wilders is zelf een hypocriete jankert.

Haatzaaien tegen immigranten uit het Oostblok, maar zelf trouwen met een importbruid uit Hongarije.

Bakito | 09-07-13 | 11:51

@Willianus Wortelus | 09-07-13 | 11:49
Goed plan, Willianus. Doen we een pilot bij jou in de straat. We horen wel hoe het gegaan is!

harry poster | 09-07-13 | 11:51

Merkava | 09-07-13 | 11:46

Want Wilders bied ook maar één reële oplossing voor het probleem wou je zeggen? het enigste wat die vent doet inspelen op het gevoel van de gewone man. als de gewone man morgen vind dat alle schapen groen moeten worden roept wilders morgen "alle schapen groen"...

t lup uit dn heand | 09-07-13 | 11:50

En het moet nog 1 januari 2014 worden. Dan begint het feest past echt met een tsunami van Roemenen en Bulgaren. En die gaan ook niet meer weg.

brutus68 | 09-07-13 | 11:50

Probleem komt natuurlijk doordat werkgevers voor een duppie op de eerste rij willen zitten en zo de hele boel naar de verdommenis helpen. Zowel economisch en sociaal/demografisch. Tel daarbij de paupers op die voor een prikkie hun huis willen laten opknappen door gasten die je niet eens kunt verstaan en je hebt ze binnen hoor. Dan nog de overheid die ze faciliteert en ze uiteindelijk ook een uitkering geeft en we hebben er weer een kostbaar probleem bij. Als je niet op een partij stemt die dit tegen wil gaan, ben je in feite zelf je eigen land aan het slopen.

Vindefin | 09-07-13 | 11:49

Dit Land is inmiddels een vuilnisbak gevuld met cultuurafval., Wel heel divers, dat wel. Echt een verrijking van het land!! Die vuilnisbak mag van mij geleegd worden, zo snel mogelijk.

Mommas lttle monster | 09-07-13 | 11:49

"Ja, maar die verrijking van de keuken..."

blinde kip | 09-07-13 | 11:49

L'histoire se répète. Wij zeggen nee, voorstanders roepen "onderbuikige racist, multiculti 4TW" en zo rekken we consternatie net zo lang tot het alweer een voldongen feit is.
Ik heb banden met Roemenie, kom er geregeld. Het is een aardig, lief en fatsoenlijk volkje. Maar corrupt, zo verschrikkelijk corrupt. En sommige gebieden zijn straatarm. Maar bovenal hebben ze een pesthekel aan zigeuners. Wat denkt u dat er gaat gebeuren als de grens wordt opgeheven? Dan is het eerste wat Ponta en Basecu doen het wegwerken van zigeuners naar EU-landen.
Helemaal nu onder druk van de EU het woord zigeuner strafbaar gesteld is. Als je het zegt mag je 1200 euro betalen. Serieus. Roemenen hebben dus nog een politiek appeltje te schillen met politiek correct Europa. Goed nieuws als u van accordeonmuziek en minderjarige prostituees houdt. Zo niet, dan wordt leven in de grote stad binnenkort een stukje uitdagender.

Not Muhammad | 09-07-13 | 11:49

Alle fietspaden krijgen vangrails tegen rondvliegende Polen of ik breng de koters voortaan met de auto naar school.

Luna71 | 09-07-13 | 11:48

De pier in Scheveningen begint het mekka te worden van islamitische vissers, vissen worden schoongemaakt tussen de badgasten met als gevolg dat meeuwen de boel onder schijten.
Een middag in de zon op de pier geeft je het gevoel overal te zijn behalve in Nederland, gesluierd moslima´s hulde de pier in linnen en katoen. Marokkaanse jongens schreeuwen dat ze "kanker hard meisjes neuken" het is echt een aanwinst dat fuck volk.

toetanchamon | 09-07-13 | 11:48

De enigen die bij bosjes het land -verlaten- uitgejaagd worden zijn de Nederlanders. 50plus, geen topstudie en werkloos, en dus kansloos.
-
De Noorse onderbuik begint de Nederlanders al een beetje te zien zoals wij die Polen hier: Een paar is leuk, maar het moeten er niet teveel worden.

VanBukkem | 09-07-13 | 11:48

Hoeveel procent van de Nederlanders ziet een toekomst in Nederland?

Getson | 09-07-13 | 11:48

Ik word ook gek van die zielige bekken-trekkende straatmuzikanten. ''Kijk ons eens zielig en arm zijn''. De straten zullen overspoeld raken met dit volk. Dag, laatste restje rust en goede sfeer, dag veiligheid, laten we net als in veel andere, onveiliger landen maar alvast tralies voor de ramen doen.

Gallemies | 09-07-13 | 11:48

Quid, je bent een hypocriete jankert. Je kan niet aan de ene kant Wilders demoniseren en vervolgens gaan zeiken over buitenlanders die Nederland kaal plukken. Kies een kant en blijf daarbij.

Merkava | 09-07-13 | 11:46

@pistol-pete | 09-07-13 | 11:39
Te kort door de bocht. Nederlanders hebben als nadeel dat teveel belasting arbeid duur maakt. Door Moelanders binnen te laten worden de minimale looneisen ook nog onder druk gezet. Ga er maar vanuit dat deze Oost-Europese werknemers ook net zo snel weer vervangen worden als er weer een nieuwe groep klaarstaat die voor nog minder wil werken. Een race naar naar de bodem.
Je moet je als werkgevers eens achter de oren krabben als je niet eens een minimumloon kan betalen voor 1 FTE. Dan is je zaak gewoon niet rendabel. Denk daar maar eens over na.
En arbeidsmigratie werkt ook maar 1 kant op. Dat mag niet de bedoeling zijn van een open EU.

blinde kip | 09-07-13 | 11:46

"Dit blijkt uit de studie "nieuw in Nederland" van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP)"

Joh! Als je in Den Haag kijkt in het centrum hoeveel van die schooiers er nu aan het bedelen,jatten, etc. zijn. Daar hoef je geen studie voor te doen om er achter te komen dat die parasieten hier al een flink tijdje zitten. Zodra die grenzen open gingen was het raak. En het enige wat wij krijgen zijn niet de goed opgeleide mensen maar het tuig.

c.onjo | 09-07-13 | 11:46

@pistol-pete | 09-07-13 | 11:39
De eerste generatie turken en marrokanen waren ook ijverig. Maar zie nu hun nakomelingen. Alleen maar ellende.

sinar2 | 09-07-13 | 11:45

Nederland, de financiële Atlas van de wereld...

ZKH EénOog | 09-07-13 | 11:45

Niet zeiken, dit is wat het NL volk wil. Dan hadden jullie maar geen PVVDA moeten stemmen. Ieder volk krijgt de leiders die het verdient.
James Lastig | 09-07-13 | 11:38 | + 0 -
Deels. PvdA heeft er ''artificieel' -als ik het zo mag noemen- een miljoen stemmers bij. Het is duidelijk dat we enkel kunnen dood spelen, op commando van baasje Brussel dan.

Ben niet zo'n doemdenker, maar tering, krijg er toch de rillingen van, zelfs met dit weer. Het erge is dat de parasieten niet oprotten tot de gastheer ze niet meer kán voeden, of als er een burgeroorlog ontstaat.

Zelfs PVV stemmen heeft geen zin. In het huidige bestel kunnen ze pyrrusoverwinningen boeken, zo ingesnoerd als we zijn door Brusselse regels, de rest van de nepotistische, onopgeleide politici die nooit hebben moeten bewijzen dat ze capabel tot iets zijn, het hele systeem laat snel en effectief ingrijpen niet toe.

Beleid zal dit niet oplossen. Geweld misschien, of diepe crisis.

Gallemies | 09-07-13 | 11:44

Moet kunnen JC. Geld, huurhuizen en ruimte genoeg hier... we schuiven allemaal 'n beetje op en dan kan de rest van de wereld-pauper-bevolking er ook nog wel bij.

meneer Q | 09-07-13 | 11:44

Van de in Nederland woonachtige Nederlanders wil ook 60% blijven.

GnottoBlotto | 09-07-13 | 11:44

dat moet een hoax zijn. want er ligt een hele berg met onderzoeken, waaruit blijkt dat het allemaal wel meevalt. kijk maar, daar, onder de belofte van Rutte met 1000 euro en die van Jan Kees, dat Griekenland echt gaat terugbetalen. En dat onze pensioenen veilig zijn. Want een overheid zal toch nooit liegen tegen de eigen bevolking?

gooi en smijtwerker | 09-07-13 | 11:43

@Che_cuevara | 09-07-13 | 11:39,

Als ze elkaar afslachten is het wel een win-win situatie.

H.A. Ram | 09-07-13 | 11:42

Goh, ze zullen weer eens niet allemaal in Den Haag zitten. Overigens gebied de eerlijkheid mij te zeggen dat ik echt nog nooit last gehad heb, in wat voor vorm dan ook, van een pool of een bulgaar. Ik ken groepen met een andere etnische achtergrond waar dat toch anders ligt.

Carpa | 09-07-13 | 11:42

Bedankt, Rutte!!!! Je bent de beste minister president die NL ooit heeft gehad!!1 Toppertje ben je. Met je altijd gulle glimlach en je fantastische optreden als het om het verdedigen van de Nederlandse belangen gaat. BEDANKT!!1 ps en veel plezier nog met je maatje Jort. Laat de cocktails je goed smaken aan een of ander tropische kust. Denk maar niet aan NL, want hier gaat alles helemaal goed! Dooei!

harry poster | 09-07-13 | 11:40

DINGDONG: De volgende halte: Afgrond ... Overstapmogelijkheden naar: Emigratie; Volksopstand en Oorlog ... De volgende halte: Afgrond ...

deleraarspreekt | 09-07-13 | 11:40

Wij gaan naar Turkije of Egypte, maar voor die oostblokkers is Nederland het all inclusive resort.

Art Vandelay Ultor | 09-07-13 | 11:40

Kaas de Vies | 09-07-13 | 11:38 | + 0
Ik heb een baan aangeboden gekregen in Zwitserland. Ik zie alleen maar voordelen moet ik bekennen.

joyriders | 09-07-13 | 11:39

@H.A. Ram | 09-07-13 | 11:37
Dan komen ze in conflict met die andere groep.
Dat gaat niet goed komen.

Che_cuevara | 09-07-13 | 11:39

Ze doen werk dat de Nederlanders niet willen doen, zijn veel minder kieskeurige arbeiders en werken voor lagere lonen, zijn minder vaak ziek en vaak hoog opgeleid (de Polen ten minste). In tegenstelling tot een voorgaande generatie import werken ze wel. Als het alcohol probleem eenmaal de deur uit is zijn ze absoluut welkom hier. Voor veel werkgevers een verademing ten opzichte van de altijd protesterende en steeds meer eisende en steeds minder willende Nederlanders, die arrogant genoeg niet snappen dat er andere mensen zijn die het werk beter en goedkoper kunnen doen. Dit is goed voor de concurrentie positie van Nederland omdat Nederland voor werkgevers simpelweg te duur is geworden door 1001 arbeidsregelingen en hoogbetaalde, verwende arbeiders die niet werken, met een hoge kostprijs van hun producten van dien.

pistol-pete | 09-07-13 | 11:39

Leuk zo'n meltingpot. Bij een ander.

Robert John | 09-07-13 | 11:38

Niet zeiken, dit is wat het NL volk wil. Dan hadden jullie maar geen PVVDA moeten stemmen. Ieder volk krijgt de leiders die het verdient.

James Lastig | 09-07-13 | 11:38

3 x hoera !

Lief meiske | 09-07-13 | 11:38

Zolang er badkamers betegeld moeten worden blijven ze.
Dus vanaf nu je badkamer behangen.

Che_cuevara | 09-07-13 | 11:38

NOBLander.
Nederlandse ontwijker van de belastingdienst.

Zwitserland here I come.

Kaas de Vies | 09-07-13 | 11:38

Wat heb je aan een hoogopgeleide buurman? Beter een die voor een kratje bier je hele huis stuckt en een lekkere zus heeft.

P.A. van der Werff | 09-07-13 | 11:37

Ze vullen hun zakken wel op bijv. de Dam, met het legen van andermans zakken.

H.A. Ram | 09-07-13 | 11:37

Gezellig, 365 dagen per jaar het gevoel dat je als Nederlander op vakantie bent in je eigen land!

fjodor | 09-07-13 | 11:37

Dit lost zich binnen een jaar of wat vanzelf op. Dan gaan wij naar het Oostblok.

Moishe Pipik | 09-07-13 | 11:36

Goh, dat had ik nou helemáál niet zien aankomen zeg.

Parsons | 09-07-13 | 11:34

Ja, en bijna 0% van de hoogopgeleiden ziet hun toekomst *buiten* Nederland!

Goed bezig NLBV!

wakkere_nederlander | 09-07-13 | 11:33

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl