Hallo. Daar zijn we weer. Flitsfile A13
We hadden reeds bunkerhard fotobewijs van de door flitsgekte veroorzaakte file op de A13. We konden al realtime live meekijken naar een tsunami van brandende remlichten dankzij flitskrankjorumheid op de A13. En nu hebben we ook onboard footage van de door flitsidiotie ontstane file op de A13. Alles & iedereen staat stil omdat de staatskas het wil. Joe, KLPD. We snappen dat die bureaustoelen van het CJIB ergens van betaald moeten worden. Maar laat die hardwerkende Nederlanders gewoon op tijd op hun werk komen en focus eens op die 80km-wegen en bebouwde kommen, waar onze jeugd van tegenwoordig bij bosjes het leven laat.
Reaguursels
InloggenGoed bezig GS. Dat jullie maar een succesvolle kruistocht tegen onzinflitsen mogen volhouden.
En nee, dit is geen pleidooi voor ongestraft rijden als een idioot. Dat is weer iets heel anders.
50 rijden in de stad kan onder omstandigheden levensgevaarlijk zijn, terwijl 180 op een snelweg -eveneens onder specifieke omstandigheden- best veilig kan zijn.
Mooi dat half Nederland weet waar de politie moet gaan staan. Maar ondertussen weten ze niet hoe hard ze zelf rijden. Als je bewust met het verkeer bezig bent hoef je helemaal niet in je ankers. Dan ken je de terplaatse geldende maximum snelheid en weet je hoe hard je rijdt.
Op dat stuk A13 thv Delft staat ALTIJD in de spits file. Je ziet ook dat de file niet eindigt voorbij de flitslocatie. Een file als gevolg van iets is altijd over vanaf dat punt omdat men ervóór wordt opgehouden en erná gas kan geven.
Ergens ook wel weer cool dat er file ontstaat want dan kunnen ze ook niemand bekeuren en staan ze er mooi voor J.. L..
Er staat altijd file op de A13.
gaan niet hard binnenlopen als ze staan te flitsen in een file...
sobokan | 04-07-13 | 19:03
Klinkt leuk, maar als een ieder dat gaat doen, moeten ze weer meer ambtenaren aannemen of externe inhuren.
En wie mag dat gaan betalen, wij natuurlijk met zijn alle... En dan voornamelijk door nog meer te flitsen...
Verrek ik dacht even dat ik die vent in zijn Seat herkende ;)
Ze mogen van mij de remmers gewoon beboeten. Die mensen zijn blijkbaar helemaal niet met autorijden bezig als je niet weet wat je huidige snelheid is en als je eerste reactie maar vol op de rem gaan staan is. Je hebt apps, websites en flitsberichten op de radio, als je dan nog niet weet dat er ergens een flitser staat dan ben je gewoon dom.
Ik rij na de trajectcontrole op de A20 minstens 120 tot het flitspunt en laat dan een paar 100 meter het gas los om daarna weer door te gaan, hoeft helemaal niet geremd voor te worden. Zelfs zonder voorwaarschuwing kan je zo'n "onopvallende" bus onder een viaduct van veraf al zien (of letten echte hardrijders gewoon beter op, op en naast de weg :-)
Werkende Nederlanders zijn slaven! Allemaal...
Motto van het CJIB: waarom moeilijk cashen in de bebouwdekom als het makkelijk kan langs de snelweg.... Ze zijn niet geïnteresseerd in.veiligheid maar in keiharde euro's en een dooie meer of minder dat zal wel!!!
Fijn dat hij erbij vertelt dat je daar van 4 naar 3 banen gaat en daardoor altijd file voor de esso is. Ook als er geen flitser staat! Met je knuffel!!!
Ik snap echt niet waarom jullie zo afgeven op onze hermandad, ze bedoelen het zo goed. 't is toch juist goed dat wij op onze zwakke punten gewezen worden ? Ook al zijn we door Rutte en consorten al tot op het bot uitgemergeld, jullie begrijpen echt niet hoeveel mensen je in gevaar brengt als je 1 km te hard rijdt, probeer dat nou eens te begrijpen.
het gaat alleen maar om de veiligheid, niet voor de schatkist hoor, echt niet.
@indeklit | 04-07-13 | 19:28 En toch is het wel degelijk zo.... want ik heb het ook eens ooit gefilmd met mijn VD3000 dashcam.. Dat bleek uiteindelijk maar eet catch-ken te zijn, maar wel een VW Transporter busje, dus iedereen stopt er..
-
www.youtube.com/watch?v=lV8MobnlPHQ
-
img11.imageshack.us/img11/4051/a58flit...
-
Met GPS coordinaten in de video, dus niet geknipt....
alle SEAT-rijders zijn hufters.
De Treinende Rechter | 04-07-13 | 20:50 | + -1
En bedankt...
@indeklit | 04-07-13 | 19:28
Neemt niet weg dat die flitsers wel gewoon superirritant zijn en wel degelijk iedereen nopen om in de ankers te gaan. Dus ook die Volvorijders die zich braaf aan de snelheid houden ("want regels zijn regels!")
Je zou ook kunnen zeggen dat files na een controle oplossen.
Als er dan overal aan het begin van een snelweg controles zijn, los je alle files op.
Heeft 100% zeker te weten op Flitsmeister gekeken!
Meneer is zwaar in overtreding met z'n filmpje uit de hand...
en oh ja, alle SEAT-rijders zijn hufters.
Allemaal!
Hij zegt "Ik rij de file weer in, ben benieuwd hoe dat komt. Ik heb het idee dat hij het al van te voren wist.
Ja ja, het gaat om het milieu! Dáárom mogen we niet harder want dan gaat de globale cv op tilt. Of was dat nou al een keer of tien doorgeprikt dat lulverhaal over die ijskappen en onze collectieve verantwoordelijkheid daarvoor? En voor de schgapen die nog in de sprookjes van de milieumafia geloven: nee, files creëren, da's pas goed voor het milieu!
Nee, het gaat om de veiligheid! Je verwacht het niet, maar er zijn nog schgapen die dàt sprookje geloven. Ome Dex weet niet wie er dommer zijn, de milieuschgapen of de airbagschgapen. Quod Erat Demonstrandum dat hullie nooit op de gevaarlijke plekken staan binnen de bebouwde kom of bij kruispunten op provinciale wegen - om maar een paar voorbeelden te noemen.
Dan heb je nog de "regels zijn regels" schgapen. De lievelingetjes van de meester en de favoriete dieren in Animal Farm. Befehl ist auch Befehl, aber daarom hoef je het er nog niet mee eens te zijn - of er naar te handelen. De geschiedenis kent genoeg voorbeelden waarin wat burgerlijke ongehoorzaamheid héél gezond zou zijn geweest. De toekomst vast ook, als ik een voorspelling mag doen.
Neen, dames en heren, jongens en meisjes, het gaat zoals gewoonlijk weer om één ding: de staatskas. Dat eeuwig hongerende, geldverslindende monster wat het toch al schamele netto deel van onze zuurverdiende centjes óók wil hebben.
Want zolang we nog de vrijheid hebben om auto te rijden "hebben we het hier toch zo vreselijk goed met z'n allen". Zo goed dat er best nog wat genivelleerd kan worden richting zielige landen en even kansloze als megalomane overheidsprojecten.
Zo.
Euh Gerda.. Ik heb mijn bonnetje nog.
beetje voorspelbaar allemaal GS
breaking news: alle mannen in de EU strafbaar zijn | Kweken met- en bezit van natuurlijke zaden wordt strafbaar in EU
www.gewoon-nieuws.nl/2013/04/kweken-me...
Niet om het een of het ander, maar op de een of andere manier veroorzaakt onze sheriff hier een enigszins onveilige situatie. Sorry dat ik het zeg.
Gvd, laat eens niet zo'n gat vallen!
Ach probleem lost zich zo vanzelf op.
*iets over numerologie mompelen doet*
Het verkeer is de afgelopen 40 jaar nog nooit zo veilig geweest als nu. Ondanks het toegenomen aantal automobilisten en kneuzen op de weg. Dus ze zouden ook eens kunnen overwegen om wat minder te gaan fotograferen langs de kant van de weg en zich wat meer bezig te gaan houden met politiewerk. Boeven vangen enzo. Het is maar een idee.
En laat de belastingdienst zijn eigen boontjes maar doppen.
En voordat alle fietsers en Volvorijders nu in koor gaan roepen dat het nu zo veilig is _dankzij_ die flitspraktijken: Ik geloof er niks van! Dat er nu minder slachtoffers vallen ligt voornamelijk aan het feit dat de wegen tegenwoordig en ook de auto's een stuk veiliger ontworpen worden. Denk ik.
Dmitri Dmitrievitsj | 04-07-13 | 19:19 |
Dat zeg ik, als iedereen zich aan de snelheid houd, ook die ene individu van jou, hoeft niemand op de rem.
Ik rij structureel overal 10km a 15km te hard. Accepteer wel dat mijn auto de 4 B's kost: Benzine, Banden, Beurten en Bonnen. Ik beschouw al die k.. bonnen maar als belasting.
Wat mij nou enorm stoort (en soms beangstigt) is het gedrag van fietsers in de bebouwde kom. Vanochtend nog: IN een wegversmalling springt een 40-jarige vrouw ineens van haar fiets af: om haar fucking telefoon te beantwoorden. Ik rij cabrio dus kon haar gelijk even wat mondelinge aanwijzingen geven.
Maar voor hetzelfde geld kan ik haar niet ontwijken en heeft ze een heupfractuur van het merk Pirelli.
@ONS | 04-07-13 | 19:20
Jij mag gerust achter mij rijden hoor.
Al 23 jaar schadevrij, dus durf te beweren dat ik met 70000 km x 23 jaar = 1.610.000 schadevrije kilometers best te vertrouwen ben.
@arie181818 | 04-07-13 | 19:20
Als je in pak en niet-zwetend op kantoor wil verschijnen, is een fiets gewoon niet handig. En dan heb ik het nog niet over de extra reistijd. Vandaar die auto. De treinsuggestie werkt gewoonweg niet voor een zeer groot deel van werkende bevolking. De auto is een noodzakelijk kwaad.
Met zo'n lokale file zal de flitsacties behoorlijk veel opleveren. En oom agent maar lekker slapen in zijn busje.
Dmitri Dmitrievitsj | 04-07-13 | 19:24 | + 0 -
Zeg, zou je mijn privacy een beetje in acht kunnen nemen....?
Gelul meneer pritt..
1 deze meneer knipt zijn filmpje in stukjes dus niet te controleren.
2: zie deze foto s20.postimg.org/8cgpih2m5/screenshot_3...
onderste pijl is begin van meneer zijn film en flitser is het einde
3: die flitser staat er wel maar heeft nooit zo'n file veroorzaakt.
4: HET IS 6,4 KM gelul s20.postimg.org/g087eiqnx/screenshot_3...
ik ben best voor dit soort gezeik, maar het moet wel echt zijn meneer pritt
@arie181818 | 04-07-13 | 19:14
Ideaal is de hele dag op het strand liggen. Beetje lezen, beetje neuken, biertje erbij. Reaguren op GS, twitteren, je afvragen wat je vanavond zult eten. Zwemmen, wuivende palmen. Ideaal!
@arie181818 | 04-07-13 | 19:14
Nou, ideaal is een groot woord. Wat nu als het regent? We zijn niet van suiker, maar ideaal is het allemaal niet. En dan al die vieze mensen met wie je de trein moet delen, huuuw.
@blinde kip | 04-07-13 | 19:17
Nee, bij jou wel? (vandaar die fiets hè, beter lezen blinde kip)
Ik zou niet graag achter Wicman willen rijden dan pak ik wel de fiets.
@Honcho | 04-07-13 | 19:14
Als iedereen zich aan de snelheid houdt heeft het geen zin om te flitsen. Uw opmerking sloeg op individuele bestuurders. Die zouden niet hoeven te remmen als ze zich aan de snelheid houden. Dat klopt niet als er een door flitsen veroorzaakte file staat. Dan moet iedereen remmen, ook wie zich aan de snelheid houdt.
Overigens rijd ik altijd vijftig km/h te hard. Dat schiet pas op. Waar het kan uiteraard, ghe. Ik ben geen aso.
Ik passeer gemiddeld 150 Flitsvallen perdag. onbewuste boetes meestal onder de 5km.... Kannietiedermomentopmijnkmtellerkijken... even gevaarlijk als bellen!
@arie181818 | 04-07-13 | 19:14
Heb jij een trein die stopt voor je deur en je afzet voor je werk? Luxe hoor.
Welke sukkels gaan er dan ook vrijwillig 2× per dag in een spits de snelweg op? Lekker op de fiets en in de trein, krantje erbij ideaal!
@ wicman | 04-07-13 | 18:32
Dmitri Dmitrievitsj | 04-07-13 | 18:33
Jullie schieten allemaal in de verdediging!
ik rij jaarlijks z'n 70k km en heb in mijn 15 jarig rijbewijs jubileum wel geteld 1 bekeuring ontvangen.
Als iedereen zich nu gewoon aan de snelheid houd dan hoeft er niemand op de rem en kunnen we gewoon allemaal door rijden.
@kriebeltjes | 04-07-13 | 19:04
Ik ben simpel maar het is ook simpel, hard rijden heeft geen nut. Niet voor die 10 á 15 km die iedereen te hard rijd.
@duitse herder | 04-07-13 | 18:56 |
Ik heb geen idee wie je probeert te beledigen of waar je het over hebt..
Ja, he. Al die zorgtoeslagen, huurtoeslagen, PGB's en kinderbijslagen moeten toch ergens van betaald worden.
Waarom moet ik voor de kinderen van mijn buurman betalen? Ik betaal toch ook niet voor zijn huisdieren?
@Feynman
Nee, is puur toeval. Dit komt van KIWA primant; www.kiwacarity.nl/
Ik ken de organisatie en de data goed. Hoewel ik natuurlijk niet uitsluit dat de Jack Bauers van deze wereld niet af en toe hierin zitten te wroeten. Echt achter slot & grendel kun je deze data niet noemen (druk me voorzichtig uit)
Het blijft een feit... de wannabee Mannings en Snowdens die dit soort shit rijdend filmen nog sukkeliger dan de mannen in de berm die staan te flitsen.
Neem je bekeuren als een kerel en ga niet huilie huilie op je rem staan als je een flitser ziet. Zeiken over die boete van 3km te hard terwijl de meeste van de zeikers systematisch altijd 20 te hard rijden... rij dan niet te hard als je bang te bent om geflitst te worden. Ga dan rechts rijden tussen de gepensioneerde en hoeden dragers..
(Excuses aan de gene die echt nooit te hard rijden behalve die ene keer in hun leven dat ze het wel deden en toen geflitst werden.)
@sobokan | 04-07-13 | 19:03
Pas maar op, dadelijk mag je 44 keer de administratiekosten gaan betalen.
@Ongeblustekalk | 04-07-13 | 19:03
Als die van A naar B rijdt, noem ik het degelijk. Poeh!
Als je je gewoon aan de snelheid houdt hoef je ook niet op de rem!
Honcho | 04-07-13 | 18:19 |
Jij bent écht simpel, hè?
@blinde kip | 04-07-13 | 19:00
Je jokt! En hoe ik dat weet? Je noemt het woord degelijk en Renault in één zin. Betrapt!
Ach, simpelweg de standaard oplossing; Deel boete door 43,5 (ofzo) en maak dmv telebankieren 44 keer 1/44ste deel over op willekeurige tijdstippen (meer per dag is prima!) maar binnen betaal termijn. Vervolgens maak je door deze constructie ook nog eens net teveel over. Als dit overschot dan niet binnen 14 dagen wordt terugbetaald, vorderen die handel, liefst via louche incassoburo.
Kost je 10 minuten in je telebankierding maar 4 man personeel aan hun kant.
Zover ik weet volkomen legaal en vaak genoeg toegepast op "onredelijken"
Muxje | 04-07-13 | 18:27 | + 2 -
Leuke bron die: www.swov.nl/rapport/factsheets/nl/fact... , zo deze tekst toeval zijn?!? "Gegevens vanuit ziekenhuizen zijn vastgelegd in de Landelijke Medische Registratie (LMR) die
wordt beheerd door PRISM-ANT."
@Bakito | 04-07-13 | 18:57
Echte mannen doen het zonder navigatie.
*lul de weg laat wijzen*
@Ongeblustekalk | 04-07-13 | 18:57
Nee. Oerhollands. En hij reed in een suffe maar degelijke rode Renault station.
Het beste zou een real time meting zijn middels een chip in elke auto, die gekoppeld is aan navigatie en bijbehorende toegestane snelheden. Boetes kunnen direct worden afgeschreven van gekoppelde bankrekeningen. Dan weet iedere automobilist waar hij aan toe is i.p.v. de sporadische en plaatselijke controles....
@blinde kip | 04-07-13 | 18:55
Vraagje. Had die kennis van je een kleurtje?
-t, en nog een adviesje; pak Flitsers.mobi of Flitsmeister voor uw slimme telefoon. Kost je eenmalig 2.39, kleine kans dat je daarna nog gepakt wordt. Of voor de echte helden: www.stinger-store.com/DSI
ScoeS | 04-07-13 | 18:51 | + 0 -
Ambtenaar zijn kan iedereen, die een IQ van plm 80 heeft.
Ik hoorde gister van een kennis dat hij vorige week 2 keer is aangehouden omdat hij 'verdacht reed'. Toen hij aan de eerste agent vroeg wat er verdacht was aan zijn rijstijl antwoordde de agent dat hij te langzaam reed. Iedereen passeerde hem, wat een reden was om hem staande te houden. Die kennis zei dat hij netjes 120 reed en dus de rest rest van het verkeer harder ging en dat de agent daar beter achteraan kon gaan. Vond de agent niet leuk om te horen. Nadat de kennis mocht doorrijden werd hij na een half uur door een andere agent weer aangehouden omdat, jawel, hij een verdachte rijstijl had. De tweede agent kreeg hetzelfde antwoord maar deze reageerde wat minder sportief en besloot gelijk de hele auto door te lichten. Beide agenten waren broekjes en dus kan je nagaan dat ze netjes bevelen van het hoofdkantoor opvolgen.
Dus wat hebben we geleerd?
Natuurlijk worden hardrijders niet staande gehouden. Daar heb je die falende flits- en trajectcontroles voor. Iedereen die zich netjes aan de snelheid houdt, wordt net zo lang getreiterd tot hij ook maar het gas iets te hard ingedrukt. Betalen zul je!
Ik woon hier (letterlijk) 750 meter vandaan en rijdt er elke ochtend en middag, dus ik haak ook maar weer even in. Ik ben het net zo hard met iedereen hier eens; ze moeten eens kappen met het vullen van de staatskas op deze manier. Ik moet wel zeggen, in een jaar tijd hebben ze hier misschien twee keer gestaan, maar sinds het topic op GeenStijl tot nu toe ik geloof drie dagen op rij. Reken maar dat dit onder de tafel gewoon een vergeldingsactie is van onze struikrovers.. Keep posting GeenStijl!
Op de A2 kan men precies het nut van de trajectcontrole, die nu 1 jaar geleden, van start is gegaan bewijzen. Op rechts een werkend systeem en op links een niet werkend systeem; hoeveel incidenten hebben er aan iedere zijde plaatsgevonden? Was het op de rechter helft veiliger? Veroorzaakte de trajectcontrole opstoppingen?
Vele vragen die nu, ongewild, beantwoord kunnen worden in de praktijk.
Jeetje ik wist niet dat het al zover was. De flitspolitie neemt de besturing over van de remmen van de voorbijrijders.
Als je ter hoogte van een flitser stapvoets moet rijden, dan heeft een controle helemaal geen zin meer.
@ Ing. eslapen | 04-07-13 | 18:46 |
Zal vast niet.
Dat er nog mensen zijn die zich de moeite nemen om te gaan werken...
Gekkigheid!
Nacho_Vidal | 04-07-13 | 18:17 |
Als je lastig wilt zijn, ga je in beroep. Je vraagt het ijkrapport op van de gebruikte flitsapparatuur, aangezien je ernstig twijfelt aan de juistheid van de gemeten snelheid. Truuk die vaak leidt tot kwijtschelding, aangezien ze ijkrapport niet kunnen vinden.
@cobie | 04-07-13 | 18:45
Is een dubbele boete voor een enkele fout geen vormfout ?
-e
Haha dimitri
Ze stonden vanmorgen op de a12 ook te flitsen.
Neet voorbij het stuk waar de trajectcontrole ingaat.
Wie daar vanmorgen te hard heeft gereden krijgt de boete dubbelop.
De filmer klinkt alsof hij een enorme kutdag gehad heeft. Nog erger: alsof hij een enorm kutleven heeft. En dan ook nog file. Er komt eendag dat hij uit de auto stapt en zo'n flitsagent mishandelt. Niet goed te praten, wel begrijpelijk.
*solidariteit met de gewone man*
En nog steeds geen enkele politieke partij die zich sterk maakt om zijn stemvee te beschermen tegen de kassier van europees hoogste verkeersboetes.
Die denken werkelijk allemaal dat ze er stuekem mee wegkomen om hun tekorten aan financien door eigen wanbeleid enigzins via deze boetes nog recht te trekken, maar deze burgerhaat zal ik nooit vergeten en vergeven. Tuig in driedelig pak.
Baas, neem een racecar: neem een Saab.
Wel mooi dat die Italiaan bij elke flitskast zijn middelvinger opsteekt eet iets stamelt over coole wafels.
Kaas de Vies | 04-07-13 | 18:34 | + 0
Ik ging echt helemaal dood van het lachen, prachtig stuk.
Een dashcam in een pauperbak? Die gun ik graag een file of 3.
Rijkswaterstaat beboeten! Zij waarschuwen nu met die matrixborden dat er een flitsgek langs de kant staat. Waarschuwen daarvoor is extra verboden.
Bakito | 04-07-13 | 18:20 Auto's zijn de laatste 20 jaar VEEL veiliger geworden, utomobilisten zijn nog steeds even debiel. Daarmee is de afname van het aantal doden wel verklaard.
Maar die debiliteit, daar veranderen die flitscamera's ook niks aan, overheid en politie weten en het veiligheidargument vanuit die hoek is dan ook onoprecht en een excuus om pure schatkistvullende roverij te verbloemen. Als het de overheid echt menens was dan zou de regelgeving omtrent rijvaardigheidsbeewijzen veel strenger zijn dan ze nu is, echter blijft ze bewust dweilen met de kraan open want het opgesponsde geld komt zo goed uit.
Laat ze de touwtyfus krijgen met dat geflits.
@Feynman | 04-07-13 | 18:36 | + 0 -
Ja en als er minder mensen als immigrant worden toegelaten scheelt dit ook verkeersdoden, maar daar hoor je de politici niet over.
Niet te hard gereden in je Seat, keurig! Wel een bekeuring omdat je je telefoon in je hand houdt..
Die file doet trouwens de enomie veeeeel meer schade dan dat de boetes ooit opleveren.
Oftewel oprutte! Weg met bermgeiten
@Strohond
"Maar laat die hardwerkende Nederlanders gewoon op tijd op hun werk komen en focus eens op die 80km-wegen en bebouwde kommen, waar onze jeugd van tegenwoordig bij bosjes het leven laat."
Deze zin is vele malen leuker dan die eerdere quote op de Frontpage. De boetes worden met propaganda aan het volk verkocht als "verkeersveiligheid". Terwijl het gewoon belasting nummertje zoveel is. Een recht stuk A13, lange invoegstroken, goed zicht.
De fietser die in de handen van Mark Rutte stierf, na overreden te zijn door een afslaande vrachtwagen is zo`n voorbeeld. De vrachtwagen had groen, de fietser had groen. Hoezo domme verkeersregeling? Snelheid zat er niet in, een voorrangsfoutje, een dode.
Ik zie twee fundamentele fouten. De afregeling stoplichten EN handhaving voorrangsfouten. Fouten die al decennia gemaakt worden, fouten waar we niet van leren, niet voor bekeuren. Midden in de dode hoek van politie, politici en justitie.
De helft van de verkeersslachtoffers kunnen zonder extra zinloos geflits voorkomen worden.
Ik zat vandaag met een italiaan in de auto van Pisa naar Firenze, en fucking elke 200 meter bijna een flitskast. Wel mooi dat die Italiaan bij elke flitskast zijn middelvinger opsteekt eet iets stamelt over coole wafels.
Schokkend!
Een SEAT ook btw. Plastic fantastic.
@Honcho | 04-07-13 | 18:19
Behalve wanneer er al een file staat, veroorzaakt door anderen die remden.
@Honcho | 04-07-13 | 18:19
jij hebt zeker geen rijbewijs?
hoe vaak ik niet op mijn rem moest voor een radarconrole, omdat voorganger "dacht" dat hij/zij te hard reed en boven op de rem ging.
je hoeft dus echt niet te hard te rijden om op de rem te moeten.
@pseudo_psycho | 04-07-13 | 18:23
Het grootste probleem op dat moment was de file. Dan maakt de rest niet uit, al zou hij al rijdende gepijpt worden.
Zullen we alvast een paar kamervragen opstelten, leuk nog even veur de bbq? Wie begint?
1. Is de minister bekend met het onderwerl flitsfile?
2.
@Ing. eslapen | 04-07-13 | 18:30
een=eens
In feite zou je alle auto's gewoon met iets moeten laten inbouwen waardoor je de juiste snelheid op bepaalde plekken gaat rijden.
Een begrenzer oid.
Dan ben je af van het gezeik.
Laat de KLPD een scooters flitsen...
De meneer die het filmpje heeft geupload kan het ook van de zonnige kant bekijken: door de file kon hij niet te hard rijden en daardoor heeft hij geen bekeuring gekregen.
Los daarvan moeten alle flitsagenten tegen de muur, natuurlijk.
Muxje | 04-07-13 | 18:27 | + 0 -
Drempels op snelwegen? Lijkt me sterk....
Belastingincasseur nieuw woord voor tollenaar.
@Bakito 18:20: En hoeveel van die daling is aan de snelheidscontroles te danken? Ik schat weinig tot niets; we hebben dat te danken aan aanleg van drempels, aanpassen van woonerven, rotondes etc. Op de snelwegen vallen relatief weinig doden en dat is al lange tijd zo: www.swov.nl/rapport/factsheets/nl/fact...
Begint saai te worden...
Vroeg of laat gaan hier (weer!) doden door vallen.
"Belastingincasseur" is geen officieel woord, maar dat doets niets af aan de juistheid ervan.
-weggejorist-
Nee, filmen tijdens het rijden met een blije knuffel op je dashboard helpt lekker mee in het verkeer.
@Nacho_Vidal | 04-07-13 | 18:19
Niet gelijk. Je krijgt eerst een verhoging van zo'n 1,75 keer het bedrag, daarna een tweede verhoging van zo'n 3,5 keer het bedrag. Als uiterste mag je met kerst een dagje de bak in, om het complete bedrag daarna alsnog te moeten betalen.
Je belemmert immers de financiering van jouw veiligheidsgevoel. En dat moeten we niet willen. Of zo.
2 minuten vertraging maar wel weer 150 euro graaibelasting bespaart ....
Als dat afgelopen zondag was zat ik ook in die file van welgeteld 400 meter. Exact dezelfde locatie. Schijt aan flitsers.
Het werkt wel: het aantal verkeersslachtoffers is de laatste decennia sterk gedaald, relatief.
Het zou mooi zijn als de intensiteit van controles ook binnen de bebouwde kom zou plaatsvinden. Verder lijkt me herinvoering van de doodstraf bij overtreding van 50km/uur of meer een sanctie waar geen mens met gezond verstand bezwaar tegen KAN en MAG hebben....
@Nacho_Vidal
Wat zullen ze sidderen...
@zkh eenoog
Hopen van niet. Hoelang moet je eigenlijk zitten als je em niet betaald.
(Gaat om 30 euri).
Als je je gewoon aan de snelheid houdt hoef je ook niet op de rem!
*nieuw hobby - minnetjes sparen*
wie pvdavvd lief heeft rijdt te haard en steunt de regering door extra belasting te betalen
For the rest of us - je weet het dus is boete betalen een keuze
Naar hardrijdende reaguurders zwaait.
@Nacho_Vidal | 04-07-13 | 18:17
Krijgt om 23:58 je bank ineens een storing...
lelijk dashboard .
Wow gaaf knuffelbeest, hebbon!
En niemand die even doorrijdt om zijn wagen in het CJIB gebouw te parkeren?
Heb nog een rekening liggen. Betaal op de uiterste datum om 23:59.
Anarchie!!
Fuck het CJIB!
REAGEER OOK