
Groot
knallend feest op Tahrir. De middeleeuwse islamitische engnek is foetsie. Afgezet door generalissimo Sissy in een 100% coup. Op 24 juni 2012 werd Morsi met bijna 52% van de stemmen verkozen, op 3 juli 2013 werd ie door een plein vol mensen van de troon gestoten. Ex-pres Morsi is afgevoerd naar een geheime locatie en heeft login + pass van
z'n twitteraccount moeten inleveren. Op straat scheren baardmannen hun baarden af uit angst voor bijltjesdag, op internet doen de digitale broeders
stoerrr. De legerleiding heeft aangekondigd snoeihard in te grijpen bij geweld en de zender
Burka24 op zwart gezet. Meehossen kan op
ONtv,
RT.com,
AP en
RTLAlbert.
Update: Gezeik. De vrouwenbescherming adviseert
dames en journo's weg te blijven van straten achter/naast Tahrir wegens mob assaults.
Update: Stom. TV-zender Al-Jazeera krijgt bezoek van Egyptische AIVD. Stekkers eruit. Vijf man gearresteerd.
Update: MB bobo's Saad el-Katatni en Al-Bayoumi gearresteerd.
Update: Joh. POTUS Barack Obama is
deeply concerned dat SCAF de heer Morsi gewipt heeft. [
FOTO:]
Reaguursels
InloggenWeg met de moslimbroederschap. Vieze bruinhemden.
Iedereen schijnt hier te denken dat Obama de baas is in Amerika. Dan heeft Bakito het toch beter begrepen. Obama is de photo-opp negert en leest gewoon voor wat zijn handlers hem in de handen drukken. Laat ik het hier maar bij laten anders wordt Joris weer ongesteld.
'The Arab-American network behind Obama'
.
washingtonexaminer.com/chapter-ix-the-...
De main stream media hebben Obama altijd gesteund en beschermd.
.
Mede dank zij de media die van hem een soort "God" gemaakt hebben is hij president geworden.
.
Onderzoek hebben de z.g main stream media niet gedaan naar de achtergrond van Obama.
.
De "The Examiner" heeft dat wel grondig gedaan. Deze informatie zal je niet in de Obama steunende media vinden.
.
The Obama you don't know
.
washingtonexaminer.com/introduction-th...
@me,myself and IK | 04-07-13 | 10:24
Hij kiest de kant van de fanatieke moslims, omdat hij zelf ook een fanatieke moslim is.
Was zijn vader een moslim?
Zijn de zonen dan ook moslim?
Was hij ingeschreven als moslim op school?
wat is de straf voor afvalligheid in de islam?
Wat is hij nu dan? Een afvallige, die moet rennen voor zijn leven, of een 'undercover' fanatieke moslim, die graag de meest fanatieke islamfascisten steunt?
Wel: hij steunt: de meest fanatieke islamfascisten, toch? Awel! Zietu?
Obama=muslim FANATIC in da white house
Wat nu aan 'moslims' de straat op gaat zijn de 'moslims in naam alleen'-moslims, die graag een biertje drinken, die niet perse een rare doek op het hoofd willen zien, die ook christenen een plek gunnen in Egypte, die het niet erg vinden als iemand ook eens eet tijdens de ramadan: 'softe' moslims, moslims die eigenlijk niet moslim willen zijn, maar gevangen gehouden worden in het systeem door de FANATIEKE moslims, die desnoods geweld willen toepassen om de islam in zijn meest (on)pure vorm door de strot van alle mensen te duwen met het kromzwaard.
Dat Obama moslim is, is duidelijk. Wat voor moslim laat zich lezen door de moslims die hij steunt: de fanatiekelingen.
morsti zal nu wel weer met een jurk rondlopen,en de hele dag op zijn knieen met lala bezig zijn.
wij zitten hier nog met karel mark rutten,de gesel gods,die openbaart dat ondanks de enorme werkloosheid,
er nieuwe gast arbeiders moeten komen,om de vacatures in te vullen.
en de rest van het klootjes volk moet nieuwe auto,s en huizen kopen,om de economie weer te laten bloeien.
als hij zijn verstand krijgt wordt hij van blijdschap weer gek.
maar men heeft hem gekozen,met de pvda hofnar.
had maar op peppi en kokki gestemd,hadden we tenminste nog kunnen lachen,nu huilen we bloed net als de madonna
2.bp.blogspot.com/-qkeWcCGDZ0Y/UdItUdT...
Alleszeggend spandoek.
En ja hoor: Abdel Fattah al-Sisi, is an alum of the U.S. Army War College in Pennsylvania while the head of Egypts air force, Reda Mahmoud Hafez Mohamed, did a tour in the United States as a liaison officer, and the recently retired head of the Egyptian navy, Mohab Mamish, did a bunch of tours in the United States . Their cases are hardly unique; more than 500 Egyptian military officers train at American military graduate schools every year.
Wat is er toch aan de hand met de USA dat ze steeds de kant van fanatieke islamieten kiezen. Enge man, die Obama.
me,myself and IK | 04-07-13 | 10:01 | + 0 -
-----------------------------
Amerika kiest niet de kant van de fanatieke islamieten.
.
Obama en Clinton kiezen de kant van de fanatieke moslims.
.
De meeste (gewone) mensen hebben Obama en Clinton bekritiseerd voor hun steun aan het moslim Broederschap , maar Obama, geholpen door de corrupte media in de VS , hebben dat genegeerd.
.
Het is net als in Europa. Het bestuurlijk establishment wil de koppensnellers helpen in Syrië, maar de meerderheid van de bevolking is tegen het verlenen van steun aan die koppensnellers in Syrië.
.
Obama gaat zelfs nog verder en heeft radicale moslims uitgenodigd in het Witte huis.
.
www.foxnews.com/politics/2013/06/26/mu...
.
Wat is de overeenkomst tussen mij en meneer Morsi? We hebben allebei vakantie nu.
Bakito heeft voor de verandering gelijk. Reken maar dat deze coup is afgestemd met de Amerikanen en dat we een halfbakken nepprotestje voor de vorm gaan horen uit Washington.
.
antiwar.com/blog/2013/07/03/morsi-or-n...
Karel Popper | 04-07-13 | 10:19 | + 0 -
De mensen in Egypte die hem nu haten vanwege zijn steun aan de Moslim Broeders zijn ook moslims. Enge aan Obama is dat hij kant kiest van de fanatieke islamieten. Dat is zoiets als de kant van Hitler kiezen op een moment dat 2e Wereldoorlog al volop bezig was.
De psyche van Obama is moeilijk te doorgronden. Weet alleen dat de knaap zonder vader is opgegroeid en dat hij als kind een tijd in Indonesië woonde. Misschien dat aldaar een geestelijke als een soort vervangende vaderfiguur fungeerde, waar hij warme herinneringen aan bewaart, waardoor hij iets teveel is gaan idealiseren. Misschien dat er weer van dat soort figuren in zijn omgeving rondhangen om dezelfde rol te vervullen.
@me,myself and IK | 04-07-13 | 10:01
Obama is zelf een moslim.
Zijn vader was een moslim.
Obama stond ingeschreven op de basisschool als 'moslim'. Afvalligheid is in de islam verboden, strafbaar met de dood.
Voor zover ik weet is het dus
a) een afvallige, en dan zou hij moeten vrezen voor de wraak van de islam, wat hij niet doet, of
b) nog steeds een moslim, en dan moeten wij vrezen voor Obama, de islamitische leugenaar, die zal heulen met de moslims, wat hij inderdaad ook doet.
Met zijn gebackdatete geboortecertificaat.
Obama=MUSLIM in da WHITE house. Daarom heult ie met de moslims. Omdat hij er zelf een is.
@strohond ik maak een grapje en geef een mening. Ik duid niets.
We weten allemaal wat er in Afghanistan met de "heidense" boedhistische kunstschatten is gebeurd. Kan me ook voorstellen dat Egyptenaren die zoveel toeristische inkomsten hadden te danken aan het culturele erfgoed van de farao's, dat niet verloren willen zien gaan. Zelfs het jochie dat de mensen bij de piramides met zijn ezeltje rond reed, had geen cent meer te makken.
Wat is er toch aan de hand met de USA dat ze steeds de kant van fanatieke islamieten kiezen. Enge man, die Obama.
Niet moeilijk te raden wat er nu komt: Algerijnse toestanden. Daar waren ooit de mossels per stembus aan de macht gekomen, totdat de militairen ingrepen. Een burgeroorlog volgde met vele tienduizenden, zo niet honderdduizenden doden. Dus de CNN bier en popcorn fans kunnen nu hun hart gaan ophalen.
@Prof. Dr. Ir. Toeter | 04-07-13 | 09:46
Er was geen democratie. De democratie werd alleen eventjes gebruikt om een islamistische theocratie te realiseren.
Het leger heeft deze theocratie nu ontbonden en maakt de weg vrij voor nieuwe democratische verkiezingen.
Heb ik nu goed begrepen dat GS nu officieel de democratie heeft afgeschaft en de kant kiest van militaire junta's?
Bakito | 03-07-13 | 21:46
Jij geloofd ook nog dat sinterklaas bestaat zeker? Jezus man kruip jij eens heel snel weer terug onder je steen!
Kun je wel lopen juichen. Maar hij was wel democratisch gekozen. En in een gezonde democratie zou 'ie dus na 4 jaar niet meer herkozen zijn. Nu is er een raar en anti-democratisch precedent gezet. Waar ook de volgende - eventueel niet moslimbroeder - president mee zit. En ruim de helft van het volk heeft deze man wel gekozen, die zullen nu ook wel blij zijn met hun 'democratie'.
Het leek me een jaar of tien geleden nog leuk om een reisje naar Egypte te maken, nu zou ik me er totaal niet veilig voelen.
Jim Lovell | 04-07-13 | 08:45
Jouw duiding is ietwat beschamend te noemen, maar dat besef je waarschijnlijk zelf niet eens.
1985. Europese voetbalcupfinale tussen Juventus en Liverpool in Brussel. Er breken rellen uit in het Heyselstadion. Gevechten tussen supporters en de politie. De menigte gaat schuiven. 41 mensen komen die dag in het Belgische stadion om. Verschrikkelijk. Niemand wordt echter ter dood veroordeeld na dit drama. www.youtube.com/watch?v=VsZcQbdm4Nk
In Egypte gebeurde onlangs dit na soortgelijke gebeurtenis. 21 jonge Egyptische voetbalhooligans worden ter dood veroordeeld voor hun aandeel in de rellen. www.youtube.com/watch?v=ZPFQkZOjnsc Willen ze dat daar nu echt in Egypte?
"Interesseert me werkelijk geen ene fuck....."
Spartaan1888 | 04-07-13 | 08:48 | + -1
Bedankt voor uw waardevolle bedrage.
Interesseert me werkelijk geen ene fuck.....
@AntiSoof | 04-07-13 | 00:00
Sorry voor het afpakker van je aluhoedje, ik had die folie nodig om een stuk cake in te pakken voor de lunch.
Enorme nitwit.
@Chiant | 04-07-13 | 08:34
Slechter dan een Islamistische Theocratie kan ik me niks voorstellen.
Het zal vast niet perfect worden, maar wel beter.
@copywriter | 04-07-13 | 06:31
Wat klopt er niet aan dan?
De man was op democratische wijze gekozen en gedroeg zich als een dictator.
Het leger daarentegen is nu op niet-democratische wijze aan de macht gekomen en belooft zich niet als een dictator te gaan gedragen. Waar ik overigens geen bal van geloof.
Obama heeft me diep teleurgesteld. Minderheden die groot gevaar liepen door zijn steun. Wat nou mensenrechten en democratie. Onder Mubarak ging het in ieder geval niet zo of zijn we dat alweer vergeten? Natuurlijk zat die man al erg lang. Maar dat is geen reden om op het verkeerde paard te gaan wedden.
Natuurlijk is Obama bezorgd; zijn vriendjes bij het Moslim Broederschap,die Obama bij de val van Moebarak gelijk ging steunen, zijn nu afgezet.
.
Veel demonstranten in Egypte zijn daarom woedend op Obama voor zijn steun aan het Moslim Broederschap.
.
De vraag is waarom Obama toch zoveel sympathie heeft voor al die fanatieke moslims. In Iran , ten tijde van de Groene revolutie ,weigerde Obama ook de mensen te steunen die vochten tegen de mullahs . En nu wil hij ook steun gaan verlenen aan de koppensnellers in Syrië.
.
Een aantal foto's die je niet snel zult zien in de media.
.
www.zerohedge.com/news/2013-07-02/gues...
Mogguh @ All,
Timmermans iz bezorgd Obama is bezorgd Clinton is spontaan incontinent geworden, Van Rampuy gaat beslist een spoedvergadering inroepe., De bankiers sluizen meteen hun exorbitante bonussen weg en dat allemaal omdat ze geconfronteerd zijn met Volkswoede over een dictatoriaal door dit soort hotmetoten gesteunde dictatoren. Stel je eens voor dat dit voorbeeld gevolgd wordt. Hoe moet dat dan met onze vriendjes en vriendinnetjes met onze onderlinge afspraken en banden die we zo zorgvuldig decennia lang hebben opgebouwd. Hoe moet dat dan met de fACADE die we zo zorgvuldig hebben geschapen en middels door ons gestuurde opinievormers hebben in stand weten te houden? Die vervelende Egyptenaren zijn opstandig, dus nog maar even waarschuwen en monitoren voordat onze eigen morrende bevolking ons de strop om de nek legt.
Het laatste nieuws is dat Obama nadenkt over de Amerikaanse steun aan het leger. Alsof hij het zo goed heeft gedaan met zijn steun aan die Morsi, waardoor bijv. de Kopten hun leven niet meer zeker waren. En dat voor een Westerse, Amerikaanse president.
INH.30CL | 04-07-13 | 02:23
Zojuist even INH.30CL andersom afgespeeld met Audacity.
Bizar! Dat jij nog vrij rondloopt zeg.
Anijsblokje | 04-07-13 | 06:21
De NSA overruled Joris zo nu en dan.
copywriter | 04-07-13 | 06:31
...een democratisch gekozen dictator...
goh, kan da nie??
http://nl.wikipedia.org/wiki/Duitse_Rijksdagverkiezingen_1933
@De Treinende Rechter | 03-07-13 | 22:38
... een democratisch gekozen dictator...
Huh...?
Denk daar nou eens even over na.
Te lang in de trein gezeten zeker.
Oud nieuws, maar de EU, Obama en en Timmerfrans staan in hun hemd. Op het verkeerde paard gewed.
Blijkbaar nu weer wel.
Geen idee wat er mis was.
Testje.
Zou ik alweer kunnen reaguren?
Ban of geen ban, that's the question.
Waarom uberhaupt, nog zo'n question.
Gelul met dat spookuur altijd. Neem eens stagaires in dienst ofzo. We leven verdomme in een 24 uurs economie!
*pizza in oven schuift, boodschappenlijstje opmaakt en aardbeien wassen gaat*
INH.30CL | 04-07-13 | 03:22 |
Boek maar.
De ergste moslimbroeders zijn opgepakt, dus het is veilig.
@INH.30CL,
Goedkoop all inc. Juist nu doen. Resorts zijn in handen van het leger. helemaal top. Laat wel je wijf thuis is mijn reisadvies.
Ghost hour is coming. Goodnight to all.
Afijn, is het weer geoorloofd een reisje te boeken naar de Sphynx en de piramides of zal ik nog ff wachten?
@ Bakito | 04-07-13 | 00:04 |
Que? Als die handel opgehaald moet worden? Vrijgeleide lijkt mij voldoende.
*walkitalkie naar gunta schuift*
- rooddoorlopen ogen als we het traangas moeten doorstaan en en...
Nu ja, in ieder geval goed en degelijk eten en houd de pr0n levend!
Niet om één of ander ofzo maar worden de vleesch- en vischhaarden hier nog aangeroockt in de tuinen en op de balkons? Morgen wordt het weer warmer.
En we moeten tenslotte op 21 september wel een beetje trots kunnen demonstreren. Ingevallen vierkante rooddoorlopende monitor ogen zouden plaats moeten maken voor
Enfin. De situatie in Caïro kristalhelder uitgelegd door Rowley Birkin QC.
www.youtube.com/watch?v=1Cwyq3XWeHE
Zo zit het dus.
Ik ben trouwens benieuwd wat ze met Morsi/ Mursi gaan doen.
@DANNY3960 | 04-07-13 | 02:32
Linkjes van K3 passen nu eenmaal niet bij mijn nick.
@Desmoulins | 04-07-13 | 02:31
Eens, maar die zul je op Internet moeten zoeken, NOS zal het nooit uitzenden.
necrosis | 04-07-13 | 02:17 | + 0 -
Uw links zijn beroemd en berucht.
*zweet van voorhoofd veegt*
@INH.30CL | 04-07-13 | 02:23
De documentaire van Dinesh D'Souza '2016: Obama's America' is wat dat betreft een echte openbaring.
Over Obama, SATAN.
youtu.be/V-TMKUea87E
@Stormageddon | 04-07-13 | 02:01
Je klikt toch nooit op mijn linkjes, waarom zou ik dan moeite doen....
@Stormageddon | 04-07-13 | 02:01
youtu.be/nmSUOiOvlZw
@necrosis | 04-07-13 | 01:45
Ik hou je niet tegen. Als je maar geen muziekje linkt.
@Uw Verzekeringsadvis | 04-07-13 | 01:50
Frans Timmermans heeft een plaat voor zijn eigen kop getimmerd waar geen zinnige boodschap meer door kan. Dat is ook zo'n beetje zijn enige handvaardigheid. En hij rukt zich af op Obama, ook een handvaardigheid op zich natuurlijk.
@INH.30CL | 04-07-13 | 01:37
Mooi he, die Franske T. is net zo dom als z n held Obama, hopelijk zakken ze met z n 2 -en tegelijk door het ijs.
Obama begint al aardig te draaien, die voelt al nattigheid, nou FT nog.
Uw Verzekeringsadvis | 04-07-13 | 01:34,
Paragnosten, heelers, kaartenleggers. Stuur prognose naar **** jij krijgt een prognose voor korte-en langere tijd...
Ik zou haar flink achterin volblaffen, maar dat is die verdraaide beeldbuis van mij waarschijnlijk...
Ze heeft het lal over kinderen...
@Stormageddon | 04-07-13 | 01:34
Zal ik er eens een Godwinnetje tegen aan gooien....
Amerikanen dus eigenlijk pissed. Frans dus ook. Egypte backfires, Syrie is aan het backfiren. Gaat lekker met het huidige MO beleid.
Waar bemoeien ze zich eigenlijk mee. Laat de Egyptenaren hun eigen probs oplossen zonder afhanklijk te zijn van Europa of de VS.
de grote Anti | 04-07-13 | 01:38 | + 0
Helaas. Een complete system-reset zou ons misschien wel weer eens goed doen.
Maar ja, dan moeten we allemaal offers brengen.
En ik heb net m'n financiën een beetje op orde.
Laat ook maar.
Wishful thinking.
De laatste paar dagen iets te veel EU geboefte gezien en dictatoriale praktijken gelezen.
@Stormageddon | 04-07-13 | 01:38
Indeed.
@ScumOfTheSea | 04-07-13 | 01:36
No worries dude, achter de schermen zijn er een hoop slimme mensen bezig te zorgen dat deze planeet niet ontploft. Maar die zie en hoor je dus niet.
@Desmoulins | 04-07-13 | 01:36
GMTA
@Uw Verzekeringsadvis | 04-07-13 | 01:16
Tuurlijk:'Alleen via politieke dialoog zijn legitieme wensen van Egyptische bevolking ("bread, freedom, social justice") te realiseren', aldus Timmermans. Zoals het hier in Europa dankzij de politieke dialoog ook gaat de laatste 12 jaar. Er worden wat wensen gerealiseerd zeg. Wie heeft zijn baan nog eigenlijk? Niet allemaal tegelijk.
@Stormageddon | 04-07-13 | 01:34
U was me voor.
de grote Anti | 04-07-13 | 01:29 | + 0
Dit gaat niet meer over West of Oost.
Hou niet van alu-hoedjes, gaat m'n haar van in de war.
Maar heel de wereld rommelt.
End of an era? En dan geen doomsday-scenario.
Of glas, plas, was.
Dat waarschijnlijk. Maar ik hoop het eerste.
''Update: Stom. TV-zender Al-Jazeera krijgt bezoek van Egyptische AIVD. Stekkers eruit. Vijf man gearresteerd.''
Dat krijg je als je als spreekbuis fungeerde voor de moslimbroeders. Of dachten jullie dat Al Jazeera objectief is? Die proberen al de Obama fanboys die van ellende van de buis zijn gehaald in de VS binnen te halen als anchors.
Zie de mogenlijkheden in het oosten!
@Houtbar | 04-07-13 | 01:22
SBS 6, dan zit je naar Gerard Jolink te kijken, gaat hier ergens anders over.
@Update:
Al-Jazeera wordt beschouwd als de mediatak van de Moslim Broederschap dus zooo stom is het niet om die zender eventjes op zwart te draaien.
Als we hier in Nederland ooit een revolutietje gaan doen gooien we het mediapark in 035 ook dicht, en laten we de berichtgeving wel over aan de Luxemburgse zender.
Althans, dat zou ik wel adviseren aan Van Frikschoten en al die met hem mee gaan doen. Je moet er toch niet aan denken dat je een land aan het redden bent en ondertussen Pauw en Witteman op PvdA-1 mensen gaan oproepen in de contra-attack te gaan.
Als Egyptenaren een vrouw zien:
24.media.tumblr.com/tumblr_li6evmvX4U1...
@Dick Luyenlomp | 04-07-13 | 01:29 |
Goed gezien, maar Franske en vrindje Rompuy zitten nu wel ff in een spagaat.
@ScumOfTheSea | 04-07-13 | 01:23
Zogenaamde klokkenluiders zijn er heel toevallig altijd op uit om westerse landen in verlegenheid te brengen.
Ik trap er niet in. Save your own ass.
Uw Verzekeringsadvis | 04-07-13 | 01:16 |
Hahaha. Artikel niet gelezen, maar alleen om de titel moest ik al hard lachen. Alsof het egyptische leger ook maar een fuck geeft om wat Timmerfrans vindt. Sterker nog; alsof er in Nederland ook maar iemand een rattenkont geeft om wat Frans Timmermans vindt. Een grotere lul moet nog geboren worden.
@010_Allochtoon | 03-07-13 | 22:02 | + 3 -
daar zijn 3 woorden voor
gruwelijk veel olie
Kon zoiets maar in Nederland...
Oke, degene die mij een - 1 heeft gegeven mag nu naar voren stappen en voorover buigen.
Gah, ik haat code. Snap dat niet. Simpele zeeman, je weet.
copy paste dan maar;
www.zerohedge.com/contributed/2013-07-...
<html www.zerohedge.com/contributed/2013-07-... /html>
Gaat weliswaar weer over Snowden, maar des te meer over the United States of Agression.
Dat is een goed begin van mijn dag!
Als ons leger nu even Rutte en Didi uit het torentje gooit voordat het zomerreces begint, kan mijn weekend niet meer stuk.
@Bakito
Oh, de joden hebben het gedaan?
Jij bent een nazi, weet jij dat?
Ik heb de tv aangezet en kijk nu naar sbs6.
Het is hartverwarmend deze mensen.
Ik krijg vlinders in mijn buik.
Ligt dit aan de beeldbuis.
SMS prognose naar ****
Dan kom je persoonlijk in contact !
Misschien minder postimg.org/image/c1shzgpl1/ voor @morsi nu.. Maarja, je weet het nooit in landen waar de (olijf) olie rijkelijk vloeidt.
Eigenlijk een goede host die postimg.org .. Imageshack en tinypic zitten vol met rommel.
Ho ho, niet alleen Obama maar ook Franske T heeft een probleem :
www.elsevier.nl/Buitenland/nieuws/2013...
Misschien kan het Westen gelijk doorpakken en net als de E. mensen ballen tonen.
We hebben nog een paar F16 tjes 4 sale.
@Desmoulins | 03-07-13 | 21:39
80 % is analfabeet oftewel voorstander van welke engnek dan ook, we zullen het gaan zien.
@newray | 04-07-13 | 00:07
Die koters gaan dat ding dragen als het nodig is. Maar ik ben geen vluchteling of anti-kraak of kamerbewonertje meer. Dat is een poos geleden beste. Ik waardeer mijn zijn en de dingen waarvan ik vind da dat ik nodig heb.
Daar hoort een flatscreen niet bij.
@donjon | 04-07-13 | 00:36
Mooi, en weer een draai om de oortjes voor Obama.
@deoudererijperevrouw | 04-07-13 | 00:49
Verleden tijd volstaat,
iowntheworld.com/blog/wp-content/uploa...
Jah, zo zat ik laatst op een bankje mij heel erg veel zorgen te maken over zandbaklanden. Dronk nog een schultenbrau en rookte wat shag wat ik vanonder de oksels van een hippie had gepakt. En toen ik opkeek zag ik de chinezen aan de overkant, vanuit hun restaurant lachen. Waarom? Omdat zij niet overal hun neus insteken.
Zakaria5902 | 03-07-13 | 23:48
Drogreden alert! Het slaapverwekkende 'argument': twee keer fout is goed. Of in debielentaal: maar hunnie doen het ook!
Niet dat jij dit snapt, denk ik.
VanBukkem | 04-07-13 | 00:53
Man man, wat een teringbaan voor dat bedrag en slechts een zomertje werk.
@Graaf van Egmont | 04-07-13 | 00:36
Ik denk dat ik het wel begrijp. Ik denk voor respectievelijk 175.000 en 110.000 euro per jaar. Plusminus.
@deoudererijperevrouw | 04-07-13 | 00:49
Het is afgezet.
superlenig | 04-07-13 | 00:39 | + 0 -
Prima zo toch? Hoe minder gekken op straat hoe beter. Het komt als een bommerang terug naar Morsi dat hij vanaf het begin bepaalde legerofficieren wegstuurde en de macht van het leger wilde inperken. Dat was zijn fout.
Is het nou Morsi of Mursi?
Gaat Osama... eeuh ik bedoel Obama nu ook die gezellige moslim broertjes in Egypte bewapenen, zodat ze net als in Syrië het EO-volk (je weet wel, waren wij vroeger in Nederland ook) letterlijk een kopje kleiner kunnen gaan maken?
@Stormageddon | 04-07-13 | 00:29
Dat kun je combineren.
Precies, wetende dat ze dat snapt geeft toch een extra dimensie aan het voetbal.
superlenig | 04-07-13 | 00:39
Linkje of we geloven het niet.
Net op twitter het nieuws dat de islamisten in Egypte gevangen zijn gezet...
VanBukkem | 04-07-13 | 00:29
Alhoewel ik nog steeds niet begrijp waarom ze dit programma maken en presenteren. Het zijn would be hoernalisten die op de juiste momenten nooit doorvragen. Dit in tegenstelling tot P&W die wel op tijd iets in hun oortje krijgen gefluisterd wanneer het gesprek dreigt stil te vallen.
-weggejorist-
@Graaf van Egmont | 04-07-13 | 00:30
Ja. En Gordon leeft ook nog steeds.
twitter.com/IsGordonaldood/status/352...
Nou we het toch om bekende gasten zoals Morsi en Sissy hebben, leeft Mandela nog?
@Graaf van Egmont | 04-07-13 | 00:17
@Desmoulins | 04-07-13 | 00:26
Goed programma dat Knevel en Brink. Ik ga vaker kijken.
@Desmoulins | 04-07-13 | 00:26
Nou, ik zou hele andere dingen met Renate willen doen dan voetbal kijken, maar ik vermoed inderdaad dat zij de buitenspelval snapt.
@Bakito | 04-07-13 | 00:04
Dat is een probleem hoor ik net. Iets met een flatscreen in huis. De horror..
@VanBukkem | 04-07-13 | 00:11
Met Renate kun je samen voetbal kijken.
@Stormageddon | 04-07-13 | 00:19
Inderdaad, dan weet je direct waar je over praat.
Nu een islamist afgezet is door moslims notabene zou er toch een belletje moeten gaan rinkelen bij de Sinterklazende EU, de Morsi-naar-de-mond-pratende policor-kliek hier en elders, Maar nee, denk t toch niet, ook een bended mind is (a joy) forever.
@Stormageddon | 04-07-13 | 00:19
Zoals Marc Rutte Nederlander is,zoiets?
@ INH.30CL 00:15
Als ik dat shetlandertje was had ik dr een trap in de ... Gegeven.
Maar dat terzijde.
Ik heb nog geduld tot 21 september ;-)
@Desmoulins | 03-07-13 | 23:44
Voorgenomen, eikel.
@Desmoulins | 04-07-13 | 00:10
Ja maar... haar vader is Egyptenaar. Dus is zij expert. Snap dat dan.
@gooi en smijtwerker | 03-07-13 | 23:51
Ik merk alleen aan sommige vrienden, die deze studie al dan niet gevolgd hebben of nog bezig zijn, dat ze een ontzettende neerbuigende blik hebben op het volk, en de bestuurlijke elite dan ook niet beschouwen als volksvertegenwoordigers.
Het is vooral het eigen maken van bepaalde dogma's die niet niet ter discussie gesteld kunnen worden. Vandaar ook dat ze zich geen raad weten met 'populisme'.
Maar goed mijn huidige studies zijn ook niet om over naar huis te schrijven.
-weggejorist-
VanBukkem | 04-07-13 | 00:11
Kies ze allebei dan. Als stem op je TomTom
@cobie | 04-07-13 | 00:12
En hoe lang ben jij nog van plan je als een afgetuigd shetlander beestje te laten behandelen?
@ INH.30CL 00:07
...... zijn we mee opgezadeld.
@Desmoulins | 04-07-13 | 00:02
Renate is ook leuk. En ze heeft nog verstand van wielrennen ook. Maar ja... die andere heeft een Vlaams accent.
@Stormageddon | 04-07-13 | 00:04
Dat gewauwel over een zoektocht naar je identiteit, alsjeblieft zeg. Echt zo iemand die continu te koop moet lopen met al haar diepste overpeinzingen... En ze krijgt er nog een podium voor ook. Nu weer als connaisseur van de Egyptische politiek.
Precies wat we hier in Europa ook nodig hebben. Daadkrachtige mensen die een revolutie kunnen ontketenen.
In principe is Morsi democratisch gekozen, die oelewappers in Brussel daarentegen....
Houtbar | 04-07-13 | 00:03 |
Jij sjouwt nog met 60 kg, hulde !
De VS was vorige week nog van mening dat de democratische legitimiteit van Mursi gerespecteerd diende te worden...
Dat is de ambassadeur in Cairo, Patterson, en Obama niet in dank afgenomen.
townhall.com/news/politics-elections/2...
vhKarelkruizenruiker | 03-07-13 | 23:13
Hebben we nog niet ergens een onwettig kind van Bernhard die we in een uniform kunnen hijsen?
Gaat van Rompuy nu die 5 miljard terugvragen ivm met de seizoenswisseling van winter naar lente die de Linksche Menschen doorelkaargehaald hebben en gefinancierd op de knoken van de onwillige EU Burgers?
@Desmoulins | 03-07-13 | 23:50
Dat laatste.
En ze is Allochtoon én christen, dus dubbel gehandicapt, en dus ook dubbel geknuffeld. Die boekjes van haar zijn ook niet erg lezenswaardig; allemaal "zoektochten naar identiteit", nou dan weet je het wel.
Houtbar | 03-07-13 | 23:45 | + 0 -
Deal, ik stel voor 70/30.
Zodra mijn knecht @zeg maar jansen weer nuchter is, neemt hij contact met je op voor verdere afhandeling van de transactie...
@zeg maar jansen | 03-07-13 | 23:44
Wat krijgen we nou? Echte mannen hebben nog de beeldbuis!
*geschokt is*
@zeg maar jansen | 03-07-13 | 23:44
Wat krijgen we nou? Echte mannen hebben nog de beeldbuis!
*geschokt is*
@VanBukkem | 03-07-13 | 23:54
Ik voor Renate.
Ik wist helemaal niet dat de Turkse en Marokkaanse bevolking zo weg is van onze monarchie -wat Stienen net betoogde. Ik zie ze anders vrijwel nooit tijdens feestelijkheden. De enige reden die ik persoonlijk kan bedenken is dat ze een zwak hebben voor autoriteit.
Frans Timmermans doet ook een duit in het zakje:
"Hij stelt dat de veranderingen in Egypte uitsluitend via democratische middelen horen te verlopen: ,,Vrije en eerlijke verkiezingen, vrijheid van meningsuiting, het recht om te demonstreren en respect voor de mensenrechten, inclusief de rechten van minderheden." En: ,,Alleen via politieke dialoog zijn de legitieme wensen van de bevolking te realiseren.""
Het recht voor de vrouw om haar haren te laten wapperen in wind laat Frans ook rustig op democratische wijze afschaffen.
@graaf van egmont
Juist. Distantie tot het onderwerp zou je moeten verwachten, maar ontbreekt ten enen male. Des te vreemder gezien haar achtergrond als koptisch christen en gezien haar geaardheid. Dan zou je eerder verwachten dat ze wat meer aarzeling zou tonen ten aanzien van de ontwikkelingen in een land dat op weg is naar de afgrond.
Goed. Wat er nu gebeurt is dus het werk van de 'betere' denkers. Want, beste mensen, niets gebeurt zomaar spontaan in de wereld der machten. Wereldpolitiek laat zich normaliter niet eenvoudig duiden op korte termijn. Deze denkers nemen er zo hun tijd voor. Dus we zullen wel zien wat er over een jaar of 20 van geworden is. De rest is eigenlijk bijzaak en een soort vermaak voor de massa. De duiders maken zichzelf trouwens wel enigszins kwetsbaar en hun duiding is ook wel iewat beschamend te noemen, maar zelfs dat beseft men waarschijnlijk (hopelijk) zelf niet eens. En als de duiders wel insiders zijn dan lopen ze toch wel op hete kooltjes. Laten we maar afwachten.
gooi en smijtwerker | 03-07-13 | 23:51
Zo wie zo is ze teveel emotioneel betrokken bij de gebeurtenissen, om een afstandelijke en academische analyse te maken. Ze zit daar slechts om een ononderbroken woordenbrij te produceren. Ze gaat met iedereen in de slag die een andere mening heeft. Zoals een andere reaguurder al aangaf hier boven: wensdenken, dat is het.
@Desmoulins | 03-07-13 | 23:48
Ik ga voor die ene met dat Vlaamse accent. En je ziet dat die Henk Kamp ook niet meer weet waar hij het zoeken met met al die wijven aan tafel.
'walk like an Egyptian'zal nooit meer hetzelfde zijn na een anale groepsverkrachting op het Tahirplein....
@ non_de_pier | 03-07-13 | 23:45 |
Staan ze om bekend.
Niets doen.
@ zeg maar jansen | 03-07-13 | 23:49
Zonde hoor ;-)
eerstneukendanpraten | 03-07-13 | 23:51 Een half waaltje nemen. Die liggen lekker in de hand.
Bakito | 03-07-13 | 21:35
Ohhhhhh ouwe stoker dat je er bent.. Eigenlijk ben jij, als humanist pur sang, heel erg blij voor de Egyptenaren. Maar puur om jouw collega-reaguurders te stangen doe je net alsof je helegaar niet blij bent.
Ik schakel net weer live in, ze hebben de lasers weer aan! Ze hebben ook vuurwerk gevonden, en het klinkt als een voetbalstadion. Geen heli's dit keer
Desmoulins | 03-07-13 | 23:48
Toch zou ik haar doen. Gewoon omdat het kan. En omdat de gravin niet thuis is natuurlijk!
@desmoulins
Monique Samuel is afgestudeerd als " politicoloog"
.
Een volstrekte nepstudie.
.
Om daarin een "academische graad" te halen is wartaal, een grote bek en een warme relatie met de "hoogleraar" te hebben een vereiste.
.
Distantie tot het onderwerp, falsificatie van hypothese of causaliteit in plaats van nepcorrelatie doen er niet toe.
.
Dus afstuderen. Nou, nee. Een papiertje van een nep faculteit van een nep universiteit maakt je nog geen academicus. Laat staan een wetenschapper. Maar soms wel voldoende voor een plek aan tafel bij een irrelevant babbelprogramma.
@ zeg maar Jansen
Bedankt voor de tip maar hier wordt niet gerookt dus ik opteer voor een ouderwetse handgemaakte Hollandse baksteen...
@Stormageddon | 03-07-13 | 23:46
Niet welke studie, maar hoe ze haar MBA heeft weten te behalen. Zou graag haar scriptie lezen.
Of is haar behaalde studie juist het antwoord op mijn vraag...
De lente is nu echt begonnen !
Lees je even mee, Erdogan ?
cobie | 03-07-13 | 23:47 Ja.
Even geheel terzijde.
Over smaak valt te twisten, maar je moet of nog nooit een mooie vrouw hebben bemind of een ontiegelijk lelijk wijf thuis hebben zitten om Petra Stienen aantrekkelijk te kunnen vinden.
Madame Samuel stelt zowaar een goede vraag. Waarom bijt dit brave duo dan niet door; er is namelijk geen draagvlak onder de bevolking alleen in de Kamer, blijkbaar.
@Desmoulins | 03-07-13 | 23:44
Tja, dit dossier is inderdaad grotendeels aan de christenbroeders van de EO voorbijgegaan.
@parel van het zuiden; Ja jottum, een staatsgreep! Bel onze commandant der strijdkrachten Tom Middendorp even, hij staat vast open voor dit vernieuwende idee! Zoek ik alvast een plein, oké?
alsof het op sommige christelijke landen wel goed gaat.
christenen slapen nog en meeste hebben de bijbel niet eens begrepen en spugen onzin uit hun eigen gedachtes en daarmee gaan ze dus mensen die niks weten hersen spoelen
@ zeg maar jansen | 03-07-13 | 23:44 |
Al eens uitgeprobeerd? :-P
@Lief meiske | 03-07-13 | 23:36
Je hebt best wel gelijk hoor. Ben Egypte van noord naar zuid per boot, bus en trein gereisd. En datzelfde nog eens van west naar oost. Het is en blijft een pauperland. Wat wel jammer is, want de bevolking is verder heel aardig.
@Desmoulins | 03-07-13 | 23:39
Politicologie.
Nog vragen?
Zien jullie hoe sterk die groene laserzaklampen zijn >?
@Bakito | 03-07-13 | 22:07 |
Ik kan je op chileense wijze van je handel afhelpen.
Politiek gelul van Kamp, 40 jaar later stort er een winkelcentrum in door de staatsmijnen en de staat doet niets.
eerstneukendanpraten | 03-07-13 | 23:37 Wist jij dat je met een beetje zware asbak, mits goed gegooid, gewoon door zo'n flatscreen heen kunt gooien?
@Stormageddon | 03-07-13 | 23:40
Inderdaad, maar je merkte eigenlijk al direct dat zowel Knevel als van den Brink zeer slecht ingelicht zijn betreft Egypte, en dat zij zich hadden vooringenomen om zich bij te laten praten door dit duo.
Vooral de vraag van Knevel aan Stienen of christenen in Egypte de moslimbroeders steunen, was veelzeggend.
correctie: 23:36
moet zijn : dan weet je waarom. Dank u !
@de honden blaffen... | 03-07-13 | 23:37
Benieuwd wat ze nu weer voor profetische onzin uitkraamt.
Het is wat met die vrouwen met een mening vandaag, en gister, en morgen, maar vooral vandaag.
Ik geef die negert een reesfiets kadeau!
eerstneukendanpraten | 03-07-13 | 23:37 Kijken kost je een beeldscherm.
En een asbak, dat ook.
ik twijfel niet, vrouwen moet je niet onderdrukken, waar blijven anders onze mooie pony filmpies (actueel: nieuwe modellen op de televaag)
@Desmoulins | 03-07-13 | 23:36
Stienen doet het nu voorkomen of ze het vorig jaar allemaal al had voorspeld. Gemiste kans van KvdB dat ze niet de filmpjes van P&W van vorig jaar laten zien.
@Lief meiske | 03-07-13 | 23:36
Volgens mij kun je het beste door Egypte reizen op een boot.
Hoe kan die Monique Samuel ooit afgestudeerd zijn...
Dat vraag ik me dan weer af.
@ gooi en smijtwerker 23:33
Ik boycot dat programma al een hele tijd. Kijk nog liever naar de Teletubbies, is beter voor mijn bloeddruk...
Stijlloze kijktip, Petra Stienen dansend op tafel bij K&vdB.
Not...
Wanneer jagen wij Rutte & Co weg?
Je ziet, het kan !
PS: Trouwens , met Egypte wordt het nooit wat, als je er een keer doorgereisd bent , dan weet je het.
Petra Stienen doet nu net of ze vorig jaar ook zo genuanceerd was... Net of ze niet kon indenken betreft het moslimbroederschap. Ze is in ieder geval een illusie armer. Ze koketteren altijd zo met het brede netwerk en diverse contacten en dan nog ernaast zitten qua analyse, knap.
Deze coup heeft nog helemaal niets bewezen zoals die andere druktemaker naast haar iedere keer blijft herhalen. Wat een wensdenken. Vorig jaar was het leger de duivel en nu zijn ze de zogenaamde helden.
Wat een schizofreen land, maar goed democratie kennen ze ook helemaal niet.
@non_de_pier | 03-07-13 | 23:18
Tenzij het inspireert. En dan doel ik op het protest en niet op de militaire interventie. De huidige oppositie heeft Morsi's kiezersbedrog keihard afgestrafd. Als wij Mark op het juiste recht(s)e pad willen brengen zullen we iets soortgelijks moeten doen. Anders gaat Den Haag gewoon verder op de gebaande paden.
.
Meer Europese Unie, Meer belasting, Meer regels,
Minder diensten, Minder rechten, Minder veiligheid.
.
De Nederlandse economie kan nog eens drie jaar Rutte-Samsom simpelweg niet aan. De ruggengraat, het MKB, staat op omvallen.
zie net dat us (dhimmy)Franske op zien islam teentjes is getrapt, kan dat reces niet een paar dagen eerder beginnen
Nu maar hopen dat de Egyptenaren de juiste keuzes gaan maken. (waaronder: fuck allah) :-)
Monique Samuel is weer aan het feesten geweest en Petrra Stienen heeft gemengde gevoelens.
@ bier hier 23:30
Het begint al wat op Syrië te lijken!
Vraag me wel af wat de impact zou zijn van een kruisraket op een piramide.
Driemaal Halal, Halal, Halal........... of...
-weggejorist-
wachten op de eerste bomaanslagen.
Ik ben heel blij voor ze, net contact gehad met een wel ontwikkelde Egyptenaar die me vorig jaar nog knarsetandend bezwoer dat dit blijkbaar was wat de Egyptenaren wilden, daarna jaartje vol sociaal geaccepteerd geneuzel en zelfs de tip dat ik me eens 1 dag als moslima moest gedragen om het 'uit te proberen' haha never natuurlijk, maar ok, vandaag was hij extreem blij en .. ja ik ook, het is toch besmettelijk.. dus..:)
Maar oke, wat nu.. als ze in ieder geval niet alle miljarden aan de debiele duistere-tijden-broeders uitgeven, maar de vuilnis wel gaan ophalen en zorgen dat die stenentijdperktuinderij van ze eens geüpdatet wordt, wordt het wellicht nog wat. Oh ja en condooms uitdelen, lijkt me het beste om mee te beginnen.
@Canis Spurcus | 03-07-13 | 23:18
Veel lekkere wijven trouwens bij Knevel en Brinkie vanavond. Nu durven ze wel waarschijnlijk, nu die Pauw er niet bij is.
Ik wil de Egyptische versie van de Daily Show wel eens zien. Die vent had ook mot met Mursi. Maar ja, ieke nie verstaan he...
@Willianus Wortelus | 03-07-13 | 22:10
O, ironie!
@Hobbykip | 03-07-13 | 22:14
Nee.
@vhKarelkruizenruiker | 03-07-13 | 23:13
haha zeeluchtsnuiver, we hebben geen kabinet, wel GoldmanSachs aka EU horigen
Petra Stienen gaat nu alles duiden bij Knevel en Poephoofd. Oh joy.
Wat zullen ze in de 2 kamer blij zijn met die rotzooi in Egypte leidt net lang genoeg de aandacht af van Europa en de interne problemen kunnen ze rustig op vakantie.
Ik denk dat ze bij de PvdA 'erg geschrokken' zijn
Morsi of zijn zussie. Lood om oud ijzer. Egypte blijft een apenland.
De vrouwenbescherming adviseert dames en journo's weg te blijven
Dit heeft niets meer met opstand te maken.
oeps, ik zie dubbel
@Stormageddon | 03-07-13 | 23:10
Godt. Meer bewijs van de legendarische irrelevantie van de NPO heeft een mens niet nodig. Opdoeken, die handel.
-weggejorist-
die chinezen gebruiken islam technieken (infiltratie), vuurwerk op het plein, ut mot niet gekker worden
Hier spreekt Kolonel K.Kruizenruiker.
Zouden we hier ook geen staatsgreep kunnen plegen?
Zijn we in een keer van dit incompetente kabinet af. Ben zo benieuwd of ons lachebekje Mark dan ook nog blijft lachen...
Petra Stienen zit straks bij Knevel en vd Brink. Krijgen we weer wat duiding vanuit de hoek van de muslim brothers.
.
Het leger grijpt in. En dan ruilen we pissebed voor kakkebed. Het ruikt wel anders maar heel veel schoner wordt het niet.
.
En de muslim brothers hebben de tijd. Een mislukking zal de sharia in de hellhole Egypte niet in de weg staan.
Het is en blijft een rotzooi in een verarmd en onderontwikkeld land.
Joechei!
Ik vond het een wat morsige man..
Ha! Ze komen allebei bij Andries en Thijs!
twitter.com/TijsvandenBrink/status/35...
@zeg maar jansen | 03-07-13 | 23:03
haha laat maar minnen, achteraf blijkt mijn gelijk | ik heb geduld 'en nee, ik loop op blote voeten'
Oh ja. Op naar de volgende fail.
Eigenlijk kan het mij aan mijn anus roesten.
De domheid, het hysterische gejoel, de testosteron mannetjes. Denkt nou iemand dat het echt beter wordt?
Er is geen enkel succesvol islamitisch land. Zonder uitzondering zijn het dictaturen, onstabiel en onderdrukend. Succes folks.
fleischer | 03-07-13 | 23:06 |
taalgrapje extra graties ;)
Veel mensen die protesteren zijn woedend op Obama vanwege zijn steun aan het moslim Broederschap (Morsi) en niet aan de demonstranten .
.
Bij de val van Moebarak was Obama en Clinton er als de kippen bij om het moslim Broederschap te steunen.
.
15 photo's die je niet in de media zult zien.
.
www.zerohedge.com/news/2013-07-02/gues...
Ben het spoor even bijster. Sissy boy die met zijn bende islamietjes wegstuurt..
Overigens wel een strak geregisseerde coup.
Reisschema was vast al jaren bekend.
Hosni en vrienden zaten vastgeplakt in het pluche => volksopstand => islamitiesche varkens laten afgaan => volksopstand => macht teruggrijpen => missie geslaagd.
Slim gespeeld.
Had Erdogan ook kunnen overkomen, ware het niet dat hij dit voor was door wat legermensen weg te Jorissen.
@ fleischer | 03-07-13 | 23:02 |
zie;
Merci merci me, dat übergeile Funkstukje wat ik bedoel ;)
@DANNY3960 | 03-07-13 | 23:01
1981 geloof ik.
Eenmaal bloed geroken bijt men door.
d' 8hØker | 03-07-13 | 23:02 Hoe bedoel je? Minkudo's?
Die doen geen zeer, die moet je gewoon negeren.
Zuidermeerder | 03-07-13 | 23:01 En daarna kun je het het beste leeg laten staan.
@zeg maar jansen | 03-07-13 | 22:57
oké, deed een een balletje opgooien | heeft ie dan geen pijngrens?
Morsi morsi morsi me.
NOT
Nou, ik ga ook wel zo hard juichen als Rutte en Samson eindelijk het pand verlaten!
Het is en blijft een zuiver militaire staatsgreep tov een democratisch gekozen president. Of zelfs de Egyptische oppositie daar nu zo blij mee moet zijn hoor ik menig MO-deskundigen op buitendlandse zenders betwijfelen.
En Pritt, naast die generalissimo Sissy die die 'middeleeuwse engnek' heeft afgezet stonden wel mooi én Sheik Ahmed al-Tajeb, de hoogste islamitische geestelijk in Egypte én de leider van de salafistische NUR-partij (28% bij laatste parlementverkiezingen) hun instemming met de staatsgreep te betuigen.
Soms wens ik wel eens zo vliegensvlug het onderscheid tussen goed en slecht in andere werelddelen te kennen als sommige reaguurders hier, maar al snel denk ik dan weer 'nee laat me maar zo blijven'.
Stormageddon | 03-07-13 | 22:31 | + 2 -
Damn, das lang geleden.
@ Stormageddon 22:57
Je was me een slag voor maar wij zijn het volgens mij wel met elkaar eens...
Nou linksmenschen, morgen de vlag halfstok.
Wie komt er straks half huilend bij Pauw en Witteman uitleggen waarom deze prachtige Arabische lente geen vat heeft gekregen in Egypte? Oh wacht, die 5 miljard van de EU was natuurlijk volstrekt onvoldoende...
Stormageddon | 03-07-13 | 22:29 Tegen alles wat Brussel doet valt niet tegenop te bezuinigen.
Ze creëren hun eigen elite.
@blinde kip | 03-07-13 | 22:55
May allah have morsi on his soul.
Hebben Petra Stienen en Monique Samuel (die stond te dansen op tafel bij P&W voor de vorige Arabische Lente) zich al ergens gemeld? Qua "duiding", dat het door hun bejubelde experiment is mislukt? Niet dat ik daar behoefte aan heb, maar ik vind het altijd zo schattig als idealisten hun ongelijk moeten toegeven maar het eigenlijk niet kunnen.
Dat Egyptische leger beschermt de democratie tenminste. Dat van ons drinkt thee met de Taliban.
d' 8hØker | 03-07-13 | 22:51 Uit doorgaans redelijk betrouwbare bron weet ik dat dat niet zo is.
Al likt ie zich er wel graag in bij barbecues en dergelijke.
Heeft Obama al gereageerd? Zal wel iets met burgerrechten en democratie worden. En een babbeltje over "de wil van het volk". Kun je alle kanten mee op.
Vervelend dat Morsi niet op tijd kon reageren. Hij was iets te druk met het tellen van zijn EU-geld.
Een Sissy-coup tegen de baardmannetjes.....
Leuker kun je het bijna niet bedenken....
Go gays, go!!!
Twee jaar geleden voorspelde ik al dat ze van de regen in de drup zouden geraken.
Weetje wat? Doe ik nog een keer. Want nu is het die andere islamitische stroming die een poosje de baas kan gaan spelen.
Het blijft een wetje van Meden en Perzen in die islamoregelarij.
Dat de Egyptische 'mean green machine' de decomcratisch (50%+1 geit) gekozen fundeau haatbaarden met een enkelband naar huis stuurt is natuurlijk alleen maar toe te juichen.
.
Zat wel te denken dat als het Nederlandse legert elke keer zou staatsgrijpen wanneer we in dit land van melk en honing een 'LBO-zwakstroom' regering hebben we in een bijna permanente militaire dictatuur zouden wonen.
.
Misschien moeten we wel blij zijn met de anders begaafde show in Den Haag, want Karremansen aan de macht is nou ook weer niet alles...
oja, en zo'n bakito is een GS-moderator, niks meer, niks minder, om reaguurders aan te trekken
@Bakito
Zo stom zijn je opmerkingen niet in dit draadje
Ook ik denk dat het lang gaat duren voor er stabiliteit is
En ja Goldman Sachs zal ongetwijfeld winnaar zijn helaas
Pompeuze kwast en protserige praalhans Frans Timmermans is ook buitengewoon ongerust hoor, dat jullie het weten.
Een glas, een plas en alles wordt weer zoals het was.
De EU kan alles maken in het bejaarde Europa. Opa en oma zullen geen revolutie ontketenen.
-weggejorist-
euro's kun je toch alleen in de eu mee betalen, en een miljard moet toch te traceren zijn, Morsi mag met zijn billen bloot
@Megalomaantje | 03-07-13 | 22:24 Tsja, dat krijg je met een halve moslim president als Hussein Oebama.
De VS moet maar snel weer een type Bush als president kiezen, beter voor hen en voor het vrije westen.
En al die juichende analfabeten denken dat het nu beter wordt.
Het is een zooi en het blijft een zooi daar.
@Tutanchamon | 03-07-13 | 22:32 |
In een bestuurlijke hoedanigheid lijkt me nalatigheid toch te beargumenteren...
Moeten we nu juichen omdat een democratisch gekozen dictator wordt afgezet?
@Your interpretation | 03-07-13 | 22:31 |
Geen excuus nodig. Ik dacht, stip het even aan. Religieus gedreven legers hebben menigmaal de koers van de menselijke geschiedenis verlegd. Dat mogen, nee moeten we nooit vergeten...
Ik wil dat ook ! Hier, nu en in Nederland
Zo. Hoog tijd om wat vrouwen te verkrachten, zouden ze in Egypte zeggen.
En opeens wist Rompuy het. Egypte moet bij de EU! Als de toetreding van Kroatië geen protesten oproepen, moet de toetreding van Egypte ook kunnen worden dwanggevoederd aan het murw geslagen EU-gepeupel. Egyptische technici kunnen meteen aan de slag in Groningen.
Krijgen we dat miljard euro ter verbetering van vrede nu ook terug?
Tis feest en daar hoort muziek bij.
www.youtube.com/watch?v=3OMxC7te5Ks
@Bakito | 03-07-13 | 22:06
Daar hebben we het geïmporteerde multiculturele leger voor die deze taken ten uitvoer brengen.
Overal waar de islam de kop op steekt is er verrotting, haat, oorlog, geweld en ellende. Alleen de PVDA en D66 hebben het nog niet door. Dat mag ook. Structureel de andere kant opkijken is -nog- niet strafbaar.
@Parel van het Zuiden | 03-07-13 | 22:20
Daar heb je inderdaad een punt. Een leger is er om de bevolking van een land te beschermen. Deze moet dus seculier zijn. In Egypte is dit dus goed geregeld, net als de meeste Westerse landen. Geenszins ontken ik dat het in bepaalde landen niet zo is. Dat zijn ook geen legers, dat zijn gewoon mensen gebrainwashed door de machthebber.
Wat ik dus wilde zeggen is 'legers moeten altijd seculier zijn'.
Mijn excuus
Overigens mag Morsi natuurlijk van geluk spreken. Sadat hebben ze gewoon een kogel door de kop gejaagd. Dat is ook wel de meest effectieve manier van abdicatie natuurlijk.
@3voor12 | 03-07-13 | 21:47
Die zijn druk met andere zaken voor de Islamitische vrienden in het buitenland. Landsbelang/grenzen verdedigen heeft ons leger al lang niet meer.
Ah, de CIA/joodse lobby/wapen-en olieindustrie heeft de touwtjes weer in handen.
Bakito | 03-07-13 | 21:35 |
Daar lijkt het verdacht veel op.
Krijgt Brussel die 5 miljard nu ook terug of mag Morsi die gewoon houden en krijgt de volgende weer 5 miljard van onze centen? Daar valt natuurlijk niet tegenop te bezuinigen hier.
@Arnold9638 | 03-07-13 | 22:26
Niemand kan de toekomst voorspellen, we zullen zien.
Maar als het knokken wordt wie gaan we dan de pistolen geven?
Ingewikkeld.
VanBukkem | 03-07-13 | 21:56 | + 0 -
Wat moet jij nou weer gvd!
Wie bevrijdt ons van die eurofiele bende?
@Jim Lovell | 03-07-13 | 22:20 |
Ik begrijp dat u denkt te weten wat er gaat gebeuren. Ik denk echter dat u dat niet kan weten. Ik weet dat ik het niet weet. Enfin... Agree to disagree.
Van dit topic krijg ik opeens zin in shoarma van de plaatselijke Egyptische shoarma boer met een lekker biertje.
Wat maken jullie je toch druk om de Afrikaanse politiek, wat boeit dat? Ga wat voor jezelf doen ofzo.
Vreemd, het ging toch om dooddoener democratie, waarbij de zogenaamde dictator Moebarak met geweld weg moest en van de Amerikanen en de EU worden afgezet. De democratisch gekozen Morsi kreeg zelfs 5 miljard toegespeeld van de EU!!! Alles en iedereen gestoord in de overtreffende trap, want hoe geestesziek zijn de Amerikanen en de EU???
De moslimsbroertjes zullen zich hier niet zonder slag of stoot bij neerleggen. En ze hebben een punt natuurlijk: een gekozen president is afgezet door het leger. Doet toch sterk denken aan het Algerije van begin jaren 90, toen de fundamentalisten de verkiezingen wonnen en het leger ingreep. Resultaat: een burgeroorlog met honderdduizenden slachtoffers. Nu is Egypte Algerije niet, maar toch...
@Your interpretation | 03-07-13 | 21:59 |
"... Legers zijn altijd seculier."
.
Denk daar nog eens goed over na. Dit kunt u werkelijk niet menen....
@Parel van het Zuiden | 03-07-13 | 22:13
Er kan van alles gebeuren maar de kaarten zijn nu anders geschud.
De oppositie/seculieren voerde in eerste aanleg samen met de MB de demonstraties tegen Mubarak en het leger. Dat waren de grote demonstraties waardoor Mubarak het veld moest ruimen.
De oppositie steunt de MB op geen enkele wijze meer, zodat ze echt een minderheid zijn geworden.
Die kan het leger aan, net zoals ze dat decennia hebben gedaan. Regionaal zal er inderdaad vanalles gebeuren, maar niet onoverkomelijk voor de nieuwe regering.
De MB voor een lange periode uitgespeeld. Maar dan moet de economie wel aantrekken.
En over 1 jaar begint het hele Egyptische circus weer opnieuw, mark my words!
Wordt er überhaupt nog gewerkt in Egypte??
Next stop: America....
Misschien moeten we in Nederland de komende bezuinigingen op het leger nog maar eens heroverwegen.
-weggejorist-
dan nu ook bij Knevel en van den Brink een Egyptische
hoer op tafel laten dansen.
Zit nu Nieuwsuur te kijken maar man o man, wat is die Twan Huis pro-Morsi in zijn vraagstelling.
Die Sissy weet trouwens wel hoe hij met hysterische haatbaardjes moet omgaan. Afzonderen, de roedel een voor een te voet van het plein laten vertrekken en de kopstukken van de Islamisten eruitpikken en isoleren.
Dikke vette prima!
Tja, als je als fundi-muzzelman democratie slechts beschouwd als een trein die je gebruikt om op jouw bestemming te komen, moet je niet vreemd opkijken dat het weleens kan gebeuren dat je voor het bereiken van die bestemming simpelweg uit de trein wordt gezet wegens ordeverstoring tog!
@Willianus Wortelus | 03-07-13 | 22:10
Dankjewel.
De andere moslimbroederschap toko's zullen vallen als dominostenen. Dat is dan weer positief.
Zou het dan toch nog goed komen met Egypte?
@Jim Lovell | 03-07-13 | 21:56 |
Mmm, ik ben er de afgelopen dagen eens ingedoken. Ik denk dat het allemaal niet zo eenvoudig in elkaar zit. Voorbeeldjes van een mogelijke scenario's.
.
De Moslimbroeders zijn goed georganiseerd en kunnen ook protesteren. Als zij dat slim doen, dus vreedzaam, kan het leger kan daar weinig tegen doen. Onrust blijft, economie komt niet vooruit.
.
Er kunnen op lokaal nivo geweldadigheden uitbreken die zich later verspreiden. Caïro is niet de enige stad. Ook de vorige revolutie was in andere steden geweldadiger als in Caïro. Suez, Alexandrië, ging vrij hard los.
.
Er kan nog van alles gebeuren...
@H. Caulfield | 03-07-13 | 22:00
melts into the sea..
brutus68 | 03-07-13 | 21:46 | + 2 -
Je moest eens weten! Helaas ging ze ervandoor met 1 of andere mongeaul uit Italië.
Zo! net terug uit Caïro.. ff een dictatortje weggejorist!
Even in de agenda kijken wanneer we langs de volgende moeten.
Ah! 21 September,... en nog lekker dicht bij huis ook! (grapje)
Long Horn | 03-07-13 | 21:58 | Op de persoon spelen altijd -1.
( Even gekopieerd uit de oude draad ):
Eens ( met Harbi ). Religie prima, maar cultureel erfgoed moet je met je fikken vanaf blijven.
Vind het trouwens opvallen dat de NOS in haar berichtgeving een stuk minder staat te juichen dan tijdens de Arabische "Lente". En voortvloeiend daarop, de EU heeft ook weer eens op het verkeerde paard gewed met haar miljoenen voor Morsi c.s...
Waarom zijn Morsi's vriendjes Obama en Van Rompuy zo stil?
Bakito is de nieuwe NSB. Scheer je rug maar vast!
Hussein Obama zit waarschijnlijk nu huilend zijn verdriet te verdrinken.
nl.wikipedia.org/wiki/White_House_Hone...
Thanks to America and Israël! ...
Laten we Bakito allemaal een plusje geven.
Gewoon, omdat 'ie streeft naar het maiximale aantal minnetjes.
Toch moeilijk te geloven dat dit ooit een van de meest geniale volkeren was
Allemaal leuk en aardig maar ik zie dit nog lang niet tot rust komen daar.
Nu dat de islam daar de oppositie zal vormen gaan er aanslagen volgen en extremisme zal overal verzwaren.
Islam is als een prehistorisch organisme, als het eenmaal macht heeft geproefd zal het gaan moorden om dat weer te krijgen.
Nu hebben we het over een coup, het aanstellen van de constitutionele leider was de enige optie om nog vrienden te behouden op internationaal gebied.
wat wij hier ervan zullen merken is dat wederom, onze "leiders" weer eens kunnen bewijzen hoe erg ze met de winden mee waaien.
Vriendjes maken doen ze sneller dan jullie dit reaguursel kunnen lezen.
Schoorsteenveger | 03-07-13 | 22:04 | + 0 -
Chili
Het is maar goed dat ons leger weinig meer voorstelt. Je moet er toch niet aan denken dat die aggressievelingen met hun hoge testosteron onze democratische processen en welvaartspeil vernietigen.
Wat is precies het verschil tussen salafisten en de Moslimbroederschap? De Moslimbroederschap preekt het salafisme.
We geven nog wel eens af op die regio.
Maar op termijn zouden ze zo maar eens ons voorbeeld kunnen zijn.
Bakito | 03-07-13 | 22:00 |
Noem eens een land waar dat proces met succes is doorlopen, dan hebben we een referentie.
waarisdelol | 03-07-13 | 21:59 |
LOL!
Maakt geen reedt uit door wie die islamfascoïde bende wordt geleid. Iedereen kijkt naar de jihad-haatpredikers op TV, die hun jaloezie en haat over het westen en Israël graag mogen spicen met bloedsprookjes. (Zie MEMRI)Egypte: Het epicentrum van islamitische achterlijkheid.
De Salafisten hadden, slim als ze zijn, op tijd afstand genomen van de Moslimbroeders en wachten nu geduldig op nieuwe verkiezingen...
Sjeses, zelfs de NOS kan er niet meer omheen.
nos.nl/artikel/525637-leger-morsi-niet...
@Desmoulins | 03-07-13 | 21:55 | + 0 -
Vergeet Bahrein en Irak niet.
.
Ik ben blij dat ze deze Islamitische extremist hebben afgezet, de vraag is alleen wat komt hierna?
.
Toch blijf ik het raar vinden dat er van Algerije tot aan Yemen protesten zijn geweest tegen de heersende regimes, maar dat er in Saoedie Arabie geen grootschalige protesten zijn geweest. Waarom is er in de theocratie die strenger is dan Iran geen sterke beweging die tegen het regime is? Ik vraag me af of men daar werkelijk gelukkig is of juist te bang om te handelen... wie zal het zeggen :zucht:
A wise man said: Meet the new boss, same as the old boss...
Dus ik hoef niet nog even snel foto's van de piramiden en Abu Sible te gaan maken? Ze blijven dit jaar nog staan?
Harvey Specter | 03-07-13 | 21:46
Reken er niet op. Hier zal het leger en politie bij een opstand op zijn Chinees ala Tiananmen Square tegen de bevolking worden ingezet. Het leger is er niet voor ons, maar voor de machtshebbers.
En nu als de wiedeweerga de Europese pleinen op om de nog verderfelijkere van Rompuy, Barosso und herr Schulz af te zetten.
'And so castles made of sand fall in the sea... eventually' - Hendrix
De vraag is: hoe lang duurt het voordat een land volledig is hersteld van eeuwenlange westerse overheersing, slavernij, kolonisatie, dictators etc etc.
In mijn ogen zal dat langer duren dan een jaar.
@rara | 03-07-13 | 21:53
Dat hebben we wel, legers zijn altijd seculier. Maar zolang Mark niet bepaalde grondwetten wijzigt zodat hij meer macht krijgt of ons verbiedt varkensvlees te eten zal het er niet van komen.
Daarbij zijn er ook nog geen doden gevallen onder de occupy malloten.
Neem aan dat de EU de rekening pas blokkeert als de miljarden verdwenen zijn...
@Bakito | 03-07-13 | 21:35
Beste is gewoon om die Bakito 0 + 0 - en 0 reaguursels te geven.Wordt ie er vanzelf zat en moedeloos van en kan hij zich weer gaan concentreren op het werk achter de schoffel.
toeristen ook...
Godverdomme zeg, je zal net maar nu met je gezinnetje in een Transvertragia toestel op weg zijn naar je ultra allinclusive resortje aan de Rode Zee terwijl dat hele land zich in anarchie stort.
Goh een regering na een jaar afzetten omdat het beleid de bevolking toch niet aanstaat...
Moeten wij hier geen lering uit trekken?
Ik heb eens goed nagedacht over deze kwestie, de verhoudingen bestudeerd, de wensen van het volk afgezet tegen de argumenten van Morsi en dit alles in historisch perspectief geplaatst. En ik ben eruit:
.. het interesseert mee geen reedt.
Zo, nu cappuccino.
@Parel van het Zuiden | 03-07-13 | 21:51
Dan worden ze onder de duim gehouden door het leger met instemming van het merendeel van de bevolking. Het gaat erom dat de economie weer aantrekt en er dus weer touristen komen.
Dat zal de nieuwe regering moeten waarmaken.
Toch is Egypte een voorbeeldland daar in Zandbakistan. Enerzijds dat het leger aan de kant vh volk staat itt het defensietuig in Syrie dat Assad volgt. En met hoe je een dictator wegjorist. En nu vervolgens binnen no time doorpakken met het besef dat een gekozen stinkbaard ook niet het walhalla brengt, en die ook meteen eruit gooien ipv jaren afwachten en toekijken. Die activiteitsdrang met miljoenen op een plein doen we ze hier niet na. Te druk met werken. Iemand moet de belastingen en uitleringen bekostigen van de uitvretende massa.
@ikdenkwat | 03-07-13 | 21:53
Je klinkt een beetje geïrriteerd...?
De lente kwam laat dit jaar in Egypte.
Misschien wil Peter van Uhm Rutte en Samsom uit Den Haag wegjorissen, dan gaat de zon hier misschien ook weer schijnen.
-weggejorist-
Ter hoogte van de verkrachting van de CNN journaliste op het Tarhirplein door een man of 20 ben ik geheel en al opgehouden me überhaupt nog te interesseren voor alles qua Zandbakkië.
Zo snel mogelijk onafhankelijk verklaren van olie import uit Islamastan, hek eromheen en niet meer naar omkijken.
Dat is balen voor kampbewaker Schultz; rijkscommissaris Von Rompuy; en gouwleider Barroso: hun collega dictator afgezet!
Die zes miljard zullen (met hem) nu ook wel duurzaam verdwenen zijn, maar dat kan een knecht als Mark wel weer aanvullen.
Verder verwacht ik niet zo veel beter van het Egyptische leger. Dat zit toch ook vol dezelfde mannetjes die nu op dat plein vrolijk staan te wezen, met hun ongewassen grijphandjes in de aanslag.
@Bakito | 03-07-13 | 21:46
Egypte zal Iran een zorg wezen. Alleen Syrië en Libanon zijn heilig voor de geopolitiek van Iran.
Sjiieten zijn in oorlog met soennieten en 'wij' financieren dit circus.
Kan Brinkman mooi doen !
Geeft die enge van Rompuy nog wel onze 5 miljard aan Egypte?
Bij elke staatsgreep krijgt Egypte een EU-bruidsschat van 5 miljard - slim bekeken van de Pyramidebouwers.
Waarom kan dat in Egypte wel en hier niet?
VanBukkem | 03-07-13 | 21:50 | + 0 -
Omdat dat een bananen republiek is. Als hier een vergelijking gaat trekken spoor je niet. Gewoon rustig wachten deze regering gaat vanzelf weg.
@Your interpretation | 03-07-13 | 21:39
Hadden wij maar zo'n leger.
wat een heerlijke slag tegen de moslim brotherhood, de slachters van anderen dan moslims, de opleggers van dogma op dogma de prinsen van allah nu de dienaren van de shatan, vanwege "let maar op slachters van hun eigen oema".
Ze gaan straks los in cairo en andere steden en als ze klaar zijn richten zij hun aandacht weer op het westen.
Maar het moslimisme gaat met snelle stappen naar de afgrond
Het feest kan beginnen want wij zijn binnen
We gaan er tegenaan
Het feest kan beginnen want wij zijn binnen
Laat nou Mo maar slaan
We bouwen met z'n alleen een mooi feestje in de moskee
En blijven lekker hangen, morgenvroeg is vroeg genoeg
Het feest kan beginnen want wij zijn binnen
We gaan tot in de kleine uurtjes door.
Dat wordt nu paaldansen voor Monique.
Het land leefde als sinds jaar en dag van o.a. toerisme, een belangrijke bron van inkomsten. Nu kunnen de toeristen weer komen.
@Jim Lovell | 03-07-13 | 21:45 |
Ik weet hoe Morsi is verkozen. Dat neemt niet weg dat een kwart van de bevolking (ook nog het armste en wanhopigste deel) hier niet blij mee zal zijn. We hebben inmiddels gezien wanneer miljoenen Egyptenaren ergens niet blij mee zijn.
Waarom kan dat in Egypte wel en hier niet?
Hei-kneuter | 03-07-13 | 21:40
Groene lasers.
Boy, that escalated quickly..!
Morsi krijgt toch wel wachtgeld?
@Parel van het Zuiden | 03-07-13 | 21:43
Ik neem aan dat ze gaan doen wat iedereen verwacht dat ze gaan doen. hoeiboei.blogspot.nl/2011/01/mubarak.h...
nl.wikipedia.org/wiki/Commandant_der_S...
Commandant der Strijdkrachten Generaal Tom Middendorp. Wanneer gaat u Rutte afzetten?
Kan Rutte geen stage gaan lopen bij die Sissy?
de Televaag was eerst :)
Nou, tot volgend jaar dan maar...
@Wc-kip | 03-07-13 | 21:44
Wauw. Dat jij die tijd nog hebt meegemaakt. Was die Cleopatra echt zo'n lekker wijf?
Bron:
m.guardian.co.uk/world/2013/jul/02/gen...
-weggejorist-
Ziet er gezellig uit bij rt.com
Beetje halah snackbar outdoor mainstage
De onrust zal zich waarschijnlijk snel uitbreiden over het Midden-Oosten. Syrië, Irak en Afghanistan zijn al instabiele kruidvaten. Iran zal zich er mee gaan bemoeien, met hun kernwapens. Als dat maar goed gaat..?!?
Prachtig youtube-filmpje uit 1956 waarin toenmalig Egyptisch staatshoofd Nasser de MoslimBroederschap (hoi Marcouch) schamperend op de korrel neemt, let op prettige mimiek van Nasser en vrolijk meelachende zaal:
www.youtube.com/watch?v=TX4RK8bj2W0
(inclusief goeie mop: 'MB-leader wants every woman to wear a scarf', iemand uit zaal: 'then let him wear it!'). Via @HaraldDoornbos
*traantje wegpinkt*
.
Wat is het toch mooi om een echte militaire staatsgreep te zien gebeuren, keeps the hope alive dat het ook in Europa zal gebeuren.
@Parel van het Zuiden | 03-07-13 | 21:43
Niets, ze hebben helemaal geen meerderheid. De oppositie heeft de vorige verkiezingen geboycot en zo is Mo aan het bewind gekomen.
Die domme fout maken de Egyptenaren niet opnieuw. Zie coup..
@Bakito | 03-07-13 | 21:35
Liever een Jood in de tuin dan een hakbar in de keuken
@dani7902 | 03-07-13 | 21:41
Godtver, ik heb silverlight op mijn nwe laptop. Weg ermee!
Jim Lovell | 03-07-13 | 21:43 | + 0 -
Precies!
@Meeroever | 03-07-13 | 21:40 |
Uitstekend verwoord.
egyptian make up your mind!
Egypte is net een fruitautomaat. Ben benieuwd wat er nu weer uit komt.
Ooit was Egypte een prachtig land, ik kijk met tranen in mijn ogen terug toen ik de pyramides aanschouwde, de eeuwig-de-wacht houdende Sphinx, en de gracieuze rivier de Nijl.
Maar nu wil ik er nog niet dood gevonden worden. Ik hoop echt dat Egypte een president kan worden die het een beetje seculier kan maken.
Op 24 juni 2012 werd Morsi met bijna 52% van de stemmen verkozen, op 3 juli 2013 werd ie door een plein vol mensen van de troon gestoten.
Typisch geval van kiezersbedrog.
@dani7902 | 03-07-13 | 21:41
Godtver, ik heb silverlight op mijn nwe laptop. Weg ermee!
@Bakito | 03-07-13 | 21:35
Oftewel: weer terug naar een (stukje) beschaving. Ik weet: niet helemaal je ding.
Maar wat gaan de Moslimbroeders doen?
Parsons | 03-07-13 | 21:38
Over 500 jaar nog maar eens kijken.
General Abdel Fattah el-Sisi... de redder van Egypte.
Maar zijn vrouw is altijd gekleed in bourka, succes met de vrijheid daar jongens !
Zo en nu komt er een goeiert als eindbaas?
Misschien toch nog deze zomervakantie stofhappen bij die stenen punten in de woestijn.
Nu in Nederland nog onze regering weg zien te krijgen.
En dan krijgen we die 5 miljard ook weer terug? Of zit dat geld al in de zakken van de boerkah van z'n vrouw(en)?
@Bakito | 03-07-13 | 21:35
Jij bent nog dommer dan ik dacht. Dit is juist een tegenvaller voor een groep -die jij om de een of andere rede als één geheel ziet, aangezien de Moslimbroeders er juist louter en alleen gekomen zijn door westerse druk.
Alweer vergeten hoe Obama Mubarak liet vallen als een baksteen.
Daarom is men nu ook zo stil en weet men het allemaal niet meer te framen.
Kan iemand bij rtlkwalbert niet es duidelijk maken dat ze moeten kappen met dat silverlight?
Ah, de CIA/joodse lobby/wapen-en olieindustrie heeft de touwtjes weer in handen.
Bakito | 03-07-13 | 21:35 | + -12 -
Who cares als je er een beter leven door krijgt.
Je zal als vrouwenhatende haatbaard maar schaakmat gezet worden door prinses Sissy. Kijken wat nu weer voor een trekpop aan de macht komt.
Is het nou al bekend waar die 5 miljard euro-roebels van de EU aan besteed zijn?
Twee dingen:
- Vijf miljard?
- Benieuwd naar berichtgeving waarin nu ineens niet enthousiast wordt gereageerd nu de Egyptenaren met succes hun stem hebben laten horen.
Geen kamelen die over het plein rennen. Dat is toch jammer. Had er meer van verwacht.
Goh, wat zullen er een hoop met gemengde gevoelens terugkijken naar Mubarrak...... hek er om heen en over een jaar of 20 eens gaan kijken wat er nog leeft.
De arabische zomer is begonnen....
Ik ga op tafel dansen. Geen idee waarom.
En nu tijd voor DOMINO
Nogmaals, Morsi haalde bij de eerste presidentverkiezingen 25% van de stemmen, een generaal die diende onder Mubarak 20%. Geen kandidaat haalde een meerderheid, dus komt er in Egypte dan een tweede ronde waarin de twee kandidaten met de meeste stemmen mee mogen doen. Dat waren Morsi en de generaal. Alle andere kandidaten, die meer dan 50% van de stemmen haalden tezamen, waar gematigd en seculier.
De bevolking koos voor Morsi omdat hij, samen met de moslimsbroeders, de opstand tegen Mubarak had gesteund en beloofde de geest van die opstand te bewaren.
Morsi had het tegen ieder andere kandidaat in de tweede ronde afgelegd, maar de generaal was de enige die een nog slechtere keuze voor de bevolking was.
Morsi heeft steun van zo'n 25% van de bevolking, maar ik moet nog zien of hij zo'n aanhang nog steeds heeft, na alle impopulaire maatregelen.
De legerleiding grijpt snoeihard in bij geweld? Mmm...
Het ironische is dat deze opstand meer kans van slagen heeft op een enigszins stabiel Egypte, dan de vorige lente die zo vurig aangehangen werd door de zelfverklaarde goedzak en heulende media.
De groep van Mursi, die immers democratisch verkozen is, zal dit niet lijdzaam over zich heen laten komen...
De seculieren denken namelijk dat men een democratie kan stichten met ''gematigde salafisten''.
Ik heb zo m'n twijfels.
Leger doet wat het meeste aantal mensen wil. Dus gewoon inderdaad democratie, alleen dan met een beetje geweld zoals de Islam dat gewend is.
@Bakito | 03-07-13 | 21:35 |
Gast, Joden de schuld geven is zoooo 1933, pfff...
Kom es met wat nieuws!
*zucht*
De ene moslimgek gaat de ander vervangen.
Dat land is verloren en zal wederom afglijden naar de Middeleeuwen.
En de pedofeet zag dat het goed was.
W00t!
Nu graag ook in Turkije
#template
Islamitische engnek is foetsie.
Next: de volgende islamitische engnek.
wilde=wilden
Democratie in Egypte: kruisje bij ongeschikt.
Die Al-Sissy gaat de komende jaren daar grote eindbaas worden. Mark my words. Het zal Egypte goed doen.
Tja, ze wilde een Arabische lente en vrijheid (?). En ze kozen een kanloze joker van de Moslim Broederschap. Red(d)eloos verloren land.
Oude tijden herleven!!!!!!!!!
Hehe, eindelijk weer eens een echte coup. Weg met die baardapen. Gen. Sissy mag hier ook wel eens aan de gang.
Looks like islam FAILS in Egypt.
Nu Nederland en de rest van Europa nog.
Hopelijk kiest men in de herkansing niet weer voor een middeleeuwse baardmans.
Regen, drup.
Lood, oud ijzer.
Gebeten door kat of hond.
Oude wijn, nieuwe zakken.
Ah, de CIA/joodse lobby/wapen-en olieindustrie heeft de touwtjes weer in handen.
*Bier en popcorn pakt*
REAGEER OOK