Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Onthullingen GS veroorzaken Europese flame war

tomstaalbalaap.gif Dus GSTV gaat met 1 Tom Staal en 1 CameraNick naar Brussel en komt terug met keihard nieuws over agressieve, stelende en werkweigerende Europarlementariërs. Filmpje explodeert op de sociaalmedia en gaat door heel Europa viraal terwijl de stijlloze mailbox volstroomt met Italiaanse sorryzeggers, internationale interview- en beeldverzoekers, alsook juichende toejuichers van onze basale maar zeer onthullende aanpak. Van zo ver als Mexico komen de mails die om het vertrek van Berlusconi's best buddy Baldassarre vragen. En terwijl wij onze videobeelden voor 10.000 euro per minuut al tientallen keren aan geïnteresseerde buitenlandse media hebben verkocht, is het in Europa inmiddels OORLOG. Het Europarlement houdt niet van dissidente verklikkers in hun midden en ruikt bloed bij Daniël van der Stoep. Zo sneert een Belgische MEP van Groen (soort -Links) dat onze Europese chaperon (en voormalig drankrijder) een medische behandeling tegen alcoholverslaving declareerde. Dappere Daniël piswoest over deze rancuneuze laster. Staat tegenover dat SP'er Dennis de Jong wel blij is met het item, maar hem kenden we dan ook al als 1 van de weinige goeien in het EP. Natuurlijk is het ook weer allemaal de schuld van GeenStijl. Een of andere zeverende MEP'er vindt het allemaal tendentieus en Catherine Koe trouwens ook. Raffaele Balzakhare heeft op zijn beurt weliswaar spijt van het slaan, maar het kwam allemaal door DE TOON van Tom Staal. Ga eens dood man. Met je toon. Nog gekker: volgens deze jammeraar is onze onthulling 'niet journalistiek genoeg', omdat de echte problemen veel groter zijn. Laat ons niet lachen zeg. Er zitten nota bene honderden journo's in Brussel. Sommigen van hen, zoals die van ambtenarenmedia NPO, hebben bakken belastingbudget om te onderzoeken waar de rot & meur zit. Maar die gefêteerde grabbelaars komen nooit met eigen nieuws of onderzoek, die doen alleen verslag van 'de ontwikkelingen', braafjes op basis van persco's en die immer leuke beelden van wie is wie qua Europese leiders op de rode loper. GS rijdt een (1) keer naar Brussel en heeft meteen agressieve spelers uit de Europese Eredivisie van de Toeslagfraude op camera. In Nederland zie je verder alleen kritiekloze juichaapjes als Chris Ostendorf. Maar voor het nieuws dat Brusselse ambtenaren (gemiddeld 5k per maand salaris) alwéér staken tegen bezuinigingen die hun werkweek van 38 naar 40 uur zouden doen stijgen, moeten we naar de Vlaamse media uitwijken. Inderdaad. Nederland moet voor 6 miljard aan lasten verzwaren van de EU, maar ondertussen wordt in Brussel gestaakt tegen 2 uurtjes langer doorwerken per week. Voilà. Dat is Brussel voor je: een beschermde wereld vol graaiers, profiteurs en (journalistieke) nietsnutten. Tien jaar geleden al. En nu nog steeds. Al het gefoefel er omheen is ruis om de Brusselse beerput mee dicht te houden en de, om met Kim Holland te spreken, tekenen van moreel verval aan het zicht te onttrekken. Bij de weg, GeenStijl floreert als een malle in België. Dus aldaar komen we om 20:00 uur op televee, bij Canvas in Ter Zake. Mogelijk misschien wel het beste duidingsmagazine van het Nederlandse taalgebied, maar nu komt die eerdergenoemde zachte zeveraar als gast dus ook in Ter Zake kan het woord 'TENDENTIEUS!' wel eens vallen. Hoe dan ook: Kijken dus! Update: Belgisch pintje d'r bij, terugkijken in fragment 1 & fragment 2. Hoogtepuntje: als Cathleen Kools de MEP'er Said Dingesnogwat bedankt voor het proberen om de exorbitante salarissen en schaamteloze diefstal uit te leggen. Want dat lukt 'm niet: lol @ deze jij-bak van de slechte verliezer.

Reaguursels

Inloggen

I didn't understand a single word of what you wrote, damn you google translator! Anyhow, I am from Italy and I hope you keep the good job you are doing with politicians from our PDL (Berlusconi's party).
Here in Italy, we are trying to do something to kick them out but it's as difficult as kicking out Putin from Russia. Few people vote, few of the people who vote have any instruction at all, many of them are old, many others have some interests on voting PDL (they might receive some favours someday) that's the reason why Berlusconi and his party have so much success after 18 years of damage dealt to our country. In Italy many people see you as a hero, dear journalist, so keep on throwing s**t on these thieves and don't let them steal your money, too :)

You keep well, you people from Netherlands
with love from Italy

lostphc | 27-06-13 | 18:34

Hopelijk gaat GS ook eens roeren bij de rechters van het Europese hof. Die verdienen, pardon, incasseren, nog veel meer geld voor hun waanzinnige uitspraken. Ondertussen drinken ze hun beroemde en onuitputbare wijnkelder leeg en je kan er de donder op zeggen dat ze frauderen. Niks mis met veel verdienen, maar rechters die niet beseffen dat ze exorbitant verdienen voor een publieke en dienende functie zijn per defenitie onbetrouwbaar en immoreel.

sitzkrieg | 27-06-13 | 17:23

Wel jammer om te zien dat die gasten daar nog steeds over het toneel lopen te roepen: "Put the money in the boxa...., put the money in the boxa....". En we doen het ook nog! Zelfs na alles, zelfs na dit blijven we het doen!

pawa | 27-06-13 | 16:58

er wordt hiermee een geheel nieuwe perverse dimensie toegevoegd aan het adagium "omdat het kan"

waardering voor deze criticasters, misschien komt er nog een tijd waarin er wordt teruggekeken op dit soort "incidentjes" en wordt gezegd "omdat het kon"

gelukkig leiden er meerdere wegen naar.. uhm Brussel?

Daim | 27-06-13 | 16:35

@ de_profeet | 27-06-13 | 07:24 |
Dank voor de info.

Lewis | 27-06-13 | 10:57

Eerlijk is eerlijk. Dit is het eerste goede artikel in twee jaren tijd. Correctie: Eerste geniale artikel in twee jaren tijd. Hulde Geenstijl en nu verder omhoog.

Voorbeeldige | 27-06-13 | 10:13

In de Volkskrant zijn er reaguurders die over "bepaalde types" praten als zijnde de reaguurders van GS, allemaal eurofielen die doof en blind zijn voor deze schande!

lanexxx | 27-06-13 | 09:48

@Peyronie | 26-06-13 | 20:30
De onzin stroomt weer rijkelijk. Argumenten, ho maar, gewoon was onsamenhangende zinnen, en dan denken dat je een stelling hebt neergelegd. Nog zo'n slachtoffer van het afgeschafte onderwijs. Die zouden eens wat meer zelfkennis moeten hebben - en wat nederiger moeten zijn.

BellaBella | 27-06-13 | 08:20

en over twee weken is alles weer bij het oude

hubiex dk | 27-06-13 | 08:07

en over twee weken is alles weer bij het oude

hubiex dk | 27-06-13 | 08:07

@Eigenaar_IJsland | 26-06-13 | 20:05
Er komt geen 'echte druppel'. Zolang 500 mio 'europeanen' lopen te roepen dat ze hopen dat er eens een 'europeaan' opstaat voor wie het genoeg is, komt er geen 'echte druppel'. Er is een verschil, een reden, waarom het in de Usa wel kan, en bijvoorbeeld in Duitsland (de bundeslandern) wel kon en hier niet. Een kind van 3 kan dat nog zien. Laat dat dagelijks zien. In de zandbak in de speeltuin.

BellaBella | 27-06-13 | 08:01

Ik kan u overigens nu al vertellen hoe dit uitpakt: die vergoedingen worden opgeheven. In de plaats komt een vast'forfait' boven op het maandelijkse brutoloon, van, u raadt het al: 22x300 = 6600 EUR. Daarmee heeft de eu dit probleem voortvarend opgelost en heeft het rijk haar onderdanen laten zien dat het transparant, open, eerlijk en rechtvaardig is. Overigens aan de auteur van het artikel: goed geschreven, chapeau.

BellaBella | 27-06-13 | 07:57

Ah ja: "Is dit verantwoord? Europees Parlementslid Saïd El Khadraoui reageert."

BellaBella | 27-06-13 | 07:50

Ik heb hier al enkele malen mijn hulde uitgesproken over deze repo van GS, maar doe mij een lol en pak nog eens een keer die smerige Martin Schultz aan, dat moet Tom Stahl wel kunnen als Duitser.
Want aan die Schultz erger ik me het meeste.

Mazzeltov | 27-06-13 | 07:49

Lewis | 26-06-13 | 21:49 | + 2 -

lmgtfy.com/?q=Sa%C3%AFd+El+Khadraoui

Papa mocro, Mama Belg.

Saïd El K. heeft in z'n leven nog nooit een bedrijf van binnen gezien, werd gelanceerd door Louis Tobback, de brontosaurus van Leuven.
Vervaldatum reeds ver overschreden maar nog steeds op het pluche.

Zal in goede nepotistische traditie wel worden opgevolgd door zoonlief Tobback, inmiddels voorzitter van de Vlaamse socialisten.

de_profeet | 27-06-13 | 07:24

Beste Geenstijl, ga vooral door met dit onderwerp!!! Juist met jullie houding zijn jullie in staat om deze immense beerput open te breken. Het door'zeuren' van Tom vind ik altijd ergerlijk bij overige onderwerpen, maar bij dit onderwerp is dit veruit het beste en meest effectieve middel om dit megalomane instituut bloot te leggen, dat ieder jaar geld tekort komt. Infiltreren misschien en over een jaartje alles publiekelijk maken??

salsaparilla | 27-06-13 | 07:08

Zelfs de Belgische televisie begint al te leunen naar het journalisme van Geenstijl. Keep it up guys.

dutchbasterd | 27-06-13 | 03:21

OMG wat is die jammeraar Chris (f)Aalberts een totale lul zeg.

Shareholder II | 27-06-13 | 02:29

Hulde voor GS en voor Tom Staal!

Lewis Lewinsky | 27-06-13 | 02:21

Sterk geschreven stuk dit. Om deze reden lees ik al jaren GS. Dat wat macmiep.nl (@1:23) zegt. Kusjedoei.

feutmans | 27-06-13 | 02:18

L.ul | 27-06-13 | 01:09 | + -3

Bende gij homo ofwa?

dutchbasterd | 27-06-13 | 02:02

L.ul | 27-06-13 | 01:09 | + -2

jij snapt er echt geen kut van he ? Nee echt .Ik meen het! Verdiep je eens in de materie. Voordat je het Staatsjournaal na gaat blaten! Of kijk eens wat vaker op deze site terwijl je je huishoudboekje rond probeert te krijgen voor de aankomende maand met je gezin .. Moet jij eens kijken hoe snel dat zwitsaltje naast je nick is verdwenen en het hardst roept om actie ! Tot die tijd lees je in en vergelijk het nieuws van internet met het Staatsjournaal .. Kom dan vooral eens terug

vicecity | 27-06-13 | 01:50

Roeren waar het stinkt. Nu vasthouden Geenstijl!!

Sinterklahaas | 27-06-13 | 01:41

"ja maar als er gecontroleerd moet worden moeten we daarvoor allemaal mensen in dienst nemen en dat kost ook allemaal geld!" WTF!!!! Desnoods neem je 100 mensen aan voor 2000 euro in de maand dan nog zou het tonnen en tonnen op moeten leveren!!!!!!!!!!!!!!

#10 | 27-06-13 | 01:39

Ik heb het al eens eerder gezegd:
GS roert waar het stinkt en iedereen mag het ruiken!!!

MacMiep.nl | 27-06-13 | 01:23

steek moet natuurlijk steekt zijn. sorry het is de alcohol.

L.ul | 27-06-13 | 01:10

Tom Staal steek met kop een schouders boven Rutger Castricum uit. Daniël van der Stoep is een hypocriet, beetje je eigen nest onder schijten en profiteren van de zelfde voordeeltjes als de rest van dat zootje in Brussel. En dan nog die declaratie van 24.000 euro, blijkbaar kun je je alcoholverslaving ook nog declareren als parlementslid, daar hoeft de gemiddelde Nederlander niet mee aan te komen bij zijn baas en de ziektekostenverzekering vergoed hooguit een opname hier in Nederland en niet in een of ander exotisch oord. Van zijn salaris had hij het ook makkelijk zelf kunnen betalen. Blijkbaar heeft de behandeling ook niet veel geholpen, want hij zat weer lekker aan het bier, ook sociaal drinken is not done voor een (ex) verslaafde.

L.ul | 27-06-13 | 01:09

Het is net als overal. De corrupte mensen proberen de goede zwart te maken om ze weg te krijgen. Schandalig dat ze nu tegen Daniël van der Stoep tekeer gaan. Daniël heeft groot gelijk. Mensen met een dergelijk corrupte instelling horen niet over ons geld te beslissen. Of over ONZE immigratie. Of open grenzen. Of uitkeringen die we aan buitenlanders moeten geven.

Patatter | 27-06-13 | 01:04

En, nog leuker, die kerel praat het dus gewoon goed dat een Europarlementariër gemiddeld (let op, gemiddeld, het kan dus meer zijn) bijna 9x (!!!) zoveel verdient dan het gemiddelde inkomen van degenen die hij vertegenwoordigt. Dat is dus KRANKZINNIG, zo iemand weet toch compleet niet meer hoe een gemiddeld mens door het leven gaat, waar zo iemand mee te maken heeft of hoe moeilijk zo iemand het kan hebben met weer een extra bezuiniging of maatregel.

ijsblok | 27-06-13 | 00:59

Heel fijn dat dit zoveel aandacht krijgt, maar dat moet nog veel en veel meer. Die Belgische interviewster is trouwens echt top! Prachtig hoe ze hem probeert duidelijk te maken dat die kerel echt iets verdedigt wat niet te verdedigen is. En die klootviool maar doorgaan, maar ja dat snap ik dan ook wel weer. Gaat immers om zijn eigen graties heul veul geld, en dat wil hij niet kwijt. Ja kijk dat geld geef ik ook weer uit hoor.. JA, dat snap ik ja!.., als ik zo godvergeten veel geld zou krijgen (niet verdienen dus) dan zou ik het ook lekker uitgeven. Is gewoon een charlatan dit, moet je niet serieus nemen. Die professor is ook redelijk debiel als hij denkt dat dit de enige paar rotte appels zijn...

Geenstijl, doorgaan! Rammen met die handel.

ijsblok | 27-06-13 | 00:50

Om te kotsen dit hele fucking EU verhaal!!!
.
Dat iemand hier nog voor kan zijn.

fifi23 | 27-06-13 | 00:28

2min02 op eerste filmpje:
"men is daar over gaan discussieren en is toen vrij hoog uitgekomen"
Dat ging waarschijnlijk zo in het EP ;-) : "Jongens in het EP. Vandaag gaan we het hebben over ons loon. Jan uit slowakije krijgt 2000 euro en mario uit italie krijgt 4000. Dat kan echt niet. We moeten allemaal hetzelfde verdienen. Als we nou samen hier in het EP beslissen dat we een start salaris hebben van 6000 euro. En als we dan nog allemaal wat dingen verzinnen die we kunnen declareren. Dan moeten we toch wel goed rond kunnen komen met zijn allen?"

Mika6101 | 27-06-13 | 00:10

Ik mis de eensgezindheid in het volk.
Als het op het werk iets minder was at je bij de buren of andersom.
Als je het niet met de gemeente eens was ging je met zn allen naar de gemeente.
Als er iemand geboren was er feest voor iedereen , als iemand overleed dan treurde iedereen met je mee.
Nu... De ene na de ander geweldsgolf spoelt over Nederland heen als een tsunami , je kan nog geen 2 sec bij je auto weggegaan want dan word alles gejat.
Jaren terug was er ook misdaan maar nog nooit op zulk grote schaal als nu.

cobie | 26-06-13 | 23:40

Wat ik ook wel mooi vind is, dat de Gutmenschen en incompetente, zefverrijkende uitvreters die ons de ene na de andere privacybeperkende maatregel door de strot rammen onder het motto 'als u niets te verbergen heeft is er niets aan de hand' vervolgens een hartstilstand krijgen bij het zien van een draaiende camera en een adolescente journalist met een paar bijtende vragen. Dat wringt behoorlijk.

FustViking | 26-06-13 | 23:37

cobie | 26-06-13 | 23:25 |
Zelden zoveel waarheid in zo weinig woorden gezien...

JP B. | 26-06-13 | 23:34

Ik ben er trots op om een rasechte kaaskop te zijn met puur Hollandse voor en achternaam. Ik ben zeker geen racist zeker niet maar ergens van binnen baal ik wel dat niet meer de Jansens en de vriesjes in populariteit stijgen maar de Mohammed en de achmed .sterker nog ik hoef maar 3 letters in te toetsen en in me scherm stáán de namen al.

cobie | 26-06-13 | 23:30

He, neem die vrouw van De Redactie eens aan. Wat een topper. Ssssht El Khadraoui.

Koosjere Moslim | 26-06-13 | 23:28

Misschien erg naïef maar ik denk dat als mensen iets meer eensgezind zijn met elkaar dat het opstaan tegen het kabinet zo een stuk effectiever word.

cobie | 26-06-13 | 23:25

cobie | 26-06-13 | 23:22

Zeker. Onmatig grote inkomensverschillen zonder enige reële grond in de aard van het werk, leidt natuurlijk tot nijd en de wil tot destrcutie.

Rest In Privacy | 26-06-13 | 23:24

WirMachenMusik | 26-06-13 | 23:07 | + 3 -
en dan nog het argument dat er geld naar de partij moet - daar heeft de belastingbetaler nooit om gevraagd. corrupte zooi.

ganzo | 26-06-13 | 23:24

cobie | 26-06-13 | 23:12

en schaalvergroting: kolossale scholen, het dictaat van de kwantiteit. De massaliteit. Automatisering: de mens verliest het contact met de materie en de productie en wordt gemarginaliseerd.

Rest In Privacy | 26-06-13 | 23:22

@ Van Duyvenbode 23:16
Toch is het jammer dat men zo naast elkaar leeft.
Hier in het dorp valt het op zich mee maar in een stad is het helemaal erg.
Ik denk dat afgunst ( de een werk maar 30 voor hetzelfde loon als de ander het dubbele aantal uren , hij kan een grotere auto kopen , hun huis is mooier etc etc ) de grootste oorzaak is ?

cobie | 26-06-13 | 23:22

Het heeft in ieder geval een van de grootste Spaanse kranten ook bereikt, hier in ABC (met El Pais en El Mundo) 1 van de 'grote 3':
www.abc.es/internacional/20130626/abci...

La Bailaora | 26-06-13 | 23:16


cobie | 26-06-13 | 23:12

Dat komt daar ook door, ja. Maar er zijn nog andere zaken die ook een rol spelen. Denk aan de enorme bureaucratie, de zakelijkheid, de formaliteit, het materialisme, het machismo van de ik-eerst cultuur, en de eenzijdige nadruk op rechten, met verwaarlozing van de plichten.

Rest In Privacy | 26-06-13 | 23:16

@ Van Duyvenbode 23:07
Je slaat de spijker op zn kop.
De binding met elkaar is weg.
Maar komt dat niet door het enorme rassenverschil al dan niet geloofsovertuiging?

cobie | 26-06-13 | 23:12

Martin_rsd | 26-06-13 | 22:57 |
Non argument, niet iedereen pleegt fraude met toeslagen, maar wordt wel getroffen door het feit dat de belastingdienst wakker wordt... Zetten we die groep niet ook in dezelfde hoek neer?!
Ik ken zat "gekozen" collega's, gekozen vanwege hun CV of vanwege hun "netwerk", die min of meer hetzelfde afleveren, namelijk een wanprestatie...
Mijn uren zijn niet belangrijk in deze, kies ikzelf voor... Heb ze enkel ter vergelijking gebruikt...
Vwb de functie an sich, wellicht hebben deze mensen de relevante studies afgerond, maar wat hen onderscheid van velen zoals wellicht jij en ik is dat wij wel bereid zijn om het eventuele gebrek aan kennis of ervaring te compenseren met de nodige inzet... Maar doe nu niet net alsof je bereid bent om 80 uur in zo'n functie te steken als iedereen om je heen er met 30 uur mee wegkomt... Cultuur in deze is leidend, ik kan me voorstellen dat het maken van extra uren zelfs wordt ontmoedigd door figuren zoals we in het filmpje hebben gezien... Zet maar eens een poll op en zie hoeveel er eieren voor hun geld kiezen...

JP B. | 26-06-13 | 23:10

Hahaha 300 euro per dag voor je hotel terwijl die serviër zegt dat ie daar een appartement heeft. Geweldig.

dutchbasterd | 26-06-13 | 23:09

Waarom mensen niet de straat op gaan? Omdat men simpelweg met "de maatschappij" geen binding heeft. Is te groot en abstract.
En omdat de vervreemding van de maatschappij reeds zulke vormen heeft aangenomen, dat men ten diepste de ondergang wenst.
Stilletjes hopen de mensen dat de maatschappij ten onder gaat, want ze kunnen er zich toch niet meer mee identificeren. Het is hooguit leuk dat anderen zich nog opwinden over misstanden, maar de meesten hebben deze maatschappij allang opgegeven.

Rest In Privacy | 26-06-13 | 23:07

Ah de geniale schoolpleinverdediging: maar hij doet het ook!
Kortom, je geeft toe dat het fout is maar vind dat het moet kunnen want een ander maakt ook fouten.

Juist ja, en dan afvragen waarom burgers een hekel aan brussel hebben! Ik zeg tijd voor een europese lente!

OpenDeur | 26-06-13 | 23:07

We krijgen geen dertiende maand, geen vacantiegeld maar 5500 eh, eh 9.900 eh, eh 14.400 per maand eh eh champagne eh eh...
En een meerderheid van de EU-burgers is uitermate tevreden over het werk dat wij, eh, eh, werk, eh, eh, tevreden.
STELLETJE WAARDELOZE ONGEWENSTE RUIFVRETERS.

WirMachenMusik | 26-06-13 | 23:07

Faal GS, ja hoor, goei goei goei. Alweer een tegel over hetzelfde onderwerp met "kiek mie dan!"
Wil je nu een sticker?

slakkenzout | 26-06-13 | 23:05

Said El Khadraoui ,... met zo'n naam en dan ook nog socialist.
Hoe kan ik hem dan nog geloven???!

donjon | 26-06-13 | 23:05

@Bakito | 26-06-13 | 20:47
Over omdraaien gesproken, zonder de VS was Duitsland 1 groot grasveld, ideetje van de Franse lutsers in 1945 vraag maar aan je commi vrind Hollande.
Soms begrijp ik jou echt niet, bestel dat voorgestelde boek nou maar, lullen we daarna verder..

Uw Verzekeringsadvis | 26-06-13 | 23:03

Tt is rr .
* zucht*

cobie | 26-06-13 | 23:01

@ ren-fittest-ren-e 22:56
Néé ik leef graag mét mensen , niet tégen mensen.

cobie | 26-06-13 | 22:58

De meest in het oog springende vaardigheid van socialisten is het kunnen rechtlullen waarom hun grootgraaien volstrekt legitiem is. En als je dan ook nog een naam met het Arabische 'el' ervoor hebt krijg je helemaal de indruk dat ze dat zelfs niet eens in de gaten hebben.

WirMachenMusik | 26-06-13 | 22:58

@JP B. | 26-06-13 | 22:51
Lomp mens. Omdat niet iedere europarlementarier met een openbare functie hetzelfde misbruik pleegt. Als gekozen politicus wordt er minimaal van je verwacht dat je je verantwoordelijkheden neemt. Jij bent zo dom dat je de functie van deze personen vergelijkt met jouw donatie aan je werkgever, lekker belangrijk hoeveel uur jij werkt. Deze parlementsleden echter horen hun verantwoordelijkheden te nemen, en sommigen misbruiken hun hoge positie, dus is het interessant nieuws

Martin_rsd | 26-06-13 | 22:57

Schuilt er niet in ons allemaal een europarlementariër?

ren-forrest-ren-e | 26-06-13 | 22:56

Waarlijke en integere Staatsmannen als als Robert Schuman en Conrad Adenauer draaien zich in hun graf om als ze weet zouden hebben van het bureaucratische monstrum dat men heeft gewrocht afgelopen jaren van hun gedachtengoed.Hen stond voor ogen een vrijhandelszone tussen de landen van (West) Europa met vrij verkeer van goederen en gelden. De vh Sowjet Republieken slaakten een zucht van verlichting toen ze na 1989 onafhankelijk werden van de centralistisch aangestuurde Sowjet Unie. Maar de Europeanen laten het gebeuren "Brussel" deze fakkel over te nemen. Aan de ene kant ziet men de onnozelheid van de huidige politici die niet in de schaduw kunnen staan van een Adenauer en aan de andere kant de raffinesse van al die mensen die parasiteren binnen de EU gelederen of hun adepten ( D66). Het bijvoorbeeld willen binnenhalen van een land als Turkije met 80 miljoen moslims is een gotspe. Het zou voldoende moeten zijn om associatieverdragen te sluiten met dit land dat zijn ogen allang elders heeft gericht.

Jan Boule | 26-06-13 | 22:53

cobie | 26-06-13 | 22:43 |
Uiteraard.

Watapatja | 26-06-13 | 22:53

En wederom zie ik enkel mensen veilig vanuit hun luie stoel een beetje via internet reageren... Op wellicht een enkele uitzondering na, zullen de meesten hier ongezien tekenen als ze zo'n luizenbaan wordt aangeboden... Ik ben zeker niet Roomser als de paus, dus ik schaar me onder deze groep. Want waarom zou ik 60-70 uur per week aan mijn werkgever doneren als ik voor hetzelfde salaris ook 25-30 uur kan werken of wellicht enkel iedere avond voor tien uur effe een krabbeltje moet zetten... Waarom ook niet, is nooit anders geweest in de geschiedenis der menschen... Gelegenheid maakt de dief...
Ik snap werkelijk waar niet waarom mensen hun energie verspillen aan het ongezouten kritiek leveren via een site als deze, om vervolgens weer gezellig af te stemmen op een of andere domme talkshow op tv...
Nu ik erover nadenk snap ik ook niet goed waarom ik de moeite neem om hierop te reageren... Oh wacht, ik heb het weer... Enkelingen daargelaten hebben we het allemaal niet slecht genoeg, anders was er al lang een echte volksopstand georganiseerd... Stop met lullen en doe er wat aan als het je echt zo slecht gaat... Ik wil best meedoen, ondanks het feit dat de crisis me (op dit moment) nauwelijks raakt persoonlijk... Just my 2 cents...

JP B. | 26-06-13 | 22:51

@ Watapatja.
( heel brutaal ;+) )
Doe je het zelf ook een week een winkel links laten liggen bv ?

cobie | 26-06-13 | 22:43

@ DANNY3960 | 26-06-13 | 22:28 |
Nee, daar heb je helaas gelijk in. Maar de enige manier
óm er uiteindelijk iets aan te doen, is keer op keer op keer misstanden in de openbaarheid brengen. Zie je ook met dat andere taboe: criminaliteit onder bepaalde bevolkingsgroepen. Dat taboe is/wordt ook heel langzaam maar zeker doorbroken door voorvallen in de publiciteit te brengen. Keer op keer op keer.

Lewis | 26-06-13 | 22:41

Hoop dat deze Geen-Stijl-repo verstrekkende en langdurige gevolgen heeft voor al die zichzelf verrijkende niet-werkende ep's (Kleine letters Ja!)

Iwmac | 26-06-13 | 22:38

Al iemand gezegd dat die GIF keigoed is?
Ik plemp nu zomaar en heb 't niet gechecked, vandaar...

fleischer | 26-06-13 | 22:35

@ Watapatja 22:27
Ja dat weet ik!
Transport en logistiek is erg gevoelig.

cobie | 26-06-13 | 22:32

Lewis | 26-06-13 | 21:56 | + 1 -

Ik wil maar zeggen, het is al jaren bekend, niemand doet er iets aan.

DANNY3960 | 26-06-13 | 22:28

Ik vond het trouwens een goeie comment van wilders.
Samson zegt: " er is geen geld meer "
Wilders zegt : " er is wél geld maar t gaat alleen naar de verkeerde landen toe".

cobie | 26-06-13 | 22:28

cobie | 26-06-13 | 22:24 |
Uiteraard heb je veel mensen nodig die de actie steunen. De actie van Parel vh Zuiden kun je fysiek met een paar mensen uitvoeren, Nederland is logistiek erg kwetsbaar.

Watapatja | 26-06-13 | 22:27

Pleur dan ook meteen de docu "Hoe durven ze" op GS.

DijenkletserT | 26-06-13 | 22:27

Zou de Nieuwe Revu er komende week ook een itempje aan besteden?
Kom op, Leon Verdonschot, praat het eens goed.

Dostranamus | 26-06-13 | 22:26

@ Watapatja 22:16
Zal het overkomen dan met maar een paar mensen?
Voor een echte boodschap zal je toch met veel mensen indruk moeten maken? Dat de regering niet opgegeven word weten we allemaal, maar dat zij nu eens voor Nederlandse burger in moet staan in plaats van marionetten van Brussel te zijn moet mogelijk zijn als maar genoeg mensen willen.

cobie | 26-06-13 | 22:24

Groot gelijk, en ik vind het maar net goed dat dit aangetoond wordt.

Die El Khadraoui van de SPA moest zich schamen: noemt die zichtzelf een socialist? Eventjes op de rug van de modale Europeaan een exorbitant loon "verdienen". Hallo?! Hij vergeet er ook toevallig eventjes bij te vermelden dat hij zijn "kosten" niet moet bewijzen. Dus als het zo "eerlijk" gaat als met dat intekenen: kassa kassa!

Een tijdje geleden werden ook de exorbitante lonen van de Europese ambtenaren aangekaart, dat is nog zo'n verschikkelijke geldverspilling.

En dat terwijl heel Europa kreunt onder de economische crisis!

Clement_Peerens | 26-06-13 | 22:20

cobie | 26-06-13 | 22:13 |
Er zijn strategische punten die je met enkele mensen kunt blokkeren, maar hopelijk zijn dit soort grove maatregelen niet nodig en hebben we ze voor die tijd op de knieën.

Watapatja | 26-06-13 | 22:16

Hier in Spanje was het gisterenavond op tv. Prima actie.

La Bailaora | 26-06-13 | 22:16

Denk dat ik toch maar weer lid word van powned.
Ga zo door! Blijf dat tuig op de hielen zitten.

drs.Aeneid | 26-06-13 | 22:15

@ Watapatja 20:10
Ja ik ben het met @ Parel van het Zuiden eens ,
Maar daar heb je veel mensen voor nodig.
Met een tiental gaat dat niet lukken.

cobie | 26-06-13 | 22:13

cobie | 26-06-13 | 22:03 |
Yep, kranen dicht en eerst dweilen. Als ons land weer gezond is kunnen we verder kijken. Politici moeten weer in dienst van ons staan. Als ze niet willen zullen de acties harder en gerichter worden, zie voorstel Parel vh Zuiden.

Watapatja | 26-06-13 | 22:10

@ Parel van het Zuiden 21:59
Dat hoeft maar 3 dagen dan is er al paniek.
Maar ik ben bang dat de meerderheid van de bevolking daar niet aan meewerkt dat is het grootste probleem.

cobie | 26-06-13 | 22:09

Ooit hadden we al eens één (ondemocratisch) Europa met één munt. Maar toen mocht het niet van de geallieerden. Waar blijven die geallieerden nu?

Aktivist | 26-06-13 | 22:09

Foute copie sorry de laatste was voor Watapatja

cobie | 26-06-13 | 22:05

Bah die goorlappen wat het proberen goed te praten, De haat voor de EU stijgt met het uur op deze manier.

BozeHenk | 26-06-13 | 22:03

@ Ing. eslapen | 26-06-13 | 21:30 |
Wist niet dat je mee las ;-)
Ik wil ook niet dat de winkels failliet gaan ( zo wilde ik ook niet overkomen ) dat zou alleen maar meer werklozen met zich meebrengen.
Maar die macht heeft de burger wel.
Als de politiek dat gaat beseffen zullen ze misschien naar nl gaan kijken ipv Brussel.
Ik had het idee dat je dat ook bedoelde?

cobie | 26-06-13 | 22:03

En intussen heeft Saïd El K. de hem onwelgevallige antwoorden op zijn huilie-tweet verwijderd, zoals het een ware socialist betaamt.

de_profeet | 26-06-13 | 22:03

Ja leuk allemaal, maar was het nou echt te veel moeite om die camera daar een dagje te laten draaien? Nu zijn het nog 'incidenten', terwijl het weinig extra moeite had gekost om er nog een paar vast te leggen.
Prima reportage verder, maar maak het dan ook af.

das_Freudenmädchen | 26-06-13 | 22:01

@cobie | 26-06-13 | 21:37 |

Als de Nederlandse bevolking de Nederlandse overheid en de Europese Unie tegelijkertijd op de knieën wil hebben is dat in één enkele week te regelen.
.
Een grootschalige staking en blokkade van Rotterdam, Pernis en Botlek, is all it takes.
.
Stilvallende Duitse supply chains, geen of onvoldoende brandstoffen, opdrogende BTW-, accijns-, en overige belastingstromen.
.
Eigenlijk verwacht ik op dag 5 al paniek in Den Haag, Brussel, Straatsburg, en Frankfurt. Misschien zelfs de eerste Eurocraten die zich van hun megalomane skyscrapers af werpen.
.
Of ze zetten het leger tegen de bevolking in. Nou, dan is in ieder geval duidelijk wat de ware aard der Eurocraten en Eurofielen is.
.
Maar goed, zoiets begint bij het besef dat het volk wel degelijk macht heeft....

Parel van het Zuiden | 26-06-13 | 21:59

cobie | 26-06-13 | 21:37 |
Mijn bedoeling is niet om ze failliet te maken. Het gaat erom dat ze voelen dat wij de macht hebben. Schema in juli, week 1 AH, week 2 Jumbo, week 3 Shell, week 4 McDonalds. Allemaal in betreffende week deze bedrijven negeren. Ondertussen zullen we een petitie opstellen wat we willen van onze regering. Ze zullen uitvoerrn wat het volk wil, want deze oncontroleerbare acties kunnen ze niet handelen.

In de petitie komen oplossingen en eisen, bijv:
sluiten grenzen voor nieuwe arbeidsmigranten
stopzetten bijdrage EU
etc.

Watapatja | 26-06-13 | 21:57

Ja jongens, alle gekheid op een stokje, hoor: die MEPs krijgen dus geen dertiende maand, noch vakantiegeld! Hoog tijd om daar een interne commissie op te zetten. Vooral om te bedenken hoe je tijdens zo'n dertiende maand kunt intekenen.

Djong | 26-06-13 | 21:56

@ DANNY3960 | 26-06-13 | 21:53 |
Je bent de zoveelste, maar ik snap het argument niet. Omdat het al lang gebeurt, is het niet meer erg? Omdat het al lang gebeurt, mag je het er niet meer over hebben? Kopschoppen gebeurde ook dertig jaar geleden al. Ook maar negeren voortaan?

Lewis | 26-06-13 | 21:56

Filmpje is makkelijk scoren, een beetje normaal krantenlezend volk wist dit al jaren.

DANNY3960 | 26-06-13 | 21:53

Basisschoolgedrag? In 't EP? Nee, toch?

quackel | 26-06-13 | 21:51

Begin jaren 80 (ruim 30 jaar her) kaartte wijlen Bob de Ronde de verspilling en de corruptie aan van Brussel en Straatsburg in een kritische reportage met de muziek van Randy Newman eronder, het welbekende Mr Sheep. Ook toen veranderde er daarna niets.
www.villamedia.nl/personalia/bericht/b...

jojo1956 | 26-06-13 | 21:50

Wat een kwal, die vent.

slice of life | 26-06-13 | 21:50

@bijscholing | 26-06-13 | 21:48 | + 1 -
Wie de media beheerst heeft de macht.

carramba | 26-06-13 | 21:50

@ Jim Lovell 21:44
Ik denk toch dat het een keer tijd word om wat tegengas te geven.
Ik heb grotendeels naar dat debat van vanmiddag geluisterd.
Er zijn totaal geen plannen om het " volk " te helpen.
Het enige waar ze voor staan is Brussel.
We leven hier in nl niet in Brussel.
Ik heb heel eigenwijs de ah vandaag links laten liggen en ben naar een andere winkel gegaan.
Het is niet veel maar wel een klein begin. Als de Nederlandse bevolking betere tijden wil zal er toch iets moeten gebeuren. Ik ben bereid daaraan mee te werken en kan alleen maar hopen dat vele zullen volgen.

cobie | 26-06-13 | 21:50

@ Smoothar | 26-06-13 | 21:43 |
Nou, beter geïntegreerd dan hij zul je niet tegenkomen. Maar ik vermoed dat het een autochtone Belg is die moslim is geworden. Nonkel (of andere Belgen hier), enlighten us!

Lewis | 26-06-13 | 21:49

Dus chef Gelauf van de NOS kiest wel voor de problemen voor Syl & Raf, maar niet voor dit nieuws. Hij wilde het nieuws van de dag gaan brengen, wat er leeft onder de mensen. Nou, volgens mij zien we hier een heel andere agenda, blijkbaar de mensen zoveel mogelijk dom houden en uitleggen in Jip en Janneke taal (hoi Chris Ostendorf) en het vooral niet hebben over de kritiek op de EU.

bijscholing | 26-06-13 | 21:48

@du Roi Soleil | 26-06-13 | 21:40 | + 2 -
Precies, niet erkennen, legitimeren.

carramba | 26-06-13 | 21:44

Daniël van der Stoep mag overigens wel uitkijken dat hem niet een keer iets overkomt.
Kan Farage ook over meespreken.
www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/ele...

Dat graaituig gaat niets uit de weg om het luie leventje door te kunnen leven.

Jackanders | 26-06-13 | 21:44

Geloof mij, ook deze prachtige beelden zullen weer zachtjes worden weggemasseerd door de spindoctors van alle belanghebbende politieke partijen. Het volk komt pas in opstand als het honger heeft. En zo ver is het nog lang niet.

hatari | 26-06-13 | 21:44

@cobie | 26-06-13 | 21:37
Is ook een manier, maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Ik vind het wel interessant.

Jim Lovell | 26-06-13 | 21:44

"El Khadraoui" , jaja een echte Vlaming ... Unnütze Esser.

Smoothar | 26-06-13 | 21:43

Kunnen we die KutBelg met een paar betonnen klompen in de Oosterschelde dumpen. Dank U.

joyriders | 26-06-13 | 21:43

@Oeleflaffel | 26-06-13 | 21:35
Waarom?

reageerbuis | 26-06-13 | 21:43

@cat22 | 26-06-13 | 21:21

Een catch22. De voormalige klokkenluider huilt/heult inmiddels weer mee met de Europese wolven.
2009–present: Financial employee at the Directorate-General for Research and Innovation of the European Commission.
en.wikipedia.org/wiki/Paul_van_Buitene...

boasatlas | 26-06-13 | 21:43

du Roi Soleil | 26-06-13 | 21:40 |
Als er met potlood gestemd gaat worden, teken ik een grote l*l erop en steek hem in de gleuf.

Russ Meyer | 26-06-13 | 21:42

Weer een Brusselse leugenaar bij Canvas, alles in zijn context zien. Walg van die lui.

fleurtje | 26-06-13 | 21:42

@ mezelf kinnen= kunnen

cobie | 26-06-13 | 21:42

seven | 26-06-13 | 21:32 |
Surreëel! Dank voor de uiteenzetting. Het is een to-taal exorbitante burgerschofferende beloning.

Russ Meyer | 26-06-13 | 21:41

Eigenlijk is er maar één legaal ding wat je kunt doen, met de komende verkiezingen voor het EUroparlement vooral NIET stemmen. Want met stemmen geef je ze feitelijk een mandaat om over jou te regeren en hun zakken en hamsterwangen ongegeneerd te vullen.
STEM DUS GEWOON NIET MENSEN!

du Roi Soleil | 26-06-13 | 21:40

@ Ing. eslapen | 26-06-13 | 21:30 |
Die ze vervolgens weer op de een of andere manier kinnen declareren. Zo niet hun kat wel.

cobie | 26-06-13 | 21:39

GS in in veel opzichten klein, of marginaal. Edoch, nu hebben jullie een grote vis te pakken. Keep it up and fuck the EU.

Goeie move om Rutger te vervangen door Staal, hoezeer ieder ook z'n eigen kwaliteiten heeft.

Als gisteravond al gepost, een budget van 1 biljoen ( 1 biljoen!!!!!) voor de EU de komende 7 jaar. Gotver toch een eind je graf in!

Itzamná | 26-06-13 | 21:39

Ne Lis | 26-06-13 | 20:19
Kunnen we hier niet een petitie/begin van een wetvoorstel opstellen, waarin we alle kamers van de EU verplichten om constant per livestream gevolgd te kunnen worden.. 13500 p.m.!!!! wtf! Transparantie nu!
++++++++++++
HD cams (met audio ofc) in alle vergaderzalen NU !!
Audio stream vanuit alle kantoren en van ieder telefoongesprek NU !!
Alle stukken realtime inzichtelijk NU !!
Deals die buiten het zicht van het volk zijn gemaakt zijn ongeldig NU !!
============
Internet WTF .. het kan gewoon, en waarom niet .. bewijs maar eens dat jullie te vertrouwen zijn, beste volksvertegenwoordiging/overheid .. NU ??
De de laatste druppel hangt als een zwaard van damocles .. de horde sjacherijnige "internet generatie" groeit met de dag .. en ze zijn "fucking pissed off" door LEUGENAARS EN OPLICHTERS .. ja en ook de meelopers "iedereen doet het". Het is als die dopingaffaire in het wielrennen .. het doel heiligt de middelen. WE ARE NOT AMUSED. Stap op, leg je functie neer, graai wat er nog te graaien valt en FLIKKER OP. Dit gaat hoe dan ook een puinhoop worden,
expect it.

SyntaxError | 26-06-13 | 21:38

@ Jim Lovell | 26-06-13 | 21:27 |
De politiek kan veel verder in de problemen komen als wij dat willen. Ik kan me heel goed een gesprek met @Watapatja herinneren wat hij/zij zei was helemaal zo verkeerd nog niet. Wij als burger kunnen een gehéél winkelketen faliekant laten instorten.
Als wij allen een supermarkt links laten liggen zal deze failliet gaan. Waarom willen ze bij het kabinet zo graag dat wij die auto en of huis kopen.
Als wij dat steevast niet blijven doen zal het kabinet iets anders móeten verzinnen maar dan om de burger tegemoet te komen. Pas als wij het volk ( vroeger met fakkels en hooivorken ) in opstand komen zullen er dingen veranderen.

cobie | 26-06-13 | 21:37

@Benblij | 26-06-13 | 21:12
Mijn onderbuikgevoel zegt me dat het niets met creativiteit te maken heeft.

Jim Lovell | 26-06-13 | 21:36

"Tendentieus, agressief en populistisch".
Wordt het niet tijd om de oude slogan te vervangen?

Oeleflaffel | 26-06-13 | 21:35

Hier is GeenStijl goed bezig. Daar waar anderen wegkijken want we hebben Europa nu eenmaal nodig is de redenering, stelt GeenStijl de zotte praktijken aan de kaak.

lingo star | 26-06-13 | 21:33

Voor de liefhebbers, mogelijk straks of morgen terug te kijken via http://www.canvas.be/programmas/terzake/

Mastermattie | 26-06-13 | 21:33

Russ Meyer | 26-06-13 | 21:25
10x is niet de max maar een voorbeeld, 5x per week is de max. Zeg 22x per maand, 260x per jaar €304 is toch bijna 80k netto per jaar extra.

seven | 26-06-13 | 21:32

Prachtig dat einde. 'Bedankt dat u dit wou proberen te komen uitleggen'. En dan die blik van die smerige graaier zo van shit ze is er toch niet ingetrapt.

Europa heeft alleen voordelen voor een bepaald groepje mensen en voor de echte elite laag. Het normale volk zal gewoon voor ALLE kosten op moeten draaien, kosten die gemaakt worden door mensen die wij niet kennen en die wij niet zien. Maar ondertussen beslissen zij wel dingen voor ons.

Gasbuis34 | 26-06-13 | 21:32

Toch jammer dat er zovéél schijtzakken zijn in Europa, anders zou dit een leuke aanzet zijn geweest voor een echte revolutie. Helaas, het is niet anders.

Van Dikhout | 26-06-13 | 21:31

@cobie | 26-06-13 | 21:25
De oproep van Rutte en Samsom heeft wel zin.
Echter dan wel naar goed socialistisch gebruik de rekening naar de betreffende heren sturen.

Ing. eslapen | 26-06-13 | 21:30

@cobie | 26-06-13 | 21:15
Omdat er geen kracht achter zat ;) Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het begrip democratie bij de burgers beter begrepen wordt dan bij beroeps politici. En dan heb je als politicus wel een probleem.

Jim Lovell | 26-06-13 | 21:27

Trouwens, ik snap die daggeldvergoeding niet echt... daar kunnen ze hun "appartement" en/of "kantoor" van betalen.
1) de gebouwen in Brussel en Straatsburg zijn collosaal, daar is vast wel een kantoor te vinden. Waarom moet daar huur voor betaald worden? Ik betaal mijn werkgever toch ook niet voor het feit dat ik voor hem, in zijn ruime, werk zit te doen?
2) Huur van appartement? Jan modaal krijgt bovenop zijn salaris toch ook geen extra bedrag om z'n huur / hypotheek te kunnen betalen?

Wat zijn die lui wereldvreemd... en dat moet dan de bevolking vertegenwoordigen... pffff

Mastermattie | 26-06-13 | 21:27

Nu maar hopen dat dit niet weer gewoon een media-hype is, en dat er ook echt dingen gaan veranderen.

Nietvoordekat | 26-06-13 | 21:26

Damn ... een longread op Geenstijl. Heerlijk.

appelboor | 26-06-13 | 21:25

Als volksvertegenwoordigers zouden ze het " volk " moeten vertegenwoordigen!
Nu word door onze volksvertegenwoordigers Brussel voorop vertegenwoordigd.
Bij stijgende werkeloosheidcijfers zou de regering die moet dienen als volksvertegenwoordiger voor het volk een oplossing moeten zoeken.
Dit gebeurt vooralsnog niét omdat simpelweg de begrotingstekort voorop staat.
Hoe kun je als kabinet ( met Rutte voorop en Samson als tekkel erachteraan ) vragen dat de burger geld gaat uitgeven als men niet eens zeker is of dat zij straks méér moeten gaan inleveren en bezuinigen?
Rutte stamt uit de verkeerde tijdperk, het tijdperk van eeuwen geleden waardoor bijna al je geld en oogst naar de koning ging.
Belasting is in de loop der jaren zeer vervormt maar nog steeds als doet de burger te laten betalen.

cobie | 26-06-13 | 21:25

ik zeg revolutie :-)

Het kan toch niet zijn dat onze bejaarden die nota bene onze hele maatschappij hebben opgebouwd NA de oorlog nu bijna NIKS te vreten hebben en zulke graaiers zich vetmesten met ons geld het ook nog voor het zeggen hebben hoe het verder moet gaan.

R E V O L U T I E !!!!!

gider | 26-06-13 | 21:25

Dat intekenen en bijwonen en declareren van een vergaderingen (10 per maand max.? Ook bedrag per vergadering zo niet paraat)is wellicht ook een interessante(GS,Jan Roos en Danny Ghosen kunnen het ook wel goed, denk ik)
Er vanuit gaande dat er camera's naar binnen mogen (oldskool turven is ook goed en valt minder op) bij sommige vergaderingen, is het wellicht een aardig idee om te kijken hoeveel leden er tijdens (hoe kort na aanvang)en na afloop van de vergadering naar buiten lopen (waar ze voor betaald worden), en hoeveel er aanvankelijk de presentielijst hebben getekend.
Ik neem aan dat de burger of journalist deze lijsten ter inzage kan bekijken en vergelijken.

*bammetje gaat smeren vanwege rommelende onderbuik^

Russ Meyer | 26-06-13 | 21:25

Stukje extra duiding onder 'duidingsmagazine' maakt duidelijk dat alle vergoedingen netto zijn, dat een EUcommissaris (na 5j dus) een vet premievrij pensioen krijgt (+ gouden afvloeiingsregeling) en de loonbelasting op het salaris nihil is. Kortom een EU brutosalaris is als je het netto bekijkt nog eigenlijk minimaal 3x zo hoog dan het op het eerste gezicht lijkt.

seven | 26-06-13 | 21:24

@Dostranamus | 26-06-13 | 21:19
Nosteal? gehe...

@mezelf 2011: 20011 duurt nog wel even.

Mastermattie | 26-06-13 | 21:21

@Benblij | 26-06-13 | 21:18
Ik stel enkelbanden voor en gps track and trace. Dat systeem heb je binnen een maand gefinancierd uit het fraude potje.

reageerbuis | 26-06-13 | 21:21

What's next? Tom Staal schrijft boek ala "van buitenen"?

cat22 | 26-06-13 | 21:21

In 20011 ook al z'n zelfde reportage http://dotsub.com/view/01ad2718-073c-474a-ac40-c7a72e199d55 .
Ik meen me te herinneren dat Rutger ook wel eens verhaal is gaan halen in Brussel mbt de daggeldvergoeding.
Ik kan 'm zo even snel niet vinden op geenstijl.tv
http://www.geenstijl.tv/archief.html

Mastermattie | 26-06-13 | 21:20

Tijd voor een vast item.
Nosteal with Tom Steal. (Geenstijl met Tom Staal)

Dostranamus | 26-06-13 | 21:19

oh ja Tom dat inklokken bij komen en weer klokken bij weggaan, dat is ook niks hoor jij hebt nog teveel vertrouwen in die politieke criminelen.
Dan gaan ze het voorelkaar doen als dat trouwens nu ook al niet gebeurt.
Er moet een ander oplossing komen maar eerlijk gezegd weet ik het ook niet zo, voor een crimineel is er altijd wel iets te foezelen.

Benblij | 26-06-13 | 21:18

Ga zo door GS!! Gooi die hele boel maar binnenste buiten. Zit me hier al dagen over op te vreten als hardwerkende burger. Ben benieuwd hoe benauwd ze het in Den Haag hebben. Of in Amsterdam met die €1500,- per keer voor het maandelijks bijwonen van een vergadering voor die nieuwe variatie van een bestuurscommissie. Al dat gajes aan de galg!

S 2 de I 2 de R | 26-06-13 | 21:16

@ Jim Lovell | 26-06-13 | 21:10
Ik heb zo het idee dat de stemmen niet gehoord zijn ;-)

cobie | 26-06-13 | 21:15

@de_profeet | 26-06-13 | 21:08
IQ gemankeerd en in het EP: Saïd El Khadraoui, godverdomme, pedo-mohammed verdomme en allah verdomme.

smdyasc | 26-06-13 | 21:15

@ blinde kip | 26-06-13 | 21:07
Nee maar de loonbelasting wél opgetrokken.
Hra afschaffen maakt t voor sommigen mensen onmogelijk een dure hypotheek aan te gaan.
Dus kopen geen huis.

cobie | 26-06-13 | 21:13

Failliet el Kadroui had beter zijn muil kunnen houden.
Wat een overbodige gast is dat dan. Prutser! Bewijst dat ie die 10k per maand TOTAAL niet waard is. Ik moet het zoals vele anderen met ongeveer 1/10e van dat gajes zijn salaris doen en 50-urige werkweek waarschijnlijk tot mn 71e SCHAAM JE! !@%&$%(&^#$^(_
*hoofd tegen muur bonkt*

Rest In Privacy | 26-06-13 | 21:13

@Ing. eslapen | 26-06-13 | 20:53
Ha :D
Ik heb wel ooit het idee gehad er hier een tegen gekomen te zijn (mischien een vrijwilliger trouwens )..
maar die was zo weer weg.
Met zijn "EU is goed voor de economie". Zelfs de reisjes van onze voormalige Koningin naar Bhutan waren niet alleen goed voor de economie maar zeker ook voor de burger !
Ik vroeg hem waarom wij dan, in een land met een Staatshoofd wat significante aandelen heeft in Royal Dutch Shell en duidelijk nauwe "vriendschappelijke" banden met diverse olie staatjes bijna de duurste benzine van Europa tanken ...
Nooit meer iets van vernomen :D

SyntaxError | 26-06-13 | 21:12

Jim Lovell | 26-06-13 | 20:53 |
ja ik denk dat er best wel journalisten zijn die er tegen aan willen gaan, misstanden signaleren blootleggen, maar de managers verbieden iedere creativiteit en net zoals bij de politie ben je in een jaar of 4 afgestompt en doe je mee met niks bijzonders doen.

Benblij | 26-06-13 | 21:12

Maar wat zit er dan wel in het staatsjournaal? Nou, de koerswijziging die Kees van Kooten gaat doorvoeren m.b.t. het nationaal dictee en een potje robotvoetbal. Dus.

Lustobject | 26-06-13 | 21:12

@cobie | 26-06-13 | 21:02
Dan hadden we met het referendum maar moeten tegenstemmen.
Oh wacht..

Jim Lovell | 26-06-13 | 21:10

Ach, Saïd El Khadraoui gaat uithuilen bij z'n VRT-maatje Ivan De Vadder. Niet de corrupte EU-parlementariers moeten hangen, de boodschapper moet dood. Hoe typisch.

de_profeet | 26-06-13 | 21:08

Lof voor Tom Staal en de redactie. En niet inklokken om vervolgens weer thuis op de bank te gaan zitten he!

ratelaar | 26-06-13 | 21:08

@cobie | 26-06-13 | 21:02
HRA afschaffen is juist goed! Wel in combinatie met verlaging van loonbelasting. Laat men op dat laatste in Den Haag daar nou niet zo op zitten te wachten. HRA is overigens nauwelijks afgebouwd door Den Haag.

blinde kip | 26-06-13 | 21:07

Ik mag toch hopen dat die agressieve figuren die het presteren om voor een uurtje in te loggen 's avonds, op staande voet ontslagen worden wegens gebrek aan integriteit en misbruik van gemeenschappelijke middelen.
Maar mijn hoop zal wel weer ijdel zijn vrees ik. En alles gaat weer gewoon door zoals als het was. Alleen de burger voelt het in de portemonnee. Maar dat kan geen enkele politicus wat schelen. Niet in het corrupte Italië, niet in het corrupte Nederland en niet in het corrupte Europarlement.

Rheia | 26-06-13 | 21:07

de_profeet | 26-06-13 | 20:59 |
Ja ik ben maar opgehouden te kijken ik hoef dat niet te zien het is net als hier hetzelfde recept, leuteren voor de kerk, vriendelijk en lief zijn met elkaar, geen harde vragen stellen, veel respect naar elkaar toe en samen schijten op het volk die betaald dit alles toch wel, dat stomme klootjesvolk

Benblij | 26-06-13 | 21:07

Hier, voor de dwazen die denken dat EU-weerstand een uitvinding is van Geert Wilders of Geenstijl....

http://www.ravagedigitaal.org/1997/236/Amsterdam_no_go236.htm

Bakito | 26-06-13 | 21:07

Een jaar of 30 geleden maakte Nieuwe Revu al eens een reportage over Straatsburg. Op vrijdagochtend kwamen de hardwerkende parlementariërs binnen, tekenden en verklaarden het weekend voor geopend. Enkelen bezochten eerst nog wel even het buffet. Zo was er een Italiaan die een goede fles wijn voor thuis meenam en de Nederlander Jim Janssen van Raaij, die een hele ham in zijn tas stopte om de thuisblijvers te verrassen.

Jonkheer Wttewaall | 26-06-13 | 21:06

De enige manier om van die dictatoriale graaibende uit Brussel af te komen is kiezen voor partijen die anti EU zijn.
Dan zijn we meteen ook van Pechtold af zullen we maar denken.

Willem van Rood | 26-06-13 | 21:06

ROTTE APPELS
nu al hét woord van 2013
de katholieke biechtschool had nimmer eenzelfde innovatie kunnen bedenken

Crak-ho | 26-06-13 | 21:05

ROTTE APPELS
nu al hét woord van 2013
de katholieke biechtschool had nimmer eenzelfde innovatie kunnen bedenken

Crak-ho | 26-06-13 | 21:05

@reageerbuis | 26-06-13 | 21:01
Ik vraag mij eerder af, hoelang het duurt voordat Neelie Kroes GeenStijl gaat verbieden.

Ing. eslapen | 26-06-13 | 21:02

Brussel zegt spring en het kabinet springt, met Premier Rutte voorop.

Brussel zegt schaf de hypotheekrenteaftrek af; Rutte roept: doen we! Dat we daarmee onze woningmarkt om zeep helpen, neemt hij op de koop toe! Dat de huizenprijzen met 20% zijn gedaald en dat er geen huis meer verkocht wordt; jammer dan!

Brussel zegt pensioenleeftijd omhoog! Doen we en versneld! Goed voor schatkist! Dat 85% van de 60 plussers niet meer aan de bak komt en dat de helft van de 55 plussers werkeloos thuis zit, is hun probleem!

Brussel zegt huren liberaliseren. Hop we gooien de huren omhoog; ook goed voor het scheefwonen. Dat hierdoor mensen uit hun huis worden gejaagd en 450.000 mensen een huurstijging tot wel 6,5% voor hun kiezen krijgen; het zij zo! Elke huisuitzetting is 1 scheefwoner minder, toch!

Brussel eist dat we de arbeidsmarkt flexibiliseren! Hopwegmet de ontslagbescherming en de WW; De Polder roept goed idee! Goed voor de doorstroming. Dat we 650.000 werkelozen hebben en dat mensen makkelijker op straat kunnen worden gezet, dat moet dan maar. Ontslag is tenslotte ook doorstroming.

Brussel dreigt met een boete van 1,2 miljard alsnietbinneneen jaar het tekort onder de 3% wordt gebracht. Dus we verhogen dit jaar de belastingen met 9 miljard en voor volgend jaar ligt al een pakket voor 4,3 miljard klaar. Dat we daarmee de economie en consumptie om zeep helpen met nog hogere werkeloosheid en faillissementen tot gevolg, is ons probleem!

Brussel schrijft ons de wet voor. Op het gebied van financiën, pensioenen, arbeidsmarkt, woningmarkt, huurmarkt, zorg. Brussel dicteert en dit Kabinet capituleert! en dat is een grote schande

cobie | 26-06-13 | 21:02

Wist eergisteren al te vermelden dat het mij zou verbazen al de Nederlandse staatsie omroep het verhaal zouden oppakken. Maar het zou me nog meer verwonderen als deze klokkenluider nog lang blijft zitten in het brusselse.

reageerbuis | 26-06-13 | 21:01

Zal wel dat GeenStijl niet Kathleen Cools en Saïd El Khadraoui 'hun stijl' is. Hun stijl is namelijk geleide gesprekjes onder linkse kameraden.

Mooi voorbeeld was destijds het Terzake-interview met mede-socialiste Freya van Den Bossche, die afging als een gieter ivm stookoliekortingen.

Na de nodige politieke druk - lees op het hoogste niveau bij de VRT, waar ongeveer de hele nieuwredactie roodgroene sympathieen heeft, mocht het interview worden overgedaan.

Dat, beste mensen, is de stijl van Kathleen Cools en de Vlaamse socialisten.
Objectieve onderzoeksjournalistiek kennen ze niet bij de VRT, enkel driftig de macht fisten en de politieke kameraden uit de wind zetten.

de_profeet | 26-06-13 | 20:59

Proficiat,GS

horsteknots | 26-06-13 | 20:58

Deze kwestie moet je je als een pitbull in blijven vastbijten. En mag ik nog even kotsen op onze leernicht op rde acemoteur Wim vd Camp, waar jullie je ouderwets door hebben laten inpakken. Die lul kwam niet verder dan: Tsja, dat is het europees parlement, op de vraag wat ie ervan vindt. Doet misschien wel niet aan mee aan die graai poppenkast, maar doet ook niks ertegen! Zit daar ook maar tijd uit te zitten, koffie te leuteren en broodjes naar binnen te werken. Leg zo'n gedoog lul dan ook het vuur aan de schenen, niks ertegen doen = instemmen!?

Koettoerk | 26-06-13 | 20:58

Voorspelbaar. EU-parlematiër graait jaarlijks een 2x modaal salaris aan dagvergoedingen bij elkaar zonder er ook maar iets voor te doen. Een niet al te subtiele journalist (van een medium dat door collega-media niet serieus wordt genomen) stelt daar vragen over en de parlementariër gaat slaan.

U mag 3x raden wie de tendentieuze hufter is in de ogen van de main stream media.
Wie zegt u? De graaiende parlementariër? Hahahaha!

Stormageddon | 26-06-13 | 20:57

Jim Lovell | 26-06-13 | 20:53 | + 0 -
Lul toch niet zo dom man: de kritiek op het instituut EU is er al zo'n dertig jaar en komt uit links-anarchistische hoek.

Bakito | 26-06-13 | 20:56

Schitterend tasjesdieven betrapt met hand in koektrommel en uiteraard verbaasd want tis toch normaal??????
Go Geenstijl/powned!!!!!

lidlbier | 26-06-13 | 20:55

De NOS verbaast niets. Het is al een poosje duidelijk dat de "publieke omroep" een propagandakanaal is voor multiKul en gevaarlijke Eurofielen.
Een links bolwerk dat Riefenstahlt voor de gevestigde macht.

Jan Passant mk2 | 26-06-13 | 20:53

@Benblij | 26-06-13 | 20:43
Fijn dat GS de vinger op de zwerende plek legt en dat al jaren.
Goed dat U het heeft over de Nederlandse media. Dat is de echte zwerende plek, GS zoek eens uit aub.
It's the media, stupid. Ik vermoed opzettelijke manipulatie op hoog niveau.

Jim Lovell | 26-06-13 | 20:53

@Hans Hillen | 26-06-13 | 20:41
video.elsevier.nl/#!clip/2086671
Hoe Nederland de grootste sponsor van Brussel werd. Baantjes carrousel. Kosten: 4 miljard extra. Lubbers kocht zich in, viste achter het net. Balkenende idem dito.

drs.Nee | 26-06-13 | 20:53

@SyntaxError | 26-06-13 | 20:52
Supermatthijs is op vakantie gestuurd....

Ing. eslapen | 26-06-13 | 20:53

@Bakito | 26-06-13 | 20:47
In dat geval...
Zonder Rusland liep er niemand in Amerika.

Ing. eslapen | 26-06-13 | 20:51

@Hans Hillen | 26-06-13 | 20:41 Omdat de NoSB ook diep in de holen zitten van de gevestigde kliek, mocht ooit bijltjesdag aanbreken dan is de eerste halte het mediapark !
Daarna pas het Binnenhof.

Mazzeltov | 26-06-13 | 20:50

Kijk zo langzamerhand alleen nog naar de staatsomroep om te volgen welk nieuws ze nu weer niet vermelden.#zinloos,#corruptie.

Arnold9638 | 26-06-13 | 20:50

Catharine Keyl? Ik moest even bladeren in één van mijn boeken over prehistorische dieren om te weten welke koe hiermee werd bedoeld.

Megalomaantje | 26-06-13 | 20:48

Uw Verzekeringsadvis | 26-06-13 | 20:44 |
Je draait het om: zonder Europa liepen de Amerikanen nog steeds op buffels te jagen rond een totempaal te dansen.

Bij bol.com hebben ze vast ook wel boekjes over Columbus.

Bakito | 26-06-13 | 20:47

@Ne Lis | 26-06-13 | 20:19
Volksvertegenwoordiging zou idd geheel transparant MOETEN zijn. (Probeer er maar eens achter te komen waar onze staat nou precies zoveel shuld heeft (de staatsschuld dus)).
Nee .. zeggen ze .. jullie moeten voor jullie OVERHEID
volledig transparant zijn, van ons hoeven jullie niets te weten, jullie kunnen/moeten ons gewoon vertrouwen, jullie hebben ons immers gekozen.
Wij zijn de slaven van een corrupte teringbende die steeds verder aan het fuseren is geslagen waardoor ze op steeds grotere schaal de zaak kunnen oplichten.

SyntaxError | 26-06-13 | 20:46

Ing. eslapen | 26-06-13 | 20:41 | + 0 -
Idd, lekker niveautje, niveautje borrelnootje... Treurig.

Latrinalia | 26-06-13 | 20:46

@Bakito | 26-06-13 | 20:39
Of de VS is kennelijk een onvermijdelijke grootheid anders hadden we niet bestaan.

Uw Verzekeringsadvis | 26-06-13 | 20:44

Zaagbaard | 26-06-13 | 19:54 |
Klopt dat het allang bekend is, alleen niet bij het grote publiek. Deze schande moet groots naar buiten gebracht worden, laten die aan de leiband lopende journo's zich gaan schamen, ze doen gewoon niet waar ze voor betaald worden, onafhankelijk nieuws brengen!

lanexxx | 26-06-13 | 20:43

net het nos hoernaal gekeken en mijn drie kotszakken zitten vol.
Over de homo's in de USA, over de banken die zogenaamd aan de EU banden worden gelegd, want een PVDAer gaat dat wel oplossen jajaja dat weet ik nog van die crimineel Bos, verder alles rotzooi waar ik en de meeste mensen geen aandacht voor hebben, en dat vertellen ze dan allemaal met blije positieve gezichten en optimistisch lichaamstaal en daar betaal ik godverdomme aan mee.
Ik vraag mij trouwens en serieus ernstig af of er bij de NOS journalisten werken, want je hoort zo goed als nooit iets van ze.
Behalve dan als het over homo's gaat. En dan als klap op de vuurpijl de weerman gadverdaame wat een onkunde.

Benblij | 26-06-13 | 20:43

@Canis Spurcus | 26-06-13 | 20:34

Alleen zeer zelfvoldane kwallen sturen dat de wereld in...

Desmoulins | 26-06-13 | 20:43

Maar toch hulde voor GeenStijl. Als jullie nu echt doorpakken neem ik misschien wel een abonnementje op jullie.

Parel van het Zuiden | 26-06-13 | 20:42

Rotte appels ? die hele fruitschaal is rot ! de laatste opmerking van de presentatrice was wel een stoot onder de gordel "fijn dat u het heeft GEPROBEERD te verdedigen " AUW .

nan6896 | 26-06-13 | 20:42

Ik dacht dat Raffaele geen Engels kon. Hoe kan het dan aan de toon liggen?

Arie Stoteles | 26-06-13 | 20:41

Internationale ophef over gegraai in het Europarlement en de npo zwijgt in alle talen. 'PVV misbruikte Europese subsidie' kopte de NOS na die malafide Brandpunt uitzending over Van der Stoep. Voor de overige partijen steken ze hun kop in het zand.. man man wat een corrupt land...
drs.Nee | 26-06-13 | 20:18 | + 8
.
Zou het corruptie zijn? Ik begrijp totaal niet waarom de NL-MSM het voorval Tom Staal en de graaiende MEP's helemaal doodzwijgen. Dat is toch vreemd? Wie kan dat duiden?

Hans Hillen | 26-06-13 | 20:41

@Latrinalia | 26-06-13 | 20:40
En niemand die als weerwoord "Geenstijl doet wat de hoernalisten nalaten" gaf ?

Ing. eslapen | 26-06-13 | 20:41

En mochten er wat vertalingen nodig zijn naar het Turks, ik doe graag mee. Geen Turkije in de EU en Nederland uit de EU

GSimam | 26-06-13 | 20:41

@Peyronie | 26-06-13 | 20:30
Dat je de moeite neemt op deze onzin te reageren siert je. Dit was geen trol plemsen van de socialist en is al weggejorist.

Jim Lovell | 26-06-13 | 20:40

Alhoewel veel van mijn moslimvrienden mij haten dat ik op Geenstijl zit (zelden als user actief), ben ik echt trots en tevreden met wat Tom en de crew hebben geleverd. SUPER!

GSimam | 26-06-13 | 20:40

Aaaaahaaahahaha die Catherine Keyl: kut hé dat het nou net GS is die dit nieuws brengt. Moeilijk te verteren voor sommige figuren in NL.

Latrinalia | 26-06-13 | 20:40

Mazzeltov | 26-06-13 | 20:34 |
Het communisme is kennelijk een onvermijdelijke fase, anders had de EU nooit bestaan. Of wij twee dat nou wel of niet leuk vinden is een andere vraag.

Bakito | 26-06-13 | 20:39

Vraag me af hoelang het nog duurt eer de eerste nazi symbolen (feitelijke Romeinse symbolen) in Brussel opduiken. Washington hangt er reeds vol mee en aangezien de EU het schoot... schijthondje is van de cabal moet er toch ergens dergelijke symboliek opduiken...

Megalomaantje | 26-06-13 | 20:38

Het is nog veel erger: gratis eten en drinken, autovergoeding van 0,59 euro per km !!, ( wij 0,19..), riante premievrije pensioenen..,verplaatsingsvergoedingen, ongcontroleerde secretaresse vergoedingen van 21000 euro per maand..,belastingvrije benzine, tot 1000 euro per vergadering voor vliegtickets.., en ga zo maar door. O ja, en dus plus 300 euro per dag onkostenvergoedingen.. Alice in Wonderland...
En wij betalen dat!

070 | 26-06-13 | 20:38

Hoor ik nou Zimmermans zeggen dat hij het Europese parlement niet kan aanspreken op het graaien van ons belastinggeld? Wat een lutser!

nomo | 26-06-13 | 20:35

Zouden er veel MEP's viool spelen, terwijl hun stad brand?

ScumOfTheSea | 26-06-13 | 20:34

Dit was al een tijdje bekend. Maar het is de moeite waard om daar eens een tijdje te gaan roeren. Wie weet wat er allemaal nog naar boven komt.

roze_bril | 26-06-13 | 20:34

Desmoulins | 26-06-13 | 19:44
Ik hoorde dat Wim vd Camp al sinds de eerste wereldoorlog niet meer voor zijn lunches betaalt. Heb hem ooit ontvolgd omdat ie maar bleef inwrijven hoe smakelijk zijn dagelijkse door belastingcenten betaalde lunches en borrels waren.

Canis Spurcus | 26-06-13 | 20:34

Gaat de EU nu gesloopt worden of gaat de EU nu gesloopt worden? Nogmaals; wie in Brussel niets heeft te verbergen, heeft niks te vrezen en kan rustig de Geenstijlers even voor een bakkie uitnodigen... Sieg Heil, voor nazi-EU, what else??

Megalomaantje | 26-06-13 | 20:34

@Bakito | 26-06-13 | 20:18 Tuurlijk Bakito, eerst zeg je dat je het communisme niet wilt verheerlijken en in de 2e alinea schrijf je dat het misschien beter was geweest als we 30 jaar lang onder het communisme hadden moeten zitten, moehahaha.

Ik kan mij niet herinneren ooit een weerwoord op jouw schrijfsels te hebben gegeven, ik zit hier al ruim 8 jaar, maar zo dol heb ik het nog niet eerder met je meegemaakt.(over dwaas gesproken).

Mazzeltov | 26-06-13 | 20:34

@Bakito | 26-06-13 | 20:18
Je bent wel een communist waar haal je het gore lef vandaan om het communisme te verdedigen ook al geef je er een draai aan van was het maar in de jaren 50 etc.
Bestel bij bol.com maar ff het boek dat ik op 19.56 aan gaf, ben je uitgeluld met je communisme.

Uw Verzekeringsadvis | 26-06-13 | 20:33

Ach joh, dit kon je toch verwachten? Of je nu de Nederlandse media of Belgische (vlaamse in dit geval) media neemt, blijkbaar zijn ze allemaal corrupt en eurofiel tot op het bot. Wat een afgrijselijk figuur had de VRT uitgenodigd zeg! Van de SP.A oftewel de Vlaamse PvdA. En uiteraard nergens geen anti-EU geluid te bekennen. Niets!

rien6139 | 26-06-13 | 20:31

@Bakito | 26-06-13 | 20:02

"De NAVO is verantwoordelijk voor de Koude Oorlog.(...)
terwijl achter het Ijzeren Gordijn vele Oosteuropese vakmensen stonden te springen om hier aan de slag te gaan"

Wat meer feitenkennis zou je sieren. Dat ijzeren gordijn is juist gebouwd door Oostduitse arbeiders en soldaten in opdracht van de SED om jouw ´Oosteuropese vakmensen` te beletten hier aan de slag te gaan. Op geen andere manier was de leegloop vanuit het reëel bestaande socialisme te stoppen. Mensen stemden met hun voeten.
Het socialisme in DDR was misschien een sympathiek experiment in de jaren na WOII, maar begin jaren zestig was het eigenlijk al gewoon jammerlijk mislukt.

Maar misschien bedoel je dat de Navo dat ijzeren gordijn had moeten wegbombarderen? Was ook niet bepaald verstandig geweest, lijkt me.

Peyronie | 26-06-13 | 20:30

De vergelijking met Rome is totaal van de pot gerukt. Die keizers hadden tenminste allure, in tegenstelling tot deze grijze muizen. In het oude Rome kon je respect afdwingen met decadentie (nog steeds, zoals Berlusconi weet), in Brussel en Straatsburg gebeurt het stiekem. Daar schrikken ze van een camera. Maar als ze nou gewoon open en eerlijk zijn, en het geld verkwisten met tenminste een beetje gevoel voor stijl en show, dan kan het gepeupel ervan meegenieten en krijgen we met z'n allen weer respect voor vrede met spekjes enzo.

Detlev Tarnowitz | 26-06-13 | 20:30

"POWNEWS: ZOMERSTOP. Pownews is er weer op 2 september".
En dat staat er al een paar weken. Ook dit is schandalig.

Fijnstoffer | 26-06-13 | 20:29

Wat mij betreft is de business case voor het opheffen van de NPO rond. Geen baten, slechts kosten.
.
*Zojuist een klein Miljardje heeft vrijgespeeld*

Parel van het Zuiden | 26-06-13 | 20:29

@Afgeschminkte Bassie | 26-06-13 | 20:14

De EU newspeak heeft veel schade aangericht, maar dat geldt voor meerdere idealen...

Desmoulins | 26-06-13 | 20:28

Ja sorry hoor GS dit was al in 2004 bekend, m.youtube.com... maar goed er is dus geen ene kut veranderd........
ikdenkwat | 26-06-13 | 20:05 | + -3 -

Ja in die tijd was iedereen bezig de overheid te geloven, pro europa zo lekker makkelijk die euro, een europa! Je rijk rekenen met je over waarde met een pak bakstenen. Het boeide geen hond 1, 5 miljoen mensen keken dit programma en haalde hun schouders op. Nu is het janken geblazen maar stem nou maar lekker wederom pvda vvd en gl bij de volgende verkiezing op naar de pijpen te dansen van de moffen. EU is dood mors dood en werkt niet, in het k kabinet en parlement zitten louter mensen die zich willen verrijken voor hun oude dag meer niet.

ikdenkwat | 26-06-13 | 20:28

@Eigenaar_IJsland | 26-06-13 | 20:05
Volledig met je eens !

Uw Verzekeringsadvis | 26-06-13 | 20:27

@Uw Verzekeringsadvis | 26-06-13 | 20:18

Laten we het hopen. De timing, met het oog op de Europese verkiezingen, is in ieder geval prima. Men kan niet langer negeren dat er vrijwel geen draagvlak meer is.

Desmoulins | 26-06-13 | 20:26

Hulde geenstijl,ga zo door,maak ze kapot!!!

ron78 | 26-06-13 | 20:26

Helemaal TOP Geenstijl !!!
Oneindig veel hulde en zeker vooral zo door blijven gaan!
 
Nu maar hopen, dat 'de rest van het volk' het ook eens meekrijgt en dat ze dan de volgende keer een andere keuze in het stemhokje gaat maken...

saintinel | 26-06-13 | 20:26

Zo zie je maar, the revolution will not be televised. Wat een lauwe kots @ Terzake

Plap | 26-06-13 | 20:26

Overigens zal een Belg alles wat naar EU ruikt te vuur en te zwaard verdedigen. Veel van het corruptiegeld vloeit rechtstreeks de Brusselse economie in. Waarmee ik zeggen wil dat de Belgen per definitie met een korrel zout genomen moeten worden wanneer het de EU betreft....

Parel van het Zuiden | 26-06-13 | 20:24

Op een gegeven moment ging het over het budget voor ondersteunend personeel. Uit het eerste filmpje met Van der Stoep en Staal in Straatsburg komt naar voren dat sommige EP-leden elkaars familie inhuren.
Daar had de presentatrice op door moeten pakken (niet goed geïnformeerd door de TZ redactie?), toen ze de optelsom van het inkomen uiteenzette.

Russ Meyer | 26-06-13 | 20:24

Die koude oorlog winnen we trouwens toch niet meer vanwege de paapse streken van Lubbers en van Agt.

Achterbak | 26-06-13 | 20:24

@Alt | 26-06-13 | 19:56
Zie mijn comment 19.56, die gaan tegen de muur.

Uw Verzekeringsadvis | 26-06-13 | 20:24

En, Weensie al aan de lijn gehad? Of 'ie in de leer kan hoe je wél kritische tv maakt?

thapriest | 26-06-13 | 20:22

@tipo | 26-06-13 | 19:50
Mooi he, en in september zien we wel verder, weer 3 maanden naar de klote, in oktober weer huilnieuws van het consumentenvertrouwen en de consumptie is nog nooit zo laag geweest.
Die malloten kunnen ook 2 weken vakantie nemen net zoals belastingbetalers en vervolgens iets geniaals verzinnen om de boel aan de gang te krijgen.

Uw Verzekeringsadvis | 26-06-13 | 20:22

TerZake bekeken. Wat een waardeloze gast, die Belgische MEP. Beetje recht praten wat krom is. Nou, met zo iemand schiet het ook niet op. En dat zit dan in het Europarlement. Hoewel: misschien juist wel daarom.

Hans Hillen | 26-06-13 | 20:21

Doorgaan GS, net zo lang tot er niets meer wil brand in Brussel en er geen pand meer overeind staat. Opjagen en verbannen dat tyfus eu folk.

toetanchamon | 26-06-13 | 20:21

De Nederlandse bevolking relevante informatie over het fraaien, wanpresteren, en frauderen op Europees nivo onthouden. Dagelijkse praktijk bij #NRC, #AD, #VK, #Parool, #NPO, #FD
.
Wat zou het toch mooi zijn als er een opzeggingsgolf op gang komt. Slechts een maandje en het medialandschap ziet er een stuk overzichtelijker uit.
.
Wel een flink blik niet te plaatsen prutsers op de arbeidsmarkt. Die kunnen mooi op het bankje naast de geslaagden van Ibn Galdoun...

Parel van het Zuiden | 26-06-13 | 20:20

"Wie niets te verbergen heeft, heeft niks te vrezen. ".... Sieg heil!

Megalomaantje | 26-06-13 | 20:20

Kunnen we hier niet een petitie/begin van een wetvoorstel opstellen, waarin we alle kamers van de EU verplichten om constant per livestream gevolgd te kunnen worden.. 13500 p.m.!!!! wtf! Transparantie nu!

Ne Lis | 26-06-13 | 20:19

@Godsammekraken
De gevestigde media is lui, ongetalenteerd of corrupt tot op het bot.

Merkava | 26-06-13 | 20:19

Zolang er niet elke week een stel van die steelboefhypocritischegraaicorruptpolitici aan de paal worden genageld gaat er niets gebeuren. Hoe vaak zijn dit soort rapportage al vertoond?

Andersom dag | 26-06-13 | 20:18

-weggejorist-

Bakito | 26-06-13 | 20:18

@Desmoulins | 26-06-13 | 19:44
Hopelijk is dit de wel bekende druppel.

Uw Verzekeringsadvis | 26-06-13 | 20:18

Internationale ophef over gegraai in het Europarlement en de npo zwijgt in alle talen. 'PVV misbruikte Europese subsidie' kopte de NOS na die malafide Brandpunt uitzending over Van der Stoep. Voor de overige partijen steken ze hun kop in het zand.. man man wat een corrupt land...

drs.Nee | 26-06-13 | 20:18

Hoe dan ook... EU Brussel en vrienden kan hier niet meer om heen... er is geschiedenis geschreven !!

duitse herder | 26-06-13 | 20:17

Blijf vooral dit soort reportages maken GeenStijl. Een onafhankelijke kritische pers is namelijk ontzettend belangrijk binnen een democratie. Zeker wanneer je weet dat de Europese Unie hele diepe zakken heeft om de mening van de Nederlandse burger te beïnvloeden. Waar eindigt informatievoorziening en waar begint propaganda? De Europese Unie heeft haar mond vol van transparantie en allerlei verheven idealen maar ik zou wel eens willen weten welke strategieën de Europese Unie zelf allemaal toepast om de burger richting een federaal Europa te duwen (sponsering van tv programma's/NGO's, trollen op het internet, subsidiëren van allerlei groeperingen die een pro Europa geluid laten horen).

therealbraindump | 26-06-13 | 20:17

@Joke2500 | 26-06-13 | 20:14
Maar het lukt 'm niet om het goed te praten, een beetje naar de VS wijzen en roepen: zij doen het ook, dus waarom wij niet? "Daarvoor moet je het in de juiste context zien". Ja, de context van de Brusselse droom.

Mastermattie | 26-06-13 | 20:17

@1+1 | 26-06-13 | 20:13
Ook gezien, wat een rat, lijkt wel een Pvda-er, dacht da s een jonge politicus die zal wel eerlijk zijn niet dus, gewoon met 14 ruggen netto per maand naar huis.
754 van die baklappen lopen daar rond 754 x 14.000 netto per maand.
Binnenkort kunnen er nog meer uitvreters aanschuiven, servie, kroatie, letland.

Uw Verzekeringsadvis | 26-06-13 | 20:17

Mmm, € 300 dagvergoeding. Daar kunnen die europarlementariërs toch prima de lunch en het avondeten van betalen in het eurorestaurant? Flesje wijn, dure lunch/maaltijd? Prima, maar wel op eigen kosten, oftewel van de dagvergoeding.

rougie | 26-06-13 | 20:17

GoGoGo!!

Dizm | 26-06-13 | 20:16

Terzake: Haha, Belg ( nou ja, Belg ). zegt, het is de halve waarheid, en oh oh ze zijn zo zielig , want ze krijgen zo weinig geld........

Oh, ze moeten van dat gejatte geld toch hun huur betalen........? Logisch dat ze dit moeten doen . Hier zit een hele zielige man alles goed te praten.

Nou ja, controleurs zouden er moeten zijn , allez , maar die kosten ook geld.....
......misselijk gaat worden........

Lief meiske | 26-06-13 | 20:15

vind haar trouwens lekker.... tijdens de zex magt ze mij wel slaan hoor... ben de beroertste niet

arunt_da_beftekkol | 26-06-13 | 20:15

Bakito | 26-06-13 | 20:02

Ik begrijp dat je nu definitief krankzinnig bent geworden?

brutus68 | 26-06-13 | 20:14

De nederlandse traditionele media geeft hier uiteraard geen aandacht aan. En dan heeft dat wellicht niet zozeer met de aankomende bezuinigingen te maken.
Als het om bezuinigingen zou gaan zou je als media de sentimenten in nederland om kunnen gooien. Uit europa. Veel minder lasten, dus misschien is er dan nog wel ruimte voor extra budget voor het medialandschap.
Maar het lijken momenteel wel propagandamachines. Daar betaal je toch niet voor? Ik niet, in ieder geval.

van Griendsven454572 | 26-06-13 | 20:14

@NiceGuysFinishLast | 26-06-13 | 19:57

Uiteraard, maar daar ben ik niet al te optimistisch over.

Desmoulins | 26-06-13 | 20:14

En het welbekende goedpraatriedeltje.

Joke2500 | 26-06-13 | 20:14

@Desmoulins | 26-06-13 | 19:54
De MSM doen niets anders dan persberichten en het "verhaal" van woordvoerders van de elite overnemen. Kritische vragen door de MSM zijn er wel, maar die gaan juist net over de dingen die jij helemaal prima vindt en waar nog een lobby voor gevoerd moet worden.

Afgeschminkte Bassie | 26-06-13 | 20:14

Uitmesten die zwijnenstal! Doorpakken Tommie, alhoewel ik schrijvende deze woorden besef dat de verotting niet terug te draaien zal zijn.

niksneem | 26-06-13 | 20:13

-weggejorist-

arunt_da_beftekkol | 26-06-13 | 20:13

Lekker Om de hete brij heen draaien, die kwal op Canvas.

1+1 | 26-06-13 | 20:13

@ Nonkel
Die dame valt me niet tegen, hoor!
En voor een Belgische journaliste is ze bijzonder direct. (Waar ook haar gast prompt niet tegen kan.)

Lewis | 26-06-13 | 20:12

Waarom is er geen publieke livestream beschikbaar voor een of canvas or sporza? Het is toch publieke omroep? Iemand een stream, zit in Canada, maar dit wil ik niet missen. Sopcast dan maar even downloaden ...

Niak | 26-06-13 | 20:12

@Lewis | 26-06-13 | 20:07 |

Als je rotte appels lang genoeg in de mand laat liggen...

Parel van het Zuiden | 26-06-13 | 20:12

Luister eens naar deze spin doctor dan... Probeert alles wat scheef is recht te praten met drogredenering. Het is ook tekenend dat Canvas zo'n oelewapper uitnodigt, in plaats van iemand die juist euro-sceptisch is.

RoyalWithCheese | 26-06-13 | 20:12

Zeg @Bakito | 26-06-13 | 20:02... pleur effe snel een eind op met je verheerlijking van het Oostblok, volgens mij ben je nog een snotje die de oprichting van de muur niet eens heeft meegemaakt rond 1961.
Ik was in de jaren 70 er zo eentje die liever een raket in de tuin had dan een Rus in de keuken.
Ga op indymedia de communist uithangen aub.

Mazzeltov | 26-06-13 | 20:11

reportage vanuit Belgie is ook goed hoor... en ze vinden allemaal dat ze het waard zijn... zelf bijna 30000 euri pm is haal normaal en passend bij het statuur van hun funties... kots!

Ijzz4312 | 26-06-13 | 20:11

De EU verdient eigenlijk een veel toepasselijkere naam: het Vierde Rijk.
Maar je mag natuurlijk ook Viertes Reich zeggen.

Professor Superhirn | 26-06-13 | 20:10

Och gut, er zit weer zo'n goedprater om alles weer kundig onder het tapijt te vegen....

rougie | 26-06-13 | 20:09

Wat een arrogante kutlul zeg die el koolrabi op canvas, bah bah

Bono | 26-06-13 | 20:09

Ja, laten we het over Amerika gaan hebben. Is logisch.

Lewis | 26-06-13 | 20:09

Laat die Tom daar langer in Brussel zitten. Er kan daar nog veel meer geroerd worden.

Apoptosis | 26-06-13 | 20:09

Man, man ... wat een links-tendentieuze berichtgeving op Canvas ook alweer.
Als ik pijn in mijn rug heb, dan ga ik met de rug naar de tv zitten. Zo'n rode lamp doet wonderen.

Nonkel Frituur | 26-06-13 | 20:08

"AANVALLUUUUH!!!"

Weg met die parasieten!

Vaffanculo! | 26-06-13 | 20:07

Benblij | 26-06-13 | 19:59

Ze zouden het beter kunnen steken in beter taalonderwijs, toch?

brutus68 | 26-06-13 | 20:07

'Dat zijn rotte appels', zegt die meneer.
Wat ontzettend toevallig dat Staal die dan meteen treft.

Lewis | 26-06-13 | 20:07

Ah, de docent Europese Politiek ziet blijkbaar (nog) niet in dat het om hetzelfde principe gaat...
Men besodemietert de zaak en wij betalen het gelag.
Ik geloof niet dat zij de rotte appels en dat de rest vrijuit gaat. Het systeem is verrot, de hele EU is een door en door verrot. Dit EP toont dit fijntjes aan...
Wie dit probeert te bagatelliseren is schuldig.

Desmoulins | 26-06-13 | 20:07


Geen Stijl is niet mijn stijl... niet onze stijl.

Kudo's!!!

Speitoptantje | 26-06-13 | 20:06

lat=lAAt

Mazzeltov | 26-06-13 | 20:06

Ben op zulke momenten best trots reaguurder op geenstijl te zijn. Sommige topics zijn om te huilen, maar met dit soort filmpjes bewijst GS toch ver boven de grijze middelmaat van de media uit te stijgen! Hulde!

arie181818 | 26-06-13 | 20:06

Zo ken ik mijn GS weer, bikkelharde onderzoeks-journalistiek waar de makke en politiek-correcte media het voor de zoveelste keer lat afweten.
En wat die Chris Ostendorf betreft, zelden zo'n gluiperig en achterbaks PVDA mannetje gezien bij de NoSB... ga zo door GS en jullie zullen spinazie eten (vrij naar Spinoza)

Mazzeltov | 26-06-13 | 20:05

Genieten @ Canvas! Wat ik mij afvraag waarom dit wel op Canvas maar niet op de nl'se tv getoond wordt....

rougie | 26-06-13 | 20:05

@Uw Verzekeringsadvis | 26-06-13 | 20:00
Nee hoor, bijna iedereen weet dit al vele jaren. De echte druppel zal een geheel onverwachte zet zijn, iets kleins wat escaleert voordat de overheid het in de gaten heeft en acties kan ondernemen.

Eigenaar_IJsland | 26-06-13 | 20:05

'Hello sir', ha ha ha.

Lewis | 26-06-13 | 20:05

Salman Khawaja | 26-06-13 | 19:39 | + 13 -
je hebt helemaal gelijk er zal zeker niets veranderen of "zij" moeten inzien dat het in "hun" voordeel is.
Verder kankeren we maar wat, je moet toch iets, want anders gaat de ter- ror- ist in je opspelen

Benblij | 26-06-13 | 20:03

Je moet ergens beginnen " de hele stal uitmesten " maar dan ook helemaal .

likmegaties | 26-06-13 | 20:03

Het rovershol ontploft.
Nu maar hopen dat de hulpdiensten niet aan hun verwachte aanrijtijd kunnen voldoen.
Laat maar afbranden.

amin | 26-06-13 | 20:03

Dit had die bolle van Poont dus al jaren wekelijks kunnen en moeten doen.
Goed dat GS het opgepakt heeft, maar klaar is het natuurlijk nooit.

Jackanders | 26-06-13 | 20:03

Even de laatste link "gast" bekeken. Maar van deze VRT presentator en zogenaamde journalist hoeven we ook niet veel goeds te verwachten. Het is dezelfde lul die om de 2 seconden Flip de Winter onderbrak met smerige opmerkingen. Ik heb nog maar weinig zo'n schandalig "gesprek" gezien.

rien6139 | 26-06-13 | 20:02

-weggejorist-

Bakito | 26-06-13 | 20:02

Ik zit er helemaal klaar voor.
Go, Belgen.

Lewis | 26-06-13 | 20:01

@ZDEV | 26-06-13 | 19:34
Zou zo maar de welbekende druppel kunnen zijn.
Niet in Italie daar zijn tv stations van de bejaarde neukert B.

Uw Verzekeringsadvis | 26-06-13 | 20:00

Klasse jongens.
Aanpakken die lui!

Kroepoeksclan | 26-06-13 | 20:00

Zomaar even tussendoor we hebben toch geld genoeg.
Het linkse tuig de groenen willen in almere de rijwielpaden verwarmen hoe gek wil je het hebben en hoezo met bijde benen op de grond.

Benblij | 26-06-13 | 19:59

lol @ Kim Holland
Heeft dat kind een ghostwriter ofzeau?
Nooit gedacht dat heur hoofd een zulke woorden konden voortbrengen

Tobi | 26-06-13 | 19:58

Zo trots op jullie van Geen Stijl.
Nu vasthouden en laat ze er niet mee wegkomen.

Joke2500 | 26-06-13 | 19:58

@CornholioNL | 26-06-13 | 19:38 |

In Napels ligt het afval op straat, in Brussel klokt het afval in voor tekengeld?

Parel van het Zuiden | 26-06-13 | 19:58

Desmoulins | 26-06-13 | 19:54 | + 1 -
Mocht je ooit een reactie krijgen. Stuur die dan even door in je reaguursels

NiceGuysFinishLast | 26-06-13 | 19:57

canvas net effe beter dan ned 1+2 en 3 .En dat zonder reclame.

nan6896 | 26-06-13 | 19:57

al deze minkukelige malversaties hebben de revue in 1999 gepasseerd in het boek van Joep Dohmen "Europese idealisten ". Daarin kan men lezen dat reeds toen al mensen als mw. H.d'Ancona zich aan dezelfde praktijken hebben schuldig gemaakt. Ze is er nooit op af gerekend.

Jan Boule | 26-06-13 | 19:57

Helemaal geweldig redactie van GeenStijl!
Vooral Chris Ostendorf is echt een schande voor zoiets als echte journalistiek.
De Belgen van Canvas doen dat beter.
Maar Tom Staal was deze week toch echt even mijn held. En het werkt... OK, een beetje dan. Maar alle beetjes gaan uiteindelijk helpen.

Peyronie | 26-06-13 | 19:56

Go for it Tom

Nu nog een keer die corifeen aanpakken die ons de euro ingepleurt hebben Wim Kok Ruud Lubbers en niet te vergeten Helmut Kohl en consorten.

Gaat die ouwe hap eens aan de tand voelen WAAROM wij zo nodig dat 3e rijk moesten worden?

Kohl zei nog eens JULLIE MAKEN "MIJN" EUROPA KAPOT

Hij moest eens weten HOEVEEL mensen hij kapotgemaakt heft met zijj rotte Europa

Alt | 26-06-13 | 19:56

Juist, hulde GeenStijl, hulde. Een aanpak dient altijd basaal te zijn. Gewoon kort door de bocht dan breng je alles aan het licht. Alleen filosofen en wetenschappers mogen ingewikkeld praten. Het tuig
wil duur doen alsof ze hoger en boven het"scrapoelje" staan.
Daarom hebben "zij" zo een hekel aan populisme, onderbuik gevoelens, gewoon henk en ingrid praat, dat is een doorn in het oog van alle vuige gasten,dieven en oplichters.
De rest van de media doet helemaal niets anders dan oppassen wat ze zeggen en mee lullen.

Benblij | 26-06-13 | 19:56

De parallellen met 1917 in Rusland worden steeds duidelijker, de Tsaar en z n vrindjes hadden gelijk de EU mensjes ook geen idee hoe boos het volk was, tot dat het volk in opstand kwam, wat daar de gevolgen van geweest zijn, einde Tsaar en vrindjes.
Een heel naar en schokkend boek over de gevolgen van de domheid v/d Tsaar : Verloren Adel, ISBN 978 94 600 36033 , alleen voor mensen met stalen zenuwen.

Uw Verzekeringsadvis | 26-06-13 | 19:56

Valt toch geen speld tussen te krijgen? Staal gaat één keer en komt met zoiets thuis, dat kan toch geen toeval zijn. Go GeenStijl go, haal de onderste steen boven daar.

Lewis | 26-06-13 | 19:55

De reactie van de VRT is totaal voorspelbaar: extreem-linkse zender laat feiten duiden door extreem-linkse Groen-parlementarier, die zich voornamelijk bezig houdt met op de boodschapper schieten.
Op een compleet achterbakse en leugenachtige wijze, uiteraard. zoals het een crypto-communist betaamt.

Nog vanzelfsprekender is dat de VRT de aantijgingen van Staes niet controleert, maar direct de ether in zwiert. Staaltje damage control, want de rode broodheren hijgen voelbaar in de nek.

De Deutscher Fernsehfunk was er haast nog een objectieve zender tegen.

de_profeet | 26-06-13 | 19:55

Mest die Augiasstal maar uit!
Walgelijk dat belastinggeld dat soort klaplopers financiert.

henriette | 26-06-13 | 19:54

Toon matigen en respektvolle vragen stellen, bijv:

Hoever zit de islamofascistische Bruterschaft met haar tot vuist gebalde handjes in de bodemloze eurozak van Schultz?

Achterbak | 26-06-13 | 19:54

Mijn net verzonden klacht aan de NOS die naar alle waarschijnlijkheid linea recta naar de daarvoor bestemde inbox der vergetelheid zal verdwijnen...

''Beste NOS,

Hoe kan het toch zijn dat de NOS totaal geen oog heeft voor het groeiende verzet tegen de wanpraktijken van en binnen de EU? Laat staan dat jullie, als omroep zijnde, aandacht schenken aan de misstanden die dit verzet hebben veroorzaakt.
Het lijkt wel of dat de NOS steeds verder van de actualiteiten af komt te staan.
Een zeer zorgwekkende ontwikkeling.

Met vriendelijke groet,

Desmoulins

Reaguurder GeenStijl.
Reaguurders zijn ook mensen.''

Desmoulins | 26-06-13 | 19:54

Ga nou niet opeens lopen doen alsof jullie iets met nieuws van doen hebben! Dit hele probleem is al lang en breed (en meermaals!) uitgemeten in het verleden, zowel in Nederland als andere landen, o.a. Duitsland. Leuk dat jullie bij het maken van een makkelijk sensatie-stukje de mazzel hebben gehad dat die twee zich lieten opfokken, maar dat keiharde liegen steeds wordt wel erg vermoeiend.

Zaagbaard | 26-06-13 | 19:54

Ik gun geenstijl de publiciteit en dus de extra inkomsten van harte. Maar ik hoop ook dat jullie je realiseren dat dit slechts een 'hype' is. En dat deze als een kaars gedoofd gaat worden.

deboerenlul | 26-06-13 | 19:53

Hebben we al een reactie van Nigel Farage of moeten we die nog even wijzen op dit filmpje? Weten we zeker dat de roze plofkap de wereld over gaat. Now is the time! Dat het zaak je stonk was al bekend maar dit riekt meer naar een open begraafplaats. Tom for President!

Claude Sack | 26-06-13 | 19:53

te lang stuk, lees allen t roze, maar verdomd goede kop :)

Causa Sui | 26-06-13 | 19:52

Jaja, jullie zijn de beste. Pak nou maar ff door en maak er een veertigdelige serie van. Huur voor Tom taal daar een zolderkamer in Brussel en doe de komende zes maanden elke dag verslag. Gewoon 40 uur in de week. Pak ze aan dat schorem.

Amano | 26-06-13 | 19:51

Hahaha Chris Aalberts verwart 'luie journalistiek' met extreem efficiënte journalistiek. *lange neus maakt*

Canis Spurcus | 26-06-13 | 19:51

GS - EU 1-0

Botte Hork | 26-06-13 | 19:50

Op 4 juli is er BBQ op het Binnenhof: www.facebook.com/events/2572506277495...
.
Iedereen is uitgenodigd!
.
Eerst een Biertje op het Plein. Dan even de beentjes strekken voor een wandelingetje en vervolgens een vorkje meeprikken met de Tweede Kamer. Dan kunt u ook even verhaal halen bij de TK-leden aldaar aanwezig. Als u er toch bent.

tipo | 26-06-13 | 19:50

De hoernalisten zijn net zo schuldig aan het verval van Europa als de politiek, ze spelen onder een hoedje, en vreten er beide zeer goed van.

fleurtje | 26-06-13 | 19:50

Geenstijl going for world domination. Denkend aan die mooie fotosoep van de Nederlandsche kaart. Keep it up! Break that #%%& EU down!!!

smoelsmid | 26-06-13 | 19:49

Waar waakhonden slapen is de straathond GS koning!

poli | 26-06-13 | 19:49

Je weet dat als Kim Holland woorden in haar mond neemt als 'moreel verval' dat de grens van het toelaatbare bereikt is!

bottlebaby | 26-06-13 | 19:49

Die Baldassarre met zijn louche vriendjes hebben wel laten zien hoe moreel failliet men in Brussel eigenlijk is. De schaamte zover voorbij: zelfs keizer Nero zou meer terughoudenheid hebben betracht.

brutus68 | 26-06-13 | 19:48

Het heeft nóg lang geduurd totdat en reactie kwam... Maargoed, gerechtigheid!

DeRustige_ | 26-06-13 | 19:47

Voor mij het item van het jaar GeenStijl, ook al wisten we het eigenlijk al natuurlijk.

B0rat | 26-06-13 | 19:47

Hmm, tijd voor Belgische versie van 'geensteel'
Goed gedaan, Chapeau!

oosteuropijan--> | 26-06-13 | 19:46

Waar even 300 pleuro inschrijfgeld niet toe kan leiden... let this be the beginning :-)

CornholioNL | 26-06-13 | 19:46

Hulde GS, Hulde..!

Mr. Peterman | 26-06-13 | 19:46

De deksel van de eu is gebroken, zij kunnen hem dus niet meer sluiten!
Nice work geen stijl ga zo door.

cobie | 26-06-13 | 19:46

Kunnen dit soort artikelen ook gelijk vertaald worden. Dan lezen onze eurovrienden ook js wat anders.Of eigenlijk heel geen stijl gewoon in een paar talen aanbieden.

van stampij | 26-06-13 | 19:45

Go Go Go GS! Slopen die EU farce. En nogmaals hulde san Tom en Nick.

Botte Hork | 26-06-13 | 19:45

Echt goed bezig, Geenstijl. Ik ben oprecht trots op jullie. Al die knipmessende journo's die daar rondlopen heb je toch geen flikker aan..

Bono | 26-06-13 | 19:45

Het is heel typisch dat onze NOS dit verhaal weer straal negeert.

geomario | 26-06-13 | 19:45

Vastbijten als een pitbull in die fascistische zakkenvullende bende die de EU heet - ik hoop van harte dat jullie deze beerput toen in de diepste spelonken open boren.

Snackbar van Allah | 26-06-13 | 19:44

Nu hopen dat deze 'flame war' zich kan ontwikkelen tot een groot Europees verzet waar zelfs onze wegkijkende media niet meer omheen kunnen.
De reacties van zelfverklaarde kenners die GS betichten van een gebrek aan journalistiek of het kiezen voor de gemakkelijke onderwerpen, waar de CDA leugenaar van gisterenavond aan refereerde, moeten zich heel diep schamen, en bekennen indirect kleur.
Niets anders dan hulde voor deze reportages, en nu doorpakken!

Desmoulins | 26-06-13 | 19:44

Haha, zelfs mijn vlaamse vrinden zitten nu op GS.

Welkom allen!

*flauwe grap over verschil in dialect poepen maakt*

LangeTijdGeleden | 26-06-13 | 19:43

Breek ze af, iedere dag weer, de burger krijgt weer hoop.

smdyasc | 26-06-13 | 19:43

Succes allen, maak ze kapot. Laat ze maar hun ware aard tonen. Dat smerige tuig verdient een gezellige GS aanpak. Hopenlijk helpt het!

Het wordt anders een teringeind lopen naar de Bastille.

Stokman | 26-06-13 | 19:43

En of ik ga kijken ! ** pakt chips en cola **

Lief meiske | 26-06-13 | 19:43

Wat zal Tom aan het zuipen zijn.

Bluebook | 26-06-13 | 19:41

"Tom Steal" bekt wel lekker in het Engels.

Luisterend Oor | 26-06-13 | 19:40

Overigens waar Kim Holland al niet de mond vol van heeft...

ZDEV | 26-06-13 | 19:40

@Godsammekraken | 26-06-13 | 19:35

Nee, nog makkelijker zelfs: het nieuws maakt zichzelf.
De media hoeven dit alleen opinievrij te verslaan.

{Denkt bij 'opinievrij' even aan alle MSN: *PROEST* }

ZKH EénOog | 26-06-13 | 19:39

Zal ik jullie nog een top secret vertellen? Ik ben 40 jaar en toen ik 21 was is ook bekend geworden dat er reiskosten, declaratie van bedrijven werden ingestuurd etc. En die bedrijven waren geen multinationals maar kinderen die die werden ingehuurd om in Brussel te komen werken. Wat ik wil zeggen, toen was het ook mega nieuws en intussen, zo'n 20 jaar, is er totaal niets veranderd! En onze regering blijft maar hameren op die verrotte 3,0% terwijl wij 0031 afglijden naar het gemiddelde niveau van een land twee keer een ontwikkelingsland gaat lijken.

Salman Khawaja | 26-06-13 | 19:39

Blijven roeren in deze beerput, het deksel is er net af. Chapeau!

gristen | 26-06-13 | 19:39

De maffia heeft Napels, de EU heeft Brussel, zoek de verschillen.

Geen Stijl: + veel!

CornholioNL | 26-06-13 | 19:38

Antwerpen is leuker. Goeie pils en geen EU parlement.

Mammeloe | 26-06-13 | 19:38

De gravytrain stopt op station Utrecht (daar woont Staal toch?).

SharpEye | 26-06-13 | 19:38

Openrijten die Brusselse pusbuik, go Geenstijl! Wie laf joe!!

Plap | 26-06-13 | 19:37

De "Lees verder" was leeg :(
Verwachte nog een paar heroïsche alinea's

frickY | 26-06-13 | 19:37

Zo verenig je nou een Europese bevolking: je laat ze gezamenlijk de EU haten.

ZKH EénOog | 26-06-13 | 19:37

Let u even op gevestigde media? Nieuws maken: het is zo makkelijk..

Godsammekraken | 26-06-13 | 19:35

Nu je beet hebt...
Doorbijten en niet meer loslaten!

ZDEV | 26-06-13 | 19:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken