Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

REACTIES: Tom en de schokkende EU-repo

vaffanculooooo.jpegZo. Dat was ons het dagje weer wel qua internationale media-aandacht. De dubbele reportage (en de speciaal voor deze gelegenheid geknipte edit) van Tom Staal over Europarlementariërs die onterecht flinke sommen taxpoet opstrijken ging vandaag massaal rond op de internets. We leken goedverdoemme wel een internationaal perscentrum: de stijlloze fax stond al de hele dag roodgloeiend met Franse, Duitse, Tsjechische, Engelse en Italiaanse verzoekjes tot interviews. Overal buitenlandse IP-nummers. Google News ontplofte bijkans. Mailboxen tjokvol met sorry-zeggende Italianen. DM's aan de lopende band. Zelfs de Belgen werden boos en besloten krachttermen als 'gefoefel' te gebruiken. Nou dan weet je het wel. Overigens zijn alle vragen ongeveer hetzelfde: Hoe kan het dat die stomme EU-luiwammessen uit Italie en Tsjechie toch zo agressief reageerden op onze lieve Tom Staal? Goede vraag. Geen idee. We weten het ook niet. Behalve wat standaard irritant verslaggever-gedrag heeft Tom niet EEN vinger naar beide heren uitgestoken. Vanwaar dan toch die overdreven reactie? Was het de felroze plopkap? Was het de duidelijk zichtbare erectie van een glunderende Daniel van der Stoep op de achtergrond? Of was het toch omdat de heren wellicht misschien een heel klein beetje op heterdaad werden betrapt en het niet gewend zijn daarop te worden aangesproken? Even vragen wat de keurige europarlementariërs Wim van de Camp (CDA) en Jan Mulder (VVD) van hun foefelende jattende stelende frauderende collega's vinden.
En wat vindt het dubieuze steelduo er eigenlijk zelf van? Miloslap Ransaap, kom er maar in met je Tsjechische alcoholistenbek: "I partipated (sic!) in a conference (..) I am shocked by the lies of this Dutch TV. Lies, the normal behaviour of journalists." Ach zo. Het ligt weer eens aan de media. U moet weten: deze reactie is afkomstig van een frauderende communist die al eens een auto-ongeluk veroorzaakte en die regelmatig in slaap valt tijdens vergaderingen. En die zou om 18:30 uur met een rolkoffertje binnenkomen om naar zijn werk te gaan? Droom lekker verder. Gaan we over naar Raffaele 'Vaffanculo' Baldassarre. Deze boezemvriend van Silvio Berlusconi werd vandaag geïnterviewd door La Republica en wat denkt u? Ja hoor. Ook nu heeft GeenStijl het weer helemaal gedaan. "My reaction was excessive, but the journalist was rude". Baldassarre zegt dat hij in 90% van alle vergaderingen gewoon keurig aanwezig is. Bovendien zou hij die bewuste avond heel toevallig nog tot 22:00 hebben doorgewerkt. Dat zouden wij ook zeggen wanneer we net betrapt waren. We geloven er eerlijk gezegd geen Italiaanse balzak van. Hoe dan ook: GeenStijl is blij dat het met twee eenvoudige filmpjes voor heel Europa flinke misstanden in het EU parlement aan de kaak heeft kunnen stellen. Op de Telegraaf na liggen alle Nederlandse media uiteraard te snurken. Nou, dan doet de rest van de Europese pers het wel. Tom Staal rondt net een telefonisch interview af met dit leuke nieuwsmeisje van La Republica. U ziet het (op de NSFW-opmerkingen na dan) binnenkort vast wel ergens verschijnen. Tot zover het veelbesproken GS Dossier Europa. We zeggen: tot ziens, goodbye, au revoir, auf wiedersehen, arrivederci en natuurlijk sbohem! Update1: Score. Tom Staal goes paywall bij The Times. Update2: Nu kunnen we dood. Het Eindhovens Dagblad gehaald.

Reaguursels

Inloggen

@Kaas de Vies | 25-06-13 | 20:38

Niks arrest. Dit geklooi was 10 jaar geleden ook al op televisie, dus een primeur is het niet echt. Wel een totaalfaal dat het nog niet is opgelost.

martinned | 27-06-13 | 02:17

Fuck the EU. Fuck the EP. Fuck the euro. Fucking thieves and scumbags.

Shareholder II | 27-06-13 | 02:13

@Martin_rsd | 26-06-13 | 22:51
Wim van de Camp sukkel.............

Martin_rsd | 26-06-13 | 23:04

Prachtige docu van GeenStijl, en mijn complimenten aan Henk Kamp. Henk is echt een verstandige goede politicus zo te zien, hij nam de tijd, en alles wat hij zei klopt. Een ontzettend verstandige goede man, ik ga hem even WiKi-en....

Martin_rsd | 26-06-13 | 22:51

Wolffie | 26-06-13 | 13:35
Is dat waar? Vette LOL. En je zat er bij en keek ernaar, Tom? Terwijl Daniel rondjes bleef geven?

dedeurs | 26-06-13 | 20:10

Is controle nu zo moeilijk? In Duitsland scannen ze op congressen je badge als je de zaal binnenkomt en als je ze weer verlaat. Ga je te snel weg, krijg je geen aanwezigheidsattest. Op het einde geven ze je een overzicht van al de lezingen die je bijwoonde, met de tijden van al je in en outs.

rootkapje | 26-06-13 | 17:51

Ach ja, i shet niet een gemeenteraadslid dan wel een Europarlementariër. Maar dat zegt de naam al: €-parlementariër. Het geld moet toch ergens heen en wat is dan makkelijker: naar de zak van de Europarlementariër of naar de binnenzak van Europarlementariër? Zeg nou zelf!

Wat is er is mee, Wim van e Cmap, om ook in te klokken? Dat is geen 'klasje' maar transparantie, laten zien dat je niet de hele godganse dag op de motor rijdt, maar wat <kuch> zinnigs doet van onze zuur verdiende belastingcenten...

Hyppo Kriet | 26-06-13 | 17:14

@Wolffie 13.34: Ik heb het ook gezien! Het excessieve gedrag van die Italiaan met zijn filmsterrensnorretje en het commentaar over de gesubsidieerde alcoholverslaving van de NL'er. Ik voel me gerustgesteld in het besef dat ik door zo'n "elite" word vertegenwoordigd.

bruine kikker | 26-06-13 | 15:32

Wij telen thuis al 10 jaar frambozen, en in de zomer wordt het werk hier opgeknapt door jawel, polen. Waarom? Niet omdat ze goedkoper zijn, maar omdat ze meer en harder werken dan Nederlanders. Al onze werknemers van buitenlandse afkomst worden netjes ingeschreven bij de KvK en verdienen geen cent minder (of meer) dan een net zo oude, Nederlandse frambozenplukker. Het is hypocriet om te zeggen dat Nederlanders dat vuile werk best willen doen want dat is namelijk niet zo. Van 7 uur 's ochtends tot 7 uur 's avonds werken en dat soms 7 dagen in de week ( de vruchten moeten immers geplukt worden), is voor veel Nederlanders te gek, ook als zij al meerdere maanden of jaren thuiszitten. Ik vind het helemaal zo gek nog niet wat deze meneer van de camp zegt, natuurlijk zijn er bedrijven waarbij mensen illegaal in dienst zijn en hier zou men zeker meer aan moeten doen, maar in veel gevallen wordt er gewoon eerlijk betaald en ligt het allemaal aan onze luie, verwende Nederlandse instelling waarbij we liever uitkerinkje-trekken en 3x in de maand sooliecieteren dan is flink aan de bak te gaan en lange dagen te maken. Danku

Piett. | 26-06-13 | 14:46

Net op het Belgische nieuws dat Daniel van der Stoep ( De Europarlementariër die het vuurtje samen met Tom Staal heeft aangewakkerd) 24000 euro subsidie heeft aangevraagd en ontvangen voor zijn vermeende alcohol verslaving. Aan het einde zit hij wel aan een potje bier. Hoe was het gezegde ook alweer?? De pot verwijt de ketel .....

Wolffie | 26-06-13 | 13:35

Weet je wat het echte probleem is?
.
Mensen met deze instelling regelen onze EU-portemonnee. Denk je echt dat ze dat wel eerlijk doen?

Patatter | 26-06-13 | 12:57

Tom: En wie werken er allemaal?
Polen, Bulgaren, Roemenen.
.
Wim van de Camp: En wie verdienen er het meeste geld?
.
Tom: Polen, Bulgaren, Roemenen, die sturen dat allemaal naar hun eigen land.
.
Wim: Ik dacht Nederlandse ondernemers.
.
(Ik: En wie betaalt de werklozen die door werkverdringing door de Polen, Bulgaren en Roemenen thuis moeten zitten ? En wat blijft er dan nog over van wat die ondernemers verdienen?)
.
Wim: Maar daar moet je misschien maar eens een aparte film over maken.
.
Tom: Waarom neem je dan niet gewone Nederlandse mensen in dienst dan?
.
Wim: Als wij de bereidheid zouden hebben bij de Nederlandse mensen, ehe.. om asperges te steken, om het echte vuile werk te doen van plantjes planten de hele dag, dan zou ik zeggen neem Nederlanders in dienst.
.
(Ik: Als we de bereidheid zouden hebben bij de Nederlandse politiek, om streng en rechtvaardig te zijn met eisen dat men moet werken voor de kost, en dan niet voor 'n hongerloon,omdat ondernemers alleen maar denken in winstmaximalisatie door zo weinig mogelijk te betalen, dan had je Polen, Bulgaren en Roemenen helemaal niet nodig.)

donjon | 26-06-13 | 12:23

Graag een referendum:
de euro mag blijven maar verdere integratie van europa hoeft niet.
Dan zijn we er in twee jaar vanaf. Politici durven zo'n referendum niet aan - ze kennen de uitslag.
Niet gaan lullen dat we dit economisch niet overleven want de landen die buiten dit circus zijn gebleven zijn prima af. Europa is alleen goed voor landen zonder geld.
(nou ja daar horen we binnenkort ook bij - dus toch maar even blijven ?

arv | 26-06-13 | 12:02

-weggejorist-

point blank | 26-06-13 | 11:56

Hadden jullie maar niet op Rompie moeten stemmen.

Willem van Rood | 26-06-13 | 11:33

Er wordt hier altijd maar gezeurd over (overigens) hardwerkende Polen en anderen uit de voormalige Oostbloklanden.
Heeft er iemand echter ooit uitgezocht wat Nederlanders zelf weghalen uit die landen?
Beste mensen: de EU werkt wel in 2 richtingen, hoor.
Er zijn bijv. ook legio verhalen bekend van Nederlanders die voor een habbekrats vastgoed opkopen in de voormalige Oostbloklanden.
Daar is wat mij betreft niks mis mee en het getuigt van durf en ondernemerschap maar waarom wordt dat verhaal nooit verteld?
Waarom moeten de meeste van ons weer zwelgen in het idee dat we uitgebuit worden door mensen uit de voormalige Oostbloklanden terwijl het verhaal veel evenwichtiger is?
Zou die Staal daar niet een reportage over moeten maken?

Amsterdamsko | 26-06-13 | 11:15

Alle Nederlandse media zitten lekker weggekropen in de Reet van Den Haag, één corrupte tyfusbende is het.

HetMannetje! | 26-06-13 | 11:15

Eindhovens dagblad gehaald, ongetwijfeld het hoogtepunt van jullie carrière jongens!

Fommie | 26-06-13 | 10:29

Geweldig, Tom!!! Ga zo door!!!
Maar eh heb je al bedacht waar je straks asyl gaat vragen?

huh, ian? | 26-06-13 | 10:16

@Harvey Specter | 25-06-13 | 20:35
De echte reden is dat de laagopgeleiden die dit werk eigenlijk zouden moeten doen veel beter af zijn met hun uitkering.

Borakh | 26-06-13 | 10:15

Walgelijk figuur die Van der Camp. Van arbeidsverdringing heeft hij nog nooit gehoord. Het ligt hem gewoon aan luie Nederlanders die hun neus voor vies werk ophalen. De geschiedenis herhaalt zich weer eens. De ondernemers verrijken zich met goedkope arbeidsmigranten, toevallig uit de allerarmste EU-landen, en de gewone Nederlanders betalen later de prijs. Hetzelfde gebeurde dus ook al eens in de jaren 1970. Die goedkope arbeidskrachten kostten het land later vele miljarden waardoor ons hele sociale vangnet onder druk kwam te staan. Want die ondernemers die toen de Turken en Marokkanen naar Nederland haalden, verwezen ze vervolgens net zo gemakkelijk naar het uitkeringenstelsel.

NB: Nog niet zo lang geleden beweerde deze Van der Camp dat de EU zo'n 25 miljoen immigranten uit het Midden-Oosten nodig had om de vergrijzing op te vangen. Terwijl er nu een enorme werkloosheid binnen de EU wordt geregistreerd.

Angelica | 26-06-13 | 10:14

bestaat er ook een WOB voor de EU? Zou wel eens een lijstje met snelklokkers willen hebben.

N¡ck | 26-06-13 | 10:09

Verdiep je er maar eens in.

Als je ziet hoe de propaganda afdeling van goebbels functioneerde en werkte bestudeer dan hoe de propaganda afdeling van Brussel werkt en funktioneert.... en ontdek de verschillen.

De nationaalsocialisten maakten tijdens hun heerschappij veel gebruik van propaganda. Onder de leiding van de energieke minister van Volksvoorlichting Joseph Goebbels werd in kranten, tijdschriften en ook met de modernste middelen zoals film en radio geprobeerd om het Duitse volk en later ook de Europeanen wier landen bezet waren te overtuigen van de nazi-ideologie. Met deze propaganda werden de geesten rijp gemaakt voor.....

Ik zie al twee verschillen... alles in een modern jasje en vervang nazi met Eu-ropa ideologie.
De hele huidige eu-ropa ideologie is al uitgewerkt door nazi officieren in Madrid tijdens WWII.
Ze deden niet anders 4 jaar lang zeer interessant om eens te bestuderen en de verbanden te zien met het Duitsland van toen.

Je kan dan de personen zelfs natrekken welke met deze eu-ropa ideologien : v Hallstein- Kohl- Merkel

Eu-ropa is in veel opzichten niet zo nieuw als je zou denken en slechts ' enkele stappen ' terug in de geschiedenis.

Doch aan Brussel en ned 123 RTlz en vaticaan : houd U ze dom niet wetend dan houd ik ze arm.
Eu-ropa is middeleeuws in veel aspecten.

max29 | 26-06-13 | 10:05

Als iedereen die zijn energie steekt in het platvloer reageren op dit soort populistische artikelen zich nu eens met zinvolle dingen bezighoud..... Natuurlijk is het niet terecht dat deze mensen een dagvergoeding opstrijken maar dat is a) niets nieuws en b) de EU is niet de enige plek waar dit gebeurt. Niet dat dit een reden is om het te vergoelijken overigens - het is en blijft een redelijk lastig punt ja.

Ik ben er ook van overtuigt dat 99% van alle reageerders bijzonder weinig kennis hebben van het 'hoe-en-waarom' van de EU. Zij zien alleen dit soort vreemde vergoedingen maar zijn niet in staat het geheel te overzien. Dit geheel is een keuze die wij als land(-en) hebben gemaakt om onder andere welvaart binnen Europa gezamenlijk te vergroten en een (politiek) machtsblok te vormen met het oog op de toekomst. Helaas is het blijkbaar weinigen gegeven om dit overzicht te hebben en je kunt je afvragen of de EU en de parlementariërs hier hun werk wel goed hebben gedaan.

Kortom: verdiep je in de EU en begin niet als de eerste de beste randdebiel te gillen dat de EU (als geheel) een slecht instituut maar verdiep je er eens daadwerkelijk in.

ximm | 26-06-13 | 09:39

Eu-ropa bestaat doordat wij niet weten en mogen weten.

Dus er is mij verteld, dat Eu-ropa met hun europese commisie europese parlement en Ecb Esm Bankenunie alleen bestaat en kunnenn bestaan omdat en dankzij dat wat wij Niet weten..

De redding van de euro was niet veel meer als het redden van Banken eerste in zuidelijke landen (in Nederland Ing Abn en Sns..)

Dus er is in Brussel een hele afdeling waar velen de gehele dag werken hoe de media te voorzien van informatie welke er niets toe doet.

Je moet en zal onwetend of niet-wetend gehouden worden.!

Dit niet -wetend houden gaat meer geld en personeel naar toe als het geven van wat informatie op ned. 123en rtl rtlz.

Eu-ropa leeft werkt en functioneert op niet wetend houden of maken van een eu-burger.

Even omschakelen in het denken doch dit niet weten levert veel en veel meer aan resultaten.
Waarom investeer je zoveel in het niet- wetend houden van je burgers..?

Wat aan mogelijkheden om te verbergen te corrumperen met lobbying zwart geld op te strijken, de mogelijkheden zijn te talrijk.

Dus je hebt veel en meer te winnen bij het onwetend niet- wetend houden van je eu-burger als hem zelfs maar een weinig aan informatie te geven.
Vandaar een hele afdeling welke er dagelijks aan werkt. Ongeveer 350 man met ongeveer 18.000 netto per maand.

max29 | 26-06-13 | 09:26

Over een maand weer, of nog beter wekelijks.

TheStef | 26-06-13 | 08:52

En dan deze nog ... een oud premier van een eu-land ontvangt 9200 eur netto per maand en off course pensioen tot aan zijn dood.

Ja je leest t goed. W.Kok Bakellende e.a elk oud premier van een eu-land.
Voor hun inzet en betrokkenheid......

300x 20 dagen 6000 per maand 6200 en 4600 daarbij.
Als je in E.P of E.C. met minder als 20.000 per maand weg gaat ben je de looser en wordt je uitgelachen...

En weet je hoeveel belasting zij betalen over de gemidd. 18.000 per maand...?
Dat is verschillend doch is ongeveer 3,6%.

Jij betaalt dus... en hun opgestoken middelvinger krijg je er ' gratis' bij.

Lees o.a. Biflatie vanwaaruit en hoe die mensen denken en handelen.

Rutte ligt dubbel van t lachen .. nu weet je waarom.
Hij ontvangt elke maand straks 9200 euro netto en pensioen en hoeft er nooit meer voor te werken.

Doch er is veel meer .Zo kunnen europarlementariers en managers gaan luchen met grote bedrijven. Die schuiven vaak zo 100.000 en > over de tafel om hun product of dienst in europa geleverd te krijgen en zelfs wettelijk vastgelegd .Ze zijn dan juridisch beschermd tegen elke claim welke een europeaan zou kunnen eisen.

Weet dat er een aparte afdeling binnen |Brussel is welke er voor moet zorgen dat deze fraude niet aan jan publiek bekend geraakt.
De eu-ers worden zo ook niet ontslagen en krijgen alleen een waarschuwing.

Straks komt Frankfurt er nog bij. De Banken unie van je Dijsselblom geeft werk aan meer als 2000 eu ambtenaren. Zij verdien veel en veel meer als de lowlanders in Brussel.
Daar is 25.000 netto per maand standaard ' met de rest' uiteraard.

Eu-ropa is er echt niet voor jouw vergeet t.


max29 | 26-06-13 | 08:49

Da's weer jammer, gaat ie naar een cda clown! Die doet net zo hard mee!
Was naar Madlener of Stassen/staassen gegaan!!

dani7902 | 26-06-13 | 08:33

Schitterend!
Eindelijk doet iemand wat aan dat bastion genaamd EU.
En tot mijn/ons grote genoegen is het geen stijl die het op de ons zo bekende wijze durft te doen en doet! Top!!!
We hadden onderling al de hoop uitgesproken.
Wat politiek den haag niet durft wil of kan.... Geenstijl doet het wel voor ons.
Eindelijk een waardig opvolger van de tegenpartij!
:-D

Redbaron66 | 26-06-13 | 08:27

Al dat gezeik dat Europarlemantatriers hun (eerlijke) verantwoordelijkheid moeten nemen gaat niet op natuurlijk. Wij gewone mensen moeten voor minder geld ook klokken of in/uittekenen of welk ander systeem men ook gebruikt. Voor mij is de maat nu vol met die achterbakse lui in EU.

Iwmac | 26-06-13 | 08:16

jullie nemen een makkelijk onderwerp lekker zo een antwoord . het zou makkelijk zijn als zo een onderwerp juist helemaal niet besproken zou moeten worden , het zou makkelijk zijn als de volksvertegenwoordigers zich eens netjes gingen gedragen , het zou makkelijk zijn ect ect ect met andere woorden hef die hele zieke instelling van een EU op .

rukkieduck | 26-06-13 | 08:00

En dan wordt ik ook nog es 100 euro gekort op mijn bijstand vanwege vrijwilligerswerk waar ik onkosten voor ontvang (70 eurie). Dus dat mag/kan ik ook al niet meer doen.. Doe ik wel maar dan illegaal in de raarste zin des betekenis.. En die homo's vangen 300 eurie voor een kwartier..?!

Cabana Boy | 26-06-13 | 06:12

Prima actie van geen stijl ( waarvoor hulde ) . In Belgie noemen ze zoiets " in de stront roeren " . Volledig terecht , dat dan weer wel .

likmegaties | 26-06-13 | 05:03

Geachte Redactie,

Kunt u Tom Staal nog even de kwestie van het Museum van de Europese Geschiedenis laten doornemen.
Voorinfo
en.wikipedia.org/wiki/House_of_Europea...

Ook weer zo'n geldslurpende, oorspronkelijk budgetoverschrijdende instelling die qua inhoud alleen maar controversieel kan zijn.
Salut! Evocatus
(Tja, was wat vroeg wakker en nog steeds kwaad over de EU-Goorlappen)

Evocatus | 26-06-13 | 04:18

En hoeveel mensen werken daar?
X 300 euro per dag,...
En wij maar extra bijbetalen voor ziektekosten etc.
AUB haal het laagste daar naar boven, dat denkt groot te zijn.

LulZig | 26-06-13 | 02:31

Tom, je reportage is indringend, maar goed in beeld gebracht door Lieven!!
Pak ze, die vuile graaiers!!!!

follow | 26-06-13 | 02:20

Mooi filmpje wederom, maar wel een beeeeeetje een domme vraag van Tom Staal "Waarom laten we daar geen Nederlanders werken?" Alsof Nederlandse ondernemers op Nederlandse aspergestekers zitten te wachten. Ik heb als scholieren ook in die kassen gewerkt maar dat tempo wat Oost-Europeanen erin hebben daar kan geen Nederlander tegenop, en ze verdienen minimum.

kicktherabbit | 26-06-13 | 01:56

-weggejorist-

Freeze-O | 26-06-13 | 01:35

Geenstijl regel ff ondertitelingen. Zo met zijn allen in Europa tegen Brussel staan we sterker dan alleen als Nederlandstaligen!

Life_Of_Slice | 26-06-13 | 01:10

Geenstijl regel ff ondertitelingen. Zo met zijn allen in Europa tegen Brussel staan we sterker dan alleen als Nederlandstaligen!

Life_Of_Slice | 26-06-13 | 01:09

Echt een totaalmalloot die vd kamp. Een paard zou zich schamen met zo'n lul tussen zijn benen.

niksneem | 26-06-13 | 00:23

Die Van de Camp is van het ergste soort. DE reden waarom dit soort praktijken mogelijk zijn. Wat hij eigenlijk zegt, is dat liegen en bedriegen mag zolang bepaalde anderen er maar beter van worden. Hier had Tom trouwens wel een wat steviger weerwoord mogen hebben.

MonsterKody | 26-06-13 | 00:22

waarvan 50 minuten wachten, op uitlopen behandeling gvd! ( 1 uur parkeren teruggekregen na wat stennis)

koekje erbij? | 26-06-13 | 00:12

voor 1uur en 2 minuten.

koekje erbij? | 26-06-13 | 00:09

En 5 euro parkeerkosten.

koekje erbij? | 26-06-13 | 00:06

cobie | 25-06-13 | 23:29
zeker weten! verstands kies koste me €250 voor gebruik ziekenhuis! Ik heb niks gebruikt! ja, een saucijzenbroodje! en die was nog halal ook.

koekje erbij? | 26-06-13 | 00:00

Alweer veertien jaar zit Wim van de Kamp (CDA) in het Europees Parlement. De man is populair bij de media. Niet zo vreemd: een motorrijder/volksjongen die daarenboven transparantie als een soort godsdienst belijdt.
.
Maar ja, hij is en blijft CDA-er in hart en nieren. Dus zo goedgelovig als de pest. Stempelklok voor parlementariërs? Neen. Men dient zijn verantwoording te nemen.
.
Bla bla bla. Spijtig, mijnheer Van de Motor.

Van Dikhout | 25-06-13 | 23:55

Allemaal profiteurs daar in Brussel, stelletje linkse klaplopers..

denoorman | 25-06-13 | 23:45

Enfin morgen naar de kaakchirurg ( me eigen risico van 350 eurie inleveren) dus ga nu maar maffen.
Fijne avond allen.
Thnx voor je advies Watapatja ;-)
* out *

cobie | 25-06-13 | 23:29

Het wil inderdaad wel wat zeggen, als de Corriere della
Sera deze video ook op zijn site plaatst.
video.corriere.it/bruxelles-eurodeputa...
Dus GS en Tom Staal gefeliciteerd met dit succes.
En zoals anderen ook al hebben geroepen: ga door met deze journalistieke actie t.a.v. Brussel.

Vigil | 25-06-13 | 23:29

Watapatja | 25-06-13 | 23:10 | + 0
Het Shell voorbeeld met de Brent Spar vind ik buitengewoon slecht gekozen. Veel ophef door criminele organisaties als Greenpeace - Gutmenschen bij uitstek, zetelend in een kantoortje 3-hoog achter, NOT.

Waarom zou je met AH beginnen? Vind het ook een kutwinkelketen, maar qua kutterigheid verschillen ze weinig van banken, telecombedrijven, oliemaatschappijen en in feite van geen enkel bedrijf dat een monopolie heeft of behoort tot een oligopolie.
Waarom Appie?

Itzamná | 25-06-13 | 23:27

Meesterlijke reportages Staal.
Je hebt je onsterfelijk gemaakt.

Masturwasbeert | 25-06-13 | 23:26

Blijkt wel uit de reactie van die meneer Kamp dat politici volledig met hun hoofd buiten de realiteit staan. Wat heeft export te maken met Europarlementariërs die te lui zijn dat ze poepen? Wat is er mis met een in- en uitkloksysteem? Voelen politici zich soms beter dan de doorsnee burger voor wie het kloksysteem volkomen normaal is? Toen ik bij een hele grote provider op de "help"desk zat, leverde 1 seconde te laat inloggen een korting op mijn loon op van een kwartier!

En lul niet zo dat Nederlanders niet willen. Wie neemt nou nog een Nederlander aan als het ook voor 5 Eurie per uur kan? Doei!

MacMiep.nl | 25-06-13 | 23:26

Sorry ik dacht dat ik m maar een keer had gepost

cobie | 25-06-13 | 23:25

-weggejorist-

cobie | 25-06-13 | 23:23

@ Watapatja 23:10
Zou het?
Dan zal ik dat zo doen als het werkt!

cobie | 25-06-13 | 23:23

Wist u dat de Benelux ook nog bestaat? Er is nog steeds een Benelux headquarter in België waar legio ambtenaren niets doen. Geloof mij, de EU gaat ook nooit meer verdwijnen en blijft een geldverslindende bureaucratische banenmaakfabriek. Misschien dat de EU gaat verdwijnen als de zuid- en oosteuropeese landen het noorden hebben leeggeparasiteerd. Maar ja, wie van ons gaat dat nog meemaken...

Rest In Privacy | 25-06-13 | 23:21

@ wontan 23:09
Ik ' had ' ook een eigen wagen en niét van de bank maar keihard voor gewerkt!!
Ik wilde nooit zzp'er worden .
Vaste loon is vaste armoe!!
En zekerheid

cobie | 25-06-13 | 23:20

cobie | 25-06-13 | 23:14 |
Ook dat gebeurt, vaak niet hier in dienst maar via wazige uitzendconstructies via bijv Cyprus. Gebeurt ook in de scheepsbouw.
m.dvhn.nl/nieuws/economie/article10121...

Watapatja | 25-06-13 | 23:19

wontan | 25-06-13 | 23:09 |
De 5 grootste transporteurs zijn jaren geleden al naar Polen gegaan met een vestiging. Inmiddels worden Polen alweer vervangen door zzp-ers uit Bulgarije, Estland, Letland en Litouwen met name in de bulktransporten. Het hogere segment grijpen ze terug op Nederlanders na vele slechte ervaringen.

Watapatja | 25-06-13 | 23:16

@ Watapatja 23:02
Veel Polen rijden voor Nederlandse transport bedrijven in Nederlandse vrachtwagens.
Laats stond ik stil op een industrieterrein ( je weet wel tachograaf ) een pool ging er met míjn lading vandoor . Toen ik verhaal ging halen kreeg ik simpelweg te horen dat meneer voor ( zal t bedrijf niet noemen denk niet dat dat mag van de Joris van dienst ) reed en onder de prijs zat die wij ervoor vroegen.
Dat was tot vorrige week een vaste klant van ons die wij heel hard nodig hebben.

cobie | 25-06-13 | 23:14

cobie | 25-06-13 | 23:04 |
Het is tijd voor de macht van de consument, een consumentenoorlog. Shell is met de Brent Spar overstag gegaan na een week waarin iedereen elders tankte. Als je elke week een ander Nederlandse multinational boycot, gaat VNO-NCW steigeren. Volhouden totdat het kabinet zijn beleid wijzigt. Maandag beginnen, bijv met AH.

Watapatja | 25-06-13 | 23:10

@ Welles! nietes! 23:02
I know.

cobie | 25-06-13 | 23:09

Beste Tom, je bent mijn held, dit was gewoon zo gaaf deze reportage... Chappo...

jan de patatboer | 25-06-13 | 23:09

Watapatja | 25-06-13 | 23:02 |
ik heb wat ervaring in die sector en kan je zeggen dat je een paar jaar achter loopt. De polen lopen tegenwoordig te klagen over Bulgaren die hun banen afpikken (bij de nederlandse onderneming). Tegelijk zie je dat de kwaliteit zo slecht is en er zoveel gestolen wordt dat men weer overstapt op betrouwbare werknemers uit Nederland en Polen.
Nederlandse chauffeurs wilden zzp-er worden en een mooie eigen wagen hebben (van de bank), die zijn er uiteraard als eerste uitgegooid wegens te duur en zitten in de prblemen.
Maar in die sector zijn het allemaal 'boefjes' en is (faillissements)fraude aan de orde van de dag, dus wat ze ook zeggen, ik zou het niet geloven...

wontan | 25-06-13 | 23:09

Er wonen 3 polen naast mij in het complex van 7 studio's en hebben allemaal werk. In tien jaar tijd is Alphen a/d Rijn overspoeld met Polen en raad is wie er al weer een jaar werkloos thuis zit? Aardige lui verder hoor, maar ik ga liever naar Polen als ik Polen wil zien, net als vroeger. Vorig jaar had ik nog werk op Rhodos voor 750,- per maand, maar ook dat bedrijf ging failliet. Nu na 20 jaar gewerkt te hebben vanaf mijn dertiende (eerste magazijn bijbaan) leef ik van bijstand. Was even wennen in het begin, ook zou ik liever asperges steken voor dat bedrag. Maar ja, Polen doen dat al voor minder. Ik vind het wel even leuk geweest nou met die kut crisis en faal EU

Cabana Boy | 25-06-13 | 23:08

@wontan

Deze italiaan en de neo communist zitten beide in het Europees Parlement en zitten daar dus namens de Europese burgers. Dat is een fundamenteel andere situatie dan een politicus uit de Verenigde Staten. Politici horen van onbesproken gedrag te zijn. In ieder normaal bedrijf wordt je voor dit soort frauduleuze praktijken terecht op straat gezet. Moeten dit soort figuren dan wetten gaan maken namens en voor de Europese burgers? Dat heeft helemaal niets met schijnheilig met het vingertje zwaaien van doen.

therealbraindump | 25-06-13 | 23:04

@ van sokkenstopfen 22:58
Een oorlog maakt ten alle tijden slachtoffers meer dan het goed zal praten dat t daarna goed zou gaan met t land.
Een oorlog is GEEN oplossing!
Een andere politieke partij misschien wel.
En ja ik had PVV gestemd.

cobie | 25-06-13 | 23:04

cobie | 25-06-13 | 22:59 |
Alle sectoren, in de transportsector krijg je te maken met Polen die hier rijden voor een Pools salaris voor een Pools bedrijf, wel een nevenvestiging van een Nederlands bedrijf.

Watapatja | 25-06-13 | 23:02

@Smarties | 25-06-13 | 22:49
Oh, sorry, nouja, 2 zielen 1 gedachte dan maar...

kopkaasknabbelaar | 25-06-13 | 23:02

@cobie | 25-06-13 | 22:40
Als 17 miljoen burgers zo denken gebeurt er zeker niks!
Wij zijn niet van hun afhankelijk, maar zij van ons vergeet dat niet.
Je moet alleen je instelling veranderen en van je luie kont afkomen zeg ik altijd maar.;)

Welles! Nietes! | 25-06-13 | 23:02

@flyinghollander | 25-06-13 | 20:42

Een van de laatste zinnen: '... een wedstijd organiseren wie de zuinigste europarlementariër is...'
Echt, een wedstrijd? Nee, nu wordt er vast serieus over nagedacht...

Ridocar | 25-06-13 | 23:01

Luiwammesen met dubbel 's' geschreven is net zoiets als 'verkeerd in goede staat'. Het verpest mijn humeur.

poppermotje | 25-06-13 | 23:01

Is er hier niet iemand die alle informatie die reeds door (onderzoeks)journalisten is geschoten bij elkaar verzamelt en dan vervolgens een reportage maakt over alle reeds gemaakte reportages??

Natuurlijk met de insteek om op een internationale manier aandacht te vragen voor het probleem dat de EU niets verandert aan dit soort gedrag?
Nu verstomt het tegengeluid steeds weer, en een grotere (internationale) aanpak blijft mogelijk langer door heel Europa heen gonzen....

Idee? Iemand?

Kom op GS maak dit gore karweitje af AUB!

kopkaasknabbelaar | 25-06-13 | 23:01

Wat is dat toch met Italianen en dat handgebaartje met de vingers die tegen elkaar aan omhoog worden gehouden, waarbij de hand snel op en neer wordt bewogen.
Heeft het met het masturberen van een onwillig lid te maken of gaat het over waste management?

Kapitein Sjaak Mus | 25-06-13 | 23:01

Wat de EU-top laat zien: zelfverrijking. The sky is the limit.
Dictatoriale regimes zijn daar ook zeer bekwaam in.
En dan nog durven te zeggen dat de EU democratisch is.
Het is niets meer dan een schijndemocratie.
De stem van het volk telt allang niet meer.

lion@night | 25-06-13 | 22:59

@ Watapatja | 25-06-13 | 22:55
Dat zal een goede oplossing zijn , maar dat geld niet voor de transportsector of de agrarischesector?

cobie | 25-06-13 | 22:59

Parsons | 25-06-13 | 22:39 | + 0
De NL-ondernemer wordt er beter van, jawel.

Nederlanders denken geloof ik vaak dat Shell, Philips, Unilever, DSM, TomTom, Heineken etc. NL-bedrijven zijn.
Dat is een misverstand. Enfin, weet jij ook wel. Halen verreweg het grootste deel van hun omzet en winst in het buitenland, waar ze wel of geen belasting betalen, maar in elk geval nauwelijks in NL.

Bea gaat naar een golfstaat, als loopmeisje voor Shell.
Shell betaalt in NL zo goed als niks. Zij heet er aandelen in, meer niet.

O.k., oud nieuws.

Itzamná | 25-06-13 | 22:58

cobie | 25-06-13 | 22:34
Ik heb ook geen oorlog meegemaakt, maar als we weer terug willen naar de tijd van vóór de EU, we dan toch echt
een klein burgeroorlogje zullen moeten voeren, want met praten hebben we niks bereikt, behalve dat het schuim vd wereld hier mag gaan en staan waar ze willen, en wij dat alles mogen betalen, dus ouwehoeren kost ons geld en vrijheid, en alleen een klein oorlogje tegen de regering
en tegen alle geimporteerde leegvreters, tenzij in alle west europeese landen rechtse partijen aan de macht komen, maar daar is het merendeel van de westerse bevolking nog te stom voor om daarop te stemmen, en krijgen ze de ellende die ze verdienen. baan krijt aan een goedkope oostblokker? Jammer dan, want je hebt zelf op een partij gestemd die pro EU is, tenzij je pvv gestemd hebt, dus anders niet zeiken!

von sokkenstopfen | 25-06-13 | 22:58

@Smarties | 25-06-13 | 22:49
Geweldig plan. Tom en de Televertellers.
Ik zeg doen!

*koffie kan vast vult voor onderweg.*

Welles! Nietes! | 25-06-13 | 22:56

Voor het probleem van buitenlandse werknemers hier is een simpele oplossing voorhanden. Leer van Zwitserland, daar kunnen autochtonen een baan opeisen als die is ingevuld door een gastarbeider. Wel bij gebleken geschiktheid natuurlijk. Dan kunnen de Poolse bouwvakkers snel naar huis.

Watapatja | 25-06-13 | 22:55

kom op jongens trap die deur in, zorg dat deze oplichting de internationale tv haalt

BozeHenk | 25-06-13 | 22:54

Ik mag van mijn therapeut (okee psychiater) niet meer naar reportages over Brussel kijken...

VanBukkem | 25-06-13 | 22:53

therealbraindump | 25-06-13 | 22:37 |
zo raar is dat niet hoor; van Amerika pikken we ook veel omdat het ons wat oplevert. En van elk ander land. En andere landen doen dat ook bij ons. Kan je wel schijnheilig met je vingertje gaan zwaaien, maar daar schiet je niets mee op.

wontan | 25-06-13 | 22:53

Wat een slappe superzwammer die Van de Camp. Nog geen minuut waard om naar te luisteren. En ook voor zoiets moeten we betalen. Schandalig.

WirMachenMusik | 25-06-13 | 22:51

Doorpakken GS! Vertaal je site in meerdere talen met eigen draden. Ga desnoods samenwerking aan met lokale sites om lokale onderwerpen in het nieuws te krijgen. Stijlloos met een gestrekt been erin is een product die ook in andere landen zeer goed zal vallen. Go!
Misschien als volgende stap een bus reisje organiseren met 50 reaguurders, geef ze een roze kap, de camera kunnen ze zelf regelen, 25 koppeltjes, en 50 man gaan daar TS ondersteunen. Als ik de reacties zo lees zullen dat veel kritische vragen opleveren. En naar ik vermoed hilarische momenten. Doe eens gek.

Smarties | 25-06-13 | 22:49

Dat die Tsjechen zo reageren is er normaal,politici kunnen er alles flikken en hebben schijt aan iedereen.
Je hebt er niet EEN politicus die nooit smeergeld aannam of tenminste ervan verdacht werdt,beter gezegd elk die er zit heeft wel wat geflikt waar je in NL zeker een jaar voor kan zitten.

expat | 25-06-13 | 22:49

Wim van der Camp haalde het oude 2005 CDA riedeltje weer eens van stal. Dat zelfde riedeltje dat JP Balkendenende als excuus gebruikte om ons referendum, waarbij wij in meerderheid NEEN zeiden de nek omdraaide en toch tekende bij het kruisje onder de woorden: VERKOCHT.

Welles! Nietes! | 25-06-13 | 22:48

het kunstje is idd vaker geflikt, maar het siert de GS-reporters dat ze zo bloed-irritant zijn dat er klapjes vallen, en dat vreet de overige media weer, repsect

hetluis | 25-06-13 | 22:46

asperges steken, plantjes planten, vuilenwerk willen doen.

Heeey dat zeiden ze 50 jaar geleden ook, toen ze Turken, Spanjaarden, enz, enz.. naar binnen haalden!!!

Nederlanders wilde niet het zware werk doen..

Maar net zo als nu, is dat natuurlijk een compleet verkeerd beeld.
Nederlands wilde best >50 jaar geleden en anno 2013 het vieze zware werk doen, maar er moet wel ratio naar betaald worden. En daar zit de kneep !!
Ondernemers zoeken de goedkoopste slaven om op deze manier zoveel mogelijk lekker zelf in hun zak te kunnen steken.

Vervolgens kreeg je 40 jaar geleden het grote gezinshereniging van de PVDA wat ons achteraf miljarden heeft gekost maar dat is weer een ander verhaal natuurlijk.

Kortom er is nog steeds niets veranderd!
Weet je nog dat Wouter Bos ons met een glimlachje vertelde dat we niet bang hoefde te zijn dat Polen en Bulgaren ons werk in zouden pikken! Maar naar het open van de grenzen werd duidelijk bevestigd wat het volk had gevreesd !!! En nu 10 jaar verder kijk eens goed om je heen. Polen zitten overal! van klusjes mannen tot asperges steken, tot champignons plukkers.

Werken grootste gedeelde zwart, betalen geen belasting en kwekers beleven gouden tijden...

Dat is de waarheid en de feiten..

Kap dan eens met dat gelul dat Nederlanders niet willen werken of zwaar werk willen doen en doe je huiswerk eens goed. Gewoon iemand normaal willen betalen als ondernemer moet jij eens kijken hoeveel Nederlanders willen werken...

Maar niet willen graaien, en modern slaven onderdrukken voor een paar euro per uur..

Wel lekker goedkoop voor de export niet waar Den Haag!!

I-Know | 25-06-13 | 22:46

v.d. Camp staat het volck gewoon te vertellen dat een EU adellijke mag frauderen. Uit welke trommel haal jij je koekjes, Wim?

dedeurs | 25-06-13 | 22:40

@ Welles! Nietes! | 25-06-13 | 22:38 |
Mee eens maar helaas heeft de burgerT niéts te vertellen.

cobie | 25-06-13 | 22:40

@Itzamná | 25-06-13 | 22:19
Ja maar de Nederlandse ondernemer wordt er beter van.

Hij zei het echt.

En hij denkt het ook echt.

Parsons | 25-06-13 | 22:39

@cobie | 25-06-13 | 22:32
Wat mij betreft horen die Turken niet bij Europa.
Geografisch gezien niet, economisch gezien niet en cultureel gezien al helemaal niet.
Of ze bij de EU zouden moeten komen zou me worst wezen als wij er maar uitgaan voor zij zich zouden mogen aansluiten. Je zal maar met zo'n gek als Erdogan opgescheept raken.

Welles! Nietes! | 25-06-13 | 22:38

@Wim van der Camp - "Wij draaien op die andere 28 Europese landen"

.... oh en vroeger, voor het "heilige Europa", dreven wij geen handel?!

ox | 25-06-13 | 22:38

Wat een kul argumentatie van Wim van der Camp. Omdat Nederland veel exporteert naar vak zuid moeten we corruptie en fraude maar accepteren?! Wonderlijke redenering. Daarbij is een volledig geïntegreerde Europese Unie helemaal niet nodig voor de Nederlands export naar dit soort landen omdat de vrijhandelszone volstaat.

En Jan Mulder van de VVD neem ik sinds het referendum over de Europese grondwet niet meer serieus, www.youtube.com/watch?v=ghETDuhhDRs

therealbraindump | 25-06-13 | 22:37

trotsopGn! | 25-06-13 | 22:32 | + -3
Oorlog is alles wat je niet kent.
Mafkees.

Get a life.

Itzamná | 25-06-13 | 22:37

@ SyntaxError | 25-06-13 | 22:34 |
Als ik pool wad geweest had ik hetzelfde gedaan.
Helaas kan ik met mijn oerhollandse namen mij niet voordoen als buitenlandse

cobie | 25-06-13 | 22:37

trotsopGn! | 25-06-13 | 22:32 |
Ik wil dat jij eerst eens een goed gesprek aan gaat met je psycholoog. Misschien is je probleem met een rollenspel op te lossen.

Ik was in Haren | 25-06-13 | 22:35

@ trotsopGn! | 25-06-13 | 22:32 |
Mijn vermoedens zijn dat jij half niet weet wat oorlog inhoud.

cobie | 25-06-13 | 22:34

@cobie | 25-06-13 | 22:26
Klopt helemaal .. maar die Polen zijn gewoon legaal bezig. De Politiek (EU)is hier de shuldige lijkt mij.
Zij maken dit mogelijk .. en wij zijn de klos .. toch?

SyntaxError | 25-06-13 | 22:34

Ik geloof dat de Duitsers iets te veel hechten aan het 'nie wieder Krieg'. Zij betalen het feestje, na 68 jaar, uit een totaal misplaatst schuldgevoel. Tijd dat die Merkel opdondert.

Tijd ook dat ze de EU opblazen, dan maar eens kijken wat er gebeurt. Een EU zonder Duitsland is ondenkbaar.
Het idee van een Noord-Europese Unie is zo gek nog niet. Totaal ongelijkwaardige economieën onder één monetair en politiek dak proppen is ver voorbij de waanzin. Dat wist men jaren geleden ook al. Vergelijk alleen al maar het arbeidsethos van Duitsers, Nederlanders (de autochtonen dan), Oostenrijkers, Zwitsers (al zitten die, heel verstandig, niet in de EU), Denen en Vlamingen met Grieken, Portugezen etc.

Daar hoeft geen tekening bij, lijkt me.

Itzamná | 25-06-13 | 22:33

Ik mis ook nogal wat verkiezingen denk ik. Uit het niets is er weer zo'n hoge pief die onze politici verteld wat ze wel en niet mogen weten of doen en ik weet van helemaal niks. De EU zal mijn adres wel niet hebben ofzo.

Fryske Pugilist | 25-06-13 | 22:32

@ Welles! Nietes! | 25-06-13 | 22:30
Dan zal dat t volgende failliete land zijn.

cobie | 25-06-13 | 22:32

Ik wil oorlog. Maar nu echt. Maar daar zijn jullie niet voor te porren zeker? Omdat het nog best wel redelijk goed gaat met het gezinnetje...?

trotsopGn! | 25-06-13 | 22:32

@cobie | 25-06-13 | 22:28
Of ze komen juist op de westerse overvloed af!

Welles! Nietes! | 25-06-13 | 22:30

Deze hele rel is natuurlijk aardig voor iedereen die de EU een koud hart toedraagt, waaronder ikzelf, maar tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ik mij helemaal niet kan herinneren op de beste man gestemd te hebben. Ik ben dan ook niet erg politiek betrokken.

Fryske Pugilist | 25-06-13 | 22:30

@ Welles! Nietes! | 25-06-13 | 22:26 |
Laat die filmpjes zo snel mogelijk naar Turkije gaan. Wellicht willen ze dan niet meer zo nodig euroland worden.

cobie | 25-06-13 | 22:28

@ SyntaxError | 25-06-13 | 22:22 |
De Polen verdienen in Polen zo'n 5 a 600 euro pm.
Kunnen ze redelijk mee rondkomen aangezien alles daar veel en veel goedkoper is.
Hier verdienen ze de dubbel of 3 dubbele van wat ze daar verdienen. Dat is de hoofdprijs in Polen. Zij kunnen dus hier onder onze dure ( kan helaas niet anders omdat wij óveral een godsvermogen voor moeten betalen ) prijzen gaan zitten.
Als truckerT kan je tot hier en niet verder anders werk je voor Jan Lul of lever je in.

cobie | 25-06-13 | 22:26

Niet om het een of ander, maar Duitsland had 17 maart al zo'n zelfde soort reportage gemaakt, waarin een journalist eruit werd gemieterd en waarin de declaraties bekend werden gemaakt
www.youtube.com/watch?v=4AmSIzWzXLs&am...

ArchieB | 25-06-13 | 22:26

Heeft iemand al de Tom Staal filmpjes naar Griekse of Spaanse media doorgestuurd? Ik zou wel eens wat reactie van de bevolkingen daar willen horen.
Kun je je voorstellen hoe het voor een uit de kliko etende Spanjaard zonder werk en met z'n kids op straat gezet, moet voelen om de champagne rijk te zien vloeien bij die vieze EU graaiers?

Welles! Nietes! | 25-06-13 | 22:26

Dit weekeinde naar een fantastisch concert van Springsteen geweest.
Veel van zijn teksten, zeker ook de oudere, zijn actueler dan ooit.
De tour heet overigens Wrecking Ball wat sloopkogel betekent. EEG prima, maar de EU in de huidige vorm mag wat mij betreft de sloopkogel over.
Kan een hele lijst over negatief en absurdistisch beleid bedenken, en maar verdomde weinig positiefs.

Russ Meyer | 25-06-13 | 22:23

@etalon | 25-06-13 | 22:05
Juist!!
En van die "Polen" kun je ook niet verwachten dat ze Niet hier komen werken .. ze krijgen meer dan in Polen en het is gewoon legaal.
En wie maakt dit mogelijk?
"Onze" VOLKSVERTEGENWOORDIGING?
Leugenaars die uit zijn op eigen/groeps gewin zaakjes regelen .. daar gaat het blijkbaar om in politiek .. en liegen/oplichten is de modus operandi. ??
OP-GE-FLIKKERD!!!!
Toch?

SyntaxError | 25-06-13 | 22:22

@gebrokenvleugel 22:0: Hmm. Wat mij betreft doen we wat van der Camp al noemt: laat de parlementariers maar in- en uitklokken. Verder hangen we overal in het gebouw webcams op die publiek te volgen zijn. En alle declaraties en andere vergoedingen, alsmede de namen van de ingehuurde "staf" komen online. Openbaar bestuur noem ik dat. Niks te verbergen, dus niks te vrezen, toch?

Muxje | 25-06-13 | 22:21

"Voor de volledige zeven jaar komt de voorgestelde meerjarenbegroting uit op een bedrag van 960 miljard euro."
www.europa-nu.nl/id/vil7ecucl7t0/europ...

Dat is een 137 mld. per jaar.

Die 300 euro is weggegooid geld (ook al zouden die malloten wel een hele dag werken) en wordt terecht door Tom S. aan de kaak gesteld.
Nu de rest nog. Honderdzevenendertig miljard euro per jaar, godbeterehet!

En het NL-kabinet maar nadenken over die 6 mld bezuinigingen - we moeten meer uitgeven, nu ook Samsom, in navolging van Rutte.

Ik weet niet wat die twee op de slaapkamer met elkaar doen, veel goeds is het niet.

Fijne avond verder.

Itzamná | 25-06-13 | 22:19

drs.Nee | 25-06-13 | 21:16
De lont in het kruitvat.

mothersfinest | 25-06-13 | 22:18

pleuropparlementariërs.

svdb | 25-06-13 | 22:17

Niets nieuws deze onthulling! Een jaar of 20-25 geleden filmde een journalist ook al eens in- en uitlokkende (binnen enkele minuten) Europarlementariërs , wat uitgebreid in het nieuws kwam. De praktijk duurt nog steeds voort? Desalniettemin, goed van Geenstijl dat het weer eens onder de aandacht wordt gebracht! Over 10 jaar weer?

Dan8365 | 25-06-13 | 22:14

@ etalon | 25-06-13 | 22:05 | 0
Alleen je 60 uur klopt niet.
54 max. Anders boete

cobie | 25-06-13 | 22:13

@Desmoulins | 25-06-13 | 22:04

Vooropgesteld dat het "mijn" journalisten niet zijn. Zitten kort op politici in mijn minachting-o-meter..
.
Ik heb werkelijk geen idee. Ik vermoed incrowd-syndroom. Lekker meekletsen met de "belangrijke" meneertjes, bang dat ze geen toegang meer krijgen, en een enorm tekort aan algemene ontwikkeling en inzicht.
.
Maar dan zou ik ter kwader trouw volledig uitsluiten en daar ben ik eerlijk gezegd nog niet over uit. Wat hebben ze in hemelsnaam te winnen bij deelname aan de grote Eurodeceptie?

Parel van het Zuiden | 25-06-13 | 22:13

klaas6523 | 25-06-13 | 20:32 Dus het kan nu door de beugel wat er gebeurt ?

ja,diedus! | 25-06-13 | 22:12

Ik denk dat ik maar eens ga stoppen met het betalen van belasting. Het geld waarvoor ik wel hard gewerkt heb word gewoon weg gegeven aan deze klaplopers.

@nonymuis | 25-06-13 | 22:12

"ván af laten komen", uiteraard...

Zo Ontzettend Moe | 25-06-13 | 22:12

Tom je had die Van de Camp veel harder moeten aanpakken!

Van de camp: geldstelende politici is oke want internationale export naar hun thuislanden.

WTF!

Rutger had deze (drog)redenering sowieso doorzien!

standvast | 25-06-13 | 22:12

Nu moet je natuurlijk wél doorzetten Tom en zo'n lambal als van "van der Camp" er niet met een Jantje van Leiden af laten komen!
Jajaaaaah, een Jantje van Leiden!

Zo Ontzettend Moe | 25-06-13 | 22:11

Zo, jullie zijn bekend in Vlaanderen. Well done!

Chimay Bleu | 25-06-13 | 22:10

Weten we nog Rutger die onverwachts capo di Schulz interviewde, werd ook het gebouw uit geramd.
Kort daarna zijn er honderden glazen deuren geplaatst. miljoenen kostte het, zodat journalisten niet meer ongevraagd vragen kunnen stellen.
Een ziek en verrotte pinautomaat is dat EU gebouw, net zoals onze belastingdienst voor Bulgarije.

gebrokenvleugel | 25-06-13 | 22:07

@ etalon | 25-06-13 | 22:05 |
Yep.
Klopt klopt klopt helemaal!

cobie | 25-06-13 | 22:07

Ik ken genoeg chauffeurs die werkeloos thuis zitten door een enorm tekort aan werk in die tak sinds polen, czechen, roemen, oekrainers het overgenomen hebben. Deze kunnen zonder de juiste diploma's en tegen een veel goedkopere prijs rondrijden, via poolse, tjeschische, roemeense uitzendbureaus die ze aan ons uitlenen. Ze slapen dan maar lekker in hun vrachtwaggel en in t weekend zitten ze thuis waar de vaste lasten 8x zo laag zijn als in Nederland.

Het kan niet verwacht worden van Nederlandse chauffeurs dat deze 60 urige werkweken draaien voor 6 euro per uur, maar de polen kunnen dit wel. Heel leuk dat die nederlandse ondernemers er geld aan verdienen, maar die worden niet zwaar belast gezien nederland belastingparadijs.

etalon | 25-06-13 | 22:05

Ik moet me eigen even corrigeren:
Daar komt nu wel bij dat een werkgever liever een pool inhuurt nu omdat dat goedkoper is.

cobie | 25-06-13 | 22:04

@Parel van het Zuiden | 25-06-13 | 21:55

Snappen onze journalisten niet dat er tegenwoordig internet is, en dat dit soort structurele wanpraktijken -men doet immers niet eens een beetje moeite om deze te verbergen, altijd in de openbaarheid zullen komen?
Zoals van Rossem al zeer juist opmerkte: het internet vergeet nooit.

Desmoulins | 25-06-13 | 22:04

@Moishe Pipik | 25-06-13 | 21:56 |

Jammer dat de Britten reaguurders niet duiden.
.
"Commenter Cheese the dirt appears to be the voice of the underbellying Dutch people. And given his amount of comments the Dutch underbelly is quite substantial..."

Parel van het Zuiden | 25-06-13 | 22:03

wel godverdomme GS, zo'n succes en nu de roze mic aan de wilgen hangen??? Doorzetten nondeju!!! Aanpakken die struikrovers! Aan de schandpaal!

trotsopGn! | 25-06-13 | 22:03

mocroGS | 25-06-13 | 22:00
Goed punt. Morgen eens even het stemgedrag van de heer Van de Camp natrekken. Dat kan niet trouwens niet moeilijk zijn, ik neem er vergif op in dat ie honderd procent met het partijstandpunt heeft meegestemd.

Moishe Pipik | 25-06-13 | 22:03

-weggejorist-

Moishe Pipik | 25-06-13 | 22:03

Dat Nederlanders zelf geen asperges gaan steken komt omdat ze dan bijna het zelfde op hun bijschrift terug zien als iemand met een bijstandsuitkering.
SyntaxError | 25-06-13 | 21:59 |
Wanneer je eerst een normaal betaalde baan hebt en je komt dan thuis te zitten tegen 70% van je laatste salaris, krijg je zelfs minder op je rekening gestort, wanneer je gaat werken.

Ik was in Haren | 25-06-13 | 22:01

@ PrinsSlip | 25-06-13 | 21:55 |
Klopt.
Dat was een groot probleem in Nederland.
Het ' daar kom ik me nest niet voor uit ' mentaliteit.
Maar nu men de bankrekeningen ziet kelderen zal het wel anders gaan.
Feit blijft dat de Polen van mij allemaal mogen oppleuren ik doe t werk liever zelf!

cobie | 25-06-13 | 22:00

Waar ik me het meest aan stoor: In NL kan men nog boos worden en politici ter verantwoording roepen wanneer fraude van gemeenschapsgeld wordt ontdekt (Hoe kut het nu ook is in NL).
Echter in Brussel waar deze vorm van fraude al sinds 2000 is geconstateerd, doet men geen flikker om het te bestrijden.

mocroGS | 25-06-13 | 22:00

Onze huidige economie moet het tegenwoordig vooral hebben van onze export naar landen buiten de EU -dat kan ook vrijwel niet anders binnen een one-way transferunie maar dat terzijde.
Hier hoor je gek genoeg vrijwel niemand over binnen het heersende medialandschap. Men blijft maar herhalen dat zonder de EU de handel stil komt te liggen, we in een totale oorlog terecht zullen komen en dat mensenrechten als sneeuw voor de zon zullen verdwijnen. Blijkbaar in de waan verkerend dat het volk en masse aan verstandsverbijstering lijdt.
Nederland kan zich beroepen op het feit dat het van oudsher al een handelsnatie is, dus ik begrijp werkelijk niet hoe lang wij deze ongein nog kunnen blijven slikken zonder tot het besef te komen dat uittreding uit zowel de EU als Eurozone juist in het belang van Nederland is.

Desmoulins | 25-06-13 | 21:59

@drs.Nee | 25-06-13 | 21:16
Die polen zijn peanuts .. die mensen hebben hier zelf geen zak mee te maken.
Wat van der Camp vooral zegt is dat de Nederlandse ondernemers, in de tuinbouw voornamelijk, er WEL veel mee opschieten.
Dat Nederlanders zelf geen asperges gaan steken komt omdat ze dan bijna het zelfde op hun bijschrift terug zien als iemand met een bijstandsuitkering.
EU (Ned Politiek ook niet trouwens)
IS GEEN VOLKSVERTEGENWOORDIGING !!!!!!!
Zij (niet wij idd) vertegenwoordigen het geld, de economie en de wetgeving.
=====
Politiek (ook lokaal).. wat doen die mensen?
Zij maken de regels, en controleren de regels .. Zij beslissen over de inhoud, de uitvoering en de betrokken partijen/bedrijven bij de aanbesteding van een project (betaald van ons geld uiteraard), om vervolgens eigenlijk zelf ook de boekhouding te doen EN te controleren.
Uiteraard .. zeer democratisch .. zijn er "individuen" die uiteindelijk een krabbel mogen zetten en de prijs kunnen bepalen/beinvloeden voor een bepaald project. EN DIT SYSTEEM IS ZEER GRAAI GEVOELIG !!! #lobby Vergis je niet .. zou jij niet gewoon gaan graaien dan als het gewoon KAN .. en iedereen doet het ? (Henk .. Ik laat jou die lantarenpalen zetten voor 3500 per stuk, maar dan krijg ik wel 20% van de winst ^^.
Via mijn adviesburo natuurlijk Henk.)
Je ziet het iedere week ergens in een krant .. "weer een wethouder opgerot om een fraude gerelateerde aangelegenheid".
WIJ .. sommigen .. maken zich nog steeds druk om "buitenlanders" ??
Dat probleem is een gevolg en niet de oorzaak.

SyntaxError | 25-06-13 | 21:59

Nietvoordekat | 25-06-13 | 21:53 |
Niet geroepen, wel aan gerefereerd @ 21.05.

Russ Meyer | 25-06-13 | 21:58

"a reporter who specialises in shock tactics for the Geenstijl (No Style) news blog." www.thetimes.co.uk/tto/news/world/euro...

Wat is dat voor suggestief gelul? Is het tegenwoordig al shockerend als je iemand spontaan aanspreekt? Het is goddomme Ruktor niet.

Moishe Pipik | 25-06-13 | 21:56

Meneer van de Camp heeft wel gelijk. Het overgrote deel van de uitkeringstrekkers voelt zich te goed om asperges te steken of aardbeien te plukken. Moet ik jullie herinneren aan de bussen die richting het Westland zijn gestuurd om daar aan de slag te gaan maar men 'geen zin' had om een poot uit te steken en liever op de bank zitten? Dan maar Polen hoor...

PrinsSlip | 25-06-13 | 21:55

@Desmoulins | 25-06-13 | 21:42 |

Tsja, het is maar goed dat we kwaliteitsmedia als GeenStijl rijk zijn. ANP-knipselkrantjes als VK, AD, en NRC schitteren weer door afwezigheid.
.
Maar goed, we hebben de NPO nog. Oh wacht...

Parel van het Zuiden | 25-06-13 | 21:55

Oh en heeft er al iemand wereldheerschappij geroepen? Zo nee: WERELDHEERSCHAPPIJ!!!

Nietvoordekat | 25-06-13 | 21:53

Over een paar uren, dagen, weken, maanden hoort u Dijselbloem, Rutte en/of Samsom mededelen dat de EU meer poen nodig heeft. Herinner u dan deze beelden!

Russ Meyer | 25-06-13 | 21:53

@ Cognitief Dissonant | 25-06-13 | 21:46 |
Ja en nu gewoon in t Nederlands

cobie | 25-06-13 | 21:48

Beetje jammer Tom, die van der Camp verdiende het om even over de knie genomen te worden voor die opmerkingen. Je laat je als serieus reporter toch niet met dat soort holle frases afschepen? Hij vindt het allemaal wel prima, en we moeten niet zo zeiken over corrupte politici want export (logica 101 iets voor jou Wim?) en ook al doen politici dit niet, ze moeten toch hun eigen verantwoordelijkheid nemen (... dus er hoeft niks te veranderen, vindt Wim).

Dit is het gelul van iemand die zelf op een heel erg comfortabel soort pluche zit, en liever niet heeft dat zijn meubilair vervangen wordt door een iets minder luxe soort pluche. Bah!

Vooral zo doorgaan!

Nietvoordekat | 25-06-13 | 21:48

Wim van de Camp is een pure opportunist, die logischerwijs met alle winden mee zal waaien om zijn bevoorrechte positie in ere te kunnen houden. Bovendien blijft hij maar raaskallen over de noodzaak van de EU waarbij hij bovendien veelvuldig gebruik maakt van feitelijke onwaarheden en vergezichten die enkele jaren geleden al als gedateerd werden ervaren.

Desmoulins | 25-06-13 | 21:47

Wikipedia: "Il 21 giugno 2013, presso il Parlamento Europeo di Bruxelles ha aggredito fisicamente un intervistatore del webblog olandese GeenStijl.nl che gli chiedeva come mai si presentasse al lavoro alle sei e trenta del pomeriggio, apparentemente solo per firmare e ritirare la diaria." - LOL

Cognitief Dissonant | 25-06-13 | 21:46

Wie nog enige illusies koesterde betreft de objectiviteit van onze MSM, zal nu toch wel wakker geworden zijn...

Desmoulins | 25-06-13 | 21:42

koolteer | 25-06-13 | 21:29 |
Ik ben niet zo van het schavot, omdat ik vind dat je je nooit naar beneden moet laten trekken door het niveau van de tegenstander en je zo eeuwig in een geweld/haatspiraal blijft rondcirkelen. En bovenal heb ik er een afkeer van. Maar verder zitten we op één lijn; dit typte ik gisteren:

Je kunt wel wat doen. De vraag is of je die prijs wilt betalen. En het is nog legaal ook: hun geldsysteem zoveel mogelijk ontwijken, via ruilhandel, zelf verbouwen etc. Ze een handje helpen met onze economie om zeep te helpen en een nieuwe starten.

Moishe Pipik | 25-06-13 | 21:42

Heeft nigel zijn mening al gegeven?

NiceGuysFinishLast | 25-06-13 | 21:41

Wim van der Camp, zo financieren wij dus onze eigen export!

Troef | 25-06-13 | 21:39

@ Onderbuik | 25-06-13 | 21:31 |
Mee eens.
Voor dat de eu er was was er ook gewoon in en export. Het ene land maakt dit het andere land maakt dat. Dat werd ge importeert of geëxporteert.
Dat heeft niets te maken met euro land of niet.

cobie | 25-06-13 | 21:35

Kent u het laatste boek van Henk Kamp al? Mein Tentenkampf!

eerstneukendanpraten | 25-06-13 | 21:34

Van der Camp spreekt met islamitische kontharen op zijn mond.

Van Duyvenbode | 25-06-13 | 21:33

Ik kan er niet meer tegen !!

jean claude d'Hommel | 25-06-13 | 21:32

Wim vd Kamp suggereert dat zonder de EU er geen handel zou zijn binnen Europa, dat wordt wel vaker verteld, maar klopt niet.

Onderbuik | 25-06-13 | 21:31

@Moishe Pipik | 25-06-13 | 21:18
Eigenlijk leven we al lang in een politiestaat annex dictatuur. Het leven is nog net niet slecht genoeg om er actief tegen in opstand te komen.

En ondanks alle pressiemogelijkheden van de heersende elite wordt het steeds eenvoudiger om het systeem te ontregelen. Een geluk bij een ongeluk zogezegd.

Heb vorig jaar eens geïnformeerd bij een poolse stucadoor wat een dragunov zou kosten. Voor 2500 zou ik hem thuis kunnen hebben.

Dat is de achterdeur die de EU voor het toekomstige verzet opengezet heeft. Het gegraai kan uiteindelijk maar een uitkomst hebben, wat dat betreft zijn politici bedroevend slecht in hun geschiedenis.

Kan je je de beelden van Ghaddafi nog voor de geest halen? Zo ja, fotoshop in gedachten dan even het hoofd van Rutte, van Rompuy en/of Samsom in dat beeld.
Dat is namelijk de toekomst.

koolteer | 25-06-13 | 21:29

100+ voor Staal en Geenstijl, maken weer een hoop zeverstukjes goed met deze actie!

Kerejaan | 25-06-13 | 21:26

Muxje | 25-06-13 | 21:03 |
Hear Hear Hear. Sell-outs; Burgernaaiende broodpolitici.

Russ Meyer | 25-06-13 | 21:24

Wie niks te verbergen heeft, blijft kalm.
Wie ALLES te verbergen heeft, wordt woest, gaat wild om zich heen slaan en legt de schuld bij de ander.

Ahasveros | 25-06-13 | 21:23

Art Vandelay Ultor | 25-06-13 | 21:20 |
Sommige kennis moet je geen blijk van geven.

Ik was in Haren | 25-06-13 | 21:21

Ik weet niet wat ik misselijkmakender vindt, zo een italiaan met losse handjes die ons besteelt of een Rutte die ons vriendelijk toelacht en ondertussen ons aan alle kanten naait zonder vaseline. Keuzes keuzes.

Waanzinsdwang | 25-06-13 | 21:20

@Tommygunner | 25-06-13 | 21:08
Ook kaal?

Art Vandelay Ultor | 25-06-13 | 21:20

De ellende is dat dit instituut zichzelf in stand houdt en dat onze politici allemaal hopen hier straks terecht te komen. Dus geen der invloedrijke partijen gaat zichzelf in de hand snijden. Sterker nog, er moet ieder jaar geld bij en dat krijgen ze.
Hulde aan Tom Staal en houdt dit topic actueel.....

EminenceGrise | 25-06-13 | 21:18

@ Kaas de Vies | 25-06-13 | 21:14 |
Je staat dit jaar op de 2e plaats meest voorkomende Nederlandse achternamen.

cobie | 25-06-13 | 21:18

koolteer | 25-06-13 | 21:09
Ach, wat maakt het ook uit, het is toch één pot nat. Neem nou bijna-naamgenoot Henk Kamp, ook al zo'n malloot. Die heeft constant zijn mond vol over het stimuleren van het mkb, nadat ze er weer een zootje lastenverzwaringen voor bedrijf en consument doorheen gejast hebben. Die hele politiek, het is het surrealisme voorbij.

Moishe Pipik | 25-06-13 | 21:18

Maar zelfs als er totaal niet zou worden gefraudeerd en elke eu-ambtenaar en parlementarier is integer dan nog is de EU een on-democratische, niet transparante, opgetuigd met veel teveel personeel, bemoeizuchtige, geldverslindende overbodige bestuurslaag.

DeSjaak1000 | 25-06-13 | 21:17

@blinde kip | 25-06-13 | 21:14
Ka-Mer-Vra-Gen.
Ka-Mer-Vra-Gen.

SyntaxError | 25-06-13 | 21:17

Als je maar hard genoeg blijft roeren en het goed door bakt, zal de stank langzaam verdwijnen! GO GS!

LangeTijdGeleden | 25-06-13 | 21:16

Wim van der Camp draait het gesprek de andere kant op en vindt het niet nodig die fraude aan te pakken, past goed in het hokje weigerambtenaar.

Via een sluiproute komen Roemenen met dubbel paspoort ons land binnen want in Roemenië verdienen ze tussen 150 en 170 euro per maand. In de nieuwsuurreportage zegt een immigrant in gebrekkig Nederlands: Nederlanders willen niet werken, hoeveel Nederlanders zie je hier, geen een!
nieuwsuur.nl/video/485661-de-roemenen-...

Feit is dat veel banen van Nederlanders worden afgepakt, ze worden ingeruild voor Polen die hun werk overnemen voor €5 per uur. twitpic.com/c7iz2l

De stijging van het aantal Roemenen WW +117%, bijstand +55%, Bulgaren WW +133%, bijstand +100% en Polen WW +370%, bijstand +57% in de WW en de bijstand tussen 2007 en 2011 verhoudt zich totaal niet met de stijging van het aantal werkende Roemenen, Bulgaren en Polen.

In Polen klaagt de tuinbouw dat de Polen te lui zijn om te werken en neemt Oekraïners in dienst, die werken voor slechts €1 per uur.
Zo kregen honderdduizenden zwartwerkende Oekraïners in Polen een pardonregeling. Met EU-paspoort kunnen ook zij vrij reizen om uit de Nederlandse ruif mee te eten.
nos.nl/audio/379958-oekraiense-gastarb...

drs.Nee | 25-06-13 | 21:16

@Tom Staal
Gast .. wat die irritante Lutser v. C. in Den Haag kon kun jij in Brussel .. of nie dan !!!
Maar dan beter natuurlijk ^^
Dit smaakt naar meer.

SyntaxError | 25-06-13 | 21:15

van der Camp, de o zo belangrijke en invoelende politicus.
De tegenstander met begrip tegemoet treden, laat maar ff komme, gelijk geven en daarna proberen te downplayen.

Uw Verzekeringsadvis | 25-06-13 | 21:15

Oh wat is Pechtold stil.
Oh wat is Pechtold stil.
Oh wat is Pechtold stil.

blinde kip | 25-06-13 | 21:14

@Muxje | 25-06-13 | 21:13
Liedje zingen!

Dömper | 25-06-13 | 21:14

Outsider-Inside | 25-06-13 | 21:10 |
No Stile

Watapatja | 25-06-13 | 21:14

@Graaf van Egmont | 25-06-13 | 21:07 | + 1 -
Het is google translate, dat staat er bij. Je mag het beter doen, het gaat een beetje om de richting van het verhaal. Die tegenstrijdigheden kunnen mensen met een brein zelf wel eruit filteren.

Kaas de Vies | 25-06-13 | 21:14

Ik weet al hoe ze dit bij de EU gaan aanpakken. Online inchecken.

Afgeschminkte Bassie | 25-06-13 | 21:14

@doskabouter 21:04: Export... dat kulargument weer. Omdat de EU ook wel goede dingen doet (en dat is ook zo) moeten we alles maar pikken. Mijn werkster maakt goed schoon dus laat ik haar mijn pensioenpot ook maar beheren, en ze kan namens mij contracten met klanten uitonderhandelen. Sure.

Doet me altijd weer denken aan die dialoog in Soldaat van Oranje:
"Wat vind je van Hitler?"
- "Ehm... hij maakt goede autobahnen".

Muxje | 25-06-13 | 21:13

Ach, het is maar 5 minuten voor mij, even tekenen en trots met mijn voedselpakketje onder de arm op de fiets naar huis.

H.A. Ram | 25-06-13 | 21:13

Bijzonder komisch om te zien dat de Europeanen zich nu steeds sneller beginnen te verenigen: Overal in Europa krijgen de mensen in rap tempo steeds meer de schurft aan de EU!

Nu ook al Italiaanse reaguurders bij GS.
Zo komt dat verenigd Europa er wel!

Wat is Geenstijl in het Italiaans trouwens?

No Stiloso?

Outsider-Inside | 25-06-13 | 21:10

smdyasc | 25-06-13 | 21:08 |
Je blinde vlek is duidelijk de PO. Tom is niet de eerste, ook de PO heeft hier al meermalen aandacht aan besteed. Kijk eens Slag om Brussel.

Watapatja | 25-06-13 | 21:10

@ Watapatja | 25-06-13 | 21:08 |
Nee dat klopt niét .
Ze zijn namelijk erg goed in achteruit lopen!

cobie | 25-06-13 | 21:10

@Moishe Pipik 21:04
Je hebt gelijk. Overschot aan werk / tekort aan slaap doet zich gelden. Excuus voor het misverstand. Desalniettemin staat de rest van mijn statement als een huis.

koolteer | 25-06-13 | 21:09

@Art Vandelay Ultor | 25-06-13 | 20:45
De broer van Eric denk ik.

Tommygunner | 25-06-13 | 21:08

cobie | 25-06-13 | 21:06 |
Nee, de politiek is al jaren dolende, richtingloos.

Watapatja | 25-06-13 | 21:08

Kritische journalistiek, dat is schrikken bij de EU, ze zijn de JournoClowns van de PO gewend die zich als woordvoerders van die EU-uitvreters opwerpen.

smdyasc | 25-06-13 | 21:08

@ Moishe Pipik | 25-06-13 | 21:06 |
:-D

cobie | 25-06-13 | 21:08

Kaas de Vies | 25-06-13 | 20:57
Wat een waardeloze vertaling. Er zitten al tenminste 2 tegenspraken in. Ik denk niet dat onze italiaanse vriend dat zo gezegd heeft.

Graaf van Egmont | 25-06-13 | 21:07

"Als wij de bereidheid vinden om de Nederlanders het échte vieze werk te laten doen zoals plantje poten en asperges steken..."

Beloning doet wonderen... Betaal werklui ook eens modaal...

Maar 'vies werk' moet in Nederland nu eenmaal volgens goed VOC gebruik het liefst voor gratis gedaan worden. Want in ons kastestelsel mag je alleen wat verdienen als je hersens zijn gezegend met een goed geheugen; zijn ze gezegend tot het uitermate goed verrichten van vaardigheden, dan moet je dat maar voor een prikkie met de hele wereld.
Geeft niet: volgende generatie is er een geweldig tekort aan vaardige werklieden.

(Meneer Van der Kamp: een homo's ophangende en stenigende islam likken omdat we deconfessionaliseren, dat is pas vies werk. Autodestructief gebakkie.)

ZKH EénOog | 25-06-13 | 21:07

@ Watapatja | 25-06-13 | 21:03 |
Wisseling van dienst dan.
Maaruh us er nog een partij die rechtdoor gaat ipv rechts of links??
;-)

cobie | 25-06-13 | 21:06

cobie | 25-06-13 | 21:05
De examens ingekeken en toch nog gezakt.

Moishe Pipik | 25-06-13 | 21:06

En nog wat meneer Kamp, Nederlanders die in de tuinbouw willen werken krijgen te horen "jij bent te duur". In mijn omgeving wemelt het van de tuinders en wemelt het van de werkeloze nederlanders die daar graag willen werken. Al die dooddoeners.

doskabouter | 25-06-13 | 21:06

hahahahahahahaha (volgens Rutte)

geile hirsch | 25-06-13 | 21:06

@Fabrizio Togni | 25-06-13 | 21:03 | + 0 -
Prego.

Kaas de Vies | 25-06-13 | 21:05

Wereldheerschappij begint bij het eigen werelddeel...
Zijn de bewuste parlementsleden al opgepakt en vastgezet wegens fraude? Of is men bang dat deze 2 een beerput zullen opentrekken? Dat het zeg maar usance is onder meerdere parlementsleden.
Mij maak je niet wijs, dat deze praktijken niet algemeen bekend zijn onder de parlementsleden.
Als er met potlood gestemd gaat worden bij de EP verkiezingen in 2014, teken ik een dikke l*l op mijn stembiljet.

Russ Meyer | 25-06-13 | 21:05

@ Moishe Pipik | 25-06-13 | 21:02 |
Alweer gezakt ?
Of stiekem examen ingekeken.

cobie | 25-06-13 | 21:05

Strohond | 25-06-13 | 21:00 |
De Islam scheidt bij de mensen de mannen van de vrouwen en bij de heaumeaus de linker van de rechter helft.

Ik was in Haren | 25-06-13 | 21:04

koolteer | 25-06-13 | 21:02
Wim is van het CDA.

Moishe Pipik | 25-06-13 | 21:04

@Anthèros | 25-06-13 | 21:01 | + 0 -
Nou China exporteert ook bizar weinig, zit namelijk niet in de EU.

Kaas de Vies | 25-06-13 | 21:04

Achut "wij exporteren" We kunnen het toch niet controleren meneer Kamp. Bovendien heeft dat niets maar dan ook niets te maken met de EU of de Euro. Meer met vraag een aanbod. Geef nou eens toe dat de EU in deze vorm alleen maar gaat over het herverdelen van geld en het toewerken naar een communistische heilstaat. Laffaard!

doskabouter | 25-06-13 | 21:04

@kaas de Vies
Thank you my friend:)

Fabrizio Togni | 25-06-13 | 21:03

cobie | 25-06-13 | 20:59 |
Naar rechts kijken is hier niet zo moeilijk, het zijn rechtse politici, voor zover je nog van rechts en links kunt spreken.
SM heeft nog even verlof van Joris.

Watapatja | 25-06-13 | 21:03

"De manier van selectie van deze mensen zou moeten leiden tot een ander soort politici". Die lui worden uit de landelijke politiek geselecteerd, dus dat worden dan precies het soort politici dat je verwacht. Onze partijbobo's kunnen niet wachten om voor hun pensioen aan het grote graaien in Brussel te kunnen beginnen zonder door lastige journalisten op de vingers te worden gekeken (uitzonderingen als Staal daargelaten), en zonder verantwoording af te hoeven leggen aan die verdomde kutkiezers. De partij nomineert je en aangezien de Europee fracties min of meer een afspiegeling van nationale partijen zijn dank zij luie en/of ongeinformeerde kiezers, is je kostje gekocht als je er éénmaal zit.

Muxje | 25-06-13 | 21:03

cobie | 25-06-13 | 20:59
Herexamens. Geschiedenis en Maatschappijleer.

Moishe Pipik | 25-06-13 | 21:02

Tom Staal is groter dan Gorbatsjov. Breng die Brusselse muur naar beneden!

Crak-ho | 25-06-13 | 21:02

NB, een bruin armpje halen bij Kamp (vvd) maakt het beleid van Mark & Didi nog niet minder rampzalig.
Nogmaals, als ooit de Koolteerdictatuur ontstaat, dan wordt het land gezuiverd van VVD/PVDA/GL en aanhang. Liefst op een zo gruwelijk mogelijke manier. Landverraad kan niet hard genoeg bestraft worden.

D66 krijgt een eigen martelkelder met livecam 24/7 op alle omroepen, opdat we niet vergeten...

koolteer | 25-06-13 | 21:02

En weer dat faalargument "we exporteren grotendeels naar EU-landen", alsof het dus een vereiste is. Het zegt helemaal niets

Anthèros | 25-06-13 | 21:01

Nevermind, thx Kaas. Google translate is best lastig op je Nokia.

InTheTube | 25-06-13 | 21:01

"Het vuile werk willen doen, plantjes planten ed.."

Dat ie zichzelf en zn gezinnetje deaud moge rijden.

Haat met haat vergelden.

schoon-schip-maken | 25-06-13 | 21:00

Wim van de Camp is trouwens Islamliefhebber.
www.dagelijksestandaard.nl/2012/04/wim...
Daarnaast is hij ook homo, maar dat valt ook volledig te rijmen met zijn voorliefde voor de Koran.

Strohond | 25-06-13 | 21:00

@ appeltjesgroeneweide | 25-06-13 | 20:57
Misschien dat zelfs supermatthijs een keer naar rechts gaat kijken.
Waar issie eigenlijk?

cobie | 25-06-13 | 20:59

@InTheTube | 25-06-13 | 20:59 | + 0 -
Ja dag. Daar ben ik te lui voor.

Kaas de Vies | 25-06-13 | 20:59

Kan iemand het plempsel van Fabrizio even door de google translate jassen?

InTheTube | 25-06-13 | 20:59

Nederlands grootste exportproduct: de Euro.

Dömper | 25-06-13 | 20:58

@Fabrizio Togni | 25-06-13 | 20:50 | + 1 -
I do not know Dutch and very little English but I can not be in solidarity with you and your journalist. Mr. Balthazar is one of many that shames Italy produces and Italian as I feel I must make my apologies to all of you. I thank you and the site Italian www.ilfattoquotidiano.it for showing me those pictures and especially for introducing me to that beautiful element of Baldassare

Voor de mensen die geen Italiaans kunnen en google translate te lastig vinden.

Kaas de Vies | 25-06-13 | 20:57

EU parlementariers zijn parasitaire uitvreters. Allemaal. Dat zijn ook de enige mensen die zo'n functie zouden willen. Idealisten zijn allang verdreven.

panadol | 25-06-13 | 20:57

En nu doorgaan GS!

De trouwe reauguurdersschare heeft jullie de macht en kracht gegeven om (een beetje) druk uit te oefenen.
Protesteren helpt niet, nog daargelaten dat ik daar geen tijd voor heb. De baas ziet me aankomen...

Dus laat al mijn verspilde uren op GS dan in elk geval maar goed zijn voor een diepgaande reiniging van de EU.

Indien gewenst zeg ik graag mijn pownedlidmaatschap op (zielloze rukkers) en stort ik het dubbele op de rekening van Staal. Maar laat hem daarvoor nu doorpakken in de vervuilde schaamstreek van onze democratie!

koolteer | 25-06-13 | 20:57

Hier is jaren geleden ook al eens een filmpje over gemaakt. Ze komen naar binnen, handtekening zetten en journalist confronteert ze. Dus het gebeurt al jaren en iedereen wist het gewoon. Waar vandaan dus die verbazing?
General Dripple | 25-06-13 | 20:37 | + 4 -
--
Je hebt gelijk hoor. Maar ik blij met deze massale aandacht voor nietsnut bestuurders en speelgoed politici waardoor het bij de gemm Europeaan steeds meer vanzelfsprekend wordt om de Eu/politici te associeren met graaiers en onkunde. En dat zal op een dag ook overslaan op steeds meer hooglinkschen (vrij naar Bokito) en alle andere Eurofielen. Soms moet de waarheid zo fel als een kernbom in de ogen van linkschen schijnen opdat ze het met geen mogelijkheid meer kunnen ontkennen.

appeltjesgroeneweide | 25-06-13 | 20:57

Dat 70% van de export naar zuid europa gaat zegt natuurlijk helemaal niets. De vraag is: betalen ze ook? Naar welke landen die wél betalen exporteren wij het meest. Dat is onze belangrijkste handelspartner. Niet de landen waar me het meest aan (moeten) schenken...

lulleficatie | 25-06-13 | 20:56

Jammer dat Wim van de Camp aan het woord wordt gelaten.
Vervelende vent van een foute partij. Overigens is Wimpie van dezelfde partij als die meppende Italiaan.

Strohond | 25-06-13 | 20:56

Jammer dat Wim niet even gevraagd werd naar de zegeningen van de euro. En al die extra toeslagen, de mogelijkheid om familie in dienst te nemen, het nut van al die kunstsessies iedere dag, de dienstauto's, de vraag waarom er al jaren niets wordt gedaan aan dat tekengeld, hoe het toch kan dat er nauwelijks gecontroleerd wordt op subsidiegelden. De vraag waarom we dit jaar 500 mln extra voor de EU-begroting moesten betalen enzovoort.

Gemiste kans, Wim had ons dat vast haarfijn kunnen uitleggen. Dan hadden we allemaal wat rustiger kunnen slapen om morgen weer geld voor Brussel/Straatsburg te verdienen. Keep it running!

Moishe Pipik | 25-06-13 | 20:54

+ punten voor Wim van der Camp. Hij beantwoord op een rustige, professionele, vriendelijke en inhoudelijke manier de vragen van Tom Staal en weet hem wat betreft de tuinbouw rond Venlo nog een klein beetje klem te praten. Jammer dat staal er met zijn grote mond overheen gaat, maar Camp had wel gelijk. Die man zou media trainingen moeten geven. Uiteraard moeten de misstanden bij het Europese parlement worden aangepakt, maar er zullen ook nog wel een aantal goede ambtenaren tussen zitten. Hoeveel is echter maar de vraag.

pistol-pete | 25-06-13 | 20:52

Fabrizio Togni | 25-06-13 | 20:50
Doe es tradore

Graaf van Egmont | 25-06-13 | 20:52

Ha, die Van der Cam! Zijn uitspraak: 'dat is het nadeel van het Europees parlement' is wel veelbetekenend. Bij zijn volgende uitspraak over 28 Europese landen die draaien etc. etc. kreeg ik het werkelijk te kwaad. Hij gaat aan het feit voorbij dat draaien bij het CDA een dagelijkse bezigheid is. Ergo: zij hebben het uitgevonden.

elizabeth88385416217 | 25-06-13 | 20:51

Lieve meneer Kamp.
Als u de bereidheid heeft om mij te ontzien van de loodzware lasten van de Premie Volksverzekeringen en Inkomsten Belasting, hou ik misschien genoeg geld over om mijn rekeningen te betalen, te kunnen eten, een volksautootje te kunnen rijden en als het mag, één keer per jaar met vrouw en kinderen twee weekjes Sporthuis Centen te kunnen nuttigen, ben ik bereid asperges te gaan steken.
Het lijkt mij namelijk geen rotwerk, maar je houdt er netto gewoon niets aan over.
Ik heb er geen zin an om net als paupers in de VS 3 baantjes te hebben van 's ochtends 6 tot 's avonds 10, en dan nog niet rond te kunnen komen, om dan alleen uw achterban (de Polenuitbuiters) te spekken.
Die hebben het namelijk al zóó slecht, en kunnen dit jaar niet eens hun derde Maserati bestellen. (wacht maar tot ik die kom halen!)

mothersfinest | 25-06-13 | 20:50

Non conosco l'olandese e molto poco l'inglese ma non posso non essere solidale con voi e con il vostro giornalista.
Il sig. Baldassarre è una delle tante vergogne che l'Italia produce e come italiano sento di dover fare le mie scuse a tutti voi.
Ringrazio voi e il sito italiano www.ilfattoquotidiano.it per avermi mostrato quelle immagini e soprattutto per avermi fatto conoscere quel bel elemento di Baldassare

Fabrizio Togni | 25-06-13 | 20:50

Wim van der Camp. Nou daar gaat mijn eten weer. *braak*

Canis Spurcus | 25-06-13 | 20:49

"De politicus moet net als de fruitplukker van vroeger, gewoon voor prestatie worden betaald."
Ik was in Haren | 25-06-13 | 20:3

LOL Dan verhongeren ze allemaal.
Ik zeg: Doen!

Dömper | 25-06-13 | 20:49

Wel pijnlijk dat menig Italiaan zijn verontschuldigingen aanbiedt, heb er meerdere voorbij zien komen vandaag, in het Engels en Italiaans. In NL lopen ongetwijfeld ook van dit soort figuren rond, elk lidstaat heeft dit soort tyfusmongolen. Salaris per lidstaat uit laten keren, geen zieke bedragen, transparanter en 'eerlijker'. Maar het liefst al die tyfus dwazen er uit knikkeren met scheeftand en Van Rompuy voorop.

Latrinalia | 25-06-13 | 20:49

Hoog tijd om de EU af te schaffen.

Wakbrood | 25-06-13 | 20:49

Wim legt het allemaal nog eens rustig uit. Dat we zonder de EU geen export hebben bijvoorbeeld.

Moishe Pipik | 25-06-13 | 20:48

Extra info: onze vrind, miroslav ransbal schijnt hier in Tsjechie ongeveer 10 mln tsjechische kronen (250 000) aan openstaande schulden te hebben

schrale anus | 25-06-13 | 20:47

Hoemeer ze protesteren hoezeer ze ten gronde gaan.
De bevolking wilt namelijk dolgraag weten waarom men zo tekeer gaat over een rapportage en wellicht de bovengenoemde rapportage gráág zien. Hulde gs.

cobie | 25-06-13 | 20:45

-weggejorist-

Terpen-tijn | 25-06-13 | 20:45

Betere reclame voor je eigen tokootje is niet mogelijk. Goed gedaan GS.

Terpen-tijn | 25-06-13 | 20:45

@appeltjesgroeneweide | 25-06-13 | 20:42 | + 0 -
Die "makkelijke" onderwerpen zijn ook vrij makkelijk te voorkomen. Maar door het stupide gedrag sneeuwt ook het andere wangedrag dat in de filmpjes werd aangetoond onder. De auto's, de lunches, de stomme verhuizingen, de bezoldiging en natuurlijk het voor mogen dringen bij de kassa.

Kaas de Vies | 25-06-13 | 20:45

@klaas6523 | 25-06-13 | 20:32
Wie de neuk is Renee Lucassen?

Art Vandelay Ultor | 25-06-13 | 20:45

@Cuyahoga | 25-06-13 | 20:43
vóór flinke bezuinigingen natuurlijk, sukkel
*plop*

Cuyahoga | 25-06-13 | 20:44

@ GS Jullie gaan toch wel door he.. Dit is wel HET moment om een verbond aan te gaan met de Europeaanse gelijkgestemden...

gooischetrut | 25-06-13 | 20:43

Hier dan, in 2008 al hoor!!!!
www.quotenet.nl/Nieuws/Q-A-graaiende-E...

En met een simpele google opdracht kwam ik er nog veel meer tegen. Waarom wordt het wiel steeds opnieuw uitgevonden?

General Dripple | 25-06-13 | 20:43

De Nederlandse media liggen niet te snurken, die zitten gewoon niet te wachten op anti EU-propaganda.
Dezelfde partijen die tegen de EU zijn, zijn bijvoorbeeld ook tegen flinke bezuinigingen op de PO.
Wacht maar tot een PVV'er een iets te gewaagde uitspraak hierover doet, dan springen ze erop als een bok op de haverkist.

Cuyahoga | 25-06-13 | 20:43

Veranderingen en opstanden komen van onderaf.
Staan we, met z'n allen, al te kloppen aan de poort van Brussel? Nee.
Deze verontwaardiging zal, net als tien en vijf jaar geleden, wegebben. En deze fraudeurs weten dat, gezien hun arrogantie.
Gaan we ooit kloppen aan de poort van Brussel? Dat denk ik wel. Maar de stinkende emmer is nog lang niet vol genoeg.

BedrijfsTijgerT | 25-06-13 | 20:43

Het moet maar eens voor eens en altijd afgelopen zijn met dat gefoefel.

Conan de Rabarber | 25-06-13 | 20:43

En toen begon er een server te roken in de GSHQ...

j0shua | 25-06-13 | 20:42

youtu.be/3cPOM7VTdyI

deze is van 2004 9 jaar later geen ruk verandert.

flyinghollander | 25-06-13 | 20:42

Dit is het moeilijke aan zo'n interview. Zelfs voor een CDA'er komt de man bijzonder redelijk over en heeft ook nog eens een aardig en terecht weerwoord. Lijkt het. Want hij kan bijv wel zeggen dat er andere politici aangetrokken zouden moeten worden, maar soort trekt soort aan! De EU trekt graaiers aan.
De goede man kan verder ook wel zeggen dat TS zich alleen maar focussed op de makkelijke onderwerpjes, maar het zijn precies die onderwerpen met precies opnieuw die bevestiging waardoor we allemaal zo'n grafhekel hebben aan de EU.

appeltjesgroeneweide | 25-06-13 | 20:42

Het kan niet genoeg herhaald worden. Chapoo!!

joyriders | 25-06-13 | 20:41

Morgen weer?

Petrus de Rewa | 25-06-13 | 20:40

Pulitzer voor Tom Staal!
Tom Staal voor "Journalist des Vaderlands" 2013-2023.
Of nóg mooier!!!!!!!!!
-
www.eppj.eu/view/en/index.html
Dat zou hilarisch zijn!

mothersfinest | 25-06-13 | 20:40

Sommige daar jatten elke dag meer dan 600 gulden dit kan je mijns inziens echt niet wegpoetsen met een aantal totaal andere zaken die wél goed gaan. Zo van ja 'ik heb geen belasting betaald' máár ik heb wel BTW betaald en de BTW levert xx% op van het BNP. Flikker toch op met zo'n redenering!

stipjes | 25-06-13 | 20:40

De politicus moet net als de fruitplukker van vroeger, gewoon voor prestatie worden betaald.

Ik was in Haren | 25-06-13 | 20:39

Liegen en bedriegen, je zou politici er een patent voor moeten geven.

MysteryQuest | 25-06-13 | 20:38

"GeenStijl is blij dat het met twee eenvoudige filmpjes voor heel Europa flinke misstanden in het EU parlement aan de kaak heeft kunnen stellen."

Eigenlijk is dit schandalig. Er wordt nog geeneens moeite gedaan om het te verbergen, de gehele Europese media vervult haar taak niet. Eng, heel erg eng.

Ik ben benieuwd met welk Arrest van het Europese hof door Martinned wordt aangedragen.

Kaas de Vies | 25-06-13 | 20:38

GS, keep the good things running!

Ha, ha, toch weer sympathiek van Wim

kLuTz001 | 25-06-13 | 20:38

Parsons | 25-06-13 | 20:36 |
.
Hahahah, doorpakken. Dat gaat niet gebeuren.

Harvey Specter | 25-06-13 | 20:38

En een klassieker is geboren. Alstublieft heer staal en GS blijf er bovenop zitten en blijf de uitvreters op hun nek zitten.

obapa | 25-06-13 | 20:37

Maar het blijft crimineel om 300 euro EXTRA te vangen (elke dag) voor een uurtje werk inklokken en uitklokken. Zet het gewoon in het contract bij minder dan 8 uur aanwezigheid krijg je die 300 piek niet. Hoe moeilijk kan dit zijn.

stipjes | 25-06-13 | 20:37

Hier is jaren geleden ook al eens een filmpje over gemaakt. Ze komen naar binnen, handtekening zetten en journalist confronteert ze. Dus het gebeurt al jaren en iedereen wist het gewoon. Waar vandaan dus die verbazing?

General Dripple | 25-06-13 | 20:37

Hoezo tot zover het veelbesproken GS Dossier Europa!?

Doorpakken!

Omdat het kan.

Parsons | 25-06-13 | 20:36

Wie a zegt, moet b zeggen. Wat mij betreft nu doorgaan tot de c van collapse.

Watapatja | 25-06-13 | 20:36

@klaas6523 | 25-06-13 | 20:32
Hoe meer bestuurslagen je hebt, des te meer gekut je hebt.
EU-parlement opdoeken, en op landelijke niveau enkel de Tweede Kamer en de gemeenteraden. Verder niets. Weg al die bestuurslagen als Eerste Kamer, EU-parlement, Provinciale Staten etc.
In het ergste geval REGELT de overheid het niet. We hebben nu gezien hoe het eruit ziet als ze wel werkelijk alles zouden moeten regelen, dus ik ben niet zo huiverig voor schrappen van die bende.

Tommygunner | 25-06-13 | 20:36

@-dvh- | 25-06-13 | 20:34
Bokito in vaste dienst nemen dan. Scheelt hier in ieder geval een hoop getrol.

reageerbuis | 25-06-13 | 20:35

"Hoe kan het dat die stomme EU-luiwammessen uit Italie en Tsjechie toch zo agressief reageerden op onze lieve Tom Staal?"

Omdat alle moraal verhevenen zo reageren als je zo betrapt met de hand in de koektrommel.

Kaas de Vies | 25-06-13 | 20:35

Wat een domme vraag, waarom nemen de NL ondernemers geen Nederlanders in dienst.
Effe denken, ondernemers willen zo veel mogelijk winst maken, en ja dan is een pool goedkoper dan een Nederlander.

Harvey Specter | 25-06-13 | 20:35

Iedereen gewoon meedoen, graaien wat je graaien kan, onze voorbeelden zitten in Brussel, met goed vinden van Barroso.

fleurtje | 25-06-13 | 20:35

Prachtige repo - als die *&)& van een Rutger een Vogelaar omver kan werpen, moet Tom Staal wel in staat zijn om de EU te laten wankelen.

Ga zo door!

Snackbar van Allah | 25-06-13 | 20:35

Jammer dat dit zo ver moet komen. Hulde, dat wel!

Kansleaus | 25-06-13 | 20:34

Vaker langsgaan. Blijven trollen.
Herhalen , herhalen , herhalen.

Liefst met zoveel mogelijk man. Elke dag weer.

-dvh- | 25-06-13 | 20:34

"The battle for a fair, just, and democratic Europe has begun."
.
Go GS!

Parel van het Zuiden | 25-06-13 | 20:34

Jullie mogen de eer hebben, maar nu wel het balletje rollende houden. We houden hier niet van nachtkaarsen.

Watapatja | 25-06-13 | 20:33

Wil niet het plezier verstieren, ik denk alleen dat er niets zal veranderen.

Kaas de Vies | 25-06-13 | 20:32

Alsof Renee Lucassen bij de PVV niet precies hetzelfde deed die paar maanden dat hij kamerlid was.

klaas6523 | 25-06-13 | 20:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken