Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hee klaagmarocs. Excuses eisen doe je zo

sorryhondje.jpgRaar dat het woord 'sorry' niet lijkt te bestaan in het vocabulaire van Marokkaanse jongens. Niet in het Nederlands, niet in het Engels, niet in straattaal. Behalve als zijzelf onheus bejegend worden, dan ligt het woord ze voor in de mond, net als het al even één kant op werkende 'respect.' Dan gaan ze sorry eisen. Natuurlijk, het is niet leuk om ten onrechte aangehouden te worden door de politie maar hee, de ervaring heeft geleerd dat ze misdaad nou eenmaal buitensporig vaak in de hoek van de Marokkaanse jeugd moeten zoeken dus niks geen 'sorry.' Qua excuses eisen zijn wij eerst aan de beurt. Straatterreur. Overvallen. Inbraken. Random geweld. Vrouwen lastigvallen. Gangstertje spelen in woonwijken. Uitkeringsfraude. Examenfraude. Fraude. Bijna doodrijden. Doodrijden. Doodschoppen. In het spelletje 'sorry zeggen' is het Marokkaanse tuig aan zet hoor. En nee, natuurlijk zijn Marokkanen niet collectief verantwoordelijk voor het gedrag van een disproportioneel groot deel van hun gemeenschap. Maar beter snappen de sorry-eisers dat etnische profiling door surveillerende politie gewoon terecht is, gezien de feiten. Feiten die wij, noch de politie, hebben gecreëerd. Dus klaagmarocs. Haal je sorry maar bij degenen die er verantwoordelijk voor zijn dat jonge gecapuchonde Marokkanen worden geassocieerd met ellende. En als jullie er toch zijn. Haal ook even een miljoenmiljard achterstallige sorry voor de rest van de maatschappij.

Reaguursels

Inloggen

Comfortabel | 25-06-13 | 18:40 | + -38
De racisme kaart. Serieus? We hebben het hier over gemeenschappen van allochtonen die weigeren te integreren. Morele superioriteit zitten we hier niet op te wachten; daarvoor ga je maar tegen Joop aan lopen ouwehoeren.

feutmans | 26-06-13 | 15:48

Het zijn kutmarrokanen en helaas zijn het onze kutmarrokanen.

ZKH | 26-06-13 | 14:18

In hun wereld kennen ze geen sorry!
Ze zijn zo intens narcistisch opgevoed dat ze blaken van een overdadig ziekelijk zelfvertrouwen en een sorry vanuit hun monden zul je nooit waarnemen!

LulZig | 26-06-13 | 02:45

Waarom moeten onschuldige jongens zich verontschuldingen voor iets dat een paar teringlijers met toevallig dezelfde afkomst hebben gedaan? Ga jij je ook verontschuldingen tegenover de vader van stephany flores omdat Joran een Nederlander is?

Maarten80586277 | 26-06-13 | 00:49

-weggejorist-

According2Mark | 26-06-13 | 00:48

-weggejorist-

chatboy16 | 26-06-13 | 00:25

Nanninga heeft ALTIJD gelijk! Sorry hoor....

dekogelkwamvanlinks | 26-06-13 | 00:05

regel 1: nooit bekennen. Sorry zeggen is daarmee in strijd

Islamofiel | 25-06-13 | 22:55

sorry we konden niet harder

vandegekke | 25-06-13 | 22:37

Een Marokkaan die sorry zegt klinkt als een banaan die zegt dat die kan vliegen.

slakkenzout | 25-06-13 | 22:14

Als goedmakertje zetten we een vracht varkens in die mekkerkamer met koepeldak van ze.... Mijn excuus!!

bosmaloot | 25-06-13 | 21:48

@Theo van Deursen | 25-06-13 | 21:33
Dank voor de reactie, maar ik vrees dat de trein niet meer te stoppen is. Ik geloof niet zo in toevallige gebeurtenissen.

Jim Lovell | 25-06-13 | 21:37

Jim Lovell | 25-06-13 | 21:15

Het is wel off topic maar ik wil je toch even geruststellen: Zelfs als het MO (of MENA) een eenheid zou vormen, dan nog is het ondenkbaar dat ze Europa kunnen aanvallen, of wie dan ook. Iets anders dan olie produceren ze niet, en wapens moeten ze kopen in het Westen of bij Rusland.

Bij menig universiteit daar staat de aarde nog in het midden van het zonnestelsel en is evolutie sowieso haram. Fat chance dat die technologisch ooit iets gaan klaarspelen. De islam is een achterlijke cultuur en dat is, gezien de ideologie, maar goed ook.

Maar afgezien daarvan is het MENA geen eenheid, en wordt het dat voorlopig ook niet. De westerse verdeel-en-heerstactiek werkt inmiddels zo goed daar dat de moslims elkaar afmaken, d.w.z de soennieten tegen de rest.

Hoe dan ook, deze angstdroom van je is een dermate onwaarschijnlijk scenario dat het niet de moeite is om er rekening mee te houden.

Theo van Deursen | 25-06-13 | 21:33

@Kees8374 | 25-06-13 | 20:24
Het artikel "Foreign Affairs" uit 1993 had ik in dat jaar al gelezen en de opvolgende arikelen en de thesis van Huntington zijn een voortborduursel hierop.

De recente gebeurtenissen in het midden oosten en dan heb ik het over de laatste 10-15 jaar, laten zien dat de botsing verhevigd is en dat in een zeer snel tempo. Conventioneel militair en economisch is het niet mogelijk gebleken een doorbraak te forceren in het conflict, dwz een omgeving te creeren in het MO die ons welwillend is. M.i. komt dit door een politiek klimaat in het Westen en vooral Europa, dat te tolerant en arrogant is.

Een mogelijke oplossing hiervoor is een gewaagd hersenspinsel. Door chaos te creeren in het MO is daardoor cohesie aan het ontstaan tussen verschillende machtsblokken, zowel cultureel, ethnisch als religieus. Tegenover dit steeds sterker wordende machtsblok is een Europa komen te staan dat economisch en militair aan het verzwakken is, mede door de terugtrekking van de VS.

Door conflict te blijven creeren kan een sterk geworden MO besluiten de stap te wagen Europa aan te vallen. Dan valt het doek en is een onconvertionele aanval de enige uitweg. De uitkomst van dit hersenspinsel is duidelijk.
Ingeklemd als het MO is tussen Europa in het Westen, Rusland in het Noorden en Azie met India en China in het Oosten en een leeg Afrikaans achterland, zal er geen uitweg zijn of overblijfsel.

Maar het blijft uiteraard gissen wat de botsing tussen beschavingen voor uitkomst zal hebben, de komende 15 jaren zullen m.i. beslissend zijn en geen 1000 jaar conflict worden zoals U denkt. Het gaat allemaal razendsnel en niets gebeurt zomaar.
Ik hoop dat ik er naast zit...

Jim Lovell | 25-06-13 | 21:15

Wat heb ik toch een bloedhekel aan die parasieten.

willem653 | 25-06-13 | 20:52

@wicman | 25-06-13 | 20:24
Nou ik snap best wel dat zij hun geld met duistere zaken verdienen , echter ik snap niet hoe ze off the grid kunnen blijven , terwijl de roverheid mij voor iedere cent weet uit te knijpen .

Amigo1973 | 25-06-13 | 20:40

@Tutanchamon | 25-06-13 | 18:44
Je vergeet La Femke, totdat ze er zelf mee te maken kreeg...

Zupschufter | 25-06-13 | 20:39

@Kaas de Vies | 25-06-13 | 17:42
Zou wel mooi zijn als ze werk eisten. Oh, wacht...

Zupschufter | 25-06-13 | 20:33

@Amigo1973 | 25-06-13 | 19:56
Als dat je uitgelegd moet worden, heb je minder hersencapaciteit dan je doet voorkomen.

wicman | 25-06-13 | 20:24

@Comfortabel | 25-06-13 | 18:40
*/'Als 'de Marokkanen' sorry zeggen, gaan wij dan sorry zeggen voor bijvoorbeeld slavernij, pedotoerisme in Marokko en mondiale ongelijkheid onder het mom van imperialisme of globalisering?'/*

Ik zie niet in waarom ik als klootjesvolk sorry zou moeten zeggen voor waar kerken en de elite aan mee hebben geholpen. Wij waren op dat moment zelf nog maar nauwelijks uit het tijdperk van lijfeigenen.
Ik vind wel dat dat deel sorry mag zeggen. De pedo's mogen ze van mij allemaal berechten en vastzetten in Marokko. Als ze dit niet doen moeten ze bij hun zelf kijken waarom dit niet gebeurt.
De mondiale ongelijkheid komt vooral voort uit het wangedrag dat wij dagelijks ervaren. Of denk je dat werkgevers zelf de goeden uit de Mocro groep maar een kans willen geven als meer dan 60% een strafblad heeft? Dat moeten ze zelf eens in hun eigen groep oplossen en aanpakken als ze hier respect willen krijgen. Doen ze dit niet, zullen ze hier ook nooit op hoeven te rekenen.
@Jim Lovell | 25-06-13 | 18:57
Prachtig artikel en goede grafiek. Hoewel ik denk dat na een moeilijke vorming van een rijk met alles wat Westers is, ik Latijns Amerikaans en Orthodox ook wel voor mogelijk houd. Het vormen van een Westers rijk is echter al een gigantisch probleem door de onderlinge verschillen en het wangedrag dat we ervaren binnen Europa.
Maar met Islamitisch zie ik inderdaad de komende 1000 jaar alleen maar strijd. Sarcozy wilde echter altijd een uitbreiding naar Francofoon Noord Afrika. Timmermans blaat nu weer over het betrekken van Turkije dat dag en nacht verschilt.
Het grootste probleem is de grootsheidswaanzin bij onze politici. De enige oplossing die zij zien is het downgraden van onze maatschappij naar een lager niveau om gelijkheid te bereiken. Dit gaan wij niet accepteren.

Kees8374 | 25-06-13 | 20:24

Toen er bij ons ingebroken was zei de technische recherche (die na een week kwam): ,,Als uw winterjassen en parfum gejat zijn, zijn er Polen binnen geweest en als uw klein electronica weg is, dan moeten het Marokkanen geweest zijn.'' De politie is dus zeker bevooroordeeld maar dat zal wel zo zijn reden hebben, denk ik dan.

Tamar79 | 25-06-13 | 20:21

homerpimpson | 25-06-13 | 20:09 |

De vraag is niet of ze een verontschuldiging juridisch kunnen afdwingen, laat staan of die op z'n plaats is. De vraag is of het wel verstandig of gepast is om die zo luidkeels te eisen, gezien de maatschappelijke reputatie van de bevolkingsgroep namens wie je je gediscrimineerd voelt.

Theo van Deursen | 25-06-13 | 20:16

Theo van Deursen | 25-06-13 | 19:59 |
Bijna juist, Theo....
Maar als je fout zit zit je fout en zijn excuses op zijn plaats.

Het grote verschil is denk ik dat criminele Marokkanen handelen op eigen initiatief en politie agenten geacht worden namens de samenleving te opereren.

Ik zou het niet om willen draaien.

homerpimpson | 25-06-13 | 20:09

Wie wenst zich nou een "sorry" van een liegende bevolkingsgroep. Dat is toch inhoudsloos !!

nan6896 | 25-06-13 | 20:09

mensen zijn individueel verantwoordelijk voor hun daden en niet als groep.

Die ene maroc die ook een keiharde aanpak van het straattuig eist - ja ik ken hem, hij bestaat echt - die maroc mag klagen als hij onterecht aangepakt wordt en die maroc verdient ons welgemeende medeleven. Maar laat dat nou net die maroc zijn die meestal wel begrip voor de politie heeft.

De bijna unanieme meerderheid van de marocs bestaat uit huilers die meteen gaan piepen als je over "draaideurcriminelen paspoort ontnemen" of "kinderbijslag alleen voor ouders die ook opvoeden" (etcetcetc.) begint. Het is absoluut hun goede recht om tegen keiharde maatregelen te zijn, MAAR, lieve schatten, dan ook niet huilen als je gediscrimineerd en uitgesloten wordt: daar kies je dan toch zelluf voor!

schoneslapert | 25-06-13 | 20:05

Schrijf die twee kleuters een brief met de tekst: "Beste jongeren,

Sorry, het spijt ons verschrikkelijk. Echt waar.

Groeten, je beste vriend, de politie."

Klaar, geen gezeik, iedereen blij.
Wel gewoon doorgaan met de praktijk waar het om gaat uiteraard, want grotere pakkans.

Den Heerscher | 25-06-13 | 20:03

@homerpimpson | 25-06-13 | 19:30 |

Dat is juridisch wel zo, en ik bestrijd ook niet hun recht om te procederen, laat staan iemands recht op meningsuiting(?). Maar in de echte wereld nemen groepen wel degelijk verantwoordelijkheid voor het gedrag van hun leden, worden mensen (bv agenten) nu eenmaal geconditioneerd door gedrag van bevolkingsgroepen, en is het dus de normaalste zaak van de wereld dat ze er soms naast zitten. De nadruk op soms, want je hoort dit toch eigenlijk zelden.

Theo van Deursen | 25-06-13 | 19:59

Grappig ,,, Ik vraag mij altijd toch af als ik om mij heen kijk op de weg rijdend in mijn B segment auto
hoe het toch kan dat knaapjes die eruit zien als begin twintigers met een noord Afrikaans uiterlijk in dikke nieuwe BMW`s X5 en Mercedessen AMG kunnen rijden ik woon in Rotterdam en je ziet ze echt overal om je heen rond scheuren .. ( rijden als idioten )..

Die gasten zitten vast allemaal in hele goed zaken en hebben niet zo`n +- 60K job in de ICT zoals Amigo ( de slabber dat ik ben ) vast allemaal de UNI afgerond en zijn CEO ofzo , tot je bij de benzine pomp naast zo`n rifaap staat "Heyyy Rashie nojm ojfe sigies moj ej rejdboel" , dan besef je je dat die gasten dus niet zo goed opgeleid zijn , ALs amigo weer eens preventief word gefouilleerd op Metro Slinge tja dan moet het maar , echter Mo en Rashid trekken meteen een bataljon Advocaten open ,,, ik wil toch wel graag het geheim weten ,,,, hoe kan ik met gebruik van 1/8 van mijn huidige hersen capaciteit ook een BMW X5 Italiaanse design kleding etc etc betalen ???? wie legt het mij even uit ??

Amigo1973 | 25-06-13 | 19:56

Het is natuurlijk niet leuk als je zonder reden wordt gefouilleerd. Zou ik ook niet leuk vinden, maar aan de andere kant zouden zij ook kunnen denken dat het logisch is. Dat zou ik doen, als ze me aanhouden en er is toevallig in de buurt een onverlaat actief die er net zo uit ziet als ik, dan zou ik begrijpen dat ik wellicht onterecht wordt staande gehouden. Ook zou ik keurig opzij gaan voor agenten en er niet provoceren doorheen lopen, zoals de heren blijkens het bericht deden.
En wat doen zij. De racisme kaart trekken. Dat betekent dus dat zij bereid zijn voor een futiliteit een advocaat op te zoeken en een aanklacht in te dienen. Dat is toch behoorlijk wat moeite. Waarom? Wat is de diepere drive om hier zo een issue van te maken? Is dat Nederlandertje pesten? Het begint er zo langzamerhand op te lijken.

Afgeschminkte Bassie | 25-06-13 | 19:54

Ik zie niet wat dit verhaal met het marokkanenprobleem te maken heeft. Op deze manier kan Nanninga werkelijk alles met elkaar verknopen. Het wordt een ander verhaal als grote groepen gaan lopen protesteren na dit soort voorvallen, maar dit is niet het geval. Hoe sneu het verder ook is om sorry te eisen, een gang naar de rechtbank staat een ieder vrij. Het gaat hier om twee jochies ...
-
Bij de weg, het zogenaamde profiling is soms een noodzakelijk kwaad. Daar moet je niet te gemakkelijk over denken. Ik zeg niet dat het nooit mag worden toegepast, maar het kan geen kwaad als er het soms ter discussie wordt gesteld.

D.Turpin | 25-06-13 | 19:53

Ik hou niet van generaliseren maar de statistieken en eigen ervaringen dwingen mij tot het inzicht dat Marokkanen over het algemeen een zeer intolerant en crimineel volk zijn.

Desmoulins | 25-06-13 | 19:49

En ook een advocaat erbij halen ? Voor een sorry ? ROT TOCH OP..!!! Mafketels

Alleskannietsmag | 25-06-13 | 19:41

Ik denk dat nationale excuses voor deze 2 ten onrechte gefouilleerde jongens inderdaad wel op zijn plaats zijn naast, die voor de slavernij door NL en de politionele acties in voormalig Indie.

Hufter | 25-06-13 | 19:37

Oei Theo nu maak je dezelfde denkfout.

Mensen zijn hier individueel verantwoordelijk voor hun daden niet als groep.

Bovendien vind ik "trotse nederlanders" die mensen hun recht op meningsuiting ontzeggen op basis van afkomst wel heel erg onnederlands.

homerpimpson | 25-06-13 | 19:30

Sorry voor het feit dat ik mijn vader uitlachte toen hij in de jaren 70 zei dat we moslims moesten tegen houden aan de grens. Te laat besefte ik dat hij als politieman andere gegevens had dan de gemiddelde Hollander. nogmaals sorry.

Stekeltje | 25-06-13 | 19:30

Ooit zapte ik wat op TV zag ik een Politie agent in een kantoortje zitten met een Engelse Hooligan tegenover hem , de agent zag er een beetje Gay uit dus de hooligan maakte daar een paar opmerkingen over .. Op een gegeven moment zegt de agent ( in goed engels ) Misschien dat u zo in uw land tegen Politie agenten kunt praten maar hier doen wij dat anders , De hooligan gaat helemaal uit zijn dak Gay dit fucking gay dat .... De agent zegt tegen de filmer OUT ! NOW !! , de cameraploeg haast zich het kantoor uit .... de volgende dag zien ze de Hooligan op de boulevard lopen blauw oog lippen kapot duidelijk n elkaar gerost ,,De Hooligan lacht en zegt het was een Guardia !! en hij was toch niet zo`n homo want hij kon echt goed slaan hahaha ..

Kijk Dat soort Politie wil ik dus ook in Nederland !!

Amigo1973 | 25-06-13 | 19:30

Maar wat als je nou als dat twee hardwerkende of studerende Marokkaanse jongens waren met de beste bedoelingen?
Dan kom je er redelijk bekaaid af natuurlijk met dit "jullie"-stuk...

Tommygunner | 25-06-13 | 19:28

@ Watapatja | 25-06-13 | 19:21
Je zal ongetwijfeld wijzer zijn ( ook qua leeftijd )
Ik geef je gelijk en hou het er maar op dat ik gewoon geluk gehad heb dan.

cobie | 25-06-13 | 19:25

Sorry uit de mond van een kudtmarokkaan? Ha, never nooit! Elke vorm van spijt, erkenning van fout of dergelijke is een omlaagtrekker van hun imago binnen maroc society en dat kan echt niet.

Pork & Beans | 25-06-13 | 19:24

cobie | 25-06-13 | 19:14 |
Je moet minister van werkgelegenheid worden. Ik zie in mijn omgeving geen collega werkgevers die mensen aannemen, integendeel zelfs.

Watapatja | 25-06-13 | 19:21

Welke advocaat doet deze zaak pro deo? Er zal wel weer een potje bij gemeeents, stichtingen en andere subsidieclubs zijn om deze slachtoffers juridisch bij te staan.

Advocaat blijkt achteraf familie te zijn en 800 euri per uur te incasseren

Progresievelng | 25-06-13 | 19:16

Comfortabel | 25-06-13 | 18:40
Fijne downplay-tegel van u.
Maar is het bij u opgekomen dat genoemde bevolkingsgroep redelijk vertegenwoordigd is in de criminaliteitsstatistieken?
Ja? Ok, gezien ons "verleden" is dit dus een vrijbrief om Nederland leeg te roven, de burgers te terroriseren en wat al niet meer?
Schei toch uit man. Opeens moet ik me schamen voor ons slavernijverleden? Nou echt niet!
Lees je maar eens in wie de hoofdverantwoordelijke geweest zijn in de slavenhandel, dan zul je een rare postzegel trekken.

Ommezwaai | 25-06-13 | 19:15

@ Watapatja | 25-06-13 | 19:04 |
Ik bedoelde het ook niet persoonlijk.
Maar ik ben er wel van overtuigd dat zeker de helft wel een baan kan vinden.
Ik heb ook moeite moeten doen om terug te komen in het beroep wat in me zit ( ben niet erg geschikt voor andere banen ) maar in de tussenliggende tijden heb ik ander werk gedaan.
Achter de vuilcontainer is er een van.

cobie | 25-06-13 | 19:14

Als je excuses eist omdat je vindt dat de politie je ten onrechte staande houdt (wat ongeveer hetzelfde is als dat je een drankcontrole moet ondergaan in je auto terwijl je niet gedronken hebt, even blazen en u mag doorrijden) ben je al een droeftoeter, maar als je dan een advocaat in de arm slaat omdat je je gediscrimineerd voelt dan maak er maar meteen een rechtszaak van, dan zijn de proceskosten ook meteen voor deze stumpers.

Tsjernodebiel | 25-06-13 | 19:10

Qua excuses eisen zijn wij eerst aan de beurt. Straatterreur. Overvallen. Inbraken. Random geweld. Vrouwen lastigvallen. Gangstertje spelen in woonwijken. Uitkeringsfraude. Examenfraude. Fraude. Bijna doodrijden. Doodrijden. Doodschoppen.
A. Nanninga | 25-06-13 | 17:34 | Link | 130 reacties

UITSCHELDEN aan toevoegen.... pas geleden werd ik nog door zo'n "pareltje" voor kankerlijer uitgemaakt.

meneer Q | 25-06-13 | 19:08

Het begrip "racisme" is in de loop van de deccenia zo verwaterd dat ik me afvraag: wat is er eigenlijk mis met racisme?

Graaf van Egmont | 25-06-13 | 19:08

@antagonist | 25-06-13 | 17:36
alleen als die ook echt van een crimineel marocje gemaakt is.

GekkeDave | 25-06-13 | 19:07

cobie | 25-06-13 | 18:51 |
Ken genoeg mensen die alles aanpakken wat ze kunnen krijgen, probleem is dat de banen er op dit moment niet zijn.

Watapatja | 25-06-13 | 19:04

@homerpimpson | 25-06-13 | 18:53 |

Dat hangt er vanaf. Als trotse Nederlander moet je toch verantwoordelijkheid nemen voor zo'n zwarte bladzijde.

Maar zelfs als je dat niet doet, of bent, moet je gewoon niet zeuren wanneer je als bevolkingsgroep met zo'n onevenredig aandeel in misdaad eerder wordt uitgezocht door handhavers. Het falen van die Marokkaanse jongens is wel degelijk ook het falen van de gemeenschap.

Theo van Deursen | 25-06-13 | 18:59

@Theo, oneens.
Er is niemand hier in Nederland die verantwoordelijk is voor de slavernij.
Je zou hooguit kunnen zeggen dat Nederland als land verantwoordelijkheid zou kunnen nemen voor wat er in het verleden gebeurd is.

homerpimpson | 25-06-13 | 18:53

@ Watapatja | 25-06-13 | 18:48 |
Nee dat bedoelde ik niet.
Maar een groot deel ervan kan gewoon werken.
Ja dan moet je wel iets doen wat je niet leuk vind , maar je hebt wél een baan.

cobie | 25-06-13 | 18:51

-weggejorist-

zeg maar jansen | 25-06-13 | 18:51

Watapatja | 25-06-13 | 18:48 Ja en nee. Want niet iedereen is in de gelegenheid of geschikt.

zeg maar jansen | 25-06-13 | 18:51

Laat ze eerst maar excuses maken voor 40 jaar aan terreur in Nederland .

Eurotokkie | 25-06-13 | 18:50

Claire | 25-06-13 | 18:46 Hoe kun je zien dat een Marokkaan geslaagd is aan het Ibn Ghaldoun?

Dan hangt ie een nep-merktas uit het raam. Naast de schotelantenne.

zeg maar jansen | 25-06-13 | 18:48

cobie | 25-06-13 | 18:44 |
Dus al die nieuwe werklozen hebben het aan zichzelf te danken.

Watapatja | 25-06-13 | 18:48

Dat onrendabele Maroc tuig eist excuses? Laat ze hun nep diploma van die frauderende nep Islam school uit hun gejatte nep merktas pakken samen met dat Marokaanse paspoort en heel snel opdonderen. Laat ze wel a.u.b. het Nederlandse paspoort inleveren want dat scheelt de uitkeringsruif een hele berg geld en we zijn verlost van enorme ellende en ergenis.

Claire | 25-06-13 | 18:46

Comfortabel | 25-06-13 | 18:40
Uitstekende tegel. De hoogste klasse heeft het Arabierenvolk geïmporteerd om het klootjesvolk af te leiden van zaken die er daadwerkelijk toe doen.

PS voor Fatwabuster: inhoudelijk, speciaal voor u.

Strohond | 25-06-13 | 18:46

@ Comfortabel | 25-06-13
Pedotoerisme? Moet je even aan de Profeet vragen.

dan-b | 25-06-13 | 18:46

Mask | 25-06-13 | 18:42 | + 0
uhmmm, U zit in het verkeerde topic..

Amano | 25-06-13 | 18:45

Comfortabel | 25-06-13 | 18:40 | + -1

Ik vraag me af wie hier nu gehersenspoeld is.

Eurotokkie | 25-06-13 | 18:45

@ Watapatja | 25-06-13 | 18:40 |
Ja dat komt gewoon omdat ze gvd te lui zijn om een poot uit te steken.
Bedrijf waar ik voor werkte ging failliet ( dat was de 2 e keer in een jaar ) ik hád een uitkering kunnen aanvragen , maar ik ging achter de vuilcontainer staan in weer en wind. Hoezo er is geen werk??

cobie | 25-06-13 | 18:44

Ik denk dat het tijd is voor de Marokkaanse gemeenschap om een gedenkteken voor de Hollanders aan te leggen, zoals ook de Surinaamse gemeenschap een gedenkteken heeft voor hun uitbuiting...

Ja nee, geen mening | 25-06-13 | 18:44

Comfortabel | 25-06-13 | 18:40 Het racisme in niet gegrond. Als ik daar zou hebben gelopen en ik lijk op het signalement ben ik ook het bokje.

En als ik dan het verkeerde bokje blijk te zijn (het bokje ben je altijd namelijk) dan laten ze me weer los zonder excuses.

Het eisen van excuses is niet aan de orde en wordt voornamelijk gedaan door mensen die het niet snel verdienen.

Is dit bovenstaande racisme? Dan noemt u mij maar een racist. Ze zijn gelijk behandeld namelijk.

zeg maar jansen | 25-06-13 | 18:44

En de PVDA en Theo Maassen keken weg en zagen dat het goed was. Sorrie, fatsoenlijke nederlanders, dat de PVDA, Theo Maassen, de Herman van Veens, de Jack Spijkermans, de Marcel van Dams, de Jan Mulders, de Paul Rosenmollers, de Peters R de Vries, de Freek de Jonges, de Wim Koks, de Maarten van Rossums, de Kees Driehuizen, de Hanneke Groentenmans, de Giel Beelens, de Pauws, de Wittemannen, de Ferry Mingeles en vele anderen decennia lang de andere kant opkeken en problemen niet durfden te benoemen maar ontkenden en bagatelliseerden. Iedereen die wel naar uitkeringen, misdaden en wantoestanden kijkt weet wel hoe het erbij staat en de voorbeelden stapelen zich dagelijks op. De wegkijkers hierboven noemen zichzelf "fatsoenlijk" maar blijkbaar is dat een heel erg betrekkelijk begrip. Geen van allen woont er naast. Niemand van hen ziet de vuilniszakken van 4 hoog naar beneden vliegen en hoort zijn of haar dochter als vuile kuthoer nageroepen worden. Geen van hen heeft familie die door scootertuig naar de grond wordt getrokken. Zo varen socialisten. Als het hen niet treft, treft het niemand en zijn we nazi's en racisten als we smeken om het benoemen van een groep die oververtegenwoordigd is. Laffe "socialistische" untermenschen zorgen meer en meer voor een verziekt land. Mag ik dat zeggen ? Jha, dat mag ik zeggen.

Rest In Privacy | 25-06-13 | 18:44

Comfortabel | 25-06-13 | 18:40 |
Dit gaan ze niet snappen, ja als het te laat is. Deze verdeeldheid is in het voordeel van onze bestuurders, want daardoor geen georganiseerde opstand.

Watapatja | 25-06-13 | 18:43

@TheFreeVoice | 25-06-13 | 17:46 | + -37
'Je kan het ermee oneens zijn, maar ze staan gewoon in hun recht.'
.
Iek schweer man, wat jij recht noem ies gewoon krom!

Van Dikhout | 25-06-13 | 18:43

Hoe durf je zoiets te schrijven. Dan ben je racist.

Patatter | 25-06-13 | 18:43

Na het filmpje van Tom gisteren is het volledig helder.
Deze Roverheid doet niets voor U. U mag het zelf opknappen. Wel willen ze max. belastingpoet van U.
Verder bemoeien ze zich nauwelijks met U omdat ze zelf de hele dag bezig zijn te frauderen, zuipen,vreten,ontkennen etc etc

Mask | 25-06-13 | 18:42

Fatwabuster | 25-06-13 | 18:37
Hoe kom ik weer van deze kast af?

Strohond | 25-06-13 | 18:42

@Welles! Nietes! | 25-06-13 | 18:37
Welke opleiding?
Die op Ibn Ghaldoun?

necrosis | 25-06-13 | 18:41

Dus: racisme is gegrond. Wat nu? Apartheid 3.0? Exporteren en in kampen opsluiten? Alle Marokkanen een groene vijfhoekige ster op hun borst? Allemaal op de brandstapel? Lekker boos zijn en als je een Marokkaan tegenkomt je 'manbag' steviger vastgrijpen en de Marokkaan met je nek aankijken? Wachten tot 'ze' en masse sorry gaan zeggen?

Wat nog het meest zwakzinnige is, is dat de gehersenspoelde angsthazen blijkbaar echt denken dat roomblanke Nederlanders 'betere' mensen zijn dan mensen van een andere afkomst. Betere slaven misschien. Als 'de Marokkanen' sorry zeggen, gaan wij dan sorry zeggen voor bijvoorbeeld slavernij, pedotoerisme in Marokko en mondiale ongelijkheid onder het mom van imperialisme of globalisering?

Het is geen rassenstrijd, maar een klassenstrijd. De rassenstrijd is alleen relevant omdat de hoogste klasse (waar geen van u deel van uitmaakt, ook al rijdt u een hele dure auto) de lagere klassen ermee verdeelt waardoor ze kunnen blijven heersen. Kijk ook eens naar je eigen luie slaafse donder voordat je andere overlevers over een kam gaat scheren.

Het minnetje staat rechtsonder.

Comfortabel | 25-06-13 | 18:40

cobie | 25-06-13 | 18:37 |
De werkloosheid onder autochtonen is het laagst, geldt in ieder land. Met ons huidige kabinet is dat binnenkort ook afgelopen.

Watapatja | 25-06-13 | 18:40

Waarom zeggen ze nou niet; sorry.. maar als Nederlandse politie geen sorry zegt gaan wij terug naar Marokko om daar onze hier genoten opleiding gebruiken om aan het werk te komen en onze familie ook weer terug te laten komen naar Marokko ivm gezinshereniging, dan zijn jullie straks al die geweldige Marokkanen kwijt!

Welles! Nietes! | 25-06-13 | 18:37

@Strohond | 25-06-13 | 18:28

Aan je 'lange tenen' reactie zou ik er niet verbaasd van staan... ;-)

Fatwabuster | 25-06-13 | 18:37

@ Watapatja | 25-06-13 | 18:30
Ja als je alleen maar werkt ( zelfs nu in mn 2 wkn vakantie ) kom je niet al teveel in gesprek met werklozen.
Maar wij kaaskoppen zijn wel degene die het meest werken.
Kijk eens tijdens spits in de auto's die je voorbij komen en tel de Nederlandse bestuurders eens en dan de allochtonen . De laatste groep zie je echter biet zo veel.

cobie | 25-06-13 | 18:37

Iemand bereidt om deze post nog even te delen op de gangbare (niet in onze kringen bekende, naar ik aan neem) Marokkaanse blog-/chatsites en een vertaling op deze pagina www.uwv.nl/particulieren/ik_ben_werklo...
Alvast dank !

dennis3210 | 25-06-13 | 18:37

Ommezwaai | 25-06-13 | 18:21 |
De politie heeft idd zijn handen vol aan crimineel tuigh. *proest*
De sukkels die ze toevallig toch nog pakken laat het OM wel weer vrij. Procentueel staan Marokkanen, Turken en Antillianen bovenaan, in absolute aantallen nog niet, vandaar het afwijkend beeld in de gevangenissen.

Watapatja | 25-06-13 | 18:36

Zelfinzicht zelfreflectie daar doen de meeste niet aan. Excuses maken doen ze alleen bij een overweldigende hoeveelheid bewijs en dan nog met een letterlijk of figuurlijk mes op hun keel. Dat noemen ze dan eer.
Ik kan er over meepraten als werkgever. Maar een echte vent komt uit voor z,n fouten en herstelt ze daarna zelf. Tenminste in mijn wereld. Maar ja, ik ben dan ook geen cliché Marokkaan.

Amano | 25-06-13 | 18:35

*Topic even opslaat in favorieten*

overVecht | 25-06-13 | 18:33

2 Marokkanen die s'avonds met hun capuchon op op het midden van de weg lopen en niet op zij willen gaan voor de politie? Oprotten! Motten ze nu een bos bloemen en een kus hebben of zo? Lekker de racisme kaart weer tevoorschijn toveren. Die heb ik al vaker gehoord.

RenoWurreld | 25-06-13 | 18:33

Sorry!!!

overVecht | 25-06-13 | 18:31

Stormageddon | 25-06-13 | 18:21 |
Foei, foei! En dan zit ik hier ook nog tot jouw ongenoegen geregeld op te scheppen over hoe goed de paters mij rekenen hebben geleerd ;-)
Dus 23 procent waarvan 10% islamieten, en de resterende 13% (in)directe profiteurs van de islamisering.
Even checken: 10+13=23. Oké!

WirMachenMusik | 25-06-13 | 18:30

cobie | 25-06-13 | 18:21 |
Op het werk kom je uiteraard gemotiveerde Turken of Marokkanen tegen. Werkloosheid is bij beide groepen 38%. Antillianen doen overigens ook goed mee.
Wat betreft misdaadstatistieken staan deze 3 ook vrijwel overal op de 1e 3 plaatsen.

Watapatja | 25-06-13 | 18:30

Watapatja | 25-06-13 | 18:10 | + -6

In de jaren 80/90 zou je op handen worden gedragen met deze uitspraak , we leven echter in 2013 en tijden zijn veranderd.
Het grootste tuig van Nederland zijn de macrokannen ( berbers ) dit wisten ze in de jaren 80/90 ook al maar toch mocht je het niet vertellen.

Eurotokkie | 25-06-13 | 18:29

Fatwabuster | 25-06-13 | 18:24

Zeik niet zo jankert. Alsof ik een Berberknuffelaar ben.

Strohond | 25-06-13 | 18:28

IDD tief liever op, sorry hoeven we niet meer!

Mask | 25-06-13 | 18:25

@Strohond | 25-06-13 | 18:22

Gewoon je dagelijkse normale gedrag dus... succes!

Fatwabuster | 25-06-13 | 18:24

Ik eis excuses van de VVD voor het halen van deze cultuurverrijkers naar Nederland.
Generale De Gaulle verbood het de gealieërden om de NAFR troepen Parijs te laten bevrijden, maar ik begrijp hem wel, na het verhaal van Monte Casino;

en.wikipedia.org/wiki/Marocchinate

In 2013 doen de meeste politici echter alsof hun neus bloed en alsof ze de huidige problemen echt niet hadden kunnen zien aankomen.
Misschien omdat ze toen nog geen geldautomaten hadden, die nu over straat stuiteren of waar onze oudjes beroofd worden.
Maar ja, ik heb ook nog nooit excuses gehoord van onze Berbers t.a.v. Monte Casino.
Voor het gedrag van deze cultuurverrijkers had men toen al een naam.

Kees8374 | 25-06-13 | 18:23

*grijpt schuimbekkend naar een doosje tolerantie*

SamKoeman | 25-06-13 | 18:22

Fatwabuster | 25-06-13 | 18:07
Ik kijk even slap de andere kant op. Maak snel gebruik van een verkeerde prioritering.

Strohond | 25-06-13 | 18:22

@homerpimpson | 25-06-13 | 18:10 |

"Heel subtiel zijn ze dus wel verantwoordelijk want het is HUN gemeenschap."

Inderdaad. Net als Nederlanders heel subtiel ook verantwoordelijk zijn voor de slavernij, zoals ieder kind niet zo subtiel leert op de basisschool.

Komt bij dat voor de politie selectief fouilleren in dit geval gewoon een kwestie van efficiëntie is, gebaseerd op statistieken.

Theo van Deursen | 25-06-13 | 18:22

@Watapatja | 25-06-13 | 18:19
Arbeidsparticipatie bijvoorbeeld...

Ing. eslapen | 25-06-13 | 18:22

@ Watapatja | 25-06-13 | 18:19
Ja, maar daar heeft de gewone burger dagelijks niet zoveel last van.

dan-b | 25-06-13 | 18:21

Watapatja | 25-06-13 | 18:10
Blijkbaar spreekt u uit ervaring?
Dan hebben we dus onze handen reeds vol aan autochtoon tuig.
Getuige de bezetting in de Nederlandse gevangenissen zou je eigenlijk anders denken...

Ommezwaai | 25-06-13 | 18:21

Watapatja | 25-06-13 | 18:19 | | Reageer+ |
We hebben belachelijk veel last van marokkanen. Niet van turken. Daar valt verder niet echt over te discussiëren.

aardappelninja | 25-06-13 | 18:21

Herhaling van de eeuwige herhaling , Harder straffen en hun verblijf zelf volledig laten bekostigen.

Deltajukebox | 25-06-13 | 18:21

@ Watapatja | 25-06-13 | 18:19
Ik heb anders ervaren in de werksfeer.
Maar goed als ik ernaast zit uhh ... Sorry ;-)

cobie | 25-06-13 | 18:21

@WirMachenMusik | 25-06-13 | 18:15
En die 10% zijn de illegalen? (77%+33%)

Stormageddon | 25-06-13 | 18:21

Watapatja | 25-06-13 | 18:19 | + 0

Vertel .

Eurotokkie | 25-06-13 | 18:20

Er zijn anders zat Marokkanen die beleeft zijn en werken voor hun geld.
Probleem is alleen dat die mensen in Marokko wonen.....

necrosis | 25-06-13 | 18:20

cobie | 25-06-13 | 18:16 |
De Turken staan anders in diverse misdaadstatistieken nog steeds op 1.

Watapatja | 25-06-13 | 18:19

-weggejorist-

Phoenixcore | 25-06-13 | 18:19

@ Skunk57 | 25-06-13 | 18:08
Tja blijf je kop maar in het zand steken.

dan-b | 25-06-13 | 18:17

@ Watapatja | 25-06-13 | 18:10
Ik heb liever met een Turk te maken als een Marokkaan.
Sorry.
Een turk heeft nog een beetje respect om ook gewoon Nederlands te praten als je er als kaaskop bij staat .
Marokkanen niet.
De meeste Turken werken ook gewoon Marokkanen bijna geen één.
Qua uiterlijk zijn ze moeilijk uit elkaar te houden ma qua karakter niet.

cobie | 25-06-13 | 18:16

Normale weldenkende jongeren met een gezonde opvoeding die zien wat er in Nederland mis gaat zouden begrip hebben voor de actie van de politie, en het niet in hun kop halen om een aanklacht in te dienen of de moeite nemen om een advocaat in te schakelen om excuus te eisen.
Normale ouders van zo'n jongere zouden hun zoon voor achterlijk verklaren voor om zoveel poeha te maken voor zo'n flut gevalletje van vergissing door de beschermers van de wet!

Welles! Nietes! | 25-06-13 | 18:16

"De jongens nemen geen genoegen met de uitleg van het OM en de politie. Ze hebben een advocaat in de arm genomen. Deze verklaart dat het incident met zijn cliënten niet op zichzelf staat."

1. Als het niet op zichzelf staat, is het geen incident.
2. Hoe zou het toch komen, dat dit soort dingen gebeurt? (HINT: het heeft met statistiek te maken.)

Teiltjes Tekort | 25-06-13 | 18:15

"Nederland heeft genoeg van de islam. Ruim drie kwart van de Nederlanders (77 procent) vindt de islam geen verrijking voor ons land. Ruim twee derde – 68 procent – vindt dat er inmiddels genoeg islam is in Nederland. Opvallend is dat stemmers van alle partijen (van PVV tot VVD, CDA, D66, PvdA, SP en 50plus) in meerderheid deze mening delen."
www.artikel7.nu/tweede-kamer/pvv-fract...
Wij (maar zonder mij), de 33% die de islam wel een verrijking voor ons land vinden, zeggen sorry voor de 77% die dat niet vinden.

WirMachenMusik | 25-06-13 | 18:15

@ L.M. | 25-06-13 | 18:09 |
Heb je geen hoogleraren voor nodig om te weten dat ze hier rondlopen alsof het hún land is ( is het ook dankzij de regering )

cobie | 25-06-13 | 18:12

@Skunk57 | 25-06-13 | 18:08

Dat laatste laat ik liever aan de aanhangers van het geloof van de vrede over... gelet op de overvolle 'Blijf van mijn lijf' huizen met hun vrouwelijke slachtoffers, kun je dat met een gerust hart aan heb over laten.... dat wel!

Fatwabuster | 25-06-13 | 18:11

Peter Emile | 25-06-13 | 18:01 |
Gemakkelijk he om alles aan Marokkanen toe tr schrijven. Ze hebben er een substantieel aandeel in, maar er is meer tuigh.

Watapatja | 25-06-13 | 18:10

"En nee, natuurlijk zijn Marokkanen niet collectief verantwoordelijk voor het gedrag van een disproportioneel groot deel van HUN gemeenschap"

Mooie proza die gelijk je hardnekkige denkfout bij het beschouwen van deze kwestie bloot legt.

Heel subtiel zijn ze dus wel verantwoordelijk want het is HUN gemeenschap.

homerpimpson | 25-06-13 | 18:10

Nou je het zegt (schrijft)...... inderdaad ik heb nog nooit een maroc "sorry "horen zeggen, ook niet als ze per ongeluk expres tegen je aanstoten of duwen. Je krijgt altijd een blik van zeg jij maar sorry.
Rare mensen eigenlijk geen opvoeding gehad denk ik en daarbij onbeschoft en geen klasse, hoe zou dat nou komen? Zullen we er een vette hoogleraar tegen aan gooien om het uit te zoeken?

L.M. | 25-06-13 | 18:09

hmmm, lekker even onder elkaar een goed potje Marokkanen beledigen. En nu hop naar huis, moeder de vrouw afrossen.

Skunk57 | 25-06-13 | 18:08

@Strohond | 25-06-13 | 18:05

Reageer eens inhoudelijk op zijn tegel.... of ligt dat wat moeilijk voor jou?

Fatwabuster | 25-06-13 | 18:07

TheFreeVoice | 25-06-13 | 18:04
Ach het OM en de Politie zijn in de regel grote leugenaars, maar finnen zijn een overtreffende trap daarvan.
Iets met schaamtecultuur...

Ommezwaai | 25-06-13 | 18:06

@ Peter Emile | 25-06-13 | 18:01
+ heel veel!!

cobie | 25-06-13 | 18:06

Peter Emile | 25-06-13 | 18:01
Je valt in herhaling.

Strohond | 25-06-13 | 18:05

zeg maar jansen | 25-06-13 | 18:00
Dan kunnen ze wel aan de gang blijven.
Deze bi-culturelen gedroegen zich, op zijn minst, verdacht.
Ik zou zelf dan ook geen reden om deze lieden niet staande te houden. Kortom, terecht gehandeld.
Volgende topic.

Ommezwaai | 25-06-13 | 18:04

Quote van Annabel: "Feiten die wij, noch de politie, hebben gecreëerd"
.
Dat 'wij' klopt wel enigszins al kan je daar ook over discussiëren maar de slappe wegkijk houding, verkeerde prioritering etc heeft het probleem zeker groter gemaakt!

Fatwabuster | 25-06-13 | 18:04

@Theo van Deursen
Dat lijkt mij niet haar punt. Ze pakt alle Marokkanen problematiek waarvoor sorry gezegd moet worden. En misbruikt het verhaal van 2 jochies die excuses eisen door middel van rechtsgang. En stelt daarin dat het onfatsoenlijk is dat die jochies dat doen.

@Ommezwaai
Dat is het verhaal van het OM en de Politie.

TheFreeVoice | 25-06-13 | 18:04

Nee nee peter.... cultuur he .... das anders...

Alleskannietsmag | 25-06-13 | 18:03

Peter Emile | 25-06-13 | 18:01

Hear, hear!

Botte Hork | 25-06-13 | 18:03

zeg maar jansen | 25-06-13 | 18:00 |
Onze overheid zegt nooit sorry, geldt voor alle faaldiensten.

Watapatja | 25-06-13 | 18:03

wat een kuartikel zeg. dat je criminele aso's aanpakt prima maar dit gaat iedereen aan, dit is precies hetzelfde als iedereen afluisteren omdat je dan misschien wel een terrorist vind. Hypocrite much? Voor de duidelijkheid GS dit is geen boeven vangen, dit is burgertje pesten!

ams | 25-06-13 | 18:03

Het enige sorry van een Marokkaan is: "Sorry, ik was niet de bestuurder van die scooter".

zeg maar jansen | 25-06-13 | 18:02

Ik plempte deze tegel ook al op de 'Powned'-site, maar kom, laat ik het hier toch ook maar doen.

Gaat ie dan.

Ik eis excuses van de hele Marokkaanse gemeenschap omdat die mijn moedertaal heeft verziekt.

Ik eis excuses van de hele Marokkaanse gemeenschap omdat die mijn uitzicht heeft verpest: balkons met vrolijke bloembakken hebben plaatsgemaakt voor balkons met roestige schotelantennes, eeuwig drogend wasgoed en andere rotzooi.

Ik eis excuses van de hele Marokkaanse gemeenschap omdat die schijt op mijn samenleving die niets anders heeft gedaan dan die gemeenschap de mogelijkheid te bieden hier een fatsoenlijk leven op te bouwen, in de vorm van woningen, uitkeringen, nog meer uitkeringen, scholing en een goede gezondheidszorg.

Ik eis excuses van de hele Marokkaanse gemeenschap omdat die mijn mooie stad heeft verkankerd omdat de zonen van die gemeenschap zich bezighouden met diefstal, beroving, inbraak, geweldpleging, bedreiging en straatterreur.

Ik eis excuses van de hele Marokkaanse gemeenschap omdat die het verdomt haar kinderen op te voeden tot fatsoenlijke burgers die iets positiefs bijdragen aan deze samenleving.

Ik eis excuses van de hele Marokkaanse gemeenschap omdat die botweg weigert verantwoording te nemen voor alle ellende die ze veroorzaakt, gewild of ongewild.

Ik eis excuses van de hele Marokkaanse gemeenschap omdat die de moeizaam door onszelf opgebouwde homo- en vrouwenemancipatie naar de gallemiezen heeft geholpen.

Ik eis excuses van de hele Marokkaanse gemeenschap voor alle illegale activiteiten waarmee het leeuwendeel van die gemeenschap zich bezighoudt, zoals illegaal taxirijden, illegale gokhuizen exploiteren, vrouwenhandel, drugshandel, illegale onderverhuur en grootschalige examenfraude.

Ik eis excuses van de hele Marokkaanse gemeenschap omdat die zich op grote schaal schuldig maakt aan racisme: Marokkaanse kinderen in de huwbare leeftijd mogen niet trouwen met een Hollandse 'kaasvreter' en het bijbrengen van jodenhaat is zo'n beetje de enige opvoedingsinspanning waarop deze gemeenschap betrapt kan worden.

Ik eis excuses van de hele Marokkaanse gemeenschap vanwege de grootschalige, structurele discriminatie ten opzichte van vrouwen, homo's, andersdenkenden, niet-gelovigen, 'chistenhonden', gewone honden en varkens.

Moet ik verdomme nog doorgaan??

Peter Emile | 25-06-13 | 18:01

@TheFreeVoice | 25-06-13 | 17:46
Twee Nederlanders zonder ID die voor een onbenulligheid werden aangehouden kregen op hun verzoek niet de mogelijkheid om het ID-bewijs diezelfde dag nog op het bureau te komen laten zien terwijl zij op steenworp afstand wonen. De agent van allochtone afkomst riep een wagen op en nam ze mee naar het bureau waar een van hen inwendig gefouilleerd, en een paar uur later met een boete werden afgeserveerd. Nadat door de twee een klacht werd ingediend over dat horkerige optreden volgde er een uitnodiging op het bureau, een gesprek met excuses en werd de boete geseponeerd. Over rechtsongelijkheid gesproken!

drs.Nee | 25-06-13 | 18:01

ik mis alleen "opsporing verzocht", aan de andere kant daar gaat het stuk over.

dan-b | 25-06-13 | 18:01

deboerenlul | 25-06-13 | 17:51 Als je als kaaskop onterecht wordt aangehouden krijg je ook geen sorry van Herman Dad.

Iedereen is verdacht tot het tegengestelde blijkt. Zo werken ze bij de politie.

Alles kan tegen je worden gebruikt en als dat toevallig niet zo is dan mag je gaan zonder excuses. Zit niet in hun systeem.

zeg maar jansen | 25-06-13 | 18:00

ik zou nou eindelijk wel eens willen weten wat burgemeester ABOULAADKLEP van rotterdam hier van vindt.
je hoort hem nooit. zijn foster parent is WOUTER BOS, die zegt natuurlijk lie low= niet reageren.
en iedereen weet met Bos ben je de klos.Rasechte leugenaar met zijn valse ogen!

frenchy | 25-06-13 | 18:00

@ Alleskannietsmag | 25-06-13 | 17:57 |
Lolll!

cobie | 25-06-13 | 17:59

Sorry? Ik raad ze aan om niet te dicht bij me in de buurt te komen.

zeg maar jansen | 25-06-13 | 17:58

Sturen we deze jongens toch gezellig op vlindercursus ?... Wat zeg je ? Er zijn geen vlinders op de zuidpool ? Sorry !!!!!

Alleskannietsmag | 25-06-13 | 17:57

* de 'sorry' fatwa patenteerd

(c)ZWITSUL | 25-06-13 | 17:57

@ deboerenlul | 25-06-13 | 17:51 |
Klopt.
Maar aan de andere kant , ook Nederlands volk word over een kam geschoren.
En we mogen toch wel een excuus terug verwachten neem ik aan.
Iets net nl is het zat?
Oh ja ... + je voor je ;-)

cobie | 25-06-13 | 17:57

Heel leuk klaagkraagjes, sorry dat we jullie kost en inwoning hebben gegeven, sorry voor de uitkering, sorry voor de zorg. Nu graag terug naar je eigen land.

Gekke Henkie niet | 25-06-13 | 17:55

TheFreeVoice | 25-06-13 | 17:46
Onzin, want: Eén van de jongens liep namelijk op de weg en droeg een capuchon over zijn hoofd. Ook gingen de twee niet opzij toen een agent dat vroeg..
Mijn zoon is voor minder een nacht in de cel beland, er bestond een vermoeden dat hij en zijn vrienden een raampje in hadden gegooid, wat achteraf niet zo bleek te zijn.
Risico van het vak, als je in de buurt loopt.
.
Overigens, als je in "mijn tijd" niet voor een agent opzij ging, kreeg je een ongelofelijk pak ros.
Dus in dat opzicht hebben ze nog gelukt gehad.
Maar ja, als je pigment gestoord bent in dit land, kun je per omgaande de racisme kaart trekken... Da's pas bah!

Ommezwaai | 25-06-13 | 17:54

De dag dat ze massaal 'sorry' gaan zeggen komt nog wel.
Eerst maar eens zsm een nieuwe regering installeren.

Botte Hork | 25-06-13 | 17:52

@TheFreeVoice | 25-06-13 | 17:46 |

De kans dat die blanke jochies van je de moeite van het fouilleren waard waren geweest, is onnoemelijk kleiner. Dat is Nanninga's punt.

Theo van Deursen | 25-06-13 | 17:52

@ brutus68 | 25-06-13 | 17:49 |
Klopt , dáár word het niét geaccepteerd.
Daarom gebeurt het ook híer, wellicht nog met een forse schadevergoeding ook.
* iets over geschonden privacy mompelt *

cobie | 25-06-13 | 17:52

Tja als je onterecht gearresteerd word kan ik me voorstellen dat je excuses eist. Dat zou ik ook doen. En hartstikke leuk of eigenlijk niet dat veel misdrijven worden gepleegd door mocro's. Maar dat houdt niet in dat je elke willekeurige mocro mag oppakken.
Ik wil ook niet opgepakt worden omdat ik 'mogelijk' een kindermisbruiker ben (aangezien dit soort misdrijven vaak door autochtonen worden gepleegd). Doet me denken aan taferelen uit de 2e wereldoorlog.

Ik ontken niet dat we een Marokkanen probleem hebben, maar dat is geen excuus om iedere willekeurige Marokkaan op te pakken. Sorry A. Nanninga maar hier sla je de plank volledig mis. En kom maar op PVV stemmers met jullie minnetjes

deboerenlul | 25-06-13 | 17:51

Heb de afgelopen 20 jaar door het hele land alleen maar gezeik gehad met Marokkanen. Straatterreur, check. Overvallen, check. Inbraken, check. Random geweld, check. Dodelijke schietpartijen, check.
+41, ik kom eraan.

James St John Smythe | 25-06-13 | 17:51

Moeten ze trouwens in Marokko proberen, excuses van de politie eisen. Ik denk dat ze dan wat anders krijgen, iets met pakken slaag en knuppels en dergelijke.

brutus68 | 25-06-13 | 17:49

Ok als we dan toch collectief moeten verontschuldigen.
Sorry wereld, voor greet.

Skunk57 | 25-06-13 | 17:48

Zou de Marokkaanse gemeenschap op zich er ook zo over denken? Tuurlijk, want dacht je dan! Dit stigma is door de ongelovige gecreëerd. Daar moet je tegen in gaan ook al heb je geen gelijk.
Als ze nu eens een X aantal het land uit trappen dan zal de populariteit sterk groeien ipv krimpen zoals het nu doet.

Kazango | 25-06-13 | 17:48

Sorry,ies niet sjo, is niet ons sgult! Wilders ies rasissist! Wij gaan goed sgool! In r'dam! *stemt PvdA*

Flightless bird | 25-06-13 | 17:47

Kaas de Vies | 25-06-13 | 17:42 | + 1

Ik denk dat ze gewoon doorgaan want ze krijgen alles waarom ze vragen .

Eurotokkie | 25-06-13 | 17:47

A. Nanninga houd kennelijk erg van kammen.
Waren het twee Nederlandse jochies geweest was het een heel ander artikel geweest. Waarin 2 roomblanke jochies een statement maakten tegen de politie, en opkomen voor hun rechten. Bah.

Je kan het ermee oneens zijn, maar ze staan gewoon in hun recht.

"De jongens nemen geen genoegen met de uitleg van het OM en de politie. Ze hebben een advocaat in de arm genomen."

TheFreeVoice | 25-06-13 | 17:46

chiel_labiel | 25-06-13 | 17:41
Correctie;
Wil je drankrijders pakken dan controleer je jonge boeren en Polen.
Wil je koperdieven pakken controleer je kampers, junkies en Polen.
Wil je zakkenrollers of skimmers pakken, controleer je Bulgaren en/of Roemenen.

Ommezwaai | 25-06-13 | 17:46

Sorry dat we jullie binnengehaald hebben in NL ja....

Alleskannietsmag | 25-06-13 | 17:45

Sorry. Het lukt me niet om medelijden te krijgen met deze twee jongemannen. Het spijt me.

brutus68 | 25-06-13 | 17:45

goed zo, nanninga, doorgaan.......

wouter1947 | 25-06-13 | 17:44

-weggejorist-

ik--+ | 25-06-13 | 17:44

De burgemeester komt er aan te pas, PvdA-Kamerlid Marcouch mengt zich in de zaak, Openbaar Ministerie stelt een onderzoek in en conludeert dat er niet is gediscrimineerd maar de brave jongens hebben inmiddels een advocaat.

Dat PvdA raadslid El Messaoudi dat discriminatie roept blinkt zelf ook zo uit van respect!
www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article...

drs.Nee | 25-06-13 | 17:43

Sorry voor het sponseren van de Marokaanse economie. Tis ook echt een mooi land, maar toch sorry voor dat volk wat hier in Nederland uit hangt.

arie181818 | 25-06-13 | 17:43

Sorry maar ik heb geen respect voor de klaagmarocs, dit moeten ze eerst verdienen .

Eurotokkie | 25-06-13 | 17:43

Sorry, mijn naam is schorriemorrie.

inpakpapier | 25-06-13 | 17:42

Ze moeten helemaal niets eisen, ze moeten hun bek houden de komende 20 jaar lang en eens hard werken.

Kaas de Vies | 25-06-13 | 17:42

En doe dan ook gelijk even die miljarden teruggeven die jullie ons inmiddels al hebben gekost.
Stank voor dank een dikke scheet of klap in ons gezicht kunnen we krijgen van dit volk.
Ik durf het WEL te zeggen, zonder jullie was Nederland een stuk leuker, gezelliger, veiliger en bovenal rijker.....

Ommezwaai | 25-06-13 | 17:42

Wil je mensen met vuurwapens pakken controleer je antilianen.
Wil je inbrekers pakken dan controleer je Marokkanen.
Wil je drankrijders pakken dan controleer je jonge boeren.
Wil je eerzame burgers pakken dan doe je een trajectcontrole.
Wil je koperdieven pakken controleer je kampers en junkies.

Zo simpel werkt het. Bepaalde profielen zijn over vertegenwoordigd in bepaalde wetsgebieden.

chiel_labiel | 25-06-13 | 17:41

Sorry én excuses voor ons immigratiebeleid.

Ik was in Haren | 25-06-13 | 17:40

Ik zwir wolla, zeg sorry!

sinnedsawereh | 25-06-13 | 17:40

Je moeder is een hoer , dat dan weer wel

likmegaties | 25-06-13 | 17:40

Ze kunnen het inderdaad zelf ook niet over hun lippen krijgen.
Hoewel ik het ze wel regelmatig zie proberen als ze naar een leuk meisje kijken.
ssssssssss.......

jemagookniksmeer | 25-06-13 | 17:39

Ik snap het gewoon NIET waarom de politieke partijen helemaal NIETS doen. Het is werkelijk waar niet te snappen. Partijbelang boven landsbelang. Waar gaat het over?!

harry poster | 25-06-13 | 17:39

het èchte probleem is niet het islamitische rapalje maar de oorverdovende stilte van de 'goedwillende meerderheid'.

Inextremis | 25-06-13 | 17:38

Sorry dat ik een eerlijke, sociale en belastingbetalende burger ben. Sorry, uit de grond van m'n hart.

harry poster | 25-06-13 | 17:38

Rot op naar je eigen land met je sorry.

hunman | 25-06-13 | 17:37

De racismekaart spelen is het helemaal in 2013.

chiel_labiel | 25-06-13 | 17:37

Geen woord Marokkaans aan

ole guapa | 25-06-13 | 17:37

Hell yeah!

Damel | 25-06-13 | 17:37

Kom maar op met jullie " sorry " !

cobie | 25-06-13 | 17:36

Wazz met jou?

gooi en smijtwerker | 25-06-13 | 17:36

Iemand nog een bordje cous-cous?

antagonist | 25-06-13 | 17:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken