
De somberheid zit in de lift! Funda Te-Koop-O-Meter bereikt recordhoogte! Nieuwe haring net zo mager als economie! Minder gevangenissen dicht! Aantal ontevreden burgers stijgt exponentieel! Zonnige vooruitzichten voor executieverkopen! Winstverwachting deurwaardersbedrijven naar boven bijgesteld! Crisis zorgt voor
meer advertenties op dodeboom! Topdrukte bij CWI! Zwartkijkers hebben geen zonnebril meer nodig want het is toch kutweer! Gratis! EU geeft
1 biljoen uit! Ruime last-minute keus in luxe vakantiebestemmingen! NPO heeft geen zandzakken meer nodig tegen overtollig klotsgeld tegen de plinten! Massaontslagen nu nóg massaler! Sterke groei in werkdruk van resterende werknemers! Werkeloosheid op hoogste niveau ooit! Maximaal aanhaalbaar broekriemgaatje ontdekt!
Graaien blijkt niet conjunctuurgevoelig! Bejaarden steeds ruimschootser op voorraad! Vraag naar schuldhulpverlening groter dan ooit! Voedselbanken kunnen toeloop nauwelijks aan! Kinderboerderij heeft brood zat voor geiten én kindjes!
Opgeflufte marketingtool van Staatssteunbank ING is ook SUPERTJESblij! We moeten het een beetje anders formuleren mensen. Gewoon een kwestie van om-denken en her-talen, crisis is een state of mind weetjewel. TOPPIEJOPPIE!
Update: Beurskoersen VS en Europa
vrolijk gekleurd!
Reaguursels
InloggenIk weet het allemaal niet meer hoor.. ik ga wel poepscheppen of zo. Dan maar geen boter op me brood en droog brood kan ook lekker zijn als je echte honger hebt. Zo alleen nog een regenton in elkaar bouwen van rondslingerend afval en ben ook voorzien van water. Iemand nog een oude onderbroek in de aanbieding ? Me regenwater moet wel gefilterd worden natuurlijk.
feynman@
Zou het eens geen tijd worden om al die geweldige studenten eerst eens goed te testen, waarschijnlijk zullen de meeste in aanmerking komen voor handen arbeid, waar helemaal niets mis mee is.Loodgieter,timmerman, electro monteur etc, ik denk dat we daar misschien veel meer aan hebben dan afgestudeerde artsen en ingenieurs waar nu en de komende jaren helemaal geen werk voor is.En we al helemaal niets hebben aan de tienduizenden die een pret pakket hebben gehaald.Wel raar dat we zoveel gemotiveerde kennis immigranten binnen halen die huis en haard verlaten om hier te komen werken. Als die geweldige NL studenten te beroerd zijn om er echt tegen aan te gaan moet dit gewoon gestopt worden,zo niet het lekker zelf betalen. Die hele verrotte mentaliteit zal de komende jaren wel afnemen,maak je geen zorgen, de crises gaat daar een heel goede bijdrage aan leveren. En ouderen in bejaarden huizen moeten weer zelfstandig worden,
thuis blijven wonen, zelf dingen regelen en niet teveel over rechten praten.Dit zelfde zal ook bij die geweldige studenten moeten gebeuren want praatjes vullen nog steeds geen gaatjes,minder zeiken en meer presteren, zie dat als een plicht en vergeet de komende jaren dat je overal recht op heb zonder er iets te voor moeten doen.
Koop die auto! Koop dat huis! Koop die bank!
Zomaar een ideetje voor als de banken straks op zijn: paar bescheiden hervorminkjes? Zorg, huizenmarkt, sociale zekerheid, class, anyone?
baanaru | 20-06-13 | 23:09 | + -1 -
Ik raak niet geïrriteerd door je inzendingen. Je laat alleen je mening over studenten varen op een scheve steekproef. Dat laat me zelfs lachen. Je laat je misleiden door de overheid.
Je laat je in je mening leiden door het beeld wat de politiek geschapen heeft om een ordinaire bezuiniging in te voeren. De volgende stap is dat veel mensen met schulden of bijstand roken en dat we daar dus in kunnen snijden. Heel visueel, heel makkelijk. Als je in de materie duikt zie je dat het niet waar is.
Je verwijt studenten dat ze studieschulden laten oplopen, van het leven genieten, de verkeerde studiekeuze maken. Die studiekeuze kan ik me nog het meest over interesseren. Scholen dumpen leerlingen liever een niveau lager en durven geen grote techniek afdelingen op te zetten. Economie zou makkelijker zijn dan natuurkunde ofzo. Op welke informatie maakt de scholier nog een keuze?
Waar ik bang voor ben, is dat een groter deel niet meer gaat studeren, de studie afbreekt of een makkelijkere studie kiest. We zien nu al een generatie vakken vullen op het middelbaar onderwijs in plaats van vechten voor een niveautje hoger. Dat gaat onze samenleving veel meer geld kosten dan de bezuiniging oplevert. We hebben nu al te weinig artsen en ingenieurs.
Reken de effecten is door van je bekrompen meninkje.
kloothommels....
Het heerlijke aan crisis is dat al die 'The Secret' tiepjes met hun 'Het leven is maakbaar' en 'Alles is mogelijk, als je het maar echt wilt' even hun snater houden.
Die lui beseften niet dat de voorspoed niet of slechts ten dele een eigen verdienste was.
Ik voorspel een remonte van religie (Het is de schuld van God/Allah/Heilige Condoom), maar niet mijn eigen fout: die executieverkoop. Eenmaal, andermaal. Tsjakkaa.
@feynman
Dat je geiriteerd raakt door mijn inzendingen is niet goed voor je gezondheid, neem een sabatical jaar,was tot voor kort heel erg in bij aankomende studenten.Inplaats er keihard tegen aan te gaan ff een jaartje de wereld rond toeren op kosten van studie financiering.
Daarna ff een pret studie doen er tussendoor enkele malen veranderen van studie richting
En na eindelijk 7 a 8 jaar van school komen is kijken of er werk is. Een gigantiese studieschuld opgebouwd, ff 120% hypotheek nemen en nu aan het gas gaan,hoe bedoel je intelectueel zijn.
@Strohond | 20-06-13 | 20:03
Aan 'strohond' (uit de nick blijkt de levensgesteldheid, denk ik altijd maar) en 'peyronie' (vervolgend op het voorgaande, met u gaat het echt niet goed?): neen, ik ben verre van een babyboomer. Voor het overige blijkt uit uw uitspuwsels alleen maar uw eigen frustratie met uw eigen leven. Ik begrijp uit uw huidige (en eerdere) uitingen dat het daadwerkelijk niet goed gaat met uw leven, maar: daar kan ik niets aan doen, ik had er geen hand in, dus u moet het mij ook niet verwijten, dat komt niet fair voor. U moet klagen bij uw ouders, uw schoolmeester, de melkboer, of wie dan ook die u belemmerde om uw ongetwijfeld enorme intelligentie en capaciteiten tot uiting te laten komen: ik had er geen aandeel in, dus verwijt u mij alstublieft niets. Ik observeer slechts. En ik meen niet *over* het paard getild te zijn, slechts *op het paard*: dankzij mijn Opa, een *groot* industrieel, die, nadat een pisvlek van een 'leraar' mij dacht af te straffen omdat ik nul fouten voor mijn dictee had, mij subiet naar Suisse, daarna naar Londen, en daarna naar de US stuurde voor een *wel* fatsoenlijke educatie. Mijn vraag aan u is nu eigenlijk, en oprecht: verwijt u mij nu dat ik *wel* een educatie gekregen heb, terwijl u zich scheel geleend hebt voor *geen* educatie? En als dat dan zo is, voelt u dan niet stiekem elke dag opnieuw zo'n knagend gevoel dat u eigenlijk niet bent wat u, volgens uzelf, wel had kunnen zijn? En kunt u dan uitleggen waarom dat mijn schuld is?
@KollenbergSittard | 20-06-13 | 19:46
Ik wens u veel magische berglucht in Suisse toe :-)
Studenten moeten gewoon staken een of meerdere jaren de zooi laten, lekker vakantie nemen er is als je klaar bent toch geen werk voor de meesten.
Crisis is een bewuste een, EU blijft net zolang zuigen tot we vereffenen met Oost en Zuid Europa.
Vandaag ook weer de f16 moet vervangen met JSF omdat f16 versleten en op is laten ze ons geloven, wat gebeurt, Jordanie wil verschrikkelijk graag 19 F16 van ons kopen van de buitenbedrijf gestelde F16 vloot, zij gaan daar dan straks nog zeker 10 jaar mee vliegen en op burgers schieten.
En wij moeten denken ze zijn op en versleten??
baanaru | 20-06-13 | 19:42 | + -1 -
Misschien omdat de leden van het koor hun studiefinanciering toch wel van papa en mama krijgen? Inclusief een toelage om auto te rijden, te hokken en te zuipen?
Zo`n studiefinanciering WAS er, om ook kinderen met mislukte, laaggeschoolde of vermiste ouders een kans op onderwijs te bieden. Maar ach lekker met een aflevering van Feuten op TV het mes zetten in hoger onderwijs. Fuck de kenniseconomie, de studentjes betalen het zelf wel.
Dat zijn harde kreten, van politici die twee keer zo lang deden over een pretstudie, terwijl de staat, papa en mama alles betaalde en stufie alleen in uitzonderlijke gevallen RENTELOOS terugbetaald moest worden. Nu kan je ongeveer de helft van wat je nodig hebt lenen, en twintig jaar lang met commerciële rente terugbetalen.
Check je feiten voor je hier gaat blaten, er lopen hier iets te veel mensen die hun hersenen niet kapot gezopen hebben.
Ach, de terassen zitten bij elke zonnestraal vol, de barbeque wordt bij elke 18+ graden aangestoken en bij een gevoelstemperatuur van 20 graden liggen de meren vol met plezierboten ... Zit niet te zeiken jongen, eet je aardappel, drink je biertje thuis en maak een ommetje op de fiets ... We komen er wel, toch Rutte? ...
Strohond | 20-06-13 | 20:03 |
BellaBella portretteert zichzelf hier inderdaad regelmatig als een nogal parmantig, zichzelf overschattend, over het paard getild sujet. Schone schijn, nep-adel, nep-intellectueel, Herensociëteit, zoiets.
Maar een babyboomer kan het niet zijn. Hij studeerde namelijk in de jaren 80. Ik 10 jaar eerder, en zelfs ik ben net geen babyboomer.
Als ik de tegels van BellaBella zo lees, dan denk ik dat we hier te maken hebben met een zelfingenomen babyboomer die lijdt aan zelfoverschatting.
@Feynman | 20-06-13 | 19:07
Oh, gewaardeerde Feyn, nog een klein puntje, nu ik uw reactie herlees: 'Je mag nog steeds met nul eigen geld in een woning *beleggen*'. Ik had het vet gemaakte woord niet van u verwacht.
@Feynman | 20-06-13 | 19:07
Ik bedank u vriendelijk voor uw reactie, en ik mag u bekennen: ik doe op economische posts alhier een CTRL-F naar Feyn, omdat ik oprecht geinteresseerd ben in uw schrijfsels. Ofwel: u behoort niet tot het domste deel van de natie, of, anders gezegd: u behoort tot de top 3% (nee, lieve meekijkkindertjes, snaveltjes dicht en oogjes toe: u zit niet in die 3%). Maar waar het om ging is deze intrigerende vraag: 'Waarom blijven systeembanken sprookjes verspreiden en mensen de afgrond induwen met slecht advies?'. U kennende komt er dan een gefundeerde propositie die tot denken stemt en een voorgesteld antwoord op die vraag neerlegt. En dat is wat ik mis: U stelt een *zeer belangrijke* vraag, maar in tegenstelling tot hoe ik u ken is dit nu geen introductie tot uw propositie, maar blijft de vraag onbeantwoord. Dat was slechts mijn punt.
BellaBella | 20-06-13 | 19:42 | + 0 -
Nee, het is voor 2 jaar voor nu. Het is niet zo zeer het financiele aspect maar even weg uit Nederland. Zal daarna waarschijnlijk in België gaan settelen, net over de grens, u weet wel, waar de kopschoppers van Eindhoven vandaan komen.
@KollenbergSittard | 20-06-13 | 19:33
Ik wens u oprecht zeer veel succes en genot. Suisse is inmiddels ook een gi-gan-ti-sche zeepbel (een van de grootsten ter wereld, als u mij toestaat mijn persoonlijke mening te geven), het volk is zeer onplezierig, de prijzen zijn er krankzinnig. Ik weet dat, omdat ik er gestudeerd heb, lang geleden. En sindsdien is het alleen maar erger geworden. Maar laat dat u zeer zeker niet weerhouden van een verblijf aldaar, want: de lucht in de bergen is onovertroffen en een magisch elixer. Als u mij toestaat u een welgemeend advies te geven: koop er geen huis. Het zou mij niet vreemd voorkomen als Suisse met een paar jaar 'steun van de eu moet krijgen'. Dat drukte onze hoogleraar ons in de jaren '80 al op het hart.
@BellaBella | 20-06-13 | 19:37
re·la·tief (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
betrekkelijk (tegenstelling: absoluut): de relatieve waarde van de cijfers
Relatief is wel degelijk van toepassing. Tweede auto de deur uit, minder vakantie, etc. is geen crisis. Crisis is niets te vreten hebben en doodgaan door weersomstandigheden. Crisis is collectief de afgrond in marcheren. Dat het economisch wat minder gaat is misschien wel crisis, maar toch echt wel erg relatief t.o.v. de richting die we ingezet hebben in de afgelopen halve eeuw.
Feynman@
In Delft hebben je studie vrienden het nog niet begrepen,ff een feest geven van 2 miljoen Euro, en huilebalken omdat er gekort gaat worden op de studie financiering.
Zijn jullie nog wel van deze wereld?
@Den Heerscher | 20-06-13 | 18:33
"Crisis is relatief". Heeft men u wel eens geleerd wat 'relatief' betekent? Ik zit naar lucht te happen, laat u mij maar, ik probeer er zelf wel boven op te komen.
Ik geloof alleen nog maar mijn eigen portemonnee, en daar is het nog steeds crisis .
@Ben7943 | 20-06-13 | 18:11
Vuk!
@Van Duyvenbode | 20-06-13 | 18:01
Eensch.
@baanaru | 20-06-13 | 17:57
Nee dat dringt niet door. Hebt u op straat wel eens rondgekeken naar het percentage hersendode zombies dat u aantreft? Het dringt niet door.
@KollenbergSittard | 20-06-13 | 17:05
Waar gaat u heen, als ik beleefd mag informeren?
BellaBella | 20-06-13 | 18:33 | + 0 -
Ik heb een contract aangeboden gekregen in CH.
Een grote stap, maar het zal me ongetwijfeld bevallen aangezien ik er een aantal jaren kom.
Of het definitief is weet ik niet, je hebt immers ook je familie en vrienden hier. Ben het al een tijdje beu in Nederland.
@duitse herder | 20-06-13 | 17:35
U noemt 16% 'explosief'? U hebt nederlands onderwijs gevolgd, vermoed ik? De nos staat nog steeds in uw tv geprogrammeerd veronderstel ik?
@Boris Poepnagel | 20-06-13 | 17:32
Ik ben het met die 75% niet eens. Met die 65% ook niet. DNZ ook niet. Voor de rest kan ik u redelijk volgen.
blinde kip | 20-06-13 | 17:47 |
Helaas zie ik de link niet met mijn plemsel.
Na 'ons geplemp' wees een reaguurder erop dat het over en uit is, c.q. moet zijn, met de zogeheten economische groei.
Ik ben het daarmee van harte eens! De nering naar de tering zetten betekent een wat minder luxe leventje gaan leiden, maar in ieder geval een schuldenvrij leven!
.
Als vreemdeling in Turkije kán ik geen schulden maken (lees: zelfs niet in rood staan) en de eerlijkheid gebiedt mij te melden dat ik soms hele mooie hebbedingetjes zou willen financieren. Op de pof leven dus. Het zit er gelukkig niet (meer) in.
Misschien niet echt opbeurend, maar deze crisis komen we niet meer uit, zeker niet met dit (wereld)beleid......
Check de 3 docu's van Zeitgeist (vooral de 3e m.b.t. wereldeconomie) en verrijk jezelf met kennis....
www.zeitgeistmovie.com/
@BorisPoepnagel.
Pessimistisch maar als onze Roverheid deze heilloze weg blijft bewandelen (en niets lijkt erop dat zij dit niet doen) komt het meeste van uw voorspellingen wel uit. BEHALVE, die 75% werkloosheid. Simpelweg omdat ruim 35% van de mensen die werken ambtenaar zijn..... En die gaan nergens heen!
Maar ik dacht dat door dit kabinet met de bezielende hulp van Wientjes het allemaal goed zou komen ?
BellaBella | 20-06-13 | 18:45 | + 0 -
Ehh, ik wil die stelling best verdedigen hoor. Geen probleem. Roep maar welk deel, of welke tegel mocht ik iets overslaan of je het over iets anders hebben.
In welk hypotheekgesprek wordt een plan gemaakt of een restschuld bij waardedaling te overleven is? Je mag nog steeds met nul eigen geld in een woning beleggen. Dat is echt in de kern een verkeerd advies.
Mensen met een klein medisch verleden komen niet in aanmerking voor een overlijdensrisicoverzekering. Oplossing van de adviseur, gewoon niet verzekeren. Een plan voor de nabestaanden wordt niet opgesteld. In de kern een verkeerd advies.
ING doet een steekproef onder 1200 mensen. Waarschijnlijk geeneens a select. 1 op de 5 verwacht een stijging in huizenprijzen. 4 op de 5 dus niet. Dat wordt verdraaid en gespind tot "stijging vertrouwen huizenmarkt". Dat we tijdelijk minder hard instorten is een betere kwalificatie.
ING probeert daarmee zijn slechte hypotheekportefeuille door te geven aan de volgende generatie. Misschien is de nieuwe hypotheek niet ideaal, de hypotheek die nu op het te verhandelen huis zit, is nog velen malen erger. Meestal helemaal aflossingsvrij met mensen die geen baan meer hebben en dat gezien hun leeftijd nooit meer gaan krijgen.
Het was me alleen dermate voor de hand liggend dat ik het wegliet. Voor een groot gedeelte ben ik mezelf of de schrijver van dit topic aan het herhalen. De bank is vooral zichzelf aan het redden. Dat heeft zeker ook functie, maar daar wordt niet iedere klant beter van.
Ik probeer zo compact mogelijk te schrijven, dat kost inderdaad onderbouwing ter plaatse.
@Bertus Brulbroek | 20-06-13 | 17:23
U bent *zeer* bedankt voor deze bijdrage; ik kende deze nog niet, maar hij valt voor mij in dezelfde categorie als ondermeer dit: www.youtube.com/watch?v=GTQnarzmTOc
Dus u bent nogmaals vriendelijk bedankt :-)
@Bokito ergo sum | 20-06-13 | 17:22
En waar is uw 'hier', als ik beleefd mag vragen?
@blinde kip | 20-06-13 | 17:20
Er zijn mensen die u gelijk zouden geven. Maar er zijn ook mensen die menen dat u uit uw nek orakelt. Ik behoor tot een van beide partijen.
'De crisis voorbij wanneer huizenprijzen stijgen en er weer meer geleent wordt'?????
Eh... daar kwam de crisis toch juist door?volgende crisis dan maar weer,de eerste 3kleintjes zijn gelukkig voorbij...
Domdomdom... gelukkig is de bankenmaffia echt aangepakt..
Voor straf hebben we ze heel europa gegeven en een centrale bank erbij.. zucht
@Feynman | 20-06-13 | 17:11
@F: alhoewel ik bleef denken dat wij op dezelfde school in de alpen hebben gezeten, moet ik nu zeggen: 'bleef'. Want ik twijfel nu wel. En wel hier om: hoezeer ik ook steeds dacht dat jij en ik samen die paper geschreven hebben, meen ik nu te denken dat je toch iemand anders bent, die weliswaar verdraait veel lijkt op J, maar het niet is. Mijn reden daarvoor is: je opponeert, maar je verdedigt niet. Het gaat mij om je eerste zin: je stelt de vraag wel, maar je beantwoordt 'm niet. Hier moet ik maar eens diep over gaan slapen, ik dacht door het toeval mijn oude vriend hier terug gevonden te hebben, maar ik twijfel nu toch heel erg.
Huur- en koophuizen zijn tientallen jaren te hoog gewaardeerd.
Alles voor de bank- en bouwmaffia en diverse regeringen en hypotheekverstrekkers die er ook een vet graantje van meepikten.
Gewoon gelul. Koophuis aan de overkant staat al 2 jaat tekoop en is een juweeltje. 1 jawel één hele kijker is er geweest in 2 jaar tijd. Aangezien we allemaal ongezien de tiefus kunnen krijgen van het huidige kabinet, zit een verhuis kansje er niet in. Zelf deze woning "die ik huur"is mij 2 x tekoop aangeboden en natuurlijk, kan ik hem niet betalen, los van dat ik hem wil hebben. Komt die. Ik ben 4 jaar geleden verhuist en heb 18 jaar ingeschreven gestaan om in dit huis te kunnen wonen. Uiteraard sta je na acceptatie op 0, dus je begint van voor af aan op te bouwen ... toch? Laat ik nu afgelopen week een brief ontvangen hebben van entree dat als ik voor einde deze maand ik zou inloggen en mijn account zou activeren ik mijn oude jaren terug krijg + de inwonende jaren hier. Motivatie? Dat ik sneller ga verhuizen en makkelijker een andere woning kan krijgen. Uiteraard actief gemaakt, maar zegt wel weer genoeg over de huidige woningmarkt. Succes Rutte en cornuiten!
@Causa Sui | 20-06-13 | 17:10
:-)
@Kaas de Vies | 20-06-13 | 17:09
De btw gaat nog wel wat hoger dan 23%. We hebben er hier een weddenschap op staan hoe hoog hij wordt. Iedereen is short mij, want ik kan geen gelijk hebben, denken de collegae-economistas. Ik voorspel u: ik ga gelijk krijgen. Het is niet dat ik geen geschiedenisboeken in de kast heb staan die ondersteunen hoe het zal gaan. Geschiedenisboeken, mooie dingen.
@Watapatja | 20-06-13 | 17:09
Ik zat toevallig vanochtend met mijn lieve wederhelft de 10-jaars intrest op nl-staatsleningen van de afgelopen 30 jaar nog eens te bekijken. Als je net meer scholing hebt dan een blinde mus kun je op die grafiek *exact* zien wanneer het fout gegaan is. Het zal voor sommige reaguurdinges vreemd voorkomen maar: al voor u geboren werd(...).
@KollenbergSittard | 20-06-13 | 17:05
Waar gaat u heen, als ik beleefd mag informeren?
Crisis is relatief. Het is een crisis met dit systeem. Daar is iets fundamenteel mis. We hebben een economische premisse van ongelimiteerde groei in een gelimiteerde wereld; dat gaat dus niet werken. Er zal dus sowieso een "sustainable system" moeten komen.
.
Daarnaast hebben we een heersende klasse ("de parlementaire democratie") zonder democratische basis die met het huidig systeem vooral zichzelf kan verrijken en derhalve zowel het economische als het machtssysteem zal blijven perpetueren. Bovendien wordt dezelfde macht misbruikt om de middelen van de rest van de bevolking (de 99% die hen het mandaat zou moeten geven) naar zich toe te trekken.
.
Concurrerend lokaal feodalisme waar we onze hele handelsgeest aan te danken hebben was zo slecht nog niet, ondanks het volledige gebrek aan volksinspraak. Waar we naar toe moeten is gedecentraliseerd bestuur waarbij we dankbaar gebruik maken van de huidige technologische mogelijkheden. Een overheid dient zich te richten op het uitvoeren van een aantal kerntaken (infrastructuur, zorg, onderwijs, sociale voorzieningen voor de zwakkeren (= eten en onderdak, niet meer)) en wel op zo goedkoop mogelijke wijze. Gecentraliseerd bestuur zoals wij dat kennen zal dit nooit kunnen bewerkstelligen.
@Strohond | 20-06-13 | 17:03
Nee hoor. Alles is goed. Gelooft u mij maar. De toppers uit de internationale haute finance zitten namelijk in het bestuur. Not to worry. Als u wilt weten hoe ik de toekomst zie: over een jaartje of wat vindt Philips (klein schuurtje in Eindhoven) een ding uit waardoor je altijd licht hebt. En dan zijn we boven jan. Ik heb dit van betrouwbare bronnen, dus wees gerust.
@Wc-kip | 20-06-13 | 17:09
Dat zou men nooit 'helaas' mogen noemen. U weet wel beter, he? Alleen nu even niet, zeker?
@Hoolicool75 | 20-06-13 | 17:02
:-)
deze crisis gaat tientallen jaren duren .. en we staan aan het begin, maar ik zeg het, dus niets om je ongerust over te maken !
TIP : investeer in weiland en ga tenten verhuren, het zal druk worden.. en niet met vakantiegangers
Mevrouw Nanninga (het schijnt dat u een mevrouw bent): chapeau. Deze spot van u print ik uit: de vlammen vliegen er vanaf. Mooi geschreven. Dat terzijde: dat de eu 1 bio uit gaat geven baart ernstige zorgen: het bnp van de hele zone is 15, dus 1 op de 15 is, uit mijn hoofd, zo'n 6,6%. Daar schrik ik van.
Ben7943 | 20-06-13 | 18:11 | + 0 -
Ja, maar dan woon je wel in Groningen.
In een Vinexwijk.
*proest*
@Bakito | 20-06-13 | 17:15
Het is crisis als je aan het einde van je salaris nog een stukje maand overhoudt...
Veel verder dan een klusjes-economie komen we niet meer. Het wemelt van de busjes van kleine zelfstandigen die van hot naar her scheuren om de afbrokkelende inventaris van Nederland op de kalefateren.
Wat een kutjaar is 2013... Nu al! Het weer vandaag is echter kenmerkend, Nederland = zinkend schip. #blubblub
ik garandeer: zolang wij op deze manier bij de EU blijven, blijft de crisis aanhouden. Zolang dot doorgaat, blijven er miljarden stromen van Noord naar Zuid. En zolang blijven we miljarden doneren naar duizenden ambtenaren die meer dan Rutte krijgen en vergaderen, vergaderen, overleggen, reizen, over foto's op pakken melk, welke zaden er de grond in mogen, hoe hoog een spiegel op een auto mag hangen, hoeveel water er in cement moet zitten, welke tinten verf toegestaan zijn, hoe hoog het gras mag staan etc. Als je vind dat dit nodig is en we niet zonder kunnen, stem dan vooral weer VVD, PVDA of D66 maar vraag je niet af waarom er nog crisis is. Suc6.
@Nequebard | 20-06-13 | 18:03
Klopt. De burn-outs vliegen je al jaren om de oren en dat wordt alleen maar erger. Wat ook opvallend is dat langs de snelweg de PsyQ's als paddestoelen uit de grond springen. Vroeger stond daar nog een bedrijf dat iets produceerde, nu zitten er psychologen. Treffender kun je het niet in beeld brengen lijkt me.
Feynman | 20-06-13 | 17:11
Even K&B teruggekeken en Zalm had inderdaad geen antwoord klaar op de stelling van Van Rossem.
De NSA zal in het kader van terrorismebestrijding waarschijnlijk geen bankiers afgeluisterd hebben.
"Het blijft nog wel afwachten of er binnenkort daadwerkelijk meer huizen van eigenaar zullen verwisselen."
Dat cruciale zinnetje staat ook in het optimistische gebakken lucht verhaal van de PR-man van ING.
Omdat ik op dit moment enorm duur moet huren (inkomen boven de 40k), kan een verdere daling van de koopprijs van woningen mij overigens niet snel genoeg gaan.
Ik krijg moeilijk een hypotheek door mijn wat hogere leeftijd en mijn (over 7 jaar) naderend pensioen met pensioengat.
Wat ik nu verdien doet er voor hypotheekverstrekkers niet toe.
Jemig, volgens de ING gaan de huizenprijzen stijgen. Laat ik dan maar gauw die 425.000 euro neertellen voor dit rijtjeshuis met 65m2 tuin !
www.funda.nl/koop/groningen/huis-48738...
Beroepsleugenaars:
twitter.com/Frenkiboy/status/34771593...
twitter.com/matthijsmons/status/34579...
twitter.com/bakkerrein/status/3451587...
Met onze Haagse kutmarionetten die naar de pijpen van Brussel dansen, weet je zeker dat het einde niet in zicht is.
Afgeschminkte Bassie | 20-06-13 | 17:42 |
Inderdaad. Ik heb van leraren gehoord dat ze inmiddels vier of vijf vakken moet geven, omdat scholen en hogescholen mensen op straat zetten die niet genoeg 'toegevoegde waarde' hebben. Vervolgens wordt natuurlijk de werkdruk van die mensen gestapeld op de druk van mensen die nog werken.
Je hebt dus aan de ene kant een groeiend leger werklozen en aan de andere kant de werknemers die nog over zijn, die allemaal worden bedolven onder werk. Leraren die vier vakken snel moeten doen in plaats van één goed, buschauffeurs die extra lang moeten rijden omdat hun collega's op andere routes eruit zijn getrapt en masterstudenten die nu het werk van bachelorstudenten nakijken zonder dat er ooit een hoogleraar of regulier docent bij komt kijken. En natuurlijk het klassieke voorbeeld van de zuster in het verzorgingstehuis die maar 2.17 minuut per patiënt mag besteden, omdat ze anders niet efficiënt en dus te duur zou zijn.
Eigenlijk zit daar nog iets gevaarlijkers in: kwaliteitsverlies. Je zet heel veel talent en vaardigheid uit bedrijven en instellingen en verdeelt de werkdruk onder mensen die vaak al druk bezig zijn met hun eigen taak. Vervolgens krijgen die allemaal burn-outs van het overwerken of doen ze hun werk slechter omdat ze nu eenmaal onmogelijk twee dagen aan werk in één dag kunnen proppen.
En dan hebben de mensen aan de top het gore lef om te zeggen dat het allemaal goed gaat, dat alles efficiënter gaat en dat we er dus nog wel bovenop komen.
Ik heb het al veel vaker gezegd, maar tot nu toe zijn mijn reaguursels geen voorpagina nieuws geworden in de internationale pers. Gaat ie dan nog een keer: deze crisis, wijsneusjes, is niet tijdelijk maar permanent. Economische groei is een gepasseerd station. En eigenlijk heeft NL geen economische groei meer gekend sinds 1980, ondanks het rookgordijn van offcieel rekenwerk dat de politiek deed en doet aanleggen om de boel hier te pacificeren. Maar nu is de econommische krimp zo groot geworden sinds 2008 dat het financiële systeem scheuren en barsten is gaan vertonen. We staan middenin een epische ommekeer van gigantische proporties: de mensheid raakt de muur van overbevolking en grondstoffenschaarste. Deze crisis is onvermijdelijk geweest en leidt hopelijk tot een realistischer economie die ook de natuur op de betalingsbalans zet. Aan het einde van de crisis zullen we weten wat de waarden en de prijs is van de natuur.
Strategisch stemmen.
Doen we de volgende keer weer. Not.
Ik heb (gelukkig?) nog werk. Maar de CAO onderhandelingen zitten al sinds vorig jaar maart vast. Ondertussen kan het bedrijf wel een nieuwe vestiging bouwen van bijna 200 miljoen euro. En mag ik bijna 40 euro per maand meer betalen voor mijn pensioen. Ik wil niet zeggen dat het met Greet 'AOW leeftijd wel/geen breekpunt' Wilders , het wel goed zou gaan. Maar ik ben dit kabinet ondertussen wel zat.
Ach, vroeger was alles ook kudt.
Afgeschminkte Bassie | 20-06-13 | 17:42
Dat was 10 jaar geleden ook al zo. Iedere werknemer kreeg er minstens één klus of verantwoordelijkheid bij. Overigens geldt dat nooit voor den manager. Die stijgt altijd van één naar meerdere secretaresses.
Langzaam begint het in Nederland door te dringen dat het voorbij is met potverteren, 3 x per jaar met vakantie,droomkeukens kopen, marmeren vloeren, 2e autootje, flut studie doen van 8 jaar, 120% hypotheek,vol laten smeren met tattoos,het kon niet op. Nu de werkeloosheid stijgt,steeds meer mensen onder water komen te staan en er volgend jaar 6 miljard bezuinigt moet worden,wat waarschijnlijk door te lage belasting inkomsten naar 12 miljard gaat zullen de problemen nog veel groter worden.
De huizen prijzen daardoor nog veel verder zullen kelderen, ondanks dat idioten zijn zoals Zalm gisteravond op TV, die beweerde dat de bodem al bereikt is.
Als je huurt, blijf huren, je blijft ivm werk flexibel,maand opzeg termijn en je kunt je verplaatsen naar ander werk indien nodig. Laat je niet verleiden tot grote aankopen,blijf gewoon in je oude auto tuffen en laat je niets wijs maken door die malloten op TV dat de crises voorbij is, geloof het of niet, de echte crises moet nog beginnen.
Voordeel is wel dat mensen weer een beetje door beginnen te krijgen wat echt van waarde is in dit tranendal.
Dat marketing toch echt gebakken lucht is en een "brand" alleen maar een naam. Dat de overheid voor het grootste deel helemaal niet nodig is en voornamelijk met zichzelf bezig is.
Dat een schuldeneconomie gebaseerd op onbeperkt consumeren een leugen is en mensonterend.
Dat waarde verrassend weinig met geld te maken heeft.
Enz.
Kees de Kort heeft het door:
www.youtube.com/watch?feature=player_e...
Gezagsgetrouw als ik ben, ging ik gelijk een nieuw huis kopen. En ook een nieuwe auto.
Helaas heeft de ING mij geen lening willen geven.
Wil iemand voor mij de resetknop voor Nederland vinden? Volgens mij is dat dezelfde plek waar dat mongeaultje zijn vingertje in de dijk drukte.
Koop nou toch dat nieuwe huis en die nieuwe wagen , dan komt alles weer goed .
duitse herder | 20-06-13 | 17:35
Dat zijn vast geen re-migrerende rifaapjes
Harry Turtle | 20-06-13 | 17:40 | + 0 -
.
Dat is het nederlandse volk dat overblijft. Alsmede de vraag: wat komt er dan binnen ?
.
Sterkte daar !
Afgeschminkte Bassie | 20-06-13 | 17:42
Is adriaan ontslagen of met pensioen gegaan?
@Van Dikhout | 20-06-13 | 17:34
Helaas wonen we in een polderland waar men de rekening na lang gesteggel bij partijen weet te leggen die er niks mee te maken hebben. We zullen dan ook het EU-land zijn die als laatste de troep opruimt en herstel inzet.
Zolang er nog bankiers vrij rondlopen, moeten we zeker geen gevangenissen sluiten......
Zo is er tenminste nog 1 lichtpuntje in de vastgoedmarkt...
"Sterke groei in werkdruk van resterende werknemers!" Dat is inderdaad iets dat zwaar onderbelicht blijft. Mijn werk is inmiddels verdubbeld, mijn salaris echter niet. En als ik mensen om mij heen hoor is het overal hetzelfde, maakt niet uit welke sector. Weigeren is geen optie, want voor jou tien anderen.
Boris Poepnagel | 20-06-13 | 17:32 |
Een heel pessimistisch beeld maar ik zou er geen cent op durven zetten dat u ongelijk krijgt. De overheid leert nooit van haar oude fouten. Is niet innovatief en wil vooral de agressieve idioten te vriend houden.
Nequebard | 20-06-13 | 17:14 | + 0
Iemand die uberhaupt nog een hypotheek kan krijgen prikt dwars door dat fabeltjekrant bericht heen, als je een dergelijke positie als hoofd marketing hebt zou je beter moeten weten, zou mijn eer te na zijn.
-weggejorist-
duitse herder | 20-06-13 | 17:35
Dat zijn vast geen re-migrerende rifaapjes
Jaaaaa, het kan nog verder naar de klotuuuuuh!
Laten we nog een paar miljoen gelukszoekers binnenhalen.
Crisis??
Kritisch zullen ze bedoelen.
Avé en ongezien de tyfus!
@ Petrus. Na het zuur kwam het bitter en na het bitter kwamen tsunami's met peop! Het beste kabinet ooit in het slopen van een ooit welvarend land.
@ Boris Poepnagel | 20-06-13 | 17:32 | + 0 -
- in 2014 worden aanslagen op politici en ambtenaren gemeengoed, ieder ambtenaar/politicus krijgt 4 bodyguards die zelf ook ambtenaar zijn.
Vergeten Nanninga:
Emigratie 2013 Nederland stijgt explosief...
2011 waren er 125.000, 2012 waren er dat 145.000.
Moet ik medelijden hebben met YOLO-lieden die boven hun stand hebben geleefd en van de 'overwaarde' van hun koophuis ruim met vakantie gingen, een nog duurdere auto kochten en noem maar op?
.
Driewerf neen! Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. Zit ze.
Voorspelling:
- in 2018 betaalt iedere Nederlander 28% BTW
- in 2018 zitten alle ambtenaren nog steeds op het pluche
- in 2018 eet meer dan de helft v.d. Nederlanders uit de voedselbank
- in 2018 zijn banken al ruim 2 jaar gestopt met mensen uit huizen te zetten en is het merendeel van de kleinere banken failliet en is SNS gefuseerd met ABN-AMRO
- in 2018 is de werkeloosheid opgelopen tot boven de 75%
- in 2018 is motorbrandstof volledig onbetaalbaar geworden en is de bevoorrading van supermarkten en de agrarische sector ernstig in het geding gekomen; de bevolking rooft al ruim 1,5 jaar met enige regelmaat, waardoor de criminaliteit de pan uitrijst
- in 2018 weet Nederland niet meer waar ze met haar gevangenen naar toe moet en doet regelmatig een beroep op Duitse cellen (dank je wel, Fredje!)
- in 2018 is de euro ruim 65% in waarde gedevalueerd t.o.v. 2012
- in 2018 vindt er massale ouderenzelfmoord plaats. Al ruim 3 jaar stond er een korting van de AOW met ruim 48% op het programma; in januari 2017 werd bij nooddecreet besloten tot een korting van 52%. Twistzieke families laten hun ouders noodgedwongen aan hun lot over
- in 2018 neemt al ruim 2 jaar een nieuwe partij deel aan het Nederlandse politieke bestel; De Nieuwe Zon (DNZ). De partij hanteert een embleem met een oranje bal met een zwart, sterachtig logo en organiseert 2 keer per jaar op militaire leest geschoeide partijdagen in Arnhem. DNZ heeft inmiddels 4 kamerzetels en is vastberaden de meerderheid te behalen in 2020
- ... vult U het zelf maar verder aan...
antagonist | 20-06-13 | 17:18 | + 0 -
Dat is Dino. Die is altijd blij ook als het crisis is. www.youtube.com/watch?v=g5lcP23PJrQ
De waarheid:
www.huizenmarkt-zeepbel.nl/wp-content/...
Alleen beroepsleugenaars beweren anders.
@El Gouda | 20-06-13 | 17:22
Welnee joh. We doen het net als Spanje. Miljoen huizen teveel gebouwd maar iedereen die de rekening niet meer kan betalen, staat op straat. Zo werkt het.
Debt bomb, debt bomb your a debt bomb.
The addiction to credit goes on and on. www.youtube.com/watch?v=GXcLVDhS8fM&am...
@Watapatja | 20-06-13 | 17:09
In de 80's heb ik ook verdoemd weinig verdiend - afgezien van de fooi die ik mocht ontvangen voor het dragen van 's Konings wapenrok - maar met diezelfde fooi kon ik wel rond komen. Hoe anders is dat anno nu.......
Gelukkig staat m'n huis niet "onder water" domweg omdat ik (wegens chronische kudtziekte) geen hypotheek kon krijgen, ik woon dus klein maar fijn en dat is al een pak van m'n hart. Hoe anderen rond moeten komen begrijp ik -soms- vaak niet, zelfs een sober leven kost je in dit land al emmers met geld.
Tenzij je aan de ruif hangt uiteraard.
Wij leveren ook aan de voedselbanken. Die hebben het nu zo druk dat ze vers eten bij ons bestellen (met korting) om de monden te kunnen vullen.
@Jackanders
Ik dacht ook even aan de zus van...
www.dumpert.nl/mediabase/19915/4dc4870...
Ik zie er eigenlijk niks van hier, alle restaurantjes zijn altijd gevuld en er komen eerder winkels bij dan er vertrekken, de leuke soort, kleinschalig en mooi ingericht en het loopt storm. Mensen zijn denk ik ook aan wat anders toe dan de supermarkt.
Gaan we meemaken: De vele leegstaande kantoren gaat bevolkt worden met uit hun huis geëxecuteerde eigenaren.
Kijk, Mark Rutter is vrijgezel, maar hij naait wel elke Nederlander!
Altijd maar weer die woningmarkt..*zucht*
Kunnen mensen niet gewoon onder een brug gaan slapen zoals vroeger?
@antagonist | 20-06-13 | 17:18
Kijk nog eens goed, dat is Prem.
Heeft geen geld meer voor de kapper.
Lagere huizenprijzen is trouwens prima voor de economie. Alleen banken en makelaars spreken over herstel als die duurder worden. Leuk voor hen maar niet voor de rest voor Nederland. Ook niet de huidige verkopers die onderwater staan want die moeten ook weer duur terugkopen. Beter is het om snel te downgraden als de levensstijl te duur wordt. En hoe beter kan het als die inloopkasten van matige kwaliteit die Nederland rijk is gewoon aangeboden worden voor de prijs die het waard is, namelijk 40 a 50% van wat men nu durft te vragen. En hoe meer geld je overhoudt voor zaken zoals voedsel en energie. Ook niet onbelangrijk.
Strohond | 20-06-13 | 17:17 | + 0 -
Of we zetten wat bevolkingsgroepen tegen elkaar op, ook altijd een succes.
Mark Rutte is een slappe lul.
@Baby Rasta | 20-06-13 | 17:11 | + 1 -
Ik steel al jaren kinderen bij de voedselbank!
Ik moest lachen om het gifje.
.. en waarom nu weer een gif-je van Michelle Obama?
Nou, mijn steet of maaint staat op het punt dit kutland te verlaten! Voor goed!
Bakito | 20-06-13 | 17:15
Als angst aanpraten niet meer werkt, dan bouwen we er gewoon een muur omheen.
ABC-kopjes gaan 't helemaal worden in 2013....
(\PVVDA modus aan)
Vooral niet bezuinigen op ontwikkelingshulp, EU e.d. Laten we de lasten verzwaren voor het werkende gedeelte van NL. Dan trekt deze situatie vast wel over!11!! (PVVDA modus uit)
Stelletje onrendabelen daar in de Hofstad.
Crisis is een joods-christelijk concept, vergelijkbaar met de hel of vagevuur, bedoeld om het praatjeskrijgende volk met angst voor de toekomst in het gareel te krijgen.
En het werkt kennelijk.
naadschrobber | 20-06-13 | 17:10 |
Ik denk dat hij die uitspraken eerder in paniek heeft gedaan. Het is niet zozeer dat hij er zelf voordeel bij heeft, maar dat zijn bank op het randje van de afgrond staat en die afgrond ook in zal gaan als hij niet snel geld binnen weet te halen. En ja, dan is het wel zo handig als mensen nieuwe huizen gaan kopen, uiteraard met een hypotheek bij hem.
Eigenlijk net als Mark Rutte en zijn oproep aan de Nederlandse burger om eens lekker geld rond te gaan smijten. Want als de burger dat niet doet, dan stort de Nederlandse overheid al helemaal in onder het gewicht van al die ambtenaren, politieke prestigeplannen en belastingverhogen. En dat gaat hem in de nabije toekomst nog veel meer aangerekend worden dan nu.
en Mark ziet dat het goed is
Kaas de Vies | 20-06-13 | 17:04
Wat maakt het ook uit. Onze achterkleinkinderen betalen de rekening wel.
jemagookniksmeer | 20-06-13 | 17:11 | + -1 -
Hoi Mark!
mooi geld uitgeven dus
Kom op mensen, kopen maar die huizen! Desnoods bied je boven de vraagprijs! De prijzen kunnen alleen nog maar omhoog! Wie nu niet instapt is een dief van zijn eigen portemonnee!
Bovendien, hoe meer u leent, des te beter is dat voor mijn economie. Dus nou stoppen met somberen, en instappen in de tredmolen.
Na het zuur komt het niets.
Waarom blijven systeembanken sprookjes verspreiden en mensen de afgrond induwen met slecht advies? Kijk ook die Zalm lachen als Maarten van Rossem hem voorrekent dat banken meer schade hebben veroorzaakt dan alle terroristen te samen.
Laat ik dit idiote stagiairs polletje even weerleggen met een quote van de ING zelf. "In het aantal hypotheekaanvragen heeft ING tot nu toe ook nog geen stijging waargenomen." Op daskapital.nl/ ging het aantal te koop staande woningen net door de niet zo magische 270.000 grens heen.
Potentiële kopers hebben uiteraard veel meer vertrouwen in de markt. De boel daalt en daalt, momenteel zelfs harder dat een eventuele hypotheek daalt. Het moment waarop dat flatje drie hoog achter betaalbaar wordt komt langzaam dichterbij.
Werkeloosheid boven de acht procent, dus voordat die mensen drie jaarcontracten hebben uitgediend en een weer vaste aanstelling hebben is pas medio 2017. Tot die tijd verwacht ik toch een beetje vraaguitval.
Tot die tijd zie je de meest hilarische stagnatie bij huizen waar de badkamer of keuken gedateerd is. Een verbouwing kan je niet meer meefinancieren, dus alleen turnkey huizen zijn nog voor starters een optie. Een klusbudget vanuit de bank bestaat niet meer.
Nogmaals, we gaan lekker doorzakken naar de herbouwwaarde. De helft dus.
Ik steel al maanden voedsel van de kinderboerderij. Maar verder is het oke met mij. En gaat mijn rectum weer dicht na jaren bukken voor de overheid?
"directeur Marketing Hypotheken bij ING Dennis Noordervliet"
Veel mensen gaven aan dat het nu de goede tijd is om een huis te kopen, ja natuurlijk oetlul pracht tijd in jou stompzinnige optiek.
Een onderzoek onder 1200 mensen lutser, wat lul je nou.
Juist door figuren als jou houden mensen hun hand op de knip.
Ik woon al jaren grotendeels in mn auto, dat huis heb ik meer voor de parkeerplaats.
Watapatja | 20-06-13 | 17:02 | + 2 - |
Helaas laat de import soms te wensen over..
Een enquête onder 1200 mensen.
Ik wist niet dat er zoveel mensen werken op zo'n ING-kantoor.
Reinaert | 20-06-13 | 17:06 |
Dan heb ik al 30 jaar crisis. Verdiende in de jaren 80 beduidend minder, maar mijn koopkracht was veel beter.
Op naar de 23% BTW zodat het systeem gereset wordt.
Is het dat niet al jaren? In 2008 zou het in 2009 beter gaan. In 2009 zou het in 2010 beter gaan. In 2010 zou het in 2011 beter gaan. In 2011 zou het in 2012 beter gaan. In 2012 zou het dit jaar beter gaan, maar nu de huizenmarkt nog steeds op z'n gat ligt, het consumentenvertrouwen een wrak is en de overheid weer 'ns koopkracht moet gaan slopen om aan Brusselse normen te voldoen, zullen ze weer aan moeten kondigen dat het in 2014 beter zal gaan.
Want onder ogen komen dat ze allemaal gefaald hebben en afhangen van een gebroken politiek systeem, een bureaucratie uit het buitenland en een economie die er de komende tijd niet bovenop komt, dat is een stapje te ver voor onze regenten.
Koop die auto! Koop dat huis!
Ook al heb je verder geen geld om te vreten, je gehoorzaamt Mark Rutte en het beste kabinet ooit!
Een crisis is pas een crisis wanneer 'ie *jouw* portemonnaie raakt.
Voor velen is dat kennelijk nog niet aan de orde en de staatspropagandamachine zorgt er ook wel voor dat wij -weldenkende- burgers ook niet al te veel gaan somberen dus het komt allemaal vanzelf wel goed. Echt. Waar.
Mark Rutte heeft het zelf gezegd dus is het zo!
"Een op de vijf ondervraagden verwacht nu ook een stijging van de huizenprijzen"
En dat is het goede nieuws? Vier van de vijf niet.
En tevens wil ik hierbij even van de gelegenheid gebruik maken om mijn dikke middelvinger op te steken naar alle patjepeeërs die mij op verjaardagen geamuseerd en meewarig aankeken toen ik vertelde dat ik niet in een koopwoning woonde maar in een huurhuis..
Mooi toch dat er nog mensen zijn die veel te veel geld uitgeven en niet gehinderd worden door enige kennis. Net zoals voor de crisis.
Het glas is halfvol.
270.042 huizen zichtbaar in de verkoop, gaat echt helemaal super!
Strohond | 20-06-13 | 17:03 |
Hebben banken ooit de economie gestimuleerd dan, eerder leeggetrokken en lamgelegd.
Zal me geen fux meer interesseren, deze vogel is gevlogen. Nog 3 maandjes wachten.
@Strohond | 20-06-13 | 17:03 | + 0 -
Dit zal langzaam gebeuren en relatief hogere inflatie zal dit mogelijk kunnen maken.
En dan te bedenken dat de echte crisis nog moet komen, wanneer de westerse centrale banken gaan ophouden met het stimuleren van de economie.
De crisis gaat nu wereldwijd, we zijn nu eenmaal goed in exporteren.
Toch maar bidden misschien..... Je weet maar nooit....
Mijn geld is ook op.
REAGEER OOK