
Leukleukeleuk! Moslimorganisaties met een mening. De samenwerkende moslimorganisaties Rijnmond vinden dat de politiek geen overhaaste beslissingen moet nemen en Ibn Ghaldoun gewoon
open moet blijven. Logisch. We hadden van moslimorganisaties niet anders verwacht. Natuurlijk nemen die het op voor Ibn Ghaldoun. Is hun goed recht. Komen we nu even bij de argumentatie: "
volgens de SMR wordt door een sluiting de keuzevrijheid in onderwijs aangetast. Het Ibn Ghaldoun is de enige moslimschool in het voortgezet onderwijs in Nederland." Ah, goede motivatie om een frauderende, falende, fuckuppende scholengemeenschap open te houden. Keuzevrijheid. Als in: natuurlijk, jarenlange
diefstal van examens, voor miljoenen aan
fraude, integratie wordt er
gedwarsboomd, nepotisme wordt er sollicitatie genoemd, maar ze hebben er tenminste de correct take van religieuze indoctrinatie. Dat je de kwaliteit van het onderwijs en de verantwoordelijkheid van de educatieve organisatie ondergeschikt acht aan de religieuze hersenspoeling. Dat is best erg. Het feit dat het een islamitische school is, is voor ons al genoeg argument om de boel te slopen. Niet vanwege het islamitische aspect, maar omdat religie en onderwijs zoveel mogelijk gescheiden moeten worden. Religie is een privé-aangelegenheid. Dat geldt dus ook voor refoscholen, evangelische scholen en katholieke scholen. Opbokken, allemaal. Indoctrineer je kids thuis maar met je archaïsche sprookjes. Dat hoeft niet geïnstitutionaliseerd te worden. Even buiten het feit dat Ibn Ghaldoun echt heel, heel, heel rampzalig is omgesprongen met de geboden mogelijkheid tot islamitisch onderwijs, de geldkraan en onderwijs in het algemeen. Er is geen enkel argument om Ibn Ghaldoun open te houden en keuzevrijheid voor religieus onderwijs is daarvan ook nog eens de slechtste. Jammer, SMR. Gezakt. Opnieuw de boeken in en gewoon tijdens het hertentamen opnieuw proberen.
Reaguursels
InloggenSluiten? Ja dat kan. Misschien is het vooral belangrijk dat bestuur en directie opstappen dan heeft de de school kans om schoon schip te maken. Nee, dat doen ze niet de heren en dames want er is immers niets aan de hand? (waardeloze diploma's, examenfraude, religieuze reisjes met onderwijsgeld).Bestuur en directie vinden zichzelf belangrijker dan de toekomstperspectieven van hun leerlingen dat is wel duidelijk. Tijd voor de politiek om in te grijpen. Deze school heeft geen zelfreinigend vermogen meer. Kennelijk vindt het bestuur ook het voortbestaan van de enige islamitische middelbare school een belangrijker item dan wat er geleerd wordt. Schaam je!! Wat mij betreft mogen religie en onderwijs helemaal gescheiden worden: alleen maar openbare scholen.
Kom op nou mensen!
We moeten artikel 23 handhaven.
Ik weet wel een leuk plekje voor Ibn Ghaldoun.
Iedereen blij
Niet moeilijk: breed curriculum toestaan + faalscholen sluiten.
Nog een keer?
Wat leer je op school?
A. Stelen
B. Rechtszaken aanspannen.
C. Dingen.
Ach, 't zijn haatscholen. Denk je nou echt dat die directeur 't interesseert hoe die kids het doen in Wiskunde, Aardrijkskunde of Nederlands? De enige functie van een islamitische school is het inpompen van haat tegen niet-moslims (Kafir) en het stimuleren van geweld tegen hen. Het mooie is dat dit betaald wordt door de Untermenschen (Kafir) zelf. Dat is de functie van een Islamitische school. Niet het voorbereiden van het productief deelnemen aan de samenleving. Die haten ze namelijk. Hun geld is goed maar dat is ook het enige. Een soort van slavernij-mentaliteit dus. Zolang dit alles niet onderkend wordt blijft de Islamofascisificatie gestaag voortschrijden.
Ik heb in mijn hele leven nog nooit bij een moslim in de klas gezeten. Op de basisschool kwam dat omdat er in ons dorp maar 2 moslimgezinnen woonden, en ik zat op een refoschool. Op de middelbare school kwam het omdat ik op een refoschool zat waarvoor je de Drie Artikelen van Enigheid (ofzo, iets enigs wat niet de Bijbel was) en de Heidelbergse Catechismus moest onderschrijven, en op de uni ook geen moslims omdat die er bij mijn opleiding niet zijn..
Daarbij komt: aub refoscholen en moslimscholen niet over 1 kam scheren, refoscholen hebben (op VMBO na) hele goede resultaten, lopen wat achter met Engels omdat ze geen TV en weinig of geen films kijken (ja die mensen bestaan), en kinderen op refoscholen worden niet noodzakelijk gehersenspoeld, je leert ook gewoon evolutietheorie en al die shit.
Moet toegeven, er wordt altijd wel lacherig gedaan over het idee dat mensen van apen afstammen, dat wel. Maar ja hoe kan je ook in zo'n sprookje geloven en dan nog met droge ogen beweren dat de Bijbel ongeloofwaardig is... hehe
Na diverse reacties gelezen te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat het schoolgebouw mag blijven, en zelfs de naam.
Bestuur, directie, leraren en onderwijzers zullen vervangen worden door een nieuw en Nederlands bestuur en directie.
Leraren en onderwijzers met minimaal 10 jaar ervaring op Nederlandse scholen bijgestaan door 1 orde handhaver per klas.
Er zal volgens Nederlandse normen les gegeven worden.
Arabisch mag deel uitmaken van het les pakket.
Direct sluiten, die Imr Onvoldoende School, en nooit meer openen.
*genoeg is genoeg*
Laten we waken over de vrijheid van indoctrinatie!
Mag ik de ramen van de school dicht komen spijkeren....? Ik neem mijn eigen hamer wel mee!!
Ik vraag me nu serieus af hoeveel scholieren op deze school op deze school achteraf hebben aangegeven dat ze de examens hebben ingezien. Tel daar gerust hetzelfde aantal bij op van leerlingen die hun mond houden. Dat zijn dus stuk voor stuk leerlingen die hebben bewezen dat ze altijd ervoor zullen kiezen hun eigen belang voor de regels te laten gaan. Geen heel erg integere jongelui dus. En dat is de lichting van 2013!!!
Hoeveel doen er totaal eigenlijk examen dit jaar?
Denk er wel aan,,,, als die school sluit dan zijn we 3 miljoen euro belastinggeld óók kwijt.
Open houden die school,, laat ze maar betalen en doodbloeden
Kinderen dwingen tot religieus onderwijs is geen vrijheid. Ook niet in de bible-belt.
Het moet maar eens afgelopen zijn met de godsdienstvrijheid in Nederland. De keuze moet beperkt worden tot 3 serieuze religies: Jodendom, Christendom of Bhoedisme. De rest zou zich niet openbaar mogen uiten.
In Nairobi zitten hoofdzakelijk christenen op de moslim middelbare school. In Nederland 100% moslims.
Iets leren is tegen de wil van allah. Alles wat je moet weten staat al in de koran. Alle scholen behalve de madrassa's zijn haram.
De school mag zeker openblijven, als ze er maar zelf voor betalen. Ik durf te wedden dat het dan opeens niet meer hoeft van al die vrome moslims.
Nogmaals Quid, wat was er mis met mijn katholieke jongensschool waar ik rapportcijfers voor kerkbezoek kreeg?
Waar ik in de godsdienstlessen leerde om mezelf, ter voorbereiding van de persoonlijke biecht, kritisch als onvolmaakt object te beschouwen. En om vanuit die zelfkritiek te werken aan zelfcorrectie en maatschappelijke dienstbaarheid.
Waar mijn latere cultuurrelativisme begon te kiemen, dat ik nóg later weer ging verwerpen.
Waar ik van de paters mijn eerste zinnen in ABN leerde en ook nog eens behoorlijk spellen en rekenen. Notenleer en de beginselen van harmonieleer, toe.
Waar mijn motivatie werd ontwikkeld om me, zonder ook maar één jaar algemeen vormend middelbare onderwijs, autodidactisch voor te bereiden op een universitaire studie plus succesvol vervolg.
Zes jaar schooltijd, waar ik nu als agnost en sporadisch kerkganger, met dankbaarheid en veel respect voor mijn toenmalige onderwijzers, aan terugdenk.
En als jij dat om welke reden dan ook niet kunt zien, ik zie in ieder geval wél meer dan voldoende verschil tussen enerzijds katholieke en christelijke scholen en anderzijds islamitische scholen, om te steigeren als een of andere frustraat ze op één hoop veegt.
Die argumentatie gaat niet lukken want als refos katholieken joden eigen scholen mogen hebben, dan de moslims dus ook. Ibn Ghaldoum gaat niet genoeg zijn om dat allemaal af te schaffen.
Het punt is dat je rechten kunt verspelen. Keuzevrijheid wordt minder omdat het de enige islamitische school is/was? Maar natuurlijk. Had daar vantevoren maar aan gedacht. Een katholieke enz school die zo extreem slecht presteert als Ibn Ghaldoum gaat ook dicht.
geen overhaaste beslissingen nemen over het voortbestaan van deze oplichtersbende. Nu sluiten dus; volgend jaar zetten we er wel een commissietje op, rapportje schrijven voor in de la en die tent nooit meer open.
Doei!
gescheurdrubber | 20-06-13 | 17:39
Nou.... vertel en deel je minkuddo argumenten. Ik ben oprecht geïnteresseerd !
@vocareadregnum | 20-06-13 | 16:38
Eens. Wil je bijstand? Dan minimaal een middelbare-schooldiploma van regulier onderwijs overhandigen. Zou een hele mooie maatregel zijn tegen gelukszoekers die enkel voor de gratis centjes hier wonen.
.
Die marktwerking met diploma's bestaat in feite natuurlijk al. Vastleggen dat "Gristenvwo" of "Islamhavo" geen toegang biedt tot hoger onderwijs gaat nog een stapje verder. Ik denk toch dat naast het vastleggen van het vaste curriculum ook een "wat-hoort-niet-op-school"-gebod een kortere klap is.
Keuzevrijheid??? als je als moslim besluit atheist of christen te worden gaat je kop eraf, op een plein met publiek, het is een barbaars geloof met een rare achterban
Haha, dat mensen echt denken dat een diploma van deze school invloed gaat hebben op de carrière van deze studenten. Denken jullie nou echt dat andere moslims dit iets interesseert? Het tegenovergestelde hoogst waarschijnlijk jammer genoeg. Over 10 jaar heeft 90% gewoon een goed betaalde positieve discriminatie baan "want zij waren slachtoffers van de situatie" , en werken ze binnen de "Islam" sector in Nederland als "begeleider" bij een overheidsinstantie om andere moslims voor te trekken. Ik vind het erg grappig dat mijn uitkering als jong gehandicapte in het beding komt omdat 60% van de mensen met een "gehandicapte uitkering" deze krijgt vanwege hun "integratie handicap". De politiek weet best dat het zo zit, en heeft daarom 3 jaar geleden het hele systeem omgegooid zo dat er zo veel mogelijk geprobeerd word mensen met deze uitkering aan het werk te krijgen. Resultaat; ik mag/kan mijn HBO studie niet meer afmaken omdat -dan- de financiële steun die ik goed kan gebruiken gekort word en moet een cursus volgen op MBO niveau waarvoor ik een contract moet tekenen om 2 jaar via hun gedetacheerd te worden om enkel hetzelfde bedrag te krijgen.
Hoera hoera, stem VVD.
@vocareadregnum | 20-06-13 | 16:25
Goeie tegel! Mee eensch!
Deze school moet niet dicht omdat het een islamitische school is maar omdat het een school is met een geschiedenis van:
Onbevoegde docenten (niet allemaal)
Zwakke resultaten.
Fraude met subsidie.
Reisjes naar Mekka van geld dat aan het onderwijs besteed had moeten worden.
De ontslagen vml directeur, tevens vader van een leerling die vastzit voor het stelen van examens, via de achterdeur weer is binnen gehaald als docent Natuurkunde.
Ibn Ghadoun drie miljoen schuld heeft.
Daar de grootste examenfraude (27 gestolen examens) in de Nederlandse geschiedenis heeft plaatsgevonden.
( 26 leerlingen hebben toegegeven dat ze fraudeerden, 20 van Ibn Ghaldoun, vijf van een andere Rotterdamse school en een leerling van een school in Utrecht en er tot nu toe zeven leerlingen van Ibn Ghadoun vastzitten)
Het enige argument van bestuursvoorzitter Ayan Tonca CDAer) en de SMR is om de school open te houden omdat Ibn de enige islamitische school voor voortgezet onderwijs in Nederland is.
Daar had Ayan Tonca, de overige bestuursleden, directeur en docenten wat eerder over na moeten denken en dat zooitje bemoeials van de SMR ook.
Het is godverdomme een schande dat het bij al die nitwits niet gaat om goed onderwijs voor hun leerlingen maar dat religie (en fraude) op de eerste plaats staat.
Dit in tegenstelling tot christelijke scholen. Daar gaat het nog altijd om hun leerlingen en om kwalitatief goed onderwijs, op een paar na die zwak scoren omdat hun scholen zwart zijn.
En verder moeten ze ook niet te hoog van de toren blazen. Of het nou om een moslimomroep gaat, het bouwen van moskeeën, en overige moslimorganisaties: Er wordt altijd ruzie gemaakt en gefraudeerd. (En ze krijgen daarvoor ook de kans van al die nitwits die toezicht moeten houden.)
En daarom krijgen ze nooit iets fatsoenlijks van de grond.
Dicht die school. Het gaat namelijk om leerlingen die recht hebben op goed onderwijs. Er zijn genoeg alternatieven waar de meeste moslimouders voor kiezen.
Bovendien draagt deze school niets bij aan integratie en aan het leerlingen voorbereiden op de Nederlandse maatschappij en onze normen en waarden.
de directeur | 20-06-13 | 17:06 | + 4 -
Het is dat ik maar één keer op het minnetje mag drukken, maar anders wazzie over de 1000 gegaan.
Tja, in voetbalterminologie vertaald als je een hardcore vak 410 Ajacied baas maakt van de prijzenkast 010, kun je d,r op wachten dat er een moment komt dat ie effe niet keek tog!
@doskabouter | 20-06-13 | 15:08
De minwaarde echter zeer hoog.
Unl1m1teD | 20-06-13 | 15:06 | +
Wat zou je denken van ambtenaar van wat ook, politiek, politie, stadswachten parkeerwachters, zorgverlening, armoede bestrijding, milieu organisaties moet ik nog door gaan, gewoon in de linkse hoek zoeken en je hebt zo een baan.
Kwit..... je begaat dezelfde fout alsdan de politiek. Waarom katholiek of christelijk onderwijs opdoeken..... omdat we anders discrimineren als we wel piepen over moslimscholen?
Flikker toch op, onze scholen ondermijnen niet onze samenleving, moslimscholen wel en daarom moeten die dicht. Punt!
@william7055 | 20-06-13 | 16:20
Ik zou graag willen weten hoeveel leerlingen daar sinds 2010 echt zijn geslaagd. Na de sleuteldiefstal. In 2010 was 100% geslaagd en behoorde het VWO-resultaat tot de beste vijf van het land. Daarvoor waren de resultaten ronduit zwak.
De school zal vast blijven bestaan. De religekkies vinden vrijheid van onderwijs belangrijker dan kwaliteit van onderwijs.
Mensen krijgen zo blijna letterlijk een opleiding tot bijstandstrekker. Met dank aan de (ouders van) kinderen die welop een school zitten die de staatsexamens (hoop ik) op legale wijze halen en een reguliere baan krijgen en belasting betalen.
Het volgende WTF moment is net gepresenteerd: MinBuZa Timmerfrans wil ondanks het weglekken van de 1 miljard toch doorgaan met het zonder tegenprestatie sponsoren van Egypte. Dan valt de 3 miljoen van Ibn Ghaldoun wel een beetje in het niet.
-weggejorist-
Als er iemand in brand wordt gestoken hoor je ze niet.
Gaat er een school dicht zijn ze opeens betrokken.
Kutgeloof.
Als ze slim waren, dan beseften ze dat een diploma van deze school in de Nederlandse maatschappij geen enkele waarde meer heeft.
Deze overheid had hier een prachtig voorbeeld kunnen geven dat dit niet wordt geaccepteerd in Nederland, maar nee, onze overheid probeert van alles om deze school open te houden, weer gaan de onderzoeken starten, weer een comité, weer links die het voor het zeggen hebben, weer het pamperen, weer niet capabel zijn.
Deze overheid heeft allang een brevet van onvermogen, net als die school!
Moehaha, als ze een echt NL's examen zouden moeten doen, zakt 90 % van die lui. Daarom vermoed ik ook dat die lui al jaren de boel hebben besodemieterd.
Parlementaire Enquete graag !
".. veel wethouders die kinderen op Ibn hebben.."
ohoh
Zie je wel, een school waar geen meisjes in hotpants rondlopen als het 30 graden is is een kutschool.
Wij van WC-eend ...
Helemaal gelijk Quid, dat religie en onderwijs gescheiden moeten worden. Geldt voor alle religies. Doe dat maar lekker in je privé-rukhok.
Den Heerscher | 20-06-13 | 16:30
Yep, das marktwerking, wanneer ik een moslim kan aannemen vanaf de ibn of vanaf het normale onderwijs zal mijn keuze snel zijn voor het normale onderwijs. Juist omdat aanvullende normen en waarden op een andere manier worden geleerd binnen de islam als binnen het westerse gelijkwaardigheidsdenken.
Krijg je alleen uiteindelijk de vraag of iemand die een opleiding doet aan een islamitische school wel voldoende zichzelf beschikbaar houd voor werk.In mijn ogen niet, je zorgt doelbewust ervoor dat je niet integreert maar segregeert en derhalve zou je dus geen recht moeten hebben op een uitkering. Aangezien je voor een uitkering er zelf alles voor moet doen om aan het werk te geraken.
Laat die school maar open , dat lost zich vanzelf op. Deze school zal langzaam dood bloeden en verdwijnen.
'SMR wordt door een sluiting de keuzevrijheid in onderwijs aangetast. Het Ibn Ghaldoun is de enige moslimschool in het voortgezet onderwijs in Nederland.'
Er was al geen keuzevrijheid als je moet kiezen uit 1 moslimschool. Of vinden de meeste moslims de kwaliteit van het onderwijs niet zo belangrijk, als het maar een moslimschool is?! Dat proef ik nml sterk uit die 2 zinnen.
vocareadregnum | 20-06-13 | 16:25 |
Heel sterk geschreven, gloeiend met je eens.
Natuurlijk moet ibn Ghaldoun open blijven. Een kansenschooltje staat zo leuk op het cv! Succes verzekerd.
Ik ben wel benieuwd welke versie op deze Ibn school wordt gegeven van de Jihaad. Als ik al die preken van Abu Nogwa'aht op Facebook lees, dan is dat de zuivere leer. Stelt deze school daar nog iets redelijks tegenover, bijvoorbeeld: dat moet je lezen in die tijd, toen het normaler was om elkaars dorp te plunderen en elkaar te dwingen om te bidden tot je woestijngod? Dat lijkt me toch wel van belang om te weten of zij toch iets positiefs toevoegen aan de jonge verweesde Moslim die blijkbaar ontvankelijk is voor hersenspoelerij die aanzett tot sektarisch geweld. Daarnaast moet die school op basis van andere objectieve normen worden weggejorist.
Het is ergens ook simpelweg de onderschatting van 'even een schooltje' stichten, dat is absoluut geen sinecure, goed personeel is al schaars en zeker als je je personeel wilt gaan oogsten binnen een klein bestand van islamieten of mensen die die 'stiel' kunnen onderschrijven.
Nu wel een jankargument weer .. alsof het alleen dat schooltje is geweest, ze kijken zelfs nu ze met hun hoefjes in de stront staan eerst naar anderen en niet naar zichzelf.
@vocareadregnum | 20-06-13 | 16:25
Hoewel ik fel tegenstander van religieuze scholen ben, zie ik wel wat in je standpunt + bijbehorende argumenten.
.
Daarbij dan wel meteen de kanttekening dan een diploma van een Islamitische "school" geen toelating tot HBO / Universiteiten geeft en in de echte samenleving geen reedt waard zal zijn.
@Graaf van Egmont | 20-06-13 | 16:18
Bij een absolute scheiding van kerk en staat regeert de koning bij de gratie van het volk. Kleine tekstwijziging en het probleem is opgelost.
.
Off-topic:
Kostenpost koningshuis kan omlaag.
Afschaffen van het koningshuis vind ik niet nodig. Zo'n onderwerp dat me volledig koud laat.
Het is altijd nog een mooie vertegenwoordiging als we weer zo'n lulletje rozenwater als Rutte of Balkenende als MP hebben, hoewel ik een minder hoge pet van WA op heb dan van Bea wat dat betreft.
.
Overigens zijn republieken als Frankrijk of Duitsland meer belastingcenten kwijt aan de entourage van de president dan wij aan ons koningshuis...
Kom op mannen, stap in een dubbel cabine van de baas en ga daar orde op zaken stellen.
pius | 20-06-13 | 16:09
het zijn de regels rondom geloofsafval binnen de islam die dit probleem creëren. Denk maar goed na, welke mensen zullen er eerder geneigd zijn hun zoon of dochter op een islamitische school te plaatsen?
Dat zullen per definitie de mensen zijn die het geloof op de eerste plaats hebben staan.
De sociale structuren vanuit het islamitisch geloof doen de rest. Een islamitische leraar die les zal geven over de holocaust? Vergeet het maar. Een islamitische leraar die de gelijkwaardigheid tussen man en vrouw benadrukt? Die leert aan zijn pupillen dat homo zijn mag? dat gaan leuke ouderavond gesprekken worden..
School is veel meer als alleen feitjes leren, sociale structuren normen en waarden worden er ook geleerd. Die sociale normen en waarden zijn niet meetbaar aan de hand van centrale examens en verkapte inburgering cursussen.
Een puur islamitische school is geen rechtstreekse afspiegeling van de samenleving. Het is een concentratie van 100% moslims op 1 plaats. De effecten daarvan zijn overal op de wereld te zien. Van saudie arabie tot iran, ieder met zijn eigen stroming ieder even gewelddadig onderling en tegen de boze buitenwereld.
Ik weet dat dit gedeelte je tegen de borst stuit, maar wat mij betreft is de enige reden om de school open te houden het simpele feit dat de leerlingen al zo zijn vergiftigt door het haatzaaivirus wat islam heet dat quarantaine de enige juist oplossing is. Een quarantaine die ze zelf kiezen. In de hoop de wat meer relaxte mossels het licht te kunnen laten zien op normale scholen. Daarom mag er wat mij betreft in iedere stad een islamitische middelbare school zijn.
Alle scholen 'openbaar' maken en welke dat niet van plan zijn subsidie intrekken. Een school is geen verkapt gebedshuis en moet toegankelijk zijn voor iedereen.
william7055 | 20-06-13 | 16:20
Als het aan Aboutaleb en de linkse media ligt: natuurlijk niet.
@pius | 20-06-13 | 15:27
Leer ajb lezen.
Ik geloof wel in domheid, maar niet in *zoveel* domheid die nodig zou zijn om te veronderstellen dat het op Ibn Ghaldoen het opeens zoveel beter gegaan zou zijn.
MAD1950 | 20-06-13 | 16:18
Ik had begrepen dat het geen echte kluis was, maar een riante bezemkast met dikke deur. Die sleutel is dus zonder toestemming van welke ambtenaar dan ook bijgemaakt.
By the way gaan we nog een keertje horen, hoeveel leerlingen Ibn Chaldoun er daadwerkelijk voor hun herexamen geslaagd zijn?
@Hans Hillen | 20-06-13 | 16:12
Klopt helemaal. Zo rollen we in NL tegenwoordig. Helaas.
Oh, het is maar een zwakke school, geen zeer zwakke school...
Dan kan ik mijn kinderen daar met een gerust hart naartoe sturen.
En intussen begint het me steeds meer te intrigeren waarom niemand wil weten welke ambtenaar er toestemming heeft gegeven om een sleutel te laten bijmaken in plaats van het slot te vervangen. Waarom vindt eigenlijk niemand dat die figuur op z'n minst ontslagen moet worden?
Den Heerscher | 20-06-13 | 16:10
Ik ben het helemaal met je eens, maar hoe dacht je dit door te voeren in een land waar de koning nog regeert bij de gratie Gods?
Het valt me nog mee dat de moslims dit niet doorhebben (want niet geinteresseerd in onze staatsinrichting) anders hadden ze al lang een grondwetswijziging geëist waarbij de koning bij de gratie van Allah regeert.
@James Lastig | 20-06-13 | 15:23
Nah, daar mag je al werken als je op ze stemt ;)
Aboutaleb heeft een thee-pauze ingelast. 16:20 vervolg
Wat ik wel frappant vind is dat Ayhan Tonca zich nu beroept op het zijn van een islamitische school. Maar als de pers zou schrijven: de grootste examenfraude in Nederland ooit vond nou juist plaats op een islamitische school, dan heb je Leiden in last.
.
Double-standards 2.0
Bah, 1 islamitische school voor voortgezet onderwijs in heel Nederland. En natuurlijk voldoet precies die school aan alle (terechte!) vooroordelen voor wat betreft corruptie; wanbeleid; fraude; gewelddadigheid; en vast nog veel meer onfrisse zaken, die nog niet aan het licht kwamen omdat geen enkele ambtenaar zulke dingen WIL WETEN.
Tenzij de stinkboel zo groot is dat het boven de stad uitsteekt, dan moeten ze wel gaan kijken.
Trotski2.0 | 20-06-13 | 16:03
Er zijn nogal wat geheimhoudingsstukken die ter tafel komen. En het gaat allemaal over geld en grote projecten. Waarom mag de rotterdamse burger dat niet weten?
Religie dient uitgeroeid te worden. Als er iets is dat vreedzaam samenleven en progressie (niet links-progressief, maar vooruitgang) in de weg staat, dan zijn het wel religie en haar aanhangers.
.
.
Omdat het niet erg menselijk en nogal onrealistisch is om alle gelovigen uit te roeien (want zo zijn atheïsten niet, dat gedrag is louter voorbehouden aan genoemde religieuzen) lijkt het me op z'n plaats dat bij de wet een aantal zaken vastgelegd worden:
.
1. Politieke standpunten dienen verdedigd te worden conform hellenistische logica en middels menselijke ratio. Het wordt verboden om een religieus werk als grondslag voor een standpunt te gebruiken. Zelfs als dit werk de grondslag vormt, dient het standpunt buiten het werk om beargumenteerd te worden met premissen waar elk rationeel mens het mee eens kan zijn.
2. Religie wordt volledig verbannen uit het onderwijs. Gebruiken, geschriften en tradities worden enkel objectief beschouwd in een les over godsdienst, niet vanuit godsdienst. Op scholen komt een verbod op het belijden van welke religie dan ook.
3. Het is niet de taak van de staat om religie in wat voor vorm dan ook te faciliteren. Dit betekent een volledige subsidiestop voor instanties met een religieuze grondslag en dat instanties met een dergelijke grondslag op dezelfde wijze belastingplichtig worden als overige verenigingen en stichtingen.
.
In feite dient er een absolute scheiding tussen kerk en staat te bestaan. Met bovenstaande maatregelen worden politieke partijen als SGP, CU en CDA dus ook verboden of in ieder geval gedwongen om hun standpunten conform de menselijke ratio te beargumenteren. Dit zal leiden tot "geen programma" of een heroverweging van de standpunten.
.
Wat mensen verder thuis doen zal me een rotzorg zijn: Als je met je kop in het zand wilt blijven zitten en moedwillig jezelf dom wilt houden, dan heb ik er geen last meer van.
.
Al met al: Dicht dus met dan Ibn-Ghaldoun.
De financiering van onze eigen ondergang wordt nergens zo mooi in de praktijk gebracht als daar.
Godsammekraken | 20-06-13 | 15:04 | + 43
.
Mwah, nergens? Islamieten en MOE-landers maken ons kapot van binnenuit. De EU vanuit Brussel. Onze ondergang is niet meer te stoppen, van binnen en buiten. En is in een stroomversnelling geraakt. Het is triest.
@An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:02
En zo is het.
@vocareadregnum | 20-06-13 | 15:55
Redelijk eens. Maar ik vind dat te kort door de bocht dat je zegt dat binnen de islam niet geleerd word goede vriendjes te zijn met anderen, zoals je weet ken ik veel moslims, ik denk meer dan wie dan ook hier, en het is zeker geen gegeven dat ze geen goede vriendjes met niet-moslims willen zijn, integendeel vaak.
Er is echter ook een (te groot helaas) gedeelte die die benadering wel aanhangt, mocht die dominant zijn binnen zo'n school dan ligt daar dus een schone taak voor overheid en onderwijsinspectie.
Want geloof het of niet, ook Binnen de Islam zijn genoeg aspecten te vinden die een brug slaan, zoals dat met bij alle 'heilige' boeken geld, dat is naast de vele nadelen het voordeel van religie. Het blijft multi-interpretabel.
Enfin, ik wijd uit, je begrijpt mijn punt.
Dat men vanuit die hoek probeert de school open te houden begrijp ik. Maar dat er vanuit die hoek geen afstand is genomen van de wantoestanden begrijp ik niet. En dat vind ik veelzeggend...
Dit nieuws verbaast mij niet. Ik heb gisteren Nieuwsuur gekeken, met Twan Huys en de bestuursvoorzitter van Ibn Ghaldoun: dhr. Ayhan Tonca. Twan Huys deed het verbazingwekkend goed, Nieuwsuur-wise. Het verweer dat Ayhan Tonca had op alle malversaties was: 'Ibn Ghaldoun is de enige islamitsche school in het voortgezet onderwijs in Nederland' en daarna ging hij door over vrijheid van onderwijs, pluriformiteit, multicultuur etc. etc. Hij had geen enkel terzake doend argument als het om diefstal, fraude en malfunctioneren ging. Maar Ayhan Tonca weet dondersgoed dat 'de enige moslimschool' ook zijn enige argument is. Hij moest de moslim/multicultuur/godsdienst/discriminatie-kaart wel trekken. Want verder had hij niets. Dus natuurlijk trok hij die kaart, en natuurlijk vinden alle moslimorganisaties dat ook. En natuurlijk gaat ons pamperende bestuur daarin mee. Kortom: ondanks diefstal, fraude en malfunctioneren gaat Ibn Ghaldoun niet dicht, want dat is discriminatie. Als het niet zo voorspelbaar was dat Ayhan Tonca deze kaart zou trekken, dan zou ik het slim vinden. Maar helaas, de voorspelbaarheid is groter dan de slimheid. Onze islamieten komen daar al 30 jaar mee weg en ook deze keer zullen ze ermee weg komen.
.
Als je Twan Huys een keer als goede interviewer wil zien en Ayhan Tonca als zwetende bange maar handige leugenaar, dan is dit een aanrader: nieuwsuur.nl/onderwerp/520169-voortbes...
@An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:01
Ik ken de exacte cijfers niet, maar voor veel mensen is het diploma van de middelbare school het enige dat ze hebben. Die personeelschef zal er dus zeker naar kijken.
Als zo'n kind van Ibn Ghaldoun daarna ook nog eens naar InHolland gaat dan heeft het gewoon 10 jaar van zijn/haar leven weggegooid. En dat, beste Andie, is het probleem waar ik me druk over maak.
lijn5 | 20-06-13 | 15:54
Klopt, de cultuurschok van overgang van vwo naar Universiteit was bij mij behoorlijk groot.
Dat er openbare scholen en religieuze scholen zijn kan ik nog wel billijken. Echter, de overheid gaat de fout in als ze vervolgens stelt dat zowel openbare als relegieuze scholen hetzelfde budget krijgen toebedeeld. Door dat te doen bestaat er dus geen scheiding meer tussen kerk en staat. Hetzelfde geldt voor de kerken die van gemeentewegen een bijdrage krijgen voor elk ingeschreven religieus lid. Hetzelfde geldt voor politieke partijen op religieuze grondslag. Hoe kun je na al die verwevenheden nog altijd met droge ogen beweren dat er een scheiding is van kerk en staat?
@brutus68 | 20-06-13 | 15:22
Ja, doch katholieke scholen hebben vaak wel de beste resultaten, maar om nu te zeggen dat dat aan de katholieken ligt, nee, maar wel aan de houding van het bestuur, het herkennen en continueren van een effectieve werkwijze ipv elk jaar 'het beleid even omgooien en nog wat 'managers' in te huren' en wat ook telt; de betrokkenheid van kritische ouders.
In dit geval van Ibn lijkt het mij dat je de kinderen moet beschermen tegen de keuze van de kritiekloze ouders, dit gaat niet om religie, al geldt dat waarschijnlijk wel als enige voorwaarde voor de ouders.
Het gaat erom dat ze kiezen voor heel slecht onderwijs en dat bepaalt voor een aanzienlijk deel wel de toekomst van je kinderen.
Ik zie het toch niet snel gebeuren in de nabije toekomst dat we de keuzevrijheid van onderwijs kwijtraken door wanprestaties van enkele bijzondere scholen.
Zelf ben ik totaal geen voorstander van religieus onderwijs, maar zie er maar eens vanaf te komen.
Dat zal op zoveel verzet stuiten, dat gebeurt vast niet.
Is het nu eens een keer afgelopen met deze religieuze gekkigheid? Sluiten deze school, en snel ook. Tevens alle basisscholen van islamitische grondslag per direct de poorten laten sluiten. Ruim baan geven aan een ideologie die even donker is als de middeleeuwen, bizar... We hebben hier de afgelopen eeuwen al meer dan genoeg gehad aan dat christendom. Gelovigen die, door de strijd die hier gevoerd is, inmiddels redelijk van hun blinde religieuze overtuiging zijn losgekomen. En ja, idealiter zou het ook welkom zijn dat christelijke scholen hun poorten zouden sluiten. Maar nogmaals, die zijn inmiddels gewoon met de opvattingen die in het vrije westen als gemeenschappelijk worden ervaren. Maar dan nu deze strijd nog eens overdoen met de islam in het vrije westen? Wake up, tolerantie kent zijn grenzen. Ook godsdiensttolerantie.
Nu live debat in rotterdamse gemeenteraad.
rotterdam.raadsinformatie.nl/notucastL...
@rara | 20-06-13 | 16:01 Ach wat is een 'echte' baan. Ze worden er goed voor betaald, want 'hoogopgeleid', en kunnen weer een volgende generatie op de wereld zetten, en langzaam dit land veroveren.
-weggejorist-
@pius | 20-06-13 | 15:57
Dat is ons probleem, wij hoeven niet meer te overleven. Er wordt voor ons gezorgd, we zijn lui.
@rara | 20-06-13 | 15:56
Op papier prima, in The Real World (je weet wel, buiten) zal een chef je echt niet aanhouden of ontslaan puur op een diploma. Als iemand functioneert is een diploma secundair. Degenen die gefraudeerd hebben en dus niet in staat zijn te presteren op het niveau dat wordt verwacht zullen vanzelf door de mand vallen.
Daarbij gaat het om een middelbare school, daar gaan dus nog enkele jaren voortgezet onderwijs op volgen waar ook wederom gepresteerd zal moeten worden.
Ik zie je punt dus niet.
Helemaal mee eens. Godsdienstles etc is tijdverspilling. Komen die leerlingen misschien ook achter als ze wat ouder zijn.
@lijn5 | 20-06-13 | 15:57
Maar je kan er nooit een echte baan mee krijgen, dat dan weer niet.
@Watapatja | 20-06-13 | 15:55
Bedoel je de landelijke toetsen die gestolen zijn?
Krijgen we trouwens wel allemaal te horen wat de knaapjes en dames hebben gehaald voor hun her zonder gejat examen? Ben ik namelijk wel heel erg nieuwsgierig naar. Als het weer 100% is, behouden ze hun bestaansrecht. Maar iets zegt mij dat dit de 70% nog niet eens aan gaat tikken.
Het is een bewust onderdeel van het zichzelf willen afscheiden van onze westerse maatschappij, de baas over ons willen zijn en ons uitlachen als het die moslims weer lukt. Dit geheel gefaciliteerd door een luie en onnozele overheid die het te druk heeft met de schone schijn van het grote EU-sprookje en natuurlijk het veilig stellen van haar eigen comfortabele baanposities. En dit weten die gekke moslims. De Hollandse burger wordt chronisch gemangeld, als een soort slaven... tot het een keer genoeg is natuurlijk.
Onals menig ander reaguurder vind ik de Islam een van de wereldgodsdiensten.
Zwaar onder vuur van hun eigen 'schriftgeleerden' en 'warlords in need of an excuse', dat dan weer wel, maar toch....
Als in de wet staat dat in dit land een school op religieuze basis kan, dan MAG dat. In het geval van Ibn is er iets vrij vroeg misgegaan.
Of het nou doer groepsgedrag, sektarisch of religieus agressief is, maar in het hoofd van het bestuur heeft men gedacht: 'Gled voor een studiereis, dan kunnen we ook naar Mekka, leren we wat over de herkomst, en we doen er wat geo bij. Gaat vast lukken. Dat lukte dus niet. Op de vingers getikt. Geld terugbetalen!
Na zo'n incident moet je dan laag gaan liggen.
Dat heeft Ibn niet gedaan. Sterker nog, de zoon van de directeur die de Hadj (met talloze onnodige familieleden en een paar conservatieve imams) had georganiseerd wilde 'de goede deal' terug.
Wat mij betreft maakt dat einde verhaal. Er is een schijn van doorlopend geklooi. Sluiten, uithuilen en opnieuw beginnen, of liever, gewoon hard leren en een diploma halen! Succes!
@An die ARBEIT | 20-06-13 | 15:55
Eerlijk delen is een natuurlijk overlevingsmechanisme overigens. Vraag maar aan Frans de Waal.
Die snapt dat soort dingen stukken beter als jeweetwelwie.
@rara | 20-06-13 | 15:51 Met het VWO diploma ven IBN heb je alle recht om naar de universiteit te gaan, en daar een fijne cursus recht oid te doen. Daarna asieladvocaat om nog meer gelijkgezinden binnen te halen. Of een andere fijne job bij de pvda-baantjes.
Je hebt dus nu mocro's die de school niet afmaken, mocro's die nooit de school bezoeken en mocro's die met valselijk verkregen diploma's rondlopen. Die laatste categorie wordt door links aangeduid als "de allochtonen die het wel goed doen?
@An die ARBEIT | 20-06-13 | 15:54
De waarde van diploma's is de verantwoordelijkheid van de onderwijsinspectie en het ministerie van onderwijs. Niet van ouders.
pius | 20-06-13 | 15:46
Absoluut, religie is een keuze, net zo goed als dat islamitisch onderwijs een keuze is. volkomen met je eens.
Maar daar zit dan dus wel een addertje onder het gras. Binnen de islam wordt nou eenmaal niet geleerd goede vrindjes met niet moslims te zijn. Worden als tolerantie en respect in verband met de kafir komen er niet in voor.
Wanneer ik als werkgever dus al een aantal keren mensen met een opleiding aan de ibn heb aangenomen en ik keer op keer er achter kom dat het teamwerk met de ongelovigen niet lukt. Zal ik minder geneigd zijn om iemand vanaf die school aan te nemen. Juist omdat dergelijke startkwalificaties nodig zijn.
Helaas zal die keuze weer worden opgevat als racisme vanaf de werkgever. In plaats van het bewust afsluiten van de weg naar goede startkwalificaties door ouders en leerlingen van het islamitisch onderwijs.
@Indoneesje | 20-06-13 | 15:48
Pure aanname van jouw kant. Als je de tien meest vooraanstaande universiteiten ter wereld onderzoek laat doen naar veel reaguursels alhier van de laatste twee jaar zal mijn bevinding op onweerlegbare wijze worden bewezen. En ik denk dat mijn conclusie dan nog een milde zal blijken.
Dus ga lekker bij de proleten in kwestie janken en niet bij mij.
Ik ben slechts de boodschapper.
rara | 20-06-13 | 15:51 |
Aangezien er landelijke toetsen zijn, is de waarde van het papiertje hetzelfde dan elders. Ben wel met je eens dat dat niet veel is, gezien de devaluatie van het onderwijs de laatste 20 jaren.
hunman | 20-06-13 | 15:06 |
klopt.
"In sha'Allah" wordt gezied als de grootste menselijke wijsheid, dus eigen verantwoordelijkheid en de daarvoor benodigde reflectie is niet aan de orde.
@Graaf van Egmont | 20-06-13 | 15:53
Hè bah, mensen die delen. Nee, dat is een cultureel aspect van de Islam dat we echt niet moeten willen inderdaad.
@Temazepam60milligram | 20-06-13 | 15:46 Het voordeel van een openbare school is natuurlijk dat je wel eens iemand tegenkomt met een andere mening bijv over adam en eva. Als je daar niet van gediend bent, wil je je eigen habitat creeren in een eigen school. Echter bij deze moslimschool is men wel erg van de gewone wereld af gaan staan, en het zou 'beter' zijn als men wat meer in de maatschappij zou staan. Maar zoals als eerder gezegd zullen moslims geen prijs stellen op samen leven met de infidels. Wat ze in NL zoeken (behalve goud) is daarom een raadsel.
Religie is een privé-aangelegenheid. Dat geldt dus ook voor refoscholen, evangelische scholen en katholieke scholen. Opbokken, allemaal. Indoctrineer je kids thuis maar met je archaïsche sprookjes.
Halleluja! Als dit nou eens morgen wettelijk geregeld zou worden... deed ik een vreugdedansje!
@rara | 20-06-13 | 15:51
Dat is toch de verantwoordelijkheid van de ouders en op een zeker niveau het kind zelf op iets latere leeftijd? Wij hebben de vrijheid zelf te kiezen hoe ons kind onderwezen dient te worden, zolang de kwaliteit van het onderwijs gewaarborgd wordt en er geen strafbare zaken spelen is de rest arbitrair. Als ouders ervoor kiezen om hun kind een minder relevant diploma op te spelden omdat ze per se willen dat ze ook deels onderwezen worden vanuit op sprookjes gebaseerde normen en waarden, moeten ze dat lekker zelf weten.
Een moslim die geld vangt zal dit altijd delen met zijn familie. Zo ook de directie van deze school. Broers en neven zat. Dan schieten de leerlingen er maar bij in.
@Mr.Socrates | 20-06-13 | 15:50 |
En democratisch gezien niet representatief maar dat doet er waarschijnlijk niet toe he?
@Bakito | 20-06-13 | 15:50
Dwaalspoor. Ga ik niet in mee.
necrosis | 20-06-13 | 15:39 |
In plaats van ze te verwijderen zou je er beter aan doen om eens te letten op het formuleren, redeneren en argumenteren van beide heren.
Kun je nog wat van leren.
pius | 20-06-13 | 15:48 |
S goed man.
@pius | 20-06-13 | 15:49
Bekijk het.
@An die ARBEIT | 20-06-13 | 15:43
De waarde van het diploma moet ook meetellen bij de overweging om de school te sluiten of open te houden. En een Ibn Ghaldoundiploma zegt op het moment helemaal niets, het is een waardeloos vod. Kinderen moeten nu jarenlang naar school om een waardeloos papiertje te verdienen. Daar zouden we ons druk over moeten maken.
De organisaties willen de school openhouden, maar dat is niet in het belang van de kinderen of het onderwijs.
@Bakito | 20-06-13 | 15:41
Pius wil z'n handen niet meer aan mij vuil maken, snap ik wel. Hij kan niet tegen me op.
rara | 20-06-13 | 15:44 | + 0
Het sperma druipt van het arrogante plempsel, happy mirriage! ... brrrr...
@Cacas | 20-06-13 | 15:46
Ander verhaal zoals ik al zij. Het lijkt me logisch dat ik het hierin volledig met je eens ben.
Dit moet worden geadresseerd, en krachtdadig bij voorkeur.
rara | 20-06-13 | 15:46 | + 0 -
Meestal. Hoe vaak? Vaker dan dit ene enkele voorval op een moslimschool?
brutus68 | 20-06-13 | 15:22 | + 2
Een Nederland zonder scholen met religieuze achtergrond is inderdaad een utopie.
@An die ARBEIT | 20-06-13 | 15:44 |
Als je daarmee denkt ook 'de aard van het beessie' te veranderen ga je nog van een kouwe kermis thuis komen...
@Bakito | 20-06-13 | 15:41
Die staat op de 'te dom dus negeer lijst' dus helaas.
Misschien wil Andie het doen?
@LibertasSimplex | 20-06-13 | 15:42
Mij niet. Het zal zeker verergeren daar ben ik van overtuigd maar ik zal eens een steekproef doen voor je vandaag of morgen- even mij doelgroep bevragen voor de zekerheid. Je hoort van me;)
@pius: "Het stompzinnigheidsfundamentalisme alhier is een reden het openbare onderwijs eens grondig onder de loep te nemen".
.
Dus omdat meerdere reaguurders hier er een andere mening op nahoud dan u, wilt u ervoor zorgen dat de mens geïndoctrineerd van de wieg tot het graf met datgene waar u voorstaat of wat u juist vindt? Uw ideale belevingswereld verschilt dus niet veel van de fascistische natie staat Duitsland in de jaren 40' en het huidige Noord-Korea.
@pius | 20-06-13 | 15:46
Je raakt de zere plek: In een democratie wordt het nooit ideaal. Ook niet als je naar wens van reaguurders als repulse alle "mosselmannen" op het vliegtuig zet.
@pius | 20-06-13 | 15:41 |
In dit soort 'publieke zaken' wordt de wet maar al te vaak bepaald door 'gelegenheids-politiek'. Als het Ibn Ghaldoun een 'zwarte' openbare school geweest zou zijn had ie al dicht geweest en dus denk ik dat het religieuze aspect in deze discussie niet relevant is.
De engie keuzevrijheid die ze afgenomen wordt is de keus voor een zeer zwakke school.
Als het een bedorven schapenworstje was kiezen ze er ook niet voor, want daar raken ze van aan de schijterij, maar geestelijke diarree, daarvoor willen ze wel kunnen kiezen.
@vocareadregnum | 20-06-13 | 15:41
Ik ben ook geen fan van religieus getint onderwijs toch vind wel van belang dat het mag bestaan, in het kader van vrijheid van meningsuiting, levensovertuiging etc en de wet vind dat ook.
Diezelfde wet waaraan elke school zich dient te houden overigens, dat is de grens. In dit soort zaken altijd moet je altijd kiezen voor the lesser evil. Ideaal word het nooit namelijk dat weet jij ook.
Vandaar mijn beredenering.
Randall3.0 | 20-06-13 | 15:36 | + 0
Ah u bent er de hele dag bij natuurlijk als uw spruit op school zit. Mijn ervaringen staan haaks op die van U.
lijn5 | 20-06-13 | 15:38
Inderdaad, de financiele gelijkstelling is typisch nederlands. Maar wat is het probleem als er goed onderwijs wordt gegeven? Openbare en bijzondere scholen kosten de belastingbetaler hetzelfde.
@Bakito | 20-06-13 | 15:43
Meestal zijn het de suppoosten die de orde weten te handhaven en de sfeer goed proberen te houden. Welk equivalent hebben we op Ibn Ghaldoun rondlopen?
@pius | 20-06-13 | 15:39 | + -3 -
Inderdaad. Maar dan moet dat niet ten koste gaan van de veiligheid en ook niet massaal de wet worden overtreden, zoals op deze scholen wel gebeurt.
@rara | 20-06-13 | 15:44
Heb jij kickboxlessen bij hem gevolgd dan? Ben je Marokkaan? Zeg maar eerlijk hoor, het is niet alsof je hier in de panelen op je afkomst beoordeeld zal worden....
Oh wacht...
In de krimpgebieden fuseren basisscholen al, omdat ze anders niet aan de leerlingennorm voldoen, goede zaak.
@Bakito | 20-06-13 | 15:43
Juist, direct verbieden. Islam is de gewelddadigste balsport ooit.
@Bakito | 20-06-13 | 15:41
Pius wil z'n handen niet meer aan mij vuil maken, snap ik wel. Hij kan niet tegen me op.
Het wel of niet sluiten moet gebaseerd zijn op de kwaliteit van het onderwijs, niks anders. En dus niet zoals de meeste jakhalzen hier willen op basis van de islamitische achtergrond.
Een ezel stoot zich zelden aan de eerste steen behalve als je minister of staatssecretaris , dan liggen volgens mij je poten er bijna af
rara | 20-06-13 | 15:36 |
Ja, de ME-inzet rondom moslimscholen kost de samenleving klauwen met geld.
@papillon349 | 20-06-13 | 15:37 | + -2 -
Examendiefstal is nog nooit zo uitgebreid voorgekomen als nu, en wat verwonderlijk dat dit nou júist op een islamitische school is. Ze spelen daar allemaal onder een hoedje, leerlingen en docenten, het is gewoon een teken van haat tegen de Nederlandse staat.
Die gasten van die school, evenals z'n ouders en de staf, moeten eens overwegen naar een islamitische school ergens in een islamitisch land te gaan. Dan is iedereen tevreden. Zij hebben een islamitische school, wij hebben geen groeiende stroom van mensen die niks uitvoeren, bijstand genieten en belastingbetalers uit z'n handen eten.
@lijn5 | 20-06-13 | 15:39
5 Jaar is bloedsnel in het land van HSL.
pius | 20-06-13 | 15:33 |
Je hebt natuurlijk gelijk als je zegt dat je het nu niet kunt verbieden.
Maar je argument in je eerdere lange plemp, dat kinderen zullen opduiken in massa's madrassa's, terwijl ouders kinderen ook naar koranschool kunnen doen buiten normaal onderwijs, lijkt me overtrokken.
@Zookrates | 20-06-13 | 15:40
Er zijn inderdaad redenen zo'n school te sluiten. Maar die mogen nimmer iets met religie te maken hebben.
Nogmaals, de wet.
rara | 20-06-13 | 15:39 | + 1 -
Is een begin, maar ik denk dat een land als S Arabie deze scholen dan gaat financieren. doen ze ook met de moskeeën.
pius | 20-06-13 | 15:25
Juist!
Alleen de motivatie is iets anders als de mijne..
Niets wat wij kunnen doen zal de verwijdering en de segregatie tegen houden. Al jaren zijn we roepend om te integreren,maar de regels van de islam staan dat gewoon niet toe. De interne sociale druk neemt alleen maar toe om meer afstand te nemen van die verdorven westerse honden.
Aan de ene kant geef je aan dat het sluiten van de school madrassas ten gevolge zal hebben, onderwijs wat dus op geen enkele wet steunt. Dit terwijl je dan wel de regelgeving wil hanteren die noodzakelijk is om hier enigszins regulier onderwijs van te maken. Dat is dus iets wat logisch gezien niet zal gebeuren.
Wanneer een school zoals ibn aan regels wordt gehouden zullen de activiteiten die niet correct zijn ook gewoon doorgaan achter gesloten deuren. Het moet aan burgers zelf zijn of ze hun kinderen op een school willen plaatsen, een ouder die het belangrijker vindt dat zijn kind een religieuze school bezoekt, maakt zelf de keus zijn startkwalificaties niet belangrijk te vinden.
pius | 20-06-13 | 15:32 | + -2 -
Yep, ons onbezoldigd ontwikkelingswerk is natuurlijk geen structurele oplossing.
Kun jij @rara trouwens nog even verschonen voor 17 uur? Zou tof zijn.
Saucony | 20-06-13 | 15:31 |
Het gaat niet om gescheiden gymlessen, je bent geïndoctrineerd vanuit een religie. In een seculiere staat doe je dat maar achter de voordeur.
@pius | 20-06-13 | 15:25 |
Sluiting van de school is noodzakelijk teneinde een stigmatiserend beeld omtrent islamitisch onderwijs tegen te gaan. Zelfreinigend vermogen en zo.
@StijlvolRechts | 20-06-13 | 15:05
Fouter dan.
@Boy Cot | 20-06-13 | 15:38 | Kunnen ze niet, want staat in grondwet. Heeft een grotere slag nodig, en duurt zeker 5 jaar.
In de koran word aangezet tot haat en minachting tot ander denkenden, dit gegeven willen we kinderen niet aanleren lijkt mij.
Stoppen met dit soort onderwijs lijkt mij een goed alternatief.
@pius | 20-06-13 | 15:33
Je zou de wet kunnen veranderen zodat uitsluitend de openbare scholen worden gefinancierd vanuit het Rijk.
@Bakito | 20-06-13 | 15:28
@pius | 20-06-13 | 15:32
Voor een gezellig onderonsje: twee deuren verder.... please!
@Cacas | 20-06-13 | 15:37
Er is vrijheid van Godsdienst. Verankerd in de wet. Dat is het uitgangspunt voor deze discussie. Volgende keer een intelligenter tegeltje van je als dat mogelijk is.
Anders ga je op de lijst 'te dom dus negeren'.
Sterk stuk. Wat iemand al schreef, moslims bekritiseren zichzelf niet (graag). Ze weten niet eens wat het ís. En maak je verder geen illusies, de Andree van Esjes in dit land zullen er alles aan doen om het Maroc-reservaat in stand te houden, te vergroten en te laten zegevieren. Om dat te begrijpen moet je "Disgrace" van Coetzee lezen.
Weer een goed stuk Johnny..... vriend!
@Temazepam60milligram | 20-06-13 | 15:24 Wat een kletskoek met "Vrijheid van onderwijs staat in artikel 23, en is een internationaal erkend grondrecht." Alleen in NL wordt er betaald voor refo-moslimscholen door de belastingbetalert. In andere landen moet je maar zien dat je je refo- of moslimschoolzelf bekostigt.
Deze falende school per direct sluiten. De huidige regering coalitie zou nu alle scholen met religieus onderwijs moeten verbieden, daar hebben ze nu een meerderheid voor.
Prima initiatief. Open houden die school. Maar dan wel na het laatste jaar op een echte school nog een jaartje bijspijkeren en examen doen.
Religieus onderwijs is best handig hoor..
Ik ga mijn kinderen echt wel naar een christelijke school doen, al was het alleen maar omdat daar een stuk minder van die asociale kudtjochies op zitten. Sterker nog, ik ken (normaal doende) moslimgezinnen die hun kids naar een christelijke school doen om die reden.
Eerst willen "de blanke ouders" hun kinderen niet in/op een klas/school met veel kinderen van buitenlandse afkomst en is er een Islamitische-school dan is het ook niet goed.En examendiefstal is niet van gisteren en is vaker voorgekomen op andere scholen.Er zijn op deze school ook nu kinderen de dupe en die niks te maken hebben met examendiefstal.haal de "rotte appels"eruit,zowel leerkrachten cq leerlingen.Ik woon (helaas) in een blanke buurt en wil graag ruilen voor een multiculturele buurt..... ben onze "tokkies families" ook wel zat in Nederland.......
pius | 20-06-13 | 15:33 | + -1 -
Religieus onderwijs zat hier. Dan gaan ze maar naar een christelijke school als ze onderwijs met het opperwezen willen krijgen.
Zo niet, moeten ze niet klagen en maar terug gaan naar Marokko, waar genoeg van die scholen zijn en je zeker niet zomaar een christelijke school kan openen.
@LibertasSimplex | 20-06-13 | 15:35
In mijn tegel draag ik daarvoor zat oplossingen aan.
@ ieder die tegen katholiek onderwijs is: mijn kinderen hebben op een kat. basisschool gezeten en daar wordt helemaal niets gedaan aan dat geloof. Ook voor het vervolgonderwijs heb ik 3 keer gekozen voor een chr. school en ook op die scholen wordt niets gedaan aan het geloof ( afgezien van een kerstviering)
Waarom ik als arheist gekozen heb voor chr. onderwijs ipv openbaar? Omdat dat roomblanke scholen zijn.Racistisch? Waarschijnlijk wel. Do I care? Nah...
@Bakito | 20-06-13 | 15:25
Waarbij het natuurlijk de supporters zijn die de strijd opzoeken en aangaan, met als enige motivatie: strijd.
Je vergelijking is dus correct.
Dr waren meer Arabirische scholen. Maar die gingen dicht vanwege fraude, gesjoemel, onkunde, discriminatie, uitsluiting en kinderhaat.
Religie op scholen = afschaffen!
@naadschrobber | 20-06-13 | 15:27
Hehe, nee, draai vaak nachtdiensten, vandaar.
pius | 20-06-13 | 15:33 |
Als deze school aan niks voldoet, is het wel religieus, maar geen onderwijs.
Als ze iets anders zouden zeggen, zouden ze voor hun achterban natuurlijk geen knip voor de neus waard zijn. Nu zijn ze dat voor ons.
@LibertasSimplex | 20-06-13 | 15:32
Je kunt religieus onderwijs nu eenmaal niet verbieden. Dat is verankerd in de wet. Andere discussie dus.
Religieus onderwijs in mishandeling!
@Bakito | 20-06-13 | 15:28
Dank.
Het stompzinnigheidsfundamentalisme alhier is een reden het openbare onderwijs eens grondig onder de loep te nemen.
Een schone taak.
@ James Lastig | 20-06-13 | 15:23 |
Open armen alleen? Wedden dat sommigen van hen uitgroeien tot de nieuwe Elatik, incluis auto met chauffeur op kosten van de belastingbetaler? U zou zich overigens nog verbazen, bij de meeste multinationals heerst het zogeheten 'diversiteitsbeleid'. Onlangs iemand proberen duidelijk te maken dat dit 'beleid' gestaafd is op racisme en niet op de juiste persoon op de juiste plaats. Drie keer raden wat ik wel niet was om zo te redeneren...
pius | 20-06-13 | 15:25 |
Als al die kinderen naar een niet-religieuze school zouden moeten. En van hun ouders naar extra koranschool.
Hoe worden zij dan uit de samenleving verwijderd?
Niet toch.
Van weghouden is toch veel meer sprake binnen zo'n onduidelijke subsidieclub die ze nu sgool noemen?
Een christelijke school is toch heel wat anders dan een moslim-school. Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik gescheiden gym-lessen had.... Je moet niet alle reli-scholen over een kam scheren
Dit moslim terroristen kamp moet dicht ! Nu is het nog de enige in Nedeland, poorten dicht, uitroken, en al het gespuis wat eruit komt terug op de boot naar de woestijn.
Dit moslim terroristen kamp moet dicht ! Nu is het nog de enige in Nedeland, poorten dicht, uitroken, en al het gespuis wat eruit komt terug op de boot naar de woestijn.
pius | 20-06-13 | 15:25 |
Briljante tegel, maar waarschijnlijk te hoog gegrepen voor de gemiddelde reaguurder, wiens opvattingen nog onwrikbaarder zijn dan die ene steen in Mekka
Beste bewijs dat men op deze school niets leert......
Voordat ze dat kot sluiten lijkt het me verstandig om eerst even te onderzoeken hoe die miljoenenschulden zijn ontstaan en wie daarvan heeft meegeprofiteerd.
Kijk alle geleverde diensten door vriendjes en bekenden maar na, allemaal bedrog.
Het mooiste zou zijn als het gebouw overgenomen zou worden door Kips die er een varkensleverworstenfabriek van gaat maken.
♫ liever Kips leverworst dan gewone leverworst ♫
Sterk filosofisch stuk; de grondwettelijk bescherming van religie-scholen gaat ons nog veel meer ellende bezorgen!
Temazepam60milligram | 20-06-13 | 15:24 |
Je hebt gelijk hoor. Hartstikke goed onderwijs. Geschiedenis bijvoorbeeld. Kleine zesduizend jaar terug had je dan Adam en Eva. En nou zijn we allemaal zondig.
Temazepam60milligram | 20-06-13 | 15:24 | + 0
Heeft u aan uw refoschool ook uw pillengebruik overgehouden?
@André van Delft | 20-06-13 | 15:22
Je gelooft niet in domheid?
Mijn hemel.
Niets aan toe te voegen, betonsafe verwoord door Quid.
rara | 20-06-13 | 15:21 |
Zo is dat.
Het tegen elkaar uitspelen van voetbalhooligans via verschillende clubs is een vergelijkbaar fenomeen.
Natuurlijk moet de school openblijven. Pak het bestuur aan en de verantwoordelijken, persoonlijk, strafrechtelijk als het moet. Stel grenzen en handhaaf die. Reguleer en reorganiseer, stel eisen maar sluit de school niet.
Niemand heeft iets aan emotie en onderbuik gestuurd beleid dat zijn doel voorbij schiet dat hebben we aan de wietpass gezien.
Als je deze school sluit gaan veel kinderen naar veel moeilijker te monitoren vormen van religieus onderwijs, de Madrassa's zullen als paddenstoelen uit de grond schieten en de achterlijke facties binnen de Moslimgemeenschap zullen er garen bij spinnen.
Daarmee bewijs je de verwijdering van de Nederlandse samenleving van deze jongeren en dus zaken als radicalisering en polarisering pas een dienst. Dat zal groeien als kool.
Dus gewoon logisch nadenken, iets wat opvallend genoeg nimmer wil lukken bij diegenen die daar zo prat op gaan alhier als het moslim gerelateerde zaken betreft.
Kiezen voor een pragmatische aanpak dus.
Dat rechts-nationalistische maakbaarheidgeneuzel uit sociologisch-autistische hoek is leuk voor in het Café maar met emotioneel moralisme kom je niet tot effectief beleid.
Respecteer de wet van de onbedoelde gevolgen nou eens.
Je kan IBN Ghaldoen niet over één kam scheren met refoscholen en ander bijzonder onderwijs. Heb zelf op een refo-school gezeten, en het onderwijs is daar boven gemiddeld. De discussie of er plaats moet zijn voor bijzonder onderwijs hebben we een eeuw geleden al gehad in "de Schoolstrijd". Vrijheid van onderwijs staat in artikel 23, en is een internationaal erkend grondrecht.
" Er is geen enkel argument om Ibn Ghaldoun open te houden en keuzevrijheid voor religieus onderwijs is daarvan ook nog eens de slechtste. "
+ veel !
Joh ga lekker met de hele school een jaar op werkweek. Naar Syrië.
Zal aan mij buurjongetje vragen of hij zich ook op deze school wil inschrijven. Maar dan wel zijn keppeltje ophouden hè.
Unl1m1teD | 20-06-13 | 15:06
Geen werknemer in het bedrijfsleven ja ...
Klop met een Ibn Ghaldoun diploma aan bij de PvdA, FNV en aanverwante subsidieclubjes en je wordt met open armen ontvangen.
@Mr.Socrates | 20-06-13 | 15:19
Zolang er katholieke en gereformeerde scholen mogen zijn, mogen er ook islamitische scholen zijn. Kunnen we met zijn allen kut vinden, maar het is zo. Het christelijk smaldeel in de Nederlandse samenleving heeft nog teveel macht om zo maar van dat systeem af te stappen. (helaas)
"Het sluiten van Ibn Ghaldoun zal niet zo makkelijk gaan. Dit zou kunnen als de school bekendstond als 'zeer zwak', maar Ibn Ghaldoun heeft slechts het stempel 'zwak'."
www.powned.tv/nieuws/binnenland/2013/0...
Daarmee is de Onderwijsinspectie de zwaarst falende partij hier. Omdat ik niet in zoveel domheid geloof, lijkt het mij zeer aannemelijk dat er wat steekpenningen zijn gevloeid.
Hier het overzicht van de officiëel zeer zwakke scholen: www.onderwijsinspectie.nl/actueel/publ...
Zonde dat ouders hun kinderen willen en wetens op zo falende school doen. Althans tot nu toe max 650..... van de 60.000 De rest geniet normaal onderwijs.
Ibn Ghaldoun blijft gewoon open en krijgt nog wat extra miljoenen extra. Want de multiculturele samenleving moet en zal allahverdomme een succes zijn / worden.
En de PvdA zag dat het goed was.
@Bakito | 20-06-13 | 15:14
De eeuwige strijd tussen de diverse moslimstromingen is onze redding geweest. Het onvermogen om samen te werken met andersdenkenden konden we ook zien bij alle varianten van de moslimomroepen.
@ Harry Turtle | 20-06-13 | 15:11 |
Precies, en dat moeten we niet willen met z'n allen. Dus naast anoniem solliciteren stel ik voor om voortaan ook de onderwijsinstelling blanco te laten op het cv.
Als we dan toch aan het brainstormen zijn, meteen de interesses maar blanco laten. Tasjesroof, jihad en tuffen/sissen naar autochtone vrouwen staat tenslotte zo 'stigmatiserend'.
Sollicitant: Ik was natuurkunde leraar en voormalig directeur op het Ghaldoun, meneer.
Gelijk klaar met het hem, alle scholengemeenschappen zijn op de hoogte van deze ongelooflijke bende.
Ze liggen aan het soepsidie infuus. Maw geen bestaansrecht.
Een islamitische school is hoe dan ook een slecht idee. Jonge kinderen zijn helaas het makkelijkst te beïnvloeden\indoctrineren. Laat iedereen zijn of haar eigen pad kiezen wat betreft religie en laat scholen hier helemaal buiten. Religie en educatie gelieve niet te mengen met elkaar.
het zoveelste bewijs dat Religie en Educatie niet samen gaan en niet samen horen te gaan. Maar goed, blijf het maar weer 'ondersteunen' en 'subsidieren'...
@Weerduivel | 20-06-13 | 15:17
Vreemde gedachtegang hou jij er op na. Op wat voor school heb jij gezeten?
Ik zou die 'school' ook gewoon openhouden. Een ieder die deze school verlaat, komt thuis met een waardeloos papiertje want wie neemt zo iemand aan? Slecht onderwijs en ondergedompeld in een religie, wat moet een werkgever daar mee? Ze worden dan wel opgeleid voor een fijne uitkering, maar wij ondervinden ook geen concurrentie van hen op de arbeidsmarkt. Mooi toch?
Tja, in het kader van het discriminatiebeginsel is het beter om alle scholen in het bijzonder onderwijs te sluiten. In het kader van kindwelzijn ook trouwens, nog belangrijker.
Tja, met een islamitische burgemeester had ik niet anders verwacht...
Waarom moeten mijn belastingcenten verkloot worden aan een instelling die mensen terug de middeleeuwen in wil katapulteren, de waanzin.
Nou, slechts 1 school?
Dat hysterisch gejank om tsunamisatie van islamiseringen is derhalve zwaar overdreven. QED.
Een school die er zo'n puinhoop van maakt, van welke gezindte dan ook, heeft geen bestaansrecht (meer). Zoals hierboven al opgemerkt: elke vorm van zelfreflectie is ook nu weer ver te zoeken.
Hoop dat er een gemeenteambtenaar zo lachen gieren brullen is om er speeltoestellen neer te zetten van biggetjes!
Zou wel een ludieke actie zijn.
Laat die mosselschool inshemelsnaam open, open er nog meer, iedere stad 1 aub. Op die manier krijg je een natuurlijke segregatie tussen jongeren die iets van hun leven willen maken en jongeren die al zo zijn gehersenspoeld met het islamitische denken dat enige vooruitgang toch al onmogelijk is geworden.
Waarom moeten jongeren die b.v. een opleiding tot monteur willen volgen persé op dezelfde school zitten als jongeren die zelfdetonateur willen worden?
"Dat je de kwaliteit van het onderwijs en de verantwoordelijkheid van de educatieve organisatie ondergeschikt acht aan de religieuze hersenspoeling. Dat is best erg."
Tja, maar blijkbaar denken daar heel veel Nederlandse moslimknuffelaars anders over...
Een school niet sluiten omdat deze islamitisch is en er geen andere opties zijn voor mensen die wel deze achtergrond op een school zoeken is racisme.
Een zichzelf respecterend werkgever neemt toch niemand aan die op die sgool heeft gezeten?
Gisteren bij Nieuw Zuur werd zo'n malloot compleet weggevaagd door Twan Huys.
Als zelfs de PO eieren voor zijn geld kiest, is dat alleen al een reden tot sluiten van die haatbroedplaats.
Zo'n Ibn Ghaldoun-diploma is dus net zo veel waard als een InHolland-diploma: niks, noppes, nada, niente. Geen baas die je wil hebben tenzij die baas net zo fout is als je zelf bent. Carrièremogelijkheden ten over op het PvdA-Politbureau en/of in de asielindustrie. That's it.
Iedereen krijgt wat hem (m/v) toekomt. Waarvan akte.
Laat die tent alsjeblieft open. Ik heb al eerder betoogd dat het het beste is voor iedereen.
1. Alle moslimextemisten op een kluitje, kan je ze beter in de gaten houden.
2. Bij het sluiten worden al die nhandelbare jihadi's over normale scholen verdeeld. Dit gaat zeer ten kostte aan het onderwijs op die scholen
3. Werkgevers kunnen iedereen met een "diploma" van die school meteen weg gooien. Scheelt weer een kwartier nutteloos sollicitatiegesprek houden.
Anders moeten al die onrendabele kansenjongeren naar een echte school en zullen ze als een baksteen zakken naar de diepste afgrond van de werkloosheid. Op zo'n faalschool krijg je voor een habbekrats tenminste nog iets wat lijkt op een diploma. Niet dat dat nog van waarde is, maar binnen die gemeenschap vast wel..
Nou, die maffiaschool gaat niet dicht, daar zorgen de nieuwe NSB'ers wel voor. Zodra moslims in beeld zijn veranderd alles.
Als Ibn Ghaldoun de enige moslimschool in 0031 is dan doen die moslims iets fout: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/vrijh...
Het lukt de andere religieuze stromingen wel.
@ Unl1m1teD | 20-06-13 | 15:06
Precies, en dat moeten we niet willen met z'n allen. Dus naast anoniem solliciteren stel ik voor om voortaan ook de onderwijsinstelling blanco te laten op het cv.
Ik ben ongelooflijk moslim-moe
Het schoolreisje naar Mekka voor volgend jaar is al voor de helft aanbetaald dus moeten ze nog zeker nog 1 jaar door. Maar misschien kunnen ze het ook omboeken naar Syrië, dan is een retourtje in de meeste gevallen niet eens nodig...
Hear hear @ Johnny Religie en onderwijs zijn als een bloementuin en landbouwgif.
Ibn Ghaldoun is een smet op het Nederlandse onderwijssysteem. Een dergelijk wanpresterend instituut dat de ene schande na de andere oplevert, is zelfs in Nederland onacceptabel.
Voorlopig gaat die stal niet dicht.
www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenlan...
Keuzevrijheid?
Ik zou mijn kinderen ook wel op een school willen hebben waar ze 3 uur per dag over het vliegend spaghettimonster onderwijzen.
Maar die vrijheid heb ik ook niet, waarom moeten die van de pedo-warlord dat dan wel hebben?
Stelletje fraudeurs zijn het, allemaal. Dus gewoon slotje er op, afgelopen, geen soepsidie.
In marokko staan zat islamitische scholen. Gaan ze daar maar heen. Meerwaarde voor de samenleveing is 0.0
Moslims hebben geen enkele vorm van zelfkritiek.
Hoe lang nog voordat dit land het echt zat is en dit soort malafide, parasiterende en vooral hypocriete organisaties eruit zet? Wel lopen schoppen tegen alles wat maar enigszins westers is, maar wel op een slinkse gebruik maken van alles wat de westerse wereld biedt.
Ongeacht of deze instelling gesloten wordt of niet: iemand met een diploma van deze school kan zich beter meteen aanmelden bij de plaatselijke plantsoenendienst. Als werkgever ben je namelijk vrij zwakbegaafd als je dit kansentuig aanneemt.
Ibn Ghaldoun is een kweekpoel voor Jihadisten. Fouter als Ibn Ghaldoun krijg je ze niet. Extremisten in opleiding.
Maar Ghaldoun is wel de enige skool in NL waar ze de beweegmomenten in de lesuren voor 100% inroosteren met kickboks lessen.
Amen
Ik word er een beetje moe van, zo langzamerhand.
De financiering van onze eigen ondergang wordt nergens zo mooi in de praktijk gebracht als daar.
"Het Ibn Ghaldoun is de enige moslimschool in het voortgezet onderwijs in Nederland."
Uitgerekend de enige moslimschool van heel Nederland die dit weer net overkomt! Wat een toeval!!!!11!1!1!
Als iets wat niet leuk is iets dat niet leuk is leuk vindt, is dat dan enkelvoud niet leuk of niet leuk in het kwadraat?
Een diploma van Ibn Ghaldoun is nu een smet op je CV. De moslimorganisaties houden zich dus niet bezig met het belang van de leerlingen, maar uitsluitend met hun eigen belangen.
Dat lijkt verdacht veel op wat die Tonca gisteravond in Nieuwsuur zei. Niet verbazingwekkend natuurlijk dat hij en deze inspraakclub onder één hoedje spelen.
Natuurlijk vinden die moslimorganisaties dat. Daar worden kinderen op kosten van de vijand opgeleid om diezelfde vijand te haten tot op het bot. Mooier wordt het niet natuurlijk.
Zelfreinigend vermogen.
Daar moet je in de islamitische wereld niet om aankomen.
REAGEER OOK