
Trots zijn we. Massaal lieten jullie, hardvochtige kloodtzakken van het internet, je peperkoeken hartjes spreken door 1, 2, 5, 10 of soms zelfs honderden keiharde euroos in het fonds van
GeenStijl voor Gijsbert te pompen. Uiteraard konden we zelf niet achterblijven, dus zijn we op de redactie met de pet rond gegaan. Verdeeld over enkele tranches heeft GeenStijl deze week zelf de laatste 1500 euro in de pot gegoten.
BAM. TWINTIG DUIZEND EN VIJFENTWINTIG EURO. Waarvoor eindeloze huldoos en kudoos aan iedereen die in dit tijdperk van lege broekzakken en rode banksaldi onder de bankkussens gezocht heeft naar losgeld voor Gijsbert. Want zoals Tom Staal liet zien tijdens zijn
collecte in het gemeentehuis van Leudal: op de kleinlimburgerlijke regenten daar hoef je niet te rekenen. Maar nu de grap. Gijsbert heeft deze week
aangifte gedaan tegen de gemeente. En stond dat hele hek
überhaupt wel op de grond van de gemeente? Totdat de rechter uitspraak heeft gedaan over de rechtmatigheid van het verwijderen, is de inning van de dwangsom
uitgesteld. Hebben wij weer. Geeft niet, we gaan gewoon even op die zak geld zitten totdat Sneudal alsnog met dwangsommen gaat wapperen. En anders vullen we er de kinderbijslag die zijn zoon door bureaucratische
pesterijen kwijt dreigt te raken wel mee aan. Hoe dan ook: het geld zal, tot de laatste cent, gebruikt worden om het leed van het Gezin Gijsbert te verzachten. We houden u daarover uiteraard op de hoogte. Nevermind Femke Halsema en haar bitchfight over de slechte PR van NGO's. GeenStijl voor een betere wereld!
Reaguursels
Inloggen@Canis Spurcus | 20-06-13 | 22:01
Je stuurde vervolgens een filmpje van hoe die gast voor je deur stond, filmpje heb ik nog. Toen was je inderdaad niet bepaald heldhaftig, toetsenbordheld.
Die laatste link, dat schrijfsel: ghristus, wat een ellende. Is die aan het doorstuderen om ambtenaar te worden of zo? Een zwetserig, lang, wollig, met quasi-intelligent lijkende woorden gelardeerd. En zo houden ze elkaar bezig, en maar centjes vangen. Hal-lo mavoklant, het kon ook in 1 zin: 'waarom zit de gemeente deze burger moedwillig te treiteren over zoiets onbenulligs als een registratie?' 'Gemeenteraadslid'. Proest. Man, ga toch schoffelen.
Ik lees iets in de comments over een APV. Waarom APV?
..
Trek het perceel (nummer 49) maar door kadaster.nl. Dit perceel is 1 meter groter richting de openbare weg dan het naastgelegen perceel (nummer 53). Vanaf de muur is dat 2 meter en mogelijk eindigen de struiken binnen (of net op) die 2 meter waar het hek ook stond, is eigen terrein!
..
Het naastgelegen perceel eindigt 1 meter verder van de openbare weg. Als er niet is gecontroleerd, dan is het goed mogelijk dat het hek van eigen terrein is verwijderd.
Oh klasse GS! Ik maakte me al zorgen over dat we hem eventueel vergeten waren. Ja mooi, ik vertrouw er op dat het spaarpotje goed besteed wordt.
@Peyronie | 20-06-13 | 16:05 | + 20
"Helemaal geweldig dit.
Degenen die onze dappere Gijsbert niet kennen of niks hebben overgemaakt, moeten maar even niet reaguren."
..
Geen dank, ik hoefde er niet lang over na te denken om 10 euro te doneren. Het is het eerste doel sinds de tsunami in Thailand dat ik doneer. Ik doneer graag meer geld aan zulke doelen. Aan dat soort doelen doneer ik graag als die voorbij komen.
pawa | 20-06-13 | 20:53
OT Nieuwe Barnett RAZOR gezien?
Aan Geen stijl, ik heb nog een schuld openstaan van 23000 Euro, ik zou dat geld ook goed kunnen gebruiken. Kan ik eindelijk een huisje kopen!
Hulde, Geenstijl en alle reaguurders bedankt. Ik hou van jullie! Dat solidariteit nog bestaat in deze tijden. Dat doet mijn pessimistische kant zeeer, zeeeer goed!
An die ARBEIT | 20-06-13 | 20:42
Ik moet trouwens nog iemand tegenkomen die mijn hond schopt. Oh wacht, jij zat bij dat weblog waar je stukjes kon insturen en ik had iets geschreven over een debiel die mijn hond sloeg om niks toen mijn vriendin hem uitliet. En dat gebruik je nu tegen mij om jouw standpunt duidelijk te maken. En ik bibberde om iets? Vertel!
Nee maar kom gerust mijn hond schoppen waar ik bij ben.
Verkeerd geplaatst hek,ik zeg de rijdende rechter.Ik wil die kampers weleens als getuige achter de burgemeester zien zitten.Als ie wint mag ie mijn deel van het geld stuk slaan in een goed Thais bordeel.
Geweldig! Echt geweldig! Dit soort acties hebben zeker mijn waardering! Een kerel die zijn eigen huis en haard verdedigd, koste wat het kost, gewoon omdat hij gelijk heeft is altijd +1000.
*De kruisboog maar weer eens schoon maken gaat*
Hulde aan alle gevers en GS. An die ARBEIT, met zo'n naam moet je wel een ambtenaar zijn en met je slappe gelul ook van Sneudal. Dat hek stond er niet voor niets en toen Gijsbert in de bak zat hebben ze het huis in de fik proberen te steken terwijl zijn sympathieke vrouw daar met kind lag te slapen. Daarna hebben ze dat kind op een schuiladres moeten onderbrengen. @Gider het is juist Thieu Wagemans die ze helpt als enige zie www.facebook.com/HekHaelen?ref=hl
Nu maar hopen dat Gijsbert, vrouw en kind snel verlost worden uit de hel die Leudal heet
Krijg ik mijn 5 euri dan terug met rente?
@Canis Spurcus | 20-06-13 | 19:44
Ga jij anders even lekker bibberen als iemand je hond schopt.
Kijk, dat is gebaseerd op feiten, niet op lukrake aannames.
We are pink legion
Dus misdaad loont. Grappig.
Gaat allemaal rechtstreeks in de zakken van die corrupte lokale bestuurders daar, na aftrek van de vergoeding voor de woonwagenmaffia.
An die ARBEIT | 20-06-13 | 19:22
Kent u die uitdrukking: de waarheid ligt in het midden. Komt altijd goed van pas als je je onder de 'collectieve domheid' van degenen die anders denken dan jij wilt uitwurmen zonder gezichtsverlies. Toedels en de groetjes van je baas, jij integere, totaal niet bevooroordeelde kamperlover. ;)
@An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:12 | + -31 -
Spijt me zeer, maar wat een onzin.
Wij hebben hier (in het midden van het land) enorm veel last van de "bewoners" van een soort camping.
Vergelijkbaar met dat kamperstuig aldaar.
De gemeente hier doet alsof hun neus bloedt "ah welnee joh, valt allemaal reuze mee" of "nee hoor, daar is niets van waar".
De politie komt heel af en toe voor de vorm langs en neemt dan iemand mee. Voor de rest wordt je doorverwezen naar de wijkagent. Alleen die geeft nooit thuis.
Gek he? Ze vinden het wel prima al dat tuig op één plek. Dat gewone burgers daar hinder van ondervinden doet er niet toe.
Dus niet vreemd opkijken als binnenkort rondvliegende molotov's in het midden van Nederland worden gesignaleerd en je de desbetreffende gemeente hoort zeggen dat ze zo'n goed contact hebben met het tuig...
@Canis Spurcus | 20-06-13 | 19:19
Dude, ben je nou aan het trollen of wat?
Voor de dertigste keer: De waarheid zal (zoals gewoonlijk) in het midden liggen.
Wel typisch: Iets past niet in je wereldbeeld, dus al er wel een achterliggend motief zijn waarom ik eg wat ik zeg. Treurig maar geheel toepasselijk.
De wethouder waar An die ARBEIT zo stellig achter staat heet Joost van der Stappen? Wit voetje aan het halen bij de baas misschien?
@Canis Spurcus | 20-06-13 | 18:44
Ik zeg net letterlijk: Inderdaad, iedereen heeft een breekpunt.
Beter lezen.
An die ARBEIT | 20-06-13 | 17:46
Nee. Iedereen breekt. Ik ook, ondanks dat de Koninklijke Marine mij als stabiel heeft gelabeld. Je praat poep en je motieven daarvoor zijn overduidelijk. DAHAAAG!
als ik die brief van raadslid Thieu Wagemans van Ronduit Open lees krijg ik gewoon kippenvel!!!!
wat zijn der toch monsters onder ons die geheel geen rekening met omstandigheden houden.
de ouder beschermen juist hun kind door hem uit de situatie te verplaatsen en dan komt zoeen schijtert als Thieu Wagemans ff de regels uitleggen.
nou ik vind dat Gijsbert het nog netjes heeft gehouden, IK had korte metten gemaakt!!! ja, gijsbert als je naar de regels leeft vreten ze je op!!! volhouden jonge wij staan achter je.
GS for president!!!
Van harte!!!!
@VanBukkem
omg... wiskey?
We verwachten natuurlijk wel een bedankje van Gijsheld op de Geenstijl. En als ik een keer in de buurt van Leudel ben, wil ik ook effe met Gijsheld op de foto.
Een uitgestelde dwangsom? SCHULD VAN GEENSTIJL!
Is toch glashelder dat die strontgemeente onder de duim zit van die kampers. Ga maar eens nadenken en vroeten hoe dat komt. Heel dat Bestuur meurt daar aan alle kanten, en dat is niet alleen vd lokale mestlucht.
Oja, GeenStijl.
Hulde!!
gescheurdrubber | 20-06-13 | 17:45 De vorm van Limburg lijkt op de vorm van Italië. En dat is met de corruptie aldaar ook zo.
@Graaf van Egmont | 20-06-13 | 16:50
Van mot was er geen sprake, aanmatigend en vooringenomen. Zo ken ik je niet.
@Canis Spurcus | 20-06-13 | 17:12
Iedereen heeft inderdaad een breekpunt. Hoe, waarom en wanneer iemand breekt maakt juist of iemand labiel is te ja of te nee.
Moge de kudtambtenaren van die kudtgemeente stikken in die 20.000 pegels.
Moge Gijsbert eindelijk eens een normaal leven kunnen leiden.
Al heb ik mijn twijfels, want zo te lezen zijn Limburgse ambtenaren wraakzuchtiger dan een haatbaard met een bomgordel om.
Let me see. Je haalt geld op voor het goede doel Gijsbert. Vanwege een dwangsom.
En dan wordt de inning opgeschort en dan geef je dat geld NIET aan Gijsbert.
Jullie lijken het goede doel * vul maar een naam in * wel.
Tsunamigeld. Doet dat geen bellen rinkelen?
Gemeenten die geen openheid van zaken willen geven? Gewoon Brenno inschakelen natuurlijk. WOB, WOBWOB!
Geweldig die trots. Samenhorigheidsgevoel ten top. Voor 1 euro op de eerste rang, denk ik dan maar.
En dat is niet mijn euro, vriend!
@HSVOBW | 20-06-13 | 15:57
Zegt iets meer over jezelf.
TOP GS red. bijt je vast aan dit verhaal en never give up! Steun die man door dik en dun en ga voor het falliet van het bestuur daar.
Kaas de Vies | 20-06-13 | 17:08
Allemaal heel normaal hoor. En zeker voor een gemeente. Ze zouden het hek natuurlijk ook voor oud ijzer kunnen verkopen, maar ja, dan raak je nooit aan die 8000
Ambtenaren, wanneer kunnen wij incompetente ambtenaren wegtrappen?
@HSVOBW | 20-06-13 | 15:57 |
Ik heb vele malen meer vertrouwen in GeenStijl dan in de politiek die onze centjes aantoonbaar verbrast.
An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:35
Als het moet krijg ik jou ook 'labiel', zoals jij dat noemt. De een breekt eerder dan de ander en het zal zich op verschillende manieren uiten, maar iedereen breekt op een gegeven moment.
@Graaf van Egmont | 20-06-13 | 17:05 | + 0 -
... opslagkosten... van een heb dat je gaat verwijderen? Niet logisch? Bewaarloon al helemaal niet.
Hek verwijderen is hek verwijderen.
Geloof dit niet.
An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:51 |
Als een hek tegen een APV-tje ingaat, hoeft dat niet per se verwijderd te worden, beste man.
Zeker niet als het verder niemand schaadt, integendeel, er zelfs goede redenen voor zijn om het voorlopig te laten staan.
Elke gemeente heeft bovendien talloze, zelfbedachte APV-tjes. Om die direct gelijk te stellen aan "de wet" is ook wat overdreven.
De gemeente Luldal deed aan incestueuze regelneukerij en schakelde daarvoor nog net niet het leger in.
Kaas de Vies | 20-06-13 | 17:03
Waarom niet, bewaarloon en opslagkosten zijn een gangbaar begrip in het burgerlijk wetboek. Dat je zelfs met de wet in de hand verderfelijke dingen kunt doen, zou je inmiddels wel moeten weten.
@Baby Rasta | 20-06-13 | 17:04 | + 0 -
Tja, net zo leuk als een vlam in de pan uitpissen.
Hahahahaha man man man. Iedreen zou Andie eigenlijk gewoon moeten plussen voor zn bijdrage. Ik heb me kostelijk vermaakt.
@An die ARBEIT | 20-06-13 | 17:03 | + 0 -
Ik laat hem uitprinten door mijn secretaresse en direct door de shredder.
@Graaf van Egmont | 20-06-13 | 17:02 | + 0 -
Maar dit mag helemaal niet.
@Kaas de Vies | 20-06-13 | 17:02
Als het puur om het fysieke verplaatsen van het hek gaat is het inderdaad belachelijk. Speciaal voor jou nog een comment, lijst 'em in.
@An die ARBEIT | 20-06-13 | 17:01 | + 0 -
Zegt je wethoudertje dit? Je betrouwbare bron? WoW. Wat ben je toch een integer persoon.
Kaas de Vies | 20-06-13 | 16:59
Een gemeente berekent alles door. Degene die de vordering instelde moet betaald, de typiste die het uitwerkte, de vrachtwagen, vier gemeentearbeiders enz. enz. Het zal me niet verbazen als de grootste kostenpost de opslag zal zijn van het hek op de gemeentewerf. Al was het maar om Gijsbert te pesten.
20.0000 gratis geld wil ik ook wel, vooropgesteld dat ik niet zulke buren wil.
Ik ga. Hopjesvla.
@An die ARBEIT | 20-06-13 | 17:00 | + 0 -
Die kan je horen in het filmpje van Tom Staal en jurisprudentie hierover. Uit mijn hoofd Vlissings Brandweer arrest
@Kaas de Vies | 20-06-13 | 17:00
Maar je hebt gelijk, ik vind je hypothese zelfs nog een stuk aannemelijker.
@Kaas de Vies | 20-06-13 | 17:00
Van je moeder Kaas, van je moeder.
@Kaas de Vies | 20-06-13 | 16:59
Heb je een specificatie van die kosten?
@An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:57 | + 0 -
Het kan altijd nog extrem domheid zijn. Je doet echt rare aannames. Waar haal jij toch je info vandaan.
@An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:54 | + 0 -
Neen, onzin, het gaat om verwijderingskosten hek. Alsof mensen de rekening gepresenteerd krijgen van hun eigen arrestatie. Wat een onzin, gelegenheidssofist.
@Baby Rasta | 20-06-13 | 16:58
Ik denk dat je de zaken enigszins over-simplificeert. Heb je enige ervaring binnen lokale politiek?
An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:51 | + 0 -
Al die kampers stellen zich boven de wet, waarom is de pliesie niet met machtsvertoon dat kamp binnengevallen? Tja, omdat ze dat niet durven. Eenvoudiger voor hen was dus om Gijsbert te plagen. Dat meneer met molotov gooide en met een boog op zn dak stond is uitgelokt door niet optredende overheid. Als burger heb je je recht om je te verdedigen wat mij betreft.
Peyronie | 20-06-13 | 16:49 | + 0 -
je hebt helemaal gelijk maar op facebook kan je wel maar dan niet alles zien, gewoon facebook en een naam intikken dan krijg je wel het een en ander te zien, bijvoorbeeld een heleboel onzin, gekke mensen die elkaar vertellen hoe laat ze gaan slapen en wat ze eten en al die onzin nou ik ga maar weer slapen want ik voel het weer opkomen.
@Baby Rasta | 20-06-13 | 16:51
Oh, het siert je trouwens dat je niet ratelt over zaken waar je geen weet van hebt. Dat tekent een wijs mens.
@Reinaert | 20-06-13 | 16:50
Alle partijen speelden hun rol, allen met verve aangezien het kennelijk een tragi-komedie was.
@DeRustige_ | 20-06-13 | 16:51
Komt door die vriendin van me, verpest me finaal.
@Kaas de Vies | 20-06-13 | 16:53
Tsja, die waren lager geweest als ze niet met vol ornaat hadden moeten uitrukken i.v.m met boog en molotovs.
@Baby Rasta | 20-06-13 | 16:51
Wel fijn dat je me zo nauwlettend in de gaten houdt, geen mooier compliment dan een hater die je fan wordt.
@An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:51 | + 0 -
Hey vraagje.
Vind je die verwijderingskosten van 8000,- niet een beetje veel? Laten we in het midden wie er gelijk heeft.
@Peyronie | 20-06-13 | 16:49
"Om dat hek te verwijderen werden alle lokale geweldseenheden met getrokken wapens opgetrommeld. "
Ten eerste: Als dat hek inderdaad tegen de APV inging, moest het worden verwijderd. Dat is nu eenmaal de wet. Als Gijsbert verkoos zich boven de wet te stellen, moest de wet daar iets aan doen.
Ten tweede: Er werden pas wapens getrokken toen Gijsbert begon te dreigen met pijlen en vuur, betrerenswaardig maar begrijpelijk.
An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:40 | + 0 -
Je was gezelliger toen je nog weleens een blowtje rookte, Meneer Arbeit.. *Scheet laat*
An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:47 | + 0 -
Ik lach me rot als je nu opeens schrijft voor krapuul. Ras opportunist dat je bent. Dan lig ik helegaar in een deuk.
Baby Rasta | 20-06-13 | 16:48
Je hebt gelijk. Ik vond het verhaal van mijnheer Arbeit al niet sterk met die bron, maar nou weet ik ook waarom er mot was met de redactie van dereaguurder.
An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:40 |
nauw tog een kudo for je, wand je weed de boel wel gek te maken, hahahaha hau het woordensboeksens in de gaaten hoor meheer de amptenaar.
@Baby Rasta | 20-06-13 | 16:48
Waar stel ik dat het "allemaal de schuld is van de hekmeneer"?
Het enige wat je hier aantoont is dat je niet eens in de buurt komt van mij "kennen".
@An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:33
De waarheid ligt meestal ergens in het midden, weet ik ook, neemt echter nog niet weg dat een 'brave' burger wel de mogelijkheid moet krijgen om z'n zegje te doen. De regie ontbreekt in deze casus, dat mag je de burger én de kampers in kwestie niet verwijten, dat moet je de lokale overheid verwijten. Olie, vuur, ambtenarij: explosief mengsel!
An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:31 |
Ik kan helemaal niet op Facebook beste man, want ik heb zelf geen account.
Ik ken het verhaal uit nogal wat live-interviews uit de media. Met Gijsbert zelf, zijn vrouw en politieke beambten van de gemeente Luldal.
Ik heb de vernielingen aan het huis gezien en de dode beesten die met bruut geweld zijn omgebracht. Horror uit een slechte b-film.
Maar eerst en bovenal gaat het om dat hek.
Dat hek moest en zou van de gemeente weg om ambtelijke kulredenen. Iets met centimeters te hoog en niet op eigen grond.
Terwijl Gijsbert dat had geplaatst om zichzelf en zijn familie tegen gewelddadig tuig te beschermen.
Om dat hek te verwijderen werden alle lokale geweldseenheden met getrokken wapens opgetrommeld. De onbenullige wethoudertjes van Luldal wilden zo hun macht tonen, laten zien dat hun regeltjes wet zijn. Ongeacht de realiteit en de redenen achter het hek.
An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:45 | + 0 -
Ha zo ken ik mn Andie. Je praat altijd peOp. Net had je een goede bron en was het allemaal de schuld van hekmeneer en nu ligt de waarheid in het midden.
weiden dus.
Goed idee Harry Poster, Gijsbert steekt hem vast aan.
images0.tcdn.nl/feed/article21403501.e...
@Baby Rasta | 20-06-13 | 16:45
Omdat ik ergens anders ben gaan schrijven en het niet altijd eens was met de gang van zaken binnen de redactie (zonder daar verder over uit te wijden).
@Kaas de Vies | 20-06-13 | 16:41
Nope, het verschil tussen jou mij is dat ik weet dat iedereen gek is.
@Kaas de Vies | 20-06-13 | 16:40
Dan heb je nog nooit bier met ze gedronken.
@Canis Spurcus | 20-06-13 | 16:40
Nope, zoals ik hierboven al zei: De waarheid zal (zoals gewoonlijk) in het midden liggen.
@Baby Rasta | 20-06-13 | 16:34
Ik maak me niet druk joh, haha ;-)
Effe een vraagie Andie. Waarom ben je gestopt met dereaguurder?
@ Kaas > ik ook
@harry poster | 20-06-13 | 16:41
kunnen ook beveiliging inkopen rondom zijn huis, camera's etc met livebeeld op geenstijl. inclusief rode press button welke dozijn sms uitstuurd naar reaguurders die hem graag ter plaatse willen helpen met deze camperts.
harry poster | 20-06-13 | 16:41 |
Als GS dat wil kun je wekelijks iemand die vecht tegen de bureaucratie in de schijnwerpers zetten en ondersteunen. De meeste mensen kappen hun strijd vanwege financiële gronden.
Ik ben iig blij dat ik geen geld heb overgemaakt (Te makkelijk). Wel vind ik het goed dat GS dit heeft opgepikt en zoveel mogelijk schade toebrengt aan die vreselijke ambtenaren daar!
@Kaas de Vies | 20-06-13 | 16:40
Levenslang labiel is ook een stabiele situatie. Overigens heb je wel gelijk, maar ik wilde wat nuance toevoegen. Dat vinden die twee leuk.
@An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:40 | + 0 -
Weet je wat het verschil tussen jou en mij is?
Ik weet dat ik gek ben.
Wanneer er niet meer tot inning van de dwangsom wordt overgegaan kan GS natuurlijk voor die EUR 20.000,- een buurt-BBQ organiseren! Tom Staal met zijn cameraatje erbij, DJ'tje in laten vliegen en de buurt ook weer vriendelijk tegen elkaar. Eind goed, al goed.
Kaas de Vies | 20-06-13 | 16:39 | + 0 -
En ach vooruit Ebru omdat het moet.
goeie actie. ik heb graag meebetaald. was maar 10 eurie maar deed me wel goed.
is weer eens wat anders als zeiken.
jammer dat het geld wellicht bij doorgefokte incestueuze gemeente lieden terecht komt maar dat moet dan maar.
volgende keer liever actie om kamp plat te rijden met een bulldozer.
@Kaas de Vies | 20-06-13 | 16:28
achjah, kan nooit erger zijn dan de huidige bestuurders ;)
@Benblij | 20-06-13 | 16:39
A.u.b mij aanspreken met "Meneer Arbeit", in strak Nederlands (dus ook correcte interpunctie toepassen).
Die Zwitsals worden met het jaar brutaler.
An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:12
Die wethouder is betrouwbaar omdat het jouw is collega is? Bedoel je dát?!
@An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:39 | + 0 -
Die vind ik niet labiel.
@Baby Rasta | 20-06-13 | 16:36 | + 0 -
Quid minister president? Moeten we allemaal verplicht basketballen, aub niet.
@Kaas de Vies | 20-06-13 | 16:37
Of Bakito en Pius.
An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:12 |
hahahaha die an de arbeit ben je er weer, met je onzin, wel leuk want deze topic zal groooooooooooot worden van irritatie.
@Kaas de Vies | 20-06-13 | 16:33
Oh, ja dan heb je gelijk ja.
@KillerK | 20-06-13 | 16:35
Dat doen we al sinds 2010, wat is de nieuwswaarde?
@An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:35 | + 0 -
Je kan mensen ook labiel maken, iedereen heeft zijn grens, vraag maar aan Stalin.
GekkeDave | 20-06-13 | 16:27 | + 0 -
Ik vind alles best zolang Quid maar Minpres wordt en Nanninga niks mag doen met emancipatie.
@harry poster | 20-06-13 | 16:34
Daar kan je gelijk in hebben, ik denk dat de waarheid (zoals gewoonlijk) ergens in het midden ligt.
@Watapatja | 20-06-13 | 16:33
Eensch, ik denk alleen dat het geval Gijsbert niet thuis had hoeven horen in het rijtje schrijnende gevallen, was Gijsbert zelf niet ietwat labiel geweest.
GSHQ doe eens beurzen volgen. We klappen weg.
@An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:29
Maar iemand wordt door het lokale bestuur al snel als lastig bestempeld wanneer je je ergens tegen verzet waar de wethouders al hun broekje van volpoepen omdat ze niet durven in te grijpen. Meneer zal misschien ook niet de makkelijkste zijn, maar heeft waarschijnlijk volhard in zijn principes en is doorgegaan om maar niet te buigen voor de plagerijen/aanslagen op zijn huis.
@Baby Rasta | 20-06-13 | 16:32
Als jij denkt dat een cateraar iets van doen heeft met voedingssuplementen is dat tekenend, anders is het gewoon een erg slechte woordgrap.
FustViking | 20-06-13 | 16:20@
De burgemeester is gewoon schijtbang voor die kampers.
We hebben ze hier ook in de stad. Jij krijgt een bon als je autowiel 2 centimeter buiten het parkeervak staat maar in het kamp verderop groeien de wietplanten de daken uit maar is er niemand die iets doet. "We willen de groep niet stigmatiseren" is het laffe antwoord van de PvdA gemeentekliek.
An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:12
Een gemeente die een goede verstandhouding heeft met zijn woonwagenkampbewoners doet echt iets fundamenteels fout. Een goede verstandhouding met die lui krijg je alleen door oogje dichtknijpen tot beleid te verheffen.
pius | 20-06-13 | 16:24 | + 0 -
Oh maak je maar niet druk. Ik ken Andie van twitter en andere sites, dus i know.
@Reinaert | 20-06-13 | 16:31
Klopt, ik durf me echter wel hardop af te vragen of de hekmeneer er misschien anders vanaf was gekomen als hij niet (naar verhaal) meermaals nodeloos de confrontatie op had gezocht met de kampers en zich schappelijker had opgesteld in de eerste fase van het conflict.
Zoals met zoveel zaken: we zullen het nooit weten.
Met gemeenteambtenaren valt niet te praten.
@An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:32 | + 0 -
nl.wikipedia.org/wiki/Sofistiek
An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:29 |
Ik heb jammer genoeg ervaring met diverse gemeentes met hun technocratische procedures, die er voor zorgen dat mensen over de grens gedreven worden. Ik verbaas me dagelikks dat er niet vaker mensen als Gijsbert opstaan. Trouwens, niet alleen gemeentes, andere overheidsinstanties kunnen er ook wat van.
An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:25 | + 0 -
Wow, wat een hoop woorden voor een simpele cateraar bij de gemeente.
@Kaas de Vies | 20-06-13 | 16:27
Niet van die moeilijke woorden gebruiken Kaas, wat is een sofist?
@Peyronie | 20-06-13 | 16:27
Trots zijn op de zaken die een collega in zijn vrije tijd doet... Die moet je even uitleggen, misschien normaal voor jou. Maar dan zou ik als ik jou was toch iets productiefs met m'n leven gaan doen, beetje sneu.
Hoe dan ook, mensen zoals jij denken het hele verhaal op te kunnen maken vanuit berichten in de media en de Facebookpagina van de vrouw van de gedaagde. Dat zegt genoeg over jou.
@An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:19
Dat hekmeneer ook bepaald geen schatje is was me al duidelijk. Maar hekmeneer is wel degene die - gevoelsmatig - nogal onterecht hard aangepakt wordt, en dat zuigt.
Iedere gemeente heeft zoiets als een zorgplicht ten aanzien van de burgerij en deze gemeente heeft daar een rommeltje van gemaakt. Kan gebeuren, dat weet ik, maar zou niet mógen gebeuren. En da's dus precies de reden dat mijn onderbuik in opstand komt.
Mooi maar het zal mij niets verwonderen dat de belasting ofso ook wat wil hebben.
En trouwens dat het hek op eigen grond stond was toch allang bekend het ging om de hoogte ofso maar het ken ook zijn dat ik heb zitten slapen hoor. Er gebeuren zulke rare dingen in nederland dat ik twee dingen kan doen, opstaan en alles kapot rossen, of in slaap vallen, gelukkig komt dat laatste steeds meer voor bij mij dan.
@Kaas de Vies | 20-06-13 | 16:26
Ik spreek alleen met de huisbaas kaas. Al die huurders kan ik niet bijhouden.
Ik ben de woningstichting niet.
@Kapitein Sjaak Mus | 20-06-13 | 16:27 | + 0 -
Je kan ook garant staan voor een lening en die 19.000 / bedrag dat je mag schenken per jaar = aantal jaren van lening.
@Watapatja | 20-06-13 | 16:26
Wat je hebt gezien was het slot van het verhaal, de jaren aanloop er naartoe heeft het publiek nooit gezien en zal het ook nooit zien.
Zoals ik hierboven al zei: Natuurlijk heeft de gemeente steken laten vallen, maar de hekmeneer heeft geenszins de intentie getoond een oplossing te willen zoeken. Sterker nog, hij lijkt actief de situatie te hebben verergerd.
@GekkeDave | 20-06-13 | 16:27 | + 0 -
.... nou geenstijl heeft soms ook zijn kuren hoor....
Vertellen jullie Gijs ook dat met absolute zekerheid de fiscus bij hem langs komt, na dit gulle gebaar?
Niet alles meteen uitgeven, anders kan GS over een jaar weer met de pet rond...
@An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:26 | + 0 -
Neen de conclusie is, je bent lid van de partij der gelegenheidssofisten.
Het eerste wat mijn vriendin zei toen ze de heftige beelden zag en de achtergrond had gelezen was: dat zou hier ook gebeuren.
In veel mensen schuilen 'Gijsberts'. We zijn niet allemaal angsthazen en weglopers. Als je maar lang genoeg geterroriseerd wordt op een plek waar je je veilig zou moeten voelen en in de steek wordt gelaten door de diensten die je zouden moeten beschermen tegen terreur, komen die vanzelf naar boven.
En nu de schijnwerpers op die walgelijke laffe ratten bij de gemeente. Uitkopen voor een heel royaal prijsje is het minste wat ze kunnen doen. Zich de rest van hun leven de tyfus schamen het tweede.
Een nieuw huis, heel veel rust en dat jullie kind weer lekker thuis kan wonen. Sterkte!
An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:12 |
"Ik heb toevallig een collega die wethouder is aldaar, volgens hem.."
En volgens mij ben je daar nog trots op ook, op zo'n collega die het helemaal geschopt heeft tot wethouder van een kleine nederzetting.
Een wethouder van de faalgemeente Luldal lijkt me hoe dan ook de slechts mogelijke informatiebron in deze zaak...
Ey geenstijl...
Doe eens ff een politieke partij beginnen, mijn stem vanwege jullie rechtvaardigheid en respect voor doorzettingsvermogen hebben jullie.
Geenstijl for President.
@Feynman | 16:20 |: 'Beetje gratis pochen met geld'
Pochen met geld is nooit gratis; vroeg of laat komt er een onverwachte rekening.
Het komt bijvoorbeeld uit dat het gepoch was en dan is er toch gezichtsverlies, op z'n minst...
An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:23 |
We hebben live de raadsvergadering kunnen volgen, daar zaten alleen maar incompetente bestuurders die wegliepen voor hun verantwoordelijkheid, waarbij ze zich verstopten achter technocratisch geneuzel.
@frickY | 20-06-13 | 16:23
Herhalio. Zie huisregels
@Kaas de Vies | 20-06-13 | 16:24
Conclusie: De hekmeneer is Lenin.
Fijn dat we er uit zijn.
@pius | 20-06-13 | 16:23 | + 0 -
Je weet dat ik 42 persoonlijkheden heb en 5 sollicitaties.
@Causa Sui | 20-06-13 | 16:20
Mmmm. Ze hebben dus een grotere hekel aan de gemeente als aan Marokkanen denk jij?
*enquête opstart*
@Baby Rasta | 20-06-13 | 16:22
Ik ben Flow- en Outsourcing coördinator en doe projectbegeleiding en -ontwikkeling bij een grote speler in de voedingssuplementenindustrie, kijk maar op m'n Faceboek.
@Baby Rasta | 20-06-13 | 16:22
Andie is een raskapitalist rasta. Hardcore.
@An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:23 | + 0 -
Lenin is ook beloond voor zijn stoute gedrag.
@Kaas de Vies | 20-06-13 | 16:22
www.trompkaaswebshop.nl/file1548.jpg
@Kaas de Vies | 20-06-13 | 16:20
'Jij' wel maar van 'wij' ben ik niet zeker.
@Watapatja | 20-06-13 | 16:20
Nogal vooringenomen. Waarom is mijn collega incompetent? Denk je dat elke wethouder direct betrokken was of invloed op deze zaak had?
En blijkbaar keurt men de actie niet unaniem af, want hij heeft alsnog 20.000 als beloning gekregen voor zijn openlijke geweldpleging.
Uiteraard ook hulde voor Geenstijl.
Dat wordt ook niet vaak genoeg gezegd
An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:18 | + 0 -
Wat voor waarborg? Jij gooit een botje naar hongerige honden en die moeten zich nu koest houden? Maar je bent ambtenaar zo als ik het nu terug lees. We WOBBEN!
@An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:21 | + 0 -
Hoe jong ben ik dan?
Wat een schijtvolk zit er toch onder die lokale raamambtenaren. Hoe krijg je het in je botte uitvretershoofd verzonnen. 20k vragen als dwangsom voor kneuterige hekproblematiek. Alleen al het dat je dergelijke bedragen verzint en dat dus de normaalste zaak vd wereld vindt, en serieus claimt bij een burger, is toch vragen om een standrechterlijke executie van heel dat gemeentehuis bij elkaar. Hallo gemeentebestuurders, kom eens terug op aarde met jullie lafbekmoraal en pak dat kamptuig aan. Het enige nut dat dat kampvolk nog heeft is wietproduktie, ellendig volk. Wals nou met bulldozers over die kampen heen in NL en doe eens afstorten met beton. En gooi dit soort laffe ambtenaren er maar meteen bij, net zo nutteloos en totaal gespeend van de realiteit.
@Feynman | 20-06-13 | 16:20 | + 0 -
Pfff... niet zo cynisch joh.
@An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:15
Stuitende hypocrisie.
Pim zou blij zijn met zulke aanhangers. Not.
@Kaas de Vies | 20-06-13 | 16:19
Hou nou eens op met hokjesdenken Kaas, als je dat eens af zou leren gaat er een wereld voor je open.
Je bent nog jong, ik heb hoop voor je zodra je belegen bent.
Is dat die gast die die wouten wilde bbq-en? Geen stuiver waard. Geef dat geld aan een nabije motorclub en stuur die een paar daagjes op kamp, lijkt me effectiever.
@pius | 20-06-13 | 16:17 | + 0 -
Hetzelfde. Wij zijn namelijk vrij van racisme, we zijn alleen anti mafkezerij.
@pius | 20-06-13 | 16:17
denk het wel, het is meer X versus de gemeente, dat spreekt velen aan.
Allemaal leuk en aardig, maar de gemeente Luldal gaat 't gezinnetje nu administratief aanpakken omdat de 13-jarige zoon gevlucht is voor al het geweld en dus 'niet meer feitelijk' op dat adres woont. Je bloed kookt als je t leest. Je vraagt je af hoe die kudtkampers Luldal zó in de tang hebben, anders kan ik 't ook niet verklaren. Heeft de burgemeester wellicht een wietplantage in zijn kelder gehad en weten de Kampers ervan?
An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:15 |
Foute aanname. Iedereen heeft die actie afgekeurd. Punt is wel dat we snappen dat onze overheid keer oo keer faalt en mensen tot gekke daden kan brengen. Jouw informant, die incompetente wethouder, zou een kerel zijn als ie zou opstappen vanwegr collectief falen.
@Kaas de Vies | 20-06-13 | 16:17
Wil je iets zeggen mijn mozzarella maatje? Mijn Goudse gabber? Mijn Beemster buddy?
Koninging Beatricks | 20-06-13 | 16:02 | + 2 -
En een dag eerder NOG 1000 euro van van Rossem, daarvoor hulde en er zit nog een anonieme storting van 2.311 euro de dag ervoor. Als je het mij vraagt heeft de redactie enorm zelf lopen storten, toen ze erachter kwamen dat de dwangsommen toch nooit geïnd kunnen gaan worden.
Beetje gratis pochen met geld wordt dit nu.
@An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:18 | + 0 -
Kinderachtig hoor, echt heel triest. Als socialisten onder mekaar moeten we toch alles delen. Deel nou joh, wij zijn toch ook collega's en kameraden.
@Reinaert | 20-06-13 | 16:16
Heb je gelijk in, ontken ik geenszins. Ik wil alleen de kanttekening maken dat hekmeneer niet bepaald heeft bijgedragen aan een leefbare oplossing, zelfs alleen maar onnodig olie op het vuur heeft gegooid.
En vuur op agenten, dat ook.
Gemengde gevoelens. Op zich leefde ik met de man mee: met zijn onmacht in de vraag om hulp tegen pesterijen van vaste-kampeerplek tokkies. Daarna met zijn wanhoopsactie tegen regelgeile bureaucraten en hun ten dienst staande dienstkloppers.
Maar in plaats van met molotovs te gaan gooien had hij beter een statement kunnen maken met een straal water. Ware dat het geval geweest dan had ik ook wel een duit in het zakje gedaan. Nu is hij, wat mij betreft, over de streep gegaan.
@James Lastig | 20-06-13 | 15:58
Die leggen dan ipv een hek een brug aan, arme Gijsbert.
@Baby Rasta | 20-06-13 | 16:16
Ik weeg nu twee dingen af:
- De privacy van mijn collega waarborgen.
- Mijn "gelijk bewijzen" aan een stel mij geheel onbekende reaguurders.
Ik kies de eerste optie.
En wat Nou als Gijsbert een neger of een Marokkaan was geweest? Hoeveel hadden de reaguurderss dan gestort.
*antwoord niet nodig*
@An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:16 | + 0 -
Waar haal je deze info vandaan?
@An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:12
Ik ken het dossier (uiteraard) alleen maar uit de media, heb de wijsheid dus ook bepaald niet in pacht, maar een gemeente die dit soort kunstjes flikt en alles uit de kast haalt om een burger te treiteren daar heb ik ook verdoemd weinig respect voor, ongeacht het feit of die burger een lul is of niet.
Samenleven doe je samen, niet via dwangsommen. Dit had allemaal veel eleganter kunnen worden opgelost, zoals je zelf overigens ook al aangeeft.
@Kaas de Vies | 20-06-13 | 16:13
Valt verder naar boven in de draad te lezen:
An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:12
An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:12 | + 1 -
Naam en schaam anders ben je niks anders dan een krapulist. Wie is de wethouder?
Kunnen we voor dat geld die kampers niet gaan wegjorissen? Lijkt me een verbetering voor het hele dorp.
@Bakito | 20-06-13 | 16:13
In principe is het nog ridiculer: Het onbeschaafde gedrag van de hekmeneer en zijn uitingen van geweld jegens de politie vanuit eigenrichting worden beloond met 20.000 euro.
Precies waar de gutmenschen hier zo'n hekel aan hebben, als het een Marokkaan betreft tenminste.
Kaas de Vies | 20-06-13 | 16:09 |
Ok, hulde dus aan GS. Zo hoort het als je het voortouw neemt.
AmsterdamsTrots | 20-06-13 | 16:10 |
Er zijn maar weinig zaken nuttiger dan mensen steunen die het in hun eentje op durven nemen tegen de terreur van een hele groep kamperts, de lokale politie en incompetente faalbestuurders.
Ik ben trots!
@An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:12 | + 0 -
Waar haal jij je info vandaan?
Als we nou dit dikke 20 K eens gebruiken om een beter, hoger en steviger hek bij Gijsbert neer te zetten!? Op zijn eigen grond... dat dan wel
@An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:04
Juist. Dit is een druppel op gloeiende plaat, voor zover het geld bij de juiste persoon terecht komt.
Maar goed, de gutmenschen hier kunnen weer trots zijn op hun verheven actie.
@Canis Spurcus | 20-06-13 | 16:09
Een optie waar jij geen rekening mee hield: Wederhoor uit de echte wereld, van mensen die daadwerkelijk betrokken waren.
Waar haal jij je info vandaan?
Met een woord geweldig. Klein burgerlijk verzet tegen tuig +1
@Watapatja | 20-06-13 | 16:07
Maakt toch niet uit *wie* het is?
't Doel heiligt de middelen, ik snap daarom je probleem dus ook niet. Mierenneuken is een sport, da's waar, maar wat boeit het verder? Niet, dus. Get a life.
voor die 20K kan je ook wat zware jongens naar die ambtenaartjes sturen.. optie ?
@AmsterdamsTrots | 20-06-13 | 16:10 | + 0 -
Zoals ontwikkelingssamenwerking?
Het enige verschil is dat deze actie direct gesteund wordt door de mensen die dit steunen, niet door mensen die voor ons bepalen waaraan we moeten "schenken".
@Reinaert | 20-06-13 | 16:07
Ik heb toevallig een collega die wethouder is aldaar, volgens hem is dat dus geenszins waar en hebben ze een redelijke verstandshouding met de inwoners van het kamp waardoor er wel degelijk al meerdere malen huiszoekingen en "corrigerende maatregelen" zijn uitgevoerd wanneer er b.v een hondenhok buiten het terrein werd gebouwd of er een verdenking was van crimineel gedrag.
Uiteraard heeft de gemeente hier niet bepaald aimabel gehandeld, maar naar wat ik er uit opmaak was het wel degelijk de hekmeneer zelf die constant onnodig de confrontatie opzocht met de Frans Bauers enkele deuren verder.
Wat een onzin, besteed je geld liever aan nuttige zaken. En straks allemaal weer klagen over bezuinigingen zeker?
Ontroerd naar het scherm staren doet.
@Reinaert | 20-06-13 | 16:07
Kampers staan in Nederland naast en boven de wet.
Wat een zielige provinciale heikneuterige polonaise lopende in en in trieste boerenklootzakken zijn dit toch!! Je zou toch in de auto stappen en er een heel groot hek omheen vlammen wat er op straffe van een dwangsom van 20 k per dag niet meer weg mag. GVD!!!
An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:04
Is dit uit onwetendheid, getrol of denk je dat echt?
brutus68 | 20-06-13 | 16:02 | + 0 -
De vlerk zal vast wel een centje over hebben voor mensen als Sheldon en die dode Shaheeb uit Delft of ie ook mag het met zn 72 maagden. Dus ik wil ook steun.
@Watapatja | 20-06-13 | 16:07 | + 0 -
"Verdeeld over enkele tranches heeft GeenStijl deze week zelf de laatste 1500 euro in de pot gegoten"
Ik ga er vanuit dat van Rossem dit namens GS doet.
De maatschappij bijsturen: dat kunnen we samen wel.
Applaus voor de redactieleden is wel op zijn plaats dat ze het verschil hebben bijgeschokt. Kuldo's en Hudo's
Reinaert | 20-06-13 | 16:04 |
Dat is van Rossem, dat is GS niet.
@An die ARBEIT | 20-06-13 | 16:04
Met dien verstande dat die hekmeneer ambtshalve in alle standen en houdingen genaaid is en de betreffende kampers - als te doen gebruikelijk - vrijuit gaan.
Zoek. De. Verschillen.
Helemaal geweldig dit.
Degenen die onze dappere Gijsbert niet kennen of niks hebben overgemaakt, moeten maar even niet reaguren.
@HSVOBW | 20-06-13 | 15:57 | + -4
'Iedereen die 20k aan Geenstijl toevertrouwd is knettergek.'
.
Iedereen die 'toevertrouwd' in de o.t.t. schrijft ook.
@Watapatja | 20-06-13 | 16:01
Doe eens lez0n, zo moeilijk is het niet om daar achter te komen:
www.indiegogo.com/projects/geenstijl-v...
Jaja, dat hebben we ook gezien met de noodfondsen voor Haïti. Hou er gewoon een reaguurdersparty van, die hekmeneer is naar overlevering net zo'n aso-tokkie als de kampers waar hij mot mee had.
Mooi, mensen!
Wij kunnen trots zijn, dat we deze man hebben kunnen helpen.
En voor die 25 euro kopen we een goeie fles wiskey voor Gijsbert!
Kuddo's voor alle donateurs!
-weggejorist-
Nu jullie op zoveel geld zitten; is Weensie dan ook ineens weer bff's met jullie? Ben ik zo benieuwd naar...
realwest | 20-06-13 | 16:00 |
2 inslagen, gemeentehuis en kamp.
O.o
Van Rossem
23 minutes ago 660
@Baby Rasta | 20-06-13 | 16:00
Bakito die iets voor een ander over heeft? Ik zou er niet op rekenen.
Huh waar gaat dit over? Kennelijk heb ik iets heel belangrijks gemist?
Pak van mijn hart
Ah, jullie gaan op het geld zitten.
Zo is menig doe-goed organisatie afgewaaid!
Van zulke berichten krijg ik gewoon een warm gevoel.
Maar hoeveel heeft GS zelf bijgedragen.
En nu omwisselen voor stuivers en met een kiepwagen bij de gemeente afleveren.
Soms slopen, soms maken. +1
Nu blijkt dat dorp van Grijsbert zojuist door onweer van de kaart geveegd..
Ik denk dat ik ook maar eens voor de LOL een molotov naar een smeris gooi. Bakito mag mn ziekenhuiskosten en mn verdere uitkering uiteraard betalen.
Trouwens geenstijl, nu dat geld niet nu direct naar Gijsbert gaat heb ik nog een leuke investering voor jullie. PalmInvest. Ik zal kort de prospectus uitleggen, de redactie op een terras met een Palm in de hand. Dat zijn een hoop Palmen voor 20.000. Zeg op, wat vinden jullie ervan?
Ik krijg hier een warm gevoel bij. Het is jullie gegund Gijsbert en Margot!
Maar welke wethouder zal er af moeten treden wegens deze zaak, dat houdt me ook bezig.
Uiteindelijk gaat het geld dus gewoon naar de staat.
En die doet er, zoals bekend hele nuttige dingen mee.
Waar hebben we in dit land nog een overheid voor nodig?
We lossen het zelf wel op! Stuk goedkoper ook nog eens.
Mooi.
Don Quichijsbert, de musical.
Kijk maar uit dat Tofik Dibi geen auteursrecht advokaat inschakelt.
Iedereen die 20k aan Geenstijl toevertrouwd is knettergek.
Ik zie graag dat Weesie er 20K bij doet voor het langdurig en smerig juridisch trollen van de gemeente Leudal.
Aaaaaannnd it's gone!
REAGEER OOK