
Oh God, oh God, oh God. Nederland heeft weer wat internasjionaals geprobeerd hoor. Na de vredesbesprekingen in Amman van januari 2012 heeft Nederland geprobeerd om in het geheim te bemiddelen tussen Israël en Palestina. Jup. Operatie 'blauwgroen' heette het. Via Buitenlandse Zaken heeft Han ten Broeke (Kamerlid VVD) een jaar lang 'zeg sorry tegen hunnie, nee, wees jij nou de verstandigste' gezegd tegen zowel Israël als Palestina. Resultaat: buiten verwachting
weinig. Gek he? Totaal mislukte vredesbespreking geweest. Poging tot diplomatie op het allerhoogste niveau, misschien moeten we dat niet willen, als nikszeggend prutslandje aan de Rijn. Van deze geheime operatie waren slechts enkele mensen op de hoogte. Weet u wie daar niet bij hoorden? De Tweede Kamer. Wel Uri Rosenthal, Han ten Broeke en na zijn aantreden ook Frans Timmermans. Inmiddels is het diplomatieke fiasco gestaakt, want geheel verrassend trekken zowel Netanyahu als Abbas zich geen konthaar aan van wat Nederland wil en wenst. Bovendien heeft Obama in maart weer een vredesinitiatief gestart en ja, dan moet Nederland gelijk af, koest en in zijn diplomatieke hok terug. Speelkwartier voor de halfies is weer over, de grote jongens nemen het weer over vanaf hier. Dit soort geheime diplomatieke operaties, dat valt altijd van lulligheid uit elkaar als Nederland het probeert. Waarom doen we dit? Wie denken we wel niet dat we zijn? Dit is de Toppers naar het Eurovisie Songfestival sturen en daadwerkelijk denken dat je een kans maakt op de hoofdprijs. Nee, natuurlijk niet. Kom op, Rosenthal, we zijn Nederland maar. Serieus, Han ten Broeke als vredesduif? Haha. Ken je plek. Niet voor niets luidt het gezegde van diplomatie: heb je van je internationale positie geen benul, dan sta je met geheime vredesbesprekingen tussen Israël en Palestina vaak voor lul. Zo, en dan vanaf nu niet meer onze neus in langlopende conflicten en/of oorlogen steken alsof we fucking Ghandi zijn. Beter voor iedereen.
Reaguursels
InloggenIk kan het ook niet helemaal volgen. Want waarom zijn die "Palestijnen" bedacht ?? www.google.nl/#sclient=psy-ab&q=pa...
Dus wat denk je dat het resultaat zal zijn van "vredesonderhandelingen" ?? Vossen zullen nog eerder vegetariër worden als dat 'Palestijnen" "vrede" willen. Dan zou ook de hele reden van hun "bestaan" wegvallen en zouden ze de werkelijkheid/de feiten/de waarheid moeten erkennen en dat gaan ze dus niet doen.
De enige vrede die zij wensen is die van het graf, namelijk de "Endlösung der Judenfrage" nl.wikipedia.org/wiki/Endl%C3%B6sung_d... zoals de "oom" van Arafat die ook voorstond. www.google.nl/#output=search&sclie...
Tamelijk algemene en bekende info leek mij toch. Maar de dwepers met Arafat en zijn "PLO", ergo de islamofiele terroristenknuffelaars/de dwepers met dictators en massamoordenaars hebben een relatie met de werkelijkheid/de feiten als die van een duivel met wijwater.
Ook niets nieuws leek mij toch.
350.000 Marokkanen in NL waren verantwoordelijk voor de moord op 35 Nederlanders over het jaar 2012
500.000 Israeliers en Israelische militairen waren verantwoordelijk voor de dood van 2 Paletijnen over het jaar 2012
Daarmee is de kans dat ik in Nederland vermoord wordt door een Marokkaan 20x hoger dan een palli op de Westbank
Moeten we niet eerst eens de Nederlands-Marokkaanse oorlog oplossen ipv het Israelisch-Palestijnse conflict.
hoezo, hebben ze ruzie?
Ja, daarom hebben de 'Palestijnen' het nu zo goed en de Israeli het zo slecht. Wat een kronkel..
storma... ik noemde hen bewust gedegeneerde islamstrijders, immers er bestaat en bestond geen palestijns volk, het zijn oorspronkelijk boeren en armoedzaaiers uit jordanie, egypte kortom welhaast van overal in die zandbak.
opperboef Arafat, goed in marketing, bedacht deze kudtsmoes van een palestijns volk en ziedaar de wereld stonk erin.
Wie zijn toch die "Palestijnen" waar iedereen het over heeft?
www.wnd.com/2002/07/14501/
www.freerepublic.com/focus/f-religion/...
al die linkse lamlullen in nl, die zo nodig dat zooitje gedegeneerde islamstrijders, dat israel tracht te vernietigen verdedigen, zouden zich moeten realiseren, dat waar israel al jaren tegen strijdt, ons voorland is.
je denkt toch niet dat de islam tevreden zal zijn met een handhaving van hun aanwezigheid in west Europa?
kom op, ze willen niets meer of minder dan leidend zijn, met name hun goddeloze geloof.
de volgende stap zal zijn ,om er net zo n tyfuszooi van te maken zoals in nagenoeg ieder islamitisch geregeerd land.
denk aan uw geestelijke en materiele vrijheid, alles weg voor de profeet (vzod) en dat wilt u?
welnu, ik niet en ik meen te mogen zeggen, velen met mij niet.
Liever gepoogd om een nutteloze vredesmissie te starten dan ongezien wapens die kant uit sturen.Deze ene keer ben ik toch een BEETJE trots op mijn land.
We hebben de afgelopen weken kunnen zien dat de Islambarbaren de organen uit de lichamen van hun tegenstanders snijden en oppeuzelen.
Moet Israël met zulke kannibalen vrede sluiten en toestaan dat zij in Samaria, op 10 km van Tel Aviv hun kans afwachten om hetzelfde te doen met Joden?
Mokum Kosher | 17-06-13 | 09:43
Volgens mij liggen er geen intellectuele eigendomsrechten op 'Groot-Israel', dus als Golda en Moshe en Ehud de term gebruiken, waarom ik dan niet.
Maar ter zake. Natuurlijk kan Israel in een zucht en een wip het hele M.O bezetten, hell, zelfs de gezamelijke strijdkrachten van de Benelux zouden dat in een ochtendje kunnen. Het westen kan de hele wereld van de kaart vegen, als we willen.
Punt is, daar gaat het niet om.
Ik zou de Israeli's begrijpen als ze de West Bank er bij zouden pikken, maar dan wel met open vizier - "Pech gehad, Mo, we kunnen niet anders". En dan uiteraard na betaling v.e. schadevergoeding en vergezeld van diepe excuses. Dat is de koninklijke weg.
Nu bewandelt men de omgekeerde route. Men schept zelf een monster om het vervolgens te kooien, ruecksichtlos. En is dan verbaasd dat het groeit en groeit.
Op termijn is dat niet houdbaar.
ps: but I believe in peace, bitch.
Het is heel liev geprobeerd natuurlijk van onze overheid... Maar inderdaad een hoog facepalmgehalte.
Misschien moeten we gewoon stoppen te proberen ons met het Midden-Oosten te bemoeien, zoals Leon de Winter schreef in zijn column.
We hebben er 1. geen verstand van en 2. we staan er buiten. Laat hunnie hun eigen problemen op hun eigen manier oplossen. Het enige wat we kunnen doen is de zaken nog verder vertroebelen en in de weg lopen (en daarbij per ongeluk ook afgeknald worden).
Het is heel liev geprobeerd natuurlijk van onze overheid... Maar inderdaad een hoog facepalmgehalte.
Misschien moeten we gewoon stoppen te proberen ons met het Midden-Oosten te bemoeien, zoals Leon de Winter schreef in zijn column.
We hebben er 1. geen verstand van en 2. we staan er buiten. Laat hunnie hun eigen problemen op hun eigen manier oplossen. Het enige wat we kunnen doen is de zaken nog verder vertroebelen en in de weg lopen (en daarbij per ongeluk ook afgeknald worden).
Is dit nu die 'weg-met-ons' mentaliteit waar jullienhet zo vaak over hebben?
Goed Haags initiatief. Nederland zou vaker een rol in de internationale politiek moeten spelen. Gezellig de wereld naar vrede polderen.
Ahasveros | 17-06-13 | 10:40 |
Als u geen onderdeel uitmaakt van de propagandamachine van Israel (want die werkt zo, net als de propagandamachine van de EU: met arme drommels die tegen betaling hun misdadige beleid moeten verdedigen op dit soort fora), draagt u vrijwillig bij aan oorlogsmisdaden die dag in, dag uit worden gepleegd. Weliswaar omdat u denkt dat het ergens goed voor is, maar zoals ik al zei: dat is gelogen. Het is goed voor bijna niemand, ook niet voor de Israeli. Het is misschien goed voor een paar mensen op de wereld, maar dat kunnen er nooit meer zijn dan 10.000. De rest van de wereld is gebaat bij vrede. U strijdt mee voor de verrijking van die paar duizend - dat mag, maar wees je er wel van bewust.
@Comfortabel | 17-06-13 | 10:30 |
Ik geloof voor 100% in 'Palestijnse vrede':
Pas als in Jeruzalem de groene banier bovenop het paleis van de kalief wappert en alle Joden zijn weggevoerd zal het 'Vrede' zijn.
Geen dag eerder.
Ik heb nog nooit zo'n bullshit gehoord. Maar voel u vrij het te slikken als zoete koek. Nederland staat voor 100% aan de kant van Israel. Met Nederland bedoel ik niet u en ik, maar de muppets die ons zogenaamd moeten representeren. Het sprookje dat de meesten van u in uw hoofd hebben van Israel is het resultaat van een supergeavanceerde (en blijkbaar succesvolle) propagandamachine. U doet niets meer of minder dan de leugens herhalen die een stel psychopaten u hebben geleerd te accepteren en herhalen als een stel gemankeerde schapen. Palestijnen willen geen vrede is wat veel mensen denken. Nee, zij willen met katapulten tegen tanks en drones vechten. Ze willen graag uren in de rij staan en zich laten uitkleden en vernederen om zich een paar honderd meter te verplaatsen. Ze zijn dol op het apartheidsregime waarin ze als minder dan varkens worden gezien en behandeld door een stel snotneuzen van 18. U hebt uw hoofd werkelijk in uw reet zitten. Een bezoek aan het gebied zou dat goed kunnen doen. Al ben ik bang dat de meeste van u té gehersenspoeld zijn.
@Baby Rasta | 17-06-13 | 08:40
In belang van eigen belang.
Creatief gevonden, nog nooit eerder gelezen ergens. Kudo's voor de hele post maar in het bijzonder voor dat zinsdeel.
@plaszak | 17-06-13 | 09:13 | 2
Correct en eensch!
Het zal daar nooit lukken denk ik.
Ook landen als libanon en syrië doen er echter een extra schepje bovenop.
In de hele regio zijn te veel groeperingen cq. regeringen die elkaar keer op keer in de haren vliegen, al dan niet onder het mom van vergelding.
Wraak en agressie zit diep daar en zolang ze onderling niet inzien dat slachtoffers die daders worden geen toekomst hebben, zal vrede dan ook slechts een papieren ding zijn met betekenisloze handtekeningen erop.
Al denk ik dat zelfs dat al een te moeilijke opgave zal zijn.
@rara | 17-06-13 | 09:08
Ik wilde eerste zeggen 'een vogel vragen te stoppen met fluiten' maar dan klopte uw foto nog steeds :-)
-weggejorist-
@Magdatkandat | 17-06-13 | 09:22: Jij bent er ook zo eentje die "Groot Israel" schrijft.
Realiseer je je wel dat het land de helft van Nederland is?
Als Israel echt groot had willen zijn dan was het ook echt groot geweest. Dan had het in 1967 half Egypte er bij gehaald, Jordanië en ga zo maar verder. Dan had het Gaza van Palestijnen ontdaan om echt groot te zijn. Dat heeft het niet gedaan. En zal het ook nooit doen.
Het reppen over Groot Israel is dus ook behoorlijk suf.
-weggejorist-
Schoorsteenveger | 17-06-13 | 09:16
Klopt, maar waarom is zo'n vredespoging aanleiding om onszelf weer eens een Calimero-mentaliteit aan te meten? Dat topic van gisteren over het KLM-toestel met zieke kinderen. Tientallen negatieve, cynische reacties, vaak off topic. Over de Fyra, over de JSF, over Nederland als kutland in het algemeen. We laten ons meeslepen door James Lastigs en ander volk dat het in Nederland niet redt, en dat vanaf een buitenlands toetsenbord hun gal uitgiet.
Velen hier zouden een voorbeeld moeten nemen aan Geert Wilders: hij stelt veel misstanden terecht stevig aan de kaak. Maar altijd vanuit loyaliteit en een zekere trots jegens Nederland.
Niet Gouvernementele Organistaies als ICCO ,Novib, Cordaid, Pax Christi staan erom bekend een virulente anti-Israel houding er op na te houden. Al deze clubs worden vanuit overheidswege zwaar gesubsidieëerd. Zij zien het als hun taak taak o.a. "bewustwording" te creéren bij de Palestijnen aangaande de in hun optiek gerechtvaardigde eisen t.a.v. Isarel. Zo steunt ICCO financieel de Electronische Intafadah. Ook de Palestijnse organisatie AL HAQ krijgt van Nederland ruimhartige geldelijke steun . Al Haq tracht via een proces het Nederlandse bedrijf aan te klagen dat machines heeft geleverd voor de muur die dit land beschermt tegen o.a.Qassams. Het Nederlandse diplomatieke onbenul wordt weer eens bewezen, geld weggeven aan NGO's en Al Haq ter bewustwording maar falen om iets tot stand te brengen met de inmiddels bewustgeworden ontvangers.
Willianus Wortelus | 17-06-13 | 09:15 | + 0 -
Ik vind het alleen zo jammer dat de overheid niet meer hersenen spoelt met religie, om gelijk verder te gaan met nationalisme, geloof in toiletpapier als geld, niet waargemaakte principes zoals veiligheid, privacy en vrijheid van meningsuiting.
Zelfs in het onderwijs zie je de verplichte leer in politiek links rechts denken. Een 2D weergave van het politieke spectrum. Iedereen de illusie dat er wat te kiezen valt. Totdat je beseft dat de gevestigde partijen een grote kliek zijn, een toneelvereniging die het publiek laat kiezen wie op het toneel staat, maar niemand heeft zicht wie het stuk schrijft.
Misschien zijn we verlost van klassieke religie, maar seculier?
@plaszak | 17-06-13 | 09:15
Dat bedoel ik, alleen jij benoemd het wat subtieler :)
Op wat orthodoxe dienstweigeraars na heeft tout Groot-Israel PTSS. Daarmee ligt de oplossing v.d familievete eerder in de medische sfeer dan in de politieke. Dr. Phil en Bram Bakker, eat your heart out. Te denken valt aan een combinatie van chemie en therapie.
Aan allen die altijd "IsraHell en / of Pisrael" zeggen, zeg ik "ga lekker met je piemeltje spelen" (dat doen kleine kinderen namelijk). "Of met je dreadlocks."
Ga lekker demonstreren voor vrede in Syrië. Meer dode Syriers in twee jaar dan in dat hele Israel - Palestina conflict over zeventig jaar.
Als je zo bezorgd bent over de grenzen van Israel (die zogenaamd niet eerlijk zijn) ga dan ook klagen over de grenzen van Libabon, Irak en Jordanië. Die zijn op dezelfde vage manieren ontstaan. Waarom dus alleen Israel?
Het antwoord is natuurlijk bekend.
De echte Stolwijker | 17-06-13 | 09:11 |
Enig cynisme is hier gepast, als je het mij vraagt. Deze vredesbesprekingen staan in schril contrast met de afwachtende, slappe houding van zowel Rosenthal als Timmerfrans, als het er werkelijk op aankomt.
Feynman | 17-06-13 | 09:10 | Klopt, ze zitten samen in de lege kerk.
Mooi hè, secularisatie? Ruimt zo lekker gelovigen op.
Wanneer je namelijk van "overheidswege" stopt met dat verderfelijke hersenspoelen dan valt er na een tijdje niks meer te hersenspoelen.
@Methylfenidaat | 17-06-13 | 09:12
Het is een beetje lastig onderhandelen met een partner voor wie "vrede" niets anders betekent dan het einde van de Joodse staat.
@amin | 17-06-13 | 09:02
Wat heb je aan vrede tussen Israël en Palestina als de Palestijnen zelf al op voet van oorlog met elkaar staan. Dat mis ik vaak in dit soort verhalen. Sinds 2007 staan de PA in de Westbank en Hamas in Gaza elkaar naar het leven en is iedere verzoeningspoging bij voorbaat gedoemd te mislukken. Ook dit jaar weer.
Je kan stilaan gaan denken aan een 3-statenoplossing, want als er een plek is wat aanspraak kan maken op een landstatus dan is dat Gaza wel.
De kwaliteit van de huidige Nederlandse politiek is goed af te lezen aan de kwaliteit van een gemiddelde zaterdagse Volkskrant.
@Baby Rasta | 17-06-13 | 08:25 |
De dag dat Israël valt:
A) Eindigt uw bewierookte Lion of Juda als offerlam op het schavot van de islamofascist.
B) Uw Holy Mount Zion zal worden platgewalst als 'on islamitisch'.
C) Bakito cs zien goedkeurend toe.
Let dus goed op voor wie u partij kiest.
-
I and I should be careful what I and I wish for...
Vrede tussen een Islamieten en Joden? never nooit niet.
De Koran stelt dat alle Joden dood moeten, dus:
- Islamieten zullen dit altijd blijven proberen
- Joden zullen altijd waaks blijven en preventief optreden.
Het mooie is dat je overal cynisch over kunt zijn. Over passiviteit en desinteresse of juist over een poging, hoe sullig en onbeholpen ook. Maakt allemaal niet uit: als het maar culmineert in weg-met-ons- c.q. man-man-man-wat-een-land reacties. Blijkbaar is dat de brandstof waar we tegenwoordig op draaien. Ik vind het allemaal prima, maar speel niet de vermoorde onschuld als bepaalde Berberculturen hun middelvinger op blijven steken als we hen vragen zich aan te passen.
Kaas de Vies | 17-06-13 | 08:55 | + 1 -
Zou zo al drie paralelle belangen kunnen noemen.
- Elkaar niet de hersens in hoeven slaan. (Blijft toch vermoeiend en gevaarlijk werk.
- Kinderen niet meer hoeven begraven (Blijft toch vermoeiend en emotioneel werk.
- Niet meer in angst hoeven.
Willianus Wortelus | 17-06-13 | 09:00 | + 0 -
Ik heb wat moeite iedere vorm van geweld gelijk toe te schrijven aan een setje moslims. We hadden gisteren een mooi topic hoe katholieken en protestanten eeuwen met elkaar omgingen. Nu zitten ze bij gebrek aan zieltjes samen in de kerk.
Zelfs voor Noord Ierland was nog hoop.
"Nederland wil de Amerikanen niet in de wielen rijden." Wat een mooi gebaar!
@wakkere_nederlander | 17-06-13 | 09:05
Dan is er dusn nog hoop.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons...
Weer lekker naïef van de Nederlandse staat. In die regio zitten veel geloofsextremisten die niets liever doen dan zichzelf laten exploderen, omdat hen dan een heleboel maagden is beloofd.
Het "Nederland moet wat doen! Nederland moet wat doen!" syndroom.
Het opgeven om uit te spreken dat je als mens, en zelf als natie, het liefst zou hebben dat daar een houdbare vrede komt is ook geen optie.
'Don't shoot the bemiddelaar'
@Lewis | 17-06-13 | 08:58
Niet geschoten altijd vrede.
@Baby Rasta | 17-06-13 | 08:31
Doneren: wel laten betalen. Wil je oorlog voeren, dan moet dat duur zijn. Dat is meestal het probleem in het helpen in een oorlog: zij willen vechten, en wij verzorgen de catering, en de speeltjes.
Aan die mensen vragen om te stoppen met vechten is hetzelfde als aan een vogel vragen te stoppen met vliegen.
Wat hebben ze aan vrede tussen israël en palestina zolang het in syrië onderling nog niet rustig is?
Elk vrede's overleg is toch nutteloos zolang het niet de hele omgeving bestiert.
En de yanks die waren misschien goed in het brengen van vrede in 1945 maar sindsdien zijn ze vooral een oorlogszuchtige natie.
Israel is een prachtig land. De enige democratie in het Midden-Oosten, godsdienst vrijheid en de beste gaycafé's voor Bakito zijn te vinden in Tel Aviv.
De antisemiguurders hebben geen flauw benul van de situatie in Israel.
Ook dit draadje bevat een stevige dosis 'weg met ons!'
Verder sluit ik me aan bij Bakito. Controleer de internationale wapenhandel, en je controleert vrede.
Je kunt beter een wapendeal sluiten. Dan verdien je er tenminste nog wat aan.
Ik probeer me voor te stellen hoe die lui reageerden toen Han ten Broeke binnen kwam lopen. Ik probeer me voor te stellen wat Han ten Broeke heeft gezegd, en vooral ook, hóe hij dingen heeft gezegd. Ik stel me iemand voor die met bibberende stem zegt "oké jongens, nu.. nu... nu vind ik het niet meer leuk wat jullie doen! Stoppen nu! Potverdikkie...". En men knikte instemmend...
Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Vrees voor geestelijke gesteldheid van Reaguurders als items blijven beginnen met de westerse equivalent van Allah Akbar, Allah Akbar, Allah Akbar.
Feynman | 17-06-13 | 08:53 | Niet.
Zolang de neef-nicht-huwelijk-prvalentie in overwegend Islamitische landen variëert van 40 tot 80% zal het zelfs op lange termijn niet gebeuren dat de bevolking qua intelligentie het sprongetje maakt wat nodig is om voldoende draagvlak te creëren voor secularisatie.
Want dat is de oplossing. Secularisatie. Ze waren in Turkije en Perzië al goed op weg. Waren.
In het land van de PvdA en VVD is onbenul koning.
Schoenmaker blijf bij uw leest.
Uitbuiting, verdeel en heers politiek, handel met twijfelachtige regimes, selectief de andere kant opkijken, dat is waar Nederland goed in is en internationaal om wordt geroemd. Hou het daar dan ook bij.
Nooit geschoten altijd mis.
Jammer, mislukt.
Ik hoop wel dat de betrokkenen zich tijdens de onderhandelingen een gut mensch hebben gevonden.
Dan is het niet voor niets geweest.
De enige politicus die we ooit hadden met het statuur en internationaal aanzien dat hij hier wat zou hebben kunnen bereiken was Joseph Luns, en halve eeuw of zo geleden. Het samengeraapt zootje wat sindsdien in het Haagse getroond heeft mag er niet eens aan denken ook maar enigszins in zijn schaduw te kunnen staan.
Maar nee hoor, gewoon - zoals we gewend zijn - verstandsknop op oneindig en maar hersenspinsels blijven najagen.
@Feynman | 17-06-13 | 08:53 | + 0 -
Zorgen voor parallelle belangen.
Kaas de Vies | 17-06-13 | 08:36 | + 3 -
Willianus Wortelus | 17-06-13 | 08:48 | + 0 -
Je kan inderdaad een nieuw conflict starten over wanneer dit conflict begonnen is. 65 jaar, 6500 jaar of 1400 jaar, het levert allemaal hetzelfde begin probleem op. Het is een conflict dat van generatie op generatie is overgedragen, in de opvoeding terecht is gekomen en dus nu vastzit in de kern van het karakter. Maak daarom NOOIT ruzie in het bijzijn van je kinderen.
Ik vind het veel interessanter hoe je zo`n conflict zou kunnen beëindigen.
Feynman | 17-06-13 | 08:34 | 65 jaar? Je bedoeld 1400 jaar neem ik aan?
Jodenhaat is stevig verankerd in de Koran. Daar gaat geen enkele vredesbespreking ooit wat aan veranderen. Nooit. Never.
Kennelijk willen ze toch het gevoel hebben iets te kunnen betekenen in het buitenland nu dat hun aanzien in Nederland weggevaagd is.
En Timmerfrans erbij hadden ze net zo goed een delegatie van Van Agt, Duisenberg en consorten kunnen sturen, een gotspe!
Kaas de Vies | 17-06-13 | 08:34 | + 1 -
Ik zie u niet aan het front. Maar mn meisje Tanja wel aan het front en in Cuba.
Afgezien van het feit dat alles wat de Nederlandse politiek aanpakt bij voorbaat faalt, is het misschien juist goed dat een klein, nietszeggend landje in dit soort zaken bemiddeld. Als de grote jongens zich ermee bemoeien, dan is er meteen de tamelijk terechte verdenking van partijdigheid.
Bakito | 17-06-13 | 08:32 | + 0 -
+1 voor de silver back.
Zonder de steun van de VS die jaarlijks meuk stuurt richting IsraHell, was er al geen IsraHell. De VS staat er juist bekend om om een bepaalde situatie te laten te escaleren en dan proberen te plakken in belang van eigen belang. Wat zijn Egypte, Libië en nu Syrië er beter op geworden met de inmenging van....
Alsof geld geen rol speelt. Oh wacht...
BZ moet zwaar gaan bezuinigen op diplomatie! Ik heb alvast een bezuiningspost.
@Feynman | 17-06-13 | 08:34 | + 0 -
65 jaar... volgens mij 6500 jaar.
De betrokken NL ambtenaren kregen wel een klein stijfje tijdens de dagen dat project Blauwgroen daadwerkelijk aan de gang was.
Het lukt daar als 65 jaar niet om vrede te sluiten of te behouden, of elkaar heel te laten, of grenzen te laten liggen. Het is een hele moeilijke kwestie die gemiddeld zo`n 110 onschuldige kinderen per jaar kost.
Een paar politici steken er nog moeite in een poging partijen in ieder geval weer in gesprek te krijgen. Een vrij hopeloze zaak aangezien beide partijen continu bezig zijn met gevechtshandelingen en leiders van beide partijen hun politieke carrière ontlenen aan een harde militaire opstelling.
Zo`n vredespoging kan je maar beter in de coulissen doen als in de landen van herkomst praten met de vijand politieke zelfmoord is. Dat de Kamer daarover niet geïnformeerd is, is uitermate logisch. Die waren immers vooral bezig met hun eigen oorlog.
Gaan we nu echt, in de media, in de Kamer en hier politici die de ellende van oorlog proberen te beperken lastig vallen met commentaar? Gaan we ook de ambulance en brandweer vertellen dat we beter kunnen reanimeren of blussen?
We zullen nooit weten wat daar gezegd is, we zullen er nooit over kunnen oordelen.
Baby Rasta | 17-06-13 | 08:31 | + -2 -
Waarom wel aan de Palestijnen en niet aan de FARC?
Als Fransje Timmermans onderdeel was van het debacle, dan zal er niets minder geeist zijn dan de totale vernietiging van de staat Israël om vrede te bewerkstelligen.
Treffende gif. Ik stond er vooral van te kijken dat de Palestijnen met een (onbekend) land om tafel wilde dat zo pro-Israël is.
Kaas de Vies | 17-06-13 | 08:29 |
Ja, dat conflict zal en moet blijven voortslepen. Is goudmijntje!
Kaas de Vies | 17-06-13 | 08:24 | + 0 -
Laat het op zn minst eerlijk zijn. Een tank tegen jochies van 11 die een steen gooien is niet eerleuk. Met een AK wordt het een ander verhaal. Laat NL die tanks die we nog hebben ook even aan Palestina doneren.
@Bakito | 17-06-13 | 08:26 | + 0 -
Oh ze geven beide partijen onze zuurverdiende EU geld. Ik had het kunnen weten.
Indrukwekkende timing. De hele regio maakt zich op voor de religieuze eindstrijd dus gaan we het hebben over vrede. Ja, ja, wat een inzicht en kennis van zaken hebben deze mannen. Blij dat buitenlandse zaken in zulke goede handen is...
Bakito | 17-06-13 | 08:23 | + 0 -
* geeft de haarloze silver back een aai*
Kaas de Vies | 17-06-13 | 08:24
Tuulk.
www.nujij.nl/algemeen/nog-steeds-eu-su...
Moet dit nu Quid, ik ben net wakker. Heb nog niet eens thee gezet. Maar enfin ik probeer het.
Het is duidelijk dat Israel niet gebaat is bij vrede sinds de imperialistische uitbreidingsplannen van de zionistische entiteit.
@Bakito | 17-06-13 | 08:23 | + 0 -
Vandaar dat we de Palestijnen zoveel geld geven. Kunnen ze mooie radars op hun kalasnikov's schroeven.
Had die onderhandelaars naar een willekeurig bejaardentehuis gestuurd, dan hadden ze wél zinnig werk verricht.
De wapenindustrie heeft veel te veel belangen bij conflicten in deze regio. Kun je lullen als Brugman, alles draait om dollars.
Ach. Als je nooit wat probeert gebeurt er ook niks
En wat kost ons deze onzin?
Dries van Agt zal Israel wel de schuld geven van het mislukken van dit overleg.
REAGEER OOK