Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LOL! Leger op trainingsmissie in 020-Gaza

legersimulatie.jpgOnze Jongens gaan op trainingsmissie om zich voor te bereiden op onherbergzame zandbaklanden vol stammenstrijd, schaamtecultuur en taalbarrières. Waar is dat nou een beetje realistisch te trainen? Nou gewoon, in het 'fictieve missiegebied' Amsterdam West natuurlijk. Eindelijk geeft de overheid gewoon toe dat het daar Klein-Arabierië is, en daarom bij uitstek geschikt voor felrealistiese legeroefeningen inzake multicultureel hearts-and-minds communiceren naar de primitieve inheemsen toe. De troepen leren er namelijk alles over respectvol 'rekening houden met de bevolking'. Want ook in een niet-fictief gebied is rekening houden met elkaar natuurlijk het kerndoel van de Nederlandse Defensie. Alle multiculturele aspecten in acht nemen. In plaats van leren hoe je het beste bernbommen kan ontwijken, huiszoekingen kan doen zonder negentien tot de de tanden toe gewapende broers en neven in je nek te krijgen, extremisten kan onderscheiden van vriendelijke groenteboertjes, en natuurlijk salafistenbolwerken spotten op basis van vlassige baardjes in de omgeving van een moskee of theehuis. Zaken die in 020-Gaza ook prima te trainen zijn. Nou ja, mooi dat we nu verlost zijn van de policor knuffeltermen als krachtwijken, prachtwijken en kansenwijken. Uw overheid zegt het zelf: geen betere voorbereiding op de Hel van Kunduz en de toekomstige onvermijdelijke interventie in Syrië, dan een kort verblijf in de kashba's van onze Grote Steden. Bijkomend voordeel: komende week géén overvallen, inbraken en berovingen in West. Maar mannen, weest alert. Ook deze verkenningsmissie is niet zonder gevaren. Moslims zijn goeie trollen.

Reaguursels

Inloggen

Horagha | 14-06-13 | 21:36 |
Rollenspellen? In een rollenspel spelen alle partijen een rol. Ik heb niet de indruk dat hier uitgeselecteerde exemplaren van de multiculturele medemens gevraagd wordt een rol te spelen. Integendeel, hen wordt gevraagd om vooral zichzelf te spelen, zichzelf te zijn, en vooral geen andere rol te spelen. Het is van een treurig soort naïviteit, net zoals met een koffertje Playmobil naar Afghanistan vertrekken.

Schoorsteenveger | 15-06-13 | 01:37

Ik mag hopen dat ze met echte munitie uitgerust worden.
Met die mocro's / haatbaarden valt niet te communiceren.
Als je er per ongeluk een aanspreekt of iets wil vragen op een normale/nette manier zijn ze gelijk op hun (te)lange teentjes getrapt en is het (te)korte lontje al opgebrand en heb je stront aan de knikker (en massaal om je heen). Hun zijn ook gewapend en hebben er geen moeite mee om een paar ventilatiegaatjes bij jou te maken.

Het lost wel een hoop problemen in dit land op als onze militairen terecht op zouden treden tegen dit tuig. Het bergotingstekort is opgelost, geen woningnood meer, criminaliteitscijfers gaan heel fors naar beneden en geen ergernis meer aan stinkende ingepakte mummies die massaal de kopvoddentax ontduiken.

effe vissen | 15-06-13 | 00:18

@Schoorsteenveger | 14-06-13 | 21:18
Het gaat om gesprekstechnieken.
Volgens mij snap je het niet helemaal? Je begrijpt toch wel wat rollenspellen zijn?
Straks ga je nog ook beweren dat de militairen met scherp geschut militaire strategieën in de straten van Nederland beoefenen?
Daar hebben we oefendorpen voor, ook met Afghaanse bouw.
www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/a...

Horagha | 14-06-13 | 21:36

Horagha | 14-06-13 | 19:08 |
"De gevolgtrekking van AT5 dat we op moslims gaan oefenen laat ik aan hen."
Hij liegt dat hij barst. Tuurlijk gaat het om moslims. Kijk en luister maar naar het tweede filmpje dat je zelf aandraagt:
"Wij trainen hier dus op locatie, in Amsterdam, in bijvoorbeeld de Moskee, en met het lokale bestuur zoals we ook in Afghanistan met de lokale leiders in contact zouden komen."
Over welk lokale bestuur hij het heeft, is niet geheel duidelijk, maar de beelden suggereren dat het hier om het Moskeebestuur gaat.

Schoorsteenveger | 14-06-13 | 21:18

@Horagha | 14-06-13 | 19:44
Ok, duidelijk. Sorry voor de verwarring mijnerzijds.

Jim Lovell | 14-06-13 | 19:49

@Horagha | 14-06-13 | 19:08
Uit mijn dienstplicht tijd weet ik dat informatie over personeel van betreffende oefenende eenheden vanuit Defensie moet komen, en niet vanuit U.
Begrijpt U mij? Erg nobel, maar hier is niet de plaats en tijd daarvoor.

Verder een goed plempsel.

Jim Lovell | 14-06-13 | 19:25

Totaal geschift idee. De mensen die daar wonen spreken geen Nederlands maar een soort 'brabbeltaaltje' en hebben geen zin om mee te doen.
Zonde van de tijd, gemeenschapsgeld en energie.

Claire | 14-06-13 | 19:15

@Schoorsteenveger | 14-06-13 | 17:31
Beste Schoorsteenveger, Defensie gebruikt heel Nederland als 'live environment', deze worden altijd van te voren in je omgeving aangekondigd. En voor deze training is het is het niet zo bijzonder dat ze voor Amsterdam-West kiezen. Een van de leden van het 1 CIMIC bataljon komt uit Amsterdam-West en heeft daar blijkbaar de nodige connecties. En het is bekend terrein voor het bataljon omdat ze daar vorig jaar dezelfde training gesprekstechnieken hebben gehad. (Zie [email protected]:48)

Maar zoals de kapitein Gian Santegoeds zelf zegt:
'Santegoeds is voorlichter van het ministerie van Defensie en weinig ingenomen met het beeld dat nu ontstaan is. “De gevolgtrekking van AT5 dat we op moslims gaan oefenen laat ik aan hen. Ik ben daar niet gelukkig mee want het klopt niet, ik vind dit kwalijk.” Maar toch, wie na missies in Afghanistan en Irak gaat oefenen in deze wijken waar veel moslims wonen heeft de schijn tegen. Is Nieuw-West het nieuwe Kunduz?

“Nee, dat is appels met peren vergelijken”, zegt Santegoeds. “Het gaat erom dat onze mensen leren met mensen van verschillende etnische achtergrond om te gaan. Ik zeg uit mijn hoofd dat er 140 verschillende nationaliteiten in deze wijken leven. We gaan dus niet alleen met mensen van het islamitisch geloof praten.”'
nieuws.thepostonline.nl/2013/06/14/def...

Horagha | 14-06-13 | 19:08

Horagha | 14-06-13 | 16:27 |
Storm in een glas water? Niet echt.
Laat die zogenaamde trainingen maar plaatsvinden, zou ik zeggen. Soldaatjes die in gesprek moeten gaan met deze en gene niet nader te definiëren -want ligt gevoelig- multiculturele medemens. Beetje zwart, beetje geel, beetje bruin, beetje mét baard, beetje zonder, met doek, zonder doek, met niqaab, zonder, met tulband, met peniskoker, het kan niet op. Ze zullen er allicht iets van leren.
Maar het is veelbetekenend dat Defensie kennelijk hier ten lande 'live environments' denkt te kunnen definieren die enige of zelfs veel gelijkenis vertonen met de 'live environments' waar ze in terechtkomen als ze uitgezonden worden om ergens in de wereld te helpen om onze beschasving overeind te houden.
Dat zegt iets over hoe in die kringen tegenwoordig gedacht wordt over wat een multiculturele samenleving definiëert, of in elk geval hoe in die kringen gebruik, nee misbruik gemaakt wordt van de term multicultureel.

Schoorsteenveger | 14-06-13 | 17:31

Onder het MOM van een oefening hahahaha en mijn oma is de melkboer..... Ik zou me redelijk zorgen maken daar in Volendam zuid, iek Swier juh...

XipeTotec | 14-06-13 | 17:25

@Horagha | 14-06-13 | 17:01
Dank je. Ik wens de mannen en vrouwen iig veel succes volgende week, ik hoop dat er nog wat van op de tv komt dan kan ik er zien hoe het gegaan is.

Jim Lovell | 14-06-13 | 17:19

@Jim Lovell | 14-06-13 | 16:52
Yup die types vindt je hier genoeg. Het is leuk als je die mensjes weer terug naar de realiteit brengt.
Apart toch om ophef maken om een militaire training die meerdere malen per jaar plaats vindt in de grote steden is super grappig.

En dat je de mensjes in Amsterdam-West nette mensen noemt die netjes met de militairen oefenen, siert je. Denk dat de missie niet anders zal verlopen dan vorig jaar.

Horagha | 14-06-13 | 17:01

@Horagha | 14-06-13 | 16:49
Dwazen, trollen en eigengereide sukkels die niet voor zichzelf kunnen zorgen. Wereldvreemd ook nog eens zonder enige spoortje van initiatief.

Bedankt voor de linkjes, het zijn hele nette mensen die op een open en eerlijke manier een oefening hebben gedaan.

Jim Lovell | 14-06-13 | 16:52

@Vigil | 14-06-13 | 13:00
Ik weet het wel zeker.
Eurogendfor zal worden ingezet hier in Europa als straks de vlam in de pan slaat en grote onlusten uitbreken.
Daar is Eurogendfor nou juist voor bedoeld.
Dan komt de Roemeense Jandarma hier de boel kort en klein slaan en de NL popo gaan met hun lego poppetjes naar Roemenie om daar vrede te prediken.
Zo deden de Romeinen dat vroeger al. Verdeel en heers.

copywriter | 14-06-13 | 16:52

... hoe ver sommige mensjes afstaan van de samenleving. (Dat is héél ver)

Horagha | 14-06-13 | 16:49

Genoeg uitgelachen... wat een enorme fantasie hebben sommige mensjes. Kan je nagaan hoever ze staan van de samenleving.

Hier de youtube kanaal van 1 CIMIC Bataljon.
www.youtube.com/user/1CIMICBataljon?fe...

En hier een impressie van de Militaire Operatie in Amsterdam-West vorig jaar. Check die fucking rellen dan!!!11!!!
www.youtube.com/watch?v=LyeCQhlR6Vw

Horagha | 14-06-13 | 16:48

Wel handig voor die jongens als ze tijdens de training even een 'vette bek' willen halen. Shoarma- en Döner kebab-zaken genoeg in de omgeving dunkt me.
@FrankVeer | 14-06-13 | 13:25
.
Ja en dan de rest van de training met spuitpoep op de plee zitten.

copywriter | 14-06-13 | 16:45

@Afgeschminkte Bassie | 14-06-13 | 15:19
Dat zou best eens waar kunnen zijn, je weet het maar nooit.Ik denk zelf echter van niet. Defensie lijkt mij zo slim om overal de sfeer te proeven om voorbereid te zijn op mogelijke calamiteiten, te land, zee, lucht en cyberspace, zodat ze niet vreemd staan te kijken wanneer er zich iets voorvalt in de wereld.

Wel goed, want ik heb sterk de indruk dat anarchistische, revolutionaire dissidenten aan de poort van de rechtsstaat staan te rammelen. Dat mag, maar zorg dan wel dat misstanden via democratische weg worden opgelost. Anti democratische stromingen zijn imho een gevaar voor de staat en dus brandhout.

Jim Lovell | 14-06-13 | 16:41

@DebraCadabra | 14-06-13 | 15:48
Galama is een oude en gerenommeerde Friese familienaam.

copywriter | 14-06-13 | 16:39

Als die arme, nog overgebleven, oudjes dit maar niet verkeerd gaan inschatten... Dat ze met vlaggetjes en (te) korte rokjes de 'bevrijders' gaan inhalen... Dat zou ik wel heel sneu voor ze vinden...

Petrus Poortwachter | 14-06-13 | 16:27

@La Vie En Rose | 14-06-13 | 16:13
Wat was de reactie van Marcouch vorig jaar mei toen de boys van 1 CIMIC Bataljon dezelfde training deden als vorig jaar? Die kan ik even niet terug vinden?
En de reactie van aboutaleb toen er een militaire trainingsmissie van hetzelfde bataljon plaats vond vorig jaar oktober in Rotterdam kan ik ook niet vinden.

Een storm in een glas water imho.

Horagha | 14-06-13 | 16:27

@Schoorsteenveger | 14-06-13 | 13:55 en @Schoorsteenveger | 14-06-13 | 15:08

Je slaat imo in beide plemps de spijker op zijn kop.

Met mijn plemp (eerste deel) wilde ik eigenlijk zeggen dat Marcouch pleit voor politieteams die de cultuur en taal moeten kennen van groepen die zich met criminaliteit bezig houden. Heel doorzichtig om dit breder te trekken dan zijn eigen groep, waar het in feite om gaat.

Defensie doet nu hetzelfde.

Zij, politici en korpschefs lijden aan wereldvreemderitis in die zin dat zij of denken dat dit soort ideeën ook maar iets zullen helpen dan wel dat wij in die idiote praatjes trappen.

La Vie En Rose | 14-06-13 | 16:13

@Cuyahoga | 14-06-13 | 12:12 | + 62

Ik ben niet zo bekend in Amsterdam. Wat betekent galama?

DebraCadabra | 14-06-13 | 15:48

Een goed leermoment. Wie de cultuur niet kent kan geen problemen oplossen op welke wijze dan ook.
En individuen en groepen die geen problemen kunnen oplossen of alleen uit "de flank schieten" zijn niets waard, lucht verplaatsers en dus letterlijk en figuurlijk brandhout.
Goed dat deze mannen en vrouwen wel hun verstand gebruiken.

Jim Lovell | 14-06-13 | 15:47

Ik hoop dat die kk mocro's onze jongens gaan uitdagen en er dan even door de Luit 'vuur' zal worden geroepen.

Mazzeltov | 14-06-13 | 15:46

Ik ben benieuwd!! Woon er zelf aan de rand in een keurige blanke enclave. Mocht er zich iets vermeldenswaardig voor doen, laat ik het weten.

Tot zover GS Nieuws, Tel Aviv West, Eddo Boerenbrandtlul

*koopt gasmasker om helemaal op te gaan in zijn rol*

Boerenbrandtlul | 14-06-13 | 15:43

de compound zal wel dicht bij een MacDonalds komen en die zullen 'onze jongens' weinig verlaten, net als in Afghanistan zeg maar.
Paarse defensiebroeken maken dagelijks de persberichtjes over de scholen en wijkcentra die zijn gebouwd.

(c)ZWITSUL | 14-06-13 | 15:39

Btw, volgens mij is het gewoon oefenen voor de nabije toekomst wanneer het leger nodig is om orde te scheppen in de prachtwijken. Dit is alvast even sfeer proeven.

Afgeschminkte Bassie | 14-06-13 | 15:19

La Vie En Rose | 14-06-13 | 14:51 |
Ik zou graag van Defensie een wat nauwkeuriger definitie willen horen van de term 'live environment'. Wat vinden ze daar wat ze elders niet vinden? De suggestie wordt gedaan dat het hier gaat om een 'multiculturele samenleving' in levende lijve. Dat is natuurlijk bullshit. Nederland is van oudsher een multiculturele samenleving, en die samenleving is op de ene plek niet multicultureler dan de andere. Eigenlijk zegt men voorzichtig dat men zoekt naar gebieden, wijken, enclaves waar vele culturen hutje mutje op elkaar zitten, naar mengelmoes, prachtwijk, maar wat men eigenlijk bedoelt maar niet hardop durft te zeggen is: driehoeken waar één cultuur overheerst, namelijk de Islamitische, waar de Sharia heerst, waar De Verhevene het voor het zeggen heeft.
Eigenlijk zijn de problemen van de multiculturele samenleving voor het grootste deel terug te voeren tot problemen van die multiculturele samenleving met één redelijk duidelijk te definiëren groep die het verdomt om multicultureel te denken. Als je je binnen die groep begeeft, en dat is volgens mij exact wat Defensie doet, dan heb je inderdaad een 'live environment'.

Schoorsteenveger | 14-06-13 | 15:08

er zijn kennelijk nog steeds lezers die geloven dat het NLse leger kan vechten........ welnee, een NLse soldaat vecht niet.

hij loopt hard weg of hij lult ze dood, we zijn beroemde angsthazen al sinds het laatste wapenfeit, tw het veroveren van de zilvervloot.

hoewel, wellicht waren die spanjolen nog laffer dan wij.

hendrik j. | 14-06-13 | 14:55

"Militairen trekken volgende week de Amsterdamse wijken West en Nieuw-West in om hun gesprekstechnieken in een multiculturele samenleving te oefenen."

Daar zal Marcouch blij mee zijn. Die vind namelijk dat de politie moet bestaan uit teams die de cultuur van criminele jongeren en hun ouders begrijpen en de taal moeten spreken.

Enfin: Dit spreekt voor zich:

"Met het oog op toekomstige uitzendingen vindt Defensie het belangrijk dat soldaten van het bataljon dat zich richt op de communicatie met de bevolking tijdens missies, trainen in een zogenoemde 'live environment'.

Ze lijden aan een ernstige ziekte die zo welig tiert bij
(linkse) politici, korpschefs bij de politie en de legertop: wereldvreemderitis.

La Vie En Rose | 14-06-13 | 14:51

De Amerikanen gaan wapens naar de Syrische rebellen sturen, want Assad gebruikt chemische wapens. De geschiedenis herhaalt zich. Wening verschil tussen Obama en Bush. Alleen doet Obama meer aan afluisteren. Maar het zijn weer de goede smoezen. Hezbollah doet mee in Syrie, dus nu komen ze ineens met de wapens leveranties. Ik wist niet dat Hezbollah
hetzelfde is als chemische wapens. Volgens Obama en zijn limeyvrienden wel.

wallenberg | 14-06-13 | 14:41

@Itzamná | 14-06-13 | 13:03
Haha.

Welcome back veldmaarschalk, van deze i.m.o. totaal onverdiende vakantie.

Je werd node gemist. (iig door mij)

La Vie En Rose | 14-06-13 | 14:35

Ze kunnen b.v. vragen waarom hun zoon of iemand anders naar Syrie gestuurd wordt. Tenminste 75% van de moslims ondersteunen zo'n verzoek...

Thoth | 14-06-13 | 14:29

Peter Emile | 14-06-13 | 13:57 | + 1
Met zulke militairen komen we er wel ja. Uw gedachte over een militair zegt meer dan genoeg . [X] Ongeschikt.

JAXX | 14-06-13 | 14:26

@ Kapitein Sjaak Mus | 14-06-13 | 14:18 |
1x dingen is zat, schipper.
* met schaamrood weer aan het werk gaat *

Kapitein Sjaak Mus | 14-06-13 | 14:20

Nanninga heeft natuurlijk gelijk.
Het is van het grootste belang om bernbommen te leren ontwijken.
Doodenge, levensgevaarlijke dingen dingen, niet in de laatste plaats omdat ze van oerdegelijke Zwitserse makelij zijn.

Kapitein Sjaak Mus | 14-06-13 | 14:18

Die moslims in 020 oefenen al jaren op het overnemen van dit land. Alhoewel, oefenen...

Rest In Privacy | 14-06-13 | 14:12

Heeft u dat ook wel eens, dat u na het lezen van een bericht op geenstijl eerst hardop moet lachen, daarna een ferme WTF uitspreekt en vervolgens een gevoel van ongeloof en verbijstering overhoudt? Ik heb dat regelmatig.

Rest In Privacy | 14-06-13 | 14:08

Gelijk doorpakken nu: 010 Tarwewijk en Pendrecht, 030 Kameleneiland, Zuilen-oost en Overvecht, Gouda Oosterwei, 070 Shariadriehoek, 023 Schalkwijk en Parkwijk, 071 Slaaghwijk en Zuid-West, Culemborg, Ede. En misschien vergeet ik nog wat prachtwijken waar je fantastisch kunt oefenen.

malang | 14-06-13 | 14:05

"De soldaten gaan oefenen op hun gesprekstechnieken en communicatieve vaardigheden."

Ik dacht altijd dat soldaten moeten trainen om goed om te kunnen gaan met hun Diemaco C7 semi-automatisch machinegeweer, in plaats van met opgeschoren straatlummels met een spraakgebrek.

Welke halfzachte geitenwollen sok heeft dit nu weer bedacht?

Soldaten moeten verdomme kunnen vechten. Oorlogvoeren. Verdedigen. Schieten. Met handgranaten gooien. Barbaren aan hun bajonet rijgen. Dat soort dingen. "communicatieve vaardigheden". "gesprekstechnieken". Rot toch een eind op, zeg!!

Laat eerst de bewoners van die halal-wijken maar eens iets leren over 'communicatieve vaardigheden'!

Peter Emile | 14-06-13 | 13:57

"... om hun gesprekstechnieken in een multiculturele samenleving te oefenen..."
lees:
"... om hun gesprekstechnieken in een Islamitische monoculturele samenlecing te oefenen..."
Als die militairen ooit worden uitgezonden, dan komen ze terecht in een verstikkende monocultuur, en zeker niet in een multicultuur. Als dat hier in bepaalde wijken al te trainen is, dan moeten we concluderen dat in die wijken er een monocultuur bestaat, een verstikkende monocultuur.

Schoorsteenveger | 14-06-13 | 13:55

Aan de reacties te lezen zijn de bewoners van amsterdam-west nettere mensen dan de meeste reaguurders. Wat de toetsenbordhelden allemaal zouden doen als het leger hun gehucht binnen valt.
Als de oefening gelijk is aan die van vorig jaar in hetZELFDE gebied dan wordt het weer een saaie bedoeling.

Beter gaan ze Sittard omsingelen daar wonen een hele hoop volidioten

Horagha | 14-06-13 | 13:48

Kijken hoe ze gaan reageren op het "KK Hollanders!" van onze multicultiparels. Ik hoop met een kort salvo.

Afgeschminkte Bassie | 14-06-13 | 13:44

Hoop dat het escaleert en de groenen eens flink los kunnen.
frickY | 14-06-13 | 13:35 | + 1 -

Was ik ook op aan het hopen. Lekker een paar relletjes met een domino affect zodat ik mijn ploertendoder van zolder kan halen en eindelijk kan gaan bashen. Wacht er al jaren op.

KollenbergSittard | 14-06-13 | 13:40

@@Mark Smith | 14-06-13 | 13:06 |
Excuses. Te snel gelezen. De kost VAN is natuurlijk eh... natuurlijk.

Van Dikhout | 14-06-13 | 13:39

@Mark Smith | 14-06-13 | 13:06 |
'Ik verdien zelf de kost en daarbij ook nog eens de kost van een stuk of wat werknemers. Wat is je punt?'
.
Het is mijn discussie niet, maar als jij de kost verdient voor je werknemers doe je iets niet goed.

Van Dikhout | 14-06-13 | 13:37

@sinar2 | 14-06-13 | 12:18
Ik snap eigenlijk nooit waarom blanke mannen dan gewoon niet naar die sissende jochies schreeuwen als 'Sta je nu GVD hier op straat in je broek te zeiken? Heb je een pamper nodig?'
Ik vind het wel een leuke oefening. Dan leren deze militairen ook dat je het eten in den vreemde niet altijd kan vertrouwen vanwege het shitkebab.
Ik hoop dat ze dan ook leren om eerst te schieten en daarna vragen te stellen.
Maar laten ze het maar opbouwen en beginnen met het waterboarden.
Spijkermatten tegen de scooteraso's etc. Veel van de nachtelijke rooftochten op het platteland beginnen ook in deze wijken.

Kees8374 | 14-06-13 | 13:35

Hoop dat het escaleert en de groenen eens flink los kunnen.

frickY | 14-06-13 | 13:35

Hij ies gek, wad joellie denk. Undercoever soeciale dienst verkleid als militair. Hoe jei koopt die auto? Waar jauw zoon ies? Ies hei ien syrie? Diez menson geen strijder geen martelaar. Waarum praat mit mier? Als geen geld komt brengen dan opsietemieteren. Of zoals grapjes wei maak ien theehuis: anti sietemieter op hahaha

Sieg_multi_culti | 14-06-13 | 13:32

ik begin een beetje moslim moe te worden

point blank | 14-06-13 | 13:31

Gisteren een inval gehad van 1Cimic in het centrum van 024. Ging er heel ruig aan toe.
Veel gesneuveld en andere collatoral damage.. Vooral bierglazen en theekopjes

Herr Vorragend | 14-06-13 | 13:31

BigusDickus | 14-06-13 | 13:14
Projectie komt vaak voor bij intellectueel wat minder begaafde mensen. Geen probleem, excuus aanvaard.

Mark Smith | 14-06-13 | 13:30

Wel handig voor die jongens als ze tijdens de training even een 'vette bek' willen halen. Shoarma- en Döner kebab-zaken genoeg in de omgeving dunkt me.

FrankVeer | 14-06-13 | 13:25

Het Malinese leger trainen is ongeveer zo zinvol als chimpansees voorbereiden op het VWO examen Wiskunde. Die EU-trainingsmissie heeft dus zuiver en alleen een politiek doel. Net zoals Kunduz duz.... erm, dus. Mali wordt gewoon een Europese Basis voor Islamofascismebestrijding (trippel woordwaarde) in Noord-Afrika zogenaamd in samenwerking met het Mali.

Ales | 14-06-13 | 13:24

Wel leuk dat vele hier een kort geheugen hebben. De militaire training in oktober te Rotterdam was enkel maar een PowNed uitzending waard. Maar Amsterdam-west werkt bij sommige mensjes als een rode lap op een stier. Humor!!!!

Horagha | 14-06-13 | 13:22

Het is hard nodig, waarschijnlijk gaan ze er dan ook voorlopig niet meer weg. graag ook wat gepast geweld toepassen op sommige elementen in die prachtwijken. Dan levert het ook nog wat op voor de rest van het land.

chiwing | 14-06-13 | 13:18

@rara | 14-06-13 | 13:11
Dat denk ik ook, maar ga ze dat maar eens vertellen!
Als zelfs een gemiddelde Nederlandse journalist al in de problemen komt bij het uitvoeren van zijn werk in dat soort wijken, moet je niet gek opkijken van hommeles lijkt mij.

Welles! Nietes! | 14-06-13 | 13:16

@Mark Smith | 14-06-13 | 13:06
Je reacties zijn nogal inhoudsloos en daarbij wekt het de schijn dat het je alleen om laatste woord te hebben te doen is. Over het algemeen zijn dat kinderen of bijstandstrekkers, vandaar.

BigusDickus | 14-06-13 | 13:14

Doen wij niet de militairen van 1 CIMIC Bataljon beledigen???? Als ze vorig jaar de missie in Amsterdam-west succesvol kunnen uitvoeren dan moet dat nu ook wel kunnen.

Horagha | 14-06-13 | 13:13

@wakkere_nederlander | 14-06-13 | 13:07
Ik geloof dat daar andere eenheden voor in het leven geroepen zijn.
www.eurogendfor.org/nld

Welles! Nietes! | 14-06-13 | 13:12

@sinar2 | 14-06-13 | 13:07
Wat een onzin.

Bakito | 14-06-13 | 13:12

@Professor Superhirn | 14-06-13 | 12:57
lol @ leipe mocrorellen.
En dan te bedenken dat het voor onze leipe mocro's al aanstoot geeft als er een te bloot jurkje, en keppeltje of een homostel over straat gaat.
Dat worden 5 doldrieste dagen!

wakkere_nederlander | 14-06-13 | 13:11

@Welles! Nietes! | 14-06-13 | 12:41
Het zou raar zijn als het Nederlandse Leger niet kan oefenen op Nederlands grondgebied omdat mensen met een andere nationaliteit dat afkeuren.

Eventuele relschoppers plegen feitelijk verzet tegen de Staat, met alle risico's die daar bij horen.

rara | 14-06-13 | 13:11

Bakito | 14-06-13 | 13:05
Ook nu nog niet. We zijn hier uiterst zelfredzaam en zelfregulerend, daarbij hebben we een hekel aan jankerds.

Mark Smith | 14-06-13 | 13:07

@Welles! Nietes! | 14-06-13 | 12:58
Leuk experiment dan. Ik hoop dat het leger in dat geval ook troepen genoeg heeft om de binnensteden van o.a. Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Eindhoven in toom te houden als de pleuris uitbreekt.

wakkere_nederlander | 14-06-13 | 13:07

@Bakito | 14-06-13 | 12:42
Op zijn vroegst in 20 minuten. En de ambulance komt alleen als de huisarts het goedkeurd of je moet zelf de kosten van 500 euro afrekenen

sinar2 | 14-06-13 | 13:07

@CornholioNL | 14-06-13 | 12:57
Wordt aan gewerkt, Prada wel al een collectie speciaal voor terroristen:
i.imgur.com/Z3BII7H.jpg

Detlev Tarnowitz | 14-06-13 | 13:06

BigusDickus | 14-06-13 | 12:47
Ik verdien zelf de kost en daarbij ook nog eens de kost van een stuk of wat werknemers. Wat is je punt?

Mark Smith | 14-06-13 | 13:06

@rara | 14-06-13 | 12:55
Geen wonder dat dit soort types het zwaar hebben in de grote steden. Sterker nog, op het platteland in de jaren 50 zouden ze het evenmin gered hebben

Bakito | 14-06-13 | 13:05

Sjonnie kwit modus aan:
Dit is allemaal de schuld van Greet want... Uhm... Uhm... Want wilder wil niet... Uhm... Greet wil wel... Uhm... Greet is tegen multikul.
Sjonnie kwit modus uit/Bakito modus aan:
Dit is gewoon racisme en ze zijn aan het oefenen om deze parels allemaal op te pakken en in een kamp te zetten.
Bakito modus uit/normale modus aan:
Nu we weten dat die belachelijke wijken bestaan betekent dit ook dat we er nu eens wel wat aan gaan doen?

NiceGuysFinishLast | 14-06-13 | 13:04

Het wordt een geheime missie naar uitkering fraude hoorde ik in de wandelgangen.

ikdenkwat | 14-06-13 | 13:03

Ben er wel voor dat er ook een stuk of tien Apaches boven 020-Gaza gaan hangen. Dat zou de sfeer (en de beelden) erg ten goede komen.

Itzamná | 14-06-13 | 13:03

Dan heb ik ook nog wel een voorstel voor een trainingsmissie in 020-Gaza: arrestatie en extractie van islamitische terroristen in vijandelijk gebied. Na afloop allemaal in een Hercules C-130 laden en afleveren in land van herkomst. Lenigt meteen de woningnood, de criminaliteit en druk op sociale voorzieningen in 020.

Professor Superhirn | 14-06-13 | 13:03

Ons leger heeft onderhand dezelfde beschermende kwaliteit als de (ontbrekende,want up-to-date-gesealed )verzegeling op de examens.
Het is dus maar beter dat ze zich leren bekwamen in survival tussen hun gelijken; de doorsnee parelmohammedaan in West.
Dar zit momenteel toch het grootste gevaar, buiten de grens, dat moeten we maar niet doen, want zelfs Lego-poppetjes hebben een steeds kwader gezicht en dat schijnt een gevaarlijke invloed op de getrainden te hebben.

Causa Sui | 14-06-13 | 13:02

Laat ze hun aanwezigheid maar eens tonen!
Uitlokken van rellen wil ik niet zeggen, maar reken er maar op dat het de kat op het spek binden is!(haha op spek binden)

Flightless bird | 14-06-13 | 13:02

Beste militairen, wees niet bang. De close-up foto's die van u gezicht gemaakt zullen gaan worden houden die jongens echt voor zichzelf en ze zullen echt niet verspreiden via Facebook, Instagram en Twitter ed.

Rain Man | 14-06-13 | 13:01

@Ja nee, geen mening | 14-06-13 | 12:57
En maakt de VARA de tv opnames zoek!
LOL!

Welles! Nietes! | 14-06-13 | 13:01

@Ja nee, geen mening | 14-06-13 | 12:57
En maakt de VARA de tv opnames zoek!
LOL!

Welles! Nietes! | 14-06-13 | 13:01

Mooi,nu de voetbal wedstrijden nog ;=].

Kromme Banaan | 14-06-13 | 13:01

Ik vraag mij af of dit iets te maken zou kunnen hebben
met Eurogendfor.

Deelnemende Eenheden
Het Europese Gendarmeriekorps (EUROGENDFOR) is een multinationale Politie Macht, op basis van een verdrag, operationeel, voorbereid, robuust en snel inzetbaar, bestaand uit elementen van politiemachten met een militaire status. Het was een initiatief van 5 EU deelstaten – Frankrijk, Italië, Nederland, Portugal en Spanje – gericht op het vergroten van de capaciteit voor crisismanagement in gevoelige gebieden. Sinds woensdag, 17 december 2008, heeft het Hoge Interdepartementale Comite (CIMIN) besloten om de Roemeense Jandarma te verwelkomen als zesde lid van EUROGENDFOR.
www.eurogendfor.org/nld

Vigil | 14-06-13 | 13:00

Dit wordt het grootstete/langseste topic ooit...
*sits back and molests his F5 key*

Methylfenidaat | 14-06-13 | 12:59

@wakkere_nederlander | 14-06-13 | 12:56
Ik vrees dat dit nou net de bedoeling is.

Welles! Nietes! | 14-06-13 | 12:58

Detlev Tarnowitz | 14-06-13 | 12:47 |

Doen ze niet, camouflage pakken hebben geen Prada ruitjes motief!

CornholioNL | 14-06-13 | 12:57

Zal wel veel indruk maken met een grote rode dop op je loop en een magazijn losse flodders. Zal er een groep infanterie -10 man sterk- op een nachtelijke patrouille gestuurd worden? Dacht het niet !!

enkelereisretour | 14-06-13 | 12:57

Zitten we straks weer met allerlei militairen met posttraumatisch stresssyndroom na de Slag om het Allebéplein...

Ja nee, geen mening | 14-06-13 | 12:57

En krijgen ze ook een mandaat om knieschoten uit te delen? Want hier komen leipe mocrorellen van natuurlijk.

Professor Superhirn | 14-06-13 | 12:57

Zucht...

De boys van 1 CIMIC Bataljon trainde Vorig jaar ook in Amstedram west? Check anders hun youtube kanaal om een impressie te krijgen van de hele bedoeling?
Spanning en sensatie!!! Voor de bewoners zal het geen ruk interesseren als vorig jaar. Maar na deze media aandacht ben ik benieuwd wat de rest van het land gaat doen in die buurt.

Horagha | 14-06-13 | 12:56

@Welles! Nietes! | 14-06-13 | 12:41
Precies wat ik dacht. Dat zal super provocerend werken.

wakkere_nederlander | 14-06-13 | 12:56

Volgens mij kan het leger beter binnen de landsgrenzen blijven, genoeg te doen de komende jaren.

joyriders | 14-06-13 | 12:55

Volgens mij kunnen we beter de allochtone bevolking op zo'n missie sturen. Want van respect tonen tegen de inboorlingen is maar weinig sprake.

Piet van het Padje | 14-06-13 | 12:55

@Bakito | 14-06-13 | 12:53
Nee, hij vindt dat iemand anders dat zou moeten doen.

rara | 14-06-13 | 12:55

Scherpe patronen ipv losse flodders aub.

Schaamharing | 14-06-13 | 12:53

@Rain Man | 14-06-13 | 12:50
Wou jij mij in de zak trappen?

Bakito | 14-06-13 | 12:53

Maar weten de inboorlingen aldaar ook dat het een oefening betreft? Misschien denken ze wel dat het moment daar is.

wakkere_nederlander | 14-06-13 | 12:52

@Mark Smith | 14-06-13 | 12:36
Geef mij ook een gun en ik heb die bescherming niet nodig. Zij hebben ze afgepakt met de belofte dat zij de veiligheid op zich zouden nemen.

2low4zero | 14-06-13 | 12:51

Hartstikke goed idee. Met militairen in de straten voelen die mensen zich toch iets meer thuis.
Kunnen de heren en dames militairen ter verhoging van de feestvreugde dan misschien enkele malen in de lucht vuren? Doet het altijd goed in die contreien.

Rain Man | 14-06-13 | 12:50

Uit welke koker komt dit geniale plan?
Algehele onrust is makkelijker te verkopen door het toe te schrijven aan etnische twisten dan aan EU of overheid faalbeleid.

De lente duurt nog maar een paar dagen btw.

Welles! Nietes! | 14-06-13 | 12:50

Onze jongens zijn al voor een groot deel uit de plaatselijke bevolking van 020-Gaza gerecruteerd.

Petrus de Rewa | 14-06-13 | 12:49

Kunnen we ze daar niet permanent stationeren? Meer nut van het aanpakken van de straattereur in onze Vogelaarwijken dan een of andere vage opdracht in Kunduz waarbij je van Groenlinks je wapen niet mag laden omdat je dan al een oorlogsmisdadiger bent.

H.Stiglitz | 14-06-13 | 12:49

Gaan ze ook die papavervelden op de zolders aanpakken?

Petrus de Rewa | 14-06-13 | 12:48

Misschien kunnen ze eens uit proberen hoe het nou werkt , een bom , op bijv. Slotervaart.

Lief meiske | 14-06-13 | 12:48

Deze vorm van steun aan de publieke omroepen kan ik niet goedkeuren.

Itzamná | 14-06-13 | 12:47

Nog handiger is gewoon de bewoners van 020gaza recruteren voor het leger.

Detlev Tarnowitz | 14-06-13 | 12:47

Fire at will

Onderbuik | 14-06-13 | 12:47

@Mark Smith | 14-06-13 | 12:45
Zucht........... knulletje, het lampje gaat ooit nog wel eens branden als jezelf de kost moet verdienen.

BigusDickus | 14-06-13 | 12:47

Ik ben trouwens ineens helemaal voor de JSF! Kopen die handelen!

Pimmetje Fortuyn | 14-06-13 | 12:47

Meteen maar ff bommetje op Slotervaart, Geuzenveld en Bos&Lommer, epicentrum van pauper.

HetMannetje! | 14-06-13 | 12:45

Ik zeg scherp meenemen. Eindelijk het leger trekt 020-gaza binnen. Chips check, cola check, peuken check, beentjes op de tafel check, lekker kussen in de rug check en genieten maar... Bontkraagjes knallen!

Pimmetje Fortuyn | 14-06-13 | 12:45

BigusDickus | 14-06-13 | 12:42
Ga dan op een kazerne wonen.

Mark Smith | 14-06-13 | 12:45

Groen: als blauw niet meer werkt.
Meer groen op straat.
Net als in het beloofde land en omstreken.

wakkere_nederlander | 14-06-13 | 12:45

Je oefent pas echt als je live rounds gebruikt voor headshots op mogelijke targets

Ondergang | 14-06-13 | 12:44

En als er inderdaad agressie tegen die militaire wordt uitgeoefend of op een andere manier gedreigd, wordt de oefening daar alleen maar realistischer door.

du Roi Soleil | 14-06-13 | 12:44

sinar2 | 14-06-13 | 12:40
Huur dan een particulier beveiligingsbedrijf als je graag wilt dat je geld naar beschermingsmaatregelen gaat. Ik vind onderwijs en zorg een betere bestemming.

Mark Smith | 14-06-13 | 12:43

"Leger op trainingsmissie in 020-Gaza"
Mooi, eerste training: schieten met scherp.

2low4zero | 14-06-13 | 12:43

En om het nog echter te maken bouwen we schooltjes, ziekenhuizen, creeren we baantjes en nemen we koffers met cash mee voor de lokale warlords.
Oh wacht.

Magdatkandat | 14-06-13 | 12:43

@sinar2 | 14-06-13 | 12:40
Als jij nu 112 belt, staat de politie, brandweer of, in jouw geval, de ambulance binnen 5 minuten op je stoep.

Jankerd.

Bakito | 14-06-13 | 12:42

@Mark Smith | 14-06-13 | 12:30
Dat lijkt mij wel wat, geen gillende kinderen meer voor de deur. Rozenperkjes hebben we in vinexwijken niet nodig, parkeerplaatsen wel. En dan heb ik het nog niet eens over de criminaliteit die in een rap tempo daalt.

BigusDickus | 14-06-13 | 12:42

Best linke soep om militairen in een Europese moslimwijk te laten wandelen.
Voor je het weet heb je hier ook Engelse of Franse toestanden.

Welles! Nietes! | 14-06-13 | 12:41

Shoot to kill broeders, maar wel op elkaar he.
Probleem opgelost.

niksneem | 14-06-13 | 12:41

Hahaha roflmao. Gaan ze ook patrouilleren bij de metro stations? Opeens allemaal braaf aan de ov-chipkaart. Vraag me af in hoeverre dit geen gezeik gaat opleveren, kan er wel om lachen, dat wel. LOL

Latrinalia | 14-06-13 | 12:40

Ik denk even terug aan die groep mariniers die de Dam schoonveegde van werkschuw tuig die ongevraagd de boel hadden bezet. Ongewenst ook.

Ik zie enige overeenkomsten.

Stokman | 14-06-13 | 12:40

@Mark Smith | 14-06-13 | 12:36
De meeste mensen willen alles te maken hebben met een overheid die ze beschermd tegen geweld en intimidatie.
Maar als dat niet gebeurd en die overheid zelfs wegkijkt wil men er inderdaad niets mee te maken hebben.

sinar2 | 14-06-13 | 12:40

Dat kan wel eens helemaal verkeerd gaan lopen . Ik ben zelf militair geweest en hoorde toen al vaak verhalen dat onze stelende rovende koptrappende loverboy prachtwijk kinderen het niet konden laten agressieve opmerkingen te maken naar militairen .Uiteraard was de militair in kwestie alleen anders durven deze kansenjongeren niet .Advies van onze peleton commandant ? "Trek je burgerkloffie maar aan als op weekendverlof gaat ! " Ja ook in het leger hebben we in de leiding vele pianospelende Karremannen lopen .Voorspelling als daar militairen gaan lopen : Mensen gaan zich geprovoceerd voelen gaan samen komen , gaan rellen , trekken de racismekaart , wat subsidiegraaiers op tv die schande spreken tegen militairen,kamervragen excuses en 100 brandende auto's later keert de rust weder ..

vicecity | 14-06-13 | 12:39

Na het UK incident met een man in soldatenkleding, vind ik dit uiterst provocerend...

da wizard | 14-06-13 | 12:39

du Roi Soleil | 14-06-13 | 12:36
Dé enige aanleiding voor oorlog is afgunst, lees geld. Kijk maar eens hoeveel burenruzies er jaarlijks zijn in burgerlijk nederland.

Mark Smith | 14-06-13 | 12:39

En het is niet zo dat de gebieden waar militairen naar toe gaan geen multikul zouden zijn. Bijna altijd zijn het juist ethnische spanningen tussen verschillende bevolkingsgroepen, geloven of stammen die de oorzaak van de oorlog zijn. Dat is juist interessant.

du Roi Soleil | 14-06-13 | 12:36

sinar2 | 14-06-13 | 12:34
De meeste reaguurders hier moeten niets hebben van de overheid maar eisen wel bescherming. Een bijzondere paradox.

Mark Smith | 14-06-13 | 12:36

@Mark Smith | 14-06-13 | 12:30
Ik mocht willen dat ik door de overheid beschermd zou worden. Nu moet ik mezelf redden tegen deze import.

sinar2 | 14-06-13 | 12:34

Krijgen die soldaten wel condooms mee? Buitenlandse troepen hebben op sexueel gebied namelijk niet zo'n beste reputatie.

steven paul | 14-06-13 | 12:33

CornholioNL | 14-06-13 | 12:29
...... ik bedoel natuurlijk niet "afschieten" in de letterlijke betekenis van het woord....... dat is namelijk niet leuk.

de directeur | 14-06-13 | 12:32

Hulde voor onze jongens en meisjes die dit gebied intrekken. Hoop dat ze de beelden van Istanboel op het netvlies hebben dan zijn ze in ieder geval voorbereid.
Ik ga extra chips en bier inkopen. En in dit geval ben ik voor het leger. Jongens strijd fier en schouder aan schouder. verover de stad voor ons terug huis voor huis, straat voor straat, wijk voor wijk. Van opwinding ga ik snel nog eens €5 voor Gijsbert doneren. Eindelijk begin ik weer een klein beetje in dit land te geloven

obapa | 14-06-13 | 12:31

Ik vind het een erg goed idee. In een oorlog in Arabische landen is het winnen van de 'hearts and minds' van de bevolking een van de doorslaggevende elementen.
Dit wordt normaal geoefend met andere militairen als rollenspel. Dat is heel duur en ook niet zeer realistisch, omdat dit grotendeels blanke jongeren van boeren komaf zijn.
In zo'n wijk tref je alle elementen van een failed state aan. Extremisten, welwillenden, mensen die bang zijn, ethnische spanningen, terreurdreiging, sociale problematiek, werkeloosheid, overheid en anti-overheid. Beter kun je het gewoon niet oefenen!
Hulde voor dit slimme initiatief.

du Roi Soleil | 14-06-13 | 12:31

Doe ze ook eens doorsturen naar de punt van het het zwaard te 070.

Baby Rasta | 14-06-13 | 12:31

Buiten dat is het pure intimidatie. Hoe zouden jullie reageren als de tanks door je Vinexwijk rollen, je rozenperkje wordt omgetoverd tot schuttersput en "de kids" uit hun speeltuin worden verdreven?

Mark Smith | 14-06-13 | 12:30

@Bakito | 14-06-13 | 12:27
Ik wist niet dat ze daar wonen?

rara | 14-06-13 | 12:30

@ Bakito|14-06-13|12:27|-1
Die voelen daar nix van.

pitsteen | 14-06-13 | 12:29

de directeur | 14-06-13 | 12:25 |

Eensch, maar Joris denk ik niet!

CornholioNL | 14-06-13 | 12:29

Beetje onrespectvol naar de slachtoffers van Srebrenica deze provocatie.

Bakito | 14-06-13 | 12:27

"Gesprekstechnieken oefenen"! En zo… Laten ze vlakbaangeschut meenemen en scherpe granaten.

pitsteen | 14-06-13 | 12:26

Onderdeel van een groter plan.. de bevolking langzaam laten wennen aan militairen in de publieke ruimte.
De komende jaren moet dit een geacepteerd beeld worden, dit alles ter voorbereiding van de verwachte massale sociale onrust wanneer de EU en deze regering doorgaat met lastenverzwaren.
www.globalresearch.ca/the-european-hom...

(c)ZWITSUL | 14-06-13 | 12:26

Wel makkelik wanneer ze eens extra playmobiel nodig hebben.

Slappehap | 14-06-13 | 12:26

De Romeinen zeiden het al: Si vis pacem, prepara bellum. ("wanneer je vrede wilt, bereid je dan voor op de oorlog")

gooi en smijtwerker | 14-06-13 | 12:25

@ole guapa | 14-06-13 | 12:20
Twitter wordt als een van de weinigen niet genoemd in het PRISM-schandaal.

rara | 14-06-13 | 12:25

..... het is wachten op de eerste gutmenschen die hier "schande!" van spreken en het geheel "uiterst stigmatiserend!" vinden. Ik zou zeggen, schiet die ook maar af.

de directeur | 14-06-13 | 12:25

Schaf het leger toch gewoon af en school ze om tot bejaardenverzorger. Militairisme is passé.

Mark Smith | 14-06-13 | 12:23

Magdatkandat | 14-06-13 | 12:21

naar nog = nog naar.
Komp ervan als je wereldbeeld op z'n kop gaat.

Magdatkandat | 14-06-13 | 12:23

Met het oog op de aanstaande collaps van de wereldeconomie en daarom alvast een beetje oefenen?....

Megalomaantje | 14-06-13 | 12:23

Daar heb ik twintig jaar geleden, ongewenst , ook mijn militaire training gehad.

Causa Sui | 14-06-13 | 12:21

Ik dacht dat onze jongens juist naar Afghanistan werden uitgezonden om te oefenen voor hier. Dat vond ik nog wel logisch.
Straks komt naar nog buiten dat we die hele multiculturele samenleving hebben opgetuigd zodat we kunnen oefenen in oorlogje spelen.
Nou, mooi dan.

Magdatkandat | 14-06-13 | 12:21

@Parsons | 14-06-13 | 12:11
Zie het maar als de eerste verkennende missie. Later volgt de herbezettingsmacht.

rara | 14-06-13 | 12:20

Die twitter-trol Ouafa du Monceau heeft duidelijk niet opgelet toen het nieuws over de mogelijkheden van PRISM bekend werden...

ole guapa | 14-06-13 | 12:20

Gebieden waar wij soldaten naar toesturen zijn meestal erg monocultureel, als ik mij niet vergis.
Ze kunnen beter oefenen in Urk of Putten.

Mammeloe | 14-06-13 | 12:18

-weggejorist-

deboerenlul | 14-06-13 | 12:18

Tip voor de mannen: pas vooral op voor de bermbommen. Die zijn te herkennen aan hun bontkraag, zijn in groepen van minimaal 10 (met minder zijn ze compleet onschadelijk) en sissen in de buurt van vrouwen zonder hoofddoek.

sinar2 | 14-06-13 | 12:18

De trauma-artsen zullen het er druk mee krijgen; tere zieltjes die onherstelbaar beschadigd worden door onverdunde multicul.

Simon de Danser | 14-06-13 | 12:16

En volgende week de vervolg cursus op station Holland Spoor...

CornholioNL | 14-06-13 | 12:15

Alleen maar goed dat ons leger de straten gebruikt als oefenterrein. Je weet maar nooit. Misschien krijgen we ooit nog te maken met democratie-hatende dogmatici met honger naar bloed van wie dan ook die hun Joden-hatende doctrine niet onderschrijft.
Oh wacht.

Not Muhammad | 14-06-13 | 12:15

Gaan ze daar de pliessie opleiden?

steven paul | 14-06-13 | 12:14

Jeetje dit bericht had zo van 'De Speld' kunnen komen

Ronman2k | 14-06-13 | 12:14

Durka Durka Mohammed Jihad...

Rain Man | 14-06-13 | 12:14

Als je dit soort dingen in eigen land kunt doen, dan weet je dat je iets fout hebt gedaan, HEEL fout!

ElMatadero | 14-06-13 | 12:13

Wanneer stuurt Putin nu een battaljon naar Syrie. Dan houden die "opbouwwerkers" ten minste hun mond.

frank87 | 14-06-13 | 12:13

Moslims schieten niet met scherp, maar ze zuigen je net niet dood, zoals het echte parasieten betaamt...

King of the Oneliner | 14-06-13 | 12:13

De moslims in Amsterdam West zijn over het algemeen nog een stuk haatdragender en intoleranter dan in oorlogsgebieden dus prima om daar op te oefenen..

PeteyPrecise | 14-06-13 | 12:12

Zolang ze maar met scherp schieten.

Conan de Rabarber | 14-06-13 | 12:12

Gesprekstechnieken in een multiculturele samenleving?
Dat is toch niet zo moeilijk?

Galama galama galama.
Galama galama galama.
Galama galama galama.
Allah Akbar.

Daarmee is 98% van alle conversatie in 020 gaza wel weergegeven.

Cuyahoga | 14-06-13 | 12:12

De opmaat voor de steeds dichterbij komende stadsguerrilla?

Fatwabuster | 14-06-13 | 12:12

We gaan ze dus een oorlogsgebied in sturen om te *oefenen*?

Parsons | 14-06-13 | 12:11

Pas op voor de bermdrollen

deministerpresident | 14-06-13 | 12:10

Dus praten met 020 PradaBerbers gaat helpen in Kunduz?
Knettergek.

Mammeloe | 14-06-13 | 12:10

Waar blijven die drones?

Godsammekraken | 14-06-13 | 12:09

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken