Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Fred de Graaf zegt: DOEI <s>EN LALALA WACHTGELD!</s>

wildy100.pngFred de Graaf (VVD) heeft zich in de eigen kloten geschoten. Hij zegt 'doei en hierrr met dat wachtgeld'. Beetje hosselen met de kaartjes voor de commissie van in- en uitgeleide zodat Wilders niet naast Willy liep op 30 april. Want Fred vindt Geert een lul en gunde hem niet de cameratijd met onze koning. Terwijl Geert en Willy helemaal #DTF zijn met elkaar. Die geven elkaar inmiddels boksjes en hebben elkaar toegevoegd op Snapchat. Complete inschattingsfout en grove inbreuk op democratisch besloten protocol door Fred de Graaf. Maar intussen probeert Fredje (VVD) op slinkse wijze de schuld bij anderen te leggen. In zijn afscheidsbrief zegt hij dat hij zijn functie neerlegt vanwege de aanhoudende discussie, waardoor zijn integriteit in het geding kwam. Oh, is dat zo? Het ligt aan de discussie? Jongetje toch. Komt de integriteit van Fred niet meer in het geding omdat hij schuldig is aan manipulerende kutgeintjes waarmee hij protocol vervangt voor persoonlijke voorkeur? Wij dachten meer dat laatste, zeg maar. Begin deze week liep Fred namelijk nog met een opgezwollen klabanus rond omdat hij Geert Wilders bij de Willem-Alexander weg had weten te houden. Ja, knap hoor, maar had je niet beter toentertijd Karst Tates bij Willy weg kunnen houden? Dat had veel meer zoden aan de dijk gezet. Maar ja, je bent een stuitend arrogante lul of je bent het niet. En Fred de Graaf (VVD) is een stuitend arrogante lul. Doei en koop wat leuks van al het wachtgeld! UPDATE: Kudt, we waren te enthousiast, Fredje blijft blijkbaar wel aan als senator. Dan is het dus eigenlijk een nog grotere lul. Want nu is het dus geen verantwoording nemen voor je arrogantie en machtsmisbruik meer, nu is het alleen een leuke nevenfunctie opgeven om van het gezeik af te zijn.

Reaguursels

Inloggen

Kereltje Peggold zegt bij Knevel & Van den Brink openlijk dat hij het dom vindt van Fred de Graaf dat hij zich ronduit zo op de borst klopt: Ik heb Wilders bij de koning weggehouden.
Kereltje Peggold vindt het juist prima dat Wilders bij de koning is weggehouden.
Blijkbaar had de Graaf dat niet hardop moeten zeggen.

www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1...

Ella | 15-06-13 | 05:04

Fred & Wilm-A

Met weemoed denk ik terug aan 'The Flintstones.'

Anijsblokje | 14-06-13 | 22:28

Wie een kuil graaft voor een ander,valt er zelf in.

Bataaf | 14-06-13 | 21:33

La Vie En Rose | 14-06-13 | 14:11 |
Het vertrouwen in de politiek is tot een minimum gedaald. Dat is inderdaad een diffuus gevoel, dat meestal niet meteen aan harde feiten kan worden gekoppeld, maar toch. Dat gebrek aan vertrouwen kan omslaan in een totale afwezigheid van vertrouwen, en dat kan in het slechtste geval een gevaarlijke situatie opleveren, een situatie waarin de een of andere volksmenner de 'juiste' toon aanslaat en het goed verkeerd loopt. Maar ik denk eerder dat men een steeds grotere behoefte krijgt aan 'echte' leiders en die ook weet te onderscheiden van de baantjesjagers en de machtswellustelingetjes die nu de dienst uit willen maken.

Schoorsteenveger | 14-06-13 | 17:47

@ Old Spice: Je kunt ook op minder haatdragende wijze discussiëren. Het is naar mijn indruk helemaal niet zo dat "de corruptie er van af druipt". Wel zijn er een paar schandalen, maar het is nog allerminst duidelijk wat er precies gebeurd is. Misschien is er wel iemand bij het OM PvdA-of GL-lid en met een eigen kruistocht bezig.
Over de economie bestaat veel verschil van inzicht. De noodzaak tot bezuinigen wordt door veel economen en politici gedeeld en komt echt niet alleen uit Brussel.

JoopRe | 14-06-13 | 17:40

rien6139 | 14-06-13 | 08:26 |
Zelfde soort gluiperig commentaar van NOS/Nieuwsuur- coryfee en plagiator Ad van Liempt in de azijnbode.
www.volkskrant.nl/vk/nl/12330/4-Uur-Ni...

WirMachenMusik | 14-06-13 | 17:25

gelukkig voor de VVD top hebben ze van Milfenburg er buiten gehouden, die kan zo slecht liegen. Bijna schattig.

kaasfondue | 14-06-13 | 17:19

Dankzij Wilders en andere oprechten, hebben we weer een klein stukje bestuurlijke integriteit heroverd. Dat er nog vele stukjes mogen volgen.

WirMachenMusik | 14-06-13 | 17:14

@JoopRe | 14-06-13 | 15:47
Wel frappant dan dat de VVD slogans maakt over allerlei dingen, en vervolgens al hun belangrijke punten weggeven. Dat is kiezersbedrog, aangezien ze de grootste partij zijn, en dus een betere onderhandelingspositie hadden. Ik stemde VVD, mijn hele leven al, maar dat zal ik nooit meer doen. Alleen al omdat er zoveel schandalen zijn rond VVD'ers, de corruptie druipt er van af. Tevens vernielen ze de economie. Iedereen is het daarover eens, van econoom tot CPB'er tot gegoede burger tot jan met de pet. Alleen de VVD schijnt het niet begrepen te hebben. Waarom niet? Omdat ze naar de pijpen van BRUSSEL dansen. En dat vind ik verraad. Als ik het voor het zeggen had, dan zou ik per direct de VVD verbieden, gewoon omdat het een club corrupte klootzakken is, die dit land naar de knoppen helpen.

Old_Spice | 14-06-13 | 16:34

@ Schweinchen: wat een flauwekul. Wat belangrijk is voor de VVD, en vermoedelijk niet voor veel reaguurders, is de vertegenwoordigende democratie: je kiest bestuurders en leden van gremia die de bestuurders moeten controleren, zoals de Tweede Kamer.
Gekozenen kunnen zich niet altijd aan beloftes houden; bij geen enkele partij (ook de PVV niet) en zeker wanneer een partij in de regering zit kan dat niet, want dan moeten er compromissen gesloten worden met andere partijen en moet er gereageerd worden op nieuwe situaties. Dat is voor de VVD niet anders dan voor andere partijen.

JoopRe | 14-06-13 | 15:47

VVD.
Partij van het Verraad (aan de democratie) en Demagogie(Demagogie is een manier om onwaarheden te verkondigen aan de mensen.
Vaak worden leugenachtige voorstellen en valse leuzen gedaan om het publiek naar diens hand te zetten).

Schweinchen Dick | 14-06-13 | 15:20

wat fijn roer, dubbel gepost, dubbel gemind, dropveter.

hendrik j. | 14-06-13 | 15:02

Ik begrijp De Graaf wel. Met Wilders heb je altijd het risico dat er een rel komt en daar was op die dag gewoon even geen behoefte aan.

JoopRe | 14-06-13 | 15:00

De VVD is lekker bezig de laatste jaren in het aanvoeren van negatieve rijtjes.
Robin Linschoten, Loek Hermans, Jos van Rey, Nurten Albayrak en nu weer Fred de Graaf.
En hun lei(ij)der, Mark Rutte, blijft maar grijnzen, misselijkmakend.

Schweinchen Dick | 14-06-13 | 14:59

Wilders af laten schieten zoals Pim Fortuyn ging de Graaf ff iets te ver!

baanaru | 14-06-13 | 14:32

@Bigi Bana Boy | 14-06-13 | 12:52
Natuurlijk is alles vooraf tot in den treure besproken en natuurlijk is Wilders ter sprake gekomen.
W.b. de betrokkenheid van Bea: Onderschat haar niet. Zou heel goed kunnen dat zij zich niet met deze zaak heeft bemoeid via de Graaf maar via Rutte. En nee dat komen wij nooit te weten omdat Rutte zal zwijgen als het graf.

La Vie En Rose | 14-06-13 | 14:22

Wilders op 30 april niet in beeld, dat kan hij nu lekker inhalen. Waarom reageren die politieke sukkels nu pas. Ze hadden toch moeten begrijpen dat De Graaf de zaak manipuleerde. Dat hij dat dom deed is alleen maar een bewijs van zijn onkunde

Bobby1 | 14-06-13 | 14:13

Eens een graaierd altijd een graaierd. Laat die man toch vallen als een baksteen. Of zou het zo zijn dat de gehele VVD er zo over denkt: eens een graaierd altijd een graaierd en wij blijven gewoon in het pluche zitten en laat de rest van Nederland maar creperen.

jasser | 14-06-13 | 14:13

@Schoorsteenveger | 14-06-13 | 11:44
Idd oerdom én arrogant. De Graaf die dacht dat hij voor zijn onthulling roem en eer zou verwerven en hij kreeg pek en veren. Ook van diegenen waarvan hij dat niet had verwacht: van alle partijen.

Nu zegt hij dat hij zijn functie neerlegt vanwege de aanhoudende discussie, waardoor zijn integriteit in het geding kwam. Zum kotsen.
Hij is door Rutte en co onder druk gezet om zijn functie neer te leggen ook om te voorkomen dat van Miltenburg wordt meegesleurd in deze smerige affaire.

Zij hebben voortdurend met elkaar overlegd, zie:
www.bnr.nl/nieuws/politiek/894678-1306...

Die muis krijgt ook nog wel een staartje.
En die VVD-griezels maar zeggen dat ze veel respect hebben voor de beslissingen van de Graaf die hij, volgens Rutte, zelf heeft genomen. Tuurlijk.

Ik ben niet zo optimistische als jij over dat dit soort zaken de democratie uiteindelijk ten goede komen.

"(...) en we zullen steeds scherper waarnemen wie zo hier of daar de gunstige uitzondering op die regel is."

Dat nemen we allang waar. Punt is dat gunstige uitzonderingen het niet lang volhouden. Die verlaten de politiek of passen zich aan.
Een goed voorbeeld van het laatste is Pechtold die na zijn kortdurende ministerschap in Balkenende 2 het volgende zei: "De Haagse politiek is veel vuiler en vunziger dan mensen denken".
Hij zit er nog.

Daarnaast zijn de meeste kiezers kort van memory.
Dat weten politici als geen ander.




La Vie En Rose | 14-06-13 | 14:11

zelf ontslag nemen betekend geen recht hebben op een uitkering .. maar ja VVD he dan ben je een schijnheil en graaier.

rukkieduck | 14-06-13 | 13:42

"Het heeft hare majesteit niet behaagd om de heer Wilders een rol te laten spelen bij de troonswisseling" (eerdere reactie)
De mijne:
"ex-hare majesteit" heeft de lakei de Graaf (in Londen?) opgedragen
ontslag te nemen als veurzitter teneinde haar 'uit de wind' te houden"...
Schijnvertoning en iedere politicus doet eraan mee.
Nu die veurzitter vd 2e kamer nog weg en dan is er zoveel reuring
dat de echte toedracht ondersneeuwt (sorry vd woordkeus)
Koninklijk huis geen macht?

hubujur | 14-06-13 | 13:01

La Vie En Rose | 14-06-13 | 11:27
Denk niet dat het koninklijk huis er geen rol in gespeeld heeft. Alleen komen wij, en niemand verder, dat ooit te weten. Maar alles is vooraf uiteraard in tot in de treure besproken en het is een illusie te denken dat Wilders niet ter sprake is gekomen.

Bigi Bana Boy | 14-06-13 | 12:52

Brinkmeter boven 60K een felicitatie waard.

Maccius | 14-06-13 | 12:44

Wordt de rol van Anouchka ook nog onderzocht?

raster | 14-06-13 | 12:26

@reageerbuis 9.16 haha, ja al gaat het mij meer om de muziek en de zender. Alleen is mijn tegel juist bedoeld om de absurde uitspraken van de plaatjesdraaier aan te tonen. Maar aan de minnetjes te zien is mij dat niet zo goed gelukt.

rien6139 | 14-06-13 | 12:02

Zou het idee nou echt uit de koker van de kamervoorzitter zijn gekomen, of zou een koninklijke dame met een bevroren kapsel de arme man iets in zijn (rechter)oor gefluisterd hebben? Kom op zeg, ik ruik de invloed van Beatrix van een afstand.

Sorry, geen dienst | 14-06-13 | 11:58

Prima stuk tekst. Wat ik graag zou willen lezen is hoe deze man Apeldoorn heeft "achtergelaten" na zijn vertrek. Hij loopt nu weg voor verantwoordelijkheden. Is Apeldoorn goed "achtergelaten". Ik begin er aan te twijfelen. Niets is een narcist vreemd.

elizabeth88385416217 | 14-06-13 | 11:52

La Vie En Rose | 14-06-13 | 11:27 |
Zo dom en zo blind zijn ze gewoon. Hij liep er nog over op te scheppen ook, binnen eigen kring en ook nog richting de Volkskrant, en dacht vervolgens zelfs dat hij met een leugentje alles kon terugdraaien, alsof er niks was gebeurd.
Zelfde als met de perikelen rond Hoer van Kaboel. Ze maken allemaal dezelfde fouten en leren er niet van.
Dat komt uiteindelijk de democratie ten goede. we zien steeds beter dat onze volksvertegenwoordigers even miezerige mensjes zijn als ieder ander, wat ze ook doen om dat te verbloemen, en we zullen steeds scherper waarnemen wie zo hier of daar de gunstige uitzondering op die regel is.

Schoorsteenveger | 14-06-13 | 11:44

Het is toch 2013? De Monarchie was toch afgeschaft?

Strohond | 14-06-13 | 11:40

Wel integer.

Willem van Rood | 14-06-13 | 11:39

Inderdaad,FdG is een lul met vingers.

Bataaf | 14-06-13 | 11:34

@Schoorsteenveger | 14-06-13 | 11:02
Prachttegel weer.
Hulde!

La Vie En Rose | 14-06-13 | 11:29

@Bigi Bana Boy | 14-06-13 | 10:34
Nope. Wilders is niet tegen de monarchie, maar voor een louter ceremoniële rol voor het koningshuis. Net zoals D66, GroenLinks en de PvdA. Zie:
'Welke partij wil wat met het koningshuis?'

www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/arti...

Bovendien heeft Greet tijdens de kroning de eed afgelegd.

De Graaf heeft gewoon vanuit zijn eigen aversie tegen Greet de boel gemanipuleerd en was daar zo trots op dat hij dat even tegen journalisten van de VK moest vertellen en kennelijk ook in kleinere kring. Dat was oerdom.

Bea kan hier ook de hand in hebben gehad, maar dan is die de Graaf nog dommer.

Bigi Bana Boy | 14-06-13 | 10:37
Dat kan wel zo zijn, maar ook in dit geval is niet Greet schuldig, maar diegene die een vies spelletje heeft gespeeld.

La Vie En Rose | 14-06-13 | 11:27

Hij kan onmogelijk als senator aanblijven, volgende week ik dat ook voorbij, hij wil gewoon niet vol op zijn muil gaan maar eerst op handen en knieën landen, gevaarlijke houding de Graaf! Nooit doen, beter in 1 keer exit dan in twee keer gepaald.

Causa Sui | 14-06-13 | 11:23

Jammer, hij nam het enige juiste besluit met het weghouden van draq Queen Geert, zouden voor lul staan voor de rest van de wereld. Natuurlijk, Geert heeft ook een functie, maar niet in dit soort aangelegenheden.

Kerejaan | 14-06-13 | 11:22

@Schoorsteenveger | 14-06-13 |
"politiek is enkel nog wat het eigenlijk altijd al was, de suggestie van fatsoen".

PRIMA verwoord! ZOISUTenNIETANDERS!

Tis nie waar! | 14-06-13 | 11:08

En wederom wordt aan den volke getoond hoe onze politici omgaan met fatsoen. De vraag is, zoals altijd, of de macht als fatsoenlijk overkomt, niet of die macht fatsoenlijk is. Dat is het spel, zo zijn de regels en zo moet het gespeeld worden.
Er zijn regels van fatsoen, dat wel, maar die staan, als het om onze volksvertegenwoordigers gaat, in geen enkele relatie tot een innerlijke moraal, een rechte rug, integriteit, eerlijkheid, oprechtheid, opf andere kwaliteit. Die regels van fatsoen zijn enkel voor de bühne, voor de buitenkant, en degenen die zich hebben opgewerkt tot politicus en zich binnen die regels bewegen wéten dat ook, vanaf de eerste dag dat zij het gevecht aangingen om aan de lange tocht van ellenbogenwerk te beginnen.
Fred de Graaf is het stereotype, het schoolvoorbeeld van de politieke lamlul die zich moeiteloos heeft ingepast en aangepast aan mores die plat en vuig zijn, mores die niets maar dan ook niets met innerlijke adel te maken hebben, en is als vanzelfsprekend bereid geweest om de laag bij de grondse spelletjes mee te spelen die in zijn kringen nou eenmaal gespeeld worden.
En als Fred de Graaf dan plots op zijn bek gaat, als bij vergissing een van zijn kuiperijtjes al te zeer in de schijnwerper is komen te staan, en als ontkennen niet meer blijkt te helpen, dan komt de hele machine in actie. Een machine die zeker niet gaat draaien om een lamlul uit het systeem te trappen, nee, een machine die enkel in beweging komt om de discussie rond de inegriteit van die lamlul en in het vervengde daarvan de discussie rond de integriteit van die truttebol, lam te leggen, en wordt die lamlul gedwongen om het minimale, en niet méér dan het minimale, te doen om het stoepje schoon te vegen en de schone schijn op te houden, de facade in stand te houden.
Maar die schone schijn is de schone schijn van weleer niet meer. Die is inmiddels flinterdun geworden en begint dof uit te slaan. Lamlullen en truttebollen gaan steeds meer lijken op wat ze zijn, lamlul en truttebol, en het fatsoen van de politiek is enkel nog wat het eigenlijk altijd al was, de suggestie van fatsoen.

Schoorsteenveger | 14-06-13 | 11:02

Het doel is heilig: houd Wilders zo ver mogelijk weg bij de koning en de mooie plaatjes.
Dat dat dan leidt tot het op stappen van deze oetlöl is slechts collateral damage. Voor hem wordt toch wel gezorgd en hij krijgt straks op de netwerkborrels van de meesten een schouderklopje. *kots*

leef!! | 14-06-13 | 10:54

Fres, Fret, Fred, het lijkt allemaal ook zo op elkaar.

Peyronie | 14-06-13 | 10:41

Rutte moest gisteren naar Londen bellen om De Graaf de wacht aan te zeggen.
Fres de Graaf was dus naar Engeland gevlucht toen het 'm hier te heet onder de voeten werd.
Het is alweer even geleden, maar ik meen mij een familie te herinneren die destijds ook naar Engeland vluchtte....

Peyronie | 14-06-13 | 10:40

Mazzeltov | 14-06-13 | 10:32
Geert IS deel van de gevestigde Haagse orde, alleen weet hij zichzelf goed te verkopen door het te doen lijken of het niet zo is. En de massa koopt het als zoete koek.

Bigi Bana Boy | 14-06-13 | 10:37

De Graaf heeft gelijk gehad als hij anti-monarchistische oproerkraaiers als Wilders, maar eventueel ook die van linkse zijde, heeft geprobeerd te weren. Zo. Goedemorgen verder allemaal.

Bigi Bana Boy | 14-06-13 | 10:34

Inmiddels is het al minstens 8-0 voor Wilders, in zijn strijd tegen de gevestigde orde.
Ga zo door Geert en gij zult Spinoza heten.

Mazzeltov | 14-06-13 | 10:32

VVD toch !!!???

Iwmac | 14-06-13 | 10:16

Precies zoals ik verwachtte, opgestapt om bepaalde collega's te beschermen en wordt daarom met een nog beter betaalde baan beloond. Voor wat hoort wat, niet dan?. Ons-Kent-Ons Netwerk heeft zijn werk al gedaan.

behangtafel | 14-06-13 | 10:04

Opstappen wegens kunstgreep en er dan vervolgens weer één uithalen. Want weggaan en nieuwe baan zoeken terwijl je in de WW hangt is eigenlijk passender.

Stroopdoos | 14-06-13 | 09:56

De partij voor vrijheid en democratie heeft steeds meer lak aan vrijheid en democratie.
Denk ook aan Jorritsma die Pownews niet zo aardig vond en hen als een Stalin probeerde uit te sluiten. De VVD; wat een partij, wat een partij.....

Hanz Ziezo | 14-06-13 | 09:50

Eerst heeft meneer heel Apeldoorn financieel aan de afgrond gebracht, met onnozele grondaankopen en rechtzaken die hij voerde tegen een bedrijf, welke hij allemaal verloor, en wat 2x alle wethouders hun baan kostte. Terecht overigens, dat laatste. Meneer, als voorzitter van de raad van B&W, bleef lekker zitten. Ondertussen bleef hij wel wanhopig wegsolliciteren, en het lukte hem precies net op tijd ook nog. Was hij nog 1 maand langer gebleven in Apeldoorn, dan was hij tot zijn enkels toe afgefikt. Luizenbaantje gekregen door vriendjes in Den Haag. En nou hij een bloedneus krijgt, gaat hij er weer als een haas vandoor.

P. Peeer | 14-06-13 | 09:46

Hoe solistisch was dit optreden? eea lijkt duidelijk gedaan te zijn in opdracht van Bea, en wie Bea noemt zegt Mark. Lekkere antidemocratische slijmbeurt van de VVD.

kaasfondue | 14-06-13 | 09:43

ff snel een pica van ons Geert met het nationale waterhoofd | regeren is veuruutkieken

d' 8hØker | 14-06-13 | 09:41

.. wie via het schoolkrantje en de leerlingenraad in de polletiek geraakte, die zit geramd voor de rest van zijn/haar leven.
Nooit meer andere zorgen dan het eigen ego- en hoe dat in de media overkomt.

Jan Passant mk2 | 14-06-13 | 09:25

Welk een politieke slagvaardigheid. In een (wellicht onbedoeld) één-tweetje met De Volkskrant heeft Wilders in één klap de economische crisis, de oplopende werkloosheid en het buitenlanderprobleem opgelost. Chapeau!

De politiek (van links tot rechts) kenmerkt zich door schimmige schijngevechten in de kantlijn. Ga toch eens aan het werk!

goedverstaander | 14-06-13 | 09:22

Ah.. dus als ik het goed begrijp vond tante bea het niet goed dat gekke geertje voor keuning pils uitliep. Zij heeft toen een volksvertegenwoordiger onder druk gezet hier een stokje voor te steken en om ervoor te zorgen dat dat niet uitkomt, doet die volksvertegenwoordiger nu alsof hij beledigt is omdat zijn integriteit ter discussie staat treed hij terug en hoefthij dus geen uitleg te geven dat bea hem opdracht heeft gegeven.
uhhh...
Leve de Republiek

vocareadregnum | 14-06-13 | 09:20

Er komt en moment dat iemand een "greetje" met wilders zelf doet. Hij kan beter de eer aan zichzelf slaan.

Skunk57 | 14-06-13 | 09:19

@Goedzo | 14-06-13 | 09:17
Gelijk waarin?

MarcS | 14-06-13 | 09:18

Hij kan zo aan de slag in Noord Korea

erwin507139958381 | 14-06-13 | 09:18

Weer krijgt Wilders gelijk. Zaagpoot aan de zelfgenoegzaamheid van ,nu, de liberale regenten. Goedzo,Geert, ga zo door.Nederland wordt democratiser.

Goedzo | 14-06-13 | 09:17

@ljcoster | 14-06-13 | 09:13
En een mooie functie in een denktank (lees afkopen bewezen diensten), plekje in RvB van KLM (lees afkopen bewezen diensten)

MarcS | 14-06-13 | 09:16

@rien6139 | 14-06-13 | 08:26
Respect dat je er voor uit durft te komen dat je naar de vara luistert.

reageerbuis | 14-06-13 | 09:16

@Lenco | 14-06-13 | 09:06 Politieke Integriteit? In 1 zin, zonder woorden als onmogelijk etc. zijn sprookjes.

MarcS | 14-06-13 | 09:14

Wie eenmaal met zijn reedt op het parlementaire pluche is gaan zitten, kan er moeilijk meer van loskomen. Tenzij natuurlijk er een leuke afkoopsom tegenover staat.

ljcoster | 14-06-13 | 09:13

@Van Dikhout | 14-06-13 | 09:06
Zum kotsen idd .... net als ... 'Ik stel vast' ze rennen van het ene stopwoordje naar het andere stopwoordje. Tijd voor een politieke leugen bingo

MarcS | 14-06-13 | 09:13

@SteveBiscuitje | 14-06-13 | 08:42
Zal ik je eens wat nieuws verklappen?... Wat er nu gebeurd heet politiek.

reageerbuis | 14-06-13 | 09:12

@number668 | 14-06-13 | 08:37 |
Bron?

Van Dikhout | 14-06-13 | 09:08

Het geplande kamerdebat over dit toneelspel gaat nu niet meer door.
Het naadje van de stinkende sok zullen we dus nooit te weten komen.

2amazing | 14-06-13 | 09:07

In opsraak raken en vervolgens aanblijven, al is het dan niet in je huidige functie.
Wie deden dat nog meer, maar bleven wel aan nadat ze in opspraak waren geraakt.
O ja, Teeven en Weekers.
Wat is dat toch met de Neo-Liberale Taliban van Mark Huftert.
Eh, politieke integriteit, iemand ?
LINK: www.elsevier.nl/Politiek/nieuws/2013/5...

Lenco | 14-06-13 | 09:06

@2amazing | 14-06-13 | 08:30 |
Geheel mee eensch.
.
@Muxje | 14-06-13 | 08:39 |
'Heeft de Graaf zich trouwens al "niet in het geschetste beeld herkend"?'.
.
Dat zou zomaar kunnen.

Van Dikhout | 14-06-13 | 09:06

@number668 | 14-06-13 | 08:37 | + 12 -
Interessante informatie, die heb ik niet op zijn Wikipedia pagina zien staan.

Osdorpertje | 14-06-13 | 09:05

Magdatkandat | 14-06-13 | 08:55 | + 1
Simpel. In Brussel is bijna nooit discussie. Het is een parlement vol elitaire ja-knikkers. Zo hier een daarvoor je een tegengeluid dat nog harder genegeerd wordt dan Janmaat destijds.

NiceGuysFinishLast | 14-06-13 | 09:03

Magdatkandat | 14-06-13 | 08:55 | + 1
Simpel. In Brussel is bijna nooit discussie. Het is een parlement vol elitaire ja-knikkers. Zo hier een daarvoor je een tegengeluid dat nog harder genegeerd wordt dan Janmaat.

NiceGuysFinishLast | 14-06-13 | 09:03

demoniseren heeft zo zijn prijs, wie zei ook al weer: ik maak je helemaal kapot?

d' 8hØker | 14-06-13 | 09:00

Is het soms een vrindje van Jos van Rey ?

bas ooms53686289 | 14-06-13 | 08:59

Waarom hoor je trouwens dit soort geluiden nooit uit Brussel komen.

"Dames en Heeren, na lang beraad zijn wij tot de conclusie gekomen dat verder gaan met de EU geen zin heeft. Er was teveel discussie over."

Magdatkandat | 14-06-13 | 08:55

@goedverstaander | 14-06-13 | 08:33 |

Dank voor de toelichting. Hier hebben we wat aan, in plaats van dat makkelijke en tendentieuze geschreeuw. :-(

Amsterdamsko | 14-06-13 | 08:55

Mark Smith | 14-06-13 | 08:53 Exact. En voor de rest is het een kleiuter die nu met z'n vingers in de oren heel hard LALALALA staat te roepen.

Hij gaat namelijk niet weg als voorzitter omdat ie fout gehandeld heeft, hij gaat omdat er discussie over is ontstaan.

zeg maar jansen | 14-06-13 | 08:54

@louis6227 | 14-06-13 | 08:35
U bent van de achterkamertjes- en regentenpolitiek waar achterbaksheid de norm is?

rara | 14-06-13 | 08:54

Fred heeft geen spijt van zijn acties. Hij baalt dat hij betrapt is.
Een totaal andere insteek. Arrogante bal.

Mark Smith | 14-06-13 | 08:53

Die dicussie over VVD-ers moet stoppen. Mijn integriteit komt in het geding.

Magdatkandat | 14-06-13 | 08:51

Hij ontvangt WEL wachtgeld straks : de voorzitter van de 1e Kamer verdient namelijk 50% meer dan " gewone" 1e Kamerleden... wat is Google toch handig...

070 | 14-06-13 | 08:50

SteveBiscuitje | 14-06-13 | 08:42 Dingen zijn nu eenmaal wat ze zijn.

De Graaf is onbehoorlijk omgesprongen met de anciënniteit. Heeft kunst en vliegwerk toegepast en krijgt daarvoor nu de rekening. Terecht.

Hij kon immers niet voorspellen wat Greet zou zeggen of doen. Hij ging er van uit dat déze fractievoorzitter er niet bij moest horen.

En dat is fout. Dat is maling hebben aan ons, de kiezers. Greet zit daar omdat mensen op hem gestemd hebben. Fredje buigt de regels naar eigen goeddunken. En die regels had ie nota bene zelf bedacht. De lul.

zeg maar jansen | 14-06-13 | 08:50

Hang dus nog steeds aan het pluche infuus. Ik zeg weg wezen landverrader. Er moet een wet komen om faal pluche plakkers op staande voet te kunnen ontslaan. Zonder recht op wachtgeld

Het leven is zwaar | 14-06-13 | 08:48

@Van Dikhout | 14-06-13 | 08:27 |
En iets van "Het heeft hare majesteit niet behaagd om de heer Wilders een rol te laten spelen bij de troonswisseling" (Reken maar dat Fredje, Miltenburg en Bea het scenario goed hebben doorsproken).

Kamervraag | 14-06-13 | 08:46

Roer | 14-06-13 | 08:41
U doet journalistiek?

Ik zou er onmiddelijk mee stoppen als ik u was.

Oeloeboeloe | 14-06-13 | 08:44

De beerput zal nog groter zijn: wat weet Mark Rutte van deze rotstreek? En die van Miltenburg? Vragen, allemaal vragen...

070 | 14-06-13 | 08:43

zeg maar jansen | 14-06-13 | 08:26 |
En jij acht de kans groot dat ie dat had gedaan? Hij had zijn kans maar wat graag gegrepen om zijn aversie van het koningshuis tentoon te spreiden. Het is duidelijk dat dit allemaal vooraf is bekokstoofd door Bea cs, en het is wellicht dom van De Graaf om dit in de krant toe te geven, maar voor de rest is het weer eens de grote 'kijk mij eens verontwaardigd en in hoek gezet zijn' show. Kijk, wat die Greet allemaal doet om de boel op te schudden in Den Haag is leuk, maar met politiek heeft het vrij weinig te maken.

SteveBiscuitje | 14-06-13 | 08:42

@mezelf
Spelfouten trouwens ook beter niet doen in journalistiek.

Roer | 14-06-13 | 08:41

Free Willy!
From the VVD ass holes.

Fijnstoffer | 14-06-13 | 08:40

Best belangrijk om niet alleen je eigen ideeen bevestigd te willen zien, maar ook feiten te checken in journalisitiek . Oh ja. In journalistiek is dat belangijk. Dit is een wepblok.

Roer | 14-06-13 | 08:40

Muxje | 14-06-13 | 08:39 Meestal komt dat zinnetje samen met: "Met de kennis van nu".

zeg maar jansen | 14-06-13 | 08:39

@Van Dikhout 08:27: Heeft de Graaf zich trouwens al "niet in het geschetste beeld herkend"? Dat zinnetje is zo goed als een schuldbekentenis; een formule om te ontkennen zonder te liegen.

Muxje | 14-06-13 | 08:39

Fred is gewend spelletjes te spelen, deze keer heeft hij zijn hand overspeelt...
Spelletjes in Apeldoorn met grondspeculaties gevolg 120.000.000 euro schuld. Spelletjes voor de bouw van een megaschouwburg en een wielerbaan. Gevolg schouwburg en wielerbaan kunnen hun hoofd amper boven water houden. Gelukkig kan de burgerij dmv de gemeentebelastingen bijspringen!
Ook in de privesfeer speelt Fred graag spelletjes. Hij kocht een door de bank te koop gezette woning 200.000 euro onder de vraagprijs. Dit alles binnen 3 dagen rond met de makelaar. Fred en zijn old boys network... Helaas blijft de vorige eigenaar nu met tonnen restschuld achter!
En er is nog meer hij heeft in een persoonlijke vete met Reesink groothandel, dit bedrijf geprobeert kapot te procederen met gemeenschapsgeld. Dit is niet gelukt, en ervkwam uiteindelijk een grote schadeclaim voor de gemeente Apeldoorn. Wie dat gaat betalen begrijpt u zeker al....

number668 | 14-06-13 | 08:37

@zeg maar jansen
Helemaal niet, want met een beetje pech kan ie weer een of twee jaar op het pluche. (Tot de boel weer klapt omdat ie niet kan verbinden en loslaten.)

Roer | 14-06-13 | 08:37

Oh dus hij doet alleen voorzitterschap opgeven? Duh, dat was toch een hondenbaan en de kans dat we binnenkort weer een troonswisseling (krentjes in de pap, 15 minutes of fame) is nihil.

MarcS | 14-06-13 | 08:36

@quid, roeptoeter nu eens iets zinvols, de Graaf blijft ator en alleen het voorzitterschap geeft hij op, oorzaak en gevolg dus.

Occipitaalcasibus | 14-06-13 | 08:36

@quid, roeptoeter nu eens iets zinvols, de Graaf blijft ator en alleen het voorzitterschap geeft hij op, oorzaak en gevolg dus.

Occipitaalcasibus | 14-06-13 | 08:36

@SteveBiscuitje 08:24: Er is geen "rest"; het gaat inderdaad alleen maar om de neutraliteit van de kamervoorzitter. Dat die voorzitter heeft laten zien dat hij zijn persoonlijke afkeur van bepaalde politici laat meewegen in zijn beslissingen lijkt me wel ernstig genoeg.

Muxje | 14-06-13 | 08:36

Met Wilders in beeld zou het operette-gehalte boven de 100% stijgen en bovendien straalt hij teveel amateurtoneel uit, dus begrijpelijk dat ze die niet in beeld wilden. Kom bij de W van ...., tsja, gaat wilders denken dat ze hem roepen.
Dus logisch dat die geblondeerde fake tactisch buiten beeld is gehouden, maar zoals in elke goedkope operette, is er een dombo als Fred de Graaf, die met zijn truc gaat lopen pochen, en dat komt weer voor de val.

louis6227 | 14-06-13 | 08:35

kneuterzak | 14-06-13 | 08:34 Of "Fout maar niet ernstig".

zeg maar jansen | 14-06-13 | 08:35

@Lewis
Je hebt gelijk.
Als je op zo'n positie zit dien je de wet/algemeen belang. Ik liet me even gaan, maar wil in het echt geen corrupte bestuurders!

Roer | 14-06-13 | 08:34

zeg maar jansen | 14-06-13 | 08:31
Juist, het is net zoiets als een "beetje zwanger"

kneuterzak | 14-06-13 | 08:34

@ zeg maar jansen | 14-06-13 | 08:31 |
Dat ben ik helemaal met je eens, maar als de hele basis van je artikel niet klopt, zijn er andere manieren om dat toe te geven. Dat De Graaf schandelijk gehandeld heeft, staat echter als een paal boven water.

Lewis | 14-06-13 | 08:34

@ Amsterdamsko | 14-06-13 | 08:25 |
Leden van de Eerste Kamer hebben geen recht op wachtgeld met uitzondering de voorzitter, in dit geval Fred de Graaf dus. Maar hij vertrekt helegaar niet uit de kamer, dus dat gaat niet op.

Mocht hij zijn biezen alsnog pakken dan loopt het recht op wachtgeld tot zijn 65e en dat zou in zijn geval dan circa 18 maanden zijn in plaats van de maximale 38 maanden.

goedverstaander | 14-06-13 | 08:33

Het blijkt maar weer dat je die lutsers niet zomaar weg krijgt. Wat moet zo'n fraudeur eigenlijk voor kwaad aanrichten voordat zijn partij hem volledig de wacht aanzegt!

Welles! Nietes! | 14-06-13 | 08:32

Lewis | 14-06-13 | 08:27 Ik kan me wel vinden in die update.

Vinden dat je integriteit is aangetast, zeggen dat je weggaat en toch blijven zitten.

Integriteit komt bij deze VVD-ert in gradaties.

zeg maar jansen | 14-06-13 | 08:31

Gaat VVD-politica Van Mutsenburg nu ook wieberen?

Durmazon | 14-06-13 | 08:31

Van Dikhout | 14-06-13 | 08:20
Dat was ie al toen hij zo rare verdeling voorstelde.

Gebruikelijk is dat de fractie voorzitters van de 1ste en/of 2de voorgeleide zouden zijn, maar dat vond de Graaf (lees Bea) rommelig, en dan was Wilders er zeker bij.

2amazing | 14-06-13 | 08:30

uh Quidyboy, hij kan natuurlijk best senator blijven. die hoeven immers niet onafhankelijk te zijn en mogen best politiek handelen. als kamervoorzitter is dat onbehoorlijk, als kamerlid part of the game.

49 | 14-06-13 | 08:30

@update
Wat is jouw definitie van 'ernaast zitten en dat ronduit toegeven', Quid?

Lewis | 14-06-13 | 08:27

@Kamervraag | 14-06-13 | 08:20 |
'En nu dat liegebeestje Miltenburg, die van niets wist.'
.
Foei. Zo praat je niet over een parlementariester. Wat ze zei was hooguit 'niet geheel in overeenstemming met de waarheid.'
Maar, zei ze daarop, 'Dat beeld herken ik niet.'
Ze bedoelde natuurlijk '... erken ik niet.'

Van Dikhout | 14-06-13 | 08:27

Wordt de hoogste tijd dat ze profiteurs op water en brood zetten in plaats van kruiwagens geld mee te geven van de samenleving. De oudere worden uitgeknepen ,en kunnen niet meer in een tehuis worden geplaatst door de oplopende kosten, omdat dit soort lui met tonnen moeten worden beloond voor d'r werk waar ze achteraf niet geschikt voor zijn gebleken.

fleurtje | 14-06-13 | 08:27

SteveBiscuitje | 14-06-13 | 08:24 Kijk. Dat is nou het mooie. Wilders had er voor kunnen bedanken. Maar Fredje vertrouwde hem dat niet toe.

Achteraf kijk je een paard in de kont en protesteert Geert terecht voor de behandeling die hem ten deel viel.

zeg maar jansen | 14-06-13 | 08:26

Vara presentator en PVV-hator S.De Heer net op adio 2; "Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat De Graaf Wilders Wilde wegmoffelen op die foto's. Wat moet het buitenland wel niet denken. En misschien had Wilders wel een negatieve rol opgeeist met statements." Tja,

rien6139 | 14-06-13 | 08:26

GeenStijl gaat weer eens helemaal tendentieus en ongefundeerd te werk.
De Graaf krijgt helemaal geen wachtgeld want hij blijft lid van de Eerste Kamer.
Daarnaast is het maar de vraag of ex-Eerste Kamerleden uberhaupt wachtgeld krijgen. Daar is niks van terug te vinden in de officiele stukken die op het internet gepubliceerd zijn.
Vraag aan GeenStijl: publiceer eens de wachtgeldregeling voor ex-leden van de Eerste Kamer.

Amsterdamsko | 14-06-13 | 08:25

Fredje heeft toch maar mooi zijn zin gekregen, want een remake van de kroning komt er nie.
Starring: Wllie en Maxi, gastrol Greet.

kneuterzak | 14-06-13 | 08:25

Een babyboomer, dus : alles is de schuld van een ander.
Ongelooflijk dat een hele generatie collectief hetzelfde gedrag vertoont, op enkele gelukkige uitzonderingen na.

Nonkel Frituur | 14-06-13 | 08:25

Kom op zeg, Wlders, met al zijn ongezouten kritiek op Bea, had ie daar wel tussen willen staan? Ik begrijp dat die voorzitter moet wieberen, al is het alleen maar omdat anders elke drie gs-topics één aan hem gewijd zou moeten worden tot in het eind der tijden, maar voor de rest: what's all the fuss about? Of moet nou ook nog z'n kop d'r af gehakt worden en getoond worden op het Binnenhof, alla GoT? Bloedhonderij.

SteveBiscuitje | 14-06-13 | 08:24

Fred de Graaf is vooral en bovenal ongelofelijk dom, door met zijn trucje her en der te coqueteren.

louis6227 | 14-06-13 | 08:24

Roer | 14-06-13 | 08:19 Nu.Weten.We.Het.Wel.

zeg maar jansen | 14-06-13 | 08:24

@ Roer | 14-06-13 | 08:19 |
Ik ben het totaal niet eens met je beschrijving van Wilders, maar al zou je wel gelijk hebben, dan nog kun je hem in de positie die De Graaf had niet uit de schijnwerpers gaan houden omdat hij jou toevallig niet aanstaat. Stel je maar voor dat hij dat gedaan had met een politicus die je wel bevalt, dan had je vast een stuk minder begrip gehad.

Lewis | 14-06-13 | 08:24

Eerst was het Volkert en nu Fred de Graaff, die het "dirty work" moeten opknappen van Bea.

2amazing | 14-06-13 | 08:23

Als ik opzeg bij mijn baas omdat ik op het punt sta ontmaskerd te worden krijg ik ook geen uitkering mee ter hoogte van het salaris.
Ik krijg hooguit een brief van het UWV dat ik me de volgende maandag moet vervoegen bij de plantsoenendienst van de gemeente om te werken voor de bijstandsuitkering

sinar2 | 14-06-13 | 08:22

'Hoewel de Nederlandse Grondwet niets zegt over een eed aan de Koning,bleef De Graaf vasthouden aan zo'n eed zonder zelfstandige juridisch-constitutionele betekenis. Kamerleden die de eed niet wilden afleggen, moesten volgens De Graaf niet naar de Nieuwe Kerk komen.'
(bron: De Volkskrant)
.
Je kunt dus zonder moeite stellen dat dit baasje twee keer in de fout ging.

Van Dikhout | 14-06-13 | 08:20

En nu dat liegebeestje Miltenburg, die van niets wist.
VVD-baantjes carrousel ploft uit elkaar.

Kamervraag | 14-06-13 | 08:20

Ik denk zelfs dat de druk op hem groot was om Wilders uit de schijnwerpers te houden. Zal ik een geheimpje verklappen: ik ben het een keer met het gekonkel eens. Die blonde populist heeft ons al genoeg geschaad met dat gedoogkabinet en de buitenlandse optredens van hem. Het is een soort Erdogan zonder de macht.
Maar goed. Protocollen moet je volgen..

Roer | 14-06-13 | 08:19

Ik denk zelfs dat de druk op hem groot was om Wilders uit de schijnwerpers te houden. Zal ik een geheimpje verklappen: ik ben het een keer met het gekonkel eens. Die blonde populist heeft ons al genoeg geschaad met dat gedoogkabinet en de buitenlandse optredens van hem. Het is een soort Erdogan zonder de macht.
Maar goed. Protocollen moet je volgen..

Roer | 14-06-13 | 08:19

@Ja nee, geen mening | 14-06-13 | 08:16
**Rol aanreikt**

Godsammekraken | 14-06-13 | 08:19

Ik denk zelfs dat de druk op hem groot was om Wilders uit de schijnwerpers te houden. Zal ik een geheimpje verklappen: ik ben het een keer met het gekonkel eens. Die blonde populist heeft ons al genoeg geschaad met dat gedoogkabinet en de buitenlandse optredens van hem. Het is een soort Erdogan zonder de macht.
Maar goed. Protocollen moet je volgen..

Roer | 14-06-13 | 08:19

Hey Mark! Gaat goed hè? *proest*

bottlebaby | 14-06-13 | 08:19

Van Miltenburg is denk ik de volgende. Die kan die aandacht en druk allemaal niet aan. Weg met de VVD (en alle andere kamerleden).

harry poster | 14-06-13 | 08:16

@Godsammekraken | 14-06-13 | 08:15
*alufolie zoekt*

Ja nee, geen mening | 14-06-13 | 08:16

''waardoor zijn integriteit in het geding kwam''

Integriteit? VVD? Als je uberhaupt een fractie van integriteit was, ging je ook weg als senator.

Maarja, VVD'ers hé?....

Wc-kip | 14-06-13 | 08:15

@Ja nee, geen mening | 14-06-13 | 08:10
Armin van Buuren en WA van Buuren. Coincidence? I don't think so!

Godsammekraken | 14-06-13 | 08:15

Weet je zeker dat hij wachtgeld krijgt? Dat lijkt mij namelijk vrij stug gezien zijn andere rol die hij gewoon aan blijft houden.

* | 14-06-13 | 08:12

En wanneer vertrekt van Miltenburg?
Of gelden er andere regels voor zo'n hormonen-hotel?

Jackanders | 14-06-13 | 08:12

De "aanhoudende" discussie is goed 1 dag bezig! Maar goed.
Overigens wel fijn dat er eens een keer een volksvertegenw.... (pardon, gekozen door 2de kamer dus een topambtenaar opstapt voor zijn wandaden. Dat moet je hem meegeven.

der Wunderhund | 14-06-13 | 08:12

Weer een VVD-er. Tyfus partij.

Botte Hork | 14-06-13 | 08:11

Deze hele toestand plaatst dat mislukte optreden van Armin van Buuren met orkest in een heel ander daglicht. Welke geheime politieke machinaties zaten achter het dichttrekken van die volumeschuif op het mengpaneel, waardoor WA AvB niet heeft kunnen horen? Vragen, vragen...

Ja nee, geen mening | 14-06-13 | 08:10

Hoezo wachtgeld?
De Graaf peert hem enkel als voorzittert.
Als nutteloos senator blijft hij rustig op het pluche plakken.

Diareeremmer | 14-06-13 | 08:10

tja, als je tegen de tachtig ben is het tijd om te stoppen.

(c)ZWITSUL | 14-06-13 | 08:10

Het zijn en blijven allemaal klootzakken

jobwie? | 14-06-13 | 08:10

En ook nog wachtgeld.. Woest word ik hiervan..

Botte Hork | 14-06-13 | 08:09

Haha, wanneer politici het woord 'integriteit' in de mond nemen klinkt dat als een pedofiel die spreekt van kinderliefde.
Fred, je bent een eikel. Een politieke nietsnut in een overbodig orgaan die niet alleen zo stom is om democratie te minachten.
Je bent ook nog eens zo arrogant om er mee te koop te lopen.
Ik vond wat de gebroeders de Wit is overkomen erg, Fred. Maar soms, maar soms.

Not Muhammad | 14-06-13 | 08:09

"The problem with most political jokes is that they get elected."
- Will Rogers

trotse-ambtenar | 14-06-13 | 08:09

Volgens mij krijgt hij geen wachtgeld want blijft in de eerste kamer.

snakeplisskin | 14-06-13 | 08:08

Een voorzitter dient boven elke twijfel verheven te staan. Twijfel zat dus De Graaf trok zijn conclusies.

Twijfel nog te over trouwens bij zijn collega in de andere kamer.

goedverstaander | 14-06-13 | 08:08

Hij zal blijven parasiteren op pluche. Een soort van 'semi-glas-plas-was'.

Stroopdoos | 14-06-13 | 08:08

Wachtgeld? No way als je gewoon als lid aanblijft. #faal

goedverstaander | 14-06-13 | 08:07

Quid, hij blijft senator..

Publius | 14-06-13 | 08:07

"It's the media!" aflevering #1138.

Godsammekraken | 14-06-13 | 08:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken