Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bot wil verbod op plasmascherm

Ik Ben BotMinister Bot wil een verbod op plasmaschermen. Nou vragen wij ons toch echt af of deze man niets beters te doen heeft. De wereld staat in brand, maar onze minister van Buitenlandse Zaken loopt zich te bemoeien met heerschende speeltjes aan de wand. En Balkenende maar klagen dat de gemiddelde Nederlander niet hard genoeg werkt. Verbeter de wereld en begin bij jezelf JP. Ofwel: zet die Bot eens aan het werk!

Reaguursels

Inloggen

Deze charlaten noemt zich minister van buitenlandse zaken?
Heeft kritiek op plasma beeldschermen,hoe zit het bij hemzelf op zijn departement met het nieuwe paspoort?
Hadden we daar jaren geleden niet een geheel nieuwe fabriek voor opgezet, wat ons belasting betalers honderden miljoenen heeft gekost,en helaas was dat nieuwe paspoort een eitje om mee te frauderen,en is het gehele project afgeblazen,dus ook de fabriek is gesloten!
Bij de bouwmarkt zien we soms nog die alminium opberg koffertjes te koop waar dus de paspoorten in vervoerd zouden moeten worden!
Dus Bot kom op met je PASPOORT!!!!!!!!!!!!

nummertje | 18-02-05 | 09:15

ytt

fliereflup | 17-02-05 | 21:29

Een VerBot op Plasma scherm!

Von Bavern | 17-02-05 | 15:52

@Filo 15-02-05 @ 23:30
Treurig hoor. Is het zo erg? Heb je 2 Vandaag gister gezien?

www.2vandaag.nl/index.php?module=PX_St...

Nederland wordt gewaarschuwd voor "oorlog, hongersnood en economische ineenstorting" vanaf 2010, en kernfusie wordt als oplossing gepresenteerd! Zou jij niet eens kunnen bellen met die N. Cordosa? Waarom hij doet alsof dadwerkelijke toepassing van kernfusie om de hoek ligt?

@TheRealShowstopper 15-02-05 @ 19:26
Helaas, heb ik al gedaan. Lees Filo ook voor het slechte nieuws. Jouw nick-name is toepasselijk. Dit is de *echte* showstopper, eindelijk.
Ik ben al twee jaar volwassen (lees, mijn kinderlijke vrolijkheid is weg) sinds ik me verdiep in deze problematiek. Nu is het mainstream. Maak je borst maar nat.

www.dieoff.com/

Let's party like there's no tomorrow! :s

Mechanieker | 17-02-05 | 12:06

Botje is een zielige man

superman | 16-02-05 | 22:19

'Het Volk' bewijst keer op keer geen evrantwoording te kunnen dragen --> regering moet maar ingrijpen.

Een tv die op standby al zoveel geld kost dat 2 Afrikanen er van kunnen eten in een wereld waarin dagelijk mensen van de honger doodgaan (3000 per dag geloof ik). Wie daar trots op is, heeft weinig humaans in zich..

fleuris | 16-02-05 | 14:46

ps. Democratie en vrijemarktwerking is door en door slecht, helaas wel het beste wat we hebben.

rennie b | 16-02-05 | 13:11

Geachte heer Brusselmans,

Dank voor uw reactie.

Wat u zegt is meer dan waar "Hypocrisie is de kruipolie van het intermenselijk verkeer en in de oorlog der Ideeën mag men allerhande schutskleuren aannemen" waarlijk een treffende uitspraak waar ook geen Bot tussen te krijgen is. Op een aantal andere zaken die u subtiel aanstipte wil ik toch graag reaguren.

Het wat betreft Europese wagens, mijns inziens is het zo dat als de machthebbenden in deze wereld de ontwikkeling van motoren niet geremd hadden en dezelfde tred had gehouden als de ontwikkeling van de pc, de auto nu 1 liter op 200 km zou rijden. Niet meer op fossiele brandstoffen maar een alternatief. De onderhoudsinterval ongeveer 500.000 km zijn. en geen files etc. meer. Dit is mogelijk. Helaas is de ontikkeling in de kiem gesmoord door mensen die baat hebben bij het verstoken van olie.

Wat betreft mijn pc. Deze is zeker niet van france kaas. Wat een stinkboel zou dat worden. Maar ook hier geldt: de ontwikkeling van niet olie houdende stoffen voor fabricage had al veel verder kunnen zijn.

Wat betreft het kankeren op een "Democartische president" heeft u gelijk. Tenzij dit een uitgekookte, eeuwenoude strategie is die middelen beschikbaar maakt die anders nooit mogelijk zouden zijn. Breng angst in hun harten en laat ze hoop zien. maw. Zorg ervoor dat er een verschrikkelijke daad plaats vindt en stel je dan op als de Mesijas die vrede zal brengen. Laten we elkaar geen mietje noemen en onder ogen zien dat Washington zeer zeker wist waar en wanneer de aanslag plaats zou vinden op 9/11. Onweerlegbare bewijzen zijn er.

Geachte heer Brusselmans.

Zoals u reeds zei, "hier verschillen wij van mening". Tijd voor ons om de ogen open te doen en te realiseren dat er meer speelt dan Baseball leage of Mc Donalds.

mvg Rennie B.

rennie b | 16-02-05 | 13:05

MARKTWERKING???

_--Michael--_ | 16-02-05 | 11:56

Ik zal ook bij Mechanieker een duit in het zakje doen. Ik ben zelf plasmafysicus in Eindhoven. Ze hopen, als alles goed gaat, en er geen rampen gebeuren, in het meest optimale geval misschien over 30 jaar een semi-werkende fusiereactor te hebben. Helaas draait dat ding op deuterium, zwaar waterstof, en tritium. Dat eerste hebben we zat van, dat laatste komt vrij uit atoomwapens, en komt op aarde niet in de natuur voor. We hebben nooit genoeg tritium om er echt lang mee te doen. En deuterium-deuterium fusie is minstens tien keer zo moeilijk.

Iets soortgelijks geldt voor splijting. Zonder kweekreactor ben je echt zo door het makkelijk winbare en splijtbare uranium heen.

Nee, we zijn er nog niet mee klaar.

Filo | 15-02-05 | 23:30

Wie in hemelsnaam is Balkenende toch? Zeker uit zop'n band die niemand kent ofzo

marknagz | 15-02-05 | 21:54

Tjee, Herr Bot heeft de consumentengids ook gelezen. Plasmaschermen zijn zoo 2003! Die dingen worden nu al goedkoper dan TFT schermen van een kleiner formaat en ik kan het weten want ik heb na heeeel lang evalueren een 32" TFT aangeschaft :-B

GormSuil | 15-02-05 | 20:47

Ach ja zo zie je maar weer ik wordt door het CWI met allerlei kutbaantjes aan het werk gehouden, maar blijkt dus toch weer dat ik de politiek in had moeten gaan. Mezelf bezig houden met dingen waar ik geen kut mee te maken heb dat is dus waar je voor wordt aangenomen in Den Haag.
Nou snap ik waarom het zo kut gaat in Nederland.
Botje ga je bezig houden met dingen die buiten Nederland spelen. Eikel!!!!!!!!!!

Dj. Ango | 15-02-05 | 19:55

@Mechanieker 15-02-05 @ 18:35

Als jij als AIO in dat vakgebied het al niet weet, hoe moeten wij het dan weten?
Ik stel voor dat jij bij je professoren eens gaan navragen hoe het volgens hen zit.

TheRealShowstopper | 15-02-05 | 19:26

Plasmaschermen niet nee

the_Tzar | 15-02-05 | 19:18

Zijn plasmaschermen niet juist zuiniger met energie in tegenstelling tot die normale beeldbuizen??

Toverdoos | 15-02-05 | 18:56

Energie gebruik van plasma's vallen in het niets vergeleken bij auto's en industrie.

Ariel | 15-02-05 | 18:42

Kernenergie heeft ook zo zijn nadelen. Het succes van die tak van sport hangt op een aantal punten die nog niet goed uit de verf gekomen zijn. Ten eerste is het noodzakelijk om zogenaamde 'breeder' reactoren te bouwen waarin thorium kan worden gebruikt. Dergelijke reactoren zijn nog complexer dan normale centrales en een stukje onbetrouwbaarder. Daarbij kosten kercentrales verschrikkelijk veel geld, 5 miljard is niks, en duurt het jaren om er een uit de grond te stampen. Een mix van verschillende vormen van alternatieve energie is het beste uiteraard. Verder is de beschikbare hoeveelheid nucleare brandstof, net als fossiele, uiteindelijk ook beperkt dus je verschuift het probleem, maar dat spreekt voor zich. Geboortebeperking, gemeenschapsgevoel en een streven naar duurzaamheid blijven de belangrijkste speerpunten terwijl we het post-olietijdperk ingaan.
Goede linkjes die worden gepost, trouwens. De waarheid in deze is lastig te achterhalen (vaak helemaal niet, en is er slechts speculatie) dus je moet je best doen.

Mechanieker | 15-02-05 | 18:35

Tiepe? Ben jij nou een schoolvoorbeeld van hysterie?

Lucasdelinkselul | 15-02-05 | 18:16

Heeft heel veel met buitenlandse politiek te maken. Als we namelijk allemaal plasmaschermen hebben, moeten we stroom gaan importeren.
Jawel, uit het buitenland :P

the_Tzar | 15-02-05 | 18:12

en onze jacuzzi dan? die zuigt ook veel!

yvo | 15-02-05 | 17:53

@ flapdrol

Wie moet ik nou geloven?
De originele onvervalste website van megaconcern, en trots van Nederland "Philips". Of een lijpe reaguurder, op de lijpen-website geenstijl, die zichzelf flapdrol noemt?

Met andere woorden: kommaarop me de link die het tegendeel bewijst.

Crak-ho | 15-02-05 | 17:51

OMG

Jullie Nederlanders moeten jullie wel schamen om zoiets :s

(nuja wij hebben onze premier :s)

zeveroare | 15-02-05 | 16:44

Wat een onzin over dat plasmascherm.
Laat Bot zich bemoeien met zaken waarvoor hij is aangesteld.
En dan over milleu,energie winnen kan best schoon plaats in elk te bouwen huis een zonnecollector,liever ook nog in bestaande huizen ,die dingen worden vanzelf goedkoper naarmate ze meer verkocht worden.
Kijk ook eens even naar het gebruik van L.P.G. word extra belast omdat het zo schoon is ???
Waterenergie misschien ook een optie meneer Bot?,daar hebben we genoeg van in nederland. net zoals ik genoeg heb van al die onbenullige dingen waar jij je mee bezig houd .

koratia | 15-02-05 | 16:26

Hmm, GS, plasmaschermen zijn wel een mager voorbeeld idd, maar ik ben zelf van mening dat Bot de allerenige (enigszins) integere en intelligente minister is in dit achterlijke kabinet. Wel gek dat jullie hem over zoiets onbenulligs nu weer moeten afpissen, terwijl er heel wat ellendiger teksten worden uitgebraakt door omhooggevallen Carla's, Sybilla's, Rita's, Johans, Aartjans etc!

Billy Savage | 15-02-05 | 16:22

@HyBriD VorTeX 15-02-05 @ 15:57

je galmt na... in welke grot zit jij?

TheRealShowstopper | 15-02-05 | 16:01

Koop je toch een LCD... ik vind beide schermen niet echt om aan te zien. Doe mij maar een goede 100hz Flat-Tube, dat zie je tenminste nog wat. Volgende stap is HDTV.

HyBriD VorTeX | 15-02-05 | 15:57

Koop je toch een LCD... ik vind beide schermen niet echt om aan te zien. Doe mij maar een goede 100hz Flat-Tube, dat zie je tenminste nog wat. Volgende stap is HDTV.

HyBriD VorTeX | 15-02-05 | 15:57

Koop je toch een LCD... ik vond beide schermen niet echt om aan te zien. Doe mij maar een goede 100hz Flat-Tube, dat zie je tenminste nog wat. Volgende stap is HDTV.

HyBriD VorTeX | 15-02-05 | 15:57

Kijkt naar plasa scherm in woonkamer, haarscherp, groot en mooi vormgegeven.
Minister Bot, bukt u even? OM EEN GIGANTISCHE ROT TRAP TEGEN JE OVERBEJAARDE AARS TE GEVEN

.KicksAss | 15-02-05 | 15:50

Plasmaschermen pfff, achterhaalde, 6 jaar meegaande kutdingen, duurt nog maar m paar jaar en niemand produceerd ze meer dus heb je het over.

sick | 15-02-05 | 15:30

deel mijn win-win visioen:

Mechanieker als wekelijkse columnist voor GS...

hij schrijft zeer leesbaar, we steken er wat van op, en er blijft genoeg kutlulkont over door de andere schrijverts.

wageslave | 15-02-05 | 15:28

@Yamahaha
Klopt helemaal. Bovendien speelt 'ie geen piano.

Klukkluk | 15-02-05 | 14:44

@klukkluk: De gelijkenis is treffend, maar bb blijft natuurlijk een uitgescheten mollendarm.

yamahaha | 15-02-05 | 14:40

@ Mechanieker 15-02-05 @ 14:12

"Geen kattenpis, maar ik vind dat we de schouders eronder moeten zetten, want we moeten *iets*."

Klinkt mij iets te makkelijk. Kernenergie is misschien dan toch een betere optie?

"Windparken falen in mijn optiek alleen als er minder energie wordt opgewekt dan er in wordt gestopt."

Ook dit is veel te kort door de bocht. Het moet ook kwa volume voldoende opleveren en het moet voldoende efficient zijn.

Over die docu: hier wat linkjes:

www.omroep.nl/vara/tv/zembla/welcome2....

www.wetenschapsforum.nl/viewtopic.php?...

www.kennemerwind.nl/fabels-2.htm

vpro.react.nl/programma/tegenlicht/for...

TheRealShowstopper | 15-02-05 | 14:26

Elke windmolen wordt een fanatastische visstek, waar de beroepsvissers niet kunnen komen:-) En het antwoord op je hamvraag is natuurlijk nee. We willen altijd allemaal maar meer en beter, ten koste van anderen als dat niet anders kan. Dat is hét spanningsveld: we willen economische groei maar de energiebehoeft moet omlaag.

de visser | 15-02-05 | 14:23

Betreft windenergie: er verscheen een mooi overzicht van de mogelijkheden op dat gebied in De Ingenieur van feb. 2005. 66% van de Nederlandse wateren in de noordzee moeten vol met 116.000 windmolens om nederland volledig van energie te voorzien, ter vergelijking. Geen kattenpis, maar ik vind dat we de schouders eronder moeten zetten, want we moeten *iets*.
Windparken falen in mijn optiek alleen als er minder energie wordt opgewekt dan er in wordt gestopt. Ik ken die docu over denemarken niet, maar als er onverhoopt wordt geblunderd is dat een noodzakelijk kwaad waar we lering uit moeten trekken, if nothing else. Waar gehakt wordt vallen spaanders.
Het wordt zeker spannend, de komende tijd! Kunnen wij overleven met structurele economische recessie van 2%, ipv groei van 2% zonder elkaar de hersen in te slaan? Dat is de hamvraag, en onbetwist de grootste uitdaging voor de mens(elijk)heid in de geschiedenis.

Mechanieker | 15-02-05 | 14:12

@Mechanieker 15-02-05 @ 13:16

Kernenergie (de splitsing variant) is dus de enige oplossing? Dacht ik al.
En ik ben het ermee eens dat de problemen vele malen groter zijn dan menigeen (vooral politici en ceo's) willen erkennen. De komende 50 jaar worden in ieder geval spannend.

Ik zag laatst een docu over windenergie, oa. met een voorbeeld-mislukking in denemarken dacht ik. Beweer je dat die docu het niet bij het rechte eind had (gebeurt wel vaker volgens mij). Nochtans waren het volgens mij wetenschappers die aangavan dat windenergie geen oplossing bood, zowel kwa efficientie als ook kwa volume.

TheRealShowstopper | 15-02-05 | 14:03

@ rennie b

"Hypocrisie is de kruipolie van het intermenselijk verkeer en in de oorlog der Ideeën mag men allerhande schutskleuren aannemen"

waar denk je dat de Europese auto's op rijden? Op Italiaanse wijn?
Waar denk je dat de door jouw aangeschafte plastic artikelen/goederen van zijn gemaakt? Van Franse kaas?
Waar denk je dat je PC van is gemaakt? Van Engels bier?
Op grond van welk koningshuis denk je dat Shell zijn "Koninklijkheid" baseert? Op het Amerikaanse?
Welke militaire grootmacht weerhoudt middeleeuwse slachters ervan jouw onvolprezen vrijheid te vernietigen?
Die van Belgie?

Huil maar raak, goede vriend, maar vergeet vooral niet dat kankeren op een democratisch verkozen president velen malen minder lef vereist dan een opstaan tegen een moordende dictator.

En dat om de doodeenvoudige reden dat een democratische president je zal vertellen:

"Met alle respect, maar ik verschil met u van mening.."

Brusselmans | 15-02-05 | 14:02

Dat van die splitsing bedoel ik overdrachtelijk. Er is bij ons iig geen hond die zich illusies maakt over wat er staat te gebeuren. Het is een heel complex probleem, en de energieproblematiek kan gemakkelijk leiden tot geopolitieke ontwikkelingen die elke toekomstvoorspelling kunnen weerleggen.
Als je let op de internationale ontwikkelingen NU (al eerder angestipt door iemand) dan weet dat het eigenlijk al menens is. India en China vallen over elkaar heen om op gigaschaal olielevering zeker te stellen. Amerika wordt van het asiatische schaakbord verdreven. Rusland e.a. nationaliseren masaal oliebronnen. De G7 eist openheid van OPEC over reserves en productiecapaciteit. enz. enz. Maak gebruik van dat internet, want dit soort nieuws zul je niet in je huiskamer aangeboden krijgen, althans voorlopig nog niet denk ik.

Betreft wageningen: daar is men goed bezig met het vernieuwen van de kijk op voedselproductie. Op dit moment is moderne landbouw niet anders dan het omzetten van olie naar voedsel, met een verhouding van 10 fossiele energieeenheden per 1 geproduceerde voedselenergieeenheid. Dat moet veranderen. Waar 1 boer nu het werk doet, doen er over 50 jaar, duurzaam, 150 boeren hetzelfde werk. Werk zat dus.

De helft van mijn familie is boer, dus ik weet me min of meer verzekerd van steun in de toekomst, als ik tijdig mijn verjaardagskaartjes de deur uit blijf doen natuurlijk, al is het zo dat je een boer eigenlijk nooit kan vertrouwen.

Bio-olie is hopeloos, niet omdat het niet kan, maar omdat het gewoon nooit genoeg zal zijn. Surf maar eens rond voor de cijfers betreffende alle mogelijke alternatieven voor olie, maar schaf eerst een goede fles single malt aan. ;)

Mechanieker | 15-02-05 | 13:47

@ Nooit meer slapen. Ik weet niet hoe je aan je nick komt maar "Nooit meer slapen" ken ik als literair meesterwerk van W.F Hermans.

de visser | 15-02-05 | 13:35

@Tiepe: Dagggggggr Hoerrrrrrrrrrrrrr!

Sommige ministers doen ook alles om op plasmaTV te komen!

Nooit meer slapen | 15-02-05 | 13:31

@Mechanieker. Goed verhaal. Ik mis een alternatieve energiebron, te weten plantaardige olie als brandstof.
Verbaas me over de ruwe splitsing die je maakt. Als je boer wilt worden is dan niet Wageningen een meer gerichte standplaats?

de visser | 15-02-05 | 13:30

Delft, werktuigbouwkunde, energietechnologie. Wat betreft die windparken: ze zijn inmiddels zover dat die dingen in hun leven 15 keer meer energie produceren (mits goed geplaats) dan dat ze kosten om op te leveren. Die verhouding, en die verhouding alleen, is doorslaggevend VOOR windenergie. Zonnepanelen doen het inmiddels ook al erg goed op basis van dat kriterium, alleen worden er nog teveel schaarse materialen gebruikt in de productie. Biomassa is leuk voor de boeren die kapot zijn gegaan aan de gesubsidieerde koffieproductie van de jaren '80, maar zet absoluut geen zoden aan de dijk, energetisch gezien. Slechts maximaal 1.5% van de zonnestraling wordt gewonnen, dus het benodigde landoppervlak is er gewoon niet. De teerzanden van o.a. Alberta worden al ontgonnen maar de aanslag op het milieu van dat soort oliewinning is werkelijk afgrijselijk, zelfs ontoelaatbaar. Lees: theoretisch 1 barrel olie equivalent nodig om 2.5 barrels te produceren! Die verhouding geldt ruwweg overigens ook voor andere onconventionele olie zoals de zware olie van Orinico. Het winnen van dergelijke olie is op basis van eigen onderzoek NIET zaligmakend, en de benodigde infrastructuur die nodig is om goedkope olie de komende decenia te vervangen is van een schaal die je nauwelijks kunt voorstellen. Stel je industriele complexen met brakende schoorstenen en onafzienbare bergen zwavel en zware metalen voor, zover het oog rijkt, zichtbaar vanaf de maan. Willen we dat? Trekt de aarde dat? Het gemak waarmee de olie nu nog uit de grond komt in saudi is een *heel* schril contrast met het winnen van olie uit teer, bitumen, of 'zware olie'. Onvergelijkbaar eigenlijk. En op dit moment is het winnen van olie uit teerzanden enzo *veel* kansrijker dan kernfusie! Kun je nagaan.

De zogenaamde waterstofeconomie is baarlijke nonsens, omdat het energieverbruik daardoor per saldo juist met 100% toeneemt. Je brengt dan bovendien op zeer grote schaal waterstof via theoretisch onvermijdelijk lekkage naar de hogere atmosfeer, met alle - nog nauwelijks in kaart gebrachte - maar potentieel rampzalige gevolgen vandien.

Wat betreft kernfusie: IK geloof er niet in. De benodigde inspanning om dat op een interessante schaal te gaan doen (ze zitten volgens de overlevering nu al op een koststondige energie-in/energie-uit van 1.5 in Japan) zijn monsterlijk. Onder mijn collega AIO's op de TU is er een ruwe splitsing in twee groepen. De groep die grond wil kopen om een boerenbestaan te gaan leiden, en een groep die lobbyt voor kernenergie en daarna pas boer wil worden.

De kern van het probleem is explosieve populatiegroei van de afgelopen eeuw. 20% van alle homo sapiens sapiens die OOIT zijn geboren leven nu nog! Elke bioloog, zelfs zonder technische kennis, weet dat een dergelijke snelle groei in de natuur altijd wordt gevolgd door een vergelijkbaar snelle ineenstorting. Zoals mijn opa altijd zei: "mensen benne beesten" Hij heeft gelijk en we zijn nog arrogante beesten ook.

Maar goed, wie wacht op een panacea vanuit technologische hoek komt waarschijnlijk bedrogen uit, maar ik doe mijn best... ;)

Mechanieker | 15-02-05 | 13:16

@ de visser, idd. Ook op zich niet onbelangrijk.Voorstel. Als iedereen de US boycot, zal de vraag naar goederen sterk afnemen, de vraag naar olie eveneens. Daarnaast zal het handels tekort zo enorm oplopen dat meneer George "Olie roeleert" W Bush wel met hangende pootjes N-Korea en Iran/Irak om een soort van voedsel voor olie programma zal moeten smeken.

Amerika, krijg gezien de tiefus!!.

rennie b | 15-02-05 | 13:11

Wat heeft de minister van Buitenlandse zaken hier mee te maken? En ja, plasmaschermen vreten energie. Weinig aan te doen helaas.

Filo | 15-02-05 | 13:08

ben het helemaal eens met BOTTE KOP, goed bemoeien met binnenlandse "aangelegenheden" , nou je ogen nog dichtdoen ,dood ben je al..... plasma-tv , wat is dat eigenlijk ??!!

bondje33 | 15-02-05 | 13:03

@rennie b. Je vergat nog te melden dat het Verdrag van Kyoto niet door die typhusyankees wordt geratificeerd.

de visser | 15-02-05 | 12:56

Overigens verbruikt een gewone TV rond de 70-80 Watt tegenwoordig. Dus zelfs als het 257 W is, is het verbruik zeker 3 keer zo groot.

Flapdrol | 15-02-05 | 12:53

@blub: Dat liegt Philips dan. Ofwel dat het plasma is, danwel dat het 257 Watt trekt. ANders moeten ze snel patent aanvragen op dit type plasma opwekken voor zo'n scherm, want ik geloof er geen hol van.

Flapdrol | 15-02-05 | 12:50

Geachte heer Bot,

Daar u de plasma schermen afdoet als onnodige energieverbruikers, wil ik aandacht richten op een ander probleem.

Amerika.

Wellicht weet u dat niet de plasma schermen een bijzonder hoog energie verbruik hebben. Maar dat het Amerikaanse leger #1 energie verbruiker van de wereld is. Mijn voorstel zal dan ook zijn om een algeheel verbot in te stellen op dit overbodig stukje machtsvertoon. Het enige streven dat Amerika heeft is om dit apperaat te kunnen blijven voorzien van olie. Dit door landen die een rijke fossiele voorraad hebben de regering ervan omver te werpen en te "controleren". Als het een er niet meer is zal het andere niet noodzakelijk zijn. Dan noge even de SUV's en wat een wonderlijke wereld leven wij dan.

Heer Bot. Ik hoop dat u uw voordeel hiermee doet.

MVG, Rennie B.

rennie b | 15-02-05 | 12:48

@ Tiepe

De blindheid van onnozelaren kan niet treffender getypeerd worden door jouw laatste bijdrages.

Kruip maar weg in je morele superoriteitsgevoel en verzwelg in zelfmedelijden..

Aan jouw heeft het tenslotte allemaal niet gelegen, is het niet?

Brusselmans | 15-02-05 | 12:45

@TheRealShowstopper 12:34, dat heb je mooi gezegd :)

Muxje | 15-02-05 | 12:45

@Mechanieker: Als Den Haag écht met de handen in het haar zat, dan zouden we al lang wat meer actie gezien hebben in plaats van dit soort flauwekul. Je quote van Einstein is bijzonder relevant: wat we nodig hebben is visie en daadkracht, niet dit soort kortzichtig gepruts in de marge van Bot.
.
Voor de prijs van de volkomen zinloze Betuwelijn en de HSL die een paar minuten snelheidswinst oplevert, hadden we een gigantische bijdrage kunnen leveren aan research naar kernfusie. Voor dat geld, plus het geld dat alle automobilisten opbrengen (na aftrek van de kosten van wegen en OV) kunnen we in Nederland een wetenschappelijk instituut van wereldklasse neerzetten en onderhouden, en het onderzoek naar prachtische kernfusie met jaren bespoedigen.

Muxje | 15-02-05 | 12:44

@Mechanieker 15-02-05 @ 12:32

Ik dacht begrepen te hebben dat windparken toch echt niet de oplossing zijn (tenzij je heel nederland wilt volplanten met die dingen). In welke tak van wetenschap zit jij trouwens?

TheRealShowstopper | 15-02-05 | 12:41

@Tiepe 15-02-05 @ 12:27

Was het niet Oud(s)Links dat voor "Het Volk" opkwam? Nu "Het Volk" niet meer braaf luistert en zich niet meer vertegenwoordigd voelt door Oud(s)Links reageert Oud(s)Links als Melkert na de winst van Fortuyn in Rotterdam: alsof een klein kind zijn speeltje wordt ontnomen omdat hij het toch maar stuk maakt.....
Ga jij maar eens een half uurtje in de hoek staan!

TheRealShowstopper | 15-02-05 | 12:34

@Tiepe: Foei, zo praat je niet over Ben! [quote]: En ik ben het helemaal zat dat domme BOTheid hier doorgaat voor assertief en ongenuanceerde kletskoek voor 'eindelijk eens kunnen zeggen wat je denkt'. [\quote]. Als Ben iets over LCD wil roepen dan mag hij dat ook al vinden wij het onzin en dat hoef je dan niet BOTheid te noemen.

Hole In One | 15-02-05 | 12:34

Daaaaag Tiepe...

@Brusselmans ik geloof dat lucas de linkse trolchileen meer de vondst van de dag is...

Carpa | 15-02-05 | 12:32

Blijkbaar wel. Als je stopt met posten omdat de mensen hier 'te rechts zijn'. Vervelend hoor. De linkse partijen hebben jarenlang hun plannen mogen uitvoeren, en dan komt automatisch het rechtse deel aan de macht. Zo gaat het overal, het is een golfbeweging. Net als de economie.

Framoes | 15-02-05 | 12:32

Wat is dit nu weer voor gezeik, Redactie! In Den Haag zit men met de handen in het haar over de onafwendbare, gigantisch ontwrichtende gevolgen van de komende wereld oliecrisis (+-2010)! Dit is toch een uitgelezen manier om het grove publiek te laten weten dat energiezuinigheid geen fucking spelletje is? Valt me tegen van jullie! Bot doet gewoon zijn werk! Wees blij dat hij verder niet motiveert *waarom* Den Haag zo falikant tegen energiemisbruik is, want dan zou de bevolking massaal in paniek raken!

Een enkeling hier raakt de tip van de ijsberg: De wereld zal in de komende 30 jaar (tijdens Uw en mijn leven dus) door een metaforische 'Bottleneck' gaan, waarbij de grimmigste schattingen een menselijke populatieterugval van 80% voorspellen. Waarom? Omdat wereldolieproductie tegen zijn 'piek' aanloopt, zeer waarschijnlijk binnen 15 jaar.

Olieexploratie ging 40 jaar geleden al door zijn piek. Momenteel verbruikt de wereld al 4 keer meer olie dan er wordt gevonden, of 80M barrel per dag! Er zit nog 1T barrel in de grond en we hebben met zijn allen sinds de industriele revolutie al 1T barrel verbruikt! Als je iets begrijpt van de betekenis van (goedkope) olie voor de welvaart van de wereld en het bestasanrecht van miljarden mensen, en de betekenis daarvoor van een olieproductie piek, waarna strict dalende productie, dan doe je het in je broek!

Kernenergie? NU beginnen te bouwen. Windparken? DOEN. Het tijd van zeuren en miepen over de kosten, en vooral het 'geloven' dat de wetenschappers (waaronder ik zelf) de perpetuum mobile wel zullen uitvinden moet stoppen! Gaat niet gebeuren. Trust me, of doe eens wat onderzoek DAARnaar, in plaats van het afzeiken van rebelse jeugd of zorgzame politici.

Over 50 jaar staan onze kinderen (hopelijk) weer gewoon achter de ploeg en kunnen U en ik fluiten naar onze pensioenen!

Einstein zei: The level of thinking that has led to the problems humanity faces cannot be solved by the same level of thinking! Neem je verantwoordelijkheid dus en ga niet mensen afvallen die de moed erin houden. Grrrr, jullie doen verdomme alsof het allemaal een fucking spelletje is! Zo, dat lucht op.

Mechanieker | 15-02-05 | 12:32

@Brusselmans, als die rellen beginnen dan krijgen wij de schuld, omdat wij "gepolariseerd hebben" (d.w.z. dingen noemen zoals ze zijn), "de boel opgehitst hebben" (d.w.z. de zogenaamd maatschappelijk onwenselijke meningen niet onder de pet houden), en "niet hebben bijgedragen aan een constructieve maatschappelijke dialoog" (d.w.z. niet rucksichtlös alle misdragingen van individuele minderheden goedpraten). Daarentegen zal Cohen wel een lintje krijgen voor zijn pogingen om ondanks alles de boel bij elkaar te houden.

Muxje | 15-02-05 | 12:31

De stoere borreltafelintellectueel die hier gewoonlijk rondhangt zal er geen traan om laten, maar ik kap ermee; met het bezoeken van GeenStijl. Het was tot nu een gemengd genoegen dagelijks te lezen wat er zoal uit de Nederlandse onderbuik naar boven borrelde. Naast het volgen van fatsoenlijke media kan het geen kwaad je te informeren wat er onder het volk leeft. Maar ik ben het zat. Ik ben het zat met de stuitende kortzichtigheid. Ik ben het zat met het gezeik op de linkse kerk en de softies. Ik ben die grootscheeps uitgevente morele verontwaardiging over van alles en nog wat ook zat. En ik ben het helemaal zat dat domme botheid hier doorgaat voor assertief en ongenuanceerde kletskoek voor 'eindelijk eens kunnen zeggen wat je denkt'.
Geen Stijl is de roeptoeter van populistisch rechts. Dat hier mensen de 'kaalkopjes' belachelijk maken is niet omdat men het oneens is met hun denkbeelden maar omdat men teleurgesteld in de knullige wijze waarop ze hun ideetjes onder de aandacht brengen. Geen Stijl hongert naar rassenrellen. Steek de wijken maar in de fik dan zullen we die kankermarokkanen eindelijk terug pakken! Payback time! We drijven ze de zee in! Als dat straks het resultaat is van jullie aanhoudende gehamer op het gelijk van het volk dan zal er een oorverdovend gejuich opgaan in de kolommen van Geen Stijl. Gelukkig hoef ik dat niet meer aan te horen.

Ps. Het ergste is: bovenstaande zal wel weer opgevat worden als een aanmoediging om vooral zo door te gaan.

Tiepe | 15-02-05 | 12:27

wist ik niet, interessant. gewoon meer belasting erop gooien, geen verbod.

weissbier | 15-02-05 | 12:27

@ TheRealShowstopper

Lucasdelinkselutser!!!

Vondst!!

Brusselmans | 15-02-05 | 12:27

[offtopic]
@Brusselmans: was jij dat in de VARA-gids met TV-1 ==> 1 want da's voor Belgen makkelijker te onthouden? [\offtopic][ontopic]Ben Bot oefent voor de vacature bij Stivoro: verbot

Hole In One | 15-02-05 | 12:26

@Tiepe 15-02-05 @ 12:07

ben jij weer zo'n verongelijkte linkse lutser die geen weerwoord kan verdragen?

TheRealShowstopper | 15-02-05 | 12:24

Berend Botje ging uit varen
Met zijn scheepje naar Zuid Laren
De weg was recht, de weg was krom
Nooit kwam Berend Botje weerom

Een twee drie vier vijf zes zeven
Waar is Berend Botje gebleven?
Hij is niet hier, hij is niet daar
Hij is naar Amerika

Amerika, Amerika
Driemaal in de rondte van je hopsasa!

Albert Heijn | 15-02-05 | 12:20

Laat die slomme bejaarder is ff snel met pensioen gaan, jezus zeg.

pfff | 15-02-05 | 12:19

@ Tiepe

Vergeet niet, als de rellen tussen de gelovigen en ongelovigen zijn begonnen, desgevraagd voor de camera's van Nova te verklaren dat Geenstijl "tenditieus" is..

Brusselmans | 15-02-05 | 12:18

@Flapdrol

"Schermtype : HD-plasmascherm" (zie de link van crack-ho)

Niks LCD dus

blub | 15-02-05 | 12:13

Byebye zwaaizwaai Tiepe. En niet meer terugkomen ajb.
Ben Bot is weer een typisch exponent van de kracht en buitenlandse bekendheid van dit kabinet. 0,0. Streven lijkt niet te zijn "hoe zetten we Nederland internationaal op de kaart" maar meer "hoe vegen we Nederland van de kaart"

de visser | 15-02-05 | 12:13

@Brusselmans 15-02-05 @ 11:57

Idd. Misschien moeten we het energieverbuik gaan koppelen aan de toegevoegde waarde die burgers hebben voor de maatschappij: werklozen moeten de auto laten staan, beperking aan het energieverbruik voor uitkerings-afhankelijken. In ieder geval de vlaktaks invoeren en consumptie sterker gaan beprijzen, maar dan zonder compensatie en subsidieregelingen.

TheRealShowstopper | 15-02-05 | 12:11

Het stoere borreltafelvolk wat hier gewoonlijk rondhangt zal er geen traan om laten, maar ik kap ermee; met het bezoeken van GeenStijl. Het was tot nu een klein genoegen dagelijks te lezen wat er zoal uit de Nederlandse onderbuik naar boven borrelde. Maar ik ben het zat. Ik ben het zat met de stuitende kortzichtigheid. Ik ben het zat met het gezeik op de linkse kerk en de softies. Ik ben de grootscheeps uitgevente morele verontwaardiging over van alles en nog wat zat. En ik ben het ook zat dat domme botheid hier doorgaat voor assertief en 'eindelijk eens kunnen zeggen wat je denkt'. Geen Stijl is de roeptoeter van populistisch rechts. Dat hier mensen de 'kaalkopjes' belachelijk maakt is niet omdat men het oneens is met hun denkbeelden maar omdat men teleurgesteld in de knullige wijze waarop ze hun ideetjes onder de aandacht bregen. Geen Stijl hongert naar eigenlijk rassenrellen. Als dat straks het resultaat is van jullie aanhoudende gehamer op 'gelijk van het volk dan is dat in jullie oge het definitieve bewijs van

Tiepe | 15-02-05 | 12:07

Godverdonner... dat gaat goed met die dubbelposts..

@ Zwadderneel

Ik zag je zo hoogdravend oreren over verantwoordelijkheden en wat niet al. Ik dacht:

"Komaan, ik doe eens een suggestie voor al die grote denkers die menen het beste met de medemens voor te hebben."

Brusselmans | 15-02-05 | 12:06

"Plasmaschermen zijn een gevaer voor den Nederlandschen Maetschappei".

Ik hoef er niet per se een, maar verbieden is gewoon onzin.

Framoes | 15-02-05 | 12:03

@crak-ho : Wat je daar hebt is LCD, niet plasma. LCD is zuinig, plasma zuipt energie. Niet alles wat plat is is plasma.

Flapdrol | 15-02-05 | 12:01

@ Brusselman
?

Zwadderneel | 15-02-05 | 12:00

Da's 1 x te veel..

Excuza

Brusselmans | 15-02-05 | 12:00

@zwadderneel: ja, die onverantwoorde bevolking moet maar eens aangepakt worden. Jij gaat alleen niet ver genoeg: we moeten alle verkeer verbieden, behalve wegtransport en woon-werkverkeer >15km en ritjes om naar het PvdA-congres te komen. 's Avonds na tienen moet het licht uit, maar je kan ontheffing krijgen om door de overheid goedgekeurde politiek-correcte literatuur te lezen. Douchen mag maar 2x per week; de politie zal steeksproefgewijs komen controleren of je wel genoeg stinkt. Maximaal 3 velletjes wc-papier per toiletbezoek. Openbaar vervoer vervuilt ook, dus iedereen krijgt 30 strippen per week en daar moet je het maar mee doen.

Muxje | 15-02-05 | 12:00

Da's 1x te veel..

Excuza

Brusselmans | 15-02-05 | 11:59

@ Zwadderneel

Dan ook de villa's van de Rosenmoller's en de Van Dammen beschikbaar stellen voor asielzoekers, bijstandmoeders, uitkeringtrekkers en andere verworpenen der aarde..

Komaan socialisten, sluit de rijen!!

Brusselmans | 15-02-05 | 11:58

Joh, dat ie nou niet met zijn vrouw eruit komt en dat ie niet zo'n ding aan de muur mag hangen wil toch niet zeggen dat ie gelijk de hele Nederlands bevolking zijn speeltjes af moet nemen. Meer energie, meer belasting en dan kunnen ze dat weer lekker verkwasten aan andere dingen.....

Eigenlijk is het een zielig onderdrukt kereltje...

Waarvan akte,

trammelant | 15-02-05 | 11:58

Joh, dat ie nou niet met zijn vrouw eruit komt en dat ie niet zo'n ding aan de muur mag hangen wil toch niet zeggen dat ie gelijk de hele Nederlands bevolking zijn speeltjes af moet nemen. Meer energie, meer belasting en dan kunnen ze dat weer lekker verkwasten aan andere dingen.....

Eigenlijk is het een zielig onderdrukt kereltje...

Waarvan akte,

trammelant | 15-02-05 | 11:58

@ Zwadderneel

Dan ook de dure vila's van de Rosenmollers's en Van Dammen beschikbaar asielzoekers, bijstandmoeders, uitkeringtrekkers en andere verworpenen der aarde.

Komaan Socialisten, sluit de rijen!

Brusselmans | 15-02-05 | 11:57

Even de economische discussie aanzwengelen als het kan: Balkenende klaagt dat er te weinig mensen voltijd werken. Is er in Nederland de afgelopen vijftien jaar niet juist hard gelobbyed om bv. hbo-moeders met kindjes die op eigen benen kunnen staan weer part-time aan het werk te krijgen?
Deze mensen maken volgens mijn 'calculaties' gewoon deel uit van de beroepsbevolking en zijn dus gewoon meegeteld in dit superbe, alles over een kam scherende onderzoekje. Wat heeft JP liever? Dat bijvoorbeeld deze vrouwtjes stoppen met werken en achter de geraniums de postbode een veeg gaan geven om zo het gemiddelde aantal vrije dagen per lid van de beroepsbevolking per jaar te gaan drukken? Balkenende, klim in een boom en sterf alsjeblieft.

Phil.T.Ritch | 15-02-05 | 11:55

Prima aktie van Botje, hij heeft absoluut een punt!

flapje | 15-02-05 | 11:54

@m.u.f.f
Jah en daar hebben we groene stroom voor heh...
--
Mja en dan hebben ze het hier zo druk en nuttig in de politiek GVD die stoute plasmaschermen proberen te verbieden

gwdtjuh | 15-02-05 | 11:53

Prima deze minister, het is goed dat een overheid ingrijpt als het volk geen verantwoordelijkheid kan of wil nemen, hoop dat ook de benzineslurpende SUV vanaf morgen een straat- en wegverbod krijgen.

Zwadderneel | 15-02-05 | 11:53


Gepubliceerd | dinsdag 15 februari 2005. Gewijzigd | dinsdag 15 februari 02:26 uur.

Bot (CDA) heropent discussie kernenergie
Van onze verslaggever

DEN HAAG - Minister Bot van Buitenlandse Zaken vindt dat Nederland 'de mogelijkheid van schone kernenergie moet openhouden'. In het regeerakkoord is de sluiting van de kerncentrale Borssele voorzien, maar volgens de CDA-bewindsman mag Nederland niet te zeer afhankelijk worden van energie uit het buitenland.
Tijdens een lezing in Den Haag waarschuwde Bot maandag dat, mede door het slinken van de Nederlandse aardgasbel, de afhankelijkheid 'van grillige grondstoffenleveranciers buiten Europa' toeneemt. Hij verduidelijkte achteraf: 'Ik zeg niet dat we nieuwe kerncentrales moeten bouwen, maar we moeten wel het onderzoek naar kernenergie voortzetten. Met zonne- en windenergie komen we er niet.'

Bot wees erop dat in Groot-Brittannië en Frankrijk geen enkel taboe rust op het gebruik van kernenergie. De minister pleitte voor strenge Europese regelgeving om zuiniger om te springen met energie. Zo moet de industrie gedwongen worden zuiniger en schonere auto's op de markt te brengen.

Afhankelijkheid van energie uit conflictgebieden zoals het Midden-Oosten kan Europa parten gaan spelen, vreest de minister. Een 'zelfgenoegzaam en zorgeloos' Europa dreigt de boot te missen, nu China en India bezig zijn met een economische opmars. Op den duur kunnen zij Europa overvleugelen. 'Europa ontwikkelt zich weliswaar snel, maar wellicht niet snel genoeg om de ontwikkelingen elders in de wereld bij te benen.'

Teneinde de economische kracht van Europa te versterken, is volgens Bot ook de groei van het aantal EU-landen gewenst. De nu 25 landen tellende EU zou over twintig, dertig jaar circa 35 lidstaten moeten omvatten.

Bot denkt daarbij niet alleen aan rijke landen als Zwitserland en Noorwegen, maar ook aan een handvol landen op de Balkan, alsmede de huidige kandidaten Bulgarije, Roemenië, Kroatië en Turkije.

Een land als Oekraïne, dat hunkert naar het EU-lidmaatschap, hoort er vooralsnog niet bij, bleek uit de woorden van de minister.

Suikerberg | 15-02-05 | 11:51

plasma gebruik 200 W, lcd 176 W, gewone crt 100 W, TFt gebruikt onder de 20 W

uitgaande van een 90 cm doorsnee scherm.

m.u.f.f | 15-02-05 | 11:50

Gelukkig heb ik een stijlloze 32inch normale breedbeeld teevee en geen zielig plasmaatje voor aan de muur.

Specht | 15-02-05 | 11:47

Waar bemoeid die arrogante kwal zich mee??? Volgens mij heeft-ie BOTer op z'n hoofd....

XiepousnetnY | 15-02-05 | 11:47

"hadden moeten worden" in vorige post.

KoffieDik | 15-02-05 | 11:44

@ web_grazer

TFT is iets heel anders als lcd/plasma totaal ander techniek, niet met elkaar verwarren dus

m.u.f.f | 15-02-05 | 11:43

...Idee:

Ik ben van mening dat er inderdaad veel te weinig wordt gewerkt, vooral door (politieke)ambtenaren zoals ministers en presidenten. Ik vindt ook dat er teveel energie wordt verspild. Oplossing: alle verwarmingstoestellen in overheidsgebouwen eruit slopen, dan is de temperatuur te laag om te gaan liggen slapen, en worden er misschien weer fatsoenlijke ideeen geboren. Daarnaast verdiend Balkenende een flinke portie slaag met zijn geleuter, hij heeft nog geen dag gewerkt in zijn leven. Zo, dat is eruit!

Hoogachtend,

Han Molenwijk

SOME BAD

Han Molenwijk | 15-02-05 | 11:42

@zippy, zaken die volgens JOU nooit uitgevonden hadden moeten vonden, beetje ego vind je niet?

KoffieDik | 15-02-05 | 11:42

Wat is dat toch met Geenstijl? Zodra je aan speeltjes - die beter maar nooit uitgevonden hadden kunnen worden (zoals daar zijn de PC Hoofttractoren en nu weer de plasmaschermen) komt dan is de wereld te klein.
De beste man heeft gewoon gelijk. Als elke huishouden in Nederland zo'n ding aan de muur heeft hangen zouden er twee electriciteitscentrales bijgebouwd moeten worden. Wat is er mis met een LCD?

Zippy | 15-02-05 | 11:38

wat een stel mongolen wij werken op pc met allemaal energie zuinige tft's dus mag ik thuis toch wel een plasma zetten .Moet ik wel eerst 1 stelen want met al die kortingen en belastingen en de treuro kan ik de economie niet meer opkrikken

web_grazer | 15-02-05 | 11:38

Het scheelt aanzienlijk, maar wat de neuk? Plasma zuigt in kwaliteit, brandt in en vreet energie en kost een gods vermogen. Maar die dingen zijn gelukkig na 5 jaar afgeschreven

Maar waar dat gejank over, wat mensen tegenwoordig kopen is LCD, wat dan weer wat minder energie vreet.

Maar dan nog, dat is ook onderhand verleden tijd, TFT wordt en is het helemaal in alle opzichten. Je krijgt zelfs per scherm 50 euro cadeau omdat het weinig stroom vreet.

Maar goed, we zijn onderhand al wegend dat de politiek met jaloerse blikken een hoop schreeuwd maar eigenlijk geen research doet.

m.u.f.f | 15-02-05 | 11:38

Bot heeft zich daar m.i. niet mee te bemoeien. De consument betaald en dus bepaald, haal je zo'n ding in huis dan laat je je zelf eerst goed voorlichten lijkt mij. Overigens staan er blijkbaar nog niet genoeg energieslurpers in de Nederland huiskamers want de energiebedrijven hebben de tarieven weer omhoog moeten doen nadat zij hun rendement zagen kelderen.

KoffieDik | 15-02-05 | 11:36

Verbaas me sowieso al dat die ouwe gek weet wat een plasmascherm is!

MTA | 15-02-05 | 11:32

Alle energie die een plasmascherm verbruikt gaat op aan warmte.

En bespaar je dus op de stookkosten.

Crak-ho | 15-02-05 | 11:32

@Soepkip begrijp ik nou dat een kwart van de Nederlanders gewoon niet elke dag doucht???

Carpa | 15-02-05 | 11:31

werkt t Chileen?

JasonX | 15-02-05 | 11:30

Euh, Chileen, test je toetsenbord even op lucasblog ofzeau...

Ruler | 15-02-05 | 11:30

Mijn buizentv's draaien op een dynamo die wordt aangedreven door fietsende vrijwilligers.

Nieuwe telefoonreclame: "Ik BEN bot."

Lucasdelinkselul | 15-02-05 | 11:30

ik schaar me op dit onderwerp toch aan de zijde van de minister denk ik. Beetje flauw om je (ongeacht het onderwerp) af te zetten tegen alles. Heet Fleischbaum irl toevallig Jan Marijnissen!?

fifkikker | 15-02-05 | 11:29

Al die bemoeizieken het land uit!!!

fuckje | 15-02-05 | 11:24

Tja, het is wel waar dat plasmaschermen veel meer stroom vreten dan een gewone televisie. En als je dan kijkt naar de grote mogelijkheid dat het klimaat opwarmt deels ten gevolge van menselijke invloed, lijkt het verstandiger te investeren in zuinigere apparatuur. In plaats van nieuwe energievretende technologie ter amusement uit te vinden. En dan helemaal televisie. Er is nooit wat leuks op, alleen maar soap en trieste quizzen op bij te vegeteren voor intellectloze mensen.

Flapdrol | 15-02-05 | 11:24

Mijn plasma schermen draaien op Groene Stroom, dus dat moet geen probleem opleveren bij de volgende "Wat doe je in je eigen huis" controle van de overheid.

Ruler | 15-02-05 | 11:23

"Botte Bubba botst op botte Bots botje tijdens latexplasmasex...."

Do it Bots way in 2005! Lever een nutteloze bijdrage aan de samenleving en je verdient een pardoes een lintje!

Kakbouter | 15-02-05 | 11:23

Plasmaschermen zuigen, ik heb er nog geeneen gezien die een mooier beeld gaf dan een gewone tv. Maar dat Bot zich hiermee bemoeit begrijp ik ook niet...

Carpa | 15-02-05 | 11:17

Ik Ben Bot beu!

Jan Vlag | 15-02-05 | 11:17

Het liefst de buizentv weer stiekem in de kast kijken, of niet? Weer zo'n vuile grefo streek van dit zure grefo kabinet.

Komkom | 15-02-05 | 11:16

emigratie.pagina.nl

Maraka | 15-02-05 | 11:16

Ik vind ook dat nederland meer moet werken, want die commissarissen van de koningin geven tenminste het goede voorbeeld, je kunt er makkelijk nog 30 baantjes bij hebben...............

The Dutch Chainsaw M | 15-02-05 | 11:16

verbot

malle eppie | 15-02-05 | 11:12

Stelletje mongolen.... kijk ens naar het nieuws ofzo. Zegt Kyoto jullie iets? Besteed liever aandacht aan het feit dat rijke landen, zoals Nederland hun "energie kwotum" afkopen door geld te geven aan de armere landen ....... man man die landen lachen zich helemaal kapot.

Chinuk | 15-02-05 | 11:09

@mrXL 15-02-05 @ 11:02

Idd. Ik heb die docu ook gezien. Ik begrijp werkelijk niet hoe dit zomaar doorgevoerd wordt. Wanneer wordt het volgende taboe eindelijk doorbroken: KERNENERGIE. (Naast de ontwikkeling van efficientere zonne-energie natuurlijk).

TheRealShowstopper | 15-02-05 | 11:08

swa, zo'n verbod krijgt ie dr never nooit niet door. hij heeft wel gelijk dat het een stuk zuiniger kan met die dingen, maarja, daar hangt dan weer een prijskaartje aan voor de consument, wat dan weer gecompenseerd kan worden dmv een milieu korting op energiezuinige apparatuur. helaas scheelt dat dan weer bijna noppes op de totaalprijs.

Hop-SaSa | 15-02-05 | 11:08

hier nog zo'n domme politicus, deze eist opheldering over iets onbenulligs, het moet niet gekker worden;
frontpage.fok.nl/nieuws/51268

Tubifiks | 15-02-05 | 11:07

@ teringtubbie
hij bedoeld een verBot

SoepKip | 15-02-05 | 11:05

Het valt wel op met dit kabinet: milieu-vervuiling word alleen door particulieren gedaan. Maar de industrie mag zijn gang gaan. En er zijn vorige week nog afspraken gemaakt met Amerikaanse bedrijven om de milieu-voorschriften te omzeilen zodat ze fabrieken in Nederland zetten. En dan over plasma-schermen zijken, het is godvergeten brutaal. Dus voor al die zakkenvullers in het kabinet: één schoner Nederland, begin vooral bij jullie zelf.

verwend pokkejong | 15-02-05 | 11:03

Ik snap de redenering wel: het uiterst stompzinnige beleidsplan om in te zetten op windenergie gaat vanzelfsprekend desastreus uitpakken, zoals ook in Denemarken.

Maar die parlementaire enquete kunnen we pas rond 2012 verwachten. Dan blijken er vele 10-tallen miljarden te zijn verslonden aan een nutteloos product...

mrXL | 15-02-05 | 11:02

.... tijdens de Hofstandlezing....

ik vertrouw tegenwoordig niets meer dat met "de Hofstadgroep" te maken heeft"... :-)

TheRealShowstopper | 15-02-05 | 11:02

Nuttig idee... verder nog leuke internationale verdragen of beleid bedacht? Of was dit het?

ZI | 15-02-05 | 11:00

@confictius.
Toe nou zeg!
doe niet zo BOT !!!

teringtubbie | 15-02-05 | 10:59

@Confictius: "verBot"?

Muxje | 15-02-05 | 10:59

Ik bespeur toch sterk communistische invloeden in dit landje. Nog een planbureau erbij, de oranje wimpel vervangen door 'n knalrooie en gaan!

We hebben al een identificatieplicht, te hard rijden is al een halsmisdaad, plasmaschermen lijkt al niet te gaan mogen, we mogen ook al niet in een Hummer rijden.

En dan maar lopen zeiken dat Wilders de rechtstaat omver wil helpen. Volgens mij is dat proces al gaande, maar dat dit gebeurt door progressieven ipv liberalen/libertariers geeft echt te denken.

mrXL | 15-02-05 | 10:58

Energie vreters? Bouw 4 kerncentrales waarvan je 1 gebruikt om waterstof op te wekken. Auto's op waterstof en stroom zat. Geen luchtverontreiniging en we kunnen weer gewoon 120 km/u over de snelwegen rijden. En een plasmascherm in iedere kamer (liefst twee).

Djasoer | 15-02-05 | 10:58

'Hé Meki, houdt maar even 5 minuten pauze, dadelijk mag je weer fietsen!'

Sorry mensen, Meki zorgt voor de stroom in mijn woning. Hoezo plasma freet energie? Ik stel voor iedereen een allochtoon in huis op een fiets met een dynamo!...

'Hé Meki, nu weer an die arbeit!'

Stijlloze Rukker | 15-02-05 | 10:57

Ik eis een verbod op Bot

ConFictius | 15-02-05 | 10:55

Jaaah, prima nederlandse oplossing weer: verboten! Het is toch maar een luxe-artikel...
.
Ha, ha en dan Balkje. De oude socialistische poldertijden herleven weer helemaal: "solidariteit", "meer mensen aan het werk", "slimmer gaan werken", "loonmatiging", "Nederland is voor het buitenland te duur". We hebben zoveel solidariteit hier dat het onze strot uitkomt, gezien de hoeveelheid geld die wordt herverdeeld. Om slim te gaan werken heb je slimme mensen nodig JP, en dus goed onderwijs. Wanneer gaan wij onze besteding aan onderwijs eens optrekken tot, laten we zeggen, het europese gemiddelde? En ja, we zijn te duur. Ligt dat aan de hoge lonen (die helemaal niet zo hoog zijn), of aan het feit dat de nettolonen hier nog niet de helft van de loonkosten zijn, zelfs voor de laagste lonen? Misschien moeten we daar eens iets aan doen...
.
Kzal Germaine eens vragen of ze over wat van die opgeheven vingertjes kan rijden.

Muxje | 15-02-05 | 10:55

Wat de neuk is trouwens een 'plasmascherm'? Bij mij in het kraakpand gebruiken we alleen buizentv's en typemachines.

Lucasdelinkselul | 15-02-05 | 10:54

Als ik nu beloof om minder TV te gaan kijken, mag ik hem dan houden meneer Bot.

hoeheterhoepeter | 15-02-05 | 10:54

Toch wel knap om te zien dat onze regeringsvrinden rookgordijnen aanleggen. Zou dat iets te maken hebben met het komende Europese referendum? Laat deze meneer zich nu eens bezighouden met echte zaken zoals: "wat zijn de verschillen tussen onze huidige grondwet en die nieuwe Europese."
We mogen kiezen maar geen mens weet waarvoor, of is de keuze nu een beetje genaait worden of volledig in alle gaatjes en dat 6 keer achter elkaar? Van die Europese site wordt je ook geen moer wijzer,
(europa.eu.int/constitution/download/pr... enige dat mij opvalt is "Dit informatiedocument is opgesteld door de diensten van de Commissie, het heeft geen juridische waarde???? en bindt de Europese instellingen niet?
Fijne verjaardag!

Jantje van L | 15-02-05 | 10:54

Snap het ergens wel hoor - als je die harses van hem levensgroot op een plasma scherm ziet, kom je dat ook niet meer te boven. Voorkomen is beter dan genezen.

klauwhamer | 15-02-05 | 10:53

Zijn memo schreef hij achter zijn laptop met externe plasma monitor, draadloos toetsenbord en muis.
Zou je dan ook niet alle niet-oplaadbare batterijen, de niet-spaarlampen, en waterleidingen in huizen met een dikte groter dan een centimeter moeten gaan verbieden.... Bot, leer eens bezuinigen op de kleine dingen. TIP! GRATIS!

Stijlloze Rukker | 15-02-05 | 10:52

Al behang ik mijn huis met plasma schermen, het blijft mijn eigen fucking huis en energie rekening waar ik ook gewoon voor betaal. Word dan maar minister in Somalie, hoef je je ook niet druk te maken over plasma schermen en kan je je bezig houden met echt dingen. Klootviool modderfokker die je daar zit!

Zet | 15-02-05 | 10:51

ongelovelijk, wat een zeikwijf is die Bot.
Mensen kiezen zelf voor een plasmascherm en dus voor een hogere energierekening.
Waar bemoeit hij zich mee?
Kan hij net zo goed alle huishoudelijke apparaten verbieden.
Hij is zeker zo'n weekend christen die geen tv in de woonkamer heeft omdat dat des duivels is, maar stiekem op de slaaplamer wel waar niemand het ziet...

Serguh | 15-02-05 | 10:49

Misschien moet Bot eens gaan praten met onze SUV vriend van GL.
Deze was ook zeer succesvol in het bot vangen met zijn statements
om het maar eens plastisch uit drukken

Style Councillor | 15-02-05 | 10:49

Aan de layout van het artikeltje te zien komt dat nieuws uit de Telegraaf. Het werkelijke verhaal zal dus wel heel anders zijn.

Lucasdelinkselul | 15-02-05 | 10:47

bestaan er al kleuren tv's ? en plasma zit toch in zo'n raketlamp ?
werken weet die bakellende zelf niet eens wat dat is en die bot wil ik wel aan de honden voeren maar durf ik niet ben bang dat mijn hondjes dan in hongerstaking gaan

web_grazer | 15-02-05 | 10:47

Nou.... lekker weer.
Ben Bot... ga eens je werk doen waar wij je voor betalen, klootviool!

~Pyro~ | 15-02-05 | 10:45

Michel c, als de consument geen hogeren energie nota wil, moet die maar wat beter rondkijken voor die iets koopt.

Cest moi | 15-02-05 | 10:43

als ik naar die kop van hem kijk dan vloeit me energie ook weg!! tis toch wat als je jaloers ben! ga toch met je radiobuizen computertje spelen, Bot1

Kapitein Frietsaus | 15-02-05 | 10:41

He hij heeft gisteren geluisterd naar die kerel van groenlinks bij 2 vandaag

vavoem! | 15-02-05 | 10:40

heel goed dat hij dat wil gaan verbieden.
Die schermen kunnen veel energie zuiniger gemakt worden, maar dan wordt de kostprijs te hoog.
maar die plasmaschermen zijn echt een aanslag op je energie nota, zodat je er als consument toch veel geld aan kwijt bent.

michel.c | 15-02-05 | 10:40

De bezigheden van zo'n man hebben een nogal frustrerende maar nog erger een energie-vretende uitwerking op mij..

Pachelbel | 15-02-05 | 10:40

gek mens!

Cest moi | 15-02-05 | 10:38

Ja, wil je gauw een end optyfen. Begin maar eens met een verbod op wasdrogers.

SoepKip | 15-02-05 | 10:36

De beste man had beter de fabrikanten van deze klisma-schermen kunnen verplichten het energieverbruik jaarlijks minstens met 10% te verminderen. Zo stimuleer je de technologische ontwikkeling.
Maar ach ... hij heeft wel mooi aandacht in de media en GeenStijl :-)

buchwald | 15-02-05 | 10:35

Kijk naar de foto van die man! Hij is al dood, leeft nu in z'n cache, en wil nog snel z'n naam in de geschiedenisboekjes hebben. Ik zeg: dichtgooien die kuil.

Huh..? | 15-02-05 | 10:34

Een minister van buitenlandse zaken die gaat mekkeren over plasmaschermen.. hmmm

roegbere | 15-02-05 | 10:33

Mijn God,

Heeft die vent nu echt niets beters te doen? Bovendien, sinds wanneer is het bezit / gebruik van een plasma scherm iets voor Buitenlandse Zaken? Ik kan me zoiets voorstellen van het ministerie voor milieu zaken of zo.

frut666 | 15-02-05 | 10:33

energievretend? aaaaaaah! echt waar? ga toch weg man!

chambeck | 15-02-05 | 10:31

ik sloop dat ding direct uit mn hummer

superjan | 15-02-05 | 10:30

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken