Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. ERDOGAN VEEGT TAKSIM SCHOON II

taksimtwitter534.jpgWel pütvürdürrie! Net een paar dagen eerder de boel keurig opgeruimd met een paar duizenddingendoekjes en chemisch schoonmaakmiddel [kotsvideo + RTL Ooggetuigeverslag]. Staat het hele plein weer vol met vrolijk zingende en hipster-Turken zonder hoofddoekies. Nu moet het ECHT afgelopen zijn!!! Tayyip Erdogan is aan het doorpakken. Voor zondag (da's bijna) moest iedereen opgerot zijn van Taksim en Camping Gezi. Gaat niet gebeuren, natuurlijk. ALLEMAAL NAAR GEZI (vrije vertaling - red.) was onmiddellijk trending topic na zijn oproep. En nu is het bal: Erdogan Pasja traangast het plein en zijn ME'ers mogen de lange lat loslaten op de wildkampeerders. Livestreams op Taksim1, Taksim2 en TimPool. Tenminste, voor zo lang het duurt, want Erdogan trekt stekkers uit tv-zenders, schopt journo's van het plein en sluit buitenlandse journo's op. Joe, Dappere Turkies. Hou vol. Allemaal.

Reaguursels

Inloggen

Erdogan zet de puntjes op de u in zijn geliefde, democratische Turkije ...

deleraarspreekt | 16-06-13 | 12:49

Muro42 | 16-06-13 | 03:57 |
"Een ding is zeker, Turken zijn tegen sharia."
Als er één ding niet zeker is, dan is dit het wel. Sharia is een rekkelijk begrip. Sharia en rechtsbeginselen zijn voor de moslim onlosmakelijk met elkaar verbonden. Zelfs diegenen die als meest vooruitstrevend worden gezien, als hervormers, als bruggenbouwers leggen die rechtstreekse verbanden ook, zij het in 'gematigder' taal.

Schoorsteenveger | 16-06-13 | 12:06

Erdogan en Rutte zijn toch familie van elkaar beide dictatoriale trekjes beloven en dan doen wat je niet gezegd hebt je volk voorliegen en belazeren ja die Erdogan red het wel en komt zeker bij de EU dit soort Idi Amin mannetjes wil Rompuy wel ein reih fur alle zahlen und snel

rukkieduck | 16-06-13 | 10:06

Wordt vandaag opnieuw een spannende wedstrijd: Erdogan AK vs Seculier Turkije.

Jopie2009 | 16-06-13 | 09:52

@ikdenkwat | 16-06-13 | 04:51 |
Volg eens een cursus of zo.

Van Dikhout | 16-06-13 | 07:39

Had vannacht een merrie over ene @Muro. Hoorde hem steeds maar herhalen:
.
'Democratie is slechts het middel waarmee we ons doel bereiken. Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten.'
.
'Democratie is slechts het middel waarmee we ons doel bereiken. Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten.'
.
'Democratie is slechts het middel waarmee we ons doel bereiken. Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten.'
.
Zwetend werd ik wakker.
Gelukkig, het was @Muro niet die dat zei!
Pfff.

Van Dikhout | 16-06-13 | 07:36

-weggejorist-

Akifo187 | 16-06-13 | 07:18

Muro42 | 16-06-13 | 03:57 | + 0
Sorry niet mee eens 35 miljoen zijn alevieten, zeker wel islamitisch, echter niet zo radicaal als Erdogan. nl.wikipedia.org/wiki/Alevitisme tevens de discussie beslechten door te zeggen dat ik tegen moslims ben is een zwaktebod. Daarbij Turken die tegen Erdogan zijn heiden te noemen eveneens. Door uw reakie rest mij te zeggen. Daar komt de aap uit de mouw.* out * en heb een goedemorgen.

ikdenkwat | 16-06-13 | 04:51

Over dat mineratten verhaal, dat is maar een klein gedeelte van een gedicht wat hij voorlas. Je kan het opzoeken. Je kan toch niet in EU de kruistocht ridders veroordelen ? Waarom niet, omdat iedereen christen is. In een moslim land kan je dus erdogan ook niet veroordelen. Waarom? Hij is een moslim. Maar jij bent tegen moslims, daar kan ik niets aan doen sorry...
Muro42 | 16-06-13 | 03:51 | + 0 -
Waar heb je het over... in ons 'Christenland' Nederland (zeer weinig nog echte gelovigen) zijn de Kruistochten door iedereen veroordeeld, alleen nog gekken als Breivik zagen daar het goede van in.
Wat maakt het uit dat het maar een klein gedeelte is van een gedicht, hij heeft het wel gezegd toch? Zolang hij die woorden niet terugneemt, staat hij daar nog steeds achter!

tittn | 16-06-13 | 04:38

'Enigste wat men wilt is dat erdogan oprot? Ja dat kan je wel willen maar enigste manier om dit te kunnen realiseren zijn de verkiezingen. Of je het leuk vind of niet.
Muro42 | 16-06-13 | 03:32 | + 0 -
Zoals je weet zit Erdogan aan het eind van zijn 3e termijn als prime minister, en wil in 2014 een gooi doen naar het Presidentschap wat nu bekleed wordt door Gül. Maar voordat dit gebeurt, wil hij eerst de bevoegdheden van het presidentschap sterk oprekken. Dit ruikt toch naar machtswellust van het type Poetin-Medvedev, dat moet je toch met me eens zijn.

tittn | 16-06-13 | 04:28

'Enigste wat men wilt is dat erdogan oprot? Ja dat kan je wel willen maar enigste manier om dit te kunnen realiseren zijn de verkiezingen. Of je het leuk vind of niet.
Muro42 | 16-06-13 | 03:32 | + 0 -
Zoals je weet zit Erdogan aan het eind van zijn 3e termijn als prime minister, en wil in 2014 een gooi doen naar het Presidentschap wat nu bekleed wordt door Gül. Maar voordat dit gebeurt, wil hij eerst de bevoegdheden van het presidentschap sterk oprekken. Dit ruikt toch naar machtswellust van het type Poetin-Medvedev, dat moet je toch met me eens zijn.

tittn | 16-06-13 | 04:16

'Enigste wat men wilt is dat erdogan oprot? Ja dat kan je wel willen maar enigste manier om dit te kunnen realiseren zijn de verkiezingen. Of je het leuk vind of niet.
Muro42 | 16-06-13 | 03:32 | + 0 -
Zoals je weet zit Erdogan aan het eind van zijn 3e termijn als prime minister, en wil in 2014 een gooi doen naar het Presidentschap wat nu bekleed wordt door Gül. Maar voordat dit gebeurt, wil hij eerst de bevoegdheden van het presidentschap sterk oprekken. Dit ruikt toch naar machtswellust van het type Poetin-Medvedev, dat moet je toch met me eens zijn.

tittn | 16-06-13 | 04:02

Alcoholverbod in turkeije gaat verder: Verder mag er geen alcohol meer worden verkocht op plaatsen die dichter dan honderd meter bij een onderwijsinstelling, studentenhuis, moskee of andere religieuze tempel staan wat min of meer neerkomt op een totale droog legging.

ikdenkwat | 16-06-13 | 03:58

Mensen begrijp 1 ding: Turkije is een moslimland. Dus als er een moskee gebouwd wordt wil niet zeggen dat Erdogan een sharia land van wilt maken. Erdogan zelf is een gelovig, klopt. Maar dit kan geen kwaad toch ? Maar omdat men tegen de moslims zijn, betekent ook dat hij tegen erdogan is. De seculieren zijn de heidenen van Turkije, dus alles wat met islam te maken heeft zitten ze hard op te schreeuwen dat de sharia in opkomst is. 1ding is zeker, Turken zijn tegen sharia. Dus indien Erdogan zo'n gedachte zou hebben zou hij ook meteen de verkiezingen verliezen. Omdat men gelooft dat dat niet zo is. Geloof me mensen zijn niet zo dom.

Muro42 | 16-06-13 | 03:57

Enigste wat men wilt is dat erdogan oprot? Ja dat kan je wel willen maar enigste manier om dit te kunnen realiseren zijn de verkiezingen. Of je het leuk vind of niet.
Muro42 | 16-06-13 | 03:32 | + 0 -
Zoals je weet zit Erdogan aan het eind van zijn 3e termijn als prime minister, en wil in 2014 een gooi doen naar het Presidentschap wat nu bekleed wordt door Gül. Maar voordat dit gebeurt, wil hij eerst de bevoegdheden van het presidentschap sterk oprekken. Dit ruikt toch naar machtswellust van het type Poetin-Medvedev, dat moet je toch met me eens zijn.

tittn | 16-06-13 | 03:53

Muro42 | 16-06-13 | 03:45 | + 0
Gevangenissen zitten vol met feiten
*
maar niets wat ik zeg of laat zien kan jou overtuigen he?... Ik hoop echt dat die Erdogan dezelfd lot gaat krijgen als zijn andere dictator kontenbonkervriendjes zoals Sadam en Khaddafi...

dirkieeee | 16-06-13 | 03:52

Enigste wat men wilt is dat erdogan oprot? Ja dat kan je wel willen maar enigste manier om dit te kunnen realiseren zijn de verkiezingen. Of je het leuk vind of niet.
Muro42 | 16-06-13 | 03:32 | + 0 -
Zoals je weet zit Erdogan aan het eind van zijn 3e termijn als prime minister, en wil in 2014 een gooi doen naar het Presidentschap wat nu bekleed wordt door Gül. Maar voordat dit gebeurt, wil hij eerst de bevoegdheden van het presidentschap sterk oprekken. Dit ruikt toch naar machtswellust van het type Poetin-Medvedev, dat moet je toch met me eens zijn.

tittn | 16-06-13 | 03:52

Muro42 | 16-06-13 | 03:45 | + 0
Gevangenissen zitten vol met feiten
*
maar niets wat ik zeg of laat zien kan jou overtuigen he?... Ik hoop echt dat die Erdogan dezelfd lot gaat krijgen als zijn andere dictator kontenbonkervriendjes zoals Sadam en Khaddafi...

dirkieeee | 16-06-13 | 03:51

Over dat mineratten verhaal, dat is maar een klein gedeelte van een gedicht wat hij voorlas. Je kan het opzoeken. Je kan toch niet in EU de kruistocht ridders veroordelen ? Waarom niet, omdat iedereen christen is. In een moslim land kan je dus erdogan ook niet veroordelen. Waarom? Hij is een moslim. Maar jij bent tegen moslims, daar kan ik niets aan doen sorry...

Muro42 | 16-06-13 | 03:51

Enigste wat men wilt is dat erdogan oprot? Ja dat kan je wel willen maar enigste manier om dit te kunnen realiseren zijn de verkiezingen. Of je het leuk vind of niet.
Muro42 | 16-06-13 | 03:32 | + 0 -
Zoals je weet zit Erdogan aan het eind van zijn 3e termijn als prime minister, en wil in 2014 een gooi doen naar het Presidentschap wat nu bekleed wordt door Gül. Maar voordat dit gebeurt, wil hij eerst de bevoegdheden van het presidentschap sterk oprekken. Dit ruikt toch naar machtswellust van het type Poetin-Medvedev, dat moet je toch met me eens zijn.

tittn | 16-06-13 | 03:50

Enigste wat men wilt is dat erdogan oprot? Ja dat kan je wel willen maar enigste manier om dit te kunnen realiseren zijn de verkiezingen. Of je het leuk vind of niet.
Muro42 | 16-06-13 | 03:32 | + 0 -
Zoals je weet zit Erdogan aan het eind van zijn 3e termijn als prime minister, en wil in 2014 een gooi doen naar het Presidentschap wat nu bekleed wordt door Gül. Maar voordat dit gebeurt, wil hij eerst de bevoegdheden van het presidentschap sterk oprekken. Dit ruikt toch naar machtswellust van het type Poetin-Medvedev, dat moet je toch met me eens zijn.

tittn | 16-06-13 | 03:49

Muro42 | 16-06-13 | 03:45 | + 0
Gevangenissen zitten vol met feiten
*
maar niets wat ik zeg of laat zien kan jou overtuigen he?... Ik hoop echt dat die Erdogan dezelfd lot gaat krijgen als zijn andere dictator kontenbonkervriendjes zoals Sadam en Khaddafi...

dirkieeee | 16-06-13 | 03:48

Enigste wat men wilt is dat erdogan oprot? Ja dat kan je wel willen maar enigste manier om dit te kunnen realiseren zijn de verkiezingen. Of je het leuk vind of niet.
Muro42 | 16-06-13 | 03:32 | + 0 -
Zoals je weet zit Erdogan aan het eind van zijn 3e termijn als prime minister, en wil in 2014 een gooi doen naar het Presidentschap wat nu bekleed wordt door Gül. Maar voordat dit gebeurt, wil hij eerst de bevoegdheden van het presidentschap sterk oprekken. Dit ruikt toch naar machtswellust van het type Poetin-Medvedev, dat moet je toch met me eens zijn.

tittn | 16-06-13 | 03:48

Muro42 | 16-06-13 | 03:45 | + 0
Gevangenissen zitten vol met feiten
*
maar niets wat ik zeg of laat zien kan jou overtuigen he?... Ik hoop echt dat die Erdogan dezelfd lot gaat krijgen als zijn andere dictator kontenbonkervriendjes zoals Sadam en Khaddafi...

dirkieeee | 16-06-13 | 03:48

Enigste wat men wilt is dat erdogan oprot? Ja dat kan je wel willen maar enigste manier om dit te kunnen realiseren zijn de verkiezingen. Of je het leuk vind of niet.
Muro42 | 16-06-13 | 03:32 | + 0 -
Zoals je weet zit Erdogan aan het eind van zijn 3e termijn als prime minister, en wil in 2014 een gooi doen naar het Presidentschap wat nu bekleed wordt door Gül. Maar voordat dit gebeurt, wil hij eerst de bevoegdheden van het presidentschap sterk oprekken. Dit ruikt toch naar machtswellust van het type Poetin-Medvedev, dat moet je toch met me eens zijn.

tittn | 16-06-13 | 03:47

Alcoholverbod: inhoud is dat je tussen 22.00 - 06.00 niet meer alcohol kan kopen bij de tankstations en bij de supermarkten en winkels. Is geen alcoholverbod maar alcohol regeling wat je ook in NL en EU hebt. Ten tweede abortusverbod: bestaat niet. Misschien in saudi arabie ? Geen vrijheid van denken en spreken, zie betogers ? Verklaart een hoop eigenlijk over denken, spreken en doen. Dus indien je geen vrijheid van meningsuiting had zou je alle betogers nu opgesloten achter de tralies. Aub met feiten komen.

Muro42 | 16-06-13 | 03:45

Muro42 | 16-06-13 | 03:32 | + 0 -
Leuk vind ik south park, wat ik wel vind is dat iemand aan de macht komt die veroordeeld is en deze woorden zegt "Democratie is slechts het middel waarmee we ons doel bereiken. Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten" niet aan een beginsel moet staan voor een democratisch land of jij dat nou vind of niet. Democratie gebruiken om het te ondermijnen is niet goed. Ofwel?

ikdenkwat | 16-06-13 | 03:41

Muro42 | 16-06-13 | 03:32 | + 0
Of jij bent ongetwijfeld de domste persoon die er op deze aardbodem rondloopt of jij bent Erdogan himself..
*
Iedereen... ik herhaal iedereen daar en hier weet dat het nooit een kwestie is geweest van 2 bomen,Erdogan zit te boel te verkloten met zijn sharia ideen die hij de mensen in de strot wilt duwen,oa:

-A;cocholverbod;
-Perscensuur;
-abortusverbod;
-geen vrijheid van denken en spreken;

En nog tig andere zieke shariawetten....

dirkieeee | 16-06-13 | 03:40

@ikdenkwat, je verhaal klopt gedeeltelijk. Het begon vreedzaam door een groep die tegen het kappen van 12 bomen was. Daarna begon het uittegroeien tot een protest tegen het autoritaire regeerstijl van Erdogan. Ik heb vreselijke spandoeken gezien over sindskort overleden moeder van Erdogan.en diverse anderen. Totaal respectloos. Momenteel zal de gerechtshof beslissen wat er gaat gebeuren met het park. Erdogan heeft gezegd dit te accepteren, en indien hij toestemming krijgt zal hij eerst nog een referandum houden. Maar de betogers zijn ook hier tegen . Dit is dan toch onbegrijpelijk? Enigste wat men wilt is dat erdogan oprot? Ja dat kan je wel willen maar enigste manier om dit te kunnen realiseren zijn de verkiezingen. Of je het leuk vind of niet.

Muro42 | 16-06-13 | 03:32

"Je kan makkelijk ook foto's en beelden zien van de geweldadige betogers."
Muro42 | 16-06-13 | 03:16 | + 0 -
Livestreams: turkeylivefeeds.tumblr.com/livevideo

Maak je maar een screenshot ofzo als je een gewelddadige demonstrant ziet. Ik geef je weinig kans.

tittn | 16-06-13 | 03:26

Muro42 | 16-06-13 | 03:16 | + 0
Wat ik wil zeggen "mens" is dat iemand die veroordeelt is nooit en te nimmer in deze democratische staat aan de macht zal komen. De interpretatie van democratie kan verschillen van cultuur, blijkt. Ataturk wilde een strikt gescheiden staat tussen religie en wet. Welke Erdogan aan het vernietigen is. Met de polonaise lopen en huppelen redt je het niet om je land te redden. Trouwens, geweld, wie is er begonnen? Het was vreedzaam totdat de totaalmongolen de opdracht kregen ze te vergassen.

ikdenkwat | 16-06-13 | 03:26

@ikdenkwat, je zegt het zelf in 1998, lees mijn bericht over de seculieren. " Eind jaren 90 tot 2002 " . Dacht je dat de gerechtshof zomaar beslissingen kon nemen zonder toestemming van de regering ? Dit was dus een poging om erdogan vanaf het begin gelijk onverkiesbaar te maken, want de seculieren wisten 1 ding heel goed, als hij een partij zou starten dan zou hij dus ook winnen. Ze hebben goed geraden want deze man wint al 11jaar alle verkiezingen...

Muro42 | 16-06-13 | 03:22

"Als die Muro internet voor iets anders zou gebruiken dan animals sex met kamelen..."
dirkieeee | 16-06-13 | 03:12 | + 0 -
Sukkel, verlaag je nou niet met dit soort uitspraken. Inhoud hier!

tittn | 16-06-13 | 03:20

Mensen, 85 procent vindt dat de protesten moeten stoppen. Dit betekent niet dat 85procent achter erdogan staat. Ten tweede, de foto's en beelden zijn eenzijdig. Je kan makkelijk ook foto's en beelden zien van de geweldadige betogers. Ten derde: ik noem niet alle betogers fandalen of iets dergelijks. Maar je hebt ze wel bij lopen. Je schets een beeld dat de politie zomaar optreedt alsof je niet mag demonstreren in Turkije. Dit is dus niet waar. Je mag wel demonstreren maar dit geeft je geen recht om te vernielen. Dat is wat ik jullie hier duidelijk wil maken...

Muro42 | 16-06-13 | 03:16

Muro42 | 16-06-13 | 03:03 | + 0 -
Als jij hier overheen wandel van boehoeeeee het is een democratie, snap ik jou, maar snap de demonstranten beter!
Veroordeling door het Turkse Constitutionele Hof[bewerken]
In januari 1998 verbood het Turkse Constitutionele Hof de Welvaartspartij. De partij werd beschuldigd van sympathie voor de Jihad en van de invoering van de Sharia, hetgeen tegen het basisprincipe van het secularisme van de staat was. De oprichter van de Welvaartspartij, Erbakan, werd bestraft met een vijfjarig verbod op politieke activiteiten. Erdoğan werd lid van de opvolger van de Welvaartspartij, de Deugdpartij, zoals bijna alle afgevaardigden van de vroegere Welvaartspartij. Hij werd beschouwd als een serieuze kandidaat voor het voorzitterschap, maar voorzitter werd uiteindelijk Recai Kutan. Tussen Erbakan en zijn partijvrienden, onder wie Erdoğan, en het Turkse leger bestond een diep wederzijds wantrouwen. Het Turkse leger zag zichzelf als de bewaker van de seculiere orde en als hoedster van de principes van de oprichter van de natie, Mustafa Kemal Atatürk, die voorzagen in een strikte scheiding van religie en staat. In april 1998 werd Erdoğan tot tien maanden gevangenisstraf en een verbod op politieke activiteiten veroordeeld op grond van artikel 14 van de Turkse grondwet en artikel 312/2 van het voormalige Turkse wetboek van strafrecht (het aanzetten tot haat op grond van klasse, ras, religie, sekte of regionale verschillen). De aanleiding was een toespraak op een conferentie in de oostelijke Anatolische stad Siirt, waarin hij een religieus gedicht van Ziya Gökalp, had voorgedragen, met toevoeging van de citaten:
Democratie is slechts het middel waarmee we ons doel bereiken. Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten.[11][12]

ikdenkwat | 16-06-13 | 03:14

ikdenkwat | 16-06-13 | 03:06 | + 0
85 procent is gewoon niet waar. De opkomst was 80% daarbij zijn 21% Koerden
*
Als die Muro internet voor iets anders zou gebruiken dan animals sex met kamelen zou hij lezen dat Erdogans aanhang alleen maar 25% is,10% zijn stemmen van dode mensen en de resterend zijn van arme mensen die hun stem hebben gegeven voor een paar kilo aardappelen en rijst,Muro je moet je diep diep schamen,politieagenten die traangas schietn op ziekenhuizen en kinderen

dirkieeee | 16-06-13 | 03:12

Muro42 | 16-06-13 | 02:40 | + -2 -
85 procent is gewoon niet waar. De opkomst was 80% daarbij zijn 21% Koerden.

ikdenkwat | 16-06-13 | 03:06

Mensen, wie zegt dat erdogan een dictator is ? Mensen mogen gerust demonsteren maar indien men begint te vernielen dan zal de politie wel moeten optreden toch ? Dus ik mag onder de naam " meer democratie" beetje de boel in de fik steken en de winkels vernielen en als de politie optreedt, hardop schreeuwen dat erdogan een dictator is ? Haha grappig
Muro42 | 16-06-13 | 02:35 | + -1 -
Met je vieze propaganda. Je doet alsof je niet weet dat het overgrote deel van de Turkse demonstranten voor 'passieve weerstand' is, en alsof iedereen alleen maar de boel zit te vernielen. Met je Erdogan sympathieën probeer je hier een andere werkelijkheid te schetsen, maar alle livestreams, reportages en foto's laten toch echt een andere situatie zien. Je onderschat de reaguurders man! Waarom een groot gedeelte (85% is veel te veel) achter Erdogan staat? Omdat dat het onontwikkelde gedeelte van Turkije is, zoals je zelf wel weet (en zelf wellicht onderdeel van bent...?) Moeten we het gedachtengoed van Atatürk (de 'alcoholist' zoals Erdogan hem noemde) gewoon maar opzij schuiven dan volgens jou?

tittn | 16-06-13 | 03:04

Waar blijft jullie democratie ??? Beetje mij zitten uitschelden ? Ow wat zijn jullie zo democratisch zeg.. Ieder mag en kan zijn mening zeggen! Beetje respect

Muro42 | 16-06-13 | 03:03

De protesten wordt metname gesteund door de elite groep in Turkije oftewel de seculieren. Deze groep mensen waren eind jaren 90 tot 2002 aan de macht. Uitkomst: mensen mochten niet met hoofddoek de scholen in. Demoractie ? Nee. Mensen die in de leger zaten die 5x per dag bidden werden ontslagen. Democratie ?? Nee. Mensen die in de overheidsinstellingen werkten waarvan de vrouwen een hoofddoek droegen werden ook ontslagen. Dus ik werk maar me vrouw heeft een hoofddoek, dan werd ik ontslagen. Erg democratisch toch ? Magoed europese leiders vonden dit goed want hoe minder islam des de beter dachten ze. Vooruit nadat erdogan dus aan de macht kwam werdt het anders. Iedereen word nu gelijk behandelt en mensen mogen dragen wat ze willen. Dit is dus een reden voor de seculieren om te gaan protesteren. Islamisering van de samenleving noemen ze dit. Terwijl juist wij dit democratisering noemen. De seculieren noemen Erdogan een dictator? Hij wilt nu een referendum over de bouwplannen maar wat zegt de betogers? Nee! Geen referendum. Grappig toch, het gaat hier niet om de bouwplannen maar om de zogenaamde autoritaire regeerstijl van erdogan. Maar juist in democratische landen moet je het juist kunnen accepteren dat iemand verkozen wordt tot PM ookal wil je het niet. Maar om dan 20dagen lang een park te bezetten, ja sorry dat gaat dan te ver hej...

Muro42 | 16-06-13 | 03:01

En nu optieffuh naar je sharia moskee ergens in NL!!

dirkieeee | 16-06-13 | 02:51

Muro42 | 16-06-13 | 02:40 | + 0

Ga jij eens even ergens anders die kuthond dictator Erdogan verdedigen!

Ik ben bereid om 10 miljoen van die protesterende Turken te ruilen voor zon vieze kut Aloha snackbar als jij!

dirkieeee | 16-06-13 | 02:50

Probeer maar eens in amsterdam of rotterdam paar van die molotvs te gooien naar de politie of ME, dan zal je wel letterlijk en figuurlijk met de grond gelijk gemaakt worden. De informatie hier is eenzijdig en metname van de oppositie die deze protesten steunt. Maar vergeet niet 85 procent van de turkse bevolking steunt dit niet. Waarom eigenlijk??? Of zijn jullie hier veel slimmer dan die 85procent van de Turkse bevolking ?

Muro42 | 16-06-13 | 02:40

Mensen, wie zegt dat erdogan een dictator is ? Mensen mogen gerust demonsteren maar indien men begint te vernielen dan zal de politie wel moeten optreden toch ? Dus ik mag onder de naam " meer democratie" beetje de boel in de fik steken en de winkels vernielen en als de politie optreedt, hardop schreeuwen dat erdogan een dictator is ? Haha grappig

Muro42 | 16-06-13 | 02:35

Heeft iemand al benoemd dat de arabische lente nu ook het Europese vasteland heeft bereikt? Ik voorspel en hete zomer.

Rest In Privacy | 16-06-13 | 02:17

-weggejorist-

Achterbak | 16-06-13 | 02:10

Ah ze gaan nu traan gas schieten midden waar de mensen in de file staan waar de demonstranten deswege versperren. Jezus wat een stelletje mongolen. Sorry hoor.

ikdenkwat | 16-06-13 | 02:05

bamitoren | 16-06-13 | 01:52 | + 0
Ze doen wel netjes piepen als ze achteruit rijden dat dan weer wel.

ikdenkwat | 16-06-13 | 02:02

Inmiddels rijden er blauwe waterkanonnen van het leger door de straten van istanbul..

bamitoren | 16-06-13 | 01:52

Muro42 | 16-06-13 | 01:29 |
Die Erdogan mag dan democratisch gekozen zijn, dat betekent niet dat hij zich vervolgens als dictator mag gaan gedragen. Elke democratie loopt het gevaar dat een democratisch gekozen leider een stap te ver gaat, of zelfs meerdere stappen te ver gaat richting het ombuigen of zelfs afschaffen van die democratie. Hebben we meer zien gebeuren in het recente verleden.
Muro42 | 16-06-13 | 01:35 |
Zo breekbaar is een democratie. Voor je het weet is elk protest, elke kritiek onmogelijk geworden, mag niks meer.

Schoorsteenveger | 16-06-13 | 01:50

Iets dwars bedoel ik

ikdenkwat | 16-06-13 | 01:47

Muro42 | 16-06-13 | 01:35 | + 0 -
Ja precies, als je een meerderheid in de politiek hebt mag je mensenrechten naast je neerleggen

bamitoren | 16-06-13 | 01:47

Muro42 | 16-06-13 | 01:29 | + 0 -
Waarschijnlijk zit de burgers van Istanboel hun rits dwars? Lutser!

ikdenkwat | 16-06-13 | 01:47

Ja Erdogan ik denk ook dat morgen alles weer rustig is.........

ikdenkwat | 16-06-13 | 01:42

Owjah 85procent van de Turkse bevolking wil dat de protesten ophoudt en recentelijke peilingen tonen aan dat erdogan zijn stemmem zal verhogen tot 60 procent... Denk nog een reden voor de betogers om langer doortegaan met hun protesten..

Muro42 | 16-06-13 | 01:35

Idd potverdurrrerieeiririe wat voor reacties hier allemaal. Erdogan is tot nu toe 3x achterelkaar op democratische wijze gekozen tot PM. Laatst nog met 50 procent van alle stemmen! Wat ik opmerkelijk vind is dat de beelden van provocateurs die met molotovs en stenen naar de politie gooien alsof de agenten zelf zijn. Welk debiel gelooft nou in dit ? De betogers eisen dat alle opgenomen betogers ( door gooien van stenen, molotovs, branden van auto's etc. Etc. ) Vrijgelaten moet worden ?? Sorry maar is dit wel democratisch ? Ik vind het dus moet het, nee dacht he niet. Turkije is geen bananenland dus gaat het ook niet gebeuren. De betogers die tegen het beleid van erdogan zijn mogen demonstreren maar niet vernielen! Dit is strafbaar. Op internationale media wordt hier geen woord over gedaan en men laat erdogan als dictator zien? Lache man, dus als in NL wilders aanhangers massaal de straat op gaan tegen het beleid van Rutte, dan is nederland geen democratisch land?, rutte een dictator en begint de lente in NL ? Kom op zeg, wees ff slim en denk goed na voordat je hier zomaar wat dingen oproept... Dit is een manier om erdogan wegtekrijgen omdat ze hem niet door democratische wijze door verkiezingen niet weg kunnen krijgen.

Muro42 | 16-06-13 | 01:29

Wat een bazen respect!

ikdenkwat | 16-06-13 | 01:16

La Vie En Rose | 16-06-13 | 00:12 |
Timmerfrans houdt zich op de vlakte. Zoals zovelen. Het optimisme, tegen beter weten in, jegens die zogenaamde Arabische Lente is nou eenmaal moeilijk te rijmen met wat er nu in Turkije gebeurt. Je kunt moeilijk vóór de Moslimbroederschap in Egypte zijn en dan nu die opstanden in Istanbul bejubelen. Dat wringt.
Maar ik denk dat het Taksimplein erg veel gelijkenis vertoont met het Tahrirplein en met het Plein van de Hemelse Vrede, als het gaat om de kansen die de demonstranten hebben dat hún idealen verwezenlijkt zullen worden.

Schoorsteenveger | 16-06-13 | 00:31

@Schoorsteenveger | 16-06-13 | 00:07
Ze geven niet op tot nu toe, dus ik hoop van niet.

La Vie En Rose | 16-06-13 | 00:16

Ben benieuwd of Timmerfrans van zich zal laten horen over het buitensporig geweld dat de politie in opdracht van Erdogan tegen de demonstranten gebruikt.

En over het feit dat Erdogan zijn aanhangers heeft opgeroepen tot tegendemonstraties waardoor er een grote kans bestaat op een burgeroorlog.

Zal wel niet, die faalhaas.

La Vie En Rose | 16-06-13 | 00:12

La Vie En Rose | 16-06-13 | 00:05 |
Mooie laatste plaatjes van een seculier Turkije.

Schoorsteenveger | 16-06-13 | 00:07

@Jonkheer Wttewaall | 15-06-13 | 23:32 |
'Zelfs bij Joop.nl zijn de discussies verheffender en meer ter zake doende dan het eindeloze geleuter hier van een Bakito en een Supermatthijs.'
.
Mee eens. De inbreng van deze twee zouden een verrijking zijn voor bijvoorbeeld NUjij. Maar ja, dan is ook dat blog t.t.z. onverkoopbaar geworden. De schade betreffende GS is nu al heel groot. Ik bedoel de psychische schade. Laat staan de zakelijke kant van het runnen van een blog met deze lui aan boord.

Van Dikhout | 16-06-13 | 00:01

Zelfs bij Joop.nl zijn de discussies verheffender en meer ter zake doende dan het eindeloze geleuter hier van een Bakito en een Supermatthijs.

Jonkheer Wttewaall | 15-06-13 | 23:32

@gebrokenvleugel | 15-06-13 | 20:55 |
'Ha nog meer Turkije vakanties die niet doorgaan, kunnen ze in Griekenland en Spanje goed gebruiken.'
.
Een bewijs hoe verkeerd Erdoğan momenteel bezig is. Vorig jaar trok Turkije dertig miljoen toeristen. Hard werkend aan nieuwe attracties als Disneyland en een supercasino plus verbetering van de totale infrastructuur, met als enig doel tijdens het eerste eeuwfeest van de republiek (2023) het liefst vijftig miljoen toeristen binnen te halen, heeft meneer zich vertild.
.
Erdoğan gokt op twee paarden: aansluiting bij de EU (Europese Unie) en bij de SCO (Shanghai Cooperation Organization).
.
Zoals ik het kan inschatten wil hij dat Turkije omringd wordt door zoveel mogelijk sharia-landen. Dat zijn er na de 'Arabische lente' nogal wat... Met behulp van moslim Obama lukt dat nadat Assad - en daarmee de godsdienstvrijheid! - verdreven is. Seculier Turkije, maar steeds meer op weg naar moslimland, is dan meer dan ooit een brug tussen het westen en de moslimwereld.
.
Maar dan moet Erdoğan geen fouten meer maken.

Van Dikhout | 15-06-13 | 23:30

Persvrijheid is bij een dictator dat er alleen journalisten rondlopen die precies schrijven wat hij wil.
.
NOOT meer bij Europa! Voorgoed!

Patatter | 15-06-13 | 23:21

Maar goed, dat verklaart dan nog niet waarom ik hier dagelijks excelleer...
Bakito | 15-06-13 | 20:57 | + -8 -

Bakito, ik en mijn team van 3 man redden het echt niet meer om al die minnen weg te plussen.. Kan je een andere benadering zoeken om te excelleren?

mister niet scherp | 15-06-13 | 22:58

@Supermatthijs | 15-06-13 | 22:51, now we're talking, kan, was er niet bij, ik heb vaak vraagtekens bij 'bedreigingen', Pim en Theo echter niet meer, dus ik ben wat voorzichtig met bedreigingen vanuit de linkerzijde van het politieke spectrum.
Maar of dit nu zo verschrikkelijk was?

gentle giant | 15-06-13 | 22:57

gentle giant | 15-06-13 | 22:47 | + 0 -

Dat de PVV zorgplannen met goud niet te betalen zijn en dat de actie van Fleurtje een pure schwalbe betrof.

Supermatthijs | 15-06-13 | 22:51

Democratie is leuk zolang er geen moslims bij betrokken zijn. Dat tuig neukt iedere democratie om zeep door te werpen als konijnen en daarna 'democratisch' maar hun achterlijke geloof op andere te forceren...

dlseth_ | 15-06-13 | 22:48

@Supermatthijs | 15-06-13 | 22:39, welke, waar??????

gentle giant | 15-06-13 | 22:47

gentle giant | 15-06-13 | 22:37 | + 0 -

Ga eens in op onze voortreffelijke argumenten joh.

Supermatthijs | 15-06-13 | 22:39

Bakito | 15-06-13 | 21:32 | + -5 -
Tukker zeker?! Trol die randstadtter's te kakken zet?
Brommers kieken! (Mag ik mee?)

Flightless bird | 15-06-13 | 22:39

@Supermatthijs | 15-06-13 | 22:16
@Bakito | 15-06-13 | 22:18
Bestellen jullie die vaseline per kilo of per liter? Gewoon een brandende vraag.

gentle giant | 15-06-13 | 22:37

@CornholioNL | 15-06-13 | 22:18
Zoiets is het. Woont North en aait z'n poes zo nu en dan.

Long Horn | 15-06-13 | 22:32

Ik zou ook best eens voor een dag een ongenuanceerde rechts-radicale mening willen hebben.
Maar dan niet door de week, ik kan niet tegen de schaftfluit.

Skunk57 | 15-06-13 | 22:30

@brutus68 | 15-06-13 | 22:22
Dat is.

Eerlijk gezegd kan ik met die gasten ook niet fatsoenlijk discussiëren.

Bakito | 15-06-13 | 22:26

Bakito | 15-06-13 | 22:18

Er is niets mis met wat boegeroep. Maar het is wel de bedoeling dat men elkaar aanhoort en respecteert, ongeacht wat de politieke kleur is.

brutus68 | 15-06-13 | 22:22

@Pindakees
Licht voortaan even iets toe als je wat roept, wil je.
Wat ik met Godwin te maken heb ontgaat me.

Lewis | 15-06-13 | 22:20

Long Horn | 15-06-13 | 22:11 |

Hij word gesponsord door de redactie... maar af en toe houd Joris zijn vergoeding in.

CornholioNL | 15-06-13 | 22:18

@brutus68 | 15-06-13 | 22:13
Onzin, joelen en herrie is onderdeel van elke demonstratie.

PVV cq Agema gebruikt dit slechts om de Calimero uit te hangen, aansmeren van een gele kaart. Zum kotzen.

Bakito | 15-06-13 | 22:18

-weggejorist-

Deee-Lite | 15-06-13 | 22:18

brutus68 | 15-06-13 | 22:13 | + 0 -

Ik heb hele genuanceerde gedachten over de PVV en zijn plannen voor de zorg. Hoewel Agema me een uiterst aantrekkelijk schepsel lijkt zijn die plannen natuurlijk volstrekt onbetaalbaar. Zeker in deze tijd. Dat mensen in het publiek die populistenprietpraat doorprikken kan ik alleen maar waarderen.

Supermatthijs | 15-06-13 | 22:16

@Long Horn | 15-06-13 | 22:11
Maak je over mij geen zorgen.

Wat doe jij voor de kost?

Bakito | 15-06-13 | 22:15

Supermatthijs | 15-06-13 | 22:05

Volgens mij ging die meeting daar in Amsterdam over de zorg, niet ergens anders over. Dus omdat Agema bij een partij behoort die een zeker standpunt over de Islam heeft, zijn dan ook de andere standpunten van die partij abject en infaam? Jij mag de PVV dan een intolerante partij vinden, dat recht mag je hebben, maar het is meer dan zorgelijk dat je a: zo over politici denkt b: eigenlijk ben je geen haar beter als de gemiddelde stormfront-aanhanger als het gaat om het hebben van respect voor de mening van andersdenkenden.

brutus68 | 15-06-13 | 22:13

Supermatthijs. De superlinkse interview opa van dwdd, maar dan in het kwadraat.
Ik droom er wel eens van, als ik zwaar getafeld heb.

Pierre Lebon | 15-06-13 | 22:12

Zojuist bij nieuwsuur Bram Vermeulen live. Gezipark is leeg en gemeentereiniging is met schoonmaak bezig tbv. pro-Erdogan manifestatie morgen.

boasatlas | 15-06-13 | 22:11

Ik ben er niet bijgeweest, maar dit doet me denken aan de Jaren 60. Bij die pro Erdogan demo zie je allemaal ouderen en de park demonstranten zijn allemaal jong.

MacMiep.nl | 15-06-13 | 22:11

@Bakito | 15-06-13 | 21:44
Haha zegt weinig over het vreten uit de subsidieruif..
In hoeverre verdien je je eigen geld?
Trollen op geenstijl levert niets op:)

Long Horn | 15-06-13 | 22:11

@ Pindakees | 15-06-13 | 22:05
Sorry, ik volg je even niet meer. Tegen wie heb je het, en wat bedoel je?

Lewis | 15-06-13 | 22:08

Laten we nog maar eens goed naar deze beelden kijken en beseffen dat binnenkort het enkel nog herinneringen zullen zijn, herinneringen aan het omslagpunt, herinneringen aan het moment dat de beweging die met Ataturk heeft ingezet ten einde is gekomen.

Schoorsteenveger | 15-06-13 | 22:08

@brutus68 | 15-06-13 | 22:02
Jij kunt het kapsel van een ander al niet dulden... Of hoe moet ik deze woede-uitbarsting duiden...?

Bakito | 15-06-13 | 22:07

necrosis | 15-06-13 | 21:56
Had jij niet 'n gehoorbeschadiging opgelopen in je jonge jaartjes dan?
Lewis | 15-06-13 | 21:58
Nee da is ook. Maar de positie van de oppositie in Turkije is niet echt te vergelijken met die van Nederland. Hier kun je veilig oppositie voeren en heb je alle ruimte daarvoor. Dat ligt daar anders.

Pindakees | 15-06-13 | 22:05

brutus68 | 15-06-13 | 22:02 | + 0 -

Ja de visie van de PVV op gelovigen is inderdaad niet erg smaakvol. Ik zie die Fleur trouwens wel als een behoorlijk strenge meesteres. Wat nou Supertje, linkse sympathieën ? Pats, pak aan.

Supermatthijs | 15-06-13 | 22:05

Bakito | 15-06-13 | 21:38
wat is daaaat "accredatie" ?

"supermathijs" meen je dat serieus? is jouw nick supermathijs?

Pierre Lebon | 15-06-13 | 22:04

Supermatthijs | 15-06-13 | 21:59

Je bedoelt stinkend smerig schreeuwend langharig tuig die een mening van een ander niet kunnen dulden.

brutus68 | 15-06-13 | 22:02

Bakito | 15-06-13 | 21:58 | + 0 -

Wat figuren met een toeter en daar ging neerlands hoop in bange dagen met de staart tussen haar welgevormde benen.

Supermatthijs | 15-06-13 | 21:59

Maar die bomen laten ze toch wel staan ?

newray | 15-06-13 | 21:59

CornholioNL | 15-06-13 | 21:54
Ja sure.. als ze echt zo tyfus links waren werd er niet zo hard verkondigt dat we moeten bezuinigen/lastenverzwaren om te zorgen dat het weer beter gaat. Het is gewoon 't visieloze pro-europese midden dat in de media gepresenteerd word hoor.

Pindakees | 15-06-13 | 21:59

@CornholioNL | 15-06-13 | 21:54
Afgezien van de schuld van de media natuurlijk: iedereen heeft tegenwoordig camera in mobieltje of iphone.

Toch geen filmpje....

Bakito | 15-06-13 | 21:58

Pindakees | 15-06-13 | 21:51 |
Adem rustig in en uit.
Ja, dat weet ik heel goed. Een jaar of tachtig geleden bedoel je. Als je mijn post(s) rustig gelezen had, had je gezien dat ik Erdogan daarmee niet steun, dat doe ik namelijk absoluut niet, maar dat ik daar alleen mee wil aangeven dat het de zaken gecompliceerder maakt.

Lewis | 15-06-13 | 21:58

@Pindakees | 15-06-13 | 21:51
In ieder geval niet Erdogan!
Aangezien zijn AK partij niet staat voor 'de Turk'.
En verder hoef je niet te schreeuwen, ik ben niet doof!

necrosis | 15-06-13 | 21:56

@Jopie2009 | 15-06-13 | 21:49
Als dansende derwisj rondtollen totdat ze kotsend op haar paardenbek gaat. Lacheh joh.

Jim Lovell | 15-06-13 | 21:55

Supermatthijs | 15-06-13 | 21:46 |

Ik heb een teeringhekel aan je naar in deze heb je wel gelijk, probleem is dat jij zelf ook weet dat de serieuze media zo Linksch als de tiefus is... dus dat is meteen je antwoord...

CornholioNL | 15-06-13 | 21:54

Pindakees | 15-06-13 | 21:51 | + 0 -

Joop den Uyl ?

Supermatthijs | 15-06-13 | 21:52

-weggejorist-

Pindakees | 15-06-13 | 21:51

Bakito | 15-06-13 | 21:48 | + 0 -

Zo is het en dan doet die geblondeerde grote leider van haar het deze week nog even dunnetjes over met zijn huilie huilie over de kroning. Wat een stelletje stumperds is het toch.

Supermatthijs | 15-06-13 | 21:50

Lewis | 15-06-13 | 21:45
Misschien moet je het eens zonder oogkleppen proberen.
Of wat minder naar het NOS-journaal kijken, dat helpt ook.

Strohond | 15-06-13 | 21:50

En zou Yolanthe als bliksemafleider vanavond nog een leuk dansje op de Turkse televisie uitvoeren?

Jopie2009 | 15-06-13 | 21:49

@Supermatthijs | 15-06-13 | 21:46
Duidelijk een schwalbe, wederom een overeenkomst met de Duitsers.

Bakito | 15-06-13 | 21:48

@ Pindakees | 15-06-13 | 21:43 |
Hoezo?

Lewis | 15-06-13 | 21:48

Bakito | 15-06-13 | 21:44
Dat is wel echt de grootste succesmeter, of niet?
Niet meer bij je ouders wonen :P

Pindakees | 15-06-13 | 21:46

Bakito | 15-06-13 | 21:42 | + 0 -

En heb jij nou in de serieuze media nog iets gezien over die afgang van vrouwtje Agema bij die demonstratie ? Ze was zelfs aangevallen maakten ze er hier van.

Supermatthijs | 15-06-13 | 21:46

necrosis | 15-06-13 | 21:39
In Nederland is er ruim voldoende keuze (dit in tegenstelling tot Turkije) maar heeft een grote meerderheid VVD (+aanhangsels) gestemd. En nu hebben we precies wat we konden verwachten en zijn we boos, wat ik wel 'n beetje gek vind eigk.

Pindakees | 15-06-13 | 21:46

@ Strohond | 15-06-13 | 21:23 |
Prima.
Maar iemand die de Iraanse presidentsverkiezingen democratischer noemt dan de Amerikaanse, kan ik niet serieus nemen, sorry.

Lewis | 15-06-13 | 21:45

Met deze tekst: "People are throwing themselves under panzers to stop violence but police kicks those lying under."
www.youtube.com/watch?v=dm6bQBqV7VI

tittn | 15-06-13 | 21:45

Long Horn | 15-06-13 | 21:41 |
Tussen alle ambtenaren hier, ben ik een van de weinige succesvolle ondernemers.

Ik woon zelfs niet meer bij mijn ouders!

Bakito | 15-06-13 | 21:44

Lewis | 15-06-13 | 20:41 |
Zo'n opmerking vraagt een beetje om een godwin, vind je niet?

Pindakees | 15-06-13 | 21:43

Laat ze het zelf uitzoeken. Maar NOOIT mag Turkije
EU lid worden.

Rijole | 15-06-13 | 21:43

Uw Verzekeringsadvis | 15-06-13 | 21:40 | + 0 -

Ik tel er sinds mijn reaguursel waar jij nu op in gaat minstens 5. En daar zitten er ook bij met plusjes. Dus...

Supermatthijs | 15-06-13 | 21:43

necrosis | 15-06-13 | 21:39 |
Het is in ieder geval niet iemand als Geert of Fleur, die bij de minste tegenslag of weerstand het hazenpad kiezen.

Bakito | 15-06-13 | 21:42

necrosis | 15-06-13 | 21:34
Ik vergeet maar één ding. Dat is een goeie score voor vandaag.
Ik heb de schippers van de Kameleon onaangeroerd in de kast staan. Daarvan moet je de invloed op de geschiedenis ook niet onderschatten.

Strohond | 15-06-13 | 21:41

@Bakito | 15-06-13 | 21:29
Helemaal nix met dit topic.
Vroeg het me gewoon af..
Vreet je uit de subsidie-ruif of breng je daadwerkelijk nog wat in?

Long Horn | 15-06-13 | 21:41

necrosis | 15-06-13 | 21:39 | + 0 -

Noem de meerderheid maar niemand. Je moet maar durven.

Supermatthijs | 15-06-13 | 21:40

@Supermatthijs | 15-06-13 | 21:00
Maak je zelf niet zo interessant, er is haast geen hond die nog een reactie geeft op dat gejammer van jou, af en toe krijg je minnetjes van diegene die daar nog zin in hebben.

Uw Verzekeringsadvis | 15-06-13 | 21:40

Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat Rutte hetzelfde gaat doen als Erdogan....
Niemand wil ze, beiden willen het pluche niet verlaten!

necrosis | 15-06-13 | 21:39

necrosis | 15-06-13 | 21:36 |
Dat lag aan jouzelf, voor accredatie had ik een bestaand email-adres nodig.

Bakito | 15-06-13 | 21:38

necrosis | 15-06-13 | 21:34 | + 0 -
Precies, ik hoor veel mensen altijd over 'de puinhopen van Paars', maar als ik vraag wat die puinhopen dan zijn, komt er een vaag gemompel over 'de immigratie'. Men praat elkaar gewoon na!

tittn | 15-06-13 | 21:36

@Bakito | 15-06-13 | 21:32
Doel je op 'de Zwarte Cross'?
Ik meen dat je me eerder een aanbod deed wat je niet waar kon maken, of moet ik je even helpen herinneren?

necrosis | 15-06-13 | 21:36

@Strohond | 15-06-13 | 21:27
Je vergeet één ding, een hoop mensen hebben 'de duivelverzen' op de boekenplank staan, naast 'de puinhopen van 8 jaar paars' zonder ooit een letter te hebben gelezen.
Hoe ik dat weet?
Ik heb beide boeken niet, maar ken genoeg mensen die ze wel hebben, zonder ze ooit uit de verpakking te hebben gehaald.

necrosis | 15-06-13 | 21:34

necrosis | 15-06-13 | 21:28 | + 0 -
De vraag is ook welke agenda jij hebt, gezien de specifieke momenten waarop jij opduikt.

Ga je ook mee brommers kieken eind juli?

*gniffelt *

Bakito | 15-06-13 | 21:32

Wanneer gaan wij beginnen, wordt tijd toch?

fritsspits | 15-06-13 | 21:30

@Strohond | 15-06-13 | 21:28
Hoezo?heb er 1000+liggen.

Long Horn | 15-06-13 | 21:30

Long Horn | 15-06-13 | 21:23 |
Wat hebben mijn inkomsten te maken met dit topic, het oprukkend zionisme in Turkije?

Bakito | 15-06-13 | 21:29

Long Horn | 15-06-13 | 21:23
Wil je een klinker kopen?

Strohond | 15-06-13 | 21:28

@Parsons | 15-06-13 | 21:12
Ik voel me niet persoonlijk aangesproken, alhoewel ik me kan voorstellen dat je nooit op mijn muzaklinkjes klikt.
Maar sommige reaguurders lijken duidelijk op de loonlijst van concurrerende *moehahahaha* websites te staan....

necrosis | 15-06-13 | 21:28

necrosis | 15-06-13 | 21:21
Goed geschreven! Ali Khamenei is goed vergelijkbaar met John O. Brennan uit de VS. Beide trekken op de achtergrond aan de touwtjes.

Strohond | 15-06-13 | 21:27

thorrie | 15-06-13 | 21:24 | + 0 -

En heeft iemand zich al druk gemaakt over de schadelijke effecten van al dat gas op het milieu ?

Supermatthijs | 15-06-13 | 21:26

rofl. politie gast zich zelf... www.dha.com.tr...
thorrie | 15-06-13 | 21:24 | + 0 -
Nou ik rol echt over de grond... maar bedankt voor de livestream.

tittn | 15-06-13 | 21:26

Menig europees welvarend mensch is stikjaloers op erdogan,dat ie lekker mag doen wat ie wil,met zn lijfeigenen!!

gimme a beat,rix | 15-06-13 | 21:25

@Bakito | 15-06-13 | 21:13
Ach ja je lult maar wat aan..
De vraag was welke uitkering je geniet..

Long Horn | 15-06-13 | 21:23

Lewis | 15-06-13 | 21:17
Ik kan ook heel goed toegeven wanneer ik een foutje maak.
Maar dat deed ik niet, dus dan is het ook niet nodig.

Strohond | 15-06-13 | 21:23

@Supermatthijs | 15-06-13 | 21:17
Ja met mensen die feiten niet onder ogen willen zien is het lastig discussiëren.

Geldt ook voor mensen die geloven in al dan niet pedofiele virtuele vriendjes.

Moet je niet mee discussiëren, is zinloos.

Je kunt ze hooguit by proxy aanhalen om iets duidelijk te maken, maar zelfs dat hoeft in jouw geval zelden of nooit te gebeuren omdat je het zelf al doet.

Parsons | 15-06-13 | 21:22

@Strohond | 15-06-13 | 21:14
Je bedoelt de keuze uit kandidaten die uitgekozen zijn door Khamanei (of hoe je dat ook schrijft) om de voortzetting van het bewind van de Ayatollahs te waarborgen?
Voor wat ik weet geldt nog steeds de prijs van een miljoen Dollar voor degene die Rushdie omlegt, een fatwa die werd uitgesproken door Khomeini.....

necrosis | 15-06-13 | 21:21

Jammer in mijn ogen is dat bepaalde mensen iedere discussie ingaan met dezelfde onwrikbare haat tegen een godsdienst en dat er dan ook vervolgens geen normaal woord meer mee te wisselen is. Maar smaken verschillen zullen we maar zeggen.
Supermatthijs | 15-06-13 | 21:17 | + 1 -
Volledig eens

tittn | 15-06-13 | 21:21

Lewis | 15-06-13 | 21:19 | + 0 -

Klopt, ik had dus vrijwel ieder onderwerp moeten schrijven. Maar ik kan gelukkig heel goed toegeven als ik een foutje maak.

Supermatthijs | 15-06-13 | 21:20

@ Supermatthijs | 15-06-13 | 21:17 |
Hé, ik ben het eens helemaal met je eens.
Alleen zie ik die haat bij dit topic nou net niet de kop opsteken hoor.

Lewis | 15-06-13 | 21:19

@ Strohond | 15-06-13 | 21:14 |
Schromelijk overdrijven (zowel wat Iran als de Verenigde Staten betreft) is ook een vak.

Lewis | 15-06-13 | 21:17

Parsons | 15-06-13 | 21:12 | + 0 -

Jammer in mijn ogen is dat bepaalde mensen iedere discussie ingaan met dezelfde onwrikbare haat tegen een godsdienst en dat er dan ook vervolgens geen normaal woord meer mee te wisselen is. Maar smaken verschillen zullen we maar zeggen.

Supermatthijs | 15-06-13 | 21:17

Bakito | 15-06-13 | 21:13
Pak maar twee ballen.

Strohond | 15-06-13 | 21:16

Parsons | 15-06-13 | 21:09 |
Met mijn geheugen is inderdaad niks mis.

Bakito | 15-06-13 | 21:16

Welkom in Europa, Turkije voelt zich thuis bij de ondemocraten van de Euro-machthebbers.

Iwmac | 15-06-13 | 21:15

@ Jonkheer Wttewaall | 15-06-13 | 21:02 |
Mooi zo, ik hoop ontzettend dat je gelijk hebt. 't Zal toch niet gebeuren dat net de enige opstand in de regio waar je van harte achter kunt staan, weer als een nachtkaars uitgaat.
Ik ben wel benieuwd hoe er in de rest van Turkije gereageerd wordt. Istanbul, zeker het Europese deel, is natuurlijk wel verreweg het meest seculier in Turkije.

Lewis | 15-06-13 | 21:14

@Jonkheer Wttewaall | 15-06-13 | 21:08 Dat meen je niet?
Wat een schoft, die Erdogan. De president die oproept te komen knokken. Wat een bananenrepubliek.

Not Muhammad | 15-06-13 | 21:14

Zo te zien wordt in het park netjes de rommel opgeruimd.
Niets bijzonders. Iedere dag wordt de Dam ook schoongeveegd.

Wel bijzonder is dat Iran een nieuwe gematigde president heeft gekozen. Op een democratische wijze waar de VS nog een dikke punt aan kan zuigen.

Strohond | 15-06-13 | 21:14

Long Horn | 15-06-13 | 21:09
Excuses, moest even een hulplijn raadplegen.

Ik speel voor antwoord B

Bakito | 15-06-13 | 21:13

@necrosis | 15-06-13 | 21:02
Dat weet ik wel zeker, maar dat is niet wat ik bedoelde. Sommige guurders dragen iets zinvols bij aan de discussie, dat kan met een trolltegel, dat kan met een goed of slecht beargumenteerde stelling, maar zo zijn er dus ook guurders die nooit iets bijdragen en het niveau in de panelen derhalve naar beneden halen.

Het laatste is al een paar maanden aan de gang en dat vind ik jammer.

Alhoewel er vaak genoeg nog wel interessant gedachtegoed te lezen is hoor, don't get me wrong.

Parsons | 15-06-13 | 21:12

Er zijn zat andere pleinen waar ze verder kunnen gaan met protesteren.
rara | 15-06-13 | 21:11 | + 0 -
Je weet hopelijk waarom ze juist op dit plein zitten?

tittn | 15-06-13 | 21:12

Supermatthijs | 15-06-13 | 21:08

Wees er maar trots op. Geen grotere hekel aan lieden die door allerlei kwalen te faken hun morele plicht ontlopen.

brutus68 | 15-06-13 | 21:12

@tittn | 15-06-13 | 20:59
Er zijn zat andere pleinen waar ze verder kunnen gaan met protesteren.

rara | 15-06-13 | 21:11

@Supermatthijs | 15-06-13 | 21:08
Voor jou bestaat nog geen keurmerk, maar ik ruik een prijsvraag......

necrosis | 15-06-13 | 21:10

Pütjandrüdübbültjüs!

Strohond | 15-06-13 | 21:10

@Bakito | 15-06-13 | 20:53
Stelde je een vraag Bakito.
Geef je nu niet thuis?Of juist toe...

Long Horn | 15-06-13 | 21:09

@Bakito | 15-06-13 | 20:57
Oh dat kan ik wel verklaren hoor. Heb ik trouwens recentelijk al gedaan, zoals je je wellicht nog kan herinneren.

Parsons | 15-06-13 | 21:09

Ik denk straks gaan erdogan supporters tegen taksim strijders tekeer en we hebben beelden zoals in cairo.

thorrie | 15-06-13 | 21:08

@Safiyaaa | 15-06-13 | 21:04
Ben jij niet ernstig verdwaald?

necrosis | 15-06-13 | 21:08

Een MP die zijn partij-achterban oproept te demonstreren tegen een demonstratie.
Not Muhammad | 15-06-13 | 21:01

Er zijn gisteren na het vrijdaggebed pamfletten uitgedeeld waar te gaan voor de tegendemonstratie. Busvervoer wordt door de overheid georganiseerd.

Jonkheer Wttewaall | 15-06-13 | 21:08

brutus68 | 15-06-13 | 21:06 | + 0 -

Lol, ik wam inderdaad met het schuim op mijn mond binnen lopen. Wie moet ik dood schieten ? Wie moet ik dood schieten ? En wat denk je ? S 5 !

Supermatthijs | 15-06-13 | 21:08

Bakito | 15-06-13 | 21:04 | + 0 -

En bakken vol met geld naar onderwijs zodat ze eens gaan leren van iets als geschiedenis.

Supermatthijs | 15-06-13 | 21:07

Bakito | 15-06-13 | 21:04

En dat over die dienstplicht zeg je tegen SuperMatthijs? Die al bij voorbaat S-5 zou krijgen bij een keuring?

brutus68 | 15-06-13 | 21:06

Het schijnt dat alle toegangswegen naar het Taksimplein zijn afgesloten en dat ze redelijk ongestoord kunnen slopen. Ik denk niet dat het veel helpt, zelfs in het rustige wijkje in Bursa waar ik woon was het aantal deelnemers aan de zaterdagse demonstratie voor de derde keer op rij verdubbeld.
Jonkheer Wttewaall | 15-06-13 | 21:02 | + 0 -
Houd ons op de hoogte gij hoogwelgeborene!

tittn | 15-06-13 | 21:05

Supermatthijs | 15-06-13 | 21:00 |
Nooit krabben aan een muggenbult. De discipline hier is van bijzonder laag niveau.

Herinvoering van de dienstplicht, en dat zeg ik niet graag, is nodig om deze sociaal zwakkeren te redden.

Bakito | 15-06-13 | 21:04

Go erdogan!

Safiyaaa | 15-06-13 | 21:04

Lewis | 15-06-13 | 20:57

Het schijnt dat alle toegangswegen naar het Taksimplein zijn afgesloten en dat ze redelijk ongestoord kunnen slopen. Ik denk niet dat het veel helpt, zelfs in het rustige wijkje in Bursa waar ik woon was het aantal deelnemers aan de zaterdagse demonstratie voor de derde keer op rij verdubbeld.

Jonkheer Wttewaall | 15-06-13 | 21:02

@Parsons | 15-06-13 | 20:53
Over jou kan ik niet oordelen, maar ik durf rustig 'en toch had ik gelijk' op mijn grafsteen te laten beitelen!

necrosis | 15-06-13 | 21:02

rara | 15-06-13 | 20:56 |
dat zou tactisch het beste zijn idd.
maar hun cultuur/mentaliteit wil waarschijnlijk gewoon doorgaan en dat de sterkste mag winnen...

wontan | 15-06-13 | 21:02

Een MP die zijn partij-achterban oproept te demonstreren tegen een demonstratie. Dat noemen de rechtsgeleerde 'in-ti-mi-da-tie' en machtsmisbruik.
"Gul urged his followers to 'keep 'm under control'"
Die lul roept gewoon op tot geweld.

Not Muhammad | 15-06-13 | 21:01

Artsen verbieden hun eigen volk te helpen how low can you go?

Lange stokken uitgedeeld aan AKP Jugend waaronder dutch turks

#artsenzondergrenzen #rodekruis

Achterbak | 15-06-13 | 21:01

Bakito | 15-06-13 | 20:57 | + -1 -

En ze blijven maar reageren op al die onzin van mij. Alsof ze door een wesp gestoken zijn. Ze weten wel dat ze fout zitten.

Supermatthijs | 15-06-13 | 21:00

@ tittn | 15-06-13 | 20:55 |
Absoluut!

Lewis | 15-06-13 | 20:59

Rustig laten ontruimen, en morgen rustig terugkomen. Dat spelletje hou je vol tot de regering toegeeft. Dat is effectiever dan je schedel laten pletten door de politie.
rara | 15-06-13 | 20:56 | + 0 -
Morgen rustig terugkomen op een plein afgezet met prikkeldraad en zwaarbewapende militairen? Denk je dat Erdogan achterlijk is?

tittn | 15-06-13 | 20:59

Ach ja, Herr Erdolfgan en zijn AKP Jugend

'The act of killing' al gezien?

Ooit komen die dolende en dodende zielen erachter dat hun God hen niet zo welgevallig is en een vrouw is ;-)

Achterbak | 15-06-13 | 20:57

Parsons | 15-06-13 | 20:53 |
Je zou ook kunnen stellen dat jouw/jullie doctrines positief gaan contrastreren met de onzin van Supermatthijs.

Maar goed, dat verklaart dan nog niet waarom ik hier dagelijks excelleer...

Bakito | 15-06-13 | 20:57

@Watapatja | 15-06-13 | 20:52
Er bestaan vast peilingen waarin 'Kereltje' de grote winnaar is, de uitslag zit ergens tussen de vele 'tienen' van Ibn Ghaldoun....

necrosis | 15-06-13 | 20:57

@ Jonkheer Wttewaall | 15-06-13 | 20:49 |
Dank, die werkt een stuk beter, ja.
Zo te zien windt de politie er geen doekjes om. Als ik het goed zie, is het snel einde verhaal. (Voor nu dan.)

Lewis | 15-06-13 | 20:57

Rustig laten ontruimen, en morgen rustig terugkomen. Dat spelletje hou je vol tot de regering toegeeft. Dat is effectiever dan je schedel laten pletten door de politie.

rara | 15-06-13 | 20:56

Jonkheer Wttewaall | 15-06-13 | 20:49 | + 1 -
Dank. Deze doet het wel goed.

lopende encyclopedie | 15-06-13 | 20:56

Ha nog meer Turkije vakanties die niet doorgaan, kunnen ze in Griekenland en Spanje goed gebruiken.

gebrokenvleugel | 15-06-13 | 20:55

Lewis | 15-06-13 | 20:53 | + 0 -
Diezelfde democratie geeft het recht op (vreedzame) demonstratie. Als je dat niet erkent ben je geen democraat, maar een tiran. Hoe democratisch je ook verkozen bent.

tittn | 15-06-13 | 20:55

@Bakito | 15-06-13 | 20:53, ik heb je geplust, ik kan dat.

gentle giant | 15-06-13 | 20:55

Daar gaat men tenminste nog de straat op om wat in de maatschappij te veranderen. Go Turkies! Fight the power!

Henkestein | 15-06-13 | 20:55

Bakito | 15-06-13 | 20:53 | + 0 -

Yep, met zo'n uitspraak kan je te pas en te onpas eens lekker om je heen slaan.

Supermatthijs | 15-06-13 | 20:54

Zag Erdogan ( een naam van een schoenpoetsmerk ) vanmiddag een lulverhaal houden tegen zijn analfabete achterban.
Wel een sociale kerel, hij had zelfs z n werkster meegenomen, een of andere stakker met een hoofddoek op, dus best wel een sympathieke gast.
( vroeger schoot de CIA zulk soort lui gelijk af, schijnt niet meer te mogen )

Uw Verzekeringsadvis | 15-06-13 | 20:54

-weggejorist-

Deee-Lite | 15-06-13 | 20:53

@ necrosis | 15-06-13 | 20:49 |
Ja, en? Feit blijft dat Erdogan en ons kabinet regeren op basis van een democratische meerderheid. Dat is de realiteit, en zoals ik al zei, dat maakt het wat ingewikkelder daar in Turkije. En het is ook de reden waarom de berichtgeving over de ontwikkelingen daar anders dan bijvoorbeeld in Egypte en Syrië.
Ten overvloede nog maar even: mijn sympathie ligt *absoluut niet* bij Erdogan, dat is een ander verhaal.

Lewis | 15-06-13 | 20:53

Supermatthijs | 15-06-13 | 20:48 |
Hear, hear.

Bakito | 15-06-13 | 20:53

@necrosis | 15-06-13 | 20:45
Het tragische is wel dat het niveau er niet beter op wordt met dit soort trollende totaalgestoorden.

En dat vind ik jammer.

Parsons | 15-06-13 | 20:53

Je hoort op zo'n Livestream een groep net keihard 'Mustafa, Kemal(i)' schreeuwen...

tittn | 15-06-13 | 20:52

necrosis | 15-06-13 | 20:49 |
Peilingen van Maurice de Hond, net zo betrouwbaar als het CPB.

Watapatja | 15-06-13 | 20:52

@Supermatthijs | 15-06-13 | 20:48, zat je hier?

gentle giant | 15-06-13 | 20:52

Hier worden de occupy gekkies gewoon netjes gevraagd ergens anders te gaan zitten. Maar in dit geval hebben die Turkse gekkies gewoon gelijk.

Your interpretation | 15-06-13 | 20:51

@Glas Koning | 15-06-13 | 20:46
Volgens mij weet jij niet waar 'Naffer' voor staat, maar neem nog een glas, liefst gevuld met water......

necrosis | 15-06-13 | 20:50

Waar gaat het heen, als islamieten het gehad hebben met islamisering?

ZKH EénOog | 15-06-13 | 20:50

@Lewis | 15-06-13 | 20:41
Met dank aan de VARA was ook (tijdelijk) een meerderheid vóór Rutte II, mèt Didi.
Momenteel is PVV de grootste in de peilingen......

necrosis | 15-06-13 | 20:49

Word tijd voor Erdo-gone....

CornholioNL | 15-06-13 | 20:48

Glas Koning | 15-06-13 | 20:46 | + 0 -

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

Supermatthijs | 15-06-13 | 20:48

Wanneer krijgt die kneus van een Erdogan eens door dat het voor hem over is? De kut naffer!

Glas Koning | 15-06-13 | 20:46

Hemelterijk | 15-06-13 | 20:42 |

'We' hangen nog iets teveel de liberaal uit om de straat op te gaan. Er moeten nog wat zekerheidjes wegvallen en dan doen de Nederlanders exact hetzelfde.

Topperke | 15-06-13 | 20:46

Lewis | 15-06-13 | 20:41 |
Zo langzamerhand net zo'n schijnmeerderheid dan ons kabinet.

Watapatja | 15-06-13 | 20:46

@Parsons | 15-06-13 | 20:39
Superdinges natuurlijk, de titel 'lord of the losers' kan hem bijna niet meer ontgaan!

necrosis | 15-06-13 | 20:45

Prima kerel die Erdogan volgens het lachende windjack wat onze minister-president moet voorstellen.

brutus68 | 15-06-13 | 20:44

Ga eens werken occupy gekkies.

Bertus Brulbroek | 15-06-13 | 20:44

@CornholioNL | 15-06-13 | 20:35
Nee arme Turken dan vallen ze helemaal onder een dictatuur van de EU.

miko | 15-06-13 | 20:42

Qua demonstreren kunnen we nog wat leren van die Turken.
Als er al in Nederland een demonstratie wordt gehouden komen een aantal bierbuikende 50-ers niet verder dan aktie! aktie! met zo'n dom FNV petje op hun hoofd.

Hemelterijk | 15-06-13 | 20:42

Ik dacht trouwens dat ze tot zondag hadden?

Lewis | 15-06-13 | 20:42

Wc-kip | 15-06-13 | 20:36 |

Scherp... +1

CornholioNL | 15-06-13 | 20:41

Parsons | 15-06-13 | 20:39 | + 0 -

Mubarak? Rutte? Balkenende? Assad?

Wc-kip | 15-06-13 | 20:41

@ necrosis | 15-06-13 | 20:37 |
Hoestbuitje? 't Is wel zo, dat maakt het allemaal gewoon lastiger. Heb het al eerder gezegd, natuurlijk ben ik voor die demonstranten, maar Erdogan lijkt wel degelijk de meerderheid van de Turken te vertegenwoordigen. *Nog* wel, hopelijk verandert dat snel.

Lewis | 15-06-13 | 20:41

Parsons | 15-06-13 | 20:39 | + 0 -

Roosevelt ?

Supermatthijs | 15-06-13 | 20:40

@Supermatthijs | 15-06-13 | 20:37
Ja, net als de man van de Godwins. Ook gekozen door een meerderheid. Een ware socialist ook nog.

Jan Passant mk2 | 15-06-13 | 20:40

Opmerkelijk, aandacht voor "landverraders" in Syrie en werkloze hippies in Turkije.

Terwijl paar honderd kilometer verderop onze jongens een dappere strijd voeren tegen de uitvinders van het fascisme, Italie.

Qua wegkijken begint het hier steeds meer op de NOS te lijken. #feit

Bakito | 15-06-13 | 20:40

Eerst liet Erdogan zijn werkelijke kant als dictator zien met als gevolg een paar doden en honderden gewonden.
Daarna was er zogenaamd "overleg" met de betogers.
En nu dan weer de ware Erdogan, de man die geen enkele oppositie duldt en Turkije hoe dan ook wil islamiseren.
Nederland en de EU moeten fel protesteren en Turkije komt nu helemaal nooit meer bij de EU en terecht.

Schweinchen Dick | 15-06-13 | 20:39

@Supermatthijs | 15-06-13 | 20:37
Weet je wie ook door een meerderheid was gekozen?

Parsons | 15-06-13 | 20:39

necrosis | 15-06-13 | 20:37 | + 0 - |

Hij beloofd dit, maar doet dat. Zegmaar de status quo van de Nederlandse politiek de afgelopen 11 jaar.

Wc-kip | 15-06-13 | 20:39

Erdogan is een geboren Europeaan. Een man naar het hart van Rompuy Schultz Barroso. Een schoolvoorbeeld van den toekomst in de EUSSR.

Jan Passant mk2 | 15-06-13 | 20:38

Parsons | 15-06-13 | 20:36 | + 0 -

Hij is door de meerderheid gekozen maar daar houden ze bij de PVV niet van natuurlijk.

Supermatthijs | 15-06-13 | 20:37

@Wc-kip | 15-06-13 | 20:33
Erdogan is *kuch* democratisch *kuch* gekozen, net als Rutte en Samsom.
*uche, uche, kuch*

necrosis | 15-06-13 | 20:37

CornholioNL | 15-06-13 | 20:35 | + 0 - |

Ach, die Erdogan heeft ook een hekel aan democratie, vrijheid en een volk dat voor zich zelf mag denken, kan zo prima vriendjes worden met van Rompuy lijkt me.

Wc-kip | 15-06-13 | 20:36

Erdogan is een islamitische aap die uit de mouw is gekomen.

Parsons | 15-06-13 | 20:36

Mooi man, die islamitische lente van Erdogan. Fatsoensnormen, zoals wij die hier ook zo node moeten ontberen, die worden er met gepaste overredingskracht en een vleugje boze profeet(ugh) doorheen gedrukt.

Misschien is dit ook wat voor de schoolbesturen (en kansenjeugd) die zo uitgedaagd worden door jonge meisjes in zomertenue?

Jan Passant mk2 | 15-06-13 | 20:36

En dat wil bij de EU ?
Dacht het even niet...

CornholioNL | 15-06-13 | 20:35

Dat mogen ze ook wel es met de pleinen in onze steden doen, grondig reinigen.

Watapatja | 15-06-13 | 20:35

In retro-perspectief moet ik de PvdA wel gelijk geven dat ze die Turken hier naartoe gehaald hebben als straatveger.
Want dat kunnen ze toch nog steeds als de beste.

Cuyahoga | 15-06-13 | 20:35

Ga eens deaud, Erdogan.

Wc-kip | 15-06-13 | 20:33

Moeten ze allemaal opdöneren.

c.onjo | 15-06-13 | 20:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken