VIDEO. Riot Police knalt man neer in Turkije
Alle camera's staan op Taksim. [LIVESTREAM:] Maar in Ankara kunnen ze er ook wat van. Qua police brutality naar de mensen toe [zwartboek + video + fotoos]. Afgelopen week op het Kızılay-plein. Schokkende video van politie-brutaliteit of toch gewoon ordinaire hoax? Agent raakt van cohort geïsoleerd en treedt even doortastend op. Eén demonstrant krijgt een kopschop, en er worden waarschuwingsschoten afgevuurd met het dienstwapen om de rest van de meute op afstand te houden. In de lucht, zo lijkt het. Maar dan stort demogast met blauwgeblokt shirt en schild ter aarde. Neergeschoten, maar is dat eigenlijk wel zo? OproerSnor lijkt in de lucht te vuren, maar dat laatste schot is dan weer twijfelachtig qua richting naar het slachtoffer toe. Aangezien u allen gediplomeerd wapenexpert bent, met een deelcertificaat ballistics en jarenlange CSI-ervaring, vragen wij u om advies. Is deze vid fop of 4real? Studiemateriaal in de leesverder.
Hiero. Pak aan. Stomme seculiere hipster. Op uwen bakkes.
En nu even geen gezeik. Don't bring a gasmask to a gunfight.
Extragratis moving gifje van de schietpartij. Doet-ie het of doet-ie het niet?
Toedeledokie. Ik ben weg van de PD.




Reaguursels
InloggenIn Turkije komt deze agent er wel van af...
Zijn de 24u al om?
Dit is al meer dan een week oud ! GS is ook de eerste die hier over bericht volgens mij, heb dit nog niet bij RT gezien. En of hij nou geraakt wordt of niet, denk niet dat het de bedoeling is om zo ongericht in de rondte te schieten.
Zijn pistooltje zwabberde een beetje... ben bang dat hi die man weleens ech geraakt zou kunnen hebben.
PisFinger | 13-06-13 | 11:20 | + 0 -
eens tijdens het schoppen spannen de spieren zich en kan het schot zijn afgegaan
Op het moment dat de agent die meneer een schop verkoopt, wordt er een schot gelost. DAT schot trof de demonstrant. Tenminste, zo zie ik het.
HOAX, die vent valt gewoon om omdat hij op die rode vlag staat, die kerel achter hem valt ook bijna omdat die vent z'n vlag graag terug wil. niks geen deaude turk
Ik zie niet dat de agent in de lucht schiet. Volgens mij vanaf het begin al op die mensen daar. Maar goed, ik ben ook slechts een gamert met ruim 20 jaar ervaring in het schieten van gemenerds.
@mothersfinest
Ik hoop het van harte, het Europese gedeelte van Turkije hoort zeker bij Europa en het heeft Europa ook veel te bieden, maar we moeten wel eerst van Erdogan etc. af.
Maar de jonge Turken vechten er in ieder geval voor, in Nederland zijn jonge mensen niet meer te mobiliseren. Studenten zijn al zo lang van achter genomen en ze doen helemaal niets.
Een (klein) gedeelte van de politie sloot zich trouwens al aan bij het verzet of wilden niet meer meewerken. Het probleem is echter wel, je moet nog wel steeds je brood verdienen. Die agenten hebben weinig keus totdat er meer achter het verzet komen te staan.
Het is een moeilijke situatie, maar we moeten nu vechten nu het nog kan. De Turkse gemeenschap in Nederland is verdeeld, maar we hebben hier ook veel Turken uit de 'verkeerde' gebieden. En daar komt bij dat de generaties die hier zijn geboren vaak een erg romantisch beeld hebben van Turkije, wat compleet niet strookt met de werkelijkheid.
Erg ironisch misschien. De Turken in Nederland zijn meer conservatief dan de Turken in Turkije.
Anoniemtje | 13-06-13 | 08:20
Helemaal waar.
Puntje waar hij nog niet op heeft gerekend, is dat heel Europa vol zit met de oude garde.
Die gaan straks de geldkraan dichtdraaien.
Ik hoop dat er nog genoeg kracht is vanuit het leger om hem te stoppen.
Ook de politie moet zich bij de seculieren aansluiten, alswel de politiek moet zich tegen het geweld uitspreken, en Erdogan de toegang tot de EU blokkeren.
Heten alle agenten daar Brent Leysen?
Istanbul ligt kwa sentiment dichter bij Europa dan bij de rest van Turkije. Het is meer Oost-Turkije waar je je druk om moet maken.
Of Erdogan ook weg gaat is nog maar de vraag, hij heeft heel geniepig de meezittende conjunctuur voor zichzelf te werk gezet en menigeen Turk denkt ook dat het zo goed gaat in Turkije dankzij Erdogan.
Dit is ook de reden dat hij steeds verder en verder zijn partij-programma aan het doorvoeren is, hij ruikt de kans. Het is nooit een geheim geweest wat deze partij echt van plan is, ze hebben nooit getracht uberhaupt ook maar iets seculiers te zijn.
En daar komen jonge Turken in de vrijere gebieden nu achter. En ze zijn het eindelijk zat.
Wie er gaat 'winnen' is nog maar de vraag. Persoonlijk denk ik dat het wachten is dat het protest geweldadige vormen gaat aannemen, voornamelijk na de acties van politie.
En dan is het de vraag of het leger zich verder gaat inmengen. Probleem is dat Erdogan de halve legertop al gevangen heeft gezet, en het leger de seculiere traditie ook al kwijt is.
Ik ben bang dat het kwaad al geschied is. Er is een nieuwe Ataturk nodig nu.
De agent in de beelden heeft niet geschoten. Het was een "collega" die snipershooted. Die zag hoe deze (overigens dappere) agent totaal aan gort gegooid en geslagen zou worden. Kijk maar hoe niet alleen de groep alleen verschrikt naar een bepaalde richting kijkt maar óók de gehelmde agent, waarop hij wegrent en voor hem/haar gelukkig. achteraf: saved by the Bell..
Verder draag ik de demonstranten en neuqsexsende lesbiennes een warm hart toe !
Yarak ! Erdogan !
Supermatthijs | 12-06-13 | 20:27
jaja en Poetin is ook eerlijk gekozen.. Het gaat waarschijnlijk net zoals in rusland.. Krijg je gewoon van je baas te horen dat als je niet op die ene persoon stemt dat je dan op zoek mag gaan naar een andere baan.
Het slachtoffer, Ethem Sarısülük, is gisteren hersendood verklaard.
www.bianet.org/bianet/insan-haklari/14... (Turks)
www.bianet.org/english/crisis/147444-p... (eerder bericht in het Engels)
3*links=rechts | 12-06-13 | 21:34 |
Was Turkije geen democratie?
---------
Volgens Gutmenschen en Erdogan-bewonderaars van den Haag tot Brussel, zelfs het bewijs dat democratie en islamisering heel goed samen kunnen gaan.
Die agent loopt als een pasgeboren veulen.
Dit moet een agent met een Nederlandse opleiding zijn geweest. Richten in de lucht en opeens: Boem gast dood.
Vraagje wonen we tegenwoordig in Turkije? Radio 1 heeft het over niets anders.
Een mannetje met een wit ding op doet iets heel gemeens tegen hem en rent dan sneaky weg.
Ik zie hem dat pistool steeds in de lucht houden, en wat mijn voorgaande medereaguurders al meldden, hij word geraakt door een steen van achter. Weliswaar een headshot, maar niet door een kogel.
Extremisme is 't enigste waar een zwakkeling sterk in kan zijn... "frederich nietsche"
feit: je moet iemand met een geladen pistool niet boos maken.
eigen schuld dus.
Tja zoals m'n moeder al zei :die turkevallen wel mee....... de rest daartegen..........
Kaas de Vies | 12-06-13 | 19:49 | + 0 -
Is het Erdogan die daar staat te knallen ?
Supermatthijs | 12-06-13 | 19:50 | + -44 -
Eng mannetje ben jij. Hitler vergastte de Joden ook niet persoonlijk wil je zeggen????
Hopelijk krijgen mensen als jij het later niet voor het zeggen.
Heeft iemand Job al gebeld?
@irma zonderboezem | 12-06-13 | 19:51
Dat was precies wat ik dacht!
En of dit een hoax is of niet, je merkt gewoon dat een mensenleven ècht iets betekent in Turkije.
Nee de situatie in Turkije mag nooit verward worden met de Arabische lente. Wat daar gebeurt is misschien wel precies het tegenovergestelde.
@irma zonderboezem | 12-06-13 | 19:51
Dat was precies wat ik dacht!
En of dit een hoax is of niet, je merkt gewoon dat een mensenleven ècht iets betekent in Turkije.
Nee de situatie in Turkije mag nooit verward worden met de Arabische lente. Wat daar gebeurt is misschien wel precies het tegenovergestelde.
Dat soort mensen zijn ook in dienst in 0031 bij de pliesie (denk wel 70%) weg met ons. Ik ga steeds meer van Greetje houden, maar dat mag ik niet zeggen.
Ik zeg schwalbe.
Hij raakt hem met het tweede schot. Ik heb even frame voor frame bekeken en de pluim bij het tweede schot gaat duidelijk richting de man. Moord noem je dit.
@Warren G. Harding | 12-06-13 | 21:37 |
Eens, die strijd is al lang aan de gang. Ik bedoelde met vechten, letterlijk vechten.
@Parel van het Zuiden | 12-06-13 | 21:16
Dat gevecht was al lang aan de gang, digitaal al zo'n jaar of 20. Als er al een Thomas Jefferson zou rondlopen zou hij of preventief opgesloten worden, of monddood worden gemaakt, een beetje de gevestigde belangen ondermijnen, dat is niet meer van deze tijd.
Was Turkije geen democratie?
Wie gaat er dan ook vechten met iemand die een pistool heeft?
Ik zie een klein agentje met een hele grote helm en dito ballen. Of hij in deze situatie zou moeten zitten is een tweede, maar hij zit in deze situatie (geïsoleerd en belaagd door stenengooiende relhoolies) en maakt daar wat mij betreft doeltreffend het beste van.
Wat mij bij dit soort rellen altijd opvalt, is de hoeveelheid mannen, naar schatting jong volwassen tot middelbare leeftijd,die daar staan en niet aan het werk zijn? Mocht Nederland ooit zo diep zakken kan het toch niet zo zijn dat wij wegblijven van ons werk? Of is het daar normaal dat al deze mensen geen werk hebben en de tijd hebben een beetje de rebel (lees: barbaarse hond) uit te hangen?
@Moishe Pipik | 12-06-13 |
rofl. niks tegen in te brengen.
De man met het zwarte truitje staat het meest dichtbij het slachtoffer.
Na het laatste schot van de agent zie we hoe hij in zijn vlucht met zijn linkerarm een plastic schild tegen het slachtoffer duwt, waardoor deze achterover valt.
-
Maar waarom het slachtoffer zo lang blijft liggen, is onduidelijk.
@Warren G. Harding | 12-06-13 | 20:55 |
Prachtige selectie. Jefferson, vorm en inhoud op zeldzaam hoog nivo. Zulke mannen (of vrouwen) hebben we heel hard nodig nu. We hebben er geen enkele, niet in Nederland, niet in Europa, niet in de wereld.
.
Liberty and justice for all. Ik vrees dat we er over niet al te lange tijd voor zullen moeten vechten.
De politieagent of politieagente ( ze rent nogal wuft weg) treft geen blaam. Beter is het letten op de evt. agent in burger die vlak bij het blokshirt staat. Typisch geen betoger.
De oproeragent lijkt echt in de lucht te schieten. Maar die man met het zwarte T-shirt, groot en opvallend gedraaid naar de opstandelingen toe, lijkt een schild over de gepopte man te duwen met zijn linker hand , zijn rechter hand is niet te zien , zou hij een stille zijn die te gelijk mee schoot en ?
Ahasveros | 12-06-13 | 21:03
'De agent schiet naar rechts, maar iemand links valt neer.
Is diender met Lucky Luke-gen. Schiet sneller dan de camera.
Politiegeweld in Turkije relateren aan de AK-partij. Dan heb je de historische notie van een volgeblaft condoom.
Met Erdogan heeft de ene (Kemalistisch-Militaire) dictatuur plaatsgemaakt voor de andere. En de verloren vrijheden waar men hier met zoveel drama over spreekt passen op een half bierviltje.
Alle routineuze pathetiek hier ten spijt.
De agent schiet naar rechts, maar iemand links valt neer.
Zelfs als de agent in het weglopen ook geschoten heeft, dan nog valt het slachtoffer buiten bereik van een handvuurwapen.
-
Niettemin moet Erdogan verdwijnen.
Agent=vrouw? Inspirerend hoor.
[cynic: on]
..
zij schiet op mij, iek gooit naar haar
en de dood is daar, mijn graf is al klaar
popt m'n licht uit, en nu is het dan mijn tijd
maar 't is turkse lente, lente voor altijd.
'T is turkse lente, in de ogen van de turkse agente
't is turkse lente, in de ogen van de turkse agente
...
(enz.
op de wijs van www.youtube.com/watch?v=g0EwL8SMfdg
en vul gerust aan)
[cynic: off]
denoorman | 12-06-13 | 20:55
Ibrahim Wijbenga, ook hier?
Warren G. Harding | 12-06-13 | 20:55
Om een andere reaguurder te citeren: Thomas Jefferson heeft zich al zo vaak omgedraaid in zijn graf dat je er schone energie mee kunt opwekken.
indirect misschien?
Ook in ogenschouw genomen met wat ons nog te wachten staat qua lastenverzwaring, machtsmisbruik van boven ons gestelden, afluisterschandalen, een mp die zichzelf moreel superieur acht, elke dag berichten over corrupte politici en als steunbetuiging voor de mensen in Turkije die wel weten waarom en hoe je in opstand komt tegen tirannie, een stukje Verlichting op de woensdagavond.
-
Een tekst die wat mij betreft alle politici elke ochtend voordat ze een krant open slaan moeten lezen. Opdat ze elke dag er aan herinnerd worden wie uiteindelijk de baas is, wie men dient, aan wie men verantwoording schuldig is.
-
Preambule van de onafhankelijkheidsverklaring
-
"We hold these truths to be self-evident, that all men are created equal, that they are endowed, by their Creator, with certain unalienable Rights, that among these are Life, Liberty, and the pursuit of Happiness.
-
That to secure these rights, Governments are instituted among Men, deriving their just powers from the consent of the governed, That whenever any Form of Government becomes destructive of these ends, it is the Right of the People to alter or abolish it, and to institute new Government, laying its foundation on such principles, and organizing its powers in such form, as to them shall seem most likely to effect their Safety and Happiness.
-
Prudence, indeed, will dictate that Governments long established should not be changed for light and transient causes; and accordingly all experience hath shewn, that mankind are more disposed to suffer, while evils are sufferable, than to right themselves by abolishing the forms to which they are accustomed. But when a long train of abuses and usurpations, pursuing invariably the same Object, evinces a design to reduce them under absolute Despotism, it is their right, it is their duty, to throw off such Government, and to provide new Guards for their future security."
-
Knoop dit goed in uw oren dames en heren politici, want ik denk dat het geduld/geld zo langzaam aan wel op aan het raken is. En doe er vooral iets aan voordat een ander schrijfsel van dezelfde auteur in werking gaat treden.
-
"The tree of Liberty must be refreshed from time to time, with the blood of Patriots and Tyrants."
-
Met de groeten van Thomas Jefferson.
klote Hippies. Hup Erdogan de zweep d'r over. Knal ze neer!! Stuur ze naar Siberie!!
miko | 12-06-13 | 20:37 |
Het heet anders nog geen Oman en vrouw.
*seth mode uit*
@miko | 12-06-13 | 20:45
Aanvulling: En heeft daar dagen van rellen en doden voor over.Dat geeft precies zijn houding aan met betrekking op democratie en mensenrechten.
@decadent degeneraat | 12-06-13 | 20:34
Nieuw zeeland is schijnbaar erg mooi, maar ook daar word je met de nek aangekeken als je niet lid van de lokale kerk bent.. Maar dat maakt dan weer niet zoveel uit omdat het een stelletje focking hippies zijn.
Gewoon even met de platte hand het gezicht slaan en ze zijn weer rustig.
Ach ik blijf nog even hier rondhangen.
Als ik ooit de jackpot win koop ik een kasteel met beveiliging, dobermanns, personeel en een paar mooie vruchtbare vrouwen..
Ergens in engeland.
Dat moet wel de hand van god geweest zijn als die kogel iemand zou hebben geraakt. Ik zeg hoax. Maar ik kan wel even informeren bij Interpol, NSA, CIA, FBI en Milli İstihbarat Teşkilatı. Iemand van hen moet het toch wel weten. Ik gok niet op die Turken, maar Amerika weet vast wel wat meer.
Kogel komt van rechts ten vanuit het standpunt van de demonstrant. Checken via pausehouse.com
@Chesh | 12-06-13 | 20:34
Een simpele taal dat wel.
@Supermatthijs | 12-06-13 | 20:24
Ik denk als er mensen mishandelt of benaderd worden met excessief geweld daar een andere land altijd wat van of beter moet zeggen.
Meneer erdogan wil perse zijn moskeetje en ottomaanse barrakken
Ondertussen: www.powned.tv/nieuws/buitenland/2013/0...
Die demonstrant kopt een kogel lijkt mij. Als je ziet hoe snel hij ter aarde stort kan dit eigenlijk geen schwalbe zijn.
zeg maar jansen | 12-06-13 | 20:36 |
Opgeleid in Nederland!
Tis lente in Erdoganistan, dat gaat altijd met wat doden en gewonden.
@Moishe Pipik | 12-06-13 | 20:14
Oman.
@Carib | 12-06-13 | 20:18
Uiteraard vinden de verschillende haatbaarden dat ook.
Een beetje ongericht om je heen knallen en er maar één raken?
Dat moet een agent zijn.
Al is het op beeld vastgelegd, soms zal je nooit weten wat er echt gebeurd is. (alu-disclaim-alert)
cdn1.uptownalmanac.com/cdn/farfuture/6...
Nickelodeon | 12-06-13 | 20:33
Thanx. Kijkt stukken beter.
Die cop is guilty wmb.
Kaas de Vies | 12-06-13 | 20:31 | + 0 -
Nee Kaas, dat was een dictator en een hele enge. Maar zo'n slim iemand als jij weet dat best.
nl.wikipedia.org/wiki/Jozef_Stalin
@Chesh | 12-06-13 | 20:01
Oproeppolitie?
Sta je dan de hele dag met een roeptoeter in je mond?
miko | 12-06-13 | 20:23
Sorry! Ik moet het ook gewoon in het Engels houden. Sowieso een betere taal.
Een van zijn moslim broeders schiet hem neer om de politie een slechte naam te geven...
@de grote Anti | 12-06-13 | 20:26
Ik zat te denken aan het noorden van Noorwegen. Daar zit een commerciele raketbasis, die hebben bij tijd en wijlen wel leuk werk. www.rocketrange.no
Veel bos, weinig mensen, mooie natuur.
Er zijn ook problemen daar, vooral met orthodoxe russen.
Azie is misschien ook een interessante optie. Singapore is booming, daar is heel veel werk te vinden. Daar wonen weer 15% moslims.
Eigenlijk ben je nergens meer gevrijwaard van al die waanzin.
nog eens in slomo
www.youtube.com/watch?v=0daS16bs6jY
@gider | 12-06-13 | 20:23
"nou lijkt mij op een "ongelukje" pistool richt zich door de kracht van het vorige schot naar beneden.
zo te zie was het de bedoeling om omhoog te schieten."
Neuh, pistool richt zich door de kracht van het vorige schot altijd naar boven.
@Supermatthijs | 12-06-13 | 20:27 | + 0 -
Stalin ook.
Het lijkt er overigens op dat de agent(e) richt op de man in het blauw die iets richting de agent(e) gooit, en in plaats daarvan de man raakt die er naast staat.
Deze video is echt, het speelde zich af op 1 juni in Ankara. Die jongeman,genaamd Ethem Sarisuluk, wordt geraakt door een kogel en ligt vervolgens een paar dagen in het ziekenhuis. Vandaag kwam het bericht binnen dat hij hersendood is verklaard. Turkije heeft er helaas dus nog een slachtoffer bij.
Dit is net zo'n hoax als van de week die fotoshop van Erdogan. Ik wacht wel weer tot MWNW hem ontkracht,
Btw, de kogel kwam van rechts.
Robertski | 12-06-13 | 20:25
Tenzij je het vanaf de overkant zou bekijken. Dan is het over de as, dus van links.
Robertski | 12-06-13 | 20:24 | + 0
Eens.
Die agent is een vrouw, kijk maar naar die blonde staart, 'nuff said.
Sjors_Carlin | 12-06-13 | 20:25 | + 0 -
Erdogan is gekozen door de meerderheid van de bevolking. Je kan hem een lul met snor vinden maar het is geen dictator. Maar mijn vriend is het ook niet hoor.
Het zijn waarschijnlijk allen moslims. Waarom ruzie schoppen. Of zat er misschien een verkapte katholiek tussen
Geen islam? Dan ook geen olie! Knal, pief, poef, pang, alle ongelovige honden afmaken is een must!!... Zo kan de olie weer vloeien en nazi-EU meer islamiseren....
Een agent in het nauw maakt rare sprongen. Dus ook in Nederland niet doen. Collega's laten deze agent hier trouwens in de steek, dat hoort ook niet.
@decadent degeneraat | 12-06-13 | 20:17
Goed idee.. Maar waar dan?
Heel scandinavie is dankzij jarenlange hippie mentaliteit zwaar de pineut nu (Jah, dat krijg je als je duizenden films maakt waar kinderen seks met elkaar hebben en ouders schijnbaar niet bestaan)
Duitsland slaapt denk ik en rusland is uhmm, geen idee wat rusland doet. Ierland of schotland misschien dan maar. Die laten echt niet over zich heen lopen.
Btw, de kogel kwam van rechts.
Hoe dan ook, die Erdogan is een fucking dictator met middeleeuwse denkbeelden. De lul+snor zegt: binnen 24 uur zijn de demonstraties voorbij en gaat de politie anders optreden en andere landen moeten hun muil houden.
Zo zie je maar weer, die verdraaide PVV had toch weer gelijk: "daar komt de Islamitische aap uit de mouw"
Assalamu AlaiBOEM! BOEM! PENG! PENG!
=
'vrede zij met u' ofsowiets.
Het is best moeilijk een headshot te faken trouwens.
Laat deze moderne turken (die allah moe zijn) maar hier komen, krijgen ze van ons de ouderwetse turken. Erdogan blij en wij blij. Win win.
@zovoklets | 12-06-13 | 20:01
Weet je wie dat ook zei?
miko | 12-06-13 | 20:21 | + 0 -
Wat een PVV redenering is dat. Zij doen iets dus mogen wij ook weleens wat.
@Chesh | 12-06-13 | 20:01
Oproeppolitie?
Sta je dan de hele dag met een roeptoeter in je mond?
nou lijkt mij op een "ongelukje" pistool richt zich door de kracht van het vorige schot naar beneden.
zo te zie was het de bedoeling om omhoog te schieten.
*hulp van Dexter inroept*
Is pure natuurkunde, zie vorig topic. Alles wat je de lucht inschiet, komt weer naar beneden, iets met zwaartekracht.
@Supermatthijs | 12-06-13 | 19:59
Maar een mishandeld kind bij liefhebbende potjes zetten leid wel tot reacties.
Maar de Turkse diaspora is belangrijker dan de thuisblijvers voor erdogan.
Maar wat veel belangrijker is, vind de NOS dat het al dan niet politiek correct is een verdediger van de islamisering te beschuldigen van een dergelijk feit??
@Sjors_Carlin | 12-06-13 | 20:16
Zoiets leek me ook al, de politiekogels gaan nogal selectief door het hoofd van mensen.
zovoklets | 12-06-13 | 20:16
Linkse academicus. Dat zou bijna net zo'n mooie contradictie moeten zijn als progressief-islamitisch.
ReligionSucks | 12-06-13 | 20:12 |
Ik zag vorige week een demonstratie van Iraanse vrouwen tegen de USA (voor de Amerikaanse ambassade) omdat ze niks doen tegen de iraanse mensenrechten-schendingen in iran.
Het zandvolk heeft een logica die wij simpelweg nooit zullen begrijpen...
@Het DaanMannetje | 12-06-13 | 19:55
Niet helemaal waar. De Islam moest de leidende religie zijn en Turkije is daar nog steeds op gestoeld. Attaturk wilde alleen de Imams niet meer als een leidende raad zien.
@de grote Anti | 12-06-13 | 20:13
Trouwens, ondanks niet neergeschoten, denken mensen echt dat je wel mensen ongestraft mag stenigen? Komt ook hard aan hoor.
Altijd weer die stenen hmm.. Ons anarchistisch tuigh kon er ook wat van, gelukkig is die periode over bij ons.
En als het weer terugkomt sta ik achter de ME.
-----------
Vandaar dat ik groot voorstander ben van het Tweede amendement van de grondwet van de Verenigde Staten.
Veel effectiever tegen een dergelijke overheid dan die vermaledijde stenen.
-weggejorist-
op 0.22 zie je nog iemand iets oprapen en op de man gooien?
Verwelkom alvast uw nieuwe heer en meester, want hij marcheert langzaam naar het Noorden. Overal waar hij langs komt, zaait hij dood en verderf. Zijn naam is niet Atilla de Hun, ook al groeit er geen gras meer, waar hij komt. Hij is abstracter, onpersoonlijker en gevaarlijker.
Zijn naam is geloof en zijn schildknaap heet ideaal; samen vernietigen ze hele volkeren. En als het nodig is de wereld.
Het volgende slachtoffer is Griekenland.
Dank u wel lieve multiculturele en progressieve mensen, dank u wel Europa, dank u wel landen die democratie en vrijheid komen brengen in landen waar we niks te zoeken hebben. Bedankt voor uw inzet, ik weet niet wat het plan was, maar de lente tiert welig in het Zuiden en kruipt langzaam naar het Noorden.
Ik ga nog maar een beetje meer naar het Noorden verhuizen.
Moishe Pipik | 12-06-13 | 20:14 |
In het hoofd van linkse academici.
Die agent heeft dan wel geschoten,maar niet op het slachtoffer. Je hoort het verschil in het eerste schot en de door de agent geloste schoten. Verderop in het filmpje (0:10) staat een andere agent met een soort shotgun, gericht op de demonstrerende meute. Het geluid van die schoten komt overeen met het eerste schot,ik denk dus dat dáár het schot vandaan kwam, of anders van een verdekt opgestelde sniper.
@Peyronie | 12-06-13 | 19:56
DAAR, zou ik niet zo zeker van zijn.
en.wikipedia.org/wiki/File:Europe_beli...
Lijkt me sterk dat die demonstranten uit die paar %seculieren komen.
anarchistisch tuigh:
twitter.com/ohmybotta/status/34487996...
Moishe Pipik | 12-06-13 | 20:14 | + 0 -
Saoedi-Arabië ?
Op het nieuws werd gesproken van conservatief-islamitisch beleid van Erdogan. Dat impliceert dat er ook ergens progressief-islamitisch beleid bestaat. Maar waar?
Trouwens, ondanks niet neergeschoten, denken mensen echt dat je wel mensen ongestraft mag stenigen? Komt ook hard aan hoor.
Altijd weer die stenen hmm.. Ons anarchistisch tuigh kon er ook wat van, gelukkig is die periode over bij ons.
En als het weer terugkomt sta ik achter de ME.
@wontan | 12-06-13 | 20:09
En het andere deel van de turrekies is tegen Erdogan omdat hij teveel vriendjes is met de USA.
Parel van het Zuiden | 12-06-13 | 20:07 | + 1 -
Dat is een duidelijk geval van appels met peren vergelijken. Er vallen toch niet massaal doden in Turkije of mis ik hier iets ?
Het DaanMannetje | 12-06-13 | 19:55 |
We zullen het zien Daan.
Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik nog niet sta te juichen bij deze zoveelste opstand..... tegen een dictator in een moslim land.
De ervaring leert dat het tot nog toe niet de vrijheid en democratie heeft opgeleverd die (een aantal) strijders voor ogen had.
Dus ik wacht ff af.
Botte Hork | 12-06-13 | 20:01
Die kans is alweer een stuk minder groot. Moslims schijnen wel in hun halalnopjes te zijn met Erdogan.
Looks like a FN-Browning High Power 9 mm.
Daar zijn die Turken gek op trouwens.
Wat willen deze demonstranten ook alweer?
de grote Anti | 12-06-13 | 20:02 |
ze zijn tegen de invloed van de 'religieuzen' en hun middeleeuwse praktijken.
(lijkt me een goeie ontwikkeling)
Het slachtoffer heeft een naam: Ethem Sarısülük, hij ligt nu hersendood in het ziekenhuis (vcerklaring door broer Mustafa Sarısülük), dus als het filmpje nep is, doet ie wel heel erg hard z'n best.
Overigens gaat het om een mensenrechtenactivist. De vorige die een kogel door z'n kop kreeg was lid van anonymous en je jeugdbeweging van een oppositie partij.
www.huffingtonpost.com/2013/06/05/ethe...
Gek genoeg heeft agent niet een volledige uitrusting aan.
Hij trekt zijn wapen en schiet in de lucht. De straat loopt af en hij staat aan het "bovenste" deel en moet dus naar beneden richten om hem te raken.
Heb ook niet het idee dat de agent zich in nood voelde aangezien hij er "lekker' op in aan het hakken was. Hij had in nood dan waarschijnlijk na het schot ook zijn pistool blijven richten op de menigte om er zeker van te zijn dat het zgn gevaar geweken is. Ik denk schwalbe van de protester die van de schrik is gaan liggen tot het gevaar geweken is.... tenzij hij er nu nog ligt met een kogelgat in zijn hoofd.
Die maagden hebben het maar druk daar boven.
Lijkt op een bloedvlek achter op zijn rug er zal wel iets tegen zijn hoofd zijn gegooid door zijn mede-demonstranten.
@Supermatthijs | 12-06-13 | 19:59 |
Vanzelfsprekend gaat mijn opmerking over het patroon dat Turkse staat de afgelopen week neerzet. Ik weet het, u heeft wel vaker moeite met patronen herkennen en dientengevolge slechts incidenten te zien.
.
Vind u het niet buitengewoon hypocriet dat de Haagse heertjes en dametjes hun verontwaardigde vingertje richting Syrië, Israel, en welk land ze ook maar uitkomt, heffen maar bij EU-kandidaat zwijgen als een graf?
.
Oh, wacht weer zo'n patroon....
Hmm, ik twijfel.
de grote Anti | 12-06-13 | 20:02 |
Ze geloven niet in geloof. En geloven dat anderen dat ook moeten geloven.
Zijn reactie en val lijken echt. Dat noem ik geen schwalbe.
-weggejorist-
Ja, hij raakte hem, want alleen de eerste schoten waren in de lucht, de laatste werd afgevuurd terwijl hij zijn pistool naar beneden haalde en was in de menigte.
De agent heeft onzorgvuldig gehandeld.
Lijkt er meer op dat ie een steen tegen zijn hoofd kreeg van achteren.
En die Wilders noemt Erdogan dan ook nog een dictator! Foei!
Nee hoor, die erfenis van Ataturk moet zo snel mogelijk vervangen worden door een mooie islamitische theocratie.
Over een jaar of 10 zien we dit in Nederland.
Nou, als superexpert zie ik niet een kogel die kant opgaan.. Misschien een hartaanval of iets dergelijks.
Wat een drama allemaal zeg. Wat willen deze demonstranten ook alweer?
-weggejorist-
Na de inslag van de kogel in het brein, kunnen er goed wel wel enkele seconden voorbijgaan alvorens het slachtoffer zijn bewustzijn verliest. Dat zou het verschil tussen tijdstip schot en neervallen slachtoffer kunnen verklaren. Kan ook een hoax zijn, maar dan wel verdomd goed in elkaar gezet. Lijkt me.
Ik denk dat het een Turk is.
Strohond | 12-06-13 | 20:00
Ik denk een Turkse moslim.
Al ben ik helemaal voor een seculiere overheid en eigenlijk tegen vrijwel elke vorm van religie moet ik toch zeggen dat het me altijd heeft aangetrokken om bij de oproeppolitie te gaan.
@Supermatthijs | 12-06-13 | 20:00 | + 0 -
Waarschijnlijk ben ik te dom voor je.
Ik zie geen schot richting die man. Kan een afketser zijn maar ook ben geen ballistisch expert. Ik zie wel een steeds grimmigere sfeer in dat prachtige EU kandidaat land en inwoners die ballen hebben.
Erdogan is een smeerlap en dat weten ze daar maar al te goed, ondanks de gekleurde media. Deze mensen reageren zoals wij eens moeten doen (bijvoorbeeld tegen die corrupte Opstelten.)
Go demonstranten! Laat je niet wegjagen door trigger happy k*twouten.
Ik denk dat het een Turk is.
Wat ik al eerder zei, we moeten de Turkse rebellen van wapens voorzien.
Kaas de Vies | 12-06-13 | 19:58 | + 0 -
Ik ben je even kwijt Kaas ben ik bang.
Yep. Hij popt hem. Maar ziet er toch ietwat als een ongeluk door paniek uit.
Een sniper legt hem meer, een klassieker, hoofd schot.
Agent was ernstig in gevaar.
Schwalbe.
Parel van het Zuiden | 12-06-13 | 19:58 | + 0 -
Want Nederland krijgt ook volop landen over zich heen als hier een agent iemand dood schiet ?
Hoezo afketsen? Ik hoor 3 schoten?
Schoolplein Ibn Ghaldoun?
@Supermatthijs | 12-06-13 | 19:50 | + -9 -
Daarom.... Stalin moet ook vereerd worden nietwaar, kon er ook niets aan doen.
Hebben alle fractievoorzitters al publiek gereageerd? Of gaan we lekker hypocriet door met zagen over die arme Syrische terroristen, eh vrijheidsstrijders buiten de EU terwijl EU -kandidaat Turkije losgaat op haar eigen bevolking?
Geef hunnie es zo'n raket uit Volkel,
gewoon, als sociaal wetenschappelijk experiment
Kaas de Vies | 12-06-13 | 19:56
Het maakt dus niets uit. I rest my case.
Agent schoot net in de recoil waardoor dit ongelukkige waarschuwingsschot in het hoofd van protestmeneer terecht kwam, jammer maar helaas.
@L. Rakker | 12-06-13 | 19:53 | + 0 -
Als je wegblijft bij protesten wordt het ook meestal een zaak van 'we pakken ze'. Of betaal je niet 52% IB?
ik--+ | 12-06-13 | 19:49 |
Dat Turkse seculiere "tuig" mag om mij best naar Nederland komen om hier de boel een beetje te veranderen. Zullen hier in ieder geval niet komen pleiten voor Islamitische Scholen Gemeenschappen
Voor de rest is de video al wat ouder en bij mijn beste weten al eerder te zien geweest op GeenStijl...
@Kaas de Vies | 12-06-13 | 19:49
Welnee, het is toch slechts een opstootje? Die vriendelijke meneer Erdogan, waarom zouden politici, uit heel Europa, daar een mening over moeten hebben? Het is veel belangrijker dat er geen gezonde baby's op babyvoeding worden afgebeeld, of om NL (DE nettobetaler van de EU) te vertellen dat ze meer moeten bezuinigen. Nee, Turkije moetr gewoon genegeerd wworden, stel je voor dat het volk zou denken dat ze niet klaar zijn om als grootste land tot de EU toe te treden?
@irma zonderboezem
Turkije is gelukkig nog een van de uitzonderingen op de Akbars in het midden Oosten. Het probleem is dat Erdogan dat liever wel zou zien.
Ataturk, de oprichter van het morderne Turkije was sterk voor scheiding van kerk en staat. Het leger heeft er na die tijd voor gezorgd dat dat zo bleef. Helaas heeft Erdogan de top van het leger al lang geleden buitenspel gezet. Het is maar goed dat het volk nu opstaat.
misschien mis ik iets, maar als er een tekening van allah in de krant staat hoor ik sneller politici dan hun mening over Erdogan
@Tha One | 12-06-13 | 19:49 | + -7 -
Ach je doet me een beetje denken aan hoe ik vroeger was toen ik een zwitsal was, toen vond ik mensen zoals jij ook totale debielen.
Is die ene zonder shirt nou tijdens het scheren naar buiten gelopen?
Hoe dan ook, de man gooide een steen naar de agent. Is dat dan niet bedoeld om te kwetsen? Altijd wegblijven bij rellen. De 'goede' zaak wordt er al snel een van 'we pakken ze'.
Het was sowieso de straf van Allah.
-weggejorist en opgerot-
Ik ben in deze geen specialist, dus onthoud ik mij van commentaar.
Hij schoot eerst naar de grond en de kogel ketste af tegen het blauwgeblokte shirt.
schwalbe.
Of die agent hem raakte of nit weet ik nit, wat mij positief opviel was dat ik voor de verandering eens geen allah akbar hoorde!
Voor.
allemaal door de afgekeurde examens?
Rennen met een gasmasker op ,
dat verdient dan wel weer behoorlijk respect ...
Is niet zo makkelijk als het lijkt hoor.
Duidelijk kopschotje. Zou de politie aldaar oom agent ook verdedigen net zoals hier
Turkije moet vooral heel snel bij de EU komen. Want Allah wil dat...
Kaas de Vies | 12-06-13 | 19:49 | + 0 -
Is het Erdogan die daar staat te knallen ?
-weggejorist-
-weggejorist-
Het lijkt me vrijwel onmogelijk dat de agent de man raakt.
En zijn er al politici die al een mening over Erdogan hebben?
-weggejorist en opgerot-
REAGEER OOK