Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO! BBC maakt Bilderberg-gekkies af

Tien minuten lang epische TV. De BBC tackelt even heel het probleem van de Bilderbergconspiracy: ook al is de club niet heel transparant, de gekkies er omheen zijn ook op geen enkele manier serieus te nemen. Het epos begint met een repo waarin protestclowns en occupyspreekpoppen voorbij komen en eindigt met menselijk luchtalarm Alex Jones. De man achter de site die hilarisch zou zijn als het satire was, InfoWars.com, en alsmede de man die probeerde Piers Morgan van een kruk af te schreeuwen. U begrijpt, het interview is een feest van trololo. Zowel medegast David Aaronovitch als presentator Andrew Neil feesten hem compleet de studio uit. Dit is het probleem van aluhoedjes met steroïde stembanden als Alex Jones: zelfs al zouden ze een puntje hebben, ergens, diep verstopt in hun rants, bijvoorbeeld over PRISM, dan nog overschreeuwen ze zichzelf dusdanig heftig met complete seniliteit dat ze met geen mogelijkheid serieus te nemen zijn. En die lui van Bilderberg maar lachen. Afijn, deze GIF vat de boel in ieder geval goed samen. Beste interview van deze maand.

Reaguursels

Inloggen

Hey Quid, bij de BBC waren toch ook geen verkrachters en aanranders van minderjarigen?

jojo1956 | 11-06-13 | 13:18

Ik denk dat Alex Jones best een punt zou kunnen. Alleen is hij erg moeilijk serieus te nemen door zijn geschreeuw en gekrijs. Het is niet om aan te horen en hij zou met zijn theorieën vele mensen kunnen bereiken.
Helaas is Alex Jones ook paranoia, onbeschoft,grof en schreeuwerig wat luisteren naar hem niet makkelijker maakt.

truusch | 11-06-13 | 10:36

drollewupper, natuurlijk zitten ze daar voor ons belang,........ dus niet.
dat geteisem, zit daar slechts voor eigen belang, geld en macht.

ze zouden allang eens aangepakt moeten worden, maar zolang zieligerds, als die jones, in de aandacht komen zal het nooit iets worden.

hendrik j. | 11-06-13 | 07:55

Quid, read, learn, try again. godverdomme

don patatos jr. | 11-06-13 | 02:50

Dit is een sneu toneelstukje. Zoals allang voorspeld werd dat het zou gaan; de ene groep believers zal tegen de andere groep none believers worden uitgespeeld. Dat is de strategie. En het werkt. Wie sceptisch is wordt tot vriendje van Alex Jones gerekend en voor gek versleten. We zullen het van initiatieven als Wiki Leaks en hackers moeten hebben. Met name die laatste groep is niet zo makkelijk te corrumperen. Dus maak een ander de zeik maar lauw.

PS Mensen die op Bilderberg mogen shinen zien dat als beloning voor hun heulende gedrag als slippendragers. Ze worden belangrijk gemaakt en dat is hun natte droom. Er gebeurt daar niets relevants.

De paarden lopen ongezadeld langs de bosrand. Ik herhaal, de paarden lopen ongezadeld langs de bosrand. 2842#2993@0992 ;-)

Shareholder II | 11-06-13 | 00:51

Goldman Sachs.
Monsanto.
Shell.
nuff said.
Maar deze kwast is inderdaad een maftoeter van de eerste orde.

mothersfinest | 10-06-13 | 21:28

@drollewupper | 10-06-13 | 16:42
Ik weet niet hoor, maar de Bilderberg bijeenkomsten zijn al decennia bekend, op het gegeven moment zijn oproeikraaiers als Jones gaan roepen dat het een geheim genootschap van Illuminati was en zijn bezoekers van de bijeenkomsten meer openheid gaan geven over de onderwerpen die daar worden besproken. Voor wat Jones en andere aluhoedjes roepen is nog steeds geen bewijs voor aangeleverd, dus laten we die gek nu geen credits gaan geven. Jones heeft imho 2 drijfveren: Geld en aandacht.
prodigy | 10-06-13 | 17:28

Prodigy, het gaat er om dat de gevestigde media tot enkele jaren terug vrijwel geen aandacht aan dit onderwerp besteedde en het feit dat al die invloedrijke mensen over zaken praten waar wij geen weet van hebben. Ook weten we niet wie ze nu eigenlijk vertegenwoordigen. Zitten Bea, Rutte en Knot daar voor ons Nederlanders of zitten ze daar voor andere belangen? Die macht in combinatie met geheimzinnigheid heeft er voor gezorgd dat de Bilderberg conferentie onder complotdenkers is uitgegroeid tot het internet fenomeen dat het nu is.
Dat Alex Jones daar ook een rol in heeft gespeeld is evident. Ik vindt Jones persoonlijk ook een irritant mannetje maar met zijn denkbeelden kan ik erg ver meegaan. De meeste mensen die zich oppervlakkig met het nieuws bezig houden zullen de verhalen van Jones lachwekkend, verbazingwekkend of ongeloofwaardig vinden maar voor iemand die zich daadwerkelijk in de achtergronden van het nieuws verdiept en de grote lijnen van het wereld gebeuren gaat zien, zijn de verhalen van Jones gesneden koek.

drollewupper | 10-06-13 | 20:37

@tattooboer | 10-06-13 | 20:24
Die was dus voor kaas de vies. servertje hikte denk ik

tattooboer | 10-06-13 | 20:25

@Feynman | 10-06-13 | 11:49
Een kaartclubje vol pedofielen ja.

tattooboer | 10-06-13 | 20:24

@alphabert | 10-06-13 | 18:53
Is dat dan nog niet opgehelderd? Mensen krijgen nu kanker omdat mensen OUDER worden. In het begin van de 20e eeuw was het nog normaal als je er op je 50e eruit stapte, als je 60 werd was je hoog bejaard. Geloof je het niet? Check:
demog.berkeley.edu/~andrew/1918/figure...

prodigy | 10-06-13 | 20:19

Quid we weten allemaal dat er binnen dit clubje niks bijzonders plaatsvind dan gezellig een paar dagen thee zuipen, toch? Ik zou ook wel eens willen weten waarom die politieke epo's zich zo geheimzinnig gedragen, De reactie deze gast is wellicht wat overdreven maar er zit in ieder geval een luchtje aan dat Bilderberg gezeik.

DayMack | 10-06-13 | 19:33

Quid, goed dat je hier aandacht aan besteed, helaas heb je alleen naar zijn optreden gekeken en vervolgens daar je stuk over geschreven. Had je wat onderzoeksjournalistiek gedaan, dan had je kunnen weten dat Alex dit zo gepland had, zoals hij het volkomen rustig uitlegt op: www.youtube.com/watch?v=4Wj9KD3qf6o

Het is de roeptoeterstrategie omdat veel mensen niet eens meer opkijken van de hoeveelheid corruptie om zich heen, vergelijkbaar op de manier waarop GeenStijl aandacht vraagt voor controversiele (semi-overheid) topics. Iemand die uit zijn dak gaat op nationale televisie zorgt er juist voor dat mensen willen weten 'wie deze gek is'. Check de reaguurders hier.

De emotie schaamte, of het oproepen van plaatsvervangende schaamte, zoals Alex dat hanteert, is het meest effectieve wapen tegen onderdrukking. Vergelijk het met het 'hier komt die schoen'-incident van Bush, dan voel je wat ik bedoel.

Sinds hij Pierce is geweest zijn abonnees op zijn YouTube Channel met 100k gestegen en ook sinds Bilderberg zie 30.000+ abonnees erbij. Hij weet dus wel degelijk wat hij doet, want: INFOwar. MSM kijkcijfers van belangrijke 'talking heads' storten daarentegen in elkaar. Zelfs Larry King vlucht naar RT.

Je kunt roepen over Bilderberg: samenzwering, wat een onzin. Maar als je naar de definitie van samenzwering kijkt (samenzwering of complot is een geheime afspraak tussen een aantal personen om iets te ondernemen tegen een andere persoon of groep) voldoet deze prima. Overleg op dit niveau is simpelweg verboden voor iig Amerikaanse (Logan Act) en Britse politici.

Gezellig bijkletsen? Heb je enig idee hoeveel deze mensen per uur verdienen; hoe vol hun agenda zit? En dan bijelkaar komen om ff lekker kletsen?

De topics die Alex in zijn rant verwerkt, zijn ofwel aangedragen door de gastheer in de introductie of spelen dit moment heel erg in Groot Britannie:
- Lobby scandal (met verwijzing naar Logan Act etc., zie boven);
- kankerepidemie: www.telegraph.co.uk/health/healthnews/... ).

Conclusie: prima optreden dus.

alphabert | 10-06-13 | 18:53

Haha die complotgekkies.
Niks raars aan hoor dat Europese landen vanaf de jaren 70 de grenzen open hebben gezet voor van alles en nog wat maar wilde komen.
Niks raars aan dat alleen al ons land decennialang jaarlijks 4 a 5 miljard weggeeft aan arme mensjes in Afrika,allemaal zeer goed besteed hoor.
Alleen de import en zogenaamd ontwikkelingshulp bedraagt zo,n beetje onze staatsschuld toevallig hé?
Door deze schuld die onze overheden hebben opgebouwd, worden we nu compleet wegbezuinigd.
Er is ook niks raars aan dat vanaf de jaren 70 vanuit de USA en Europa meer dan 40 miljoen arbeidsplaatsen zijn overgeheveld naar het toen nog niets betekende land China, vaak nog gesubsidieerd ook nog.
Niks raars aan dat de banken spontaan een paar jaar geleden ineens massaal op de fles gingen en dat er ineens wereldwijd tigduizende miljarden nodig waren om ze te redden, en die rekening mag het volk betalen.
Maar aan wie trouwens?
Niks raars aan dat alle Europese regering ineens hun macht af willen staan aan een ondemocratisch Europa en dit tegen de wil van het volk in.
Klinkt ook heel logisch dat doet iedereen die een eigen huis heeft toch ook, je geeft de sleutel af en laat iemand anders de dienst uit maken in jou huis, niks raars aan hoor.
Het is ook helemaal niet raar dat we bang zijn voor boze moslimterroristen maar wel volop lopen kutten in het Midden-Oosten alleen al sinds de kuch bevrijding van Irak al meer dan 1 miljoen Irakezen om de zeep zijn geholpen, hoe zat het ook al weer met die massavernietigingswapens zijn die al gevonden?
Ze zitten nu in Afghanistan, Irak, Libië, Egypte, Syrië het ene na het andere niet meewerkende regime valt om Iran zal ook nog wel op het verlanglijstje staan.
Ook is het niet vreemd dat gasten zoals Blair, Bush, Brown, Van Rompuy enz. verschillende keren de woorden New World Order in hun mond hebben genomen.
Niks raars aan dat vanaf 9/11 onze vrije landen worden omgetoverd tot totalitaire staten terwijl ze in de zandbak toch aan het vechten zijn tegen de boze moslims die onze vrije manier van leven naar de knoppen willen hebben.
Das helemaal niet vreemd.
Dit is ook allemaal helemaal niet van bovenaf geregisseerd,landen doen dit ze spontaan uit zichzelf.
Die Complotgekkies toch.

endofdays | 10-06-13 | 18:42

Misschien is die Jones wel een trol van BB. Zou zo maar kunnen.

Zzzzooooffff | 10-06-13 | 18:22

Alsof de mainstream media kritisch naar Bilderberg zouden kijken. Dit hele BBC verhaal ademt de geur van propaganda. Overigens gaan er juist over ALex Jones weer geruchten dat hij in opdracht van de CIA werkt. Juist om aluhoedjes weg te zetten als imbecielen. Logisch dus dat hij door de BBC wordt opgevoerd en zich als een gekke schreeuwmalloot gedraagd. Feit is wel dat alles wat ik de afgelopen 20 jaar heb zien langskomen aan conspiracy theorieen stuk voor stuk realiteit is geworden. De salami techniek. Denk wat je wilt, maar dat er een groter plan wordt uitgewerkt is mij allang duidelijk. De EU is een proeftuin voor de wereld. Een wereldregering met een volk van eenheidsworsten met een rfid chipje omgeven door een wereld in handen van de elite. Kijk maar om je heen, keuze is een illusie.

Afgeschminkte Bassie | 10-06-13 | 18:09

De Geenstijl-retoriek was wel te verwachten, ze zijn immers eigendom van de Telegraaf, die op zijn beurt weer eigendom is van de TMG-mediagroep, dat uiteindelijk eigendom is van Rupertje Murdoch. Zo is de totale Mainstream(pulp)media in handen van slechts enkele personen wereldwijd. Zij bepalen wat wij wel en niet te horen/zien krijgen via hun kanalen. Overigens zijn hoge mediabobo's altijd wel vertegenwoordigd op Bilderberg.

De alternatieve media biedt nieuws vanuit veel verschillende invalshoeken. komen met onderwerpen die door de MSM doorgaans verzwegen worden. Het is wel belangrijk altijd kritisch te blijven denken en zelf niet te beroerd zijn om wat huiswerk te verrichten.

De laatste jaren wordt alsmaar duidelijker dat de alternatieven het bij het rechte eind gaan krijgen over o.a. de EU, economische collaps en de opzettelijke vergiftiging van onze leefomgeving. Ik kan me *kuch* leukere dingen voorstellen, maar als we onze ogen blijven sluiten voor de shit waar we al feitelijk inzitten is het over een paar jaar afgelopen met onze vrijheid, of wat er nu nog van over is.

Alex Jones is een grote naam in de alternatieve media, bekend om zijn gescheeuw maar zeker ook vanwege zijn documentaires als "Obama deception" en "Endgame", graties te kijken op youtube. Het lange interview met Aaron Russo, een bekende regisseur, is echt een aanrader:

www.youtube.com/watch?v=N3NA17CCboA

Arie van P. | 10-06-13 | 17:43

Vermoed dat deze groep inderdaad aardig wat in de melk te brokkelen heeft en het zeker niet alleen de jaarlijkse meetings zijn waarbij dingen worden besproken en misschien wel besloten. Moet zeggen dat ik er wel blij mee ben dat een groep van niet de minste denkers en posities zonder gestuurd te worden door publieks sentiment en pers gestuurde stemmingmakerij toekomst gericht en globaal nadenkt, bespreken en wel of niet corrigerend optreden..

Kerejaan | 10-06-13 | 17:36

@drollewupper | 10-06-13 | 16:42
Ik weet niet hoor, maar de Bilderberg bijeenkomsten zijn al decennia bekend, op het gegeven moment zijn oproeikraaiers als Jones gaan roepen dat het een geheim genootschap van Illuminati was en zijn bezoekers van de bijeenkomsten meer openheid gaan geven over de onderwerpen die daar worden besproken. Voor wat Jones en andere aluhoedjes roepen is nog steeds geen bewijs voor aangeleverd, dus laten we die gek nu geen credits gaan geven. Jones heeft imho 2 drijfveren: Geld en aandacht.

prodigy | 10-06-13 | 17:28

Het is altijd leuk om een domme complotdenker verbaal de pas af te snijden, LOL.
Maar ook al is er maar 10% waar van alle complottherien over de wereldregering van de Bilderbergconferentie, de verwevenheid met de Illuminatie en de Vrijmetselaars, dan is het toch wel een serieus onderzoek waard.
Daarnaast zitten onze premier en prinses Trix + andere Bobo's hier wel op staatskosten heel erg ondemocratisch te doen.
GeenStijl doet er m.i. dus beter aan om te kijken wat nu wel waar is van deze geruchten, want waar rook is, is meestal ook vuur.

Schweinchen Dick | 10-06-13 | 17:11

Hmmm... een boel Alex Jones fanboys in de draad.

Stormageddon | 10-06-13 | 17:08

Eerlijk is eerlijk.
Zie dat GS alweer behoorlijk gebiased is.

Ja Alex Jones is wat een gekkie
En helaas.. heel veel van z'n wilde complot theorieën guess what? blijken waar te zijn !

Alex roept al jaren over NSA/Google dat ze unlimited alles lopen uit te lezen. Bleek waar

Alex riep jaren dat Bilderberg echt was.
Werd niet serieus genomen terwijl goh.. nu blijkt dat die conferenties echt bestaan !

En zo kan je wel even een half uur doorgaan.
En ja die kerel zit er soms ook helemaal naast ben verre van een fan boy. zelfde als Niburu maar alsnog soms.... hebben ze wel gelijk

J.T | 10-06-13 | 16:58

GS krijgt tegenwoordig de opdrachten rechtsteeks
van de AIVD, downplayen die handel. Kots

rechtsdwalendeautist | 10-06-13 | 16:57

De gevestigde media negeert het Bilderberg fenomeen decennia lang en nu het eindelijk naar buiten komt is iedereen die er al jaren over praat gek?
Alex Jones mag dan een vreemde en soms irritante gozer zijn, het probleem is dat het overgrote deel van wat hij zegt uiteindelijk waar blijkt te zijn.
Dus wie is hier nu eigenlijk gek? De systeem journalisten die doen wat de overheid van hun verlangt of een echte journalist die de macht controleert?
Dit was duidelijk weer zo'n opzetje van de BBC om iedereen die in samenzweringen gelooft voor gek te verklaren en dat na alle zaken die de laatste tijd aan het licht zijn gekomen.
Iemand die de BBC nog gelooft moet niet al te snugger zijn.

drollewupper | 10-06-13 | 16:42

Bilderberg heeft als basis... de Greet Hofman affaire uit de jaren 50.Dus een echtelijke strijd tussen religieus fanatisme en koude oorlog politiek.Allebei zijn echter herboren in deze eeuw: Het religieus terrorisme van de Islam contra de nieuwe koude oorlog die het westen wil en Rusland beantwoordt.Het MO is weer in de situatie van burgeroorlog beland (Syrië, Irak,Pakistan,Egypte en straks zelfs Turkije), gevoed met wapens uit Rusland en Amerika.Kortom: Bilderberg heeft gewonnen en het dualisme in de wereld-politiek is terug en de religie: Die wordt gesmoord in bloed. Maar...."waar er twee samenkomen zal een derde het ontgelden".Voorwaarde: Geheimhouding. Mensen zwijgen nu eenmaal net zoveel als ze hun gedachten verraden met spreken.

Dolphi | 10-06-13 | 16:10

Red mij niet | 10-06-13 | 11:55
Vooral emotieloos zijn, rustig blijven, zacht praten, niet met je armen zwaaien, rustig blijven zitten, dan ben je geloofwaardig.
Helemaal waar, ik zie nog Osama bin Laden zijn prevelementjes maken, zo hoort het!

Benblij | 10-06-13 | 16:07

@FerdiDeMier | 10-06-13 | 14:18
Het gekke is dat pas de laatste toegegeven wordt dat de Bilderberg group bestaat. Al sinds de jaren 70 liepen de alu-hoedje te roepen dat de groep bestond en werden ze afgedaan als ... gekkies, want zo een groep kan gewoon weg niet bestaan. Nu wordt het toegegeven en nog roepen gezagsgetrouwen, ja maar ze zitten gewoon lekker te babbelen. Door alleen maar te roepen dat iets niet bestaat of niet zo is, verdwijnt het niet.
En waarschijnlijk heeft David Aaronovitch gelijk dat Alex onderdeel van de Bilderberg group is

PeperenZout | 10-06-13 | 16:05

Zoals gewoonlijk je moet gewoon je kop houden en als dat niet lukt word je belachelijk gemaakt.Gaan ze zitten lachen en met hun vinger om hun hoofd draaien.
En dat zijn toch volstrekt integere mannen met brains toch?
Maar ik vraag die zelfde mannen doe dat nou eens bij een haatbaard.

Benblij | 10-06-13 | 16:03

Dit zie ik liever dan Jandino. Wat een geweldige show, ik kom niet bij van het lachen.

Rest In Privacy | 10-06-13 | 15:49

Zelfs als Jones af en toe een punt heeft, maakt zijn geschreeuw hem ongeloofwaardig.

Vrije Nator | 10-06-13 | 15:35

Wel ja, haal de koekwaus maar van stal om te laten zien dat zo een informeel clubje ongevaarlijk is.

decadent degeneraat | 10-06-13 | 15:33

De documentaire waar hij naar verwijst op 8:56..
topdocumentaryfilms.com/camp-fema-amer...

Meer alu-hoedjes docu's op dezelfde website. Ook kwaliteit docu's terug te vinden op deze site zoals alles van VICE en de serie waar Oppergek om 13:00 naar verwijst.

simpsonwoman | 10-06-13 | 14:58

Dus de consequentie daarvan is dat we beter de politiek kunnen afschaffen, want iedere politicus is toch maar bezig te wereld te verbeteren naar eigen inzicht/ideologie of theorie?
Ave, Evocatus
Evocatus | 10-06-13 | 14:24 | + 0

"Het hele idee van het Bilderbergoverleg is juist dat iedereen er bij gebaat is als we een zekere mate van consensus bereiken, in plaats van dat we allemaal ons eigen kleine belang blijven nastreven."

Deze quote is ook van toepassing op de politiek, en feitelijk alle vormen van bestuur. De richting die je opgaat is nooit perfect - want perfect bestaat niet - maar het is over het algemeen effectiever om met zn allen dezelfde kant op te gaan dan allemaal een eigen kant op, zelfs als je het niet eens bent met de richting.

Dus nee, zelfs al wordt het bestuur uitgevoerd door beperkte mensen met beperkte visies, het hebben van een algemeen bestuur is wenselijk boven de afschaffing daarvan.

Phoq | 10-06-13 | 14:48

Die Alex Jones schijnt van '74 te zijn. Ziet er een stuk ouder uit en zal ongetwijfeld een hoge bloeddruk hebben. Tien tegen een dat hij de 50 niet haalt.

Ion Susai | 10-06-13 | 14:46

"zelfs al zouden ze een puntje hebben, ergens, diep verstopt in hun rants, bijvoorbeeld over PRISM, dan nog overschreeuwen ze zichzelf dusdanig heftig met complete seniliteit dat ze met geen mogelijkheid serieus te nemen zijn."

Klinkt eigenlijk een beetje als veel reaguurders op de GeenStijl.

R. Panzerfaust | 10-06-13 | 14:37

lol@achterdehorizon | 10-06-13 | 14:20
Als er meer dan 10% waarheid zat in het theater van Jones was hij allang dood en begraven...
Dat is het belachelijke aan dat soort idioten.
Daarnaast is Jones wel heel erg. Die man wordt stinkend rijk aan zijn eigen onzin. Zijn zelf in elkaar geflanste nonsens gaan voor dezelfde prijzen als de nieuwe Disney films de deur uit.

BerendB | 10-06-13 | 14:35

Oh ja, en ik werk niet voor de CIA en heb geen geheime missie om Alex Jones kapodt te maken

De Veerboot | 10-06-13 | 14:35

Alex Jones is niet gek, het is gewoon een zakenman die een niche gevonden heeft. Hij heeft vele trouwe luisteraars met koopkracht die een perfect omschreven consumentengroep vormen voor adverteerders. Hij loopt gewoon binnen op de angst van anderen: www.infowars.com/advertise.html

De Veerboot | 10-06-13 | 14:34

Phoq | 10-06-13 | 13:41
"Bovendien durf ik te stellen dat de gemiddelde Bilderberger over het gros genomen goede bedoelingen heeft, en best de publieke zaak vooruit wil helpen zolang het hem/haarzelf niet teveel schaadt."

"Goede bedoelingen"? Gezien het sociopathische karakter van menig CEO en toppoliticus (sic) ben ik daar niet zo zeker van.
Ave, Evocatus

Evocatus | 10-06-13 | 14:27

Phoq | 10-06-13 | 13:41
... de definitie van macht is dat je invloed kan uitoefenen op de wereld om je heen.
"Zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar, en het is een illusie om te denken dat dat anders zou kunnen."

Dus de consequentie daarvan is dat we beter de politiek kunnen afschaffen, want iedere politicus is toch maar bezig te wereld te verbeteren naar eigen inzicht/ideologie of theorie?
Ave, Evocatus

Evocatus | 10-06-13 | 14:24

Wat een paradoxaal slechte titel voor dit stukje Johnny Quid!!!

Inderdaad, Alex Jones is een entertainer; een marketeer... Maar veel van zijn informatie is factueel juist. Controlled opposition? Denk het niet.... Jarenlang werd hij gezien als clown, een schreeuwer waar geen rekening mee hoefde te worden gehouden.. Maar de mensheid ontwaakt in miljoenen, en streeft hem voorbij in het openstellen van de waarheden van de hedendaagse aristocratie-en die elkaar de bal toespelen en elkanders belangen aligneren... Alex Jones is binnenkort niet eens meer nodig, de nuchtere middenklasse ontwaakt... langzaam, maar zeker...

Voor geenstijl om de kant te kiezen voor de establishment in dit soort zaken, is een belediging voor diens lezers en alle reaguurders... en stagneert onze strijd naar een vrije en transparante democratie..

SHAME ON YOU JOHNNY QUID

achterdehorizon | 10-06-13 | 14:20

Was GeenStijl er niet trots op dat de site vooral door (hoog) opgeleiden wordt bezocht? Als ik de comments hier zo lees valt dat reuze mee :D wtf jongens? Een filmpje met een compleet doorgedraaide baklap van een aluhoedje en jullie nemen het voor hem op?

FerdiDeMier | 10-06-13 | 14:18

Goh daar hebben we onze vriend Quidje weer.. Iedereen is gek behalve hij.. Wat een vreselijke lutser ben jij ook! Zo'n Jones is natuurlijk een vreemde snuiter, maar wees blij dat er mensen als hij zijn! Wanneer je een geheim clubje opricht waar zaken besproken worden die ons niet aangaan dan zal het vast niet alleen over koetjes en kalfjes gaan toch!?! En al helemaal niet als 'onze' wereldleiders en groot industrielen hierover spreken.. Slaap lekker.

Anne-Wil Pijpen | 10-06-13 | 14:10

Ja, en als ik invloedrijk was en ik zou worden uitgenodigd voor zo'n conferentie dan zou ik daar ook op in gaan en zou ik mijn kaken stijf op elkaar houden en ik ben er niet voor om de helft van de wereldbevolking uit te roeien.

Er zal geen officiële geïnstalleerde schaduwregering zijn, waar ik wel in geloof zijn invloedrijke personen die de agenda: lees richting, van de wereld bepalen. Zelf zijn ze dan allemaal maar een puzzelstukje van het geheel. En helaas moet dat ook wel om te voorkomen dat de mensheid een losgeslagen bende wordt.

Timnie | 10-06-13 | 14:06

Van Duyvenbode | 10-06-13 | 13:26 | + -1

Wat u zegt is absoluut aannemelijk, het enige wat me altijd stoort aan zon voorstelling wordt weergegeven in de zinsnede 'de politiek lijkt niet meer over het algemeen belang te gaan, maar is slechts speelbal van machtige particuliere belangen'. Dit suggereert dat er ooit een situatie was waarin dit niet zo was.

Machtige individuen en groepen hebben altijd al invloed gehad op het openbaar bestuur, en vriendjespolitiek is onontkoombaar. Je kan nou eenmaal niet met iedereen tegelijkertijd besturen, en de definitie van macht is dat je invloed kan uitoefenen op de wereld om je heen. Zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar, en het is een illusie om te denken dat dat anders zou kunnen. In die zin is boos zijn op 'Bilderberg' niets anders dan roepen 'de wereld is niet perfect eerlijk'. Such is life, deal with it.

Bovendien durf ik te stellen dat de gemiddelde Bilderberger over het gros genomen goede bedoelingen heeft, en best de publieke zaak vooruit wil helpen zolang het hem/haarzelf niet teveel schaadt. Het hele idee van het Bilderbergoverleg is juist dat iedereen er bij gebaat is als we een zekere mate van consensus bereiken, in plaats van dat we allemaal ons eigen kleine belang blijven nastreven. Helaas voor alle mensen die in Bilderberg een zondebok zien om lekker tegenaan te pissen, maar een realistische reden is er niet voor.

Phoq | 10-06-13 | 13:41

Alex is our king now!!!

threewing | 10-06-13 | 13:37

Kan er niks aan doen, maar ik vind die Alex Jones een hilarisch figuur. Elke keer weer. Lach me rot om zijn geschreeuw en zijn waanideeën.

malang | 10-06-13 | 13:36

@zooishettoch | 10-06-13 | 12:22
Wow, ik ben om. Wat een argument.

2low4zero | 10-06-13 | 13:32

Jones zette zichzelf gewoon voor lul door de vragen niet te beantwoorden maar zoveel mogelijk retarded theorieën erbij te betrekken.
Wat er bij de Bilderbergers wordt besproken weet ik niet, maar die Alex Jones is in ieder geval een doorgeslagen idioot.

reinaarden | 10-06-13 | 13:27

De stem van Alex Jones lijkt enorm op die van een acteur. Kan er niet op komen welke. Alec Baldwin of zo.

Supersoul | 10-06-13 | 13:26

Phoq | 10-06-13 | 13:17

Of er zo'n samenzwering bestaat, is de vraag. Maar Occam's razor is niet bedoeld tegen samenzweringenstheorieën, dat is een valse aanwending van een overigens bruikbaar principe. Dat samenzweringen bestaan is wel duidelijk. Maar of ze zo grootschalig zijn als Alex beweert, het lijkt me sterk.
Maar: Bilderberg staat wel symbool voor iets wat wel degelijk aan de hand is, nl. globale instituties zoals het IMF, de werelbank en de Bank for International Settlements die de boel naar hun hand zetten. En dat de jongens met het grote geld vrijuit gaan terwijl ze gewoon massale fraude plegen. Denk aan de gigantische over the counter derivatives scam. De financiële wereld m.n. heeft de politiek gekaapt. De politiek lijkt niet meer over het algemeen belang te gaan, maar is slechts speelbal van machtige particuliere belangen. Bilderberg staat symbool van wat zo'n beetje fout. Of deze groep werkelijk de wereld zou controleren, dat lijkt me sterk, want dat gaat de macht van de mens te boven. Maar dat ze belangen vertegenwoordigt die op gespannen voet staan met het algemeen belang, dat lijkt me niet zo'n gekke gedachte.

Rest In Privacy | 10-06-13 | 13:26

Nothing to see here people, move along.

Comfortabel | 10-06-13 | 13:24

Of het nu Alex is of de BBC; het is een pot nat.
.
Alex Jones houd van samenzweringen en de BBC is enorm politiek correct zodat ze vaak om de feiten heendraaien als het niet in het straatje van de BBC past. B.v bij onderwerpen zoals de Islam , Israël of de muliticul.
.
Wat mij betreft hebben ze allebei (jones en de BBC) geen geloofwaardigheid.

Mortimerr | 10-06-13 | 13:22

"All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident."
Wat een prachtig stukje Argumentum ad hominem; de boodschapper is een lul dus de boodschap is onzin. Tja, hoe doorzichtig kun je worden... BBC? Bullshit Baking Cowards.

thispissesmeoff | 10-06-13 | 13:20

neemjemoederindemali | 10-06-13 | 12:28

De hele toon van jouw reactie doet vermoeden dat jij het idee hebt dat ik Trix' aanwezigheid verdedig. Dat deed ik niet. Ik opperde slechts dat ze daar vooral zit/zat om haar Shell-belangen te behartigen. Dat zij ook nog tal van andere aandelen bezit, heb ik geen weet van.
(Net zo min als u, trouwens, want niets is openbaar)

Pontifex Hilarius | 10-06-13 | 13:18

Over zijn presentatie kun je van mening verschillen, maar het is en blijft vreemd dat de oligarchie vergadert achter gesloten deuren, een amalgaam van politici, zakenlieden, bankiers, en dat alles super zwaar bewaakt. Denk je dan niet: vriendjespolitiek? Lobyisme? De Bilderbergers roepen de samenzweringstheorieën over zichzelf af.
Van Duyvenbode | 10-06-13 | 12:46 | + 3

Wat is er vreemd aan het verlangen om bepaalde problemen eens off-the-record te willen bespreken met andere mensen die in een positie zitten om er iets aan te doen? De reden dat het niet openbaar is is zodat mensen zich niet geremd hoeven voelen om te zeggen wat ze denken, en gewoon eens open en eerlijk met elkaar kunnen praten. Dat lijkt me volkomen logisch, en ik zie niet waarom iedereen daar een samenzwering in moet zien.

Waarom zou je het verhaal van een wereldwijde samenzwering, ook nog eens uitgevoerd door een constant wisselende samenstelling van mensen, waarin allerlei absurde maatregelen 'ter controle van het volk' besproken worden geloofwaardiger vinden dan de extreem voor de hand liggende verklaring die ik net geef? Zoals Infidel al aangaf: Occams Razor. De meest plausibele verklaring is in 99,99% van de gevallen de juiste. Om te spreken met de aluhoedjes: open your eyes, the truth is there for all to see who want to see it.

Phoq | 10-06-13 | 13:17

Enkele samenzweringscomplottheoretici hier krijgen het weer voor elkaar om te beweren dat de BBC Alex Jones belachelijk maakt.
Net zoals volgens hen vast ook Piers Morgan deed.

Terwijl Alex de Schreeuwlelijkert toch echt helemaal niemand anders dan zichzelf nodig heeft om zich compleet belachelijk en ongewenst te maken.
Je moet er toch niet aan denken dat die man ongevraagd aanschuift op een gezellige feestje.

Peyronie | 10-06-13 | 13:14

Een soort Micha Kat in het kwadraat die Alex Jones. Je zal er overigens naast die schreeuwlelijk wonen met zijn gebrul.

brutus68 | 10-06-13 | 13:13

Een soort Micha Kat in het kwadraat die Alex Jones. Je zal er overigens naast die schreeuwlelijk wonen met zijn gebrul.

brutus68 | 10-06-13 | 13:13

Oei verkeerde toonzetting Kwit. Ik ben bang dat er genoeg reaguurders zijn die overal een complot achter zien. Sterker nog ik ben bang dat ze je nu ook bij de Bilderberger scharen. Dat doen ze met iedereen die de complottheorieën ook maar enigszins in twijfel trekken. Gezien het feit dat net als bij de aluhoedjes deze mensen hun eigen theorieën als voldongen feiten zien ga ik ze meestal gewoon uit de weg.

Datzegiktoch | 10-06-13 | 13:07

Jammer dat Alex Jones zo'n emotioneel type is en een stem waarvan de muren gaan trillen,maar hij heeft een punt of meerdere.

L.M. | 10-06-13 | 13:04

Jullie zijn een stelletje tuig daarbuiten dat vooral op een veilige afstand moet worden gehouden. Daarom vergaderen wij,
de politiek, de grote bedrijven en degenen die te groot zijn om te falen achter een stalen hekwerk en een ring van politieagenten. Dat is het signaal dat de Bilderberg afgeeft: jullie, bevolking, zijn tuig waarmee wij niets te maken willen hebben.

Rest In Privacy | 10-06-13 | 13:02

Die gast is net als wilders, hij maakt zichzelf gewoon zo belachelijk dat niemand hem meer serieus neemt maar toch heeft hij hier en daar wel een punt.

AmericanDad | 10-06-13 | 12:59

Of zitten de ontkenners aan de verdovende middelen? En zo ja, waarom? Kunnen ze de waarheid niet aan?

Comfortabel | 10-06-13 | 12:59

Volgens mij staan Alex Jones en David Icke gewoon op de loonlijst van Bilderberg & Co, om mensen die kritiek hebben in een vervelend daglicht te zetten. Een beetje zoals Occupy ook werd gekaapt door echte idioten, zodat terechte kritiek werd overschaduwd door randverschijnselen, speciaal bedoeld om mensen zand in de ogen te strooien.

Greetje Duisenberg | 10-06-13 | 12:58

Omg. Zitten reaguurders massaal aan de psychedelische middelen? Hoe naief kun je zijn om te geloven in een omnipotente overheid die alles controleert en regelt? De meeste politici worden alweer weggestuurd als ze maar net zijn ingewerkt. Topmannen van bedrijven houden het gemiddeld ook niet langer vol dan 5 jaar. Maar toch zijn ze volgens de aluhoedjes binnen die beperkte tijd allemaal ineens pro-chemtrails, willen direct alle burgerlijke vrijheden afpakken, etc. Zoek eens op Occams Razor!

1nfidel | 10-06-13 | 12:57

Het wereldbeeld van Alex Jones is eigenlijk heel simplistisch, ik snap wel waarom hij zoveel fans heeft.

Detlev Tarnowitz | 10-06-13 | 12:57

Bedankt voor het kleur bekennen, geenstijl!

Comfortabel | 10-06-13 | 12:55

Oi, shut it!

plaszak | 10-06-13 | 12:54

whahahaha wat een humor!
En mensen maar denken dat dit spontaan, en helemaal zelf bedacht ende uitgewerkt is door de BBC.
Nee natuurlijk niet joh! Bilderberg doet hier gewoon BBC voor z'n karretje spannen om dooiebreinmensen te laten denken dat aluhoedjes gekkies zijn

AsEl | 10-06-13 | 12:52

PRISM, Benghazi, Wikileaks, WMD's in Irak, afluisteren van journalisten... maar om nou te zeggen dat er sprake is van conspiracies? Ben je gek.

CoJoNes | 10-06-13 | 12:51

@Febofiel | 10-06-13 | 12:42

Nooit op indymedia geweest?

__dictatuur | 10-06-13 | 12:50

rara | 10-06-13 | 12:42 |

Aan het eind. Heb je het ooit zo zout gegeten dat een presentator zichzelf zo vreselijk voor schut zet dat hij recht in de camera gebaren maakt waarmee hij wil aangeven dat zijn gast gestoord is? Terwijl ondertussen Alex gewoon een punt heeft.
Over zijn presentatie kun je van mening verschillen, maar het is en blijft vreemd dat de oligarchie vergadert achter gesloten deuren, een amalgaam van politici, zakenlieden, bankiers, en dat alles super zwaar bewaakt. Denk je dan niet: vriendjespolitiek? Lobyisme? De Bilderbergers roepen de samenzweringstheorieën over zichzelf af.

Rest In Privacy | 10-06-13 | 12:46

Van Duyvenbode | 10-06-13 | 12:40
Dat is de trend tegenwoordig bij de media.
Als je niets zinnigs kunt zeggen of brengen maak je een gast belachelijk wat kijkcijfers oplevert, en dus goed is voor de marktwaarde.

Het is dat, of een belachelijk programma zoals Sterren dansen, springen, zingen, barbie en kornuiten, enz.

Gix | 10-06-13 | 12:44

@eljohnny | 10-06-13 | 12:39
Dat hoeft ook niet. In de reaguurderspanelen is al genoeg commentaar op Polenhotels.

steven paul | 10-06-13 | 12:44

Bij zo'n Bilderberg bijeenkomst wordt er volgens de Chatham House Rule gediscussieerd. Iedereen zegt wat hij wil, niemand verteld wie wat heeft gezegd.
Dit kan verfrissend zijn en kan eens wat bespreekbaar maken.
Die fijne linkse actiegroepen vertellen toch ook niet wat ze van plan zijn, besproken hebben en echt willen.

Febofiel | 10-06-13 | 12:42

@Van Duyvenbode | 10-06-13 | 12:40
Welke obscene gebaren heb jij gezien?

rara | 10-06-13 | 12:42

-weggejorist-

rara | 10-06-13 | 12:42

Pfffff... die Alex is niet goed bij zijn hoofd.

Kabila de stijlloze | 10-06-13 | 12:41

Laat de Bilderbergers met rust!! Hoe anders kunnen ze voor ons een WOIII arrangeren??!.. Maul Halten, bitte!!...

Megalomaantje | 10-06-13 | 12:41

De BBC is bij mij definitief door de mand gevallen. Een presentator die dergelijke obscene gebaren maakt recht in de camera, zou, als ik daar directeur was, meteen een harde schop onder zijn reet krijgen, het gebouw uit, bam! op de stenen keien.
Niet Alex Jones is raar, maar de BBC is pas raar. En zeker die respectloze "presentator" van een clown.

Rest In Privacy | 10-06-13 | 12:40

@neemjemoederindemali | 10-06-13 | 12:28
En al helemaal niet omdat pappie de boel opgericht heeft of omdat ze jarenlang voorzitster was.

SmegmaSmeer | 10-06-13 | 12:39

Mijn vader is timmerman. Regelmatig hangt hij met loodgieters, stukadoors, tegelzetters en elektriciens achter in zijn tuinhuis. Daar hoor je Alex niet over.

eljohnny | 10-06-13 | 12:39

Zoals al eerder vermeld; Bilderderberg is niet meer dan tabledance vermaak met orgies en gangbang parade, gewoon pure seks over elkaar heen rollende -oude en jonge- neukerts. Alles gaat volgens oud Venetiaans Casanova-achtige dikke piemuuuuls parade MET zonder kunstgebit zuigende old lady's. De beelden van dergelijke bijeenkomsten zijn zo schokkend dat ze zelfs niet geschikt zijn voor een die-hard HP liefhebber.... Daarom mogen we ook niets horen of zien....

Megalomaantje | 10-06-13 | 12:35

*aluhoedje op*

1 van de gebruikte bronnen van het PRISM systeem is van het Nederlandse bedrijf Reed Elsevier en wel de LexisNexis Database. Hierin worden vrijwel alle dagbladen, media e.d. wereldwijd geindexeerd en opgenomen.

Die bilderberg groep ach ja.. de hogere kringen onder elkaar.

Hoe zat dat ook weer met die Lockheed steekpenningen van Bernhard? en waar komt die JSF ook al weer vandaan?

Alles wat je zegt, kan, en zal tegen je gebruikt worden.

*Aluhoedje af*

Gix | 10-06-13 | 12:34

Quid blijft toch vooral die zak van dat 'wat is er mis met dit plaatjje van een oven in een keuken?'

Renate Adriaans | 10-06-13 | 12:33

De Bilderbergclub bespreekt achter gesloten deuren hun problemen en niet die van de wereld.

toetanchamon | 10-06-13 | 12:33

@Febofiel

het probleem is dat onze "NL leiders" die naar zo een vergadering verplicht zijn ons het volk in te lichten over hun activiteiten en transparantie te geven en
om aan te tonen dat hun bedoelingen onder de nederlandse wet valt en in het belang van nederland is.
doen ze dit niet dan overtreden ze de wet.

nou heb ik zelf wel vertrouwen in prinses Beatrix en haar goede bedoelingen. dus erg veel zorgen maak ik mij er niet om.

gider | 10-06-13 | 12:32

En met een linkse president Obama in de US aan de macht zou openheid over Bilderberg juist extra hard nodig zijn.
Iedereen weet dat juist links alle zaken onderhands en in achterkamertjes regelt en eventuele criticasters de mond snoert.

sinar2 | 10-06-13 | 12:31

@DutchLibertarian
Ik vind dit soort complot theorieen altijd reuze interessant. Betekend niet dat ik er ook maar iets van geloof. U zegt dat hij de feiten aan zijn zijde heeft. Ik zal u vertellen, ik heb bijna alle "feiten" die dit soort figuren menen te hebben onderhand wel gezien, en ik moet u teleurstellen, het zijn geen feiten, en binnen het grote verhaal der dingen zijn ze ook niet erg betrouwbaar. Het is een kwestie van willen geloven, net als religie. En in de kern is elke complot theorie niet te weerleggen (want alle informatie die het bestaan van het complot tegenspreekt is altijd onderdeel van het complot. Cirkel redenaties ten top).

DeNieuweJeugd | 10-06-13 | 12:31

Conspiracygekkies: zielige rancuneuze verliezers van de globalisering die zichzelf eeuwig in de slachtofferrol manoeuvreren. De nieuwste variant van de slavenmoraal en naaste familie van het marxisme. Ze zijn echter geen slaven van de masters of the universe, maar van hun eigen scepsis en tekortkomingen.

Detlev Tarnowitz | 10-06-13 | 12:31

Col du Bill is opgenomen in de Tour de France 2014.

behangtafel | 10-06-13 | 12:31

LibertasSimplex | 10-06-13 | 12:23
Jaja, een Friese doorloopneger.

Strohond | 10-06-13 | 12:29

Alex Jones is een acteur, ingehuurd om de criticasters zoveel mogelijk belachelijk te maken. Hij speelt het kunstje van de BBC keurig mee. Zie bijvoorbeeld zijn absurde aanklachten dat de nazis overal achter zitten en dat arabieren Hollywood domineren, alles om de aandacht af te leiden of te reduceren tot paranoïde gebral.

WildersJeugd | 10-06-13 | 12:28

Pontifex Hilarius | 10-06-13 | 11:50 | + 1 -

Tuurlijk joh, ze zat er natuurlijk niet vanwege haar belangen bij DNB, de ECB en de federal reserve.

neemjemoederindemali | 10-06-13 | 12:28

*aluhoedje opzet*

Alex Jones is ingehuurd door de Bilderbergers.

*aluhoedje niet afzet*

Geneeskrachtig Kruit | 10-06-13 | 12:26

En de Rothschild bank *kuch* adviseert onze regering helemaal nog geen 200 jaar lang.

Een *kuch* zakelijke relatie die al 200 jaar naar volle tevredenheid ONS adviseert. Daar plaats je natuurlijk geen vraagtekens bij, dat is heul normaal.

Ze maken er verdomme niet eens een geheim van, het staat open en bloot op hun website.

neemjemoederindemali | 10-06-13 | 12:25

De bevolking wilde geen massa immigratie, wilde wel behoud van EG maar geen monetaire EU, wilde niet op oneigenlijke gronden binnenvallen in Irak, wilde geen crisis om middels Europese hervormingen Europa met elkaar te harmoniseren. Het is allemaal wel gebeurd. Buitengewoon naïef en dom om te veronderstellen dat hier geen mondiaal beleid achter zit. Wat je ook van Berlusconi vindt, hij moest wel het veld ruimen toen ze (financiële markten) de rente lieten stijgen.

Arnold9638 | 10-06-13 | 12:25

@neemjemoederindemali | 10-06-13 | 12:21
Idd. Maar moet ze wel meegeven "het internet" is en blijft een geniaal spionageproject, ideaal voor goedgelovige wereldburgers.

First Contact | 10-06-13 | 12:25

Zijn Alex Jones' gezondheidsprocucten voorzien van een Chip? Voor Mindcontrol? Is Obama in werkelijkheid een Fries?

LibertasSimplex | 10-06-13 | 12:23

Goed voorbeeld waarin de media gebruikt wordt om iemand die misstanden aan het licht brengt en openbaar maakt publiekelijk te ridiculiseren. Immers als de mainstream media iets zegt dan loopt het gros van de schaapjes er wel achteraan. En zo blijft alles zoals het was. Zodat de bobo's in dikke audi's en maatpakken door kunnen blijven gaan met hun dubieuze bezigheden.

Quid vindt dat blijkbaar oke, want iedereen die zijn vraagtekens zet bij deze conferentie en deze gang van zaken is een gekkie! En gekkies moeten de mond gesnoerd worden! Toch Quidje?

OpperGek | 10-06-13 | 12:23

@Dutchlibertarian
Dat is het domste comment dat ik dit jaar heb gelezen. En met Bakito in de panelen wil dat heel wat zeggen.

zooishettoch | 10-06-13 | 12:22

Alles en iedereen wordt afgeluisterd, Amerika controleert wereldwijd ALLES wat we doen op het internet en Alex Jones is een knettergekke schreeuwlelijk. Juist ja.

Btw, een federaal Europa is ook zo'n verzinsel van die gekke aluhoedjes. Alsof Nederland zijn soevereiniteit gaat overdragen aan dat Brusselse tuig. Oh, wacht....

neemjemoederindemali | 10-06-13 | 12:21

Al die complottheorietjes zijn in omloop gebracht om ons af te leiden. Wat zit er achter deze afleidingstruc van Alex Jones, en voor wie werkt hij?

rara | 10-06-13 | 12:20

We zouden in Europa ook een groepje/clubje kunnen oprichten, tenslotte is de Bilderberg groep ontstaan uit het "Marshal Plan" Amerikanen hadden namelijk weinig zin in het financieel ondersteunen van Europa voor de wederopbouw en hier zie ik de overeenkomst met het ESM/ESF.

First Contact | 10-06-13 | 12:19

Quid zit natuurlijk zelf ook vuistdiep in de Bilderberggroep. Van de dingen waar Alex Jones mee kwam die hem op veel gekverklaringen kwamen te staan zijn er toch een best aantal bevestigd, zonet is ook bevestigd dat regeringen er totaal geen problemen mee hebben hun hele land op Orwelliaanse wijze te bespioneren...

Ommie de HaatMoker | 10-06-13 | 12:18

Ondanks dat Alex Jones een gekke schreeuwlelijk is, heeft hij de feiten wel aan zijn zijde. Wat zou er zijn gebeurd als tussen 1940-1945 in Europa burgers het recht hadden om zichzelf met een vuurwapen te verdedigen? Dan zouden er nooit 6 miljoen mensen als weerloze schapen naar de slachtbank zijn geleid. Dergelijke massamoord is in de VS nooit mogelijk zolang het 2nd amendment bestaat. Het is tevens een van de belangrijkste redenen waarom Zwitserland een Duitse inval bespaard bleef, terwijl Nederland na 5 dagen al compleet in Duitse handen was.
_____________________________________+
Burgers ontwapenen en overheden het alleenrecht geven op wapenbezit, dát is pas eng. De doden die door burgerlijk recht op wapenbezit gevallen zijn, zijn hoe tragisch ook, nog geen procent van alle doden die zijn gevallen doordat burgers géén recht op wapenbezit hadden.

DutchLibertarian | 10-06-13 | 12:17

@Febofiel | 10-06-13 | 12:05

Dat gebeurt elke dag, op elk gemeentehuis en bij elke overheidsinstantie. Niets nieuws onder de zon.

Biff Eagleburger | 10-06-13 | 12:17

@ steven paul | 10-06-13 | 12:13 |
haha nee hoor juist niet

arikanari | 10-06-13 | 12:15

Krijg ik net een brief van m'n zorgverzekering: uit m'n GSM- en GPS-gegevens blijkt dat ik te vaak aanwezig ben bij de KFC, om vervolgens al bellend hard langs 2 sportscholen te scheuren. Dientengevolge zal mijn premie 20% verhoogd worden.

Hijo del Sol | 10-06-13 | 12:14

Hehe als de oppermachtige schaduw regering hem dood wilde hebben kreeg hij morgen een hartaanval... Niks martelaar, gewoon weer een te dikke Amerikaan die de McDonalds iets te vaak bezocht heeft...
En om het punt duidelijk te maken wordt er autopsie gedaan die laten zien dat zijn aardere vervet waren, en dat het een wonder is dat hij nog zo lang geleefd heeft. Of wil hij stellen dat een groep die oppermachtig is en de wereld bij de ballen heeft er niet in slaagt om hem stilletjes naar een andere wereld te helpen ?

TheLuggs | 10-06-13 | 12:13

@arikanari | 10-06-13 | 12:11
Je bent beide nu verloren?

steven paul | 10-06-13 | 12:13

Dat er echt zoveel mensen zijn die deze vitaminepillenverkoper als de eenzame strijder tegen het kwaad zien, dat vind ik, nou ja, eigenlijk wel leuk.

LibertasSimplex | 10-06-13 | 12:13

Als lid van de Bilderberggroep zou ik Alex zeker laten leven. Ik zou hem zelfs promoten. Hij zet in zijn eentje de gehele oppositie weg als ongeloofwaardige gekkies. Deze man is van onschatbare waarde voor de Bilderbergjes.

Ischa Bleijer | 10-06-13 | 12:12

Alex Jones blijft een held, die man heeft mijn ogen 10 jaar geleden geopend waardoor ik, geloof het of niet, een aantal (achteraf) slimme beslissingen heb kunnen nemen ivm werk en geld.

arikanari | 10-06-13 | 12:11

zooishettoch | 10-06-13 | 12:06
Ohhh, niks aan de hand dus? Vandaar dat ze zo transparant zijn... praatgroepje van wereldleiders en steenrijken met onschuldig gedachtegoed... *graaft zichzelf weer in*

First Contact | 10-06-13 | 12:11

Dus onze minpres verkiest dit uitje boven alle problemen in NL en als vraagt wat hij er doet krijg je non-antwoorden? Wie is er nou het gekkie?

Tommygunner | 10-06-13 | 12:11

Alex Jones is een gevaarlijke man die werk voor de zionisten.

Stink-Teen | 10-06-13 | 12:08

Alex Jones heeft wel gelijk over het feit dat iedereen afgeluisterd wordt. Blijkt de afgelopen dagen toch wel weer.

konthoofd | 10-06-13 | 12:08

Hooks, schijnt dat het allemaal van te voren is ingestudeerd.

scootah rijdert | 10-06-13 | 12:07

En iedereen maar denken dat De Bree en Vetkleppert weggejorist zijn. Die zitten lekker tussen de Bilderbergjes onze toekomst uit te stippelen.

steven paul | 10-06-13 | 12:07

Voor 1 van die 22 atoombommen die op Volkel liggen weet ik nog wel een goede bestemming.
Op het hotel pleuren waar zo'n Bilderberg dictatuur gaande is.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 10-06-13 | 12:06

@Febofiel | 10-06-13 | 12:05 | + 0 -
Daar is heel erg veel op tegen, omdat de politici voor de burgers werken en niet voor met de hand geselecteerde zakenlui. Sowieso is het niet publiek lobby-en zeer ondemocratisch.

Kaas de Vies | 10-06-13 | 12:06

Alex Jones verdient een hoop geld met het 'ontmaskeren' van de Bilderberg groep. Hij heeft er helemaal geen belang bij om daar een objectieve mening over te hebben. Het is gewoon een praatclubje. En sinds ik weet dat ze Rutte uitgenodigd hebben neem ik ze uberhaupt al niet meer serieus.

zooishettoch | 10-06-13 | 12:06

Wat is het probleem als politici en zakenlui elkaar spreken zonder ons daarover in te lichten?

Febofiel | 10-06-13 | 12:05

"Dit is het probleem van aluhoedjes met steroïde stembanden als Alex Jones: zelfs al zouden ze een puntje hebben, ergens, diep verstopt in hun rants, bijvoorbeeld over PRISM, dan nog overschreeuwen ze zichzelf dusdanig heftig met complete seniliteit dat ze met geen mogelijkheid serieus te nemen zijn"

Dit is het probleem van aluhoedjes met steroïde stembanden als Geert Wilders: zelfs al zouden ze een puntje hebben, ergens, diep verstopt in hun rants, bijvoorbeeld over Moslims, dan nog overschreeuwen ze zichzelf dusdanig heftig met complete seniliteit dat ze met geen mogelijkheid serieus te nemen zijn

Deus Absurdia | 10-06-13 | 12:05

Just because they're called Bilderberg, doesn't mean they're never in a Van der Valk.

LibertasSimplex | 10-06-13 | 12:03

Iedereen is een counter intelligence agent van de NWO.

Damnayshun | 10-06-13 | 12:02

oh wauw, dat was lachen he! Inderdaad episch!

johnh | 10-06-13 | 12:02

Die lui werden paar jaar geleden ook voor gek verklaard omdat volgens hen er een federaal Europa aan zat te komen. Tijd kan snel gaan.

Latrinalia | 10-06-13 | 12:01

Das allemaal engels, veels te moeilijk.

van_de_pot_gerukt | 10-06-13 | 12:01

Zo ziet een schreeuwende in de woestijn eruit.

Moriarty | 10-06-13 | 12:00

@eerstneukendanpraten | 10-06-13 | 11:55 | + 0 -
Op mijn elfde BBSde ik het volgende.

"Ik ga mijn school afmaken". Direct 14 jaar cel wegens bedreigingen.

Kaas de Vies | 10-06-13 | 11:57

Haha, BBC serieus nemen zeker, omdat ze zo beschaafd klinken?
BBC= pedoclub (geen theorie, wel vervolging)
BBC= niet serieus te nemen over Bilderberg, als er niks gaande is bij die club (wat heel goed zou kunnen), zouden ze op z'n mist wel het blijkbaar nodeloos gespendeerde belastinggeld moeten aankaarten
BBC= maakt goedkope repo, heel makkelijk om dit soort lui voor lul te zetten, maar waar is de eigen fact finding over de conferentie, niet het riedeltje voor de pers door de pers, wat kunnen ze wel zeggen over wat er gaande is aan de ándere kant van het hek, maw, Jones doet raar, maar de BBC staat hier voor lul!

Nickelodeon | 10-06-13 | 11:57

Kaas de Vies | 10-06-13 | 11:52
Dat klopt. Het kudosysteem is van origine een idee van prins Bernhard, maar hij gebruikte het enkel voor zijn vrouwenverzameling.

Strohond | 10-06-13 | 11:57

@ Kaas de Vies 11:52

Dan had je verdomme ook gewoon je sgool moeten afmaken!

eerstneukendanpraten | 10-06-13 | 11:55

Ik zag het gisteren al op de BBC-website. Briljant dit. En die .gif is mede zo briljant omdat ze in NL braaf blijven staren als ze zo'n gek aan tafel hebben. Nou ja, Pauw heeft het nog een beetje geprobeerd met die boerenrechtspraak-advocaat van de porno secretaresse.

Sowieso, als je moet gaan schreeuwen om je punt te maken is dat meestal een teken dat je het pleit al verloren hebt.

Red mij niet | 10-06-13 | 11:55

ook al ben je paranoide wil het nog niet zeggen dat ze niet achter je aan zitten...

gooi en smijtwerker | 10-06-13 | 11:55

Het schijnt dat Gerard Joling ook een uitnodiging ontvangen heeft.
Of wacht, die was voor een orgie van de Billenberg Groep, ik haal die twee altijd door elkaar.

Cuyahoga | 10-06-13 | 11:53

@Strohond | 10-06-13 | 11:50 | + 0 -
Ik denk dat kudosysteem ook is uitgedacht door Bilderberg om mij te laven met microcomplimentjes zodat ik mij er te gemakkelijk vanaf maak met flauwe grappen in plaats van iets normaals te zeggen.

Kaas de Vies | 10-06-13 | 11:52

Denk dat Beatrix daar vooral zit (zat?) als grootaandeelhouder van Shell.

Pontifex Hilarius | 10-06-13 | 11:50

De aanklacht van de gekkies tegen de Bilderberg bijeenkomst wordt onuitwisbaar ondermijnt door hun gekkie-imago van brutaal schreeuwende, van gerijpte verstandelijke vermogens verstoken en door stumperigheid verbonden middelmatigheid.

Simon de Danser | 10-06-13 | 11:50

Alex Jones is de Kaas de Vies van de complotgekkies.

Strohond | 10-06-13 | 11:50

Gisteren hadden we drie topics. Over hoe wij 24/7 bekeken worden door USA, www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/06/... over hoe onze portemonnee door incompetente politici wordt uitgewrongen www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/06/... en dat het vertrouwen in de democratie en politici tot het nulpunt gedaald is.http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/06/ebru_umar_volk_heb_wat_vertrou.html#comments

En dan zou Alex Jones de hofnar zijn? Wil de echte gek nu opstaan?

Feynman | 10-06-13 | 11:49

Just because you're paranoid, doesn't mean they are not after you.

Parsons | 10-06-13 | 11:49

Toch ben ik heel benieuwd wat onze Bea allemaal bespreekt met die Bilderberg gasten.

neemjemoederindemali | 10-06-13 | 11:48

Zit de Bilderberg in het schema van de Tour de France dit jaar?

Spokoynoy Nochi | 10-06-13 | 11:48

Ja Quid neem de BBC maar serieus. Bilderberg is gewoon een gezellig kaart clubje joh...

Doc Damage | 10-06-13 | 11:47

Een democratie die voor het grootste gedeelte gebaseerd is op geheimhouding is geen democratie.

Alles heeft het stempeltje geheim en vertrouwelijk, maar zijn declaratie bonnen nu echt zo geheim? Zijn rapporten van de overheid nu echt noodzakelijk vertrouwelijk?

Kaas de Vies | 10-06-13 | 11:47

Juistem! Met vijanden als deze gekkies heeft Bilderberg geen vrienden meer nodig.

Godsammekraken | 10-06-13 | 11:47

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland