Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politie-Brutaliteit in Turkije #taksim #gezi

Taksimplein, Resistanbul, afgelopen weekend. Check op seconde 15. Agent schiet gericht een traangasgranaat op het hoofd van uitdagende treiterdemonstrant. Plonk. Raak. Vandaag zei vice-president Bülent Arinc sorry voor het vele politiegeweld van de afgelopen dagen en het nodeloos gassen van dames in rode jurkjes. In Istanbul zijn demense ondanks het deprimerende Volkskrant-artikel van Betsy Udink weer massaal naar het Taksimplein getrokken, om voor ons te zingen en te dansen en te fikkiestoken op de LIVESTREAM. Na de break nog wat plaatjes en filmpjes van stomme total freak polities. Update: Gaan we weer. In Ankara en Antakya. Hee, daar hebben we het leger. kopschoppers534.jpgMan (1) probeert kokosnoot te beschermen tegen dozijn (12) cop-schoppers. Klik voor groot. edit-helmpjes534.jpgServicenummers op achterkant van riothelmen zijn weggejorist met tape. crossfire534.jpgKlik voor groot formaat. Bukkake. Vrouw wordt gesandwiched door twee waterkanons.
AUFMACHEN. En zo niet, dan schieten we wel naar binnen. cop-schopperplattepet.jpgCop-schopper met platte pet in Izmir. FILMPJE. gaswolk534.jpgIn die gaswolk ligt een gewonde man. Story bij Al-Jazeera. zozijnzedanook534.jpgPeace!

Reaguursels

Inloggen

Erdogannetje had toch zo een grote muil over Assad?

En nu?

AsEl | 05-06-13 | 15:29

@Supermatthijs | 04-06-13 | 21:18
Ik vind het erg vervelend voor je dat je een reaguurbuiskweeksel bent. Sorry.

Sliptong | 05-06-13 | 14:58

De vice-PM zei eigenlijk helemaal geen sorry... Hij deed voornamelijk zijn beklag dat al deze vervelende mensen de vrijheden aan het beperken waren.

Ik bedoel: lol? Deze mensen zijn de straat op gegaan om voor hun vrijheden op te komen.

Anoniemtje | 05-06-13 | 14:30

Ik kan jullie een ding vertellen, Erdogan is te sterk geworden, hem stoppen gaat niet, zelfs met een "revolutie" heb je een extreem kleine kans. Hij luistert niet naar de bewoners, als hij iets zegt dan doet hij het ook.

De grootste deel van de Turken die deze dagen op straat zijn, zijn voor de Oppositie partij CHP, maar er zitten ook stemmers van AKP tussen (Partij van Erdogan). Dit is het gevolg van haat opbouwen en dan alles in een keer uiten, want denk zelf eens na, hoezo zou een groot stuk Turkije opstaan voor ongeveer 9 bomen?

Mr-Heineken | 05-06-13 | 12:05

Nou dat zijn dus allemaal rascisten daar op het -plein van de vrijheid-, want ze zijn tegen de islam. Die regel geldt hier en dus ook daar. Benieuwd wanneer D66 maatregelen gaat voorstellen in de 2e kamer tegen de protesten in Turkije.

Fred Janssen | 05-06-13 | 03:37

Nou dat zijn dus allemaal rascisten daar op het -plein van de vrijheid-, want ze zijn tegen de islam. Die regel geldt hier en dus ook daar. Benieuwd wanneer D66 maatregelen gaat voorstellen in de 2e kamer tegen de protesten in Turkije.

Fred Janssen | 05-06-13 | 03:34

De westerse beschaving wordt bevochten in Istanbul. Is het 1453? *op horloge kijkt*

De Goedheid Zelve | 05-06-13 | 02:54

we kunnnen wel zeuren zeuren en zeuren. het is duidelijk dat de nos en de media ons neppen voor de gek houden. met totaal andere beelden. he 3 keer een mail gestuurd niets terug gehoord. zo Manupileren ze dus de mensen, denken dus verkeerd anders om. assad is beter dan obama en ook dan rutte en die kliek in brussel. wakker worden. RESPECT voor de mensen daar. Check deze link> delilimvar.tumblr.com/ dat gebeurd er dus echt, weg met brussel weg met de politiek we hebben geen politiek nodig. wel een leider. maar zonder macht.maar de scheeps de massa cekr in nederland slaapt door.

rafaelo | 05-06-13 | 02:41

de laatste alcoholregels afgekondigd was de druppel

horsteknots | 05-06-13 | 00:16

Turkije is onder Erdogan hard op weg naar een islamitische politiestaat met de sharia en een alcoholverbod. De oorspronkelijke bewakers van een seculier Turkije, de militaire topgeneraals, zitten bijna allemaal vast in de gevangenis op basis van valse beschuldigingen omtrent een z.g. 'coup' die alleen leeft in de hoofden van de Turkse islamisten.

Schweinchen Dick | 04-06-13 | 23:47

-weggejorist-

Veel Vaak | 04-06-13 | 23:02

dirkieeee | 04-06-13 | 22:25 | + 2
Je zou de conclusie kunnen trekken 'moeten we niet doen', die conclusie wordt niet getrokken: VS en EU-steun 2.0: Moslim Broederschap en Al Qaeda gelieerde groepen.

Nickelodeon | 04-06-13 | 22:44

In tegenstelling tot wat vele denken, is de meerderheid van de Turken (OOK in Nederland!) juist tegen Erdogan en zijn Islamo-vriendjes die zijn eigen (geloofs)overtuiging op anderen wil opleggen! Kortom Wilders kan zo met ons mee demonstreren in NL of in Istanboel, hij is welkom!!!

Turk182! | 04-06-13 | 22:41

lol... heb ik daar per ongeluk "Obama" ipv "Osama".. oofffehh... is dat niet per ongeluk..?;-)

dirkieeee | 04-06-13 | 22:35

Het is inderdaad nogal geregiseerd stil over dit onderwerp

Snap je!? | 04-06-13 | 22:35

OORVERDOVEND stil bij de mainstream maffia over de protesten in Turkije!!

Megalomaantje | 04-06-13 | 22:29

Dictator Saddam=Gesteund,aan de macht geholpen door EU en Vs;
Dictator Hosni Moebarak=Gesteund,aan de macht geholpen door EU en Vs;
Dictator Khadaffi=Gesteund,aan de macht geholpen door EU en Vs;
Dictator Obama=Gesteund,aan de macht geholpen door EU en Vs;
Dictator Hafiz al-Assad=Gesteund,aan de macht geholpen door EU en Vs;
Dictator Erdogan=Gesteund,aan de macht geholpen door EU en Vs;

Waarom worden alle dictators met hulp van het EU en US aan de macht geholpen?Waarom wordt er altijd een oogje dicht geknepen bij de onderdrukking die zij uitvoeren op eigen volk?

dirkieeee | 04-06-13 | 22:25

Wilders heeft vaak gelijk, ik zeg het maar vast. En om even niet alle credits aan oom Geert te geven, er was er een die nog vaker en nog meer gelijk had over het sluipende gevaar en zijn trawanten.. Moge hij rusten in vrede. Dhr W.S.P. Fortuijn.

Snap je!? | 04-06-13 | 22:23

Islam is erg mooi. Zonder Islam hadden we bijna geen nieuws.

Patatter | 04-06-13 | 22:13

Torquemada | 04-06-13 | 21:56 |

Mijn gedachten bij Wilders over Erdogan was dat ik vermoedde dat Wilders gewoon tegen hem aan liep te trappen omdat het een islamiet was. Maar niets blijkt dus minder waar, Erdogan is een heel gevaarlijke en conservatieve dictator waarbij een man als Assad van Syrië totaal verbleekt. Wilders had dus volkomen gelijk. Erdogan is een gevaar, zelfs voor de vrijheid in de EU. De EU zal namelijk alles doen om Turkije te pleasen en zal de vrijheid van burgers in de EU zeker opofferen ten gunste van de islam om ook zo vrij baan te maken voor de conservatieve islamitische stromingen in de EU. We mogen de protesterende mensen wel bedanken die onbewust ons hebben wakker geschud voor het gevaar van een oerconservatieve Turkije.

Megalomaantje | 04-06-13 | 22:12

dirkieeee | 04-06-13 | 21:26
Nee. Cynisme met een ondertoon.
Misschien had ik idd iets moeten schrijven van [cynic modus: on], maar volgens mij druipt het cynisme zo sterk van m'n tegel af, dat dat niet nodig is. Kijk je naar de mate van agressie, en de manier waarop. Dan zie ik een Turkse politie kopschoppen gelijk die 8 knulletjes die in Eindhoven 1 jongen kopschoppen. Vergelijkingen zijn dus wel te trekken.

Toch een vraagje nog. Als een NL-er nu verhuist naar Turkije en daar gaat wonen, is hij dan ook ineens 'totaal anders' (jouw woorden) dan de NL-ers hier? En bij ja/nee, dan ook de vogende vraag. Geldt dat dan ook voor alle in Turkije woonachtige NL-ers?
Think about it. Zo zwart-wit als je het neerschrijft, is het niet.

gaffelbaard | 04-06-13 | 22:08

Vreemd, of eigenlijk ook niet vreemd, de mainstream indoctrinatie zenders melden praktisch niks over de protesten in Turkije. Alleen vandaag dat de vice premier zijn verontschuldiging aanbiedt aan de vreedzame demonstranten. Degene die nu nog demonstreren, zo werd er bij gemeld door de vice premier, zijn TERRORISTISCHE elementen. Handige, maar smerige zet van de vice dictator.... De mainstream zou normaal gesproken toch de vlag moeten uithangen bij het nieuws over al deze vrijheidstrijdende protesten, er staan mensen in Turkije op tegen de puriteins islamitische regering die bezig is de seculiere bewoners te dwingen tot de middeleeuwen enz... De mainstream mag er niet dieper op ingaan? Van wie eigenlijk? De EU? De VS?

Megalomaantje | 04-06-13 | 22:01

Iedere keer als ik over die toestand in Turkey lees moet ik aan Wilders denken(ben geen fan van de man)
Dat Wilders Erdogan in de Pers al jaren geleden een gestoorde freak en een gevaar noemde.

Torquemada | 04-06-13 | 21:56

Supermatthijs | 04-06-13 | 21:24
Misschien moet-ie samen met Murat Yasar gaan. I.t.t. Dion Graus is die nl. wel veroordeeld voor mishandeling van z'n vrouw. Dan kunnen die twee nog wat van elkaar leren, en de Turken ook weer van hen. Gezellig! :/
www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article...

gaffelbaard | 04-06-13 | 21:35

Erdogan is de Geert Wilders van Turkije.
Pas op als je of Geert stemt want dan krijgen we dit soort toestanden hier ook.

dierplaag | 04-06-13 | 21:27

gaffelbaard | 04-06-13 | 21:22 | + -1

Ik heb geen woorden voor jouw domheid!Zelfs GS heeft sympathie voor die Turken DAAR omdat die totaal anders zijn dan die kut Aloha Ackbars HIER!

Was jouw reactie een bevlieging of wilde je echt iets kwijt?

dirkieeee | 04-06-13 | 21:26

gaffelbaard | 04-06-13 | 21:22 | + 0 -

Dion Graus gaat er binnenkort cursus in geven gaan de geruchten.

Supermatthijs | 04-06-13 | 21:24

Rare woordkeuze hoor. Is dit letterlijk uit het engels vertaald? Het gaat hier over wreedheid (brutality) niet brutaliteit. Brutaliteit is als kleine kinderen tegen hun moeder schreeuwen.

profiteroles | 04-06-13 | 21:22

Zou het Europees Parlement hier vragen over durven stellen? Natuurlijk niet, want "dat werkt contraproductief".

1nfidel | 04-06-13 | 21:19

Sliptong | 04-06-13 | 21:14 | + 0
Weet je wie er ook een snor had?

Yolanthe van Casbergen?

dirkieeee | 04-06-13 | 21:19

Sliptong | 04-06-13 | 21:14 | + 0 -

Je moeder ?

Supermatthijs | 04-06-13 | 21:18

Police brutality = politie wreedheid, niet politie brutaliteit. Tot zover les 1 Engels voor journalisten.

Tapu | 04-06-13 | 21:15

Weet je wie er ook een snor had?

Sliptong | 04-06-13 | 21:14

Laat ze het maar lekker uitzoeken in Turkije. We hebben genoeg eigen sh*t.

Claire | 04-06-13 | 21:05

De jongen vraagt, de agent draait. Niets vreemds aan toch? In NL zou zoiets per ongeluk gebeuren, en dat is veel erger..

ren-forrest-ren-e | 04-06-13 | 20:57

Goed en m.i. een realistisch stuk van Betsy Udink!

("Betsy Udink (Eefde, 1951) is een Nederlands schrijfster en journaliste.
Zij werkte in Caïro, New York, Damascus, Beiroet en Brussel, en schreef voor onder meer de Nederlandse kranten NRC Handelsblad, De Volkskrant, Het Parool, Vrij Nederland en Trouw.
In haar eerste boek, Achter Mekka 1990, beschrijft zij haar ervaringen als diplomatenvrouw in het fundamentalistische Saoedi-Arabië. Allah & Eva (2006) beschrijft haar ervaringen in Pakistan. Het werd in korte tijd vijf maal gedrukt en er werden meer dan 16.000 exemplaren van verkocht.")
nl.wikipedia.org/wiki/Betsy_Udink

Uit het stuk:

"De Turkse samenleving is op dit moment grofweg - heel grofweg want er is een groot palet aan kleuren - in drie groepen te verdelen, groepen die het in de ene kritiek met elkaar eens zijn, op het andere vlak lijnrecht tegenover elkaar staan. De Gülen-aanhangers tegenover de Erdogan-aanhangers, de Taksimista's tegen Gülen en tegen Erdogan."

Het enige dat de Taksimisten (demonstranten) en aanhangers van Gülen met elkaar gemeen hebben, is dat ze beide tegen Erdogan zijn. Maar als Gülen aan de macht zou komen dan wordt het qua islamisme veel erger in Turkije. Gülen is van het Moslimbroederschap.

Verder: In Turkije wonen 79.749.461 (2012) mensen. Van hen woont 70% in stedelijke gebieden. In 2011 was de opkomst bij de verkiezingen 83%. nl.wikipedia.org/wiki/Turkije
Dat is een hoge opkomst.
De AKP heeft drie keer op rij de verkiezingen gewonnen. Dat kan voor een klein deel door sjoemelen met stemmen zijn geweest, maar daardoor heeft de AKP de verkiezingen niet gewonnen.

W.b. de demonstranten: Alle hulde dat zij, ondanks het politiegeweld, door blijven demonstreren. Nee, ze krijgen Erdogan er niet mee weg maar het is te hopen dat
hun vechtlust er toe leidt dat Erdogan zich ervan bewust wordt dat niet alle Turken blij zijn met zijn beleid en veel Turken die elders wonen de demonstranten steunen.

Nu nog even wachten tot de EU en het Nederlands parlement het buitensporig geweld dat tegen demonstranten is gebruikt afkeuren.

Ik vrees dat de Turken daar lang op moeten wachten...

La Vie En Rose | 04-06-13 | 20:56

Ik begin het westelijk gedeelte van Turkije steeds sympathieker te vinden. Ga even mijn bankrekening controleren of er misschien een mediterraan villaatje aldaar inzit.

WirMachenMusik | 04-06-13 | 20:54

Vliegen de traangasgranaten de mensen met een andere mening dan die van de islamisten alweer om en tussen de oren?

ZSU-23-4 | 04-06-13 | 20:50

Tuurlijk is de NRC niet al te kritisch over de weerstand tegen de islamisering van Turkije door een grote groep Turken, ze zouden toch maar de indruk wekken dat bepaalde mensen dan toch wel een duidelijke reden hebben om over te gaan tot fel verzet tegen iets wat ze in Nederland en de EU nog proberen te verkopen als zijnde een cultuurverrijking.

ZSU-23-4 | 04-06-13 | 20:48

Alsof hun neus bloedt bericht de NRC vandaag voor het eerst over het stilzwijgen van de Turkse MSM en dat ze daartoe onder zware druk worden gezet door de regering.
En zo vermijden ze het onderwerp 'zelfcensuur' want anders zouden ze mogelijk zichzelf als NRC enz. daarin kunnen herkennen.
Het krampachtig vermijden van de secularisatie-component en de weerstand tegen de al tien jaar durende sluipend toenemende islamisering, zal wel dezelfde reden hebben.
Stelletje hypocriete jihad-protectionisten.

WirMachenMusik | 04-06-13 | 20:43

Nou ik had ze best hoog zitten maar het is daar dus net zo een kolerezooi als in de rest van die gordel daar.

Tinus Trekveer | 04-06-13 | 20:21

*ploenk*

codedelight | 04-06-13 | 20:21

Ik vraag me af wie al die stoepen weer opnieuw gaan tegelen :P

Stolker | 04-06-13 | 20:19

rode peper | 04-06-13 | 20:05 | + 0
Alle macht zal in de handen van de nieuwe president geconcentreerd zijn en Erdogan wil die president worden."

Ik denk dat die jonge gekke Turken dat niet zullen toestaan,kijk eens op elk filmpje zie je de vastberadenheid in hun ogen,het lijkt wel alsof ze ervoor willen sterven...

DAMNED!!!Ik ben jaloers,hadden wij dat ook maar!!

dirkieeee | 04-06-13 | 20:09

Die islam, dat weet wat. Overal trammelant en ongelukkige mensen.

lekker wijf | 04-06-13 | 20:08

Erdogan een dictator?
Dàt maken ze op de Bilderbergconferentie wel uit.
Het plebs dient verder zijn mond te houden.

Dostranamus | 04-06-13 | 20:08

Hallo Timmerfrans hoog tijd voor een negatief reisadvies naar de moordende Dictators of interesseert een dooie NL-er ons niet meer?

gebrokenvleugel | 04-06-13 | 20:07

@Deee-Lite | 04-06-13 | 19:55,

de fout is gemaakt door de volkskrant redactie, niet de auteur van de column, lees maar verder:

"Despotisch regime
Erdogan wil nu zijn macht consolideren met de invoering van een presidentieel systeem. Dat komt in de nieuwe grondwet te staan waar momenteel aan wordt gewerkt. Tot nu toe wordt de president door het parlement gekozen. In het nieuwe systeem wordt hij rechtstreeks door de kiezers aangewezen. Alle macht zal in de handen van de nieuwe president geconcentreerd zijn en Erdogan wil die president worden."

rode peper | 04-06-13 | 20:05

normanius | 04-06-13 | 19:53 | + 0
Als je het verschil niet kan zien tussen een slechte regering en een gestoorde, ga je inderdaad zulke taal uitkramen.

ikdenkwat | 04-06-13 | 19:59

-weggejorist-

Deee-Lite | 04-06-13 | 19:55

Nou mense kom op nu hebben we wel genoeg "How To Riot and bring down a government" educatie gehad lijkt me.
.
Aanstaande zaterdag laatste klassikale overhoringen in de panelen hier op Geenstijl en dan zondag aanvang van het practicum "Rutte II omverwerpen"

normanius | 04-06-13 | 19:53

@AntiSoof | 04-06-13 | 19:33
"Nietszeggend dus. Of bedoelde je dat niet?"
Yep indeed! Dat bedoel ik

Donar_Thor | 04-06-13 | 19:52

Matthijs; ik meen juist Islamitische sympathie te herkennen, door opportunistisch 'verantwoordiging' uit te spreken over opstanden. En Islamtische sympathie gaat nogal eens hand in hand met antisemitisme, gezien de geopolitieke situatie ook niet gek. Niet dat ik jou van dat laatste beschuldig.

Smurfke Turbo | 04-06-13 | 19:51

Wat een tering zooi ik zie trouwens wel waar ze kopschoppen geleerd hebben, van de politie dus. Lafbekken!

ikdenkwat | 04-06-13 | 19:47

Smurfke Turbo | 04-06-13 | 19:40 | + 0 -

Mijn laatste bijdrage ging over Syrië. Ik zeg nergens dat alles geoorloofd is tegen demonstranten. Het gaat wat ver daar in Turkije maar het blijft een interne aangelegenheid. Ook wel een beetje verdacht opeens al dat medelijden hier voor die demonstrerende turken. Zit wat moslim- haat achter denk ik.

Supermatthijs | 04-06-13 | 19:45

H stiglitz heel (rechts) nederland was boos op g8 protesten in genoa... nu is rechts tegen graaiers en grootmachten...

Itastijl | 04-06-13 | 19:43

Matthijs; je hebt het over Turkije? En in een democratie (rechtstaat?) Is alles tegen demonstranten geoorloofd?

Smurfke Turbo | 04-06-13 | 19:40

Lijken wel ("onze" westerse god is groot) berlusconiaanse toestanden. #ME(nazi/fascisten commando)jorissenservicenummerG8-2001

Itastijl | 04-06-13 | 19:40

Smurfke Turbo | 04-06-13 | 19:35 | + 0 -

Geen democratie en opstand zeg maar burgeroorlog tegen een dictator. Niet met elkaar te vergelijken.

Supermatthijs | 04-06-13 | 19:38

@Deee-Lite | 04-06-13 | 19:28 |

Maakt overigens ook niet hoor. Ik heb ook al diverse Nederlandse media betrapt op het omschrijven van Istanbul als de hoofdstad van Turkije. Het Nederlands journaille is feitelijk een belediging voor de term journaille...

Parel van het Zuiden | 04-06-13 | 19:35

@Donar_Thor,

Het feit dat er staat in gelijke gevallen is uiteraard al onzin omdat alles context-afhankelijk is en er dus geen gelijke gevallen bestaan als je dieper graaft, daarbij komt dat er staat dat er in die "gelijke gevallen" er een gelijke behandeling ieder ten deel valt, wat uiteraard niets zegt over de aard (goed of minder goed) van de "behandeling"

mase | 04-06-13 | 19:35

Matthijs; maar bij Syrie was het wel geoorloofd?

Smurfke Turbo | 04-06-13 | 19:35

Smurfke Turbo | 04-06-13 | 19:31 | + 0 -

Het is een interne aangelegenheid. Wij zouden ook niet zo dol zijn op Turkse bemoeienis met onze zaken.

Supermatthijs | 04-06-13 | 19:33

@Donar_Thor | 04-06-13 | 19:28
Scherp.
Er staat nu zoiets dat als een een is, een ook een is. Nietszeggend dus. Of bedoelde je dat niet?

AntiSoof | 04-06-13 | 19:33

@Donar_Thor | 04-06-13 | 19:28 |

De Grondwet omvat iets meer als alleen artikel 1...

Parel van het Zuiden | 04-06-13 | 19:32

@Rain Man,

Gatverdamme. Die gecensureerde ratten en buttfuckers van Erdogan zitten dus ook al in Nederland.

Wacko-Jacko | 04-06-13 | 19:32

@Parel van het Zuiden | 04-06-13 | 19:21
Je vergeet dat het mupets zijn van de Bibberberggroep.
Wat met die narchistische groep landverraders?

Mazzo | 04-06-13 | 19:31

@Deee-Lite | 04-06-13 | 19:28 |

Ah, de Volkskrant... De Telegraaf van slapend Nederland...

Parel van het Zuiden | 04-06-13 | 19:31

Ik vind het vreemd dat in tegenstelling tot de situatie Syrie, dat hier het massale veroordelen van politici, wereldleiders, opiniemakers, media, etc., uitblijft over hoe de demonstranten behandeld worden.

Smurfke Turbo | 04-06-13 | 19:31

Gebeurt hier ook te zijner tijd als het volk eindelijk de EUSSR zat is geworden welke door dezelfde volk democratisch het land is binnengehaald.

ProAsfalt | 04-06-13 | 19:29

Het is afwachten dat de politie en het leger tegen de regering keren...... Geloof me dat is dichtbij als ze thuis komen oom, neef, nicht, broer, vader, moeder voor hun muil zijn geschoten bij het boodschappen. Kwestie van tijd en volhouden.

ikdenkwat | 04-06-13 | 19:29

@Parel van het Zuiden | 04-06-13 | 19:21
Als je de grondwet letterlijk citeert, is het niet meer zo simpel.‘Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld.’ Ten eerst wordt er niet gezegd door wie de gelijke behandeling bewerkstelligd moet worden. Als dat de overheid is, dan is de volgende vraag relevant: hoe moeten de burgers de overheid behandelen en hoe moet de overheid zichzelf behandelen? Deze vragen worden in de grondwet niet beantwoord omdat de principiële ongelijkheid tussen burgers en de overheid verhuld moet blijven. Artikel 1 is ook geheimzinnig op een andere manier. Waarom wordt tweemaal gebruik gemaakt van het woord ‘gelijk’? Waarom staat er niet: ‘Allen die zich in Nederland bevinden, worden gelijk behandeld´? Als men ‘in gelijke gevallen’ weglaat dan wordt subtiele uitsluiting ongedaan verklaard. De noodzakelijke discriminatie wordt juist verborgen in ‘de gelijke gevallen’. Dit staat in de wetenschap beter bekend als de ‘ceteris paribus clausule’. Een natuurwet is geldig, tenzij er sprake is van bepaalde uitzonderingen. Artikel 1 is dus niet altijd (code oranje) en niet voor iedereen (illegalen) geldig. Veronderstelde gelijkheid is niet neutraal, maar gebonden aan een specifieke visie. Alles wat onder ongelijkheid volgens deze visie valt, wordt ondergebracht in de ceteris paribus clausule. Artikel 1 is dan niet meer geldig. We hebben niets aan de grondwet mensen.

Donar_Thor | 04-06-13 | 19:28

@de grote Anti | 04-06-13 | 19:24 |

Wij moeten als belastingbetalesr, burgers, en bezorgde ouders gaan protesteren tegen het Nederlandse partijpolitieke bestel en de Europese Unie. Zo lang dat addergebroed het roer mag bedienen zal elke gekozen koers ons verder onder het juk van deze machtswellustelingen brengen.

Parel van het Zuiden | 04-06-13 | 19:28

-weggejorist-

Deee-Lite | 04-06-13 | 19:28

@mase | 04-06-13 | 19:14
Oke, dus ik moet hand in hand met scootertuigh, kebabzaak mensen, belwinkel eigenaren en moslima's gaan protesteren tegen ons koningshuisch en de geheime bilderberg shidt.

Juist, dream fucking on. Er moet iets anders gebeuren.
Ik trap er niet in i.e.g.

de grote Anti | 04-06-13 | 19:24

@Parel van het Zuiden,

Helemaal eens!

mase | 04-06-13 | 19:23

@Deee-Lite | 04-06-13 | 19:16 |

Erdogan is echter geen president, maar de premier. Holmaat Gül is de president...

Parel van het Zuiden | 04-06-13 | 19:23

@mase | 04-06-13 | 19:14 |

Trouw zijn aan de Nederlandse Grondwet is misschien een idee? Al ben je dan weer verplicht om aangifte te gaan doen tegen honderden Nederlandse politici wegens schending van hun eed op de grondwet en het daadwerkelijk schenden van de grondwet bij verscheidene soevereiniteitsoverdrachten naar de Europese Unie, stelselmatig negeren van Trias Politica en scheiding kerk en staat, en het afnemen van in de Grondwet beklonken burgerrechten. Feitelijk liggen er voldoende gronden om het Nederlandse partijpolitieke bestel gisteren al omver te werpen, zonder enige twijfel over de democratische legitimiteit van zo'n handeling...

Parel van het Zuiden | 04-06-13 | 19:21

Stel dat Erdogan morgen op bezoek bij prinses Bea zou komen.
Zou ze dan nog steeds met een natte broek en een hoodfdoekje zijn voetjes durven te kussen?

Mazzo | 04-06-13 | 19:19

-weggejorist-

Deee-Lite | 04-06-13 | 19:16

@Schietmijmaarlek | 04-06-13
Jammer. Maar ja, zoals je nick al aangeeft is het soms niet te volgen hè?

AntiSoof | 04-06-13 | 19:14

@ De grote anti,

Trouw aan je MP en Hare majesteit die beide weer van de partij zijn op de volgende geheime Bilderbergconferentie?! Succes... beter kunnen mensen trouw zijn aan echte vrijheid die ons allen in rap tempo steeds verder wordt afgenomen...

mase | 04-06-13 | 19:14

En daarom Turkije pas in de EU als ze snappen dat een meerderheid je geen vrijbrief tot alles geeft. (alsof ze dat nog willen, en geef ze eens ongelijk)

Ja nee, geen mening | 04-06-13 | 19:14

Donar_Thor | 04-06-13 | 19:07 | + 0 -

Turkije is de sluis tussen het Westen en het Oosten en Europa + Amerika wil graag de sluiswachter zijn.

Eurotokkie | 04-06-13 | 19:11

AntiSoof | 04-06-13 | 18:53
Hey.... wat prof Smalhout zegt, schreef ik gisteren (in het kort en heel keurig verwoord) aan de Televaag, die vroegen om mijn mening vwb de EU en de crisis.
Kreeg ik het bericht, dat mijn reactie NIET geschikt was voor plaatsing!
Vraag mijn mening over de EU dan niet! Eikels!

Schietmijmaarlek | 04-06-13 | 19:10

@mase | 04-06-13 | 19:05
Het was sarcastisch bedoeld natuurlijk.
Ik blijf eerder trouw aan dit land dan naar het gezeur van de vriendelijke turkse groenteboer te luisteren die het zo 'moeilijk' heeft.

de grote Anti | 04-06-13 | 19:09

doskabouter | 04-06-13 | 18:58 | + 0 -

Turkse soldaten die tegen hun eigen burgers geweld gebruiken? Volgens mij moet jij ff de turkste geschiedenis doorlezen

Guusd | 04-06-13 | 19:07

Als je dit toch weer ziet vraag je toch serieus af wat die Nederlandse patriotraketten daar doen. Ben überhaupt niet voor inmenging, maar als het dan toch moet kun je er beter een paar aanvalsraketten heen zetten gericht op het Turkse parlement. Gnehe

Donar_Thor | 04-06-13 | 19:07

Ahum... kanonnen is op land...

Treurig varken | 04-06-13 | 19:06

@ De grote anti,

Zou idd een van de mogelijkheden kunnen zijn, nog een poosje afknijpen van je eigen overheid ondergaan en wie weet wordt het realiteit.)

mase | 04-06-13 | 19:05

@Graaf van Egmont | 04-06-13 | 18:54 Godskannonne...
Als oud marineman moet u het verhaaltje dan ook wel begrepen hebbon.
Kannonen is op land. Kanons op zee.

Treurig varken | 04-06-13 | 19:05

@Doskabouter

Mee eens, zeer waarschijnlijk milities in politie-uniform om te voorkomen dat ze tegenover bekenden en/of familie komen te staan. Deze lieden worden metname op hun lage iq en hoge mate van narcisme geselecteerd(en niet enkel in Turkije, want wacht maar tot hier de pleuris uitbreekt)

mase | 04-06-13 | 19:03

'Wanneer is de Hollandse lente?'
@DaarisLeoweer | 04-06-13 | 18:11

En waar zouden 'wij' tegen moeten demonstreren hmm?
Oh wacht ik weet het al..
Niet tegen de ver-allochtonisering van vele wijken, maar tegen de EU natuurlijk ! En de rijken, belasting, heffingen, en de oranjes !

Hand in hand gaan we dan met onze allochtoonse vriendjes en vriendinnetjes de straten op !

Oh wacht..

de grote Anti | 04-06-13 | 19:02

@ Eurotokkie,

mee eens!

mase | 04-06-13 | 18:59

Dat zijn geen politieagenten, dat zijn verkleedde militairen van het regime.

doskabouter | 04-06-13 | 18:58

Hoe moet je dit duiden......

O ja, Een tyfus Turk die probeert een provocerende betoger te verwonden. Beiden anoniem de demonstrant staat ergens voor en de tyfus Turk staat nergens voor. Hij kan weten dat door deze gefilmde actie de demonstraties heftiger zullen worden.

De Tyfus Turk werkt bewijst dus de demonstranten een dienst. Gelukkig heeft de demonstrant meer geluk dan die vrouw die we deze week allemaal heel of half dood de ambu in zagen gaan.

Ik zeg hup Turken doe je ding en blijf vooral daar. Vechten voor eigen land doe je vooral in eigen land.

obapa | 04-06-13 | 18:56

Fantastisch EU land dit.

U/S | 04-06-13 | 18:55

Treurig varken | 04-06-13 | 18:44
Als oud marineman kan ik je vertellen dat de aanduiding kanonnen not done was. Het heette kanons en daarover werd je verwacht te spreken. Misschien dat de huidige fregatten daarom maar zijn uitgerust met één kanon? Vragen.. vragen

Graaf van Egmont | 04-06-13 | 18:54

mase | 04-06-13 | 18:50 | + 0 -

Alsof het een feest is om onder de dictatuur van de EU te leven , en hierover wordt ook jolige berichtgeving gedaan.

Eurotokkie | 04-06-13 | 18:52

@vraagstaart | 04-06-13 | 18:07
Klopt. Ik vind die macht ook eng. Net las ik nog een stukje van Smalhout. Niet dat ik het met zijn complete analyse eens ben, maar hij zegt wel wat.
www.eurogendfor.org
Het lijkt me echt dat het heel erg is. En bijna niemand ziet het. Ja, 0,5 % van de bevolking misschien, maar de rest slaapt.

AntiSoof | 04-06-13 | 18:52

-weggejorist-

Kannetje Nabis | 04-06-13 | 18:50

En zo kruipt de brandhaard langzaam naar west-Europa.

ElMatadero | 04-06-13 | 18:50

Op de een of de andere manier heb ik wat moeite met de jolige berichtgeving hieromtrent, ook al weet ik dat dit de typische GeenStijl-stijl is. We zouden beter wat solidair zijn met deze mensen die het beu zijn onder het juk van Erdogan te leven en eindelijk eens eisen dat de zgn "volksvertegenwoordigers" ook eens daadwerkelijk het volk gaan vertegenwoordigen.Dat zouden we hier ook eens moeten doen ipv het toestaan dat eenieder fiscaal compleet uitgekleed, omgedraaid, leeggeschud en uitgeperst wordt tbv de banken....

mase | 04-06-13 | 18:50

De politie is je beste vriend. Die stelling zal reaguurders verbinden met de Turken, of jullie willen of greet niet.

Skunk57 | 04-06-13 | 18:49

vraagstaart | 04-06-13 | 18:07 |
Enge organisatie. Uit niks blijkt de werkelijke bedoelingen qua inzet van dit korps. Het wordt aangestuurd door hoge ambtenaren ipv ministers. Nergens blijkt dat ze binnen de EU niet mogen ingezet en indien wel: hoe is de aanvraag geregeld. Nou ken ik de huidige commandant Kees Kuijs persoonlijk, vriendelijke joviale man, maar als het er op aan komt trekt ie ook zijn gevechtstenue aan.

Graaf van Egmont | 04-06-13 | 18:46

Leuk typen zo met een iPhone, aardig wat foutjes in de tekst maar goed...

ByBjornstyle. | 04-06-13 | 18:46

Deze achterlijke dictatuur met sadistische politiemacht en een schoft van een islamitische dictator H O O R T N I E T T H U I S I N E U R O P A.
Europa is al corrupt en ondemocratisch genoeg om ook nog eens een Erdogan als belangrijkste dictator aan tafel te krijgen. Heb je dat gehoord Rutte, of ben je bang genoeg gemaakt door deze ploert om nog iets anders te durven zeggen als vertegenwoordiger van Nederland?

Jan Passant mk2 | 04-06-13 | 18:45

Het zegt ook wel weer genoeg over die politie.

Willem van Rood | 04-06-13 | 18:45

Pica 3. Kanons?? Tenzij er zeewater uitkomt zijn dit kanonnen.

Kanonnen of Kanons

Het woord kanonnen is gebruikelijk bij landgeschut en het woord kanons bij zeegeschut. De Dikke Van Dale geeft alleen het meervoud van kanon als kanonnen. Veel maritiem deskundige historici passen echter het woord kanons toe, met de klemtoon op de tweede lettergreep. Anderen doen het woord af als een vakterm die pas na de Franse tijd bij de marine ontstaan is en dus niet toe te passen valt wanneer men over de 17e en 18e eeuw spreekt. De grote zeehelden uit de 17e eeuw spraken over kanonnen, stukken, stukken kanon of stukken geschut.

Treurig varken | 04-06-13 | 18:44

0nz0 | 04-06-13 | 18:31 | + 0 -

Daarom past Turkije prima bij Europa . ze voldoen aan alles.

Eurotokkie | 04-06-13 | 18:43

Donderdag hier in Enschede ook en massaal protest van Turken.. Benieuwd hoe dat dr aan toe gaat! Ik hen niets met allah snackbars maar turken zijn toch wel een beetje anders als die kut Marokkaantjes en andere achterlijke haatbaarden! Ik sta achter ze dit keer! Misschien een idee om dat protest van die Turken hier aan te grijpen om zelf ook de straat op te gaan tegen alle fuckers uit den haag!? De Turken roepen ja toch ook de nederlanders op om me te demonstreren donderdag! Zie: w.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=1...

ByBjornstyle. | 04-06-13 | 18:43

Ik ben voor de demonstranten.
Ik ben tegen vandalisme..... doe het vreedzaam als je wat te zeggen hebt.
Maar mijn God, wat is er aan de hand, als de politie een gevecht op leven en dood aan gaat tegen veel ongewapende mensen??
Iemand die een steen gooit, mag je van mij met geweld tegen de grond werken... maar dan moet het ook over zijn.
Handboeien om en afvoeren.
Niet doorgaan met schoppen, of dodelijke waterstralen inzetten. Met afgeplakte helmen.
Lieve vent, hoor.... die Erdogan.

Schietmijmaarlek | 04-06-13 | 18:41

valt ook niet te missen zo een grote harses

wachtendopeenrukwind | 04-06-13 | 18:39

Die Ibrahim 'geef ze met de lat' Wijbenga hoor je niet meer over Turkije. Heel vreemd. twitter.com/Ibrahimwijbenga

Moishe Pipik | 04-06-13 | 18:38

Leugens !

Erdogan is een dienaar van het volk.
Voor $ 1.000.000 per maand, dat dan weer wel.

Achterbak | 04-06-13 | 18:37

Politie is overal hetzelfde. Vooral oproerpolitie. Je moet ze strak houden, anders zijn de burgers aan de Goden overgeleverd.

Dmitri Dmitrievitsj | 04-06-13 | 18:34

Hoe zit het met de Koerden? Oh wacht..

Koosjere Moslim | 04-06-13 | 18:33

Smerige criminele overheid.

0nz0 | 04-06-13 | 18:31

-weggejorist-

Piet_Snot | 04-06-13 | 18:31

Zouden ze het voor elkaar krijgen? Zou dit kunnen uitmonden in landelijke opstand? Wie weet. Maar electoraal gezien ligt het anders. Erdogan koopt kiezers, dat weet iedereen die een beetje ingevoerd is. En het is nog eens een bijzonder instabiele factor. Enerzijds profileert Turkije zich als modern land terwijl het alle moderne opvattingen via de achterdeur probeert weg te moffelen.
Het hoort niet bij Europa (in culturele zin) en vandaag is maar weer eens bewezen dat dat ook nooit zal gebeuren.
Zorgelijk dat met name dit land zoveel invloed heeft op haar landgenoten over de grens.

Not Muhammad | 04-06-13 | 18:28

haha doet ie mooi.

the nipster | 04-06-13 | 18:28

@Donar_Thor | 04-06-13 | 18:26
Essentiëler:
In Syrië willen de "vrijheidsstrijders" de islam opleggen.
In Turkije willen de demonstranten dat de islam niet opgelegd wordt.

Den Heerscher | 04-06-13 | 18:28

Zie hier het werkelijk verschil tussen Turkije en Syrië.
De ongewapende demonstranten in Turkije zijn nagenoeg allemaal bezorgde vrijheid/blijheid lievende ingezetenen. Dit tot groot verschil met Syrië waar de zogenaamde vrijheidsstrijders uit meer dan 90% huurlingen uit wel 30 verschillende landen bestaat. En dat grotendeels gefinancierd vanuit het Westen. What went wrong, en wanneer is het aan ons, om onze leiders ter verantwoording te roepen over het meer dan criminele Syrië- beleid. En natuurlijk is er meer, zoals altijd is er veel meer.

Donar_Thor | 04-06-13 | 18:26

En dit land wil men bij de EU...
De EU adepten zullen het wel zo spinnen dat het een extra reden is om Turkije er bij te halen!

Maar goed je kunt je afvragen of het in NL zo veel beter is. Bij ons is het dan nog zo ingericht dat iedereen denkt dat het een democratie is!

iustus | 04-06-13 | 18:25

Is Zimmerfranz al voor het gratis weggeven van wapens aan turkse opstandelingen? Of licht dat te EU-politiek gevoelig?

koolteer | 04-06-13 | 18:23

@vraagstaart | 04-06-13 | 18:07
Begrijp je nu waarom de Marechaussee in Nederland 6500 mensen in dienst heeft?

De Tusschenspreker | 04-06-13 | 18:21

@vraagstaart | 04-06-13 | 18:07
KUT, kijk eens in dit deel .....
www.eurogendfor.org/organization/what-...

Ze schermen met 6 EU landen, maar als je het kaartje bekijkt, dan blijkt Turkije ook een vingerT in de pap te hebben. We worden genept.

Oh maar we moeten wel politie naar Afghanistan sturen, anders paniek ...... er staan goddoeme 80K mannen klaar speciaal voor dit soort zaken opgericht.

MarcS | 04-06-13 | 18:19

Thumb! Achievement unlocked, bij COD dan. Het lijkt wel of betreffend pliesieman een dansje doet... Dit kan nog wel even aanhouden.

TheSpaniard | 04-06-13 | 18:18

Turkije binnenkort net als NL DE FR een politie staat.

R.B.Bender | 04-06-13 | 18:15

Turkije is net Nederland maar dan een graadje erger... ook hier word je opgepakt als vreedzaam burger die alleen maar demonstreert.
Na afloop bieden beide landen ook hun verontschuldigen aan, want demonstreren mag nu eenmaal. (hoe graag ze het ook anders zouden willen)
Waak voor de dictators!

Terpen-tijn | 04-06-13 | 18:14

Nu maar hopen dat deze revolutie niet gekaapt gaat worden door moslim extremisten zoals in Syrië. Want daar is precies het tegenovergestelde aan de hand als in Turkije.

StijlvolRechts | 04-06-13 | 18:14

En dat allemaal vanwege Wesley en Yolanthe...

Burgertrutje | 04-06-13 | 18:12

Wanneer is de Hollandse lente?

DaarisLeoweer | 04-06-13 | 18:11

Ów jongens! Ik hou d'r zo fan! Pof! Wáárom ziet men hier nooit?

lldbhnger | 04-06-13 | 18:11

In Nederland zijn er al kamervragen als een anti-monarchist per ongeluk wordt gearresteerd...

De Tusschenspreker | 04-06-13 | 18:09

Het wachten is nu op 1 of 2 demonstranten die terug schieten.

paost712 | 04-06-13 | 18:08

Dit soort semi-SS wordt door de EU momenteel ook opgeleid om ongehoorzame Europeanen democratisch kapot te trappen.

Bezoek www.eurogendfor.org voor een blikje in onze toekomst, qua geheim gehouden ordetroepen.

vraagstaart | 04-06-13 | 18:07

Het zou mooi zijn als de Nederlandse politie ergens in het midden ging zitten, keihard-optreedtechnisch gezien. Een neukbare vrouw in rode jurk van 30 centimeter afstand met traangas besproeien is gewoon nazistisch. Höndeün!

KlunsJohannus | 04-06-13 | 18:07

Ja zo snel als het kan bij de EU! Toegevoegde waarde voor ons allemaal.

irma zonderboezem | 04-06-13 | 18:06

Ik blijf zo genieten van de ironie dat heel (links) Nederland over Wilders heen viel toen deze hem verweet een enge islamist en bijna-dictator te zijn, en nu blijkt dat een groot deel van het Turkse volk en jeugd er net zo over denkt.
Wilders: voorvechter der rechten van de Turken. Wie had dat ooit gedacht?

H.Stiglitz | 04-06-13 | 18:05

#Karma#kunstgebit bestellen !

AlexMacedonia | 04-06-13 | 18:05

Boomheadhsot

GroetenUitDuitsland | 04-06-13 | 18:05

daar komen de burgers nog naar buiten en op voor hun rechten, kunnen wij nog wat van leren

thewhiteflashfromthe | 04-06-13 | 18:05

Bewijst weer eens, ACAB...

Glas Koning | 04-06-13 | 18:04

Gut, die agent denkt ook WTF normaal kan ik nog geen muur raken.

MarcS | 04-06-13 | 18:03

Kijk hem ook juichend weglopen, varken.

gristen | 04-06-13 | 18:02

als ik een rood jurkje aanhad en ik had niets te zoeken tussen dat geweld zou ik er ook niet gaan lopen met m'n rode jurkje

hetluis | 04-06-13 | 18:02

Erdogan heeft het over "gevaarlijke groepen" en "buitenlandse onruststokers". Hij kan zijn certificaat voor de cursus "effectief dictatorschap" binnenkort ophalen.

Godsammekraken | 04-06-13 | 18:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken