Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zwartrijder boos op levensgevaarlijke Faal-Fyra's

eennegeropdetrein.jpg On-Nederlands tafereeltje in het Groningse Loppersum. Een boze treinpassagier zonder kaartje is uit protest óp de trein gaan zitten. Hoppa, weer 30 min vertraging op het Nederlandse spoornetwerk. Waar de man precies tegen protesteert, is onduidelijk. Misschien tegen de Fyra. Want uit een vernietigend rapport waar de Belgische spoorwegen NMBS zojuist uitgebreid uit citeerden, blijken die Italiaanse prutstreinen potentiële hogesnelheids-massagraven. Accu's die in brand vliegen, onveilige bedrading, onderdelen die letterlijk met klittenband aan elkaar zitten, een remsysteem dat maar geschikt is voor snelheden tot 160 kilometer per uur en de gloednieuwe V250-treinen roesten ook nog eens weg waar je bij staat. FOTO'S. Ondertussen is fabrikant AnsaldoBreda bijna failliet en de Belgen (die in tegenstelling tot Nederland nog geen enkele Fyra daadwerkelijk hebben gekocht) stappen - volkomen terecht - uit het Nederbelgische monsterproject. AUDIO. Ondertussen doet StasInfra Wilma Mansveld of haar neus bloedt. NS wil ook nog geen besluit nemen over de Fyra tot na het Kamerdebat over het rapport dat net in België is voorgelezen en gedeeltelijk door Nederlands NS-personeel is opgesteld, maar dat pas over twee weken naar de Kamer gestuurd wordt. Zonder de Belgen hadden Binnenhof & NSHQ dus mogelijk tot na het zomerreces hun bek stijf gesloten gehouden over deze miljardenfaal. On-fucking-voorstelbaar. Je hoort die Belgen denken: 'Wat een land en wat een mensen...' Update: Hele Fyra-persco HIERRR. Ontluisterend beeldmateriaal. Update: Het vernietigende rapport DAARRR (pdf). Update: Heel erg des EU wel, dat iedereen en z'n moeder alle stukken al gezien heeft, behalve onze eigen Kamer. Die moeten tot 20 juni op Mansveld en de NS wachten. Update: Vandaag bekend bij de Belgen, volgende maand in de Kamer, anderhalf jaar geleden al op GeenStijl: V250 nog slechter dan JSF. OLO: Persbericht. De Italiaanse linkerhandjes van AnsaldoBreda roepen doodleuk LASTER!!1! naar de Belgen.

Reaguursels

Inloggen

Ik was gewoon gaan rijden.

Ploertendodert | 01-06-13 | 14:09

Wilma ,niet veel mans en uit het veld geslagen,maar hoeft gelukkig niet geknipt en geschoren te worden,terwijl ze wel stil blijft zitten.

Dolphi | 01-06-13 | 12:50

Toch leuk wat die Italianen te melden hebben daar op faceboek
"the result of copious meetings". Ze zullen wel "copious eatings" gedacht hebben. Van lekker bikken hebben ze wel verstand, maar treinen, ho maar.

Lekker dreigen: "defend its image at international level" Haha, which image? Alsof ze nog een imago overhebben, nadat blijkt dat het en houtje-touwtje trein is. In dat levensgevaarlijke onding heb ik dus eens gereden. Goddank wat toen niet weet, dat deerde toen niet. Als je nu die foto's ziet en die presentatie naleest. Sakkerloot!

Ze zijn daar sterk in "bella figura", bouwen snel rijden automobielen zonder enige toegevoegde waarde dan dat mannen het als verlengde van hun lul kunnen zien en dan houd het zo ongeveer op. Nou ja, nog wat teren op het verleden dat ze grosso modo ook nog laten verrotten.

Maar wat moeten we? Siemens heeft zo'n 45 locomotieven niet goed kunnen leveren aan België, zit er bij hen de klad in de Gründlichkeit?
Ave, Evocatus

Evocatus | 01-06-13 | 01:52

@gooi en smijtwerker | 31-05-13 | 21:12 |

Die jarenlange leveringsvertraging is gekomen omdat alle instanties (ProRail, aannemers, Alstom en Siemens met hun beveiligingssystemen, NS HiSpeed) ook veel te laat waren met opleveren. Om onder de bijbehorende boetes uit te komen hoorde je dan vaak:
- Ja maar, de treinen zijn er niet, dus we kunnen niet testen.
- Ja maar, als het spoor er al ligt en het wordt niet bereden, dan gaat het roesten. Dus we doen jullie een plezier door te laat op te leveren.
- Ja maar, hunnie van Ansaldo zijn ook te laat, dus eigenlijk maakt het niet uit.

Als men in de periode 2004-2007 Mott MacDonald een audit van de Ansaldo-fabrieken had laten doen i.p.v. deze post-mortem analyse dan was ons veel bespaard gebleven.

Megalomaniak | 01-06-13 | 01:12

AnsaldoBreda zijn overigens niet zomaar Italianen - nee, het is Mezzogiorno wat de klok slaat. Hun meest noordelijke vestiging is in Pistoia (Toscane), de rest is allemaal way south: Napels, Palermo en Reggio Calabria. Van sneeuw hebben ze daar inderdaad nog nooit gehoord.

smoelwerk | 01-06-13 | 00:35

Puike persconferentie van die Belgische bestuursvoorzitter. Helder, zonder opsmuk, een vleugje humor ondanks de ernst, en een prima beeld van de overwegingen om de stekker eruit te trekken. ("De bankgaranties lichten" - veel dodelijker kun je het als leverancier niet te horen krijgen.)

Bovendien is hij zeer collegiaal naar de NS en houdt hij zich respectvol op de vlakte jeens de ongetwijfeld in zijn ogen volstrekt incompetente Nederlandse staat. Tussen neus en lippen door (tegen het eind waarin hij de alternatieve verbindingen bespreekt) laat hij onomwonden weten dat de Nederlandse staat is ingelicht.

Zet dat af tegen het geschutter van de incompetente doos Mansveld. Een penningmeester van een speeltuinvereniging zou beter van de stukken op de hoogte zijn geweest. Grof schandaal dat wij bestuurders hebben van dat allooi.

smoelwerk | 01-06-13 | 00:03

Je kunt veel zeggen over de Belgen. Ik vind ze over het algemeen een stuk slimmer en degelijker in hun dingen. Ik vind dat de gehele NS directie en iedereen die enige verantwoording heeft binnen dit FYRA project per direct mogen opstappen, als ze al niet iets anders zijn gaan doen. Zo te zien is het levensgevaarlijke trein.

Askeladden | 31-05-13 | 23:06

@zoltar | 20:21
Dan ben ik blijkbaar verkeerd voorgelicht. Maar geef toe: hij praat als een werktuigbouwkundig ingenieur.

hatari | 31-05-13 | 23:02

Dit is het bewijs, negers zijn zwartrijders

fritsspits | 31-05-13 | 23:02

Een andere organisatie uit Napels, die wel erg succesvol is, komt hier binnenkort nog eens uitleggen waarom Nederland gewoon door moet gaan met Fyra.

Shareholder II | 31-05-13 | 22:34

Duidelijk taal van die Belgen. Die Fyra is gewoon levensgevaarlijk. Dan zit er dus niks anders op dan hem verpatsen aan één of ander derdewereldland.

VanBukkem | 31-05-13 | 22:18

Die PQI score is wel echt ongekend dramatisch. Evenaans de faalvormen. AB lijkt een bedrijf met alleen maar managers en industrial product designers (die kunnen ook helemaal niks) en geen echte engineers. Das wel duidelijk.

Vanilla | 31-05-13 | 21:53

Waarop wachten die flapdrollen nog op? Als de Belgen al nee hebben gezegd dan is het toch klaar als een klontje. Over en uit met de Fyra.

Puur damagecontrol dit uitstellen... Maar koppen zullen er sowieso moeten rollen!

guppy | 31-05-13 | 21:52

@VanBukkem | 31-05-13 | 21:35 | + 2 -
Nederlanders ook niet.

gooi en smijtwerker | 31-05-13 | 21:41

@Jim Lovell | 31-05-13 | 19:08
(Hahahaha!) Was jij dat in die Fiat!?

VanBukkem | 31-05-13 | 21:40

@gooi en smijtwerker | 31-05-13 | 21:12
"... grootschalig gemarchandeerd, gerommeld, gerotzooid en gefraudeerd." Daar geloof ik niks van. Italianen zouden zoiets nooit doen.

VanBukkem | 31-05-13 | 21:35

Keurige Belgische meneer spreekt nog zeer diplomatiek over dit fiasco...

MacMiep.nl | 31-05-13 | 21:26

gooi en smijtwerker | 31-05-13 | 21:12
De clausules die je quote komen uit het NMBS-contract.

Zou natuurlijk best kunnen dat Nederland die clausules niet heeft, en daarom ook niet zomaar van deze faal afkomt.

Bukt u in augustus weer even?

Geenstijlfiguur | 31-05-13 | 21:16

Uit de presentatie van NMBS komen heel intereressante dingen naar voren.
.
Ansaldo breda had in 2003 een solvabiliteit van 3,5% en dat is voor een kapitaalsintensieve producent al schrikbarend laag. In 2011 hadden ze een negatief eigen vermogen van 50%!
Het kan niet anders of er hebben eisen over kapitaal en dergelijke in de overeenkomst gestaan. Dat is niet overnight verslechterd, maar wie heeft er controle uitgeoefend?
.
De overeenkomst kent een opzegbaarheid wanneer AB meer dan 9 maanden in gebreke is gebleven. In werkelijkheid hebben ze er ZES JAAR (sorry Joris) langer over gedaan. Nogmaals, wie heeft hier controle op uitgeoefend?
.
Gedurende de producttie, die - ik herhaal het nog maar een keer -zes jaar langer duurde dan voorzien, is ieder treinstel anders uitgevoerd. Een normaal productieproces wordt door opdrachtgever constant en met gebruik van de overeengekoken tekeningen en bestek en ter plaatse gecontroleerd. Waarom is dat niet gebeurd, of, wanneer het wel is gebeurd, waarom is NS Highspeed daarmee akkoord gegaan?
.
Hie is het mogelijk dat NS, het ministerie van Verkeer en Waterstaat, de Algemene Rekenkamer en de Tweede Kamer hier niet doorlopend rekenschap van hebben gegeven? Alweer, waar is de controle?
.
Bij de tests, na het stilzetten van de treinen, bleken 7 van de 9 treinen zo defect dat ze niet konden rijden. Twee halve treinstellen scoorden meer dan100 keer zo slecht aks acceptabel goor een heel treinstel. Dat komt niet van het ene moment op het andere en moet al bij levering zichtbaar zijn geweest. Wie heeft getekend voor de levering?
.
Het geheel overziend kan het niet anders of gedurende het hele proces is er grootschalig gemarchandeerd, gerommeld, gerotzooid en gefraudeerd. Laten we eerst maar eens beginnen met het inzetten van forensisch accountants en de FIOD. Het kan niet anders of mensen hebben grootschalig geld ontvangen om de andere kant op te kijken, niet te reclameren, te liegen en te rotzooien. Dit zaakje stinkt.

gooi en smijtwerker | 31-05-13 | 21:12

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 31-05-13 | 20:45
juist, daarmee raak je de kern van de zaak!
Ik heb nooit gesnapt waarom bijv. de minister van defensie geen militair is? of waarom de minister van landbouw geen boer zou zijn...die zitten namelijk met heel hun hart in de materie waar ze voor zouden moeten strijden!
Nu stelt men een minister van defensie aan die niet eens het verschil in ranken weet! Of een minister van financien die niet eens wat het woord "template" betekend.
je gaat je al gauw afvragen, als gezonde en nuchtere hollander, zijn we zo onderhand omringt door een stelletje incompetente idioten, waar wij, als burgers zijnde, blijkbaar op gestemd hebben?
Dat laatste over dat stemmen, is bij mij nog zeer de vraag, want als je ziet hoe plotsklaps de PvdA een comeback heeft gemaakt binnen 2 weken in de "peilingen", doet bij mij vraagtekens zetten bij de betrouwbaarheid ervan en of dit juist niet iets was om het volk een bepaalde richting op te gaan sturen?

kapitein_iglo | 31-05-13 | 21:05

Zojuist het filmpje van de nmbs bekeken en mijn mond hangt nog steeds open van verbazing. Die Fyra was een rijdende doodskist. De zaken die genoemd worden zijn zo absurd, dat je het gewoon niet gelooft.

koyt | 31-05-13 | 20:57

-weggejorist-

koyt | 31-05-13 | 20:57

Zojuist het filmpje van de nmbs bekeken en mijn mond hangt nog steeds open van verbazing. Die Fyra was een rijdende doodskist. De zaken die genoemd worden zijn zo absurd, dat je het gewoon niet gelooft.

koyt | 31-05-13 | 20:57

Zojuist het filmpje van de nmbs bekeken en mijn mond hangt nog steeds open van verbazing. Die Fyra was een rijdende doodskist. De zaken die genoemd worden zijn zo absurd, dat je het gewoon niet gelooft.

koyt | 31-05-13 | 20:57

Boeiuh, wij hebben geld zat

neemjemoederindemali | 31-05-13 | 20:54

Tjonge die Italianen kunnen zich beter bezig houden met pizza bakken en ijsjes. Wat een wrak die fyra.

nan6896 | 31-05-13 | 20:50

Uitgeprocedeerd en besloten zichzelf voor de trein te gooien, alleen stond deze stil. Niet echt een talent aan misgelopen dus.

Joebhoy7 | 31-05-13 | 20:47

kapitein_iglo | 31-05-13 | 20:31 | + 2
Helemaal mee eens. In dit land wordt je manager of bestuurder omdat je op Nijenrode zat, lid bent van een bepaalde politieke partij of gewoon de juiste connecties hebt. De baas van een ziekenhuis is geen voormalig arts meer, het hoofd van de brandweer heeft nog nooit een brand geblust en de leiding van de NS bestaat uit mensen zonder verstand van trein en spoor.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 31-05-13 | 20:45

Altijd die theorie dat opnieuw beginnen duurder is als doorgaan.....
Er zijn eisen een budget en bewezen producten v/d plank.

lidlbier | 31-05-13 | 20:33

@ Jan-Joris-Jaap-Joop
is dit niet typerend voor het huidig Nederland?
Het lijkt wel alsof ons land over is genomen door onverzadigbare parasieten...en dan bedoel ik dit keer niet de "Nieuwelanders", maar veel dichter bij huis... diegene die alleen maar parasiteren op de hoop en geluk van ddie nederlanders die hard willen werken om hun gezin gelukkig te maken.
Ik heb het dan over de "managers/bankiers/verzekeraars" die eigenlijk niks uitvoeren, maar alleen er zijn om geld uit te zuigen, om vervolgens een grijpstuiver te retouneren indien nodig.
Ergens hoop ik dat alles in elkaar klapt, zodat zij diegene zijn die de klappen krijgen en als eerste het loodje leggen, terwijl wij, de harde werkers, allang geleerd hebben om door te vechten, ondanks alles.
Pas dan zal Nederland weer een land zijn van winnaars en niet anders!!!

kapitein_iglo | 31-05-13 | 20:31

Laat die man gewoon zitten, na 5 minuten vliegjes happen wil ie wel een kaartje kopen

Rest In Privacy | 31-05-13 | 20:29

Een neger die zich om te laat komen druk maakt???????

lidlbier | 31-05-13 | 20:27


en de servert kan ook nog wel wat ingenieurs gebruiken om de 500-errors weg te werken...

Zoltar | 31-05-13 | 20:23

@hatari | 31-05-13 | 19:23

Helaas:

Descheemaecker volbracht zijn middelbare studies aan het Koninklijk Atheneum in Berchem. Hij promoveerde tot licentiaat in de toegepaste economische wetenschappen in 1977 aan de Universiteit Antwerpen. Hij studeerde ook Europese economie aan het Europacollege in Brugge. Tijdens zijn studies kluste hij als handlanger in de Antwerpse haven en als verslaggever bij Gazet van Antwerpen.

Zoltar | 31-05-13 | 20:21

@hatari | 31-05-13 | 19:23

Hij klinkt als een ingenieur, maar helaas:

Descheemaecker volbracht zijn middelbare studies aan het Koninklijk Atheneum in Berchem. Hij promoveerde tot licentiaat in de toegepaste economische wetenschappen in 1977 aan de Universiteit Antwerpen. Hij studeerde ook Europese economie aan het Europacollege in Brugge. Tijdens zijn studies kluste hij als handlanger in de Antwerpse haven en als verslaggever bij Gazet van Antwerpen.
(wikipedia)

Zoltar | 31-05-13 | 20:20

De Belgen hebben maar 1 probleem... en dat zijn de Walen!
Fatwabuster | 31-05-13 | 17:45 | + 7

En dit is de grootste zever die er is. Vlaanderen zit op (over) haar hoogtepunt, zonder Wallonië (de toekomst) zal het sterk down-hill met ons 'land' gaan. Waarom denk je dat er in Vlaanderen online censuur heerst en dat de Walen daarentegen op een gezonde Hollandse wijze de wederzijdse communicatie met het volk aandurven?
Staan roepen wat ze in onze Vlaamse traditionele media roepen maakt je verre van een verstandig mens. Ik sta hier toch ook niet te schreeuwen dat jullie koningslied de max is of dat er hoegenaamd geen Marokkanenprobleem bestaat?

tompon | 31-05-13 | 20:19

StasInfra Wilma Mansveld
W.J. (Wilma) Mansveld
voortgezet onderwijs: h.a.v.o.
Volwassenenonderwijs te Utrecht, tot 1983
hoger beroepsonderwijs: MBA, tot 1990
bedrijfseconomie (tweede graads, lerarenopleiding), Noordelijke Hogeschool Leeuwarden, tot 1995
overige opleidingen: PD Boekhouden, tot 1989
marketing, overheidsuitgaven en HRM, Universiteit van Winnipeg (Manitoba, Canada), 1993 (1 semester)
I rest my case!!

Ewok | 31-05-13 | 20:17

PDFje even doorgebladerd en ik begrijp meteen waarom de NMBS vóór de NS presenteert: zulke vernietigende bevindingen worden hier gewoon onder het tapijt geveegd.

Let op: gaat gewoon nog gebeuren, ondanks dat iedereen al heeft kunnen zien dat wat een ongelofelijke puinhoop die Italianen ons geleverd hebben.

De Titanic voer tenminste nog tegen een catastrofe aan.

Red mij niet | 31-05-13 | 20:10

nogeenreactie | 31-05-13 | 17:38
Inderdaad, Nonkel Belg komt erin, maar ook om u te melden dat Italiaanse auto's tot de absolute top behoren, integenstelling tot de Fyra.
Al dat gemekker over Italiaanse auto's die zogezegd slecht zouden zijn, totale onzin. Ik ben al jaren fervent Alfa-rijder en zo nooit nog met iets anders willen rijden.
www.youtube.com/watch?v=1k-pSXGtues
Ziezo, en begin nu maar te kwijlen.

Nonkel Frituur | 31-05-13 | 20:09

Schandalig voor de Nederlanders idd, ons (Belgische) journalisten zijn bang voor sociale media en rijden gratis met de trein, ze hebben dus last van enorme oogkleppen betreffende de NMBS(Belgische spoorwegen). Is dit nu een achteruitgang van Nederland? Of zouden de Belgen er dan toch nog lichtjes op vooruit gegaan zijn?

tompon | 31-05-13 | 20:08

Zombies regeren ons land.

triasenergetica | 31-05-13 | 20:06

"Update: Heel erg des EU wel, dat iedereen en z'n moeder alle stukken al gezien heeft, behalve onze eigen Kamer. "

Nou heb ik niks tegen EU bashen, want ze verdienen het vaker wel dan niet, maar dit is gewoon NL-se labbekakkerigheid, waarbij de schuld in de eerste plaats bij de PvdA en VVD kiezers gelegd moet worden, die deze druiloren en nietsnutten aan het bewind gebracht hebben, en nog steeds over niets anders kunnen zeuren dan over asielzoekers en hypotheekjes. CDA-stemmers en -politici zijn ook schuldig, want die kun je kwa daadkracht volledig inwisselen met bovengenoemde faalpartijen.

Red mij niet | 31-05-13 | 20:02

Nee dit is niet grappig.

hekelaar | 31-05-13 | 19:55


Hij hoopte waarschijnlijk dat de trein hem naar Amsterdam zou brengen.

VanBukkem | 31-05-13 | 19:50

kapitein_iglo | 31-05-13 | 19:30 | + 0
De NS heeft zich laten oplichten. De stropdassen en mantelpakjes van de NS, ProRail, Rijkswaterstaat e.a. hebben van begins af aan schijt gehad aan ingenieurs en andere technici die waarschuwing na waarschuwing gaven met betrekking tot dit debacle. Juist deze casus is er eentje waarbij haarscherp duidelijk wordt dat managers en bestuurders in ons land te vaak maar een eind aankloten zonder te willen luisteren naar mensen die werkelijk verstand van zaken hebben.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 31-05-13 | 19:49

Ik vind het altijd wel een beetje sneu voor zo'n asielzoekneger, dat ie helemaal hier in Groningen is terechtgekomen. Terwijl al z'n vriendjes in de randstad wonen. (Loppersum, of all places!)

VanBukkem | 31-05-13 | 19:49

@Magnum Force | 31-05-13 | 17:38
De eerste kerncentrale ter wereld werd gebouwd in Italië. De wereld is door het oog van de naald gekropen.

VanBukkem | 31-05-13 | 19:38

ik hoop echt voor de NS, dat ze de bonnetjes van de garantiebewijs nog bij de hand hebben, want ze zijn gewoon opgelicht!

kapitein_iglo | 31-05-13 | 19:30

@van Griendsven454572 | 31-05-13 | 18:16 | + 3 -
Dat snap ik, maar het is onnodig. Als ik van bank verander mag je dus je paperassen veranderen. Het gewoon niet handig.

Kaas de Vies | 31-05-13 | 19:26

@Magnum Force | 31-05-13 | 17:38
mijn vespaatje is wel goed

obapa | 31-05-13 | 19:23

@Mesmer | 19:11
Deze man is dan ook ingenieur, en geen econoom of geschiedenisleraar.

hatari | 31-05-13 | 19:23

Zojuist de hele persconferentie van Descheemaecker van de NMBS bekeken. Feiten die benoemd worden zijn dermate ernstig dat er in deze niet zomaar meer sprake kan zijn van pech of falen. Hier ligt een taak voor het OM. Dit gepruts dient strafrechtelijk te worden onderzocht. En de verantwoordelijken verdienen straf.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 31-05-13 | 19:21

@Fatwabuster | 31-05-13 | 19:10 |

Oh in Nederland kan dat zeker zonder gevolgen blijven. De mantel der liefde komt hier snel te voorschijn wanneer het overheidsgerelateerde organisaties betreft. Meerstadt zal zeker in het bezit zijn van een joker in de vorm van een partijlidmaatschap. Ik bedoel, zijn we met het intreden van het zonnetje de successievelijke winterfaals al weer vergeten? Meerstadt valt dus alleen als er amok gemaakt wordt in de samenleving. Vandaar dat ik het even agendeer...

Parel van het Zuiden | 31-05-13 | 19:20

Een zwartrijder die uit protest op de trein gaat zitten. En het dan ook nog voor elkaar krijgen 30 minuten vertraging op te lopen? Had die trein gewoon laten vertrekken, je rijdt er tenslotte toch niet overheen?

G,I. Jane | 31-05-13 | 19:17

Wat ik absoluut niet begrijp is dat niemand van de passagiers die man er niet gewoon even afslaat, je gaat toch niet een half uur wachten op een kloothommel die geen kaartje wil kopen en daarna de hele trein ophoud.

hethogenoorden | 31-05-13 | 19:15

@Eurotokkie | 31-05-13 | 19:08 |

Uhm, als hij aanblijft moet deze man nieuwe treinen ter waarde van honderden miljoenen gaan bestellen. Lijkt mij niet heel handig. Dit soort faal's zijn geen adhoc foutjes, maar de resultante van structureel niet de juiste vragen stellen, geen informatie kunnen opnemen en afwegen, en eigen mensen aansturen om de juiste dingen te doen. Deze man heeft duidelijk niet de capaciteiten om dit soort deals succesvol tot een einde te brengen.

Parel van het Zuiden | 31-05-13 | 19:14

mijn mond ligt al op de tafel van verbazing bij het horen van alle gebreken die op de persconferentie naar voren kwamen.

kapitein_iglo | 31-05-13 | 19:13

Supermatthijs | 31-05-13 | 19:09 | + 0

Ga lekker op het binnenhof schijten zou ik zeggen.

Eurotokkie | 31-05-13 | 19:13

maar goed dat de taser binnenkort ingevoerd wordt.

Bamzaaiert | 31-05-13 | 19:13

Deze man moeten ze vaker persconferenties laten geven. Eindelijk keer een eerlijk verhaal.

Mesmer | 31-05-13 | 19:11

@Parel van het Zuiden | 31-05-13 | 19:04

Na onderzoek (VTM nieuws) is gebleken dat de Fyra ruim 2000 gebreken heeft en levensgevaarlijk is.... dat kan dus niet zonder gevolgen blijven!

Fatwabuster | 31-05-13 | 19:10

Slaapverwekkend topic dit. Kom eens met iets leuks GS. Ik heb zin om te rellen.

Supermatthijs | 31-05-13 | 19:09

Parel van het Zuiden | 31-05-13 | 19:04 | + 0

Je weet niet wat in zijn contract staat , misschien is aanblijven goedkoper dan hem ontslaan .

Eurotokkie | 31-05-13 | 19:08

@Magnum Force | 31-05-13 | 17:38
Ik heb een Lancia gehad, wat een foudt. Dat ding stond vaker bij de dealer dan dat ik er zelf plezier van had.
Vooral elektronische problemen, het enige dat wel werkte was de boordcomputer die netjes aangaf wat er nu weer stuk was.
Ik kreeg dan de leenauto mee, een felroze Fiat cinquecento. Hilariteit alom natuurlijk op het werk. In het begin kon ik er ook wel om lachen, later niet meer zo :)

Zucht

Jim Lovell | 31-05-13 | 19:08

@van Griendsven | 18:30
Het veranderen van een rekeningnummer op briefpapier is niet zo'n probleem. Het probleem ontstaat wanneer jouw rekeningnummer in een systeem moet worden aangepast. Denk aan automatische afschrijvingen, belastingdienst, etcetera. Ik ben drie jaar geleden van bank gewisseld, zowel privé als zakelijk, en kreeg dus nieuwe rekeningnummers. Het heeft anderhalf jaar geduurd (en veel boze mails gekost) voordat de nieuwe nummers in alle systemen waren doorgevoerd. Het had zoveel simpeler gekund.

hatari | 31-05-13 | 19:08

Hebben we het al over de positie van Meerstadt gehad? Treinen aanschaffen en vervolgens exploiteren is volgens mij core-business bij de NS. Dit hele dossier lijkt me dan voldoende reden voor ontslag...

Parel van het Zuiden | 31-05-13 | 19:04

Belgen hoeven helemaal geen commentaar gegeven, die hebben een ruimhartig ultimatum gesteld en dat is ruimschoots verlopen.
Is dit trouwens het departement van ons vlotte trajectcontrole VVD meissie?

Einde van de Domheid | 31-05-13 | 19:00

Anselmobreda had ook helicopters aan India geleverd, lukte ook al niet, moehaha!

Einde van de Domheid | 31-05-13 | 18:56

Ach, in India en landen in Afrika zitten/hangen ze op, aan, in en onder de trein, deze negerT is netjes op de stootbuffer gaan zitten, niks mis mee...

CornholioNL | 31-05-13 | 18:56

Moonwarrior | 31-05-13 | 18:50 |
*Tevreden naar Lambo kijkt*

Einde van de Domheid | 31-05-13 | 18:54

Die FYRA, dat is toch eigenlijk best wel een soort FIAT Depla.
Toch?

Einde van de Domheid | 31-05-13 | 18:51

James Lastig | 31-05-13 | 18:11 | + 1

We zijn er nog niet , de JSF wordt ook een flop net als
de Fyra.

Eurotokkie | 31-05-13 | 18:50

Bijna iedereen die een Italiaanse wagen gekocht heeft weet dat je spullen uit Italie niet moet kopen.

Moonwarrior | 31-05-13 | 18:50

@Andreas B. | 31-05-13 | 17:39
De ingenieurs van Siemens maken goede spullen en zullen de order voor vervanging van de Fyra wel krijgen schat ik zo in.

Van de afgeschreven Fyra's kunnen we dan een monument maken om het huidige kabinet te herdenken en toekomstige generaties te waarschuwen tegen linkse staats debielen.

Jim Lovell | 31-05-13 | 18:50

is dat een zwartrijder?

GS infiltrant | 31-05-13 | 18:49

Eindelijk kunnen ze in België de complete nieuwe Suske en Wiske strip "De falende Fyra" media.dumpert.nl/foto/e646b6c0_falende... compleet maken, daar kan het boek straks gewoon gesloten worden en pakt men er glimlachend een pintje op met een banksaldo wat in elk geval nog positief is. Kunnen we in Nederland nog iets van leren.

Grijpgraag&deStier | 31-05-13 | 18:48

@hedar81 | 31-05-13 | 18:45

Wait and see....... 2014 zal bepalend zijn voor de toekomst van de eenheid, alle peilingen en voorspellingen wijze op dit moment naar een klinkende overwinning voor de NVA en je weet waar die voor staan, al roepen ze dit nog niet al te hard.

Fatwabuster | 31-05-13 | 18:47

Mooi dat de NS zo faalt dat de belgen het overnemen. Een provincie van duitsland mag ook (insert godwin here).

Fast Forward | 31-05-13 | 18:46

@ Fatwabuster @Parel van het Zuiden: België is wel degelijk een land en het hangt meer aan elkaar dan je zou verwachten. Zelfs in Vlaanderen is er geen meerderheid om het land te splitsen en zal er wsl nooit zijn.

hedar81 | 31-05-13 | 18:45

NMBS zitten in het Thalys en Eurostar project. NS niet. Het resultaat is dat enkel de NS niet over de HSL in Nederland zal rijden...

hedar81 | 31-05-13 | 18:43

@Parel van het Zuiden | 31-05-13 | 18:20

Daar hebben ze inderdaad geen enkel idee van.... België als land is een slechte combinatie tussen Noord Fransen en Zuid Nederlanders...... waarbij de laatste categorie de eerste in leven houdt.
.
Verkiezingen 2014 zullen bepalend zijn voor het voortbestaan van België als land en hoogstwaarschijnlijk de opmaat voor een opdeling in 2 onafhankelijke landen... Europa in het klein waarbij het noorden inmiddels genoeg heeft van het in hun ogen luie geld verspillende zuiden!

Fatwabuster | 31-05-13 | 18:42

Was de airco in het rijtuig defect ?

CornholioNL | 31-05-13 | 18:40

Leuk dat er ook eens wat in Loppersum gebeurt.

profiteroles | 31-05-13 | 18:39

Ik zie een Negerlander op verfrissende wijze kennis maken met pepperspray en een wapenstok. Vertragingstijd : 4 minuten.

Uylenspieghel | 31-05-13 | 18:34

Huh?! Onze kamer? Die buitenbeentjes die daar voor spek en bonen zitten zichzelf voortdurend op te winden over dingen waar ze toch niks aan kunnen doen? Oh die..

Stroopdoos | 31-05-13 | 18:34

Overigens: Dat de Fyra zou falen was bij voorbaat al bekend. Rooie Rinus en Pe Daalemmer (wereldberoempt in Groningen) zongen het jaren terug al...
www.youtube.com/watch?feature=player_d...

Den Heerscher | 31-05-13 | 18:30

@hatari | 31-05-13 | 18:24 |
De geadresseerde in je adres blijft toch ook gelijk wanneer je verhuist?
Adreswijzigingen zul je trouwens ook steeds door moeten geven. Is het dan zo vervelend om datzelfde te doen voor een rekeningnummer?

van Griendsven454572 | 31-05-13 | 18:30

CornholioNL | 31-05-13 | 18:00 |

*geen* ... naar boven schopt.

CornholioNL | 31-05-13 | 18:30

*mompelt iets over gas geven en eindoploss..*
Oh nee dat mocht niet uhh, ken je die mop van die belg, hollander en die italiaan? oh nee, belgen momenteel heel slim!

Damn dit is moeilijk!
uhh.. de azijnbode zuigt!!
*Mompelt.. die is altijd goed..*

vocareadregnum | 31-05-13 | 18:29

Misschien kan Job Cohen voor 35K kijken wat er mis is gegaan....?

Snackbar van Allah | 31-05-13 | 18:29

@van Griendsven454572 | 31-05-13 | 18:16
"het niet toe kunnen geven en het ook niet kunnen of willen herstellen, da's pas sneu. Toont aan dat je zelfs van je eigen fouten geen reedt leert."
Spijker, kop, hamer, raak.
Precies dat wat echt overal mis is.

Den Heerscher | 31-05-13 | 18:26

Deze foto geeft aan hoe het met Nederland gesteld is.
losers die op faalprojecten zitten.
Het is om te janken, wat een totaal gedegenereerd land is dit geworden.
Hoe is het mogelijk dat je iets aanschaft wat zoveel geld kost en voor jaren de uitstraling moet zijn van je infrastructuur zonder het eerst getest te hebben.
Hebben ze die $%^&&^%# Italianen op hun mooie ogen geloofd.
Waarom niet voordat je zoiets aanschaft het kreng tot op de bodem uittesten? Raggen ermee, belasten, alle mogelijke situaties nabootsen, tot het randje gaan, en als dat allemaal goed gaat, dan ja pas dan kan je overwegen om tot aanschaf over te gaan.
Maar nee, onze flapdrollen die dit besloten hebben overtreden iedere fundamentele regel van project discipline
Wat een totaal idioten..

bakoenin | 31-05-13 | 18:25

@van Griendsven | 18:16
Er is ooit gewerkt aan een plan om met behoud van rekeningnummer over te stappen van de ene bank naar de andere. Dit in het kader van het aanjagen van concurrentie. Technisch gezien is die nummerportabiliteit al heel lang mogelijk, maar de banken vonden telkens weer excuses om het vooral maar niet te doen. De truc met IBAN maakt het dus voorgoed onmogelijk.

hatari | 31-05-13 | 18:24

Ik ben inmiddels op 7:21 en m'n mond hangt op m'n toetsenbord van verbazing. Elke trein heeft een ander elektrisch systeem, omdat de monteurs het onderling niet eens waren over de beste methode. Ik herhaal, elke trein heeft een ANDER... *diepe zucht*

Not Muhammad | 31-05-13 | 18:22

-weggejorist-

ijzersterke | 31-05-13 | 18:21

Wat weten Belgen trouwens überhaupt van "een land zijn"?

Parel van het Zuiden | 31-05-13 | 18:20

@Kaas de Vies | 31-05-13 | 17:48 |
Het lijkt me toch dat de banknaam in je iban wijzigt wanneer je van bank wisselt.
Net als dat je woonplaats in je adres kan veranderen als je gaat verhuizen.

OT: Ik vraag me soms af wat je in hemelsnaam voor studie moet doen om de kunst te beheren om collectief keihard en ongestraft te falen.
Iedereen maakt fouten, da's echt niet sneu of zo. Maar het niet toe kunnen geven en het ook niet kunnen of willen herstellen, da's pas sneu. Toont aan dat je zelfs van je eigen fouten geen reedt leert.

van Griendsven454572 | 31-05-13 | 18:16

Ze hadden die aap er vanaf moeten slaan. Leuk voor hem dat hij een probleem heeft/maakt, maar daar hoeven de overige reizigers die waarschijnlijk op weg waren om zijn bijstand bij elkaar te verdienen geen slachtoffer van te worden. Wil slaan niet werken, dan gewoon doorrijden met hem er op. Het probleem met zulke idioten is zo groot als je het zelf wil maken.

pistol-pete | 31-05-13 | 18:16

Het rapport is vernietigend maar dat is voor NL natuurlijk geen aanleiding om eens wat verantwoordelijken te straffen. Het gaat immers maar om een paar honderd miljoen aan belastinggeld.

James Lastig | 31-05-13 | 18:11

Waar zouden we zijn,
Zónder...?

hfakker | 31-05-13 | 18:08

De Belgen willen met de Fransen en de Engelsen van Eurostar naar Amsterdam gaan rijden. Zonder NS dus. Whahaha. Dan is de afgang voor het Nederlandse HSL project compleet. Goede oplossing overigens.

frotteurist frenkie | 31-05-13 | 18:01

Door wie worden die JSF's eigenlijk gebouwd?

FlesjeFanta | 31-05-13 | 18:00

Openbare aanbesteding werkt !

*vertel dat maar eens tegen die duizenden bejaarden & gehandicapten die al 3 weken in hun eigen stront rollen omdat er thuishulp beschikbaar is*

CornholioNL | 31-05-13 | 18:00

Wat is eigenlijk het probleem om de Fyra met Nederlandse locomotief door te laten rijden naar Brussel?

buitenspeler | 31-05-13 | 18:00

@Kaas de Vies | 31-05-13 | 17:48 |
Klopt van die faal, maar goed de drukkers lachen zich gek.

Uw Verzekeringsadvis | 31-05-13 | 17:58

Anders loopt deze uitvreter z'n uitkering mis?

johan7175 | 31-05-13 | 17:57

Overigens heb ik ze liever op de toch al vertraagde trein zitten dan al coke dealend op de hoek van de straat staan.

Den Heerscher | 31-05-13 | 17:55

OK de belgen hebben groot gelijk maar ik berijf een ding niet... waarom kan die trein op de foto niet rijden?? Ik zeg gaan met dat ding!

chiel_tandwiel | 31-05-13 | 17:54

"Just move along people, nothing to see here"

Den Heerscher | 31-05-13 | 17:54

Zwartrijden wordt wel erg letterlijk genomen zo.

die ene van daarzo | 31-05-13 | 17:53

Ach, die man heeft gewoon een enkelte voor de 4e klas, niets aan de hand...

CornholioNL | 31-05-13 | 17:52

@Kaas de Vies | 31-05-13 | 17:40
"zelfs briefpapier bestellen zal te lastig blijken"
Roflol. Het meest hilarische aan deze opmerking is dat het nog waar is ook. Tevens treurig.

Den Heerscher | 31-05-13 | 17:52

Inkopers moeten ze ook een enorme holpeut het raam uit geven.
.
Met een gecertificeerd programma worden er door bedrijven en overheden allerhande van requests for proposal uitgeschreven, in meestal verscrikkelijk engels gesteld.
.
Vervolgens kiest met de meest slick geformuleerde antwoordgever voor het eindtraject om er dan achter te komen dat ze gewoon genept zijn.
.
Maar in plaats van gewoon de stekker uit zo n proces te trekken, gaan ze altijd maar door op de ingeslagen weg, tegen beter weten in, want gezichtsverlies en nooit gehoord van sunk costs.
.
En die italianen maar lachen....

gooi en smijtwerker | 31-05-13 | 17:52

Kan meneer niet in zijn eigen kudtland haan protesteren? Of wordt hij dan helemaal rauw gemept door pliesie-agenten van een concurrerende stam? Wat moeten al die derdewereld- mafketels toch hier? Ga in Rusland protesteren ofzo!!!

Aktivist | 31-05-13 | 17:51

Beter om aan die Fransen en Duitsers te vragen of hun hogesnelheidstrein niet een stukje verder wilt rijden, want Nederland bakt er weer niks van, die koekebakkers laten zich naaien met klittenbandonderdelen, volledig ongeschikt voor de arbeidsmarkt, laat staan voor een trein en al helemaal niet on hogesnelheidstrein aan te kopen.
Nu al HET fiasco van de eeuw>> een stelletje peperdure, gloednieuwe treinen rijp voor de sloop.

Terpen-tijn | 31-05-13 | 17:51

Openbare aanbestedingen is de mother of all fuck-ups... en de VVD is hier groot voorstander van, tel uit je winst.

*Thomas de stoomlocomotief gaat kijken*

CornholioNL | 31-05-13 | 17:50

En niemand die die vent even durfde aan te pakken?? Anders was het zeker weer racisme? Achterlijk land.

nietzofotograferen | 31-05-13 | 17:49

@Uw Verzekeringsadvis | 31-05-13 | 17:43 | + 0 -
En ze hebben het net veranderd ivm veranderen namen ministeries.

IBAN ook weer zo'n gefaal dat je BANKNAAM in je banknummer zit verwerkt. Lekker makkelijk overstappen.

Kaas de Vies | 31-05-13 | 17:48

Europese aanbestedingsregel is de zegen voor Europa en zijn bedrijfsleven. Hulde!

bolkebeer | 31-05-13 | 17:46

Het erge is dat Nederland waarschijnlijk gewoon door blijft gaan met de Fyra. Want fouten toegeven is een onbekend begrip voor onze politici

ZonderNaam | 31-05-13 | 17:46

@nogeenreactie | 31-05-13 | 17:38

De Belgen hebben maar 1 probleem... en dat zijn de Walen!

Fatwabuster | 31-05-13 | 17:45

@Skeletor de dikke | 31-05-13 | 17:39
Is Italië goedkoop?
Die brakke race autos zijn anders ook niks waard en schreeuwend duur.

miko | 31-05-13 | 17:45

Maar nu de hamvraag: wat staat er morgen prominent op de voorpagina van de Telegraaf?

eerstneukendanpraten | 31-05-13 | 17:43

@Kaas de Vies | 31-05-13 | 17:40 |
Kan nog lachen worden met dat briefpapier moeten de staatsmongolen aan gaan passen naar Sepa/Iban.

Uw Verzekeringsadvis | 31-05-13 | 17:43

De pop-up van de redactie over de pica van zwartzitter is in deze net op het randje.

Nestorix | 31-05-13 | 17:43

Ik neem aan dat de verantwoordelijkheden bij de NS ondertussen op straat staan en aansprakelijk worden gesteld dan wel vervolgd worden wegens dit debacle? Oh, wacht...

brutus68 | 31-05-13 | 17:42

@Andreas B. | 31-05-13 | 17:39 | + -1 -
Zoals altijd bij die totaalmalloten, daarom falen ook alle projecten. IT, OV chipkaart, etc zelfs briefpapier bestellen zal te lastig blijken

Kaas de Vies | 31-05-13 | 17:40

Goedkoop is weer eens duurkoop gebleken, maar boeie, het is maar geld van een ander.

Skeletor de dikke | 31-05-13 | 17:39

Tja,

In plaats van in Italië bij Ansaldo/Breda te gaan shoppen hadden we ook Deutsche Gründlichkeit bij de specialisten van Siemens "High Speed and Commuter Rail" kunnen bestellen.
En nu blijkt goedkoop duurkoop te zijn...

Andreas B. | 31-05-13 | 17:39

Een half uur? En dan zijn er mensen die de Zuidelijke Staten van Amerika achterlijk noemen. De mensen daar hadden het binnen een halve minuut opgelost. En dan niet janken want je hebt er zelf om gevraagd.

Ion Susai | 31-05-13 | 17:38

Heeft u wel eens een Alfa Romeo van dichtbij bekeken? Of een Fiat? Lancia? Ducati? Electra van Aprilia? Witgoed van DeLonghi?

Iedereen die iets anders uit Italie koopt dan eten zou zich moeten laten nakijken.

Magnum Force | 31-05-13 | 17:38

Die Belgen zijn zo dom nog niet, kom er maar in Nonkel Frituur!

nogeenreactie | 31-05-13 | 17:38

@James Lastig | 31-05-13 | 17:36 | + 0 -
Het ligt er aan wie de counterparty is bij de bankgarantie, niet alle banken in Italie staan er jofel bij.

Kaas de Vies | 31-05-13 | 17:37

Als ik Mansveld was zou ik mijn wenkbrauwen ook mee verven.

gentle giant | 31-05-13 | 17:37

Waarom Arriva vergelijken met het falen van de NS? Arriva maakt winst op lijnen waar de NS verlies maakte en ze rijden zowaar op tijd.

VDS20 | 31-05-13 | 17:37

Meneer had zo te zien net de Schuilkerk verlaten?

ad melkert | 31-05-13 | 17:36

België heeft inderdaad nog geen enkele Fyra geaccepteerd en nog beter, zij hebben WEL bankgaranties bedongen bij de onderhandelingen. Zij krijgen hun geld dus gewoon terug en Nederland kan weer een paar honderd miljoen extra gaan *kuch* 'bezuinigen'.

James Lastig | 31-05-13 | 17:36

Schitterend een bruine meneer in Loppersum, volkomen de weg kwijt, hoewel de kortste weg is vaak de mooiste.

Uw Verzekeringsadvis | 31-05-13 | 17:36

En wederom een faal van de overheid, zowel in toezicht als in uitvoering. Hopelijk zorgt dit er voor dat het kabinet valt.

En die gozer gewoon oppakken, is allemaal niet zo moeilijk.

Kaas de Vies | 31-05-13 | 17:35

Als je het er niet over problemen hebt, zijn ze er niet. Zelfde geldt toch voor de JSF?

SamKoeman | 31-05-13 | 17:35

Want anders kwam hij te laat voor zijn werk.

KollenbergSittard | 31-05-13 | 17:34

Altijd dezelfden...

Godsammekraken | 31-05-13 | 17:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken