Le Monde hoaxt chemische wapens in Syrië
Wat een toeval! Net nu vandaag de Europese onderhandelingen over het tot vrijdag geldende wapenembargo voor Syrië beginnen komt de Franse propagandamachine grootste krant van Frankrijk Le Monde met een groot stuk met inclusief erbij een video over de oorlog. Daarin ziet u bewijs na bewijs voor het gebruik van chemische wapens. Want die gebruikt Assad. Moet wel, anders is het zo lastig om die nakende Franse wapenleveranties te legitimeren. En nu is er dan eindelijk onomstotelijk bewijs! Kijk maar hoe vet handig de lieve rebeltjes omgaan met de gasmaskers. Ze roken dat geurloze Sarin meteen! En oja, er zijn massavernietigingswapens gevonden in Irak.
Reaguursels
Inloggen@PrinsesStoepje | 27-05-13 | 17:34
Hij leeft nog, maar de jongen is wel degelijk door "vriendelijk" vuur getroffen.
Dit bewijst maar weer dat het eerste slachtoffer van iedere oorlog de waarheid is! Zullen we Assad lekker laten zitten zodat het land weer enigszins kan stabiliseren voordat het daar ook een sunnitische dierentuin wordt??
En maar braaf voor de camera even die gasmaskertjes opzetten en een paar willekeurige schoten lossen. Die franse reporter weet ook wel dat het gespeeld is: hij is zelf de regisseur.
Mokum Kosher | 27-05-13 | 11:19
Die Mohammed Dura leeft waarschijnlijk nog, hij is in elk geval niet door genoemde oorzaak overleden.
Amerikanen en Engelsen vonden niks in Irak. De Fransen vinden niks in Syrie. Nu gaat Hezbollah er zich mee bemoeien, wat vindt de EUSSR daarvan. Daar zijn ze niet blij mee. Waarom onbekwame politici zich overal mee bemoeien weet ik niet. Ik weet wel dat het naderhand een zooitje is, en de politici voor Pilatus spelen, of op de Adolf manier: Ich hab es nicht gewusst.
EU slopen? Steun dan voor de lol Assas ff..... Als Assad in het zadel blijft, dan worden de EU nazi jongens werkelijk pissed off...
Net voor de stemming over het homohuwelijk in Frankrijk werd er een leuke, vlot gebekte Nederlandse nicht met zijn vriend in elkaar geslagen door... ja door wie, dat wist niemand, hadden ze niet gezien maar het was wel erg zielig.
Voordat de V.S. Irak binnenviel voor de eerste golf oorlog, was er een zielige vrouwe op tv te zien die een horror verhaal vertelde over Iraakse soldaten die kinderen uit de couveuse gooiden en vertrapten... deze vrouw bleek later de dochter van de ambassadeur van Koeweit te zijn en alles verzonnen te hebben.
Colin Powell liegt keihard voor de VN raad en daarnaast deden Cheney en zijn vrienden er alles aan om 9/11 aan Irak te linken tijdens tv interviews om zodoende de tweede Irak oorlog te kunnen verkopen aan het Amerikaanse volk. De zogenaamde kwaliteits krant The New York times speelde nog een belangrijke rol in het steunen van het officiele verhaal van de overheid.
De doorsnee burger heeft geen flauw benul en gelooft echt dat het westen goed is en alle andere landen slecht en slikt alles wat de MSM zegt voor zoete koek.
Parsons | 27-05-13 | 13:04 | + 1 -
Je was me net voor. Assad kijkt wel uit, dan draaien de Russen de kraan dicht. De rebellen daarentegen schieten alles af wat ze maar kunnen vinden. Die boeit het niet. Je ziet ze zelfs RPG7's afvuren met het instructieboekje in de linkerhand, hoe denk je dat die chemische 122mm raketten behandelen?
Vrijheid en Democratie in Syrië!
Kan best als we die bebaarde soepjurken aan de zijlijnen even vergeten.
Als je sarin inademt kan je het niet meer na vertellen.
Ook onze Franz Uberschwans staat te trappelen om Vrede, Vrijheid en Democratie te brengen in Syrië. Hij meent dat te bereiken door het sturen van nog meer wapens.
Dodelijk lachwekkend, als het niet zo gigantisch om te janken zou zijn.
Ben benieuwd hoe hij dit onder de douche elke keer weer met zichzelf weet recht te praten.
Wie dit soort leugens nog geloofd is echt een zorgwekkende stakker.
Deze rebellen zetten op hun dooie gemakkie een gasmasker op. En de cameraman filmt gewoon door. Bij deze wil ik de reporter van Le Monde nomineren voor de Bear Grylls Trofee 2013. Er wordt er een behandeld aan symptonen die minder ernstig zijn dan mijn gemiddelde katers en dan komt er nog zuurstof uit de muur van een kapotgeschoten ziekenhuis.
Misschien iets voor een nieuwe Paul de Leeuw sketch?
De VN denkt er iets anders over, maar dat mogen we niet weten natuurlijk.
www.dagelijksestandaard.nl/2013/05/vn-...
ITEACHYOU | 27-05-13 | 12:29 | + -1 -
Vraag 1: Ja
Vraag 2: Goed gelezen!
En GS schuift langzaam richting Assad...
NulKommaNul | 27-05-13 | 12:39 | + 0
Geen hoog cijfer voor begrijpend lezen op school gehad zeker?
En GS schuift langzaam richting Assad...
Het Westen mnoet zich helemaal buiten deze sektarische strijd, die het inmiddels geworden is, houden. Wij hebben er niets mee te winnen. Het is Assad en Hezbollah versus rebellen die vaak steun krijgen van islamisten. Soennis tegen Alavieten tegen sjiieten. Containment lijkt mij het beste. Er is voor ons geen wijs uit te worden en als ik dna moet kiezen dan in hemelsnaam maar voor de tiran die we kennen en redelijk in kunnen schatten nml Assad.
Veel journalisten hebben totaal geen ethisch besef. 'Niet bijten in de hand die je voed' want hypotheek etc. is hun morele kompas.
Frankrijk en Engeland waren ook de landen die de lont in het kruitvat staken bij de eerste WO, gelijk erna ipv een wapenstilstand de overgave wilde wan Duitsland.
Toen Duitsland in bittere armoede stortte waardoor ook WO2 mogelijk was.
Intussen ook nog een de Tsjechen verkochten.
Ja een heerlijk span die 2
Blote Bertus 2000 | 27-05-13 | 12:04
heb jij wel je lagere school afgemaakt? Dus een hond die doodgaat door een bom daar kan je wel een traantje om laten maar een baby (=mens) die doodgaat kan jouw geen kloot interesseren?
Godver tering fuck de nering. Die fransen en britten. Alles om maar wapens te verkopen. Je zou toch bijna verdoeme een anti-jihad ronselpraktijk beginnen. Assad: verdrijf die snackbars de zee in en pis er over.
Ze -willen- het er gewoonweg niet anders. Volgens mij zijn de meeste geesten aldaar zodanig aangetast door Allah's Snackbar dat er gewoon een genetisch defect is opgetreden. Derhalve is het het Hakbarisme een syndroom, zoals Down's of Aspergers. Je kunt er weinig aan doen, behalve begeleiden en hopen dat het goed gaat.
Tsja, de tijd begint te dringen. Assad heeft al bijna gewonnen. En die rebellen worden nog minder vrolijk van nasrallah z'n crew.
Neo-kolonialisme. Bah.
Ik vind het altijd zo zielig voor die dieren daar. Die hebben er allemaal niets mee te maken. Die 'mensen' daar kunnen mij overigens geen kloot interesseren. Als bij elk shot al 'Allah akbar' valt, heb ik zo iets van: sterf vuile hond. Je schiet met de bedoeling iemand te doden en dan zeggen: "Allah is groot?" Wat een weerzinwekkende klootzak/fopgeest moet die Allah zijn wil hij zulke aanhangers hebben.
eerstneukendanpraten | 27-05-13 | 11:27
kijk, zo kan het ook :)
Als Frankrijk en de EU voor zijn weet je al dat het fout zit
@poli | 27-05-13 | 11:51
Precies.
Gasmasker alleen gaat je niet helpen. Bedekkende kleding kan tijdelijk even helpen, maar niet voor lang. Slechts met een complete NBC uitrusting kun je je beschermen.
Willekeurig voorbeeld:
www.life-supply.com/shop/beschermende-...
Ook knap dat in een klein gebied, dat barst van de journalisten en 'fotografen', alleen Le Monde in staat was om die chemische aanvallen te vinden. Wel weer goed nieuws voor gevaarlijke man Timmermans. Die vandaag zo zo lollig was om de opstandelingen de enige vertegenwoordigers van het Syrische volk te noemen. Omdat die Limburgse anti-semiet en volkshater niet kan wachten om na Tunesie en Egypte nog een derde Soennietische heilstaat uit de grond te stappen.
Natuurlijk gaat dit allemaal om het gewin van stamoudsten,warlords, politiek, politie, geloof, leger. De helpende landen willen een vergoeding,er moet wel wat tegenover staan en dat is ook logisch. Heeft dus weinig met empathie voor de ander lander te maken.
Als je er niets aan kan verdienen moet je niet helpen en vooral zorgen dat ze het zelf oplossen.
In het westen hebben we ook moeten vechten voor de welvaart van heden.
Empathie dien je te bewaren voor je zelf, je familie en je land.
Ik ben niet voor Assad, maar ik ben echt wel tegen de rebellen. Het is dan eigenlijk ook treurig dat de politiek - tegen een vrij expliciete wens van het electoraat in - weer trapt in dezelfde val waar politici al decennia in trappen. Net als in Afghanistan in de jaren tachtig, net als in heel Afrika in de afgelopen veertig jaar, net als in Libië twee jaar geleden.
Wanneer vinden ze het nou eens uit? Hun steun voor de rebellen zal alleen resulteren in méér burgerdoden, in méér onrust en in een compleet verlies van rechten voor minderheden. Ik zie nog maar twee opties: onze politici zijn zo incompetent dat ze afgezet moeten worden en voor hun eigen veiligheid in een psychiatrisch ziekenhuis moeten komen, of onze politici zijn zo kwaadwillend dat ze afgezet en levenslang opgesloten moeten worden.
Idioten. Die rebellen, maar vooral de politici die onze levens proberen te dicteren. Niet Syrië heeft een opstand nodig, maar wij.
Sarin is een areosol- aanraking met de huid is voldoende om fatal dosis binnen te krijgen dus die maskers zijn nutteloos.
@LangeTijdGeleden
Bizar dat rechts koste wat koste weer een land wil binnenvallen. Snapt rechts dan niet dat het koloniale tijdperk voorbij is en dat de Syriërs helemaal geen Sharia staat willen? Dat rechts hun ziel verkoopt aan religekkies zoals de SGP, wil niet zeggen dat de seculiere Syriërs dat maar ook moeten. Daarnaast is de rechtse NATO hypocriet samen met de rechtse bedrijven die chemische wapens maken en verkopen. Zij weten donders goed dat het linkse verzet geen chemische wapens in hun eigen land op de eigen bevolking gooit in de strijd tegen rechts/salafisme.
De Fransen willen de rebellen steunen? Dat is al genoeg reden om het tegenovergestelde te doen.
Goed dat deze strijd nog zo breed wordt uitgemeten en behandeld. Motiveert mij des te meer om me meer te concentreren op mijn eigen leven. Gebrek aan empathie wil ik mezelf niet toeschrijven, maar ik heb het een beetje gehad met die eindeloze strijd daar. Uiteindelijk is het gewoon een ordinaire stammenstrijd of gekibbel over wie nou de werkelijke opvolger van de profeet Mohammed was. Sneu voor de bevolking die er letterlijk tussenin zit, maar in Irak en Afghanistan is gebleken dat zelfs met tussenkomst van 'het machtigste leger ter wereld' in samenwerking met de meest ontwikkelde alliantie, geen meter vooruitgang geboekt is. Gelukkig weet ik me getroost met het feit dat er altijd mensen rijker worden van oorlogvoeren, toch weer een geruststelling.
Baarden en gasmaskers, haha. Iedereen die ooit een gasmasker heeft moeten testen weet dat een baard hetzelfde is als geen gasmasker hebben... Maar ach, ruimt lekker op zo.
Beetje sneu voor de acteurs in kwestie maar ze zullen toch minstens een blaartrekkend goedje over hen heen moeten gooien om nog enigszins geloofwaardig over te komen.
wat en comedy, doe het dan in ieder geval goed. Sarin kan door ademen, oogcontact of huidcontact in het lichaam opgenomen worden. Kun je wel je gasmasker opzetten, meer met blote armen en andere onbedekte lichaamsdelen heeft dat weinig zin. Amateurs.
Frankrijk's noodlijdende wapen-industrie is blijkbaar goed aan het lobbyen. Want die wapens die geleverd moeten worden aan de "rebellen die strijden voor democratie", die moeten natuurlijk wel betaald worden.
Door u, uiteraard.
Heeft Le Monde ooit een artikel gewijd aan de gotspe dat Griekenland een bail-out kreeg *op voorwaarde* dat er van dat geld wapens gekocht zouden worden in Duitsland en..... Frankrijk?
Nee hè?
www.andereuropa.org/eu_financ_crisis/w...
Hoe kun je je bevolking uitleggen dat je de Taliban in Afghanistan bevecht maar in Syrië aan de macht probeert te helpen en in Egypte financieel ondersteunt? Oh wacht, de EUSSR hoeft niks uit te leggen. De bevolking heeft 't maar te slikken.
Wie zijn eigenlijk de financiers achter de wapenaankopen? Want ik neem niet aan dat de delftse "vrijheidsstrijders" die wij gestuurd hebben de wapens zelf betalen uit hun studiefinanciering?
Wat weerhoudt zi'n Assad er eigenlijk nog van om chemische wapens in te zetten. Want hij gaat er sowieso wel van beschuldigd worden. En het 'onomstotelijke' bewijs gaat er ook wel komen.
@watergeus | 27-05-13 | 11:27
Overigens werden de grondstoffen voor chemische wapens geleverd door een Nederlander:
nl.wikipedia.org/wiki/Frans_van_Anraat...
Watergeus
Misschien kwam het de VS wel beter uit dat er niets is gevonden aangezien ze zelf de leverancier waren?
Je zal wel een hekel aan Amerika hebben maar kom dan wel met een feit en niet met een smerige suggestieve vraag.
Syrië zit gewoon midden in een islamitische verkiezingsstrijd, natuurlijk hoort daar de inzet van gas of kernwapens bij. Als ze die hadden.
Niet storen. Veel te gevaarlijk. Bovendien krijgen de helpende handen de schuld van alles wat de harige handen van de profeet doen.
Wat de enige verstandige stem betreffende het MO Arnold Karskens gisteren bij WNL zei: "niet mee bemoeien". De politici hebben niets van Irak geleerd. Sjiieten tegen Soennieten, daar moeten we buiten blijven.
@watergeus | 27-05-13 | 11:27
Sadat (één D) was president van Egypte, bedoel je Saddam misschien?
Overheersing door angstzaaierij. Die lui hebben geen MWD. Een paar scuds met betonnen koppen of simpelweg HE, en wat ouwe Russische tanks met versleten geschut.
Maar goed, dit liedje hebben we jaren geleden ook al gehoord bij de VN vergadering. Alleen was het toen Irak wat het zogenaamd had.
@Einde van de Domheid | 27-05-13 | 11:15
Ja, maar dan verdien je er toch niets aan?
@ ITEACHYOU 11:24
Had gisteren mijn beste vriend op bezoek, is ook een Fries...
@Petrus de Rewa | 27-05-13 | 11:15
Tja, de wapenindustrie is nu eenmaal onpartijdig. Logisch!
@vanLeeuwen:
Er is door Saddat gifgas gebruikt tegen de koerden. Daar zijn zelfs beelden van. Gifgas is een massavernietigings wapen. De reden dat er nooit wat gevonden is komt omdat de VN 4 jaar heeft gewacht met de controles. Ja, toen had Saddat natuurlijk alles laten opruimen/verplaatsen. Het aantal VN waarnemers was maar liefst 40 personen. Enig idee hoe groot Irak is? Daar raken een aantal gifgas granaten makkelijk in kwijt ook al ga je met 100.000 man zoeken, wat de Amerikanen (het leger) gedaan hebben.
Misschien kwam het de VS wel beter uit dat er niets is gevonden aangezien ze zelf de leverancier waren?
"An error occured: DailymotionPlayer is not defined at undefined line undefined"
:-(
braadlap | 27-05-13 | 11:25
vertel jij dit even aan dat kind van twee dat geen benen meer heeft na het zoveelste bombardement.......
wat zeuren ze nu? dit is toch allahs wil.
eerstneukendanpraten | 27-05-13 | 11:21
alsof de Friezen niet recht tegenover ons Hollanders staan....
Le Monde en gore linkse krant met bijbehorende website.
En wat zien de strijders er ineens goed verzorgd uit.
Netjes in survival outfit haren netjes geknipt goed geschoren en gewassen.
Schieten maar een beetje in de rondte met hun glimmende wapens.
Gasmaskers nog netjes in kadoverpakking.
hahahaha
De rebellen/vrijheidsstrijders hebben regelmatig ook met elkaar ruzie. Het is een totaal onoverzichtelijke burgeroorlog. Er is geen 1 tegen 1 en goed en slecht. De ingrediënten om je er niet mee te bemoeien. Wie dat wel doet heeft belangen. Simpel.
Hoeveel haat moet je wel niet in je lichaam hebben om je bloedeigen landgenoten die ook Allah aanbidden maar net middels een andere stroming binnen de islam af te slachten. En straks om miljarden bij de EU gaan bedelen om de boel weer op te bouwen. Als het tenminste is opgehouden. Ooit...
Schitterende reactie van een Syrische rebel toen een reporter hem vroeg naar de chemische wapens; oh, dus dat er duizenden worden doodgeschoten of doodgebombardeerd dat maakt het westen niet uit, maar als er chemische wapens worden gebruikt gaan jullie ingrijpen...... Hij heeft helemaal gelijk. Zo hypocriet als de pest, we staan erbij en kijken er naar....
Le Monde, dat is toch ook die zender die de dood van dat palestijnse jongetje uitgebreid uit de doeken deed en meldde dat de Zionisten schandalig op dat kind geschoten had, terwijl bleek dat de palestijnen zelf op de vader en zoon hadden geschoten.
Le Monde... voor al uw goudeerlijke nieuws.
Heeft er ooit een linkse idioot gedacht dat het misschien de kruitdampen, stofdampen, cementstof en andere veel meer voorkomende factoren kunnen zijn die zorgen voor hoofdpijn, duizeligheid en VOORAL ademproblemen?
Nee joh, ik hou m'n mond wel weer, het zijn natúúrlijk chemische wapens, want anders zijn ze niet meer zielug en hoeven ze niet geholpen te worden en krijgen ze geen recht meer op smeken naar wapens... (Want een goede medische spullen helpen volgens hun niet, ze willen wapens)
Maar goed, wanneer mogen wij onder leiding van kalief Schultz en imam van Rompuy ons bloed laten vloeien in de hel van het midden-oosten?
Opzouten met wapenleveranties. Dat komt in dat soort landen als een boemerang terug. Maar die kudt Hollande wil zeker middels wapenverkoop het reeds failliete Frankrijk reanimeren.
Karskens zei ook: 'Geen wapens, naar niemand daar, het is een eeuwenoud conflict, een stammenoorlog die nog van voor Mohammed, en hoe minder wapens, hoe minder ellende.'
Frankrijk stuurt wapens naar de rebellen in Syrië die binnen een paar maanden bij Hezbollah terecht komen. En die kunnen daar dan weer israeli's mee aanvallen.
Israel zou eigenlijk preventief Parijs moeten platgooien maar die kans acht ik niet zo groot.
Waarom wordt Allah steeds als "God" vertaald?? Is dit ook een manier om onze tere zieltjes te brainwashen??
Herhaling scenario Iran-Irak-Afghanistan etc. We verkopen/schenken wapens aan een partij, vervolgens worden in de volgende fase diezelfde wapens tegen ons gebruikt.
Ik stel heel bescheiden voor dat 'het westen' zich een keer nergens mee bemoeit en kijkt hoe de Russen het aanpakken.
Daar heb ik iets meer vertrouwen in dan het gemekker over sancties, boycotten, embargo's en andere middelen die niet werken.
Bovendien zit ik niet te wachten op de zoveelste 'Egypte na de Arabische lente'.
Glad ijs.
We hebben een brand, waarbij twee partijen voortdurend nog meer op dat vuur gooien. In plaats van het vuur uit te maken, geven we de twee partijen allebei nog een extra jerrycan benzine in de handen. Geen goed idee.
Ja deze mensen strijden echt voor vrijheid :
Hier een filmpje van een veiling om de vader van would-be suicide bomber te compenseren.
Het gaat dus om een Saudie Arabier die zich zelf wil opblazen in Syrie : www.youtube.com/watch?v=o6VVZp5jUJk&am...
Het is de moeite waard Arnold Karskens bij WNL gisteren even te uitzendingemisten. Hij zegt dat er nog geen bewijs is, dat een test hooguit een dag duurt en dat de communicatie (we wachten op een uitslag, al meer dan 30 dagen) dubieus is. En, hij mag dat vinden, hij weet er echt veel van!
Afghanistan dit, Syrië dat, en ondertussen gaan we zelf naar de klote.
Naar verluidt heeft Le Monde inmiddels hulp ingeschakeld van de Deense tuinkersmeisjes om de dramatiek nog wat indringender te maken. De blondines gaan het WIFI milieu in Syrië eens goed in kaart brengen.
Dat is niet zo toevallig, financiele onderhandeling voor politie of leger vinden ook meestal plaats na een aanslagdreiging. (Vaak ook na aankodiging besuiniging zodat het dui-de-lijk is dat er een uitzondering gemaakt moet worden. Maar then again, wat verwacht je van strategen?
Massavernietigingswapens hebben een bebaarde soepjurk en schreeuwen Allah Ackbar tegenwoordig..
Dit word Afghanistan in het kwadraat dan !
Moeders houd uw zonen thuis...
Laat die geitenneukers hun eigen klerezooi maar opruimen.
Zoals @Parsons al weken zegt: 'Onze jongens' worden hoe dan ook die zandbak in gefrommeld.
Wanneer gaan we ons eens zo druk maken over onze eigen verlapte k*t economie ?
Er is nog een vacature vrij bij de EU; men zoekt een Colin Powell-achtig karakter.
Het kan me allemaal niet eens meer schelen, weet je dat? Ik word zo ontzettend moe van al deze onzin. Ze doen allemaal maar, die zandbak is toch niet meer te redden.
Nog steeds die naam "Free Syrian Army" terwijl sommige groepen van die FSA geleid worden door leiders die een Islamitische Heilstaat proberen te creëren.
Weer zo'n kronkel in het hoofd van de linkse Gütmensch.
Stelletje dwazen dat het zijn.
Gelooft iemand nog wat er in de MSM staat? De leugenfabrieken die ons tot dociele volgers moeten maken van de "boven ons gestelden"?
Ik in ieder geval niet. Nou, vooruit: het weerbericht. Een beetje.
Hier zit een luchtje aan.
Waarom zijn onze vriendelijke bestuurders in Europa zo hard bezig problemen aan de kaak te stellen in andere landen, terwijl ze de grootste problemen in hun eigen land totaal negeren?
REAGEER OOK