Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"Wrap in pig skin & shoot it again"

mep.jpgThe British National Party leader, Nick Griffin, who visited Woolwich yesterday, provoked widespread disgust for tweeting that the alleged killers should be wrapped in “pig skin” and shot again. The English Defence League, which has said the killing shows Britain is “at war” with Islamic extremism, will stage a march today in Newcastle, where it will protest over plans to open an Islamic school. Geachte excellentie Timmermans. Is het niet eens tijd voor een negatief reisadviesje voor de UK? Gaat niet helemaal goed daaro. (bron) Update: Negatief reisadvies voor Husby, Tensta, Hagsätra, Kista, Rinkeby, Rågsved, Skogås, Fittja, Älsvjö, Vällingby, Jordbro & Södertälje. Allemaal gezellige Vögelåår-wijken in Zweden.

Reaguursels

Inloggen

Als je werkelijke problemen als politicus steeds maar weer met de mantel der liefde bedekt krijg je dit soort uitingen.

Dit is logisch en ziet iedereen van verre aankomen, behalve politici.
Kaas de Vies | 25-05-13 | 09:48 | + 186

En krijg je moslimjongeren die naar radicale middelen gaan grijpen om gehoord te worden.

KhaledB | 26-05-13 | 15:45

Ultimate Master G | 26-05-13 | 10:14
Dank je. Ik vind het niet erg gemind te worden maar het nadee van zoveel minnetjes is dat mensen gaan denken dat je een trol bent. Ik heb mijn post net herlezen en sta achter iedere letter ervan.
Minne minners, bring it on!

raquelita | 26-05-13 | 12:44

Racisme, iedereen spreekt er over. Maar een geloof is geen ras. wanneer leren mensen dit nu eens ? Alles wat de laatste tijd gebeurd is een geloofsaangelegenheid. en dat maakt het zo gevaarlijk.

Het leven is zwaar | 26-05-13 | 10:55

raquelita | 25-05-13 | 11:23 | + -36
--> 36 minnetjes? Ik wilde dit wat verminderen en drukte op - Dom van me, ik weet het... (dus eigenlijk staat de teller maar op 34 :) )

Ultimate Master G | 26-05-13 | 10:14

Nee, een soldaat die afgeslacht wordt op straat, dat is normaal en iemand die zich erover opwindt, dat is natuurlijk een racist... Cameron stond ook meteen vooraan om te melden dat dit niet de echte islam was, maar de onechte. Cameron is een soort Mark Rutte: best goede ideeen, maar uiteindelijk een slappe zak zonder ballen. BNP is misschien geen frisse club, maar met een leider als Cameron worden de Britten onderhand wel gedwongen het heft in eigen hand te nemen. Dus haal die pig skin maar uit de kast ja..

De Aarsonaut | 26-05-13 | 02:11

@Jim Lovell | 25-05-13 | 15:04
"toetsenbordheld"

Cohesie; niet uw sterkste punt.

En de vinketering; ik vind mensen die een pedofiele krijgsheer aanbidden minderwaardig. Ik hoef geen 'persoonlijk contact' met WimLex om te weten dat hij de koning is; ik hoef dus ook geen contact met een moslim om te weten dat zo'n stuk tuig per definitie minderwaardig is.

dlseth_ | 26-05-13 | 00:16

Gelijk heeft ie. We zijn veel te makkelijk met dat tuig.

X-es | 25-05-13 | 22:01

Hufter | 25-05-13 | 18:52 Zal een haatmail bij de redactie zijn binnengekomen hieromtrent. Andere oorzaken acht ik niet plausibel gezien het tijdstip vd joris.

Stroopdoos | 25-05-13 | 21:01

Ja ja ja ja, "laat de vlam maar in de pan slaan" etc. Maar als er video's zijn van, weet ik het, Rode Dageraad die moslimimmigranten met varkensvlees bekogelen, of een moslimvrouw die op straat knock-out wordt geslagen o.i.d. dan lees je hier (of op powned of dumpert) comments over hoe schofterig en racistisch het is. Dus aan de ene kant ongefundeerd en tendentieus, "laten we ze d'ruit trappen enz.", maar als het puntje bij paaltje komt en iemand of een groep doet iets, dan toch de daad veroordelen. "Ja, ze zijn toch niet allemaal slecht :-("
-
'Tis alles of niets jongens! Sjezus, het wordt nooit wat hier. Vlam in de pan? Vlammen dan godverredomme!

FromClithuania | 25-05-13 | 20:41

@Dan8365 | 25-05-13 | 19:57
Huis-aan-huis verspreiden van plakjes ham zou ook een optie kunnen zijn. Ik heb begrepen dat zo'n huis daarna voor de pedo-sprookjesleer onrein is en de bewoner moet verhuizen.
Da's lastig. De huizenmarkt zit volledig op slot.
Dusssss?

pennestront | 25-05-13 | 20:12

Hertenkampen vervangen door varkenskampen, overal in Nederland varkens neerzetten, varkens massaal als huisdier nemen, de import van rund, kip en vis verbieden voor een aantal jaren (klein offer) en uitsluitend varkensvlees verkopen. Bij de ingang van alle instanties en winkels matten van varkenshuid. Kleding niet meer van katoen maar uitsluitend van varkensleer. Deze simpele maatregel zou wonderen bewerken.
Raar trouwens dat "men" zo'n hekel heeft aan varkens, beseft men niet dat hun "god" ook varkens heeft voortgebracht, het wezen zou in hun ogen "heilig" moeten zijn.

Dan8365 | 25-05-13 | 19:57

@You-On-A-Gin | 25-05-13 | 19:07
Nee, precies. Dus wordt het niet benoemd .En dus is een oplossing niet mogelijk.

Parsons | 25-05-13 | 19:27

Is Timmermans niet ook een antisemiet, maar dan een van het linkse soort?

henkdekanarie | 25-05-13 | 19:23

Zolang er niet benoemd mag worden wat het probleem is zal er nooit een oplossing komen.
Parsons | 25-05-13 | 18:57

Zijn we inmiddels dan niet al zo ver dat het allemaal prima benoemd mag worden?
We hebben een politieke partij in de regering zitten die benoemt waar het maar kan, en op deze en andere websites wordt het ook flink benoemd.
Dat Mark Rutte één dezer dagen een toespraak gaat houden van "ja jongens, we hebben een islamprobleem", dat zie ik dan inderdaad weer niet gebeuren.

You-On-A-Gin | 25-05-13 | 19:07

@VanBukkem | 25-05-13 | 19:00
Aan het filmpje te zien waren ze gewoon bij zijn huis wat vragen aan het stellen. Ik kon je tegel ook al niet vatten...

Petrus Poortwachter | 25-05-13 | 19:04

@VanBukkem | 25-05-13 | 10:03
Ik vraag me trouwens af hoe die cops in Florida dat voor mekaar kregen. Ligt daar tijdens het verhoor soms per ongeluk een mes op tafel? Of zullen ze hem een mes gegeven hebben? (hehehe!)

VanBukkem | 25-05-13 | 19:00

@La Vie En Rose | 25-05-13 | 13:56
Ik heb het gezien. Het mag niet benoemd worden. Had ik het recentelijk nog over toen iemand begon te huilen over wat de oplossing dan zou zijn. Het is zinloos om over oplossingen te praten als je het probleem niet mag benoemen, was mijn antwoord. Ik blijf daarbij. Zolang er niet benoemd mag worden wat het probleem is zal er nooit een oplossing komen.

Parsons | 25-05-13 | 18:57

Dick Luyenlomp | 25-05-13 | 09:53 | + 273

Holy shit, een zeeeer breed gedragen mening weggejorist?
War maakt dat van GS?

Hufter | 25-05-13 | 18:52

Gisteren een heel lulverhaal van een Zweedse tv-journalist - met Arabische naam - op het NOS-journaal moeten aanhoren over de oorzaak van de rellen in Zweden.

Het bekende riedeltje: Werkloosheid, sociale achterstelling, discriminatie, gebrek aan voorzieningen als buurthuizen etc.

Welnu: Over die werkloosheid, hè. De werkloosheid heeft dit reltuig aan zichzelf te danken, want die moslimse machootjes vinden het niet stoer om met je neus in de boeken te duiken, om te studeren. Het is vééél belangrijker om vanaf je negende de macho uit te hangen op straat in plaats van ervoor te zorgen dat je een goede toekomst voor jezelf opbouwt.

Dan de sociale achterstelling. Als je te dom bent om iets anders te doen dan vakken vullen, vanwege voornoemd gedrag, als je je met een ingebakken spraakgebrek door het leven gaat, als je het verdomt om een beetje te integreren in deze westerse samenleving (want viesbah, varkensvleesvreters, hondenknuffelaars en alle meiden zijn hoeren), als je je bovendien zo nodig moet manifesteren als een 'stoere' patser die om niets om zich heen begint te meppen, dan moet je niet verbaasd zijn als je 'sociaal' wordt 'achtergesteld' door mensen die wél hun best doen iets positiefs te betekenen.

En dan het vermeende gebrek aan voorzieningen; als er één samenleving op de wereld is met een absolute rijkdom aan voorzieningen, dan is het wel de Zweedse.
En hou toch eens op met het gezeur over buurthuizen; áls er al een wordt geopend, dan zorgen de plaatselijke moslimse machootjes er wel voor dat de tent door hen wordt overgenomen, dan wel binnen twee weken dicht moet vanwege hun doelloze terreur.

Dus hou alsjeblieft op met de aanvoer van drogredenen voor dit barbarengedrag.
De werkelijke oorzaak is de geestelijke armoede, de frustratie veroorzaakt door de mag-niet-cultuur van de islam, en de stompzinnige macho-cultuur uit alle landen waar deze naargeestige, verkalkte religie het voor het zeggen heeft.

Dát zijn de échte oorzaken van dit geweld.

Moslims lopen al een paar eeuwen rond met een minderwaardigheidscomplex. Waarvan ze zélf de oorzaak zijn, omdat hun geliefde religie een aftandse vrachtwagen is, waarvan de motor één versnelling heeft: de 'achteruit'.

Ze zijn hopeloos achtergebleven. En ze onderdrukken zichzelf en elkaar. En dát projecteren ze vervolgens op 'Het Westen'.

Peter Emile | 25-05-13 | 18:42

Wij zijn hier ook al in oorlog met dat imbecielen geloof.
Alleen wil de regering dat nog steeds niet zien.

Rimpeldoos | 25-05-13 | 18:25

Binnenkort ook in NL. Met dank aan de PVDA. Wegkijken is enkel uitstel en maakt zaken erger. Linksstemmers snappen dit not niet maar gaat het - helaas- ook aan den lijve ondervinden. De vervuiler betaald mee. En de PVDA en Theo Maassen keken de andere kant op en zagen dat het hartstikke goed was hier. Diegenen die niet weg konden of wilden kijken hebben een verrassing...........

Rest In Privacy | 25-05-13 | 18:19

Ik geloof nog steeds in het feit dat dit niks met religie te maken heeft. Echter het uitblijven van massale demonstraties van de gematigde Moslims tegen dit geweld in naam van hun geloof doet me steeds meer twijfelen....

Datzegiktoch | 25-05-13 | 18:19

Jaja het ligt weer aan de economie,hoge werkeloosheid blablabla.
In Spanje is de werkeloosheid onder de jongeren 50% en gaat u eens naar Griekenland en Portugal.
Waarom mis ik het in brand steken van auto,s en plunderen van winkels in deze landen.
Stop toch eens met het slachtofferen,men blijft af van het bezit van een ander zoals u dat ook wilt dat ze van u en uw bezit afblijven.

hekelaar | 25-05-13 | 17:59

In israel hebben ze toch wel echt kijk op problemen met moslims. Hun oplossing is er een muur met prikkeldraad rond zetten en zo af en toe eens bombarderen. Die kennelijk goede tactiek, gecombineerd met de moslim wens om gesegregeerd te wonen, opent perspectief op een oplossing. Iedereen blij.

vanhetvarken | 25-05-13 | 17:49

Het commentaar van Nick Griffin klinkt me als muziek in de oren.

Tricephalus | 25-05-13 | 17:38

't is eigenlijk best een goed idee, dat met die varkens. Daar zie ik wel een markt in.
.
Flesje varkensbloed in plaats van pepperspray.
.
Handtasjes en portemonnees van varkensleer.
.
Scooters met varkensleren zadels.
.
etcetera

Jan Toeternuitje | 25-05-13 | 17:20

ratelaar is right, huidige ontwikkelingen zijn een voorbode voor conflict. Duurt misschien nog jaren, maar 't komt er tenzij bestuurders de verandering oppakken. Populisme is een teken van een veranderende tijdgeest, en er niets inherent slechts aan een gezonde dosis populisme, dat heet namelijk democratie. Populisme als term druipt al van het elitarisme: denken dat je beter inschat hoe iemand iets ervaart dan zij zelf.

F#ckingAwesome | 25-05-13 | 16:51

Turrukje | 25-05-13 | 10:10 |
Nou Pritt, gewoon doorgaan met mensen ophitsen op dit blogje. Zoals je al tijden doet..
------------
Pritt heeft eerder een matigende invloed. In de panelen (en niet alleen hier) manifesteert zich momenteel een nieuwe gezond-verstand-avant-garde als historische antithese tegen het pseudo-intellectualisme en nep-humanisme, dat zich zo'n halve eeuw geleden begon te ontwikkelen en nu opzichtig door de mand begint te vallen.
We hebben hier, als nauwelijks ergens anders, al lang in de gaten dat het Westen niet alleen een financiële crisis doormaakt. We dreigen ten onder te gaan in een ernstige beschavingscrisis, die verantwoordelijk is voor de huidige trivialisering van kunst, cultuur, journalistiek, onderwijs, (sociale)wetenschap en politiek.
Je smaakt het genoegen je te midden van een voorhoede te bevinden die een historische ommekeer aankondigt. grijp de kans om je hier te integreren en als linking pin naar je eigen bevolkingsgroep te fungeren.

WirMachenMusik | 25-05-13 | 16:49

Kijk eens dit heeft de mensheid al vaker meegemaakt. De slechte economie zorgt voor sociale onrust. Verhoudingen worden op scherp gezet, wij- zij denken neemt toe. Er wordt gezocht naar een zondebok en als een stel religieuze fanatici olie op het vuur gooien is de zondebok snel gevonden.
In Zweden en Nederland blijkt de verzorgingsstaat haar zwakheden te kennen. Mensen die tussen wal en schip vallen zien hun kansen verder verslechteren en roeren zich.
.
We zitten in een precaire situatie, als de regeringen in Europa onmachtig blijken te zijn om het tij te keren zal de huidige situatie onherroepelijk lijden tot geweldsuitbarstingen op grotere schaal.
De geschiedenis herhaalt zich niet, echter patronen wel. Het is niet dat de mens anno 2013 een superieure staat van denken of zijn heeft bereikt. De mens zal zich, geconfronteerd met vergelijkbare problemen, altijd dezelfde fouten maken. Het verschil zit hem slechts in het denken; de zeitgeist. Die dicteert de motivatie( mijn interpretatie van Hegel).
Met andere woorden: als we niet opletten staan we aan de vooravond van WO III tot de huidige impasse in een kinetisch of ander conflict doorbroken wordt.
De keus is aan ons. Wijsheid in bestuur of macht in de wapenen.

ratelaar | 25-05-13 | 16:14

mental K | 25-05-13 | 13:09 |
Ik denk niet dat ze zo lang zitten. Ik schat zo dat ze bij ongewijzigd beleid over een jaar of tien bevrijd worden middels een bestorming à la Bastille in sharia-enclave variant.

WirMachenMusik | 25-05-13 | 15:59

De nieuwe Churchill zal toch echt uit de hoek rechts van de huidige Chamberlains moeten komen. En snel ook, want de Britten zijn al wat verder weggezakt dan ooit en zelfs ook dan ons land.

WirMachenMusik | 25-05-13 | 15:46

@Sidderpaal | 25-05-13 | 14:12
Wakker worden, koffie ruiken.
Het. Is. Al. Meer. Dan. 1400. Jaar. Oorlog.

Stormageddon | 25-05-13 | 15:43

La Vie En Rose | 25-05-13 | 15:10 | + 1 -

Het feit dat die Cameron zo snel klaar stond met zijn verhaaltje over hoe het een belediging was voor de islam, verbaasde mij ook! Je kunt je afvragen wat erger is. Die brute moord of de reactie nadien van wegkijkers, politici en media die het downplayen. Het verbaasd mij ook dat na 9/11 er mensen zijn die blijven beweren dat het het werk is van een paar idioten die niks met de islam te maken hebben. Ze weigeren het verband te zien, zo ook nu met de zweedse rellen. Ik vraag me af, wat zit daar achter? Angst? Bang om voor islamofoob te worden weggezet?! Of toch andere belangen ..

Robertski | 25-05-13 | 15:37

Ach dit was te verwachten,en zal waarschijnlijk nog met een factor 10 toenemen.

BlackCurry | 25-05-13 | 15:23

Kudt server errors.

Jim Lovell | 25-05-13 | 15:05

@dlseth_ | 25-05-13 | 13:22
Ik schrijf nooit over zaken die ik niet in de praktijk heb gebracht, toetsenbord held.
Persoonlijk contact leggen met een groep? Leer eens denken en doe wat in de praktijk in plaats van te roeptoeteren.

Jim Lovell | 25-05-13 | 15:04

@dlseth_ | 25-05-13 | 13:22
Terrorisme, en rellend religieus tuig moet keihard bestreden worden. Waar halen ze het gore lef vandaan om dat is een gastland te doen.
Wanneer ik daar contact mee zou maken ben ik in 10 min. klaar, dus dat doe ik maar niet, toetsenbordheld dat je bent.

Jim Lovell | 25-05-13 | 14:57

Gisteren bij nieuwsuur kwam een marokkaanse meneer vertellen dat het komt omdat die mensen die in die arme wijken wonen worden gediscrimineerd. (dan zal dan wel door de witte man gebeuren!?) En hij zei ook dat er veels te veel kansen werden geboden om iets van het leven te maken. Daar kunnen die arme sloebers helemaal niet mee om gaan. (Want zo kunnen ze het eigen falen steeds moeilijker ontkennen en dan worden ze nog bozer!) Niet 1x is het woord 'moslim' gevallen of woorden als 'zichzelf discrimineren en uitsluiten'. Nee het was duidelijk de schuld van allerlij andere factoren.

Robertski | 25-05-13 | 14:46

Was de Roosendaalse bijlmoordenaar eigenlijk ook een moslim? Die zaak lijkt namelijk verdacht veel op deze moord in Engeland. En 'Carlos H.' klint wat mij betreft ook verdacht. Ik lees het nergens namelijk.

VanBukkem | 25-05-13 | 14:38

@appeltjesgroeneweide | 25-05-13 | 11:14
Ik ben het over het algemeen met je eens, maar niet met dit. Spanjaarden waren geen invallend leger. Ze vochten terug in land dat van hen was.

Ten 2e, 99% van de moren die de Spanjaarden eruit gooiden waren in Spanje geboren, net zoals de Nederlandse situatie. Echter, in Spanje waren Moren veeeeeeel meer Spaans dan de Moren in Nederland. De moren in Nederland kennen een geschiedenis van 40 jaar, hooguit 3 generaties, het merendeel hooguit 2. In Spanje kwamen de Moren in het jaar 711, en werden er in 1609 (afgerond in 1614) uitgeflikkerd. Dat is dus op de kop af 900 jaar. Dat zijn dus heel erg veel generaties van 'Spaanse' Moren.

Ten 3e, de oplossing van Filips de III is onvergelijkhaar met Hitler. Die laatste slachtte Joden af in kampen. Filips de III zette ze gewoon op een bootje waarna ze in Afrika een nieuw leven konden beginnen. Alleen diegenen die zich met geweld verzetten hadden een probleem.

La Bailaora | 25-05-13 | 14:27

seven | 25-05-13 | 09:57 | + 130
Leuk verhaaltje, maar 't zou aardig zijn als je de rest van die webzijde ook zou quoten:

"The desire for simplistic solutions to complex problems has spawned several widely-circulated messages of late which seek to transform a fight against terrorism to the easily-manageable level of a horror film or comic strip."

"We haven't eliminated ruling out the possibility that Pershing at some point chose to deal with a group of "Mohammedan fanatics" in a manner similar to the one described above, but so far all we've turned up are several different accounts and nothing that documents Pershing's involvement."

GS Bach | 25-05-13 | 14:18

Het zou zomaar kunnen dat er iemand een volle moskee binnenloopt met een AK 47 en wat handgranaten.
Die EDL zijn niet echt lieverdjes.
(c)ZWITSUL | 25-05-13 | 10:11 | + 9
Inderdaad;
politicalscrapbook.net/2011/08/edl-pos...

@mezelf | 25-05-13 | 14:18

War is coming... soon.. real soon!!

Sidderpaal | 25-05-13 | 14:12

Ik heb de update ook gezien bij de NOS. Volgens sander Wollaerts (of wollah) is iedereen daar in die rokende puinhopen uiterst vriendelijk, zelfs tegen mensen met camera´s. Niets aan het handje dus. Het staat er echt! Hoe wegkijkend wil je het hebben.

rien6139 | 25-05-13 | 14:10

@flowert | 25-05-13 | 10:08
Er werd wel eens gesuggereerd dat er van alles en nog wat in een frikandel zou zitten: slachtafval, uiers, koeienogen en vet. In de moderne frikandel in Europa vindt men kippenvlees dat achterbleef op het karkas na het fileren (40%), ook wel separatorvlees genoemd, 25% is varkensvlees; sommige producenten voegen nog circa 5% paardenvlees toe. De rest is water, paneermeel, bindmiddel, kruiden, uien en smaakversterkers.......

lilluke halve hoan | 25-05-13 | 14:07

@Parsons | 25-05-13 | 13:50

Juistem.

Ik volg hem sinds een paar weken. Iemand op twitter schreef dat Robinson heel erg op twitter wordt bedreigd. Hij retweet die bedreigingen. Je weet niet wat je ziet.

La Vie En Rose | 25-05-13 | 14:03

De oplossing is nabij.
Dit zelfingenomen kabinet valt binnenkort om.
Na de zomervakantie weeeeer verkiezingen.
pvda en vvd worden hierin weggevaagd en ... wordt de grootste.
Na een aanvankelijk cordon sanitaire dwingt onze koning de nieuwe tk tot een regering te komen.
Die er komt met alle gevolgen vandien. Net geen deportaties waarschijnlijk maar wel dicht hierbij.
De gevolgen zullen diverse onlusten en opstanden zijn, maar de dan huidige regering durft niet meer de andere kant op te kijken. Om onschuldige slachtoffers te voorkomen. Linxen staan dan te jammeren in hun fietsenhokken, waar ze thuishoren.
Onze huidige slapjanusregering zorgt met het struisvogelbeleid er alleen voor dat er strax moeilijk beheersbare krachten dominant zullen zijn in onze maatschappij.
Is in ieder geval beter dan een voortschrijdende sharia-terreur te blijven tolereren.

pennestront | 25-05-13 | 13:57

@Parsons | 25-05-13 | 13:45
Timmerfrans was gisteren bij P&W.
Pauw vroeg hem naar zijn mening over de moord op die soldaat in naam van allah. Timmerfrans ging op het laatste niet in, noemde het een incident dat veel emoties opriep, net zoals de moord op de twee jongetjes in Nederland. Zulke dingen gebeuren nou eenmaal. Die kun je niet voorkomen. Daarnaast prees hij Cameron voor zijn optreden tijdens die persconferentie.

Pauw vroeg niet verder, en de gasten aan tafel zaten braaf te knikken, evenals Pauw en Witteman.

Allemaal de weg kwijt.

La Vie En Rose | 25-05-13 | 13:56

Als elke moslim terrorist in het westen zou weten dat zijn terroristische daad het gevolg heeft dat hij wordt verpakt en begraven in een varkenshuid. Vindt het geen slecht idee, want dat zullen ze geen prettig vooruitzicht vinden. Al vind ik dat geen enkel varken zoiets verdiend.

me,myself and IK | 25-05-13 | 13:53

@La Vie En Rose | 25-05-13 | 12:54
Ja ik weet het. Ik volg hem niet, maar het wel. Ik weet. Hij moet dood, want hij vertelt de waarheid.

Parsons | 25-05-13 | 13:50

@Petrus Poortwachter | 25-05-13 | 12:54
Laten we het hopen, maar ik heb er een hard hoofd in. Kijk naar de rellen in Zweden, kijk deze laatste moord in de naam van allah in Engeland, goetmensen buigen niet. Zelfs Cameron komt met een statement dat het niets met islam te maken kan hebben.

Het vrije westen is de weg kwijt.

Parsons | 25-05-13 | 13:45

-weggejorist-

Deee-Lite | 25-05-13 | 13:25

@Jim Lovell | 25-05-13 | 13:12
Okay, ik veroordeel moslims op hun persoonlijke mening dat ze een ideaalbeeld en voorbeeld zien in een genocidale en pedofiele krijgsheer. Dat dat toevallig de hele groep is is het probleem van de mossels, niet de mijne.

En ik ben blij dat oproept tot persoonlijk contact. Ik zou zeggen, flikker lekker op naar Stockholm en leg even persoonlijk contact met rellende mossels. Bij voorbaat door een molotov te koppen. Of iets met een enge ziekte.

dlseth_ | 25-05-13 | 13:22

@Indiscreet | 25-05-13 | 13:11
Hebbie daar nou speciaal weer een andere nick voor aangemaakt?

Afijn, ook ik maak deel uit van het geleuter alhier. Maar ik zeg niet tegen jou of andere reaguurders dat zij een politieke partij of een organisatie als EDL in Nederland op moeten richten zodat ik geen reedt hoef te doen.

Dat deed u, dan wel één van uw alterego's, wel.
Dat is het verschil, mevrouw!

La Vie En Rose | 25-05-13 | 13:21

@Jim Lovell | 25-05-13 | 13:12
'krijg maar een enge ziekte Zo, en nu verder met klussen.'
Hoop dat je op je duim slaat...

Petrus Poortwachter | 25-05-13 | 13:16

Wat een haat. Ik blijf me erover verbazen wat mensen elkaar aan doen of willen doen. Dat geldt voor moslim extremisten en ook voor lieden die het liefst miljoenen mensen willen deporteren vanwege een religie.

Ik doe daar niet aan mee, krijg maar een enge ziekte. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, ik bewandel die dan wel.

Wanneer je denkt dat je een vijand hebt, maak dan eerst maar eens persoonlijk contact om er zeker van te zijn of dat klopt. En zorg dat je zeker weet waarom die groep of individu een vijand van je is. Verplaats je in die ander, en beoordeel mensen nooit omdat ze in een groep thuis horen, maar op hun persoonlijke mening.

Zo, en nu verder met klussen.

Jim Lovell | 25-05-13 | 13:12

@La Vie En Rose | 25-05-13 | 12:30
het spijt me, maar u ziet hier zelf toch ook wel de hypocrisie van in? ja toch? u bent zelf deel van het woede kanaliserende geleuter alhier. en dan anderen erop aanvallen. viel me op! zelf staat u ook niet bepaald op de barricades met dit soort comments.

Indiscreet | 25-05-13 | 13:11

Laat de vlam in West Europa maar in de pan vliegen. Tijd voor de grote schoonmaak.

Afgeschminkte Bassie | 25-05-13 | 13:10

Goed oordeel van Griffin. Nu moeten ze hun levenlang onderhouden geworden door de belastingbetaler. En dat is onjuist.

Thoth | 25-05-13 | 13:10

@Ja nee, geen mening | 25-05-13 | 13:03 | wass dat maar zo. in de gevangenis gaan ze verder, en bekeren ze nog even een aantal mede-gevangenen, en dan komen ze vrij gaan ze verder, want ze zijn helden, en dan worden ze een nog grotere spil in de toekomst van de Islam in de UK. Die gasten zien we later echt nog wel terug, let maar op. En dát, dát is het faillissement van onze Westerse 'beschaving'. 'Het tolerant blijven tegen intoleranten.'

mental K | 25-05-13 | 13:09

"Islamophobic hate crimes are running at more than 10 times their usual rate"
Maar dan ontkennen dat het neersteken van die soldaat iets met de islam te maken heeft...

Moonwarrior | 25-05-13 | 13:04

Deze jongens verdienen goede medische zorg, een strenge, maar luisterende verhoorder, een eerlijke rechtsgang en levenslange opsluiting onder een humaan regime. Precies datgene waarvan zij denken dat het alleen onder islam mogelijk is, precies het stukje morele suprioriteit van het Westen dat ze zo haten.

Ja nee, geen mening | 25-05-13 | 13:03

@Deee-Lite | 25-05-13 | 12:36 |

Ik neem in het echte leven geen blad voor de mond. Iedereen die mij kent weet hoe ik in de meeste vraagstukken zit. Zoals mensen hier dat ook zouden kunnen weten. Ik doe dus mee aan opinievorming en u gaat mij toch niet vertellen dat mijn teksten iets aan interpretatie overlaten?
.
Natuurlijk draait verandering om macht. Zonder verschuivende machtsposities, geen veranderingen. De essentie van veel van de huidige problemen is juist dat de machthebbers niets aan de status quo willen veranderen. Wilt u verandering, dan zult u de huidige machthebbers hun macht moeten afnemen. Democratisch of niet.
.
Ik ben overigens een vrijheidsfundamentalist. Ik geloof echter niet meer in het politieke proces in Nederland. De grondwet wordt niet gerespecteerd en alles waar de politiek invloed op heeft wordt gecorrumpteerd om machtsbehoud te faciliteren. Dus ik wacht tot de bom barst. In een situatie van oproer wordt alles natuurlijk anders.
.
Is de Nederlandse bevolking bereid te vechten dan vecht ik als een van hen.
Komt de Nederlandse bevolking niet in beweging dan vertrek ik als geen van hen.
.
Welke optie het ook wordt, ik heb mezelf beloofd dat ik na de klapper wel het "Dutch Avengers" -initiatief zal neerzetten met als doel dat de corrupten die nu denken te winnen bij de uitverkoop van Nederland, er nooit van zullen kunnen genieten.
.
"because if we can not save this country, you can be damn sure we will avenge it."

Parel van het Zuiden | 25-05-13 | 13:03

Ondertussen, met alle ogen op Engeland, gaat het in Zweden ook steeds meer los. Nu al negatief reisadvies voor verschillende Zweedse steden van BuZa...

Petrus Poortwachter | 25-05-13 | 12:59

@mental K | 25-05-13 | 12:51
Hij ziet het goed ja. En houdt zijn mond niet.
Maar hoop voor de UK? Hij en de EDL worden zo gedemoniseerd door de media en parlement dat ik echt vrees voor zijn leven.

La Vie En Rose | 25-05-13 | 12:57

@Parsons | 25-05-13 | 12:45
Yep.
Weet niet of je hem volgt op twitter. Hij wordt verschrikkelijk bedreigd. Zowel door moslims als door niet-moslims. Toch blijft hij vechten. Een held.

La Vie En Rose | 25-05-13 | 12:54

@Parsons | 25-05-13 | 12:48
Als daar werkelijk iets gebeurt zullen de Duitsers meteen over hun WW2-trauma heen zijn schat ik zo...

Petrus Poortwachter | 25-05-13 | 12:54

@ La Vie En Rose | 25-05-13 | 12:11 | wow! Die gozer heeft ze echt op een rijtje! Er is nog hoop, voor de UK in ieder geval.

mental K | 25-05-13 | 12:51

@Deee-Lite | 25-05-13 | 12:36
Nogmaals, ga je gang.

Doe iets i.p.v. hier dagelijks te janken over moslims, mocro's en de EU.

Jij lijkt mij nl de geschikte persoon, want zoals je al schreef @Deee-Lite | 25-05-13 | 12:16 :

"Kwestie van positieve energie en erin geloven. Alleen licht kan duisternis verdrijven."

La Vie En Rose | 25-05-13 | 12:50

@La Vie En Rose | 25-05-13 | 12:11
Hij heeft 100% gelijk.

Parsons | 25-05-13 | 12:45

@Deee-Lite | 25-05-13 | 12:16

Van Frikschoten, die zijn actie had aangekondigd op Twitter, stond in zijn eentje te protesteren.
In Amsterdam. Voor jou vlakbij. Waar was jij? Waar waren die andere toetsenbordhelden

www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/03/...

Nee, ik was er ook niet, wist het niet, maar het zegt genoeg over de 'kracht' van internet. Althans over onze bereidheid om te knokken voor de goede zaak.

La Vie En Rose | 25-05-13 | 12:44

Ja die Engelsen gaan echt niet samen met Boris Johnson op potten en pannen lopen slaan als geluidsprotest!!
De geest lijkt uit de fles te komen en ik weet wel welke kant de geest mij opkrijgt,de goede!Politici zijn de afgelopen jaren zo druk geweest met geld,geld en ook nog is geld en soms economie en hoe kunnen we we zoals in Amerika met een klein select groepje samen nog meer geld verdienen dat men de realiteit volledig uit het oog verloren heeft!Daar waar "gewoon rechts" al tijden op de simpele crimicijfers en de segregatie wees werd gelachen en gebagetaliseerd,zo'n vaart zal het niet lopen!dus nu komen de extremen het spel betreden,vriendelijk bedankt linksmenshen,nu zal u pas zien wat goeden onder de kwaden leiden is,met dank aan u sociaal knuffel en begripbeleid!!

Djenghiz_ken_net | 25-05-13 | 12:40

-weggejorist-

Deee-Lite | 25-05-13 | 12:36

Nu snap ik waarom je Jan Kees de Jager niet meer in het openbaar ziet, hij ziet er maar oud uit
www.independent.co.uk/incoming/article...
en ik maar denken dat hij geen verantwoording durft af te leggen voor de miljarden die hij cadeau heeft gedaan

Tim Grimback | 25-05-13 | 12:34

@ Turrukje:

Ons betichten van NSB praktijken en zelf geloven in dat sprookjes boek en de grote geile profeet die 9 jarige meisjes neukt....

CornholioNL | 25-05-13 | 12:34

@Deee-Lite | 25-05-13 | 12:16
Hou toch op. Enig idee hoe die Tommy Robinson bedreigd wordt? Hoe vaak hij is opgepakt?

Internet een sterk wapen? Welnee, internet is een uitstekend middel voor de overheid om de woede van het volk te kanaliseren. Een klein deel van dat volk uit hun woede op twitter, op GS en elders, en hup naar het volgende issue waar ze woedend over worden. En verder gebeurt er niks.

En de rest van het volk zit op facebook en Hyves te leuteren, of op het Vivaforum.

"Kwestie van positieve energie en erin geloven. Alleen licht kan duisternis verdrijven."

Nou, ga jij dan eens zo'n burgerinitiatief oprichten.
Ben benieuwd...

La Vie En Rose | 25-05-13 | 12:30

@Deee-Lite | 25-05-13 | 12:16 |

En wellicht krijgt u ook gelijk. U zult PvhZ de massa echter niet zien aanvoeren. Ik ambieer geen macht, geen leiderschap. Sterker nog, ik wantrouw mensen die macht en leiderschap ambiëren. Die zijn gevaarlijk op allerlei manieren. Ik doe mee aan de opinievorming hier omdat ik dat leuk vind en omdat het een goed ventkanaal is om mijzelf te uiten. Ik heb zelf echter beperkte ambities. Ik wil uitblinken in mijn vak, ik wil uitblinken als vader, ik wil uitblinken in mijn verdere interesse. Dat kan ook heel goed buiten Nederland.

Parel van het Zuiden | 25-05-13 | 12:27

Leuke commentaren allemaal, maar heeft er hier ook maar íémand over nagedacht dat de UK politie waarschijnlijk de keiharde opdracht heeft gekregen: whatever happens, DON'T kill them!.
Om te voorkomen dat deze 2 idioten als martelaren worden gezien.

En over dat varkensvet wat gebruikt zou zijn in de voormalige Britse koloniën (Philippines). Er zijn diverse publicaties te vinden, dat dat een hoax is.

Rovalo | 25-05-13 | 12:26

Ik ben het met die Engelse floeper wel eensch.
Graag zelfs.
Mag ik het doen? Dat afknallen dan, die varkenshuid is maar haram en mag ik uiteraard niet aanraken. Proest!

MyCatIsDoingThis | 25-05-13 | 12:22

@Hobbykip
En dus krijgen ze waar ze recht op hebben, zo is het toch? We doen het niet graag, maar als het moet.. nietdanjatoch? Ja joh.. we reaguren ze gewoon kapot, eigen schuld!

Rijk de Schooier | 25-05-13 | 12:18

-weggejorist-

Deee-Lite | 25-05-13 | 12:16

@Parel van het Zuiden | 25-05-13 | 12:03
Zo is dat Parel!

Daarnaast is het altijd fijn als anderen jou het werk op willen laten knappen en zelf lekker vanachter hun toetsenbord blijven kankeren.

La Vie En Rose | 25-05-13 | 12:15

@Rijk de Schooier | 25-05-13 | 12:05 |
An eye for an eye ....... dat willen ze toch?

Hobbykip | 25-05-13 | 12:11

Aanbevolen: "NEW Tommy Robinson speaks about the Woolwich terrorist attack and EDL"

www.youtube.com/watch?v=GjNfQGm2HeI&am...

Deze man en de EDL worden weggezet als extreem-rechts.
Je moet die slachter van die soldaat iets nageven. Hij had gelijk toen hij zei: 'Remove your Gouvernement. They don't care about you.'

La Vie En Rose | 25-05-13 | 12:11

Zweden, mooi land...... verleden jaar nog geweest.
Jammer dat cultureel-marxisten het kapot hebben gemaakt.

Hobbykip | 25-05-13 | 12:10

-weggejorist-

Deee-Lite | 25-05-13 | 12:10

"Wrap in pig skin and shoot it again" ... wij zijn duidelijk veel beschaafder dan die verdomde moslims, dat blijkt wel weer.

Rijk de Schooier | 25-05-13 | 12:05

@Deee-Lite | 25-05-13 | 11:22 |

Waarom zou ik dat moeten roepen in de Tweede Kamer?
Waarom zou ik een one-issue partij oprichten terwijl ik vele issues zie?
Waarom zou ik mij onder de modder en stront laten storten door de NPO en goedmensen?
Waarom zou ik überhaupt de moeite nemen om iets te doen voor een volk dat zich grond- en burgerrechten laat afnemen?
Waarom zou ik mijzelf blootstellen aan de mores van corruptie, nepotisme, clientelisme, en incompetentie die zo exemplarisch zijn voor onze politiek?
Waarom zou ik beveiligd door het leven moeten gaan omdat NPO en goedmensjes hebben besloten dat het doden van iemand met een mening wel ok is?
Waarom zou ik ervan uitgaan dat er ook maar één iemand op mijn mening zit te wachten?
.
Maar er is ook een korter antwoord. NEEN!! De Nederlandse invulling van het politieke métier is ver beneden mijn stand. Ik wens niet in die krochten af te dalen.

Parel van het Zuiden | 25-05-13 | 12:03

Ach in Noorwegen is men ook zo policor. Wat voor uitbarsting dat gegeven heeft weten we inmiddels via dhr. Breivik. Iets wat overigens ook in NL kan gebeuren. Hoop het niet, maar hou mijn hart vast.

fred3180 | 25-05-13 | 11:55

De EDL probert het tenminste nog

Today the English Defence League will be demonstrating in Newcastle, Anyone that can attend to Peacefully... fb.me/2kyEOfzNF

In NL zitten we met zijn alle te kijken hoe wij steeds meer overgenomen worden door de moslims en straks zelf het land uit kunnen vluchten.

Ouwe-RukkerT | 25-05-13 | 11:53

@raquelita | 25-05-13 | 11:37

Allemaal leuk en aardig hoor trol, als je de reacties van en op turkje bekijkt zie je dat hij zelf binnenkomt en NSBers gaat zitten roepen, er wordt verder niet heel hard op hem gereageerd. Slechts wat feiten waar hij niet onderuit komt. Zou me niet verbazen als je het zelf bent.

Bruno Alaska | 25-05-13 | 11:53

@ raquelita | 25-05-13 | 11:23 |

De Reconquista is een uitstekend voorbeeld van wat de beschaving vermag. Spanje is nu veel beter af dan het zou zijn geweest onder het moslimse juk, en het heeft de rest van Europa ook beschermd tegen voortdurende invallen uit dat gebied van de moslimse horden. Jouw weg met ons mentaliteit heeft ons al veel te veel ellende gebracht.

HoogToontje | 25-05-13 | 11:52

Zo te zien is turrukje een roepende in/uit de woestijn. Hij/zij is nog vol van idealisme over multiflauwekulti, wat al verpest is door onze Haagsche Watjes & Wetjes.
Onze maatschappij is die nuancering allang voorbij, door m.n. een falende overheid. Je kunt nu eenmaal niet van mensen verwachten dat ze de eeuwige confrontatie met dit kudtvolk eindelijk leuk zullen gaan vinden.
Turrukje is moedig maar een beetje dom. Stelling nemen tegen vervelende moslimuitwassen zou sieren.

pennestront | 25-05-13 | 11:52

@raquelita | 25-05-13 | 11:34
Jawel, dat kan wel. Probleem is dat dat binnen de islam niet kan. Dat is de kern van het probleem. En een cruciaal verschil tussen de islam en het gristendom. Op neuken voor het huwelijk staat niet de doodstraf. Op de koran in twijfel trekken wel.

Parsons | 25-05-13 | 11:41

En wij maar denken dat politici verstandige mensen waren hahaha Wat een sukkel.

Miss Diction | 25-05-13 | 11:40

@raquelita | 25-05-13 | 11:23
Nee, 'turrukje' is een smerige terrorist en de hoer van de pedofiele en genocidale profeet. Zoek het maar even op in het verleden, walg over hoe turrukje sektarisch geweld, religieuze onderdrukking en terrorisme goed praat en sluit je daarna maar aan bij de rij van mensen die turrukje graag een cursus Argentijns parachutespringen willen aanbieden.

dlseth_ | 25-05-13 | 11:39

pennestront | 25-05-13 | 11:32 |
Mag ik u bij deze dan ook complimenteren voor het genuanceerde antwoord, en een pluskudoveer in uw reet steken?

Voor de rest is raquelita nu *uit*, ik ga maar eens even mijn leven leiden ofzo.
Fijne zaterdag!

raquelita | 25-05-13 | 11:37

Ik stem met enige regelmaat op de SP, maar ben ook geen vriend van georganiseerde religie in het algemeen, en de islam in het bijzonder.

Ik hoop dat de wat fanatiekere reaguurders dit onderscheid zullen kunnen maken, als het deze 'zomer' los gaat met rellen in de Nederlandsche straten, in plaats van met wielerwedstrijdjes en braderieën.

Of de gemiddelde moslim iets heeft aan dit onderscheid zal ik overigens ook maar moeten afwachten.

Zo, nu eens kijken of de Giro vandaag wel nog een berg op rijdt. En als de Giro niet in de bergen komt, moet de berg maar naar de Giro komen. Of zoiets. Maar die berg die komt er!

Tha One | 25-05-13 | 11:36

Petrus Poortwachter | 25-05-13 | 11:29 |
We hadden het hier over de fundamentalistische islam en terroristen toch?
Niet over bontkraagjes.
Bontkraagjes kunnen jihadisten worden, maar je ziet ze ook regelmatig bier zuipen terwijl ze de dames nasissen, dus zo extreem islamitisch zijn ze ook niet allemaal.
Laten we één probleem tegelijk bespreken.

Parsons | 25-05-13 | 11:30 |
Zucht. En hoeveel moslims ken jij? En hoeveel van hen zijn fundamentalist?
For the record: van het Vaticaan mag je ook gene gematigd katholiek zijn. Hoeveel gelovige katholieken wachten er nog met sex tot ze getrouwd zijn?

raquelita | 25-05-13 | 11:34

A

Progresievelng | 25-05-13 | 11:34

@raquelita | 25-05-13 | 11:23
Op zich een mooie, verschillige en beschofte reactie van je. Geen minkudoos dus.
Het probleem zit echter niet slechts bij al die fundamentalistische achterlijken, maar bij een wegkijkende en ontkennende overheid. Als je in een buurt woont die grenst aan een moslimachterbuurt (zoals ik) wordt je dagelijx geconfronteerd met de uitwassen van dit kudtvolk. Als een overheid zich NIET wil inzetten om normale maatschappelijke normen in de openbare ruimte af te dwingen gaat het van frustratie hierover naar eigenrichting.
En daar zijn nu eenmaal altijd onschuldige slachtoffers bij te betreuren. De overheid als de aangewezen geweldsmonopolist verzaakt zijn taak; de gevolgen zullen dan pijnlijk zijn.
Maar die gevolgen zijn er nu al.

pennestront | 25-05-13 | 11:32

Het merendeel van de europeanen heeft het zo gewild en bidden sindsdien vijf maal daags richting mekka en brussel.
Ps,onder je een clip over de gemiddelde europeaan.

www.youtube.com/watch?v=3SZv6YbthXc

komtdatschot | 25-05-13 | 11:31

-weggejorist-

Deee-Lite | 25-05-13 | 11:30

@raquelita | 25-05-13 | 11:23
Klein probleempje, gematigde mohammedanen bestaan niet, gematigde islam ook niet. Er is één islam en de aanhangers zijn mohammedanen. Een beetje mohammedaan zijn staat gelijk aan afvalligheid, en daar staat de doodstraf op.

Parsons | 25-05-13 | 11:30

@raquelita | 25-05-13 | 11:23
Je ziet, gemakshalve, een groot aantal zaken over het hoofd. Zomaar een bericht uit de pers van vandaag: www.kpnvandaag.nl/#algemeendagblad/vee...
Voor mezelf sprekend: Ik heb nooit om gastarbeiders, gezinshereniging en generale pardons gevraagd.

Petrus Poortwachter | 25-05-13 | 11:29

Vreemd toch:
'Oog om oog' wordt door koran aangeraden én door moslim toegepast.
Echter, als de andere partij dit OOK toepast, heet het opeens 'islamofobie'...

Ahasveros | 25-05-13 | 11:28

Poepus | 25-05-13 | 11:25 |
Uw punt is?

raquelita | 25-05-13 | 11:27

-weggejorist-

Deee-Lite | 25-05-13 | 11:27

In het midden-oosten is zojuist een positief reisadvies uitgevaardigd.

* | 25-05-13 | 11:25

@relnicht | 25-05-13 | 11:10
He ja laten we dat spelletje gaan spelen:
*X*: Nee JIJ bent een toetsenbordheld!
*Y*: Nee JIJ bent een toetsenbordheld!
*X*: Nee JIJ bent een toetsenbordheld!
*Y*: Nee JIJ bent een toetsenbordheld!
*X*: Nee JIJ bent een toetsenbordheld!
*Y*: Nee JIJ bent een toetsenbordheld!

Godsammekraken | 25-05-13 | 11:25

@Einde van de Domheid | 25-05-13 | 11:06 |

Omdat uw nick duidelijk indiceert dat u zoekende bent, wil leren, zal ik proberen te duiden. Pritt geeft ons een venster op ontwikkelingen in Engeland. Ontwikkelingen die erg relevant lijken door de vele paralellen met Nederlandse ontwikkelingen. Ontwikkelingen die helemaal de verkeerde kant op gaan, maar eigenlijk heel logisch zijn.
.
Stelselmatig wangedrag gecombineerd met bloeddorstige aanslagen verdienen een antwoord uit de samenleving. In een goed functionerende democratie en rechtstaat formuleert de overheid een gedecideerd maar effectief antwoord juist om die democratie en rechtstaat te behouden. Heel belangrijk in dat antwoord is het signaal "wij staan voor onze verworvenheden en wijken geen duimbreed.". Dat antwoord blijft uit.
.
Maar de wetten van de realiteit eisen antwoord. Als een overheid verstek laat gaan zal zo'n antwoord ontstaan uit het volk. Niet gedecideerd, maar emotioneel.. niet effectief, maar breed, grof, hard.. Omdat het al zo lang sluimert misschien zelfs des te emotioneler. Gevaarlijker wordt het als een volksmenner die in de samenleving resonerende antwoorden geeft.
.
Dit venster op de Britse ontwikkelingen is een les voor Nederland. Laten we het ook zo ver komen als de Britten? Of erkennen wij dat we dezelfde kant aan het opgaan zijn en formuleren wij normaal beleid (er zijn zoveel punten scherp te stellen) dat vervolgens ten uitvoer wordt gebracht?
.
Die les is nodig, want vooralsnog lijkt de Nederlandse politiek gewoon de ingeslagen weg te willen vervolgen. Geen antwoord, en dus zal het volk gaan antwoorden. De ontwikkelingen gaan overigens snel. De sfeer in Nederland is aan het kantelen en als de overheid haar rol niet heel snel gaat vervullen, gaan er lelijke dingen gebeuren.
.
Iets wat eenieder, rechts of links, gelovig of ongelovig, niet zou moeten willen!

Parel van het Zuiden | 25-05-13 | 11:25

raquelita | 25-05-13 | 11:23 | + 0 -
Buuhuuu

Poepus | 25-05-13 | 11:25

Kan Twan Huys aan Geert Wilders vragen om dit even te vertalen want niet iedereen spreekt zo goed Engels als Nick. (#alspasenenpinksterenopeendagvallen)

Rest In Privacy | 25-05-13 | 11:24

Zo, ook een lekker topic om mee wakker te worden op mijn luie zaterdagochtend.... Mensen in varkenshuiden wikkelen? Seriously? Wat zijn jullie, de spaanse inquisitie? Gadver.
Zoals turrukje hier verbaal wordt afgeslacht is shockerend, evenals alle historische verwijzingen naar volkeren die wel wisten hoe ze met moslims om moesten gaan...
De Engelsen waren kolonisten, een bezetter dus, in het midden Oosten. Ze kwamen dus als ongenode gasten in dat gebied en legden de mensen daar vervolgens hun regels op. Als de Engelsen niet zo schandalig hadden huisgehouden in dat gebied en iets minder God op aarde hadden gespeeld, dan had de geschiedenis van het Midden Oosten er heel anders uit kunnen zien, just saying.
Reconquista. Iets verder terug, maar om uw geheugen op te frissen: na hoeveel eeuwen wordt een bezetter autochtoon in een gebied?
Het zuiden van Spanje is meer dan 500 jaar islamitisch geweest voordat Ferdi&Bella besloten dat het eigenlijk van hun was. Wat betreft mensenrechten en levensstandaard was de 'bevrijding' van de islam ook niet echt een verbetering. Als je wilt waarschuwen voor de gevaren van de islam is de reconquista het slechtste voorbeeld dat je kunt nemen, het is daarentegen wel een heel goed voorbeeld van de achterlijkheid van het middeleeuwse en vroegmoderne christendom.
.
Ok. Moslimterrorisme is een echt probleem. De radicale islam is eng en gevaarlijk. Ik zal de laatste zijn het te ontkennen.
Maar is dat een reden om een reaguurder als Turrukje tot de grond toe af te branden, omdat zijn nick suggereert (ja, suggereert...) dat hij Turks is en de reaguurder hier meteen uit extrapoleert dat hij dus ook moslim is en wel van de fundamentalistische soort? Er zijn ook seculiere Turken, best veel zelfs. En er zijn seculiere marokkanen. En gematigde moslims. Het grootste gedeelte van de moslims is gematigd in Nederland.
In onze post-verlichting wereld zou je toch verwachten dat we de merites van het individu beoordelen, en geen complete bevolkingsgroepen uitluiten vanwege hun afkomst of geloof.
Of zijn alle katholieken nu ook klootzakken vanwege pedopriesters en anti-homo en abortusregels? Hoeveel nederlandse katholieken zijn homofoob en tegen abortus?
Alle protestanten met de nek aankijken vanwege een stel relioten op de biblebelt? Of vanwege de amerikaanse ku klux klan en westboro church?
.
Ik weet dat ik een recordaantal minkudo's ga krijgen voor deze post. Maar het discours dat hier gebezigd wordt gaat wel heel ver. pak terroristen aan, niet Ahmed met de pet.

raquelita | 25-05-13 | 11:23

En hieruit spreekt dus het superieure van de westerling.
Je vermoordt een brits militair, maar wordt tóch verzorgd door zijn collega's.

jimbo888 | 25-05-13 | 11:23

-weggejorist-

Deee-Lite | 25-05-13 | 11:22

Met een gemiddeld IQ van 80 moet je toch niet gek staan te kijken dat er zoiets gebeurt. Stel je eens voor als er hier miljoenen Bonnie st Claire's rondlopen, is het ook een verloren zaak.

Nillus_draaideur | 25-05-13 | 11:21

Het volk is de politiek en kiest steeds de verkeerde politici. Het volk krijgt de politici die het verdient. C'est ca.

Rest In Privacy | 25-05-13 | 11:20

@relnicht | 25-05-13 | 11:10
Geloof mij nu maar als er echt georganiseerd verzet komt, dan ben ik er bij en jij mag denken dat het borrelpraatjes zijn, maar ik ben die moslims meer dan zat, maar in je ééntje begin je ook niets.

Ouwe-RukkerT | 25-05-13 | 11:19

Fase 1: zeggen dat het geen moslimgeweld is
Fase 2: het een incident noemen
Fase 3: het zoveel mogelijk downplayen
Fase 4: belastingen voor werkenden verhogen
Fase 5: uitkeringen voor o.a. moslims verhogen
Fase 6: antikrachten en -uitlatingen demoniseren
Ofwel het NL-se policor ontkenmodel bezigen

pennestront | 25-05-13 | 11:17

@Kim Philby | 25-05-13 | 10:56
Heel goed artikel, dank.

Parsons | 25-05-13 | 11:17

Nick Griffin is natuurlijk per definitie een racist, want anti-islam en niet links. Wat hij had moeten doen is: werken aan oplossingen, zoals het bevorderen van meer buurtmosketen. Dat helpt
www.parool.nl/parool/nl/224/BINNENLAND...
de weg-met-ons gedachte.

Fijnstoffer | 25-05-13 | 11:16

Je zou (bijna) denken dat politici geselecteerd worden op grove domheid, slechthorendheid, slechtziendheid en een reeks van andere gebreken om te functioneren in het walhalla van de politiek. Stevige uitspraken komen alleen nog van de buitengesloten partijen, de heersende partijen zijn allen te laf en falen op alle punten.
Diep tragisch!

lanexxx | 25-05-13 | 11:15

Soms is escalatie een prima methode om tot een hernieuwde verdeling te komen. Hup EDL.

mijntweecent | 25-05-13 | 11:15

@wakkere_nederlander | 25-05-13
Terugvechten is niet zinloos. De Spanjaarden hebben de islam Spanje uitgeflikkerd en Wenen heeft tot 2x toe een beleg van de Turken kunnen weerstaan. Om maar eens iets te noemen.
Der Schnitzeljäger | 25-05-13 | 10:09 | + 14 -
---------
Hoe je het ook wendt of keert: de Spanjaarden waren een invallend leger en veel moslims zijn hier nu eenmaal geboren. Dat maakt het niet prettig, maar om moslimNederlanders nu het land uit te gooien? We hebben een groot probleem en dat zijn radicale moslims en alle andere moslims die verder bewust of onbewust tegen de normen en waarden en gewoonten van ons land ingaan. Daar zullen we jammer genoeg mee moeten leven en men zal appeltje daarom ook nooit horen zeggen dat ze het land uitgedonderd zouden moeten worden. Zou wel een oplossing zijn, maar dat vond Hitler destijds ook. Het probleem is er zoals een tumor zich in het lichaam van een mens heeft genesteld en nieuwe celletjes aanmaakt. Wat doe je dan? bestralen, neutraliseren, sattelietcellen wegvangen en indien mogelijk opereren (criminelen lang opsluiten).

appeltjesgroeneweide | 25-05-13 | 11:14

eerstneukendanpraten | 25-05-13 | 11:02

En dat vind ik dus zo verontrustend. Dat ontkend wordt dat de aanslag iets met de islam heeft te maken. Het heeft álles met de islam te maken. En nog verontrustender vind ik de constatering van de auteur van het stuk (die zelf moslim is) dat binnen de moslimgemeenschap zelf ook massaal wordt ontkend dat het iets met de islam te maken heeft.

Zo schiet het allemaal niet op, met dat eeuwige ontkennen.

Kim Philby | 25-05-13 | 11:12

@ Petrus Portwachter 11:05

Denk dat je helaas gelijk hebt. Tot nog toe heb ik van de moslimorganisaties nog geen statement mogen ontvangen dat ze deze actie mordicus afkeuren. Verrassend?

eerstneukendanpraten | 25-05-13 | 11:12

Godsammekraken | 25-05-13 | 09:47
O ja joh, knul? Maar vertel eens; wat ga jij er precies aandoen dan? Precies. Geen ene kudt.
Nou ja, behalve hier op GS een beetje stoer doen en maar hopen dat je plusjes krijgt.

relnicht | 25-05-13 | 11:10

@appeltjesgroeneweide | 25-05-13 | 10:59
Ja dat is linkse logica... onnavolgbaar en zeer gevaarlijk voor NL

Ouwe-RukkerT | 25-05-13 | 11:10

Als er iets in Nederland gebeurt en Geenstijl deze toon aan blijft houden, vraag ik mij af of ze zichzelf hier nog in de spiegel aan durven te kijken. Met hun halfverzonnen ophitsberichten.
Turrukje | 25-05-13 | 10:35 | + -18 -
---------
En dat geldt evengoed voor moslims die stiekem vinden dat ze beter zijn dan anderen. Of voor degene die dit hardop uiten.

appeltjesgroeneweide | 25-05-13 | 11:09

Zijn de moeders al geïnterviewd om te verklaren, dat het zulke lieve jongens zijn. Door de ongelovige UK regering zijn ze er in geluisd, net als de Boston Bombers door de US regering. Of woorden van gelijke strekking.

BroodenSpelen | 25-05-13 | 11:07

Turrukje | 25-05-13 | 10:25 | + -2 -

Bespaar je de moeite, hij is nog veel gekker dan de fanatiekste moslim.
Supermatthijs | 25-05-13 | 10:28 | + -13 -
-------
grappig dat je precies het probleem aankaart... iets met moslim en fanatiek...

appeltjesgroeneweide | 25-05-13 | 11:07

Goed plan. Deze gasten moeten worden begraven tussen de varkens.

En nu is het genoeg! | 25-05-13 | 11:07

Gewoon een gezellige boel volgens Asscher, doorlopen mensen!
Ik heb trouwens nergens last van, met een valse baard en een jurk van mijn oma. Als het spannend wordt roep ik gewoon rrrezzpecct!

Kromme Tenen | 25-05-13 | 11:06

En Pritt, wat zouden we met die moordenaars willen doen?
Aan de kraan ophangen, stenigen of publiek onthoofden?

Einde van de Domheid | 25-05-13 | 11:06

@eerstneukendanpraten | 25-05-13 | 11:02
Of ie dat echt denkt waag ik te betwijfelen. Dat ie betaald wordt om de boel te sussen en rustig te houden lijkt mij een aannemelijker idee

Petrus Poortwachter | 25-05-13 | 11:05

En in Zweden zijn extreem-rechtse jongeren nu ook aan het rellen. Vergelijkbare dingen zijn in Nederland gebeurt.
Om nou te stellen dat Nederlanders en Zweden weg met ons roepers zijn slaat helemaal nergens op.
Teven zijn de tweespalt en geweldsverheerlijkers de echte weg-met-ons mensen. Ze hebben het alleen nog niet door.
Turrukje | 25-05-13 | 10:33 | + -14 -
----------
Maatschappelijke ontwikkelingen zijn altijd ergens een reactie op. Denk je dat extreem rechts nog enig recht van spreke zou hebben als er geen voedingsbodem zou zijn? Je zult bij zowel links als rechts altijd idioten houden waar ook mensen zoals ik bevreesd voor moeten zijn, maar dit mag je zien als een (te) sterke reactie van een bevolking die het niet meer pikt. Als islamkritiek (en in dit kader alle kritiek over wat dan ook) salonfehig is, dan komen er mildere bewegingen met dezelfde boodschap. Ik ben ook slechts een roeptoeter omdat ik me niet gehoord voel terwijl ik denk dat ik gelijk heb en de dingen vrij zuiver zie. En dat maakt mij net een klein kind dat schreeuwt omdat papa en mama niet naar mijn mening en wensen luisteren. Maar waar ligt het probleem? Juist, bij het niet gehoord worden.

appeltjesgroeneweide | 25-05-13 | 11:04

@ Kim Philby 10:56

Maar daar denkt de bewoner van Downing Street numero 10 heel anders over! Deze aanslag heeft niets maar dan ook niets met islam te maken.

eerstneukendanpraten | 25-05-13 | 11:02

Toch zou ik alle Europese bevolkingen willen oproepen "fair & balanced" te zijn. Richt de woedeuitbarsting toch vooral op de politici die het multikultidrama hebben mogelijk gemaakt. Deze mensen zaten aan de knoppen, deze mensen sloegen bezwaren en waarschuwingen in de wind.
.
U weet wel diegenen die restricties op immigratie weigerden, die de deur naar de welvaartspotten helemaal openden, die dubbele loyaliteiten, eh paspoorten in het leven riepen, die wets- en ordehandhaving frustreerden, die de rechtstaat lieten uithollen, die de autochtone bevolking aan hun lot overlieten.
.
Laten we de Moslim gewoon de keuze geven tussen 21ste eeuw Nederland of middeleeuws oort van oorsprong. Laten we juist de beslissers ter verantwoording roepen, en hard. Zij hebben gegokt met een prima lopende samenleving en dat kan niet onbestrafd blijven. Al was het maar als een waarschuwing richting een nieuwe generatie politici. Opdat zij nooit meer vergeten wie zij DIENEN.

Parel van het Zuiden | 25-05-13 | 11:00

'wrap in pig skin and shoot HIM again' is het, Tokkie!

Einde van de Domheid | 25-05-13 | 11:00

@Ouwe-RukkerT | 25-05-13 | 10:53
Maakte een little booboo door te snel op post te klikken *schaamend om zich heen kijkt*

Het moet zijn

Turkse/islamitische logica =

Regel 1 het is altijd de schuld van de ongelovige hond, de joden hond en de gristen hond...

Regel 2 Het is NOOIT de schuld van de Moslim, de Marokkaan, de Turk.

Moch het toch de schuld zijn van de de Moslim, de Marokkaan, of de Turk

Dan ga je naar de publieke omroepen en roep je heel hard regel 1 en de publieke omroep heeft een database met PvdA NSB socialisten die de regel 1 met hand en tand zullen verdedigen.

Ouwe-RukkerT | 25-05-13 | 10:59

In werkelijkheid is de kan dat je dood gaat als gevolg van een terroristische aanslag kleiner dan dat je omkomt met het volgende autoritje.
Fisccon | 25-05-13 | 10:28 | + -8 -
------
Wat is dat nou voor een redenering? Je vergelijkt natuurgeweld (inclusief auto-ongelukken) met moedwillig moslimgeweld.

appeltjesgroeneweide | 25-05-13 | 10:59

"As a Muslim, I can say without fear, the latest terror attack has a basis in Islam and it's time for us Muslims to dig our heads out of the sand."

www.huffingtonpost.ca/tarek-fatah/uk-b...

Kim Philby | 25-05-13 | 10:56

Turrukje | 25-05-13 | 10:35
Wat is er precies verzonnen aan dit bericht? De tweet van Griffin bestaat echt hoor. Het is een screenshot, een citaat, een verslag. Het zijn niet de worden van GS zoals jij lijkt te denken. Sterker deze post grotendeels uit een citaat van de Independent (klik op roze woordje 'bron')die juist de spanningen vw reacties op belicht. Lees eerst voor je een vaste riedel begint.

seven | 25-05-13 | 10:56

Gaat daar niet helemaal goed? Gaat prima zo. Soms moet je even in de stront roeren om te laten zien wat er stinkt.

Moslims, pas u aan, of rot op naar uw zo geliefde zandbakland naar keuze. Ik bedoel eigenlijk, rot maar gewoon meteen op. De kans om aan te passen geven we jullie al 30 jaar. Het is genoeg zo.

962ZyAd6nu82n79A | 25-05-13 | 10:56

@gz | 25-05-13 | 10:34

Vooropgesteld dat ik zo'n slachting NOOIT goed praat, begrijp ik zijn doelkeuze wel degelijk, ja:

Die socialistische jongeren zijn de nieuwe generatie weg met ons figuren, en dus de toekomst van het socialisme, dat onze problemen al tot dit punt veroorzaakt hebben (ook in Noorwegen duizenden verkrachtingen op jaarbasis, 98% islamitische daders, om er maar ééntje van op te noemen), en hiermee een nutteloze en walchelijke poging doet het een halt toe te roepen.

Daarnaast zijn het de kinderen van de oude generatie socialisten, die direct verantwoordelijk zijn voor de huidige problematiek, en die hij hiermee dus op gruwelijke wijze straft.

Iets met strategisch 2 vliegen in één hele smerige klap.

Is niet zo moeilijk te begrijpen. Het ermee eens zijn is een ander verhaal.

ZKH EénOog | 25-05-13 | 10:55

@Fonnzie6 | 25-05-13 | 10:37
Turkse/islamitische logica =

Regel 1 het is altijd de schuld van de ongelovige hond, de joden hond en de gristen hond...

Regel 2 Het is NOOIT de schuld vabn de Moslim, de Marokkaan, de Turk.

Moch het toch de schuld zijn van de ongelovige hond, de joden hond en de gristen hond, dan ga je naar de publieke omroepen en roep je heel hard regel 1 en de publieke omroep heeft een database met PvdA NSB socialisten die de regel 1 met hand en tand zullen verdedigen.

Ouwe-RukkerT | 25-05-13 | 10:53

Op deze manier krijgen we vanzelf en echte democratie ( het volk regeert)

it s me | 25-05-13 | 10:51

Moslims, verlicht u of vertrek. Dat is wat met veel woorden gezegd wordt.
.
Op zichzelf ook geen onredelijke premisse. Je vraagt immers bij de buren op de koffie ook niet of ze hun hele interieur willen omgooien naar jouw smaak. Eigenlijk erg simpel dus. Nu gewoon even doen, wij willen namelijk verder in de 21ste eeuw en dat stelt nou eenmaal eisen aan onze ingezetenen.
.
Zo niet, ook geen man over boord. Er wordt een grotere oppervlakte op deze wereld gedomineerd door de Islam als door de Nederlandse cultuur dus een ander heenkomen is zo gevonden.
.
Doen wij gewoon ons Nederlandse dingetje. Vrij van geweld, onderdrukking, en haat.
.
Inshallah!

Parel van het Zuiden | 25-05-13 | 10:50

@gz | 25-05-13 | 10:34
Nee, dat begrijpt ik niet, maar dat is dan ook niet wat er is gebeurd. Breivik trok de linkse ziekte niet meer, vond dat het zijn land aan het verwoesten was, wist niet wat hij er tegen kon doen, heeft toen besloten om kinderen van de linkse ziekte af te slachten. Oorzaak gevolg.

Het is de plicht van elke mohammedaan om ongelovigen te doden waar ze gevonden kunnen worden. De islam is per definitie in staat van oorlog met het vrije westen. Dat is de grondslag van de islam. Deze twee mohammedanen hebben slechts hun goddelijke plicht vervuld. Dat is dan ook de reden dat de mohammedanen geen afstand kunnen nemen van deze daad.

Als reactie daarop staat er een klein groepje inheemsen op die het niet meer pikt en er met gestrekt been in wil gaan.

Allemaal too little, too late overigens, maar dat is een ander verhaal.

Parsons | 25-05-13 | 10:49

@Deee-Lite | 25-05-13 | 10:45
Het is altijd de schuld van GeenStijl, en van Wilders natuurlijk.....

necrosis | 25-05-13 | 10:49

seven | 25-05-13 | 09:57 Als het effectief is en verdere bloedvergieten kan voorkomen...

Stroopdoos | 25-05-13 | 10:49

-weggejorist-

Deee-Lite | 25-05-13 | 10:45

@Fisccon | 25-05-13 | 10:28
Wat moet het toch heerlijk zijn omn te leven als een naieve NSB socialist en geen enkele weet hebben van wat er in de wereld speelt, anders dan wat de trekpoppen van de PvdA (P&W/DWDD/Nieuwsuur)je voorkauwen

Ik zou dat ik zo hersendood was als jij, maar helaas dat ben ik niet, want alleen een hersendode kan het gevaar van de Islam negeren zoals jij dat doet, een luxe die ik ook graag zou willen hebben

Ouwe-RukkerT | 25-05-13 | 10:42

Elkaar afmaken op basis van een overtuiging. Dat is uiteindelijk de laatste oplossing beschikbaar voor al onze problemen.

me,myself and IK | 25-05-13 | 10:41

@ Turrukje | 25-05-13 | 10:20
@vertaling. Het zal voor jouw soort nooit goed zijn, wat ook als vertaling wordt geplempt. Het gaat om de kern van de zaak, en die begrijp je donders goed: islam = onverdraagzaamheid en de dood voor alle andersdenkenden. We mogen ons slechts gelukkig prijzen dat niet alle moslims zich hiernaar gedragen.

@ergere dingen in het Oude Testament. Het oude testament is voor de Joden. En die zijn er niet op uit, zoals de islamisten, de hele wereld te beheersen met hun kudt-geloof. Een groot verschil met de islam, en dat weet je donders goed.
Christenen leven (als het goed zou zijn) volgens het Nieuwe Testament. De christelijke theologie heeft zich langzaam ontwikkeld tot een vreedzame vorm die het alleen met de kern van de boodschap doet: liefde. Vandaar dat onze christenen in dit land zo zijn verworden tot watjes die zelfs jouw geliefde onverdraagzame kudt-islam een plaats gunnen.

Fijnstoffer | 25-05-13 | 10:40

De werkelijke daders zijn de Weldenkende regenten en "elite" van dit land. Vanuit hun knusse paleizen en gegoede buurten oordeelden zij dat multiKul de weg vooruit was. Per decreet vonden zij vanuit hun egalitaire- en hoger opgeleide geesten dat arbeiders en immigranten elkaar moesten vinden in hun sociale huurwoninkjes. Bij klachten een bak geld - en zoek het even uit.

Wie de hygiëne verwaarloost zal ziek worden.

Jan Passant mk2 | 25-05-13 | 10:39

@Turrukje | 25-05-13 | 10:33
'Teven zijn de tweespalt en geweldsverheerlijkers de echte weg-met-ons mensen'
Loop je nu ook al onze vrouwen te beledigen?

Petrus Poortwachter | 25-05-13 | 10:38

@Turrukje | 25-05-13 | 10:33
Waar in NL precies hebben rechts extremisten gevochten? links please...

Ouwe-RukkerT | 25-05-13 | 10:37

@Turrukje | 25-05-13 | 10:23

Als je mensen als individu benaderd, waarom stigmatiseer je ze dan als behorende tot een groep? NSB'ers?

Want? Omdat sinds het einde van de tweede wereldoorlog het fascisme in Nederland geen enkele rol meer speelt. In Turkije speelt het tot op de dag van vandaag wel een rol.

Bruno Alaska | 25-05-13 | 10:37

Die politiekogels waren toch ook al met varkensvet ingesmeerd?

Fonnzie6 | 25-05-13 | 10:37

-weggejorist-

Deee-Lite | 25-05-13 | 10:35

Als er iets in Nederland gebeurt en Geenstijl deze toon aan blijft houden, vraag ik mij af of ze zichzelf hier nog in de spiegel aan durven te kijken. Met hun halfverzonnen ophitsberichten.

Turrukje | 25-05-13 | 10:35

Bijltjesdag voor de linkse collaborateurs van Nederland komt steeds dichterbij... Zweden en nu de UK, straks Schilderswijk/Binnenhof.

Ouwe-RukkerT | 25-05-13 | 10:35

@Parsons | 25-05-13 | 10:26 |

Nee, die begrijp ik totaal niet. Breivik vermoord zijn eigen volk, terwijl hij geïnspireerd was door o.a. Geert Wilders. Begrijp jij dat?

gz | 25-05-13 | 10:34

@ZKH EénOog | 25-05-13 | 09:57 |
'En dan te bedenken, dat die crisis bewust in stand gehouden wordt...'
.
Geslaagd.
Cum laude.
*Tussen de moslims hond uitlaten doet*

Van Dikhout | 25-05-13 | 10:34

Wie is Frans Timmermans?

Deze hele gebeurtenis zou voor veel pluche-addicts in Den Haag een wake up call moeten zijn. Ben bang dat ze snel de 'snooze' knop indrukken tot de volgende verkiezingen.

Rico den Hollander | 25-05-13 | 10:33

Varkens zijn dus het enige werkzame medicijn tegen moslimterreur. Arme beesten. Die varkens dan.

Stroopdoos | 25-05-13 | 10:33

@Turrukje | 25-05-13 | 10:25
Radicale moslim is een pleonasme knul. En ja, mohammedanen hebben het westen de oorlog verklaard. Door mohammedaan te zijn.

Parsons | 25-05-13 | 10:33

En in Zweden zijn extreem-rechtse jongeren nu ook aan het rellen. Vergelijkbare dingen zijn in Nederland gebeurt.
Om nou te stellen dat Nederlanders en Zweden weg met ons roepers zijn slaat helemaal nergens op.
Teven zijn de tweespalt en geweldsverheerlijkers de echte weg-met-ons mensen. Ze hebben het alleen nog niet door.

Turrukje | 25-05-13 | 10:33

@ZDEV | 25-05-13 | 09:49
Paard...

VanBukkem | 25-05-13 | 10:32

-weggejorist-

Deee-Lite | 25-05-13 | 10:31

"Islamophobic hate crimes are running at more than 10 times their usual rate, with more than 140 reported to a government-backed hotline in the 48 hours since the Woolwich killing."Ga zo door in ieder geval. Het is in NIEMANDS voordeel dat bevolkingsgroepen zo tegen elkaar worden opgehitst.
Angst is een slechte raadgever.

“Fear is an extraordinarily powerful emotion and when it takes root,” he said, “it has a very, very corrosive effect on every part of our lives. We have a choice to either allow that powerful corrosive feeling of fear to seep into every second and minute and hour of our lives or we can make a choice that we’re not going to change our behaviour.”
Overigens zijn dergelijke dingen al in Nederland gebeurd. Heel uitzonderlijk is het nu ook weer niet.

Turrukje | 25-05-13 | 10:30

Turrukje | 25-05-13 | 10:25 | + -2 -

Bespaar je de moeite, hij is nog veel gekker dan de fanatiekste moslim.

Supermatthijs | 25-05-13 | 10:28

Zojuist het bericht laten lezen aan mijn eigen orthodoxe moslima.

Ze is het er volledig mee eens dat deze lieden in een varkenshuid worden begraven. Liefst met een rauwe karbonade in de slokdarm (haar tekst).

Waarvan akte.

vraagstaart | 25-05-13 | 10:28

Dick Luyenlomp | 25-05-13 | 10:01

Dat was daarvoor al zo, ook al doen ze niets, je was toch al tegen buitenlanders, zo'n misplaatst superioriteits- gevoel. Doen die anderen dat dan kun je er niet tegen, typisch zo'n fascistische inslag.

gz | 25-05-13 | 10:28

Ja, deze twee heren in varkenshuid naaien en opnieuw neerschieten lijkt mij wel gelijkvormig, qua wederzijds (getoond) respect.
Multicultureel samenleven brengt oude gebruiken en omgangsvormen weer tot leven.

Gewoon, 1 van de vele goede redenen waarom een dominante cultuur zich nooit vrijwillig moet laten overnemen door "verrijkende invloeden".

Jan Passant mk2 | 25-05-13 | 10:28

ronald2887
Hoeveel mensen worden in Europa per jaar vermoord door Moslim terroristen? En hoeveel mensen per komen om in het verkeer? Het feit dat de media er vol van staan geeft niet de mate van het probleem aan. Doden in het verkeer zijn saai, een aanslg is braking news. Deze moslim terroristen willen mensen bang maken, en dat lukt ze alleen met behulp van de media. Lees de koppen van de Televaag, en je moet wel bang worden. In werkelijkheid is de kan dat je dood gaat als gevolg van een terroristische aanslag kleiner dan dat je omkomt met het volgende autoritje.

Fisccon | 25-05-13 | 10:28

Moslims en varkentjes zijn allemaal lief. Doodschieten is stout. mag niet.

Natte Hennie | 25-05-13 | 10:27

@gz | 25-05-13 | 09:59
Begrijp jij het verschil tussen actie en re-actie?

Parsons | 25-05-13 | 10:26

*verklaard

Turrukje | 25-05-13 | 10:25

Parsons | 25-05-13 | 10:21 |
Wat is mijn soort? Ik heb nooit de oorlog aan het westen verklaart. Waarom zou ik een oorlog aan mijzelf verklaren? En in mijn omgeving ook niet niemand.
Je moet niet zo generaliseren. Je lijkt wel een radicale moslim.

Turrukje | 25-05-13 | 10:25

Turrukje | 25-05-13 | 10:20
Het Oude Testatament is een soort geschiedenis boek, is geen opdracht ook zo te handelen.

doemegewoon | 25-05-13 | 10:23

Bruno Alaska | 25-05-13 | 10:20 |
Want? Ik ben trouwens Nederlander en ik beoordeel mensen als individu.

Turrukje | 25-05-13 | 10:23

Oog om oog..

Flinders | 25-05-13 | 10:23

@turrukje en SM
Blijf terugreageren want ik ben ook maar klootjesvolk dat zonder weerwoord in zijn eigen gedachten blijft hangen.
Maar goed, tegenwoordig worden schanddaden van moslims genuanceerd als 'de moord op de Engelse soldaat was een aanval op de islam' of de rellen in Zweden zouden ook plaatsgevonden kunnen hebben door autochtonen. Je weet vanuit de praktijk dat het niet waar is. En op deze manier redeneren noem ik nuanceren met als doel het wangedrag niet te hoeven benoemen.
En voor de rest streef ik niet naar geweld. Wel naar de waarheid, wat deze ook moge zijn. Maar vooralsnog is het ruim voldoende dat men kan zien wat met name de moslim voor rotzooi in een maatschappij teweeg brengen. Daarom wens ik jullie ook een verlichting toe ook al zie je daar wrs het nut niet van in.

appeltjesgroeneweide | 25-05-13 | 10:23

Ornoisliefde | 25-05-13 | 10:19 | +
Steunbetuigingen aan wie?
Alleen omdat ik kritisch ben naar de haatzaai en ophitsberichtgeving hier? De berichtgeving, die grotendeels niet klopt.
Het is echt een haathut aan het worden.

Turrukje | 25-05-13 | 10:22

En op de Bilderbergconferentie, over twee weken in het Engelse Watford, kunnen ze dan mooi debatteren over de geslaagde confrontatie tussen de bevolkingsgroepen. Zoals ze het ook hadden afgesproken te doen.
.
Want afgezien van wat collateral damage, jammer van die paar doden, heeft er iemand wel iets te baten bij de voortgaande afbraak van individuele vrijheden en de verrotting van gemeenschappelijkheid.
.
En zoals Griekenland het slagveld op financiele markten werd, in het jaar dat Bilderberg daar confereerde, is het nu tijd voor een nieuw, sociaal experiment.
.
Het wordt toch nog een warme zomer.

gooi en smijtwerker | 25-05-13 | 10:21

@Turrukje | 25-05-13 | 10:10
Is Pritt degene die het ongelovige westen de oorlog heeft verklaard? Is Pritt degene die een Engelse soldaat heeft afgeslacht?

Of was het jouw soort?

Parsons | 25-05-13 | 10:21

Dat met die varkenshuid zal wel niet mogen vanwege dierenrechten enzo., maar men was toch op zoek naar een bestemming voor het oude afgedankte ondergoed van Sharon Dijksma?
Ik zou zeggen, grijp die enorme kans.

Simon de Danser | 25-05-13 | 10:21

@Turrukje | 25-05-13 | 10:14 |

Als Turk zou ik maar niet met het vingertje gaan wijzen betreffende fascisme.

Bruno Alaska | 25-05-13 | 10:20

-weggejorist-

Deee-Lite | 25-05-13 | 10:20

Ja want dat is echt heel algemeen onder Marokkanen of Turken. Kom je ooit buiten?
Turrukje | 25-05-13 | 10:17
Gesluierd lopen is inderdaad heel gebruikelijk onder het volk dat je hier aanhaalt. Correct!

Dick Luyenlomp | 25-05-13 | 10:20

En de UK hoor je tenminste nog een tegengeluid. En deel van de inheemse bevolking laat niet met zich sollen.

In Zweden is dat helemaal anders, daar is een nog grotere golf "wegmetons" ziekte uitgebroken.

Nederlanders lijken op Zweden.

Parsons | 25-05-13 | 10:20

Fijnstoffer | 25-05-13 | 10:17 |
Heb je die verzen zelf verzonnen? De vertalingen worden ook steeds interessanter.
Er zijn trouwens veel ergere dingen te lezen in het Oude Testament.

Turrukje | 25-05-13 | 10:20

Best een goed idee!

Nonkel: komt er geen schaarste aan het frikandellenfront dan?

dekogelkwamvanlinks | 25-05-13 | 10:19

Er is een veel betere oplossing en één die praktisch wél uitvoerbaar is. Die bovendien niet discrimineert en het sociale 'rechtsgevoel' terugbrengt:
Nederland is een kapitalistisch land.
Nederland heeft één overheidsorgaan wat goed werkt: de belastingdienst.
Bij arrestatie van een persoon gaat genoemde belastingdienst een lijstje samenstellen van de prestaties van de verdachte. 50 pluspunten per gewerkt jaar, 100 minpunten per misdrijf, 20 minpunten voor elke genoten subsidie etc.
Is het resultaat negatief dan: indien aanwezig 2e paspoort innemen en Persona Non Grata, voor de overige gevallen een heropvoedings/werkkamp o.l.v. defensieinstructeurs (liefst korps Mariniers of zo) Tuig als de twee bovengenoemde (of een Mo B en een Dutroux stilletjes laten verdwijnen)
Zo maar een idee. Aanvullingen welkom.

Petrus Poortwachter | 25-05-13 | 10:19

Turrukje | 25-05-13 | 10:14 |
Nee, jij bent een held... Moet jij niet op Indymedia wat steunbetuigingen gaan plempen ofzo?

Ornoisliefde | 25-05-13 | 10:19

Dick Luyenlomp | 25-05-13 | 10:17 |
Waarom ben je zo geïnteresseerd in mijn piemel en wat heeft dat te maken met mijn mogelijke geloofsovertuiging?

Turrukje | 25-05-13 | 10:18

Dick Luyenlomp | 25-05-13 | 10:16 | + 0 -

Waarom denk je dat ? Wat heel erg raar. Tot die conclusie kom jij dus omdat ik wat kritisch ben op de berichtgeving hier ?

Supermatthijs | 25-05-13 | 10:18

-weggejorist-

Fijnstoffer | 25-05-13 | 10:17

Dick Luyenlomp | 25-05-13 | 10:16 |
Ja want dat is echt heel algemeen onder Marokkanen of Turken. Kom je ooit buiten?

Turrukje | 25-05-13 | 10:17

Turrukje | 25-05-13 | 10:15
Weet ik niet? Heb je nog een voorhuid?

Dick Luyenlomp | 25-05-13 | 10:17

Supermatthijs | 25-05-13 | 10:14
En wanneer ga jij je tevreden aftrekken? Als jouw vrouw gesluierd en wel een meter of drie achter jou en Turrukje aanloopt?

Dick Luyenlomp | 25-05-13 | 10:16

Dick Luyenlomp | 25-05-13 | 10:12 |
O ja joh. Wat is mijn geloof dan?
Minstens de helft van de moslimberichten die hier staan kloppen overigens niet.

Turrukje | 25-05-13 | 10:15

Deee-Lite | 25-05-13 | 10:11 | +
We hebben een internetheldje. Figuren zoals jij hebben we veel van in Nederland. Slaan geen deuk in een pakje boter, maar lopen mee met fascistische figuren. NSB'ers ook wel genoemd.

Turrukje | 25-05-13 | 10:14

Turrukje | 25-05-13 | 10:10 | + -7 -

Hij zal zich wel tevreden aftrekken als de eerste ruiten sneuvelen.

Supermatthijs | 25-05-13 | 10:14

Die zogenaamde "incidenten" beheersen anders wel elke dag de kranten! Je kan dan nog moeilijk ontkennen dat er een probleem is waarbij er één duidelijke rode draad is genaamd de islam.

ronald2887 | 25-05-13 | 10:13

Turrukje | 25-05-13 | 10:10
Daar hebben we dit blogje niet voor nodig hoor! Dat doen jouw geloofsgenootjes zelf al voldoende.

Dick Luyenlomp | 25-05-13 | 10:12

appeltjesgroeneweide | 25-05-13 | 10:02 |
Hoe kom je erbij dat nuanceren goedpraten zou betekenen?

Turrukje | 25-05-13 | 10:12

-weggejorist-

Deee-Lite | 25-05-13 | 10:11

Het zou zomaar kunnen dat er iemand een volle moskee binnenloopt met een AK 47 en wat handgranaten.
Die EDL zijn niet echt lieverdjes.

(c)ZWITSUL | 25-05-13 | 10:11

Nou Pritt, gewoon doorgaan met mensen ophitsen op dit blogje. Zoals je al tijden doet..

Turrukje | 25-05-13 | 10:10

@wakkere_nederlander | 25-05-13
Terugvechten is niet zinloos. De Spanjaarden hebben de islam Spanje uitgeflikkerd en Wenen heeft tot 2x toe een beleg van de Turken kunnen weerstaan. Om maar eens iets te noemen.

Der Schnitzeljäger | 25-05-13 | 10:09

Nonkel Frituur | 25-05-13 | 09:53 |
Uw post legt een verschil in kwaliteit tussen Belgische en Nederlandse kwaliteitsproducten bloot.
Bij ons gaan er voornamelijk gemalen hoeven, oren, snuiten, ogen en maagwand in.
Maar aan de andere kant, niets dat je niet met een goede klodder mayo kunt compenseren, qua smaakbeleving. Geen klagen dus, hoor.

flowert | 25-05-13 | 10:08

Ik verwijs nog maar eens naar mijn plemp van vorige week over de oprukkende islam. Dat was nog voordat die twee gekken zonodig een soldaat moesten omliggen terwille van Allah en Mohammed de pedoprofeet. En voordat in Zweden de pleuris uitbrak. Binnenkort ook in Nederland te 'bewonderen' helaas. Wat zegt U, of ik Mohammed B. soms vergeten ben? Is ook zo...

eerstneukendanpraten | 25-05-13 | 10:08

@Deee-Lite | 25-05-13 | 09:51
Is het niet simpeler om gewoon alleen nog varkensvlees te serveren in de gevangenissen?

frank87 | 25-05-13 | 10:08

And so it begins

Snap je!? | 25-05-13 | 10:08

Er is 1 simpele en humane oplossing.
Verbied islam. Ban de koran.
wakkere_nederlander | 25-05-13 | 10:03 | + 0 -
-------
Ik denk dat je daar niets mee opschiet. Geloof/ideologie is zoiets als zonlicht. Heb je ooit de warmte van de zon gevoeld, dan zul je er altijd naar blijven verlangen. Ik denk dat moslims hoognodig een eigen verlichting nodig hebben en een eigen nieuw testament. Je wordt simpelweg niet geboren met een ideologiegeloof maar het wordt je door mensen aangepraat en daarna is het onderdeel van je. Maar we kunnen mensen wel anders laten denken. Meer verlicht. Zolang er geloof/ideologie bestaat (dus zeer wrs zolang de mensheid bestond en zal bestaan) blijven we apen.

appeltjesgroeneweide | 25-05-13 | 10:07

@Nonkel Frituur | 25-05-13 | 09:53
Varkenshuid maak je leer van. Is dat geen verspilling? Ik betaal een vermogen voor een leren jas.

frank87 | 25-05-13 | 10:06

Allemaal hardstikke leuk die pig-stories ware het niet dat in 1931 de derde Geneefse Conventie ook door NL ondertekend is. Blijft dus allemaal wishful thinking.
Hit them where it hurts... In de portemonnee dus.

Petrus Poortwachter | 25-05-13 | 10:05

Dit wordt smullen. Ik sla snel nog wat extra bier & chips in!

Gash | 25-05-13 | 10:04

'Britain is “at war” with Islamic extremism'

Niet waar.
De islam is in oorlog met alles wat niet islamitisch is.
Terugvechten is zinloos. Doen we al eeuwen en vergeefs.
Er is 1 simpele en humane oplossing.
Verbied islam. Ban de koran.

wakkere_nederlander | 25-05-13 | 10:03

Waarom gaan de brits niet gewoon RELLEN? Doen moslims ook als iets niet bevalt en die komen er elke keer mee weg zonder gevolgen. Tijd voor een angry mob.

poli | 25-05-13 | 10:03

@Petrus Poortwachter | 25-05-13 | 09:54
Of schiet ze neer tijdens het verhoor. Gewoon uit zelfverdediging.

VanBukkem | 25-05-13 | 10:03

joyriders | 25-05-13 | 09:52 | + 0 -

Nuanceren dat moeten we niet willen.
Supermatthijs | 25-05-13 | 09:53 | + -2 -
---------
Als nuanceren voor de zoveelste keer goedpraten betekent, ben ik klaar met het nuanceren van het gedrag van de haatideologie die islam heet.

appeltjesgroeneweide | 25-05-13 | 10:02

gz | 25-05-13 | 09:59
Weet je wie ook heel erg ontspoorde?
Maar wat is je punt? Je bewijst toch alleen maar dat het aan het ontsporen is en dat de autochtone bevolking het meer dan beu is, zoals ik stelde?

Dick Luyenlomp | 25-05-13 | 10:01

Beter lijkt me drie random Moskees sluiten en met grond gelijk maken, Collectief straf voor diegene die achter collectiviteit verstopen.

poli | 25-05-13 | 10:01

seven | 25-05-13 | 09:57
Helaas kan ik u maar een keer plussen! Maar als de oplossing zo goedkoop en effectief is, waar wachten we dan eigenlijk op?

Dick Luyenlomp | 25-05-13 | 10:00

Dick Luyenlomp | 25-05-13 | 09:53 |
Ik denk het ook dat het gaat ontsporen, kijk maar naar Breivik, maar dat was nog erger. Moet hij dan ook terug naar een zandbak?

gz | 25-05-13 | 09:59

Volgens Cameron is het een incident. Heeft niks met de Islam te maken. Kan ook niet. Islam is vrede.

verdacht | 25-05-13 | 09:59

'It happened in the Philippines about 1911, when Gen. John J. Pershing was in command of the garrison. There had been numerous Islamic terrorist attacks, so "Black Jack" told his boys to catch the perps and teach them a lesson.

Forced to dig their own graves, the terrorists were all tied to posts, execution style. The US soldiers then brought in pigs and slaughtered them, rubbing their bullets in the blood and fat. Thus, the terrorists were terrorized; they saw that they would be contaminated with hogs' blood. This would mean that they could not enter Heaven, even if they died as terrorist martyrs.

All but one was shot, their bodies dumped into the grave, and the hog guts dumped atop the bodies. The lone survivor was allowed to escape back to the terrorist camp and tell his brethren what happened to the others. This brought a stop to terrorism in the Philippines for the next 50 years.' www.snopes.com/rumors/pershing.asp (via jaren oud reaguursel van vraagstaart)

seven | 25-05-13 | 09:57

Als die agenten nou gewoon eens wat beter leerden schieten...

VanBukkem | 25-05-13 | 09:57

Hoe langer de crisis doorzet, hoe meer mensen zo gaan denken.

De pan heet Europa.
De vlam heet Europeanen die de ons hatende integratieweigerende islamisten (en eventuele andere allochtonen die daar onder vallen) en hun socialistische 'progressieve' multinationalmarionet-vriendjes die dit continent al sinds de jaren 70 naar de godverdomme aan het helpen zijn in ruil voor olie en 'goedkope arbeidskrachten' (maar vooral voor kiezers in ruil gratis geld en ondermijning van de verzorgingsstaat) MEER dan ZAT zijn.

En dan te bedenken, dat die crisis bewust in stand gehouden wordt...

ZKH EénOog | 25-05-13 | 09:57

Het zou standaard praktijk moeten worden om de overblijfselen van terroristen samen met varkensvlees te mixen in de gehaktmolen, het product vervolgens in varkenshuid te naaien en op een onbekende plaats te begraven.
Als dat het terrorisme doet afnemen, waarom niet?
Ik snap die Linkse behoefte niet om de mannen die uit pure haat jouw kinderen afmaken vervolgens met het grootste respect te behandelen.

du Roi Soleil | 25-05-13 | 09:57

Supermatthijs | 25-05-13 | 09:53
Je bent toch niet blind? Je ziet het toch gewoon gebeuren? Hoe wil je iemand de strot afsnijden op klaarlichte dag nog goedpraten, xenofiel?

Dick Luyenlomp | 25-05-13 | 09:56

Helemaal geen gek idee. Cremeren tussen varkens kadavers zal net zo goed helpen. allah(ipzg) zullen ze daarna niet meer zien.

Gary Gunstone | 25-05-13 | 09:56

En dan zijn er nog talloze hooglinkschen die uit angst voor hun eigen persoonlijke paradigmaswitch blijven vasthouden aan hun vooroordeel dat islamitische allochtonen allemaal lief en aardig zijn. Waarom hebben we geen last van Chinezen of Surinamers? Waarom vooral van moslims?
En dan zullen er hooglinkschen opstaan en zeggen dat de problemen binnen de Chinese cultuur binnenshuis worden gehouden etc. Prima. Ik wil er ook niet op straat mee geconfronteerd worden (goed lezun nu).

appeltjesgroeneweide | 25-05-13 | 09:55

Ik zou zeggen: Leegtrekken qua informatie en dan de melding doen uitgaan dat ze rustig ingeslapen zijn...
Scheurtje in halsslagader of zo...

Petrus Poortwachter | 25-05-13 | 09:54

joyriders | 25-05-13 | 09:52 | + 0 -

Nuanceren dat moeten we niet willen.

Supermatthijs | 25-05-13 | 09:53

Geen zorgen de " verlichte" bovenlaag van onze maatschapij zal weer komen duidien van hun gated villa's en witte scholen.

poli | 25-05-13 | 09:53

-weggejorist-

Deee-Lite | 25-05-13 | 09:53

Zolang politici als Cameron blijven bagatelliseren met 'het waren solisten' is het pad naar de echt grote ellende die nog komen gaat geplaveid.

Der Schnitzeljäger | 25-05-13 | 09:53

ZDEV | 25-05-13 | 09:49
Wil u hier op een suggestieve manier een suggestie suggereren ?
In een frikandel zit geen varkenshuid, wel zuiver varkensvlees, kippenvlees, paneermeel enz.
De varkenshuid blijft dus over en kan gebruikt worden om terroristen in te verpakken.

Nonkel Frituur | 25-05-13 | 09:53

-weggejorist-

Dick Luyenlomp | 25-05-13 | 09:53

Hoppa, naam en beestje genoemd. Nu wachten op Groenlinks Britannia die alles gaat nuanceren.

joyriders | 25-05-13 | 09:52

Reconquista!

roze_bril | 25-05-13 | 09:51

@ZDEV | 25-05-13 | 09:49
Voor het landsbelang wil ik best wel een frikadelletje minder eten...

Petrus Poortwachter | 25-05-13 | 09:51

-weggejorist-

Deee-Lite | 25-05-13 | 09:51

Toen de Nederlandse troepen in Atjeh op advies van de eminente Arabist Snouck Hurgronje precies dit in praktijk brachten was het snel gedaan met de islamitische gekkigheid.

HoogToontje | 25-05-13 | 09:51

Ik vind dat dus niet kunnen.
Zonde van de varkenshuid.
Wat moeten we dan in de frikadellen stoppen?

ZDEV | 25-05-13 | 09:49

"Geachte excellentie Timmermans. Is het niet eens tijd voor een negatief reisadviesje voor de UK?"

Wellicht is het een idee om negatief reisadvies te geven voor NL, voor eenieder die hier niets te zoeken heeft.

Kaas de Vies | 25-05-13 | 09:49

Dreigen met begraven in een varkenshuid is een , door de Engelsen, beproefde methode toen ze delen van het Midden Oosten hadden gekolonialiseerd. Zo hielden ze het aardig rustig in die tijd.

Karel de 1e | 25-05-13 | 09:48

Als je werkelijke problemen als politicus steeds maar weer met de mantel der liefde bedekt krijg je dit soort uitingen.

Dit is logisch en ziet iedereen van verre aankomen, behalve politici.

Kaas de Vies | 25-05-13 | 09:48

Het keerpunt is bereikt. De politiek heeft haar eigen rotzooi niet onder ogen willen zien laat staan opruimen. Nu moet het volk dat gaan doen. Het zal niet fraai worden.

Godsammekraken | 25-05-13 | 09:47

-weggejorist-

dani7902 | 25-05-13 | 09:47

Mag je het ook met hem eens zijn Joris?

Stroopdoos | 25-05-13 | 09:46

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken